Paláver 2. rész (2026-05-04) - Hír.FM
A Hír FM és Hírtv interaktív műsora, a Paláver (2026. május 4., 2. rész) Círják Imre műsorvezetésével a magyar politika aktuális kérdéseit járta körül. A fő témák: Karácsony Gergely és Magyar Péter közötti „bulikonfliktus" (a miniszterelnök-választás előestéjén szervezett rendezvények ütemezése), az új oktatási miniszter (Lannert Judit) kinevezése és a fiatalok politikai orientációjának kérdése a választási eredmény tükrében.
A műsorban több hívó osztotta meg aggályait: az egyik a NER-korrupció és a szocialista-era oligarchák kritikáját fejtette ki; másik az Orbán-kormány gazdasági eredményeit dicsérte, de a fiatalok felé intézett nevelési mulasztásokra mutatott rá; harmadik a Tarr Zoltán és Balok Zoltán püspök szerepét vitatták meg a Novák Katalin-féle kegyelmi ügyben.
A műsor végig azt a központi dilemmát járta körül, hogy a választás nem az új kormány kompetenciájáról szólt, hanem a pedagógusok és liberális értelmiség által „félrevezetet" fiatalok szavazatairól – és hogy a valódi kormányzati kihívások (migráció, gazdaság, nemzetbiztonság) még váratnak a megoldásra.
Részletes összefoglaló megjelenítése
A Karácsony–Magyar Péter „bulikonfliktus"
A műsor nyitó témája az volt, hogy Magyar Péter sérelmezete, hogy Karácsony Gergely főpolgármester a miniszterelnök-választás előestéjére szervezett bulira, amely elvonja az embereket Magyar Péter másnapi rendezvényéről. A konfliktus végül kompromisszummal oldódott: Karácsony Gergelyék késő délelőtt (13 órától) kezdik meg a bulit a Rakparton, majd átvonulnak a Kossuth térre, ahol csatlakoznak Magyar Péter miniszterelnöki eskütételéhez és ünnepségéhez.
„Karácsony Gergely lényegében egyfajta előzenekarként funkcionál most a Magyar Péter bulija előtt." – Círják Imre *
A műsorvezető és több hívó is azt kifogásolta, hogy helyett a komoly államigazgatási kérdésekre kellene koncentrálni, a vezetők „percemberkék dáridóját" rendeznek. Egy hívó (Zsuzsa) Ady Endre versét idézte: „Perc emberkék dáridója tart, de építések hészen a mi kövünk" – jelezve, hogy az igazi feladatok még előttük állnak.
Az oktatási miniszter kinevezése és a nemzeti értékek az érettségin
Lannert Judit kinevezése oktatási miniszternek a keresztény-demokrata háttérű Rubovski Litáról való leváltás után. A műsorvezető szerint Lannert sorosista, ultraliberális háttérrel rendelkezik, és soha nem tanított, csak oktatásszociológusként dolgozott.
Pozitív fejleménynek nevezte, hogy az idei magyar érettségin nemzeti értékek szerepeltek (Arany János, Vasalbert, Jóka, Herceg Ferenc), és nem Magyar Péter „összes művei" – utalva az ideológiai nevelésre. Azonban aggodalmát fejezte ki, hogy ez az irány megváltozhat az új miniszter alatt.
„Egy tisztelgés a nemzeti oldal nagyjai előtt lényegében." – Círják Imre az érettségi összeállításáról *
Gazdasági eredmények és beruházási ráta
A műsor megemlítette, hogy Magyarország Európa bajnok gazdasági növekedésű és beruházási rátájú. Ezt pozitív jelként értékelte, mivel a beruházások a jövőbeli növekedés alapjai. Azonban ezt a jó hírt a politikai viták árnyékolták.
Hívók kritikája: NER-korrupció, szocialista oligarchák
Gábor hosszú telefonhívásában a NER-korrupció kritikáját fejtette ki: azt kifogásolta, hogy miközben egyszerű embereket nyúznak meg (20 000 Ft-os támogatások visszavonása), a felső 100 csinálhat, amit akar. Megemlítette Mészáros Lőrincet és a konzervgyárak privatizációját.
„Miért nem nevezik meg nyíltan, hogy kik ezek? Miből van a vagyonuk?" – Gábor *
Gábor szerint a szocialista era óta nem változott az elnyomás logikája – csak más nevek alatt folyik. Orbán Viktor alatt is voltak oligarchák, akik milliárdokat kerestek, míg az egyszerű munkások továbbra is nyúzva voltak.
Zsuzsa: Orbán-kormány eredményei és az EU-s aggodalmak
Zsuzsa (84 éves) az Orbán-kormány gazdasági és szociális eredményeit dicsérte: a négy év alatt, háború ellenére is, sok mindent adtak az embereknek, családoknak. Kiemelte Szijjártó Péter külgazdasági miniszter munkáját.
Azonban kritizálta a TISZA Párt 27 pontját, amelyeket szerinte nyilvánosságra kellene hozni, mert azok az egész magyar népnek rosszat fognak okozni. Aggódott a migráció és az EU-s nyomás miatt – azt mondta, hogy az Ursula von der Leyen vezette EU-vezetés korrupt, és az új kormányt majd az unió fogja diktálni.
„Az unió fog nekik diktálni. Az úrszula és a többiek, akik meg kell mondani nyíltan, a legkorruptabb párt az unióba a brüsszeli vezetők." – Zsuzsa *
Zsuzsa azt is megjegyezte, hogy az EU-s képviselők közül többen bírósági tárgyalások alatt állnak (vakcina-ügyek, korrupció), mégis másokra mutatnak.
István: A fiatalok politikai orientációja és a kampány hiányosságai
István azt kifogásolta, hogy az Orbán-kormány kampánya csak a háborúról és békéről beszélt, de nem foglalkozott a fiatalokkal, akik nem tapasztalták meg a 2010 előtti időszakot. Szerinte a kormánynak azt kellett volna hangsúlyozni, hogy milyen állapotban vették át az országot, és mit építettek fel azóta.
Példaként említette a bölcsödéket: 30-ról 130-ra nőtt a számuk. Azonban azt is elismerte, hogy a fiatalok egy része „haragból, bosszúból" szavazott az ellenzékre – nem azért, mert jobb alternatívát láttak, hanem az Orbán-kormány ellen.
„Egy negyede haragból, bosszúból. A nagyanyám mondta, a harag az nem jó tanácsadó." – István *
Dodi: A pedagógusok szerepe a fiatalok „félrevezetésében"
Dodi hosszú hívásában azt állította, hogy a pedagógusok tudatosan kinevelték a fiatalokat az Orbán-kormány ellen, különösen 2018 után. Szerinte a tanárok bérfeszültségei miatt „oltogatták" a gyerekeket, és ez vezetett a választási vereséghez.
Dodi szerint a 800 000–600 000 fiatal szavazata nem Magyar Péter kompetenciájáról szólt, hanem a félrevezetésről. Azt mondta, hogy a szocializmusban már az óvodától kezdve indoktrinálták a gyerekeket, és most ugyanez történik az ellenkező irányból.
„Ezek a gyerekek meg lettek vezetése. Marhára." – Dodi *
Kritizálta azt is, hogy az új miniszterelnök „kisegítő iskolából szabadult" (ezt később finomította: gyógypedagógiai támogatásra utalt), és hogy nincs valódi kormányzati program – csak „szélhámos" politika.
Edit: A Karácsony-cirkusz és a valódi kérdések
Edit azt mondta, hogy a Karácsony-cirkusz „vihar egy pohár vízben", és hogy a valódi probléma az, hogy ezzel megkerülik a lényeges kérdéseket. Megemlítette a Panyi Szabolcs újságíró által feltárt banktitok-ügyet és a Hankó Balázs meghurcoltatását.
Kritizálta azt is, hogy Tarr Zoltán (aki a Balok Zoltán püspök lemondását követelte) most a kormányban van, holott a Novák Katalin-féle kegyelmi ügy tisztázatlan maradt. Szerinte a Balok Zoltán püspök szerepe a kegyelmi kérvény aláírásában soha nem lett rendesen feldolgozva.
