Hír FM 41:58

Paláver 3. rész - Hír.FM

belpolitikatisza pártmagyar péterpolitikai elemzésközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Paláver 3. rész - Hír.FM
tl;dr
  • A műsor a 2026-os kormányváltás utáni helyzetet, a TISZA Párt miniszterjelöltjeinek meghallgatását és a jobboldali szavazók aggályait elemezte.
  • A miniszterjelöltek (Hegedűs Zsolt, Kapitány István, Tarr Zoltán) a kritikák mellett elismerték az előző kormány infrastrukturális és digitális eredményeit.
  • Ruszin-Szendi Romulusz honvédelmi jelöltet éles bírálat érte perrel fenyegetőző fellépése és korábbi ügyei miatt.
  • A betelefonálók szerint a fiatalok a közösségi média „agymosása” és az influencerek hatására fordultak el a nemzeti oldaltól.
  • A hallgatók félelme szerint az új kormány „kiárulja az országot a Nyugatnak”, és sötét párhuzamokat vontak a Rákosi-korszakkal.
  • Czirják Imre műsorvezető szerint a nemzeti oldalnak is be kellene szállnia a „hőbörgés-versenybe” a hatékonyabb kommunikáció érdekében.
  • A résztvevők szerint Magyar Péter augusztus 20-i rendezvénye a parlament méltóságának degradálását és a nemzeti érzelműek provokálását szolgálja.
  • A jövő legfontosabb feladata a vereség okainak elemzése és a párbeszéd újrakezdése az elfordult szavazókkal.

„Trianon az kismiska volt ehhez képest, mint amit ezek most csinálnak. Meg kellett adni a lehetőséget arra, hogy szabadon kirabolják és tönkretegyék Magyarországot.” – Sándor

Részletes összefoglaló megjelenítése

A műsor központi témáját a 2026-os kormányváltás utáni politikai helyzet, a TISZA Párt miniszterjelöltjeinek meghallgatása, valamint a jobboldali szavazók és a fiatal generáció közötti mélyülő szakadék adta. A betelefonálók és a műsorvezető a nemzeti oldal vereségének okait, az új kormány várható intézkedéseit és a társadalmi feszültségeket elemezték.

Miniszteri meghallgatások és az új kormányzati struktúra

A műsorvezető, Czirják Imre beszámolt a folyamatban lévő miniszteri meghallgatásokról, kiemelve, hogy az új kormány tagjai – bár élesen kritizálják elődeiket – kénytelenek elismerni a korábbi Fidesz-kormány eredményeit.

  • Oktatás és egészségügy: A műsorvezető említést tett Lanner Tyot (valószínűleg ASR-hiba, a kontextus alapján az oktatási tárca jelöltje) meghallgatásáról, akit szélsőliberális politikusként jellemzett. Hegedűs Zsolt egészségügyi miniszterjelölt kapcsán elhangzott, hogy bár konfrontálódott Takács Péter korábbi államtitkárral, el kellett ismernie, hogy az ígért szuperkórházak alapjai (klinikai központok) már az előző ciklusban megvalósultak.
  • Gazdaság és energia: Kapitány István gazdasági és energetikai miniszterjelölt elismerte, hogy az ország infrastruktúrája alkalmas az energiaellátás diverzifikálására, ami az előző kormányzat érdeme. Hasonlóan pozitívan nyilatkozott Tarr Zoltán a digitális fejlesztések és az államigazgatás online korszerűsítése kapcsán.
  • Honvédelem: Ruszin-Szendi Romulusz honvédelmi miniszterjelölt fellépését kritika érte; a műsorban elhangzott, hogy a tábornok perrel fenyegetőzött a meghallgatásán, és a betelefonálók szerint korábbi ügyei miatt nem miniszteri székben, hanem bíróság előtt lenne a helye.

Ellenzéki stratégia és a TISZA Párt kritikája

Gulyás Gergely, a Fidesz frakcióvezetője konstruktív ellenzékiséget ígért, jelezve, hogy a miniszterjelöltek alkalmasságát egyenként vizsgálják a bizottságokban. Ezzel párhuzamosan a műsorban éles bírálat érte Magyar Pétert, aki már az augusztus 20-i ünnepségekre tervez újabb tömegrendezvényt a Kossuth téren.

„Azért kell augusztus 20-án újabb bulika, mert addigra már kezd nyilvánvalóvá válni, hogy a király meztelen” – Ildikó (SMS-olvasó) *

A hallgatók szerint Magyar Péter szándékosan választja a Kossuth teret, hogy ezzel „ledegradálja a parlamentet” és provokálja a nemzeti érzelmű polgárokat.

A fiatal generáció és a közösségi média hatása

A beszélgetés jelentős része foglalkozott azzal, miért fordultak a fiatalok a TISZA Párt felé. A betelefonálók (Sándor, Kati, Gizike és Norbert) egyöntetűen a közösségi média (TikTok, Facebook) „agymosó” hatásának tulajdonítják az eredményt.

  • Értékrendbeli különbségek: Gizike, egy nyugdíjas pedagógus szerint a mai fiatalokból hiányzik a felelősségtudat és a munka tisztelete. Úgy véli, sokan csak a „hőbörgés” és a külsőségek (például a miniszterelnök csinossága) alapján választottak, miközben nem látják át a döntéseik súlyát.
  • Kommunikációs szakadék: Norbert Szombathelyről arról számolt be, hogy saját gyermekeivel sem tud észérvekkel vitatkozni, mert a fiatalok arrogánsan elutasítják a szülői tapasztalatot, és csak a „mocskosszájú influencerekre” hallgatnak.
  • A „hőbörgés versenye”: A műsorvezető felvetette, hogy a nemzeti oldalnak is be kellene szállnia ebbe a típusú kommunikációs versenybe, mert a hagyományos, diplomatikus stílus már nem éri el az ingerküszöböt.

„Ebbe a versenybe is be lehetett volna szállni, és ezt is meg lehetne nyerni. Tehát ezeket az embereket meg lehet fordítani, ebben biztos vagyok. A hőbörgés-versenyt is meg lehet nyerni.” – Czirják Imre *

Félelmek a jövővel kapcsolatban

A betelefonálók sötét jövőképet festettek le, párhuzamot vonva a Rákosi-korszakkal és Trianonnal.

  • Szuverenitás elvesztése: Sándor szerint az új kormány „kiárulja Magyarországot a Nyugatnak”, és a hazahozott uniós források ára az ország teljes kirablása lesz.
  • Társadalmi agresszió: Kati egy éjszakai buszon történt incidenst mesélt el, ahol állítása szerint „lumpen elemek” ordibálva gyalázták a Fideszt és Orbán Viktort, ami szerinte az új politikai stílus eluralkodását jelzi.
  • Jogállamiság: Norbert attól tart, hogy az új hatalom „AVH-s módszerekkel” fog tisztogatást végezni, és a fiatalok, akik eddig „diktatúráról” beszéltek, most fogják csak megtapasztalni, mi az az igazi önkény.

