Hír FM 42:35

Paláver 3. rész (2026-05-05) - Hír.FM

közélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Paláver 3. rész (2026-05-05) - Hír.FM
tl;dr
  • Sándor szerint a Fidesz tudta, hogy idős szavazói fogynak, a fiatalokat célzó intézkedések ellenére mégis leváltották a kormányt, és a fiataloknak „szenvedéllyel meg kell tapasztalniuk" döntésük következményeit.
  • A 82 éves Zsuzsa a kommunizmus alatti traumáit idézte fel, hálát adva, hogy férje nem élte meg a Fidesz bukását, és elutasította a „puha diktatúra" kifejezést.
  • Több betelefonáló súlyos gazdasági összeomlást vizionál: Sándor szerint „minden lábon el fognak adni", megszűnik a rezsicsökkentés, és a Gyurcsány-Bajnai korszak „angyal volt" a várhatóhoz képest.
  • Sándor Moháccsal és Trianonnal állította párhuzamba a választási eredményt, „belső Trianon 2.0"-ként értékelve, amelyet szerinte külföldi segítséggel hajtottak végre.
  • Sára elmondta, hogy a békemenetről hazatérve leköpték és megrúgták, és a TISZA-szavazók „még mindig nem álltak le" a választás után sem.
  • István a migráció vallási dimenzióját elemezte, mondván, hogy a keresztények „feladták a bástyákat", és kialakult egy „katolikus ateista Európa", míg az iszlám „óriási módon gyakorolja a hitét".
  • Többen kritizálták Magyar Péter viselkedését és Ruszin-Szendi Romulusz honvédelmi miniszterré válását, Kati szerint „kígyót melengettek a keblükön".
  • A műsorvezető bizakodásra buzdított: „mindig van visszaút", Orbán Viktor „egyszer már megcsinálta, meg fogják csinálni újra", míg Kati szerint „egyelőre nem látok semmi pozitív változást".
Részletes összefoglaló megjelenítése

A műsor jellege és a betelefonálók általános hangulata

A Paláver 2026. május 5-i adásában Szamosi Tímea műsorvezető elsősorban betelefonálók üzeneteit és hozzászólásait közvetítette. A beszélgetések középpontjában a 2026-os választás eredménye, a TISZA-kormány hatalomra kerülése, valamint az ezzel kapcsolatos félelmek és tapasztalatok álltak. A hozzászólók többsége a korábbi Fidesz-kormány szimpatizánsa volt, akik nosztalgiával és aggodalommal tekintenek a politikai változásra. Többen személyes történeteken keresztül érzékeltették a rendszerváltás előtti időszak nehézségeit, és kifejezték hálájukat az elmúlt 16 év „nyugalmáért".

A 2026-os választás értékelése és a Fidesz vereségének okai

Sándor demográfiai elemzése

Sándor, egy 62 éves betelefonáló részletes elemzést adott a Fidesz választási vereségéről. Állítása szerint a párt pontosan tisztában volt a demográfiai trendekkel:

„Szerintem az Orbán-kormány pontosan tudta azt, hogy sajnos a potenciális Fidesz-szavazók, tehát itt az idősebb korosztályra gondolok, sajnos meghalnak, egyre jobban fogynak. És azt is pontosan jól tudták, hogy a fiatalabb korosztály tekintetében, akik új belépőként, új szavazóként beléptek ebbe a bizonyos nyolcmilliós választókorú létszámba, ez a korosztály egyre jobban emelkedett." – Sándor *

Sándor szerint a kormány kifejezetten a fiatalokat célozta meg intézkedéseivel (3%-os lakáshitel, munkáshitel), abban bízva, hogy ezekkel megnyerheti őket. A fiatalok azonban ennek ellenére a kormány leváltására szavaztak. Sándor úgy véli, a Fidesznek most egy listát kell vezetnie a megvalósított intézkedésekről, és számon kérni az új kormányon, ha ezeket eltörlik vagy módosítják.

A fiatalok felelőssége és a „keserű eszmélés"

Sándor kemény kritikát fogalmazott meg a fiatal választókkal szemben:

„Az a véleményem sajnos, hogyha a jó ész nem volt elég ennek a szavazókorú korosztálynak, hogy meghallgassa az édesanyját, édesapját, szüleit, idősebb ismerőseit, hanem ment a feje után és mindenképpen le akarta váltani az Orbán-kormányt, akkor sajnos, vagy nem sajnos, szenvedéllyel, meg kell tapasztalniuk, ha kell fájjon nekik az, hogy rosszul döntöttek." – Sándor *

A műsorvezető is csatlakozott ehhez a gondolathoz, hozzátéve: „Akiket váratlanul fogja érni, azok majd a Tiszapárti szavazók lesznek, és nekik nagyon keserű lesz ez a hát eszmélés, hogy hoppácska, mi történik itt."

Történelmi párhuzamok

Sándor történelmi léptékű katasztrófaként értékelte a választási eredményt, párhuzamot vonva Moháccsal és Trianonnal:

„Mohács tragédiájának 500. évében, amikor egy külső hatalom majdnem megszüntette az országot, és belülről mi magunk döntünk úgy, hogy a szakadék szélére, vagy talán belelöktük az országot." – Sándor *

Szerinte ez egy „belső Trianon 2.0", amelyet külföldi segítséggel hajtottak végre. Meglátása szerint az Európai Unió vezetése mindent el fog követni, hogy Orbán Viktor soha ne térhessen vissza a hatalomba, mert „jobban félnek tőle, mint Trumptól, mint Putyintól, vagy éppen a kínai elnöktől".

Személyes történetek és a „16 év nyugalom" narratívája

Zsuzsa története

A 82 éves Zsuzsa megrázó személyes történeten keresztül érzékeltette a rendszerváltás előtti időszak traumáit. Elmondása szerint a kommunizmus „elvette a gyerekét", férjét pedig a covid idején veszítette el. Háláját fejezte ki, hogy férje nem élte meg a Fidesz-kormány bukását:

„Én nekem a szememet [elvette a covid]. Úgyhogy itt maradtam egyedül, de figyelem és hálát adok a jó Istennek, hogy a férjem nem élte meg azt, hogy megbukott az a rendszer, amibe hittünk és amit vártunk." – Zsuzsa *

Zsuzsa részletesen beszélt a Rákosi- és Kádár-korszakban szerzett tapasztalatairól, a gyermeke meggyilkolása utáni nyolcéves küzdelemről, valamint arról, hogy a Fidesz-kormány alatt végre „nyugodtan fekhettek és kelhettek". Külön kiemelte Bokros Lajos szerepét a nyugdíjak csökkentésében, és értetlenségét fejezte ki, hogy Bokros „van képe kijönni" a nyilvánosság elé.

„És a legtöbbet, amit kaphattam, az ez volt. Hát én nyugdíjas vagyok, aki a nyugdíjamat elvette, az pontosan a Bokros Lajos volt, aki most feltűnt ugye nagyon, és veri a mellét." – Zsuzsa *

A „gulyáskommunizmus" és „puha diktatúra" kifejezések elutasítása

Zsuzsa élesen elutasította azokat a vádakat, amelyek a Fidesz-kormányt „gulyáskommunizmussal" vagy „puha diktatúrával" vádolták. Szerinte ezek a kifejezések sértőek azokra nézve, akik valódi megrázkódtatásokat éltek át a kommunizmus alatt.

A TISZA-kormánnyal kapcsolatos félelmek és kritikák

Gazdasági összeomlás víziója

Több hozzászóló is súlyos gazdasági következményeket vizionált. Sándor szerint „minden lábon el fognak adni a MOL-tól kezdve", megszűnik a rezsicsökkentés, és „háromszor-négyszer annyi energiaárat fogunk fizetni, ami be fog épülni az élelmiszerek árába". Úgy vélte, a Gyurcsány-Bajnai korszak „angyal volt" ahhoz képest, ami most következik.

A köztársasági elnöknek írt levél és az uniós nyomás

Zsuzsa kitért arra is, hogy a miniszterelnök levelet írt a köztársasági elnöknek a gender-ügyekkel kapcsolatban. Szerinte azonban felesleges volt ez a levél, hiszen „azt, amit az Unió ex katedra kijelent, azt egyszerűen el kell fogadni". Az EU működését a Rákosi-korszakhoz hasonlította: „itt nincs beszéd, mert kapsz egy pofont és kész". Elismerte ugyanakkor, hogy Orbán Viktor „nagyon ügyesen lavírozott" és kijelölte az utat a következő kormány számára a gyermekvédelmi törvénnyel kapcsolatban.

