Hír FM 47:07

Paláver 2. rész - Hír.FM

migrációeu-s pénzekeu-magyarország viszonygyermekvédelemtisza pártközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Paláver 2. rész - Hír.FM
tl;dr
  • 16,4 milliárd euró uniós forrás szabadult fel Magyarország számára, de a betelefonálók szerint ennek ára a gyermekvédelmi törvény módosítása és a migrációs paktum elfogadása lehet
  • „Azt mondja a miniszterelnök úr Péter, hogy megtartsuk a kerítést... Az uniós pénzekért cserébe meg fogják engedni a Nyugat-Európából ránk küldött vagy hozzánk irányított migránsokat." – Ferenc

  • Ferenc szerint a 27 pontos követeléscsomag átadása volt a pénz ára, és a kormány fokozatos érzékenyítéssel készíti elő a megszorításokat, ami akár polgárháborús helyzethez is vezethet
  • Rozina rámutatott, hogy a "no war, no gender, no migration" szlogen mindhárom pontjában engedett a kormány: NATO-szerepvállalás, gender-minisztérium, és a migrációs paktum aláírása
  • A Tisza Párt 8 évre korlátozná a polgármesterek mandátumát, amit a betelefonálók a teljes hatalomátvétel előkészítéseként értelmeznek, különösen a migránsok elosztásának megkönnyítésére
  • Lajos történelmi példákkal érvelt, hogy a bevándorlásba bukott civilizációk sorsára juthat Magyarország is, ha a bevándorlók lélekszáma eléri az 50%-ot
  • Többen bírálták Kaja Kallas észt miniszterelnököt, amiért EU-s főképviselőként korlátozná az orosz katonai erőt, miközben Észtország "akkora, mint két magyar megye"
  • Sulyok Tamás köztársasági elnök kiállása mellett többen együttérzésüket fejezték ki, míg Ferenc szerint már áprilisban le kellett volna mondania
  • Krisztina szerint Orbán Viktor "tüske volt a szemükben, mert nem engedett", míg Magyar Pétert boldogan üdvözölték Brüsszelben, ami azt jelenti: "ő engedett"
  • Június 5-re tüntetést szerveznek a migrációs paktum ellen, a Kodály köröndtől vonulva a Kossuth térre
Részletes összefoglaló megjelenítése

Brüsszeli források felszabadítása és a migrációs paktum

A műsor egyik központi témája Magyar Péter miniszterelnök és Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnökének közös sajtótájékoztatója volt, amelyen bejelentették 16,4 milliárd euró uniós forrás felszabadítását Magyarország számára. A műsorvezető és a betelefonálók is azt feszegették, hogy vajon milyen feltételekkel és milyen áron sikerült ezt elérni.

A sajtótájékoztatón több vitatott pillanat is volt. Az egyik ilyen, amikor Ursula von der Leyen Magyar Péter felé fordulva megjegyezte, hogy a gyermekvédelmi törvény ügyében „nagyon jól haladnak" vagy „jó irányba mennek". A migrációs paktum kapcsán pedig Magyar Péter azt állította, hogy Orbán Viktor és korábbi kormánya a hibás, mert nem tudták megakadályozni annak elfogadását.

Marina nevű üzenetküldő pontosan ezt kérdezte: miért nem válaszolt Magyar Péter von der Leyen felvetésére a gyermekvédelmi törvény megváltoztatásával kapcsolatban, és a migrációs paktum mely megoldásai fognak Magyarországra vonatkozni.

Ferenc véleménye

A műsor első betelefonálója, Ferenc szerint a most történtek pontosan igazolják mindazt, amit korábban a Fidesz-kormány és Orbán Viktor „jósolt". Véleménye szerint a kormány nem fogja egy az egyben bejelenteni a megszorításokat, hanem folyamatos érzékenyítéssel készítik elő a társadalmat.

„Azt mondja a miniszterelnök úr Péter, hogy megtartsuk a kerítést, amivel kioltotta az egyik élét a migráns politikának. A másikban viszont ott van az, hogy az uniós pénzekért cserébe meg fogják engedni a Nyugat-Európából ránk küldött vagy hozzánk irányított migránsokat." – Ferenc *

Ferenc kifejtette: a Düsseldorfban már korábban ismertetett 27 pontos követeléscsomagot most szépen átadták Magyar Péternek, és ez az ára az uniós forrásoknak. Szerinte a miniszterelnök „belépett a kapun", és most szabják rá az „akót" – vagyis a klubtagság feltételeit.

Példaként hozta fel az oktatási miniszter lépéseit, aki az Amnesty International által támogatott szervezetekkel kapcsolatban hozott döntéseket. Ferenc szerint ez előrevetíti, hogy civil szervezeteket engednek majd be az iskolákba és óvodákba.

„Miért mennek be? Milyen jogosítványaik lesznek nekik arra, hogy ők bemenjenek? És milyen tanokkal, milyen módon fogják a gyerekeinket, unokáinkat tanítani, oktatni vagy bármit csinálni." – Ferenc *

Álláspontja szerint a Fidesz-kormány 15-16 éve tagadta ezeket a veszélyeket, most viszont „ránk törik az ajtót, és ha kell, ha nem, be fogják engedni" a migránsokat.

Ferenc komor előrejelzést is megfogalmazott: a cirkusz mellett, ha „elfogy a kenyér" – vagyis amikor a gazdasági megszorítások, a rezsicsökkentés megszüntetése, a benzinár-emelkedés és az ukrán gabona kérdése valósággá válik –, akár polgárháborús helyzet is kialakulhat. Hozzátette ugyanakkor, hogy ez csak elméleti felvetés, és minden magyar vér fontos.

Rozina véleménye

Rozina, aki első betelefonálóként izgatottan kapcsolódott be, a YouTube-on olvasta, hogy életbe lépett a migrációs paktum, amit a miniszterelnök aláírt. Visszautalt a korábbi „no war, no gender, no migration" szlogenre, és sorra vette, hogy mindhárom téren hogyan teljesülnek a 27 pont követelései.

A háború kapcsán megjegyezte, hogy a miniszterelnök nemrég a NATO-nál járt, és szerinte ha Magyarország teljes jogú uniós tag, akkor elvárják, hogy ugyanúgy viselkedjen Ukrajnával szemben, mint a többi tagállam – vagyis „beálltunk a sorba", és vállalni kell az ezzel járó terheket.

A gender kérdésében megjegyezte, hogy annak „saját minisztériuma van", és elindult egy oktatási program uniós normákkal, amelybe nem sok beleszólásuk lesz.

A migrációról szólva határozott véleményt fogalmazott meg: nincs valódi alku, hiszen a 80 milliós Németország sem tudott megbirkózni a bevándorlással.

„Ismerjük az uniós kötelezettségeket, és tudjuk azt, hogy ha Magyarország nem fog eleget tenni annak, akkor megint ott tartunk, hogy büntetésbe vághatnak." – Rozina *

Rozina külföldi sajtóhírekre hivatkozva elmondta: a nagyobb államok is „kitették a megtelt táblát", nem sikerült a migrációs inváziót megállítani, sem a remigrációt (visszatoloncolást), és az észak-afrikai államokból is elindultak a migránsok.

Zárásként feltette a kérdést: akik „várták a Messiást" és örültek a változásoknak, vajon tényleg ilyen „lovat akartak"?

Lajos véleménye

Lajos, aki „szalonképes modorban" igyekezett kifejteni gondolatait, három olyan antik civilizációt említett, amely szerinte a bevándorlásba bukott bele: a Római Birodalmat, az Egyiptomi Birodalmat és Mezopotámiát. Álláspontja szerint Magyarország is ebbe fog belebukni.

„Magyarország addig fog létezni, ameddig a bevándoroltak lélekszáma – márpedig családonként nyolc gyerekről van szó – nem éri el az 50%-ot. Ha 50%-ot eléri valamely országba bevándorló lélek száma, attól kezdve nem az őslakosság nevét kell, hogy nevezzük azt az országot." – Lajos *

Lajos történelmi törvényszerűségként hivatkozott arra, hogy „minden terület azé a népé, amelyik belakja". A műsorvezető helyeselt, hozzátéve, hogy a Magyar Királyság története során ugyan sokakat befogadott, de az ellenőrizetlen tömeges bevándorlás más helyzetet teremt – különösen, ha eltérő kultúrájú csoportokról van szó, akik nem olvadnak be, hanem fordítva történik a folyamat.

Kaja Kallas és az európai politika

Lajos a nemzetközi politikára is kitért, élesen bírálva Kaja Kallas észt miniszterelnököt, aki az EU kül- és biztonságpolitikai főképviselője. Felháborodását fejezte ki amiatt, hogy Kallas azt szeretné, ha korlátoznák az orosz katonai erőt.

