Hír FM 44:00

Paláver 3. rész (2026-06-04) - Hír.FM

magyar pétertisza pártfideszeu-s pénzekjogállamiságközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Paláver 3. rész (2026-06-04) - Hír.FM
tl;dr
  • Klári asszony és más betelefonálók nehezményezték, hogy Magyar Péter a trianoni évforduló előtt Párizsban tárgyalt, de nem tett említést a gyásznapról vagy a békediktátumról.
  • Katalin a nemzeti összetartozás napján élesen bírálta a miniszterelnök stílusát, és kijelentette, hogy Magyar Péter számára soha nem lesz elfogadható vezető.
  • Daniel Freund EP-képviselő szerint a brüsszeli pénzek csak azután érkeznek, ha a magyar parlament elfogadja a jogállamisági reformokat, amit több betelefonáló kétkedve fogadott.

    „Szerintem Daniel Freund alapvetően nem kedveli Magyarországot. Teljesen mindegy, hogy ki Magyarországnak a miniszterelnöke." – Puzsér Róbert

  • Többen szkeptikusak az EU-s források megérkezésével kapcsolatban: Klári asszony szerint a pénzt már „el durrogtatták Ukrajnába", és a 800 000 forintos kampányígéret sem teljesült.
  • A Kecskeméten épülő létesítménnyel kapcsolatban migránstáborról szóló pletykák terjednek, de a műsorvezető hangsúlyozta, hogy egyelőre bizonyíték nincs rá.
  • Rudolf történelmi párhuzamot vont a török hódoltsággal, és úgy fogalmazott: a magyarság minden megszállást túélt, ezt is túl fogja élni.
  • A közigazgatásban zajló elbocsátásokat „hatalmas tisztogatásnak" nevezték, amely már TISZA-szavazókat is érint, és növekvő munkanélküliséghez vezet.
  • A jövő szombati Fidesz-kongresszust kulcsfontosságúnak tartják a párt belső rendbetétele szempontjából, miután Szegeden átvilágítás nélkül vettek fel tagokat.
Részletes összefoglaló megjelenítése

Trianon és a nemzeti összetartozás napja a TISZA-kormány alatt

A párizsi tárgyalások és a trianoni évforduló

A betelefonálók közül többen is felháborodásuknak adtak hangot amiatt, hogy Magyar Péter miniszterelnök a trianoni békediktátum 106. évfordulója előtt egy nappal Emmanuel Macron francia elnökkel tárgyalt Párizsban, de nem tett semmilyen gesztust a gyásznap kapcsán. Az egyik hozzászóló, Klári asszony szerint „pont a trianoni katasztrofális évforduló előtt egy nappal megy ki, és nem veszi azt a tiszteletet, hogy elmenjen Trianonba".

A műsorvezető megjegyezte, hogy egy korábbi betelefonáló, Vajda Miklós vetette fel: ha már ott járt, legalább annyit megtehetett volna, hogy Macronnal folytatott beszélgetése során felveti a témát. Klári asszony hozzátette: „ha nem is ellátogatni a trianoni kastélyba, [...] legalább említeni azért mégis csak meg lehetett volna, meg illet volna megemlíteni". Szerinte a miniszterelnököt „a MÁV-ot és a Molen Rouge-t jobban érdekelte" — bár az átirat hibái miatt nem teljesen egyértelmű, mire utalt pontosan, feltehetően a párizsi tartózkodás turisztikai aspektusaira célzott.

A miniszterelnök viselkedése a nemzeti ünnepen

Katalin nevű betelefonáló a nemzeti összetartozás napján a miniszterelnök viselkedését kritizálta. Elmondása szerint a Karmelita előtt, amikor kijött, „a szokásos stílusban" beszélt az újságírókról és a tüntetőkről. Úgy fogalmazott: „nekem soha nem lesz miniszterelnököm" — hangsúlyozva, hogy számára Magyar Péter nem elfogadható vezető.

Az EU-s pénzek és Daniel Freund álláspontja

Daniel Freund Facebook-posztjának értelmezése

A műsor egyik központi témája Daniel Freund európai parlamenti képviselő Facebook-bejegyzése volt, amelyben arról írt: Magyar Péter brüsszeli tárgyalásai során könnyen azt hihette bárki, hogy a felszabadított milliárdokat azonnal hazaviheti, de a valóság más. Freund szerint az új magyar kormány és az Európai Bizottság ugyan megállapodott a jogállamiság papíron történő helyreállításához szükséges jogszabályi reformokról, de ezeket a törvényeket még el kell fogadnia a magyar parlamentnek — a pénzek csak ezután érkezhetnek meg.

Vita Freund hitelességéről

Magdi nevű betelefonáló kétségbe vonta Freund állításait, de a műsorvezető árnyalta a képet:

„Szerintem Daniel Freund alapvetően nem kedveli Magyarországot. Teljesen mindegy, hogy ki Magyarországnak a miniszterelnöke. Szerintem Magyar Pétert sem feltétlenül fogja kedvelni." *

A műsorvezető viszont felhívta a figyelmet arra, hogy Freund valószínűleg jobban rálát a brüsszeli folyamatokra, így érdemes komolyan venni az állításait. Hozzátette: „mi átlagemberek [nem tudjuk] követni a pénznek az útját, [...] a hírekre hagyatkozhatunk csak."

Klári asszony úgy vélte, Magyar Péter „marionett bábu", aki „mindentre rábólint" Brüsszelben. Állítása szerint a 27 pontból 22-t már az előző kormány is teljesített, és a fennmaradó öt kritikus pontra a miniszterelnök szintén igent mondott, „semmi itthoni parlamentbe behozott vita ebből nem volt."

Az EU-s pénzek sorsa

Klári asszony szkeptikus a pénzek tényleges megérkezésével kapcsolatban: „addig kozmetikázta Brüsszel ezt a nekünk járó pénzt, hogy ő ne reménykedjen abba, hogy 6 milliárdot be fog hozni, mert még egy fél euró cent fog jutni nekünk, mert az már rég el van durrogtatva kint Ukrajnába."

A műsorvezető felhívta a figyelmet a nagyságrendekre: míg a kínai autógyári beruházás 71 milliárd forint értékű lett volna, addig a Brüsszelből várt pénzek összege 16,4 milliárd euró — ez nagyságrendi különbség. Magdi erre a „jó kereskedő" mondását idézte: „jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint."

A 800 000 forintos ígéret

Magdi ironikusan jegyezte meg, hogy folyamatosan nézi a számláját, hogy megérkezett-e a kampányban ígért 800 000 forint. A műsorvezető szintén humorral reagált:

„Folyamatosan nézem a telefonomon a számlámat, hogy a 800 000 Ft, ha már hazahozta a Petike, ugye a mellé zsebbe ezt a 16 milliárdot [...] és nem jön a számlámra, vajon miért?" *

A kecskeméti migránstábor ügye

Pletykák és találgatások

A műsorban többször előkerült a kecskeméti katonai területekkel kapcsolatos pletyka, miszerint oda migránsokat szállíthatnak. Klári asszony így fogalmazott: „majd leestem az ágyról, mikor megláttam a kecskemétet." A műsorvezető hangsúlyozta, hogy egyelőre csak pletykáról van szó, bizonyíték nincs: „én nagyon remélem, hogy nem igaz és csak pletyka."

Az egyik hozzászóló úgy vélte, ha építkezés is folyik, azt munkásszállónak álcázzák: „annak mondják el, akinek két anyja volt, mert nem munkászálló fog lenni abban. 1000% biztos vagyok."

Történelmi párhuzamok

Rudolf nevű betelefonáló Pécsről hosszabb történelmi perspektívából közelítette meg a migrációs kérdést. Felidézte a török hódoltság kezdetét (1541, Buda bevétele) és végét (1686, Buda felszabadítása; 1699, karlócai béke). Álláspontja szerint a magyarság a történelem során minden megszállást túlélt:

„Túléltük a tatárt, a törököt, az oroszt, mindent túléltünk. Valószínűleg ezt is túl fogjuk élni." *

Hozzátette, hogy ha a „jó Isten most azt a sorsot szánta, hogy jöjjenek ide be a migránsok", akkor ezt elfogadja — egyetlen kérése, hogy ez a „megszállás" ne tartson 145 évig, mint a török hódoltság.

