Paláver 2. rész - Hír.FM
- A betelefonálók többsége a választást elvesztő Fidesz–KDNP szimpatizánsa, akik élesen bírálják a TISZA-kormányt és Magyar Péter miniszterelnököt, gyakran megkérdőjelezve a választás hitelességét.
- Többen kifogásolják Magyar Péter parlamenti viselkedését, „lealacsonyító” stílusát, és sérelmezik a korábbi politikai elithez méltatlan légkört.
-
„Ők már akkor tudták, hogy csalással fogják megnyerni a választást. Ha még egy órával tovább tart a szavazás, akkor 120%-ra nyertek volna.” – Mária
- A Nemzetközi Büntetőbíróságból való ki nem lépés miatt egy betelefonáló szerint ellehetetlenült egy esetleges budapesti béketárgyalás Putyin, Trump és Zelenszkij között.
- Orbán Anita külügyminisztert élesen bírálják angol nyelvtudása hiánya és azért, mert nem hajlandó „bot lenni a küllők között” az EU-ban, valamint korábbi orosz energiafüggőséget ellenző tevékenysége miatt.
- A gyűlöletkeltés vádja visszatérő elem: a hozzászólók szerint Magyar Péter gyűlöletet hozott az országba, és üdvözlik Orbán Viktor „védvonalát” az őket ért inzultusokkal szemben.
- Többen szóvá teszik a Kraus Ferenc Nobel-díjas fizikus alapítványa körüli vizsgálatot, és követelik a TISZA-kormány vagyonnyilatkozatainak nyilvánosságra hozatalát.
- Egy hozzászóló szerint Magyar Péter motivációja személyes sértettség: állítólag ő akart igazságügyi miniszter lenni, de feleségét nevezték ki, és ezért áldozta fel családját.
- Felmerül az utcai tüntetések szervezése és új választás követelése, mielőtt a TISZA „berágja magát” a rendőrségbe és honvédségbe.
- A műsorvezető szerint elfogadhatatlan, hogy a TISZA korlátozná a választójogot azzal, hogy nem engedné Orbán Viktorra szavazni, ami a visszaható hatály tilalmába ütközik.
Részletes összefoglaló megjelenítése
A Paláver második részében a műsorvezető, Gajdics Ottó folytatja a betelefonálók hívásainak fogadását. A hozzászólók szinte kizárólag a parlamenti választást elvesztő Fidesz–KDNP szimpatizánsai, akik érzelmi töltetű, indulatos kritikával illetik a győztes TISZA-kormányt és Magyar Péter miniszterelnököt. Számos betelefonáló kétségbe vonja a választás hitelességét, és élesen bírálja az új kormányzat stílusát, intézkedéseit, valamint egyes minisztereit.
Parlamenti stílus és Magyar Péter viselkedése
Több hozzászóló is rendkívül éles kritikát fogalmazott meg Magyar Péter parlamenti fellépésével kapcsolatban. Mária szerint amikor Magyar Pétert bemutatták a Néppárt elnökének (utalás Manfred Weberre), "már a bemutatkozáskor borzasztó volt a viselkedése, mert nekiállt a nadrágját rendezgetni". Hozzátette: "Lehet, hogy maradi vagyok, de az ember viselkedése maga az ember."
József, aki Tárnokról telefonált, úgy fogalmazott:
„Nézve a parlamentet, ez minden intelligenciát, normális emberi magatartást mellőz. Ott, ahol Deák Ferencek, Apponyiak, Orbán Viktorok ültek. Most ez annyira lealacsonyította ezt a nívót, hogy az nem mindennapi." *
József hozzátette: Magyar Péter "már elkezdte tönkretenni a hazánkat", és különösen fájlalja, hogy "olyan embereket félretesz, mint Kraus Ferenc az alapítványával, ahol komoly szellemi tőke jöhetett volna össze, és ezt belelépett két lábbal az egészbe."
Miklós a Gulyás Gergely és Magyar Péter közötti parlamenti feszültségről beszélt, emlékeztetve, hogy korábban barátok voltak: "Gulyás volt a legjobb barátja, fiának keresztapja, meg együtt jártak egyetemre, most meg a legnagyobb ellensége" – utalt a parlamenti összecsapásra. A műsorvezető megjegyezte: ezt nem szabad megengedni.
Választási csalás vádja és az eredmények megkérdőjelezése
A betelefonálók közül szinte mindenki kételkedést fejez ki a választási eredménnyel kapcsolatban. Mária egyenesen azt állítja:
„Ők már akkor tudták, hogy csalással fogják megnyerni a választást. Ha még egy órával tovább tart a szavazás, akkor 120%-ra nyertek volna." *
Mária szerint "Ursula beavatkozott a tagországok választásába", ami szerinte azt jelenti, hogy "ő teljességgel alkalmatlan az unió vezetésére, és csak egy ember tudja az uniót megváltani, Orbán Viktor."
Miklós szintén a választási eredmények hitelességét kérdőjelezte meg, és felvetette a mesterséges intelligencia lehetséges szerepét. Szerinte:
„Körülbelül 6 millió katolikus van ebben az országban, és azok esetleg 1-2%-a, ha véletlenül átszavazott, a többi mind velünk van. Tehát nem két és fél millióan vagyunk." *
Felvetette, hogy Orbán Viktornak kínai szakemberek segítségével kellett volna kivizsgáltatnia a választási eredményeket, vagy "választás után bekérni az összes szavazóhelyiségből a jegyzőkönyvet, és mindent újra lehetett volna számolni – lehet, hogy akkor mi nyertünk volna."
A műsorvezető többször figyelmeztetett: hiába beszélnek ezekről a felvetésekről, ha nem tudják bizonyítani.
A Nemzetközi Büntetőbírósággal kapcsolatos fordulat
Marcsi hívása során fontos jogi-taktikai kérdést vetett fel a kormány azon döntésével kapcsolatban, hogy mégsem lép ki az ország a Nemzetközi Büntetőbíróságból:
„Ha kiadnak egy nemzetközi körözést, akkor nekünk kutyakötelességünk letartóztatni azt, aki belép hazánkba. Dézsi Zoli barátom föl is hívta rá a figyelmet, hogy ezzel azt a béketárgyalást, aminek lehetséges helyszíne lett volna Budapest, Putyin, Trump és Zelenszkij között, ezt úgy nagyjából megfúrták." *
Marcsi azt is szóvá tette: "Magyar Péter meghívta Netanjahut ide Budapestre, akkor most le fogja tartóztatni? Ez jó kis jelenet lesz, alig várjuk."
Tamás mindezt nevetségesnek nevezte, szerinte "próbálná meg akármelyik ország, akár Putyint, akár Netanjahut letartóztatni – öt perc alatt kiszabadítanák."
Orbán Anita külügyminiszter kritikája
Tamás részletesen és élesen bírálta Orbán Anitát, a TISZA-kormány külügyminiszterét. Kifogásolta, hogy a miniszter nem tud angolul, és hogy "neki az a fontos, hogy kikerüljön egy teljesen irracionálisan viselkedő ember az EU-ba, vagyis Orbán Viktor."
Tamás szerint:
„26 gyáva nyúl, akinek annyi becsülete sincsen, hogy saját országát helyezze előtérbe, és inkább nyalogatja Ursula talpacskáját, azért, hogy kapjanak pénzt." *
Különösen sérelmezte Orbán Anita azon kijelentését, miszerint ő "nem akar bot lenni a küllők között". Tamás szerint:
„Amikor szükség van rá, bizony ezt a botot vagy akár vasrudat, vagy bármit bizony be kell dugni oda a küllők közé, mert különben csak bohócok leszünk, úgy ahogy vagyunk." *
Tamás arra is utalt – a műsorvezetővel egyetértésben –, hogy Orbán Anita már korábban is az orosz energiától való leválást szorgalmazta, amikor "még szó nem volt arról, hogy leváljunk az orosz olajról meg a gázról." Sőt, "rossz nyelvek szerint ilyen CIA fedőcégeknél is dolgozott."
A műsorvezető is egyetértett a kritikákkal: "Ez a nő ez egy tragédia."
A gyűlölet és kulturális harc témája
Már az SMS-üzenetek is tematizálták a gyűlölet kérdését. Terka azt írta:
„Nagyon köszönjük Orbán Viktornak a védvonal kiépítését, mivel Magyar Péter a szeretetország építése helyett belefullad a gyűlöletébe." *
József szerint a "gyűlölködést hozta be ez az ember az országunkban, méghozzá olyan magas szinten, mintha tanítanák." Külön kitért a Puzsér-féle csoportosulásra, akik szerinte azt akarják, hogy "mi elmenjünk ebből az országból", és akik olyanokat mondanak, hogy "meg kell szüntetni a Fideszt." József álláspontja:
„10 körömmel ragaszkodunk hozzá, és jó, hogy tisztelt volt miniszterelnökünk, Orbán Viktor létrehozta ezt a védvonalat, mert engem is már ért inzultus." *
Arra is panaszkodott, hogy "egy négyzetcentiméter médiafelületet" sem adna az ellenoldalnak. A műsorvezető ezzel kapcsolatban elárult egy "kulisszatitkot": azért hívnak be ellenzéki véleményeket is, hogy a vitákon keresztül a másik oldal nézői is hallhassák a patrióta érveket, azaz: "ha csak magunk között beszélgetünk, akkor soha nem leszünk többen."
