Hír FM 46:51

Paláver 2. rész - Hír.FM

migrációeu-s pénzekmagyar pétersajtófideszközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Paláver 2. rész - Hír.FM
tl;dr
  • Márki-Zay Péter élesen bírálta Magyar Péter fizetéscsökkentési tervét, ami Katalin szerint leleplezi, hogy a TISZA támogatói csak anyagi érdekből álltak a miniszterelnök mellé.
  • Katalin úgy véli, a fizetéscsökkentés kapkodó látványintézkedés, és Magyar Péter később visszakozhat, ha szembesül a belső ellenállással.
  • Navracsics Tibor Cserpkovics Andrást és Gulyás Gergelyt nevezte meg lehetséges Fidesz-utódként, hangsúlyozva Orbán Viktor integrációs szerepét.
  • A betelefonálók többsége szkeptikus az EU-s pénzek visszaszerzésével kapcsolatban, és attól tartanak, Magyar Péter brüsszeli tárgyalásai nem hoznak érdemi eredményt.
  • Csaba szerint a migráció jelenti a legnagyobb veszélyt, mert a beáramló migránsok tönkretehetik az európai kultúrát és gazdaságot.
  • Attila személyes történetekkel illusztrálta a migránstáborokban uralkodó életveszélyes állapotokat, és részt kíván venni a migránsellenes tüntetésen.
  • Juli szerint a legfontosabb, hogy Magyar Péter ne írja alá a migránsok betelepítését lehetővé tevő feltételeket, mert „ha kilopja az országot, majd csak kinyögjük valahogy, de a migránsokat nem tudjuk elhajtani”.
  • A Metropol újság megszüntetését Katalin a „nagy demokrácia” ígéretének ellentmondásaként értékelte, szerinte ez központi sugallatra történt.
  • Több hozzászóló kritizálta Magyar Péter parlamenti stílusát és személyiségét, párhuzamot vonva Gyurcsány Ferenc korábbi látványpolitizálásával.

    „Annyit hazudik ez, hogy még az se igaz, amit kérdez.” – Juli

Részletes összefoglaló megjelenítése

Márki-Zay Péter reakciója a fizetéscsökkentési tervekre

A műsor egyik központi témája Magyar Péter miniszterelnök azon bejelentése volt, amely szerint csökkentené a miniszterelnök, a miniszterek, az államtitkárok, az országgyűlési képviselők és a polgármesterek fizetését. A hírre Márki-Zay Péter, a TISZA Párt politikusa élesen reagált, mondván: „nem erre szavaztunk áprilisban".

Katalin véleménye

Katalin nevű betelefonáló szerint Márki-Zay reakciója leleplezi a TISZA körüli „szerelem" valódi természetét:

„Hát eddig tart a szerelem, uraim, hölgyeim. Ez a Tiszaszerelem, ez a Tiszapolitika, itt csak az érdekek és a pénzek. Rögtön kibukott, hogy Márki-Zay nem is szívből támogatta őt, csak azért, mert azt hitte, hogy vele jól jár. Amint kiderült, hogy anyagilag esetleg egy kicsit rosszabbul jár, azonnal ellene fordult." *

Katalin szerint ez a „bumeráng effektus" más TISZA-képviselőkre is igaz lesz: a 141 ember, aki „soha életében nem foglalkozott politikával", most szembesül azzal, hogy „nem ilyen lovat akartak". Úgy véli, a fizetéscsökkentés miatt sokan ki fognak ábrándulni Magyar Péterből, és hallott olyan polgármesterről is, aki emiatt le akar mondani.

A műsorvezető, Balázs feltette a kérdést, hogy vajon a fizetéscsökkentés egy tudatosan előkészített lépés, vagy csupán kapkodva meghozott látványintézkedés. Katalin szerint ez utóbbi valószínűbb:

„Kapkod összevissza, azt se tudja, mit csináljon, mert annyi úgymond okos tanácsadóval is, miniszterrel és mit tudom én mikkel van körülvéve, hogy most azt se tudja, hogy melyiknek tegyen eleget. Egyik ezt mondja, másik azt mondja, és próbál mindenkinek megfelelni, de a jó Isten se tud mindenkinek megfelelni, úgyhogy ebbe bele fog törni a bicskája szerintem." *

Katalin hozzátette: lehet, hogy Magyar Péter később visszakozik, ahogy máskor is szokott, ha rájön, hogy mennyien ellene fordultak.

Attila véleménye

Attila nevű betelefonáló felidézte, hogy „Jessenski úr" (feltehetően Jeszenszky Géza) korábban azt mondta Márki-Zayról, hogy „nem éppen komplett". Szerinte aki választást akar nyerni, „nem sérteget nyugdíjasokat meg különböző embereket, hogy trágyával etetett gombák". Attila úgy látja, hogy egy éven belül sokan fognak „levegő után kapkodni", amikor a rezsicsökkentést is kivezetik – párja például attól fél, hogy háromszoros rezsiszámlákat kapnak majd.

SMS-vélemények

Egy névtelen SMS-író szerint a köztársasági elnök nem hívhatja vissza és nem válthatja le a miniszterelnököt a magyar közjogi rendszerben, mert az államfőnek nincs ilyen jogköre. Az SMS írója elkezdte felsorolni a miniszterelnök megbízatásának megszűnési eseteit, de a felsorolás nem érkezett meg teljesen.

Egy másik SMS-író (Éva) azt kérdezte, hogy a fizetéscsökkentés vonatkozik-e Karácsony Gergelyre is, és hogy „végre utána néznek-e, hogy hová tüntette a pénzeket, és felelősségre is vonnák, mert sajnos a Fidesz ezt elmulasztotta". Egy további SMS-író szerint „megígérte Magyar Péter, hogy befejezi a luxizást, most elkezdi végrehajtani, és most a saját emberein kezdi, azokon, akik bíztak benne, mint Márki-Zay".

A műsorvezető megjegyezte: a polgármesteri fizetés függ a település méretétől, így kérdéses, hogy a csökkentés után „mennyire lesz kedve bárkinek polgármesteri pozícióban jelentkezni". Balázs azt is felvetette, hogy Magyar Péter taktikája lehet az is, hogy bedob egy ötletet, megnézi a társadalmi reakciókat, és aszerint visszatáncol – ez szerinte „nem olyan feltétlenül rossz taktika".


Navracsics Tibor interjúja a Fidesz jövőjéről

A műsor másik kiemelt témája Navracsics Tibor interjúja volt, amelyet a Köztérnek adott. Ebben Navracsics két személyt nevezett meg, akikkel szerinte a Fidesz nyerni tudna 2030-ban: Cserpkovics Andrást és Gulyás Gergelyt.

Navracsics arról is beszélt, hogy Orbán Viktor nélkül komoly ellentétek lennének a párton belül. Szerinte Orbán Viktor integrációs ereje „egy közös pont mindenki számára". A műsorvezető hangsúlyozta: Navracsics azt is elmondta, hogy az új jelölt mögé fel kell sorakoznia a pártnak.

Attila véleménye a Fidesz jövőjéről

Attila szerint Lázár Jánost kellene az első helyre tenni a lehetséges utódok listáján, mert Gulyás Gergely „nagyon szolid és szerény". Felidézett egy esetet, amikor Gulyás Gergely egy „Póloska nevű volt évfolyamtársával" vitázott az egyetemen. Attila emellett jókívánságait fejezte ki Szijjártó Péter külügyminiszternek, akiről az interneten olvasta, hogy „nagyon beteg", kétszer műtötték.


Az EU-s pénzek visszahozatalának esélyei

A műsor harmadik fő témája az volt, hogy Magyar Péter másnapi brüsszeli tárgyalásán (többek között Ursula von der Leyennel) sikerülhet-e előrelépést elérnie az EU-s források ügyében. Az EUR raportőr hírlevele szerint „korai még új korszakról és Brüsszel, valamint Budapest közeledéséről beszélni", a két fél álláspontja továbbra is távol áll egymástól, és „már egy közös elfogadó nyilatkozat elfogadása is nehézségekbe ütközik".

Katalin véleménye

Katalin kíváncsian várja a találkozót, de attól tart, hogy Magyar Péter Brüsszelben „olyan kisegér" lesz, és nem az „igazi énjét" mutatja:

„Ott próbál dörgölődni, próbálja itt most előadja, hogy ő mennyire harcol a pénzekért, meg majd ő megmutatja, hogy visszahozza. Ugye már mostan kiderül, már most nem akkora nagy a szája, hogy mindent visszahoz és azonnal visszahozza. Csak válasszák meg, csak ő legyen a miniszterelnök. Most már kisebb a hatalmas nagy képe, mert most már tudja, hogy azért nem eszik olyan forrón a kását." *

Katalin szerint 27 feltételről hallott, amelyekről „még mindig nem tudjuk, hogy mi az a 27". Úgy véli, Brüsszel is rájött, hogy „nem olyan nagy fogást fogtak" Magyar Péterrel, mint remélték – „nekik egyetlen fiúk volt, hogy Orbán Viktort megbuktassák". Felidézte Donald Tusk esetét, aki Lengyelországban „szinte feltétel nélkül" megkapta a pénzeket, mert „egy az ő köreikben ismert beépült" volt. Ezzel szemben Magyar Péterben „egyre inkább nem bíznak". Katalin hallott olyan híreket is svájci és olasz lapokból, hogy „nem gondolták, hogy ez a magyar Pety nevű újdonsült miniszterelnökké avanzsál".

Csaba véleménye

Csaba nevű betelefonáló szkeptikus az EU-s pénzekkel kapcsolatban:

„Tudjuk, hogyha pénzt fog Magyarországra visszahozni, ez csak egy jelképes dolog. Gyakorlatilag egy fillér nem fog bejönni. Az, hogy papíron azt írja az Európai Unió, hogy ennyi van, annyi pénzt kapott Magyarország, az gyakorlatilag mindegy, mert ennek a nagy része meg se érkezik Magyarországra. A döntő része, az a rész, ami meg megérkezik, az meg különböző csatornákon és okokkal előre megtervezve visszavándorol Brüsszelbe." *

Szerinte „akár 27, akár 54, akár 200 feltételt teljesítünk, pénzt Magyarország nem fog kapni az Európai Uniótól". Csaba úgy véli, ez csak egy „reklámhadjárat", és Brüsszel „semmiféle pénzt nem akar adni Magyarországnak és a többi tagállamnak sem".