„Trianon az kismiska volt ehhez képest, mint amit ezek most csinálnak. Meg kellett adni a lehetőséget arra, hogy szabadon kirabolják és tönkretegyék Magyarországot.” – Sándor *

A nemzeti oldal feladatai

A műsor végén Czirják Imre hangsúlyozta, hogy a következő egy-két évben a legfontosabb feladat a vereség okainak mélyreható elemzése. Meg kell fejteni, hogyan lehet megszólítani azokat, akik most elfordultak a nemzeti oldaltól, és meg kell találni a közös értékeket a párbeszéd újrakezdéséhez.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • Lanner Tyot: Az átiratban így szerepel az oktatási miniszterjelölt neve, de a referencialistában nem található hasonló alak. Valószínűleg egy félrehallott név (pl. Lannert Judit vagy hasonló hangzású név torzulása).
  • Rusin Szendi Romusz: ASR-hiba Ruszin-Szendi Romulusz nevére.
  • Tanács Zoltán: Valószínűleg Tarr Zoltánra utalt a beszélő, a kontextus (digitális fejlesztések dicsérete) alapján.
  • Círják Imre: A műsorvezető neve helyesen Czirják Imre.
  • Hírfen: ASR-hiba a Hír FM-re.
  • Május 40-e: A beszélő szándékos képtelenséget mondott a vizsgálatok elhúzódására utalva, de az átiratban "profán dologként" hivatkozik rá.
  • Tokatábornak: Értelmezhetetlen kifejezés Kati hozzászólásában, valószínűleg egy konkrét ügyre (pl. tatai tábor vagy hasonló) utalhatott torzítva.
  • O egy: ASR-hiba az "O1G" (Orbán egy g...) kifejezésre, amit a postaládára ragasztott matricaként említettek.
Teljes átirat megjelenítése

[00:01:01]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.

[00:01:08]Paláver hangra fel.

[00:01:12]Üdvözlöm önöket.

[00:01:12]Folytatódik a Paláver.

[00:01:14]Itt a hírfen.

[00:01:14]Én círják Imre vagyok.

[00:01:16]Három témával készültünk.

[00:01:16]Ma is zajlottak, zajlanak a miniszteri meghallgatások.

[00:01:23]Ez az egyik témánk.

[00:01:23]Ha jól tudom, akkor most már Lanner Tyot is meghallgatták, ha legalább is jól láttam itt a szünetben, a aki az oktatási miniszter jelölt és egy szélső liberális politikus.

[00:01:35]Tulajdonképpen a meghallgatásán is ez derült ki.

[00:01:40]A de hát azért mondjuk legalább olyan dolgok is kiderültek a miniszteri meghallgatásokon, hogy amellett, hogy mondjuk például Hegedű Zsolt összeveszett az elődjével, mást nem is tudott nagyon csinálni, mert el kellett ismernie, hogy azokból a szuperkórházakból, amiket ő ígérgetett, három már megvan.

[00:01:56]Ezek a klinikai kórházak.

[00:01:57]Tehát akkor ezek szerint mégiscsak voltak olyan eredményei az előző kormányzatnak, amire lehet építeni.

[00:02:05]Hasonló dolgokról beszélt Kapitány István is, aki azt ismerte el, hogy a az lehetőségünk és az infrastruktúránk megvan ahhoz, hogy diverzifikáljuk a energiaellátásunkat.

[00:02:17]És ez is az, ami a egy olyan terület, amelyen az előző kormányzat óriási lépéseket tett, hogy gyakorlatilag például gáz ellátás szintjén mindegyik szomszédos ország felé van kapcsolatunk, hála annak a jóistennek.

[00:02:29]Aztán például Tanács Zoltán dicsérte azokat az eredményeket, amelyeket az előző kormányzat a digitális fejlesztések terén tett.

[00:02:38]Egyébként ez is tény, és tényleg így van.

[00:02:41]Ezt bárki bárki tapasztalhatja, aki például a a saját dolgait államigazgatásában államigazgatásban intézi.

[00:02:48]A rengeteg dolgot már es már interneten is el lehet intézni mindenféle várakozás nélkül.

[00:03:00]Lehet, hogy egyébként egy kicsit maguk a miniszterjelöltek is rájöttek arra, hogy túl sokat dicsérik az előző kormányt, ezért aztán gyorsan kiugrottak az elődeiknek.

[00:03:09]mondom, ahogy például Hegedű Zsolt csinálta, mert ő Takács Péter államtitkárnak ugrott neki, vagy például Rusin Szendi Romusz, aki ugye a második meghallgatásán már mindenkit perrel fenyegetett meg.

[00:03:24]Na mindegy.

[00:03:24]Hát alakulnak a dolgok, hogy van így, van ami úgy.

[00:03:26]A Gulyás Gergely, a Fidesz frakcióvezetője mindenesetre azt ígérte, hogy folytatják a konstruktív ellenzékiség politikáját, és a miniszteri meghallgatások alapján döntenek a a személyekről a különböző bizottságokban.

[00:03:41]Lesz akit támogatnak, vagy van akit támogatnak, van akit elleneznek és van akinél tartózkodnak.

[00:03:47]És végül a Magyar Péter már az újabb buliát tervezi a Kossut téren.

[00:03:51]Ez egy mostani Facebook bejegyzéséből derült ki.

[00:03:57]Azt írja nekünk Ildikó egy SMS-ben, hogy azért kell augusztus 20-án újabb bulika, mert addigra már kezd nyilvánvalóvá válni, hogy a király meztelen írja nekünk Ildikó.

[00:04:09]A meglátjuk.

[00:04:09]Nem tudom, hogy mondtam-e a telefonszámot, illetve SMS számot, de akkor elismétlem.

[00:04:14]esetleg ha mondtam, akkor elmondom, hogyha még nem mondtam volna.

[00:04:18]A telefonszámunk 061 7992999, SMS számunk pedig 067-es 953.

[00:04:28]És kezdjük is a hallgatókkal, illetve folytassuk is a hallgatókkal, merthogy itt várakozik már a vonalban Sándor.

[00:04:34]Kapcsoljuk Sándort.

[00:04:34]Sándor üdvözlöm itt a Paláver.

[00:04:37]Itt vagyok.

[00:04:37]Jó estét kívánok.

[00:04:39]Jó estét.

[00:04:39]Köszönöm.

[00:04:40]Köszönöm, hogy sikerült bejutnom.

[00:04:40]Hát ezzel a Magyar Péter ígéreteivel kezdenébe először ő megígért, hogy hogy az utolsó centig haza az eurós pénzt.

[00:04:52]Igen.

[00:04:53]Én azt mondom, hogyha egy fillért nem hozna haza semmit, egy centet sem, akkor is sok több jót tenne az országnak, mintogyha azokat a feltételeket teljesíteni kell neki, ami 50-szer jobban kirabolja Magyarországot.

[00:05:10]Ühüm.

[00:05:11]Úgyhogy én azt mondom, hogy akik most szavaztak, és ennek a kormánynak bizalmat szavaztak, azok mind a sárga házba valók, csak azt már bezáradta a Gyurcsán időbe, hogy nehogy odakerüljön ő.

[00:05:24]De mindenesetre ilyen felelőtlen aljas választás még nem volt.

[00:05:29]Vannak itt lefizetettek is.

[00:05:31]Rengeteget lefizettek pénzzel, olyanok is voltak, úgy csaltak, ahogy csak lehet.

[00:05:38]És a pénz annyi volt nekik, hogy bármire képesek voltak, és képesek is lesznek, hogy ezek a Magyarországot teljesen szétverik, az 100% az annyira biztos, mintogy én most a széked ülök, mert semmi másra nem esküdtek föl, mint arra, hogy szétraboljuk, szétlopjuk a hazát, ugyanúgy, ahogy a Gyurcsán Ferkóékét csinálták a meggyesivel, meg a Bajnai Gordonnal, meg a Hon Gyulával, meg a több ilyen ilyen csodálatos embergyári selejtekkel.

