Paláver 3. rész - Hír.FM
- Mol robbanás: részvét az áldozatnak, de egy betelefonáló szerint kettős mérce, hogy korábban Lázár János lemondását követelték, most viszont hallgatnak a felelősökről.
- Gazdasági eredmények: az aranytartalék 110 tonnára nőtt, a gyorsforgalmi utak 46%-kal bővültek, a repülőtéri utasforgalom 116%-kal nőtt, és 1 milliónál több új munkahely jött létre.
- Családtámogatás és adók: a CSOK és az szja-reform kiemelt eredmény, de a Tisza Párt 9%-os szja-ígérete eltűnt a honlapról.
- Mindennapi tapasztalatok: egy betelefonáló szerint a hatósági árak miatt olcsóbb a tej, és a szállodák is tele vannak, ami a fejlődést bizonyítja.
- Orbán vs. Magyar Péter: a hozzászólók élesen bírálták Magyar Péter protokoll-ismeretének hiányát, filmforgatását, és történelmi párhuzamot vontak a Rákosi-korszakkal.
- Lengyel párhuzam: egy elemzés szerint a lengyel kormányváltás után erőszakos közmédia-átvétel, bírósági manipuláció és ellenzékiek üldözése történt, ami Magyarországra is várhat.
- „Védvonal" értelmezése: Orbán Viktor bejelentése nem a migránsok, hanem a Fidesz-szavazók védelmét szolgálja az új kormány általi üldöztetéssel szemben.
- Választási csalás vádja: egy 85 éves betelefonáló szerint buszokkal szállítottak embereket, fejenként 20 000 forintért, és a fiatalságot „megbolondították".
- Mezőgazdasági félelmek: aggodalom a génmódosított termékek beengedése és az ukrán gabonadömping miatt, ami ronthatja a magyar termelők helyzetét.
-
„Ha 16 évig jó volt, látták, hogy mennyit fejlődött az ország minden téren. Most sincs az egész hétvégére Nórika, nincsen szabad hely már, hogy mondjam, négy csillag, háromcsillagos helyen se. Telt házak vannak mindenhol." – Béla
Részletes összefoglaló megjelenítése
A Mol robbanás és a felelősség kérdése
A műsorban több hozzászóló is érintette a Mol Tiszaújvárosi üzemében történt robbanást. Az egyik betelefonáló, Attila, részvétét fejezte ki az áldozat családjának, és jobbulást kívánt a sérülteknek. Miklós nevű hozzászóló ugyanakkor rámutatott egy kettős mércére: szerinte a választás előtt a Tisza szavazói gyakran követelték – minden tárgyi ismeret nélkül – Lázár János és mások lemondását hasonló eseteknél, például vonatkisiklásoknál. Álláspontja szerint most elvárható lenne, hogy a jelenlegi felelősök is lemondjanak. Hozzátette, hogy a robbanásról konkrét véleménye nincs, mert nem ért hozzá és találgatni sem akar.
Az elmúlt 16 év gazdaságpolitikájának értékelése
Az aranytartalékok növelése
A műsorvezető ismertette Sebestyén Géza, az MCC gazdaságpolitikai műhelye vezetőjének elemzését, aki szerint az elmúlt 16 év gazdaságpolitikáját nem érzésre, hanem számok alapján kell megítélni. Kiemelte, hogy a Magyar Nemzeti Bank 3,1 tonnáról 110 tonnára növelte az ország aranytartalékát, amellyel Magyarország a 24. helyen áll a világban az egy főre eső aranytartalékok értékét tekintve. Az aranyár az elmúlt években megnégyszereződött, ami javította az ország kockázati besorolását, és közel 5000 milliárd forintos nyereséget jelentett.
Az egyik betelefonáló, Béla is megerősítette ezt, hozzátéve, hogy az aranyár a kínai felvásárlások miatt újra emelkedésnek indult.
Infrastrukturális fejlődés
A műsorvezető részletes statisztikákat sorolt fel:
- 2010 és 2024 között 46%-kal nőtt a gyorsforgalmi úthálózat hossza
- 15%-kal nőtt a villamosított vasutak hossza
- 22%-kal nőtt a metróvonalak hossza a helyi közlekedésben
- A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren érkező utasok száma 116%-kal nőtt
- A személygépkocsik száma közel 50%-kal nőtt 2010 és 2025 között
Állami vagyonvisszaszerzések
Az elmúlt 16 évben a kormányok számos korábban eladott állami vagyont vásároltak vissza, például a Mol részvényeket, az Émász-t, a Mátrai Erőművet, a gáztározókat, valamint 2021-ben a Budapest Airport 80%-os tulajdonjogát.
Családtámogatások és adópolitika
A műsorvezető kiemelte a személyi jövedelemadó reformját és a 2015-ben indult CSOK-hitelt, amely a gyermeket vállalók otthonhoz jutását támogatta. Megemlítette az 1 milliónál is több új munkahelyet is.
Miklós ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a Tisza Párt a kampányban 9%-os személyi jövedelemadóval kampányolt a jelenlegi 15% helyett, de ez az ígéret eltűnt a párt honlapjáról. Szerinte ez azt bizonyítja, hogy „ígértek fűt-fát", de szinte semmit nem tartottak be.
„A Tiszának a honlapjáról eltűnt ez a kampányígéret. Tehát ebből arra lehet következtetni, hogy ígértek fűt fát, mindent, amit el lehet képzelni, de ebből szinte semmit nem tartottak be." – Miklós *
A mindennapi élet tapasztalatai
Béla személyes tapasztalatait is megosztotta: elmondta, hogy amikor nem volt hatósági áras védelem, 400 forint fölött vette a tejet, most viszont 199-230 forintért kapja. Szerinte az emberek nem tudják, mi lenne jó nekik, mert „ha 16 évig jó volt, látták, hogy mennyit fejlődött az ország minden téren". Hozzátette, hogy hétvégente már a három-négy csillagos szállodákban sincs szabad hely, és a Dunaparton is óriási a tömeg.
„Ha 16 évig jó volt, látták, hogy mennyit fejlődött az ország minden téren. Most sincs az egész hétvégére Nórika, nincsen szabad hely már, hogy mondjam, négy csillag, háromcsillagos helyen se. Telt házak vannak mindenhol." – Béla *
Az üzemanyagárak és a hatósági árak kérdése
Béla felidézte, hogy a 480 forintos plafonár bevezetésekor 80 dollár volt egy hordó olaj. Bár az olajár azóta 100-105 dollárra emelkedett, a forint árfolyama is változott, így centekben mérhető csak a különbség. Szerinte nem egyértelmű, hogy a fix árak kivezetése jó lenne-e az embereknek.
Attila is érintette a témát, kijelentve, hogy a 480 forintos ár jó volt, de a 600 forintos árat sem lehet sokáig tűrni, mert véges az üzemanyag. Felvetette, hogy ha Oroszország elzárja a csapot Magyarország Ukrajna-barát politikája miatt, akkor az ukrán üzemanyag-szállítás sem segít.
Orbán Viktor és Magyar Péter összehasonlítása
Orbán Viktor megítélése
Béla élesen bírálta Magyar Péter viselkedését, különösen azt, hogy szerinte nem ismeri a protokollt. Elmondta, hogy a parlamentben dolgozott protokollpincérként, és felháborítónak tartja, ahogy Magyar Pétert „a vállánál fogva jobbra-balra igazgatták". Szerinte „förtelem" a különbség a két miniszterelnök között.
