Hír FM 47:21

Paláver 2. rész - Hír.FM

ukrán háborúmigrációlex orbánmagyar péterválasztási vereségközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Paláver 2. rész - Hír.FM
tl;dr
  • Ukrán mozgósítás: a várandós nők besorozása és a menekültek hazaküldése a hívók szerint a teljes megsemmisítés szándékát mutatja, amibe Magyarországot nem szabadna belerángatni.
  • Migráció: a betelefonálók életveszélyesnek és a magyarság megsemmisítésének tartják a betelepítést; Edit szerint Nyugat-Európa „szinte tiszta néger" lett, és a kormánynak meg kell védenie az országot.
  • Választási gyász: egy volt fideszes hívó szerint a párt szavazói a tagadás fázisában vannak, és Orbán Viktor Gyurcsány sorsára jut, mert kétszer bukott, és már nem lehet belőle vezető.

    „Orbán annyira karizmatikus egyéniség... Ő a poros nyomába se léphet Magyar Péter, nagyon óvodás kisbugyogós" – Edit hívó

  • Lex Orbán: a gyors alaptörvény-módosítást többen azzal magyarázták, hogy a kormány fél a kijózanodó szavazóktól és attól, hogy követelni fogják Orbán visszatérését.
  • Magyar Péter bírálata: a hívók diktatúrát, egyszemélyes cirkuszt és alkalmatlanságot emlegettek; szerintük remeg a keze, előre megírják a beszédeit, és senkit nem enged szóhoz jutni a parlamentben.
  • Tüntetések: a kamatstop kivezetése és a folyamatos megszorítások miatt a hívók utcai demonstrációkra és forradalomra szólítottak fel, mert Magyar Péter szerintük így akarja lejáratni az előző kormányt.
  • Média: a betelefonálók cenzúrát és diktatúrát kiáltottak amiatt, hogy szerintük csak egyféle hír érhető el; követelték a választási ígéretek nyilvános számonkérését a HírTV-től.
  • A stúdióvitában egy Tisza-szimpatizáns hívó az országot „összeszerelő üzemnek" nevezte, amit a műsorvezető hevesen cáfolt, majd a hívást a „tiszás mantrák" ismételgetése miatt rövidre zárták.
Részletes összefoglaló megjelenítése

A műsor a Paláver interaktív betelefonálós adása, amelyben hívők mondják el véleményüket aktuális közéleti témákról. A beszélgetések három fő csomópont köré szerveződtek: (1) Az ukrán háborúval kapcsolatos fejlemények, különös tekintettel a hadköteles korúak és a várandós nők mozgósítására; (2) A migráció és betelepítés megítélése; (3) A 2026-os választások utáni politikai helyzet, a Fidesz–KDNP vereségének okai, a TISZA-kormány és Magyar Péter miniszterelnök tevékenységének, viselkedésének éles bírálata. Emellett szóba került a „Lex Orbán” néven emlegetett törvénymódosítás, a kamatstop kivezetése, a parlamenti stílus, a Mandiner médiacsoport sorsa, valamint a tüntetések szükségessége. A hívók többsége egykori Fidesz-szavazóként, a jelenlegi kormánypárttal szemben kritikus, Orbán Viktor iránt nosztalgikus hangon szólalt meg, míg egy betelefonáló tiszás szimpatizánsként érvelt.

Ukrán háború: várandós nők besorozása és menekültek hazaküldése

Az adást nyitó SMS-üzenetek és több hívó is foglalkozott az ukrán mozgósítás híreivel. Zsolt nevű üzenő szerint, ha már a várandós nőket is be akarják sorozni, az azt mutatja, hogy az ukrán népet el akarják tüntetni a föld színéről, és felvetette, vajon kik élnek majd ott. A műsorvezető, Szamosi Tímea felolvasta T. Sára beszámolóját, aki egy Bécs felé tartó vonaton tapasztalt feszült jeleneteket: sok fekete kendős anyuka utazott jegy nélkül, egy apuka pedig kést villantott, ha valaki a helyére ült. A vonaton síró férfiakkal is találkozott, akik elmondták, hogy Németországból menekülnek, mert vissza akarják őket küldeni Ukrajnába a frontra. T. Sára hozzátette, hogy itthon is felröppentek hírek, miszerint Zelenszkij egyik követelése lehet, hogy az EU-s országok a náluk tartózkodó ukrán menekülteket – még ha már van is munkahelyük – küldjék haza harcolni.

Egy másik üzenet (Ibolya) cinikus magyarázatot adott a várandós nők mozgósítására: „Az állapotos hölgyeket azért akarják besorozni az ukránok, mert az apa már meghalt, az anya is meg fog halni, így nem kell hadiözvegynek és árváknak fizetni.” A műsorvezető megerősítette, hogy ez a szomorú valóság és sok disznóság van még a háború hátterében.

Márta nevű hívó értetlenkedve fogadta, hogy „a várandós kismamák már ott hozzák a fronton világra a következő katonaságot”, ezt hülyeségnek nevezte, és hozzátette: „nem is tudom, kinek jut ilyen eszébe”.

Gyula nevű betelefonáló nem részletezte az ukrán helyzetet, de Edit annál határozottabban fogalmazott: „Nem tudni, hogy ez az ukrán őrület miért kell nekünk ebbe a háborúba keveredni.” Szerinte, ha Magyar Péter be akarja ebbe vonni az országot, „akkor ő menjen előre, ha ilyet meg mer csinálni”.

Migráció és betelepítés: a nyugati példák és a hazai félelmek

A migráció kérdése szinte minden hívónál előkerült. A műsor elején felolvasták Attila üzenetét, aki szerint „ezek azt hiszik, hogy a migránsoktól nekünk jobb lesz – nézzenek már Nyugat-Európára”. Márta hívó kifejtette: ha a nyugati országok 2015 után „vigyázó szemüket Magyarországra vetették volna”, most nem lenne náluk ennyi migráns. Véleménye szerint most sírnak-rínak, de korábban nem tanultak a magyar példából.

Gyula „életveszélyesnek” nevezte a nyugatról érkező betelepítést, ami szerinte „Magyarország megsemmisítését hozná magával”. Úgy fogalmazott: „Ha kell, furkósbottal fogunk állni a határnál.” Hangsúlyozta, hogy a Fidesz–KDNP-nek nagyon fel kell fegyverkeznie ezzel kapcsolatban, és biztos benne, hogy van már valamilyen elképzelésük. Szerinte a magyar nép soha nem lesz hasonló más nemzetekhez: „A magyar az magyar, a gondolkodásában is magyar, vigyáznunk kell erre a magyarságra.”

Edit még élesebben fogalmazott: „A nyugati országok már több mint félig migránsok, a franciákról nem is beszélve, szinte tiszta néger – ott nem is hiszem, hogy egyáltalán francia élne már.” A németekről azt mondta, „már annyi disznóságot csináltak, hogy annál többet nem is kell, eladták anyjukat, apjukat, Hitlertől kezdve minden volt.” Felszólította a kormányt, hogy „minket hagyjanak ki ebből”.

A migráció témáját Edit összekötötte Magyar Péter személyével: „Magyar Péterék okoskodnak most, valahogy be akarják csempészni a migránsokat, nehogy turistaként jöjjenek a drágák.” Szerinte, ha már a házelnök asszonynak (Orbán Anitának) szállodája van, oda nyugodtan beköltöztethetnék a migránsokat, hiszen „Magyar Péter ott tudott nagy banzájokat meg ebédeket enni”. Magdi hívó itt tette hozzá: „minden tiszás fogadja be a migránsokat!”, és kijelentette, hogy ha kell, személyesen fogja feltartóztatni a bevándorlókat, beszerez egy elektromos guruló eszközt, hogy tüntethessen. Ugyanő azt javasolta, hogy a tiszás szimpatizánsok nyugodtan rakjanak ki „befogadóközpont” táblákat a portáikon.

A választások utáni politikai helyzet: Orbán vs. Magyar Péter

A vereség feldolgozása és a gyász fázisai

A legtöbb hívó a választási vereséget és az azóta kialakult helyzetet boncolgatta. Márta elmondta, hogy megnyugodott, mert a miniszterelnök úr – Orbán Viktor – egy index-interjúban vidám volt, és szerinte „ő az az ember, akit nem lehet letörölni a palettáról, már beégett a nemzetközi világba”. Meggyőződése, hogy „vissza fog jönni és várni fogjuk”. A vidék elpártolását értetlenkedve fogadta: „Hova tűnt a vidék? Őket is lefizették?” Szerinte az értelmiségiek, akik egy „kis hiba után elpártolnak”, nem igazi értelmiségiek.

