Hír FM 42:49

Paláver 3. rész - Hír.FM

politikai elemzésalkotmánymódosítástisza pártsulyok tamáskormánykritikaközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Paláver 3. rész - Hír.FM
tl;dr
  • Török Gábor szerint a TISZA alkotmánymódosítási tervezete, amely egyetlen mondattal távolítaná el Sulyok Tamás köztársasági elnököt, az elmúlt másfél évtized legsúlyosabb alkotmányos precedense lenne.
  • „Ha a fegyver kint van az asztalon, az azt jelenti, hogy akár használni is lehet, ha a fegyvert elsütik, onnantól kezdve az már nem lehetőség, hanem a repertoár a gyakorlat része." – Török Gábor

  • A magyar zászló Dunába dobása miatt rendőrségi eljárás indult; több hívó szerint ez súlyosabb megítélés alá esik, mint a szivárványos zászlók eltávolítása.
  • A kormánysajtón a miniszterelnök korlátozta a HírTV újságírójának kérdésfeltevési lehetőségét, és a hallgató szerint beperléssel fenyegette a csatornát a testvérével kapcsolatos ügy miatt.
  • Raskó György úgy nyilatkozott, hogy a Fidesz-KDNP bukása után a szőlőutcai botránynak már nincs jelentősége, és Orbán valószínűleg örökre eltűnt a politika színpadáról.
  • Péter hallgató szerint ha Sulyok Tamás mellett nem állnak ki, „rákosi rendszer” következhet; Barbara a TISZA-t a tisztességtelenség és szavahihetetlenség pártjaként jellemezte, amely csak mikroproblémákkal foglalkozik.
  • Gabriella választási bizottsági tagként 90%-os részvételt és 80% feletti TISZA-támogatást tapasztalt, de úgy vélte, a kampány gyűlöletre és érzelmekre épített, nem értelmi alapokra.
  • Több hívó élesen kritizálta Karácsony Gergelyt, mondván elődje, Tarlós István megtakarításokat halmozott fel, míg a jelenlegi főpolgármester semmit nem tesz, és a Pride-ra van pénz.
  • A szélerőművek kapcsán hallgatók szerint Magyarországnak inkább napenergiára és termálvízre kellene koncentrálnia, mert a szélerőművek környezetromboló hulladékot termelnek, és az 1 milliárd eurós beruházás pazarlás.
  • Péter egy szombati, pártatlanul szervezett fiatalok felvonulására biztatott, mondván az többet ér, mint bármi, és kritizálta, hogy a kormány tagjai elhagyják Budapestet a hőségriadó idején.
Részletes összefoglaló megjelenítése

Török Gábor kritikája a Sulyok Tamás eltávolítását célzó alkotmánymódosításról

A műsorvezető ismertette Török Gábor politikai elemző kritikáját, amely a TISZA Párt által készített alkotmánymódosítási tervezetet érinti. A tervezet értelmében egyetlen mondattal távolítanák el hivatalából Sulyok Tamás köztársasági elnököt. Török Gábor szerint ez az elmúlt másfél évtized legsúlyosabb alkotmányos precedense lenne. Az elemző egy fegyveres hasonlattal élt:

„Ha a fegyver kint van az asztalon, az azt jelenti, hogy akár használni is lehet, ha a fegyvert elsütik, onnantól kezdve az már nem lehetőség, hanem a repertoár a gyakorlat része." – Török Gábor (a műsorvezető idézésében) *

A magyar zászlók Dunába dobásának ügye

A műsorvezető részletesen ismertette a történteket: LMBTQ zászlók voltak az Erzsébet hídon, amelyeket egy férfi a Dunába dobott. Ezt követően a Mi Hazánk Mozgalom magyar zászlókat tűzött ki az eltávolított zászlók helyére, illetve lyukas zászlókat is elhelyeztek. Később egy videó jelent meg arról, hogy valaki egy magyar zászlót is a Dunába dobott. Az ügyben a rendőrség eljárást indított.

Péter hozzászólása

Péter nevű hallgató szerint a magyar zászló Dunába dobása súlyosabb megítélés alá kell, hogy essen, mint a szivárványos zászlóké. Barbara nevű hívó egyetértett a zászlók eltávolításával, kijelentve, hogy azoknak nincs helyük az Erzsébet hídon, és szégyennek nevezte, hogy meg akarják büntetni azt, aki a Dunába dobta őket.

A kormányzati sajtótájékoztató és a médiahelyzet

Péter beszámolt arról, hogy a kormánysajtótájékoztatót nézve azt látta, hogy a HírTV újságírójának kérdésfeltevési lehetőségére a miniszterelnök úgy reagált, hogy „a HírTV 24-e főse csatornájával inkább ne". A hallgató ezt a szabad média korlátozásának jeleként értékelte. Elmondása szerint a miniszterelnök megfenyegette a HírTV-t, hogy beperli őket, mert feltették a kérdést a testvérével kapcsolatos pedofil üggyel kapcsolatban, és azt mondta, hogy kérdezzék meg Pócs János képviselőt, mert „ő is a börtönbe kerül, és önök is".

Péter megkérdőjelezte, hogy milyen televíziós csatorna lesz az, ahol a miniszterelnök megmondja, mit írhatnak meg és mit közvetíthetnek. Felvetette a parlamenti közvetítések manipulálásának kérdését is, mondván, hogy a Facebookon csak a kormánypárti felszólalásokat közvetítik.

„Én úgy gondolom, hogy addig ameddig nincsen bizonyíték, addig senki nem kerül a börtönbe." – Péter *

Péter szerint ha a miniszterelnök biztos abban, hogy nem történt szabálytalanság, akkor nyugodtan és őszintén elmondhatná ezt, ahelyett hogy a helyzet egyre súlyosabbá válik.

Raskó György nyilatkozata a szőlőutcai botrányról

A műsorvezető idézte Raskó Györgyöt, a TISZA Párt szakértőjét, aki szerint a Fidesz-KDNP bukása után a szőlőutcai botránynak már nincs jelentősége. Szó szerinti idézetként hangzott el:

„Úgy őszintén, ki az Istent érdekes Zsolti bácsi személye. Engem biztosan nem. A lényeg megtörtént. Orbán és a Fidesz nagyot bukott. Orbán valószínűleg örökre eltűnt a politika színpadáról." – Raskó György (a műsorvezető idézésében) *

Gabriella nevű hívó ezt határozott beismerésnek nevezte Raskó részéről.

Alkotmányos és politikai válság

Péter súlyos aggodalmának adott hangot az ország politikai irányával kapcsolatban. Úgy vélte, ha Sulyok Tamás köztársasági elnök mellett nem állnak ki, akkor „rákosi rendszer" következhet. Kifogásolta, hogy a kormány olyan törvényeket hoz, amelyek szerinte rosszabbá teszik a helyzetet, mint a kommunizmus idején volt. Kritizálta, hogy eltörölték a benzinárat, nincs bevezetve az 5%-os zöldség-gyümölcs áfa, és hogy az egészségügy katasztrofális állapotban van.

Barbara a TISZA-t a „tisztességtelenség és a szavahihetetlenség pártjaként" jellemezte. Szerinte a TISZA csak „mikroproblémákkal" foglalkozott a választások előtt, mint a belföldi irigységből fakadó ügyek, ahelyett hogy a valódi nagy kérdésekkel, a „makroproblémákkal" törődött volna, mint például az ország 10-30 év múlva várható állapota.

„A mocskolódás győzött, és ezt nem hagyja abba. Tehát most is a sértegetés a nem tud úgy elmondani szinte egy mondolat gondolatot vagy mondatot, hogy valamilyen negatív megjegyzést ne tenne az elmúlt kormányra." – Barbara *

Barbara szerint Magyar Péter mindenkit sárba akar taposni, és így próbál naggyá válni, ahelyett hogy a saját érdemei alapján válna azzá. Felvetette, hogy a 26 fős TISZA párt irányítja az országot, ami szerinte diktatúrára és önkényuralomra utal.