Ruszin-Szendi Romulusz személye

Kati, egy másik betelefonáló, élesen bírálta Ruszin-Szendi Romuluszt, az új honvédelmi minisztert:

„Én szégyellem, mint ahogy azt is szégyellem, hogy ez a Ruszin-Szendi Rémusz bácsi, Romulusz és Rémusz meséje után szabadon, akiből hadügyminiszter lett." – Kati *

Kati felidézte, hogy Ruszin-Szendi korábban „Sláva Ukrajinát" hangoztatott, lökdöste a riportereket, és „kígyót melengettek a keblükön". Szerinte már régen ki kellett volna paterolni, de semmilyen szankció nem érte.

Magyar Péter személye és viselkedése

Több hozzászóló is kritizálta Magyar Pétert. Sára, egy 82 éves betelefonáló felháborodásának adott hangot, amiért az előző napi adásban az egyik műsorvezető „intelligens embernek" nevezte Magyar Pétert. Sára szerint Magyar Péter „egy pszichopata", és szégyen, hogy az ország miniszterelnöke lett. A műsorvezető megjegyezte, hogy „a kettő nem zárja ki egymást", utalva arra, hogy valaki lehet egyszerre intelligens és pszichopata is.

István a viselkedését is kifogásolta, utalva arra, hogy Magyar Péter „olyan helyen vakarózik, ahol nem szoktak vakarózni" – ezt a neveltetés hiányának jeleként értékelte.

A választás utáni közhangulat és a politikai erőszak tapasztalatai

Sára tapasztalatai

Sára részletesen beszámolt arról, hogy a választás óta milyen atrocitások érik a Fidesz-szimpatizánsokat:

„Jöttem haza a békemenetről a táblával, a narancssárga táblával, leköptek, megrúgtak." – Sára *

Elmondása szerint hasonló atrocitások a Gyurcsány-korszakban nem történtek. Hozzátette, hogy amikor a kolléganőjének elmondta a véleményét, azt a választ kapta: „fogjam be a pofámat, mert megütöm a bokámat". Sára szerint a Fidesz-kormány idején a baloldaliak „habzó szájjal üvöltözhettek" bárhol, és „a hajuk szála sem görbült".

Kati tapasztalatai

Kati megerősítette Sára beszámolóját, hozzátéve, hogy a TISZA-szavazók „még mindig nem álltak le" a választás után sem, és „ebben az eufóriás pszichózisban vannak". Szerinte a győzelem ellenére „még mindig nem elég nekik".

A migráció és a vallás kérdése

István elemzése a vallási migrációról

István, egy 66 éves, hétgyermekes betelefonáló hosszasan elemezte a migráció és a vallás összefüggéseit. Szerinte a migráció legnagyobb problémája nem önmagában a bevándorlás, hanem a vallási dimenzió:

„A migrációnak mindig a vallás a legnagyobb problémája. És azért a vallás a legnagyobb problémája, nagyon sokan ezt nem értik meg." – István *

István kifejtette, hogy amikor Ausztriába iszlám vallású bevándorlók érkeznek, azonnal megalakul az egyházközségük, és a vallásuk papja is követi őket. Történelmi párhuzamként említette Konstantinápolyt, ahol a katolikus katedrálisokból mecsetek lettek. Szerinte Nyugat-Európa azért került ebbe a helyzetbe, mert a keresztények „feladták a bástyákat", és kialakult egy „katolikus ateista Európa", ahol az emberek nem gyakorolják a hitüket, miközben az iszlám „óriási módon gyakorolja a hitét".

Példaként említette, hogy Angliában a rendőrnők iszlám kendőt viselnek, és a muszlimok az utcákon, tereken, járműveken imádkoznak. Szerinte ha Szaladin élne, „tapsolna, hogy harc nélkül elfoglalta Európát".

Az ukrán menekültek kérdése

István különbséget tett az ukrán menekültek és a muszlim bevándorlók között. Szerinte az ukránok nem jelentenek problémát, mert ők is keresztények (ortodoxok), és „az, hogy ortodox vagy katolikus, az semmit nem jelent". Elmondása szerint az ő falujában több mint 50 ukrán menekült él, és velük „nincs probléma, nincs gond".

A neveltetés és a felelősség kérdése

„Ezeket a gyerekeket mi neveltük"

István visszatérő gondolata volt, hogy a fiatal generációért a szülők és a nagyszülők a felelősek:

„A fiatalságot mi neveltük. Én is már 66 éves vagyok. Hét gyereket neveltem föl, négy fiút, három lányt. Tehát ezeket a gyermekeket mindenkinek van apja, édesanyja." – István *

Szerinte a fiatalok viselkedése – beleértve Magyar Péterét is – a neveltetés hiányosságaira vezethető vissza. Ugyanakkor az oktatási rendszer felelősségét is felvetette, példaként említve, hogy alig jelentkeznek matematika-fizika szakos tanárnak az egyetemre.

Kati kiegészítése az iskolák szerepéről

Kati vitába szállt Istvánnal, mondván, hogy a probléma nem kizárólag a családi neveltetésből ered. Példaként hozta fel, hogy „egyházi iskolában TISZA-szavazók vannak", ami szerinte azt mutatja, hogy az iskoláknak is nagy felelőssége van.

A jövő kilátásai és a remény kérdése

Sándor pesszimizmusa

Sándor rendkívül pesszimistán nyilatkozott a jövőről. Szerinte az új kormányt „azonnal, ahogy lehet, meg kell dönteni, demokratikus úton", mert négy év alatt olyan károkozás következik be, amihez képest a Gyurcsány-Bajnai korszak „angyal volt".

A műsorvezető bizakodása

A műsorvezető, Szamosi Tímea többször is próbálta biztatni a betelefonálókat: „mindig van visszaút", és emlékeztetett arra, hogy Orbán Viktor „egyszer már megcsinálta, meg fogják csinálni újra". A műsor végén így búcsúzott: „csak fel a fejjel és pozitívan és vidáman".

Kati szkepszise

Kati azonban szkeptikus maradt, és idézett egy korábbi, 90 év feletti betelefonálót, aki azt mondta: „mit lássunk, mit várjunk, mire várjunk, mit látunk meg, nem látunk meg semmit". Kati szerint „egyelőre nem látok semmi pozitív változást".

SMS-üzenetek és rövid hozzászólások

A műsor elején a műsorvezető több SMS-üzenetet is felolvasott:

  • Timi: A történelem „megszüli az újkorító dobó Istvánokat", és az EU rasszizmus elleni javaslata csak erősíteni fogja a rasszizmust. Kérdésként tette fel, hogy „ha kiirtják a fehér fajt, ki fog dolgozni és ki fogja feltalálni a jövő vívmányait".
  • Zsuzsika: „Megdöbbenésem addig tart majd, amíg ismét a magyar nemzetet is képviselő politikai garnitúra lesz ebben az országban." Szerinte „visszatértek a retró komcsik", és „öntik a népre a hülyeségeket, miközben zsebeiket tömködik".
  • Zabhegyező: A rendszerváltás második fázisáról írt, és arról, hogy „a komcsikat az én életem során senki sem számoltatta el".
  • Sára (SMS): A menekültek és migránsok fogalmának összemosását kritizálta, mondván: „Ezek Európát elfoglalók. Ezt az első perctől kezdve így kell elfogadni és így kell felfogni. Nem fognak hazamenni, mert nekik Európa kell Európa pénzén."
  • Egy névtelen hozzászóló: „Megtörtént a demokratikus választás. A nép úgy döntött, hogy változást akar. Kétharmaddal győzött a Tisza. Kábé egy éven belül kiderül, hogy öngól volt-e, amit hidegzuhany után kijózanodás követ majd."
  • Egy másik Sára: „Kedves Tímea, az Európai Bizottság még azt is megpróbálja ránk kényszeríteni, hogy a gázolásos terrortámadásnál az autó, a késeléses támadásnál a kés a hibás. Aki nem így látja, büntethető lesz."