Ezzel élesen szembement Sándor hívó elemzése, aki magát korábbi Fidesz-szavazónak mondta, de most úgy látja, a párt szavazói a „gyász öt fázisából a tagadásban vannak”. Szerinte a Fidesz belülről robbant szét: „a B-kategóriás fideszesek legyőzték az A-kategóriás fideszeseket”. Nehezményezte, hogy a tisztújító kongresszuson senki nem mondta el, mik az igazi okok, és nem vállalták a felelősséget. Kijelentette: „Higgye el nekem, Orbán Viktorból nem lesz soha többé vezető, mert Gyurcsány sorsára fog jutni. Annyi a különbség, hogy Gyurcsány egyszer bukott, Orbán Viktor kétszer bukott.” Azt javasolta, hogy a párt engedje el a „nemzeti, katolikus, csak én vagyok magyar” retorikát, mert az már nem működik. Amikor a műsorvezető Gyurcsány és Orbán összehasonlítása ellen érvelt – kiemelve, hogy másképp adták át az országot („merjünk nagyok lenni” szemben a korábbi „merjünk kicsik lenni” felfogással) –, Sándor azt válaszolta, hogy hiába voltak jóban Kínával, Oroszországgal és Amerikával, „mit értünk el vele? Semmit.” Az országot egy „összeszerelő üzemnek” nevezte, ami a műsorvezetőből heves ellenkezést váltott ki, aki szerint ezt már sokszor megcáfolták Szijjártó Péter és György László nyilatkozatai, és kérte, hogy a hívő nézzen utána a tényeknek. Sándor végül nem tudott konkrét magyar márkát mondani, amit külföldre lehetne vinni, a MasterGood-ot is „kétesélyes sztorinak” nevezte.

A Sándorral való beszélgetést a stúdió azzal zárta rövidre, hogy a hívó stílusa és a „tiszás mantrák” ismételgetése miatt ez meddő vita volt.

Edit és Márta hívóknál az Orbán–Péter összehasonlítás szinte liturgikus magasságokba emelkedett. Edit szerint:

„Orbán annyira karizmatikus egyéniség, annyira odatermett egy ország élére, egy emberséges, egy rendkívül tehetséges ember. Ő a poros nyomába se léphet Magyar Péter, nagyon óvodás kisbugyogós, és nagyon szégyelje magát, hogy eladta Magyarországot 30 ezüstpénzért.” *

Úgy vélte, a jelenlegi miniszterelnök „mérhetetlen hazaárulója” az országnak, és soha nem lesz képes Orbán örökségébe lépni. Judit hívó hasonlóan felháborítónak tartotta, hogy Sándor egyáltalán összehasonlította Orbánt Gyurcsánnyal: „Hogy lehet egy Gyurcsányt egy Orbánnal összehasonlítani? Egy olyan embert, aki előtte szétverte a saját pártját, az MSZP-t, aztán alakította a DK-t?!” Szerinte ez is mutatja, hogy „nem normális emberek vannak a Tiszában”, és ha így gondolkodnak, nem kell négy évet várni a kormányváltásig.

Lex Orbán és a kijózanodás

Többen kiemelték az Alaptörvény gyors módosítását, amit „Lex Orbán” névvel illettek. Magdi szerint azért hozták meg hirtelen ezt a törvényt, „mert nagyon félnek, hogy kijózanodnak a becsapott tiszások, és követelni fogják vissza Orbán Viktort”. Gyula névvel ellátott SMS is hasonló véleményt fogalmazott meg: „A Lex Orbán egyértelműen Orbán ellen szólt, mert félnek Orbántól. Félnek, hogy a csalódott tiszások követelni fogják vissza Orbán Viktort, és erre nem kell már sokat várni.”

Ugyanitt Edit is megjegyezte: a Lex Orbán arról szól, hogy „a magyar népet meg akarják fosztani attól a jogtól, hogy mi döntsünk”. Többször visszatérő elem volt, hogy Magyar Péter fél: „remeg a keze, mutogat, ugrál, táncol, ringatja magát”, és a Szendiét (értsd: rendvédelmet) állandó készenlétben tartja, nehogy forradalom törjön ki. Edit így fogalmazott: „Fél a szendiét, állandóan készenlétbe tartja, hogy nehogy valami forradalom vagy valami legyen. Lesz, nem kell féljen, mert úgyis lesz.”

Magyar Péter személye, stílusa és kormányzása

Magyar Péter viselkedése és politikusi alkalmassága a hívók egyik leggyakoribb támadási pontja volt.

Márta magában „dölyfös kiskakasnak” nevezi, és felrótta, hogy ő van legtöbbet a monitor előtt, miközben a mögötte ülő hölgyek – köztük Rost Andrea – „diszletként” funkcionálnak. Szerinte a miniszterek közül az egyik ritkán szólal meg, a másik pedig állandóan azzal hárít, hogy „erről nem beszéltünk”. Hozzátette: „Rost Andrea állandóan pofákat vág, annyira visszataszító, hogy vegye már vissza, már nem az a szép fiatal díva.”

Edit szerint a miniszterelnök „nem beszél emberileg, csak cirkuszt csinál”. Úgy érzi, a beszédeit előre megírják neki: „látni, hogy remeg a keze, remeg a szája széle, és előre megírták neki előző éjszaka többen, ez nem az ő szavai, ő ehhez kicsi, nagyon-nagyon kicsi.”

„A parlamentben rászól a saját emberére, a házelnökre, hogy szóljon rá, mert cirkuszolnak – hát ő mit csinál? Ő egy cirkuszt csinál!” – Judit *

Judit kifejtette azt is, hogy Magyar Pétert nem lehet komolyan venni sem emberként, sem miniszterelnökként. Szerinte a feleségét, Varga Juditot is tönkretette irigységből, és Varga Juditnak minden szava igaz volt. A parlamentben tapasztalható egyeduralmát így írta le: „Ott ülnek a miniszterei, mindenki csöndben, némán, egyedül csak a Velkei úr van ott, gondolom, ő írja a szövegeket. Bármilyen kérdést tesznek fel a képviselők, mindenre ő válaszol, senkit nem enged szóhoz jutni.” Ez Judit szerint „egyszemélyes diktatúra” és „egyszemélyes cirkusz”.

Többen összekötötték a mandineres sajtófelvásárlást is Magyar Péter személyével. Márta felidézte, hogy „Petike bekevelezte a Mandinert is”, ahol korábban Lentulai Krisztián dolgozott, és egy mesei párhuzammal élt: „a Petike nem tudja, mi a vége, befalja, befalja, és a végén majd ki fog pukkadni”. Ezt a „Kisgömböc” mesére utalva mondta. (A Mandiner a Fidesz-közeli sajtóorgánumok közé tartozott, a hivatkozás valószínű a kormányváltás utáni médiatulajdonosi átrendeződésre utal.)

Tüntetések és a társadalmi elégedetlenség

Magdi hívó kifejezetten tüntetések szervezésére buzdított: „Tessék megszervezni egyre több tüntetést oda az erkélye alá!” Példaként említette a kamatstop kivezetését, ami szerinte nemcsak fideszeseket, hanem tiszásokat is érint. Úgy vélte, a folyamatosan érkező kellemetlen intézkedések miatt egyre többen fognak csatlakozni. Hozzátette: „mi az, hogy a például ez is egy baromság, hogy kamatstoppot rászorultsági alapon adják? Aki a Mészárosból ki tud kapni annyi pénzt, hogy vegyen egy ingatlant, az nem fog kölcsönt kérni. Tehát azt kért csak kölcsön, aki rá volt szorulva.” (A hívó logikája szerint a hitelfelvevők eleve rászorultak, tehát a rászorultsági alapú juttatás csak demagógia.)

Edit a maga részéről így összegzett: „Higgye el, ezt a borzalmat ember nem tűri Európában. Lesz forradalom!” Szerinte Magyar Péter azért csinálja mindezt, hogy bebizonyítsa, hogy „az Orbán-kormány semmire se volt jó”, a feleségének sem volt jó, szétverte a családját, most pedig „a nagy Ő”-ként akar feltűnni.

A stúdióban felolvasták Ibolya üzenetét, aki szerint „a tiszások félnek, mert az első baki után elsöpri a népharag. Hiába módosították az alaptörvényt, akkor is a nép dönt.” Egy másik üzenet (Sára) a fiatal szavazók megtévesztéséről beszélt, akik szerinte „csak telefont kaptak” és nem a valóság alapján döntöttek.

A parlamenti stílus és a közvetítések kérdése

A vita során szóba került, hogy a Fidesz-kormány alatt is volt-e közvetítés a parlamentből. Judit határozottan cáfolta, hogy korábban ne lett volna közvetítés: „Hát én akkor nem tudom, hogy hol élt, vagy melyik országban és milyen tévét nézett, de hát mindig volt.” A műsorvezető itt a tévés adásidejére hivatkozva szakította meg, de a rádióban visszakapcsolva Judit folytathatta.

Judit elmondta, hogy az őt felzaklató Sándor-féle hozzászólás jól mutatja, hogy „ezek az emberek semminek nem néznek utána”. Szerinte fél perc alatt meg lehetne cáfolni mindent, amit Sándor állított, és hozzátette: „Nagyon szomorú a lelki világuk ezeknek az embereknek. Nem kell szeretni senkit, bárki bárhova szavazhat, de legalább nézzük a valóságot!” Ezután felsorolta a 2010-es kormányváltáskor örökölt válságot: a kórházak, önkormányzatok adósságállományát, amit a Fidesz-kormánynak kellett először rendeznie, és azt, hogy visszavásárolták a multiktól az energiaszektort.

Média és sajtóhelyzet

A Mandiner sorsán túl Edit kitért a sajtószabadságra is, amit súlyosan korlátozottnak lát: „mi az, hogy most már minden cenzúra? Csak egyféle hírt lehet hallgatni, vagy látni, vagy olvasni? Ez tömény diktatúra!” Párhuzamot vont a saját fiatalkorában megélt diktatúrával („én ebben éltem 44-ig”), és ezt a jelenlegi rendszert visszafelé lépésnek minősítette.

