Paláver 3. rész (2026-04-26) - Hír.FM
A Hír FM és Hírtv közös interaktív műsora, a Paláver 3. epizódja (2026. április 26.) Szamosi Team műsorvezetésével a 2026-os magyar választások utáni helyzetet, Orbán Viktor döntését a parlamentbe való be nem ülésről, valamint a TISZA-kormány megalakulásáról szóló hívások és üzenetek közvetítésére összpontosított.
A hallgatók többsége egyetértett azzal, hogy Orbán Viktor helyesen döntött, amikor nem vette fel a mandátumát, mert így több energiát fordíthat az ellenzéki munka koordinálására, mint a parlamentben való részvételre. Az első hívó, Stefi kritikával illette az új kormányt, különösen a TISZA-párt tagjait, akiket képviseletükre alkalmatlannak tartott, valamint a fiatalok politikai tudatlanságát és a kábítószer-fogyasztás szerepét a választási eredményben.
Ferenc hosszú hívásában a magyar tőkésréteg elleni támadásokat kritizálta, hangsúlyozva, hogy Mészáros Lőrinc típusú vállalkozók munkahely-teremtésével és adózásával Magyarország számára előnyösek, ellentétben a külföldi multinacionális cégekkel. Szerint az EU a háborús hisztéria miatt eltért eredeti céljaitól, és az új kormány fiataljai nem értik meg a háború valós veszélyeit.
Az EU-val kapcsolatos kritika visszatérő téma volt: több hívó is az unió szuverenitásvesztésről, a migrációs nyomásról és a Magyarország elleni jogállamisági szankciókról beszélt. Edit hangsúlyozta, hogy az EU-tól kapott támogatás nem ingyen pénz, hanem Magyarország már az ellentételezést megadta a piacnyitás és gyárbezárások révén.
A háborúval kapcsolatos félelmek is megjelentek: több hallgató aggódott a fiatalok katonai besorozása miatt, különösen mivel Németország már regisztrációt követel a 17–45 év közötti férfiaktól, és francia vezetők azt mondják, hogy az anyáknak „hozzá kell szokniuk" a háborúhoz.
Zoltán a TISZA-párt elleni keményebb politikai stratégiáról beszélt, míg János és mások Orbán Viktor stratégiai döntéseit dicsérték, valamint azt, hogy Magyarország nem járult hozzá az Ukrajna-hitel kezességéhez.
Orbán Viktor döntése a parlamentbe való be nem ülésről
Az első és legfontosabb téma az volt, hogy Orbán Viktor nem veszi fel a mandátumát a parlamentben. A hallgatók túlnyomó többsége támogatta ezt a döntést. Luca szerint: „Orbán Viktor jól teszi, hogy nem ül be a parlamentbe, mert semmi tűnik arra, hogy egy ilyen jól nevelt, jól szituált ember, ott csak a vita kiabálás, mint ami eddig ment, ez nem az ő stílusa. Ő építgesse csak azt, amit eddig csinált."
Edit hasonlóan vélekedett: „Én is nagyon drukkolok Orbán Viktornak, hogy azt választotta, hogy ő nem veszi fel a mandátumát, mert sokkal több munkát tud belefektetni, mintogyha beült volna a parlamentben, mert a kettő együtt biztos, hogy nem ment volna."
János szerint ez a döntés azért is helyes, mert így Orbán Viktor nem lesz kitéve a TISZA-párt és Magyar Péter állandó támadásainak. János megjegyezte: „Nagyon jól teszi Orbán Viktor, hogy nem ül be az a sok tiszás képviselő, meg hát a Magyar Péter állandóan rajta köszörülné a nyelvét, mert ami amit eddig megismertünk Magyar Péterből, az már a betegség határán túl van."
Zoltán szerint a háttérből való munka taktikailag előnyösebb: „A miniszterelnök úr, az Orbán úr egy nagyon jó taktikai döntést hozott, vagy a kongresszus együtt kiváló, tehát sokkal többre fog menni, vagy lehet jutni így a háttérből, mint a parlamentbe, kitéve magát nagyon sok olyan dolognak, ami nem jó."
A TISZA-párt és az új kormány kritikája
Stefi erősen kritizálta az új kormányt, különösen a TISZA-párt tagjait. Stefi így fogalmazott: „Én szégyellem, hogy ez a folcos gatyás, illuminált emberke, aki ott lődörgött az utcán egy lopott telefonnal, ez a miniszterelnökünk."
Stefi különösen kritikus volt az új kormány tagjaival szemben, például Gajdos Lászlóval (környezetvédelmi miniszter, volt nyíregyházi állatpark-igazgató): „Egy állatkert igazgató, akiből környezetvédelmi miniszter lesz, ha jól tudom, aki azt mondta, a két kis mentett oroszlánra kellett volna hagyni, hogy ébögöljenek. Ezt a szentkoronát fogják megcsúfolni, ezek az emberek."
Stefi szerint a választást a gyűlölet nyerte meg: „Három a magyar igazság kapzsiság, irigység, gyűlölet. Na ez nyert most a választáson. Ez a 3,2 millió ember. Egy a gyűlölet az a gyűlölet az rombol. Tehát a szeretet az éltet, a gyűlölet az rombol."
Mária a TISZA-pártot „gyűlölet egyletnek" nevezte: „Én ezt a Tiszapártot én különben úgy hívom, hogy gyűlölet egylet, mert nem egy párt szerintem, és csak a gyűlöletből áll."
A fiatalok szerepe és politikai tudatlansága
Több hívó is aggódott a fiatalok politikai tudatlansága és manipuláltsága miatt. Luca szerint: „Sajnos a fiatalok, akik leginkább ott álltak a szavazás végén, a mai nap fogalmuk nincs, hogy mit csináltak. Ők kaptak ott pénzt, italt, drogot. Azt hitték, hogy ez egy jó nagy buli."
Ferenc hasonló aggályokat fogalmazott meg: „A fiatalság halványfogalma sincs az elmúlt 16 évről, mert ugye lehet, hogy előtte pár évvel születtek, és hát ők nem ezzel fogva elfoglalva, és az iskola is sajnos olyan, amilyen, nem olyan, mint az én időszakomban. Tehát hazafiságra nem nevelik itt a magyarokat."
Mária pedig azt mondta: „Ez a felnőtt, ez a két generáció, aki tulajdonképpen nem ismerik azt, nem tudom, hogy hál istennek vagy sajnos fogalmazzak, hogy mi az, hogy nélkülözni, meg mi az, hogy állandóan alkalmazkodni, meg csak nyelni. Tehát ők ezt nem tudják."
Egy üzenetben azt említik, hogy egy fiatal lány a rendszerbontó koncerten nem tudta, hogy kik a „ruszkik", és azt válaszolta, hogy a Mi Hazánk Mozgalom tagjai. Ez a pedagógusok felelősségét is felvetette.
A magyar tőkésréteg és az irigység kérdése
Ferenc hosszú hívásában a magyar tőkésréteg elleni támadásokat kritizálta. Szerint az irigység és a kapcsiság a választás vesztésének egyik oka volt. Ferenc így érvelezett: „Az irigység az így igen nagyúr Magyarországon. Igen, nagy úr. És a másik pedig az, hogy én úgy látom, hogy itt tulajdonképpen arra törekszenek, hogy az a magyar tőkés osztály, ami az elmúlt 16 évben kialakult, ezt meg akarják szüntetni."
Ferenc Mészáros Lőrincet példaként hozta fel: „Én megmondom őszintén, akkor lennék nyugodt, ha mindjárt megyében volna egy ilyen ember. Hát ő 25000 embert foglalkoztat, ahogy olvastam. Na most ha 20 megyébe vagy hát ilyen városban lenne ilyen ember, akkor 500 ember tudna foglalkoztatni, és az a pénz mind itt marad Magyarországon."
Ferenc szerint a magyar társadalom „bugris" az ilyen emberek iránt: „Ugyanilyen volt a Stadler. Azt se szerették azért, mert ugye hát juhászember volt. Sajnos a magyar társadalom ilyen bugris. Az ilyen emberek pedig ezeket meg kellene becsülni."
Hangsúlyozta, hogy Mészáros adományokat is tesz: „Nem beszél, vagy a legutolsó hír, hogy nem tudom hány milliót, 50 vagy hány milliót adományozta a kórházi berendezésre, és nem tudom, hogy hány ezer egyetemi hallgató támogat ez a Mészároscsoport."
