Hír FM 43:28

Paláver 3. rész (2026-06-07) - Hír.FM

magyar pétermigrációgender-ideológiagazdaságpolitikai kritikaközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Paláver 3. rész (2026-06-07) - Hír.FM
tl;dr
  • Szimpátiatüntetés a Sándor-palotánál: a „Ne féljetek" demonstráció résztvevői Sulyok Tamás köztársasági elnök és más intézményvezetők melletti szolidaritásukat fejezték ki Magyar Péter követeléseivel szemben.
  • Az amerikai védelmi miniszter a normandiai megemlékezésen élesen bírálta Európa migrációs politikáját, párhuzamot vonva a múlt hősiessége és a jelen szerinte „inváziós" kihívásai között.
  • A betelefonálók szerint a TISZA-kormány legitimitása kérdéses, és működését a bosszúvágy vezérli a fejlesztések helyett, ami az ország lemaradásához vezethet.
  • Több hozzászóló is aggodalmát fejezte ki a migrációval kapcsolatban, személyes tapasztalatokra és egzisztenciális félelmekre hivatkozva, párhuzamot vonva a török hódoltsággal.
  • A Pride felvonulást és a genderideológiát a betelefonálók élesen kritizálták, azt a nemzet kiirtásának eszközeként és lélekmérgezésként jellemezve.
  • Az OECD tovább rontotta a globális növekedési prognózist, a közel-keleti háború elhúzódó gazdasági hatásai és a bizonytalan energiapiac miatt.
  • Egy hallgató párhuzamot vont a politikai tömegrendezvények és egy Rákosi Mátyásról szóló anekdota között, ahol a tapsoló tömeg nem a valós támogatást tükrözte.
  • Felmerült a választási eredmények tisztaságának megkérdőjelezése, valamint az egészségügyi kormányzat azon szándéka, hogy a magánellátókat részesítse előnyben.
Részletes összefoglaló megjelenítése

Szimpátiatüntetés a Sándor-palotánál

A vasárnap délutáni műsor egyik fő témája a Sándor-palota előtt 16 órakor kezdődött szimpátiatüntetés volt, amelyet a „Ne féljetek" elnevezésű demonstráció keretében szerveztek. Az esemény célja a szervezők szerint az alkotmányos intézmények függetlensége melletti kiállás, valamint azon közjogi méltóságok és állami intézményvezetők támogatása, akiknek távozását Magyar Péter követeli.

A műsorvezető kiemelte, hogy ez már a második nagy tüntetés három nap alatt, amit a „jobb oldal" szervezett: a pénteki migrációs paktum elleni tüntetést követte a vasárnapi rendezvény. A demonstráció résztvevői Sulyok Tamás köztársasági elnök és más intézményvezetők mellett fejezték ki szolidaritásukat.

Az egyik betelefonáló, Judit érzelmesen beszélt erről:

"Nagyon-nagyon hálás vagyok azoknak, akik ott vannak Budapesten és kimentek most is, és tüntetnek a köztársasági elnök mellett, mert az ami szégyen, ami érte a magyarokat..." – Judit *

Egy másik betelefonáló, Edit személyes félelmeit osztotta meg az új politikai helyzettel kapcsolatban:

"Én nagyon-nagyon szeretném, ha a Suyog Tamás köztársasági elnök úr, meg még a többi ilyen jogi képviselő nem mondana le, vagy vagy maradnának, mert én nagyon félek a jövőtől. Nagyon félek. Én egészen sírtam, amikor a szavazásnak volt a a Orbán Viktor úr bejelentette, hogy elköszönt." – Edit *

Edit arról is beszámolt, hogy 77 évesen elsősorban 18 éves unokája miatt aggódik, akit esetleg behívhatnak katonának.


Az amerikai védelmi miniszter bírálja Európa migrációs politikáját

A műsor másik kiemelt témája az amerikai védelmi miniszter normandiai partraszállás 82. évfordulóján elmondott beszéde volt. A miniszter a megemlékezésen éles hangon bírálta Európa migrációs politikáját.

Beszédében párhuzamot vont 1944 és napjaink között: míg akkor a szövetséges erők Európa felszabadításáért érkeztek Franciaország partjaihoz, most a kontinens más jellegű kihívásokkal néz szembe. A miniszter szó szerint úgy fogalmazott, hogy „sajnálatos módon más európai partokat más veszélyes ideológiák ostromolnak".

Konkrét országokat is megnevezett: Spanyolországot, Olaszországot, Görögországot és Bulgáriát, mondván, hogy ezen országok partjaira folyamatosan érkeznek migránsokat szállító hajók. A miniszter feltette a kérdést: mikor lépnek fel határozottabban az európai vezetők az általa „invázió"-nak nevezett jelenséggel szemben?

A műsor emlékeztetett arra, hogy nem ez volt az első hasonló megszólalás a Trump-kormányzat részéről: néhány nappal korábban JD Vance amerikai alelnök a nagy-britanniai késelés kapcsán beszélt a tömeges bevándorlás veszélyeiről. A brit kormány akkor visszautasította ezeket a kijelentéseket, hangsúlyozva, hogy az áldozat családja nem szerette volna, ha a tragédiát politikai vitákban használják fel.

A védelmi miniszter beszédében hangsúlyozta azt is, hogy a szabadságot nem lehet magától értetődőnek tekinteni, és a normandiai partraszállás során elesett katonák olyan örökséget hagytak Európára, amelynek megőrzése minden nemzedék felelőssége. A műsor kitért arra is, hogy Trump korábban többször bírálta az európai migrációs politikát, az ENSZ-közgyűlésen pedig arról beszélt, hogy az ellenőrizetlen bevándorlás súlyos következményekkel jár a kontinens jövőjére nézve. A Trump-kormányzat decemberben közzétett egy nemzetbiztonsági stratégiát is, amely szerint a jelenlegi migrációs folyamatok hosszú távon megváltoztatják Európa arculatát, ha nem lépnek közbe a vezetők.

A műsor megjegyezte, hogy az Egyesült Államokban is a bevándorlás visszaszorítását tekintik az egyik legfontosabb célnak, és 2025 eleje óta több ezer illegális bevándorló ellen indítottak eljárást.


Globális energiaválság és az iráni háború gazdasági hatásai

A műsor harmadik nagy témája a globális energiaválság fokozódása volt. A műsorvezető ismertette, hogy a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) – amely 38 tagországot számlál – menetrendszerűen tovább rontotta globális gazdasági növekedési prognózisát, 2,8%-ra csökkentve azt az idei évre.

Több mint három hónapja tart a közel-keleti háború, és a nagy nemzetközi szervezetek még mindig nem tudják pontosan megbecsülni a hosszabb távú hatásokat az energiaválságra és az infláció megugrására nézve. A műsor szerint ennek elsődleges oka, hogy a konfliktus időtartama és kiterjedése továbbra is bizonytalan.

A Brent olaj ára szerdán 97-98 dollár környékén mozgott. A műsor előrevetítette, hogy a következő napi adásban a Hormuzi-szoros kapcsán is foglalkoznak majd a témával. A műsorvezető hangsúlyozta, hogy a megrongálódott infrastruktúra és a szállítási útvonalak helyreállítása, valamint a termékek világszerte történő eljuttatása hónapokat vehet igénybe, így a háború gazdasági hatásai várhatóan még hosszú ideig érezhetőek lesznek.


A betelefonálók véleménye az új kormányról és Magyar Péterről

A TISZA-kormány legitimitásának megkérdőjelezése

Gyula bácsi részletesen elemezte Magyar Péter nemzetközi szerepléseit. Megjegyezte, hogy a miniszterelnök lengyelországi, franciaországi és németországi látogatásai során feltűnő volt a korkülönbség: Donald Tusk mellett „szinte gyereknek váltott", Macron mellett kevésbé volt feltűnő a kontraszt, de Olaf Scholz mellett „mintha gyereke lenne". Ezzel azt kívánta érzékeltetni, hogy Magyarországon nem az a korosztály vezeti az országot, akinek kellene.

