Hír FM 42:26

Paláver 3. rész - Hír.FM

közélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Paláver 3. rész - Hír.FM
tl;dr
  • Péntek 16:30-kor tüntetést szerveznek a Kodály Köröndre; a szervezők békés részvételre intenek, és határozottan cáfolják, hogy polgárháborúhoz vezetnének a megmozdulások.

    „Nem, kérem szépen, ezt azonnal felejtsük el, mert a Tiszakormány ezt szeretné, hogy mi ott vesszünk az utcákon." – Perlaki Szilvi

  • A résztvevők szerint a TISZA-kormány szándékosan gerjesztene utcai harcokat az ellenzéki szavazók felmorzsolására, ezért higgadtságot és felkészülést kérnek a nagy melegre.

  • Több hozzászóló bírálja, hogy Magyar Péter mentelmi joga védi olyan ügyekben, mint egy korábbi szórakozóhelyi incidens vagy telefonlopás, miközben a miniszterelnök korábban a mentelmi jog eltörlését ígérte.

  • Az Orbán Viktor elleni letartóztatási kezdeményezést politikai indíttatásúnak tartják, mivel az aranyküldeményt a hatóságok visszatartották, majd visszaszolgáltatták; érvelésük szerint nem történt lopás.

  • A műsorban aggodalmukat fejezték ki, hogy a TISZA-kormány korlátozza a sajtószabadságot – miközben a Fidesz-kormány alatt a kormánykritikus újságírók szabadon mozgósíthattak –, és ez őszi megszorítások előkészítésére utalhat.

  • Egy betelefonáló elemzése szerint a TISZA-szavazók saját sérelmekből (magánnyugdíj-pénztár, devizahitelek, vélt korrupció) szavaztak a pártra, de a Fidesz hibáit is elismerték a hozzászólók.

  • A TISZA-kormánytól számon kérik a választási ígéreteket (400 forintos euró, élelmiszeráfa csökkentése), és kritizálják, hogy korábbi kormányzati eredményeket saját sikereiként tüntetnek fel.

  • Felháborodás hangzott el a nemzeti zászló közelmúltbeli meggyalázása – eltávolítása, Dunába dobása – miatt, amelyet a Rákosi-korszakhoz viszonyítva példátlannak neveznek.

  • A hozzászólók élesen bírálták a gender-ideológiát és a Pride felvonulást; Magyar Péter meleg párok örökbefogadási jogáról szóló javaslatát károsnak tartják, és radikális véleményeket fogalmaztak meg a felvonulással szemben.

  • Perlaki Szilvi szerint a TISZA-kormány alatt a korábbi állami megbízottakat is megalázzák, a feljelentési jutalmak rendszere pedig mindenkit fenyeget, aki a régi rendszerben gazdasági tevékenységet végzett.

Részletes összefoglaló megjelenítése

Holnapi tüntetés és a polgárháború elkerülésének fontossága

A műsor egyik visszatérő eleme a másnapi, péntek délután 16:30-kor a Kodály Köröndön kezdődő tüntetésre való mozgósítás volt. A felszólalók hangsúlyozták a részvétel fontosságát, ugyanakkor kiemelték, hogy a megmozdulásnak békésnek kell maradnia.

Perlaki Szilvi határozottan cáfolta azokat a vádakat, hogy a tüntetések polgárháborúhoz vezetnének:

„Nem, kérem szépen, ezt azonnal felejtsük el, mert a Tiszakormány ezt szeretné, hogy mi ott vesszünk az utcákon. Azonnal ezt abba kell hagyni." *

Elmondása szerint ez pontosan a TISZA-kormány célja lenne, hogy az ellenzéki szavazók az utcai harcokban felmorzsolódjanak. A szervezők higgadtságot kérnek, a résztvevőket arra kérik, hogy hozzanak magukkal vizet és kalapot a várható nagy meleg miatt. A vízosztás is biztosított lesz.

Több hozzászóló megerősítette, hogy a tüntetés témái között szerepel a sajtószabadság kérdése is, mivel a hallgatók szerint a TISZA-kormány ellehetetleníti a kormánykritikus médiumokat.

Perlaki Szilvi egy lehetséges következményre is figyelmeztetett:

„Itt volt a most a hangolóban nálam Sauer Viktor volt a vendég, és ő is elmondta, hogy bizony itt börtönbüntetésekre is lehet számítani, hogyha olyanokat írsz ki a Facebookra, ami nem tetszik a gondolatőrségnek, mint a nyugat-Európa." *

Magyar Péter személyét és mentelmi jogát érintő kritikák

A műsorban több hozzászóló is élesen bírálta Magyar Péter miniszterelnök személyét, viselkedését és mentelmi jogával való visszaéléseit.

Az egyik betelefonáló, Marika egy korábbi budapesti szórakozóhelyi esetre hivatkozva kérdezte:

„Hát tavaly volt neki egy ilyen problémás dolga. Az egyik pesti étteremben vagy ilyen szórakozóhelyén, hogy kislányok lába között mászkált és egy úrtól ellopta a telefont, aztán meg pofon vágta. Hagy őtet miért nem vonják ezért felelősségre?" *

A válasz szerint a mentelmi jog védi Magyar Pétert, és a felszólalók nehezményezték, hogy ezt a jogot nem szüntették meg, miközben a miniszterelnök maga is ígérte annak eltörlését. Szilvi megjegyezte, hogy ha nem követnének el olyan cselekményeket (például telefonok Dunába dobálása), nem lenne szükség a mentelmi jog intézményére sem.

Péter nevű betelefonáló arra világított rá, hogy miközben Orbán Viktort egy aranykészlettel kapcsolatos ügy miatt akarják letartóztatni, Magyar Péternek vannak olyan bizonyított ügyei, amelyekért már börtönben lehetne:

„Akkor mehet már a börtönbe ő is, és ő nála tények vannak. Hát akkor kérdezem, hogy lehet egy ország miniszterelnöke így valaki, hogy azokat a szabálysértéseket és a bűncselekményeket, amit elkövetett?" *

Egy másik hozzászóló, András mérnökként pszichológiai szempontból közelítette meg Magyar Péter személyiségét, és felvetette egy általános alkalmassági teszt szükségességét a választási jelöltek számára. Véleménye szerint 10 perc is elegendő annak megállapítására, hogy Magyar Péter nem üti meg a szükséges szintet, és „sajnos nem 100-as", valamint „hatalománia, cezarománia" jellemzi, ami egy „zavart elme" világképét tükrözi. Álláspontja szerint a jövőben minden választási jelöltnek kötelező lenne IQ-tesztet és pszichológiai alkalmassági vizsgálatot teljesítenie, és 100 alatti IQ-val ne is indulhasson senki.

Orbán Viktor letartóztatásának ügye és az aranykombájn-eset

A betelefonálók többsége felháborítónak tartja, hogy a sajtóban és a közbeszédben napirenden van Orbán Viktor letartóztatása. Az érvelés szerint az ügy alapját képező aranykombájn (aranykészlet) nem tűnt el, a pénzszállító konvojt a magyar hatóságok visszatartották, majd az egész küldeményt visszaszolgáltatták.

Perlaki Szilvi rávilágított a helyzet ellentmondásosságára:

„Arra nagyon gondoljunk, hogyha egy komboy, aranykomboly miatt, ami igazából megvan, meglett, nem lett ellopva, börtönbe akarják csúszni Orbán Viktort, akkor nincs miért másért börtönbe zárni." *

Klári (Fidesz-aktivista) pedig azt a szempontot vetette fel, hogy az ukrán pénzszállítmány ügyvédje kezdeményezte a letartóztatást, ugyanakkor ez összhangban van a TISZA híveinek követeléseivel. Szerinte teljesen normális, hogy egy ország miniszterelnöke közbeavatkozik, amikor „senki által nem ismertetett, senkit nem tájékoztatott" küldemény halad át az országon, és a magyar hatóságok nem kaptak előzetes hivatalos értesítést. Hangsúlyozta: „ez a világ legtermészetesebb dolga", és Magyar Péter is ugyanígy járt volna el, ha tisztességes lett volna.

Péter nevű betelefonáló felhívta a figyelmet egy másik politikai szintre is: az Európai Uniós csúcson Donald Tusk lengyel miniszterelnök szerinte egy-két hónapon belül a háború eszkalációjáról beszélt. (A műsorvezető később pontosított, hogy Donald Tusk nem uniós vezető, hanem Lengyelország miniszterelnöke.)

A sajtószabadság és a TISZA-kormány vélt korlátozó intézkedései

A beszélgetés során több résztvevő is aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a TISZA-kormány korlátozza a sajtószabadságot. Állításuk szerint miközben a Fidesz-kormány alatt a liberális és TISZA-közeli újságírók szabadon tevékenykedhettek és képesek voltak a tömegeket mozgósítani (ami a választási győzelemhez is hozzásegítette a TISZA-t), most a kormánykritikus hangokat el akarják hallgattatni.