[00:06:13]És a legeslejtebb ember az került az élre, akit ezt még bulag fogja föl és bulizni fog.

[00:06:19]És itt nem érdekli Magyarország.

[00:06:22]Ő arra esküdött föl, hogy kiárulja Magyarországot Bagóért.

[00:06:28]És ezt a felelőtlen embereket, akik így szavaztak a fiatalok, azok ott voltak azért, mert a drog azért jobb nekik néha, minthogyha nem lenne.

[00:06:36]És a Fidesz ezt ellenezte.

[00:06:41]És hát azért nem minden fiatal drogos, és én abban is biztos vagyok, hogy a fiatalak többsége az nem drogos.

[00:06:45]Csak arról beszélek.

[00:06:47]Én csak arról beszélek, hogy elég sok van közülük, hogy az, mert aki nem a többségük nem az, de az nem is szavazott erre a kormányra, mert az a fiatal, aki fölforrta, fölmérte ésszel, hogy mennyi segítséget kapnak ők, mi fiatalkorunkban egy ezrelékét se kaptuk annak, mint amennyit most kapnak a mai fiatalok.

[00:07:08]Úgyhogy itt van a probléma, meg ott van abb sok felelőtlen emberbe, hogy minden áron váltani akartak.

[00:07:15]Hát sikerült váltani.

[00:07:18]Úgy leváltották az országot, most közpréda lett egyből a nyugat részére, és azt csinálnak az országgal, amit akarnak.

[00:07:27]Azonnal bejött a genderőrület, bejön mindenféle aljaság, ami létezik, és bejön az a rengeteg ellenőrizetlen migráns.

[00:07:37]Sőt, hogyha azt úgy akarják, hogy átteszik a szemetet gyakorlatilag onnan, akik már ott nem jól viselkedtek a nyugaton, azt majd átöntjük ide a magyaroknak.

[00:07:47]Hát szóval így kiszúrni az országgal.

[00:07:49]A Trianon az kismiska volt ehhez képest, mint amit ezek most csinálnak.

[00:07:56]És hogy ennyire sok hülye ember hol létezik, ezt nem tudom.

[00:08:01]Ezt meg kellett szavazni, meg kellett adni a lehetőséget arra, hogy szabadon kirabolják és tönkretegyék Magyarországot, mert ez mindenkinek szúrta a szemét, hogy ez az egyetlen egy ország volt az, amelyik nem küzdött a migránsokkal, és vigyázni tudott itt mindenkire, és biztonságérzet volt, és minden volt.

[00:08:20]És most ennek vége.

[00:08:20]Most visszajön az a rákosi korszak, amikor nem voltunk biztonságban, mert nem lehettünk, mert nem tudta senki se, hogy kiér jön el a fekete autó.

[00:08:30]Sőt, családon belül se lehetett nagyon beszélni hangosan arról, hogy ki mit gondol, mert akkor problémák jöttek.

[00:08:37]Szóval ez egyszerre jött most a Trianon meg a Rákosimak az utánzása.

[00:08:42]Nagyon köszönöm annak a sok betegnek, aki idáig eljutott, hogy így szavazott.

[00:08:48]Nem tudom, mit vártak ettől a csodaváró csődörtől, de ugye ennek semmi köze nincs a valósághoz, az biztos.

[00:08:55]Még azt sem értem meg, hogy aki miniszterelnök lesz, hogy annak nem-e kellene egy alkalmassági vizsgát tenni, nem-e kéne átvilágítani, hogy egyáltalán normális-e az ember, mert mindent el lehet adni, mindent el lehet adni, mindent meg lehet csinálni, de egy ilyen kétéltő valaki fostosgatyás, ez nem miniszterelnöknek való.

[00:09:18]Köszönöm, hogy hozzászólhattam.

[00:09:22]Köszönöm szépen is, hogy hívott bennünket.

[00:09:23]Hát Sándor véleményét hallották.

[00:09:26]Itt van a vonalban Kati.

[00:09:29]Kapcsoljuk Katit.

[00:09:29]Jó napot kívánok itt a Paláver.

[00:09:33]Jó napot kívánok kedves Imre.

[00:09:33]Csak csak csatlakozni tudom a kedves Sándor úrhoz.

[00:09:41]minden szavával egyetértek, és nem ak nem akarom önt elkeseríteni, mert mert egy kicsit kicsit szkeptikus vagyok a tekintetben, hogy ön például egyik betelefonálóra, amikor azt mondta, hogy ez egy bohóc, mármint a a Poloska Péter nevű miniszterelnök avanzsát senki, senkiből jött senki, mert mert ön azt mondta, hogy ne ne ne, én nem szeretnék ilyen defenzívában lenni.

[00:10:05]Erre vesztett, erre bocsánat, majdnem csúnyát mondtam.

[00:10:10]Erre fáztunk rá.

[00:10:10]Most próbálok disztingválni.

[00:10:12]Erre fárztunk rá.

[00:10:12]Erre az örökös defenziában.

[00:10:14]Erre az örökös.

[00:10:14]Meg akarjuk mutatni, hogy mi különbek vagyunk, jobbak vagyunk.

[00:10:18]Azok is vagyunk.

[00:10:20]Mikun biz 100% Imre Imre amikor azért azért, mert állandóan mindig mindent eltűrtünk a az általam nagyrabe Pisti nevű betelefonáló.

[00:10:34]Tudja stand betelefonáló ismeri már névről biztos ön is a Pisti nevű.

[00:10:38]A a favorit egy nálam meg a körös testvéretől kezdve mindegyik megmondta, hogy nem szabad konzekvenciák nélkül hagyni abból a szendi Rémuszból, akit én nem is nevezek semmen, csak Rus bácsi mesé után Rémusznak honvédelmi miniszter lett, aki bűncselekményeket követett el, annak börtönben lenne a helye Imre.

[00:10:58]És megvártuk, amíg megválasztják ezt a csőcserékek, és utána semmi szankciót nem tudunk elkövetni a bűnözők ellen.

[00:11:06]A Magyar Pétert védte, a a Poroska Pétert, nem is mondom a nevét, mert nem magyar, mert csak a neve magyar.

[00:11:14]Védte a mentnyog Rémus bácsinak nem volt mentilog.

[00:11:20]Elmondták.

[00:11:20]Most Kati most tényleg csak azt kérdezem meg, most még egyszer lepoloskázza a Magyar Pétert.

[00:11:23]Okés?

[00:11:24]Ettől változik valami?

[00:11:24]Te most komolyan kérdezel?

[00:11:26]De hát akkor min nem változik Imre.

[00:11:28]Komolyan Imre, de hadd hadd nevezzem én annak, aminek akarom.

[00:11:33]Annak nevezi, aminek akarja.

[00:11:33]Végül is tehát nevetségesnek tartom azt a Várjon, hadd mondjam el.

[00:11:37]Nevetségesnek tartom azt a bírósági ítéletet, hogy nem szabad őt lepoloskázni.

[00:11:40]Hát annak ön annak nevezi, aminek akarja.

[00:11:42]Csak hát ez eddig se vezetett semmire.

[00:11:44]Én csak erre szeretném fölhívni a figyelmet.

[00:11:47]Ennyi.

[00:11:47]Nem is a nem is nem is voltak ilyen illúzióim, Imre.

[00:11:49]Nem erről beszélek.