Az új kormány működése és a Fidesz ellenzéki szerepe

A TISZA-kormány első hónapjának értékelése

Rudolf a választás óta eltelt több mint egy hónap tapasztalatai alapján úgy fogalmazott: „a magyar társadalom azt érdemli, amit Magyar Pétertől kap." Szerinte amit viszont Orbán Viktortól kapott az elmúlt 16 évben, azt nem érdemelte meg. A műsorvezető hozzátette, hogy vannak, akik szerint a kormány négy évet sem fog kihúzni, míg ő maga úgy véli, a kétharmados többséggel egy ciklust mindenképpen ki lehet bírni.

Klári asszony éles kritikát fogalmazott meg: „ő nem olyan családból származik, mint a bakterházba a Bendegúz. Nem olyan családból származik, hogy harcoljon a magyarokért, és nem is fog." Szerinte Magyar Péter Bulinegyedben, romkocsmákban szocializálódott: „azt a stílust hozza, hát ezt tanulta, ezt tudja."

A Fidesz belső helyzete és a közelgő kongresszus

Rudolf szerint a Fidesznek sürgősen rendet kell raknia a saját háza táján. Elmondta, hogy Szegeden például egy egyiptomi-magyar szülőktől származó személy úgy lépett be a Fideszbe, hogy közben a DK tagja volt. Hozzátette: „mindenki tudta Szegeden, hogy ki ez a csávó. Röhögtek is rajta, hogy a Fidesz beengedte." A jövő szombati Fidesz-kongresszust kulcsfontosságúnak nevezte a párt jövője szempontjából.

A lehallgatási ügy és a „poloska" kifejezés

A műsorban szóba került, hogy Magyar Péter külföldi újságírók előtt beszélt arról, hogy Orbán Viktor mindenkit lepoloskázott, és hogy a régi rendszer híveit „szét kell taposni, mint egy bogarat." Magdi szerint a miniszterelnök külföldön „árulkodott" a saját hazájáról, és felrótta, hogy a sajtótájékoztatón egyetlen magyar újságíró sem volt jelen, aki helyre tette volna a dolgokat.

Katalin a nemzeti összetartozás napján is felidézte a miniszterelnök kampánybeli stílusát és a „poloskázás" kifejezést, bár a műsorvezető kérte, hogy ne minősítsen. Katalin így reagált: „ő sokkal aljasabb jelzőket használ ma is."

Elbocsátások és tisztogatás a közigazgatásban

Magdi felvetette a közigazgatásban zajló elbocsátások problémáját, megemlítve, hogy vannak, akik TISZA-szavazóként is elvesztették az állásukat — „beleesett a szórásba." Szerinte a „hatalmas tisztogatás" növekvő munkanélküliséghez vezet.

A kínai autógyár ügye

A beszélgetésben előkerült, hogy egy kínai autógyár (MG) nem Magyarországon, hanem Spanyolországban épít gyárat. Magdi felvetette: a kormány nem ment el tárgyalni, mert „el voltak foglalva magukkal." A műsorvezető megjegyezte, hogy a kampányidőszakban sokat támadták a kínai autógyárakat és összeszerelő üzemeket, ami hozzájárulhatott a döntéshez — bár hivatalosan nem indokolták politikai okokkal.

A nagy-britanniai tüntetéshullám

A műsor röviden foglalkozott a Henry Novák meggyilkolása miatt kirobbant brit tüntetéshullámmal. A műsorvezető felháborítónak nevezte, hogy a rendőrség a már leszúrt áldozatot bilincselte meg, mert inkább hittek az elkövetőnek, aki rasszista bűncselekményre hivatkozott. Hozzátette: „az elkövetőt [...] elítélte a bíróság, de ez sem volt elég ahhoz, hogy csillapítsák a kedélyeket." A rendőrség a tüntetőket tartóztatja le ahelyett, hogy „megpróbálnák megérteni, hogy mi miért történik."

Klári asszony személyes tapasztalatait is megosztotta: utaskísérőként sokat járt Londonban, a fia pedig 15 évig vezetett emeletes buszt, és „nagyon-nagyon nehéz élet" volt „azt a mocskos bandát szállítani és félni, hogy nem-e elvágják a torkát."

A kétfarkú kutya párt választási kudarca

Rudolf a választás egyetlen pozitívumának nevezte, hogy a Kétfarkú Kutya Párt nem érte el az 1%-ot sem, így minden kampánytámogatást vissza kell fizetniük. Szavai szerint: „kéjesen röhögve figyelem, ahogy ezek most tarhálnak a Facebookon, hogy jaj, adjatok már pénzt, mert nincsen és vissza kell."

Vegyes témák

Az abortusz 70. évfordulója

Egy SMS-üzenet felhívta a figyelmet arra, hogy éppen 70 éve legális az abortusz Magyarországon. Az üzenet írója szerint „közel 6 millió lelket pusztítottunk el. Talán köztük volt a rák gyógyítója is." A műsorvezető nem nyitotta meg a témát időhiány miatt, és elmondta, hogy nem is tudott erről az évfordulóról.

Ukrajnából érkező élelmiszerek és migráció

Gyulabá nevű betelefonáló felvetette az ukrajnai gabona- és étolaj-behozatal kérdését, valamint érdeklődött az Ukrajnából érkező migráció ellenőrzésének helyzetéről. A műsorvezető elmondta, hogy nincs új információ ezekről a témákról. A betelefonáló a saját főzési szokásairól is beszélt — zsírt és házilag készített tepertőt használ, és elmondása szerint ő a család főszakácsa.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „a Mmárt és a Molen rúzs jobban érdekelte" — a kontextus alapján feltehetően arra utal a beszélő, hogy a miniszterelnököt Párizsban a turisztikai látványosságok jobban érdekelték a diplomáciai gesztusoknál, de a pontos jelentés nem rekonstruálható.
  • „Bakterházba a bendegóz" — feltehetően egy hasonlat része, amely a miniszterelnök származását és karakterét kívánja jellemezni az „igazi magyarokkal" szemben, de az ASR hibái miatt pontosan nem rekonstruálható.
  • „rádi Feriz" — a szegedi Fideszben történt személyi visszásság kapcsán említett név, a pontos névalak nem azonosítható.
  • „AK szóval egyszerűen azóta azóta nyilván több pletykát is hall az ember erről" — a beszélő valószínűleg egy összeesküvés-elméletre utal, de a rövidítés/mondattöredék nem oldható fel.
Teljes átirat megjelenítése

[00:01:01]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.

[00:01:07]Paláver hangra fel.

[00:01:12]És már itt is vagyunk.

[00:01:12]Folytatjuk a Palávert 0617992999 a telefonszámunk és 067953 az SMS számunk.

[00:01:20]Ugye Trianról beszélgetünk ma, hogy mit üzen a mai nemzedéknek az azóta eltelt 106 év.

[00:01:27]Beszélgetünk Daniel Freundról, aki arról írt, beszélt egy Facebook posztjában, hogy aki nem figyelt pontosan, könnyen azt hihette, hogy Magyar Péter még aznap hazaviheti a felszabadított milliárdokat, ugye amikor Urszulával tárgyaltak.

[00:01:41]Daniel Fran szerint a valóság azonban más.

[00:01:43]Magyarország új kormánya és az Európai Bizottság intenzív tárgyalások után megállapodott azokról a jogszabályi reformokról, amelyek szükségesek ahhoz, hogy jogállamiságot legalábbis papíron helyreállítsák.

[00:01:54]Ezeket a törvényeket Daniel Freind szerint most még el kell fogadnia a magyar parlamentnek.

[00:01:59]A pénzek csak ezután érkezhetnek meg Magyarországra.

