Paláver (2025-05-11) - 2. rész - HírFM
- Magyar Pétert feljelentették a Balázs Gyula-féle cégekkel kötött szerződések miatt, de a betelefonálók szerint az EU támogatása miatt ebből nem lesz jogi következmény.
- Ánca felháborodott, hogy az ügy 2021 óta ismert, mégsem történt eddig feljelentés, ami szerinte megakadályozhatta volna a jelenlegi helyzetet.
- Magyar Péter első parlamenti beszédét „ordenárénak" és „minden közjogi méltóságot gyalázónak" nevezték, amelyhez hasonló 1000 éve nem hangzott el.
- Az EU-zászló kitűzését a Parlamentre a vörös csillaghoz hasonlították, és egyértelmű brüsszeli behódolásként értékelték.
- Pisti szerint Magyar Péter három uniós alapköveteléssel (Ukrajna-pártiság, migrációs kvóta, LMBTQ-jogok) találja szemben magát, és ha nem engedelmeskedik, Brüsszel megbuktatja.
- A migrációs paktum június 15. körül lép életbe, első körben 26-30 ezer migráns kötelező befogadásával, akiket nem lehet kiengedni az országból.
- A TISZA-kormány első intézkedései között szerepel a Pride megrendezésének támogatása és Bódis Kriszta kinevezése, ami a gender ideológia oktatásba és egészségügybe vitelét jelzi.
- A betelefonálók bírálták a kormány felkészültségét, ironikusan említve a „WC-kommandót" és a sajtó kordon mögé ültetését a parlamenti tudósításnál.
- Etelka szerint a TISZA-szavazók egy része elkényeztetett, TikTokról tájékozódó fiatal, akik hamar szembefordulhatnak a kormánnyal, ha nem teljesülnek elvárásaik.
-
„Ez egy gyalázatos ellenzéket és minden közjogi méltóságot gyalázó beszéd volt" – Ánca Magyar Péter parlamenti felszólalásáról
Részletes összefoglaló megjelenítése
Magyar Péter feljelentése a Balázs Gyula-féle cégekkel kötött szerződések miatt
A műsorban szóba került, hogy a Magyar Nemzet értesülései szerint feljelentették Magyar Pétert a Balázs Gyula cégeivel kötött szerződések kapcsán. Az egyik betelefonáló, Pisti szerint ezzel a feljelentéssel addig nem lehet mit kezdeni, amíg Magyar Péter mögött ott áll az Európai Unió támogatása.
Egy másik hozzászóló, az Ánca néven bemutatkozó hallgató felháborodásának adott hangot amiatt, hogy ez az ügy már 2021 óta ismert, Magyar Péter saját maga beszélt róla élő adásban, mégsem történt eddig feljelentés. Álláspontja szerint ha időben megtették volna a szükséges jogi lépéseket, akkor most nem tartana itt az ország.
„Engem csak az háborít fel, hogy hogyhogy eddig nem történt semmiféle feljelentés, akkor nyilván nem jutottunk el volna ma oda, ahol vagyunk." – Ánca *
A műsorvezető egyetértett azzal, hogy ez egy jogos kérdés, hiszen az eset valóban élő egyenes adásban hangzott el, és sokan értesülhettek róla a sajtóból is. Ugyanakkor a betelefonálók körében általános volt a szkepticizmus azzal kapcsolatban, hogy ebből a feljelentésből bármilyen jogi következmény származna Magyar Péterre nézve, mivel – ahogy az egyik hozzászóló fogalmazott – „mindenki az ő embere" az igazságszolgáltatásban.
Magyar Péter első parlamenti beszéde és az uniós zászló kitűzése
A beszélgetés egyik központi témája Magyar Péter első miniszterelnöki parlamenti felszólalása volt, amelyet több betelefonáló is élesen bírált. Az egyik hozzászóló „ordenáré, penetráns beszédként" jellemezte, és úgy vélte, 36 éve nem hangzott el ilyen a magyar Országgyűlésben. Történelmi párhuzamot vonva megjegyezte, hogy Széchenyi, Deák, Kossuth és Batthyány „forognak a sírjukban" egy ilyen beszéd hallatán.
Ánca részletesebben is kifejtette kritikáját a parlamenti beszéddel kapcsolatban:
„Ez egy gyalázatos ellenzéket és minden közjogi méltóságot gyalázó beszéd volt, ami szerintem be fog kerülni a magyar történelembe, mert ilyen szerintem 1000 év alatt nem történt, mint ami tegnap." *
A hozzászóló súlyos alkotmánysértő magatartásnak nevezte a beszédet, és felvetette, hogy a köztársasági elnöknek meg kellett volna tagadnia Magyar Péter beiktatását. Kifogásolta továbbá, hogy a parlamenti patkóban senki nem szólalt fel, senki nem állt fel és nem mondta azt, hogy „eddig és ne tovább". A műsorvezető megjegyezte, hogy a beszéd inkább kampánybeszédnek tűnt, mintha Magyar Péter még mindig a kampányidőszakban lenne.
Külön felháborodást váltott ki a betelefonálók körében, hogy Magyar Péter első intézkedései között szerepelt az Európai Unió zászlajának kitűzése a Parlament épületére. Az egyik hozzászóló ezt a vörös csillag és a sarló-kalapácsos zászló megjelenéséhez hasonlította, és egyértelmű behódolásként értékelte Brüsszel felé.
„Ez ugyanolyan, mint mikor megjelent a vörös csillag és a sarló és kalapácsos zászló a magyar országházon. Ez mit jelent? Az, hogy máris az unió hatalmának behódoltak nekik. Hát máris eladták ezzel az országot." *
A műsorvezető ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy ez egy szimbolikus, színpadias lépés volt, és majd meglátjuk, hogy Magyar Péter hogyan fog tudni egyszerre megfelelni a magyar választóknak és az Európai Uniónak is.
Az Európai Unióval való viszony és a három alapkövetelés
Pisti, az egyik betelefonáló hosszabb elemzést adott arról, hogy Magyar Péter szerinte nagyon nehéz helyzetbe kormányozta magát, mert három olyan kérdésben is az Európai Unióval találja szemben magát, amelyekben Orbán Viktor korábban ellenállt. A három uniós alapkövetelés, amit a hozzászóló szerint Brüsszel elvár:
- Ukrajna-pártiság
- Migráció (kötelező betelepítési kvóta)
- LMBTQ-jogok kiterjesztése (gender ideológia, Pride, hormonkezelések)
A hozzászóló szerint Magyar Péter „a kezükben van", és ha nem úgy „muzsikál", ahogy az unió elvárja, akkor Brüsszel fogja megbuktatni, még a magyar társadalom előtt. Példaként hozta fel a romániai választások érvénytelenítését, ahol az Alkotmánybíróság először érvényesnek mondta ki a választást, majd egy héten belül mégis érvénytelenítette azt.
A műsorvezető hozzátette, hogy Orbán Viktor a kampányban többször is hangsúlyozta: nagyon nehéz idők jönnek, és még ha ő nyerte volna is meg a választást, akkor is nagy küzdelmek elé nézne Magyarország. Most mindezt Magyar Péter „kapta meg", és a nagy kérdés, hogyan fog tudni lavírozni ebben a helyzetben.
„Orbán Viktorral nem tudtak mit kezdeni, mert ő nem egy fogott ember volt, ő egy független, megkérdőjelezhetetlen, feddhetetlen politikus. Magyar Péter viszont a kezükben van." – Pisti *
A műsorvezető arra is felhívta a figyelmet, hogy Brüsszelben senkit sem szeretnek, csak az érdekeiket akarják érvényesíteni bármi áron. Ha Magyar Péter mégis úgy döntene, hogy Orbán Viktor nyomdokaiba lép és nemet mond Brüsszelnek, akkor „még rosszabbul" fognak vele bánni, mert hálátlannak fogják tekinteni.
A migrációs helyzet és a kötelező betelepítési kvóta
A beszélgetés során részletesen szóba került a migrációs paktum és a kötelező betelepítési kvóta kérdése. Pisti elmondása szerint a migrációs paktum várhatóan június 15-e környékén lép életbe, és első körben 26-30 ezer migránst kellene kötelezően befogadnia Magyarországnak. Hangsúlyozta, hogy az uniós szabályok értelmében ezeket az embereket nem lehet kiengedni az országból, tehát itt kellene maradniuk.
A műsorvezető megjegyezte, hogy sokan azért legyintenek erre, mert úgy vélik, a migránsok „úgysem akarnak itt maradni Magyarországon". Ezzel szemben ő úgy véli, ha az Európai Unió ide kényszeríti őket, előbb-utóbb rá fognak jönni, hogy Magyarország egy jó hely, és itt is fognak maradni.
