Hír FM 57:14

Paláver 2. rész - Hír.FM

migrációcsaládpolitikamagyar péterorbán viktorválasztásokközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Paláver 2. rész - Hír.FM
tl;dr
  • A Mol tiszaújvárosi üzemében történt robbanás kapcsán a betelefonálók részvétüket fejezték ki, és egyikük felvetette, hogy korábbi ipari baleseteknél is felmerülhetett az idegenkezűség gyanúja.
  • Orbán Viktor „védvonal" kezdeményezését a jobboldali szavazókat érő állítólagos „gyűlöletcunami" elleni jogi védelmi közösségként hirdették meg, de egy telefonáló a korábbi polgári körök szervezésének állítólagos szabotálását is szóba hozta.
  • A migrációt a hozzászólók az ország legnagyobb veszélyének nevezték, párhuzamos társadalmak kialakulásától és a kötelező betelepítési kvótáktól tartva.
  • A Fidesz családtámogatási rendszerét „páratlannak" és „Európa legjobbjának" minősítették, értetlenségüknek adva hangot, hogy a fiatalok ennek ellenére a kormány ellen szavaztak.
  • Több hozzászóló élesen bírálta Magyar Pétert, akit „mélységesen megsértett, bosszúszomjas embernek" tartanak, és a TISZA-kormánytól a migránsok beengedését és a nemzeti érdekek feladását várják.
  • Gazdasági téren a hazai „burzsoázia" megerősítését és a külföldi kézben lévő kereskedelem problémáját hangsúlyozták, vitatva Magyarország szegénységét.
  • Geopolitikai szinten egy „mély állam" vagy „háttérhatalom" létezését feltételezték, és Ursula von der Leyent okolták az Orbán-ellenes politikáért, aki szerintük tönkreteszi az EU-t.
  • A választási eredményt „lesújtónak" nevezték, és attól tartanak, hogy egy rossz döntés évekre visszavetheti az országot.
Részletes összefoglaló megjelenítése

Robbanás a Mol Tiszaújvárosi üzemében

A műsor első témája a Mol tiszaújvárosi üzemében történt robbanás volt. A beszélgetés során több hozzászóló is részvétét fejezte ki az elhunyt hozzátartozóinak, és gyors felépülést kívánt a sérülteknek.

Éva (Pest megyei hallgató) őszinte részvétét nyilvánította, és reményét fejezte ki, hogy minden a lehető leggyorsabban helyreáll a robbanás helyszínén.

Ferenc (telefonáló) szintén részvétét fejezte ki, és úgy vélekedett, hogy a balesetet szakszerűen kivizsgálják. Megemlítette, hogy a kormány és a MOL vezetője is jelezte: a biztosításon túl is támogatni fogják a balesetet szenvedetteket. Ferenc ugyanakkor felvetette, hogy Kapitány István gazdasági és energetikai miniszter vizsgálja ki a Mol százhalombattai üzemében történt korábbi esetet is, valamint egy romániai Lukoil olajkút felrobbanását. Véleménye szerint ezekben az esetekben – a korábbi hivatalos állásponttal ellentétben – idegenkezűség történhetett.

„Én javasolnám a kapitány úrnak, hogy vizsgálják ki azt az ügyet is, ami a MOL százalombatai üzemében történt még az Orbánkormány idejébe. És ebbel egyideűleg Romániába egy Lukoil olajkutat is fölrobbant. Tehát én úgy gondolom, akkor azt mondták, hogy itt nincs idegen kezűség. Nekem az a véleményem, hogy idegen kezűség volt." – Ferenc *

A védvonal bejelentése

Orbán Viktor bejelentette a „védvonal" megalakulását. A műsorvezető, Palányi Nóra ismertette a rendelkezésre álló információkat: a Fidesz szerint tarthatatlan a jobboldali szavazók elleni „gyűlöletcunami", ezért arra kérik az embereket, hogy dokumentálják az őket ért atrocitásokat. A Fidesz frakcióvezető-helyettese szerint „fenyegetőző politikusok, akik már ügyészeknek vagy bírónak is képzelik magukat, uszító, liberális újságírók és vérgőzben tomboló influenszerek lepték el a nyilvánosság tereit". A védvonal egy védelmi közösség lesz, amely jogi segítséget nyújt azoknak, akik politikai véleményük miatt atrocitást szenvednek el. A kezdeményezés hasonló lehet a 2002-es polgári körökhöz, és országos hálózat kiépítését tervezik.

István (Szentendréről) üdvözölte a kezdeményezést, de felvetette, hogy a korábbi polgári körök tapasztalatai vegyesek voltak. Elmondása szerint 2002-ben Szentendrén és Budakalászon is alakítottak polgári köröket, de amikor megpróbáltak kapcsolatba lépni más körökkel a Dunakanyarban, a helyi fideszes parlamenti képviselő adatvédelmi okokra hivatkozva nem adta meg az elérhetőségeket. István szerint Hende Csaba, aki a polgári körök szervezésével volt megbízva, „mintha direkt építette volna le" a hálózatot. Szerinte sokkal jobb lenne, ha személyes kapcsolatokon alapuló, valódi polgári körök alakulnának.

„És Hende Csaba pedig, aki ezzel meg volt bízva, mintha direkt építette volna le, mintha valakiknek az lett volna a feladata, hogy az nehogy véletlenül kiépüljön." – István *

A műsorvezető megemlítette a Földi László-féle Védett Társadalom Alapítványt is, amely szintén jogi védelmet nyújt, és felvetette, hogy ezeket a párhuzamos kezdeményezéseket érdemes lenne összefogni.

Éva örömét fejezte ki a védvonal bejelentése kapcsán, mert ez számára azt igazolja, hogy Orbán Viktor „itt van velünk és dolgozik értünk". Szerinte a TISZA által hozott „gyűlöletcunami" példátlan, és Magyar Pétert egy „mélységesen megsértett embernek" tartja, aki „kemény bosszút akar állni mindenkin". Példaként említette, hogy Magyar Péter hatalomra kerülése után azonnal el akart mozdítani egy EU-biztost, valamint hogy a kormány kifejezetten Orbán Viktor ellen irányuló törvénykezést folytat. Éva kritizálta, hogy míg korábban hasonló lépésekért a Fideszt nemzetközi bírálat érte volna, most „nyugatról semmit egy szót nem hallok".

„Őt én nem tartom másnak, mint egy megsértett veleig megsértett embernek, aki most kemény bosszút akar állni mindenkin, aki aki őt megbántotta valaha" – Éva Magyar Péterről *

Éva ugyanakkor önkritikát is megfogalmazott a Fidesszel szemben: emlékeztetett arra, hogy 2006 után a hivatásos állományúak szolgálati nyugdíját visszamenőleges hatállyal elvették, ami most „tükörként tartható a Fidesz elé".

Ferenc egyetértett a védvonallal, és felháborodásának adott hangot a jobboldali szavazókat érő támadások miatt. Külön kitért egy esetre, amikor szerinte Puzsér Róbert és társasága a jobboldali szavazók „kitelepítéséről" beszélt, ami Ferenc szerint „megfelel a népirtás fogalmának". A műsorvezető itt figyelmeztette a telefonálókat, hogy az NMHH szabályainak megfelelően nyilatkozzanak, és ne vegyék fel ugyanazt a stílust, amit kritizálnak.

A migráció veszélyei

A migráció témája a beszélgetés során többször is előkerült, mint az ország egyik legnagyobb veszélyforrása.

István a migrációt tartja a legnagyobb veszélynek Magyarországra nézve. Példaként említette a németországi és ausztriai párhuzamos társadalmak kialakulását, ahol egyes városokban a migránsok aránya eléri a 70%-ot, és a saría törvénykezés felülírja a német alaptörvényt. Felvetette a 2016-os népszavazás eredményét, ahol 3,3 millió ember szavazott a betelepítés ellen – megjegyezve, hogy körülbelül ennyien szavaztak most a TISZA pártra is. Kérdésként fogalmazta meg, hogy a védvonal hogyan tudná fizikailag megakadályozni a migránsok bejutását az országba.

„A harmadik pedig az, hogy azért szeretném, én legalábbis úgy gondolom, hogy meg kéne alakítani újból a polgári köröket, tehát nem a digitálist, hanem azt, amit annak idején alakítottunk. Ugyanis nem lehet fölvenni mi a nemzeti oldalon nem tudjuk fölvenni a kapcsolatot egymással." – István *

Ferenc szerint „cudarvilág lesz Magyarországon a migráció miatt", és úgy vélte, hogy júliustól életbe lépő migrációs paktum következményei ráébresztik majd az embereket a veszélyre. Szerinte a fiatalok „drága árat fognak fizetni" a választási döntésükért.

Béla (Dunakesziről) arra figyelmeztetett, hogy ha a migránsok bejutnak az országba, a családegyesítés révén számuk egy éven belül megsokszorozódna. Példaként említette, hogy Hollandiában a rendőrség összetűzésbe került a lakossággal, amikor éjszaka telepítettek be migránsokat egy városba. Kiemelte, hogy a migrációs politikát „csak egyszer lehet elrontani, ott már nincsen visszaút". A műsorvezető megerősítette ezt osztrák és német példákkal: egy osztrák osztályban 25 gyerekből 18 migráns származású, a német oktatásügyi miniszter pedig arról panaszkodott, hogy a migráns gyerekek nem tartják be az oktatási rendet és nem akarnak németül tanulni. Említette az olaszországi esetet is, ahol egy tanárnőt azért rúgtak ki, mert kereszt volt a nyakláncán.