Perlaki Szilvi logikai ellentmondásra mutatott rá ebben a helyzetben:

„Tehát nem tudom tisztások azért volt-e diktatúra a április előtt, mert ha én jól tudom, azért az a rengeteg liberális vagy Tiszainfluencer vagy Tisza újságíró azért csak fel tudta úgy korbácsolni egyébként a népet, hogy óriásit nyertetek, tehát nem volt diktatúra." *

Szerinte, ha a TISZA annyira tehetséges és a kormányzása sikeres lenne, nem lenne szükség az ellenzék ellehetetlenítésére. Az elhallgattatás oka véleménye szerint az, hogy a kormány olyan ősszel várható intézkedésekre készül, amelyek még a TISZA-szavazókat is megdöbbentenék:

„Mert olyan dologra készülnek itt ősszel, amin a Tiszaszavazók is meg fognak lepődni" *

Péter nevű hozzászóló a médiaviszonyok kapcsán egy másik aspektust is felvetett: sérelmezte, hogy Magyar Péter a parlamentben és nyilvánosan bűnözőként titulálja a parlamenti képviselőket és a régi kormány tagjait. Kifogásolta, hogy miközben a képviselők vagyonnyilatkozatot tesznek és át vannak világítva, a miniszterelnök mindenkit egy kalap alá vesz, ami szerinte méltatlan és felfoghatatlan.

A TISZA-szavazók választási motivációjának elemzése és a Fidesz hibáinak elismerése

András, aki 75 éves mérnök és életének felét külföldön élte le, szisztematikus elemzést adott arról, hogy szerinte miért szavaztak egyesek a TISZA-ra. Alapvetően elégedett volt Orbán Viktor minden komolyabb politikai döntésével (migráció, gender, „nem háborúzunk" politika), és elsőre el sem hitte a választási vereséget.

Saját ismeretségi körében négy olyan embert talált, akik bevallották, hogy a TISZA-ra szavaztak, és okként saját korábbi sérelmeiket hozták fel:
- egyikük a magánnyugdíj-pénztárak államosítása miatt szavazott a TISZA-ra, amit András azzal magyarázott, hogy az illető nem értette meg, hogy a nyugdíjrendszer szociális rendszer, ahol a befizetések kifizetésre kerültek, és nem felhalmozásra
- egy házaspár a devizahiteles válság miatt, mert Rogán Antal ugyan leállította a devizahitelezést, de nem számoltatta el a bankokat a korábban felszámított extra költségekért
- egy autószerelő ismerős, aki „beszopta ezt a kapzsiság gyűlölet dolgot"

András ugyanakkor önkritikusan megfogalmazta a Fidesz hibáit is, például a nyugdíjrendszerben a százalékos emelések rendszerét, ahol szerinte meg kellett volna húzni a minimum és maximum összegeket.

„És voltak ilyenek. És volt még egy autószerelő ismerősöm, aki egyszer beszopta ezt a kabzsiság gyűlölet dolgot, hogy ezek lopnak és gazdagódnak satöbbi." *

Péter nevű hozzászóló elismerte: „Én megértem, hogy a Fidesz elkövetette egy hibát. Igen, azért megfizetett, elismerte a vesztességet. Megértem. Tiszteletbe tartotta az ellenfelet? Igen. Átadta a kormány vezetését? Igen." Ezzel szemben a TISZA-kormány részéről az együttműködés és a tisztelet teljes hiányát tapasztalja.

Kifogások a TISZA kormányzásával szemben és a választási ígéretek számonkérése

A beszélgetés során több konkrét kifogás is elhangzott a TISZA-kormány működésével kapcsolatban.

Péter nevű betelefonáló felháborodásának adott hangot amiatt, ahogy a miniszterelnök a parlamentben viselkedik, és hogy a kormány a Fidesz megsemmisítésére törekszik:

„Ez a kormány semmi mást nem akar, csak megszüntetni, megsemmisíteni a Fideszt, merthogy az ő követői meg a szavazói ezt kérik." *

A műsorvezető kiegészítette: a Fidesz-kormány a hibái ellenére is végrehajtotta, amit ígért, míg a TISZA részéről olyan ígéretek hangzottak el, mint a 400 forintos euró, az élelmiszerárak 5%-os ÁFÁ-ra csökkentése, amelyek teljesíthetetlennek tűnnek.

Az egészségügyi miniszter kapcsán is elhangzott kritika, miszerint a kórházakban a TISZA által bemutatott eredmények valójában még az előző kormány érdemei, amit az új miniszter a saját sikereként mutat be. A betelefonáló szerint ezt a hozzáállást az élet más területein is tetten érhetőnek találja: a kormány a kész eredményeket veszi át, és sajátjaként tünteti fel.

Az euró bevezetésének kérdésében is kritikát fogalmaztak meg: hiányolják, hogy a kormány nem beszél arról, hogy az euró bevezetése milyen hatással lesz az életszínvonalra, és példaként hozták fel Svájcot, amely nem vezette be az eurót, és mégis sikeres gazdasággal rendelkezik. A műsorvezető azonban helyesbített:

„Svájc nem tagja az Európai Uniónak, hanem több kétoldalú kapcsolatban áll vele." *

A hozzászólók aggodalmukat fejezték ki amiatt is, hogy a kormány szerintük egyre inkább Brüsszel irányítása alá helyezi az országot: „akkor már az nem Magyarország, akkor csak egy magyar bábu vezetés".

A nemzeti zászló meggyalázásának ügye

Sára nevű betelefonáló a nemzeti zászlóval kapcsolatos közelmúltbeli esetekről beszélt. Az 50-es években volt iskolás, és elmondása szerint a Rákosi-rendszerben, a kommunizmus idején is tiszteletben tartották a magyar zászlót – március 15-én és más ünnepeken zászlófelvonás volt, és bár a vörös zászlót is felhúzták, ilyen nem fordult elő, hogy a nemzeti lobogót eltávolították volna vagy a Dunába dobták volna. Az egyik eset kapcsán egy fiatal fiú egyszerűen kivette a zászlót és elsétált vele, más esetben valaki a Dunába dobta. Ez utóbbiból rendőrségi feljelentés lett, mivel a nemzeti szimbólum meggyalázása büntetőjogi kategória.

Sára felháborodásának adott hangot:

„Aki magát ennyire nem érzi magyarnak és ennyire utálja ezt az országot, annak nem muszáj ebbe az országba élni. Szedje a córeszt és menjen oda, ahol jól érzi magát." *

A műsorvezető hozzátette, hogy több hasonló eset is történt az elmúlt időszakban.

Gender, LMBTQ és a Pride felvonulás elleni felszólalások

A műsorban több hozzászóló is élesen bírálta a gender-ideológiával és a másnapi Pride felvonulással kapcsolatos álláspontokat.

Irma nevű betelefonáló a gender-téma európai és nemzetközi hátterét boncolgatta. Állítása szerint a NATO főtitkár, Emmanuel Macron francia elnök, Soros György fia, valamint Ursula von der Leyen (akit „Hol Pander Lien"-ként az ASR torzított) mind „mássággal élnek", és szerinte ez a csoport irányítja Európát a saját érdekei szerint. Kijelentette, hogy von der Leyen korábban azt mondta, hogy „a férfiak is szülhetnek".

Magyar Péterrel kapcsolatban megjegyezte, hogy a miniszterelnök azt javasolta, hogy meleg párok fogadhassanak örökbe gyerekeket, amit Irma károsnak tart a gyerekek lelki és testi fejlődésére nézve:

„Képzeljék el, aki normálisan gondolkodik, hogy mi lenne a gyerekekkel iskolában, meg mindenhol, hogy milyen bántásoknak lennének kitéve az egész életükben." *

Irma szerint az egészségügyi miniszter pénzt ad az ilyen pároknak, és azt javasolta, hogy ha a férfiak gyereket akarnak, műttessék át magukat, kapjanak spermát és szüljenek. A műsorvezető ezt egy Monty Python-jelenethez hasonlította, ahol a „Loretta szülhetsz, jogod van hozzá" típusú abszurditás jelenik meg.

A Pride felvonulással kapcsolatban Irma radikális véleményt fogalmazott meg:

„Hát én azt csináltam volna, hogy szaggal ötözőket a tojást dobálnám meg, hogy megértsük azt, hogy semmi helyük nincs az Andrási úton egyáltalán." *

A műsorvezető javította, hogy a Pride nem az Andrássy úton, hanem a Deák térről indul, a Kiskörúton át az Erzsébet hídon keresztül a Tabánig tart. Az Andrássy úton egy másik, migráció ellenes tüntetés lesz, amit egy Elizabethek nevű szervező tart. Irma felháborodásának adott hangot Karácsony Gergely főpolgármesterrel szemben is, akit azzal vádolt, hogy mindig oda hajlik, ahol az ő érdeke van, és szerinte a budapestieknek el kellene küldeniük onnan, ahol van.