Ugyanő követelte, hogy a HírTV hozza nyilvánosságra Magyar Péter 1260 választási ígéretét és a 27 pontos (valószínűleg a kormányprogramra utaló) követeléslistát, hogy a közvélemény össze tudja hasonlítani az ígéreteket a teljesítéssel. Hangsúlyozta, hogy a 27 pontból szerinte 22-t már az Orbán-kormány is végrehajtott, így a maradék öt pont beazonosítása különösen fontos.

Vegyes észrevételek a műsorral kapcsolatban

Sándor hívó a műsor szerkesztését is kritizálta, mondván, hogy mindig ugyanaz a 10-12 törzshallgató telefonál be és ugyanazokat mondja. A műsorvezető ezt azzal hárította, hogy ennél jóval több betelefonáló van, és örömmel veszik a különböző véleményeket. Magdi erre reflektált: „Ne vegyék önök sem aggukra, amiket ők mondanak” – utalva a tiszás narratívát ismétlőkre. Sándor beszólását több SMS-író „ocskának” és „provokátornak” minősítette, mondván, már a bemutatkozásánál tudni lehetett, hogy fideszesnek hazudja magát.

A hívók többször utaltak korábbi adásokra, és szorgalmazták egy bizonyos székelyföldi hívó, valamint egy Magyar Péter tanulmányi életútjával kapcsolatban érdekes információkat megosztó személy újbóli jelentkezését. Gyula szerint ezek a korábbi hozzászólások segíthetnének megérteni, „miért olyan ez a Péter”.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „Pösze, azzem a Vanda, ő Pösze. A nagyhajú hölgy…” – A kontextus Magyar Péter kabinetjének női tagjaira utal, de a „Pösze” és a „Vanda” név pontos azonosítása nem lehetséges. A referencialista alapján a TISZA-kormány női miniszterei közé Orbán Anita és Lőrincz Viktória tartozik, ám a szövegben szereplő hangalak ezekkel nem egyeztethető össze. Valószínűleg a név gúnyos elferdítése, vagy más személyre vonatkozik.
  • „az egyik a Pistike, vagy a, hogy is hívják azt a hölgyet? Most nem jutt eszembe a neve, a Csipke Józsika. Bis kis.” – A beszélő itt láthatóan nem emlékszik pontosan a névre, majd a „Csipke Józsika” becenévvel próbálkozik. Hogy ez kire utal, a szövegkörnyezetből nem derül ki (valószínűleg egy női közéleti szereplőre, talán a TISZA vagy a kormány köreiből, de a referencialistában nem azonosítható).
  • „Bis kis.” – A fenti bekezdés végén álló értelmezhetetlen szótöredék, valószínűleg az ASR hibája vagy a beszélő elharapott mondatvége.
Teljes átirat megjelenítése

[00:01:00]Paláver, a Híf és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.

[00:01:06]Paláver hangra fel.

[00:01:12]Jó napot kívánok.

[00:01:12]Folytatódik tovább a Palávera HírtV és a Hír FM közös interaktív műsora.

[00:01:16]Én Szamosi Tá vagyok.

[00:01:19]Telefonszámunk 0617992999, SMS számunk pedig 06707953.

[00:01:27]És mielőtt kapcsolnám a következő hívott, néhány üzenetet azért felolvasnék önöknek.

[00:01:30]Ha már a várandós nőkből is katonákat akarnak foragni, akkor az annak a jele, hogy az ukrán népet biztosan el akarják tüntetni a föld színél.

[00:01:38]Csak kik élnek majd ott?

[00:01:41]Írja nekünk Zsolt.

[00:01:41]Ezek azt hiszik, hogy a migránsoktól nekünk jobb lesz.

[00:01:43]Hát nézzenek már Nyugat-Európára.

[00:01:47]Üdv Attila!

[00:01:47]Egy hete egy hete jöttem haza Criből vonattal.

[00:01:50]Sok fekete kendős anyuka volt a vonaton, de jegye csak egynek volt.

[00:01:55]Telefonon tartották egymással a kapcsolatot, hogy hol van hely.

[00:01:59]Amikor valaki visszajött a helyére, az egyik apuka felvillantott egy kést, hogy ne ismerjen az utas szólni, hogy az ő helyén ül.

[00:02:04]Nagyon megijedtem.

[00:02:06]Bécsben szálltak le.

[00:02:06]Szintén ezen a vonaton láttam síró férfi embert.

[00:02:11]Megkérdeztem a mellettem ülő utast, hogy vajon miért sír.

[00:02:13]Kiderült, hogy Németországból menekül, pont úgy, ahogy a mellette ülő fiú is, mert mennek valahova, merthogy haza akarják őket küldeni a frontra Ukrajnába.

[00:02:22]De kiderült, hogy minden EU-s országot arra akarnak kényszeríteni, hogy a többiek is küldjék haza a katonakorú férfiakat, akik elmenekültek otthonról, még akkor is, hogyha van már mün munkahelyük.

[00:02:33]Hát ez elég szomorú.

[00:02:36]Ezt itthon is hallottam, it felreppentek ilyen hírek, hogy ez is az egyik követelése lehet majd Zelenskek, hogy akik itt vannak ukrán menekültek, azokat küldjék majd haza Ukrajnába, hogy harcoljanak, de ugye ezt már hallottuk Németország esetében is, hogy ott is ezt eléggé evidenciában tartják.

[00:02:53]Na mindez, erről mindezt T.

[00:02:56]Sára írta nekünk.

[00:02:56]Köszönjük szépen.

[00:02:59]Íranak nekünk továbbra is.

[00:02:59]És máris kapcsolom önöknek Mártát.

[00:03:01]Jó napot kívánok, Márta.

[00:03:05]Jó napot kívánok.

[00:03:07]Üdvözlöm önt és a nézőket, hallgatókat.

[00:03:11]Én még önnel beszéltem.

[00:03:11]Nagyon régen szoktam telefonálni még.

[00:03:14]A Lentulai Krisztián volt a műsorvezető, és ma hallottam a hírekbe, hogy Petike bekevelezte a Mandinert is, mert úgy tudom, hogy a Krisztián ott van.

[00:03:27]Hát eszembe jut a Kisgömböc című mese.

[00:03:35]Azt hiszem, a Petike nem tudja mi a vége.

[00:03:39]Be falja, befalja és a végén majd ki fog pukkadni.

[00:03:44]Ez csak egy véletlen beszólás volt, mert ugye eszembe jutott a Krisztián.

[00:03:46]Az első témához csak annyit szeretnék mondani, hogy nagyon megnyugodtam ma, mert láttam, hogy miniszterelnök urunk vidám, nincs elkeseredve.

[00:04:03]Az indexnek adott interjúból idéztem, hogy jó volt látni, és ő az ember, akit nem lehet letörölni a palettáról.

[00:04:17]Ő már beégett a nemzetközi világba, és őt mindenki dicsérni fogja.

[00:04:20]Úgyhogy nem vagyok elkeseredve már, vissza fog jönni és várni fogjuk.

[00:04:31]A szavazással kapcsolatban még többször eszembe jutott, hogy hát a vidék, mindig a vidéket említették, hogy arra lehet számítani.

[00:04:41]Hova tűnt a vidék?

[00:04:41]Őket is lefizették.

[00:04:46]Na mindegy, majd meg fog ez változni nemsokára, ami az értelmiséget illeti, ezen is úgy elgondolkodtam, hogy vajon értelmisége az, aki egy kis hiba után elpártol.

[00:05:01]Én egyszer szavaztam réges régen az MDF-re, azóta mindig a Fideszre, és nem tudnék másra szavazni.

[00:05:10]Egyszerűen nem tudom megérteni azokat az embereket, akik úgy váltogatják a véleményüket, és hol ide húzzák az X-ek, hol oda, de meg fogják majd most tudni, hogy mit jelentett az Orbán kormány, és mit jelent a Magyar Péter kormány.

[00:05:30]Ma odakapcsoltam az M1-re, mert többet nézem a Hírtv híradót, de azért az M1-et is.

[00:05:36]Éppen Petike szónokolt, ugye, a Nagy Imre temetésével kapcsolatban, és úgy eszembe jutott, hogy vajon ő emlékszik-e arra az ifjú Titánra, aki akkor beszélt, most az előző hírekben is lehetett látni.

[00:05:56]bejátszották Orbán Viktort, ahogy mondta azt a beszédet, amikor arról szólt, hogy a kommunista rezsim hosszú éveket vett el a fiataloktól, és hogy ruszkék haza.

[00:06:07]Nem tudom, vajon erre emlékszik-e Petike, nem hiszem.

[00:06:14]A másik pedig, tegnap volt téma a fizetésemelése a hölgyeknek.

[00:06:18]Nem akarom őket bántani, de valószínű, hogy ők is tudják, hogy ők diszlet.

[00:06:26]A Péternek diszlet, mert az egyik hölgy, bocsánat, Pösze, azzem a Vanda, ő Pösze.

[00:06:38]A nagyhajú hölgy, hát ő ritkán szólal meg.

[00:06:42]A harmadik, aki a legcsilosabb, az meg soha nem tud semmit, mert azt mondja, hogy hát erről nem beszéltünk.

[00:06:51]Tehát ők díszlet.

[00:06:51]Ez is jellemző az Ungarisse Péterre, ahogy Kövér László nevezte.

[00:07:01]Aha.

[00:07:01]A második témához csak annyit szeretnék hozzászólni, hogy 2015 után nem ártott volna, ha ezek a nyugati országok, akik most sírnak, rínak, vigyázó szemüket Magyarországra vetették volna, akkor most nem lenne náluk annyi migráns.

