Paláver 3. rész - Hír.FM
- A holnaptól életbe lépő uniós migrációs paktum a már regisztrált, Unión belül tartózkodó személyek kötelező áthelyezéséről szól, nem új illegális belépőkről.
- A betelefonálók szerint a TISZA-kormány "nem engedünk be illegális migránsokat" ígérete szándékos szócsavarás, mivel az áthelyezettek már nem minősülnek illegálisnak.
- Judit a Néppárt alelnökére hivatkozva állítja, hogy Magyar Péter kormánya megbeszélte és végre is fogja hajtani a migrációs paktumot, ezért hallgatnak a témáról.
- Több hozzászóló Magyar Péter motivációját személyes bosszúként és sértettségként írja le: volt felesége "kilökte", a Fideszben nem kapott pozíciót, Varga Judit pedig vagyonról mondott le a válásnál, hogy megszabaduljon tőle.
-
„Ez az ember primitív. [...] gondoljanak bele, hogy mi fog történni [...] ha ide valóban bekerülnek a migránsok.” – Judit
- Judit összefonódásokat vázol: szerinte Hegedűs Zsolt egészségügyi miniszter egy volt NER-közeli üzletember érdekeit szolgálja, aki a magánklinikák piacát akarja uralni, és kórházbezárásokra készül.
- Marian figyelmeztet: a TISZA mögött álló értelmes emberek nem gondolták végig, hogy hatalomért mit tesznek hazájukkal, miközben a 16 éves Fidesz-kormányzást "aranykorként" jellemzi.
- A nemzeti hitvallás kötelező kifüggesztésének eltörlését a betelefonálók nemzeti identitásunk elleni támadásként értékelik, egy SMS "hazaárulásnak" nevezi, Margit szerint ez a keresztény és magyar jelképek eltüntetésének kezdete.
- Zoltán a Fidesz kongresszusa kapcsán a nemzeti oldal erkölcsi megújulását sürgeti, és bírálja, hogy a tagság nem láthatta előre a vitaanyagot, így nem várható érdemi előrelépés.
- A főváros pénzügyi helyzetét kritizálva elhangzik: Karácsony Gergely vezetése alatt nincsenek valódi projektek, és az agglomerációval közös, "metropolitás" gondolkodásmód hiányzik a fejlődéshez.
Részletes összefoglaló megjelenítése
Migrációs paktum – életbe lépés és bizonytalanságok
A műsorvezető, Szabó Gergő a holnapi nappal életbe lépő migrációs paktum kapcsán nyitotta az adást. Kiemelte, hogy továbbra is homályos, pontosan mi fog történni, és a kommunikáció is furcsa, bizonytalan. A hallgatók körében is élénk reakciókat váltott ki a téma.
Judit betelefonáló érvelése
Judit, az egyik betelefonáló konkrét információval szolgált: a Néppárt alelnöke (akit „Tobe úrként" említett) egy sajtótájékoztatón kijelentette, hogy a migrációs paktum minden tagállamra kötelező, és ők Magyar Péter kormányával leültek, megbeszélték, hogy a kormány végre fogja hajtani a paktumot. Judit szerint Magyar Péterék éppen ezért hallgattak a témáról, és mindent elkövettek, hogy elhomályosítsák, bizonytalanná tegyék az embereket.
„Magyar Péter kormánya végre fogja hajtani a migrációs paktumot." – Judit a Néppárt alelnökének állítását idézve *
Judit hangsúlyozta: Magyar Péter jól kommunikálta, hogy nem engedi be az illegális migránsokat, de a paktumban soha nem is róluk volt szó, hanem az áthelyezésekről – azokból az országokból, ahol már nem tudják hazaküldeni a regisztrált személyeket. Judit szerint Magyar Péter „hazudott", és a tüntetések óta láthatóan megijedt a tömegektől, azóta csak a Fidesz szapulására koncentrál.
SMS-üzenet a migrációs paktumról
Tamás és Panni SMS-ben azt írták: Magyar Péter megnyugtatta a tájékozatlan tiszás híveket, hogy nem enged be egyetlen illegális migránst sem – csakhogy akik a paktum értelmében szétosztásra kerülnek, azok már az Unión belülről lesznek ide irányítva, így ők már nem számítanak illegális migránsnak. Az üzenetírók szerint Magyar Péter „gonoszul, gátlástalanul és szemérmetlenül játszik a szavakkal, és az orruknál fogva vezeti a híveit".
Margit betelefonáló figyelmeztetése
Margit személyes tapasztalatot osztott meg: járt egy olyan faluban, ahol migránsok nejlonzacskókat, kakis gyerekpelenkákat szórtak szét, fertőzött környezetet hagyva maguk után. Elmondása szerint egy arab férfi azt mondta neki: „Azért jöttünk, hogy mi uraljunk benneteket." Margit szerint Magyar Péter ezt a helyzetet akarja a magyarok nyakába hozni, és felszólította a Tiszára szavazó 3,4 millió embert, hogy ők tartsák el a migránsokat.
Ukrajna EU-csatlakozásának veszélyei
Judit és Margit is kitért arra, hogy Ukrajna uniós csatlakozása háborús kockázatot hordoz. Judit szerint ha Ukrajna bent lesz az Unióban, és véletlenül kilő egy lövedéket orosz területre, az oroszok visszavágnak, és a NATO-nak, valamint az uniós tagországoknak ki kell állniuk Ukrajna mellett – ez pedig háborúba sodorhatja Európát. Margit szerint Zelenszkij 2022-ben Ankarában kimondhatta volna a békét, de nem tette, és azóta „temető, temető, temető" a helyzet Kelet-Ukrajnában.
„Ne tegyük már Európát hadszíntérré, könyörgöm!" – Judit *
A főváros pénzügyi helyzete és Karácsony Gergely
A műsorvezető felidézte: Karácsony Gergely 2019-ben plusz 200 milliárd forinttal vette át a fővárost, majd fél évvel később már mínusz 80 milliárdokról beszéltek. A régi nagy projektek (mélegelő, darázsgarázs, graffiti fal) után most ismét csődhelyzet van. Októberig kapott haladékot a főváros az elmaradt befizetésekre.
Zoltán véleménye a főváros és agglomeráció viszonyáról
Zoltán, aki az előző órából folytathatta a beszélgetést, elmondta: más országokban (például Romániában) a nagyváros és agglomerációja „metropolitás övezetként" közösen gondolkodik és fejlődik. Szerinte a Fidesz részéről szerencsétlen megoldás volt, hogy az önkormányzatoknak odaadják a pénzt, majd visszaveszik – ezt adózástechnikailag másképp is meg lehetett volna oldani. Ugyanakkor hangsúlyozta: a nagyvárosnak és agglomerációjának közösen kellene fejlődnie, hiszen ő is Hajdúböszörményből jár Debrecenbe dolgozni.
Zoltán a projektek hiányát is szóvá tette: saját polgármestere (aki országgyűlési képviselő lett) az elmúlt két évben nem indított jelentős beruházást, csak a régieket fejezték be. Szerinte ez vagy „tiszás sajátosság, vagy karácsonyi, vagy ellenzéki", hogy a projektek nem mennek, csak a „marhaságok". Példaként említette, amikor aktivisták videózták, ahogy padokat festenek – de szakszerűtlenül, csiszolás és alapozás nélkül.
„Ez mint propaganda. Végre egy kis felszín." – Zoltán a padfestős videókról *
Zoltán kitért Niedermüller Péter („Néder Müller Péter") hetedik kerületi tevékenységére is: a bulinegyed miatt az ottlakóknak ablakot kellene szigetelni, amit az államnak kellene fizetnie – Zoltán ironikusan megjegyezte, hogy akkor vidéken a trágyázás miatt is járna szigetelés. Hozzátette: egy szórakozóhely nyitvatartását a helyi önkormányzat szabja meg, tehát a polgármester hatáskörébe tartozik, nem pedig azonnal a markát tartani.
Marian véleménye Karácsonyról
Marian szerint ha Karácsony nem tudja vezetni a „vállalatot" (a fővárost), akkor le kellene mondania. Egy normális cégnél, ha az igazgató nem jól működik, azonnal kirakják – a fővárosnak is abból kell gazdálkodnia, amije van. Szerinte egy család sem mondhatja, hogy „most becsődölünk", mert több lett a villanyszámla.
Rákos rendező tervek
Egy SMS-üzenet szerint a Rákos rendező terveit bemutatták a győztes pályázaton Karácsony és Vitézy Dávid részvételével, de az egész csak arról szól, hogy ne a Fidesz építse meg, hanem ők.
A nemzeti hitvallás kifüggesztésének eltörlése
A műsorvezető részletesen ismertette a nemzeti hitvallás tartalmát: a Szent István-i ország hagyományainak tisztelete, az ősök véráldozata, az emberi méltóság, az elesettek és szegények segítése, a Szent Korona tisztelete. Emellett elutasítja az 1949-es kommunista alkotmányt, de igenli az 1956-ra épülő 1990-es alkotmányt. A kormány rendeletben helyezte hatályon kívül a kötelező kifüggesztést.
A műsorvezető feltette a kérdést: ha Magyar Péterék azt mondják, hogy minden jót megtartanak, akkor ezt miért nem tartják jónak? Kiket zavart a magyarság múltja, a kereszténység nemzetmegtartó ereje?