József, a 90 éves (!) veterán hallgató megindítóan fogalmazott hazaszeretetéről:
„A mi hazánk, ez a csodálatos ország, csak egyet tudok mondani: naponta öleljük a keblünkre és ragaszkodjunk hozzá. Ne engedjünk teret a gyűlöletnek." *
Választási visszaélések és a "másfél millió fiatal"
Miklós hívása során érdekes adalékokkal szolgált a választási eredményekkel kapcsolatos kétségeihez. Szerinte az elmúlt időszakban soha nem kapott annyi segélyt a lakosság, mint most, így szerinte hiteltelen, hogy ezek az emberek a Fidesz ellen szavaztak volna. Külön kitért a fiatalokra, akik "hőbörögtek, kiabáltak, hogy mocskos Fidesz", de szerinte "lehet, hogy a szavazófülkében meg a Fideszre húzta."
A műsorvezető itt jegyezte meg: "Az a baj, Miklós, hogy mi nem értjük ezt az új típusú embert."
A Kraus Ferenc-alapítvány körüli vita
Több betelefonáló is szóvá tette a Kraus Ferenc Nobel-díjas fizikus alapítványa körüli vizsgálatot. Mária felháborodottan kérdezte: "Hogy meri ő a közjogi méltóságokat, Kraus Ferenc alapítványát elővenni és ő vizsgálni? Ő akarja vizsgálni, az vizsgálja először saját magát."
Vagyonnyilatkozatok és elszámoltatás kérdése
Miklós elismerte, hogy az elszámoltatás fontos, de szerinte ezt "nem Magyar Péternek kell csinálnia, hanem azért van a bíróság." Azt is felvetette, hogy a TISZA-kormány soraiban is vannak "kőgazdag, milliárdos emberek", és hogy "ők miből vajon?"
Marcsi szintén a vagyonnyilatkozatok fontosságát hangsúlyozta: "Én szerintem az első lett volna, hogy vagyonnyilatkozatot csináljanak. Most kéne a vagyonnyilatkozatot beadni és nyilvánosságra hozni."
A műsorvezető megjegyezte: bár nem tudja, milyen szabályok vonatkoznak erre, "valószínű, hogy úgy fognak eljárni, ahogy a törvények ezt előírják."
Egészségügy, kórházi fertőzések
Marcsi kritizálta az új egészségügyi miniszter azon tervét, hogy nyilvánosságra hozza a kórházi fertőzésekkel kapcsolatos adatokat. Szerinte ettől nem fog jobban működni a kórház. A műsorvezető ezt "látványpékségnek" nevezte, és hozzátette: "Ez a Facebook-kormányzás vagy a TikTok-kormányzás, amivel lehet hergelni a híveket, lehet bosszantani az ellenzéket, de úgy egyébként nem jó semmire."
Tamás saját tapasztalatát is megosztotta a kórházi higiéniáról: "Az egész osztályt ugyanazzal a gumikesztyűvel tapogatta végig mindenkinek a sebeit. Meg kellett fognom a főorvos kezét, hogy 'bocsi, de te engem nem fogsz itt azzal tapogatni, amíg ki nem cseréled a kesztyűdet'."
Adórendszer és bérek
Marcsi aggodalmának adott hangot a sávos adórendszer visszaállításának lehetőségével kapcsolatban, emlékeztetve:
„Annak idején azért könyörögtünk, hogy nehogy már kapjunk egy kis pénzt, mert átlépjük a sávot és kevesebb pénzt vittünk haza." *
A műsorvezető megerősítette: jól emlékszik erre, és hozzátette, hogy a 10-15 éve dolgozó pedagógusok "már gazdagnak számítottak 2010 előtt eszerint az adórendszer szerint, és 30-35% közötti sávba kerültek."
Magyar Péter személyes motivációja
Miklós egy érdekes pletykát is megosztott Magyar Péter motivációjával kapcsolatban:
„Magyar Péterről még nem hallottam, hogy miért haragszik ennyire Orbán Viktorra. Olyat egyszer valakitől hallottam, hogy ő akart igazságügyi miniszter lenni, a feleségét nevezték ki, és ez neki akkora sértés volt, hogy a felesége lett az igazságügyi miniszter." *
Szerinte Magyar Péter "minden áron miniszter akart lenni, és ez képes volt a családját feláldozni, elüldözni a gyerekeit."
Összefogás és utcai tüntetések
Miklós konkrét cselekvési javaslattal is élt:
„Ha kell, Orbán ki tud vinni két millió vagy három millió embert, ki kell menni az utcára és követelni, hogy mondjon le a kormány, és új választást kiírni. Ez demokratikus úton fog történni." *
Hozzátette: ha ezt nem teszik meg időben, "akkor ezek teljesen berágják magukat a rendőrségbe meg a honvédségbe, akkor már nem tudunk mit csinálni."
Infrastruktúra- és gazdaságkritika
Tamás élesen kritizálta a vasúti közlekedés állapotát, példaként hozva egy 27 éves mozdony kigyulladását. Ugyanakkor azt is szóvá tette, hogy a TISZA-kormány "az előzőeket hibáztatja" a mozdonyok koráért. Szerinte az a baj, hogy nem tartják karban őket, és emlékeztetett a Talgo-vonatok körüli problémára.
Tamás az energiahelyzetet is borúlátóan ítélte meg: "Gáz nincs, olaj nincs. Ami van, az megfizethetetlen áron van. A Hormuzi-szoros még jó, egy évig vagy még tovább nem jön onnan gáz." Szerinte a 3800 milliárd forintos uniós forrás "habra pénz, amiért eladták az országot."
Visszaható hatály tilalma
A műsor zárásaként a műsorvezető felolvasott egy SMS-t a visszamenőleges hatályú jogalkotás tilalmáról, és megjegyezte: "Magyar Péterék a választójogunkat akarják korlátozni azzal, hogy nem engedik majd, hogy Orbán Viktorra szavazzunk legközelebb. Ez tűrhetetlen."
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- "a Dobre az őkordongájával" – Az egyik betelefonáló (Mária) utalása valakire, aki a Novák Katalin-ügyben is érintett lehetett, de az ASR-hiba miatt pontosan nem rekonstruálható a teljes név és kontextus.
- "el fog tartani addig, de remélem, hogy ő nem tart el addig" – Itt valószínűleg Orbán Viktor EU-elnöki ambícióiról és Magyar Péter kormányának időtartamáról van szó, de a pontos mondat értelme homályos.
- "ez a cunné amit ott nem tudom" – Miklós egyik hozzászólásában szereplő torz kifejezés, jelentése és kontextusa nem rekonstruálható teljes biztonsággal.
- "Én ezeket a iszonyatzorongató dolgokat, ezeket ki szoktam hajítani belőle" – Tamás feltehetően a cikkek vagy hírek egy részére utal, de a pontos kontextus hiányzik.
- "az államelnök úr, viszont új választások írhatott volna ki, de az lehet, hogy vérbe fulladt volna" – Mária utalása feltehetően a köztársasági elnökre vonatkozik, de a mondat szerkezete és a pontos gondolatmenet kissé zavaros.
- "Ursuláék meg itt szintén ilyen szívszorító dumával" – Tamás beszédében egy többször eltorzított név (Ursula von der Leyen), amit a kontextus alapján lehet rekonstruálni. A műsorban több változatban is szerepel (Urzula, Ursula, Ursula).
Teljes átirat megjelenítése
[00:01:02]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.
[00:01:08]Paláver hangra fel.
[00:01:14]Jó napot kívánok.
[00:01:14]Köszöntöm a Hírtelevízió nézőit és a Hír FM rádió hallgatóit.
[00:01:18]Folytatódjék a Paláver.
[00:01:18]A témákra néhány SMS-sel hagy emlékeztessek.
[00:01:23]Azt írja nekünk Terka.
[00:01:27]Nagyon köszönjük Orbán Viktornak a védvonal kiépítését, mivel Magyar Péter a szeretetország építése helyett belefullad a gyűlöletébe.
[00:01:33]Ha szimpátiát vár, akkor a hatalom szeretete helyett a szeretet hatalmát kellene gyakorolnia.
[00:01:41]Kíváncsi vagyok, ezt valaha megérti-e?
[00:01:43]Hajrá Magyarország, hajrá igaz, magyarok.
[00:01:46]Aztán azt írja nekünk Joli Szegedről, felháborít, hogy Magyar Péter és kormánya viselkedett a parlamentben.
[00:01:53]Ez önkényuralom.
[00:01:56]Mi patrióták ne hagyjuk tönkretenni keresztény gyökereinket.
[00:01:59]A szellemi kulturális örökségünk, hagyományaink nekünk lételemünk.
[00:02:03]Írta tehát Joli Szegedről.
[00:02:06]És ugye van még egy témánk, hogy nem lépünk ki mégsem a Nemzetközi Büntetőbíróságból.
[00:02:14]Várom tehát SMS-eiket és hívásaikat.
[00:02:17]Mária már itt is van a vonalban.
[00:02:17]Vele folytatjuk a műsort.
[00:02:19]Kez csokkolom Mária, tessék.
[00:02:20]Parancsol.
[00:02:20]Jó napot kívánok, gajdics úr.