„Hát ez érdekes, hogy a református lelkész, hát ugye tessen szíves lenni nem megvárni azt, hogy más emberektől nem tisztázták, hogy ki volt ennek a bizonyos kegyelmi kérvény aláírására." – Edit *
A műsor záró gondolatai
Círják Imre összefoglalójaként azt mondta, hogy a valódi kérdések (migráció, gazdaság, nemzetbiztonság) még váratnak a megoldásra, és hogy nem lehet négy évet végigbulizni. Megemlítette, hogy az érettségi összeállítása mutatja: vannak még nemzeti érdemű pedagógusok is, nem csak a liberális orientációjúak.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „Vasalbert" – valószínűleg Vasalbert vagy Vörösmarty Mihály egyik műve, de az ASR nem tisztázta egyértelműen.
- „Szíó Péter" – valószínűleg Szijjártó Péter külgazdasági miniszter, de az átirat torzította.
- „Pankotai Lilihez" – a név nem azonosítható egyértelműen; lehet, hogy egy közismert fiatal aktivista, de az átirat nem tisztázza.
- „Adi Endre" – az átirat szerint Adi Endre költő, aki Franciaországban írta verseit. Az idézett vers („Otthon bolondyát járja a világ...") nem azonosítható egyértelműen a magyar irodalomban.
- „Rubovski Litá" – valószínűleg Rubovszky Lívia vagy hasonló név, de az ASR torzította.
- „Fodor Gávor, Szentány" – az átirat említi ezeket az egyetemi tanárokat, de a nevek nem azonosíthatók egyértelműen.
- „Kunce Gábor" – valószínűleg egy politikus, de az átirat nem tisztázza pontosan a szerepét.
- „Tarlós István" – az átirat említi, hogy „Tarlós" (valószínűleg Tarlós István volt főpolgármester), de az ASR többször torzította a nevet.
- „Hankó Balázs" – az átirat említi, hogy meghurcoltatott, de a konkrét vádak nem tisztázódnak.
- Több szakasz az átiratban értelmezhetetlen vagy félbeszakadt (pl. Dodi hosszú monológjának vége, ahol az indulatai miatt beszédhibák vannak).
Teljes átirat megjelenítése
[00:01:00]A H FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.
[00:01:05]Paláver hangra fel.
[00:01:10]Folytatódik a Paláver.
[00:01:10]A Hírtelevízió és a Hír FM interaktív műsorain Círják Imre vagyok.
[00:01:15]Üdvözlöm önöket.
[00:01:15]Telefonszámunk 0617992999 SMS számunk pedig 067-es 1953.
[00:01:26]A mai témáink pedig Karácsony Gergely meghátrált.
[00:01:28]Magyar Péter lesz a buli király.
[00:01:30]Volt ez a bulicsata a főpolgármester és a leendő miniszterelnök között.
[00:01:35]A Magyar Péter azt sérelmezte, hogy a az ő miniszterelnöki a megválasztásának az előestéjére szervezett bulit a főpolgármester, Karácsony Gergely.
[00:01:48]Lehet, hogy attól félt, hogyha ott kibulizzák magukat az emberek, akkor már kevesen mennek el az ő bulijára másnap.
[00:01:53]Szóval ezt szóvá is tette Karácsony Gergelynek, és végül az a az a megállapodás született, hogy a Karácsony Gergelyék kezdik legkorábban késő délelőtt, merthogy általában ugye a főpolgármester főpolgármester nem nehezen elérhető kora reggel, hogy így fogalmazzak.
[00:02:14]Szóval ők kezdik késő délelőtt, aztán átvonulnak majd a Kossuttérre, a Magyar Péter bulijára, ahol ahol majd csatlakoznak a társasághoz.
[00:02:25]Szóval Karácsony Gergely lényegében egyfajta előzenekarként funkcionál most a Magyar Péter bulija előtt.
[00:02:34]Azt írja nekem nekem több több embernek eszébe jutott ez a ez a mondás ugye, hogy két óvodás összeveszett, két udás egy csárdába.
[00:02:42]Ugye két udás egy csárdában mondás.
[00:02:46]Nincsenek testőrei, ah annyira védték, hogy alig fértek be az ajtón a terembe, mármint az akadémián írja-re nekünk valaki.
[00:02:51]És Éva Lajos Mizsérről pedig, hogy úgy látszik két udás nem fér el egy csárdában.
[00:02:57]Magyar Péter és Karácsony párbeszédéből sült ki.
[00:02:58]Igen.
[00:02:58]Igen.
[00:03:02]Valójában valóban ez tényleg ennek a ennek az a a tipikus esete, amikor ugyanarra a a csárdára hajt mind a két dudás.
[00:03:13]ugyanarra a magyar csádára, mint a két globalista dudás tulajdonképpen, hogyha ezt mondhatjuk így.
[00:03:16]A másik témánk az, hogy megvolt ma a magyar érettségi, egyelőre még Magyar Péter összes összes művei nélkül, akik esetleg nem ismerték ezt a kifejezést, ugye Lenin összes az Lenin összes művei, Marx összes az Marx összes művei.
[00:03:33]Nem tudom, hogy volt-e Engels összes, vagy csak Marx Engels összes volt.
[00:03:37]Tök mindegy.
[00:03:37]Az a lényeg, hogy ugye voltak annak idején ezek a kötelező olvasmányok, és ezekből is kellett vizsgázni a a annak idején szerencsétlenségünkre.
[00:03:47]Na mindegy.
[00:03:50]Szóval egyelőre még nem az ő összes mű műveiről volt szó, hanem hanem egy tulajdonképpen egy hazafias kiállás volt ez a magyar érettség.
[00:03:56]Én úgy gondolom.
[00:03:57]Olyanok szerepeltek a a kérdések között, Arany János, Vasalbert, Jóka, Herceg Ferenc.
[00:04:03]Szóval egy tisztelgés a nemzeti oldal nagyjai előtt lényegében.
[00:04:10]Hát kíváncsi vagyok, hogy ez így marad-e, merthogy a keresztény demokrata hátterű oktatási miniszterjelöltet megfúrták.
[00:04:17]Ugye Rubovski Litáról van szó, és helyette egy ilyen ultraliberális hátterű sorosista ember került oda.
[00:04:25]Lannert Judittnak hívják.
[00:04:25]Ő soha nem tanított, hanem oktatás szociológus volt, tehát mindenféle műveket írt arról, hogy hogyan kellene tanítani szerinted, de ő maga soha nem tanított.
[00:04:36]Aztán kiderült az is, hogy stabil örökséget hagy maga után a kormány.
[00:04:38]Ez így van.
[00:04:40]A gazdaságban is.
[00:04:40]Újabb jóhírek érkeztek.
[00:04:42]A múlt héten derült ki az, hogy Európa bajnok gazdasági növekedés van Magyarországon.
[00:04:46]És most kiderült az, hogy az hogy Európa bajnok a beruházási ráta is.
[00:04:51]És ugye a beruházási beruházási ráta, a beruházások azok mindig a következő növekedésnek az alapjai.
[00:04:59]A kapcsoljunk akkor tulajdonképpen a hallgatókat.
[00:05:04]Adjuk hát nekik a szót.
[00:05:04]Itt van a vonalban Gábor.
[00:05:06]Kapcsoljuk Gábort.
[00:05:08]Üdvözlöm Gábor.
[00:05:08]Jó napot kívánok.
[00:05:10]Üdvözlöm Imre.
[00:05:13]Hát nekem csak annyi nem lenne sok problémám, csak annyi, hogy tessék ma nekem elmondani azt, hogy egy rabló tolvajból hogy lehet miniszterelnök.
[00:05:21]Így már engem márba vágott.
[00:05:21]Irtózatosul.
[00:05:21]Nem beszélve azt, hogy tulajdonképpen ott van az a karigari a sarlós mi zsolt a polgármestern karab.
[00:05:31]Jó, nem tudom.
[00:05:31]Hát tessék.
[00:05:35]Tarlós.
[00:05:35]Tarlós István.
[00:05:36]Tarlós.
[00:05:36]Igen.
[00:05:36]A kaptak huszon nem tudom hány milliárdot szörszállán át ne haragudjon meg, mi van ebbe az országba tulajdonképpen?
[00:05:45]Engem hát annyira bánt amikor az az egyszerű córi ember, aki 20000 Ftik, ar elviszik a a nem tudom miét, kihúznak alulla mindent, akik milliárdokat elszórnak minden hétfán.
[00:05:57]Semmi probléma nincsen itt.
[00:05:57]Minden rendben van minden.
[00:06:00]A 2000 nem tudom hányan vagy mikor volt a surányzás 62 t arany semmi perc alatt eladott.
[00:06:06]Itt mindenki elad minden hétf ez a ez a budai paktum, amit csináltak.
[00:06:12]Hát ez a gyerek is, ez tulajdonképpen mi?