Hallgatói reakciók
- Kati SMS-e szerint a lépés „hazaárulás", és kifejezetten azért került sor rá, hogy „kiszedjük és sárba tiporjuk".
- Egy másik üzenet szerint a magyar ember, aki elolvassa a nemzeti hitvallást, és azt nem érzi a lelkében, az „tévúton jár".
- Margita SMS-e szerint a nemzeti hitvallás támadása után jöhet a himnuszcserélés, a Szózat betiltása, a „fenyőünnep" és a „nyúl ünnepe" – utalva az 1950-es évek egyházi ünnepeket megtörő gyakorlatára.
Zoltán véleménye
Zoltán egyetértett a nemzeti hitvallás védelmével, és ismét Niedermüller Pétert hozta fel példaként, aki szerinte „a fehér heteroszexuális keresztény embereket nem kívánatosnak tartotta".
Judit véleménye
Judit szerint teljesen mindegy, hogy a táblák ott vannak-e vagy sem – ha magunkban nem tudjuk érezni, hogy mi a nemzeti hitvallásunk, akkor az a baj. Szerinte kevesebbet kellene ezzel foglalkozni, mert mindkét oldalról mindenbe bele lehet kötni. Ugyanakkor elismerte: aki ennek nekimegy, az nyilvánvalóan nem így gondolkodik.
Margit véleménye
Margit szerint Magyar Péter „nem a délvidéken lakott", ahol a migránsok tönkretették a gyümölcsösöket. Szerinte most le kell venni a nemzeti hitvallást, és „nem leszünk magyarok, mert nem lehet Szent István királyról beszélni". Feltette a kérdést: „Megmondta neki a von der Leyen, vagy mit követelnek még?"
A Fidesz kongresszusa és a jobboldal megújulása
Zoltán a beszélgetés végén saját témát hozott: nagyon várja a szombati Fidesz-kongresszust, de nem tartja normálisnak, hogy a vitaanyagot a tagság nem is láthatta, csak a vezetőség és a választmány készül elő. Szerinte így nem fognak előrelépni.
Zoltán úgy véli, a Fidesz erkölcsileg leépült, és a nemzeti oldalt kellene megmenteni – a nemzeti oldal gondolkodó embereit egy „tiszta, ellenőrzött képződménybe" kellene átvinni. A Fidesz által cipelt „ballasztokkal" nem lesz megújulás, csak egy 12-16 éves „kinlódás", mint amit a szocialista oldal csinált.
Magyar Péter és a TISZA-kormány átfogó kritikája
A betelefonálók többsége élesen bírálta Magyar Pétert és kormányát. Az alábbiakban a főbb kritikai pontok olvashatók.
Judit kritikája
Judit szerint Magyar Péternek „nincs más feladata, csak hogy az embereket tovább hülyítse", mert tudja, hogy nem fogja tudni betartani az ígéreteit – amelyeket szerinte a magyar emberek már eddig is élveztek. Példaként említette: a fiataloknak nem kellett fizetni a tanulásért, hidakat foglalhattak el, és soha senki nem bántotta őket. Judit szerint az Orbán-kormány „túlságosan is humánus volt az ellenzékkel szemben".
Judit Magyar Pétert „primitívnek" nevezte, aki „kisebbségi érzésekkel rendelkezik", és csak a volt kormányt szapulja. Szerinte ha Orbán Viktor beült volna a parlamentbe, „mást se láttunk volna, csak hogy neki címzett volna mindent".
„Ez az ember primitív. Olyan primitív, hogy ha bárki szívére teszi a kezét, még a tiszások is, gondoljanak bele, hogy mi fog történni akkor, hogyha ide valóban bekerülnek a migránsok." – Judit *
Judit felhívta a figyelmet a TISZA és bizonyos üzleti körök összefonódásaira is: „Báberer úr" (máshol „Váberer úr") szerinte egy „igen kemény neres volt", aki átvette a kamionos bizniszt, majd magánklinikát épített, és 100 milliókkal támogatta a Tiszát. Judit szerint Hegedűs Zsolt egészségügyi miniszter azért került a pozícióba és lett „agresszív", mert „Váberer úr" meg akarja venni az egész magánklinikák feletti uralmat, és majd ő határozza meg, melyik kórházat zárják be, és hol épüljenek magánklinikák.
Judit Kapitány István gazdasági miniszterrel kapcsolatban azt javasolta: amennyivel megemeli a költségeket (villany, gáz, olaj, benzin), annyi százalékkal emelje meg a nyugdíjasok juttatásait is, és a 250 ezer forint alatti nyugdíjakat is ugyanolyan arányban emeljék.
Marian kritikája
Marian hosszú, másfél éve várt hozzászólásában számos témát érintett:
-
Nyugdíjak: A nyugdíj nem ajándék az államtól, hanem befizetett pénz. Szerinte igazságtalan, hogy Magyar Péter azokat akarja segíteni, akik egész életükben nem dolgoztak rendesen vagy nem fizettek nyugdíjjárulékot. Aki sokat fizetett be, az kapjon többet.
-
Egykulcsos adó: Helyesli az egykulcsos adót, mert az doppingolja az embert, hogy többet dolgozzon. Tanárként tapasztalta, hogy ha helyettesített, a progresszív adózás miatt nem érte meg neki, mert sávot ugrott. Szerinte Finnországban is ez a probléma: az emberek inkább nem dolgoznak többet, mert az adó elviszi a többletet.
-
Gyermekvédelem: A megelőzés a lényeg, nem a tragédiák elhárítása. A családokat kell segíteni, hogy ne kelljen intézetbe adni a gyerekeket – és szerinte ehhez a Fidesz mindent megtett (CSOK, adómentesség stb.).
-
Egészségügy: Marian szült magánorvosnál, a gyerekorvosa is privát volt. Most, amikor az állami ellátást venné igénybe, azt látja, hogy az orvos meg sem nézi, hanem a privát számát írja a lapjára. Szerinte az államnak vissza kellene fizetnie a befizetett pénzét kamatostul, hogy el tudjon menni magánklinikára. Úgy véli, rengeteg orvos a magánklinikák ígéretére szavazott a Tiszára.
-
Oktatás: Magyarországnak 14 Nobel-díjasa van – szerinte ez nem a rossz oktatás jele. A magyar nyelv logikus és nehéz, „csiszolja az agyat", és ha az ember nem „kínozza az agyát minden hülyeséggel", nem lesznek kreatív, értelmes magyarok.
-
Orbán Viktor: Marian szerint még soha nem volt ilyen „értelmes, előrelátó, intelligens, okos, kreatív" miniszterelnöke Magyarországnak. Orbán kiállt a hazájáért, vállalta a konfliktusokat, és ha „normális lett volna", feláldozhatta volna a szuverenitást, és akkor „mindenki csöndben van".
-
Magyar Péter motivációi: Marian szerint Magyar Péter dühös, mert „kibukott a Fideszből", és „két kezében megfolytana bárkit, aki miatt ki kellett jönnie". Szerinte a mögötte ülő értelmes emberek nem gondolták végig, mit csinálnak a hazájukkal a „pozitív fizetésért vagy hatalomért".
„Az a szomorú, hogy értelmes emberek, akik mögötte ülnek, nem gondolták végig, hogy a jelenlegi kicsit pozitív fizetésért, vagy nem tudom miért, hatalomért mit csinálnak az hazájukkal? Hogy fognak ezek aludni?" – Marian *
Margit kritikája
Margit szerint Magyar Péter azért ilyen, mert a felesége „kilökte", és a Fidesznél nem adtak neki miniszteriális pozíciót, mert alkalmatlan. Szerinte a köztársasági elnök akár meg is tagadhatta volna a kinevezését. Margit úgy véli, Magyar Pétert a „bosszú" vezérli, és „az irigységtől lehabzik a szája".
Margit felidézte: Magyar Péter 2022 óta „a gyerekeknél volt", és havi 5 millió forintért sem nyitotta ki a száját a gyerekek érdekében – most viszont a hatalomért már igen. Szerinte Magyar Péter a saját gyerekét „lökte ki a nagy világba", és ha a feleségéhez rossz volt, akkor „hazudozott össze-vissza".
Margit kitért a Duna-parti cipők említésére is: Magyar Péter azt mondta, „belököm a Dunába", ami szerinte a zsidóság szenvedéseire való hivatkozás miatt különösen visszatetsző. Feltette a kérdést: ha ennyire tiszteli a zsidóságot, miért nem ment el Auschwitzba, és miért „a németeknek nyalizik"?
„Nekünk egy elátkozott vezetőnk van. Ez a magyarok véghetetlen. Nekünk aranykorunk volt 16 év." – Margit *
Margit szerint a 16 év „aranykor" volt: duplája lett a nyugdíja, mehettek nyaralni. Ezzel szemben Magyar Péter „luxizik, elmegy nyaralni, elmegy jachtozni a három gyerek nélkül".
További SMS-üzenetek
-
Varga Judit és a vagyonmegosztás: Tamás és Panni azt írták, hogy Varga Judit a válás során közel 400 milliós közös vagyon ráeső részéről mondott le, hogy megszabaduljon Magyar Pétertől. Feltették a kérdést: „vajon mennyire lehetett elviselhetetlen ez a kapcsolat?"