"Nem babra megy a játék, kedves fiatalok, nem babra megy a játék. El kellett volna tájékozódni, hogy melyik pártnak milyen a programja. Nem felszínesen, hanem kicsit komolyabban." – Gyula bácsi *

Gyula bácsi szerint a mostani kormány a fejlesztés helyett elsősorban a belső viszonyok ellenőrzésével foglalkozik, ami egy vállalati struktúrában nem a csúcsvezetés, hanem valamelyik főosztály feladata lenne. Attól tart, hogy az ország nem fog fejlődni, és több beruházás is más országokba kerülhet. Példaként említette, hogy az MG autógyár Spanyolországba ment Magyarország helyett.

A kormány bosszúálló jellege

Judit élesen bírálta az új kormányt, amelyet „a bosszúállás kormányának" nevezett:

"Ez a kormány a bosszóállás kormánya. Ez akár tetszik, akár nem. Erről van szó, és ezt kell most tulajdonképpen elutasítani mindenkinek." – Judit *

Kiemelte Kapitány István és Orbán Anita szerepét, akik szerinte jól jártak a kormányváltással, míg a magyarok nagyon rosszul. Utalt Kapitány korábbi kijelentésére, miszerint ami a kampányban elhangzott, az „már nem érvényes", és ezt cinikusnak nevezte.

Judit hosszasan beszélt Magyar Péter személyiségéről is, akit „nem beszámíthatónak" nevezett, és azt mondta, hogy nem miniszterelnöknek, hanem pszichiáteri kezelésre lenne szüksége. Kiemelte, hogy Magyar Pétert szerinte kizárólag a bosszúvágy vezérli azok ellen, „akik eltartották 14 évig". Utalt a németországi sajtótájékoztatón elhangzott állításra, miszerint Magyar Péter gyerekeit bántják, amit Judit képmutatónak tartott, felidézve a korábbi híreket arról, hogy a miniszterelnök intézetbe akarta adni gyerekeit, feleségét pedig börtönbe akarta juttatni.

Varga Judit védelme

Judit Varga Judit mellett is kiállt, hangsúlyozva, hogy egy ilyen pozíciót betöltő ember nem hazudik, és tisztelet illeti meg azért, amit elviselt a miniszterelnök mellett:

"Vegyük már tudomásul, hogy egy ember, aki így beszél és ilyen sok mindenen keresztül ment, nem fog hazudni, pláne akkor, amikor olyan pozíciót töltött be, ami tényleg mindenkinek a tiszteletére válhatna." – Judit *

A fiatal szavazók felelőssége

Több betelefonáló is kritizálta a fiatal szavazókat, akik szerintük kellő tájékozódás nélkül döntöttek a választáson. Gyula bácsi szerint a fiatalok szavazatai döntötték el a választást, de ők nincsenek tisztában a következményekkel.

Egy másik betelefonáló, Imre a TISZA kampányígéretéről, az uniós források „hazahozásáról" beszélt ironikusan:

"Azt gondolják majd, hogy hogyha majd hazahozzák ezt az úgynevezett pénzt, akkor majd a parlamentnél ott szépen sorba lehet állni az ajtóba, és 100 eurós kötegeket fognak osztogatni nekik. Hát ebbe egy rohadt fillért... egy fillért nem fogunk látni." – Imre *


Migrációs félelmek

A betelefonálók tapasztalatai és aggodalmai

Edit személyes tapasztalatait osztotta meg a budapesti 1-es villamos vonaláról. Elmondása szerint az utóbbi hetekben többször találkozott migránsokkal a villamoson, akik hangosan zenét hallgattak a mobiltelefonjukon, nem törődve az utasokkal. Beszámolt egy esetről, amikor egyikük kiköpött a villamos ablakán, és általánosságban is veszélyesnek írta le a Népliget környékét és az 1-es villamos vonalát.

"Nagyon sokszor összefogam az utóbbi mondjuk a múlt héten, azelőtt levő héten migránsokkal. Leültem, fölszálltam a villamosra, leültem egy székre, következő megállóba fölszállt két férfi." – Edit *

Imre a migrációt egzisztenciális fenyegetésként írta le:

"Hát a az az akkor végünk van, kész vége, mert ezekkén megszabadulni többet nem lehet, mert a törököket elviseltük 150 évig, aztán különböző háborúkal ki lehetett őket üldözni, de ez, hogyha ezt ránk szabadítják, akkor itt vége lesz mindennek." – Imre *

Németországi ismerőseire hivatkozva „elkeserítő, borzasztó állapotokról" számolt be.

A kecskeméti migránsügy

Sándor betelefonáló a kecskeméti migránsügyről érdeklődött, utalva arra, hogy a napokon belül életbe lépő új migrációs rendszer részleteit Magyar Péter titkolja. A műsorvezető megerősítette, hogy Orbán Viktor is ezt a kérdést feszegeti, de az ügy részletei egyelőre nem nyilvánosak, így a kérdésre nem tudott választ adni. Sándor találgatása szerint lehetséges, hogy „bejön 50 ember, és akkor senki nem tud semmit".

A lengyel-magyar migrációs kapcsolat feltételezése

Judit egy összeesküvés-elméletet is megfogalmazott, miszerint Magyar Péter azért ment Lengyelországba Donald Tuskhoz, hogy megegyezzenek a lengyelek által Magyarországra hozott migránsok „stikában" történő átvételéről és szétosztásáról. A betelefonáló szerint ezt az akciót június 12-e előtt akarták végrehajtani.


Kulturális kérdések: Pride és genderideológia

Edit tapasztalatai a Pride-ról

Edit elmondta, hogy korábban az Andrássy úton lakott, és személyesen tapasztalta a Pride felvonulás okozta fennakadásokat. Beszámolt egy esetről, amikor 93 éves édesanyjával a Jókai téren tartózkodtak, ahonnan a rendőrség elküldte őket a felvonulás miatt, annak ellenére, hogy nem is a rendezvény helyszínén voltak. A lezárások miatt nem tudott hazajutni a Hősök teréhez, mert a kisföldalatti és a 72-es trolibusz sem járt. Végül a tömeg nyomására a rendőrök megállították a kamionokat, hogy a gyalogosok átmehessenek.

"Hát én én mindig ilyenkor kétségbe esek, hogy fogok hazajönni." – Edit *

Imre és Gyula bácsi véleménye a genderideológiáról

Imre „lélekmérgezésnek" nevezte a genderideológiát, amely szerinte a nemzet kiirtásának eszköze:

"Ez egyszerűen szoktam fogalmazni olyan módon, hogy ez lélekmérgezés. Na most arra ez tökéletesen megfelel, hogy egy nemzetet kiirtsunk, hiszen a fát is úgy vágjuk ki, ha ki akarjuk vágni rendesen, hogy a gyökerét. Minden nemzetnek a gyökere a fiatalság." – Imre *

Gyula bácsi a Pride-ot felszínes jelenségnek írta le, amelynek közönsége „sajnos nem termékeny, és nincsenek produktumai". Aggodalmát fejezte ki a fiatalság jövőjével kapcsolatban, és attól tartott, hogy ha a migránsok betelepülnek vagy betelepítik őket, akkor ők lesznek többségben.


A Rákosi-rendszer párhuzama

Béla, egy kistelepülésről telefonáló hallgató történelmi anekdotát osztott meg. Elmondása szerint valahányszor tapsoló tömeget lát a miniszterelnök körül, mindig eszébe jut egy Rákosi Mátyásról szóló történet. Eszerint Rákosi egyszer ellátogatott egy elmegyógyintézetbe, és az intézetvezető félt, hogy a betegek nem fognak tapsolni. Ezért felfogadott 50 normális embert, akiknek azt az utasítást adta: ha a betegek tapsolnak, nekik nem kell, de akkor csak fél fizetést kapnak. A betegek végül tapsoltak, és Rákosi kiszúrta azt az 50 embert, akik nem tapsoltak. Amikor kérdőre vonta az intézetvezetőt, az így felelt: „Ja kérem, azok nem bolondok."

Béla szerint ez a történet ma is jól rávilágít a politikai tömegrendezvények jelenségére.