„Észtország akkora, mint két magyar megye. Egy ekkora kis pötty országnak a miniszterelnöke egy kontinentális szervezetnek az élén áll, és szeretné nekiugrasztani Oroszországnak az egész Európát." – Lajos *

Lajos szerint Kallas elképzelései az „álmok birodalmába" tartoznak, és senki nem fogja a gyerekét odaküldeni, hogy „Észtország halljon". Hangsúlyozta: bár minden rokonszenve az észt népé, Európa fiatalságát nem lehet feláldozni Észtország oltárán.

A műsorvezető megjegyezte, hogy Szergej Lavrov orosz külügyminiszter „közönséges idiótaságnak" nevezte Kallas kijelentéseit.

Polgármesterek mandátumának korlátozása 8 évre

A műsor másik fő témája a Tisza Párt azon terve volt, hogy egy polgármester maximum nyolc évig (két ciklusig) lehessen hivatalban. A műsorvezető már a bevezetőben felvetette a kérdést: ha valaki jól végzi a munkáját, miért kell lecserélni? Illetve valóban arról van-e szó, hogy a Tisza Párt szeretné „teljesen leuralni" az országot, és a jól teljesítő polgármesterek helyére saját embereit ültetni?

Ferenc véleménye

Ferencnek saját teóriája volt a kérdésről. Emlékeztetett, hogy a választások után felmerült az előrehozott önkormányzati választások lehetősége, de ezt a Tisza Párt elvetette. Most viszont „feldobnak témákat, és megszűrik, hogy mi a reakció a társadalmunk részéről". Szerinte a 8 éves korlátozás ennek egy másik verziója: csökkentik a polgármesterek fizetését, maximálják azt, és így érik el, hogy a régi polgármesterek maguktól lemondjanak.

„Szépen folyamatában csökkentem a fizetését a polgármesternek, a testület is elfogy mellőle, nem lehet elmúlták két ciklust, akkor magától elmentek és akkor jön a választás." – Ferenc *

Szerinte mindez „egy irányba mutat, a teljes leuralás irányába", csak éppen demokratikus formába csomagolva, nem olyan nyíltan, mint korábban a Fidesz kétharmada esetében. Véleménye szerint a Tisza Párt mesterségesen akar belenyúlni az önkormányzatiságba, és sokan ezt nem veszik észre.

Lajos véleménye

Lajos egy viccel válaszolt a felvetésre: szerinte ha majd lejár a 8 év, amit a Tisza javasol, Magyar Péter be fog adni egy új törvényjavaslatot, hogy hosszabbítsák meg 16 évre – „hátha ő még sanszolhatja magát, hátha lehet még miniszterelnök továbbra is". Utalt arra is, hogy már felmerült, hogy Magyar Péter köztársasági elnök akar lenni, és „ettől az embertől még ezt is el tudom képzelni".

Krisztina véleménye

Krisztina összekapcsolta a polgármesterek mandátumkorlátozását a migrációs témával. Szerinte pontosan azért akarják leváltani a polgármestereket, hogy „tiszás emberek üljenek oda", és ne kelljen őket győzködni arról, hogy „melyik városba hova osszák a migránsokat".

„Könnyebb lesz azt a polgármestert meggyőzni, aki velük egyetért." – Krisztina *

Emlékeztetett arra is, hogy a kampányban a Tisza Párt azt hangoztatta, hogy az Orbán-kormány elnyomta a polgármestereket, elvonta a jogaikat és a pénzügyeiket – most viszont a mandátumkorlátozással és a fizetéscsökkentéssel éppen ők nehezítenék meg a városvezetők helyzetét.

Sulyok Tamás köztársasági elnök helyzete

A harmadik téma Sulyok Tamás köztársasági elnök volt, akinek – a műsor bevezetője szerint – „elege lett a vegzálásból és közleményben állt ki". Egy SMS-üzenet írója ironikusan jegyezte meg: „Sulyok Tamás megalázása viszont kritikán aluli. Magyarország jól választott."

Lajos véleménye

Lajos röviden úgy fogalmazott: „Sulyok Tamásnak abszolút igaza van mindenben, csak azt nem tudom, hogy majd a Velencei Bizottságnál mit tudunk elérni."

Krisztina véleménye

Krisztina együttérzését fejezte ki a köztársasági elnök felé, és reményét fejezte ki, hogy 2029-ig, a mandátuma végéig kitart, mert „nem szabad ennek a megfélemlítésnek engedni".

„Akit innen is együttérzésemről biztosítok, ezt az atrocitást és lealázást, amit neki el kell szenvednie." – Krisztina *

Elmondta, hogy látta a televízióban a csíksomlyói búcsút, ahol a köztársasági elnököt Székely János püspök atya külön köszöntötte, és nagy tapsot kapott, ami szerinte „sok-sok ember, több tízezer ember együttérzését fejezi ki az ő irányába".

Ferenc véleménye

Ferenc egy sajátos kritikát fogalmazott meg: szerinte Sulyok Tamásnak akkor kellett volna lemondania, amikor április 12-én „először felszólították". Érvelése szerint ha akkor lemond, nem lett volna, aki kinevezze az új kormányfőt, és „még most se lenne kormány Magyarországnak". A műsorvezető megjegyezte, hogy valószínűleg áthidalták volna ezt a problémakört.

További felmerülő témák

Ukrajna, háború és ukrán gabona

Krisztina hosszabban kifejtette gondolatait az ukrajnai háborúról. Elmondta: véleménye szerint az ukrán népet belekergették a háborúba, és a konfliktust globális érdekek motiválják. Emlékeztetett, hogy a háború kitörése után két hónappal Oroszország és Ukrajna kész lett volna megegyezni, de „Amerika nem hagyta".

„Tényleg ez elképesztő, hogy nekünk rossz lenne, hogy rossz termékek jönnek be. De egy nemzetet, egy népet leigáztak, tönkretettek a globális érdekek miatt." – Krisztina *

Az ukrán gabona kapcsán Krisztina aggodalmát fejezte ki a GMO-s növények és a növényvédőszeres termékek miatt, és felvetette: lehet, hogy Ukrajnát azért akarják felvenni az unióba, hogy később oda is migránsokat telepítsenek.

A műsorvezető hozzátette, hogy az új agrártárca elvileg azt mondta, „nem vették észre", hogy a szankciók megszűnésével jöhetne az ukrán gabona, de ezt azóta javították.

Orbán Viktor és Magyar Péter összehasonlítása

Krisztina éles kontrasztot rajzolt Orbán Viktor és Magyar Péter között. Szerinte Orbán Viktor „mindig a tüske volt a szemükben, mert nem engedett", míg Magyar Pétert „olyan csodálatos boldogságba úszva üdvözölték" Brüsszelben, ami azt jelenti: „ő engedett".

„16 éve szépen, jól, normálisan működő országvezetés, a nemzeti érdekeket, a konzervatív ideológiát, a család jogát előtérbe helyezve próbáltak élni, és akkor nem voltunk kedvencek. Most milyen áron leszünk olyan jóban?" – Krisztina *

A parlamenti viselkedést is szóba hozta: felidézte, hogy a miniszterelnök „majdnem nekimegy a másik embernek, és ordít, cirkuszol", és fel volt háborodva azon is, hogy a házelnökasszony korlátozni próbálja. Krisztina szerint más csatornákon (RTL, ATV) éppen ezt az „izgalmat" tapsolták meg, ami szerinte elkeserítő. Úgy fogalmazott: „legyen vita észérvekkel, kulturáltan, normálisan."

Kórházbezárások és egyéb megszorítások

Krisztina és a műsorvezető is beszéltek arról, hogy a kórházak kérdése „óvatosabban" kerül elő, mert ebben a magyar társadalom nagy részénél egység volt. Krisztina szerint a Tisza Párt és Magyar Péter ezt még nem támadta meg nyíltan, de „elég furcsa jegyek vannak".

Tüntetés a migrációs paktum ellen

Egy Bözsiéni Zemplén vármegyéből érkezett SMS-üzenet szerint június 5-én „minden épkézláb magyar ember menjen tüntetni a migrációs paktum ellen". A pártfüggetlen összejövetel 17 órától a Kodály köröndtől vonul a Kossuth térre, ahol beszédek lesznek.