Klári, aki Fidesz-aktivistaként mutatkozott be, Magyar Péter figyelmébe ajánlotta a 100 leggazdagabb magyar listáját, hogy inkább az ott szereplő milliomosokat és milliárdosokat vizsgáltassa ki, ne pedig a „magyar kulturális élet büntetlen személyiségeit", és kérjen bocsánatot azoktól, akiket „jogtalanul meghurcol".

A közlekedési és infrastrukturális viszonyok kritikája

Marika 44 éven át ingázott Budapestre dolgozni, és tapasztalata alapján a vonatokban korábban nem volt klíma, mégis elvoltak az emberek. Szerinte a TISZA-kormány olyan jelentéktelen dolgokkal foglalkozik, mint a klímaberendezések a vonatokon, miközben az országnak sokkal fontosabb problémái is vannak:

„Én 44 évig jártam Pestre dolgozni, mert már 60-on fölül vagyok, és 44 évig jártam. Nem voltak klímák, és mégis el voltak az emberek. Borzasztó, hogy abbal foglalkozik." *

A műsorvezető egyetértett ezzel a felvetéssel.

Az ítélkezési hullám és a feljelentési rendszer félelme

Perlaki Szilvi arra figyelmeztette a hallgatókat, hogy egy olyan rendszer van kialakulóban, ahol az előző kormányváltás előtti gazdasági tevékenységek utólagos számonkérése fenyeget mindenkit, aki korábban állami megbízásokból élt. Véleménye szerint nem csak a vezetőket, hanem az átlagembereket is megalázzák:

„Én azt látom, hogy mindent el akarnak követni, hogy minket végletekig megalázzanak, és nem csak a mi vezetőinket, hanem azokat is megalázzák, akik rájuk szavaztak." *

Szerinte a TISZA-szavazók sincsenek biztonságban, mert ha valaki a régi rendszerben állami megbízást kapott, az most veszélyben van, ráadásul a feljelentési jutalmak rendszere tovább súlyosbítja a helyzetet:

„De még jutalmat is lehet, most már jutalom is van, tudod, már jutalmat is lehet kapni azért, ha valakit feljelentük." *

Párhuzamot vont a korábbi ellenzéki képviselők mentelmi joggal való visszaélése és a jelenlegi helyzet között, megjegyezve, hogy aki a parlamentben követ el szabálysértést, annak nem kellene mentelmi jogot élveznie.


⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „Aranykombój" / „aranykombájn" – a beszélők ezt a kifejezést használják az Orbán Viktorral szemben felhozott vád tárgyára, de a leírás alapján nem teljesen egyértelmű, hogy milyen konkrét aranykészletről vagy szállítmányról van szó. A beszélők szerint az aranykészletet visszaadták, így lopás nem történt, de a pontos részletek az átiratból nem derülnek ki.

  • „Petike" – többször elhangzik ez a név, és a kontextus alapján Magyar Péterre utalnak így, becsmérlő jelleggel. Az átiratban ez a névforma következetesen így szerepel.

  • „Elizabeték" – az egyik hozzászóló szerint az Andrássy úton az „Elizabeték" szervez migrációellenes tüntetést. Nem egyértelmű, hogy ez egy szervezet neve-e, vagy a beszélő pontatlanul fogalmazott.

  • „Budaháziért" – az egyik betelefonáló említi ezt a nevet. A kontextusból nem derül ki egyértelműen, kire utal, de valószínűleg Budaházy Györgyről lehet szó, aki korábban szélsőjobboldali aktivista volt.

  • „Sauer Viktor" – az átiratban így szerepel. Valószínűleg elírás, és valójában egy ismert közéleti személyiségről van szó, aki a „hangolóban" vendégeskedett, de az átirat nem ad elég támpontot a pontos név megállapításához.

Teljes átirat megjelenítése

[00:01:00]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.

[00:01:07]Paláver hangra fel.

[00:01:12]Jó napot kívánok.

[00:01:12]Folytatódik tovább a Palávera Hírtv és a Híf közös interaktív műsora.

[00:01:16]Én Szamosi témá vagyok.

[00:01:18]Telefonszámunk 0617992999.

[00:01:23]SMS számunk pedig 067953.

[00:01:28]Élőbben pedig követhetnek minket a Facebook csatornánkon is a hír.

[00:01:29]Ffm oldalon.

[00:01:32]És mielőtt kapcsolnám önöknek a következő hívónkat, néhány üzenetet azért felolvasnék.

[00:01:36]Kedves Timi, Magyarország mit vétett az égiek szerint, hogy ekkora büntetést kapjunk?

[00:01:42]Nagypéntek nélkül nincs feltámadás.

[00:01:44]Bízom az imák erejében és a magyar emberek józan felismerésében, eltökéltségében, mert magyar a szív és magyar a vér, magyar a dal és magyar az ész.

[00:01:52]Nemcsak névben kell magyarnak lenni.

[00:01:55]Hazánkat hűséggel mindig kell szeretni.

[00:01:57]Nemzetünk sorsa most elgondolkodtató, de hazánk soha soha nem lesz eladó.

[00:02:02]Írja nekünk Margó.

[00:02:05]Lehet, hogy azért próbál korlátozni kapitány, hogy indokolni próbálja a szélkerekes mutyiját.

[00:02:09]Írja nekünk Zsuzsa Budapestről.

[00:02:14]Orbán Viktor a kedvencem.

[00:02:14]Nekem mindig is az marad.

[00:02:16]Európa legokosabb embere és hagyják békén.

[00:02:19]Írja nekünk Anna.

[00:02:22]Köszönjük szépen, és máris kapcsoljuk önöknek Perlaki Silvit.

[00:02:25]Szia Szilvi!

[00:02:28]Szervusz Timi!

[00:02:28]És karcosharcos délutánt kívánok minden kedves hallgatónak.

[00:02:32]Hát eléggé karcosharcosoknak kell lenni mostanában, úgy veszem észre.

[00:02:36]Az első itt hallottam már, hogy a a holnapi tüntetést szoba hozta egy úr, amit nagyon szépen köszönünk, és én is csak mindenkit buzdítani tudok, hogy 16:30-kor a Kodályköröndön gyülekezzünk, és szépen oda fogunk menni a Kossuttérre, és el fogjuk mondani a gondolatainkat, és fel fogjuk tenni a kérdéseinket, és nagyon szeretnénk rá a válaszokat, de nem a hazugságokat, hanem a válaszokat megkapni.

[00:03:03]Ami nagyon fontos, hogy egy hölgy arról beszélt, hogy mivel Orbán Viktort itt le akarják csukni, erre megy ki a játék.

[00:03:10]Most ahogy figyelem mindenképpen valamilyen úton, módon, hogy itt majd polgárháború lesz.

[00:03:14]Nem, kérem szépen, ezt azonnal felejtsük el, mert a Tiszakormány ezt szeretné, hogy mi ott vesszünk az utcákon.

[00:03:22]Azonnal ezt abba kell hagyni.

[00:03:25]Miért nem csinálhatunk?

[00:03:29]Biztos van más megoldása arra, hogy megoldódjanak a dolgok, de a polgárháborút nem csinálunk.

[00:03:32]Ezt határozottan szeretném kijelenteni, főleg, hogy holnap lesz tüntetés, sokféle tüntetés lesz, sokféle megmozdulás.

[00:03:39]Szépen kérek mindenkit, hogy higgat legyen, mert az nem tesz nekünk jót.

[00:03:44]És hogyha mindenki eljön, aki el tud jönni, hozzon magával vizet, azt nagyon szépen kérjük.

[00:03:49]Bár lesz vízosztás is, meg fogunk mindenkire vigyázni, de nagyon nagy higgadságot szeretnénk kérni.

[00:03:58]Ezt a mixugri brugrit, ugye, amit még Orbán Viktor mondott, stratégiai nyugalom, így igaz nem jött be, de a polgárháború biztos nem lenne jó.

[00:04:08]Azért kalapot is hozzunk, hogyha lehet, mert szerintem óriási nagyon nagy meleg lesz.

[00:04:13]Timi, amire én itt kizetnék térni, hogy most már Orbán Viktort leszedték ugye a a miniszterelnöki lehetőségek közül, de hát ez még nem elég, ahogy én figyelem itt Magyar Pétert.

[00:04:27]Ő igazából itt egy magyar ügyvéddel közösen karölt, ez feltételezés kérdőjel, hogy önök szerint így benne van-e Magyar Péter.

[00:04:36]Én azt látom, hogy mivel semmilyen úton, módon nem tudják börtönbe rakni, azért ezt a tisztásoknak szeretném jelezni, mert ha lenne rá bizonyíték bármilyen formában is, azért higgyék el, hogy az első az Orbán Viktor lett volna.

