Hír FM 43:12

Paláver 3. rész - Hír.FM

fideszmagyar pétertisza pártinterjúkampánystratégia
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Paláver 3. rész - Hír.FM
tl;dr

A Paláver című Hír FM-es műsor (Cirják Imre műsorvezetővel) három fő témát járt körül: a Fidesz–KDNP frakció megalakítása az ellenzékben (Gulyás Gergely frakcióvezetővel), Magyar Péter és a TISZA Párt által terjesztett állítólagos „álhírek" a vagyonkimentésről, valamint a pártvezetés szerepe a képviselők munkájában. Az első témához kapcsolódóan több betelefonáló kritizálta a Fidesz kampányvezetésének hiányosságait, a TISZA-szervezés hatékonyságát és a fiatalok manipulálását. A nyugdíjreform és a szociális ellátások elkülönítésének szükségessége is többször előkerült. Az utolsó hozzászólók a választás utáni helyzet feldolgozásáról és a fiatalok felvilágosításáról beszéltek.

A Fidesz–KDNP frakció megalakítása és összetétele

A műsor elején Cirják Imre bejelentette, hogy a Fidesz és a KDNP megalakította közös frakciójukat az ellenzékben. Gulyás Gergely lesz a Fidesz frakcióvezetője, Rétvári Bence pedig a KDNP-é. Azonban több prominens fideszes politikus nem lesz tagja a frakciónak: Orbán Viktor volt miniszterelnök, Kövér László házelnök, Rogán Antal (Kabineti Iroda vezetője) és Kósa Lajos sem. Szijjártó Péter és Lázár János viszont tagok lesznek, utóbbi egy évre.

Magyar Péter és a TISZA Párt által terjesztett állítólagos álhírek

Cirják Imre szerint Magyar Péter és a The Guardian olyan vagyonkimentési és „tévelladási" történeteket terjeszt, amelyeknek semmi közük nincs a valósághoz. Ezeket az állításokat az „akkumulátorgyáros történethez" hasonlította, amely a korábbi kampányban használt félretájékoztatás volt. Imre szerint ezeknek az állításoknak nincs alapja, mivel a vagyonkimentés bárki számára lehetséges – egyszerűen egy gombnyomás a számítógépen, pénz átutalása külföldre. Ezt az Európai Unió és a szabadságjogok is lehetővé teszik.

„Aki vagyonkimentést akar csinálni, ezt bárki megteheti, bárki utalhat már külföldre. Ugye erről szólt egyébként az Európai Unió meg a meg a mindenféle szabadságjogok. Egyszerűen egy gombnyomás egy számítógépen, aztán ennyi az egész." *

Imre szerint a The Guardian által állítólagosan Bécsből indított magánrepülőgépek ötlete „elképesztő marhaság". Megjegyezte, hogy ilyen vagyonmozgatást valójában csak az ukránok csinálnak, akik aranyműveket szállítanak keresztül Magyarországon.

A TV2 eladása és Magyar Péter szándékai

A műsor során szóba került, hogy a TV2 áron alul eladó lenne. Magyar Péter azt nyilatkozta, hogy senki ne merje megvenni az állomást, mert „lecsap" rá. Cirják Imre szerint ebből világos, hogy Magyar Péter szeretné megszerezni a TV2-t, de nem világos, milyen jogalapon tenné ezt, és hogyan függesztené fel a magyar jogállamot ennek érdekében.

„Ebből egy dolog teljesen világos: az, hogy ő le akar csapni a TV2-re, csak nem tudom, hogy ezt hogy gondolja milyen jogalapon, és akkor hogy akarja fölfüggeszteni a magyar jogállamot, hogy ezt megtehesse." *

Az oktatási miniszter személyéről szóló visszalépés

Cirják Imre és Haraszti Gyula kollégája szerint Magyar Péter „megfutamodott" az oktatási miniszter személyének megválasztásában. Eredetileg Rubovski Rita, egy katolikus gyökerekkel rendelkező oktatási szakember lett volna a jelölt, de végül Lannert Judith, egy SZDS-es gyökerekkel rendelkező oktatásszociológus lett kinevezve. Haraszti szerint Lannert nem pedagógus, és kevés köze van a gyerekvédelemhez. Elméleti munkái liberális, Soros György-féle szervezetekhez köthetők. Lannert azt állítja, hogy nem a pedagógusok száma kevés, hanem túl sok a pedagógusi állás – amit Imre abszurdnak tartott.

„Ő tulajdonképpen oktatásszociológus, tehát ő szociológus és a az oktatásról mindenféle munkákat, de gyakorlati tapasztalata ez ügyben nincs." *

A pártvezetés és a képviselők szerepe

Cirják Imre kiemelte, hogy a pártvezetés „gombomogató" szerepet szán a képviselőknek. Szerinte azonban fontos lenne meghallgatni mind a 141 képviselőt arról, hogy mit gondolnak Magyarország jövőjéről, a világhelyzetről és az ország irányáról. Imre szerint ezt „bűn lenne elhallgatni vagy elhallgattatni".

Az első betelefonáló (Ildikó) hozzászólása

Ildikó, az első betelefonáló, a Fidesz–KDNP 16 éves munkáját dicsérte, de úgy vélte, hogy a választáson „a pénz győzedelmeskedett". Szerinte külföldi behatás és külföldi pénz befolyásolta a választást minden szinten. Ildikó szerint a Fidesz kormányzati tagjaira nem kellett volna bemenniük az ATV-be, a Blickbe, az Ultrahangba és más ellenzéki médiumokba, mert ezek egy összefogott kör voltak, amely nem az eredményekről kérdezett, hanem lejárató kampányt folytatott.

„Nem szabad bemenni az ATV-vel. Háromszor bement ugye a az Orbán Viktor miniszterelnök úr, a Blickbe nem szabad bemenni az ötbe, az Ultrahang pluszba." *

Ildikó szerint nem szabad foglalkozni az álhírekkel, és a polgári köröknek fel kell ébreszteniük azokat, akik nem értesültek a valóságról. Kiemelte, hogy a TISZA már 2023–2024-ben kialakított egy forgatókönyvet, és független képviselőkből álló hálózatot épített. Szerinte Radnai Márk (TISZA operatív vezető) fontos szereplő, akit már március 22-én, 2024-ben azonosított, mint aki később miniszterelnökséget vezető miniszter lesz.

Ildikó szerint a Kendre-ügy kohómány volt, és a progresszív TISZA-adó gyorsan elérheti az 1 milliárd forintot. Felhívta a figyelmet arra, hogy olyan személyeket (például Ábrahám Róbertet, Hun Botot, Tar Zoltánt, Nagy Ervint, Raskó Gábort) kell tanulmányozni, akik a TISZA parlamentjébe kerültek.

A második betelefonáló (Imre) hozzászólása

A második betelefonáló, szintén Imre, azt mondta, hogy a műsor jobban tetszik neki most, mint korábban, mert a nemzeti oldali pártiság mellett valós, jól megfogalmazott véleményeket is hallhat. Szerinte a nyugdíjasok által megosztott gondolat – hogy nem szabad összekeverni a nyugdíjkasszát a szociális kasszával – nagyon fontos. Imre szerint az olyan emberek, akik nagy vagyonnal rendelkeznek (például több lakásuk van), de alacsony nyugdíjat kapnak, nem szabad szociális segélyt kapjanak.

„Aki aki ezen az úton megy, az az nagy hibát követel, és azokat rövidíti meg valóban, akik be voltak jelentve, emiatt kevesebbet kerestek annak idején." *

Imre szerint a fiatalokról szóló hozzászóló helyesen jegyzete meg, hogy a Fidelitas nem működött megfelelően. Szerinte a helyi Fidesz-elit akadályozta a Fidelitas tényleges működését, mert nem akarta, hogy fiatal vezetők kerüljenek be a szervezetbe. Ehelyett a bukott vezetők gyermekeit helyezték el a Fidesz-szervezetben.

Imre azt is megjegyezte, hogy a TISZA-indulók népies feldolgozásban szlogeneket (tolvajok, rabló, korruptok) tartalmaznak, amelyek a fiatalokat fogékonyabbá teszik. Szerinte a Fidesz nem volt felkészült erre a kampányra, és a pszichológusok vagy a szakértők nem dolgozták ki a megfelelő védekezést.