Attila véleménye

Attila szerint Magyar Péter „egy ruppót nem fog kapni, mert minden pénz megy Ukrajnába".

SMS-vélemények

Az SMS-írók többsége szintén szkeptikus. A „legoptimistább felvetések" szerint „valamit mutatóba azért mégiscsak fognak neki adni, hogy azt be tudja lobogtatni". Erika nevű SMS-író szerint „a tiszások most meggyőződhetnek arról, hogy nem Orbán Viktor volt az oka az uniós források visszatartásának. Magyar Péternek sem fog sikerülni. Ha a kecske jól lakik, akkor a káposzta bizony elfogy."

Gyula véleménye

Gyula szerint Magyarország gazdasága elég erős ahhoz, hogy saját magát el tudja tartani, „pláne ha beindulnak azok a beruházások, amiket behoztak Orbán Viktorék meg a külügyminiszterék". Szerinte nem szabad aláírni olyan feltételeket, amelyek lehetővé tennék a migránsok betelepítését vagy az ukrán gabona korlátlan behozatalát. A műsorvezető szerint ez „nagy tesztje lesz Magyar Péternek mint miniszterelnöknek".


A migráció veszélye

A migráció kérdése több betelefonálónál is központi téma volt.

Csaba véleménye

Csaba szerint a migráció a legnagyobb probléma, mert „mindent, a közbiztonságot, a gazdaságot, a kultúrát, gyakorlatilag mindent, ami Magyarországot jelenti, veszélyeztet". Úgy véli, ha bejönnek a migránsok, „egy olyan folyamat indul el, ahonnan nincs vissza". Csaba egy átfogó összeesküvés-elméletet is felvázolt, miszerint a migránsokat „hozzák ide", hogy „az európai kultúrát, az európai gazdaságot tönkretegyék", és egy „könnyen kezelhető, ellenállás nélküli Európát" hozzanak létre az Egyesült Államok mintájára. Hangsúlyozta: „nem a migránsok ellen vagyok, hanem az ellen, hogy egy olyan kultúrát hoznak magukkal, ami teljesen ellentétes az európai kultúrával".

Attila véleménye

Attila személyes történetet osztott meg: egy buszsofőr ismerőse mesélte, hogy egy barátja biztonsági őrként dolgozik egy migránstáborban, és „életveszélyben vannak, mert van olyan, hogy a csavarhúzót beleállítja a migráns a hátába valamelyik biztonsági őrnek". Attila részt kíván venni a migránsok elleni tüntetésen (június 5-én), mert szerinte „csak egyszer lehet ezt elrontani és aztán végünk van. Ugyanaz lesz, mint Nyugat-Európában".

Juli véleménye

Juli szerint a legfontosabb, hogy Magyar Péter ne írja alá a migránsok betelepítését lehetővé tevő papírt: „ha kilopja az országot, majd csak kinyögjük valahogy, de a migránsokat nem tudjuk elhajtani". A műsorvezető bizakodását fejezte ki, hogy Magyar Péternek „annyi esze van, hogy kitart".

Gyula véleménye

Gyula humorosan javasolta, hogy „Kismartonba is föl kellene állítani egy ilyen irodát", ahová a nyugatról érkező migránsok beadhatnák a papírjaikat – utalva arra, hogy a déli határon Belgrádban működik ilyen iroda. Egy SMS-író arról számolt be, hogy „Horvátországban az éj leple alatt landolnak a migránsokat szállító repülőgépek Nyugat-Európából. Már évek óta titokban igyekeznek teljesíteni a kvótát."


A Metropol újság megszüntetése

Katalin hívta fel a figyelmet arra, hogy a Metropol című újságot megszüntették, és „még a tartályt is, ami ilyen állvány volt a Nyugati pályaudvarnál, két helyen is, a Keletinél is és több helyen a Délinél is, föl is szedték". Katalin szerint ez ellentmond a „nagy demokrácia" ígéretének, amit Magyar Péter hirdetett. A műsorvezető elmondta, hogy nincsenek információi a Metropol megszüntetésének okairól, de Katalin szerint „jelzésértékű", hogy korábban „ezek az aktivisták kiszedték és szétdobták" az újságokat, most pedig „központi sugallatra" szüntették meg.


Sulyok Tamás és a miniszterelnök visszahívásának kérdése

Marika nevű betelefonáló azt a kérdést tette fel, hogy „dr. Sulyok Tamás miért nem hívja vissza Magyar Pétert? Hiszen ezt csak ő teheti meg, indoka viszont lenne bőven. Ez az ember sértegeti őt, az embereket, és nem méltó arra, hogy Magyarország miniszterelnöke legyen, sem morálisan, sem pszichésen."

A műsorvezető elmondta, hogy erről nem rendelkezik információkkal, és „szerencsésebb lenne Sulyok Tamástól megkérdezni". Egy SMS-író később jelezte, hogy a köztársasági elnöknek nincs ilyen jogköre a magyar közjogi rendszerben, és elkezdte felsorolni a miniszterelnök megbízatásának megszűnési eseteit, de a felsorolás nem érkezett meg teljesen.


Kormányszóvivők fizetése

Juli nevű betelefonáló felháborodását fejezte ki amiatt, hogy a kormányszóvivők azt állították: „társadalmi munkában csinálják", azaz ingyen dolgoznak. Juli szerint ez hazugság:

„Na én kapnék annyi társadalmi fizetést, mint amennyit ők kapnak." *

A műsorvezető egyetértett azzal, hogy egy kormányszóvivői pozíció „komoly, felelősséggel járó pozíció", és „miért ne kereshetne nagyon jól egy kormányszóvivő?". Szerinte nem kellene letagadni a fizetést, hiszen „ebből a pozícióból meg lehet élni, és egyébként lehessen is, mert ez egy magas pozíció". Juli hozzátette: „senki nem irigyli tőle a fizetést, de akkor miért hazudnak?".


Ukrán gabonaimport

Gyula nevű betelefonáló szerint az Ukrajnából érkező gabonaimport „katasztrófa, ha ez bejönne". Szerinte a határokat zárva kell tartani, és „ha be is jön az Isten áldotta vagon, akkor rombával együtt küldeni kell az uszkár előtt. Menjen nyugatra, aki akarja, vegye meg, egye meg."

Gyula felidézte, hogy a híradásban hallott 90 tonna cukorról, ami „nem volt a kvótában benne", valamint különféle „pelyheknek átdolgozott gabonafélékről". Reményét fejezte ki, hogy „valamelyik malom" nem fogja ezeket „fölőrölni és betenni a magyar lisztbe, mert akkor nem akarunk elpusztulni".


Magyar Péter parlamenti stílusa és személyisége

Több betelefonáló is kritizálta Magyar Péter viselkedését a parlamentben. Katalin szerint „amit művel a parlamentben, az kritikán aluli. Ettől már lejjebb nem lehet." Felidézte, hogy Magyar Péter korábban „a Platón vagy valamelyik téren" üvöltötte, hogy „mocskos aljas hazaárulók vagytok", és a Hír TV munkatársait kikísértette a testőreivel.

Katalin úgy véli: „ha mindig hátrálunk és mindig csak jópofizunk és úriemberek maradunk vele szemben, akkor elszemtelenedik". Csaba ehhez kapcsolódva kifejtette: „kölcsönkenyér visszajár. Tehát ha ránk valaki valami csúnyát mond, akkor minimum ugyanolyan csúnyát kell visszamondani, mert ha nem, akkor megszokja azt, hogy őneki mindent szabad, a másiknak meg semmit."

Juli így jellemezte a miniszterelnököt:

„Annyit hazudik ez, hogy még az se igaz, amit kérdez." *

Attila párhuzamot vont Magyar Péter és Gyurcsány Ferenc között: „ez a Magyar Péter ugyanazt csinálja, szoktam írni a Facebookon, azt a látványpolitizálást, amit annó a Gyurcsány, tehát fenyegetőzik. Ugye arrogáns, a Gyurcsány ugyanezt csinálta, és maga bevallotta, hogy nem csinált semmit, meg nem ért a szakmájához."

Attila azt is felrótta, hogy Magyar Péter korábban a Fidesz tagja volt, és az ilyen „köpönyeget váltó" emberektől – mint „Csintalan, Pörzse Sándor, V. Gábor, Z. Kárpát" – „hányingere van".


Egyéb felvetések

Rezsicsökkentés esetleges kivezetése

Attila félelmét fejezte ki, hogy a rezsicsökkentést kivezetik, és párja „háromszoros" rezsiszámláktól tart. A műsorvezető reményét fejezte ki, hogy ez nem következik be, mert „az tényleg katasztrófa lenne".

Nemzeti konzultáció a migrációról

A műsorvezető emlékeztetett, hogy a korábbi nemzeti konzultációban „körülbelül [több millió] ember ellene szavazott" a migrációnak, és „ebbe sok olyan is volt, akik most Magyar Péterre szavaztak. Tehát szerintem ebben egyébként van konszenzus."

Pride és iskolai programok

Juli kifogásolta, hogy „az iskolákba ne vigyék már be ezeket a... cipke Józsikákat, mert ennek semmi értelme nincs". A Pride-ról szólva ironikusan megjegyezte: „tartsák meg, mert úgyis úgy fázunk, úgyhogy kéne a jobb idő".

Orbán Viktor előrelátása

Attila dicsérte Orbán Viktort: „nagyon okosan mondta, mert ő előre látott dolgokat mindig is, tehát nem véletlen, hogy csak egyszer lehet ezt elrontani és aztán végünk van."

A Védvonal mozgalom

Attila megemlítette Orbán Viktor „Védvonal" nevű mozgalmát, és tapasztalatait osztotta meg: egy 60 év körüli nővel beszélgetve a nő azt mondta, hogy „kell is [a megszorítás], mert az Orbán-kormány üres kasszával adta át az országot". Attila erre azt válaszolta, hogy „12 tonna aranyrúd van a Nemzeti Bankban, nem tudom hány milliárd euró". Egy másik beszélgetésben egy fogorvos nő azt mondta: „fideszes voltam, de most a Tiszára szavaztam, mert ezek majd rendbe rakják az országot". Attila szerint „nagyon sok jó szituált, iskolázott ember így gondolkodik".

