Hír FM 50:17

Paláver 2. rész - Hír.FM

magyar péterorbán viktorlmbtqmigrációrezsicsökkentésközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Paláver 2. rész - Hír.FM
tl;dr
  • SMS-író szerint Szűcs Gábor fideszes képviselő provokációja („volt fideszes élősködő”) hatásos lehet Magyar Péter nárcisztikus viselkedése ellen; Ottó dicsérte a kemény, de nem alpári ellenzéki fellépést.
  • A köztársasági elnök és Magyar Péter találkozóját tanácsadók jelenlétével, akár felvételekkel kellene biztosítani a manipuláció elkerülése érdekében; Éva szerint az elnök ne hagyja, hogy a folyamatos „látogatás” teherré váljon.
  • Egy fideszes aktivistát öngyilkosságba kergettek; a betelefonáló Miklós szerint a korábbi „kenyérrel dobj vissza” hozzáállás már nem tartható, ezért hozták létre a Védvonalat, ahol jogászok nyújtanak segítséget az atrocitások áldozatainak.
  • György tanár beszámolója szerint iskolájukban a szülők várhatóan tiltakozni fognak az LMBTQ-érzékenyítés ellen; Ottó szerint a szexuális érzékenyítés helyett más témákra kellene koncentrálni, és ezt a nyugati tendenciát már hibásként kezdik belátni.
  • A műsorvezető szerint Orbán Viktor azért fizetett a migránsok után, hogy ne kelljen idehozni őket, mert látta a nyugat-európai tapasztalatokat, és most Magyar Péter 8000 fős tábor tervét azzal védené, hogy a regisztráltakat nem illegálisnak nevezi.

    „Ő látta, hogy mi történik Németországban, látta, hogy mi történik Franciaországban, meg a többi befogadó országokba.” – Ottó

  • Éva skandináv tapasztalatokat osztott meg: a családegyesítés során egyetlen család akár 150 fős rokonságot hozhat, akik azonnal orvosi ellátást, ruhát, lakhatást és ellátást kapnak, olyan betegségeket is behurcolva, amelyekre Európában nincs immunitás.
  • István „ős-fideszesként” úgy látja, Orbán Viktor hibája, hogy hagyta a holdudvart elszabadulni, a pofátlan milliárdosztogatás pedig a választási vereséghez vezetett; Sándor a nyugodt, közvetlen vitázást tartja célravezetőnek.
  • István és mások a honvédségen belüli leépítéseket, a titkosnak szánt létesítmények nyilvános bejelentését és a határon tapasztalt lerobbant körülményeket fájlalták, ami szerintük tömeges fideszes szavazatvesztést okozott.
  • Többen jelezték, hogy a Facebook törli vagy korlátozza a jobboldali véleményeket, miközben a TISZA tartalmait felerősíti; az SMS-írók szerint nem szabad félni, mert a megfélemlítés súlyos következményekkel járhat.
  • László nyugdíjas szerint az életszínvonala emelkedett, a 2013 óta létező rezsicsökkentés kiszámítható segítséget adott az alsó középosztálynak és alsó rétegnek, kérdéses, hogy egy TISZA-kormány ezt megtartaná-e.
Részletes összefoglaló megjelenítése

Parlamenti események és Magyar Péter viselkedése

A műsor első SMS-e Magyar Péter parlamenti viselkedésére reagált. Az SMS-író szerint Szűcs Gábor fideszes képviselő Magyar Pétert azzal provokálta, hogy „volt fideszes élősködőnek" nevezte Vargánét, korábban pedig „megafonosként" minősítették. Az SMS-író szerint ez a stratégia hatásos lehet: Magyar Péter „nárcisztikus Messiásként" viselkedik, aki „tökéletesnek, törvények felett álló uralkodónak képzeli magát", és ha az ellenzék hasonló módon lép fel vele szemben, provokálni lehet. Az SMS-író pozitív példaként említette Toroczkai Lászlót és Novák Elődöt, akik „teszik a dolgukat, jó példát mutatnak".

A műsorvezető, Ottó később kifejtette, hogy nagyra becsüli azt a négy képviselőt – köztük Szűcs Gábor és Máté Zsuzsanna képviselőket –, akik felléptek az őket ért atrocitások ellen a parlamentben, és keményen, de nem alpári stílusban válaszoltak. A műsorvezető saját bevallása szerint „erőt kellett vennie magán", hogy végignézze a parlamenti közvetítést, és amikor Magyar Péter beszélt, többször el kellett kapcsolnia.

„Hát erőt kellett magamon venni. Sőt volt, amikor a Magyar Péter beszélt, akkor egyszerűen elkapcsoltam onnan, mert nem tudom elviselni. Elkap a harci ideg." – Ottó, műsorvezető *

A köztársasági elnök és Magyar Péter találkozója

Az egyik SMS-író és György betelefonáló is foglalkozott azzal, hogy a köztársasági elnök fogadja-e Magyar Pétert. György azt tanácsolta, hogy az elnök ne négyszemközt találkozzon vele, hanem kérje tanácsadói jelenlétét, hogy legyenek tanúk is, és akár többféle felvétel készüljön a beszélgetésről – megelőzendő az esetleges manipulációt vagy félreértéseket. Felvetette azt is, hogy az elnök akár vissza is utasíthatja a találkozót, mivel „elege van ebből a cirkuszból".

Később Éva betelefonáló is érintette a témát: megjegyezte, hogy a korábbi találkozóra az elnök az igazságügyi miniszterrel érkezett, miután lejárt Magyar Péter ultimátumának határideje. Egy friss bejelentés szerint azonban Magyar Péter azt közölte, hogy a következő látogatásra nem visz magával fegyverhordozót, egyedül megy. Éva szerint a köztársasági elnök ne hagyja magát, és ne engedje, hogy ez a folyamatos „látogatás" teherré váljon.

Az öngyilkosságba kergetett fideszes aktivista esete

A műsor első pontjaként Ottó egy megrázó esetet említett, amelyben fideszes aktivistákat öngyilkosságba kergettek. Miklós betelefonáló Jászszentandrásról „sajnálatos és gyalázatos eseménynek" nevezte ezt, és elmondta, hogy már több mint egy évvel ezelőtt kérte a helyi képviselőjüket, hogy gyűjtsenek aláírást és jelentsék fel a TISZA pártot azokért az atrocitásokért, amelyeket fideszesek ellen elkövetnek. A képviselő azonban lebeszélte erről, mondván: „nem vagyunk mink olyanok, mint ők", és hogy a vallásuk szerint ha megdobnak kővel, „dob vissza kenyérrel". Miklós szerint azonban mára odáig fajult a helyzet, hogy „a követ vissza kell dobni".

„Hát sajnos odajutottunk ottól, hogy igenis a követ kell visszadobni, mert ez ami most megy ebbe az országba.” – Miklós, betelefonáló *

Ottó itt szúrta közbe, hogy éppen ezért hozták létre a Védvonalat, amely segítséget nyújt az ilyen esetek áldozatainak. A Védvonalnál ügyvédek, jogászok dolgoznak, akik törvényes eszközökkel segítenek fellépni az atrocitások ellen, és minden egyes esetet jelenteni kell. A műsorvezető szerint az az álláspont, hogy „nem vagyunk olyanok, mint ők", már nem tartható.

Éva betelefonáló kérte, hogy a Védvonal elérhetőségei minél gyakrabban hangozzanak el a műsorban, hogy az idős emberek és az internettel kevésbé boldogulók is könnyen hozzáférjenek. Ottó megerősítette, hogy az elérhetőségek a Facebookon és más internetes felületeken megtalálhatók, de támogatta az ismétlés fontosságát.

LMBTQ-oktatás és iskolai érzékenyítés

György, aki egy dunakeszi elit gimnáziumban dolgozik, beszámolt arról, hogy megkérdezte az igazgatót az LMBTQ-oktatás iskolai bevezetésével kapcsolatban. Az igazgató azt válaszolta, hogy ha az Oktatási Hivatal körlevelet küld, akkor összehívja az iskolaszéket, ahol a szülőkkel egyeztetnek. György szerint az iskolájukban a szülők 99%-a, akiknek gyermekei országos döntőkbe jutnak, maguk fognak tiltakozni, ha az LMBTQ-oktatás nem kötelező érvényű.

„Én imádkozom érte, hogy ez így legyen, hogy a magyar társadalom majd a gyakorlatban is bizonyítani fogja azt az álláspontját, amit úgy egyébként népszavazáson már kifejezett, hogy nem akarja kiadni a kezéből a gyermekek nevelésének ezen területen sem a jogát” – Ottó, műsorvezető *

A műsorvezető hozzátette, hogy az érzékenyítésnek bőven lenne más témája is (például a vakok vagy tolószékesek segítése), és miért pont a „szexuális érzékenyítés" került előtérbe. Szerinte ez egy „nyugatról jött tendencia", és szakértők szerint Magyar Péter és kormánya „legalább 10 évvel le van maradva, mert ezt most már nyugaton is kezdték belátni, hogy hibás dolog volt".

Sándor, egy másik betelefonáló, aki 70 év feletti, elmesélte, hogy őt kitiltották a Facebookról, amikor az egyneműek házasságáról kérdezett, például hogy „két férfinél hogy fog születni egy gyerek". Hozzátette: „Én nem bántom őket, mert ők is emberek, éljenek úgy, ahogy akarnak."