Az Európai Unió kritikája
Az EU-val kapcsolatos kritika visszatérő téma volt. Ferenc szerint az EU eltért eredeti céljaitól és háborús hisztériában él: Ferenc kijelentette: „Tehát nyilvánvaló, hogy az oroszok ezt nem akadályozzák. És a másik az, hogy öt év múlva, én azt remélem, hogy sokkal hamarabb, ugyanis az Unió nagyon eltért az eredeti céljaitól, tehát ez azt jelenti, hogy őnek nem a háború a célja és az, hogy egy kívülálló országot támogasson, hanem a saját azt a 27 nemzetet."
Ferenc szerint az EU egy „első osztályú maffia és egy elnyomószervezet": „Hát a másik az unió az tulajdonképpen én szerintem most egy első osztályú maffia és egy elnyomószervezet. És azok, akik ellen a jogaikkal élnek, azokat könyörtelen eltapossák."
Edit az EU-tól kapott támogatások valódi természetéről beszélt: „Azt annak a pénz, tehát ami itt amiről szó van, hogy kaptunk az Uniótól pénzt, annak az ellentételezését Magyarország már odaadta akkor, amikor bezáradta a gyárait, amikor kinyitotta a piacát, és hogy ide hozzhatja a Nyugat-Európa a termékeit."
Edit szerint az EU nem fog felbomlani az adósságok miatt: „Tehát ha megszűnik is azt az adóságot, a bankok behajtják, tehát azt akkor is fizetni kell. Tehát de azt már a nemzetállamoknak kellene fizetni."
János szerint az EU beleszól olyan ügyekbe, amelyek tagállami hatáskörbe tartoznak: János szerint: „Mi közük van nekik a magyar gyermekneveléshez? Meg sok egyébbe beleszólalnak, és még az, hogy beleszólnak, de büntetnek."
János dicsérte Orbánt, hogy Magyarország nem járult hozzá az Ukrajna-hitelhez: „Orbánnak köszönhetjük, hogy ezt a mostani kölcsönben mi nem vagyunk kezesek. Tehát hogyha Ukrajna nem tudja megadni, már pedig nagyon kérdőjeles, akkor nekünk abba nem kell beszállni, mert mi nem szavaztuk meg."
A háborúval kapcsolatos félelmek
Több hívó is aggódott a háborúval kapcsolatban és a fiatalok katonai besorozásának lehetőségével. Luca szerint: „Mindenesetre arra vagyok kíváncsi, hogy az a Rucinzi, aki azt mondta, hogy nincs háború, nincs háború, nincs háború, és ha mégis háború lesz, és ezeket a fiatalokat behívják, akkor vajon merre fog állni majd a szájuk? Merthogy az ukránok a magyar fiatalokat legelőre teszik a lövészárokba, az olyan biztos, mint én most itt levegőt veszek."
Edit részletesen beszélt a német és francia katonai készülődésről: „Hogy Németország nem engedi ki már a 16 év felettieket. 17 és 45 év közötti férfiaknak, fiúknak regisztrálniuk kell a bundeszverwnél, hogy ők huzamosabb ideig, tehát három hónapnál tovább külföldön akarnak tartózkodni. Igen. Akkor a francia főparancsnok bejelenti, hogy hozzá kell szokni az anyáknak ahhoz, hogy hát a fiúk, a fiaik elmennek a háborúba, és akkor onnantól kezdve már nagyon soknak nincs visszaút."
Edit szerint ez a fiatalok meggondolatlan szavazásának következménye: „Én mondjuk üzenném azoknak a fiataloknak, mert főleg ez a fiatalok harca volt most ez a választás, ez mindenünnen tükröz tükröződik, hogy én kívánom, hogy ne csalódjanak."
Ruszin-Szendi Romulusz és a honvédelmi miniszter szerepe
Edit kritikával illette az új honvédelmi minisztert: „Akkor itt van a a Ruszin Szendomusz. Én nekem az a véleményem, én mikor legelőször megláttam, hogy ő elfoglalja azt a pozíciót, amiben van. Én nekem már akkor sem tetszett. Nem tudom miért. Valami olyan kisugárzása van, hogy hogy én biztos nem választottam volna meg."
Edit szerint Ruszin-Szendi letagadja a háborút, miközben Ukrajnában tömegsírok vannak: „Na mindegy, ez most már ugye ezzel már nem nagyon tudunk mit kezdeni. És akkor letagadja, hogy nincs háború. Közben már Ukrajnába annyi olyan hatalmas mennyiségű temetők vannak, vagy vagy terjedelműek, hogy több száz ember fekszik, és akkor azt m fekszik benne, és akkor azt mondják, hogy hogy hát nincs is háború."
A kampány tisztasága és a Fidesz vereségének okai
Zoltán szerint a Fidesz nem tudott versenyezni a TISZA-párt alacsonyan fekvő kampánytaktikájával: Zoltán szerint: „Tehát egy itt megtapasztaltuk azt, hogy mindent elkövettek a legaljasabb, legmocskosabb dolgokat. És én azt is tudom, hogy nyilván a Fidesz nem akart ide lemenni, nem akart lemenni ide kutyába, de ők lemenni, nem érdekelte őket semmi. És egy olyan gyűlölködő, egy egy rossz indulatú tábor, mint a Tisza, így nem lehet velük felvenni a a versenyt."
Zoltán azt javasolta a Fidesz-képviselőknek, hogy ugyanolyan módszereket alkalmazzanak: „Én csak javaslatnak mondanám a Fideszes politikusoknak, akik most bekerülnek majd a parlamentbe, az ellenfelet. Sőt, én azt mondom, hogy az ellenséget, ez a jó kifejezés. Az Tisza nekünk a jobb oldalnak ellenség. Ugyanazzal a módszerrel lehet legyőzni, mint amit ők alkalmaztak."
Edit szerint a választást az Ukrajna és Brüsszel nyomása, valamint a pénzügyi manipuláció befolyásolta: „Hát ez is egy elképesztő dolog, mert olyan óriási volt a nyomás Ukrajnából, a Brüsszelből, meg még ki tudja, hogy honnan. És akkor fizették az embereknek azt, amiért elmentek, amiért hőbölöktek, amiért kimentek bárhova, és szítták ezerrel, hogy mocskos Fidesz."
A migrációval kapcsolatos aggályok
Edit a migráció kérdésében is foglalkozott az új kormány politikájával: „Hát nem muszáj nekünk a kerítésen beengedni, majd hoznak máshonnan. Tehát akik azt gondolják, hogy jaj, majd le kell bontani a kerítést, nem kell ehhez lebontani. Kapunk mi úgy is, hogyha nincs lebontva a kerítés."
Donald Trump elleni merényletek
Zoltán megemlítette Donald Trump elleni merényleti kísérleteket: Zoltán szerint: „Mert Donald Trump ellen ismét meryletett kísérem. Hát ez várható. Persze, hát én szát én az ő helyébe tehát nagyon megöltszörözném még a biztonsági intézkedéseket, mert nyilván, hogy a a az a bizonyos háttérhatalom nem fog ebbe belenyugodni még ebbe a két bő két évbe is, amíg ő az elnök."
A külföldön élő magyarok szavazata
Mária felhívta a figyelmet arra, hogy a külföldön élő magyarok többsége is a TISZA-pártra szavazott: „A külföldön élő magyarok sem a Fideszre szavaztak többségében, mert ez abból derül ki, hogy nem lett több a szavazati eredmény, mint amit a magyarok itthon ugye levoksoltak, tehát nem emelte meg. Úgyhogy ebből csak arra lehet sajnos következtetni, hogy hogy a külföldiek is ugye a a Tiszára szavaztak."
A budapesti főpolgármester választási rendszere
Edit egy érdekes javaslatot tett a főpolgármester választásáról: „Én a budapesti főpolgármesterrel kapcsolatban én annyit szeretnék mondani, hogy hogy egy olyat kellene törvénybe hozni, hogy a főpolgármester személyét ne csak Budapesten választhassák meg, hanem az egész országba választhatnak, vagy választhatnának."
A pedagógusok felelőssége
Az átiratban említésre kerül a pedagógusok szerepe a fiatalok politikai tudatosságában. Egy üzenetben azt említik, hogy egy fiatal lány nem tudta, hogy kik a „ruszkik", és azt válaszolta, hogy a Mi Hazánk Mozgalom tagjai, pedig egy október 23-ai megemlékezésen már részt vett.