Rendőrségi eljárások és a „besúgás" kérdése

Barbara aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy rendőrök járnak különböző helyszínekre, köztük a Szemelveisz Egyetemre is, és nem árulják el, milyen ügyben nyomoznak. Úgy vélte, hogy a miniszterelnök által emlegetett „előzetes információ" nem más, mint besúgás, ami a Rákosi-korszakot idézi.

Nemzeti vagyon kérdése

Barbara felvetése szerint a nemzeti vagyon a privatizáció során a 90%-os szintről 10-15%-ra csökkent, és a pénzről senki nem számolt el. Szerinte a jelenlegi kormánynak a nemzeti vagyon visszaszerzése helyett inkább ezzel kellene foglalkoznia.

Budapest és Karácsony Gergely kritikája

Több hívó is kritizálta Karácsony Gergely főpolgármestert. Barbara szerint elődje, Tarlós István megtakarításokat halmozott fel és rengeteg fejlesztést végzett, míg Karácsony semmit nem tesz, az utak borzalmas állapotban vannak, de a Pride-ra és más dolgokra van pénz. Sándor nevű hívó szerint Karácsony a zuglói parkolási ügyből menekült a főváros élére, és azóta mindenkivel szembemegy.

Sándor emlékeztetett arra az esetre, amikor Karácsony a Parlament mellett akart bulizni, mire Magyar Péter rászólt, mondván „te ne bulizzál kisöcsém, mert ezt én értem el, és nem te". A hívó szerint Karácsony Gergely Magyar Péternek tett szívességeket, hogy kihúzza a csődből a fővárost, annak ellenére hogy Tarlós István 214 milliárd forintot hagyott maga után.

Szélerőművek kérdése

Több hívó is érintette a szélerőművek témáját. Barbara szerint ez a téma korrupciógyanús, mert a nyugat akarja eladni a szélerőműveit, de Magyarországra ez nem való, mert kevés helyen lehetne üzemeltetni őket. Szerinte Magyarországnak a termálvízre, napenergiára és energiatárolásra kellene koncentrálnia.

Sándor hozzátette, hogy az Alföldön napenergiát kell használni, míg a szélerőművek az Alpok alján, Sopron környékén működhetnének. Az 1 milliárd eurós beruházást pazarlásnak tartja, amelynek soha nem térül meg az ára. Kapitány István gazdasági és energetikai miniszterről azt feltételezte, hogy „fekszik valakiknek".

Gabriella arról számolt be, hogy Németországban 2017 körül merült fel, hogy a szélerőművek tönkremenetele után hatalmas mennyiségű környezetromboló szemét keletkezik, ami hasonló problémát jelent, mint az atomerőművek kiégett üzemanyaga. Elmondása szerint a német zöldek kezdtek tüntetni a szélerőművek ellen, amelyek a legszebb panorámákat tönkretették.

A választások és a TISZA győzelme

Gabriella beszámolt személyes tapasztalatáról: választási bizottsági tagként dolgozott Budapest egy nagy kerületében. Elmondása szerint soha nem látott, 90%-os részvétel volt. A szavazatok bontásakor kiderült, hogy több mint 80% a TISZA pártra szavazott. Ezután hallották, hogy a kisfalvakban és kisközségekben is a TISZA jelöltjei győztek, olyanok is, akik a település nevét sem tudták kimondani. Szerinte nem volt választási csalás: a Fidesz vereségét a követő monitoron is látszott, és Orbán Viktor is láthatta, hogy ez vereség.

„Itt az volt a csalás, hogy az elején nem fogtuk fel, hogy bizony óriási támogatása van a Fidesznek, vagy a Tiszának." – Gabriella *

Gabriella szerint a TISZA olyan kampányt vitt, amibe a jóérzésű fideszesek „lemerevedtek", mert gyűlöletre, irigységre és érzelmekre épített, nem értelmi alapokra. Úgy vélte, az internet és a Facebook segítségével olyan történeteket adtak el a fiataloknak, amelyek jól hatottak az érzelmekre, de nem volt összehasonlítási alapjuk.

Orbán Anita és a korábbi időszak

Sándor felelevenítette, hogy Orbán Viktor 1989-ben kiállt és kimondta, hogy „menjenek haza a ruskik". Emlékeztetett arra, hogy akkoriban lecigányozták Orbánt, és most hasonló jelzőkkel illetik Orbán Anitát. Szerinte ezek a személyeskedések feleslegesek és nem viszik előre a közéletet.

Egészségügyi tervek

Gabriella friss hírként említette, hogy a következő héten foglalkozni fognak az egészségüggyel és az egészségbiztosítással. Szerinte ebben az ügyben magánérdekek érvényesülnek, konkrétan említve egyes magánintézmények felvásárlását.

Vitézy Dávid és a közlekedés helyzete

Sándor szkeptikusan nyilatkozott Vitézy Dávid szakértelméről. Szerinte Tarlós István nem véletlenül vett előtérbe mást annak idején, és Budapest közlekedése katasztrofális. A hívó maga is közlekedési szakemberként dolgozott, és úgy véli, az egész közlekedési szabályozást újra kellene gondolni, mert például az elektromos rollerek szabályozása elavult. A műsorvezető megjegyezte, hogy szerinte Vitézy Dávid ért a szakmához, és most van lehetősége bebizonyítani.

Alkotmányos válság és a stabilitás kérdése

Sándor aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a folyamatos alkotmánymódosítások és a kormányváltások aláássák az ország stabilitását. Szerinte ha a jelenlegi kormányt egy év múlva leváltják, a következő kormány is hasonló eszközökkel fog élni, ami állandó bizonytalanságot eredményez.

A szombati megmozdulás

Péter utalt egy szombati felvonulásra, amelyet szerinte nem pártszervezésként, hanem pártatlanul szerveznek a fiatalok, akiket „ifjú patriótáknak" nevezett. Mindenkit arra biztatott, hogy vegyenek részt rajta, mert „az az egy-két óra többet fog érni, mint bármi". Kritikusan megjegyezte, hogy a kormány tagjai elhagyják Budapestet a hőségriadó idején, ahelyett hogy a fővárosban maradnának és irányítanák az eseményeket.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „Súlyok Tamás" / „Sullyok Tamás" / „Sulog Tamás" / „Súlyog Tamás": a szövegben többször, különböző alakokban elhangzó név. A kontextusból és a közéleti referenciából egyértelműen Sulyok Tamás köztársasági elnökről van szó.
  • „Pócsi János" / „pócs": valószínűleg Pócs János fideszes képviselő neve hangzott el, akit a miniszterelnök példaként említett a fenyegetés során.
  • „Gadics úr": nem azonosítható egyértelműen a szövegkörnyezetből, a hallgató említette, hogy tegnap személyesen találkozott vele.
  • „Wábererul": a szövegkörnyezet alapján valószínűleg egy magánkórház-tulajdonos vagy üzletember nevének torzult alakja, aki Gabriella szerint „megkapja a saját koncát" az egészségügyi reform során.
  • „Kál Nikula": a kontextus alapján valószínűleg egy rendezvény vagy helyszín neve, de pontosan nem rekonstruálható.
  • „Úcsodának is megelni": értelmezhetetlen szótöredék, valószínűleg egy szólás vagy kifejezés eltorzult változata.
  • „Hofib Géza": Hofi Géza humorista nevének hibás átirata.
Teljes átirat megjelenítése

[00:01:02]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.

[00:01:08]Paláver hangra fel.

[00:01:13]És már itt is vagyunk.

[00:01:13]Folytatjuk a Palávert 0-at 17992999 a telefonszámunk és 077953 az SMS számunk.

[00:01:21]És hát ma már tényleg mindenről beszélgettünk, de azért elmondom az alaptémáinkat, aztán lesz ami lesz.