A műsor zárása

A műsorvezető emlékeztette a hallgatókat, hogy az új kormányt még csak ezután fogják beiktatni, és „onnantól kezdve lesz tétje, hiszen onnantól kezdve vannak beiktatva. Onnantól kezdve egy Magyar Péter aláírás, az már számít. Addig meg beszélhet bele a levegőbe." A műsor végén bizakodásra buzdított, és jelezte, hogy másnap is lesz Paláver.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „Cí círják" – A műsorvezető egy kollégájára utal, de a név nem rekonstruálható egyértelműen. Valószínűleg „Cí" vagy „Círják" lehet, de a kontextusból nem derül ki pontosan.
  • „a princével asszem legutóbb pedig volt valami összejövetel ott a polgári mulatóba" – Kati egy korábbi találkozóra utal, de a „princével" kifejezés jelentése bizonytalan (lehet elírás vagy félrehallás).
  • „horfo ágessel kezdve" – Valószínűleg egy személynév torzult alakja, de nem azonosítható egyértelműen a referencialista alapján. A kontextus alapján egy TISZA-szimpatizánsról vagy aktivistáról lehet szó, aki a füredi kampánygyűlésen verekedett.
  • „a Tokal tábornok a Zsilleszibást" – Ruszin-Szendi Romuluszra utal, de a „Tokal tábornok" és „Zsilleszibás" kifejezések pontos jelentése nem rekonstruálható (valószínűleg gúnynevek vagy félrehallások).
  • „Só kalom Sándor vagyok" – Valószínűleg „Szervusztok, Sándor vagyok" vagy hasonló köszönés torzult alakja.
  • „paranymagasan nyertetek" – Valószínűleg „parádésan magasan" vagy „parádés magasan" torzult alakja.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:48]Paláver, a Hí FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.

[00:00:55]Paláver hangra fel.

[00:01:00]Jó napot kívánok.

[00:01:00]Folytatódik tovább a Palávera Hírtv és a Hír FM közös interaktív műsora.

[00:01:04]Én Szamosi Teamel vagyok.

[00:01:05]Telefonszámunk 0617992999, SMS számunk pedig 067953.

[00:01:14]És máris olvasok önöknek néhány üzenetet.

[00:01:15]Timi, a történelem megszüli az újkorít dobó Istvánokat.

[00:01:18]Az unió rasszizmus elleni javaslata csak a rasszizmust fogja erősíteni, ahogy nézzük a csodás nyugatot jogosan.

[00:01:25]Arra lennék kíváncsi, ha kiirtják a fehér fajt, ki fog dolgozni és ki fogja feltalálni a jövő vívmányait.

[00:01:33]Mesterséges intelligencia.

[00:01:33]Írja nekünk Zsuzsika.

[00:01:35]Tisztelt műsorvezető, megdöbenésem addig tart majd, amíg ismét a magyar nemzetet is képviselő politikai garnitúra lesz ebben az országban.

[00:01:42]Fura módon visszatértek most már a retró komcsik, és öntik is a népre a hülyeségeket, miközben zsebeiket a szokásaikhoz híven tömködik.

[00:01:49]Segítsenek megérteni nekem, most rendszerváltás második fázisát éljük állítólag, és még a komcsikat az én életem során senki sem számoltatta el.

[00:01:59]Élnek, mint Marci Hevesen, egész életükben és generációkon túl is, még az óperenciás tengeren is túl.

[00:02:06]Írja nekünk Zabheegyező.

[00:02:06]Itt az előbb, hogy ki talál fel kicsodát és micsodát, azért sok tehetséges ember van szerte a világon, tehát nem minden a fehér emberekhez kötődik.

[00:02:17]Sőt, tehát ezt így ne domborítsuk ki, de igen értjük, hogy miről van szó.

[00:02:25]A menekülteket elláttuk és segítettük eddig is.

[00:02:27]Rendszeresen keverik a migránsok és a menekültek elnevezését.

[00:02:31]Ezek Európát elfoglalók.

[00:02:31]Ezt az első perctől kezdve így kell elfogadni és így kell felfogni.

[00:02:36]Nem fognak hazamenni, mert nekik Európa kell Európa pénzén.

[00:02:41]Írja nekünk Sára.

[00:02:41]Megtörtént a demokratikus választás.

[00:02:44]A nép úgy döntött, hogy változást akar.

[00:02:48]kétharmaddal győzött a Tisza.

[00:02:48]Kábé egy éven belül kiderül, hogy öngol volt-e, amit hidegzuhány után kijózanodás követ majd.

[00:02:55]A 70 éven felüliek, mi 70 éven felüliek kibírjuk.

[00:02:58]Mi tudjuk, hogy mi a különbség a jó és a ros rossz között.

[00:03:00]A fiatalok többségének pedig tapasztalni kell.

[00:03:05]Ránk fért volna az örök örök nyugalom előtt még egy kis nyugodt, biztonságos élet.

[00:03:09]Kedves műsorvezető, bocsánat a Tiszia megszólításért, de szerintem ez aranyos volt és kedves, úgyhogy egész nyugodtan.

[00:03:19]Persze, hogy a kerítés marad és a migránsok majd Németország felől jönnek.

[00:03:23]Van ott néhány felesleges bevándorló.

[00:03:25]Írja nekünk Sára.

[00:03:28]Kedves Tíme, az Európai Bizottság még azt is megpróbálja ránk kényszeríteni, majd hogy a gázolásos terrortámadásnál az autó, a késeléstest támadásnál a kés a hibás.

[00:03:38]Aki nem így látja, büntethető lesz.

[00:03:41]Nyírják nekünk Budapestről.

[00:03:43]Köszönjük szépen az üzeneteket, és még várjuk továbbra is.

[00:03:45]Ugyanis 6 óráig tart a paláver, úgyhogy írjanak nekünk, hívjanak minket.

[00:03:49]És máris kapcsolom önöknek Zsuzsát.

[00:03:50]Jó napot kívánok, Zsuzsa.

[00:03:53]Jó napot kívánok Zsuzsa vagyok.

[00:03:53]Köszönöm szépen, hogy bejuthattam, és ugyan mással akartam kezdeni, de de közben elhangzott olyan, amire muszáj reagálnom, az, hogy én szeretném megköszönni ezt a 16 év nyugalmat, amit a Fideszkormány idején megélhettem.

[00:04:10]82.

[00:04:15]évben vagyok, tehát én nagyon-nagyon sok mindent megéltem.

[00:04:17]A kommunizmus elvette a gyerekemet, aztán aztán jött a covid, amiről nem a kommunizmustett, de elvitte a férjemet, én nekem a szememet.

[00:04:26]Úgyhogy itt maradtam egyedül, de figyelem és hálát adok a jó Istennek, hogy a férjem nem élte meg azt, hogy megbukott az a rendszer, amibe hittünk és amit vártunk.

[00:04:40]És én mindenkinek köszönöm, aki abban tisztességesen vett részt, mert én állítom, hogy nagyon kevés volt, aki ezt kihasználta, és amit most meglovagolnak, mert mindenki tisztességesen dolgozott, becsületesen végigcsinálták a a a kampányt kampányt is.

[00:04:56]Hát ennél többet ember energiába nem bírt volna.

[00:05:00]Aki ezt nem értette meg, az nem is akarta megérteni.

[00:05:05]Én tudom a különbséget a a Rákosi rendszertől a Kádárrendszeren keresztül nem tudom hány kormányt éltem meg.

[00:05:14]Tudom, hogy mi a különbség.

[00:05:14]És a legtöbbet, amit kaphattam, az az ez volt.

[00:05:19]Hát én nyugdíjas vagyok.

[00:05:19]aki a nyugdíjam azt elvette, az pontosan a Bokros Lajos volt, aki most feltűnt ugye nagyon, és veri a mellét, hol ott a kis nyugdíjasok pont azért kis nyugdíjasok, de én ezen nem panaszkodom, mert tudtuk, hogy a nyugdíj az válódik, úgyhogy félretettünk annyit, hogy öregségünkre jusson, mivel már a gyerekünk ugye korábban meggyilkolták, tudtuk, hogy nem lesz, aki aki egyáltalán segítségünkre, de meg nem az.

[00:05:47]Az ember mindenből az volt a szüleinknél is, hogy azt ott osztotta be, ami volt.

[00:05:52]Nagyon kevés volt akkor a nagyon kevés, de sose törtünk, vagy vagy gondoltuk azt, hogy hogy mit tudom én én kacsalábon láb forgó házat akarunk elérni.

[00:06:04]Az ember addig takarózik, amíg a takarója él.

[00:06:06]egészség legyen, épp éljen a család, rendben legyen minden.

[00:06:11]És az, hogy nyugodtan feküdhettünk, nyugodtan kelhettünk, ami nem mondható el a gyerekkoromra, meg a későbbi koromra, meg a gyerekem meggyilkolása utáni nyolc évre, amit azért vívtunk, hogy megtudjuk, hogy mi történt a gyerekünket, miért kellett meggyilkolni, ki gyilkolta még, és hogyan halt meg.

[00:06:30]Tehát mindent tudok arról a világról, és köszönöm szépen, nem kérem újból, nem kérem.

[00:06:35]És és csak arra kérem a jó Istent, hogy még egyszer adja vissza azt a 16 évet.

