Teljes döbbenet a parlamentben, Magyar Péter váratlanul kinevezte Toroczkai Lászlót
- Toroczkai László (Mi Hazánk) élesen bírálta Magyar Péter miniszterelnököt, mert szerinte a befagyasztott uniós források felszabadítása csak politikai megállapodás, a pénz még nincs Magyarországon.
- Magyar Péter szerint történelmi jelentőségű a megállapodás, mind a 16,4 milliárd eurót felszabadították, de a parlamentnek még jogszabálycsomagot kell elfogadnia.
- Toroczkai számon kérte, hogy a miniszterelnök miért nem kérdezett rá Ursula von der Leyen korrupciógyanús Pfizer-ügyére; Magyar Péter ígéretet tett, hogy legközelebb megteszi.
- A köztársasági elnök leváltása kapcsán Toroczkai szerint demokráciában ez elfogadhatatlan, míg Magyar Péter az ellenzéki frakciók brüsszeli fordulását kritizálta.
- A vizsgálóbizottságok vezetéséről szóló vita végén Magyar Péter váratlanul bejelentette, hogy Toroczkai vezetheti a végrehajtói visszaéléseket vizsgáló bizottságot, ha felfüggeszti a Fidesz–KDNP-vel való együttműködést.
- Személyeskedő vita bontakozott ki a múltbeli fizetésekről: Toroczkai szerint Magyar Péter „láblógatásért” kapott milliókat, a miniszterelnök szerint sikeres éveket zárt és végkielégítés nélkül távozott.
- Magyar Péter gúnyosan utalt a Fidesz, KDNP és Mi Hazánk szoros együttműködésére, javasolva a frakciók egybeolvasztását.
- Toroczkai sérelmezte, hogy a napirend előtti felszólalása címét nem fogadták el, amit az „új tiszapárti kormányzás” számlájára írt.
Részletes összefoglaló megjelenítése
A parlamenti vita előzményei és kontextusa
A parlamenti ülésen Magyar Péter miniszterelnök napirend előtti felszólalása után Toroczkai László, a Mi Hazánk elnöke kapott szót, aki éles kritikával illette a miniszterelnök által elmondottakat. A vita középpontjában az Európai Bizottsággal kötött politikai megállapodás, a befagyasztott uniós források felszabadítása, a korrupcióellenes intézkedések, valamint a köztársasági elnök leváltásának kérdése állt. A beszélgetés során személyeskedő hangvételű visszavágások is elhangzottak, különösen a múltbeli fizetések és politikai szerepvállalások kapcsán.
Az uniós források felszabadításának kérdése
Toroczkai László kritikája
Toroczkai szerint Magyar Péter félrevezetően fogalmazott, amikor azt állította, hogy "hazahozták" az Európai Bizottság által visszatartott pénzt. A Mi Hazánk elnöke rámutatott, hogy a Politico tényfeltáró cikke szerint a pénz még nincs Magyarországon, és csupán egy politikai megállapodás született Ursula von der Leyennel, amelyet a bizottsági elnök mellett állva jelentett be a miniszterelnök.
„Aztán a politikó mégis csak megírta, hogy hát ez nem igaz, a pénz még nincs itt. Nem arról állapodtak meg miniszterelnök úr Ursra von der Lionel, hanem ez egy politikai megállapodás volt" *
Toroczkai szerint a Politico azt írta, hogy "még rengeteg feltételt kell ehhez teljesíteni a magyaroknak", és számon kérte, hogy a 35 perces beszédbe miért nem fért bele ezeknek a konkrét feltételeknek a részletes ismertetése.
A szuverenitás kérdése
Toroczkai felidézte Magyar Péter korábbi megfogalmazását, miszerint "egy kicsi szuverenitásról majd ugye le kell mondani". Érdeklődött, hogy ez az Európai Ügyészséghez való csatlakozást jelenti-e, vagy egyéb szuverenitási kérdésekről van szó. Külön kiemelte a migrációs paktumot, amely 2024-ben lépett hatályba, és 2026. június 12-től kötelezően alkalmazni kell. Emlékeztetett, hogy a paktum értelmében a tagállamoknak nincs választási lehetőségük: vagy migránsokat fogadnak be (évente folyamatosan 300 főt), vagy fizetnek, vagy egyéb módon járulnak hozzá a rendszerhez.
„Ő arról beszélt, hogy minden európai Uniós tagállamnak kötelezően végre kell hajtani a migrációs paktumot. Ő ezt mondta, ön hallgatott, de ahogy mondom, az arcára volt írva, hogy nem örült ennek a kérdésnek" *
Magyar Péter válasza
A miniszterelnök megerősítette, hogy politikai megállapodásról van szó, de hangsúlyozta annak történelmi jelentőségét. Elmondása szerint három hét intenzív tárgyalássorozat után sikerült elérni, hogy mind a 16,4 milliárd eurót (mintegy 6000 milliárd forintot) felszabadítsák, és az Erasmus ösztöndíjak, valamint a kutatás-fejlesztési lehetőségek is újra elérhetővé válnak.
„Megmondom őszintén, én se voltam benne biztos előtte, sőt a tárgyalás előtt, hogy mind a 16,4 milliárd eurót 6000 milliárd Ftot föl fognak oldani. És abban meg főleg nem, hogy akár ma rögtön az Erasmus ösztöndíjak vagy a kutatásfejlesztési lehetőségek élni fognak" *
Magyar Péter szerint a megállapodás után egy "vaskos jogszabálycsomagot" kell a parlamentnek elfogadnia, amely tartalmazza a szükséges intézményi módosításokat és korrupcióellenes intézkedéseket. Konkrét kérdéseket intézett a Mi Hazánk frakciójához: támogatják-e az Európai Ügyészséghez való csatlakozást, a Nemzeti Vagyon Visszaszerzés és Védelmi Hivatal felállítását, valamint az Integritás Hatóság hatásköreinek bővítését.
Ursula von der Leyen korrupciógyanús ügye
Toroczkai felvetése
Toroczkai László emlékeztetett, hogy 2022-ben az Európai Ügyészség nyomozást indított Ursula von der Leyen ellen az úgynevezett Pfizer-vakcina ügyben. A gyanú szerint a bizottsági elnök SMS-ben tárgyalt és rendelt meg vakcinákat Albert Bourlától, a Pfizer vezérigazgatójától. Az is kiderült, hogy von der Leyen férje, Heiko von der Leyen hasonló üzletekben lehet érintett. Toroczkai számon kérte, hogy a miniszterelnök miért nem kérdezett rá erre a találkozójuk során.