[00:02:25]Sajnos még mindig tüske van bennem a választás elvesztésébe, mint ahogy a múltkor is mondtam, mert úgy gondolom, hogy amikor az Orbán Viktor úr, Magyarország örökös miniszterelnöke hiába hoznak mindenféle rendeletet, nekünk az marad.
[00:02:53]Ő emberből van, nem pénzből.
[00:02:53]Érzelmei vannak, és értünk volt, meg van, meg lesz is.
[00:03:02]Úgyhogy ne haragudjon, hogy ilyeneket mondok, de indulatban vagyok még mindig, mert amikor azt a gigászi munkát végezte a választásokon, és odajöttek ezek a tiszások, nem tudtam mire vélni, hogy minek kevernek így ide.
[00:03:19]Hát ők már akkor tudták, hogy csalással fogják meg vezetni a népet, és már akkor tudták, hogy ők fognak nyerni.
[00:03:31]Ha még egy órával tovább tart a szavazás, akkor 120%-ra nyertek volna, mert azt is megcsinálták volna, mert ahogy én nem tudok tájékozódni, mert nincs időm arra, hogy internetezzek és eldöntsem, hogy ki mikor mit mond, de az ürikót nagyon szívesen hallgatom és sajtóból tájékozódok meg a rádióból, és fél ő, hogy ezt meg fogja szüntetni.
[00:04:03]Ez a az aki és olvasom, hogy Mikola Azarov, biztos ön is hallott róla, az európai elit és Zelenski juttatták hatalomra Magyar Pétert.
[00:04:21]Tehát Urzula beavatkozott a tagországok választásába.
[00:04:27]Ez pedig azt jelenti, hogy ő teljességgel alkalmatlan az unió vezetésére, és csak egy ember tudja az uniót megváltani, Orbán Viktor.
[00:04:36]Értse már meg ezt mindenki, mert a nyugatnémetek között is sokan vannak, akik azt mondják, hogy ígyelnek bennünket Orbán Viktorért, még így is irigyelnek bennünket.
[00:04:52]És Magyar Péter csak akkor fog pénzt kapni, ha Orbán Viktor lesz az Unió elnöke.
[00:04:57]Ez még egy darabig eltart, de remélem, hogy ő nem tart el addig, mert ő neki megmondták, amikor bemutatta a Walter, vagy hogy hívják a a néppártnak az elnökét, bemutatta, akkor is már a bemutatkozáskor borzasztó volt a viselkedése, mert nekiállt a nadrágját rendezgetni.
[00:05:25]Hát ez már eldöntött mindent nálam.
[00:05:29]Lehet, hogy maradi vagyok, de az ember viselkedése maga az ember.
[00:05:34]Úgy tartom.
[00:05:34]És őnek nem ígértek mást, mintogy Magyarország miniszternöke lesz.
[00:05:42]Ő neki nem ígérte senki se azt, hogy rögtön megkapja a milliárdokat, mint a lengyelek.
[00:05:52]Úgyhogy most ezt ő elfelejti.
[00:05:55]Ha ő neki esze lenne, ha ő magyar lenne, azt mondaná, ha nem adjátok ide rögtön feltételek nélkül, akkor az egész csapatommal átállok a patriá patriótákhoz, mert magyar tételtől mi ezt nem várhatjuk.
[00:06:12]Ő pénzből van és hiúságból, és az ilyen ember alkalmatlan bármire is, még arra is, hogy egy zsákkrumplit, vagy ahogy ő szokta mondani, a csúkat rábízzuk.
[00:06:24]De fölháborodó vagy vagyok, hogy hogy meri ő a közjogi méltóságokat.
[00:06:36]Kraus Ferenc mi a neve neki?
[00:06:40]Kraus Ferenc alapítványát elővenni és ő vizgálni.
[00:06:42]Ő akarja vizgálni, az virsgálja először saját magát.
[00:06:48]vizsgálja először meg, hogy mennyi pénzel indulnak most ők, és mondja el, hogy kitől mennyi pénzt kapott, mert Magyarországon a külföldől elfogadott pénz tiros a vezeti vagy a választásoknál.
[00:07:06]Ő ezt nem tudhatja, szegény, mert ő csak egy jogálz.
[00:07:12]Úgyhogy én tudja ő azt nagyon jól, Mária, hogy mondja?
[00:07:17]Tudja ő azt nagyon jól.
[00:07:19]Figyeljön.
[00:07:19]Hát csak azt hiszi, hogy Csak azt hiszi, hogy el tudja tagadni.
[00:07:21]Hát figyeljön.
[00:07:24]Hát az fölháborító.
[00:07:26]Nem hagyhatjuk.
[00:07:26]Én is.
[00:07:26]Én öreg vagyok, de amit kell, megteszek, ha mondják.
[00:07:29]És ha nem véletlen, hogy a szuverenitásdelmi hivatalt akarja leges legelőször beszántani, ott minden megvan.
[00:07:38]De de azt kérdezem én, hogy a szuveritás mindeni hivatal az is tudta, hogy mi történik az információba körülöttünk.
[00:07:49]tudhatta, igaz, hogy nem ért rá Trump velünk foglalkozni, meg a az Elon Musk, mert a meg a Bill Gates azok vezet vezették az egész információt, gondolom én, akit maga mesével, de nem tehetette az Orbán Viktor más, mintogy elfogadta ezt a az államelnök úr, viszont új választások írhatott volna ki, de az lehet, hogy vérbe fulladt volna.
[00:08:25]Sőt biztos úgy gond úgy gondolom.
[00:08:29]Hát biztos emlékszik rá Mária, hogy a közvetlenül a választások előtt elképesztő hírek jöttek arról, hogy milyen társadalmi feszültség van Magyarországon, és egyesek konkrétan forradalomra, összecsapásokra készültek.
[00:08:46]Hát ki más, mint a a Dobre az őkordongájával, mert ő azok a a Novák Katalinatásának is.
[00:08:57]Én úgy vélem, én úgy vélem, valahol ő ott van, mert ő nem tud kimaradni semmiből, úgyhogy csak a gyurcsány, örüljön, hogy elvált tőre.
[00:09:07]Bár fáj neki, hogy ott hagyta, de jobban jár.
[00:09:13]Én amondó vagyok.
[00:09:15]Értem.
[00:09:15]Na de hát ebbe ne menjünk bele, mert ez már az a terület.
[00:09:17]H menjünk bele.
[00:09:19]Hát persze nem csak tréfából mondtam, mert világos nagyon oda vagyok, nem tudom elfogadni, hogy a az nem is lehet hallgatni az országgyűlési bevezetéseket vagy adásokat.
[00:09:33]Hát képtelenség.
[00:09:35]Hát most egy két feje kisebb ember neki megy egy maga szabna.
[00:09:41]Hát most mi van?
[00:09:41]Hát Orbán Viktor tárgyaltán a két fejjel magasabb Trumppal meg Ipingel, és senkire se merült föl, hogy ő kisebb.
[00:09:53]Hogy van ez?
[00:09:56]Hát igen, csodálatos a magyar nyelv.
[00:10:00]Csodálatos.
[00:10:00]Én is azt mondom, a világ legszebb nyelve.
[00:10:04]Ki a kisebb, azt nem mindig a magasság dönti el.
[00:10:07]Így van.
[00:10:09]Nem a méret dönti el.
[00:10:09]Így van.
[00:10:09]Én is úgy gondolom.
[00:10:12]Mári nagyon szépen köszönöm, hogy hívott bennünket.
[00:10:14]Várjuk, ne haragudjon, hogy én ilyen ilyen hozzáállások én hallgatom a sok betelefonálót és belesznek a kiszes dolgokba.
[00:10:23]Hát Magyar Péter is ezt csinálja.
[00:10:26]Ez lesz a vesze.
[00:10:29]Én tökéletesen megértem Máriának a indulatait is, úgyhogy nagyon szépen köszönöm, hogy hívott bennünket.
[00:10:33]Tegye ezt máskor is.
[00:10:35]Várjuk nagy-nagy szeretettel.
[00:10:37]Most viszont adjuk át a szót Józsefnek.
[00:10:39]Jó napot kívánok, József.
[00:10:41]Parancsoljon.
[00:10:43]Jó napot kívánok, Gajdics úr.
[00:10:43]József vagyok Tárnokról.
[00:10:46]Hallgatjuk.
[00:10:47]Már nagyon vártam, hogy hozzá tudjak szólni.
[00:10:49]Nézzve a parlamentet, ez minden intelligenciát, normális emberi magatartást mellőz az ember.
[00:10:58]Ott, ahol Deák Ferencek, aponyiak, Orbán Viktorok ültek.
[00:11:00]Most ez annyira lealacsonyította ezt a nívót, hogy az nem mindennapi.
[00:11:09]egy társaságban voltam, és egyértelmű volt a véleménye, hogy ez az ember már elkezdte tönkretenni a hazánkat, méghozzá azzal, hogy olyan embereket félretes, mint Kraus Ferenc az alapítványával, ahol komoly szellemi tőke jöhetett volna össze, és ez belelépett két lábbal az egészbe.
[00:11:32]Nem tudom, hogy meddig fogja csinálni, vagy meddig hagyják csinálni.
[00:11:39]otromba emberi magatartást, úgy ahogy ebben a parlamentben, ebbe a csodálatos épületben ez az ember viselkedik, minden intelligenciát mellőz.
[00:11:47]Ez az én tömör véleményem.
[00:11:51]Úgyhogy szégyelj osztom is a véleményét, de hadd kérdezzek valamit.
