ATV Magyarország 48:26

Aranykonvoj-ügy: gyanúsítottként hallgatták ki Hajdu János volt TEK-vezért // AKTUÁL 2026.06.29.

aranykonvojköltségvetéskormányváltásparlamentválasztási rendszerközélet
Irányultság: LiberálisKötődés: Független
Aranykonvoj-ügy: gyanúsítottként hallgatták ki Hajdu János volt TEK-vezért // AKTUÁL 2026.06.29.
tl;dr
  • A TEK volt vezetőjét, Hajdu Jánost jogellenes fogvatartással gyanúsítják, miután embertelen körülmények között tartottak fogva egy legális ukrán pénzszállítmány kísérőit.
  • Orbán Viktor politikai leszámolásként értékeli a gyanúsítást, és példaképnek nevezte Hajdut, miközben a műsor vendégei szerint az akció egyszerű útonállás volt.
  • Ha Hajdu János feltáró vallomást tesz, az megalapozhatja felettesei felelősségét is, de a vendégek szerint nem valószínű, hogy „énekelni" fog.
  • Egy kiszivárgott dokumentum szerint Orbán Viktort nem tanúként, hanem gyanúsítottként kellene meghallgatni, mivel a nyomozás szerint potenciális elkövető.
  • A TISZA-kormány első 50 napjában a költségvetési hiány az uniós források ellenére is 7% körül alakul, amit az előző kormányzat elhallgatott költségei okoznak.
  • A magas hiány ellenére erős a forint és a befektetői bizalom, ami a vendégek szerint a politikai stabilitásnak és az új kormány iránti nemzetközi bizalomnak köszönhető.
  • A parlamenti kultúra érezhetően változik: a levezető elnökök nem bábuk, hanem kulturált eszközökkel tartanak rendet, és érdemi szakmai viták zajlanak.
  • A nézői szavazás alapján a válaszadók 83%-a támogatná a közvetlen köztársaságielnök-választást, bár a kommentelők véleménye megosztott a részletekről.
Részletes összefoglaló megjelenítése

Aranykonvoj-ügy: Hajdu János gyanúsítotti kihallgatása

A Fővárosi Nyomozóügyészség hétrendbeli, sértettek sanyargatásával elkövetett jogellenes fogvatartás bűntettével gyanúsította meg Hajdu Jánost, a Terrorelhárítási Központ (TEK) volt vezetőjét. Az ügy előzménye, hogy a TEK március 5-én az M0-ás autóúton megállított egy ukrán pénzszállító konvojt, annak ellenére, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pár órával korábban Hegyeshalomnál mindent rendben talált náluk.

Az elfogás körülményei

A műsorban elhangzottak szerint az ukrán pénzszállítókat a TEK munkatársai az autóúton megállították, szemüket eltakarták, kezüket hátrabilincselték, majd hosszú órákon át fogva tartották őket – anélkül, hogy bármivel is meggyanúsították volna őket. A fogvatartás körülményei embertelenek voltak: az ukrán állampolgárok fejére olyan zsákot húztak, amelyen a szemeknél lévő nyílást hátrafordították, így teljes sötétségben, hátrabilincselt kézzel tartották őket fogva. Az egyik fogvatartott cukorbeteg volt, aki sokkos állapotba került. A beszámolók szerint a tiltakozása ellenére beadtak neki valamilyen szert, amitől sokkot kapott, és csak ezt követően hívtak hozzá orvost.

A vendégek hangsúlyozták, hogy az ukrán szállítmány nem lopott pénz volt, hanem teljesen legális művelet: az ukrán állam az utóbbi időszakban rendszeresen, hivatalos csatornákon keresztül szállított készpénzt Magyarországon keresztül ukrán bankok részére. Hasonló műveleteket egyébként az Egyesült Államokban és más országokban is végeznek.

„Nem rabolták ki a kaszinót Bécsben, hanem készpénzzel látta el a raiffeisenen keresztül az ukrán bankot." – Szalma Botond *

Orbán Viktor reakciója

Orbán Viktor közleményben reagált a gyanúsításra, amelyben politikai leszámolásról írt. A volt miniszterelnök szerint a háború kitörése óta több ezer milliárd forint értékű valuta és arany áramlott keresztül Ukrajnából és Ukrajnába Magyarországon, az ukrán titkosszolgálat és ukrán katonák közreműködésével. Állítása szerint a magyar hatóságok ennek "véget vetettek", és minden "rendes országban ezért kitüntetés és elismerés járna". Orbán Viktor Hajdu Jánost példaképnek nevezte, és kijelentette: „Kiállunk melletted, tábornok úr!"

A műsor vendégei rámutattak az ellentmondásra: ha az akció valóban jogszerű volt, akkor miért nem gyanúsították meg az ukrán szállítmányozókat semmivel, miért utasították ki őket az országból, és az akkori Orbán-kormány miért adta vissza a lefoglalt szállítmányt?

„Az előző kormány, Orbán úr utasítására útonállást követett el. (...) Utána zsarolták Ukrajnát a gázzal, hogy addig nem lesz, amíg nincs megnyitva a gáz, addig ez nem lesz visszaadva. Ez egy szimpla útonállás volt." – Zeke László *

A lehetséges jogi következmények

A beszélgetés során felmerült, hogy a bűncselekmény akár terrorcselekménynek vagy választási csalásnak is minősülhet, amennyiben bizonyítható, hogy az akció egy tudatosan felépített kampányelem része volt a választások befolyásolására. A vendégek emlékeztettek arra, hogy Orbán Viktor az akció napján nyilvánosan arról beszélt, hogy "nem alkudozással, nem megegyezéssel rendezzük a kérdést, hanem erővel", ami utólag a konvojügy előrejelzésének tűnik.

Az ügyvéd vendég szerint Hajdu János esetében a büntetési tétel akár 5-15 év is lehet. Kérdés, hogy Hajdu János tesz-e olyan vallomást, amely további személyek – akár a volt miniszterelnök – felelősségét is megalapozhatja.

„Nyomatékos enyhítő körülmény az őszinte, beismerő, feltáró, saját bűnösségre is kiterjedő vallomás, amely egyébként a komolyabb elkövetővel szemben bizonyításra alkalmas adatot szolgáltat." – Zeke László *

A vendégek szkeptikusak azzal kapcsolatban, hogy Hajdu János "énekelni" fog-e feletteseire. Szalma Botond szerint ő egy "kemény katonagyerek", várhatóan nem ő lesz az első, aki megszólal – de a Fideszben mások már elkezdtek "énekelni".

A kiszivárgott ügyészségi dokumentum

A 444-hez múlt héten eljutott egy állítólagos ügyészségi dokumentum, amely arról szól, hogy Orbán Viktort nem tanúként, hanem gyanúsítottként kellene meghallgatni. Zeke László elmagyarázta: tanúként valakit akkor lehet meghallgatni, ha nem merül fel vele szemben gyanú. Ha viszont a nyomozó ügyész úgy ítéli meg, hogy az illető potenciális gyanúsított, akkor törvényellenes lenne tanúként meghallgatni – még akkor is, ha a gyakorlatban korábban sokszor ez történt.

„Gyanúsítottként nem köteles még csak igazat mondani sem. (...) Tanúként viszont igen, ha az igazmondás kötelezettségét megszegi, az önmagában is bűncselekmény." – Zeke László *

A NAV-jelentések ellentmondása

A műsorban felidézték, hogy a NAV munkatársai többször jelezték: nem gyanúsítanak senkit, és nem találtak semmi kifogásolhatót. Kérték a bilincsek levételét is, de a TEK ezt megtagadta. A jogszabályi környezet is utólag alakult: az akció után hozták meg azokat a jogszabályokat, amelyek lehetővé tették volna a szállítmány megtartását – a vendégek szerint ez jogállamban elképzelhetetlen, visszamenőleges hatályú jogalkotásnak minősül.

A TISZA-kormány első 50 napja: mérleg és gazdasági kihívások

Az államháztartási hiány

A miniszterelnök napirend előtti parlamenti felszólalásában értékelte kormánya első 50 napját. Magyar Péter szerint az uniós források hazahozatala nélkül a költségvetési hiány a GDP 8,3%-a lenne. A kormányfő úgy fogalmazott: az előző kabinet pontosan tudta, hogy "több ezer milliárd forint elhallgatott költséget" hagynak a következő kormányra. A források hazahozatalával is 7% körüli hiány várható, ami a duplája az eredetileg tervezettnek.

A helyzetet súlyosbítja, hogy a korrupciós károk becsült mértéke – Bíró Ferenc integritáshatósági vezető konzervatív becslése szerint – eléri a 60 000 milliárd forintot, ami a jelenlegi költségvetési helyzet törvényszerű következménye.

Gulyás Gergely fideszes képviselő a parlamenti vitában arról beszélt, hogy a Fidesz-kormányoknak számtalan eredménye volt: nőtt az átlagbér, csökkent a szegénység. Ők is hazahozták volna az uniós forrásokat, de nem "Brüsszel zsarolásának teljesítésével", hanem a hétéves uniós költségvetés vétójával.

Gyeri Mercedes felhívta a figyelmet, hogy a helyreállítási alapot augusztus 31-ig el kellene költeni, így a blokkolási taktikával ezt a pénzt biztosan elvesztették volna. Ráadásul a korábbi vétófenyegetésnél is az utolsó pillanatban elálltak tőle, és minden korábbi esetben "lenyomták Orbán Viktort".

Ellentmondásos gazdasági mutatók

A beszélgetés során rámutattak egy érdekes jelenségre: miközben a költségvetési hiány kiugróan magas, a forint erős, a kötvénypiacokon jól áll Magyarország, és olcsóbban tudják finanszírozni az államot, mint korábban. Ez a vendégek szerint a befektetői bizalomnak, a választások utáni politikai stabilitásnak és az új kormány iránti nemzetközi eufóriának köszönhető. Ugyanakkor a nemzetközi hitelminősítők továbbra sem minősítik fel Magyarországot, és a túlzottdeficit-eljárás is fennáll.

Pénzszórás helyett tudatosság

A vendégek egyetértettek abban, hogy a jelenlegi kormányzati kommunikációban és a választói elvárásokban alapvető változás érzékelhető: míg korábban az azonnali pénzszórást (mint a 2002-es Medgyessy-féle 100 napos program 50%-os közalkalmazotti béremelése) díjazta a közönség, most sokkal tudatosabbak a választópolgárok. Elfogadják, hogy a komoly döntések előkészítése időbe telik, és hogy a kormány nem azonnali osztogatással, hanem strukturális reformokkal kezdi a munkáját.