A harmadik betelefonáló (Zoltán) hozzászólása

Zoltán szerint a Fidesz vidéken nem valósította meg az Orbán Viktor által meghirdetett településenkénti értékeléseket. Szerinte a helyi elit még mindig nem akar szembenézni a változásokkal. Zoltán szerint a Fidesz vezetői még mindig azt gondolják, hogy „amit szabad Jupiternek, az szabad a kisökörödnek".

A negyedik betelefonáló (Sándor) hozzászólása

Sándor szerint nem szabad „önmarcangolni" magunkat, mert a TISZA olyan kampánnyal nyert, amely a nyugdíjasokat „büdösszájúnak" nevezte. Szerinte a társadalom romban van. Sándor azt említette, hogy nulla fűtésszámlát kapott, és tavaly is volt ilyen. Szerinte ez nem jó a népnek.

Sándor szerint a Gyurcsány-korszakban a fűtésszámla 300 forint volt, amikor az ő nyugdíja 27 ezer forint volt. Felesége a ruhaszövetkezetnél dolgozott, minimálbérből 14 ezer forint nyugdíjat kapott, de a szövetkezet átmentette az emberek vagyonát. Sándor szerint az emberek „megvadultak", és nem érti, hogy lehet ennyire megváltozott a helyzet.

„Hát már lassan mondom már ezt komolyan mondom, hogy már lassan már azt várnánk, hogy nekünk fizessenek, hogy mi a szolgáltatást elfogadjuk." *

Sándor szerint azok, akik a másik oldalra szavaztak, sok kedvezményt igénybe vettek (ingyen tankönyv, rezsicsökkentés, ingyen ebéd), de nem ellenőrizték, hogy valóban rászorultak-e. Szerinte nagy vállalatok (Spar, gyárak) arra biztatták az alkalmazottaikat, hogy a TISZA-ra szavazzanak.

Az ötödik betelefonáló (Juli) hozzászólása

Juli szerint az „aranykor" vége van. Szerinte a fiatalokat finoman kell rávezetni arra, hogy rosszul döntöttek, mert nem tudják, mi volt a Gyurcsány–Bajnai időszakban, vagy hogy Gyurcsány mit ígért (360-as kenyér). Juli szerint a fiataloknak hiányzik ez a tapasztalat.

Juli azt mondta, hogy az ő szavazó unokái sírva fakadtak, és azt mondták: „mami, ezt elcsalták". Szerinte majd amikor nem lesz anyatámogatás vagy rezsicsökkentés, felébred majd a fiatalok. Juli szerint nem szabad „elbódítani" vagy „hülyíteni" a fiatalokat, hanem megfelelő nevelésre van szükségük.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „Rétvári Bence" – az átiratban „Rétvári Bence" szerepel, de az ASR valószínűleg torzította; a helyes név KDNP-s politikus.
  • „Szírártó Péter" – az átiratban így szerepel, de valószínűleg Szijjártó Péter volt miniszter neve.
  • „Lannert Judith" – az átiratban „Nanner Judit" és később „Lannert Judith" formában is megjelenik; a helyes név valószínűleg Lannert Judit (oktatási miniszter a TISZA-kormányban).
  • „Rubovski Rita" – az átiratban így szerepel; a helyes név valószínűleg Rubovszky Rita vagy hasonló.
  • „Haraszti Gyula" – az átiratban „Harraszti Gyula" formában is előfordul; a helyes név Haraszti Gyula.
  • „Radnai Márk" – az átiratban „R Bálint" és később „Radnai" formában is szerepel; a helyes név Radnai Márk (TISZA operatív vezető).
  • „Ruff Bálint" – az átiratban „R Bálint" rövidítésként jelenik meg; valószínűleg Ruff Bálint (Miniszterelnökséget vezető miniszter).
  • „Ábrahám Róbert" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan.
  • „Hun Both Hunort" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan, valószínűleg egy közéleti szereplőre utal.
  • „Tar Zoltán" – az átiratban így szerepel; valószínűleg Tarr Zoltán (TISZA alelnök, EP-képviselő).
  • „Raskó" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan.
  • „Bige" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan.
  • „Bojár" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan.
  • „Surányi" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan.
  • „Karácsony" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan (lehet Karácsony Gergely, de nem egyértelmű).
  • „Perjés" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan.
  • „99 mozgalom" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan.
  • „Korányi Dávid" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan.
  • „Kendre ügy" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan, valószínűleg egy korrupciós ügyre utal.
  • „Matolcsiklán" – az átiratban így szerepel; valószínűleg Matolcsy György (MNB-elnök) nevéhez kapcsolódik, de a kontextus bizonytalan.
  • „60 puszta" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan.
  • „selkapitány" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan.
  • „szőlőutca" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan, valószínűleg egy helyre vagy ügyre utal.
  • „Bájás Zsolt" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan.
  • „Súlyok Tamás" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan.
  • „Hendre" – az átiratban így szerepel; valószínűleg egy közéleti szereplő rövidített neve, de az azonosítás bizonytalan.
  • „MZP" – az átiratban így szerepel; valószínűleg Márki-Zay Péter rövidítése.
  • „Iványi" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan, valószínűleg Iványi Gábor (egyházi vezető).
  • „Nagy Ervin" – az átiratban így szerepel; az azonosítás bizonytalan.
  • „trólyai faló" – az átiratban így szerepel; valószínűleg a „trójai faló" kifejezés torzulása, de a kontextus bizonytalan.
  • „bajnaihoz, a gyócsányhoz bekövet bekötött" – az átiratban így szerepel; valószínűleg Bajnai Gordon és Gyurcsány Ferenc neveihez kapcsolódik, de a mondat értelmezhetetlen.
  • „Hongyula" – az átiratban így szerepel; valószínűleg Gyurcsány Ferenc beceneve vagy egy másik politikus neve, de az azonosítás bizonytalan.
  • „360-as kenyér" – az átiratban így szerepel; valószínűleg egy politikai ígéretre utal, de az azonosítás bizonytalan.
  • „Csauceskú" – az átiratban így szerepel; valószínűleg Ceaușescu (román diktátor) neve, de az azonosítás bizonytalan.
  • „Gyócsány" – az átiratban így szerepel; valószínűleg Gyurcsány Ferenc neve torzulása.
  • „Balaton szand" – az átiratban így szerepel; valószínűleg a Balaton partjára utal, de az azonosítás bizonytalan.
Teljes átirat megjelenítése

[00:01:02]Paláver, a Híf és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.

[00:01:08]Paláver hangra fel.

[00:01:14]Üdvözlöm önöket.

[00:01:14]Folytatódik a Paláver a hír FM-en.

[00:01:17]Én Cirják Imre vagyok.

[00:01:19]Telefonszámunk 0617992999.

[00:01:23]SMS számunk 067-es 1953.

[00:01:23]Kérem, hogy aki telefonálni szeretne, az ne SMS-t írjon, hanem telefonáljon a arra a telefonszámra, amit megadtunk.

[00:01:32]Ez a 061799.

[00:01:38]Három témánk van.

[00:01:38]Ma is megalakult a Fidesz és a KDNP frakciója.

[00:01:40]A Fidesz frakcióvezetője Gulyás Gergely lesz a KDNPi Rétvári Bence.

[00:01:46]A nem lesz tagja a Fidesz KDNP frakciónak vagy frakcióknak Orbán Viktor miniszterelnök sem, és rajta kívül például Kövér László sem, Rogán Antal sem, vagy Kósa Lajos sem.

[00:02:02]Tagja lesz például Szírártó Péter a a mostani Fidesz KDNP frakciónak és Lázár János is egy évre.

[00:02:12]Aztán álhíreket terjeszt Magyar Péter és a The Guardian mindenféle vagyonkimentésről, tévelladásról satöbbi, satöbbi.

[00:02:20]Ezek hát körülbelül annyi közük van a valósághoz, mint annak idején a a akkumulátorgyáros történetnek, hogy aminek az volt a lényege a annak a kampánynak, hogy mind meghalunk az akkumulátorgyáraktól.