[00:04:52]Tehát jelen pillanatban én úgy látom, hogy mindenképpen valahogy be akarják dutyba tenni, de ha nem így megy, akkor majd az aranykombójal, amit nem értek egyébként az aranykombójal, mert ha jól tudom, az nem lett ellopva, vagy nem tudom Timi, rosszul rosszul hallottam nem én azért megvan, megvan az az aranykor vissza lett adva, de és csak lefoglalva lett, nem ellopva, tehát hogy azért ezt tegyük helyre.

[00:05:20]Akkor nem tudom, hogy miért kéne börtönbe küldeni Orbán Viktort.

[00:05:21]Én azt látom, hogy mindent el akarnak követni, hogy minket végletekig megalázzanak, és nem csak, hogy a a mi vezetőinket, hanem azokat is megalázzák, akik rájuk szavaztak.

[00:05:35]Hát mi nem fogunk megalázkodni.

[00:05:38]Mi egyenes derékkal, egyenes háttal fogunk menni minden áldott nap, mert mi pontosan tudjuk, hogy kire szavaztunk, és pontosan tudjuk, hogy bármi is van a háttérben, milliószor becsületesebbek, mint ez a mostani Tiszakorvy.

[00:05:53]Ezt ki merem jelenteni.

[00:05:56]Tehát ez számomra nem kérdés.

[00:05:59]És én én erről akartam nagyon, mert ez szerintem nagyon fontos.

[00:06:02]Meg arról beszéljünk egy picit, hogy a szajtó sajtószabadságról mellett is fogunk tüntetni, merthogy azért amit veletek csinálnak, azért az is egészen elképesztő.

[00:06:13]Tehát nem tudom tisztások azért volt-e dikt volt-e diktatúra a április előtt, mert ha én jól tudom, azért az a rengeteg liberális vagy hát Tiszainfluencer vagy Tisza újságíró azért csak fel tudta úgy korbácsolni egyébként a népet, hogy óriásit nyertetek, tehát nem volt diktatúra.

[00:06:34]Na most ha fel tudtátok így korbácsolni, akkor minek kell minket ellehetetleníteni, ha ennyire bénák vagyunk?

[00:06:41]Érted Tim, mire szeretnék kilyukadni?

[00:06:45]A totális megsemmisítés lehet a cél.

[00:06:47]Na jó, de hát ha mi nem vagyunk jók, akkor miért kell ellehetetlen?

[00:06:50]Miért nem hagyják úgy, hogy ja, mindegálják, úgy se fognak nyerni, mert mi jól fogunk kormányozni, mert nem erről szól, mert olyan dologra készülnek itt ősszel, amin a Tiszaszavazók is meg fognak lepődni, aztán lehet most írogatni neked az SMS-t minden itt röhögni otthon a székbe, de majd megnézzük, hogy mi lesz őssze.

[00:07:11]Megnézzük, megnézzük, hogy milyen intézkedések lesznek, és azokat a híreket majd ne írhassátok meg.

[00:07:14]Ez erről szól.

[00:07:17]Ezért kell nagyon gyorsan leszedni az ellenzéket.

[00:07:20]Tényleg ne legyen egyetlen egy sajtó orgánum se.

[00:07:22]Figyelj, jobbtól tanulni sosem szégyen.

[00:07:26]Nézzék meg, hogy hogyan miket csinálnak.

[00:07:28]Itt volt a most a hangolóban nálam Sauer Viktor volt a vendég, és ő is elmondta, hogy bizony itt börtönbüntetésekre is lehet számítani, hogyha olyanokat írsz ki a Facebookra, ami nem tetszik a a gondolatőrségnek, mint a nyug mint a nyugat-Európa.

[00:07:43]Tehát a holnapi tüntetés.

[00:07:44]Én kíváncsi vagyok, mert én is fel fogok szólalni.

[00:07:47]Hát reménykedjünk a legjobban.

[00:07:52]Mondjuk olyan sok időt nem kapunk, mert többen is felszólalunk, és nagyon reméljük, hogy az öt percért nem nem jár börtön.

[00:07:58]Timi, de de az a helyzet, hogyha viszont nem szólalunk fel, akkor mi történik?

[00:08:03]Tehát a tiszaszavazóknak az az nagyon szuper, hogyha nem többféle információt kapnak, hanem csak egyet.

[00:08:11]Tehát tényleg nekik az lesz majd a jó, hogy mint Olaszországban, hogy há megyünk több tök jól az olasz, hopp valaki elütött 16 darab embert, abból háromnak levágták a lábát.

[00:08:20]Ja, hát néha van ilyen.

[00:08:23]Tényleg így szeretnék élni az élet Tényleg így szeretnék élni az életüket, Timi.

[00:08:28]Tehát komolyan én meg vagyok döbbenve.

[00:08:31]Úgyhogy én én ezért szerettem volna felhívni mindenkinek a figyelmét, hogy tudom tudjuk, hogy holnap meleg lesz, de de hozzunk vizet, figyelünk egymásra, nem csinálunk polgárháborút, kiállunk az értékeink mellett, mert ki fogunk állni.

[00:08:46]Ö ősszel is ki fogunk állni, mert vagy jól tudom, akkor is ki fogunk állni, és nem fogjuk hagyni magunkat.

[00:08:50]Úgyhogy én ennyit szerettem volna.

[00:08:52]Nagyon szépen köszönöm, hogy elmondhattam.

[00:08:56]Arra nagyon gondoljunk, hogyha egy komboy, aranykomboly miatt, ami igazából megvan, meglett, nem lett ellopva, börtönbe akarják csúszni Orbán Viktort, akkor nincs miért másért börtönbe zárni.

[00:09:09]Hát és akkor azokat pedig miért nem zárják börtönbe, akik megfenyegették Orbán Viktort azzal, hogy kiadják a telefonszámát az ukrán fegyveres erőknek, vagy miért nem zárják azokat börtönbe, akik halál listára teszik fel esetlegesen a kormányfőt is, ugye Orbán Viktort?

[00:09:23]Igen.

[00:09:23]Meg az egész családját meg akik telefonokat dobálóznak be.

[00:09:25]Ja, mert neki mentelmi jogó van.

[00:09:28]Nagyon hallott, amit már eltörölt volna.

[00:09:30]Hát az volt az első, hogy azt fog eltörni.

[00:09:33]Nem kell mentelmi jogók.

[00:09:33]Hát de minek mentel nem kell telefont dobni és bedobni a dunába és akkor nem kell mentelmi jogó se.

[00:09:38]De tényleg.

[00:09:38]Tehát hogy itt itt a mert valaki mondta, hogy jó, de hát ő mentelmi jogi.

[00:09:41]Ja, ő ott védi a mentelmi jogmit megtehet.

[00:09:43]De tisztások picit gondolkodjatok egy icipicit.

[00:09:46]Tehát ez nem árt, még ha több diplomás valaki, akkor se árt gondolkodni, mert holnap után mondjuk a szomszédodnak megtetszik a házad, aztán majd valamit feljelent, mert tud valami mutyit, mert lehet, hogy az előző rendszerben, mert én tudom, nagyon sok olyan ilyen átprofilos levelezésben voltam, hogy ők bizony az államból éltek meg a cégeik.

[00:10:10]Szerintetek az nem neres hangzású, hogyha valaki az államból élt meg, és hogyha őket feljelenti a szomszéd, de gondolkodjunk már.

[00:10:18]De még jutalmat is lehet, most már jutalom is van, tudod, már jutalmat is lehet kapni azért, ha valakit feljelentük.

[00:10:26]Tehát itt tartunk és az összes, aki a régi rendszerben az állami megbízást megkapta, megud megpályázta és megkapta, az mind veszélyben van tiszás emberek.

[00:10:36]Tényleg.

[00:10:40]Gondolkodjatok el.

[00:10:40]Tényleg erre szavaztatok?

[00:10:42]Olyan jaj mondok semmit.

[00:10:45]Köszönöm szépen.

[00:10:45]Mindenkit szeretettel várunk.

[00:10:47]Gyertek, mutassuk meg magunkat.

[00:10:49]Minden minden jól.

[00:10:49]Sziasztok.

[00:10:50]Szia Szilvi.

[00:10:50]Itt van velünk a vonalban Sára.

[00:10:53]Jó napot kívánok.

[00:10:55]Jó napot kívánok.

[00:10:55]Üdvözlöm kedves Ti.

[00:11:00]Hát Szilviábal is ugye nagyon-nagyon egyetértek és az előttem szólókkal is.

[00:11:07]Én rövid leszek.

[00:11:07]Én az engem a zászlóügy kavart föl nagyon sok minden más is.

[00:11:11]De a zászlóügy azt szeretném elmondani, hogy már nem vagyok mai csirke.

