Paláver 2. rész - Hír.FM
- A TISZA-kormány első intézkedéseit a betelefonálók többsége a kampányígétek megszegéseként, a nemzeti identitás elleni támadásként és súlyos gazdasági következmények előjeleként értékeli.
- A migrációs paktum hatályba lépését a hívók szerint Magyar Péter szándékosan hallgatta el a választók elől, és bizonyítéknak tartják, hogy a „nem lesz migráció” ígéret hazugság volt.
-
„Folyamatos hazugság van, és azok gyakorlatilag a legfontosabb kérdés talán ez volt az összes közül, ami miatt le lettünk úrogva... Hát akkor most tessék, most mindenki gondolkozzon el, hogy mit tett, mit cselekedett április 12-én.” – Marci
- A nemzeti hitvallás közintézményekből való eltávolítását a hívók a nemzeti múlt megtagadásaként és a keresztény szimbolika elleni támadásként értelmezik, amely szerintük a migránsok fogadását készíti elő.
- A kamatstop megszüntetése 216 ezer családot érint, a hívók szerint ez csak az első lépés a rezsitámogatás eltörlése, az energiaárak emelkedése és az üzemanyagárak növekedése felé.
- Többen úgy vélik, Magyar Pétert „SZDSZ-esek és neomarxisták” irányítják, és a TISZA-képviselők agresszív, méltatlan viselkedést tanúsítanak a parlamentben.
- A hozzászólók a Fidesz felelősségét is felvetik, mondván, hogy „nagyokat tévedett”, és a köztársasági elnöknek sem kellett volna ilyen gyorsan elfogadnia a választási eredményt.
- A hívók attól tartanak, hogy négy év alatt a TISZA-kormány helyrehozhatatlan károkat okoz az országnak a migráció, a gazdasági megszorítások és a nemzeti jelképek eltávolítása révén.
- A hívásokat a politikai elitbe vetett bizalmatlanság és az azonnali cselekvésre való felhívás jellemzi, például Magyar Péter rágalmazásért való feljelentését és ellenálló rendezvények szervezését sürgetik.
Részletes összefoglaló megjelenítése
A Paláver második részében a betelefonálók a 2026-os választás után kialakult politikai helyzetet, a TISZA-kormány első intézkedéseit és azok várható következményeit vitatják meg. A műsorvezető Szamosi Tímea. A hívások és SMS-üzenetek három fő téma köré csoportosulnak: a migrációs paktum hatályba lépése, a nemzeti hitvallás eltávolítása a közintézményekből, valamint a kamatstop megszüntetése. A hozzászólók túlnyomórészt a Fidesz-KDNP szimpatizánsai, akik élesen bírálják Magyar Pétert és a TISZA-kormányt.
A migrációs paktum hatályba lépése
Több hívó is azt a kérdést járja körül, hogy a migrációs paktum éppen a műsor napján lép hatályba. Marci szerint ez bizonyítja, hogy a TISZA kampányában elhangzott ígéretek – miszerint Magyarország „kis sziget” marad és nem lesz migráció – hazugságok voltak.
„Folyamatos hazugság van, és azok gyakorlatilag a legfontosabb kérdés talán ez volt az összes közül, ami miatt tehát le lettünk úrogva, hogy hát ez nem igaz, itt nem lesz se háború, se migráció, ez mind csak az Orbánnak a narratívája azért, mert győzni akar. Hát akkor most tessék, most mindenki gondolkozzon el, hogy mit tett, mit cselekedett április 12-én.” – Marci *
Marci reményét fejezi ki, hogy a kormányt „tavasszal elzavarják”, és úgy véli, a jelenlegi helyzet miatt a TISZA támogatottsága jelentősen csökkenni fog.
Mária szerint Magyar Péter tudatosan hallgatta el a választók elől, hogy az EU-s pénzek fejében kötelező lesz migránsokat befogadni. Úgy véli, a választást elcsalták, és a köztársasági elnöknek új választást kellett volna kiírnia. Mária elítéli azokat a TISZA-szavazókat is, akik szerinte agresszívan viselkednek az utcán.
„Magyar Péter a kétharmaddal, mint a páva, úgy járkál a magyarok között, mint a röpülj pulyka. El van durranva magával.” – Mária *
Sándor összekapcsolja a migrációs paktumot a nemzeti hitvallás eltávolításával, szerinte ez azt mutatja, hogy a kormány már készül a migránsok fogadására, és akár iszlám vallási jelképek is megjelenhetnek a közintézményekben. Aggodalmát fejezi ki amiatt is, hogy a migránsok családegyesítés révén további tömegeket hozhatnak az országba.
„Ez azt mutatja, hogy már a migrációs paktum el van intézve, vagyis hát engedélyezve van, és egy migráns is sok, nemhogy több 1000er, mert szerintem lesz ebből bőségesen.” – Sándor *
Sándor beszámol egy személyes tapasztalatról is: egy TISZA-szavazó ismerőse egy nagy autógyártó cégnél dolgozik, ahol a vendégmunkások elbocsátását helyezték kilátásba, ami akár a cég kivonulásához is vezethet. Sándor attól tart, hogy a vendégmunkások helyére migránsokat állítanak majd, akik viszont nem akarnak dolgozni.
Klári arról számol be, hogy Kecskeméten május 27-én lengyel katonai repülőgépeket látott, és feltételezi, hogy migránsokat hoztak – bár a műsorvezető figyelmezteti, hogy ez csak feltételezés, és valószínűleg NATO-hadgyakorlatról van szó.
Egy József nevű SMS-író szerint a migránsok ellátásának fedezetét a jelenlegi kedvezmények (egy kulcsos adó, rezsicsökkentés, 13-14. havi nyugdíj, kedvezményes hitelek) megszüntetéséből fogják előteremteni.
A nemzeti hitvallás eltávolítása
A második kiemelt téma a nemzeti hitvallás közintézményekből való eltávolítása, amit a hívók a nemzeti identitás elleni támadásként értékelnek.
Marci szerint a TISZA a kampány során csak kellékként használta a nemzeti jelképeket, a piros-fehér-zöld zászlókat, most viszont lelepleződött a valódi szándékuk.
„Gyakorlatilag ez nekik csak egy ilyen kellék volt. Ez most is meglátszik, hogy a népdalainkat ellopták, mindent felhasználtak, hogy az embereket meghülyítsék, és ez lett a vége neki, hogy gyakorlatilag a nemzeti hitvallást, őseinket tagadják meg ezzel. Árpádot, Zalánt, Vergőcit és mindenkit, akik küzdöttek ezért a hazáér, hogy a nyék maradjon.” – Marci *
Marci úgy véli, Magyar Pétert valójában „SZDSZ-esek és hajdani kommunisták, neomarxisták” irányítják, akik a pénzt adják neki, és ők diktálják a döntéseket. Szerinte hamarosan a keresztet is le kell majd vennie Magyar Péternek a nyakából.
László (Hegyi László) szerint a nemzeti hitvallás levétele után a kommunista kiáltvány fog felkerülni a falakra. Érthetetlennek tartja, hogy a liberálisok miért küzdenek a hívő emberek ellen, ha egyszer a liberalizmus elvileg a toleranciáról szól.
„Úgy látszik sajnos eljött az idő, amikor a nemzeti hitvallás le és a kommunista kiáltvány nemsokára felkerülnek a falakra. Ezt nem szerettem volna megélni, ez az igazság, de úgy érzem, hogy nem ez az utolsó lépés.” – László *
László hosszasan beszél a keresztény szimbolikáról, az Európai Unió zászlajának 12 csillagáról, amely szerinte Szűz Mária koronáját jelképezi, és Robert Schuman mondásáról, miszerint „Európa vagy keresztény lesz, vagy nem lesz”. Kifejti, hogy a nyugati világ már megtapasztalja, milyen az, amikor „nem lesz”. Felhívja a figyelmet arra, hogy a himnuszt is törvénnyel kellene védeni, mert a magyar himnusz – szemben más nemzetek harci himnuszaival – Istenhez szóló könyörgés.
„A mi himnuszunk mindenkit csak szeretettel fogad és csak és csak a jó Istenhez szól. Ez ez miért baj? Miért miért miért szörnyű dolog ez? És ezek a liberális senkik, ezek el fogják érni azt, hogy eltüntessék a himnuszunkat is.” – László *
László beszámol egy határ menti faluról is, ahol a helyiek emlékművet állítottak a 24 magyar szent tiszteletére, és büszkén említi, hogy Magyarország 24 szentet adott a világnak, amire egyetlen más nemzet sem volt képes az olaszokon kívül.
A műsorvezető, Szamosi Tímea többször is idéz a nemzeti hitvallásból, hangsúlyozva annak szépségét és fontosságát. Felolvassa Tuzson Bence (volt igazságügy-miniszter) közösségi médiában megjelent posztját is, amely szerint Magyar Pétert az zavarhatja a nemzeti hitvallásban, hogy Gulyás Gergely részt vett a megírásában, ő pedig nem.
Klári összekapcsolja a nemzeti hitvallás eltávolítását a migrációval, szerinte azért történik, hogy a migránsokat ne sértse a keresztény szimbolika. Ausztriai példát említ, ahol szerinte már karácsonyfát sem lehet állítani, mert sérti a bevándorlók identitását.