[00:06:41]soha rosszabb ne legyen, mint akkor volt.

[00:06:45]Ne káánt kívánjunk, hanem azt, hogy hogy boldogan éljen a család, egészségben éljen, nyugalomban éljen, mert az az mindennél többet ér.

[00:06:55]Ezt csak azért mondom, mert volt pár egy hozzászóló, pár hozzászóló előtt, nem tudom pontosan hányadik, aki ezt kritizálta, hogy nem hallgatták meg az egyéni panaszát.

[00:07:06]Hát itt nem egyéni a közösség panaszáról van szó.

[00:07:09]azt is elég teljesíteni, nem még azt, hogy egy-egy embernek a külön panaszát teljesíteni, de a legtöbbet, amit adhattak, amit egyáltalán képesek voltak, még azon is csodálkozom, hogy sikerült, és hálás vagyok mindenkinek és szívből kívánom, hogy hogy hosszú ideigéek és jó egészségben, és és próbáljuk újból, vagy hát ők már, mert én már ugye nem nem számíthatok erre, de ők próbáljanak újból még egyszer visszajö jönni és megteremteni azt, amiben éltünk eddig.

[00:07:44]Így van.

[00:07:45]És hát amiért eredetileg eredetileg akartam szólni, hogy a a köztársasági elnök úrnak írta a miniszterelnök úr azt a levelet a genderpitikával kapcsolatban.

[00:07:56]És hát hát akkor, mikor én ezt elgondoltam, hogy hát azért ez egy olyan, hogy neesem fog meg jól, mert hát végül is azt tudjuk, hogy mindent megpróbáltak az unióval szemben, hogy hogy ez ne vonatkozzon ránk.

[00:08:10]De hát a a ez amit az Unió Exkatedra kijelent, azt egyszerűen el kell fogadni.

[00:08:18]Ezt biztos, hogy az elnök úr is nagyon jól tudja.

[00:08:22]Biztos, hogy nem volt könnyű ezt a választ megadnia, de azt hiszem talán nem is kellett volna kérdezni, meg nem kellett volna választ adni, mert úgy is tudja a miniszterelnök úr, hogy hogy velük az unióval szemben szinte lehetetlen dülőre jutni, mert hatalmi szóval kijelenti.

[00:08:42]egy kicsit kicsit emlékeztet engem a kicsit nagyon arra a arra a rákosi korszakra, hogy itt nincs beszéd, mert kapsz egy pofont és kész.

[00:08:54]De azért Orbán Viktor szerintem nagyon ügyesen megoldotta és ügyesen lavírozott ebben a politikai hullámban és kijelölte az utat a következő kormánynak is, amihez tartást a gyermekvédelmi törvénnyel kapcsolatban.

[00:09:05]Így így van.

[00:09:07]És ráadásul az, hogy nagyon igaz volt az, hogy most nem szabad mást választani csak őket.

[00:09:12]Mert ők tudják, hogy merre akarnak haladni, meddig jutottak, és most az egész romba fog dűlni.

[00:09:19]És ez a borzasztó fájdalom, hogy visszaessünk arra a korszakra, nem is a a Kádár korszakra, hanem majd a a a Rákosi korszakra, mert jöttek olyan fenyegetések, hogy körülbelül akkor volt az, hogy hogy gyerekkel gyerekfejjel éltem át, de borzasztó, hogy a mai napig is szinte a sírás kerülget, hogy hogy megáll az autó.

[00:09:40]Halljuk, hogy megáll, de hova megy?

[00:09:42]És akkor lesárkednek a szülők az ablakon.

[00:09:44]A gyerek meg ugye azt hiszik, hogy alszik.

[00:09:46]De persze nem alszik, hanem csak remek.

[00:09:48]És egész életemben ez volt, és mindig ilyen vissza, mindig azt mondták, hogy ilyen magába forduló, intravertált egyéniség vagyok.

[00:09:57]De nem tudom, hogy az lettem volna-e, ha nem ebben ültem volna.

[00:09:59]Nem tudom, mert hát hogy mindenképpen van olyan is, aki nem ebben ül, és mégis az.

[00:10:07]De én nagyon zárkózott ember voltam egészen addig, amíg amíg úgy volt, hogy hogy van vesztenivalóm.

[00:10:12]De amikor már azt éreztük, hogy nincs vesztenivalónk, akkor bármit csinálhattak volna, bármiben fenyegethettek a gyerekem halála után.

[00:10:21]Mondtam, tegyék meg, akkor legalább aláírják, hogy ők tették, amit tettek.

[00:10:25]De hát akkor jöttek más fenyegetéssel.

[00:10:27]Úgyhogy nem múlt.

[00:10:27]És mikor valaki azt mondja nekem, hogy gulyáskommunizmus meg a puha diktatóra, akkor dűbe jövök, mert az puha volt annak, akit nem élt ilyen megrázkódtatás, mint nagyon sokunkat, mert nekünk egyesületünk is volt.

[00:10:42]annyi fiatal ember halt meg elsumákolva a halál okát, és még 18 év után is volt olyan, akiről kiderült, hogy bizony-bizony megölték őt, és és nem öngyilkos lett.

[00:11:01]Szóval hosszúhosszú harcot vívtunk azután is, hogy a gyerekünk meghalt, minden minden gyerekhalált újrave meg átérezve, mert már akkor tudtuk, hogy mit érez az a szülő, akinek éppen a most tart meg a gyereke.

[00:11:16]Úgyhogy volt végre egy békés korszak, egy nyugodt korszak, és nem kellett éhezni, nem kellett fázni.

[00:11:27]Hát ha valakinek nem voltak a kisnyugdíjból is nagyra törő vágyai, és aki emlegeti itt a kisnyújdíjt, azért gondoljon bele, hogy mit tett a bokros.

[00:11:37]Meg például én pont akkor mentem nyugdíjba, és 20%-kal eleve kevesebb lett a nyugdíjam, mintha lett volna, ha előtte elmegyek egy min mondjuk a születésnapomon, és nem húzom ki év végéig, hanem mindjárt a születésnapomon, akkor 20%-kal több lett volna következő évben, de nem vállalja, hanem van képe ide kijönni.

[00:12:00]Van képe kijönni, és nem tudom, kire tolja azt, hogy mitől ilyen alacsonyak a nyugdíjak, mert hát jó, hát a kádárkózsak nyugdíjból nem lehetett meggazdagodni, de azért utána eltelt egy jó pár év, amikor egy kicsit több lett a nyugdíj, és miért nem kérik őt?

[00:12:14]Azt hittem, ezek az emberek már már börtönben vagyok vannak, mint például a Surányi meg a Bot Péter Ákos.

[00:12:20]Hova tűnt a a Nemzeti Banknak a hiánya?

[00:12:23]Miérták a hiányt át a kormányra, mikor a Nemzeti Bank önálló, amit ott ami ott eltűnt, azt nekik kellett volna pótolni.

[00:12:34]Hova tették?

[00:12:36]Magánbankoknak adták, vagy hova tették?

[00:12:38]Miért a népnek kellett kifizetni még azt is?

[00:12:41]Meg miért kellett átvenni a kormánynak?

[00:12:44]Erre sose kaptunk választ.

[00:12:47]Úgyhogy, hogy én hálás vagyok a jó Istennek azért, hogy legalább ezt a 16 évet nyugalomba élhettem.

[00:12:52]Fá nem mondom, hogy fájdalom nélkül, mert egy gyerek halál az örök fájdalom, de legalább nyugodt nyugalomba, hogy nem kellett attól rettegni, hogy mikor hol törnek be, mikor hol kergetnek, mikor hova hívnak, mert azért itt még még még a rendszerváltás előtt volt ugye a fiam halála közvetlenül, és akkor azért aratott a halál, mert gyorsan mindent el kellett tüntetni.

[00:13:17]Meg mit akarnak itt elő jönni olyannal, hogy a ügynöktörvény?

[00:13:21]Hát akkor kellett volna, vagy soha.

[00:13:24]De hát én a mól mólnak az elődjét a OKGT volt, de hát a MOLhoz tartozik most is a finomító.

[00:13:31]Ott kezdtük az életünket a férjemmel együtt, és ott vol ott volt először Magyarországon szemét éégető mázsaszám, vagy tonnaszám hordták ki éjszakánként a BM-ből az anyagokat megsemmítisítésre.

[00:13:49]Hát nyilván, hogy a legsúlyosabb dolgok odakerülnek.

[00:13:51]Akkor mit akarnak most előhozni?

[00:13:54]Hát ez csak gumicsont.