„Sokkal tudatosabb a magyar polgár, és nekem ez egy óriási nagy megkönnyebbülés. (...) Az emberek felnőttebb módon, felelősebb módon polgárként viszonyulnak a mostani viszonyokhoz." – Zeke László *

Németh Balázs fideszes értékelése

Németh Balázs fideszes képviselő szerint az elmúlt 50 napban önkényuralom épül. Kritikái között szerepelt:
- Visszamenőleges hatályú alkotmánymódosítás Orbán Viktor "kiiktatására" (a miniszterelnöki mandátum 8 évben korlátozása)
- Magyarország lemondott semlegességéről az orosz–ukrán háborúban
- Szűkítették a kis- és középvállalkozások kedvezményes hitelfelvételi lehetőségeit
- Eltörölték az üzemanyagok "védett árát"

A vendégek megjegyezték, hogy az üzemanyagár az intézkedés eltörlése óta egyébként olcsóbb lett, a kedvezményes hitelek szűkítése pedig észszerű lépés volt, mivel azok egy része valójában állampapír-vásárlások finanszírozására szolgált, amit végső soron az adófizetők fizettek meg.

A TISZA-kormány eredményei Magyar Péter szerint

A miniszterelnök felsorolásában szerepelt:
- 6000 milliárd forint uniós pénz hazahozataláról született megállapodás
- Alacsony infláció, ötéves csúcson a forint
- Tisztító tűzművelet néven korrupcióellenes intézkedéscsomag
- Nemzeti Vagyonvisszaszerzési Hivatal felállítása
- A miniszterelnöki mandátum 8 évben korlátozása
- Önálló oktatási, egészségügyi, környezetvédelmi és vidékfejlesztési minisztériumok létrehozása

Zeke László példátlannak nevezte a tempót: másfél nap alatt megalakult a kormány, alkotmánymódosításon vannak túl, hivatalokat állítottak fel – mindezt úgy, hogy sok képviselőnek még irodája sincs, fizetést és költségtérítést sem kaptak.

Gyeri Mercedes ugyanakkor rámutatott, hogy a mindennapi életet közvetlenül befolyásoló intézkedések (adócsökkentés, KATA-reform, pedagógusbérek) még váratnak magukra. A választók türelme azonban kitart, mert hitelesebbnek látják a gondos előkészítést, mint korábban a pár nap alatt átgondolatlanul bevezetett megszorításokat.

Parlamenti kultúra és az első konfliktusok: a mikrofon lekapcsolása

Forsthofer Ágnes és Magyar Péter összetűzése

A parlamenti ülésen Forsthofer Ágnes házelnök interpellációs válasz közben lekapcsolta Magyar Péter miniszterelnök mikrofonját, mert a házszabályra hivatkozva úgy ítélte meg, hogy a kormányfő eltér a tárgytól (Torockai László interpellációjára válaszolt). Magyar Péter nem hagyta abba a beszédet, mire az elnök elvette tőle a szót.

Később, amikor már nem Forsthofer Ágnes elnökölt, Magyar Péter jelezte: a házszabály szerint a tárgytól való eltérés tilalma az interpelláló képviselőre vonatkozik, nem a válaszoló miniszterre.

A vendégek egyetértettek abban, hogy az eset mindenképpen pozitív fejlemény: azt mutatja, hogy a parlamentben valódi munka folyik, a levezető elnökök nem bábuként funkcionálnak, hanem kulturált eszközökkel próbálnak rendet tartani. Nincsenek többmilliós büntetések, nincs sértegetés – ehelyett egy normális, demokratikus vitakultúra körvonalai látszanak.

„Nem bábként dolgozik. (...) Azt meri mondani a levezető elnök valakinek, aki szerinte szabálytalan volt, hogy elnézést, megvonom a szót. Nem kiabált vele, nem sértegette, halál kulturáltan kikapcsolta a mikrofonját és nem büntette meg 8 millió forintra." – Szalma Botond *

Változó parlamenti dinamika

A beszélgetés résztvevői kiemelték, hogy a parlamenti közvetítés a legnézettebb műsorok közé került – soha nem gondolták volna, hogy ez megtörténhet. A TISZA képviselői között 14 pedagógus és 40 orvos van, akik szakmai tapasztalatukkal érdemben járulnak hozzá a vitákhoz. Az oktatási kérdésekben felszólaló képviselők szakmailag megalapozott, értelmes hozzászólásokat tesznek, szemben a korábbi évek bábparlamentjével.

Közvélemény-kutatás a műsorban: legyen-e közvetlen köztársasági elnökválasztás?

A műsor során az ATV nézői szavazhattak arról, hogy támogatnák-e, ha a köztársasági elnököt közvetlenül az emberek választanák. Az eredmény stabilan 83% igen és 17% nem volt az adás teljes ideje alatt.

A beolvasott kommentek között változatos vélemények jelentek meg:
- Volt, aki támogatná, de csak akkor, ha az alkotmány pontosan szabályozza, és népszavazás hagyja jóvá
- Többen úgy vélték, hogy a jelölt ne kapcsolódjon politikai csoportosuláshoz (amit a kommentelő maga is "felejtősnek" tartott)
- Valaki jelezte: a parlamentáris demokrácia nem elnöki rendszer, így nem támogatja
- Egy hozzászóló szerint előszűrés után, csak méltó jelöltekből lehetne választani
- Tévesen azt is írta valaki, hogy "korábban is így volt" – a műsorvezető helyesbített: Magyarországon soha nem volt közvetlen köztársasági elnökválasztás

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • "kivér lennék a kiképzett" – Szalma Botond beszélgetés közbeni félmondata, a szövegkörnyezetből nem rekonstruálható pontosan, valószínűleg elharapott mondat.
  • "a választási csalási része a történetnek, hiszen ez egy felépített kampányrésze lehet, legalábbis így tűnik azokból a elemekből, amit ugye itt már sokan elemezgettek" – a mondat vége enyhén töredezett, de a lényeg érthető.
  • "19 nem nem 98-ban, bocsánat 2002-ben" – elszólás, a beszélő javította magát.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:04]Ön szeretné, hogy az emberek közvetlenül válasszanak köztársasági elnököt?

[00:00:04]Igen vagy nem lehet szavazni?

[00:00:08]Kíváncsi vagyok én is.

[00:00:08]Az eredményre direkt nem néztem meg előre.

[00:00:12]A kommenteket viszont igen, mert ehhez a témához is vártuk a hozzászólásaikat, és azok közül válogattam, be fogjuk majd mutatni és beszélünk is majd erről a témáról, de van itt még más is.

[00:00:19]Mutatom, hogy kikel, és hogy miről lesz szó.

[00:00:22]Hétrendbeli a sértett sanyargatásával elkövetett jogellenes fogvatartás büntettével gyanúsította meg Hajdú Jánost a fővárosi nyomozóügyészség.

[00:00:31]A tech volt vezetőjének az aranykonvoyügy miatt kell felelnie.

[00:00:36]Az előző kormány annyira túlköltekezett, hogy az EUs források nélkül 8% lenne az államháztartási hiány.

[00:00:40]Mondta a miniszterelnök.

[00:00:45]Magyar Péter jelentős lépéseket sorolt a kormány első 50 napjáról.

[00:00:49]Német Balázs fideszes képviselő szerint önkényúalom épül.

[00:00:53]Forstofer Ágnes egy interpellációs válaszközben elvette a szót Magyar Pétertől, aki szerint ez a lépés nem volt jogszerű.

[00:01:02]Ma esti vendégeink: Gyeri Mercedes a HVG újság írója, Szalma Botond az MMN alelnöke és Zeke László ügyvéd.

[00:01:17]Ez az Aktuál a stúdióban Bodac Balázs.

[00:01:23]Ön szeretné, hogy az emberek közvetlenül válasszak köztársasági elnököt.

[00:01:23]Nézzük a szavazást, hol tart most.

[00:01:27]Majd még visszatérünk ráadás közben.

[00:01:27]82% azt mondja, hogy igen, 18% pedig azt, hogy nem.

[00:01:31]Köszöntöm önöket otthon, vendégeimet pedig itt a stúdióban.

[00:01:35]Sziasztok, örülök, hogy eljöttetek hozzánk.

[00:01:38]Nézzük is rögtön azt a hírt, ami nemrégiben jelent meg.

[00:01:41]És egy érdekes fordulat az aranykonvoy ügyben.

[00:01:48]Gyanúsítottként hallgatták ki Hajdú Jánost a fővárosi nyomozóügyészség szerint hétrendbeli a sértettek sanyargatásával elkövetett jogellenes fogvatartás büntettét követte el.

[00:01:56]A TEG korábbi főigazgatójának az aranykonvoy ügyében kell tisztáznia magát.

[00:02:01]Az ukrán pénzszállítókat március 5-én állította meg az M0-ás autóúton a terrorelhárítási Központ, annak ellenére, hogy az adóhatóság pár órával korábban hegyes halomnál még mindent rendben talált náluk.

[00:02:15]Az ukránok szemét a tekesek eltakarták, kezüket hátrabilincselték, majd fogva tartották őket, miközben nem gyanúsították meg őket semmivel.

[00:02:19]Hajdú János a műveletet személyesen felügyelte, de egy állítólagos ügyészségi dokumentum szerint Orbán Viktor meghallgatása is szükséges az ügyben.

[00:02:31]Reagát a miniszterelnök tudjuk mutatni.

[00:02:37]Azt írja Orbán Viktor.

[00:02:37]És ez az egészet fel fogom olvasni, lehet, hogy egy fél perc is elmegy rá.

[00:02:40]Elindult a Tiszán politikai leszámolás a miniszterelnök utasítására.

[00:02:44]Eljárást indítottak Hajdújános tábornok a tkorábbi parancsnoka ellen a háború kiterése óta Ukrajnába, és Ukrajnából több 1000 milliárd Ft értékű valuta is arany áramlott keresztül az ukrán titkos szolgálat és az ukrán katonák közreműködésével Magyarországon.

[00:02:56]A magyar hatóságok ennek véget vetettek és a TEG közreműködésével elfogtak egy ukrán szállítmányt.

[00:03:04]Minden rendes országban ezért kitüntetés és elismerés járt a Magyarországon hatósági zaklatás.

[00:03:08]A mostani magyar kormány az ukránok érdekében jár el.

[00:03:12]Hajdú János minden hazáját szerető ember számára példakép.

[00:03:17]Kiállunk melletted tábornok úr.

[00:03:17]Ezt írted Orbán Viktor.

[00:03:17]Vannak itt érdekes, csak illetve csak érdekes dolgok vannak benne.

[00:03:21]Az hogyha itt több 1zer milliárdot szállítottak keresztül ennek a ö magyar hatóságok véget vetettek, miért?