Péter üzenete a megszorításokról

Egy borsodi Péter nevű hallgató SMS-ben azt írta: Magyarország már az összes feltételt teljesítette, utána jöttek az újabb feltételek (a „szupermérföldkő"), majd „nyavalgás". Szerinte a pénzt már elküldték Ukrajnába, és „sosem fogunk pénzt kapni". Úgy véli, a Tisza Párt megszorító programokra készül.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „az emlen" – Feltehetően egy személy- vagy szervezetnév torzult formája, a kontextus alapján nem azonosítható egyértelműen. Ferenc beszélt arról, hogy az oktatásügyi miniszter „elment az emlen"-hez, ami talán egy nemzetközi szervezetre utalhat.
  • „kinosz tájkotót" – A híradóban látott tudósításra utal Lajos, de a kifejezés nem rekonstruálható a szövegkörnyezetből. Valószínűleg egy sajtótájékoztatóról vagy bejelentésről van szó.
  • „a Globbusztól szólt" – Rozina hivatkozott egy hírforrásra, ami talán a Globus című lap vagy portál lehet, de nem azonosítható egyértelműen. A migrációs intézet vezetőjének nyilatkozatáról volt szó.
  • „Tiberman" – Krisztina utalt valakire, aki korábban a ruhák szellőztetéséről beszélt, de a név pontos alakja nem rekonstruálható.
  • „megvasági elnök" – Feltehetően a köztársasági elnök kifejezés ASR-hibás változata.
  • „RMBTK jókat" – Értelmezhetetlen szervezetnév-torzulás Ferenc beszédében, amikor az oktatási miniszter lépéseiről beszélt.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:59]Palá A HFM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.

[00:01:05]Paláver hangra fel.

[00:01:11]Ismét nagy szeretettel és tisztelettel köszöntök mindenkit.

[00:01:12]Szabó Gergő vagyok, ez pedig a Paláver.

[00:01:14]Mondom a telefonszámunkat 0617-es 1999.

[00:01:22]SMS pedig a 067-es 953-as számra tudnak írni.

[00:01:24]És érkeznek is üzenetek.

[00:01:27]Mindjárt olvasni is fogunk, de gyorsan akkor a témákat ismét.

[00:01:29]Vajon mit vár Brüsszel a feloldott pénzekért cserébe, hiszen sajtótájékoztató jelentette be Magyar Péter és Urszula Van der Lejen, az Európai Bizottság elnöke, hogy 16,4 milliárd eurót oldottak föl.

[00:01:42]Azonban volt egy-két érdekes kérdés, hogy ezért mit kell cserébe teljesíteni.

[00:01:46]Szóba került a korrupció, a börtön, a visszamutogatás.

[00:01:51]Azonban nagyon érdekes részek voltak, például akkor, amikor Urszula Fonder Derlejen Magyar Péter felé fordult, és mondta, hogy a gyermekvédelmi törvény ügyében nagyon jól haladnak, vagy valami ilyesmit, hogy jó irányba mennek.

[00:02:03]Ezenkívül a migrációs paktumnál pedig Magyar Péter azt mondta, hogy Orbán Viktor a hibás és az ő kormánya, hiszen ezt korábban nem tudták megakadályozni, elfogadták, hogy ez vajon mit jelent a jövőre, azt nem tudjuk, ahogyan azt sem, hogy azok a dolgok, amelyeket időhiányában nem nagyon tudott teljesíteni az új magyar kormány, azok hirtelen hogyan lettek elintézettek, vagy milyen alkú lehet a háttérben.

[00:02:25]Hát erről fogunk majd beszélgetni.

[00:02:27]Meg arról is, hogy a Tiszapárt tervei szerint egy polgármester maximum nyolc évig lehet majd hivatalban, ez újabb kérdéseket vett föl, méghozzá olyat, hogy hogy lehet az, hogyha valaki mondjuk jól teljesíti a munkáját, le kell cserélni bárkire, akit lehet, hogy nem is ismer annyira az adott település, vagy lehet, hogy tényleg arról szól a dolog, hogy a Tiszapárt szeretné teljesen leuralni az országot, és az eddig jól teljesítő polgármesterek, hogyha felszabadul a hely, akkor elmennek és jöhetnek helyette a Tiszás alakulat emberei.

[00:03:01]Meglátjuk, hogy mi lesz.

[00:03:01]Illetve Sullyok Tamásnak elege lett a vegzállásból és közleményben állt ki.

[00:03:05]Na és akkor nézzünk üzeneteket.

[00:03:11]Marina is pont ezt kérdezi, hogy miért nem válaszolt Magyar Péter úrcul von derleen felvetésére, hogy hogyan fogja megváltoztatni a gyermekvédelmi törvényt, és hogy a migráns paktumból vajon melyik megoldás lesz, ami ránk fog vonatkozni.

[00:03:27]Valaki azt írja, hogy Sullyok.

[00:03:27]Tamás megalázása viszont kritikán aluli.

[00:03:31]Magyarország jól választott, írja ironikusan a üzenetet küldő.

[00:03:33]Bözsiéni Zemplén vármegyéből azt írja, hogy június 5-én minden épkézláv magyar ember menjen tüntetni a migrációs paktum ellen.

[00:03:45]Ugye lesz egy ilyen pártfüggetlen összejövetel máj június 5-én 17 órától a Kodoly Kodály köröntől vonul majd egy ilyen békés vonulás és beszédek lesznek a Kossut téren.

[00:03:56]Aztán nézzünk még valamit.

[00:04:01]Igen.

[00:04:01]Péter írja borsotból, hogy Magyarország már az összes feltételt teljesítette, utána jöttek az újabb feltételek.

[00:04:07]Ez volt a szupermérföldkő, és ezután leginkább a nyavalgás jött, a kifizetett pénzt voltak, akik vissza akarták küldeni.

[00:04:16]Ugye a hazai baloldalról ír itt Péter.

[00:04:16]A helyzet az, hogy sosem fogunk pénzt kapni, mert azt már elküldték Ukrajnába, de beismerni nem fogja senki.

[00:04:24]Úgyhogy ez is egy megszorító programokkal kapcsolatban ír még Péter, hogy a Tiszapárt erre fog készülni, és akkor aztán vajon mi lesz a világunkal.

[00:04:34]Na és beszélgessünk akkor Ferenccel.

[00:04:38]Jó napot kívánok, üdvözlöm.

[00:04:43]Jó napot kívánok, üdvözlöm kedves Gergő és üdvözlöm a tévnézőket, rádióhallgatókat is.

[00:04:51]Itt van vonalman van.

[00:04:53]Igen.

[00:04:53]Üdvözlöm.

[00:04:53]Én meg köszöntem.

[00:04:53]Igen, igen, azért mondom, hogy vonatban csak csönd lett utána.

[00:04:59]Jól van.

[00:04:59]No, én a témákhoz szeretnék hozzászólni.

[00:05:04]Természetesen az első dologban nincsen semmi új, tehát amiket annak idején a a Fidesz, illetve a Fidesz kormány, illetve Orván Viktor miniszterelnök úr jósolt, azok most mind róla fognak válni.

[00:05:17]A kérdés az, hogy hogy ezt a a hújdonsult vagy a miniszterelnök hogyan tudja tállalni a az ország népének.

[00:05:27]Természetesen ezt nem fogják szerintem egy az egyben beatolni az arcunkba, hiszen akkor itt sokkal-sokkal nagyobb problémák lennének, mint szokott lenni.

[00:05:37]Folik az érzékenyítés.

[00:05:37]Ugye azt mondja a miniszterelnök úr Péter, hogy megtartsuk a kerítést, amivel kioltotta az egyik élét a migráns politikának.

[00:05:47]A másikban viszont ott van az, hogy az uniós pénzket cserébeet meg fogják engedni a Nyugat-Európából ránk küldött vagy hozzánkesztett migránsokat.

[00:05:56]Tehát én azt gondolom, hogy az a 27 pont, amit már az elején elmondtak neki düsselbe, azt most szépen odaadták neki, és akkor vagy eszett, vagy nem eszett.

[00:06:06]Ez az ára annak, hogy megkapjuk az uniós forrásokat, ami egyébként járna nekünk, hiszen ezt tudjuk év óta, csak ugye Péterre most eljárták ezt a történetet, hiszen Péter belépett a kapun.

[00:06:17]Most most szabják az akóját, hogy milyen legyen az a az öltözet, amit amit neki viselni kell abba a klubba, ahová ugye annakén azt mondták, hogy ha beléptük egy klubba, akkor ott vannak szabályok.

[00:06:29]Hát neki is most adják az akót, és most mondják a szabályokat.

[00:06:32]Szerintem ebben semmi új dolog nincsen, hiszen látjuk azt, hogy a a azok a politikai tényezők a minisztérei például, akár az oktatásügyi miniszter ugye mi volt az első nagy bejelentése?

[00:06:49]Elment az emlen, és vajon miért ment?

[00:06:52]Tudjuk ez a soros szervezet mértékben támogatja az RMBTK jókat.

[00:06:54]Ez az egyik lépcső, amit amit egy egyik, hogy is mondjam, egyik dolog, amit már kértek és már teljesítjük is.

[00:07:04]Nyilván a részeket nem tudjuk még, de ez előreíti azt, hogy az egyik része az alkunak, biztos vagyok benne.

[00:07:13]Ugyanakkor ezt is megmerném kérdezni, meg amikor ault miniszter asszony azt mondta, hogy nem csak a fölőnek a feladata, a gyereknevelése, akkor kié mesél?

