Paláver 2. rész - Hír.FM
- Radnai Márk szerint a TISZA-kormány népszerűtlen döntéseket is hoz majd, és a hagyományos pártépítés helyett politikai közösségekben gondolkodik, a 29 fős tagságot nem bővítik.
- Az alaptörvény-módosítás vitát váltott ki: kritikusok szerint Orbán Viktor indulását zárhatja ki, visszamenőleges jogalkotást tartalmazhat, és gyengítheti a migrációs politika alkotmányos védelmét.
- Az agrártárca elismerte, hogy jogalkotási hiba miatt oldották fel az ukrán gabona importtilalmát; a műsorvezető szerint ez súlyos figyelmetlenségre utal.
- Több betelefonáló szkeptikus az EU-s pénzekkel kapcsolatban, és attól tart, hogy a forrásokért cserébe Brüsszel migránsok beengedését várhatja el.
- Magyar Péter és Brüsszel viszonya kapcsán felmerült, hogy a TISZA vezetője mennyire hajlandó teljesíteni a feltételeket, és hogy a bizalmatlanság miatt késhetnek a kifizetések.
- A kárpátaljai gyermekotthonnak szánt átutalások körül vita alakult ki: egyesek attól tartanak, hogy a pénz fideszes politikusoknál köthet ki.
- Ildikó betelefonáló szerint Sulyok Tamás köztársasági elnököt a TISZA "kis szuper ügyvédei" próbálják eltávolítani, és az elnöknek március 31-ig van határideje.
- Csaba betelefonáló szerint az EU jogilag megszüntette önmagát, és egy alternatív modellben a tagállamok kilépés utáni kétoldalú megállapodásokkal is működhetne a rendszer.
- A rezsicsökkentés megtartását és Paks 2 előmozdítását többen kulcsfontosságúnak tartják, míg az ukrán olaj beengedését határozottan ellenzik.
Részletes összefoglaló megjelenítése
Radnai Márk interjújának tanulságai
A műsor egyik központi témája Radnai Márk, a TISZA Párt operatív vezetőjének interjúja volt, amelyben több fontos kijelentést tett a kormányzás jövőjéről.
Népszerűtlen döntések várhatók
Radnai Márk az interjúban arról beszélt, hogy a TISZA-kormány "mézeshetei" el fognak múlni, és népszerűtlen döntéseket is fognak hozni. A műsorvezető szerint ez önmagában nem árul el nagy titkot, hiszen minden kormánynak vannak népszerűtlen intézkedései. A kérdés inkább az, hogy pontosan mik lesznek ezek a döntések.
Pártépítés helyett politikai közösségek
Radnai Márk kifejtette, hogy nem hisz a klasszikus pártépítésben, helyette inkább politikai közösségekben gondolkodik. Nem tartja jó iránynak a hagyományos pártstruktúra létrehozását, ezért a jelenlegi 29 fős párttagságot sem szándékoznak növelni. A műsorvezető megjegyezte, hogy nehéz megjósolni egy ilyen modell működőképességét, mert ilyenre korábban nem volt példa.
Egy betelefonáló, Ildikó szerint a 29 tag "bőven elég", ha "tudják a kis titkos piszkos ügyeiket". Szerinte a cél a teljes hatalom megszerzése, és "vissza fogunk menetelni a szocializmusba, vagy Észak-Koreába".
Alaptörvény-módosítás és annak következményei
Az előterjesztés háttere
A beszélgetés során szóba került az alaptörvény módosítására vonatkozó javaslat, amelyet Pokol Béla is kritizált. Pokol szerint az előterjesztés mögött egyértelműen Orbán Viktor későbbi indulásának kizárása áll. A közösségi médiában olyan pletykák is terjednek, hogy kisebb "csomagocskákban" további módosítások is érkezhetnek, amelyek akár a migrációs paktumot is előkészíthetik.
Visszamenőleges jogalkotás
Több betelefonáló is felháborodását fejezte ki a visszamenőleges jogalkotás lehetőségével kapcsolatban. Egyikük, Csaba szerint "ez az igazi jogállam lábbal tiprása, amikor visszamenőleg hozunk törvényeket". Hozzátette, hogy ilyet a jogrendszer gyakorlatilag nem ismer, és történelmi párhuzamokat vont a második világháború előtti Európával, ahol visszamenőleges jogalkotással egyes népcsoportok jogait szüntették meg.
A műsorvezető szerint ez a próbálkozás Brüsszelben sem fog tetszeni, mert nem akarnak precedenst teremteni arra, hogy más országok is hasonlóval próbálkozzanak.
Felsőoktatást érintő változások
Ildikó betelefonáló felhívta a figyelmet arra, hogy az alaptörvény-módosítás a felsőoktatásba is beavatkozik: alacsonyabb lesz az egyetemisták ösztöndíja, és 27 egyetem kevesebb jogkörrel az állam alá fog tartozni. A műsorvezető szerint ha ez nem tetszik az egyetemistáknak, akkor "meg lehet tüntetni menni".
A migrációs politika alkotmányos védelmének gyengítése
Ildikó konkrétan idézte a módosítás egyik elemét: "Magyarország alkotmányos önazonosságának és keresztény kultúrájának védelme az állam minden szervének kötelessége" – ezt a mondatot, amely a szigorú hazai migrációs politika "alkotmányos védőpalástja" volt, kiveszik a szövegből. Szerinte ezzel a migrációs paktumnak ágyaznak meg.
Ukrán gabonaimport-botrány
A tilalom feloldása
Az agrártárca elismerte, hogy súlyos hibát követtek el az ukrán gabona importtilalmának feloldásával. A tárca szerint jogalkotási hiba miatt került sor a szankciók törlésére. A műsorvezető megjegyezte, hogy a kormány a Fideszre próbál visszamutogatni, ami egyfajta "kitáncolás".
„Én annak tudok örülni, hát már eleve, hogy ez megtörtént, annak annyira nem, de annak azért tudok örülni, hogy belátták, hogy ez rossz döntés volt." – a műsorvezető *
A műsorvezető szerint óvatosabban és körültekintőbben kellene dönteni, és aggodalmát fejezte ki, hogy lehet, hogy "észre se vették, hogy mit csinálnak", ami legalább akkora probléma, mintha szándékosan tették volna.
91 tonna cukor ügye
Egy Gyulabá nevű betelefonáló említette, hogy 91 tonna cukor érkezett be Ukrajnából, amiről azóta sem tudni, hogy valóban megtörtént-e. Szerinte ha a "népik" azt írták, hogy elindították, az azt jelenti, hogy már megvan a félállomása, tehát már valamelyik magyarországi importőrnél van. Felszólította a Fidesz-KDNP-t, hogy járjanak utána és gyorsan lépjenek.
Brüsszel, EU-s pénzek és migráció
A visszatartott pénzek kérdése
Több betelefonáló is szkeptikus volt az EU-s pénzekkel kapcsolatban. Balázs nevű betelefonáló szerint "szerintem nincs meg ez a pénz", és csak "hergelés megy továbbra is". Sándor betelefonáló szerint az EU-s pénzek "nem érnek annyit, mint amennyi kárt okoznak", és ha a feltételek teljesítése migránsok beengedésével járna, akkor inkább ne is kapják meg a pénzt.
„Egyetlen egy cent nem ér annyit, mint amennyi kárt okoz." – Sándor betelefonáló *
A műsorvezető felvetette, hogy olyan, mintha nem is akarnák nekünk adni ezeket a pénzeket, és kérdéses, hogy megvan-e egyáltalán a teljes összeg.
Magyar Péter és Brüsszel viszonya
Balázs betelefonáló szerint Magyar Péter "fogott ember", túl sokat ígért, és csak nagyon kis százalékát tudja teljesíteni. Sándor szerint Magyar Péter "pénzember", aki "csak a pénzt szereti mindig besöpörni", és ha teljesíti Brüsszel kívánságait, tönkre fogja tenni az országot.
A műsorvezető szerint a nagy kérdés, hogy Magyar Péter mennyire hajlandó teljesíteni a brüsszeli feltételeket a pénzekért cserébe, vagy "az asztalra csap, és azt mondja, hogy na, idáig és ne tovább". Utóbbit nehezebben tudja elképzelni.
A lengyel párhuzam
Balázs betelefonáló felidézte, hogy Lengyelországban, amikor Tuskék hatalomra kerültek, szinte rögtön megkapták a visszatartott pénzeket. Ezzel szemben Magyar Péter irányában "mintha bizalmatlanok lennének", és először az elvárásaik teljesítését várják el.
