Paláver 3. rész - Hír.FM
- Hallgatói SMS-ek és betelefonálók élesen bírálták Magyar Pétert és a TISZA-kormányt, alkalmatlanságot, diktátori stílust és a köztársasági elnök megalázását emlegetve.
- Róbert szerint Tarr Zoltán távozni fog, a vagyon-visszaszerzés az 50-es évek padlássöprését idézi, és a TISZA adócsökkentési ígéretei fedezetlenek.
- Mária néni felvetette, hogyan nevezhette ki Sulyok Tamás a "testileg, lelkileg beteg" Magyar Pétert, de a műsorvezető a demokratikus többségi elvvel magyarázta a helyzetet.
- Géza történelmi tévedéseket helyesbített: a vérszerződés nem Ópusztaszeren volt, Zrínyi Ilona Munkácsot védte, és a mai rezsim nem hasonlítható Kumbeláékéhoz.
- Győző a tanárokat és Bajnai Gordont okolta a Fidesz vereségéért, utóbbit külföldről irányított adatalapú kampánnyal vádolva.
- Ádám "kezdő politológus" szerint a Fidesz bukását a hibákról való beszéd tilalma és a pökhendi kommunikáció (pl. Vitályos Eszter stílusa) okozta a 40 alattiak körében.
- A műsorvezető szerint Magyar Péter köztársasági elnökkel szembeni viselkedése súlyosabb, mint a Fidesz kommunikációs hibái, amit Ádám "Tiszás propagandának" nevezett.
- Több SMS-író "amatőr színjátszó csapatnak" és "újabb Trianonnak" nevezte a TISZA-kormányt, és primitív, kocsmai viselkedéssel vádolta Magyar Pétert.
Részletes összefoglaló megjelenítése
Bevezető SMS-ek és a műsor alaphangulata
A műsor kezdetén a műsorvezető több hallgatói SMS-t olvasott fel, amelyek megalapozták a beszélgetés erősen kritikus, a TISZA-kormánnyal és Magyar Péterrel szemben ellenséges hangvételét.
Zabhegyező nevű hallgató üzenete szerint az "igaz és tiszta emberi ellen" megköveteli, hogy ha valakivel kapcsolatban vádak fogalmazódnak meg, az illető oszlassa el a kétségeket, vállalja fel önmagát, és csak ezután esküdjön fel egy ország vezetésére. A hallgató abszurdnak tartja az ország jelenlegi vezetőjének folyamatos lázítását és egy "rafinált stílus meghonosítását". Két év után sem veszik észre szerinte, milyen veszélyes ez az egyén, aki "úgy járkál, mint egy kakas a baromfiudvarban". A testtartását is beszédesnek tartja a szakemberek számára. Szerinte "a komcsik soha nem teremtettek értéket, azonban az értéket mindig elvették és pöffkedtek benne", és felszólítja a nemzeti jobboldalt, hogy szedje össze magát, mert "az ördöggel szembe kell szállni".
Szilvia a perlaki családból azt írta, döbbenetesnek tartja, hogy Tar Zoltán hogyan mer beszélni a magyar népről. Idézte Tar Zoltánt: "Magyarország egészen elkeserítő állapotban van. A tatárjárás nem okozott akkora pusztítást, mint az elmúlt 15-20 esztendő." Szilvia kivételesen egyetértett Tar Zoltánnal, hozzátéve: "Ezért tudtatok nyerni. Fájdalmas lesz a felébredés."
Róbert hozzászólása: a TISZA-kormány belső feszültségei és a padlássöprés
Róbert, az első betelefonáló, szintén erősen kritikus hangnemben nyilatkozott a TISZA-kormányról.
Tarr Zoltán helyzete
Róbert szerint Tarr Zoltán lesz az első, aki távozni fog a kormányból, mert "tűrhetetlen, amit ő felhoz", és ez a TISZA-tagok lelkét is fel fogja kavarni. Szerinte Tarr Zoltán vállalhatatlan lesz, különösen nemzetközi megjelenései során. A műsorvezető felidézte, hogy Tarr Zoltán korábban, európai parlamenti képviselőként azt mondta, hogy "nagyon sok mindenhez nem értünk, de majd MP megmondja, hogy mit kell gondolni, mit kell csinálni". Róbert úgy érezte, a TISZA-tagok maguk sem akarják tovább vinni ezt a helyzetet.
A Karmelita bejárása
Róbert pozitívan értékelte, hogy Magyar Péter bejárta a Karmelitát, mert ez jó reklám volt: megmutatta, milyen egy felújított műemlék, amikor funkcionális és vissza van adva a méltósága. Szerinte ezt "urizálásnak, luxizásnak, pöffeszkedésnek" tartani azt minősíti, aki ilyeneket mond.
A Biblia-idézet esete
Róbert felidézte, hogy a Karmelitában találtak egy Bibliát egy "odaillő idézettel", amit nem tart véletlennek. Szerinte Magyar Péter mimikáján, arcvonásain és reakcióján látszott, hogy nem értette meg az idézetet. A Facebookon megjelent egy magyarázat, miszerint "a király akkor, amikor megtért, akkor ő ismét felemelkedett", de ezt elfelejtették tovább vinni.
A köztársasági elnök megalázása
Róbert felháborítónak tartotta, ahogy Magyar Péter a köztársasági elnökkel bánik. Szerinte "a pofátlanság mindennek a teteje", és "ország-világ előtt nem lehet megalázni embert, aki az ország legfőbb méltósága". Úgy vélte, Magyar Péter egyszerűen "ki akarja csinálni" az elnököt, ami egyfajta "hatalmi felsőbbrendűségből" fakad. Róbert szerint Magyar Péterben "diktátori szerep" van, és bár érthető, hogy tart attól, hogy a köztársasági elnök akadályozni fogja, de nem érthető, miért nyúl ilyen eszközökhöz. Példaként említette, hogy Magyar Péter felszólította a köztársasági elnököt, hogy ne mutatkozzon együtt a minisztereivel fotókon, ami a "legszebb sztálini időket idézi", a retusált fotók korszakát.
"Fölszólítom a köztársaság elnököt, hogy ne mutatkozzon együtt a fotókon a minisztereimmel. Ez mi? Ez tehát fölfoghatatlan." – Róbert idézte Magyar Pétert *
Vagyong visszaszerzés és padlássöprés
Róbert bírálta a TISZA-kormány vagyon-visszaszerzési terveit, amit az 50-es évek "padlássöpréséhez" hasonlított. Emlékeztetett, hogy ennek felelőse először Nagy Imre volt. Felvetette, hogy ha a nagyobb cégeket, az "oligarchák" vállalatait szétverik, az milyen hatással lesz a gazdaságra: csökkenni fog a termelés, munkahelyek szűnnek meg. Kérdésesnek tartotta a multik adójának kivezetését is, hiszen a multiknak nagyobb a teherbíró képessége, és nem világos, mivel pótolják a kieső bevételeket. Róbert szerint a kampányban elhangzott adócsökkentési ígéretek fedezetlenek, hiszen "ha valaki adót csökkent, akkor valahol emelnie kell, mert különben fölborul az egyensúly". A kedvezményes kölcsönöket is félrevezető módon támogatásként állították be a kampányban.
Mónika SMS-e: a Fidesz-kormány épületfelújításai
Mónika SMS-ben reagált a miniszterelnök (Orbán Viktor) Facebook-posztjára a leltárról. Hiányosnak gondolta, mert nem szerepelt benne az a rengeteg épületfelújítás, ami az elmúlt 16 évben elkészült. Javasolta, hogy indítsanak egy sorozatot, "hadd lássák a mindenszaristák, az elégedetlenkedők".
Géza hozzászólása: történelmi tévedések helyesbítése
Géza (Fispán Gilga néven mutatkozott be) három történelmi tévedésre hívta fel a figyelmet, amelyek a közelmúltban hangzottak el a "nemzeti oldal televíziójában".
Ópusztaszer és a vérszerződés
Géza szerint tévesen hangzott el, hogy Ópusztaszeren volt a vérszerződés – az Etelközben volt, korábban. A műsorvezető vitatta, hogy ez így hangzott volna el, szerinte a vérszerződésről volt szó Ópusztaszerrel kapcsolatban, de nem állították, hogy ott történt.
Zrínyi Ilona
Géza helyesbítette, hogy Zrínyi Ilona nem Egervár, hanem Munkács várát védte. Ebben a műsorvezető egyetértett.
