Paláver 3. rész - Hír.FM
- Az EU jogilag nem létezik, önfelszámoló folyamat zajlik, a Római Birodalom bukásához hasonlóan.
- A német munkaerőhiányra hivatkozó migrációs politika hazugság, mivel 4 millió munkanélküli van.
- Angela Merkel kitüntetése a migrációs válság kezeléséért abszurd, a szovjet gulágokhoz hasonlították.
- Orbán Viktor nem károsította meg a közvagyont, a Fidesz vereségét Magyar Péter gyűlöletcunamija okozta.
- A Karmelita kolostor nem fényűző, Magyar Péter aljas rágalmakkal állította be lopásként.
- Ruff Bálint korábbi MSZP-s kötődése miatt nem várható pártatlan eljárás a korrupciós ügyekben.
- Az ukrán gabonaimport biztonsága kérdéses, a műtrágyahiányt az ukránok által felrobbantott ammóniavezeték okozza.
- Putyin elzárta a Lengyelországba menő Barátság vezetéket, ami súlyosbítja a nyugat-európai energiaellátási gondokat.
- A köztársasági elnök személye érinthetetlen, a TISZA-kormány alkotmányellenesen támadja.
- A kárpátaljai magyarok nem beszélhetnek anyanyelvükön, miközben Magyarországon minden nemzetiség használhatja saját nyelvét.
Részletes összefoglaló megjelenítése
Az Európai Unió válsága és a migráció párhuzamai
Az egyik telefonáló, Csaba, hosszasan fejtette ki véleményét az Európai Unió helyzetéről. Álláspontja szerint az EU „jogilag már nem létezik", és egy önfelszámoló folyamat zajlik, amelynek felelősségét másokra próbálják áttolni. Történelmi párhuzamot vont a Római Birodalom bukásával, amely szerinte akkor kezdődött, amikor „minden gátlás, minden korlát nélkül" engedtek be különböző népcsoportokat.
„A római birodalom is akkor kezdett ugyanezeket a jeleket mutatta, mint most az Európai Unió." – Csaba *
A telefonáló szerint a Római Birodalomban ezzel párhuzamosan az erkölcs és a gondolkodásmód is „elkorcsosult", amit a mai LMBTQ-mozgalomhoz hasonlított. Kritizálta a németországi migrációs politikát, rámutatva, hogy szerinte Németországban a munkanélküliek száma meghaladja a 4 milliót, mégis munkaerőhiányra hivatkozva hoznak be migránsokat. Állítása szerint a német parlamentben a baloldal azóta nem beszél a munkanélküliségről, mióta elkezdődött a migrációs válság.
„Most arra hivatkoznak, hogy azért kell behozni ezt a sok migránst, merthogy nincsen elég munkaerő Németországban, ami teljesen egy nagy hazugság." – Csaba *
Csaba véleménye szerint az európai uniós vezetők sem látják át cselekedeteik következményeit, és az EU „egy ilyen káoszba fog belesüllyedni". Magyarországot követendő példaként említette, amelyet szerinte éppen azért szüntettek meg, hogy ne lehessen rá hivatkozni.
Angela Merkel kitüntetésének kritikája
Több hozzászóló is élesen bírálta Angela Merkel volt német kancellár kitüntetését, amelyet a migrációs válság kezeléséért kapott. Csaba ezt így kommentálta:
„Ez körülbelül ugyanolyan furcsa, mintha annak idején Szálin elvtársnak adtak volna egy európai jogi [kitüntetést] a gulág táborok válságának a megfelelő kezeléséért." – Csaba *
Béla bácsi ironikusan hozzátette, hogy Németország „tele van szíriai agysebészekkel és atomtudósokkal", utalva arra, hogy a migrációval nem a várt magasan képzett munkaerő érkezett. Megjegyezte, hogy a kitüntetést a volt honvédelmi miniszter adta át, és „egymásnak adogatták" az elismeréseket.
Orbán Viktor méltatása és a Fidesz vereségének okai
Klári, aki „a Fidesz legrégebbi aktivistája, önkéntese, pártonkívüli"-ként mutatkozott be, érzelmes hangvételű hozzászólásban méltatta Orbán Viktor volt miniszterelnököt. Meggyőződése szerint Orbán Viktor „a Magyar Péter által rázúdított és naponta ránk zúdított vádjaiból semmit nem követett el", és biztos abban, hogy nem károsította meg a magyar közvagyont.
„Biztos vagyok benne, hogy nem károsította meg a magyar közvagyont, és biztos vagyok benne, hogy a legjobb tudása szerint vezette Magyarországot." – Klári *
Klári köszönetet mondott Orbán Viktornak, kiemelve a „haza, család" prioritást és azt a „nagyvonalú férfias szeretetet", amit a miniszterelnök sugallt a táborának. A vereség okaként azt jelölte meg, hogy a Fidesz nem reagált időben és kellő erővel Magyar Péter vádjaira:
„Főleg azért veszítettünk, mert nem akartuk elhinni mi a polgári nemzeti keresztény oldal, hogy Magyar Péter képes ekkora gyűlöletcunamit ránk dobni." – Klári *
Szerinte a Fidesz hibázott, amikor nem verte vissza „szisztematikusabban" a vádakat, és nem tudott átjutni a TISZA szavazóihoz. Klári úgy látja, hogy a Magyar Péter-kormány „sorban fogja lőni az öngólokat", és a Fidesz feladata, hogy bebizonyítsa: a választási győzelem „aljas rágalmakkal" történt.
A műsorvezető, Balázs hozzátette, hogy 16 év alatt felhalmozódtak olyan dolgok, amelyek „látványosabbnak tűnnek", és Magyar Péterék ezeket „remekül felépített módon" zúdították a Fideszre. Említette a „trendszavazás" jelenségét is, ami különösen a fiatalok körében érvényesülhetett.
A Karmelita-ügy és a közvagyon kérdése
Klári és Balázs beszélgetése érintette a Karmelita kolostor körüli vitát. Klári szerint Magyar Péter „aljas módon" állította be a Karmelita fényűzését lopásként, miközben „4 millió gyerek éhezik". Később azonban bemutatta az épületet, ami Klári szerint azt bizonyította, hogy „nem lopta el a magyarok pénzét innen sem a kormány". Balázs megjegyezte, hogy aki látta a videókat vagy személyesen elment, az tapasztalhatta, hogy „a Karmelitától a fényűzés az viszonylag távol áll". Hangsúlyozták, hogy az épület a mindenkori kormányt szolgálja, és „a magyar haza büszkesége".
Ruff Bálint személye és a jogállamiság kérdései
Béla bácsi aggodalmát fejezte ki Ruff Bálinttal, a Miniszterelnökséget vezető miniszterrel kapcsolatban. Idézve Gajdicsot, úgy fogalmazott: „a löttyös indulat feszíti ezt az embert belülről". Kérdésesnek tartotta, hogy Ruffnak „van-e pallos joga", és hogy kire irányul a haragja. Balázs megerősítette, hogy a közelmúltban lennének feladatai, például a „Léder-Mülleréknél az adólopás" ügyében, de attól tart, hogy Ruff korábbi MSZP-s kötődése miatt nem fog pártatlanul eljárni.