Kárpátaljai átutalások és a miniszteri fizetések
Gyulabá betelefonáló emlékeztetett arra, hogy a TISZA-kormány ígéretet tett a kárpátaljai gyermekotthonnak szánt pénzek átutalására, amelyekről a Fidesz-miniszterek lemondtak. Szerinte már "elkezdődött a fejükben a vizsgálódás, hogy most szabályos, nem szabályos, nincs-e véletlenül valami mosásgyanú". Javasolta, hogy a miniszterek kapják meg a pénzt, és ők maguk utalják át, hogy ne legyen olyan "lecsengése", hogy a kormány utalja.
Mária betelefonáló megerősítette, hogy sokan attól tartanak, a pénz végül ugyanúgy a fideszes politikusoknál fog kikötni. A műsorvezető szerint nem valószínű, hogy ebbe belemennének.
Külföldi beavatkozás a választásokba
Több betelefonáló is felvetette, hogy a választási eredményt külföldi beavatkozás befolyásolta. Ildikó szerint "a lengyel beavatkozás, az ukrán félről való beavatkozás, a külföldről pénzügyi támogatás" mind azt jelentik, hogy "nem kellett volna ezt az egész szavazás eredményét elfogadni".
A műsorvezető szerint a TISZA kommunikációja nagyon okos volt: már az elejétől azt kommunikálták, hogy a Fidesz úgysem fogja elfogadni a választás eredményét, és ezzel építették fel azt a helyzetet, hogy nehéz lett volna a Fidesznek nem elfogadnia az eredményt. Ha a Fidesz azt mondta volna, hogy nem fogadja el az eredményt külföldi beavatkozás miatt, azzal éppen Magyar Péterék kommunikációját igazolta volna.
Sulyok Tamás köztársasági elnök helyzete
Ildikó betelefonáló hosszasan beszélt Sulyok Tamás köztársasági elnökről. Szerinte a TISZA "kis szuper ügyvédei" – köztük a sógor és a család – azon dolgoznak, hogy "méltóan el tudják küldeni". Az elnök állítólag március 31-ig kapott határidőt, hogy mindent meg tudjon valósítani.
„Én el sem tudom képzelni, hogy ő ezt átgondolta, átment-e ez az agyán, vagy benne van-e, vagy tud-e róla, vagy őneki ennyit szánt a sors." – Ildikó Sulyok Tamásról *
Ildikó szerint Sulyoknak "van egy felelőssége", és a nyolc éves ciklusra való kiterjesztés, illetve a jogalkotásban való "visszafelé menetelés" európai szinten elfogadhatatlan.
A Pride és a gyermekvédelmi törvény
Ildikó beszélt arról is, hogy a gyermekvédelmi törvényt "Sulyok Tamás visszalökte", és szerinte "LMBTQ-nak zöld pipa", mert "ezerrel dolgoznak a Bódis Krisztáék azon, hogy hogyan kell érzékenyíteni a 18 alatti társadalmi réteget". Megjegyezte, hogy a Pride "most lesz buli", és a "heterók nem mennek tüntetni".
Az Európai Unió jövője
Csaba betelefonáló kifejtette, hogy szerinte az Európai Unió "már csak névleg létezik", mert a saját alapszabályait olyan sokszor megszegte, hogy gyakorlatilag jogilag megszüntette önmagát. Az EU szerinte "arra jó, hogy van ott 15-200 ingyen élő ember, aki azt csinál, amit akar".
Egy alternatív megoldásként említette az AfD német vezetőjének ötletét: ha minden tagország egyszerre kilépne az EU-ból, majd másnap kölcsönösen megkötnék ugyanazokat a gazdasági és utazási könnyítéseket, akkor "ugyanúgy működne minden Európában".
Csaba szerint az EU-t eredetileg azért hozták létre, hogy "egy Európai Egyesült Államokat" hozzanak létre, mert a különálló országok katonailag gyengék, és a cél az orosz nyersanyagkincsek megszerzése. Hozzátette, hogy már nyíltan beszélnek arról, hogy 2-3 éven belül annyira fel kell fegyverkezni, hogy egységesen fel tudjanak lépni az oroszok ellen.
Rezsicsökkentés és üzemanyagárak
Sándor betelefonáló szerint a rezsicsökkentés megtartása lenne az egyik legfontosabb dolog, mert ez "pont a kisembereken segített". Egy másik betelefonáló SMS-ben azt írta, hogy Magyar Péter 480 Ft-os üzemanyagárat követelt, a miniszterelnöki fizetést pedig sokallta. Sándor szerint a jelenlegi üzemanyagár "eléggé tűrhető", és kevesebbet fizetünk, mint amíg "védettség volt".
Energiapolitika és Paks 2
Sándor beszélt arról is, hogy a legnagyobb baj az lenne, ha beengednék az "ukrán mocskos olajat", amit "Ursula fúj". A műsorvezető kíváncsi Paks 2 jövőjére, amit Sándor szerint "nem megállítani kéne, hanem tolni kéne előre". Sándor megjegyezte, hogy Németországban már több helyen újraindítják az atomerőműveket, mert rájöttek, hogy hosszú távon mégis csak jó az atomenergia.
A TISZA kormányzási stílusa
Mária betelefonáló azt kifogásolta, hogy a TISZA miért csak kormányüléseket tart, és miért nem visz dolgokat az Országgyűlés elé, ahol az ellenzék is beleszólhatna. Szerinte "így lehet kétharmadnál is több a felhatalmazásuk", és azt hiszik, "nekik mindent lehet". Kifogásolta azt a javaslatot is, amely börtönnel vagy pénzbüntetéssel sújtaná azokat, akik harmadszorra sem jelennek meg.
A műsorvezető szerint egyelőre nem telt el elég idő ahhoz, hogy ezeken felháborodjunk, és nem is biztos, hogy lesz belőle valami.
Kajdi Csaba elszólása
Ildikó megemlítette, hogy Kajdi Csaba "elszólta magát", amikor azt mondta Magyar Péternek, hogy "hát Péter, hát nem így kell". Ildikó szerint ez "annyi mindent elmond, annyira informatív", mert mutatja, hogy ismerik egymást. A műsorvezetőt meglepte, hogy "már most üzentek neki, hogy ezt nem így kéne".
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- "a Simsi A Sekincsebben" – Sándor betelefonáló használta ezt a kifejezést, valószínűleg egy közmondásra vagy szólásra utalt, de a pontos alak nem rekonstruálható az ASR-hiba miatt. A kontextus alapján valami olyasmiről van szó, hogy az EU-s pénzek olyanok, mint amikor valaki nem érez semmit, vagy nem használ semmit.
- "LenBT-nak zöld pipa" – Ildikó betelefonáló mondta, valószínűleg az LMBTQ közösségre utalt, de a pontos szövegkörnyezet bizonytalan.
- "Bódis krisztáék" – Ildikó említette ezt a nevet az érzékenyítéssel kapcsolatban, de nem egyértelmű, hogy pontosan kiről van szó.
- "Dezső vagy Balázs, Deze Balázs" – Ildikó betelefonáló egy ponton zavartan próbálta megszólítani a műsorvezetőt, a névhasználat bizonytalan.
Teljes átirat megjelenítése
[00:01:00]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.
[00:01:07]Paláver hangra fel.
[00:01:12]És már itt is vagyunk.
[00:01:12]Folytatjuk a Palávert 0617992999 a telefonszámunk és 067953 pedig az SMS számunk.
[00:01:20]Ugye beszélgetünk Radnai Márk interjújáról, amiben arról beszélt, vagy arról is beszélt, ugye több egyéb dolog mellett, hogy el fognak múlni a mézeshetek, hogy fognak hozni népszerűtlen döntéseket, ugye azt próbáljuk meg kitalálni vagy megjósolni, hogy vajon mik lesznek ezek.
[00:01:37]illetve az is egy érdekes része volt szerintem ennek az interjúnak, amikor arról beszélt, hogy ő a klasszikus pártépítésben nem hisz, inkább a politikai közösségekben, és hogy nem tartja jó iránynak, hogy a klasszikus pártstruktúrát hozzanak létre, így a jelenlegi 29 fős párttagságot sem szándékoznak növelni.
[00:01:57]Ugye itt a nagy kérdés, hogy mennyire működőképes egy ilyen modell.
[00:01:58]egyébként nehez nehéz ezt előre megjósolni, mert ilyen még ha jól emlékszem akkor nem volt.
[00:02:05]Aztán beszélgetünk még a erről az alaptörvény módosításról, amit Latman Tamás is kritizált a közösségi oldalán.
