Hogy lesz jó Orbánnak ha lecsukják? Te hány évet adnál neki? | Borízű hang #269
- Gauder Milán befektető esete kapcsán a digitális bankolás veszélyeiről és egy sikeresen felderített kriptovaluta-csalásról beszélgettek.
- Bemutatták Úrfi Péter Sansz című riportkönyvét, amely az újságíró agydaganattal való küzdelmét és a COVID-időszak kormányzati visszásságait dokumentálja.
- Éles kritika érte a Nemzeti Kulturális Alapot (NKA) a „kifizetőhelyként” működő támogatási rendszer és a tisztségviselők késői lemondása miatt.
- A résztvevők szerint megfigyelhető egy „átállási hullám”, ahol állami szervek hirtelen korábban elhallgatott ügyeket kezdenek vizsgálni.
- Felmerült egy, a dél-afrikai modellhez hasonló „Igazság és Megbékélés Bizottsága” felállítása a rendszerből kiugrók elszámoltatására és a társadalmi gyógyulásra.
- Szóba került Juan Antonio Samaranch ellentmondásos életútja, Tüttő Kata új brüsszeli pozíciója és a magyar futball politikai összefonódásai.
- Orbán Viktor éttermi látogatásait elemezték: míg a Vasmacska tulajdonosai szerint a vizit rontotta a hírnevüket, a kínai Dabao Giaozhi büszkén vállalja a közös fotót.
„Ez a három ember, aki ugye most fölállt... ezek az emberek 16 éven át, vagy van, aki kevesebb, végig benne voltak ebben a kulturális támogatási rendszerben.” – az egyik beszélgetőpartner
Részletes összefoglaló megjelenítése
Bevezetés és közéleti aktualitások
A beszélgetés elején a résztvevők emlékeztetik a hallgatókat az adó 1%-os felajánlásának fontosságára és a május 20-i határidőre. Szóba kerülnek a digitális bankolás nehézségei, a kódok elfelejtése, valamint a kriptovalutákkal kapcsolatos csalások. Egy konkrét történet kapcsán elhangzik, hogy Gauder Milán (befektető, a Mastercard korábbi vezetője) hogyan veszítette el bitcoin-megtakarításait egy telefonos csalás során, és miként szerezte azt vissza az osztrák rendőrség segítségével egy évvel később.
Úrfi Péter: Sansz – Egy riportkönyv az életről és a betegségről
A műsorban bemutatják Úrfi Péter, a 444 munkatársának új, Sansz című könyvét. A kötet nem regény, hanem dokumentarista riportkönyv, amely a szerző agydaganattal való küzdelmét és a COVID-időszak alatti megéléseit dolgozza fel.
- A történet kiindulópontja egy Esterházy Péter-írás, a szerző pedig akkor kapta a diagnózist, amikor felesége az első gyermekükkel volt várandós.
- Bár az orvosok rövid időt jósoltak neki, a szerző több mint hat éve él és dolgozik.
- A könyv érinti a szerkesztőségi múltat, a karantén alatti bizonytalanságot és a kormány akkori kommunikációját (pl. maszkviselés körüli ellentmondások, lélegeztetőgép-biznisz).
„Az is [ __ ] érdekes, hogy hát drága távozó kormányunk is mit meg nem engedett magának. Tehát tényleg a rohadtságnak, a az erkölcstelenségnek, a cinikus gátlástalanságnak azt a a töménységét, amit ezek előadtak a covidban.” – az egyik beszélgetőpartner *
Az NKA-botrány és a „gumigerincűek rendszerváltása”
A beszélgetés egyik központi témája a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) körüli visszásságok és a tisztségviselők (Bán Teodóra, Vidnyánszky Attila, Both Miklós) lemondása. A résztvevők szerint ezek a szereplők évekig részesei voltak a rendszernek, és csak akkor távoztak, amikor a botrányok már tarthatatlanná váltak.
- Kritizálják a „kifizetőhelyként” működő rendszert, ahol fideszes celebek és kulturális értéket nem teremtő szervezetek kaptak milliárdokat.
- Szóba kerülnek az Edda tagjainak és Pataki Attila fiának juttatott támogatások, valamint Deák Bill Gyula esete, aki fideszes jelölt mellett kampányolt.
- Megfigyelhető egyfajta „átállási hullám”: állami szervek (GVH, NAV, rendőrség) hirtelen korábban figyelmen kívül hagyott ügyeket kezdenek vizsgálni, vagy korábbi döntéseket vizsgálnak felül.
„Ez a három ember, aki ugye most fölállt... ezek az emberek 16 éven át, vagy van, aki kevesebb, végig benne voltak ebben a kulturális támogatási rendszerben.” – az egyik beszélgetőpartner *
Elszámoltatás és társadalmi gyógyulás
A beszélgetők felvetik, hogy szükség lenne egy intézményesített keretre a bűnbánó vagy a rendszerből kiugró szereplők számára. Felmerül a dél-afrikai „Igazság és Megbékélés Bizottságához” (Truth and Reconciliation Commission) hasonló modell ötlete, ahol a nyilvános vallomásért cserébe enyhébb büntetés járna.
- Éles kritika éri Balásy Gyulát és a kormányzati kommunikáció egyéb szereplőit, akik most próbálják menteni a menthetőt.
- A résztvevők szerint a „rendszerváltásnak” csak akkor van értelme, ha a morálisan és jogilag felelős szereplők nem maradnak a helyükön az új érában.
„Hogy lesz az Orbán Viktornak jó, ha börtönbe csukják?” – az egyik beszélgetőpartner *
Sport, politika és nemzetközi párhuzamok
- Juan Antonio Samaranch: Hosszabb kitérőben tárgyalják a NOB egykori elnökének életútját, aki a fasiszta Franco-rendszerből indulva lett sikeres nemzetközi sportdiplomata, és akinek köszönhető az 1992-es barcelonai olimpia.
- Tüttő Kata: Megemlítik, hogy a korábbi főpolgármester-helyettes a Régiók Európai Bizottságában kapott pozíciót, amit „világ sportállásának” neveznek.
- Magyar futball: Szóba kerül az Újpest–Fradi 0–5-ös mérkőzés, a külföldi játékosok (pl. Gomez) honosításának gyanús körülményei, és a felcsúti Puskás Akadémia politikai háttere.
Orbán Viktor és a vendéglátóhelyek
A beszélgetés végén felelevenítik Orbán Viktor látogatásait különböző éttermekben, és azok utóéletét.
- Vasmacska (Népsziget): A tulajdonosok elmondása szerint a miniszterelnöki látogatás (lezárásokkal, mesterlövészekkel) inkább ártott az üzletnek és a hely megítélésének („Újpest fideszes kurvája” jelzőt kapták utána).
- Dabao Giaozhi (Jegenye utca): Ezzel szemben a kínai étteremben továbbra is büszkén kint van a közös fotó a falon, amit a beszélgetők a kínai kultúra hatalomhoz való viszonyával magyaráznak.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „Zöldönös Havának hetedik napján” – Valószínűleg egy fiktív vagy ironikus naptári megnevezés.
- „Borizang 269” – Az ASR eltorzította a műsor címét (Borízű hang).
- „Cakó Cirpus Pál” – Értelmezhetetlen névösszetétel, valószínűleg több név vagy fogalom keveredése.
- „Dabahoia Odzit” / „Dabao Giaoziban” – A budapesti kínai negyed egyik ismert étterme (Dabao Jiaozi), az átiratban több torz alakban szerepel.
- „Gomez Béla” – Valószínűleg egy honosított futballistára utalnak, de a név pontossága bizonytalan a kontextusban.
- „Hambandi” – Hann Endre (közvélemény-kutató) becézett alakja az átiratban.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:00]Műsorunk tartalmából, hogy lesz Orbán Viktornak, ha börtönbe kerül?
[00:00:04]Az új parlament bedemártonja.
[00:00:06]Találkozott a legjobb és a legrosszabb magyar választás előrejelző.
[00:00:11]Gumigerincű ország igazságot tesz.
[00:00:14]És megvalósult Winkler Robert Álma a Dekaton Magyarország.
[00:00:21]Köszöntjük a Borizang 269.
[00:00:25]műsorának hallgatóit, Zöldönös Havának hetedik napján.
[00:00:30]Mondan kell 1%-ot, mert az 20-án az 20-án határidős, mert május 20-án van ugye az adóbevallás határideje.
[00:00:37]Úgyhogy utoljára utoljára utolsó előttire utolsó előttire hívjuk föl a kedves hallgatók figyelmét, hogy ezen a ezen a módon is támogathatják a támogatak 1%uk ránk iratásával.
[00:00:53]És akkor megígérjük, hogy egy évig nem kérjük.
[00:00:59]Így van.
[00:00:59]Alapítványt tájékoztat és szabad nyilvánosságért, de nem kell megjegyezni, mert 444.hu/1%-ot kell megjegyezni.
[00:01:05]Úgyhogy adószámot be se mondom, bár fölírtam.
[00:01:07]1873 1693 kötőjel egy kötőjel 41om mindenki megjegyezte hát alap.
[00:01:16]Szóval május 20-áig lehet behúzni.