„Aki ellopott pénzeket, meg aki... persze azt ki kell vizsgálni, csak akkor ez mindenkire vonatkozzon." – Béla bácsi *
Mezőgazdasági és energiaellátási problémák
Ukrán gabonaimport és műtrágya
Juli hozzászólásában az ukrán mezőgazdasági termékek behozatalának veszélyeire hívta fel a figyelmet. Felidézte, hogy Romániában korábban DDT-vel permeteztek, és annak hatása még generációkkal később is kimutatható volt. Kétségét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az ukrán termékek biztonságosak-e, és kritizálta, hogy a boltokban csak „EU" jelzés szerepel a termékeken, a származási hely nem.
Béla bácsi a műtrágyahiány okaira tért ki. Elmondása szerint Togliattiból indult egy ammóniavezeték, amely a műtrágyagyártáshoz szükséges alapanyagot szállította, de „ukrán barátaink felrobbantották". Emiatt Ogyesszából sem tudják hajóval szállítani a műtrágyát. Ironikusan megjegyezte, hogy az orosz műtrágyát szállító hajók nevét „átfestették Juliskáról Mariskára", így kikerülve az embargót.
Energiaellátás és szankciók
Béla bácsi részletesen beszélt az energiaellátás problémáiról. Elmondta, hogy a német kancellár megszavazta a 21. szankciós csomagot Oroszország ellen, miközben Nyugat-Európa „nyüglődik" az olaj- és gázhiány miatt. Ismertette a Barátság kőolajvezeték elágazását: az egyik ág Magyarország és Szlovákia felé megy, a másik Lengyelországba, Plockba, majd onnan Németországba. Most Putyin elzárta a Belorussia felől Lengyelországba menő vezetéket, ami szerinte komoly ellátási gondokat okozhat.
„Most eddig a Zelenszkij veszélyeztette a mi ellátásunkat, most meg a Putyin elzárta ezt a Belorussia felől menő vezetéket, ami a lengyelekhez megy." – Béla bácsi *
Balázs ironikus megjegyzéseket fűzött az „LNG-hajók demokratikus voltáról", miszerint a nem orosz olajat szállító hajók „tiszta levegőt engednek a levegőbe".
Közlekedési és környezetvédelmi felvetések
Béla bácsi felvetette, hogy a nyugat-európai gázolajstressz enyhítésére fel lehetne eleveníteni a régi gyakorlatot, amikor Sopron-Hegyeshalom környékén „bevagonírozták a kamionokat", és éjszakai irányvonatokkal vitték át őket Magyarországon. Ez szerinte környezetbarát megoldás lenne, mert a mozdonyok felsővezetékes árammal mennek, és az utakat sem terhelnék a kamionok. Csodálkozását fejezte ki, hogy a közlekedési szakembereknek ez nem jut eszébe.
A köztársasági elnök helyzete és a jogállamiság
Juli élesen kritizálta, hogy a TISZA-kormány beleköt a köztársasági elnök személyébe. Hangsúlyozta, hogy „eddig minden köztársasági elnök, bármelyik kormány volt, végigvihette azt a ciklust, amelyet bevállalt". Az alkotmányra hivatkozva kijelentette, hogy „érinthetetlen a köztársasági elnök személye". Szerinte Orbán Viktor korábban sem „dobta ki" egyik köztársasági elnököt sem, még ha nem is értett velük egyet.
„Hát, mert benne is van az alkotmányban, hogy érinthetetlen a köztársasági elnök személye." – Juli *
A jogállamiság kérdésében ironikusan jegyezte meg, hogy az Európai Unió is sokat beszél a jogállamiságról, de „ott is tartsanak már be sok mindent".
Külpolitikai és nemzetiségi kérdések
Juli szóvá tette a kárpátaljai magyarok helyzetét, akik szerinte „nem beszélhetnek még az utcán se magyarul". Felháborodásának adott hangot, hogy Magyarországon minden nemzetiség használhatja anyanyelvét, míg Ukrajnában ez nem lehetséges. Felszólította a kormányt, hogy „amit megígért, azt csinálja meg" – védje meg a határon túli magyarokat és ne engedje be a migránsokat.
Béla bácsi történelmi távlatba helyezte a kérdést: „150 évig mi a migránsok vagy a muszlimoktól megvédtük Európát. Most Európán lenne a sor, hogy megvédjen bennünket." Kritizálta az olaszok albániai táborait, amelyeket „félmegoldásnak" nevezett, és rámutatott a hatalmas költségekre.
A TISZA-kormány és Magyar Péter kritikája
Több hozzászóló is bírálta Magyar Pétert és kormányát. Juli szerint Magyar Péter „becsapta az emberiséget" az olyan ígéretekkel, mint a 480 forintos benzin vagy a 360 forintos kenyér. Úgy vélte, a fiatalok azért szavaztak rá, mert „csak bulizunk, aztán jól élünk ebbe a világba, aztán majd jön a pénz, nem tudom honnan".
Béla bácsi azt kifogásolta, hogy a média Magyar Péter éneklésével foglalkozik érdemi témák helyett: „Énekeljen otthon a mamájának. Szóval a tévébe ne azt adják le."
Választási beavatkozás és a titkosszolgálatok
Béla bácsi a műsor végén felvetette a választásokba történt beavatkozás kérdését – legyen az orosz vagy ukrán –, és azt firtatta: „a magyar titkosszolgálat hol volt?" A műsorvezető jelezte, hogy ez érdekes téma, de sajnos lejárt a műsoridő, így érdemben nem tudták megvitatni.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „a mutinak a kitüntetése" – Béla bácsi hozzászólásában szerepel, valószínűleg Angela Merkel kitüntetésére utal, de a „muti" szó kontextusa bizonytalan.
- „a veszélyt a a mindjárt a földi Na nem nem akarok neveket mondani" – Juli hozzászólásában egy befejezetlen, érthetetlen mondat, amelyből nem derül ki, mire vagy kire utal.
- „a Ilária Szelészra tetszik gondolni" – Juli és Balázs párbeszédében egy név, amely valószínűleg egy közéleti személyre utal, de a pontos név nem azonosítható az átiratból.
- „a Zdor háborúba" – Béla bácsi hozzászólásában, valószínűleg az orosz-ukrán háborúra utal, de a torzítás pontos jelentése bizonytalan.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:58]Paláver A H FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.
[00:01:04]Paláver hangra fel.
[00:01:10]És már itt is vagyunk.
[00:01:10]Folytatjuk a Palávert 061799 a telefonszámunk és 067953 pedig az SMS számunk.
[00:01:17]Hát mindenről is beszélgettünk már, ugye, de a fő három fő témánk mégis csak az a Radnai Márk interjú, amiben arról beszélt a Tisza alelnöke, hogy nem lehet mindig igazat mondani a politikában, de azt is mondta, hogy el fognak múlni a mézeshetek, illetve arról is beszélt, hogy nem hisz a klasszikus pártépítésben, hanem a politikai közösségekben sokkal inkább, így a jelenlegi 29 fős pártagságot sem szándékoznak a jövőben növelni.
[00:01:44]Aztán beszélgettünk arról a arról a alaptörvény módosításról, erről a felvetésről, mely szerint ugye úgy módosítanák, hogy hogy tulajdonképpen ne tudjon Orbán Viktor többet visszatérni a politikába.
[00:01:59]Erről Pokol Béla is beszélt.