[00:11:18]Az 50-es években voltam én iskolás, kis kisiskolás és egy nagyon jó nevű Diana iskolába jártam.

[00:11:29]Tom volt akkor a rákosi rendszer, a kommunizmus, de a magyar zászló arra akarok kitérni, akkor is tiszteletbe tartották.

[00:11:37]Tehát minden március 15-én meg egyáltalán zászlófelvonás volt az iskolának nagy udvara.

[00:11:48]voltak zászlófelvonások, tudjuk, hogy akkor milyen volt az irányultság, de a magyar zászló az mindig is tiszteletben volt.

[00:11:58]Az egy dolog, hogy aztán a vörös zászlót is fölhí fölhúzták a Sarlókapács, de ilyen nem volt, hogy kifedé.

[00:12:06]Hát nem is értem, hogy most hogy mi kivették a zászot és bedobták a Dunába, vagy mi történ?

[00:12:12]Kivette egy fiatal fiú, és elsétált vele.

[00:12:14]Igen, de volt olyan is, aki bedobta.

[00:12:17]Jobbik eset Igen, de volt az a Jobbik eset.

[00:12:19]Így van.

[00:12:21]De van, aki bedobta a Dunába.

[00:12:23]Úristen.

[00:12:24]Viszont rendőrségi feljelentés lett ebből, és hát ez pedig büntetőjegi kategória, hiszen a nemzeti szimbólumkatalázta meg.

[00:12:32]Igen.

[00:12:32]Hát ez valami valami vértosztó.

[00:12:36]Hát aki magát ennyire nem érzi magyarnak és ennyire utálja ezt az országot, ezen emlékedtem már, mert én rendszeresen hallgatom a Palávert is kezdettő fogba, annak nem muszáj ebbe az országba élni.

[00:12:51]Szedje a Córeszt és menjen oda, ahol jól érzi magát.

[00:12:54]Hát nem is értem.

[00:12:54]Hát de nem mentek el.

[00:12:57]Folyamatosan ezt mondták, de mégse mentek el.

[00:13:02]De itt minden rossz nekik.

[00:13:02]lenne megtisztulnak az aki másnak gödrötás maga esik bele.

[00:13:07]É nekem az a véleményem, ez a magyar téféle cirkusz.

[00:13:14]Most már komolyan mondom, minden napra nem unatkozik a nép.

[00:13:19]Minden nap van egy egy olyan ami amibe fölhívja ezt teljesen, ahogy elmondták már korábban, teljesen beteg ez az ember, és nem is tudom, hogy kinek jutott ez eszébe, hogy miniszterelnököt csináltak belőle.

[00:13:35]Hát ez nem sokáig fog ezt tartani.

[00:13:40]Nem sokáig, remélem.

[00:13:40]Ennyit szeretem.

[00:13:44]Köszönjük szépen, hogy hívott minket.

[00:13:46]Viszontálásra.

[00:13:48]Itt van velünk a vonalban Marika.

[00:13:48]Jó napot kívánok.

[00:13:51]Jó napot kívánok.

[00:13:51]Marika vagyok.

[00:13:51]Hát én is a miniszterelnök úrról szeretnék beszélni.

[00:13:58]Hát tavaly volt neki egy ilyen problémás dolga.

[00:14:05]Az egyik pesti étteremben vagy ilyen szórakozóhelyén, hogy kislányok lába között mászkált és egy úrtól ellopta a telefont, aztán meg pofon vágta.

[00:14:16]Hagy őtet miért nem vonják ezért felelősségre?

[00:14:20]Mert mentelmi joga van.

[00:14:22]Hát elég szomorú, hogy nem szüntették meg neki a a mentelmi jogot, mert ez katasztrófa, amit csinál ez az ember.

[00:14:32]Hát, hogy beszél az emberekkel is a parlamentbe is, meg meg mindenhol.

[00:14:34]És akkor a másik dolog meg ez a szőlősi ügy, ez katasztrófa.

[00:14:40]Léagadja a testvére is azt mondta az egyik újságíró úrnak, hogy szégyeljék magukat.

[00:14:46]Hát nem fordítva van, hogy ő szégyelje magát, ha kifizetett a Bangó Sándornak 4 millió Ftot.

[00:14:56]Hát az katasztrófa, amit csinálnak.

[00:14:58]Tényleg.

[00:15:01]hallgatjuk.

[00:15:03]Tiszta cirkuszt csinálnak a parlamentből.

[00:15:07]Ezelőtt végén nem volt ilyen a parlamentben, amit a Magyar Péter is csinál.

[00:15:15]Katasztrófa.

[00:15:17]meg el van foglalva avval, hogy a a ezek a na hogy is mondják már hirtelen akartam mondani, ezek a klímák régen a vonatokban se voltak és mégis elvoltak az emberek.

[00:15:32]Én 44 évig jártam Pestre dolgozni, mert már 60-on fölül vagyok, és 44 évig jártam.

[00:15:38]Nem voltak klímák, és mégis el voltak az emberek.

[00:15:46]Borzasztó, hogy abval foglalkozik.

[00:15:50]Így van.

[00:15:50]Köszönjük szépen, Marika, hogyha hívott minket.

[00:15:52]Hogyha én is köszönök nem szeret mondani.

[00:15:56]Viszontásra és máris kapcsolom önöknek Andrást.

[00:15:57]Jó napot kívánok.

[00:16:01]Kezdéskolom Timea, hall engem jól?

[00:16:03]Tökéletesen.

[00:16:04]Igen.

[00:16:04]Bemutatkozás.

[00:16:04]75-ben vagyok.

[00:16:09]Mérnök.

[00:16:09]Az életem felét külföldön éltem.

[00:16:13]Több 100 projekt van mögöttem.

[00:16:13]tervező építészmérnök voltam, meg műszakigazgató, több nyelven beszélek, és ebből a perspektívából nézem a a hazai helyzetet.

[00:16:24]2000-be jöttem haza.

[00:16:27]Most a szakmai hátteremet nem akarom itten népszerűsíteni, de a lényeg az, hogy én nagyon meg voltam elégedve idáig Orbán Viktor minden komolyabb politikai döntésével.

[00:16:40]a migráció, a gender, a nemháborúzunk politika és hát Magyarország lassú, de folyamatos emelkedésének ezek a politikai döntések voltak az alapja.

[00:16:54]Na most amikor ez a választás most megtörtént, én nem akartam elhinni, tehát én azt gondoltam, hogy ez csak csalás lehetett, hogy a magyaroknak nem mehetett el az esze egyik nappal a másikra.

[00:17:07]Aztán miután többen állították, hogy ez nem volt csalás, után néztem az ismeretségi körömben, és kiderült, találtam négy embert, aki bevallotta, hogy ő valóban a Tiszára szavazott.

[00:17:22]És kérdeztem, hogy miért?

[00:17:25]És akkor kiderült, hogy az, hogy a legtöbbször a saját hülyeségükkel nem voltak hajlandók szembenézni.

[00:17:32]Tehát ez volt a fő ok.

[00:17:35]És itt majd mindjárt rátérek, hogy tulajdonképpen a hülyeséggel harcolunk alapvetően.

[00:17:39]Na most de csak röviden, hogy az egyik például azért szavazott, merthogy a magán nyugdíját elvették.

[00:17:48]Hát mondom, a nyugdíj az egy szociális létesítmény.

[00:17:55]Hát a korábbi nyugdíjbefizetéseket nem kapitalizálták, tehát nem csináltak belőle svájci típusú befektetési jövedelem képző nyugdíjrendszert, mert a állami vagyont ugye e hát nagyjából privatizálták ugye csontig a a Gyurcsány meg előttel a rendszerváltáskor, tehát tehát gyakorlatilag a nyugdíjrendszerben a nyugdíjrendszer egy szociális rendszer, amely a ma dolgozók befizetése fizeti a nyugdíjakat.

[00:18:25]És én mondjuk hibának tartom a Fidesz részéről, hogy nem húzták meg a minimum maximumot.

[00:18:33]Tehát ezt a százalék-os emelést, ez szerintem ez hiba volt, mert nekik egy szociális rendszerbe tudomásul kell venni, hogy hát van egy minimum, ami alatt nem nagyon lehet megélni, és van egy maximum, ami fölött nem indokolt nyugdíjakat fizetni, mert akinek annyi volt, annak volt lehetősége befektetni saját házautó mindent.

[00:18:53]Tehát itt több hiba is történt valóban, de hát ilyen emberek szavaztak a Tiszára, pedig ez egy mérnök, akiről szó van.

[00:19:02]Aztán ott volt a devizahittel, az egy házaspár, akik rosszul jártak vele.

[00:19:07]És hát mondtam nekik, ez nem a ti hibátok volt, hogy fölvettétek, nem számoltatok azzal, hogy dehogy a dehogy a Rogán az mit tudom én, nem számoltatta el a bankokat, és emiatt jártunk rosszul.