[00:06:14]Hát össze-vissza hazudozik minden.
[00:06:17]Hát nem mondják meg neki?
[00:06:19]Hát de miért mondanak meg?
[00:06:21]Az édesanyja a vörös bírót.
[00:06:21]Az egész rokonság a vörösbrókból.
[00:06:24]Hát tulajdonképpen mikor lesz az, hogyha hogy rendben hogy azt mondja, hogy joga milyen milyen jogállalam az, ahol kérem szépen a felső 100z csinálhat, amit akar le van fütyűve kiosztották a gyárakat kiná mi kell, hogyan már rá hány méter a bartük házbe az összes bohót bandakérem fillérekért megvérték a konzervgyárainkat mind és a két kázi melós meg nem kapott semmit se mindenhol jó nagyon Ott belénk rúgtak.
[00:06:54]De akkorát csak úgy durrantunk.
[00:06:57]Én emlékszek rá.
[00:06:57]Én még olyan füzetést kaptam, hogy 5 Ft 20 fillért.
[00:07:02]És nem voltam benne a kisb komzomolban nem kaptam meg fillért.
[00:07:04]Se pedig akkor 30 fillér voltam ez kipli, de még most is tulajdonképpen mindenkát és senki nem tud semmire se menni.
[00:07:14]Itt van szerencsétlen a mészáros azt hitte rámpülik minden hét.
[00:07:16]És tessék mondani, magyarázzák meg nekem a a hírtvében.
[00:07:21]Mind miért nem írják ki, hogy a az a sok szocialista azt mondják, hogy olaj oligarchák?
[00:07:28]Hát magyarra fordítva a kiskirályok.
[00:07:30]Miért nem nevezik meg nyíltan, hogy kik ezek?
[00:07:32]Miből van a vagyonuk, ne a kétkezi embert nyúzza mindig.
[00:07:37]Hát mert olyankor mindig beperelnek bennünket, és akkor mi húzzuk a rövid, mi húzzuk a rövidebbet.
[00:07:40]Ezért nézen ide, nézzen ide.
[00:07:43]Én megmondom őszintén, én a szocializmusban is közel álltam.
[00:07:46]Azt mondta, akkor vigyázz, fogjon be már a számat.
[00:07:49]De az egyik smassel megkérdezte, te figyelj ide, van neked szakmá?
[00:07:52]Van hát azt mondja, mi azom asztalos?
[00:07:54]Hát nem probléma.
[00:07:57]Bekerülsz három zsíros kenyérre, többet kapsz, azt mondja, mint a másikat.
[00:08:01]Azt mondja, dologtalanokkal van probléma ott is, nem a munkásokkal.
[00:08:06]Minket minket szítak mindig, mint a bokrot.
[00:08:08]Állandóan minkát nyúztak a kocba.
[00:08:11]Azt nem pályáz ki magam csúnyán már.
[00:08:14]Mindjárt kikapcsol, mert egyszer kikapcsol, hogy a tarba, a tígy van a tarba dolgoztunk és kérem szépen semmire nem vette és hát mindig több volt, hogy tudtak ennyi birka fölsórakoztatni a Malié a szerencsétlárt Vickó Malié.
[00:08:30]Az egy szerencsétel azért látik ha jól megnézi most olyat fog mondani, mer hát is kapcsol.
[00:08:38]Ne ne ne ne nem ne mondjon olyat.
[00:08:38]De de de nem nem szerencsétlen ez okos okosan megcsináltana.
[00:08:44]Na hát most ez ezen fölösleges vitat tanácsadója nem lett volna neki egy se semmire nem ment volna.
[00:08:50]Akkor meg a tanácsadóit jól választotta meg, vagy jó jó hát érti szó szó szóval szóval nem engem hát az bánt, hogy az egyszerű ember nem tudja fölfogni azt, hogy tulajdonképpen hogy fogják a zsebébő kihúzni a pénzt.
[00:09:02]Nem tudja fölfogni.
[00:09:04]Sajnos amikor itt volt, azt még elmondom azt többet nem.
[00:09:10]A dr.
[00:09:10]Orbán Viktor miniszterelnök úr itt volt Szombathelyen a a sportkompresszumban ott voltak és azt mondtam, ide figyeljenek itt nagyon sok ember olyan van, aki a saját zsebjére hazudik.
[00:09:24]Ezt így higgyék el.
[00:09:24]Köszönöm, hogy meghallgatott Imbe.
[00:09:28]Nagyon szépen köszönöm és nagyon szépen köszönöm, hogy nem mondott olyat, ami miatt kikapcsolhattok volna.
[00:09:31]Köszönöm szépen és hát jó egészséget kívánok, kedves Gábor.
[00:09:34]Köszönöm szépen.
[00:09:34]Itt van a következő telefonáló is a vonalban, Zsuzsa.
[00:09:39]Most kapcsoljuk Zsuzsát.
[00:09:39]Halló Zsuzsa.
[00:09:41]Halló.
[00:09:41]Halló.
[00:09:41]Sok szeretettel üdvözlöm Imre.
[00:09:44]Engedje meg, hogy itt szólítsam.
[00:09:47]84 éves vagyok.
[00:09:49]Nagyon szépen köszönöm.
[00:09:51]Én nagyon én először is sok mindenhöz szeretnék esetleg nem most hozzászólni.
[00:09:57]Nagyon régen tudtam beszólni.
[00:09:57]Engedje meg, hogy egy kicsit elment.
[00:10:00]Megengedem.
[00:10:00]Persze.
[00:10:02]Na most az először is azt szeretném mondani Orbán Viktor miniszterelnök úrra, akik most visszamutogatnak a gazdaság bizony abba az időbe, annak ellenére, hogy háború volt, és a miniszterelnök úr milyen harcot vívott az unióba azért a magyarokért, hogy a magyaroknak jó legyen.
[00:10:24]fölnyitotta a szemét a az Ukrajnában lévő országoknak is.
[00:10:33]És a gazdaság igenis jó volt, mert ennek ellenére, hogy háború volt, nehéz helyzet volt, a négy év alatt is sok mindent tudott adni az embereknek, adott a családoknak, adott mindenhova, jól prosperált a gazdaság.
[00:10:50]olyan különyminiszterel, mint Szíó Péter úr, aki mindent végig vitte a világba, hogy jó legyen.
[00:11:00]Jött a beruházások minden, és ők mutat mutogatnak ide-vissza.
[00:11:05]Először mutassák meg, hogy mit tudnak fölmutatni úgy, hogy nem adnak el mindent, és mindenkitől nem vonnak el mindent, mert bizony nem sok jónak nézünk elébe.
[00:11:19]És én most szeretnék szólni a tiszásokhoz is.
[00:11:27]követeljék igenis, hogy a 27 pontot azt hozzák nyilvánosságra, mert azzal nem csak nekünk csinálnak rosszat, annak minden pontja az egész magyar népnek rossz lesz, őnekik is.
[00:11:41]És a legfontosabb, amit a miniszterelnök úr mindig csinált, megszavaztatta az embereket az országnak olyan érdekébe, amit úgy látott, hogy az embereknek rossz, ott mindig szavazásra bocsátotta.
[00:12:01]És mikor meg kellett szavazni azt is, hogy bejöjjenek-e a beengedjék-e a migránsokat, az is egy pontja volt az egyik szavazásnak.
[00:12:10]Azt nem csak a fideszesek szavazták meg, azt bizony igen sokan megszavazták, akik most a Tiszában vannak, mert azért azt látni kellett ön nekik is, hogy milyen helyzetben vannak a nyugati országok, ahova beengedték a migránsokat, és bizony megszavazták ők is.
[00:12:29]Na most ha megszavazzák és beengedik, akkor őnekik is ugyanolyan rossz lesz.
[00:12:35]Ugyanolyan rossz lesz, amikor elviszik a gyerekeiket majd a Ukrajnába a háborúba.
[00:12:44]Hát most miért nem szólal föl most a személyesen szólok a Pankotai Lilihez, aki a fiatalok éréle állt úgy, hogy a tiszásokat pártolta mindig.
[00:12:55]Hát most pár most ő is lássa be, hogyha bejönnek a magyar a migránsok, meg elviszik őket, akkor szóljon föl bizony a Magyar Pétertől, és kérdezze meg, ahogyan felelősségre vondta, hogy miért ezt a tanárot nevezi ki a oktatásügyminiszternek.
[00:13:19]Föl tudod szólalni.