[00:02:03]Illetve beszélgettünk a brit tüntetéshullámról, ugye ami a brit fiatalember, Henry Novák meggyilkolása miatt tört ki, és azóta is folyamatosan zajlik.

[00:02:15]egyébként az elkövetőt, a migráns hátterű elkövetőt amúgy egyébként elítélte a bíróság, de ez sem volt elég ahhoz, hogy csillapítsák a kedélyeket.

[00:02:28]egyébként azóta természetesen a rendőrség a tüntetőket tartóztatja le és vondja eljárás alá, ahelyett, hogy megpróbálnak megérteni, hogy mi miért történik, mert ugye egyébként a rendőrök itt egy egészen elképesztő hibát követtek, ugye a a már akkor leszúrt fiatalembert bilincselték meg, mert inkább az elkövetőnek hittek, aki azt mondta, hogy rasszista bűncselekmény történt, és beszólt neki a srác.

[00:02:53]Hát dióhelyban ennyi a a történettel van, ami egészen elképesztő és tragikus.

[00:02:58]Úgyhogy erről is beszélgettünk ma eddig.

[00:03:00]Na meg természetesen minden másról, ami történik, és Klárival fogjuk folytatni.

[00:03:06]Kezi csókolom, jó napot kívánok Balázs.

[00:03:07]Nagyon örülök, hogy az önműsorába is bekerültem.

[00:03:10]Nagy szeretettel üdvözlöm önt és a hallgatókat.

[00:03:18]Hát gyásznap a mai nap, mert gyásznap.

[00:03:25]Miér szavakat nem találok rá, hogy mélységesen.

[00:03:29]Milyen felháborító volt, hogy pont akkor indult el Varga Judit doktor szabad-e idéznem Balázs vagy nem szabad?

[00:03:41]Hát attól függ, hogy mi mit szeretne, vagy amikor kijött a tárgyalóteremből azt a három szót.

[00:03:50]Hát Varga Judit mondta tulajdonképpen, úgyhogy szerintem idézni lehet.

[00:03:54]A férjre mondta, ez egy képződmény, mert ezt mondta.

[00:04:00]Bevallom, nem emlékszem szórul szóra erre az interjúra, de emlékszem, hogy megszólalt az ügyben.

[00:04:06]Igen, igen.

[00:04:08]az háborít fel, hogy pont a trianoni katasztrofális évforduló előtt egy nappal megy ki, és nem veszi azt a tiszteletet, hogy elmenjen Trianumba, ha már a versái kostélyból a az oszlopos tujasoron végig lehet menni.

[00:04:31]Van egy sarok Balázs, ki van írva magyarul, ide lehet köpködni.

[00:04:44]egyébként ezen én is gondolkoztam már, hogy ha már ott volt, akkor meg akkor nagyon szeret influencerkedni a miniszterelnök, akkor azért egy ilyen lépést tehetett volna, vagy csak akár amit Vajda Miklós mondott, azt hiszem, hogy ő mondta, hogyha nem, akkor elnézést a még a Paláver legelején első betelefonálóként, hogy hogy egy olyan gesztust azért tehetett volna, hogy legalább megemlíti Macronnak, hogy egy felvetés szintjén azért szóba kerül, hogy egyébként a trianoni gyásznapnak a előnapján folytatják le ezt a beszélgetést.

[00:05:12]Hát nem így történt.

[00:05:16]Ez így igaz vagy?

[00:05:16]De a Miklós úr mondta és mindent elmondott, ami ami a sajnos a valóság.

[00:05:25]Én utaskísérőként rengeteget voltam Párizsban, meg a világ más nagyvárosaiba.

[00:05:31]A fiam állam brit állampolgárként 15 évig vezetettemes buszt.

[00:05:35]Nagyon-nagyon nehéz élet.

[00:05:39]Éjel 2ett-kor azt a mocskos bandát szállítani és félni, hogy nem-e elvágják a torkát, vagy éppen meglövik, vagy agyon szúrják.

[00:05:49]Szóval kegyetlen.

[00:05:52]Hát a közbiztonság az már régen sem volt jó.

[00:05:54]Én Manchesterben utaztam ilyen emeletes buszon éjszakain, és én sem éreztem túl jól magam.

[00:06:00]pedig az az már viszonylag régen volt.

[00:06:05]Hát igen, London meg akkora nagy, hogy 9 óra alatt lehet metróval átérni egyik oldalról északról érzek.

[00:06:11]Na nem is ez a lényeg.

[00:06:15]Az a lényeg, hogy lehet, hogy az a májam nagyon pöttyös, de akkor is elmondom, hogy szerintem a Mmárt és a Molen rúzs jobban érdekelte.

[00:06:31]ezt az embert nem tudom, hogy ott járt, nem hiszem.

[00:06:35]azért az egy gondolom egy villámlátogatás volt.

[00:06:37]Azért mondtam, hogy ha nem is ellátogatni a a izébe a a trianoni kastélyba ugye versba, mert lehet, hogy nem fért bele az időbe ilyen előfordul.

[00:06:46]Nem akarok nagyon igazságtalan lenni, de legalább említeni azért mégis csak meg lehetett volna meg illet volna megemlíteni és odamenni, ha már ekkora nagy miniszterelnöknek tartja magát, akkor miért csak a Macronnal Lehet, hogy elment előtte autóba, mert mert lehet, hogy annyi városnézést kapott az Ejfertoronyba biztos nem ment föl.

[00:07:14]Egyszerűen nem tudom elfogadni, hogy akkora nagy vezérnek képzeli most magát, hogy ő mindent kirúg, mindenkit kirúgat, előrehozott választásokat akar önkormányzati szinten és és és egyszerűen tönkre akarja vágni.

[00:07:34]Ez valóban igaz.

[00:07:38]szintén egy betelefonáló mond el akarja tüntetni az Európa Unió Magyarországot a világból térképéről.

[00:07:49]Ez így igaz?

[00:07:49]Mert amen hát ha eltüntetni nem is azért ennyire drasztikus nem lennék.

[00:07:52]De hogy de hogy gyarmatként akarja, arra már vannak utalójelek.

[00:07:58]Erre akartam kirukadni, hogy ez a Freúr is és azzula is nem éppen viselkednek irántunk ezzel a marionet bábuval mindenre rábólint.

[00:08:16]Fogott ember, bérelt ember.

[00:08:16]Meg kell csinálnia, amit mond neki Brüsszel.

[00:08:20]A 27 pontból 22-t megcsinálta Fidesz.

[00:08:24]A legkritikusabb öt pont maradt hátra, amire Pszichó Peti újrából, hogy majd leesett a feje a nyakára.

[00:08:38]Jaj, hát én én a én azt sajnálom, hogy egyébként kétharmados ilyen nagy kétharmados felhatalmazással egyébként akár nemet is mondhatna egész nyugodtan.

[00:08:50]Akkor is, hogyha akkor is, hogyha valamivel megpróbálják megzsarolni.

[00:08:52]Ő a miniszterelnök, ráadásul mondom nagy felhatalmazással.

[00:08:59]Ráadásul ő ugye ő ő azért úgy próbálja magát mutatni, hogy ő egy nagyon határozott ember, aki mindent elintéz, az asztalra csap, mindenkinek mindent megmond.

[00:09:09]Hát akkor tessék ott Brüsszelben is, meg Franciaországban is, meg Berlinben is megmondani mindenkinek a tutit.

[00:09:16]Balázs, ő nem olyan családból származik, mint a bakterházba a bendegóz.

[00:09:25]Nem olyan családból származik, hogy harcoljon a magyaroké, és nem is fog.

[00:09:27]És az ötre rábólintott.

[00:09:34]Úgyhogy mondom, a feje majd leesett a nyakáról.

[00:09:36]Semmi itthoni parlamentbe behozott vita ebből nem volt.

[00:09:40]Nem volt tájékoztatás.