[00:19:19]Lehetséges.

[00:19:19]A Rogán valóban leállította a devizahiteleket, de valóban nem számoltatta el a bankokat a addig fölvett extra pénzekért, amibe sok ember tönkrement valóban.

[00:19:31]Nekik is el kellett adni a házukat, mert nem bírták már fizetni a magas részleteket.

[00:19:39]Na de hát alapvetően az ő hibájuk volt, hogy fölvették.

[00:19:42]Én egy ismerősömet le is beszéltem róla, hogy ehhez hozzá ne nyúlj, mert ez nagyon kockázatos.

[00:19:46]Na mindegy.

[00:19:48]És voltak ilyenek.

[00:19:48]És volt még egy autószerelő ismerősöm, aki egyszer beszopta ezt a kabzsiság gyűlölet dolgot, hogy ezek lopnak és gazdagódnak satöbbi.

[00:19:58]Hát mondom, bocsánat, én értem, csak ne ezt a szót használjuk rá.

[00:20:04]Igen.

[00:20:04]No na most akkor visszatérve, mint mérnök, én a megoldásokat keresem.

[00:20:07]Tehát most nézzük a Mert ugye lehet panaszkodni, hogy hát van egy Cezaromán pszichopata az élen, akit hát ugye odakerült, és nem tudunk vele nagyon mit kezdeni, de mégis mi a megoldás?

[00:20:22]Tehát hogy lehet ebből a helyzetből tovább lépni.

[00:20:28]És úgy érzem, hogy ezt a felszínen nagyon nehéz megérteni, mert a felszín alatt így több olyan vonulata van, nem csak a magyarságnak meg Európának, hanem gyakorlatilag az emberiségnek, aminek vannak ugyan pozitív kilátásai.

[00:20:47]Én elsősorban a Brix országokra gondolok, ahol úgy néz ki, hogy ők elkerülték ezt a törzsi mentalitást a háborúzunk a pénzért, meg a hatalomért, meg a területekért, de sajnos a világ másik része még mindig ugye Ukrajnától Iránon át, és hát sajnos az Egyesült Államok részvételével gyakorlatilag még egy törzsi mentalitásban él, ahol úgy gondolják, hogy a hadiipar azt az a nagyszerű dolog.

[00:21:18]és a törzsi háborúkat kell folytatni.

[00:21:20]Csak elfelejtik, hogy az atomkorba a törzsi háború gyakorlatilag az emberiség kihalásával fenyeget.

[00:21:26]Tehát tulajdonképpen és gondolkoztam, hogy vajon miért vannak ezek a hogy ez a törzsi mentalitás miért tartja magát ennyire?

[00:21:37]És akkor belebotlottam, ugye a tudomány azért haladt, itt van a pszichológiai tesztek, ugye, és hát ezért gondoltam, hogy a megoldás az lenne, hogy igenis le kell tesztelni minden jelentkezőt, aki vezető akar lenni.

[00:21:55]Tehát kéne törvénymódosítás.

[00:21:59]Tehát ha egyszer túljutunk ezen a helyzeten, akkor a továbblépés az lenne, hogy a választások előtt minden jelentkező igenis először is végezzen egy IQ-tesztet, amit ingyen megtehet a neten egyébként, és hogyha a 100 alatt van, akkor ne akarjon lenni.

[00:22:15]Ez ilyen egyszerű.

[00:22:18]A a másik, hogy egy pszichológiai teszt, és itt nagyon hiányolom, hogy most akkor Magyarországon nincsenek pszichológusok, mert én hallgatom ezt a Petikét és hallgattam, és hát 10 perc elég ahhoz, hogy az ember megállapítsa, hogy itt itt sajnos nem 100-as, kész.

[00:22:37]És az, hogy most ez a hatalománia, czezarománia honnan fakad, hát most tényleg ezzel töltjük az időnket, hogy próbáljuk megérteni egy zavart elmé, hogy nézi a világot, meg hogy akar érvényesülni.

[00:22:55]Tehát borzasztó.

[00:22:55]Tehát nem lenne egyszerűbb megállapítani, hogy hát sajnos itt hiba történt, ez az ember nem 100-as.

[00:23:05]Reméljük, hogy a választók legközelebb képesek ezt megérteni, de úgy tűnik, hogy ha ezt nem, akkor muszáj lenne törvénybe iktatni, hogy aki nem tud bemutatni legalább egy 100-as ikk meg egy pszichológiai alkalmassági tesztet, az ne akarjon részt venni egy választáson.

[00:23:26]Ennyi.

[00:23:27]Köszönjük szépen András, hogy hívott minket.

[00:23:30]Oké.

[00:23:30]Köszönöm szépen, hogy meghallgatott.

[00:23:31]Minden jót és itt van velünk a vonalban Irma.

[00:23:34]Jó napot kívánok.

[00:23:37]Jó napot kívánoke.

[00:23:37]Most először beszélünk, de napok óta próbálok beszélni önökkel.

[00:23:43]Végre sikerült.

[00:23:43]Na a lényeg az, hogy sokan a Paláverbe kérdezgetik, hogy mi ez a újra előjött ez a gender dolog.

[00:23:53]Hát gondoljuk végig az egészet.

[00:23:56]Kezdjük az Európai Unióval.

[00:24:00]A NATO főtitkár mássággal él, Macron mássággal él.

[00:24:03]Soros fia szintén mássággal él.

[00:24:07]Amerikából ki elküldték őket, kizzavarták, idejöttek Európába, tele vannak ezek a gender micsodák csoportokkal, hogy ők őkák a az ázt, ők fogják a a passzás telet.

[00:24:22]Azért van az egész Európa tele ezzel.

[00:24:25]Amellett a a kedves a Hol Pander Lien szintén fogva van ugye általunk is meg a meg ő a ő az ő érdeke teljesen más mint európái.

[00:24:41]Aztán kijelentette a kedves táján egy tavaly azt hiszem, hogy a férfiak is szülhetnek.

[00:24:48]Na hát most itt a gender minden azt mondta a Petike, hogy hagyják örökbe a pároknak, melegpároknak gyerekeket.

[00:24:57]Hát nem kell.

[00:24:57]Képzeljék el, aki normálisan gondolkodik, hogy mi lenne a gyerekekkel iskolában, meg mindenhol, hogy milyen mi minek lenné kitéve egyáltalán a a lelki meg testi bántások, csupkolások az egész életükben törketék őket.

[00:25:17]Hát ezért ajánlom a kedves párnak a férfiaknak.

[00:25:20]Most már pedik ad nekik pénzt az egészségügyi miniszter.

[00:25:25]Operátassak át magukat, legyenek be méget nekik, sperát kapnak szüljenek a férfiak.

[00:25:31]Meg van engedve.

[00:25:31]Igaz.

[00:25:34]Így van.

[00:25:34]Tibike itt van.

[00:25:36]hallgatom, de kezdem nem érteni annyira a dolgot, de igen, tehát hogy tehát régen ez elképzelhetetlen lett volna, amiről most így beszélünk, és ilyen Monti Python kategóriájú filmekről van szó már, hogy hogy igen, Loretta szülhetsz, jogod van hozzá, csak hogy fogod ezt véghez vinni, azt nem tudjuk.

[00:25:58]Na ott a a nőknek megvan méhük, igaz?

[00:26:01]Tegy tegyelek be magnak egy a egy na hogy hívják ezt a gyereket a akik beültetnek a a termákat és akkor a szülék meg a kedves párok és nevelék akarják a gyerekeiket ne akarják más gyerekkét tönkretenni egy életre de aki tulajd egy atya gyereke van az tudja hogy mivel jár ez az iskolából óvodáb mindenhol az életben, hogy tk még egy élettre azokat a gyerekeket Tehát szálljanak le róla igazából a gyerekéninkkről.

[00:26:35]A másik meg az, hogy ez a Péter most egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy miért hagyják.

[00:26:42]Én azt csináltam volna az országházba, hogy a a füleszesek meg aánkosok mindenki, aki nem a kormányárti, ilyenkor amikor Pecike beszél egy órán keresztül, jöjjenek ki, és beszéljen a falnak.

[00:26:58]nem kell ott lenni.

[00:26:58]Vagy hogyha befejezte a mondokáját, akkor visszamennek intézett dolgokat.

[00:27:05]Úgyhogy ezt akartam mondani, hogy erről van szó, hogy egyszerűen nem lehet hagyni, mert ezek a fejünkre nőnek, a kisebbség kiabál.

[00:27:12]Azon kívül meg holnap lesz a ugye bevonulás.

[00:27:15]Hát én azt csináltam volna, hogy szaggal ötözőket a tojást dobálnám meg, hogy megértsük azt, hogy semmi helyük nincs az Andrási úton egyáltalán.