[00:01:20]Ha még pár hét lenne, már mondanád fejből.
[00:01:21]Mer egy idő után a hog amikor az ember sokat utazik, akkor megtanulja például a útlevelének a izéjét a az a a számát, és akkor csak bek Hú, én már nem tudok semmit.
[00:01:30]Én régen régen a telefonszámokat régen a telefonszámokat meg tudod én most már amióta ugye vannak ezek a tudod, hogy mobilon regisztrálod a bankellet, Google Pay meg Apple Pay meg nem tudom én mi.
[00:01:42]Azóta már a háromjegyű izét CCV-t se, vagy CVV vagy mi a biztonsági kód.
[00:01:45]CCV.
[00:01:48]Nem tudom, mindig elfelejtem, hogy WCC CVCC már a rövidítést se tudom megjegyezni, nem hogy a három jegyor, mert a pin kódot is nehezem, mert azt is azt se használod egy föl kell írni és hozzácsietni a bankkártyához, és akkor nem lehet baj.
[00:02:02]Így van.
[00:02:02]Hát csinálok majd egy hagyományőrzó egyesületet, és az NK annál pályázok.
[00:02:06]Nem, hát nagyon egyszerű.
[00:02:06]Ha négyegyű a kód, akkor a születési éved.
[00:02:08]És ha kell hozzá ellenőrző kérzés, akkor a kutyád neve, vagy a feleséged.
[00:02:14]Hát egyébként a legnagyobb ilyen sztori, tehát most csatlakozó poén, nem is poén, hogy két hete minden este kitartóan kapok egy automata telefont, de inkább kettőt, eleinte angol nyelven, de most már magyarul is, hogy a Binance accountomat legyek szíves megerősítenetni, mert valaki be akar lépni a Binance accountomba.
[00:02:35]Most természetesen nincs Binance accountom, tehát hogy ez egy csalás.
[00:02:39]És az a döbbenetes, hogy pont a héten voltam a a a Hold afternak volt egy ilyen rendezvénye és egy ilyen panelben voltam a Gauder Milánnal, aki elmesélte, aki hogy Gauder Milán a ismert befektető, az Átrium Színháznak az egyik tulajdonosa, vagy ilyen fő támogatója.
[00:03:00]És egyébként a Mastercard, az európai Mastercardnak volt valami nagyon magas rangú vezetője.
[00:03:08]És sokáig egy fiatalabb kapitány István.
[00:03:09]Na igen.
[00:03:11]És egy egy nem tudom ilyen 40-es évei elején járó kevesebb kávé kevesebb kevesebb kávé, kevesebb playigyor.
[00:03:18]Ez egy ilyen, hogy mondjam, pénzügyi menedzser sztárnak mondhatom, akin nekébként híres színésznő felesége ő Bitcoinban tartotta valami filmjének, egy játékfilmnek a a teljes direkt bitcoint vásárolta a teljes honoráriumából, amit egy filmért kapott.
[00:03:44]Ez valószínűleg egy ilyen nyilván nem 100 milliós, de mit tudom én, pár milliós összeg.
[00:03:49]és hogy [ __ ] ment a Bitcoin, és [ __ ] jó volt, és egyszer csak jött egy ilyen telefon, hogy be akarnak törni a Bitcoin számlájára, és megadta a kódokat, és el is lopták az összes bitcoinját.
[00:04:02]Akkor, amikor a Milán éppen egyébként a Mastercard Cyber Security felelős vezetője is volt, vagy körülbelül abban a izé.
[00:04:11]Szóval ez így erős sztori, de a a még erősebb sztori, hogy kérlek szépen az osztrák rendőrség, mert éppen Ausztriában voltak, és ugye hol teszel feljelentést egy Írországba bejegyzett kriptotőzsde meg a Vallet app meg a helyi éppen Ausztrián voltak és az osztrák rendőrségnél is följelentést tettek és egy év után az osztrák rendőrség megtalálta és visszautalta a bitcoint.
[00:04:34][ __ ] meg, de halál komolyan.
[00:04:36]Kinyomozták, kinyomozták, leszedte.
[00:04:39]De ez volt a legmegdöbb döbbenetesebb for.
[00:04:41]Ők már leírták ezt a ezt ezt a lóvét, hogy kész vége.
[00:04:45]Hát egyébként ilyen szó, hogy mennyi volt az árfolyam, hogyha itt átvernek, akkor is az osztrák rendőrségnek kellát.
[00:04:51]Ilyen alapon simán nemok.
[00:04:55]Hát egyébként tényleg globalizálni kéne az ilyen szolgáltatásokat.
[00:04:58]Nyomd a másik reklámot.
[00:05:01]Ja igen.
[00:05:01]Hát kérem.
[00:05:04]Van új könyvünk már, hogy a 444-nek szerző Úrfi Péter kollégánk.
[00:05:09]Sansz a könyv címe.
[00:05:09]Mutatom a kedves rádióhallgatóknak.
[00:05:16]Kicsit irodalom, kicsit ilyen dokumentarista, újságírós riportzé.
[00:05:20]Hány százalék?
[00:05:20]Melyik?
[00:05:20]Hány százalék?
[00:05:22]Hát nem regény, azt hangsúlyoznám, mert egyébként ezt és itt a Tiszakormány figyelmét fölírnám, ha valahol van tehendője a kormánynak, akkor a a szerintem a regényírást azt koncesszióhoz kéne kötni, tehát hogy egy évben három vagy négy regény koncessziót kéne kiadni, így a k így a kraszna horkai és a fölött.
[00:05:39]De tényleg ez a boldog boldogtalan te írást, akik cikket nem tudnak megírni, olyan emberek is regényeket írnak, ennek semmi értelme és ezt tiltsák be.
[00:05:47]De mondj egy olyan regényt, amikor szerencsére Úrfi Urfi Péter kollégánk még szerencsére Úrfi Péter kollégánk egyrészt nem regényt, másrészt pedig egy hanem nem regyt, hanem másrészt pedig egy most mondtam el, hogy regény hát ez egy kicsit kicsit van benne egy kis irodalom, de egy ilyen alapvetően újságírói eszközökkel dolgozó.
[00:06:07]Én azt mondanám rá, hogy ilyen riportkönyvszerűség.
[00:06:12]Tehát a riportkönyvszerűséget ér továbbra is írni.
[00:06:16]ess is van benne, van benne egy kis interjú és ilyen visszaemlékezős dolgok és mondom egy ilyen novellisztikus irodalmas ügyek is.
[00:06:25]Egy ilyen szomorkás Hunter Thompsont képzeljünk el.
[00:06:27]drogok néz nem hát drogok vannak benne amennyire ugye egy egy agytumor nehezen lehozható drogok nélkül mert hát ennyi a sztori talán vagy az alapsztori tehát hogy a Peti az elkezdett annak idején egy covid könyvet illetve a covid alatt amikor első gyermeküket várták éppen akkor ő elhatározta hogy hát erről a karanténról meg hogy hogy alakult át az élet mindenről azért írni kéne valamit és a kiindulópontja ugye egy eszter Eszterházi írás volt.
[00:06:57]Ő az Eszterházi is írt egyszer valami étteremről, ahol volt, és az úfi elhatározta pedig, hogy hogy egyszer majd oda elmennek.
[00:07:05]És hát itt jön a csavar a történetbe, hogy hát közben miközben ugye ott van Covid, miközben ott van az első gyerekkel terhes feleség, a Peti rosszul lesz, és a diagnózis pedig agytumor, mégpedig annak is a lerohadtabb fajtája, tehát ez amik elvisz három hónap alatt általában az esetek 90%-ával.
[00:07:30]És hát amikor megmondja az onkológus, hogy hát öreg, fél éved van hátra valószínűleg, hogyha szerencséd van, akkor öt éved.
[00:07:36]És hát most már ez több mint hat éve volt, és a Peti élés virul.
[00:07:42]Tehát aért a magyar ilyen, h hogy hogy mondják ezt, akik a ez a neuro nem tudom én mi, tehát a akik a ilyen az amerikai úton, akik az agysebészetés ilyen nagy idővel foglalkoznak.
[00:07:59]Szóval azért azért ez igen neurózis az króbák, az is hasonlóval foglalkoznak.
[00:08:08]Tehát azért ott ö foglalkozik a könyv azzal is.
[00:08:13]Igen, hogy hogy ezt ezt írhatott volna ebből írhatott volna egy ezoterikus bestsellert is egyébként.
[00:08:19]Hogy lehet ennyire lehet ennyire élhet, de benne van, de benne van ez a ez a Igen.
[00:08:24]Talán egyébként a rákönyveket is kéne szabályozni még a a regények mellett, de de benne van ez a vonal is, úgyhogy hát a Pécidóra pont a főszövegben idézi is azt az idézetet, mert a Péter a könyvben idézi az Eszterázinak a hasnyelmi naplójából azt a mondatot, amikor az Eszterázi azt mondja, hogy hogy jobb volna érdekesebb egy agytumor.
[00:08:48]És ugye hát erre mondja a az Urfi Peti, hogy holdmány holdmány vizelett minta.
[00:08:54]és a Kék Gölyó utcába.
[00:08:57]Igen.