Orbán Viktor értékelése
Az utolsó üzenetben Bajusz Kati így értékelte Orbán Viktort: „Az a mélységi tudás, az az intellektus, amivel Orbán Viktor rendelkezik, világviszonylatban is ritka. Remek stratéga, igazi államférfi ismét bölcsen döntött. Most az a dolgunk, hogy összetartsuk, kitartsunk. Orbán Viktorért, a hazánkért, a családjaink jövőiért."
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „Rucinzi" – valószínűleg egy politikus neve, de az átiratban nem egyértelmű, hogy ki; az ASR-hiba miatt nem azonosítható pontosan.
- „Szélmelomharcra" – valószínűleg „szélmalomharcra" vagy hasonló kifejezés, de az átirat alapján nem rekonstruálható egyértelműen.
- „Folcos gatyás, illuminált emberke" – Stefi metaforikus, nem szó szerinti leírása, az átiratban értelmezhetetlen marad, hogy konkrétan kire utal.
- „Ruszin Szendomusz" – valószínűleg Ruszin-Szendi Romulusz, de az ASR-hiba miatt többször torzított formában jelenik meg az átiratban.
- „Rucinzi" – az átiratban többször előfordul, de nem azonosítható egyértelműen, hogy ki; lehet, hogy egy politikus beceneve vagy torzított neve.
- Több helyen az átirat szövegösszefüggése miatt értelmezhetetlen marad, hogy konkrétan melyik kormányzati döntésre vagy eseményre utalnak a hívók.
Teljes átirat megjelenítése
[00:01:00]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.
[00:01:06]Paláver hangra fel.
[00:01:10]Jó napot kívánok.
[00:01:10]Folytatódik tovább a Palávera HírtV és a Hír FM közös interaktív műsora.
[00:01:14]Én Szamosi Team vagyok.
[00:01:16]Telefonszámunk 061799, SMS számunk pedig 067953.
[00:01:24]És mielőtt kapcsolnám önöknek a következő hívónkat, néhány üzenetet is felolvasnék.
[00:01:29][horkantás] Megkérdezném több mint 3 millió embertől, hogy venne-e házat vagy autót úgy, hogy előbb kifizeté és utána nézi meg, hogy mit vett.
[00:01:36]Szerintem Oroszország, Amerika és Kína együtt rendezik a helyzetet Európában.
[00:01:41]Orbán Viktor úr ezt tudta, és hatalmas lelki erő kellett neki ehhez a kampányhoz, hogy végig tudja csinálni.
[00:01:47]Ha nyert volna a Fidesz, itt vér folyt volna.
[00:01:52]tisztelettel a kedves Timi, úgy látom, akik a liberálisoknak nem tetszenek, azok ellen puccsot követnek el, vagy le akarják lőni őket, vagy összefognak ellene, és indulatos rágalmazások, hazugságok tömkelekével maguk mellé állítják a haragos, tájékozatlan tömeget.
[00:02:08]Mi szerencsések vagyunk.
[00:02:08]Orbán Viktor él.
[00:02:11]Jó Isten mindannyiunk fölött, Magyarország mindenek előtt.
[00:02:13]Mély tisztelettel Szilvia a perlaki családból.
[00:02:19]István írja nekünk Budakalászról, hogy ne használjuk a kifejezést a választási eredményre, hogy gyász.
[00:02:23]Ebből tanulunk, levonjuk a tanulságokat fel a fejjel.
[00:02:28]Kedves Timi, igazatodok Orbán Viktornak a parlamenti szélmelomharcra felesleges az ő idejét pazarolni.
[00:02:36]Írja nekünk Erika.
[00:02:36]Juli Szegedről pedig Orbán Viktor jól teszi, hogy nem ül be a parlamentbe.
[00:02:41]Nekünk ő marad a vezetőnk.
[00:02:44]Koncentráljunk a jövőre, maradjunk együtt mi patrióták.
[00:02:46]És Sulyok Tamás pedig ne engedjük.
[00:02:49]Orbán Viktor még szüksége van a nemzeti oldalnak nem ülhet be a parlamentbe sztadisták játékszerének.
[00:02:55]Ez nem gyávaság, hanem reális helyzetértékelés.
[00:02:59]Alkotnia kell, nem pedig szórakoztatni.
[00:03:02]Írja nekünk Orsai Erzsébet.
[00:03:02]Köszönjük szépen.
[00:03:04]És máris kapcsoljuk Stefit.
[00:03:04]Jó napot kívánok, Stefi.
[00:03:09]Jó napot kíván kívánok.
[00:03:09]Üdvözlök mindenkit.
[00:03:14]Kezdeném azzal, hogy ugye három a magyar igazság kapzsiság, irigység, gyűlölet.
[00:03:17]Na ez nyert most a választáson.
[00:03:21]Ez a 3,2 millió ember.
[00:03:24]Egy a gyűlölet az a gyűlölet az rombol.
[00:03:28]Tehát a szeretet az éltet, a gyűlölet az rombol.
[00:03:31]Még azt is rombolja és megöüli, aki gyűlöl, mert ő saját magát gyűlöli, csak rávetíti a másikat.
[00:03:41]Én szégyellem, hogy ez a folcos gatyás, illuminált emberke, aki ott lődörgött a az utcán egy lopott telefonnal, ez a miniszterelnökünk.
[00:03:54]Az a baj, hogy ez a 3,s fél millió vagy 3,2 millió ember túlságosan jól élt ahhoz eddig, hogy most ezt tudja értékelni.
[00:04:06]Az irigység, a kapcsiság, a gyűlölet.
[00:04:09]Kettő.
[00:04:09]Hát most ez a szegény parlament, ez úgy fog kinézni, mint a disznó.
[00:04:14]Ez olyan, mint amikor a templomba bemegy a disznócsorda.
[00:04:16]Már elnézést, hogy ilyen kifejezéseket használok, mert hát amikor olyan emberek ülnek be a parlament, akik a parlamentbe, akik a saját falujuk vagy városuk nevét nem tudják harmadjára se kiejteni, normálisan, ott baj van.
[00:04:33]Kettő, szent korona.
[00:04:36]Hát ennek a magyar nemzetnek az a szerencséje, és ezért állunk itt még 1000er éve a nemzet, nem az ország, mert az országnak már az egymada maradt csak meg, mert István királyunk a Szűz Máriának a a kezébe tette le a koronát, és van egy égi vigyázom.
[00:04:54]Na most ezt a erre a szentkonára fognak megesküdni olyan emberek, mint a Bold és Kriszta.
[00:05:02]Olyan emberek, mint ez a Nyíregyházi nempolgármester ez a na Állatkertnek az igazgatója.
[00:05:08]Egy állatkert igazgató, akiből környezetvédelmi miniszter lesz, ha jól tudom, aki azt mondta, a két kis mentett oroszlánra kellett volna hagyni, hogy ébögöljenek.
[00:05:22]Ezt a szentkoronát fogják megcsúfolni.
[00:05:25]ezek az emberek.
[00:05:25]És nem csodálom, hogy a Viktor nem ül be.
[00:05:27]Bár én nem mesek hanyata Viktortól, mert engem nem érdekel egyik izmus sem.
[00:05:32]Rajtam az izmusok nagyon sokat kísérleteztek, mert építettük a rákosi rendszert, aztán a szocializmust, összedőt satöbbi, satöbbi.
[00:05:41]Engem nem az izmus érdekel.
[00:05:44]Engem egy dolog érdekel a hazám.
[00:05:44]Az a baj, hogy ezek az emberek, akik most odaszavaztak, ezeknek ezeknek nem a hazája.
[00:05:50]Tehát a haza, mint mint szó, ezt nem tudják, hogy mit jelent.
[00:05:53]Ezek csak itt laknak ebbe az országba.
[00:05:55]Nekik ez egy lakóhely, nem haza.
[00:06:01]És még egy, ne haragudjon egy Rost Andrea, aki most beül a parlamentbe.
[00:06:06]Rost Andrea nem akárki, egyik egyik hídes operaénekesnek nem tudja a szózatot elénekelni.
[00:06:15]Hol tartunk?
[00:06:15]Szegény hazám, ugye?
[00:06:19]Vángván áriája.
[00:06:19]Hazám, hazám, te mindenem.
[00:06:21]Életem, neked köszönhetem.
[00:06:25]Na hát a szózató még annyit, és most ott tartunk, hogy 12.
[00:06:28]verszek, ha jól emlékszem, hol egy nemzet süllyed el, népek veszik körül, és a népek millióinak szemébe a gyászkönnyül.
[00:06:38]Itt tartunk.
[00:06:41]Ennyit szerettem volna mondani.