„De vajon megkérdezte miniszterelnök úr Ursre von der Lentől, hogy hogy áll az ő korrupciógyanús ügye, mert hogy 2022-ben jelentette be az Európai ügyészség, hogy nyomozást folytatnak" *
Magyar Péter reakciója
A miniszterelnök elismerte, hogy nem kérdezett rá a vakcinaügyre, de ígéretet tett:
„Úrszóla a Fonder Lá nem kérdeztem meg a a vakcina ügyéről, de de a legközelebb találkozóm eskü kérdezem, ha őt önt ez ennyire érdekli." *
Hozzátette, hogy őt jobban érdekli, "hogy ebben a házban hány bűnöző van és hogy a magyar emberek pénz hova tűn".
A köztársasági elnök leváltásának kérdése
Toroczkai érvelése
Toroczkai hosszasan érvelt amellett, hogy egy alkotmányos demokráciában a miniszterelnök nem mozdíthatja el a köztársasági elnököt pusztán azért, mert az bizonyos ügyekben nem szólalt meg. Történelmi példákat sorolt:
- Göncz Árpád kegyelmet adott egy kilencéves kislányt megerőszakoló és meggyilkoló embernek, Varga Bélának, és "senki nem követelte akkor a leváltását"
- 2006 és 2010 között, amikor "ellenzéki tüntetők csontjait törték el Budapesten", Sólyom László "végighallgatott", és amikor végül megszólalt, az ellenzéki tüntetőket ítélte el
- 2012-ben, amikor Toroczkait bilincsben vitték el a rendőrök, mert petíciót akart átadni az IMF vezetőjének, Schmitt Pál és később Áder János is "néma csöndben volt"
„Vannak nyilván afrikai vagy akár dél-ázsiai banán köztársaságok, ahol azt meg lehet tenni. Egy demokráciában, Európában ez lehetetlen." *
Toroczkai személyes támadást is intézett Magyar Péter ellen, felróva, hogy amíg őt bilincsben vitték el, addig a miniszterelnök "éppen a NERből élt, és aztán keresett havonta 5 millió Ftot".
Magyar Péter válasza
A miniszterelnök visszautasította a vádakat, és rámutatott, hogy a három ellenzéki frakció (Fidesz, KDNP, Mi Hazánk) "tulajdonképpen Brüsszelhez és a külföldhöz fordulna a köztársasági elnök kapcsán", ami szerinte példátlan. Külön kiemelte, hogy Toroczkai "egy elég vaskosat hazudott Sólyom László elnök úrról", és megjegyezte, hogy Gulyás Gergely frakcióvezető is jelezte ezt.
„Ő mondjuk egy elég vaskosat hazudott Sólyom László elnök úrról, és örömmel láttam, hogy ugyan elmondani nem merte Gulyás Gergely frakcióvezető úr, de ide mondta, hogy hazudott." *
Magyar Péter felidézte a 2006-os TV-székház ostromát is, utalva arra, hogy Toroczkai akkor "bent ült rendőrautóban, és a CB rádióban beszélt", amit azóta sem cáfolt.
A vizsgálóbizottságok kérdése
Toroczkai kifogásai
Toroczkai sérelmezte, hogy bár a Mi Hazánk támogatta az öt vizsgálóbizottság felállítását, és kettőt maguk is javasoltak, a TISZA Párt mind az öt bizottság vezetését magának tartotta fenn. Különösen problematikusnak nevezte, hogy a "végrehajtó maffia ügyeit vizsgáló bizottság" elnöki posztjára nem a Mi Hazánk jelöltjét, konkrétan Toroczkait választották, annak ellenére, hogy ő "már legalább 10 éve üldözte ezt a végrehajtó maffiát".
„miközben ő fölvette ezeket a milliókat a NER kitartyaként, aközben én már legalább 10 éve üldöztem ezt a végreharejtó maffiát" *
Toroczkai szerint Magyar Péter volt felesége, Varga Judit volt igazságügyi miniszter "szervezetileg a csúcson" állt, és az ő konkrét helyettese volt Völner Pál, aki "egészen biztos nyakig benne volt ebben a végrehajtó maffiában". Kérdésként vetette fel, hogyan fogják majd beidézni a szereplőket, ha a TISZA Párt vezeti a bizottságot, ahol akár a miniszterelnök vagy családja is érintett lehet.
Magyar Péter bejelentése
A miniszterelnök váratlan bejelentést tett: közölte, hogy mégis Toroczkai fogja vezetni a végrehajtói visszaéléseket vizsgáló bizottságot.
„Ön fogja vezetni a végrehajtói visszaéléseket vizsgáló vizsgálóbizottságot." *
Egy feltételt azonban szabott: azt kérte, hogy Toroczkai "arra az időre függessze fel a fideszes KDNP és Mihazánkos együttműködést", és valóban vizsgálja ki az ügyet. Magyar Péter határozottan kijelentette, hogy volt felesége "semmilyen módon nem érintett ebben a végrehajtói maffia ügyben", és arra kérte Toroczkait, hogy "ahelyett, hogy réfülöpi pizzériáról hazudozik, meg Balatonhenyei rendőrökről", koncentráljon a lényegre, és találja meg "Völner Pál főnökét".
„Én azt kérem öntől, és szerintem a magyar emberek is azt kérik, segíteni fogunk, mert ahogy ön is említette, paritásos a bizottság, hogy találja meg Wölner Pál főnökét, és valóban tudjunk beszámolni a magyar embereknek, hogy 10-15 éven keresztül mi zajlott." *
Személyeskedő vita a múltbeli fizetésekről
Toroczkai támadása
Toroczkai felrótta Magyar Péternek, hogy a Diákhitel Központ vezérigazgatójaként "a különböző igazgatósági tagságokkal együtt 4,3 millió Ft-os havi jövedelmet vett föl", majd az NHB Bankban és a Volánbusz igazgatósági tagjaként is másfél millió forintokat keresett. Szerinte a miniszterelnök "a semmiért, a láblógatásért" kapott gigantikusan magas fizetést.