Migráció és a 8000 fős migránstábor

A migráció a műsor egyik leghangsúlyosabb témája volt. Az SMS-író „másnak vermet" jeligére azt vetette fel, hogy ha Magyarország csatlakozik az Európai Ügyészséghez, akkor akár az új miniszterelnököt is fel lehet jelenteni „korábbi korrupció gyanús és erőszakos ügyei miatt".

A betelefonálók közül Miklós és Sándor is élesen bírálta a bejelentett 8000 fős migráns befogadó tervét. A műsorvezető szerint Magyar Péter azzal védekezik, hogy ezek nem illegális bevándorlók, mert „valahol már regisztrálva vannak", tehát az európai megközelítés szerint nem számítanak illegálisnak. Ottó szerint Orbán Viktor éppen azért választotta azt a megoldást, hogy inkább fizet utánuk, hogy ne kelljen idehozni őket, mert látta a németországi, franciaországi és olaszországi tapasztalatokat.

„Tehát azért választotta Orbán Viktor is azt a módot, hogy inkább fizetett utánuk, csak ide ne hozzák őket. Nem véletlenül. Ő látta, hogy mi történik Németországban, látta, hogy mi történik Franciaországban, meg a többi befogadó országokba.” – Ottó, műsorvezető *

Sándor felidézte Magyar Péter korábbi sajtótájékoztatóját, ahol hevesen tagadta, hogy végrehajtaná a migráns paktumot. Ezzel szemben Ursula von der Leyen kijelentette, hogy a paktumot minden uniós országban egyenlő módon kezelik, és elvárják, hogy „a magyar tétel is beálljon a sorba". Sándor szerint Magyar Péter „teljesen letagadja" ezt, és „teljesen másképp működik külföldön, ahol zárt helyen van, és teljesen másképp működik itt Magyarországon".

„És voltaképpen ezt meg a Magyar Péter teljesen letagadja. Teljesen másképp működik külföldön, ahol zárt helyen van, és teljesen másképp működik itt Magyarországon, ahol a magyaroknak kéne elmondani, hogy mi van.” – Sándor, betelefonáló *

Sándor szerint a 3,4 millió TISZA-szavazó „félre lett vezetve", és ha felépül egy migránstábor, és ott atrocitások történnek, akkor ők is felelősséggel tartoznak. Felrótta azt is, hogy Magyar Péter azt ígérte, mindenről megkérdezi a magyar embereket, de migrációs ügyben nem tartott népszavazást, hanem a választási felhatalmazásra hivatkozik.

Egy SMS-író („Zabheegyező" jeligével) így fogalmazott: „Vegyük észre, hogy mélybe szálltunk. Gender, migráns, Ukrajna – ezek a fő iránycsapások, de lesz még ezen hab is."

Családegyesítés és migránsok által behurcolt problémák

Éva, aki több évet élt Skandináviában, személyes tapasztalatairól számolt be. Elmondta, hogy a migránsok letelepedése után a családegyesítés keretében tömegesen hozhatják a hozzátartozóikat, és senki nem tudja, hány gyereket, feleséget, szülőt hoznak magukkal. Az általa ismert országban volt olyan település, ahol egyetlen család 150 tagot számlált, és „az egész települést uralja és terrorizálja".

Az első dolguk, hogy orvosi és fogorvosi kezelést kérnek – soron kívül és ingyenesen –, mivel saját országukban erre nem volt lehetőségük. Ezenkívül ruhától a berendezésig és havi ellátásig mindent meg kell nekik adni. Éva szerint olyan betegségeket is behurcolnak, amelyekre az európai lakosságnak nincs immunitása.

Sajnos a vonal Éva beszámolója közben megszakadt, így nem tudta befejezni a gondolatmenetét. A műsorvezető arra biztatta, hogy hívjon máskor is.

A Fidesz felelőssége és Orbán Viktor hibái

Több betelefonáló is a Fidesz és Orbán Viktor felelősségét firtatta. István, aki magát „ős-fideszesként" határozta meg, azt mondta: Orbán Viktor elismerte, hogy „az én hibám" – vagyis vállalta a felelősséget. Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy Orbán Viktor „hagyta, hogy a slepp, a holdudvar elszabaduljon", és ez nagy hiba volt.

„Hagyta, hogy a slepp, a Holdudvar elszabaduljon. Nagy hiba volt.” – István, betelefonáló *

A beszélgetés során a műsorvezető többször is hangsúlyozta, hogy nem szabad bűnözőnek nevezni senkit bizonyíték nélkül, és visszafogta Istvánt, amikor Pintér Sándorról akart ilyen kijelentést tenni.

István szerint a Fidesz azért vesztette el a választást, mert „már annyira nyilvánvalóan és pofátlanul merev zsámolyra osztották a milliárdokat, hogy az már igenis bántotta az embereket". A nép szerinte nem hülye, és érzékelte a visszaéléseket. István elismerte, hogy ez fájdalmas számára is, hiszen mindig is a Fideszre szavazott, és ez az egész „egy átverés".

Sándor – aki azt mondta, hogy a házában ő az egyetlen fideszes nyolc TISZA-szavazó között – szintén beszélt arról, hogy a nyugodt, meggondolt, közvetlen, a kritikákat elfogadó hozzáállás segít a vitákban. Tapasztalata szerint „ha elkezdek velük vitatkozni azon, hogy ez barna és ő azt mondja, hogy piros és ragaszkodik hozzá, egy idő után belátja azt, hogy az piros és nem barna".

Honvédségi problémák és Szalay-Bobrovniczky Kristóf

István, aki hivatásos katona volt, részletesen beszélt a honvédséget ért károkról. Szerinte Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a „fiatalítás" jegyében leépítette a legtapasztaltabb, legprofibb állományt, akik az életüket szánták a haza védelmére. Ez morálisan óriási kárt okozott, ráadásul ezeknek a leszerelt katonáknak a családtagjaival együtt több tízezer emberről van szó, akik mind a Fidesz ellen szavaztak.

Kifogásolta azt is, hogy nyilvánosan bejelentik, hol épül lőszergyár vagy laktanya: „Hát ez egy mélységes titok. Hát régen ezért komoly büntetés járt, ha ilyeneket..." Bár a műsorvezető megjegyezte, hogy a mai világban a műholdak korában aligha lehet titokban tartani ilyesmit, István szerint akkor is lehetett volna manőverekkel álcázni.

Személyes tapasztalatként mesélte el, hogy tartalékosként a határon szolgálva szakadt, foltos sátrakban laktak a mocsárban, patkányok jártak a málazsákjaikban, miközben Orbán Viktor látogatásakor egy szépen berendezett konténert mutattak be neki.

„Szakadt foltos sátrakba, a mocsárba, a kerítés mentén. Mocskos módon a patkányok a málazsákjainkba jártak.” – István, betelefonáló *

Egészségügyi problémák

István az egészségügy katasztrofális állapotáról is beszélt, személyes tapasztalatai alapján. Bár a műsorvezető megjegyezte, hogy ellentétes beszámolókat is hallott, István kitartott amellett, hogy „morálisan és egzisztenciálisan is katasztrófa van", és „nem így működik Európában a 21. században az egészségügy". Szerinte a fizetésemelés mellett a mentális megbecsülés is hiányzik.

A műsorvezető felhívást tett: várja azoknak a telefonjait is, akik egészen másképp látják az egészségügy és a honvédség helyzetét, hogy a két ellentétes vélemény között meg lehessen találni az igazságot.

Facebook, média és digitális befolyásolás

Miklós betelefonáló beszámolt egy fiatalemberrel folytatott beszélgetéséről, aki TISZA-szavazó volt, és azt mondta, hogy kizárólag a Facebookról tájékozódik. Miklós ezt azzal hozta összefüggésbe, hogy „a jobb oldalnak a Facebookjait meg propagandáját félrerakják és csak a TISZA-nak erősítik fel a tartalmait, a jobboldali tartalmak alig-alig terjednek".

Több SMS-író és betelefonáló is beszámolt arról, hogy a Facebook korlátozza vagy törli a véleményüket. Sándor, aki a Digitális Polgári Kör (DPK) tagja, azt írta: „kaptam már én is hideget, meleget, és igyekszem frappánsan visszavágni mindig – hol mérgelődöm, hol jól kinevetem, sőt kigúnyolom őket és bevallom, jól esik".

„Semmiféleképpen nem szabad félni, nem szabad megijedni és nem szabad hagyni, hogy teljesen ránk szálljanak, mert a első témánk mutatja, hogy az milyen súlyos következményekkel járhat.” – SMS-író *

Alaptörvény-módosítás és petíciók

Éva betelefonáló felelevenítette, hogy 2012. január 1-jén lépett életbe Magyarország Alaptörvénye. Ő személyesen kért egy példányt, amit Kövér László házelnök postai úton küldött meg neki. Éva szerint mostanában „nagyon-nagyon sok minden alaptörvény-ellenes, ami történik", és bár tervezik az Alaptörvény módosítását, az „momentán még nem szűnt meg", hatályban van.

Felvetette, hogy miért nem lehet a migrációs üggyel kapcsolatban is aláírásgyűjtést kezdeményezni, hasonlóan ahhoz, ahogy a kereszténység alaptörvényből való kizárása ellen pillanatok alatt összegyűlt 40 000 aláírás. A műsorvezető támogatta az ötletet: „Bátran, akár Éva is kezdeményezheti. Ha nem értenek a szóból, ismételjük meg." Ha összegyűlik 40 000 vagy akár 400 000 aláírás, arra már lehet hivatkozni.

