Hír FM 41:20

Paláver 3. rész - Hír.FM

politikainterjútisza pártorbán viktorválasztásközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Paláver 3. rész - Hír.FM
tl;dr

A Paláver című Hír FM műsor 3. részében Szabó Gergő műsorvezető több hallgatót szólaltatott meg, akik a TISZA Párt kormányra kerülésével és az Orbán-kormány 16 éves munkájával foglalkoztak. Az egyik hívó (Éva) Magyar Péter kormányzatát Brüsszel „láncos kutyájának" nevezte, aki majd csak végrehajtja az EU utasításait. László részletes történelmi visszatekintést adott az 1990-es rendszerváltás óta eltelt időszakról, felsorolva a privatizációs „rablásokat" és az Orbán-kormány 16 éves gazdasági eredményeit (munkanélküliség csökkentése, infrastruktúra-fejlesztés, valutatartalék növelése). Judit egyetértett László elemzésével, és azt hangsúlyozta, hogy ha hazugságból másfél év alatt le tudták buktatni a 16 éves Fidesz-kormányt, akkor igazságból fél év alatt fel kellene tudni állítani az ellenzéket. Imre a politikai gyászfolyamat (tagadás, harag, alkudozás, depresszió, elfogadás) szakaszairól beszélt, és azt állította, hogy a kormányzati hibák, nem kampányhibák voltak az oka a választási vereségnek.

Az üzenetek között megjelentek kritikus és támogató vélemények is: egyesek a migráció elleni védekezést és a gazdasági fejlesztéseket dicsérték, mások pedig a kormányzat erkölcsi és politikai hibáit kifogásolták.

Részletes összefoglaló megjelenítése

A műsor kerete és hallgatói üzenetek

Szabó Gergő műsorvezető a Paláver 3. részét a szokásos telefonszámok közlésével nyitotta meg (0617-1999 2999, SMS: 067-10953). Az első üzenetek között voltak, amelyek a szuverenitás elvesztésétől tartottak, valamint olyan kritikák, amelyek Magyar Péter személyiségét és kormányzati alkalmasságát kérdőjelezték meg. Egy hallgató (Erzsébet) azt írta, hogy Magyar Péter nem méltó Batyányi Lajos székére, és azt javasolta, hogy a széket inkább múzeumba kellene vinni. Más üzenetek az Orbán-kormány migrációs és egészségügyi intézkedéseit dicsérték, valamint Szártó Péter munkáját méltatták.

A Fidesz válságkezelése és Orbán Viktor lemondási ajánlata

A műsor egyik központi témája volt, hogy a Fidesz választmányi ülést tartott az új irány meghatározása érdekében. Az elhangzottak szerint Orbán Viktor felajánlotta a lemondását, amit azonban nem fogadtak el. Manfred Weber (az Európai Néppárt vezetője) szerint a Magyar Péter-kormány nemcsak teljesíteni fogja az EU elvárásait, hanem túl is fogja teljesíteni azokat. A műsorban felmerült a kérdés, hogy mely uniós és magyar megállapodások szükségesek majd a teljesítéshez.

Az ukrán korrupció és amerikai katonai vezetők kritikája

Egy jelentős téma volt az Andrew Hagel (az amerikai hadsereg nukleáris és vegyi biztonsági bizottságának vezetője) által rejtett kamerás felvételen elmondott kritika az ukrán korrupciót illetően. Hagel azt állította, hogy Ukrajnában „brutális, bődületes korrupciót" tapasztalt, és példaként említette, hogy egy 1 milliárd 1 millió dolláros segély hirtelen luxusautókra és egyéb értéktelen cikkekre lett felhasználva.

„100 milliárd dollár vagy 200 milliárd dollár, mindegy, hogy mennyit adnak az ukránoknak, ők mindent el fognak lopni" – Andrew Hagel *

A műsorban felvetődött, hogy a 90 milliárd euró, amely Ukrajnába megy, és a további pénzigények azt mutatják, hogy a magyar kormánynak majd nagyon nehéz lesz kimaradni ebből a finanszírozásból. A műsorvezető aggodalmát fejezte ki, hogy a magyar emberek pénze hova fog menni az ígéretek ellenére.

Éva hívása: Magyar Péter mint Brüsszel „láncos kutyája"

Éva hosszú hívásában történelmi párhuzamot vont: Titó volt a Szovjetunió „láncos kutyája" a 60–70-es években, és most szerinte Magyar Péter lett Manfred Weber és Ursula von der Leyen „láncos kutyája". Éva szerint Manfred Weber „megmentette a bőrét", amikor mosolyogva közölte, hogy a beszegtetés megérte, mert Magyar Péter majd helytáll mindenben, amit elvárnak tőle.

„Magyar Péter lett Manfred Weber és Ursula von der Leyen láncos kutyája" – Éva *

Éva kritizálta a fiatalok befolyásolhatóságát a márciusi vonulások során, és azt állította, hogy a hurok, amely Magyar Péter nyakán van, majd szorosan fog záródni a magyar nép nyakán is. Aggodalmát fejezte ki unokáinak jövőjét illetően, és azt mondta, hogy 79 évesen már nem sok van hátra, de a fiatalokért aggódik.

Éva szerint az Orbán-kormány jól dolgozott, de hibákat követett el, amelyeket Magyar Péter a brüsszeli kompánia segítségével kihasznál. Végül azt állította, hogy a leendő miniszterek (Bokros Lajos, Surányi György, Bajnai Gordon, Kéri László és felesége) „szépen megszedték magukat", és aggódik, hogy nem a minimumot alatt élnek.

László hosszú történelmi visszatekintése

László (Szemes László) részletes, több mint 20 perces hívásában a rendszerváltás óta eltelt 36 év történetét foglalta össze. Kiemelte, hogy a rendszerváltás óta felnőtt egy új generáció, amely sok mindent nem tud, és könnyű befolyásolni.

A privatizáció és az 1990–2010-es időszak

László felsorolta azokat a stratégiai ágazatokat, amelyek külföldi kézbe kerültek az „elvtársak" (a szocialista rendszer utódainak) jóvoltából:

„A növényolajipar, a cukoripar, a dohányipar, a cementipar, az építőipar gerincét adó mind az öt cementyár, a húsfeldolgozók, a ruhaipar, a gyógyszeripara" – László *

László említette, hogy az Antal József-kormány (1990–1993) alatt az államadósság 22 milliárd volt, az államkasszában pedig csak körülbelül 800 millió volt a valódi tartalék. Az Antal-kormány azonban 7 milliárdra töltötte fel a kasszát, és megőrizte az aranytartalékot (68 tonna). Ezt követően az „elvtársak" erőteljes aknamunkát folytattak, és a 94-es választást megnyerték.

A Bokros Lajos-féle gazdaságpolitika alatt folytatódott a privatizáció, és olyan „országépítő ötleteket" vezettek be, mint a sertésállomány tizedelése és a szőlőültetvények ritkítása. László szerint ez „betette a kaput", és ezért nyerte meg a Fidesz a 98-as választást.

Az Orbán-kormány 16 éves munkája (2010–2026)

László részletesen felsorolta az Orbán-kormány eredményeit:

„16 év alatt sikerült beindítani a gazdaságot, ide vonzani piacképes befektetőket, felszámolni ezzel a munkanélküliséget" – László *

Az eredmények között említette:
- Az elektromos autógyártás és akkumulátorgyártás meghonosítása
- A paksi beruházás beindítása
- Vasút- és úthálózat fejlesztése
- Közművek, repülőtér visszavásárlása
- Magyar vállalkozók helyzetbe hozása
- A Mol nemzetközi pozíciószerzése
- A négyes metró befejezése (Karácsony Gergely 200 milliárd tartalékkal vette át a fővárost)
- A Gyurcsány által felvett rövidlejárató kölcsön visszafizetése
- A valutatartalék több száz milliárdra való szaporítása
- Az aranytartalék 110 tonnára emelése (amelyet már itthon őriznek)
- Fizetések soha nem látott mértékben való megemelése
- Fiatalok lakáshoz juttatása kedvezményes feltételekkel
- Honvédség fejlesztése és modernizálása
- Egészségügy fejlesztése, felújítások, korszerű eszközök beszerzése
- Sportélet fellendítése, nemzetközi versenyek rendezése
- Az ország megóvása a migránsok „kalandoroktól"
- Brüsszel gyarmatosító törekvéseinek ellensúlyozása

A 2006-os őszi válság és a Gyurcsány-kormány

László kitért a 2006-os őszi válságra, amikor Gyurcsány Ferenc beismerte, hogy „minden hazugság volt, amit addig a gazdaság helyzetéről elhitettek". Ez elementáris felháborodást váltott ki, de a kormány megfélemlítésre szánta el magát. Provokáltak egy cirkuszt az 1956-os forradalom 50. évfordulójára rendezett megemlékezésen, amely vérbe fulladt (vízágyúk, könnygáz, lovasroham, sörétes puskából kilőtt gumilövedékek).

