ATV Magyarország 45:46

Magyar Péter egy erkélyről mutogatta a tüntetőknek, hogy zászló, zászló, szív // AKTUÁL 2026.06.05.

tüntetésmigrációmagyar péterelszámoltatássulyok tamásközélet
Irányultság: LiberálisKötődés: Független
Magyar Péter egy erkélyről mutogatta a tüntetőknek, hogy zászló, zászló, szív // AKTUÁL 2026.06.05.
tl;dr
  • Migrációs paktum elleni tüntetést tartottak a Kossuth téren; Magyar Péter az erkélyről reagált, amit a Fidesz hergelésnek és méltatlan viselkedésnek minősített.
  • A Fidesz migrációellenes kommunikációja hitelét vesztette, mivel Magyar Péter kormánya hasonló, sőt szigorúbb politikát folytat, elvéve a párt korábbi hívószavait.
  • A Pesti Srácok álhírt közölt migránsok érkezéséről egy archív gripen fotóval illusztrálva; a Honvédelmi Minisztérium cáfolt, az elemzők szerint ez a régi panelek tudatos, de zsákutcás használata.
  • Egy felmérés szerint a választók az Orbán-család vagyonosodásának és az MNB-ügyeknek a kivizsgálását tartják a legfontosabbnak; a társadalom egyszerre türelmetlen és óvatos.
  • „Én is türelmetlen vagyok. Látni szeretném azt, hogy ezzel mi van, és hogy akkor kezdjük el a felelősöket megnevezni." – Gémesi György

  • Az elemzők szerint a büntetőeljárások már zajlanak, a valódi változást a politikai nyomás megszűnése hozta el, ami lehetővé teszi a korábbi érinthetetlenek felelősségre vonását.
  • Az EU 16,4 milliárd eurós forrást szabadít fel; a felhasználás alapja a helyreállítási terv teljes átdolgozása, de kihívást jelent a leépült építőipar és a vendégmunkások szigorúbb szabályozása.
  • Sulyok Tamás köztársasági elnök a Velencei Bizottsághoz fordult leváltási kísérlete miatt, amit alkotmányos válságot okozó lépésnek nevezett.
  • Vasárnapra a Karmelitához tüntetést szerveztek a közjogi vezetők mellett, amit Orbán Viktor támogat; a stúdióvendégek ezt a vereséget fel nem fogó Fidesz szavazótábor-életben tartó pótcselekvésének tartják.
Részletes összefoglaló megjelenítése

Migrációs paktum elleni tüntetés és Magyar Péter reakciója

A pénteki adás egyik kiemelt témája a Kossuth térre vonuló, a június 12-én hatályba lépő EU-s migrációs paktum elleni demonstráció volt. A megmozduláson részt vett Torockai László (Mi Hazánk) és Bohár Dániel is, aki magát újságíróként definiálja. A műsorvezető, Bodacz Balázs kiemelte, hogy a szabályozás jelentős szigorítást jelent a korábbiakhoz képest, ugyanakkor a kormányzat részéről világosan jelezték, Magyarország csak a határőrizeti segítségnyújtásban hajlandó részt venni technikai eszközökkel, és ezen túlmenően is tovább szigorít.

Magyar Péter miniszterelnök a Miniszterelnökség erkélyéről magyar zászlóval és szív-mutatással reagált a tüntetőkre. Ez a gesztus éles kritikát váltott ki a fideszes Németh Balázsból, aki szerint a miniszterelnök a pozíciójához méltatlan módon hergelte a tömeget.

Az elemzők egyetértettek abban, hogy a Fidesz által korábban sikerrel alkalmazott migrációellenes tematika már nem működik úgy, mint korábban, és a párt egyik legnagyobb problémája, hogy Magyar Péter kormánya az ő egykori hívószavaik és témáik mentén is cselekszik, olykor a korábbiaknál is radikálisabban. Ahogy Galgóczi Eszter fogalmazott:

„Talán azért van nagy bajban a Fidesz [...] mert azok a témák, amik számukra fontosak voltak, vagy amivel meg tudták tartani a választóikat, [...] azokban Magyar Péternek az álláspontja sem tér el olyan mértékben. Sőt egyébként migrációs politikában most láttuk, hogy éppen hogy szigorít.” *

A Fidesz stratégiai útkeresése a vereség után

A műsorban visszatérő motívum volt, hogy a Fidesz nem találja az ellenzéki hangját, és a korábban működőképes, félelemkeltésre építő kommunikáció mára hiteltelenné vált. A beszélgetés során szóba került a Pesti Srácok aznapi álhíre is, miszerint lengyel kísérettel ötven migráns érkezett a kecskeméti repülőtérre. A cikkhez egy gripen harci gép tankolását ábrázoló, teljesen más alkalommal készült archív fotót használtak fel illusztrációként, amit a Honvédelmi Minisztérium azonnal cáfolt.

Komlódi Gábor szerint ez a fajta álhírterjesztés és a régi panelek újrahasznosítása tudatosan kimaxolt zsákutca. Az elemző felhívta a figyelmet, hogy a Fideszt hivatalosan nem kötötték össze a tüntetéssel, de Magyar Péter ügyesen mossa össze a Fidesz és a Mi Hazánk imázsát:

„Magyar Péter szerintem nagyon ügyesen és szándékosan mossa össze a Mi Hazánkat a Fidesszel, és egy közösen megtartott ilyen rendezvény már a látszatát is elkerüli annak, hogy egyébként ők egy brancsban lennének.” *

Elszámoltatás: a társadalom türelme és türelmetlensége

A beszélgetés egyik központi eleme az Idea Intézet felmérése volt, amely szerint több mint kétmillió választó tartja a NER bűneinek kivizsgálását a legfontosabb feladatnak. A kutatásból kiderült, hogy az emberek számára leginkább az Orbán-család vagyonosodása és az MNB-hez köthető ügyek feltárása a legérdekesebb, míg a kegyelmi botrány nem került be a legfontosabb ügyek közé.

A meghívottak egyszerre érzékeltek türelmetlenséget és óvatosságot a társadalomban. Gémesi György, Gödöllő polgármestere határozott véleményt fogalmazott meg:

„Én is türelmetlen vagyok. Látni szeretném azt, hogy ezzel mi van, és hogy akkor kezdjük el a felelősöket megnevezni. [...] Én azt gondolom, hogy a lélegeztetőgépnél Szijjártó, Rogán Antal rendkívül sok mindenben volt benne. Én nem gyanúsítom őt meg, tehát én csak azt gondolom, hogy látni szeretném ezeket a dokumentumokat, vagy Lázár Jánost és ezeket nem látjuk, tehát én türelmetlen vagyok.” *

Komlódi Gábor ugyanakkor jelezte, hogy a valódi büntetőeljárások évek óta folynak, és a változást nem új nyomozások elindítása, hanem a politikai nyomás megszűnése jelenti:

„Egyszerűen nagy valószínűséggel élünk a gyanúperrel, hogy a változást az okozta, hogy most már fideszes politikusokat is el lehet vinni. Nem jelentett az gondot már, mint korábban esetleg bizonyos köröknek.” *

A műsorban konkrétan példaként hozták fel a több tízmilliárd forintos lélegeztetőgép-bizniszt, ahol kiderült, hogy a beszerzett 17 000 gép valójában alvási apnoé kezelésére alkalmas készülék volt. Az ügy pikantériáját adta, hogy a gépeket nem egy honvédségi laktanyában, hanem egy Rogán Antalhoz köthető vállalkozó hangárjában tárolták évi 800 millió forintért. A gépeket később Brazíliának próbálták ajándékba adni, ám a fuvardíj kifizetését kikötötték, amit Brazília visszautasított.

A TISZA-kormány előtt álló kihívások

Uniós források és személyi feltételek

A pénteki kormányszóvivői tájékoztató legfontosabb bejelentése az volt, hogy 16,4 milliárd euró, azaz közel hatezer milliárd forint értékű európai uniós forrás érkezik Magyarországra. Vitézy Dávid kormányszóvivő elmondta, hogy a források legfontosabb része a 10 milliárd eurós helyreállítási alap, amelynek felhasználásáról a korábbi, elavult és végrehajthatatlan terv teljes felülvizsgálatával állapodnak meg az Európai Bizottsággal.

Gémesi György saját polgármesteri tapasztalatai alapján vázolta, hogy mekkora kihívás lesz a források lehívása és felhasználása. Felhívta a figyelmet arra, hogy az építőipar a korábbi években felerészben leépült, és a szigorítás alá eső vendégmunkások nélkül kérdéses a végrehajtáshoz szükséges munkaerő biztosítása.

Komlódi Gábor úgy vélte, hogy a rendszerszintű blokkolástól nem kell tartani, mert a szakemberek döntő többsége korrekt és felkészült. Szerinte a legtöbb bürokrata fellélegzett, hogy politikai presszió nélkül végezheti a munkáját.

„Az én tapasztalataim szerint akikkel ügyészekkel én találkozom, dolgoztam vagy beszélgettem, ők mind túlnyomó részt, mind szakmailag, morálisan [...] abszolút korrektek és felkészültek. [...] Sokszor elég csak a vezetőnek kikerülni a rendszerből. Az alatta lévő személyek akár fellélegezve a saját munkájukat innentől nem presszió alatt végezhetik.” *

Galgóczi Eszter hozzátette, a Fidesz korábbi reménye, miszerint a TISZA nem fog tudni kormányozni, és ez Orbán Viktornak visszatérési lehetőséget teremt, a kétharmados vereség után teljesen alaptalannak bizonyult. A szakapparátusban dolgozók hosszú távon a munkájuk megtartásában érdekeltek, nem pedig egy vesztes párt iránti lojalitásban.

