Hír FM 42:55

Paláver 3. rész - Hír.FM

magyar péterlex orbánválasztási vereségbelpolitikakampányközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Paláver 3. rész - Hír.FM
tl;dr
  • A „Lex Orbán” törvényt a betelefonálók kommunikációs színjátéknak és időhúzásnak tartják, nem érdemi kormányzásnak; szerintük a TISZA-kormány szakemberek híján vizsgálóbizottságokkal tereli el a figyelmet.
  • Magyar Péter parlamenti stílusát a hozzászólók kabaréhoz hasonlítják, kiemelve a közbe kiabálást és a tapsoltatást; Cirják Imre szerint ez még Gyurcsány idejében sem volt norma.
  • A választási vereség okaként egy fideszes betelefonáló a fiatalok elhanyagolását és a TISZA által szórakoztató-koncertes módszerrel való elcsábításukat nevezte meg, amit a Fidesz nem vett komolyan.
  • Ugyanezen betelefonáló szerint Magyar Péter a Fidesztől tanult politikai eszközökkel dolgozott, és a régi dicsőítő nyilatkozatok lejátszásának elmulasztása kampányhiba volt.
  • A Karmelita előtti kordonbontás ügyében a nyomozás a betelefonáló szerint gyanúsan lassú, és Magyar Pétert mint szemtanút mentelmi joga miatt nem hallgatták ki.
  • „A társadalom elkorcsosult. Európában ilyen jólét soha nem volt (…) Szinte igazából senki nem izzad meg érte és nem dolgozik meg érte, különösen a fiatalokat beleértve.” – Lujza

  • Lujza szerint Orbán Viktort nem a nép buktatta meg, hanem egy „sötét erő”, a gondolkodni képtelen „tömegember” választása révén.
  • Gyula a képviselők visszahívhatóságának népszavazásos lehetőségét és a közvetlen köztársaságielnök-választás rémképét vetette fel, lengyel példára és Medgyessy Péter cseréjére utalva.
  • Az inzultált gyerekeknek szánt 1 milliárd forintos kerettel kapcsolatban a műsorvezető és a betelefonáló is a visszaélések és tanúsítási láncolatok veszélyére figyelmeztetett.
Részletes összefoglaló megjelenítése

A „Lex Orbán” törvény – időhúzás vagy politikai stratégia?

A műsor egyik kiemelt témája a TISZA-kormány által beterjesztett, és az adás idején már meg is szavazott – a betelefonálók által csak „Lex Orbánként" emlegetett – törvényjavaslat volt. Cirják Imre, a műsorvezető már a bevezetőben felvetette, hogy érthetetlen sietséggel ez lett a TISZA-kormány első benyújtott törvénye, miközben a következő választásig akár négy év is hátra van.

„Miért Alex Orbán az első törvény, amit itt most hirtelen be kell terjeszteni? (…) Miért ne mondjuk a gyógyszeráfacsökkentésével kezdi, vagy a fizetések emelésével (…) Miért nem ezzel kezdi a munkáját a Tiszakormány? Ez egy nagyon jó kérdés egyébként, miért Orbán Viktorra kell kihegyezni az egészet." *

A betelefonálók és az SMS-írók többsége egyetértett abban, hogy a törvény mögött nincs érdemi kormányzati tartalom, hanem kommunikációs színjáték. Csaba SMS-e szerint „egyértelmű időhúzás, amit csinálnak, mert megmondták, ha elmondjuk, megbukunk, mert amit csinálni akarnak, az egyértelmű bukás." Laci Klaci SMS-e még nyersebben fogalmazott: a TISZA-kormány „félnek Orbán Viktortól."

Gyula nevű betelefonáló felháborítónak találta a sietséget: „nem bíznak saját magukba se." András szerint a törvényhozási aktivitás lényege az, hogy a TISZA-kormány „kormányozni nem tudnak, mert szakembereik nincsenek", és a vizsgálóbizottságok felállításával a kommunikációs terhet akarják ezekre átterelni, miközben „a háttérben meghozzák azokat a döntéseket, amelyek nem feltétlenül fognak tetszeni az embereknek."

Magyar Péter parlamenti stílusa – kabaré az Országházban

A betelefonálók szinte egyöntetűen kritikával illették Magyar Péter parlamenti viselkedését. József ironikusan azt javasolta, hogy Magyar Péter akár egyedül is bemehetne a parlamentbe, vinné magával a „tapsképet", és „megnyomná a tapsképet ott, ahol akarja, és akkor kész, neki szólna a taps." Szerinte a miniszterelnök „annyira szerelmes a hangjában, hogy azt már meg se hallja", aki érdemi kérdést intéz hozzá.

András hosszabb fejtegetésben hasonlította a látottakat a régi parlamenti kabarékhoz:

„Utoljára ilyeneket megmondom, kinél láttam a Torgyán Józsi bácsinál a parlamentbe, amikor átkapcsoltunk a kabaré tévérről a parlamenti közvetítésekre, mert az egy kabarészába ment (…) Cirkuszt és kenyeret lépnek a elven alapult." *

András azt is kiemelte, hogy „ilyet azért az elmúlt 40-50 évben nem láttunk egy parlamentbe, hogy a miniszterelnök a mások beszédébe közbe kiabál. (…) Ez a pasi, ez egy vicc kabaré." Megjegyezte azt is, hogy a rutinosabb kormánypárti politikusok, például a „Gergő” (Gulyás Gergely) és Szijjártó Péter is láthatóan nem tudtak mit kezdeni ezzel a stílussal – „Gergő végigröhögte az egészet."

A műsorvezető ezt egyetértőleg azzal kommentálta, hogy Magyar Péter viselkedése még „a Gyurcsány idejében sem" volt norma – régebben a képviselők végighallgatták egymást, és utána szabott időkeretben válaszoltak.

Mégis, Cirják Imre figyelmeztetett: Magyar Péter nem „unintelligens", ahogy több betelefonáló gondolja, hanem éppen ellenkezőleg, „ez egy intelligens figura, tehát nem szabad lebecsülni."

A választási vereség okai – a fideszes önvizsgálat pillanatai

A műsor talán legterjedelmesebb gondolati ívét azok a betelefonálók adták, akik nyíltan fideszes elkötelezettségüket vállalva próbálták megmagyarázni, hogyan és miért veszített a Fidesz a 2026-os választáson.

András, aki a Hősök terén tartott beszéd óta volt fideszes, és aki a választások előtt Batthyány téren személyesen is figyelmeztette Szentkirályi Alexandrát a közelgő bajra, a vereség legfőbb okát abban látta, hogy „a fiatalokat elfelejtettük." Szerinte Magyar Péter ezt a mulasztást használta ki: „Ő neki semmi másról nem szól. (…) Ennek a tömegnek szól. Úgymond idézőjelbe vett, azt se tudom kire szavazok tömegnek szól a parlamenti megnyilvánulásai."

A fiatalok megszólításának elmulasztása András szerint egy az egyben lemásolható stratégia volt a Fidesz régi módszereiből: Magyar Péter „elvette a zászlókat, mindent leutánzott a Fideszből, és tulajdonképpen a szakmát ott tanulta." A fideszes politikusok azért nem reagáltak időben, mert nem vették komolyan a fenyegetést: „amikor az ominózus kegyelmi ügy kirobbant és a Magyar Péter előkerült, őszintén nem vettük komolyan."

András egy konkrét, elmulasztott választási taktikai hibát is felfestett: szerinte a kampány utolsó fél évében be kellett volna játszani Magyar Péter régebbi, Orbán Viktort dicsőítő nyilatkozatait. „Volt tisztás haver, akinek felvettem a tévébe és lejátszottam, kezdi: a rohadt életbe, ezt nem is gondoltam volna." Azért nem került sor erre, mert a propagandisták és a stábok szerinte nem voltak elég éberek.

Elmesélte azt is, hogy a választás estéjén hogyan csapta meg őt a vereség hirtelen felismerése: „mondom páromnak, ó, mondom, első s izé, kilot, 6 vagy 7%-kal vezettünk. Fél óra múlva, amikor az egyéneket kirakták, mondom, kicsim, kétharmaddal eldugtuk. Ez volt a szörnyű."