[00:02:01]Arra hívta fel a figyelmet, hogy az előterjesztés mögött egyértelműen Orbán Viktor későbbi indulásának kizárása áll.
[00:02:07]egyébként ezt rengetegen kritizálják azóta is, köztük például egyébként kritikával illette a alaptörvénymódosítás ötletét ebben a formában Latman Tamás is.
[00:02:14]Aztán a ukrán gabona importról beszélgetünk, hogy mi történik itt.
[00:02:19]Ugye magyarázkodásba kezdett az agrártárca.
[00:02:21]Elismerték, hogy súlyos hibát követtek el az ukrán gabonaimport tilmának feloldásával.
[00:02:27]Szerintük jogalkotási hiba miatt került sor a szankciók törlésére.
[00:02:29]Ugyanakkor hát visszamutogattak a Fideszre tulajdonképpen, hogy ez az ő hibájuk.
[00:02:33]és Csabával fogjuk folytatni.
[00:02:36]Ugye nem volt elég időnk befejezni.
[00:02:38]Jó napot kívánok.
[00:02:42]Itt vagyok.
[00:02:42]Igen.
[00:02:42]Mi szeretném ugye a az előző gondolatomat tovább folytatni, ami azt jelenti, hogy az Európai Unió, nem tudom, hogy miért, ezt még nem látom világosan, hogy tulajdonképpen saját magát számolja fel.
[00:02:56]Na most így lehet, hogy ez akaratlagos, csak nem hozzák nyilvánosságra.
[00:03:05]De mi lenne?
[00:03:05]Bocsánat, akkor itt hadd akasszam meg egy kicsit, hogy miért akarnák önmagukat felszámolni.
[00:03:11]Azért, mert ahogy már az előbb mondtam, tehát az Európai Unió jogilag már nem létezik.
[00:03:16]Na most ők úgy akarják magukat fölszámolni természetesen, hogy ne ők legyenek a hibásak.
[00:03:22]Tehát nem ő miattuk szűnik meg az Európai Unió, hanem ezt a felelősséget másra ühüm próbálják majd áttolni.
[00:03:31]Na most én egy történelmi példát szeretnék még hozni, ami hát kicsit régen volt, de a római birodalom is ugye akkor szűnt meg, amikor elkezdték beengedni a különböző népcsoportokat, és nem tudom, hogy ezt miért csinálták annak idején.
[00:03:53]Tulajdonképpen semmi szükség nem volt rá.
[00:03:55]ők is ezt mondták, hogy munkaerő meg a hadsereg meg satöbbi.
[00:04:01]Nem tudom, hogy miért úgy látszik ez egy ilyen öngerjesztő folyamat minden nagy hatalomnál, hogy van egy ilyen élet út, amit végigkövet.
[00:04:10]A római birodalom is akkor kezdett ugyanezeket a jeleket mutatta, mint most az Európai Unió.
[00:04:18]Tehát minden gátlás, minden korlát nélkül engedték a hát akkor még a vadgermán törzsektől kezdve ugye a keleti irányból is a tör mindenféle népet beengedni a az Európa a bocsánat a római birodalomba.
[00:04:35]És ezzel párhuzamosan, érdekes módon kez egész politika, az egész erkölcs, az egész gondolkodásmód, ami tulajdonképpen a római birodalmat nagyjá tette, ez kezdett teljesen elkorcsosulni.
[00:04:57]Na most én erre párhuzamnak ezt az LMBTK mozgalmat tudnám mondani, és ugyanez, hogy most vég nélkül és szükség nélkül hozzák be a rengeteg migránst, mert tudjuk, hogy Németországban a mai napig is majdnem inkább fölötte van a munkanélküliek száma 4 milliónak.
[00:05:14]Csak ezt most nem mondják.
[00:05:17]Érdekes.
[00:05:17]Mielőtt elkezdődött a migrációs válság, amikor konzervatív kormány volt, akkor mindig a az ellenzék ezzel érvelt, hogy 4 600000 a munka, hogy ez borzasztó, hogy mi lesz itt az emberekkel.
[00:05:33]Amióta elkezdtek bejönni a migránsok, még egyetlen egyszer nem hallottam, hogy a hogy a német parlamentben a baloldal ezzel érvelt volna, hogy mennyi a munka nélküli Németországban.
[00:05:46]Most arra hivatkoznak, hogy azért kell behozni ezt a sok migránst, merthogy nincsen elég munkaerő Németországban, ami teljesen egy nagy hazugság.
[00:05:59]Na most én nem vagyok egy nagy politikus, nem vagyok egy olyan, aki mindent átlát.
[00:06:04]És ez a véleményem, hogy az európai politikában most már olyan emberek vezetik ezt az egész Európai Uniót, hogy ők se látják át a cselekedeteik következményét, és ezért van ez a nagy káosz.
[00:06:19]Tehát nekem egy olyan érzésem van, hogy ez az egész Európai Unió egy ilyen káoszba fog belesüllyedni.
[00:06:27]És nagyon-nagyon nagy baj, hogy Magyarország, ami egy nagyon jó példát mutatott volna a többi országnak, hogy hogy lehet ebből az egész válságból kilábalni, ezt megszüntették, és éppen ezért szüntették meg, hogy ne legyen egy olyan példa, amire lehet hivatkozni, mert én a elég sokat járok Európába, és sok emberrel beszéltem, akit mindenki Magyarországról úgy beszél, ez mint a követendő példa.
[00:06:58]Na és ezért kellett ezt megszüntetni, ami Magyarországon volt.
[00:07:04]És ez egy nagyon nagy kár egész Európai Uniak, mert ez egy olyan példa lett volna, amit a többi ország is átvesz, akkor ebből a nagyon súlyos válságból Európa valamilyen hosszú távon, tehát nem rövid távon, de valamilyen módon ki tudott volna mászni ebből a válságból.
[00:07:24]De most úgy érzem, úgy érzem, hogy hogy mert nincs kiút.
[00:07:28]Na, röviden mondom.
[00:07:30]Szóval hát ez elég pesszimista volt, de de értem egyébként teljesen érthetőek ezek az érzések.
[00:07:38]Meglátjuk.
[00:07:39]Nem, nem.
[00:07:39]A másik, amit még akartam mondani, van van időm, hogy hogy jellemző erre az egész Európai Unióra, hogy ugye Angela Merkelnek adtak egy kitüntetést, a migrációs válság kezelése.
[00:07:53]Igen, az hát furcsa, furcsán hangzik.
[00:07:53]Én erre csak egy példát tudnék mondani.
[00:07:57]Ez körülbelül ugyanolyan furcsa, mintha annak idején Szalin elvtársnak adtak volna egy európaijogi a gulák táborok válságának a megfelelő kezeléséért.
[00:08:12]Ez körülbelül ugyanaz.
[00:08:15]Úgyhogy ez tényleg már nem is nevetséges.
[00:08:17]Ez már tényleg minden ilyen tragi komédia.
[00:08:19]Igen, igen, igen.
[00:08:21]Igen, igen.
[00:08:21]Jó, kös köszönjük szépen.
[00:08:23]Minden jót kívánunk, szép napot, viszontalásra.
[00:08:25]Szá Klárit köszöntöm kez csókolom.
[00:08:30]Jó napot kívánok Balázs és a hallgatótársaknak is.