Pisti a görög migrációs miniszter nyilatkozatával kapcsolatban kifejtette, hogy szerinte a görögök csak „trükköznek", és minél több pénzt akarnak kiszerezni az unióból támogatásként a migránsok feltartóztatására. Valójában szerinte nem félmillió, hanem több millió migránsról van szó, és a hormuzi válság miatt kialakuló műtrágyahiány következtében Afrikában éhínség alakulhat ki, ami milliószámra indíthatja el az embereket Európa felé.
„Az unió erre nincs felkészülve, de azzal tisztában vannak, hogy nem fogja azt mondani Afrikában a férj a feleségének, hogy hát drágám, nincs műtrágya, az idén nem lesz kaja, de nem baj, azért egy évig itt maradunk és majd jövőre eszünk." – Pisti *
A hozzászóló szerint Európa most kénytelen megelőző lépéseket tenni, és minél több migránst „kipucolni" az unió területéről, hogy védeni tudja saját pozícióját, mivel a nyugat-európai polgároknak már elegük van a migrációból, a munkahelyek megszűnéséből és a háborúból.
A TISZA-kormány első intézkedései és a gender ideológia
Több betelefonáló is aggodalmát fejezte ki a TISZA-kormány első lépéseivel kapcsolatban. Pisti felhívta a figyelmet arra, hogy a gyermekvédelmi törvény brüsszeli „elkaszálása" után másnap máris bejelentették, hogy méltóképpen meg kell tartani a Pride-ot, és ha kell, törvényt is módosítanak ennek érdekében.
Külön kiemelte Bódis Kriszta pozícióba helyezését, aki az oktatás, az egészségügy és a szociális területek összehangolásáért felel. A hozzászóló szerint ez azt jelenti, hogy:
„Minél előbb be kell vinni az oktatásba a gender lobbit, és az egészségügyben meg lobbizni kell a hormonkezelésekért és a nemváltó műtétekért." – Pisti *
Ánca is hasonló aggodalmakat fogalmazott meg, mondván, hogy Magyar Péter három ígéretéből kettő máris „bejött": a gender ideológia előtérbe helyezése és a Pride megrendezése. Szerinte napokon belül várható a drogtörvény enyhítése is, a „könnyű drogok" legalizálása, amit a „mesterséges butítás" eszközének nevezett, amely az emberek igényeit csökkenti és ellenállásukat töri meg.
„Ahogy Zelenski is azóta legfontosabb problémája, be lesz itt vezetve ez a kis könnyű drogok, hogy hadd érezzék jobban magukat, hiszen akkor nem lesznek igényeik." – Ánca *
Ukrajna helyzete és a magyar-ukrán viszony
Pisti a beszélgetés során Ukrajnával kapcsolatban is kifejtette véleményét. Felhívta a figyelmet arra, hogy az ukránok visszakapták a pénzüket, de már kártérítést is követelnek. Emellett arra kérte a TISZA-szavazókat, hogy gondoljanak bele: melyik ország szeretne egy „álig felfegyverzett, harcedzett 800 ezer fős hadsereget" a határa túloldalán.
„Mi lesz, hogyha az egyszer azt mondja, hogy na gyerekek, nem teljesítik a követeléseimet, nem megyek én keletre. Minek menjek? Nyugaton gyengébb népek vannak. Elindulok én inkább nyugatra is, elveszem, ami kell nekem." – Pisti *
A hozzászóló szerint beszédes, hogy Brüsszelben már hangoztatják, mégsem biztos, hogy olyan gyorsan fel akarják venni Ukrajnát az Európai Unióba, különböző zöld kvótákra hivatkozva. Daniel Freund is „beleengedte", hogy nem gyorsított eljárással csatlakozik Ukrajna. Pisti szerint lehet, hogy mindent csak „rákentek" Orbán Viktorra, és valójában Brüsszel sem akarja Ukrajnát az unióban látni.
A TISZA-kormány felkészültsége és a WC-kommandó
A betelefonálók élesen bírálták a TISZA-kormány felkészültségét és az első intézkedéseket. Az egyik hozzászóló ironikusan megjegyezte, hogy a „táncoslábú egészségügy-miniszter" (Hegedűs Zsolt) bejelentette a „WC-kommandó" elindítását a kórházakban. A műsorvezető hozzátette, hogy bár örömteli, ha lesz WC-papír minden kórházban, az egészségügyben ennél komolyabb problémák is vannak, és azok megoldása lesz az igazi teszt.
„Hát ez volt a legfontosabb, hogy a kórházakba legyen WC-kommandó. Nem tudom, mit fognak lesni..." – az egyik betelefonáló *
A műsorvezető megjegyezte, hogy Magyar Péter a kampányban sokat beszélt a kórházi állapotokról, így valószínűleg erre reflektálnak ezzel az intézkedéssel, de az egészségügy megreformálásával kapcsolatban egyelőre semmilyen konkrétumot nem hallottak.
A sajtószabadság kérdése és az újságírók helyzete
Ánca részletesen beszélt a sajtó helyzetéről is. Felháborítónak nevezte, hogy a parlamenti tudósítás során az újságírókat a kordon mögé ültették, és a TISZA politikusai nem állnak meg válaszolni a feltett kérdésekre. Emlékeztetett arra, hogy korábban a Fideszt is kritizálták hasonló korlátozások miatt, és hogy Magyar Péterék ígérték a parlament „megnyitását" az újságírók előtt.
„A mi pénzünk cserébe semmilyen információt nem kapunk. [...] Szerencsétlen riporterek futva, tehát futnak mellettük, mert arra azzal nem tiszteli meg, tehát annyi intelligencia nem szorult bele, hogy megálljon arra az egy másodpercre és állva válaszoljon a feltett kérdésre." – Ánca *
A műsorvezető ehhez hozzátette, hogy Orbán Viktorral kapcsolatban is gyakran hangoztatták, hogy nem lehet tőle kérdezni, ugyanakkor heti rendszerességgel voltak kormányinfók, ahol korlátlan ideig lehetett kérdéseket feltenni. Kérdésként vetette fel, hogy lesz-e hasonló a TISZA-kormány idején is.
A fiatalok nevelése és a TISZA szavazóbázisa
Etelka, az egyik betelefonáló a gyermeknevelés és a TISZA szavazóbázisa közötti összefüggésekről beszélt. Egy régi mondást idézett: „Aki a rosszat nem ismeri, a jót nem becsüli." Véleménye szerint a mai fiatalok egy része „agyon van kényeztetve", nem kapott munkára nevelést, és emiatt elégedetlenek, nincs sikerélményük.
„Tele vannak pénzzel és mégis elégedetlenek. Nincs sikerélményük, mert nem tanulták meg, hogy a munka az nem egy büntetés, az egy alkotás." – Etelka *
A hozzászóló szerint a fiatalok nem olvasnak újságot, csak a TikTok és más közösségi média platformok által közvetített információkból tájékozódnak, ahol „a fele hazugság", és ez az agymosás eszköze. A műsorvezető részben egyetértett, de óvott az általánosítástól, mondván, hogy ő is ismer olyan TISZA-szavazót, aki szorgalmas és dolgos ember.
Etelka szerint a TISZA-szavazók egy része hamarosan szembefordulhat a kormánnyal, ha nem teljesülnek az elvárásaik. Magyar Péter taktikáját „figyelemelterelésnek" nevezte, amellyel a saját hiányosságait próbálja leplezni.
„Egy jogász ilyet nem csinál. A családban volt jogász, biztos, hogy nem csinálnak soha ilyet, mert még egy háziasszony is jobban vigyáz, hogy ilyesmiket ne csináljon." – Etelka (Magyar Péter állítólagos szabálysértéseire utalva) *
A római birodalom párhuzama és a „kenyér meg cirkusz"
Az egyik betelefonáló történelmi párhuzamot vont a jelenlegi helyzet és a római birodalom bukása között. Meglátása szerint a rómaiaknál a „kenyér és cirkusz" politikája vezetett a birodalom bukásához. A kenyeret az Orbán-kormány adta, a cirkuszt most Magyar Péter szolgáltatja. Úgy vélte, ahogy a római birodalom is megbukott az erkölcsi züllés miatt, úgy a mostani korszak is hasonló sorsra juthat.
„Ott is megmondták, hogy egyformán mentek ágyba nőkkel, férfiakkal. Most ez a korszak is jön. Hát ez tiszta tükörképe a római nagy római birodalom bukásának is." – az egyik betelefonáló *
A műsorvezető annyiban egészítette ki, hogy a cirkuszt is meg lehet unni, ha az emberek éheznek és a bőrükön érzik a nehézségeket, és hozzátette: kormányozni nem könnyű dolog.
Összegzés és a hallgatók felelőssége
Pisti a beszélgetés végén arra kérte a hallgatókat, hogy mostantól még nagyobb felelősség hárul rájuk: folyamatosan hívják fel a figyelmet minden „aljasságra vagy készülő aljasságra", és védjék meg magukat és az országot, mert a TISZA-kormány olyan felhatalmazást kapott, hogy „láthatólag már a látszatra sem fognak adni".