[00:08:57]És hogy akkor hát innen innen jön.
[00:09:00]De egyébként tényleg próbál humoros lenni ez a könyv, amennyivel ezzel a ezzel a ezzel a témával lehet humorizálni.
[00:09:09]De nekem egyébként a legnagyobb persze én ugye valamennyien részt vettem ennek a sajtóal rendezésében, nem én vagyok a szerkesztő, hanem Pécidóra, aki az Eszterházi könyveinek is a szerkesztője volt.
[00:09:21]És az egész könyvben benne is van egy ilyen párbeszéd az Eszterházival.
[00:09:27]több közös pont van, személyes is, családi is, és hát a betegség és és a szóval, hogy hogy részt vettem ennek a a az előkészítésével, tehát annyibó, hogy végigolvastam meg beszélgettünk rad Petvel, és nekem a a legfontosabb az volt, hogy hogy tényleg az a döbbenetes végigolvasni ezeket a a covidnak a a lenaplózását, tehát hogy mik történtek akkor és és hogy gond és miket gondoltunk akkor.
[00:09:56]Tehát a mi szerkesztőségi történetünk is benne van, vagy abból villanások a a covid idején, hogy amikor tényleg a a a láttuk ugye ott márciustájén, amikor bevezették a a lezárásokat, elkezdődt a karantén, hogy itt pillanatok alatt ugye a maradék hirdetési pénzeink is megszűntek, és ugye azt láttuk, hogy itt fél éven belül le kell húzni a rolót.
[00:10:20]Lehet meg nem tudom én.
[00:10:22]Mindenki azt gondolta, hogy fékképp nagyon megváltozik az életünk.
[00:10:26]Ma meg úgy gondolunk rá, mintha nem is mintha nem soha nem is lett volna.
[00:10:30]És egyébként az is [ __ ] érdekes, hogy hát drága távozó kormányunk is mit meg nem engedett magának.
[00:10:35]Tehát tényleg a rohadtságnak, a az erkölcstelenségnek, a cinikus gátlástalanságnak azt a a töménységét, amit ezek előadtak a covidban.
[00:10:46]Na, az az megint csak nagyon tol.
[00:10:49]Hú, már így, hogyha így visszaemlékezek rá, már már fölmegy a vérnyomásom, amit azokkal az irándi diákokkal megcsináltak és utána rögtön Orbán Viktor, hogy hát ne hordjanak maszkot, az a buziság a maszkhordás, ez ment hónapokig.
[00:11:01]Összeevissza beszél.
[00:11:02]Jó, hát nem mondhatom, hogy hordjanak maszkot, ha nem tudok mindenkinek maszkot adni.
[00:11:05]Az is látszik, hogy ez az ember, akinek az volt az önképe, meg azt azt próbálta sugalni.
[00:11:12]De a Trumpnál ugyanez történt egyébként, hogy ő mennyire erős vezető, és micsoda, amikor egy valódi problémával kerül szembe, hát a gyáva nyúl, az eltűnés, a sunyiság és mellette természetesen a lopás, lásd lélegeztetőgépbiznisz.
[00:11:27]Szóval, hogy azért érted, nem kapnak emberek hév letöltendőket, de úgy, hogy nem lehet ám izélni, harmadolni, megfelezni, hanem tényleg végig letöltendőt, [ __ ] meg, de nem 20-30 éveket kéne azért embereknek kapni.
[00:11:40]Péter, találkoztál a saját rajongóiddal az uszodában?
[00:11:45]A saját rajongóimival rendszeresen találkozom az uszodával, de a műsor rajongójival szoktam találkozni.
[00:11:48]A legjobb azt azt nem tudom meséltem, mert az még valamikor ősszel volt, csak soha nem vettem elő, hogy a hogy megyek be az uszodába, ugye, és a medence térbe konkrétan már, és és hát látom, tudod, ott a medence végében, akik éppen pihennek, vagy valami ugye kifújják magukat, ott szoktak fölkönyökölni a a szélére, és akkor néznek, és hát amikor jövök be és akkor látom, hogy valaki egy ismeretlen ember ott egy taj különben is ugye úszósapka, úszószemüveg nem nagyon ismersz meg senkit, csak akit már tényleg sokszor lát egyébként.
[00:12:18]Igen.
[00:12:21]És és akkor ott valaki integet integ.
[00:12:23]Hát mondom nem tudom mit, akkor biztos valami ismerős van.
[00:12:24]Odainteget és akkor mutogatta, hogy épp hallgatom a műsort.
[00:12:29]Ó, de nem ezért akartam mostánt.
[00:12:34]De nem ezért akart.
[00:12:34]A kék elefánt az Szegeden van.
[00:12:36]Igen.
[00:12:36]És hogy a a kék a kék elefántba is mindig valamiért a kék az egy kávézó Szegeden, egy ilyen izé specialty kávézó és be szoktam menni időnként amíg Szegeden járunk.
[00:12:44]Hát sajnos elég sokszor, mert azért sajnos mert ugye beteg apósomat látogatjuk meg.
[00:12:49]És akkor bemegyek és ott is mindig megállít valaki.
[00:12:52]Szóval, hogy ez ez valamiért nekünk nagyon erős a táborunk Szegeden, ha akik akik olv akik akik izé akik a műsort hát a sző Buda uszodában aztán nem annyira meg a mintát vétel hitelességet rontja, hogy más tehát nem szoktál például Miskolcon sétálni?
[00:13:07]Nem nem.
[00:13:10]Szegeden múltkor nem a nem voltam a kékfám, hanem bementem az Átrium nevű ilyen plázába, ilyen helyi Dunaplázába, mert valamit vennem kell.
[00:13:18]Ja, igen, tudom.
[00:13:19]KFC-be kellett vennem csirkét anyósomnak.
[00:13:22]Igen.
[00:13:24]És akkor vette a KFC-st, és ott is megállított valaki.
[00:13:27]Hát, hogy egy Szegeden egy ekkora izé ekkora táborunk van.
[00:13:30]De most legutóbb azért azért írtam csak ezt föl, mert megyek talán tegnap vagy tegnapelőtt az uszodába, és egy körülbelül velünk egykorú nő egyszer csak éppen a pénztárnál ugye a bérletemen húzatom le a a izét a slotot és kapom a cserébe szekrénnyitó ilyen izé kártyát és a és akkor ott így így Nem is figyeltem meg.
[00:14:01]Először nem tudtam, hogy nekem szól, csak hallom oldalról, hogy a minden évben megszoktuk nézni a szilveszteri köszöntőjét.
[00:14:09]Mondj mondjad nekem, mondja nekem a és tényleg így a következő pillanatban így eltartott egy percig, amire rájöttem, hogy miről van szó.
[00:14:19]Hogy Hont András szokott szilveszterkor köszönteni?
[00:14:21]Nem, hát 2013-ban vagy mikor már nem is emlékszem rá, hogy akkor csináltam egy ilyen egy ilyen Pintér Dezső paródiát, ami hát olyan volt, amilyen hát de vinté Dezső paródia és ez meg az indexn.
[00:14:35]Hát remélem a homokanimációt nem találják meg.
[00:14:43]Az elkészült.
[00:14:44]Az föl volt.
[00:14:44]Hát a homokanimáció.
[00:14:44]Egy egy céges esemény egy céges eseményen csináltam meg.
[00:14:49]De azt hiszem, hogy a videó az fönn van róla.
[00:14:51]Az fönn van valahol a izék a honlapunkon.
[00:14:53]De hát ezt már senki nem érti akkor, hogy ez a homokanimáció miért volt poén, mert ez még a 2000-es években ez ment.
[00:15:01]És tényleg azt soha nem felejtem, hogy volt a Cakó Ferencnevi csáv, aki egyébként egy nagyon híres animációs művész.
[00:15:07]Sebaj Tóbiás nem a légy, nem tudom, hogy a légy az szerintem az Rófus Ferenc, bocsánat.
[00:15:12]Igen.
[00:15:12]A izé és hogy tényleg így járta a fesztiválokat meg tényleg én én volt fesztivál láttam és még a régi volt fesztivál am csinált élőben Igen.
[00:15:21]és ott ültek a tankcsapdások ilyen tátott szájjal és ment a Vivalditól a négy tavasz tényleg.
[00:15:30]Tehát hogy a leggiccsesebb tehát amit el tudsz kív és tényleg ezeket a giccses izéket ott rajzot és tátott szájjal nézték.
[00:15:36]Hát rettenetes volt, hogyha már a rock and rollnál tartunk.
[00:15:41]Hallgatónk hívta fel a figyel rá a figyelmünket, hogy mi azt hittük, hogy Deák Bill Gyulának az a kis 100 milliócska az csak azért esett le, mert Nyitrai Zsolt Eger, hát Eger és térsége országgyűlési képviselő volt, vagy van a Nyitrai, hogy vele volt egy közös fotója, de hogy nem.
[00:15:58]És Becki is küldte hallgatónk.
[00:16:01]Nem tudom, ki a tököm az a Dkovács, de önkormányzat vagy valami, mindegy.