Egyéb felvetések

Egészségügyi aggodalmak

Judit az egészségügyi miniszterrel kapcsolatban is megfogalmazott kritikát. Szerinte az egészségügyi tárca vezetője a magánklinikákat és magánkórházakat akarja helyzetbe hozni az állami intézményekkel szemben. Kérdésként vetette fel, hogy ha évente sok orvos végez az egyetemeken, miért van mégis orvoshiány Magyarországon. Javasolta, hogy kötelezzék a frissen végzett orvosokat öt évig Magyarországon dolgozni, mielőtt külföldre távozhatnának.

Választási visszaélések gyanúja

Judit megkérdőjelezte a választási eredmények tisztaságát is, utalva arra, hogy este 8 órakor még a Fidesz vezetett, majd egyik pillanatról a másikra megváltozott minden. Állítása szerint „kiderült, hogy 2020 óta már manipulálják a jobboldali híreket és a jobboldali dolgokat".

A nyugdíjasok helyzete

Zsolt betelefonáló a nyugdíjasokhoz intézett kérdést, javasolva, hogy utazzanak el Nyugat-Európába körülnézni, és hasonlítsák össze az ottani megélhetést a magyarországi helyzettel. A műsorvezető ezt a felvetést az Európai Unión belüli magyar pozíció tágabb kontextusába helyezte, bár megjegyezte, hogy a vita egészen a kommunizmusig visszavezethető, és valószínűleg nem jutnának közös nevezőre.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „Váberer úr": Az egyik betelefonáló (Judit) említést tesz egy személyről, aki szerinte „jól megszervezte, hogy bejuttatta az emberét" az egészségügyi minisztériumba, és a magánklinikák helyzetbe hozásán dolgozik. A név pontosan nem azonosítható az átiratból, sem a referencialistából.
  • „Súlyok Tamás": A műsorban többször elhangzik ez a névalak, amely feltehetően Sulyok Tamás köztársasági elnök nevének ASR által félreismert változata. A kontextusból egyértelműen a köztársasági elnökről van szó.
  • „GDV amerikai alelnök" / „GD amerikai alelnök": A szövegkörnyezet (Trump-kormányzat, brit késelés kapcsán tett nyilatkozat) alapján egyértelműen JD Vance amerikai alelnökről van szó, az ASR a „JD" rövidítést ismerhette félre.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:55]Paláver, a Híf és a Hírtv interaktív műsora, a szóata bajnokaival.

[00:01:01]Paláver hangra fel.

[00:01:07]Folytatódik tovább a paláver.

[00:01:07]Arra kérem, hogy hívjanak minket a 0617992999-es telefonszámon, üzenetet pedig a 067953-as számra tudnak nekünk írni.

[00:01:17]Témáink változatlanok kiállás Súlyok Tamás és a demokrácia mellett.

[00:01:22]Ezekben a pillanatokban is zajlik a szimpátia a Sándor palotánál.

[00:01:26]Újabb jobboldali demonstrációt tartanak a mai napon.

[00:01:31]Budapesten a Sándor Palota előtt szerveztek szimpátiatüntetést azok mellett a közjogi méltóságok és államintézővezetők mellett, akiknek távozását Magyar Péter követeli.

[00:01:39]Az esemény szervezői szerint a cél az alkotmányos intézmények függetlensége melletti kiállás.

[00:01:46]Aztán migrációs politikája miatt támadja Európát az amerikai védelmi miniszter.

[00:01:50]Miss, miről is szó lesz pontosan?

[00:01:53]Az amerikai védelmi a normandiai partra szállás 82.

[00:01:58]évfordulója alkalmában rendezett megemlékezésen a migráció kérdésére is kitért.

[00:02:03]Beszédében arra emlékeztetett, hogy az 1944-ben a szövetséges erők Európa felszabadításáért érkeztek Franciaország partjaihoz, míg napjainkban a kontinens más jellegű kihívásokkal néz szembe.

[00:02:15]Úgy fogalmazott, hogy sajnálatos módon más európai partokat más veszélyes ideológiák stromolnak.

[00:02:21]A védelmi miniszter Spanyolországot, Olaszországot, Görögországot és Bulgáriát hozta fel példaként, mondván, hogy ezen országok partjaira folyamatosan érkeznek migránsokat szállítóhajók.

[00:02:34]Ugyanakkor azt is kérdezte, hogy mikor lépnek fel határozottabban az európai vezetők az általa inváziónak nevezett jelenséggel szemben.

[00:02:43]Azt is fontos kiemelni, hogy a migráció az elmúlt években az európai közélet egyik meghatározó témájává vált, és számos országban megerősödtek azon politikai erők, amelyek szigorúbb bevándorlási szabályozást sürgetnek.

[00:02:54]Azt is fontos megemlíteni, hogy a Trumpkormányzat részéről nem ez volt az első hasonló megmozdulás, megszólalás.

[00:03:03]Ugyanis az elmúlt napokban GDV amerikai alelnök a brit késelés kapcsán beszélt a tömeges bevándorlás veszélyeiről, amit a brit kormány visszautasította ezeket a kijelentéseket, hangsúlyozva, hogy az áldozatcsaládja nem szeretné, ha a tragédiát politikai vitákban használnánk fel.

[00:03:21]Aztán tovább fokozódik a globális energiaválság.

[00:03:25]Újabb honapok teltek el az iráni háború kirobbanása óta, és a 38 tagországot számláló gazdasági együttműködési és fejlesztési szervezet menetrendszerűen tovább rontotta, azaz 2,8%-ra az idei átlagos globális gazdasági növekedési prognózisát.

[00:03:41]Ugye bár több mint három hónapja tart a közelkeleti háború, a nagy nemzetközi szervezetek még mindig nem tudják megbecsülni, hogy pontosan milyen hatásokkal járhat hosszabb távon az energiaválság és az infláció megugrása a világgazdaság növekedésére, vagy inkább azt nem látják, hogy hol lehet a gödör alja.

[00:04:01]Ennek az elsődleges oka pedig az, hogy a konfliktus időtartama és kiterjedése továbbra is bizonytalan.

[00:04:08]Kezdjük is az órát Judittal.

[00:04:08]Üdvözlöm Judit!

[00:04:15]Üdvözlöm Judit.

[00:04:15]Ön van vonalban, hogyha itt tetszik lenni.

[00:04:21]Sajnos Judit még nincs itt, úgyhogy Bélával folytatjuk.

[00:04:24]Üdvözlöm Béla.

[00:04:27]Igen, egy kis faluból telefonálok.

[00:04:32]A a tapssal kapcsolatosan sokszor látom, amikor a ö miniszterelnökünket tapsolják, az a lehet országhátba is vagy bárhol, és a régi idők Rákosi rendszer jut eszembe, akkor volt Rákosiról egy történet, hogy ellátot ellátogatott a az elmegyó úgy intézetbe, de ugye ha ilyen üzemekbe vagy intézményekbe ellátogatott, akkor szerette nagyon, hogy tapsolnak neki.

[00:05:02]És akkor az intézet vezetője meg volt ijedve, hogy jaj, most azt mondja, hát a az ő betegei fognak-e tapsolni vagy nem.

[00:05:11]Hát ezeket ő nem lehet megkövetelni, hogy tapsolják Rákosit.

[00:05:15]majd megérkezett Rákosi, de ő közben fogadott 50 olyan embert, aki hát normális ember volt, mert ugye megfogadta őket pénzére, és akkor megegyezett velük, hogyha az intézet betegei tapsolnak, akkor nekik nem kell tapsolni, de akkor csak félfizetést kap.

[00:05:37]Ugyan megérkezett Rákasi, hát elkezdtek tapsolni a betegek, és akkor hát hirtelen Dákosi kiszúrta azt az 50 személyt, hogy azok miért nem tapsolnak?

[00:05:49]Kérdez intézet vezetőitől, azt mondja, megijedtem, vagy hát hirtelen az intézet vezetője, hogy ja kérem, azok nem bolondok, azt mondja.

[00:05:59]És ez jut eszembe, amikor látom tapsol, hogy tapsolják a a miniszterelnököket.

[00:06:08]Hát tulajdonképpen ez egy régi történet, de most is úgy ráildik, úgy mindig ez jut eszembe, hogy miért?