Till Tamás ügye

Eper Márton, a Radar műsorvezetőjének rövid híreiből kiderült, hogy a szegedi törvényszék katonai tanácsa felmentette a kényszervallatás vádja alól azokat a rendőröket, akik a Till Tamás meggyilkolása miatt indult ügyben nyomoztak. A magánvádas eljárást F. János, a 26 évvel ezelőtt eltűnt bajai kisfiú feltételezett gyilkosa indította, azt állítva, hogy a hatóságok fenyegetéssel kényszerítették ki belőle a később visszavont beismerő vallomást.

Időjárás és BL-döntő

A Radar hírei között szerepelt, hogy hőhullám söpört végig Nyugat-Európán: Franciaország több mint 20 városában dőlt meg a májusi melegrekord, Londonban 35°C fölé emelkedett a hőmérséklet, Közép-Olaszországban pedig korlátozták a kültéri munkavégzést. Budapesten a Hősök terén megnyílt a Champions Fesztivál a Bajnokok Ligája döntője alkalmából.


⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „Póloska nevű volt évfolyamtársa": Attila említette, hogy Gulyás Gergely „eléült ez a Polosska nevű volt évfolyamtársa, vagy mi, ha jól hallottam az egyetemen". Nem egyértelmű, hogy kire utal, a név torzított lehet.
  • „cipke Józsikák": Juli említette, hogy „az iskolákba ne vigyék már be a ezeket, ha nem akarom kimondani iszodákat, ezt a cipke Józsikákat". A kifejezés valószínűleg az LMBTQ közösségre vagy Pride felvonulásra utaló pejoratív megnevezés, de pontos jelentése bizonytalan.
  • „V Gábor, a Z Kárpát": Attila sorolta a „köpönyeget váltó" személyeket. A „V Gábor" feltehetően Vitézy Dávidra utalhat (bár a keresztnév nem egyezik), a „Z Kárpát" pedig Z. Kárpát Dánielre, de egyik azonosítás sem teljesen biztos.
  • „Tarósú 200 milliárdjával": Attila említette, hogy „a karácsony csinálta ugye a Tarósú 200 milliárdjával". Valószínűleg Tarlós István volt főpolgármesterről van szó, de a pontos kontextus (milyen 200 milliárdról beszél) nem világos.
  • SMS a miniszterelnök visszahívásáról: Az SMS írója elkezdte felsorolni a miniszterelnök megbízatásának megszűnési eseteit („kettős pont"), de a felsorolás nem érkezett meg – a szöveg itt megszakad.
Teljes átirat megjelenítése

[00:01:00]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.

[00:01:06]Paláver hangra fel.

[00:01:12]És már itt is vagyunk.

[00:01:12]Folytatjuk a Palávert 0617992999 a telefonszámunk és 067953 az SMS számunk.

[00:01:19]Beszélgetünk Márkizaj Péterről, aki reagált arra, hogy Magyar Péter csökkenteni a miniszterelnök, a miniszterek, az állomtitkárok, az országgyűlési képviselők és a polgármesterek fizetését.

[00:01:30]Márki zaj szerint nem erre szavaztunk áprilisban.

[00:01:35]Aztán Navracsics Tibor megszólalt, interjút adott a köztérnek, ebben pedig megnevezett két személyt, akivel nyerni tudnának szerinte 2030-ban.

[00:01:44]Ez a két név Cserpkovics András és Gulyás Gergely volt, de beszélt arról is, hogy Orbán Viktor nélkül komoly ellentétek lennének a párton belül.

[00:01:52]Szerinte Orbán Viktor az integrációs erejével egy közös pont mindenki számára.

[00:01:56]Aztán beszélgettünk arról ma, hogy vajon haza tudja-e hozni az EU-s pénzeket Magyar Péter.

[00:02:01]Ugye holnap fog tárgyalni Urszula von der Lionnel is többek között.

[00:02:04]És hát az EUR a [torokköszörülés] raportőr hírlevele szerint nem feltétlenül a legjobbak a kilátások.

[00:02:15]Ugye azt írta a brüsszeli portál, hogy korai még új korszakról és Brüsszel, valamint Budapest közeledéséről beszélni, illetve szerint a szerintük a két fél álláspontja továbbra is távol áll egymástól, és már egy közös elfogadá nyilatkozat elfogadása is nehézségekbe ütközik.

[00:02:31]Hát ez ez mindenesetre egy érdekes vélemény, úgyhogy igazából kérdésként szegezem önökhöz, hogy önök szerint van-e esély arra, hogy bármit is látni fogunk-e ezekből a pénzekből.

[00:02:40]És a kérdés most Kataliné, ő van velünk a vonalban.

[00:02:45]Kezi csókolom.

[00:02:47]Jó napot kívánok kedves [torokköszörülés] Balázs.

[00:02:48]Nagyon örülök, hogy bejutottam és most gyorsan végigfutok a zenától javaslott témákon, de még lesz egyéb mondanom is, ha lesz rá lehetőségem.

[00:02:56]Gyorsan mondom.

[00:02:56]Ö nagyon ö Márk Zajos Petike [nevetés] rögtön meg megmutatta az igazi ényét.

[00:03:04]Hát eddig tart a szerelem, uraim, hölgyeim.

[00:03:06]Ez a Tiszaszerelem, ez a Tiszolitika, itt csak az érdekek és a pénzek.

[00:03:11]Rögtön kibukott, hogy Márki Zajos nem is szívből támogatta őt csak azért, mert azt hitte, hogy vele jól jár.

[00:03:18]Amint kiderült, hogy anyagilag esetleg egy kicsit rosszabbul jár, azonnal ellene fordult.

[00:03:23]Na, így lesznek a többi elsztársak és elsztársnők is, akik most nagyon örülnek, hogy ott ülnek a parlamentben, és nagy pénzeket kaszálnak majd a nagy semmiért a 141 ember, aki soha életében nem foglalkozott politikával meg egyáltalán azt se tudta, hogy mi az, hogy parlament.

[00:03:38]És most szépen mind észbe kap, hogy hoppá, hát mi uram mi nem ilyen lovat akartunk.

[00:03:45]Nagyon helyes a bumeráng effektus visszaütött a nagy hűhó semmiért.

[00:03:47]A második téma gyorsan a Nabracsicsi úr nagyon jól mondja, hogy hogy lesz Orbán Viktornak esetlegesen úgy tudja 2030-ban lenne, de én azért Lázár Jánost első helyre helyezném semmi bajom nekem a Gulyás Gergely, csak ő nagyon szolí és szerény.

[00:04:08]Bizonyítottam most, amikor eléült ez a Polosska nevű volt évfolyamtársa, vagy mi, ha jól hallottam az egyetemen, talán még a Katalin, arra arra kérem, hogy ilyen póloskázás meg minősítés most ne legyen a kampánynak vége.

[00:04:22]Jó, jó, jó, mindegy.

[00:04:22]Én nekem akkor is nárcisztikus pszichopata maradt.

[00:04:24]Kész.

[00:04:26]Nem lesz.

[00:04:26]Most kértem, hogy ne minősítsünk.

[00:04:26]Nem, de nézze, ez ez mindenki tudja, hogy ez egy beteg ember.

[00:04:32]Hát már ne haragudjon Balázs.

[00:04:35]Hát már semmit nem lehet mondani.

[00:04:37]Ő bemondja pa hányszor játszották be a Hírtvében meg a mindenféle magyar egybeg a TV2-n, hogy ott áll a Platón vagy valamelyik téren még választás jött és üvölti, hogy mocskos aljas hazaárulók vagytok és a és a Hirtév munkatársait kikísértette a a testőreivel, azokkal a akik ott voltak a fog megemberei.

[00:04:58]Hát bocsánat, ha mindig, ezt mondtam már sokszor, ha mindig hátrálunk és mindig csak jópofizunk és úri emberek maradunk vele szemben, akkor elszemtelenedik, lásd, miket megenged magának [torokköszörülés] Balázsd a parlamentben.

[00:05:13]Arra azért kíváncsi leszek, ha már ha már itt tartunk, és ezt felhozta, és akkor legyen ez is így a témák végül is kapcsolódik a harmadik témánkhoz, hogy nagyon nagyon kíváncsi vagyok, hogy és remélem, hogy lesz nem tudom, hogy élőben lesz-e ez a holnapi megbeszélés Urszula van derlenel, de nagyon kíváncsi vagyok, hogy ott egyébként mi lesz a stílus.

[00:05:34]Ó, Báls, hát ott olyan kisegélyér, nehogy azt higye.

[00:05:37]Itthon, mert csak mert amúgy én megmondom őszintén, hogy annak annak én azt örülnék neki, hogyha Uruszol von derlenek különböző követelései ellen is hasonlóan határozottan lépne fel, de de nagyon kíváncsi vagyok rá, úgyhogy remélem, hogy ezt holnap majd lehet nézni.

[00:05:54]Hát nem biztos, hogy fogják közvetételni, de legyen úgy, ahogy ön akarja, vagy legyen igaza.

[00:05:58]De én attól tartok Balázs, hogy ott ő olyan kisegés ott egyáltalán nem az igazi nyét mutatja, ott próbál dörgölődni, próbálja itt most előadja, hogy ő mennyire harcol a pénzekért, meg majd ő megmutatja, hogy visszahozza.

[00:06:11]Ugye már mostan kiderül, már most nem akkora nagy a szája, hogy mindent visszahoz és azonnal visszahozza.

[00:06:16]Csak válasszák meg, csak ő legyen a miniszterelnök.

[00:06:19]Most már kisebb kisebb a a ez az ez a hatalmas nagy képe, mert mert mert most már tudja, hogy azért nem egészen nem eszik olyan forrón a kársát, hogy úgy fogalmazzam, hanem hanem hát 27 feltételt hallottam, amiről még mindig nem tudjuk, hogy mi az a 27.

[00:06:36]Azért egy párat sejtünk ezek közül, de párat sejt Persze, persze, persze.

[00:06:40]Sejtünk jóak az a 27 amúgy.

[00:06:42]Igen, igen, igen, igen.

[00:06:42]Na kíváncsi leszek rá.

[00:06:44]Úgyhogy most már hallotta, hogy most már rájött Brüsszel is, úgy tűnik, talán még von der Pfizer asszony is, hogy tudnélik azért nem olyan jó róla lóra tettek ők, mint amire gondoltak.

[00:06:56]Nekik egyetlen fiúk volt, hogy Orbán Viktort megbúztassák.

[00:07:00]sikerült sajnos Brüsszel vagy Brüsszelnek és Ukrajnának összefogva és az egész nemzetközi sajtó, aki ellenünk volt, de rájöttek, hogy azért nem olyan nagyon nagyon nagy fogást fogtak, mert ez azért azért nem az, akit ők elképzeltek.