[00:06:41]A gyűlölet öl, a szeretet épít.
[00:06:44]Érde.
[00:06:48]Így van.
[00:06:48]Köszönjük szépen Stefi, hogy hívott minket.
[00:06:49]Viszonthásra.
[00:06:49]És itt van velünk a vonalban Luca.
[00:06:51]Jó napot kívánok.
[00:06:55]Jó napot kívánok.
[00:06:55]utca vagyok és én nagyon helyeslem, hogy Orbán Viktor be a parlamentben, mert semmi tűnik arra, hogy egy ilyen jól nevelt, jól szituált ember, ott csak a vita kiabálás, mint ami eddig ment, ez nem az ő stílusa.
[00:07:12]Ő építgesse csak azt, amit eddig csinált.
[00:07:15]Újra fogja építeni, biztos vagyok benne.
[00:07:22]És sajnos a fiatalok, akik leginkább ott álltak a a szavazás végén, a mai nap fogalmuk nincs, hogy mit csináltak.
[00:07:34]Ők kaptak ott pénzt, italt, drogot.
[00:07:38]Azt hitték, hogy ez egy jó nagy buli.
[00:07:41]Megint egy ilyen ö fogalmuk nem volt, hogy a hazáért meg bármit is.
[00:07:49]Mindenesetre arra vagyok kíváncsi, hogy az a Rucinzi, aki azt mondta, hogy nincs háború, nincs háború, nincs háború, és ha mégis háború lesz, és ezeket a fiatalokat behívják, akkor vajon merre fog állni majd a szájuk?
[00:08:03]Merthogy az ukránok a magyar fiatalokat legelőre teszik a lövészárokba, az olyan biztos, mint én most itt levegőt veszek.
[00:08:12]Csak ennyit szerettem volna elmondani, és kitartások lesznek.
[00:08:19]Köszönjük szépen, Luca.
[00:08:19]Viszonthallásra.
[00:08:22]Most kapcsolom önöknek máris Ferencet.
[00:08:24]Jó napot kívánok, Ferenc.
[00:08:26]Hát az ott van kint.
[00:08:27]Halló, Ferenc?
[00:08:30]Halló.
[00:08:33]Jó, akkor még Ferenc visszatér.
[00:08:33]közénk itt az étterben néhány üzenet.
[00:08:37]Ja, hallgatjuk.
[00:08:37]Ferenc, ön van a vonalban.
[00:08:39]Helló.
[00:08:39]Kezklom, tisztelettel és szeretettel köszöntöm önt és a kedves hallgatókat.
[00:08:44]Hát a az elsővel kapcsolatosan sok mindent elmondtak.
[00:08:48]Én is úgy érzem, hogy ez a leghelyesebb döntés.
[00:08:53]És a másik pedig az, hogy nyilvánvaló, hogy a vereségnek az az oka, hogy itt ez a kábítószer Magyarországon nagyon elterjedt.
[00:09:04]Én minden nap az újságba olvasom, hogy mennyi kábítószert foglalnak le.
[00:09:06]És én azt állapítottam meg, hogy ott is, amikor a hősök terén volt ez a buli, ugye a hősök terén, rengeteg fiatal szerintem e hatása alatt, vagy valami másnak a szerása alatt állhatott.
[00:09:20]Mert olyan is volt, aki a kocsiba táncolt.
[00:09:25]Tehát szóval nem tudom.
[00:09:25]Tehát azért mondom, nagyon összetett dolog, de mindenesetre ugye ez a fiatalság halványfogalma sincs az elmúlt 16 évről, mert ugye lehet, hogy előtte pár évvel születtek, és hát ők nem ezzel fogva elfoglalva, és az iskola is sajnos olyan, amilyen, nem olyan, mint az én időszakomban.
[00:09:47]Tehát hazafiságra nem nevelik itt a magyarokat.
[00:09:50]És amint az úr is elmondta, én is sokszor kifogásolom, hogy itt Magyarországon a pólókon magyar födlatot nem lehet látni, csak amerikaiat meg ez meg az.
[00:09:59]Ha kimegyek Ausztriába, ott van minden ember a jobb oldalán a a karon ott van a nemzeti színű jelzés.
[00:10:10]Ugyanez van Németországban, pedig hát ugye ezek a ezek az országok tulajdonképpen a Hitlernek a szülehazájai voltak, és mégis ugye büszkék arra, hogy ilyen nemzetek.
[00:10:24]Na most a másik az, hogy itt a bukásnál fölhozzák ezeket a vagyonosodást satöbbi.
[00:10:29]Na most hát ugye itt az a baj, hogy az irigység az így igen nagyúr Magyarországon.
[00:10:34]Igen, nagy úr.
[00:10:37]És a másik pedig az, hogy én úgy látom, hogy itt tulajdonképpen arra törekszenek, hogy az a magyar tőkés osztály, ami az elmúlt 16 évben kialakult, ezt meg akarják szüntetni.
[00:10:47]A külföldek, akik itt vannak, és rengeteg külföldi van, és gazdag, az meg szabadon mozoghat, senkinek semmi köze hozzá, ugye, és a magyarok, magyar hát tőkés társadalmat le akarják fejezni.
[00:11:01]Na most a másik azt tudni kell, hogy a kapitalizmus az úgy működik, hogy vannak ugye gazdagok, van középosztály és vannak szegények.
[00:11:11]Itt az a lényeg, hogy a szegény minél kevesebb legyen, középosztály pedig minél erősebb.
[00:11:15]És hát kell egy tőkésrétegnek lenni, hiszen amikor a rendszerváltás volt 89-ben, akkor is az volt probléma, hogy Magyarországon nem volt nem volt ilyen, ugye, mert hát ez egy más társadalmi rendszer volt, és akkor szépen bennünket mindent akkor is kiraboltak.
[00:11:35]A nyugat 42000 várlatot elvitt tőlünk, és szegények lettünk.
[00:11:43]Na most ugye itt fölmerült a Mészáros Lőrincsnek a neve.
[00:11:45]Én megmondom őszintén, akkor lennék nyugodt, ha mindjárt megyében volna egy ilyen ember.
[00:11:51]Hát ő 25000 embert foglalkoztat, ahogy olvastam.
[00:11:54]Na most ha 20 megyébe vagy hát ilyen városban lenne ilyen ember, akkor 500 ember tudna foglalkoztatni, és az a pénz mind itt marad Magyarországon.
[00:12:07]Irigykedni lehet, de hát a maga a Mészáros Lőrinc azért haragszanak, mert nincs hadd diplomája.
[00:12:11]Ő egyszerű ember volt, aki az eszénnél fogra fölfejlesztette magát.
[00:12:15]Ügyes.
[00:12:15]Ugyanilyen volt a Stadler.
[00:12:18]Azt se szerették azért, mert ugye hát juhászember volt.
[00:12:21]Sajnos a magyar társadalom ilyen bugris.
[00:12:23]Az ilyen emberek pedig ezeket meg kellene becsülni.
[00:12:28]is nem beszél, vagy a legutolsó hír, hogy nem tudom hány milliót, 50 vagy hány milliót adományozta a kórházi berendezésre, és nem tudom, hogy hány ezer egyetemi hallgató támogat ez a Mészároscsoport.
[00:12:43]Tehát ezért kár volna a magyarokat, magyar ezt a fölső osztályt kiirtani, mert akkor utána nagyon nagy szegénység vár Magyarországra.
[00:12:52]Hát volt már ilyen a történelemben.
[00:12:52]Ne feledjük el.
[00:12:54]volt már ilyen a történelemben.
[00:12:56]És amúgy meg nem tehát nem ördögtől való lenne, hogyha a baloldal illetve hát a tiszapártiak is elkezdenék így ugyanaz, amit Mészáros Lőrinc csinál, hogy munkát ad és nem külföldre viszik ki a pénzt.
[00:13:10]Külföldi cégek csinálják a magyarországi beruházásokat, autópályaépítést, vagy éppen az iskolafelújítást, hanem akkor ezek mind itt maradnak Magyarországon és Magyarországon adóznak.
[00:13:21]Tehát ez a lehetőség nekik is ugyanúgy áll, hogyha szeretnénk ugyanezt így látni, hogy nem lesznek körbetartozások, öngyilkosságok, mint az előző gyócsány kormányz kormányzat.
[00:13:34]Igen.
[00:13:34]Itt az a baj, hogy a magyarem a magyar tőkésosztályra az irigység a külföldi [horkantás] reak nem szólnak egy árva szót se, de ez a pénz mind itt marad ebbe az országba.