[00:06:16]Hát azt már majd eldől, hogy kire kire hasonlít.

[00:06:23]Hát köszön köszönöm szépen.

[00:06:23]És ezt akartam.

[00:06:26]Még volt egy másik másik ilyen gondolatom, amikor Zelenski kéregette a pénzt innen is, onnan is, és az jutott eszembe, amikor azt mondták, hogy az a nem normális ember, aki pénzt ad az olyannak, aki azt azt ígéri, hogy majd felit megadja, ha meghal, felitt meg, ha feltámad.

[00:06:52]Köszönöm szépen.

[00:06:52]Ennyit akartam elmondani.

[00:06:55]Köszönöm szépen Béla.

[00:06:55]Viszonthallásra.

[00:06:58]Edittel folytatjuk.

[00:06:58]Üdvözlöm Edit.

[00:07:01]Üdvözlöm én is Nórika és a paláveres hallgatókat is.

[00:07:04]Hát sajnos én már nagyon rossz tapasztalatom van.

[00:07:10]Én itt lakom a Puskás stadionnál és az egyes villamos ugye az itt jár a Hungária körúton.

[00:07:17]És sokszor volt mostanában dolgom a benben az egyes villamosan utazni.

[00:07:22]Hát nagyon sokszor összefogam az utóbbi mondjuk a múlt héten, azelőtt levő héten migránsokkal.

[00:07:32]Leültem, fölszálltam a villamosra, leültem egy székre, következő megállóba fölszállt két férfi.

[00:07:37]Hát az egyikbe egyiken úgy úgy vettem észre, hogy volt is egy kis kábítószer, a másik az de mind a kettőn lehetett látni, hogy hogy bevándorlók.

[00:07:51]Az egyik aztán leült, aki akinek nem volt hely, leült egy székre, eltörült, felhangosította mobiltelefont, zene, nem érdekelte őt, hogy mi van ott a villamoson, vagyunk, nem vagyunk.

[00:08:05]Üvöltette a mobiltelefonján a zenét.

[00:08:05]Na, fölszá elmentem onnan fölszá elmentem egy másik helyre.

[00:08:12]Én nem néztem ott se, hogy körül leülök.

[00:08:15]Velem szembe szintén ült egy ilyen fiatalember, az aránylag úgy ápoltnak is nézett ki.

[00:08:25]Na az is fölhangosította a mobilt.

[00:08:25]Szólt a zene, járta a lábával az ütemet.

[00:08:28]Hát odanéztek többen hozzá, de hát senki nem szólt neki.

[00:08:36]Odaszól nekem, hogy a Miklós utca jó jó fele megy.

[00:08:39]Mondtam neki, ne haragudjon, én nem tudom, nem vagyok arra ismerős.

[00:08:43]Na, kihúzta a ablakot, elhúzta.

[00:08:43]kiköpött az ablakon.

[00:08:48]Utána gyorsan onnan is felálltam.

[00:08:51]Azt már odamentem az ajtóhoz, de majd minden megállóba a állnak ketten, hárman átcsorognak.

[00:08:57]Nem tudom, hogy az egyes vonalán hol van ilyen hely, ahol ahol ők mehetnek, vagy bemehetnek, de amúgy is az az egyes vonal egy olyan nagyon én nem szeretem, megmondom őszintén, mert a Néplig környéke is nagyon rossz, ha arra volt dolgom.

[00:09:17]Meg igen, az egyes vonal környéken a rendőrség sokkal több ütemben szokott fellépni, mint a többi vonalon.

[00:09:24]Ez ez igaz.

[00:09:27]Nagyon rossz.

[00:09:27]Na hát a másik pedig ez a ö nem tudom minek nevezzem most melegek, vagy hogy szabad mondani?

[00:09:33]Én 26 évig 26 éve nem lakom az Andrási úton, de már előtte évben is volt egy ilyen ez a kamionos felvonulás.

[00:09:43]Negyedik emeleten laktunk az András ültés a Nagymező utca sarkán.

[00:09:49]És mondom a le nyárban ugye akkor augusztus be volt csukva az ablak.

[00:09:56]Mondom a férjemnak, hogy olyan dübörgést hallok, de nem tudom, hogy egyre közelebb.

[00:10:00]Odamentem az ablakhoz, láttam, hogy a járda két oldalán rengeteg ember, ott ujjonganak.

[00:10:12]Gondolom őket várták.

[00:10:12]Ö mindig közelebb jött ez a hang.

[00:10:15]És mondom a férjemnek, gyere ide, nézd meg, mi van itt.

[00:10:18]Én nem is tudtuk, hogy ez lesz.

[00:10:20]És mondom, nézd meg, itt kamionon félmeztelen emberek ugrálnak, szól a zene, ott táncolnak.

[00:10:30]A emberek meg ott tapsoltak.

[00:10:30]Na hát aztán mi becsuktuk az ablakot, de nem emiatt költöztünk el, mert utána nem érdekelt ez már engem.

[00:10:37]eljöttünk onnan, anyukám viszont ott maradt, az operet színház mellett lakott, és oda ő hozzá be szoktam menni sokszor, amikor még ott volt.

[00:10:49]És egy szombati nap szintén bementem hozzá délbe, és mondom neki, hogy gyere anyukám.

[00:10:57]93 éves volt, kettő.

[00:10:57]Akkor az édesanyám, gyere anyukám, lemegyünk a Jókai térre egy kicsit a levegőre.

[00:11:06]Lementünk, leültünk a padra, de a térnek a nem az Andrási út felé részén, hanem a hátsó részére, ahol a kis gyerek bátfínház is van, a környékére a padra, és odajött egy rendőrhölgy és egy úr, azt mondja nekünk, hogy tessenek innen elmenni, mert nem lehet itt tartózkodni.

[00:11:29]Mondom nekik, hogy és miért nem tartózkodhatunk itt?

[00:11:31]Mert azt mondja, a felvonulás van az Andrásóton.

[00:11:34]Na de mondom nekünk mi közünk ehhez?

[00:11:37]Hát mi nem fogunk odamenni.

[00:11:40]Nem gondolja, hogy minket ez érdekel.

[00:11:43]Akkor is el kell innen menni.

[00:11:45]Mondom, ha itt őrködik mellettünk, akkor se fogunk elmenni, mert lejöttem az édesanyámmal egy kicsit levegőre.

[00:11:56]Jó, elmentek onnan.

[00:11:56]Mondom anyukámnak, hogy anyukám, én hazamegyek, te pedig akkor hazasétálsz.

[00:12:05]Jó, hát odamentem az oktagonhoz, mert én a hősök tere fele jöttem volna kisföld alattival, nem engedtek át.

[00:12:12]Hát ott sokan zúgolódtak, mert volt, aki mondta, hogy mennem metróhoz a Deáktérre a déli pályaudvar felé vonathoz.

[00:12:22]Neki időre kell, akkor se lehet átmenni.

[00:12:25]Mi?

[00:12:28]Hát mondom, akkor én elmegyek a Pódmanic utcához, majd a 72-essel hazajövök a Herminaútig.

[00:12:36]Egy járókelő azt mondja, ne tessék arra menni, mert a 72-es se jár.

[00:12:38]Az is le van zárva az Alkotmányutca, minden le van zárva.

[00:12:44]Hát én én mindig ilyenkor kétségbe esek, hogy fogok hazajönni.

[00:12:51]Na, ottan már nagyon sokan a rendőrnek ugye mindenki panaszkodott.

[00:12:55]Ott átszólt a a telefon a másik oldalra.

[00:12:57]Na, megállították a kamionokat.

[00:13:01]Mondja, hogy menjenek akkor, akinek merre van útja.

[00:13:09]És hát így értem a hősök terére haza, a hő, mert ott szálltam föl aztán a 75-ös trollira.

[00:13:14]Na mostan ezek a dolgok, ezek most ugyanúgy jön megint, megint lesz ezek az a felvonulás.

[00:13:23]Valószínű így lesz.

[00:13:23]Így van.

[00:13:26]Hát ez borzalom.