[00:09:46]És az a legnagyobb probléma, hogy addig kozmetikázta Brüsszel ezt a nekünk járó pénzt, hogy ő ne reménykedjen abba, hogy 6 milliárdot be fog hozni, mert még egy fél euró cent fog jutni nekünk, mert járna, járna, de nem jut, mert az már rég el van durrogtatva kint Ukrajnába.

[00:10:11]Ez is lehet biztos.

[00:10:15]Biztos vagyok benne, hogy nem kapunk 6 milliárdot meg hány milliárdot.

[00:10:17]Hát mennyire levették, mennyire levették a nekünk szánt pénzt a nagyon magas, ennél sokkal magasabb volt, ami nekünk járna, és akkor levették 6 milliárdal.

[00:10:33]De hogyha valóban, ha valóban mondjuk ez a pénz létezik is, és hogyha teljesítjük a a 27 pontjukat, vagy mit tudom én, és ezek ezek ennek fejében tényleg hajlandóak odaadni, akkor sem valószínűleg akkor sem íri meg nekünk ezeket teljesíteni hosszú távon, mert a pénzt azt akkor most egyszer odaadják, vagy valamennyit odaadnak belőle, viszont ezeknek a következményeit meg örökkéviselni fogja Magyarország.

[00:10:57]Balázs, majd leestem az ágyról, mikor megláttam a kecskemétet.

[00:11:00]Többet nem akarok erről mondani a háromas években.

[00:11:07]Hát majdnem leestem az ágyról.

[00:11:12]AK szóval egyszerűen azóta azóta nyilván több pletykát is hall az ember erről.

[00:11:18]Nyilván hát erre kellenek azért bizonyítékok is, hogy az ember erről meggyőződhessen.

[00:11:21]Én nagyon remélem, hogy hogy nem igaz és csak pletyka.

[00:11:27]Tényleg nagyon remélem, de őszintén a bármit is el tudok képzelni.

[00:11:34]Neekünkét.

[00:11:36]Persze.

[00:11:36]Az uszoda mellett.

[00:11:36]Ó, persze.

[00:11:41]Munkásszálló épül.

[00:11:41]Hát annak mondják el, akinek két anyja volt, mert nem munkászálló fog lenni abba.

[00:11:53]1000% biztos vagyok.

[00:11:53]Álomé.

[00:11:53]hogy tényleg munkás szálló.

[00:11:57]Én tényleg remélem, hogy ezt ebbe nem megy bele a miniszterelnök úr, hogy ezt nem ezt nem teljesítti, mert mai napig reménykedek benne.

[00:12:04]Lehet, hogy naiv vagyok, csak vagy nagyon vágyvezérelt, de de remélem.

[00:12:07]Klári viszont köszönjük szépen, hogy hívott minket.

[00:12:12]Régóta beszélünk.

[00:12:12]Adjunk lehetőséget másnak is, mert rohamosan fogy a műsoridő.

[00:12:17]További szép napot kívánunk.

[00:12:19]További szép napot káll.

[00:12:22]Viszontra Rudolfot köszöntöm.

[00:12:22]Jó napot kívánok.

[00:12:25]Üdvözlöm szerkesztő úr.

[00:12:25]Hász Rudolf vagyok, Pécsről köszöntöm a hallgatótársakat.

[00:12:31]Hát eltett most már egy több mint egy hónap a választás óta.

[00:12:34]Egy kicsit megcsapott ennek a végeredménye.

[00:12:41]Lehígattam, átértékeltem dolgokat.

[00:12:45]Most már látjuk nagyjából azt is, hogy mi az, ami ami ami lesz, és mi az, ami nem lesz.

[00:12:52]A helyzet a következő ezzel a kecskeméti üggyel kapcsolatban ragadtam elsősorban telefont, hogy én a következő vigasztalásul, illetve útravalónak a következőket tudom ezzel kapcsolatban mondani.

[00:13:11]Két dátum a migránsok miatt aggódóknak.

[00:13:15]1541.

[00:13:16]augusztus 29.

[00:13:19]Szulimán Oszmán szultán seregeivel cselt alkalmazva beveti Buda várát, majd elurcolják Török Bálintot, aki 10 évvel később Istanbulban meghal.

[00:13:31]Az 1541-es dátummal megkezdődik Magyarország 145 éves török megszállása.

[00:13:39]Kettes dátum: 1686 szeptember a 11.

[00:13:44]Ince pápa által létre életre hívott Szent Liga katonái felszabadítják Budavárát, majd ezt követően megkezdődik Magyarország fokozatos felszabadítása a török uralom alól.

[00:14:00]A törököt végérvényesen 1699-re sikerül kiszorítani Magyarországról.

[00:14:06]A karlóai béke zárja le végleg 1699.

[00:14:15]január 26-án a muszlim török hódoltság kors időszakát Magyarországon.

[00:14:23]Ezen kívül amik még megállapításom, egy idézet következik, méghozzá Fekete Gyulától, aki a magyarnak maradni című, nem is tudom, hogy az vers vagy novella, vagy mi a túró művé, irodalmi művében a következő egy mondatot mondja.

[00:14:42]emberhez méltó becsülettel csak egyet lehet tenni, vállalni népem sorsát.

[00:14:45]Ezt édesapám rakta ki a választások után, és engem ez nagyon megnyugtatott és megérintett, és belegondoltam abba, hogy én ugye 2006-ban lettem 18 éves.

[00:15:06]A 2006-os botrán gyalázatot azt a négy évet is túléltük, ami utána következett.

[00:15:13]Túléltük a tatárt, a törököt, az oroszt, mindent túléltünk.

[00:15:16]Valószínűleg ezt is túl fogjuk élni.

[00:15:18]Ha most nekünk az a sors jutott, kedves Balázs, hogy ide most behoznak migránt ezt rakjuk vérre, hogy ez pletyka, de ha nekünk a jó Isten most azt a sorsot szánta, hogy jöjjenek ide be a migránsok, és majd el fog jönni az idő, amikor egyfajta ilyen új szent ligát kell létrehozni, és kitakarítani innen az összeset, és lesz egy ú karlócai békéhez hasonló valami papír akkor én ezt elfogadom, csak nekem csak egy kérdés kérésem van a jó Istenhez, hogy ez a fajta megszállás, ami most készülődik, mert készülődik a ez lehetőleg azért ne ne tartson 145 évig, vagy 150 mennyig 156 évig, tehát Tehát, hogy így én ezt most lenyugodtam, elfogadtam, ez kellett a névnek, hogyha nagyon belegondolok abba, hogy ez, hogy ez a társadalom hova jutott el 16 év alatt, abb a 16 évben, amíg Orbán Viktor volt a miniszterelnök, akkor arra a szomorú megállapításra kell jutnom, kedves Balázs, hogy ez a társadalom azt érdemli, amit Magyar Pétertől ől kap, és azt viszont, amit Orbán Viktortól kapott eddig az elmúlt 16 évben, azt nem érdemli meg.

[00:16:55]És majd el keserű lesz ezzel kapcsolatban is az ébredés, majd rá fognak jönni.

[00:17:01]Az lesz a az lesz a kérdés, hogy hogy mennyire lesz késő vagy nem késő.

[00:17:10]Ami biztos, hogy szerintem 16 évet ebből a fajta kormányzásból, amit most itt kormányzás, istenem, amit most itt Magyar Péter mutat, ez az magamutogató Facebookonra gyár tartalmat gyártó marhaság, tehát erre 16 évünk szerintem nincsen.

[00:17:34]Én nem tudom ezt hogy gondolja.

[00:17:34]Én Én így látom.

[00:17:39]Hát attól függ, ugye, tehát, hogy mivel nem látunk semmit egyelőre a kormányzásból, ezért ugye vannak olyanok, akik azt mondják, hogy hogy négy évet se fognak kihúzni így.

[00:17:51]Vannak olyanok, akik én én azt mondtam, hogy szerintem egy ciklust mindenképpen azért ekkora kétharmaddal lehet azért trükközni meg kibírni dolgokat, de ezt ezt a magyar emberek fogják eldönteni egyébként, hogy mennyit adnak ennek a kormánynak.