[00:13:54]Addig is el tudják terelni majd a figyelmet arról, amik történnek.

[00:13:58]És erre számítani lehet, hogy mindig bedobnak majd valamit.

[00:14:03]Hát köszönjük szépen Zsuzsa, hogy hívott minket.

[00:14:06]Én köszönöm, hogy meghallgattak, de valahogy tényleg úgy vagyok, hogy mióta megvolt a választás, nem igazán volt nyugodt éjszakám.

[00:14:13]Néha, hát most már legyen jobb éjszakája.

[00:14:17]rajtazük az ügyönt, hogy hogy legyen.

[00:14:19]abba bízva, hogy hogy hát mielőtt nagyon nagy balhé jönne, azt már nem kell megélnem, mert már a már az nekem már nagyon sok lenne már a a tűréshatárnak a végén járok, de mindenesetre ezt szerettem volna, hogy hálás köszönet a kormánynak, meg mindazoknak, akik akik megteremtették ezt a 16 évet, meg ráadásul azt, hogy a covidban halt meg a férjem, és akkor halt meg, mikor még ők voltak, és nem abban a világban kellett, amibe majd most megyünk bele.

[00:14:53]Zsuzsa nagyon sok erőt és kitartást kívánunk és szálásra is nagyon-nagyon szép napja.

[00:14:58]És kapcsoljuk önöknek Sándort.

[00:14:58]Jó napot kívánok Sándor.

[00:15:02]Só kalom Sándor vagyok és üdvözlöm önt is és a kedves hallgatókat.

[00:15:07]Megtetszik-e nekem engedni, hogy a magam verzióját a választási vereséggel kapcsolatban két percben elmondjam?

[00:15:14]Szerintem sikerül olyan aspektust megközelíteni, amit talán még eddig soha egyetlen egy hallgató vagy éppen szakértéű beszélgetés ilyenolyan podcastekben megejtett.

[00:15:25]Hát halljuk.

[00:15:29]Szerintem minden párt, így a FES is, és nem most, régen is, mindig megmérte közv saját közvény kutatásaik alapján, hogy a választó korú létszám az a körülbelül nyolc fő az a annak mi a véleménye különböző témakörökben vagy épp a a választás közeledve?

[00:15:50]Én szerintem az Orbánkormány pontosan tudta azt, hogy sajnos a potenciális Fidesz szavazók, tehát itt az idősebb korosztályra gondolok, sajnos meghalnak, egyre jobban fogynak.

[00:16:08]És azt is pontosan jól tudták, hogy a a fiatalabb korosztály tekintetében, akik új belépőként, új szavazóként beléptek ebbe a bizonyos nyolc milliós választókorú létszámba, ez a korosztály egyre jobban emelkedett.

[00:16:26]Fölleg az elmúlt 16 év alatt, és azt is biztosan úgy gondolom, hogy jól tudták, hogy ők bizony nem potenciális Fidesz szavazók.

[00:16:33]És amikor meg megnézzük azt, hogy ennek ennek a bizonyos választó korosztálynak milyen választási ígéleteket, vagy éppen nem csak ígéreteket, hanem megvalósított intézkedéseket hajtottak végre, akkor én azt gondolom, hogy és most nem fogom ezeket fölsorolni, de legjobban a fiatalokat célozták meg az Orbánkormány.

[00:17:01]Itt a 3%-os lakáshiteltől kezdve a munkáshitelen át sok minden volt.

[00:17:07]Pontosan azért, mert úgy gondolták, hogy ha bejön és a fiatalok úgy döntenek, hogy ezt idézőjelbe, bocsánat a szóért, de megveszik, elfogadják, és ez nekik számít, akkor a kormány mellett fognak szavazni, és akkor ismét győzelem lesz, hanem és szerintem a kormány erre is készült, hogy azt mondják a fiatalok, hogy bennünket nem érdekelnek ezek a megvalósított ott ö hogy is fogalmazzak, intézkedések, vagy éppen jövőbeli ígéretek.

[00:17:45]Mi akkor is leváltjuk a kormányt, mert bennünket nem érdekel a zsebünk, nem érdekel ez a ez a ez a sok-sok megvalósított lista.

[00:17:55]És én szerintem ezt az Orbánkor kormány erre is készült, és megmondom talán, hogyan egy olyan listája van jelen pillanatban a a Fidesznek a megvalósított intézkedések során, amit napról napra, óráról órára, véleményem szerint mindig is számon is kell kérni az új kormánytól, és fejére olvasni, ha bármelyiket eltörli, ha bármelyiket megpurkítja, ha bármelyiket ullálja, megsemmisíti.

[00:18:25]Ezt mindig fejér kell olvasni, mert azt gondolom, hogy így és csak így lehet a fiatalokat meggyőzni róla, ezt a fiatalabb korosztályt, hogy figyeljetek, nagyon nagyon, nagyon rosszul döntöttetek.

[00:18:42]És most egy kicsit hogy mondjam, kemény véleményem lesz.

[00:18:47]Az a véleményem sajnos, hogy hogyha a jó ész nem volt elég ennek a szavazó korú korosztálynak, hogy meghallgassa az édesanyját, édesapját, szüleit, idősebb ismerőseit, hanem ment a feje után és mindenképpen áradjon és loplopszóval le akarta váltani az Orbánkormányt, akkor sajnos, vagy nem sajnos, szenvedélykel, meg kell tapasztalniuk, ha kell fájon nekik az, hogy hogy rosszul döntöttek, hogy tükörbe tudjanak nézni, hogy legközelebb felelősen döntsenek, mert nem lehet ilyen meggondolatlanul dönteni, mert nekem az a véleményem, hogy Mohács tragédiájának 500.

[00:19:34]évében, amikor egy külső hatalom ö majdnem megszüntette az országot, és belülről mi magunk döntünk úgy, hogy hogy a szakadék szélére, vagy talán belelöttük az országot, vagy visszautalnék a múlt században a Trianonra, ott is külső hatalmak döntöttek úgy, hogy az ország kétharmadát elvesz elveszítettük, és az az ország képes volt felállni.

[00:20:02]Most a belső magyar egy nagyon komoly réteg és természetesen a kül külhoni vagy pontosabban külföldi segítség segítséggel most megint egy én azt gondolom a trianon 2.0-át Ullá kell, hogy megéljük innen fölé.

[00:20:23]Nézze, 62 éves elmondtam.

[00:20:23]Én azt gondolom, hogy hogy nagyon nehéz lesz, vagy talán szerintem nehetetlen, és nem a pesszimizmus beszél belőlem, hanem az, hogy az Unió, az Unió vezetése jól tudja, hogy egyszer már visszajött Viktor.

[00:20:42]A a Viktortól úgy félnek, mint a Tűztől, jobban félnek, mint Trumptól, jobban félnek, mint Putyintól, vagy éppen a kínai elnöktől, mert tudják jól, hogy Viktor mögött egy nagyon komoly patrióta szeregál szerópában vagy éppen a világban.

[00:20:57]Mindent, mindent el fognak követni, hogy Viktor az életbe soha ne tudjon visszajönni.

[00:21:02]Pénz, paripát, fegyvert rááldoznak, hiszen ez történt most is a választáson.

[00:21:09]Úgyhogy én én nagyon-nagyon pesszimista vagyok, ahogy elmondtam, és ahogy elmondtam, elmúltam 62.

[00:21:16]Én azt gondolom, hogy nekünk ennek a korosztályinak nincs több idős.

[00:21:23]Én szerintem jó, ha meggondolja mindenki, hogy ennek a kormánynak nem szabad, hogy négy évig kihúzza ezt a kormányt.

[00:21:31]azonnal, ahogy lehet, meg kell dönteni, meg kell választani, meg kell dönteni Demokratikus úton, mert ez olyan károkozás következik be ebben a négy évben, hogy a Gyurcsány bajnai korszak az a nyolc év az ehhez ezekhez képest angyal volt.

[00:21:54]Sándor, köszönjük szépen, hogy hívott minket.

[00:21:58]Köszönjük.

[00:21:58]Legyen.

[00:21:58]Igen.

[00:22:02]Halló?

[00:22:02]hallgatjuk és nem nem tudok mást mondani őt nagyon gyorsan dönteni mert itt mindent lábon el fognak adni a módtól kezdve az át ha az nem lesz akkor nem lesz rezicsökkentés jó ha tudjuk hogy háromszor négyszer annyi energia energiaállat fogunk kitüntetni az be fog épülni az élelmiszerek állába tehát itt itt olyan olyan tragédia elé nézünk E emiatt felelétlen nagyon rossz döntés miatt, ami ami amit amit amit nem lehet nem lehet nem lehet nem lesz visszaút mindig van visszaút Sándor, ne felejts el, egyszer már megcsinálta az Orbán kormány, meg fogják csinálni újra.

