Miért nem tudják elviselni a harmincöt fokot az emberek? | Borízű LIVE #277
- A TISZA-kormány első heteit a műsorvezetők pozitívan értékelik, kiemelve a vármegye-rendszer felszámolását és a rezsicsökkentés átláthatóvá tételét, bár előbbi sebességét keveslik.
- Heves vita alakul ki a légkondicionálás tervezett korlátozásáról: Új Péter elfogadhatatlannak tartja a használat korlátozását, míg Vinkli a klímaváltozás elleni küzdelemben kontraproduktívnak és „manifeszt baromságnak” nevezi a légkondicionálókba vetett hitet.
- Az aranykonvoj-ügyet a régi rendszer önkényuralmi működésének egyértelmű bizonyítékaként tárgyalják, amelyben a hatóságokat politikai utasításra használták fel, de kételkednek abban, hogy az ügy valaha is elérne Orbán Viktorig.
> „Én hogyha amikor ebben a múltkori április 10-én valahanyadiki eufóriába itt ültünk és megkérdezték volna, hogyha itt tartunk, ahol ma tartunk, azzal aláírnám, mert én azt biztos, hogy aláírtam volna." – Új Péter - Új Péter ingerülten utasítja el, hogy nem nézett szembe téves választási jóslataival, hangsúlyozva, hogy ezek egy tippjáték részei voltak, és már többször elismerte tévedését.
- A 444 önreflexióját firtató kritikákra válaszolva Vinkli elutasítja a közösség által vezérelt újságírást, és szakmaként tekint az újságírásra, még ha ez a figyelemért folytatott verseny elvesztésével is jár.
- A Fidesz médiafrontjának jövőjéről szólva úgy vélik, Orbán Viktor képtelen a konszolidációra, kizárólag a radikalizálódásra és a korábbi keménység hiányából von le következtetéseket minden kudarc után.
- Nemzetközi szinten elhangzik, hogy Irán megtalálta a globális olajellátás egy szűk keresztmetszetét, amin keresztül zsarolhatja a világot, és Amerika ezzel párhuzamosan rombolja saját szövetségi rendszerét is.
Részletes összefoglaló megjelenítése
A TISZA-kormány munkájának első értékelése
A beszélgetés egyik központi témája a 2026 nyarán hivatalba lépett TISZA-kormány eddigi teljesítménye volt. A műsorvezetők egyöntetűen pozitívan nyilatkoztak, különösen a korábbi, választás utáni eufórikus hangulathoz képest. Új Péter kifejtette: ha áprilisban valaki azt mondta volna neki, hogy itt fognak tartani július elején, azt azonnal aláírta volna.
„Én hogyha amikor ebben a múltkori április 10-én valahanyadiki eufóriába itt ültünk és megkérdezték volna, hogyha itt tartunk, ahol ma tartunk, azzal aláírnám, mert én azt biztos, hogy aláírtam volna." – Új Péter *
Winkler Róbert (a továbbiakban Vinkli) ugyanakkor némi csalódottságának adott hangot a vármegye-rendszer eltörlésének lassúsága miatt. Szerinte ezt már az első pillanatban meg kellett volna lépni. Egy személyes anekdotával illusztrálta a vármegyék iránti ellenérzéseit: nemrég találkozott egy Új-Zélandról hazalátogató magyarral, aki elmondta, hogy feleségével azért költöztek ki, mert elégedetlenek voltak a magyarországi viszonyokkal, és „az utolsó csepp a pohárban az alispánok meg a vármegyék" voltak.
Új Péter két konkrét intézkedést emelt ki, amelyeket már régóta szorgalmazott: a vármegye-rendszer felszámolását és a rezsicsökkentés átláthatóvá tételét. A vármegye kifejezés hallatán – saját bevallása szerint – „idegrángást" kap, különösen amikor hivatalos iratokban „Pest vármegyeként" hivatkoznak a lakóhelyére. A rezsicsökkentést „a világ legnagyobb átbaszásának" és „a legnagyobb merényletnek, amit elkövettek az ország ellen" nevezte. Rámutatott, hogy a mesterségesen alacsonyan tartott energiaárak miatt a teljes infrastruktúra haldoklik – példaként említette, hogy az ivóvízhálózatban a víz 24%-a elszivárog. Felidézte azt az abszurd helyzetet is, amikor a kormány arra biztatta az alföldi gazdákat, hogy az ivóvízbázisból locsoljanak olyan növényeket, amelyekre valójában nincs is szükség, csak a támogatások felvételéhez termesztik őket.
A légkondicionálás körüli vita és Kapitány István tervezett intézkedése
A beszélgetés egyik leghevesebb, ugyanakkor humorral teli vitája a légkondicionálás körül bontakozott ki. A kiindulópontot Kapitány István gazdasági és energetikai miniszter azon – a Fidesz által azonnal kihasznált – felvetése adta, hogy korlátozná a légkondicionálók használatát. Új Péter bevallotta, hogy ezen a ponton a Fidesz kommunikációja „kicsit megfogta", mert számára a légkondi kikapcsolása ugyanolyan sértés, mintha valaki a fűtést akarná elvenni télen.
„Én egy engem egyébként ott a Fidesz kicsit megfogott, tehát hogy én azt, hogy kikapcsoljam hattól 9-ig a légkondit, azt körülbelül olyan sértésnek érzem, mint hogy ne legyen fűtés télen. És én inkább fűtés nélkül vagyok." – Új Péter *
Vinkli ezzel szemben egy meglepően légkondi-szkeptikus álláspontot képviselt. Szerinte aki általános iskolában figyelt fizikán, az tudja, hogy a légkondicionáló használata nem hatékony megoldás – hasonlata szerint olyan, mintha valaki kinyitná az ütőszekrény ajtaját, és azt várná, hogy a szoba lehűl. Új Péter ezt nem értette, és „légkondi-tagadónak" nevezte kollégáját, aki „nem hisz a hőmérőnek". Vinkli pontosított: nem a hőmérőben nem hisz, hanem abban, hogy a globális felmelegedés problémáját maximális energiafelhasználású légkondikkal kéne orvosolni – ez szerinte „manifeszt baromság".
A vita tovább gyűrűzött: Új Péter azt firtatta, mit javasolna Vinkli a világ meleg éghajlatú nagyvárosainak (Szingapúrtól Dallasig), ahol a légkondi nélkülözhetetlen. Vinkli erre kifejtette, hogy a mediterrán országokban évszázadok óta tudják, hogyan kell úgy építkezni, hogy ne legyen szükség gépi hűtésre, és Európa nagy részén korábban nem is volt rá szükség. A vita abszurdba hajlott, amikor szóba került, hogy Vinkli a nagyüzemi hűtéstechnikát is „tagadja-e", és hogy a lágersörök helyett inkább felső erjesztésű söröket kellene fogyasztani. Vinkli a legyezőt viszont elfogadhatónak tartotta, mert az „nem mélyíti a problémát".
A beszélgetés során felmerült egy újabb abszurd termékötlet is: egy „dezodor hatótávolság-verseny", ahol azt mérnék, hány kilométert lehet megtenni autóval anélkül, hogy az izzadságszag elviselhetetlenné válna – utalva egy létező extrém sportra, a többnapos „büdösödős" versenyekre.
Az aranykonvoj-ügy és a Fideszesek lecsukásának esélyei
A TISZA-kormány munkájának értékelése kapcsán a beszélgetés áttért a Fidesz korábbi vezetőinek felelősségre vonására. Új Péter a „fideszesek lecsukási tempójára" egy hatos osztályzatot adott, hozzátéve, hogy még nagyon az elején járnak, de látszik az ügyek építgetése. Vinkli szerint még korai az értékelés, mert egyelőre csak előzetes letartóztatásokról van szó, és meg kell várni, hogyan mennek végig ezek az ügyek az igazságszolgáltatáson.
A beszélgetés középpontjába az úgynevezett aranykonvoj-ügy került. Ez az az eset, amikor a választási kampány utolsó fázisában a magyar hatóságok – a műsorvezetők szerint nyilvánvalóan politikai okokból – feltartóztattak egy évek óta rendszeresen közlekedő ukrán pénzszállítmányt. Új Péter szerint ez az ügy „teljesen világosan nyilvánvalóvá teszi mindenki számára, hogy milyen rendszerben éltünk". Kifejtette, hogy a NAV-ot, az ügyészséget, a nyomozóügyészséget, a rendőrséget „gyakorlatilag önkényuralmi rendszerekre jellemző kézi vezérléssel" utasították a végrehajtásra.
„Tehát ahol tényleg tök nyilvánvalóan mindenki, aki ebben az országban lakott, és egy minimális érdeklődése volt a közélet iránt, és volt valami, és nem volt teljesen agyhalott, az azért látta, hogy itt tök nyilvánvalóan az van, hogy egy normál ukrán pénzszállítást, amit hónapok óta, évek óta bonyolítottak, azt egyszerűen politikai okból megfogtak." – Új Péter *
A műsorvezetők egyetértettek abban, hogy az ügy elvarrására valószínűleg már nem maradt idő a régi rendszernek, ezért ez egy rendkívül „potens" ügy. Ugyanakkor Új Péter szkeptikus volt azzal kapcsolatban, hogy az ügy eljuthat-e Orbán Viktorig. Szerinte az eljárás valószínűleg megáll egy „Hajdú" nevű vezéráldozatnál, és kizártnak tartja, hogy belőle bármi Orbánra terhelőt ki tudnának préselni. Vinkli hozzátette: politikailag az akció sikeres volt, mert Zelenszkij ukrán elnökből sikerült kiváltani azt a reakciót, amit Magyar Péterből a Pride kapcsán sikertelenül próbáltak.
A beszélgetés során szóba került Farkas Örs, Rogán Antal volt államtitkára is, akit a műsorvezetők „nagyon nagy skalpnak" neveztek. Bár abban kételkedtek, hogy az ügy egészen Rogánig elérne, az aranykonvoj-ügyet tartották a legígéretesebbnek arra, hogy jogi úton bizonyítsák: Magyarországon önkényuralmi rendszer működött, amelyet személyesen Orbán Viktor irányított.
A beszélgetés során felmerült egy olvasói kérdés is: ha sikerülne bebizonyítani Orbán bűnösségét és lecsuknák, az hogyan lenne jó neki? Új Péter válasza szerint ilyen helyzetben Orbán „hősködhetne, mártírkodhatna", és akár fogyókúrába is kezdhetne a börtönben – bár egy BV-s ismerősétől úgy hallotta, hogy Magda Marinkót direkt hizlalták a börtönben, hogy a koleszterin végezzen vele, és elképzelhetőnek tartotta, hogy Orbánnal is hasonló történhetne.
Új Péter választási jóslatai és a „szembenézés" kérdése
A műsor visszatérő témája volt Új Péter korábbi, a 2026-os választásokkal kapcsolatos jóslatainak számonkérése. Több olvasói kérdés is érkezett, amelyek azt firtatták, miért nem „szembesült" vagy „nézett szembe" azzal, hogy mennyire félreértékelte a magyar társadalom hangulatát. Az egyik kérdező konkrétan visszahallgatta az egy évvel korábbi beszélgetést Ruff Bálinttal, és lenyűgözte, hogy Ruff mennyire pontosan megjósolta a történéseket – ezzel szemben Új Pétertől hiányolta az őszinte önreflexiót.
Új Péter láthatóan ingerülten reagált: hangsúlyozta, hogy már „nettó négy műsoridőn" keresztül beszélt arról, hogy tévedett, és a választás másnapján a hírlevelét is azzal kezdte, hogy „nem volt igazam". Szerinte a „szembenézés-mánia" a politikából jön, ahol mindenkit revolverezni akarnak valamivel. Álláspontja szerint az ő jóslatai nem állítások voltak a társadalmi folyamatokról, hanem tippek egy „tippjátékban".
„Hát egy újságíró komolyan. [...] ez egy tippjáték az, hogy én megtippelem, hogy mi lesz. De nem én döntöm el, hogy mi legyen." – Új Péter *
Vinkli felvetette, hogy Új Péter nem csak azt jósolta, hogy a Fidesz valamilyen mocskos eszközzel meg fogja tartani a hatalmat, hanem konkrétan 20 egyéni mandátumot jósolt a TISZA-nak. Új Péter erre azt válaszolta, hogy ő 2022-ben is úgy gondolta, egy tisztességes választáson Márki-Zay Péter is „szarrá verné" a Fideszt, és most is arra számított, hogy a Fidesz „kitalál valamit" – ami részben meg is történt a szavazatvásárlással, amit sikerült megakadályozni, és a rendszer összeomlott.
A beszélgetés során Vinkli felidézte, hogy Ruff Bálint 2023 előtt még a Magyar Péter-féle politizálás „teljes ellenkezőjét" definiálta az egyetlen alkalmas módszerként Orbán leváltására – tehát baloldali, nem Facebook-alapú politikát. Új Péter erre megjegyezte, hogy ha mindkettejük pályáját végignéznék, lehet, hogy ő jönne ki jobban abból, hogy kinek volt többször igaza, hiszen Ruff korábban Botkával, MSZP-vel, Fodor Gáborral is próbálkozott.
Egy újabb olvasói kérdésre, amely szerint Új Péternek „el kellene ismernie", hogy kárt okozott, a műsorvezető érzelmes választ adott: elmondta, hogy 16 év után is „idegileg kész van", és még most sem meri elhinni, hogy Orbán eltűnik a politikai színtérről.
„Tényleg úgy kelek föl minden reggel, meg, hogy itt tényleg be belerokkanok ebbe az ideg... Én okoztam kárt?" – Új Péter *
A 444 önreflexiója és az olvasói kritikák kezelése
Több kérdés is érkezett a 444-gyel, mint médiummal kapcsolatban. Az egyik kérdező szerint a megnövekedett független tartalomgyártás miatt a 444-nek nagyobb szüksége lenne önreflexióra, komolyabban kellene vennie az olvasói kritikákat, és ugyanazt a mércét kellene alkalmaznia magára, mint másokra.