[00:07:23]Ennyit.

[00:07:24]A harmadik téma pedig nem tudom, hogy mit képzelnek, hogy a várandos kismamák már ott hozzák a fronton világra a következő katonaságot.

[00:07:36]Ez egy egy hülyeség.

[00:07:36]Erről nem is tudom, kinek jut ilyen eszébe.

[00:07:39]És engedje meg, Timéa, hogy még egy kis kitérőt tegyek.

[00:07:45]Miután nagyon sokat a Pétert lehet látni, magamban, mindig döjfös kiskakasnak nevezem, amikor meglátom.

[00:07:56]Legtöbbet ő szerepel, és ő van a monitor előtt.

[00:08:02]Mögötte két hölgyet lehet folyton látni.

[00:08:05]Az egyik a Pistike, vagy a, hogy is hívják azt a hölgyet?

[00:08:09]Most nem jutt eszembe a neve, a Csipke Józsika.

[00:08:11]Bis kis.

[00:08:14]A másik pedig a művznő.

[00:08:17]A nem is mondom ki a nevét, mert nagyon haragszom rá.

[00:08:21]Állandóan pofákat vág.

[00:08:21]Arost Andrea.

[00:08:26]Igen, ő az.

[00:08:28]Hát már nem azt áll a színpadán.

[00:08:28]Nem kellene állandóan arcokat vágni ahhoz, amiket a Péter mond.

[00:08:34]Szóval annyira visszataszító, hogy egy kicsit vegyem már vissza.

[00:08:39]már nem az a szép fiatal díva, úgyhogy bocsánat, hogy ezt mondom, és köszönöm, hogy elmondhattam a véleményemet.

[00:08:50]Köszönjük szépen.

[00:08:50]Már hívott minket viszont hallásra.

[00:08:52]És itt van velünk a vonalban Gyulaabá.

[00:08:54]Jó napot kívánok.

[00:08:58]Üdvözlöm cím.

[00:08:58]Üdvözlöm.

[00:08:58]Hallani jól?

[00:09:02]Hallani?

[00:09:02]Igen.

[00:09:06]Először azt szeretném, hogy volt egy év korábban betelefonáló pár hét igen pár héttel ezelőtt székelyény igen nagyon jókat mondott ebben a műsorban.

[00:09:19]Hát megint jelentkezhetne, és megint elmondhatná ugyanazokat a felhívásait, ami abban a műsorban volt.

[00:09:26]Érdemes, érdemes megfogni meg megfogadni.

[00:09:35]Aztán jó pár héttel ezelőtt volt egy nev a nevét nem tudom annak a betelefonálónak, aki a Magyar Péter tanulmányi életfutával kapcsolatban mondott nagyon sok érdekességet.

[00:09:52]megint betelefonálhatna, jelentkezhetne, elmondhatná.

[00:09:57]Kifejezetten érdekes volt, és talán meg is értenénk a mostani magyar pénzt, hogy miért kért ez a Péter.

[00:10:05]Hát ennyi volt.

[00:10:09]Köszönjük szépen, hogy hívott.

[00:10:11]Az eleje?

[00:10:11]Az eleje.

[00:10:13]Ja, értem.

[00:10:13]Bocsánat.

[00:10:15]Ez csak a felhívás volt.

[00:10:15]És akkor mondanám a országgyűlésel kapcsolatban én is hát hogy mondjam olyan készkabaré össze összefüggésbe összefüggésében nézve az egészet.

[00:10:30]Nem tudom magyar Péter mögött az a hölgy én nem ismerem.

[00:10:34]Nem az az operaének a Rost Andrea mindig olyan vékonyszemekkel néz és mindig a Fidesz felé annít és vagy félig mosolyog vagy nem.

[00:10:46]Fura egy figura nagyon fura.

[00:10:49]Nagyon.

[00:10:49]Na, a harmadik pedig a bevándorlással kapcsolatban, a betelepítéssel kapcsolatban, ami nyugatról jönnek.

[00:10:58]Hát ez egy életveszély.

[00:11:01]Ez a magyarok a Magyarország megsemmisítését hozná magával.

[00:11:10]Ez ellen nagyon ellent kell állni.

[00:11:13]Fidesz KDNP-nek nagyon föl kell ármázni ezzel kapcsolatban az ortába.

[00:11:16]Biztos, hogy van már valami elképzelésük, de ennek ezt ezt ezt nem szabad, hogy hogy ez ez beinduljon, létrejöjjön.

[00:11:29]Mondhatnám úgy is, hogy egy sem lépheti át nyugatról az ország határait.

[00:11:36]Ha kell furkosbott alatt fogunk állni a határat.

[00:11:39]Nem tudom, hogy hogy ez ilyen humoros megjegyzés, de nem szabad, nem szabad.

[00:11:46]Veszélyben van Magyarország.

[00:11:49]Vigyázzunk erre az országra.

[00:11:49]Lehet, hogy már ilyen idős emberek, mint például én is.

[00:11:55]Hát igaz, hogy nemrég múltam úzt, mondjuk négyszer nap örök fiatal, ezt úgy hívják.

[00:12:00]jobban értékelik az országot, és jobban vigyáznak rá, mint a mai fiatalok, akik hát majdem egy jóit, és az Európai Unió nem tudom milyen részét látják benne.

[00:12:17]Hát Magyarország soha nem lesz a a az Európai Unióban egyetlen országhoz sem hasonló, hisz a magyar nép soha nem lesz francia, soha nem lesz angol, soha nem lesz német.

[00:12:30]Hát én nem tudom, a magyar az magyar, a gondolkodásában is magyar.

[00:12:37]Vigyáznunk kell rá, őriznünk kell ezt a magyarságot, és még egyszer nagyon kell vigyáznunk az országunkra.

[00:12:46]Hát köszönöm szépen.

[00:12:48]Köszönjük szépen Gyulabá, hogy hívet viszontásra.

[00:12:51]És itt van velünk a vonalban Edit.

[00:12:52]Jó napot kívánok.

[00:12:55]Jó napot kívánok.

[00:12:55]Tisztelettel üdvözlöm.

[00:12:57]Minden minden pontot szeretnék hozzászólni.

[00:13:01]Ez a Lexor Ormán, ez arról szól, hogy a magyar népet az egész az egész népet meg a magyar népet meg akarják posztani attól a jogtól, hogy mi döntsünk.

[00:13:13]Egyáltalán a magyar Péter valóban fél, látszik, hogy remeg a keze, mutogat, ugrál, táncol, ringatja magát, mindenhova visszakiabál és undorító módon beszél.

[00:13:32]Nem is tudom, hogy lehet egyáltalán ez elnöke ennek az országnak, akinek a ő valami mérhetetlen hazaárulója.

[00:13:43]A másik az Ormántól soha, míg él.

[00:13:45]Ő az Orbánnak a nyomdokával se léphet.

[00:13:49]Hát az Orbán annyira karizmatikus egyéniség, annyira odatermett egy ország élére, egy emberséges, egy rendkívüli tehetséges ember.

[00:14:04]Ő a poros nyomába se ő az nagyon óvodás kisbugyogós nagyon-nagyon és nagyon szégyelje magát, hogy eladta Magyarországot 30 ezüst pénzért.

[00:14:16]Biztos ismeri ezt a mondást 30 ezüstpénzért csak ismeri el, hogy ott a kocsmáros a végén megzavarodott a nagy igyekezetbe.

[00:14:29]Vigyázzon magára.

[00:14:29]A másik mondat ismert a végén meghaladott.

[00:14:38]Halló, Edit!

[00:14:40]Itt vagyok a nyugati a második ponthoz szeretnék szólni a nyugati országok már Edit viszont akkor most én kérném egy kis türelmét, de a tév nézőktől most egy rövid szünet erejéig elbúcsúzunk, de utána várjuk vissza őket.

[00:14:51]A Baláver pedig folytatódik tovább a rádióban.

[00:14:59]Önd van a vonalban.

[00:15:01]Én vagyok a vonalba.

[00:15:01]Tartsam a vonalat?

[00:15:03]Nem, most már hallgatjuk.

[00:15:06]Igen.

[00:15:06]Nyugati halló.

[00:15:08]A nyugati országok már a több mint a felemigráns.

[00:15:12]A franciákról nem is beszélve szinte tiszta néger.

[00:15:15]Ott nem is hiszem, hogy egyáltalán francia.

[00:15:18]A németek azok már annyi disznóságot csináltak, hogy annál már többet nem is kell.

[00:15:27]Azok már eladták anyjukat.

[00:15:27]apjukat mindenkit eladtak.

[00:15:30]Ott volt már Hitlertől kezdve minden.

[00:15:33]A másik minket hagyjanak ki.

[00:15:37]És a harmadiknál a migráció migrációs kérdésnél meg itt van az, hogy a magyar Péterék okoskodnak most.

[00:15:48]Valahogy be akarják csempészni a migránsokat, nehogy turistaként jöjjenek a drágák, de valahol be kell őket telepíteni, hacsak nem ő a saját házát vagy lakását adja oda.

[00:15:59]De hát a házelnök asszonynak szállodája van.

[00:16:02]Miért nem odaköltöztetik őket?

[00:16:04]Miért nem odamennek?

[00:16:08]Miért nem oda?

[00:16:08]Ha a magyar péter ott tudott nagy banzák meg ebédeket meg mindent enni a házelnökasszonynak a szállodájába, akkor oda elérnének a migránsok is.