[00:11:56]Ön szerint hogy lehet az, hogy itt már SMS-ek is érkeztek ilyen tartalommal, de hát látjuk a a közösségi médiában, halljuk innen-onnan.
[00:12:10]Állítólag ez a viselkedés Magyar Péter támogatói körében rettenetesen szimpatikus.
[00:12:18]Igen.
[00:12:18]Hát sajnos e a fogy elterjedt a durvaság.
[00:12:22]Hát csak meg kell nézni.
[00:12:25]Egy-egy összejövetelt fenyegetnek a kamerából, leveszik az akkumulátort meg egyebek.
[00:12:31]Úgyhogy sajnos a nagy teret adott a durvaságnak ez az ember.
[00:12:34]Ilyen nálunk még nem volt.
[00:12:37]Szégyelje magát, de nem fogja elszégyelni magát, mert alkalmatlan rá.
[00:12:43]Na most még amiről szeretnék beszélni, hogy az otronba viselkedésnek teret adva ez a puzsér banda, akik azt akarják, hogy mi elmenjünk ebből az országból, hát nagyot tévedtek, még jobban ragaszkodunk hozzá, mint idáig, mert az életünk forog kockán, hogy ilyen emberek teret kapjanak.
[00:13:08]Micsoda dolog az, hogy engem fel kell akasztani, meg elzavarni az országból, meg Vona Gábor azt mondja, hogy meg kell szüntetni a Fideszt meg a, hogy Puzsérbanda is.
[00:13:20]Miért kéne megszüntetni?
[00:13:24]10 körömmel ragaszkodunk hozzá, és jó, hogy tisztelt miniszter volt miniszterelnökünk, Korbán Viktor létrehozta ezt a védvonalat, mert engem is már ért inzultuséppenséggel nem reagáltam rá.
[00:13:39]Mert alkalmatlan vagyok utcán valakivel össze vitatkozni, keveredni.
[00:13:42]A gyűlölködést hozta be ez az ember az országunkban, méghozzá olyan magas szinten, mintha tanítanánk.
[00:13:50]Hát ne, miért kellenek teret engedni?
[00:13:53]Sőt, amit mondok önnek, egyszer a tisztelt műsorvezetőnek, a Róbertnak mondtam, hogy a kommentbe is nem engednék be ilyen kül nem akarok nevet mondani, ilyen baloldaliakat, abb a pillanatban félreviszi a beszélgetést, a műsorvezetőnek kell ö meginteni, hogy próbálja ahhoz tartani, amit ő akar kérdezni meg mondani.
[00:14:19]Teleepofával mindjárt ömlengenek és gyűlölködnek.
[00:14:23]Miért kell nekünk ezt elviselni?
[00:14:23]Egy négyz cm médiafelületet nem is adnák.
[00:14:26]Mi beszélgessünk csak egymás között, akár a múltunkról, amit létrehozott a tizen akárhány év alatt ez a kormány, azzal csak dicsekedni lehet.
[00:14:39]Kéröm, a reptért nem megvette, visszavette.
[00:14:43]A gáztározók, a vasút felépült, a hidak.
[00:14:46]Lehetne sorolni.
[00:14:48]Van mivel dicsekedni.
[00:14:48]Az aranykészlet meg 30 valahán szorozódott.
[00:14:55]Könyörgöm, műkincsek, visszajöttek egyebek.
[00:14:57]Van mirő beszélni.
[00:14:57]Nem kell hallgatni azoknak az embereknek a negatív ömlengését, akik bemennek a kom kommentbe, legalább azt csinálná meg előtte kifújná az órát, mert olyan undorító beszélni, az nem mindennapi.
[00:15:15]Úgyhogy szomorú vagyok, hogy egy ilyen ember teret kapott ebbe az országba.
[00:15:20]Erre nagyon sokáig fogunk emlékezni, hogy milyen gyűlölködést hozott be tisztelt szép hazánkban.
[00:15:26]Még egy József egy dolgot egy dolgot hadd mondjak önnek, hogy még azt a pofátlanságot is elkövetik, hogy azt mondják, hogy mi keltjük a gyűlöletet, mi vagyunk gyűlöletkeltők, miattunk van gyűlölködés az országban.
[00:15:42]Tisztelt Gajdics úr!
[00:15:42]Nézve a a az összejöveteleket, megjelennek ezek a fiatalok, aki még életében nem dolgozott, mindenféle cifra rongyogba.
[00:15:54]Meztelenül nem is szerverre, hogy hívják?
[00:15:57]Zoknitusz meg mit tudom.
[00:16:00]Adtak nekik egy hidat blokk, hogy leblokkolhassák.
[00:16:02]Erre hármat bezárnak.
[00:16:05]Semmi nem elég.
[00:16:05]a kisujját mutassak, kell az egész kezesára.
[00:16:08]Tehát nem kell teret adni és nem kell felületet adni, hogy megnyilvánuljanak.
[00:16:14]Nincs rájuk szükség.
[00:16:17]Én nem vagyok rájuk kíváncsi.
[00:16:20]akár a vita műsorokban is van elég kvalifikált jobboldali politológus meg politikus, akiknek szívesen hallgassuk az érvelését, nem kell ilyen hülye dumával ide minket kábítani, mert nem vagyunk rá kíváncsiak.
[00:16:37]Mindjárt félreviszi a beszélgetést és elkezdi az ő hülyeségét szajkolni.
[00:16:46]Nincs rá szükség.
[00:16:46]Világos Józsif, egy picit egy picit picit hadd szakítsam félbe.
[00:16:51]Jó.
[00:16:51]És akkor utána mondok én is ennek önnek erről valamit.
[00:16:52]De most a televízió nézőktől egy rövid időre elbúcsúzunk.
[00:16:57]Kereskedelmi percekben lehet részük.
[00:17:00]Várjuk vissza őket szeretettel viszontlátásra.
[00:17:01]És akkor Józsefnek hadd mondjak annyit, hogy abban bízunk ám titokban, elárulok önnek egy kulisszaitkot, hogy amikor behívjuk ezeket az embereket, nem csak a vita szituációt teremtjük meg, hogy lássák a mi oldalunkon álló patrióták, hogy hogy gondolkodik a másik oldal, hanem arra is, vagy abban is reménykedünk, hogy ezek az emberek hoznak magukkal olyan nézőket, akik nem gondolkodnak jelen pillanatban velünk együtt, hogy ők is meghallhassák, hogy mihogy gondolkodunk, mert ha csak magunk között beszélgetünk, akkor soha nem leszünk többen.
[00:17:41]Nem biztos, hogy kíváncsiak ránk, mert szajkozzák a hülyeség az esélyét megteremtjük, csak erről van szó.
[00:17:48]Ja, igen.
[00:17:48]Hát lehet, hogy igazá van.
[00:17:48]És még amit szeretnék mondani nyomatékosan, azt az undorító magatartást, amit most velünk jelzőként használnak meg mondanak, nem tudom, hogy teretek el adni.
[00:18:06]Nagyon örülök neki, hogy tisztelt Orbán úr létrehozta ezt a védvonalat, mert gyanítom, hogy szükség van rá, mert elég sok inzultus éri az embert.
[00:18:19]Ez így van.
[00:18:19]Ha ha csak egy kis véleményt is elengedek, én magamról tudom, mert nem szoktam visszafog lenni, amit szeretnék mondani.
[00:18:26]Tiszter Gajdics úr, most lépek be 90.
[00:18:30]90.
[00:18:30]életévemben.
[00:18:34]Gratulálok.
[00:18:35]Tehát megértem a második világháborút.
[00:18:39]30 évig jártam a világot közúton.
[00:18:39]Annyi mindent tapasztaltam, és most lehet, hogy szégyelve, de kimondom, ha ezt nem csináltam volna, nem ragaszkodnák ehhez a csodálatos hazához.
[00:18:53]Az a mi hazánk, ez a csodálatos ország, csak egyet tudok mondani, naponta öleljük a keblünkre és ragaszkodjunk hozzá.
[00:19:02]Ne engedjünk teret a gyűlöletnek.
[00:19:05]Nem kell visszafogottnak lenni.
[00:19:05]Igenis bele kell szállni a vitába, mert ilyen emberek, akik csak útszéljen tudnak beszélni rólunk, engem Fidesznyéknek meg mindenféle undorító jelzőket használtak rám, én ebből a politikából nem fogok kihátrálni, ha az ég leszakad, akkor se.
[00:19:29]10 körömmel fogok ragaszkodni 90 évesen is hozzája.
[00:19:32]És ha van ember, aki élére áll, akár a televízió által is meghirdetve, igenis kell, hogy fogjuk egymás kezét, mert ezek el akarnak kiporni bennünket.
[00:19:50]Ezt ne hagyjuk és ne engedjük.
[00:19:50]Nem hagyjuk József ezt a csodálatos hazát ne adjuk át senkinek sem.
[00:19:56]Teljesen igaza van.
[00:19:56]Nagyon szépen köszönöm, hogy ezt elmondta és mi máris megfogruk egymás kezét, maximálisan támogatjuk önt ebben.
[00:20:04]Isten vele, köszönöm szépen.
[00:20:05]Nagyon szépen köszönjük.
[00:20:05]Mi is várjuk máskori is szeretettel hívjon bennünket.
[00:20:09]Most viszont átadjuk a szót Ica néninek.