„Magyarország miniszterelnökeként... hát ez felháborító. Hát, hogy így ott kellett úgy, mint a Jancsi Bohóc ott a úgy igazgatta a válánál fogva jobbra-balra, tehát egy kicsit az kemény volt, meg mindenhol csak magát népszerűsíti. Teljesen mindegy. Facebook huszár." – Béla *
Attila szerint Orbán Viktor „sok mindent megtett 16 év alatt", és úgy véli, hogy „a jól lakott disznót nem szabad elkergetni a vályútól". Szerinte Magyar Péter elárulta a Fideszt, a családját, a feleségét, és el fogja árulni a gyerekeit is.
Miklós történelmi párhuzamot vont: szerinte Magyar Péter olyan miniszterelnökök helyébe ült, mint Batthyány Lajos, Bethlen István, Teleki Pál, Andrássy Gyula vagy Antall József, de ő „az első hepciás magyar királynak képzeli magát".
A filmforgatás kérdése
Attila és Miklós is szóba hozta, hogy Magyar Péterről filmet forgatnak. Attila szerint „már a második filmforgatás zajlik", és amikor vonattal mentek Lengyelországba, „rengeteg stáb vette, illetve forgatás van". Miklós hozzátette:
„Egy hónapja miniszterelnök ez a más az első Hepciás és filmet forgat magáról. Úgy látszik, hogy nincs jobb dolga, nincs más dolga. A személyes mérhetetlen hiúságát és a rossz indulatát kell kifejeznie mindenkivel szemben, aki nem borul földig előtte." – Miklós *
Miklós azt is megkérdőjelezte, hogy milyen költségből finanszírozzák ezeket a filmeket, miközben Magyar Péter a Karmelita kolostor felújítását „luxizásnak" nevezte. Szerinte a budai vár a magyar történelmi jogfolytonosság letéteményese, és a felújítás méltó a nemzeti múlthoz.
A migráció és a határvédelem
Attila szerint 25 000 migráns egy kis országban, mint Magyarország, rengeteg lenne, és nagyon nagy problémát okozna, míg Németországban „elvesznének". Úgy véli, Orbán Viktor kiállt a magyarok mellett ebben a kérdésben.
Imre, a 85 éves betelefonáló, szenvedélyesen beszélt a határvédelemről. Szerinte a köztársasági elnök a hadsereg főparancsnoka, ezért ha baj van, neki kell rendelkeznie a hadsereggel és megerősíteni a határt. Bírálta a honvédelmi minisztert, akit „kémnek" nevezett, mondván, hogy nem hajtja végre a parancsokat. Felszólította Magyarország lakóit, hogy „furkos bottal se engedjük be őket".
„Én Magyarország összes lakóját, magamat beleértve, állok rendelkezésre, mög kell szervezni, mint Mózes magyar a rongyos gárdát, furkos bottal se engedjük be őket." – Imre *
A lengyelországi látogatás és a párhuzamok
Miklós részletesen elemezte Magyar Péter lengyelországi látogatását. Szerinte azért kellett Donald Tuskhoz mennie, mert Lengyelországban hasonló módon oldották meg a kormányváltást, és Tusk tapasztalati tanácsokat tud adni. Hivatkozott Anna Vellis és Joshua Jilder amerikai újságírók cikkére, amely szerinte bemutatja, mi történt Lengyelországban a kormányváltás után, és mi várható Magyarországon:
- A közszolgálati televízió, rádió és sajtóügynökség erőszakos átvétele és kritikusoktól való megtisztítása
- Illegális kinevezések, új nemzeti főügyész és ügyészségi szolgálatok megtisztítása, figyelmen kívül hagyva az alkotmánybíróság és a legfelsőbb bíróság ítéleteit
- A bíróságok manipulálása, politikai szövetségesek beiktatása
- A Jog és Igazságosság párt közfinanszírozásának blokkolása a 2025-ös elnökválasztási kampány során
- Ellenzékiek letartóztatása és fogvatartása, beleértve egy idős nő esetét, aki szívrohamban halt meg kihallgatás után, miután megtagadták tőle az ügyvédi hozzáférést
Miklós szerint „itt nem a demokráciáról van szó".
A „védvonal" és a politikai üldözés
Miklós értelmezése szerint az Orbán Viktor által bejelentett „védvonal" nem a migránsok ellen irányul, hanem a korábbi kormány támogatóinak, szimpatizánsainak és a Fidesz szavazóinak „minden eszközzel és erővel való üldözése" ellen. Szerinte az új kormány megpróbál ennek jogi keretet adni, és a védvonal morális, jogi és minden egyéb támogatást fog nyújtani ennek megállítására.
A Tisza-kormány intézkedései és a Rákosi-korszak párhuzama
Miklós élesen bírálta Tarr Zoltán fellépését, aki szerinte „bement a minisztériumba és máris felvette a bolsevik tempót". Elmondása szerint Tarr Zoltán felszólította a tárca dolgozóit, hogy tegyenek büntetőjogi feljelentéseket saját munkatársaik és a kulturális élet szereplői ellen „az elmúlt 16 év vélt vagy valós ügyeiben".
„Tehát nem arról van szó, hogy valaki bűncselekményt követett el. [...] Itt arról van szó, hogy az elmúlt 16 év vélt vagy valós ügyeiben. Tehát nekem nem tetszik valamiért a szomszéd, mert ugat a kutyája és akkor följelentem valamilyen vélt ügyben. Ez a totális tiszta, vegytiszta rákosi korszak." – Miklós *
Miklós a nemzeti vagyon visszaszerzési és megtartási hivatalt a nyilasrendszer „nemzeti számonkérő székéhez" és a Rákosi-korszak államosításaihoz hasonlította, ahol szerinte „elveszik más emberek vagyonát, mindegy, hogy milyen alapon".
Magyar Péter és a bíróságok
Miklós idézte Magyar Péter egyik kijelentését: „rengeteg rokon bíró, ezért meg fogom nyerni az összes peremet". Ebből arra következtetett, hogy Magyar Péter nem azért nyeri meg a pereit, mert betartja a törvényeket, hanem mert rokonai vannak a bíróságon. Feltette a kérdést: „Akkor hol van itt a független igazságszolgáltatás?"
Az Európai Unió és a bizalmi tőke
Miklós élesen bírálta Manfred Weber kijelentését, miszerint Európának bizalmi tőkét kell adnia az új magyar kormánynak. Szerinte az Európai Bizottság tagjai „egytől egyig köztörvényes bűnözők", Ursula von der Leyentől a Pfizer-ügyön át Kaja Kallas „bőröndös sikkasztásaiig". Hozzátette, hogy „vannak köztük közvetett tömeggyilkosok is", mert pénzzel és fegyverrel támogatják az ukrán háborút.
A választás tisztasága és a közvélemény
Imre, a 85 éves betelefonáló, „belebetegedett" a választásba, mert szerinte „akkora csalás volt". Elmondása szerint Pécsről 10 busszal jöttek emberek, és fejenként 20 000 forintot kaptak. A pénz forrásaként „Soros Györgyöt" és „Zelenszkijt" nevezte meg.
Elmesélte, hogy a lánya munkahelyén „mindenki a Tiszára" szavaz, és „majszolják" azokat, akik Orbán Viktorra szavaztak. Szerinte „megbolondították a fiatalságot".
„Én olyan biztos voltam, hogy a Viktor bácsinak most egy négy év ilyen világa nem volt ennek a szerencsétlen megtévesztett embereknek." – Imre *
A génmódosított termékek és a mezőgazdaság
Imre aggodalmát fejezte ki a génmódosított termékek beengedése miatt, amit az új miniszter első intézkedéseként említett. Szerinte Magyarország a rákos megbetegedések tekintetében világviszonylatban az első helyen áll, és a génmódosított termékek tovább rontják a helyzetet. Felszólította Nagy István volt agrárminisztert – akit „szép embernek" és jó szakembernek tart –, hogy szervezze meg a határvédelmet és a mezőgazdasági termelők védelmét.