„Ha lesz belőle 40, vagy 2×40 vagy 4×400, akkor már lehet hivatkozni.” – Éva, betelefonáló *

Nyugdíjasok helyzete, rezsicsökkentés és életszínvonal

László, az utolsó betelefonáló Angyalföldről, először egy csopaki rendezvényre hívta fel a figyelmet, amelyen Bogár László tanár úr lesz a vendég. Ezután a TISZA „hadovájával" kapcsolatban fejtette ki véleményét: szerinte a szegénységről szóló TISZA-kampánynak „a fele sem igaz", és ezt immár uniós statisztikák is alátámasztják, amire Szalai Piroska is hivatkozott.

László saját tapasztalatát osztotta meg: nyugdíjasként emelkedett az életszínvonala, és többet tud vásárolni, mint amikor aktív korában, a sok túlóra miatt, a jövedelme a magasabb személyi jövedelemadó-sávba esett. Kiemelte a 13. havi nyugdíjat, az idén elindított 14. havi nyugdíjat, és különösen a rezsicsökkentést, amely 2013 óta létezik, és óriási segítség volt főleg az alsó középosztálynak és az alsó rétegnek.

„A rezsicsökkentés, ami 2013 óta létezik, és valaki megnézi a számláját, 2013-ban is annyiba került a villamos áram, mint például most legutoljára. Tehát ez óriási segítség volt a főleg az alsó középosztálynak meg az alsó rétegnek is, hogy kiszámítható volt a rezsiköltség.” – László, betelefonáló *

László és Ottó egyetértettek abban, hogy kérdéses, a TISZA-kormány alatt megmarad-e a rezsicsökkentés.


⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „Szalai Borlóniczki Kristóf” – Az automatikus beszédfelismerő által torzított névalak. A kontextus („fiatalítás", haderőreform, magáncégek a hadseregben) egyértelművé teszi, hogy Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszterről van szó.
  • „Zabheegyező” – Egy SMS-író jeligéje, az ASR valószínűleg torzította. A pontos alak nem rekonstruálható.
  • „Gácpár László” – A betelefonáló neve, az ASR nagy valószínűséggel Gáspár László-ként rögzítette volna helyesen.
  • „bányászó jelszava” – SMS-részlet, a helyes alak valószínűleg „bányász jelszava” vagy „bányászé” lehet („a bányász jelszava a jó szerencsét volt”).
  • „Máté Zsuzsi” – Valószínűleg Máté Zsuzsanna fideszes parlamenti képviselőről van szó, az ASR becéző alakot hozott létre.
  • „Havasi Bertalan és Kocsis Mátal” – A második név nagy valószínűséggel Kocsis Máté (a Fidesz frakcióvezetője).
  • „Szalai Píoska” – Az uniós statisztikákra hivatkozó szakértő, a helyes név Szalai Piroska.
Teljes átirat megjelenítése

[00:01:01]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.

[00:01:08]Paláver hangra fel.

[00:01:13]Jó napot kívánok.

[00:01:13]Köszöntöm a Hírtelevízió nézőit és a Hír FM rádió hallgatóit.

[00:01:18]Folytatódjék a Paláver.

[00:01:18]Egy SMS-t olvasok önöknek kett csinálóképpen.

[00:01:24]Azt írja nekünk SMS írónk, hogy Szűcs Gábor képviselő a volt fideszes élősködő Vargánét focista feleségként is említette, miután az őt megafonosként minősítette.

[00:01:36]Magyar Péterbenne láthatóan megállt az ütő.

[00:01:40]Azt javaslom, hogy az ellenzék padsoraiban mindenki szegüljön í módon szembe az erőszakos diktátor hajlamú Tiszafűrernek.

[00:01:52]Az igazság kimondásával a nárcisztikus Messiás Pétert provokálni lehet a többi képviselőnek is, mert tökéletes, törvények felett álló uralkodónak képzeli magát.

[00:02:03]Mindenkit lenéz, erőszakosan utasítgat.

[00:02:06]Torockai László és Novák előd is teszi a dolgát.

[00:02:09]jó példát mutat.

[00:02:11]És még egyet hadd mondjak gyorsan.

[00:02:14]Ha csatlakozunk az európai ügyészséghez, akkor az új miniszterelnököt is fel lehet jelenteni a korábbi korrupció gyanús és erőszakos ügyei miatt.

[00:02:24]Kérdezi ezt SMS nyírónk, aki másnak vermet jeligére.

[00:02:27]No, itt van György a vonalban, vele folytatjuk a műsort.

[00:02:33]Jó napot kívánok, György.

[00:02:35]Parancsoljon.

[00:02:37]Jó napot kívánok, Ottó.

[00:02:37]Szeretettel üdvözlöm.

[00:02:40]Én csak azt szeretném megkérdezni, hogy a közösségi elnök úr körébe remélem vannak olyan tanácsadók, akik kizárják azt a dolgot, hogy szó szerint négyszem közt beszél evvel az igazmondó Péterünkkel, hogy ragaszkodjon ahhoz, hogy nem négy szem közt, hanem az ő tanácsadói is esetleg ott ülhetnek, mert ki tudja, hogy a telefon tudja ez a lehallgatás, nem kizárólag ne csak egyféle felvétel készüljön ugye, hanem legyen ott valami tan vagy eleve utasítsa vissza, hogy na neki elérük van ebből a cirkuszból.

[00:03:19]Ő erről a dologról már nem hajlandó tárgyalni.

[00:03:24]Ez a két dolog.

[00:03:24]Én én ezt javasolnám.

[00:03:26]Csak ennyi lenne a a felvétésem.

[00:03:28]A másik, hadd büszkélkedjek.

[00:03:31]Én Jávózki György a kúból bemutatkozom a Dunakeszí egy Radnó a egy gimnáziumba dolgozom és beszélgettem az igazgatómmal és úgy megkérdeztem tőle, hogy igazgató úr LMBTQ és akkor mondja, hogy majd az oktatási hivatal majd hogyha küld egy körlevelet, akkor majd ha összehívok a a szülői nagy értekezetet.

[00:03:56]Nálunk van ilyen ilyen úgy hívják, hogy szát az a szülőknek van egy egy külön tanácsa, akik én a szülők a közösség, úgy hívták ezt még az én időmben.

[00:04:09]Igen, igen.

[00:04:09]De most nem úgy, hanem valamilyen szék, iskolaszék, iskolaszék, és ott a szülők, és én ott én én remélem a jó Isten segítségével, hogy ha nem kötelező élvényű ez az LMBTQ az iskolákra leosztva, én tehát nem kötelező jellegű, akkor a szülők fognak elsőnak tiltakozni, mert azért kimélem jelenteni, olyan gimnáziumba dolgozom, ahol a szülőknek 99%-a ez egy elit gimnázium.

[00:04:40]Itt olyan országos döntőkbe jutnak a gyerekek, olyan pedagógusok vannak, úgy felkészíték a gyerekeket, hogy a szülők maguk fognak tiltakozni és ennek érvényt kell, hogy szeressznek.

[00:04:52]Úgy legyen, György, úgy legyen.

[00:04:53]Országosan ön bízik ebbe a dologba, hogyha nem kötelező érvényű.

[00:04:59]Imádkozom érte, hogy hogy ez így legyen, hogy a magyar társadalom majd a gyakorlatban is bizonyítani fogja azt az álláspontját, amit úgy egyébként népszavazáson már kifejezett, hogy nem akarja kiadni a kezéből a gyermekek nevelésének ezen területen sem a jogát, hanem fönnt tartja, és ő akarja eldönteni, hogy akarja-e, hogy korai gyerekkorban érzékenyítsék elembejték ur, vagy nem akarja.

[00:05:30]Hát érzékenyítsék arra, hogy át kell segíteni a vakembert vagy a tolószékest, arra érzékenyítsék.

[00:05:35]Van annyiféle ö téma, amiben lehet érzékeni, miért pont ez a ez a szexuális nem tudom, a lényeg ez egy ez egy ez egy nyugatról jött tendencia, csak nekem azt mondják a nyugati világot jobban ismerő szakértők, hogy ebben Magyar Péter és kormánya le van maradva vagy 10 évvel, mert ezt most már nyugodtan is kezdték belátni, hogy vagy kilóra megvéve a a mi Péterünk.

[00:06:04]Én kimem jelenteni.

[00:06:07]Még egy, az tetszett egyébként, pofára estek a rendőrök.

[00:06:10]Fön van a Facebookon, hogy Péter egy idióta, olyan pólóban jelent meg elég nagy betűkkel a már volt egy pécsi eset meg egy budapesti, és odamentek hozzá rendőrök, hogy végü mit képzel, meg igazolja meg minden, ki ez a Péter?

[00:06:25]És mondta, és igaza volt, és röhögtem, hogy a szomszédon, tudja, és engem ne nevezzen hazugnak, mondta a rendőrnek, mert hogy maga ne hazudjonm, és kikérte magának, és teljesen igaza volt.

[00:06:40]Ühüm.

[00:06:41]Jó, én nem fogok soha fölvenni ilyent, hogy Péter egy idióta, mert nem vagyok ilyennek híde.

[00:06:48]Tehát ne nem ne nem jó azt, ha elkezdünk ő rájuk hasonlítani.