[00:27:25]menjenek a terjére, a Margit szigetre, ahova akarnak, ünnepeljenek, ahogy akarnak.

[00:27:31]Nem vagyunk kíváncsiak rá.

[00:27:34]Nem az Andrási úton fognak felvonulni.

[00:27:37]Az Andrási úton.

[00:27:37]Nem.

[00:27:37]Az Andrási úton a Elizabeték a magyar valóság szervezi a a migráció ellenes tüntetést.

[00:27:47]Igen.

[00:27:47]Igen.

[00:27:47]Akkor hol lesznek?

[00:27:47]Azt hiszem, a Deák téren, tavaly legalábbis úgy volt, hogy a Deák téren találkoztak, végigmentek a Kiskörúton, Erzsébet ídés a Tabán volt a végcél.

[00:27:57]Most nem tudom egész pontosan, hogy mi lesz a menet, nem néztem meg.

[00:28:03]Hát a az Erzsébető Karácsony Gergely egyszerűen a nagy mest nagyon a nagy rendő tódás annyi nincsen mindig odahajlik, ahova az ő érdeke kívánja.

[00:28:14]hogyha jó lenne most már észatérne és a a budapestiek elküzdenék végre ahova való, mert nem való oda, ahol most van sajnos.

[00:28:24]Igen.

[00:28:24]Tehát a városház parttól indulnak.

[00:28:28]Hát menjenek, ahova akarnak, de nem nem vagyon kíváncsiak rá csinálják, hogy akarják-e.

[00:28:32]Joguk van hozzá, de nem ne nem kell országvilág előtt villogni.

[00:28:38]Menjenek, ünnepeljenek, ahogy akarnak.

[00:28:41]És mondom akarnak szülni, szüljenek, megvan nekik a lehetőségünk, csinálják, meg van engedve.

[00:28:47]Úgyhogy ezt ajánlom nekik.

[00:28:50]Igen.

[00:28:51]Köszönjük szépen, hogy hívott minket.

[00:28:53]Én is köszönöm szépen.

[00:28:53]Viszontálásra.

[00:28:55]Viszontásra.

[00:28:55]És itt van velünk a vonalban Péter.

[00:28:56]Jó napot kívánok.

[00:28:59]Kezdkonom is hallgatok.

[00:28:59]Hát egy kicsit fel vagyok háborod.

[00:29:05]Hát, hogy mi folyik itt?

[00:29:05]Hát, hogy ugye hát ugye ezt már elmondta az ügyészség is, hogy ennek az ország első mitugrászemberkének, hogy hát azért még az ügyek nem tartanak sehol se, ugye két két ügyről nyomoznak.

[00:29:23]És most, hogy az Orbán Viktort kezdeményezik a letartózt letartóztatását, ez felháborító én szerintem.

[00:29:29]És hogyha tényleg a két és fél millió ember ezt engedi, akkor egy gyáva népek vagyunk, mert ez jogtalan.

[00:29:40]Ugye ott van az a polgármester is, ugye az a fideszes, aki nyilatkozott a tévében és azt mondta, hogy ő semmilyen dolgot, jogtalan dolgot nem követett el, együttműködik a hatóságokkal.

[00:29:53]Ez egy ilyen egy ilyen provokáció meg mit tudom én, mit tudom.

[00:29:56]Mindegy.

[00:29:56]Szóval számomra elég zavaros, és az is elég zavaros, ami ma történt.

[00:30:00]Nem tudom, hogy a Timia hallotta-e vagy nézte-e.

[00:30:03]Hát ugye volt a az európai kelet Európai Uniós gyűlés, és azért ott a Donald Tusk azért eléggé elszólta magát, hogy egy-két hónapon belül eszkalálódni fog a háború.

[00:30:21]Hát azért itten lehet látni azért, hogy eléggé nagy a mozgások az Európai Uniós és az országok különböző országokban mennek jobbra-balra.

[00:30:34]Nagyon sok az egyeztetés, a folyamatosok.

[00:30:36]Nem tudom, hogy mi fog történni, de nekem elég rossz érzésem van ebbe és és valójában én nem szeretném, hogy bekövetkezzön ez.

[00:30:43]De ugye ez olyan, mint a pá, a szavakból sok mindent ki lehet rakni és a tettekből is.

[00:30:51]Úgyhogy itt elég komoly komoly dolgok történnek.

[00:30:54]És vissza visszatérve mondom, azért akarják letartóztatni az Orbán Viktort, merthogy a mosott pénzt az országon keresztül vitték.

[00:31:05]Hát ki tudja bebizonyítani, hogy ki adott parancsot erre?

[00:31:13]Hát őszintén most komolyan kérdezem, ki ennyi idő alatt ki tudja ezt bebizonyítani?

[00:31:18]Kedves cím?

[00:31:18]Senki.

[00:31:21]Hát azt tudjuk nagyon jól, hogy azért vannak emberek, akik elkövetnek egy bűncselekményt vagy szabálysértést, és azok általában mindig megússzák, mert vannak vannak olyan emberek a háttérben, ugye mint mondhassuk a magyar Péter is, amit elkövetett, hát ő is saját magá.

[00:31:41]Akkor mehet már a börtönbe ő is, és ő nála tények vannak.

[00:31:44]Hát akkor kérdezem, hogy lehet egy ország miniszterelnöke így valaki, hogy azokat a szabálysértéseket és a bűncselekményeket, amit elkövetett?

[00:31:56]Hát tegyük föl ezt a kérdést magunkba.

[00:31:58]Akkor most őszintén most félretéve azt, hogy tiszta ide, tiszta oda, mint ember kérdezem, vagy kérdezem, mint ember, hogy lehet így viselkedni ma is, amit csinált a parlam izé a a görög pénzügyminiszterrel, hogy az országot, a saját országot, ahol él, ott márolja.

[00:32:17]Hát hogy lehet így viselkedni?

[00:32:20]Vagy a saját társa, munkatársaikot bűnözőnek titulája.

[00:32:28]Hát elnézést.

[00:32:28]Hát nem lehet mindenkit egy kalappal átenni.

[00:32:31]Akik ott dolgoznak a parlamentbe, azok át vannak világítva.

[00:32:38]Ott van az a vagyonnyilatkozattól elkezdve.

[00:32:40]Mindegy.

[00:32:40]Hát én nem értem a lényeget, hogy lehet így embereket sárba, földbe, mindenhová titulálni.

[00:32:49]Nem, nem.

[00:32:49]Szóval ez felfoghatatlan nekem számomra.

[00:32:51]És nem értem valójában, mi folyik itt.

[00:32:54]És és tényleg valójában az embereket sem értem.

[00:32:57]Én megértem, hogy a Fidesz elkövetette egy hibát.

[00:33:00]Igen, azért megfizetett, elismerte a vesztességet.

[00:33:05]Megértem.

[00:33:05]Tiszteletbe tartotta az ellenfelet?

[00:33:08]Igen.

[00:33:08]Átadta a kormány vezetését?

[00:33:11]Igen.

[00:33:11]Akkor kérdezem öntől, vagy a hallgatóktól, vagy a magyar néktől, miért nem lehet ezt az országot normálisan vezetni?

[00:33:21]elménjen a kórházba, és végül kiderül, hogy azt a izét mutassa be, amit az előző egészségügyi miniszter csinálta, a Fidesz.

[00:33:30]Hát akkor kérdezem, hát akkor hogy is működik ez?

[00:33:32]Mi folyik itt egyáltalán?

[00:33:37]Hát az én munkámat, ha én elvégzek egy munkát, az nem más izé vegye föl a fizetést, hanem az én munkámért én vegyem föl a fizetésemért, de a dicsőséget is én vegyem föl, ha már dicsőségről beszélgetünk.

[00:33:49]És így nem értem ezt a ezt az összeviztaságot.

[00:33:53]Azt sem értem valójában tényleg, hogy hogy mi folyik itt.

[00:33:55]Ma csak annyit látok, hogy tényleg egyéb semmi nem megy a népúszítás egymás ellen.

[00:34:04]És nem értem az okát se, mert ettől nekünk nem lesz olcsóbb a kenyér, nem lesz több a fizetésünk, nem lesz jobb az életünk.

[00:34:13]Most az eurót be akarják vezetni, de attól azt nem mondják, hogy ha az eurót bevezetik, akkor avval adót emelnek megint.

[00:34:23]Meg drágább lesz az életszínvonal.

[00:34:25]De azt se mondják, hogyha az eurót bevezetik, ugyanazt az életszínvonalat fogjuk megkapni, mint a németek, a svédek vagy a svájciak, vagy bármelyik.

[00:34:35]Hát a svájciak miért nem vezetik be az eurót?

[00:34:38]Csak tegyük föl ezt a kérdést.

[00:34:40]Hát ők nem hüljék.