Az ukrán gabona és a mezőgazdasági dömping
Miklós kétségét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az új kormány valóban ellenáll-e az ukrán gabona és egyéb élelmiszerek dömpingjének. Szerinte az Európai Unió elvárásaival valószínűleg nem fognak szembemenni, mert „nem azért kaptak támogatást, hogy a magyar választópolgárok igényeit végrehajtsák".
A bolsevik múlt és a személyes történelem
Imre hosszasan mesélt személyes és családi történelméről. Édesapja öt évet töltött hadifogságban, testvéreit leventeként vitték el a második világháborúban. A család a háború után földet kapott, lovat vettek, gazdálkodni kezdtek, de jött a Rákosi-korszak, és mindent elvettek tőlük. Imre maga is elvesztette állását a rendszerváltáskor, mert nem volt párttag. Jelenleg 160 000 forint nyugdíjból él, de mint mondta, „nem kell hátranéznie, mint a bolsevikok idejében".
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „a jokying, aki arra izéli, hogy jokying" – Attila hozzászólásában szerepel, valószínűleg egy személy nevének vagy fogalomnak az eltorzult alakja, a kontextusból nem rekonstruálható egyértelműen.
- „csokiu mondjon le" – Miklós hozzászólásában, valószínűleg egy személynév (talán „Csoki" becenév) torzult alakja, aki a Mol-ügy kapcsán lenne felelős, de nem azonosítható.
- „Dezsa Balázs" – Imre hozzászólásában, valószínűleg egy közéleti személyiség nevének torzult alakja, aki a migráció kapcsán azt mondta, „majd meglátjuk". A pontos név nem rekonstruálható.
- „Szamosi Timi" – Miklós hozzászólásában, valószínűleg egy Facebook-felhasználó neve, aki fényképeket tett közzé a lengyel állami épületekről. A pontos név nem azonosítható egyértelműen.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:46]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.
[00:00:52]Paláver hangra fel.
[00:00:58]Folytatódik tovább a pallávery.
[00:00:58]Pedig Palányi Nóra vagyok.
[00:01:00]Arra kérem, hogy hívjanak minket a 0617992999-es telefonszámon.
[00:01:05]Üzenetet pedig a 077953-as számra tudnak nekünk írni.
[00:01:09]Témáink változatlanok.
[00:01:12]Robbanás történt a Molt Tisza újvárosi üzemében.
[00:01:13]Aztán Orbán Viktor bejelentette, megalakul a védvonal, végül pedig veszélyben a Magyar Család támogatási rendszer.
[00:01:23]Bélával folytatjuk.
[00:01:23]Üdvözlöm Béla.
[00:01:26]Itt vagyok.
[00:01:26]Köszönöm szépen.
[00:01:26]Hát a migrációnál hagytuk abba.
[00:01:30]Igen, igen.
[00:01:32]A migrációnál hagytuk abba.
[00:01:32]Azt úgy nagyjából úgy kiveséztük szerintem, mert az borzasztó.
[00:01:38]Tehát rágondolni is rossz.
[00:01:41]Ugye, hogy ez a másik dolog, ez a végkielégítés a minisztereknél, hogy utána akar nézni, hogy miért.
[00:01:47]Szóval, tehát már azt se azt se dönthetnék el, hogy kinek ajánlják föl.
[00:01:52]Most az jobb lenne, ha minden miniszter különböző valahova utalja, és akkor nem számít annyit, mert itt állítólag 178 gyerekről gondoskodnak erről a ebbe a napközibe, vagy hogy mondjam, intézménybe.
[00:02:11]Tehát azt akarja kivizsgálni állítólag a a miniszterelnök úr a mostan.
[00:02:17]És azt se értem azért, ha két éve ugye járta az országot, nem volt egy protokollmester vagy főnök, hogy megtanítsák neki, hogy hogy melyik oldalra kell állni, hogy kell bevonulni, a zászlónak tisztelegni kell, és ott attól mint a paprikajancsitottan.
[00:02:35]Hát Magyarország miniszterelnökeként.
[00:02:37]Igen.
[00:02:38]Igen.
[00:02:38]Tehát azért mondom, mert én a parlamentbe dolgoztam, mint protokollpincsér.
[00:02:41]Hát ez felháborító.
[00:02:44]Hát, hogy így ott kellett úgy, mint a Jancsi Bohóc ott a a úgy igazgatta a válánál fogva jobbra-balra, tehát egy kicsit az kemény volt, meg mindenhol csak magát népszerűsíti.
[00:02:57]Teljesen mindegy.
[00:02:57]Facebook huszár.
[00:02:59]Szóval förtelem, förtelem, hogy így két miniszterelnök között ekkora különbség.
[00:03:06]És az emberek nem tudom, hogy a a 16 év besokaltak, hogy tehát ha jó, az nem jó.
[00:03:14]Ha most rossz lesz, az jó lesz.
[00:03:14]Tehát nagyon nehezen nem értem meg az embereket, mert minden, hogy amit tetszett is mondani, 3 eg valahány tonnáról 103 tna ugye ezt az emberek nem 3 táról 110 tnára növelte hazákar tartalékát.
[00:03:31]Igen.
[00:03:31]Igen.
[00:03:31]Tehát, hogy ennyire ne számítson az emberek.
[00:03:34]Mondom, volt olyan, hogy a lányom mondta, hogy apu, ezek azt hiszik, hogyha hazajön a magyaroknak a pénz, mert úgy beszél, hogy a a magyarok, hogy ezt kapnak.
[00:03:44]Mondom, hát ez egy félreértés, meg ugye én úgy tudom, hogy amikor Európai Uniótól kapunk pénzt, meg van pályázva, azt meg kell hitelezni.
[00:03:51]Tehát nem úgy adják, hogy nulla sincs megcsinálva, amikor valami elkez befizetés után követ következik.
[00:04:00]Igen.
[00:04:01]Amit még az arytartalékokhoz hozzá szeretnék rakni, azt is fontos megemlíteni ezzel kapcsolatban, hogy ezzel a 110 tonnára növelt aranytartalékkal Magyarország a 24.
[00:04:12]helyen áll a világban az egy főrő eső aranytartalékok értékét tekintve.
[00:04:18]Ühüm.
[00:04:19]Ez is fontos.
[00:04:20]Hát szenzációs jól, mert ugye, mert láttam, hogy most a hiány vagy 6 egés akár tleg tekintve ugye az aranyára az elmúlt években megnézzereződött.
[00:04:30]Igen, igen.
[00:04:30]Most egy pillanatos szaknál, de most újból, mert a kínaiak elkezdték felvásárolni, most újból belerendül a arany.
[00:04:38]Szóval meg a benzinárra még egy ilyen, hát már nem érdemel szót se, de én meg visszanéztem.
[00:04:45]Harmadikó harmadik-án nyilatkozta a 480 Ft.
[00:04:49]Ugye a plafonár mit jelent?
[00:04:49]Azt jelenti, hogy akármennyi az annyi a 480 és akkor 80 dollár volt egy hordó olaj.
[00:04:58]Most hiába 100 vagy 103 vagy 105, na de sokkal jobban lejjebb ment a dollár árfugam, vagyis a forint.
[00:05:08]Igen, a bránjára.
[00:05:08]Igen, igen.
[00:05:08]Az most igen.
[00:05:10]Tehát hogyha azt vesszük alapul, centek vannak különbségek, ilyen fél fél dollárnyi valami van, tehát nem nem tudja az ember tényleg, hogy mi mi a jó az embereknek, mert kivezetni ugye állítólag ki akarják vezetni a ezeket az árakat, ezt a fix árakat.
[00:05:30]Hát emlékszem a két nyolcas tejet én vettem akkor, amikor nem volt ez a védeg védés.
[00:05:36]400 Ft fölött.
[00:05:40]Most vettem 199-ér meg 230-ért.