[00:06:53]Nem kell átvenni a módszereiket.

[00:06:55]Így van.

[00:06:55]Így van OTO, köszönöm szépen.

[00:06:58]Hálásan köszönöm, hogy é köszönöm, hogy hívott bennünket és sok sikert és kitartó munkát az iskolában akadályozzuk meg, hogy az őrület eluralkodjon.

[00:07:07]Köszönöm szépen Györgynek, hogy hívott bennünket.

[00:07:09]Viszontlátásra Miklósnak adjuk át a szót.

[00:07:12]Jó napot kívánok, Miklós.

[00:07:14]Parancsoljon.

[00:07:16]Jó napot kívánok tiszteletőim kedves Ottó.

[00:07:18]Miklós vagyok Jászent Andrásról.

[00:07:22]Hát én sorba mennék a pontokon, amit feltetszett tenni.

[00:07:27]Hát sajnálatos és gyalázatos esemény ez, ami az első pontban van, hogy már odáig jutottak Fidesz aktivista kollégájaink, hogy öngyilkosságba kergették őket.

[00:07:42]Na most én több mint egy évvel ezelőtt kértem a képviselő urunkat, hogy gyűjtsünk aláírást és jelentük fel a Tiszát ezért, amit művelnek velünk, meg amit ránk kiabálnak.

[00:08:01]És ő lebeszélt, hogy ne fogjunk ebbe bele, mert hát nem vagyunk mink olyanok, mint ők.

[00:08:07]Meg hát ez a vallásunk által hirdetett egyett dolog, ugye, hogy ha megdobnak kővel, dob vissza kenyérrel.

[00:08:17]Hát sajnos odajutottunk ottól, hogy igenis a követ kell visszadobni, mert ez ami most megy ebbe az országba.

[00:08:23]Példábul tegnap előtt egy olyan emberrel beszéltem, fiatal emberrel, aki tudtam, mert hangoztatja is, hogy ő a Tiszára szavazott, és megkérdeztem tőle, hogy mondd már meg, hogy miért, mit láttál a Tiszába, és azt következőt mondta, mert mondom, hát nem nézel híradót, nem látod, hogy mi én a tévét fél se csú Miklósvási, én a Facebookról tájékozódom.

[00:08:51]Itt van az, ami ugye most bukott ki nemrégiben, hogy a a jobb oldalnak a Facebookjait meg propaganda vagy nem tudom minek nevezzem dolgait ugye félrerák és csak a Tiszának jobboldali tartalmak aligalig terjedtek és a többit meg felerősítették.

[00:09:14]Így van.

[00:09:16]Tehát ez ez egy szörnyű valami és igenis fel kell lépnünk ellenük, mert ezek ezek szó szerint gondolják azt, amit egyesék mondtak, hogy fel kell bennünket akasztani, meg hogy majd csak kihalunk a szavazójai a Fidesznek.

[00:09:38]Szóval valamit tennünk kell, mielőtt mielőtt a félországot kinyitják, még mielőtt polgárháború lesz belőle, mert ebből nem lehet más, ha így folytatódik csak polgárháború.

[00:09:52]Milliárd épül csak annyit akarok közbeszúrni, hogy ezért jött létre a védvonal.

[00:09:59]Ö azért kell minden egyes esetet jelenteni.

[00:10:06]Most már nincs igaza annak a képviselőnek, aki önt akkoriban visszatartotta.

[00:10:11]Igenis jelenteni kell, gyűjtsük össze, és a védvonalban segíteni fognak az ott összegyűlt szakemberek, ügyvédek, jogászok abban, hogy hogy mindent meg lehessen tenni.

[00:10:28]törvényes eszközökkel mindent meg lehessen tenni ez ellen.

[00:10:30]Amit én még hozzátennék, az annyi, hogy ahogyan itt az első SMS-ben olvastam, azzal a magatartással, amivel Szűcs Gábor, Máté Zsuzsi és a többiek föllépnek az őketért atrocitások ellen, ugyanúgy nekünk sem kell hagyni magunkat, és nem kell átmenni abba az alpári stílusba, amit ők használnak ellenünk.

[00:10:58]Ettől még keményen vissza lehet szólni.

[00:11:03]Ez én tisztelen becsülöm ezt a négy felszólalót.

[00:11:07]Ezt végignéztem ugye a közvetítést.

[00:11:11]Hát erőt kellett magamon venni.

[00:11:11]Sőt volt, amikor a Magyar Péter beszélt, akkor egyszerűen elkapcsoltam onnan, mert nem tudom elviselni.

[00:11:19]Elkap a harci ideg.

[00:11:22]Ezt többen mondják ebben a műsorban is.

[00:11:24]Igen, magam is így vagyok ezzel, csak nekem ezt nem lehet megtennem.

[00:11:30]Hát igen, tudom attól, mert az igaz furcsa lenne, hogyha önök is így állnának hozzá.

[00:11:36]A következő a milliárdokból épül a 8000 fős migráns befogadó.

[00:11:41]Na most ő ugye azt szajkózza, hogy hogy is mondja, hogy illegális migráns ide nem lép beként fog lenni, nem?

[00:11:54]Mert már ezek valahol regisztrálva vannak és ide hozzák őket.

[00:12:00]Így van.

[00:12:00]Az már nem illegálisnak számít a európai megközelés.

[00:12:03]Nem illegális ezek már regisztráltak.

[00:12:05]Hát könyörgöm, egyszer már ugyanezért engem kizártak a palávérból három hónapra.

[00:12:16]Már elmertem mondani, hogy van nekünk Mária Terézóta migránsunk és sajnos erről a legtöbbet ők tehetnek, mert már még a kommunista kormány is mindent elkövetett, hogy kiemelje őket abból a sorsból, amiben vannak, de ezek nem érzik jól magukat másképp.

[00:12:37]És meg kell nézni főleg erre a tiszenti településekbe, hogy milyen szegény negyedik vannak, de azzá teszik magukat Ottó, könyörgöm, azzá teszik magukat.

[00:12:50]A kommunizmusban volt két útépítő brigád.

[00:12:53]Ezt nekem maga a mérnök mondta el, aki vezette az útépítést.

[00:13:02]volt egy migránsbrigád, meg volt egy magyar brigád, és másfélszer annyit kaptak a migránsok, mint a magyarok, és ott azon a szakaszokon mindig mondta, hogy hol tartanak.

[00:13:16]És valóban megfigyeltem, mert sajnos elég sokat jártam akkor az időbe Szolnokra.

[00:13:23]Édesanyám volt a kórházban, és látogattuk elég gyakran, és láttuk, hogy megy az út tönkre.

[00:13:30]Na, itt mondta Jóska bácsi, hogy idáig csinálták, emit.

[00:13:33]Tehát a munkájuk mindig kivogásolható volt.

[00:13:40]Tisztelet a kivételnek, mert van cigány, testelki, jó varáz.

[00:13:44]De én ezt akartam önnek mondani már korábban is, hogy semmiképpen ne általánosítsunk.

[00:13:50]És azokat, akikről ön beszél, azokat maguk, cigány honfitársaink, akik viszont rengeteget dolgoznak és gyönyörű családot nevelnek és beilleszkedtek a társadalomba.

[00:14:00]azok maguk is elítélik, tehát nem nem kell őket migránsozni.

[00:14:03]Szó sincs erről a megközelítésről, hogy őket úgy kellene kezelnünk, mint az illegális migránsokat.

[00:14:12]Hát igen, csak hát ők azzeszik saját.

[00:14:14]De még egyszer mondom, vannak akik olyanok, amiket ön elmondott, de ez nem a cigány társadalom, vagy nem a magyarság, magyar társadalomnak a cigány része.

[00:14:25]Nem, nem, nem, mert van a magyarokban is, aki ettől sokkal rosszabb.

[00:14:27]tudnék mondani picit picit várjon Miklós mielőtt mondana bármit, mert elbúcsúzunk a tév nézőktől.

[00:14:34]Reklámpercekre mennek, ugyanis várjuk őket vissza szeretettel a viszontlátásra.

[00:14:39]És akkor Miklós befejezheti a gondolatait.

[00:14:43]Én mondom, hogy vannak magyarokban is, akik éppen ezért éppen ezért elviszi elviszi a lényegről a figyelmet, Miklós, hogyha most erről kezdünk el beszélni, nincs nincs semmiféle párhuzam a magyarországi cigányság és azok között, akiket most ide akarnak hozni.

[00:15:01]Ezek az emberek évszázadok óta itt élnek.

[00:15:04]Itt java részük, még egyszer mondom, tisztességes, becsületes, beilleszkedett a magyar társadalomba.

[00:15:11]Akik pedig nem, azokat ők maguk ítélik el a legjobban.

[00:15:18]Mikor bejönnek ide cigány barátaim a műsorba, amiket ők elmesélnek, hogy ők hogyan kezelik ezeket, akik közülük nem úgy viselkednek, ahogy kell, akkor az ön szíve is, hogy is mondjam, csak megdobbanna, hogy milyenek ezek az emberek.

[00:15:36]Hát én tudom, mert na de hát akkor akkor beszéljünk azokról, akiket most ide akarnak hozni, mert az sokkal súlyosabb gond, sokkal nagyobb probléma.

[00:15:45]Van egy állami gondozott ból magyar nevelő szülőhöz kikerült cigány barátom, cigány származású.

[00:15:53]Ő azt mondja, ő nem roma, ő cigány.