Vinkli válaszában elismerte, hogy van önreflexió a szerkesztőségben, de nem ért egyet azzal, hogy az olvasói kritikákat minden esetben követni kellene. Szerinte az újságírás egy szakma, és nem szabad „social média vagy crowd vezérelt popupalizmussá" válni. Ha ezt rosszul csinálják, akkor elveszíthetik a figyelemért folytatott versenyt, de „inkább a saját kútfőből veszítené el, mint hogy valakire túlságosan hallgasson".
Márton hozzátette: a 444 már akkora méretű, hogy naponta több százezer ember fordul meg az oldalon, és több ezer olvasói levél, hozzászólás érkezik – ezekre egyszerre megfelelni lehetetlen. Az előfizetőkkel intenzívebb a kommunikáció, de ott is „rohannak a saját ügyeik után", mert munkaerővel nem bírják. Új Péter ironikusan megjegyezte: „például ne lopjunk, meg ilyenek" – utalva arra, hogy a legalapvetőbb etikai normákat betartják.
Egy másik olvasói kérdés azt firtatta, hogy a 444 – amelyet korábban a DK, Soros, Brüsszel, a teljes magyar baloldal, a háttérhatalom és a TISZA szócsövének is neveztek – mikor lesz végre a Fidesz szócsöve. A műsorvezetők szerint ez már megtörtént: Új Péter többször szerepelt a „csicska médiában", és felidézték a régi indexes időket, amikor a „Decemnisa Dexám" (10 év jobbra tolódás) jelszóval folyamatosan azzal vádolták őket, hogy az index jobbra tolódik. Vinkli elmesélte, hogy még egy ilyen feliratú fingópárnát is legyártattak annak idején a fingóverseny.hu-ra.
A Fidesz médiafrontjának jövője és a Mediaworks bedőlése
Egy olvasói kérdés arra vonatkozott, hogy a Mediaworks bedőlése után milyen új kommunikációs struktúrát épít majd a Fidesz, és képes-e Orbán Viktor a konszolidációra. A műsorvezetők egyetértettek abban, hogy Orbán nem képes konszolidálódni – ahogy Rényi Dániel is megírta többször –, csak a radikalizálódásra és arra, hogy mindenből azt a tanulságot vonja le, hogy „nem voltunk elég kemények".
„Ő nem tud konszolidálódni, ő csak ezen előre tud menni, meg radikalizálódni tud, és ő mindenből azt a tanúságot vonja le, hogy így nem voltunk elég kemények, még keményebbnek kellett volna lenni." – Új Péter *
A beszélgetés ezen pontján a műsorvezetők inkább egy aktuális médiaügyi fejleményre tértek át: a 24.hu és a Centrál bejelentette, hogy ezentúl mindenkit a megafonos „csúf nevén" fognak emlegetni – példaként „Trükkös Zotyót", azaz Varga Zoltánt említették, aki állítólag a Nemzeti Sport és a Mandiner iránt érdeklődik. A műsorvezetők ezt „trollkodásnak" minősítették, és viccelődve elkezdtek azon gondolkodni, hogy a 444 milyen márkákat vásárolhatna fel. Felmerült a „kopaszos brand" (neonáci motoros magazin), az Autó-Motor, az Index és az Origó is. Utóbbival kapcsolatban Új Péter megjegyezte, hogy „az Origónak lenne húzása", és tovább lehetne vinni a „meztelen nős blogokat és a gyalázkodást".
A TISZA-kormány kritizálásának határai
Egy olvasói kérdés arra volt kíváncsi, milyen „korrekciós élmény kiváltására alkalmas" cikkeket írnának a 444-nél, ha a TISZA olyan melléfogásokat hajtana végre, mint a kinevezések vagy a „nem csókdes" államtitkári kinevezések. Vinkli válasza szerint ugyanolyan normális cikkeket fognak írni, mint eddig – ha a TISZA hülyeséget csinál, arról írni fognak. Példaként említette Bódis Kriszta esetét, aki kiposztolta a parlamenti levelezőrendszere jelszavát egy szelfivel – ezt a 444 nem írta meg, csak a listán ment. Hozzátette: ezek a cikkek nem abban a hangnemben íródtak, hogy „ez micsoda brutális és tűrhetetlen hiba", hanem hogy „legalábbis furcsa".
Nemzetközi kitekintés: az iráni helyzet és a világrend átalakulása
Az egyetlen külpolitikai témájú kérdés az iráni helyzettel és a hormuzi-szoros blokádjával foglalkozott. A kérdező felvetette, hogy bár úgy tűnik, az USA „lőtte tökön magát", hosszú távon mégis Irán járhat rosszabbul, mert a világ kiépíti azokat a kapacitásokat és vezetékeket, amelyek kiváltják az iráni olajat.
Vinkli szerint ez két külön dolog. Egyrészt Amerika valóban „nagyon tökön lőtte magát", mert nemcsak a hormuzi-szoros szabad hajózását tette tönkre, hanem a teljes szövetségi rendszerét is rombolja, ami belpolitikai konfliktusokhoz is vezet. Másrészt viszont örvendetes fejlemény, hogy az olajellátás bizonytalansága gyorsítja a zöld átállást. A világpiac már most is átstrukturálódik: új vezetékek épülnek az Arab-félsziget túloldalára, és Latin-Amerika (Brazília, Argentína) is egyre több olajat ad el Ázsiának.
„Irán viszont azt mutatta meg, hogy egy ilyen útonálló stratégiával gyakorlatilag keresztbe tudsz tenni a világ legnagyobb hatalmának, és semmilyen eszközük nincs arra." – Vinkli *
Új Péter hozzátette: Irán egy „szűk keresztmetszetet" (buttlenecket) talált, ahol az egész világot zsarolhatja, és több ilyen pont is van még a világban. A világrend szétverése nem most kezdődött – Trump programszerűen viszi végig –, de ez az eszkalációs pont.
Könnyedebb témák: sörök, autók, koncertek, filmek és gasztronómia
Sörök és a soproni IPA/APA dilemma
Egy olvasói kérdés arra vonatkozott, hogy Vinkli a soproni IPA-t vagy az APA-t részesíti-e előnyben, illetve a hármas Fókuszból a ráncfelvarrás előtti vagy utáni modellt tartja-e szebbnek. Vinkli válasza: „egyik se", de ha olyan nyaralás van, ahol több férfi van jelen, érdemes „természettudományos érdeklődésből" 250 forintért összekóstolni őket, hogy kiderüljön, melyik a rosszabb. Az autós kérdésre válaszolva kifejtette, hogy a hármas Fókusz „ronda azzal az amőba hátsó lámpával", és a modellfrissítés mindig arról szól, hogy ugyanazt az autót kell úgy feltüntetni, mintha más lenne. Ennek „igazi bajnoka" az Opel volt, amely rendszeresen csak egy króm díszcsíkot tett a csomagtartóra, és ennyi volt az „új modell".
Finnország, szauna és a néger biciklivel
Egy olvasói kérdésre válaszolva Új Péter elmesélte, hogy járt Finnországban 1991-ben, mert a 80-as években nagy rajongója volt a finn punknak („finnharcor"). Egy Maruti kisautóval utaztak el egészen a sarkkör fölé, Alta nevű norvég városig. Szaunázni nem szaunázott – „eszembe nem jutott" –, de az út legemlékezetesebb pillanata az volt, amikor Alta utcáin szembejött velük „a néger biciklivel". Ez volt az első helyi, akit láttak, és ekkor érezték, hogy „ez már a nyugat" – tette hozzá ironikusan.
Koncertek, Metallika és a stadionkoncertek kritikája
A koncertekkel kapcsolatos kérdésekből kiderült, hogy Márton szenvedélyesen utálja a Metallikát – „mind a zenéjüket, mind a karaktereket külön-külön". Soha nem volt stadionkoncerten, és reméli, nem is lesz, mert nem tudja elképzelni, hogy létezzen jó stadionkoncert. Két kivételt azért megnevezett: Morrissey manchesteri koncertjét és az AC/DC River Plate-beli fellépését, ahol tízezer ember ugrál egyszerre.
„Soha nem voltam stadion koncerten és remélem soha nem is leszek stadion koncerten és nem tudom elképzelni hogy létezzen jó stadion koncert." – Márton *
Új Péter ezzel szemben volt már stadionkoncerten – AC/DC-n a Népstadionban és nemrég a Mazarén is –, és élvezte. Utóbbiról megírta, hogy „elképesztő profin megcsinálták a hangzást". Márton erre megjegyezte: ha Lars Ulrich hívná, akkor ő is elmenne, de csak azért, mert a Corrosion of Conformity volt az előzenekar – ami „a legrosszabb egy stadionban, mert még nappal van, és senkit nem érdekel".
Macskafogó és szocialista rajzfilmek
Új Péter korábbi kijelentésére utalva egy olvasó megkérdezte, hogy ha a Macskafogó című filmben Grabovszki Balázs helyett más szinkronszínész lett volna, és december 26-án mutatták volna be, akkor egy picit kedvelné-e. Új Péter nem értette a december 26-i utalást (megjegyezte, hogy ő akkor született), de kifejtette: a Macskafogó „ilyen operett", és más szocialista rajzfilmekhez képest „vékony". Kedvencei közé sorolta a Vízipókot, a Mészga családot (amelyben „Hofi Géza szintű belső rendszerkritika" van), Doktor Bubót, valamint a Kukori és Kotkodát, amely „az true, az kelet-európai". Vinkli hozzátette: a Macskafogóval megpróbálták az amerikai rajzfilmeket utánozni, de „olyan szocialistára sikerült".
Gasztronómia: a 444-es piknik és a birkapörkölt
Egy olvasói kérdés a következő 444-es piknik tematikájáról érdeklődött, és felvetette a birkapörkölt lehetőségét. A műsorvezetők elmagyarázták, hogy a korábbi gasztronómiai rendezvényekkel az a probléma, hogy „már csak alapanyaggal nullán van és attól kezdve csak bukta". Vinkli elmesélte, hogy volt egy fegyverneki barátja, aki nagyon jó birkapörköltet főzött, de sajnos meghalt. Új Péter – bár évek óta nem eszik húst – kijelentette, hogy „egy jó birkapörköltért" kivételt tenne.
A beszélgetés ezután abszurdba fordult: elkezdtek ötletelni egy „444-es szalonnasütésről", ahol mangalica szalonnát sütnének, japán mester által 20 évig masszírozott nyárson, 5000 dollár/kilós faszénnel, amelynek „olyan hangja van, mint az üvegnek". A végén megállapították, hogy ez is „jó veszteséges" lenne – hasonlóan a webshopban rekedt fekete baseballsapkákhoz, amelyeket addig nem tudnak kivezetni, amíg el nem fogynak.
A műsor zárása: fotófal és veszteségesség
A műsor végén a beszélgetés visszakanyarodott a 444 üzleti modelljének abszurditásaihoz. Kiderült, hogy a vállalat beszerzett egy fotófalat, ami egy „jellegzetes 444-es projekt" – addig poénkodtak vele, hogy miért nincs fotófal a podcasthez, hogy végül vettek egyet. Vinkli szerint ez használható öltözősátornak vagy vetítőfelületnek is, így talán le lehet költségelni. A műsor végén Új Péter megnyugtatta a közönséget: a mostani élő felvétel – ellentétben a gasztrorendezvényekkel – „nem veszteséges".
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „Pridal": A kontextus alapján valószínűleg a Pride (meleg büszkeség) eseményről van szó, amely kapcsán a Fidesz Magyar Péterből próbált reakciót kiváltani, sikertelenül.
- „NKS": A beszélgetésben egy másik, az aranykonvojhoz hasonló utolsó pillanatos ügyként említik, de a rövidítés feloldása nem egyértelmű. Lehet, hogy egy intézmény vagy szervezet neve.
- „Hajdú": Az aranykonvoj-ügy kapcsán említett „vezéráldozat", akiből valószínűleg nem fognak Orbánra terhelő vallomást kipréselni. A név pontos alakja bizonytalan, lehet Hajdú vagy hasonló vezetéknevű személy.
- „Magda Marinkó": Egy börtönviselt személy, akit a műsorvezető szerint direkt hizlaltak a börtönben. A név pontos alakja bizonytalan, lehet Magda Marinkó vagy hasonló.
- „Chrutka János": Új Péter által említett lehetséges köztársasági elnökjelölt, aki „focista, fradis kötődés, keresztény, de balos". A név pontos írásmódja bizonytalan, valószínűleg egy ismert sportolóról vagy közéleti személyiségről van szó.
- „Rényid Dani": A beszélgetésben hivatkozott újságíró, aki Orbán Viktor konszolidációs képtelenségéről írt. Valószínűleg Rényi Dánielről van szó.
- „Trükkös Zotyó”: Varga Zoltán gúnyneve, aki a 24.hu és a Centrál bejelentése szerint a megafonosok „csúf nevén” lesz emlegetve. A név pontos eredete és jelentése nem világos.
- „Farkasörs”: Rogán Antal volt államtitkára, akit a műsorvezetők „nagyon nagy skalpnak” neveztek. A név valószínűleg Farkas Örs.
- „Decemnisa Dexám”: Az index régi jelszava, amelyet a műsorvezetők szerint latinul próbáltak megalkotni, de a pontos jelentése és nyelvtana bizonytalan. Valószínűleg „10 év jobbra tolódás” értelemben használták.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:01]Sziasztok!
[00:00:02]Köszöntünk mindenkit a Borézőhang 277.