A fiatalok mozgósításában András döntő momentumként nevezte meg a Hősök terén tartott ingyenes koncertet: amikor Azahriah lépett fel, „hát persze, hogy elindult 100 000 fiatal." A TISZA tehát nem politikai tartalommal, hanem bulihangulattal és szórakoztatással csábította el a fiatal szavazókat.

A Karmelita-kordonbontás ügye – elakadt nyomozás?

József betelefonáló egy konkrét, szerinte méltatlanul elfeledett ügyet hozott szóba: a 2026-os választás körüli belpolitikai válság idején bontott kordont a Karmelita kolostor előtt. Emlékeztetett rá, hogy „később egy turistának a fejére is esett valami", és hogy az ügyben elméletileg nyomozás folyik.

József szerint azonban a nyomozás gyanúsan lassan halad: „a tanú, ő ott van mindjárt első számú tanú, aki a legközelebbről látta a dolgokat. Tehát egy tanú már van." Utalt Magyar Péterre, aki szerinte szemtanúja volt az eseményeknek, és akinek tanúkihallgatása felveti a mentelmi jog kérdését: „ha a tanúkihallgatás nem volt meg, akkor miért nem volt még egyáltalán beidézve? (…) ha nem emlékszik rá, hogy kik voltak, nézze meg a felvételt, be tudja, mint tanú azonosítani a résztvevőket arcról."

A gyanúsítottak körét pedig József így vázolta: „a belügyminiszter volt a másik, ugye, és akkor hogy is hívják, volt a, na, a közlekedés, ami most Vitézy." Ezzel Pósfai Gábor belügyminiszterre és Vitézy Dávid közlekedési és beruházási miniszterre utalt.

A „tömegember" és a társadalmi degenerálódás – Lujza filozófiai betétje

Lujza betelefonáló az eddigiektől eltérő, spirituális-morális keretben értelmezte a politikai eseményeket. Szerinte a betelefonálók mind „a normalitás talaján állnak", és joggal ütköznek meg a jelenségeken. Ugyanakkor leszögezte: „nincs fejlődés. Senki ne reménykedjen abban, hogy majd itt valami csodát fogunk tenni."

Elementáris erővel ostorozta a mai magyar társadalom állapotát:

„A társadalom elkorcsosult. Európában ilyen jólét soha nem volt, mint megéltük, még akkor is, ha vannak köztünk szegények. Szinte igazából senki nem izzad meg érte és nem dolgozik meg érte, különösen a fiatalokat beleértve. Mindent készen kapnak." *

Lujza szerint a választás tétje is ebből fakad: a „tömegember" választott, aki „nem képes gondolkodni. Ő csak azt nézi, hogy kitől mit kap." Ezzel szemben Orbán Viktor nem bukott meg, őt „megbuktatták" egy „sötét erő" által, ami ellen nem is lehetett volna győzni – ahogy Jézust is keresztre feszítették, úgy Orbánt is egy nála nagyobb erő győzte le.

Zárásként leszögezte: „a tiszások önmaguk fölött mondtak ítéletet."

A visszahívhatóság kérdése és a közvetlen elnökválasztás rémképe

Gyula betelefonáló a megoldást a képviselők visszahívhatóságában látta: ha egy képviselő nem azt csinálja, amit ígért, a választópolgároknak egy bizonyos számú aláírással lehetőséget kell kapniuk a népszavazásra az adott képviselő területén. Lengyelországi példát is hozott, ahol Krakkó liberális polgármestere így bukott meg.

A beszélgetés végén röviden szóba került a közvetlen köztársaságielnök-választás rémképe is: Gyula szerint ha Magyar Péter elnökválasztást akar, „igenis van esélye annak, hogy ő saját magát fogja és átadja a kormányrudat másnak (…) mert még ő úgy gondolja, hogy nagy a tábor, meg is választanák." A riporter ehhez hozzátette, hogy az alkotmánymódosításhoz szükséges parlamenti lépések miatt ez időben akár ki is csúszhat a nyári ülésszakból.

Gyula végül egy történelmi párhuzammal riogatott: ha a TISZA-kormány nagyon ciki helyzetbe kerül, „ugyanezt csinálták Medgyessyvel annak idején, hogy ugye cseréltek menet közben lovat ugye félidőben."

1 milliárd forint az inzultált gyerekeknek

Szóba került, hogy a TISZA-kormány elkülönített egymilliárd forintot az egyházi iskolákban történt, korábbi kormánypárti nyilatkozatok nyomán „inzultált" gyerekek kártalanítására. A műsorvezető és Gyula is fenntartásokkal fogadta ezt: Cirják Imre szerint „most már tömkelegével fognak jelentkezni azok az illetők. (…) Én tanúsítom önnek, hogy önt inzultálták, ön tanúsítja nekem, hogy engem inzultáltak." Gyula pedig hozzátette, hogy a pedagógusok és nevelők kerülhetnek emiatt ártatlanul bajba.

Gyula a Szűz utcai eseményekre is utalt, ahol „igen erősen összemosták a tényleg ezekkel a fiatalkorú bűnözőkkel a ezeket a fiatalkorú bűnözőket ártatlannak mutatták, vagy állították be."

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „krovakulcsot" – egy betelefonáló említette a Karmelita-kordonbontás kontextusában: „a rendőrség azóta is vallatja a krovakulcsot, hogy miért esetleg az meg nem szólal meg". A szó értelmezhetetlen, valószínűleg egy név erősen torzult alakja, sem az ASR-szótárból, sem a kontextusból nem rekonstruálható.
  • „Melléthei-Barna Márton" neve nem szerepel felismerhető formában az átiratban. A műsorvezető említette ugyan, hogy „kellemetlen helyzetben van Görög Márta igazságügy miniszter", ami nem torzulás, így javításra nem szorul, de az igazságügyi miniszterre való utalás jelen van.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:59]Paláver, a Hí FM és a Hírtv interaktív műsora, a szócsaták bajnokaival.

[00:01:05]Paláver hangra fel.

[00:01:10]Üdvözlöm önöket.

[00:01:10]Folytatódik a Paláver itt a Hír FM-en és a Facebookon.

[00:01:12]Én Cirják Imre vagyok.

[00:01:14]Három témával készültünk ma is.

[00:01:16]Ma szavaz a Lex Orbán az országgyűlés, aztán emelték a helyettes államtitkárok fizetését, és kellemetlen helyzetben van Görög Márta igazságügy miniszter, mert olyan hibákat követel jogalkotás szintjén a kormány, amiért korábban egy hónappal ezelőtt még ugye a tanárként dolgozó Görög Márta még simán meghúzott valakit a jogi karon.

[00:01:39]A telefonszámunk 0617992999.

[00:01:42]SMS számunk 067-es 1953.

[00:01:42]És hadd kezdjem megint néhány SMS-sel.

[00:01:49]A Erika írja nekünk, hogy kedves Imre, az Imre nevű betelefonáló javaslata szerintem nem működne, mert Magyar Péter soha nem reagál arra, amit kérnek tőle.

[00:01:57]Írja nekünk Erika.

[00:01:57]Valóban, kedves Erika, ez nekem is eszembe jutott, hogy mint a régi mese ugye az emberrel, aki beesett a a víztárolóba, és hiába mondják neki, hogy add ide a kezed, add ide a kezed, nem reagál rá, mert reflexből mindent elutasít, úgyhogy úgy is jár, ahogy szóval ilyen egyébként ez a ő is egyébként ha mi szólítanánk föl valamire, vagy akár kormánypártiak, vagy bárki, aki mondjuk független, akkor biztos, hogy nem azt csinálna, hanem vannak pont az ellenkezőjét reflexből.

[00:02:28]És sokan reagáltak arra is, amit amit Zoltán és Juli is fölvetett, hogy miért Alex Orbán az első törvény, amit itt most hirtelen be kell terjeszteni.

[00:02:37]Hát ugye választás meg még azért legalább négy év mire lesz.

[00:02:45]Hát vagy majd meglátjuk, de szerintem négy év hát né de kettő biztos szerintem.