[00:07:17]Most majd kiderül.

[00:07:17]Ciló, cilóg a lólábá.

[00:07:21]Persze ez abból is látszik, hogy ugye annak idején emlékszünk rá, amikor Donald Tuskék ugye nyertek Lengyelországban, akkor Tusznak tulajdonképpen rögtön szinte feltétel nélkül odaadták a a nekijáró pénzeket.

[00:07:33]Ugye feltételezem, hogy azért, mert azért Tusk egy az ő köreikben ismert beépült, ott neki az a személyes közege, vagy a természetes közege.

[00:07:41]Gondolom, hogy benne megbíztak, hogy ő a hogyha megkapja és teljesíteni fog.

[00:07:45]Kicsit olyan, mintha Magyar Péterben nem bíznának.

[00:07:50]Igen, igen.

[00:07:50]Én is így gondolom.

[00:07:50]És egyre inkább úgy gondolják ők is, mert már hallottam olyan hangokat, nem tudom hallott Balázs.

[00:07:55]Én a múltkor hall jó múltkorában hallottam, hog hogy a Svájcban valami svájci újságban és Olaszországban is megírták, hogy azért azért nem nem gondolták, hogy ez a magyar Pety nevű új új újdonsült miniszterelnökké avanzsát.

[00:08:10]Senkiből jött senki.

[00:08:12]Bocsánat, megijelzőt mondtam, ezt is valakitől hallottam, hogy tudnék nem is olyan jó, mint amilyennek ők elképzelték és rögtön rögtön most már visszakoznak és nincs akkora nagy bizalom iránt, ahogy na mindegy, bízunk benne.

[00:08:28]Én én én önnel mondjuk sok sokszor nem értem.

[00:08:30]Sokan mások is mondták, hogy nagyon optimista, és mindig azt mondja, hogy meglátjuk, meglátjuk.

[00:08:35]Van egy idős bácsi, aki emlékszik, mindig mondta, hogy a Balázs mindig azt mondja, hogy meg mit láttunk meg?

[00:08:40]Majd meglátjuk, meglátjuk.

[00:08:40]Hát én csak azért szoktam ezt mondani, mert azért tud lát láttuk az elmúlt időszakban is, hogy azért vannak meglepetések, és én én próbálok nem nem azért szurkolni, hogy hogy ő rosszul csinálja és Magyarországnak rossz legyen, csak azért, hogy elmondhassuk, hogy igazunk volt.

[00:08:58]Tudom, hogy nem úgy állnak a dolgok sajnos, és én is azt látom, hogy lehet, hogy korai az optimizmus, de hát most most mit csináljon az ember sírjon egész nap?

[00:09:09]Most mondta ki az igazságot.

[00:09:09]Az optimizmus az az talán még korai.

[00:09:11]Jó, igaza van magának, mert mert tényleg ha nem bízunk és állandóan csak sírunk így, ahogy mondja, akkor akkor azzal se megyünk előre.

[00:09:20]És tényleg adni kell talán a 133 napot, hogy szokták mondani, hogy az dicsőséges vagy dicselen lesz, az majd azt majd az majd kiderül.

[00:09:27]De én ak hamarabb hamar ki fog ez derülni.

[00:09:29]Tehát hamar ki hamarabb, szerintem is hamarabb.

[00:09:33]Úgyhogy csinálja jó a saját hülyeségeit.

[00:09:35]És most ezzel a ezzel a fizetés megvonásokkal és bedobásokkal ezzel most egy csomó embert magára haragik.

[00:09:42]Úgyhogy azok mind a polgármestertől kezdve már hallottam olyat, hogy le akar mondani, mind-mind rájön, hogy ki is a ő, akire ők, akiben ők megbíztak és akibe a Messiást látták.

[00:09:53]Úgyhogy szerintem egy csomó ember ki fog ábrándulni belőle.

[00:09:55]Balás nem haj ne ne ezzel ne ezzel foglalkozzunk, mi foglalkozzunk magunkkal.

[00:10:00]ön szerint ez a fizetéscsökkentés ezekben a ezekben a pozíciókban ön szerint egy egy valamit előkészítő tudatos dolog, vagy egy egész egyszerűen egy kapkodva meghozott ilyen látványdöntés, ami lehet, hogy nem fog jól elsülni?

[00:10:15]Igen, ez utóbbi szerintem inkább valószínűleg, mert mert mert kapkod összegissza.

[00:10:20]azt se tudja, mit csináljon, mert annyi úgymond okos tanácsadóval is, miniszterrel és és mit tudom én mikkel van körülvéve, hogy hogy most azt se tudja, hogy melyiknek tegyen eleget.

[00:10:30]Egyik ezt mondja, másik azt mondja, és próbál mindenkinek megfelelni, de a jó Isten se tud mindenkinek megfelelni, úgyhogy ebbe bele fog törni a bicskája szerintem.

[00:10:36]De majd meglátjuk, én is csak azt mondom megint most az idézbe, hogy hogy meg kell nézni, hogy ez most kamu vagy ez csak ilyen ilyen ilyen ilyen paraszvakítás, úgymond, hogy ő biztos ismeri ezt a szót.

[00:10:49]Szóval nem tudom mi lesz az igazi majd meg a hogy mi mi fog ebből realizálódni, mert lehet, hogyha majd rájön, hogy mennyien ellene fordulnak emiatt a mártizajjal az élen, akkor akkor úgy fog visszakozni, ahogy szokott máskor is, hogy mondja ezt másnap mást, harmad nap megint mást.

[00:11:07]Szóval őnek a a mondására sajnos nem nagyon lehet adni Balázs, de azt mondhatom, hogy nekünk nem szabad most azt a hibát elkövetni, amit sajnos elkövettünk esetleg a a kampánidőszakban, hogy tudnék nem kell nem kell ellenünk fordítani az embereket, mert még mindig van egy ilyen sajnos egy ilyen Fidesz ellenes, egy ilyen Orbánellenes, Orbánfóbiások részéről egy ilyen hangulat.

[00:11:32]Még mindig hallom, hogy mocskos Fidesz, még most is látok néha kiírva itt a plakátokon.

[00:11:36]És mondok egy nagy újságot.

[00:11:39]A nagy demokrácia jegyében ő ugye mindenkinek mindenkinek ad meg megszólalási lehetőséget és mindenki sajtószabadsági és véleményszabadsági és minden is demokrácia, nagy demokrácia eljött.

[00:11:55]Ennek jegyében Balázs a Metropol című újságot megszüntették.

[00:11:57]Döbbenten konstatáltam, hogy még a még a tartályt, ami ilyen állvány volt a nyugati pályaudvarnál, két helyen is, a keletinél is és több helyen a déinél is, amikor utazom, föl is szedték még azt az állványt is, amibe bele volt téve az újság, ilyen öt fiókos metropol feliratú, kék színű, fehér feliratú tartály.

[00:12:18]Tehát még a Metropol újságot is megszüntették, mertogy tudnék annak idején, mikor volt engem számtalanásért, amikor osztogattam csak úgy kett igen, ez tetszett mesélni.

[00:12:29]Igen, erre emlékszem.

[00:12:30]Most megszüntették végleg Balázs döbbenten konstatáltam most pünkös után, hogy nincs még a tartályok is föl vannak ez a nagy demokrácia.

[00:12:40]Nem tudom, hogy nem tudom, hogy a metropol megszüntetésének mennyi köze van mihez, vagy milyen döntések álltak mögötte.

[00:12:45]Én ebbe nem ástam bele magam.

[00:12:48]Úgyhogy ezzel kapcsolatban [torokköszörülés] nem nagyon tudok fegyverőzni.

[00:12:50]A az az viszont jelzésértékű és számomra sokat mondó, ne haragudjon, hogy annak idején állandóan kiszedték ezek a kiszárs nem akarok csúnyán mondani aktivisták, hogy nehogy [torokköszörülés] rám kiabáljon megint, hogy csúnyán beszélek, hogy ezek az aktivisták kiszedték és szét jó esetben csak bezoták más esetben szétnézték.

[00:13:13]Na most akkor ehhez ezek után azért nagyon nincsenek meg nem vagyok meglepve, hogy megszüntették nyilván központi sugalra nem csak úgy úrió kedből a na erről tényleg nincsenek információim.

[00:13:25]Katalin, köszönjük szépen, hogy hívott minket.

[00:13:29]Lényeg az, hogy fel a fel a fejjel és harcolunk és és okosan kell csinálni.

[00:13:34]higgy el, hogy ő saját magát fogja veszély kergetni, mert amit művel a parlamentben, az kritikán aluli.

[00:13:38]Ettől már lejjebb nem lehető, hogy ezzel még a sajátjaak sem hívja ki a tetését, legalábbis az intelligensebbeknek és az okosabbaknak.

[00:13:50]Köszönöm.

[00:13:50]Köszönjük minden jó kezomásra.

[00:13:50]Viszont Csabát köszöntöm.

[00:13:54]Jó napot kívánok.

[00:13:56]Jó napot kívánok.

[00:13:56]Örülök, hogy bekerültem az adásban, és én úgy érzem, hogy nagyon sok fontos dologról kellene beszélni, de ha most mindegyikről beszélni akarnánk, akkor hát órák [torokköszörülés] se volnának elég erre.

[00:14:11]Úgyhogy én úgy gondoltam, hogy két legfontosabb témát szeretnék itt hangsúlyozni, mégpedig az első az, hogy nem beszélünk a migráció veszélyéről eleget.

[00:14:22]Nekem mond a Igen.

[00:14:25]Csaba, bcsásson meg, mielőtt belekezdünk a migráció veszélyének kitárgyalásába, a tévnéktől elköszönünk, a rádióhallgatókkal folytatjuk, és ők fogják hallani.

[00:14:34]A tévnék hamarosan jönnek vissza.

[00:14:38]Akkor mondanám tovább, tehát hogy a migráció a legnagyobb probléma szerintem Magyarországnak, mivel az mindent, tehát a a közbiztonságot, a gazdaságot, a kultúrát, gyakorlatilag minden, ami Magyarországot jelenti, azt veszélyezteti.

[00:14:53]Hát ez a legnagyobb dolog, amit ki kellene védeni.

[00:14:56]Az, hogy most a Magyar Péter miket mond, vagy csinál, vagy kapkod, vagy parancsra teljesíti ezeket, ezek mellékes dolgok.