[00:00:06]műsor alkalmából Kalászonos Havának második napján.
[00:00:09]Hát Kalászonos 2, hogy alliteráljon.
[00:00:12]És hát nem tudom mennyire vagytok járatosak a Hadszínteátrum előadásaiban.
[00:00:17]Én utoljára utoljára egy zseniális előadást láttam itt, aminek az értékéből még az se vont le, hogy az állandó poénforrás az volt benne, hogy Kálid Arthur néger, de ez egy másik előadás.
[00:00:32]Az a az a Zs Z Zs kat vagy valami.
[00:00:35]Tehát a ilyen zsidó kabaré volt azzal a visszatérő poénnal, hogy miért születtem Hébernek, miért nem inkább Négernek.
[00:00:43]Azt nem tudom, hogy elsütötték-e benned, de rendszeresen arra futott ki.
[00:00:45]Igen, de jó volt.
[00:00:48]Ennek ellenére ez viszont egy, hogy hívják?
[00:00:52]Péter tudta az előadás címét.
[00:00:55]Kódfejtő.
[00:00:56]Kódfejtők.
[00:00:56]Tehát ez az enigma belseje elvileg.
[00:00:59]Hát csak hogy annyira annyira sivár volt szegény színpadképünk.
[00:01:01]És ugye elmentünk a Vinklivel is néhány, vagy én több podcastnak is ilyen élő felvételére, és tényleg ott én én, hogy őszinte legyek, sokkolódtam, hogy ez így nézőként mennyire sivár látvány.
[00:01:13]Úgyhogy most most jó most kísérletezünk.
[00:01:16]Most kísérletezünk azzal, hogy hát hogyha itt a színházi díszleteket legalább meghagyjuk, újrahasznosított.
[00:01:26]Nyugtasd meg, hogy füstgép végül is akkor van.
[00:01:29]Nincs füst.
[00:01:29]Füstgépet lemondtam.
[00:01:29]majd a meztelen nővel meg a fehér lóval együtt lesz az.
[00:01:34]De komolyan, komolyan szó volt még erről tegnap délután, hogy egy füstgép vagy kettő, mert Marcel a műsor producere azt mondta, hogy meglepően olcsó a füstgép és hogy akkor harpagon egyből.
[00:01:46]Akinek hiányzik, egy 10-esért tudok füstgépet szerezni bármikor.
[00:01:51]A ezek az élőadások na általában úgy szoktak menni, hogy az elején beszélünk a dolgokról, amik eszünkbe jutnak, és utána megválaszoljuk a kérdéseket, amiket ti küldtetek.
[00:01:59]De a múltkori után panasz volt, hogy túl sok a kérdés a végén, úgyhogy most inkább szét fogjuk szórni a nem a végén az egész műgen, tehát hogy szinte az egész műsor a végén már kicsit, de az egész élet egy nagy kérdés, Minkli.
[00:02:16]Úgyhogy, hogy az első kérdéssel kezdjem, ami az én kérdésem, mi van az Ebi hallal?
[00:02:21]Hát ha olvasnád a boriző elektronikus hírlevelet, akkor olvastam, de azóta sok nap telt el.
[00:02:27]Azóta hát nem támadt fel a gyászmunka.
[00:02:30]De hát a gyászmunka hogy áll?
[00:02:32]Ugye szarul ugye lányom megérkezett az öt napos londoni kiküldetéséről és kérdezte, hogy hol van és mondtam, hogy hát ott, ahol hagytad kislányom, nagyon szomorú látvány.
[00:02:44]Nem ajánlom a megtekintését, tényleg ilyen picik á nem, tehát majdnem a határán vagyok, hogy abortusz ellenes aktivistának álljak.
[00:02:53]Tehát tényleg nagyon szomorú látvány.
[00:02:55]Pont ott volt, hogy vígan úsz ahogy mondta a nem tudom a Gemini vagy valamelyik mesterséges intelligencia felkészített erre, hogy egyföl Barnavary lesz.
[00:03:06]Hát ez egy optimista becslésnek bizonyult utólag.
[00:03:10]Másféül, hogy eredetileg ugye növényevő, aztán ragadozó lesz nagyjából akkor, amikor visszahúzódik a farka és kijön a szárazra és a farka pont visszahúzódott és nagyon ott jött, ment, és akkor egyszerre csak ez történt.
[00:03:25]Pedig egy biciklipumpával rendszeresen levegőztettem így a vizet, de rajtam rajtam nem múlott.
[00:03:32]Hát Vinke, azt kell, hogy mondjam, hogy az ebihal neveli kép nevelési képességed vagy etikádal a bék alatt van.
[00:03:39]Tényleg.
[00:03:41]Tehát ez ez izé ez De közben viszont kiderült, hogy nem követtél el a súlyos bűncselekményt, ugye?
[00:03:47]Hát nem súlyosat, szabálysértést, mert a barnavarandy annyira gyakori, hogy ez csak valami 20000 Ft-os tétel 10 lealkuttad közben.
[00:03:58]Aha.
[00:03:58]A ugye amikor legutóbb volt itt egy élőműsor, hogy is volt?
[00:04:01]Ugye vasárnap volt a választás és következő csütörtökön hát vagy egy-két hét már nem tudom már.
[00:04:09]Igen, igen.
[00:04:09]Tehát fantasztikusan eufóikus hangulat volt.
[00:04:11]Most viszont az első hallgatói kérdés, amit meg fogunk válaszolni, az az lesz, hogy hogy látjátok a Tisza kormány munkáját?
[00:04:16]Elég gyorsan haladnak-e?
[00:04:18]Nem túl extrémek-e a rendelkezések?
[00:04:22]Illetve mikor lesz már végre köztünk Mohamed?
[00:04:24]A Mohamedet nem tudom.
[00:04:28]A rendelkezéseket én úr nem jött az extrém szót?
[00:04:32]Az extrém szót semmiképpen sem használnám az eddigi rendelkezésekre.
[00:04:38]Én hogyha amikor ebben a múltkori április 10-en valahanyadiki eufóriába itt ültünk és megkérdezték volna, hogyha itt tartunk, ahol ma tartunk, azzal aláírnám, mert én azt biztos, hogy aláírtam volna.
[00:04:50]Na, Péter, panaszkodj.
[00:04:54]Te nem jó, én vagyok a Tiszás a csapatban, tehát én nem szólalok meg.
[00:04:57]Hát azért az, hogy eltartott eddig a mai napig, hogy a vár megyét azt ki kelljen azt azt azt kinyírják, az amiatt egy kicsit csalódott vagyok.
[00:05:04]De ez egy nagyon fontos intézkedés, mert a múlt héten hát hogy első pillanatban meg kellett volna csinálni.
[00:05:11]A múlt héten az történt, hogy valamikor hat vagy hét évvel ezelőtt kaptam egyszer postán újzélandi söröket és utána csönd.
[00:05:18]Tehát jött egy ilyen hat-hét éves interregnum, majd rámírt egy csóka, hogy most jött Új-Zélandról hozott pár sört, és kimentem érte valahol az agglomerációba, és kérdeztem, hogy egyébként mit csinál Új-Zélandon, és azt mondta, hogy feleségével alispánok a feleségévelem majdnem, hogy az volt, hogy hát elégedetlenek voltak a dolgok állásával, de ez volt az utolsó csep a pohárban, az alispánok meg a vármegyék, és akkor eldöntötték.
[00:05:43]A csaj egyébként nagyon menő fagyicukrász, tehát ő csinálta a rómainak az északi részén van egy ilyen nagyon kicsi, nagyon menő hipszerfagyizó.
[00:05:53]Nem ugrik be a neve.
[00:05:56]Mindegy.
[00:05:56]És neki azon juttasz meg, hogy kézműves.
[00:05:59]Hát nem nagy ipari, az biztos.
[00:06:01]Itt szemben most nyílt egy kézműves gelátó.
[00:06:02]Az megvan karpidsáni, mint mint az ú utasgelátó.
[00:06:05]De a hogy nem, tényleg elolvastam a izét.
[00:06:09]Egy tényleg a falnak megyek ettől a vendéglátós olasztól.
[00:06:12]Tényleg.
[00:06:12]És minden tudod Grande meg izé meg picoló meg izé.
[00:06:17]Tényleg és elképesztő.
[00:06:17]Igen.
[00:06:17]Azért pizza.
[00:06:21]Mindjárt lesz erről lesz kérdés a pizzáról.
[00:06:22]Te hát elégedett vagy a Tiszakormányt teljesítmény?
[00:06:26]Én persze.
[00:06:26]Hát én hogyne lenek elégedett?
[00:06:27]Nekem nekem két ezt ezt ezt a két dolgot ezt a két dolgot akartam ugye ezt a két dolgot akartam már most már második adás óta emlegetni és mindig elfelejtettem hogy egyrészt a vármegye rendszert azt most már tényleg mert attól tényleg idegrángást kapok ahányszor meghallom hogy vár megye valak meg ugye jönnek még a hivatalos iratok hogy pestvár megye mert én pestvár megyében lakom ez az egyik a másik meg hogy a számlákról a rezsicsökkent hogy ki van számolva a világ legnagyobb átbaszása, amit amit a földön a legnagyobb merénylet, amit amit elkövettek az ország ellen, hogy tényleg ez a ez bemagyarázni, hogy ők mondják meg az energiákat.
[00:07:08]És ami és egyébként jön ez a hősok meg hőkatasztrófa.
[00:07:10]És ugye ebben is, ebben is az van, hogy ez a ez a rezsicsökkentés, ami miatt az egész infrastruktúra teljesen haldoklik.
[00:07:20]Az egész ivóvízinfrastruktúránk az a azt nem tudom, hogy számolták ki, hogy egyébként az ivóvíznek a 24%-a szivárog el.
[00:07:28]Tehát, hogy valaki megszámolta a végén, hogy a csapokból mennyi jön ki, meg mennyi megy be.
[00:07:32]Hát meg és akkor az olyan bravúrokról ne ne is beszéljünk, amikor ugye kihirdették, hogy akkor az Alföldi gazdák ugye nyugodtan locsoljanak ingyen a kútból, ugye az ivóvízbázisból ugye locsolják azokat a növényeket, amire egyébként sincs semmi szükség, mert csak ahogy felvegyék rá a támogatásokat, ugye, mert aztán utá valahova kiszórják takarmánynak, vagy nem tudom én minek.
[00:07:51]Tehát elképesztő [horkantás] elképesztő előrelátó gondolkodás van ebbe.
[00:07:55]Ez ez a szimpatikus ebbe a típusú politizálásba, amit a amit a Fidesz mű meg művel a mai napig, [torokköszörülés] hiszen mi volt az első dolog, amiben ők meglátták az ellenzéki politika izé főcsapás irány kapitány, hogy kapitány István?
[00:08:09]Minek hívják az ember?
[00:08:12]Mindig Iván, mindig [torokköszörülés] Ivánnak akarom mondani, ugye, merthogy a film miatt, hogy hogy ő be akarja tiltani a légkondit.
[00:08:22]Ugye ez volt a izé, ez ez volt.
[00:08:22]És akkor most először láttuk például előkerülni a Én egy engem egyébként ott a Fidesz kicsit megfogott, tehát hogy én azt, hogy kikapcsoljam hattól 9-ig a légkondit, azt körülbelül olyan sértésnek érzem, mintogy ne legyen fűtés télen.
[00:08:37]És én inkább fűtés nélkül vagyok.
[00:08:40]És ezt nem háborodott fel egy ország, és nem mentek ki tömegek az utcára.
[00:08:42]Pedig szerint azért nem mentek ki, mert meleg van.
[00:08:46]De hát nem tudom.
[00:08:48]Figyelj, én szerintem aki általános iskolában figyelt fizika, az nem kapcsol be egy légkondit, de mindegy.
[00:08:53]Tehát ez tehát az az ellenkező hatástér de mindegy.
[00:08:58]Az utcán Péter, de a lakásban tényleg ez nagy követed a jelenleg a zajló a hülye európaiaknál miért nincs légkondivitát?
[00:09:09]Így van.
[00:09:09]Így van.
[00:09:09]Így van.
[00:09:09]És micsoda baromság, amiket mondanak az amerikaiak.
[00:09:13]Hát Európában nem azért nincs légkondi, mert itt valami vóg baromság van, hanem azért nincs légkondi, mert itt egyrészt a mediteráránok tudták, hogy hogy kell építkezni ahhoz, hogy ne kelljen, amikor még nem is volt föltalálva a lékkondi.
[00:09:25]Másrészt meg Európa nagy részén nem kellett soha, vagy jelentős részén.
[00:09:26]De most már kéne.
[00:09:31]Hát most se kell, mert most is meg lehet oldani egyébként normálisan, hogyha egy kicsit odafigyelnek, meg úgy építkeznek, meg nem tudom mi.
[00:09:36]De ez a baromság, érted, hogy fölszázosra 50 fokba is süvít mínusz16 fok a nyakadba, ami tök fölösleges.
[00:09:43]Tényleg?
[00:09:44]De ne haragudj, a váci úti irodaházakból is ki akarod szedni a légkondit, vagy mi?
[00:09:48]Ki ki?
[00:09:48]Ki hát és akkor hogy működjön a általat fetisizált nemzetgazdaság?
[00:09:55]Hát miért?
[00:09:55]Tehát miért nem tudja az emberiség elviselni a 35 fokos hőmérséklet?
[00:09:59]Teet hát ne hülyéskedjük, [nevetés] évredekig évzredekig kereste azokat a helyeket az emberiség.
[00:10:04]Ugye Afrikából indult ez az egész baromság, amiben vagyunk emberek.
[00:10:09]Hát tényleg kerestem out of Africa.