[00:22:51]Úgyhogy köszönjük szépen, hogy hívott minket.

[00:22:53]Legyen nagyon szép napja.

[00:22:53]És mi szóltunk, mi elmondtuk, hogy ez lesz minket, ez nem fog váratlanul érni.

[00:23:00]Akiket váratlanul fogja érni, azok majd a Tiszapárti szavazók lesznek, és nekik nagyon keserű lesz ez a hát eszmélés, hogy hoppácska, mi történik itt.

[00:23:07]És máris kapcsolom önöknek Sárát.

[00:23:09]Jó napot kívánok Sára.

[00:23:12]Jó napot kívánok Cel.

[00:23:12]Hát én most életemben másodszor telefonálok be, és nem is a felsoroltatra szeretnék reagálni, mert én ezt mindent tudtam, amit itt, hogy mi fog következni.

[00:23:20]A miniszterelnök úr nem egyszer, nem kétszer, százszor elmondta, úgyhogy én ezzel nem csodálkozom.

[00:23:27]Én azért telefonálok, hogy tegnap néztem a Palávert, és nem tudom, hogy hívják, milyen Imrének a kollégáját.

[00:23:35]Cí círják.

[00:23:37]És én annyira hú, nem is tudom, hogy mondjam, valamit beszélgetett egy betelefonálóval és azt mondja, hogy ez a magyar tétter, ez egy nagyon intelligens ember.

[00:23:51]És még akkor vissza akartam telefonálni, csak ugye nem tudtam, már nem kapcsoltak be, és szerettem volna neki elmondani, mert én nem is tudom, hogy azt hittem az ATV-t nézem, hogy ez egy pszichopata, és ez az én véleményem.

[00:24:04]El kettő nem zárja ki egymást.

[00:24:06]Tehát ne felejts el, hogy a kettő nem zárja ki egymást.

[00:24:12]Ez intelligens ember.

[00:24:15]Hát valahogy odajutott.

[00:24:15]Hát de az már egy másik dolog.

[00:24:17]Az, hogy ő hogy beszéld, attól még hát hány zseniális tudós is van, aki intelligens, okos, tanult, de közben az élet más területén meg hát nem az.

[00:24:28]Hát én nem tudom, akkor lehet, hogy én keverem össze.

[00:24:29]És annyira annyira hú olyan még most is mérges vagyok emiatt, hogy ez intelligens, aki úgy beszél, ahogy nem kell, hogy mondjam, nem kell, hogy mondjam.

[00:24:42]És az, ami most, ha már így bekerültem ebbe az adásba, hogy jöttem haza a békemenetről a táblával, a narancssárga táblával, leköptek, megrúgtak.

[00:24:57]Egy, kettő, lejöttem ide sétálni a parkba a kutyával, és annyit mondtam itt egy szintén egy házaspárnak, hogy valamit itt reklamáltak, hogy ez milyen rossz itt meg minden.

[00:25:08]Mondom, addig örüljön, meg nincsenek.

[00:25:10]Ez még a választások előtt volt.

[00:25:11]Addig örül, amíg nincsenek itt a migránsok, hogy én mit kaptam.

[00:25:16]És nekem hiába mondják ezt a baloldaliak, hogy ugyanez volt régen, ugyanezt csinált.

[00:25:23]Ez nem igaz.

[00:25:26]Ez amit én most elmondtam magának, ez csak egy kis része, de nem egy ilyen volt.

[00:25:31]Persze.

[00:25:32]Telefonálok Alisnél, beszélek az egyik kolléganőmmel és mondom a véleményemet.

[00:25:38]Azt mondta, hogy fogjam be a pofámat, mert megütöm a bokámat.

[00:25:41]Na, szóval hát ami itt van, úgyhogy ne haragudjon, én én már eltelt most már nem tudom hány hét, és egyszer nem tudok magamhoz térni.

[00:25:52]Ilyen nem volt még a Gyurcsány időszakban, tehát mi sose csináltunk ilyet.

[00:25:55]A legdurvább az volt szerintem, hogy Gyurcsány takarodja, itelt a tömeg, de más ilyen, amit amit mi kapunk, amiket írogatnak, amik történnek, ilyen nem volt.

[00:26:04]Tehát amikor 2010-től a Fidesz kormányatének nem történtek a baloldali liberális emberekkel, bármit bárhol elmondhatnak, akkora nagy habzó szájjal üvöltöztek mindenhol, akár a közösségi médiába, akár a tüntetések alatt, és a hajuk száluk nem görbült.

[00:26:18]Ő meg most elmond valamit, és akkor akkor megrúgdassák.

[00:26:22]Tehát azért ez nem így működik.

[00:26:24]A világ nem is így kell, hogy működjön.

[00:26:26]Hát ez én 82 éves vagyok, és emlékszem még a Rákosira meg a a Kádára.

[00:26:30]Hát még ott én már komolyan félek.

[00:26:34]Nem vagyok félős, mert engem nem érdekel.

[00:26:36]Úgyhogy én a múltkor az ATV-ben soha életemben nem telefonáltam az ATV-be, csak elmondtam ugyanazt a, hogy szégyelem, hogy a miniszterelnök az ennek az ország.

[00:26:45]Azt mondtam és mondták, hogy megütöm a bokámat.

[00:26:49]Hát akkor megütöm a bokámat, de nem fogok mást mondani.

[00:26:52]Ez egy szégyen.

[00:26:56]Mondtam a, hogy is hívtek, ami Ferencnek hívják a szégyellem magam, hogy ennek az országnak egy ilyen miniszterelnöke van.

[00:27:04]Szégyel jó nem is tartom föl tovább.

[00:27:04]Hát csak ezt akartam a tegnap elmondta nekünk, mert én nem nagyon én csak hallgatom meg nézem.

[00:27:10]Én most másodszor telefonálok be, és emiatt az, hogy intelligens, és ez hát mondom, akkor nem tudom, ha ez intelligens, akkor jó, én megértettem, amit elmondott kedves TAma, és köszönöm szépen, hogy meghal Köszönjük, hogy hívott minket erre.

[00:27:25]Legyen nagyon szép napja, viszontásra és máris kapcsoljuk önöknek Istvánt.

[00:27:27]Jó napot kívánok István.

[00:27:30]Jó napot kívánom.

[00:27:30]Köszöntöm a kedves nézőket, köves hallgatókat.

[00:27:32]Hát én azt tudnám mondani itt minden kedves magyar állampolgárnak, hogy a fiatalságot mi neveltük.

[00:27:41]Én is már 66 éves vagyok.

[00:27:46]Hét gyereket neveltem föl, négy fiút, három lányt, úgyhogy ők is már unokák vannak.

[00:27:51]Tehát ezeket a ifjúságot mi neveltük.

[00:27:54]Tehát ezeknek a gyermekeknek mindenkinek van apja, édesanyja.

[00:28:00]Tehát hogyha mi, ha egy vallásos ember ugye olyanokat mond, hogy és föl van háborodva, amiket nem kellene, akkor azt kell mondani, ugye egy vallásos embernek azt mondom, hogy Jézus, aki megkövzte, vagy aki a legmocskosabb dolgot mondta rá, arra is azt mondta, hogy megbocsát neki.

[00:28:19]Tehát ha most azt mondom a vallásos embereknek, hogy mindennek meg kell bocsátani, mert annak előbb-utóbb eljön a a a tulajdonképpen a jó hatása.

[00:28:33]A másik dolog pedig az, ami egy nagyon lényeges dolog, hogy hogy mindenkit az édesanyja és az édesapja nevelt.

[00:28:42]Remélem, hogy az édesanyja, édesapja látja minden tiszást, hogy mit csinál, vagy mit akar csinálni.

[00:28:47]És remélem, hogy észreveszi azt, hogy hogy sikerült neki.

[00:28:53]Tehát mi nekünk úgy kell most már támogatni ezeket a fiatalokat, hogy legalább próbálják megtartani az országot abba a helyzetbe, amibe amibe a Jobbik része van.

[00:29:06]Hát ezt úgy értjük meg, hogy hogy meg kell velük értetni, hogy a a migrációnak a legnagyobb problémája nem az, hogy ide az országba bejönnek különböző nemzetiségek, hanem a migrációnak mindig a vallás a legnagyobb problémája.

[00:29:27]És azért a vallás a legnagyobb problémája, nagyon sokan ezt nem értik meg.

[00:29:30]Tehát amikor Ausztriába megérkezett az 50.