[00:03:28]Nincs benne, hogy jogszerűtlen lett volna szállítás.

[00:03:32]a közreműködésével elfogták az ukrán szállítmányt, aztán az ukrán pénzszállítókat nem gyanúsították meg semmivel, kiutasították őket az országból, és még az Orbánkormány adta vissza a lefoglalt szállítmányt az ukránoknak.

[00:03:44]Ezek után nagyon érdekes ez a közlemény.

[00:03:44]Mit gondoltak erről?

[00:03:50]Sima útonállás.

[00:03:50]Melyik pont?

[00:03:52]Ezt ezt így lehet lefordítani egyszerű hétköznapi nyelvre.

[00:03:52]Ugye felvetődött már akár még a terrorcselekmény is más egyéb dolgok ebben a témában.

[00:03:57]ebben a témakörben.

[00:04:01]Az viszont biztos, hogy ezek a lényeges tényállási elemek, hogy jogellenes lett volna a szállítás, vagy bűncselekményt követtek volna el, és ha igen, akkor miért vannak elengedve?

[00:04:09]Miért nincsenek ö letartóztatásban?

[00:04:15]Miért nem hallgatják meg őket?

[00:04:15]A bűnjelet miért adja vissza még az Orbán kormányoknak?

[00:04:18]Ez ez nagyon-nagyon sok seből vérző dolog.

[00:04:23]És hát nyilván a a helyszínen tartózkodó parancsnok, aki vezeti ezt az akciót, én szerintem teljesen meggondolatlanul, hát az most óriási nagy bajban van.

[00:04:32]És hogy ő most fog-e valamit mondani arra, hogy ő ezt magától találta ki ezt a butaságot, vagy ezt mondta neki valaki, esetleg éppen Orbán Viktor, az majd ezután fog kiderülni.

[00:04:44]A sértettek sanyargatásával elkövetett jogtalan fogvatartás, ez szerepel az ügyészségi dokumentumban.

[00:04:49]olyan kámzsát húztak a fejükre, tud amiben a bankrablós filmekben majd ki van vágva a szemük, csak meg volt fordítva, hogy sötétbe legyenek hátrabilincselt kézzel tanút.

[00:04:56]Ennek ellenére így tartották őket hosszú órák kő évig terjedő szabadság büntetett alap úgy, hogy mielőtt a tech megállította volna őket az M0-áson, előtt amikor beléptek a határon, a NAV mindent rendben talált náluk, átvizsgálták a kocsijukat, nem volt náluk fegyver, teljesen bevett gyakorlat volt.

[00:05:13]hogy magyar egyébként nerközeli cég szállította ezeket az ukrán pénzeket, vagy éppen a rendőrség biztosította.

[00:05:20]Hát én én Orbán úr tudnék rögtön reflektárni.

[00:05:24]Orbán azt mondta, hogy a miniszterelnök utasítására ez meg ez meg ez történt.

[00:05:29]Szerintem meg az előző miniszterk utasítására útonállást követtek el.

[00:05:33]A terrorcserekmény meg akkor követtek el, te ezt jógként jobban tudod, hogyha ezzel utána zsaroltak egy államot, már pedig zsarolták Ukrajnát a gázzal, hogy addig nem lesz, amíg nincs megéítva a gáz, addig ez nem lesz visszaadva.

[00:05:45]Ez egy szimpla utonállás volt.

[00:05:45]És hogyha Hajdúr ehhez asszisztált, és amikor te elmondtál, ez megtörtént, hogy nyolcan keresztül megbilincselve voltak ezek az emberek.

[00:05:52]Ha tényleg terroristák lettek volna, vagy tényleg pedofilok lettek volna, vagy anyagyilkosok, azért ez felháborító.

[00:05:59]És mivel ez a ez egy úriember egy tábornok volt, tehát neki tökéletesen kellett tudni, hogy mit cselekszet és milyen parancsot ad, mert ő felett azért a csapatért.

[00:06:06]Tehát mivel ő felett minden most ne játssza a szűz gyereket, Orbán úr meg azért ne játsza, mert az ő testörült az a bácsika, akiből csinált egy dandár tábornokot, vagy nem tudom kicsodát.

[00:06:14]Tehát most ne csináljunk úgy, hogy egy útonállást, amivel utána zsaroltuk a szomszédállamot és hazudoztunk a magyar embereknek, azt most szegény szerencsé áttjuk a másik színpadra, és ez a csúnya magyar Péter meg az ügyészség eljárást indított.

[00:06:26]A katonai ügyészeknek meg az ügyészeknek, meg a nyomózi ügyéseknek az a dolguk, hogy nyomozzanak.

[00:06:33]És teljesen mintogy ki van a háta mögött egy miniszterelnök, egy takarítónni, hogy a Tech volt parancsnoka, és hogy a bűncselekményt követett el, kapják el és sitteljék le.

[00:06:41]Ennyi.

[00:06:41]Mercedéz.

[00:06:41]Én továbbra is arra lennék kíváncsi, hogy mi volt ezzel a cél, mert ezért nyilván látszott az, hogy hogy ugyeesen arra próbáltak akkor utalni, hogy az a pénz az valahogy a Tiszához fog kerülni.

[00:06:53]De hogy ez már akkor is mindenki számára hihetetlen volt, és már akkor is látszott, hogy ez semmit nem fog eldönteni a választáson, tehát hogy az egész akciónak mi volt a célja.

[00:07:01]És nyilván ugye az volt a terv, hogy ha megnyerik a választást, akkor elsimítják, hogyha nem nyerik meg a választást, akkor meg majd mit tudom én, visszaadják a pénzt, és akkor szintén elsimítják, ami megint csak egy ilyen taktikai hiba volt.

[00:07:14]És én azért nem értem már az első pillanattól, hogy nem hozott semmit ellenben nagyon veszélyes volt, ami most be is be is bizonyosodott, hogy azért vihet, vagy hát azt is írja a miniszterelnök volt miniszterelnök Orbán Viktor azt is írja, hogy normális esetben egy ilyen művelet parancsnokának kitüntetés járna.

[00:07:34]Miért nem adtak akkor neki kitüntetést?

[00:07:34]Tehát volt még volt még volt, tehát volt még több mint egy hónap a választási, tehát azonnal is ki lehetett volna tüntetni.

[00:07:41]Ott azért még 40-et aludni kellett a választás.

[00:07:46]Ásul nem tudom, hogy Orbán úr emlékszik-e rá, de az N plus akció volt, amit az ukránok végrehajtottak és az N10-nél nagyobb szám.

[00:07:50]Tehát tudtunk róla, a titkosszolgat is tudott róla, a NAV is tudott róla, a tek is tudott róla, minister is tudott róla, teljesen hivatalosan.

[00:07:57]Ez nem egy ez nem egy lopott pénz volt.

[00:08:02]A nem raboltá ki a kaszinót Bécsbe, hanem kész pénzzel látta el a Rajfezenen keresztül az ukrán bankot.

[00:08:06]És van egy rossz hírem, ugyanezt megcsinálják az Amerikai Egyesült Államokban is, Magyarországon is, meg Zimbabwéban is.

[00:08:13]Tehát semmilyen exra cselekmény nem történt.

[00:08:13]Útonállást követtünk el, haudtunk az embereknek, becsaptuk a választókat és feleslegesen szórakoztunk egy szongszéd háborúban álló állammal.

[00:08:22]Ennyi történt.

[00:08:25]Most ugye bizonyos fajta összefüggéseket sejtett az, hogy az információs hivatal, az alkotmányvédelmi hivatal, a legfőbb ügyészség, a NAV és a tech koordinált akciója volt, amibe én nem nagyon értek az ilyen különböző szervezeti struktúrákhoz, de hogyha ilyen nagy volumenű szervek koordinátakciót folytatnak, akkor kell, hogy legyen egy koordinátor.

[00:08:43]Máskülönben nem tudna működni.

[00:08:47]Legalább utasítás szintjén, vagy a szándékcél, vagy vagy egy egy célszemlélettel, de valahogy kell, hogy legyen egy koordináció.

[00:08:55]Orbán Viktort ugye sokan nem értjük, de én talán valamit érteni vélek a stílusból legalábbis.

[00:08:59]Tehát ő sokat emlegeti korábban is, meg most is ezt a ezt a betyár dolgot, ezt a betyáros kurucos mentalitást.

[00:09:03]Tehát ha már útonállásról beszélünk, tehát ez ilyen Rózsa típusú dolog ez.

[00:09:12]Hát Sándort is lehet most kulturuszt építeni rá, és lehet őt tisztelni, de hát mégis csak egy betyár volt, aki aki bűnöző volt, bűncselekményeket követett.

[00:09:20]De te voltál katona?

[00:09:22]Nem voltam katona.

[00:09:22]Viszont jártam né viszont jártam négy évig katolikus fiú gimibe, úgyhogy szerintem a szerintem az azért az elég sok minden kivér lennék a kiképzett, de most nem is erről beszélgetünk.

[00:09:31]Tökéletes volt, amit mondtál, azért kérdeztem.

[00:09:33]Tehát aki volt katona, vagy aki egy fegyveres testületnél, vagy bármilyen, hogy úgy mondjam, testületnél volt, ahol parancsuralmi rendszer van, az tudja, hogy bármi van, kell lenni egy fejnek, aki kiadja az utasításokat mindenkinek, aki koordinál a NAVnak, megmondja, mi lesz, a megfelelő parancsnoknak, és azok elvégzik a saját munkájukat.

[00:09:48]Itt a navosok többször jelezték, ha igaz, hogy nem gyanúsítanak senkit, és nincsen semmi bajuk ezzel az egésszel, és kérik, hogy vegyék le a bilincseket.

[00:09:56]Na most nem vették le az emberekre a bilincseket.

[00:10:00]Tehát ez embertelen dolog valakit csukjába tartani, mint a kivégzés előtt egy izét bárkit és hátrabilincselt kézzel tartani, úgyhogy a vécre nem engedik ki.

[00:10:11]Ráadásul bármiféle gyanúsítás nélkül.

[00:10:11]Ez az egészen elképesztő történetben.

[00:10:11]Tehát még ott volt egy cukorbeteg talán.

[00:10:15]Igen, aki egyébként sokkot is, és akkor hívtak hozzá, mert hogy valamilyen szert beadtak nekem, amit ő sokos állapotba került.

[00:10:23]Nem volt a helyszínen orvos a beszámolók szerint, illetve a az ügyvédjük Horvát Lórát szerint úgy történt a dolog, hogy be a tiltakozás ellenére beadtak neki valami szert.

[00:10:33]Ezt mai nap így nem tudjuk, hogy mi sokos állapotba került, és csak ezután hívtak orvost, mert nyilván az eljárás egyéb szakaszaiban ez megállapítást nyer pontosan.