[00:16:07]Egy fideszes talán talán Budapesten egy kerületi jelölt volt, de hát ugye esélytelen volt eleve de ág Bill honlapján van volt egy ki volt rakva ennek a rendes ilyen széria fideszes kép és oda volt írva, hogy csakis D kovács és szerintem ezzel meg is győzött nagyon sok embert.
[00:16:26]Úgyhogy felhívnám minden kedves koncertjáró figyelmét, ha rossz vér turnéén vannak.
[00:16:30]Aki bem meri ordítani két szám között, hogy csakis a Dkovács, az mindenképpen videózza Bill arcát, hogy látszik-e rajta bármi, mert abból szerintem össze lehetne vágni a különböző rossz vérturné állomásokból a csakis dél kovácsosokra adott arckifejezésekből egy életerős klippet, egy homokanimációt mondjuk.
[00:16:52]Na de hát mekkora kapcsolódó izé a a tényleg az év az évves vesztesei között Benko Ákos.
[00:16:57]Hát ő ki is bocsánat.
[00:16:59]Kibe Benko Ákos az Edda dobosa, és az Edda minden tagja kapott NKA támogatást.
[00:17:06]Minden tagja tényleg a basszeros, a izé a a az alapi külön.
[00:17:09]És Benko Ákos nem kapott a pénzből, miközben a Pataki fia milyen hangszerrel játszik, mert még kattintottam is direkt, hogy Pataki Gergely, aki együtt játszik, és ott volt valami blikkes vagy nőklapja cikk, és hogy ott vannak ott ketten, és beszélgetnek, és az volt az óriási hírérték, hogy volt a azonos csajuk, vagy legalábbis mit volt, közös csajuk.
[00:17:33]Haha, hát ez milyen vicces, mennyire végtelen free volt, de nem derült ki belőle, milyen hangszerel játszik Pataki Gergely, akit szintén egy 5 millióval megkíáltak.
[00:17:41]voltak ezek a szintén állami pénzből állami pénzből szervezett raktár koncertek, akkor fölkerült oda egy edda is, akkor megnéztem, és akkor a gyerekkel együtt énekelt a pataki.
[00:17:52]Tehát de vajon mi a mi mit csinál a gyerek?
[00:17:57]Énekelt ő is ketten együtt énekelt.
[00:18:00]Tehát úgy zenekaritak, hogy ő is énekel.
[00:18:03]Nem tudom, hogy hogy énekel-e koncerteken.
[00:18:05]Azon a raktár koncerten énekelt, ami mert a hatti fia az exploitedbe ugye legalább az éneklés az a kínos ugrálás a Pataki Attila eleve kínos ugrálása mellett, tehát kínos szinkronugrálásban izét, mert énekhangilag hát nem nincs nagyon az apukához képest mondjuk egy Zambo Krisztián Zambo Jimmy relációban, hogyha egy aránypárt felállítanál Pataki Attiláb én megadom ezt.
[00:18:29]Igen.
[00:18:29]Tehát, hogy ez ez abszolút abszolút valahogy úgy igen.
[00:18:33]Most szeretném felolvasni erről az erről, ami erről az egész NK kapcsán, mert most végre kiment az inkei Bence cikkje erről, tehát a a kulcsmondatot arról, hogy itt mi folyt meg mi van, meg hogy most akkor mindenki észreveszi, várjál.
[00:18:46]és Cudor Gyulát a Újpéter a világ ritmus szekciót én nev szó most hogy most mindenkit meglepődve ettől viszont még tény maradt hogy Bán Vidnyánsk és Bot is csak azután mondtak le hogy kiderült a 79-es kollégium a csekély kulturális értékkel bíró fideszes celebek mellett olyan rendezvényeket és szervezeteket is támogatott amelyek nem is végeztek kulturális tevékenységeket azzal azonban, hogy az NK-t már azelőtt is kézi vezérhelt fizetős kifizető helyé fokozták le vagy hogy a miniszter utólag megváltoztatja a kollégiumok döntését Semmi problémájuk nem volt.
[00:19:17]És szóval ez a most ugye nagyon beindult a bűnbánás vagy hát ez az, hogy nem a bűnbánás indul.
[00:19:28]Igen.
[00:19:28]Ez az, hogy nem a már ez már félre vissza.
[00:19:30]Igen.
[00:19:30]Tehát az ilyen lemondás nem is tudtuk, hogy ez történt.
[00:19:37]Mi ehhez most már nem adjuk tovább a nevünket.
[00:19:39]És tényleg ez a három ember, aki ugye most fölállt, a NKA meg a meg a Bush Balázs is, aki ráadásul aki a szintén itt dolgozott, akik most ugye amikor kiderült ez, hogy itt még néhány milliárdot gyorsan szétszórtak, itt nem az történt, hogy itt minden jól működött és hirtelen történ és történt egy anomália, amihez nem, hanem ez ezek az emberek 16 éven át, vagy van, aki kevesebb, végig benne voltak ebben a kulturál támogát rendszerbe, ami egyébként a Bán Vidnyánki és a BOT különböző a szakértelem, illetve a tisztesség különböző szintjein állnak, és van amelyikük valóban hasznos tevékenységet végzett már, amennyiben a kultrafinanszírozás szervezését hasznos tevékenységnek nevezzük, de azt is lehet nyilván tisztességesebben és kevésbé tisztességesen csinálni, de az, hogy itt haveroknak mennek ki pénzek a miniszteri keretből, hogy a fölülír írnak dön, hogy fölülír a miniszter döntéseket.
[00:20:40]Ez egy teljesen régi dolog egyébként.
[00:20:41]Az, hogy anomáliák vannak a magyar kultúrafinanszírozásban, az nem a utóbbi 16 évben indult el.
[00:20:47]Ezek korábban is előfordultak dolgok.
[00:20:49]De az, hogy most úgy csinálnak emberek, mintogy hát mi erről mi erről nem tudtunk, hogy itt hogy itt a a pénzt azt mondod zsülikének 100 millió.
[00:21:00]Hát hát ez már nem zsülikének a munkási Kásler Miklós a Zalatnai cininek osztogatta a pénzt meg hát ugyanaz tehát a de azt akkor még kellett hogy tudják tehát Bus Balázsnak is tudnia kelló Demj Rózsi Szikor Edda, az elment az össz című film a Mészáros Lörinc kultúra magyarságért nevű vállalkozásának ezek mind ek közbe mentek és mondhatja azt a mondjuk a vínyá hogy valakit kipézek, hogy ő pont nem ő írta alá az alattna sarolta támogatásot, de végig ő ennek a rendszernek része volt és végig ezek az emberek különböző fokú szakértelme és tisztessége egyfajta fügefalevélként volt használva a teljes rohadt rendszeren, mint ahogy még ezt most egyéb szakmákban is látjuk, nem csak a a kultúrafinanszírozásból, hogy hirtelen embereknek megjön a hát nem is tudom mi a a beszélőkéje meg a lelki ismerete.
[00:21:58]Hát ugye ami a reklámszakmába megy most Balázs Gyula kapcsán, hát az a az a még extrémebb példája ennek talán.
[00:22:04]Hú!
[00:22:04]Szóval, hogy ö és a sok hína felkapaszkodnak Balázsi Gyula hátára.
[00:22:11]É valaki eddig nem érezte igényét annak, hogy megszólaljon közéleti kérdések, mondjuk 16 évig nem érezte úgy, hogy közéleti kérdésekbe megszólaljon.
[00:22:18]Akkor ahogy a van az az amerikai mondás, hogy you might wanna sit this one out champ, hogy figyelj barnok, ezt most izé most ez nem a te köröd, tehát most még egy kicsit lehet kusolni szerintem ebben a témába, de hogy ráadásul olyan emberek szólaljanak meg, akik dokumentálhatóan maguk is haszonélvezői voltak a rendszernek Balázsi Gyulánál kevésbé, mert esetleg csak a Balázsi Gyula által tovább adott morzsákat kapták meg.
[00:22:46]És most őt osztanak észt etikáról, bonyolult közéleti kérdésekről.
[00:22:51]Hát megáll az eszem.
[00:22:53]Komolyan mondom, megáll az eszem.
[00:22:57]Ugye itt két nagyon fontos pont van.
[00:22:59]Egyrészt az NKA, hogy nem csak ezek a támogatások, amik itt kívül minden kuratorium, hanem ma, hanem egyéb támogatások is.
[00:23:06]Pontosan az a ez az orbánizmus lényege, hogy azzal a céllal mentek ki, hogy a mi embereinket, akik bennünket támogatnak, akik hajlandóak mellettünk kampányolni, ezeket támogassuk meg.
[00:23:22]Ez az egész rendszer, ez ugye ennek az önkényuralmi struktúrának az alapja, a lényege.
[00:23:27]Az egész országot egy ilyenbe szervezték, és nem csak a művelődés ügyet.
[00:23:33]A az egészségügytől kezdve a a gazdasági támogatásokig mindent egy ilyen struktúba szerveztek.
[00:23:40]És egyébként és egyébként ebbe is buktak bele végső soron.
[00:23:44]Tehát az, amit mi a vidék lázadásának szoktunk mondani, és ami ennek a választásnak egy látható végül is döntő momentuma, hogy az a az a vidéki ilyen neofeudalista struktúrába, vagy neofeudális struktúrába berendezett vidéki ilyen, hát, hogy mondjam, véleményvezérek, hát amiket ugye a Szabó Andreá kikutak, hogy a A hogy mondták ezt, hogy lokális integráltak.
