Paláver 2. rész - Hír.FM
- A brüsszeli megállapodás szerint Magyarország csak feltételekkel és részben fér hozzá az uniós pénzekhez; Orbán Viktor a részletek nyilvánosságra hozatalát követeli, a pénzügyminiszter szerint a források leghamarabb jövő év végén érkezhetnek.
- Sándor betelefonáló titkolózással vádolta Magyar Pétert, XIV. Lajoshoz hasonlította, és sérelmezte, hogy Ukrajna feltételek nélkül kap több uniós pénzt.
- Az IDEA Intézet felmérése szerint Magyar Péter csak a negyedik legnépszerűbb kormánytag, három miniszter is megelőzi.
- Az Arsenal BL-döntőre érkező játékosait lenyűgözte a felújított budai Vár; Orbán Viktor és Magyar Péter is elfogadta a meghívást a döntőre.
- Klári betelefonáló szerint Magyar Péter nem miniszterelnökhöz méltóan viselkedik a parlamentben: gúnyolódik, bekiabál, és nem hozza nyilvánosságra a brüsszeli tárgyalások részleteit.
- Margit idős betelefonáló „bohócnak” nevezte Magyar Pétert, választási csalást feltételezett, és fájlalta, hogy unokája a TISZA-ra szavazott.
- Imre 85 éves nyugdíjas álmatlan éjszakákról számolt be, Soros Györgyöt okolta a választási vereségért, és kész tüntetni, ha aláírják a migránspaktumot.
- Pál betelefonáló Paul Valéry filozófiáján keresztül az európaiság keresztény, görög és római gyökereiről elmélkedett, és Európa alázatát sürgette a béketárgyalásokon.
Részletes összefoglaló megjelenítése
A brüsszeli megállapodás és Orbán Viktor felszólítása
A műsor első témája az a brüsszeli megállapodás volt, amelyet Magyar Péter miniszterelnök és Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke kötött. A megállapodás értelmében Magyarország a neki járó európai uniós pénzekhez bizonyos feltételek teljesítése esetén férhet hozzá – azonban nem a teljes összeghez, hanem annak csak egy részéhez. Orbán Viktor volt miniszterelnök azt követelte a kormánytól, hogy hozzák nyilvánosságra a megállapodás részleteit.
A műsorvezető elmondta, hogy a Hír TV híradójában már megszólaltak brüsszeli szereplők, akik szerint a megállapodásokat törvénybe kell foglalnia a magyar parlamentnek, mert addig nem érkezik meg a pénz. A pénzügyminiszter is elismerte, hogy ha Magyarország minden feltételt teljesít a „jogtalanul zárolt pénzekhez" való hozzájutáshoz, akkor azok leghamarabb a következő év végén érkezhetnek meg az országba. A költségvetés korábban is élt már az előfinanszírozás eszközével.
Sándor hozzászólása
Sándor, az első betelefonáló élesen bírálta Magyar Pétert, amiért szerinte titokban járt el, és nem osztja meg a nyilvánossággal a megállapodás részleteit:
„Mindenki azt kifogásolja gyakorlatilag, hogy ez a Magyar Péter, ez titokban jött haza, titokban tartja azt, amit mondtak, és senkinek el nem mondja, mert ez ő rá tartozik, csak mert ő egyedül az országnak a feje." – Sándor *
Sándor párhuzamot vont XIV. Lajos francia királlyal, akihez állítólag nem lehetett csak úgy hozzászólni, majd hozzátette, hogy „az első Petihez még annyira se lehet". Reményét fejezte ki, hogy az uniósok nem „csontozzák le" teljesen a Magyarországnak járó pénzeket, bár szerinte ha ránk bíznák a kötelességeket, az „nagyon-nagyon sok lesz".
A beszélgetés során elhangzott egy SMS-üzenet is, amely szerint a Magyarországnak járó 16,4 milliárd eurós uniós forrás feltételekhez kötött, míg Ukrajna 90 milliárd eurót kap feltételek nélkül. Sándor ironikusan megjegyezte, hogy Ukrajnában „nagy a demokrácia" és „választás is van minden héten".
Sándor hosszabban kifejtette véleményét az Európai Unióról és a migrációról is. Szerinte a világ „a veszélybe fog rohadni" a jelenlegi felállásokkal, és úgy vélte, Magyarország jobban járt volna, ha az angolokkal együtt kilép az EU-ból, vagy „legjobban akkor, hogyha bele se lépünk". A migráció kapcsán úgy fogalmazott, hogy a bevándorlók „honfoglalók", akik „mindenféle papír nélkül, azonosíthatatlan emberekként úgy jönnek be, hogy ők övék ez az ország".
Magyar Péter népszerűsége a kormányon belül
A második téma szerint az IDEA Intézet felmérése alapján nem Magyar Péter a legnépszerűbb kormánytag – három miniszter is megelőzi, így a miniszterelnök csak a negyedik helyen áll. A műsorvezető ironikusan megjegyezte:
„Biztos nem sértődik meg, mert egyébként a szerénysége az legendás, tehát az közismert mindenki számára. Igazi csapatjátékos, aki csapatkapitányként büszke arra, hogy ilyen jól teljesítenek az emberei, és népszerűbbek, mint ő." *
Az Arsenal játékosai a budai Várban
A harmadik téma a budapesti Bajnokok Ligája döntőhöz kapcsolódott. Az angol Arsenal csapata – a BL-döntő egyik résztvevője – a budai Várban szállt meg, és egy rövid sétán körbevezették őket a Várnegyedben. A műsorvezető szerint a játékosoknak „leesett az álluk" a felújított épületektől, például a Karmelitától. Hozzátette, hogy a vendégek valószínűleg nem is tudták, hogy Magyar Péter korábban „ott raboskodott a Tömlöcbe, ahol Orbán Viktor beszédekkel kínozták", és hogy „orosz kaviárral tömték".
A műsorvezető megemlítette, hogy mind Orbán Viktor, mind Magyar Péter elfogadta a meghívást a BL-döntőre, és a közönséget – valamint saját magát is – élénken foglalkoztatja, hogy vajon egymás mellé ültetik-e őket.
Magyar Péter viselkedése és stílusa a Parlamentben
Klári kritikája
Klári, a második betelefonáló élesen bírálta Magyar Péter parlamenti viselkedését:
„Egy miniszterelnöknek viselkedni kellene, hogy tudjon, hogy nem szaladgálunk oda a felszólalóhoz. Nem mutogatunk, mint egy süketnéma vagy jelbeszédes ember lenne. Nem nevetünk gúnyosan a képébe a másiknak, és nem szólok bele." *
Szerinte Magyar Péter „Napóleonnál is többnek képzeli magát", hozzászólásai „tartalmatlanok", csak „uszítás, lázítás, aljaskodás" jellemzi, és folyamatosan a Fidesz-kormányt és Orbán Viktort bántja. Klári elmondta, hogy 13 évig volt önkormányzati képviselő, Fidesz-aktivista, és személyesen is részt vett a Bokros-csomag idején a politikában.
Magyar Péter viselkedését Ursula von der Leyennel kapcsolatban is kifogásolta:
„Ursulával is, ahogy most fogja a kezet, nyújtja, nem nyújtja, adja, nem adja, hát nem szégyelli magát. Hát majd belejön nekem is." *
Hozzátette, hogy a brüsszeli tárgyalások részleteit Magyar Péter soha nem fogja nyilvánosságra hozni, mert az „kettőjük közt marad", és „elmaszatolnak mindent, elhülyéskedi, elbohóckodja".