[00:10:41]Percre pontosan.

[00:10:41]Jó, de ugye beadnak egy szert azért, hogy nem tudom, ne hazudjon, de ha nem hazudik, akkor mit mond?

[00:10:49]Tehát, hogy én mondom, én továbbra se értem az egész, ne adjanak be semmilyen szert.

[00:10:54]Tehát 21.

[00:10:54]században az Európai Unióban élünk.

[00:10:54]Itt semmilyen szert senkinek ne adjanak.

[00:10:58]Itt hallgassák ki egy tolmáccsal vagy nem tudom kivel, az ügyvédével, a nagykövet bárhogy.

[00:11:03]Ezt nem értek, az ügyvédek jobban értenek ezt, de könyörgöm, hát nem a hát nem Rózsa Sándor korában élünk.

[00:11:11]Hát miről beszélgetünk?

[00:11:11]Hát szerencsére már nem.

[00:11:11]Tehát, hogy hogy a miniszterelnk úrnak, aki jog végzett, ráadásul, nem tudom, hogy ment át az államvizsgán, de mindegy.

[00:11:18]Dajs Tamás is átment végül is ugyanolyan diplomában, mint neked.

[00:11:22]Tehát ez azt jelenti, hogy itt az védünk egy ilyen elképesztően tapló, tahó, senki által nem megmagyarázható bűncselekményt.

[00:11:28]Hát ez borzalom.

[00:11:33]Az a része, bocsáss meg.

[00:11:33]És a azért jó, hogy van jogászunk is itt, az hogy minősül, hogy miután ez az akció megtörténik, utána hozzák meg azokat a jogszabályokat, amik lehetővé teszik például a szállítmánynak a megtartását?

[00:11:43]Tehát nem volt jogalap rá akkor, amikor ez megtörtént.

[00:11:48]Utólag hoztak rá egy jogszabályt.

[00:11:50]Hát ez nem kell különössebben jogásznak lenni hozzá, hogy ez óriási vagy hülyeség, tehát ilyet nem csinálnak jogállamban.

[00:11:54]Tehát ilyen nincs.

[00:11:54]Tehát most nagy vita van ugye a visszamelges hatályról ugye a nyolc év kapcsán, hogy miniszterelnök nyolc éves mandátum után nem lehet újból miniszterelnök.

[00:12:03]De hát az a jövőre nézve vonatkozik.

[00:12:07]Ott meglátják valahogy a visszamenőleges hatálynak a logikáját, hogy mintha ez visszameges hatály lenne, itt meg nem.

[00:12:16]Tehát egy ilyen szituációban.

[00:12:16]Tehát ez teljes képtelenség.

[00:12:16]Tehát mi lehet a kifutás?

[00:12:18]Hajdú Jánosnak esetleg lehet-e olyan mondandója?

[00:12:18]És ezt nem álnai kérdezem, hanem tényleg komolyan kérdezem.

[00:12:24]Lehet-e olyan mondandója a hatóságok előtt, amelyek még további cselekményeket is megalapoznak?

[00:12:31]Nyomatékos enyhítő körülmény az őszinte beismerő, feltáró, saját bűnösségre is kiterjedő vallomás, amely egyébként a komolyabb elkövetővel szemben bizonyításra alkalmas adatot szolgáltat.

[00:12:46]Vádalkú, úgy hívják ezt?

[00:12:46]Hát szerintem ez már nem egészen nem egészen.

[00:12:46]Tehát ebben a szituációba vádalkút kötni ez szerintem ez nem nem működik, de a nyomatékos egyhyítő körülmény azért működne egy ilyen szituációban.

[00:12:58]Ez mekkora büntetést jelentene az esetében?

[00:13:01]Hát ugye ez egy eléggé bonyolult tényállás.

[00:13:01]Eléggé bonyolult tényállás.

[00:13:04]Ez is azért minimum kettőtől nyolc, de ez inkább azért 51-15.

[00:13:04]Tehát jó, de szerint én én két dolgot szeretnék, ami nagyon fontos, hogy Hajdó János kihallgatásos legyen szabályos, teljesen szabályos.

[00:13:13]ami a európai meg a magyar jongnek megfelel.

[00:13:18]És vizsgálják meg, tényleg mi történt.

[00:13:18]Nem érzem őt a leggyengébb láncemnek a Fideszbe.

[00:13:22]Énekel már egy pár ember a Fideszbe.

[00:13:22]Lásd fű dolgok mindenféle önkormányzatoknál lásd egy-két közbeszerzés ez az Aasz.

[00:13:27]Tehát kezdtek énekelni a második harmadik körbe.

[00:13:32]De Hajdó János az egy keményebb katonagyerek vagy rendőr gyerek.

[00:13:35]Nem ő fog először énekelni a főnökére.

[00:13:35]Van egy ilyen érzésem.

[00:13:39]Így első ránézésre nem úgy látom, nem azt látom, hogy ő fog először énekelni, de fognak énekelni.

[00:13:43]De nem érdekes, ha Orbán Viktor nem is tudott a tekről és életében nem is hallott Hajdú Jánossal, én azt is elhiszem neki, de azt nem, hogy ez ez nem volt bűncselekmény, amit elkövettek és ezt vizsgálják ki, nem érdekel, kiállt a háta mögött.

[00:13:57]Ugye az akció napján beszélt arról nyilvánosan a miniszterelnök, az akkori miniszterelnök Orbán Viktor, hogy nem alkúval, nem megegyezéssel rendezzük a kérdést, hanem erővel az ukránokkal.

[00:14:04]Tehát ott már utalt arra, ami aztán később bekerült.

[00:14:08]Jó.

[00:14:08]Jó, de én én én se menteném fel Hajdú Jánost, de azt gondolom, hogy egy felbújtót akkor is kell találni ebben az ügyben.

[00:14:16]Na most ugye arról volt szó, éppen előtte kérdezgették Orbán Viktort arról, hogy nem kellene valami másik politikát, másfajta arculatot adni ennek a politikának Ukrajnával kapcsolatban.

[00:14:23]És ő akkor felvetődött ez a békepipa lehetősége, akkor ő erre mondta, hogy Toma Hank, őneki ez a módszere.

[00:14:32]Tehát ő inkább a csatabárdot veszi elő.

[00:14:32]Na most ez a kérdés, hogy most mi is a büntetési tét különböző bűncselekményekről beszélünk.

[00:14:41]Tehát amit a Hajdú elkövet potenciálisan, ugye amiről gyanú szól, az egy ilyen sanyargatással elkövetett jogelles fogvatartás.

[00:14:48]Amiről ő úgymond énekelhetne, az meg ennél sokkal, de sokkal súlyosabb.

[00:14:52]Tehát az, hogy most terrorcselekmény esetleg annak egy eléggé minősített esete egy ilyen szituációban.

[00:14:57]esetleg ha a kampányt bevesszük ebbe a történetbe, ugye a választási csalási része a történetnek, hiszen ez egy felépített kampányrésze lehet, legalábbis így tűnik azokból a elemekből, amit ugye itt már sokan elemezgettek.

[00:15:11]Azonnal megvolt a fideszes sajtóban is a bekészített narratíva ezzel kapcsolatban szófordulat szintjén legalábbis úgy tűnt, vagy legfeljebb az újságíró kollégák úgy reagáltak, egyszerre rezonáltak a kérdés.

[00:15:21]Hát bocsás meg, mer te újságíró vagy, ők nem voltak újságírók, csak propagandisták, tehát saját magadat ne vidd le erre a szintre.

[00:15:24]Ez egy nagyon fontos varás voltam.

[00:15:27]Ma jó, ma jó pas, hogy kapta egy piros pontot a Fidesztől, de van egy nagyon fontos dolog, hogy teljesen mindegy, hogy mi volt bekészítve, mert ugye minden be volt készítve.

[00:15:36]Orbán Viktor nem vette észre, és a mai napig se, úgy látszik most se vette észre, meg az emberek se vették észre, hogy a vonatjuk elment, ezt már senki nem hiszi el.

[00:15:43]És akármennyi Tomahafkot fölkapott, ott mindig utána az ő fejébe vágták bele.

[00:15:48]Így történt az EU-ba, itt történt Lengyelországba, itt történk Ukrajnába, és nem tudtunk olyan országba menni Kínát, Moszkvát és Szerbiát kivéve, ahol normális emberként tekintettek volna ránk.

[00:16:00]Tehát gratulálok ehhez a Tomahaghoz.

[00:16:00]Szerintem tegye el, vagy kell vegy a békepipát, vagy maradjon rohadtul csöndbe.

[00:16:08]Csak Laciba belefolytam a szót az előbb még itt a jogi környezetnek a megállapítását választási csalásnál ott tartott még odáig is elnyúlhat akár.

[00:16:17]Igen.

[00:16:17]Tehát hogyha hogyha logikusan gondolkodunk, hogy az események logikus láncolatát végigvesszük, akkor ez beleillet egy ilyen kampány történetbe.

[00:16:25]Tehát hogyha a kampányhoz is felhasználnak egy ilyen fajta akciót, tehát nem csak ahhoz, hogy most itt kényszerítsenek valakit tomókal vagy egyéb zsarolással vagy terrorcselekménnyel, hanem ahhoz is, hogy a a Fidesznek a választási narratíváját erősítsék egy ilyen történettel, akkor ez ez is bejátszik.

[00:16:44]Ez önmagában választási csalás, nem?

[00:16:44]Tát azért egy kampányban azért ott elhangzik minden, és igazából azt ott meglehetősen tágan értelmezi mindenki, hogy tehát addig amíg konkrétan nem mondjuk hamis vád vagy bűncselekményre bújt fel vagy becsületsértő vagy mit tudom én mi, akkor azért ott elég sok minden elég sok minden belefér egy kampányba.

[00:17:01]az, hogy megénekli ezt az egyik politikai közösséghez tartozó nyilvánosság a maga szájaíza szerint az, hogy magában választás cs önmagában nem, de hogyha azt is nézzük, hogy miből énekli ezt meg, milyen pénzből, milyen ráfordításból, milyen szervezésben talán a régebben az volt, hogy elő kellett szednünk nekünk újságíróknak, meg kellett próbálni kitúrni informátorokon keresztül, egyéb helyekről információkat, amik amik bent belső körben történnek.

[00:17:35]És úgy tűnik, hogy egyrészt most már van nyilvános ügyészség kommunikáció ezzel az üggyel kapcsolatban aránylag részletesen.

[00:17:38]Aztán hogyhogy nem odaröppent a 444-hez múlt héten egy olyan dokumentumnak a fotója, ami állítólag egy ügyészségi belső cselekvési programot tervez, vagy vagy nevez, amelyben a miniszterelnök meghallgatását is szükségesnek tarthatják ebben az ügyben.