Laci (75 éves telefonáló) úgy vélte, hogy a TISZA-kormány be fogja engedni a migránsokat, mert „ez a feltétele annak, hogy őt támadhatatlan és segítik". Szerinte a valóságban a papíron szereplő 20 000-nél több migráns érkezik majd, és Magyarországon is az lesz, ami Nyugaton: „ölik az őslakosokat, iskolába levetetik a keresztet". Felvetette, hogy már most is be akarják tenni a törvénybe, hogy „a kereszténységhez való viszonyunk az nem is olyan fontos".

„Tudjuk, hogy nagyobb orszakban bőröndel tologatják a kajli féle pénzeket. Nálunk kisebb ország csak nokiás dobozba vándorol a sikerdíj a a becsület ára a 30 ezüst." – Laci *

A családtámogatási rendszer veszélyben

A műsor harmadik fő témája a magyar családtámogatási rendszer jövője volt.

Éva szerint a Fidesz-kormány családtámogatási rendszere „páratlan" volt, és a társadalom szinte minden részét igyekeztek támogatni. Érthetetlennek tartja, hogy a választók ezt nem értékelték, és „az irigységgel hergelték az embereket". A nyugdíjakkal kapcsolatban kifejtette: igazságtalannak tartja, ha azok, akik egész életükben minimálbérre voltak bejelentve, miközben valójában annak többszörösét keresték, most a becsületesen adózók rovására kapnának kárpótlást.

„És én egyszerűen elhülve álltam a tény előtt választások, hogy hát semmi nem elég. Tehát itt itt tényleg mindenki a a fizetéseket próbálták rendezni a mindenkit kimenteni a fiatalokat a mindenkinek. És egyszerűen azt lehetett látni, hogy semmi nem elég, és feltudták a a az irigységgel hergelték az embereket" – Éva *

Ferenc szerint a magyar családtámogatási rendszer „világméretekben, de Európa méretekben biztosra veszem, hogy a legjobb". Sajnálatát fejezte ki, hogy a fiatalok – akiknek ez a rendszer szólt – „fellázadtak" a kormány ellen az „internet influenszerek" hatására.

Gazdasági kérdések és a hazai burzsoázia

A műsorban egy szerkesztett betét is elhangzott, amely a 2010 és 2026 közötti Orbán-kormányok gazdasági eredményeit méltatta: a magas államadóssággal, IMF-hitellel, devizahitelekkel és gyenge munkaerőpiaccal jellemzett helyzetből stabilabb, belső finanszírozású modellt építettek ki. A Magyar Nemzeti Bank 3,1 tonnáról 110 tonnára növelte az aranytartalékot, és számos közmű és energiacég került magyar kézbe (Émász, Mátrai erőmű, a Budapester 80%-os tulajdonjogának visszavásárlása, MOL-részvények).

Ferenc a hazai burzsoázia fontosságát hangsúlyozta. Példaként említette Mészáros Lőrincet, aki szerinte 50 000 embert foglalkoztat, és aki a 10. leggazdagabb magyar. Kiemelte, hogy az osztrák kancellár szerint 70 000 embert foglalkoztatnak Ausztriában magyar érdekeltségű cégek. Ferenc szerint „ha nincs hazai burzsoázia, akkor az az ország elveszett", és a kapitalizmus alaptétele, hogy a hazai tőke megerősítése nélkül „szabad rablás" van. Úgy vélte, a jelenlegi kormány a hazai vállalkozókat akarja „kinyírni" és külföldieket behozni, akik kiviszik a profitot az országból.

Az árréstop kivezetésével kapcsolatban Ferenc elmondta, hogy szakértők szerint ez évente 300 000 Ft plusz kiadást jelent minden magyar állampolgárnak. Szerinte a belkereskedelem 80%-a nyugati (főleg német) kézben van, és ezek a cégek egyszerűen árat emelnek, így semmilyen veszteség nem éri őket.

Ferenc vitatta Magyarország szegénységét is: szerinte 800 000 ember üdül Horvátországban, 4 millióan a Balatonnál, az emberek Dubajba járnak, és 5,2 millió autó van az országban. A korrupciós vádakkal kapcsolatban egy személyes történetet osztott meg: amikor őt megvádolták, azt mondta a vádlónak, hogy jelentse fel – fél év múlva a vádlót tartóztatták le korrupció miatt.

Geopolitikai és világnézeti kérdések

Laci (75 éves telefonáló) hosszabb fejtegetésben tért ki arra, hogy szerinte létezik egy „mély állam" vagy „háttérhatalom", amely pénzzel irányítja az országokat. Úgy vélte, ha ez nem igaz, akkor a vádat terjesztőket felelősségre kellene vonni, ha pedig igaz, akkor el kell ismerni, hogy „a pénzükkel azt tesznek, amit akarnak". Szerinte a parlament is felesleges, ha a törvényeket „felettünk hozzák".

„úgy csinálunk, mintha nem volna, de van, hogy nincsen, vagy csak ez ez ez rágalom, akkor miért nem szüntetik meg? Ha van, akkor meg el kell ismernünk, hogy a pénzükkel azt tesznek, amit akarnak." – Laci *

Laci éles kritikát fogalmazott meg a mai értelmiséggel szemben is, akik szerinte „a saját hazáját, nemzetét nem becsüli semmire". Kifogásolta, hogy a jobboldali szavazóktól elvárják a visszafogott viselkedést, miközben „hasba rúgják" őket. A műsorvezető itt ismételten kérte, hogy a hallgatók az NMHH szabályainak megfelelően, kulturáltan nyilatkozzanak.

Ferenc az Európai Unió és Ursula von der Leyen szerepét is kritizálta. Szerinte az „Orbán-fóbia" valójában Ursula von der Leyen utasítására történik, aki „nem tudja elviselni", hogy Orbán Viktor vétójogával élt az EU-ban. Ferenc szerint „a nyugati civilizációnak vége van", és az Uniót „tönkre fogják tenni". Az euró bevezetésével kapcsolatban úgy vélte, mire odajutnánk, „már nem lesz Euró és Unió se". A műsorvezető kiegészítette ezt azzal, hogy Boris Pistorius német védelmi miniszter többször hangsúlyozta: saját védelmi költségeiket sem tudják rendezni, mégis fegyvereket és Patriot rakétákat szállítanak Ukrajnának.

Laci Ursula von der Leyen személyét is bírálta, megemlítve, hogy egy belga nemesi családból származik, és felvetette, hogy családjának köze lehetett a kongói gyarmati múlthoz. Szerinte ami Kongóban történt („belga kongó"), az most Magyarországgal is megtörténhet („belga hungeri”).

„Most megcsinálják azt, amit megcsinálták. Kongóban volt belga kongó, most lesz belga hungeri. Nem lesz már, onnan jön a törvény. Mi meg bólogattunk, mint kutya a kalapdobozba, hát a kocsi hív." – Laci *

A TISZA-kormány és Magyar Péter kritikája

Margó (telefonáló) egy, a Hír TV-ben vagy más csatornán látott riportra hivatkozott, amelyben egy kisfiú állítólag arról beszélt, hogy egy „magasrangú tiszás politikus" szexuális kapcsolatot létesített vele. Margó szerint a kisfiú nem mondott nevet, de azt állította, hogy az illető Dubajban kapott egy 4 milliós lakást. Margó arra kérte a hallgatókat, hogy nézzék vissza a Magyar Péter és felesége közötti hangfelvételt, mert abból „sok minden kiderülhet". A műsorvezető itt a Hírtelevízió nézőitől elköszönt, és a beszélgetés csak a rádióban folytatódott.

Margó kérte a hallgatókat, hogy ne használjanak sértő kifejezéseket (mint „poloska Peti"), hanem kulturáltan mondják el véleményüket. Hozzátette: „Elbuktuk. Kész. És én Orbán Viktort nagyon várom vissza."

Béla értetlenségét fejezte ki amiatt, hogy ismerősei – akik háromgyerekesként élvezik a családtámogatásokat – mégis a TISZA pártra szavaztak. Szerinte „drukkol az ember, hogy meglássa, mit választott".

A választási eredmények értékelése

Éva „nagyon-nagyon lesújtónak" nevezte a választási eredményt. Szerinte a választók nem értették meg, hogy „ez nem csak egyedül a magyar helyzetről szól", és a választásnak sokkal nagyobb tétje volt. Aggodalmát fejezte ki a következményekkel kapcsolatban. Több tiszás szavazó ismerősétől hallotta, hogy „ha nem leszünk velük sem elégedettek, akkor majd őket is elzavarjuk" – Éva szerint ez a hozzáállás veszélyes, mert „évekre visszavetni, tönkretenni az országot egy rossz választással" nagyobb felelősségtudatot igényelne.