Magyar Péter viszontválasza
A miniszterelnök részletesen reagált a vádakra. Elmondta, hogy vezérigazgatósága alatt voltak a Diákhitel Központ "legsikeresebb évei", a legalacsonyabb kamatokkal (0% és 1,99%), és bevezették a szakképzési és felnőttképzési hitelt is. Hangsúlyozta, hogy "egy fillér végkielégítés nélkül" távozott, sőt maga kérte a felmentését még a 2022-es választás előtt, és "nem akartak elengedni".
„És tudja mi a különbség? frakcióvezető úr, a diákhitelnél töltött éveim, és a volt miniszterek, a volt képviselőtársaik, volt bürókraták között, hogy én egy fillér végelítés nélkül távoztam, onnan nem is kértem." *
A három frakció együttműködésének kritikája
Magyar Péter többször is gúnyosan utalt a Fidesz, a KDNP és a Mi Hazánk frakciók közötti szoros együttműködésre. Javasolta, hogy "ezt a KDNP Fidesz és Mi Hazánk frakciót tessenek egybeolvasztani", és megjegyezte, hogy a képviselők "szó szerint ugyanazt mondják el", sőt a Fidesz frakció tagjai akkor is tapsoltak, amikor Toroczkai beszélt.
„Ők akkor is tapsoltak, amikor amikor Torockai elnök úr beszél. Tehát érdemes lenne felhívni felhívni a figyelmüket arra, hogy egyelőre még egyelőre még külön frakcióban ülnek" *
Toroczkai viszontválaszában hangsúlyozta, hogy ő "soha nem szavazott a Fideszre", és azt a véleményét fejezte ki, hogy a miniszterelnök valójában azt szeretné, ha "ne legyen ellenzék, hogy egyáltalán ne legyen ellenzék".
A polgármesteri fizetések ügye
Toroczkai felvetette, hogy a kormány a polgármesterek fizetésének csökkentését tervezi, és javasolta, hogy a miniszterelnök egyeztessen a polgármesteri szövetségekkel a bejelentés előtt. Magyar Péter elismerte, hogy "eléggé széttartó álláspont van", vannak akik egyetértenek a csökkentéssel, mások nem, és ígéretet tett az egyeztetésre.
A házszabály és a felszólalások rendje
Toroczkai sérelmezte, hogy a napirend előtti felszólalásának címét nem fogadták el, és "néhány órával ezelőtt szóltak, hogy ilyen címet nem engednek, nem fogadják el, határozzam meg, hogy pontosan a címben, hogy miről szeretnék beszélni". Ezt az "új fajta tiszapárti kormányzás" számlájára írta. Ugyanakkor megjegyezte, hogy mivel még nem módosították a házszabályt, továbbra is időkorlát nélküli a viszontválasz lehetősége, amit "veszélyesnek" nevezett.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- "már kompjárát Leningrádba" – valószínűleg elszólás vagy félrehallás, a kontextus alapján nem rekonstruálható a pontos kifejezés
- "Emily csodálatos életet ugye van ez a francia film" – Magyar Péter feltehetően az "Amélie csodálatos élete" című filmre utalt, de az ASR félreértette a címet
- "Sollyog Sollyog Tamás" – Magyar Péter Sulyok Tamás köztársasági elnök nevét mondta, az ASR torzította
- "Máger Andrea miniszterasszony" – feltehetően Mager Andrea volt nemzeti vagyonkezelésért felelős miniszterre utal, az ASR félrehallotta a nevet
- "Pislár Zsuzsannával" – valószínűleg egy képviselő neve, de az ASR torzította, a pontos név nem azonosítható
- "réfülöpi pizzériáról" és "Balatonhenyei rendőrökről" – valószínűleg konkrét ügyekre utalás, de a pontos helységnevek bizonytalanok (Révfülöp? Balatonhenye?)
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:00]Hát jó kis 35 perces dajka mesével örvendeztette meg miniszterelnök úr itt a tisztelt házat.
[00:00:04]Ugye kezdjük ott, hogy ugye úgy fogalmazott miniszterelnök úr, hogy hazahoztuk ezt a az Európai Bizottság által egyébként Magyarországnak szerződés szerint járó, de politikai okokból visszatartott pénz.
[00:00:19]Aztán a politikó mégis csak megírta, hogy hát ez nem igaz, a pénz még nincs itt.
[00:00:24]Nem arról állapodtak meg miniszterelnök úr Ursra von der Lionel, hanem ez egy politikai megállapodás volt, amelyet bejelentett egy sajtótájékoztatón Ursule von der Lion mellett állva.
[00:00:31]És aztán a politikó megírta, ami azért mégis csak önöknek igeforrás, ugye, tehát önöknek ez az igeforrás, az pedig azt írta, hogy még rengeteg feltételt kell ehhez teljesíteni a magyaroknak, Magyarországnak.
[00:00:43]Szeretnénk tehát erről is hallani, 35 percbe beleférhetett volna miniszterelnök úr, hogy ezeket a konkrét feltételeket egy kicsit jobban bontsa ki.
[00:00:50]Annál is inkább, mert ugyan itt most úgy fogalmazott, hogy természetesen sem migrációhoz, sem gender és egyéb kérdésekhez bizonyára nem fogja majd kötni az Európai Bizottság ezeknek a pénzeknek a az idejuttatását, csak kizárólag korrupciós ügyekhez.
[00:01:08]És hogy is fogalmazott korábban miniszterelnök úr, hogy egy kicsi szuverenitásról majd ugye le kell mondani.
[00:01:12]Kíváncsi vagyok arra, hogy mondjuk ez az európai ügyészséghez való csatlakozást jelenti, vagy egyéb szuverenitásokról, szuverenitásbeli kérdésekről van-e esetleg még szó.
[00:01:19]Annál is inkább, mert bár nagyon jól hangzik az, hogy semmi más nem érdekli Urszula von der Lent, mint hogy a korrupciót tegyük rendbe Magyarországon, és számoljuk fel a korrupció irmagját is majd az európai ügyészség támogatásával.
[00:01:36]Én ezt maximálisan tudom támogatni, mármint azt, hogy a korrupció írmagját is írtsuk ki Magyarországon.