[00:01:27]Ugye beszélgettünk arról, hogy Török Gábor kritizálta Magyar Pétert.

[00:01:29]Az elemző szerint a szóval az alkotmány, a tiszta párt készülő alkotmány módosítása szerinte ugye amellyel egyetlen mondattal távolítanák el Súlyok Tamás köztársasági elnököt, az elmúlt másfél évtized legsúlyosabb alkotmányos precedense lenne.

[00:01:47]És Törög Gábor bejegyzésének az elejét idézném.

[00:01:50]Ha a fegyver kint van az asztalon, az azt jelenti, hogy akár használni is lehet, ha a fegyvert elsütik, onnantól kezdve az már nem lehetőség, hanem a repertoár a gyakorlat része.

[00:01:59]Aztán magyar zászlót dobtak a Dunába.

[00:02:01]Erről elég sokat beszélgettünk már ma, de szerintem még mindig nem végeztünk a téma teljes feltárásával.

[00:02:08]Ugye egyébként az ügyben eljárást is indított a rendőrség.

[00:02:10]Ugye röviden az a történet, hogy LMBTQ zászlók voltak az Erzsébet hídon.

[00:02:15]Egy férfi ezeket a Dunába dobta.

[00:02:17]Majd egyébként a mi hazámk mozgalom magyar zászlókat tűzött ki ezeknek a bedobott nemvétkú zászlóknak a helyére, illetve lyukasz zászlókat is elhelyeztek, míg végül nem sokkal később kijött egy olyan videó is, hogy valaki pedig egy magyar zászlót dobott bele a Dunába.

[00:02:36]Aztán beszélgetünk Raskó Györgyöl, aki hát elkottyantotta, ugye ő a Tiszapárt szakértője, elkottyantotta, hogy a Fidesz KDMP bukása után már nincs is jelentősége a szőlőutcai botránynak.

[00:02:47]Azt mondta szó szerint, hogy úgy őszintén, ki az Istent érdekes Zsolti bácsi személye.

[00:02:51]Engem biztosan nem.

[00:02:53]A lényeg megtörtént.

[00:02:53]Orbán és a Fidesz nagyot bukott.

[00:02:56]Orbán valószínűleg örökre eltűnt a politika színpadáról.

[00:02:59]De ezen kívül egyébként beszélgethetünk amíg éppen zajló sajtótájékoztató, kormánysajtótájékoztatóról is.

[00:03:07]Most így megpróbáltam egy kicsit utána olvasni, hogy mik hangzottak el, de nyilván, hogyha önök tudják nézni velem ellentétben, akkor talán jobban el tudják mondani, hogy mi történt, illetve mi hangzott el.

[00:03:17]És Péterrel folytatjuk.

[00:03:20]Jó napot kívánok.

[00:03:22]Na, itt vagyok.

[00:03:22]Na, hát ott maradtunk ugye, hogy a magyar zászlót bedobták a Dunába.

[00:03:27]Én úgy gondolom, hogy azt a személyt sokkal súlyosabban kell megbüntetni, mint azt, aki a szivárványos zászló.

[00:03:36]Ö de közben ugye ameddig itt vártam a hívásra, néztem a hírtvét természetesen, de ugye megnézem én minden csatornát, minden nemzetközi csatornát, öt nyelven beszélgetek, úgyhogy nem csak egyoldalú információra vagyok kíváncsi, hanem azért a világpolitika érdeke, hogy mit mondanak.

[00:03:57]És közben ugye itten a Hírtvének adtak egy lehetőséget, hogy kérdezzen, és akkor erre azt mondta a drága jó ember, a vezetőnk, az a az a nagy ember, hogy a Hírtvje 24-e főse csatornájával inkább ne.

[00:04:14]Úgyhogy így el lehet gondolkodni valójában, hogy mi folyik ebben az országban.

[00:04:19]Ezt most mondta ő.

[00:04:22]Nem én, ő, de majd vissza lehet nézni.

[00:04:26]Én szerintem, mert a Facebookon megtalálható, az nem egy Facebookján.

[00:04:30]Úgyhogy elég szomorúbb.

[00:04:30]Az a szomorú egyébként, hogy ugye itt a civil emberek annyira át vannak verve, hogy kifele ő úgy mutassa, hogy ő kőkemény.

[00:04:44]És ugye visszatérve a hírtévére, hogy megfenyegette, hogy a hírtévét is beperli, mivel hogy feltették azt a kérdést, hogy mi van a pedofil üggyel a testvérével kapcsolatban.

[00:04:55]erre azt mondta, hogy hát kérdezzék meg a Pócsi János képviselőt, mert ő is a börtönbe kerül, és önök is.

[00:05:02]Én úgy gondolom, hogy addig ameddig nincsen bizonyíték, addig senki nem kerül a börtönbe.

[00:05:06]De visszatérve én az, amit nem értek, hogy tényleg ha valaki ennyire biztos abban, hogy nem történt semmilyen csalás, és nem történt semmilyen fizetés, kifizetés ennek a szerencsétlen árvad gyermeknek, miért nem lehet ezt az ügyet őszintén és tisztán azt mondani, hogy uraim, elnézést, nincsen semmi probléma, nem követtünk el, és ezt tudjuk bizonyítani.

[00:05:31]Tessék, a kétharmados parlament a kezében van.

[00:05:38]Ez helyett ez a pócs, nem is pócs, ez a pedofil ügy már annyira elbokrosodott, hogy már az emberek egyebet nem hallanak.

[00:05:46]A napi emberek, a hétköznapi emberek csak ezt.

[00:05:49]De elfelejtik, hogy közben a háttérben olyan törvényt hoznak és törvényt alkotnak, hogy ez még rosszabb lesz, mint a kommunizmus.

[00:06:02]Hát megkérdezem az újságíróktól, a hírtvéktől vagy az összes csatornától, és megkérdezem az Európai Uniótól milyen TV csatorna lesz, ahol a miniszterelnök megmondja, hogy mit írhatnak meg és mit közvetíthetnek?

[00:06:20]Vagy például egy parlamenti élő közvetítést.

[00:06:22]Csak hogy lehet úgy közvetíteni, hogy csak az ő felszólálásukat közvetítik a Facebookon?

[00:06:29]Hát kérdezem, ennyire hülyék az emberek?

[00:06:32]És ezt pártól függetlenül mondom én.

[00:06:35]Egy sima egyszerű.

[00:06:38]Nem vagyok fanatikus.

[00:06:38]A Figyesz elkövetett egy hibát.

[00:06:41]A büntetését úgy gondolom, hogy megfizetett, mert nem ő van a hatalmon.

[00:06:49]De elnézést, van egy jogszabály, van egy törvény, van egy életmorál, amit elértünk nagy nehezen, 90 óta elértünk, hogy a fizetések, a bérek nőnek.

[00:07:00]Közben az infláció is nagyon fog emelkedni.

[00:07:07]Eltörölték a benzinárat, 5%-os zöldség gyümlölcsár nincs bevezetve.

[00:07:10]És kérdezem, ott vannak a kórházak, a lányom most szült, meg lehet dögleni?

[00:07:20]Hát miről beszélgetünk?

[00:07:20]Ott vannak a zárva gyermekek, ott vannak a a az örökbefogadott gyermekek.

[00:07:25]Hová?

[00:07:25]Hát nem ez lenne a sürgős dolog.

[00:07:28]Nem az kellene először, ami a legsürgősebb, ami az életet segíti az embereknek, hanem törvényt kell alkotni.

[00:07:37]Utána ráért volna törvényt alkotni.

[00:07:40]De azt a törvényt kérdezem, ki fogja aláírni, hogyha Sullyok Tamás köztársasági elnök mellett nem állunk ki, akkor itten rákosi rendszer lesz.

[00:07:52]És lehet, hogy tényleg nem tudom, hogy mi lesz.