„Sajnos a a választó választással jogosult állampolgárok nem értették meg, hogy ez nem csak egyedül a magyar helyzetről, a magyar választásról szól. Sokkal nagyobb tétje volt ennek." – Éva *

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „K Csóklomnóra" – valószínűleg „Kezét csókolom, Nóra" torzult alakja
  • „a kősi testvéreket és a Szilviát is" – a „Kőrösi testvérek" torzult alakja lehet, akik a műsor visszatérő telefonálói
  • „zárrésstoppot" – „árréstop" torzult alakja
  • „kajli féle pénzeket" – a kontextus alapján valószínűleg „káli" vagy „kézi" pénzek, de pontosan nem rekonstruálható
  • „divatal ittasson" – valószínűleg „diadalt ittasan" vagy hasonló kifejezés torzult alakja
  • „Régénon" – valószínűleg „René Guénon" francia filozófus nevének torzult alakja
  • „Fond elején" – valószínűleg „font" vagy „alap" helyett, esetleg „von der Leyen" torzult alakja
  • „a szőlőutcai" – a kontextusból nem derül ki, mire utal, valószínűleg egy korábbi beszélgetésre vagy ügyre vonatkozó utalás
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:47]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.

[00:00:53]Paláver hangra fel.

[00:00:59]Köszöntök mindenkit.

[00:00:59]Folytatódik a Paláver.

[00:01:00]Én pedig Palányi Nóra vagyok.

[00:01:02]Arra kérem, hogy hívjanak minket a 017992999-es telefonszámon, üzenetet pedig a 077953-as számra tudnak nekünk írni.

[00:01:11]Témáink változatlanok.

[00:01:13]Robbanás történt a Molt Tisza újvárosi üzemében.

[00:01:15]Aztán megalakult a védvonal, melyet Orbán Viktor is bejelentett.

[00:01:19]Végül pedig veszélyben a Magyar Család támogatási rendszer.

[00:01:23]Istvánnal folytatjuk a mai palávert.

[00:01:27]Üdvözlöm István.

[00:01:28]Én is akom István vagyok Szent Andréről.

[00:01:31]Drága Lorika az a harci helyzet, hogy semmit nem tudunk még ugye erről a védvonalról, hogy ez mit jelent.

[00:01:40]Jelenlegi információim szerint, mivel most nem tudom követni a közösségi médiát, mert önökkel készítjük a műsort, jelenleg információnk arról van, hogy a Fidesz szerint ugye tarthatatlan a jobboldali szavazók elleni gyűrület cunami.

[00:01:53]és arra kérik az embereket, hogy rögzítsenek, dokumentáljanak mindent, illetve a Fidesz frakció vezetőhelyettese úgy fogalmazott, hogy hogy a fenyegetőző politikusok, akik már ügyészeknek vagy bírónak is képzelik magukat, ugye uszító, liberális újságírók és vérgőzbomboló influenzerek lepték el a nyilvánosság tereit is, és ez egy védelmi közösség lesz, ha jól tudom, ezekből a megállapításokból.

[00:02:25]azt is ák a következő részleteket természetesen nemsokára közölni fogják.

[00:02:30]Olyasmi, mint a 2002-es polgári körök.

[00:02:33]Ön ön szerint nem várok választ, mert nem tudja, csak kérdezem együtt gondolkodva nemsokára megtudjuket, hogy hogy a Hende Csaba annak idején 2002-ben ezt a akkor 11000 polgári kör alakult meg egy hét alatt, amikor felhívta Orbán Viktor annyit annyit megemlítettek, hogy ki szeretnék építeni a védvonal országos hálózatát, úgyhogy nemsokára meg tudjuk a további részleteket ezzel kapcsolatban.

[00:03:09]Igen.

[00:03:09]Ami a másik, amit szeretnék megkérdezni, hogy illetve még amit fontos megemlítenem, elnézést, hogy közbes szóltam, amilyen információnk van még jelenleg a védvonal országos hálózatáról, hogy leírták azt is, hogy védelmet kapnak azok, akik bármilyen atrocitást elszenvednek a politikai véleményük miatt.

[00:03:29]Ühüm.

[00:03:32]A Földi László úrnak a a védett társadalom című alapítványával azal most úgy körülbelül mi a helyzet?

[00:03:38]Mit tud mondani ennek?

[00:03:42]Védett Társadalmi Alapítvány megalakulásakor én rengeteg interjút készítettem velük.

[00:03:46]El is hívtuk amúgy akkori Hír FM korábbi neve, Karc FM nevű műsorba.

[00:03:51]Én úgy tudom, hogy még van a védett társadalom alapítvány.

[00:03:59]És ezeket nem lehet összefogni, hogy ne 16 darab legyen különböző irányba, hanem egy valami koncentrált erő.

[00:04:04]Na mindegy.

[00:04:08]Ezek mind azért kérdezem, mert nem várok választ, mert nem tudhatja olyan se, csak magamnak teszem föl igazán.

[00:04:12]amiben a védvonal segítséget tud nyújtani, minden jogi segítséget meg fognak adni, akik ugye említettem, hogy Tamás.

[00:04:25]Tessék.

[00:04:25]Szóval Gaudi ügyvéd úr céle, az is egy védelem, jogi védelem.

[00:04:35]Rengeteg védelmi, rengeteg jogi védelmi szervezet van Magyarországon.

[00:04:37]Ezt most konkrétan a Fidesz hozta létre, ugyanis az utóbbi időben rettentően elharapoztak a politikai véleményük miatt ért támadások, ugye jobboldali szavazókat, úgyhogy mindenképpen meg kellett hozni ezt a döntést.

[00:04:54]Szerintem ez egy ez egy jó jó dolog lesz.

[00:05:00]Hát remé védám dolog.

[00:05:02]Reméljük nagyon.

[00:05:02]Ö amit még szeretnék önnel közösen megbeszélni, hogy én a legnagyobb veszélyt most a hazára a migrációt tartom.

[00:05:17]Tehát azt én mindennél nagyobb veszéd tartom.

[00:05:20]Rengeteget foglalkoztunk igen, a paláverbe is a migrációval, de ugye nem kell messzemenni, hogy Németországban mi történt, ugye, hogy párhuzamos társadalmak alakultak ki.

[00:05:27]Vannak olyan német városok, ahol már 70%-ában több lett a migráns, mint a német állampolgár.

[00:05:36]Ami ugye azt jelenti, hogy ez amúgy nem csak a németeknél, hanem az osztrákoknál is már előfordult, hogy a német alaptörvény felé írják a sariát, és sok esetben a saria győzza az alaptörvény Igen.

[00:05:49]helyett.

[00:05:49]Na most ugye nem is tudom, valamikor azt mondták, június 12 vagy 18a utántól lép életbe ez a migráns paktát, hogy hogy ön szerint ezt, hogyha behozzák őket, akkor ezt a 20000 vagy nem tudom mennyi embert ezt hogy fogják megcsinálni?

[00:06:07]Tehát hogy buszon, repülőn, vonaton, hajón.

[00:06:11]És hogy azt hogy lehet megakadályozni?

[00:06:15]Hát volt a népszavazás 2016-ban.

[00:06:20]ahol 3,3 millió ember arra szavazott, hogy ez a erőszakos betelepítéshez ne valósuljon meg.

[00:06:30]Amúgy körülbelül ennyivel nyert a Tisza, akkor a az a népszavazás, mert rátag nem volt érvényes, mert nem ért el valami számküszöböt, de ez is egy ilyen furcsa dolog, nem?

[00:06:44]hogy mondjuk a akik elmentek népszavazni, azoknak a 99,8%-a mondta, hogy nem kérünk belőle.

[00:06:56]De hogyha eldobjuk a számokat és csak a jelen történésekre gondolunk, azt mindenkinek nyilvánvaló.

[00:07:00]Rengeteg könyv született, például az Európa furcsa halála és a többi, amelyben pontosan le van írva, hogy Lampedúza szigeténél hogyan jönnek be ugye a migránsajok.

[00:07:09]Tudjuk, hogy mi történt Olaszországban, de hogyha megnézzük az északi tagállamokat is, egyértelműen elmondhatjuk, hogy a migrációs politika megbukott mindenhol.

[00:07:19]Igen, de ha behozzák őket, akkor onnan már kivinni nem lehet őket.

[00:07:21]Ezt mi is tudjuk.

[00:07:25]Igen.

[00:07:25]Tehát itt hogyan lehetne a védvonallal vagy bármivel megakadályozni, hogy egyáltalán a lábukat a az ország területére rárakják?

[00:07:33]Tehát, hogy hogy a védvonalra én olyanokra gondolok, hogy elé kell állni a vonatnak, meg a repülőtérre nem szabad, ha leszáll a repülő beengedni buszokba, és akkor viszik tovább, akkor akkor nem is tudom.

[00:07:55]Tehát hogy meg kell akadályozni, hogy egyáltalán ők forduljanak meg és menjenek vissza.

[00:08:04]Mondom, nem tudja a a Tiszapárt azt mondani, hogy most hát ezt a nép gondolja így, mert semmivel se többen szavaztak most rájuk, mint annak idején a a a népszavazáson.

[00:08:19]A harmadik pedig az, hogy azért szeretném, én legalábbis úgy gondolom, hogy meg kéne alakítani újból a polgári köröket, tehát nem a digitálist, hanem azt, amit annak idején alakítottunk.

[00:08:33]Ugyanis nem lehet fölvenni mi a nemzeti oldalon nem tudjuk fölvenni a kapcsolatot egymással.