Klári kitért a TISZA-képviselők fizetéscsökkentésére is, megjegyezve, hogy „jót nevetett", amikor látta az arcukat a bejelentéskor. Kritizálta azt is, hogy az Országgyűlés elnöke nem adott szót az ellenzéknek, és „fogta magát, fölállt a piros székből". Sulyok Tamás köztársasági elnök („professzor úr") állítólagos megalázását is szóvá tette.
A műsorvezető válaszában elismerte, hogy Magyar Péter viselkedése „fura", különösen azok számára, akik „konzervatívabb viselkedéshez vannak szokva", de hozzátette: a miniszterelnök megítélése úgyis a tettei alapján fog változni, akár jó, akár rossz irányban. Szerinte sokan nem biztos, hogy szimpatikusnak találják ezt a stílust, de az embereket elsősorban a kormány döntései érdeklik, és ha azok rosszak lesznek, akkor el fognak fordulni a kormánytól.
„Ez sok embernek egyébként nem biztos, hogy annyira szimpatikus. Nekem sem ez a stílusom, de lehet, hogy meg valakinek igen." – Cirják Imre *
Margit felháborodása
Margit, egy idős, mozgáskorlátozott betelefonáló – aki elmondása szerint közel 90 éves – rendkívül érzelmes hangon bírálta Magyar Pétert:
„Én ezt az embert, aki egy bohóc, egy senki, aki azt mondta, hogy a nyugdíjasok az óba malacok közé való, én azt mondom, hogy ő meg a disznók közé való, mert őneki se szíve, se lelke nincsen. Ő nem egy ember, nem tartozik az emberek közé." – Margit *
Margit kijelentette, hogy soha nem fogja Magyar Pétert miniszterelnöknek szólítani, számára mindig Orbán Viktor marad az. Szerinte az egész világ fel van háborodva Magyar Péter parlamenti viselkedésén. Úgy vélte, a TISZA csak csalással tudott győzni a választáson, és a szavazatszámlálás során „csak egy gombnyomás volt, amikor a Fidesz vezetett", majd áttették a szavazatokat a TISZA javára.
Elmondta, hogy unokája a TISZA-ra szavazott, ami nagyon fáj neki, és úgy érzi, az unokájának „át van mosva az agya". A műsorvezető itt higgadtan azt tanácsolta, hogy ne haragudjon az unokájára, és inkább arra biztassa, hogy ha esetleg rosszul döntöttek, azt ismerjék be, és ne ragaszkodjanak egy rossz döntéshez.
Margit szerint Magyarország 80%-a az ő véleményén van, és reméli, hogy „már eltörölni ezt a mocskosságot". A műsorvezető itt is mérséklő hangot ütött meg, rámutatva, hogy minden apa elfogult a saját fia irányában, és az emberek a saját tapasztalataik alapján fogják megítélni a kormány teljesítményét.
Személyes történetek és a politikai változás
Imre (Drusza) aggodalmai
A harmadik betelefonáló, Imre – aki 85 éves, Somogy megyei nyugdíjasként mutatkozott be – elmondta, hogy a választás óta sok álmatlan éjszakája van. Felidézte, hogy a kampány során valaki azt ígérte, hogy a nyugdíjasok közül félmillióan „elfogynak" az országból. Imre szerint a választási vereség nem egy-két év alatt alakult ki, és a „legnagyobb kártevőnek" Soros Györgyöt nevezte, aki szerinte pénzével befolyásolta az európai politikát.
Imre Magyar Péter családi hátterét is kritizálta, azt állítva, hogy „kommunista bolsevik banda" leszármazottja. Különösen felháborítónak találta, hogy Magyar Péter apja a televízióban védte a fiát:
„Én meg mindjárt elmondtam, hogy szégyellje a pofáját, hogy ilyen gyereket nevelt, aki el akarja venni az országunkat, a szülőföldemet, amiért annyi vér folyt ebbe az országba." – Imre *
Imre személyes családi történetét is megosztotta: édesapja az első világháborúban öt évet töltött hadifogságban, a család „pusztán lakott", és szerinte a kommunizmus idején tett ígéretek tiszta hazugságok voltak. Úgy vélte, Magyar Péter ugyanazt csinálja, mint a kommunisták: „tiszta hazugságból áll".
A beszélgetés végén Imre szenvedélyesen szólt arról, hogy ha Magyar Péter aláírja a migránsok beengedéséről szóló megállapodást, akkor „abban a pillanatban" kész kimenni az utcára tüntetni, és szerinte mindenkinek ezt kellene tennie:
„Azonnal mihelyt ez aláírja a paktumot, nem kell várni itt hónapokat. Abban a pillanatban kész vagyok, megyek, beülök a kocsimba, azt megyek. Azt mindenki jöjjön oda, aztán meg kell akadályozni." – Imre *
A műsorvezető válaszában egyetértett azzal, hogy az ország népe nem hagyná szó nélkül, ha valóban beengednék a migránsokat, de hozzátette: sokan – köztük TISZA-szavazók is – úgy gondolták, hogy „úgyse engedik be a migránsokat", és biztosak voltak benne, hogy „megy minden tovább úgy, ahogy eddig".
Történelmi és filozófiai kitekintés
Pál eszmefuttatása
Pál, az utolsó betelefonáló egészen más aspektusból közelítette meg a témát. Paul Valéry (1871–1945) francia író, esztéta és filozófus munkásságát idézte fel, különösen „Európa felemelkedése és bukása" című művét, amelyben Valéry szerint a kapitalizmus „egy ártatlan szellentés volt ahhoz képest, ami majd utána következett – a pénznek a mindenhatósága a becsület, emberiség, barátság és minden felett".
Pál elmondta, hogy Valéry-t 1923 körül tiszteletbeli doktorrá avatták, és székfoglaló beszédében – „Európa vagy az európaiság ismérvei" címmel – három pillért nevezett meg: a kereszténységet, a görög aritmetikát (Arkhimédész, Püthagorasz nyomán), valamint a római jogot, a római államszervezetet és demokráciát. Negyedik pillérként említette a Cinquecento művészetét, amelyhez azóta az irodalom, a színház és más művészetek is csatlakoztak.
Pál ezek alapján azt a kérdést tette fel, hogy ki tekinthető európainak az Európai Unióban – vajon ő, aki elismeri ezeket az értékeket, vagy azok, akik nem? Szerinte Európának szégyenkeznie kell a múltja miatt, és külön kitért arra, hogy a cári Oroszország bukását és a bolsevik hatalomátvételt Európa is elősegítette. Felhívta a figyelmet arra, hogy a nemzetközi joggal ellentétes lépések történtek, és Európának alázatot kellene tanúsítania, valamint olyan embert küldeni a béketárgyalásokra, aki hű Valéry elveihez.
A műsorvezető megköszönte Pál hozzászólását, és egy orosz közmondással zárta a műsort:
„Az csak egy dolog, amikor az ember a tévével vitatkozik, az meg egy másik dolog, amikor már a hűtővel." *
Hozzátette: reméli, hogy Magyarország soha nem jut el odáig, hogy az emberek a hűtőjükkel vitatkozzanak, mert az nem lenne jó az országnak.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „Fonder Lej Péter" / „Fonder derleje" / „Urszula Fonderlejen" – az automatikus beszédfelismerés félreértette Ursula von der Leyen nevét; a szövegkörnyezet alapján egyértelműen az Európai Bizottság elnökéről van szó.