Vendégmunkások szabályozása

A beszélgetés során és a közönségszavazásban is kiemelt téma volt a vendégmunkások beáramlásának szigorítása. A kormány a választási ígéretnek megfelelően – néhány nap késéssel – június 5-én rendeletben tette lehetetlenné a harmadik országból érkező vendégmunkások gyorsított eljárásban történő foglalkoztatását. A nézői szavazás elsöprő arányban, 93%-ban támogatta a szigorítást.

A műsorban a nézői kommentekre reagálva a műsorvezető több tévhitet is cáfolt, például, hogy a vendégmunkások vinnék le a minimálbért, hiszen azt a kormány, a munkáltatók és a munkavállalók megállapodása alapján évente rendeletben állapítják meg. Hangsúlyozta, hogy a magyar munkaerő termelékenységét nem a dolgozók hozzáállása, hanem a vállalati és gazdasági környezet határozza meg.

Alkotmányos válság: Sulyok Tamás és a vasárnapi tüntetés

A műsor harmadik meghatározó témája a köztársasági elnök, Sulyok Tamás körül kialakult alkotmányos konfliktus volt. Magyar Péter május 31-i határidővel szólította fel távozásra az általa korábban megnevezett közjogi méltóságokat, akik közül senki sem tett eleget a felhívásnak.

Sulyok Tamás a Velencei Bizottsághoz fordult, és közösségi oldalán azt írta: a független alkotmányos szervek vezetőinek tervezett leváltása alkotmányos válságot idézhet elő, és sérti az alapvető alkotmányos elveket. A bizottság sürgős eljárásban vizsgálja az ügyet, munkatársai készek Magyarországra utazni.

Ezzel párhuzamosan vasárnapra „Ne féljetek!” címmel szimpátiatüntetést hirdettek a Budai Várba a közjogi vezetők mellett. A demonstrációt a korábbi budapesti fideszes elnök, Kuruc Dániel és az újpesti fideszes Renge Zsolt szervezi. Orbán Viktor Facebook-bejegyzésben támogatásáról biztosította a kezdeményezést, ám személyesen nem vesz részt.

Magyar Éva kormányszóvivő úgy reagált: a köztársasági elnök leváltására csak az alkotmányos keretek között van lehetőség, és ha a bizalom helyrehozhatatlanul sérül, s az érintett nem vonja le a következtetést, akkor alkotmányos megoldásra lesz szükség.

A stúdióvendégek szkeptikusan nyilatkoztak a tüntetés várható sikeréről. Komlódi Gábor éles kritikát fogalmazott meg a rendezvény elnevezésével és koncepciójával kapcsolatban:

„Amikor 16 éven keresztül él egy ország egy olyan rezsim alatt, aminek az egyik legfontosabb [...] ismertetőjegye az, hogy mindent erőből old meg, ami [...] egy félelemérzetet alakít ki. Ezzel szemben a magyar lakosság kétharmados elsöprő többséggel őket elzavarja, és utána ők mondják ugyanazt, hogy »ne féljetek«, [...] ez egy ilyen teljesen kifordított ostoba politika.”

Galgóczi Eszter némileg árnyalta a képet, szerinte a „védvonal” koncepció és a „ne féljetek” visszafordítása hatékonyabb belső közösségkovácsoló elem lehet a fideszes szavazók számára, mint a korábbi, szélsőségesebb témák. Ugyanakkor kételkedett benne, hogy Sulyok Tamás személye valóban tüntetésre tudná mozgósítani az embereket, hiszen:

„Sulyok Tamásnak az elnöksége vagy a karaktere annyira [...] súlytalan volt egészen addig, amíg Magyar Pétert meg nem választották, és gyakorlatilag reflektorfényt világított rá, hogy akkor ő az, akit le fogunk váltani. És nagyon úgy tűnik, hogy [...] azóta megtalálta a szerepét, meg tud ellentmondani [...] másrészt meg most áll ellen először.” *

Gémesi György az egész helyzetet pótcselekvésnek minősítette, amely legfeljebb a maradék szavazótábor életben tartására alkalmas. Szerinte a Fidesz még mindig nem vette tudomásul a választási vereség mértékét, és ez a fajta megmozdulás nem viszi előre a pártot. Meglátása szerint a kormány jogi alapját mindenképpen meg fogja teremteni a köztársasági elnök leváltásának. Hozzátette, hogy a tüntetésről nagy valószínűséggel a szervezők olyan képeket fognak közölni, amelyek kedvező szögből, tekintélyesnek tűnő tömeget ábrázolnak, függetlenül a valós részvételtől.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • A beszélgetés elején a műsorvezető a “Kodáköröndről” induló tüntetésről beszél. A kontextus alapján valószínűleg a Kodály Köröndről van szó, de az ASR által rögzített forma pontatlan maradt.
  • Az egyik vendég hozzászólásában szerepel: “forrástársadalom Kutatóintézet vezető elemzője”. Ez az intézménynév egyedi, nem közismert, és az ASR pontatlanul rögzíthette. A kontextus alapján nem egyértelmű, hogy ez „Forrás Társadalom Kutatóintézet” vagy hasonló képződmény.
  • Egy ponton a nézői szavazás értékelése kapcsán a műsorvezető így fogalmaz: “Most ehhez képest én itt a nyergelést látom nagy erőkkel.” A mondat szóképe bizonytalan, a kontextus alapján valószínűleg arról van szó, hogy a Fidesz a választási vereség után is a régi, bevált narratívákhoz ragaszkodik, de az ASR által rögzített forma pontatlan.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:05]Önök szerint jó, hogy a kormány szigorítja a vendégmunkások beáramlását.

[00:00:09]Ez a kérdésünk, amelyre várjuk válaszaikat, a témához fűzött kommentjeiket is a Facebookon természetesen.

[00:00:12]Ezek közül válogatni fogunk, és beszélünk majd erről itt az adásban is, de lesz még más témánk is.

[00:00:19]Mutatom, hogy kikkel és hogy miről lesz szó.

[00:00:24]Az Orbán Viktorhoz, Matolcsi Györgyhöz és Rogán Antalhoz kapcsolódó ügyek kivizsgálását kiemelten fontosnak tartják a választók, derül ki az Ideaintézet felméréséből.

[00:00:31]Szabadságvesztés is járhat a hiányos vagyonnyilatkozatok miatt, valamint szigorítják a vendégmunkások foglalkoztatását.

[00:00:39]Súlyok Tamás a Velencei bizottság állásfoglalását várja azzal kapcsolatban, hogy az új kormány eltávolítaná a hivatalából.

[00:00:46]A Kramel arra számít, hogy a Tiszakormány a magyar emberek érdekei mentén foglal állást Oroszország és Ukrajna ügyében.

[00:00:54]Mai vendégeink Galgóci Eszter, a forrástársadalom Kutatóintézet vezető elemzője, Gémesi György Gödöllő polgármestere, a MÖZ elnöke és Komlódi Gábor ügyvéd.

[00:01:12]Ez az Aktuál a stúdióban Bodac Balázs.

[00:01:18]Ő szerint jó, hogy a kormány szigorítja a vendégmunkások beáramlását.

[00:01:18]Ez a kérdésünk, amelyre nézzük, hogy eddig milyen válaszok vannak.

[00:01:22]Hát nem túl megosztó téma.

[00:01:25]92%-a a válaszadóinknak azt mondja, hogy igen, 8% szerint viszont nem.

[00:01:30]Köszöntöm önöket otthon, vendégeimet pedig köszöntöm itt a stúdióban.

[00:01:34]Szervusztok.

[00:01:34]Örülök, hogy eljöttetek hozzánk.

[00:01:34]És közben volt még egy esemény.

[00:01:37]Ma Kodáköröndről elindult egy tüntetés a Kossut térre a migrációs paktum ellen.

[00:01:41]Ugye ez június 12-én lép hatályba.

[00:01:41]Európai Uniós szintű szabályozás.

[00:01:47]És a majd erről fogunk tudni mutatni néhány képet is.

[00:01:51]Elhaladtak ott a miniszterelnökség előtt is.

[00:01:51]Magyar Péter szívecskét mutatott nekik, zászlót lengetett.

[00:01:56]Ezt Német Balázs úgy kommentálta, hogy miniszterelnökhöz méltatlan módon hergelte a tömeget Magyar Péter, de ott volt például Torockai László is, vagy Bohár Dániel, aki eufemisztikusan csak a ripornek titulálja saját magát.

[00:02:09]Szóval azért azt érdemes ugye erről tudni, hogy ez egy jelentős szigorítás a korábbi migrációs politikához képest.

[00:02:18]Torockai László azt hangoztatja, hogy két lehetőség van, majd befogadjuk a migránsokat, vagy fizetünk.

[00:02:22]Ebbe a formában egyik sem igazott ott.

[00:02:26]Egy harmadik lehetőség, hogy vagy a határőrizetben segítünk akár technikai eszközökkel a frontországoknak.

[00:02:29]Ezt világosan kijelentette a magyar kormány, hogy ez jöhet csak szóba Magyarország részéről és mi még tovább szigorítunk az eddigiekhez képest is.

[00:02:36]Szóval mennyire jöhet jól a Fidesznek, illetve a mi hazánknak, hogy ráül egy olyan dologra, amelynek nincsen a kormányzati politika irányából sem lába?

[00:02:43]És nem fogják azt tapasztalni az emberek nagy valószínűséggel itthon, hogy migránsok azok ezrével fogják majd ellni az otthonaikat, vagy elviszik őket Ukrajnába, hogy megerőszakolják az átoperált kisfiúkat, vagy mit tudom én, mi ez az egész kör, amit így általában szoktak csomagban tálalni.