[00:15:07]Nekem az a véleményem, hogy valamilyen úton, módon, ugye most lesz jövő héten egy tüntetés, hogy azt hiszem pénteken 5-én lesz, hogy ezt valahogy hangsúlyos hangsúlyozni kellene a tüntetésen, hogy itt tulajdonképpen válaszút előtt áll Magyarország.

[00:15:28]Tehát ha bejönnek a migránsok, akkor egy olyan folyamat indul el, ahonnan nincs vissza.

[00:15:33]Az csak folyamatosan nézzük meg, és nem én találtam ki ezeket, hanem nézzük meg a nyugat-európai országokba, hogy mi történt azáltal, hogy bejöttek a migránsok.

[00:15:45]Én nem a migránsok ellen vagyok, hanem az ellen, hogy egy olyan kultúrát hoznak magukkal, ami teljesen ellentétes az európai kultúrával.

[00:15:54]És ezáltal, mivel ők esszük ágában nincs, illetve ha még ha szeretnének se tudnának integrálódni, tudnéik a vallásuk nekik tiltja a az integrálódást.

[00:16:08]Na most akik ezt az egészet elkezdtik, hogy behozták és hozzák is ide a migránsokat, tehát migránsok nem maguktól jönnek, hozzák ide őket, hogy valamilyen terv alapján az volt a hosszútávú céljuk, hogy az európai kultúrát, az európai gazdaságot tönkretegyék azért, hogy utána egy úgynevezett Európai Uniót tudjanak létrehozni.

[00:16:38]Na most ezt tovább nem mondom, mert ez az Európai Unió, ez tulajdonképpen a az Egyesült Államok mintájára jönne létre, mert ott is ugye úgy jött létre az Egyesült Államok, hogy bevezették a közös pénzt, a dollárt.

[00:16:51]Az hozta össze az Egyesült Államokat.

[00:16:54]És ezt is lehet látni, hogy ez egy gondosan kitervelt folyamatosan minden apró részletet kidolgozó terv, aminek alapján Európát tönkre akarják tenni.

[00:17:12]Na most nem úgy akarják tönkretenni, hogy itt mindenki, mit tudom én, egy afrikai életszínvonal éljen, hanem egy könnyen kezelhető ellenállás nélküli Európa legyen, amiv amit ők arra használnak fel, amire akarnak.

[00:17:30]És ez ellen kellene nagyon védekezni, mert ha Európa elveszti az azokat az országoknak a kultúráját, amik Európát Európává tették a történelem során, és az legfejlettebb földrész volt a földön, ha ezt elveszítjük, akkor egy olyan gazdasági és kulturális visszaesés következik be Európába, ami már nem ö tehát nem tehető jóvá, és ez Nem is a mi generációnk, hanem a következő generációk számára egy tragédiát jelent.

[00:18:05]Kicsit hosszan mondtam, rövideben akartam, de ez a lényeg, ez a migráció.

[00:18:09][torokköszörülés] A másik a fő téma, amit akartam mondani, hogy nem kellene annyit foglalkozni Magyar Péternek ezzel a pénz visszahozás vagy nem hozás, mert tudjuk, hogyha pénzt fog Magyarországra visszahozni, ez csak egy jelképes dolog.

[00:18:25]gyakorlatilag egy fillér nem fog bejönni.

[00:18:27]Az, hogy papíron azt írja az Európai Unió, hogy ennyi van, annyi pénzt kapott Magyarország, az gyakorlatilag mindegy, mert ennek a nagy része meg se érkezik Magyarországra.

[00:18:43]a döntő része, az a rész, ami meg megérkezik, az meg különböző csatornákon és okokkal előre megtervezve visszavándolok Brüsszelbe.

[00:18:52]Tehát akár megkapjuk a pénzt, akár nem, ez Magyarország számára gyakorlatilag semmit nem jelent.

[00:18:59]Ez csak egy ilyen reklámhadjárat, hogy ezért különböző intézkedéseket meg lehet hozni, merthogy majd jön a pénz.

[00:19:07]Akár mit csinálunk, a pénz nem jön, eddig se jött, pedig járt nekünk.

[00:19:12]Nem lett volna szabad semmiféle feltételhez kötni ezt az Európai Uniónak, mégis törvénytelenül különböző feltételekhez kötötték azért, hogy még csak a pénznek az ígéretével is zsaroljanak minket.

[00:19:27]Akár 27, akár 54, akár 200 feltételt teljesítünk, pénzt Magyarország nem fog kapni az Európai Uniótól.

[00:19:37]Úgyhogy ezt kellene rögzíteni, és nem azután vágyakozni, hogy jaj, ha ezt teljesítjük, akkor majd ennyi pénzt kapunk, ha nem teljesítjük augusztus 31-ig, akkor ennyivel kevesebbet kapunk.

[00:19:54]Tudomásul kell venni, hogy Európa, Brüsszel az semmiféle pénzt [torokköszörülés] nem akar adni Magyarországnak és a többi tagállamnak sem, mert a többi tagállam azt a pénzt, amit Brüsszelből kap, az is különböző csatornákon annak a döntő többsége visszafolyik Brüsszelbe.

[00:20:11]Erről ennyit akartam mondani.

[00:20:16]És még egy apróság, amit a hölgy mondta az előbb, és teljesen igaza van, hogy a baloldal olyan ö olyan szavakat használ a jobb oldallal szembe, ami hát én szerintem viszonzást kíván.

[00:20:36]Na most ha mi nem olyan erős kifejezésekkel illetjük őket, akkor ők rögtön megsértődnek már.

[00:20:43]Tehát ez a tudjon is, hogy mire gondolok ez a poloskázás, meg hogy birkák vagyunk meg satöbbi.

[00:20:48]Van egyre csak egy szó, egy régi magyar bölcsességet tudnék mondani, hogy kölcsönkenyér visszajár.

[00:20:57]Tehát ha ránk valaki valami csúnyát mond, akkor minimum ugyanolyan csúnyát kell visszamondani, mert ha nem, akkor megszokja azt, hogy ő neki mindent szabad, a másiknak meg semmit.

[00:21:09]Tehát ezért én nagyon-nagyon, hogy mondjam, hát elítélem azt, hogy a Paláver műsorában valaki olyan szavakat használ, amit a bal oldal rutinszerűen használ, akkor mi lecsendesítjük a hozzászólót.

[00:21:28]Nem.

[00:21:28]Ha a bal oldalnak szabad, akkor a jó oldalnak is szabad.

[00:21:33]Kölcsön kenyér visszajár.

[00:21:37]Hát ennyit akartam mondani.

[00:21:37]Köszönöm szépen.

[00:21:40]Köszönjük szépen, hogy hívott minket.

[00:21:42]Viszont hálásra.

[00:21:45]Reméli Éva írja nekünk SMS-ben, hogy remélem Karácsony Gergelyje is vonatkozik a fizetéscsökkentés és hogy végre utána néznek, hogy hová tüntette a pénzeket a és felelősségre is vonnák, mert sajnos a Fidesz ezt elmúlasztotta.

[00:21:59]Persze nem értem ezt a nagy felhürdülést a fizetéscsökkentés miatt.

[00:22:01]Az senkit nem zavar és nem érdekel, hogy minél lejjebb megyünk az alacsonyabb pozíció munkakorokökbe, ott fordított arányosság van.

[00:22:09]Ezt Éva írja nekünk Budapestről.

[00:22:09]A tévnéket megköszöntjük.

[00:22:11]Ők épp visszatértek hozzánk.

[00:22:12]És akkor a következő telefonálónkat kapcsolom is, aki Marika lesz.

[00:22:17]Kezicsokrom.

[00:22:19]Jó napot, Balázs.

[00:22:19]Üdvözlöm önt, a stábot és a hallgatókat.

[00:22:21]Én nem ehhez a szólnék hozzá, tehát nem ezekhez a témákhoz.

[00:22:25]Egy kérdésem lenne, ha tudre valamit mondani nekem, és pedig azt, hogy dr.

[00:22:31]Sulyok Tamás miért nem hívja vissza Magyar Pétert?

[00:22:36]Hiszen ezt csak ő teheti meg, indoka viszont lenne bőven.

[00:22:39]Ez az ember sértegeti őt, az embereket, és nem méltó arra, hogy Magyarország miniszterelnöke.

[00:22:48]Marikó, bocsásson meg, hogy közbevágok, le tudná halkítani az eszközt a háttér.

[00:22:53]Ja, ja, ja, bocsánat.

[00:22:53]Igen, igen, igen.

[00:22:55][torokköszörülés] Ez az ember nem érdem méltó arra, hogy Magyarország miniszterelnöke legyen, sem morálisan, sem [torokköszörülés] pszichésen.

[00:23:05]Úgyhogy röviden csak ennyit szeretnék kérdezni.

[00:23:07]Nem tudom, hogy ön mit hallott.

[00:23:08]Én egy erről kommentekben néha olvas semmit nem hallottam.

[00:23:11]Nyilván ezt szerencsésebb lenne Sullyok Tamástól megkérdezni, hogyha hogy ilyen téma van.

[00:23:17]Én, hogy ő mit gondol, vagy mit érez, azzal kapcsolatban nem tudok, és felesleges is megszólalnom.

[00:23:25]Ja, értem.

[00:23:25]Hát igen, de hát őt ugye nem lehet megkérdezni.

[00:23:28]Hát igen, én meg én meg nem vagyok szóvivője sajnos, úgyhogy így én én sem rendelkezem információkkal erről, csak hát nagyon közeleg a 31e és hát talán hátha meghallja, vagy vagy eljut hozzá ez, hogy valahol nyilatkozzon, hogy hogy miért nem teszi ezt meg.

[00:23:46]Jó, ennyi volt.

[00:23:48]Köszönöm szépen.

[00:23:48]Viszont hallásra.

[00:23:50]Viszont hallásra.

[00:23:52]Én azért még szívesen beszélgettem volna Marikával.

[00:23:54]Nem tudom, hogy a hogy a ő kérdésével kapcsolatban akar-e hozzászólni például Attila, aki a következő.

[00:24:01]Telefonálunk.

[00:24:01]Jó napot kívánok.

[00:24:04]Tiszteletem D úr.

[00:24:04]Hát elég érdekes témák vannak.

[00:24:07]Mer annak idején Jessenski úr mondta, hogy ez a Markizaj ez nem éppen komplett.

[00:24:11]Ugye eljárt erre a Nem mi is volt annak a rendezőnek a neve, ahol vitatkoztak?