[00:10:14]Az egész emberiség története a melegtől menekülés valami elviselhető klímába.
[00:10:21]Nem, nem a melegtől menekülés.
[00:10:21]Nem a nem a menek a a meleget szerették.
[00:10:23]Az az élelem után ment az majmoknak jó az a meleg, ami ott van.
[00:10:31]Hát ugye.
[00:10:31]Ja, hogy a rasszista vonala vagyok.
[00:10:34]De miért?
[00:10:34]Á, értem, értem.
[00:10:35]Hát most a VB-n is látszik.
[00:10:40]De nem a tényleg a nem én én azon akartam fel, amikor elkezdted mondani ezt az általános iskola fizikán, ez tényleg ez a a az atomenergiellenes német kormány sötét zöld szerves hülyesége, hogy a légkond és te nem ezen az állásponton szoktál lenni, hogy a a légkondí az csak melegítés nem az atomenergiával semmi baj, nincs az általos suás fizikából is teljesen tisztán kijön, de az, hogy egy szobába kinyitsz egy ütőszekrény ajtaját, és azt várod től, hogy hideg BB lesz, hát az nem fog összejönni.
[00:11:11]De mi?
[00:11:11]De te konkrétan légkondit tagadó vagy, tehát hogy te nem te nem hiszel a hőmérőnek.
[00:11:19]Nem a hőmérőnök nem hiszem.
[00:11:19]Nem érted a példát, de mindegy.
[00:11:20]Nem, nem, nem értem.
[00:11:21]De akkor, hogy úgy mondjam, enlighten me, please, hogy a Van egy, van egy problémád.
[00:11:26]Van egy problémád.
[00:11:28]Ez a problémát a globális Nem a globális felmelegedés a problémát.
[00:11:41]izé maximális energiafelhasználással légkondikat üzemeltetünk az egy manifeszt baromság ugye ebbe egyetér de és mit javasoltál volna például vagy mit az utóbbi 50 évben a Szingapurtól Dallasonát Sza Pauloig élő embereknek hogy ne kapcsolják be a lé tehát ahol eleve meleg van tehát nem lehet ezekben a sem az üvegtornyokban sem úgy Ár Miklósal szólva.
[00:12:03]Mit javasolok?
[00:12:03]Nem javasolok semmit.
[00:12:07]Hát de de én én én teljesen meg vagyok.
[00:12:11]Nem nem gondoltam, hogy ez erre fog elkanyarodni, de hogy azt tudom, hogy te személyesen nem szereted a légkondit.
[00:12:16]Péter és a a nagyüzemi hűtőtechnikát azt is tagadod?
[00:12:19]Tehát, hogy az 1870-es években a Linde ugye kidolgozta a nagyüzemi hűtést, akkor hódították meg ugye a lágersörök a világot, hiszen mindenhol tudtak lágerelni, de ahelyett is inkább barle wine kéne fogyasztani az emberiség.
[00:12:36]Abszót egyébként felső erjesztésű sörökkel ellennénk.
[00:12:40][nevetés] Sőt szezonokat, ilyen szezonokat terjeszteni 40 fokon meg Norvég farmhoz élt, és ezekkel ellenne az emberiség.
[00:12:49]Persze.
[00:12:50]Igen.
[00:12:51]A legyezőt is tagadod.
[00:12:52]Tessék?
[00:12:54]Hogy a legyezőt is tagadod?
[00:12:57]Le legyezőt?
[00:12:57]Azát az az nem az nem nem mélyíti ezt a problémát.
[00:13:02]Aha.
[00:13:02]Az izzadás fáj, ha emberek izzadnak.
[00:13:06]Azt ellenzed?
[00:13:07]Na, ezt a izével, ezt a dezodor problémával beszél, ugye ezt a ez a múltkor tényleg valaki bevállalta a challengeet, vagy tényleg, hogy van valaki, aki De nem az van, hogy most a kubitos laptársunk készül valami De de de ott megy egy megy egy 70 72 ór büdösödik a Vajdagából.
[00:13:25][nevetés] De akkor a 96-ot ő se vállalta be végé.
[00:13:30]De klímában vagy anélkül?
[00:13:30]Van valami van 96, valami 96 órás is van.
[00:13:32]És azt is hát az valami 100 volt ugye rekord.
[00:13:38]Nekem most már van otthon assiszem egy 104 órás.
[00:13:39]Az a lényeg, hogy 24-en legyen osztható vagy szorozató.
[00:13:41]Kinyert a 104 az nem osztható 24.
[00:13:44]Azt mondom, de valami tehát nagyon folyamatos kéne egy ilyen versenys mikor ért a leghosszabb autós úgy és a leghosszabb dezodor ható távolság.
[00:13:51]Tehát csak az a baj, hogy azt mindig kilométerbe mérjük visszakanyarodva a tiszakar.
[00:14:01][nevetés] Szóval, hogy hogy ez ugye ugye két dolog van általában, amikor az emberek a Tiszakormány munkáját értékelik, hogy egy menny hány embert csuknak le a Fideszből.
[00:14:09]Kettő mennyire alakulnak jól a ugye a az egyéb dolgok.
[00:14:12]Tehát hogy a úgy egyébként mennyire vagyunk sinen.
[00:14:14]Én a fideszesek lecsukási tempójávalra adok hatot, merthogy még nagyon az elején járunk.
[00:14:25]azért most július eleje van.
[00:14:26]Tehát én azt mondom, hogy valójában ez gyors, meg látszik azért, hogy építgetik ezeket az ügyeket.
[00:14:31]És a megyesi Péter a szemüvegét nem találta megkén meglepő.
[00:14:35]Így van.
[00:14:35]Egyébként jó a jó a jó hasonlata.
[00:14:38]Nem, de hát a a vérprofi Horn Gyula hát hogyha visszaemlékszel Horn Gyula úgy kezdte a kormányz egy évet gondolkodtak, hogy mi a kell csinálni a gazdasággal.
[00:14:45]Addigra már annyira elszállt a költségvetés, hogy jött a bokros.
[00:14:49]Tehát, hogy hogyha vissza, de hát ki emlékszik már ugye 94-re, tehát hogy engem baromira meglepett, hogy hogy ilyen gyorsan haladnak ezekbe az ügyekbe, de nekem ez a [horkantás] ez egyébkén te a fiteszesek lecsukási tempójára hanyas milyen osztályzatot adsz?
[00:15:07]Hát az talán még korai értékelni azért most lássuk meg az első komolyabb ügyeket.
[00:15:11]Hát itt itt még előzetesek vannak.
[00:15:13]az, hogy a az igazságszolgáltatáson mennek végig ezek az ügyek.
[00:15:17]És hát valóban amire majd az olvasói kérdés is kíukad, szerintem hogyha azt akarod olvasni az aranykombó az az en ebből a szempontból biztos, hogy egy egy központi jelentőségű ügy lesz.
[00:15:31]Igen.
[00:15:31][horkantás] És ugye kérdezett valaki az aranykonvollyjal kapcsolatban, amit nem olvasok fel, csak a végét, hogy Újpétert kérdezem, ha sikerülne ezt bebizonyítani, akkor az hogy lesz jó Orbán Viktornak?
[00:15:41]Ha lecsuk, ha lecsuk.
[00:15:41]Egyébként az, hogyha én meg tudom magyarázni, hogy hogy lesz jó Orbán Viktornak, ha lecsukják.
[00:15:46]Tehát az akkor ott lehet hősködni, mártírkodni.
[00:15:52]Tessék?
[00:15:53]Fogyófúját.
[00:15:54]Fogyó.
[00:15:55]Fogyó.
[00:15:55]Igen.
[00:15:55]Absz.
[00:15:55]Hát bár a csomagot fogadhat és találjuk ki, mi lesz benne.
[00:16:00]Ugye a szokásos, amivel szelfizni szokott.
[00:16:04]Kolbász.
[00:16:04]Kolbász.
[00:16:04]egyébként a fogyókúra se annyira annyira tuti, mert én hallg de lehet, hogy ebben a műsorban elmondtam ezt is, hogy én egyszer egy BV-s ismerőstől hallottam, hogy a Magda Marinkót péld hízlaltákos ablak és az Orbánt direkt hízlá.
[00:16:21]Hát nem azért, hogy izé azért, hogy vigye el valami a koleszter szífa.
[00:16:25]Igen, igen.
[00:16:25]Nem hagyták mozogni és tettékették állító és bevált.
[00:16:31]Nem tudom, hogy hogy áll a nem is emlék meghalt.
[00:16:34]Magda Marinkó, hogy él még vagy nem él még él még él még.
[00:16:36]Szóval, szóval egyrészt az aranykonvolyhoz van még egy nagyon fontos, mer amiből kiindultál, vagy hát a a az olvasói kérdés az tulajdonképpen onnan indult, hogy az Orbánt lecsukják-e, és van-e esély arra, hogy lecsukják-e?
[00:16:56]És egyébként ez egy ez egy viszonylag fontos pont.
[00:16:58]Szerintem nincs rá esély ebben, vagy nagyon úgy tűnik nekem ebből, ahogy alakul ez a dolog.
[00:17:04]Szerintem benne volt a lehetőség, de úgy kanyarodik ez az ügy, hogy valószínűleg a Hajdú a vége.
[00:17:09]A Hajdú is egy elég nagy hal ebben és egy Fidesz oldalon egy vezéráldozat tulajdonképpen, de az, hogy a Hajdúból valami olyasmit kipréseljenek, ami az Orbánra terhelő, én azt kizártnak tartom.
[00:17:24]De ez az egész ügy már amikor kirobbant ugye március elején valamikor, amikor már ez a kampány az utolsó fázisra fordult rá, és és hát [horkantás] úgy tűnt, hogy hogy az ilyen tényleg teljesen radikális és gátlástalan trükkökkel, bűncselekményekkel is megpróbálkoznak, akkor is azt gondoltam, hogy ez tényleg egy olyan egy tehát, hogy ez az ügy, amiből teljesen világosan nyilván való lehet mindenki számára, hogy milyen rendszerben él, már milyen rendszerben élt akkor.
[00:18:00]Tehát ahol tényleg tök nyilvánvalóan mindenki, aki ebben az országban lakott, és egy minimális érdeklődése volt a közélet iránt, és és volt valami, és nem volt teljesen agyhalott, az azért látta, hogy itt tök nyilvánvalóan az van, hogy egy normál ukrán pénzszállítást, amit hónapok óta, évek óta bonyolítottak, azt egyszerűen politikai okból megfogtak.
[00:18:24]És azt, hogy egyébként a magyar hatóságokat, teket, NAVOT, ügyészséget, nyomozóügyészséget, úristen tudja még mit, rendőrséget, nem tudom én mi.
[00:18:36]Gyakorlatilag önkényuralmi rendszerekre jellemző kézi vezérléssel utasítanak arra, hogy megcsináljon valamit.
[00:18:44]És ez van.
[00:18:44]És nagyon érdekes ennek az ügynek a a lecsengése is és felderítése.
[00:18:49]És valószínűleg ennek az elvarrására, a szálak elvarrására már nem maradt idő.
[00:18:55]Úgyhogy ezért ez egy nagyon potenciális ügy, vagy potens ügy.
[00:18:59]Potenciális potens ügy.
[00:18:59]Ez már nem potenciális, ez már ügy.
[00:19:01][horkantás] Tehát Aha.
[00:19:04]Meg olyan kapkodva csinálták a kapkodva csinálták meg a utolsó hetekben.
[00:19:08]Ja ja igen.
[00:19:09]Hát ott már látszott, hogy hogy akkor hogy abba bíznak, hogyha sikerül, akkor úgyis majd elsikálják, hogyha meg nem, akkor már úgyis akkora szar lesz.
[00:19:17]És most utólag próbálnak valamit.
[00:19:17]De de nagyon érdekes.
[00:19:20]Politikailag egyébként sikeres volt, mert a Zelenskibből kihozták azt, amit Magyar Péterből sikertelenül próbáltak a Pridal.
[00:19:28]A Zelenski beugrott.
[00:19:28]Tehát igazából van igen, ott volt a Zelenskinek egy-két il valószínűleg őt aztán nem tudom szólt neki valami tan nemzetközi tanácsadó, hogy most izé nehezen pattog.
[00:19:36]De hát a ugye a másik nagy ügy, a ez az NKS, ami a végén kiesett, az is nyilvánvalóan ezek az utolsó pillanati már észnküli izé ugye ott nem csak egyet kreáltak, hanem pénzt az ukrán azért súlyosabb, mert oké lotnak, lopnak, de itt azért az van, hogy érted embereket mezelen vetköztetve, összebilincselve ide és és nagyon érdekes az egész sztorinak a a tehát tehát nagyon érdekes betekintést enged ennek a rendszernek a működésébe.
[00:20:08]be és abba is, hogy a végórái ennek a rendszernek hogyan zajlottak le.
[00:20:10]A Farkasörs az az egy nagy kérdés.
[00:20:13]Ő ugye a Rogánnak az államtitkára volt, tehát ő azért egy nagyon nagy skap lenne, hogyha hogyha addig el tudna menni.
[00:20:20]Hogy fölé elmegy, azt nem hiszem, de az biztos, hogy ez az egyik egy egyik legpotensebb ügy, amit láttunk.
[00:20:28]Tehát, hogy mert nagyon nehéz lesz azért bebizonyítani, hogy itt egy önkényoralmi rendszer volt és mindent Orbán holott tudja mindenki, aki itt élt, hogy mindent ő irányított, de ezt egy eljárásba bebizonyítani, hát talán ebben vagyunk hozzá a legközelebb most.
[00:20:44]Mindegy, én annak is örülök, egy kicsit szerintem benne volt azért ebben a lehetőség.