[00:11:51]Arról beszélek, hogy mindig mindent a a amit elkövettek, amit a Ruszin is elkövetett a Tokatábornak, aki tudja mit csin semminek nem volt következménye, mindig csak elsumákoltuk, elmismásoltuk, majd folyik a vizsgálat, folyik a vizsgálat.

[00:12:08]Május 40-én lesz vizsgálat, majd május 40-e ugye nem létezik, csak ott valami profán dolgot mondtam.

[00:12:12]És mi mi következett be?

[00:12:15]az, hogy ott miniszter lett abból, akinek börtönben a helye.

[00:12:20]Na most ilyen ilyen ilyen ilyen hozzáállás után Imre törvényszerű volt, hogy ez bekövetkezett, mert amit viszont a másik oldalt csinált, akkor nem polocskázom, hanem akkor legyen a aki a aki Brüsszelb akármi bábja, mert az eddig is az volt, ezután is az lesz, meg meg Brüsszel meg Kiev vágy bábja, bocsánat, Ukrajna bábja, aki aki mindent megtett a választási kampányban is azért, hogy a hazát árul elárulja és ő lehazáruló ózza azt a hírtévés, azokat a hírtévéss embereket, akik odamennek és interjút akarnak készni a platós gyűlésein.

[00:12:55]Hát könyörgöm, és egy rendőr nem volt soha sehol.

[00:13:00]Mindent megcsináltott eddig is.

[00:13:03]Hát el tudja képzelni Imre, hogy ezután visszafogja magát, aki azt csinálja, biztos, hogy nem fogja magát visszajelbe.

[00:13:08]Igaza van.

[00:13:08]Persze, egyáltalán nem.

[00:13:09]És még úgy ahogy megmondják számtalan hát úton út azzal találkozók.

[00:13:13]Re tegnap este engem az éjszakai buszjáraton majdnem megincselt két lumpen, aki dobozokat gyűjtött.

[00:13:21]Zsákszámra volt náluk a doboz.

[00:13:21]És a buszon annyit mertem mondani nekik, vagy nem mondták, hogy hogy hogy csak jobb lesz ott ott egymással mondták, hogy ezután csak jobb lesz, meg meg nem kell már dobozokat gyűjteni, meg nekik is jobb lesz, meg minden.

[00:13:36]És akkor annyit bátorkam mondani, csak illettelenül semmi szimpátiát nem nyilvánítottam, de hát nyilván a koromból meg a meg a meg a az elmondottból kikövetkeztették, hogy nem tiszta párti vagyok.

[00:13:49]Annyit mondtam, hogy ne legyenek illőzőjük, hölgyem, uram, egy egy lumpen pár volt, megmondom őszintén, bocsánat, ha ez dehonestáló, akkor bocsánatot kérek, de látszott rajtuk.

[00:13:59]Szóval, hogy ezután ne ne legyenek illúzió, hogy ezután csak rosszabb lesz.

[00:14:04]Azt az ord nem akarom idézni, mert nem tűde nyomdafestéket, és ő rögtön kikapcsolna és nem is ez a stílus vagyok, mert gondolomből következett arra, hogy nem ez a kategória vagyok.

[00:14:15]Igen.

[00:14:15]Nem akarom magam fényezni, de azt akarom hog én mit csináljak a az Orbának a micsodá nem akarom idézni.

[00:14:22]Imre leszálltunk, sajnos ugyanott szálltak le, ahol én a buszról végig az úton üvöltve pedig már sötét volt.

[00:14:31]Alig volt ember után szinte senki, majdnem azt lehetett mondani, hogy éjszaka van üvöltve, de olyan ordenár stílusban, hogy még mikor hála Isten nem arra kanyarodtak a mere én megvártam míg jó messze elmenek tőlem, mert mondom ezek megincsenek engem.

[00:14:43]Mikor már láttam, hogy elmennek második irányba, mint amerre én mentem, akkor elindultam még a utca végül is hallatott az ordenári artikulát van hangon az üvöltés, hogy én hogy a izé Fidesz meg, hogy az Orbán meg a min hát Imre ha ez a stílus és ez lesz, ez fog bekosodni és ezt tapasztaljuk, mert én hála a jó Istennek nem is akartam és nem is tudtam volna megnézni ezt a cirkuszt, amit csinált a hőszök felén és azoknak is igazon csaponganak a gondolatain, mert olyan ideges vagyok.

[00:15:13]Ja, és annyira bánt ez az egész Imre, ne haragudjon próbálj kihálmozni a lényeget, hogy én nem néztem, nem is akartam nézni, nem is tudtam volna nézni, de ha valakinek ez a stílus és már szervez augusztus 20-ára, igenis azt mondom, hogy szégyengyalázat a magyar népre, nem arra, aki aki nem őket választotta, hanem akit megválasztották, hogy egy ilyen emberre bízták az országot és kiárusítják úgy, ahogy az előző Sándorlevő telefon mondta, hogy mindent tökretesznek és mindent eldől el el ózolnak, amit ez a kormány teh.

[00:15:46]És akkor, amikor ezeket a meghallgatott miniszterjelölteket hallgatom, hát ez is egy cirkusz, egy egy színjáték, hát ezek tudják jól, hogy ők semmit nem fogok tudni anélkül, hogy a a a főnökük, és ugyebár jól mondja a közmondás fejétől büzlik a haj hal, hát ő a feje ennek a társaságnak, akik akik akik ugye miniszterk lesznek, vagy miniszterjelöltek.

[00:16:13]É, nem látjuk meg.

[00:16:13]Nem látjuk meg.

[00:16:13]Ezt mondták állandóan nekem mindig a amikor betelefonáltam a kollégái, hogy majd meglátjuk, meg majd a választáson kell eldönteni az X-et.

[00:16:22]Azért mondom, persze, persze, azt tudom egyébként.

[00:16:24]Igen.

[00:16:24]Tehát ön ön mondta, hogy baj lesz már az elején egyébként.

[00:16:28]Emlékszem.

[00:16:28]Ne adj isten én azt mondtam akkor is, ne legyen igazam.

[00:16:30]Imre sajnos elég öreg vagyok, mert az is elég tapasztalt.

[00:16:34]Sajnos, hogy én azt mondom, hogy nem vagyok olyan optimista, akkor se voltam.

[00:16:38]Bártam, de én azt mondom, hogy hog ami jön azt senki nem tudja fölfogni.

[00:16:42]És az a L nevű eddig soha nem hallottam szuper csaj, aki bocsánat hölgy akib nem korábban beszélt tudja nagyon okosan mondta, nagyon okosan mondta, hogy ébredjetek jobboldaliak és ha mindig csak hallgatunk és hallgatunk és defenzívban vagyunk, akkor itt nagyon-nagyon csúnya világ lesz.

[00:17:02]És Imre visszafordíthatatlan úgy, ahogy a Luj és és sokan mások is mondták, visszafordíthatatlan lesz az út.

[00:17:08]És innentől kezdve én nem nem vigasztalhatjuk se ön, se mást.

[00:17:10]Nem tudom, van egy családja, nem is tartozik rám, de azokat az embereket nem tudjuk vigasztalani, akik most velem együtt sírnak és bánkodódnak, és nagyon szomorúak, és nagyon nem látják a jövőt.

[00:17:23]Hogy mi lesz az?