„Szó szerint vérbe folytva az 1956-os forradalom 50. évfordulójára rendezett megemlékezést" – László *

A pszichés befolyásolás és a média szerepe

László beszélt a pszichés befolyásolás fejlett fogásairól és a média technikai lehetőségeiről, amelyek tömegesen alkalmazhatók. Megjegyezte, hogy már 2000 évvel ezelőtt is fel lehetett lázítani a tömeget Jézus ellen, pedig ő csak tanított és gyógyított.

László kritizálta a kettős mérceléket: míg Orbán Viktornak „szörcsuhában, mezitláb és albéleti szobában kellett volna kikaparnia a gesztenyét az elvtársaknak", addig aki Floridában vesz ingatlanokat és jachtról posztol, az „aranyos", vagy aki egy kiügyeskedett stratégiai vállalatból helikopterrel röpköd a szigorúan őrzött birtokára.

A vörösározó-katasztrófa és az Orbán-kormány segítsége

László említette a vörösározó-katasztrófa példáját: amikor a privatizátor urak mohósága és lelkiismeretlensége miatt átszakadt a túrtöltött vörösározó, Orbán Viktor rögtön sietett segíteni, és egész utcasort építtetett újjá. Azonban egy öreg néni, akit megkérdeztek az új házakról, csak annyit tudott mondani, hogy „a régi házunkban volt disznó is".

Az EU bírósági határozat és a klérus szerepe

László felháborodottnak mutatkozott az EU bírósági határozat miatt, amely az Orbán-kormány ifjúságvédelmi törvénye ellen foglalt állást. Kritizálta azt is, hogy a klérus „sunnyi lapulással" hagyta, hogy a miniszterelnök és csapata egyedül vívja ezt a csatát.

A választási eredmény és a szellemi vizsgázás

László szerint a választási eredmény nem a Fidesz hibája. Jézus megállapítása szerint saját akarat ellenére senkit nem lehet megváltani. A hangulatkertés nemzetközi méretekben folyik, de a földi lét lényege, hogy mindannyian vizsgázunk tisztességből, becsületből és állapotbeli kötelességeink teljesítéséből.

„Saját akarat ellenére senkit nem lehet megváltani" – László (Jézus után) *

Judit hívása: Az ellenzék lehetősége

Judit egyetértett László elemzésével, és azt mondta, hogy „annyira szívesen hallgattam végig én is, és abszolút jól mondta. Minden benne volt, amit el kellett volna mondani már régóta".

Judit kíváncsi volt, hogy hány szavazó volt a mostani nagykorúsított gyerekek közül, és azt szerette volna tudni, hogy „hány volt a azoknak a száma, hogy tudja az ember, hogy a korosztályunkból kik voltak azok a buták, akik esek hittek ennek az embernek".

Judit egy fontos megjegyzést tett: ha hazugságból másfél év alatt le tudták buktatni a 16 éves Fidesz-kormányt, akkor igazságból fél év alatt fel kellene tudni állítani egy magyar hazug kormányt.

„Ha hazugságból másfél év alatt meg tudtak buktatni egy 16 éves ilyen eredményeket elért kormányt, akkor az igazságból fél év alatt ne tudnánk megbuktatni egy magyar hazug kormányt" – Judit *

Judit azt is megjegyezte, hogy a migránsokat nem szabad beengedni, és kíváncsi volt, hogy miért nem kapott meg Magyarország korábban EU-s pénzeket, és most miért lebegtetik meg, hogy majd Magyar Péter miatt megkapja azokat.

Judit kritizálta azt is, hogy a tanárok, orvosok és más szakemberek fizetéseit csökkenthetik vagy megadóztathatják, és azt mondta: „Nincs időnk már senkinek, nincs 50 éveseknek sincs ideje már arra, hogy megvárják, hogy leveszik a fizetésüket".

Végül Judit azt mondta, hogy „fél évünk van arra, hogy ezt a kormányt odategyük, ahova helyére való, ami most lesz".

Imre hívása: A politikai gyászfolyamat és kormányzati hibák

Imre azt állította, hogy az Orbán-kormány vereségét a politikai gyászfolyamat (tagadás, harag, alkudozás, depresszió, elfogadás) szakaszaival lehet megérteni. Szerinte most még a tagadásnál és a haragnál vannak a legtöbben.

„Úgy látom, hogy ennek a bizonyos politikai gyásznak amit ugye nagyjából pontokba is lehet szedni, csak az első második pontoknál tart itt a legtöbb ember, ami ugyő a tagadás" – Imre *

Imre azt mondta, hogy a szembenézésre, ahogy a politikusok nagy része sem, egyelőre a közönség sem szeretne szembenézni a hibákkal. Megjegyezte, hogy ha mindent jól csináltak volna, akkor a kéthadból nem lesz egy negyed.

Imre szerint ezek nem kampányhibák voltak, hanem kormányzási hibák. Azt állította, hogy a kormányzat hibájának legfontosabb pontja az volt, hogy „a szemlátomást, a hatalom az az nem egy eszköz volt, hanem a cél, és ennek a célnak mindig mindent alárendeltek".

„A hatalom az az nem egy eszköz volt, hanem a cél, és ennek a célnak mindig mindent alárendeltek" – Imre *

Imre szerint ez minden hatalomnak (a jelenlegi TISZA-kormánynak is) nagyon intőjel kellene, hogy legyen. Megjegyezte, hogy a rendszerváltásnál ugyanez történt: az akkori államapparátusnak minden a kezében volt (pénz, média, rendőrség), és ezt a mostani kormányt „diktatúrázták".

Imre azt mondta, hogy szerinte most fog eljönni a jogállamiságnak a helyreállítása, és hogy a kétharmaddal kinevezett bábok mandátuma lejár, vagy a kétharmaddal lesznek visszavonva, vagy néhányan le fognak mondani.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „Szártó Péter" – az átirat több helyen említi ezt a nevet, de az ASR-hiba miatt bizonytalan, hogy pontosan kire utal. Lehetséges, hogy egy közéleti szereplőre vagy újságíróra gondolnak, de az átiratban nem derül ki egyértelműen.
  • „Szilvi" – egy hallgató neve, aki állítólag nem lett meghallgatva, de az átiratban nem világos, hogy kire utal pontosan.
  • „Nagy Ervin" – az átirat említi, hogy valaki azt mondta, „jó lenne, hogyha meghalnának a nyugdíjasok", de az átiratban nem egyértelmű, hogy kire utal ez a név. Lehetséges, hogy egy közéleti szereplőre gondolnak, de az átiratban nem derül ki.
  • „Bokros Lajos" – az átiratban többször említik ezt a nevet, és az ASR-hiba miatt bizonytalan, hogy pontosan kire utal. Az átirat szerint ő a gazdasági elképzeléseket határozta meg a Gyurcsány-kormány alatt, és később a TISZA-kormányban szerepet játszik.
  • „Surányi György" – az átiratban említik, de az ASR-hiba miatt bizonytalan, hogy pontosan kire utal.
  • „Bajnai Gordon" – az átiratban említik, de az ASR-hiba miatt bizonytalan, hogy pontosan kire utal.
  • „Kéri László" – az átiratban említik, de az ASR-hiba miatt bizonytalan, hogy pontosan kire utal.
  • „Antal József" – az átiratban említik az MDF-es miniszterelnökként, de az ASR-hiba miatt bizonytalan, hogy pontosan kire utal.
  • „Horváth Gyula" – az átiratban említik, de az ASR-hiba miatt bizonytalan, hogy pontosan kire utal. Az átirat szerint ő lett az elnök/miniszterelnök a 94-es választás után.
  • „Gyurcsány Ferenc" – az átiratban említik, de az ASR-hiba miatt bizonytalan, hogy pontosan kire utal.
  • „Karácsony Gergely" – az átiratban említik, de az ASR-hiba miatt bizonytalan, hogy pontosan kire utal.
  • „Bencsik András" – az átiratban említik, de az ASR-hiba miatt bizonytalan, hogy pontosan kire utal.
  • „Szilvi" – egy hallgató neve, aki azt mondta, hogy ő nem lett meghallgatva, de az átiratban nem világos, hogy kire utal pontosan.
  • „Varga Judit" – az átiratban említik, de az ASR-hiba miatt bizonytalan, hogy pontosan kire utal. Az átirat szerint ő nem mond terhelő vallomást.
  • „Kapitány úr" – az átiratban említik, de az ASR-hiba miatt bizonytalan, hogy pontosan kire utal. Lehetséges, hogy Kapitány Istvánra gondolnak.
  • „Szilvi" – az átiratban említik, de az ASR-hiba miatt bizonytalan, hogy pontosan kire utal.
  • „Szilvi" – az átiratban említik, de az ASR-hiba miatt bizonytalan, hogy pontosan kire utal.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:59]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.