[00:13:43]Itt költik el.
[00:13:46]Na most ugye mondják, hogy ennek a miszás lőcsnek van jaktja vagy repülője.
[00:13:50]Hát kit érdekel?
[00:13:50]Kérem, Amerikában egy hatodosztályú színésznek is három magánrepülőgépe van, és senki nem szól érte.
[00:13:57]Na most ugye azt javaslom ennek a sokrigy embernek, hogy legyenek kedvesek a kapital kapitalista közgazdaságtannak a könyvét elolvasni, csak vagy részleteit.
[00:14:07]A jó öreg Mars és Engels ezt tökéletesen leírta.
[00:14:10]És azon csodálkozom, mert ugye hát ezt tanítják azért bizonyos értelemben, hogy nem veszik a lapot a fáradtságot, hogy egy ilyen kapitalista társadalomnak hogyan kell működni.
[00:14:23]Na most a másik ez a mi társadalmunk nagyon normálisan működött, főleg azzal, amit ugye a miniszterelnök mondott, hogy mennyit elmondtak a vállalatoktól.
[00:14:32]Kérem szépen, egyetlen egy vállalat nem ment csődbe, sőt meggazdagodott.
[00:14:40]Na most ugye az a 16000 milliárd, amit elvontak és odaadták az embereknek, ezek a szegény emberek is jobban éltek.
[00:14:46]Na de most ha azt nem bonja el, akkor tulajdonképpen ezek a nagy multinacionális cégek tulajdonképpen akkor lehet gyémántból csinálni a WC-t, lehet venni a Bali szigeten öt üdülőt, meg lehet menni űrhajózni satöbbi, satöbbi.
[00:15:02]A köznép az még nyomorok.
[00:15:02]Hát akkor melyik az igazságos?
[00:15:05]Hát a köznépnek is élni kell a nagy átlagnak.
[00:15:10]Hát Magyarországon van 9 és fél millió ember, kérem szépen.
[00:15:13]És akkor abból abból ugye hát a döntő többség azért az átlagon, illetve átlag fölött, mert Magyarországon nincs szegénység, ez hazugság.
[00:15:24]Ilyen gazdag Magyarország soha nem volt.
[00:15:27]Kérem, 5,2 millió autó van, 800000re mentek tavaly Horvátországba.
[00:15:34]4 millión üdülnek a Balaton és körülbelül 50000 ember van a világban, hogy a legdrágább helyeken, mert látok naponta, én csak tévét nézek, újságot olvasok, rádiót hallgatok.
[00:15:44]Tehát tulajdonképpen itt szegénységről nincs szó.
[00:15:49]A szegénység akkor következik be, ha ezeket megvonják, amit az előző kormány, akkor lesz szegénység.
[00:15:56]Na most tovább menni az unióra, kérem szépen, az oroszok megmondták már ezelőtt is, hogy semmi kifogásuk nincs az Unió ellen, hogy belépjen a Ukrajna, és azt mondták, hogy örülnek neki, mert akkor legalább az Európai Unió meg fog szűnni.
[00:16:13]Tehát nyilvánvaló, hogy az oroszok ezt nem akadályozzák.
[00:16:16]És a másik az, hogy öt év múlva, én azt remélem, hogy sokkal hamarább, ugyanis az Unió nagyon eltért az eredeti céljaitól, tehát ez azt jelenti, hogy őnek nem a háború a célja és az, hogy egy kívülálló országot támogasson, hanem a saját azt a 27 nemzetet.
[00:16:35]Az az alakító, illetve az alapító atyák erre esküdtek.
[00:16:42]És most tulajdonképpen a gazdaság együttműködés és a gazdaság helyett tulajdonképpen egy háborús hisztéria van.
[00:16:49]És ugye hát a itt a miniszterelnökünket megvádolták, hogy ilyeneket hirdet.
[00:16:57]Kérem, ez a véres valóság.
[00:17:00]Hallgatjuk azt, hogy hogy fegyverkeznek Németországba, hogy fegyverkeznek Angliába, Franciaországba, mindennapi hírek.
[00:17:05]És ugye mondta konkrétan a Wéber úr, hogy uniós katonákat szeretne Ukrajnába látni.
[00:17:14]Tehát ez azt jelenti, hogy azok a fiatalok, akik most odaszavaztak, saját maguk ellen szavaztak, mert ha a háború kitör, őket viszik el, nem a 100 éveseket meg a 80 éveseket.
[00:17:26]Így van.
[00:17:26]Ferenc, köszönjük szépen, hogy hívott mind.
[00:17:27]Hát a másik az unió az tulajdonképpen én szerintem most egy első osztályú maffia és egy elnyomószervezet.
[00:17:37]És azok, akik ellen a jogaikkal élnek, azokat könyörtelen eltapossák.
[00:17:40]És a veszteségünknek is ez volt a bocsánat az oka, mert Ferenc.
[00:17:48]Így van.
[00:17:48]Köszönjük szépen, hogy hívott minket.
[00:17:50]Legyen szép napja, viszonthallásra.
[00:17:54]És máris kapcsoljuk önöknek Editet.
[00:17:54]Jó napot kívánok, Edit.
[00:17:58]Jó napot kívánok, Edit vagyok.
[00:17:58]Sok szeretettel köszöntöm önt és a hallgatókat is.
[00:18:01]Hát szerintem már mindenki elmondta azt, amit én is szerettem volna, de azért megfogalmazom egy néhány mondatba.
[00:18:08]Hát én is nagyon drukkolok Orbán Viktornak, hogy azt választotta, hogy ő nem veszi fel a mandátumát, mert sokkal több munkát tud belefektetni, mintogyha beült volna a parlamentben, mert a kettő együtt biztos, hogy nem ment volna.
[00:18:26]És hát jónak tartom is, és kívánok neki jó erőt, egészséget és sok kitartást, mert hát ez ez rettenetes volt, amit a 16 év alatt, meg előtte is, korábban is, hogy mennyi mindent el kellett neki tűrni, és még emellett is olyan sikereket tudott elérni, hogy messze földön a világ minden pontján szerintem tudják, hogy ki ő.
[00:18:48]De hát ez nagyon sokaknak ugye nem tetszik, mert minket el akarnak taposni végképp.
[00:18:56]És és még van segítség hozzá például a választást is azért vesztettük el szerintem, mert más se hallottunk csak azt, hogy a Fidesz lop, hogy meggazdagodtak, de az, hogy az, aki meggazdagodott, én nem mondom, hogy esetleg nem volt olyan, aki úgy gazdagodott meg, hogy hát nem nem teljesen szép vagy jó úton, de aki tehetséges és van hozzá esze, az gazdagodjon meg.
[00:19:22]Én nem irigylem tőle, egyáltalán nem irigylem.
[00:19:24]És a [torokköszörülés] a választás, ahogy ez végbement, hát ez is egy elképesztő dolog, mert olyan óriási volt a nyomás Ukrajnából, a Brüsszelből, meg még ki tudja, hogy honnan.
[00:19:38]És akkor fizették az embereknek azt, amiért elmentek, amiért hőbölöktek, amiért kimentek bárhova, és szítták ezerrel, hogy mocskos Fidesz, má se hallottunk.
[00:19:48]Holott a mi oldalunkról ilyen nem történt meg.
[00:19:50]egyáltalán.
[00:19:54]És akkor még azt szeretném mondani, hogy [torokköszörülés] hát a migrációval kapcsolatosan is egy pár szót, hát nem muszáj nekünk a kerítésen beengedni, majd hoznak máshonnan.
[00:20:04]Tehát akik azt gondolják, hogy jaj, majd le kell bontani a kerítést, nem kell ehhez lebontani.
[00:20:11]Kapunk mi úgy is, hogyha nincs lebontva a kerítés.
[00:20:15]És még valamit az európai unióiról.
[00:20:15]Hát én amikor szavazni kellett annak idején, hát én nemmel szavaztam, mert már akkor feladtuk a az szuverenitásunkat és most ide jutottunk.
[00:20:28]hogy nem, hogy támogatna, szerintem sokkal jobban jártunk volna, hogyha besebom, hogy azt a nagy támogatást, jó, kaptunk pénzt, nem mondom, és akkor majdnem olyan, mint az agárverseny, hogy viszik a kutyák előtt a nyulat, és mi ugyanúgy vagyunk, hogy viszik előttünk a pénzt, és mi meg futhatunk utána.