[00:02:50]Szóval szóval évek múlva lesz még választás.

[00:02:53]Akkor miért ezzel kell kezdeni?

[00:02:55]Miért ne mondjuk a gyógyszeráfacsökkentésével kezdi, vagy a fizetések emelésével, mármint ugye nem az helyettes államtitkárok fizetésének emelésével, hanem az átlagbérek emelésével.

[00:03:05]Miért nem ezzel ezzel kezdi a munkáját a Tiszakormány.

[00:03:07]Ez egy nagyon jó kérdés egyébként, miért Orbán Viktorra kell kihegyezni az egészet.

[00:03:13]Erre is van válaszkál írja nekünk, hogy miért az legszorbán az első?

[00:03:16]Mert ö mert hát ő nem így írja, de én ezt így fordítom, mert félnek Orbán Viktortól.

[00:03:26]Ez a lényege Laci Klaci SMSének.

[00:03:33]Tisztelt Szirák úr, a TSZ kormánytól az lenne az igazi spórolás, ha a szekta részéről egyedül a vezér volna a parlamentben.

[00:03:40]Már annyit beszél, mint Fidel Castro és Cuc Csaucesco együtt sem.

[00:03:44]És önnek Imre igaza van.

[00:03:44]Tényleg tehetséges ennyi mindent összehordani.

[00:03:50]Igazságtartalom nélkül nem semmi.

[00:03:52]Remélem kijelöl egy bizottságot a saját győzelmének kivizsgálására is.

[00:03:54]Hajrá Magyarország, hajrá igaz magyarok.

[00:03:57]Üdvözlöm Terka.

[00:03:57]Tehát Terka írta nekünk ezt az SMS-t.

[00:04:00]Hát köszönöm szépen, Terka.

[00:04:02]Valóban elég egészen tehát lassan az is kiderül, hogy időhúzás jellege van ennek a dolognak, mármint annak, amit amit a Magyar Péter és a kormánya csinál.

[00:04:13]No és akkor jöjjenek a a telefonálók, merthogy itt várakoznak már a vonalban.

[00:04:19]Itt van József.

[00:04:19]Kapcsoljuk Józsefet.

[00:04:21]Üdvözlöm József.

[00:04:21]Itt a Paláver.

[00:04:25]Tisztelettel üdvözök én is mindenkit és két dologról szeretnék beszélni.

[00:04:29]A mai parlamenti ülés ez egy igenúsulságos volt.

[00:04:35]Nem csak ez, hanem a többi is.

[00:04:35]Azt a tanulságot vontam le, vagyis ezt kéne bevezetni.

[00:04:43]hogy Magyar Péter megjelenne egyedül a parlamentbe, vinné magával a tapsképet, elmondaná, amit akar, megnyomná a tapsképet ott, ahol akarja, és akkor kész nekiszólna a taps.

[00:04:56]Ilyen szempontból viszont teljesen felesleges az ellenzék is, mert hiába kérdeznek tőle bármit, ő annyira szerelmes a hangjában, hogy azt már meg se hallja, hanem szintén azt mondja, amit ő el mondani akar, amit nem más, mint csupa sértés.

[00:05:16]Itt folytatott oda tovább.

[00:05:19]egyedül bemenne a parlamentbe, bekapcsolná a tapsképet, beszélne közben a tapsolna, és akkor egész jól meglennének ott.

[00:05:28]Csak nem tudom, lenne még aki egyáltalán nézi a parlamenti üléseket, de lassan, ha így megy, nem ezután se lesz.

[00:05:39]Ühüm.

[00:05:39]És ennek az oka nyilván ő lesz.

[00:05:39]A másik dolog azzal jön mindig, hogy olyanokat kell lenni, olyannal kéne foglalkozni, ami érdekeli az embereket.

[00:05:46]Hát itt mindenkinek van egy kis adóssága ezzel van ami nagyon érdekli az embereket.

[00:05:55]Például az, ami a karmelitánál történt, hogy milyen fejlemény van már, ugye lezárult a nyomozási fázis, ami tulajdonképpen a bizonyítékok összegyűjtésével és a tanúk szintén összegyűjtésével foglalkozik, valamint a gyanúsítottakat megjel jelöli, és utána adják át majd ugye a úgynevezett tett ügyészségi döntésre ezeket a dolgokat, hogy pillanatnyilag hol áll ez, erről senki nem beszél ügy bocsánat, szeret szeretném, ha a parlamentbe valaki már megkérdezné tőle, de József melyik melyik ügyre gondol konkrétan?

[00:06:42]Tessék?

[00:06:43]Melyik ügyre gondol konkrétan?

[00:06:43]mondom most igen már éppen aztongja itt Magyar Péter hogy a vesz vészhelyzet megteremtésének a legközelebbi szemtanúja tehát a szemtanúk összegyűjtése az nem lehet túl nehéz mikor elbontották a kardon ezzel tulajdonképpen életveszélyes helyzetet teremtettek mert egy óvodás is tudja hogy az azért van ott ugye hogy védi az embereket Ja igen.

[00:07:14]Igen.

[00:07:14]Hát később egy turistának a fejére is esett valami egyébként.

[00:07:17]Így van.

[00:07:17]Meg is történt a baleset.

[00:07:19]Szerencsére, az ő szerencséjére, vagy a tettesek szerencséjére, ugye ez nem volt egy komoly baleset.

[00:07:28]Attól függetlenül a belügyminiszter nagyon komoly, és ő is nagyon komoly kivizsgálást követelt ebbe az ügybe.

[00:07:34]Na most annyit tudnék mondani, hogy a tanú ő ott van mindjárt első számú tanak, aki a legközelebbről látta a dolgokat.

[00:07:44]Tehát egy tanú már van.

[00:07:49]Ugyanakkor ugye van másik két tanú is, aki szintén egészen közel volt a helyzetben, hogy kihallgatták.

[00:07:54]Megvolt-e már náluk a tanú kihallgatás.

[00:07:59]Ühüm.

[00:08:00]Mert fel se tételezzem, hogy ők vádlottak lennének.

[00:08:02]Na most ha a tanú kihallgatás nem volt meg, akkor miért nem volt még egyáltalán beidzékelő?

[00:08:13]Ezzel megfogott.

[00:08:13]Ezzel látja megfogott, mert nem tudom, hogy akinek mentelmi joga van, azt be lehet-e idézni egyáltalán tanúkihallgatásra is.

[00:08:20]Hát itt ki kell kérni ezeket, ugye, és akkor meg lehet tenni, mert itt nagyon komoly bűncselekményről van szó.

[00:08:26]Megvan ennek a menete, hogy a mentelmi jogetén mi az eljárás.

[00:08:33]Igen.

[00:08:34]De erről a világon szó se esik még.

[00:08:34]Hol ott ugye Magyar Péter lehet, hogy nem emlékszik rá, habár azt mondja, ő mindenre emlékszik, lehet, hogy nem emlékszik rá, hogy kik voltak ott, akik bontották a kerítést, de mint tanú, ezt ő láthatta.

[00:08:50]De ha nem emlékszik rá, akkor meg kell neki mutatni a berügyminiszter nem volt ott.

[00:08:54]Várjon már egy picit.

[00:08:56]Az a berügyminiszter nem volt ott.

[00:08:59]Vol a pósvai.

[00:09:02]Ennyit szeretnék, hogy jó lenne, hogyha ebbe a témába valamit hallanánk.

[00:09:07]akármelyik oldalról is, vagy egyáltalán mentelmi jogával mi a helyzet, kikérték-e?

[00:09:16]Öt megtörtént már a új bizonyítok gyűjtése, illetve ugye azért őt, mert mentelmi joga van, azért még tanúként megjelölhetik.

[00:09:27]Ühüm.

[00:09:29]Tehát utána aztán nyilván megindul a procedúra, hogy Igen, csak hogy mint lehet.

[00:09:35]Igen, csak azt nem, de lehet, hogy a a belügyminiszter is ott voltam a kordobbontáson.

[00:09:40]Hát azok utának rendőrökte bíz.

[00:09:42]A belügyminiszter volt a másik ugye.