[00:08:40]annak idején 2002-ben megalakítottunk pillanat mi is itt Szentendrén meg meg Budakalászal nem tudom polgári köröket, akkor fölhívtam a az akkori fideszes parlamenti képviselőt és kérdeztem, hogy tudna segíteni, hogy adja meg a a a környék itt a Dunakanyar polgári köreinek az elérhetőségét.

[00:09:09]Mert akkor elmennénk meglátogatni egymást, kapcsolatokat alakítanánk ki, személyes kapcsolatokat, barátkoznánk, megismernénk egymást, hogy ki kicsoda, és azt mondta, hogy ezt adatvételmi okokból nem adhatja meg.

[00:09:28]Tehát egyszerűen nem tudtunk egymással kommunikálni.

[00:09:35]És Hende Csaba pedig, aki ezzel meg volt bízva, mintha direkt építette volna le, mintha valakiknek az lett volna a feladata, hogy az nehogy véletlenül kiépüljön.

[00:09:47]És szerintem sokkal jobb lenne, hogyha normális polgári körök alakulnának, mert akkor személyesen ismernénk meg egymást.

[00:09:53]Az adatvédelemre való hivatkozás azt jelenti, hogy nem nem tudjuk mi a nemzeti oldalon megismerni egymást, mert egyszerűen nem lehet utolérni azt, aki esetleg betelefonál és szimpatikus satöbbi satöbbi.

[00:10:13]Tehát én nem tudom, hogy ezt hogyan lehetne valahogy úgy megcsinálni, hogy hogy ennyit szerettem volna és harag.

[00:10:23]Szerintem pontosan így, ahogy most ön felvetette ezt a kezdeményezést, és el lehet kezdeni építeni.

[00:10:27]Pontosan így szerintem köszönöm, drága köszönöm szépen István hívását.

[00:10:36]Viszonthallásra.

[00:10:36]Évával folytatjuk.

[00:10:38]Üdvözlöm Éva.

[00:10:40]Üdvözlöm öntés és minden hallgatót.

[00:10:43]Szeretettel és tisztelettel nagyon örülök, hogy sikerült bejutnom a csoportba.

[00:10:47]Éva vagyok Pest megyéből.

[00:10:51]Sajnos nem sikerült a választások környékén azóta sem, ezért engedjem meg, hogy egy mondat elég visszakanyarodjak a választásokra.

[00:11:00]Nagyon-nagyon lesújtó volt számomra ez az eredmény, ami született.

[00:11:02]Sajnos a a választó választással jogosult állampolgárok nem értették meg, hogy ez nem csak egyedül a magyar helyzetről, a magyar választásról szól.

[00:11:11]Sokkal nagyobb tétje volt ennek.

[00:11:13]Hát sajnos ezt majd meg fogjuk látni, hogy ez milyen következményekkel fog járni.

[00:11:21]Mindenesetre nagyon sok, sajnálatos módon nagyon sok tiszás szavazó ismerősöm van, rokonságban is van.

[00:11:25]És hát ugye most többektől azt hallom, hogy hát ha nem leszünk velük sem elégedettek, akkor majd őket is elzavarjuk.

[00:11:33]És ezzel nekem az a bajom, hogy ez azért sokkal többről szól, mert én úgy gondolom, hogy van egy választói felelősség.

[00:11:40]Tehát ez ez nem csak annyi, hogy h nem sikerült, akkor hozzuk a másikat.

[00:11:46]az, hogy évekre visszavetni, tönkre tönkretenni az országot egy rossz választással, tehát ez ez azért sokkal nagyobb felelősségtudatot kíván szerintem minden egyes magyar állampolgárból amikor a választónákhoz odajárul.

[00:12:01]Ennyit szerettem volna a választással kapcsolatban.

[00:12:06]A mai témákkal hát az első ez a tragikus baleset.

[00:12:12]Azzal kapcsolatban annyit szeretnék mindössze, hogy őszinte rész vétem a a az elhunyt személyi hozzátartozónek és minden sérültnek a lehető leggyorsabb felépülést kívánok.

[00:12:24]Hát tényleg tragikus, szomorú dolog, hogyha ha egy ilyen esemény történik.

[00:12:28]Nagyon remélem, hogy minden a lehető leggyorsabban és legjobban fog helyreállni ott a a robbanás helyén.

[00:12:40]Aztán a következő pont volt, hogy a védvonalt bejelentette Orbán Viktor.

[00:12:46]Nagyon-nagyon örülök ennek a bejelentésnek, mert ez egyrészt számomra is igazolja azt, hogy igen, itt van velünk és dolgozik értünk.

[00:12:51]Tudtuk, érezzük minden idegszálunkkal, hogy nem hagyja magára ezt a közösséget.

[00:12:56]hiszen sokan vagyunk mögötte, csak éppen most nem voltunk elegennél a választásnál.

[00:13:04]Ö nagyon fontos, nagyon fontos ez a védvonal.

[00:13:07]Magam is tapasztalom.

[00:13:07]Tehát az a gyűlölet cunami, ami árul, tehát én már sok mindent megértem, de de én ilyet semmilyen választás sem azóta azt be vagy azt követő indulathalmaszt, ami amit a Tisza hozott ide magával.

[00:13:27]Tehát nálunk soha nem volt példa akár hát jó volt olyan, amikor vesztettünk el választást sajnálatos módon akkor is úgy éreztem, hogy nem tudom, hogy hogy bírjuk ki ezt a négy évet.

[00:13:37]Ez 2006-ban volt, aztán abból nyolc év lett sajnosan, de hát valahogy elmúlt az is, majd ez is el fog múlni, de hát most itt azért egy teljesen másik helyzetben vagyunk.

[00:13:48]A amit a amit ez a Tisza hoz magával, ez ez szerintem példatlan.

[00:13:55]És hát a magyar Péter hozza ezt ugye mind.

[00:13:57]Ő fémjelzi ezt az egész egyletet.

[00:14:00]Őt én nem tartom másnak, mint egy megsértett veleig megsértett embernek, aki most kemény bosszút akar állni mindenkin, aki aki Éva Szabác ne feledje.

[00:14:13]A rádióban folytatódik tovább a paláver.

[00:14:15]Azonban a televízió nézőtől pár perc erejéig elköszönünk, de ne feledegje senki, a reklám után folytatódik tovább a paláver.

[00:14:23]Itt a Hírtelevízión.

[00:14:23]Várunk vissza mindenkit.

[00:14:28]Jó, igen, itt vagyok.

[00:14:28]Tehát ő ő ő most olyan revansot akar mindenkin és mindenen, aki aki őt megbántotta valaha, hogy hogy azt az példátlan szerintem.

[00:14:39]Tehát én ha csak olyan személyekre gondolok, egy egy nem tudom a nevét sajnos megjegyezni, ott az első napokban rögtön, ahogy hatalomra került, hogy ő egy-egy ilyen EU biztost akart elmozdítani helyéből, de hát ezt hál istennek sajnos úrsuláiknál nem ment keresztül, nem tudta.

[00:14:54]Tehát ő is valószínűleg valamikor megbánthatta, valamit okozott Magyar Péternek, egyből el akarta távolítani.

[00:15:00]Itt van most a Havassibertalan ugye, ott van Orbán Viktor ugye hát ugye rajta akarja a legnagyobbat ütni ezzel, hogy hogy ezt a törvénykezést most és meg fogják sajnos szavazni, kétségünk ne legyen felőle a kétharmaddal.

[00:15:17]Szóval a ez ez egy ez egy olyan helyzetet teremtő.

[00:15:26]Én arra gondolok, hogyha ezt mondjuk négy évvel ezelőtt ilyen történik, hogy a a a Fideszkormány egy ilyen szabályt akar hozni, törvényt valaki ellen, hát szerintem behívták volna ide a zens csapatokat, hogy itt micsoda h a demokrácia meghalt és és oda oda minden.

[00:15:44]És most én nyugatról semmit egy szót nem hallok az ellen, hogy itt milyen szabályozást akarnak bevezetni és kifejezetten egy ember ellen irányítják ezt.

[00:15:54]Tehát ez teljesen egyértelműen látszik a jogszabályi környezetből, a tervezetből.

[00:16:01]Bár tehát mindazon által, hogy én mélységesen elítélem azt, hogy visszamenőleges hatállyal hozzanak meg valamit, itt azért egy icipici kritikát meg kell fogalmaznom a Fideszre szemben is, mert azért ez egy tükör most nekik sajnos, amit oda lehet tartani, mert mert sajnos ők is szerzett jogot vettek el hivatásos állományoktól, amikor ugye 2006 után, amikor a Gyurcsány rendőrök tüfölték az emberek ezeket az utcán.

[00:16:30]És hát sajnos minden hivatásos személy érintett ez a rendelkezés, hogy a a szolgáti nyugdíjasoktól elvették a nyugdíjat és egyfajta járandósággá alakították hát tekintet nélkül mindenkire.

[00:16:44]Tehát csak a rendőrök küfölték az embereket, de BV-stől, pénzügyőrtől, határőrtől ugye hát a jogszav ez mindenkire egy láncvényes, de sajnálatos módon ott is volt egy visszamenőleges hatályú rendelkezés.

[00:17:02]És ezt sajnos most elé fogják tudni tartani.

[00:17:04]De hát ezért ezért meg viszont viselni kell a a ennek az ódiumát, mert ez sajnos előfordult.

[00:17:12]És akkor a harmadik pont pedig volt a ugye a napi a téma a jaj segítsen legyen szíves a család családpolitikában a változások ugye?