[00:01:06]Paláver hangra fel.

[00:01:11]Nagy szeretettel és tisztelettel üdvözlöm ismét a kedves hallgatókat.

[00:01:14]Szabó Gergő vagyok, ez pedig itt a Paláver.

[00:01:15]Mondom gyorsan a telefonszámunkat.

[00:01:17]0617-es 1999 2999.

[00:01:23]SMS számunk pedig 067-es 10953.

[00:01:23]ide várjuk az üzeneteiket, és ha már üzenet, akkor gyorsan nézzünk meg egyet, kettőt.

[00:01:31]Tamás és Panni küldi.

[00:01:31]Ha túl sokat engedünk a szuverenitásunkból, akkor végül szuterén ország leszünk.

[00:01:40]Aztán Erzsébet küldi azt, hogy muszáj elmondani, hogy úgy gondolja, hogy Magyar Péter nem méltó arra, hogy majd Batyányi Lajos székébe üljön, inkább múzeumba vagy védett helyre kéne vinni a széket.

[00:01:55]Aki eldugta a fideszes nagyanyanja igazolványát, ne csodálkozzon, hogy kevesebb zsebpénzt kap a nyugdíjból és a szülei csökkentett fizetéséből írja valaki.

[00:02:05]És nézzünk még valamit, hogy mi érkezett.

[00:02:09]Nóra küldte azt, hogy hálát adok a jó Istennek, hogy a miniszterelnökünk nem engedte be a migránsokat, a gendert, nem támogatta a háborút, a katasztrófákat mesterien kezelte itt utalva a covidra, vörös szapra, az árvizekre, szarmas marhamészre.

[00:02:24]és Szártó Pétert is méltatja Nóra.

[00:02:24]Na mi pedig akkor menjünk gyorsan a témáinkkal tovább.

[00:02:31]Még egyszer választmányi ülés tartott a Fideszre.

[00:02:34]Vajon mi lesz az új irány?

[00:02:35]És a hírek elmondták azt is, hogy Orbán Viktor felajánlotta a lemondását, amit azonban nem fogadtak el.

[00:02:40]Kérdés, hogy merre fog tovább menni a Fidesz?

[00:02:42]Mi lesz a következő időszak legfontosabb probléma megoldási része?

[00:02:48]Manfred Web Wer szerint Magyar Péter kormánya nemcsak, hogy megcsinálja, hanem túl is fogja teljesíteni azt, amire szükség van.

[00:02:57]Na de hogy mire van szükség, az majd kiderül.

[00:02:59]Mik azok az uniós és Magyar Péterrel együtt hát én nem tudom, hogy már megbeszélt vagy megbeszélendő dolgok, amiket majd teljesíteni kell.

[00:03:08]Viszont ugye a 27 pont az megint egy nagyon jó kérdés.

[00:03:12]Manfred Weber pedig azt is elmondta, hogy nagyon jó munkát fog majd végezni ez a kormány, és ők pedig támogatni fogják.

[00:03:20]Hát ezt majd meglátjuk.

[00:03:22]kitállalt a Pentagon vezető bődületes ukrán korrupcióról beszélt.

[00:03:27]Ez azért érdekes, mert Andrew Hág, aki a nukleáris és vegyi biztonságnak a bizottságáért felelt az amerikai hadseregben, most már vizsgálat alá került, hiszen egy rejtett kamerás felvételen derült ki, hogy ő ezt mondta, és többek között egyébként Iránról is beszélt, és más témákról is, tehát nyilván ezért is van vizsgálat alatt, de elmondta azt, hogy ő dolgozott ott Ukrajnában, és brutális, bődületes korrupciót tapasztalt.

[00:03:53]volt, amikor hirtelen jött egy 1 milliárd 1 millió dolláros segély, és azt hirtelen többfelé 100zres autókra és hasonló luxus cikkekre dobták szét.

[00:04:05]És ami egy kulcsmondat, és ez talán a legérdekesebb a szempontunkból, elmondta azt, Isend Ruhák, hogy 100 milliárd dollár vagy 200 milliárd dollár, mindegy, hogy mennyit adnak az ukránoknak, ők mindent el fognak lopni.

[00:04:20]És ez annak tükrében nagyon érdekes, hogy most ugye a 90 milliárd euró megy Ukrajnába, és tovább Szelenskiék további pénzeket kérnek.

[00:04:31]Ebből most még kimaradtunk, de a következőből, ha minden így megy tovább, és ez az uniós új Tisza kormányos összefonódás működni fog, akkor abból már nagyon nehéz lesz kimaradni.

[00:04:44]Kíváncsiak vagyunk erre is, és arra is, hogy a magyarok pénze hova fog akkor menni a rengeteg ígéret ellenére, hiszen itt mindent elvileg megkapnak majd a magyar emberek, amit eddig még nem kaptak meg.

[00:04:55]Hát meglátjuk.

[00:04:55]Úgyhogy kezdjük is a beszélgetést Évával.

[00:04:57]Kezó, jó napot kívánok.

[00:05:01]Jó napot kívánok.

[00:05:04]Nagyon-nagyon röviden megpróbálom összefoglalni.

[00:05:07]Végignéztem a műsort a tévébe, és hát igazából csak összefoglalni szeretném mindazt, amit már előttem elmondtak.

[00:05:15]A következő a helyzet, egy egész rövid történelmi visszatekintés.

[00:05:23]A 60-70-es években Jugoszlávia tejhatalmú ura volt Titó.

[00:05:30]Most a Titó a szovjet akkori vezetésnek a láncos kutyája volt.

[00:05:36]Nem tudom, hogy ez mennyire ugrik be önnek.

[00:05:41]Ön Igen.

[00:05:44]Nos, és az igazság, hogy most született Európában egy újabb láncos kutya.

[00:05:53]Csak mármint, hogy bocsánat, hogy ugye őt azért hívták úgy, hogy ő a nyugatláncos kutyája.

[00:06:00]De most igen, de most Man Mféd Védernek és az úrsula Vander Lejemnek a láncos kutyája lett Magyar Péter.

[00:06:15]És amiért Manfred Wber megmentette a bőrét és mosolyogva közölte ugye itt egy interjú kapcsán, hogy a beszegtetést nagyon is a beszegtetést nagyon megérte, mert Magyar Péter aztán majd most helytáll mindenbe, amit elvárnak tőle.

[00:06:39]Hát én nem tudom, hogy azok a fiatalok meg idősebbek is, akik a kampány elnézést, hogy liheget, mert a a konyhából siem be kikapcsolni a tévét.

[00:06:54]Szóval az az igazság, hogy eljátszatta az emberekkel a márciusiakat, ahogy ő ott vonult a kezébe a zászlóval, és és hergelte a körülötte levőket, az valami hihetetlen volt.

[00:07:11]És sajnos a fiatalok hajlamosak arra, nem gondolják végig, hogy milyen következményekkel jár az, hogyha behúzzák a csőbe őket.

[00:07:25]Ujjongtak, csúnyán is viselkedtek, csúnyán beszéltek.

[00:07:30]Na mindegy.