[00:09:44]És akkor hogy is hívják?

[00:09:47]Volt a na a közlekedés, ami most vitézi.

[00:09:54]Igen.

[00:09:54]A harmadik.

[00:09:54]De mondom, ha nem emlékszik rá, hogy kik voltak, nézze meg a fülött, be tudja, mint tanú azonosítani a résztvevőket arcról, hátha felismer valakit ezek közül, mert ez a másik dolog, hogy senkit nem ismernek fel, saját magukat talán felismerik.

[00:10:13]És ha belidzer elég érdekes lenne, kikérnék a mentelmi jogát, és ugyanakkor saját mag ellen el kéne rendelni az összes Aha.

[00:10:27]tehát az eljárásra vonatkozó összes dolgot.

[00:10:29]Hát nem tudom, meddig húzódik ez az ügy és lesz-e belőle valami egyáltalán, de ha ügyés kerül, akkor is megtörténhet még mindig.

[00:10:38]Ugye vá, vagy vádemelési javaslat lehet, vagy pedig bizonyítékok hiányába ugye az eljárás, mint olyat megszüntetik, vagy a rendőrség azóta is vallatja a krovakulcsot, hogy miért esetleg az meg nem szólal meg.

[00:10:58]Köszönöm szépen.

[00:10:59]Nagyon szépen köszönöm.

[00:11:00]Szeretnék erről többet tudni.

[00:11:02]Így van.

[00:11:02]Így van.

[00:11:02]Nagyon nagyon szépen köszönöm József, hogy hívott bennünket és eg egy újabb abszurd egyébként abszurd történet, ami a az új kormány környékén fölbukkan.

[00:11:10]És én attól tartok, hogy ez még csak nem nem az utolsó volt.

[00:11:16]Na, maradjunk ennyiben.

[00:11:16]Néhány SMS gyorsan hadd olvassak be.

[00:11:18]Csaba írja nekünk, tisztelt Imre, egyértelmű időhúzás, amit csinálnak, mert megmondták, ha elmondjuk, megbukunk, mert amit csinálni akarnak, az egyértelmű bukás.

[00:11:31]A kapcsoljuk is a következő telefonálót az SMS után, merthogy itt van András a vonalban.

[00:11:38]Kapcsoljuk tehát Andrást.

[00:11:40]Halló András!

[00:11:40]Én üdvözlöm itt a Panáver.

[00:11:43]Szép napot kívánok mindenkinek és kitartást.

[00:11:47]Én nekem ez a nagyon nagy problémám, hogy ez most néztem ma is a parlamenti közvetítést és egy-két minden elismerésem minden elismerésem az önökéllgatóként, megmondom őszintén.

[00:12:00]Megmondom őszintén, én hát dühös is vagyok egy kicsit, hogy idáig jutottunk, amit magunknak köszönhetünk sajnos ebbe igaz.

[00:12:12]Én ha is most egy kicsit rövidebb, picit hosszabbra fogom.

[00:12:16]Ühüm.

[00:12:19]Amióta az Orbán Viktor felszólalt a kősök terén, én azóta fideszes vagyok.

[00:12:26]Az egész családunk.

[00:12:27]Az azt mondja, hogy hogy holnap lesz az évforduló, csak hogy ezt is megemlítsük.

[00:12:31]Tudom, igen, tudom.

[00:12:35]És hogy annyira nem annyira nem lett átlátva ez az utolsó négy év, inkább azt mondom, nyolc éves ciklus, ami idáig vezetett.

[00:12:44]Most hagyjuk a pénzügyeket, meg hagyjuk az ulizálást.

[00:12:46]Ez az egész világon van ilyen.

[00:12:49]Ők is fogják csinálni, ugyanúgy már csinálják is.

[00:12:52]Nem ezzel van a probléma.

[00:12:54]Azzal van a probléma, hogy idáig juthattunk.

[00:12:59]Az annak a következménye, amit én már nagyon-nagyon csin Alexandrának is mondtam a Batjányi téren, hogy a fiatalokat elfelejtettük.

[00:13:09]A Magyar Péter ezt használta ki, most is a beszédei.

[00:13:15]Ennek a tömegnek szól.

[00:13:15]Úgym idézőjelbe vett, azt se tudom kire szavazok tömegnek szól a parlament megnyilvánulásai.

[00:13:24]Utoljára ilyeneket megmondom, kinél láttam a Tordyán Józsi bácsinál a parlamentbe, amikor átkapcsoltunk a kabaré tévérről, a parlamenti közvetítésekre, mert az egy kabarészába ment, amit akár a kovácsa vagy a vitákat csinálta, és ami érdekesség volt, hogy utána a Héliába, Szaába megcsókolóztak.

[00:13:47]Ühüm.

[00:13:47]Cirkuszt és kenyeret lépnek a elven alapult.

[00:13:51]És most ezt nagyon ügyesen a 8 10-12 éves fideszes ismeretség folytán Magyar Péter ezt el kell ismerni.

[00:13:58]Nagyon ügyesen csinálja.

[00:14:01]Ő neki semmi másról nem szól.

[00:14:04]Ez az elkövetkezendő két-három hónap, mert kormányozni nem tudnak.

[00:14:08]Igen.

[00:14:09]Mert szakembereik nincsenek, a képviselőik szegények.

[00:14:15]Én állítom, hogy 90%-uk tisztességes, de még felolvassák azt, amit odaírnak nekik, hogy mit kell kérdezni, vagy mit kell nyilatkozni.

[00:14:26]ugyanazt a szlogeneket folytatják, amit a Magyar Péter, és semmi más nem látszódik, csak valahogy elterelni, és azokat a még labilis fideszeseket, mert sajnos vagyunk egy páran, hogy mivel lehet még eltántorítani.

[00:14:41]Tehát még azt se csodálkozok, hogyha még találnak ürgébe bújt kémeket a biztos monatonba.

[00:14:50]Biztos, hogy fognak.

[00:14:52]Igen, mert ez sajnos ez erről szól.

[00:14:52]És egyszerűen erre még a megfelelő parlamenti stratégiát, ez meglepő volt még az olyan rutinosoknak is, mint a Gergő vagy a Szijártó úr, hogy egyszerűen nem láttam Gergő végig már bocsánat a képzéső végigröhögte az egészet.

[00:15:10]Tehát ilyet azért az elmúlt 40-50 évben nem láttunk egy parlamentbe, hogy a miniszterelnök a mások beszédébe közbe kiabál.

[00:15:19]Ühüm.

[00:15:20]Megrikulál.

[00:15:21]Ez a pasi, ez egy vicc kabaré, de a saját szimpátiázásai és a saját közönség szerel őnekik ez kell, ez a kenyeret cirkusz.

[00:15:31]És amennyire lehet, a stratégia arra van kiállítva, hogy még amennyi embert lehet az amíg komolyabb döntéseket kellene hozniuk, még megpróbálni átállítani a saját oldalukra.

[00:15:44]Semmi másról nem szól.

[00:15:47]Ez a én a 100 napnak hívom, vagy a dicsősége 100nak.

[00:15:52]És ezek a ezek a dolgok vezetek.

[00:15:52]Tehát ő azt a stratégiák végiglátta, amit a Fidesz tulajdonképpen egy az egybe le másolja a nagyon erős Fidesz kommunikációt, amit mi sajnos elhagytunk.

[00:16:08]Egyet el kell ismerni.

[00:16:10]járta a világot, majd az országot látványosan, gyalogosan, zászlóskával elvette a zászlókat, mindent leutánzott a Fideszből, és tulajdonképpen a szakmát ott tanulta.

[00:16:24]Ez így van.

[00:16:25]Az más kérdés.

[00:16:25]Tessék?

[00:16:27]Ez íg van.

[00:16:27]Igen, ez így van.

[00:16:28]Egyet el kell ismerni.

[00:16:28]Jól tanulta.

[00:16:32]Jól megtanulta.

[00:16:32]És ezt nem reagáltuk rá időre.

[00:16:35]Én a 17.