[00:01:40]De vajon megkérdezte miniszterelnök úr Ursre von der Lentől, hogy hogy áll az ő korrupciógyanús ügye, mert hogy 2022-ben jelentette be az Európai ügyészség, hogy nyomozást folytatnak újszöre Fonder der L hát ordító korrupció gyanús ügyével kapcsolatban, amikor talán emlékszik rá, a Pfizer vakcinákat SMS-ben tárgyalgatta, illetve rendelte meg Albert Burlától, a Pfizer vezérigazgatójától.
[00:02:01]Aztán az is kiderült, hogy a kedves férje, Hejko Vonder der Lyen úr érintett lehet hasonló üzletekben.
[00:02:08]Tehát, hogy esetleg beszéltek-e erről miniszterelnök úr, hogy hogyan halad ez a vizsgálat, az európai ügyészség, hogyan számolja föl a korrupciót Brüsszelben, mondjuk az Európai Bizottságnál?
[00:02:15]Mert engem például ez jobban érdekelt volna, mint az a sok maszlag, amit megint itt elmondott miniszter úr, és megmondom őszintén, hogy kezd most már unalmassá válni.
[00:02:26]múltkor megdicséltem a a humorát, humorérzékét miniszterelnök úrnak, de most már ez kezd unalmassá válni, és nem annyira a humort érzem, inkább a a gúyt érzem.
[00:02:34]Bár miniszterelnök úr nem tudom mennyire érti ezt az iróniát, azt nem vette észre a múltkori tárlatvezetős videómban úgy láttam, legalábbis a múltkori válasszából, de engem sokkal jobban érdekelt volna ez a szuverenitási kérdés, tehát hogy még mire ideérkezik ez a pénz, mi mindenről kell majd lemondani a a magyaroknak, mertogy Ursz von der Lien konkrétan megemlítette azt.
[00:02:56]Látszott, hogy önnek nagyon nem tetszett, hogy ezt szóba hozta Usle von der Lien.
[00:02:59]Az ön arcára volt írva, de ő arról beszélt, hogy minden európai Uniós tagállamnak kötelezően végre kell hajtani a migrációs paktumot.
[00:03:04]Ő ezt mondta, ön hallgatott, de ahogy mondom, az arcára volt írva, hogy nem örült ennek a kérdésnek, de nem tudom, hogy a zárt ajtók mögött tárgyaltak- erről, de tudja, hogy mi van ebben a paktumban.
[00:03:16]Miniszterelnök úr, ebben a paktumban többek között benne van az, hogy nincs választási lehetősége az Európai Uniós tagállamoknak.
[00:03:23]Tehát kötelezően végre kell hajtani.
[00:03:23]Vagy fizetni fogunk, vagy valamilyen egyéb módon fogunk hozzájárulni a migrációhoz, vagy a szétosztásban migránsokat, ugye 300 migránsról lesz szó folyamatosan minden évben, migránsokat kell majd befogadni.
[00:03:36]Tehát érdekelt volna, hogy ezt hogy próbálja majd miniszterelnök úr megoldani, annál is inkább, mert az idei esztendőben ugye 2024-ben hatályba lépett ez a paktum, és az idei esztendőben most, június 12-étől viszont már kötelezően alkalmazni kell.
[00:03:48]Tehát szeretnénk erről is hallani, illetve azt is mondta miniszterelnök úr, hogy a gender kérdések szóba sem kerültek.
[00:03:56]Én egyébként ezt készség elhiszem, de próbálja esetleg miniszterelnök úr majd Brüsszelben azt előadni, mondjuk az Európai Bizottságnak, vagy magának személyesen Urs von der Liennek, hogyha majd az idei Pride-on mondjuk ismételten vallástgyalázó események történnek, mert hogy jó pár ilára volt a a múltban példa, vagy nemzetgyaláló, nemzetgyalázó, ilyenekre is volt nem egyszer példa, mondjuk 10-15 évvel ezelőtt elég sok ilyenre emlékszem.
[00:04:22]és próbálja majd ezt szóvá tenni, vagy azt mondani miniszterelnök úr, hogy ilyen jellegű erkölcs erkölcsromboló, vallásgyalázó vagy nemzetellenes demonstráció, megmozdulás nem lehet Magyarországon.
[00:04:35]Majd akkor meg fogja érezni a saját bőrén miniszterelnök úr, hogy igenis vannak lehet, hogy írott, lehet, hogy íratlan szabályok az Európai Unióban, amit önre fognak mindenféleképpen kényszeríteni, akár tetszik önnek, akár nem.
[00:04:46]A másik pedig, hogy hosszasan beszélt itt a köztársasági elnök elmozdításának szükségességéről, és ugye arra hivatkozott, hogy nem szólalt meg bizonyos ügyekben Sujúlyok Tamás köztársasági elnök.
[00:05:00]Ez kétségtelenül így van, hogy mondjuk a poloskázással kapcsolatban nem szólalt meg, de arra emlékszik-e miniszterelnök úr, hogy hány olyan tett volt, hány hány olyan akár kegyelmi ügy volt, vagy hány olyan mély hallgatás volt az elmúlt évtizedekben, amikor a köztársasági elnökök nem tették meg azt, amit egy normális, jóérzésű magyar ember elvárt volna.
[00:05:22]Nem tudom emlékszik arra, hogy Gönc Árpád köztársasága elnök kegyelmet adott egy kilenc éves kislányt megerőszakoló és meggyilkoló embernek, egy bizonyos Varga Bélának.
[00:05:30]Elég nagy csönd volt.
[00:05:30]Senki nem követelte akkor a leváltását, mert mindenki tisztában volt azzal, hogy vannak bizonyos alkotmányossági alapvető kérdések.
[00:05:38]Egyszerűen nem mozdíthatja el egy miniszterelnök, nem mozdíthatja el akárki a köztársasági elnököt 2006 és 2010 között, miközben az ellenzéki tüntetők csontjait törték el, nem poloskázták, csontokat törtek Budapesten, Sólyom László végighallgatott, nagy nehezen, óriási nyomásra egyszer amikor megszólalt, akkor elítélte az ellenzéki tüntetőket, ugye a TV székház osomra utalva, de nem láttuk, hogy ki állt volna, az ártatlanul meghurcolt, vagy éppen súlyosan bántak.
[00:06:09]almazott ellenzéki tüntetők mellett.