[00:07:30]Tulajdonképpen sajnos ez a hurok, ami most a magyar Péter nyakán van, Anfrade Weber által felféve, az magyar ország és a magyar nép nyakán fog nagyon-nagyon szorosan hát záródni.

[00:07:53]És bizony bizony nagyon sajnálom.

[00:07:53]Én nekem már nem sok van, talán hátra 79 éves vagyok, de az gyerekeim és az unokáim azok azok sajnos nem biztos, hogy egy jókort fognak megélni.

[00:08:10]Szóval nem tudom, hogy a világ merre megy.

[00:08:15]És hogyha a szemem előtt látok egy plakátot, akkor ott látom Magyar Pétert egy kutyatesttel a nyakán, egy nyakörvel és egy rövid lánccal, amit mosolyogva fog a Ranféber, és a háttérbe pedig ott örjöng Zelenski, mint egy vérem.

[00:08:35]Szóval, szóval egyszerűen hihetetlen, hogy az emberek mennyire befolyásolhatóak, de rá fognak jönni, hogy mekkora nagy csőbe húzták őket.

[00:08:50]Egyébként az a baj, a Fidesz nem én nekem semmi bajom nincs a Fidesszel meg az Orbán Viktorral.

[00:08:58]Nagyon jól csinálták, amit csináltak, de követtek el hibákat.

[00:09:03]És ezt most Magyar Péter a brüsszeli kompánia segítségével ezt kihasználja, felhasználja, és sajnos sajnos nem lesz ennek jó vége, de hát nem viszont igen.

[00:09:20]És mindenkinek kíváncsiak vagyunk a véleményére, csak ugye a minősítést és a többitől szerintem határolódjunk mindannyian el.

[00:09:31]Mondja el a véleményét.

[00:09:34]Csak tehát a a ugye én a pont azon gondolkoztam, hogy látott-e egy ilyen plakátot, vagy megjelent ön előtt így a szeméem előtt jelent meg.

[00:09:41]Ninc nincs ilyen plakát.

[00:09:44]Nincs ilyen plakát, de a szemem előtt el.

[00:09:48]Jó, akkor akkor ezt tüntessük el a szemünk errőben most ezt a parkást.

[00:09:51]Rendben van, rendben van, elnézését kérem.

[00:09:54]De de szóval nem nem tudom.

[00:09:58]Az a magyar Péternek az egoizmusa, a a az erkölcstelen magatartása nem teszi alkalmassá, hogy egy ország korrekt vezetősét véghez vigye.

[00:10:13]Irányítani fogják őt, mindent, de mindent bevasalnak rajta, mert ingyenebbéd nincsen.

[00:10:19]Hogy ezt mennyire tudja Magyar Péter?

[00:10:22]Ö azt nem tudom, de igazából sajnos sajnos magyarok fogják meginni a levét ennek az egész CCónak.

[00:10:33]Úgyhogy hát ennyi volt, amit szerettem volna mondani.

[00:10:39]Nagyon-nagyon sajnálom, hogy így alakult a helyzet, de én nekem az a véleményem, hogy a Fidesz nem fog tudni sajnos megerősödni annyira, hogy hogy újrapozícióba kerüljön.

[00:10:54]Én nekem nekem nekem nagyon rossz érzéseim vannak.

[00:10:58]De hát de hát ilyen a világ sajnos most ha körülnézünk az egész világforrón.

[00:11:04]Mindenhol problémák vannak, mindenhol az emberek hát sajnos az emberek iszák meg a levét a nagyoknak a mindenféle hát hatalmi vágyai miatt.

[00:11:21]Hát igen, konkrét háború a világ több pontján, ahogy mondta, forrong, forrong a világ, ami nagyon nem egy jó út.

[00:11:33]Hát nem, sajnos nem, sajnos nem, de hát mondom, nekem már nem sok van hátra, de a fiatalokat nagyon sajnálom.

[00:11:39]Nagyon sajnálom.

[00:11:42]és akik most Magyar Péter körül gyülekeznek, ezek a leendő miniszterek, hát nem sok jót ígér a dolog, arról nem beszélve, hogy akiket eddig megszólaltattak a tévébe akármelyik hírműsorba, a Bokros, a Surányi a Bot Péter Ákos, a Bajnai Gordon, meg a Kéri László, meg a a felesége.

[00:12:13]Szóval azért úgy szeretném, hogyha valaki megkérdezné, hogy ők miből, mennyiből élnek, és hogyan élnek, mert nagyon tudták osztani az észt, de én tartok tőle, hogy nem lép minimumon él egyik sem.

[00:12:29]Megszedték szépen magukat.

[00:12:33]Igen, miközben diktatúráról beszél mindenki, ugye?

[00:12:35]Igen, igen, igen.

[00:12:35]Úgyhogy, úgyhogy igazából igazából ez ez valami valami elképesztő, de hát ez van.

[00:12:44]Úgyhogy nagyon szépen köszönöm, hogy visszahívtak.

[00:12:48]Csak ennyit szerettem volna elmondani.

[00:12:52]Köszönjük, hogy hívottünk.

[00:12:52]Én Magyar Péternek a személyiségét, azt nem találom szimpatikusnak, és főleg nem egy egy kormány vezetésére nem találom alkalmasnak, mert mert mert a természetem, ha csak a fele igaz annak, amit a tévében lehet látni róla, ha csak a fele, már akkor is azt mondom, hogy hát ez az ember nem ide való, úgyhogy hogy ez van.

[00:13:22]Mit csináljunk?

[00:13:25]Fiatalok meg meg idősebbek is.

[00:13:25]Hát valamelyik nap egy 94 éves Föld szólalt meg Magyar Péternek a az érdekében a televízióba.

[00:13:36]Hát hát rosszul voltam most.

[00:13:39]Kérgöm.

[00:13:43]Nyugdíjas nyugdíjasok is.

[00:13:46]Ugye azt a pénzt, amit amit az Orbán kormány biztosított a nyugdíjasoknak.

[00:13:53]Azt mindenki elfogadta.

[00:13:53]Senki nem mondta, hogy ő majd akkor közadakozásba valahova befizeti.

[00:13:58]Ez ők Ágában nem volt, de azért ellenemek a az Orbánykormánynak.

[00:14:03]A fiatalok, akiket támogat az ormány, támogatott az Orbán kormány mindenféle szempontból, könyörgöm, azok azok azok most miért játsszák el a márciusi ifjakat?

[00:14:19]Tehát nem.

[00:14:19]Szóval az az egész világ fel van bolydulva, csak amikor majd rájönnek, hogy hogy mekkora a baj, akkor már késő.

[00:14:30]Akkor már késő.

[00:14:31]Legyen most az a végzóva, mert el kell köszön tovább.

[00:14:33]Köszönöm.

[00:14:33]Minden jót kívánok és egészség viszont hallásra.

[00:14:40]És László van a vonalban.

[00:14:40]Üdvözlöm.

[00:14:40]Jó napot kívánok.

[00:14:44]Szép jó napot kívánok.

[00:14:44]Kimegyek rendesen?

[00:14:46]Bizony, halljuk.

[00:14:48]Jó.

[00:14:48]Én Szemes László vagyok.

[00:14:48]Üdv mindenkinek!

[00:14:50]Na hát én szeretnék egy kis elbi meg gyakorlati visszatekintést adni a elmúlt 36 évről, mert a konkrétumokat senki nem sorolja.

[00:14:59]A lényeg az, hogy a rendszerváltás óta felnőtt egy új generáció, amelyik már sok mindent nem tud.

[00:15:06]Nagyapám, aki elemi népiskolai tanító volt, még olyan szellemben gyakorolta hivatását, hogy gyereknek nem szabad hazudni.

[00:15:14]Nos, ez már régen a múlté.

[00:15:16]A félrevelt téveszmés embereket könnyű befolyásolni, majd igába hajtani.

[00:15:23]Mózes még megfedte az aranyborjú imádókat.

[00:15:25]Jézus kizavarta a kufárokat a templomból.

[00:15:28]Ám azóta a mammon imádók szektája évszázadokon átívelő szívós munkával igyekszik bizonyítani, hogy kisföldi világunkban ők az urak, mert pénzzel mindenki megvehető, aztán elszegényítve mindenki uralható.