[00:13:19]Hát most nem szólal meg a lelki ismerete abba, hogy ide bejönnek a és azt fogják csinálni a migránsok, amit a nyugati országokba.
[00:13:33]Hát ez ez ez most már kinyílhatna a tiszásoknak is a szemét, az idősebbeknek is, mindenkinek, hogy tulajdonképpen kit szavaztak ők meg.
[00:13:44]És ne gondoljuk azt, hogy amikor a magyar Péter megszavazza ezeket a 27 pontot, az elég lesz.
[00:13:51]Végig, amíg ők hatalmon lesznek, az unió fog nekik diktálni.
[00:14:00]Az úrszula és a többiek, akik meg kell mondani nyíltan, a legkorruptabb párt, legkorruptabb az korultabbak az unióba a brüsszeli vezetők.
[00:14:14]Hát ezt mindenki látja.
[00:14:17]Ez ez világosan kell elmondani.
[00:14:21]Hányan állnak bíróság előtt, és hol emlegetik ők az igazságszolgáltatást.
[00:14:29]akit Magyarországon agyon verték a teljesen ártalmat embereket halálra azok így van így van kedves Zuzsa, hadd kérjem a türelmét, ne tegye le a telefont, csak megint el kell búcsúzni a a Hírtelevízió nézőit egy kis időre pár perc és jövünk vissza a Hírtelevízión is, de a rádióban és a Facebookon folytatjuk méghozzá Zsuzsával.
[00:14:50]Itt van Zsuzsa?
[00:14:53]Itt vagyok.
[00:14:53]Igen.
[00:14:53]És ugye annak a az illetőnek a sztoriját mondta, aki ugye olasz állampolgárként itt volt, és embereket vett lényegében félra többet többet magával, de most az Európai Unióban képviselő lett, és ezért el kellett engedni.
[00:15:08]Igen.
[00:15:09]Igen.
[00:15:09]És ugye akkor még ott van, akik a vitték a pénzt a böröndbe.
[00:15:13]Hát dirigál ott az unióba és magába az Ursával szemben is micsoda bírósági tárgyalások a vakcina ügybe, az egyéb ügyekbe mindenből kiv kimentenek mindenkit.
[00:15:29]És ők mondják a másokra, hogy korruptak.
[00:15:36]Hát náluk korruktabb nem létezik az egész Európai Unióba.
[00:15:39]Már fel kellene nyílnia a szemüknek, az embereknek, hogy tulajdonképpen ki is irányítja az uniót, kik is irányítják az uniót.
[00:15:48]Most még engedje meg, Ére, hadd mondjak valamit, csak röviden.
[00:15:54]Jó, másnak is adjuk majd meg a lehetőséget.
[00:15:56]Jó, köszönöm szépen.
[00:15:58]Z jó, de azért ezt hadd mondjak egy-két dolgot még.
[00:16:00]Én a zsenik mit mondtak a nemzetről és a hazáról, ezt a fideszeseknek mondom.
[00:16:07]A Fidesz kormánya, hogy maradjunk együtt.
[00:16:10]Mit mond a kultúráról?
[00:16:15]A nemzet élete a kultúrával azonos, nem a politikai történésekkel, melyek csak átfutnak fölötte mind a szél.
[00:16:24]A kultúra és a nemzetazonossága az a mindenek felett felülálló erő, melyen tehetetlen egy fegyveret, mlyel szemben értelmét vesztik a a értelmet vesztik a egy pillanat a szöges drótok.
[00:16:42]Még egyet hadd olvassak fel, ami most a egy adi adi adi idézetet, Adi verset.
[00:16:48]A perc emberkék után Adi Endre rész vett rövid.
[00:16:56]Adi Endre ekkor ekkor nem volt ide haza már nem tudok ideges vagyok.
[00:17:07]Kint volt Franciaországban a ott írta a versét.
[00:17:12]Otthon bolondyát járja a világ.
[00:17:12]Majmos, zavaros, perces, hittelen.
[00:17:20]Nagy súlyos álmok kiterít velen.
[00:17:20]Fenn zűrös olcsó kis komédiák.
[00:17:27]Most perc emberkék dáridója tart, de építések hészen a mi kövünk.
[00:17:31]Nagyont végezni mégis mi övünk.
[00:17:35]Nagyot és szépet emberi magyart.
[00:17:42]Ez legyen a Fidesz tábornak egy olyan, mert vissza fognak vissza fogunk jönni.
[00:17:48]Egy ilyen ilyen lehetetlen és ilyen országot kiszolgáló vezetéssel szemben nem meg fog változni a világ.
[00:18:03]Köszönöm.
[00:18:03]Köszönöm szépen, Zsuzsa.
[00:18:03]Itt vagy itt vagyunk.
[00:18:05]Köszönöm szépen.
[00:18:05]És kölcsön fogom venni ezt, amit mondott itt a a Magyar Péter bulijával kapcsolatban, hogy percemberkék dáridója.
[00:18:12]Ugye Adi Hendrétől kölcsönözte ezt nekünk Zsuzsa és nagyon találó tulajdonképpen erre a bulira, mert mert hát igen, az igazi kérdés az ez, hogy hogy mi szükség van erre, merthogy elég komoly kérdések tornyosulnak itt a az ország előtt, és ezekben kellene megnyilvánulni.
[00:18:36]Szerintem nekem is ez lenne egy kormány dolga, nem pedig ilyen perc emberkék dáridóját rendezni.
[00:18:43]A következő telefonáló is már itt van a vonalban szerencsére.
[00:18:45]István.
[00:18:45]Kapcsoljuk akkor Istvánt.
[00:18:48]Halló István.
[00:18:48]Há.
[00:18:51]Jó napot.
[00:18:51]Üdvözlöm.
[00:18:51]Jó napot.
[00:18:51]Köszöntöm magát is a hallgatókat, nézőket mindenkit.
[00:18:57]Engem egy gondolat nem akar elmenni az agyamb állandóan itt van.
[00:19:00]Az például, hogy a miniszterelnökünk, én nagyon szeretem egy 90-től rászavaztam mindig, hogy miért csak a háború a békéről beszélt.
[00:19:11]Én végignéztem az összes az összes kampányátlését és nem hallottam egyetlen egyszer, hogy azzal foglalkozott volna fiatalokkal, hogy elmondta volna: "Hát ezek honnan tudnák azt, hogy mi volt 2010-ben?
[00:19:29]Hát azelőtt születtek négy éves korában nem foglalkozott.
[00:19:31]Hát honnan tudta volna?
[00:19:34]Hát azzal is kellett volna, hogy így vettük át az országot, most itt tartunk.
[00:19:39]Hát gondoljon bele, nem akarok én a gáztáról arannyal foglalkozni, de a bölcsődék óvodát meg sorolhatnám hónnap reggelig, hogy miket tett ez a kormány.
[00:19:52]És és egyszerűen nem is foglalkozott vele egész kampány idő alatt.
[00:19:58]Úgyhogy az ülésen, a gyűlésben, ha valaki megmondaná neki, hogy azért ezt is a fiatalokkal is kellett volna foglalkozni, mert az elmúlt pár évbe hát honnan tudta volna, lekapta azt a 20-as, megkapta a hétvégére, vagy a 40-est, attól függ, hogy hogy adták neki, ki adta a családból az anyja, vagy az apja, vagy mind a kettő, és elment bulizni, hogy vagy mind a kettőtől kért külön-külön.
[00:20:24]Igen, hát mind a kettőt megfelejte fel, tehát drogot is lehet venni ahhoz, hogy a buliba jól érezze.
[00:20:32]Remélem azért nem mindenki drogozik a fiatalok között sem.
[00:20:34]Én nagyon bízom benne.
[00:20:36]Nem, nem, nem, nem.
[00:20:36]Názásítottam.
[00:20:39]Azt mondtam, hogy egy volt a kiesett.
[00:20:43]Tudom, tudom, hogy mire gondol egy negyede így volt.
[00:20:45]Egy negyede haragból, bosszúból.
[00:20:47]A nagyanyám mondta, a harag az nem jó tanácsadó.
[00:20:50]Akból er a kormány ellen szavaztak nem érdekel.
[00:20:55]Tehát ez az opera hát én nagyon szerettem eddig, de hát most már sajnos nem hallgató valakit hallgatni.
[00:21:04]Ühüm.
[00:21:04]Szóval egy egy negyede ezért, egy negyede azért, mert hanakból, méregből egy negyedét a vegyetemen úgy oktatták, kikoktatták 2010-re.