A kamatstop megszüntetése és a várható gazdasági következmények
A harmadik téma a kamatstop megszüntetése, amely a hívók szerint 216 000 magyar családot érint, és családonként 2,3 millió forinttól fosztja meg őket négy év alatt.
Marci szerint ez csak az első lépés, és sorra fognak jönni a további megszorítások: emelkedni fog az üzemanyag ára, az energiaárak a duplájára vagy triplájára nőnek. Úgy véli, a cseh és lengyel példa is azt mutatja, hogy a nemzeti kormányok előbb-utóbb visszatérnek, de a kérdés csak az, hogy „mekkora veszteséggel”.
„Hát emlékezzünk csak vissza, hogy amikor csak egy söráráért 40 000-en megjelentek itt a Hősök terén, mert egy picikét föl akarták emelni a netadót. Most akkor majd meglátjuk, hogy mi lesz, mert egyelőre most ez csak egy bizonyos réteget érint. Lehet, hogy most van, aki ezt nem érdekli, de szépen minden rétegre fog kerülni.” – Marci *
Sándor hasonlóan látja a helyzetet: a kamatstop megszüntetése után jön a rezsitámogatás eltörlése, a benzinárstop kivezetése, majd az orosz olaj és gáz lezárása, ami hatalmas energiaválsághoz vezet. Sándor szerint a Fidesz korábban már elkezdte a klímaberendezések beszerelését a kórházakba, és Magyar Péter ezt a már meglévő előkészületeket használja fel. Attól tart, hogy négy év alatt tönkretehetik az országot, és az unokái fogják megélni a súlyos következményeket.
„Bízom benne, hogy ne tegye annyira tönkre, hogy ne lehessen helyre hozni. De hát mi is tehetünk mi fideszesek és nemzeti érzékű magyarok azért, hogy ne engedjük ezt az egészet.” – Sándor *
Magyar Péter és a TISZA-kormány általános kritikája
A betelefonálók számos személyes jellegű kritikát is megfogalmaznak Magyar Péterrel és a TISZA-kormány tagjaival szemben.
Anikó szerint Magyar Péter „képmutató”, és már az édesanyja is megmondta, hogy „a Tisza zavaros”. Kritizálja Kapitány István gazdasági minisztert és Rost Andrea operaénekest, amiért utólag vallottak be jelentős ingatlanvagyont (kastélyt, villát). Anikó szerint „utólag ne lehessen javítani” a vagyonnyilatkozatokat, mert „ennyire nem lehet amnéziás” valaki, hogy egy ekkora lakosztályt elfelejtsen bevallani.
Klári éles hangon bírálja Magyar Pétert és a TISZA parlamenti képviselőit:
„Ahogyan ő viselkedik, hogy tetszeleg a tévébe, ugribugrizik ide-oda, hát valóban ő egy bohóc. Na, a porondmester az vezeti a műsort, de ő meg szolgáltatja a műsort, amilyen ocsmány módon beszél az ellenzéke a Fidesz kereszténydemokrata képviselőkkel, meg még a Mi Hazánk is, mert azok is igen-igen be tudnak durbulni.” – Klári *
Klári külön kiemeli az egészségügyi miniszter (Hegedűs Zsolt) viselkedését, aki szerinte „üvöltött” az előző egészségügyi miniszterrel, és a választás éjszakáján olyan táncot járt, hogy attól lehetett tartani, „csomót köt magán”. Hozzáteszi: „ortopédorvos majd csak kibogozná magát egyszer”. Klári szerint a TISZA-képviselőknek „nincs viselkedés kultúrájuk”, és Magyar Péter „egy emberként” dönt a nemzet sorsáról, miközben a képviselői nem mernek felszólalni.
„Ez tényleg pózol a filmírnek a második részéhez. Ez át se Istent, se embert nem ismer.” – Klári *
Klári súlyos szavakkal illeti Magyar Pétert Sulyok Tamás köztársasági elnök állítólagos alázása miatt is, és azt kívánja, hogy „kapja vissza többszörösen a sajátjaitól”.
András a jogi oldalról közelíti meg a kritikát: szerinte a Fidesz-frakciónak fel kellene jelentenie Magyar Pétert rágalmazásért, mert a TISZA vezetője bűnözőnek, tolvajnak nevezi őket anélkül, hogy ezt bizonyítani tudná. András hangsúlyozza: az ártatlanság vélelme mindenkit megillet, és kollektív bűnösségről nem lehet beszélni.
„Tele vannak jogászokkal, de addig az ártatlanság védelme mindenkit megillet, amíg nem lesz bizonyítva. Itt gyalázkodnak minket, aláznak, hogy tolvajok vagyunk, rablók vagyunk, mit bűnözök vagyunk. És egyszerűen fel kéne őket jelenteni, mert mindenkinek megvan a tabularázá, aminek mondják ezt a erkölcsi bizonyítványa.” – András *
András Petőfit idézi: „az idő igaz, eldönti, ami nem az”, és pszichológiai szempontból is jellemzi Magyar Pétert, akit nárcisztikusnak tart, és azt tanácsolja, hogy az ilyen embereket „messziről el kell kerülni”.
A Fidesz felelőssége és a választás értékelése
Több hívó is felveti a Fidesz felelősségét a választási vereségben.
Laci bácsi szerint a Fidesz „nagyokat tévedett és nagyokat vétett”, és nem lett volna szabad ilyen könnyen átadni a hatalmat. Szerinte húzni, halasztani kellett volna az időt törvényjavaslatok benyújtásával, és a köztársasági elnöknek sem kellett volna azonnal elfogadnia a választási eredményt.
„A tömeg szavaz össze-vissza, de a tömegnek nincs egy közös agya, hogy meghatározza, hogy ő mit akar és mit tud.” – Laci bácsi *
A műsorvezető többször is kérte Laci bácsit, hogy fogalmazzon finomabban, és végül felajánlotta, hogy később visszahívják, ha összeszedte a gondolatait.
István hívása rövidre sikerült: azt kifogásolta, hogy a műsor úgy viselkedik, „mintha nem lett volna április 12-én választás”, és a propaganda változatlanul folytatódik. A műsorvezető szerint valószínűleg nem őket akarta hívni.
Kulturális és történelmi kitekintés
András a régi liberálisok és a mai liberálisok közötti ellentmondásra hívja fel a figyelmet. Emlékeztet rá, hogy a régi liberálisok azt mondták: „a hálószobaajtót és a templomajtót zárja be mindenki maga mögött”. Ezzel szemben a mai liberálisok „kinyitották a hálószobaajtót is, meg a templomajtót is”, ami szerinte az LMBTQ-jelenségek és a migráció terjedéséhez vezetett. András szerint a régi liberálisok azt is mondták, hogy ha valamin nem lehet változtatni, akkor nem érdemes erőlködni, ha viszont lehet, akkor cselekedni kell – most viszont mindenen változtatnak.
Programajánló
Marci a hozzászólása végén meghívta a hallgatókat a Polgári Műhely következő rendezvényére, ahol Kassai Lajos lovasíjász lesz a vendég. Az esemény két részből áll: az első felvonásban Tóth Máté nemzetközi és energiajogász beszélget Kassai Lajossal a hagyományőrzés és a modern világ kapcsolatáról, a második felvonásban pedig kötetlen kérdezz-felelek lesz, amelyről hang- és képfelvétel nem készül. Marci elmondása szerint ez Kassai Lajos 18. állomása a Kárpát-medencében.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „Fonden Lajan elvtársnő”: Az átiratban szereplő név valószínűleg Ursula von der Leyenre, az Európai Bizottság elnökére utal, de a torzítás mértéke miatt nem rekonstruálható egyértelműen.
- „Wber”: Valószínűleg Manfred Weberre, az Európai Néppárt elnökére utal, de a név torzított formában szerepel.
- „Vergőcit”: A kontextus alapján valószínűleg egy történelmi személynévről van szó (esetleg Vérbulcsú vagy hasonló), de a pontos név nem azonosítható.
- „Zabhegyező”: Az SMS-ben szereplő kifejezés értelme a kontextusból nem derül ki egyértelműen.
- „tabularázá”: Valószínűleg az „erkölcsi bizonyítvány” vagy „hatósági bizonyítvány” kifejezés torzult alakja, de pontosan nem rekonstruálható.
- „Kínnyába”: A szövegkörnyezet alapján valószínűleg egy parlamenti képviselő neve lehet, de nem azonosítható egyértelműen.
- „filmírnek”: Valószínűleg „filmírónak” vagy „filmnek” értendő, de a pontos jelentés bizonytalan.
- „Ortóbédorvos”: Valószínűleg „ortopéd orvos” kifejezés torzult alakja.
- „Lipótmező kulccsát”: Utalás a Lipótmezői Elmegyógyintézetre, de a „kulcs” kontextusa nem teljesen világos.
- „árvezésen”: A szövegkörnyezet alapján nem rekonstruálható egyértelműen.
- „sebent fogomérni”: Valószínűleg „sérelmet fogok emelni” vagy hasonló kifejezés torzult alakja.
- „Tag unokáma”: Valószínűleg „aztán az unokámnak” vagy hasonló kifejezés torzult alakja.