[00:17:24]Igen.

[00:17:24]Családtámogatási rendszer veszé csáogatási rendszer.

[00:17:26]Hát az az szintén az, ami szerintem páratlan és sok sok minden egyéb más rendelkezése mellett a Fidesz kormánynak.

[00:17:37]Tehát ők olyan olyan mértékben támogatták a családokat, hogy ami amire azelőtt példát nem láthattunk.

[00:17:44]A tényleg minden a a társadalomnak szinte minden részét igyekeztek valamilyen módon támogatni.

[00:17:53]És én egyszerűen elhülve álltam a tény előtt választások, hogy hát semmi nem elég.

[00:17:58]Tehát itt itt tényleg mindenki a a fizetéseket próbálták rendezni a mindenkit kimenteni a fiatalokat a mindenkinek.

[00:18:06]És egyszerűen azt lehetett látni, hogy semmi nem elég, és feltudták a a az irigységgel hergelték az embereket, és és hát ez lett sajnos a a választás vége, ami lett.

[00:18:21]És akkor még egyetlen egy dolgot engedj meg nekem, mert itt most itt előttem egy úr beszélt a nyugdíjügyről, és ezt én már olyan sokszor szerettem volna a véleményemet elmondani, ugye, hogy sokszor jönnek azzal, hogy milyen kevés a nyugdíja, merthogy így meg úgy menj.

[00:18:34]Igen, de azt is már többször elmondtuk, és én is el szeretném mondani, hogy nézzen mindenki mélyen magába, mert adózott rendesen.

[00:18:45]Tehát én mindig bérből és fizetésből éltem.

[00:18:48]Én biztos, hogy azután fogom majd kapni a nyugdíjamat, ami nekem jogosan megjár.

[00:18:53]De azok az emberek, akik akár akarattal vagy akaratokon kívül, de ugye minimálbéren voltak foglalkoztatva, vagy akár magukat jelentették be minimálbérre, és ugye nem annyi volt a jövedelmük, mert annak a többszöröse lehetett akár amit a borítékba akár odaadott a foglalkoztató, csak hát ugye azután nem adózott.

[00:19:14]És itt jön most a baj, hogy majd lehet az állam nak a a vérét szívni úgymond, hogy merthogy nekem csak ilyen kevés a nyugdíjam.

[00:19:24]Igen ám, tetszettek volna rendesen adózni vagy öngondoskodni.

[00:19:29]Tehát én kifejezetten tiltakozom az ellen, hogy a nekem adható úgymond járandóságot széoszták, merthogy az úgy úgy demokratikus és úgy teremt egyenlőséget, hogy akinek kevesebb odaadjuk.

[00:19:42]Tudom, hogy ez egy nagyon nehéz téma.

[00:19:44]Ebben nem olyan egyszerű igazságot tenni, meg nem lehet már kideríteni, hogy ki saját hibáján ki akaratlanul került ilyen helyzetbe.

[00:19:52]Na de hát most az járjon rosszul, aki viszont mindig becsületesen egész életében rendesen adózott, azért, hogy ő akkor is semmliskedett, akkor se fizetett be minden adót, amit be kellett volna, és akkor most is úgy erről ról, hogy mástól elveszik azt.

[00:20:08]Szóval ez egy nagyon nehéz kérdés.

[00:20:14]Nem is tud, nem is hiszem, hogy ebbe lehet egyébként valaha is igazságot tenni, de én ezt el szerettem volna mondani, mert mert nem tartom igazságosnak azt, hogy most most őket kárpótolni, akik hát simliskedtek gyakorlatilag, mert nem a teljes bevételük után fizettek, és lehet, hogy sokkal jobban éltek, mint azok, akik látható jövedelemmel rendelkeztek.

[00:20:35]Csak hát így nagyjából ennyit szerettem volna elmondani, és köszönöm szépen, hogy meghallgattak.

[00:20:41]Köszönöm szépen Éva hívását.

[00:20:43]Viszonthallásra.

[00:20:45]Köön.

[00:20:47]Infrastruktúra, foglalkoztatás, adósságrendezés.

[00:20:50]Ezek az elmúlt évek nehézségei ellenére hatalmas építőmunkát végeztek az Orbánkormányok a magyar gazdaságban.

[00:20:57]2010 és 2026 között négy Orbán kormány váltotta egymást, és ezen a 16 év alatt voltak komoly gazdasági kihívások és szép eredmények is.

[00:21:06]Ám továbbra is vannak feladatok a hazai gazdasági kormányzás előtt.

[00:21:12]Ugye 2010-ben az ország tele volt kockázatokkal, magas államadósság, IMF hitel, devizahitelek és gyenge munkaerőpiac.

[00:21:20]Ebből kellett egy stabilabb, belső finanszírozási munkára alapozó modellt felépítenie az Orbán kormánynak.

[00:21:28]Az elmúlt 16 év gazdasági konjunktúrát tekintve pedig elég szép eredményekről tudunk beszámolni.

[00:21:33]Én pedig arról tudok önöknek most beszámolni, hogy nyolc másodpercen belül csatlakozik hozzánk, hogyha jól látom, a televízió is.

[00:21:41]Így már a Hírtelevízió nézőivel fog együtt folytatódni a Paláver című műsor, mely a Hír FM-en is hallható ezekben a másodpercekben is.

[00:21:56]És folytatódik tovább a Paláver.

[00:21:56]Één Palányi Nóra vagyok.

[00:21:58]Arra kérem, hogy hívjanak minket a 017992999-es telefonszámon.

[00:22:03]Üzenet pedig a 067953-as számra tudnak nekünk írni.

[00:22:07]Témáink változatlanok.

[00:22:09]Robbanás történt a Molt Tisza újvárosi üzemében.

[00:22:11]Aztán megalakult a védvonal, melyet Orbán Viktor is bejelentett.

[00:22:16]Végül pedig veszélyben a magyar gazdasági rendszer, gazdasági konjunktúra, magyar család támogatási rendszer.

[00:22:23]Rendkívül több minden történt az elmúlt 16 évben.

[00:22:26]Ugye az Orbánkormány 2010-ben egy kockázatokkal teli gazdasági konjunktúrát vett át.

[00:22:34]Magas államadósság volt, IMF hitel, devizahitelek és gyenge munkaerőpiac.

[00:22:39]Ebből keltab belső, stabilabb belső finanszírozású munkára alapozó modellt felépíteni.

[00:22:46]Ferenccel folytatjuk a mai palávert.

[00:22:49]Üdvözlöm Ferenc.

[00:22:53]Jó napot kívánok.

[00:22:53]K Csóklomnóra!

[00:22:55]Tisztelettel és szeretettel köszöntöm önt és a kedves hallgatókat, nézőket.

[00:22:57]Az első napirende ponttal őszinte részvétemet fejezem ki a történtek alapján, és úgy gondolom, hogy szakszerűen kivizsgálták, és biztosra veszem, hogy hát ezek az emberek megfelelő kártérítést fognak kapni.

[00:23:12]Ami megtörtént, megtörtént, sajnos egy ilyen üzembe előfordulhat.

[00:23:20]Egyrészt a kormány is azt mondta, hogy támogatni fogja a résztvevő, tehát a balesetet szenvedre őket.

[00:23:27]Bocsánat, de ugyanakkor kijelentette a MOL vezetője is, hogy a biztosításon túl is a vállalat is fogja ezeket az embereket támogatni.

[00:23:34]Úgy érzem, hogy ez tisztességes eljárás.

[00:23:37]Na most a kapitány úr azt mondta, hogy nagyon ki fogják vizsgálni ezt a dolgot.

[00:23:41]Én javasolnám a kapitány úrnak, hogy vizsgálják ki azt az ügyet is, ami a MOL százalombatai üzemében történt még az Orbánkormány idejébe.

[00:23:53]És ebbel egyideűleg Romániába egy Lukoil olajkutat is fölrobbant.

[00:24:00]Tehát én úgy gondolom, akkor azt mondták, hogy itt nincs idegen kezűség.

[00:24:05]Nekem az a véleményem, hogy idegen kezűség volt.

[00:24:09]Tehát ezt is ki kellene vizsgálni, ha van merszük.

[00:24:11]Na most menjünk tovább.

[00:24:11]Az Orbán Viktor bejelentette a védvonal.

[00:24:17]Kérem, nagyon egyetértek vele.

[00:24:17]Ez gyalázat, ami folyik ebben az országban a tisztességes magyarok ellen.

[00:24:23]És láttuk valamelyik este, hogy ez a Puzsér úr vagy társasága ki akart bennünket telepíteni, csak azt nem tudom, hogy hova és milyen alapon.

[00:24:33]És úgy gondolom, hogy a jogászoknak is lenne dolga, mert ez, amit ők ott elmondtak, ez megfelel a Zenc ide vonatkozó jogszabály alapján a népirtásnak.

[00:24:44]Kérem szépen, itt föl kellene jelenteni ezt a négy, nem tudom kik ezek, mert nem emberek, az biztos.

[00:24:49]Nem is tudom honnan jöttek.

[00:24:51]Lehet, hogy a zufó küldték ide.

[00:24:54]Mi arra igen, igen.