A műsorvezető zárszóként megjegyezte, hogy senkit sem irigyel, aki most kormányzati pozícióban van, mert rendkívül nehéz idők jönnek. Többször is hangsúlyozta, hogy bár a TISZA-szavazók között vannak értelmes emberek is, a kormánynak most kell bizonyítania, és a választók figyelni fogják a teljesítményüket.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „hormózi válság" – valószínűleg a Hormuzi-szorosra utal, a kontextus alapján a közel-keleti feszültségekkel összefüggésben
- „Kasziivárvány" – a szövegkörnyezet alapján valószínűleg a Pride-ra vagy LMBTQ-rendezvényre utaló elírás, de pontosan nem azonosítható
- „fenntanilasok" – feltehetően „fentanilosok" (fentanil drog hatása alatt álló személyek) Kanadában
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:44]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.
[00:00:51]Paláver hangra fel.
[00:00:56]És már itt is vagyunk.
[00:00:56]Folytatjuk a palávert.
[00:00:58]0617992999 a telefonszámunk és 067953 pedig az SMS számunk.
[00:01:04]És ugye, mint már mondtam, az a műsor elején ugye beszélgettünk arról, hogy a Magyar Nemzet arról írt, hogy feljelentették Magyar Pétert a Balázs Gyula cégeivel kötött szerződések miatt.
[00:01:14]Ezenkívül beszélgettünk arról, hogy Görögország szerint több mint fél millió migráns próbál Európába jutni.
[00:01:20]Erről a görög migrációs ügyekért felelős miniszter beszélt, és elmondta, hogy Líbiában várakoznak ezek a szóban forgó migránsok arra, hogy belépjenek a kontinensre.
[00:01:33]Illetve arról is beszélgetünk, hogy megvan a Magyar Péter vezet kormány első két törvénye.
[00:01:37]Ezek rögzítik a minisztériumok új szerkezetét, valamint törvényi szintre emelik az ukrajnai háború miatt hozott vészhelyzeti rendeleteket.
[00:01:45]És akkor folytassuk.
[00:01:45]A következő telefonálónk Pisti lesz.
[00:01:50]Szervusz.
[00:01:50]Szervusz, Balázs.
[00:01:50]Hát én így külön nem emelném ki a témákat, de mind a háromról szó lesz, és szerintem a beszélgetésből ki fog derülni, hogy hogy végül is mind a hármat kitárgyaljuk.
[00:02:05]Magyar Péter feljelentéseivel azért nem szeretnék foglalkozni, mert mind a három kérdés összefügg, mind a három kérdés összefügg az Európai Unióval, és hát mind a három, hogy mondjam, ilyen diszonáns, vagy vagy vagy kettő kettős vég kimenhető lehet, vagy kettős fele más érzéseket vált ki az emberből, nem tudom.
[00:02:31]Tehát arra gondolok, hogy nagyon rejtélyes, csak azért most már kíváncsi vagyok, hogy mit akarsz mondani.
[00:02:39]Igen, mert tehát, hogyha megnézzük a feljelentéseket, ugye azzal se tudnak vele mit kezdeni addig, amíg ott van mögötte a az unió.
[00:02:47]A migrációval megint nem tudunk mit kezdeni addig, amíg amíg ott van a az unió.
[00:02:55]És ezekkel a ezekkel a a rendeletekkel se tudunk mit kezdeni azzal, amíg ott van mögötte az unió.
[00:03:02]És ezzel Magyar Péter egy nagyon-nagyon nehéz helyzetbe kormányozta saját magát.
[00:03:11]ugyanis ő ő ebbe a helyzetbe, amibe most van, amibe került a a megrögzött hatalomvágyából, ebbe ő csak veszíthet, mert az szerintem mindenkinek nyilvánvaló, hogy Istenként tiszteli Orbán Viktort most nem tudjuk miért, hogy hogy csak le akarja másolni, és a saját egóját akarja fényezni, hogy ő ő még jobb tud lenni nála, le tudja győzni, vagy azért tényleg, mint egy példaképre tekint rá.
[00:03:35]De hogyha tényleg az lesz, hogy ugye komolyan gondolja, amiket most beleengedett, hogy megtartja azokat a törvényeket, azokat a jólét intézkedéseket, sőt még megpróbálja jobbá tenni a magyar emberek életét, akkor ugye az unióval kerül szembe.
[00:03:54]Az így van.
[00:03:54]Valószínűleg így, akik akik nagyon gyorsan le fogják törni a szarvát, ugyanúgy a migráció kérdésében is, és ugyanúgy a feljelentések kérdésében is, hogyha ha nem úgy fog muzikálni, ahogy az unió elvárja tőle, akkor nem fogják védeni, akkor akkor az unió fogja megbuktatni, előbb fogja meg buktatni magyar tételt, mint a magyar társadalom.
[00:04:17]Ha viszont ha viszont ugye hát azért ekkora kétharmaddal egyébként még az Uniónak sem lenne ebben könnyű dolga.
[00:04:23]Hát oldottak ők meg már nehezebb dolgokat is.
[00:04:25]Emlékezzünk rá, hogy a az Alkotmánybíróság azt mondta Romániában, hogy hogy érvényes volt a választás.
[00:04:30]Egy héten belül meg már teljesen érvénytelen volt.
[00:04:35]Tehát azért azért láttunk itt már furcsa dolgokat.
[00:04:38]Ha pedig ugye és most nagyon szorítja őt a határidő is, mert ha jól tudom, június 15-e környékén lépne életbe a migrációs paktum.
[00:04:50]Valahogy úgy nem tudom, hogy pontosan mondod-e a dátumot, de nyár nyár közepén igen, ezt én is így tudom.
[00:04:56]Most nem akarok hazudni, mert én kétféle számot hallottam, de a leg a kettő közül a kisebb a 26000, a másik a 300 migránst kellene első körbe kötelezően befogadnunk, amire a sajnos a magyarok nagy részlet, akivel beszélgettem, legyint, mert azt mondják, hogy úgy se akarnak itt maradni Magyarországon, de az uniónak van egy kikötése, nem lehet őket kiengedni az országból.
[00:05:20]Tehát tehát annak a annak a több 10000 embernek itt kellene maradnia.
[00:05:24]Bocsás meg, hogy közbevágok, csak ez ide ide releváns, hogy azért vannak így ezzel szerintem sokan úgy úgy se akarnak itt maradni a migránsok, mert hogy a migránsok még nem voltak itt.
[00:05:34]És szerintem hogyha hogyha ide kényszeríti őket az Európai Unió, mert ez egyébként az ő irányukban is egyfajta kényszerítés lesz, hogy gyakorlatilag ide buszoztatja, vagy vonatoztatja, vagy mit tudom én, hogy ezt hogy oldják meg őket Magyarországra, akkor előbb-utóbb rá fognak ők jönni, hogy Magyarország egy jó hely.
[00:05:53]Na igen, és azért mondtam neked, hogy mind a három téma összefügg, mert itt kapcsolódnék a görögökhöz, akik itt viszont most csak trükköznek szerintem, mert minél több pénzt akarnak kiszedni az unióból, tehát támogatásokat akarnak kérni azért, hogy ők feltartsák a migránsokat.
[00:06:07]Ugyanis a görögök is tisztában vannak vele, hogy itt nem fél millió migránsról van szó, hanem több millióról.
[00:06:12]Ugyanis azt több szakértő is elmondta, hogy most az egész közelkeleti térségből el fog indulni egy migrációs hullám.
[00:06:21]Törökország eleve három vagy n millió migránst tart vissza.
[00:06:23]És amit az összes szakértő elmond, hogy a hormózi válság az nem csak az olaj miatt meg az energia miatt veszélyes, hanem például a a műtrágyának, a műtrágya alapanyagának majdnem 40% 40-45%-a innen kerül ki, és ez ennek a műtrágyának már rég el kellett volna jutnia Afrikába.
[00:06:44]Na most, hogyha ha oda nem jut el a műtrágya, akkor a termés vissza fog esni szinte a nullára, és akkor millió számra fognak elindulni az emberek.
[00:06:54]És az unió erre nincs felkészülve, de azzal tisztában vannak, hogy nem fogja azt mondani Afrikába a férje feleségének, hogy hát drágám, nincs műtrágya az idén nem lesz kaja, de nem baj, azért egy évig itt maradunk és akkor majd majd jövőre eszünk.
[00:07:08]Hát egyébként persze ennél kisebb dolgok miatt is indulnak el emberek.
[00:07:14]Tehát Európa és az Unió Unió most ugye kénytelen valami megelőző lépést tenni, tehát minnél több migránst ki kell pucolni az unió területéről, olyan országokban, ahol még nincsen, hogy tudja védeni a saját pozícióját.