- „hibnusz”: Valószínűleg „himnusz” torzult alakja.
- „szent goszád”: Valószínűleg egy településnév (Szentgotthárd?) torzult alakja.
- „Szent kéország”: Valószínűleg „Szent Kinga országa” vagy hasonló kifejezés, de nem rekonstruálható pontosan.
- „Júde büdös bogár semmiség”: A kifejezés pontosan nem rekonstruálható, valószínűleg erősen pejoratív jelzős szerkezet.
- „megároz”: A szövegkörnyezet alapján nem rekonstruálható.
- „Kedóklam című”: Valószínűleg „kezét csókolom, Tímea” vagy hasonló köszönés torzult alakja.
- „szíelpáltozást”: Valószínűleg „szerepváltozást” vagy „stílusváltást” jelenthet, de nem egyértelmű.
- „légidőmára”: Valószínűleg „régi liberálisok” vagy hasonló kifejezés torzult alakja.
- „mi fértő aki szülhetünk”: A mondat értelme nem rekonstruálható egyértelműen.
- „tényből isák tök”: Valószínűleg „tényből is látszik” torzult alakja.
- „bezzmzményva”: Valószínűleg „bebizonyítva” torzult alakja.
- „dabók”: Valószínűleg „rablók” torzult alakja.
- „randevúzom”: A szövegkörnyezet alapján valószínűleg „találkozom” értelemben szerepel, de a pontos jelentés bizonytalan.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:45]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.
[00:00:52]Paláver hangra fel.
[00:00:56]Jó napot kívánok.
[00:00:56]Folytatódik tovább a Palávera Hírtev és a HIRFM közös interaktív műsora.
[00:01:00]Én Szamosi Teamel vagyok.
[00:01:02]Telefonszámunk 0617992999, SMS számunk pedig 067953.
[00:01:11]És máris kapcsolom a következő hívót, ugyanis nagyon sokan hívnak minket, úgyhogy én arra is szeretném önöket kérni, hogy olyan 7-nyolc percben próbálják meg összeszedni a gondolataikat, mert nagyon sokan várnak így, hogy bekerüljenek a műsorba.
[00:01:25]Úgyhogy ezt előre is köszönöm szépen önöknek, és máris kapcsolom Marcit.
[00:01:31]Halló, szép jó nap.
[00:01:31]Szép jó napot kívánok.
[00:01:33]Üdvöz üdvözöllek és üdvözlök minden kedves hallgatóst.
[00:01:35]Kedves szia.
[00:01:35]Szia hallgatunk.
[00:01:39]Helló.
[00:01:39]Én is hallgatlak.
[00:01:39]Mi az első felvonás kérdés?
[00:01:43]Mától lép hatályban migrációs paktum?
[00:01:48]Hát ezt nem lehet tudni szerintem.
[00:01:49]Legalábbis én nem tudom, hogy mikor fogok hatályból lépni.
[00:01:51]Én egyelőre Ja, Máttól egész pontosan.
[00:01:53]Igen, hogy Mátó lép hatályba.
[00:01:55]Ez volt a kérdés.
[00:01:55]Hát igen, ez e ezt mondtuk ugye a most éppen nem tudom, hogy ki fog majd felősséget vállalni majd ezért, mert nem tudom, hogy hallgatják-e ezt az előadást.
[00:02:08]Például olyanok, akik a Tiszára szavaztak és ilyenkor most érzik magukat.
[00:02:11]Arra nagyon kíváncsi lennék, hogy mit éreznek ilyenkor, mert elhitték mindent, hogy itt nem lesz ilyen migrációs paktum és és semmi evvel kapcsolatos probléma amiben ezt megmarad.
[00:02:21]Ez egy egy kis szigetnek Magyarország, illetve a Kárpátmedence, de hát nem tudom, hogy hogy lesz ez tovább.
[00:02:27]Folyamatos hazugság van, és azok gyakorlatilag a legfontosabb kérdés talán ez volt az összes közül, ami miatt tehát le lettünk úrogva, hogy hát ez nem igaz, itt nem lesz se háború, se migráció, ez mind csak az Orbánnak a narratívája azért, mert győzni akar.
[00:02:41]Hát akkor most tessék, most mindenki gondolkozzon el, hogy mit tett, mit cselekedett április 12-én.
[00:02:49]És hát remélem, hogy nagyon meg fog fogyatkozni a a itt a következő hetekben, hónapokban.
[00:02:55]És nagyon-nagyon remélem, hogy ezt a kormányt tavasszal elzavarjuk, mert ez nem mehet tovább.
[00:03:00]Tehát itt itt itt állj, ezt ne tovább.
[00:03:02]Ez volt az első, aztán a második.
[00:03:05]A nemzeti hitvallás a közintézmények faláról lekerül.
[00:03:09]Hát igen, a nemzeti hívásásiak egyén itt is látszik, hogy a a lopakodó farkasbárendőrbe bújt, mert hát ugye teljesen piros László, hófehér piros és zöld Lászlót lengedtek, magyar tortolt lengedtek itt a előttem a Hősök terén.
[00:03:26]És már akkor is furcsa volt, amikor letámasztották ide a Nagyve Meze utca és a ripróai sarkára a zászlókat.
[00:03:32]Gyakorlatilag ez nekik csak egy ilyen kellék volt.
[00:03:34]Ez most is meglátszik, hogy a népdalainkat ellopták.
[00:03:37]mindent felhasználtak, hogy az embereket meghülyítsék, és ez lett a vége neki, hogy gyakorlatilag a nemzeti hitvallást, őseinket tagadják meg ezzel.
[00:03:46]Árpádot, Zalánt, Vergőcit és mindenkit, akik küzdöttek ezért a hazáér, hogy a nyék maradjon.
[00:03:56]Több több több tucat generáció vére velejtékel hulladt el, hogy ez a nemzet legyen.
[00:03:59]És ezeket ezeket az, hogy az az, hogy nem becsülni és leszedetni, ennél fontosabb kérdés nincs is.
[00:04:05]Hát itt is látszik, hogy kik irányítják ezt a Magyar Pétert, mert nem hiszem, hogy a Vargait mellett Magyar Péter az mondjuk a nemzeti hitvallást nem látta jónak a falon.
[00:04:14]Szerintem most diktálnak és azok az SZ-esek és ha volt kommunisták, neomarxisták odakerültek a körületén és akik a lóvét adják neki, azok diktálják ezt neki parancsba.
[00:04:25]Szerintem hamarosan a keresztet is ki kell le kell venni a nyakából, vagy a karkötőt a kezéről.
[00:04:28]Igen.
[00:04:28]A következő megszüntetik a kamatstoppot.
[00:04:32]Ugye ez 216000 magyar családnak segített.
[00:04:39]Fő családonként 2300000 Fttal több maradt náluk négy év alatt.
[00:04:45]Hát igen, igen.
[00:04:45]Hát most ezek majd sorra fognak jönni ezek az intézkedéseket, amit mondtunk, hogy föl fogják emelni az üzemanyagárát, föl fogják emelni, meg fog emelkedni az összes energiaára duplájára, esetleg triplá lesz ami triplájára.
[00:05:00]Azt hitték, hogy ez csak pedig meg kellett volna nézni.
[00:05:01]Ezt is mondtuk végig, hogy mi tört mi ment vég a cseheknél, a lengyeleknél mindenhol jönnek vissza.
[00:05:07]Jönnek vissza a nemzetben gondolkozó patriótáknek.
[00:05:09]Még nem kellett volna belesétálni ebbe a csapdába.
[00:05:13]Most már csak az a kérdés, hogy mekkora veszteséggel fog visszajönni a nemzeti kormány, mert ehhez ez biztos, hogy a az emberek sokaságát fogja fölíszíteni.
[00:05:20]Hát emlékezzünk csak vissza, hogy amikor csak egy söráráér 40000en megjelentek itt a hősök terér, mert mert egy picikét föl akarták emelni a netadót.
[00:05:28]Most akkor majd meglátjuk, hogy mi lesz, mert egyelőre most ez csak egy bizonyos réteget érint.
[00:05:34]Lehet, hogy most van, aki ezt ezt nem érdekli, de szépen minden rétegra fog kerülni.
[00:05:38]Azt most írásban adom.
[00:05:42]Jó, hát nem is szaporítom a szót.
[00:05:42]Annyit mondanék el még el a kedves hallgatóinakű információként, hogy a ugye a polgári műatónak vagyok az előjárója és hát a a jövő héten hétfőn rendhagyó módon, mert egyébként ugye csütörtök pénteken szoktak lenni az előadásulok, de most 15-én pénteken lesz a az évadzáró előadásunk és nem más fog eljönni hozzánk, mint Kassai Laovasíz, akinek nem titkolt vágya, hogy ugye olimpiai sportág avanzsá, hogy önmaga a lovasi siztat nagyon imádkozunk, drukkolunk érte, hogy öreg bicse a nemzetünket szerte széles a világban és hát ő az első felvonásban Tót Mátéval a biztonságpolitikai szakérővel fog beszélgetni.
[00:06:26]Tót Máté nemzetközi és energiajogász.
[00:06:30]Ty fog elsősorban beszélgetni.