[00:02:35]Ezt mára elfelejtették, de arra jó volt, hogy egy csomó embert meg tudtak ezzel vezetni.

[00:02:41]Aztán egyébként valószínűleg ezt is el fogják hinni egy csomóan.

[00:02:43]Nincs semmi kétségem efelől, de jó, hogyha tudják, hogy ezekből semmi nem igaz.

[00:02:48]Egyébként ezt leírják mások is, tehát nem csak mi mondjuk, aki vagyonkimentést akar csinálni, ezt bárki megteheti, bárki utalhat már külföldre.

[00:02:57]Ugye erről szólt egyébként az Európai Unió meg a meg a mindenféle szabadságjogok.

[00:03:02]Egyszerűen egy gombnyomás egy számítógépen, aztán ennyi az egész.

[00:03:06]Tehát nem kell hozzá ilyen sükebb okasztorit kí keríteni, mint a The Guardian, hogy Bécsben indulnak magánrepülőgépek mindenhova.

[00:03:14]Tehát ez ez az elképesztő marhaság.

[00:03:14]Ezt egyébként csak az ukránok csinálják, ugye, akik mindenféle aranykomolyokat utaztatnak keresztül Magyarországon, de ott tényleg a pénz eredete az aztán hát kétséges.

[00:03:29]A egyébként még egy dolog ehhez a ehhez a hírhez ugye, hogy eladó lenne áron alul a TV2 és hogy Magyar Péter ugye azt mondta, hogy senki ne merje megvenni, mert le fog rá csapni a nem tudom én nemzeti vagyonaszerzési valami.

[00:03:42]Ebből egy dolog teljesen világos.

[00:03:44]az, hogy ő le akar csapni a TV2-re, csak nem tudom, hogy ezt hogy gondolja milyen jogalapon, és akkor hogy akarja fölfüggeszteni a magyar jogállamot, hogy ezt megtehesse.

[00:03:52]Mert jelen pillanatban azért mégis csak jogbiztonság van Magyarországon, és nem lenne jó, hogyha olyan precedens teremtődne, vagy lenne, vagy olyan ő olyan precedens teremtene, ami ezt fölrúgja.

[00:04:07]A beszéltünk arról is egyébként Haraszti Gyula kollégámmal, hogy az első Magyar Péter megfutamodásnak is a a tanúi lehettünk a múlt héten.

[00:04:14]Ugye akkor még úgy volt, hogy Rubovski Rita lesz az oktatási miniszter.

[00:04:19]Ő egy katolikus gyökerekkel bíró oktatási szakember.

[00:04:24]Aztán kiderült, hogy nem ő lesz, hanem egy SZDS-es gyökerekkel bíró szakember, Lannert Judith, aki a gyermek és oktatásügyi miniszter lesz a a Tiszak kormányban.

[00:04:34]Ugye Nanner Juditról azt mondta el Harraszti Gyula kollégám itt a hangolóban, hogy ő se pedagógus nem volt, se a gyerekvédelemhez nem sok köze van.

[00:04:44]Ő tulajdonképpen oktatásszociológus, tehát ő szociológus és a az oktatásról mindenféle munkákat, de gyakorlati tapasztalata ez ügyben nincs.

[00:04:53]És mindenféle liberális Soros Györgyféle szervezetekhez köthető.

[00:05:00]az elméletei ezt ezt támasztják el, amit az magyar oktatás ügyől mondott, például, hogy hogy nem a nem a pedagógus kevés, hanem túl sok a pedagógusi állás.

[00:05:10]Hát ez is egy megközelítés, hogyha ha a pedagógus állásokat fölszámoljuk, akkor mindjárt lesz elég pedagógus, ugye megközelítés kérdése.

[00:05:21]De hát ez úgy körülbelül ugyanaz, mint ahogy a japánok álltak annak idején a a vagy talán még most is a a bálnák megmentéséhez, hogy hogyan óvjuk meg a bálnákat a kihalástól.

[00:05:31]Hát úgyhogy kiírtjuk őket, ugye, mert akkor nem ki kihaltak, hanem ki lettek írtva.

[00:05:37]A következő témánk az, hogy a pártvezetés gombomogató szerepet szán.

[00:05:42]Ha képviselőknek pedig én nagyon szívesen meghallgatnám mind a 141 képviselőt arról, hogy ő mit gondol Magyarországról, mit gondol az ország jövőjéről, mit gondol a világjövőjéről, a világhelyzetéről, merre mennek a dolgok.

[00:05:57]Kíváncsi lennék az ő véleményükre, és szerintem ezt bűn lenne elhallgatni, vagy elhallgattatni.

[00:06:03]Szóval ezek a témáink, a telefonszámaink.

[00:06:04]Még egyszer a tele a telefonszámunk 0617992999, SMS számunk 067-es 1953.

[00:06:14]És már van is telefonáló a vonalban, Ildikó.

[00:06:17]Kapcsoljuk Ildikót.

[00:06:17]Üdvözlöm.

[00:06:17]Jó napot kívánok.

[00:06:22]Jó napot kívánok kedves Imre.

[00:06:22]Mindenkit szeretettel üdvözlök.

[00:06:23]Hát fantasztikusak a hozzászólások.

[00:06:26]a nyugdíjösszefoglalót külön köszönjük olyan értelemben azoknak, akiket érint, és nagyon lényegrendően egyszerűen, világosan megfogalmazta.

[00:06:36]Majd meglátják a nyugdíjasok, hogy mi fog bekövetkezni.

[00:06:40]Én inkább arról szeretnék beszélni, hogy én nagyon szépen köszönöm a Fidesz KDM még regnáló kormánynak a 16 éves munkáját, meg a korábbiakat is.

[00:06:52]Egyáltalán ezt a fejlődési vonalatot ugyanúgy ahogy az emberek javára tettek meg ők is, maguk is nagyon sokat fejlődtek.

[00:07:00]Fantasztikus politikusok vannak.

[00:07:00]A a ezt nem vesztettek el semmit, nem hibáztak semmit.

[00:07:09]Nyilvánvalóan vannak belső olyan jellegű dolgok, ami nem a külvilágra tartozik.

[00:07:14]Én azt gondolom, hogy győzedelmeskedett a pénz.

[00:07:17]Sajnos nem fogjuk tudni itt megbeszélni nyilvánosan, hogy ez milyen hogyan oszlott meg és hogy történt ez az egész.

[00:07:27]ugye külföldi behatás, külföldi pénz, politikai ö ö befolyásoltság volt itt minden szinten.

[00:07:36]Azt viszont kihangsúlyoznám, és szerettem volna mondani, hát remélem valamelyik kormánytag mármint a Fidesz KDNP regnáló kormány tagjai közül valaki hallgatja, vagy jutassák el, nem szabad bemenni az ATV-vel.

[00:07:50]Háromszor bement ugye a az Orbán Viktor miniszterelnök úr, a Blickbe nem szabad bemenni az ötbe, az Ultrahang pluszba.

[00:07:55]És az utolsó látogatás, még mondhatnék más felületeket is.

[00:08:01]Azért volt láthatóbb volt, hogy ez a kör ez összefogott, és már nem is azt kérdezték, hogy milyen fantasztikus eredményektél, sosem említette a baloldal az eredményeinket, amit minden magyarral, a tisztásokkal, mindannyiunk értünk el.

[00:08:16]Úgyhogy jól fel lett hergelve a a nép, és külön köszönöm a az egyik betalfés megköszönte ezt a lejárató kampányt.

[00:08:26]Én azt szeretném mondani, hogy nem vesztettünk, itt vagyunk és nagyon sok ember nem tudott szavazni, mert meg akadályozták.

[00:08:32]Nem ezen akarok lovagolni.

[00:08:34]Én még annyit szeretnék a témákkal kapcsolatosan mondani, hogy ez azhir terjesztés, ez sajnos velünk lesz minden szinten, és próbálj, tehát nem szabad, nagyon nagyon nagyon nehéz lesz a Fidesz frakciónak bent a parlamentben.

[00:08:51]Én nem is tudom, hogy mi lesz, de az biztos, hogy nagyon nehéz lesz, és ezek az álhírek mennek szanaszét a világba.

[00:08:59]Nem szabad ezzel foglalkozni.