[00:06:09]Aztán 2012-ben, amikor én a kislányomat vittem éppen a az óvodába, és rendőrök bilincsbe verve elhurcoltak engem egy szegedi lakótereplő pusztán, csak azért, mert petíciót akartam átadni az IMF vezetőjének, ugye akkor Orbán kormány volt.
[00:06:29]Akkor néma csöndben volt Smid Pál is, aztán utána később Áder János.
[00:06:35]számos ilyen ügyben csöndben volt.
[00:06:35]Senki nem követelte azt, hogy távolítsuk el, vagy mozdítsuk el őket.
[00:06:39]Ön sem követelte, mert miközben engem bilincsben vittek el a rendőrök, azért, mert a banki károsultak ügye mellett petíciót akartam átadni, ön éppen a NERből élt, és aztán keresett havonta 5 millió Ftot.
[00:06:51]Tehát miniszterelnök úr, nekem ne adja elő a nagy ellenállót.
[00:06:56]Jó, tehát emlékezzünk kicsit vissza erre az elmúlt néhány évtizedre, és mindig mindenki pontosan tudta ebben az országban azt, hogy tetszik-e nekünk, vagy nem tetszik-e nekünk a köztársasági elnök, egy alkotmányos demokráciában olyat nem lehet tenni, amit ön csinál.
[00:07:09]Vannak nyilván afrikai vagy akár dél-ázsiai banán köztársaságok, ahol azt meg lehet tenni.
[00:07:18]Egy demokráciában, Európában ez lehetetlen.
[00:07:18]Ezt nem lehetne megtenni.
[00:07:22]Természetesen, ha egy ország lemond a szuverenitásáról, vagy csak egy kicsi részéről, hogy ön fogalmazott, akkor lehet, hogy ezt majd az Európai Bizottság, a demokrácia iránt olyan rendkívül érzékeny vezetői el fogják majd önnek nézni, de normális világban, normális demokráciában önt nem teheti meg, mert igaza van.
[00:07:41]Rengetegen szavaztak önökre, ezért ülnek itt.
[00:07:44]Illetve bocsánat még egy dolog miatt a rossz Fidesz által alkotott választási rendszer miatt ülnek 141-en itt, de valóban rengetegen, több millióan önökre szavaztak, 3,4 millióan, de még mindig van ebben az országban, és volt a választásokkor is 4,7 millió magyar, aki nem önökre szavazott.
[00:07:58]Ezt nem teheti meg és nem épített diktatúrát.
[00:08:11]Köszönöm szépen a szót, elnök asszony.
[00:08:11]Ha jól tudom, akkor még nem módosították a házszabályt, úgyhogy még mindig időkorlát nélküli a viszont válaszle lehetőségem.
[00:08:19]Ez megint csak korlátlan.
[00:08:19]Ez megint rossz hír, veszélyes.
[00:08:19]Még mindig igyekeztem jegyzetelni, és hogyha valamire nem válaszolok, akkor az csak azért van, nem tudom elolvasni a saját írásomat, de igyekszem fejből visszagondolni, és igyekszem most is sorrendben haladni.
[00:08:34]torockai elnök úr tartott nekünk itt megint egy mese délután, mondjuk ő vállalott pont engem egy mese délutánnal azt mondta, hogy ez egy politikai megállapodás, és hogy a részletek még nem ismertek.
[00:08:46]Szerintem ugyanazt mondjuk, elmondtuk, hogy ez egy politikai megállapodás, de egy nagyon fontos politikai megállapodás, hiszen hogyha ez nem lett volna meg, ha ezt nem tudtuk volna valóban egy elég nehéz és intenzív tárgyalás után elérni, akkor esélyünk se lenne arra, hogy egyébként ennek a politikai megállapodásnak a részét képező egy elég vaskos jogszabálycsomagot utána a magyar parlament el tudja el tudja fogadni, meg tudja tárgyalni, át tudjuk utána ültetni a szükséges intézményi módosításokat meg tudj el tudjuk vég végezni, korrupció ellenes intézkedéseket be tudjuk vezetni, vagy akár új intézményeket föl tudjunk állítani.
[00:09:20]Senki nem állított mást.
[00:09:24]Ez egy nagyon fontos politikai megállapodás volt, és ha hiszi, ha nem, három hét alatt néhány ember olyan intenzív munkát végzett, és majd erre kitérek itt Gulyás frakcióvezető úra is, hogy képesek voltunk egy ilyen eredménnyel hazajönni.
[00:09:39]Megmondom őszintén, én se voltam benne biztos előtte, sőt a tárgyalás előtt, hogy mind a 16,4 milliárd eurót 6000 milliárd Ftot föl fognak oldani.
[00:09:50]És abban meg főleg nem, hogy akár ma rögtön az Erasmus ösztöndíjak vagy a kutatásfejlesztési lehetőségek élni fognak, akár egy kicsit korlátozottabb módon már ebben a tanévben is.
[00:10:03]Szerintem ez egy történelmi siker.
[00:10:03]Innentől fogva már csak rajtunk múlik önökön, a kormányon.
[00:10:08]háttérintézményeken, hogy mindent el tudunk-e fogadni, fel tudunk-e állítani.
[00:10:12]Ugye beszélt sok mindenről, hogy milyen háttér dolgok lehetnek meg kis szuverenitás lemondásról, de akkor beszéljünk világosan.
[00:10:21]Ön azt mondta, hogy támogatják a korrupcióenes vagy korrupcióeni harcot fellépést.
[00:10:28]Támogatja-e a Mi Hazánk hat képviselője az európai ügyészséghez való csatlakozást?
[00:10:33]Ha igen, örülünk, ha nem, miért nem?
[00:10:33]esetleg azért nem támogatják, hogy 2021-ig visszamenőleg vizsgálhassa az Európai Ügyészség az Orbáncsalád és a rokonok és az oligarcháknak a visszaéléseit.
[00:10:47]Tehát ezt szerintem érdemes lenne megmagyarázni a a saját szavazóiknak is.
[00:10:51]Ugye szuverenitásról beszélnek, de hát azt elfelejtik elmondani, hogy 2004-ben, és ez a Fideszre is igaz, nagyon nagy területel ruházta át a magyar állam a szuverenitását.