- „14. Lajos" – Sándor hozzászólásában szerepel; fonetikailag egyértelmű, XIV. Lajos francia királyról van szó.
- „Paul Valeri" – a betelefonáló Paul Valéry francia íróra utalt; a név torzult alakja javításra került.
- „Csinkvecsento" – a szövegkörnyezet (reneszánsz művészet, irodalom, színház) alapján egyértelműen a Cinquecento (16. századi olasz művészeti korszak) kifejezésről van szó; a bizonytalan ASR-felismerés javítva.
- „csűrikbe diszdoktorrá" – a kontextus alapján valószínűleg „tiszteletbeli doktorrá" (díszdoktorrá) avatásról van szó.
- „az óba malacok közé való" – Margit szóhasználata; valószínűleg az „ólba" szó torzult alakja.
- „a Tömlöcbe" – a műsorvezető feltehetően arra utalt, hogy Magyar Péter a Karmelita kolostorban (a Miniszterelnökség épületében) dolgozott korábban; a „Tömlöc" szóhasználat pejoratív célzatú lehet.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:59]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora, a szócsaták bajnokaival.
[00:01:06]Paláver hangra fel.
[00:01:10]Üdvözlöm önöket.
[00:01:10]Folytatódik a Palálverén círják Imre vagyok.
[00:01:12]A mai témáink Orbán Viktor azt követeli a kormánytól, hogy hozzák nyilvánosságra a Fonder Lej Péter paktó részleteit.
[00:01:22]Biztos hallottak már róla.
[00:01:22]Tegnap született egy megállapodás Brüsszelben.
[00:01:27]Az új miniszterelnök, Magyar Péter és az Európai Bizottság elnökasszonya Urszula Fonderlejen között, ami alapján a nekünk járó pénzek euruniós pénzekhez bizonyos feltételek teljesítésé esetén hozzájutunk.
[00:01:41]No persze nem az egészhez, hanem annak egy részéhez.
[00:01:43]És arra kíváncsi volt miniszterelnök kormány Viktor, hogy pontosan milyen feltételeket is kell teljesíteni ennek érdekében.
[00:01:52]Meg fogjuk tudni egyébként, mertogy ezeket ugye ezt már a a Hírtelevíziónak a híradójában is láthatták, megszólaltak mindenféle emberek már Brüsszelben, tehát hogy gyorsan ezeket a megállapodásokat törvénybe kell foglalnia a magyar parlamentnek, mert addig nem fog jönni a pénz.
[00:02:10]És a pénzügyminiszter is elismerte, hogy ha minden feltételt teljesít Magyarország ahhoz, hogy hogy hozzájusson a jogtalanul zárult zárultt pénzekhez, akkor ezek ugye a jövő évnek a a végén érkezhetnek meg Magyarországra.
[00:02:24]Persze egyébként előfinanszírozni lehet, és ezzel ezzel az eszközzel ért már korábban is a költségvetés.
[00:02:33]A második témánk az, hogy az idei idei intézet felmérése szerint nem Magyar Péter a legnépszerűbb kormánytag.
[00:02:39]Megelőzik hárman is egyébként, tehát ő csak a negyedik, de hát biztos nem sértődik meg, mert egyébként a a szerénysége az az legendás, tehát az közismert a mindenki számára.
[00:02:48]Igazi csapatjátékos, aki csapatkapitányként büszke arra, hogy ilyen jól teljesítenek az emberei, és népszerűbbek, mint ő.
[00:02:59]És végül megcsodálták az Arsenal játékosai a felújított budai várat, ugye amit nemrégen még Magyar Péter látványveruházásnak nevezett.
[00:03:09]Azt lehet tudni, hogy a az angol csapat, a B a budapesti BL döntő angol résztvevői, résztvevő csapata az a budai várban szállt meg, és volt egy rövid sétájuk körbevezették őket a Várneyedben, és hát láthatóan leesett az álluk a felújított új épületektől, például ugye a Karmelitától.
[00:03:29]pedig nem is tudták azt, hogy Magyar Péter is ott raboskodott a Tömlöcbe, ahol Orbán Viktor beszédekkel kínozták.
[00:03:36]Az első sorból kellett ezeket végighallgatnia.
[00:03:37]Hát illetve orosz, ráadásul orosz kavjárral tömték őt szegényt.
[00:03:45]No, ahogy ígértem egyébként ja bocsánat, én had SMS-ekről nagyon nagyon jó egyébként az SMS-ekben.
[00:03:49]Én azt látom, hogy egyre több Tiszás néz bennünket.
[00:03:53]Üdvözlöm a őket is.
[00:03:55]Végre ők is értesülhetnek a a valóságról itt.
[00:03:59]Egyébként megértem őket, hogy fenntartásokkal fogadják a kormánypropagandát.
[00:04:05]Nagy szeretettel köszöntöm őket is a műsorban, ahol első kézből tájékozhatnak a tájékozódhatnak a valóságról.
[00:04:10]No és ahogy ígértük, kapcsoljuk Sándort.
[00:04:13]A itt vagy, itt van Sándor?
[00:04:17]Így van, itt vagyok.
[00:04:17]Jó.
[00:04:17]Igen, kevés időnk volt Sándorral beszélgetni a a és ráadásul én is nagyon sokat beszéltem még közben, úgyhogy Sándor most nem szólok közben, öné a szó.
[00:04:26]Jó, köszönöm szépen.
[00:04:26]Szóval mindenki azt kifogásolja gyakorlatilag, hogy ez a Magyar Péter, ez titokban jött haza, titokban tartja azt, amit mondtak, és senkinek el nem mondja, mert ez ő rá tartozik, csak mert ő egyedül az országnak a feje.
[00:04:41]És a királyt nem szabad bántani, mert gyakorlatilag a király már tudja, hogy mi a jó, és a nép akkor majd egy tudomásul veszi később, hogy hogy mit hova jutottak el, mit értek el.
[00:04:54]Hát állítólag a 14.
[00:04:54]Lajoshoz nem is lehetett csak úgy hozzászólni.
[00:04:58]Tehát az nem úgy ment, hogy csak úgy hozzászól valaki a királyhoz.
[00:05:02]Na de az első Petihez még annyira se lehet.
[00:05:06]Szóval ez azért így nagyon-nagyon vicces.
[00:05:08]Mindenesetre remélem a azt, hogy azért teljesen nem csontozzák le ezek az uniósok azt, hogy nekünk semmi pénzel járjon, csak a Én is remélem.
[00:05:18]Igen, igen.
[00:05:20]Mert a kötelességet, hogyha ránk bízzák, akkor az nagyon-nagyon sok lesz.
[00:05:23]Na most hallottam, hogy még ezt az ukrán dolgot is kifogásolja az Úr Sula, hogy miért nem jöhet be ukrán gabona meg ilyenek.
[00:05:33]Nem tudom, de meg fogjuk tudni.
[00:05:33]Mondom, hát ezeket törvénybe kell foglalni és és ezek előbb-utóbb nyilvánosak len nyilvánosak lesznek.
[00:05:40]Csak ugye jó lenne tudni őket minél hamarabb, hogy mire készüljünk.
[00:05:43]Hát ahogy egy SMS író is írta nekünk, azt mondja, hogy hogy nekünk a nekünk járó EUs pénzek ugye 16,4 milliárd feltételekkel jár, az ukránoknak meg a 90 milliárd feltétel nélkül.
[00:05:55]Hát ez kicsit érdekes.