[00:02:16]Pokol Béla pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy az előterjesztés mögött egyértelműen Orbán Viktor későbbi indulásának a kizárása áll, de ettől függetlenül ugye azt azt azt pletykálja a közösségi média, hogy akár ilyen kis csomagocskákat akarnak majd úgy módosítani, hogy például ugye a migrációs paktumot előkészítve is tartalmazhatnak ezek részeket.
[00:02:39]Ezt nyilván előre nem lehet tudni.
[00:02:42]Mindenesetre érdekes ez az alaptörvénymódosítás, és hogy miért ennyire sürgős.
[00:02:45]Aztán az ukrán gabona import botrányról is beszélünk.
[00:02:48]Az agrártárca elismerte, hogy súlyos hibát követtek el az ukrán gabona import tilalmának feloldásával.
[00:02:54]Szerintük jogalkotási hiba miatt került sor a szankciós szankciók törlésére.
[00:03:01]És hát nem meglepő módon egyébként a Fideszre próbálnak visszamutogatni.
[00:03:06]De hát tehát tulajdonképpen egy kicsit ilyen ki ilyen kitáncolás van.
[00:03:09]Én annak tudok örülni, hát már eleve, hogy ez megtörtént, annak annyira nem, de annak azért tudok örülni, hogy belátták, hogy ez rossz döntés volt.
[00:03:17]Azért jó lenne óvatosan és ennél sokkal következetesebben, körültekintőbben dönteni dolgokról.
[00:03:27]Na de meglátjuk.
[00:03:27]Gyulabának ígértem, hogy folytatjuk még egy kicsit, mert nem volt túl sok időnk, úgyhogy Gyulabát most köszöntöm újra.
[00:03:34]Üdvözlöm Varázs.
[00:03:34]Itt vagyok.
[00:03:34]Gyulabá vagyok Borsból.
[00:03:36]parancsoljon, hallgatjuk is.
[00:03:39]Ugye ugye említettem ezt a ukrán importot 91 tonna cukor, ami beérkez igen amiről azóta sem tudom, hogy van-e, nincs-e.
[00:03:52]Meg kell tudni.
[00:03:52]Nézze, amikor azt írta a névik, vagy azt jelte a népik, hogy elindították, az azt jelenti, hogy annak már megvan a félállomása.
[00:03:59]Tehát az nem záhony határállomás, hanem valamelyik magyarországi importőr.
[00:04:06]Utána kell járni, keményen, mozgósítani kell a Fidesz KDNP-t és annak embereit, hogy ennek járjanak utána és gyorsan lépjenek, mer az az első és legnagyobb hibája most ennek a kormánynak, amelyik most jó, meglátjuk, én utána fogok járni, amennyire tudok, hogy ez létezik-e.
[00:04:25]Ez a továbbítani percít.
[00:04:30]Aztán említettem ugye a migrációs dolgot, hogy ide egyetlen migráns sem jöhet be nyugatról.
[00:04:36]Nincs áttelepítés, lehetetlen, mert azok nem szakképzettek, sőt a nevük sem biztos, még a születési dátumuk sem biztos.
[00:04:45]Úgyhogy sem nyugatról, sem délről ide egy egy távoli migráns sem jöhet be.
[00:04:52]Aztán még ha van még pár percem említenék említenék megemlíteném ezt a úgynevezett kárpátaljai átutalást, amire ígéretet tett a a a mostani kormány, hogy ugye amiről lemondtak a fideszes miniszterek vagy a kormányminiszterek, azokat a pénzeket majd átutalják oda.
[00:05:15]Tehát már elkezdődött a fejükben a vizsgálódás, hogy most szabályos, nem szabályos, nincs-e véletlenül valami mosásgyanú ebbe az egész dologba.
[00:05:26]Én nem bízom bennük.
[00:05:29]Ők letagadják azt is, amit meg kellene csinálniuk.
[00:05:33]És a másik dolog, úgy kell ezt csinálni, hogy megkapják a miniszterek a pénzt és az ő nevükbe, vagy ők utalják át ennek, mert úgy fog tűnni, hogy a kormány utalja át majd a Kárpátaljai gyermekothonnak ezt a pénzt.
[00:05:52]Ne ne nehogy nehogy ilyen lecsengése legyen az egésznek.
[00:05:57]Érdekes nagyon oda kell rájuk figyelni.
[00:05:58]Így van.
[00:06:00]Így van.
[00:06:00]Miért?
[00:06:00]át tudják ide utalni, és a miniszterek is tovább tudják utalni Kárpátal, és akkor már az ő nevükbe megy, a az ő pénzük megy oda.
[00:06:08]Hát nem akarom nem akarok m tovább beszélni.
[00:06:12]Jó, köszönjük szépen, hogy hívott minket.
[00:06:17]Minden jót kívánunk.
[00:06:17]Viszonthllásra.
[00:06:20]Köszönöm én is.
[00:06:20]Viszal Máriát köszöntjük.
[00:06:22]Kezi csokolom.
[00:06:25]Köszöntöm én is.
[00:06:25]Balázs.
[00:06:25]Hát én a Rodnai Márkávó kezdeném.
[00:06:29]Az, hogyha már ő egyszer azt mondja, hogy először rombolnak, majd utána építkeznek.
[00:06:35]Hát ebből a ezt mondta.
[00:06:39]Erre nem emlékszem ebből az interjúból.
[00:06:44]Hát ebből a részből én a már amit mond, hogy először rombolnak, utána építkeznek.
[00:06:51]Megmondom őszintén, erre erre nem emlékszem tőle, de én én én igen.
[00:06:55]És én erre csak annyit akarnák mondani, ha már ilyeneket mond, akkor viszont semmi nagyon jóra nem számíthatunk tőlük, hogy jót fognak a magyar népnek tenni.
[00:07:15]Ami nekünk jó lenne, az nem fog bekövetkezni.
[00:07:18]és semmi olyan jót nem fognak meghozni, akár törvényileg, akár másképp, ami nekünk jó lesz.
[00:07:24]Értem, értem, hogy mire tetszik gondolni.
[00:07:30]Annyit, hogy próbáljunk meg azért objektívebbek lenni.
[00:07:32]Nem tudjuk nyilván, hogy milyen döntéseket fognak hozni akár a migrációs paktum ügyében, akár más dolgokról.
[00:07:38]Mindenesetre nem, szerintem nem jó jel például itt, ami a ukrán gabona körültörtént, hogy nem, hát nem an nem annyira voltak körültekintőek, tehát lehet, hogy lehet, hogy észre se vették amúgy, hogy hogy mit csinálnak, de ez is egy óriási probléma.
[00:07:55]Ez legoljább akkora probléma, hogyha nem veszik észre, mint az, hogyha hogyha direkt szándékosan csinálták.
[00:08:03]Tehát itt mind a kettő problémás.
[00:08:06]Én sem azt látom, hogy hogy csodálatos irányba indulnának el a dolgok egyelőre, de én azt mondom, hogy hogy várjuk meg.
[00:08:15]Azért ne ijesztgessük egymást azzal, hogy itt csupa olyan döntést fognak hozni.
[00:08:20]Persze lehet, de de nem tudhatjuk.
[00:08:24]Hát nem nem tudhatjuk, az biztos, de olyan nagyon nem számíthatunk azért nagyon jókra.
[00:08:34]Na a más én sem én sem vagyok optimista természetesen, de hát nyilván ezen már sokszor vitáztunk tavaly is a választások előtt is önnel hát a amit az úr az elébb mondott evvel a a miniszterek, hogy a hogy a Kárpájerra akarják az otthonba küldeni a pénzüket, vagyis átutalni, hogy az miért számít magyar Péteréknek az, hogy pénzmosás gyanú.
[00:09:05]Ugye azt valami olyasmi hangzott el, nem pontosan fogom idézni, mert nem emlékszem rá annyira, de hogy ugye sokan meg kommentmezőkben meg internetes pletyákban ugye most azt próbálják mondani, hogy lehetséges, hogy ez valami ilyen másik úton, de hogy ugyanúgy a fideszes politikusoknál fog kikötni ez a pénz majd a végén.
[00:09:28]És ugye ettől tartanak.
[00:09:32]Nem gondolom egyébként, hogy ez így lenne.
[00:09:34]Tehát mi hát én se gondolom így, de azért jól mondta az úr, hogy akkor kapják meg a miniszterek meg a miniszterelnök úr is, és akkor saját maguk utalják át azt a pénzt oda, vagy vigyék ki.