[00:20:11]Kezü csokolom Ica néni.
[00:20:11]Ica néninek nem adjuk át, mert közben eltűnt.
[00:20:13]Kérem a kollégákat, hogy hívjanak akkor mást.
[00:20:18]Közben én néhány SMS-t ismertetek.
[00:20:18]Azt írja nekünk Tamás a Fidesz részére: "Ha farkasokkal küzdesz, neked is farkassá kell válnod, különben veszíteni fogsz.
[00:20:30]Ez egy mexikói közmondás.
[00:20:30]Köszönjük szépen Tamásnak."
[00:20:32]Aztán azt mondja, hogy a ez a figura folyton azt mondja, hogy bukott miniszterelnök, bukott kormány.
[00:20:40]Én úgy tudom, ezt a jelzőt azokra mondják, akik nem töltik ki az idejüket, illetve megpuccsolják őket.
[00:20:48]Akkor ez azt jelenti, hogy ők puccsal nyertek.
[00:20:50]Kérdezi tőlünk Magdi.
[00:20:54]Aztát igaza van.
[00:20:54]Nem nem bukott, hanem hanem az előző kormány így lenne hivatalos.
[00:20:58]Aztán Gulyás Gergely Éljen Gulyás Gergely legközelebb kérdezze meg Magyar Pétert, hogy a frakciója miért nem szavazta meg a magyar ember fejét szétverő Iária Szalis mentelmi jogának kiadását.
[00:21:19]Petyát kirázza a hideg.
[00:21:19]Nem szabad leállni, ostorozni kell.
[00:21:22]Teszem hozzá, teljesen igaza van az SMS írónak.
[00:21:29]Károly nem írta alá, csak az erőből értenek, és csak akkor tudunk velük hatékonyan küzdeni, ha nem is válunk hozzájuk hasonlóvá, de ugyanazzal a határozottsággal és keménységgel szállunk velük szembe.
[00:21:45]Aztán az újdonsílt miniszterelnök annyira makulátlan, hogy ott nem, hogy őt nem lehet semmivel támadni.
[00:21:50]Ő megalázhat mindenkit, kérdezi Tibor.
[00:21:53]Természetesen a válasz nem.
[00:21:58]De ettől függetlenül ő ezt fogja csinálni.
[00:22:00]Nekünk pedig, ahogy eddig is beszélgettünk róla, méltó módon kell vele fölvenni a harcot.
[00:22:06]Miklós van a vonalban, őt kapcsoljuk.
[00:22:10]Jó napot kívánok, Miklós.
[00:22:11]Parancsoljon.
[00:22:13]Jó napot kívánok, tisztelettel és szeretettel köszöntöm, kedves Gajdos úr.
[00:22:18]Hát nagyon érdekes hozzászólások van itt az előző hölggyel nagyon egyetértek, hogy össze kell fogni.
[00:22:25]És az nekem már múltkor beszéltem ugye, hogy demokratikus úton kell megválasztatni ezt a dolgot, hogy mindig két két két és fél milliót embert mondanak, hogy annyi áll a Fidesz megért.
[00:22:41]Nem, a Fidesz megért 4-5 millió vagy 6 millió ember áll, mert körülbelül 6 millió katolikus van ebben az országban, és azok esetleg 1-2%-a, ha véletlenül átszavazott Ramoda, az mind van.
[00:22:53]Tehát nem két két és fél millióan vagyunk.
[00:22:57]Világos csak ez a 2ét,5 millió ez azt jelenti, hogy ennyien szavaztak a Fideszre a legutóbbi választáson, illetve a mi hazánkra, ha összeadjuk.
[00:23:08]Ezért beszélünk.
[00:23:08]Igen, ez a ez a biztos szavazó, de ez ez hogy jött ki?
[00:23:11]Tehát ez kizárt dolog, hogy erre csak ennyien szavazak ezt Vajdos úr ön százszor tapasztaltabb, mint én vagyok.
[00:23:18]Ott forog, hát 1000%-ban meg vagyok győződve.
[00:23:21]Ezt ön se hiszi el.
[00:23:24]Tehát itten a óriási hátsó szél meg a pénzek még ugye mesterséges intelligenciáról mi nem beszélnek.
[00:23:29]Meg lehet fordítani vele.
[00:23:32]Hát olyan csodára képes az már, hogy csak az ember kapkodja a fejét.
[00:23:35]Hát kizárt dolog, hogy Igen, ez erről erről sokat beszélgettünk közvetlenül a választás után, de mindenkinek azt mondtam, aki ezeket a dolgokat fölvetette, hogy ezt hiába beszélünk róla, ha nem tudjuk bizonyítani, de azért a szívünk mélyén csak tudjuk még az eszünkkel, hogy itten közbejátszhatott ez.
[00:23:53]Én csodálkozok, Orbán Viktor miniszterelnökünk nagyon jóban van a kínaiakkal, hogy nem két két-három kínai szakembert, mert azok állnak a világon legelsőbe ebbe az mesterséges intelligenciába, és ezt ki lehetett volna nyomozni, hogy mi van, vagy pedig választás után bekérhetni az összes szavazóhelységből a jegyzőkönyvet, és nem mindent újra újra lehet volna számolni, és lehet, hogy akkor négy-ötöddel mi nyertünk, mert ezt senki nem hiszi el, hog hogy csak két és fél millióan szavaztunk a Fideszre, holott ez mindent elkövetett, micsoda kampányt csinált.
[00:24:30]Ugye Miklós egy picit hadd szakítsam már félben.
[00:24:33]Jó, itt van a tév nézők ismét körünkben.
[00:24:36]Itt vannak.
[00:24:36]Szeretettel köszöntjük őket.
[00:24:39]Miklóssal beszélgetünk és akkor Miklós folytathatja a gondolatait.
[00:24:43]Parancsoljon.
[00:24:43]És és tehát ezt mindenki tudja pontosan, hogy mennyi keresztény van nagyjából, meg hát olyan kampányt csinált itt most nem kell ostorozni, hogy így a fiatal úgy van egy másfél millió emberkel fiatalokban is, aki aki hőbörgött ottan kiabált, hogy mocskos Fidesz, azt lehet, hogy a szavazó fülkében meg a Fideszre húzta, mert ő is kapja a jogosítványtól fogva ott a különböző korosztályok, anyukák satöbbi.
[00:25:12]Tehát itt ennyi segét még soha az elmúlt 80 évvel fiatal 50 alatt senki nem kapott.
[00:25:17]Mi szavaztak volna ez ellen, saját maguk ellen.
[00:25:20]Tehát ez ez így hihetetlen, mert az a baj, Miklós, hogy mi nem értjük ezt az új típusú embert.
[00:25:25]De hát bizonyára hallotta, hogy a parlamentben is van egy 25 év alatti képviselő, Tiszás, aki önként és dalolva lemondott a adó mentességéről.
[00:25:41]Igen, azért mondom, hogy egy másfél millió biztos akad ilyen olyan.
[00:25:42]Egy idős néni is mondta, hogy az ő unokája is egyetemista és amoda szavazott, minden közben kapja a segélyéket meg satöbbi.
[00:25:52]Tehát mindig akad én egyszer mondtam, hogy van 10-15% az országban, akkor Robi volt azt mondta, hogy van 25% is ilyen ember, akik akik elégedetlenek mindennel satöbbi, satöbbi.
[00:26:03]Na most nagyon érdekes ö mondja itt az elszámoztatást.
[00:26:09]Evvel egyetérték.
[00:26:09]Aki lopott, aztat el kell számoltatni, de nem Magyar Péternek, hanem azért van a bíróság meg satöbbi, satöbbi.
[00:26:19]Meg amit ugye tegnap mondott a parlamentben, hát azt már megismételték, az egyszerűen felháború szörnyű, hogy bukott, korrupt meg minden.
[00:26:29]Majd kíváncsi leszek, ha mégis beindul ez az elszámoltatás, hogy a 1 milliárdos villának a tulajdonosa, aki most itt miniszter a kormányba, hogy arra sor kerül-e majd a sor.
[00:26:40]Mert az tényleg korrupció volt, hogy pár pár milliós házból egy milliárdos villát csinált meg satöbbi.
[00:26:48]És ilyen nem csak egy van a parlamentbe állítólag, hanem többen is vannak.
[00:26:53]Az a biz Magyar Péter Magyar Péter kormánya európai parlamenti képviselői között, de szerintem a mostani frakcióban is elképesztő, hogy mennyi kőgazdag milliárdos ember van.
[00:27:05]Ők miből vajon?
[00:27:08]Hogy?
[00:27:08]Mert mi csodálkozunk, Ursolony ott is a legizé, hát a vakcinákkal mennyit keresett, tehát korrupt az egész bandája és akkor nézzük meg Ukrajnába, hogy mi pénzt ellopnak meg satöbbi.
[00:27:19]Persze, hogy tudtak nekik segíteni.
[00:27:22]Tehát óriási hátsó szél.
[00:27:22]És meg lehetett venni itt különböző dolgokot hallanak, hogy van aki 800et kapott meg szavazatén meg mit tudom én mi volt.
[00:27:31]Hát itt én itt megmondta Wébernek nagyon igaza volt.
[00:27:34]Elszólta magát nem is olyan régen, hogy megtérült a befektetés.
[00:27:39]Tehát ez mit jelent a mi magyar nyelvünkbe?