[00:09:01]Mi itt célszavakból is megértjük egymást, és ugyanakkor a polgári köröknek nagyon-nagyon pici a a régieket úgy kell feleszteni, hogy itt tényleg beszélni kell azokról a dolgokról, ami nem került felszínre, és a tájékozatlanság miatt nem nagyon sok ember nem tudott a valóságról.

[00:09:23]Én azt gondolom, hogy ez nagyon-nagyon fontos a a gombnyomogatással kapcsolatosan.

[00:09:30]Ö kedves Imre, itt a forgatókönyv már régen megvan 23-24-ben, itt már kialakult.

[00:09:35]Itt a mit hallhattunk, hogy az Óellenzékkel és a Fidesszel nem Ó és tehát egy egy új új információt szeretne ez a Tisza megvalósítani.

[00:09:52]Nem, az Óellenzék ott van, végigirányítja a dolgokat és ez a 141 tisztás képviselő, akik még nem láttak ilyen parlamenti képviselői feladatkört, mindent megkapnak.

[00:10:05]végzik azokat a kiírt, előírt, lehet, hogy szerintem lesznek önálló gondolatok, be fogják azt illeszteni, de nyugodjunk meg, hogy itt a háttérhatalom fog háttérhatalom mindegy, az Óellenzék fogja ezt az egész rendszert irányítani.

[00:10:27]És én annyit szeretnék mondani, hogy még 2024 a június 9-e önkormányzati választások előtt már tudatosan úgy készült a Tisza arra, hogy nagyon sok független, tehát egy hálózatot már akkor építettek, a pénz az mindig ott kell, hogy lebegjen.

[00:10:43]Tehát reng iszonyatos hatalmas pénzösszegek vannak.

[00:10:49]És a R Bálint az egy nagyon fontos szereplő, mert március 22-én 24-ben a Partizánba pont akkor telefonáltam be azon a napon a Paláverbe, hogy figyeljenek oda este 7:00 órakor, aki csak tud, és lámlám ő lesz a miniszterelnökséget vezető miniszter.

[00:11:06]Nem azt szeretném kihangsúlyozni, hogy én megmondtam, hanem hogy arra az emberre mindannyian mindannyiunknak kellett volna figyelni.

[00:11:14]És még egy utolsót szeretnék mondani kedves Imre, hogy ugye a Kendre ügy kohómány volt.

[00:11:20]A Matolcsiklán mégiscsak lecseng, 60 puszta meg a 60 pusztát megelőzi selkapitány, Bige satöbbi satöbbi.

[00:11:29]Luxizás millióan luxizunk én is, más is van akinek ez van, az van, amaz van.

[00:11:35]Nem tudom, hogy lesz majd a progresszív Tiszaadó.

[00:11:36]Hamar el lehet érni azt az 1 milliárdot.

[00:11:39]A szőlőutca ott Ábrahám Róbertre kellett volna nagyon, nagyon, nagyon figyelni.

[00:11:44]És én azt gondolom, hogy a nemzet alatt a Takács Péter, amikor a a Bájás Zsolt mellett kiállok, valakinek igenis erősen meg kellett fogalmazni azt a szennyet, azt a mocskos aljas lejárató kampányt, amiről a idős betelefonálók nem tudnak, mert ugye nem követik a Facebookon azokat a mémeket, mgyártókat, hogy micsoda probléma a lehetett az a kormányzás mellett még ezek ezeket a dolgokat Imre kezelni, kivédeni úgy, hogy az Orbán Viktor miniszterelnök és a többi kormánytag igazából nem is szidalmazta, nem is használta azt a nomenklatúrát, amit a Tisza, amit a tiszások, amit az óellenzék, amit egyáltalán ellenünk elkövettek.

[00:12:36]Ez egy rémálom.

[00:12:36]Rémálom.

[00:12:36]Én nyert a tehát a kampány zseniális, nem követett el hibát.

[00:12:41]Belső feszültségek mindenhol vannak.

[00:12:44]Egy családban is én csak gratulálni tudok, és nem szabad, hogy szétféledjünk.

[00:12:50]És az eredményeinket kell imre hangoztatni.

[00:12:53]Mindenki, amit tud mentsen le, hangoztassa, emlékeztesse saját magát.

[00:12:59]Egy kész, hatalmas kész kosárba ült be ez a újonnan szerveződő valami.

[00:13:08]És a másik a Súlyok Tamás.

[00:13:11]Nagyon érdekes lesz.

[00:13:11]és a köztársaság ugye elnöki posztra bejelentkezett a Hendre, az MZP, az Iványi a Nagy Ervin.

[00:13:18]És hogyha majd végképp az emberek egy olyan jellegű, tehát hogyha népszavazásra fogja bocsájtani, márpedig azt akar kiírni az ellenzék vagy a a lehendő kormánynak a vezetője, hogy majd ő vagy népszavazást, vagy ő elintézik azt jogi szempontból, hogy az alaptörvénybe bevegyék, hogy a köztársasági elnök, a minisz a kinevezett miniszterelnök kérje föl, és hogyha ez a valaki egy trólyai faló lesz, aki egy szélső baló oldali, aki a bajnaihoz, a gyócsányhoz bekövet bekötött, aki a tőke ellen van, és nap mint nap megtéveszti a bal, de leginkább most a jobboldaliakat figyeljenek nagyon oda.

[00:14:01]Nem szabad rövid, real videókat nézegetni és akkor elájulni.

[00:14:07]Az egész videót kell meghallgatni.

[00:14:10]aki azt mondja, hogy négy éve semmit nem tett ez a kormány, és mégis azt mondja, hogy a Tisza milyen hibákat követel.

[00:14:17]Na, ez a kettős trólyai faló.

[00:14:20]Erre nagyon kell figyelni.

[00:14:20]Direkt nem mondok neveket.

[00:14:21]Én mindenféleképpen annyit szeretnék mondani, hogy a pénz hatalmaskodott.

[00:14:27]Mindenki tudja bal oldalon a tiszások között a tisza oldalán, hogy ez mit jelent.

[00:14:33]És én azt gondolom, hogy a mi eredményeinket nem fogják tudni überberolni.

[00:14:38]Nem lehet ezt eltaposni, mert mi tudjuk, és a sok-sok család, a sok-sok munkavállaló, a sok-sok kis KKV szektár szektorban lévő a Katások, mert működik a Kata.

[00:14:50]Az áfa is annyi, amennyi 518 27 nem szabad elfelejteni, és nekünk vannak eredményeink, Imre emellett kell kiállni.

[00:14:58]Nem hibázott az a hiba, azt majd a Fidesz magában megbeszéli, és mindenkinek megvan a véleménye a választásokról.

[00:15:06]Így alakult.

[00:15:06]Egy utolsó mondat kedves Imre, hogy nem az a probléma, hogy elkövetkezett ez a fordulat, hanem az, hogy kik jutottak be az 1000er éves Magyarország parlamentébe.

[00:15:18]Ábrahám Róbertet tanulmányozzák, Hun Both Hunort, a videóit, az elemz a utá kinyomozott kapcsolat hálókat, a kapcsolati rendszereket.

[00:15:33]Ki a Tar Zoltán?

[00:15:35]Ki a Radnai?

[00:15:35]Ki a Magyar Péter?

[00:15:37]Ki a Noár?

[00:15:37]Ki a Nagy Ervin?

[00:15:37]Ki a a Raskó?

[00:15:41]A Bige, a Bojár, a Surányi?

[00:15:41]A Karácsony, a Perjés, a 99 mozgalom?

[00:15:44]A Korányi Dávid, akik fel most tetszett mondani Imre ezek, akik felbukkantak.

[00:15:51]Na ezeknek kell utána nézni, tájékozódni és én nagyon sajnálom a fiatal tiszásokat Csöbörből, illetve nem, ez rossz kifejezés.

[00:16:00]Én azt gondolom, hogy rossz pályán vannak.

[00:16:04]Köszönöm szépen, Imre.

[00:16:04]Nagyon kedves, hogy bejutottam.

[00:16:06]Köszönöm a munkájukat mindenkinek, a be a a telefonos asszisztenseknek is, a Hírtvnek.

[00:16:11]A monitor egy zseniális műsor.