A Kumbeláék-rezsimhez hasonlítás
Géza vitatta Vajda Miklós azon kijelentését, hogy a mai rezsim olyan, mint Kumbeláéké. Géza szerint ott több száz embert akasztottak fel bírósági tárgyalás nélkül, ilyenre ma nem lehet példát hozni. A műsorvezető szerint Vajda Miklós valószínűleg nem a tapasztalatait, hanem a félelmeit osztotta meg. Géza szerint a valóságban semmi köze nincs a mai rendszernek sem Kumbeláékhoz, sem Rákosiékhoz. A műsorvezető viszont úgy vélte, hogy "az emberekben nagyon sok jelenség fölidézi azokat az időket", még ha a legdurvább részek nem is valósultak meg.
A padlássöprés történelmi háttere
Géza kifejtette, hogy a padlássöprést Horthy Miklósék alatt vezették be, mert a parasztfiúkat elvitték katonának, és nem voltak mezőgazdasági munkák elvégezve. Így a megmaradt készleteket "igazságosabban akarták elosztani". Később Rákosiék alatt a téeszesítésnél hasonló helyzet állt elő: a parasztok nem dolgoztak, és "vagy éhen halunk, vagy elveszik attól, akinek még van". A műsorvezető hozzátette, hogy a telefonálók ma azért használják ezt a fogalmat, mert attól félnek, hogy "mint általában a kommunisták tették, elveszik attól, akinek van, és szétosztják, vagy zsebre vágják".
A beszélgetés végén Géza Churchillt idézte: "Aki 20 éves korában nem kommunista, annak nincs szíve, aki 60 éves korában kommunista, annak nincs esze." A műsorvezető hozzátette, hogy Orbán Viktor "kiscicistaként kezdte, aztán liberális volt kilenc évig a Liberális Internacionálé alelnöke", majd egy másik Churchill-idézettel zárta: "Aki fiatalon nem kommunista, középkorban nem liberális, abban sose lesz rendes becsületes konzervatív."
Mária néni hozzászólása: Magyarország Mária országa és a demokrácia dilemmája
Mária néni érzelmes hangvételű hozzászólásában Szent István király fiának, Szent Imre hercegnek a halálát idézte fel, amikor a király Szűz Mária oltalmába ajánlotta Magyarországot. Ebből kiindulva tette fel a kérdést: hogyan bízhatta Sulyok Tamás köztársasági elnök Magyarországot Magyar Péterre, és hogyan nevezhette ki miniszterelnöki posztra?
A műsorvezető válasza szerint a demokrácia szabályai alapján Magyar Péter megnyerte a választásokat, ő volt a győztes párt listavezetője, és a köztársasági elnöknek a szokásjog és a demokrácia szabályai szerint őt kellett felkérnie.
Mária néni erre azt mondta, hogy "mindenki tudja, hogy testileg, lelkileg beteg és alkalmatlan". A műsorvezető erre úgy reagált, hogy "három és fél millió ember nem tudja, akik rászavaztak". Mária néni szerint egy országot nem lehet ilyen "sorsromboló helyzetbe" hozni. A műsorvezető ismét a többségi demokrácia működésével magyarázta a helyzetet: "Jelen pillanatban azok vannak többségben, akik szerint ez lesz a jó Magyarországnak, hogy Magyar Péter a miniszterelnök."
Mária néni felvetette, hogy más munkakörökben (például óvónőknél) alkalmassági vizsgálatot végeznek, de a politikában nincs ilyen. A műsorvezető egyetértett ezzel a problémával.
A Pride és a keresztény értékek
Mária néni szerint Magyarország "szakrális hely", ahol nem lett volna szabad megrendezni a Pride-ot sem. A műsorvezető Tóta W. Árpád publicistát idézte, aki szerint "április 12-én a magyar nép nagyívben lesajnálta a keresztény demokrata és keresztény alapú politizálást". A műsorvezető hozzátette, hogy Tóta W. Árpád szerint a kereszténység "egy buta mese", és nem is érti, hogyan tud ebben felnőtt, okos, értelmes ember hinni.
Ki a felelős?
Mária néni azt kérdezte, miért nem gátolták meg, hogy Magyar Péter idáig eljusson, például orvosi kezelés alá helyezéssel. A műsorvezető szerint ezt senki nem tudta volna megakadályozni, és inkább azokat hibáztatja, "akik támogatták, akik felemelték, akik kitalálták, akik megszervezték és fölépítették", beleértve az édesapját is. Mária néni szerint "egy jó atyai pofon nem ártott volna neki jobbról is, meg balról is, mert abba még senki nem halt bele". A műsorvezető figyelmeztetett, hogy a jelenlegi közhangulatban már ezért a kijelentésért is "ráfognák Mária nénire, hogy erőszakra buzdít".
Generációs problémák
Mária néni felvetette, hogy milyen szülő az, akinek csak ekkora tekintélye van, hogy a gyerekei megakadályozzák a nagymamát és az apukát a szavazásban. A műsorvezető szerint "ebben az országban elszaporodtak azok, akik semmilyen tekintélyt nem ismernek, nem csak szülőit, semmilyet, senkit nem tisztelnek és semmit önmagukon kívül". Mária néni szerint "ártatlan emberek szenvednek olyanok miatt, akik gonoszok".
A műsorvezető bizakodóan zárta a beszélgetést: emlékeztetett, hogy 2002-ben és 2006-ban is hasonló volt a helyzet, aztán 2010-ben sikerült nyerni, és egymás után négyszer. Most nem sikerült, de szerinte újra fog sikerülni.
Győző hozzászólása: Karácsony Gergely, a tanárok szerepe és a választási háttér
Karácsony Gergely és a trollbusz
Győző először Karácsony Gergely főpolgármesterrel kapcsolatban fejezte ki elégedetlenségét. 2019 óta keresi azt a "trollbusz" járatot, amit Karácsony megígért, de nem találkozott vele. Gúnyosan javasolta, hogy a budapesti futóversenyek mintájára szervezzenek egy nemzetközi bicikliversenyt a Margit hídtól a Petőfi hídig, és amikor vége, Karácsony "kerekezzen tovább a melegebb éghajlatra".
A Facebook és a tanárok szerepe a választási vereségben
Győző szerint "a Facebook megdöntötte a Fideszt", és ebben a tanárok is benne vannak. Egy személyes történetet osztott meg: volt egy nagyon jó szomszédja Budán, aki 1956-ban gépészmérnökként kiállt a szakszervezeti vezetők és kommunista párttitkárok mellett, hogy ne bántsák őket. Ő lett a "vállalati glória". Két lányát tanárnőnek nevelte, de mindkettőt kirúgták mindenhonnan, mert a szakszervezeti vezetők és párttitkárok is melléjük álltak. A két lány "a baloldali rendszer áldozatai lettek, és nem lehet őket leszoktatni az egészről", annak ellenére, hogy az apjuk "nagyon tisztességes, nagyon frankó ember volt".
Bajnai Gordon és a külföldi befolyás
Győző szerint "a legaljasabb és a legszemetebb magyar ember Bajnai Gordon", aki benne van abban a körben, amelyik "pénzelte és külföldről irányította a folyamatokat". Elmondása szerint Bajnai cégét kivitték Észtországba, és onnan "a data alapján" jöttek vissza Magyarországra. Amikor Magyar Pétert "összehozták", egy-két hónap alatt 1,3 millió ember állt mögé, miközben senki nem ismerte őt korábban.
SMS-ek a műsor második felében
Csilla SMS-e szerint "május 9-étől egy amatőr színjátszó csapatot látunk, a főszereplő Magyar Péter. Ő mozgatja a bábjait, marionett figuráit. Azok meg a háttérben tanulgatják, dadogva olvasgatják az előre megírt szövegeiket." Szerinte "tragédia, hogy egy újabb Trianon zajlik", és az emberek nagy része "csak azt látta, amit magának jövőképként elképzelt". A műsorvezető egyetértett, hozzátéve, hogy "a buli, a pia meg a haverok" fontosabbak az embereknek.
BK monogramú SMS-író szerint "Magyar Péter nem a köztársasági elnököt alázta meg, hanem a saját családját és választóit, akik láthatták, hogy milyen primitív bunkó módjára viselkedett a parlamenti beszédében. Éjszaka pedig az országházat kocsmaként kezelte, és a Sándor-palotában is hogy viselkedett." Hozzátette: "1100 év alatt sem lenne belőle Orbán Viktor, hiába törekszik erre betegesen."
Egy másik SMS-író azt írta: "A kampány alatt lettem Fideszes, mert láttam, milyen aljas, mocskos módon rágta be magát, és csordáját ez az ember a parlamentbe."