[00:07:22]Ugye a válasz pedig rögtön itt van az MNEST internationen él, hogy majd bemennek a civilek az iskolákba, meg az ordákba.

[00:07:28]Hát kérem szépen, miért mennek be?

[00:07:30]Milyen jogosítványik lesznek nekik arra, hogy ők bemenjenek?

[00:07:35]És milyen tanokkal, vagy nem is tudom minek nevezzem, milyen módon fogják a gyerekeinket, unokáinkat tanítani, oktatni vagy bármit csinálni.

[00:07:49]Ilyen jobb színen, hiszen ugye eddig az volt, hogy iskolába, óvodában csak az oda ott dolgozó pedagógusok meg szülők mehetnek be gyerekekkel.

[00:07:56]Természetesen azért mondtak az iskolaőrök, akkor most ki fog bemenni?

[00:08:00]Kérdezem én de nyilván két dolog összefügg az oktatási miniszterasszony válaszába, a cselekedetben megvan a válasz.

[00:08:06]Hát nyilván majd be fognak menni azok az emberek, akik arra fogják tanítani, vagy vagy demonstrálni fogják azt, hogy mit várz el az unió, és akkor egyik pontja megvan.

[00:08:19]Természetesen ugye a migránsok is itt vannak.

[00:08:21]Itt most én nem hallottam még ezt a mai hét, hiszen dolgoztam és csak most kerültem elé.

[00:08:25]Most a hírodóban láttam azt a a kinosz tájkotót nyilván egyértelmű, hogy a vigászokat is be kell engedni, be kell fogadni azokkal a feltételekkel, amiket az unió fog szabadni nekünk.

[00:08:38]Ez nem kérdések ezek.

[00:08:41]Tehát amit a féeszkormány tagadott 15-től 16-tól, az most tessék, itt van ránk törik az ajtót és ha kell, ha nem be fogják engedni.

[00:08:50]Természetesen lettek másfajta elvárások is, hiszen a 27 pontból nem csak ez a kettő az, amelyik benne van, de én azt gondolom, hogy szépen lassan meg fogjuk tudni minden 27-et, és biztos vagyok benne, hogy azok is, akik a Tiszára tavasztak, majd fogják csapkodni a szédüket, csak nem jókedből, hanem kínukban, mert lesznek olyan elszállítások, amelyek amelyek még kisebb fogtak tetszeni.

[00:09:19]A másik téma Tiszopát.

[00:09:20]Nekem van egy teóriám.

[00:09:24]Ezzel kapcsolatban ugye a választások utáni napokban köztudatban volt az, hogy hogy erőhozott önkormányzó választások lesznek.

[00:09:32]Na most lehet, hogy ezt is megszűrték.

[00:09:35]Egyébként ők azt csinálják szerintem, hogy feldobnak témákat és akkor megszűrik, hogy mi a mi a reakció a a társadalmunk részéről.

[00:09:44]És ugye akkor is azt megszűték, és hát akkor is már negatív visszhangok voltak sok helyen.

[00:09:49]És én azt gondolom, hogy eznek egy másik verziója.

[00:09:54]Tehát a polgármesterek fizetését lecsökkenti, mondjuk a felére bármelyik településen bármilyen színben lévőét, illetve maximálja is, mintogy már a az ex Orbán szeretné, akkor egyértelmű, mondjuk ezt nem kell a köztudatban olyan formában bemondani, hogy előzott választás lesz.

[00:10:13]Hát de majd itt akkor már bejelentette itt néhány polgármestert le fognak mondani, de ugye nem is indulhatnak eleve, hiszen a 3 millió 300000 szavazójából biztosan lenne 3000, aki szúaszott polgármester, vagy akár képviselőtárs tag is.

[00:10:26]Csak ugye megint az lesz, hogy hogy akkor ugyanúgy fognak majd viselkedni, mint hogy parlamentben.

[00:10:32]Vagy kell egy hónapos továbbképzés vagy tanfolyam arra, hogy ellássák a közigazási feladatokat, vagy legyen egyáltalán ráláthasuk egy költségvetést egy bizottsági munkára?

[00:10:44]Hát ezt nehéz értelmezni ilyen formában, de ugye ez ezt teti előre, tehát nem nyomták a pofánkba bele azt, hogy itt most ez adott választás lesz, hanem akkor majd én szépen folyamatában csökkentem a fizetését polgármesternek.

[00:10:59]A testület is fá megüle nem lehet elmolták két ciklust, akkor ma magától elmentek és akkor jön a választás.

[00:11:04]Hát ez is egy ilyen tematika szerint működik.

[00:11:10]Szoman bevezették, hogy igen, lehet, hogy lesz.

[00:11:13]Most mindenki megnyugodott, most pedig itt vannak rá ezek a válaszok, hogy akkor majd magatoktól rá fogtok menni.

[00:11:21]És milyen érdekes, hogy minden egy irányba mutat, tehát abba az irányba, hogy egy teljes leuralás.

[00:11:27]Pontosan.

[00:11:27]Pontosan.

[00:11:27]Csak ugye ez nem abba a demokratikus formába, mint hogy a választásokon ugye korábban a a Fidesz kétharmadnál egyértelmű volt, majdnem egyértelmű volt.

[00:11:37]Az önkormányzartások is Fideszőzelbek lesznek nagyon sok megyejogú városnál.

[00:11:41]V akár kisebb településeken is.

[00:11:44]Most ők ebbe mesterségesen akarnak belenyúlni egyértelműen, csak ebben a formában.

[00:11:50]Károl az emberek ezt nem veszik észre.

[00:11:52]Nekem ez a meglátásom.

[00:11:56]A harmadik témánál pedig ugye én már ezt mondtam itt több ismerősömnek, hogy Szok Tamásnak szerintem, bár nyilván nem értenék egyet, akkor kellett volna lemondani, amikor először felszorított a április 12-én, hogy miért?

[00:12:09]Mert hát akkor nem lett volna ki kinevezni az új kormányfőt, és még most se lenne kormány a Magyarországnak.

[00:12:17]Ha ezt választotta, akkor egy meg Péter, mert ha nem lett volna, aki kinevezze vagy felkér őt a kormányítsra, akkor még mindig hol lennénk?

[00:12:26]Megvasági elnök pedig a bár köztasági elnök a fal választ.

[00:12:32]Én úgy tudom.

[00:12:34]Igen, szerintem valahogy áthidalták volna a problémakört.

[00:12:37]Mindent áthidalnak.

[00:12:37]Nagyon sok segítséget kapnak külföldről.

[00:12:39]bárhonnan tehát mindenki segít nekik, szurkol nekik.

[00:12:44]A kérdés az, hogy az első pont, hogy mit kéne érte cserébet?

[00:12:49]Hát igen.

[00:12:51]Hát ezt most itt a sajtótájékoztatón is láttuk, hogy valami ott volt, csak hát majd meglátjuk.

[00:12:58]Most erről itt sokat beszéltünk.

[00:13:02]Igen, igen.

[00:13:02]Szerintem nem fogjuk megtudni majd folyamatosan hazajön Petike, és akkor majd folyamatosan meg fogja tárgyalni a saját emberkéivel.

[00:13:11]Hát majd szembesülünk ezekkel a dolgokkal nyilván, hogy hogy mi volt az ára.

[00:13:16]Ez közben fog majd kiderülni.

[00:13:18]Lépésről lépésre fogunk haladni.

[00:13:18]Nem fogunk neki örülni.

[00:13:20]És azt is látom egyébként, hogy a hogy az ami történik mondjuk a parlamentben, vagy vagy egyéb dolgokban például itt a KS-re letartóztatása, nem értem, hogy miért mi a vádelleme, hiszen egyszer már elítélték azért, amiért most előállítják szerintem.

[00:13:36]Tehát az történik, hogy cirkuszt kapunk elég rendesen, hogy szánfogjunk kezelőtt meg a háttérben próbálják teljesíteni egyrészt a saját elképzeléseiket, a választó választóiknak ígért dolgokat, másrészt pedig ugye a Brüsszel által kért feltétek megelni.

[00:13:53]De szépen és vajon vajon mi lesz akkor majd, hogyha a cirkusz mellől mondjuk elfogy a kenyér?

[00:14:02]Én azt gondolom már nem biztos, hogy a helyes gondolat, de én azt érzékelem, hogy hogy lehet, hogy most durvának fogok ezt hangzani, amit már korábban is felvetettek itt egyes emberek, hogy itt polgárháborút irányában fog Isten ne adja, hogy ilyesmi legyen.