[00:18:07]nagyon sok minden, ami ami nagyon sok mindent szerintem ezzel kapcsolatban el fog dönteni, például a jövő szombati Fidesz kongresszus, mert itt a Fidesznek itt most nagyon nagyon nagyon sürgősen el kell kezdeni takarítani.

[00:18:22]És bizony-bizony nagyon sok olyan ember került az elmúlt 16 évben a Fidesz környékére, akinek akinek semmilyen keresnivalója nem lett volna.

[00:18:34]Most erre eklatáns példát mondok önnek.

[00:18:37]A szegedi Fideszben olyan szinten van kupi, hogy volt ez a rádi Feriz, vagy hogy hívják ezt a csávót, aki ilyen egyiptomi szülők, egyiptomi magyar szülőnek a gyereke.

[00:18:55]És ő úgy lépett be a Fideszbe, hogy közben a DK tagja volt.

[00:18:59]Mindenki tudta Szegeden, hogy ki ez a csávó.

[00:19:06]Röhögtek is rajta, hogy a Fidesz beengedte, és azt is pletykálták róla, hogy úgy vezette a Szegedi Fidesz, hogy ő közben életvitelszerűen Pesten él.

[00:19:18]Szóval van itt van van itt kupi és van itt mit rendet rakni.

[00:19:21]Ha a Fidesz ebből most nem tudja a jövő szombati kongresszuson összeszedni magát, hát akkor nem tudom, hogy kire fogok szavazni 2030-ban a leggrosszabb esetben 2030-ba, már ha egyáltalán engednek bennünket szavazni, mert nekem az is megfordult az elmúlt egy hónapban fejemben, hogy mi van, hogyha most voltunk utoljára szavazni.

[00:19:51]Meglátjuk.

[00:19:51]Jó Isten kezében vagyunk, imádkozzunk a jó Istenhez.

[00:19:54]Aztán Dobre Klárát elrendezte, tehát az összes nagy ilyen Orceoló Pétertől magyar Gyurcsány Ferencig és Dobre Kláráig bezárólag a jóisten az összes nemzetrontót a helyére rakta.

[00:20:10]legutóbbi választáson éppen Dobre Kláráltál, aki politikai haszonlesés miatt is vált el Gyurcsány Ferencől, csak hát aztán nem jött be neki a az, ami jó van, hát most újra össze lehet majd házasodni akkor.

[00:20:27]Igen, persze, persze.

[00:20:27]Na mindegy.

[00:20:27]Szóval ez a Gyurcsány nélküli DK, ez nem kellett a névnek, hála a jó Istennek.

[00:20:35]egyetlen pozitívum van az áprilisi választásban, és ennek nagyon örülök, hogy a két farkú kutyapárt szenved, mint disznó a jégen.

[00:20:46]Ugye ők 1%-ot se kaptak, tehát minden támog, minden lóvét, amit a kampány alatt kaptak.

[00:20:52]Azt ő nekik most mind a katonat is vissza kell fizetni.

[00:20:58]És jaj, de jó.

[00:20:58]És kéesen röhögve figyelem, ahogy ezek most tarhálnak a Facebookon, hogy jaj, adjatok már pénzt, merün nincsen és vissza kell.

[00:21:08]Hát srácok ez van.

[00:21:12]Így jártatok.

[00:21:12]Köszönöm szépen a figyelmet.

[00:21:14]Átadom.

[00:21:14]Ná.

[00:21:16]Köszönjük szépen.

[00:21:16]Minden jót kívánunk.

[00:21:18]Viszonthahllásra.

[00:21:18]Minden jót kívánok.

[00:21:18]Viszont hallásra.

[00:21:22]Magdit köszöntöm.

[00:21:22]Kezicsókolom.

[00:21:25]Üdvözlöm üdvözlöm minden hallgatot.

[00:21:25]Hát én már azt hittem, hogy nem is hívnak, úgyhogy most lent vagyok a parba a kutyával, de amiért hívtam, hogy figyeljen, Balázs, én nem is tudom.

[00:21:35]Hát ha már hazahozák ezt a pénzt, én folyamatosan nézem a számlámat, hol van az a 800000 Ft, amit mindanki nap.

[00:21:45]Magdi, bocsásson meg egy másodperc türelmét, hogy elég rosszul halljuk.

[00:21:49]Nagyon hall.

[00:21:50]Mondjam most jó.

[00:21:52]Most jó.

[00:21:52]Igen, igen, igen.

[00:21:52]Köszönjük.

[00:21:53]Jó, akkor ide beszélek be.

[00:21:53]Szóval, hogy folyamatosan nézem a a telefonomon a számlámat, hogy a 800000 Ft, ha már hazahozta a Petike, ugye a mellé zsebbe ezt a 16 milliárdot a és nem jön a számlámra vajon miért?

[00:22:07]Lehet, hogy az a Freud viszont biztos, hogy hazudik, mert ez a figura, aki ugye azt mondta, hogy hazahozta, az mindig igazat mond, nem?

[00:22:19]És a Fraj hazudik, hogy nem úgy van az, ezt még nem adták oda, mert még ezt is kell csinálni, meg azt is kell csinálni.

[00:22:26]Nekem nekem az az elméletem, ez nem biztos, hogy így van, de én azt gondolom, hogy Daniel Freund alapvetően nem kedveli Magyarországot.

[00:22:32]Teljesen mindegy, hogy ki Magyarországnak a miniszterelnöke.

[00:22:38]Szerintem Magyar Pétert sem feltétlenül fogja kedvelni.

[00:22:41]Majd meglátjuk, de szerintem Daniel Freind ennek az egésznek örül, hogy Magyarország eddig nem kapott pénzt, és annak is örül, hogy még teljesíteni kell azért, hogy Magyarország kapjon pénzt.

[00:22:50]Ezért gondolom, hogy Daniel FR talán nem biztos, hogy hogy hazudik.

[00:22:58]Nyilván nem tudjuk, mert nem tudjuk mi átlagemberek követni a pénznek az útját, meg hogy hol jár.

[00:23:02]Tehát mi is a hírek hagyatkozhatunk csak.

[00:23:05]De szerintem szerintem Daniel Freind egyébként nyilván azért rálát a brüsszeli dolgoknak a működésére.

[00:23:12]Erre erre tippelek.

[00:23:16]Igen.

[00:23:16]Na most ugye ezt már többen mondták, hogy ugye most mindenkihez odamegy, kezdje a körbejár mindenkit, akivel köszönheti, hogy őt megválasztották, mert mindenki segített neki.

[00:23:30]Úgyhogy ez a kötelező kör volt, amit meg kellett tennie.

[00:23:37]Úgyhogy és hát a a migránsok fognak jönni a izét minden be fog teljesedni, amit mi mondtunk.

[00:23:47]És sose felejtem el, amikor fú, remélem, hogy nem, mert azt az az katasztrófa lenne.

[00:23:53]De amit a Fidesz mondott, hogy mit fognak megcsinálni, Balázs, megfogják.

[00:23:58]Higye el, ez ugyanolyan annyira a fülembe cseng, amikor a volt a Orbán Viktor és a Gyurcsány Ferenc közötti vita.

[00:24:06]És a akkor Orbán Viktor elmondta mindazt, hogy mit akarnak csinálni.

[00:24:10]A viziddíjat, a gázáremelést, a mindent elmondott Orbán Viktor az meg ájtatos pofával, hogy ne mondjon ilyet.

[00:24:20]Hát ön becsületes ember.

[00:24:24]Hát hogy mondhat ilyet, hogy mi ilyet tervezünk?

[00:24:27]Mindent megcsináltak.

[00:24:29]Így van.

[00:24:29]Baláz így van.

[00:24:31]Persze, hát emlékszem.

[00:24:31]Ugye nem lesz gázáremelés haé.

[00:24:35]Semmi semmi nem lesz nem lesz fizetős az egészségügy nem lesz ez.