[00:27:42]Az, hogy befektették a rengeteg pénzt.
[00:27:45]Ők nyertek majd vissza szépen visszaszedik ezik, ha nem egyszerre, de apródként visszaszedik.
[00:27:52]Tehát itt nekünk össze kell fogni.
[00:27:54]Nagyon jó ez a cunné amit ott nem tudom majd, hogy bírja fö lé hölgy létire össze kell fogni és ha kell Orbán ki tud vinni két millió vagy 3 millió embert ki kell vinni az utcára és az demokratikus mert mondják hogy gyülekezési szabadságban felvonulás mindent csinálhatnak ki kell menni az utcára követelni hogy mondj a kormány és új választást kiírni és ez demokratikus úton fog történni nem akarunk sövét Nem bántunk senkit a régatta a világon, mert ha ezeket hagyjuk túl sokáig, most nem mondok időt, mindenki sacolja meg, akkor ezek teljesen berágják magukat a rendőrségbe meg a honvédségbe meg mi egymást, akkor már nem tudunk mit csinálni.
[00:28:39]Most még vissza lehetne fordítani.
[00:28:40]És csak lássuk ugye, hogy Gyurcsány a az a hat-hét év alatt micsoda kárt csinált.
[00:28:45]Még mindig nyögjük a Gyurcsánynak a hülyeségét.
[00:28:47]Ugye a rengeteg céget vissza kellett venni satöbbi.
[00:28:51]A gödörfenekén voltunk, nem így, mint most mondja Madar Péter, hogy ez a legszegényebb ország tönkre van téve.
[00:28:58]Olyan gazdag országot vette át majdnem Európai Unióba pillanatnyilag a legjobban nálunk majdnem.
[00:29:02]Tehát akkor ha ezek ezek még több 100 évre törökök nem csináltak 100 évig, 50 évig ilyen kárt, amit ezek fognak csinálni, mert ezekben mindbel bosszú áll.
[00:29:14]Magyar Péterbe is.
[00:29:16]Magyar Péter még nem hallottam, hogy miért haragszik ennyire Orbán Viktorra.
[00:29:21]Miért lett a családi pitvar?
[00:29:21]Olyat egyszer valakitől hallottam, hogy ő akarta az igazságügy miniszter lenni, a feleségit nevezték ki, és ez neki akkora sértés volt, akkora megalázás, hogy a feleségem lett az igazságügy miniszter.
[00:29:36]Én még csak ilyen vállalatnál vagyok, mit tudom én, diákhitelközpontban még itt-ott.
[00:29:41]hiába kapott jófizetést, ő minden áron miniszter akart lenni, és ez képes volt a családját feláldozni, elüldözni a gyerekeit meg minden, és teperni, mint a Vér Szűz Mária, csak hogy ő féljebb kerüljön, mert ez mert az a típus, hogy ő nem tűr ellentmondás itt se tűr.
[00:29:59]Parlamentbe se tűr.
[00:29:59]Gulyás volt a legjobb barátja, fiának keresztpja, meg együtt jártak egyetemre, most még a legnagyobb ellensége előtt odament egy nap hozzá.
[00:30:09]Én azt vártam, hogy lefejeli, vagy valami.
[00:30:11]Tehát szóval őrülök azért odáig már ne jussunk el.
[00:30:13]Éppen ez is elég borzasztó látvány volt.
[00:30:19]Ezt nem szabad megengedni, kedves ott, nem szabad megengedni a jobb oldalnak, mert mi vagyunk 5-6 millióan biztos.
[00:30:26]Attól függetlenül, hogy mennyi szavazatot kapott a Fidesz.
[00:30:27]De mi jobboldaliak keresztények vagyunk 5-6 millió.
[00:30:32]Mikus megértettük, fogjunk össze, cselekedjünk.
[00:30:34]Teljesen igaza van.
[00:30:34]És remélem, hogy hamarosan az első lépések megtörténnek.
[00:30:39]Nagyon szépen köszönjük Miklósnak, hogy hívott bennünket.
[00:30:43]Tegye ezt máskor is.
[00:30:43]Várjuk akkor is majd szeretettel.
[00:30:46]Most viszont átadjuk Eper Marcinak a szót, aki elmondja, mi lesz a radarban.
[00:30:49]Szia Marci, parancsolj.
[00:30:52]Szia Ottó!
[00:30:52]Köszöntöm önöket.
[00:30:52]Első témánk lesz, hogy sertéspestis vaddisznót találtak is a szegen, ezért fertőzött területt nyilvánították a település környékét, és hát szigorú járványvédelmi inézkedéseket vezettek be.
[00:31:03]Rusvai Miklóssal beszéltük át, hogy mit is kell tudni erről a fertőző vírusos betegségről, és milyen tüneteket okoz.
[00:31:12]Aztán 2024.
[00:31:12]május 17-én két család feszült egymásnak Pécset.
[00:31:16]Ásó lapátok, macséták is előkerültek a Centrum parkolónál.
[00:31:21]A vita végül gázolásba torkollott.
[00:31:23]A vádlott autóba ült és elütötte a másik család két tagját.
[00:31:26]Most ítélet született az ügyben.
[00:31:28]Bérydot első fokon kilenc év börtönre ítélte a pécsi törvényszék.
[00:31:35]Valamint, hogy vidámabb témánk is legyen, a közösségi együttlét erejét és az egymásra figyelés fontosságát hangsúlyozták az idei csíksom pünkösdi búcsú szervezői.
[00:31:43]A szombati ünnepi szentmisére ezúttal is több száz zarándok érkezett, és hát Élés Péter kollégánk a helyszínen volt, és készített nekünk egy nagyszerű riportot az eseményről.
[00:31:52]Szokásos időben 17:30-kor kezdünk.
[00:31:57]Nagyon szépen köszönjük, Marci.
[00:31:58]Én köszönöm.
[00:31:59]Jó munkát nektek.
[00:32:00]És mi pedig folytatjuk úgy a palávert, hogy Marcsit kapcsoljuk.
[00:32:03]Kez csokkolom Marcsit, tessék parancsolni.
[00:32:07]Jó napot kívánok.
[00:32:07]Ottarcsó vagyok Budapestől.
[00:32:11]Volna ezekhez a kiírásokhoz egy-egy megjegyzésem van.
[00:32:17]Oké, visszatértünk a Nemzetközi Büntetőbírósághoz, ugye visszaléptünk, illetve nem most már nem fogunk kilépni.
[00:32:27]Ez az egyik, amit igazándiból most akkor ha kiadnak egy nemzetközi körözést, akkor nekünk kutyakötelességünk letartoztatni azt, aki belép hazánkba.
[00:32:37]Ez csak egy kérdés, mert ugye ez így van.
[00:32:39]Ez így van.
[00:32:39]Dézsi Zoli barátom föl is hívta rá a figyelmet, hogy ezzel azt a béketárgyalást, aminek lehetséges helyszíne lett volna Budapest, Putyin, Trump és Zelenski között, ezt úgy nagyjából megfúrták.
[00:32:56]Igen, ez az egyik.
[00:32:56]A másik meg a következő kérdésem, hogy most Magyar Péter meghívta a netanyaút ugye ide Budapestre, ugye akkor most le fogja tartóztatni?
[00:33:09]Csak egy kérdőjel.
[00:33:10]Ez jó jó kis jelenet lesz, alig várjuk.
[00:33:12]Hát azért kérdezem, ugye ez az egyik.
[00:33:12]A másik borzalmasan, hogy mondjam, nem tudom elviselni ezt a parlamenti többséget.
[00:33:25]Azért, mert egyszerűen nem koncentrálnak arra, hogy mi a feladatok.
[00:33:29]Tudom, minden kormány ugye akit megválasztanak, az előzőhöz mutogat vissza.
[00:33:34]Persze, mert ő a hibás meg mindent rosszul csinál.
[00:33:40]Közöm, hogy szerintem egy kormány se csinál mindent jól, ugye nyilvánvalóan, mert nem tud akárhány millió embernek a kedvére tenni, hogy ez az egyik dolog.
[00:33:52]próbál minden rétegnek próbál segíteni.
[00:33:56]Na ehhez még hozzátartozna ugye amikor most teljesen ki vannak akadva azon, hogy itt van ez az baleset, idézőjelb balesetnek nevezett dolog.
[00:34:05]Amikor Orbán Vitkort megválasztották, mi volt az első?
[00:34:10]Vörös ár?
[00:34:10]Érdekes.
[00:34:10]Sikerült megoldani hozzáállás kérdése.
[00:34:16]És ehhez még az a megjegyzésem, ehhez az az beszól, hogy miért is került ide, ki ho be, milyen vállalkozó.
[00:34:30]Ezek jó kérdések nagyon az, hogy egyszerűen azért, mert olcsó, azért, mert mit törődünk kért hozták.
[00:34:40]Ennyi.
[00:34:40]Nem kell hosszúrezeni.
[00:34:40]Én szerintem nekem még van egy ötletem.
[00:34:45]Azért is jobb, azért is jobb volt azbesztes kavics, mert az nem az Orbán édesapjának a bányájából származ.
[00:34:54]Bányájából való.
[00:34:54]Igen.
[00:35:00]No, gyerünk.
[00:35:02]Igen.