[00:14:19]Ne isten m szó seóra minden magyar vér nagyon fontos mindenki számít vannak szerintem olyan olyan érzőkve tud mondani ebben a történ ebbe a történetbe amelyet az ember nem fog bírni elviselni és ugye ez csak az elméleti dolog valóban mi lesz akkor amikor majd majd jönnek a gazdasági megszorítások ugye már plusz bejelentette hogy hogy a ennél a pillanatnál egy pillanatra hadd állítsam meg elköszönünk egy rövid időre ismét a tév nézőktől őket elengedjük egy rövid felfrissülésre, de várjuk vissza őket nemsokára.

[00:14:54]Jó, jó, maradok.

[00:14:55]Mi pedig, mi pedig lassan ugyancsak fejezzük, mert nagyon elment az idő, és mások is várnak a vonalban, úgyhogy egy zárógondolat, hogyha még van, akkor azt örömmel.

[00:15:04]Igen.

[00:15:04]Tehát ugye ezek most az elméleti problémák meg játások, amikor majd beütült valójában az, hogy meg kell csöet, meg kell szüntetni a vezökkentést, majd emelkedni fog a benzinára meg minden más, ami kihar mindenre az ukrán gabona, akkor az emberek ezt nem fogjákbeteg kézzel nézni, akárhol is látják ezt a belvárosi értelmiségiek ott a liberális értelmiségiek Budapesten, vidéken nem ilyen az élet.

[00:15:30]Na hát meglátjuk.

[00:15:30]Nagyon köszönöm, hogy hívott bennünket.

[00:15:32]Ferenc további szép napot és jó egészséget is minden jót és viszontalásra viszont Rozina van a vonalban kezókolom.

[00:15:38]Jó napot kívánok.

[00:15:42]Szép napot Ernő.

[00:15:42]Tényleg Rozina vagyok végre.

[00:15:44]Na, szóval megpróbálom összefoglalni.

[00:15:47]Én első betelefonáló vagyok és most cupa izgalomba, mert ne izguljon, csak nyugodtan mondjad el a véleményét.

[00:15:56]Most olvastam a YouTube-on, hogy életbe lép a migrációs faktum.

[00:15:58]A miniszterelnök aláírta.

[00:16:02]Hát ez fel szóval bevágott, de visszagondoltam arra, hogy hogy is jutottunk ide.

[00:16:09]Az a 27 pont, amiről vagy tudunk, vagy nem, az úgy néz ki, hogy szépen folyamatosan teljesül.

[00:16:17]Emlékezzünk arra, hogy volt egy ilyen szlogánunk, hogy no war, no gender, ugye, és no migration.

[00:16:23]Na most a háborút illetően éppen most járt ugye a miniszterelnök még a NATOónál is.

[00:16:28]Én vélelmezem, hogy ha mi teljes jogú tagok vagyunk az unióban, akkor a többi állam elvárja tőlünk, hogy ugyanúgy viselkedjünk, mint ők az úkrajnával szemben.

[00:16:41]Tehát itt itt beálltunk a sorba, és ha úgy úgy adódik, akkor nekünk ugyanazokat a terheket vállalni kell, amit az unió ránk szór.

[00:16:49]A genderrel pedig nagyon nem kell meggondolni, mert saját minisztériuma van.

[00:16:58]Tehát ez egy olyan olyan helyzet, amikor amikor a szülők majd ha tudják, akkor nem olyan oviba rakják a gyereket, hanem ha lehet máshova, de végül is elindul egy oktatási program, ugyancsak ugye uniós normákkal, amibe megint nem nagyon sok beleszólnivalónk lesz.

[00:17:15]Hát és most elérkeztünk ide, ami ami engem ugye nagy izgalomba hozott, hogy a migráció.

[00:17:24]Tehát ez ez most fog eldőlni június 12-e.

[00:17:28]És hogy milyen alku van a háttérben, az a másik kérdés.

[00:17:33]Hát ez az.

[00:17:33]Szóval de én azt gondolom, hogy a migrációt illetően most a magam véleményét szeretném erősíteni, hogy hogy nincs alkú.

[00:17:44]Tehát ha már alkuszunk, akkor már tök mindegy, mert a 80 milliós Németország nem tudott megbirkózni ezzel.

[00:17:53]Tehát ott tartunk ugye az unióba, hogy kitették a nagyobb államok a megtelt táblát, hogy nem tudnak visszairányítani senkit a hazájukba, mert mert mert elakadtak, mert mert valami nem jött össze.

[00:18:09]És most megint ott tartunk, ahol az előbb ugye abbaggytuk, hogy most a harmadik kérdésnél a 27 pontból már megint úton vagyunk, mert nincs mit tenünk.

[00:18:19]Tehát itt most ha elindul ez a folyamat és az uniós normáknak megfelelő elhelyezést és egyéb dolgokat kell biztosítanunk, akkor itt már csak a végrehajtásom van.

[00:18:33]Tehát ha megengedje, akkor én azt én megolvastam ezt a hírt, amelyik ugye a Globbusztól szólt, és a migrációs intézet vezetője mondta el, amit arról gondol, hogy mit is tehetünk még, meg mi lesz, hogyha.

[00:18:47]De hát én azt mondanám, hogy a szabad, akkor inkább elolvasom, hogy mit írtam rá, mert ettől az izgalomtól most már úgy néz ki, hogy meg fogok tudni szabadulni.

[00:19:00]Elmondtam, azt írtam, hogy aki olvas külföldi újságokat is, az tudja, hogy a nagyobb államok is kitették a megtelt táblát.

[00:19:13]tudjuk, hogy nem sikerült a migrációs inváziót megállítani.

[00:19:16]Tudjuk, hogy nem sikerült a remigráció, a visszatőködés.

[00:19:23]És tudjuk, hogy az észak-afrikai államokból is elindultak a migránsok, és növelik azt a számot, amivel nekünk is szembe kell nézni.

[00:19:31]Na most ismerjük az uniós kötelezettségeket, és tudjuk azt, hogy ha Magyarország nem fog elegetni annak, akkor megint ott tartunk, hogy büntetésbe választhatunk.

[00:19:46]Én nem gondolom, ha ezt mindenki átgondolja és és ugye a jövőbe tekint, és örül annak, hogy most valami nagyszerű dolog történt, és és várták a Messzást, és most majd nagy változások lesznek, hogyha jól belegondolnak, akkor nem biztos, hogy ilyen lovat akartak.

[00:20:06]Én Én azt gondolom, hogy én így be is fejezném.

[00:20:08]Én csak elgondolásomat mondtam el is szeretném, ha mások is gondolkodnának ezen és a lehető legjobb utat találnánk ki magunknak, hogy tarpon maradjunk.

[00:20:19]Nagyon-nagyon köszönjük, hogy telefonált és szerintem egyáltalán nem volt hallható, hogy izgul.

[00:20:25]Úgyhogy köszönjük a gondolatokat.

[00:20:30]Én is köszönöm, hogy meghallgattak.

[00:20:32]Minden jót mindenkinek.

[00:20:32]Köszönöm szépen.

[00:20:34]Továb további szép napot.

[00:20:34]Viszontalásra.

[00:20:36]Szép napot.

[00:20:36]Szép napot.

[00:20:39]Lajos van a vonalban.

[00:20:39]Jó napot kívánok.

[00:20:43]Jó napot kívánok.

[00:20:46]Hát, hogy mit kap Magyarország a migrációs paktumban?

[00:20:49]Az első kérdés ez.

[00:20:54]Hát én nagyon kemény leszek, és igyekszem szalonképes modorban elmondani.

[00:21:05]Na igen, úgy úgy kellene.

[00:21:09]Hát az a véleményem az egészről, hogy kapásból mondok három olyan anticivilizációt, amelyik a bevándorlásba bukott bele.

[00:21:26]Ez könnyű, ugye?

[00:21:26]Ez könnyű kérdés, aki ismeri a történelmet.

[00:21:30]Hát a római birodalom, az egyiptomi birodalom és mezopotámia.

[00:21:39]Mindegyik abba bukott bele, mi is abba fogunk belebukni.

[00:21:41]Na most ezt én szeretném az összmagyarság fülébe beleordítani, hogy emberek, hát vigyázzatok, vigyázzatok.

[00:21:52]Magyarország addig fog létezni, ameddig a bevándoroltak lélekszáma márpedig családonként nyolc gyerekről van szó.

[00:22:05]Nem egy nem egy kékről, mint mi nálunk.

[00:22:07]Nyolc gyerek családonként.

[00:22:07]Ez a legkevesebb.

[00:22:12]Pár évtized elér, játszva elérik az 50%-ot itt országon belül, ha ide beteszik a lábukat.

[00:22:20]De ha egyszer ezt én Lajos, bocsánat egy pillanat, közben visszajöttek a tév nézők, hogy Lajossal beszélgetünk a migráció kérdéséről.

[00:22:30]Bocsásson meg és folytassa.

[00:22:36]30 évesen ugyanúgy tudtam, mint most 80 évesen, 84.