[00:07:28]ugyanis a nyugat-európai polgároknak már elegük van a migrációból, el elegük van a munkahelyek megszűnéséből, elegük van abból, hogy rosszabbul élnek, elegük van Ukrajnából, elegük van a háborúból, és és egyre jobban szorul a hurok, és ezeket a a kérdéseket meg ugye erőltetik magyar Pétterre.
[00:07:49]És szeretném felhívni mindenkinek a figyelmét, és most térnék rá a harmadik témára, hogy ne ezzel a két törvénnyel foglalkozzunk, hanem olvassunk a sorok között.
[00:07:58]Nézzük csak meg, mi történik.
[00:08:00]Megnyerni Magyar Péter a választásokat.
[00:08:02]Brüsszelbe elkaszálják a gyerekvédelmi törvényt.
[00:08:06]Másnap bejelentik Kasziivárvány most tegnapi hír, hogy valamelyik kormánytag vagy vagy nem tudom, valamelyik tiszás képviselő arról értekezett, hogy mindenféleképp meg kell oldani.
[00:08:17]Hát most a saját szavaimat használom, hogy méltóképpen lehessen megtartani a Pride-ot.
[00:08:22]És még azon nem gondolkodtak el, hogy ehhez kell-e törvényt módosítani, de ha kell, akkor törvényt is módosítanak.
[00:08:28]A másik fele a dolognak micsoda?
[00:08:31]Bódis Krisztát csak eljuttatták olyan pozícióba, ahol az oktatást, az egészségügyet meg a szociális területeket kell összehangolnia.
[00:08:39]Magyarul mit jelent ez?
[00:08:42]Minél előbb be kell vinni az oktatásba a gender lobbit, és a az egészségügyben meg lobbizni kell a hormonkezelésekért és a nem váltó műtétekért.
[00:08:49]Úgyhogy nagyon résen kell lennünk.
[00:08:52]És ez mind a három az uniónak az alapkövetelése, amit Orbán Viktor és kormánya nem volt hajlandó teljesíteni.
[00:08:59]Ukrajna pártiság, migráció és LMBTQ.
[00:09:05]És Magyar Péternek most egy hónapon, másfél hónapon belül legkésőbb ki kell villantani a Foga Fehérjét.
[00:09:14]Hát igen, ugye ezt el ezt mondtam pénteken is, nem akarom magam ismételni, de hát de hát tényeg, hogy ugye Orbán Viktor a beszédeiben itt a kampány alatt azért sokszor mondta, hogy hogy nagyon nehéz idők vannak, és akkor is, hogyha ő nyerné meg a választást, akkor sem akkor is nagy küzdelmek elé nézne Magyarország.
[00:09:31]De hát most most mindezt ugye Magyar Péter kapta meg.
[00:09:34]A nagyon nagy kérdés, hogy ő hogy fog tudni ebben lavírozni.
[00:09:38]Ebbe gondoljanak bele a kedves hallgatók, meg a főleg a tiszásoknak mondom, akiknek nagyon nagy mellényük van, mert azt mondták, hogy mert a a magyar Péter jobban fekszik Brüsszelbe, mint az Orbán, és sokkal egyszerűbben meg fogja oldani ezeket a dolgokat.
[00:09:51]Most figyeljenek oda nagyon, mert Orbán Viktorral nem tudtak mit kezdeni, mert ő nem egy fogott ember volt, ő egy független ö, hogy mondjam megkérdőjelezhetetlen, fedhetetlen politikus.
[00:10:04]Magyar Péter viszont a kezükben van.
[00:10:08]Az a helyzet, hogy azt látják sokan rosszul, így a Brüsszel meg teljesen mindegy, hogy hol, melyik ország, melyik kormányával kapcsolatban, hogy ugye sokan azt hihették Magyar Péterre szavazók vagy Magyar Péter támogatók közül, hogy Brüsszelben Magyar Pétert szeretik, de az a helyzet, hogy Brüsszelben senkit sem szeretnek.
[00:10:24]Tehát vannak vannak nekik érdekeik, amiket ők érvényesíteni akarnak bármi áron.
[00:10:32]Nyilván akkor támogatnak valamit, hogyha abban az emberben, vagy valakit, hogyha abban az emberben látják az ő érdekeiknek a megvalósulásának a lehetőségét.
[00:10:42]Egyébként pedig csakis erről szól.
[00:10:42]És egyébként, hogyha Magyar Péter úgy dönt, hogy Orbán Viktor nyomdokaiba lép valamilyen szinten, és ezekre nemet fog mondani, meg az asztalra csap, és azt mondja Brüsszelnek, hogy na eddig és ne tovább, akkor ugyanúgy fognak viselkedni Brüsszelből Magyar Péterre, mint ahogy Orbán Viktor még rosszabbul, mert hálátlan lesz.
[00:11:01]Még rosszabbul az.
[00:11:03]Ja, az is benne van a pakliban.
[00:11:03]Na mindegy.
[00:11:05]Úgyhogy érdekes idők jönnek.
[00:11:08]semmilyen kormányt és miniszterelnököt nem irigylek vagy irigyelnék most ebben a helyzetben.
[00:11:13]Még egy fontos dolgot és ezt tiszásoknak ajánlanám a figyelmükbe, akik állandóan hangoztatják, hogy szolidarisnak kell lennünk Ukrajnábal meg a mi hibánk, meg Orbán Viktor rontotta el a viszonyunkat.
[00:11:26]Két dolgot ajánlanék a figyelmünkben.
[00:11:26]Az egyik, hogy az ukránok visszakapták a pénzüket, de már kártérítést követelnek.
[00:11:33]Tehát nem volt elég, hogy visszakapták a pénzüket.
[00:11:34]A másik dolog, kérdezzenek már meg a tiszások, akár egy lengyel, egy német, de még egy amerikai embert is megkérdezhetnek nyugodtan, hogy melyik ország lakosa szeretne a szomszédiába a határ túloldalán egy álig felfegyzerzett harcedzett 800000 fős hadsereget?
[00:11:54]Bizony, szerintem a válasz egyértelmű.
[00:11:57]Úgyhogy, úgyhogy aki annyira most el van vakulva ebbe a nagy jó emberkedésbe, hogy Ukrajnát minden áron támogatni kell, gondoljon már bele abba, hogy ez a hadsereg, ami most Európában a legerősebb és világszinten se gyenge.
[00:12:11]Mi lesz, hogyha az egyszer azt mondja, hogy na gyerekek nem teljesítik a követeléseimet, nem megyek én keletre.
[00:12:16]Minek menjek?
[00:12:16]Nyugaton gyengébben népek vannak.
[00:12:19]Elindulok én inkább nyugatra is elveszem, ami kell nekem.
[00:12:23]Hát reméljük, hogy nem jutunk el idáig.
[00:12:25]Mindenesetre beszédes, hogy már ugye hangoztatják Brüsszelben, hogy mégsem biztos, hogy annyira gyorsan fel akarnák venni Ukrajnát az Európai Unióban különböző zöld kvótákra hivat is hivatkoznak.
[00:12:35]Meg már Daniel Freind is ugye beleengedte, hogy hát ez nem úgy van, hogy gyorsított eljárással csatlakozik.
[00:12:40]Úgyhogy kiderül majd a végén talán, hogy mindent csak rákentek Orbán Viktorral, és amúgy tök jó bűnvaknak volt használva, merthogy egyébként Brüsszel sem akarja Ukrajnát az Európai Unióba.
[00:12:52]Pisti, köszönjük szépen, hogy hívtál minket.
[00:12:54]Folytatjuk legközelebb.
[00:12:58]Még csak egy kérésem lenne, Balázs.
[00:12:58]Azt szeretném kérni mindenkitől, aki megteheti, mert én sajnos nem jutok el sok emberhez, hogy most nekünk sokkal nagyobb felelősségünk lesz, mint a leendő kormánynak, hogy minden ilyen aljasságra vagy készülő aljasságra hívjuk a figyelmet és folyamatosan súlykoljuk, ahogy ők csinálták a kampányba.
[00:13:16]Védjük meg magunkat és védjük meg az országunkat, mert most olyan felhatalmazást kaptak, hogy láthatólag már a látszatra se fognak adni.
[00:13:27]Köszi, hogy hívtál minket.
[00:13:27]Minden jót.
[00:13:29]Köszönöm szépen.
[00:13:29]Szép napot.
[00:13:30]Szerit köszöntöm.
[00:13:32]Kez csókolom.
[00:13:34]Jó napot kívánok.
[00:13:34]Balázs, üdvözlök minden nézőt és hallgatót.