Ádám hozzászólása: a néplélek sérülése és a pökhendiség problémája
Ádám (Mollár Ádám, "kezdő politológus") konstruktív beszélgetést kezdeményezett, és egy általa legfontosabbnak tartott témát vetett fel: a néplélek sérülését.
A néplélek roncsolása
Ádám szerint a választások óta senki nem fejtette ki bővebben, mit jelent a "néplélek roncsolása", amiről korábban Bayer Zsolt beszélt. Ez a sérülés főleg a 40 alatti korosztályt érintette. Ádám szerint a TISZA-szavazók közül legalább a fele hallani akarja, hogy mi ez a néplélek-roncsolás.
A hibákról való beszéd tilalma
Ádám szerint a Fidesz legnagyobb problémája az volt, hogy "a hibákról nem lehetett beszélni", még az "icipici hibákról sem". Legfeljebb célozgatni lehetett rájuk. Ez pszichológiailag oda vezetett, hogy "ha mindig a jót mutatjuk kifelé, és hosszú időn át a jót mutatjuk, még akkor is, mikor a tények azt mutatják, hogy itt nem feltétlenül jó dolgok történnek, de mi mégis a jót mondjuk, az egyfajta arroganciához, egyfajta pökhendiségre utal pszichológiailag". A 40 alattiak erre a "hibátlannak mutatjuk magunkat" attitűdre haragudtak meg.
Vitályos Eszter stílusa
Ádám konkrét példaként említette Vitályos Esztert, aki szerinte "olyan pökhendien beszél a kamerába, és úgy forgatja a szemét, és úgy beszél a magyar emberekhez", hogy az "az alpári beszédnek a diplomáciailag kifinomított lefordítottja". Ádám szerint ez a stílus sértette meg a TISZA-szavazókat.
A műsorvezető válasza
A műsorvezető szerint a két ügy súlyossága fordított: Vitályos Eszter szemforgatása kisebb súlyú ügy, mint ahogy Magyar Péter, Magyarország új miniszterelnöke beszél a köztársasági elnökkel. Ádám erre azt válaszolta, hogy a hibákról való beszéd tilalma a 2018-2022-es és a 2022-2026-os ciklusokra volt jellemző, nem a korábbiakra.
A műsorvezető a műsoridő lejárta miatt gyorsan megválaszolta a kérdést: "Az önök szemében azért nem súlyosabb ez, mert ez egy olyan köztársasági elnök, aki nagyon, nagyon, nagyon sok esetben félre..." Ádám ezt már "Tiszás propagandának" nevezte, mire a műsorvezető lezárta a beszélgetést.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- "Tboy ez az egész egy horrorfilm." – A "Tboy" valószínűleg egy SMS-részlet eleje vagy egy becenév, a kontextusból nem rekonstruálható pontosan.
- "tagadák azt, hogy hát ők a leúcsicskásai lennének" – A "leúcsicskásai" szó értelmezhetetlen, valószínűleg ASR-hiba. A kontextus alapján talán "csicskásai" lehetett az eredeti szó.
- "Elia meg jó átak szövet 22%-unk." – Értelmezhetetlen mondat, valószínűleg súlyos ASR-hiba. A kontextus alapján gazdasági adatokról lehetett szó.
- "a Zemágnak nem tudom, hogy tudja, hogy mit mi ki volt a zemág" – A "Zemág" valószínűleg egy vállalat neve, de nem azonosítható pontosan.
- "a vállalati glória" – Valószínűleg ASR-hiba, a kontextus alapján talán "vállalati vezető" vagy hasonló lehetett.
- "a Gorányi meg a a a szilvest" – A "Gorányi" és "szilvest" valószínűleg tulajdonnevek, de nem azonosíthatók pontosan. A kontextus alapján Bajnai Gordon környezetéhez tartozó személyek lehetnek.
- "kucsasétáltatásból futottam vissza" – Valószínűleg "kutyasétáltatásból" ASR-hibás változata.
Teljes átirat megjelenítése
[00:01:01]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.
[00:01:07]Paláver hangra fel.
[00:01:13]Jó napot kívánok.
[00:01:13]Köszöntöm a Hír FM rádió hallgatóit.
[00:01:14]Folytató Gyéka Paláver.
[00:01:17]kezdésként engedjenek meg néhány esemest.
[00:01:19]Azt írja Zabhegyező: "Az igaz s tiszta emberi ellen megköveteli, amikor különböző vádak fogalmazódnak meg egy adott személlyel kapcsolatban, hogy az adott személy a kétségeket oszlassa el, vállalja fel önmagát, majd ezek után esküdjön fel egy ország, egy nemzet vezetésére."
[00:01:39]Gondolkodjon ez el ezen mindenki.
[00:01:41]A mai napon jártam a szoborparknál, de a Lenin szobor mellett nem láttam Magyar Péter szobrát.
[00:01:47]Nos, abszurdnak tartom az országunk jelenlegi vezetőjének a folyamatos lázítását és egy rafinált stílus meghonosítását.
[00:01:59]Nagyon puhának tartom a reagálásokat, és még most sem veszik észre, két év után milyen veszélyes az ez az egyén.
[00:02:05]Úgy járkál, mint egy kakas a baromfiudvarban.
[00:02:09]A testtartás is rendkívül beszédes lehet azoknak, akik szakemberek.
[00:02:14]Tboy ez az egész egy horrorfilm.
[00:02:17]A komcsik soha nem teremtettek értéket, azonban az értéket mindig elvették és pöffkedtek benne.
[00:02:26]Szedje össze magát a nemzeti jobboldal, az ördöggel szembe kell szállni.
[00:02:29]Ez kötelessége minden jóérzésű embernek.
[00:02:35]Írja tehát Zabheegyező.
[00:02:35]Szilvia a perlaki családból.
[00:02:38]Döbbenet, hogy hogyan merész el beszélni Tar Zoltán a magyar népről.
[00:02:43]Idézem, Magyarország egészen egészen elkeserítő állapotban van.
[00:02:47]A tatárjárás nem okozott akkora pusztítást, mint az elmúlt 15-20 esztendő.
[00:02:55]Ez az elképesztő állapot elsősorban az emberek pszichéjében, lelkében és elméjében van.
[00:03:00]Kivételesen egyetértek önnel, Tar Zoltán.
[00:03:04]Írja Szilvia.
[00:03:08]Ezért tudtatok nyerni.
[00:03:08]Fájdalmas lesz a felébredés.
[00:03:13]No, viszont itt van Róbert a vonalban.
[00:03:15]Hallgassuk meg ő, hogy gondolkodik.
[00:03:15]Jó napot kívánok, Róbert.
[00:03:17]Parancsoljon.
[00:03:19]Üdvözlöm és mindenkit szeretettel.
[00:03:23]Érdekes dolgokat hallottunk most itt Silviátrhoz és örülök, hogyha sokan így látják a dolgokat.
[00:03:31]És hát először is, hát itt most ópusztasz erről.
[00:03:32]Hát most, hogyha ott a festmény előtt tartják ezt a kormánygyűlés, szerintem ott Árpád és vezérei le fognak lépni arról a képről, hogyha meglátják ezt a csapatot.
[00:03:42]Hát hogyha már ahogy ezek itt elkezdték a bemutatkozást is, én azt hiszem, hogy hát ebből sok nem fogunk még látni.
[00:03:53]Azt hiszem, itt a tartoltán, ami ki volt emelve, ő az, aki valójában szerintem az első is, aki távozó lesz ebből a kormányból.
[00:04:04]Nem lesz elviselhető, meg szerintem tűrhetősen szinte, de gondolja, hogy ez zavarni fogja Magyar Pétert, vagy hogy azt hogy érti egyébként számomra a szimpatikus dolgot, hogy ő távozni fog a kormányból?
[00:04:20]Miért?
[00:04:24]Hát egyszerűen tűzhetetlen, amit ő felhoz.
[00:04:26]Szerintem ez már a tiszlásoknak is a értem, hogyha a lelkét is fel fogja kavarni, amit ő művel.
[00:04:34]Tehát egyszerűen vállalhatatlan lesz.
[00:04:36]Tehát meg azért őneki nemzetközi megjelenése is lesz.
[00:04:42]Értem.
[00:04:43]Úgy értem, hogy hát hát itt valójában ez ez kemény.