[00:08:32]Én Klári vagyok a Fidesz legrégebbi aktivistája, önkéntese pártonkívüli.
[00:08:43]Én a magyar mostani szomorú valósággal szeretnék foglalkozni, és mindenek előtt abban Orbán Viktor miniszterelnök úr személyével.
[00:08:54]Én nagyon nagyon sokat gondolok miniszterelnök úrra, hogy hogy kell, hogy fekszik, milyen gondolatok járnak a fejében.
[00:09:04]Ez után az igazságtalan és hát mindannyiunk számára ugye váratlan változás után, mert hogy Orbán Viktor a biztos vagyok benne, hogy a Magyar Péter által rázudított és naponta ránk zudított vádjaiból semmit nem követett el.
[00:09:25]Biztos vagyok benne, hogy nem károsította meg a magyar közvagyont, és biztos vagyok benne, hogy a legjobb tudása szerint vezette Magyarországot, ahogy az előttem szóló is mondta.
[00:09:38]Ugye én nekem is az volt az egyik csodálatos dolog, hogy én nekem is sok külföldi barátomban, hogy büszkék voltunk az országra, hogy mindenki magyar Magyarországot tekintette példaképnek.
[00:09:51]Magyarország volt a leglátogatottabb turisztikai célpont, és ez igenis ez Orbán Viktor nagyszerű, nagy világlátásának és nagyvonalú politikájának volt köszönhető.
[00:10:05]És egyébként én úgy vagyok, tudja nagyon idős vagyok, hogy az ember életében úgy kimaradnak a hálák, a köszönetek.
[00:10:13]És én most igenis szeretnék Orbán Viktor miniszterelnök úrnak így köszönetet mondani.
[00:10:21]Azt is megmondom, hogy miért.
[00:10:24]tudnék, voltak dolgok, amivel nem értettem egyet, miniszterelnök úrral, de a lényegben abban a prioritásban, ami ugye a miniszterelnök úr jelszava volt kezdettől, hogy ország, haza, család, ez nekem nagyon szimpatikus, mert zsigerileg én is erre vagyok hangolva, hogy úgy mondjam.
[00:10:46]És azonkívül nagyon, nagyon, nagyon tetszett, hogy miniszterelnök úr össze tudtad tartani ezt a hatalmas ugye érz, tehát érzelmileg.
[00:10:58]Tehát mi mi nagyon szerettük Orbán Viktor miniszterelnök, mert sugalta azt a azt a nagyvonalú férfias szeretet, ami a táborának kijárt.
[00:11:11]Úgyhogy én hálás vagyok Orbán Viktornak és és biztos vagyok benne, hogy ez a ez a aljas rágalmakra épülő bukás ebben ő nem hibás.
[00:11:23]Na most viszont szeretném akkor egy picit önnel megvitatni vagy véleményt cserélni mégis, hogy miért vesztettünk.
[00:11:31]Én tudom, hogy ugye nagyon nagy tapasztalatom van, mert hát kezdete óta ott vagyok a Fideszel, tehát nagyon sok dolgot látok én magam is azzal együtt, hogy talán soha nem fogjuk megtudni az összes igazságot.
[00:11:48]De hogy hogy egyértelmű, hogy főleg azért veszítettünk, mert nem akartuk elhinni mi a polgári nemzeti keresztény oldal, hogy magyar tétel képes ekkora gyűlölet cunamit ránk dobni, ugye másfél két éven át.
[00:12:06]És hát őszintén megvallom, hogy ebben talán egy kicsit el is késtünk, tehát nem nem reagál, tehát nem vártük ki vissza a magyar Péter aljas vádjait, ugye, mert mit mondott reggeltől estig, hajnaltól délig, hogy szétlopták az országot, padlón az ország, nem működik az ország és és mi ezt hagytuk.
[00:12:34]Szóval ezt ezt sokkal erőteljesebben, szisztematikusabban kellett volna visszavern.
[00:12:41]És hát sajnos, hogy hogy ugye a Magyar Péter vette a fáradtságot, és nyilván nagyon-nagyon sok támogatója volt mindenhonnan, amit még talán később fogunk csak megtudni, és bizony azokat a fiatalokat tudta maga mellé állítani, akik mögött valószínű, hogy ott álltak az ők ő él világlátásukat megzattaló baloldali szüleik, meg a nagyszüleik.
[00:13:09]Mit gondol erődál?
[00:13:11]Nem tudom.
[00:13:11]Ö nyilván most már azért egy jó ideje erről beszél mindenki, hogy mik lehettek az okok.
[00:13:15]Ön megmondom őszintén, én azért nem nyitnám ezt meg, mert akkor tényleg nem jutna idő egy telefonálóra sem, merről nyilván nagyon sok sokan sok mindent tudunk mondani.
[00:13:24]16 év alatt azért nyilván föl tudnak halmozódni olyan dolgok, amik amik össütt azért olyan látványosabbnak tűnnek, például amiket ugye nagyon szépen egyébként Magyar Péterék egyébként remekül felépített módon sikerült is rázúdítani a Fideszre.
[00:13:42]Ö egyébként itt volt nyilván úgy tűnt, minthogyha egy egy alulról szerveződő dolog lett volna ugye Magyar Péterékké, ezért olyan hitelesebbnek is tűnhetett ez egyes új új szavazók számára mondjuk illetve illetve van ez a hát, hogy is mondjam, nekem egyszer a feleségem fogalmazta ezt meg, hogy hogy vannak ilyen egy vannak trendek néha a közösségi médiában így felbukkannak különböző trendek, amiből valamiért nagyon sokan nem akarnak kimaradni, és hogy ez a trendszavazás is hozzájárulhatott ehhez.
[00:14:22]Igen.
[00:14:22]És hát ez a ugye a fiatalok ennek különösen behódolnak általában, mert még nincsen tapasztalatuk más.
[00:14:28]Na most az, hogy mit tehetünk, én erről azért szeretnék egy pár szót szólni, Balázs, hogy én biztos vagyok benne, hogy a magyar kormány, a Magyar Péter kormánya sorban fogja lőni az öngólokat.
[00:14:48]Tehát itt van például a Carmelita ügy, akor ahogy bemutatta a Carmelita nívóságát, mint mint az egyik lopást kvázi, hogy hogy a hogy hogy miközben 4 millió gyerek éhezik, aljas módon ezt kürtölte, és akkor a Kalmelitában meg ott van a gyönyörű világszínvonal, és majd két nap múlva bemutatta ezt a tármelitát nekem, magának, a magyaroknak, mindenki vagyis, hogy nem lopta el a magyarok pénzét innen sem a kormány.
[00:15:23]Hát meg bocsánat azért a karmelitát, tehát hogy azt azért nem tudom, hogy mennyire volt egyébként ez.
[00:15:27]Szerintem még az időszak van, hogy egyelőre még elhiszik neki a követői ezeket.
[00:15:32]Bár egyébként aki végignézte ezeket a videókat, vagy esetleg személyesen elment, az láthatta egyébként, hogy azért a Karmelitától a fényűzés az viszonylag távol áll.
[00:15:43]Még mindegy, de ezt most mindenki láthatta a saját szemével.
[00:15:46]De egyelőre úgy tűnik, hogy a hogy hogy vannak egyesek, akik nem akarnak a saját szemüknek hinni.
[00:15:50]Oké, legyen így.