[00:15:57]Tehát ő nem kérik magának, amikor azt mondják, ő cigány.

[00:16:04]Mert én azt mondja, igen is, én is.

[00:16:06]Mitós, de de könyörgöm még egyszer, arról beszéljünk, ami a téma azt mondta, hogy azon akar végigmenni.

[00:16:13]Na, elnézést a kitérőért.

[00:16:13]Hát a táborról annyit hadd mondjak, hogy bárhol építik föl az országba, abból semmi jó nem származik Magyarországnak, csak hátránya.

[00:16:29]Tehát azért választotta Orbán Viktor is azt a módot, hogy inkább fizetett utánuk, csak ide hozzák őket.

[00:16:41]Nem véletlenül.

[00:16:41]Ő látta, hogy mi történik Németországban, látta, hogy mi történik Franciaországban, meg a többi befogadó országokba.

[00:16:51]Olaszországról nem is beszélve.

[00:16:55]Van olasz vadász ismerősöm, aki azt mondta, hogy Miklós, odajutunk, hogy mink fogunk elköltözni Olaszországból, mert szó szerint vegy, hogy átveszik az uralmat fölöttünk.

[00:17:09]Így van.

[00:17:09]Így van.

[00:17:11]És ez sajnálatos.

[00:17:11]Ezt akarjuk Magyarországon is.

[00:17:14]Második trianon takarunk.

[00:17:19]Teljesen jóak Miklós a kérdései.

[00:17:22]És nagyon szépen köszönöm, hogy hívott bennünket.

[00:17:23]Várjuk máskor is.

[00:17:23]Hívjon és beszélgessünk.

[00:17:27]Most viszont adjuk át a szót Évának.

[00:17:29]Miklósnak viszontlátásra.

[00:17:32]Parancsoljon Éva.

[00:17:33]Szép jó napot kívánok.

[00:17:36]Gyorsan mondanám, mert az Úr elég sok minden mással foglalkozott.

[00:17:41]Igen.

[00:17:43]2012 január 1jén lépett életbe Magyarország alaptörvénye.

[00:17:47]Akkor lehetett kérni egy magyar közlönyt, egy 52oldalas 54 cikkből álló alaptörvény van előttem, megkaptam.

[00:17:58]Kövér László az Országgyűlés elnöke 2012 február 8-án postai úton megküldte a kérésemre.

[00:18:11]elég gyakran forgatom és most az utóbbi időben, és bizony nagyon nagyon-nagyon sok minden alaptörvény ellenes, ami történik az utóbbi időben.

[00:18:25]Ugye nem szűnt meg Magyarország alaptörvénye.

[00:18:29]Nem, most akarják módosítani.

[00:18:31]Igen, de momentán még nem szűnt meg.

[00:18:35]Eszerint kellene éldegélni.

[00:18:37]Hatályában van, ahogy a jogászok.

[00:18:40]Így van.

[00:18:40]Van, van jogvégzett ember, aki nem tudom, hogy forgatja-e itt az országban, de van fegyverhordozója is, amit én nőlétemre az biztos, hogy hogy kikérnék magamnak.

[00:18:58]És nem tudom, hogy kinek milyen a neveltetése, de én úgy, hogy elmegyek újra meg újra meg újra meg újra valakihez úgymond látogatóba, ez egy idő idő után terhessé válik.

[00:19:14]Nem, nem hívtam meg a köztársasági elnök úr ezt az urat.

[00:19:22]Tudom, főleg nem úgy, hogy egy utalást tesz arra, hogy nem fegyverhordozóval megy, aki aki nagy valószínűséggel, hogy a jelenlegi igazságügyminiszteri asszony, nem?

[00:19:40]Hát amikor lejárt a általa szabott ultimátum határideje, akkor az igazságügyminiszterrel ment.

[00:19:48]Így van.

[00:19:48]De a tegnapi ATV-bejelentett újbói látogatására már azt mondta, hogy fegyverhordozót nem visz magával.

[00:19:59]Igen.

[00:19:59]Itt ő megy egyedül és négyszer föl is hívta egy SMS síró figyelmet arra meg egy telefonáló is, hogy hogy ne hagyja magát.

[00:20:06]Így.

[00:20:06]Így világos.

[00:20:07]Ne hagyja magát.

[00:20:07]Lenne egy tiszteletteljes kérésem.

[00:20:13]Miért nem lehet ezzel a migrációs üggyel kapcsolatban egy ugyanolyan interneten vagy Facebookon, nem tudom megjelenő aláérés aláírásgyűjtést kezdeményezni, mint amivel a kereszténységet egy pár hete kereszténység kizárását az alaptörvényből pillanatok alatt összegyűlt a 40000 aláírás.

[00:20:42]egy ilyet is indítani.

[00:20:42]És innentől kezdve mindenféle kérdésben, ahogy a petíciók alkalmával írásbeli aláí aláírásgyűjtést lehetett kezdeni?

[00:20:56]Ívan, senki nem tiltja meg.

[00:20:56]Lehet kezdeni még akkor is, hogyha a magyarok népszavazáson világosan kifejezték erről a véleményüket.

[00:21:04]Így van.

[00:21:04]Így van.

[00:21:04]És most ha nem értenek a szóból, ismételjük már meg.

[00:21:09]Bátran.

[00:21:09]Pátron akár Éva is kezdeményezheti.

[00:21:13]Én nálam okosabb emberre gondoltam, aki ezt kezdem, hát hallja olyan és akkor kezdeményezi.

[00:21:18]Így van.

[00:21:21]Én csak ötletként adom minden minden egyes minden egyes olyan problémával, amivel nem boldogulunk.

[00:21:27]Hát ezzel nyilvánvaló, hogy nem boldogulunk, hogy migráció így úgy kicsavarják, becsavarják.

[00:21:36]Kérem, tegyük föl a kérdést.

[00:21:36]nyíltan egyenesen, aki akarja aláírja.

[00:21:40]Ha lesz belőle 40, vagy 2 x 40 vagy 4 x400, akkor már lehet hivatkozni.

[00:21:53]Jogos.

[00:21:54]A másik kérdésem a víon mielőtt ezt elmondja Éva, hadd kérjem azt, hogy hadd szakítsam egy picit félbe.

[00:22:01]Jönnek vissza a televízió nézők, akiket köszöntünk, és akkor már előttük tudja elmondani azt, amit szeretne Éva.

[00:22:08]Itt is vannak a televíziónk.

[00:22:11]Jó napot kívánok.

[00:22:14]Köszöntjük őket.

[00:22:14]Évával beszélgetünk, Éva pedig akkor folytathatja.

[00:22:20]Azzal folytatnám, hogy a védvonalnak lehet, hogy utána lehet nézni, de mondjuk szerintem a a Palávert meg a Paláver hangolót elég sok ember nézi.

[00:22:37]Hangozzon, hangozzon el a védvonalnak a külön közvetlen telefonszáma, ahogy el szokott hangozni a a ingyenes, mit tudom én milyen balesetbejelentés, akármilyen bejelentés, tehát biztos, hogy van telefonszámuk, van címük, azt is tudom, de minél többször hangozzon el.

[00:23:01]Aki bajba kerül, annak ne azzal kelljen kínlódni, hogy internetbe, telefonbe keresgélek, tudatosuljon, hogy van ez a dolog, van telefonszám, van cím.

[00:23:17]Remélem, hogy a hallják ezt a védvonal munkatársai és közzéteszik a telefonszámot is, de én láttam, hogy mind a Facebookon, mind egyéb internetes helyeken ez nagyon könnyen megtalálható.

[00:23:31]Csak ennyit kell beírni, hogy védvonal.

[00:23:33]Oké, de vannak idősek meg nem féok rajongó.

[00:23:38]Azért mondom, hangozzon el minél több hely.

[00:23:41]Én nem tudom a telefonszámokat, de remélem mondom, hogy közülük valaki hallja és akkor ezt megfontolják és közétezik.

[00:23:47]Így van.

[00:23:48]Szalakcím is akármi lehet.

[00:23:48]Így van.

[00:23:52]Köszönöm szépen.

[00:23:52]Én köszönöm.

[00:23:52]Köszönöm, hogy hívott bennünket.

[00:23:56]Várjuk máskor is szeretettel.

[00:23:58]Kezü csókolom.

[00:23:59]Viszontlátásra és Istvánnak adjuk át a szót.

[00:24:01]Jó napot kívánok István.

[00:24:02]Parancsoljon.

[00:24:05]Halló napot kívánok.

[00:24:05]Üdvözlöm.

[00:24:06]Parancsolj.

[00:24:07]Jó napot kívánok.

[00:24:08]Halljuk őt.

[00:24:11]Nagyon sok jóatú embert hallgattunk itt, meg általában hallunk más portálokon is.

[00:24:21]Tudomásul kell venni, hogy ez a csúfandár, én mint ősfet fideszes mondom, ez a csúfondáros verekék.

[00:24:30]Orbán Viktor elismerte, hogy kinek a hibáját kérdezte?

[00:24:32]Az én hibám.

[00:24:32]Igen, az Orbán Viktor hibája.

[00:24:37]Hát felelősségről beszélt, azt ő vállalta.

[00:24:39]Így van.

[00:24:40]Hát igen, igen.

[00:24:40]Így van.

[00:24:40]Így van.

[00:24:40]Miért?