[00:20:48]De azt annak a pénz, tehát ami itt amiről szó van, hogy kaptunk az Uniótól pénzt, annak az ellentételezését Magyarország már odaadta akkor, amikor bezáradta a gyárait, amikor kinyitotta a piacát, és hogy ide hozzhatja a Nyugat-Európa a termékeit.
[00:21:03]Sokszor ugye arról is sok hír volt, hogy a silányabb minőségű mosószert is például.
[00:21:08]Tehát ők kaptak egy lerakatott, tehát ez nem egy ingyen pénz.
[00:21:14]Ezt azért így így szerintem nem árt többször elmondani a tiszások felé is, hogy ezek nekünk valóban járnak, mert Magyarország az ellentételezését már odaadta.
[00:21:26]Igen.
[00:21:26]És nem is nem is tudják, nincsenek tisztában.
[00:21:29]Amikor olyanokat hallok, hogy nem tudják, hogy mi a trianon, meg mi a triatlon, hát akkor nem nagyon [torokköszörülés] kell már utána kérdezni semmit se, mert fogalmuk sincsenem.
[00:21:41]És nem is érdeklődnek.
[00:21:41]Nem azt hiszik, hogy ez a mostani lét az olyan, mint a levegő, hogy csak úgy vesszük.
[00:21:47]Igen.
[00:21:47]Hogy ez ilyen normál ügyben pedig hát ez nem ez ez így jár, ez így természetes.
[00:21:50]De hogy azok az emberek, mert én is már 70 éves vagyok, de hogy mit tettünk le az asztalra annak idején?
[00:21:57]Én jártam kommunista műszakba, csak elmondom, és aki tudja, hogy mi volt az, annak nem kell magyarázni, de a fiatalok ezt nem tudják.
[00:22:06]Az az, hogy szombaton is menni kellett dolgozni.
[00:22:08]Igen.
[00:22:08]Igen, kellett.
[00:22:08]És nem kaptak érte semmit.
[00:22:10]Így van.
[00:22:10]Nem kaptak érte semmit se.
[00:22:10]Nem kaptunk érte.
[00:22:13]Hát mentem én is kapálni, meg nem tudom miket kellett akkoriban csinálni.
[00:22:18]Hát kivezényelték az embert és az ugyanúgy munka úgy akartak beiratni engem a pártiskolába, hogy munkaidőben kellett volna menni.
[00:22:26]De hát a sors úgy hozta, hogy nem kellett mennem, mert akkor már várandó voltam a kisfiammal.
[00:22:35]És akkor még elkanyarodnék a háborúval kapcsolatban.
[00:22:38]A napokban is volt egy olyan, nem is egy telefonáló betelefonált, hogy nem is értik, hogy miért félnek az emberek a háborútól, amikor ez nincs is.
[00:22:48]Csak én elmondom, hogy ha egy kicsit figyelmesebbek lennének, akkor hallanák azt, hogy hogy Németország nem engedi ki már a 16 év felettieket.
[00:23:02]17 és 45 év közötti férfiaknak, fiúknak regisztrálniuk kell a bundeszverwnél, hogy ők huzamosabb ideig, tehát három hónapnál tovább külföldön akarnak tartózkodni.
[00:23:15]Igen.
[00:23:15]Akkor a francia főparancsnok bejelenti, hogy hozzá kell szokni az anyáknak ahhoz, hogy hát a fiúk, a fiaik elmennek a háborúba, és akkor onnantól kezdve már nagyon soknak nincs visszaút.
[00:23:28]Igen.
[00:23:28]Hogy meghalhatnak?
[00:23:29]Igen.
[00:23:29]Igen.
[00:23:29]Akkor itt van a a Ruszin Szendomusz.
[00:23:32]Én nekem az a véleményem, én mikor legelőször megláttam, hogy ő elfoglalja azt a pozíciót, amiben van.
[00:23:39]Én nekem már akkor sem tetszett.
[00:23:39]Nem tudom miért.
[00:23:41]Valami olyan kisugárzása van, hogy hogy én biztos nem választottam volna meg.
[00:23:45]De úgy voltam vele akkoriban, hogy biztos tudják, hogy hogy men milyen szakmailag megy.
[00:23:51]Hát na figyelembe vették, de nem kellett volna.
[00:23:56]Na mindegy, ez most már ugye ezzel már nem nagyon tudunk mit kezdeni.
[00:23:59]És akkor letagadja, hogy nincs háború.
[00:24:01]Közben már Ukrajnába annyi olyan hatalmas mennyiségű temetők vannak, vagy vagy terjedelműek, hogy több száz ember fekszik, és akkor azt m fekszik benne, és akkor azt mondják, hogy hogy hát nincs is háború.
[00:24:20]Én nem tudom, hogy a fiatalok hova tették az eszüket.
[00:24:22]Egyszerűen nem is fogják föl.
[00:24:24]nem nem fogják föl.
[00:24:24]Hát a Trumffal kapcsolatban pedig hát ez sajnos majdnem hogy mindig várható, mert aki ezen az oldalon van, az célpont, és ő is az, már nem is egyszer.
[00:24:39]És még egy gondolatot szeretnék mondani, hogyha megengedi.
[00:24:41]Én a budapesti főpolgármesterrel kapcsolatban én annyit szeretnék mondani, hogy hogy egy olyat kellene törvénybe hozni, hogy a főpolgármester személyét ne csak Budapesten választhassák meg, hanem az egész országba választhatnak, vagy választhatnának.
[00:25:04]És mivel, hogy olyanok is választanak, akik lakcímkártyával jelent vagy rendelkeznek és itt élnek Budapesten, lehet, hogy egy év, lehet, hogy fél év, lehet, hogy öt év, és aki itt lakik, és bejár Budapestre, mondjuk [torokköszörülés] és azok meg nem szavazhatnak.
[00:25:20]És akkor nézzük meg, hogy most mi van Budapestből, mert mert ugye nagyon úgy néz ki, hogy előre, vagy nem előre megy, hanem hátra, és eltűrik, és nem nagyon tudunk mit csinálni.
[00:25:32]ezzel kapcsolatban.
[00:25:34]Így van.
[00:25:34]Edit, köszönjük szépen, hogy hívott minket.
[00:25:37]Én is köszönöm.
[00:25:37]Én nagyon ideges vagyok, mert nagyon féltem a fiamat.
[00:25:39]Nagyon nagyon Igen.
[00:25:42]Mindannyian.
[00:25:42]Mindannyian.
[00:25:43]Köszönjük, hogy hívott minket.
[00:25:44]Viszontásra.
[00:25:46]És egy üzenet ehhez kapcsolódik.
[00:25:48]Merényleteket csak konzervatív politikusok ellen követnek el.
[00:25:51]Legalábbis én nem hallottam, hogy Komcsik ellen történt volna, mert akkor a lipsi sajtó már tombolna.
[00:25:55]Ha az EU vezetőinek ennyire fontos a háború, akkor menjenek és harcoljanak, és ne a biztonságos irodájukból osszák az ézt.
[00:26:04]Írja nekünk Péter Borsodból.
[00:26:04]És máris kapcsoljuk Zoltánt.
[00:26:07]Jó napot kívánok Zoltán.
[00:26:10]Kezd sókolom.
[00:26:10]Én Zoltán vagyok Budapestről, Pest Erzsébetről.
[00:26:15]Az első pont én én igazából a tévében szerettem volna hozzászólni, [torokköszörülés] de nagyon jó ez is.
[00:26:21]Nincs probléma ezzel.
[00:26:21]A a miniszterelnök úr, az Orbán úr egy nagyon jó taktikai döntést hozott, vagy a kongresszus együtt kiváló, tehát sokkal többre fog menni, vagy lehet jutni így a háttérből, mint a parlamentbe, kitéve magát nagyon sok olyan dolognak, ami nem jó.
[00:26:41]A második dolog az EU.
[00:26:44]Hát szerintem egy hosszabb táv lesz egy egy ilyen agóniát.
[00:26:51]Én én erre tippelek, de ha megvalósul, én nem nagyon szoktam így iszogatni, de az biztos, hogy akkor nagyon lefogom magam így [torokköszörülés] csúnyán, úgyhogy nem bánatomban.
[00:27:04]Aztán ha még lehet egy pár mondatot mondani arról, itt [torokköszörülés] a igazából megmondom őszintén, én a Mi Hazánk Mozgalom szimpatizánsa vagyok, de most volt az a választás, [torokköszörülés] hogy mind a két szavazatomat a Fidesz KZNP-re adtam.