[00:16:35]képviselők a Mónikának is mondtam, hogy fél év ez a Alexandrának két évvel ezelőtt a Batjányi téren, és tavaly nyár végén a mi képviselőnk a Mónikának, hogy ebből piszok nagy baj lesz, szolgáltatásba dolgozok és naponta találkoztam 101 20 emberrel és onnokkal és akik tudtam, hogy fidetesek voltak régen.

[00:16:59]Most nem merték megmondani, hogy Tiszára szavazd, amikor beszélgettünk, de látszott, de látszott, hogy igen.

[00:17:07]És itt volt a legnagyobb.

[00:17:07]Emlékszem régen a a fiam a fidelitásba még az ominózus moderózos bulin is ott voltunk, amit persze az ellenzék rögtön a az akkori ellenzék kivizált mindennel, de utána ez tehát nem volt meg a fiatalok megszólítása.

[00:17:24]Tehát egyáltalán nem volt meg.

[00:17:27]És most ezt a fiatalok megszólítását, ezt folytatja a parlamentbe a Magyar Péter.

[00:17:31]Elég sokan nézik különben ezeket a az M1-en vagy a és ez ennek a tömegnek tetszik.

[00:17:39]Így kívülállóként én is marra jókat szórakoznék rajta, hogyha nem lennék egy Fidesz elkötelezett, de így ezért amúgy kiválóként egy viccesen néz ki, hogy beszólogatnak egymásnak.

[00:17:50]De ez de ez egy kimondottan, hogy is mondjá, egy unintelligens parlamenti viselkedés, legalábbis én szerintem.

[00:18:00]Hát igen, nem ez volt a norma egyébként egy parlamenti képviselőnél, vagy egy miniszterelnök edig még a Gyurcsány ideében sem.

[00:18:08]Tehát ott is végigvárták a elmondta, utána két percbe, egy percbe, öt percben válaszoltak, de az, hogy kör közbe kiabáljon, tehát egy cirkuscsináljon, ez nevetséges.

[00:18:18]Egy darabig még ez fog menni.

[00:18:20]Remélhetőleg nem sokáig, mert akkor fog kiborulni a ami vagy kibul az ő által emlegetett csontrázak, amikor érdemi döntéseket kell hozni.

[00:18:32]Látszik, hogy erre készülnek.

[00:18:32]Tehát ezeket a úgynevezett vizsgálóbizottságokat is úgy állították föl, hogy hogy ezekre kell kelljen majd tehát ezekre tevődjön át a a kommunikációs hangsúly, miközben ők a háttérben meghozzák azokat a döntéseket, amelyek nem feltétlenül fognak tetszeni az embereknek.

[00:18:51]Megmondom őszintén, tehát a a migrációs faktumot ebben a formában és az adó dolgokat nem fogja, tehát nagyon nehéz helyzetben van.

[00:18:59]Most vegyik az ő szemszögé, mert ha teljesíti Brüsszelnek való ígéreteiket meg az ukránok felé a a amit kérnek mindenfelé, akkor azért ez a plusz egy millió ember, aki rászavazott, azért ez lehet, hogy rábontja a parlamentet.

[00:19:18]Én a ezt a ezt a ezt bocsánat, hogy hadd fejezem be ezt a izé fejezte ki nagyon jól a másik idő a a Puzsér, hogy ő rá nem azért szavaztak 3, fél millióan, hogy azért szavaztak 3,5 millióan az elszámoltatás is ezért a cirkuszér, amit most látunk.

[00:19:35]Ebből lett tehát őnek ennek valahogy meg kell felelni.

[00:19:41]Igen, de hogyha ennek meg akar felelni, akkor itthon piszokul el fogják zavarni.

[00:19:46]Ha meg nem felel meg, akkor is elfogják, mert akkor meg ott van, hogy az ígéretéből semmit nem tud betartani.

[00:19:53]Most ő eközött lavíroz és próbálja az idővel játszani.

[00:19:58]Igen.

[00:19:58]Mert egyetlen egy értelmes mondata úgymond nincsen.

[00:20:00]Elkezd beszélni és ugyanazokat más-más sztorikkal ugyanazokat a sztorikat mondja el.

[00:20:06]Tehát más egyszer ez sérteget, egyszer az sérteget.

[00:20:11]És ezzel eltűnik a parlamenti közleítés.

[00:20:15]Igen, így van.

[00:20:17]Ez erre erre épül fel.

[00:20:17]Ezt az ismerjük el, hogy ezt ügyesen csinálja saját szemszögéből.

[00:20:23]Én mindig elismerem, csak akkor utána jönnek a hallgatói SMS-ek, hogy én mit gondolok.

[00:20:26]Hát ez egy nem ez egy unintelligens pasi.

[00:20:27]Én Én mindig azt mondom a önöknek is egyébként, nem csak nem csak önnek, mert ugye ön is így gondolja, hanem másnak is, hogy ez egy intelligens figura, tehát nem szabad lebecsülni.

[00:20:39]De pontosan is ez volt a ez volt a legnagyobb baj, amikor az ominózus kegyelmi ügy kirobban és a Magyar Péter előkerült.

[00:20:50]őszintén nem vettük komolyan.

[00:20:51]Igen.

[00:20:53]Itt ez volt a legnagyobb baj.

[00:20:53]Nem vettük komolyan, hogy ez jól van, most kihiszt magát, meg van sértődve, hogy ő a Judit felesége, meghívják a parlamentbe, és hogy semmi.

[00:21:08]és és a vezeti vezeti a gőg, a bosszú vágy, tehát sok minden olyasmi vezeti, ami egy nagyon veszélyes, mert ez már ves tehát ez ez egyszerűen veszélyes az eg maga a stílus, hogy ez hová fog vezetni.

[00:21:23]Tehát bal hégba tüntetésekben hát ők erre készültek, ha veszítenek, lebombázzák Budapesten.

[00:21:31]Ühüm.

[00:21:33]Igen.

[00:21:33]Tehát egy agresszióra felépített üz.

[00:21:35]viszont a saját szemszögé per pillanat én nem tudok rá haragudni, mert nem tud mit mondani a parlamentbe.

[00:21:39]Tehát nincs stratégiájuk, nincs elképzelésük, nincs kormányzat és tudodájuk, semmi nincs.

[00:21:47]Ezzel elütik azt a másfél két órát.

[00:21:50]Igen.

[00:21:50]Hogy ott nevetgélnek, hárman, négyen a képviselőközelő felolvassák, amit előző nap megkaptak.

[00:21:57]És érdekes módon a pszicháónak vagy a izének egyiküknek se kell papír a kezébe, hogy akár egy 20 percen keresztül beszéljen.

[00:22:07]Így van.

[00:22:08]Aztán aztán még az utolsó stádiumban is volt egy egy óriási hiba még az utolsó fél évben, amit nagyon nagy hibának tartottam.

[00:22:16]Fá mindig a hírtévén megjelent a Magyar Péter dicsői időszavai a Viktor a miniszterelnökünkről.

[00:22:26]Ühüm.

[00:22:28]Érdekes módon ezt a izén miért nem lett ezek felrakva, amikor ott voltak a tiszások a országjáráson, hogy miért nem kezdte például a miniszterelnök úr azzal, hogy hát aki a szavaz és bejátszani azt a két percet.

[00:22:45]Nagyon-nagyon sok iszást elgondolkozott volna rajta.

[00:22:48]Nem hitték el, hogy ilyen van.

[00:22:50]Ühüm.

[00:22:50]Nekem volt tzás haber, akinek felvettem a tévébe és lejátszottam kezdi.

[00:22:52]A rohadt életbe ezt nem is gondoltam volna.

[00:22:55]Ez akár a Lázáron, akár a országjáráson, ezt be kellett volna játszani.

[00:23:03]El is mondtam ötletnek, de erre tett mindenki, mert hülyeség.

[00:23:07]És nem a miniszterelnök úr magára vállalta a felelősséget az elvesztett választásokért.

[00:23:19]Én nem hibást akarok keresni, de aki a propagandát vezette, az nagyon nem volt képbe így út.

[00:23:27]Nem utólag ez ez szerintem ezt egy éve látták.

[00:23:32]Hát ez ugye benne volt abba a 10 pontban, amit azért a miniszterelnök fölsorolt szerintem.