[00:24:19]Igen.
[00:24:19]Lokális integráltak.
[00:24:21]Igen.
[00:24:21]Tehát, hogy hogy ezeket ahogy ahogy beszervezték, hogy egy idő után elegük lett, mert egyrészt a pénz se jött annyi, másrészt meg mindent meg akartak neki nekik mondani.
[00:24:31]És de hogy nem csak vidéken, hanem egy csomó minden, hogy a kultúrában is mindenütt ez volt.
[00:24:35]A kultúrában mondjuk Deák B Gyulától Nagy Feróig nem sok problémájuk volt ezzel, mert nekik nem tudták azt megmondani, hogy a rossz vért vagy a izét a nem tudom én nyolc óra munkát azt hogy énekeljék.
[00:24:46]közben Fides Fideszeztek egy kicsit és viszontlátásra és ennyi.
[00:24:51]Akkor akkor nekik ez jó volt.
[00:24:54]A másik dolog meg amire amielé most elkanyarodott a Márton, és ez egy külön téma, mert mert tényleg ebbe elképesztő, hogy mi történik, hogy ugye nem csak a reklamosok, a reklamosok aztán pláne ebbe egy tényleg, tehát hogy megériket nyilván, mert személyesen is több embert ismerek a rekláják be a törő között, hiszen sok embernek adnak munkát azokért felelősök.
[00:25:20]Tehát nekik is le kell hajolni.
[00:25:22]Hát azt, amit amit ugye fölírtam, hogy a hogy a a gumigerincűek rendszerváltása, tehát hogy hogy hát milyen csodák történnek, hogy hirtelen mit tudom én, a rendőrség, tehát érted, nem változott még meg semmi, nem változtak meg a jogszabályok, nem változtak meg a vezetések sehol.
[00:25:39]Ugyanaz a rendőrség, ugyanaz az ügyészség, ugyanaz a GVH, ugyanaz az állami számvevőszég.
[00:25:44]Hirtelen elindulnak a vá nem az ügy hirtelen elindulak a vizsgá hirtelen fölfedezi a GVH hogy hát bizony probléma volt a Blicknek az eladásává két hete még nem vagy három hete még nem volt probléma vele.
[00:26:00]Hirtelen visszaadtuk az ukránoknak az aranyfú hát az a legszebb az a legszebb.
[00:26:05]Amikor már Horvát Lóri írja ki, hogy egyébként a saját törvényeik értelmében nem adhatták volna vissza.
[00:26:09]teljesen jogtalanul foglalták le, de ha már lefoglalták, akkor ugye a jogrend szerint nem adhatták volna visszame.
[00:26:18]Tehát teljesen teljesen tehát mindenki és és mi történik az Szabó százados ellen egyszer csak megszüntetik a vizsgálatot, aki azért mégis hát akkor már elkezdték akkor hát nem azt kéne, hogy lefolytatni és akkor majd megállapítani a végén valamit.
[00:26:31]Nem tudom, tényleg nemzeti választás író hirtelen fölszólalt a a Gary Mendering, vagy hogy hát tulajdonképpen Gy Mender Gary Mandering Gary Mandarin, hogy így így hogy így így óvatosan azért ott pedegető, hogy át kéne rajzol kerületeket.
[00:26:47]Igen, igen.
[00:26:47]Hogy ne Tolna megy Tolna megyében ne 3500es, hanem 2800es legyen inkább na NAV leállít kifizetéseket záróják a gránit bankos számlákat.
[00:27:01]Zárószámlákat.
[00:27:01]Hát tényleg, hát tényleg.
[00:27:05]Ja, ez elképesztő, mit mi történik.
[00:27:08]Hát én én nem tudom már.
[00:27:10]És bocsok, még ahhoz vissza akartam mondani, hogy én én nem akarom senkintől elvenni a jogot, hogy megszólaljon közéleti kérdésekből és elmondja a véleményét és feltárja.
[00:27:17]Nekem azért lenne egy várjál várjál vár de ebben én azt gondolom, hogy ebben az esetben akkor a így kezdj el azzal, hogy és én pedig egyébként azt csináltam, hogy izé és vagy vagy egy bocs, mert tényleg ezeknél sok embereknél tehát mond láttam meghonosítanád az Anonima alkoholisták klubjának XY Laci vagyok 6 milliárdot kerest az én álmom az a dél-afrikai apartit utáni Truth and Reconciliation Commissionök Magyarországra adaptálásának, ami hát, hogy így Így nyilvános a meg nyilvános megbeszélése, bocsánatkérések ez amenny megtörténik alacsonyabb büntetési tételek, tehát hogy ezt ezt ki lehet jól találni.
[00:28:02]És egyébként valószínűleg egy a ha én lennék az új Tiszakormány, akkor ennek tényleg próbálnám valami mederbe terelni ezeket a hirtelen megszólalni akaró embereket, hogy oké, hiszen ugye ezek az mint ahogy Balázsi Gyula is, vagy a az a ugye az NK kapcsán, aki a a Telexnek v nem dehogyis, az Indexnek hülye vagyok, bocsánat.
[00:28:22]Az Indexnek nyilatkozott az a nő, aki a aki aki a aki a aki ellenállt már 201.
[00:28:27]Nem az nem az nem az.
[00:28:30]aki az NKÁ-n belül, tehát ő, aki a technikai részleteit felügyelte ennek a pályázatok kiosztásának, meg tudod, aki bekérte a számlát, meg hogy tehát, hogy nem ő döntött arról, hogy kinek adják, de aztán hogy a valóban megvalósult-e az azt annak a nőnek a szervezete felügyelte, és akkor ő is beszél és nyilván ezek az emberek, mint ahogy egyébként szerintem a Balázsi is, és jogosan, tehát effektív a bőrüket féltik, és úgy felmerült bennünk, hogy ők évekre börtönbe juthatnak.
[00:28:55]Ez biztos, hogy Balázsi Gyulában is felmerült, és ezért próbálnak ügyeskedni, valahogy lavírozni, felelősséget hárítani satöbbi.
[00:29:05]Ennek kellene valamilyen nem tudom intézményes keret, vagy vagy én én nem tudom, hogy mi, de tehát így így nincs hát figyelj, juthatunk arra kollektível, hogy hogy akkor lincseljük is meg ezeket az embereket, de lehet, hogy van valami van valami jobb megoldás, mert az, hogy így emberek, akik maguk is részesei voltak, hát elég sötét dolgoknak, és nem tudom, egy úgy gondolják, hogy egy Facebook posztal, hát most a a másik ez aki a aki szintén nagyot ment a héten, aki nem tudom kicsoda, rév Márius féle aktív Magyarország vagy mi a izénél ott és hát, hogy ők tőlük a Balásiék miket kértek, meg hogy ők mi mindenre mondtak nemet.
[00:29:46]Figyelj haver, tehát én elhiszem.
[00:29:49]Tehát biztos biztos ellenálltál, ahol tudtál, de talán nem csak erről kéne beszélni.
[00:29:56]És ennek és ez szerintem ez a társ társadalmi gyógyulás, traumafeldolgozás a a transzgenerációs traumák továbbadásának továbbadási láncolatásak elnyisszantása.
[00:30:09]A a kanadai áltudományos Máté Gáboré Máté Gábor igen.
[00:30:13]Tehát hogyha ezt ezeknek ezt a izé szélhámos nyelvezetét akarom használni, de valószínűleg erre kéne és ezzel egyébként senki nem csinálta meg tökéletesen, mint ahogy a a nürnbergi pertől, amiről már sokszor beszéltünk, a most a dél-afrikai ezek a nem az a b nem tudom mi a truth reconciliation, pedig biztos le van fordítva magyarra valahogy ezeknek a hivatal, tehát hogy ezekre vannak megoldások és valószínűleg Magyarországon is kéne valami megoldássá és nem az, hogy mondom kiírok valamit a Facebookra vagy bemegyek a Partizánba, izé gyorsan lederálom, amit mondani akarok, majd megpróbálok előba, hiszen bey a kontrollba ugye am biztos nézi a Magyar Péter.
[00:30:53]Igen.
[00:30:53]Ami hát ugye, hogy eleve, hogy bemegy, ami ugye külön problémás, hogy a miniszterelnök tesójának a médiavállalkozásába akkor bemegyek bemegyek bűnbánni, vagy legalábbis úgy csinálni, mintha bűnbánnék, miközben a saját bűneimet valóban azért annyira nem bánom meg, és ugye a a Lamborghini azért ugye maradhat.
[00:31:11]Nem tudom, de én én nem tudom erre mi a jó megoldás.
[00:31:13]Az ez ez így biztos nem a biztos nem hát meg vannak ennek van ennek azért a minősített sős esete, amikor a hát a az, hogy ennek a rendszernek olyan szintű főkolomposai, akik tényleg részt vettek tevőlegesen abba, mert még még Balási Gyula is egy közvetítő volt, tehát hogy ő azért a Így van.