[00:17:23]Nem velem, mert engem már nem érdekel, bocsánat, én is megírtam a 74 évet, de de azokkal a gyerekeinkkel, unokáinkkal, akiknek nem, hogy milyen jövőt adunk át, milyen országot kapnak, mert ha ide úgy, ahogy mondják, sokan a migránsokat beelpítik, azokat a akik kincsekelenek már, és azokat soha innen ki nem verik, és a többi, és a többi, azokat a súlyos konzekvenciákat, amiket a magyar nevű miniszterelnöknek aposztrofált senkiből senki fog elviselni Brüsszelben, a se esetlegesen az uniós pénzek fejében, de ha nem kapja meg az uniós pénzt, akkor az is csak puszta ígéret marad.

[00:18:01]De ha megkapja, akkor meg annak a 27 akármely előírásnak, amit már meg előírtak neki a feltételeit, ha meg történnek, vagyis végrehajtja, akkor jaj nekünk.

[00:18:13]Tehát így is, úgy is jaj nekünk.

[00:18:15]Úgy ahogy a Sándor mondta, még lehet, hogy jobb, ha nem kapjuk meg, mert akkor nagyobb árab füzetünk érte, ha megkapjuk, ha azokat teljesíteni kell.

[00:18:22]Úgy ahogy a Sándor nagyon okosan mondta előttem, hogy hogyha teljesít Imre szóval elkeserítő és én azt mondom önnek is, hogy hogy akkor amikor ők a miniszterelnökkel minősíthetetlen hangon és a legordinárb szavakat használják, akkor ne haragudjon Imre.

[00:18:38]De amikor valaki azt mondja, hogy ez egy izé bohóc, akkor az nem dehonesztáló, és nem kell leizélni, le bocsánat hallkítani, nem a bohócért mond a bohócért szóltam.

[00:18:54]Nem a bohócot nem a bohóc volt, de értem, hogy mire mindegy mindegy.

[00:18:58]Én azt akarom mondani, hogy mi soha nem használtuk.

[00:19:01]Jó, de ezt elmondtam egyébként önnek is, hogy nem tudom, hogy azt hallotta, sajnos az a baj, hogy ránk bizonyos törvények vonatkoznak.

[00:19:06]ránk vonatkozik a médiatörvény a rájuk nem, hát a Facebookra, a Facebookra nem vonatkozik a médiatörvény.

[00:19:12]Hát ez itt a dolog, tehát érti, ez olyan dolog, hogyha nekem a Facebookkal kell harcolnom, itt a rádióban, nem tudok, mert ez olyan minthogyha összekötött kézzel meg lábbal kellene táncolnom.

[00:19:20]Nem arról beszélek, Imre, hát arról beszélek, hogy a a a platógyűléseken meg a mindenféle összejövetel, Fideszes összejöveteleken ott balhíztak a kiszások, tudja, hogy csőé és nem volt ott egy rendőrse.

[00:19:30]Én nem láttam egy egy kiszás rendezvényen.

[00:19:35]Sőteléket.

[00:19:35]Na erről beszélek.

[00:19:35]És nem volt ott senki, aki leállítsa őket, aki azt mondja, hogy átsi emberek, milyen mire föl.

[00:19:41]Ráadásul még egyszer mondom, most már vége a kampánynak toronymagasan nyertek, még maguk sem számítottak erre, amit amit megnyertek.

[00:19:48]Persze teszem hozzá csalással és mindenféle megvett emberekkel és manipulációkkal.

[00:19:52]Erről reggelig tudnánk meszélni, de nem mesélek, mert úgy is, úgy sincs idő rá.

[00:19:59]A de Imre van és még mindig nem nyugodtak meg és még mindig csak a gyűlölet, a hergelés útonútfélen nekimennek annak, akiről látszik, hogy nem velük ért egyet, nem velük szimbatizál, mert hogy a fiatalok nem tudnak semmit, se a történelmet, se semmit, és csak a élvezik a a mama hotel meg az anyuka meg az apuka által biztosított kedvezmények, de hogy az idősebb emberek is mit esznek még mindig ezeken idézőjelbe téve.

[00:20:22]És ez a lumpempáris, aki engem majdnem megint este a buszon.

[00:20:26]Imre miben bizakodik és mibe hiszik ezt soha nem fogom megfejteni és rejtés számomra és adja a jó Isten bocsánat Kati ezt ezt meg kell fejtenünk ugyanis már egyébként enélkül nem megy jó Kati nagyon szépen köszönöm hogy hívott bennünket nagyon szépen köszönöm hogy hívott bennünket beszélni fogunk még és emlékszem arra hogy egyébként Kati volt az az egyik hallgató aki folyamatosan arra hívta föl a figyelmünket hogy ebből baj lesz igaza lett azt kell hogy mondanom És azt kell, hogy mondjam, bárki bármit is gondol.

[00:20:59]Na mindegy.

[00:20:59]De ez akkor is meg kell fejtenünk, hogy ezek az emberek miért gondolták így, ahogy gondolták, vagy miért gondolták úgy a fiatalok, ahogy gondolták, mert enélkül nem fog menni.

[00:21:10]Ezt viszont remélem ebbe egyetértenek önök is.

[00:21:12]Tehát ezekre a dolgokra rá kell jönnünk, ezeket meg kell fejteni.

[00:21:16]Ugye erről beszélt a miniszterelnök is a legutóbb az interjúban.

[00:21:19]Enélkül nem fog menni, tehát enélkül teljesen esélytelen a dolog.

[00:21:22]És ez nem fog azonnal menni.

[00:21:24]Ő is egy-két évet említett, hogy erre van egy-két év.

[00:21:29]Ezt szépen alaposan át kell gondolni a kezdetektől.

[00:21:31]Sietni nincs értelme, mert fölösleges egyébként is, meg úgy se tudnánk.

[00:21:37]No, következő telefonáló a vonalban, Gizike.

[00:21:40]Kapcsoljuk Gizikét.

[00:21:43]Üdvözlöm Gizik, itt a paláver.

[00:21:43]Halló, halló.

[00:21:45]Jó napot kívánok.

[00:21:45]Halló, halló, halló.

[00:21:47]Halljuk?

[00:21:47]Persze.

[00:21:49]Halló.

[00:21:49]Igen, volt, amit a hölggyel egyetértettem, de volt amiben nem.

[00:21:51]És hát ezt a hőbörgést szeretném mondani, hogy valóban a fiataloknak most ez kellett ez a hőbörgés.

[00:21:59]És számomra én aki kisgyerekektől, tehát elsős kis hat éves gyerekektől kezdve 18 évesig még érettigem is, tehát ezekkel a korosztályokkal dolgoztam, amíg amíg tanítottam és lementem nyugdíjba.

[00:22:12]Szóval valóban szeretem őket, megértem őket, hiányzik a hülyeségük nyugdíjban.

[00:22:22]Ühüm.

[00:22:22]De az intelligencia és a jellem az úgy érzem, hogy az még kevés.

[00:22:26]Nincs bennük, nincs bennük az, hogy pénzt keresek, nincs bennük az, hogy valamiről gondoskodom, hanem én magam várom azt, illetve amit kapok a szüleimtől, a fél milliós vagy nem tudom hány százez ezezres telefon, amivel csápolok és sikítozok, hogyha meglátok egy férfit levetkezve.

[00:22:48]Tehát mind ez, ami a fiataloknak a, hogy mondjam, kicsit az erkölcstelenségét jellemzi, és ez ez nagyon érthetetlen a számomra.