[00:05:46]Tehát nem tudom, hogy hogy miért jó az embereknek.
[00:05:49]Hát hogyha 16 évig jó volt, látták, hogy mennyit fejlődött az ország minden téren.
[00:05:53]Most sincs az egész hétvégére Nórika, nincsen szabad hely már, hogy mondjam, négy csillag, háromcsillagos helyen se.
[00:06:02]Telt házak vannak mindenhol.
[00:06:08]Tehát az ember nem tudja, hogy mi lenne jó a népnek, kedves.
[00:06:13]Hát köszönt jól tetszik mondani.
[00:06:13]Igen.
[00:06:16]Tehát, hogy nem tudom, mert mondom, benne voltam.
[00:06:18]Szóval nincs egy tű itt lemegyek a Dunapartra, Dunakesztin.
[00:06:22]Hát olyan, mintha a belvárosban ligetbe lennénk tömve.
[00:06:26]Tömve nincs hely sehol, mert minden el elönt az embertömeg.
[00:06:32]Tehát minden parkot, minden szórakozó helyet, amilyen van.
[00:06:38]hogy nem tudom az akkor megy a medve és a jégre amikor a legjobb dolga van.
[00:06:43]Tetszik tudni?
[00:06:45]Igen.
[00:06:45]Úgy mondják.
[00:06:46]Köszönöm szépen.
[00:06:47]Köszön szépen drága Nórika.
[00:06:49]Kellemes napot.
[00:06:49]Viszonthallásra.
[00:06:52]Attilával folytatjuk.
[00:06:52]Üdvözlöm Attila.
[00:06:56]Jó kívánok.
[00:06:56]Attila vagyok.
[00:06:59]elsősorban őszinte részétünk a családnak, aki a Kisói városi Molnál meghalt, és elég rossz állapotban vannak.
[00:07:13]Jobbulást kívánunk mindenkinek, a családjának is.
[00:07:19]És a másik meg arról szeretnénk beszélni, hogy Orbán Viktor akárhogy nézzük, sok mindent megtett 16 év alatt.
[00:07:29]Ezt nem akarom fel felsorolni, mert rengeteg mindent, aki nem tudja, az azt azt nem lehet leírni.
[00:07:39]A másik az az, hogy tiszások, hogy tiszások vagy akármilyen emberek, akik arra gondoltak, hogy milyen jó lesz a ez a rendszerváltás, de szerintem nem, mert most nem most egy fogok mondani egy olyat, ami ez nem olyan jól jön ki Orbán Viktornak, de a jól lakott disznót nem szabad elkergetni a vájutól, mert jön egy é disznó, és addig Amíg nem jól, nem lak jól, addig úgyse fog jó lenni a a világnak, a Magyarországnak.
[00:08:17]Ez lehet, hogy nem jó jót, de ez ez így van.
[00:08:22]És a másik az, hogy a bevándorlással kapcsolatosan, ha ide bejönnek a migránsok, most 25000 migráns akármennyi, ebbe a kisországba, az rengeteg, a Németországba bárhol elveszlik, de itt ebbe a kisországba itt itt nagyon nagy probléma lenne.
[00:08:41]Itt akárhogy nézzük, Orbán Viktor kiállt mellettünk és a Fidesz KDMP, a sokmagyar aki a petícióba szavazott, és ott meg akarták mutatni, hogy hogy igen, nem jó, amit tesznek, csak ugye a sok fiatal, aki a változást akarja, aki ő most szavazott elsőnek, azóta mióta Orbán Viktor volt.
[00:09:15]Ez nem biztos, hogy hogy így meggondolták, átgondolták, mert ugye buli, buli, bulegyed, minden, és akkor az jó, amit csinál, az szégyen az országház ablakába inni.
[00:09:30]Ez az amaz az utcán már ott már sok szabálysértést elkövett a Magyar Peti.
[00:09:39]Rengeteg mindent elkövet, mert ugye nem tudom, se feledjük, hogy jelenleg ugye a második filmvetítése filmvetítése, elnézést film forgatása zajlik Magyar Péternek, hogyha jól tudom, most forgatják a második filmet.
[00:09:56]Ugye az előző már lement, és amikor mentek vonattal is most Lengyelországba, akkor is láthatta mindenki, hogy rengeteg stáb veszi, illetve forgatás van.
[00:10:08]Hát ez a filmforgatás éppen.
[00:10:12]Hát ez ez nem csak a filmforgatás, ami ami megy, ami nálam egy az ő szavaival élve abszolút filmszínház, így már minden értelmet nyer.
[00:10:21]Így van.
[00:10:21]Csak amit amit csinál a keresztény demokrata keresztényekkel, ugye a papokkal, ahogy beszélgetett, ahogy ahogy izé a polgármesterekkel, mindenkivel, ez amit csinál, ez nagyon nem jó.
[00:10:33]Ő ő út Igen.
[00:10:36]Pont erre akartam én is utalni amúgy.
[00:10:39]Nagyon nem jó útra megy, mert őnek kéne a leg úgy mint a a pápa, hogy őneki kéne megmutatni a világnak, hogy mennyire jó.
[00:10:52]Ha egyszer már el arra szavaztak, ő rá, jó, legyen rendszerváltás, de mi lesz jobb?
[00:10:58]Mi lesz jobb?
[00:10:58]Jobb lesz az, hogyha ha visszateszik boltokba a élelmiszter közé a piát, a cigarettát, ezt azt a jobb lesz?
[00:11:07]Nem lesz jobb, mert a gyerek így is megtalálja a kisutat, de akkor még jobban.
[00:11:14]A kis boltokba nem lesz izé, mert oda fogja adni a úgy is, hogy izé, mert az neki bevétel.
[00:11:21]nem lesz jobb.
[00:11:21]És ez nem biztos, hogy hogy a a család ez ez jó lesz.
[00:11:26]Így is így is tudjuk a mi gyerekünkről, mert négyet neveltünk fel, ki repültek rá Istennek, mindenkinek van szakmája.
[00:11:35]Ez az am de tudjuk azt, hogy mind mentünk áttal, amíg amíg felnőttek, amíg amíg megtalálták azt az utat, a helyes utat, hogy hogy ne úgy nőjen, ne legyen féljel, hogy már hat unokánk van.
[00:11:47]És és tudjuk aztat, hogy hogy mind mentünk áttal, és ezért tudjuk azt, hogy Orbán megtett mindent a családért.
[00:11:55]Bármi bármennyire izélik a pedofíliát meg akármit.
[00:12:03]Nem biztos, hogy pont Orbán volt vagy a KDP akárki, mert ugye ott ott más is lehetett.
[00:12:09]Ezt azt csak lecsomákolják.
[00:12:12]Meg a ezt a a robbansztásokat azért át kéne nézni egy függetlenekkel, ne a izével, Magyariv.
[00:12:18]Hát az az úgy hazultak, mint a vízfolyás.
[00:12:20]A másik a jokying, aki arra izéli, hogy jokying.
[00:12:27]Hát az nem jokying, az nem.
[00:12:27]Az egy hibant emberke, aki nem tudja aztat, hogy mi a jó Magyarországnak.
[00:12:38]Az, hogy behozza a drága izét, üzemanyagot, az lesz jó.
[00:12:45]Azt mondták, hogy 480 Ft.
[00:12:45]Hát az jó, ne legyen 480, de akkor ezt a 600 Ft-ot se sokáig sokáig lehet tűrni, mert ugye véges a az üzemanyag, véges.
[00:12:55]Ha nem lesz jobb, akkor nem lesz.
[00:12:58]A másik meg az, hogy hogy most ukránokkal a Magyar Peti ugye jóban van, jó legyen jóba, legyen mindenkivel jóba, de itt az oroszok egyszer be fogják mondani, hogy figyelj, te ukránokkal vagy, szépen elzárjük a csapot, és akkor hiába adja ukrán átadja izét az üzemanyagot, hogyha vagy miért Putyin szépen elzárja, akkor mit tesz?