[00:07:55]Tényleg komolyan mondom, mert ez ami így jelen pillanatban ebben az országba folyik, hát az kész katasztrófa.

[00:08:01]Az egész világ rajtunk nevet.

[00:08:04]amit elkövetnek a parlamentben, az a felszólalás, az a beszélgetés, az a fenyegetőzés.

[00:08:10]Ugye a Sógóra is odament a volt igazságügyi miniszterhez, és ott fenyegeltőzte meg ottak emberek.

[00:08:17]Tehát azért aki elkövette a bűncselekményt, azt le kell tartoztatni.

[00:08:23]Ezt senki nem vitassa, de azt, hogy tényleg minket, embereket még jobban meghúzzák a nadrágat, ennél jobban.

[00:08:35]Hát meddig bír ez a jó nép?

[00:08:35]Én csak azt szeretném mondani, mert ugye most 42 fok meleg lesz.

[00:08:41]Szombaton mindenki pártatlanul, és nem pártszervezés.

[00:08:48]Ez a fiatalok csinálják.

[00:08:48]Az ifjúk patrióták nevezzük patriótáknak őkét, mert kiállnak az igazságért és oda kell állni melléjük.

[00:08:58]És higgyék el, az az egy-két óra többet fog érni, mint bármi.

[00:09:01]Hát most kérdezem öntől, ugye itt lesz a Kál Nikula, itt van a hőség, és ő elhagyják Budapestet is, de bármikor el Hát elnézést, hát milyen szervezés ez?

[00:09:15]Hát én úgy gondolom, hogy itt kéne legyenek ők is, hogy irányítsák, ha bármi probléma van, tudjanak hirtelen beavatkozni.

[00:09:24]És ők most azt mondták, hogy elmennek vidékre, hogy a költségvetést, új költségvetést hozzanak létre, mert az mostani nem jó.

[00:09:37]Hát én nem értem az emberiséget valójában.

[00:09:39]Balázs, komolyan mondom, én nekem nem az a lényeg, hogy valójában meggazdagodjak.

[00:09:47]Nekem az a lényeg, hogy minden nap tudjak élni becsületesen, normálisan, és az ellenfelemet is tudjam tisztelni.

[00:09:57]Sportemberként megtanultam, hogy az ellenfel soha ne becsűg le.

[00:10:03]Hát akkor kérdezem, nem úszítani kell egymást egymás ellen, de ez a viselkedés, amit tényleg kétharmados többséggel elművel ez az egy ember, én úgy gondolom, ez nem egy országvezetőhöz alkalmas.

[00:10:19]Ez egy egy beteg ember, ahogy mondta az a képviselő is.

[00:10:22]Már nem tudom most, hogy mondják.

[00:10:24]Én szerintem ő a legidősebb ott a a kormányülésen a Fideszen, aki azt mondta ugye, hogy fölmeg a pulbitusra és 50 percet beszélget, utána meg leül és folyamatosan beszél.

[00:10:34]Hát kérdezem, hát nincs annyi méltósága, hogy végighallgassa a másikat?

[00:10:38]Hát miért kell grimászkodni?

[00:10:40]Miért kell bármit csinálni?

[00:10:42]És én vállalom a felelősséget az oldalamon, vállalom a felelősséget nyilvánosan.

[00:10:47]A szólás szabadság, hát az mindenkinek jár.

[00:10:51]Kimondhatom a véleményemet, mint magyar állampolgár, és kiállhatok mellette és ez nem egy pártért állok ki, hanem a saját véleményemért.

[00:11:01]És nem kell itt ocsmányarni, hogy az összes Fidesz mocskos tolvaj gazember.

[00:11:06]Nem kell így izélni.

[00:11:08]Na hát azért első miért ezek becsületesebbek lesznek.

[00:11:11]Hát ezek majd többet fognak elvinni, mint a Fidesz.

[00:11:16]Csak várják ki a végét.

[00:11:19]Én úgy gondolom, hogy az embereknek van a kezükben jelen pillanatban, mert egyetlen egy pár sem a mi hazánk, sem a KVMP, sem a Fidesz már nem tudja megvédeni ezt.

[00:11:29]Itt már csak az emberek fogják tudni megvédeni.

[00:11:32]És remélem azok a fiatalok, amikor megérzik ezt, hogy tényleg valójában kire szavaztak meg mire, akkor majd ők is föl fognak kelni és föl fognak ébredzni, csak ne legyen később, mert ez a viselkedés nem hiszem el, hogy a másik oldalon elfogadott.

[00:11:48]És egyezzünk meg annyiban, hogy emberek vagyunk.

[00:11:53]Senki nem mondja, hogy tévedhetetlen, mert tévedünk.

[00:11:55]A kérdés, a tévedés után fizetünk-e büntetést, mert mindenki fizet.

[00:12:02]Na most az a kérdés, hogy ő majd hogy fog fizetni, mert ezt ha az emberek tényleg sokáig hagyják, annak jó vége nem lesz.

[00:12:09]És én úgy gondolom, mondom, hogy nem csak az egyik oldalon kell keresni a bűnbakot, mert ő 14 évig ugyanúgy abba a csapatban volt.

[00:12:17]Hát akkor kérdezem, hogy lételik?

[00:12:21]Hát de ez most már nem számít.

[00:12:21]Ugye ez teljesen lepereg mindenkiről egyelőre a tiszás oldalon, hogy ilyen történt.

[00:12:26]Én azt mondom, hogy majd hogyha akkor lesz kiábrándulás, hogyha a saját bőrükön is megérzik az emberek akár anyagilag, akár magának tisztelt Baláz.

[00:12:35]Hát akkor most mondom, jó 89 89 17 éves voltam 17 évesen fogtam fegyvert.

[00:12:43]Papír van róla, forradalom.

[00:12:48]Én úgy gondolom, nem kéne még egy ilyet.

[00:12:52]És akkor is az elveimért kiálltam.

[00:12:52]Most azért már nagypapa lettem pár napja.

[00:12:58]Gratulálok.

[00:12:58]Most még jobban kiállok az igazamért, és még jobban kiállok a hazámért.

[00:13:01]Csak nekem ugye van a szülőhazám, ahol születtem, de ott kevesebbet éltem, mint ebbe az országba.

[00:13:09]Úgyhogy ezt az országért is ki kell álljatni, és a a szülőhazámért is.

[00:13:13]Úgyhogy itt nem kell úszítani egymás egymást.

[00:13:17]Mindenkinek a saját élete, a döntése a kezében van, de ne hagyjuk azt, hogy tényleg hülyének nézzenek, és tényleg valójában ennyire becsapjanak bennünket, mert én azt látom, hogy kifele mást mutatnak, és valójában a hát a hátfalak mögött, a színfalak mögött sokkal nagyobb szigorítások jönnek, mint ami volt.

[00:13:39]Köszönöm szépen.

[00:13:39]További szép napot kívánok és szombaton mindenkit várunk a a megem a fel a felvonulás.

[00:13:48]Minden jó kell állunk a egyébként.

[00:13:48]Igen, az egy az egy szerintem is ez egy tök jó, hogy hogy vannak ilyen vannak ilyen szerveződések.

[00:13:55]Én itt leszek, úgyhogy én nem fogok tudni ott lenni, de majd megpróbálok valakit megkérni, hogy jelentkezzen be egy kis hangulatés, úgyhogy biztos biztos leszek benne, hogy majd fog kapni elég információt.

[00:14:05]Úgyhogy további további szép napot kívánok és mindegy, hogy tiszás vagy nem tiszás, ez pártól függetlenül.

[00:14:12]Senki nem bánt senkit se.

[00:14:15]Azok az emberek élnek, akik nem provokációnak, hanem azért, hogy csak ott ott legyenek és megmutassák, hogy igen, ennyien vagyunk.

[00:14:22]Nem a Fidesz Fidesz mellé kell állni.