[00:16:13]Oda ugye meghívták a kormánytagokat.

[00:16:16]A vezércik és a kommentit nagyon-nagyon ö azt is nagyon szeretem a a hölgyeknek is köszönöm a munkájukat.

[00:16:25]Remélem, hogy valamilyen formában megmaradnak önök is, és tudnak bennünket továbbra is tájékoztatni.

[00:16:32]Önök is összefognak bennünket és így legyen.

[00:16:33]Köszönöm.

[00:16:35]Ez a szándékunk.

[00:16:35]Köszönjük szépen.

[00:16:37]Köszönjük szépen Ilikó.

[00:16:39]Következő telefonálunk Imre.

[00:16:39]Kapcsoljuk Imlét.

[00:16:41]Halló.

[00:16:42]Szép jó napot kívánok.

[00:16:42]Mi beszélgettünk már.

[00:16:46]Üz.

[00:16:46]Én Én most nem ezzel a három ponttal szeretnék foglalkozni, pedig mind a hármat nagyszerű megtartom.

[00:16:52]Igen.

[00:16:52]Sok hozzászóló volt, és ma kivagaslóan jól szerepeltek a betelefonálók.

[00:16:58]Úgyhogy én büszke vagyok rájuk, mint régi 80 éves.

[00:17:05]Az ő nevükben is köszönöm szépen.

[00:17:09]Félek, hogy bejelentkezett a választások ut napon a magyar Kim Jongun.

[00:17:18]Hát szerintem azért még ha vannak is ilyen ambíciói, szerintem ezt nem fog sikerülni való valóra váltani.

[00:17:22]Ezért azt szeretném Igen, bocsánat, ezért azt szeretném mondani, hogy nagyszerű emberek maradtak itt a a mi oldalunkon, akik tovább viszik az ügye üjünket a parlamentb, de én azt szeretném kérni, hogy az kevés, hogy mit tudom én, Gulyás Gergely Gergely annyira ismeri ezt az embert, hogy hogy talán senki más jobban az kevés szerintem kimondani valakiről, hogy bolond.

[00:18:02]Biztos egyetértek vele.

[00:18:02]De amit hiányoltam akkor még a kampány idején, hogy bolond, de ezért meg ezért meg ezért bolond.

[00:18:13]Tehát nem történt meg a fogalmak kifejtése.

[00:18:17]Ühüm.

[00:18:18]Ezt hiányoltam.

[00:18:21]A másik a tiszásokról meg azt szeretném mondani, hogy ugye rétegenként megfigyelték, hogy kinek milyen vágyai vannak.

[00:18:33]Ezeket a vágyakat mindenkinek megígérték.

[00:18:36]Ühüm.

[00:18:36]Ezáltal kialakítottak egy úgynevezett Messiás, egy csodavárást az emberekbe, és gondolkodás nélkül hajlandók voltak követni ezt a ezt a valakit.

[00:18:53]Én nem mondom ki még a nevé se, mert szóval már nem, de bizakodó lettem, hogy nem adja föl a mi oldalunk, és küzdeni fog, mint ahz sokszor már sikerült találni és most is fog sikerülni.

[00:19:17]amerre megyek országos inti multiversenyekre is, én mindenütt a mi oldalunkat védem.

[00:19:25]És az én korosztályom vagy a 70-60 évesek, akik jellemzően itt vannak, voltak éppen mindenki a mi oldalunkon van, amilyen körökbe én mozgok.

[00:19:36]Ühüm.

[00:19:36]És ez is megnyugtató, hogy én Somogy, de más megyékbe viszont azt tapasztalom, hogy úgy néznek az emberek most itt a választások után, ahogyan én is gondolkodok és bizakodjunk.

[00:19:54]Szerintem is nincs vissza.

[00:19:55]Nem szabad föladni.

[00:19:57]Nem, hát hát persze, hogy nem.

[00:19:57]És azért nem szabad föladni, mert mert hát az ember mégis csak az országért akar tenni.

[00:20:03]Ez az egyik.

[00:20:04]Így van.

[00:20:04]És az ország az első meg a nemzetik, meg ha az ember fölad valamit, az élet más területén sokkal könnyebben fölad valamit.

[00:20:16]És most történjenek meg tisztességes pontról pontra történő elemzések, és az országgyűlésben történjen meg minden egyes alkalommal összehasonítása annak, hogy ez a kormány, ez a leendő kormány mennyiben lépett hátra ahhoz képest, amit a mi kormányunk végzett.

[00:20:39]Ühüm.

[00:20:40]Ennek pontosan ki kell derülni és hangot kell neki adni nemcsak az országgyűlésbe, hanem a odakapcsolódó hírportáloknak is.

[00:20:51]Ühüm.

[00:20:53]Önöknek is újság.

[00:20:54]Mi ezen leszünk, hogy ezt bemutassuk tisztességgel.

[00:20:56]És szerintem ez is a baja egyébként a a másik oldalnak a velünk, hogy ugye mi itt vagyunk és ezt be fogjuk mutatni és ezt ők nagyon nem szeretnék, de hát ugye ez nem azon múlik, hogy ők mit szeretnének, vagy mit nem.

[00:21:10]Én többször elmondtam nekik olyan helyzetben, hogy volt és azt mondta, hogy Uram, az ön véleménye nekem mélységesen ellenszemves, mégis az életemet áldoznám azért, hogy önnek jogában legyen elmondania.

[00:21:26]Igen.

[00:21:27]Ezzel indult a felvilágosodás, és voltak éppen a liberalizmus.

[00:21:32]Hát ha ők a indító atyjuknak ezt a mondatát nem ismerik, jó lenne meg megtanulni.

[00:21:40]Mi is vagyunk?

[00:21:41]Hát lassan, mintha elfelejtették volna ugye ezt a mondatot.

[00:21:44]Nem kevesen vagy.

[00:21:44]Hála a jó Istennek.

[00:21:47]Igen.

[00:21:49]Imre úr, további jó munkát és turkol maguknak.

[00:21:53]Köszönjük szépen és jó egészséget kívánunk.

[00:21:57]Kedves Imre, ez már a harmadik Imre a műsorban, merthogy volt már egy Imre betelefonáló, és ugye én is Imre vagyok, tehát így már hárman voltunk ebben a műsorban Imrék vagy vagyunk.

[00:22:03]Következő telefonálónk Zoltán.

[00:22:06]Üdvözlöm Zoltán.

[00:22:06]Jó napot kívánok.

[00:22:08]Kapcsoljuk Zoltánt.

[00:22:11]Igen, jó napot kívánok, Imre.

[00:22:11]Hát köszönöm, hogy szót kaptam.

[00:22:13]Én régen és most is szívesen hallgatom a Paláver műsorát, de azt kell mondjam, hogy most jobban tetszik a műsor, mint régebben volt.

[00:22:25]A Fidesz pártiság, a nemzeti oldali pártiság mellett a az emberek valós véleményeket is ö jó jól, tehát hogy mondjam, jó jól megfogalmazva mondják el.

[00:22:43]Például most nem a azt szeretném mondani, ami amit eredeti, hanem minden a műsor elején volt két hozzászóló.

[00:22:52]Az egyik ugye a fiatalokról beszélt, a másik a nyugdíj nyugdíj módosításról.

[00:22:55]És nagyon tetszett főleg a nyugdíjról, amit mondott az Úr, és én kiemelném azt, amit amit ő mondott, hogy nem kéne összekeverni a nyugdíjkasszát a seggei kasszával.

[00:23:12]És nagyon-nagyon én azt gondolom, hogy ezt a gondolatot vastag betűvel ki kellene szedni, és ezt képviselni, mint amit ő mondott, mert igen, tehát én is már 64 leszek nemsoká.

[00:23:27]Közeledik a bizony az a nyugdíj.

[00:23:27]És a az amit ott volt egy másik, amit ön is úgy bólogatott hozzá, hogy egy hölgy beírt, hogy hát azért nem mindenki úgy tehette ezt meg, mert hát nem nem.

[00:23:40]Imre én én emlékszem rá, hogy hogy volt.

[00:23:43]Volt, aki kicsit csalt, meg volt, aki sokat csalt abb az időben.