[00:09:49]És akkor gyanítom, hogy ez nem fog így ebben a formában megtörténni.
[00:09:55]Hát lehet arra arra tippelnék, hogy nem fog ebbe mondjuk nem mennének bele egy ilyen ötletbe.
[00:10:03]A Magyar Péterék lehet.
[00:10:06]Hát az 100%-ig, hogy nem, de miért kell nekik állandóan áskálódni még most is gyűlölködni?
[00:10:17]Én én ezt nem értem.
[00:10:17]Miért nem lehetne az a szogenjük, hogy szeretet országa és a megbékülés országa legyen?
[00:10:25]Akkor hol is vagyunk?
[00:10:28]Ugyanaz a gyűlölet, ugyanaz a sárbatiprás, ugyanaz a sárdobálás folyik most is, mint a kampány idején folyt.
[00:10:40]Na most én ebből még én arra szeretnék kitérni, hogy Magyarországot gyakorlatilag a Magyar Péter győzelméhez, akik hozzásegítettek a internet meg a Brüsszel meg most kiderült, hogy lengyel lengyel titkos szolgálat és az az ukrán ukraánok is igen hogy hozzásegítették És ebből kifolyólag most, hogy Magyar Péter nyert, most Magyarország kiesett abból, hogy most már piszkálják a majd Orbánt, hogy tudja piszkálni Brüsszelt.
[00:11:23]Ezért meg azért, hogy ő a ő volt a bűnbak mindenben.
[00:11:25]Most viszont Brüsszel a szlovákokat akarják bántani abban, hogy nincs jogállam és a kisebbséget tessék nekik óvatosan bánni velük, vagyis ráként arra, hogy jól bánjanak a kisebbséggel.
[00:11:45]Hát soha a szlovákok én tudomásom szerint soha nem bántották a a felvidéki magyarokat.
[00:11:53]Én úgy tudom az, hogy jogállam erről a felvidéki magyarok tudnának igazán beszélni, úgyhogy én ebbe azért nem mennék bele, mert mert nem vagyok az, úgyhogy erről nyilván ő én igen, de akkor mi a mi az, hogy ő mégis most, hogy Magyarország kiesett, most már van most már államis jogállamiság Magyarországon?
[00:12:22]Nem, még még szerintem azért teljesen nincs.
[00:12:24]Hát még a pénzeket ugye nem küldték el ugye Magyar Péternek, vagy nem adták neki át a visszatartott pénzeket.
[00:12:32]Én az ugye annak idején Lengyelországban ez volt a különbség, hogy amikor a Tuskék hatalomra kerültek, akkor kábé rögtön megkapták a pénzt.
[00:12:38]Egy kicsit olyan, mintogyha Magyar Péter irányában, mintogyha bizony bizalmatlanok lennének.
[00:12:46]Úgyhogy először nyilván elvárják azt, hogy Magyar Péter az elvárásaikat teljesítse, hogy ezt meg fogja-e tenni, illetve mik ezek az elvárások.
[00:12:51]Ezek itt a nagy kérdőjelek.
[00:12:54]Nem tudja.
[00:12:54]Balázs, én azt nem értem még ebbe az egészbe, hogy a hat 6,7 milliárd eurót kapná meg állítólagosan, és 3,9 millió lenne az, ami visszatérítendő.
[00:13:14]Hát miért akar ő most kölcsönt felvenni a Brüsszelt?
[00:13:21]Hát azért ez ennél bonyibb, de mindenesetre én én nagyon kíváncsi vagyok erre, hogy hogy ezekből a pénzekből mikor és mennyit fogunk látni, mert ugye egyébként a visszatartott pénzekkel kapcsolatban már azt is megüzenték, hogy hogy nem bogy időhiány miatt nem biztos, hogy a teljes összeg érkezni egyáltalán.
[00:13:39]Kérdés, hogy megvan-e ez a pénz amúgy?
[00:13:44]Szerintem nincs.
[00:13:46]Szerintem nincs.
[00:13:46]És evvel tényleg csak a hergelés megy továbbra is.
[00:13:51]Semmire nem képesek válaszolni.
[00:13:54]Akármit célb ez a riporter, kikerülik, mintogyha éppen bántaná őket az a riporter, vagy valami nem lehet tőlük kérdezni.
[00:14:04]közébbük áll az a ö, hogy is tudják, védi őket.
[00:14:10]Igen.
[00:14:10]Hogy még csak véletlen közelékből is lép mint valamelyiknek Orbán Aita közé odaált rögtön, hogy nehogy véletlen érintkezden kénytelen tehát előbb-utóbb előbb-utóbb kénytelenek lesznek válaszolni kérdésekre.
[00:14:26]Lehet, hogy de most volt olyan egyébként, hogy a Magyar Péter engedett engedte, hogy kérdezzék akár a Hírtvétől is, de előbb-utóbb minden mindannyiuknak majd válaszolnék el kérdésekre.
[00:14:36]Szavát ne feledj Mária, a TV nézőktől el kell, hogy köszönjek.
[00:14:38]Ők elmennek szünetre, mindjárt visszajönnek, a rádióhallgatókkal pedig megyünk tovább.
[00:14:45]Folytathatjuk.
[00:14:45]Mária, jól van.
[00:14:49]Na, mit is akartam evvel?
[00:14:49]tulajdonképpen magyar Péter miért akarja azt, hogy vagy miért nem csak ezt a kormányüléseket csinál?
[00:15:04]Miért már felvetette a KDNP is, meg a mi hozánk is, hogy miért nem csinálnak országgyűlési parlament dolgokat is, ahol az ellenzék is beleszólhatna abba a dolg dologba, amit ők akarnak csinálni, vagy hozzászólhatnának, de nem csak ők maguk hozzák meg a döntésüket, ahogy akarják.
[00:15:30]Hát így lehet kétharmadnál is több a felhatalmazások, és azt hiszik ebbe, őnekik mindent lehet.
[00:15:36]pedig hát azért nem, mert az ellenzéknek is éppen ugye olyan joga van beleszólni mindenbe.
[00:15:46]És ez ami most javaslatot letett a VAR a Sógora a miniszterelnök úrnak, ez egyszerűen felháborító, hogy börtönbe akarja csukatni, akik nem jelennek meg harmadszorra is, vagy pénzbüntetések, minden.
[00:16:04]Hát jó egyelőre nincs, nem telt el elég idő.
[00:16:08]ahhoz, hogy az, hogy ahhoz, hogy ezeken felháborodjunk, mert az is biz vagy az sem biztos, hogy lesz belőle valami egyáltalán.
[00:16:16]Úgyhogy én továbbra is csak azt tudom mondani, hogy várjuk meg, és ami történik, arra tudunk reagálni.
[00:16:24]Ühüm.
[00:16:26]De hát azért nagyon sokan itt nagyon fel vannak háborodva, és mindenki majdnem azt mondja már nagyon sokan, hogy itt a diktatúrának a jele van.
[00:16:38]Az kezdődik itt Magyarországon.
[00:16:38]Nem a jogállamiság, hanem a diktatúra, amit Magyar Péter csinál.
[00:16:46]Meglátjuk, mit hoz a jövő.
[00:16:46]Kedves Mária, további szép napot kívánunk.
[00:16:50]Önnek és viszontásra.
[00:16:54]Sándort köszöntöm.
[00:16:54]Jó napot kívánok.
[00:16:56]Jó napot kívánok.
[00:16:56]Örülök, hogy bejutottam.
[00:16:58]Üdvözlök mindenkit.
[00:17:01]A én azt az egyet kérném a Izétől a Magyar Pétertől, hogy a szavát ott tartsa be, mikor azt mondta, hogy nem változtatja meg azokat a dolgokat, amiket a Fidesz behozott, és amik jók.
[00:17:17]Igen.
[00:17:18]És ez így még reméljük, hogy megtartja.
[00:17:21]Igen.
[00:17:21]Igen.
[00:17:21]Ezt megígérte.
[00:17:23]Vajon Brüsszel szeret, vajon Brüsszel nyomást gyakorol-e, hogy ne tartsa meg?
[00:17:29]Nem hiszem.
[00:17:29]Mindenhogy a Brüsszelnek ő az el embernek.
[00:17:31]Szóval azért ő egy fogott ember mindenféleképpen túl sokat ígért, és annak a nagyon pici száalékát tudja csak teljesíteni.
[00:17:41]Az az lesz itt a probléma tulajdonképpen, mert nem lenne szabad az sem, hogy a rezsicsökkentés az az pont a kisembereken segített, mindig csak azokon, akik jóformán nagyon nehezen tudták összehozni azt, hogy a rezsíjük működjön rendesen.