[00:13:26]Ja igen, akármit mondanak, Orbán Viktor szépen az egész világot körbejárta, és mindenki csak gratulálni tudott, csak azok most megnézzük aztat, hogy ezek a lengyel elnök, akik most váltottak áttal, ugye az tudja aztat, hogy na a magyar Peti az szépen úgy mint elárulta a családját, elárulta a feleségé, el fogja elárulni a gyerekeit is, elárulta mindenkit Ha megnézzük azt, hogy a Fidesz be volt 14 évig vagy akármeddig, az is elárulta a Fideszt.
[00:14:02]Hát abból él, abból tudja azt, hogy mik voltak, mit kell lenni, mit mit kell tenni.
[00:14:07]Ezért akarja elizélni Orbán Viktort a posztjáról, mert tudja azt, hogy hogy október 23-án nem olyan lesz, mint mint 2006-ban, hanem komolyabb, mert addigra már tudják a tiszások is, hogy mik lesznek itten, ha most Orbán nem mondott volna le, itt olyan polgárháború lett volna, mint annak rendje, megnézzük aztat, hogy önök szerint miért volt a Bajtányi kéren a sok ember, akkor még nem tudt tudták azt, hogy ki fog nyerni.
[00:14:40]Csak úgy tudták aztat, hogy a magyar Peti már tudta előre, mert most nézzük meg, számoljunk.
[00:14:52]2400000 szavazó mondjuk legyen a Fidesznél.
[00:14:56]3300 legyen a többinél és pillanatok alatt meg volt számolva.
[00:15:06]pillanatok alatt Orbán már még nem telt el a felénél 50%-ánál már gratulált, hogy izé, mert tudta azt, hogy hogy le kell mondani és azóta nem is izélt úgy, hogy mint a régen, hogy számoljuk újra, számoljuk izé, mert tudta ha nem akkor ha itt a magyarnak fájni fog.
[00:15:25]Elnézést kérek a zavarásért.
[00:15:25]Ezt mindenkinek szeretném megmondani, hogy Orbán Viktor a vissza fog jönni, mert vissza kell jönnie.
[00:15:34]Így van.
[00:15:34]Legyen így.
[00:15:34]Köszönöm szépen Attila, hogy felhívott minket.
[00:15:38]Viszonthallásra.
[00:15:39]Köszön.
[00:15:40]Aki szerint az elmúlt 16 év gazdaságpolitikája csak kudarc volt, az vagy nem nézte meg a számokat, vagy nem akarja látni őket.
[00:15:45]Ugye mai Paláver hangoló vendége Sebesc Géz az MCC gazdaságpolitikai műhelyének vezetője volt, akivel kielemeztük, hogy az elmúlt 16 év gazdaságpolitikáját nem érzésre kell megítélni, hanem számok alapján.
[00:15:59]Fontos leszögezni, hogy 2010-ben az ország tele volt kockázatokkal magas államadósság, AMF hitelek, devizahitelek, illetve gyenge munkaerőpiac, és ebből kellett egy stabilabb belső finanszírozású munkára alapozó modellt felépíteni.
[00:16:12]Azt is fontos hangsúlyozni, hogy a Magyar Nemzeti Bank bevezet ugye 3,1 táról 110 tára növelte hazánk aranytartalékát.
[00:16:23]Ezzel Magyarország a 24.
[00:16:23]helyen áll a világban az egy főre eső aranytartalékok értékét tekintve.
[00:16:28]És azt is fontos hangsúlyozni, hogy az elmúlt években ugye meg négyszereződött a Magyar Negybank fenti döntése alapján ugye az ország kockázati besorolását ugye javította ugye az aranyára, ami azt jelenti, hogy komoly közel 5000 milliárd Ftos nyereséget is jelentett mindez hazánknak.
[00:16:45]Fontos megelemlíteni az állami vagyonvisszaszerzéseket is.
[00:16:47]Ugye 2010 és 2026 közötti magyar kormányok nagyon sokat tettek korábban eladott állami vagyon visszavásárlásában.
[00:16:58]Gondolunk itt a mall részfényekre.
[00:17:00]Ugyanakkor számos közmű és energiacég is magyar kézbe került, mint például az Émász, a Mátrai erőmű.
[00:17:05]Visszavették ugye a gáztározónkat.
[00:17:08]Ott van a Budapest Airport 80%-os tulajdonjogának 2021-es visszavásárlása is.
[00:17:13]Ide sorolató még a fejlődő infrastruktúrák.
[00:17:17]Azt is fontos megemlíteni, hogy 2010 és 2024 között 46%-kal nőtt a gyorsforgalmi úthálózat hossza, és 15%-kal a villamosított vasutak hossza.
[00:17:28]És ugyanekkor 22%-kal nőtt a helyi közlekedésben a metró vonalak hozza.
[00:17:33]De nézzük meg, hogy mit jelentett ez a gyakorlatban a mindennapi állampolgároknak.
[00:17:39]Ugye ugyanebben az évben 14 évben 116%-kal nőtt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren érkező utasok száma.
[00:17:47]Ugyanakkor a szemétlygépkocsik száma is megnövekedett.
[00:17:51]A fejlődő infrastruktúra kapcsán közel 50%-kal nőtt a személygépkocsik száma megdöbbentő összegben 2010 és 2025 között.
[00:17:58]És itt még nincsen vége, beszélhetnénk ugye az elmúlt 16 év legnagyobb gazdaságpolitikai újításáról.
[00:18:07]a személy jövedelmomodó és a teljes mélyreható reformjáról is.
[00:18:10]Ugye saját otthon tömegeknek ugye 2015-ben indult a csokhitel, melynek célja a gyermekeket vállalók otthonhoz jutásának támogatása volt, de még rendkívül sok mindenről beszélhetünk, a több mint 1 millió munkahelyről is, de vajd a Miklóssal folytatjuk.
[00:18:28]Átadom a szót.
[00:18:30]Üdvözlöm Miklós.
[00:18:31]Késsokom Nóra.
[00:18:31]Köszönöm szépen.
[00:18:31]Hát én több dolgot fogok érinteni, mert egyrészt annyi minden történik például ezen a héten, meg hát naponta is, hogy muszáj néhány remé gondolattal reagálnom ezekre.
[00:18:45]Az első, hogy Magyar Péter kijelentése, egyik kijelentése ez volt, nem kevés cinizmussal, hogy rengeteg rokon bíró, ezért meg fogom nyerni az összes peremet.
[00:18:57]Na most ebből számomra az jön le, hogy ez igen így van, hogy ő neki rengeteg rokon a bíró, ilyen családból származik.
[00:19:06]Ezeknek a bíróknak a nagy része még a bolsevizmus idején került pozícióba.
[00:19:15]Na de egy magyar miniszterelnöknek egyáltalán, hogy juthat odáig, hogy beperelik?
[00:19:21]Ugye megtették többen is, hogy beperelték.
[00:19:26]Na most ha viszont már bepererelik, nem azért fogja megnyerni a pereit, mert ő betart minden törvényt és a nemzet javára dolgozik, hanem azért, mert rengeteg rokon a bíró.
[00:19:37]Hát akkor hol van itt a független igazságszolgáltatás?
[00:19:45]Ez az egyik.
[00:19:45]A másik, Manfred Weber mondta a választás után, hogy Európának most bizalmi tőkét kell adnia az új magyar kormánynak.
[00:19:55]Na most bizalmi tőlkét ad esetleg egy olyan európai uniós vezetés, az Európai Bizottság, amelyiknek minden tagja egytől egyik köztörvényes bűnöző, kezdve Urzulának a Pfizer ügyén át a Kajakallas bőröndös sikkasztásaiig és így tovább.