[00:15:44]Csak a régi hódító Róma cinikus pragmatizmusát kell alkalmazni, amit most úgy csinálnak, hogy a hatalomért minden eszköz bevethető, féligazságokkal operálva hazudnak, csalnak, a társadalmat szét kell zilálni, mindenkit mindenkivel összeugrasztani, mint Hajdan a Szovjetuniókban, ahol ünnepelték azt a gyereket, aki politikai okokból feljelentette szüleit.

[00:16:07]S miután az Orbánkormány biztosította a kenyeret, nekik a győzelemhez már az is elég volt, hogy cirkuszoltak.

[00:16:16]Nos, amikor az MDS megnyerte az első szabadválasztást 90 tavaszán, Antal József, mint a megválasztott miniszterelnök nem mondhatta el a tévében a beköszönő beszédét, mert a tév akkori elnöke nem engedte.

[00:16:27]Ez volt a liberális sajtószabadság.

[00:16:32]Aztán megpróbálták megbuktatni mindjárt az első kormányt 90 októberében.

[00:16:34]Ez volt a taxis blokád.

[00:16:36]Közben Antal szembesült a csőtt tömeggel, amit az elvtársakyt maguk után.

[00:16:41]Az államadóság, amit addig elhallgattak, 22 milliárd volt.

[00:16:44]Az államkasszát kiürűrítették, csak körülbelül 800 millió volt a való tatartalék.

[00:16:50]És Antalt még azzal is megfenyegették Londonban, hogy ezt is kiszippantítják, ha sokat okoskodik.

[00:16:57]És így hiába alakított kormányt az MDF, a régi aparátusa régi maradt, gáncsolta a kormány elképzeléseit.

[00:17:04]Ezzel együtt Antal föltöltötte a klasszát 7 milliárdra, és megőrizte az aranytartalékot, ami akkor 68 tna volt.

[00:17:12]Ezt akkor Londonban őrizték tárolási díj fejében.

[00:17:18]Aztán miután az elvtársak látták, hogy megúszták a csődöt, sőt van miből költeni, elindult az erőteljes aknamunka, betették az embereket a suttogó propagandával, hogyha őket választják, megint 360 lesz a kenyér, mint régen.

[00:17:31]És ez bevált.

[00:17:31]Így a 94-es választást megnyerték.

[00:17:35]Hor Gyula lett az elnök, illetve a miniszterelnök.

[00:17:37]A gazdasági elképzéseket pedig Bokros Lajos határozta meg.

[00:17:41]Folytatták a már jóval az Antal kormány előtt megkezdett privatizációnak nevezett rablást, sőt Bokros előállt az olyan országépítő ötleteivel, miszerint meg kell tizedelni a sertésállományt, a marhaállományt, ritkítani kell a szőlőültetvényeket.

[00:17:59]Na hát ez azért betette a kaput.

[00:17:59]Ezután nem csoda, hogy a 98-as választást a Fidesz nyerte.

[00:18:03]Viszont az először hivatalba lépő Orbán kormány a problémákra koncentrált, nem pedig a személyes kicsinyes személyeskedésekre.

[00:18:13]Így aztán hiába emelték meg a minimálbért majd a duplájára, a 2002-es választást megint az elvtársak nyerték, mert az elvtársi választási bizottság ritkó Emília vezetésével villámgyorsan megsemmisítette a szavazólapokat.

[00:18:25]Így hiába követeltek újraszámlálást, az ezen felháborodott tüntetőket pedig a rendőrséggel verették szét.

[00:18:32]A rablás végül is folytatódott Brüsszel segítségével, mert az akkori pénzügyi biztos Álmúnia fedezte a csalásokat.

[00:18:42]viszont hát ugye a félretájékoztatott emberek megválasztották ugyan Gyurcsány Ferencet 2006-ban, 2006 tavaszára, de 2006 őszére már annyira rossz volt a gazdasági helyzet, hogy kénytelen volt bevallani, hogy minden hazugság volt, amit addig a gazdaság helyzetéről elhitettek.

[00:19:02]Emiatt elementáris volt a felháborodás.

[00:19:05]Ám eszük ágában sem volt lemondani.

[00:19:07]Inkább úgy látták jónak, hogy megfélemlítik a háborgókat.

[00:19:11]Kiprovokáltak egy cirkuszt.

[00:19:11]Szó szerint vérbe folytva az 1956-os forradalom 50.

[00:19:16]évfordulójára rendezett megemlékezést.

[00:19:20]Volt ott minden vízágyú, könygáz, lovasroham 16 lóval, sörétes puskából kilőtt gumilövedékek, amit csak egy bomlott agy által kigondolt forgatókönyv előírt.

[00:19:29]Ezzel azt is demonstrálták, hogy 56 ide vagy oda, ők még mindig ők az urak.

[00:19:36]A döbbenettől béndult országgal így kihúzták a ciklus végéig, de hát a hozzánemértésük nem segített.

[00:19:41]Hiába választ váltották le Gyurcsány Bajnaira, ő sem tudott érdemi elképzelést adni, így a 2010-es választást a Fidesz nyerte.

[00:19:53]Na most miután érzékeltettem ezt az iszabbirkózást, amit az elvtársakból lett liberálisok folytattak a hatalomért, érdemes lesz leltárszerűen felmérni, hogy milyen állapotban volt az ország, amikor az Orbán kormány átvette.

[00:20:07]Ugyanis most azt merik állítani, hogy csőtbe vitték az országot.

[00:20:09]Szóval a kisebbeket mellőzve csak a stratégiai ágazatokat sorolnám, melyek külföldi kezekbe kerültek, az elvtársak jóvoltából.

[00:20:20]Ezek úgy, mint a növényolajipar, a cukoripar, a dohányipar, a cementipar, az építőipar gerincét adó mind az öt cementyár, a húsfeldolgozók, a ruhaipar, a gyógyszeripara nincs rálátásom, de az sem maradt ki.

[00:20:33]Lásd az alkal alkaloida esetétti Szabasváriban.

[00:20:38]Aztán a vízművek, a csatornázási művek, az elektromos művek, a MÁV nyereséges üzletága, a teherfuozás, a repülőtér, a műtrágyártás, de megszüntettek, leépítettek olyan nemzetközi hírű üzemeket, mint a ganszjó és darugyár, a lángépgyár, a cseppelművek, nem említve a sok egyéb üzemet.

[00:20:56]megszüntettek vasúti szánybonalakat, kisiskolákat, viszont megoldották a kórházi VCpí problémát, ugyanis bezáradtak kórházakat, úgy mint a Szabolcs utcai Kórház, a Bakácstéri anyavédelmi Központ, a szabadsághegyi Gyermekszanatórium, a hűvösi Opni, az újpesti kórház kell még.

[00:21:14]Bevezették a vizitdíjat, pénzért adták a tankönyveket, mely biztos és jó kiszámítható üzlet, s amelyben benne volt az akkori belügyminiszter nővére is.

[00:21:25]Leépítették a honvédséget, még a trianoni béke diktátumban engedélyezett 35 főt sem érte el, 24000 fő volt.

[00:21:33]Valamint 70 darab T72-es harckocsit felújítottak, majd ingyen átadtak Iraknak.

[00:21:38]De meg kell említeni még a félbemaradt négyes metróépítést, ahol több 100 millió csendesen elfolyt, akár csak az aranytartalék, ami lepadt írdés mond 3 tnára a 68 tonnáról.

[00:21:47]Lehet emlékeztetni még a strabak kifogásolható munkavégzésére is az útépítésben, és ne felejtsük el az igen magas munkanélküliséget, a segélyen élők 100zreit.

[00:22:00]Nos, hát így vette át az országot 2010-ben Orbán Viktor és csapata.

[00:22:05]16 év alatt sikerült beindítani a gazdaságot, ide vonzani piacképes befektetőket, felszámolni ezzel a munkanélküliséget.

[00:22:14]Sikerült meghonosítani előremutató ágazatokat, mint az elektromos autógyártás, az akkumulá akkumulátorgyártás, beindítani a paksi beruházást, vasutat építeni, úthálózatot fejleszteni, visszavásárolni, amit lehet, például közművek, repülőtér, magyar vállalkozókat helyzetbe hozni, a külföldreett honfitársainkat segíteni, de meg kell említeni még a Mol nemzetközi méretű pozíciószerzését is.