[00:18:00]És így amióta ez volt, ez a rezsicsökkentés, így nem voltak olyan dolgok, hogy fölhalmozódtak annyi kiadások, hogy utána már volt, hogy volt, hogy árverezés meg mit tudom én, minden dolog előjött belőle.
[00:18:12]Ez a legfontosabb lenne, hogy ezt betartsa.
[00:18:17]És a másik pedig az lenne még nagyon fontos, hogy tulajdonképpen ne próbálja meg kiárulni az országot, mert hogyha megpróbálja kiárulni, akkor már nagyon-nagyot hazudott, amikor választás volt szó, mert ő azt mondta, hogy a magyarokat fogja képviselni, és képviselje is a magyarokat, és ne bántsa a magyart, nem?
[00:18:38]Mert az ő neve magyar az nem jelenti azt, hogy ő az is.
[00:18:41]De mindenféleképpen ne bántsa a magyart, és ne akarja tönkretenni az országot, mert az, hogy ő most visszalöki 20-30 évvel hátra, azért, hogy őt jól teljesítsen Brüsszel felé, az szerintem nagyon gerénztelen és nagyon aljas szemét dolog, az biztos.
[00:18:58]Szóval ilyet, hát ha így, ha így lesz, persze, hát azt mondom, hogy nehéz, de nekem nekem sincsenek jó megérzéseim, de egyelőre azt arról arról tudunk beszélni, ami megtörténik.
[00:19:13]Hát én nem félek attól, hogy ő mit fog csinálni.
[00:19:16]Én tisztában vagyok vele.
[00:19:16]Ő azt csinálja, amit az összes Borsi csinált, mert mindig azt csinálják, hogy tönkreteszik a gazdaságot teljesen, és mikor leküldték padlóra, jöhet az AMF, és az AMF aztán eladósítja úgy az országot, hogy ihaj.
[00:19:32]Ja, de vajon érdekel tehát most magára haragítani a magyarokat?
[00:19:34]Most persze értem én, hogy Radnai Márk azt mondta, hogy lesznek népszerűtlen intézkedéseik.
[00:19:39]Amúgy minden kormánynak vannak népszerűtlen intézkedései.
[00:19:40]Tehát ezzel itt nem árult el egy hatalmas nagy titkokot.
[00:19:44]újra feltaláltuk a melegvet.
[00:19:48]Persze lesznek nyilván olyanok, de vajon vajon mik lesznek ezek?
[00:19:50]Azért szerintem itt ez a ez a fontos kérdés, ugye, hogy például annyira haza akarja-e hozni ezeket a pénzeket, hogy annak érdekében ugye fog telj fog-e teljesíteni a a brüsszeli feltételek szerint bármit, vagy csak a felét, vagy csak vagy vagy egyáltalán nem?
[00:20:06]És az asztalra csap, és azt mondja, hogy na, idáig és ne tovább.
[00:20:10]Ezt én nehezebben tudom elképzelni, megmondom őszintén.
[00:20:14]Itt itt csupa kérdőjel.
[00:20:14]Mind egy biztos, hogyha nem hozza haza a pénzeket, egy árva izét se hoz, egy centet se, még akkor is sokkal kisebb bajt csinál, mintogyha hazahozza és beengedi a migránsokat, az egészen biztos.
[00:20:30]vagy az, hogy ráengedi a multikat arra, hogy tulajdonképpen az energia dolgokat ők felügyeljék, és hogy övé legyen az energia, és azt csináljanak, amit akarnak, hogy ez a selles ember is ott van, ugyanúgy ott van a másik is mögötte.
[00:20:49]És ezeknek semmi más nem fontos.
[00:20:52]Profitorientált emberek.
[00:20:52]És a Magyar Péter is az, ő egy pénzember.
[00:20:54]Ő csak a pénzt szereti mindig besöpörni.
[00:21:00]Csak azért kicsit nyitott szemmel kéne járni, és nem tönkretenni az országot, mert ezt tönkre fogja tenni, hogyha a Brüsszelnek a kívánságait teljesíti.
[00:21:08]Nem a Brüsszellel kell foglalkozni, hanem a magyarokkal.
[00:21:13]Őt a magyarok választották meg, sajnos hibásan, de őt választották meg.
[00:21:19]Hát akkor ő a magyarokat képviselje, és ne a Brüsszelt, mert amíg azt képviseli meg a multik érdekét, akkor addig nagyon nagy problémák lesznek.
[00:21:29]Az egészen biztos.
[00:21:29]És nem lenne szabad, hogy elszaladjon a ló, mint ahogy elszaladt most is ezzel a gabonával.
[00:21:36]Ez lehet, hogy csak egy félrelépés volt tőlük, de lehet, hogy szándékos.
[00:21:38]Nem tudjuk.
[00:21:39]Nem is érdekes.
[00:21:39]Az a lényeg, hogy ne szabadítsa ránk a azt a tőkét, amik csak rabol, elvisz, zsarol.
[00:21:50]Szóval ez semmi, ennek semmi értelme nincs.
[00:21:52]Ez nem ér annyit az EU-s egyetlen egy cent nem ér annyit, mint amennyi kárt okoz.
[00:21:57]Úgyhogy itt az Európai Uniós pénzekről én úgy vagyok vele, hogy azt elvitte a szél, mert eddig se kaptuk meg, mert gyakorlatilag össze-vissza hazudoztak minden jogállamiságot, mindent kitaláltak, hogy visszatartsák a pénzt.
[00:22:11]Jogtalanul, aljasul, azember módon.
[00:22:15]De olyan, mintha nem akarnák ezt ugye egyáltalán nekünk adni.
[00:22:17]Bocsánat Sándor, a tév nézőket köszöntöm.
[00:22:19]Ők újra csatlakoztak.
[00:22:21]Hozánképpen Sándorral beszélgetünk most éppen Brüsszelről egyébként.
[00:22:25]Szóval Sándor, visszatérve, hogy szerintem olyan, mintogyha ugye annak idején beszélgettünk már erről, azt hiszem, hogy talán önnel is, hogy lehet, hogy megsincs.
[00:22:34]Hát most, hogy megvan vagy megnincs, az egy dolog, de egy biztos, hogy itt nem arról van szó, hogy megvan vagy megnincs, hanem nem érnek annyit, mert hogyha gazember módon ők visszatartották és nem adták oda, amikor ezt fejlesztésre kellett volna, és már most is azt mondják, hogy úgy járnak ezek, hogyha fejlesztés is van mögötte.
[00:22:52]Szóval teljesítmény háttérnek kell, hogy legyen mögötte.
[00:22:59]Akkor ezek szerint ez olyan, mint a van egy olyan közmondás, mint a Simsi A Sekincsebben tulajdonképpen ez olyan dolog, hogy nem érez semmit se, és ezt nem kellene erőltetni, ezt a vonalat el kéne engedni, és a migrációt meg kell állítani, ahogy megállította az Orbán Viktor.
[00:23:17]Csak sajnos az a sok ember, aki nem ide le a boksát, az ezt választotta.
[00:23:26]És hogy miért választották ezt?
[00:23:26]soha megtudni nem fogom, mert ennek gyakorlatilag semmi értelme nincs, mert nem lett volna probléma.
[00:23:33]Még azt a négy évet kihúz az Orbán Viktor, azalatt úgy is föloszlik az Unió, mert biztos, hogy föloszlik, mert ez döglésre van ítélve, mert olyan emberek irányítják, akik mindenféle aljaságot elkövetnek pofátlanul, és senki tőlük felelősségre nem vonja soha.
[00:23:51]tisztában vannak vele, erőltetik azt a rohadt háborút is.
[00:23:56]Annyira nyomják Ukrajnába a pénzt, azért kell odanyomni, mert onnan visszakapjuk, és akkor nekünk jutnak a euromilliárdok, és az jó lesz persze, mert Zselenskében meg vagyunk egyezve.
[00:24:06]Hát hogy bemennek, mikor van ez a tárgyalás, és ott mennek körbe az aszalra, és mindenkit csókolgatja, ölelgetik, hogy ú jaj de jó, hogy itt vagy már hozzá pénzt.
[00:24:14]Mi?
[00:24:17]Hát szóval ezt látni kéne és át kéne érezni.
[00:24:19]Egy hányadék az a Európai Unió az az nem ér semmit.
[00:24:22]Ha nem léptük volna bele, sokkal de sokkal jobban jártuk volna az egész biztos, mert most már így ez elképzelhető.