[00:04:47]Igen, de például a nemzetközi szintéren ő már egyszer szerepelt ugye, amikor Európai parlamenti képviselő volt, és úgy védte ki ezt, amiről ön beszél, hogy mondta, hogy hát nagyon sok mindenhez nem értünk, de majd Wber megmondja, hogy mit kell gondolni, miről mit kell gondolni, mit kell csinálni, és így túl sok felelősséget akkor sem vállalt.
[00:05:14]tagadák azt, hogy hát ők a leúcsicskásai lennének, tehát ők nem akar tehát a tisztás önmagában nem akár nem akarják ezt tovább vinni.
[00:05:22]Én így érzem.
[00:05:25]Értem.
[00:05:25]Tehát ennek lehet, hogy lesz később hozzata.
[00:05:29]Tehát én ezt a kormányvaló nem fogom tudni elviselni, tehát elég nehéz lesz.
[00:05:34]azért Magyar Péter is a amit művet azért a karmelita bejárása az egy jó reklám volt.
[00:05:43]Legalább megattam ilyent.
[00:05:43]Milyen egy műemlék, amikor fel van újítva?
[00:05:48]Milyen, amikor funkcionális és vissza van adva a méltósága.
[00:05:51]Azér egy közöki méltóság költöz be, és végezte a munká minden napos akármilyen szere.
[00:05:58]Ezt urizálásnak, luxizásnak, pöffezkedésnek meg mi egyébnek tartani, hát enyhén szólva is inkább azt minősíti, aki ilyeneket mond.
[00:06:11]Hát pontosan.
[00:06:13]Mondjuk onnan el egyedül asszon matracot úgy irigyeltem arról az áldról ami esetleg ami ami ott be lett mutatva és azért sokat mondó volt és hogyha egy bíziát találnak bent és igen csak egy odaillő idézettel igen a amit nem tartok véletlenek nem is volt ez tuti persze ez tuti így volt és biztos vagyok benne már hogy hát ez csak aki ott hagyta közben nyil nyilatkozott, és azt mondta, hogy sajnos azt látta Magyar Péter mimikáján, arcvonásain, reakcióján, hogy nem értette meg a idézetet.
[00:06:54]A Facebookon megjelent azért erről egy magyarázat is, csak elfelejtették tovább vinni, ugye, hogy a király akkor, amikor megtért, akkor ő ismét felemelkedett.
[00:07:06]Tehát én azt hiszem, hogy itt ezt a megpróbáltatásokat nekünk még el kell viselni, mert erről szól még ez az egész.
[00:07:14]Csak az, hogy meddig fogjuk tűrni, az megint egy más téma, mint ahogy a a köztársasági elnökünk is ezt a mealázatás meddig fogja bírni, mer azért ez a pofátanság mindennek a teteje, amit vele szemben nüzvelnek.
[00:07:29]Azért parlamentbe így tehát országvilág előtt nem lehet megalázni embert.
[00:07:39]Olyan, aki az ország legjélzósága.
[00:07:44]Ez meg a bocsának a magas foka.
[00:07:48]Ez így van.
[00:07:48]Ez így van.
[00:07:48]De ön látja?
[00:07:51]Miért miért csinálja ezt?
[00:07:54]Magyar Péter miért csinálja?
[00:07:56]Aha.
[00:07:58]Egyszerűen csak ki akarja csinálni.
[00:08:01]Tehát egyfajta hatalmi Ühüm.
[00:08:07]Felsőbb rendűség.
[00:08:10]És ugye ez a hát én úgy érzem, hogyha benne ez a diktátori szerep ez valahol tud len valahol a munkastnak, mert mert az még odáig valahol érthető ugye, hogy attól tart, hogy a köztársasági elnök az majd akadályozni fogja őt abban a tevékenységben, amit ő kormányzásnak gondol.
[00:08:33]Na de akkor se érthető, hogy miért nyúl ilyen eszközhöz, meg ilyen eszközökhöz.
[00:08:41]Fölszólítom a köztársaság elnököt, hogy ne mutatkozzon együtt a fotókon a minisztereimmel.
[00:08:46]Ez mi?
[00:08:46]Ez mi?
[00:08:46]Ez tehát fölfoghatatlan.
[00:08:51]legjobb szárini időket idéző.
[00:08:53]Tehát még ahogy ki se mondták, mert rögtön ez volt, amikor levették a a fotótól, mer tehát levágják róla, tehát a legszebb időket, retusált fotókra emlékeztető időszakokat hozza vissza.
[00:09:11]Igen, igen.
[00:09:13]Olyan, mintogyha tényleg azt a valódi iskolát kellene újból kijárnia, ami az 50-es évekbe volt a divat.
[00:09:21]Hát csak reméljük, hogy azért nem jutunk el odáig.
[00:09:26]Hát hát igen, tehát meg ezekkel a vagyong visszaszerzési ivattal, ami nem tudom milyen őrültsége van, amikel próbálkozni próbál.
[00:09:37]Igen.
[00:09:37]Hát ez úgy maradt fönn az 50-es évekből, hogy padlássöprés.
[00:09:41]Hát igen, aminek a felelőse mondjuk, ha jól emlékszem, először Nagy Imre volt.
[00:09:46]Ez így volt.
[00:09:48]És ugye, hogyha így elvesszük ezeket a nem tudom vagyonokat, vagy nem is tudom, hogy hát ezt májam, tehát magánvagyont akarnak visszaszer, vagy vagy így volt ez, hogy vagy a közbeszerzési pénzeket akarják átfuktatni, és hogy azokat visszaszedni, akik elvégeztek valami mond.
[00:10:07]E ezt még most most dolgozzák ki, és a részleteket ezt majd később fogjuk megismerni.
[00:10:14]Igen, hát ne ez körülbelül fel fog érni egy padlás ezt nagyon jól tudja és aztem, hogyha itt vannak ugye ezek a nagyobb cégek, oligarcháknak nevezzük most őket, hogyha az ő cégeiket szétverik, az a gazdaságák nem lesz hatással.
[00:10:39]Jó kérdés.
[00:10:39]Na ugye akkor ez ugye ez csökkenteni fogja azért a termelést, mert kiveszi át úgy olyan hát meg ugye elvesznek a munkahelyek meg hát igen, ennek sokféle vonzata van.
[00:10:49]Ezt teljesen jól látja.
[00:10:51]Így van.
[00:10:53]Pont pontosan erről van szó.
[00:10:53]Tehát itt hatalmas gondokat fog jelenteni.
[00:10:57]És a másik az, hogy ki akarja vezetni a multika adóját.
[00:11:03]Hát h kinek nagyobb a terbíróképessége?
[00:11:06]a multi multér vagy a Igen.
[00:11:11]Az emberekért így van.
[00:11:11]És mivel fogják pótolni az így kieső bevételeket, hogy az ígéreteiket teljesíteni tudják.
[00:11:18]Ezek mind-mind nagyon fontos kérdések és eléggé kilátástalan, ha belegondolunk, hogy mi is lesz itt a következőkben.
[00:11:27]Igen.
[00:11:27]És akkor a kárvánféle bejelentések, ezek a adócsökkentések, hát nem tudom, hogy hogy lesz ebbő adócsökkentés.
[00:11:38]Tehát fedezet ez a kampányban elhangzott az ő szakértői szájából is, hogy ha valaki adót csökkent, akkor valahol emelnie kell, mert különben fölborul az egyensúly.
[00:11:51]Elia meg jó átak szövet 22%-unk.
[00:11:56]Ezt megint vesszük az adásba.
[00:12:00]Unióból nem tudunk annyi pénzt elhozni, am tehát ez ez megint ugyanaz.
[00:12:04]A másik része meg, hogy itt volt egy marra nagy hazugság, mert azok a kölcsön, kedvezményes kölcsönöket is úgy állították be kampányba, ha az hozzának, mint egy támogatást.
[00:12:17]Igen.
[00:12:19]Úgyhogy holott azt nem úgy adják.
[00:12:19]Róbert, nagyon szépen köszönöm, hogy hívott bennünket.
[00:12:23]Várjuk máskor is szeretettel, és akkor folytatjuk, meglátjuk, hogy menet közben mi történik, és akkor már tényekről is fogunk tudni beszélni.
[00:12:32]Na most egy gyors SMS.
[00:12:32]Mónika írja: "Ma látta miniszterelnök úr Facebook posztját a leltárról.
[00:12:38]Hiányosnak gondolom, mert nem szerepelt benne az a rengeteg épület felújítás, ami az elmúlt 16 évben elkészült.
[00:12:46]Talán van építész, aki részt vett bennük, és vannak előtte utána felvételei.
[00:12:51]Kellene indítani egy sorozatot, hadd lássák a mindenszaristák, az elégedetlenkedők."