[00:06:30]A témák a hagyomány megőrzése a modern világban bemutatva, hogy a múlt értékei hogyan adnak majd stabil alapot.
[00:06:38]És hát a második téma, hogy hogyan alkalmazható az ősi tudás a mai kor kihívásaiban anélkül, hogy elveszítené lényegét.
[00:06:46]Ezt nagyon fontos témának tartom.
[00:06:48]A harmadik téma pedig a konkrét példákat hoznak Kastylő munkásságából.
[00:06:56]Tehát, hogy ezt, hogy alapozta ő a a magát a harmóniáját, ugye, ahogy a lovon ül, és ahogy ott harmóniában van a lóval, az az gyakorlatilag a a kifelé a természettel kell, hogy harmóniára vagy, és a befelé harmóniával pedig magával a nyillal van, amikor amikor azt kifeszíti az idegen és elő messzire, mert az a befelé figyelés hatalmas nagy koncentrációs a kettőnek a harmóniája gyakorlatilag leképezi azt, ahogy a modernitás és a én azt gondolom, hogy a modernitás és a a hagyomány az az harmóniába hozható, úgyhogy reméljük, hogy nagyon izgalmas estének nézünk elébe.
[00:07:31]És hát a második etabb ez volt az első, amikor ezt kitárgyaláják, és a második felvonásban pedig egy ilyen kérdezfelelek, rendagy módon egy kérdezfelelek lesz, hogy igazából ez nem előadás lesz a második fele, hanem már most kérem a a vendégeinket, akik most a hallgatóságot, hogy akik eljönnek hozzánk, azok hozzanak magukkal minél izgalmasabb és érdekfeszítőbb kérdést, mert témával fogjuk majd kiválogatni azt a 10-15 kérdést, amit fel fogunk tenni ott Lajosnak, és ő ezeket válaszolni fog.
[00:08:00]A az érdekessége az ennek a ennek a ennek a második felvonásnak, hogy hang és képanyag nem fog erről készülni semmiképpen nem fog készülni.
[00:08:09]Úgyhogy így sokkal intimebb és kötetlenebb beszélgetésre, kérdésekre, felelhetekre kaphat választ az oldalátogató.
[00:08:18]És azért szeretném azt még elmondani, hogy akik azt gondolják, hogy ezt mi gyorsan kreáltuk, ezek hónapokkal ezelőtt már le voltak fixálva és hát Lajosnak ez körülbelül 18.
[00:08:28]állomása lesz a Kárpátében.
[00:08:30]Szóval ez már nála hagyománnyá vált, hogy képi hangi felvétel nem készül az ilyes fajta beszélgetésről.
[00:08:39]Nyilvánvalóan az első felvonásról igen, amit a a Tót Mátéval fog folytatni, de a kérdezfelelekre arról nem és nem is szokott másútsa.
[00:08:47]Hát ezt akartam elmondani és hát nagyon szépen köszönöm a lehetőséget és Isten áldjon minden magyart a Kárpátén velül és kíl is.
[00:08:57]Köszönjük szépen.
[00:08:57]Szia Marci.
[00:09:00]És máris kapcsolom önöknek Máriát.
[00:09:00]Jó napot kívánok Mária.
[00:09:03]Jó napot kívánok.
[00:09:03]Köszöntöm Téke szeretettel és a hallgatókat is.
[00:09:05]Tehát a migrációról van szó.
[00:09:10]Tudtuk, hogy Magyar Péter hazudott a magyaroknak, hogy a magyaroknak járó pénzt ő majd hazahozza.
[00:09:16]Azt is tudtuk, hogy ennek nagy ára van.
[00:09:19]Fonden Lajan elvtársnő megmondta, hogy minden államnak vállalni kell a migránsok befogadását.
[00:09:27]Miért nem mondta el a magyaroknak Magyar Péter, hogy csak úgy kapják meg az EU-s pénzt, ha minden EU által megadott dol dolgot elmondott?
[00:09:38]Én javasoltam, hogy mivel elcsalták a választást, új időpontot javasoljon a köztársasági elnök úr április 12 után.
[00:09:47]De akkor még nem tudtuk, hogy a a magán Hollótárs kiválja a magyarok szemét.
[00:09:56]Na a HVG is benne volt ebbe a csalásba, sőt több ország is segítette, hogy ez a nemzeti kormány megbukjon.
[00:10:05]Magyar Péter a kétharmaddal, mint a páva, úgy járkál a magyarok között, mint a röpülj pulyka.
[00:10:14]El van durranva magával.
[00:10:17]Na most itt van még ez, ami még történni fog ezután.
[00:10:19]Az bizony nagyon is vágjni fog a magyaroknak ebbe a Tiszaválasztásban.
[00:10:26]Magyarok jól beválasztottatok.
[00:10:28]Nem beszélve hagyjátok azokat, akik titeket nem bántanak.
[00:10:31]Ne csúfolódjatok.
[00:10:35]Rossz látni azokat az idős embereket, akik nyelvet nyújtanak, akik botokkal, esernyővel verekszenek, lökdösörnek.
[00:10:44]Idej jutottak a magyarok, nem szégyellitek magatokat?
[00:10:48]Ilyen emberek szavaztak rátok.
[00:10:48]Ez gyalázatos.
[00:10:53]Köszönöm szépen.
[00:10:53]T Köszönjük szépen Mária, hogy hívott minket viszontásra.
[00:10:57]És mielőtt kapcsolnánk a következő hívót, egy üzenetet még felolvasnék önöknek.
[00:11:01]Az a magyar ember vagy, aki annak tartja magát és elolvassa a nemzeti hitvallást és saját egyéni lelkét, emberi miboltát nem szólítják meg a gondolatok.
[00:11:10]Lelkét nem érinti meg, akkor elsősorban dolgozzon saját magán, mert egy torzév úton jár.
[00:11:15]Isten egyengesse a hitetlenek útját, amiben hietünk.
[00:11:20]Magyarország, magyar nemzet ére nekünk Zabhegyező.
[00:11:23]Köszönjük szépen.
[00:11:23]És máris kapcsolom Anikót.
[00:11:25]Jó napot kívánok, Anikó.
[00:11:29]Jó napot kívánok mindenkit.
[00:11:29]Szeretettel köszöntök.
[00:11:33]És én annyit fűznék hozzá, hogy Magyarek már az édesanyja is megmondta, hogy a Tisza zavaró.
[00:11:39]biztos ismerik azt a számot, hogy Halló, Anikó!
[00:11:48]Jó napot kívánok mindenkit szeretettel köszöntök és csak azt szeretném mondani, hogy Magyar Petikének már az édesanyja is megmondta, hogy a Tiszavaros.
[00:11:59]Igen.
[00:12:01]Úgyhogy Magyar Péter egy képmutató és itt vagyok, itt vagyok.
[00:12:06]Hallgatjuk.
[00:12:08]Anikó, szóval csak annyit szeretnék még mondani, hogy a kapitány István ugye utólag jutott eszébe, hogy ő neki van egy kastély vagy egy villája, meg a Ros Andreának is.
[00:12:21]Én megtiltanám.
[00:12:21]Utólag ne lehessen javítani.
[00:12:24]Ennyire nem lehet amnéziás, hogy egy ekkora lakosztályt ne valljon be.
[00:12:30]Hát nevetséges.
[00:12:34]Igen.
[00:12:34]Köszönjük szépen, hogy hívott minket.
[00:12:37]Én is köszönöm szépen a lehetőséget.
[00:12:40]Viszontállásra és máris kapcsolom Istvánt.
[00:12:42]Jó napot kívánok.
[00:12:44]Kez csókolom.
[00:12:46]Két dolog.
[00:12:46]Az egyik, hogy ezt még mindig nem oldották meg, hogy ne angolul mondja, hogy a szám nem kapcsolható.
[00:12:52]Próbálja meg később.
[00:12:52]Hát az önnek betelefonáló között.
[00:12:55]Értem.
[00:12:55]Én csak ne húzzuk ezzel.
[00:12:55]Most nagyon szépen kérném a műsoridót.
[00:12:56]Tudom, hogy nem tudjuk megoldani, de ez nem rajtunk múlik, hanem az a szolgáltató hibája.
[00:13:02]De ezt minden alkalommal elmondjuk önnek.
[00:13:03]Hát igen, mert Magyarországon vagyunk és egy olasz szétverné a tévét, hogyha nem tudnám, hát ha nála is az a szolgáltató, akkor nem tudja szétverni.
[00:13:13]Jó, mindegy.
[00:13:13]A másik, hogy önök úgy viselkednek, mintogyha nem lett volna április 12-én választás.
[00:13:17]Tehát egyszerűen nekem nekem ez hajmeresztő, hogy úgy viselkednek, mintha nem lett volna választás, nem lett volna egy ilyen vereség, minden megy a régibe.
[00:13:26]A propaganda, tehát én ezt nem nem értem.
[00:13:30]Semmi baj, István, szerintem nem minket akart hívni.
[00:13:35]Legyen csodálatosan szép napja.
[00:13:37]Viszont hallásra.
[00:13:38]És mielőtt kapcsolnám a következő hívott, néhány üzenetet még felolvasnék önöknek.