[00:02:57]Hát talán azért van nagy bajban a Fidesz, most mondhatjuk nagy bajban, választásokon már kiderült, mert azok a témák, amik számukra fontosak voltak, vagy amivel meg tudták tartani a választóikat, amik tudták igazából a tömeget utcára vinni, azokban Magyar Péternek az álláspontja sem tér el oly oly mértékben.

[00:03:15]Sőt egyébként migrációs politikában most láttuk, hogy éppen hogy szigorít.

[00:03:19]Tehát tulajdonképpen, hogyha a Fidesz meg szeretné tartani azokat a választókat, akik még a jelenlegi közvéleménykutatások szerint is velük szimpatizálnak, akkor nagyon nehéz lesz nekik olyan témát találni, amiben ők tudják felmutatni Magyar Péterrel szemben és csak és kizárólag az álláspontjukat.

[00:03:40]Ez most ugye nem az a téma, de én azt gondolom, hogy ez a tüntetés is, és majd még ugye most kezdődnek ilyen tüntetések arra valók, hogy a megmaradt aktív aktív szavazókat tudják utcára vinni, akár tudjanak velük kapcsolatba lépni.

[00:03:57]Egy picit ez talán felisméri azt, hogy milyen támogatottságuk van.

[00:04:00]És hogyha ezekre a képekre ránézünk, akkor ez most éppen nem az, amivel fel tudnak támadni, vagy vissza tudnának térni, de én azt gondolom, hogy inkább csak meg akarják tartani azt a kemény magot, aki még mindig kitart mellettük.

[00:04:12]Hát szerintem ez kicsit korai, tehát le kéne igadni.

[00:04:18]El megvolt a választás.

[00:04:18]Látszott az, hogy ezek a hívószavak, ezek nem mentek át annyira, mint amennyire kellett volna az ő számításaik szerint.

[00:04:30]Tehát én nem én nem hiszem azt, hogy ennek valamilyen eredménye lenne.

[00:04:35]Ráadásul egy csomó olyan szakpolitikai kérdés van, amiről érdemes állásfoglalni, és mer vannak ott azért jó szakpolitikusok, akik a egyik-másik szakpolitikai kérdésben, ha ha vitát generálnának, akkor biztos, hogy jobb irányba menne, építőbb irányba menne az ellenzék és a kormánypártól közötti vita, vagy vagy vagy egymás közötti ellentét.

[00:04:58]Tehát én én azt gondolom, hogy nincs nincs ereje.

[00:05:02]Ez látszott a kampányban is, hogy nincs ereje.

[00:05:06]Nem tudom, miért folytatják.

[00:05:06]Ez nem az én dolgom, az ő dolguk.

[00:05:06]Csak én más irányba vinném a ellenzék részéről a vitát.

[00:05:10]Elsősorban szakpolitikai kérdésekben, szakpolitikai kérdésekben, amennyiben vannak ilyen döntései a kormánynak, hogy ezzel egyetértünk, ezzel meg nem értünk egyet.

[00:05:18]Azért, mert hát nincs könnyű helyzetben a Fidesz.

[00:05:23]hogyha csak innen indulunk, mármint a szakpolitikai kérdések felvázolásától, akkor ugye azért lövi lábon magát, és szerintem azért lenne téút ezekről egyáltalán beszélgetnie, mert akkor szemesítenék az elmúlt 16 év szakpolitikai kérdéseivel, ami hát finoman szólass sem volt egy sikertörténet.

[00:05:38]Hogyha csak egy példát ide említettek, hogy ami ugyan nem szakpolitikai kérdés, de jól mutatja, hogy mennyire, hogy mondjam, viszás, amikor a Fidesz odatesz valamit, amikor ugye az a vita alakult ki, hogy lejjebb kell-e vinni az az országgyűlési képviselőknek a a fizetését, és akkor ugye a fideszesek nagyon egyetértettek vele.

[00:05:55]Arra az volt a kérdés Magyar Pternek, hogyha ennyire egyetértenek vele, akkor eddig miért nem tartották meg?

[00:05:58]Ugye a mi hazánk pedig azt mondta, hogy ők meg se szavazták, mire azt mondta Magyar Péter, hogy de az azért fölvettétek, tehát hogy mindig visszakanyarodnak oda, ami az elmúlt 16 évben volt.

[00:06:07]És miután az nem volt siker győzelmi menet, finoman szóval, főleg az utolsó négy év, ezért szerintem ez ez tvut.

[00:06:12]Ettől függetlenül egyetértek az elhangzottakkal, úgy általában, mert azt gondolom, hogy hogy a Fidesz keresi a hangját, de nem találja meg.

[00:06:22]Tehát egyszerűen nagyon régen volt ellenzékben, és egyszerűen azért nem, nem csak azért nem találja a hangját, mert egy új szerepben kellene megmutatnia, hogy mit is gondol a világról, hanem azért, mert az elmúlt egy évben sem találta a hangját.

[00:06:35]Egyszerűen bele lehet, hogy még több ideje emiatt vesztették el a választást, olyan dolgokat mondtak akár az aranyvonatról, vagy az aranyszállítmányról, akár a a migrációról, akár bármit, hogyha ide teszünk, ami tényleg amit is ironikusan ideidéztél a gyermekek átoperálásától kezdve bármiről.

[00:06:51]amik amikről azt gondolt, hogy működni fog, de nem működött.

[00:06:55]És ugye feltesszük a kérdést, hogy miért csinálja ugyanazt a Fidesz, ami eddig nem működött, azért, mert nincs jelenleg más az eszköztárában.

[00:07:02]És itt utolsó gondolat talán k hivatalosan nem Fidesz tüntetést együtt.

[00:07:05]Hát igen, igen, igen.

[00:07:05]Hivatalosan én meg Sovány vagyok, de szóval amit amit csak a dologból ki akarnék hozni, hogy hogy a hogy hogy két dolog mindenképpen, hogy is mondjam, az eddiglítettekhez képest itt is nagy lábon lövés.

[00:07:18]Az egyik az, hogy hogy Magyar Péter szerintem nagyon ügyesen és szándékosan mossa össze a mi hazánkat a Fidesszel, és egy közösen megtartott ilyen rendezvény a már a látszatát is elkerül annak, hogy egyébként ők egy brancsban lennének.

[00:07:30]És azért értem én, hogy hogy van egy elképzelése Orbán Viktornak arra nézve, hogy hogy neki milyen igeforrásai vannak, és hogy kika kacsint a szélső jobbhoz.

[00:07:38]De én abban nem vagyok biztos, hogy a a klasszikus konzervatív értékeket képviselő Fidesz szavazók ezzel meg tudnának barátkozni.

[00:07:45]A másik pedig amire te utaltál, hogy ugye itt ugye itt lesz egy giga rendezvény, és hogyha vasárnap egy tüntetés a a beszélünk.

[00:07:55]Igen.

[00:07:55]Csak a csak természetesen csak annyit szerettem volna hozzátenni, hogy vajon milyen eredménye lesz annak a tüntetésnek, ami hát nehezen tudom elképzelni a azt a választót, aki nagyon izgatottan ül otthon, hogy hogy mi lesz a köztársasági elnöke, és alig várja, hogy vasárnap délután elmehessen tüntetni.

[00:08:07]kontra egy ilyen péntek délután, amikor arról van szó, hogy migrációs paktum, amit hallgatunk már 10 éve, ugye az a az a patás ördögnek a lenyomata.

[00:08:14]Tehát hogyha odaennyien mentek ki, akkor vajon mennyien lesznek vasárnap?

[00:08:18]Szerintem ezek nem jó előjelek már az ő szempontjukból.

[00:08:22]Nem bíztatok senkit arra, hogy mondjuk olvassam pesti srácokat.

[00:08:25]Egyszerűen azért nem, mert nem szorulnak ők reklámra, megvan nekik a saját közönségük.

[00:08:28]Ott éppen a tegnapi nap folyamán jelent meg egy hát cikk.

[00:08:31]Na mindegy.

[00:08:31]Szóval betűk egymás után meg képek is.

[00:08:36]Nem tudom, hogy azt ti olvastátok-e, hogy a kecskemét nagyon jó a sztori, hogy a kecskeméti repülőtérre lengyel kísérettel 50 migráns érkezett, de a jövőben már a magyarok, magyar katonák fognak ebben részt venni.

[00:08:47]Ismeretlen forrásra hivatkozva természetesen, nyilván ismeretlen helyre viszik őket ismeretlen migránsok.

[00:08:52]És van két fénykép is illusztrációként a cikkhez.

[00:08:57]Ez a leg ö legviccesebb talán az egészben.

[00:08:57]Az egyik az egy tök máshol készült, egészen máskor és máshol készült kép, amin sötétbőrű férfiak tartózkodnak.

[00:09:07]Oda is van írva, hogy MTI kép.

[00:09:07]Ez egy valamikori MTV archívumból elősz MTI archívumból előszedett kép.

[00:09:11]És hogy nyomatékot adjanak az egésznek, hogy ez bizony a kecskeméti reptéren történik.

[00:09:15]Egy grippent tankolnak.

[00:09:15]Tehát ez ez látható még ott persze tehát mösszes hivatalos magyarszer cáfolta azt meg a a légforgalmi adatok is, hogy bármi ilyesmi történt volna, csak annyira furcsa nekem, hogy hát ezek már besültek egyszer és ezek lebuktathatók egy percen belül és jókat kuncogunk, nevetünk rajta és talán ez hozzájárult ahhoz, hogy ezt az eredményt sikerült elérni a Fidesznek, amit hogy szóval ugye Orbán Viktor szokta mondani, hogy doktor úrról le kell szállni.