[00:20:16]Ezek szélhámosok és síkasztók.
[00:20:16]És igen, van köztük közvetett tömeggyilkos is.
[00:20:23]Mindazok, akik támogatják pénzzel és fegyverrel az ukrán háborút.
[00:20:30]Ezek fognak bizalmi tőlkét adni Magyar Péternek meg a kormányának.
[00:20:36]És akkor hivatkozott a hát most az, hogy a székfokraló beszéde az egy tömény fenyegetés cunami volt részben az előző magyar kormány felé, illetve a nemzeti érzésű és gondolkodású magyar társadalom felé.
[00:20:55]Ő összehasonlította magát.
[00:20:55]Ugye azt mondta, hogy beült például Battyányi Lajosnak az első magyar miniszterelnöknek a székébe.
[00:21:02]Hát ez tény, hogy beül oda, mivel hogy ő is miniszterelnök lett, de nem tudom hogy is mondjam, elfogadni őt, mint miniszterelnököt.
[00:21:12]Betlen István, vagy vagy Teleki Pál, vagy Andrási Gyula, vagy akár Antal József helyén, nem beszélve Orbán Viktorról.
[00:21:20]Szóval ez az első hepciás magyar királynak képzeli magát mindezekkel a személyekkel szemben, akiket én most itt fölsoroltam, de de folytathatnám mással is.
[00:21:36]És ami arra hajaz nálam, ez a nemzeti vagyon visszaszerzési és megtartási hivatal.
[00:21:43]Tudja mi ez?
[00:21:43]Nóra, ez ugyanaz, mint ami volt a a nyilasrendszerben, a nemzeti számonkérő szék.
[00:21:49]Aztán később a rákosi korszakban az államosítás és a kitelepítés elvenni más emberek vagyonát, mindegy, hogy milyen alapon, mert majd fognak rát találni megfelelő jogis kurpulust.
[00:22:06]Ha meg nem, akkor majd csinálnak valamit.
[00:22:12]Valakinek megtetszik a másiknak a a tulajdona, és akkor majd megpróbálják minden létező módon elvenni.
[00:22:17]És akkor elérünk oda, hogy most a héten ugye ő Lengyelországban járt, ott is hát láttuk, hogy hogyan viselkedett és mit ért el.
[00:22:29]Szerintem semmit.
[00:22:33]azon túl, hogy azért kellett elmennie Donald Tuskhoz, mert Lengyelországban ugyanolyan módon oldották meg a kormányváltást annak idején, mint ahogy most Magyarországon.
[00:22:47]És ehhez Donald Truska a eddig is, meg az ezután következő időszakban is nagyon jó tapasztalati tanácsokat kell tud adni arról, hogy hát hogyan kell ezt csinálni.
[00:22:59]Itt nem a demokráciáról van szó.
[00:23:03]És itt hivatkozok Anna Vellis és Joshua Jildernek.
[00:23:06]Ez egy a krónical amerikai magazinnak az újságírói.
[00:23:11]Ők sok egyéb mellett egy hosszú cikket írtak erről a látogatásról, és akkor kiemelik, hogy hogy Lengyelországban mi történt a kormányváltás után, és nagy valószínűséggel ez várható, vagy valami hasonló Magyarországon is.
[00:23:28]Néhány pontot elmondok ebből.
[00:23:30]A Közszolgálati televízió, rádió, a lengyel sajtóügynökség és a regionális állomások erőszakos átvétele, majd kritikusoktól való megtisztítása.
[00:23:44]Aztán illegális kinevezések, egy új nemzeti főügyés és ügyészségi szolgálatok megtisztítása, figyelmen kívül hagyva a lengyel alkotmánybíróság és a legfelsőbb bíróság ítéleteit.
[00:23:56]Ugye hát ott tartunk, hogy állandóan vegzálja a köztársasági elnököt.
[00:24:01]Ez ennek a pandantja.
[00:24:01]vagy a bíróságok manipulálása az elnökök rövidített mandátumain keresztül és politikai szövetségesek beiktatása a szelektív üldözések lehetővé tételéhez.
[00:24:18]Aztán a jog-s igazságosság párt közfinanszírozásának blokkolása a 2025-ös elnökválasztási kampány során súlyosan hátrányos helyzetbe hozva az ellenzéket.
[00:24:28]Hát ez is a múlt.
[00:24:30]Ez megtörtént Lengyelországban.
[00:24:34]Ellenzékek letartóztatása és fogvatartása olyan körülmények között, amelyek kínzással érnek fel, beleírtve egy idősnő esetét, aki szívroham következtében halt meg kihallgatás után ügyvédi hozzáférés nélkül.
[00:24:48]Megtagadták tőle, hogy ügyvédet fogadjon.
[00:24:51]Na most ugye erre erre ut a kegyednek is az egyik témája.
[00:25:00]De akkor még itt ehhez az utolsó ponthoz csatlakozva az történt, hogy lényegében visszatért a Rákosi korszak, a kollaboráns családból származó Tar Zoltán bement a minisztériumba és máris felvette a bolsevik tempót, de még ezt megelőzőleg a meghallgatásán nyomatékosan felszólította a tárca minden dolgozóját, hogy tegyenek büntető jogi feljelentéseket a rendőrségen saját munkatársaik, illetve a magyar kulturális élet szereplői ellen az elmúlt 16 év val vélt vagy valós ügyeiveliben.
[00:25:41]Tehát nem arról van szó, hogy valaki bűncselekményt követett el.
[00:25:48]Ezt más valaki tudja.
[00:25:48]Ugyanis ha így lenne, a magyar törvények szerint erről nem csak joga, hanem kötelessége is a hatóságokat informálni.
[00:25:56]Itt arról van szó, hogy az elmúlt 16 év vélt vagy valós ügyeiben.
[00:26:03]Tehát nekem nem tetszik valamiért a szomszéd, mert ugat auk kutyája és akkor följelentem valamilyen véltügyben.
[00:26:10]Ez a totális tiszta, vegytiszta rákosi korszak.
[00:26:14]Ezt akarja visszahozni Tars Zoltán, és nem csak ő, az egész Tisza kormánynak nevezett nemzet felszámoló ügynökség, mert én ezt nem tekintem kormánynak.
[00:26:28]Tehát ilyen ilyen dolgok vannak.
[00:26:34]És akkor kegyet témáiról annyit, hogy hát a mórobbanás, nem tudom, mi van, de erről konkrét véleményem nincs.
[00:26:41]Részben nem értek hozzá, találgatni nem akarok.
[00:26:47]De annyit szeretnék elmondani, hogy hasonló esetekben a még a választás előtt a a Tisza szavazói gyakran fölszították például Lázár János, de másokat is minden tárgyi ismeret nélkül, hogy mondjanak le, ha történt valami ilyesmi.
[00:27:04]például vonatkisiklásoknál, hát akkor most elvárható lenne, hogy csokiu mondjon le, ami pedig a a védvonalat illeti.
[00:27:14]Hát ez a védvonal, itt valaki fölvetette, hogy ez a migránsok ellen védvonal, és így tovább.
[00:27:22]Nem, itt nem a migránsokról van szó.
[00:27:22]Itt arról van szó, hogy ezek a vegzálások a a szószoros értelmébe vett üldözése a a korábbi kormány támogatóinak, szimpatizánsainak, a Fidesz szavazóinak, a minden eszközzel és erővel való üldözéséről van szó.
[00:27:45]megpróbálnak ennek jogi keretet adni.
[00:27:49]És ez a védvonal, ahogy én gondolom, elsősorban ez ellen fog irányulni morális, jogi és minden egyéb támogatással, ami ami elvárható, vagy ami amit meg lehet tenni ennek elkerülése vagy megállítása érdekében.