[00:22:40]Karlós István befejezte a négyes meccót, fejlesztette a villamosvonalhálózatot, és ezzel együtt 200 milliárd tartalékkal adt át a fővárost Karácsony Gergelynek.

[00:22:50]Aztán visszafizették a Gyurcsány által felvett lövidlajárató kölcsönt.

[00:22:54]Felszaporították a valutatartalékot több 100 milliárdra.

[00:22:56]Az aranytartalék igen magas 110 tna, melyet már itthon őrzünk.

[00:23:02]A fizetéseket soha nem látott mértékben megemelték.

[00:23:05]A fiatalokat igyekeztek lakáshoz, azaz vagyonhoz juttatni.

[00:23:09]kedvezményes feltételekkel.

[00:23:09]Ugyanis tudni illik, hogy vagyon az, aminek teste van, telek, ház, lakás.

[00:23:14]A pénz nem vagyon az váltóeszköz.

[00:23:17]Ráadásul mindenkit rá akarnak szorítani a bankkártya használatra, hogy még pénz se legyen az embereknél csak egy plasztiklap, ami egyszerűen letiltható, ahogy ezt Kanadába tették a sztájkoló kamionosokkal.

[00:23:31]Aztán ne feledkezzünk meg a honvédség fejlesztéséről, modernizálásról sem, vagy az egészségügy fejlesztéséről felújítások, korszereszközök beszerzése satöbbi.

[00:23:40]A sportéletet is fellendítették, jól sikerült, nemzetközi versenyeket rendeztek, de megóvták az országot a migránsoknak hazudott kalandoroktól.

[00:23:49]Ellenálltak Brüsszel gyarmatosító törekvéseinek a már Soros György által megpendített örök kamatrabszolgaságnak.

[00:23:58]Ezek tények, és muszáj mindenre emlékeztetni, mert felháborít az az igazalan ákodás, amit Magyar Péter megenged magának.

[00:24:05]Csőldöt emleget, pedig csak arról van szó, hogy a mammonádók baráti köre megint rátette a kezét a feltöltött éléskamrára.

[00:24:14]Persze az őket hatalomb hatalomba segítőn megvezetett fiatalok ebből nem fognak részesedni.

[00:24:18]Ők legfeljebb csak azt kapják, amit a hősök terén ordítozó rapper mutogatott nekik.

[00:24:23]De hát nekik is meg kell tapasztalniuk a liberálisok diszkrét bályát.

[00:24:27]Azért bízzunk benne, hogy az újszülött kismacskáknak is egyszer majd kinyílik a szemük.

[00:24:32]Rátérve a választásokra, nem olyan bonyolult megérteni az emberi lélektant.

[00:24:36]A pszichés befolyásolás fejlett fogásait, ha ma már tudatosan és a média technikai lehetőségeiből adódóan tömegesen lehet alkalmazni.

[00:24:47]Már 2000 évvel ezelőtt is Jézus ellen is fel lehetett lázítani a tömeget, pedig ő csak tanított és gyógyított.

[00:24:55]Orbán Viktornak természetesen szörcsuhában, mezitláb és albéleti szobába lakva kellett volna kikaparnia a gesztenyét az elvtársaknak.

[00:25:03]Ha édesapja vesz egy lepukadt tanyát és építkezik, az rettenetes.

[00:25:05]Bezeg, aki Floridában vesz ingatlanokat, majd képet posztol egy jachtól napozó hölgyekkel aláírva, hogy home office, az ugye aranyos, miközben itthon a hivatalát sem látja el.

[00:25:16]vagy aki a kiügyeskedett stratégiai vállalatából a PT nitrogénüvegből helikopterrel röpköd a szigoran őrzött birtokára, az ugyan természetes.

[00:25:27]A romeltakarítást persze nem kell értékelni, az kötelesség, hogy mire gondolok.

[00:25:31]Amikor a privatizátor urak mohósága, hozzánemértése, lelki lelki ismeretlensége miatt átszakadt a túrtöltött vörösározó, óriási kárt okozva házakban és életekben, Orbán Viktor, mint miniszterelnök rögtön sietett segíteni, és egész utcasort építtetett újjá.

[00:25:47]Ám amikor a tévéstáb lement bemutatni a vadonatúj házakból álló utcasort, majd megkérdeztek egy öreg nénit, hogy mit szól hozzá.

[00:25:56]Az Isten adta együgyű hölgy csak annyit tudott kinyögni, hogy hát a régi házunkban volt disznó is.

[00:26:01]Na hát ennyit a belátásról és a háláról.

[00:26:04]De meg kell említeni a friss EU bírósági határozató, mert nagyon-nagyon sok, hogy mennyi van még, mert nagyon érték utolsó mondatok.

[00:26:14]Jó.

[00:26:16]A friss EU bírósági határozat az Orbánkormány ifjúságvédelmi törvényével szemben elfogadhatatlan és felháborító, de elfogadhatatlan az a sunnyi lapulás is, ahogy a klérus hagyta, hogy a miniszterelnök és csapata egyedül vívja ezt a csatát.

[00:26:32]Végül megnyugodhatunk abban, hogy a választási eredmény nem a Fidesz hibája.

[00:26:36]Ahogy Jézus Urunk megállapította, saját akarat ellenére senkit nem lehet megváltani.

[00:26:39]A hangulatkertés nemzetközi méretekben folyik, de hát a földi lét lényege, hogy mindannyian vizsgázunk tisztességből, becsületből és állapotbeli kötelességeink teljesítéséből.

[00:26:52]Ha ez rendben van, a többi a vizga bizottság dolga.

[00:26:56]Hosszú voltam.

[00:26:58]Nagyon sok minden volt, amiről lehetne még beszélni, de igen, a azért volt hosszú, mert nagyon érdekes volt, nagyon sok tény volt valóban benne.

[00:27:08]Cak Igen, értem, csak ugye most még beszélgetni is lehetett volna róla.

[00:27:10]Én értem, mert ez nyilván gondolatébresztő másoknak is, csak pont ezért kell most elköszönnöm, mert egy kicsit hosszúra nyúlt.

[00:27:17]És nagyon köszönjük, hogy elmondtad.

[00:27:19]Nagyon köszönöm, hogy meghallgattad.

[00:27:21]Visszavásra.

[00:27:21]Visszatalásra.

[00:27:24]Egyből megyünk is Judittal tovább.

[00:27:27]Kicsit csokolé.

[00:27:28]Jó napot kívánok.

[00:27:28]Az az igazság, hogy ehhez már tényleg nincs mit hozzászólni, mert annyira szívesen hallgattam végig én is, és abszolút jól mondta.

[00:27:37]Minden benne volt, amit el kellett volna mondani már régóta, és amire tulajdonképpen fel kellett volna hívni a fiatalok figyelmét is.

[00:27:46]Tehát valóban ebben hibáztunk, hogy nem fordítottunk kellő figyelmet rájuk.

[00:27:51]Kíváncsi lennék, hogy vajon, hogyha megnék hány most szavazó, most nagykorúsított gyerek szavazott.

[00:28:00]szám szerint jó lenne, hogyha ezt közzétennék, hogy hány volt a azoknak a száma, hogy tudja az ember, hogy a korosztályunkból kik voltak azok a buták, akik esek hittek ennek az embernek, vagyis nem is ennek az embernek, mert tulajdonképpen itt a a Brüsszel diktent, és ez egyértelmű volt, és és ennyire benyelni mindent, amit az Úr elmondott, abszolút egyetértek vele.

[00:28:25]egyetlen egy kifogásom van, hogy előtte volt egy hölgy, aki azt mondta, hogy hát ő nem tudja, hogy össze fog-e ez tudni majd a Fidesz újba, és fel tudná a Fidesz állni.

[00:28:33]Hát én csak annyit szeretnék mondani, hogyha hazugságból másfél év alatt meg tudtak buktatni egy 30 éves, mert most belebeszem az összeset, vagy ez 16 évet maradjunk, egy 16 éves ilyen eredményeket elért kormányt és hazugságukból másfél a év alatt, akkor az igazságból fél év alatt ne tudnánk megbuktatni egy magyar hazug kormányt.

[00:29:00]Akkor gondolkozzunk már el ezen, vagy nem tudom, hogy önnek ebbe igaza van-e.

[00:29:04]Csak ezen úgy felhúztam a vizet, hogy hát tulajdonképpen mi az, hogy nem lehet összeállnunk?