[00:13:42]Egy előző SMS-ben felmerült a kérdés, hogy honnan lesz pénz a migránsokra.
[00:13:46]Ez nem bonyolult.
[00:13:46]Most még van egykulcsos 15%-os adó, adókedvezmények, rezsicsökkentés, 13-14 havi nyugdíj, kedvezményes kamatú hitelek és még sorolhatnám.
[00:13:57]Most még vannak.
[00:13:59]Írja nekünk József.
[00:13:59]És máris kapcsolom önöknek hát bocsánat, bocsánat Klárit.
[00:14:05]Jó napot kívánok, Klári.
[00:14:08]Szép napot kívánok Témá.
[00:14:12]Nagyon-nagyon örülök, hogy bekerülhettem.
[00:14:16]Szóval a mai témától nem lettem boldog egyáltalán.
[00:14:19]És amikén azót azért se vagyok boldog.
[00:14:23]És tíme egyetlen 27-én, május 27-én azt hittük Kecskeméten, hogy jön egy kis morajlás, vagyis kapunk végre egy kis esőt.
[00:14:41]Hát a morajlás nem az volt a reptér mellett, hanem jöttek a lengyel katonai.
[00:14:48]Repülő katonák kísérletébe hozták a migránsokat.
[00:14:56]ilyenek ezt feltételezve és kérdőjellel mondja, mert nem valószínű, hogy így történt, nem tudhatjuk.
[00:15:03]NATO hadgyakorlatot tartanak Magyarországon is.
[00:15:08]Egyelőre semmi bizonyíték nincs arra, hogy migránsokat hoztak volna egyelőre tehát, hogy feltételezésekkel kezeljünk minden ilyen hírt.
[00:15:16]É, értem, értem.
[00:15:16]De Tümi a magyar Péter, mert a magyar Péterre se szól.
[00:15:24]K egy kis türelmét szeretném kérni, de a tév nézőktől most egy rövid szünet erejéig elbúcsúzunk, de a szünet után várjuk vissza őket.
[00:15:30]A paláver pedig folytatódik tovább a rádióban.
[00:15:34]Köszönöm.
[00:15:35]Hallgatjuk.
[00:15:37]Jó.
[00:15:37]A magyar Péterrel, mintha mondom, se szó, se értelem.
[00:15:43]Egyszerűen az az ember egyetlen egyszer mondott igazat, amikor rábólintott az öt utolsó feladatunkra, hogy kapjunk vissza pénzt az Európa Uniótól.
[00:16:02]Na most ő maga se tudja, hogy mibe mászott bele, mert az övéinek sem innek fog tetszeni, hogy ugyanúgy megemelkedik minden.
[00:16:13]Bizony.
[00:16:13]és el fogja írni egyszer, remélem minél hamarabb, hogy cellázadnak ellene a sajátjai is, mert amit ő, ahogyan ő viselkedik, hogy tetszeleg a tévébe, ugribugrizik ide-oda, hát valóban ő egy bohóc.
[00:16:34]Na, a porondmester az vezeti a műsort, de ő meg szolgáltatja a műsort, amilyen ocsmány módon beszél a az ellenzéke a Fidesz keren demokrata képviselőkkel, meg még a mi hazánk is, mert azok is igen-igen be tudnak durbulni.
[00:16:58]És a az egészügyi miniszter meg, hogy engedi meg magának azt a hangot, hogy az előző egészségügyi miniszterrel olyan stílusba beszéljen és üvöltsön.
[00:17:11]Én nem tudom megérteni, milyen vadállatokat, vad embereket nyerték meg a szavazást, hogy bekerüljenek a parlamentbe.
[00:17:21]Én már attól féltem, amilyen táncot eljtett az egészségügyi miniszter a választás éjszakáján.
[00:17:28]Már attól féltem, hogy csomót köt magán.
[00:17:31]Hát annak minden porcikája csomózásra volt ítélve.
[00:17:33]De hát igaz, Ortóbédorvos majd csak kibogo volna magát egyszer.
[00:17:42]Eszméletlen, nem tudnak viselkedni.
[00:17:45]Nincs viselkedés kultúrájuk, és nincs tisztelet abban, hogy ők hol vannak tulajdonképpen.
[00:17:51]És egy nemzet sorsáról egy ember dönt.
[00:17:55]Eddig, ahogy néztem a parlamenti közvetítéseket, mert vagyok annyira mazoista, hogy egyetlen egy ember szólalt föl a ciszából, de szerintem azt se mondta, amit le volt neki írva, hanem mást mondhatott, mert Magyar Péter nagyon csúnyán nézett rá Kínnyába.
[00:18:16]Kínnyába már nem tudja, mit csináljon.
[00:18:20]Ez tényleg pózol a filmírnek a második részéhez.
[00:18:27]Ez ez át se Istent, se embert nem ismer.
[00:18:29]Hát az az igazság, hogy hiába van a rózsadombon a a lekváros kenyéré kapott villájában ő éli a az urisság életét, mint ahogy mondta magáról, az úiság életét.
[00:18:48]Hát most is ehetne ott városkenyeret, visszamehetne a babakorba.
[00:18:55]A másik a Súlyok Tamás államfö urunkat ilyen mélységesen alázni, gyalázni embert még nem hallottam.
[00:19:09]Nem hallottam, de azt kívánom a jóistentől, hogy kapja vissza többszörösen a sajátjaitól.
[00:19:18]De még az se baj, hogyha lökdösik érte.
[00:19:21]Hisz az övéi is lökdöslik a mieinket.
[00:19:25]Nem is akárhogy.
[00:19:28]És és ez a nemzeti hitvallásunknak a levétele a közintézményekből.
[00:19:35]Most ez már a migránsokra való főkészülés miatt van.
[00:19:41]Igen.
[00:19:41]Ezt én is feltettem ezt a kérdést, hogy nehogy érzékenyen érintse őket, nehogy sértse őket.
[00:19:47]Igen, hát majd még kiderül, hogy ugyanúgy a az arab divat szerint kell már Ausztriába járni a az az osztrák gyerekeknek az iskolába, mert ne legyen kisebbség érzésük.
[00:20:02]Mi az, hogy tavaly meg tavaly előtt már nem lehetett Bécsbe karácsonyfát, sőt Ausztriába karácsonyfát állítani, mert sértette a nemzeti identitásukat?
[00:20:13]Hát könyörgöm, ők jöttek ide, vagy mi mentünk oda.
[00:20:21]Szóval kegyetlen, amit művelnek, kegyetlen ami teher ránk fog le rakodni, ezáltal minden nap kitalált valami eszméletlen baromsággal, amit kitalál ez a pszichopetike.
[00:20:40]Úgyhogy csak egyszer adná valaki vissza a Lipótmező kulccsát, aki elárvezésen megvette.
[00:20:49]Csak egyszer adná valaki vissza, lenne ott kezelés bőven.
[00:20:54]Szóval ennyit szerettem.
[00:20:56]Köszönjük szépen, hogy hívott minket.
[00:20:59]Nagyon szépen köszönöm, hogy együtt érezhetek önökkel.
[00:21:04]Köszönjük.
[00:21:04]Viszonthallásra.
[00:21:06]Viszont hallásra.
[00:21:06]És néhány mondatot felolvasnék a nemzeti hitvallásból.
[00:21:10]Büszkék vagyunk arra, hogy Szent István királyunk 1000er évvel ezelő ezelőtt szilárd alapokra helyezte a magyar államot, és hazánkat a keresztény Európa részévé tette.
[00:21:18]Büszkék vagyunk az országunk megmaradásáért, szabadságáért és függetlenségéért küzdő őseinkre.
[00:21:26]Büszkék vagyunk a magyar emberek nagyszerű szellemi alkotásaira.
[00:21:28]Hát többek közt ilyen gyönyörű mondatok is vannak ebben a nemzeti hitvallásban.
[00:21:32]Aki még nem olvasta el, az olvassa el, mert néhány üzenet arra vonatkozik, hogy én nem vagyok vallásos, akkor engem ez nem érdekel.
[00:21:40]Hát többek közt ilyen ilyen mondatok is elhangzanak a múltunkkal kapcsolatban, és még nagyon sok minden más.
[00:21:47]A mostani miniszterelnök a szövegeit a nála tehetségesebb embereitől lopja, illetve emberektől lopja.
[00:21:54]A beszédeit vagy a mesterséges intelligencia segíti.
[00:21:57]A nárcisztikus jelleme mindig jelen van.
[00:21:59]Milyen értelmiség, akihez asszisztál?
[00:22:01]Aggasztó írja nekünk Joli Szegedről.
[00:22:08]A nemzeti hitvallást sokszorosítani kellene.
[00:22:10]Megveszem pénzért is, hogy itthon is kiakaszthassam.
[00:22:12]Írja nekünk Cicus.
[00:22:14]letölthető az internetről.
[00:22:16]Úgyhogy hajrá arra biztatom önöket, hogy minél többen tegyük majd ki ezt a hitvallást, mert tényleg fantasztikusan nagyon szép és csodálatos gondolatok vannak benne, amiután az ember, hogyha ezt végigolvassa, akkor még inkább jó magyarnak lenni.
[00:22:30]Alapból is nagyon jó, de ilyenkor meg aztán pláne nagyon jó.