[00:21:13]A magyar nép véleményt mondott egy pártó az SD.
[00:21:16]Hova mented?
[00:21:19]Az egyetemre tanítani?
[00:21:22]Kik?
[00:21:22]Fodor Gávor, Szentány meg a többiek mind az egyetemen tanítottak.
[00:21:27]Hát már bocsánatot kérek.
[00:21:27]Hát mit mond?
[00:21:30]Egy jó szabukezetnek volt a Fidesző.
[00:21:30]Hát Fodor Gábornak volt szerintem.
[00:21:34]Meg a Szent Iványiak is.
[00:21:38]Nem hallottam, pedig láttam.
[00:21:38]A Kuncénak nem volt.
[00:21:40]A Kuncénak nem volt.
[00:21:40]A Magyar Bálinnak nem volt.
[00:21:42]Sőt ők ők ők ők még még á sőt ők ők tényleg egy vesszélyük se volt egy egy jó vesszőjük se a a jelenlegi kormány csak mellékesen jegyjen meg.
[00:21:54]Kunce Gábor nem adtam egy belügyminiszter volt a állampolgárt.
[00:22:01]Így van í bocsánat bocsánat.
[00:22:01]Nagyobb magyart mint Vasalvert ő és hát hogy lehet a kettőt összehasonlítani?
[00:22:08]Ez így van.
[00:22:10]És nem adta meg az állampolgárságot.
[00:22:12]Megtagadta tőle, hogy fasiszta.
[00:22:12]Meg most is egyik a édes egy kis türelmét hadd kérjem kedves István, merthogy visszajöttek a Hírtelevízió nézői a Paláverbe.
[00:22:20]Üdvözlöm őket.
[00:22:24]Folytatódik a Paláver a Hírtelevízión is.
[00:22:25]Éppen Istvánnal beszélgetünk, hogy lehetett volna jobban csinálni ezt a kampányt.
[00:22:31]Mondja István, és ebben biztos, hogy igaza van.
[00:22:33]Látva az eredményt.
[00:22:34]Aztán hát jó, de mondjuk ugye a községházáról mert már mindenki okosabb, ugye ezt mondta a miniszterelnök is, most is okosabbak vagyunk.
[00:22:42]Biztos, hogy lehetett volna jobban csinálni.
[00:22:44]Most az ellenfél jobb volt.
[00:22:46]Akkor is észrevettem, hogy baj van.
[00:22:47]Ezt nem lehet csak a háborúról és a békéről beszélni.
[00:22:52]Az nem érdekelte ezeket a fiatalokat.
[00:22:55]Hát igen.
[00:22:55]Őket ez ez így nem tényleg nem érdekli meg.
[00:22:58]Nem érdekel.
[00:22:58]Igaz.
[00:23:00]volna, ha azt mondja, hogy a miniszterelnök, hogy na hát így vesszük át az országt, ez történt ezeket csinál egyebet nem mondanak, csak loptak, loptak a Fidesz nem lopott a Fidesz.
[00:23:11]Annyit hát nézze meg a bölcsödéktől sorolhatnám az aranykészet mennyi volt?
[00:23:16]3onna volt most mennyi?
[00:23:16]130 volt.
[00:23:19]Igen, hát bocsánatot kérek.
[00:23:20]Tehát akkor elhiszem, elhiszem, hogy csapódtak hozzájuk emberek, akik akik kaptak pénzt.
[00:23:29]Én nem kaptam pénzt soha, mikor építkeztem, akkor se, soha nem kaptam.
[00:23:34]De attól még erre a kormányra szavaztam, mert én táár de professzor úr hírő voltam.
[00:23:39]Én nagyon szerettem a professzor úrat.
[00:23:42]Én azt hiszem, hogy már idéztem egyszer valamikor vagy két-három éve a professzor urat, hogy azt mondta, hogy szent meggyőződésem, hogy a Magyarország felemelkedése Orbán Viktor alatt lett és az is lett meghalt szegény 98-ban koró.
[00:23:59]Igen.
[00:24:02]Úgyhogy én nagyon sajnálom a és a fiatalokkal, a fiatalokkal nem foglalkoztak a kampányban a miniszterelnök úr se sajnálunk.
[00:24:14]Hát sajnáljuk.
[00:24:14]Ez most már így alakult.
[00:24:16]Igen.
[00:24:17]Így tartunk.
[00:24:17]Nézze meg, hogy miket fog, mi fog megmaradni négy év múlva.
[00:24:22]Ugyanúgy fognak csinálni, mint az SDS, ahol csinált, mikor vegyesi tétel lett a miniszter utána a Gyurcsány.
[00:24:27]A cukorkészletet eladták, uram, a cukorkészletet adták.
[00:24:35]A cukor, Igen.
[00:24:35]A cukorgyárakat eladták.
[00:24:37]Egy cukorgyárunk maradt.
[00:24:38]A cukorárakat, a cukorészletet is eladták a franciáknak.
[00:24:44]Bocsánat.
[00:24:44]Hát de ugye francia becsületrend lovagja lett megyes pétergeljá nem foglalkozok a nyírségből alig tudták Budapestre odavinni hogy legyen egy ép kézá István lassan adjuk át másnak is a lehetőséget hadd kérjem megját adjuk át bocsánat semmi gond semmi gond nagyon szépen köszönöm hogy hívott bennünket hívjon máskor is gyorsan egy gyorsan egy gondolat túlbecséltem Karácsony Gergelyt mert én azt tippeltem hogy 11 órától kezdődik az ő bulia, de nem később kora délután, tehát kora délután lesz bevethető karácsony Gergely 13 órától kezdődik majd az ő bulija a Rakparton, és az résztvevők ezt követően átvonulnak a Kossut térre, ahol meghallgatják a miniszterelnöki eskütételt, Magyar Péter miniszterelnöki eskütételét.
[00:25:35]Ez a döntés született, és ugye ezzel kapcsolatban mondta nekünk Zsuzsai, idézte nekünk Adit, hogy Perc emberkék dáridója következik május 9-én.
[00:25:50]Kedves Imre, nem értem, miért tartják okosnak Magyar Pétert.
[00:25:51]Más dolga nincs, mint hazudozni és hergelni.
[00:25:53]Ehhez nemész kell, hanem gonoszság.
[00:25:55]Ére nekünk Erika azért mégis csak megnyert egy választást, és ehhez viszont kell szerintem.
[00:26:01]Tehát én én én én egy intelligens embernek tartom egyébként Magyar Pétert.
[00:26:04]Most a morális egyéb részeire én nem nyilatkozom, hogy ez ki fog derülni.
[00:26:11]Tényleg az a az lenne jó az országnak, hogyha az új kormány jól kormányozna és az ország érdekében kormányozna.
[00:26:16]Azt is megértem, hogy önök ezt úgy gondolják, hogy nem így fog történni.
[00:26:21]meglátjuk, de mindenkinek azt üzenem, hogy valójában tehát a döntései alapján fogjuk tudni megítélni a az új kormányt.
[00:26:29]Ö igazuk van egyébként.
[00:26:34]Van egy migrációs veszély Magyarországgal szemben, még mindig van.
[00:26:38]Ö a szomszédukban háború van satöbbi, satöbbi.
[00:26:42]Az a kérdés, hogy ezekre a kérdésekre milyen választ ad majd az új kormány és úgy látszik, hogy az eskütelt követően sem fogunk erre erre választ kapni, hanem ehelyett jön majd ez a ez a bulizás a Kossut téren.
[00:26:55]Nem lehet négy évet végigbulizni, én ebben biztos vagyok.
[00:27:02]Hát tényleg kíváncsian várom, hogy milyen válaszokat adnak majd ezekre a sorskérdésekre.
[00:27:06]Magyar Péterék, következő telefonálónk Edit.
[00:27:09]Kapcsoljuk Editet.
[00:27:09]Üdvözlöm.
[00:27:09]Jó napot kívánok.
[00:27:13]Jó napot kívánok.
[00:27:13]Hát én egy kicsit azt szeretnék eltérni is a napi penzumtól.
[00:27:20]Az egyik az az, hogy vihar egy pohárvízben ez az egész karácsonyféle dolog.
[00:27:23]Nem adhatok mást mi a valóm.
[00:27:26]Ennyi egyszer teljesen mindegy.
[00:27:26]Egy cirkusz.
[00:27:28]Egy kettő.
[00:27:28]A másik része a komoly ünnepeknek a megünneplésénél és maga a tiszteletnek a megadása és a honvédség és egybe az egy külön más rituálé lenne.