[00:29:10]Hát hogyne lehetne?

[00:29:12]Hát azért könyörgöm két és fél millióan vagyunk.

[00:29:14]És ha nem vesszük ide azt a dolgot, amit mondott a nagy Ervin, hogy hát jó lenne, hogyha meghalnának a nyugdíjasok, mert akkor lehetne majd itt tulajdonképpen kormányt váltani.

[00:29:24]Hát nem kedves Ervén, nem kell meghalni itt senkinek se, se nyugdíjasnak, se fiatalnak.

[00:29:31]Itt csak gondolkozni kell és ésszel.

[00:29:34]hogyha tudnának észre gondolkozni az emberek, akkor fél év múlva már újból azt nézhetnénk, hogy mehet tovább a dolog olyan értelemben, ami eddig jó volt.

[00:29:44]Migránsoknak ide be nem lenne szabad engedni egyetlen egy darabját sem.

[00:29:49]És kíváncsi lennék arra, hogy amiért nem kaptuk meg a Magyarország már évek óta a pénzt, most amikor azt mondják, meglebegtetik, hogy majd Magyar Péter miatt megkapjuk és 27 okot állítanak, hogy majd meg kell vele küzdeni és csomagit akkor, amikor előtte esetleg csak három kifogásuk volt.

[00:30:08]Hát mit hol élünk?

[00:30:10]Hol élünk?

[00:30:10]Gondolkoztok ti gyerekek vagy fiatalok?

[00:30:13]Egyáltalán csak a többekről van szó.

[00:30:16]Nem csak a fiatalokról, nem azokról, hogy hát éppen ezt mondom, hogy hogy azok is, akik a szüleik vagy a nagyszüleik, hát gondolkoznak ezek az emberek, vagy most az arról van szó, hogy mi lesz akkor, hogy a tanároknak is majd lecsökkentik a fizetésüket, vagy az orvosoknak is, vagy megadóztatják őket azoknak, akiknek már régen meg kellett volna még 30 év alatt emelni a fizetéseket.

[00:30:39]Hát mit akarnak az emberek?

[00:30:43]Hát nem norm nem vagyunk normál.

[00:30:44]Úgy látszik, hogy majd mindenkinek meg kell tapasztalni, hogy hogy mi és és bocsánat, hogy pont azért visszatérnek itt egy vagy két üzenetre, mert Nem nem én én kérek elnézést, hogy félbzakítottam, csak ugye László tényszerűen felsorolt rengeteg mindent.

[00:31:00]Most erre például valaki azt írja, hogy kamu kamu hátán.

[00:31:02]És erre nagyon nehéz mit mondani, mert amikor valóban felsorolja, hogy mi honnan indult ki, mit csinált vagy nem csinált, akkor nagyon érdekes egyébként, ha valaki ennyivel elintézni.

[00:31:14]Számára unalmas kamu, kamu hátán.

[00:31:16]Valaki meg azt írta, hogy egyébként nagyon sokan pozitívan jeleztek, de valaki azt írja, hogy miért nem Ádám Évától kezdte el?

[00:31:23]Tehát hogy ennyire nem számít, hogy mi miből indul ki.

[00:31:28]Á, valaki meg azt mondta, hogy mert megmondom őszintén, hogy ha itt arról van szó, akkor csak annyit tudok mondani, hogy aki ilyet mond, vagy ilyet ír, annak inkább inkább megkérdőjelezném a szellemi bocsánat.

[00:31:43]Le tudnál halkítani esetleg nem tudom, hogy a a rádió megy a háttérben.

[00:31:47]Az az igazság.

[00:31:47]Igen.

[00:31:47]Ezt próbálom elhallgattatni másik telefonoz istennek nem akar.

[00:31:51]engedd már ki légy szíves.

[00:31:54]Akkor köszönöm szépen.

[00:31:54]És azt akarom mondani, hogy akik ilyeneket írnak, azok szándékosan annyira buták, mert néha én is olvasom ezeket a dolgokat.

[00:32:03]És komolyan mondom, amikor az ember nem durván, hanem szépen visszaválaszol, vagy megkérdezi, vagy megkérdőjelezi a másiknak esetleg a a az értesüléseit, rögtön elhallgatnak, elmennek, nem kell bántani egymást, szépen is el lehet küldeni egymást a csúnyába.

[00:32:23]Úgyhogy érvelni, legalább érvelni, hogy én úgy gondolom, hogy ebben nincs igaz tudnak érvelni.

[00:32:27]Nem tudnak érvelni, könyörgöm, nincs egy kézzelf fogható érvük.

[00:32:31]Hát úgy nincs, hogy mindig azt mondták, hogy lopnak, csalnak, hazudnak.

[00:32:36]És ezt mondják már lassan 2002 óta.

[00:32:38]Tehát elegem volt már ebből.

[00:32:43]Nem csak nekem, hanem nagyon sok korosztályon belének és a a még a fiatalabb korosztályoknak is a akik alattunk vannak.

[00:32:50]Úgyhogy tényleg elegünk volt, csak mi nem vagyunk azok a típusok, akik ilyen hülyeségeket írnák be, vagy hazudoznánk, vagy elhinnék azokat a dolgokat, amit a szemünkbe hazudtak.

[00:33:02]Vagy itt van például, amikor már ne haragudjanak, hogy emlékeztetem az embereket, amikor magyar ö Péter azt meri mondani egy újságíró szemébe, hogy nyugodtan hazudjon és és majd mondja a a gyereke szemébe, hogy tagad mit tudom én már olyan ideges vagyok, hogy ne haragudjon már, csak nyugod nyugodtan.

[00:33:24]Igen.

[00:33:25]Jó, bocsánat, ne haragudjon, hogy hú, azt mondja, hogy árulja tovább a hazát, nézzen a gyermeke szemébe.

[00:33:31]Hát akkor megkérdezem Magyar Pétert.

[00:33:33]Nagyon sajnálom, hogy nem tudnék vele személyesen beszélni.

[00:33:37]Megkérdezem, hogy ő amikor árulta a hazát és a mai napig ezt csinálja, ő hogy mer az ő saját gyerekei szemébe nézni?

[00:33:44]És csodálkozom azon, hogy habár megértem, hogy amikor azt mondják, hogy magyar, vagyis Varga Jugi nem mond terhelő vallomást, vagy vagy elállt a vallomástételtől, hát nem tudom, most akkor kérdőjel teszek utána, megfenyegették, megfenyegette a saját feleségét, vagy megfenyegette a saját feleségén volt feleségének a mostani élettársát, vagy mit akar ez az ember?

[00:34:11]Hát aki hazugságokból épít föl egy ilyet és képesek embereket megvezetni, akkor megkérdezem a honfitársaimat, hogy akkor amikor a családtagjaik vagy a gyerekeik, vagy bárki majd keményebb dolgok elé fognak nézni, az nekünk mennyiben fog segítségünkre lenni, vagy a magyar embereknek, úgy őszintén mondják meg, nézzenek már magukban, mindenki azt mondja, jaj, hát majd megtapasztalják, nem akarjuk megtapasztalni, nincs időnk annyit várni már.

[00:34:40]hanem azt akarjuk, hogy igenis legyen ennek vége, és hogy ide egyetlen egy beteszi egyetlen egy migráns a lábát, vagy átvesz ez a kormány élén a mostani gazdasági vezetővel vagy bárkivel, hogy a kapitány úrra gondoltam természetesen, hogy ezek az embereket, akik ide küldtek és ideültettek a nyakunkra, ez a kis szerencsétlen miatt, aki bosszút akar állni, mindenkinek mondom a a minősítést, azt Tudom, nem minősítettem szerencsétlen.

[00:35:10]Hát ebben még csak sajnálat van, mert végül tudn még valakül tudom sajnálni.

[00:35:18]Fú, ne haragudjan már, de befejezem akkor csak arra kérek minden arra kérek mindenkit, hogy gondolkozzanak el.

[00:35:23]Nincs időnk már senkinek, nincs 50 éveseknek sincs ideje már arra, hogy megvárják, hogy leveszik a fizetésüket, vagy az adót, megemelik és majd ugy így így fogják a fizetésüket csökkenteni.