[00:24:54]Nem csak önnek mondom, hanem a további telefonálóknak is, hogy megértem mindenkinek indulatát, csak hogy mi majd az NMH-nak megfelelően nyilatkozzunk, úgyhogy nem kell nekünk ugyanazt a stílust felvenni, amit ők felvesznek ellenől.

[00:25:10]Igen, jó, értettem.

[00:25:10]Na, csak azért mondom, hogy ez mindennek az alja.

[00:25:17]Igen.

[00:25:22]Ferencvonal van.

[00:25:22]Van még?

[00:25:22]Igen, itt vagyok, itt vagyok.

[00:25:27]Na most a másik az, hogy itt a Orbán Viktorral kapcsolatosan iten, bár ez egy másik téma lenne, a hazai bzsáziá kérdése.

[00:25:37]Ugye itt arról szól a dolog, hogy itt mindenki meg van félemlítve, börtönnel akarják, akik ugye gazdag emberek.

[00:25:45]Kiderült, hogy ez a Mészáros Lőrinc ugye a 10ik leggazdagabb.

[00:25:48]Csak azt elfelejtették mondani, hogy ez az ember 50000 embert foglalkoztat.

[00:25:53]Mai hír, hogy a miniszterelnök a mostani kint tárgyalt Ausztriába, ahol azt mondták a kancellár, hogy 70000 embert foglalkoztatnak Magyarországon.

[00:26:06]A Mészáros Linc egyedül 500et.

[00:26:06]És akkor hol van a többi?

[00:26:09]Na most itt arra kell figyelni, hogy itt tulajdonképpen a kapitalizmus alapvillére az, és ezt tanítják egyetemen, hogyha nincs hazai burzsázia, akkor az az ország elveszett.

[00:26:23]Tehát arra akar visszatérni a jelenlegi kormány, hogy a hazaiakat kinyírja, behozza a külföldieket.

[00:26:29]Ezek a külföldiek majd kapnak szép munkát, de az összes pénzt kiviz kifizik kivizik.

[00:26:37]És ebből tulajdonképpen Magyarországnak semmi haszna nem lesz.

[00:26:39]Ez volt egyébként, amikor beléptünk az unióba is.

[00:26:44]És az, hogy ez a hazai bzsázia megalakult és megerősödött, ez az Orbán kormánynak köszönhető.

[00:26:50]És akik átnézik a kapitalista gazdaságtan alaptervit, tudják, hogy enélkül egy normális ország nincs.

[00:26:58]Ha nincs hazai burzsázia, akkor szabad drablás van.

[00:27:03]Na most a másik pedig azt kérem szépen, hogy a a kapitány úr bejelentette, vagy a pénzügyminiszter, hogy kivonják ugye ezt a zárrésstoppot.

[00:27:15]Szeretném fölhívni szíves figyelmét, hogy ez tulajdonképpen minden magyar állampolgárnak évente 300000 Ft plusz kiadást jelent a szakértők szerint.

[00:27:23]És a másik pedig az, hogy a vállalatok, akiknél ez megjelenik, ezek a nyugati cégek, mert mind nyugati, mert a belkereskedelem 80%-a német és angol francia kézben van, de főleg németbe.

[00:27:39]Ezek semmi feszteségük nincs, mert a több járat fölemelik és ebből adódóan nekik semmi veszteségük nincs.

[00:27:47]Tehát ha a kormány tisztességesen akar eljárni a vásárlókkal, akkor ezt fenn kellene tartani, mert ez a magyar dolgozók és az átlagember javát szolgálja.

[00:28:00]Na most a szegénységgel kapcsolatosan is szeretnék néhány szót mondani.

[00:28:02]Ugye a miniszterelnök a jelenlege azt mondta, hogy ilyen szegény és korrupt ország nincs ebbe a unióba, mint ez.

[00:28:09]Hát kérem jövőben látó, mert ez fog történni.

[00:28:15]eddig nem volt, mert ha megnézzük, hogy 800000 ember üdül Horvátországba, 4 millió a Belaton Balaton.

[00:28:22]Mindenki Dubajba jár meg a legdrágább helyekre, és Magyarországon 5200000 autó van.

[00:28:30]De Ukrajnában, ahol afrikai országokat megszégyenítő korrupció van, arról arról nem kell említést tenni.

[00:28:35]Igen, igen.

[00:28:35]Na most ezt azért említem, hogy Magyarország nem szegé.

[00:28:44]Na most a másik, a korrupció.

[00:28:44]Pedig erre egy saját mesét szeretnék elmondani fél percen belül.

[00:28:49]Engem is megvádoltak egyszer valaki mondtam neki, jelentsen föl, és mit ad isten?

[00:28:54]Fél év múlva az illetőt letartóztatták korrupcióval.

[00:28:59]ilyen, tehát aki ilyet mond, és itten a egyébként ezzel a miniszterelnöki fizetésekkel kapcsolatosan, illetve a miniszterek végkielégítésével, ez is törvénytelen, amit a jelenlegi kormány akar, mert ehhez joguk van.

[00:29:11]És a másik az is gyalázat, hogy pénzmosással gyanúsítsa ezeket az embereket, hogy Ukrajnába át akarja utalni őket.

[00:29:19]Hát azért szoktam mondani, hogy mindenki úgy él, ahogy vagy úgy ítél, ahogy él.

[00:29:24]Hát mit lehet erre mondani?

[00:29:27]Hát ez már mindennek az alja.

[00:29:28]Na most kérem szépen a családtámogatási rendszerrel kapcsolatosan én úgy gondolom, hogy ez világméretek, de európa méretekben biztosra veszem, hogy a legjobb.

[00:29:38]És az érdekes, hogy ez a fiataloknak szólt, és mégis a fiatalok a kormány ellen föllázadt ez az internet influencer, nem is tudom mi ez.

[00:29:48]Úgyhogy drága árat fognak fizetni érte, mert a fekete leves ezután fog jönni.

[00:29:55]Július máán nagyon megváltozik a világ, mert a migrációval kapcsolatosan, kérem szépen, észhez térnek a magyarok, és majd rá fognak jönni, hogy mi történik Németországban, itt ugyanaz fog.

[00:30:08]És a másik az, hogy cudarvilág lesz Magyarországon a migráció miatt.

[00:30:13]Úgyhogy az Isten mse meg az országot a migrációtól.

[00:30:16]És a másik pedig így nagyon beszélnek a euró bevezetéséről.

[00:30:22]Kérem, mire odajutunk, már nem lesz Euró és Unió se.

[00:30:25]Az Uniót tönkre fogják tenni.

[00:30:27]Na és a másik ez az Orbán fóbia, ami van a jelenlegi kormány részéről, ez csak egy áttét, mert tulajdonképpen az igazi bűnös ebben az Urszula császárné.

[00:30:39]Az ő utasítására történik ez, mert az a helyzet, hogy nem tudja elviselni, hogy az Orbán Viktor, mint magyar miniszterelnök, bent a, hogy is hívják, a parlamentbe élve az alapvető jogokkal, a vétóval satöbbi, vétót követett, vétót alkalmazott.

[00:30:57]És ez a nyugati civilizációnak vége van.

[00:31:00]Ez már nincs civilizáció sajnos, úgyhogy nagyon rossz felé megy Európa.

[00:31:08]És én úgy gondolom, hogy ez a hölgy, aki ott irányít, ez egyébként a német hadsereget totál károsra tette.

[00:31:17]Úgyhogy ennyit szerettem volna elmondani.

[00:31:19]És ennek ellenére amúgy Boris Pistórius, ugye a német védelmi miniszter többször hangsúlyozta, hogy amúgy már a saját védelmi költségeiket se tudják rendezni, de azért még mindenki még jutasson különbözőféle fegyvereket és patriot rakétákat amúgy Ukrajnának zárójelbe.

[00:31:34]Igen, igen.

[00:31:38]Rendben.

[00:31:40]Köszönöm szépen Ferenc a hívását.

[00:31:40]Tegye ezt legközelebb is.

[00:31:43]Jó egészséget kívánok és kezei csókolom.

[00:31:45]Önnek iszonthallásra Lacival folytatjuk.

[00:31:48]Üdvözlöm Laci.

[00:31:51]Nem tudom, én vagyok a vonalban.

[00:31:52]Ön van a vonalban.

[00:31:52]Igen.

[00:31:52]Üdvözlöm a mai műsorban.

[00:31:55]Üdv én is.

[00:31:55]Én is üdvözlök mindenkit.

[00:31:55]Én mindjárt a közepével vágnék.

[00:31:58]Nagyon érdekelne, amit most azért még nem látok tisztán, hogy tulajdonképpen alapkérdésnek gondolnám, hogy van-e államok feletti állam, van-e mély állam, háttérhatalom.

[00:32:11]úgy csinálunk, mintha nem volna, de van, hogy nincsen, vagy csak ez ez ez rágalom, akkor miért nem szüntetik meg?

[00:32:19]Ha van, akkor meg el kell ismernünk, hogy a pénzükkel azt tesznek, amit akarnak.

[00:32:25]Ha meg csak ez vád, akkor a váoskodókat miért nem vonják felelősségre?

[00:32:31]Ez lenne az egyik talán legfontosabb dolog, hogy belássuk azt, hogy ezt az országot is pénzzel, joystickal irányítják.

[00:32:39]kívülről nem is államok, hanem magánszemélyek, ugye magántársaságok nyomják már Amerikába is a dollárt sikerült elintézniük egy régi régi szavazáson.