[00:28:08]Ez a védvonal az én felfogásom szerint elsősorban erre fog irányulni, de várjuk meg, amíg amíg Kocsis Máté és és Orbán Viktor ebben nyilatkozik.
[00:28:21]A másik érdekes dolog, hogy a kampányban a Tisza párt, ha ezt pártnak lehet nevezni, 9%-os személyi jövedelemadóval kampányolt, többek között ezzel 15% helyett.
[00:28:36]Aztán érdekes módon a Tiszának a honlapjáról eltűnt ez a kampányígéret.
[00:28:48]Tehát ez ez ebből arra lehet következtetni, hogy ígértek fűt fát, mindent, amit el lehet képzelni, de ebből szinte semmit nem tartottak be.
[00:28:59]Most kíváncsi vagyok, hogy ez a ukrán gabona és egyéb élelmiszerekkel kapcsolatos dömpinggel szemben valóban ellenállnak-e, vagy pedig ez is csak egy egy ilyen elodázó helyzet, egy elodázó szempont, ugyanis a Európai Uniónak a elvárásaival, nagy valószínűséggel nem fognak szembenni, mivel hogy mivel, hogy nem azért választották meg őket, illetve nem azért kaptak támogatást, hogy hogy végrehajtsák a a magyar választópolgároknak az igényeit.
[00:29:41]Egyébként nem lett nehéz dolguk, mert tovább kellett volna vinni mindazt, amit a Fidesz kormány korábban megtett.
[00:29:45]És akkor lényegében azt mondhatnánk, hogy van egy viszonylagos folyton folytatólagos magyar külésbelpolitika, de nyilvánvaló, hogy nem ezt akarták elérni, nem ezt akarták megcsinálni, most sem ezt akarják.
[00:30:08]És amim ezt a a filmforgatást illeti, egyed mondta, hogy már a második filmet forgatják.
[00:30:16]Konkrétan jelenleg a második filmforgatás zajlik, és mi mindannyian a statiszták vagyunk.
[00:30:21]Igen.
[00:30:24]Igen.
[00:30:24]Hát egy hónapja, egy hónapja miniszterelnök ez a más az első Hepciás és filmet forgat magáról.
[00:30:30]Úgy látszik, hogy hogy nincs jobb dolga, nincs más dolga.
[00:30:35]A személyes mérhetetlen hiúságát és a rossz indulatát kell kifejeznie mindenkivel szemben, aki nem borul földig előtte.
[00:30:44]Úgy megkérdezném, hogy ezeket a filmeket, mert egy magyar filmnek a leforgatása, de más filmekés sem nem kevés pénzbe kerül.
[00:30:51]Ezt vajon milyen költségből finanszírozzák?
[00:30:55]Ugye amikor amikor luxizásról van szó, például a karmelitában, fogalma nincs neki arról, hogy egy nem csak a karmelita, az egész budai vár a magyar történelmi jogfolytonosságnak a a letéteményese, az épületei.
[00:31:12]Maga a környezet, az a szakrális Mátyás templommal, a spirituális környezet, az a magyar államiságnak a jelképe.
[00:31:27]Na most, hogy ebben a második világháború óta végre volt egy kormány, amelyik ezt helyreállította, egyébként nem luxus színvonalon, egy olyan színvonalon, ami méltó egy magyar nemzeti múltnak a megjelenítésére.
[00:31:44]Ilyenek minden létező országban vannak.
[00:31:48]Ez ezt ő luxizásnak nevezi.
[00:31:48]Ugyanakkor filmet forgat magáról.
[00:31:51]De megkérdezték amúgy még Magyar Pétert, hogy Donald Tusk, ahol vendégül látta, hogy az is luxizásnak számít-e abb az é?
[00:32:02]Igen, hát persze, persze.
[00:32:02]Hát azt hiszem, Szamosi Timi a Facebookon tett közzé fényképeket a a lengyel állami épületekről, azoknak a belsejéről is többek között, ahol fogadták herciás királyunkat.
[00:32:18]Úgyhogy úgyhogy az az úgy látszik, hogy rendben van.
[00:32:23]Itt semmi másról nincs szó az elmúlt egy hónap alatt, csak és kizárólag Orbán Viktor annak családja és a környezetének a mérhetetlen gyűlöletéről.
[00:32:36]Amit eddig láttunk, az semmi mást nem szól.
[00:32:39]Köszönöm szépen, hogy meghallgat.
[00:32:42]Köszönöm szépen, Miklós.
[00:32:42]Kellemes napot kívánok.
[00:32:44]Kókolom.
[00:32:44]Köszön bizony.
[00:32:47]Imrével folytatjuk.
[00:32:47]Üdvözlöm Imre.
[00:32:51]Jó napot!
[00:32:53]Jó napot kívánok, Nórika!
[00:32:53]Szeretettel köszöntök minden keresztény, magyar nemzetértelmű embert.
[00:32:59]Hát nem tudok napirendre térni.
[00:33:04]belebetegedem ebbe a választásba, 85 éves vagyok és hát ez akkora csalás volt.
[00:33:12]Én nem csodálom, Piciország vagyunk Amerikában ugye a Trump se Trumpfot is először nem tudott ott is.
[00:33:23]Itt ez a rohadt pénz, a Soros.
[00:33:26]Ez nem hiába volt ennek a Poloska Peti barátunknak ennyi, ennyi izéje a támogatója.
[00:33:37]10 busszal jöttek Pécsről.
[00:33:37]Megtudtam azt is, hogy 20000 Ft-ot kaptak fejánkén.
[00:33:45]Hát a pénz az ukrán hal meg ott.
[00:33:49]És akkor a Zselenski még küldi neki.
[00:33:51]Hátán nem tudom pontosannyit.
[00:33:53]Nem mondom, de ők mondták ezt el.
[00:33:57]Na most aztán kicsucsosodott a dolog.
[00:34:00]Az egész nemzetet átvezényűtte a rossz indulat a miniszterelnökünk irányába.
[00:34:09]Nagyot tévednák.
[00:34:09]Tegnap el voltam ide a nagyatárra a városba bevásárl.
[00:34:13]Nehezen mozgok.
[00:34:16]Küldtem a kocsi hátuljá, fölnyitottam az ajtót, aztán jön egy olyan 50-60 év közötti nő, meg ekkor egy fiatalabb.
[00:34:28]Na bácsi azt mondják, mer jó napot.
[00:34:28]Jó napácsi hunn ugye azt mondja bát, mert látom igen sápat az vagyok mondom hát aztán egy-két szó nem szóltam neki semmivel kapcsolatban.
[00:34:41]Ja kérdeztem, mennyi a nyugdíjam?
[00:34:43]Mondom 160000 Ft.
[00:34:47]Hát hogyan?
[00:34:47]Hát úgy, hogy mondom gyűtt ez a gyönyörű rendszerváltásnak mondott dolog.
[00:34:52]Középvezető voltam állami gazdaságban, 15 ember volt nem voltam pártak.
[00:35:00]Az sokat szenvedtem miatta.
[00:35:00]Leváltottak utána gyűjtt a központba, megbukott a pártitkár eladta a bérárát, kitették helyett.
[00:35:11]Hát jól van, semmi gond.
[00:35:11]Én hónnaptól már fekszek alá traktornak javítom, de aztán egy hónap után elvitték onnan, mert csak ívott ott is.
[00:35:22]Kérlek szépen, aztán telefonál a mérnök, hogy vegyat mindent.
[00:35:25]Mondom, nem veszek én jó nékem ez a munka.
[00:35:28]Na mindegy azért csak átvettem, aztán csináltam.