-
Egyházi iskolák: Pál nevű üzenetíró szerint az emberek többsége nem vallásos – a műsorvezető vitatta ezt a statisztikák alapján. Az üzenetíró szerint ha nincs szükség egyházi iskolákra, az már a „klerikális fasiszta metódus" és az 50-es évek felé mutat.
-
Ursula von der Leyen: Valaki viccesen feltette a kérdést, hogy Magyar Péter mikor fogja Ursula von der Leyent lemondásra szólítani.
-
Nyugdíjas ígéret: Egy kérdés a Hír TV-hez: vajon mikor váltja be Magyar Péter az ígéretét, hogy 120 ezer forintra emeli a kisnyugdíjakat?
-
RTL és a TISZA: Marian megjegyezte, hogy az RTL-nél Vanda (valószínűleg Vanda, az RTL munkatársa) körülbelül két éve „fröcsögött", és azóta a TISZA szóvivője lett. Szerinte Magyar Péter így válogatta ki az embereit.
-
„Repperes fiú": Marian szerint egy „repperes fiú" a Fidesz idejében lett milliárdos, most mégis a Fideszre fröcsög – „időben új karavánra ült".
-
Kapitány István: Marian szerint Kapitány István a Shellnél volt korábban, és a Fidesz idejében lett gazdag – ha nem lett volna pénze, nem tudta volna tankolni a kutakat.
Egyéb felmerülő témák
Von der Leyen és a háromnapos felkészülés
Margit felháborodásának adott hangot amiatt, hogy Ursula von der Leyen azt mondta Európának: három napra készüljön fel élelemmel, gyógyszerrel. Margit szerint ez „valami őrület", és feltette a kérdést: „három nap után mi lesz?"
Lengyelország és a kereszténység
Margit elmondta: Krakkóban az összes keresztet levették, és a lengyelek alig várják, hogy a mostani elnököt „kilökjék". Szerinte a katolikusokat nem lehet bántani, és Magyar Péter sem fél az Úristentől – Szent István király „papírját" is leszedette.
Személyes történet a kereszt leszedéséről
Margit elmesélte: egy ismerőse, aki „nagy kommunista" volt, leszedette a falon lévő keresztet a lépcsőházban – három hét múlva meghalt. Szerinte Magyar Péternek is vigyáznia kellene, hogy miket beszél.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „Tobe úr, a Néppártnak az alelnöke" – Az átiratban így szerepel, de a név nem azonosítható egyértelműen. Valószínűleg az Európai Néppárt valamelyik alelnökéről van szó, de a „Tobe" alak pontosan nem rekonstruálható.
- „Báberer úr" / „Váberer úr" – Az átiratban mindkét alak előfordul, feltehetően ugyanarra a személyre utalva. A kontextus alapján egy NER-közeli vállalkozóról van szó, aki kamionos bizniszben volt érdekelt, majd magánklinikát épített, és a Tiszát támogatta. A pontos név nem azonosítható.
- „Néder Müller Péter" – Nagy valószínűséggel Niedermüller Péterről, a VII. kerület korábbi DK-s polgármesteréről van szó, de az ASR torzította a nevet.
- „Rufur" – A kontextus alapján valószínűleg Ruff Bálintra, a Miniszterelnökséget vezető miniszterre utal, de a név torzult.
- „Fodor úr" – Nem azonosítható egyértelműen, melyik Fodorról van szó (Fodor Gábor vagy más közéleti szereplő).
- „Márkaj" – Az átiratban: „Márkaj volt az utolsó, akivel próbálkozott, nem jött be neki." Valószínűleg egy korábbi politikai szereplő neve, de nem rekonstruálható pontosan.
- „a repperes fiú" – Nem azonosítható, melyik közéleti szereplőről van szó.
- „potyondi Edina" – Nem azonosítható, valószínűleg egy közéleti szereplő vagy influenszer neve, de pontosan nem rekonstruálható.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:58]Paláver A H FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.
[00:01:04]Paláver hangra fel.
[00:01:10]Nagy szeretettel és tisztelettel üdvözlöm ismét a kedves hallgatókat.
[00:01:13]Szabó Gergő vagyok és jön a Paláver utolsó órája itt a rádióban.
[00:01:17]Telefonszámunk 0617-es 1999 2999, SMS pedig a 06707-es 953-as számra tudnak küldeni.
[00:01:28]És hát akkor a témáink.
[00:01:28]Holnap életbe lép a migrációs paktum, de vajon mi fog történni?
[00:01:32]Még mindig homályosan látunk, még mindig nem tudjuk, hogy pontosan mi fog itt velünk történni.
[00:01:35]Érkeznek-e, érkeztek-e migránsok, mert valahogy olyan furcsa a kommunikáció, és ez szerintem mostanában még nem is nagyon fog változni.
[00:01:47]Meglátjuk a jövőt, és kíváncsiak vagyunk mindenki véleményére.
[00:01:49]Októberig kapott haladékot a főváros és Karácsony Gergely az elmaradt befizetésekre, hiszen legutóbb a főpolgármester kijelentette, hogy már megint csőd szélén táncol a főváros.
[00:02:00]És ugye nagyon jól tudjuk, hogy ez mit jelent, mert nem először mondta, talán nem is negyedszre és nem is ötödszörre, 2019-ben plusz 200 milliárd Fttal vette át a fővárost Karácsony Gergely és az új közgyűlés.
[00:02:12]És ehhez képest már nem sokkal, később fél évvel évvel később mínusz80 milliárdokról beszéltünk, de az a lényeg, hogy itt kopogtatott folyamatosan a csőd, és a régi nagy projektek után ott tartottunk, hogy a mélegelő, a darázsgarázs, a graffiti fal és a többiek vitték a prímet.
[00:02:32]Aztán a végén már az sem.
[00:02:32]Most pedig ismét csőthelyzet van.
[00:02:35]Vajon hogyan fognak kijönni majd az új kormánnyal?
[00:02:39]És egyébként a budapestiek mit gondolnak erről?
[00:02:41]Vagy nekik elegendő-e ennyi úgynevezett fejlesztés?
[00:02:45]Végül pedig ami talán leginkább megmozgatta itt a hallgatókat és a nézőket, hogy nem lesz kötelező kifüggeszteni a közintézményekben a nemzeti hitvallást.
[00:02:52]És ugye aki egy kicsit utána néz, nagyon gyorsan meg lehet találni, mi az a nemzeti hitvallás és milyen pontokat tartalmaz, de hát a legfontosabb talán az, hogy a szent istváni ország hagyományait tiszteletben tartja, valamint ugye azokat az őseinket, akik vérüket hulladták a nemzetért, az emberi méltóságot, az eresettek és a szegények segítését, a szent koronát tiszteletben tartja.
[00:03:17]Ezenkívül természetesen olyan aljaságok is vannak benne, mintogy az 1949-es kommunista alkotmányt, azt nem tartja mérvadónak ellenben az 1956-ra épülő 1990-es alkotmányt.
[00:03:27]Igen.
[00:03:27]És hát innentől adódik a kérdés, hogy magyar Péterék, ha azt mondják, hogy itt bizony minden jót megtartanak, akkor ezt nem tartják jónak.
[00:03:37]Úgy látszik, merthogy kormányrendőlet született, hogy ezt tulajdonképpen hatályon kívül helyezik.
[00:03:43]És ugye ez ahogy az egyik üzenetküldő is fogalmazott, hogy vajon ez mit jelent lefordítva az új kormány szavaira, hogyha nem kötelező kitenni és hatályát veszti, akkor vajon mi fog történni azokkal, akik kiteszik?
[00:03:55]Mert hát itt már tudjuk, hogy külügyminisztériumból is ugye kirugdostak olyan embereket, akik váltig állítottak, hogyha Tiszára szavaztak ám, mégis egy nagyon gonosz korszakban voltak ott.
[00:04:05]Szóval érdekes ennek az üzenete.
[00:04:08]És vajon miért volt olyan fontos ez most ebben a mai Magyarországon, hogy ezt hatályon kívül helyezzék.
[00:04:14]Kiket zavartak ezek a dolgok?
[00:04:17]Kiket zavart a magyarságnak a múltja, a tiszteletbeli hagyományok, illetve természetesen az, hogy a kereszténység nemzetmegtartó ereje is benne volt emberben a nemzeti hitvallásban.
[00:04:28]Hát micsoda dolgok ezek, és erről jöttek újabb üzenetek is.
[00:04:32]Úgyhogy Kati szerint ez egyébként hazaárulás, hogy kifejezetten azért került ez szóba, hogy felmutathassa azt, hogy ezt bizony most már kiszedjük és sárba tiporjuk.
[00:04:47]Úgyhogy hát érdekes.
[00:04:47]Valaki azt írja, hogy Magyar Péter úgy hiszi, hogy úr szuráék is olyan elnézőek lesznek vele, mint Orbán Viktorék voltak.
[00:04:53]Az aphegyező pedig azt írja, hogy a mag az az a magyar ember, aki annak tartja magát és elolvassa a nemzeti hitvallást, saját egyéni lelkét emberi mult.