[00:13:26]És megmondom őszintén, én nagyon-nagyon szeretném, ha a Suyog Tamás köztársasági elnök úr, meg még a többi ilyen jogi képviselő nem mondana le, vagy vagy maradnának, mert én nagyon félek a jövőtől.

[00:13:45]Nagyon félek.

[00:13:45]Én egészen sírtam, amikor a szavazásnak volt a a Orbán Viktor úr bejelentette, hogy elköszönt.

[00:13:56]Nagyon, nagyon nagyon rossz volt.

[00:14:00]Másnap is még annyira sokáig alig bírtam ezt ezt feldolgozni.

[00:14:03]Mai napig se nagyon tudom, megmondom őszintén, mert azért is félek.

[00:14:07]Magam miatt már nem annyira, mert 77 éves vagyok.

[00:14:12]De van egy 18 éves unokám, fiú, és nem lennék boldog, hogyha elvinnék katonának a háborúba, mikor még békébe éltünk, és megvolt mindenkinek mindene.

[00:14:25]Majd azok, akik ott ugráltak a Kossuttéren, itt éjenztek a a amikor volt ez a ez az ünnepség, buli, majd azok hiába azokat is lehet, hogy berántják, de itt mi is megusszuk.

[00:14:40]Mi is ugyanúgy ússzuk meg a levét, akik nem arra szavaztunk, nem arra x-eltünk, hanem Orbán miniszterelnök úrra.

[00:14:49]Igaz?

[00:14:53]Úgyhogy én ettől félek, tetszik tudni, és úgy tartok, mert én nagyon szeretem, amikor a Vajda Miklós úr beszámolóját, hát az azt el tudnám egész nap hallgatni, azt a lexikális tudást, amivel ő ő rendelkezik, az az hihetetlen.

[00:15:10]És még egy pár nagyon nagyon szeretek egy pár betelefonálót, Kőrösi Péter urat és például meg még egy jó párat.

[00:15:19]Úgyhogy köszönjük szépen Edit a hívását és kellemes kívánok és köszönöm, hogy megtetszett hallgatni.

[00:15:27]Viszont hallás.

[00:15:28]Jót kívánok viszont hallásra.

[00:15:30]Imrével folytatjuk.

[00:15:30]Üdvözlök Imre.

[00:15:33]Akkor csókolom.

[00:15:33]Hallgattam az adást.

[00:15:33]Ked csókolom azt szeretném mondani nem tudom, hogy mi a a mai napirendi pont nem néztem a televízióban, hogy mire lehet, illetve miről kéne beszélni.

[00:15:42]Na, akkor most hagy mondjam az akármit.

[00:15:46]Azt szeretném kérni, hogy ha valaki véletlenül úgy tudná tájékoztatni ennek a ezt a sok-sok tiszás szavazót, mert ugye most napok óta, hetek óta mást se hallunk, csak hogy hazahozzuk majd mink hazahozzuk és hazahozzuk.

[00:16:00]Most ezek azt nem tudom, hogy hogy azt gondolják majd, hogy hogyha majd hazahozzák ezt az úgynevezett pénzt, akkor majd a parlamentnél ott szépen sorba lehet állni az ajtóba, és 100€-s kötegeket fognak osztogatni nekik.

[00:16:14]Hát ebbe egy rohadt fillért már elnézést, bocsánat egy fillért nem fogunk látni, illetve nem tudom, hogy a magyar állam, illetve a magyar gazdaság ebből milyen mértékben fog gazdagodni.

[00:16:24]Kész, vége.

[00:16:24]Tehát ez a hazahozzuk, a hazahozzuk.

[00:16:27]Csak ez ez erre szerettem volna ilyen módon reflektálni.

[00:16:34]Aztán hát a hát nagyon sok téma nagyon sok téma van, de ugye mondjuk itt ezt, hogy a befolyásolás, hogy majd most így a így a gender még és akkor illetve nem befoly nem befolyásolásra mondják, hogy hogy hogy nem nem jutt eszembe a neve.

[00:16:52]Tehát a, hogy a fiatalokat nevelik majd erre a két nemű meg nem váltó, meg lehet ez meg az meg amaz.

[00:17:00]Tehát tehát tulajdonképpen, hogy ha a fiú fiú, nem föltétlen kör fiúnak lenni, hanem lehet ő lány satöbbi, satöbbi.

[00:17:08]Na most ez tulajdonképpen ez, amit ezzel csinálnak.

[00:17:11]Én ezt egyszerűen szoktam fogalmazni olyan módon, hogy ez lélekmérgezés.

[00:17:15]Na most arra ez tökéletesen megfelel, hogy egy nemzetet kiirtsunk, hiszen a fát is úgy vágjuk ki, ha ki akarjuk vágni rendesen, hogy a gyökerit.

[00:17:25]Minden nemzetnek a gyökere a fiatalság.

[00:17:28]És ez nagyon jól ki van találva.

[00:17:32]Nem tudom, hogy kik voltak, akik ezt az ördegi tervet kitalálták, de de itt ez a ez a ez a cél, hogy ezt a nemzetet ahogy csak ahogy csak tudják, tegyék tönkre, nem beszélve arról, hogy mikor ránk fogják szabadítani ezeket a ezeket a hát, hogy is mondjam, tudjuk, hogy kiről beszélünk.

[00:17:49]Ezek a ezeket a mit tudom én milyen migránsokat, akik különböző európai, illetve különböző részeiről vonulnak be Európába.

[00:17:57]Hát a az az akkor végünk van, kész vége, mert ezekkén megszabadulni többet nem lehet, mert a törököket elviseltük 150 évig, aztán különböző háborúkal ki lehetett őket üldözni, de ez ez, hogyha ezt ránk szabadítják, akkor itt vége lesz mindennek.

[00:18:15]Vannak ismerőseink Németországban, ők el szokták mondani.

[00:18:18]Most is beszéltem 10 perccel ezelőtt egy barátommal.

[00:18:22]Elkeserítő borzasztó borzasztó állapotok vannak.

[00:18:24]Hát és sajnos az fog az fog következni itt is.

[00:18:27]Nem nem sz nagyon sok mindenről tudnák még beszélni.

[00:18:31]Biztos nagyon sokan várják a telefont, illetve az időt, hogy hogy telefonálhassanak.

[00:18:37]Úgyhogy nagyon szépen köszönöm a meghallgatást és hát hát nem tudom mivel érdemelte ki ez a nemzet ezt.

[00:18:46]Köszönöm szépen.

[00:18:48]Köszönöm szépen Imre a hívását.

[00:18:48]Kellemes napot kívánok.

[00:18:50]Viszonthallásra.

[00:18:52]Köszönöm.

[00:18:52]Gyula bácsival folytatjuk.

[00:18:55]Üdvözlöm.

[00:18:57]Üdvözlöm kedves Nórika.

[00:18:57]Üdvözlöm.

[00:18:57]Megint úgy sikerült betelefonálnom, hogy találkozunk ebben a műsorban.

[00:19:06]Hát na hallani ugye tökéletesen halljuk önt.

[00:19:13]Magyar Péterről mondanék néhány apróságot.

[00:19:17]Ugye ugye jó pár országban volt, Lengyelország, Franciaország, Németország.

[00:19:24]Most ahogy én ezeket a tudósításokat elnéztem, Lengyelországban is ott állt Tusz mellett, hát Tusz jóval idősebb volt, mint ő.

[00:19:37]Tehát inkább visszafelé mondanám, hogy Tusz mellett ő szinte gyereknek váltott.

[00:19:42]Macronnál ugye kicsit másabb a helyzet, mert lehet, hogy Macron valamivel fiatalabb vagy fiatalosabb jellegű.

[00:19:50]Tehát nem volt akkora feltűnő, de Mercnél hát, hogy mondjam, mintha gyereke lenne.

[00:19:57]Annyira fiatal volt.

[00:20:00]Hát akarom ezzel mondani, hogy minden országban ö a az a az a korosztály vezeti azokat az országokat, akire úgy a na szóval azt akartam mondani, hogy Magyarországon nem az a korosztály vezeti az országot, akinek kellene.

[00:20:20]Hogy alakult ez?