[00:13:36]Hát én tegnap ezt az egész cirkuszt a parlamentben nem néztem, viszont a Vilmos műsorába, a vezérciikk kaféba hallottam a Magyar Péter első miniszterelnöki felszólalását.
[00:13:53]Hát ez a nan ilyen ordenár penetráns beszédet, hogy engedhetett meg magának, könyörgöm.
[00:14:01]És ott akik tapszoltak nekik, azok ugyanilyenek.
[00:14:06]És azt mondta, azt mondja a akivel beszélgetett a Vilmos, hogy 36 éve nem volt ilyen a magyar országházában.
[00:14:15]Hát én nem történelembe se emlékszem, nem 36 éve egyáltalán nem hallottam ilyen beszédet.
[00:14:25]Hát a magyarok el, az elődeink, a nagyjaink, a Széchenényi Deák, Kossut, Batyány, hát forognak a sírjukba, hogy egy ilyen helyen ilyen beszédet megenged valaki magának.
[00:14:39]Hát jó, de nem tud mást adni, mint amilyen.
[00:14:45]Hát ez egy ilyen ember, könyörgöm, ettől mit várnak?
[00:14:48]A másik felháborító nekem az, hogy rögtön az volt az első, hogy kitűzik a a magyarok ház országának a házára a EU zászlót.
[00:14:57]Nekem olyan rossz száízem lett rögtön.
[00:15:02]Ez ugyanolyan, mint mikor megjelent a vörös csillag és a sarló és kalapácsos zászló a magyar országházon.
[00:15:12]Ez mit jelent?
[00:15:12]Az, hogy máris az unió hatalma behódoltak nekik.
[00:15:19]Hát máris eladták ezzel az országot.
[00:15:19]Ez a jelképe, hogy odaadták nekik.
[00:15:25]Hát ez ilyen színpadias, ilyen ilyen színházi dolog volt.
[00:15:27]Ez igazából jó látványos, meg ilyen szimbolikusnak tűnik.
[00:15:31]Aztán majd meglátjuk, tehát itt amit beszéltünk itt Pistivel is korábban, hogy azért majd meglátjuk, hogy hogy Magyar Péter azért kénytelen lesz a magyaroknak is megfelelni.
[00:15:44]Hát de könyörgöm, hát ez ezt hogy lehet odakitennie ezt?
[00:15:46]Hát ez a simán a behódolás.
[00:15:49]Igen, ez jelképes.
[00:15:49]Jelképes, de azt jelképezi, hogy máris a hatalmuk alá vagyunk téve.
[00:15:56]Hát ne haragudjon.
[00:15:56]és a migránsokkal most kapálózik, de biztos, hogy be be kell, hogy engedje a migránsokat, azon kívül, hogy feljelentették a izé, többször föl lett ő jelentve, de most már körbeveszi magát az olyan emberekkel a az igazságszolgáltat.
[00:16:19]Milyen igazságszolgáltatás, Balázs?
[00:16:21]Hát mindenki az ő embere ott.
[00:16:25]Hát én arra le merem tenni a nagy estút, hogy az életben nem fog.
[00:16:29]Ja, én se gondolom, hogy egyébként ebből lesz valami.
[00:16:31]Bocsásson meg egy másodperc elejé, csak a tévnéktől el kell, hogy búcsúzzak.
[00:16:35]Ők elmennek ugyanis egy szünetre, de hamarosan visszatérnek a rádióhallgatókkal folytatjuk.
[00:16:41]Én egyáltalán nem hiszem el, hogy ez valaha is valamiért meg lesz büntetve.
[00:16:46]Nem vélesen akarta a sógorát is, de hát ott van a az unokatestvérek, a Mindenki ott van.
[00:16:52]Hát ne bosszantson már.
[00:16:52]Hát mikor fogják nemhogy őt senkit azon az oldalon megbüntetni, pedig vastagon van baj a fülük mögött.
[00:17:01]Hát mindegyik egy olyan ember, aki valamiért pozíciót kapott, vagy pénzt tett le, vagy vagy segítette őket anyagilag.
[00:17:11]Hát ott az összes milliomos, milliárdos, hát micsoda vagyonokkal rendelkeznek azok az emberek, akik ott vannak.
[00:17:20]Ezt nem fogja nézni a a nagy tisztogatásába, hogy kinek honnan van vagy ona.
[00:17:26]Hát akkor ezt is nézze, ne csak a az a jobboldaliakat nézze, vagy én nem is tudom a mi mi táborunkat, hanem a saját udvarába is söprögessen ilyen alapon.
[00:17:38]De viszont van egy jó hírem, ez a táncoslábú egészségügyminiszter bejelentette már, hogy elindul a kórházakba a WC kommandó.
[00:17:51]Hát ez volt a legfontosabb, hogy a kórházakba legyen WCkmandó.
[00:18:00]Nem tudom, mit fognak lesni, de hogy azt én se értem, hogy jó, hát induljon.
[00:18:05]egyébként persze örömteli, hogyha lesz WCpír minden kórházban, ahogy szerintem én azért most olyan sok mondjuk olyan sok kórházba nem jártam, de elvil nem tapasztaltam, hogy ennyire brutálisan ne lenne WC, de mindegy.
[00:18:18]Hát hogyha ez a legfontosabb, a mert de biztos, hogy elő fognak kerülni itt is.
[00:18:22]Tehát ezek ez ugyanolyan, mint a mint az Európai Uniós zászló, hogy ez ilyen tök jól hangzik, de ennek lehet tapsolni, de azért lesznek olyan problémák, megoldandó feladatok az egészségügyben, ami ami azért ennél hát, hogy is mondjam, egy komolyabb szintet igényel majd, hogy ott lesznek az igazán jó tesztek, hogy hogy azokat hogyan fogják megoldani.
[00:18:48]Hát igen, de hát mondjuk a Magyar Péternek láttuk a nadrágját.
[00:18:50]Úgyhogy lehet, hogy nála ez nagyon fontos kérdés, úgyhogy ha ha esetleg összecsinálná magát valamiért, akkor rögtön legyen kézném papír.
[00:19:03]Na mindegy, hagyjuk ezt.
[00:19:05]Hát ezt a kampányban ugye ezt a kampányában nyomatta nagyon ezt, hogy milyen állapotok vannak a kórházban.
[00:19:11]Gondolom, hogy erre reflektálnak.
[00:19:11]Ö nyilván az egészségügy megreformálása meg az összes probléma megoldásával kapcsolatban még nem hallottunk konkrétumokat, hogy ezt hogyan, mennyi idő alatt milyen módon akarják megtenni.
[00:19:24]Ez is e de sem egyelőre mindent csak meglátunk majd.
[00:19:29]De semmivel kapcsolatban nem volt semmi ahogy mi a mi mit szeretnének vagy hogy.
[00:19:34]Hát miért hallott egy bármit is arról mondani, hogy majd mi lesz?
[00:19:37]Hát ilyenkor azt kellett volna, hogy meg én vagyok most a miniszterelnök és ezt el fogjuk érni ezt meg azt meg amaz.
[00:19:46]Egy szó nem volt erről.
[00:19:49]Hát volt valamiről is konkrétan?
[00:19:53]Nem, olyan konkrétumokat nem hallottunk még, úgyhogy de hát lassan most már ugye ezt is ki kell dolgoznia.
[00:19:57]Tehát na de mindent papírból olvas.
[00:20:00]Ezt még nem írták le neki.
[00:20:02]Amúgy meg se dolgozni nem szeret, se nem is tud dolgozni.
[00:20:09]Másodszor egyetlen egy dologhoz ért a bulizástól.
[00:20:11]egyébként, bocsánat, én nem akarom őt megvédeni, de az egyetlen egy dolog, amiben most azért valamelyest itt korrigálnom kell, az az, hogy azért azt hittük, hogy nem fogja tudni végigcsinálni a kampányt, és azért csak végigjárta az országot, azért ott kemény melót rakott bele.
[00:20:28]Nem azt állítom ezzel, tehát nyilván nem lett ugye az európai parlamenti munkája hát azt olyan volt, amilyen ugye a legtöbbet nem ott levő hiányzó képviselő volt.
[00:20:36]Ö meglátjuk, hogy hogy mi mire terjed ki a munkabírása.
[00:20:41]Nem is nem is feltétlenül, mert amit meg ön mondott, hogy szeret bulizni.
[00:20:46]Hát valahol egyébként az országjárás az az volt egy ilyen menjünk emberek közé beszédeket tartani, ez a ez a szerep ez neki nagyon fekszik.
[00:20:56]De most egy egész másfajta munkába csöppent bele.
[00:20:59]Tehát most most egy nagyon más terepen kell neki munkabírást tanúsítani.
[00:21:06]Kíváncsi.
[00:21:06]Hát de Balázs, ezt azért lett ennyi minisztérium, annyi azért tett ennyi embert oda, hogy majd mindenki dolgozzon, ő meg majd megint járja az országot.