[00:24:42]És hagyta, hogy a slepp, a Holdudvar elszabaduljon.

[00:24:51]nagy hiba volt.

[00:24:51]Tehát a a nem tudta visszafogni már ezt a és valóban azért is sikerült átállítani a a úgymond a népet, az Isten adta népet, mert már annyira nyilvánvalóan és pofátlanúan marégzámra oztották a milliárdokat, hogy az már igenis bántotta az embereket.

[00:25:09]És amit az emberek nagy többsége megtapasztalt az egészségügy, tehát az a tehát az a Magyar Péter által nevezett nyugdíjas rendőr, hogy három minisztérium, akkor a polis három minisztérium összpontosult a kezében, rengeteg kártokozott.

[00:25:31]Igaz, én többször írtam a a csoportba, tehát Orbán Viktor kedvelő csoportjába, hogy hogy szüntesse meg ezt, lépess, el kell léptetni ezeket, mert a maga az egészségügy az katasztrófa, az nem 21.

[00:25:46]század és nem egy nem Európa megtapasztal már ahol, mert ezzel teljesen ellentétes beszámolókat is hallunk azoktól, akik valamilyen ellátást igénybe vettek.

[00:25:57]Tehát van ilyen és olyan is, csak ezt akarom közbeszúrni.

[00:26:02]Hát van van ilyen is, olyan is, de én csak a negatív oldalát sikerült, hogy megtapasztaljam.

[00:26:09]Tehát a tehát morálisan, tehát hiába igen, valóban tehát a fizetésemelés kellene egzisztenciálisan jobban megbecsülni az embereket, de mentálisan is azt látom, hogy tehát éreztem a saját bőrömön, hogy ez nagy katasztrófa van.

[00:26:25]Tehát a nem működt így Európában a 21.

[00:26:28]században az egészségügy.

[00:26:33]A másik, hogy az valóban a ugye tudjuk, hogy a a volt belügyminiszter egy simán egy bűnöző egy napja vezér.

[00:26:40]Mindenki tudja egyébként.

[00:26:42]Mindenki tudja.

[00:26:44]Na ezt ezt ezt most fejezzük be István.

[00:26:46]Jó, tehát én a tisztásoktól is elvárom, hogy csak akkor nevezzenek bűnözőnek bennünket, hogyha van bármiféle bizonyítékok erre.

[00:26:53]Ö ezt ezt magunk között meg azért tartsuk már tiszteletben, hogy ilyeneket nem mondunk nagy nyilvánosság előtt.

[00:27:01]Jó, rendben van.

[00:27:03]Rendben van.

[00:27:03]Nem beszélag.

[00:27:03]Mennyit áttagozott Szalai Borlóniczki Kristóf ezzel a úgynevezett fiatalítással?

[00:27:12]Én még mielőtt legyünk tisztában vele.

[00:27:14]Én hivatásos katona voltam.

[00:27:14]Igaz már akkor akkor leszereltem, mikor a 80-as évek végén, 90-es évek elején szétrombolták a haderőrefon címén a a véderőnket, le lerombolták, és és pontosan tudom, hogy a a milyen háttere van a a az egész a a például a a magáncégeknek a a hadseregre települt magáncégeknek, amit Bobromdki kiosztott és a a legtapasztaltabb öreg profikat fiatalít címen leépítette, akik az életüket szánták rá, hogy itt itt töltik el az életüket, és annak annak adják a haza védelmére.

[00:27:54]Ez hatalmas kátogradott.

[00:27:57]Ráadásul nagyon nagyon sok volt az a az a például, amit nem értettem soha, mint volt katona, volt hivatásos katona, hogy nyilvánosan kijelenti, hogy most itt telepítettünk egy gyárat, itt most egy lattanyát építünk, most ennyi harcotit hoztunk.

[00:28:16]Hát ez egy mélységes titok.

[00:28:19]Hát régen ezért komoly büntetés járt, ha ilyeneket.

[00:28:22]Hát nem szólt ennek az embernek senkit.

[00:28:24]Nem, nem szólt neki, hogy fogja be a száját, hogy ez egy mélységes titok.

[00:28:31]Isten most ezt nem gondolja komolyan a mai világban, hogy ilyesmit titokban lehet tartani?

[00:28:37]Nem lehet teljesen.

[00:28:37]Tehát valóban a műholdak korábban meg satöbbi nem lehet.

[00:28:41]Igen, valóban.

[00:28:43]De akkor is tehát lehet manővereket előkészíteni, ahol tehát mit tudom én, lehet, hogy azt mondjuk egy textirgyárral építő, de közben alatta meg van egy egy lőszergyár.

[00:28:53]Szóval az, hogy hogy fölavolvattunk egy lőszergyárat meg satöbbi, és akkor a haveroknak a kezébe adjuk az üzemeltetését, ez nagy kártogatott, de a legnagyobb kárt morálisan azt okozta, az okozta, hogy leépítette a gyakorlatilag a legprofibb legénységet, az állományt, hogy fiatal, mi az, hogy fiatalitás?

[00:29:15]Tehát erre szánták az életüket szerencsére.

[00:29:19]Ez ez undorító volt.

[00:29:19]És ez gondolja el, hogy ez többer embert jelentett.

[00:29:23]Ezeknek van négy-öt fő családjuk.

[00:29:26]Szorozzuk be.

[00:29:29]Ez már mind a Fidesz ellen szavazott.

[00:29:29]Én néhány év még a védelemben tartalékosként szolgáltam.

[00:29:36]Megtapasztaltam minden anomáliátot.

[00:29:39]Borzalmas volt.

[00:29:39]Sok-sok hazugság van, sok-sok félrevezetés.

[00:29:45]És mikor jött Orbán Viktort látogatni, bemutattak neki egy konténert, hogy milyen szépen ebbe laknak a határ a határvadások.

[00:29:56]Nem igaz.

[00:29:56]Szakadt foltos sátrakba, a mocsárba, a kerítés mentén.

[00:30:03]Mocskos módon a patkányok a a málazsákjainkba patkányok jártak.

[00:30:06]És és addig tartott Orbán Viktornak a a részvétele, hogy bemutattak neki István, én ezt honnan szedi?

[00:30:14]Most komolyan kérdezem.

[00:30:17]Onnan szedem.

[00:30:17]Onnan szedem, hogy ott szolgáltam.

[00:30:19]Tehát személyesen.

[00:30:20]Ühüm.

[00:30:22]Ott szolgáltam.

[00:30:22]Tehát én átéltem, megéltem, megéltem.

[00:30:27]Nagy kár volt.

[00:30:27]Tehát súlyos hibákat követett el a Fidesz.

[00:30:29]Hagyta, hogy hagyta, hogy a slepp megszedje magát.

[00:30:32]És a a nép nem hülye.

[00:30:35]Nem hülye a nép.

[00:30:38]És nagy fájdalom, mert mindig is a Fidesztre szavaztam, és ez egy nekem is egy átverés, meg az összes többinek.

[00:30:45]Összes többi fájdalom az az igazság.

[00:30:45]És sajnos, mint most kiderült, hát igaza volt a a mostani kormánynak, illetve a a régi ellenzéknek.

[00:30:56]Ki kibívta magánnak sajnos a Fidesz ezt a helyzetet?

[00:30:59]Nem kell megsértődni, nem kell megsértődni, mert kivívta magának ezt a helyzetet a Fidesz.

[00:31:04]Látni kellett volna ezt korábban.

[00:31:06]Ahogy az égi mondás mondja, aki ha ha tudott róla, azért kell felelősségre vonni, ha nem tudott róla, pedig azért kell felelősségre vonni.

[00:31:15]Ez volt a feladata Orbán Viktornak és a és a Holdudvarnak.

[00:31:21]Ez a szerencsétlen Gulyás Gergely ez vitte a hátán mindig a vívta meg a harcokat és tényleg ez egy jó ember.

[00:31:25]Ez egy becsületett jó ember.

[00:31:27]És ez vitte a hátán az összes töának a mondja a hogy mostta a szennyesét.

[00:31:37]Na, Istán nagyon szépen köszönjük.

[00:31:40]Mind az egészségüggyel, mind a honvédséggel kapcsolatban várom azoknak a telefonjait, akik egészen másképp látják ezt, mint István.

[00:31:46]És akkor majd eldöntjük, hogy hol húzódik a két ellentétes vélemény között az igazság.

[00:31:55]István várjuk máskori szeretettel, hívjon bennünket.

[00:31:56]Most pedig átadjuk a szót Sándornak.

[00:31:58]Jó napot kívánok Sándor.

[00:32:00]Parancsoljon.

[00:32:02]És szeretem szó.

[00:32:02]Sándor vagyok és üdvözlöm minden magyar embert és nemzeti érzékű embert.

[00:32:08]Ugyanúgy a tisztásokat, mint ahogy a fideszeseket, bármilyen párthoz vagy szektához tartozó embereket is.

[00:32:16]Én szeretem a magyarokat, és főleg szeretem az országomat.

[00:32:21]Ez csak így bevezetésnek.

[00:32:24]A másik meg nagyon örülök, én már egy párszor betelefonáltam, hogy ott magával beszélhetek, mert nagyon karakteres embernek és habitusos embernek tartom.

[00:32:34]Én is olyan vagyok.

[00:32:37]És csodálom, hogy néha amikor vannak ilyen műsorok, hogy meg tudja állni, hogy ne robbanjon egy kicsit följebb, mint amennyi kell lenne, nem hagyja, hogy elszálljon.