[00:24:31]Hát ki tudja, ugye ugye ez annak idején ez más volt azért a Európai Uniónak az ígérete, tehát a hogy mi az, amihez csatlakozunk, az úgy az úgy másnak tűnt.
[00:24:41]És amúgy én arra lennék nagyon kíváncsi, hogyha most ez lenne a helyzet, ami van x évvel ezelőtt, akkor vajon a jelen körülmények között is azok, akik mondjuk a csatlakozásra szavaztak, azok vajon most szavaznának?
[00:24:56]Hát biztos, hogy nem rá, de tévednek az emberek, mert most ez a magyar Péter, ez elment és körbevakította az egész országot.
[00:25:04]Voltak már faluk, eldugott kis falvak, ahova többször is elment, és addig szórta a rizsát, míg megették és bekajálták a sok kamu dolgot.
[00:25:12]És kire szavazunk?
[00:25:16]Hát a Petikére.
[00:25:16]Hát itt van Nesttek, rúgjátok föl.
[00:25:19]Petikére rászavaztatok, egyetek jók felett, jó.
[00:25:23]Finab finomabban fogalmazzunk.
[00:25:23]Sándor, valaki azt írja SMS-ben, hogy hogy Magyar Péter 480 Ft-os üzemanyagárat követelt, a miniszterelnöki fizetést pedig sokalta.
[00:25:33]Most vajon mi a helyzet?
[00:25:37]Hát ez most a 480 Ft-os nem reális.
[00:25:40]egyébként ez az üzemanyagára, ahogy van, ahogy Orbán Viktor úgy megállapította, az eléggé tűrhető, mert gyakorlatilag kevesebbet fizetünk addig, amíg védettség volt.
[00:25:49]De ez valahogy el fog szállni innen, mert valamikor csak megoldódik.
[00:25:54]De mindenesetre azon erőködnek a legnagyobb baj, hogy az ukrán energiát ne engedjük be, azt a mocskos olajat, mert az Ursula ezt fújja.
[00:26:03]És akkor nem engedik be, és gyakorlatilag elzárják a csapot onnan, hogy jöjjön be.
[00:26:11]lehetőség olyan áron, hogy ne ráfizetéssel dolgozzanak, hanem legyen hasznuk is, mert energia nélkül meglenni a mai világban már nem lehet tiros.
[00:26:19]És még ráteszik a kezüket az urára is, holott Magyarországon azért épült föl a PS 2 épül, hogy valamennyire önnáló legyen jobban a magyar.
[00:26:33]Hát persze.
[00:26:33]Na, egyébként arra is kíváncsi leszek Paks 2-re, hogy az az hogy lesz a továbbiak.
[00:26:39]Hát azt nem megállítani kéne, hanem tolni kéne előre, mert az egy olyan energia, ami akkor is működik, amikor nem süt a nap, mert az a másik, ez csak akkor működik a napenergia, amikor süt.
[00:26:50]Én kiáltam elég sokat annak idején, és Németországban is láttam, hogy a atomerőműveket, amikor megszüntették, hogy milyenek voltak, de most már több helyen újraindítják őket amúgy, mert rájöttek, hogy hosszútávon azért mégis csak jó az.
[00:27:05]Hát igen, nem azt mondom, hogy a legjobb annyiból, hogy a sugárzászély van, de hogyha normálisan bánnak vele, akkor ez nem fordul elő, mint ami előfordult Csernobilbe is, mert ott rámentek arra, hogy túlnyomással, ami lehetett kivár, kitalálták, hogy mennyi a maximum, azt jól is jártak vele, mert azonnal fölrobbant.
[00:27:25]Szóval nem mindennel lehet bánni, mindennel óvatosan és mindig csak türelmesen, de semmi szín alatt azzal, hogy egy idegen hatalom bejöjjön olyan emberek, akiknek egész más a felfogásuk egy arabnak, mint egy fehér embernek.
[00:27:40]És a fehér embert nem kéne elnyomni meg kiirtani, mert a fehér embernek is ugyanúgy létjogosultsága van, mint a feketének vagy az arabnak.
[00:27:50]De mindenesetre ez a két nácia, ez nem fog együtt.
[00:27:55]Hát látjuk a látjuk a jó példákat, ugye idézőjelben mondom a jó példákat nyugat a fényességes nyugaton, hogy milyen milyen csodálatosan tud ez működni.
[00:28:04]Sándor nagyon régóta beszélünk, adjunk lehetőséget másnak is.
[00:28:06]És köszönjük, hogy hívott minket.
[00:28:08]Köszönöm szépen.
[00:28:08]Köszönjük.
[00:28:10]Viszonthálásra.
[00:28:12]Méghozzá Ildikóval fogunk beszélgetni.
[00:28:14]Kezi csókolom.
[00:28:16]Jó napot kívánok kedves Baláz.
[00:28:16]A Radnai Márkkal kapcsolatosan, hogy elég ez a 29 tag.
[00:28:21]Hát Balázs, teljes hatalom a cél.
[00:28:28]Hát már az van ugye.
[00:28:28]És én azt gondolom, hogy itt vissza fogunk menetelni a szocializmusba, vagy észak-koreába.
[00:28:39]És nem tudom, hogy most ennek mi lesz a vége, hogy lesz köztársasági elnöki pozíció vagy nem, vagy hogyha marad, akkor majd a nép választja, és azzal is majd behúznak a jobboldaliakat be akarják húzni a csőbe egy olyan köztársasági elnököt választani, aki majd úgy is bólogatni fog, meg úgy is ugyanaz az irány, amit a tehát az ismeretségi körön belül fognak javasolni.
[00:29:06]A de most itt tippeket nem szeretnék adni.
[00:29:11]Én Én azt gondolom, hogy itt beszélték, nem?
[00:29:14]hogy majd meglátjuk, majd meglát Hát a rengeteg hibát elkövettek már Balázs.
[00:29:18]Tehát olyan, hogy először is a Facebookon kormányoznak kettő tegnap vagy mikor nyújtották be az alaptörvény módosításra vonatkozó javaslataikat, amelyben az egyik nagyon fontos, hogy fellazítják a a hát tehát a migráns paktunknak ágyaznak meg, mégpedig azt ki akarják állítólag igen egyébként vol, de nem állítólag, hanem már a be van nyújtva és már válaszolt is a Fidesz KDM és a Magyarország alkotmányos önazonosságának és keresztény kultúrájának védelme az állam minden szervének kötelessége ez lenne.
[00:30:00]Ezt jelenleg a szigorú hazai migrációs politika alkotmányos védőpalástyája.
[00:30:06]Ezt a mondatot már kiveszik és meg tudják hozni.
[00:30:10]kiveszik Balázs és a másik beleavatkoznak a felső oktatásba alacsonyabb lesz a a az egyetemistáknak az ösztöndíja kevesebb jogkörrelmet az állam alá fognak tartozni 27 egyetem vagy nem tudom pontosan mennyi és itt itt itt bármit megtehetnek Balázs hát ilyen felhat de ilyen felhatalmazással persze egyébként most csak ehhez a ehhez a ösztöndíj meg ilyenek hogy nyilván majd erről akkor beszélgetünk, de én azt mondom, hogy jó, persze, hát az egyetemistáknak, hogyha ez tetszik, akkor oké, ha nem tetszik nekik, akkor meg lehet tüntetni menni.
[00:30:49]Meg az is érdekes, hogy a a tehát ez a pucsal kapcsolatos dolog, hogy itt mindenki tudja, hogy mi történt, a tiszások is.
[00:31:00]Ö, és én azt gondolom tehát, hogy itt a lengyel beavatkozás, az ukrán félről való beavatkozás, a külföldről pénzügyi támogatás, tehát ez már régen a nem kellett volna ezt az egész szavazás eredményét elfogadni, és itt ki kellett volna borítani olyan értelemből a Bilit, csak szerintem azzal is megfélemlítették egész Magyarországot, mert senkinek nem hiányzik a 2006-os, vagy semmilyen senkinek nem hiányzik Szerbia, sem Irán.
[00:31:31]diáktüntetés meg nem tudom micsoda.
[00:31:34]Hogy az az azt azt próbálták velünk elhitetni, Balázs, hogy itt márpedig az lesz, hogyha nem a Tisza nyer.
[00:31:39]Mi van, hogyha ez is az?
[00:31:42]Hát bocsánat.
[00:31:42]egyébként az egy nagyon ilyen szempontból hát rettenetes, de egy nagyon okos kommunikáció volt.