[00:31:33]Ő ő ugyan a fősodrába volt ennek, tehát a az egyik gerince volt ennek a ennek a kormányzati tevékenység.
[00:31:42]Ugye a kormányzati kommunikáció az a Magyarország a kormányzás 95%-a volt gyakorlatilag.
[00:31:45]És ebben ugye a pénzeknek az elosztása, visszacsorgatása, az egész hatalmi struktúrának a működtetése, ez a Balási Gyulán keresztül ment, de ő csak egy közvetítő volt.
[00:31:56]És ott vannak azok a figurák, akik viszont effektív, tényleg tevőlegesen részt vettek mások emberek életének tönkretételében megnehez.
[00:32:04]Azért ezt azt gondolom, hogy ezért ezt a részét a Balázsiről is el lehet mondani, tehát hogy ezeket a elképesztő plakátokat, ezeket ő csinálta.
[00:32:11]Az kérdés, hogy más kérdés, hogy valóban ő megbízást teljesített.
[00:32:17]Igen, nem ő volt a megbízó.
[00:32:19]Nem ő volt a megbízó.
[00:32:19]Ezt aláírom.
[00:32:21]Na de például a TV2-nél Igen.
[00:32:23]TV2 indexcsoport, amikor most éppen újra pozicionálja magát, érted miközben ugye elkövetett egy olyan bűncselekményt, érted?
[00:32:31]És tényleg az ez ez a fajta eláter rossz kifejezést használsz.
[00:32:34]Azért idézzük szó szerint Vasilit.
[00:32:36]A tényeg brend eróziója megtörtént.
[00:32:39]Hát figyelj, itt miközben ezt mondja ezt mondja a pofájával, miközben a másik kezével meg fölveszi maga mellé tanácsadónak azt az arcot, akit most kellett az én, mert még az indexnek is kínos volt a izéje, hogy a hogy a ezt a a Tisza program hazugság pert elbukták, és azért le kellett mondani a főzközbó, de hát ettől még a TV2-nél nyugodtan lehet dolgozni, hiszen ott ez a ez a fajta szakmaiság és moralitás az szinte követelmény a szó.
[00:33:11]megbeszélésem, érted?
[00:33:12]Tehát hogy hogyha ez az új rendszer, ez nem talál módot arra, hogy ezeket a szereplőket valahogy kiiktassa, vagy legalábbis, vagy legalábbis mi magunk, a társadalom, nem szorítjuk ezeket valamilyen módon perifériára, vagy nem tudom hová, akkor nem sok értelme volt ennek a rendszerváltósdinak.
[00:33:31]Szóval, hogy ezt ez ezt valahogy izé nincs erre tippem meg nem tudom én, nem, hogy hogy milyen hogy milyen izét kell, vagy nyilván nem jogilag kell ezt intézni, de de jogilag is ezben ezt teszi különség komplikáltá, hogy ez egy jogi, morális politikai és még ki tudja milyen egyéb hiszen a következő 50 évünk múlik azon, hogyha legközelebb kisnyilasokat keres egy fasiszta állam, akkor mindenki 20-szor meggondolja, hogy kis közép vagy főnyilasnak elmegye-e, mert mi bajom lehetne?
[00:34:03]Lesz a rendszerváltás, akkor bl.
[00:34:04]Tehát igen.
[00:34:06]Ühüm.
[00:34:06]És ezzel el is értünk a legfontosabb kérdéshez, amihez föl akarok tenni ebben a műs amit föl akarok tenni ebben a műsorban.
[00:34:15]Hogy lesz az Orbán Viktornak jó, ha börtönbe csukják?
[00:34:17]Ez a Borizőhang rövidebb, ingyenes változata.
[00:34:19]Amennyiben szeretnél egy hosszabb fizetőset már szombat reggel sokkal viccesebb, szórakoztatóbb, informatívabb, belterjesebb, akkor fizess elő a 444-re a borizhang.hu ettől persze járjunk nyitott szemmel.
[00:34:36]Ezeket ezeket a mondatokat szó szerint elmondhatta volna Péter Dcs Tamásral is 1990-en a szembe állítva az MS az MSZP még bejutott dagadékjaival kilencenbe.
[00:34:48]Úgyhogy ettől még figyelni kell a az új felálló országgyűlés visel dolgair is.
[00:34:53]De valóban Cakó Cirpus Pál nagyon jól mérte fel az argentí és a balinész hangulat szerepét egy társadalom jólétében.
[00:35:02]És most egy quiz.
[00:35:02]Na, a Frijes Balázs.
[00:35:04]Nem tudom, hogy jutottam ide, de hogy ki a Fürries Balázs International?
[00:35:11]Hát azért jutott el ide, mert a múltkor a Főries Balázsról beszéltünk.
[00:35:14]Igen, de hogy akkor egyszerre csak egyszerre csak belebotlottam egy sokkal.
[00:35:18]Ki Fűries Balázs?
[00:35:18]Nemzetközi külföldi?
[00:35:20]Mondjuk mondjuk ki a spanyol fűri Balázs.
[00:35:22]Hát a spanyol fűries Balázs ugye az a szamarancs fia.
[00:35:26]Nem, szerintem maga Juan Antonio Samarancs.
[00:35:28]De ő már nem él.
[00:35:28]Mindegy, de hogy h Antonius életistából lett igen mentette á várjál, hogy amikor kitört a polgárháború, akkor őt besorozták a köztársasági hadseregbe.
[00:35:39]Ennyire nem vagyok képbe, de most te utána olvastál, amikor kitört a polgárhábú, besorozták, tehát a csak, hogy a esetleg nem, aki ezt nem tudja, tehát az a az a franco ellenes hadseregbe sorosz a köztársaságiba.
[00:35:52]Igen.
[00:35:54]Tehát Juan Antonio Samarancarancsok egy régi katalán.
[00:35:58]Így van.
[00:35:58]híres, neves család.
[00:35:58]Tehát ott nyilván megvannak ezek a dinaszt.
[00:36:00]Szóval na egy volt egy valaki egy olyan mint Magyar Péter, hogy már a nagy szép, hogy a vezeték nevét nem változtatta meg valami spanyolabbra, mert ugye a Juan Antonio az Zoan Andoni katalán.
[00:36:12]Ja azt hittem, hogy a szamarancs nem elég katalán, de a szamarancs az nagyon katalan.
[00:36:13]Igen.
[00:36:15]Az tehát nem spanyolul hangzik, legalábbis, mert nem tud egy spanyol szó így végzőni.
[00:36:19]Szóval, hogy besorozták a köztársasági hadseregbe, de ő annyira fasiszta volt, hogy megszökött és átszökött a frankóista hadsereghez.
[00:36:27]Így van.
[00:36:27]Így van.
[00:36:29]És hogy ezután hát a válére az egy erős vállalás.
[00:36:34]Igen.
[00:36:36]És hát a a polgárháború után ugye betagozódott a spanyol nervbe, amit ugye falangnak hívtak, ugye a falangista szervezetbe, és különböző dolgokat csinált a csúcson, tehát Franco halála körkor ő a katalóniai Gauleitere volt a az államnak, tehát ilyen körzetvezető.
[00:36:57]Ugyanakkor azonban 1950 valahányban megalapította a spanyol görhoki vagy mi az isten nem egész szerintem az valami görkorcsolya hoki szövetség a hoki hoki patinesz az a szinte csak katalóniában játszott girl hoki amit nem inline skaten, hanem a klasszikus négy Jézusom én amikor Barcelonában jártam iskoláb volt ilyen csapata az iskoláb szinte csak a katalánok csak a katalánok nyomják mondom A Barcelonnak van ilyen szakasztálya, van néhány spanyol és portugál csapat, de úgy tudom ez az egész.
[00:37:32]Na de ez ennek ellenére Juan Antonio Szamarancs aztem 51-ben megrendezte az első VB-t ebben.
[00:37:36]Majd ő lett a spanyol olimpiai bizottság elnöke és Frankó a Nob tagja.
[00:37:42]Igen.
[00:37:43]És Frankó halála.
[00:37:43]Ő ő volt a Nob tagja és Frankó halálaó ugye 76 talán.
[00:37:49]Megtörtént a kapcsolat 75, de a demokratizálás ugye időt vett igénybe.
[00:37:55]Lényeg, hogy hogy 76-ban felvették a kapcsolatot a Szovjetunióval hivatalosan, hiszen a frankóista államnak nem volt hivatalos kapcsolata a Szovjetunióval.
[00:38:03]És hát amikor kellett egy moszkvai nagykövet, hopp, Juan Antonio Samarancs lett az első spanyol moszkvai nagykövet, nagyon küzdött a bojkott ellen, tehát próbált mi na hát mindent mindent megcsinált Juan Antonio Samarancs, amit kellett.
[00:38:18]Tehát tehát az orosz ügynökség is megvan, minden egy csodálatos életpálya.
[00:38:23]Nem is tudom, hogy eddig hogy nem estem hasra ebben a sztoriban.
[00:38:26]Én viszont megtaláltam az MSZP fűries Balázsát.
[00:38:30]Na, a rendszerváltás nagy nyertesei sorozat.
[00:38:33]Igen, igen, igen.