[00:20:24]Ez úgy alakult, hogy a szavazók tulajdonképpen mondjuk így, hogy mint a 50-50%-ba szavaztak volna a a kormánypátra és az ellenzéket.

[00:20:35]No de beömlött erre a szavazatra egy csomó fiatalszavazó, azok a fiatalszavazók, akik tulajdonképpen eldőtötték, hogy ki legyen mostaniom kormány és ezek a fiatal szavazók nem biztos, hogy teljesen tisztában voltak vele, hogy hogy kék kell szavaznak, milyen ország vezetése.

[00:21:04]Most és akkor mondanám a szlogent, hogy nem babra megy a játék, kedves fiatalok, nem babra megy a játék.

[00:21:14]El kellett volna kellett volna tájékozódni, hogy hogy melyik pártnak milyen a programja.

[00:21:20]Nem felszínesen, nem felszínesen, hanem kicsit komolyabban, kicsit mévelhatóan, mert ez a kormányzat, ez ide túl fiatal, és nem úgy vezeti az országot, mint ahogy kellene, mert most vegyünk egy egy ilyen vállalati állapot, vál egy ilyen vállati struktúrát.

[00:21:48]A mostani kormány az inkább ellenőriz, mindent megnéz, hogy mi volt.

[00:21:52]Tehát a mostani folyamatot próbálja hosszú ideig ellenőrizni, illetve átformálni.

[00:21:59]Na most ez az ellenőrzés egy válati struktúrában nem a csúcs, hanem valamelyik úgymond főosztály.

[00:22:10]A csúcs, a a a vállalat vezetése az a fejlesztéssel foglalkozik.

[00:22:17]Itt nincs olyan vezetés Magyarországon most ez alatt a ebben a kormányban, amelyik a Magyarország fejlesztésével foglalkoznak.

[00:22:31]Jó néhány olyan tendert btunk el, aminek hát lehet, hogy ide kellett volna jönni Magyarországra.

[00:22:40]hanem inkább például az MG inkább Spanyolországba, mert lehet, hogy jobb feltételeket ajánlottak, de lehet, hogy ők voltak ott a helyszínen.

[00:22:48]Ők tudták jobban meggyőzni a a kínaiakat, hogy ezt a gyártást odavigyék.

[00:22:55]És még biztos, hogy volt jó néhány olyan projekt, ami nem ide Magyarországra került, és még mennyi lesz.

[00:23:05]Félek, hogy ez az ország nem fog fejlődni, hanem államnak csak a belső viszonyokat fogják ellenőrözni.

[00:23:10]És ez nem fejlődés, ez csak egy álló valami.

[00:23:19]Hát egyelőre csak ennyit mondanék ezzel kapcsolatban.

[00:23:22]Nem tudom, van még pár percem még akkor ki fejtheti még két perc a gondolatait nyugodtan.

[00:23:31]Hát a Pride néhány gondolatot erről a Prideól.

[00:23:35]Én Én, hogy mondjam nek a á nem találom helyes kifejezést, hogy ez a Pride ez mi, de inkább ilyen ilyen ilyen hát nem közművelődés, mert arra aztán egyáltalán nem jó.

[00:23:56]Nem, hanem inkább inkább annak a része, ami a feltűnést és a felszínt próbálja elénkárni.

[00:24:06]Hát ez a felszín, ez a pride, ez egyáltalán nem jó, mert ennek a közönsége sajnos nem termékeny, és nincsenek produktumai.

[00:24:19]Félek, hogy semmilyen terméket nem fog tudni előállítani és nem tudom, mi lesz Magyarország sorsa.

[00:24:26]Merre fog tendálni a fiatalság?

[00:24:30]Lesz-e egyáltalán fiatalság?

[00:24:30]Mert ha ebből akarnak, a mostani fiatalságból akarnak lecsippenteni jó néhány olyan emberkét, akik majd az ő soraikat fogják gazdagítani, nem boldogítani, hanem gazdagítani, akkor nem tudom, mi lesz ebből az országból.

[00:24:49]Lényleg, hogy a a migránsok, ha ide betelepülnek, vagy betelepítik őket, akkor azok lesznek többségben.

[00:24:58]És mint ahogy a legelső hozzászóló mondta, ezek nem illegális migránsok lesznek.

[00:25:05]Lehet, hogy már megkapják Nyugat-Európában a megfelelő papírokat, és mint legális migránsokat ide telepíti, de az teljesen mint egy ilyen szempontból népesség nem jár jól velük.

[00:25:21]Fellul, nem akarunk ilyen országban élni.

[00:25:25]Egyáltalán nem akarunk ilyen országban élni.

[00:25:27]Hát köszönöm szépen.

[00:25:29]Csak ennyit akartam mondani.

[00:25:31]Köszönjük szépen a véleményét és kellemes napot kívánok.

[00:25:33]Viszonthllásra.

[00:25:36]Viszont hallás.

[00:25:37]Judittal folytatjuk.

[00:25:37]Üdvözlöm Judit.

[00:25:40]Üdvözlöm.

[00:25:40]Nem tudom, most lehet már hallani engem.

[00:25:43]Tökéletesen halljuk önt.

[00:25:45]Jó, akkor üdvözlöm önöket.

[00:25:45]Köszönöm szépen, hogy bekapcsoltak.

[00:25:47]Először is arról szeretnék beszélni, amit tegnap történt.

[00:25:53]Tehát végtelenül örömmel töltött itt mindenkit körülöttünk, ami történt, hogy ennyi ember ment el és tényleg tiltakozott.

[00:26:03]mindenki nevében, mert mondhatom azt is, hogy még a megtért tiszások nevében is, mert ők se erre számítottak, feltételezen, és remélem is.

[00:26:15]És megmondom őszintén, hogy ami ott lezajlott, az egy komédia volt, de azt hiszem, hogy nem is érdemel ez több szót, hisz a Radnai Márknak a megjelenése, hogy ott áll, tehát nem is tudom, hogy mit kell ilyenkor gondolnunk, hogy mit reklámoz a kábítószert, vagy önmagát vagy mit, merthogy ilyen emberek oda tudtak kerülni, ez maga a magyarok szégyene.

[00:26:44]Ennyit erről.

[00:26:44]És továbbve csak annyit szeretnék még mondani, hogy hogy nem is tudom, mert megmondom őszintén, hogy azt hittem, hogy már nem kerülök adásba, de pillanat, mindjárt megnézem, hogy hogy ha még szabad szólnom a kapitány úrról és az Orbán Anitáról, hogy a kapitány úr az tehát már múltkor beszéltünk róla, hogy igen-igen jól jártak ezzel az egésszel, és mi viszont nagyon rossz rosszul jártunk velük a legrosszabbul.

[00:27:15]Úgyhogy mindent az a cinikusság, ahogy ő azt mondta, hogy ez elhangzottak mind a kampányban, ezek már nem érvényesek.

[00:27:25]Most amit ők megígértek, azt felejtse el minden magyar ember, mert nem azok jönnek.

[00:27:31]Ez a kormány a bosszóállás kormánya.

[00:27:34]Ez akár tetszik, akár nem.

[00:27:37]Erről van szó, és ezt kell most tulajdonképpen elutasítani mindenkinek.

[00:27:43]És nagyon-nagyon hálás vagyok azoknak, akik ott vannak Budapesten és kimentek most is, és tüntetnek a köztársasági elnök mellett, mert az ami szégyen, ami érte a magyarokat, és ami ez az ember Magyar Péternek hívják, amit csinált végig velünk kint, amikor voltak a sajtótájékoztatók, akár Németországban vagy Franciaországban, semmi mást nem csinált azon kívül, hogy önmagát át járatja le, a magyarokat járatta le végtelenül az, hogy ilyen embert képesek voltunk megválasztani, akit semmi más nem vezérel, csak egyedül a bosszú vágy, hogy bosszút álljon azokon, akik eltartották 14 évig.

[00:28:27]És amikor kiejtette a száján azt a szót még a a német sajtótájékoztatón, hogy a gyerekeit bántják, ő mer ilyet mondani, hogy a gyerekeit bántják.