[00:20:47]Nem tudom, hogy ti mennyire tartottatok tőle, hogy ennek mi lesz a vége, hogy Új Péter mit jó szól, hogy Magyar Pétert lecsukják a végén, de nem.
[00:20:57]Ezeknek a élő műsoroknak, vagy legalábbis a beküldött kérdéseknek mindig van két fontos blokkja.
[00:21:02]Az egyik az Új Péter szívatása, a másik pedig a, ugye azzal kapcsolatban kérdeznek, a másik pedig az ilyen mindenféle ilyen médiaügyi belső infok.
[00:21:10]Úgyhogy kezdjük az Új Péterrel.
[00:21:14]A kezdetek óta hallgatlak titeket, és nagyon szeretem a műsort, de a választások után műsorokban kicsit zavart, hogy egyszer sem beszélt Újpéter őszintén arról, hogy mennyire nem érezte éreztette, mi zajlik a magyar társadalomban.
[00:21:24][zihálás] Visszahallgattam az egy évvel ezelőtti beszélgetést RUF Bálintal és elképesztő mennyire értettem, mi zajlik és tök pontosan megmondtam, mi fog történni.
[00:21:34]Szóval kicsit hiányolom a szembenézést.
[00:21:36]Én örülök egyébként, hogy a Péter nem lett valami a Tisza kormányban.
[00:21:38]A az [nevetés] a 444 az egyetlen magyar médium, amiből jelenleg még egy szóvivő sincs.
[00:21:47]Szóval, hogy Péter, hogy hogy állsz a Mit is kért a ember?
[00:21:49]őszinte szembenézést vagy öre ö Hát de figyelj, de én én nem tudom, hogy az olvasó mit hallgat.
[00:21:54]Hát itt itt itt eddig négy eddig eddig négy eddig négy műsor nettó négy műsoridő voltan szólva arról, hogy én hülyeséget mondtam.
[00:22:04]Hát a másnapi hírlevelemet úgy kezdtem, hogy nem volt igazam.
[00:22:09]Hát tényleg, de mit ez a szembenézés mánia, meg.
[00:22:11]Ez a politikából, ez a politikából jön, hogy izé, hogy hogy minden, ahol ugye rászoktunk arra, hogy mindig mindenkit szembesíteni akarnak minden és revolverezni valamivel.
[00:22:22]Hát egy újságíró komolyan.
[00:22:24]Hát minden Márton még olvasz egy-két ilyet minden hétenek van.
[00:22:29]Ez vagy a légkondi.
[00:22:29]Persze van.
[00:22:30]A másik kedvenc, amikor előjön a izé micsoda?
[00:22:33]A nem a szembenézés a másik, hanem a a bűnbánat.
[00:22:40]elhatárolódás hitelesség hitelesség hitelesség könyörgöm, hogyha te izé te nem nyered, tehát lottózol, nem nyed meg a lottó ötöst, akkor te nem vagy hiteltelen lottózoló, hogy nem találtad el a számokat.
[00:22:51]meg, hát tényleg ez egy izé péld van egy áthidaló, de tényleg, hát ez egy tippjáték az, hogy én megtippelem, hogy mi lesz.
[00:22:59]De nem én döntöm el, hogy mi legyen a áthidaló javaslatom most, hogy itt van a Borizanghallgatók mondhatni él csapata, hogy elfogadnátok-e áthidaló megoldásnak, hogyha Újpéter egy öt perces ordítozásban megcsinálná azt, hogy mi mi választási arra autokrácia benne van a nevében, meg, hogy azt nem lehet választáson leváltani, a rendszert tartalékai végtelen és a többi, és a többi, csak most önparódiában.
[00:23:23]De szerintem ezt már többször hallottuk.
[00:23:27]De nagyon de de ez fontos Vinkri de Finkri figyelj Péter vedd ki a mikrofont add elő.
[00:23:36]Fontos amit fontos amit mondtál, mert ez is összekeveredik már emberek fejébe, hogy én én nem állítottam azt soha, érted, hogy olyan, hogy a társadalmi folyamatok azok így mennek, úgy mennek.
[00:23:48]Én azt gondoltam, hogy az Orbán egyszerűen ezt a dolgot nem fogja elengedni valamilyen módon valamilyen nagyon mocskos eszközzel.
[00:23:54]És erre ott is voltak az eszközök.
[00:23:56]Na jó, de de te nem csak ezt mondtad, hanem azt mondtad, hogy 20 egyént fog nyerni a Tisza.
[00:24:03]Ja, igen, igen.
[00:24:03]De azt [nevetés] se, azt se, de azt se gondolt a De azt se úgy gondoltam, hogy az embereknek nincsen, mert 2022-ben azt gondoltam, hogy egy tisztességes választás szarrá vernék, szarrá verné Márkizaj Péter is a Fideszt.
[00:24:15]Azt gondoltam, hogy ha itt itt egyenlő feltétek lenne, azt gondoltam, hogy valamit ki fognak találni, amitől ide.
[00:24:21]És egyébként ott is volt ugye a szavazatvásárlás meg a többi, amit sikerült megakadályozni és összeomlott.
[00:24:27]És ugye visszatérve a Ruf Bálint sztorihoz, azért itt megint csak javasolnám a hallgatók, hogy esetleg a 2023 előtti a 2023 előtti Ruf Bálint Ruf Bálintat is hallgassa meg, aki elmondta nyíltan, hogy vagy több adásban is tulajdonképpen definiálta a magyar péter politikának a teljes ellenkezőjét, mint az egyetlen alkalmas politizálást arra, hogy Orbánt leváltsuk.
[00:24:52]Tehát, hogy baloldali legyen, hogy ne, hogy ne Facebookon épüljön, hogy tehát hogy telj a teljes ellenkezőjét.
[00:25:01]Na de úgy látszik, úgy látszik, ő képes volt az ön reflexióra.
[00:25:03]Viszont akkor ezek veled ellentétben.
[00:25:08]De egyébként, hogyha végignéznénk mind a kettőnknek a pályáját, ő amikor a Botkával megpróbált MSZP dolgoztát a Fodor Gábornak?
[00:25:14]dolgoztátok?
[00:25:16]Igen.
[00:25:16]Vagy a Fodor Gáborral vagy izével, akkor lehet, hogy én jönnék ki jobban a a bingóból, hogy kinek volt többször igaza.
[00:25:23]Azt gondolom, hogy mind Új Péter, mind Ruf Bálint történelmi szerepének értékelésével még várjunk egy kicsit.
[00:25:30]Hát lehet, hogy Aha.
[00:25:32]Lehet, [torokköszörülés] hogy előbb fogok szobrot kapni, mint Fenyő Miklós.
[00:25:35][nevetés] A következő nagyon hosszú kérdést nem olvasom fel, csak az a legeslevégét, ami Új Péterhez X [nevetés] hangzik.
[00:25:41]Mikor tervezi ezt végre elismerni?
[00:25:47]Tényleg ez a vári elismerni.
[00:25:47]Tényleg de volt olyan is, hogy nem gondolom el, hogy én kárt okoztam.
[00:25:55]Kinek okoztam kárt?
[00:25:57]Hát meg.
[00:25:57]Hát itt nekem okoztak kárt.
[00:25:58]16 év tiz Hva nagy kárt okoztak.
[00:26:02]Én kinek okoztam kárt azzal, hogy hogy tényleg izé annyira kész vagyok idegileg már x éve, hogy hogy tényleg azt se azt se mertem elinni, még most se merem elhinni, hogy ez a csávó eltűnik.
[00:26:14]Tényleg úgy kelek föl minden reggel, meg, hogy itt [nevetés] tényleg be belerokkanok ebbe ideg kis én okoztam ká.
[00:26:22]Menjünk már a Tényleg.
[00:26:27]Én okoztam kárt.
[00:26:27]Kint k [zihálás] kit tartana Újpéter megfelelő lehetséges köztársasági elnöknek?
[00:26:33]Gondolkoztál e Ruf Bálint?
[00:26:38][nevetés] Hát nem tudom.
[00:26:40]Olyan mindegy.
[00:26:40]Nem.
[00:26:40]Hát eléggé neked van.
[00:26:45]Én tartom Chrutka Jánost, tehát focista, fradis kötődés, keresztény, de balos mindenki megtestesíti a nemzet egységét.
[00:26:55]De az megvan, hogy én a Ruf Bálint majdnem majdnem beletaláltam, mert hogy a hát mindegy, voltam egy mind voltam egy rendezvényen egyszer fiatalok, egyetemisták beszélgettek közéleti kérdésekről és nagyon sokszor szóba került néhány ember és ott is nag nagyon sok rúv Bálint volt, és egyszer megkértek, hogy szóljak hozzá, és akkor hogy hát azt mondja, hogy hát most valahogy úgy kezdtem, hogy nem tudom öt perc előbb kinoltam a büfébe.
[00:27:20]Nem tudom, azóta eltett perc, nem tudom, addig már sikerült nézelők választani Ruf Bálintot.
[00:27:26]És meg majdnem, [nevetés] hogy második lett.
[00:27:32]Majdnem eltaláltad ezt is, ugye.
[00:27:34]Na és idegileg majdnem rámentél.
[00:27:41]Akkor ma most jönnek a médiaügyi kérdések.
[00:27:43]Az elmúlt években szerintem sokat változott a magyar nyilvánosság, és ma már sokkal több olyan független tartalom van, ami versenyez a figyelemért.
[00:27:50]Nem érzitek azt, hogy emiatt a 444-nek is nagyobb szüksége lenne az önreflexióra, [nevetés] és arra, hogy komolyabban vegye a saját olvasóitól érkező kritikákat, illetve, hogy ugyanazt a mércét kellene magatokra is alkalmazni, mint amit másoktól elvártok.
[00:28:11]Nem, ez de nem a nem a nem akarom elviccelni a tehát, hogy ez ennek több al kérdés van-e, hogy szüksége lenne az öreflexióra 44.
[00:28:21]Igen, de szerintem van is bennünk van is mára a kiben, de de van olyan reflexió.
[00:28:27]Komolyabban vegye a saját olvasóitól érkező kritikákat.
[00:28:32]Ezzel én nem értek egyet.
[00:28:32]Szerintem oda kell figyelni, meg meg kell hallangatni azt, amit mondanak az olvasók, hogyha tehát a legalapabb dologtól, hogy valamit elírtatok a cikkbe egészen addig, hogy nem tudom Új Péter izé folytasson önvizsgálatot, ezeket meg kell hallgatni, de azért ez mégiscsak egy szakma valahol, és és nem szabad teljesen nem szabad teljesen ilyen social média vagy crowd vezéreltnek Pupalizmus.
[00:29:03]Pupalizmus nem szabad.
[00:29:05]Igen.
[00:29:05]És hogyha ezt rosszul csináljuk, akkor akkor rosszul csináljuk.
[00:29:07]És igaza van a kedves kérdezőnek.
[00:29:09]Valóban sok független tartalom van, ami versenyez a figyelemért.
[00:29:14]Hát csak szorok.
[00:29:15]Akkor lehet, hogy akkor lehet, hogy elveszítjük ezt a ezt a versenyt, de én én inkább a saját kútfőből veszíteném el, mint mint valakire túlságosan hallgatni, hogy ugyanazt a mércét kellene magatokra is alkalmazni, mint amit másoktól elvártok.
[00:29:30]Igen, például ne lopjunk meg ilyenek.
[00:29:30]Ez én ugyanazt alkalmazom, vagy vagy egyébként Márton, az is egy az is egy fontos elem ebben, hogy az olvasói észrevételeket figyelembe kell venni, de hát azért a 444 már most is egy akkora méretű dolog, hogy itt azért megfordul, nem tudom én, több 100000 ember egy nap.
[00:29:51]olvasói levelekből meg hozzászólásokból is beérkezik több ezer.
[00:29:54]Szóval egyszerre megfelelni egyrészt nem lehet.
[00:29:58]Válaszolni sem nagyon lehet.
[00:29:58]Így-úgy.
[00:30:01]Próbálunk persze próbáljuk ezeket kezelni.
[00:30:04]előfizetők, ami ugye egy jóval szűkebb szám, de hát az is 300 ember, ott sokkal intenzívebb a kommunikáció, de ott is rohanunk a saját a a saját ügyeink után, mert mert nem bírjuk ezt munkaerővel.
[00:30:20]Tehát, hogy annyit pedig ők ugye az előfizetők az belőlük élünk, és az nekik azért illik mindenféle reklamációja reklamációra válaszolni.
[00:30:32]Igyekszünk, igyekszünk, de elég elég nehéz azt kezelni.
[00:30:34]Hát pláne egy szélesebb kör.
[00:30:36]Sziasztok!
[00:30:36]A történések tükrében, ez olyan jó felütés.
[00:30:40]A történések tükrében talán most már aktuális a kérdésem, amelyet már április 13-án is fel akartam tenni.
[00:30:47]Miután voltatok már a DK Soros Brüsszel, a teljes magyar baloldal, a háttérhatalom és persze a Tisza.
[00:30:53]Elnézést, ha valakiket kihagytam szócsövei, kérdezném, hogy mikor jön el ebben a sorban a Fidesz ideje.
[00:30:59]Hát már eljött.
[00:30:59]Hát de hát már le voltunk a Fidesz seszhez sokszor.
[00:31:02]Hát persze úter többet szerepelt a csicska médiában, mint bárki más.
[00:31:10]De most nem nem csak az a híres izé Rob tőle bevágott jelenet.
[00:31:13]De hát persze jönnek a level.
[00:31:16]Hát ugye az, hogy a ugye a Szili Lacinak volt nemrég az a jellegzetes jellegzetesen szili stílusú cikk, hogy a kapitány István feje a vizaszájába.
[00:31:28]Valamit óriás vizát fogtak.
[00:31:31]Igen.