[00:24:39]De annyira a előttem van a feje, hogy olyan félrebillent, hogy ne mondjan ilyet.

[00:24:44]Na most előre megmondta a most is Orbán Viktor is, meg a Fridesz is, hogy mit terveznek, mit akarnak.

[00:24:54]Senki nem akarta elhinni.

[00:24:58]Majd most meglátják.

[00:24:58]Minden ugyanúgy be fog jönni, és vissza fogják sírni.

[00:25:04]fognak azért fognak tüntetni, hogy jöjjön vissza Orbán Viktor.

[00:25:07]És lehet, hogy mert most ugye 105 éves a Trianon, lehet, hogy ezek 105 hónapot kibírnak esetleg, mert most már eltörölték ugye a árésstoppot, most már sunyiba jönnek a migránsok.

[00:25:29]Erre egyelőre egyelőre csak pletyka szinten.

[00:25:31]Tehát azért ezt tegyük hozzá, hogy egyelőre ezek ilyen ilyen talán talán a pletykánál lehet, hogy több, de de hogy egyelőre ugye erre bizonyítékunk nincsen.

[00:25:43]De állítólag hát majd ott a hát ott a kecskeméten ott voltak katonai területek oda lehet, hogy odavitték őket és most dugdossák.

[00:25:52]Ez ki fog derülni, tehát hogyha ez megtörténik, akkor akkor ez nyilván ki fog derülni.

[00:25:56]Az ilyesmit nem lehet titokban tartani.

[00:25:59]Igen.

[00:25:59]És a másik meg, hogy azért én nem volt ott egy senki, amikor nemzetközi újságíróknak adott ilyen tájékoztatást.

[00:26:11]Nem volt ott egy magyar újságíró sem, aki azt mondta, mert ott előadta magát, hogy hát ez az Orbán Viktor mindenkit lepoloskázott, és hogy minket szét kell taposni, mint egy bogarat, hogy lett volna ott egy magyar újságírő, aki helyre teszi, hogy ezt egyedül önre volt igaz, aki lehallgatta a feleségét, és ezért kapta ezt a k sokan próbálták azt elmagyarázni, hogy akkor mit mit és miért mondott Orbán Viktor, de hát nem ment át.

[00:26:40]Az ő kommunikációjuk ezzel kapcsolatban meg a hergelés erősebbnek bizonyult.

[00:26:46]Igen, de hát ő ezt ezt így kivetítette és idegen helyen más országban soha egyik politikus sem szapulja idegen helyen a saját hazáját, vagy a saját embereit.

[00:26:58]Hát ez milyen dolog?

[00:27:00]Nem olyan, mintogyha kiment volna árulkodni az osztályfőnökhöz egy kicsit.

[00:27:04]De hát de Balázs Mitvár, aki a Buliedben a romkocsmákba szocializálódott, hát azt a stílust hozza, hát ezt tanulta, ezt tudja.

[00:27:15]Hát máshoz nem ért, csak ehhez.

[00:27:18]Hát akkor csak saját magát adja.

[00:27:18]Én azért arra is kíváncsi lennék, hogy ő milyen diplomata volt.

[00:27:23]Állandóan abba jön, hogy ő diplomata volt.

[00:27:26]Tehát én nem tudok róla.

[00:27:28]Ön tud.

[00:27:30]Hát azt tudom, hogy soká sokat volt kin, az igaz, de hogy milyen tevékenységet végzett, és milyen szolgálatot a hazáért abban az időszakban, azt megmondom őszintén, hogy nem követtem figyelemmel, lehet, hogy azért, mert nem volt helyeskedett, és ott meghallgatott mindenkit, hogy ki mit ígér, ki kinek mit tud teljesíteni, ki mennyit fizet, és aki a legtöbbet fizette neki, na azoknak aztán elkezdett hallgatni, meg lehallgatni meg helyezkedni, és ezt most mind-mind bevasalják rajta.

[00:28:02]Úgyhogy ő úgy fogja teljesíteni mindent, mint a katonat is.

[00:28:08]Csak összeveri a bokáját, hogy ja volt és teszi, amit mondanak.

[00:28:14]Csak reménykedni tudunk, hogy nem így lesz, de sajnos nem néz ki jól.

[00:28:15]Igen.

[00:28:18]Jaj, meg utá utoljára ez biztos.

[00:28:18]De úgyhogy na mindegy Balázs, szomorú vagyok, hogy ez idáig jutott, de most már megyünk tüntetni, megyünk egyre többet, és most mi fogunk kiabálni, és nekünk például abban lesz igazunk, hogy hazaáruló, de szó szerint pénzért árulja hazánkat.

[00:28:43]Ő hazaáruló.

[00:28:46]Most megnyitotta a standot, és most mindent, mindent.

[00:28:49]Ja, és a másik, hát a 16 millióval millió euróval veri a mellét, de a 70 milliárd az nem kellett nekik.

[00:28:58]Az nem, az nagy kár lett volna az ország a beruházás.

[00:29:05]Igen, ez a beruházás.

[00:29:05]Hát ugye nem magával kéne foglalkozni, hanem mondjuk a kormányzással és csak el kellett volna menni tárgyalni, amit már kijárt a magyar körü.

[00:29:16]Tudom, hogy ez hogy de azt tudom, hogy azért elég komoly versenyben volt Magyarország.

[00:29:22]Hát úgy nyilván a spanyolok is, de gondolom oka van annak, hogy végül a spanyolok nyertek.

[00:29:28]Hát azért, mert el se mentek.

[00:29:28]Hát el voltak foglalva magukkal.

[00:29:30]Hát ott privadonnászkodnak itt meg ott meg amott, és oda meg nem mentek el.

[00:29:35]Hát ha egyszer valaki nem megy el tárgyalni, akkor az azt kapja meg, aki ott van.

[00:29:42]Nem, hát azért a meg azért a kampányidőszakban sokat voltak szidva a a kínai autógyárak, meg az összeszerelő üzemek.

[00:29:51]Lehet, hogy ezt a hangulatot sem feltétlenül akarta a a gyár, nem tudom, a hivatalosan nem mondták azt, hogy politikai oka lenne, de azért érdekes egybeesés valljuk be.

[00:30:04]Hát igen, de mondom, hát most Balázs, úgy őszintén, ha 16 milliárdért ennyit kapar meg pitizik, akkor a 70 milliárd miért nem jó?

[00:30:14]Hát teljes hát a gazdaságot növelni, munkahelyeket teremtene.

[00:30:19]Nem mindegy, ki hozza ide, ha ő tényleg komolyan gondolja.

[00:30:21]Nyilván annyi a különbség, bocsánat, csak ezt azért tegyük tisztáb, hogy legyünk pontosak.

[00:30:27]Ugye a kínai beruházás az 71 milliárd Ft érték.

[00:30:30]A Brüsszelből hazahozott pénzeknek az értéke pedig 16,4 milliárd euró.

[00:30:36]Ugye ennyi a ez azért egy elég nagy különbség van a pénk mindegy.

[00:30:41]Tehát hogy csak nem gondolom, hogy Magyarország megteheti, hogy ne hajoljon le a idézőjelbe apró pénzért.

[00:30:48]Azért a hát miért a jókereskedő mit mondott?

[00:30:52]Jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint.

[00:30:56]Hát ez is olyan, hogy teljesen mindegy, hozzon beruházást, legyenek munkahelyek.

[00:31:01]Hát most annyi munkahely fog megszűnni, meg annyi izé lesz, elbocsájtások.

[00:31:03]Majd most ezeknek szerintem úgy fogják csinálni, hogy kiírja a homlokára, hogy én tiszás vagyok, engem ne rúgjatok ki, vagy hogy lesz ez?

[00:31:14]Mint a külügyminisztériumban, vagy igen.

[00:31:16]Hát most ott mindenkit is akkor meg volt sértődve, hogy hát ő a Tiszára szavazott, és mégis kirúgták.

[00:31:22]Hát istenem, beleesett a szórác.

[00:31:25]Nem.