[00:15:53]A másik a karmelitával kapcsolatban meg, hogy ezt a annak idején a Fidesz nem maguknak, tehát ez volt a kommunikáció, hogy maguknak építettek palotát.
[00:16:02]Nem, mert ez közös.
[00:16:05]Ez a mindenkori korány.
[00:16:05]Így van.
[00:16:05]A mindenkori kormánynak és a magyar embereknek.
[00:16:10]Nekem és mindenkú egyébként Magyar Péternek is, mert most ő a kormány Így van.
[00:16:15]neki is.
[00:16:15]Igen.
[00:16:15]És a és a szíve joga, hogy hogy odaköltözzön, vagy ne költözzön oda.
[00:16:20]De igenis ez a magyar haza büszkesége lesz, mert itt lehet megmutatni az gyönyörű panorámát, ami miatt Magyarország bekerült a virágörökségbe, és ezt minden magyar kormány megteheti, és meg is fogja tenni.
[00:16:36]Na most azt viszont, hogy hogy nekünk rá kell majd mutatni, és én ezt ezt tartom nagyon fontosnak, hát nyilván ezt nálam a a profi politikusok jobban tudják.
[00:16:48]Tehát nekünk meg kell majd mutatni az ő aljaságaikat.
[00:16:51]Csak úgy megpróbálom körvonalazni, hogy én hogy látom.
[00:16:56]10 rágalmokból biztos vagyok benne, hogy kilenc nem fog igaznak bizonyulni.
[00:17:03]Tehát nekünk az a feladatunk, hogy ezt az ő választói felé majd megfelelő erővel, nagyobb erővel kommunikáljuk majd, mint ahogy nem kommunikáltunk annak idején a választási a kampányban az ő aljas hazugságaiti.
[00:17:21]Tehát, hogy el kell juttatnunk az ő választóihoz, hogy be vannak csapva, hogy be lesznek csapva.
[00:17:27]Igenis.
[00:17:27]Hát, mert a választói elhitték, hogy mindenki, aki náluk gazdagabb, hogy aki aki akinek több van a bankban, mint a mint a a jó jó szakmunkásnak, azt azt el lehet majd venni.
[00:17:40]Hát ebben a lincs hangulatban él az ő választó tábora.
[00:17:46]Hát ő nyilván tudja.
[00:17:46]És ezt kell nekünk majd bebizonyítani, hogy rágalom volt, és aljas rágalommal győzött az ő tábora.
[00:17:56]És nem azt mondom, hogy mi hibátlanok voltunk.
[00:17:59]Nem, mert hibátlan kormány nincs ennyi idő alatt meg pláne nem.
[00:18:04]De nekünk ez ez a feladatunk most és főleg Balázs, hogy el kell juttatni az ő szavazóikhoz, mert egy picit abban is hibáztunk, hogy nem tudtunk átjutni az ő szavazóikhoz valahogy.
[00:18:16]Valahogy úgy gondoltuk, hogy elég, ha magunk között hirdetjük és látjuk, hogy igazunk van és tisztességesek vagyunk.
[00:18:26]Úgyhogy én ezeket a gondolatokat szerettem volna megpendíteni, és én Orbán Viktornak nagyon hálás vagyok, és jó egészséget kívánok neki, és biztos vagyok benne, hogy egy nagyszerű új Fideszt fog szervezni.
[00:18:40]Köszönöm szépen.
[00:18:40]Hhallgattak, Balázöépen.
[00:18:43]Minden jót kívánunk, viszontásra.
[00:18:47]Julit köszöntöm.
[00:18:47]Kez csókolom.
[00:18:50]Jó napot kívánok.
[00:18:50]Hajlá előre.
[00:18:50]Fidesz Orbán Viktor miniszterelnök jön vissza, ne aggódjunk.
[00:18:57]Nem kőféni, mert ő tudja, hogy mit kell csinálni.
[00:19:00]Erőtt egészségt kívánunk neki az egész családjának.
[00:19:05]Békés, boldog ünnepeket itt a Szentlélek eljövetelének.
[00:19:08]Úgyhogy jó, erről ennyit.
[00:19:16]Ő egy őszinte igazságos, egy olyan volt, mint egy apa családjába úgy törődött a magyar néppel.
[00:19:21]Maradjunk ennyibe.
[00:19:26]Az, hogy vannak hibák meg bekerültek olyanok, mert azért tehát mindenhol vannak hibák.
[00:19:29]Persze, hát persze.
[00:19:31]Hát egy egy házasságban 52 év után már annyi hiba van, hogy azt az ember azt se tudja, hogy na merrű mennyi?
[00:19:40]Mert most ez itt nagyon mög becsapta az emberiséget, akik ez egy ez a Péter vagy miniszterelnök urunk.
[00:19:50]Na, akkor mondjunk már, vagy miniszterelnök, mert hogy sok hitetlen ember van még mindig, és elhitték neki azt, hogy majd 480 benzin Ftos benzin meg mikor annak idején 360-as kenyér meg 280-as korbász meg ilyen baromságokat.
[00:20:14]Hát hogyha mostan valamelyik máma röge éppen láttam a Duna TVbe, hogy a veszélyt a a mindjárt a földi Na nem nem akarok neveket mondani, mert semmi érteme.
[00:20:28]És tulajdonképpen a meggyes itt, hogy szúrta hátba a mi a bánat a a Gyurcsány.
[00:20:33]Hát pontosan így, mert elhitette a baromságát, a hülyeségét, mert sok azt gondolta, ú hát ez fiatal ember, jaj hát mert mert egyáltalán.
[00:20:46]És erre szavaztak, erre meg a drogos, bocsánat, de a sok fiatal azért hát csak burizunk, aztán jól élünk ebbe a világba, aztán majd jön a pénz, nem tudom honnan.
[00:20:57]Hát a pénz nem fog jönni, azt ő nem fogja hazahozni.
[00:21:02]Maradjunk már annyiba.
[00:21:04]Ő ugyanúgy nem fogja megkapni, mint ahogy nem adták oda nekünk annak idején.
[00:21:09]Pedig mit csináltak?
[00:21:09]Elvitték a cukor az egész mindünket elvittek.
[00:21:12]A mezőgazdaság most azt akarják újra tönkretni.
[00:21:21]Újra újra azt akarják tönkretni.
[00:21:21]És mindenki szeretne vágyni arra, hogy hogy ne lőjön benne mindenféle műtrágya mög, nem tudom milyen vegyszer mögé.
[00:21:30]Hát csak hát Balázs nem emlékszik ugye Balázs?
[00:21:36]Jól mondom?
[00:21:36]Igen, hogy amikor annak idején Romániába is még a DDT-ve permetöztek, és még a a harmadik generáció után is kimutatták a szervezetbe.
[00:21:47]Hát azt gondolja mindenki, hogy itt Ukrajnába szétlövik az egész ottan mindent a össze-vissza akárhogy, és majd a határon ott megáll a levegőben.
[00:22:01]Nem gyünát, ugye, mert hát ott nem gyünát Csernobil nem gyünát, de ágyütt itt volt rengeteg ember Rákosnök ad kész most azt gondolja ezt, hogy behúzza.
[00:22:12]És akkor mindenki azt szeretné, hogy a legjobb minőségű termöz jusson.