[00:05:57]Természetes.
[00:05:57]Hát ott nagy a demokrácia, ott minden megfelel.
[00:06:01]Hát választás is volt, nem?
[00:06:02]Korrupció se semmi.
[00:06:03]Hát meg választás is van minden héten.
[00:06:06]De nem kell ott választani senkit sem, mert tudják azt, hogy a legalkalmasabb ember ül ott a trón.
[00:06:11]Így van.
[00:06:11]És az Ursulának a szívei ügye, hogy minél jobban ki legyenek szolgálni.
[00:06:16]Így van.
[00:06:16]És ott nem is kell korlátozni azt, hogy meddig legyen valaki álnunk.
[00:06:20]Nem.
[00:06:20]Mindenesetre, ahol tart ez a világ, ez a veszélybe fog rohadni, az egészen biztos, úgy ezekkel a fölállásokkal, mert amikor az angolok kiléptek, hogyha akkor mi is kiléptünk volna, biztos, hogy jobban jártunk volna.
[00:06:31]Legjobban akun biztos legjobban akkor, hogyha bele se lépünk.
[00:06:36]Ebben nem vagyok biztos.
[00:06:38]Én igen.
[00:06:39]Aha.
[00:06:39]Tudom, tudom, hogy mi előnyt hozott, mert pont akkor rengeteget jártam ki, és szabadon lehetett menni a határon, és lehetett mindent csinálni, de akkor még én kint kevés arabbal találkoztam, csak Svába, Franciába, Olaszba, Németbe.
[00:06:56]Rengeteg helyen megfordultam.
[00:06:59]És akkor még nem voltak ilyenek már.
[00:07:01]Mondjuk korán reggel azért tolták a kocsit a hát én a 90-es évek elején voltam Hollandiában, és akkor már az feltűnő volt, hogy nem voltak olyan sokan, de például a villamoson ott csak nyugdíjasok meg meg hát ilyen migránsok utaztak, meg hát mi ugye kelet-európaiak.
[00:07:19]De hát ez nem migránsok ezek, ezeket csak annak hívják.
[00:07:21]De hogy miért hívják annak?
[00:07:23]Mert ez is egy tévesen.
[00:07:23]Igen.
[00:07:26]Ez semmi más, mint ők honfoglaló.
[00:07:29]mindenféle papír nélkül azonosíthatlan emberek úgy jönnek be, hogy ők övéke ez az ország.
[00:07:34]És az övé is lesz, mert ez a buta nép mire kinyitja a szemét, addig már túlszaporodik a másik, és akkor utána már nem parancsolnak, hanem akkor már nekiparancsolnak, és akkor azt csinálhatna, amit megened az arab.
[00:07:48]Szóval idáig nem kéne eljutni, mert ez nagyon-nagyon csúnya dolog lenne, de mindenféleképpen ahogy most tart a világ, ez mindenhol a legrosszabb, ami létezik.
[00:07:57]Zselenci szabadon garázzálkodhat, szétlőheti a ilyen vezetéket, olyan vezetéket, akármit csinálhat, csak a kárt csinálja mindig az az ember, és mégis ő van hatalmon.
[00:08:09]Itt meg megválasztották a legügyesebbet, ezt a Magyar Pétert.
[00:08:11]Hát ehhez nincs is hozzászólnivalóm, mert nem akarom azt, hogy probléma legyen belőle.
[00:08:18]Hát minden reméljük, hogy gyors, jó, jó, jó lesz majd.
[00:08:21]Tehát legalábbis az országnak az lenne jó, hogyha jól teljesítene a kormány.
[00:08:26]Mindegy.
[00:08:26]Köszönöm szépen, hogy hozzászólhat.
[00:08:28]Nagyon szépen köszönöm, hogy hívott bennünket itt időt, hogyha Köszönöm szépen és kellemes hétvégét kívánunk önnek is.
[00:08:34]Így van.
[00:08:34]Már itt van a következő telefonálunk is a vonalban.
[00:08:38]Klári, üdvözlöm Klári itt a Paláver.
[00:08:41]Szép jó napot, Imre.
[00:08:41]Végre újra bejutottam, és sajnálom, hogy oldalt nincs kiírva a téma, de azért de elmondom önnek egyébként, bocsánat, csak azért nincs kiírva, mert néha beadjuk az élőképet a televízióba, ugye a a vagy a stadionból, vagy a hát még egyelőre vonulnak a a szurkolók, satöbbi, satöbbi.
[00:09:02]Gyorsan elmondom, Orbán Viktor ugye hozzák nyilvánosságra a Fonder derleje Magyar Péter paktum részleteit.
[00:09:07]Egy felmérés szerint nem Magyar Péter a legnépszerűbb kormánytag, csak a negyedik.
[00:09:12]És ha megcsodálták az arsenal játékosai a felújított budai várat, merthogy körbevezették őket gyorsan ott a egy ilyen gyors város városbemutatóra.
[00:09:23]Mindenesetre a jelenlegi miniszter a parlamentbe porondmesternek képzeli magát, ugyanis egy miniszterelnöknek viselkedni kellene, hogy tudjon, hogy nem szaladgálunk oda a felszólalóhoz.
[00:09:43]Nem mutogatunk, mint egy süketnéma vagy jelbeszédes ember lenne.
[00:09:51]Nem nevetünk gúnyosan a képébe a másiknak, és nem szólok bele.
[00:10:00]Főleg.
[00:10:00]Gyakorlatilag én úgy érzem, hogy ő Napóleonnál is többnek képzeli magát, mert azért azért Napóleonitott meg torpant.
[00:10:11]Hát ő nem akar megtorpanni.
[00:10:15]Minden kifogásol az égegy a világon.
[00:10:15]A a hozzászólásai tartalmatlanok, semmi felfogható, normál paraszti észe felfogható mondat el nem hangzik tőle.
[00:10:32]Csak az úszítás, a lázítás, az aljaskodás, a az a Fidesz kormánynak a bántása a miniszterelnökünknek.
[00:10:46]Egy miniszterelnökünk volt egyetlen egy Orbán Viktornak hívjuk, az a neve, aki értünk valamit tett, és nagyon sok mindent tett.
[00:10:57]Én aktivistája voltam a Fidesznek, én jártam az utcákat.
[00:11:02]a házakat.
[00:11:02]Én placon voltam, én én értekezletekre jártam, mivel önkormányzati képviselő voltam.
[00:11:15]13 évig Antal József miniszterelnök úrunk halála ciklusának a mikor Boros Péter úr volt a az államfő, akkor kerültem be miniszterelnök, bocsánat akkor kerültem be a testületbe, és sajnos a bokros csomagot együtt nyogtük végig.
[00:11:39]Szóval ez a másik, amit most is láttam a híradóba, hogy ott tetyotyáskodik, nem csak Lengyelországban, hogy merre illik fordulni, viselkedni se tud.
[00:11:49]Ő miért nem mente egy viselkedési tanfolyamra, egy önfegyelmező tanfolyamra?
[00:12:00]Ez az ember nem tud viselkedni, viselkedészavaros.
[00:12:06]kezelésre lenne szüksége.
[00:12:09]Ugyanis Ursulával is, ahogy most fogja a kezet, nyújtja, nem nyújtja, adja, nem adja, hát nem szégyeldi magát.
[00:12:20]Hát majd bele lejön nekem is.
[00:12:22]Reménykedjünk benne, hogy belejön.
[00:12:22]Hát én meg úgy reménykedek, hogy ne gyűljön bele.