[00:09:42]Most ehhez képest én itt a nyergelést látom nagy erőkkel.

[00:09:45]Az az érdekes, hogy alapvetően amikor ők vannak hatalom, tehát ők voltak a hatalomban, nyilvánvalóan nagyon sokszor működött a a másokkal szembeni hergelés.

[00:09:54]És ez egyébként lehetett pusztán az Európai Unió az elején, utána a háború a háború között ugye meg a bevándorlók, migránsok ö és akkor, amikor ez egy nagy tábor és még meg tudnak ragadni embereket, akik utána félnek és félelemből akár ezt támogatni is tudják, akkor ez egy működőképes stratégia lehet, akármennyire is szomorú ez, de egy ilyen választási vereség után ráadásul úgy, hogy megbomlott a médiának az a nagyon erős kettőség hogy a fogyasztók nem fogyasztanak keresztbe, vagy hogyha véletlenül fogyasztanak, akkor nem hiszik el, hogy a hogy a 444 vagy a független sajtó mit ír az a fideszes választók is fordítva, hogy most azért tényleg azt látjuk, ahogy Magyar Péter kezdi ezeket a határokat átlépni, kezdenek olvasni az emberek, látják azt, hogy mit csinált a Fidesz eddig, látják azt, hogy hogy emögött a gyűlöletkampány mögött, díszlet mögött gyakorlatilag ö hogyan lopták el az országot, ö hogyan ö végezték a hatalmat.

[00:10:58]Itt már ezek a szlogenok nem tudnak működni még úgy sem egyébként, hogy én azt gondolom, hogy azért az mégis csak egy súlyos probléma.

[00:11:02]Nagyon sok honfitársunk még mindig retteg a háborútól.

[00:11:05]Nagyon sok honfitársunk egyébként tényleg azt gondolja, hogy ha ide bejön ebbe az országba valaki, aki nem itt született, akkor az bántani fogja őt.

[00:11:13]És ezek szerintem történelmi bűnei a a Fidesznek.

[00:11:18]Az, hogy még mindig ezt az eszközt akarják használni, az egyrészt látszik, hogy nem működőképes, hogy legalábbis nem tudja megmozgatni az embereket.

[00:11:26]úgy, hogy akkor Budapestre jöjjenek és és ők is tüntessenek, de közben meg még mindig tudja ezeket az érzéseket, érzelmeket felkorbácsolni, ami én azt gondolom, hogy nem nem működhet tovább így ez az ország.

[00:11:38]Nyilván erre volt válasz a szívecske az erkéről, a Magyar Péter részéről és és talán azt is lehet gondolni, hogy ez előkerült ott a magyar zászló is.

[00:11:50]Hát ez volt az a pont, ahol Német Balázs már egyértelműen kijelentette azt, hogy Magyar Péter miniszterelnökhöz nem méltó módon hergel.

[00:11:53]Mint, hogy a miniszterelnök egy magyar zászlóval hergeli a tömeget.

[00:12:01]Tömeget.

[00:12:01]Nézőpontok kérdése.

[00:12:03]Na nézzük, hogy a problématérképen mi van, mert azért az embereknek van véleménye a körülöttük lévő valóságról is.

[00:12:07]Az Ideaintézet készített egy felmérést arról, hogy vajon az emberek a megkérdezettek szerint mik a sürgető feladatok.

[00:12:19]Az Ideaintézet felmérése szerint több mint két millióan tartják a NER bűneinek kivizsgálását az új kormány előtt álló legfontosabb feladatnak.

[00:12:23]Mégis többen vannak, akik a nagy állami ellátórendszerek átalakítását, vagy épp a demokratikus intézményrendszer megerősítését sürgetőbbnek gondolják.

[00:12:31]Az elszámoltatás sürgetőknél az Orbáncsalád vagyonosodása és az MNB-hez köthető ügyek feltárása a legérdekesebb.

[00:12:41]A kegyelmi botrány nem került be a kiemelt fontosságú ügyek közé.

[00:12:45]És akkor van még számos egyébként olyan olyan momentum, amire rákérdez a kutatást.

[00:12:52]Böngészék egyébként megtalálják a sajtóban széles körben tárgyalt hírről van most szó.

[00:13:00]Van türelem, vagy türelmetlenség?

[00:13:00]Van, vagy gyors eredményeket akarnak látni az emberek?

[00:13:04]Mi a mi az érzésetek?

[00:13:04]Szerintem gyors eredményeket akarnak látni, hiszen egy nagyon nagyon intenzív választási kampány után vagyunk, és annak sok-sok ígérete hangzott el.

[00:13:15]Ráadásul a kormányzás megkérdezésénél is ezek az ügyek egyik másik már előjött és beszéltek róla.

[00:13:19]És hát hosszú hónapokon vagy éven keresztül, éveken keresztül például a Matócsügy is több mint egy éven keresztül nem mozdult előre, vagy például a lélegeztetőgép az meg el van teljesen nyomva.

[00:13:33]Tehát arról nem is hallottam, és ez azért nagyon engem engem nagyon-nagyon izgat, mert ott tárolták Gödölőn három vagy négy évig, hogy 300 300 milliárd Ftot költöttek rá, hogy hogy ki kell dobni a személytre.

[00:13:47]Nem tudom most éppen hol van, hogy összesen 2000 lélegeztető gépre van Magyarországon személyzet, és 17000 lélegeztetőgépet hoztak be Kínából.

[00:13:57]Tehát ez ezek bűncselekmények sorozata.

[00:13:57]Tehát én én is türelmetlen vagyok.

[00:13:57]Látni szeretném azt, hogy ezzel mi van, és hogy akkor kezdjük el a felelősöket megnevezni.

[00:14:06]Nekem van egy érzésem, hogy nem lesz ilyen egyszerű.

[00:14:10]És az is kérdés, hogy például személy szerint kiket fognak majd elővenni első, második, harmadik vonal, mert én azért két-három embert megneveznék, akinek tuti, hogy benne van a keze ezekben, de lehet, hogy most már most is lehet adásban vagyunk, úgyhogy hát akkor megmondom én én azt gondolom, hogy a lélegeztetőgépnél Siártó Rogán Antal rendkívül sok mindenben volt benne.

[00:14:31]Én nem gyanúsítom őt meg, tehát én csak azt gondolom, hogy látni szeretném ezeket a dokumentumokat.

[00:14:35]vagy vagy Lázár János és ezeket nem látjuk, tehát én türelmetlen vagyok.

[00:14:44]Amit valószínűleg kijelenthetünk az, hogy politikai szinten legfelsőbb döntéshozók voltak számos ügyben.

[00:14:47]Abszolút vagy felső szintű döntéshozók.

[00:14:50]Tehát ez még ugye még csak büntetői jogi vélet semmi ilyesmit nem alapoz meg.

[00:14:54]Én is türelmetlen vagyok, mert látni szeretném azokat.

[00:14:57]Terítsék ki a lapokat, jöjjenek a vizsgálatok mintha bizonyos emberek körül csönd lenne.

[00:15:03]És ez nekem nekem nekem ez kevés.

[00:15:08]Úgyhogy van egy ilyen elvárás a társadalom részéről, és politikailag ezt vagy a lélektanát, azt értem, hogy ez létezik, de ugyanakkor a nagy ellátó rendszereknek az átalakítása, ami először valószínűleg bontással jár, és aztán lehet, hogy évtizedes távlatban mutatkoznak meg az eredmények.

[00:15:21]A büntető ügyeket én személy szerint nem tartom máshogy elfogadhatónak, csak hogyha abszolút a jogállami keretek között történik, és semmilyen fajta politikai boszorkányüldözés nincs benne.

[00:15:34]Tudom, hogy a közönség egy része nem aggódik ezen, vagy aggódna ezen annyira.

[00:15:39]Én nem véletlen tartom fontosnak a jogállamot, például ezért is.

[00:15:44]Szóval nem biztos, hogy hogy lesznek olyan gyors eredmények minden elvárt téren, mint ahogy azt várnák.

[00:15:48]És ennek még az is lehet, hogy lesz politikai ára.

[00:15:51]Ez persze megint csak nem a mi problémánk, csak a túlzott várakozások azok bizonyos fokú csalódással is járhatnak.

[00:15:59]Én azt gondolom, hogy egyfelől ebben teljesen egyetértünk, hogy hogy a az büntető igazságszolgáltatásnak kell tenni a dolgát, és nem a politikának.

[00:16:05]És ez nagyon hosszú ideig tart.

[00:16:10]Tehát az, amik most előjöttek, tehát amik az elmúlt napok hírei, azok mind a rég múltban gyökereznek.

[00:16:13]És ezek mind úgy alakultak mostanra, hogy ezeknek megvolt az előélete.

[00:16:22]Tehát nem most kezdett el nyomozni az ügyészség a a akár a a közétkeztetés, akár a parkfenntartás, vagy más ügyekben, hanem ez egy folyamat.

[00:16:30]Egyszerűen nagy valószínűség elünk a gyanúerrel, hogy a változást az okozta, hogy most már fideszes politikusokat is el lehet vinni.

[00:16:34]Nem jelentett az gondot már, mint korábban esetleg bizonyos köröknek.

[00:16:38]Ez nehéz nehezekre esett volna, ezért most elvitték az embereket, de maga a nyomozás korábban kezdődött.

[00:16:46]Ha akár azt persze agodalomra adok ott, de ezzel se tudunk már mit kezdeni, hogy például az MNB ügyében ilyen hosszú ideig semmi nem történt, ugye most hirtelen elkezdtek benne nyomozni, akár a lélegeztetőgépekkel kapcsolatban is azt gondolom, hogy van egy nagy restancia és utól kell érnie magát.