[00:16:17]A másik pedig evvel a az nem tudni, hogy ez az ukrán őrület miért kell nekünk ebbe a háborúba keveredni.

[00:16:26]Addig csinálja magyar Péter még de akkor ő menjen elő, ha ilyet meg mer csinálni.

[00:16:32]A másik az egé, az ő be akarja lopni a magyarokhoz a migránsokat.

[00:16:36]Nagyon résen kell lenni, mert nagyon alattomos úgy.

[00:16:43]És amitől fél, fél attól, hogyan egy fölzódul.

[00:16:46]Fél a szendiét állandóan készenlétbe tartja, hogy hogy nehogy valami forradalom vagy valami legyen.

[00:16:56]Lesz, nem kell féljen, mert úgy is lesz.

[00:17:02]Ezt a borzalmat, amit ő csinál, ezt ember nem tűri Európába.

[00:17:06]Ő azért csak, hogy odakerüljön, bebizonyítsa, hogy az Orbánkormánynál semmire se volt jó, a feleségének nem volt jó, a családját szétverte.

[00:17:17]Ő be akarja most bizonyítani, hogy hő, ő ő ő a nagy ő.

[00:17:23]Na most ott van a a barátnőket, mindenkit hülyének tartott eddig.

[00:17:30]A az uniós tagjait először lehülyéte, az öregeket lehülyte, a papokat meggyalázta.

[00:17:37]Mit akar még csinálni?

[00:17:39]Most is a szavaiba bevonja az egyházat.

[00:17:43]Nem szégyeli magát, nem fél az Istentől.

[00:17:48]Nagyon nagy tűrű az Isten, de nagyon nagy büntető.

[00:17:50]Úgyhogy jó lesz, hogyha vigyáz magára.

[00:17:54]Jó lesz, hogy vigyázzon, mert az ő egészséges se véges.

[00:17:56]Akárhogy rángatózik, akárhány orvos van mögötte, meg nyugtatják, mert látni, hogy remeg a keze, látni, hogy remeg a szájazéle, és látni, hogy előre megírták neki előző éjszaka, többen megírták a mondandóját.

[00:18:13]Ez nem az ő szavai.

[00:18:13]Ő ehhez kicsi, nagyon-nagyon kicsi.

[00:18:17]És visszatérek az Orbánhoz soha, míg él.

[00:18:19]Ő a poros nyomába se léphet.

[00:18:24]Ő hiába és mit akar?

[00:18:24]Hát ha őt egyszer a nép elsöpri, gondolja, hogy majd mi megkérdezzük tőle, hogy ő ki lesz itt az országfő.

[00:18:33]Pont ő tőle ugyan már, ugyan már hagyja már abba ezt a gyalázkodást, ahelyett, hogy dolgozna.

[00:18:44]Semmi.

[00:18:44]A az unióbaan se dolgozott, csak fölvette a sok pénzt.

[00:18:48]És ha visszatérek arra, 2024-ig Fidesztak volt, 2022-ig ott dolgozott, több évig szedte a havi 5 millió Ftot, az jó volt.

[00:19:01]Utána a saját családjába, a saját hazájába beleköpött.

[00:19:08]Nem szégyenli magát.

[00:19:08]Ne haragudjon, hogy ezt elmondtam, de én most is azt mondom, hogy ez valami mérhetetlen gyűlöletet vált ki.

[00:19:17]És lassan már beszéltem tiszásokkal is, akik azt mondták, hogy nagyot csalódtak, és nem ezt ígérte.

[00:19:22]És én még valamit kérek.

[00:19:25]Legyenek szívesek az 1260 ígéretet kinyomtatva kinyomni, és a tév, az újság hozza le.

[00:19:35]Tudni akarjuk, mihez tartjuk magunkat.

[00:19:40]az 1260-at és kérjük azt, hogy a 27 pont amit az a a vonerlen asszonyság követel, abból 22-t az Orbán ki kellene hozni, hogy azt az Orbán végrehajtotta, az ötöt meg kérjük külön.

[00:19:56]És ez ez nyitottnak kell lenni.

[00:20:00]Ő is azt mondta, őszintének.

[00:20:00]Na, ha őszintének kell lenni, ezt hozzák ki az újságok, a 27 pontot és hozzák ki az 1260 ígéretet.

[00:20:09]Tudni akarjuk pontról pontra, hogy mit csinál.

[00:20:13]Tudni akarjuk, és nagyon kérjük a Hírtvét, hogy a Hírtv hozza ki.

[00:20:20]A másik, mi az, hogy itt nekünk a a nemzeti hitvallásunkat törölteti?

[00:20:28]Mi ez?

[00:20:28]Megőrült ez a Magyar Péter, vagy elment a maradékze?

[00:20:31]És ha egyáltalán volt, hát mit képzel magáról?

[00:20:37]Ezt ezt kérdezte a lengyelektől.

[00:20:37]Úgy utalják a lengyelek, a főnök a az elnöküket, mint a huzat.

[00:20:44]Hát Ukrajnában a a kereszteket levetettek.

[00:20:48]Hát mit csinál az is?

[00:20:51]És onnan kér tanácsot.

[00:20:51]Onnan kér tanácsot, hogy hogy lehet tönkretenni egy országot.

[00:20:56]Na hát nagyon ügyesen csinálja.

[00:20:59]És amit a parlamentbe csinál, nekünk nem is kell színházba menni.

[00:21:02]A Rostendel nyugodtan ülhet ott nem kell színházba menni.

[00:21:08]Ott a parlamentben.

[00:21:08]Mi látjuk a cirkuszt nem kell még se venni rá.

[00:21:13]Kinyitjuk a tévét akárhonnan, ha megszólal magyarát, tudjuk, hogy cirkusz van.

[00:21:18]Ő még normálisan nem beszélt.

[00:21:21]Emberileg nem beszélt.

[00:21:21]Csak így a lebukott Orbán.

[00:21:24]Majd ha ő lebukik, majd nem tudom mi lesz akkor, mert őt föl fogják koncolni.

[00:21:31]Őt elárulta a magyarokat 30 ezüst pénzért.

[00:21:37]Edönjük szépen, hogy hívott minket.

[00:21:39]Úgyhogy köszönöm, hogy meghallgattak.

[00:21:41]Viszonthallásra.

[00:21:41]Köszönöm.

[00:21:43]Viszonthallásra.

[00:21:44]A tiszások félnek, mert az első baki után elsöpri a népharag.

[00:21:47]Hiába módosították az alaptörvényt, akkor is a nép dönt.

[00:21:51]Írja nekünk Ibolya.

[00:21:51]Azért félnek, mert a szavazóik úgy vannak, mint a részeg emberek.

[00:21:55]Másnap rájönnek, hogy mekkora hibát követtek el.

[00:21:58]Csak hát náluk hosszabb lesz a kij kijózanodás.

[00:22:03]Az állapotos hölgyeket azért akarják besorozni az ukránok, mert az apa már meghalt, az anya is megfog, így nem kell hadiözvegynek és árváknak fizetni.

[00:22:09]Hát ez is a szomorú valósága sajnos az ukrán háborúnak, és nagyon sok mindenről beszélhetnénk még, hogy milyen disznóságok vannak még ott a háttérben, mert nagyon-nagyon sok minden van.

[00:22:22]Úgyhogy ezek nagyon jó kis üzenetek, és nagyon jó ilyen figyelemfelkeltő üzenetek.

[00:22:28]És ismételten szeretettel köszöntjük a tév nézőket.

[00:22:30]Írjanak nekünk, hívjanak minket.

[00:22:32]Telefonszámunk 0617992999, SMS számunk pedig 067953.

[00:22:40]És máris kapcsolom önöknek Sándort.

[00:22:40]Jó napot kívánok, Sándor.

[00:22:45]Szép jó napot kívánok, Te.

[00:22:47]Nagyon régi paláv hallgató vagyok.

[00:22:47]Talán annyit elmondanék magamra, hogy három gyerekes édesapa vagyok.

[00:22:54]Gratulálunk.

[00:22:56]Katolikus és Fidesz szavazó.

[00:22:59]Ön segítségét szeretném kérni.

[00:23:01]Csináljunk médiörténelmet.

[00:23:06]Ö azért kérem a segítségét, mert én csodálom önöket.

[00:23:10]ö műsorvezetőket és a szerkesztőket is.

[00:23:13]Hogyan tudják ezt a 10-12 állandóan betelefonálót végighallgatni, akik folyamatosan ugyanazt mondják?

[00:23:24]Hát úgy nagyon egyszerű ugyanis nem csak az a 10-12 állandó betelefonáló van, hanem annál azért sokkal több.

[00:23:31]Hát ahogy én mindig hallgatom, eléggé a törzs telefonál be, és igen, vannak törzshallgatóink.

[00:23:37]Igen, igen.

[00:23:40]Csak sajnos mindig ugyanazt mondják.

[00:23:42]Tehát én én úgy gondolom, hogyha ha egy palávről van szó, akkor hallgassunk meg minél több oldalt.

[00:23:46]És úgy érzem, hogy azért ez eléggé elment egy De önt is szeretnénk hallgatni, Sándor, csak akkor térjünk rá a három témánkra.

[00:23:57]Jó.

[00:23:57]Én én messzebbről mennék ebbe a dologba.

[00:24:02]Én úgy érzem, hogy itt a választások mindenkit megleptek.

[00:24:05]a szavazóit, illetve a Tiszás szimpatizánsok szavazóit.