[00:22:59]Én bevallom, hogy én nem is engedném, és akikkel beszélgettem szavazások után, mert ugye egyértelműen ezt a a fiatalok, bár mondom, tanítottam őket, nagyon szeretem, de most ellenük beszélek így módon, hogy a világot még nem élik, nem látják, a saját gondjaikon és saját problémáikon, megélhetésükön keresztül ezt nem érzékelik.

[00:23:23]Tehát én szerintem amíg valaki nem dolgozik, illetve úgy alakul, hogy esetleg szül és családot alapít a két kis fiatal, akkor szavazzon, akkor válasszon, akkor döntsön az országnak az életéről, a fiataloknak, az időseknek az életéről, de amíg egyetemre jár, vagy éppen érettségire készül, és a tétel tanulásai között elment szavazni, mert 18 éves korát betöltötte, szóval én úgy érzem, hogy ők az életről egyáltalán nem tudnak semmit mondani, és nem foglalkoznak vele, vagy vagy ha foglalkoznak is, akkor csak a hőbörgés és a az internet szinten.

[00:24:05]Nekem nekem ami nagyon rosszul esett az a Fideszből átpártoló haza, úgy is mondhatnám, hogy hazaárulók, akik hát talán talán egy kicsit megsértődtek, most az új új vezetéstől több pénzt várnak, még egy kicsit jöjjön, és valahogy úgy is érzem, tényleg mondják, hogy a középosztályt nem tudták megfog megfogni valahogy a fideszesek, hogy hogy talán Talán talán ők is egy kicsit mintha ha vágynának arra, hogy ők is olyan gazdagok legyenek, mint itt egy kettő, aki most az RTL-be és egyéb híradókon mutogatta magát, hogy lám, ő most tiszás.

[00:24:48]Eddig pedig a Fideszt nyalogatta úgymond.

[00:24:53]Tehát én úgy érzem, hogy jellemtelenek.

[00:24:57]A mostani társaságban pedig, mint amit láttam is a híradóban is, amikor testgős üveggel félmámorosan ül az országháznak az ablakába, csodálattal tekintünk föl.

[00:25:09]Nem azért, mert vidékiek vagyunk, hanem egyáltalán amikor tanítjuk, amikor a himnuszt énekeltetem a gyerekekkel, ünnepség vagy bármi van, és készülünk.

[00:25:19]Szóval az országnak a háza, ami ami egy csoda, amikor itt volt tavaly és az Uniónak a vezetőit fogadta a miniszterelnök úr, akkor akkor csak néztek és elmúltak, hogy milyen gyönyörű országházunk van egy ilyen téren, ahol díszemlék, ahol ünnepségek, ahol ahol tényleg csodadolgok történnek.

[00:25:39]Hát, szóval egyszerűen olyan lealacsonyító, de annyira annyira siralmas és annyira közönséges, hogy én szégyelembe vallom.

[00:25:49]Legelőször amikor azt hiszem Izlandon vagy hol volt, hogy valami vicc párt nyerte a a választást és úgy úgy Izlandon is voltak il volt, nem néhány évvel ezelőtt, és mondom, hát ez a nép, ez hogy választhat ilyet?

[00:26:05]Hát most megint így csodálkozom.

[00:26:08]Szóval az én ismerőseim között, illetve a házban is, ahol lakom, ott is vannak olyanok.

[00:26:13]Most gondolom megkérdezi, de nem beszélünk most róla, hogy akkor mennyibe került ez a buli, a buli utáni eltakarítás?

[00:26:20]Mire lehetett volna költeni azt a pénzt?

[00:26:23]Vajon a mostani miniszterelnökünk az hogyan repült el a kisfiával Olaszországba?

[00:26:28]Nem irigylem, csak nagyon sokszor bántották Orbán Viktort emiatt, hogy hova ment, min ment, ki fizette, hogy volt.

[00:26:36]Tehát ezek annyira furcsa dolgok.

[00:26:38]A másik még szeretnék egyet mondani, ezt idős idős nyugdíjasoktól is láttam, ugye a Hírtvét-t nézem, és mikor kérdezték, vagy célpont, nem tudom pontosan melyik adásba, de fiataloktól is, amikor arról volt szó, hogy miért szavaznak a Tiszára, és mondja, hogy hát fiatal és csinos és és temperamentumos, na most ha fiatal kell és csinos, akkor én mondok nekik Szűcs Gábor a Fidesz részéről például értelmes, okos Nem kövér, mert ez hangzott még el, hogy hogy kövér.

[00:27:11]Tehát ha ők a külső alapján választanak országvezetőt, akkor vannak itt olyan fiatalok, akiket majd lehet választani később, és nagyon nézzenek szét, mert ez azért nem megy, hogy külső alapján, vagy unom már kicsit unalmas, mert ilyet is hallottam, és néha úgy szóval csodálkozom az embereken, hogy hogy nem gondolják meg, hogy miről van szó.

[00:27:37]Lázár infóban nagyon sokszor hallottam Lázár Jánost, hogy hallgass a szívedre, meg hallgass az eszedre, és szavazz a Fideszre.

[00:27:45]És azt hiszem, hogy bár nem tudom, hogy mikor, de el fog következni az az idő majd, amikor talán kiábrándulnak ebből a ebből a nagy bulizásból, és rájönnek, hogy hogy sajnos nagyon rossz lóra tettek.

[00:28:02]Én csak ezt szerettem volna elmondani.

[00:28:02]A másik, hogy hogy milyen kedvesek ezek a tiszások, és sajnálom, hogy most nem hallják, mert biztos, hogy nem hallják, se a palávert nem nézik.

[00:28:13]De a Csak ezeket az SMS-eket, vállalhatatlan SMS-eket írogatnak nekünk is.

[00:28:17]Hát ugyanaz megy, mint a Facebookon.

[00:28:19]Igen.

[00:28:20]Hallgatják, hallgatják.

[00:28:22]Ugye emeletes házban lakom, és a drágáim a szavazás után két napraaládámra tettek egy matricát.

[00:28:30]Mit gondol, mi volt rajta?

[00:28:34]Mi?

[00:28:35]Ó egy tudja mit jelent?

[00:28:39]Igen, igen, igen, igen, igen.

[00:28:40]Ez volt rajta.

[00:28:40]Úgyhogy én így vagyok mostan nyilvántartva, de vállalom és büszkén vállalom.

[00:28:45]És az az igazság, hogy annyira úgymond mókás, hogy újabban megkérdezem az ismerőseimet, akikkel újra összefutok, hogy akkor tiszás vagy?

[00:28:57]Ezt már korábban is kérdeztem, mert bevallom, hogy nincs kedvem velük beszélgetni.

[00:29:05]Aha.

[00:29:05]Nem tudom, nem tudom, jól teszem el, de közös témánk nincsen.

[00:29:08]Ugyanis aki azt mondja, hogy már ideje volt leváltani, meg már valami új kellett volna, én abban nagyot csalódok.

[00:29:16]Én én nem azért, mert konzervatív vagyok és a keresztényért cak az a ugye ő ősz használta ezt a szót, hogy ugye hőbörgés és ugye Igen.

[00:29:27]Lehetett volna ebbe a versenybe is beszállni, de ebbe a versenybe nem szállt bele be a a kormánypárt, illetve a kormánypártok, és ez hiba volt.

[00:29:34]De ebbe a versenybe is be lehet szállni.