[00:23:46]Aki akire ő most azt mondja, hogy tényleg nem mindenki, az kicsit csalt, aki akiről meg az Úr beszélt, az sokat csalt annak az ide annak idején.

[00:23:58]Ebben is igaza van valóban.

[00:23:58]Tehát volt ilyen, aki ahol lehetett, csak csalt.

[00:24:02]Így van.

[00:24:02]Ilyen is volt.

[00:24:04]Így van.

[00:24:04]És a azért jó gondolat, amit ez az Úr mondott, hogy a segély és a nyugdíj nem összekeverendő, mert most is létezik olyan én én például múltkor találkoztam egy vagy hallottam egy esetet, hogy egy valaki írt egy végrehajtónak, hogy segítsenek már elvenni tőle azt az ingatlanát, ami van, mert nem jut addig segélyhez, addig amíg amíg ingatlan van a nevét.

[00:24:33]És ez a gondolat mondja h de tehát ilyen is létezhet.

[00:24:37]És azért mi miről is volt szó annak idején, amikor még a 80-as90-es években voltunk, hogy aki aki ugye ilyen mester volt, olyan mester volt, meg hát egyébként most is nem kell messzire menni, hogy egy 20 perc munkáért egy egy szerelő elkérhet 20-30000 Ft-ot feketén, ugye azokból születtek ingatlanok, vagyonok.

[00:25:02]Most az, hogy ő nem kap nyugdíjat, de egyébként meg akkora vagyon van mögötte, hogy azt se tudja, hogy mit jövedelmez az a nem tudom hány lakás, meg a az a az a óriási érték, de közben alacas nyugdíja.

[00:25:15]Hát ezek az emberek röhögtek annak idején is, hogy hogy ők a a legrászorultabbak ugye a se a gyerekeinek ugye az azok kapták a ösztöndíjat meg a támogatást satöbbi, mert olyan vállalkozó volt, hogy minimál béren volt bejelentve.

[00:25:34]Igen, ilyen volt persze, hát tehát én én azt gondolom, hogy az Úr az nagyon nagyot mondott akkor, hogy és még akkor elnéz harmadjára mondom, hogy a segjeit a nyugdíjal nem szabad összekeverni.

[00:25:46]Aki aki ezen az úton megy, az az nagy hibát követel, és azokat rövidíti meg valóban, akik be voltak jelentve, emiatt kevesebbet kerestek annak idején, merthogy a jövedelmük nagy részét elvitte az adó meg a TB járulék.

[00:26:04]Úgyhogy erről én ennyit mondanék és akkor meg tehát a vagyont kéne akkor megnézni, és akinek vagyona van az ne az ne kapjon annak.

[00:26:15]Tehát egyrészt a nyugdíj az maradjon a befizetett járulék után, hiszen azután termelődik a nyugdíj.

[00:26:19]Aki meg segélyt kap, az akkor kapjon, ha rászorult, és nincs mögötte vagyon.

[00:26:27]Tehát azért, mert kicsi a nyugdíj, az nem azt jelenti, hogy ő nincstelen.

[00:26:32]Tehát vagy nem feltétlenül azt jelenti.

[00:26:34]Azért van olyan is.

[00:26:36]Hát nyilván nyilván van, nyilván van olyan is.

[00:26:37]Erre mondta az Úr, hogy akkor jó, akkor menjen segély.

[00:26:39]De akkor néz, de akkor nézzék meg, hogy a segélyre tényleg jogosult-e, nem pedig nyolc helyről járulékot kap, meg osztalékot, meg bérleti bevételt, meg vagyonutáni hasznot tesz zsebre.

[00:26:54]A másik a fiatalok kérdése, hogy nagyon egyetértek a hölgye, hogy hol volt a fidelitász.

[00:27:00]És azóta mástól is kaptam SMS-t, hogy folyamatosan tartotta vele a Fidalites a kapcsolatot.

[00:27:07]Szóval egy egy pillanat, én vidéken a következőt látom.

[00:27:11]A hellel itt gyakorlatilag szinte akadályozta a Fidelitasnak a működését, a tényleges működését.

[00:27:19]Tehát az, hogy leadták a jelentéseket, hogy itt most ezt csinálta a fidelitász, azt csinálta, ez gyakorlatilag az a néhány fiatal volt, akit a a saját utaudaikat futtattak, és nem hagyták, hogy egyébként tényleg létrejön a tényleges fidalitás, mert 10 16 év alatt akkor eltelt volna három, négy-öt év, és utána már be kellett volna venni a helyi vezetőségbe is egy jól működő fiatalt.

[00:27:45]Itt egyáltalán nem működött ez a a legtöbb helyen.

[00:27:48]Tehát itt a Fidesz meg a a kialakult elikke vidéken az azak érdeke volt akadályozni a fidelitást, mert mert neki csak a saját gyereke, akiből aztán most is például vidéken én azt láttam, hogy hogy mindegy, hogy helyeg megbuktak, még a választás előtt egy fél évvel.

[00:28:09]olyanok, akik soha a fidelitásba egy fűszálat keresztbe nem tettek, hirtelen jelentkeztek a a süllyedő hajaóra már fedélzettmesternek, ugye, alelnöknek meg akárminek, és azok meg is lettek választva.

[00:28:24]átugrották a fidelitás szintet és egyből a Fideszben, mert még mindig abban reménykedtek, hogy na ha ugye Viktor azt mondta, hogy újoljon meg a Fidesze és minél több fiatal jöjjön be, akkor már a bukott vezetőnek a a gyerekeit már már ott hozta és és léptette be alelnöknek.

[00:28:44]Úgyhogy sajnos ez a fidelitás ez így működött, legalábbis nagyon sok helyen.

[00:28:49]És érdemben valóban nem működött.

[00:28:49]Na most, hogy oldjam egy kicsit a ezt a nekibuzdulásomat.

[00:28:53]A vasárnap itten fát hasítottam, megvettem a tüzifát, és a a balhátsó rayszomszédom az ilyen ilyen népies zenéket rakott be.

[00:29:04]Aztán amikor már úgy a negyedik ment, akkor akkor rájöttem, hogy ezek Tiszaindulók.

[00:29:11]Ugye eddig én ezt így nem hallottam.

[00:29:14]Ühüm.

[00:29:14]És aztán hát lehet, hogy egy kicsit azt tiszteletemre is tette be.

[00:29:16]Köszönöm szépen, mert hát tudta, hogy én a Fideszre szavaztam, mert egyébként amikor meg másik szomszéd előjött, akkor akkor volt amikor visszáll belő belőle, amikor én voltam a az udvaron, akkor én kaptam magasabb hangerővel.

[00:29:33]Na és akkor hát köszönöm szépen, volt alkalmam megfigyelmé, hogy miről szóltak ezek a Tiszaindulók.

[00:29:37]Tehát ugye egy dalba szlogenek halmazát lehet beletenni, hogy a tolvajok, a rabló, a a korruptoka satöbbi visszavesszük a hazánkat, meg meg rettegjen az, mert hát mi mennyire hazaszeretők vagyunk.

[00:29:57]Tehát körülbelül ilyen ilyen dalokat hallottam több órán keresztül.

[00:30:04]És hát sajnos ez is érthető, hogy hogy a mai fiatalok ezekre fogéikak, hogy és ráadásul ilyen népies feldolgozásba, tehát ilyen ilyen mint a csángó dalokba húzták a a hegedűt benne ilyen népi elemek beépítve és hát valami hihetetlen hazaszeretet, hogy hogy szavazza a ciszára, mert gondolja a családodra, gondolja a lányodra.

[00:30:32]Valami ilyesmi dal is volt az egyikben, úgyhogy hát most is kapunk ilyen fenyegető SMS-t egyébként.

[00:30:37]Most nézem.

[00:30:37]Na mindegy.

[00:30:37]Hát hát ez nem fenyegetésnek veszem alapvetően.

[00:30:42]Tehát nyilván ezek a dalok vélhető ezt annak szánták, amit most itt kaptunk.

[00:30:46]Igen.

[00:30:48]Úgyhogy lehet, hogy ez is igen.

[00:30:48]Úgyhogy tehát sajnos ezek ezek a szlogenekkel ugye egyéb alátámasztó ér nélkül ugye meg lettek kínálva a fiatalok.