[00:35:02]A következő meg az lenne, hogy hogy én úgy gondolom, hogyha az osztrákok elismerték, akkor vegyék a fáradtságot, vigyék vissza a bányájukba, és hállítsák helyre nekünk azt, ami eddig volt.
[00:35:17]De miután szóval én értem a vállalkozást, hogy van egy vállalkozás, és mindig olcsóbban szeretne kijönni a pénzéből, ugye, nyilvánvalóan.
[00:35:31]De akkor is meg kéne nézni, ki rendelte, miért, hogyan, merre.
[00:35:35]Ebbe teljesen egyetértünk, Marcsi.
[00:35:35]Így van.
[00:35:37]Úgyhogy kíváncsian várjuk, hogy mit fog tenni az új környezetvédelmi miniszter, meg egyáltalán az új kormány.
[00:35:45]Igen.
[00:35:45]A másik pedig megválasztottak most nagyon sok embert a parlamentbe.
[00:35:48]Én szerintem az első lett volna az, hogy vagyonnyilatkozatot csináljanak.
[00:35:54]Adják be most mi van.
[00:36:00]És mi lesz egy év múlva?
[00:36:00]Most ez nem járja, hogy hogy most fú most akkor izé egy év múlva már micsoda házzal meg telekkel meg akármivel rendelkezik.
[00:36:10]Nem, most kéne a vagyonnyilatkozatot beadni és nyilvánosságra hozni.
[00:36:16]Azt hiszem, hogy elég sok embernek van ott tetemes vagyona.
[00:36:21]Ebben teljesen igaza van Marcsinak.
[00:36:21]Ö de azt azt, hogy erre milyen szabályok hogyan vonatkoznak, azt én most így fejből nem tudom, de de valószínű, hogy úgy fognak eljárni, ahogy a törvények ezt előírják.
[00:36:34]Jó.
[00:36:34]A másik meg meg igazándiból, szóval vannak olyan dolgok, amit nem szabadna hetekig, hónapokig elhúzni.
[00:36:42]Most ugye azt mondja, hogy nyilvánosságra hozza az egészségügyi miniszter a kórházban lévő fertőzéseket.
[00:36:49]Na most oké, ettől jobban fog működni a kórház, kérdezem én, mert szerintem nem.
[00:36:55]Teljesen jogos varcsi fölvetése.
[00:36:55]Ezt ezt ívják úgy, hogy látványpékség.
[00:37:00]Ez a Facebook kormányzás vagy a TikTok kormányzás, amivel lehet hergelni a híveket, lehet bosszantani az ellenzéket, de úgy egyébként nem jó semmire.
[00:37:10]Igen.
[00:37:13]A másik pedig azt mondja, hogy csökkenti a a béreket.
[00:37:19]megváltoztatja az adórendszert.
[00:37:22]Először is ehhez az a véleményem, hogy amit már egyszer megkaptak a polgármesterek, vagy egyáltalán fagyassza be, ne adjon béremelést, vonja el a juttatásokat, mert azok csak adhatók, de a bér az fix.
[00:37:34]Tehát nyilvánvalóan ez az egyik.
[00:37:38]A másik pedig az, hogy ugye én elég idős vagyok már ahhoz, hogy tudjam, hogy mi az a sávos adórendszer.
[00:37:49]Annak idején azért könyörögtünk, hogy nehogy már kapjunk egy kis pénzt, mert átlépjük a sávot és kevesebb pénzt vittünk haza, amint egy vagy odáig.
[00:37:59]Így jól emlékszik erre.
[00:38:01]Én én ezt igazándiból nem tudom, hogy hogy miért is van erre szükség, ugye?
[00:38:09]Persze, mert ezekre Persze, én jól emlékszem rá, hogy a 10-15 éve tanító, megalázó, béren tartott pedagógus már gazdagnak számított 2010 előtt eszerint az adórendszer szerint, és 30-35% közötti sávba került az ilyen dolgozó és elképesztő mennyiségű személyövedelem.
[00:38:32]Em, a férjem is dolgozott pluszban, átlépte az adóságot és az összes adókedvezményt vissza kellett fizetni.
[00:38:40]Na ennyi a történet.
[00:38:40]Hogy is van ez például?
[00:38:43]Szóval teljesen jogos Marcsi, meglátjuk, mert ugye ezekről még nem nagyon hallunk.
[00:38:47]Még mindig csak ilyen kószab pletykák keringenek, hogy mit fognak csinálni.
[00:38:52]El ki kell, hogy várjuk ezt az őszi időszakot, amikor végképp lehulepel mindenről.
[00:38:58]Marcsi, nagyon szépen köszönöm, hogy hívott bennünket.
[00:39:00]Addig azért még várjuk szeretettel többször is beszélgessünk.
[00:39:04]Viszont most átadjuk a szót Tamásnak.
[00:39:06]Jó napot kívánok Tamás.
[00:39:08]Parancsoljon.
[00:39:10]Bocsánat.
[00:39:11]Üdvözlöm Ottó.
[00:39:14]A Petiv én nem foglalkozunk, tehát bohócos bohóc marad, nem lehet vele mit tenni.
[00:39:20]Az orvostudomány még nem tartott, hogy meg tudja gyógyítani.
[00:39:25]Hadd csinálja ott, amit akar.
[00:39:25]Jót röhögünk rajta.
[00:39:27]Azt el van intézve a dolog.
[00:39:30]De igazándiból említette, hogy vannak vagy voltak olyanok, akik nem tartoztak közénk.
[00:39:36]Hát itt az első számú, aki nekem így eszembe jutott, az pontosan Orbán Anita, aki mondjuk nem ártana, ha megtanulna angolul, mert lövése sincs, hogy hogy kell beszélni, de ugye itt van egy hosszú cikk.
[00:39:52]Én ezeket a iszonyatzorongató dolgokat, ezeket ki szoktam hajítani belőle, mert ezek úgy nagyjából semmit nem írnek.
[00:40:01]Viszont ami lényeges, amit mondok, hogy neki az a fontos, hogy kikerüljenek egy teljesen irracionálisan viselkedő embert az EU-ba, vagyis Orbán Viktort.
[00:40:14]Na most hát gondolkozzunk már egy kicsit, hogy ki viselkedik itt irracionálisan.
[00:40:20]Én meg úgy látom, hogy én nem egy ember, nem egy ember viselkedett irracionálisan, hanem 26 26 gyáva nyúl, akinek annyi becsülete sincsen, hogy saját országát helyezze előtérbe, és inkább nyalogatja úrsul a talpacskáját, azért, hogy kapjanak pénzt meg ezt, meg azt, meg amaz.
[00:40:43]Tönkre fognak menni.
[00:40:43]Csak kíváncsi vagyok, hogy mikor fognak ezek fölébredni.
[00:40:49]tudja azt arról fogalmaz teljesen jogos teljesen jogos amikor előbbutó fel fognak ébredni és akkor és hagy hagyd mondjak itt valamit közben, hogy emlékszik rá biztos, hogy ahogy Orbán Viktor kikerült a európai fősodorból, abban a pillanatban kiderült, hogy kik bújtak a háta mögé, például Ukrajna csatlakozása érdekében.
[00:41:10]Rögtön elkezdtek vinnyogni, hogy jaj istenem, most nekik kell valamit csinálni.
[00:41:13]Na de a másik nagy beszólása ennek a kiváló Anitának, hogy ő nem akar bot lenni a küllők között.
[00:41:21]Már elnézést kérek, de akkor aki nem bot a küllők között, akkor az mégis hogy akarja képviselni az ország érdekeit, mert mikor szükség van rá, bizony ezt a botot vagy akár vasudat, vagy bármit bizony be kell dugni oda a küllők közé, mert különben csak bohócok leszünk az egész úgy ahogy vagyunk.
[00:41:42]Szóval ez a nő, ez egy tragédia.
[00:41:42]Utána nekimegy Putyinnak, aki most azóta reszkett megállás nélkül, és vele akar normális kapcsolatot létesíteni.
[00:41:51]Ezt én nem tudom, hogy hogy gondolja, mert az a kettő valahogy úgy nem jön össze.
[00:41:55]Tehát ez de nem csak ő ilyen ilyen az egész ennyi.
[00:42:01]Ennyit az irracionalitásról, ugye?
[00:42:03]Hát persze, hát mondom, hogy ez a nő ez egy tragédia.
[00:42:05]És akit polírozzák össze-vissza, se angolul nem tud.
[00:42:11]Mindenki hülye rajta kívül.
[00:42:11]Ugye az úsuláék meg itt szintén ilyen szívszorító dumával, hogy a csúnya oroszok hát már megint megtámadták a szegény áltatlan kis ukránokat.
[00:42:21]Mikor fogom azt hallani, hogy 12 kislányt drónoztak le a belgorodba, hogy is hívják?
[00:42:33]Kazettás lőszerekkel lőtték a civileket.
[00:42:37]Erről erről miért nincsen semmi?
[00:42:37]Mert, mert azt az agresszor megérdemelte ők így gondoltam.
[00:42:42]Persze, hát az nyilvánvaló.
[00:42:42]Rossz, akkor hadd fújjon.
[00:42:44]Nem ért Tamás egy picit hadd szakítsam már félben.
[00:42:46]Jó, mert gyorsan el kell, hogy búcsúzzak a televízió nézőktől.
[00:42:48]Az ő műsoridejük ugyanis lejárt.
[00:42:50]Nagyon szépen köszönöm megtisztelő figyelmüket.