[00:29:38]Ezt mondom folyamatosan, csak ez nekem itt van például terepe ennek ebben a műsorban, mert mert ugye ez egy ilyen tipikus internetes műfaj.

[00:29:45]hogy legyen az a Facebook, akármicsoda.

[00:29:47]Tehát ebbe is be lehetett volna szállni, és ezt is meg lehetne nyerni.

[00:29:51]Tehát ezeket az embereket meg lehet fordítani, ebbe biztos vagyok.

[00:29:55]Tehát ezzel a hő, tehát hogy mondjam, hőbörgés versenyt is lehet nyerni, és ha ez a verseny, akkor ezt kell megnyerni.

[00:30:04]Érti?

[00:30:04]Nem, nem tudom, nem tudom.

[00:30:07]Én az igazság, hogy inkább a diplomatikus, diplomácia, intelligencia és és ha látom, hogy valami felesleges, akkor én hagyom.

[00:30:16]Én inkább visszakozok kiállok ugyan mellett, de de ha látom a második fá Ja, nem ön nem ön nem önt hívtam tetemre.

[00:30:25]Bocsánat, itt nem nem arról van szó, hogy itt önt hívom tetemre, hogy miért nem miért nem hő börög eleget.

[00:30:29]Nem erről van szó.

[00:30:31]Én nem nem tudom tudom tudom a vérnyomásom is van hozzá, úgyhogy nem azon lamentálok, hogy akkor erre kell készülni a a jobb vagy a a nem is jobb nem is jobb oldalt mondunk már, hanem a nemzeti oldalnak.

[00:30:44]Tehát akkor akkor készülni kell a hőbörg hőbörgés versenyre azt is meg lehet nyerni.

[00:30:48]Én is csüggedek néha, de azt mondom mindenkinek, hogy ne és maradjunk és fogjunk össze.

[00:30:54]Csak néha elkeseredik az ember, amikor árulókról hall és minden nap kiderül valakiről, hogy ki és hogy és ez nagyon nagyon bántja az embereket.

[00:31:05]kinek higyünk akkor?

[00:31:05]Kibe bízunk akkor?

[00:31:07]Akkor kik kik azok, akik akik valóban jellemes emberek, és azt mondja, hogy én ide tettem a voksomat, most nem a választásra értem, hanem hanem én így élek.

[00:31:19]Nekem ez az életformám, ez a hitem, ez a ez a meggyőződésem.

[00:31:25]Ezt tapasztaltam, hogy ez jó, és emellett maradok és szélforgók és szélforgók, és nap napraforgók és Ühüm.

[00:31:33]No hát én ezt szerettem volna elmondani, úgyhogy és szeretném ajánlani a Szűcs Gábort, aki aki hallja most és nagyon fiatalt akart és csinosat.

[00:31:41]Lám, lám, hátha lesz majd a Fideszben egy egy ilyen.

[00:31:46]Köszönöm szépen, hogy meghallgattak.

[00:31:48]Viszont Köszönöm szépen.

[00:31:50]Köszönöm szépen.

[00:31:50]Azt mondja, hogy Nóra írja nekünk kedves Imre, Magyar Péter direkt választja a Kossutteret, hogy provokáljon és megalázza, ledegradálja a parlamentet.

[00:32:01]Lehet, hogy van benne valami és azért, hogy bosszantson bennünket, egyébként elképzelhető.

[00:32:07]Nem tudom, mert igazándiból nem nekem sem az ízlésem szerint való, ami ott történik, vagy történt.

[00:32:14]Következő telefonálónk Róbert.

[00:32:16]Kapcsoljuk Róbertet.

[00:32:18]Halló, Róbert, itt a Paláver.

[00:32:18]Jó napot kívánok.

[00:32:21]Jó napot kívánok.

[00:32:21]Jó napot kívánok.

[00:32:23]Norbert vagy Szombat.

[00:32:23]Nem Róbert Norbert Szombathely.

[00:32:26]Akkor bocsánat fél.

[00:32:26]Norbert üdvözlöm Norbert.

[00:32:28]Semmi gond semmi gond.

[00:32:28]Az előttem szóló hölgy annyira magával dagadott, hogy majdnem csak elfelejtem, hogy milyen fenét akarok én mondani, mert minden szava úgy úgy találom igaz, ahogyan mondta.

[00:32:42]Amit szeretnék mondani, hogy igen, nagyon tud nagyon tudnék gratulálni a a Facebooknak, a TikToknak meg ehhez hasonló minek hívják az platformoknak.

[00:32:57]Platform legyen platform.

[00:32:59]Igen.

[00:33:00]Igen.

[00:33:00]Mert olyan olyan sikeresen mosták ki a fiatalok agyát, hogy hogy ennél jobban már nem is tudták volna tenni.

[00:33:07]Talán szerintem.

[00:33:07]Igen, és volt, ahol emiatt meg kellett ismételni egy választást, mertogy a Tiktokot a választással való beavatkozásba vádolták.

[00:33:14]Ugye ez Románia.

[00:33:14]Na mindegy, ezt csak egy fél félhang jegyzem meg.

[00:33:18]Azt gondolom erre it nem nagyon lesz lehetőség.

[00:33:21]Sokszor ér bennünket az a kritika szülőket, hogy miért nem beszélünk többet a gyerekeinkkel, és és próbáljuk meggyőzni őket, hogy gondolkodjanak és és tényleg ahogyan a a miniszterelnök úr, miniszter úr mondta, hogy gondolj a szívedre és és hallgass az eszedre, ez náluk azt gondolom egyáltalán nem jött be.

[00:33:45]Nem voltak arra kíváncsiak, amit mondunk.

[00:33:47]Nem, nem, nem, hogy nem voltak rá kíváncsiak, hanem a saját gyerekeim sokszor be sem engedték fejezni a mondatomat, amit el megpróbáltam elkezdeni mondani mindenféle részehajlás nélkül.

[00:34:00]Tehát én sokszor próbáltam azt velük érzékeltetni, és és ki is mondtam, mondtam nekik, hogy hogy én nem a Fidesz mellett próbálok érvelni minden áron, hanem hanem olyan észélveket próbálok felhozni, amik amik talán meggyőzik őket arról, hogy legalább gondolkodjanak el azon, hogy miket mondanak és miket igyek miket szándékoznak megcselekedni.

[00:34:31]olyan aroganciával beszéltek velem, hogy hogy már azon a ponton voltam, hogy hogy kikérem magamnak ezt a tiszteletlenséget, mint náluk sokkal idősebb és mint szülő.

[00:34:45]Tehát annyira maguk magukkal ragadta ez a ez a ez a sok minden, ami éri őket impulzus, hogy hogy nem könnyű, vagy megkockáztatom, hogy talán nem is lehet velük beszélni.

[00:35:01]Ühüm.

[00:35:03]Katasztrórofálisnak találom, vagy én voltam gyenge, vagy vagyok gyenge.

[00:35:06]Ez ügyben.

[00:35:08]Én nekem hát ha a tekintére hivatkozik, azt tudja, hogy akkor el is veszítette a hitát, ha egy ilyen helyzetben a tekintére hivatkozik.

[00:35:17]Én próbáltam észérveket mondani a miniszterelnök úrnak a a beszédét nem volt könnyű, de végighallgattam tegnap a reggeli órákban.

[00:35:26]És az első benyomásom az volt, amit már sokaktól hallottam nálam sokkalosabb emberektől, hogy hát ez egy ilyen kampányszövegnek illő beszéd volt.