[00:12:28]Hát az kegyetlen volt, ahogy a parlament ablakába ült.
[00:12:31]Hát hát ez ez a abból abból ha csinálnak egy egy szobrot, hát azt nem is tudom, hogy miből üvegbőse, mert az is hőhatású.
[00:12:46]De valami borzadály a viselkedése, a buli, a szemét, minden.
[00:12:51]Visszatérve Urszulára és Magyar Péterre, igen.
[00:13:02]Én nekem tapasztalatom az volt a Bokros idején is, hogy nincs olyan jó kozmetikus, mint ők.
[00:13:13]Mindenkozmetikának egy a Magyar Péter nem fogja soha megmondani, hogy ott mi hangzott el.
[00:13:18]Az kettőjük közt marad.
[00:13:21]Elmaszatolnak mindent, elhülyéskedi, elbohóckodja.
[00:13:29]Ott ül a 140 társa egyen öltönybe a parlamentbe, hogy ők milyen dekoratívek.
[00:13:39]Csak egy baj van, hogy egy ember juthat szóhoz, vagy akar beszélni, mert ott embert még nem hallottam előterjesztéssel fölszólalni, nem is fog felszólalni, mert a Magyar Péter akar minden felszólalást elintézni, és ocsmány módon tud viselkedni.
[00:14:01]Hát fura egyébként igen, a viselkedése, legalábbis ahhoz, aki a konzervatívabb viselkedéshez van szokva valóban.
[00:14:05]De hát hát most csökkentették a fizetésüket, ugye ennek a 140 embernek.
[00:14:10]Milyen boldogok lehetnek.
[00:14:11]Elmegyünk most a televízióból egy kis reklámszünetre, de a rádióban folytatódik a műsor tovább.
[00:14:18]És a Facebookon itt van még Klári?
[00:14:20]Igen, itt is szeretek maradni.
[00:14:22]Igen, igen, igen, igen.
[00:14:22]Azért lassan majd adjuk át a lehetőséget egy másik telefonálónak is.
[00:14:26]Persze, persze, persze, persze.
[00:14:28]De azért én mondjuk megnéztem volna a Tiszás képviselőkarcát, amikor bejelentették nekik, hogy hirtelen megvágják a felére a fizetésüket.
[00:14:36]Hát én jót nevettem rajta.
[00:14:40]Nagyon furcsa volt az arcuk.
[00:14:40]Nem volt terivigyor, semmi.
[00:14:48]Itt van Imre.
[00:14:49]Itt vagyok, itt vagyok, itt vagyok.
[00:14:50]Igen.
[00:14:51]Oké.
[00:14:51]Oké.
[00:14:51]Tehát nem nem ez a stílus és az, hogy a országgyűlés elnöke nem adott neki szót, sőt fogta magát fölált a piros székből abuc.
[00:15:04]Szó szerint vasalódeszkábó gusztustalan.
[00:15:11]Gusztustalan, hogy megalázza a köztársasági elnökünket, a Sullyok Tamás doktor urat, professzor urat.
[00:15:18]Deelmes, hogy lehet ezt tűrni?
[00:15:23]Meddig lehet ezt tűrni, hogy ő ilyen aljab választották az emberek.
[00:15:29]Hát ha úgy gondolja, hogy hogy önnek van igaza, és ugye másnak is úgy gondolják, hogy nekik van igazuk, akkor meg kell várni azt, amíg egyszerűen a közvélemény olyan irányba fordul, hogy hogy ezt belátja.
[00:15:41]Hát most ezt nagyon nem tudunk, vagy nem tud mit csinálni az ember.
[00:15:45]Nagy többséggel megválasztották őt, meg a pártját.
[00:15:47]ö ugye ő is több mint kéthados többsége van a a parlamentben, tehát lényegében ugye azt csinál, amit akar, de hát tényleg ennek az a csapdája is, hogy ugye a a tettei beszélnek mindenkiről, tehát a megítélése úgyis annak alapján fog változni, akár jó, akár rossz irányban, hogy hogy mit csinál.
[00:16:06]Tehát most csinálhatja ugye ezt a színházat.
[00:16:08]Ez sok embernek egyébként nem biztos, hogy annyira szimpatikus.
[00:16:12]Nekem sem ez a a ez a stílusom, de de lehet, hogy meg valakinek igen.
[00:16:19]Hát mit tudom én, az övéjei fognak először is elégedetlenkedni azért, hogy például a fizetettet csökkentés, az emergázszámla, és ő minden minden egyes pontot teljesíteni fog, és akkor nézelődhetünk, mint nyúl a bokorba.
[00:16:41]Hát vagy halaszatyorba.
[00:16:44]Nekem halaszat atyorba az jutott az eszembe.
[00:16:46]Igen, én nekem meg hirtelen ez.
[00:16:50]Nem akarom Imre tovább szaporítani a szót.
[00:16:52]Nagyon jó meccset várok.
[00:16:52]Nagyon jó meccset várok.
[00:16:57]És vissza a az egyik gyerekem angol állampfolgár, másik német, de ott az angol van.
[00:17:04]De én szívem szerint én én Párizsban voltam, rengeteg.
[00:17:13]És én a Paris Saint-Germaint imádom nagyon.
[00:17:17]Hát vannak ilyen emberek is ezek szerint.
[00:17:21]Hát igen.
[00:17:21]És én nagyon-nagyon szeretnék egy rohadt jó meccset nézni.
[00:17:24]Nem az biztos.
[00:17:27]Így van.
[00:17:28]Kint lesz egyébként Orbán Viktor és Magyar Péter is kin lesz a meccsen.
[00:17:32]Megnézik.
[00:17:32]Elfogadták a meghívá.
[00:17:32]Egy egymás mellett lennének.
[00:17:35]Elhalok.
[00:17:40]Egyébként sokan várnak erre, hogy hogy hol fognak ülni, vajon egymás belé ültetik-e őket.
[00:17:43]Én is kíváncsi vagyok rá.
[00:17:45]Az rohadt kíváncsi vagyok rá.
[00:17:48]Köszönjük szépen, hogy hív benet.
[00:17:48]Hajál Fidesz.
[00:17:50]Hajrá Fidesz mindenbe.
[00:17:50]Én is Imre nagyon köszönöm, hogy bekerülhettem.
[00:17:56]Köön kellemes hétvégét.
[00:17:57]Jó egészséget.
[00:17:58]Jó egészséget.
[00:17:58]Viszontásra.
[00:17:58]Mindent jó.
[00:18:00]Minden jót.
[00:18:02]Köszönjük szépen Klárénak, hogy hívott bennünket és kapcsoljuk a következő telefonálót.
[00:18:06]Imrét üdvözlömre itt a Paláver.
[00:18:08]Jó napot kívánok.
[00:18:10]Szeretettel köszöntelek Duruszán.
[00:18:12]Imra bácsi vagyok.
[00:18:12]Segésző Somogyországbus.
[00:18:16]Szervusz angyalom.
[00:18:19]Szer kérlek szépen, úgy örülök, hogy tudok veled beszélni, mert nézem a Palávet folyamatosan, megmondom őszintén.
[00:18:28]A választás uta igen sok álmatlan éjszakám van, mert ilyen ember 85 éves vagyok most már sajnos a meg ígérte, hogy mi addig ráfogyunk Miarosá Gdy neve neki, hogy a nyugdíjasok addigra 500000 elmegy az ország.
[00:18:50]Igen, igen.
[00:18:50]Voltak ilyenek is.