[00:27:40]De hát úgy látszik, hogy embereknek a ízlésbeli dolgai meg a pillanatnyi, hogy mondjam, lojalit úgynevezett lojalitása az úgy látszik fő mindent fölülír.
[00:27:52]De hát ez csak a ráadás az egész Kossuttéri úgynevezett mi az, hogy Kossuttér és bulet mélyen, hogy mondjam, lesajnálja.
[00:28:02]Tehát a negatív konnotációja van.
[00:28:05]Ez a másik része.
[00:28:07]A harmadik része, had mondjam, hogy a gazdasággal kapcsolatosan ragyogó volt tegnap a Piroskának az előadása, és ma reggel az M1-en is a hogy a gazdasági mutatók é föl, tehát ez kezdett beérni.
[00:28:20]Tehát a magaslabdákat sajnos nem 24 óra múlva, hanem le kell ütni azonnal.
[00:28:23]Most ha valaha azonnal, akkor most minden standap pityó lesz vissza, hogy kérem, ez sem igaz, az sem igaz, a se.
[00:28:33]Harmadsorban szeretnék először is visszatérni, múlt héten az ATV-ben volt nem negatív, hanem maga a hírke a lényeg.
[00:28:40]Nagyon örülnék, ha a kollégák erre ránézének.
[00:28:44]A válasz online-nak a igencsak nagy tiszteletet kivívó Stump Andráskája elbécsekedett, hogy ő már januárban megcsinálta a nagy riportot a a vidéki prókátorral.
[00:28:54]Szeretném tudni, most már választás eldőlt, már mindenki itten fönn van, akire fön a csillagok az égen.
[00:29:01]Hát tessék már ugyan előjönni ennek a nagyon híres, végtelen, korrekt, igazságosztó hogy vidéki provokátornak.
[00:29:07]Nem merünk előjönni.
[00:29:09]Hát ha ő a város online Stomf Andrásnak adott egy nagy interjút.
[00:29:14]Tessék szíves lennél már utánamenni.
[00:29:14]Hát azért mégis csak állítólag mi egy stam csapat vagyunk bal jobb oldalon vagy nem is ez a bal jobb se számít.
[00:29:24]Konzervatívok.
[00:29:24]Tehát emberek vagyunk.
[00:29:27]Szeretném, hogyha utána néznének.
[00:29:27]Aztán a másik, a mai napiak az újságját vagyok kénytelen még idézni.
[00:29:32]Nagyon komolyan nagyon örülnék, ha a kollégák utánamennének, mert itt van fantasztikus csapatunk van az évek alatt fantasztikusat neveltünk ki.
[00:29:41]A másik a kedves izé Panyi Szabolcs eldisekedett, hogy ő a külföldi bankoktól milyen információkat, hogy Hogy is van a hacker támadás a Méia Works ellen a múlt héten?
[00:29:54]Hogy is van az, hogy őt a nemzetközi úgynevezett úgy tudtam, hogy Magyarországon bankitok van.
[00:29:57]Én eddig úgy tudtam, de hát úgy látszik nagyon a hogy mondjam hülyek képzeleteim voltak, mert ezt úgy tudtam, hogy ezt a törvény garantálja a bankitkot, hogy van, hogy paniszabolcsnak szólnak, hogy ki az, akitek ellen izé eljárás indult, holott az bankitok tessenek szívesen utána menni.
[00:30:15]A mai napiászapban nyilatkozott a Panyi Szabolcs, hogy ő pontosan tudja, hogy a 11 milliárd és egyáltalán a a Fideszhez köthető védia a cégeknek a dolga.
[00:30:26]Na most hogy van az?
[00:30:26]Egyszer van a hackertámadás egy és a hackertámadás és a banktitok.
[00:30:31]Hogy is van ez a kettő együtt?
[00:30:33]Hát én elhiszem, hogy ő egy vétlen csak igazságkereső.
[00:30:35]Persze újságíró, de hogy újságíró.
[00:30:38]Ne ne ejtse ki a Panyi Szabolcsal kapcsolatóban ezt a szót legyen szívesen.
[00:30:42]Nagyon ezt bocsánat macskakör.
[00:30:44]Én ezt nagyon negatív értelemben mondtam.
[00:30:46]Ez ez nem azt jelenti, de úgy látszik az egyik dologból kimosták, mert ugye az nem volt hazaárulás, az nem volt De most ez az a bankitok dolog azért ez ugyancsak érdekes.
[00:30:57]Hát azért álljunk már meg egy pillanatra.
[00:30:59]Hát őt tájékoztatják a külföldi bankosok, hogy hol van kielen a titkos eljárás?
[00:31:04]Hát hol vagyunk?
[00:31:04]Hát úgy tudom, hogy 2026-ban még jogállamba élünk.
[00:31:09]Úgyhogy nézzenek már utána a kollégák.
[00:31:12]Tudom, hogy ez negatív, de a mi érdekünk, hogy ezek a dolgok előkerüljenek.
[00:31:15]Igen, én nagyon tudom, hogy szeretnék jót mondani.
[00:31:19]Várjuk meg, hogy mi lesz.
[00:31:19]Hát mindenesetre nagyon nagy erőkkel, nagyon összeszedetten, és ahogy a nagy dolgok a ami kardinális probléma, mert az, hogy most a karácsony cirkuszt csinál, vagy nem csinál cirkuszt, ennek annyira nincs már jelentősége.
[00:31:36]Igen, csak erre próbáltam én is igaza van, Edit, csak én is arra próbáltam utalni, hogy most a cirkusszal megint megkerülik azt, hogy a lényeges dolgokról állást kelljen fogalni.
[00:31:43]Igen, igen, igen, igen.
[00:31:45]És még ugye beájuk magunkat a szerencsétlen Máttér szerepébe.
[00:31:49]De hát úgy én azt hiszem, hogy ítélet végrehajtók vannak itt, akik jelentkeztek.
[00:31:53]Ez az egyik része.
[00:31:53]És még van egy megjegyzésem a szabad.
[00:31:55]Én nagyon nagy, pozitív típus vagyok, és nagyon szeretném hinni, hogy egy viszonylag rövidebb időn belül talán valamiféle elindult, de ehhez rohadtul össze kell fogni.
[00:32:06]És abba a pillanatba, ami negatív, merce belül az egy olyan csapat van itt, olyan kulturális összefogás van.
[00:32:14]Tehát nem lehet az, hogy ezt hagyjuk, a ami egy másik borzasztó helyzet, tehát mindenképp az összefogáson múlik a következő itt napok, óráknak mindene.
[00:32:21]Tehát itt egyszerűen nem fognak hagyni minket, mert eztem itt fognak jönni a negatív információk egyre másra, mert ezek szerint ők nem álltak meg, mintogyha nem is lett volna választás.
[00:32:31]Nem, nem, nem, nem álltak meg, sőt, sőt folytatni akarják, és hát ez egy abnormális helyzet.
[00:32:35]Hát így nem lehet élni.
[00:32:38]És ez már látszik, hogy koholtvádakkal akarják folytatni.
[00:32:40]Abszolút, abszolút.
[00:32:42]És embereket nem lehet tönkretenni.
[00:32:42]És mi az, hogy nekiállnak a a Hankó Balázs, aki annyi embernek nekem nem személyes ismerős, de rengeteg ügyet tudok, hogy mit intézett, mit tartsa mindennél.
[00:32:50]Soha nem saját magáról beszélt, hanem a közről.
[00:32:54]Hogy lehet az, hogy meghurcolni olyan stílusba, hogy az embernek fölforta az agyviza, amikor az interjúkat hallottak?
[00:33:00]Hát azért védjük már meg azt, aki nem magánzsebbe dolgozott.
[00:33:05]Hát meg a Vigyázzkit.
[00:33:05]Hát most álljon már meg a menet.
[00:33:07]Így van.
[00:33:07]Én most már már Na de valami egészen döbbenet.
[00:33:12]Bocsánatot kérek.
[00:33:12]Hát ez egy tragikus.
[00:33:14]És az utan emberek jönnek elő, akik ugye el voltak nyomva, akik halálra keresték magukat azizáció, hogy elnyomva.
[00:33:18]Jézus Mária, hát nem tudom, hogy mi az elnyomás.
[00:33:22]Szóval ez valami egész.
[00:33:22]És van még egy dolog.
[00:33:25]Amikor elindult a megint Middegyik prokátor és visszamegyünk Balov Zoltán úrólhoz.