[00:17:02]Volt szó a kormányinfón is nyomozó.

[00:17:03]Hát az egy az egy szóval azért ha csak egy mondaterejig idehetjük, hogy nem csak az volt, hogy többszörös a szem a magyarországi személet többszörösen meghaladó mennyiséget vásároltunk, hanem erről kiderült később, hogy ezek az alvási apnoét kezelő gépek, tehát nem a valódi lélegeztetőgépek, amik aztán még még talán Brazíliának akartunk ajándékba adni, de az volt a kikötés, hogy a Fuard díjat fizessék ki, és aztán ők azt mondták, hogy annyirért sem kell.

[00:17:27]Köszönik.

[00:17:27]És ha visszaemlékszünk, akkor ezt követően, ha jól emlékszem, vagy a vagy a Rogánnak, vagy pedig a Szártonónak egy kedves barátja egy hangárt adott bérbe.

[00:17:34]Tehát nem a Magyar Honvédség egyik üres laktanyájába őriztük, hanem talán éves szerintem valami 800 millió Ft-ért egy Rogán havernak adtuk oda.

[00:17:43]Tehát ez minden szeletéve sütfőz, ahogy mondtad is.

[00:17:46]Valóban tele van olyan elemeket, de ezt evvel értek egyet.

[00:17:46]És én ha én nem tudom hány emberre vagyok hatással lejemen kívül ilyenkor a tévadásban, de de én azt kérem mindenkitől, hogy tényleg legyenek türelemmel mert annál nagyobb hibát elkövetni, mintsem hogy most ilyen politikai, ahogy te fogalmaztál, Boszorkány üldözés keretében próbáljának meg revansot venni, az az nagyon nem volna jó.

[00:18:05]Mindenki teszi a dolgát.

[00:18:05]Én szerintem nagyon helyes az, amit a kormány ezekben az ügyekben megtesz, hogy vizsgálóbizottságot hoz létre, szigorítja az azon való részvétel feltételeit, hogy büntethetővé teszi, hogyha valaki nem jelenik meg.

[00:18:16]az, hogy egyáltalán most már felszabadultak a nyomozóhatóságok, hogy azok az emberek, akik eddig nem csicseregtek, elkezdtek beszélni, mert nem érzik magukon azt a fajta pressziót, amit korábban.

[00:18:24]Tehát el fognak jönni a mindennek el fog jönni, rendelt ideje van ugye a földön.

[00:18:27]Én azt hiszem, hogy nem talán még magasabbra is el fog ez a szál jutni, mint mint a Rogán vagy a Szártó.

[00:18:36]Én azt hiszem, hogy egyszerre van jelen a türelmetlenség és egyébként a mérhetetlen türelem a Tiszapárttal szemben.

[00:18:41]És ezt nagyjából úgy kell érteni, hogy minden szavazónak ugye egy olyan pártról beszélünk, ahol a szavazóknak nem ideológiai alapja volt mondjuk egy pártra szavazni, hanem nagyon sokféle, nagyon sok helyről érkező szavazónak általánosságban a legnagyobb kívánalma az volt, hogy Orbán Viktor menjen.

[00:18:58]És ezen felül egyébként voltak olyan ügyek, amik nagyon fontosak voltak nekik, hogy ezt hozza ki ez a kutatás is, hogy van akinek inkább az elszámoltatása fontos, van akinek inkább a az ellátórendszerek, és van akinek egyébként a demokratikus intézményeknek a a helyreállítása.

[00:19:13]És azért mondom, hogy egyszerre van jelen mind a kettő, mert a legfontosabb ügyekben azért az az látványos, főképp, hogyha a social médiára nézünk rá, mert mindig ugye az exhibicionisták szoktak leginkább kommentálni, de hogy azért nagyon látványos, hogy van egy ilyen elvárás, hogy akkor történjenek azonnal azok a dolgok, amiket mi vagy én elképzelek.

[00:19:34]Miközben egyébként, hogyha mondjuk a a Tíszapárt egy olyan javaslatot nyújt be, amire mondjuk kritika érkezik, akkor pedig mi arra érkezik legalább 10 ember, aki azt mondja, hogy hohó, azért még várjunk, hát még van ideje, hát még csak most kezdték el.

[00:19:46]Tehát egyszerre van jelen ez a két dinamika.

[00:19:50]Én azt gondolom, nyilvánvalóan itt az elszámoltatásokban szerintem az adja a nehézségét a dolgoknak, hogy már nagyon sokan nem hiszik el, hogy ez valóban létezhet.

[00:20:00]Elszámoltatást már hallottunk nagyon sokszor, és aztán soha nem történt meg.

[00:20:04]És most itt van az az alkalom, amikor egyébként Magyar Péter azzal, hogy videókat készít, mondjuk a karmelitából, azzal, hogy beszólogat a fideszeseknek.

[00:20:13]Ugye ezek még apró pici morzsák, amik már elégtételként tudnak szolgálni azoknak az embereknek, akik revansot szeretnének venni.

[00:20:21]De azért nyilvánvalóan szeretnék azt is látni, hogy majd velük szemben elindulnak nyomozások.

[00:20:26]És abban egyetértünk szerintem, hogyha ezek nem történnek meg, nagyon lassan történnek meg, vagy esetleg olyan eredményt hoznak ki, amelyet eddig már többször láttunk, hogy valamennyire azért kutakodnak, aztán végül mégsem történik semmi, akkor nagyon sokan csalódottak lesznek, de azért egyelőre a kormány hozzáállásából nem az látszik, hogy ez lesz a vége.

[00:20:48]Tehát itt most tulajdonképpen az a kormány politikájából jelenleg az látszik, hogy tökéletesen elég lenne nyárra az az elfoglaltság, hogy az európai uniós pénzeket hazahozzák, de egyszerre kapkodnak mindenfele.

[00:21:05]Az ígéretek közül akarnak teljesíteni azonnal bemutatni akarják, hogy mit csinált a a Fidesz azonnal.

[00:21:10]Tehát, hogy igazából az látszik, hogy pörgetik, látványossá akarják tenni, és hát meglátjuk, hogy az ügyészség az mennyire lesz gyors.

[00:21:20]Ön szerint jó-e, hogy a kormány szigorítja a vendégmunkások beáramlását?

[00:21:23]Ez a kérdésünk.

[00:21:23]Így az első rész végén is kíváncsiak vagyunk az önök véleményére.

[00:21:27]Továbbra is 93% mondja azt, hogy igen, 7% pedig azt, hogy nem.

[00:21:32]Ezzel is fogunk majd foglalkozni természetesen a következő részben, valamint azzal, hogy a velencei bizottsághoz fordult súlyok Tamás államfő, mert hogy alkotmányos válságtól tart annak kapcsán, hogy a kormány többség szeretné őt elmozdítani hivatalából.

[00:21:45]lesz is ezzel kapcsolatban erről már volt itt néhány szó erejéig egy gondolat, hogy egy tüntetés majd a vasárnapi nap folyamán és foglalkozunk azzal is, hogyha marad még rá időnk, hogy az oroszok azért aggódnak, hogy a magyar kormány az a nemzeti érdekeket tartsa szem előtt akkor, amikor Oroszország, illetve Ukrajna kérdésében állást foglal.

[00:22:07]Ezek a következő rész témái tartsanak akkor is majd velünk.

[00:22:19]Ön szerint jó, hogy a kormány szigorítja a vendégmunkások beáramlását.

[00:22:19]93% mondja azt, hogy igen, hét azt, hogy nem.

[00:22:23]Egyelőre itt tartunk, fogunk mer erről beszélgetni részletesebben is.

[00:22:27]Galgóci Eszter a Forrás Társadalom Kutatóintézet vezető elemzője, Gémesi György gödölő polgármestere, valamint Komlódi Gábor ügyvéd a vendégein velük folytatódik az aktuál.

[00:22:35]Köszöntöm azokat, akik most csatlakoztak hozzánk.

[00:22:39]És nézzük, hogy a mai kormányinfón mi hangzott el.

[00:22:39]Azok után, hogy éjszakába nyúlóan volt kormányülés, elég sok mindenről esett szó.

[00:22:49]Összesen 16,4 milliárd euró átszámítva közel 6000 milliárd Ftnyi Európai Uniós forrás érkezik így Magyarországra.

[00:23:00]A múlt héten megszületett megállapodás sikerességét, jelentőségét és tervezett felhasználási módjait hangsúlyozta Vitézi Dávid a pénteki kormányszóvivői tájékoztatón.

[00:23:09]Ennek egyik legfontosabb része az úgynevezett helyreállítási alap.

[00:23:14]10 milliárd euró jön a helyreállítási alapban a terveink szerint.

[00:23:16]Ennek a részletes felhasználásáról igyekeztünk az Európai Bizottsággal minél alaposabban megállapodni.

[00:23:21]Ennek a végső teljes részletességű rögzítése az a helyreállítási terv.

[00:23:27]Tehát a korábban már egyszer a magyar kormány által benyújtott, de már a elavult végrehajthatatlan helyreállítási tervnek a teljes felülvizsgálatával történik meg.

[00:23:38]Bitézi Dávid arról is beszélt, hogy a vagyonnyilatkozati rendszer szigorítását, illetve a hatósági felülvizsgálatra létrejövő megfelelő jogszabályi felhatalmazást is tervezik az integritás hatóság számára.

[00:23:46]A legnagyobb akadálya az EU pénzek kapásának az például a korrupció volt.

[00:23:55]És az, hogyha Magyarország meg tudja azt lépni, hogy hogy fölszámolja azt a korrupciót, amitől nem lehet az EU pénzeket megkapni, hát az nyilvánvaló, hogy mindenkinek, hogy ez egy óriási erőlépés az ország hosszú távú jövője szempontjából.