[00:21:17]Ez egy izé be nem f ez az is lehet, hogy így lesz persze.
[00:21:22]Úgyhogy nem véletlen van ennyi ember ott körülötte.
[00:21:25]Hát ez a nagyon de azért neki ezt a munkát felügyelni kell, tehát hogy a a felelőse annak, hogy a kormánya meg a miniszterei jól végzik-e a munkát, azért végső soron ő lesz.
[00:21:38]Hát ő lesz, de majd mikor már egy buli után kialudta magát, bemegy, az óra alá tolnak papírokat, akiket csak úgy aláír.
[00:21:47]Hát neki olyan nagy izéje, csak aláírása lesz, csak aztán majd el kell számolnia a választói felé is, akik majd lassan kijózanodnak.
[00:21:57]Hát én ez erre már mintha utalt is volna valahol, hogy hamar elmúlik majd a mámor.
[00:22:03]A mámor vagy valami ilyesmi, ugye?
[00:22:03]Igen, ez a eufólia, ez az örömködés.
[00:22:06]Úgyhogy hát a a valaki egyszer nagyon jól beírta azt, hogy mi kell a a rómaiaknál is ugye a nagy birodalom úgy bukott meg, hogy azt mondták, hogy a népnek kenyér meg cirkusz kell.
[00:22:22]Kenyeret adott az Orbánkormány.
[00:22:24]A cirkuszt most megcsinálta a magyar Péter.
[00:22:26]Azt utána a emberek ugye majd a római birodalmat is ugye az emberek elsöpörték, úgyhogy úgyhogy a tömeg az az nagymeg, úgyhogy majd én szerintem ugyanúgy járnak, mint a római birodalomban, mert hát ott is megmondták, hogy például ott is mi volt, hogy mondták, hogy egyformán mentek ágyba nőkkel, férfiakkal.
[00:22:54]Most ez a korszak is jön.
[00:22:57]Hát ez tiszta tükörképe a római nagy római birodalom bukásának is.
[00:23:02]Ott is az erkölcs a az a sárban volt a a minden.
[00:23:06]Úgyhogy egy idő után a cirkuszt is megunják az emberek, ha éhesek meg érzik a a bőrükön, hogy még hát az kétségtelen, hogy kormányozni gondolom.
[00:23:22]Én még nem kormányoztam, nem is tervezem, de hogy nem egy könnyű dolog.
[00:23:25]Úgyhogy hát sok sikert kívánunk hozzá nekik.
[00:23:30]Így van, Balázs.
[00:23:31]Köszönjük, hogy hívott minket.
[00:23:31]Innen folytatjuk legközelebb.
[00:23:33]Minden jót.
[00:23:35]Viszonthallásra.
[00:23:35]Viszonthallásra.
[00:23:38]Etelkát köszöntöm.
[00:23:38]Kezi csókolom.
[00:23:41]Szeretettel köszöntök mindenkit, kedves Balázs.
[00:23:44]Üdvözlöm.
[00:23:44]és próbálok ö nem saját kütfőből, hanem már úgy mondom, hogy elődeink, nagyjaink és akik jól látták a világot, és jól megfigyelték, ősmagyarjaink, olyan szólásaink vannak, amik megállják a helyüket, csak sajnos feledésbe mennek, vagy nem tudom, miért nem gondolunk rá.
[00:24:10]Az egyik ilyen mondás, aki a rosszat nem ismeri, a jót nem becsüli.
[00:24:21]Ez szerintem egy óriási mondás.
[00:24:21]Azért, mert a mostani ez a nagyon laza, csak bulizni akaró ifjúságunk nem kapott munkára nevelést, agyon volt kényeztetve azzal a jelszóval, hogy legyen nekik jobb, mint nekünk volt.
[00:24:44]Szülőknek olyannyira elkényeztették, hig nekem, hogy egy gyerek a 20.
[00:24:51]plussállatnak már nem örül.
[00:24:51]Ezt tapasztalatból mondom.
[00:24:54]Igen.
[00:24:56]A gyerekek azt szeretik, amiért megdolgoztak.
[00:25:00]A gyerekeket kicsi koruktól be kell vonni az életbe, a munkába.
[00:25:03]Nem dolgoztatni kell, meg kell ismertetni a munkával.
[00:25:11]Higgyenek, hogy a gyerekek nagyon nyitottak erre.
[00:25:14]És legalábbis az én tapasztalatom az volt, hogy bármit mondtam, hogy na gyere, akkor ezt csináljuk, ha segítesz, akkor hamarabb kész vagyunk.
[00:25:26]Ó, boldog volt, büszkén volt, hogy ő már olyan nagy, hogy ő neki ezt szabad meg azt szabad meg érted?
[00:25:34]Igen.
[00:25:34]Ezt már nálunk a két éves gyerek is csinálja egyébként, hogyha valamit, tehát imád dolgokat kidobni a szemétbe, úgyhogy azt mindig ő akarja kidobni.
[00:25:39]Ö úgyhogy az az ő feladata, illetve a napokban megtanult, vagy látta, vagy nem tőlem, megtanult felmosni, úgyhogy most minden mindig rongyal törölgeti a padlót, úgyhogy igen, tudom, hogy ők ezt szeretik csinálni, meg nyitottak.
[00:25:56]Higye meg, hogy a nyolc éves fiam olyan büszke volt, hogy ő neki először szabad a porszívóval egy technikai géppel bármit Igen.
[00:26:06]A porszívót is, az is egy sztár nálunkat.
[00:26:08]Szóval szó na most oda kell engedni, ha a gyerekek csak el vannak látva a fél milliós okostelefonnal és rengeteg pénzzel.
[00:26:19]Persze a bocsáss meg, csak a tévnézőket hadd köszöntsem, közben visszatértek hozzánk, Etelkval beszélgetünk éppen a gyermeknevelésről valahogy ide kanyarodtunk, hogy mit szeretnek a gyerekek, vagy mit nem mök.
[00:26:29]Na most muszáj.
[00:26:29]Na most ezek a gyerekek unatkoznak.
[00:26:32]Ezeknek valami kell, valami szá és bocsánat.
[00:26:36]egyébként a nincs baj az okostelefonnal.
[00:26:38]A a balans az annak kell meglennie, meg nem kell fél milliósnak lenni, mert egymást nézik, és hát túl akarja licitálni, mert mert mi már mi már jobbat is, meg drágábbat is megengedhetünk magunknak, meg mi már nem csak háromszor megyünk külföldre nyaralni, meg hétvégeken a magunkat kipihenni, ugye?
[00:27:04]Tehát ilyen már semmi nem elég nekik.
[00:27:07]Hát semmi, azért elégedetlen.
[00:27:07]És mostani, ha körülnéz, az ez a szedetvedett társaság a Tiszába, a fiatalok köre az csupa ilyen.
[00:27:17]Tele vannak pénzzel és mégis elégedetlenek.
[00:27:23]Nincs sikerélményük, mert nem tanulták meg, hogy a munka az nem egy büntetés, az egy alkotás.
[00:27:29]bármit csinálok, annak van eredménye, és annak van sikere, és az sikerélményt ad.
[00:27:36]Ezt se a szülőktől, se az iskolába nem tanulták meg.
[00:27:40]Ezért van ez a ezt a, hogy mondjam, nevet, lehet, hogy vannak köztük ilyenek.
[00:27:49]Én én nem szeretem a nagyon nagy általánosítást, de biztos nem általánosítok, de ez körülbelül a 4550%-a.
[00:28:00]Csak azért azért mondom, hogy nem mindegyik, mert én ismerek olyan hévest, aki a Tiszára szavazott, de egyébként egy abszolút szorgalmas, dolgos, jó fej valaki.
[00:28:11]A nyilván most ithet még nem beszél, még nem kérdeztem tőle meg, hogy miért ez lett a döntése.
[00:28:19]A másik, a másik, hogy miután megvan ez a készülék, nem olvasnak.
[00:28:27]hig, ahogy megjelent ezelőtt 40 évvel vagy 50 évvel a az a számológép, a számítógép, amit zsebbe még külföldről hoztak be Magyarországra, és óriási szenzáció volt, hogy hogy a gép számol és nem kell nekem fejbe számolni, az leszoktatta az embereket a felszámolásról, leszoktatta a az olvasásról.
[00:28:51]A ezek a fiatalok nem olvasnak újságot.
[00:28:54]be van állítva nekik a TikTok és a nem tudom én milyen xkate ilyen hír állomás és csak azt hallgatják és az mossa az agyukat reggeltől estig mert ott a fele hazugság és úgy van és olyan oldalról van beállítva hogy éppen az a rezsim ellenfellé ö orientálódjanak na most ezzel van tele a fej reggeltől estig.