[00:34:40]Az, hogy beléptek az Európai Unióba, de nem léptek be teljesen az egész sengenybe.

[00:34:46]Nem léptek be az egész, hogy már ő csak a gazdaság, de nekik azért megy.

[00:34:50]Tehát azért itt a teljes országot föladni, hát már lassan nem kell a magyar zászlót kirakni a parlamentbe.

[00:34:57]Elég csak az uniós.

[00:35:00]Most már unióba megkérdezik, hogy ezt megtehessük-e.

[00:35:05]Hát akkor nem a saját miniszterelnökünk és a vezetők, az országvezetők, akiket mi megválasztottunk, nem azt mondja meg, hogy mi történjen az országba, hanem Brüsszelbe mondják meg, hát akkor az már nem Magyarország, hát az már akkor nem magyar vezetés, akkor csak egy m magyar bábu vezetés.

[00:35:21]És ezt én nem tudom elfogadni.

[00:35:24]Nekem ez olyan magas, hogy hogy tényleg felfogatva és mondom, hogyha tényleg a kiálltam a Budaháziért, hát akkor az Orbán Viktorért nem kiállok, hanem a Kellfegbe szállok.

[00:35:36]Hát azért álljon már meg a menet.

[00:35:41]Hát van egy törvény, van egy jogszabály.

[00:35:42]És akkor kezdjük fentről.

[00:35:48]Hogyha Magyar Péter bevonul, akkor majd beszélgetünk, mert ő mondta, hogy elmond a mentelmi jogán.

[00:35:55]Ő mondta, hogy jobb lesz 400 Ft.

[00:35:58]Ő mondta, hogy az élelmiszer a zöldség zümölősnek az árát leviszi 5%-os áfra.

[00:36:05]Hát kérdezem, ki csapta be a népet?

[00:36:07]Orbán Viktor miniszterelnök, amit ígért, attól eltekintve, hogy elkövették a hibát, amit ígért a magyar népnek, azt mind betartottak.

[00:36:17]Ezt egyet senki nem cáfolhassa meg.

[00:36:17]És én úgy gondolom, hogy ez a kormány nem fogja betartani.

[00:36:24]Ez a kormány semmi mást nem akar, csak megszüntetni, megsemmisíteni a Fideszt, merthogy ő az ő követői meg a szavazói ezt kérik.

[00:36:36]Elnézést.

[00:36:36]Hát nem hiszem, hogy ezt kérik.

[00:36:39]Hát mindenki pénzből él.

[00:36:42]Mindenkinek az a lényege, hogy annyi fizetést kapjon, hogy megélhessen boldogan.

[00:36:46]Ne kelljen egyik hónapról a másikra, de addig ameddig a magyar nélkül hülyének van nézze, mert tényleg mindenki csak a hónapról hónapra tud élni a legtöbb több millió ember, akkor ez az ember mit magyarázik nekem?

[00:37:01]És ez amit én nem értek, hogy ő majd megváltsa itt a világot, itt az aszály, majd fognak elsőtáncot járni, vagy mit fognak csinálni?

[00:37:12]Elképzelhető.

[00:37:12]Péter, köszönjük szépen, hogy hívott minket.

[00:37:17]szombaton mindenki jöjjön ki tüntetésre.

[00:37:19]Így van.

[00:37:19]Egy kis becsülettel, őszintel és tiszta szívvel és nem provokációk, hanem csak igazságot.

[00:37:25]Semmi már így van.

[00:37:28]Köszönöm szépen.

[00:37:28]És kellemes köszönjük önnek is.

[00:37:29]Egy kis kiegészítés.

[00:37:32]Svájc nem tagja az Európai Uniónak, hanem több kétoldalú kapcsolatban áll vele.

[00:37:36]És máris kapcsolom önöknek Máriát.

[00:37:39]Jó napot kívánok, Mária.

[00:37:42]Halló, Mária.

[00:37:45]Mária, ön van a vonalban.

[00:37:49]Halló, halló itt.

[00:37:50]Halló?

[00:37:50]Én itt vagyok.

[00:37:51]Halleng?

[00:37:52]Igen, hallgatjuk.

[00:37:53]Igen, mert azt hittem már, hogy megszakad.

[00:37:55]Én nem Mária vagyok, mert ő hívta önöket, de közben ő elment, nem tudta kivárni.

[00:38:00]Én Klári vagyok, Fidesz aktivistája.

[00:38:04]már találkoztunk így az étterben.

[00:38:06]Szeretettel köszöntök mindenkit.

[00:38:08]Én mivel hívő keresztény magyar ember vagyok, szeretném most elmondani, illetve a magyar honfitársaim felé így átrepíteni, hogy adjunk hálát a jó Istennek, hogy a mi hazánkban nincsenek természeti katasztrófák, nincsen ugye földrengés, és támogassuk imával és anyagiakkal is a károsultakat, akinek módja van anyagilag a a szociális is juttatások rovatban ott vannak ilyen, illetve ilyen támogatási rovatokban vannak címek, ahova lehet pénzt küldeni.

[00:38:48]No en ennyit szerettem volna előljáróban és két témában szeretnék kicsit rövidebben, de nagyon tetszett az Jánosnak a szenvedélyes hozzászólása, és mindenben egyetértek vele természetesen.

[00:39:06]Én a az első témával kapcsolatosan én egy nagyon nagyon radikális megközelítést vetnék föl.

[00:39:12]Magyar Péter rendkívül nemtelen, hát kimondom, aljas, ha azt mondja, hogy Orbán Viktor letartóztatást érdemel, azért mert ezt a senki által nem ismertetett, nem senkit nem tájékoztatott, senki róla nem tudott, nem tudtuk, hogy mi ez a küldemény, nem tudtuk, hogy esetleg nem a magyar aranykészletet rabolják-e ki nem volt hivatalos értesítés erről.

[00:39:46]Ez a világ legtermészetesebb dolga, hogy ilyenkor egy ország miniszterelnöke igenis közb.

[00:39:53]Ha történetesen Magyar Péter lett volna a miniszterelnök, és tisztességes lett volna, akkor ugyanígy reagált volna, ugyanígy visszatartotta volna ezt a konvolyt, a pénzvízvő konvolyt.

[00:40:09]És aztán, mint ahogy az Orbán Viktorék is csinálták, természetesen visszaszolgáltatták az egész aranykészletet és a és a és a pénzkészletet.

[00:40:20]Bocsán, csak annyi, hogy Orbán Viktor letartóztatásának az indítványozását az ukrán pénztállítók ügyvédje indítványozta.

[00:40:26]Mi?

[00:40:26]Hát az ugyanaz, de hát a a Orbán Viktornak a hívei is, illetve illetve Magyar Péternek a hívei is követelik.

[00:40:33]És ugye hát ez napirenden van.

[00:40:36]Ő ő ő nem tart limitet, nem tart semmi korlátot, hogy kit akar letartóztatni meg kit nem.

[00:40:43]Csak azért mondtam el ezt az okfejtést, hogy teljesen normális és jogos egy állampolgár, egy államnak az ilyen jellegű fellépése egy ilyen teljesen bizonytalan.

[00:40:57]Nem, nem tájékozt semmiről nem tájékoztatták ugye a az Magyarországot, hogy miért mennek át, hova mennek át.

[00:41:06]Tehát nincs bocsán, de körülbelül még egy fél percünk maradt a műsoridőben.

[00:41:11]Na most azt szeretném még mondani, hogy van egy 100 leggazdagabb magyar nevű kiadvány.

[00:41:16]Abban vannak a magyar milliárdosok és milliomosok.

[00:41:19]Hát ő őket ajánlom Magyar Péter figyelmébe, hogy őket tessék szíves lenni kivizsgálni, nem pedig az magyar kulturális élet büntetlen személyiségét.

[00:41:34]Aljas rágalmom, amit csinál, és tessék majd bocsánatot kérni azoktól, akiket jogtalanul meghurcol Magyar Péter.

[00:41:44]Köszönöm szépen.

[00:41:44]Minden jót kívánok.

[00:41:46]Köszönjük szépen, hogy hívott minket.

[00:41:47]Glári, legyen csodálatosan szép napja.

[00:41:50]Hát és ezt kívánom önöknek is a hétvégére, ugyanis ennyi volt már a paláver.

[00:41:54]Az összes kollégám nevében köszönjük szépen, hogy ma is minket választottak, hogy együtt töltöttük a délutánt.

[00:42:00]Holnap Dezse Balázs várja majd önöket.

[00:42:03]Írjanak nekünk, hívjanak minket.

[00:42:07]Nagyon szép és áldott hétvégét kívánunk önöknek.

[00:42:09]Viszontlátásra, viszont hallásra.

[00:42:14]Paláver, a Híf és a Hírtv interaktív műsora.

[00:42:17]Paláver.

[00:42:17]hangra fel