[00:12:59]Írta Mónika.
[00:12:59]Köszönjük neki nagyon szépen.
[00:13:02]És Géza van a vonalban.
[00:13:02]Őt kapcsoljuk.
[00:13:03]Jó napot kívánok, Géza.
[00:13:05]Parancsoljam.
[00:13:06]Jó napot kívánok.
[00:13:06]Fispán Gilga vagyok.
[00:13:08]Üdvözlöm.
[00:13:09]Három történelmi tévedésre szeretném fölhívni a figyelmet, ami a közelmódban hangzott el, hol ott ez a nemzeti oldalnak a televíziója.
[00:13:15]Az egyik éppen ma Ópusztaszel nem volt vérszerződés.
[00:13:19]Az Etel közben volt egy kicsit korábban, tehát Ópuszta hangz, de ez hangzott el.
[00:13:26]Visz De nem ez hangzott el.
[00:13:29]Jó, hát a vértefejeződést mondták.
[00:13:30]Az volt ró volt róla szó.
[00:13:30]Igen, de semmi köze nem volt ópuszta.
[00:13:34]De nem azt hangzott el, hogy ópusztaszerem volt a vérszerződés.
[00:13:37]Ópusztaszerrel kapcsolatban.
[00:13:37]Jó, akkor ebben nem értünk egyet.
[00:13:39]A másikát.
[00:13:42]Jaj, jaj, azért kéne tudjam olvasni.
[00:13:46]A másik az volt, hogy Zoltán betelefonáló három nappal ezelőtt azt találta mondani, hogy Zinny Ilona az Egervár védője.
[00:13:52]Zrilona a Munkács várat védte.
[00:13:55]Ennyit azért már ö teljesen igaz.
[00:13:57]Bár én nem hallottam a hát én ezér el szoktam tenni, amire hivatkozok.
[00:14:02]Rendben.
[00:14:03]A harmadik az vitatható.
[00:14:03]A Vajda Miklós úr azt mondta, hogy a mai rezsim olyan, mint Kumbéláéké.
[00:14:07]Hát én a Kumbéláék rezsiméről elolvastam egy pár könyvet.
[00:14:12]Ott több 100 embert akasztottak fel mindenféle bírósági tárgyalás nélkül.
[00:14:19]Flincseltek meg.
[00:14:19]Hát erre nem tudna még talán Vajdahul se példát hozni.
[00:14:22]Lehet, hogy utálják ezt a rendszert, de akkor nem kéne olyat mondani, ami nem igaz.
[00:14:29]Valószínű, hogy Vajda Miklós úr nem a tapasztalatait osztotta meg akkor csak a félelmeit.
[00:14:37]Hát én nem látok a fejébe.
[00:14:37]Ez hallott el.
[00:14:39]Rákos az is ká.
[00:14:40]Jó, de hát azért nem árt értelmezni azt, ami elhangzott.
[00:14:43]Nem, nem árt értelmezni.
[00:14:43]Ez hangzott el.
[00:14:45]Ez neki lehet, hogy a gondolata.
[00:14:47]Valóságban semmi köze nincs se Kumbivához, se Rákosihoz.
[00:14:49]Tehát azért ezt meg vitatom, mert ön is mondta, hogy ez vitatható, amit mondani fog.
[00:14:53]Ezen a ponton vitatom, mert bizony-bizony az emberekben nagyon sok jelenség fölidézi azokat az időket, amiből semmi nem vonulsult meg, hála Istennek.
[00:15:05]Ákosak nem sem most ön föl ön elmondta a legdurvább részét, az valóban nem valósult meg.
[00:15:12]Ne is valósuljon meg.
[00:15:14]Álmukbaan ne jöjjön vissza többé.
[00:15:14]Így van.
[00:15:17]Na de azért vannak itt dolgok még.
[00:15:20]Hogyne, csak éppen az az nincs, hogy megáll a fegetó és elvisz minket.
[00:15:22]Ezt a egyébként a Orbánia se volt.
[00:15:28]Jó, az biztos, hogy nem volt, mert az már elmúlt.
[00:15:33]És akkor nem nem arra utalok, hogy hogy lesz, azt még ön se tudja.
[00:15:37]Hát azt nem tudom persze, de mondjuk azért nagyon csodálkoz, vagyis akkor majd ha még lesz rá lehetőségem, és nem leszek a börtönbe, akkor majd felhívom önt, hogy hát akkor ez nem jön.
[00:15:45]Meg együtt leszünk börtönben, és akkor majd ott majd besz.
[00:15:50]Na, akkor egy csomó dolgot megbeszélhetünk.
[00:15:52]Na hajrá.
[00:15:53]Na és akkor egy apróság a padlásöprés.
[00:15:57]Kérem szépen, a padlássöpés az egy szörnyű intézkedés volt.
[00:15:59]Horti Miklósék alatt vezették be, ugyanis a paraszt fiúkat elvitték katonának, és nem voltak megyegsi munkákat elvégezzve.
[00:16:07]Így aztán ami még volt, azt igazságosabban akarták elosztani.
[00:16:12]Nem volt ez egy nagyon szép húzás egyébként a a termelőkkel szemben, de bizony lesepték a padlást.
[00:16:18]Ugyanez ismétlőd meg, amikor Rákoség bevezették a elképesztően ostoba tscs először termész csoport, majd a tszeket, ahol ugye a parasztok beintettek és nem dolgoztak.
[00:16:33]Ott is arról volt szó, hogy vagy éhen halunk, vagy elveszik attól, akinek még van.
[00:16:36]Hát ez bizony nem volt egy igazságos rendszer, de ennek ez volt az tervezménye.
[00:16:42]Így van.
[00:16:44]Ma pedig azért használják telefonálóink ezt a fogalmat, mert megint csak attól félnek, hogy mint általában a kommunisták tették, ahogy ezt megismertük tőlük, elveszik attól, akinek van, és szétosztják, vagy zsebre vágják.
[00:16:59]Így van.
[00:16:59]Chörcil mondta, hogy aki 20 éves korában nem kommunista, annak nincs szíve.
[00:17:03]aki 60 éves kommunista, 60 éves korában kommunista nincs esze.
[00:17:08]Na hát ebbe egyetért.
[00:17:09]A miniszterelnök úr, aki korábban, tehát ő kisciikáként kezdte, aztán liberális volt kilenc évig a liberális internationálinak az alelnöke.
[00:17:16]Erre is van egy jó csercsé mondás.
[00:17:22]Aki fiatalon nem kommunista, középkorban nem liberális, abban sose lesz rendes becsületes, konzervatív.
[00:17:30]No, köszönöm szépen.
[00:17:31]Meghallgat.
[00:17:31]Én köszönöm, hogy hívott bennünket.
[00:17:34]Viszontlátásra és menjünk úgy tovább, hogy Mária nénit kapcsoljuk.
[00:17:39]Kezicsom Márién.
[00:17:39]Tessék parancsolni.
[00:17:42]Jó napot kívánok Gajdics úr.
[00:17:42]Én azt szeretném mondani, hogy Szent István királynak a fia, amikor meghalt Szentimre herceg akkor nagyon el volt keseredve, hogy mi lesz Magyarország sorsa.
[00:17:55]és legjobb döntése az volt, hogy Szűz Mária a oltalmába ajánlotta, tehát Magyarország Mária országa.
[00:18:03]Akkor hogy lehet az, hogy Súlyok Tamás köztársasági elnök úr, akiről úgy tudjuk, hogy bölcs volt, okos megfontolt, akkor hogy bízhatta Magyarországot a MP-re?
[00:18:26]Hogy nevezhettek ki őtet a miniszterelnöki posztra?
[00:18:31]Az a baj, Mária néni, hogy azért, mert mert ma már demokráciában élünk, és ennek a szabályai alapján Magyar Péter megnyerte a választásokat.
[00:18:40]Ő volt a listavezetője a győztes pártnak és a köztársasági elnöknek egyrészt a szokásjog, másrészt pedig a demokrácia szabályai szerint őt kellett fölkérnie.
[00:18:54]De hát mindenki tudja, hogy testileg, lelkileg beteg és alkalm.
[00:18:58]Nem mindenki tudja, Mária néni.
[00:18:58]Három és fél millió ember nem tudja, akik rászavaztak.
[00:19:04]Ők ők róluk biztosan tudjuk, hogy ők nem tudják ezt.
[00:19:08]De de Gajdics úr, akkor egy országot el lehet ilyen helyzetbe hely helyezni, hogy hogy sorsromboló helyzetbe?