[00:05:01]Tehát nem szólítják meg a gondolatok, a lelkét nem érinti meg, akkor viszont dolgozzon magán, mert tév úton jár.
[00:05:07]Isten egyengesse a hitetlenek útját.
[00:05:13]Valaki viccesen fölteszi a kérdést, hogy Urszulát mikor fogja Magyar Péter lemondásra szólítani.
[00:05:17]Valamint egy kérdés a hírtévéhez, hogy vajon mi a helyzet a nyugdíjasokkal tett ígéretnek, Magyar Péter ígéretének, hiszen 120 1200 Ft-ra emelni a kis nyugdíjak összegét.
[00:05:34]Vajon mikor váltja be az ígéretét?
[00:05:34]Itt jön egy szeretetországbeli üzenő.
[00:05:40]Ő már nem először költi a pénzét ilyen SMS-ekre.
[00:05:42]Hát úgy látszik, tényleg még mindig jó lét van.
[00:05:44]Küldözgesse is csak, ha jól érzi magát ettől.
[00:05:50]Aztán valaki meg azt írja, hogy a Rákos rendező terveket, ugye a terveket bemutatták a győztes pályázaton Karácsony vitézi, de az egész csak arról szól, hogy ne a Fidesz építse meg, hanem ők.
[00:06:01]Na és akkor Zoltán van a vonalban ismét, akivel még nem fejeztük be a beszélgetést.
[00:06:06]Üdvözlöm ismét kedves Zoltán.
[00:06:08]Köszönöm, hogy visszatérhetek.
[00:06:11]Közben ettem egy kis keresztyeit a fáról.
[00:06:14]Na hát akkor frissen idén.
[00:06:16]És én én a második témánál tartottam, és azt próbáltam mondani, hogy vannak olyan országok, ahol egy nagyobb város és agglomerációba közösen gondolkodnak és és például Romániában ezt metropolitás övezetnek hívják, és ott nem tudtommal nem nagyon merül fel az, hogy hogy most a a város jobban fejlődjön, mint az agglomerációja, hiszen az úgy egy szeres egység.
[00:06:43]És ezt ugye a csőd miatt mondom, hogy elsősorban arra hivatkoznunk, hogy nekik be kelljen fizetni ezt a rendes adót.
[00:06:48]Na most az biztos, hogy egy szerencsétlen volt a Fidesz részéről, hogy úgymond a kezükbe annak az önkormányzatoknak a pénzt utána meg ugye visszaveszik.
[00:06:58]Tehát ez adózástechnikailag meg lehetett volna oldani máshogy is.
[00:07:04]Ugye régebben a kis településeknél ott maradt a gépjárműadó, a a személy jövelemadónak egy nagyobb része satöbbi.
[00:07:12]Tehát biztos ki lehetett volna találni ezt ezt máshogy is.
[00:07:16]De az a teljesen mindegy egyébként, ha ha ugyanabból a zsebből vesztőkén meg tesszük vissza, akkor az a lényeg, hogy egy nagyváros és az agglomerációja hát közösen fejlődjön, hiszen az agglomerációból én is ugye Hajdóböző szervényűen élek Debecenbe járok dolgozni, tehát létszükségem nekem is, de azt gondolom, hogy ott, ahol munkát végzek, ott is szükség van a az agglomerációban élőkre.
[00:07:41]Tehát tehát ezt erre az adóra így fogni, én én ezt nem tartom Korreknek.
[00:07:49]Hát a a másika ugye a pályázatok.
[00:07:49]Hát itt két éve ugye most a polgármesterünk Országgyűlési képviselő lett az elmúlt két évben nem sok projektet se gyakorlatilag én én személy szerint nem tudok egyetlen egy olyan jelentős projektől se ami beruházásba indítottak előkészítettek volna satöbbi.
[00:08:10]Tehát a a régiekből fejeztek be.
[00:08:12]Hát ez ez nem tudom, hogy ez valami tiszás sajátosság vagy karácsonyi vagy ellenzéki, hogy hogy itt a projektek nem mennek, csak a marhaságok.
[00:08:23]Tehát tehát itt videók mentek arról, hogy kimentek ott az aktivisták és festették a padokat.
[00:08:30]Hát most elnézést, én ha itthon festem a padot, akkor először ugye lecsiszolom, leszedem róla a festéket, kiemelem a sárból, mondjuk ugye azt is lemosom, és amikor egy alaphoz, ahoval átkentem, akkor kenem rá a festéket.
[00:08:43]De itt ugye ment a propaganda, hogy micsoda nagy dolog, mert az önkéntesek festik a padokat.
[00:08:50]És akkor azt lehetett látni, hogy ketten hárman is egylével húzgálnak egy padon, vagy valami szán ilyen festéket.
[00:08:58]Ö hát hát könyörgött ez egy normális helyen nem így nem így festünk.
[00:09:03]Tehát ez ez mint ez ez mint propaganda.
[00:09:07]Végre egy kis felszín.
[00:09:10]Igen.
[00:09:10]Hát a nemzeti hitvallása meg teljesen egyetért az ember, hogy ugye Néder Müller Péter volt az a nagy okos, ugye, aki a fehér heteroszexuális keresztény embereket nem kívánatosnak tartotta, vagy valami hasonló képződek Igen.
[00:09:25]Képződményeknek.
[00:09:28]Én még egyszer leveleztem is vele, mert a a hetedik kerületbe jártunk.
[00:09:34]Egy egy egy képzésre hordtam a lányomat, egy ilyen ö színházi képzésre, és akkor ugye láttam ott a lombtalanítást, hogy ott hogy megy, hát itt vidéken, de már ne elnézé.
[00:09:44]És ha így menne a lombtalanítás, a kukások megölnének minket.
[00:09:46]Hát az a szemét, ami lehajig ába meg minden.
[00:09:48]És akkor például Ner Müller mondta, hogy hát hogy a bulegyed miatt itten a az ottlakóknak szigetelni kell az ablakot, azt fizetni kellene a beruházásba, az államnak meg mindenkinek.
[00:10:00]És akkor írogattam neki, hogy akkor itt mi nálunk tavasszal ugye trágyáznak a szántalóföldeken, akkor nekünk is jár egy szigetelés, ugye nem csak a pestieknek.
[00:10:11]Arról nem beszélve egyébként, hogy hogy egy szórakozóhely meddig van nyitva, azt a helyi önkormányzat szabja meg.
[00:10:16]Tehát ez nem volt legalábbis még abba a fázisba, hogy egy polgármesternek mi a feladata meg a hatásköre.
[00:10:24]Nem, de már egyből tartotta a markát, hogy hogy ú akkor be kell szigetelni itt az ablakokat, mert behallatszik a bulizaj.
[00:10:30]Ami egyébként vidéki szemmel nézve az egy szörnyű volt.
[00:10:34]Én azt láttam, hogy szombat reggelente ilyen 1 m magasan leslagozzák ott a a falakat.
[00:10:39]A a millé összetört üveg meg ürüléken keresztül mennek a az autók a járók elők.
[00:10:45]Hát inkább ezekkel kellene foglalkozni Karácsonynak is, meg Méder Müllernek is, meg aki aki városi vezető.
[00:10:54]Most visszakanyarodtam, hogy a nemzeti hitvallásul a kettes témához.
[00:11:00]Van egy saját témám is, ha ha mondhatom persze itt a végére, akkor jó egy utolsó, hogy nagyon várjuk, hogy mi lesz a szombaton a Fidesz kongresszussal mi miket fognak lépni, de azt azért nem tartom normálisnak, hogy valami vitaanyag ki lett küldve, és a a tagság nem is láthatta, hanem a vezetőség meg a választmány készül elő a kongresszusra, tehát így így nem fogunk előrelépni.
[00:11:30]Másik az, hogy a a Fidesz erkölcsileg azért eléggé leépül.
[00:11:32]Tehát itt a nemzeti oldalt kellene a jövőkben megmenteni, azokat a szavazókat, akik a nemzeti oldalra szavaztak, és valami tiszta ellenőrzött képződménybe átvinni azokat a nemzeti oldal gondolkodó embereket.
[00:11:45]A mert azokkal a ballasztokkal, amiket cipelt a a Fidesz is a nyakán, ez ezzel nem lesz megújulás.
[00:11:56]E ebből csak meg egy ilyen 12-16 éves kinudás lesz, mint a amit csinált a a szocialista oldal.
[00:12:05]Jó, tehát sok sikert kívánunk a a megújuláshoz.
[00:12:08]Meglátjuk.
[00:12:11]Jó.
[00:12:12]Nagyon köszönjük a telefont és a hozzászólást.
[00:12:14]Úgyhogy további szép napot és jó egészséget kívánok.
[00:12:19]Viszont viszont halásra.
[00:12:19]Viszont halásra.
[00:12:22]Nézzünk egy üzenetet.
[00:12:28]Azt írja Tamás és Panni, Magyar Péter megnyugtatott minden tájékozatlan tiszahívőt, hogy nem engedve be egy illegalis migráns sem, csak hogy akik a paktum értelműen szétosztrásra kerülnek, azok már az unión belülről lesznek ide irányítva.
[00:12:42]Ők már nem számítanak illegális migránsnak.