[00:32:55]Akkor még aranyfedezete volt, aztán ez is, de most már fedezete sincs annak a szél dollárnak, mielőtt térdre esünk és hajlogunk, mert az Istent leváltotta a pénzt.

[00:33:05]Tehát ez egy fontos dolog lenne.

[00:33:08]Tudjuk, hogy nagyobb orszakban bőröndel tologatják.

[00:33:12]kajli féle pénzeket.

[00:33:12]Nálunk kisebb ország csak nokiás dobozba vándorol a sikerdíj a a becsület ára a 30 ezüst.

[00:33:23]Nem tudom, hogyha ezt tisztáznánk, azért az nagyon sok mindent rendbe tenne az emberek agyába, mert ha van, akkor minek a parlament?

[00:33:32]Ha csak egy végrehajtó társaság kéne, nem kell nyűsvét sem, hiszen ott hozzák a törvényeket felettünk.

[00:33:40]Ennyi riporter sem kell, ekkor a mérdív sem kell, mert hát ugye a tisztálás már akkor megadja minden kérdésre a rendes választ.

[00:33:49]Több díszletbe nem nagyon mennék bele, mert ez borrasztó dolog, ami történik ebbe a világba.

[00:34:00]És hogy most milyen emberek vannak, milyen értelmiségiek vannak.

[00:34:03]Hát értelmiség értelmiségiek, de hogy értelmesek is, hát az bizony kétséges, mert a saját hazáját, nemzetét, aki nem becsüli semmire, beengedi, mert be fogja engedni a a migránsokat, mert ez a ez a feltétele annak, hogy őt támadhatatlan és segítik.

[00:34:25]Tehát ezt mindenki tudja, de hallgatunk csendben, várjuk a csodát.

[00:34:28]A csoda meg nem jön, csak egyszer észrevesszük, hogy bejön az a 20000 papíron 20 valóságban lesz az több is.

[00:34:37]És akkor itt is az lesz, mint a fent említett nyugaton, hogy ölik az őslakósokat, iskolába levetetik a keresztet, mert zavarja.

[00:34:45]Már most is be akarják tenni a törvénybe, hogy a kereszténységhez való viszonyunk az nem is olyan fontos.

[00:34:53]Hát nem tudom ezt Izraelben el tudnák-e esetleg intézni valahogy, hogy ők is mondjanak le a zsidóságukra, az ősi hitükről, a szokásaikról, a vallásukról?

[00:35:06]Hát nem tudom, hogy melyik az a bátor ember, aki megmerné ezt tenni.

[00:35:08]A nagy Petike menjen oda és mondja meg a zsidóknak, hogy gyerekek, ezt beszüntetjük, nincsen jogotok hozzá, majd mi Európában megmondjuk nektek, hogy mi a tuti.

[00:35:18]És akkor nagyon jók lesznünk.

[00:35:21]Ukrajnára nem térnék ki.

[00:35:23]Az is megérdemel egy misét.

[00:35:27]Szerintem sírni is fogunk miatta.

[00:35:27]A mai értelmiség nagyon lesütheti a szemét, ne emelje magasra az orrát.

[00:35:34]Nem érdemelnek meg szinte semmit.

[00:35:37]A tisztességes emberek hallgatása bőven elég a a gonosznak, hogy elnyerje a az eredményeit, divatal ittasson és büszkén verje magát.

[00:35:54]felemegett a nagyon nagyon és akkor betartjuk az etikettet nem szabad úgy viselkedni.

[00:36:00]Hát köszönöm szépen.

[00:36:00]Ha engem hasba rúgnak, akkor nem úgy kell reagálnom, hogy megvédjem magam, hanem elnézést kérek azért, hogy ne tessék haragudni, mer has rúgott.

[00:36:09]Nem fájdult meg a lábuj.

[00:36:11]Nem, nem, nem, nem kemény véletlenül a hasam nagyon.

[00:36:13]Bocsásson meg érte.

[00:36:16]Hallják, amit mondanak egyáltalán, hogy reagálnak a világ dolga.

[00:36:23]Nem csak én vagyok teljesen fordult magából a világ.

[00:36:23]Ez ez egyértelmű.

[00:36:26]Rengeteg könyv amúgy foglalkozik egyel.

[00:36:27]A modern világválság amúgy Régénon is például azt ajánlom ezt a drága életem.

[00:36:32]Ja, addig ne fogunk, amit fontos megemlíteni, hogyha már ilyen geopolitikai magasatokról beszéltünk, az egyértelmű meg halad.

[00:36:39]Az ő karaványuk halad, mi meg itt rágjuk a gumicsontot.

[00:36:45]Az egyértelmű, hogy már geopolitikai magaslatokról beszélünk, hogy Urszula von deren azt hiszi, hogy Európa geopolitikai tényező.

[00:36:49]volt 17-18.

[00:36:52]században talán, de most már nem az.

[00:36:55]Nem akarok erre nagyon kitérni, de azért ez a Fond elején egy belga nemesi, főnemesi család származéka, akinek az apjának a nagy sőt 56-ban volt a rabszolga törvény, utolsó törvénye, ugye akkor ő már élt, tehát valószínű, hogy az ő fenekét és rabszolgái pelenkázták ki, és ő beszél a demokráciáról.

[00:37:18]Most megcsinálják azt, amit megcsinálták.

[00:37:19]Kongóban volt belga kongó, most lesz belga hungeri.

[00:37:22]Nem lesz már, onnan jön a törvény.

[00:37:25]Mi meg bólogattunk, mint kutya a kalapdobozba, hát a kocsi hív.

[00:37:29]És akkor kész.

[00:37:29]Lesz, aki jól jár evvel, de hát ideig, óráig.

[00:37:32]És ha valaki sokat fog erről tudni, hát akkor el kell varni előbb-utább a szálakat, nehogy elmondjon valami tutit.

[00:37:40]Nehéz világ jön, nehezebb, mint aki hiszi.

[00:37:47]75 éves vagyok, úgyhogy van rálátsam valamire, de változtatni nincsen módom.

[00:37:54]Önök még fiatalok, diplomásak, okosak, tehetnének valamit, de hát viszony nem tudom, hogy mennyi vér van a pucájukban, mert nekik van.

[00:38:06]Mi meg azért ne legyünk, ők lehetnek könyörtelenek, mi meg mondjuk azt, hogy bocsi, tényleg kemény a hasam, bocsáss meg.

[00:38:17]vegyél föl egy vasorú cipőt, mert akkor megértem, amit ön mond, de amúgy mindenféle kapcsolatokban amúgy diplomáciának is hatalmas szerepe van.

[00:38:26]Sajnálom, hogyha a másik fél nem tud értelmesen kommunikálni a csókosok, bocsás megváltozott világ, csókosok világa van megint.

[00:38:34]Hát a diplomaták is a csosok csosából lesz, ahogy a tanácsadók is.

[00:38:38]Nem biztos, hogy vagyok benne, hogy a legjobb, a legokosabb emberek adják a legtökéletesebb választ, ami ennek a nemzetnek a javát akarná.

[00:38:49]Van annyi keresztfiú, keresztlány, nagybácsi, unoka állástalanul van diplomája.

[00:38:53]Ha nincs, veszünk neki egyet, és ő lesz a tanácsadó.

[00:38:57]Ha nem az, akkor is ráérünk egy kis pénzt, azt majd visszatolja a felit, megél belőle.

[00:39:01]Tehát azért És ez jó.

[00:39:05]A gyerekének mit fog mondani?

[00:39:05]Nem ők ön a saját, hogyha véletlenül bejönnek az arabok, azt meg kell félik valamelyiket.

[00:39:12]Ha fiú halá bocsi, rosszul döntöttünk.

[00:39:15]Védekeztem kérek mindenkit, hogy az NMHh szabályinak megfelelően nyilatkozzunk a műsorba.

[00:39:20]Köszönöm szépen Laci a hívását.

[00:39:23]Viszont hallásra.

[00:39:26]Az elmúlt 16 év gazdasági konjunktúráját tekintjük, akkor megállapíthatjuk, hogy a Magyar Nemzeti Bank vezetése 3,1 tnáról 110 tnára növelte hazánk aranytartalékát, illetve az állami vagyon visszaszerzés is 2010 és 2026 között számos közmű és energiacég is magyar kézbe került, mint például az Émász, a Mátrai erőmű.

[00:39:48]Ide sorolató a Budapester volt 80%-os tulajdonjogának 2021-es visszavásárlása is.

[00:39:54]Ide sorolható a MOL részvényei is Margóval folytatjuk.

[00:39:59]Üdvözlöm Margó!

[00:40:02]Jó napot kívánok!

[00:40:02]Margó vagyok és a rádiót lejjebb vegyem?

[00:40:09]Megköszönöm.

[00:40:09]Köszönöm.

[00:40:13]Üdvözlöm műsorvezetőnőt.

[00:40:15]Én a tulajdonképpen üdvözlöm a kősi testvéreket és a Szilviát is.

[00:40:18]Nagyon szeretem őket.

[00:40:21]És továbbiakban a szőlőutcai Na, szóval az ügyről szeretnék beszélni.