[00:24:10]Én úgy érzem, hogy itt most van egy hogy is mondjam, egy ilyen egy ilyen kó kóbor hely, mindenki senki nem találja a helyét.

[00:24:24]Én úgy érzem, hogy a Fidesz szavazók talán még a a gyász öt fázisából a tagadás fázisában vannak, és egyszerűen nem értik.

[00:24:34]És én is, mint volt Fidesz szavazó szeretném tudni az igazi okokot, és erről senki nem beszél.

[00:24:43]Mindenki Mismásol, mindenki másra mutogat.

[00:24:49]Ö azért valljuk be azt, hogy a a nagy birodalmak is egyszer végetértek, megszűntek.

[00:24:56]Nagyon nagy része az belülről jött.

[00:24:59]Itt most nagyon szépen lehet látni, hogy a Fideszen belül lévők közül ö csináltak hát idézőjel forradalmat.

[00:25:08]Ugye sokan azt mondják, hogy ez a ezek a B kategóriás fideszesek, ezek tulajdonképpen legyőzték az A kategóriás fideszeseket.

[00:25:18]és az a kategóriás fideszesek.

[00:25:18]Itt volt most ugye a kongresszus, senki nem állt föl és elmondta volna, hogy mik az igazi okok, hol rontották el, miért jutottak ide.

[00:25:35]Hát de elég sokan elmondták.

[00:25:35]Orbán Viktor is beszélt róla.

[00:25:38]Igen, de de ne haragudjon.

[00:25:38]Tehát hogyha valaki kij a foci VB-re és kiap 6-re meg kik kap 6-0-ra, hazajön, abban a pillanatban leváltják a vezetőedzőt, és leváltják a szövetség összes összes emberét, mert nem működik.

[00:25:56]Higgy el nekem 2010, mikor ugye Orbán Viktor újra, ott aztán minden volt, Gyurcsányozás, minden volt.

[00:26:10]Higgy el nekem, hogy nem fogják tudni ezt ezzel a mostani mentalitással még most is.

[00:26:18]És ezt akartam mondani, hogy ez a 10-12 állandó betelefon fölsorolja azokat a dolgokat, ami miatt elvesztette a Fidesz a választást.

[00:26:29]És erről egy szót nem lehetett hallani sem egyik rádióban, sem másik televízióban, hogy mik az okok.

[00:26:35]És amíg ezt ezt a nemzeti meg katolikus meg meg csak én vagyok magyar meg csak én vagyok szuvenér dolgot ezt nem fogják elengedni addig nem is fognak tudni fölállni ugyanúgy, ahogy a Gyurcsányt is azóta mindenki utálja ez most megtörtént április 12-én és ezt nem veszik észre Orbán Viktorból nem lesz soha többet vezető mert Gyurcsány sorsára fog jutni annyi a különbség Gyurcsány egyszer bukott, Orbán Viktor kétszer bukott.

[00:27:09]És amíg saját maguknak nem vallják be, azért mondom, hogy a gyász öt fázisából a tagadásban vannak.

[00:27:16]Van, aki már átesett a haragba, és talán azért tart itt a politikai közhangulat, mert mindenki egymásnak ment.

[00:27:23]Most itt a előbb is hallottam, egy talán pszichológus hölgy volt, hogy az utcán rákiabáltak, amíg ez nem fog lenyugodni, és nem fogadjuk azt el, hogy Magyarországon 1 millióval többen döntöttek, a többség, ez a törvény, döntöttek, hogy ők ezt szeretnék, akkor ne csodálkozzon a Fidesz, hogy mit csinál a kormány.

[00:27:47]Ezt szavazták meg az emberek.

[00:27:53]Nem kell kérdezgetni, hogy miért.

[00:27:53]És sajnos elrontott a Fidesz.

[00:27:55]Csak 2300 szavazója volt.

[00:27:59]1 millióval több volt a Tis Tisza szimpatizánsoknak.

[00:28:02]És azért mondom, hogy szimpatizáns, mert itt nagyon sok nagyon-nagyon sok lappangó fideszes volt.

[00:28:08]Nagyon sok olyan ember, aki soha nem ment el.

[00:28:15]És pont erről beszélt Orbán Viktor is ezen a tisztúítón.

[00:28:18]De ne haragudj, nem beszélni kell, le kell vatni a konzekvenciát, azt kell mondani, hogy elment felettem az idő.

[00:28:25]Bocsánat, de én meg azt gondolom, hogy nem, hogyha Orbán Viktor így gondolja, akkor neki helye van, és azzel ne hasonlítsuk Orbán Viktor Gyócsány Ferenchez.

[00:28:33]Hát azért két különböző kategóriájuk emberről beszélni.

[00:28:37]De mi a különbség?

[00:28:37]Egyik isötte az országot, másik másik isötte az országot.

[00:28:43]Hát ez ez egy ez egy történet.

[00:28:43]Uram, ha csak megnézzük, hogy hogy adt át Gyurcsány Ferenc az országot, és hogy adta át Orbán Viktor az országot, már ott egy hatalmas nagy különbség van.

[00:28:52]Hogyha megnézzük, hogy merjünk kicsik lenni, ugye ez volt a Gyurcsányi mondat akkoriban, nem ő mondta, de ez ez lappongott ott az egész SZDS MSZP kollektivába.

[00:29:03]Most pedig az, hogy merjünk nagyok lenni, azért két különböző kategóriájú politikusról beszélünk.

[00:29:09]Hát ne hasonlítsuk az almát a körtével.

[00:29:12]Igye el, hogy értem.

[00:29:14]De az normális, hogy nagyon jóban vagyunk a a Kínával, Oroszországgal, Amerikával, de mit értünk el vele?

[00:29:30]Semmit.

[00:29:32]Hát azért rengeteg beruházás van itt, aminek a gyümölcse folyamatosan jön, és most ennek az új kormánynak is ott lesz ez a gyümölcse.

[00:29:37]Az, hogy ők ebből mit hoznak ki, hát az már egy jó kérdés lesz.

[00:29:41]Az már más kérdés.

[00:29:41]országba.

[00:29:41]Mi lett az országban?

[00:29:43]Egy összeszerelő üzem.

[00:29:45]Mondom, hogy ne ne összeszerelő üzemezzünk.

[00:29:47]Erről is rengeteget beszéltünk.

[00:29:48]Sándor szerintem ön az a tipikus ember, akinek soha semmi nem jó itt.

[00:29:53]Ez nem egy összeszerelő üzem.

[00:29:53]Erről is rengetegszer már beszéltek a politikusai.

[00:29:58]Mondjon, mondjon egy magyar magyar márkát, egy magyar terméket, amit tudunk külföldre vinni.

[00:30:01]Egyet mondjon.

[00:30:04]Nem tudom, de megnézem önnek most, hogy kinek mi a háttere.

[00:30:06]De biztos vagyok benne, hogy van ott a Masterg.

[00:30:08]Akkor beszéljünk erről.

[00:30:10]Ugye ez is most egy kétesélyes sztori, de van elég sok.

[00:30:12]Most fejből tényleg nem tudom, hogy melyik márkának mi a tulajdonosa, vagy ki a tulajdonosa, de biztos vagyok benne, hogy van akár a Mészáros Lőrinc cégeinél is.

[00:30:24]Inkább én arra én kérném arra, hogy mondjon nekem öt jó dolgot, amit a Fidesz KDM kormány alatt jónak látott.

[00:30:31]Személyesen is.

[00:30:33]Sándor kérnék öt jó dolgot, amit a Fidesz KDMP kormány alatt ön jónak látkapták a beruházásokat.

[00:30:40]Ő saját magukba fektettek bele.

[00:30:40]Igen.

[00:30:40]És rengeteg ember kilépni a külföldi piacra, mert nem alkalmasak arra.

[00:30:50]Egyszerűen nem fejlesztenek.

[00:30:53]Uram, szerintem ő nem minket akart hívni.

[00:30:55]Sándor köszönjük szépen, hogy hívott minket, de ez egy felesleges, mert önt visszaadja a tiszásoknak a beszédét.

[00:31:01]Köszönjük, hogy hívott minket.

[00:31:04]Legyen csodálatosan szép napja.

[00:31:04]Mindig így kezdődik.

[00:31:06]Tehát annyira tipikus, csak szerettem volna ezt így bent hagyni, hogy akkor beszéljünk, vagy hallgassuk meg, hogy hogy beszélnek.

[00:31:14]Mindig fideszes voltam, de de amikor megint odáig eljutunk, hogy ez egy összeszerelőüzem, és felmondják az összes mantrát, amit hallgattunk eddig, és semminek nem néznek utána, akkor ne haragudjanak, de én nem tudom önnek önöket és önt sem edukálni ebben.

[00:31:25]Tehát nagyon kérem, hogy vegye a fáradtságot és nézzen utána.

[00:31:30]Elmondták többen, hogy miért nem összeszerelő üzem vagyunk.

[00:31:34]Elmondta Szártó Péter, elmondta György László, elég sokan elmondták, kérem szépen, hogy vegye erre a fáradtságot, és akkor hallgassa meg, és utána beszéltünk, de ameddig alapvető tényeknek nincs a birtokában, addig felesleges és medő a vita, és csak megy a műsoridő, amit pedig nem szeretnénk, hogy ilyen beszélgetésekkel teljen.

[00:31:53]Úgyhogy máris kapcsolom önöknek Magdit.