[00:24:17]M tranzit volt azem talán.

[00:24:20]Igen.

[00:24:20]És csináltak egy pólót, hogy vadász vadász.

[00:24:24]Akkor ott mondta, hogy ő szeret házhoz jönni a nem mondom miért.

[00:24:26]Ugye hát ez az ember ez nem komplett.

[00:24:28]Hát annak idején is amiket nyilatkozgatott, hát ha valaki választást akar nyerni, nem sérteget nyugdíjasokat meg különböző embereket, hogy trágyával etetett gombák, az féelheti magát.

[00:24:39]És hát az a amit ő mondott, hogy nem erre szavaztak.

[00:24:42]Hát nagyon sokan fognak levegő után kapkodni egy éven belül, amikor majd a rezsi csökkentést is kivezetik.

[00:24:48]Ugye az én párom is attól fél, hogy háromszoros kell.

[00:24:52]Ja, hát én nagyon remélem, hogy nem vezetik ki, mert azt az tényleg katasztrófa lenne.

[00:24:55]Nem tudom.

[00:24:55]Most az igazság, hogy ugye a Pali nyala az EU-nak.

[00:24:59]Én szerintem nem fog pénzt kapni, ugye a harmadik téma ez, mert szerintem egy ruppót nem fog kapni, mert minden pénz megy Ukrajnában, tehát nem fog pénzt kapni.

[00:25:06]Nekem ez a vélem.

[00:25:08]Nagyon sokan gondolják, hogy már megsincs.

[00:25:10]Hát lehet, hogy megsincs.

[00:25:10]Persze, persze.

[00:25:13]Én engem egy dolog izgat, és emiatt félek a migráns paktum, hogy hogyha bevezeti, mert ugye van egy ismerősöm, járok haza munkából busszal, a sofőrrel szoktam beszélgetni, és képzelje, uram Ben mesélte, hogy egy barátjai a migráns táborban biztonsági őr, és azt mondja, életveszélyben vannak, mert van olyan, hogy a csavarhúzott beleállítja a migráns a hátába valamelyik biztonsági ön.

[00:25:35]Hát egy-két ilyen horror sztorit, azt azért lehet látni a a hát ő ő ezt mesélte, hogy ezek minden nap életveszélyben vannak, tehát katasztrófa.

[00:25:42]Na most a Nabra csics úr nem nevezte meg konkrétan, hogy kikről beszél.

[00:25:46]De és ezt mondtam is egyébként, akkor lehet, hogy nem túl hangsúlyosan az én hibám valószínűleg Cserpalkovics Andr azt mondta, hogy Cserpalkovics Andrást és Gulyás Gergelyt el tudnák képzelni miniszterelnök jelöltnek 2030-ban.

[00:25:57]Ehhez azonban azt kell, hogy felsorakozzon az újelölt mögé a párt.

[00:26:02]Igen.

[00:26:02]Igen.

[00:26:02]Én szegény Kügyminiszter urat innen is kívánok gyógyulást, mert olvastam a netem, hogy nagyon beteg.

[00:26:06]Én őt képzeltem el annak idején, amikor szó volt róla, hogy ha a ugye Orbán Viktor ugye nyugdíjba megy, mondtam is a Gajdics úrnak, hát nagyon betegsz, imádkoztam is érte, kívánom, hogy gyógyuljon meg innen is üzenem, hogy kitartást nagyon-nagyon beteg.

[00:26:27]Ugye kétszer műtötték, olvastam az interneten.

[00:26:29][torokköszörülés] Én is olvastam, én is csak onnan tudom.

[00:26:33]Szóval szörnyű, egy fiatal, relatíve fiatal ember.

[00:26:35]Hát katasztrófa.

[00:26:35]Hát most képzelj el, itt van egy vietnámi házaspár, nem messze egy párbusz megállóra tőlünk.

[00:26:40]Életében nem dohányzott a férfi és tüdőrákot diagnosztizáltak nála.

[00:26:44]Katasztrófa.

[00:26:46]Ilyenről én is hallottam már, hogy ráadásul olyan tök egészségesen élt az ember.

[00:26:51]Tényleg mindent szinte papírforma szerint.

[00:26:54]Aztán Aha.

[00:26:57]Na hát valami vidámabbról, valami vidámabbról beszélgessünk.

[00:26:58]Úgy amis ugye Orbán Viktor úr meghirdetett, mi is a neve ennek a mozgalomnak.

[00:27:02]Most elfelejtettem ugye, hogy megvédik az embereket.

[00:27:06]Hát én is védvonal.

[00:27:09]Igen, én is tapasztalom.

[00:27:09]Hát annyi idióta ember van.

[00:27:11]Vártam a buszt valamelyik nap, és beszélgettem egy 60 év körüli nővel, és mondtam neki, hogy most már az interneten is ugye meghintették, hogy ugye megszorítások lesznek.

[00:27:21]És akkor mondja nekem a nő, hogy azt mondja kell is, mert az Orbán kormány üres kasszával adta át az országot.

[00:27:25]Mondom azt mondja, miről beszél?

[00:27:26]Hát 12 tna aranyrú van a Nemzeti Bankban, nem tudom hány milliárd euró.

[00:27:31]De nekem az a véleményem, hogy ezt ugyanúgy szét fogják osztogatni a csókosok között, mint ahogy a karácsony csinálta ugye a Tarósú 200 milliárdjával.

[00:27:39]De igen, ugye erre erre azért nincs bizonyíték.

[00:27:41]Tehát de de azért furcsa, hogy furcsa, hogy Budapesten mi történt, ugye?

[00:27:47]És milyen érdekes, nekem ott azért még az is érdekes, hogy volt 200 milliárd, aztán állítólag csődben van a főváros, meg arra is, hogy egyébként azért meg tudtak új területet vásárolni például mégiscsak arra azért valahonnan előkerült, lehet, hogy megtalálták a pénzköteget [torokköszörülés] a nem tudom a fikusz mögött locsoláskor és akkor így meg ha meg nem tudom a szomszédot kérdeztem, beszélgettünk egy 50 valahány éves nő, 5860 fogorvos és kérdeztem tőled, mi a véleménye a választás végeredményéről, mert én egy trianonnak ért meg ezt.

[00:28:15]Ugye ez egy másikon zajlik most szerintem és mondta, hát én fideszes voltam, de most a Tiszára szavaztam, mert ezek majd rendbe rakják az országot.

[00:28:24]Mondom azt mondja maga hisz ezeknek?

[00:28:26]Hát aki átélte az elmúlt 35 évet a rendszerváltozás óta, mert én már az első választáson ott voltam, az láthatta, hogy amikor liberális hatalom került ugye pozícióba, mindent lerohasztottak, elloptak ugye és most és azt mondja, hogy hát ez egy középpárt és akkor beugrott apámba, ő mondta mindig, ugye mikor leálltam vitatkozni egy ilyen gyurcsányista sötétel, odaszólt apám, hogy a fiacskám sötétekkel nem haldakozunk, hogy rögtön elköszöntem a nőtől, hogy ez itt csokkolom dolgom van.

[00:28:52]Tehát ilyen emberek vannak, és nagyon sok jó szituált, iskolázott emberek, és így gondolkodnak.

[00:28:59]Katasztrófa, katasztrófa.

[00:29:02]Sokan, sokan elhitték.

[00:29:02]Én továbbra is azt mondom, amit a választás óta mondok, hogy ne ne legyen ne legyen igazunk, hogy hogy ezeket mind megvalósítják.

[00:29:12]Figyel nekem, uram, ahogy a Hornék meg a gyurcsányék csinálták, hát ez a magyar Péter ugyanazt csinálja, szoktam írni a Facebookon azt a látványpolitizálást, amit annó a Gyurcság, tehát fenyegetőzik.

[00:29:23]Ugye arogáns, a Gyurcsány, ugyanezt csinálta, és maga bevallotta, hogy nem csinált semmit, meg nem nem ért a szakmájához.

[00:29:29]Tehát két hete hatalmon vannak, és semmit nem csinálnak.

[00:29:33]Én szerintem én szerintem, hogyha a Magyar Péter nem fog nem fog úgy kormányozni, ahogy azt elvárják tőle azok, akik rászavaztak, igen, akkor ők ugyanúgy ki fognak menni Magyar Péter ellen is az utcára, mondjuk.

[00:29:44]Hát nem tudom, nem tudom.

[00:29:44]Hát most mindenesetre én megyek a a migránsok elleni tüntetésre ötödikén, mert én se szeretném, hogyha ide betelepítenének, mert gondolja, hogy ott maradnak a táborba, ki fognak menni a városba, aztán ugyanaz lesz hit is, mint nyugat-Európában.

[00:29:57]És a a ugye Orbán Viktor nagyon okosan mondta, mert ő előre látott dolgokat mindig is, tehát nem véletlen, hogy csak egyszer lehet ezt elrontani és aztán végünk van.

[00:30:08]Ugyanaz lesz, mint Nyugat-Európába, bizonyám.

[00:30:12]Hát nem kéne odáig eljutni.

[00:30:12]hogy este 6:00 óra után nem mernek már kimenni az utcára Svédországba, Németországba, úgyhogy nem tudom, hogy nem tudom, hogy beberi-e vállalani a magyar Péterest a dolgot.

[00:30:24]Hát ezek ez ez nagyon nagy kérdés.

[00:30:24]Ugye egyébként bocsánat, csak az az itt fontos és biztos, hogy Magyar Péter is ismeri ezeket a számokat.

[00:30:29]Tehát itt volt annak idején ugye erről egy nemzeti konzultáció és ott és ott körülbelül ember ellene szavazott.

[00:30:36]Így van.

[00:30:36]Tehát ebbe ebbe sok olyan is volt, akik most Magyar Péterre szavaztak.

[00:30:39]Tehát szerintem ebben egyébként van konszenzus.

[00:30:41]Hát meg ugye amit a amit a Orbán Viktor üzente az Orbán Anicának, azzal egyetértek, mert ugye van egy olyan közmondás, hogy ne izé oda, ahol eszel.

[00:30:50]Tehát ez meg a Magyar Péter is, hát az is a Fidesz tagja volt annak idején.

[00:30:54]Tehát az ilyen emberektől sorolhatnám még a Csintalon, a Pörzse Sándor, akik köpenyeget váltanak, az ilyen emberektől hányingeren van, komolyan mondom.