[00:24:09]És igazából ez ez az EU pénzek üzenete, tehát hogy hogy hosszú távon így újra olyan úton van az ország, amitől nem kell tartani.

[00:24:20]És nem csak erről volt szó, már említettük, hogy volt szó a lélegeztetőgépbizniszről, volt szó arról, hogy mit tervez Lannert Judit oktatási miniszter az oktatásban például olyan társadal vagy teljesítményértékelési rendszert, ami nem nyomasztja, hanem motiválja a tanárokat.

[00:24:33]Szóval itt nagyon sok minden volt.

[00:24:33]Volt egyébként a vendégmunkásokról is szó.

[00:24:38]Ugye a korábbi ígéret az volt, hogy június 1-től ezt le fogja állítani a kormány.

[00:24:42]Ez most 5ödikére megtörtént, ugyanis elkészült egy rendelet, ami a könnyített, gyorsított eljárást azt lehetetlenné teszi a harmadik országból érkező vendégmunkások számára.

[00:24:52]Szóval látszik, hogy nagyon sok témát végigvettek, de itt ennek most az volt a lényege, hogy Vitézi Dávid fogja majd koordinálni az Európai Unióval történ vagy a források hozzatalával kapcsolatos tennivalókat.

[00:25:04]Mit láttok?

[00:25:04]M tényleg több téma volt a alaptörvénymódosítás, tehát tényleg nagyon sok minden van.

[00:25:14]A az apparátus, mit gondoltok, mennyire lehet már meg ahhoz, hogy ilyen szerteágaző és ennyire mélyre menő változásokat intézkedések szintjén végig bírjanak vinni?

[00:25:24]És itt most nem csak a vezetésről beszélek, vannak alsóbb szintek, vannak kormányhivatalok, mert amik amiken keresztül kell egészen tolni, vagy egészen egyszerűen tolni mindezt.

[00:25:34]Hát még nagyon messze vagyunk attól, hogy a teljes csapat fölálljon.

[00:25:37]És azért vannak nem teljesen 100%-ban olyan döntések, amik a leghatékonyabbé teszik a munkát.

[00:25:42]Tehát ez is benne van a kalapban nyilván, hiszen teljesen új társaságról van szó.

[00:25:46]Egy teljes cseréről ezt nem is tudom, hogy ki csinált ilyet utoljára.

[00:25:51]Még a Fides csinált ilyet olyan tapasztalat nélkül, mert neki már volt egy kormányzati tapasztalata, amikor elkezdte 2010-ben a kéthaddal átalakítani az országot.

[00:26:03]90-ben ott voltál?

[00:26:03]90-ben ott voltam, de akkor nem volt kétharmad, és itt voltak az oroszok, illetve a szovjetek.

[00:26:07]Ezt mindig el kell mondani, mert a a ugye Antal József tetszett volna forradalommal csinálni.

[00:26:11]Tehát más volt az alapszituáció, ott voltam, de azt tudni kell, hogy akkor akkor 90-ben volt egy olyan hatalmas nagy és nem akarok senkit minősíteni, de egy értelmiségi bázis az MDF mögött, amiből lehetett meríteni kormányzati tapasztalat nélkül, de felkészült emberek voltak, sőt voltak alternatívák, és ugye még meg is kellett állapodni kisgazdákkal, keresztény demokratákkal, de én azt gondolom, hogy nem volt káderhiány.

[00:26:38]Most mintha az lenne olyan mennyiségű cserére van szükség.

[00:26:43]Most nem tudom számot mondani, de minimum 2000 ember.

[00:26:47]És akkor nagyon nagyon alsó hangon mondom azt, és nem a takarítónényt kellett cserélni meg a portást, hanem azokat, akik értenek hozzá.

[00:26:55]Vannak-e még, akik értenek hozzá, elmentek-e külföldre, bevállalják-e ezeket a feladatokat?

[00:27:00]Vitézi Dávid ugye mondja a helyreállítási alapot, ez 7000 milliárd Ft nagyjából, vagy két részből áll.

[00:27:09]Ezt a pénzt egy dolog, hogy azt mondják, hogy kinyitották a csapokat, de el is kell hozni, meg is kell pályázni, be is kell rakni abba a rendszerbe, felül kell vizsgálni a korábbi pályázatot, mert a határidők kötnek.

[00:27:17]Azt nem oldhatja föl az Unió a határidőket, mert akkor a többinnél is föl kell oldani.

[00:27:20]Tehát iszonyatos nagy a munka, ezt akartam mondani.

[00:27:24]És és nagyon nagyon drukkolok annak, hogy hogy ezek menjenek szépen előre, és legyen munkatárs, legyen szakember a pénzeknek a lebonyolít.

[00:27:33]Ez egy ez egy olyan én mi csináltunk, én egy nagy uniós pályázattal kezdtem a a az uniós pénzek fölhasználását, egy nagy hulladéklerakót csináltunk 6 milliárdból 2 millió Ftos differencia volt a Európai Bizottság és közöttünk, de elképesztő sokszor jöttek.

[00:27:47]Folyamatos kontroll volt, folyamatos monitoring, ami helyes, jó irányba mentünk, de én én csak azt éltem végig, hogy azon keresztül mennyi munka volt, és mennyi szakembert kellett bekapcsolni.

[00:28:00]Hát itt most ennek a pénznek sokkal, de sokkal többszöröse van itt.

[00:28:05]Tehát egy óriási dolog, hogy hogy föl föloldották, de valamilyen szinten ne is kell hozni.

[00:28:09]És akkor van még egy még egy nagyon nehéz dolog.

[00:28:09]Hol van az építőipar?

[00:28:13]A leépült építőiparon felére leépül.

[00:28:13]Tehát ezt valakinek meg is kell csinálni.

[00:28:16]Én Énak az iparágok azok tudnak gyorsan reagálni.

[00:28:16]Akkor az iparágak tudnak gyorsan reagálni akkor amikorni, de a szakemberek a szakemberek a a segédmunkásonnal lesz.

[00:28:25]Ugye átkötve egy kicsit abba a témába, hogy a a külföldi munkavállalók számát horlátozni kívánják, ami egy helyes irány, csak a kérdés az, hogy meglesz-e az a munkaerőháttér, ami ahhoz kell mondjuk, hogy ezt lebonyolítsák.

[00:28:39]Vannak, vannak hivatalok, vannak irodák, azokban ülnek.

[00:28:42]Emberek eddig is végeztek közigazgatási, államigazgatási munkát.

[00:28:42]A kérdés inkább az, hogy az is egyébként, amit elmondtál, nagyon fontos szerintem, hogy darabra, feladatra megfelelő emberek, de akik most ott vannak, azokban fölmerülhet-e az, egy 16 évből jövünk, fölmerülhet-e az, hogy ne dolgozzanak olyan nagyon gyorsan?

[00:29:00]Lehet-e nekik mondjuk tehát lehet-e az, hogy a rendszer az blokkol, a bürokrácia az blokkol, vagy ekkora parlamenti felhatalmazásnál ettől nem kell tartani?

[00:29:14]Hát én sose voltam ilyen bürokókratikus rendszer része, úgyhogy ezt nem tudom megválaszolni, csak abból tudok ki mondjuk most az ügyészséget épp látjuk, hogy hogy valamilyen fajta aktivitás csak fölbír szabadulni.

[00:29:24]Igen.

[00:29:24]Igen.

[00:29:24]Itt teszem hozzá egyébként, hogy hogy az én tapasztalataim szerint akikkel ügyészekkel én találkozom, dolgoztam vagy beszélgettem, ők mind túlnyoman abszolút túlnyomanom részt, mind szakmailag, morálisan meg ugye egyáltalán abszolút korrektek és felkészültek.

[00:29:41]Tehát én az ez csak azért jó példa talán, hogy sokszor elég csak, hogyha az MTV-ra is esetleg egy fél mondattal ideutalatunk, elég csak a vezetőnek ki kell ülni a rendszerből.

[00:29:50]Az alatta lévő személyek akár fellélegezve a saját munkájukat innentől nem presszió alatt végezhetik.

[00:29:54]Azonban azt muszáj azt azért ide tennem, hogy hogy ugye azt hallgattuk, hogy a végig és most nem megyek az elé Magyar Péter nem tud tömeget csinálni, meg nem tud listát állítani az Európa parlamen, mert nem lesz pártja, meg nem lesz izé, aztán nem lesz országgyűlési irány nyeri meg, nem lesz kormányzatöbbi.

[00:30:11]Legutóbb ugye azt hallgatjuk, hogy majd nem fogják megtalálni a WC-t meg a büfét, meg a nem tudom mi.

[00:30:19]Kiderült, hogy ezek ezek a sorrendet még nem tudjuk, hogy előbb a büfét az a WC, de hogy megtalálták mind a kettőt az egész biztos.

[00:30:22]És ugye most ezt hallgatjuk legújabban, hogy hogy majd akkor a kormányzás hogyan.

[00:30:26]És úgy néz ki, hogy ez a kormányzás dolog se állt fejre az elmúlt mondjuk másfél hónapban, sőt sokkal produktívabb, mint amire számítottunk sokan.

[00:30:33]És ennek az lehet pontosan abban rejlik az oka egyébként, hogy nekem a szent meggyőződésem, hogy túl azon, hogy a Fidesznek történelmi bűne volt, hogy például csak a futszalcsapatot a a külügyminisztériumban lényegében pozícióba helyezni, vagy az éppen levitélett kádereket a külképviseleteken elhelyezni.

[00:30:53]hogy ezeket a most páran hazatértek.

[00:30:55]Igen.