[00:12:43]Gonoszul gátlástalanul is szemérmetlenül játszik a szavakkal, és az orroknál fogva vezeti a híveiket.
[00:12:53]Aztán még annyit írnak egy másik üzenetben, hogy Magyar Péter volt felesége Vargaidita válásuk során a vagyonmegosztáskor közel 400 milliós közös vagyon ráeső részéről mondott le, hogy megszabaduljon.
[00:13:05]Ettől az embertől vajon mennyire lehetett elviselhetetlen ez a kapcsolat, aminek a felszámolása megért ekkora vagyonvesztést.
[00:13:14]És korábban írta még Pál, hogy az, amikor arról volt szó, hogy esetleg egyházi iskolákat ugye be akarnak záratni, és afelé megy el az új oktatási miniszternek az üzenete, hogy annyit írt Pál, hogy az emberek többsége nem vallásos.
[00:13:27]Ö egyébként, hogyha megnézzük a statisztikákat, ez nem egészen van így.
[00:13:33]Tehát tegyük fel, hogy mondjuk felfele, de az azt jelenti, hogy akkor nincsen szükség egyházi iskolákra, meg ha megint visszamegyünk a kleriká fasiszta metódushoz és az 50-es évekhez, és hát azért úgy tudom, hogy egy működőképes szeretetzban, ami a demokrácia tartó pillére, ott félhetően azért ilyeneket nem lehet csinálni.
[00:13:50]Vagy ez már a népi demokrácia lenne, nem tudom.
[00:13:55]Na, de menjünk tovább.
[00:13:55]Jud itt van a vonalban.
[00:13:56]Kezi, csókolom.
[00:13:56]Jó napot kívánok.
[00:13:59]Jó napot kívánok.
[00:13:59]Köszönöm szépen, hogy bekerültem.
[00:14:03]Hát rossz hét kell közölnöm, úgyhogy mondhatom.
[00:14:06]Hogyne.
[00:14:08]Na, akkor a Tobe úr, a Néppártnak az alelnöke, az egy újságírói kérdésre a sajtótájékoztatón most kijelentette, hogy a Néppárt, a migrációs paktum, minden tagállamra kötelező, és ők Magyar Péter kormányával leültek, megbeszélték, és Magyar Péter kormánya végre fogja hajtani a migrációs pattumot.
[00:14:35]És erről hallgattak szerintem magyar Péterék ennyire, és mindent elkövettek annak érdekében, hogy az embereket elhomályosítsák ezzel kapcsolatban, bizonytalanná tegyék.
[00:14:45]És tényleg nagyon jól kommunikálta le, hogy ő nem fogja beengedni az a migránsokat, az illegálisokat.
[00:14:53]Hát nem is róluk volt szó soha ebben a paktumban, hanem az áthelyezésekről, azokból az országokból, ahol már nem tudják ők velük mit kezdeni, nem tudják hazaküldeni, de ö tulajdonképpen őket ott hogy mondják ezt, hogy pillanat, hogy hogy fú hát regisztrálták, ne így mondjam.
[00:15:21]Így van.
[00:15:21]Igen.
[00:15:21]És akkor ezeket fogják áttenni, és ebben akkor azt fogja mondani megint ez az igazmondó úr, aki szerintem fogalma nincs, hogy mi az igazmondás, hogy hát ő nem is mondta, hogy ő megmondta, hogy nem fogj be.
[00:15:35]Igen, de hazudott már akkor is.
[00:15:35]És pontosan ezért.
[00:15:38]És van egy olyan érzésem, hogy amióta volt ez a tüntetéses dolgok, és különösen az első, és látta a tömeget, ő nagyon megijedt, és semmi másra nem törekszik most szerintem a különböző hozzászólásaiknál.
[00:15:57]Úgy komolyan mondom, most már nem is mérgelődünk, nem vett rajta az ember.
[00:16:01]minden áron mindig azt akarja szugerálni az emberekbe, hogy a Fidesz lopott, csart, hazudott és bűnözőkbön áll, soha semmit nem hagy ki, és pont ezzel tette magát hiteltelennél, és nem csak önmagát, hanem az egész frakcióját.
[00:16:16]Hát nézzük meg, hogy kik ülnek ott a miniszterek között.
[00:16:20]Nem is szólalhatnak meg, mert nem tudnak hozzászólni.
[00:16:23]Ennek az embernek nincs más feladata.
[00:16:26]Magyar tételről beszélünk most.
[00:16:29]Nincs más feladata, csak azt, hogy az embereket tovább hülytse, mert tudja nagyon jól, hogy nem fogja tudni betartani, amit ígért, mert semmit nem ígért.
[00:16:40]Amit ígért, az tulajdonképpen eddig is élvezte.
[00:16:45]a magyar emberek élvezték, tehát mindenki a fiataloktól kezdve itt tulajdonképp nem kellett nekik fizetni a tanulásért, mert ha nem volt nem önköltségesek voltak, hanem államilag támogatottak, azt csinálhattak, amit akartak, hidakat foglalhattak el, soha senki nem bántotta őket egy újjal sem a rendőrök.
[00:17:08]túlságosan is humánus volt a Orbán kormány az ellenzékkel szemben.
[00:17:11]És a régi ellenzék, hát már mondták sokan, hogy úri ember módjára viselkedett a parlamentben.
[00:17:22]És ez az ember, aki ennyire gyűlölettel van teli, ilyen kisebbségi érzésekkel rendelkezik, hogy nem tud mást csinálni, nem tudja magát megfékezni csak azzal, hogy állandóan a kormányt a volt kormány szapulja.
[00:17:37]Orbán jó, hogy nem ült be Orbán Viktor, mert ha beült volna, más se láttunk volna, csak hogy neki címzett volna mindent, és hogy így kiélyelsz az alantas ösztöneit, mert ez az ember primitív.
[00:17:51]Olyan primitív, hogy ha bárki szívére teszi a kezét, még a tiszások is, gondoljanak bele, hogy mi fog történni akkor, hogyha ide valóban bekerülnek a migránsok, még akkor is, hogyha más országokból ők nem fognak megváltozni.
[00:18:06]ugyanazt fogják csinálni, mint az előző nyugati országokban, és ugyanúgy a magyar embereknek kell eltartani.
[00:18:14]És szóval, ha ezt nem tudják felfogni azok, akik a Magyar Péterre szavaztak, akkor gondolkozzanak el, hogy nekik is ugyanolyan rossz lesz.
[00:18:25]És itt pontosan mindenki arról beszél, hogy békét kellene teremteni és az országot összehozni.
[00:18:32]Nem magyar Péterék fogják összehozni az országot, hanem mi emberek, mert mi nem gyűlöljük egymást.
[00:18:39]Azért, mert valaki tiszás lett, félre volt vezetve.
[00:18:41]Azért, am valaki jobboldali, az úgy nőtt fel, vagy azok az érzései.
[00:18:46]Tiszteljük már egymásba az embert, és álljunk már össze azért, hogy ugyanolyan békességbe tudjunk élni, mint ahogy eddig is megpróbáltunk.
[00:18:56]És elfogadni azt, ami jó.
[00:18:59]Ami nem jó, az ellen emeljük fel a hangunkat, de beszéljük meg, és ne pedig azt mondjuk, hogy lopnak, csalnak, hazudnak, mert most ugyanúgy milliárdosok ülnek ott.
[00:19:10]Azt írják egyesek, hogy de hát ezek nem itt szerezték a pénzüket, hanem kintről.
[00:19:15]Igen, de például a Báberer úr hol szerezte a pénzét?
[00:19:18]Hol hogy tudott meggazdagodni?
[00:19:21]Hát ha azt mondjuk, akkor ő egy igen kemény neres volt, és amikor már az egész birodalmat átvette a kamionos dolgokat, mindent, utána pedig magánklidikát épít, és most pedig 100 milliókal támogatta a Tiszát.
[00:19:36]Hát Tiszások, gondoljatok bele, hogy miért került Hegedűs úr oda.
[00:19:41]Az ő orvosa, aki a magán klinikáján is dolgozott, miután hazajött Angliából, miért került oda pont ő?
[00:19:50]És miért lett ilyen agresszív?
[00:19:54]Azért, mert Váberer úr meg akarja venni az egész magánklinikák feletti uralmat, majd ő elintézi, majd ő meghatározza, hogy mit, melyik kórházzal zárjanak be, és hol épüljenek majd fel magányklinikák, amit nem tudnak megfizetni az emberek.
[00:20:12]egyébként a kapitány úrnak csak azt ajánlom, hogy amennyivel meg fogja emelni a költségeket mindenféle szinten, akár villany, gáz, olaj, benzin, bármiben, akkor ugyanannyi százalékkal emelje meg a nyugdíjasoknak is a fizet a nyugdíját ugyanannyit.
[00:20:30]És én azt is mondanám, hogy 250 alatt ugyanúgy emeljék meg a százalékkal, annyi százalék-kal, amennyivel a kapitány úr úgy gondolja, hogy ő megemeli majd a különböző dolgokat.
[00:20:43]Csak egyre kérem, hogy el ne adják ugyanúgy megint külföldi cégeknek azzal, hogy valaki ezeket a pénzeket úgyis lenyúlja az az eladás után.