[00:31:55]Jó napot kívánok, Magdi.

[00:31:56]Üdvözlöm Timike, már előbb le kellett volna tekerni.

[00:31:58]Igen, csak jó hallgatni, hogy hogy egyszerűen tényleg ennyire nincsenek képben.

[00:32:05]A másik pedig most már lépjünk túl azon, hogy mi miért volt az a vett.

[00:32:09]Fejezzük be.

[00:32:13]Van egy jó csapat, van egy jó edzőnk, föl fogunk állni.

[00:32:16]Ez már a végeredményen.

[00:32:19]Így se fog változtatni.

[00:32:21]Hajrá elő innen szép nyerni.

[00:32:22]Pontosan.

[00:32:24]Így van.

[00:32:24]A másik, hogy miért hozták meg gyorsan ezt a hirtelen ezt a törvényt, Alex Orbánt.

[00:32:30]Hát azért, mert nagyon félnek, hogy kijózanodnak a becsapott tiszások, és követelni fogják vissza Orbán Viktort.

[00:32:39]Úgyhogy ezért ezért volt ez a nagy gyorsaságba ezt megcsinálni.

[00:32:44]A másik, a vendége.

[00:32:44]Nagyon szimpatikus hölgy volt.

[00:32:48]Mondjuk én nem ismertem, de igaza van.

[00:32:50]És tessék Tümike megszervezni egyre több tüntetést oda ennek az erkéje alá.

[00:32:58]És most például millió ok van rá.

[00:33:02]Most például a kamatstop kivezetése.

[00:33:04]És nem hiszem el, hogy csak fideszesek vették igénybe ezt a szolgáltatást, és nagyon sok tiszás is biztos.

[00:33:13]Úgyhogy ők is biztos, hogy mennek és biztos, hogy fogják kiabálni, hogy nem erre szavaztunk, ahogy Márk is mondta, hogy nem erre szavaztunk, ugye?

[00:33:24]Úgyhogy ez legyen egy log és egy és tessék mindig szervezni tüntetéseket a tanároknak is, a normálisaknak a kiskolák bezárása ellen, a kórházok bezárása vagy összevonása vagy milliókot adnak.

[00:33:40]Tessék mutatni magunkat.

[00:33:40]És mennek a fiatalok, mert imádnak nyűzögni, imádnak kiabálni és higgy el, hogy egyre többen leszünk.

[00:33:48]Hát ez a hölgy is mondta, hogy ő úgy meglepődött, hogy hogy ő nem számított ekkora ennyi ennyi emberre.

[00:33:56]Igen.

[00:33:56]A tömeg vonzása és ahogy jönnek ezek a ö nem kedvelt ö, hogy mondjam, rendeletek meg amiket csinálnak, az egyre több embernek fog fájni, egyre jobban fog fájni.

[00:34:13]És mi az, hogy a például ez is egy baromság.

[00:34:16]Azt mondja, hogy azért akarják a a ezt a kamat stoppot meg majd rászorulási alapon.

[00:34:25]Könyörgöm, hát aki a mellézebből ki tud kapni annyi pénzt, hogy vegyen egy ingatlant, az nem fog kölcsönt kérni.

[00:34:32]Tehát azt kért csak kölcsön, aki rá volt szorulva.

[00:34:35]Ez egy demagóg duma.

[00:34:39]Hát nagyon sokat ott albérletben voltak.

[00:34:42]Ugye az kiszámolták, hogy nem albérleti díjat, hanem vesztek fel költönt és inkább törlesztő részletbe, és akkor mégis van egy otthonuk.

[00:34:50]Ez erre volt kitalálva.

[00:34:52]És akkor ezek most jönnek mindenféle idióta dumával rászorultsági alap.

[00:34:59]Hát na mindegy.

[00:34:59]És a másik ezen látszik, és én láttam, hát mi a parlamentben még leítja a házelnököt is?

[00:35:09]Hát mi ez?

[00:35:09]Egy egyszemélyes diktatúra.

[00:35:12]Ki ez ott?

[00:35:12]Hát én nem tudom.

[00:35:12]Én szerintem, ha van eszük az ott lévő normális és izé embereknek, akiknek van egy kis, az gyorsan meneküljön mellőle, mert úgy le lesznek tarolva, hogy az hihetetlen.

[00:35:26]És mi az, hogy a most már minden izé, ez a cenzúra.

[00:35:32]Hát mi csak egyféle hírt lehet hallgatni, vagy látni, vagy olvasni?

[00:35:35]Hát milyen izé, hát ez ez a tömény diktatúra.

[00:35:40]Hát én ebbe éltem 44-ig a diktatúrába.

[00:35:43]Hát milyen dolog ez?

[00:35:46]Visszafele megyünk.

[00:35:49]Úgyhogy én szerintem itt van Timike.

[00:35:52]Igen, hallgatjuk.

[00:35:53]Ja, mert e ez már aztán tényleg a vég, és tényleg sumákol, tényleg jönnek a migránsok, hiába hazudozik.

[00:35:59]És például én itt ez i volt rakva, én ismerem azt, aki kirakta, hogy ő árad a Tisza.

[00:36:10]Mondtam neki, találkoztam vele, most mondtam, rakja ki, hogy befogadóközpont.

[00:36:15]Pontosan.

[00:36:15]Úgyhogy nyugodtan minden tiszás fogadjon, fogadja be a migránsokat.

[00:36:21]Annyira akarták ezt a formátumot, akkor igen, tessék, mindenki fogadjon be.

[00:36:26]Én viszont, ha arról van szó, megyek most néztem ki egy ilyen ön ilyen elektromos, mi ez?

[00:36:37]guruló valamit, amibe rá tudok ülni, megyek tüntetni, megyek odamegyek a migránsok elé, föltartóztatom őket.

[00:36:46]Ezért fogok beszerezni egy ilyet, hogy még megint tudjak menni, mint annak idején minden tüntetésen ott voltam Gyurcs ellen.

[00:36:53]De most ez a Magyar Péter nem fogja kitölteni az idejét se, a négy évet se.

[00:37:01]Én ebbe hiszek.

[00:37:01]És ahogy ma mondtam a Gábornak, hogy azon imádkoztam, hogy ő vegye fel, mert ő mindig sikerül bejutnom, ha a hölgyek veszik fel, nem?

[00:37:12]És mondtam, most én azért fogok imádkozni, hogy ez minél hamarabb, amit én szívből kívánok, az teljesülni fog szokott.

[00:37:23]Úgyhogy ha további jó munkátik és mindenki igenis menjünk tüntessünk nem bírja elviselni hogy ellene.

[00:37:35]Hát most is azt mondta, hogy miért nem borulnak le előtte?

[00:37:36]Köszönik meg ezt vagy köszöik.

[00:37:39]Mit lehet neki köszönni?

[00:37:41]Kérgöm.

[00:37:41]Mit?

[00:37:41]Na jó, elmondtam, amit akartam.

[00:37:46]Nem mindig mondom ugyanazt.

[00:37:49]Hozzászólók a témákhoz.

[00:37:49]Ez is egy hülyeség.

[00:37:51]Mindenki elmondja a véleményét.

[00:37:53]A Vajda Miklós is nagyon szépen összefoglalja.

[00:37:56]Mindig, mindig újat mond, mindig értelmes mond.

[00:37:59]Nem, nem mondja mindig mindenki.

[00:38:02]Ne vegyék, ne vegyük ne vegyék önök sem aggukra, amiket ők mondanak.

[00:38:07]Itt több üzenet is jött, csak néhány.

[00:38:09]Ki ez az okos tojás?

[00:38:11]Valószínű egy tiszás mikobátja voltam.

[00:38:15]Javaslom ennek a nagyon katolikus és nagyon fideszes úrnak, aki ennyire örül annak, ami történt, lépjen be a tiszába, ott majd örülnek neki.

[00:38:21]Mi nem?

[00:38:21]Nekünk nagymama.

[00:38:24]Ez a három gyerekes betelefonáló úgy fideszes, mint ahogy én kommunista.

[00:38:28]Már a bemutatkozásnál tudtam.

[00:38:30]Amúgy semmi sajtót, információt nem követ.

[00:38:33]Ez is lejött.

[00:38:33]Egy ocska provokátor, illetve nagyon egyszerű.

[00:38:35]A keresőprogramok jobb barátok, be kell írni például a több 100 magyar tulajdonban lévő vállalkozást, és akkor meg tudja nézni, hogy milyen vállalkozások vannak, hol vannak itthon, külföldön.

[00:38:48]Tehát minden lehetőség ott van, hogy az információkat magáévá tegye.

[00:38:52]Ha nem teszi, azon sajnos mi nem tudunk segíteni, tehát ez kell ő is.

[00:38:57]Tehát, hogy ezek az emberek ilyenek, és igen, már a bemutatkozásnál lehet tudni, ezek ilyen tipikusan ilyen tiszás profilok, tehát hogy ők ilyenek.

[00:39:05]Még megmagyarázza, hogy mi miért jó.

[00:39:05]Mi meg akarják majd, mert most már érzik ők is, hogy szorólag urok, hogy be lettek csapva, csak még nem merik kimondani.

[00:39:15]Majd ha egyszer eljutnak oda, hogy beismerik, hogy tévedtek, akkor majd mondom köny azért fognak tüntetni, hogy jöjjön vissza Orbán Viktor és erre hozták ezt Alex Orbánt.

[00:39:26]Na, befejeztem.

[00:39:29]Köszönjük szépen, hogy hívott.