[00:30:55]Hogy ezeket ugye meg visszavenni a diplomata tehát hogy ezeket helyre rakni, ez ez szerintem történelem bűne a Fidesznek, hogy hogy tényleg pártalapon hozott bizonyos döntéseket.

[00:31:03]De de ha most a segédmunkásat kitérhetek, elnézést, szóval van az a munka, ami igazából ilyenkor a legeslefontosabb munka, amit tényleg csinálni kell.

[00:31:11]Oda szerintem egy futal játékossal szívesen akart odamenni.

[00:31:16]Úgyhogy az én meggyőződésem az, hogy azok az emberek, akik szakemberek és a valódi munkát végzik, azok ott vannak most is, és nagyon örülnek annak, hogy végre nem presszió alatt végzik a munkájukat, nem szakmailag tehetik azt.

[00:31:26]Eszter, látványos, hogy azért még küzdenek azzal, hogy megtalálják a megfelelő embereket.

[00:31:35]Egyébként volt a sajtótájékoztatón is erre egy utalásitézi Dávid részéről.

[00:31:37]Én azt hiszem a a tömeg közösségi közlekedésért felelős államtitkár személyét keresik még, vagy legalábbis ezt emelte ki, de azért én is azt gondolom, hogy itt nyilvánvalóan egy olyan személyi csere történik, akik közel voltak a politikához, vagy akik esetleg lehetnének olyanok, akik akadályozzák ezt a munkát, de alapvetően a a bürókratikus rendszer nagy részében dolgozó emberek tényleg a munkájukat szerették volna végezni.

[00:32:04]Tényleg azért, mert azt gondolták, hogy ezzel hozzájárulnak Magyarországhoz.

[00:32:07]még akár azt is elfogadhatjuk, hogy még az előző kormány alatt is.

[00:32:12]És nem gondolom, hogy jelen pillanatban azon lennének, hogy akkor most még hátráltassuk magunkat és Magyarország ne kapja meg az Európai Unió pénzét, mert az valamilyen fajta politikai előnyt jelent kinek tulajdonképpen.

[00:32:23]Ugye a kétharmados vereség után igazából még azt a fajta gondolkodást is el lehet én azt gondolom, hogy vetni, vagy legaláis Orbán Viktornak azzal kellett szembenéznie, hogy ez egyébként a mai direkt 36 cikkben is felmerült, hogy hiába gondolhatta, hogy ha elveszíti a választást, akkor a Tisza majd nem tud kormányozni, és akkor neki lehetősége van, vagy tere van visszatérni.

[00:32:48]Egy ilyen felhatalmazás után azért ennek az esélye nagyon-nagyon kicsi.

[00:32:52]És az, hogy hogy ezután még mindig lojálisak maradjanak hozzá az emberek, vagy lojálisak maradjanak egy olyan párthoz, ami jelenleg azért mégis csak kvázi haldoklik, és majd meglátjuk, hogy később mi fog történni, annak nagyon kicsi az esélye.

[00:33:06]Hosszú távon inkább a munkájukat akarják megtartani.

[00:33:10]Na nézzük, hogy még az a kérdés, ami egyrészt az önök számára is feltett kérdés meg, amelyik fölmerült a kormányinfón is, az milyen reakciót váltott ki önökből?

[00:33:41]Kampányígéret is volt.

[00:33:41]Többször elmondta Magyar Péter, hogy a harmadik országból érkező vendégmunkásoknak a beáramlását, azt meg fogja állítani a kormány.

[00:33:45]Egy június 1jei határidő volt először.

[00:33:50]pár nap késéssel született meg ez a rendelet valószínűleg gyakorlati szempontból nem oszt nem szorozát a lényeg az hogy a gyorsított eljárásban történő beáramlásukat azt nem teszik a jövőben lehetővé egyébként több mint 20 jogcímen jöhetnek el is mondta Magyar Év a kormányszóvivő egy kemény és vagy nehéz és nehezen átlátható rendszer ebben próbálnak rendet vágni önetért azzal hogy szigorítják a vendégmunkások beáramlását 93% mondja azt hogy igen, 7% azt hogy nem.

[00:34:18]És akkor nézzük a kommenteket ezzel kapcsolatban, merthogy azok is érkeznek.

[00:34:23]Érkeztek.

[00:34:23]Judit azt írja, hogy ez olyan fideszes nemzeti konzultációs kérdés.

[00:34:27]Hát ez pont egy Fidesz rendelkezésre adott jelen új kormány reakcióról van szó, de mindegy, hogy a Judit így érzi, akkor tulajdonképpen mindegy is.

[00:34:39]Erika azt írta, hogy erősen korlátozni kell, mert leviszik a minimálbért, valamint elveszik a munkát a hazai dolgozóktól.

[00:34:46]nem viszik le a minimálbért.

[00:34:46]A minimálbért azt a munkaadók és a munkáltatók egyébként a kormány közvetítésével állapítják meg, és aztán erről egy rendelkezés érkezik minden évben.

[00:34:57]Tehát semmilyen vendégmunkás sehová semmilyen minimálbért nem visz.

[00:35:02]Time azt írta, hogy szerintem örüljünk, hogyha valaki akar dolgozni.

[00:35:02]a magyar munkaerő termelékenysége alacsonyabb és drágább is.

[00:35:11]A magyar munkaerő is tud rengeteget dolgozni, inkább a gazdasági környezet, vagy a vállalati környezet határozza meg, hogy mennyire hatékony, mert mondjuk egy rosszabbul menő magyar üzletláncnál ugyanaz a 8 óra vagy még több óra hosszan munka valahogy kevesebb vállalati eredményt produkál, mint mondjuk bizonyos külföldi üzletláncoknál.

[00:35:29]miközben az ember ugyanannyit dolgozik szerencsétlen látástól vakulásig.

[00:35:33]Úgyhogy a magyar munkaerőnek a termelékenységét önmagában azt én nem kifogásolnám.

[00:35:37]Zsuzsa azt írta, hogy igen, egyetértek, így több lehetőséget kaphatnak a magyar emberek, főleg vidéken, ahol szinte semmilyen munka nincs.

[00:35:45]Ádám szerint, aki dolgozni akar, azt hagyni kell.

[00:35:49]A mi gazdaságunkat építik.

[00:35:49]Hát az egy nagy kérdés, hogy amikor külföldi alapanyagból, külföldi munkaerővel, külföldi technológiával, külföldi tőkéből és külföldi piacra készülő termékek jönnek létre Magyarországon, az mennyire segíti direktben a mi gazdaságunkat?

[00:36:05]Juliana azt írta, hogy igen, remélhetőleg ez ösztönzően fog hatni arra, hogy a kormány az át az átképzéseket és ne a munkahelyteremtést támogassa a vállalatoknál.

[00:36:12]Ez is egy nagy kérdés, ki lehet nyitni egyébként.

[00:36:17]Tamara azt írta, hogy nem tudom, ki az az észlény, aki összeállítja, kitalálja az ATV úgynevezett kérdéseit.

[00:36:21]Tamara, ezt a kérdést, ezt én tettem föl.

[00:36:25]Minden kérdés annyira primitív, mintha arra hajazna, hogy mit gondolunk, mi arról vajon jól kormányoz-e a Tisza, undorítóak vagytok.

[00:36:34]Ezt írja Tamara, és ezt egy picit magamra is veszem, nem csak a többes szám első személy miatt, mert hát én voltam ennek a kérdésnek a megfogalmazója.

[00:36:41]És azt hiszem tegnapi komment volt az, hogy a Tiszának a propagandistái vagyunk.

[00:36:46]Úgyhogy addig, amíg ugyanazt a tévét nézik, de eltérő véleményeik vannak, addig úgy gondolom, hogy olyan nagyon rosszul, hátha nem végezzük a munkánkat.

[00:36:55]Na, folytassuk azzal, hogy Sullyok Tamás államfő kire és mitől számít, illetve mitől szeretné megóvni Magyarországot.

[00:37:07]A köztársasági elnök és más független alkotmányos szervek vezetőinek tervezett leváltása alkotmányos válságot idézhet elő és érteti az alapvető alkotmányos elveket.

[00:37:16]Írta Sűok Tamás közösségi oldalán.

[00:37:16]Az államfő közölte, a velencei bizottság sürgős eljárásban vizsgálja az ügyet, munkatársai pedig készek Magyarországra utazni a helyzet feltárására.

[00:37:26]Elvárjuk az Orbán bábok távozását a pozíciókból.

[00:37:31]Mint ismeretes, Magyar Péter május 31-éig adott időt az általa korábban megnevezett közjogi méltóságoknak, köztük Slyog Tamásnak is a távozásra.

[00:37:40]Azonban a felszólításnak egyikük sem tett eleget.

[00:37:45]Ez közjogi kérdés.

[00:37:48]Magyar Éva kormány szóvivő az ATV kérdésére most azt mondta, a köztársasági elnök leváltására csak az alkotmányos rend keretei között van lehetőség.

[00:37:56]A köztársasági elnöki intézmény lényege, hogy a nemzet egységét és a közjogi stabilitást fejezze ki.

[00:38:01]Ha a bizalom helyrehozhatatlanul sérül, és az érintett nem vonja le a szükséges következtetést, akkor alkotmányos megoldásra van szükség.

[00:38:14]Vasárnap szimpátiaatüntetést tartanak a budai várban a közjogi vezetők mellett.

[00:38:19]A nefjetek elnevezésű demonstráció délután 4 órakor kezdődik.

[00:38:19]Orbán Viktor támogatásáról biztosította a kezdeményezést.

[00:38:24]Facebook oldalán azt írta, mindennek van határa.