[00:28:39]Aki intézetbe akarta adni a gyerekeit, és a feleségét börtönbe akarta juttatni, ő mer ilyet kiejteni a száján, de tudva levő, hogy ezt is le fogja tagadni, és azt mondja, hogy ezt ő nem mondta, de igenis mondta.

[00:28:57]És az, hogy a Varga Juditnak mit hiszünk el, vagy mit nem, az mindenki gondolja át, és akár nő, akár férfi, de vegyük már tudomásul, hogy egy ember, aki így beszél és ilyen sok mindenen keresztül ment, nem fog hazudni.

[00:29:14]pláne akkor, amikor olyan pozíciót töltött be, ami tényleg mindenkinek a tiszteletére válhatna, és csak a tisztelet illeti meg ezt a hölgyet, hogy eddig bírta emellett az ember mellett.

[00:29:27]Mert most ha tetszik, ha nem, ki kell mondanunk, hogy Magyarország élére egy olyan ember került, aki nem beszámítható.

[00:29:40]Ezt vagy tudomásul vesszük, vagy pedig nem.

[00:29:43]Egy egyik felünk az igen, másik felünk az nem.

[00:29:46]Én mint embert sajnálom, mert őnek nem itt lenne a helye, hanem valamilyen szinten kellene vele foglalkozni a pszichiátereknek, hogy egy egészséges embert kovácsoljanak belőle, ami már most nem fog menni.

[00:30:00]De az, hogy ő romokba döntse egy nemzetnek az életét ezekkel a migránshozatalokkal, és tudva levő volt az első perctől kezdve, hogy hazudik, hisz amikor beindult, már akkor hazudott.

[00:30:15]És az, hogy valaki ennyire erkölcstelen legyen, az, hogy a saját feleségét képes volt bíróság elé citálni.

[00:30:25]Tehát az, hogy lehallgatta vagy nem, ez már teljesen mindegy.

[00:30:31]De aki ilyenre képes, az képes bármire.

[00:30:34]Ezt vagy tudomásul veszik a magyar szavazók, vagy magyar polgárok, hogy egyszerűen akik rászavaztak nem tudom milyen indíttatásból, hogy mivel befolyásolta őket, habár most már kiderült, hogy ez amit az első pillanatban is éreztünk, hogy az a döbbenet, hogy 8 órakor még a Fidesz vezetett, és utána egyik pillanatról a másikra megváltozott minden, és végül kiderül, hogy 2020 óta már manipulálják a jobboldali híreket és a jobboldali dolgokat.

[00:31:10]Hát hogyha ezt hagyjuk és ezen nem lépünk túl, nemhogy túl, hanem nem lépünk fel ellene, akkor megérdemeljük a sorsunkat.

[00:31:22]Egyébként az, hogyha ide valamikor is beteszi egy lábát egy migráns, az nekünk a végzetünket fogja okozni.

[00:31:28]Ezt vagy tudomásul veszik a kedves hallgatók és a kedves ö tiszások, vagy mi is jobboldaliak, mert én huszonvahány éve folyamatosan nem a jobboldal mellett vagyok, hanem a saját életem mellett.

[00:31:43]Én az élethelyzetemből indulok ki mindig, amikor megítélek valamit, hogy nekem mi jó és mi nem jó.

[00:31:51]Nem érdekel, hogy kinek mennyi pénz van a zsebébe.

[00:31:54]Nem érdekel, hogy ki mit csinál.

[00:31:57]Ugyanúgy nem érdekelt Gyurcsányéknál sem.

[00:31:59]Úgy se tudom megváltoztatni.

[00:32:02]Nekem mindenkor az számít, hogy én mit tudok megvenni, én mit tudok a családomnak adni, én az unokáimat tudom majd kísérgetni iskolába, milyen nyugalommal tudom útjára bocsájtani őket, és mit tudok még tenni azért, hogy az életem, ami még hátra van, remélem, hogy nem nem kevés, jobb legyen, mármint olyan értelemben, hogy saját magunk számára nem érdekelnek azok, amiket mond mondanak, hogy lopnak, csalnak, hazudnak.

[00:32:34]Miért?

[00:32:34]Csak feltesszük a kérdést.

[00:32:36]Mit csinált Magyar Péter 14 éven keresztül?

[00:32:40]Kinek a pénzéből élt?

[00:32:43]Az adófizetők pénzéből.

[00:32:46]Kedves adófizetők, akkor ne mutogassanak 10 ujjal Orbán Viktorra és a a pártjára és a keresztény demokratra, hanem gondolkozzanak el.

[00:32:56]olyan ember beszél erről, aki tulajdonképpen munkanélkül, semmi nélkül milliókat rakott el minden hónapban.

[00:33:05]Én összetenném a két kezem, hogyha ennek csak a negyedét negyedét nem is tudom, hogy mit mondjak, hogy ha meg tudtam volna kapni így, ahogy ő az, hogy ő miket ígérgetett a nyugdíjasoknak és miket ígérgetett a dolgozóknak, semmit nem fognak betartani ezek az emberek semmi másra nem jók, akik odakerültek csak a bosszúra.

[00:33:32]Csak gondoljunk bele az egészségügyi miniszterünknek a a viselkedésére.

[00:33:39]Váberer úr ezt tulajdonképpen jól megszervezte, hogy bejuttatta az emberét és a magán klinikák és magánkórházakat akarja majd helyzetbe hozni az államiakkal szemben.

[00:33:53]És most megkérdezném azt akár önöktől is, vagy akár a jobb oldaltól is, hogy valakik megnézték már, hogy hány ember végez az orvosi egyetemeken évenként, hány ember kap diplomát arról, hogy orvos.

[00:34:08]Akkor miért van orvoshiányunk?

[00:34:13]Hova hova tanítatjuk őket külföldre?

[00:34:13]Hát az Isten szerelmére.

[00:34:16]Legalább kötelezzük őket arra, hogy öt évig kötelező legyen nekik itthon az itthoni kórházakban.

[00:34:24]mielőtt még kimehetnének.

[00:34:24]De hát kimehetnének, hát kimehet bárki bárhova.

[00:34:29]És most itt jönnek a fiatalok, hogy ők, akik azt mondják, hogy itt felszabadultak, és most szabadságban.

[00:34:36]Miért ebben?

[00:34:36]Miben éltek?

[00:34:38]Hífoglalásokban semmi problémájuk nem volt.

[00:34:41]Közben jókat cigiztek, meg ittak, meg szórakoztak.

[00:34:43]Rendben van, de legalább ne mondjanak valótlanságokat, hanem becsüljék meg azt, amit kaptak, hogy soha semmilyen retorzió nem volt ellenük.

[00:34:53]bármikor bármit tehettek, mondhattak, akkor ne mondják azt, hogy ez most szabadságban most, amikor a ez a kormány, ez a Tisza nevezetű kormány, ami szégyen a Tiszákra nézve, hogy ennyire megbecs megbecstelenítették a nevét ennek a folyónak, hogy remélem, hogy azért ő is feltámad ez a folyónk és elmossa ezeket az embereket, és nem kell sokat várni, mert amennyiben ide migráns Ok jönnek.

[00:35:24]És megdöbbentő volt még, hogy itt közbeszúrjam ez a nem tudjuk, hogy igaz-e vagy nem, hogy lengyelek hozták ide a migránsokat.

[00:35:35]Ezért ment ki Magyar Péter Tuskhoz, hogy utána megegyezzenek, hogy figyelj ide, akkor vedd már át ezeket így stikába, és akkor szórd el őket valamerre, aztán majd lesz valahogy valami, mert úgy is jön majd június 12.

[00:35:47]Hát nem, nem kedves legyen miniszterelnök, amit főzött, azt egye meg ott, de ne a lengyel nép terhére, és ne a mi terhünkre, ne a magyar nép terhére.

[00:35:59]Ez így igaz, ahogy most elmondom.

[00:36:02]És köszönöm szépen Judit a hívását és hogy megosztotta velünk a véleményét.

[00:36:10]Jó, ne haragudjanak, hogy kicsit hosszú voltam, de szerettem volna elmondani.

[00:36:15]Köszönöm a kedvességüket még egyszer.

[00:36:18]Viszontás.

[00:36:18]Köszönjük szépen, Judit.

[00:36:18]Kellemes napot.