[00:11:02]ideglenesen, véglegesen ez egy ez egy vita, de bizonyosan átruházta az Európai Unió számára.
[00:11:06]Nagyon sok területen kötöttünk ezért kompromisszumot, nem csak mi, hanem minden tagállam, és élvezi ennek előnyét minden tagállam.
[00:11:16]És persze ez jár bizonyos szempontból lemondásokkal is, de beszéljünk világosan.
[00:11:21]Támogatják önök a Nemzeti Vagyon Visszaszerzés és Védelmi Hivatal felállítását, vagy nem?
[00:11:25]Torckai elnök úr, meg fogják-e szavazni, vagy nem?
[00:11:30]Támogatják-e önök vagy nem az integritás hatóság hatásköreinek bővítését?
[00:11:35]Támogatják.
[00:11:35]Ugye ez egy Unió által felállított intézmény, akkor ezt esetleg magyarázzák el a szavazónak is, hogy akkor ha jól értem, akkor a Mi hazánk támogatja az uniós ügyészséghez való csatlakozást.
[00:11:47]Az azt nem Ó, ez így bonyolult.
[00:11:47]Tehát bizonyos szuverenitásokról le lehet mondani, másokról nem.
[00:11:52]Jó, mindegy.
[00:11:52]A lényeg az, a lényeg az, és hogy a konkrét kérdésére válaszoljak, nem került szóba semmilyen más kérdés.
[00:12:00]Én azt javasolnám egyébként, már csak az egyszerűség kedvére, hogy ezt a KDNP Fidesz és Mi Hazánk frakciót tessenek egybe olvassztani.
[00:12:10]Ígérem, meghagyjuk a lehetőséget a beszédre, felszólalásra, vagy vagy legalább legalább arra vegyék a fáradtságot, hogy külön beszédírókat alkalmaznak, mert azért az álmos könyvek szerint az nem jó.
[00:12:28]A szó szerint ugyanazt mondják el.
[00:12:28]Azért sem jó, kedves frakcióvezető úr, mert saját frakciójában az emberek nem tudják, mikor kell tapsolni.
[00:12:35]Ők akkor is tapsoltak, amikor amikor Torockai elnök úr beszél.
[00:12:39]Tehát érdemes lenne felhívni felhívni a figyelmüket arra, hogy egyelőre még egyelőre még külön frakcióban ülnek már kompjárát Leningrádba, de még ez a három frakció külön van.
[00:12:48]Úgyhogy azt tudom önnek mondani, azt tudom önnek mondani, Torockai elnök úr, hogy semmi másról nem volt szó, meglepő vagy nem valóban a korrupcionális intézkedésük, de látni fogja, ha egy pár nap türelemmel van, fel fognak kerülni ezek a jogszabály módosítási lavaslatok az úgynevezett Parlex rendszerre, ha honfitársaink nem tudják, mi az elmesél, hogy egy nagyon modern, gondolom olcsón kialakított rendszer, ahova fel lehet tölteni online módon.
[00:13:16]Reméljük, hogy tudják használni a képviselők a jogszabályjavaslatokat, és ezt föl fogjuk oda tölteni.
[00:13:20]Azt tudom mondani, hogy ez egy vaskos jogszabály javaslat.
[00:13:25]El kell majd olvasni.
[00:13:25]Hogyha van értelmezési kérdés, vagy bármilyen segítséget jogit, bármit kérnek, akkor akár hightech kivetítőkkel, gépekkel, akár mással szívesen nyújtunk önöknek.
[00:13:45]Öröm volt azt látni, hogy nem csak a migrációs paktumó folytatott ilyen delirálás és folyamatos hazudozásban volt teljes egysége a háromig különő frakcióban, hanem mind a három frakció tulajdonképpen Brüsszelhez és a külföldhöz fordulna a köztársasági elnök kapcsán.
[00:13:58]Hát azért ilyet se nagyon hallott még a Torockaja a mi Hazánktól valaki, hogy tulajdonképpen külföldi csapatok bevonását követeli megvédendő Orbán Viktor Bábtársasági elnökét.
[00:14:08]Hát ismét összenőtt, ami összetartozik.
[00:14:14]Ő mondjuk egy elég vaskosat hazudott Sólyom László elnök úrról, és örömmel láttam, hogy ugyan elmondani nem merte Gulyás Gergely frakcióvezető úr, de ide mondta, hogy hazudott.
[00:14:24]Természetesen hazudott ön Sollyom László köztársasági elnökről.
[00:14:28]Ön azt mondta, arról hallottunk, mint Emily csodálatos életet ugye van ez a francia film, ha nézhetnek önök francia filmeket, ahol különböző meg Mr.
[00:14:38]Beannek is van, amikor saját magának küld képeslapot, és aztán megörül karácsonykor.
[00:14:44]Na, arról mesélt, hogy ő mekkora ellenálló, és hogy tulajdonképpen ebben az országban egyedül önálló, mindenki más valamilyen minden szinten kompromitálódott.
[00:14:51]Én arra emlékszem, elnök úr, amikor égett a TV székház, akkor ön bent ült rendőrautóban, és a és a CB rádióban beszélt, azóta sem, azóta sem cápolta, hogy mit csinált ön ott akkor.
[00:15:18]Szóval ez a Szóval ez a ez a külföldiek behívása, ez egy érdekes momentum volt.
[00:15:23]Nem tudom, hogy Sollyog Sollyog Tamás kérte ezt, vagy Orbán Viktor kérte ezt.
[00:15:28]Kérem, hogy bekiabálásokan ne zavarjuk a fö kiabálni.
[00:15:28]Alelnök asszony, én csak válaszolok a kérdésekre.
[00:15:32]Köszönöm a szót, elnökasszony.
[00:15:32]Hála a jó Istennek, miniszterelnök úr még itt van, úgyhogy tudok válaszolni a hazugsága, személyeskedéseire, illetve arra, hogy sikerült itt majdnem 45 percen keresztül viszont válaszolni a véleményünkre, hozzászólásunkra.
[00:15:53]De a 45 percben egyetlen egy aprócska mondat nem fért bele.
[00:15:53]Arra a kérdésemre ugyanis nem válaszolt, hogy megbeszélte-e esetleg úsz von der Lionnel, hogy hogy áll a korrupció.
[00:16:02]Ugyanú ügye.