[00:38:33]Aki már egyébként nem egyébként már nem MSZP-s természetesen, mert hát már senki nem az.
[00:38:40]Ja, bocs.
[00:38:40]Még előtte, csak hogy és tényleg a Márta mondta, hogy és ez annyira nobos, hogy És most a fia.
[00:38:47]Igen, de na de bocsának, most akkor már végigmondom a szamarancsot, hogy ugye benne viszont az érdekes, hogy mindezek után amikor egy tényleg, tehát a a kevés katalán frankóista egyike volt, ő utána tehát ember nem tett jobbat Katalóniával annál, mintogy ő a Nobnál szerzett befolyását arra használta, hogy 1992-ben elvitte szülővárosába a az olimpiát.
[00:39:09]ugye Barceloná volt 92-re, ezt ugye ő nyomta és ugye a teljes katalán és barcelonai fellendülés, tehát az, hogy ma annyi turista van Barcelonában, hogy lépni nem lehet tőlük, aminek persze vannak ellen izéi is, vagy hátütői is, az neki köszönhető.
[00:39:23]Tehát az, hogy a katalán nagypolgárság vissza tudott kerülni arra a helyére anyagilag, kulturálisan, nem tudom, geopolitikailag, ha lehet így fogalmazni, az annak volt köszönhető, hogy iszonyatosan persze nyilván egyéb folyamatok is volt, egyéb folyamatok is volt természetesen egyéb folyamatok is.
[00:39:43]Tehát ez amit mostanra sikerült, az idióta nacionalizmusukkal, tehát pont azzal a nacionalizmussal, aminek a szamarancs ellene volt elcseszni, hiszen sikerült már a odáig ledolgozni magukat, hogy most már Madrid minden szempontból sokkal előttük van, kivéve a futballan, hiszen idén ki lesz a bajnok?
[00:39:59]Na, ki lesz idén a bajnok?
[00:40:01]Ki fog nyerni vasárnap?
[00:40:03]Nem baj, ha Real Madrid, akkor is mi vagyunk a bajnokok.
[00:40:07]És szóval ez a, hogy a szamarancs hosszú élete során sok dolgot tett.
[00:40:09]Én a Fürries Balást azért még nem tenném ekkora játékosok közé egy polcra, hogy még a fia is befolyásos nobtag lesz, mint a szamarancsfiának.
[00:40:20]Hát nem, hogy lehet No, no, hogy nob elnök lesz a fia.
[00:40:23]Azt nem tud azt nem tud, de nem most választották meg a nőt, nem az imbabbei csajt, a kirst commentt az úszónő, hogyha fűries báznők sikerülne olimpiá akarhatott.
[00:40:34]Igen, most vagy mondod, ő is mozgolódott.
[00:40:36]Na hogy ki a szocialista főries Balázs?
[00:40:40]Tütőkata megvan.
[00:40:40]Tütőkata Lingernél tütőkata.
[00:40:42]Nem ő nem ő a Leinger a lovasúszás már nem már elváltak Leinger Tamással de hogy hát ugye mikor hallottunk utoljára tütő Katáról?
[00:40:52]Hát ugye amikor lóháton kijött Balin a vízből volt ez a csodálatos fotósorozat.
[00:40:59]Igen.
[00:40:59]Egy fotogénk képviselő volt mindig.
[00:41:03]Hát lóval meg aztán a vízben.
[00:41:04]Ugye főpolgármester helyettes volt 19 és 24 között.
[00:41:07]És teljesen véletlenül talán valami politikó hírlevélben valami európai, tudod vannak ezek a brüsszeli hírlevelei a politikónak már nem tudom valamelyikbe nézem.
[00:41:15]Szembejön, hogy Kata Tüttő a régiók Európai Bizottsága elnöke.
[00:41:23]Mi van?
[00:41:23]Ez tudod ez abszolút hát körülbelül Nob szintű izé állás.
[00:41:26]régiók Európai Bizottsága elnöke.
[00:41:29]Ez hát egy egy valamilyen önkormányzati jellegű izé, gondolom még főpolgármester helyettesként ugye amiből kibukott 24-be, 23 február vagy 25.
[00:41:38]februárban megválasztották ennek a izének a világ a világ sportállása.
[00:41:45]Fantasztikus.
[00:41:47]De az MSZP tagságát megtartotta vajon?
[00:41:50]Há szerintem már nincs már a már a főpolgár már a főpolgármester helyettes sem MSZP színekben volt, hanem mint MSZP DK nem tudom én mi momentum valami közös jelölt volt ott.
[00:42:00]Nem, valam Ja ja hát ez ezt az Óellenzékkel már nem foglalkozunk.
[00:42:03]Ezen túllendültünk április 12-én.
[00:42:07]Hát csak véletlenül bele belefutottam, hogy még egy ilyen ilyen tuti sportállásba létezik a tüttőkata.
[00:42:18]Egy újabb érdekes adat.
[00:42:22]És ha már sport, vasárnap jöttem hazafelé a motorozásból befelé a váci úton délután, és egyszerre csak a megyeri út térségében óriási tömeg volt.
[00:42:32]Mondom, ú a szentség itt mondom, mi az isten nyilat, nem szokott itt ekkora forgalom.
[00:42:35]És akkor jöttem rá, hogy most volt az Újpest Fradi, és mondom, úristen, vajon vajon mi vajon mi?
[00:42:38]És annyira drukkoltam, tudod, hogy már így el is képzeltem, hogy hát döntetlen.
[00:42:42]És akkor végéppen a title részben elenyéztek a Fradi bajnoki álmai, vagy esetleg még nyert is az Újpest, hiszen Dárdai Dárdai Pál most már ugye ott nem is tudom, műsorigazgató vagy micsoda, tehát valami valami ott lett.
[00:42:55]És akkor az egyik lámpánál, ahol gyalagat átkelőhely volt, odamentem a sor elejére, és mentek át ott a szurkolók, és kiordítottam nekik, hogy mennyi lett, és mondják, hogy 5-0.
[00:43:09]És mondom, ne hát ez azért ebben azért nem reménykedtem, hogy ez túlzás.
[00:43:11]És akkor hozzátette a csávó, hogy nem ide.
[00:43:16]Pedig annyira elképzeltem már a Kubatól felme állapotát egy ilyen 5-0ra, főleg azzal, hogy ebből hogy fognak kijönni ebből a Igazolták ugye az Argentin kannibál belső védőt, akit aztán Gomez Gomez azt megegyeztem Gomez Béla.
[00:43:31]Szóval, hogy tudod, hogy tudod, hogy a Szijártó Péter tevékenysége ugye, hogy jogil ezt nem mertek igaz, hogy majd a bíróság esetleg egy Sanchez vagy Gonzást.
[00:43:45]Szóval, hogy a Szártó tevékenysége valóban a jogilag kimeríti a hazaárulás fogalmát, de ezt a Gomeznek állampolgárságot adni, ez szintén konkrét bűncselekmények gyanújá.
[00:43:56]Szerintem itt valószínű minden jogszerűen men, nem?
[00:43:56]Tehát, hogy a nem, hát hiszen nincs magyar felmenő, de hát lehet játszott öt különleges izét biztos mindig lehet kérni, nem?
[00:44:03]És én én én nem láttam itt, hogy itt mi a nemzetgazdasági érdek.
[00:44:09]Tehát az persze, tehát röhelyes, hogy hogy ezt átnyomták, de én úgy látom, hogy ez ezért nem fog senki a vádlottak padyára ülni.
[00:44:17]Nekem ez az érzésem.
[00:44:19]Így játszák ki a magyar szabály, de rég rég volt szó magyar title részről, legalább egy éve.
[00:44:22]Pont a most jutott eszem, hogy a rohadt életb, hogy tavaly nem volt meg az a az a puskás izé vagy pus.
[00:44:28]Elnézést, elnézést a honvé drookerektől.
[00:44:29]Felcsut bajnoki cím, mert most már nem lesz.
[00:44:33]Pedig akkor tényleg, ha megcsináltad a nem tudom, nem tudom, hogy tavaly volt rá esély, hogy meglett volna és tényleg, ha mi lett volna az, amivel az kez ilyen globális top 10 craziest that dictators ever pulled, abb ott lesz épített egy stadiont, ami kétszer akkor mint a televíz made his villam national csaescu pbán hogy szóval kár, hogy ez nem történt meg tavaly.
[00:45:06]Hát ezek a jövő jövő év nagy kérdései közül hányadik lesz a felcsút, illetve mennyit fizet majd Rogán Anta a találmánya jövőre.
[00:45:13]Ez csak az a baj, hogy már azt nem fogjuk megtudni, mert nem lesz képviselő ugye Rogántal, és nem kell vagyon bevallást készíteni.
[00:45:18]Na de akkor a Győr bajnoki győzelmének legalább a szilját örülhetnem.
[00:45:25]Igen, biztos.
[00:45:25]És most rá is fér.
[00:45:27]Tarsogy Csabával mi van?
[00:45:27]Talán ő is ünnepál.
[00:45:29]öröm az ürömben.
[00:45:34]Úgyhogy a hétvégén reméljük egy katalán és egy győri bajnoki címet is ünnepelhetünk.
[00:45:39]Orbán Viktor a vasmacskában.