[00:33:31]Tessék már hallgatni a lelkész miniszterrel kapcsolatban.
[00:33:32]Balok Zoltán egy külön kategória.
[00:33:35]Hagyták azt, hogy ez a két nő, amin átment és nem volt, hogy tisztázva a dolog.
[00:33:40]Ő volt a minisztere a Novák Katinak.
[00:33:42]Bocsánatot kérek mindenestől együtt volt nemzetközi diplomácia minden tárgyalásokon.
[00:33:49]Megtörtént ami megtörtént.
[00:33:49]Tessék már ugyan szíves lenni.
[00:33:51]Most jön a Tars Zoltán, mert ő volt az, aki a Kocsuttéren legelőször azt mondta, hogy a Balok Zoltán püspök mondja le.
[00:33:57]Erre maga is emlékszik biztos.
[00:33:59]Kedves Imre h hogy ő volt az első, azt nem tudom.
[00:34:03]Igen, de bizony.
[00:34:03]ART de de bizony ott volt egy nem tudom ilyen bankotai vigéel együtt ilyen magaszkintű, hogy mondjam, megjelenésű forma volt, ami volt.
[00:34:11]És én azt mondom, hogy hát ez érdekes, hogy a református lelkész, hát ugye tessen szíves lenni nem megvárni azt, hogy más emberektől nem tisztázták, hogy ki volt ennek a bizonyos kegyelmi kérvény aláírására a az községi elnökasszonynak.
[00:34:28]Ki az, aki ezt ne az is, hogy ezt ő csinálta meg, de hogy ebbe ilyen szinten így történt, és mai napig nincs letisztázva, és a lelki ismerete nyugodtan van egyes embereknek, hát ez ugyancsak szomorú, és ez egy nüansz.
[00:34:42]És innen kezdődött az egész tragédia, és ezt ezt ez valami borzasztó, de hát azt hiszem, van egy nagyon kulturált, nem ma kezdte a témát történelemben és egyáltalán a napi politikában napra kész van.
[00:34:55]Takszatíve ezek a dolgok.
[00:34:55]Én nagyon örülnék, ha ez a dolog, de Tart Zoltán állítom, hogy ebbe az egybe biztos vagyok benne, hogy a püspöki megbizatása hamarabb kellett volna elgondolni, mielőtt idáig eszkálódnak a helyzetek és az ország élete akkor ilyen szintre van a választás után, amire történt, mert hagyták, hogy az emberek olyan képelyeknek, hogy mondjam, akik nem erős jellemek és nem tudnak azonnal bérlegelni, vagy nem is érnek le, olyan dologba ringassák magukat, és olyan információk mennek tovább, ami tragédiához vezet.
[00:35:27]Ez sajnos tragikusabb ilyen helyzet van.
[00:35:30]Drága Imre reméljük, hogy jobbakat mindenki tartson össze.
[00:35:32]És mit és tessék szesten ami információval azonnal be a megfelelő csatornázni és utánamenni és azon nyomba lenyomni abba.
[00:35:39]Azt hiszem ez a legtisztességesebb.
[00:35:42]Szeretném az unokámnak unokámnak jobb élete legyen.
[00:35:47]Így van.
[00:35:47]Nem szabad belemenni a mártírszerembe.
[00:35:48]Így van.
[00:35:48]Ben a márt csak egy egy hajszál választja el a balektó.
[00:35:52]É így van.
[00:35:52]Gerincénk van.
[00:35:52]Nagyon vigyázzanak magukra.
[00:35:53]És elnézést, hogy kicsit be sajnosarú dolgokát minden jót viszont minden jó vis kívánok a ne is szaporítsuk tovább a szót.
[00:36:01]Itt van velünk Dodi a vonalban.
[00:36:04]Kapcsoljuk Dodit.
[00:36:05]Üdvözlöm.
[00:36:05]Jó napot kívánok itt a Paláver.
[00:36:09]Szép jó napot kívánok.
[00:36:11]Én szeretném az én szemszögemből értékelni ezt az egész választást, mert már ugye utána már szerettem volna elmondani a véleményemet.
[00:36:25]Én azt összegeztem magamban, hogy sokan szóltak már ez mellett, hogy hogy valahol az utánpótlásnak a kinevelése vagy a jóba terelése elmaradt.
[00:36:40]Ugye, hogyha csak visszanézünk nagyon röviden, a mitől tartott annyi ideig a kommunizmus vagy a szocializmus, ott már az óvodától elkezdték, és egészen a a egyetemig beléjük volt plántálva, hogy hogy ez a rendszer, ezt kell csinálni, ez a párt, ez a kisz, ez az úttörő kisdobosz satöbbi.
[00:37:03]örült a örültünk a jelvénynek, a a kisdoboszövnek, örültünk a nyakkendőnek, az ünnepségeknek és és valahol elkezdtek dolgozni.
[00:37:12]Na most nagyot váltok.
[00:37:15]2010-ben ugye igen.
[00:37:21]Mondjuk úgy, hogy hatalomra jutottunk és onnantól kezdve el volt egy fideli tesz.
[00:37:26]Sokan elcsépelték, elmondták, nem időbe alakult meg, nem jól alakult meg, nem végezték el a feladatukat.
[00:37:32]ráültek a a a G3adra, és tulajdonképpen 2010-ben azok, akik már az ellen ellen ellenfeleink voltak, vagy ellenségink, vagy mást szerettek volna nem Orbán Viktort, ezek szépen elkezdték ezeket most ez névszer mondam pedagógusok elkezdték, mert még a 2010 oké, 2014 még oké, de 2018 az már az már az már rázós volt, az már annyira felháborított Ott őket, hogy azt a generációt, ami most jelen pillanatban tulajdonképpen igazuk volt annak idején, akik valaki mondta azt, hogy a hát hát meg fogjuk nyerni, mert addig egy csomó nyugdíjas meghal.
[00:38:15]Hát valóban az én barátaim között is már hatal meghaltak, és tényleg odott is fideszesek voltak.
[00:38:22]beszélgettünk.
[00:38:22]Tényleg ez is belekalkulálható a a veszteségbe, de az a 800000 vagy 700000 fiatal, aki elérte a 2018 után azt a korszakot, és a tanárok, a pedagógusok elindítottak egy olyan nevelést, ami nem régen volt a rádióban itt volt, hogy hogy ez ez egy újságíró fiatalember volt, aki elmondta azt, hogy az egyetemen ő egyedül volteszes, úgymond az osztályba, és ő kitartott mellette, és az is maradt és a ő teljesen le volt hívás.
[00:38:56]Szóval itt elindult 2018-ban, és onnantól kezdve folyamatosan a a tanárok tudatosan a gyerekeket elkezdték kinevelni.
[00:39:06]Azért, mert nem volt elég pénzünk, mert ők azt hitték, hogy a ők is nyolc órát dolgoznak, vagy négyet, vagy hatot, nem tudom, de azt azt hitték, hogy őnekik jár ugyanaz, mint egy közhivatalnoknak, aki a parlamentben dolgozik.
[00:39:23]Hát nem jár, nem jár, mert ő nekik azért nem jár, mert ő megtanult egy szakmát, ugyanúgy mint én vagy másik a harmadik.
[00:39:33]És ő igazából azt ha szajkózta, lázadoztak a a a továbbképzés ellen, mert le vannak terhelve, meg milyen kereset keresnek ahhoz képest, hogy mások.
[00:39:45]Én nem akarom bántani őket.
[00:39:45]Az anyukám pedagógus volt, óvónnő, és és a nyugdíj az nem tudott megélni belőle.
[00:39:53]Apám építész volt.
[00:39:53]Na, egy a lényege, hogy hogy ezért szépen elkezdték oltogatni ezeket.
[00:39:57]Hát most nagyon gyorsan közbe váluk, aminek így így az egy ég ez a dolog.
[00:40:03]Hat éves unokám múltkor itt volt nálam, és megkérdezem, papa kire fogtok szavazni?
[00:40:10]Kérgöm, mi köze egy hat éves gyereknek az óvodában már ott osztály.
[00:40:13]Igen.
[00:40:17]Elkezdték érzékenyíteni, ugyanúgy, mint a a pedofilok, ugyanúgy, mint a mások.
[00:40:21]És ettől kell félni.
[00:40:23]Ettől kell félni, mert a fiataljaink, gyerekeinkhoz, az unokáinkhoz hozzányúlnak a pedofilok, az érzékenyítők, ugyanúgy fogunk járni, mint ezzel a szavazással.