[00:29:26]És ha ez ez régen is bevált politika volt, ha sokszor hallja, akkor később már nem tudja, hogy az az ő gondolata volt, vagy csak hallotta, mert ha naponta 50szer ugyanazt mondják, akkor az betáplálódik az agyába.
[00:29:40]Tehát ezek olyan dolgok.
[00:29:44]Na de hát nem is akarok ilyen elemet, csak azt akartam mondani, hogy ezek annyira jó módban vannak, hogy most éppen kell az a az élet kereke most éppen nem fölfelé fog menni, hanem lefelé, és megtanulják, hogy nem csak szórakozásból áll a világ, és és nem csak jólétből áll a világ, tehát hanem az életre, az életet, az igazi életet, ahol harc van, minden minden nap meg kell harcolni az életére, az egészségére, a munkáért, a tisztaságér, és bármit felsorolok, mindenért meg kell harcolni.
[00:30:23]És ezt eddig nem tanulták meg, most megtanulják.
[00:30:27]Nagyon bízok benne.
[00:30:27]A másik dolog, hogy mivel ők nagyon hamar elégedetlenék, se kitartásuk, se alázatuk, se tiszteletük, ezért pontosan ez a társaság fog szembenni.
[00:30:43]Hát a nem nagyon dicséretre méltó vezetőséggel.
[00:30:50]Meglátjuk.
[00:30:50]Hát biztos vagyok benne egyébként, hogy azok, akikről ön is most úgy nagy-nagy részben beszélt, meg azok, akik első vagy először szavazóként most nagyon támogatták Magyar Pétert, és ebben a kategóriában vannak, én biztos vagyok benne, hogy figyelni fogják, hogy mit csinál ez az ez a kormány is, és abban is biztos vagyok, hogyha nem tetszik nekik, amit Magyar Péter csinál, akkor ezek ugyanúgy neki fognak menni ennek a kormánynak is.
[00:31:12]Na, pontosan.
[00:31:12]Ez ez öne erre van egy ö ügyes taktikája ö figyelemelter elterelődés.
[00:31:25]Ezt egész életében megszokta gyerekkorától, mert mindig csak bulizott és valószínű az egyetem helyett is buliba járt.
[00:31:35]Én ezt nem tudom.
[00:31:35]Erről erről nincsenek információk.
[00:31:39]Mert mert hogyha rendesen, szorgosan tanult volna, akkor két naponként nem csinálna sem szabálysértést, sem törvénysértést.
[00:31:51]És márpedig az elmúlt fél évben össze nem lehet számolni, hogy mennyi ilyet csinál.
[00:31:56]Egy jogász ilyet nem csinál.
[00:31:56]A családban volt jogász, biztos, hogy nem csinálnak soha ilyet, mert még egy háziasszony is jobban vigyáz, hogy ilyesmiket ne csináljon.
[00:32:07]Nem egy pontosan ezt a szakot tanult ember.
[00:32:09]Most ezzel az a az agresszióval, ezzel a fenhéjázással, ezzel a ö hatalommutogatással, ezzel azt csak el akarja terelni a figyelmet a sok-sok hiányosságról, mert a tudás egy állam vezetéséhez hát az nem olyan egyszerű dolog, és csak őneki az egyetlen dolg dolga lesz a figyelem elterelés, hogy ne vegyék észre, hogy ezt se tudja, azt se tudja, amas se tudja.
[00:32:51]Hát és ezért én remélem, hogy ez csak olyan pünkösdi királyság lesz.
[00:32:55]Csak ennyit akartam mond.
[00:32:59]Meglátjuk.
[00:32:59]Köszönjük, hogy hívott minket.
[00:33:00]További szép napot.
[00:33:00]Minden jót.
[00:33:03]Minden jót.
[00:33:05]Lucát köszöntöm.
[00:33:05]Kezi csókolom.
[00:33:08]Üdvözlöm.
[00:33:08]Ánca vagyok és köszöntöm a hallgatókat is.
[00:33:11]M hát az első téma a feljelentették Magyar Pétert.
[00:33:17]Nekem az jutott eszembe ezzel kapcsolatban, hogy ugye ez már 2021 óta ismert, hogy ő elkövette ezt a bűncselekményt.
[00:33:30]Engem csak az háborít fel, hogy hogyhogy eddig nem történt semmiféle feljelentés, akkor nyilván nem jutottunk el volna ma oda, ahol vagyunk.
[00:33:39]Mert akkor felelősségre vonták volna ezért a az elkövetett bűncselekményért, amit ő maga a saját maga ugye bejelentett élő egyenes adásban.
[00:33:49]Igen.
[00:33:49]Ez egyébként valóban valóban megállja a helyét ez a kérdés.
[00:33:51]Nyilván voltak, akik ezt tudták, hogy a legtöbben mi a sajtóból tudjuk csak ezeket, de biztos volt egyenes adásban.
[00:34:00]Tehát azt ahogy én észrevettem, pláne a rászavazó fiatalok előszeretettel nézik ezt a műsort.
[00:34:06]Most nem akarom reklámozni, de ott élő egyenes adásban volt, és na mindegy.
[00:34:13]Szóval ez egy ez egy nagyon jó kérdés.
[00:34:13]A másik a tegnapi szégyen beszéddel, ami egy végül is egy ilyen bemutatkozó beszéd lett volna, és ehelyett egy gyalázatos ellenzéket és minden közögi méltóságot gyalázó beszéd volt, ami szerintem be fog kerülni a magyar történelembe, mert ilyen ilyen szerintem 1000er év alatt nem történt, mint ami tegnap.
[00:34:37]És engem személy szerint, de szerintem nem vagyok egyedül felháborított.
[00:34:39]Az a stílus, amit megengedett magának, az a az a szemenszedett hazugság, amit az arcukba olvasott, és felfele nézve a pulpitusra, ahol a közjöbbi méltóság ült, akinek egyébként a szintén nem értem a viselkedését, mert ha ez velem történt volna, és tudom azt, hogy törvényileg mi az, ami megengedhető, és mi az, ami nem, ez egy olyan alkotmány, súlyos alkotmánysértő magatartás, amiért a köztársaság élnök úrnak nem szabadott volna ezt az embert beiktatni.
[00:35:12]Meg kellett volna tagadnia.
[00:35:15]És mondom ezt több millió magyar nevében, mert én azt gondolom, hogy ha levonjuk azt a három, fél millió embert, azért mi többen élünk, sokkal-sokkal többen, akik ezt így gondoljuk, hogy mindennek megvan a törvényi háttere.
[00:35:28]És hogyha mi demokráciában szeretnénk élni, egy demokratikus kormányt szeretnénk, akkor nem diktatorikus eszközökkel kell kormányzást az első napon elkezdeni.
[00:35:43]És ez ugyanúgy szólt ez a gyalázás az ellenzék fele is, hiszen folyamatosan őket is szégyenítette és hazugságokkal és alkalmatlanná nyilvánította.
[00:35:52]Például többek között visszatérek a köztársasági elnökre, tehát milyen jogon kérdőjelezi meg ő egy közjogi méltóság, vagy akár az Alkotmánybíróság működését.
[00:36:05]Tudjuk, hogy ezt ő nem teheti meg.
[00:36:05]Mégis mindenki ott ült, és ami engem rettenetesen sokkolt, hogy senki nem szólalt fel, senki nem állt fel, senki nem mondta azt, hogy na akkor itt és vége és ne tovább.
[00:36:17]Ezt szigoron tilos, legalábbis ebben az épületben biztos, hogy nem.
[00:36:24]És hát én nem tudom, sajnos ez most már késő, de ennek nem szabadott volna megtörténni.
[00:36:28]És ez ez én úgy gondolom, egy akkora szégyent volt a mi történelmünkben, hogy ilyen ilyen szerintem az 50-es évek óta nem volt.
[00:36:37]Nem is tudom.
[00:36:37]Láttam, hogy valaki egyébként tényszerűen is cáfolta az állításokat, ugye itt a szegénységről meg a mély szegénységben élők számáról.
[00:36:46]Ö egyébként anny ez egy kampánybeszéd volt.
[00:36:48]Ez ez egy kát olyan minthogyha még mindig a kampányban lenne Magyar Péter.
[00:36:54]Hát ez egy ez egy gyalázat beszéd volt.
[00:36:57]Tehát ezt még kampányban sem engedheti meg magának senki.
[00:36:59]Mindenesetre az, aki intelligens és tanult ember, az egyszerűen nem beszélhet így egy embertársával, és nem hazudtolhatja meg több 100 jelenlévő parlamentben jelenlevő ö hát azért most már sajnos kisebbségben, de politikus emberek.