[00:19:20]De még egyszer mondom, Mária néni, az a baj, hogy a többségi demokrácia így működik.
[00:19:24]Gondolunk mi is valamit, gondolnak mások is valamit.
[00:19:27]Jelen pillanatban azok vannak többségben, akik szerint igen ez lesz a jó Magyarországnak, hogy Magyar Péter a miniszterelnök.
[00:19:37]Hát ez nagyon szomorú.
[00:19:39]Szerintem is ebbe egyetértünk, de ez ez a helyzet jelen pillanatban.
[00:19:45]Hát ő a köztársasági elnök urat elbocsátja, a köztársasági elnök úr megválasztja, kinevezi.
[00:19:57]Hát az annyira ellentmondás ebbe ebbe önnek tökéletesen igaza van.
[00:20:02]Már nemzetközi szinten sem nagyon értik, hogy miért csinálja ezt Magyar Péter, hogy veszi a bátorságot ahhoz a pökhendi arogán stílushoz, amit úgy egyébként ő akar a mi fejünkre olvasni.
[00:20:17]De Gajdicsú, hát van olyan munkakör, ahol alkalmassági vizsgálatot végeznek, például az ovónőknél, és hogyha nem felel meg valami, vagy a szint nem látja jól, vagy nincs hangja, vagy valami probléma van, akkor akkor egyszerűen nem mehet a felvételi vizsgára, de a politikában nincs ilyen.
[00:20:39]Hát ez a szomorú, és egy egész ország népét ilyenre bízzák.
[00:20:48]Ez történt.
[00:20:48]Hát Mária országa ez szakrális hely.
[00:20:51]Itt nem szabadott volna megrendezni a Prideot se.
[00:20:56]Tudja mit mond erre Tóta W Árpád?
[00:21:00]feketeőves, ateista, baloldali liberális publicista, hogy április 12-én a magyar nép nagyívben lesajnálta a keresztény demokrata és keresztény alapú politizálást.
[00:21:16]Akkor nem lehet azt mondani, hogy keresztények, mert szerintem ő nem is mondja, ő azt mondja, hogy ez egy buta mese, nem is érti, hogy tud ebben felnőtt okos, értelmes ember hinni.
[00:21:31]Hát ez nagyon szomorú.
[00:21:31]Én szerintem is.
[00:21:34]Én szerintem is.
[00:21:34]Csak azt azt kell látni, hogy itt tartunk.
[00:21:38]És ezért ezért kell nagyon gyorsan újjászervezni magunkat és újra többségbe kerülni, mert ahogy ön mondja, az aztán félelmetes, ami ránk vár ilyen emberek irányítása alatt.
[00:21:51]Hát az borzasztó, ha ilyen a ilyen jövő vár.
[00:21:54]Én már 80 éves vagyok, de én a fiatalokat, aki értelmes, azt sajnálom, merthogy a hát a az értelmetlenek győznek.
[00:22:08]Sajnos ez most ez történt.
[00:22:12]Hát én nem tudom, hogy én azt se értem meg például, hogy ha tudták azt, hogy az MP milyen, mondjuk a felesége is, mint igazsági ügyminiszter, akkor miért nem gátoltam meg, hogy idáig eljusson?
[00:22:28]Hát ez hogy tudta volna meggátolni?
[00:22:31]Hát úgy, hogy orvosi kezelés alá kellett volna helyezni.
[00:22:33]Állítólag volt.
[00:22:38]Hát de kiszabadult a palazból a veszélyes lény.
[00:22:41]Hát de akkor már nem volt a feleség, tehát ő nem tudta volna megakadályozni.
[00:22:49]Sőt, szerintem senki nem tudta volna megakadályozni.
[00:22:51]Én inkább azokat hibáztatom, akik támogatták, akik felemelték, akik kitalálták.
[00:22:57]Hát akik megszervezték és fölépítették, azok a hibásak, mint az édesapja is például.
[00:23:04]És és megmondom én önnek őszintén, ugye azt mondják, nem szabad a gyerekeket várni.
[00:23:09]Egy jó atyai pofon nem átott volna neki jobbról is, meg balról is, mert abba nem hal meg még senki.
[00:23:16]A nagymamám mindig azt mondta, hogy abba még senki nem halt bele, de ez egy kicsit észhez tég.
[00:23:23]Az a baj, az a baj, Mária néni, hogy ebben az országban jelen pillanatban olyan a közthangulat, hogy már csak ezért a kijelentésért Mária nénére ráfognák, hogy erőszakra buzdít, és olyan elvei vannak, amelyek miatt Mária nénit elkezd zárni a gyerekek elől.
[00:23:41]Jaj, de Gajdics úr, amikor a gyerekek megakadályozzák a nagymamát meg az apukát, ez nevetséges, hogy hogy ne tudjon szavazni.
[00:23:50]Hát hát mi milyen szülő az, akinek csak ekkora tekintéje van?
[00:23:57]Olyan Mária néni, hogy ebben az országban elszaporodtak azok, akik semmilyen tekintélyt nem ismernek.
[00:24:01]Nem csak szülőit, semmilyet, senkit nem tisztelnek és semmit önmagukon kívül.
[00:24:09]Na de hát azért a szülő felel.
[00:24:09]Nem felel, de már lehet, hogy ő is ilyen.
[00:24:15]Hát szomorú.
[00:24:15]Hát több generáció.
[00:24:19]De higgyel már, nem én akarom elkeseríteni, csak mondom, hogy miket tapasztalok, miket látok.
[00:24:26]Na de most az az bosszant engem, hogy ártatlan emberek szenvednek olyanok miatt, akik gonoszok.
[00:24:35]Ez így van.
[00:24:37]Hát ez ez borzasztó.
[00:24:39]De hát erre meg azt szokták mondani, hogy amit a világ világ, ez így működik.
[00:24:45]Hát én nem tudom, hogy de hát most ezek után már mi mit tudunk tenni.
[00:24:51]Hiába mondják sok még egyszer mondom, azt tudjuk tenni, hogy újjászervezzük magunkat, sokat beszélgetünk egymással és kitaláljuk, hogy hogyan tudunk újra többségbe kerülni.
[00:25:03]Drága Gajdics úr, én nekem a környezetemben vannak csak liberálisok vannak, és hiába próbálom, azt mondja, hogy elő ne hozzam a az Orbánt, mert még a pofáját se szeretné.
[00:25:18]Világos.
[00:25:18]Ezt ezt mondtuk 2002-ben, ezt mondtuk 2006-ban, aztán 2010-ben is sikerült.
[00:25:25]Sikerült egymás után négyszer, most nem sikerült.
[00:25:28]Én teljesen bizakodó vagyok, hogy újra fog sikerülni.
[00:25:33]Hát adja a jó Isten, így legyen.
[00:25:35]Márian, én nagyon szépen köszönöm.
[00:25:38]Köszönöm szépen, hogy hívott bennünket.
[00:25:39]Várjuk máskor is nagy-nagy szeretettel és reméljük, hogy akkor már optimistában fogunk tudni beszélgetni.
[00:25:45]Gábort kapcsoljuk.
[00:25:47]Jó napot kívánok.
[00:25:47]Gábor eltűnt.
[00:25:50]Akkor nézzünk néhány SMS-t, míg előkerül.
[00:25:52]Azt mondja, hogy május 9-étől egy amatőr színjátszó csapatot látunk, a főszereplő Magyar Péter.
[00:26:00]Ő mozgatja a bábjait, marionet figuráit.
[00:26:04]Azok meg a háttérben tanulgatják, dadogva olvasgatják az előre megírt szövegeiket.
[00:26:09]Tragédia, hogy egy újabb trianon zajlik.
[00:26:12]A csapda látszott előre, de az emberek nagy része csak azt látta, amit magának jövőképpént elképzelt.
[00:26:20]Az emberek jó és rossz hiszemisége egyidejű vezetett el idáig.
[00:26:28]Sokuk történelmi visszatekintés nélkül szavazott.
[00:26:30]írta nekünk Csilla, és Csillának teljesen igaza van.
[00:26:33]Történelmi visszatekintés ugyan hát ezeket semmi nem érdekli.
[00:26:39]Még egyszer mondom, a buli, a pia meg a haverok.
[00:26:42]Aztán ennyi.
[00:26:42]Ö azt mondja, hogy hogy hogy az a baj, hogy van, aki itt 56-szor elküldi ugyanazt, és akkor én itt nem bírok eligazodni.
[00:26:58]De Győző már itt van a vonalban, hallgassuk meg őt.