[00:40:31]Én láttam vagy a Hírtvébe, vagy az egyesen azt, hogy egy kisfió, egy olyan ötödik osztályos körülbelül kissé kövér, és és elmesélte, hogy ő vele volt egy férfi bevitte a egy sötét szobába, és ö nem tudom, hogy fogunk kilyukadni, de minden bármilyen gyermekvédelmi bántalmazás a legszigorúbb a legszigorúbb szigorúabb izé dolog.

[00:41:16]Hát legszor legszigorúbb büntetést érdemel bárki, aki gyermekbántalmazást követel.

[00:41:22]Na jó, de az a helyzet, hogy ezt én láttam, ha megtetszenek nézni, és a akkor azt mondta az a kisfiú, hogy egy bevitték a a sötét szobába, és szexuális kapcsolatot létesítettek, és meg nem mondta a nevét, semmi nevet nem mondott, csak azt, hogy egy egy magasrangú tiszás politikus volt, És mutatták, hogy Dubajba vagy hol ilyen 4 milliós valami lakást kapott, és ott van, vagy nem tudom, ott van-e még, vagy nem.

[00:42:04]Tehát bocsánat, hogy ezt én biztos mások is látták, hogyha önök visszanézik, akkor kell, hogy ez Margó egy pillanatra félbeszakítom, a rádióba folytatódik tovább a beszélgetéseink.

[00:42:15]Azonban a Hírtelevízió nézőitől most elköszönök.

[00:42:18]Aki teheti, tartson tovább.

[00:42:20]velünk a rádiós részben is.

[00:42:22]Én köszönöm szépen, hogy velünk tartottak és arra kérem, hogy maradjanak velünk továbbra is itt a Hírtelevízión.

[00:42:27]Köszönöm szépen, viszontlátásra.

[00:42:31]Folytatódik tovább a Paláver a rádióban.

[00:42:35]Igen, mondhatom.

[00:42:37]Mondhatja.

[00:42:38]Na ezt a ezt csak ennyit szeretnék mondani.

[00:42:40]Hogyha megtetszenek nézni pontosan a betűről betűre azt a hangfelvételt, ami Magyar Péter és a feleségek között le zajlott, akkor sok minden kiderülhet.

[00:42:55]Tehát én kérném szépen azokat a a haláveres betelefonálókat, mint a Szilvia, mint a Kőrösi testvérek, hogyha látták ezt a kisfiót, amit elmondott, akkor sok minden kiderülhet.

[00:43:07]De az a hangfelvétel az az fontos, hogy azt kielemezni alaposan betűről betűre, és talán kiderül, hogy ki volt az, aki ezt a ezt a izét átkövette, ezt a bűntényt.

[00:43:26]Na és a másik azt szeretném mondani, hogy volt egy némi, aki betelefonált, nem tudom a nevét, de minden 10 szóba azt mondta, hogy a poloska Peti, a poloska Peti.

[00:43:39]Szóval ne csináljunk már erőszakot.

[00:43:43]Tényleg szépen nyugodtan mondjuk el a véleményünket, de ez nem nem jó, hogy hogy olyan fellázadunk és olyan izélb csináljuk úgy, hogy hogy ne helyesön, hogy amit mondok.

[00:43:59]Abszolút egyetértek önnel.

[00:44:01]Nem szabad, nem szabad erőszakosnak lenni.

[00:44:04]Nem szabad.

[00:44:04]Meg kell várni még az a Magyar Péter mit csinál, hogy csinál.

[00:44:10]Van neve, nem kell ott poloskálni, semmit se kell most már csinálni.

[00:44:15]Elbuktuk.

[00:44:15]Kész.

[00:44:15]És én Orbán Viktort nagyon várom vissza.

[00:44:18]És nem tudom azt, hogy volt egy férfi, aki a tévébe bemondta, hogy hogy jön vissza Orbán Viktor és nagy delegációval, hogy ez mit jelent, nem értem, hogy mi ez a Én is figyelemmel követem az eseményeket.

[00:44:42]Nagyon szépen köszönöm.

[00:44:44]És én minden nap nézem a palávet, csak akkor kikapcsolom a tévét, ha hogy mondja, mondja mondja a néniket, és akkor és akkor olyan idegesítő, hogy hogy egyszerűen kikapcsolom, mert idegesítő.

[00:45:00]Hát mondja el a véleményét mindenki, és akkor szép.

[00:45:02]Én most telefonálok másodszor, és ennyi volt a lény.

[00:45:04]Én úgy érzem, hogy ez lényeges.

[00:45:11]Meg kell nézni azt a hangfelvételt meg a mindent.

[00:45:17]Köszönjük szépen Margó a hívását és az észrevételeit.

[00:45:19]Viszont hallásra és az összes paláv hallgatónak.

[00:45:24]Viszontásra Bélával folytatjuk.

[00:45:26]Üdvözlöm Béla.

[00:45:26]És csókom kedves Dunakesziről beszélek.

[00:45:29]Hát amit elhangzott egy jó pár dolog az a migrációról is, hát ugye a senki nem veszi számításba, hogyha halljuk, hogy 2123 mindenféle számot, hogyha itt véletlen ez sikerülne nekik, az egy éven belül megnézereződne.

[00:45:48]Nem, mert családegyesítés meg mindent kitalálnak.

[00:45:57]Nem tetszik gondolni?

[00:46:00]Figyelemmel követem a jelenlegi eseményeket.

[00:46:01]A migrációról kapcsolatban pedig megvan a véleményünk.

[00:46:03]Rengeteget beszéltünk már ugye ezzel kapcsolatban, hogy mi történt ugye az északi tagállamokban is.

[00:46:08]Mi történik most jelenleg Németországban, hogy Friedrich Mert hogyan veszíti el éppen a társadalmi népszerűségét.

[00:46:15]Az AFD történelmi csúcsponton van, pontosan amiatt, hogy a migrációs politikát nem tudták megoldani.

[00:46:21]Sőt, Friedrich Márc amúgy, mikor megnyerte a választásokat már másnap, mikor a színpadra állt, azt is elmondta, hogy igazából a határítés és a migrációs politikát már enyhébb kijelentéseket, tehát hogy nem biztos, hogy úgy tudja megoldani olyan radikálisan, mint ahogyan a kampányban elhangzott.

[00:46:40]Ja, mert pár nappal ezelőtt láttam Facebookon, tehát létezőkép volt, mert a holland rendőrség összetűzésbe került a lakossággal, csak elfelejtettem, melyik városba.

[00:46:51]Éjel telepítették be a migránsokat.

[00:46:55]Marha nagy felfordulás volt a városba.

[00:46:58]Tehát ez borzasztó, hogy és amit tényleg tetszett mondani előbb, hogy amit csinált a kormány 16 év alatt, hogy ennyire az emberek nem mérlegeltek.

[00:47:05]Van ismerősöm, három gyereke van, élvez mindent, és a Tiszára szavazott.

[00:47:15]Hát szóval borzasztó.

[00:47:15]Szóval az ember nem tér napirendre.

[00:47:19]Tehát szerintem drukkol a ember, hogy egy meglássa, hogy mit választott.

[00:47:26]Van unokám, élvezi a adókedvezményt, tehát mi mindent.

[00:47:32]vagy a a pil, de mindezeken kívül még amit ön is ön is kezdte, a legfontosabb a migráció, hogy hogy ne történjen ez meg Magyarországon.

[00:47:41]Még gazdaságból helyre lehet állni idővel.

[00:47:44]A migrációs politikát csak egyszer lehet elrontani, ott már nincsen visszaút.

[00:47:49]Ez igen, ez egy beteszi a lámbát, és ez taporodás, ez borzalmas.

[00:47:54]Hát amit ugye mutatta az osztrák közvéleménykutatás, hogy egy osztályba a 25 emberből 18 migráns gyermek.

[00:48:06]Igen.

[00:48:06]És a német oktatásügyi miniszter is ugye már panaszkodott, hogy konkrétan nem szeretnék ugye most az ön Ausztriát említette, én meg most német példát ho hasonló, de hogy már nem tartják be ugye az oktatási rendeket sem, illetve hatalmas probléma van, nem akarják betartani a német alaptörvényt, nem akarnak úgy úgy tanulni.

[00:48:30]Hát ugyanúgy nem akarnak német nyelven tanulni.

[00:48:30]Nem is tudnának, mert nem ismerik ugye a nyelvet sem.

[00:48:36]Ja, kicsit, hogy ez is külön problémát jelent, hogy nem tud a német gyerekekkel foglalkozni, mert a többiek rendet bontanak meg.

[00:48:43]Tehát ugye te csak nem akarnak tanulni meg.

[00:48:45]De az, hogy Olaszországba, ahol a hit meg minden, leveszik a keresztet az iskolába, a tanterembe, meg a tanárnőnek le kellett, vagyis kirúgták.

[00:48:57]Gondolom tetszik rá emlékezni, volt egy tanárnő, hogy kereszt volt a nyakán, a láncán és azt is Olaszországban.

[00:49:04]Szóval ez ez szörnyű itt, amikor valaki elmegy külföldre arab világba, ugye sajnos végetért a műsoridőnk, de a következő részben visszahívjuk, hogyha még van pár gondolata.

[00:49:18]Köszönöm szépen, viszonthallásra addig is ahogy hallották, hamarosan folytatódik tovább a paláver következő része itt a Hír FM-en.

[00:49:27]Várunk vissza mindenkit.

[00:49:30]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.

[00:49:33]Paláver hangra fel.