[00:32:46]Gyakorlom és magamra kényszerítem.

[00:32:51]Igen, igen.

[00:32:51]Én is így vagyok, amikorásokkal vitatkozom, mert sajnos itt a nem sajnos hát emberek vagyunk, itt a házba lakom, én vagyok egyedül Fideszes, van nyolc kiszás, és ezekkel vannak csatározásaink néha, de úgy nézem, hogy ez a nyugodt, ez a meggondolt, átgondolt, közvetlen, a szemében néző, a kritikákat elfogadó és nem agresszívan hozzáálló modor, az sokat segít, mert látom, hogy ők is változnak.

[00:33:20]Szóval hogyha elkezdek velük vitatkozni azon, hogy ez barna és ő azt mondja, hogy piros és ragaszkodik hozzá, egy idő után belátja azt, hogy az piros és nem barna.

[00:33:34]Úgyhogy én úgy látom, mintogy az előző letelefonáló is volt ez az István.

[00:33:37]Nem akarok rosszat mondani róla, de én szerintem nagyon meg van vezetve, és a a a felese igaznak, amit mondott.

[00:33:46]Úgyhogy nem tudom, hogy miből indult ki, de hát ahogy ő mondta, személyes tapasztalatai voltak nagyon rosszak.

[00:33:58]Igaz, hogy még a honvédséget azt nem a Fidesz miatt hagyta ott, de hogy ami a Fidesz alatt zajlott neki, az sem tetszett, amikor is visszament tartalékosként.

[00:34:09]Hát akkor most mondok neki valamit.

[00:34:09]Én jóban 70 év fölött vagyok, és 75-ben voltam katona.

[00:34:17]És ha ha az biztos nem tudja, hogy akkor mi volt, akkor ha volt rossz, akkor nagyon rossz volt, mert akkor még politikai tiszt is volt a katonaságnál.

[00:34:26]Bizony.

[00:34:27]És nekem az édesapám 56-os forradalmá volt, és tudták a nevemet, úgyhogy mindenhol tudták a nevemet.

[00:34:31]Úgyhogy nem akarok ebbe belemenni, de kinyírták apámat.

[00:34:37]Ennyi.

[00:34:37]Előző műsorban elmondtam, mindegy.

[00:34:40]Azért, mert forradalma öt évig volt Sibériában.

[00:34:42]Első világháború után 56-os forradalmár volt.

[00:34:45]Elhurcolták, elvitték.

[00:34:47]Utána minden nap ott volt a a körzeti megbízott a lakásunkban és kérdezgette, hogy nőtem fölfelé.

[00:34:53]Nem balhízik a gyerek, nem bandázik, nem jár csoportba?

[00:34:58]Nem engedtek semmit tanulni nekem nagyon okos gyerek voltam.

[00:35:01]Mert nem engedtek egyetemre, főiskolára sehola, csak szakmát tanulhattam, mivel olyan volt az előéletem, hogy az apám forradalmál volt.

[00:35:10]Ennyit erre.

[00:35:10]Akkor most szeretnék hozzászólni gyorsan, ha van még egy kis időm ezekhez a pontokhoz, amit leírt.

[00:35:17]Az elsőt nagyon nagyon sajnálom és nagyon szomorú.

[00:35:19]Nem tudom a az infókat róla, ezért nem szeretném torzítani, és nem szeretnék, nincsenek infók, mert mert csak ennyit közöltek Havasi Bertalan és Kocsis Mátal.

[00:35:31]De nagyon jól van összeállítva ez a három pont, azért, mert az első pontot lehet kötni a másodikhoz, az első köt kettőt meg lehet kötni a harmadikhoz.

[00:35:39]És ha valaki így elolvassa a pontokat, akkor le tud vezetni egy olyan dolgot, hogy itt van ez az ez a első pont, ami van.

[00:35:48]Ebben szinte benne van az MBTQ, meg az egész internetezés, a Facebook, a TikTok, az Instagram, minden, mert én nem vagyok egy nagy Facebookozó.

[00:35:58]Egyszer beregisztráltam magam a polgári körbe.

[00:36:04]Nagyon hamar ki is regisztráltam, mert beregisztráltak olyan emberek, akik rögtön rám támadtak, mert szeretetet árasztottam, és azt mondták, hogy ez milyen sekélyes, milyen silány meg minden.

[00:36:14]És nem voltam hajlandó velük leállni témázni ebben.

[00:36:17]Lehet, hogy rosszul tettem, de nem akartam, hogy engem is elvügyenek egy agresszív dolog felé, mert egy erős habusú ember vagyok, és én reagálok el, inkább ottgytam az egészet.

[00:36:31]Úgyhogy ki is tiszt tiltottak a Facebookról, mert amikor hozzászóltam az egyneműek házasságához meg ehhez, és akkor megkérdeztem, ugyan mondják már el mondom, hogy két férfinél, hogy fog születni egy gyerek?

[00:36:45]Egybe két hétre egybő kitiltottak egy ilyen szójért.

[00:36:48]Bizony.

[00:36:50]Hát ez hihetetlen.

[00:36:50]Én nem bántom őket, mert ők is emberek, élnek úgy, ahogy akarnak.

[00:36:55]De szóval ennyit erről inkább nem is foglalkozom.

[00:37:01]A ebből a 8000-es hát erről már sokat hallottam, sőt ma figyeltem, mert nagyon sokat nézek politikát sajnos kell, mert ilyen a helyzet, hogy úgy néz ki, hogy két európai képviselő is nyilatkozott ma, és azt mondták őszintén, és riporterek előtt a TV is közvetítette, hogy olyan sokat adtak a MP-nek, hogy biztos, hogy most már követ telik vissza azt, amit ők akarnak.

[00:37:33]Ühüm.

[00:37:34]Szóval itt már itt már le van le van fixálva az, hogy hogy mi lesz itt a migráció két napokan.

[00:37:41]Világos.

[00:37:41]Hát ha visszaemlékszik arra a sajtótájékoztatóra, ahol Magyar Péter bőszen tagadta, hogy ő végrehajtana a migráns paktumot, Urszula von der Leen azt mondta, hogy ő úgy képzeli, hogy ezt a paktumot minden uniós országban egyenlő módon kezelik, vagyis végrehajtják.

[00:38:00]Így ahogy mondta ott szóró szóra.

[00:38:04]Szóról szóra így, ahogy így így még mondta is, hogy hogy és elvárják a magyar tételtől, hogy beálljon a sorba.

[00:38:12]Hát ez e ennél nagyobb igazmondás nem kell, ugye?

[00:38:15]És voltaképpen ezt meg a magyar Péter teljesen letagadja.

[00:38:20]Teljesen másképp működik külföldön, ahol zárt helyen van, és teljesen másképp működik itt Magyarországon, ahol a magyaroknak kéne elmondani, hogy mi van.

[00:38:30]Semmit nem volt.

[00:38:30]Így van.

[00:38:30]Így van.

[00:38:30]Így van.

[00:38:31]Semmit nem volt.

[00:38:31]Hát miért miniszterelnök ez?

[00:38:32]Ne haragudjanak már.

[00:38:36]Én csak azért tisztelem ilyen szempontból, mert hogy miniszter és én tisztelem Magyarország miniszterelnökét, mert több millióan megválasztották.

[00:38:41]De kérem szépen, a rászavazó emberek félre lettetek vezetve.

[00:38:46]3400000rel félre lettetek vezetve, és hozzájárultatok ahhoz, hogyha fölépül egy migránstábor bárhol, bármilyen megyébe, városba, faluba, községbe, és ott bármilyen olyan súlyos emberelleni atrocitás történik, vagy nők kelleni bántalmazás, vagy megkéselnek valamit, akkor sajnos úgy néz ki, hogy tihöz hozzájárultatok.

[00:39:14]Bizony.

[00:39:15]Ezt át kellett volna jobban gondolnotok ezt az egészet.

[00:39:17]A másik fele meg erről a a hogy mondtam, én hallogattam a a parlamentben a Magyar Pétert, mert mondta, hogy mindenről megkérdezik az embereket.

[00:39:27]Hát hol volt egy petíció, amit idáig a Fidesz kormány csinált kettő hármat is?

[00:39:32]Hát hol van, hogy megkérdezze a magyar embereket, hogy mit akarnak, mielőtt még ők hát arra hivatkozik, hogy most volt a választás, ott elég világos felhatalmazást kapott, azt mondja.

[00:39:44]De hát ő nem erre kapott felhatalmazást.

[00:39:46]Hát ez a másik, hogy ezzel ez megint vitatárgya, különösen a politikában bizony.

[00:39:52]Hát igen, mire adtak felhatalmazást.

[00:39:52]Így van, így van, így van.

[00:39:56]Sándor, nagyon köszönöm, hogy hívott bennünket.

[00:39:57]Várjuk máskor is nagy-nagy szeretettel, de ha most még gyorsan átadjuk a szót Ágnesnek, akkor ő is el tudja mondani, hogy mit szeretne Sándornak.

[00:40:05]Tehát viszontlátásra Ágnesnek kez csokolom.

[00:40:07]Tessék parancsolni.

[00:40:10]Szeretettel üdvözlöm szerkesztő urat és mindenki, aki a programot hallgatja.