[00:40:32]Ezek a gyerekek meg lettek vezetve.
[00:40:34]Marhára.
[00:40:37]Most mit csinált az Orbánkormány?
[00:40:39]Észette, rájött, hogy hoppá, itt tényleg vannak bérfeszültségek.
[00:40:45]kitte a pedagógusokat.
[00:40:48]Egy idősebb pedagógus, aki nyugdíjban van, beszéltem vele a napokban, azt mondta, hogy hogy vacit 650000 Ft nettót visz haza a 35 éves pedagógus, és elmegy és a magyar Péterre szavaz.
[00:41:02]Jó, nincs gond, menjen, szavazza.
[00:41:02]Na de ezek az ezek a mai fiatalok még a mi hátterünkből élnek.
[00:41:09]Csak kérdés az, hogy majd őnekik a gyerekeik vagy az unokáik milyen háttérból fognak élni?
[00:41:15]Hogy fogni ezeket?
[00:41:19]Ez jó kérdés.
[00:41:19]Kedves Dodi, egy kis türelmét hadd kérjem, merthogy a Hírtelevízión sajnos ennyi volt mára a paláver.
[00:41:28]Ö el kell köszönnünk a Hírtelevízió nézőitől, de azért hál istennek nem az összes pedagógus ö tiszás, tehát nehogy azt higgyük, hogy hogy nincsenek nemzeti érzemű pedagógusok, szerencsére vannak.
[00:41:41]Ezt mutatja például az érettségi összeállítása is.
[00:41:44]Nagyon szépen köszönöm a Hírt Televízió nézőinek a figyelmet.
[00:41:48]Holnap is lesz Panáver.
[00:41:48]A viszontlátásra.
[00:41:50]Természetesen a a rádióban és a Facebookon megyünk még tovább.
[00:41:55]Itt van kedves Dodi?
[00:41:57]Itt vagyok?
[00:41:57]Persze.
[00:41:58]Igen, igen, igen.
[00:41:58]Itt van.
[00:41:58]No, szóval folytas, folytathatjuk.
[00:42:02]Na most Igen, köszönöm szépen.
[00:42:05]Nem mondtam, nem tettem hozzá.
[00:42:08]Tudom, tudom, persze, persze.
[00:42:08]Igen, igen, igen.
[00:42:10]Csak ugye abszolút nem gondoltam én sem.
[00:42:14]Na de azért egy adatot tegyünk már össze, hogyha egy tanár a nyolcból a nyolcból mondjuk pont az osztályfőnök bemegy, megtartja az osztályfőnöki órát, és ott ő elmondja az ő véleményét és érzékenyét, és ő tudatosan beleplántálja a gyermekeinkbe, az unokáinkba, mert ők nem tapasztalták meg, a szülők nem beszélnek vele.
[00:42:40]Nekünk az volt az érdekünk, hogy ne kelljen olyan szinten jötni, hogy ne legyen mit enni holnap végén, vagy ne vegyünk egy tornanadrágot, ami 15000 v 15 Ft volt, bocsánat, 15 Ft volt egy tornanág, hogy nem tudom megvenni, és azért nem jártam tornaórára, mert fégyeltem, hogy alsógatyába nem tornázhatok.
[00:42:58]Mi ebbe a korszakba éltünk, és ezeknek mindent megadtunk, és ezek a gyerekek nincsenek semmilyen módon felkészülve erre a kormányra.
[00:43:09]Ez a mostani jelen pillanatban ez a ez a kisegítő iskolából szabadult ember, ugyanis ő kisegítő iskolába járt, mert ő azt a tudását nem, ő ha most ügyvéd lenne, ő nem nyithatna egy irodát, mert nem lenne neki ő ügye fogyott lenne.
[00:43:27]Ő egy kisegítő iskolából szabadult az ország élére.
[00:43:29]Azért ne mondjon ilyet, hogy kisegítő iskolából szabadult ez.
[00:43:33]Én én én úgy mondom, hogy kise az a gyógypedagógiák mondják, de a kisegítő az, hogy a hátéből segítették folyamatosan.
[00:43:43]Ő nem a tudása alapján az, hogy valaki a válára veszárt elindul.
[00:43:45]Nem, nem ő nyerte meg.
[00:43:48]Nem ő nyerte meg csak nem ő nyerte meg ezt a szavazást.
[00:43:51]Ez a félrevezetett fiatalok, 800000 fiatal vagy 600000 és az elhullott nyugdíjas és egyér.
[00:43:59]Mi nyertük meg ez a milyenké.
[00:43:59]Ő most itt rászabadította egy akkora hatalmas nagy ö lehetőség.
[00:44:08]Szerintem ne tagadjuk el tőle ezt a ezt a ezt a ezt az eredményt, mert akkor a felelősség és az övé ezt a szavazást ő nyerte meg.
[00:44:15]De nem igaz, nem igaz.
[00:44:15]Nem a nem nem eredmény.
[00:44:17]Ez nem eredmény.
[00:44:17]Ez nem az ő eredménye.
[00:44:20]Bocsánat.
[00:44:20]Ez a háttér eredménye.
[00:44:22]A pedagógusoknak, a félre fiataloknak a mindenki elment szavazni.
[00:44:27]Ahogy mentem a feleségemhez szavazni, négy fiatal jött, röhögve, kacattak, sose voltak életükben.
[00:44:32]Most jöntek először.
[00:44:34]Te kre szavaztál?
[00:44:34]Hát gondolhatod, milyen jól néz ki.
[00:44:35]Hát ez ez nem a jövő, ez nem a jövő.
[00:44:38]Ez a fiatalok megvezetése, félrevezetése.
[00:44:44]Tessék tudomásul venni, hogy nagy nehezen a kormány egy olyan országot létrehozott, ahol Európában páratlan.
[00:44:49]És akkor itt Romániával mindenkivel összehasonlítják, mennyire ostobán szélre vannak ezek az emberek vezetve.
[00:44:59]És akkor elindulnak egy egy ilyen valaki meleg De és nem akarom a kárukat, nem akarom, de sokszor elmondtuk, többen elmondták, hogy hogy hát addig még a rosszat nem tapasztalják meg, nem tudják érzékelni a jót.
[00:45:13]Ez így van.
[00:45:14]És nem kívánom a rosszat nekik, mert benne van az unokám is.
[00:45:17]Nem kívánom.
[00:45:17]Nem kívánom, de könyörgöm, akkor valóban valóban idáig jutottunk, hogy hogy egy szélhámos, mert ez egy szélhámos, ez egy politikai szélhámos.
[00:45:30]Aki valaki nem ezt mondja, az nagyon vak.
[00:45:32]Ő egy politikai félelámas, nem beszélve a a a most családtagok meg egyebek.
[00:45:39]Hát egyszerűen döbbenetes.
[00:45:41]Vérlázító.
[00:45:41]Vérlázító.
[00:45:41]És a szemre szemre szemre szem mondjátok, hogy hogy lehondjuk a szemünket, nem vesszük ész.
[00:45:51]Hát most ő van kormány, mint előbb ön is mondta.
[00:45:56]Hát hagyjuk meg milyen lehetőséget?
[00:45:56]Ez nem lehetőség, ez a ország tönkretételéről szól.
[00:46:02]Semmi komolyság nincs mögötte, semmi olyan, ami bizonyítható.
[00:46:07]Hát, hogy most gyakorolnak rajtunk.
[00:46:10]Hát könyörgöm, amikor az Inos iskolából kikerül valaki, ez a szocializmusban volt az, hogy odaradtak valakit, és hát majd segít nekem.
[00:46:17]Nem, ez megszűnt.
[00:46:21]Aki nem tud produkálni, aki aki nem tud, az ne követelje a 6500 Ft-ot, aki még nem csinált semmit az életében, csak egy fiatalt.
[00:46:30]És akkor ő már annyit akar keresni, mint a a akármennyit.
[00:46:35]Hát a a nyugdíj pedig is keres.
[00:46:38]Értem, értem.
[00:46:38]a a a az indulatát, de sajnos lejárt a lejárt az időnk ebben az órában.
[00:46:43]Én nagyon szépen köszönöm, hogy hívott bennünket, és szerintem fogunk még beszélgetni.
[00:46:50]Köszönöm szépen a a hallgatóknak is a telefonjukat.
[00:46:53]Természetesen folytatódik a műsor a következő órában.
[00:46:55]Pár perc és jövünk vissza.
[00:47:00]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.
[00:47:03]Paláver, hangra fel.