[00:31:31]Román határőrök megmentettek egy valami óriás vizát, vagy kecsegét, amelyik nem 200 kg volt, és olyan hatalmas volt, hogy a szájába befért volna kapitány István feje.
[00:31:43]És még nálam is a Facebookon jöttek emberek, és vért szívtak, hogy mi mi mi?
[00:31:48]És erre mondom, mi?
[00:31:50]Hát azért a kritika, mondom, haver ez nem kritika, ez [nevetés] ez mi?
[00:31:55]Ez egy sima ajvé meg hát mondom ezzel most hol volt megsértve kapitány István?
[00:32:00]Mi az a pont, ahol ez sértő, hogy az ő feje befér annak az óriás hajlnak elvileg a szájába?
[00:32:08]Meg hát ugye emlékszünk arra, hogy még amikor a az indexnél dolgoztunk 2010 előtt és a Decemnisa Dexám, ugye ez volt a jelmondat, a 10 év jobbra tolódás, hogy állandóan azon ajvékoltak a bolgár úrak és az ő szekértolói, hogy az index jobbra [nevetés] toló.
[00:32:23]Emlékszel erre tényleg latinul megcsinálta tényleg meg hogy a De tényleg az egyetemről már valami ilyen top latin tudósok próbálták összerakni ezt a mondatot, hogy hogy van, mert ugye a latin az egy halott nyelv és egy csomó, tehát hogy nincs egyértelmű használat, hogy hogy és akkor [nevetés] ment főleg ugye a a rendőrtak kapcsán, amit még de megtaláltam egy fingópárnát, egy brendelt fingópárnát, ami még rajta van ez a jelmondat.
[00:32:49]Ott van.
[00:32:50]Beteretesztettem, mert szétment már a gumi a tudod, megette a az idők csináltunk annak idején a fingóverseny.huhut-t és akkor hogy a index 10 éves születésnapjára a nemzetközi fingó [nevetés] írtünk és [zihálás] arra legyártattam nem tudom hány hát legyártattunk olyan mikesnek az ötlete volt nem tudom én hány száz fingó lett.
[00:33:12]jó volt.
[00:33:12]Na de hogy erre csak a régi erre csak a régi öregek emlékeznek, hogy ott egyfolytában az ment, ha nem ugyanazt a nótát fújtad, mint bord révész, nem révész martiriuszoztunk, akkor az volt, hogy igen, mi mi fideszesek fideszesek vagyunk.
[00:33:28]Ja ja.
[00:33:28]Úgyhogy hát ezt már elértük.
[00:33:32]Szerintem ezzel ezzel együtt tudunk élni.
[00:33:33]Ennek a kérdezésnek ő küldött egy másik kicsit vicces kérdést is, vagy viccelődőst.
[00:33:38]pályátok elején kezdetén gondoltátok-e volna, hogy újságíróként egy kínai Noinivel, a Budaőrsis Soltészrezsővel, vagy éppen a Real Madrid utálatotokkal fogtok pénzt keresni?
[00:33:48]Köszi, ha válaszoltok.
[00:33:48]Üdv Gyuri.
[00:33:51]Én [horkantás] nem gondoltam volna én se, én én csak pénzért utálom a Real Madrid.
[00:33:56]Előre láttad ezt is.
[00:33:58]Én Én gondoltam volna.
[00:33:58]Hát figyelj, én én egész gyerekkorom a Markosnádas duó szerettem volna lenni.
[00:34:02]Tehát ez abszolút izé.
[00:34:06]Hát hogyne.
[00:34:06]De de egyébként meg hát az a vicc, hogy ugye nem ebből keressük a pénzt, tehát [nevetés] hogy ezt így csíjük, ebből is keresünk pénzt.
[00:34:12]Nyilván ez egy népszerű műsor, de azért a 90%-át a munkaidőnek, vagy 95, vagy 98%-át, nem ezt teszi ki.
[00:34:22]Spanyol nyelvterületen lehet a Real Madrid utálattal pénzt keresni a médiában.
[00:34:26]Sajnos ezt én Magyarországon nem tudtam megoldani.
[00:34:28]Úgyhogy nekem is, nekem is ez inkább hobbim, mint mint hivatás.
[00:34:33]Katalóniából például egész jól lehet vele keresni.
[00:34:36]Persze, mint ahogy Madridba.
[00:34:36]Tehát van egy újságíró, akinek az a gyakorlatilag a a Barcelona gyalázása a munkája.
[00:34:40]Ez meg lehet.
[00:34:43]Ez olyan tehát, hogy ilyen ilyen Bayern showszerűen ordibálnak és akkor a szórakoztatóműsor.
[00:34:50]Sziasztok!
[00:34:50]Így, hogy a Mediaworks káb bedőlt, szerintetek milyen új kommunikációs struktúrát, stratégiát fog építeni a Fidesz?
[00:34:55]Akar-e konszolidálódni, új embereket behozni a médiafronton?
[00:34:58]Köszi.
[00:34:58]Ez minket nem érdekel.
[00:35:00]Mi inkább arról szeretnénk beszélni, ugye amit fölírtál te is témának, hogy hogy ugye ma ugye kiderült, hogy Trükkös Zotyó a 24.hu és a centrál ezentúl mindenkit a megafonos csúf nevén fogunk emlegetni.
[00:35:15]Tehát trükkö zot Var Varga Zoltán ugye, hogy állítólag érdeklődik a nemzeti sport és és látod mond mondiner iránt és ugye a a nemzeti sportból, hát ez úgynevezett trollkodás valószínűleg.
[00:35:31]Igen, igen.
[00:35:31]Ugye, hogy nekem a az jutott eszembe, amikor a az Onion megvette az Info Wars nevű amerikai teljesen elme beteg izét, hogy ez ez csak, mert a nemzeti sportban lát az ember valami brendértéket.
[00:35:42]Bár tehát hogyha van, hát figyelj, egy sportlap van igazából.
[00:35:48]Igen, szerintem lehet azt rentábilisan tuti, hogy lehet a 24.hu mint hú lapcsán lehet, hogy nap nyomtatott napilapot úgy is volt egy fizető sportmellékletük azt odaá tehát az szerintem igen, de hogy a hogy mit de mit akar rakni vajon a mand és ennek kapcsán felmerült a szerkesztőségbe, hogy mi mit vegyünk meg, hogyha így nem ha amit akar a mandinerrel tudod nem biztos, hogy megvan az elképzelés, csak az olcsó.
[00:36:13]Én a kopasz osztat szeretném, hogy nem tudsz ellenállni, tudod, egy ilyen szar motor valójában nem nincs semmi szükségedre, de annyiért nem hagyhatod.
[00:36:21]Megvesszük a kopaszos brandet.
[00:36:22]És én leszek [nevetés] tényleg.
[00:36:30]Te pedig lehetsz az öreg Stefka Istvántól.
[00:36:33]Az öreg.
[00:36:34]Te, te neked meg megvesszük az automotort.
[00:36:36]Jó.
[00:36:38][nevetés] Na de tényleg sok ilyen ilyen neonáci motoros izé van, úgyhogy abba te biztos, hogy keressünk neked valami izét.
[00:36:44]Ez valami.
[00:36:47]Hát ott ülök egy motoron, előttem az út és main camp.
[00:36:50]Main camp.
[00:36:50]Így van.
[00:36:50]izé egy mcamp tartót lehetne reklámozni, tehát hogy a [nevetés] saját saját márkás mart.
[00:36:58]Na de gondolkoztatok, hogy mit, mert én gondol egyből kézzenfekvő, hogy hogy hát az index, de Péter kifejtette és hát az nem az nem, [horkantás] mindegy, előbb-utóbb eladó lesz, vagy szóval na annak is persze van.
[00:37:10]Az igen, azt akkor és az origo, én is azt mondom, hogy az origónak lenne húzása, tehát a spoil lenne, hogy igazából az index nem kell, azt én elengedném akkor is, ha olcsó lenne, de az origó és tovább tolni csak a meztelenő blogokat és a gyalázkodást, vagy mi vagy mi a mi a modell?
[00:37:29]A a gyalázkodás, vagy nem tudom, majd ki fog az a te mániád, hogy nem kell itt nagyon izé okoskodni, megfelelő embereket össze kell rakni, ezek már össze vannak és kiforrja magát.
[00:37:38]vagy egy önreflexiós site-ot csinálunk külön.
[00:37:42]Milyen korrekciós élmény kiváltására alkalmas cikkeket írnátok, ha a Tisza olyan melléfogásokat hajt végre, mint most a kinevezés kinevezése, vagy nem csókdes államtitkári kinevezése?
[00:37:54]Szerintem normális cikkeket fogunk írni, mint eddig, hogyha Tisza csinál hülyeségeket, hát akkor akkor arról fogunk írni, mint ahogy egyébként írtunk már többek közt a a ezeknek az embereknek asszem a kinevezésétől kezdve a akiket a tisztító tűz bódis krisztálytő biént használt gyerekek.
[00:38:13]Szóval hozzáteszem, nem abban a hangnemben fogantak ezek a cikkek még szerintem és jogosan, hogy ez ez micsoda brutális és tűrhetetlen hiba, hanem hogy hát legalábbis furcsa.
[00:38:22]És azt meg se írtuk.
[00:38:25]Szerintem az is csak a listán ment, hogy a korábbi kérdésre válaszoljak.
[00:38:27]Amikor Bódis Kriszta kiposztolta a parlamenti levelezőrendszeri jelzavát egy okos szelfivel.
[00:38:33][nevetés] Igen.
[00:38:34]Aztán azt lecserélte.
[00:38:34]Igen.
[00:38:34]Azt arra ne arra nem írtuk volna be.
[00:38:36]Ebben nem lehet nagyaszánk, mert náluk is látszott a wifijel szó egyszer a német közszolgálati tévében.
[00:38:41]Tehát és ezért kellett megváltoztatni.
[00:38:42]Igen, ez igaz.
[00:38:44][nevetés] Hát ez igen itt önkritikát gyakoroltunk ugye önmérsékletes ugye már meg minden te naponta többször ki vagyok én hogy Bódis Kristát kiröhögjem ugye igen de visszatérve egyébként a kérdése az hogy hát milyen új kommunikációs struktúrát fog kiépíteni a Fidesz konszolidálód tehát most ugye Fidesz ugye gondolom itt inkább Orbán Viktorra vonatkozik a kérdés Orbán Viktor nem képes már konszolidálódni ő a ahogy a talán a rényid Dani írta meg a legtöbbször és a legjobban nálunk.
[00:39:15]Ő ő reflexió kéne.
[00:39:19]Hát igen, azt azt megnéznék egy önreflektáló magyar bajnokságot Orbánnal, hogy a szóval, hogy én ő ő nem tud konszolidálódni, ő ő csak ezen előre tud menni, meg radikalizálódni tud, és ő mindenből azt a tanúságot vonja le, hogy így nem voltunk elég kemények, még keményebbnek kellett volna lenni.
[00:39:37]És ez az ő esetében a nem tudom meddig tartó szélső jobb oldalódást és nagyon ott tényleg én látom én látom magam előtt ahogy így a cella a bolondok házában így veri a fő nem voltunk elő kemén azzem ezt az örömöt nem fogja neked megadni a sord grácban tényleg hogy hogy vissz hogy visszacsatoljunk egy korábbi topikhoz igen a grác az nagyon jó pé példa oda.
[00:40:09]Igen.
[00:40:11]Ú egy külpolitikai témájuk kérdése érkezett mindössze az iráni helyzettel kapcsolatban.
[00:40:16]Lennék kíváncsi a véleményetekre?
[00:40:17]Nos, [nevetés] azon ad egy ad egy irá azon gondolkodtam, hogy most úgy tűnik, mintha az USA lőtte volna tökön magát, de az elmúlt évek azt mutatják, hogy a nyugat elég gyorsan tud megoldani összetett problémákat.
[00:40:29]Például covid, orosz-ukrán energia energiaválság.
[00:40:31]Nem lehet, hogy hosszú távon, mégis csak Irán az, aki nagyobbat lő a tökébe, mert felépülnek olyan kapacitások az alajkitermelésben, iparban, és megépülnek olyan vezetékek, ami ki tudják őket váltani, és akkor nézhetik az üres hormuzi szorost.
[00:40:44]Ö, szerintem ez két külön dolog.
[00:40:47]Tehát Amerika nagyon tökön lőtte magát, mert nem csak a ezzel lőtte magát tökön, hogy a hormuzis szorosan a [horkantás] szabad hajózást tönkretette, hanem a teljes saját szövetségi rendszerét pusztítja.
[00:41:03]Ez mindenféle hazai belpolitikai konfliktusokhoz is vezet.
[00:41:08]Ez egyik, amit akartam mondani, az viszont valószínűleg így van, és örvendetes fejlemény, hogy ez a az olajellátás bizonytalansága a zöld zöldítést azt azt valamennyire gyorsítani fogja, mint ahogy már mint ahogy már gyorsítja is állítólag.
[00:41:22]Bár én azért a nemzetközi energiapiacokat annyira nem látom át, de igen, ezek ezek nagyon hát meg azt, hogy ugye elkezdtek épülni mindenféle vezetékek a az arab félsziget túloldalára, meg tehát az egész meg az egész világpiac kezdett átstrukturálódni például latinamerika irányában, ahol a brazilok meg a hát a venezuelaiak ugye a közismert okok miatt még nem annyira, de a ki van még argentinoknak van sok palaolaja, tehát hogy ők sokat adnak-e, főleg Ázsiába emiatt, tehát hogy teljes teljesen át áthelyeződtek ezek a ezek a ezek a vonalak.