[00:22:44]És azt tudtam, hogyha 50%-ot eléri valamely országba bevándorló lélek száma, mielyt eléri az 50%-ot, attól kezdve nem az őslakosság nevének kell, hogy nevezzük azt az országot.

[00:23:03]Igaz, igaz.

[00:23:03]formailag még maradunk Magyarország egy darabig, de csak formailag, mert ha 50% meghaladja a lélekszámuk, tudnivaló, hogy minden terület azér a népé, amelyik belakja.

[00:23:26]Ez világos beszéd, ugye?

[00:23:28]történelem során ugye ön is említette a római birodalmat, de bármelyik állam területén is.

[00:23:33]Ugye, hogyha itt egy pillanatra megállunk, azt ne felejtsük el, hogy Magyarország, a magyar nemzet, a Magyar Királyság sosem volt egy olyan állam, amely idegenyűről lett volna, mert nagyon sok valakit befogadtak.

[00:23:45]Ö viszont az, hogyha ellenőrizetlenül, hogy tömegével jönnek, az onnantól kezdve, ahogy ön is mondta, hát elég megnézni egyébként francia, angol, német területeket, az egy egészen más dolog, hogyha egy eltérő kultúra érkezik tömegével, és utána nem az van, hogy hogy ők olvadnak be, vagy veszik át a a helyi kultúrát, hanem fordítva történik, mint ahogy ugye pozitív diszkrimináció van nagyon sok.

[00:24:11]Bomba biztos, hogy így van.

[00:24:11]Bomba biztos, hogy így van.

[00:24:16]Tehát ezért mondom, ezek nagyon kemény szavak, ugye, amit én mondtam.

[00:24:21]Pedig ez ez megfelelebbhetetlen természeti törvény, amit elmondtam.

[00:24:30]Tehát én erre kell gondolni.

[00:24:32]Én mondom mindenkinek, csak az a baj, tetszik tudni, hogy az én személyes környezetemben mindenki tudja ezt, amit én mondok.

[00:24:41]De ha kiteszem a lábam az utcára, és ott beszélek egy idegennel, nem tudja, mert nem gondol idáig.

[00:24:51]Hát 50 évre nem gondol előre, pedig én.

[00:24:54]Én a magyar.

[00:24:58]Én nagyon szeretném, ha ez ország 20 meg 300 év múlva is Magyarország, nem 100 év, 20-300 év múlva is Magyarország lenne.

[00:25:11]Én Én sajnos én ilyen magyar nacionalista vagyok.

[00:25:18]Ezt nem gondolnám nacionalizmusnak, hogy az ember a saját nemzetét szereti, mert ugye ezt a szót is kiforgatták már.

[00:25:25]Az, hogy az, hogy azt szeretné, hogy a saját országában a saját nemzete legyen előtérben, én ezt nem látom problémának.

[00:25:32]Bárki bármit is mond.

[00:25:34]Hát ezt köszönöm, hogy hát azért furcsa kezeli.

[00:25:39]Hát azért van elég furcsa, hogy egyáltalán beszélünk erről, de tényleg olyan vonulatok vannak a világban, hogy sok helyen ezt szinte büntetik.

[00:25:49]Hát szóval na most elnézést kérek, hogy én egy kicsit a nemzetközi politikára térek és napi hírek természetesen.

[00:26:02]A mai nap azt hallottam, azt a azt a megdöbbentő hírt, hogy Kaja Kallas nakójas, óhaja, hogy Oroszország ban a tehát az orosz katonai erőt korlátozzák be.

[00:26:23]Na most ezt kaj kaja kallas éri, vagy szeretné, óhajtja, sóhajtozza.

[00:26:30]Na most a kérdésem az, mivel hogy ez egy költői kívánság tőle, finoman mondva, hogy Kaja Kallas mit gondol, ki fogja ezt rákényszeríteni Oroszországra.

[00:26:50]Ezt mondja az az ember, aki úgy gondolkozik, hogy Oroszországra vigyázni.

[00:26:55]Ez tehát ez az én gondolatom.

[00:26:58]Oroszországra vigyázni, mert egyszer még nagyon-nagyon meg fognak erősödni, de jelen pillanatban is már úgy áll a helyzet, hogy már már ő már nagyon jól túlélte a Szovjetunió felrobbanását.

[00:27:13]Azóta fantasztikus méretekbe fejlődött a a hadserege, sőt ott tartanak, hogy Moszkvából távirányítással uniós csúcspolitikusoknak a repülőgépén a GPSnek az adatait szépen eltérítik, becsapják.

[00:27:36]Az a baj, bocsánat a Kaja Kasról jutott eszembe, hogy ahelyett, hogy állandóan szavakkal dobálózik, tetteket kellett volna Európának már régen, hogy megerősödjenett.

[00:27:45]Legutóbb ráadásul azt mondta, hogy hát hogyan fogunk úgy elbánni Kínával, ha Oroszországgal sem bírunk.

[00:27:51]Tehát most belegondolt abba, hogy miről beszél.

[00:27:55]Hát most tényleg ez a céljuk ráadásul egy teljesen irreális.

[00:27:59]Hát Kínával hát Amerikának sincsen túl nagy, ugye?

[00:28:03]Ö, szóval nagyon nehéz dolga van, mert az látszik, hogy hogyan csapnak össze ezek a szuperhatalmak.

[00:28:08]Na de Európa, hát Európa sehol nincsen, inkább meg kéne erősíteni.

[00:28:14]Igen.

[00:28:14]Na most kérem szépen, Észtország akkora, mint két magyar megye.

[00:28:20]Egy ekkora kis Pörpeországnak a miniszterelnöke egy kontinentális szervezetnek az élén áll, és szeretné nekiugrasztani Oroszországnak a az egész Európát.

[00:28:34]Hát ebből se lesz semmi.

[00:28:38]Á az álmok birodalmába tartozik, amiket ő beszél.

[00:28:41]Ö.

[00:28:43]De m ha fel is lenne készülve Európá, mi értelme lenne egy ekkora háborút kirobbantani?

[00:28:46]Hát nem fogja hát senki nem fogja a gyerekét odaküldeni, hogy hogy észtország halljon.

[00:28:54]Minden rokonszenvem az észt népé.

[00:28:56]De de hát azért, mert ők őket Oroszország tönkretette, azért nem nem áldozhatjuk föl Európa fiatalságát Észtország oltárán, ugye?

[00:29:10]Hát persze.

[00:29:12]Hát szek annyira meg kell állapítani, hogy ez az ifjú hölgynek annyi esze van, finoman mondva, mint egy nyolc éves kislánynak, illetve annyit tud a világról, de legalább magabiztos.

[00:29:28]De magabiztos ugye ugye szalonképesen fejeztem ki magamat.

[00:29:33]Abszolút abszolút.

[00:29:34]Köszönöm.

[00:29:34]De az orosz külügyminiszter a Lavrob nem így, mert az azt mondta a mai napon, hogy amit a Kaja Kallas beszél, az közönséges idiótaság, azaz magyarul hülyeség.

[00:29:50]Igen.

[00:29:52]Hát ennyit róla.

[00:29:52]Tiszapárt.

[00:29:52]Hát amit most már bocsánat, csak hogy fogjuk rövidre, mert nagyon elment az idő ugye az első témával főleg és tovább kell majd lassan lépnünk, úgyhogy röviden, hogy rövid lesek.

[00:30:03]Amit a amit a Tiszapárt akar a polgármesterekkel, hát az egy vicc.

[00:30:11]Én egy viccel tudok válaszolni erre, mégpedig az, hogyha majd lejár a nyolc év, amit ő amit amit ők javasolnak, akkor majd Magyar Péter be fog adni egy új törvényjavaslatot azzal, hogy most már hosszabbítsák meg 16 évre, hátha ő még sanszolhatja magát, hátha lehet még miniszterelnök továbbra is.

[00:30:31]Én ezt el tudom képzelni őróla a mai napon.

[00:30:38]Hát kíváncsi vagyok.

[00:30:38]Nem tudom, érti-e, hogy mit mond?

[00:30:40]Hogy ne?

[00:30:40]Persze, de hát itt ugye már mindenféle ötletek elhangoztak, hogy köztársasági elnök akar lenni.

[00:30:47]Én igen, én ettől az embertől még ezt is el tudom képzelni.

[00:30:53]Ennyit akarok mondani.

[00:30:53]Súlyok Tamásnak meg abszolút igaza van mindenben, csak azt nem tudom, hogy majd a velencei bizottságnál mit tudunk elérni.

[00:30:59]Ennyi.

[00:31:03]Meglátjuk.

[00:31:04]Hát nagyon szépen köszönöm.

[00:31:04]Én köszönöm, hogy hívott bennünket.

[00:31:06]Szép napot és jó egészséget.

[00:31:09]Kösönöm.

[00:31:09]Viszontásra.

[00:31:10]Viszontalásra Krisztinával folytatjuk.