[00:30:57]És hát ez gyakorlatilag sokan sokan el is és nem igazán volt ez ellen védekezés, csak halkan jegyzem meg.

[00:31:03]Pedig lehetett volna.

[00:31:05]Igen, lehetett volna, de hát ugye ezt ki kellett volna dolgozni.

[00:31:08]Én erre mondtam, egy párszor betelefonáltam, hogy hogy a Fidesznek az ilyen jellegű szakértőit mindent lapátra kéne tenni, mert akkor vagy nem normálisok, vagy nem végzett pszichológusok, vagy vagy nem tudom, miért nem vettig, nem akarták.

[00:31:22]Hát igen, mert nem tudom.

[00:31:22]Tehát igen, ahogy szokták mondani, azért a csapatnak a védelem is része, nem csak a támadás.

[00:31:27]És most egy kicsit olyan volt, hogy hogy mind a két csapat támadott, mint az őrült.

[00:31:31]És ugye nyilván akinek kevesebb vesztenivalója volt, az nyeri az ilyen dolgokat, és az pedig az ellenfél volt.

[00:31:38]Na mindegy, ez csak egy kis eszmefuttatás.

[00:31:41]Hát egyetértek ezzel.

[00:31:41]Úgyhogy még egyet, hogy ugye Viktor meghirdette a a választás után ugye a patriótába, hogy minden településen lesz értékelés.

[00:31:50]Hát jelzem, hogy mi felénk ez nem volt.

[00:31:53]Még nem tudom hányszor rákérdeztem.

[00:32:00]Azt mondták, nem, hát most izé lesz, most mi lesz most 29-én választmány lesz holnap.

[00:32:05]Szerintem választmány lesz.

[00:32:06]És hát a választmánynak ez nem feltétele, hogy ilyen értékelés legyen, de egyébként ugye a választmány szerintem ki fogja írni a teljes tisztúítást, és ugye ez de de de hogy az értékelés ebbe ennek kapcsán azért lemehet, tehát igaza van, tehát ezt kéri nyugodtan számon, hogy hol van meg van.

[00:32:23]Kértem, de úgy elküldtek, hogy hogy hadd ne mondjam, hogy tehát itt itt itt megint azt mondom, hogy a régi elit még még mindig nem nem akar itt helyeg szembenézni.

[00:32:32]Tehát ezt ezt azért jó, ha fenn hallják, hogy hogy na nyilván ez az elit úgy alakult ki valamikor, hogy amit amit szabad Jupiternek, az szabad a kisökörődnek és ugye lejött helyi szintre, de most megfordult a helyzet, hogy fent már akarnak változást, de itt lent ez még még mindig jaj, hát mi mi van, ha most ugye bejutott képviselőnek a a polgármester satöbbi, valami változást ezt ki lesz írva a választás.

[00:32:55]Hú, hát akkor lehet megint bekapaszkodni ebbe a hajóba, és nem nagyon akarok itt értékelni.

[00:33:02]Tehát én én ezt veszem észre.

[00:33:05]Meglátjuk, hogy mi lesz ennek a vége, Zoltán.

[00:33:07]Úgyhogy jó.

[00:33:08]Na hát én köszönöm, hogy szólhattam.

[00:33:11]Úgyhogy akkor köszönjük szépen.

[00:33:11]Kívánok szépen.

[00:33:13]Minden jót önnek is.

[00:33:13]Köszönjük szépen.

[00:33:14]Következő telefonálunk Sándor.

[00:33:17]Kapcsoljuk Sándort.

[00:33:19]Jó napot kívánok.

[00:33:23]Én már mondom nem bírom tovább, hogy minek kell itt önmarcangolni magunkat, mikor előtt a hölgy elmondta, hogy hát nem bennünk van az egyértelmű.

[00:33:31]Úgyhogy ilyen kampánnyal tudnak ezek nyerni, amit a nyugdíjasokat büdösszájunok nevezték minden.

[00:33:39]Hát csak a társadal romban van hiba.

[00:33:41]Majd kiforogja ez magát.

[00:33:43]Úgyhogy majd megtudják az emberek, hogy hogy lesz később.

[00:33:49]Úgyhogy és az, hogy most nemrégen, ahogy a fűtés jött a számla, nulla számlát kaptunk, tavaly is volt.

[00:33:57]Ühüm.

[00:33:58]Hát már lassan nekünk fizetnek, hogy fűtsenek.

[00:34:00]Hát ez nem jó a népnek.

[00:34:00]2 pluszettes panelbe lakunk és 20 elfir néha eléri valami tizen valamennyi.

[00:34:07]Hát Gyurcsánynál elszámoláskor 300 Ft volt.

[00:34:15]27 volt a nyugdíjam akkor.

[00:34:18]Aha.

[00:34:18]Onyulára mentem el.

[00:34:18]Hát mit akarunk már?

[00:34:23]A leségem elment ruhá szövetkezet nyugdíjba.

[00:34:29]Minimálvé volt 15 és kapott 14 valamennyit.

[00:34:33]Az ott átmentették a vagyont az emberek a ruhá szövetkezetnél.

[00:34:39]Igen.

[00:34:39]Minden.

[00:34:39]Úgyhogy hát nem nem tudom elképzelni.

[00:34:42]Azért mondom, hogy az emberek ennyire megvadultak.

[00:34:44]szinte hihetetlen.

[00:34:47]Hát van mondom a récsökkentés.

[00:34:48]Hát nem volt már mióta volt vagy két évig az inflációig.

[00:34:52]Hát hát lassan mondom már ezt komolyan mondom, hogy már lassan már azt várnánk, hogy nekünk fizessenek, hogy mi a szolgáltatást elfogadjuk.

[00:35:01]Hát hát ne haragudjunk már mondom.

[00:35:03]És ennyi.

[00:35:06]Kaptunk.

[00:35:06]Aztán kiegészítő nyugdíjat, mert ugye Hongyulánál nem annyi volt.

[00:35:08]Az kész valamennyit kaptunk már.

[00:35:11]És azért a hát meg lehet bőven élni belőle, meg tartalék is van.

[00:35:18]Hát feleségeim 100, valamennyim 250, úgyhogy azóta már, úgyhogy akinek meg több, hát a múltkor ugye betelefonáltak, hogy 2 millió Ftot évente megspórol.

[00:35:28]Másik betelefonál egy fél év alatt.

[00:35:30]Hát azért mondom, hogy szinte hihetetlen, nem nem értseja az ember a népet, de hát majd megtudják meg minden, de ennek jó vége biztos nem lesz.

[00:35:40]És nem tudom, pedig pedig a az a baj, hogy az országnak lesz rossz, hogyha ennek nem lesz jó vége.

[00:35:48]Értés mindenkinek meg mikor az első migránstábort elkezdik építeni.

[00:35:50]Tessék érteni.

[00:35:53]Ühüm.

[00:35:54]Na meg a kölcsönt, hogyha csak ugyan megszavazzam, azt a 27 pontot, biztos benne van.

[00:36:01]hogy akkor az ország fizet örök életbe, majd ha még nem nyer a vagy izé majd Ühüm.

[00:36:07]Ukránok nyernek, azt akkor majd oroszok fizetnek, akkor megkapjuk.

[00:36:09]Hát hogyn itt itt lesz majd a gond, mert hát fiatalokat fiatalokat bántják.

[00:36:14]Hát van kevés.

[00:36:16]Na de hát elnézték a tévében, ne haragudjunk.

[00:36:19]Hát ott voltak a nyugdíjasok, volt az elektromos kocsival.

[00:36:24]A múltkor telefonáltak Bog 80000 Ftot fizetett, több millió Ftba került, a kormány segítette a mi emberünk betelefonálni.

[00:36:30]Így van.

[00:36:33]És ott volt, ott volt és tapsolt ennek az Óembernek.

[00:36:35]Hát ne haragudjunk már, hát egy normális szavok nem volt.

[00:36:38]Hát hát hova süllyed ez a világ?

[00:36:40]Hát igen, de egyébként tényleg, tehát nyilván, tehát azoknak a jó nagy része egyébként Igen.

[00:36:47]aki aki a másik oldalra szavazott, az igénybe vett egy csomó kedvezményt, satöbbi, satöbbi.