[00:14:24]Nem a Tiszához, nem a Mi hakkhoz, nem a KVMP-hez, hanem az igazsághoz.

[00:14:30]Én úgy gondolom, hogy ez a tény most jelen pillanatban a mi kezünkben lesz.

[00:14:36]Minden jót.

[00:14:36]Köszönjük szépen.

[00:14:36]Viszont lesz Barbarát köszöntöm.

[00:14:39]Kezi csókolom, jó napot kívánok.

[00:14:42]Üdvözlöm a Paláver hallgatóit.

[00:14:45]Én azzal kezdeném, hogy egy kicsit visszanyúlnék a választásokhoz olyan értelemben, hogy a Tisza a választások előtt úgy érzem, most mikroprobémákkal foglalkozott.

[00:14:56]Most mikroproblémának nevezzük az ilyen hazai belföldi irigységből ebből abból fogadó problémákat.

[00:15:07]És makrémának nevezem én azt, ami a jövőnk.

[00:15:10]Tehát, hogy fog kinézni 10 vagy 20 év múlva, vagy 30 év múlva a hazánk.

[00:15:16]Ezek a igazi nagy problémák.

[00:15:16]És a az Tisza, akit pedig én a úgy rövid, a rövidítést úgy magyaráznám, hogy a tisztességtelenség és a szavahihetetlenség pártja.

[00:15:31]És a a jövőnk az érdekes.

[00:15:32]A mikroprobémákat, az, hogy most valaki mit tudom én, hogy gazdálkodott, vagy mit csinált, azon lehet segíteni.

[00:15:39]Azok kis problémák ahhoz képest, hogy például beengedjük a bevándorlókat, vagy nem engedjük be a bevándorlók.

[00:15:48]Ezt jó lenne tudni egyébként, hogy most mi a terv ezzel kapcsolatban, csak a miniszterelnök úr semmit nem mond.

[00:15:51]Hát ez az, hogy ő csak a mikroprobémákra koncentrált, azzal tudott igazából irigységet és gyűlöletet kelteni az országba.

[00:16:02]És ez a mocskolódás, ami mögötte volt, illetve amit erre ráültetett, az az segítette őt igazából a győz a győzelemre.

[00:16:13]Úgy is lehetne mondani, hogy a mocskolódás győzött, és ezt nem hagyja abba.

[00:16:19]Tehát most is a sértegetés a nem tud úgy elmondani szinte egy mondolat gondolatot vagy mondatot, hogy valamilyen negatív megjegyzést ne tenne az elmúlt kormányra.

[00:16:34]Miért nem tudja ezt megtenni, hogy a pozitívumokat elismeri.

[00:16:40]Nekem az az érzésem, hogy valaki úgy lesz nagá, hogy a saját érdemein keresztül válik nagá.

[00:16:46]És van, aki pedig úgy akar nagy lenni, hogy az alatta lévőket vagy mindenkit körülötte letapos és úgy érzi, hogyha azokat sárba taposta, ő attól lesz nagy.

[00:16:56]Hát ehhez tudnám a Magyar Pétert hasonlítani.

[00:17:02]Mindenkit sárba akar taposni, és így akar ő nagyá válni.

[00:17:05]A másik pedig azt nem értem, hogy ez nem szúrzen az embereknek, hogy tulajdonképpen még, ha jól tudom, nem tudom biztosan, egy 26 fős párt a Tisza, és ez a 26 fős párt irányítja az országot, akkor ez nem diktatúra, nem öntörvényűség.

[00:17:28]Hát maga, ahogy rendelkezik a indulatok alapján a magyar Péter, valakivel találkozik, és erre azt mondja, hogy akkor ő most ettől a pillanattól el van bocsátva.

[00:17:38]Hát ez egy önkény uralom, ez egy diktatúra.

[00:17:41]A másik pedig az, hogy ugye rendőrök mennek ide-oda kivizsgálni ezt meg azt meg amaz.

[00:17:47]Az az érzésem például hallom a Szemelves Egyetemre is mentek rendőrcsapat.

[00:17:52]Igen.

[00:17:52]Nem tud nem lehet tudni, hogy milyen ügyben.

[00:17:55]Azt nem nyomozásra hivatkozva azt nem árultá el.

[00:18:00]Nyomoz Igen.

[00:18:00]Na de nekem az az érzésem, hogy ő mindig azt mondja, hogy előzetes információ alapján, hogy ez az előzetes információ, ez nem besugás.

[00:18:11]Hát régen rettegnünk kellett, ugye, hogy halkan mondjunk valamit, vagy csak csak családon belül, ugye a rákosi időben is, hogy a besugók voltak, és mindenütt a besugók adták tovább az információt.

[00:18:23]Hát úgy néz ki, hogy itt is most besugók dolgoznak, és annak alapján mennek ki ide-oda ezt vagy azt ellenőriz.

[00:18:32]Hát nekem erről fogalmam sincsen, de de nagyon sok furcsa dolog történik valóban.

[00:18:37]Hát igen, akkor itt van ez a ez a nemzeti vagyon visszaszerzés.

[00:18:41]Hát ha ő nemzeti vagyont akar visszaszerezni, a nemzeti vagyon az a privatizációba el lett pocsékolva és el lett szórva.

[00:18:48]90% körüli volt akkor az országnak a nemzeti vagyona, és ez a privatizációval lement 10-15%-ra.

[00:19:01]Akkor mit beszélünk itt most nemzeti vagyonról?

[00:19:03]Hát az a nemzeti vagyon, amink volt, az akkora privatizációba a nyugat itt leselkedett már, hogy mit tud mennyiért privatizálni, és az el lett pocsékolva.

[00:19:14]A pénzről senki nem számolt be, hogy mi lett azzal a pénzzel, amivel eladták az országot.

[00:19:22]Akkor a másik, hogyha közelebb jövünk, akkor például itt van az óra előtt van a Karácsony Gergely.

[00:19:27]Hát előtte a a előző polgármester ugye a az mindig inkább megtakarított pénzt, és közben rengeteg mindent intézett, szervezett, újított, remekül dolgozott.

[00:19:42]A Karácsony Gergely ez égvilágon semmit nem tesz.

[00:19:44]Az utak borzalmasak.

[00:19:48]Ha nézem a régi házakat, hogy ott is lehetne valamit tenni, vagy segíteni, hogy föl tudják újítani, egyetlen egy nem történik.

[00:19:56]nem csinál semmit, állandóan csődöt akar jelenteni, de másra van pénze.

[00:20:02]Ugye erre a Pridra van pénze.

[00:20:06]A megvenni a nem tudom én mit, arra van pénze.

[00:20:09]Tehát miért nem nézi akkor?

[00:20:12]Miért nem számoltatja el a Karácsony Gergelyt?

[00:20:14]azzal kéne kezdeni neki.

[00:20:19]Akkor például hallottam most megint egy kicsit más téma, hogy hogy itten a Katona Zoltán fölemlítette, hogy a szélerőművek, hát a szélerőművek az az érzésem, hogy amögött korrupció van, mert a nyugat akarja eladni a szélerőműveit, de Magyarországra ez nem való.

[00:20:38]olyan kevés hely van Magyarországon, ahol szélerőművet lehetne üzemeltetni.

[00:20:43]Ez nem való ide.

[00:20:46]Tehát nekünk arra kell, amink van a termál melegvízre, a nappenergiára és az energiatárolásra kéne koncentrálni, nem szélerőműveket csinálni.

[00:21:01]Akkor még egy gondolat, hogy ugye el akarja távolítani a Súlyog Tamást.

[00:21:03]Hát ez egy borzasztó, hát nem is tudom, erre nem lehet jelzőt találni, hogy ez micsoda megrögzött.

[00:21:16]valami oka nyilván van, vagy az, hogy ez is a sárbatos vagy pedig kívül kívülről, a külföldről diktálják neki.