[00:23:37]Igen, igen.

[00:23:37]Csak akkor de akkor már tehát ezt lehetett, hogyha tényleg jobban odafigyeltek volna a alatta lévő szakértők és a propagandisták és a stábok, ezt kellett volna látni.

[00:23:50]Ezt ezt komolyan mondom, az utolsó fél évben mindenféleképpen kellett volna látni, hogy és akkor elkezdött a parlamenti közvetítés, azon voltunk, hogy mondom páromnak ó mondom elsős izé kilot 6 vagy 7%-kal vezettünk.

[00:24:05]Ühüm.

[00:24:05]Fél óra múlva, amikor az egyéneket kirakták, mondom kicsim kétharmaddal eldugtuk.

[00:24:12]Ez volt a szörnyű.

[00:24:12]És voltak előjeleik, csak valahogy ezt senki nem akarta igazán elhinni, hogy ez a semől előkerült pasi megcsinálja, és megcsinálta ügyes trükkökkel.

[00:24:25]Ott voltam a hősök terén.

[00:24:25]Te minden a legeslegelső.

[00:24:28]Tudja mivel ment oda a tömeg?

[00:24:32]Mivel?

[00:24:34]Jöttem kisföld alattival.

[00:24:36]És ott beszélget rengeteg fiatallal.

[00:24:40]Nem csapta be őket.

[00:24:40]Azérra a Azaira vagy Azaira fellép.

[00:24:45]Ühüm.

[00:24:47]És hát fiatal azt mondom, mit koncert lesz.

[00:24:49]És mondják, hogy igen, a Azeria fellét.

[00:24:51]Hát most előtte volt azér a koncertek, ahol 500000 Ft-ös hegyek voltak.

[00:24:55]Hát persze, hogy elindult 100000 fiatal.

[00:24:58]Aha.

[00:25:00]Ügyes húzás.

[00:25:00]ot felébb mondott három mondatot, és a és hozzájuk szólt, tehát ahhoz a korosztályhoz, akik 18-ba, 22-be vagy 14-ben még 10 év meg se születtek.

[00:25:18]Világos igen.

[00:25:20]Most elérték azt a korosztályt.

[00:25:20]Én emlékszem, amikor fiatalok voltunk, hát én már 60 felett vagyok.

[00:25:24]Hát én március 10-én úgy futottam a rendőr elő, hogy illik 23-án meg úgy szintén föttunk.

[00:25:33]Szegény izé, fú, gyors akartam mondani kinevét volt polgármester.

[00:25:39]Demsle igen hát a szegény szegényt előtt három nappal mindig el a rendőrök.

[00:25:47]Én is a Bartóbérán laktam, tehát tudom.

[00:25:50]De és mi is tiltakoztunk minden ellen, mint ahogy a miniszterelnök úr is a kölcsötertelen és később is.

[00:25:54]Fiataloknak ez a dolguk, nem valamire szavaznak, hanem valami ellenési változás.

[00:25:59]Ezeket az ilyen nagy részét meg lehetett volna fogni, mert ennek egy olyan 20-25-30%-a volt a csörcselék.

[00:26:08]A másik 70%-a az, aki aki akihez nem szólt senki.

[00:26:15]Igen.

[00:26:16]És őket nem érint És az a baj, hogy őket nem érintette.

[00:26:18]Hiába kapták azt a 3%-os hitelt az új lakáshoz.

[00:26:22]Ebben valóban a közgazdásznak igaza volt, hogy hogy nagyon kevés fiatal tudta igénybe venni, merthogy nem volt, tehát annyira felmentek az ingatlanára, hogy 100 millió alatt nem volt ingatlan.

[00:26:37]Hát meg azért mondjuk egy h éves fiatal ugyan vele, hogy ez neki jár.

[00:26:39]Tehát, hogy nehogy már köszönetet kelljen ezért mondani.

[00:26:42]András, András, azért lassan hadd kérjem meg arra, hogy másnak is adjunk lehetőséget.

[00:26:48]Természetesen.

[00:26:50]És nagyon szépen köszönöm, hogy hívott bennünket.

[00:26:52]Telefonáljon máskor is.

[00:26:52]A következő telefonálónk viszont már ugye itt várakozik a vonalban.

[00:26:57]Luiza, kapcsoljuk Luját.

[00:26:59]Halló, halló Liza!

[00:27:01]Üdvözlöm!

[00:27:01]Itt a Paláver.

[00:27:03]Jó napot kívánok!

[00:27:03]Itt vagyok.

[00:27:03]Hallgatom szinte minden nap a Palávert téve nem nézek, úgyhogy nekem a Paláver egy nagyon közkedvelt rádióműsor.

[00:27:16]Tulajdonképpen az itt megszólaló emberek normalitásról beszélnek, tehát ők a normalitás talaján állnak, és e világnak, tehát a jelenségvilágnak a jelenségeiről beszélnek, amin ők is megütköznek, mert nem normálisnak.

[00:27:33]találják.

[00:27:33]Ez valóban így van.

[00:27:36]Egyetlen egy nagyon fontos dolog van, amiről szinte senki nem beszél.

[00:27:43]Bár most legutóbb hallgattam, még nem tudom, hogy melyik nap és hány órakor lesz, de nagyon kifigyelem, morál című műsorukat.

[00:27:51]Ez valami új.

[00:27:51]Na hát ott nagyszerű dologról van szó.

[00:27:54]Az nekem nagyon az eleven nem bevág.

[00:28:00]ugyanis azt szeretném elmondani, hogy ezt mindenki jól értse.

[00:28:02]Nincs fejlődés.

[00:28:08]Senki ne reménykedjen abban, hogy majd itt valami csodát fogunk tenni.

[00:28:11]Mi a jobbak, akik gondolkodó emberek vagyunk, és az erkölcsi talajon állunk.

[00:28:21]A társadalom elkorcsosult.

[00:28:24]Európában ilyen jólét.

[00:28:24]Soha nem volt, mint megéltük, még akkor is, ha vannak köztünk szegények.

[00:28:31]Szinte igazából senki nem izzad meg érte és nem dolgozik meg érte, különösen a fiatalokat beleértve.

[00:28:40]Mindent készen kapnak.

[00:28:40]Na, aztán ezért keveslik a pénzt, mert ők mindent meg akarnak kapni.

[00:28:45]És miért?

[00:28:45]Mert a média erre készteti őket.

[00:28:48]Meg a reklámok.

[00:28:52]Tehát szinte biztatva vannak, hogy neked ez is járna, meg az is járna.

[00:28:54]Az én egyik unokám megkérdezte tőlem a szavazás előtt, hogy miért nem akarok én a Tiszára szavazni.

[00:29:00]Hát nem volt alkalmam sem kibontani az érveimet, mert rögtön mondta, hogy mami, te nem akarszc?

[00:29:10]Én 75 évesenci.

[00:29:13]Hát mi a csodát kezdenék én vele?

[00:29:13]Én én én már magam mögött tudok minden feladatomat.

[00:29:19]ugyanis azzal is tisztában kéne lenni, hogy az ember leszületik erre a világra, és kap az Istentől olyan képességeket és feladatokat, amiket fel kellene ismerni és azt elvégezni.

[00:29:29]Nem hiszem, hogy a jó Isten azt akarta, hogy én Jakucciban fürödőzzek, azt élvezzem még az életet 75 évesen.

[00:29:41]Hát élvezze az életet, de nem biztos, hogy van kellene, ugye.

[00:29:45]És hát ő 18 évesen neki ez a legszőbb célja.

[00:29:52]A másik, ami engem megdöbbent, és ezért is igább telefonáltam, telefonálok.

[00:29:58]Mindenki azt beszéli, hogy megbukott Orbán Viktor.

[00:30:01]Tessék.

[00:30:04]Bocsánat, megbuktatták.

[00:30:08]Ő egy akkora erővel találta szembe magát, amit úgy hétköznapi nyelven mondjuk sötét erő.

[00:30:14]Én ezt nem bontom ki részletesebben, de az ismereteim alapján ki tudnám bontani.