[00:38:28]Ennek a tüntetésnek a szervezője egyébként azt írják, hogy hasonló, amit ahogy ők fogalmaznak, alkotmányos aggályokat fölvető lépésre, éppen akkor került sora, amikor Orbán Viktor volt a miniszterelnök és Baka András legfelsőbb bírónak a távozása ügyében járt el az akkori kormány.

[00:38:45]Ezt a tüntetést egyébként a korábbi budapesti fideliteszel elnök, Kuruc Dániel, valamint az újpesti fideszes Renge Zsolt hirdette meg.

[00:38:53]önmagában nincs ezzel tulajdonképpen semmi probléma, de milyen hatása lehet egy ilyen tüntetésnek, és mibe akarja ezt beilleszteni?

[00:39:03]Láthatóan beilleszteni a Fidesz?

[00:39:07]Na, ez egy jó kérdés.

[00:39:07]Ilyet kell kérdezni a nézőktől.

[00:39:09]Igen, ez egy fontos dolog, hogy hogy egyáltalán mit akar ezzel elérni a Fidesz, illetve hogy hova tudja ezt a ezt a helyzetet akár még fokozni is.

[00:39:16]Én azt gondolom, hogy ez a ez a rendezvény, és tényleg elnézést kérek a nézőktől, hogyha azt mondom, de tényleg ez egy ez egy ez egy karikatúra.

[00:39:26]Tehát nézzük meg, az a címe, hogy ne féljetek.

[00:39:26]Hát ezt túllazon, hogy nyilván ezt a kifejezést elég régóta ismerjük, de a politikába Magyar Péter hozta be.

[00:39:35]Ugye ő volt ez a Nefjetek.

[00:39:35]Ez volt a az első szlogen.

[00:39:39]Bocsás meg, Magyar Péter is egyébként élt azzal, hogy visszájára fordítottak koráb.

[00:39:43]Én ezt értem.

[00:39:43]Na de mennyire most bocsánat.

[00:39:43]Amikor 16 éven keresztül él egy ország egy olyan rezsim alatt, aminek az egyik legfontosabb velejárója vagy legfontosabb ismertetőjegye az, hogy az, hogy az, hogy mindent erőből old meg, ami az erőnek egy nyilvánvalóan lejárója, hogy a másik oldalon egy megtörést eredményez az ember személyiségében, karrierében, tartásában, bármiében.

[00:40:06]Tehát egy félelemérzet alakul ki.

[00:40:06]Ezzel szemben a magyar lakosság kétharmaddas elsöprő többségel őket elzavarja, és utána ők mondják ugyanazt, hogy ne mintha tehát ez egy ilyen teljesen kifordított ostopológika, nem tudom máshogyan fogalmazni.

[00:40:18]És a rendezvényt Orbán Viktor, aki azt mondta, hogy bármikor és ugye azt mondták, hogy a a a harcos Orbán Viktor már sokszor visszajött ellenzékből, és megint alpra fognak állni, de még a parlamentbe se jt be.

[00:40:32]Orbán Viktor támogatja, tehát azt írta ki a F, támogatja, nem megy el a rendezvényre, nem veszészt a rendez támogatja.

[00:40:40]Hát ilyenkor azt kell, az élére állok, hát milyen milyen vezér az, aki hátulról támogatja?

[00:40:44]Bár ő azt mondta, hogy ő szívesen lesz szertáros és nem tudom, hogy ilyen funkció van-e a vennyigében.

[00:40:48]Szóval, hogy a lényegre térjek, azt gondolom, hogy ez a rendezvény nem csak azért, mert szerintem csufosan kevesen lesznek, hanem önmagában az, hogy hogy hogy ilyen keretek közé rakták.

[00:41:00]Ez egy ilyen, ma már mondtam ezt, ez a Fidesz saját hangának hangjának a keresésének egy ilyen nagyon szánalas próbálkozása.

[00:41:08]Leszter, de közben konzekvensebb, mint a mai tüntetés.

[00:41:11]Tehát abban egyetértek, hogy ez a saját hangnak a keresése.

[00:41:11]De igazából eszünkbe juthat a védvonal, amit múlt heti hír, már egy kicsit túlléptünk rajta, de hogy tulajdonképpen ugye most ez egy ilyen kommunikációs elem, hogy a tiszások nagyon agresszívek, bántják és támadják a fideszeseket és akkor ugye nekik fel kell állniuk.

[00:41:31]Itt itt jön a visszafordítása, ne féljetek.

[00:41:35]Én azt gondolom, hogy ez ilyen szempontból ez a megvédjük, de ez 16 éven keresztül ez volt.

[00:41:38]Mindig valamit megvédtek.

[00:41:41]Persze, de hogy most ugye magukat kell megvédeni és ő közösségnek ez én azt gondolom, hogy lehet egy jobban összekovácsoló eleme, vagy megint csak egy olyan helyzetről beszélünk, ami manipuláció, nyilvánvalóan érzelmeknek a a manipulációja, de egy ilyen közös vagy együttes félelem valaki mástól, aki minket megtámad, és egy összekapaszkodás, hogy mi akkor márpedig egymásban és egymásért bármit megteszünk.

[00:42:06]egyébként lehet, hogy egy jobban működő történet, mintogy kicsit szélsőségesebb tüntetést rendezni a a migráció spaktum ellen, amit ugye nem köttettek meg.

[00:42:20]Tehát ilyen szempontból én azt gondolom, hogy ez az útkeresésben lehet, hogy egy hatékonyabb történet, vagy legalábbis itt már legalább látunk egy ilyen folytatólagosságot, és nem csak ilyen össze-vissza kapkodást, talán működőképes lett.

[00:42:32]De közben meg megint csak is abban egyetértek ez a műsor elején hangzott el, hogy hogy azért azt nem látom jönni, hogy Sullyog Tamás lesz az az ember, vagy Sulog Tamásnak a személye, akiért hát ezrek és 100zrek vagy 100rek jelennek meg az utcán.

[00:42:45]Ami már csak azért is érdekes, mert Sulyak Tamásnak a az elnöksége vagy a karaktere annyira és elnézést, sokan elsütötték, mert súlytalan volt egészen addig, amíg Magyar Pétert meg nem választották és gyakorlatilag reflektorfényt világított rá, hogy akkor ő az, akit le fogunk váltani.

[00:43:06]És nagyon úgy tűnik, hogy egyrészt azóta megtalálta a szerepét, meg tud ellentmondani, mondjuk Orbán Viktornak, meg itt nagyon érdekes új képességei vannak.

[00:43:16]Másrészt meg most áll ellen először, tehát hogy most látjuk azt, hogy ő Karakán kiáll valamiért.

[00:43:26]Akkor szerinted nem lesznek sokan?

[00:43:26]Eszter szerint se lesznek sokan, polgármester úr nem lesznek sokan.

[00:43:29]Ezt te én visszatérve az erejére, mert egyszer már körbejártuk ezt a témát.

[00:43:34]Ezek ilyen pótcselekvések.

[00:43:39]Lehet, hogy egy picit összetart egy bizonyű szavazótábor, de ennek maximum az az oka, hogy megpróbálja a saját magát még életbe tartani.

[00:43:45]A Fideszt nem vette még mindig tudomásul, hogy hihetetlen vereséget szenvedett, és az építkezés az nem ez.

[00:43:52]Az építkezés egészen más, ha egyáltalán még gondolkodik jövőben.

[00:43:57]Én ugye voltam Vesztes pártnak is a tagja, meg láttam egy csomó mindent az elmúlt időszakban.

[00:44:02]Ez biztos, hogy nem nem visz előre, ha az a szándék, hogy építkezzenek újra.

[00:44:06]Ezt nyilván nekik kell eldönteni, de én egy ilyen pótcselekvésnek tartom.

[00:44:11]Valamit csinálni kell, valamit mondani kell.

[00:44:15]Én azt hiszem, hogy a jogi alapját meg fogják teremteni a köztársaság elnök leváltásának.

[00:44:18]Lehet, hogy elegánsabb lett volna fölállni.

[00:44:23]Ez nem az én döntésem az övé.

[00:44:27]Hogy aztán emögött van-e politikai hátszél, vagy nincs, azt nem tudhatjuk.

[00:44:31]hogy kapott-e arra feladatot, hogy ő még tartsa a frontot, mert azért sok minden van a kezében, ameddig ott van.

[00:44:36]De de azt hiszem, hogy hogy a maga ez a módszer, ez a technika, ez ez kifutott, tehát ennek most nincs itt az ideje.

[00:44:48]Lehet, hogy egy három négy-öt év múlva ki tudja, hogy hogy alakul az élet, újra elő lehet majd mozgatni az embereket.

[00:44:53]Most szerintem nem 3-1 oda.

[00:44:56]Szerintem azért olyan képek lesznek, amin tekintélyesnek tűnő vagy feltüntethető tömeg lesz jelenten.

[00:45:01]Nyilván ott is attól is függ, hogy mekkora a tér tehát itt sok minden van.

[00:45:05]Képeket készíteni mindenféle.

[00:45:05]De most nem manipuláció.

[00:45:11]Nem ne ne ne nem ne azt azt megy azt 30 emberből is lehet, hanem hogy abból a szögből olyan kameraképpen mindent lehet.

[00:45:19]Na mindegy, úgyis meglátjuk majd.

[00:45:19]Galgóci Eszternek, Gémesi Györgynek, Komlódi Gábornak köszönöm.

[00:45:22]Örülök, hogy itt voltatok.

[00:45:22]Önöknek köszönöm szépen a mai estén, illetve az egész héten áttartó figyelmet.

[00:45:26]Vigyázzanak egymásra és magukra is.

[00:45:30]Jó éjszakát, viszontlátásra.