[00:21:25]De hát ezt egyszerűen tényleg a Brüsszel is ugye azt csinálja, hogy addig tükrözik valamilyen témával, míg azt el nem tudja érni.

[00:21:34]megszünteti a vétójogot, többségi szavazással valamit el lehet érni, tehát ők is csűrí, csavarják a dolgot.

[00:21:44]Most ugyanezt csinálja a magyar Péter is, hogy nem szégyeli magát.

[00:21:50]Szóval hát szomorú az ember, mikor ezeket hallja.

[00:21:56]És tulajdonképpen ugye az van, azt mondja a Sullyok Tamásra, hogy soha nem emelte szavát a hatalmi önkénnyel szemben.

[00:22:04]Hát akkor most kéne fölemelnie a szavát, mert ez amit csinál a magyar Péter, ez egy hatalmi önkény uralom, vagy legalábbis ebbe az irányba megy.

[00:22:16]Hát én köszönöm szépen.

[00:22:16]Ennyit szerintem köszönjük, hogy hívott minket.

[00:22:18]Parancsol még egy pillanat még a zászlókkal kapcsolatban.

[00:22:23]Hát szívesen én is bedobáltam volna az a zászlókat, mert miért kell ezért az Erzsébet hídat ezzel földíszíteni?

[00:22:31]Hát szóval ez nem odavó.

[00:22:34]És hogy ezért még meg akarják büntetni azt, aki a Dunába dobta, az meg még nagyobb szégyen.

[00:22:39]Szívesen kiállunk mellette, hogy ezt ne tudják megtenni.

[00:22:45]Talán ennyit szerettem volna mondani.

[00:22:47]Köszönjük, hogy hívott minket.

[00:22:49]Viszonthtagásra.

[00:22:49]Minden jó.

[00:22:50]Kö szépen.

[00:22:50]Viszonthásra.

[00:22:52]Sándort köszöntöm.

[00:22:52]Jó napot kívánok.

[00:22:55]Szép jó napot kívánok.

[00:22:55]Mi még nem találkoztunk érdekes módon egy évi nem sikerült bejutnom.

[00:23:01]Tegnap Gadics úrhoz is bejutottam, aki személyesen is.

[00:23:03]És most önhe is találkozom.

[00:23:06]Sándor vagyok Budapestről.

[00:23:10]találkozik, akivel Igen.

[00:23:10]Köszönöm szépen.

[00:23:12]Én 45 éve itt nyomom a pedált Budapestel.

[00:23:15]Látom az, ami itt történt.

[00:23:17]Úgyhogy a Karácsonyt Gergről inkább nem szólok egy szót se.

[00:23:19]De az előző hölgy meg kell, hogy mondjam én mindig felírom azt, hogy mit szer miről szeretnék beszélni, de az előző hölgy egy nagyon fontos dolgot érintett.

[00:23:33]Én a alkot fizikai tszéken is voltam, meg tanítottam, meg nem érdekes, de az, amit a hölgy mondott, az nagyon megérintett ezzel a ö az, hogy Magyarországon itt akarnak telepíteni olyan dinamókat, vagy teljesen minden minek nevezem, ami a szél által hoz létre energiát, és nagyon jól megérintette pedig pedig biztos jó lenne, hogy messze áll tőle Magyarországon Dunán túlon, az Alpok alján lehet, Alföldön nem lehet.

[00:24:09]Már nagyföldre gondoltam és nagyon jól megérintette.

[00:24:15]Azt hiszem az energia a Milyen István kapitány.

[00:24:21]Mindegy, kapitány.

[00:24:21]Köszönöm szépen.

[00:24:21]Hát hát ez a hajó, ez süllyed, amióta ott vannak.

[00:24:27]Úgyhogy nem tudom, meddig lesz itt kapitány, de ez a másik kérdés.

[00:24:32]Úgyhogy azért az a ez a hölgy ez ez úgy látszik, hogy jobban ért hozzá, mint Kapitányi István, vagy pedig azért, mert ami szintén érintett parallel, hogy hogy esetleg olyan köröknek akarja kiszolgálni az érdekeit, amiből persze ő ő is kapzsákat, amit ide tök felesleges, mert Hollandiából e ezt nem tudhatjuk, tehát erre nincs bizonyíték, nincs információ, tehát ilyeneket mi nem tudhatunk, De érdekes a projekt, tehát érdekes, hogy most ez mennyire fontos hirtelen ilyen gyorsan mond hát van információ már, bocsánatot kívánok.

[00:25:11]Hát nem is kell, hogy egy magasabb szintű hozzáértés.

[00:25:15]Azért van Hollandiában, Belgiúban, a tengerek parton ezek a hatalmas félerőművek, mert ezeket úgy hívják különben, mert ott mindig fúj a szél.

[00:25:25]Hát Magyarország az egy Kárpátmedence.

[00:25:29]Ide jól hallottam?

[00:25:29]1 milliárd euróért, ha jól emlékszem, nem tudom az árfekvését, hogy az mennyi mennyi szélerőművet nem mennyibele erbe, de 1 milliárd dó.

[00:25:39]De ő mire tippel, hogyha van rálátása?

[00:25:41]Tehát, hogy ez mit jelent mondjuk 1 milliárd.

[00:25:42]Oké, most ez ilyen soknak hangzik, de nem tudom, hogy egy ilyen egy ilyen szélerőmű mennyibe kerül.

[00:25:49]Gondolom hog nem fogja nem fogja visszahozni.

[00:25:52]Ühüm.

[00:25:52]A tehát az alföldön, tehát a nagyföldön ott egyértelműen magas a napszugász szinteknek az ideje.

[00:25:59]Tehát oda mivel szárazság van, oda a napellemeket kell telepíteni tárolókkal satöbbi, satöbbi, satöbbi.

[00:26:10]Vízerőművekkel ugye, ami szintén a napellen fogja átemelni a vizet.

[00:26:12]Most nem vagyunk az életekbe.

[00:26:14]Nekem az alkalmazott fizika, de egyértelmű, hogy az alpok alján ott a szélerőmű.

[00:26:20]Hogyha valaki elindul a ország egyik végre a másikba, akkor azt fogja észre venni, hogy minél közelebb kerül Sopronhoz, ott szél erőművek vannak, de 1 milliárd euróér nem fogja vissza árát.

[00:26:36]Tehát itt itt lehet erőlködni.

[00:26:38]Én egyértelműen kapitányi Istvánnak a dolgait azt úgy látom, hogy ő hát fekszik valakiknek.

[00:26:47]Hát világos.

[00:26:47]Hát mégis így volt.

[00:26:47]Jó, elmést egy kicsit el nem fontos téma, nem tudjuk nyilván, de én gyanítom, hogy ezek azért ki fognak derülni előbb-utóbb, hogy akkor most az egész pontosan mit jelent egy ilyen beruházás.

[00:27:00]Én is én is nagyon kíváncsi vagyok ezekre.

[00:27:01]Hát majd beszélünk róla később.

[00:27:04]Jó.

[00:27:04]Öt jöttek azzal, még általában szeretek gondolkodni.

[00:27:09]Ez ez egy nagyobb nagy probléma, mert az ember hamarabb megír, hogyha sokat gondolkodik akkor, hogyha sok hülye veszi körül.

[00:27:17]És elgondolkodtam azon, hogy egy év múlva kiderül, hogy ennek a jelenlegi kormánynak és vezetőjének egyébként magyarnak hívnak, de hát az csak a nevében az, hogy egy év múlva, hogyha el el fognak tűnni, mert úgy döntenek a választok, hogy van belőlük, mert mindenhova ő se tudja letenni a voset, ugye?

[00:27:42]Tehát egyszerűen nem lehet Úcsodának is megelni, meg a választoknak se.

[00:27:46]Ugye ez tehát ő be van szorítva.