[00:16:02]2022-ben erősítette meg az Európai Ügyészség, hogy azóta nyomoznak ebben az ügyben.
[00:16:07]Tehát ez legalább négy éve vagy öt éve tart.
[00:16:11]Ha ez Magyarországon fordult volna elő, hát miniszterelnök úr itt már tényleg a a legbrutálisabb diktatúrát kiáltotta volna.
[00:16:18]Abban egészen biztos vagyok.
[00:16:18]Szóval erre nem válaszolt minisztereln úr, pedig ez nagyon fontos kérdés, hogy mit is csinál ez az európai ügyészség, ha már itt tartunk.
[00:16:25]Aztán érdekes dolgokat mondott miniszterelnök úr ebben a három-négyed órás válaszában.
[00:16:29]Például olyanokat mondott, és hogy is fogalmazott múltkor miniszterelnök úr, hogy hogy nem szakad le a világ legszebb parlamentjének itt a mennyezete.
[00:16:37]Hát ilyet ilyen volt például, amikor azt mondta miniszterelnök úr, hogy ő mindig tudja vállalni a korábbi mondatait, vagy két évvel ezelőtti mondatait.
[00:16:45]Szerintem semmit nem tud vállalni.
[00:16:45]nem hogy a két évvel ezelőtt itt a a múlt heti mondatait általában nem tudja vállalni, és most itt sokat beszélt arról, hogy milyen mocskos módon kormányzott a Fidesz, hogyan élt vissza 2010-től kezdődően a kétharmados többségével, aztán még leszavazott legalább háromszor erre a Fideszre, miniszterelnök úr, tehát ugye nem tudom emlékszik-e, még nem volt itt a parlamentben, lehet, hogy nem emlékszik rá.
[00:17:08]Akkor azt mondtam Orbán Viktor még akkor itt volt, hogy a választások után három politikai erő lesz és a három politikai erő közül az egyetlen egy pártelnök, mondjuk most csak ketten vagyok éppen itt pártelnökök, én leszek, aki soha nem szavazott a Fideszre.
[00:17:19]Na most ennek ellenére miniszterelnök úr itt azt mondta, hogy összevonná ezt a három frakciót, ugye a Fidesz KDNP mi hazánkat, de valójában a miniszterelnök úr úgy néz ki, hogy ő nem egy ellenzéki frakciót szeretne, ő azt szeretné, hogy ne legyen ellenzék, hogy egyáltalán ne legyen ellenzék.
[00:17:35]vagy esetleg mondjuk majd a Momentumból kreáljanak majd megint elutazik Párizsban vagy Brüsszelben mondjuk Fekete Győr András.
[00:17:43]És akkor láttam a bejegyzéséből, hogy ő akar most lenni az ellenzéknek, miután beolvadtak ugye az önök pártjával.
[00:17:47]Még esetleg majd az SZDStánlom még föléleszteni, és akkor majd ez lesz az ellenzék ma Magyarországon, mert akkor aztán tényleg nem kell majd kemény kérdésekre válaszolni a miniszterelnök úr, például olyan kérdésekre, hogy itt fölemleggette, hogy milyen magas volt a fizetésünk.
[00:18:01]valóban támogatjuk, csökkentsük, hogyha ilyen rossz helyzetben van Magyarország, csökkentsük a a fizetésünket.
[00:18:10]És még nagyon sok mindenről fogunk majd ezzel kapcsolatban beszélni.
[00:18:13]Bár ajánlom miniszterelnök úrnak, hogy legalább egyeztessen a polgármesterekkel és az őket képviselő szervezetekkel, mielőtt bejelenti, hogy az ő fizetésüket is csökkenti, mert szerintem azért ez illendő lenne.
[00:18:20]De ha már a fizetéseknél tartunk, akkor mindössze néhány évvel ezelőttön a diákhitelközpont vezérigazgatójaként a különböző igaz igazgatósági tagságokkal együtt 4,3 millió Ft-os havi jövedelmet vett föl itt néhány évvel ezelőtt.
[00:18:38]illetve utána például a az NBH bankban más5él millió Ft, a Volánbusz igazgatósági tagjaként másfél millió Ftokat vett föl.
[00:18:43]Tehát hogyha valakinek gigantikusan magas fizetése volt a semmiért, a láblógatásért, akkor az éppen ön volt.
[00:18:50]Úgyhogy legalább próbáljon egy picit önazonos vagy hiteles maradni, amikor ilyen 40 percen keresztül beszél.
[00:18:54]És egyébként a mai napirend előtti felszólásomnak én az aktuális közügyek címet választottam, de szokni kell még ezt az új fajta tiszapárti kormányzást, mert néhány órával ezelőtt szóltak, hogy ilyen címet nem engednek, nem fogadják el, határozzam meg, hogy pontosan a címben, hogy miről szeretnék beszélni.
[00:19:15]Tehát nehéz, hogyha meglep minket ilyen hosszú felszólalásokkal, illetve viszont válaszokkal.
[00:19:19]Nagyon sok mindenre kellene reagálnom, miniszterelnök úr, de például akkor akkor mondjuk beszéljünk arról, hogy van ez az öt vizsgálóbizottság, amitek ugye a felállítását támogattuk.
[00:19:28]Kettőt javasoltunk is az előkészítő ülésen talán emlékszik rá, amit most önök megvalósítottak, de azt is kértük, hogy az ötben legalább egyet hagy vezesse ellenzéki.
[00:19:37]Mondjuk hagy vezessük mi.
[00:19:41]Ezt önök lesöpörték az asztalról.
[00:19:41]Mind az ötöt a Tisza párt fogja majd vezetni.
[00:19:47]és tudja, miért ez rendkívül diktatórikus és rendkívül sérti a jóízlést és a demokráciát.
[00:19:52]És azért például miniszterelnök úr, mert ugye ez egy paritásos alapon működő vizsgálóbizottság.
[00:19:56]A végrehajtó maffia ügyeit vizsgáló bizottság elnöki posztjára javasoltuk a mi hazánkat, illetve javasoltuk konkrétan az én személyemet.
[00:20:05]Ennek nagyon egyszerű oka van.