[00:17:58]Mit gondoltok?

[00:17:58]Mire tippeltek?

[00:17:58]lesz-e olyan, hogy a miniszterelnököt is először csak talán tanúként, aztán lehet, hogy gyanúsítottként is meghallgatják.

[00:18:06]Merci, hát szerintem az jó kérdés, hogy a miniszterelnök, a volt miniszterelnök jó kérdés, hogy azok akiket most meghallgatnak, azok mit mondanak?

[00:18:13]Tehát, hogy ebből a szempontból is kulcs lehet az, hogy hogy például Hajdú János mit mond.

[00:18:17]Az és és valóban én is azt gondolom, hogy ő azért nagyon lojális figura, és kifelé biztos, hogy nem fog beszélni, de nem vagyok abban biztos, hogy hogy akár a kihallgatásán mennyire nyíltan beszél, és én se akarok semmit sugalni, de nyilván egy adott ponton valóban felmerülhet a akár a miniszterelnök felelőssége is, legalábbis abból, amit látunk.

[00:18:38]Hogy nézett néz ki egy ilyen kihallgatás?

[00:18:41]Mégis olyan embert kell meghallgatniuk hatósági embereknek, akik akár napi szintű munka személyes kapcsolatban állhattak azzal, akit most ki kell gyanúsítani, és aki nagyon magas rangban volt, nagyon befolyásos volt.

[00:18:55]Ebben a kiszivárgott ügyészek közötti levelezésben szerintem pont az a legérdekesebb és a legproblémásabb legcikibb, inkább így mondanám, hogy arról szól ez, hogy tanúként nem akarják meghallgatni.

[00:19:11]Ühüm.

[00:19:11]Mert nem tanúként kellene meghallgatni a dolgok jelenállása szerint.

[00:19:15]Mondja ezt az az ügyész, aki a legtöbbet tudja per pillanat erről az ügyről.

[00:19:18]Tehát magyarán a tanú meghallgatásnak akadálya az, hogyha valaki potenciális gyanúsított.

[00:19:22]Tehát ezt ugye nem csak nem illik, hanem a törvények szerint nem is lehetne.

[00:19:26]Bár megjegyzem a gyakorlat általában az, hogy valakit először tanúként hallgatnak meg ismertettetes ellenfolyó ügyben, majd ami tanúként elmond, azt is felhasználják ellene a az eljárás során.

[00:19:38]Itt pont az van, hogy nehogy ilyen fajta eljárásoki hiba legyen, nehogy tanúként hallgassák meg, hanem már eleve gyanúsítottént kellene meghallgatni.

[00:19:46]Gyanúsítottént nem köteles még csak igazat mondani se.

[00:19:49]Így van.

[00:19:49]Tanúként viszont igen, ha az igazmondás kötelezettségét megszegi, az önmagában is bűncselekmény.

[00:19:52]Nem nem szigorú ebből a szempontbú Orbán Viktortól nevádali igazat mondod, mert azért lesz szokott.

[00:19:59]Nem most de nem erre gondoltam, csak azt, hogy éppen emiatt a minősítés miatt, illetve a cselekmény későbbi megítélése miatt nem erősebb az bizonyos esetben, hogyha tanúként hallgatják meg.

[00:20:07]Igen, csak nem jogszerű.

[00:20:07]Tehát akire aki ellenul, vagy akire folyik egy nyomozás, azt tanuként meghallgatni úgy, hogy tudják, hogy meg fogják gyanúsítani.

[00:20:16]Ez nem jogszerű.

[00:20:16]Akkor is, ha egyébként a gyakorlat nagyjából ez.

[00:20:20]Úgyhogy én én azt gondolom, hogy nem nem magát a a az érintettet kell önvádra kötelezni valamilyen csellel, hanem éppen a beosztottakat, éppen a többieket, éppen a kisebb halakat kell meghallgatni.

[00:20:33]És úgy látom, vagy úgy hallom, hogy logikusan most éppen ez zajlik.

[00:20:38]Szerepelni fog még ez a hírekben, biztos beszélgetni is fogunk róla.

[00:20:41]Ön szeretné-e, hogy az emberek közvetlenül válasszanak köztársasági elnöket?

[00:20:44]Ez a mai kérdésünk.

[00:20:44]Nézzük így a szünet előtt, hogy állnak a válaszok.

[00:20:48]Az arányuk ugyanaz 8317 az igenek javára.

[00:20:53]Aztán majd érdekesek lesznek a kommentek is, amit ehhez fűztek.

[00:20:58]Ne nagyon menjenek sehova, lesz néhány perc szünet, aztán pedig beszélgetünk arról, hogy az elmúlt 50 napnak mi a mérlege.

[00:21:02]Természetesen radikálisan eltér a Tiszás és a fideszes narratíva.

[00:21:07]Ide fogjuk idézni majd őket.

[00:21:07]tartsanak velünk a továbbiakban is.

[00:21:19]Önök szeretnék, hogy az emberek közvetlenül válasszanak köztársasági elnököt?

[00:21:22]Ez a kérdésünk.

[00:21:22]Nézzük, hogy mire jutottak a szünetben 83 igen 17% nem.

[00:21:29]Szerintem Japán Brazilt néznek.

[00:21:29]Gyukeri Mercedeszel a HVG újságírójával, Szalma Botonddal a Mindenki Magyarország a Népárt alelnökével, valamint Zeke László ügyvédel folytatódik az aktuál.

[00:21:37]Köszöntöm azokat, akik most csatlakoznak hozzánk.

[00:21:41]Nézzük, hogy az államháztartással, illetve annak a hiányával kapcsolatban miről volt ma szó a parlamentben.

[00:21:50]A miniszterelnök napirend előtti felszólalásában kormánya első 50 napját értékelte.

[00:21:54]A költségvetés kapcsán hozzátette, az uniós források hazahozatala nélkül a hiány a GDP 8,3%-a lenne.

[00:21:59]A kormányfő szerint az előző kabinet pontosan tudta, hogy a következő kormányra több 1000 milliárd Ft elhallgatott költséget hagynak.

[00:22:09]Gulyás Gergely szerint a Fideszkormányoknak számtalan eredménye volt, mint például az átlagbér növekedése, vagy éppen a szegénység csökkenése.

[00:22:17]Arról is beszélt egyébként Gulyás Gerő, hogy ők is hazahozták volna uniós forrásokat.

[00:22:26]Erre erre mondta azt ugye Orbán Viktor, ha jól emlékszem, talán ő, hogy csak hát nem úgy, hogy így alkudozunk vagy teljesítjük a Brüsszelnek a a zsarolását, hanem hanem az költségvetés, a hét éves uniós költségvetés vétójá, illetve az azzal való fenyegetéssel hoztuk volna hazá ezt.

[00:22:46]Igen.

[00:22:46]Ugye az előző hét éves költségvetésnél is éltünk vétóval, aztán az utolsó pillanatban elálltunk tőle.

[00:22:50]Ugye érdemes tudni, hogy ott ott csak egyhangúlag lehet dönteni.

[00:22:55]Logikusan, hiszen mindenkinek az érdekeiről van szó.

[00:22:59]Én azt hiszem, hogy azért ott lett volna egy olyan megoldás, hogy lenyomják Orbán Viktort, ahogy egyébként mindig lenyomják Orbán Viktort.

[00:23:04]Tehát, hogy ez egy annyira falsérv, hogy úgy lett volna pénzünk, hogy a következő költségvetést is blokkoljuk, mint minden mást blokkolunk.

[00:23:12]pláne, hogy egyébként a helyreállítási alap az ugye augusztus 31-ig el kellene költeni.

[00:23:16]Erről azóta nagyon sok szó esett.

[00:23:21]A költségvetési alkudozás az meg majd várhatóan legkorábban az év végére pörög fel.

[00:23:25]Tehát, hogy azt a pénzt biztos, hogy elbuktuk volna ennyitáról az érvelésről.

[00:23:29]A 8% az nagyon sok.

[00:23:29]8,3.

[00:23:29]Azt mondja Magyar Péter, hogy amikor látták a számokat, abból az jött ki, de így is 7% körüli költségvetési hiány lesz.

[00:23:39]Nagyon ez a alaphangon is nagyjából a duplája annak, mint ami az eredeti tervben szerepelt, amit aztán már többször módosítottak, és sikerült is áprilisra a teljes betervezett már megemelt költségvetési hiányszintet kimeríteni.

[00:23:55]Lényegében egy az egyben.

[00:23:55]800 évek nagyon magas.

[00:24:00]Hogyha ráadásul mondjuk az euróbevezetésről beszélgetünk, ugye ez olyan magas szám, ugye, amiről erről lemegyünk három alá, az egy nagyon-nagyon hosszú folyamat.

[00:24:06]És akkor a másik kettőről még a masteritéumokról nem is beszélgettünk.

[00:24:11]Megint az a baj, hogy hazudtak a tehát ugyanúgy érzem magam, mint amikor fölállt a a parlamentban annak idején Antal József és közöltő meg vagy vagy nem német, akkor még német volt a miniszterünk, és azt mondta, hogy elnézést, de már 20 milliárdos államadósságunk, amirő és dollárban van, nem forintba.

[00:24:26]Azt is e hozzátették.

[00:24:26]Most pont ugyanúgy érzem magam, hogy minden szép, minden jó, amit mondtál, hogy hát ma mi is hazahoztuk volna.

[00:24:33]Erre megint csak azt tudom mondani, hogy majdra a zsidó se ad.

[00:24:36]Tehát nem tudom, hogy hazahozták volna-e, de semmit nem hoztak haza.

[00:24:36]Amit hazaak, azon háromszor annyi pénzér vettek rollereket a gyerekeknek, vagy odaadták Zsülikének, vagy nem tudom kinek, egy fényképésznek 500 milliót.

[00:24:47]Tehát értem, hogy hogy osztották el.

[00:24:47]Súlyosan eladósították az országot, elinflálták a forintot, nagyon magasan tartották a kamatokat, aminek később fogjuk megfizetni az árát.

[00:24:56]És ez a 8% annyira magas, hogy egy csomó dolgot nem tudunk majd finanszírozni, amit kéne finanszírozni Magyar Péteréknek, mer ugye az oktatást, az egészségügyet, a közlekedést egy csomók a gazdaságban finanszírozni kéne.

[00:25:09]És ez azért most veszélybe került.

[00:25:09]Plusz a pénzpiacokon, hogyha pénzt szeretne Magyarország szerezni, még a bizalmatlanság miatt nagyon magas az a marzsin, amib pénzt kaphatunk.