[00:31:02]A V Gábor, a Z Kárpát, meg ezek, akik ugye mind nemzeti oldalon álltak, és hogy átmentek a másik oldalra, az ilyen embereket valahogy én nem csípem, nem szeretem.

[00:31:16]Na, minden jót kívánok.

[00:31:16]Kellemes hétvégét üdvözlöm a kedves családját.

[00:31:19]Viszont köszönjük szépen.

[00:31:20]Átadom minden jót.

[00:31:21]Viszonthallásra.

[00:31:24]Azt írja nekünk név nélkül valaki, hogy a köztársasági elnök nem hívhatja vissza, és nem válthatja le a miniszterelnököt a magyar közjogi rendszerben.

[00:31:32]Az államfőnek nincs ilyen jogköre.

[00:31:33]Magyarország alaptörvénye értelmében a miniszterelnök megbízatása kizárólag a következő esetekben szűnik meg kettős pont, és úgy látom, hogy innen nem folytatta az SMS író az SMS-t.

[00:31:43]Úgyhogy egyébként nagyon kíváncsiak vagyunk, úgyhogy legyen szíves megírni, mert ez a ez a fontos része egyébként lemaradt.

[00:31:53]Aztán itt nagyjá az SMS falon egyébként elindult egy kvázi ilyen szavazás erről úgy látom.

[00:32:02]Bár nem nem én indítottam, de úgy látszik, hogy az SMS íróknak a nagy része szerint nem fogja tudni hazahozni a pénzeket.

[00:32:09]A legoptimistább felvetések itt az SMS falon, ha jól látom, akkor az, hogy valamit mutatóba azért mégis csak fognak neki adni, hogy azt be tudja lobogtatni itt a saját támogatói meg a meg a parlamentben, meg a fideszesek előtt, hogy lám nekem sikerült.

[00:32:29]Erika azt írja, hogy a tiszások most meggyőződhetnek arról, hogy nem Orbán Viktor volt az oka az uniós források visszatartásának.

[00:32:35]Magyar Péternek sem fog sikerülni.

[00:32:40]Ha a kecske jól lakik, akkor a káposzta bizony elfogy.

[00:32:42]Ezt Erika írta.

[00:32:46]Aztán van egy ilyen is, hogy megígérte Magyar Péter, hogy befejezi a luxizást, most elkezdi végrehajtani, és most a saját emberein kezdi azokon, akik bíztak benne, mint Márk zaj.

[00:32:57]Ez egy érdekes vélemény egyébként.

[00:32:57]Hát csak ugye itt sokat beszéltünk ezekről a az olyan polgármesterekről, ugye azt én úgy tudom, hogy a polgármesteri fizetés az például függ attól, hogy mekkora város az, amit ő irányít.

[00:33:09]Tehát a kérdés, hogy mennyire lesz kedve bárkinek polgármesteri pozícióban jelentkezni.

[00:33:14]Na mindegy, erről fogunk még beszélni.

[00:33:15]Most viszont Eper Mártont fogjuk megkérdezni, hogy mi lesz a radarban, ha minden igaz.

[00:33:19]Itt van velünk Marci.

[00:33:20]Szervusz.

[00:33:23]Szia Balázs.

[00:33:23]Köszöntöm önöket.

[00:33:24]Foglalkozunk azzal, hogy hőhullám söpört végig Nyugat-Európán.

[00:33:29]Franciaország több mint 20 városában dőlt meg a májusi melegrekord.

[00:33:31]Az Egyesült Királyságban is egyébként szokatlanul meleg van.

[00:33:34]Londóban 35°ok fölé emelkedett a hőmérséklet.

[00:33:38]Közép-Olaszországban [horkantás] pedig korlátozták a kültéri munkavégzést.

[00:33:41]Aztán már napokkal a Bajnokok Ligája döntő döntője előtt futballászban ég Budapest.

[00:33:45]A hősök terén megnyílt a Champions Fesztivál, ahol a szurkolókat interaktív programok, a legendás játékosok és óriási kivetítők várják a szervezők szerint így azok is áttélhetik a BL finálé hangulatát, akiknek nincs jegyük a stadionba.

[00:34:02]Valamint felmentette a szegedi törvényszék katonai tanácsa a kényszervallatás vágja alól azokat a rendőröket, akik a Tild Tamás meggyilkolása miatt indult ügyben nyomoztak.

[00:34:11]Ugye a Pót magánvádas eljárást F.

[00:34:14]János a 26 évvel ezelőtt eltűnt bajai kisfiú feltételezett gyilkosa indította, ugyanis azt állította, hogy a hatóságok fenyegetéssel kényszerítették ki belőle a később visszavont beismerő vallomást.

[00:34:27]Részletekkel jövünk majd 17:30-kor a radarban.

[00:34:31]Köszönjük szépen.

[00:34:31]További szép napot.

[00:34:31]Jó munkátok.

[00:34:33]Köszönöm.

[00:34:36]Na és akkor következő telefonáló következik, aki Juli.

[00:34:38]Kezicsókolom.

[00:34:41]Jó napot kívánok.

[00:34:43]Üdvözlöm.

[00:34:43]Hát kezdjük valahonnan előrük.

[00:34:50]Hát itt pénzt nem fog hazahozni ez a valamennyit lehet, hogy dugnak az óra alá, de hogy mindent nem fogja, mint ahogy elmondta, mert már nincs is a kasztába.

[00:35:00]De egyébként meg félretéve így van, csak néhogy aláírja azt a papírt, hogy ide migránsokat telepítsenek be, mert akkor nekünk végünk még ha kilopja az országját, majd csak kinyogjuk valahogy, de a migránsokat nem tudjuk elhajtani.

[00:35:17]Akár tetszik, akár nem.

[00:35:20]Hát azt senki nem, vagy legtöbben azt nem szeretnénk, hogyha hogyha ez megvalósulna, és erre nem erre nem mondaná nemet.

[00:35:27]Én én nagyon kíváncsi vagyok, megmondom őszintén.

[00:35:30]Hát nagyon bízom benne, hogy azért annyi esze van neki, hogy azért kitart.

[00:35:34]Neki is van családja, vagy vagy egyáltalán, vagy neki a hát pedig annyira büszke, hogy milyen tudós családjai vannak.

[00:35:43]Hát akkor miért nem világosítsák már föl, hogy jó, nem biztos, hogy nem fog rá nemet mondani.

[00:35:50]Én azt mondom, hogy ne aggódjunk előre, de valóban beszélni kell róla.

[00:35:53]Fontos, és én is reménykedem benne nagyon, hogy hogy ebbe nem fog belemenni.

[00:35:59]Na hát annyit hazudik ez, hogy még az se igaz, amit kérdez, de jó sajnos.

[00:36:02]Hát egyébként meg egyébként meg egy miniszter, hogy viselkedik így a parlamentben, nem tudom, hogy ki látta, ki nem látta, de tulajdonképpen ha nem is látta, csak hallja már, attól fölfordul a gyomra, hogy ő micsod, milyen mi milyen miniszterelnök ez, és ennek tapsónak.

[00:36:25]Hát annyit [horkantás] röhögtem itten magamban, mikor néztem a három hölgyet, a szóvivő vagy nem tudom kicsodája, és akkor megkérdezte valaki egy riportert tőlük, hogy hogy mi mennyi a fizetésük.

[00:36:39]Hát azt mondják, ezek társadalmi munkába csinálják.

[00:36:41]Hát na kíváncsi lönnék.

[00:36:41]Na én kapnék annyi társadalmi fizetést, mint amennyit ők kapnak.

[00:36:47]Ingyent csinálják.

[00:36:50]Így van.

[00:36:50]Azt mondta, ingyen dolgoznak.

[00:36:53]Nem tudom egyébként, hogy miért kell erről hazudni.

[00:36:54]Én azt gondolom, hogy egy kormányszóvivői munkakör az egyébként egy komoly pozíció, egy felelősséggel járó pozíció.

[00:37:00]Egyébként szerintem miért ne kereshetne nagyon jól egy kormányszóvivő?

[00:37:04]Tehát nekem ezekkel amúgy nincs problémám.

[00:37:06]Tehát nem értem, hogy miért kell ezt reagálni rá, vagy miért nem lehet.

[00:37:11]Egyébként meg tök mindegy, ha nem akarja megmondani, hogy mennyit keres, akkor ne mondja meg, de azért feltételezzük, hogy ebből a pozícióból meg lehet élni, és egyébként lehessen is, mert ez egy ez egy magas pozíció.

[00:37:21]Nyilvánvalóan ninz bajak jó.

[00:37:25]Így van.

[00:37:25]Pontosan nincs.

[00:37:25]Hát őnek is ugyanúgy van költsége, ruházkodás, egyebek, mit tudom én.

[00:37:30]Tehát oda gyűvésmés egyebek.

[00:37:31]Semmi baj nekik oda kiállni.

[00:37:34]Nem is irigyli tőle a fizetés.

[00:37:38]Senki de akkor miért hazudnak?

[00:37:38]Én nem tudom, hogy mi hogy miért nem lehet ilyen ilyen nincs.

[00:37:42]Ilyen nincs.

[00:37:42]Ha az ember odamegy egy munká munkahelyre, aztán megmondják, hogy eddig együ ennyit és akkor kész.

[00:37:51]Érdekel a pozíció ennyi pénzért, vagy nem?

[00:37:52]És akkor le lehet dönteni.

[00:37:52]De hát hát így van.

[00:37:54]De hát akkor ne azt mondja, hogy hát ők ingyen csinálják.

[00:37:58]De mondom, de miért ne kereshetne akár milliókat egy kormányszóvivő?

[00:37:59]Hát ez egy felelős pozíció.

[00:38:01]Hát keressen.

[00:38:01]Hát de ninc nem nem is irigy le az ember egyáltalán, mert mindenki kapja meg a bérit azért, amiér megdolgozott.

[00:38:10]Ennyi a történet.

[00:38:12]De akkor ne hazudjon, hogy ő nem ő nem kap ezért fizetést.

[00:38:14]Ők csak ingyen csinálják.

[00:38:20]Ugyan már.

[00:38:20]Hát ki hiszi ez?

[00:38:20]Hát én biztos nem.

[00:38:23]De azt nem sokan mások nem.

[00:38:25]Na mindegy.

[00:38:25]Hát szóval sajnálatos.

[00:38:29]Hát majd alakul a dolog.

[00:38:29]Bízzunk ebbe a kormányba.

[00:38:31]Jól van.

[00:38:31]Hát az az igazság, hogyha itt a polgármesterkökkel elkezd itten variálni, mint ahogy már jól van.