[00:26:59]Jó napot kívánok, Győző.
[00:27:01]Parancsoljon.
[00:27:03]Jó napot kívánok mindenkit.
[00:27:03]Üdvözlök.
[00:27:06]A karácsonnyal szeretnék egy picit két gondolatot összehozni, ha ne engedni, mármint a főpolgármesterrel.
[00:27:14]Hát mit tudom én, hogy főpolgármester vagy nem főpolgármester.
[00:27:17]Na mindegy.
[00:27:18]Hát most azt akkor azért azt tisztázzuk.
[00:27:21]Kiről lesz szó?
[00:27:21]Karácsony Gergely.
[00:27:24]Há vagy a karácsony ünnepköre, vagy miről fogunk beszélgetni?
[00:27:29]Hát nem az ünnepről.
[00:27:31]A mi mit akarok mondani?
[00:27:34]19 óta itt van.
[00:27:38]Mondjad hang rangosan.
[00:27:38]És akkor 19 óta már hét éve keresem északbuda, délbuda, kelet Buda, Nyugatbuda óta azt a trollusz járatot, amit 19-ben a karácsony megígért.
[00:27:54]Aha.
[00:27:55]Nem tudom, hogy ön találkozott vele.
[00:27:58]Nem.
[00:28:02]Halló?
[00:28:03]De mondj, mondja már, könyörgöm, mert itt itt nagy csendek vannak.
[00:28:04]beszél foam, hogy hogy hogy találkozott vele.
[00:28:09]Nem találkoztam, mondtam.
[00:28:11]Na, én se találkoztam vele.
[00:28:11]Az de szomorúan tölt el engem.
[00:28:15]A másik dolog pedig én szeretnék neki segíteni abban, hogy ugye Budapesten vannak futóversenyek m kis nagyobbak és fölfestette az egész Budapestet sárgára, hogy a Margit hídtól a a Petőfi hív hídig szervezzen egy hétvégén egy izét, egy ilyen nemzetközi bicikliversenyt.
[00:28:45]És amikor vége van a a bicikli versenynek, mindenki beérkezik a a célbe, akkor a karácsony Gergely meg kerekezzen tovább, azt menjen a a a melegebb békhajlatra.
[00:29:04]Nem, nem a a a francba.
[00:29:08]Na jó, csak azt akartam, meg akartam kímélni attól, hogy szidnom kelljen azért, mert csúnyán beszél.
[00:29:16]Nem beszélek csúnyán.
[00:29:17]Helyes.
[00:29:18]Most a a választással kapcsolatban egy két bárm két-három dolgot akarnák mondani.
[00:29:22]Ugye a Facebook az megdöntötte a a Fideszt.
[00:29:29]Ez 100%.
[00:29:32]És sajnos azt kell mondanom, hogy a tanárok is benne vannak ebbe.
[00:29:37]Nem, hogy Igen.
[00:29:38]Mindkettőről mindkettőről volt pár szó.
[00:29:41]Mondják mások is, nem csak ön.
[00:29:44]Megmondom, mert hogy hogy miért.
[00:29:44]Nekem volt egy nagyon jó szomszédom, Budán és ő a a a Zemágnak nem tudom, hogy tudja, hogy mit mi ki volt a zemág.
[00:29:58]Teljesen mindegy, csak azt mondja már, ami a lényeg.
[00:30:00]De de ez egy egy vállalat volt, és 56-ban ő egy gépész mérnök volt, és nem engedte a 56-ban a szakszervezeti vezetőket és a a a kommunista pártitkárokat és a kommunistákat, hogy bántsák.
[00:30:19]Ő kiállt mellettük, és ő volt a a hogy mondjam, a a vállalati glória.
[00:30:23]Akkor a a izébe, ahogy megválasztották.
[00:30:28]És képzelje el, hogy fölnevelt két lányt, és mind a két lány Ja, ő és az az öreget ne nem vitték eltre, hanem kirúgták mindenhonnan, mert a a szakszervezeti vezetők és a pártitkárok is be mellé álltak.
[00:30:52]Na, a lényeg az, hogy a két lány tanárnő lett, és mind a kettő a, hogy mondjam, önnek a a ez e ez a baloldali hát igen rendszernek a az áldozatai lettek, és nem lehet őket leszoktatni az egészről.
[00:31:20]Tehát, hogy ők ott ott konszolidálódtak abba az egészbe, hogy a a pedig az apjuk egy tiszt nagyon tisztességes, nagyon frankó ember volt.
[00:31:30]Most még egy dolgot szeretnék mondani a a választással kapcsolatban, hogy a legaljasabb és a leg szemetebb magyar ember az a Bajnai Gordon.
[00:31:46]Ő ő van benne ebbe az egész választási bizottságba, aki megbuktatta az Orbán kormányt.
[00:31:56]Hát nevezzük választási bizottságnak, mert az mást jelent, de értem, hogy miről beszél.
[00:32:00]Abban a klikben van benne, amelyik pénzelte és külföldről irányította a folyamatokat.
[00:32:05]Jó, jó.
[00:32:07]Igen.
[00:32:07]Jó, bocsánatot kérek.
[00:32:07]Tehát ő, hogy mondjam, a Gorányi meg a a a szilvest, nem tudom, Szilveszter vagy a a Bajnek a jobb keze.
[00:32:19]Ő ő van benne az ők vannak benne az egészben.
[00:32:23]És a legaljasabb az dolog az egészben, hogy az ő cégüket kivitték Észtországba, ugye, és ott volt Észtországba a data alapján.
[00:32:40]jöttek vissza Magyarországra, és amikor ezt a Magyar Pétert ezt összehozták, akkor egy két hónap alatt 1300000 ember állt mögé.
[00:32:55]Senki nem ismerte Magyar Pétert.
[00:33:00]És ez a dat az adatnak a az adatnak és a datat.
[00:33:04]Így van.
[00:33:04]Így van.
[00:33:04]Győző, nagyon szépen köszönjük, hogy hívott bennünket.
[00:33:08]Várjuk máskor is.
[00:33:12]Keressük az okokat.
[00:33:12]Nyilvánvaló ez is közrejátszott, amit Győző az imént elmondott.
[00:33:20]Viszont nézzünk meg gyorsan egy SMS-t, amelyik úgy szól, hogy szerintem Magyar Péter nem a köztársasági elnököt alázta meg, hanem a saját családját és választóit, akik láthatták, hogy milyen primitív bunkó módjára viselkedett a parlamenti beszédében.
[00:33:37]Éjszaka pedig az országházat kocsmaként kezelte, és a Sándorpalotában is hogy viselkedett.
[00:33:45]Szomorú jelzésem van számára.
[00:33:47]1100 év alatt sem lenne belőle Orbán Viktor, hiába törekszik erre betegesen.
[00:33:53]Írta nekünk BK monogrammú SMS írónk.
[00:33:58]És ö van még egy nagyon érdekes.
[00:34:02]A kampány alatt lettem Fideszes, mert láttam, milyen aljas, mocskos módon rágta be magát, és csordáját ez az ember a parlamentbe.
[00:34:12]Az első hívó szóra megyünk és megpróbáljuk őket onnan kizzavarni.
[00:34:21]No hát erre még szerintem várni kell erre a hívószóra, de addig is szervezzük egymást és beszélgessünk sok-sok dologról, hogy kiderüljön minden, amit elrontottunk és minden, amit most tehetünk.
[00:34:33]Ádámot hallgatjuk meg e tárgyban.
[00:34:36]Jó napot kívánok, Ádám.
[00:34:37]Parancsoljon.
[00:34:39]Jó napot kívánok, Ott úr.
[00:34:39]Mollár Ádám vagyok, kezdő politológus.
[00:34:44]Üdvöz.
[00:34:44]Nagyon nagyon-nagyon kezdő.
[00:34:46]Bocsánat, csak kucsasétáltatásból futottam vissza.
[00:34:52]A következő lenne egy, azért mondtam a telefonos jelentkezés alapján, én egy konstruktív beszélgetés miatt érkeztem.
[00:35:01]Kicsit azt látom, hogy itt az előlem előttem megszólalók, illetve így a általában így az adásban megszólalók inkább beszélnek, mintogy kérdeznének is.
[00:35:12]Én rteletesen kíváncsi vagyok az ön véleményére.
[00:35:14]Tudja, hogy tudja, hogy miért van, mert ez egy olyan műsor, ahol az önök véleményére vagyunk kíváncsiak.
[00:35:21]A kérdező maximum én vagyok, de én is csak egyet szoktam kérdezni.