[00:27:20]listára is és a az egyénire is, mert éreztem, hogy baj lesz.
[00:27:23]És amit ehhez a vereséghez hozzáfűznék, tehát itt óriási probléma, hogy valahogy a Fidesz itt a kampányban nem érezte azt át, mint hát az, hogy igazából a verekedni egy utcai harcossal nem lehet Glasszékesztűben.
[00:27:44]Nem lehet.
[00:27:44]Tehát egy egy tehát egy itt megtapasztaltuk azt, hogy mindent elkövettek a legaljasabb, legmocskosabb dolgokat.
[00:27:54]És én azt is tudom, hogy nyilván a Fidesz nem akart ide lemenni, nem akart lemenni ide kutyába, de ők lementek, nem érdekelte őket semmi.
[00:28:05]És egy olyan gyűlölködő, egy egy rossz indulatú [torokköszörülés] tábor, mint a Tisza, így nem lehet velük felvenni a a versenyt.
[00:28:14]Én csak javaslatnak mondanám a Fideszes politikusoknak, akik most bekerülnek majd a parlamentbe, az ellenfelet.
[00:28:21]Sőt, én azt mondom, hogy az ellenséget, ez a jó kifejezés.
[00:28:28]Az Tisza nekünk a jobb oldalnak ellenség.
[00:28:30]Ugyanazzal a módszerrel lehet legyőzni, mint amit ők alkalmaztak, amikor jönnek majd a baloldali újságírók, [torokköszörülés] meg a liberális újságírók 44 satöbbi társai, tudjuk, ugyanúgy sanzonokkal, népdalokkal, egyéb slágeridézetekkel kell nekik válaszolni.
[00:28:50]Mosolyogva, félmosollyal, vigyorogva.
[00:28:55]Ennyi.
[00:28:55]Ennyi.
[00:28:55]És mint egy jelezve, hogy ja, hát mi is tudjuk ezt csinálni.
[00:28:58]Tehát engem nagyon bosszantott ez a ugye amit láttam a televízióban, hogy hogyan nyilvánulnak meg a Tiszának a vezetői.
[00:29:12][torokköszörülés] Tehát így ebbe a formába ez ilyen lightosan ez nem fog menni négy év múlva se szerintem.
[00:29:19]De ne legyen igazam.
[00:29:19]Tehát én inkább a a keményebb megoldások híve vagyok.
[00:29:25]Én szerintem ezt lenne érdemes átgondolni.
[00:29:33]Aztán nem is tudom, a harmadik pont az mi volt?
[00:29:35]Mert Donald Trump ellen ismét meryletett kísérem.
[00:29:39]Hát ez várható.
[00:29:39]Persze, hát én szát én az ő helyébe tehát nagyon megöltszörözném még a biztonsági intézkedéseket, mert nyilván, hogy a a az a bizonyos háttérhatalom nem fog ebbe belenyugodni még ebbe a két bő két évbe is, amíg ő az elnök.
[00:29:57]Án bár novemberben, hogy mi fog történni, azt ugye még nem tudjuk, de [torokköszörülés] mint a látszót az eddigi merényletek is, amik megtörténtek ellene.
[00:30:08]Úgyhogy én szurkolok egyébként a Fidesznek.
[00:30:16]Négyszer szavaztam egyébként régebben a a Fideszre.
[00:30:18]Én nagyon nagy úgymond rajongója voltam és híve voltam a Fidesznek, de volt egy-két dolog, ami miatt azt mondtam, hogy hát nem, amellett én nem vagyok ellene, de volt egy-két olyan dolog, ami ami nagyon rosszul esett, és mikor megalakult a mi hazánk mozgalom, azóta én igazából a a [torokköszörülés] szimpatizánsuk vagyok, de most ide szavaztam a Fideszre, mert éreztem, hogy muszáj.
[00:30:49]Tessék?
[00:30:49]Köszönjük szépen, hogy mindezeket elmondta nekünk.
[00:30:52]Nagyon szívesen köszönjük.
[00:30:52]Viszont hallásra és kapcsoljuk Máriát.
[00:30:54]Jó napot kívánok.
[00:30:57]Jó napot kívánok.
[00:30:57]Üdvözlök mindenkit.
[00:31:01]Elsősorban azt szeretném mondani, hogy én még mindig mint ahogy azt hiszem nagyon sokan mások is hatása alatt vagyok ennek a veszteségnek, de én az év elején már egyszer betelefonáltam abban az ügyben, hogy a külföldön élő magyarok, akik ott dolgoznak, ott laknak, azokat sem ártana egy kicsit utána nézni, hogy ők mit gondolnak ezen a válasz Áson, mert biztos helyről tudtam, hogy már akkor benne volt a levegőbe, hogy hogy nem a a Fideszre fognak szavazni.
[00:31:38]Ugye akkor az volt a válasz, hogy ne adjak tippeket.
[00:31:41]Nem akartam tippet adni, és most se úgy gondolom, de szerintem ez sajnos bejött, hogy a külföldön élő magyarok sem a Fideszre szavaztak többségében, mert ez abból derül ki, hogy nem lett több a szavazati eredmény, mint amit a magyarok itthon ugye levoksoltak, tehát nem emelte meg.
[00:32:09]Úgyhogy ebből csak arra lehet sajnos következtetni, hogy hogy a külföldiek is ugye a a Tiszára szavaztak.
[00:32:14]Én ezt a Tiszapártot én különben úgy hívom, hogy gyűlölet egylet, mert nem egy párt szerintem, és csak a gyűlöletből áll.
[00:32:23]és azokat az embereket is, akik mondjuk a Tiszára szavaztak.
[00:32:29]Tisztelet a kivételnek, ezt szeretném azért hangsúlyozni.
[00:32:36]Legtöbb része ez a gyűlölet hajtotta, és csak azt vették tudomásul, meg értékelték a Tiszába, hogy így lépett fel ugye Magyar Péter, ahogy fellépett, meg ahogy hergelte a magyarokat.
[00:32:50]Tehát ez maradt meg.
[00:32:54]És és én ezt nagyon, de nagyon sajnálom, hogy ez így történt.
[00:32:57]és egyetértek a miniszterelnökkel, hogy nem ül be a parlament parlamentbe, mert tényleg úgy van, hogy rengeteg vád meg mocskolódás, minden más egyéb érni, de ugyanakkor akik beülnek, ugyanezt fogják kapni, mert hát ugye a a Fidesznek ugye a képviselői, és nekik is igen fel kell kötni azt a fehér neműt, amit hát ugye szoktunk emlegetni, hogy kellő józansággal meg kiállással tudjanak ennek ugye ellent mondani, meg tudják bizonyítani az ellenkezőjét annak, amit hát ugye majd a ez a Fidesz gárda fog ugye majd ott szemrehányásokat tenni az EU-val kapcsolatban, hogy megszűnik-e, én úgy gondolom, hogy nem fog megszűnni, már csak azért sem, mert van egy nagyon nagy és fájó dolog, ami összetartja őket.
[00:33:56]Mégpedig az adósság, amit felvesznek Ukrajna érdekébe.
[00:33:59]Tehát ha megszűnik is azt az adóságot, a bankok behajtják, tehát azt akkor is fizetni kell.
[00:34:09]Tehát de azt már a nemzetállamoknak kellene fizetni.
[00:34:14]Hát rendben van, de pontosan ezért mondom, hogy ezért fognak inkább megmaradni, mert majd ott valamit kitalálnak, hogy hogy meg mint lehet ezt megoldani meg egyáltalán.
[00:34:23]És hogyha ez bekövetkezik, hogy felbomlanak, akkor akkor hát nem tudom, azok az országok tényleg mit fognak csinálni, hogy nekik kell a rengeteg adóságot ugye megfizetni.
[00:34:37]Hát nem tudom, hogy mennyire fogunk ezek után majd beletartozni egy ilyenbe, mert még jöhet egy ilyen, hogy még vesznek fel hitelt.
[00:34:45]Márpedig ugye ez az új kormány valószínű, hogy abba bele fog menni, alá fogja írni.
[00:34:51]Úgyhogy Magyarország is ugyanott fog tartani.
[00:34:57]Tehát ez ez egy borzasztó dolog belegondolni is, hogy mi lesz ennek a vége.
[00:35:01]Én mondjuk üzenném azoknak a fiataloknak, mert főleg ez a fiatalok harca volt most ez a választás, ez mindenünnen tükröz tükröződik, hogy én kívánom, hogy ne csalódjanak.