[00:27:46]Jól mondom, szerintem ha egy év múlva 90%-kal leporolják ezt a csapatot, mondjuk így, akkor akkor hozhatunk egy olyan törvényt, hogy a következő időszakban megint az szok történni, ami eddig volt.

[00:28:10]Nem, hát azért, mert ők hoztak valamit, azért, mert most nekik egy kicsit tehát van egy nagyobb többségük.

[00:28:15]Hát aztán amikor a következő nagyobb többség lesz, akkor meg ők lesznek felmosva, nem?

[00:28:20]És akkor így lehet ugrálni.

[00:28:23]Igen.

[00:28:23]Hát ez a stabilit, egy ország stabilitásának ez jót tesz, hogyha folyamatosan minden újra van kezdve, meg le van törölve, meg le van mosva.

[00:28:30]Hát persze, ez hát ezért mondom én azt, hogy hogy ezek különben szerintem a normalistás alapszintjét sem érik el.

[00:28:39]Nem szeretném a én szoktam mondani azt, amikor valaki megérdemli, tehát miniszter úr, miniszterelnök úr, tehát nekem a tarlós úr az nekem úr, de a jelen főpolgármester, ami én különben közlekedéssel kapcsolatban szoktam általamat hozzászokni, ő nem úr.

[00:29:01]Ő oda van téve, ő valamit kitalált, ő kimenekült a zuglói, a zuglóigi több 100 milliós parkolási buliból, bekerült a főváros élére, és azóta mindennel szembegy.

[00:29:16]És most éppen amikor a, ha jól emlékszem, azt hiszem, nem fogok hibázni, hogy amikor a parlamentnél ők akartak bulizni, és ő egy nap alatt előtte a rakparton akart egy bulit csinálni, akkor rászólt Magyar Péter, hogy tees pillanatok.

[00:29:32]Igen.

[00:29:35]Te ne bulizzál kisöcsém, mert ezt én értem el, és nem te.

[00:29:38]És már elnézést nekem az én az én személyetemben.

[00:29:44]Hát a fővárosi főpolgármester szerintem Magyar Péternek éppen nagy nyelvcsapásokkal ment előre, hogy kiburizza azt, hogy a csődbent főváros valahonnan visszahozva pedig kapott 214 milliárd Ftothagyott neki a Tallósút.

[00:30:03]Hát csak azért mondtam el, mert hátha vannak a Tisz reagánsok is, akik esetleg ha nem is tudják, akkor nézzenek már utána.

[00:30:11]Ja, körülben.

[00:30:11]Nem tudom, mi lesz a 100 t aranyunkból, hogyha itten privatizálnak meg ide odatesznek valamit, mert azt értem a 100 t aranyból megint csak 3 tna lesz.

[00:30:20]Ezt it se ebbe éjeztem meg.

[00:30:26]Még egy gondolat megengedd, hogy a hogy a pincébe ne-e.

[00:30:27]Persze, persze.

[00:30:31]Oké.

[00:30:31]Én eddig arról beszéltem, amire nem készültem.

[00:30:36]De hegy kérdezek valamit, bocsánat, említett, hogy közlekedéssel kapcsolatban szokott hozzászólni, hogy ön ezzel foglalkozik megélhetési szinten is.

[00:30:47]Én hát én most már nyugdíjas vagyok, de én tűszerészként én oktattam is terepezetést, közlekedést.

[00:30:56]Én most hallom, hogy mennyi hülyeséget beszélnek.

[00:30:58]Én megmondom őszintén, én úgy ahogy van, nem csak a fővárosból, de hogy hát ne mondjam, hogy felsőbb körökből is kirúgnék mindenkit, mert mert az, hogy valaki 80-nal közlekedik, mint elektromos rollerrel, és azt mondják, hogy az csak egy roller.

[00:31:13]Nem, az nem roller, ha belsőjégi égési motor, tehát át kéne az egészet dimenziionálni.

[00:31:21]Tehát az a baj, mint ahogy Hofib Géza mondta, volt egy okos mondása, hogy hát egyedül ilyen hülye nem lehet, ehhez többen kellenek.

[00:31:28]Hát fékkére cserélni az egész garnitúrát meg, hogy mondjam.

[00:31:31]Én ezt így látom és lennének ötleteim.

[00:31:36]Hát sajnos hiába vannak, én kisember vagyok hozzá, időnként azért rám is hallgatnak, de az még emberek újságíróknak kell szólnom, hogy gyerekek, ez így nem fog működni.

[00:31:49]balesetveszélyes.

[00:31:51]Kész az egész Budapest úgy különbegy na most egy kicsit meryúltam, de ezt megmondom őszintén, hogy ez erről egy erről a témáról lehetne annyit beszélni, mint amikor a Grécsi tanár úr beszélt arról, hogy a magyar nyelvről.

[00:32:10]Na most itt minden nap egy órát lehetne beszélni az év 365 napjában, hogy mennyire nem hozzáértő emberek teszik a dolgokat, mert papírjuk van róla.

[00:32:26]Na mondtatok valamit?

[00:32:26]Persze.

[00:32:29]Na, emlékszik, vagy emlékezzünk, én most már 69-be járok, hogy Ána az a az igazán megszavazott és aki kiállt, és aki kimondta 89-ben 1989-ben kimondta azt, hogy menjenek haza a ruskik a és hát Orbán Viktorról beszélgetünk.

[00:32:56]És hogyha így emlékszem rá és elkezdték ezek a pont pont pont pont ez a sípszóhelye volt, hogy hogy ő cigány meg ez meg az.

[00:33:06]Most bocsánatot kérem, most Orbán Aita akkor ő micsoda?

[00:33:16]Ja, hogy mármint amit a Orbán Viktorra bontak annak idején el legy mondják, hogy lecigányozták.

[00:33:24]Most Ormán Angal viszont belefér a Pixbe.

[00:33:27]Hát szerintem ebbe ebbe a témába ne is menjünk bele.

[00:33:30]Ezek teljesen felesleges.

[00:33:32]Nem, amit feltettem, hogy hogy akkor amikor az igen, akkor ez mitől nem ez a tudja, ez a nagyon-nagyon ellen egymást szeretjük ember, ugye?

[00:33:40]Jó, ezek ezekben ezekben a teljesen felesleges dolgokban nem ezek ezek olyan szinten nem tettek hozzá semmihez.

[00:33:51]Na mindegy, mer én ezeket megmondom őszintén, hogy felesleges erről egyáltalán beszélgetni.

[00:33:57]Szerint 14 havi nyugdíjnak nem kaptam meg a második részletét.

[00:34:02]Valaki érdekel azt, hogy miért nem kaptam meg a többiek?

[00:34:05]Miért?

[00:34:06]Hát meg kellett mondani, hogy kapjuk.

[00:34:07]Nem ez csak feltettem a kérdést.

[00:34:09]Nem kell várászólni, maradjunk abban, hogy ez ez egy olyan kérdés volt.

[00:34:13]Költői költői.

[00:34:16]Jó, világos.

[00:34:16]Hát akkor ezek szerint ez az is marad.

[00:34:19]És utolsó mondat, mert Vidízi Dávid találkoztam.

[00:34:21]Nem mondom szakmailag lehet, hogy tudja, hogy a vonatnak van két síne.

[00:34:26]És azért rohangál rajta pedig van első vonal sincs de nem érdekes.

[00:34:31]De szerintem egy vasútas azért lehet, hogy többet tud a vasútról, mint ő.

[00:34:39]Ő neki papigia van róla.

[00:34:41]Én én mindig azt hittem, hogy a Vitézi Dávid egyébként ért hozzá, és én úgy vagyok vele, hogy hogy most itt a lehetőség bebizonyítani.

[00:34:49]Majd egyelőre nem úgy tűnik most, hogy ez de azért reménykedjünk.

[00:34:54]Nem fogja.