[00:40:13]Én a migrációról szeretnék beszélni, de nem arról, hogy migránstábort kell építeni, és az mennyibe kerül, és a migráns bűnözésről, hanem arról, amiről senki nem beszél és senki nem is gondol.

[00:40:35]Na, a helyzet az, hogy nemrég költöztem vissza egy Skandináv országból, ahol sok évet éltem.

[00:40:42]és ahol mindent, amiről most beszélni szeretnék, megtapasztaltam.

[00:40:52]Arról van szó, hogy amikor a migráns megkapja a letelepedést, akkor it ide ide hozzhatja a családját, mert arra törvény van, hogy úgy hívnak, hogy családegyesítés.

[00:41:09]És a senki nem tudja, hogy hány gyereket, hatot, nyolcat, 10-et, hány feleséget, kettőt, hármat, hány mamát és papát hoz magával.

[00:41:23]És ezt mind be kell engedni.

[00:41:26]Ez az úgynevezett családegyesítés, ugye így mondják.

[00:41:28]Igen, igen.

[00:41:31]Volt van olyan település abban az országban, ahol éltem, ahol a családnak 150 tagja van.

[00:41:42]Ez az egész települést uralja és terrorizálja, és ilyen sok van abban az országban.

[00:41:52]Ezenkívül amikor idejönnek, az első amit csinálnak, hogy orvosi kezelést kérnek, fogorvosi kezelést kérnek, mert gondoljanak bele, hogy ezek szegény emberek, tanulatlan analfabéták, akinek erre nem volt lehetősége a saját országában.

[00:42:16]És most itt mindent soron kívül ingyenesen meg kell, hogy kapjon, mert erre törvény van.

[00:42:27]Ezenkívül mindent meg kell nekik adni a ruhától, a berendezésig és a havi ellátásig, hogy el tudjá, hogy élni tudjanak.

[00:42:40]ezenívül magukkal hoznak olyan betegséget, ami Európában már régóta nincs, vagyis az itt élő embereknek nincs immunitása ellene.

[00:42:51]Világos.

[00:42:53]Éva egy picit hadd szakítsam félbe.

[00:42:53]Jó, gyorsan elbúcsúzom a televízió nézőitől, mert az ő számukra kiszabott műsorridő lejárt.

[00:43:00]Köszönöm megtisztelő figyelmüket.

[00:43:02]Várjuk őket holnap is, mert akkor is lesz paláver.

[00:43:05]De addig is nézzék a Hírtelevíziót.

[00:43:07]Viszontlátásra minden tév nézőnek.

[00:43:10]Évát pedig arra biztatom, hogy a rádióhallgatók előtt folytassa gondolatait.

[00:43:15]Tessék parancsolni.

[00:43:17]Éva hallgatjuk önt?

[00:43:21]Igen, most elvesztettem a vonalat, de az volt az volt az utolsó, hogy behurcolnak olyan betegségeket, amire a fogadó országnak lakosainak nincs immunitása.

[00:43:33]Igen, igen.

[00:43:33]Ilyen például a LU, a szfilit és és nagyon sok vírusbetegség, ami Afrikában van, de Európában már nincs, ugye?

[00:43:45]És ott ott, ahol ön élt, ott ez elszaporodott, ha jól értem.

[00:43:47]Van erről információja?

[00:43:53]Halló, halló, halló.

[00:44:02]Hát sajnos eltűnt Éva, pedig nagyon izgalmas volt, amiket mondott személyes tapasztalatokból ő is.

[00:44:07]Na nem baj, arra biztatjuk Évát, ha hal még bennünket.

[00:44:13]Reméljük, hogy hallani azért hall, hogy mi nem halljuk őt, hogy hívjon majd máskor is, és akkor folytatjuk ezt a beszélgetést.

[00:44:22]És néhány SMS gyorsan akkor tudok mondani a rádióhallgatóknak.

[00:44:29]Azt írja nekünk Zabheegyező, hogy annak idején a bányászó jelszava a jó szerencsét volt.

[00:44:35]Tényleg nem látjuk, hogy a mélybe szálltunk, gender, migráns, Ukrajna.

[00:44:41]Ezek a fő iránycsapások, de lesz még ezen hab is.

[00:44:47]Jó szerencsét, Magyarország írja tehát Zabheegyező.

[00:44:50]Vegyük észre, hogy mélybe szálltunk.

[00:44:55]Aztán azt írja Terka: "Az Orbán kormány idején túl jól éltünk és ezt a rablógazdálkodó új kormány sokalja.

[00:45:01]Mi meg a milliárdjaiknak tapsoljunk!"

[00:45:07]kérdezi Terka teljes joggal.

[00:45:07]Ursuláék a lefüggönyözött trójai falovakkal, megszállják hazánkat.

[00:45:13]Már nem először.

[00:45:16]Magyar Péter úgy viselkedik, mintha középcsatár volna, pedig ő csak focista feleség.

[00:45:22]Ennyi szabálytalanságért piros lap járna neki.

[00:45:25]Hajrá normálisak.

[00:45:25]Írta nekünk Terka.

[00:45:30]Aztán azt írja valaki, nem írta sajnos alá, hogy ő is DPK, vagyis digitális polgári köri tag.

[00:45:43]A Facebookra ettől függetlenül is reagálok, írok rendszeresen, kaptam már én is hideget, meleget, és igyekszem frappánsan visszavágni mindig hol mérgelődöm, hol jól kinevetem.

[00:45:55]Sőt, uram, bocsánat, kigúnyolom őket és bevallom, jól esik.

[00:46:01]Ö, annyit tennék még hozzá, hogy semmiféleképpen nem szabad félni, nem szabad megijedni és nem szabad hagyni, hogy teljesen ránk szálljanak, mert a első témánk mutatja, hogy az milyen súlyos következményekkel járhat.

[00:46:23]Aztán nincs.

[00:46:23]Aztán László van itt a vonalban.

[00:46:25]Őt kapcsoljuk gyorsan.

[00:46:25]Jó napot kívánok László.

[00:46:27]Parancsoljon.

[00:46:29]Szeretettel köszöntöm Ottó és a nézőket, hallgatókat egyaránt.

[00:46:32]Gácpár László vagyok Angyalföldről.

[00:46:36]Parancsolj.

[00:46:36]Először kedves Attó, egy rendezvényre szeretném felhívni a figyelmet, ami júniust jövő pénteken lesz, illetve bocsánat, most pénteken, most pénteken 12-én lesz Csopakon a Kossut Lajos út 55 száma alatt a polgárok házában és a háttérkép oszlopos tagja Bogár László tanár úr lesz a vendég.

[00:47:05]Érdekes dolgokat fogunk megbeszélni.

[00:47:09]Szeretettel várunk mindenkit.

[00:47:09]Sok helyről szoktak jönni.

[00:47:12]A témákhoz hozzátéve én nekem az a véleményem, hogy szóval itt a szegénységről, amit hadovált a Tisza a kampány alatt, meg azóta is, hát annak a fele sem igaz.

[00:47:33]Ezai piroska számtalanszor megtá így van.

[00:47:38]Így van.

[00:47:38]De most már uniós adatok is ezt bizonyítják.

[00:47:40]Így van.

[00:47:42]Igen, hát Szalai Píoska is az uniós adatokra hivatkozva, de én a saját tapasztalatom tudom, hogy mióta nyugdíjas vagyok, azóta emelkedett az életszínvonalam, s azt észlelem, hogy többet tudok vásárolni, mikor aktív voltam.

[00:48:02]Amikor aktív voltam, akkor sajnos a jövedelmem a sok túlóra miatt beleett a 30 valahány-os adóba, személy jövedelemadóba.

[00:48:17]És szóval most meg azért elég sok mindent a 16 év alatt a nyugdíjasoknak is elég sok mindent adott az Orbán kormány különböző címszók alatt.

[00:48:29]A 13.

[00:48:29]Havi nyugdíjat akkor most a 14-et is elindította az idén és mellette meg amit nem szabad elfelejteni, és hogy ez kérdés, hogy megmarad-e, szerintem nem a rezsicsökkentés, ami 2013 óta létezik, és valaki megnézi a számláját, 2013-ban is annyiba került a villamos áram, mint például most legutoljára.

[00:49:06]Tehát ez óriási segítség volt a főleg a az alsó középosztálynak meg az alsó rétegnek is, hogy kiszámítható volt a rezsikölcsé világos.

[00:49:21]És a Magyar Péterrel kapcsolatban meg hát szóval ez a viselkedési mód, hát én hallottam már pszichológustól is, hogy hát szóval világos.

[00:49:35]Ne is ne is ne is folytassa László.

[00:49:37]Mindannyian tudjuk, hogy mire gondol, de a nagyobbik baj az, hogy lejárt a műsoridőnk.

[00:49:41]Én nagyon szépen köszönöm Lászlónk, hogy hívott bennünket.

[00:49:44]Várjuk máskor is nagy-nagy szeretettel, s akkor ígérem, hogy hosszabb időtartamban fogunk beszélgetni, de most el kell, hogy búcsúzzak a rádióhallgatóktól is.

[00:49:51]Igaz tőlük csak egy rövid időre megnézzük a híreket, vagy meghallgatjuk meg a reklámokat, és 5 óra után nekünk még van egy óránk beszélgetni.

[00:50:00]Várok mindenkit akkori és szeretettel viszont hallásra addig is.

[00:50:06]Paláver, a Hí FM és a Hírtv interaktív műsora.

[00:50:10]Paláver, hangra fel.