[00:20:54]De ez csúnya dolog, mert én is csak feltételezek, és ezért haragszom most magamra is többek között, hanem az, hogy itt maradjon bent nálunk és itt adózzanak a a multik is, mindenki, és ezt érjük el, akkor lesz majd itt tulajdonképpen kiegyensúlyozott élet, és ne szolgáltassuk ki a magyar gazdaságot, hogyha egy mód van rá, és ne adjuk el magunkat, és ne hagyjuk azt, hogy mások dirigáljanak nekünk, és mindenki vegye már tudomásul hogy az ukránokat, ha behozzuk az unióba, az azt is jelenti, hogy ugyanúgy fognak, ha bármit tesz az ukrán állam, például elindít egy véletlenül egy valamilyen lövedéket orosz területre, az oroszok visszavágnak, és ennek mi lesz az eredménye, amikor már bent lesz az unióban?
[00:21:50]az lesz, hogy a NATO és az uniós tagországoknak ki kell állni a saját tagországuk mellett, és megtámadják Oroszországot, és csatlakozni kell a nem létező háborúhoz.
[00:22:04]Így van.
[00:22:04]És pontosan ezt nem értette meg a nép, hogy nem arról volt szó, amikor Orbánik azt mondták, hogy kiírták a plakátokra, hogy háború vagy béke.
[00:22:10]Igen.
[00:22:13]Nem akarták megérteni a mondanivalóját, ami mögötte volt.
[00:22:16]Csak a szór asszociáltak, hogy háború.
[00:22:19]Hát, szóval gondolkozni kellene emberek, hogy a háborút nem azt mondta, hogy most akkor háború lesz, és már most arról van szó, hogy fiatalok is gondolkozzatok el, és nézzetek magatokba, hogy hogy tanulhattok, hogy viselkedhettek, mit csinálhattok, odamehettek, oda utazhattok, ahova akartok.
[00:22:38]Mi nem tudtunk odautazni, ahova szerettünk volna, de soha nem fordultunk így egy kormány ellen.
[00:22:45]Attól függetlenül megpróbáltuk megtalálni itthon is azokat a dolgokat, amiben szórakozhattunk, és ez nem volt olyan tragikus.
[00:22:53]És tehát most, ami bekövetkezik, akkor miért nem tudjuk kimondani, hogy igen, diktatúra.
[00:23:01]Egy diktátor kezd uralkodni magyarok felett, és nem csak mi félünk tőle, mármint nem tőle, hanem amit ez az ember képes majd elkövetni a magyarokkal szemben, hanem a saját minisztereik is félnek tőle.
[00:23:16]Hát ha megnézzük az arcokat, mindenki döbbenten ül, nem is döbbenten, hanem mindenki azt gondolja, hogy hűha, hát ez az őrült beszélt, de nem nekünk kell beszélni.
[00:23:25]Jó, csak beszéljen nyugodtan.
[00:23:27]Lehet, hogy vannak segítői, és az a Rufur is hány embernek segített?
[00:23:32]Hány a segített a Hordnak?
[00:23:36]Segített a Fodor úrnak, segített Gyurcsánynak, és elértek valamit?
[00:23:38]Nem, nem tudták legyőzni azt a a hogy bocsánat, tud majd az utolsó gondolat, mert nagyon elment az idő, hogy mások is jöhessenek.
[00:23:49]Értem én.
[00:23:49]Csak azért szerettem volna elmondani, hogy gondolkozzanak el az emberek, hogy az ukránoknak a behozatala nemcsak az élelmiszereken múlik a gond, hanem magán arról, hogy nehogy valóban bevigyenek bennünket a háborúba.
[00:24:01]Nem bennünket csak, hanem egész Európát.
[00:24:03]Ne tegyük már Európát hadszintéré, könyörgöm, amit el akarnak érni kint az angoloknál, akikkel mondtam már, hogy mély állam létezik, akik Egyesült Európai Uniót akarnak létrehozni.
[00:24:17]hogy ne legyenek tagállamok, ne legyenek nemzeti államok.
[00:24:22]Hát erre gondoljon mindenki, és nézzen magába, és a saját életét vegye figyelembe.
[00:24:27]Ne másokért, ne mások zsebébe kotorásszunk, hanem saját magunkét nézzük meg, hogy nekünk mi a jó, és mindegy, hogy mi van, akkor is maradjunk azok, akik voltunk.
[00:24:37]Tehát becsületesen, tisztességesen, és ne egymást bántsuk.
[00:24:42]egyébként az utolsóhoz csak annyit akartam hozzátenni, már, bocsánat az utolsó kérdés, ne haragudjon, hogy ezt elmondom, hogy itt az a, hogy a nemzetünk hitvallása, hát most lehet, hogy furcsát mondok, szám teljesen mindegy, hogy azok a táblák ott vannak vagy nem, ha magunkban nem tudjuk érezni, hogy mi a nemzeti hitvallásunk.
[00:25:05]Ezt mindenkinek magába kell érezni, és talán ezzel kevesebbet kellene úgy foglalkozni, mert az, hogy most mit tesznek föl, vagy mit nem látja a háborúsi belekötöttek, mindenbe bele lehet kötni mind a két részről, teljesen mindegy.
[00:25:20]Mi érezzük azt, hogy magyarok voltunk, mik a múltunk, mik a történelmünk, és tovább.
[00:25:28]De hát aki ennek pont ezért nekimegy, az nyilvánvalóan nem így gondolkodik.
[00:25:31]És most akkor megyünk tovább, és nagyon köszönöm, hogy hívod bennünket befejeztem.
[00:25:36]Köszönöm, hogy meghallgattak.
[00:25:38]Jó egészséget viszontásra.
[00:25:40]Köszönöm szépen.
[00:25:42]Róbert írja az alából, hogy minél nagyobb egy város, annál atomizáltabbak az emberek, annál inkább médiafüggőbbek.
[00:25:48]És így nem azt látják, amit látnak, hanem azt, amit láttatnak velük.
[00:25:50]Margita pedig azt írja, hogy támadják a nemzeti hitvallást.
[00:25:55]Ezután jön a korábbi SZDS által annyira utált himnuszcserélése, netán a szózat újbói betiltása.
[00:26:00]Továbbá nálunk is jöhet a fenyőinnep, illetve a nyúl ünnepe.
[00:26:05]Hát reméljük, azért idáig nem jutunk, de tudjuk, hogy mi volt az 50-es években, amikor megpróbálták az összes olyan ünnepet, hagyományt, egyházi ünnepet megtörni, ami nagyon zavarta őket.
[00:26:17]Hát megmondom őszintén, nekem aztán igazán furcsa, hogy ez a nemzeti hitvarás ennyire zavaró volt.
[00:26:21]De hát úgy tűnik, hogy ez ott átment fönt, úgyhogy meglátjuk, mi lesz a következő lépés.
[00:26:29]Most pedig Marian van a vonalban.
[00:26:31]Kezi csóorom, jó napot kívánok.
[00:26:34]Jó napot kívánok.
[00:26:34]Az a Marian vagyok, akire másfél évvel ezelőtt azt mondták, hogy máskor is telefonáljak, csak nem sikerült azóta sem.
[00:26:41]Úgyhogy akkor gyorsan mondom, hogy a karácsonynak már rég nem vagyok megelégedve vele, mert van egy ilyen törvény, nem tudja vezetni a vállalatot, a céget, az a főváros, akkor le kell mondania, mert abból kell gazdálkodnia, ame van, de ha erre képtelen, akkor nem illik oda, nem alkalmazza ennyit a karácsonyi dologról.
[00:27:02]Úgyhogy ezt nem értem, mert ha egy vállalat igazgatója nem jól működik, azonnal kirakják a szűrét.
[00:27:09]Nem, hát normális esetben igen.
[00:27:15]Hát és egy családnak is úgy kell gazdálkodnia, hogy amennyi a bevétele.
[00:27:19]Nem mondhatja a családjának, hogy most ennyivel több lett a villanyszámlán, vagy ez vagy az, és akkor most nem élünk meg, akkor most becsődölünk, vagy ezt nem értem.
[00:27:28]Na mindegy.
[00:27:28]A nyugdíjról soha nem mondták el, hogy a nyugdíj az nem ajándék az államtól.
[00:27:33]Azt az ember befizeti hosszú éveken át.
[00:27:36]Én állami alkalmazott voltam, tehát tőlem levonták.
[00:27:41]Mindenki röhögött rajtam, hogy ennyi pénz mi a fenének, mert ő négy órára van bejelentve, csak annyit vonnak.
[00:27:48]Ő be sincs jelentve, ő katás, ő azért nem fizet annyit.
[00:27:52]Volt, akinek 10 éve nem volt meg a nyugdíjhoz.
[00:27:54]Hát persze, hogy kevés a nyugdíja.
[00:27:57]Micsoda dolog ez, hogy az, hogy hívják?
[00:28:01]Magyar Péter fogja magát, és azokat kell segíteni, akik soha nem dolgoztak rendesen egész életükben, vagy nem fizettek nyugdíjat egész életükben, mert ezzel ezt mondta, mert aki sok nyugdíjat kap, nem én vagyok, az sokat fizetett be, azért kap annyit vissza.