[00:18:51]Igen.
[00:18:52]Ismerem azt az akasztrófát, az volt kint az államigazdaságnál privatizálni, de nem most már ezen találom a szavakat.
[00:19:01]Mindegy, kérlek szépen, elvesztettük a választást, de az már nem most egy-két év alatt rajzolódott ki.
[00:19:09]Én követtem a dolgokat.
[00:19:12]ennek a legnagyobb kártevője, aki ellenünk használ a Soros György, a pénzmilliárdos, aki a pénzzel emlékszel talán Imrém rá, amikor ez a Soros futkozott az Európa parlamentát.
[00:19:31]Igen, emlékszem.
[00:19:31]Akkor akkor még nem ez a kisasszony volt, ez a csókos asszony, ahogy mondja a Miklós bátyánk, kérlek szépen, hanem a Junker, az is ilyen egy csaló volt.
[00:19:42]Nem akarták megválasztani már.
[00:19:45]Luxemburg miniszterelnek volt óriási pénzcsat az is.
[00:19:51]Tehát egy egy brigádban volt a sorosa, már a meg Angliát be akarta dönteni, hogy nagy izé, ilyen bűnözők vették rá az Európa Unió 27 emberit tagállamot, mindegy minek mondom, és lefizette őket és azután megy az a mivel ez a szeretett miniszterelnökünk az Orbán Viktor úr, aki egyedül tartotta hát idáig.
[00:20:20]Ezek csoda, hogy azt ki bírta az a mi ez a mi miniszterelnökünk.
[00:20:27]Hát ára nem gondoltam, hogy idejön egy ilyen bohóc, mint ez a magyar Péter.
[00:20:33]Miért jött ide?
[00:20:33]Mert kérlek szépen, ennek az 500 leszármazottja egy kommunista bolsevik banda volt a szülőktől kezdve.
[00:20:43]Most reklamálta a múltkor a tévében az apja.
[00:20:49]Én meg mindjárt elmondtam, hogy szégyűlje a pofáját, hogy ilyen gyereket nevet, aki el akarja venni az országunkat, a szülőföldemet, amiért annyi vér folyt ebbe az országba.
[00:21:05]Én az apám az első világháborúban öt évet húzott le fogságba.
[00:21:08]Az isan az a az a pásztorember már pásztorember volt.
[00:21:17]Megszenvedtük a a világháborút.
[00:21:17]Utána kérlek szépen meggyütt ez a megen ilyen behizárgő ez a kommunizmus a második világháború után.
[00:21:27]Kom mindent ígértek pusztán laktunk kérlek szépen.
[00:21:30]Öt-h gyerek mindenki olyan jó étünk.
[00:21:33]Tehát ezek meg nekiállták mondani, hogy a grófnál éholtak a gyerekek meg nem volt semmi.
[00:21:41]Hát ezek tiszta hazugságbó áll.
[00:21:41]A már most a magyar Péter ugyanazt csinálja.
[00:21:47]Ezt állandóan én még nem találtam.
[00:21:49]Komolyan mondom, istenfélő ember vagyok, járok a misére, de ennek a megszólalásábú nem találtam egyetlen egyszerre se, hogy azt mondta volna, igaz mindenbe a elmondja mindennek a miniszterelnököt, elmondja a munkásembereket, akik rászavaztak egy valamit cullogja neki egy hülye állat, akit Ne mondjunk ilyet, hogy ne ne ne kedves kedves Duszám, ne mondjunk ilyeneket a rádióba.
[00:22:16]Jó, jó van, jól van.
[00:22:17]Most már ne igen puha viselködjünk mer vtok mindjárt.
[00:22:20]Nem többet nem mondom.
[00:22:23]De tudod Imrém mit mondott az?
[00:22:26]Hogy ezt a 3 milliót innád el kell csomagolni, amit amint az ukránok is mondták, hogy majd adjön az becsomagolnak benne.
[00:22:34]Igen, igen.
[00:22:34]Ja ja ja.
[00:22:37]Návid valami Dávid vagy mi?
[00:22:37]A fészkás fá a ne ne ne a igen minket akkor volt a Puzsér volt az aki a izébe mondta ezt a valamelyik rádióműsorában utakáz két üdvözlöm vissza a Hírtelevízió nézőit kedves druszámmal beszélgetünk éppen Imrével itt vagy még a a vonalban itt vagyok hogy még most a lényeget amiért hívtalak mondhatom persze persze persze.
[00:23:06]Na kérlek szépen most mi az, ami avval foglalkozunk ezután evvel a Palávéba fölhívom az összesnek a figyelmét.
[00:23:15]Mivel tudjuk ezt az álmok futását ennek a magyar Poloska Péternek megállítani?
[00:23:23]Mivel?
[00:23:24]Mivel én nem vagyok egyetemi ember.
[00:23:24]Én egy géplakatos vagyok, középvezető voltam, pártag nem voltam, sokat számvedtem miatta.
[00:23:33]Nem baj.
[00:23:33]Kérlek szépen, hogyan tudjuk megállni, Imrém?
[00:23:39]Árá kérjétek a választanépp.
[00:23:39]Ne ilyen már.
[00:23:43]Ez az féttem a hazámat.
[00:23:43]Értsétek meg, hogy én azt tudtam kitalálni mindennyien ott vonultak.
[00:23:50]Láttam innen a a tévébe.
[00:23:57]Azonnal mielyt ez aláírja a papumot.
[00:23:57]Nem kell várni itt hónapokat.
[00:24:01]Itt amikor kiálleti a szájá, hogy jöhetnek a mi abb a pillanatban kész vagyok, megyek beülök a kocsimba, azt megyek.
[00:24:09]Azt mindenki jöjjön oda, aztán meg kell akadályozni.
[00:24:15]Nem kell engedni, hogy hogy ez ezt csinálja.
[00:24:18]Már elég volt a Bizos vagyok benne, hogy hogy nem fogja az ország népe ezt szó nélkül hagyni, hogyha ez valóban így történik.
[00:24:25]Ebben igazad van.
[00:24:27]Biztos vagyok benne, hogy ezt sokan nem fogják szó nélkül hagyni.
[00:24:30]Hát nem, hát hát itt a három és fél millió vagy még több ember már sokan nem is szavaztak se ide, se oda.
[00:24:36]Hát de rosszat nem akarja azt se, aki nem szavazot.
[00:24:41]Meg akik egyébként a Tiszára szavaztak, azok egyrésze is úgy gondolta, hogy úgyse engedik be a migránsokat.
[00:24:44]Biztosak voltak benne, hogy megy minden tovább úgy, ahogy eddig.
[00:24:50]Tájásen igazad van.
[00:24:50]Azért egy nagy tömá muszá azért lassan adjuk át le másnak is a lehetőséget.
[00:24:55]Te még az egy szó a mérgonát meg állítsák oda a határőröket, ha tűn az a vagon vagy valami, rögtön visszafordítani.
[00:25:05]Hát most a mérökgel akarják a magyart megölni.
[00:25:08]Hát mi közünk nekünk Ukrajná nemzető.
[00:25:13]Ajjaj.
[00:25:13]Köszönöm a jóságodat Isten veled.
[00:25:17]Isten áldjon.
[00:25:17]Isten áldjon.
[00:25:17]Köszönöm szépen, hogy hogy hívtál bennünket, mert már ugye itt van a következő telefonáló a vonalban.
[00:25:23]Margit, üdvözlöm kedves Margit.
[00:25:25]Itt a panáver.