[00:35:38]Mindenki gondolkozzon el, és ne engedjük azt, hogy ez bekövetkezzen, hogy újból nekünk is rettegni kelljen ugyanúgy és ugyanúgy tönkretegyék és eladják az országot, ahogy eddig tették az elődek.

[00:35:51]Úgyhogy köszönöm szépen, hogy meghallgattak és mondom az Úrnak első ponttól az utolsóig igaza volt, tökéletes volt a jellemzése.

[00:35:57]És igenis van időnk arra, vagyis nincs időnk, fél évünk van arra, hogy ezt a kormányt odategyük, ahova helyére való, ami most lesz.

[00:36:07]Köszönöm szépen.

[00:36:07]Ne haragudjanak már, hogy egy kicsit jó.

[00:36:10]Köszönöm szépen.

[00:36:11]Viszontásra.

[00:36:13]Nagyon szép napot kívánok.

[00:36:14]Viszontalásra.

[00:36:15]Köszönöm szépen.

[00:36:17]És akkor még közel öt percünk van.

[00:36:20]Nagyon gyorsan kapcsolom is Imrét.

[00:36:22]Üdvözlöm.

[00:36:22]Halló.

[00:36:22]Üdvözlöm.

[00:36:22]Jó napot kívánok.

[00:36:22]Hát akkor megpróbálom én is gyorsan.

[00:36:27]Úgy látom a mai műsorból is meg a múlt héten már itt elkezdte a Szevők egy állandó betelefonáló hogy szembe kellene nézni bizonyos dolgokkal.

[00:36:36]Én úgy látom, hogy ennek a bizonyos politikai gyásznak amit ugye nagyjából pontokba is lehet szedni, csak az első második pontoknál tart itt a legtöbb ember, ami ugyő a tagadás.

[00:36:45]Aztán majd jön a harag.

[00:36:49]alkudozás, depresszió és végül az elfogadás.

[00:36:52]Hát úgy látom, most még a tagadásnál és a haragnál vannak a legtöbben.

[00:36:58]A szembenézésre, ahogy a politikusok nagy része sem egyelőre, hát ez a közönség sem szeretne szembenézni a hibákkal, továbbra sem.

[00:37:04]Tehát itt azért ma is elhangzott néhányszor, hogy hát tulajdonképpen mindent jól csináltak.

[00:37:10]Hát ha mindent jól csináltak volna, akkor a kéthadból nem lesz 1 ne4yed.

[00:37:12]És ezek nem kampányhibák voltak, mint a Bencsik András mondta, ugye, hogy a kampányb elkövettek hibákat.

[00:37:20]Itt itt kormányzási hibáknak kellett ahhoz lenni, hogy ez bekövetkezzen.

[00:37:26]Mire gondol?

[00:37:26]Ha még ezzel nem hajlandók szembenézni az emberek, addig addig semmi.

[00:37:28]Tehát nem úgy változás, hát ez volt a változás.

[00:37:33]Tehát igazából most következett be egy változás, nem is kicsi.

[00:37:35]Hát majd jönnek ezek a pontok.

[00:37:38]Most majd lassan az alkudozás és a legvégén az elfogadás.

[00:37:42]És milyen korzes hibákra gondol?

[00:37:44]Nyilván hát az most hosszú lenne ebbe a három percbe már ez nem fog beleférni.

[00:37:49]Amit a Szilvi is mondott ugye, hogy őt nem hallgatták meg.

[00:37:50]Hát az a baj, hogy hogy itt sem hallgatnak meg szinte soha.

[00:37:54]Őt ugyan meghallgatták, hát ő minden héten kétszer, háromszor is beszélt, csak éppen egyetlen kritikát nem fogalmazott meg az évek alatt.

[00:37:58]És itt nagyon-nagyon ritka, hogy kritika.

[00:38:01]Ha valaki megpróbált kritikát megfogalmazni, mint én néha, akkor vagy az van, hogy ez egy troll, vagy az van, hogy lekapcsoljuk, hívja az ATV-t a gyengébb műsorvezetőknek körülbelül ennyire telik.

[00:38:13]Tehát, hogy el lehetett volna mondani 1000 dolgot.

[00:38:15]Most utólag már most is el lehet, csak hát nem ebben a két percben, mert ha egyszer lesz egy 8-10 perc akkor beszélhetünk még róla, de hát az nyilván nyilván való nem kampány hát próbáltam próbáltam csak ahhoz, hogy hogy én időnként telefonáljak, az majdnem minden hívás egy újabb Simkártyát jelentett.

[00:38:34]Pont azért, mert még vissza sem ide annyira nem kíváncsi ez a közönség a kritikára meg a valódi érvekre sajnos, hogy és ennek ez lett a vége.

[00:38:41]Nem is tudott ennek mást tenni a vége.

[00:38:45]Előbb-utóbb majd nyilván el kell fogadni ezt a ezt a döntést.

[00:38:46]Én azt látom, hogy most jött el talán a hát amit 90-ben gondoltunk, a valódi rendszerváltás.

[00:38:54]Lehet, hogy most jött, most van az ideje.

[00:38:55]Ez pár embernek nyilván fájni fog.

[00:38:58]Hát mondjuk lehet persze hibákról meg meg akár kormányzati hibákról is, de hogy hogy a valódi rendszerváltást azt még ebben a két percben kíváncsi vagyok, hogy mire gondol, mert jelenleg ez a valódi rendszerváltás ez inkább egy elég furcsa visszakanyarodó irányt mutat.

[00:39:17]Nem, én szerintem ez nagyon erőrutató irányt mutat.

[00:39:19]Talán a legnagyobb baj, ha egy mondatba meg lehet fogalmazni az előző kormányzati hibát, hogy ott a a szemlátomást, a hatalom az az nem egy eszköz volt, hanem a cél, és ennek a célnak mindig mindent alárendeltek.

[00:39:31]Így a választások közeletével, különösen az államháztartási hiánytól kezdve a kommunikációba.

[00:39:38]Tehát minden ez volt a hatalom megtartása.

[00:39:40]Én azt gondolom, hogy ez minden hatalomnak a jelenleginek is nagyon intőjel.

[00:39:44]meg ugye rendszerváltásnál ugyanez történt, hogy az akkori államalomnak, állampártnak minden a kezében volt pénz, média, rendőrség, igéle szeret most it például diktatúrázták ezt a mostani kormányt.

[00:39:59]Ehhez képest ugye kéthaddal nyert a tiszapártet innentől kezdve most meg azt látja az ember, hogy még meg se alakultak és folyamatos fenyegetés van, folyamatos.

[00:40:07]Tehát ha már rendszerváltás, akkor persze lehet ez rendszerváltás, csak mondjuk ez egy diktatórikus jel, amikor erről van szó.

[00:40:15]És mer nagyon jó lenne mondjuk tényleg hibákról beszélgetni, csak nem nem tudom, hogy ez miért annyira jó ön szerint.

[00:40:23]Én azt gondolom, hogy semmilyen diktatorikussel egyelőre a a riogatáson kívül nagyon sok minden le volt írva előre, hogy mi következik.

[00:40:28]Elmondták előre, az emberek három és fémőan erre szavaztak.

[00:40:32]Én azt hiszem, hogy most fog eljönni a jogállamiságnak a helyreállítása.

[00:40:36]Tehát tényleg ezek a kéthaddal kinevezett bábok, ezeknek lejár a mandátumuk, vagy így, vagy úgy, vagy a kétharmaddal lesznek visszavonva, vagy szerintem le is fognak mondani néhányan.

[00:40:47]Talán még a következő egy-két hétben.

[00:40:49]Nem várják meg ezt a procedúrát.

[00:40:50]Hát ez na most ha erre lenne lenne idő, akkor lehetne ezt még folytatni.

[00:40:54]Én nagyon szívesen én is nagyon szívesen beszélnék, csak 10 másodpercünk van, úgyhogy ezért kell elköszönjek.

[00:40:58]Ez egy picit.

[00:41:00]Köszönöm szépen.

[00:41:00]Majd meg minden jót viszonthallásra és köszönök a kedves hallgatóktól is.

[00:41:03]Holnap is az természetesen paláver.

[00:41:06]Vigyázzanak magukra.

[00:41:08]Isten áldja önöket.

[00:41:10]Paláver a Hí FM és a Hírtv interaktív műsora.

[00:41:14]Paláver hangra fel.