[00:41:56]Viszont az is szerintem azért igazából azért rövidtávon azért okoz ez még nagyon sok kárt, mert Irán viszont azt mutatta meg, hogy egy ilyen útonálló stratégiával gyakorlatilag keresztbe tudsz tenni a világ legnagyobb hatalmának, és semmilyen semmilyen eszközük nincs arra.
[00:42:22]has az útonálló stratégiához, amiben teljesen igazad van, de azért nem úgy kezdődött, hogy Irán lőtt először.
[00:42:26]Tehát igen, de hát az, hogy ő keresel egy ilyen, hogy mondják ezt a buttlenecket magyarul chóp, [nevetés] hogy izé, tehát hogy keresel valami olyan szűk keresztmetszetet, egy olyan egy olyan pontot, ahol te zsarolhatod az egész világot, és azért van ilyen jó pár a világban még, hát lesz lesznek még ebből problémák szerintem.
[00:42:49]De de valóban itt a világrend szétverése a leg a a legsúlyosabb, amiben ez tényleg egy egy nagyon fontos pont.
[00:42:57]Ez nem most kezdődött.
[00:43:01]Ezt a Trump ugye szinte programszerűen viszi végig, de ez ebben biztos, hogy az eszkalációs pont.
[00:43:12]Most a hülye vagy kretén szekció következik.
[00:43:15][horkantás] És most hülye vagy kretén?
[00:43:18]Kérne már.
[00:43:18]Külön többen kérdezték.
[00:43:19]Többen kérdeztétek, számosan kérdezték, követelték, hogy most mondjuk meg, hogy Szatyorfing elnök úr, hülyely vagy kretén.
[00:43:26]Ez a borizőhang rövidebb, ingyenes változata.
[00:43:28]Amennyiben szeretnél egy hosszabb fizetőset már szombat reggel sokkal viccesebb, szórakoztatóbb, informatívabb, [zene] belterjesebb, akkor fizess elő a 444-re a borizuhang.hu.
[00:43:43]Új Péter, járt-e már Finnországban, és ha igen, szaunázott-e ott?
[00:43:46]Jártál Finnországban?
[00:43:49]gyártam kér szépen Finnországba, mert én a 80-as években én a Finnharcornak akkora rajongója voltam, hogy elhatároztuk ezt, hogy elmegyünk egy fin pankfesztiválra.
[00:43:58]Végül az nem tudtam elmenni, de amikor a Sauna amikor egy ismerős vagy akkor Népszabadságban együtt dolgoztam, tulajdonképpen az akkori mentorom volt úgy a szerkesztőségben, akinél elkezdtem gyakornokoskodni.
[00:44:16]Ő el el akart menni a sarkör fölé, tehát lapföldre ott természetet járni, meg körülnézni.
[00:44:23]Akkor elmentem és és lenyomtunk egy ilyen egy bejáratós marutival 92-be, vagy 93, nem, mert 92-ben született a Bence, szerintem még akkor előtte.
[00:44:35]Szerintem 91-ben.
[00:44:38]A igen.
[00:44:40]És és de még egy-két ilyen támpontot gondolj véve.
[00:44:43]Bence akkor szünetett, akkor indult a te a Friderikus Shownak a második évad a forint akkor de igen.
[00:44:50]De hát nem tényleg onnan tudom, hogy hogy a hogy az első gyerekem előtt volt még és akkor csak 91 lehetett meg 90-ben, mer még nem dob nem nem tudtam elmenni a f később a ristet zenekart azt most a 2000-es években láttam a dűer pincében akkor pedig a legnagyobb a legnagyobb fincor zzenekar ever.
[00:45:13]Talán a tervetkadet volt csak jobb de az az nem mostanában tessék.
[00:45:20]Saunáztál?
[00:45:21]Nem szaunáz.
[00:45:21]Úgy voltál Finnország.
[00:45:21]Mennyi voltál Finnországban?
[00:45:23]Hát ilyen 10 valahány napot.
[00:45:27]De ideológiai okokból nem szaál már akkor sem, vagy nem tudom.
[00:45:29]Drága volt a sza?
[00:45:32]Eszembe nem jutott sza.
[00:45:33]A senkinek nem jut eszébe, azt a finnek mondják.
[00:45:36]Nyáron nyáron ráadásul, tehát eleve 20 fok volt a tundrán.
[00:45:39]Tehát az már légondis idő.
[00:45:40]Persze izével.
[00:45:42]Hát nem [horkantás] hát ott fönt a rész már bekaparják magukat a finnek a permafrostba, hogy lehüljenek egy kicsit.
[00:45:52][nevetés] Várjál Winkler, a következő az megint hozzád jött, csak megtalálom.
[00:45:57]Viszont az volt, arra emlékszem, hogy Altán voltunk min Alta nevű norvég városban.
[00:46:01]Az a legészakb.
[00:46:03]Tehát kimész itt az Északi határán, Finnország és majdnem az utolsó ilyen nagyobb város, ami északon van, és jött szembe a néger biciklivel.
[00:46:11][nevetés] 93 91-ben.
[00:46:15]És akkor mit hoz?
[00:46:16]Ez az első az első helyi, akit láttam.
[00:46:18]Ez volt a izévé.
[00:46:21]És akkor érezted, hogy ez a nyugat-Európa.
[00:46:22]Ez már nem az a nyug [nevetés] ez már nem az a Lázár János értelemben vett.
[00:46:27]Igen.
[00:46:27]Pajer Zsolti értelembe.
[00:46:29]És akkor hazáig szaladtatok már itt is itt vannak.
[00:46:32][nevetés] Winkler erre a nyárra soproni ipa vagy apa?
[00:46:37]Plusz egy a hármas fókuszból a ráncferoltá.
[00:46:40]felvarrás előtti vagy utáni a szebb?
[00:46:44]A soproni IPA vagy apából?
[00:46:44]Az egyszerű válaszom az egyik se, de ha olyan nyaralás van, hogy több férfi, akkor érdemes tényleg 250 ét összekóstolni, hogy na idén vajon melyik milyen, melyik a rosszabb?
[00:46:57]Hát [sóhajtás] [horkantás] na mindegy, megvan ennek a helye.
[00:47:02]Érdemes tehát természettudományos érdeklődésből.
[00:47:04]Fókuszügyben pedig szerintem a hármas ronda azzal az amőba hátsó lámpával.
[00:47:08]És az, hogy a facelift előtti vagy utáni, hát ezt mindenki tudja, hogy a akkor ne is válaszod meg, hogy mindig az előtti.
[00:47:16]Nekem egyébként a a második generáció tetszik a legjobban, amit egy Murat Güller nevű migráns tervezett, hogy a gyönyörű finom vonalak, de de hát a modellfrissítés az ugye mindig arról szól, hogy az autó az ugyanaz, csak úgy kell csinálni, mintha egy másik lenne, hogy az új fókusz.
[00:47:35]Ennek egyébként az igazi bajnoka az Opel volt.
[00:47:37]Nem tudom, hogy Márton megvan-e még az Insigniád.
[00:47:41]Meg de egyre egyre vihar az facelift előtti vagy utáni?
[00:47:42]Mert egyébként az Opel kérdez az Opel volt ennek a faceliftes szarrágásnak az igazi bajnoka, tehát ők rendszer ugye az a modellfrissítés lényege, hogy új, ha 2016-os, azt tudom, de a lemezekhez nem nyúlunk, mert az drága, tehát a karosszéria az minden ugyanaz, de hogy egy kicsit legyen más, ezért egy más színű indexet, ami ugyanaz a fröccsöntőgép, és az Opel az mindig egy ilyen chrome díszcsík a hátuljára, tudod, amit valahogy úgy oda operálnak, hogy a csomagtartó fedél és a lámpa körül valami ilyes ilyesmi.
[00:48:14]És ennyi.
[00:48:16]Ennyi az új.
[00:48:17]Hú, a migránsokról és a németekről jut eszembe.
[00:48:20]Aztán a négerekről.
[00:48:20][nevetés] Németekről jut ugye.
[00:48:22]Igen, ott is fölvethető, hogy a bőrszínben melyik a hogy hol a legnagyobb különbség versenybe, ott is indulhatnak.
[00:48:27]De hogy a a VB egyik nagy meglepetése nekem, és hogy a hogy valószínűleg a német futball legnagyobb teljesítménye, amit fölmutatott ezen a VB-n, hogy hát gyakorlatilag hibátlanul sikerült átültetni azt a klasszikus német labdarúgó Rudy Föller fazont.
[00:48:42]Egy egy 21.
[00:48:46]századi kicsit ironikus, kicsit finomított, de de pont ugyanaz a vércse tekintet, ugyanaz a bundeszliga mintájú haj a porósba jús így van.
[00:48:53]Így van.
[00:48:53]És csak K mter magas kis irónia van.
[00:49:00]Tökéletes megvalósítás.
[00:49:02]Igen, mer csak meg kellett várni, hogy visszaérjön.
[00:49:04]Azt hittem az lesz az lesz új újra tudták fogalmazni a német labdarúgót.
[00:49:07]Mire hagárok kijutottak volna és visszahozták [nevetés] volna azt a 9 a piskás ú én azt hittem az lesz a baj, hogy milyen jó, hogy a 21.
[00:49:16]században, hogy ugyan abból a abból a klasszikus bolgáratból sok mindenkit megnéznék újra fogalmazóni.
[00:49:22]Ugye ott volt máris szomszéd Jordán Lecskov.
[00:49:24]Lecskó Jordán Lecskó.
[00:49:26]Igen.
[00:49:26]Megjárta a poklot, majd a megy egy külön egy külön iskola.
[00:49:30]Igen, igen.
[00:49:31]Óriási arcok voltak.
[00:49:32]Igen.
[00:49:32]Ivan meghalt sajnos.
[00:49:34]Tényleg.
[00:49:35]Igen.
[00:49:35]Ő már nem él.
[00:49:35]A kedves [horkantás] Péter pár esztendővel ezelőtt kifejtette, hogy nem szereti a macskafogót.
[00:49:42][horkantás] Mivel pontosan nem volt részletezve, hogy miért, így azt kérdezném, hogyha Grabovski Balázspali voice castingol voice actingolta volna Judas Pri pólóan pizzát majszolva és aingert szürcsölve, és a premier december 26-án lett volna, akkor egy picit, de tényleg csak egy nagyon picit kedvelné a filmet.
[00:50:02]A miért december 26 ebben mi a nem értettem a utalást.
[00:50:08]Én akkor születtem speciál, de [nevetés] akkor lehet, hogy Na mi a bajod a mi a bajod a macskafogóval?
[00:50:14]Tessék?
[00:50:15]Mi a bajod a macskafogó?
[00:50:16]Hát ilyen operát.
[00:50:16]Nem, nem.
[00:50:18]És melyikek a kedvenc szocialista rajzf, vagy mi szemben a macskafogóval?
[00:50:20]Mi a jó szocialista rajzfilm?
[00:50:24]Hát az sok van szerintem.
[00:50:24]Én nag nagyon sokat szeretek.
[00:50:27]Vízipókot nagyon szeretem, izét mészka családot.
[00:50:29]Na az a az a az ilyen Hofi Géza szintű belső rendszerkritika a Mészga család abban fantasztikus dolgok vannak.
[00:50:40]Én mindig kukor kukor óriási doktor Dr.
[00:50:44]Bubó legnagyobb.
[00:50:47]Igen.
[00:50:47]Ezekhez képest tényleg vékony a macskafogó, tehát engem se köt le.
[00:50:51]Szerintem is az ilyen túl izé ez program humor az egész buta.
[00:50:56]Macska nincs benne sem.
[00:50:56]Na de azért, mert a macskafogóval megpróbálták a amerikai izéket kicsit utánozni és és hát olyan szocialistára sikerült, míg a kukori és kotkoda az egy az true, az az kelet-európai olyan az true a többi szocialista rzés.
[00:51:10]Hát a legnagyobb a varázsceruza, meg volt az, amikor volt egy ilyen kisfiú kislány meg egy birka és ilyen jó zenéje volt azt azt nem tudom.
[00:51:19]Az lengyel, nehogy a pornó élményeiddel keveredjenek.
[00:51:22]A Ja, kuk, kukori és kotkoda, az az volt a jó.
[00:51:32]Mindhármatoktól kérdezném, hogyha idénnyáron csak egyetlen koncertre mehetnétek el, melyik lenne az?
[00:51:39][nevetés] Én Colorado fesztiválra akartam menni, de sajnos kancelol kancellnunk kellett, úgyhogy én már semmire nem akarok menni.
[00:51:49]Van valami koncert, amire nagyon váiksz?
[00:51:51]Én Zizitopra és Living Colorra mennék mindig, de hát nagyon ritkán van.
[00:51:57]Nem?
[00:51:57]Tehát figyelj, ez ugye melyik barátom mondta mindig?
[00:52:00]Ja igen, vándormisi barátom mondja mindig, hogy ő mindig csak motoret koncerten egy egy szám lenne végig, és mindig csak azt kell, de én holnap megyek, hogy hívják rá?
[00:52:12]Na tudod, tudjuk.
[00:52:14]Az a hosszú hajú hordibálos.
[00:52:14]Az az az az az így gitározik mindig.
[00:52:18][nevetés] I hate Godra megyek elképesztő.
[00:52:23]Illetve ehhez kapcsolódik az a kérdés valahol itt volt az.
[00:52:25]Igen.
[00:52:25]A 444.hu miért ignorálja a metallikát?
[00:52:29][nevetés] A banda a 444.hu megalapítása óta három koncertet is adott Budapesten.
[00:52:35]Legalább egy fikázó cikket írhattatok volna róluk.
[00:52:41]Márton átadom a szót.
[00:52:41][nevetés] A legnagyobb talán a Real Madridnál is jobban szeret.
[00:52:47]De ez egy érdekes.