[00:22:19]Hát mi van ráírva, ha bemegy az a egy Ocean Tesco vagy mit tudom én, akármelyik ilyen nagy mulba, ráig EU, kész.
[00:22:28]És akkor ennyi a történet.
[00:22:31]Hun gyártották?
[00:22:31]Nincs az, hogy a Pista bácsi, a Marisnéni vagy nem tudom kicsoda csirkékkel tojatta a tyúkokat, és hogyha véletlen valami hibázik, azt kicserélünk, vagy egyáltalán, hogyha esetleg, de hát olyan nincs, mert azért összeszöd időben a tojás meg elpakolásta.
[00:22:52]És akkor innen honnan tudjuk, hogy mi mi jön ide be?
[00:22:57]Mit fogunk mögönni?
[00:22:57]Nem beszélve.
[00:22:57]Hát remélem, hogy jó, ha még ezt bevesz, be is hozza.
[00:23:02]Kész jó napot kívánok majd.
[00:23:02]Ő, de ő is úgy a tisztás is ugyanúgy fogja azt a zárút önni, mint egy fideszes.
[00:23:11]Most itten nem kö itten itt a egyik ilyen másik olyan, mert itt az a baj most, hogy úgy fő van a háborodban, hogy mert te erre szavaztál, te arra szavaztál.
[00:23:21]Mindegy, én szavaztam arra, akire akartam.
[00:23:24]Ez titkos, mert titkosan szavaztunk.
[00:23:29]De eddig eddig azért tulajdonképpen ott vett a a miniszterelnök úr elmondta kristályt tisztán és aki nem értette még az nem is tudom melyik bolygón mert elmondta hogy behozzák ugye a a az argentí marhát lépfagyasszta majd itten öltik én láttam már olyat még a fiatalkoromban hát ugye aki akarja Ja, vagy vadás vágya, mert na maradjunk ennyibe.
[00:24:08]Elmondta Kristácán, vegyünnek a migránsok az Ukrajnának, odaadják a pénzt, és akkor jó napot kívánok.
[00:24:13]Hát remélem egyetlen egy dologba.
[00:24:16]És ezt ha valaki nem fogta föl, az nem is tudom melyik bolygón él.
[00:24:23]És akkor nem beszélve arra, hogy hogy itt a a az ukránoknál is kint ugye a magyar a Kárpátjai magyarság, mit csinálnak velük?
[00:24:35]Nem beszélhet még az utcán se magyarul, még talán már otthon is, otthon se.
[00:24:44]Hát én nem értem meg minden itt Magyarországon horvátú, románú, bárhogy akármilyen nemzetiségű megszólalt a saját anyanyelvű, akkor ott miért nem?
[00:24:56]Miért nem most ezt ha ezt beígérte, akkor tegye is meg és csinálja meg.
[00:24:59]Amit megígért, azt csinálja.
[00:25:01]Ne engedje meg a a migránsokat, ne engedje meg azt, hogy akkor ottan Ukrajnába megzálják a a honfitársainkat.
[00:25:14]És akkor jó napot kívánok, élje, tartsa be azt, amit mögígért.
[00:25:21]És erre vágyunk.
[00:25:21]Nem beszélve arról, hogy most ugye itt van aki aki a tessék már segíteni, aki megkapta a Nobel díjat a a Kraus Ferenc.
[00:25:35]Így van, így van.
[00:25:35]Bocsánat, hogy hirtelen nem jutott eszembe a neve.
[00:25:39]Tiszteletre méltó.
[00:25:39]Olyat csinál, ami az országunkat előreviszi, nem hátra.
[00:25:43]És akkor ebbe beleköt, beleköt a köztársasági elnökbe.
[00:25:53]Hát miért nem köt már bele a családjába már ott, aki tehát az ember fölháborítónak tartja.
[00:26:02]Eddig minden köztársasági elnök, bármelyik kormány volt, végigvihette a azt a cikluszt, amely bevállalt, vagy mikor lejárt a mandát.
[00:26:11]Hát, mert benne is van az alkotmányban, hogy érinthetetlen a köztársasági elnök személye.
[00:26:16]Hát így van.
[00:26:16]Így van.
[00:26:16]Ezt nem szabad megengedni, mert azért, hogy most ő mögöta megkapta a kétharmadot, vagy nem tudom mekkora győzelemmel, de majd rágyűlönnek ez a sok emberke, hogy mekkora hibát követött el, és akkor hogy nem nem szabad ott hagyni.
[00:26:38]Ott ott van a a miniszterelnök Orbán Viktorsért dobta ki se az egyiket, se a másikat, se a harmadikat.
[00:26:44]Mindenki végigvitte és kész.
[00:26:46]Lehet, hogy nem értettek egyet.
[00:26:47]Én se értök sokszor a másikkal egyet, de akkor is az ember azért azért tartsa már tiszteletbe, és van egy jog, amit ugyan tartsanak be.
[00:27:00]Nem, persze, persze.
[00:27:02]Hát én én én borzasztóan hát jogállam ugye azt hát így van.
[00:27:05]Akkor akkor akkor most jön a a az unió is, hogy mer ilyen jogállam meg akármi.
[00:27:12]Hát akkor tessék már, ott is tartsanak már be sok mindent.
[00:27:16]Hát micsoda emberek vannak ott bente?
[00:27:19]Nem, nem tisztöm én nekem el akármit csinálni.
[00:27:25]Hát most olyan jót már most átmegyek egy másikba.
[00:27:28]Olyan jótem tegnap, mikor Lengyelországban volt.
[00:27:30]Hát úgy majdnem megfogták, azt megfordította a Donald Trúcst, hogy na akkor már arra van az emberiség, nem hátra.
[00:27:40]Nézzél már velük szönbe.
[00:27:43]Hát olyan jót rögtem.
[00:27:43]Na mindegy, ez csak a VT kategóriája.
[00:27:45]Hát nem beszélve arról, hogy most ugye itt van, hogy annyira szenvedünk, miért most még jó, majd jön a nyár, és akkor itten a gáz nem kell fűteni mög egyebek.
[00:27:57]De majd akkor mit fognak csinálni télön az emberiség?
[00:28:02]Mit?
[00:28:06]Elzárja a capot, vagy nem gyű annyi?
[00:28:06]Meg nem.
[00:28:09]Eddig mindig volt tartalék is, meg egyebek.
[00:28:14]A tározók föl voltak tőtve.
[00:28:18]És akkor kimegy ez a Éva Kyli, vagy nem tudom hónap frontban volt valamilyen tárgyaláson, és akkor nem azt mondta, hogy hogy oldjuk meg, hogy hogy na hát akkor foljon már a gyűljön a gáz meg az olaj mögebek.
[00:28:31]Hát kevés a nő ebbe a konferencián.
[00:28:37]Hát komolyan mondom, hát nevetséges.
[00:28:40]Nem, nem beszélve arról, hogy olyan emberek ülnek ott az unió benne, akik akik akik itt Magyarországon emberverők voltak, ugye?
[00:28:54]Ja, igen.
[00:28:54]A Ilária Szelészra tetszik gondolni.
[00:28:57]Az az arra arra igen, csak hát az ember nem is tudja, nem beszélve arról, itt most ez a parlament, aki így fölállt, hát azért hagytakot szemetet a hősök terén is, hagytak a parlament környékén is, pedig az mindig egy ilyen tiszta rendes.