[00:31:12]Kez csókolom.

[00:31:14]Jó napot kívánok.

[00:31:15]Jó napot kívánok.

[00:31:15]Köszöntöm önt is és a televízió nézőket, rádióhallgatókat.

[00:31:21]Akkor én megfordítanám a sorrendet, ha köztársasági úrral kezdeném.

[00:31:24]Hát akinek innen is tehát együttérzésemet fejezem ki, tehát ezt az atrocitást és lealázást, amit neki el kell szenvednie.

[00:31:39]És reménykedjünk benne, hogy 2029-ig, ameddig szól a mandátum, addig kitart, mert mert nem szabad ennek a megfélemlítésnek engedni.

[00:31:55]Láttam a televízióban a csíksomyai búcsút, hogy ott volt a köztársasági elnök úr, és külön köszöntötték Székely János püspök atya is, és nagy tapsot kapott, ami sok-sok ember, több 10000 ember együttérzését szerintem kifejezi az ő irányába.

[00:32:17]Ukrajna, tehát a második pontra azt mondanám, hogy már az is egy vicc, hogy tulajdonképpen a két ember abba se tud megegyezni, mármint a az ukrán vezető és Magyar Péter, hogy ők találkoztak-e vagy nem.

[00:32:38]Tehát már ebbe a pontba, hogy az ő kapcsolatuk milyen, akkor a további tárgyalásoknak a milyenségét is.

[00:32:44]Tehát ott is ez jellemzi majd ez a összebtaság.

[00:32:52]Az ukrán gabonáról pedig az a véleményem, hogy tényleg ki kell tartani a mellett, hogy azt nem szabad beengedni sem a termékeket, de sajnos itt is a borzasztó nagy globális befektetés ott a területekben, és az ott legyártott, megtermelt dolgoknak a szétár szétáramoltatása úgy az európai kontinensen, mint bármerre.

[00:33:18]Tehát nem az számít itt, hogy az emberek jót és minőséget kapjanak, hanem csak a csak a pénzügyi haszon azoknak, akik ott tért hódítanak.

[00:33:30]Igen.

[00:33:30]És itt nagyon kell figyelni, mert elvileg ugye azt mondta az új agrártárca, hogy nem vették észre, hogy a szankciók megszűnésével jöhetne az ukrán gabona, illetve agrárter termékek.

[00:33:40]Most elvileg ezt javították.

[00:33:40]Szerintem érdemes figyelni, hogy valóban így lesz-e a valóságban.

[00:33:45]Hát addig javítják, amíg nagyobb megszorítást nem kapnak.

[00:33:48]Tehát addig addig meg mi az, hogy nem vesszük észre?

[00:33:53]Tehát mást mindent észrevesznek, tehát amit nem kellene, de amivel meg foglalkozni kellene, ami az egész országnak fontos lenne.

[00:34:03]És akkor az első ponthoz elérkeztem, mert lehet, hogy ebbe többet szeretnék nyilatkozni, de szóljon rám, hogyha nagyon sokan várakoznak.

[00:34:14]Bocsánat, akkor csak annyi annyi szünetet szeretnék tartani, hogy közben van egy bejelentkezésünk és utána máris folytatjuk, de közben itt van a radar és Marci, úgyhogy várjuk, hogy mi lesz majd a műsorban.

[00:34:26]Mi mire várhatunk itt a kedves nézőkkel?

[00:34:31]Ilyenkor mindig olyan rosszul érzem magam, mikor valakibe belefolytom a szót, de ígérem, hogy gyors leszek, mint mindig.

[00:34:36]Szia!

[00:34:36]Köszöntöm önöket.

[00:34:38]Foglalkozunk azzal, hogy a közelkeleti konfliktus miatt hetek óta feszült a világ energiapiaca.

[00:34:41]A hormózi szoros körüli bizonytalanság nem csak az olajárokat emelte meg, hanem a léglekedést is komoly nyomás alá helyezte.

[00:34:49]A világ egyik legfontosabb tengeri útvonalán ugyanis szinte leállt a hajóforgalom, ez pedig a repülőgépüzemanyagellátást is veszélybe sodorta.

[00:34:56]Aztán rendkívüli biztonsági intézkedésekkel készül Budapest a Bajnokok Ligája döntőjére.

[00:35:00]A rendőrség csaknem 4000 egyenruhást vezényel szolgálatban, miközben a fővárosban több 10000 arzenális PSG szurkoló érkezésére számítanak.

[00:35:10]Ugye a repülőtér, a közlekedés és a belváros is fokozott terhelés alatt lesz a hétvégén.

[00:35:14]Mutatjuk önöknek, hogy mire érdemes figyelni.

[00:35:18]Valamint a meleg idő és a csapadék beindíthatja a szúnyogszont.

[00:35:20]Érdemes tehát felidézni, miként reagálunk vagy reagáljunk a kellemetlen élősködőkre, hogy miért fontos a kertekben összegyűlő víz felszámolása, mennyit számít egy egyszerű szúnyogháló, és valóban terjeszthetnek-e veszélyes betegségeket a hazai szúnyogok.

[00:35:35]Erről is beszélgettünk a mai riportunkban.

[00:35:38]17:30-kor kezdünk.

[00:35:40]Ismét izgalmas témák, úgyhogy nemsokára radar.

[00:35:43]Jó munkát addig is nektek, Marci.

[00:35:47]Mi pedig megyünk tovább.

[00:35:47]És elnézést Krisztinától, hogy belefolytottuk a szót így közösen Marcial, de hallgatom.

[00:35:55]Semmi baj.

[00:35:55]És közben egy picit átgondoltam, hogy mégsem hagynám Ukrajnát még itt szó nélkül, mert ugyan mi csak ezen gondolkodunk, hogy bejön ide egy olyan termékáradat, ami az egészségünkre káros lehet, tehát a GMOS növények vagy rossz minőségű, növényvédőszeres, bár akármi legyen az, búza vagy cukor, vagy akármi, de hogy ez a nép, és tényleg, hogy két-három, tehát egy kezünkön meg tudjuk számolni, hogy hány vezető akaratából legyen az amerikai, ugye még Joe Bidenre gondolok, vagy legyen az az orosz elnök, vagy legyen az az ukrán korrupt vezetőség, akik pénzt kapnak azért, hogy ezt a harcot tovább működtessék.

[00:36:47]Lehet, hogy most csúnya dolgot fogok mondani, vagy vagy nem tudom, hogy nem úgy csúnya, csak hogy olyan gondolatom van, hogy ezt a népet olyan szinten elnyomták és belekényszerítették ebbe a háborúba, hogy most ha megálltak volna az elején is, az a pár terület, ami ott oroszok által lakott, vagy most az ukrán embereknek is rendben van, hogy ők mondják, hogy egy szabadságharcot vívnak, meg a függetlenségük meg satöbbi, de az már úgy sem lesz a se a nép, se a terület.

[00:37:13]Tehát, hogy most nekik ugyanúgy valakinek a fennhatósága alá fognak kerülni sajnos, és valakinek az érdekeit kell, hogy képviseljék.

[00:37:20]És tényleg, hogyha amikor kirabbant a háború, két hónap után azt lehetett hallani, hogy Oroszország és Ukrajna kész volt megegyezni, de akkor Amerika nem hagyta, vagy fordítva, de tudom, hogy Oroszország megegyezett volna volna volt például.

[00:37:37]Igen.

[00:37:37]Akkor szóval tényleg ez elképesztő, hogy hogy igen, nekünk rossz lenne, hogy rossz termékek jönnek be.

[00:37:42]De egy nemzetet, egy népet leigáztak, tönkretettek a globális érdekek miatt, hogy így kimondjuk, hogy és hány édesanya, hány nagymama, hány feleség siratja a férjét, a gyerekét, hogy elesett abba a háborúba, szana szétszaladt egy ország, és tényleg ki mer majd oda visszatérni, hogy bármikor mi lesz?

[00:38:04]És akkor lehet, hogy Ukrajnát is azért akarják ennyire felvenni az unióba, hogy utána majd oda is mondjuk migránsokat telepítenek a területre, és hogy tudjanak dolgozni.

[00:38:13]Tehát itt még mikor jót is akarnak valakinek vagy valamelyik országnak elvileg, akkor amögé is oda kell nézni, hogy itt semmit jó szívűségből nem tesznek.

[00:38:23]És akkor tényleg elérkeztem az első pontomhoz, vagyis az önök első pontjához.

[00:38:31]Hát Ursula von der Lien nekem személyesen egyáltalán nem a kedvencem hosszú évek óta meglepő.

[00:38:41]Volt nekünk egy csodálatos miniszterelnökünk Orbán Viktor személyébe, aki mindig ugye a tüske volt a szemükben, azért mert nem engedett.