[00:34:54]Talló úr annak idején, mondtam, hogy úr, Talló úr annak idején, annak idején amikor észrevette, hogy hogy ez az ember ez alulról felfelé tolt és bekerült a köreibe, ugyanúgy, mint a Fideszbe bekerültek azok a Bolhák.

[00:35:11]Minden kutyára jut egy tucatbólha.

[00:35:11]Van egy ilyen mondás, gondolom ismerős.

[00:35:16]A Fidesbe is bekerült egy csomó ilyen bolha.

[00:35:19]Mindenki tudja, hogy kik azok.

[00:35:19]Én most nem fogok ráflektálnire.

[00:35:25]Teljesen felesleges.

[00:35:25]Mindenki a saját körében tudja, hogy ki azt, ugye?

[00:35:27]És és én úgy látom, hogy ezek a dolgok, ez a dolgok ő is valahogy odakerült, és a Tallós úr nem véletlenül a hölgyet vette előtérbe, és nem őt.

[00:35:40]És a Budapest közes katastrofális.

[00:35:47]Én annyit mondok erre, hogy most lehet bizonyítani, és ez hamarosan ki fog derülni, hogy egyébként ki ért mihez és ki mihez nem ért.

[00:35:55]Sándor, köszönjük szépen.

[00:35:55]Adjunk lehetőséget másnak is.

[00:35:57]Még van hely telefonálónak.

[00:35:58]További szép napot kívánok, minden jót.

[00:36:00]Viszontásra.

[00:36:02]Köszönöm szépen.

[00:36:04]Gabriellát köszöntjük.

[00:36:04]Kezi csokó, jó napot kívánok.

[00:36:07]Én is mindenkit szeretettel köszöntök.

[00:36:12]A szélerőművekkel kapcsolatban én nekem elég komoly észrevételem van, ugyanis körülbelül 2017-ben merült fel Németországban az akkor már ott bevezetett rengeteg szélerőművel kapcsolatban, hogy arra nem készültek fel, hogy ezek a hatalmas erőművek, ezek egyszer csak tönkremennek, és egyszerűen annyi környezetromboló szemét lesz, amire senki nem készült fel, akkor az ottani zöldek, akik tulajdonképpen majdnem, hogy miattuk készült ez az egész, ugye, hogy lebontották az atomerőműveket, és hát legyenek alternatív erőművek.

[00:37:02]Pontosan a zöldek kezdtek már 2017-ben tüntetni a rengeteg erőmű ellen.

[00:37:08]Akkor a paravánokat raktak ki, ahol a legszebb panoráma volt mondjuk egy egy nyugati német nyugat már a Svájchoz közeli határ részen.

[00:37:24]A legszebb panorámába egyszerűen beálltak ezek a szörnyű óriások.

[00:37:27]azt hagyján, hogy elrontották a képet, hogy úgy mondjam, de pontosan erről kezdtek beszélni, hogy mi lesz, ha ezeket egyszerűen javíthatatlanok és tönkremennek.

[00:37:42]Hová tudják, ugyanaz lesz a probléma, mint ahogy az atomerőműveknél is volt, hogy vajon mi lesz a kiégett üzemanyaggal.

[00:37:54]Ez ez az egyik.

[00:37:54]A másik, amit friss hírt hallottam, hogy jövő héten foglalkozni fognak az egészségüggyel behatóan tételesen az egészségbiztosítással.

[00:38:08]Na, kérem szépen, Wábererul megkapja a saját koncát.

[00:38:13]Ezért küzdött a saját orvosa.

[00:38:13]A miniszter megveszi sorra a magánintézményeket.

[00:38:22]Természetesen az ő pénze gyarakszik.

[00:38:24]A Raskó úr az ugyanígy van.

[00:38:27]Valószínűleg őnek is lesz beleszórása.

[00:38:29]Csak most már régen beszélt, meg régen kísérte ilyen ismeretterjesztő úton, ahol a legnagyobb gaszt is napraforgóra nézte.

[00:38:38]Tisztelt miniszterelnök úr, Raskóval el Raskó mellett most már régen szólt, úgyhogy megint meg kellett neki szólalnia, de amit mondott, az egy beismerés.

[00:38:52]Az egy határozott beismerés.

[00:38:52]És ugyan én hallottam a azt hiszem József vagy nem tudom milyen bácsi az elején, hagyjuk már a választási csalásokat.

[00:39:02]Sajnos nem volt az.

[00:39:05]Én bent voltam a Budapestnek egy igen nagy kerületében a választási bizottságba.

[00:39:11]Az első meglepő eredmény az volt, hogy 90% eljött szavazni.

[00:39:15]Soha, soha ennyi ember nem jött el.

[00:39:19]főleg nem abban a kerületben, ahol már nagyon beágyazott volt a baloldal.

[00:39:28]Utána mikor bontogatni kezdtük 7 órakor a szavazatokat, Hát Balázs több mint 80%-a tiszás volt, a többi az osztozott egy kevés, egy kevés Mihazánkos volt, és a maradék ugye a mit tudom én 18 néhány százal Fidesz.

[00:39:49]Úgyhogy sajnos ez volt.

[00:39:49]Akkor még reménykedtem, hogy jó ez Budapest.

[00:39:51]Ezt mi tudtuk, hogy nem fog jobboldalivá válni soha.

[00:39:57]Már nagyon régen tudtuk, hogy vörös rongyokba öltözött.

[00:40:03]Ezt elfogadtuk.

[00:40:05]De aztán amikor hallottuk, hogy ahol a legkorábbi számítások beérkeztek, ugye ahol kevés volt, kevés volt a szavazó, és nagyon hamar beírt az eredmény, kisfalvak, kisközségek, hogy ott is a legismeretlenebb Tiszás Győzött, aki a hetedik határból jelentkezett oda be, még ki se tudta mondani a település nevét, például Oroszházán, és megnyerték.

[00:40:32]Hát ezek után mit tehetett az Orbán Viktor, mint a követő monitoron látva, hogy hát ez bizony veresség.

[00:40:42]Úgyhogy nem volt itt semmiféle mesterséges intelligencia, semmi különös csalás nem volt.

[00:40:48]Itt az volt a csalás, hogy hogy az elején nem fogtuk fel, hogy bizonyít óriási támogatása van a Fidesznek, vagy a a a Tiszának.

[00:41:04]De az igazság, hogy pont olyan kampányt vittek, amibe a jóérzésű emberek, a fideszesek lemerevettek.

[00:41:15]Nem hittük el, hogy éesmivel választást lehet nyerni.

[00:41:21]Nagyon meglepő volt, hogy a gyűlöletre, az irigységre tudjuk, hogy az iréség trend lett a trend lett a Fideszt utálni.

[00:41:33]Szépen, de ezt szépen lassan ki lehetett építeni években.

[00:41:36]Na de Balázs ennek értelmi alapja nem volt, csak érzelmi és sajnos az internetnek a Facebook am elől volt, őket érte el a fiatalokat, akiknek már nem volt el tudtak adni el jó marketinggel el tudtak adni olyan történeteket, ami ami jól hatott a az érzelmekre.

[00:41:54]De meg nem volt összehasonlítási alapja nekünk az idős pontan.

[00:42:00]És új volt a a formáció.

[00:42:03]Így van.

[00:42:04]Gabriella, bocsásson meg, azért azért szólok bele mindig, mert le kell zárnunk a beszélgetést.

[00:42:07]Ne haragudjon, de lejárt a műsoridőnk, legközelebb folytatjuk.

[00:42:11]Köszönjük szépen, hogy hívott minket.

[00:42:13]Minden jó jó málás.

[00:42:16]Ennyi fért bele a mai paláverbe.

[00:42:18]Köszönöm a figyelmet és hogy ennyien hívtak minket, holnap is nézhetnek, hallgathatnak minket 15:30-tól tartsanak velünk.

[00:42:24]Mára pedig szép napot, szép estét.

[00:42:27]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.

[00:42:31]Paláver hangra fel.