[00:31:47]Most tényleg az okosat azt értsük idézőjelbe, hogy már az hogy már az elejétől fogva ugye arra vag azt kommunikálták, hogy úgy se fogja elfogadni a Fidesz a választásnak az eredményét, és ezzel építették azt fel, hogy tulajdonképpen ezt nehéz nehéz lett volna.
[00:32:06]Hát de dózsá Ildikó, bocsásson meg, egy pillanat türelmét szeretném kérni.
[00:32:10]ugyanis itt van Pető Torsy, a kolléganőm, erre járt és elmondja nekünk, hogy mi lesz a radarban.
[00:32:15]Szia!
[00:32:17]Szia Balá!
[00:32:17]Szeretettel köszöntöm a Paláver hallgatóit, nézőit és telefonálóit is.
[00:32:21]Az első témánk a radarban az lesz, hogy a szélsőséges tavaszi időjárás komoly kihívások elé állította a hazai mezőgazdaságot.
[00:32:27]Az aszá és a tavaszi fagy hatalmas károkat ohozott számos termelőnek.
[00:32:32]Az állami meteorológiai szolgálat szerint ez volt az egyik legszárazabb április 1901 óta.
[00:32:40]hogy mit jelent ez pontosan és mit ért az elmúlt pár nap csapadékos időjárásra, ennek jártunk utána.
[00:32:44]Aztán foglalkozunk azzal is, hogy Donald Trump, amerikai elnök egy olyan megállapodást sürget Iránnal, amelynek értelmében Teherán 20 évre befagyasztaná a nukleáris programját.
[00:32:54]A világ figyelme most arra irányul, hogy Irán valóban az atomfegyver megszerzésére törekszik-e, vagy nukleáris programját inkább geopolitikai nyomásgyakorlásra használja.
[00:33:05]És téma lesz természetesen nálunk is az, hogy az ukrán gabonaimport körüli vita újra fel feszültséget okoz a magyar mezőgazdaságban, hiszen a korábbi szigorú korlátozások feloldódtak a rendeleti kormányzás megszüntetésével.
[00:33:18]Így a magyar termelők attól tartanak, hogy az olcsó ukrán áru lenyomja az árakat és veszélybe sodorhatja a hazai piacot.
[00:33:24]És természetesen foglalkozunk a focival is, hiszen a Bajnokok Ligája döntője előtt már egész Budapest futballászban ég.
[00:33:30]Ez is téma lesz nálunk, ha tehetig tartsanak velünk.
[00:33:34]17:30 perckor kezdünk.
[00:33:34]Én itt leszek és várom önöket.
[00:33:39]Köszönjük szépen.
[00:33:39]További szép napot nektek.
[00:33:40]Jó munkát.
[00:33:41]Köszönöm Balázs.
[00:33:41]Köszönöm.
[00:33:44]Na és akkor folytatjuk.
[00:33:44]Ildikó, ha minden igaz, akkor még itt van.
[00:33:48]Itt vagyok.
[00:33:48]Köszönöm szépen a türelmet.
[00:33:48]Bocsánat, csak ez fontos, hogy volt egy csomó ilyen hát idézeljelben mondom ezt is ilyen előremenekülés, hogy majd biztos ez lesz, majd biztos az lesz.
[00:33:56]Aztán tehát nagyon nehéz és lett volna azt mondani, hogy hát ezt, hogyha azt mondta volna a Fidesz, hogy ezt most nem fogadjuk el, ezt a választási eredményt, mert külföldi beavatkozás történt, akkor az Magyar Péterék kommunikációját igazolta volna és és ki tudja, hogy akkor mi történik?
[00:34:15]Nem tudhatjuk.
[00:34:15]Igen, valóban igaz, de most ehhez kapcsolód az jut eszembe, hogy miért akarja a Súlyok Tamás köztársasági elnök urat március 31-ével adigott határidőt?
[00:34:26]Ja, hogy május május március tetszett mondani csak a Ja, bocsánat, elnézést.
[00:34:34]Elnézést, hogy hogy mindent meg tudjon valósítani és majd arra hivatkozom, már dolgoznak azon a kis szuper ügyvédek, sógora, a család, a cser.
[00:34:46]a dolgozik azon, hogy méltóan el tudják küldeni olyan értelemben, méltóan hát sajnos Sok Tamás nem fog bevonulni a történelemkönyvekbe pozitívan.
[00:34:56]Őnek hamarabb kellett volna.
[00:34:59]Vajon mit gondol most Syok Tamás?
[00:34:59]Szóval arra való hivatkozása, hogy nem méltóan képviseli a magyar népet, a magyar nemzetet és meg tudják fosztani ettől a címtől, aztán utána meg vagy lesz köztársasági elnök, vagy nem.
[00:35:13]És akkor visszakanyarodva a Radnaihoz, hogy 29 tag bőven elég, hogyha tudják az ők kis titkos piszkos ügyeiket.
[00:35:20]Ugye nem akarom sorolni, a a a Lakatos Márk, Nagy Ervin, a Noár, a a Radnai, a Magyar Péter és a Kajdi Csaba megszólalt.
[00:35:31]Igen, és és képzelje, Dezső vagy Balázs, Deze Balázs ugye mindig előre is hallat.
[00:35:41]Az nem.
[00:35:41]És a GDI Csaba elszólta magát a a én nem tudom, hogy hívják vag sose hallgattam elég érdekesen kommunikál, hogy hát Péter, hát nem így kell viz, mert ismerik egymást.
[00:35:54]Tehát ez annyi mindent elmond, annyira informatív, úgyhogy hát igen az furcsa.
[00:35:59]Én megmondom őszintén, engem az meglepett, hogy már most üzentek neki, hogy ezt nem így kéne.
[00:36:08]Hát én én én szerintem nem bírta türtőztetni önmagában, és abszolút sikernek könyvelik el, hogy az elkövetkezendő időben a biztonságban lesznek azok az emberek, akik valójában mindig is kisebbségiek, kisebbségben lesznek, mert ugye a heterók nem mennek tüntetni.
[00:36:24]Pride az most lesz buli.
[00:36:24]A gyermekvédelmi törvényt Slyog Tamás visszalökte, bocsánat a kifejezésért.
[00:36:32]Tehát LenBT-nak zöld pipa a 1000errel dolgoznak a Bódis krisztáék az, hogy hogyan kell érzékenyíteni majd a nem is tudom a 18 alatti társadalmi réteget.
[00:36:45]Ö nekem az jut eszembe még, hogy vajon most mit gondol.
[00:36:49]Súlyok Tamás köztársasági elnök úr, nagyon sokan fordultak hozzá a kinevezés előtt, a választások előtt is, és állandóan, hogy még véletlenül se egyből nevezze ki, hanem gondolja át emberi alkalmasságát, a környezetét és minden egyebeket.
[00:37:10]Most vajon mit gondol a Suyog Tamás?
[00:37:13]Én el sem tudom képzelni, hogy ő ezt átgondolta, átment-e ez az agyám, vagy vagy benne van-e, vagy tud-e róla, vagy vagy őneki ennyit szánt a sors.
[00:37:24]Ez egy, én nem tudom, hogy ki fog derülni vagy nem fog kiderülni, de egy ilyen férfi úrhoz, aki elnyerte Magyarország első posztját, kinevezték, egy legitim négyszer kharmados kormány nevezte ki, felavatta és működött együtt, és Magyarország is működött.
[00:37:46]Ö és egyszerűen, hogy nem hiszem el, hogy ezt nem tudtam mérlegelni, hogy ő mit kapott, és nem hiszem azt, hogy nem tudja azt most, hogy mi van, mi zajlik Magyarországon.
[00:38:00]Én szerintem a Syokó Tamás köztársasága elnök úr mellett ugyan nagyon sokan kiállnak és aláírást gyűjtögetnek, de ő neki van egy felelőssége.
[00:38:10]Ez a törvénynek a vagy mi jog ennek a jogállamiságnak a tehát a a a ez a nyolc éves ciklusra való ö kiterjesztés és illetve a jogalkotásban való visszafelé menetelés, ez európai szinten elfogadhatatlan.
[00:38:29]És a másik az, hogy most annyira biztonságban van az ország, annyira működik, nincs romokban, mert ugye utazgat ide-oda amoda és az emberek teszik a dolgokat.
[00:38:38]Tehát akkor van egy csomó idejük, mert tudják, hogy minden működik.
[00:38:43]És az jut eszembe, hogy amikor ott vonulgat, és akkor a a a az állami delegáció központi ünnepségén ott sétálgat, én láttam már olyan államférfit és államfőt, meg olyan katonai hadvezért, akik mosolyognak.