[00:28:18]Igenis jár neki minden olyan, mint ami a többinek, aki nem dolgozott rendesen, vagy nem volt bejelentve rendesen egész életében.
[00:28:25]Nem.
[00:28:29]Szóval nekem ez a véleményem.
[00:28:29]Azáról meg csak el szeretném mondani, hogy nagyon helyes, hogy egy adózás van, mert így az embert doppingolja, hogy többet dolgozzon, többet keres.
[00:28:39]Én tanárként dolgoztam, és nem tudtam kiírni, helyettesíteni embereket, mert kiszámolta, amíg két órát helyettesít, olyat ugrik a sávban, hogy már nem éri meg.
[00:28:52]Igen.
[00:28:53]Úgyhogy ezt is végig kellene gondolni, mert igenis az ember munkából él.
[00:28:56]Szóval ne azokat kelljen segíteni, hogy ne fizessen adót, inkább ne is dolgozzál.
[00:29:04]Ki az a marha, pardon, elnézést, az a őrült, aki azért fog dolgozni, hogy adóba elmenjen.
[00:29:08]Finországban van ilyen különben, hogy progresszív az adózás.
[00:29:11]És mondták az emberek, de hogy fognak dolgozni annyit?
[00:29:16]Inkább akkor ott maradnak azon a szinten, és akkor jól járnak.
[00:29:20]Csak ezt a magyarnak üzenem, hogy gondolja meg, mert ilyenekről beszélt.
[00:29:26]Na, a gyermekvédelemmel kapcsolatban alapjába véve nem, hogy mondjam, mindig lesznek rossz emberek meg jó emberek.
[00:29:33]És ez nem attól függ, hogy mennyi pénzt kap, és nem attól függ, hogy van-e törölköző vagy zuhanyozó ott, hanem azt kell megoldani, hogy a családok jól éljenek, hogy ne kelljen a gyereküket intézetbe adni, ne kelljen a gyereküket kidobni otthonról, ne kelljen megválni tőlük.
[00:29:51]És azt hiszem, ehhez a Fidesz mindent megtett.
[00:29:56]Szóval segítette az anyákat, a családokat, a az esám mentességet és a többi.
[00:30:01]Nem, én úgy gondolom, hogy a megelőzés a lényeg.
[00:30:04]Nem tragédiát kell elhárítani, mert az soha nem vezet semmi jóra.
[00:30:11]És ja, még az egészségügy.
[00:30:15]Én szültem gyereket privátorvosnál.
[00:30:19]gyerekorvosom privát volt.
[00:30:19]Most kellene igénybe vennem azt a tévét-t, amit fizettem hosszú éveken át, és most legyen akkor privát magánklinika.
[00:30:29]Igen, igen.
[00:30:30]Hát akkor vissza kéne az államnak az én befizetett pénzemet fizetni kamatostul, és akkor el tudnék menni magánklinikára.
[00:30:39]Ja, de ne haragudjon már.
[00:30:39]Elmegyek az orvoshoz.
[00:30:41]Három embert hivatott be.
[00:30:45]engem meg se nézett, és ráírta privát számát a lapomra, hogy menjek ott, keressem meg.
[00:30:54]Na hát ezért szavazót rengeteg orvos a magyarra erre a privát klinika ígéretére, mert rengeteg orvos szavazott.
[00:31:06]Úgyhogy azért mondom, hogy nagyon sok dolog van, amit itt elő jegyzett, hogy mit szeretne, de ha ezt végiggondoljuk, ez már mind rossz alapjában véve.
[00:31:17]Hát és még teljesíthetetlen is.
[00:31:20]De nem, ha így végig, de ő ezt mind elmondta, és alapjában véve ez nem.
[00:31:23]Na és arról nem is beszélve, ha bejönnek a bevándorlók, egyszerűen visszafordíthatatlan.
[00:31:31]És ez az, amit nem ért meg.
[00:31:31]És tulajdonképpen ha az Orbán normális lett volna, és azt mondja, hogy fogok én itt hadakozni velük, megengedem nekik, azt a kicsi kis szverenitást föláldozzom, jöjj, milyen jól járok, mindenki csöndben van.
[00:31:48]Tehát akkor tulajdonképpen ki az, aki kiállt a hazájáért?
[00:31:56]Ki az, aki mindent megtett, vállalta ezt is.
[00:31:59]Szóval azért el kellene gondolkozni rajta.
[00:32:02]Én nem vagyok Orbán fan, de mióta szavazok, még ilyen értelmes, előrelátó, intelligens, okos, kreatív minisztere nem volt Magyarországnak.
[00:32:16]Úgyhogy ezt soha nem fogja a magyar elérni.
[00:32:20]Arról nem is beszél, hogy állandan rajta rugózik.
[00:32:22]azt akarja, hogy ő is olyan legyen, de ezt így nem éri el.
[00:32:27]Sok mindent kéne csinálni, olyasmit, amit ő csinált, és akkor talán eléri.
[00:32:34]Hát igen, meg víziók is kellenének, meg olyan ötletek, ami különleges, nem csak a merjünk kicsik lenni, ami most kibontakozik.
[00:32:42]Hát mi az, hogy de ne mi az, hogy kicsik?
[00:32:44]Hát meg kell nézni.
[00:32:44]Én már ezt elmondtam egyszer másfél év, amikor bekerültem, hogy akkor 14 Nobeldíjasunk volt.
[00:32:52]Rossz a magyar oktatás.
[00:32:52]Na ne vicceljenek már.
[00:32:55]Hát nézzék meg Kínának hány Nobeldíjasa van.
[00:32:58]Pedig vannak 3 millió milliárdan a világban.
[00:33:00]Hát azért alapjába véve nem rossz itt az oktatás.
[00:33:08]Persze a magyar nyelv is sokat segít.
[00:33:10]Szóval ez a magyar nyelv olyan logikus és olyan következetes és nehéz.
[00:33:13]hogy ez csiszolja az agyat.
[00:33:16]Igen, sok hülyeséget tanítanak, de alapjába véve ez olyan, mint a torna.
[00:33:21]Ha nem emelem föl a kezemet egy évig, akkor az béna lesz, és nem is fogom fölemelni.
[00:33:26]Ha nem kiszolom az agyamat minden hülyeséggel, akkor nem is lesznek ilyen kreatív, értelmes magyarok alapjába véve.
[00:33:37]Ez így gond.
[00:33:38]Úgyhogy bele is fáradtam, de olyan dühös voltam már, mert másfél éve, hogy mondjam, mondom magamnak, hogy ez így nem mehet, mert olyan szépen felépített mindent alapjába véve az EU-ból kiindulva, mert szó ugye Márkaj volt az utolsó, akivel próbálkoztott, nem jött be neki.
[00:33:58]keresett egy olyat, aki hogy mondjam, dühében, meg haragszik, meg kiesett a Fideszből, mert alapján meg kell nézni, kibukott fideszesek ülnek ott nála alapjába véve és alatt.
[00:34:11]Szóval dü dű van benne.
[00:34:15]Látszik rajta, hogy két kezében megfolytana bárkit, aki miatt ki kellett jönnie a Fideszből.
[00:34:23]És ne haragudjon, de én azt mondom, hogy szomorú.
[00:34:27]Az a szomorú, hogy értelmes emberek, akik mögötte ülnek, nem gondolták végig, hogy a jelenlegi kicsit pozitív fizetésért, vagy nem tudom miért, hatalomért mit csinálnak az hazájukkal?
[00:34:43]Hogy fognak ezek aludni?
[00:34:43]Bármi történhet, de mi lesz?
[00:34:47]Igen, hát majd megy a terelés, az biztos.
[00:34:50]Na de hát az ő szégyenük, mert az, hogy van egy ilyen beteg ember és ilyeneket csinál, egyesene, de ők vállalták vele együtt ezt.
[00:34:58]Hát tudom, hogy nem mernek neki szólni, mert meg kell nézni a RTL-t szoktam nézni annó, és akkor bekerült ez a Vanda körülbelül két éve, és mondom, mi ez, hogy így fröcsög, mi történt eddig?
[00:35:13]ilyen nem többiek is elejtettek egy-két szót, de úgy fröcsögött, hogy eszméletlen.
[00:35:18]Mondtuk is, hogy ez beáll a Tisza mögé.
[00:35:20]Tessék, szóvivő.
[00:35:24]Ezt csak azért mondom, hogy így válogatta ki az embereket.
[00:35:26]Meg kell nézni, hogy ki az a repperes fiú.
[00:35:31]A Fidesz idejében lett milliárdos, és utána föcsög a Fideszre.
[00:35:38]Nem egy ilyen van, aki időben új karavánra ült.
[00:35:42]Miért?
[00:35:42]És a magyar Péter miből lett azért ennyire gazdag abból a két évben, amíg nem volt Fideszes?
[00:35:49]Azért ezt is meg kellene nézni.
[00:35:52]Hát igen.
[00:35:52]Meg a többiek is azért a Fidesz idejében lettek gazdagok, mert az rendben van, hogy a a benzint azok tankolják, akiknek van pénzük.
[00:36:03]Ha Fidesz idejében nem lett volna pénzük, akkor nem tudták volna tankolni, ugye a kútban, és akkor nem lett volna neki pénze.