[00:35:15]Mi már így 70 meg 80 körül úgy gondoljuk, hogy valahogy átvészeljük majd, hogyha sokkal rosszabb lesz.
[00:35:21]Ez a helyzet, mint ami lóg a levegőbe, habár ígéretek vannak, de hát majd meg kell ezt várni, hogy hogy alakul, hogy ne csalódjanak, mert hogyha csalódnak, ez igen fájó lesz nekik, és és főleg nekik lesz fájó, mert ő előttük még ott az élet, gyereket kell nevelni, családot kell fenntartani, meg egyáltalán élni kell.
[00:35:44]Tehát ezt ezt nagyon meggondolatlanul szerintem szavaztak, és úgy gondolom, hogy őket is a a mindenkori vagy nem tudom mi, a nagy vágyak hajtják és úgy gondolják, hogy most eljött a Kánaán is, most már minden ragyogó lesz és minden úgy lesz, ahogy ők akarják és ez egy rettenetes nagy tévedés, mert ez nem úgy lesz.
[00:36:09]Ez ebben biztos vagyok, hogy nem úgy lesz ez a ez a felnőtt, ez a két generáció, aki tulajdonképpen nem ismerik azt, nem tudom, hogy hál istennek vagy sajnos fogalmazzak, hogy mi az, hogy nélkülözni, meg mi az, hogy állandóan alkalmazkodni, meg csak nyelni.
[00:36:32]Tehát ők ezt nem tudják.
[00:36:32]ők olyan rendszerbe születtek már, ahol ezek hát némileg valamilyen szinten jelentkeztek, de nem úgy, mint a mi korunkban például.
[00:36:42]Tehát ítélő képességük még nem az igazi.
[00:36:47]Hát majd megtudják.
[00:36:47]Mária, köszönjük szépen, hogy hívott minket.
[00:36:52]Én is köszönöm.
[00:36:52]Viszont viszontásra.
[00:36:55]Ehhez kapcsolódik.
[00:36:55]Sokromból írt nekünk Tíbor.
[00:36:58]A fiatal generációknak is meg kell ismerni a neoliberális diktatúrát.
[00:37:03]A bátrak lesznek, harcolni fognak a szabadságért a zsebdiktátor Petike ellen.
[00:37:10]És Kálmán írja nekünk: "Magyar Péter tökéletesen hasonlít a péklegényre, akit úgy hívtak, hogy Marosány György.
[00:37:15]Nézzék meg, kinézete és a viselkedése is pontosan ugyanolyan."
[00:37:22]Lajos írja nekünk: "Az a baj, hogy 2030-ra az agyonfizetett pedagógusok újabb idióta fiatalokat fognak kinevelni, akik mind tiszások lesznek."
[00:37:32]Hát felvetődik sokszor igen, a pedagógusoknak a szerepe is, hogy amikor a fiatal lányt megkérdezik a rendszerbontó koncerten, hogy kik azok a ruszkik, akkor ő azt tudta mondani, hogy a mi hazánkosok.
[00:37:42]Tehát és ez a lány már látszott rajta, hogy ő már elmúlt az általános iskolás kora, illetve hát hogy valamilyen gimnázium, középiskolás lehet, vagy még nagyobb.
[00:37:51]Tehát, hogy azért részt lett, részt vett minden évben egy október 23-ai megemlékezésen, de nem tudta, hogy kik a ruskik.
[00:37:57]Tehát így felvetődik a tanároknak is a felelőssége.
[00:38:01]Nem kicsit, hanem nagyon, hogy egy klasszikust idézzek.
[00:38:03]És máris kapcsoljuk Jánost.
[00:38:05]Jó napot kívánok, János.
[00:38:07]Kell sókolom.
[00:38:07]A első kérdéshez a kérdőjelet el kell cserélni egy pontra, mert nagyon jól teszi Orbán Viktor, hogy nem ül be az a sok tiszás képviselő, meg hát a Magyar Péter állandóan rajta köszörülné a nyelvét, mert ami amit eddig megismertünk Magyar Péterből, az már a betegség határán túlv.
[00:38:37]van.
[00:38:40]Erre merem mondani, azért merem mondani a nevét annak a szakembernek, a Dr.
[00:38:43]Har Melindának, mert arcát nevét adta ahhoz, hogy ő nem tudná meggyógyítani Magyar Pétert, de nem ismer olyan kollégát Magyarországon, aki erre képes lenne.
[00:38:59]Tehát akit gyógyítani kell, az beteg.
[00:38:59]És ez elme, hát így mondom, hogy a teropeta és és igazát viselkedéséből látszik, hogy a a kampány során na most majd azért akarja eltávolítani a köztársasági elnököt, az alkotmánybíróság, tehát minden olyan csúcs igazságszervezetből a régi embereket, hogy az ő hülyesége végig tudjon menni, mert úgy tudom, hogy elég nagy bíróig, illetve hát jugász családi háttér van és akkor hát a azok se szentek, akik ebbekeznek, azért elhúzzák a pert, meg nem úgy döntenek, meg nem lehet fölrebezni.
[00:40:00]Tehát jó teszi Orbán Viktor a lényeg az, hogy a kérdő törölve pont jól teszi a fiatalokból, akik arra alkalmas értelmesek a Fidesz listájáról, kialakít egy kemény magot, onnan már elég sokan kiöregedtek.
[00:40:17]Meg sajnos én, mint Fideszes is megállapítom, azért volt ott néhány kocsa utcas is, aki hát el volt, elvolt, nem volt véleménye csak ott, hogy bent van a parlamentben.
[00:40:31]Na most erről ennyit.
[00:40:33]A a másik, mert hogy a tévében nem látom a kérdést, ja, hogy lesz-e EU, így emlékszem.
[00:40:41]Igen.
[00:40:42]Innen is el kell törölni a kérdőjelet.
[00:40:44]Pont nem lesz, mert ez a forma, ami most van, hogy beleszólnak olyan olyan ügybe, ami tagállami hatáskör.
[00:40:57]Hát mi közük van nekik a magyar gyermekneveléshez?
[00:41:01]Meg sok egyébbe beleszólalnak, és még az, hogy beleszólnak, de büntetnek.
[00:41:08]Ő neki őneki nincs pénze.
[00:41:08]Őnek a nincs annyira onnan van pénze, hogy a tagállamok befizetnek, vagy kölcsönt vesz föl.
[00:41:18]Na most Orbánnak köszönhetjük, hogy ezt a mostani kölcsönben mi nem vagyunk kezesek.
[00:41:23]Tehát hogyha Ukrajna nem tudja megadni, már pedig nagyon kérdőjeles, akkor nekünk abba nem kell beszállni, mert mi nem szavaztuk meg.
[00:41:38]Így van.
[00:41:38]Meg akar János, köszönjük szépen, hogy hívott minket.
[00:41:41]Igen, az Orbán Viktornak egy újabb fantasztikus hozzáállása volt, hogy Magyarországnak nem Magyarország nem járult ehhez hozzá, és nem kell visszafizetni.
[00:41:49]Köszönjük szépen, hogy hívott minket János.
[00:41:51]Legyen nagyon szép napja, viszont hallásra.
[00:41:53]És egy utolsó üzenetet még föolvasnék önöknek.
[00:41:56]Az a mélységi tudás, az az intellektus, amivel Orbán Viktor rendelkezik, világviszonylatban is ritka.
[00:42:02]Remek stratéga, igazi államférfi ismét bölcsen döntött.
[00:42:07]Most az a dolgunk, hogy összetartsuk, kitartsunk.
[00:42:09]Orbán Viktorért, a hazánkért, a családjaink jövőiért.
[00:42:13]Mert nem a félelem lelkét adta nekünk az Isten, hanem az erő, a szeretet és a józanság lelkét.
[00:42:17]Az Úr áldja meg és őrize meg Magyarország minden idők legjobb miniszterelnökét.
[00:42:24]Visszavárjuk.
[00:42:24]Írja nekünk Bajusz Kati.
[00:42:27]Úgyhogy én ezzel az idézettel zárnám a mai napot.
[00:42:29]Köszönjük szépen, hogy ma is velünk tartottak.
[00:42:31]Ne feledjék, hogy holnap is lesz paláver.
[00:42:33]Holnap círják ki, mikor régenk várja majd önöket, az önök hívásait, illetve az üzeneteit.
[00:42:39]Legyen csodálatosan szép vasárnapjuk.
[00:42:40]Viszontlátásra, viszont hallásra.
[00:42:44]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.
[00:42:48]Paláver, hangra fel.