[00:20:07]miközben ő fölvette ezeket a milliókat a NER kitartyaként, aközben én már legalább 10 éve üldöztem ezt a végreharejtó maffiát, és valószínűleg ő még soha nem is hallott arról, hogy végreharejtó maffia, mert éppen szervezetileg a csúcson az ön akkori felesége állt.
[00:20:19]Nem tudom erre emlékszik-e igazságügyi miniszterként, és az ő konkrét helyettese volt az a Wölner Pál, aki egészen biztos nyakig benne volt ebben a végrehajtó maffiában.
[00:20:31]Hogyan fogjuk majd beidézni a szereplőket, hogyha a Tiszapárt vezeti majd ezt a bizottságot, ahol akár ön is érintett lehet, vagy az ön családja érintett lehet ezekben az ügyekben?
[00:20:45]Köszönöm szépen Torockai Lászlónak.
[00:20:45]Kérdezem, hogy a kormány nevében kíván-e valaki válaszolni az elhangzottakra öt perces időkeretben.
[00:20:59]Megadom a szót miniszterelnök úrnak.
[00:20:59]öt percben.
[00:21:01]Köszönöm.
[00:21:01]Hát gondoltam, hogyha már még rólam beszél, bár csak ugye a végére jött bele elnök úr, hogy pontosan mit szeretne kérdezni.
[00:21:09]Gyorsan válaszolok akkor elnök úr, jó.
[00:21:09]Úrszóla a Fonder Lá nem kérdeztem meg a a vakcina ügyéről, de de a legközelebb találkozóm eskü kérdezem, ha őt önt ez ennyire érdekli.
[00:21:19]Engem jobban érdekel, hogy ebben a házban hány bűnöző van és hogy a magyar emberek pénz hova tűn, de nyilván az is egy fontos ügy, úgyhogy meg fogom kérdezni tőle.
[00:21:27]Jó.
[00:21:27]A polgármesterek fizetését mondta még.
[00:21:27]A polgármesterek fizetését mondta még.
[00:21:32]Fogunk egyeztetni.
[00:21:32]Azt tudom mondani.
[00:21:35]Megkerestek minket polgármesteri szövetségek, polgármesterek is.
[00:21:39]Egyébként eléggé széttartó álláspont van, aki teljesen egyetért ezzel, van aki nem.
[00:21:42]Meg fogjuk őket hallgatni és úgy fogunk előterjeszteni majd javaslatot és önök meg nyilván tudják módosítatni, ha szeretnék.
[00:21:50]Diákhitelközpontot említette.
[00:21:50]Nem, én nem lábamat lógattam.
[00:21:50]nyugodtan megkérdezheti akár az előző kormányt, akár a volt kollégáimat.
[00:21:55]Az én vezérigazgatóságom alatt a bal volt legeresebb évei voltak.
[00:22:00]A legalacsonyabb kamatok akkor nem ennyi volt a kamat, mint a Fidesz mostani kormányzásának vége felé.
[00:22:09]0% és 1,99.
[00:22:09]Azt még talán ön szerint sem egy nagyon uzsora kamat.
[00:22:15]szerették-e az intézményt a fiatalok.
[00:22:15]Soha annyi új így fele nem volt, sőt bevezettük a szakképzési és felnőttképzési hitelt is, hogy a kevésbé a kevésbé az én addig ütöttem az asztalt és még annó frakcióvezető úrra addig jártam rá, amíg segített abban, hogy az önök ellenállása, az önök ellenállását letörjük és bevezessük.
[00:22:34]Büszke vagyok rá.
[00:22:34]És tudja mi a különbség?
[00:22:38]frakcióvezető úr, a diákhitelnél töltött éveim, és a volt miniszterek, a volt képviselőtársaik, volt bürókraták között, hogy én egy fillér végelítés nélkül távoztam, onnan nem is kértem.
[00:22:47]És ugyanök ezt mindig elhazudják a saját kis konteos oldalaikon, de én magam kértem a felmentésemet még a 2022-es választás előtt, és képzelj el, hogy nem akartak elengedni.
[00:23:01]Azt hiszem, Máger Andrea miniszterasszonyhoz tartoztak az állami vállalatok és addig kellett kérnem még a miniszterök jóvágyásra végül elmehettem úgy, hogy elmentem a privát szférábbe, hogy 0 Ft végkelítéssel azt tudom javasni, hogy csinálják utánam.
[00:23:14]A ami a lényegét érinti a felszólalásának az öt vizsgáló bizottság lássa, hogy kivel van dolga.
[00:23:18]Ön fogja vezetni a végrehajtói visszaéléseket.
[00:23:23]Látom, hogy meglepődött.
[00:23:23]Ön fogja vezetni a végrehajtói visszaéléseket vizsgáló vizsgálóbizottságot.
[00:23:36]De de lenne egy de lenne egy de lenne egy tiszteletteljes kérésem de lenne egy tiszteletteljes kérésem, hogy hogy vizsgálja is ki valóban.
[00:23:47]Tehát arra az időre függess a fideszes KDNP és Mihazánkos együttműködést.
[00:23:52]Egészen nyugodtan idéztessen be mindenkit.
[00:23:52]Én azt kérem öntől, mert valóban végeztek önök ebben munkát.
[00:23:57]a volt képviselő asszonnyal Pislár Zsuzsannával talán én azt kérem, hogy ahelyett, hogy réfülöpi pizzériáról hazudozik, meg Balatonhenyei rendőrökről, szerintem koncentráljon a lényeget, tudja, hogy miről beszélek.
[00:24:14]Teljesen felesleges ilyen ügyekben piti módon hazudozni, vizsgálja ki.
[00:24:17]Én azt tudom önnek mondani, az én volt feleségem semmilyen módon nem érintett ebben a végrehajtói maffia ügyben.
[00:24:26]Hát Wölner Páról pedig tudjuk, hogy érintett.
[00:24:26]Én azt kérem öntől, és szerintem a magyar emberek is azt kérik, segíteni fogunk, mert ahogy ön is említette, paritásos a bizottság, hogy találja meg Wölner Pál főnökét, és valóban tudjunk beszámolni a magyar embereknek, hogy 10-15 éven keresztül mi zajlott.
[00:24:43]Mi is abban is partnerek leszünk, ahogy tudja, hogy nonprofittá és államilag kontrolláltá alakítsuk át a végrehajtást.
[00:24:48]Köszönöm szépen, hogy meghallgattak.