[00:38:52]Most van egy miniszterelnökünk, ha csak jó miótan paraszt ésszel ebből kiindulunk, hogy olyan csodálatos boldogságba úszva üdvözölte, hát akkor ő engedett.

[00:39:03]Tehát ennyi.

[00:39:03]És akkor, hogy miért izzadt, miért miért volt rosszul ezért, vagy meg azért, mert nem tudott annyit szerepelni, amennyit szeretett volna, mert itt át kellett adni a szót.

[00:39:17]Tulajdonképpen az az ember, aki aki egy szerepet játszik, mert abban is szerepet játszik, hogy szerintem ő Magyarországot és a magyarokat képviseli.

[00:39:32]Nekem az a véleményem a nyugat-európai vezetésről, hogy ott is az történik, hogy nem a nemzeteiket, nem az országokat nézik az a vezetők, mert akkor nem engednék ilyen válságba sodródni Európát, hogy mi legyen az energiával, meg arra m kérni őket, hogy hogy majd akkor vagy fűtötök, vagy kocsikáztok, vagy tehát jó, persze ésszerűen mindenhol lehet spórolni.

[00:40:01]Ö de hogy nem nem azon vannak, mint de nem a ruhák szellőztetésével, mint ahogy Tiberman mondta korábban, hogy hogy ahogy ahogy Magyarországon én a igenis 16 éve szépen, jól normálisan működő országvezetés, a nemzeti érdekeket, a konzervatív ideológiát, a családjogát előtérbe helyezve, szemelőtt tartva próbáltak így, és akkor nem voltunk kedvencek.

[00:40:33]Hát akkor nem voltunk, akkor nem voltunk olyan jóban.

[00:40:36]Hát akkor nem voltunk.

[00:40:38]És most milyen áron leszünk olyan jóban?

[00:40:41]Hát ez kérdés.

[00:40:42]Tehát ezek ezek nem egyszerű kérdések és nagyon nehéz kérdések.

[00:40:44]És ahogy ők ott ünnepelték, hogy micsoda fantasztikus ez az április 12-e.

[00:40:50]Hát nem tudom, én én aggodalmakkal gyomorgölcsel nézegetem azóta a híreket.

[00:41:00]Ők örülnek.

[00:41:00]Hát nekem az egy gyásznap.

[00:41:03]Szóval nem szeretnék annyira borulátó lenni, de sajnos tényleg, ha az ember józan paraszt ésszel gondolkodik, bele fognak minket vinni olyan dolgokba és észrevétlenül, és tényleg nagyon észnél kell lenni.

[00:41:20]Most itt volt ez az ünnepi hétvége, és én is azt mondtam pünkösdkor, hogy nem fogok foglalkozni a politikával, mert tényleg nem lehet ez.

[00:41:27]De de amúgy meg tényleg oda kell figyelni, hogy az ember tudja, hogy mi a helyzet.

[00:41:31]És akkor kapcsolom be a televíziót, és akkor már jött ez, hogy petíciót írjunk alá, merthogy hogy a a keresztény kultúránk alapjai veszélyben vannak.

[00:41:45]én is megtettem, és akkor utána jött is, hogy talán egy nap alatt, meg tényleg, hogy ünnepi napok alatt már 40000-en aláírták, meg a védvonal is, hogy megalakul.

[00:41:55]És akkor ugye mi történt utának kedden a parlamentbe?

[00:42:00]Hát a miniszterelnök úr ö majdnem nekimegy a másik embernek, és akkor ordít, és cirkuszol.

[00:42:08]De hát, hogy kérem, hogy mi mi ez?

[00:42:13]Mert ugye annyira fel volt háborodva, meg azon is, hogy őt ne korlátozza le a a házelnökasszony.

[00:42:20]És akkor utána pedig kapcsolgattam, nézegetek más televíziós csatornát, ahol pedig tapsolnak, hát kimondom az RTL-en meg az ATV-n, hogy hát micsoda izgalmak vannak a a parlamentben.

[00:42:33]Hát de én szerintem nem tudom, hogy ilyenkor mindig elgondolkodok, hogy most én, hogy nem jó mozit nézek, tehát hogy hogy ez mondom borzasztó, mert legyen vita észérvekkel, kulturáltan, normálisan, de ez ami az ő habitusa, tehát meg az ő ő agressziója és ez a borzasztó gyűlölet, hogy tényleg, hogy és egyszerűen nem lehet mellette rendesen megnyilvánulni, és tehát nem nem tudom, nem találom már a szavakat, mert ez elképesztő.

[00:43:19]És és odakint pedig szerintem szerintem valami nagy baj történt.

[00:43:23]Olyan szinten nagy baj, hogy ő maga se tudja, hogy hogy ezt hogy fogja, amit ők ott megegyeztek és aláírtak.

[00:43:31]Ja, és még egy gondolat, és tényleg zárom, hogy bocsánat, akkor azt a gondolatot tartsuk úgy a végére, hogy közben el kell köszönnünk a tév nézőktől.

[00:43:37]Köszönjük, hogy ma is a Palávert nézik, nézik továbbra is a Hírtvét.

[00:43:41]És ne felejtsék el, hogy természetesen holnap is érkezik a Paláver, addig is nagyon-nagyon szép napot kívánunk.

[00:43:47]Viszontlátásra.

[00:43:53]És akkor egy ilyen elköszönő gondolatra utá jó, még egy záró gondolatom.

[00:43:56]Hát, hogy amit a Urszula von der Leenasszony is annyira mondott meg, hogy ezek a kőkemény éjjel nappali munkák meg satöbbi satöbbi, amiket emlegettek, hát én nem tudom, hogy itt én a a magyar kormányon is, mikor azt látom, hogy nem válaszolnak újságírónak se az utcán, se a parlament épületébe, nem tudnak normális felszólalást megtenni, tehát papírból olvasgatnak dolgokat és belebakiznak.

[00:44:28]Most akkor ők mit dolgoznak tulajdonképpen, hogy olyan fergeteges, szakmai, politikai, hozzáértő, éjjel, nappal tartó megbeszéléseket el se tudok belőlük képzelni.

[00:44:40]Hát őnekik csak azt kell aláírni szerintem, meg azt kell egymást meggyőzni, de olyan emberek kerültek oda sajnos, akiket győzködni nem kell a a dolgokról, úgyhogy ők végképp nem nem meg tulajdonképpen, ha kaptak pénzt és megkapták, ott már arra kapták meg, hogy elkezdődött ugye, hogy lehet Pride, bemehetnek az iskolákba, ö talán emelkedni fog az internet, a a telefon, a banki ügyek, kórházakat majd bezárjuk, és a legújabb összevisszaság ez, hogy a polgármestereket leváltsuk.

[00:45:19]Szerintem pontosan azért, hogy tiszás emberek üljenek oda, majd ne kelljen őket győzködni, hogy melyik országba, vagyis az országon belül, melyik városba hova osszák a migránsokat.

[00:45:30]Könnyebb lesz azt a polgármestert meggyőzni, aki ő velük egy egyetért szerintem.

[00:45:36]Igen.

[00:45:36]És milyen érdekes, hogy itt ugye a a kórházak kérdése is felvetődött minden úgy valahogy ilyen óvatosabban, hiszen ebben azért a magyar társadalom nagy részénél egység volt, hogy mi az, amit nem szeretne.

[00:45:49]És ezt nyíltan a Tiszapárt és Magyar Péter még nem támadta meg, de elég furcsa jegyek vannak.

[00:45:56]Igen.

[00:45:56]Igen.

[00:45:56]Furcsán értelmezik azt, hogy jót teszünk és jobb lesz és minden jobb lesz.

[00:46:01]Tulajdonképpen én a polgármesteri hivatalokkal, a a városi polgármesteri hivatalokkal kapcsolatban is azt hallottam a kampányban, hogy nagyon el volt nyomva és hogy az Orbán kormány a polgármestereket, a jogait, a pénzügyeket, a városokat elnehezítették a helyzetüket, elszedték így a szolidaritási adó meg minden.

[00:46:20]És akkor most így akkor így segítünk, hogy ha valahol azért még nehezebb helyzetben is volt egy városvezető, aki megtesz mindent a város építéséért, meg meg és akkor hogy akkor most rúgjuk ki őket, és ezzel fogunk segíteni a városokon, településeken, falvakon.

[00:46:41]El kell köszönnünk Krisztina, mert közben az időnk is lejárt és köszönöm.

[00:46:43]Köszönöm, hogy meghallgatö is köszönöm.

[00:46:46]Viszonthallásra.

[00:46:47]Visont hallásra.

[00:46:47]Szép napot és a kedves Paláver hallgatókat nemsokára várjuk vissza itt az utolsó órába és belehúzunk, úgyhogy jöjjenek vissza nemsokára.

[00:46:55]Paláver, a Hí FM és a Hírtv interaktív műsora.

[00:46:59]Paláver hangra fel.

[00:47:04]Ja.