[00:42:54]Holnap is lesz paláver.
[00:42:54]Addig is nézzék a Hírtvét-t.
[00:42:57]A viszontlátásra.
[00:42:57]Tamás pedig akkor folytatja a gondolatait.
[00:43:01]Látom.
[00:43:01]Ezt a ezt a nem akarom elolvasni, mert úgyis mindenki ismeri ezt a nyíltet, amit ugye a Fidesz írt az Anitának.
[00:43:07]Hát ez tökéletesen ül.
[00:43:07]Ez ez védhetetlen.
[00:43:10]Tehát akinek olyan vastag bőr van a pofáján, hogy azokat szíja, akik ő fölemelték és ott ott dolgozott, de nem dolgozott, hanem már akkor is ellenünk dolgozott, mert mikor még szó nem volt arról, hogy leváljunk az orosz oralról meg a gázra, ő már akkor is ezt forcírozta.
[00:43:31]Tehát egy igen, mert azt azt mondjuk én magamat vádolom azzal, hogy én se tudtam róla, hogy ő közben atlantista amerikai, sőt rossz nyelvek szerint ilyen szia fedő cégeknél.
[00:43:49]Mondjon nekem ebbe a kormányba csak egyetlen egy embert is, aki politikus, de nem a nem az egy se, de ez még csak hagyjál egyet mondjon, aki eddig a kisújját is megmozdította Magyarország érdekében.
[00:44:03]egyetlen egy olyan ember nincs ebbe a kormányba, és ezek akarnak itt nulla intelligenciával meg a kész nz mit tudom én hány kéztviselővel, akinek az egyesített IQja nem éri el Forest GampíQujúját.
[00:44:21]Hát ne viccelődjünk már itt azt meg az ez a törvény.
[00:44:23]Miért nem azt mondják, hogy bocsi, írjuk le Orbán Viktor többet nem lehet miniszterelnök.
[00:44:29]És akkor le van zárva, hogy nem kell itt minden hülyeséget beszélni.
[00:44:33]De ugye nem jó nekik se a Hakpéter, se a Latt van Tamás, aki azt az is lefikázta az egész.
[00:44:42]Hát elég elég, hogy is mondjam, csak plasztikus kifejezést használt arra, hogy milyen ez a szöveg.
[00:44:46]Igen, hát most ezt nem akartam én is elmondani, hogy milyen ez a szöveg, de ha már ez nem jó nekik, akkor itt van Róna Péter, aki aztán nem egy Orbán barát, meg nem is volt soha az, és azt mondta, hogy azonnal vonják vissza ezt a a törvényt, meg az elképzelésüket is, mert ez úgy nevetséges, ahogy van.
[00:45:07]Viszont a most jönnek ezek a nagy vizsgálóvizottságok, tudja az nagy semmi.
[00:45:12]Ez most a pont a ponton a Tusznak a példája.
[00:45:15]két és fél éve vizsgálódnak a világon semmit nem csináltak eddig valakit mindig üldöznek és h tényleg a rendőrök kísérik be amiről talán nem tud krakkóba kirúgták a polgármestert len népszavazták a polgármestert meg ah hogy is hívják ott a az alpolgármestereket és ez már a harmadik város Lengyelországb és most elindult a negyedikbe és az ötödikbe is az alájás gyűjtő úgyhogy a lengyeleknek tökéletesen elegant vanuszból.
[00:45:46]És hát ez itt idáig is el fog ám jönni.
[00:45:49]A Peti nem látta, amikor 230000 ember ment a az solidaritási szolgáos zászlókal, mert eltüntették egy pillanat, elvitték repülővel, nem vonaton ment, de tud róla.
[00:46:04]Tehát gyakorlatilag hát meg ez a vonat hát ez kigyullad egy egy mozdony.
[00:46:11]27 éves és képtelenek eltani.
[00:46:11]Az egész félországban leáll a vasúti közlekedés.
[00:46:18]Na de miért 27 éves ez a mondja meg nekem ott a hát bocsánat, de hát akkor a a Gyurcsányék vettek mozdolyt.
[00:46:24]Hát nem vettek mozdonyt.
[00:46:26]Az előzőek vettek mozdonyt.
[00:46:28]Nem vettek mozdonyt.
[00:46:28]Akkor meg mit pampog ez nekem itt, hogy 27 éves.
[00:46:33]Az még annyira nem öreg, csak karba kellene tartani.
[00:46:36]Emlékszik a Talgóra, a spanyol mostjára?
[00:46:40]Mekkorát szívtunk ezen?
[00:46:44]Mert ugye a spanyolok Ursula javaslatára ugye azt mondták, hogy ez nemzetbiztonsági kockázat, mert átadjuk az oroszoknak azt a borzalmas technológiát.
[00:46:54]Az az egyik nagy üzlete volt, és elbuktuk, mert ha az oroszok akarnak ilyet csinálni, azt simán meg fogják csinálni.
[00:47:03]Aki tud egy oresnyiket csinálni, annak ez különösebben nem jelent problémát, hogy egy ilyen gyors vasutat csináljon.
[00:47:12]Hát erről a erről a a büntető akármiről meg annyit szarok csak mondani, hogy ez tényleg nevetséges.
[00:47:17]Hát próbálná meg akármelyik ország, akár a Putyint, akár a Netjaut letartóztatni.
[00:47:26]Dumálni könnyű.
[00:47:26]Hát öt perc alatt kiszabadítanák.
[00:47:28]Hát ez most tényleg.
[00:47:31]Szóval ezek tényleg normálisak.
[00:47:34]Nem, én ezt nem tudom ezeket megérteni, és szerintem ön se érti ezeket.
[00:47:37]Úgyhogy ennyi ez az egész, hogy egy nagy képmutatás a kórházi fertőzésekről is szó volt.
[00:47:45]Elmondom én ez hogy működik.
[00:47:48]Voltam a kórházban, jött a főorvos úr.
[00:47:51]Az egész osztályt ugyanazzal a gumikesztyűvel tapogatta végig mindenkinek a sebeit.
[00:47:56]Ugye ilyen baktérium, olyan baktérium bekerül, összekeveredik, lesz a szuperbaktérium, amire szinte már semmi nem.
[00:48:03]Úgyhogy meg kellett fognom a főorvos kezét, hogy bocsi, de te engem nem fogsz itt azzal tapogatni, amíg ki nem cseréled a kesztyűdet.
[00:48:12]Úgyhogy ez mind ilyen kamu, látszatintézkedés, semmire nem jó, semmit nem csinálnak.
[00:48:20]Lekéssük a határidőket a mól tárgyalásokkal is.
[00:48:23]Gáz nincs, olaj nincs.
[00:48:26]Ami van, az megfizetetlen áron van.
[00:48:30]A hormóziszoros.
[00:48:30]Ez még jó.
[00:48:30]egy évig vagy még többébb több a tovább nem jön onnan gáz.
[00:48:35]Tehát olyannak kéne foglak, de pénz se fognak kapni.
[00:48:39]Azt hiszik, hogy ebből lesz pénz.
[00:48:39]Ebből egy garazs nem lesz, de ha lesz is, ez olyan kevés pénz.
[00:48:44]Ezek egyszerűen ebből semmit nem lehet csinálni.
[00:48:47]Tehát ez a 3800 milliárd Ft ez habró pénz, amiért eladták az országot, és ebből akarnak csodát csinálni.
[00:48:59]Úgyhogy ott lesz itt akkora bukás, hogy öröm lesz nézni.
[00:49:03]No, meglátjuk.
[00:49:03]Tamás, nagyon szépen köszönöm, hogy hívott bennünket.
[00:49:04]Várjuk máskor is szeretettel.
[00:49:06]És mivel nagyon kevés az idő, még egy SMS belefér, azt írja nekünk Zabheegyező, hogy a visszamenőleges vagy visszahatóhatály jogalkotás azt jelenti, hogy egy új jogszabály előírásait, a kihirdetésüket a megelőző időszakban történt eseményekre vagy lezárt ügyekre is alkalmazni kell.
[00:49:25]Ez a jogállamiság alapelveibe ütközhet, mivel megfosztja a polgárokat a cselekményük idején érvényes szabályokba veteltő bizalmuktól.
[00:49:33]A modern jogrendszerekben, így a magyar jogban is visszaható hatály tilalma a jogbiztonság egyik a legfontosabb garanciája.
[00:49:39]Tilos olyan jogszabályt alkotni, amely a kihirdetése előtt történt cselekményeket visszamenőleg jogellenessé nyilvánít, vagy azokra új hátrányos jogkövetkezményeket állapít meg.
[00:49:49]Ez a főszabály írja az abhegyező.
[00:49:52]És egyet is értek vele.
[00:49:55]Annyit tennék csak hozzá, hogy magyar Péterék a választójogunkat akarják korlátozni azzal, hogy nem engedik majd, hogy Orbán Viktorra szavazzunk legközelebb.
[00:50:05]Ez tűrhetetlen.
[00:50:09]Na most akkor köszönöm szépen a rádió hallgatók figyelmét, de nem búcsúzom sokáig vagy hosszú időre, merthogy 5 óra után mi még tudunk beszélgetni.
[00:50:17]Várok is vissza majd mindenkit szeretettel.
[00:50:22]Paláver, a Híf és a Hírtv interaktív műsora.
[00:50:25]Paláver, hangra fel.