[00:39:01]Egy barna nadrágos vezeti Magyarországot.
[00:39:03]Nonszens, ez nem mehet.
[00:39:06]Nagyon rövid ideig fog ez menni, mert ez nem normális dolog, Balázs.
[00:39:09]Én megköszönöm a Meglátjuk meg Igen, meglátjuk, hogy azért érdekes volt a lengyel látogatása is, még arra is ki lehetne térni.
[00:39:20]De valóban igaza van, nagyon régóta beszélünk, úgyhogy legközelebb.
[00:39:24]Igen, köszönöm szépen.
[00:39:24]Igen, köszönöm.
[00:39:26]Köszönjük szépen.
[00:39:26]Minden jót, viszontásra.
[00:39:28]Viszontásra.
[00:39:30]Csabát köszöntöm.
[00:39:30]Jó napot kívánok.
[00:39:32]Jó napot kívánok.
[00:39:32]Örülök, hogy bekerültem a műsorba.
[00:39:33]Én mindjárt a legfontosabbal, a másodikkal kezdeném, és azt mondanám, hogy ez az igazi jogállam lábbal tiprása, amikor visszamenőleg hozunk törvényeket.
[00:39:46]Hát ilyet a jogrendszer gyakorlatilag nem ismer.
[00:39:52]És én úgy tudom, hogy csak jó példát mondjak erre, hogy mi Észak-koreába se engedték ezt meg annak idején a mostani elnök elődjének, hogy visszamenőleg hozzon jogszabályokat.
[00:40:06]Úgyhogy azért mondom, hogy ez ez aztán tényleg am nagyon megnék lepődve, hogyha ezt meg lehetne csinálni, de megpróbálják, mert magában a próbálkozás is a joggnak a gyakorlatilag a megszüntetését jelenti, mert ezen az alapon bármikor bárkire bármilyen törvényt rá lehet fogni, akár 20 évvel ezelőtt volt valami, akár 40 évvel ezelőtt volt valami.
[00:40:33]Szóval a történelemben nem akarok visszamenni, de sajnos a múlt században voltak erre példák.
[00:40:41]És a második világháború előtt, amikor Európában volt ilyen visszamenőleges jogalkotás, egyes emberek és népcsoportoknak megszüntették a jogait visszamenőleg.
[00:40:51]Én nem szeretném, ha ez a időszak visszajönne, mert ezt is nehezen élte át Európa, és nem hiszem, hogy Magyarország ebben élen kell járjon Európába.
[00:41:06]Tehát én csak remélem, bocsánat.
[00:41:10]És egyébként én a azt is el tudom képzelni amúgy, hogy ez Brüsszelben nem fog tetszeni a brüsszelieknek sem egy ilyen próbálkozás.
[00:41:18]már csak azért sem, mert hogyha azt látják valakik bizonyos, most nem gondolok konkrétan senkire, de hogyha azt látják, hogy hm Magyarországon ez sikerült, akkor próbálkozzunk meg vele, mit tudom én, Németországban is, meg Franciaországban is, akkor akkor gondolom, hogy hogy azért ettől tartani fognak olyanok, akik most mondjuk Brüsszelben döntéshozó helyzetben vannak.
[00:41:40]Tehát szerintem ezzel nem akarnak ott sem precedenst teremteni egy ilyennel.
[00:41:46]Én félek attól, hogy Európai Unióban gyakorlatilag már régen nem működik a jogállam, és az, ami egyik országnak pozitív, ugyanazt a másik országban negatívnak ítélik meg ugyanazok az emberek.
[00:42:01]Tehát itt az egész Európai Unióban gyakorlatilag a jog megszűnt már most.
[00:42:08]Tehát én véleményem szerint az Európai Unió már nem is létezik, mert a sajat saját alapszabályit olyan sokszor megszegte, hogy gyakorlatilag, jogilag az Európai Unió, ha részletesen és megnéznénk minden egyes jogszabályt, amit az Európai Unió az alaptörvényébe leírt, gyakorlatilag mindegyiket megszegte.
[00:42:32]Na most én nem tudok elképzelni egy olyan uniót, ami a saját alapszabályait nem tartja be, tehát ő saját magát szünteti meg ezáltal.
[00:42:42]Nekem véleményem szerint az Európai Unió már csak név létezik.
[00:42:45]Arra jó, hogy van ott 15-200 ingyen élő ember, aki azt csinál, amit akar.
[00:42:55]Gyakorlatilag ez a lényege.
[00:42:55]Most a megoldást azt a nagyon egyszerű volna, de nagyon nehéz megcsinálni.
[00:43:03]Ugyanakkor ez a új német hölgy, aki az AfD-nek a vezetője, neki volt egy ötlete, ami teljesen kivitelezhető és teljesen egyszerű volna, ha minden ország, aki az Európai Unióban benne van, ugyanazon a napon egyszerre kilépne az Európai Unióból.
[00:43:25]Így másnap.
[00:43:27]Bocs, Csaba, egy másodperc türelmet kérhetek, ugyanis el kell búcsúznom.
[00:43:31]Most néztem rá az órára tév nézőktől el kell, hogy búcsúzzak.
[00:43:33]Ők már nem is fognak visszajönni nekik mára ennyi volt a paláver.
[00:43:36]Köszönjük szépen nekik a figyelmet.
[00:43:38]A jó hír, hogy a rádió hallgatókkal viszont megyünk tovább a tév nézőknek szép napot kívánok.
[00:43:45]Akkor mondom tovább.
[00:43:46]Folytathatjuk is.
[00:43:46]Rádióhallgatók hallanak.
[00:43:48]Másnap ugyanezek az országok kölcsönösen megkötnék ugyanazokat a gazdasági, utazási könnyítéseket és ami tulajdonképpen az Európai Unió alaptörvényeiben benne van, és akkor kölcsönösen ezt betartanák anélkül, hogy lenne Európai Unió.
[00:44:07]Tehát ugyanúgy működne minden Európában.
[00:44:09]Ugyanúgy t gyakorlatilag egy percnyi szünet sem lenne.
[00:44:13]Hát igen, mondom, tehát ezért mondom, hogy ez az Európai Unió ez egy ez egy olyan dolog, ami divat volt a történelemben, hogy két fél közé be erőszakolja magát egy harmadik, aki mind a kettő felet tulajdonképpen irányítja és kezébe tartja.
[00:44:34]Ugyanakkor a két fél, ha csak ők volnának, akkor egymás között tökéletesen meglennének a az akadályozó harmadik nélkül.
[00:44:42]Na most az Európai Uniónak ugye nem is ez a célja.
[00:44:48]Az Európai Uniót eredetileg is azért hozták létre, hogy egy ugyanolyan egységet, ugyanolyan ervőt, mint az Amerikai Egyesült Államok, tehát egy Európai Egyesült Államokat akarnak létrehozni, mégpedig azért, mert így külön külön az országok katonailag gyengék.
[00:45:09]Tehát ez bebizonyította a annak idején Napóleon bebizonyította a második világháború, hogy az régen óhajtott orosz kincseket nem lehet megszerezni egy országnak, tehát Európa gyenge.
[00:45:25]És ezért hozták létre az Európai Uniót, hogy majd ez az egységes Európai Unió meg tudja szerezni az orosz nyersanyagkincseket.
[00:45:36]Tehát erre megy ki az egész.
[00:45:39]És ezért van az, hogy már mondják is, hogy két vagy három év múlva annyira föl kell fegyverkezni az Európai Uniónak, hogy egységesen fel tudjon lépni az oroszok ellen.
[00:45:51]Tehát tulajdonképpen már nem is én mondom, ők mondják ki, hogy tulajdonképpen mi van itt, mi készül.
[00:45:58]Hát ez kiváló ötletnek tűnik, de hát az a baj, hogy ahogy a Soros úr mondta, ebből a régen megtervezett dologból, ami 1962-ben indult el, sajnos kihagyták Kínát, mert Kínának ugye létérdeke, hogy az orvos ásványkincseket ő gyakorlatilag kor megkapnak.
[00:46:28]Hát pers így van.
[00:46:28]Csaba, bocsánat, folytassuk a szünet után, mert most eljött a rádiós szünet ideje is, de akkor visszatelefonálunk és akkor a szünet után innen folytatjuk.
[00:46:39]Jó, köszönöm.
[00:46:40]Mi pedig akkor most elmegyünk egy rövid szünetre, de mindjárt jövünk és folytatjuk.
[00:46:45]Paláver, a Hí FM és a Hírtv interaktív műsora.
[00:46:49]Paláver, hangra fel.