[00:30:21]Ezzel nem tudott megbirkózni.

[00:30:21]Jézus meg tudott birkózni.

[00:30:24]Keresztre feszítették.

[00:30:27]Igen, de megtanultuk tőle, hogy nincs halál, van feltámadás, van Isten.

[00:30:35]Bár ugye Nietse azt mondta, hogy Isten meghalt nekik, nekünk még nem.

[00:30:42]Én én nekem meg sose fogok.

[00:30:42]És tulajdonképpen minden tettünkért és minden egyes szóért, ami elhagyja a szánkat, valahol felelni fogunk.

[00:30:51]Na most a ezek a mostani hogy is mondjam, jólétbe fürdőző emberek, akiknek semmi más céljuk nincs az életben, csak hedonista pogányként leélni azt, ami adatott nekik, nem tudják, hogy mi vár rájuk.

[00:31:11]Szóval Orbán Viktor nem bukott meg, őt megbuktatták.

[00:31:19]egész nyugat összefogott ellenünk, hozzátéve ugye az ukránokat.

[00:31:23]Mondjuk azt, hogy ez volt a második pozsonyi csata, egy nagyon érdekes dolog.

[00:31:27]Igaz, hogy ott akkor győztünk, de akkor még nem voltunk így elkorcsosulva, mert a mai társadalom el van korcsosulva, elkényelmesedtünk, csak a szórakozáson meg a meg a élvezeteken jár az eszünk.

[00:31:44]Pedig az élet az küzdelem.

[00:31:44]Ezt már Madács is megmondta, mégpedig egy nagyon kemény, nagyon nagyon komoly küzdelem, és a küzdelem folyamatában tud az ember ember fölöttivé válni, mert Szent Ágostom mit mond?

[00:31:57]Nem elég ember csak embernek lenni, mert embernek lenni több, mint csak embernek lenni.

[00:32:04]És a elkorcsosulás megvalósul abban is, hogy a választás mindenkire ki van terjedve.

[00:32:14]A tömegember választott.

[00:32:14]A tömegember, aki nem képes gondolkodni.

[00:32:17]Ő csak azt nézi, hogy kitől mit kap.

[00:32:22]Egyáltalán azt se tudja, hogy milyen világban él.

[00:32:24]Azt se tudja, hogy miért él.

[00:32:26]És sajnos sokan vagyunk.

[00:32:26]Ezt degenerálódásnak, a társadalom degenerálódásának is nevezzék.

[00:32:30]És ez végz véghez a végzetbe visz.

[00:32:34]Ezt a Bibliában ugye az idők végezetének mondják.

[00:32:40]Na most ez ellen igazából nem tud mit tenni az ember, mert ez egy isteni törvénynek a működése, amit ciklikus törvénynek neveznek.

[00:32:50]És ez mindenféleképpen be fog következni.

[00:32:52]Akármit csinálunk, egyetlen egyet tehetünk.

[00:32:57]Önmagunkon változtatunk.

[00:33:00]Úgy változtatok önmagamon, hogy Isten előtt tetszetős legyek majd.

[00:33:03]Mit mond Jézus?

[00:33:07]Legyetek olyan tökéletes, mint az Atya.

[00:33:09]Hát ez a mi feladatunk elsősorban.

[00:33:14]És ha ezt megtettük, akkor sok mindent tettünk a világért is és önmagunkért is.

[00:33:20]Bár olyan tökéletesek sose leszünk, mint az Atya, de maga a törekvés az már egy nagyon értékelendő dolog.

[00:33:26]Ezt kellene mindenkinek szem előtt tartani.

[00:33:32]És tényleg ne mondjuk azt, hogy Orbán Viktor megbukott.

[00:33:34]Miért?

[00:33:34]úgy kellett volna neki viselkedni, mint a bocsánat antikrisztus Péter.

[00:33:39]Úgy le kellett volna neki alacsonyodni a tömegemberhez, aki egyebet se tudott csak csápolni egy ilyen ö tényleg egy nagyon alacsony színvonalon lévő demagóg valakinek.

[00:33:52]Nem.

[00:33:52]Ő emelt fővel, azt a színvonalat képviselte, amilyen színvonalon ő is van.

[00:33:58]És én szerintem, ha kevesen értettük meg őt, nem baj, mert a jó Isten ezt látja, tudja és értékelni fogja, mert őnek nem a földi dicsőség, a kitüntetés meg a diploma számít.

[00:34:14]Neki egészen más számít, amikor majd önmagunkat meg fogjuk ítélni, mert többnyire önmagunkat, a tiszások önmaguk fölött mondtak ítéletet.

[00:34:27]És ezzel be is fejezem.

[00:34:27]Ezt akartam mondani, hogy nem szívesen szakítom félbe, de adjuk át másnak is a lehetőséget.

[00:34:32]Nagyon szépen köszönöm, hogy ezt önként megtette, merthogy Gyula már itt válkozik a vonalban.

[00:34:39]Halló, halló, kapcsoljuk Gyulát.

[00:34:40]Üdvözlöm Gyula.

[00:34:40]Jó napot kívánok itt a Paláver.

[00:34:42]Jó, jó napot kívánok.

[00:34:42]Üdvözlöm.

[00:34:46]Hát én azt gondolom, hogy ezt a törvényt, amit most behoosznak, hogy Orbán többet már megszavazták egyébként.

[00:34:53]Nálunk még az van kint, hogy ma szavaz, de nézegettem közben a telefonomat.

[00:34:58]Megszavazták már ezt a törvényt.

[00:35:00]Igen, hát én szerintem azért, mert azért sietnek, mert hogy legyen idejük.

[00:35:04]Nem biztos, hogy lesz len ők úgy gondolják eszerint, hogy nem lesz időjük, mert ezzel ráírtak volna később is foglalkozni.

[00:35:12]Hát van nekik négy évük, tehát bármikor megcsinálhatták volna.

[00:35:18]Hát úgy látszik nem bíznak saját magukba se.

[00:35:23]Az, hogy Orbán megbukott erre, ha de én csak azt gondolom, nem megbukott Orbán, elveszített egy választást.

[00:35:28]Elveszítettünk egy választást.

[00:35:30]Igen.

[00:35:30]Tehát azért nem a világ vége.

[00:35:30]Én is ezt akartam mondani.

[00:35:31]Végik azért mindig az a lényeg, hogy negatív üzenetet közvetítsenek felékkel, amikor azt hallom, hogy kirúgta.

[00:35:39]Nem azt mondja, hogy fölmentett valakit a most, amit csinálnak, hogy minden minisztériumba, hanem kirúgta ezt a rendőrség köpíten kirúgta azt.

[00:35:49]Én nem tudom, miért nem tudják normál felmentették az állásából, csak ezeknek mindig az a lényeg, hogy negatív üzenetet hát igen.

[00:35:59]Idézőjelben foljon a vér, ugye idézőjel hogy legyen miről izélni az ő ő táboruknak, legyen miről tcogni, mert erről szól az egész.

[00:36:10]egy dolgot én számtalan szó volt is errőmászról, de azt nem tudom megérni, hogy miért nem lehet azt megcsinálni, hogy képviselőket vissza lehessen hívni.

[00:36:20]Amikor én összegyűjtök annyi aláírást, amennyien őrá szavaztak, vagy annak egy bizonyos részét meg lehetett szabá, akkor azt vissza lehessen hívni.

[00:36:27]Ne legyen az, hogy ő majd nem beszélek róla, majd elmondom, ha megnyertem.

[00:36:35]Hordul és azt mondta annak idején, hát mondd azt, amit hallani akarnak, majd utána csináld azt, amit te szeretnél.

[00:36:39]És ez gusztustalan.

[00:36:41]Tehát ez mindig a baloldalnak, a liberálisoknak a izéje, hogy ők neki ők megtehetik ezt, hogy átvágják az embereket.

[00:36:50]Igen.

[00:36:50]És van ilyen Lengyelországban például van ilyen, ugye Krakkóban a polgármester, ugye az ottani liberális polgármester pont így bukott meg.

[00:36:56]Egy bizonyos százalék-át kellett összegyűjteni annak a szavazatszámnak, ahányan rászavaztak, és akkor kiírták a népszavazást.