[00:22:34]Most egy nagyon rövid időre elbúcsúzunk a rádióhallgatóktól is, de a szünet után várjuk.
[00:22:38]Ja, bocsánat, elnézést kérek.
[00:22:41]Egy kicsit itt meg kavarodtam.
[00:22:41]Akkor néhány üzenet még felolvasnék önöknek.
[00:22:48]Látnunk kell, hogy ez az unió sosem akart jót az európai embereknek.
[00:22:53]Szolidaritást akarnak tőlünk a migránsok eltartására, holott a migránsokat őt hívták be.
[00:22:58]Igen, ez is beszédes.
[00:23:03]És máris sok szeretettel köszöntöm a tév nézőket.
[00:23:05]Ne szaporítsam a szót tovább.
[00:23:08]Máris kapcsolom önöknek Lászlót.
[00:23:08]Jó napot kívánok László.
[00:23:12]Csokron Hegyi László vagyok és a nemzeti ittvallással kapcsolatban mondanám, hogy úgy látszik sajnos eljött az idő, amikor a meg nemeti hitvallás le és a kommunista kiáltvány nemsokára felkerülnek a falakra.
[00:23:29]Ezt nem szerettem volna megélni, ez az igazság, de úgy érzem, hogy nem ez a utolsó lépés.
[00:23:39]Nem igaz, hogy ilyen gyengék vagyunk.
[00:23:41]Nem igaz, hogy ilyen gyengék vagyunk.
[00:23:43]Próbálkozik ez a csapat, ez a csodsapat, de nem fogják elérni céljaikat, mert ha nincs Isten, akkor miért küzdenek ellen ezt?
[00:23:55]Mert ezt se tudom fogni.
[00:23:55]Tehát ők a nagy liberálisok, mindenki szeressünk, csókolgassunk akkor minket, katolikusokat, vagy teljesen mindegy milyen.
[00:24:06]De olyan emberz, akinek hice van, az ellen mé küzdenek.
[00:24:08]Egyszerűen ezt fő nem tudom, akkor egy kicsit gyengül az a nagy liberalizmus, amiben reked.
[00:24:21]És tudja mi a nagyon különleges, vagy az érthetetlen dolog, hogyha megnézzük az Európai Unió zászlaját, ugye ott van az a 12 csillag.
[00:24:27]Ez Szűz Mária koronájának 12 csillagát jelöli.
[00:24:30]Ugye a 12 az egy bibliai szám.
[00:24:34]Az apostolok is 12-en voltak.
[00:24:34]A kék szín pedig azért kék szín, mert nem akartak, tehát egy olyan színt akartok, ami minden országra jellemző, tehát nem akartak egyet így kiválasztani.
[00:24:43]És a kék pedig az égszíne.
[00:24:45]Tehát itt is a kereszténységet szimbolizálja.
[00:24:47]Nem beszélve arról, hogy az alapító atyák egyike, Robert Schuman elmondta, hogy Európa vagy keresztény lesz, vagy nem lesz.
[00:24:55]Tehát minden ez erre épült rá.
[00:24:55]Az Európai Unió is erre épült rá.
[00:24:59]És most pedig látjuk, hogy mit tettek vele, mit tettek azzal a zászlóval, ami nem annak indult, aminek indult.
[00:25:09]Az az igazság, aki mostanában kijut a a imádott nyugati világba, az már rájön, hogy summannak bejön a mondása, hogy lesz vagy nem lesz.
[00:25:20]Hát most már nem lesz.
[00:25:23]Azt élik meg a nyugatiak ezekben a pillanatokban is, amit mi remélem, hogy valamilyen csodaójan el fogunk kerülni, de de ott már tudják, hogy mi az, hogy mit jelent az, hogy nem lesz.
[00:25:39]Tehát mi az az igazi ö igazi mindenkinek csodálatos világ.
[00:25:43]No, szeretném mondani, hogy az egyházi iskolák ellen, hogy elhangzottak különféle gondolatok a miniszter hölgy szájából, és én szerintem akik foglalkoznak egy kicsit iskolákkal meg a tanítással kapcsolatban, az egyházi iskolák Magyarországon egyenlő a minőségi iskola fogalmával többszörös túljelentkezés van.
[00:26:16]Miért van ez?
[00:26:16]Miért van ez, hogy a az emberek szeretnék azt, hogy olyan iskolába járnak a gyerekek, ami egyházi kezelésben van?
[00:26:23]Talán valamit jelenthet.
[00:26:26]évek óta, amikor tudom, megteszem, hogy a hibnusz megvédésére szólítom tóla, akkor még éppen a Fidesz kormányt, most nem a Fidesz kormányt, hanem saját magunkat szólítom föl, hogy törvényekkel hassunk oda, hogy törvény védje a himnuszt, mert innen a nedzetti hithasonlás is mutatja, hogy ezeknek semmi nem számít.
[00:26:53]Ezek hatálósnak puff kész.
[00:26:56]És holnap után már olyan himnuszunk lesz, mint a franciáknak, hogy előre ország lépe-e harcba meg meg mindenki.
[00:27:04]Minden más európai országnak szinte a himnusza.
[00:27:07]Meg a világban nagyon sok országnak a himnusza.
[00:27:10]Arról szól, hogy hogyan kell ütni verni a a nem azt az államot.
[00:27:15]Hogyan kell ütni verni.
[00:27:15]A mi himnuszunk mindenkit csak szeretettel fogad és csak és csak a jó Istenhez szól.
[00:27:22]Ez ez miért baj?
[00:27:22]Miért miért miért szörnyű dolog ez?
[00:27:25]És ezek a liberális senkik, ezek el fogják érni azt, hogy hogy eltüntessék a himnuszunkat is.
[00:27:34]Ezt törvénnyel kellene védeni, amit igen magas százalék-os arányban lehetne csak megváltoztatni, de ez ez nem 100%-os, ugye az nem választás, de legyen 99%-os elutasítás esetén lehessen a himnuszba belenyúlni, mert az szerintem sohase történne meg.
[00:27:54]A szent koronából, a szentjobban is volt már liberális célkeresztbe nagyon sokszor, amikor tehették, belerúgtak mind a két hozzánk magyarokhoz tartozó jelképpel, ugye, vagy nem is tudom, hogy minek nevezem, mert nem jelkép, hanem most szent korón se jelkép, hanem hanem a szent koronak a szent korona tulajdonai vagyunk mindannyian, akik itt vagyunk a Kárpátmedencében.
[00:28:23]amit tudnak, mindent minden bunkó módon gyalázzák ezeket a szentá szent dolgainkat.
[00:28:33]Eljutottunk odáig, hogy a vidékre költöző fantasztikus lipsik már a harangszót is kibírhatatlannak tartják.
[00:28:41]Hát könyörgöm, most már nemsoká gyurcsány sebent fogomérni, hogyha nem tetszik, el lehet menni a francba.
[00:28:48]Hát nem igaz, hogy ezt kell tenni egy országgal, ami Európának a szívében, a szívében található, és mi még senkit úgy nem gyaláztunk, pedig lehetett volna, hogy ő az egész európai világ minket gyaláz és minket tart csak ő mindennek az elrontójának.
[00:29:12]Egyszerűen egyszerűen szörnyű, de egyre azért büszke vagyok itt a mi halunkban ezelőttünk durván 10 évvel állítottunk egy olyan emlékművet az osztrák határszélére.
[00:29:31]Hát osztrák határ könyörgöm.
[00:29:31]Tehát a Burgerland szélére állítottunk.
[00:29:38]Hát így van.
[00:29:38]Tehát ma mindenki beszél.
[00:29:41]Így van.
[00:29:41]Mindenki beszél, ő Románia meg Erdély meg meg a többi magyar vidék meggyalázásáról.
[00:29:50]Oszákok meg itt vigyorognak a túloldalt, amikor ők is ugyanúgy elvesztették velünk együtt az első háborút, ugye?
[00:29:56]Sőt, ők ragaszkodtak ehhez.
[00:29:56]Tehát Magyarország nem akarta az első világháborúban való részvételt.
[00:30:00]Ők vittek bele a világháborúba bennünket, és szépen azért a a gyönyörű tájainkat, gyönyörű országvészünket egyszer csatolták.
[00:30:10]Na mindegy.
[00:30:10]Nem is ez az érdekes, ez sajnos már történelem, hanem ez a kis falu, 400 fős falu állított egy olyan emlékművet, amelyiken egy ez egy ez egy monumentális emlékmű, egy monumentális kő, egy olyan 3 m magas kő, tömb nincs kifaragva, nincs formája, nem szenteket ábrázol.
[00:30:31]Tehát egy egy hatalmas kőtömp, amiből egy 3 m magas 200 éves fából faanyag volt.
[00:30:39]Tehát tudjuk azt, hogy melyik ház tetejéről kerültek le a régi gerendák.
[00:30:45]200 éves gerendákból készült kettős kereszt található, amelyik alatt a magyar szentek kronológiai sorrendbe föl vannak vésve, de csak a nevek, tehát nincs ott mellé beseszéd, hogy ez ezt csinálta, azt csinálta, hanem az összes magyar szent és 24 magyar szentel lehetünk büszkék.