[00:31:29]Úgyhogy ez szomorú dolgok ezek.

[00:31:29]Ez a hatalmas tisztogatás meg minden.

[00:31:32]Ez se vezet jóra, mert megint jönnek a munkanélküliség meg a minden.

[00:31:39]Na, jól van, Balázs, nem tartom fel.

[00:31:42]Úgy örülök, mert hete nem jutottam be, de most meg már mondom, azt hittem, hogy be se jutok, úgyhogy lejöttem a kutyával, a parkba vagyok.

[00:31:50]Akkor jó sétát kívánunk, meg további szép napot, minden jót.

[00:31:55]Én önnek is, és puszilom mindenkit, a családját is átadom.

[00:31:59]Köszönjük.

[00:32:00]Viszonthásra.

[00:32:03]Következő telefonálunk pedig Gyulabá.

[00:32:03]Jó napot kívánok.

[00:32:07]Jó napot kívánok.

[00:32:07]Üdvöm.

[00:32:07]Üdvözlöm Balázs.

[00:32:10]Borsotból vagyok.

[00:32:14]Ja mú múltkor istután két hete beszélgettünk.

[00:32:17]Beszélget.

[00:32:17]Igen.

[00:32:17]Nemrég emlékszem rá.

[00:32:20]Persze.

[00:32:20]Így van.

[00:32:23]Kedves felesége, a Zórika ma a vezér cikkben lesz.

[00:32:27]Igen, ő lesz.

[00:32:27]Ő lesz.

[00:32:27]Igen.

[00:32:30]Jaj, tessék neki megmondani, hogy ez ilyen vén emberek, mint én.

[00:32:33]Hát már 80-on felül vagyok.

[00:32:35]Annyira annyira.

[00:32:39]Szóval szóval mi mi igazán tudjuk, hogy mit jelent Magyarország, mit jelent a hazánk.

[00:32:44]De ehhez, hogy mondjam, kell egy bizonyos érettség, idő.

[00:32:52]Meg kell meg kell öregedni ahhoz, hogy az ember tudja a saját hazáját valamilyen formában kezelni, mert azért az ide betelefonálók üzme, hát az mind idős.

[00:33:05]Egy héves sem volt.

[00:33:07]Volt már.

[00:33:07]Volt már h évesünk egyébként.

[00:33:09]Valóban nem tolonganak, de de volt már.

[00:33:12]Igen.

[00:33:13]De 30-asok azért vannak.

[00:33:13]30-asok, 40-esek azért vannak ritkán.

[00:33:17]De az igazság az, hogy úgy hallom, hogy minden meglett.

[00:33:19]Hát ennyire nem vénnek, mint én mondjuk, de de megle meglettkorak.

[00:33:26]Hát ezek tudják, mit jelent az ország, mit jelent a függetlenség, mit jelent a Euróval való Európával való gazdasági kereskedelem.

[00:33:34]A politikait nem említem, mert az egy borzasztó dolog, ahogy közbe-közben bejött ez a politikai szál, azem Junker idejébe kezdődött ez az egész, mert addig még mindig gazdaságilag volt együtt az EU.

[00:33:53]Hát nem nem szóval nem egy egyszerű dolog.

[00:33:56]A jó Junker annak idején az ő volt az isiászos, ugye, akinek szegénynek isásza volt mindig.

[00:34:02]Hát persze alul meg fölül ott, ahol beszélt, ott is isziás.

[00:34:07]Iszia.

[00:34:07]Jaj, de jó, jó kérni.

[00:34:11]Egy véletlen, egy véletlen szóvicc.

[00:34:14]Isziás.

[00:34:16]Jó, ez a kecskeméti dolog, ez azért én most hallottam először, hogy ilyen van.

[00:34:21]Hát ha majd órikáig többet tudnak esti műsorban.

[00:34:25]Nem egy egységű dolog.

[00:34:28]Nyilván, hogyha várjuk az információkat mi is, hogy ez igaz, nem igaz, mi történt ott valójában, ha jöttek ilyen repülők, akkor az miért volt?

[00:34:38]Azért jó lenne, hogyha valaki elmagyaráználná, hogy mi történt.

[00:34:41]Igen.

[00:34:41]Ümpedig én a múltkor is azt mondtam, hogy ha ide egyetem migráns jön be, ez bottal kell valahogy kiverni oda, ahonnan jön.

[00:34:50]Repülőgép jön, nem leszállni, nem engedni leszállni, visszazvarni.

[00:34:57]Szóval nem egy jó dolog.

[00:34:57]Nagyon keménynek kell lenni.

[00:35:00]Föl kell ármázni az országot Fidesznek, hogyha ide a migránsok elkezdenek beáramlani, habár ott van ugye a Mercedesgyár, Győrben az Audi, Debrecenben a BMW, nem tudom, Szegeden az az kínai lesz az agyár, vagy a vagy az még meg a Szegeden a izé van, ha jól tudom, a nem a Bid a elektromos autóval.

[00:35:27]Igen, igen.

[00:35:27]Kínai az kínai.

[00:35:28]Igen.

[00:35:29]Igen.

[00:35:29]Na most ez a kínai, amelyik nem jött ide, hanem majd Spanyolországban lesz, ez milyen gyár lett?

[00:35:34]És és hová a spanyol gyár?

[00:35:37]Az az MG az is autógyár, az is kínai.

[00:35:43]Igen.

[00:35:43]MG az az autómárka MG gyár.

[00:35:45]Igen.

[00:35:47]MG.

[00:35:47]MG.

[00:35:47]Igen.

[00:35:47]Arról még nem is hallottam még.

[00:35:52]Én itt leragadtam a Mercedesnél.

[00:35:55]Na jó, ez az egyik a migráns dolog.

[00:35:55]A másik pedig az, hogy hogy áll ez a Ukrajnából való ömékbeáramlás.

[00:36:05]Mennyire korl beszélgettünk erről a múltkor azért kevé kevés az információ, hogy hogy mi jött át, hogy jött át.

[00:36:10]Ugye én én remélem, hogy a hogy akinek az a dolga, hogy ezeket szűrje, vizsgálja, az teszi a dolgát.

[00:36:17]Nincs semmilyen új információ, amit meg tudnék önnel osztani.

[00:36:24]Márpedig márpedig az EU vezetése az az ágrákodik ez ez ellen, hogy hogy ez egy közös elképzelés volt, és annak a terméknek valahogy be kell államolnia, és ha bejön, hát akkor Magyarország Magyarország sem tehetné meg azt, hogy hogy nem engedi be az országába.

[00:36:44]Jó a plombát, a a leplombázott szállítójárműveket, akár Sinon, akár közt jön, hát engedjék be, aztán küldjék tovább arra Ausztria felé, menjen oda, aki ezt szeretné.

[00:36:58]Igen.

[00:36:58]Azt tudom, hogy hogy korábban nagyon jó napragó olajok jöttek be úgymond Ukrajnából.

[00:37:06]Nem tudom, hogy az milyen volt, csak az egyik reggeli szakértőtől hallottam, hogy hogy akkor akkor nagyon kellett a Ukrajnából bejövő étalajféleségek.

[00:37:21]Nem tudom milyen állapotba jöttek be, mennyire lett itt átszűrve, áttisztítva.

[00:37:27]Szóval sok mindent nem tudok, csak megütötte a fülemet, hogy Krajnából származott az étollajnak jav része.

[00:37:33]De hát amit mi vásárolunk, az mind ilyen hunsági étolaj, mintha az mintha mari jelent volna.

[00:37:41]Legalábbis remélem, hogy így van.

[00:37:44]Én zsírt szoktam használni a sütéshez, főzéshez.

[00:37:48]Ja, én én úgy használom a zsírt, hogy veszek szalonnát és speciális módon tepertőt is készítek bele.

[00:37:54]Jó, az a legjobb.

[00:37:57]Ugye én vagyok ilyen szempontból otthon a főszakács.

[00:37:59]Aen meg is dít.

[00:38:01]Nálunk is ez a helyzet.