[00:29:33]valamelyik településre az 50.

[00:29:35]Iszlám vallású, vagy Mohamedám, vagy mit tudom én melyik, akkor utána mindjárt ment a őneki a vallásának a papja.

[00:29:44]attól a pillanat kezdve már megalakult az egyház községe.

[00:29:50]Azért mondom most magyar nyelven, tehát nem, hogy hogy értsék a magyarok, hogy ugye itt nálunk ugye a katolikus egyházban, egyházközségek van, ott már mindjárt megalakult, mindjárt kérem szépen csoportokba verődtek, és az már ment utánuk Törökországból, ugye Ausztriában rengeteg a török, ugye.

[00:30:07]Tehát most már meg lehet látni, hogy egy osztrák iskolában van 30 gyerek, abból kettő osztrák, a többi.

[00:30:12]öas pedig ugye törög vagy bármilyen iszlám országból oda bevorolt.

[00:30:18]Na most itt a probléma ott kezdődik, hogy a a vallás kiüresedésénél, tehát amikor kiüresedik a katolikus vallásnak, a templomba járóknak a a katolikus vallás hívőinek a a serege, akkor tulajdonképpen ezt át fogja venni egy másik egyház.

[00:30:36]És ezt nem kell ezen ezt a történelmet ismerni kell.

[00:30:38]Tehát Konstantinápoly se, Konstantinápolyban is katolikusok építettek hatalmas katedrálisokat.

[00:30:45]És mi lett belőle?

[00:30:45]Kérem szépen, mecsetek lettek.

[00:30:48]Tehát meg kell nézni a történelemet, föl kell lapozni, hogy mikor ki építette át, hogyan került a kereszthelyére Félhold, vagy akármi.

[00:30:57]Na most ugyanezek a dolgok mennek Nyugat-Európába, és ez mind azért van, mert tulajdonképpen magát a keresztények föladták a bástikat.

[00:31:04]Tehát lett egy tehát úgy mondjuk, hogy lett egy katolikus ateista.

[00:31:08]Európa, aki kérem szépen azt mondja, hogy úikus vagyok, de tulajdonképpen magát a hitét nem gyakorolja.

[00:31:15]Na most az iszlám az pedig óriási módon gyakorolja a hitét.

[00:31:19]Olyannyira, hogy hogy Angliában meg kell nézni, hogy a az angol rendőrnő be van tekerve a feje az iszlám előírás szerint a kendőbe.

[00:31:27]Most az, hogy mi van?

[00:31:30]Imádkoznak az utcákon, a tereken, a járműen.

[00:31:33]Így van.

[00:31:33]Így van.

[00:31:33]És ugye őnekik is van egy istenük, és ő is ahhoz az Istenhez imádkozik, ami az ő istene.

[00:31:37]Az indiai az indiai istenéhez imádkozik, a kínai a kínai istenéhez imádkozik.

[00:31:42]Tehát ez ezeket ezeket ugye ha mi azt mondjuk katolikusok vagy isteni jóok ezeket a dolgokat tudomásul venni, tehát ezeket nem azt kell, hogy mi van.

[00:31:51]Na most ezeket az embereket az édesanya nevelte.

[00:31:55]Tehát akkor visszatérek a a kérem szépen a mai fiatalságra.

[00:31:57]Tehát az, amikor ő egy olyan helyen, amire azt mondjuk, hogy az Európa katedrálisa, és ott éppen a beszédje előtt olyan helyen vakarózik, ahol nem szoktak vakarózni, azt ugye gyerekkorban szokják azt mondani, hogy kisfiam, ne turkáld az orodat, kisfiam, nem akard a kisfiam, a focipályán nem kell köpködni, vagy vagy akármicsoda.

[00:32:22]Nem tudom, tetszik érteni kedves hallgatók, hogy miről beszélek.

[00:32:23]Igen.

[00:32:25]Na most ezek mind gyermekkorba lehetett ezeket megtanítani.

[00:32:28]Ezeket a gyermekeket mi neveljük.

[00:32:30]És akkor most óriási módon föl vagyunk háborodva, és elkezdünk csodálkozni.

[00:32:35]Úristen, mit neveltünk?

[00:32:35]Na most, hogy mit neveltünk?

[00:32:37]E ezt nevelte viszonylagosan az óvoda, ezt nevelte a bölcsőde, ezt nevelte az iskola, mert valójában az iskolába is megkérdeztem a kedves feleségemet, aki ugye egy érdekes tantárgyat tanít, matek fizika, ugye hát az idei évben legyenek szívesek, mondják meg, hogy hány gyermek jelentkezett az egyetemen matematika, fizika szakra tanárnak.

[00:33:01]Hát borzasztó elképesztő, hogy jóformán alig jelentkezett bárki.

[00:33:05]És az nem azért nem jelentkeztek, hanem ez valamit mond.

[00:33:10]Tehát ez valamit mond.

[00:33:12]Tehát nem lehet orvosokat így hiph hopp h és akkor most mit tudom én, lesz 1000 orvos.

[00:33:16]Meg kell nézni az iskolába, meg kell nézni az osztályokat az iskolába, hogy azokból a gyermekekből kiből tud lenni, tanul-e olyan, van-e olyan tanulmányi eredménye, hogy majd őből lesz az orvos, és ő fog minket minket gyógyezelni.

[00:33:30]És sajnos borzasztó az a a a felhozatal.

[00:33:33]És ez a felhozattal került most hatalomra.

[00:33:37]Tehát ha mi nem próbáljuk segíteni, és nem próbáljuk nektük azt mondani, hogy gyerekek, az édesanyádtól azért nem kellene elvenni azokat a amiket már megkaptak, amire Európa is csodálkszik rajta, és Amerika csodálkozik rajta, hogy Magyarországon az édesanyákat hogy támogatjuk, mert az az anyac szenved meg, és adjuk meg neki ezt a dicsőséget, hogy legalább akkor adómentességet hagyjuk meg neki, vagy hagyjuk meg neki azt a mert azon semmi.

[00:34:02]Ha azon múlik egy országnak a költségvetése, hogy az édesanykt elvegyük az adó, akkor akkor ott már nagy baj van.

[00:34:07]a két vagy három vagy a négy gyerekes édes vagy a több gyerekes édesanyágtól, ott már nagyon nagy baj van, hogyha az édesanyágtól kell elvenni, ott már óriási baj van.

[00:34:14]Tehát tehát én én én ezt mondanám, ezeket kell megértetni.

[00:34:19]Most nem ezen kell sírni, hogy most kérem szépen mi történt.

[00:34:22]Ezek mind a mi nekünk a gyerekeink.

[00:34:24]Ezeket a gyerekeket mi ne váltik.

[00:34:27]Az az igazság, hogy ez így az elméletben nagyon szép volt, hogy ezt kell megértetni.

[00:34:30]Nem sikerült velük megértetni, majd most a gyakorlat megérteti velük.

[00:34:36]Így van.

[00:34:36]Na most a másik a másik probléma pedig az a az az óriási probléma, ugye amit a vallásnál is mondtam, hogy az üres helyeket az idegen vallások betöltik.

[00:34:45]Tehát, hogyha a mi nekünk a vezetőik legyen, az Magyar Péter is azt mondja a a az Európai Unióban, hogy kedves európai vezetők, Magyarországnak azok az emberek a a a tulajdonképpen nem idegen vallásúak, akik akik Ukrajnából jöttek, vagy vagy mit tudom én, olyan kelet-európai régiókból jöttek.

[00:35:07]Hát most kérem szépen, rengeteg menekül van, tehát nehogy nekem elmagyarázzák, hogy tudják azt, a mi nekünk a kisfalunkban csak több mint 50 menekül van Ukrajnából.

[00:35:17]Kárpátalja, Kiev, Ogyessza, Donbasz, mindenhonnét itt vannak.

[00:35:20]És azért nincs probléma, azért nincs gond, mert kérem szépen maguk ezek az emberek is, az hogy kelet-római birodalom, nyugatrómai birodalom, amikor a vallás szétment, de akkor is katolikus vallás.

[00:35:33]Most az, hogy ortodox vagy vagy hívják, az semmit nem jelent.

[00:35:36]Hévizen fölépült az ortodox templom, és a a az ottani hívők jártnak oda az ortodox templomba.

[00:35:43]De ha betelepítünk egy idegen vallást, és ebbe bukott bele a Nyugat-Európa, hogy olyan idegen vallást telepítettek be, amelyik idegen vallás évezredek során a keresztény katolikus vallásnak a tulajdonképpen ellenfele volt, és állandó a harcolnak.