[00:37:03]És akkor népszavazáson meg megbuktatták.

[00:37:07]Megbuktatták.

[00:37:07]Hát én azt gondolom, itt is meg lehetne ezt csinálni azon a területen, ahol ő képviselő, és ott összegyűjteni az aláírásokat, és ott kiírni új választásokat, hanem azt csinálja, amiért megválasztották őket.

[00:37:20]Ezt ezt nem értem, hogy miért nem lehet megcsinálni.

[00:37:24]Úgyhogy az pedig, hogy nagyon hát egyszerűen undorító volt.

[00:37:27]Én nem néztem néha bele, hallgattam csak, mert dolgoztam és hallgattam a közvetítést a tévébe, amit ez művel.

[00:37:34]Nem értem, hogy miért nem lehet plafont szabni, hogy ő annyit beszél, amennyit akar.

[00:37:38]Ezt ezt nem tudom felfogni.

[00:37:40]Hát azért neki én nem tudom Orbánnál is így volt, hogy annyit így volt.

[00:37:44]Így volt.

[00:37:44]Csak ő nem nem volt szerelmes a saját hangjában.

[00:37:47]És nem azért meg ő neki volt más dolga is, tudja.

[00:37:51]Tehát ő kormányzott, nem az volt a kormányzás, hogy bemegyek a parlamentbe, aztán beszélek, beszélek, beszélek a levegőbe.

[00:37:58]Ez elkezdte, nem tudom 11 vagy 12-kor és még 12:30-kor is az ő hangját hallottam.

[00:38:04]Így van.

[00:38:04]Így van.

[00:38:04]Tehát a nincs nincs időkorláta viszont válaszban.

[00:38:05]Ugye amikor napirend előtt fölszólal a miniszterelnök, akkor sincs időkorlát.

[00:38:11]Az ellenzéknek van időkorlátja, mert ugye attól függ, hogy bizonyos időn belül, hogy mennyi ideig beszélt a miniszterelnök, attól függ, hogy ők hány percet beszélhetnek, és hogy akkor a miniszterelnöknek van egy joga viszontválaszt adni, az viszont már nincs időkorláthoz kötve.

[00:38:23]Tehát beszélhetne még mindig is, ha akarna.

[00:38:27]Tehát tulajdonképpen jót tett velünk, ha így nézzük.

[00:38:30]Hát igen, igen.

[00:38:30]Hát értem.

[00:38:32]É én nem tudom, én nem tudom megint, hogy a saját tábora nem nincs már eleg ebből, ahogy ahogy tényleg ez amit nem tudom, én Andrással értek egyet, mert mert szerintem a saját táborának próbál beszélni.

[00:38:48]Ilyenkor a saját tábora tulajdonképpen még el van ájulva tőle, hogy milyen ügyes meg milyen izé satöbbi, satöbbi.

[00:38:53]Hát ez még a tényleg a mézes hetek időszaka.

[00:38:57]Hát azt tudom, hogy a saját táborának beszél.

[00:39:00]Persze, hogy és ugye ennek ennek nincs költs költségvetési vonzata, hogyha beszél, mert tehát azzal nem kell senkivel se ugye kiszúrni, hogy akkor innen elveszek.

[00:39:10]Tehát azért, hogy valakinek adhassak, azért innen elveszek.

[00:39:12]Tehát ugye ez a költségvetési vonzata hiányzik.

[00:39:17]Tehát beszél, beszél, beszél.

[00:39:19]Nem tudom, hallottam egy egy dolgot, hogy 1 milliárd Ftot külní el, hogy a inzultál gyerekeket Igen, van egy ilyen.

[00:39:29]Igen, igen, igen.

[00:39:31]Na, bocsásson meg a világ.

[00:39:31]Hát most már tömkelegével fognak jelentkezni a azok az illetők.

[00:39:37]Mindenki pénzt akar egyébként.

[00:39:40]Igaza van ez végülis miért ne?

[00:39:42]Hát sőt mondjuk én tanúsítom önnek, hogy önt inzultálták, ön tanúsítja nekem, hogy engem inzultáltak.

[00:39:46]Így van.

[00:39:48]És tisztességes embereket tesznek tönkre.

[00:39:51]Igen.

[00:39:52]Nevelőket, tanárokat most.

[00:39:52]Szóval nem is értem, hogyha akkor, hogyha bebizonyosodt utólag, akkor oké, rendben van, kátalanítsák, de az, hogy előré megszab egy hatalmas összeget és főleg nem bántom azokat a gyerekeket, mert de például a Szőlőutcában is, hát azért tudjuk, hogy milyen emberek voltak ott.

[00:40:12]Igen.

[00:40:12]És igen erősen összemosták a a tényleg ezekkel a fiatalkörű bűnözőkkel a ezeket a fiatalkori bűnözőket ártatlannak mutatták, vagy állították be valóban.

[00:40:26]Igen, igen, igen.

[00:40:26]Szóval nem ne nem is tudom, hogy De hát ez mind a színjátéknak a része.

[00:40:32]Ühüm.

[00:40:33]A még még csak annyit, hogy nem tudom mennyi idő van még.

[00:40:36]két perc, hogy hát lehet, hogy rosszul látom, de a folyamatok, ami amit lát az ember, hogy hogy tehát ha közvetlen elnökválasztást akart, igenis van esélye annak, hogy ő saját magát fogja és átadja a kormányrudat másnak, akkor mert még ő úgy gondolja, hogy nagy a táborra is megválasztanák.

[00:41:01]Lehet egyébként és tehát benne van a parbra.

[00:41:03]Ez is a jó Isten mse meg bennünket tőle, de nem lehet tudni, hogy mire képesek.

[00:41:12]Ühüm.

[00:41:13]Mert azért nem tudom, hogy ez agyilag biztos, hogy ki fog készülni, mert most még a mézesetekben nagyon jól megy a a csikó, de nem biztos, hogy ez későbbiekben ugyanígy fogja ki fog kellni, hibázni fog majd szerintem.

[00:41:31]Hibázni fog szerint.

[00:41:31]Hát n nyilván mindenki hibázik, és ő is fog hibázni.

[00:41:35]Csak kérdés, hogy mikor.

[00:41:35]De hát hogyha amúgy lezárul most a ugye ahhoz, hogy hogy közvetlen elnökválasztás legyen, ahhoz kellene alkotmányt módosítani, de ugye ha most már nem hívnak össze rendkívüli ülést, akkor ugye ez szeptember közepéig már nem megy.

[00:41:48]Érdekes ez a dolog.

[00:41:48]Tehát van egy időfaktor is itt.

[00:41:51]Igen, igen.

[00:41:51]Hát nézze, bármikor összehívhatják a Ez igaz a gyűlés megvan rá.

[00:41:59]Egy biztos, hogy nagyon nehéz őket kirobbanti.

[00:42:02]Nem lesz.

[00:42:02]Igen.

[00:42:02]Igen.

[00:42:05]Szinte nem lehet.

[00:42:05]Hát mert nem is tudom, hogy hát és ak talál találhatnak valaki mást is egyébként, hogyha nagyon ciki már a helyzet, akkor ugyanezt csinálták meggyesivel annak idején, hogy ugye cseréltek menet közben lovat ugye félidőben.

[00:42:22]Gyula, nagyon szépen köszönöm, hogy hívod bennünket.

[00:42:23]Lejárt már az időnk.

[00:42:26]Jó, köszönöm szépen, hogy hívott bennünket.

[00:42:29]Nem csak önnek egyébként, mindenkinek köszönöm szépen a közreműködést, aki hívott bennünket és SMS-t is írta a műsorban, akár beolvastam, akár nem.

[00:42:34]De hát azért mégis csak véges a műsoridőnk.

[00:42:37]Nagyon szépen köszönöm a mai figyelmüket.

[00:42:39]Cirják Imrét hallották.

[00:42:39]A viszontlátásra, viszont hallásra.

[00:42:44]Paláver, a Híf és a Hírtv interaktív műsora.

[00:42:47]Paláver, hangra fel.

[00:42:54]K