[00:38:01]Nálunk is milyen nagy lendülettel csinálom.

[00:38:06]Vigyázok rá.

[00:38:06]Nézem mindig, hogy mennyi íron.

[00:38:08]És akkor na meg a tepertőből lesz nagyon jó tepertős fogácsa.

[00:38:11]Hát jó.

[00:38:14]Hát igen.

[00:38:14]Ahogy most egy kicsit bevallom Gyula beá, hogy megéheztem, hogy erről beszélgettünk.

[00:38:18]Elkalandoztunk egy picit a politika fel.

[00:38:22]Nem baj.

[00:38:22]Fontos az ételekről is beszélni néha.

[00:38:24]Én azt mondom, így van.

[00:38:26]Hát jó, ennyi.

[00:38:26]Ennyi.

[00:38:26]Jöjjön, jöjjön más is.

[00:38:30]Köszönjük szépen.

[00:38:30]További szép napot.

[00:38:32]Sokkal jobbat, mint én.

[00:38:32]Úgyhogy Dórikát is üdődlöm.

[00:38:36]Átadom neki.

[00:38:36]Köszönjük szépen ezt műsort.

[00:38:40]Rendben.

[00:38:40]Köszönjük.

[00:38:40]Viszontásra.

[00:38:43]Katalint köszöntöm.

[00:38:43]Nem köszöntöm Katalint, úgyhogy reméljük, hogy el tudjuk érni Katalint.

[00:38:48]Addig megnézzük, hogy miről írnak az SMS falon, és mi érdekli az SMS-ezőinket a legjobban.

[00:38:58]Azt írják nekünk, hogy Róbert Zalából írja nekünk, hogy ma van 70 éve, hogy legális az abortusz hazánkban.

[00:39:03]Azóta közel 6 millió lelket pusztítottunk el.

[00:39:09]Talán köztük volt a rák gyógyítója is.

[00:39:11]Nem csak egy lelket, hanem egy egész generációt radíroztunk le az élet térképéről.

[00:39:14]nem nyitnám meg az abortusszal kapcsolatos beszélgetést, mert azért elég kevés időnk van, ahhoz nem tudnánk megfelelően belemenni.

[00:39:23]Egyébként megmondom őszintén, hogy nem tudtam, hogy ma ma van ennek a 70.

[00:39:27]évfordulója.

[00:39:29]Aztán itt láttam kordonbontással kapcsolatban írt nekünk Csaba, ugye itt beszélgettünk az egyik úriemberrel róla részletesen, azt írja, hogy a kordonbontással kapcsolatban a tények sajnos azok, hogy újdonsult vezetőink nagy nyilvánosság előtt elbontották.

[00:39:44]Amennyiben ez ténylegesen építési terület kell legyen egy műszaki ellenőr kivitelező, a munkaerület és környezete biztonsági szempontból az ő felelősségük.

[00:39:54]Ezt írja nekünk.

[00:39:54]Elég hosszú az SMS, nem akarom ezt most így technikailag végigolvasni, de sőt már csak azért sem, mert nagyon kevés időnk van, és Katalin még gyorsan még el tudja mondani a véleményét.

[00:40:03]Kezi csokolom, jó napot.

[00:40:06]Hát tényleg nagyon gyorsan az előbb megszakadtun.

[00:40:09]Három percünk van Katalin.

[00:40:09]Kicsit több mint három úgyhogy mindegy, mindegy.

[00:40:11]Az a lényeg, hogy a lényeg a lényeg, hogy hogy ez a ez a bizonyos sajtótájékoztató verte knálam a biztosítékot, amit itt most az ír miniszterelnökkel vagy kivel, aki itt volt.

[00:40:26]Én azt nem tudtam megnézni, mert úton voltam, vagy itt voltam, úgyhogy én azon még nem vagyok túl.

[00:40:29]Nem vagy Balázs.

[00:40:32]Majd majd ha megnézi akkor valószínűleg valószínűleg egyezni fog a véleményem, mert tényleg villázító volt.

[00:40:37]Képes volt megint ezt a hazugságot fröcskölni.

[00:40:43]Bocsánat a tifés amit amit a Mercel is megtett, amikor ugye ott volt, hogy tudik őt ő kettő év alatt még ellenzéki párt képviselője volt, tehát választása közt egyetlen egyszer nem hittát meg a közmédiába.

[00:40:57]Hát ekkora hazugságot így bele pasekba a tévébe.

[00:41:00]Hát hát számtalanszor elmondták, hogy át de ennek még de nem értem, hogy ennek az ír ír találkozóhoz mi köze ennek a témának.

[00:41:09]Egész egrész így van.

[00:41:09]Hát mondjuk arról azt az lett volna a következő mondatom természetesen, hogy mi köze volt hozzá, mint ahogy mi köze volt ahhoz, hogy elmondta megint ugyanazokat, hogy a hogy a nem is tudom hol mondta el, de talán ott is megcel talán kapcsolatosan talán biztos, hogy hogy tud mindig a köztársasági elnökkel kapcsolatosan, hogy hogy miért akarja azt tenni, amit akar.

[00:41:31]Hát kérdezem mi köze ehhez akár a Mznek, akár az ír nagyon érdekelhette az íreket ez a történet.

[00:41:37]Hát rohadtul érdekelhette, és rá ráadásul hazugság minden szava, és most úgy látszik, nincs ideje a hála Istennek a a köztársaság elnök úrral foglalkozni.

[00:41:50]Ö most van esetleg már szórakozási lehetősége, de én egy kicsit most a fontosabb a nemzeti összetartozás napján egy kicsit kicsit szkeptikus vagyok, illetve egy kicsit bánt a dolog, hogy én most ott a a bél előtt a a ugye a parlament előtt nem láttam, hol van a sok millió rajongója a a poloskáztásnak.

[00:42:14]Hát a nemzeti össartoskázzunk, Katalin, legyen szíves most már miniszterelnök úr tudjukat.

[00:42:18]Jó.

[00:42:18]Nem, nem, nem.

[00:42:18]Nekem nem miniszterelnök úr, főleg nem úr, és nekem nem miniszterelnök.

[00:42:22]Úgy, ahogy a a a sokan mások mondták, a Vajda úrés társai nekem soha nem lesz miniszterelnököm.

[00:42:29]Egy kettő ö Balázs nyugod nyugodjon meg Katalin csak vicceltem csak arra akartam kérni hogy ne ne minősítsünk mert Igen.

[00:42:39]Értemény de Balázs ő sokkal aljasabb jelzőket használ ma is.

[00:42:42]Ma is amikor a Karmelita előtt amikor kijött a köztársági elnök úról most csapongok én is mint a másik betelefonál mert nincs idő, hogy elmondjam a gondolataimat.

[00:42:53]Mindegy.

[00:42:53]Miket mondott ott a karmaita előtt ott az újságírókra, meg akik ott ellene tüntettek, jó páran voltak ott, vagy nem tudom mennyien, de voltak ott ellen hát az a szokásos stílus, amiben a kampányt is levezényelte.

[00:43:05]Szabad a és ez a köztársaság miniszterelnöke.

[00:43:11]Hát könyörgöm sz mag köztársaság amúgy Magyarország magyarul mag bocsánat magyar bocsánat már mondom meren össze vagyok zavarodva mert egyszerűen rosszul vagyok ha megátom úgy ahogy szok viszont az a helyzet hogy sajnos most meg kell nyugodnunk és el kell és sajnos lejárt a műsoridőnk úgyhogy legközelebb remélem hogy többet fogunk tudni beszélgetni mondtam hogy nem tudok már semmit mondtam is a az Úrnak minden jót kívánunk viszontásra ennyi fért bele a mai paláverb köszönöm a figyelmet hogy velünk tartottak holnap is nézhetnek, hallgathatnak minket 15:30-tól tartsanak velünk.

[00:43:43]Szép napot, szép estét mára.

[00:43:48]Paláver, a Híf és a Hírtv interaktív műsora.

[00:43:52]Paláver, hangra fel.