[00:36:12]Hogy hívják azt a bárót?
[00:36:17]Mit mondott?
[00:36:17]Ő a joki.
[00:36:18]Ja, kapitány István.
[00:36:20]Kapit Na hát azért mondom, hogy rendben van, hogy külföldi Jó, hát igen.
[00:36:23]Ő a semnél volt az egy másik.
[00:36:24]Viszont Marian muszájtól meg még pici időnk van, és szeretnénk még másnak is lehetőséget adni.
[00:36:30]Nem kérek köszönöm, hogy visszahívtak.
[00:36:32]Végre sikerült kiadnom magam.
[00:36:34]Mi köszönjük, hogy hívott bennünket.
[00:36:36]További szép napot, jó egészséget, viszontalásra.
[00:36:39]Köszi.
[00:36:41]Megyünk is akkor gyorsan.
[00:36:41]Margit van a vonalban.
[00:36:44]Tisztelettel üdvözlöm.
[00:36:44]Még még lehet megszólalni ebbe a diktatúrába, de látom, hogy koncessziós terek vannak folyamatban, mert nem bír magával a Magyar Péter.
[00:36:54]És az előző hölgy jól mondta, a Magyar Péter nem tudta elviselni, hogy a felesége kilökte, hogy a Tiszánál, hogy az Orbánkormánynál nem adtak neki miniszteriálást, ilyet, olyat, mert alkalmatlan.
[00:37:07]És örüljön neki, hogy jelenleg a köztársasági elnök, mindegy, hogy ő neki hány ezer a csőcselékből rászavazott.
[00:37:17]Hiába akkor is mondhatta volna a köztársasági elnök azt is, ha nem nem becsületes, mondhatta volna, hogy nem nevezem ki, mert alkalmatlan vagy rá.
[00:37:29]És és nem bántotta erre föl.
[00:37:32]Főcsögjából a rossz indulat megjegyzi, mintogyha egy őrült ember beszélne és állandóan megjegyzi, hogy így az Orbán úgy.
[00:37:43]Hol volt ő 2022 óta?
[00:37:45]A gyerekeknél.
[00:37:50]És néha itt annyira rossz volt a gyerekek sora.
[00:37:53]Ő akkor miért nem nyitotta ki a száját?
[00:37:55]Nem.
[00:37:55]ut volt 2020 havi 5 millióért csak ki merte volna nyitni nem nyitotta most a hatalomér most kinyitja a gyerekekért a száját nem röstelni magát és 2022-ig akkor nem volt semmi baj a gyerekekkel azóta van itt már nem mernek a tanárok menni tanárnak már mindenkire az van mondva hogy meg homokos meg mit tudom én nem ezeket a szavakat merőzzük hát ez valami őrület ez valami őrület amit itt csinál ál meg a gyerekvédelem meg minden a sajátját védi.
[00:38:30]Azt lökte ki a nagy világba, ha feleségéhez rossz volt, haudózott össze-vissza.
[00:38:36]És akkor ez mer beszélni, akinek szép felesége volt és okos, de ez olyan irigy volt arra is, meg mindenkire.
[00:38:44]Szinte az irigységtől lehabzik a szája.
[00:38:46]Hát ezt nem tudom elképzelni.
[00:38:49]És most csak a bosszú, a bosszú.
[00:38:52]És hogy a von deren a von deren tetszik tudni mi a véleményem, aki ilyet mert Európának mondani, hogy három napra készüljünk föl élelemmel, gyógyszerrel, mindennel.
[00:39:03]És három nap után mi lesz?
[00:39:06]Három nap után mi lesz három nap utánik majd a nem létező háborút három nap után.
[00:39:11]Hát hát ez ez valami őrület.
[00:39:11]És a másik megy az elenskihez, mindenkihez megy.
[00:39:16]Ki fizeti ezeket az utakat?
[00:39:19]Mert az adófizetők pénzéből van, az én pénzemből is, minden adófizetőjéből.
[00:39:26]Mit rohangál ez a lengyelekhez még tanácsot kérni, hogy hogy lehet kiszórni az emberekkel, hogy lehet adóztatni, hogy Krakóba az összes keresztet levetette is.
[00:39:37]A úgy püszkö a a lengyelek azt mondták, ezt a a mostani elnököket alig várják, hogy kilökjék.
[00:39:45]Nem hiszi el, hogy hogy hunnyad a nép a katolikusokat.
[00:39:50]Nem bánthatja.
[00:39:50]Itt is az iskolákat megszünteti.
[00:39:55]Ez hát nem fél az úristentől nem fél.
[00:39:58]Leszedette Szent István király papírját.
[00:40:01]Volt egy ismerősöm, aki leszedette a a kis váltőli házba, ahol lakott.
[00:40:07]Leszedette a mester úr, kint volt a nagy kommunista, leszedette a falon lévő keresztet.
[00:40:13]Három hét múlva halott volt.
[00:40:15]Nagyon vigyázzon arra is, hogy miket beszél.
[00:40:19]Mert nehogy azt higye, hogy mi zsidók elfelejtjük azt, hogy ő most is megjegyezte az újságíróknál, hogy belököm a Dunába.
[00:40:28]Hivatkozott arra, hogy ott vannak a kis cipők, nem rögtelt ilyet a száján ki.
[00:40:35]És még ez beszél becsületről.
[00:40:38]Ez amikor a vallásunkat, a zsidóságot, akit annyit szenvedtek, ott volt Lengyelországban, miért nem ment el Auschwitzbe?
[00:40:47]Miért nem ment el, hogy lássa, hogy mit szenvedett a nép most ezeknek a németeknek nyalizik, ezeknek megy.
[00:40:57]Miért nem ment el Putyinhoz, vagy miért nem ment Kínába?
[00:41:00]Ja, hát oda kérem, nem hívták.
[00:41:02]Oda nem hívták, oda nem hívják a az embereket.
[00:41:05]Szégyelje magát.
[00:41:07]Ott a kapcsolatot csak a magyar népért tartják fön.
[00:41:10]És azt hiszik, hogy olyan hülye Putytin nem olyan, mint a Zelenski.
[00:41:15]Lehet, hogy a magyar Péter színész akar lenni, mint a Zelenski barátja, de az is csak egy ripacs.
[00:41:21]És odament azért, hogy ő miatta, mert 2022-ben Ankarába kimondhatták volna a békét, nem mondta ki, ott van a sok halott.
[00:41:32]Kiev-től végig a Dambaszig végig.
[00:41:35]Beszéltem egy ukrajnai nővel, kérdeztem, mi a helyzet?
[00:41:38]Azt mondta, temető, temető, tenető.
[00:41:40]Ezt akarja.
[00:41:40]Ezt akarja.
[00:41:45]És el majd ha visszateszik a a Turózobrot a helyére, majd akkor hiszünk Zelenskinek meg ennek a Magyar Péternek is, aki a magyaroknak a szégyene.
[00:41:52]Nekünk egy elátkozott vezetőnk van.
[00:41:56]Ez a magyarok véghetetlen.
[00:41:59]Nekünk aranykorunk volt 16 év.
[00:42:02]Aranykorom volt.
[00:42:02]Nyugdíjas voltam.
[00:42:06]Duplája lett a nyugdíjam.
[00:42:09]Mehettünk nyaralni mindenhova.
[00:42:09]Nézze meg, ő luxizik, elmegy nyaralni.
[00:42:15]elmegy jaktozni a három gyerek nélkül.
[00:42:19]Milyen apa az ilyen undorító?
[00:42:23]És akkor még ő beszél nagyképűen és és pontosan.
[00:42:27]És most le kell venni és akkor nem leszünk magyarok, mert nem lehet Szent István királyról beszélni.
[00:42:35]Megmondta neki a von der Len, vagy mit követelnek még?
[00:42:37]Mit?
[00:42:37]És mire szólnak?
[00:42:37]A Magyar Péter nem a délividéken lakott, ahol a bevá ezek a migránsok tönkretették a gyümölcsösöket, mindent.
[00:42:51]És volt olyan, én voltam egy olyan faluban, ahol vittek nejlózacskokat, mindent szétdobálva a kakis gyerekpelenkák, a fertőzött minden a népek szedték össze.
[00:43:01]És azt mondta az arab: "Azért jöttünk, hogy mi uraljunk benneteket."
[00:43:07]És ez valós is.
[00:43:07]És most ide akarja a nyakrunkra hozni, azokat el kell tartani.
[00:43:12]3400000en szavaztak a Tiszára.
[00:43:16]Na most elő a pénzt.
[00:43:16]Ne a szavazásra adjon a potyondi Edina drága, hanem menjen ki és a migránsokat etessre, azokat tarts el.
[00:43:25]Nem egyszer.
[00:43:27]És kedves Marem kétszer állat félbe kell szakítanom, mert lejár a műsoridőnk.
[00:43:31]Nagyon köszönöm, hogy hívott bennünket.
[00:43:33]Jó egészséget és szép napot kívánok.
[00:43:36]önnek és köszönünk a hallgatóktól is.
[00:43:37]Ez volt mára a Paláver.
[00:43:39]Tartsanak velünk holnap is.
[00:43:44]Paláver a Híf és a Hírtv interaktív műsora.
[00:43:48]Paláver hangra fel.