[00:25:27]Jó napot kívánok.
[00:25:27]Én egy idős asszony vagyok, aki hát rokant 90 évhez közel vagyok nagyon, de már nem bírom megállni azt, amit hallok.
[00:25:40]Mit hallott?
[00:25:40]Hát amit a Palázba hallok, mert én állandóan a Hírtvét nézem, és már teljesen föl vagyok háborodva, hogy mi nyugdíjasok, akik annyit dolgoztunk, világháborúban is éltem már második világháborúban satöbbi, nem sorolom, sok minden rossz mentünk köröztük, és az Orbán kormányba mi nagyon jól éltünk.
[00:26:05]Mondhatom a nyugdíjasokat, mindenkit segítette, mert csak ő az egyedül a miniszterelnök.
[00:26:11]Én ezt az embert, aki egy bohóc, egy senki, aki azt mondta, hogy a nyugdíjasok az óba malacok közé való, én azt mondom, hogy ő meg a disznók közé való, mert őneki se szíve, se lelke nincsen.
[00:26:27]Ő nem egy ember, nem tartozik az emberek közé.
[00:26:31]Nem tudom, hogy a fiatalok hova tették az eszüket, hogy ezt választották, mert én soha az életem, amíg élek nem sokáig már, de én őt miniszternek soha nem szólítom.
[00:26:44]Nekem mindig Orbán Viktor úr lesz a miniszterelnök.
[00:26:52]És már jó volna, hogyha valamit csinálnának, fölháborodnának az emberek, már így mondom idegeségembe, mert ezt nem lehet írni, amit ez csinál.
[00:27:04]Láttam a parlamentben.
[00:27:04]Hát ez egy őrület.
[00:27:06]Ez egy normális ember ilyet nem csinál.
[00:27:09]Miniszterelnök megéppen.
[00:27:09]Hát az egész világ föl van háborodva.
[00:27:13]Nem csak a magyarok, hogy viselkedik egy miniszter ember.
[00:27:18]Na hát szerintem a szerintem a tiszások sem ezt a produkcióját fogják mutogatni.
[00:27:23]Nem erre a legzépek.
[00:27:26]Ebben biztos vagyok.
[00:27:26]Én én is azt gondolom, hogy már észhez térnek majd a tiszászok is, mert sajnos ezt a fiatalok csinálták, és a azt a győzelmet a csalással tudták csak győzni, mert én végigkísértem mindent.
[00:27:43]Nem vagyok egy nagyon okos asszony, de lassan kilencen leszek, de az eszem teljesen a helyén van.
[00:27:51]És én tudom azt, hogy ezt ez a mesterséges intelligencia nem értek hozzá, de csak egy gombnyomás volt, amikor a Fidesz vezetett.
[00:28:00]Nem bírom elviselni, lenyelni, hogy átték a Fideszt a a másik a tiszásokra, mikor mi vezettünk a Fidesz.
[00:28:11]És hát ezt hát nem lehet lenyelni egyszerűen, hogy akkor meg amiket az csinál, amiket mond, hát ez már fölháborító.
[00:28:20]És gondolom, hogy Magyarországnak 80%-a ezen a vonalon van, mint én.
[00:28:28]Én csak a tévét tudom nézni, más nincs.
[00:28:32]Le vagyok rockantva a térdeimmel, de a tévét nézem és a hírtévét.
[00:28:37]Nagyon jó emberek vannak bár.
[00:28:40]Nagyon szeretem a műsorvezetőket, de hát sajnos ők se tudnak semmit se tenni.
[00:28:46]Hát már valahogy föl kéne háborodni az embereknek, és már eltörölni ezt a mocskosságot, amit ez a nevét se mondom, mert annyira utálom, hogy ez már eltörő néned a színő.
[00:28:57]És akkor azt mondja az apja, hogy miért bántsuk a fiát?
[00:29:03]Hát nem nézi a tévét, nem látja, hogy mit csinál a fia.
[00:29:06]Ilyen ilyen gyereket bevált?
[00:29:09]Hát álljon meg a menet azért.
[00:29:12]Na mondom, amikor minden napa elfogult a saját fia irányába.
[00:29:17]Ezt azért nem árt, hogyha az ember figyelembe veszi, hogy mondta.
[00:29:23]Hát azért minden apa elfogult a saját fia irányába.
[00:29:25]Ja, igen, igen, igen.
[00:29:25]Hát nekem is van fiam, és unokám is.
[00:29:28]Hát sajnos az unokám nem ért velem egyet, 33 éves, de hát fáj nekem ez nagyon.
[00:29:36]De a fiam meg a menyemok egyetértenek velem, mert ők jó lelkűek, minden.
[00:29:43]De a unokámnak át van mosva az agya.
[00:29:49]Haragszok most rá nagyon.
[00:29:49]Á ne haragudjon rá, mert hát mégis csak az ő unokája meg hát figyeljen most erre szavaztak, tehát úgy gondolták, hogy megpróbálják ezt is.
[00:29:59]A hát majd szerintem a saját tapasztalataik alapján rá fognak arra jönni, hogy jól döntöttek vagy rosszul döntöttek.
[00:30:05]Arra kell őket szerintem biztatni, hogy azt is ismerjék be, hogyha esetleg rosszul döntöttek, akkor ne ragaszkodjanak a a egy rossz döntéshez, hanem meg lehet ezt változtatni.
[00:30:18]Ö de mondom ezek ezek a ezek ez a stílus, ahogy a ugye Magyar Péter beszél, ez nem az én stílusom.
[00:30:24]Nem nem is az én stílusom, de igazándiból szerintem ez az emberek többségét hidegen hagyja.
[00:30:32]Őket az az érdekli elsősorban, hogy a kormány milyen döntéseket hoz.
[00:30:35]És hogyha olyan döntéseket hoz, amik az emberek többségének rosszak lesznek, akkor az emberek el fognak fordulni a kormánytól.
[00:30:43]Ebben biztos vagyok.
[00:30:44]Remélem, nagyon remélem.
[00:30:44]És én istenhívő vagyok.
[00:30:47]Hát idős vagyok, mindig is vallásos.
[00:30:50]És a miniszter úr, az Orbán miniszter úr is jó lelkű, vallásos ember volt, jól vezette az országot, jósorunk volt, nem bántott bennünket senki.
[00:30:59]Ezt miért kellett megfordítani?
[00:31:03]Nem tudom.
[00:31:06]Az biztos egyébként, hogy a az Orbán Viktor miniszterelnök ugye miniszterelnökségével föl van adva az a a lecke, nem csak Magyar Péternek, hanem bárkinek, aki utána következik, mert valóban az ország egyik kiemelkedő időszaka volt az, amikor ő vezette az országot.
[00:31:23]És ezt felesleges eltagadni.
[00:31:25]Szerintem erre inkább büszkének kellene lenni.
[00:31:27]Igen, mert engem az bánt, hogy azt hazudja, hogy az Orbánéke bábkormány meg, hogy hazudott az Orbán.
[00:31:36]Hát amit ő csinál, az az Orbán Viktor úrra nyomja rá.
[00:31:39]Hát ilyen ember kell nekünk, aki a saját dolgait másra akarja rákenni.
[00:31:47]Hát ez egy borzaszt az hallgatni, mikor az ember nem tud közbeszólni.
[00:31:52]Tetszik tudni, hogy nem nem szólhatok oda, hogy nem igaz ez.