[00:36:01]Hát a keresztesek, a Szaladin annak idején Jeruzsálem ostrománál, kérem szépen, ha most ő élne, tapsolna, hogy harc nélkül elfoglalta Európát, tehát ez ez egy ez egy ez egy kell tudni a történelmet.

[00:36:15]A fiatalok azt se tanítottuk meg.

[00:36:17]Tehát meg kell nekik el kell nekik szépen mondani.

[00:36:19]Tehát kérem én a kedves embereket, a kedves magyar honfitársaimat, hogy hogy ha egyszer katolikus, akkor viselkedjen úgy, ahogyan a katolikusnak kell viselkedni.

[00:36:30]Ha megdobják kővel, dobjon vissza kenyérrel, vagy bármi.

[00:36:33]Van ennek nagyon sok minden egyéb dolga.

[00:36:35]Az embernek muszáj nagyon sok mindent elviselni.

[00:36:39]És hogyha békességben talán a fiatalok eddig nem sikerült tulajdonképpen megnevelni őket, akkor most neveli őket a sors.

[00:36:47]Nyilvánvaló az a sors, amit amit ők kaptak.

[00:36:51]Mindenki a saját kárán tanul.

[00:36:51]István, köszönjük szépen, hogy hívott minket.

[00:36:55]Legyen nagyon szép napja.

[00:36:57]Viszonthallásra.

[00:36:58]Köszönöm.

[00:36:58]Viszonthallás.

[00:36:59]És máris kapcsoljuk önöknek Katit.

[00:36:59]Jó napot kívánok, Kati.

[00:37:03]Szervusz drágám.

[00:37:03]Mami vagyok.

[00:37:03]Tudod a Kati mami?

[00:37:05]Hát azt hittem, hogy nem is tudok szóhoz jutni, mert nagyon szépeket mondta ez az ember, csak hát már ez mind annyira okottá válik, mert én az félig meg egyetértek vele, mert én is nagyma vagyok meg meg anya vagyok, de azt hiszem, hogy hogy valahol ez nem nem innen eredeztethető, amit ő mond, mert mert azért itt nagyon-nagyon nagy felelőssége van kimikén szerintem a a az iskolának is, mert amikor én azt látom, hogy egyháziskolában Tiszaszavazók vannak, Akkor én is el vagyok kesedve és én azóta se tudok föcúrni Kimikém sajnos nem tudtam hozzátok elmenni a princével asszem legutóbb pedig volt valami összejövetel ott a polgári mulatóba tudod mikor találkoztunk közvetlenül a a szavazás előtt sajnos és ott elég pesszimistán pesszimista voltam pedig nagyon jó hangulat volt de én én én sajnos ne lett volna igazam én azt mondom nekedikém és a legszomorúbb az hogy hogy ennyi embert még mai napig még mai napig se tudnak leállni.

[00:38:10]Úgy, ahogy az az idős hölgy elmondta, hogy mit kap, amikor amikor amikor megnyilvánul, hogy ő ugye nem baloldali.

[00:38:16]Ez a 82 éves hölgy, aki aki tudod föl volt háborodva, hogy azt mondta tegnap az Imre, hogy hogy intelligens a poloska.

[00:38:24]Hát lehet, hogy intelligens kémén ebben ebben ebben lehet, hogy igaza volt a kollégádnak, de de hogy nem úgy viselkedik az egészen egyszerűen.

[00:38:33]Azért mondtam, hogy ez két különböző dolog.

[00:38:36]Persze, persze, persze, én tudom.

[00:38:36]És és a hölgye is egyetértek és én is ugyanazt tapasztalom, amikor mint a hölgy tűnik, és még mindig nem álltak le, még mindig nem elég.

[00:38:44]Mikor mondom nekik, hogy vége a szav, vége a a választásnak, paranymagasan nyertetek, még mindig nem elég.

[00:38:52]Akkor én is, amit kapok, nem akarom neked idézgetni, mert tök fölösleges gondolod, miről beszélek.

[00:38:55]És egyszerűen ugyanazt tapasztalom.

[00:38:58]Én azt mondom neked, és azért vagyok nagyon beszimista, ahogy az egyik úr is mondta, mert mert nem látom, hogy lenne valami remény.

[00:39:07]Mindig azt mondja a Balázs is, meg a mit tudom én melyik is azt mondja a amikor valaki betelefonál, hogy hogy várjuk meg majd várjuk meg majd meglátjuk.

[00:39:16]Timikém volt egy öreg úr 90 valahány éves valamelyik nap nem tudom hallottad de nem azzem a Balázsnál volt és azt mondta hogy mit lássunk mit várjunk mire várjunk mit látunk meg nem látunk meg semmit Timikén semmi nem változik sajnos egyelőre nem látok semmi pozitív változást azt látom hogy még mindig nem elég nekik még mindig ebben a ebben az eufóriás pszichózisban vannak amibe juttatta ez a ez a ez a nárcisztikus pszichopata, mert ez ez komolyan mondom úgy, ahogy mondt egyik telefon, hogy szégyen gyalázat a Magyarországra, magyar népre, nem a Magyarországra, a magyar népre, akik megválasztották természetesen tisztelt a kivételen, hogy egy ilyen ember lett magyarország miniszőke.

[00:39:59]Én szégyelem, mint ahogy azt is szégyelem, hogy ez a Rusin Szendi Rémus bácsi, Romulusz és Rémusz mesély után szabadon aki akiből hadminiszter lett.

[00:40:08]Ön akkor is megmondtam már régen, mikor még ugye csinálta a Tokal tábornok a Zsilleszibást meg az egyéb ajas dolgait meg lökdöst a riportereteket emlékszel, és azt mondta, hogy ő nem lökdöst meg satöbbi, satöbbi meg mindig meg berántunk azonnal mindenkit, ha szükség meg meg Ukrajna Sláva Ukrajina hangoztatta mindig, meg az ukránok faktát is összejátszott bukása előtt is, bukása után is, hogy hogy nagyon vigyázni kell, mert kígyó meleg engünk a kebrünkön és nagyon hamar rá kellett volna jönni ezeket az embereket régen ki kellett volna paterolni de most már késő semmi szankciója nem volt a Rémusz bácsi meséjének se meg az aljasságának se ugyanúgy mint ahogy a polos aljas tetteinek mondjuk őt védte a a mentelmi jog a rémus bácsit nem védte a mentelmi jog csináltak semmit most már miniszterként nem fognak tudni vele semmit se csinálni és az egész bagázs úgy ahogy van horfo ágessel kezdve aki a füedi kampány gyűlésén verekedtek, megverték ott is a jobboldali riportereket.

[00:41:14]Timikém hallottam személyesen ismerőseimtől, hogy hogy ami ott volt, pedig már akkor tényleg minden megvolt.

[00:41:22]És és Katia köszönjük szépen, hogy hívtál, de sajnos nagyon telik a műsoridőnk.

[00:41:27]Na tudom, tudom, hát nagyon sokáig beszélt az előttem levő én tudtam, hogy nem jutok annyi annyi ideig szóhoz, de nem jutottál.

[00:41:33]Köszönjük szépen, hogy bejutottam.

[00:41:35]Az a lényegé, hogy köszönöm.

[00:41:37]Köszönjük.

[00:41:37]Legyen nagyon szép téged is.

[00:41:40]Szia Kati.

[00:41:40]És egyet ne felejtsünk el, amire a Balázs is utalt, hogy őket még csak most fogják beiktatni.

[00:41:43]Tehát addig beszélhetünk itt mindenről, de onnantól kezdve lesz tétje, hiszen onnantól kezdve vannak beiktatva.

[00:41:49]Onnantól kezdve egy magyar Péter aláírás, az már számít.

[00:41:54]Addig meg beszélhet bele a levegőbe.

[00:41:56]Sajnos ezzel még egyelőre nem tudunk mit kezdeni, de jövő héttől indul a kemény munka nekik is.

[00:42:00]Nekik aztán főleg.

[00:42:03]Úgyhogy csak fel a fejjel és pozitívan és vidáman.

[00:42:06]Hát ennyi volt mára a paláver.

[00:42:08]Én nagyon szépen köszönöm önöknek a megtisztelő figyelmet az összes kollégám nevében.

[00:42:12]Legyen nagyon-nagyon szép napjuk.

[00:42:14]Ne feledjék, hogy holnap is lesz paláver.

[00:42:16]Írjanak nekünk, hívjanak minket.

[00:42:17]Viszontlátásra, viszontásra.

[00:42:22]Paláver, a Híf és a Hírtv interaktív műsora.

[00:42:25]Paláver, hangra fel.