[00:45:41]Mi van?
[00:45:41]Hát, hogy végül is ez most már egy sorozat lesz, hogy emberek, akiknek tönkretette a vendéglőjét vagy vendéglátóipő egységét Orbán Viktor látogatása.
[00:45:52]Ugye a vasmacska az a hackkező, ahova egyszer beszaladt még tavaly Orbán Viktor.
[00:45:59]Hol ez?
[00:45:59]Hol van?
[00:46:00]A északi vasúti híd pesti híd főjénél, tehát a Népsziget.
[00:46:05]Aha.
[00:46:05]Jó.
[00:46:05]Ja, aztem ezt nem ismerem.
[00:46:05]Aha.
[00:46:07]Az volt az, amikor ugye Orbán mindig 1000 ilyen zabálós posztot csinálta, amint zsírban tocsog és h a hek buziknak való, tessék, csak a hurka kolbász.
[00:46:14]És akkor egyszerre csak robbantott Orbán Viktor, hogy a Hekka király.
[00:46:19]És egyszerre csak megláttam, hogy basszus, ez a vasmacska, ahova én is szeretek járni.
[00:46:26]Tök jó a hack.
[00:46:26]Nagy tehát erre azt mondják, tudod, ez a nem közepesen proli, hanem a hely, hanem már lakossági.
[00:46:32]Tehát az a 40 évvel ezelőtt festékkel mázolt ilyen bicő székek.
[00:46:39]Óriási szerintem a feeling, de nem mindenki nem mindenki kedveli annyira, hogy van egy burnicer, bedobod a 200-ast és tényleg szól az jim, mert valaki bedobta és megnyomta a gombot.
[00:46:48]Későig is nyitva szoktak lenni, hiszen ott az részeg a hack.
[00:46:53]Fogadjuk, hogy horrorárak.
[00:46:54]Horroráron van a hack, de hát a hack az egy ilyen horrorárú dolog.
[00:46:59]Anya lánya csinálja, tehát ifjabb és idősebb Magdi, de Argentin Hack vagy a hát csak az argentin persze, bár Gangs a Zolit még nem láttam ott, vagy brazil.
[00:47:09]És hát Gangs a Zolival itt összefutottam a Nagymező utcába, jött egy Nissan X-trel egyébként, hogy ez milyen érdekes, hogy Gangsta Zoli nem bukott le Döglégy úr milliós NK támogatásokkal, hogy hogy én nem tudom elképzelni, hogy őt ne kínálták volna meg.
[00:47:24]Tehát vagy ki?
[00:47:26]Lehet, hogy a Dopman megvétózta.
[00:47:28]Ja igen, tényleg.
[00:47:29]Szerinted nem tudom van neki akkora szava.
[00:47:30]Hát az azt mondom, hogy ez azért felértékel bizonyos művész volt ennyi.
[00:47:35]Volt ennyiartás.
[00:47:37]Így van.
[00:47:37]Hát ez igen.
[00:47:39]Ő politikailag egy ilyen kifinomultabb illető.
[00:47:41]Na és lényeg, hogy hát egy társasággal voltunk ott a Dunaparton, és hát hát olyan társasággal, akik akik kevésbé szeretik ezt a fajta lakosság élményt, mint amit a vasmacska nyújt.
[00:47:52]De szar volt a kaja, úgyhogy mondtam, hogy bos gyerekek, mondom én ebbe itt nem bízom ebben a sz olyan sör volt, mindegy, ezt nem is nyitom meg.
[00:48:01]Mondom én átgyalogoltam a vasmacskába.
[00:48:03]Mondom sziasztok a Ifjabik Magdi volt és hát ott az volt mindig a poén, hogyha én mentem ugye ott azzal leadod a rendelést, kérnek egy nevet, amit majd ordítanak, ha elkészült.
[00:48:13]És valamiért egyszer talán a idősebb Magdival poénkodtunk, mindenkit [ __ ] anyáz azonnal, tehát Gyursány Orbán tök mindegy.
[00:48:22]És akkor mondtam neki, hogy Gyurcsány névre kérem a hacket, csak azért, hogy ordítania kellje, hogy Gyurcsány.
[00:48:28]És akkor ez a mi belér kölcsönös szívatásunk.
[00:48:30]És akkor ifjam Magdi volt, és mondtam, hogy hát akkor három hack krumpli satöbbi.
[00:48:33]Mondom és mondom, hát nem is tudom Gyurcsány vagy Orbán Évre.
[00:48:38]És akkor mondta a ifj Magdi, hogy itt most már csak Orbán van.
[00:48:40]És akkor jutott eszembe, hogy tényleg ott volt Orbán Viktor, és kérdeztem, hogy hogy ment az egész, és hát a szokásos, most már fel tudnám rajzolni a a technek a folyamatábráját.
[00:48:52]Vasúti híd lezárva mindkét irányba, népsziget lezárva mindkét irányba.
[00:48:56]izé mesterlövészek és a többi és a többi és hát fotók is voltak.
[00:49:01]Há itt látható Orbán Viktor ifjabik Magdival, és kérdeztem, hogy na és jót tette az üzletmenetnek?
[00:49:09]És mondta Magdi, hogy hát azóta ő lett egész Újpest fideszes kurvája, tehát nem neki se tett jót rosszkor igen, rosszkor gyúlt bele ebbe és náluk se, náluk se lehetett nem fotózkodni és nem jó fejked, tehát nem volt op Ja, előtte a látogatás előtt egy hónapra bezáradták őket, hogy érezzék a törődést.
[00:49:30]Ennyi.
[00:49:30]Hát hogy mivel tudok erre rákapcsolódni?
[00:49:32]Hát a másik hely, ahol Orbán Viktor fotózkodott, először kerestem fel a Dabahoia Odzit a Jegenye utcában fagyasztot már egyszer és nem láttam Orbán nyomokat az étlapon.
[00:49:44]Az étlapon nincs kint úgy kin volt, de ahogyál a kaszánál kell rendelni.
[00:49:50]Igen.
[00:49:51]És jobbra volt egy a tulajdonosnő Orbán Viktorral közösen.
[00:49:58]És gondoltam, na bemegyek, megnézem, kin van-e.
[00:49:59]És amikor már minden patkány elhagyja a süllyed a hajót, amikor már Balázsi Gyulák sirdogálnak a kontrollba, a Dabao Giaoziban még mindig büszkék Orbán Viktorra.
[00:50:10]Kint van a kép.
[00:50:11]Igen, mert a kínaiak máshogy gondolnak a diktátorokra és tömeggyilkosokra.
[00:50:13]Tehát jó viszont nagyon jó.
[00:50:16]visont van üzleti és helyezkedési érzékük is.
[00:50:19]Tehát ezért lepett meg, hogy most mit ragaszkodnak.
[00:50:23]Nem, meg a nagy befolyással rendelkező, vagy valaha nagy befolyású emberek, hogy ő náluk azt szerintem én ahogy így leveszem, hogy azt azt örök tisztelet övezi.
[00:50:31]Tehát Orbán Viktor fenn is fog maradni szerintem a Dabo bár én nem vettem észre ajánlogy fiz még a Hunter el akarod mondani, vagy azt is tegyük?
[00:50:42]Tényleg?
[00:50:42]Hát Hambandi új Péter találkozott a 2026-os Coolist Hungary első helyezetjével.
[00:50:51]Közvélemény kutató bandát tartottunk egy ilyen elő hát tulajdonképpen egyfajta egy ilyen választási előrejelző csúcstalálkozónak mondanám-e ezt ugye hogy ennek a de hogy a nullá választás ez a mondtad neki, hogy igaz Bandi bejött, hogy a választási autokrácia nevében benne van.
[00:51:10]Hülye vagy?
[00:51:10]Várjál.
[00:51:10]Úri úriember úri emberként nem hozta föl, hogy te hogy tippelsz, vagy kitért a te úriemberként nem hall belé törölte a lábát, vagy úri ember volt nem törölte belém a lábát.
[00:51:22]Nem szokásabban dinak, de azzal kezdett, hogy nem jött be, amit mondtál, nagy vigyorogva.
[00:51:30]Ő mondta nekem, és akkor még enny fogalmaz.
[00:51:32]És én mondta a bandinak, hogy figyelj, semmi idő nincs most.
[00:51:35]Szerintem az van, hogy holnap hívjá föl, alapítunk egy új pártot, te vagy a miniszterjelől.
[00:51:43]Ezt a bohócot, ezt lesöpörjük két év múlva.
[00:51:45]Ez belebukik azt izéval a bandival ketten egy új egy új fj kihozó holnap egy közvkutatást izé jövünk föl.
[00:51:58]Akkor már te tudtad akkor már ő mondta, hogy a magyarok kétharmada börtönben látná Orbán Viktort.
[00:52:03]Nem mondta, nem mondta.
[00:52:05]Nem szivárogtatott előre a közönkutatásai.
[00:52:06]Nem beszéltünk.
[00:52:09]Úgyhogy én ezzel egy népszerű álláspontot képviselek.
[00:52:10]Próbálok én is felkapaszkodni erre a bandwagonra, hogy Ó, igen.
[00:52:15]Road to jail.