[00:31:58]Meg hát amit a parlamentben csináltak a Gulyás Gergály miniszter úrral odament, meg mutogatott a fején meg mind, aki nem normális.
[00:32:06]Hát sokszor úgy viselkedik, hogy azt gondolnám, hogy a idegosztályra kéne bezárni, nem az emberek közmenni.
[00:32:15]Hát ez egy már másik generáció.
[00:32:15]Margit, lassan adjuk át a lehetőséget.
[00:32:17]Jó másnak.
[00:32:19]Jó.
[00:32:19]Jól van.
[00:32:19]Köszönöm szépen köszönöm.
[00:32:23]Minden jót kívánok.
[00:32:23]Következő telefonáló itt van már a vonalban.
[00:32:25]Pál.
[00:32:25]Üdvözlöm Pál.
[00:32:27]Itt a Paláver.
[00:32:29]Jó napot kívánok főszerkesztő úr.
[00:32:31]Üdvözlöm a hallgatókat is.
[00:32:31]Én egész más aspektusból szeretnék néhány gondolatot elmondani az üggyel kapcsolatban.
[00:32:42]volt 1900-ban egy nagyon híres francia ember, úgy hívták, hogy Paul Valeri.
[00:32:46]Ez az ember tulajdonképpen esztéta, filozófus, politikus, minden volt egy személybe, és egy híres művet bocsájtott ki.
[00:32:58]Az volt a művének a címe, hogy Európa felemelkedése és bukása.
[00:33:07]Nekem ez a tanulmánya megvan.
[00:33:11]Ühüm.
[00:33:11]Kérem szépen, ebben pontosan leírta mind a mai napig, ami következik, hogy a kapitalizmus az egy ártatlan szellentés volt ahhoz képest, ami majd utána fog, ami itt bekövetkezett a pénznek a mindenhatósága becsület felett, emberiség felett, barátság és minden felett.
[00:33:35]Na most kérem, a Paul Valerit 1900, ha jól emlékszem 23-ban csűrikbe diszdoktorrá avatták.
[00:33:41]Ez a felszólalásom lényege.
[00:33:44]A felszólalások során tartott egy székfoglaló beszédet, amelynek az volt a hihetetlen híres címe, hogy Európa vagy a európaiság ismérvei.
[00:34:00]És ő három pillért nevezett meg.
[00:34:00]a kereszténységet, a görög aritmetikát, archimdez, pitagógát satöbbi, és a római jog, a római államszervezet, a római demokrácia és a Csinkvecsento művészete.
[00:34:17]Valószínű, hogy a Csinkvecsento művészetét célszerűbb lenne talán egy negyedik pillérként említeni, mert ezzel a legtöbbet fejlődött a világban.
[00:34:28]Azóta már az irodalom is ide tartozik, a színház, művészet satöbbi.
[00:34:33]Nem akarom részletezni az időt húzni vele.
[00:34:37]Na most mindezt azért mondom el, mert ha megnézem a kereszténységet, a görög aritmetikát, meg mondjuk a római jogot, akkor az a kérdésem, hogy ki európai tulajdonképpen a az Európai Unióban?
[00:34:54]Ki az európai?
[00:34:58]Nem vagyok vajon én vagyok, aki elismerem ezeket a tényezőket, és sok-sok ember nem ismeri el, hogy fölmerül bennem az, hogy egyáltalán Európa most én képviselem az Európát, vagy az Európa képviseli magát.
[00:35:15]Ez az egyik pont, amihez hozzá akartam.
[00:35:18]Méghőm, nagyon röviden még egy pontot Három perc.
[00:35:24]Három perc.
[00:35:24]Hát nem is szólok közben.
[00:35:26]Azért nem is szólok közben, még három perce van.
[00:35:27]Szerkesztő úr, lehet, hogy nem emlékszik rá, hogy valamikor régebben a földrajzot úgy tanították, hogy létezik a úgynevezett eurázsiai medence, ahol az ural képezi a határt az uraltól.
[00:35:47]Keletre van Ázsia, nyugatra van Oroszország.
[00:35:53]Igen, emlékszem egy részen.
[00:35:53]Igen.
[00:35:53]Na most ezt szeretettel elfeledkezünk erről.
[00:35:58]És ha 1904-ig mindössze visszamegyünk, most azért mondom el, hogy Európának határtalanul, mint ahogy én teszem, szégyelnie kell magát, mert az Európa szerepe mind a mai napig nyilván önja.
[00:36:18]És a tisztelt hallgatók zöme is, hogy annak idején vajon a szocialista Szovjetunió létrejöttét vajon nem-e a az orosz japán háború portartúrért segítette elő, amelyet az oroszok elvesztettek, nem engedték őket a nemzetközi joggal ellentétbe szenni.
[00:36:45]Megkerültették a hajóhaddal Afrikát.
[00:36:45]Nem akarom részletezni.
[00:36:48]borzasztó pocsék dolog volt Európa részéről, hiszen Európát akkor egy cári Oroszországot egy cári csarád uralta, aki annak idején, amikor az osztrákok bajba jöttek a magyar felkelésnél, készséggel segítségére sietett a a Ausztriának.
[00:37:13]Na most mi összesen Európa odaküdött egy hadosztályt segíteni, aki az első puskalövésre megfutamodott, és elnézte Európa, hogy az egész szári családot hibája volt vagy nem volt, mindegy.
[00:37:30]A tett, hogy kivégezik a két éves karonülő gyerekkel együtt agyon lövik az apja ölébe.
[00:37:36]Hát ugye ezért Európánok nagyon szégyenkeznie kell, és nem azon kell vitatkozni, hogy hogy most a kit küldenek oda a egyezkedő háború hatásait mérsékelő tárgyalásokra Amerika meg Oroszország mellé, hanem valami kis alázatot kellene tanúsítani, olyan embert küldeni, aki hű a Paul Valeri elveiéhez.
[00:38:08]Ezt szerettem volna elmondani.
[00:38:11]Köszönöm, hogy meghaltad.
[00:38:14]Nagyon szépen köszönöm.
[00:38:14]És azt is külön köszönöm kedves Pál, hogy hogy remekül tartotta az időt.
[00:38:17]Nagyon köszönöm, hogy hívott bennünket, mert hát hamarosan véget itt a Paláver a Hírtelevízión.
[00:38:23]Ha már ön is egy orosz dolgokról mondott, én is elmondok egy rossz közmondást.
[00:38:27]Ugye ez úgy szól, hogy az csak egy dolog, amikor az ember a tévé-vel vitatkozik, az meg egy másik dolog, amikor már a hűtővel.
[00:38:31]És egyelőre még a tévé-vel vitatkoznak önök, amikor Magyar Péterrel vitatkoznak, és az már egy következő következő stáció lesz, amikor már az ember a hűtőjével vitatkozik.
[00:38:45]Remélem odáig soha nem jutunk el, mert az nem lenne jó az országnak.
[00:38:49]Én nagyon szépen köszönöm a Hírtelevízió nézőinek, hogy figyelemmel követték itt a Palávert a Hífen.
[00:38:58]Szerintem sok érdekes témát érintettünk, és sok érdekes hozzászólás meg SMS hangzott el.
[00:39:04]Köszönöm szépen a figyelmet mára a Hírtelevízió nézőinek.
[00:39:09]Én Cirják Imre voltam.
[00:39:09]A viszontlátásra, viszont hallásra.
[00:39:11]Jövünk vissza a rádióban.
[00:39:13]Persze.
[00:39:15]Paláver a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.
[00:39:19]Paláver hangra fel.