[00:38:37]Aki nagyon jól támogatta már, az legalább már megszólalt a már kidaj.

[00:38:47]Azt kíváncsi vagyok, hogy mi lesz ennek a vége egyébként.

[00:38:48]Lehet, hogy ugye Magyar Péter Magyar Igen.

[00:38:51]Magyar Péter szokta azt csinálni, hogy ők szokták.

[00:38:55]egyébként ez nem olyan feltétlenül rossz taktika ám, tehát ez egy okos dolog, hogy beleengednek valamit, megnézik, hogy mire a társadalmi reakció, nézegetik a közösségi médiában a véleményeket, és akkor aszerint visszatáncolnak belőle, vagy sem.

[00:39:09]Tehát simán lehet, hogy ezt végül nem lépi meg.

[00:39:14]Nem tudom.

[00:39:17]Hát jó, jó.

[00:39:17]Bízunk benne, hogy azért nem fog itt fölforgatni, fölszántani az egész Magyarországot, mert azért tulajdonképpen vannak itt normális polgármesterek.

[00:39:26]Épül, szépül a Persze meg ezt mondtuk korábban, hogy amúgy egy polgármesteri munka, hogyha valaki normálisan, lelkiismeretesen végzi, akkor az egy kőkemény feladat.

[00:39:37]Hát pontosan így van.

[00:39:38]Had keressenek jól, miért ne helytő állni bárhol.

[00:39:40]Hát a másiknak, hogy az iskolákba ne vigyék már be a ezeket, ha nem akarom kimondani iszodákat, ezt a cipke Józsikákat, mert ennek semmi értelme nincs.

[00:39:49]Hát jól van, a Prideotnak tartsák meg, mert úgyis úgy fázunk, úgyhogy kéne a jobb idő.

[00:40:00]Egészséges.

[00:40:00]Töjék, tök télire be üvegbe.

[00:40:05]Hát ne haragudjon.

[00:40:05]És akkor itt itt visszatáncolnak abba, hogy mertogy hogy kevés gyermek születik.

[00:40:12]Hát mennyi nő, egészséges nő férfi ott szédöl össze-vissza.

[00:40:19]És akkor ezek nem tudom, hogy ezek elment az eskennek a világnak.

[00:40:21]A jólétben megbolondultak.

[00:40:23]Én azt tudom mondani és nem is akarok már köszönjük szépen, Juli.

[00:40:29]További szép napot önnek.

[00:40:31]Minden jót én is.

[00:40:32]Viszontallásra.

[00:40:35]és Gyula a következő.

[00:40:35]Telefonálunk.

[00:40:35]Jó napot kívánok.

[00:40:39]Jó napot kívánok.

[00:40:39]Üdvözlöm.

[00:40:39]Üdvözlöm Balázs.

[00:40:42]Üdvözlöm.

[00:40:42]Már régen beszélgettünk.

[00:40:43]Régen találkoztunk itt az ételen keresztül.

[00:40:47]Az így van.

[00:40:48]Én is a én is a két legfőbb dologgal foglalkoznék először.

[00:40:52]Egyik az Ukrajna felől, az a gabonabeáramlás.

[00:40:55]Hát ez katasztrófa, ha ez bejönne.

[00:40:58]Tehát ezt meg kell tartani a határok lezárását.

[00:41:04]Vagy ha be is jön az Istenázkavagon, akkor rombával együtt küldeni kell a uszkánk előtt.

[00:41:13]Menjen nyugatra, aki akarja, vegye meg, egye meg.

[00:41:15]Na, így van.

[00:41:15]Na, tudom, hogy nem.

[00:41:19]Tudom, hogy nem.

[00:41:19]A másik pedig a migránsbeáramlás.

[00:41:21]Hát ez egy tragédia lenne.

[00:41:24]Hát szóval [nevetés] igen, mindenki azt mondta, itt az országnak vége lenne, ha ide bejönnének, mert hát ezek az emberek, ezek ezek szóval nem ide valók, na nem ebbe a kultúrába valók, de viszont na és akkor most humorosan mondom, hogy ugye a délről azért nem jönnek be, mert Belgrádba ott van a nagy követség, ahová beadhatják a kérelket, de hát az még az Orbán kormány idején volt az a nagy követ Nyugatról meg mit lehetne csinálni?

[00:41:58]Hát Kismartonba is föl kellene állítani egy ilyen irodát, és ha jönnek az a hus valahány ezer az mind egyenként beadná a papírját.

[00:42:09]Azt hát egyébként alapvetően a bevándorlásnak ez a ez a megfelelő módja, hogyha küldenék vissza a fenébe oda, ahonnan ahonnan irány Gyulabá egy másodperc türelmet kérnék öntől.

[00:42:21]szavát ne feledje.

[00:42:21]Csak a tév nézőktől el kell, hogy búcsúzzunk, és arról, hogy nekik véget ért már a paláver.

[00:42:26]Ők már nem fognak visszajönni a szünet után, de holnap lesz paláver újra 15:30-tól.

[00:42:30]Köszönjük a tév nézőknek a figyelmet, a rádióhallgatókkal pedig megyünk tovább.

[00:42:36]Igen, itt itt vagyok a parancsoljon már mondhatja is.

[00:42:40]Ja, Balázs, műsoron kívül.

[00:42:43]Nem műsoron kívül vagyunk, Gyulab, a rádióhallgatók hallanak minket.

[00:42:46]Tudom, tudom, tudom.

[00:42:46]Na, úgy mondtam, műsorön kívül hallgattam délután.

[00:42:48]Az Elinka Ildikónak a műsorát Botonddal.

[00:42:56]Hát hát az önök családja példakép.

[00:43:00]Ja.

[00:43:00]A Dóráért igen.

[00:43:02]Ja.

[00:43:02]Illik ott mondtam Dó.

[00:43:04]Igen, de nem baj.

[00:43:06]Ja.

[00:43:06]Dóra.

[00:43:06]Dóra.

[00:43:06]Igen.

[00:43:06]Szóval példakép.

[00:43:09]Na átadom neki.

[00:43:13]Drukkolom.

[00:43:13]Átadom neki mindenképpen még annak is, hogy második legyen.

[00:43:20]Az Isten.

[00:43:20]Gyulabá ön szerint szerint lesz előrelépés EU-s pénzek ügyében?

[00:43:27]Sajnos a helyzet az, hogy én nem nem hiszem, Magyarország gazdasága most olyan olyan erős.

[00:43:34]Hiába mondja azt az ellenzék, hogy le van robbanva meg gyenge, hogy saját magát el tudja tartani, ki tudja termelni, pláne ha beindulnak azok a beruházások, amiket behoztak Orbán Viktorék meg meg a külügyminiszterék, [torokköszörülés] akkor akkor ez az ország nagyon jó lesz, mert akkor minden be fog indulni, meglesz a gyártókapacitás, meglesz a termék és meglesz az is az az energia.

[00:44:06]ami délről vagy esetleg Ukrajnán keresztül még Oroszországból jön, az én szerintem nem lesz ezzel probléma.

[00:44:15]Épp azért azért nem lesz pénz, mert ezt nem szabad [torokköszörülés] aláírni.

[00:44:22]Itt itt itt itt itt nem lehet, hogy onnan bárki bejöjjön nyugatról.

[00:44:29][horkantás] Hát és gondolom, hogy ezen kívül vannak még különböző feltételek, amikről nagyjából sejtjük, hogy mik lehetnek, de igen, az Ukrajnából bejövő terméket nem lehet korlátlanul behozatni, hisz nem tudom a híradásban volt, hogy mennyi 90 tonna cukor érkezett be, de az nem volt a kvótában benne.

[00:44:48]Viszont beérkeztek különféle ilyen pelyheknek ö átdolgozott gabonafélék.

[00:44:53]Hát én nem tudom, hogy az hová fogja tenni.

[00:44:57]Majd beteszik a kutya meg a macskatábba, mert mert ugye ez volt, hogy ami beérkezett valamikor gabona fére, hát azt nem tették bele a mi kenyerünkbe.

[00:45:07]Én nem hinném, hogy valamelyik malom merészelni ezt fölőrölni és betenni a magyar lisbe, mert akkor akkor nem akarunk elpusztulni.

[00:45:19]Na meg nem akarunk megni talán.

[00:45:21]Nem.

[00:45:21]Hát meg ki tudja tényleg, hogy meg a ky Így van.

[00:45:23]Ki ki tudja mi van?

[00:45:24]Mi van abban?

[00:45:27]Nem gondolom, hogy úgyhogy az is mehet a kutyatába, vagy macskatába bele, de az se túl jó.

[00:45:33]Na, szóval szerintem nem nem nem nagyon keménynek kell itt lenni, és ez nagy vízválasztó lesz ez az egés.

[00:45:41]Igen.

[00:45:41]Egyébként ez ez egy ez egy nagy tesztje lesz egyébként Magyar Péternek, mint miniszterelnök.

[00:45:44]Én nagyon várom, megmondom őszintén, kíváncsian várom, hogy mi lesz, mi lesz a Nem is csak Magyar Péternek, Magyarországnak lesz ez tesztje.

[00:45:56]Hamarosan ki fog derülni.

[00:45:56]Köszönjük.

[00:45:58]Ennyit jöjjön más is.

[00:46:00]Most szünetre fogunk hamarosan menni.

[00:46:02]Köszönjük szépen, Gyulabán.

[00:46:02]Minden jót kívánunk.

[00:46:03]Viszont hallás.

[00:46:04]Köszönöm.

[00:46:04]Minden jót hiszel.

[00:46:07]Azt írja nekünk valaki név nélkül, hogy Horvátországban az éj leple alatt landolnak a migránsokat szállító repülőgépek Nyugat-Európából.

[00:46:12]Már évek óta titokban igyekeznek teljesíteni a kvótát.

[00:46:16]Úgy bukott le a horvát kormány, hogy annyira megugrott a migránsokhoz kötető bűncselekmények száma és mértéke, amit már nem lehetett elrejteni az emberek elől.

[00:46:26]Ezt írja nekünk név nélkül valaki.

[00:46:26]Hát reméljük, hogy mi nem jutunk el idáig.

[00:46:32]Viszont addig a pontig eljutottunk, hogy most el kell mennünk egy szünetre, de hamarosan jövünk.

[00:46:35]Maradjanak velünk.

[00:46:39]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.

[00:46:42]Paláver hangra fel.