[00:52:47]Erről sose beszéltünk és én se szeretem a metalitá se.
[00:52:49]Na azok a azok az együtt akkor ezért ezért nem foglalkoz.
[00:52:56]Azok az együttesek, amiket a rajongóik bandának neveznek.
[00:53:01][zihálás] Én nagyon nagyon nagyon utálom a metallikát.
[00:53:03]Tehát mind a mind a zenéjüket, mind a karaktereket külön-külön.
[00:53:07]Az a az az alkoholista önsajnálós doxi az állítólag jó, de azt még azt se írtam meg.
[00:53:12]Az se volt jó igazából.
[00:53:14]A a minden a a Big Fból a másik hármat jobban szeretem, pedig azokat se szeretem.
[00:53:20]Meg a Slayer and Trex.
[00:53:20]Ki?
[00:53:20]Ki ki a Big?
[00:53:23]Exodus.
[00:53:23]Megades nemad az Exodus szerintem nincs benne, de én Exodus vagyok amúgy, mert van German Big 4 is az Exodus vérem az Exodus szerintem nincs.
[00:53:32]És Testament sincs, vagy én nagyon ezt és soha nem voltam és most ugye a Metallika kapcsán eszembe jutott, mert ugye mindenhon itt ömlöttek ezek a social médiában ezek a videó részletek.
[00:53:45]Soha nem voltam stadion koncerten és remélem soha nem is leszek stadion koncerten és nem tudom elképzelni hogy létezze jó stadion koncert.
[00:53:51]Az egyetlen egy kivétel amit láttam felvételt vagy nem kettő van.
[00:53:55]Az egyik a Morris Manchesterben, az jó lehetett és az AC/DC-nek van a live at Riverplate című argenentin ilyen DVD-je, amikor a mindenki szeret Argentínába koncertezni, mert ott tudod ilyen nagyon lelkes a közönség.
[00:54:09]És így az egész stadion, tehát a Riverplate stadionja úgy, hogy benn vannak az emberek középen, és az legalább 10000 ember és 10000 ember ugrál egyszerre assiszem a Thunder Thunderstuckra.
[00:54:21]Az Péter mondjad az te voltál valaha voltál valaha a stadion koncerten és élvezted hogyne.
[00:54:30]Voltam a népstadionban, amikor volt pont AC/DC az mi volt az Ganserz vagy az Geroz a legidegesítőbb, mikor a pergőt mindig akkor hallottad, amikor fen volt a dokó.
[00:54:40]És hát most volt a Mazarián, ahol meg ahol meg ugye azt meg is írtam, ahol meg elképesztő profin megcsinálták a hangzást.
[00:54:49]Tehát ahhoz képest, hogy mi volt régen, az jó volt.
[00:54:54]Azért hát figyelj, olyan volt, amilyen szokott lenni.
[00:54:57]Egyébként nagyon profi volt a koncert.
[00:54:58]Nem volt az az a semmi baj.
[00:55:00]Hát maga azért olyan, amilyen a YouTube-on.
[00:55:02]Hát most mit mondjak rám?
[00:55:05]Nagyon rendes gyerek.
[00:55:08]Tényleg az egyébként annyit szerintem ingyen ingyen volt és azért árértékbe verhetetlen.
[00:55:16]Hát megírtam azért, mert ott a Tót Gergő hívott, hogy menjek nézzük meg.
[00:55:18]Ja, na ha Lars úr hívna, akkor de én én voltam egyszer Metallikán is, Bécsben, mert oda is kivittek ingyen, kérlek szépen a kiadó.
[00:55:28]És de csak azért mentem ki, mert Corrosion of Conformity volt az előzenekar, és akkor volt a csúcson a Corrosion of Conform.
[00:55:34]Hát az a legrosszabb egy stadionban egy előzenekar, amit úgy tehát még nappal van egy stadionba és senkit nem érdekel.
[00:55:40]Nem, az nem szörnyű, de szedettpályás volt, tehát egy ilyen nagy, egy ilyen nagy sportcsarnok volt.
[00:55:47]Ez volt az, amikor elkezdték ezt a k középen kör színpados dolgot, meg a mű, tűzvész meg minden volt benne.
[00:55:54]Rettenetes volt.
[00:55:56][nevetés] Egy ember, aki tudja élvezni az életet.
[00:56:02]Hihetetlen.
[00:56:03]Közben, bocsánat, hogy szolgálati közlemény mennyire fogy a levegő odafönt, mer mennyire pörgessük a végét.
[00:56:09]Őket nem annyira világítja ez a lámpa, amitől mi izzadunk.
[00:56:12]Azért én megkérdezném a 125-nél vagyunk.
[00:56:13]Mondom csak, hogy a jó még mindenki, de aki akar menjen el meg.
[00:56:18]Tehát hogy nem sértődünk.
[00:56:21]Mi még itt el vagyunk meg hát 9-kor ugye kezdődik a spanyol osztrák, úgyhogy megértem, hogy be lehetne kapcsolni.
[00:56:32][nevetés] [nevetés] Mi lesz a következő piknik tematikája?
[00:56:44]Lehet-e birkaapörkölt?
[00:56:44]Ugye gondolom az ilyen 444-es kajarendezvényről van szó.
[00:56:49]Az most van beütemezve?
[00:56:51]Nincsen.
[00:56:51]Nincsen.
[00:56:53]Hát akkor [nevetés] birka a baj, hogy ezek támogatói rendezvények lennének, aminek az lenne a feladatuk, hogy bevétel keletkezzen a vállalat fenntartására.
[00:57:02]Jó pén hát amire az kitalálja tudod a men és az összes ilyen hipst haverja tudod mire mindegyik összeírja már csak alapanyaggal nullán van és attól kezdve csak bukta és ez így van í ha nem jöttök akkor egy kicsit hogyha már hogyha már ott nekiállunk csinálni valami kaját akkor rendes kaját csináljunk ne b támogatói rendezvény lesz attól kezdve hanem éter filgút par vannak üzleti modell problémák a rendezvénnyel valóban ezt meg tudom erősíteni De de ettől még csinálhatnánk, csak tényleg az, hogy hetekig, hónapokig volt egy mi volt a a milyen Erdélyből hozták a nem tudom én milyen, hogyan kínzott bárányt, ami a nagyon drága, nagyon nehéz szerep.
[00:57:47]Mi volt az?
[00:57:48]Valamit keves valamivel, de mindegy.
[00:57:50]Nem, nem, nem tudom, hogy bárányt az hoztak-e.
[00:57:52]Mindegy, volt kacsamáj patét, vagy valamit hoztak, nem tudom.
[00:57:57]Ö tehát ilyen szaland sütés.
[00:58:01]Szóval de én nagyon szeretnék rendesen.
[00:58:03]Az a másik baj, hogy a hogy volt egy nagyon jó barátom és hát sajnos múlt időben kell kezdeni, mert ez a probléma, hogy meghalt szegény egy éve, aki nagyon-nagyon nagy birkafőző volt, fegyver neki, az már ugye ott van karcaktól 20 kmre.
[00:58:17]Bár nyilván a karcagiak köködnének, hogy hát fegyver, nekem már nem tudnak birkapörköltet főzni.
[00:58:23]Hát én meg szolnoki vagyok, én meg ugye úgy a bonyban már nem tudnak birkapörköltet főzni.
[00:58:29][nevetés] És és hát tulajdonképpen valami valami karcagi csapattal kéne kéne főzni valójában.
[00:58:36]Hát a fazekas rá hátha ráér, nem?
[00:58:38]Vagy Varga Misi, bár ő még mindig, aki tud jó birkát jó jó birkát le.
[00:58:42]Hát nekem engem engem le lehet venni, annak ellenére, hogy ugye évek óta nem eszek húst, de azért egy jó birkapör alkohol az semmi.
[00:58:54]Kalória.
[00:58:54]Á úgyhogy ezt ezt ne nem tudjuk mi lesz a mi lesz a következő piknik piknik morzsaparti de szalonnaütés vagy val?
[00:59:04]Tehát ugye szalon sütés a legnagyobb kedvencem.
[00:59:06]A magyar barbecue.
[00:59:08]Persze hát az abszolút de csináljuk meg egy jó egy jó 444-es szalonnasütés.
[00:59:13]Az kéne csinálni.
[00:59:13]Egy szület akoros alapítámat amerikai kó mangalonnát 15000 per 10 dly megszólal figyelj másfél millióból kijön [nevetés] egy kovásznai szopós bár és utána már csak egy jó kenyeret kéne a izével csináltatunk jó kenyeret valakivel hát meg valami normális nyárs is kéne azért [nevetés] De az nem tudom milyen fából.
[00:59:44]Igen.
[00:59:46]Japánban van egy öreg mester.
[00:59:46]Igen.
[00:59:49]5 20 évig masszírozza a gajjat.
[00:59:52]5000 dollár per darab.
[00:59:52][nevetés] Igen.
[00:59:55]Van faszén olyan képzeld el, hogy kilója 5000 dollár japánoknál olyan hangja, mint az üvegoszaurusz faszén.
[01:00:01]Olyan egyszer hozott a Molnár.
[01:00:01]És tényleg olyan hangja, mint az üvegnek.
[01:00:05]Fehér és izé és többször föl lehet használni.
[01:00:08]jó illata van.
[01:00:09]Fantasztikus.
[01:00:09]Így történik a támogatói rendezvények összeállítása.
[01:00:14]Lehet, hogy meg tudnánk csinálni ezt is jó veszteségessel.
[01:00:16]Igen, [nevetés] én érzem.
[01:00:18]Főleg, ha sokan vesznek ilyet, hogy [zihálás] [horkantás] mikor mikor lehet újra színes baseball sapkát kapni a shopban.
[01:00:28]Erre azt a tájékoztatást kaptam, hogy először meg kell, hogy vegyék az összes feketőjét.
[01:00:32][nevetés] Ezt a rókafogta csukát, öregem.
[01:00:36]Hát ez padelyzet alakult ki a 444 webshopban.
[01:00:42]Mindenki a másikra várt üdött.
[01:00:42]Na menjél már, menjél már.
[01:00:45]Ilyen mexican standof, hogy ki az utolsó.
[01:00:47]Meg kell venni még azt a feketét.
[01:00:51]Na ez egy életképes üzleti modell viszont ellentétbe azért az én gasztra rendezvényeimmel.
[01:00:55]BBA nem véletlen, hogy nem ebből keresem a kenyeret.
[01:00:58][nevetés] [zihálás] Úgyhogy lassan a a végére érünk, úgyis fél van.
[01:01:04]Szóval hoztátok korábbi egy korábbi bórizőben, hogy [torokköszörülés] Barom, aki támogatói jegyet vesz erre a műsorra.
[01:01:11]Egy mea kulpát elvárok.
[01:01:15]Aláírás, hogy barom.
[01:01:16]De kitől?
[01:01:16]Ki mondta?
[01:01:16]Melyik volt?
[01:01:20]Szeroktad mondani egy reflexi valamenny.
[01:01:25]Én én ilyet soha nem mernék.
[01:01:25][nevetés] Hát figyelj, nekem ott vannak a gasztórendezvények.
[01:01:30]Nyilván Ugye feltét ugye mivel ott csak olyan ember kérdezhet ezt, aki itt van.
[01:01:34]Hát haverát ahogy érzed, ahogy ahogy érzed.
[01:01:41]Ennyi volt.
[01:01:41]Ennyi volt mára.
[01:01:41]Nagyon szépen köszönjük, hogy hogy eljöttetek és támogattátok ezt a támogatást érdemes.
[01:01:49]Várjál, várjál.
[01:01:49]Ez most nem veszteséges.
[01:01:50]Nem.
[01:01:51]Köszönjük, hogy nem ettetek semmit.
[01:01:51]Ez ez nem ezek nyereségesek szoktak lenni.
[01:01:54]Ez ez tök jó.
[01:01:54]Hát majd, hogyha lealkodjuk a gázsirat, akkor nyereség, akkor átcsúszunk nyereség.
[01:02:00]Jól van.
[01:02:00]Köszi.
[01:02:00]Kösz.
[01:02:00]Úgyhogy köszönjük.
[01:02:02]És na mindenk nagyon fontos a legalább a nullszaldónkhoz hát, hogy vásárolt a vállalat egy fotófalat.
[01:02:10][nevetés] Tehát ez több éves szabadság.
[01:02:13]Akkor mégis vesztesége.
[01:02:13]Á nem biztos, mert másra is használható a fotófal.
[01:02:16]Tehát az öltöző sátor is lehet a rendezvényen, ha esetleg vízparti lenne hölgyeknek, vagy lehet rá vetíteni is.
[01:02:23]Mindenképpen használjátok ki, mert akkor azt jobban le tudjuk költségelni.
[01:02:28]Az eg az egyébként egy ilyen jellegzetes 444-es projekt, hogy addig poénkodott vele valaki, meg hergeltük bele egymást a izébe, [nevetés] hogy kételek voltunk beszerezni egy fotófalat.
[01:02:40]És ahhoz képest jó, hogy a podcast annyi poékodás ment ezzel a fotófallal, hogy miért nincs fotófal.
[01:02:44]podcast, amit a Márton poénkodott, az egy ilyen két tonnás ilyen Indiana Jones stílusú kőtömb.
[01:02:53]Ahhoz képest szerintem a fotófal az használható bármire, azon kívül egy hiperérzékeny kőtömb, mert ugye nem szabad még egy vizes poharat se rárakni, mert nyomod hagy a Márton kőtömbjén, hogy csak azon tud podcastolni, csak azon tud így tud átvenni a flót.
[01:03:07]Jó jó a jó kis asztal az.
[01:03:09]Úgyhogy köszi szépen.
[01:03:12]Köszönjük.
[01:03:12]Köszi [taps]