[00:25:17]Tehát olyan helyzetben lavírozták ezt az országot nagy elvtárssal, aki olyan volt, ugye, mert ezt többször elmondtuk, mint a legrosszabb meteorológus életében nem tál semmilyen időjárást.

[00:25:27]Ma lehet, hogy ma eltalálta, hogy 40 fok lesz.

[00:25:27]Ez lehetséges.

[00:25:31]Tehát minden számról szólt, amit beadott.

[00:25:31]Minden szám hamis volt és körülbelül az egyharmadát mondták meg a annak, ami van.

[00:25:36]És akkor visszatérnék arra, hogy becsapták az összes választót, az összes embert az összes adófizetőt.

[00:25:43]A eközben az van, hogy a forint az nagyon erős.

[00:25:48]A kötvénypiacokon jól állunk, olcsóbban tudunk most tudjuk most finanszírozni az államot, mint ahogy tudtuk korábban.

[00:25:55]Tehát mint a pénzpiacok vagy nemzetközi tőkepiacok, azok nem úgy reagálnának erre, de ezzel egyébként simán, tehát egy 7%-kal simán belecsúszunk egy túlzott deficit eljárásba.

[00:26:03]Benne vagyunk, mert benne vagyunk.

[00:26:05]Igen.

[00:26:05]Csak hát tehát így nem is nagyon fogunk kijönni.

[00:26:05]Tehát azért stabilizálja ott a helyünket.

[00:26:09]A nemzetközi hitelminősítők továbbra sem minősítik föl Magyarországot.

[00:26:13]Volt egy 25 bázispontos jegybanki alapkamat csökkentés.

[00:26:19]Tehát egyfelől vannak olyan számok, amik elkezdenek egész jól alakulni.

[00:26:22]Másfelől ott van egy nagy hiány, ami mellett nem szoktak ilyen jól alakulni ezek a számok.

[00:26:26]És az uniós források még nincsenek itt.

[00:26:26]Nem látom át teljes mértéké teljes mélységében ezt a kérdést.

[00:26:30]Csak azt látom, hogy amikor ilyen számokat láttam, azok mindig valahogy vagy nem azt a végeredményt hozták ki, mint amit most láttunk, hogy egy van egy általános bizalomnövekedés.

[00:26:41]Ez a ez a pszichológia része a dolognak.

[00:26:41]Tehát ez olyan, mint a felfutó részvények árfolyama.

[00:26:45]a befektetői bizalom, az az eufória, amit láttunk 12-én, az valamilyen szinten a nemzetközi környezetre is kiterjed.

[00:26:54]egyébként az, hogy most ide jutottunk, ilyen ilyen ilyen rettenetes számatok vannak, az én nekem abban a helyzetben, amit mondjuk a bíró Ferenc integritás hatóság részéről tállalt, ugye ő úgy fogalmazott, hogy a konzervatív esések szerint 60000 milliárd Ft korrupciós csatornákon folyt el, annak annak ez törvényszerűen a vége.

[00:27:16]Tehát én én hiszek a bíró Ferencnek, megmondom őszintén, tehát én valamilyest ismerem az ügynek a részleteit, ismerem a azt a 40 oldalas anyagot, amit ő ballomásként előterjesztett a vele szembe felhozott várak kapcsán.

[00:27:29]És én hitelt adok annak, amit ő ebben a környezetben mond.

[00:27:34]Engem nagyon nagy meglepetésként ez nem ért, és nem úgy érzékelem most, hogy ez az elmúlt nyolc évezésnek a új változata az elmúlt 16 évezés, hanem úgy gondolom, hogy ennek ez sajnos ennek ez az állat.

[00:27:46]Igen.

[00:27:46]Igen.

[00:27:46]Csak a bocsánts meg csak Mercibe egy kicsit.

[00:27:46]Az előbb belefolytottuk a szót, meg hát ugye volna itt az a kérdés is, hogy hogy lehet kimozogni és leszorítani ezt a költségvetési hiányt.

[00:27:53]Bár Magyar Péter Orbán Viktorhoz hasonlóan azt mondja, hogy a megszorítás szó az nem szerepel a szótárunkból.

[00:28:02]Hát akkor milyen másik szót használjunk?

[00:28:05]Ugye megszorításnak tekintik a politikai nyelvezetben azt, amikor közvetlenül a lakosságot érik a takarékossági intézkedések.

[00:28:09]És ugye a Fidesznek az volt a kommunikációja, hogy amíg külön adókkal a vállalatokat adóztatjuk meg, addig nem közvetlenül a lakosságot.

[00:28:20]Azt tudjuk, hogy ez mennyire volt álszent, hiszen a különadókat végsősoron a lakosság fizette meg.

[00:28:23]Abban biztos vagyok, hogyha a Fidesz megnyerte volna a választást, akkor 2022-höz hasonlóan, ami egyébként ugye egy sokkal jobb konjunkturú helyzetben, de ugyanígy érte a a Fideszt, hogy iszonyatosan kiköltekeztek a választások előtt.

[00:28:41]Utána úgy tettek, mintha minden szuper lenne, miközben ugye már egy energiaválság érett, és egy inflációs sok érett a háború miatt, és elkezdtek szépen nagyon durva megszorításokkal élni.

[00:28:53]Ugye akkor volt a Katárnak a nagyon durva megszorít megszigorítása, akkor volt ugye a rezsicsökkentésnek a a megszigorítása, és rengeteg ágazati különadó.

[00:29:02]azért van nehéz helyzetben most a Tiszakormány, mert ugyan ott van az a bizalom, amit te is említettél, és ami nagyban javítja az államháztartás, vagy javíthatja az államháztartás helyzetét, akár úgy, hogy például korábban vásárolt kötvényeket kedvezőbb feltételekkel tudnak ugye átváltani, viszont nem tudnak olyan eszközökkel élni, amivel a Fidesz élt.

[00:29:27]Tehát valahogy úgy kéne az egészet kimozogni, hogy a befektetői bizalom megmaradjon.

[00:29:30]És ugye közben ugye a választóktól se sem lehet már többet elvenni, tehát hogy ezért lehet az, hogy hogy egyelőre nem nagyon fogunk látni szerintem radikális változásokat.

[00:29:41]Tehát például ugye a a vállalati különadók vagy zágazati különadókat nem fogják kivezetni.

[00:29:45]Erről már az Európai Bizottságnak is beszéltek.

[00:29:49]Viszont azok a azok a pozitív ígéretek, azoknál sem vagy azok sem lesznek szerintem olyan nagyon gyorsan teljesítve.

[00:30:00]Tehát, hogy például hát csak azért már azok is 1000 milliárdokba kerülnek.

[00:30:02]Persze abszolút.

[00:30:02]Tehát ugye például a és ezt és ezt ma szóvá tette az ellenzék is, hogy mi van az áfacsökkentéssel.

[00:30:05]Én azt gondolom, hogy az az 5%-os áfa, amit például az élelmiszereknél beígértek, hát az majd majd eg szées élelmiszereknél ugye ez igen, bocsánat.

[00:30:18]Szóval biztos, hogy lenne helye, de azt gondolom, hogy azért azzal még várni fogunk.

[00:30:22]Na, nézzünk két idézetty gyűjteményt, és ráadásul ezek is csak részlegesek.

[00:30:30]50 nap ennyi ideje van hivatalban Magyar Péter kormánya és maga a miniszterelnök tegnap ezzel kapcsolatban elég hosszú ez a poszt egyébként el tudják olvasni.

[00:30:42]Néhányat kiemeltünk belőle.

[00:30:42]6000 milliárd Ft uniós pénz hazahozatalárról állapodtak meg.

[00:30:46]Alacsony infláció, öt éves csúcson a forint.

[00:30:52]Akkor a tisztító tűzművelet, mint korrupcióellenes intézkedéscsomag, nemzeti vagyon visszaszerzési hivatal.

[00:30:57]A miniszterelnöki mandátumot nyolc évben korlátozzák, és egyébként önálló oktatási, egészségügyi környezetvédelmi és Vidésfejlesztési Minisztériumokat hoztak létre.

[00:31:09]És még van egyébként több más is.

[00:31:09]Ezt, hogyha akarják, akkor belemehetnek.

[00:31:14]Német Balázs a Fidesz frakcióból szintén értékelte az elmúlt 50 napot.

[00:31:19]azt mondja, hogy visszamenőleges hatályú alkotmánymódosítás Orbán Viktor kiatására.

[00:31:28]Aztán lemondott Magyarország a semlegességéről az orosz-ukrán háborúban.

[00:31:31]Szűkítették a kis- és középvállalkozások kedvezményes hitelfelvételi lehetőségeit.

[00:31:35]Eltörölték az üzemanyagok védettárát.

[00:31:35]Csak ugye tegyük hozzá, hogy így olcsóbb is az üzemanyag.

[00:31:40]Nem az intézkedés eltörlése miatt egyszerűen a piac az ezt tudja.

[00:31:45]Hívják lerombolták.

[00:31:47]Ez az egyik kedvencem.

[00:31:47]lerombolták a felsőoktatásban látványos eredményeket hozó alapítványi rendszert, és elkezdték a rákosi féle avhá alapítását.

[00:31:58]És itt is még sokkal több pont van.

[00:31:58]Most én ezeket emeltem ki, mert ezekről ez még ilyen belátható csokor, talán erről tudunk beszélni.

[00:32:01]Na, mit gondoltok erről a mérleg megvonásról, akár egyik másik részről?

[00:32:11]Laci, én azt gondolom, hogy ilyen rövid idő alatt ennyi mindent elérni, ami ténylegesen elért eredmény, tehát amit itt objektíven látunk, ezt én legalábbis a rendszerváltást követő időszak óta, én akkor végeztem az egyetemen, amikor ez a rendszerváltás történt, én nem tapasztaltam ilyet.

[00:32:31]Tehát az, hogy másfél nap alatt megalakul a kormány, és már ilyen eredmények vannak, amiről itt beszélünk.

[00:32:34]Itt már alkotmány módosításon túl vagyunk, itt hivatalok felállításán túl vagyunk itt a ö a azok az eredmények, amit a Magyar Péter felsorolt.

[00:32:44]Én ezeket hitelesnek és objektívnek látom.

[00:32:48]Ugye ez megvalósul úgy, hogy egyébként mondjuk az országosi képviselők egyikkel másikkal személyes kapcsolatban lévén én azért azt tapasztalom, hogy mondjuk még irodája nincs, még stábja nincs, még titkársága nincs, még még még most lesz kibérelve valami, ahol majd esetleg fogadja a fogadóán a választópolgárokat.

[00:33:04]Szóval itt tartanak még talán még fizetést sem kaptak meg költségtérítést sem, és az is lez csökkentve annak a mértéke.