[00:31:09]Nagyon kérem, hogyha tudják a az olaszokat leszámítva melyik nagymenő nyugati ország tud 24 centet fölmutatni?
[00:31:19]Egyik se.
[00:31:19]Egyik se.
[00:31:23]Mi a világon a Mi a világon nak 24 centet adtunk.
[00:31:27]Ezek abban az időben most úgy mondanák, hogy hogy celebek voltak.
[00:31:33]Egész világ tudott róluk, hogy kik ők.
[00:31:36]És ezeknek állítottunk emlékművet.
[00:31:39]csodálatos helyen, csodálatos környezetben az erdő közepén egy gyönyörű templom lábánál, vagy mellett inkább úgy mondom nagyon akik erre járnak a nyugati határ szélén szent goszád környékén, érdemes egy-öt percet, 10 percet rászánni.
[00:31:55]Olyan élményben lesz részük a környékben meg a templomunkba, ami reggeltől estig nyitva van, hogy érdemes minket megváltogatni.
[00:32:05]Na mindegy.
[00:32:07]Tudok, hogy a jó Isten velünk lesz.
[00:32:10]Ez ennyit tudok mondani.
[00:32:13]Aki megéli az az jól fog járni.
[00:32:14]És akkor mondok még egy érdekességet önnek, hogy Szent Erzsébet után kapta nagyon sok kórház a nevét a világban, hiszen ő a gyógyítószentak egyike.
[00:32:23]Erre is büszkék lehetünk.
[00:32:27]És vannak országok, akik a mi szentjeinkre büszkék.
[00:32:31]Szent kéország.
[00:32:31]De felejtsük el.
[00:32:34]És nem csak Lengyelország aztett volna, hogy Lengyelországot de hát és akkor mi mi van a angol vidékeken?
[00:32:45]Ott is ott vannak a a szentjeink és és azok magyar szentek.
[00:32:50]Szóval van mire büszkének lenni.
[00:32:51]Köszönjük szépen László, hogy hívott minket.
[00:32:53]Viszont hallásra.
[00:32:55]És máris kapcsolom önöknek Sándort.
[00:32:55]Jó napot kívánok Sándor.
[00:33:00]Puszi, ne haragudjon, hogy ezt mondom, mert 41 éves volt a lányom nemrég, és ő isme és nagyon hasonlít, úgyhogy üdvözlöm.
[00:33:07]Gyorsan elmondom.
[00:33:10]Szeretnék hozzászólni mindjárt a másodikkal kezdeném, mert a második úgy néz ki, hogy igenezi, vagyis megerősíti az első dolgot.
[00:33:19]Ez a paktum.
[00:33:19]A második dolog azért, mert leveszik ezt a nemzeti hitvallást.
[00:33:25]Ez egy ez egy olyan dolog, hogy most akkor oda föl fognak rakni majd egy ajatol vagy egy muszlim vagy egy iszlám vallásnak a a tábláját, amin azon lesz, hogy a a alacsonyabb vallás a keresztény és a a az iszlám vallás a legnagyobb, mintogyha ezt előre csinálnák az egészet.
[00:33:45]Ez ez azt mutatja, hogy már a migrációs paktnum el van intézve, vagyis hát engedélyezve van, és egy migráns is sok, nemhogy több 1000er, mert szerintem lesz ebből bőségesen.
[00:33:56]és egy mai tiszás barátommal való beszélgetést szeretnék idézni, aki panaszkodott arra, hogy nem mondom a vállalatot, mert gondolom ezt nem lehet a TV-ben, egy nagy autógyártó cég külföldi, amin sok vendégmunkás dolgozik, és már beharozták, hogy elbocsássák a vendégmunkásokat, de lehet, hogy akkor a magyarokat is el kell bocsátani, mert itt hagyják Magyarországot, és kimegy a cég.
[00:34:28]Na, szóval ezt akarom mondani, és azok között nagyon sok tiszlás van, aki ott dolgozott, úgyhogy ők se vannak olyan nagy biztonságban, meg senki nincs nagy biztonságban, hogyha ezt megcsinálják.
[00:34:37]És akkor képzem én, a védensokat fogják beállítani dolgozni.
[00:34:42]Azok nem akarnak dolgozni, csak a a a segélyből meg a a juttatásokból akarnak elni.
[00:34:48]És ha beengedik a migránsot, akkor jön a a családja, mert az egyesítés miatt be lehet nekik jönni.
[00:34:57]Úgyhogy hát hát már egy párszor betelefonáltam és mondtam, hogy ahova fogják telepíteni a migránsokat, hogy nagyon nagy veszélyben lesz az a az a megye vagy város vagy falu, vagy község, bármi, az ott lakok, mert potenciálisan veszélyes emberek fognak szerintem idejönni.
[00:35:17]Na hát a másik meg lent ami van, ez a megszüntetik a kamastopot.
[00:35:20]Hát ez a Brüsszel Péter vagy Báb Péternek hívom, mert ő mindenkit báboz, de voltaképpen ő a báb, mert őt ugráltatja a Fonder Lion meg a Wber, úgyhogy nem tudom ő ezt az egészet érti, mert a most itt el csináltak egy-két dolgot, hogy a klímát fogják bevezetni a kórházakba.
[00:35:39]De én hát én ezt ahogy néztem régen, elég sok műsort nézem, ezt szerintem a Fidesz fizette kezdte el, és ő már erre félrerakta a pénzt.
[00:35:49]Úgyhogy a nagy dolgokat nem talált ki a Magyar Péter ebbe a dologgal és mintogyha ilyen előzetes intézkedésekkel eltüntetni azokat a dolgokat, mint amit a legutolsó és ez a megszüntetik a kamstompot.
[00:36:04]Persze megszüntetik a kamatcstoppot, aztán jön a rezsitámogatás megszüntetése, akkor jön a benzinálstop, aztán jönnek az energiák, majd gondolnak egyet azenskiek, és akkor lezárják a az orosz olajat, meg a gázt, meg minden, és akkor itt hatalmas nagy energiaválság lesz Magyarországon.
[00:36:23]Ennélkül is nagy energiaválság van, úgyhogy hát itt nagy itt szerintem ebbe a négy évet, ha ezt kibírjuk, akkor ez nagyon nehéz lesz nekünk, mert már egyszer ezt én úgy érzem, hogy egyszer átöltem mondjuk a migránsok kivételében 2002 és 2010 között.
[00:36:41]Úgyhogy úgy nézem, hogy megint ugyanoda odamegyünk és négy év alatt nagyon tönkre lehet tenni ezt az országot.
[00:36:47]És az én gyerekeim mind a Timának a mondtam a Tag unokáma a 41 éves lányomtól.
[00:36:53]Neki később, hogyha ez így megy nagyon rossz lesz, mert ez mire rendben jön egy tizvalahány éves 11 éves unokabá főné az pont bele fog kerülni abba a rossz helyzetbe, amit ez a kormány négy év alatt tönkre fog tenni.
[00:37:07]Bízom benne, hogy hogy ne tegye annyira tönkre, hogy ne le ne lehessen helyre hozni.
[00:37:11]De hát mi is tehetünk mi fideszesek és nemzeti érzékű magyarok azért, hogy ne engedjük ezt az egészet.
[00:37:19]Úgyhogy bekérem minden jó érzésünk magyará polgárt, hogy ne engedjük ezt az egészet és igenis lépjünk fel evvel kapcsolatba.
[00:37:27]Köszönöm szépen.
[00:37:30]Csak egy köszönjük szépen, hogy hívott minket.
[00:37:33]Viszontásra Sándor.
[00:37:35]És néhány gondolat még a nemzeti hitvallásból.
[00:37:39]Hisszük, hogy a nemzeti kultúránk gazdag hozzájárulás az európai egység sokszínűségéhez.
[00:37:45]Tiszteljük más népek szabadságát és kultúráját.
[00:37:47]Együttműködésre törekszünk a világ minden nemzetével.
[00:37:49]Vállaljuk, hogy az emberi lét alapja az emberi méltóság.
[00:37:56]Ugye ugye milyen szép gondolatok?
[00:37:56]És máris kapcsolom önöknek Laci bácsit.
[00:38:01]Akkor egy kicsit később kapcsoljuk Laci bácsit.
[00:38:03]Akkor még olvasok önöknek ebből a hitvallásból, mert tényleg gyönyörű.
[00:38:08]Vállaljuk, hogy a polgároknak és az államnak közös célja a jó élet, a biztonság, a rend, az igazság, a szabadság kiteljesedése.
[00:38:17]Vállaljuk, hogy nép népuralom csak ott van, ahol az állam szolgálja a polgárait, ügyeikét, ügyeiket méltányosan visszaélés és részlehajrás nélkül intézi.
[00:38:28]Tiszteletben tartjuk történeti alkotmányunk vívmányait, a Szent Koronát, amely megtestesíti Magyarország alkotmányos állami folytonosságát és a nemzeti egységet.
[00:38:37]Na most ezzel kapcsolatban Tuzson Bence kirakott a közösségi média felületére egy posztot, hogy szerintem az zavarja Magyar Pétert a Nemzeti Hitvallásban, hogy Gulyás Gergely részt vett a megírásában, ő pedig nem.