[00:29:15]Nem lógunk ki az ablakon, nem rendetlenködünk.
[00:29:21]Ezt az országházat talán meg kéne becsülni.
[00:29:27]Hát ne nem odavaló emberök vannak benne, nagyon sok, de majd rájönnek ezek is, hogy milyen butaságot követtek el ez a sok, mertogy az volt a baja a Fidesznek.
[00:29:39]Tetszik tudni, mi állandóan aztózta itt mindenki, én hallottam a környezetemben is, mert így lopott, úgy lopott, ennyit loptak, annyit loptak.
[00:29:48]Ha annyit loptak volna, akkor most tessék már leírni fehéren, feketén.
[00:29:53]Le van írva, hogy mit hagyott ott.
[00:29:56]Ugyanúgy, mint amikor átjötte a a Karigeria Karácsony Gergely polgármester úrnak nevezzük, hogy hogy átvötte és teli kasszálva, és akkor úgy rögtön szétherdálták.
[00:30:12]Hát könnyű, amit összespórol az ember, szétherdálni egy vagyont.
[00:30:22]És akkor utána nyivákol, hogy miért?
[00:30:24]Jaj, ez hogy ki van véreztetve.
[00:30:25]Igen.
[00:30:25]Hát kedves kedves Juli, egyrészt nagyon régóta beszélünk, adjuk át valaki másnak a szót.
[00:30:32]Viszont meglátjuk, mit hoz a jövő.
[00:30:34]Bízzunk a legjobbakban.
[00:30:34]Én azt mondom, hogy szurkoljunk annak, hogy jól kormányozzanak, mert az ország állapota az nekünk fontos.
[00:30:39]Én itt azt Így van.
[00:30:42]Így van.
[00:30:42]Pontosan igaza van.
[00:30:42]És azt kívánom mindenkinek, hogy békés, boldog ünnepeket önnek is köszönjük szépen.
[00:30:49]Önek és hajrá előre.
[00:30:50]Minden jót.
[00:30:50]Viszonthállásra.
[00:30:50]Viszont hallásra.
[00:30:52]Isten áldja.
[00:30:54]Béla bácsit köszöntöm.
[00:30:54]Jó napot kívánok.
[00:30:57]Üdvözlöm Balázs.
[00:30:57]Hát következő gondolatok foglalkoztatnak engem.
[00:31:04]A mutinak a kitüntetése ugye én úgy gondolom, hogy a volt honvédelmi vagy hadminiszter, nem tudom Németországban hogy sírtál, ugye kitüntette a régi miniszterelnökét, ugye, mert nagyon jól kezelte ezt a migrációt.
[00:31:22]Azóta Németország tele van szíriai agysebészekkel és atomtudósokkal.
[00:31:30]Úgyhogy megérdemelte Angela Merkel ezt a kitüntetést.
[00:31:34]Úgyhogy egymásnak adogatták, mert mindjárt Angi mama megkapta az elsőt.
[00:31:40]A másik téma, hogy azt szeretném megtudni öntől, mert valószínű tájékozotta a bezobba kérdés, na majd meglátjuk, hogy ennek a ennek a Ruf Bálinknak van-e pallos jóga, mert kiráz a hideg, ha meghallom ennek az embernek a mondókáján, mert hogy Gajdicsot idézzem, a löttyös indulat feszíti ezt az ember belülről, csak nem tudom, hogy kire és miért haragszik, mert Mert mert hát a magyar úr maga mellé vette ordonáncnak ugye, de ilyen embereket gyűjt oda maga mellé, mert ez a szerencsétlen ember, ez meg hadart dadog, úgyhogy valami probléma van ott is, mert ugye azt mondja, hogy majd majd visszafelé megy ő ebbe a történetbe, és mindenki meg fog bűnhődni, meg megkapja a bűnt.
[00:32:34]Meddig akar ő visszamol egy kis dobos volt, vagy vagy meddig?
[00:32:40]Ezt tőle kellene megkérdezni, Béla bácsi.
[00:32:42]Fogalmam sincsen, hogy mi a terv.
[00:32:44]Egyelőre de közelmúltba közelmúltban lenne dolga neki, mert ugye ugye itt voltak a léder Mülleréknél az adlopás, arra sincs pont téve.
[00:32:53]Tehát lenne lenne itt feladat, csak ugye attól félek, hogy hogy a a fegyver csöve kire van fordítva, ugye, mert gondolom én, hogy nem a Fodor Gáborra, akinek a fullajtárja volt, vagy vagy teszem azt a az MSZP-s csapatnak a a segítője volt, ugye?
[00:33:18]Egyébként egyébként én azt mondom, hogy aki ellopott pénzeket meg aki izé persze azt ki kell vizsgálni, csak akkor ez mindenkire vonatkozzon.
[00:33:28]Na Balázs, nekem is ez a gondom, nekem is ez a gondom, hogy itt vannak ilyen alvó ügyek, amiknek nem lett ponttére a végére.
[00:33:36]Az okát nem tudom, hogy miért ugye, mert már régen kiderült, hogy a a számításte technika az mennyire energiaigényes, ugye.
[00:33:46]És ugye a néer Müllerék is ezen buktak meg.
[00:33:49]Szóval jó lenne, ha az ilyen ügyeknek is a végére pont kerülne.
[00:33:55]Csak a problémám nekem az, hogyha ő ott a SZ oldalán legyeskedett, hogy úgy mondjam, annó, akkor nem nagyon fog ilyenekre fény derülni.
[00:34:07]Ez a az én gondom.
[00:34:10]És még szerencse, hogy autóbafét se lehet rendezni, mert mert hát ebbe olyan indulat feszül ebbe az emberbe, és mindenkire haragszik, aki nem a magyar Péternek a az elveit vallja, vagy annak a szekerét tolja.
[00:34:27]Reméljük, hogy megnyugvás lesz és jéghideg profizmussal fogja tudni végezni a munkáját, és mindenkire vonatkozni fog az, hogy ki kell vizsgálni a lopott szajrét.
[00:34:38]Na most a másik ez a műtrágya probléma.
[00:34:42]Ugye nagyon sokan nem beszélnek arról, csak azt mondják, hogy a a Trump ugye kirobbantotta ezt az egész történetet ott a a Zdor háborúba, és hát ugye azért nincsen műságya.
[00:34:57]Ugye egy dologról meg elfelejtkezünk, hogy Ogyszában is volt egy nagyon nagy műtrágyár, és toljaattiból ment az ammónia vezeték, ami a műtrágyának a készítéséhez szükség van.
[00:35:09]Azt pedig ukrán barátaink robbantották föl, úgyhogy azóta nem szállítják hajóval Oyesztából a műtrágyát szerte a világba.
[00:35:21]Úgyhogy ezért jó, hála Istennek embargó van, tehát nem is vehetnénk műtrágyát, m orosz műtrágyát, de hát ugye a barátaink megoldották mindig, mert ugye a hajónak a neve át lett festve Julisskáról, Mariskára, és már nem is orosz felségjelzés volt.
[00:35:40]Igen.
[00:35:40]Egyébként a az egyébként az ilyen csövekben is szokott lenni egy szűrő például, ami meg megszűri az orosz olajból demokratikus olaj lesz, mire Igen.
[00:35:50]valahova.
[00:35:50]Ugye baráti baráti olaj.