[00:35:24]Mi az ön meglátása?
[00:35:26]Parancsoljon.
[00:35:29]Ja, értem, értem, értem.
[00:35:29]Jó.
[00:35:32]Én amiatt érkeztem, hogy van egy olyan téma, amit nem tudom, hogy lejátszásra fog-e kerülni, amiről most beszélni fogok, de ha igen, akkor az az nagyon sok embernek talán elindult már ez a gondolat, csak valamiért csírájában megkedt ez a gondolat.
[00:35:48]E ez a gondolat ez egy kérdés, amit sokan fel akarnak tenni.
[00:35:51]Meg is van hozzá a beszédkészségük, meg is van hozzá a kompetenciájuk.
[00:35:58]Csak egyszerűen annyi gondolat van a fejükben egyszerre, hogy ezt a kérdést nem tudják feltenni megfelelően.
[00:36:03]Ez a kérdés pedig nem más.
[00:36:06]Szerintem a legfontosabb kérdés, amiről beszélni kellene, hogy amiről Báer úr beszélt, ez a néplélek dolog.
[00:36:16]Na, ezt senki nem fejtette ki a választások óta, ha jól tudom, ezt bővebben senki nem fejtette ki.
[00:36:21]Ez a néplélek, ez annyit jelent, hogy megsérült valami a néplélekben.
[00:36:26]Így van, amiről ő is beszélt.
[00:36:29]És ez a sérülés főleg a 40 aratti korosztályt érintette, és akkor az ő nevükben szeretnék beszélni.
[00:36:37]Láttam önnek is az interjúit itt az elmúlt napokban, és önt mindenhova szívesen várják.
[00:36:42]még a idézőjelesen ellenzéki médiaorgánumok is, mert ön ön valahogy ön áll a legközelebb ahhoz, hogy kimondja az igazságot, de még ön se mondta ki teljesen, amit hallani akarnak az emberek.
[00:36:57]Tehát amit a három és közel 3 és fél millióból legalább a fele hallani akar a tiszvaók közül, az az, hogy mi ez a néplélek roncsolás.
[00:37:06]És akkor én felírtam ide magamnak, hogy mi ez.
[00:37:11]Ez több millió több millió ember, ezt már el akartam mondani, csak nem jutott el idáig.
[00:37:18]Az a következő lenne, hogy a Fidesznél a hibákról nem lehetett beszélni.
[00:37:22]Tehát ez a legnagyobb fájdalma most a tiszvaóknak, hogy a Fidesznél a hibákról nem lehetett beszélni.
[00:37:29]Ö még a icipici hibákról sem lehetett sokszor beszélni.
[00:37:34]Célozgatni lehetett rá, vagy óvatosan óvatosan így belemenni a témába, de konkrétan kimondani hibát nem lehetett.
[00:37:45]Ez állítólag ez nincs bizonyítva, kihangsúlyozom, mert én olyan dologról nem szeretek beszélni, ami nincs bizonyítva, de azért általában az ember összerakja a képletet.
[00:37:54]Nyilván ez a Fidesz első vezetéséből több helyről is kiszivágott ez a dolog.
[00:38:00]Mondom, ez nincs hivatalosan bizonyítva, hogy a hibákról nem lehet beszélni.
[00:38:02]Na, ez pszichológiailag hoz hova vezet?
[00:38:04]Nem vagyok pszichológus, csak hogy hova vezet, mert utána jártam, de magamtól is ugyanerre gondoltam, hogyha mindig a jót mutatjuk kifelé, és hosszú időn át a jót mutatjuk, még akkor is, mikor a tények azt mutatják, hogy itt nem feltétlenül jó dolgok történnek, de mi mégis a jót mondjuk, az egyfajta aroganciához egyfajta pökhendiségre utal pszichológiailag.
[00:38:30]És a fiatalok, mivel még borzasztó büszkék a 40 alattiak, mint ahogy én is, mi ezt a fajta hibaletagadást, ezt a hibátlannak mutatjuk magunkat című dolgot.
[00:38:42]Mi erre haragudtunk meg nagyon és e erre.
[00:38:45]Tehát én értem a teljesítményeket meg a vívmányokat, de amikor az ember nézi a tévét és ugye van vannak ezek a van ezek a kormányifók az előre kérdésekkel bla bla bla, ahol Vitályos Eszter, nem Gulyás Gergely, Vitályos Eszter olyan pökhendien beszél a kamerába, és úgy forgatja a szemét, és úgy beszél a magyar emberekhez, olyan stílusban és diplomáciailag, de a diplomáciának éppen csak a határait szór olva egy ilyen szeszélyes nőnek a szemforgatásával és olyan megjegyzéseket téve az állampolgárok felé evvel a szemforgatásos jelenettel együtt véve, hogy az ember néha úgy érezte, amikor ezt nézi, hogy tehát ez lényegében az alpári beszédnek, amit az utcán, hogyha két alpári ember összevesz, ez annak volt a lefordítottja, diplomáciailag kifinomított, de ugyanúgy egy leteremtő beszédek voltak.
[00:39:45]Csak ezek az áll megértem, megértettem.
[00:39:46]Most már csak azt szeretném öntől megkérdezni, hogy mit fognak szólni ezek a megbántott a pökkendiségtől, hogy is mondjam csak el megsértett tisztás szavazók, amikor a saját miniszterelnöküket hallják, például a köztársasági elnökhöz beszélni.
[00:40:09]Olyankor mit gondolnak?
[00:40:12]Nagyon jó, jó, jó a kérdés.
[00:40:12]Nagyon jó a kérdés, és én azt is tudom, Ottó úr, én én nagyon jól tudom, nem vagyok pszichológus, de olvasok utána rengeteget.
[00:40:22]Én nagyon jól tudom, hogy úgy működik a politológia és összeforra a pszichológiával, olyan téren meg a szociológiával, hogy valamire valami valamire mindig reagálni kell valamivel, tehát reakció, interakció satöbbi, de azt figyelembe kell venni a minden ügynek a súlyát.
[00:40:39]Tehát egy nagy súlyú ügyre, egy kisebb súlyú üggyel.
[00:40:45]Ez ön szerint kisebb súlyú ügy.
[00:40:49]Hogy vitályos Eszter, hogy forgatja a szemét, amikor hallgatja a liberális dollármédia újságírójának unásig ismételt provokatív kérdését.
[00:40:59]Ez annál ez kisebb súlyú, hogy hogy beszél Magyar Péter, Magyarország új miniszterelnöke a köztársasági elnökkel.
[00:41:10]meg fordítva van.
[00:41:11]Bocsánat, bocsánat.
[00:41:11]Vitályos ügy, amit mondtam, illetve előtte, amit közvetlenül mondtam, az soha nem lehet a hibákról beszélni.
[00:41:17]Az elmúlt a az elmúlt kettő ciklus volt ilyen, a 22-től h a 18-tól 22-ig, meg a 22-től 26-ig.
[00:41:23]Tehát ez a ez a két ciklus volt az az előtte lévők nem, ahol a hibákról nem lehetett beszélni.
[00:41:31]Világos.
[00:41:31]Jó, ez ezzel is tudnék vitatkozni, ha lenne rá időnk, de sajnos a műsoridő lejár megválaszolom, megválaszolom, megválaszolom.
[00:41:39]De de gyorsan.
[00:41:39]egy mondat.
[00:41:40]Gyorsan megválaszolom.
[00:41:42]Úgy tartja a magyar név, mert ezt önök igen minden adásban fölteszik ezt a kérdést, és erre sem tudott senki megfelelően válaszolni.
[00:41:47]Azért mondtam a két ügynek a súlyosságát.
[00:41:49]Az önök szemében ez a mondja már ki, mert nincs időnk.
[00:41:54]10 másodperc a mi szemünkben.
[00:41:54]Azért nem súlyosabb ez, mert ez egy olyan köztársasági elnök, aki nagyon, nagyon, nagyon sok esetben félre.
[00:42:04]Jó, akkor ez pedig már Tiszás propaganda.
[00:42:06]Köszönjük szépen, hogy hívott bennünket.
[00:42:07]A műsoridő azonban lejárt, úgyhogy el kell, hogy búcsúzzak, megköszönve minden hallgatón megtisztelő figyelmét, megköszönve a telefonálóknak az értékes gondolatokat, az SMS írókét is el kell, hogy búcsúzzak.
[00:42:20]Holnap is lesz Paláver, addig is hallgassák a Hírefet.
[00:42:24]A viszonthallásra.
[00:42:27]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.
[00:42:31]Paláver, hangra fel.