[00:38:51]Ez is elképzelhető.
[00:38:55]Nem ismerjük el az 1949.
[00:38:55]évi kommunista alkotmányt, mert egy zsarnoki uralom alapja volt, ezért kinyilvánítjuk érvénytelenségét.
[00:39:05]Egyetértünk az első szabad országgyűlés képviselőivel, akik első határozatukban kimondták, hogy mai szabadságunk az 1956-os forradalmunkból sarjad ki.
[00:39:13]Na, máris kapcsolom Laci bácsit.
[00:39:16]Jó napot kívánok, Laci bácsi.
[00:39:21]Jó napot.
[00:39:21]Jó napot.
[00:39:21]Arra kérném, hogy halkítsa le a tévét ott a háttérben, vagy a rádió?
[00:39:26]Persze, lekapcsolom azonnal mínuszba.
[00:39:30]Szabadság közben beszélhetünk.
[00:39:35]Hát én nem tudok semmi újat mondani.
[00:39:35]El akarom mondani, hogy mi a véleményem az általános szisztémáról.
[00:39:42]Na, hallgatjuk, hallgatjuk.
[00:39:49]Általános jobbulást kívánok mindenkinek.
[00:39:52]Ez nem azt jelenti, hogy valaki beteg volt közülünk, hanem azt jelenti, hogy tegnap jól voltál, holnap vagy ma jól sokkal jobb akarsz lenni, holnap meg már suhogni akarsz, mint a penge élivel.
[00:40:11]Laci bácsi, hallgatjuk.
[00:40:17]Jó volt.
[00:40:18]A témákkal kapcsolatban van hozzáfűznivalója.
[00:40:22]A lényeg az, hogy én úgy gondolom, hogy itt a Fidesz lényegesen nagyokat tévedett és nagyokat vétett.
[00:40:31]Én úgy gondolom, hogy itt a Fidesz nagyokat vétett és nagyokat tévezett.
[00:40:36]Tévedett azzal, hogy átadta a hatalmat ennek a Júde büdös bogár semmiségnek, ami itt működik.
[00:40:42]Ugye Laci bácsi egy kicsit finomabban, arra kérném szépen a fogalmazásokat.
[00:40:49]Jó, köszönöm.
[00:40:57]Na, Laci bácsi, nagyon kérném, hogy a szedje össze a gondolatait, és hogyha gondolja, akkor később visszahívjuk, csak nagyon megy a műsoridő kés.
[00:41:04]Jó, jó, ez a megoldás.
[00:41:08]A lényeg az, hogy hogy nem szabad lett volna ilyen könnyen átadni a hatalmat.
[00:41:15]Tehát húzni, halasztani kellett volna az időt azzal, hogy tör törvénykezéseket és törvényjavaslatokat nyújtanak be, és minden.
[00:41:27]És a köztársasági elnöknek szabad lett volna egyből elfogadni azt, hogy ő kinevezi a a tömeg az nem tudja eldönteni, hogy ő mit akar.
[00:41:36]Tehát a tömeg szavaz össze-vissza, de a tömegnek nincs egy közös agya, hogy meghatározza, hogy ő mit akar és mit tud.
[00:41:54]Laci bácsi, van még hozzáfűznivalója?
[00:41:57]Pontosan.
[00:41:58]Akkor hallgatjuk.
[00:42:02]megároz akkor szedjél össze.
[00:42:02]Arra kérném a gondolatait, és akkor visszahívjuk önt később.
[00:42:07]Köszönjük szépen, hogy hívott minket és máris kapcsolom önöknek Andrást.
[00:42:10]Jó napot kívánok András.
[00:42:14]Kedóklam című.
[00:42:14]Örülök, hogy bekerülök, mer szeretnék elmondani egy-két dolgot, hogy a régi liberálisok, amit mondtak, nem tudom, hogy ők még fiatalok, hogy hallották volna.
[00:42:27]Bocsánat, nem hallom.
[00:42:27]Lehakítottam a tévét.
[00:42:34]Ezt ki kell kapcsolni András hallgatjuk.
[00:42:35]Igen.
[00:42:35]Szóval ők még fiatalok és nem tudják még a régi liberálisok mit mondtak.
[00:42:40]Légi régi liberálisok azt mondták, hogy a hálószobaajtót és a templomajtót zárja be mindenki maga mögött.
[00:42:46]Ezzel én mélységesen egyetértettem.
[00:42:49]Erre most mi történik?
[00:42:52]Kinyitották a hárlacsabaajtót is, meg a templomajtót is.
[00:42:54]Gondolok itt az LMBT úra a sok minden másra.
[00:43:02]Ez volt az egyik.
[00:43:02]Ennek köszönhető a migráció is.
[00:43:04]A na akkor innen folytassuk, de most egy nagyon rövid időre szeretném kérni az ön türelmét is.
[00:43:12]A tév nézőktől most elbúcsúzunk.
[00:43:14]Köszönjük szépen, hogy ma is minket választottak.
[00:43:16]Ne feledjék, hogy holnap is lesz paláver.
[00:43:18]Holnap círják ki, mi várja majd az önök hívásait.
[00:43:20]Írjanak nekünk, hívjanak minket, legyen csodálatosan szép napjuk.
[00:43:24]Viszont hallásra.
[00:43:25]A paláver pedig folytatódik tovább a rádióban.
[00:43:30]Köszönöm a türelmét.
[00:43:33]Folytathatom?
[00:43:34]Igen.
[00:43:34]Hallgatjuk.
[00:43:35]Aztó nem tudom az első rész, hogy mit mondtak a régi liberálisok és minek köszönhető a szíelpáltozást.
[00:43:40]Tehát hát mondták, hogy a hálószoba ajtót és a templomajtót zárja be mindenki maga mögött.
[00:43:47]Most pontosan ők volt azok, akik kinyitották.
[00:43:49]Ennek készülhet az LMBTK, a gender meg a meg a migráció.
[00:43:55]A következő légidőmára azt mondták, hogyha valamit nem lehet változtatni, akkor nem érdemes semmit se csinálni.
[00:44:01]Be kell állni a sorba és csinálni kell.
[00:44:04]Meg ugyanakkor azt is mondták, hogyha valamin változtatni kell, akkor nem érdemes ötölni, hatolni, hanem változtatni kell.
[00:44:12]És a harmadik az volt, hogy ezt fel kell ismerni.
[00:44:17]De most é it ez a felismerés ott abból mutatkozik, hogy most már mindenen változtatnak most már mi fértő aki szülhetünk.
[00:44:25]Bizony, joguk van hozzá.
[00:44:27]Igen.
[00:44:27]Ahogy a tényből isák tök, hogy minden hogy tűnik megváltoztatni, mert ezt nem tudom.
[00:44:33]Másik szeretnék üzenni a a frakciónknak, 10es frakciónknak.
[00:44:38]tele vannak jogásokkal, de addig az átatlanság védelme mindenkit megillet, amíg nem lesz bizonyítva.
[00:44:45]Itt gyalázkodnak minket, aláznak, hogy tolvajok vagyunk, rablók vagyunk, mit bűnözök vagyunk.
[00:44:53]És egyszerűen fel kéne őket jelenteni, mert mindenkinek megvan a a tabularázá, aminek mondják ezt a erkölcsi bizonyítványa.
[00:45:07]És amíg nem lett bezvzményva, hog hogy mi tolvajok vagyunk meg dabók, addig addig ez ez rágalmazás.
[00:45:11]Én kollektív kollektív bűnőséget meg nem ismerünk.
[00:45:16]Tehát az egész frakció fel kéne, hogy jelentse ezt a MP-t izét, Pétert Magyar Pétert.
[00:45:24]Tehát ez rágalmazás és becsüre kérdés.
[00:45:27]Ha bebizonyosodik, ha be tudja bizonyítani, márpedig neki kell bebizonyítania, hogy mi vagyunk, akkor akkor mondhatják, de addig nem.
[00:45:37]Tetszik érteni, amit Igen.
[00:45:40]Ennyi.
[00:45:40]Másik, hogy ez az alkotmányos ez mindenhez hozzányónnak meg itt csak, amit az előbb mondtam, hogy mindenen lehet változtatni még azon is, ha minden.
[00:45:52]Így van.
[00:45:52]András igen.
[00:45:54]Igen.
[00:45:54]Még egyet, hogy azért szeretném, hogy Petőfit idézzem.
[00:45:57]Azt mondta, hogy az idő igaz, eldönti, ami nem az.
[00:46:03]Így van.
[00:46:05]És még még egy sajnos családoman is van.
[00:46:08]Utóbbi időben csak a a nárcisztikusok a randevúzom vagy velük van találkozom szörnyő és azt mondja a filozófia meg a pszichológusok, hogy a nárcisztikus csak egyet lehet tenni messziről elkerülni.
[00:46:22]El kell őket kerülni.
[00:46:22]András köszönöm szépen, hogy hívott minket.
[00:46:24]Legyen nagyon szép napja.
[00:46:26]A tév a rádió hallgatóktól is egy nagyon rövid időeréjig elbúcsúzunk, de a szünet után várjuk vissza őket.
[00:46:34]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.
[00:46:38]Paláver hangra fel.