[00:36:54]Jó, hát nyilván nem azt mondta a kormány, amikor a kedvezményt bevezette, hogy akkor neked a Fideszre kell ezen túl szavazni.

[00:37:01]De hát meglátjuk majd, hogy mi lesz.

[00:37:03]Ö igen, csak ugye voltam a betelefonálók, hogy hát iskolákba meg minden, hogy hogy biztatták a gyerekeeket, a szülők, hogy csinálják meg izé, hát minden ott voltak akkor ugye, hogy kormány kampány te vagy hány milliárd Ftot hát persze ingyen tankönyvó, hogy tudják a reziscsökkenté ezt a rezsicsökkentés ingyen tankönyv.

[00:37:24]Ha valaki azt nyilatkozza, hogy ő rossz szociális helyzetű és ingyen ingyen ebédet kér a gyereknek, akkor senki nem fogja megkérdezni, meg ellenőrizni, hogy ez nem így van-e tehát, hogy ezek Igen.

[00:37:37]Igen.

[00:37:37]Igen.

[00:37:38]Na mindegy, hát meglátjuk majd, hogy hogy van ez.

[00:37:40]Hát az, hogy telefonáltak be, ugye, hogy hát ilyen nagy vállalatoknál arra biztatták, hogy Tiszára szavazzanak.

[00:37:44]Hát elképzelő, hogy a múltig összefogtak ugye simán.

[00:37:50]Igen.

[00:37:51]Ugye ők vissza akarják szedni a pénzt.

[00:37:52]ilyen spár meg hasonló meg gyárak, hogyha 10%-a vagy 20 megfogadta, saját magával szólt ki különben, akkor hol keressük magát?

[00:38:03]Nehogy magunkba keressük már a hibát.

[00:38:05]Így van.

[00:38:07]Sándor, Sándor, hadd kapcsoljunk be, hadd hadd kapcsoljunk be még egy hallgatót.

[00:38:10]Én nagyon szépen köszönöm, hogy hívott bennünket és én is úgy gondolom, hogy hogy amit mondtam egyébként ez nagyon kemény kampány volt.

[00:38:18]Egy csomó ember minden rengeteg kidolgozta a a tényleg mindenét.

[00:38:20]Úgyhogy ehhez így kell hozzáállni.

[00:38:23]Kapcsoljuk Julit, ő van itt a vonalban.

[00:38:26]Üdvözlöm.

[00:38:29]Jó napot kívánok.

[00:38:29]Szép napot.

[00:38:30]Szép napot, Imre.

[00:38:31]Jó napot kívánok, Juli.

[00:38:33]Hát szeretném azt mondani, de az aranykornak most vége.

[00:38:39]Meglátjuk, meglátjuk.

[00:38:42]fog majd következni más, de azért nagyon nökkök küzdeni.

[00:38:44]Nekünk segítenék a fiatalokat abba, hogy hogy amit elrontottak, mert ők rontották, de én meg azt gondolom, hogy ők kaptak ettől a nem tudom mondani a nevit, nem is fogom.

[00:39:01]Jó, csak ugye Juli, Juli, tehát úgy vezessük rá őket, hogy hogy hogy hogy mondjam?

[00:39:08]Tehát, hogyha ha kiderül az, hogy rosszul döntöttek, akkor finoman el kell nekik mondani azt, hogy hát ilyen is van, mert szerintem ők ezzel még nem nagyon szembesültek.

[00:39:15]Ugye ők még nem tudják, hogy mi volt itt a Gyurcsány Bajnai időszakban, hogy hogy ment ez.

[00:39:20]Nem tudják azt, hogy ugye Hongyula is megígérte a 360-as kenyeret, aztán mi lett belőle.

[00:39:24]Tehát ezek a tapasztalatok hiányoztak.

[00:39:27]És hogyha valakinek megvan ez a tapasztalata, akkor egyből rájön arra, hogy mi készülhet esetleg, bár ne így legyen.

[00:39:32]És ugye arra kell majd ha esetleg így lesz, a fiatalokat ráébreszteni, hogy ezt vegyék észre.

[00:39:41]Ennyi.

[00:39:41]De én én az én környezetömben ezek a fiatalok nem ilyenek.

[00:39:45]Maradjunk ennyiben, mert az én első ö szavazó unokám, illetve kettő volt az idén, és mind a kettő itten sírva fakadtam, és azt mondta, hogy mami, ezt elcsalták.

[00:40:01]Ühüm.

[00:40:02]Ezt úgy képzelj el, ez el van csalva.

[00:40:05]Jó, mindegy.

[00:40:05]Így jártunk majd.

[00:40:05]Aztán majd tetszik tudni, föl fognak ébredni, mert nem lesz anyatámogatás vagy rezsicsökkentés.

[00:40:19]Nem lesz semmi az ég világon.

[00:40:19]Nehogy már majd odamenjünk már, mikor Csauceskú életibe, amikor még a románok kidugták a az ablakon a bérházba, a csövek meg ilyen hülyeségbe.

[00:40:33]Hát nem gondolnak ezek az ilyenbe bele, mert jó tudom, hogy nagyon sok olyan szülő van, én aláírom, aki ugye tessék, ott van, mit tudom én, így rakás pénz, mennyi bulizni meg akármi.

[00:40:49]Én láttam a szandon annak idején is, mikor még a Gyócsány elkezdődött a Balaton szand, ha visszamehetnék erre a részletre.

[00:40:57]És voltak olyanok, akik akik voltak olyan egyetemisták, akik azt mondták, hogy mit tudom én, jött valami együttes, és ezért gyűjtöttek erre, és két napot töltöttek ott.

[00:41:11]Ühüm.

[00:41:12]Nagyon sokan én voltam ott lén, láttam sok mindent.

[00:41:14]Na hát tetszik tudni mömönt nem akarom mondani.

[00:41:19]Ott utcák voltak belőle kábószer.

[00:41:23]Ühüm.

[00:41:23]Ebb ebbő állt a világ.

[00:41:23]És és úgy tessék elképzelni, hogy én ott sírtam, mondom, úristen, az én gyeröm is ezt csinálják, mert azt se tudták, hogy ki kivel vagy hogy mint egyáltalán.

[00:41:32]Na, maradjunk ennyiben.

[00:41:34]És azt gondolom, hogy ezeknek a fiataloknak nem erre van szükségük egyáltalán, hogy elbódítsák, hülyítjék, hülyik őket.

[00:41:43]Nem, én azt gondolom, minden szülő szerintem azért én úgy visszaemléksztem, mikor az én gyerekeim kicsik voltak, és akkor iskolába jártak, hát ugye az ember rögettő estig dolgozott, hogy tudjon valamire haladni, plusz munkákat válasz, mert hát másképp nem jutott előre.

[00:42:00]És akkor tudom, jött ilyen, mesélték, hál istennek nem találkoztunk, hogy béjeg ilyen nyalók, amit tudom én árulják a gyerekeknek.

[00:42:10]Mindig állandóan már unták, hogy azt mondom a anya már mondtam, ha nem egy nem 1ersző, akkor 10000ő kell elmondani.

[00:42:20]És hála Istennek ebből a ebbő ki kimaradtunk.

[00:42:23]Volt az egyik unakán, mikor gyütt ez a láz, amikor bejött.

[00:42:28]Juli, Juli nagyon nagy szerencséje volt hál istennek egyébként.

[00:42:30]Szerintem nem egy az egyedüli, aki ebből kimaradt.

[00:42:32]És elnézést kérek, de de hát lejárt a műsoridőnk.

[00:42:38]Úgy is beszélünk még.

[00:42:38]Tudom, hogy lelkes törzshallgató, és köszönöm, hogy hívott bennünket ma is.

[00:42:43]Jó egészséget kívánunk, merthogy a Hír FM-en is lejárt a műsorideje már a a Palávernek.

[00:42:49]Köszönöm szépen a hallgatóknak a a betelefonálásait, az SMS-eit.

[00:42:54]Én Cirják Imre voltam.

[00:42:54]A viszontlátásra, viszont hallásra.

[00:42:58]Paláver, a Híf és a Hírtv interaktív műsora.

[00:43:02]Paláver, hangra fel.