[00:33:08]És már itt tartunk.

[00:33:12]Ez szerintem káprázatos teljesítmény.

[00:33:12]Én én ezt ezt ezt megyatónak érzem minden egyéb aggáljal szemben.

[00:33:17]Az pedig, hogy folyik a propaganda a másik oldalon ilyen butaságokkal, azt azt én olyan nagyon szóra se érdemesnek tartom.

[00:33:26]Szűkítették a kis és közép vállalkozások kedvezményes hitelfelvételi lehetőségét.

[00:33:29]Ez egy tárgyszerű megállapítás Német Balázstól.

[00:33:32]ugyanis a forgóeszközhitel, ami 3% ugye a Széchenyi programon belül volt ez a forgóeszköz hitel 3%-on.

[00:33:39]Ezt szűkítik, a beruházásikat, azokat nem.

[00:33:45]Ugye itt több kritika ezzel kapcsolatban elhangzott, hogy a vállalkozók így olyan forráshoz jutottak, amit átcsoportosítva mondjuk bírtak belőle venni.

[00:33:50]Ha nem ebből, hanem akkor a meglévő tőkéjükből, amit ezzel váltottak ki.

[00:33:53]Mondjuk 7%-ért állampapírt.

[00:33:58]Tehát így van.

[00:33:58]Az állampolgárok fizették a kedvezményes hitellehetőséget, aztán pedig fizették a kamatot az állampapírok után.

[00:34:03]De ettől függetlenül forgóeszköz hitelben tényleg ezt erről ír.

[00:34:07]Ezt csak aki jó beleveszne a mondatba, ak annak így elmondtam, hogy a hátterében az állnak, amit német Balázs jó.

[00:34:15]Hát azér a Német Balázsnak meg kell bocsátanunk szerintem.

[00:34:18]Egy meleg van ma.

[00:34:18]Kettő meg azért nem én nem haragudtam e ezekhez a dolgokhoz nem ért.

[00:34:22]Tehát hogyha a kekvák persze részére fantasztikusan működtek a kekvák, mert ő is meg egy csomó hajra fényesen élt belőle.

[00:34:31]Meg kéne kérdezni az egyetemeket őneki nem volt kekva érdekeltsége.

[00:34:35]A Fideszről beszélgetünk most.

[00:34:35]Nem, nem, mert ő csak a szószólója szegény még nem tudja.

[00:34:39]Ő csak mindig fölolvas, amit leírtak neki tud olvasni.

[00:34:43]Tehát a másik, hogy amikor egy ávo, én nem nevezémonak, amikor 60000 milliárd Ftot vissza szeretnénk szerezni, és van egy nagyon fontos másik fele ennek a cégnek, vagyon megtartás, tehát a vagyonvédelem is ott van, tehát igenis védjék a mindenkori magyar állami vagyont, mert eddig nem vétteesen közelmúlt 30 évben.

[00:35:01]És a a másik, hogy 50 nap után nem kell semmilyen mérleget vonni, de ha már mérleget vonunk, föláll 16 minisztérium, és nem egy ember tartozik négy, hanem a oktatási minisztériumot oktatási szakember vezető.

[00:35:14]A belügyminisztériumet egy olyan ember vezeti, aki talán ezt jól tudja majd csinálni.

[00:35:17]A külügyminisztériumet egy olyan ember vezeti, aki 50 nap alatt visszatette Európa térképére Magyarországot, és újra kultúrembernek tekintik minden magyar diplomatát.

[00:35:24]És még tudnám ezt sorolni.

[00:35:28]Tehát ez azt jelenti, hogy 50 nap után még ez egy nagyon fellengzés dolog ilyet mondani.

[00:35:32]6000 milliárd nem jött vissza, csak ugye politikai ígéret van rá, de talán visszajöhet az országnak szüksége van rá.

[00:35:35]Tehát elindult a munka és a 16 minisztérium elkezdett dolgozni a parlament kulturátán elkezdett dolgozni okos felszólalásokat hallunk, mert ugye azt is hallottuk, hogy 106 idiótát választott ki a Tisza, aki se beszélni, se írni, se olvasni nem tud.

[00:35:49]Aztán ugye fölállt az oktatásra felelős egyik hölgy, és ugye a Rétvári Benceek elmagyarázta, hogy hogy kell oktatást csinálni 35 év tapasztalattal, aki ült mint ez a bizonyos malac, aki éppen a dolgát végzi.

[00:36:01]Tehát ez azt jelenti, hogy elindultunk, jó fele indultunk el, és majd fogjuk bírálni biztosan a kormányt, mert minden kormányt lehet bírálni, de adjunk nekik lehetőséget arra, hogy a választóktól kapott felhatározással élve tényleges változtatásokat tegyenek, am benne van az is, hogy leváltják a köztársasági elnököt, hogy újra dolgozhat a legfőbb ügyész, úgy ami a feladata, hogy visszarendelnek egy csomó diplomatát, aki ugye egyetleg futballista volt és nem diplomata.

[00:36:26]És ez nagyon nagyon jó dolog.

[00:36:30]az intézkedéseknek a jelentős részét.

[00:36:34]Egyrészt egy nagyon erős külpolitikai csomag nyilván az Európai Uniós források miatt az látható.

[00:36:38]Az ukrán nyelvtörvény meg a nemzetisély jogok kapcsán is volt egy erős megmozdulás.

[00:36:44]És van egy megint csak nagyon erős közjogi aktivitás a parlamentben.

[00:36:53]Alaptörvény módosítása a köztársasági elnökben kell új hivatalnak a létrehozásával és a többivel.

[00:36:57]potenciálisan még a képviselői mandátumok hosszának a korlátozásával.

[00:37:02]És az ellenzéki kritika az tárgyszerűre, hogy olyan intézkedések, amikor az emberek mindennapjait pozitív irányban befolyásolnák, változtatnának, ezen olyan nincsen.

[00:37:12]És úgy tűnik, hogy ennek ellenére a választópolgárok azok jól elvannak ezzel, vagy támogatják a kormányt abban, hogy külpolitikai és közjogi az aktivitásnak az elsődleges fókusza, mertogy az egész iszonyatosan gyorsan, tehát ahogy ugye a kormány nagyon gyorsan megalakult, ezek a dolgok is nagyon gyorsan lepörögnek.

[00:37:33]Tehát, hogy tényleg azt kérjük számon, hogy 50 nap alatt nem jutottunk el sehová, de hát általában eleve 100 napról beszélünk.

[00:37:40]És mondjuk a tényleg azok a gazdasági intézkedések, azokat a Fidesz kormány meg tudta hozni két nap alatt, úgy, hogy senki nem tudott róla.

[00:37:49]De hát szerintem ezt senki nem várja el.

[00:37:49]Tehát, hogy például amikor azt mondja valaki június közepén, hogy a Katával majd kezdünk valamit, akkor annak megvan az ideje.

[00:37:57]És hogyha januártól kezdenek valamit, akkor szerintem januárig kitart a türelem, vagy novemberig, vagy októberig, amíg azt bejelentik.

[00:38:06]Most ehhez képest négy éve azt láttuk, hogy bejelentették hétfőn, hogy megszigorítják, és gyakorlatilag napok alatt elfogadták a törvényt, majd következő hónaptól már szigor volt.

[00:38:16]Tehát, hogy szerintem a választók azok bizonyos dolgokban türelmetlenek, bizonyos dolgokban meg szerintem sokkal hitelesebb az, hogyha hogyha megvan megvan az arra rászánt idő, hogy valamiről döntés szülessen.

[00:38:26]Máshogy viszonyulunk most már a politikához.

[00:38:30]19 nem nem 98-ban, bocsánat 2002-ben a megyesi féle 100 napos programnak az egyik főeleme volt a közszolgálati dolgozók fizetésének 50%-os emelése.

[00:38:40]Megcsinálták.

[00:38:40]Volt, aki azt mondta, hogy hát ez az, amit a tipikusan a ciklus harmadikmadára vagy negyedik negyedére kell időzíteni, hogy ennek legyen politikai értelme, de megcsinálták, azonnal volt egy pénzszórás.

[00:38:54]Itt most minden van, csak pénzszórás nincs.

[00:38:54]És ezt most jobban díjazza a közönség, mint ahogy akkor díjazt a megyesi féle pénzosztást.

[00:39:04]Szerintem sokkal tudatosabb a magyar polgár, és nekem ez egy óriási nagy megkönnyebbülés.

[00:39:08]Tehát az, hogy a az emberek felnőttebb módon, felelősebb módon polgárként viszonyulnak a mostani viszonyokhoz, az az nagy megkönnyebülés.

[00:39:17]Azután főleg, hogy ugye azt tapasztaltuk a 16 év utolsó szakaszában, hogy az emberek be vannak tolva, félnek.

[00:39:22]Ugye nem volt véletlen a szlogen, ugye, hogy ne féljetek, tehát hogy nem indítanak eljárásokat, nem mernek megszólalni, lájkot nem mer odatenni, mert kirúgják a munkahelyéről.

[00:39:36]Egyfajta ilyen szolgalelkűségbe torkolott ez a dolog, egyfajta ilyen feudális világ kezdet itt visszajönni a főispánokkal és más egyébbe, vármegyékkel együtt.

[00:39:44]És hogy ez most egészen más.

[00:39:48]Én én egy ilyen fellélegzésnek gondolom ezt a szituációt most már önmagában onnantól kezdve egyébként, hogy hát működik a parlament, ne felejtsük már el, hát hat évig volt rendeleti kormányzás, hogy a parlament az egy szimbolikus valamilyen nevetséges báb előadásnak a szintere volt ahhoz képest, hogy most a parlament működik és a parlamentben folyik a munka.

[00:40:12]legnézettebb műsorok közé tartozik a parlamenti közítő sose gondolt meg ne felejsd el az emberek látták hogy mit jelent az hogy fék nélkül osztozkodás az elmúlt négy évben biztosan látták a Fidesztől ezt és nem szeretnék nem szeretnék hogy elszórják a pénzt mindenféle hülyeségekre el tudják azt fogadni hogy meg kell beszélni azt hogy mi legyen a pedagógusoknak mondjuk a a a a teljesítménymérési rendszerével hogy hogy alakítsuk át a a kórházakat és tudják hogy holnap reggel nem lesz sebész vagy nőgyógy hogy játsz azért, mert eddig sem volt, de látják, hogy elindulnak abban az irányban, hogy fontos legyen, hogy jól működjék egy kórház, hogy amikor egy gazdasági miniszter értelmesen elmondja, hogy miért kapcsolják le 6: és 9 óra között lehetőség szerint nem parancsba adja, tehát nagy tévedés, kérem, hogy és értelmesen elmondja, hogy mit tegyenek.