[00:36:20]Viszonthallásra.

[00:36:21]Sándorral folytatjuk.

[00:36:21]Üdvözlöm Sándor.

[00:36:25]És azt szeretném kérdezni, hogy röviden tömören, hogy hogy ezzel a kecskeméti migráns dologgal, hogy hogy mi mi lehet az igazság, hogyha esetb erről többet tudni.

[00:36:40]Mindenki erre keresi a választ Orbán Viktor is, hogy mit titkol Magyar Péter a napokon belül életbe lépő új migrációs rendszerről?

[00:36:50]Ez nyitott kérdés.

[00:36:50]Így van.

[00:36:52]Hát nem tudom, akkor sajnos hát többet nem tudok mondani, csak csak erre lettem volna kíváncsi, de nagyon, hogy mit tudom én, hogy hogy ez egyszerűenz, hogy hogy bejön 50 ember, és akkor akkor senki nem tud semmit.

[00:37:18]ők tudják, de egyelőre nem nyilvános, ezért nem tudunk semmit sem.

[00:37:24]Értem.

[00:37:24]Nagyon szépen köszönöm.

[00:37:24]Ezt szerettem volna csak megkérdezni.

[00:37:28]Köszönöm szépen.

[00:37:29]Rendben.

[00:37:29]Viszonthallásra Sándor.

[00:37:30]Viszonthallásra.

[00:37:30]Zsolttal folytatjuk.

[00:37:33]Üdvözlöm Zsolt.

[00:37:35]Szép kívánok mindenkinek és nagyitel köszöntök mindenkit.

[00:37:39]Egy kérdésem lenne a kedves nyugdíjasok felé.

[00:37:43]Én is az vagyok rokyas, hogy lehetőleg ha olyan szinten van az ő nyugdíjuk, amit kedves Viktorunk adott nekik, akkor menjenek már ki nyugatra egy csöppet egy kicsit csak körülnézni, hogy ott a megélhetés a ebbe most bele fogunk venni, hogy az Európai Unión belül Magyarország milyen helyzetben van.

[00:38:12]Visszamehetünk egészen a kommunizmusig, és szerintem nem fogunk közös nevezőre jutni.

[00:38:16]Témáink változatlanok.

[00:38:18]Kiállás Ulyog Tamás és a demokrácia mellett tüntetést tartanak a Sándorpalotánál.

[00:38:23]Miért tartanak tüntetést?

[00:38:25]A Sándor Palota előtt a ma napon 4 órakor kezdődött a szimpátiatüntetés azok mellett a közjogi méltóságok és állami intézményvezetők mellett, akiknek távozását Magyar Péter követeli.

[00:38:37]Az esemény szervezői szerint a cél az alkotmányos intézmények függetlensége melletti kiállás volt.

[00:38:41]A múgyalik három nap alatt ez már a második nagy tüntetést szervezte meg a jobb oldal.

[00:38:47]A pénteki migrációs paktum elleni tüntetés után vasárnap délután a mai napon 4 órákor 4 órától kezdődött meg a budapesti Sándorpalota előtti rendezvény Ne féljetek szimpátia tüntetése Magyarország állami intézvényvezetői mellett elnevezésű demonstráció.

[00:39:06]Aztán migrációs politikája miatt támadja Európát az amerikai védelmi miniszter.

[00:39:12]Ugye az amerikai védelmi miniszter a normandiai partra szállás 82.

[00:39:16]évfordulója alkalmából rendezett megemlékezésen a migráció kérdésére is kitért.

[00:39:20]Rendkívül fontos téma.

[00:39:23]Beszédében amúgy arra is emlékeztetett, hogy az 1944-ben a szövetséges erők Európa felszabadításáért érkeztek Franciaország partjaihoz, míg napjainkban a kontinens más jellegű kihívásokkal néz szembe.

[00:39:34]Úgy fogalmazott, hogy sajnálatos módon a más európai pár partokat más veszélyes ideológiák ostromolják.

[00:39:42]kitért Spanyolországra, Olaszországra, Görögországra és Bulgáriára is.

[00:39:47]Szóval ezeket az országokat hozta fel példaként, mondván, hogy ezen országok partjaira folyamatosan érkeznek migránsokat szállító hajók.

[00:39:56]Amúgy azt is megkérdezte, hogy miért lépnek fel határozottabban, az eur miért nem lépnek fel az európai vezetők határozottabban azáltala inváziónak nevezett jelenséggel szemben?

[00:40:11]Azt is fontos figyelembe venni, hogy ugye a migráció az elmúlt években az európai közélet egyik meghatározó témájává vált, és számos országban megerősödtek azok a politikai erők, amelyek szigorúbb bevándorlási szabályozást sürgetnek.

[00:40:24]Amúgy már a Trump kormányzatnál tartunk, az ő részükről nem ez volt az első hasonló megszólalás Európát illetően, ugyanis pár nappal korábban GD amerikai alelnök a brit szörnyű késelés kapcsán beszélt ugye a tömeges bevándorlás veszélyeiről.

[00:40:44]Ekkorum ugy a brit kormány ezt vissza visszautasította ezeket a kijelentéseket hangsúlyozva, hogy az áldozatcs családja nem szeretné a tragédiát politikai vitákban használnák fel.

[00:40:52]Amúgy még az amerikai védelmi miniszter arról is beszélt, hogy a szabadságot nem lehet magától értetődőnek tekinteni.

[00:40:59]Ezt ki is emelte amúgy a beszédében, mert szerinte a normandiai partaszállás során harcoló és elesett katonák olyan örökséget hagytak Európá Európára, amelynek megőrzése a mai napig a nemzedékek felelőssége.

[00:41:13]Ezt hangsúlyozta Donald Trump.

[00:41:16]Amúgy korábban többször is bírálta már az európai migrációs politikát, és az ENS közgyűlésen tavaly arról beszélt, hogy az ellenőrizetlen bevándorlás súlyos következményekkel járat a kontinens jövőjére nézve.

[00:41:27]Ezt az elmúlt években többször is lenyilatkozta.

[00:41:32]Ugyanakkor a Trump kormányzat decemberben is közzétette egy nemzetbiztonsági stratégiát, amelyben közzétették azt is, hogy Európa egész arculatát meg fogja változtatni a jelenlegi migrációs folyamatok hosszú távon, hogyha nem lépnek közve Európa vezetői.

[00:41:51]Amúgy Washington az Egyesült Államokban is a bevándorlás visszaszorítását tekinti az egyik legfontosabb céljának, és az Amerikai hatóságok 2025 eleje óta több 1000 illegális bevándorló ellen indított eljárást.

[00:42:07]Mivel foglalkoztunk még a mai műsorban, tovább fokozódik a globális energiaválság.

[00:42:11]Erről a holnapi napon is ki fogunk térni a hormózi szoros kapcsán.

[00:42:15]Ugye már több mint három hónapja tart a közelkeleti háború, és a nagy nemzetközi szervezetek még mindig nem tudják megbecsülni, hogy pontosan milyen hatásokkal járad hosszabb távon az energiaválság és az infláció megugrása a világgazdaság növekedésére.

[00:42:31]Azt is fontos kiemelni, hogy folyamatosan változik a Brentolajára és szerdán a múlt 97-98 dollár környékén mozgott.

[00:42:38]Erről is fogunk beszélni a holnapi poláverbe.

[00:42:40]És azt is fontos megmondani, hogy nem lehet előre megmondani, hogy mi fog történni az iráni háborús zárós határidőn belül, hogyha nem ér véget, mert annak a gazdasági hatásai is várhatóan még hosszú ideig érezhetőek lesznek.

[00:42:56]Tekintettel arra, hogy a megrongálódott infrastruktúra és a szállítási útvonalak helyreállítása, valamint a termékek világszerte történő eljuttatása hónapokat vesz igénybe.

[00:43:04]Szóval erről is szó lesz a holnapi paláv.

[00:43:07]Én köszönöm szépen, hogy velünk tartottak.

[00:43:09]Aki teheti, maradjon velünk továbbra is itt a Hí FM-en.

[00:43:16]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.

[00:43:19]Paláver, hangra fel.