[00:39:31]Viszontásra.

[00:39:31]Minden hívó.

[00:39:31]Viszontásra.

[00:39:34]És máris kapcsolom önöknek Lászlót egy kis rövid idő múlva.

[00:39:37]Addig néhány üzenetet olvasnék önöknek.

[00:39:39]Földi László mondta a Bajer műsorban: "A gyerekeinket templomba kell vinni.

[00:39:44]Persze nem mindegy, hogy hova."

[00:39:45]Nyilván oda, ahol tiszta tanítás hangzik, de nem mindegy.

[00:39:50]De azok a fiatalok, akiket megtévesztettek, most a szavazásnál csak telefont kaptak.

[00:39:53]Ott vezették félre őket.

[00:39:55]Írja nekünk Sára.

[00:39:55]A Lex Orbán egyértelműen Orbán ellen szólt, mert félnek Orbántól.

[00:40:01]félnek, hogy a csalódott tiszások követelni fogják vissza Orbán Viktort, és erre nem kell már sokat várni, írja nekünk Gyula.

[00:40:12]Igen, akkor máris.

[00:40:15]Ja, igen.

[00:40:15]Nagyon sok üzenet érkezett itt a az összeszerelől üzemes trollal kapcsolatban.

[00:40:21]Most idéztem az egyik írónkat, de máris kapcsolom önöknek Juditot.

[00:40:25]Jó napot kívánok, Judit.

[00:40:30]Jó napot kívánok.

[00:40:30]Köszönöm szépen, hogy szót kaptam.

[00:40:32]Én szeretnék hozzászólni ahhoz az Úrhoz, aki az előbb volt, hogy nem akarok csúnyán fogalmazni, de legalább nem kellene hazudnia.

[00:40:40]Vállalja fel, hogy ő tiszás.

[00:40:43]Nem gond, bárki bármi lehet, de ilyen hülyeségeket mondani, hogy az Orbán már összehasonlítani, ne haragudjon Gyurcsánnyal.

[00:40:53]Hát szóval, szóval azt hittem, hogy ezért is ragadtam telefont.

[00:40:57]Hát nem akartam elhinni.

[00:40:59]Hogy lehet egy Gyurcányt egy Orbánnal összehasonlítani?

[00:41:04]Egy olyan embert, aki előtte szétverte a saját pártját, az MSZP-t, igaz, és utána alakította a DK-t?

[00:41:11]Hát, hogy lehet egyáltalán?

[00:41:13]Ez az ember, aki betelefonált, Ne haragudjon uram, önhöz szólok most.

[00:41:18]Nem normális.

[00:41:18]ilyen emberek vannak a Tiszában, akkor valóban azt mondom, hogy nem kell négy évet várnunk arra, hogy kormányváltás legyen.

[00:41:27]akik nem tudnak normálisan gondolkozni, és nem látják át a dolgokat, akkor nagyon szépen megkérem, hogy nem nem is tudom, akkor mindenkihez fordulok, hogy aki a normalitást követi, akkor valamilyen szinten meg kell akadályoznunk azt először is, hogy ilyen hazugságok történjenek és befolyásolják az embereket.

[00:41:50]pedig megfogadtam, hogy többet nem telefonálok, de az, hogy egy menekültáb 100%-kal nem tudom már milyen bizonyíték kellene már a Magyar Péternek, mert már nem lehet őt miniszterelnöknek tartani, mert nem úgy viselkedik.

[00:42:05]És most itt visszacsatolnék ahhoz, hogy rászól a saját emberére, a házelnökre, hogy szóljon rá, mert hogy cirkuszolnak az a parlamentbe.

[00:42:16]Hát ő mit csinál?

[00:42:16]Ő egy cirkuszt csinál, könyörgöm.

[00:42:19]És ő csinálta azt, azt mondja, hogy Bohóc bemegy valahova, hát ő bement a parlamentbe és cirkuszt csinált a parlamentből.

[00:42:26]Hát könyörgöm, ilyen még az életben nem volt, amióta nézzük a közvetítéseket meg minden.

[00:42:31]És valaki a olyat írt, hogy nem volt a a Fidesz kormány alatt közvetítés a parlamentből.

[00:42:39]Hát én akkor nem tudom, hogy hol élt, vagy melyik országba és milyen tévét nézett, de ez hát mindig volt ott is tök kis türelmét szeretném kérni, de sajnos lejárt a tévében a műsoradönk, műsoridőnk a jó hír, hogy holnap is lesz parábel.

[00:42:53]Írjanak nekünk, hívjanak minket és kövessenek minket a Facebook csatornánkon is.

[00:42:58]Összes kollégám nevében köszönjük szépen, hogy ma is együtt töltöttük a délutánt.

[00:43:04]Legyen csodálatosan szép napjuk.

[00:43:04]A paláver pedig folytatódik tovább a rádióban.

[00:43:11]Ön van a vonalban újra.

[00:43:11]Köszönöm a törelmét.

[00:43:13]Köszönöm.

[00:43:13]Ne haragudjanak.

[00:43:13]Le annyira felzaklatott ez az úr.

[00:43:16]Komolyan mondom ezzel a különösen a hasonlatával, hogy ilyet képes kiejteni a száján.

[00:43:23]Tehát tényleg azt mondhatom, hogy nem is tudom, hogy akkor kikkel élünk együtt egy országban.

[00:43:29]Hát ez egy azért is hagytam, hogy nem kapcsoltam ki rögtön az elejé, mert ugye amit mondtam, hogy ez a tipikus szavazó, hogy mindig fidesces voltam, de hogy halljuk, hogy ők tényleg így gondolkodnak, hogy tényleg így tartanak, hogy hogy sajnos a tényeknek és a tudásnak a a hí vannak, mert nem néznek utána.

[00:43:47]És ez szomorú, hogy semminek nem néznek utána.

[00:43:49]Hát igazából fél perc alatt minden, amit mond, meg lehet cáfolni.

[00:43:56]Hát nem tudom, nagyon-nagyon, hogy mondjam, szomorú a lelki világuk ezeknek az embereknek, ha nem tudják normálisan nézni, nem kell szeretni senkit, bárki bárhova szavazhat, de könyörgöm, legalább nézzük a a valóságot.

[00:44:12]az, hogy mit csinált az egyik kormány, mit csinált a másik kormány.

[00:44:17]Hát a Gyurcsány kormány eladta az egész ö ö országot utána, és hogy mondjam, nem tudom, tényleg olyan az ember ilyenkor annyira ideges lesz, hogy nem találja a szavakat megfelelően.

[00:44:32]És amikor vissza 2010-ben átvette a a Fidesz kormány a a kormányudat, akkor mit kellett először csinálni?

[00:44:39]az összes adósságot kifizetni az kórházaknak az adósságait, mert tele voltak önkormányzat.

[00:44:48]Hát így van.

[00:44:48]az önkormányzatokat mindent meg kellett tehát az tehát nem is tudtak mást csinálni majdnem két vagy három évig csak mindig rendbe hozni visszavásárolni és az embereken könnyíteni azon hogy visszavettük a multiktól az áramot az gáz mind vagyis a gáz nem mert az az jött rendesen de visszavettünk mindent amit csak eladtak és most ugyanez most ugyanezt akarja ez a kormán és ne haragudjanak de én Magyar Pétert nem tudom sem komolyan venni, sem, mint embert és miniszterelnököt meg pláne nem, mert nem viselkedik úgy.

[00:45:23]Ez az embernek fogalma nincs ahhoz a gyűlöleten kívül, amit érez, hogy ő nem tudott valamilyen pozíciót elérni a Fidesz kormányba.

[00:45:34]Hát a felesége elért, és a feleségét is tönkretette, és a saját családját csak azért, mert egyszerűen olyan irigy volt már mindenkire, különösen meg a feleségére.

[00:45:47]Minden szava igaz Varga Juditnak, amikor nem is akartuk volna elhinni, de hát amit most bemutat, és ahogy viselkedik a parlamentben közönségesen, akkor nem tudok más szót mondani, egy közönséges ember, egy olyan ember, és ott ülnek a miniszterei, mindenki ül csöndbe némán, és egyedül csak a Velkei úr van ott.

[00:46:09]gondolom, hogy ő írjenek a szövegeket, vagy nem is tudom, hogy már mit tételezzek föl, de az, hogy ott ülnek és senki meg nem szólal, bármilyen kérdést tesznek fel a képviselők, hogy válasz vál várnak az illetékestől, mindenre ő válaszol, senkit nem enged szóhoz jutni.

[00:46:30]Hát ez nem miniszterelnök, könyörgöm, és ez egyszemélyes cirkusz a parlamentünk most.

[00:46:36]Hát semmi már most már éppen beszélgettük azt párralan, hogy nem is fogjuk bekapcsolni már.

[00:46:40]Hát nincs értelme, mert csak az ember egyszer most se akartuk és most jó, hogy bekapcsoltuk, mert legalább ez az Úrt végig tudtuk hallgatni, hogy ekkora hülyeségeket és ilyen ilyen rossz indulatú gonosz módon.

[00:46:57]Judit, bocsánat, hogy meg kell, hogy szakítsam.

[00:46:59]Hogyha nem bánja, akkor visszahívnánk a szünet után, de most egy rövid szünet erejéig elbúcsúzunk a rádióhallgatóktól is, de várjuk vissza őket hamarosan.

[00:47:09]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.

[00:47:12]Paláver, hangra fel.