[00:40:58]Tehát látják, hogy úgy lépnek fel a miniszterek, hogy szolgálják a nemzetet.

[00:41:01]szolg úgy lép fel a vagy vagy amit ma megcsinált Fordhof Ágnes ugye hogy azt merte mondani a miniszternek hogy elnézést akkor most kikapcsolom a mikrofon na akkor erről beszéljünk külön bár egy kicsit későbbre terveztük de hogyha már szóba hoztad akkor lehet erről is szó az történt ugyanis hogy egy interpellációs választ mondott Magyar Péter Novák elődnek nem Novákelődnek Torockai Lászlónak válaszolt és eltért a tártól maradt még két percre azt mondja F Hofer Ágnes a házszabályra való hivatkozása hogyha eltér a tárytól, ezt ne tegye, mert csak az adott tárgyban szólalhat meg.

[00:41:35]Magyar Péter ezt nem hagyta abba.

[00:41:35]Fostó Ferágnes pedig elvette tőle a szót.

[00:41:40]Erre aztán később válaszolt Magyar Péter, amikor már nem Fófer Ágnes ült fönt a házelnöki polpituson, hogy kár, hogy nem ő van ott, mert elmondaná neki, hogy az interpellálóra vonatkozik ez a fajta kitétel, és nem a miniszterre, aki erre válaszol.

[00:41:53]Én lehet, hogy rosszul tanulon nem akarok jogászkodni.

[00:41:57]Ezt olvastam a házszabályban és az országgyűlési törvényben, hogy a képviselőre vonatkozik.

[00:42:01]Azt hiszem, így áll a fogalmazás, de tényleg nem akarok ebbe a dologba jogászkodni.

[00:42:04]Mindenesetre Tiszáns a Tis Tiszánsnak odaszólt a házelnök, a miniszterelnöknek odaszólt és rendre utasította.

[00:42:13]Ez aztán ugye mit, hogy beszélték meg, azt nem tudom, de mindenesetre amikor ezt látjuk, akkor milyen képet látunk?

[00:42:22]Én azt gondolom, hogy mindenki teszi a dolgát.

[00:42:22]Ö és én azt gondolom, hogy még akkor is, hogyha valakinek esetleg nincs igaza, mindenki teszi a dolgát.

[00:42:29]Ez egy fontos dolog.

[00:42:32]Én nekem egy nagyon pozitív élményez.

[00:42:32]Teljesen függetlenül attól, hogy kinek van igaza itt most a házszabályt illetően ebben a kérdésben.

[00:42:39]Itt azt láttuk, hogy nem egy egy kirakat, nem egy egy Hajdanában Anna Bár szépe odaül és jól mutat, mert elegáns, decens ápolt hölgy, aki jobban néz ki, mint a volt házelnök, hanem azt látjuk, hogy ott van valaki, aki dolgozik, működik a parlament.

[00:42:55]Body shamingbe, ne menjünk bele Kövér Lászlóval kapcsolatba se.

[00:42:59]Jó, de hát de de az a lényeg, hogy hogy én nekem ez szimpatikus, ez nekem megnyerő.

[00:43:06]Mondom függetlenül teljesen attól, hogy most kinek volt ebben a konkrét vitában esetleg igaza, mert dolgozik, mert gondolkodik és mert használja azt az eszközt, hogy én most kikapcsolom a mikrofont, mert őneki ez a feladata, hogy erről döntsön, és hogy elvegye a szót akkor, amikor egyébként úgy ítéli meg, mindegy, hogy jól vagy rosszul, hogy most ennek ezt most meg kell lépni.

[00:43:24]nem bábuként dolgozik.

[00:43:24]Azt akarom ezzel mondani, ez egy nagyon pozitív dolog, hogy azt meri mondani a levezető elnök valaknak, akik szerinte szabálytalan volt, hogy elnézést megmondomal a szót, nem kiabált vele, nem sértegette, halál kulturráltan kikapcsolta a mikrofonját és nem büntette meg 8 millió Ftra, hogy csúnya ember vagy meg nem mondhatsz rosszat, hanem hanem elegánsan, kulturáltan próbált rendet tartani.

[00:43:51]Már jó párszor rátszólt az ember, hogy elnézést, a háznak van egy rangja, legyenek szeressek ezt tiszteletben tartani, és ez nagyon jó.

[00:44:00]Legyen ilyen, szóljanak rá a miniszterek, és a miniszternek legtől nem lesz semmi baja.

[00:44:03]Hm.

[00:44:03]Merci.

[00:44:03]Igen, én is azt gondolom, hogy hogy nyilván van egy ilyen beleszokási és nevelődési folyamat, aminek ugye része az is, hogy a parlament munkája hogy alakul át, és hogy valóban én is azt gondolom, hogy meglepően okoszionális hozzászólásokat hallhatunk ahhoz képest, hogy a parlamenti képviselők nagy része az korábban még csak nem is politizált.

[00:44:27]És ugyanígy ugye a miniszterelnök és a házelnök részéről is látunk egy tanulási folyamatot és ugye azt tudjuk, hogy a miniszterelnök szeret beszélni és nyilván ugye tényleg függ mondták már mond valahol már igen igen hallot hallottad már te is szóval hogy nyilván függetlenül attól hogy ebben az adott helyzetben éppen jogilag kinek volt igaza azt gondolom hogy hogy hogy hogy hogy hogy hogy hogy hogy hogy hogy hogy hogy hogy hogy csiszolódunk vagy ők csiszolódnak és hogy nekem ez valóban sokkal szimpatikusabb amit Botond is említett én is ezt mondtam volna hogy hogy ez sokkal szimpatikusabb annál, mintogy akkor nem tudom hány millió fort büntetés.

[00:45:03]Jó példa, gondoljatok bele, ez egy marha jó példa arra, hogy a főügyész és dolgozhat főügyészként mindegy, aki a miniszterelnök és a legfelsőbb bíróság elnöke és dolgozhat bírósági elnökként és a rendőrnyomozés nyomozhat és a tanár taníthat úgy, ahogy megmondják neki, tehát hogy az országban nem az a parancsolom a rendszer, hogy majd én eldöntem, hogy ki mit csinál, és az én bábom ül mindenhol.

[00:45:24]Mindegy, hogyha azt legfelsőbb bíróságnak hívom, vagy vagy mondjuk alkotmánybíróságnak, hanem mindenki végezheti a dolgát, és senki nem szól rá azért valakire, mert mert valakit lájkolt valahol, vagy valakit megállított.

[00:45:39]Igen értelemben nem.

[00:45:39]Viszont, hogyha azt nézzük, hogy a pedagógusok éppen amiatt tiltakoznak, hogy a köznevelési tárgyú törvényeket az ő megkérdezés konzultáció vagy előzetes elő konzultáció nélkül terjesztették be, ez például csak egy dolog.

[00:45:52]Tehát vannak azért olyan dolgok, ahol érintettek, megszólnak és kritikákat fogalmaznak meg azzal együtt egyébként, hogy van nyilván egy várakozás bennük is, hogy a fenében volna ilyen 16 év után várakozás.

[00:46:05]14 pedagógus van a Tiszánál a parlamenti frakcióban és 40 orvos.

[00:46:05]Tehát azt kell, hogy mondjam, hogy végre és mind szakember, tehát mind tanítót meg tan.

[00:46:16]Tehát én azt mondom, hogy nagyon jó, hogy de az, hogy mindig lesz elégedetlen, tehát jót nem tudsz tenni, a katát vissza fogják vezetni, és lesz olyan taxi, akinek ez nem tetszik majd.

[00:46:23]Vagy ön szeretné-e, hogy a köztársasági elnököt közvetlenül az emberek válasszák meg?

[00:46:28]Ez a kérdésünk.

[00:46:28]Nézzük így az adás végén, hogy hogy áll a dolog, vagy leragadtak a foci VB-nél.

[00:46:32]83% mondja azt, hogy igen, továbbra, és 17% pedig azt, hogy nem.

[00:46:37]És akkor a kommentek közül néhány.

[00:46:41]Ágnes azt írta, hogy jó lenne, támogatnám, de ezt majd az alkotmány fogja tisztázni.

[00:46:44]Amit pedig úgy tudom népszavazás fog jóvá hagyni, legalábbis az eddigi közlésekből jól tudja.

[00:46:49]Ágnes.

[00:46:49]István azt írta, hogy igen, de csak olyan személyt tudnék így támogatni, aki nem kapcsolódik egy politikai csoportosuláshoz sem.

[00:46:56]Hát szerintem ez felejtős, de mindegy, majd meglátjuk.

[00:47:00]Imire azt írta, hogy most nem aktuális ez.

[00:47:00]Ez kétségtelenül most nem aktuális, de azért a jelenlegi alaptörvény módosítással kapcsolatban erről a parlamentben is volt már szó.

[00:47:09]Év azt írta, hogy nem támogatja.

[00:47:09]Olyat kell választani, aki szakmailag is képzett erre a feladatra.

[00:47:13]Ezt nem tudom, hol képzik a köztársasági elnököket.

[00:47:16]Az új kormány tudni fogja, hogy ki a legmegfelelőbb ember.

[00:47:20]Hát legalábbis a kormánytség mindenképp eldöntheti.

[00:47:20]Zsolt azt írta, hogy nem támogatja.

[00:47:25]Nálunk parlamentáris demokrácia van, nem elnöki rendszer.

[00:47:30]Na, bele lehetne menni.

[00:47:30]A kettő föltétlen nem zárja ki egymást, majd a közvetlen választás és a parlamentáris rendszer.

[00:47:34]Magdon azt írta, hogy abban az esetben támogatnám, ha néhány megfelelő a tisztségre méltó jelöltből kellene választani, tehát volna egy előszűrés, akkor legitim lenne a közvetlen elnök választás eredménye.

[00:47:46]Legalábbis jól értettem, hogy valamilyen fajta előszűrésre gondol.

[00:47:50]Katalin azt mondja, hogy szerintem igen, legyen közvetlen elnökválasztás.

[00:47:54]Korábban is így volt.

[00:47:54]Nem Katalin, soha büdös életben nem volt így Magyarországon.

[00:47:57]Gyökeri Mercedesnek a HVG újságírójának, Szama Botontnak a Mindenki Magyarországon Néppárt alelnökének és Zeke László ügyvédnek.

[00:48:05]Köszönöm.

[00:48:05]Örülök, hogy itt voltatok.

[00:48:05]Önöknek pedig köszönöm a késő estig tartó figyelmet.

[00:48:08]Vigyázzanak egymásra és magukra is.

[00:48:08]Jó éjszakát, viszontlátásra.

[00:48:19]เฮ