[00:37:18]A másik, amit ezzel kapcsolatban szerettem volna, hogy ott az ünneplő tömeg között azért én csináltam egy ilyen kis egy személyes kutatást, és megkérdeztem, hogy nem tudom, hogy tisztában van-e azzal a az ünneplőtömeg, hogy akiket megválasztottak képviselők, parlamenti képviselők, azoknak melyiknek van politikusi előképzettsége, illetve, hogy járnak most erre a gyors talpalóra, ugye, ahol megtanulják kezelni majd a a nem és az igen gombok lenyomását, és hogy ezenkívül tehát bármilyen tapasztalattal rendelkeznek el, hogy egy ilyen hajót kormányozni képesek legyenek.
[00:37:57]A válasz az volt, hogy miért szeretnék én politikust.
[00:38:04]Tehát Ja, igen, mert ők ők ők már évek óta ilyen szakértői kormányb gondolkoznak, ugye?
[00:38:09]Hát hát, hogy miért kell politikus a politikához?
[00:38:11]Ez gond.
[00:38:11]Igen, itt erről beszélgettünk már, hogy amúgy most senkit meg nem akar, v nem akarok megsérteni, de hát most valamit mondjuk lehet egy adott minisztériumnak az élén egy olyan ember, aki az adott területen egyébként egy brilliáns elme és szakember.
[00:38:28]Csak éppen egy minisztériumot nem csak ez alapján kell irányítani, már amennyire én tudom, ott nagyon komoly emberi erőforrás, pénz, szervezés, a rendszer struktúra, kitalálása, megvalósítása, összetartása, kommunikáció, tehát ott rengeteg egyéb feladat is van.
[00:38:49]Így van.
[00:38:49]Hát a másik, ami eszembe jutott, úgy rögtön tegnap ahogy néztem a sajtó munkatársait, ahogy ott a kordon mögött ülve lefotózták, és tehát ennyit akkor ismét ugye a sajtó és médiaszabadságról, amit személy szerint pedig úgy emlékszem, hogy azt mondta, hogy megnyitja a parlamentet az újságíróknak meg vagy ezt lehet, hogy nem ő mondta, de volt egy ilyen felvetés is, hogy hogy mozoghassanak majd, mert ugye mennyit kritizálták annak idején egyébként a Fideszt is, hogy a parlamentben nem lehet kérdezni, ugye a politikusoktól meg csak egy szűk helyen, folyosón tartózkodhatnak az újságírók.
[00:39:28]Hát igen.
[00:39:29]És tegnap akik kérdeztek újságírók, tehát ami szintén felháborító, tehát mi több millióan fizetjük ezeket az embereket, ugye, akik ott képviselnek minket és egyszerűen amit én tapasztalok, hogy már a csodálatos kampányidőszak, tehát évek óta látjuk azt, hogy ezek az emberek egyszerűen nem nyilatkoznak.
[00:39:48]A mi pénzünk cserébe semmilyen információt nem kapunk.
[00:39:54]ehelyett auditikö a másik, hogy hol van az a rengeteg sértés rágalmazási ügy, amit például önökett vagy ön önnel személy szerint is például amik történtek, vagy ahogy lögdösik önöket a hát fogalmuk nincs, hogy a sajtómunkatársainak mi a feladata, milyen céllal mennek oda, milyen céllal kérdezik őket, merthogy ehhez a kedves őket ellátó és fizető embereknek joga van tudni azt, hogy milyen döntéseket fognak a fejünk fölött meghozni, és ezért elvárnánk azt, hogy a feltett kérdésre választoljanak.
[00:40:32]Ehelyett azt látjuk, hogy szerencsétlen riporterek futva, tehát futnak mellettük, mert arra azzal nem tiszteli meg, tehát annyi intelligencia nem szorult bele, hogy megálljon arra az egy másodpercre és állva választoljon a feltett kérdés.
[00:40:47]Szóval akkor itt idehoznám egyébként még a a minint a sajtó kérdéséhez, hogy ugye mindig a Orbánt is azzal gyanúsítgatták, hogy nem lehet kérdezni a miniszterelnöktől.
[00:40:55]Hát hogyha személyesen tőle nem is feltétlenül lehetett mindig minden esetben kérdezni mert hát gondolom volt más elfoglaltsága is, ugye volt olyan, hogy kormányinfó, tehát minden héten, hogy tulajdonképpen korlátlan ideig lehetett kérdéseket feltenni bármivel kapcsolatban.
[00:41:15]Na én most nagyon kíváncsi vagyok, hogy lesz-e ilyen.
[00:41:19]Ö kell, hogy lennie.
[00:41:20]Tehát tehát kell lennie, mert tehát még egyszer mondom, mi sokkal többen vagyunk, akik az értelmes oldalt képviseljük.
[00:41:26]Nem a 3,séss fél millió, aki erre szavazott.
[00:41:31]Mi az értelen vagyunk.
[00:41:31]És én nem akarom elhinni, hogy nézzünk csak és ugyanúgy, ahogy tegnap a parlamentben, egyszerűen csak nézünk, hallgatunk és hagyjuk történni az eseményeket.
[00:41:40]Biztos vagyok benne egyébként, hogy ott abban a három és fél millióban is, akik rá rájuk szavaztak, vannak értelmes emberek, akik el fognak ám ezen gondolkozni.
[00:41:51]Viszonylag rövid.
[00:41:52]Hát tegnap még tegnap még nekem ez nem tűnt fel.
[00:41:54]Tehát azon kívül a három ígéret, én mézesetek, tehát a három ígéret az abból kettő már bejött, ugye?
[00:42:02]Tehát ez ez a kettő, amit megvalósított, ez a gender ideológia, tehát az rögtön tehát az volt a legfontosabb problémája Magyarországnak, ugye, hogy legyen újra ez a gender előtérbe helyezve.
[00:42:11]Akkor ugye a parti az is megvolt, az már kettő.
[00:42:16]És szerintem napokon belül meglesz majd a drogtörvény is.
[00:42:19]Tehát ahogy Zelenski is azóta legfontosabb problémája, be lesz itt vezetve ez a kis könnyű drogok, hogy hadd érezzék jobban magukat, hiszen akkor nem lesznek igényeik, ahogy ez az egész mesterséges butítás a a Földbolygón elterjedt.
[00:42:33]És ezt tapasztaljuk a mai nap is, hogy a mesterséges butítás az eszközökön keresztül és mindenféle kütyűn keresztül az igényeket lecsorbította olyan szintre, hogy ugye az ember ne panaszkodjon.
[00:42:49]Már most, hogyha valaki partikra jár, vagy már tényleg már csak az utcasarkon hever, vagy ahogy látjuk Kanadában a fenntanilasokat ott dülöngélni.
[00:42:57]Tehát ezeknek az embereknek valóban nincsenek már igényei.
[00:43:01]Vagy ahogy például az indiánokat szintén legálisan, narkotikummal rendszeresen ellátják, hogy csöndben maradjanak, és felejtsék el, hogy honnan és hova kerültek.
[00:43:10]De én én nem tudom.
[00:43:14]Tehát én azt gondolom, hogy nemsokára ez a törvény is be lesz hozva.
[00:43:20]Erről ennyit.
[00:43:21]Meglátjuk.
[00:43:21]Reméljük, reméljük, hogy reméljük, hogy inkább Orbán Viktorra akar majd hasonlítani Magyar Péter.
[00:43:26]Ugye ez itt már szóba kerül, de most nem afelé nem úgy állnak a csillagok.
[00:43:32]Igen.
[00:43:32]Tehát, hogy ez a stílus, tehát ahhoz ahhoz azt gondolom először el kellene menni egy szakemberhez és ott kezeltetni magát, mert szakemberként is mondom olyan tünetei vannak, hogy nem nem gondolom, hogy és ez a másik probléma, miért nem vizsgálják meg, hogy politikusok ilyen téren alkalmasak egyáltalán kormányzásra.
[00:43:55]Tehát ez az, ami szintén azt gondolom egy érdemes lenne erről vitát kezdeményezni, hogy igenis megvizsgáltatni szakmailag is azokat, hogy pszichésen hogy vannak felkészülve, mert azért ez nem kis mutatvány meg hatalmas nyomás fog rájuk nehezedni, ami ami ugye még még nehezebbé teszi ezt.
[00:44:15]Viszont bocsásson meg, de el kell búcsúznunk, mert lejárt az időnk sajnos, úgyhogy szünet következik.
[00:44:18]Köszönjük, hogy hívott minket.
[00:44:21]Minden jót viszontásra.
[00:44:23]Viszontásra.
[00:44:23]És ahogy említettem, mi most elmegyünk egy szünetre.
[00:44:25]Arról szír, hogy a tév nézőkkel már nem térünk vissza nekik.
[00:44:29]Köszönjük szépen a figyelmet.
[00:44:30]Holnap is lesz paláver 15:30-ortól nézzenek minket.
[00:44:33]A rádióhallgatókkal a szünet után folytatjuk.
[00:44:37]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.
[00:44:41]Paláver, hangra fel.