[00:35:37]A másik része pedig egy egy óriási fegyegetettség fegyegetés szinte mindenkivel szemben, akik nem úgy gondolkodnak, ahogy ők.

[00:35:45]Igen.

[00:35:47]És azt próbáltam elmondani a gyerekemnek, hogy de gyerekem ez ez, hogyha ezt meg akarják csinálni, akkor ez ilyen AVH-s módszerekkel lehetséges.

[00:35:58]Csak szerintem.

[00:35:58]Tehát hogyha valaki ezt jogállami keretektől, demokratikus módszerekkel próbálja megcsinálni, azt én nem nem tudom elképzelni, hogy az menne.

[00:36:10]Hogyha hogyha hogyha a hah-ás módszerekkel dolgoznak, akkor igen, akkor nagyon komoly tisztogatást fognak tudni végezni.

[00:36:16]És rögtön a tanul című film jutott eszembe, amikor Virág elftárs összetévesztette a tanúvallomást a vérság ítéletével, amit oda akart adni Perikán Elftástnek, hogy majd azt kell megtanulnia.

[00:36:30]Tehát hogyha ilyen módszerekt dolgoznak, akkor akkor komoly sikereket fognak elérni garantállam.

[00:36:34]Hát hogyha elfelejtjük a jogállamiságot meg demokráciát és ehhez hasonló dolgokat, akkor akkor menni fog a buli.

[00:36:44]De akkor akkor viszont bocsánat, de világ lesz.

[00:36:51]Kemény világ, maradjunk ennyiben, ha már a K betűs dolgoknál tart.

[00:36:54]Bocsánat, akkor akkor kemény világ lesz.

[00:36:56]Igen.

[00:36:56]Meg fogják tanulni.

[00:36:56]Akkor azt gondolom a fiatalok is, hogy amit most mi az önkényurnak vagy minek hívnak?

[00:37:04]Igen, igen, igen, igen.

[00:37:04]Szóval annak hívnak, hogy az az tényleges van olyan nyugati ország, ahol egy Facebook posztért már elvisznek, ami amikor Igen.

[00:37:13]Amikor erről beszélnek, hogy itt az volt, akkor most meg fogják tapasztalni, hogy ténylegesen mi is az, mert eddig ők eféle hatalomgyakorlást csak esettlek a történelemből, tanultak valamilyen szinten, meg talán a lelkesebbet bele is olvasott valahova valamibe, de hogy át nem élték, az tuti biztos.

[00:37:36]Azért nekem volt szerencsém dolgozni a Kádártás ideje alatt, aztán aztán meg sokkal többet a későbbi időkben is.

[00:37:47]Ráadásul voltak olyan nagyszüleim és szüleim, akik sokat tudtak mesélni nekem akár az első, akár a második világháborúról, akár az 56-os éveknek a történéseiről.

[00:37:57]Nekik már már nagy sokkal kevesebb ilyen ember jutott, aki ezt el tudta volna mondani, aki aki ezt áttélte.

[00:38:07]Hát Róbert, az biztos, hogy most nehéz, tehát most nehéz emellett érvelni egyszerűen azért, mert mert azt látják, hogy hogy a többség az ő az ő álláspontjukon van.

[00:38:16]Tehát igen, nehéz, nagyon nehéz.

[00:38:21]Ez tény.

[00:38:25]Nem nem tudom elképzelni azt, hogy ezekkel a platformokkal hogy lehet felvenni a versenyt, hogy hogy helyére hogy helyére kerüljön a a fiatalságnak az agya valamilyen szinten elment kételni.

[00:38:40]Hát a nem szabad őket leírni egyrészt, másrészt meg a mégis csak azt kell feltételeznünk valamilyen szinten, hogy hogy az az agyuk a helyén van, csak valahogy úgy kell őket megszólítani, hogy ezt meg is értsék talán.

[00:38:57]Akkor rosszul mondom, akkor próbáljak meg tisztán látni.

[00:38:59]Üüm, akkor bocsánat, akkor így értem, hogy próbáljak tiszta lenni, és próbálják próbálják meghallgatni a másik oldalt is.

[00:39:07]Erre is próbáltam kapacitálni a gyerekeket, hogy hogy hallgasd meg a másikat is, ne csak ezeket az üvöltöző hát mocskosszájunak.

[00:39:18]Belenéztem a YouTube-ba, amiket néz néznek.

[00:39:20]Ühüm.

[00:39:21]Tele vannak ilyen múcosszájú influencereket hallgatnak folyamatosan.

[00:39:26]Csak olyat láttam.

[00:39:26]Mondom gyerekek, miért nem hallgatják be meg a másik cet és hát, hogyha mondanak ott is olyat, amit amivel amin legalább elgondolkodtok, hogy hogy azon is érdemes volna talán gondolkodni, hogy hogy annak is lehet valamiféle igazságtartalma, nem csak annak a mocskoszájú embernek, aki nektek nyomja az igét, naposztad esélytelen.

[00:39:48]Én én legalábbis ilyen kudarcot vallottam, esélytelen megtalálom, hogy ilen sikereket tudnék a saját sárammal elépni.

[00:39:57]Ühüm.

[00:39:59]Nálam.

[00:40:00]Hát ez szomorú.

[00:40:00]Ez szomorú, de valahogy akkor is akkor is ezen kell tűnődni, hogy hogyan lehet ezt a ezt a kérdést megoldani, mert persze lehet, hogy lesz olyan, hogy majd nem fogják a ugye ezek a az új kormány beváltani a hozzáfűzött reményeket, és a fiatalok részéről sem.

[00:40:21]Tehát simán elképzelhető ez a ez a szituáció is, csak ugye erre bazírozni azért meglehetősen ugye kétes, mert vagy így lesz, vagy nem.

[00:40:30]Tehát igazándiból tényleg azt kellene megfejteni, hogy ezekhez az emberekhez hogy ér el a nemzeti oldal hangja, mik azok az értékek, amik még közösek bennünk, mik azok az értékek, ami alapján el lehet kezdeni a egyetlen a bárbeszédet, és azt, hogy hogy valamiféle alapot teremtsünk magára a párbeszédre, de amit mond, az azt jelenti, hogy nagyon messziről kell kezdeni az egészet.

[00:40:59]És mondjuk az se mindegy, hogy mikor, mert most szerintem is eleve elselen a dolog, aztán majd meglátjuk, hogy hogyan alakulnak a dolgok.

[00:41:08]Igen.

[00:41:09]Róbert, én nagyon szépen köszönöm, hogy hívott, mert ugye azt még, hogy az ország dolgai hogyan alakulnak, azt nem tudjuk, de azt már tudjuk, hogy le fog járni a műsoridőnk, méghozzá egy fél percen belül.

[00:41:17]Úgyhogy nagyon szépen köszönöm, hogy hívott.

[00:41:19]Nem akartam önbe folytani a szót, de sajnos kénytelen vagyok, mert tényleg mindjárt lejár az időnk.

[00:41:26]Nagyon szépen köszönöm azt a a betelefonálóknak és az SMS íróknak is, hogy részt vettek a műsornak a a meg a létrehozásába lényegében.

[00:41:35]Természetesen holnap is lesz paláver.

[00:41:38]Én nagyon szépen köszönöm a mai figyelmüket.

[00:41:40]Círják Imrét hallották.

[00:41:43]A viszontlátásra, a viszont hallásra.

[00:41:47]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.

[00:41:50]Paláver, hangra fel.