[00:35:51]Baráti olaj.
[00:35:51]Most ugye a Mercúrék, a kancellár úr nagy hétvől megszavazták a 21 szankciót az oroszok ellen.
[00:36:05]Ugye csak egyetlen egy probléma van, hogy ő nagyon könnyen megszavazza ezt a szankciót, mert Nyugat-Európa meg ott a Benerux államok, azok ott nyüglődnek, mert nem nagyon jutnak olajhoz meg gázhoz.
[00:36:20]Közben nagy ravaszul ugye mikor Belorusziánál a barátságvezeték elágazik, ugye az egyik ága az jön ide Magyarország felé, aztán megy tovább Szlovákiába.
[00:36:31]A másik ága az pedig ment Lengyelországba, Plockba, és onnan ment tovább Németországba.
[00:36:39]És ugye most lesz a gond majd, mert most eddig a Zelenski veszélyeztette a mi ellátásunkat, most meg a Putin elzárta ezt a belőussia felől menő vezetéket, ami a lengyelekhez megy.
[00:36:50]Úgyhogy nem tudom, hogy lehet, hogy Don keresztül kapnak majd amerikai LNG-t meg olajat a a Tuskék, meg hát talán a németek is, csak ugye a nagy német környezetvédők, akik most már nem féltek be a parlamentbe se Németországba, ugye azt mit szemmel és lelked figyelik, ahogy az óceánon pöpög át a az ellenzés szállító hajónak a Igen, igen, igen.
[00:37:21]Az de azó rendben van, mert legalább tiszta energiát hoz, nincsen összekenve orosszal.
[00:37:28]Hát de ebben van valami.
[00:37:30]És azt nem tudom, hogy tudj-e Béla bácsi, ez nagyon fontos infó, hogy hogy egyébként az olyan LNG hajók, amik nem orosz olajat visznek, azok tiszta levegőt engednek a levegőbe.
[00:37:41]Az az pöfögik ki.
[00:37:43]Azt pöögik ki.
[00:37:43]Úgyhogy erre erre gondoltam én is.
[00:37:46]Ú, mert egyébként a tech a a technológia meg mondjuk a a járművek között is van olyan jármű, ami demokratikus, meg olyan ami ami nem.
[00:37:54]És a jó szándék igenökké nem vannak a jó szándékú járművek, meg a jóképű tehervagonok meg Igen.
[00:38:03]Én egyet nem értek, hogy ugye most ugye ez a Nyugat-Európában van ez a gázolajstressz, ugye szeretnének itt tankolni olcsóbb gázolajat.
[00:38:15]Régen én úgy emlékszem rá, hogy volt olyan akció itt, hogy ott Sopron Hegyeshalom környékén bevagonírozták a kamionokat, és szépen éjszaka irányvonatokkal keresztülvitték Magyarországon.
[00:38:34]Na most ezt nem tudom, hogy miért nem lehet ilyesmit föleleveníteni, mert ugye éjszaka, amikor nincsen személy forgalom, csak jóformán teherárú forgalom van.
[00:38:43]Ez az egyik dolog.
[00:38:43]A másik pedig az, hogy hogy a mozdony, ami húzza a szerelvényt, az meg felső vezetékes árammal megy.
[00:38:52]Tehát nem fogyna a gázolaj, meg nem szennyezne a környezetet, meg az utakat se szennyeznék.
[00:38:59]Ezek a 15-20 tnás kamionok ugye nem nem tennék tönkre az utakat.
[00:39:06]Arról meg nem is beszélve ugye, hogy hogy most például az E1-esnek a felújítása folyik, a szélesítése.
[00:39:14]Egész egyszerűen olyan dugók vannak meg a meg a kamionok oda rá vannak keresztve, annak ellenére szűkebb az út, mert egy sávot le van foglalva a szélesítés miatt.
[00:39:23]Szóval nem értem, hogy akik ebbe gondolkodnak, mint közlekedés mérnökök meg fejleszték, azoknak ilyen nem jut eszélybe, vagy lehet, hogy akkor még nem éltek, amikor ezek az irányvonatok mentek, amiről én beszélek.
[00:39:38]Úgyhogy na mindegy, hátha meghallják.
[00:39:41]Hátha a másik dolog, hátha a másik dolog, amit szeretnék mondani, hogy én úgy szeretném, ha most jönne Európa.
[00:39:52]Mire gondolok?
[00:39:52]150 évig mi a migránsok vagy a muszlimoktól megvédtük Európát.
[00:39:59]Most Európán lenne a sor, hogy megvédjen bennünket, mert ugye amit a az Orbán úr mondott akkor, hogy hogy a határon kívül kell tartani az embereket, és ott kérelmezzék a bejöveteli lehetőséget.
[00:40:12]Ugye most az olaszok jól belecsaptak a lecsóba, Albániába megcsinálták ezeket a táborokat.
[00:40:17]Ugye ez egy csomó pénz a tábor.
[00:40:21]Az odautaztatás megint egy csomó pénz, az ottartás, az élelmezés etcet, etcetere, az megint egy csomó pénz.
[00:40:31]Tehát ilyen félmegoldások születnek, és akkor majd a végén, amikor hazaviszik őket, akkor a repülőt is ki kell fizetni, és a kerozint, ami kevés, majd kell fizetni a repülőgépbe, hogy ha lesz egyáltalán.
[00:40:46]Hát, hogy urason haza tudjanak menni.
[00:40:49]Szóval Balázs, ezek a dolgok azok, amik engem itten foglalkoztatnak, megbosszantanak, mert mert ezek a ezek a mindennapjaink.
[00:40:58]Ezek a mindennapjaink, és az ellenmondásokat nem tudja az ártagember feldolgozni.
[00:41:07]Ugye ez a zöld probléma meg hasonlók.
[00:41:07]És akkor akkor ilyen ilyen hülyeségekkel megy ez az idő, amikor azt közvetítik, hogy Magyar Péter hogy énekel.
[00:41:17]Hát ki nem?
[00:41:19]Na majdnem mondtam valamit.
[00:41:22]Énekeljen otthon a mamájának.
[00:41:22]Szóval meg a tévébe ne azt adják le.
[00:41:25]A másik itt ez a szavazásokban való beavatkozás választás az ukrán beavatkozás.
[00:41:32]Hogy most orosz volt ukrán volt, engem nem érdekel.
[00:41:38]Engem egy dolog érdekel, hogy a magyar titkosszolgálat hol volt?
[00:41:44]Hát ez mikor ez a beavatkozás történt, Balázs bácsi, bocsás bocsásson meg, csak érdekes témára tértünk rá amúgy, amiről szívesen beszélgetnék önnel viszont sajnos lejárt a műsoridőnk, úgyhogy el kell, hogy köszönjünk.
[00:41:56]Itt folytatjuk legközelebb.
[00:41:57]Köszönjük szépen, hogy hívott minket.
[00:41:58]Viszontlásra.
[00:42:00]De jó visszal.
[00:42:02]Ennyi fért bele a mai paláverbe.
[00:42:03]Köszönöm önöknek a figyelmet, hogy hívtak meg írtak nekünk.
[00:42:05]Holnap is lesz paláver 15 30-tól.
[00:42:07]Tartsanak velünk.
[00:42:10]További szép napot, szép estét.
[00:42:13]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.
[00:42:17]Paláver hangra fel.