[00:35:31]Na mostan, amit szeretnék mondani, Nórika, a ezzel a miért hívtam én magukat annyira, hogy fölhívjam a magyar gazdáknak a mikor mondtam, elvesztettem a munkámat, én is itthun neki apámnak a kis földjeit megkaptam és nekiálltam.
[00:35:56]Hát egész8 éves koromig már nem tudtam fölmenni a traktorra, eladtam mindent már a gyerekeknek nem körülött.
[00:36:03]És kérem szépen, sajnálom a gazdákat és fölhívom a figyelmét a Nagy István úrnak, legyen olyan kedvás, mivel az a szép ember, az a nem is naváz miniszternek, az a szép ember ma.
[00:36:22]Mi volt az első jó tettje?
[00:36:25]Magyarországnak, hogy beengedi a bát.
[00:36:25]A g módosított mérget.
[00:36:31]A a gém módosított mérget, ami meghalunk így is a rák múltkor olvasom Magyarországon a világ viszonyl első helyen vagyunk, most meg el akarnak bennünket pusztítani.
[00:36:43]Ez az nem nem találok rá, nem akarok.
[00:36:46]Amúgy Nagy István agrárminiszter úr nekem az egyik kedvenc miniszterem volt.
[00:36:52]Hát igen, rendkívül hatékonyan végezte a munkáját.
[00:36:55]Igen.
[00:36:56]Jaj, jó ember volt az.
[00:36:56]És kérem szépen, szárvazza meg a ötmázás bállákat.
[00:37:04]Tessék, vannak jó traktorok itt Magyarországon.
[00:37:08]Ne várjunk semmit többet.
[00:37:08]Ne várjunk.
[00:37:11]menjenek a határra oda haúton gyű eláj berakni a vállákat végig senkit nem a meg tudják állapítani melyikön van buza kérem ide nem gyű nem gyün mert minket tönkreteszet ez az egyik a másik a mig a migráns kérdés hát hát annyira bánt engem a Dezsa Balázs mindig azt mondja hogy majd meglátjuk hát mit majd 15-én vagy mikor megy aláír?
[00:37:41]Nem mindent aláír az a szerencsétlen.
[00:37:46]Hát elmászik a nyakunkat meg a nőszemélyeknek.
[00:37:52]Aj jaaj jaj rá se itt megán.
[00:37:52]Miért akarják Nórika átvinni a köztársasági elnököt?
[00:37:59]Úgy tudom, nem értek hozzá, de úgy tudom, az a hadsárg főparancsnoka, tehát ha bajban van a haza, az rendelkezik a hadsereggel, tehát meg kell erősíteni a hatát, de nem várható ezzel, mert most odakerült ez a kém, a ruszin, ez nem hajtja végre, amit az mond.
[00:38:22]Ezért én Magyarország összes lakóját, magamat beleintén állok rendelkezés mögök kell szárvezni, mint mosommagyar a rongyos gáldát, furkos bottal se engedjük be őket.
[00:38:35]Nem szabad hallgatni, nem szabad a Balázsnak többet azt mondani, majd meglátjuk.
[00:38:42]Ha meglátjuk akkor már az inná ki nem lehet még tüzes villámba se vágniüket.
[00:38:52]Úgyhogy ez a másik, a határvédelen.
[00:38:55]Igen, már múltkor mondtam egyszer sikerült beerülnem 200 hívás után, hogy a vannak gyönyörű lovaink fegyverbe nyeregbe magyar és vigyék már most a hónapi naptól kifeszített monillót a két lohát.
[00:39:17]vigyék minden faluba.
[00:39:17]Hazánkat nem hagyjuk, szülőföldemet nem hagyjuk, akármi történik is.
[00:39:24]És leme lemegyünk, segítünk.
[00:39:29]Már itt a faluban is van öt-h ember, aki azt mondta, menjünk, Imreátyám.
[00:39:34]Hát nem lehet.
[00:39:34]Hát megbolondították a fiatalságot is.
[00:39:41]Annyira bánt engem Nórika, hogy a gyerekeim gyóntak, áldoztak.
[00:39:44]Két lányom van.
[00:39:47]Templomban nem akartak esküdni, mert pártitkár lőtt a nászom.
[00:39:51]De jó ember volt.
[00:39:55]Jó ember volt.
[00:39:55]Aztán nem akartam, hogy összakáruljának.
[00:39:59]Hát azt akkor végül is egy idősebb ember azt mondta, ne avatkozz bele.
[00:40:04]Aztongja, hadd menjenek aztán.
[00:40:07]És most kérem, odajár dolgozni Nagyatádra, kérem szépen, megbolondítják a városban.
[00:40:14]Mindig csak avvady haza, külön lakik.
[00:40:16]De úgy mondom, kérá szavaztok lányom.
[00:40:20]A Viktor Bácsirám mondom a Orbán úrra.
[00:40:23]Hát nem azt mondja ott a munkahelyen majznák bennünk.
[00:40:27]Hát mindenki a Tiszára.
[00:40:30]Hát mondom, mi van itt?
[00:40:33]Ez nem létezik.
[00:40:33]Hát aztán utána most onnan hordják ki a járási székhelyő az újságok a gyünusztás.
[00:40:40]Itt hallom az asszony a beszélget azt mondja atádom mindenki a tiszára.
[00:40:45]Hát mi van itt?
[00:40:48]Mondom, hát hát hol van az az ember árazat, amit láttam Pesten a hömpött a hirakum minden.
[00:40:57]Békemeneten láttam.
[00:40:57]Hát hol vagyunk?
[00:41:00]Én olyan biztos voltam, hogy hogy még a Viktor bácsinak most egy négy évköl ilyen világa nem volt ennek a szerencsétlen megtévesztett embereknek.
[00:41:12]Mondom én nekem mennyi a nyugdíjam, de nem kell ruhát nem kell vennem a betegségre a megyel drág gyógyszer.
[00:41:21]De nem baj az, hogy nem kell hátranéznem, mint a a borsevékok idejében a műhelyba az öreg szakik, mikor ide kerültem vissza műhelyvezetőnek, aztán meghűjtötte a fülemát, hogy mi a helyzet.
[00:41:39]Azt én kifejettam.
[00:41:39]A két legöregebb coki azt mondta, Imrém, ne veszélj te itt, itt mindenki part meg munkásérőt.
[00:41:48]Nem akarjuk, hogy téged innen holnap kizúgnak kiz.
[00:41:51]Hát most megán az jön.
[00:41:54]Hát annak a betje vagyok.
[00:41:58]Hát ezek mindent apámat is tönkretették.
[00:42:02]Pusztán születtem.
[00:42:02]Az az ember öt évet húzott le hadifogságba.
[00:42:08]Nagy idő.
[00:42:08]Nórika öt év.
[00:42:08]megtanult oroszul beszélni a két testvérbátyám a második világhá apám már idős volt a második világháborúban leventeknén elvitték őket na mostan hála a jó Isten hazavezényülte őket kimérték a földet ott a pusztán nekiálltak ilyen appa dolgoztak öt év alatt Nórika lovat vettek fölszerelést olyai A jó étünk gyütt a rákosi.
[00:42:40]Nem kell magának azt bemutatni gyűnek egyszer ki az állami gazdaságtól.
[00:42:47]Józsi bátyám a lovak itt nem lehetnek vigyel a vásáró adj el holnap jelent közben.
[00:42:55]Imre bácsi sajnos végetért a műsoridónk, de köszönöm szépen, hogy felhívott minketöön.
[00:42:59]Köszönöm viszont hallásra és kellemes napot kívánok ennek viszont hallásra válád angyalkám.
[00:43:05]Viszont hallásra ahogy hallották már a végetért a műsorunk.
[00:43:09]Köszönöm, hogy velünk tartottak, és aki teheti, maradjon velünk továbbra is itt a Hír FM-en.
[00:43:14]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.
[00:43:18]Paláver, hangra fel.