Hír TV 44:13

Komment - HírTV

magyar péternepotizmusmtakarácsony gergelyegészségügyközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Komment - HírTV
tl;dr
  • Magyar Péter miniszterelnökként meglátogatta az MTA-t, ahol proaktívan felfedte rokoni szálait Freund Tamás elnökkel a sajtó előtt.
  • A kormányfő éles kritikát kapott, amiért „bohócoknak” nevezte a kérdező újságírókat, és saját stábbal dominálta a médiaeseményt.
  • Vita alakult ki Melléthei-Barna Márton igazságügyi miniszterjelölt kinevezése körül, aki a miniszterelnök sógora; a kormányfő tagadja a nepotizmust.
  • Magyar Péter nyomására Karácsony Gergely módosította egy rendezvény időpontját, miután a kormányfő károsnak és udvariatlannak nevezte a főpolgármester szervezését.
  • Kommunikációs zavar a TISZA-kormányban: a gazdasági miniszterjelölt jelentette be a szabad szülészválasztást, amit az egészségügyi jelölt később árnyalt.
  • A Magyar Orvosi Kamara óva int a szülészválasztás visszaállításától a hálapénz és a rendszerszintű kockázatok miatt.
  • Balásy Gyula bejelentette cégcsoportjának államosítását, ami alapjaiban írhatja át az eddigi állami kommunikációs modellt.

„A nepotizmus azt jelenti, hogyha valaki akár baráti, akár rokoni kapcsolatokra hivatkozva, vagy azzal visszaélve törvénytelen dolgokat követ el... Itt erről nincsen szó.” – Magyar Péter

Részletes összefoglaló megjelenítése

A műsor központi témája a 2026-os kormányváltást követő első napok politikai eseményei, Magyar Péter miniszterelnöki látogatása a Magyar Tudományos Akadémián (MTA), a TISZA-kormány miniszterjelöltjei körüli viták, valamint a kormányfő és Karácsony Gergely főpolgármester közötti feszültség.

Magyar Péter látogatása az Akadémián és a rokoni szálak

Magyar Péter ma reggel ellátogatott a Magyar Tudományos Akadémiára, ahol találkozott Freund Tamás elnökkel. A látogatás során a miniszterelnök proaktívan közölte a sajtóval, hogy Freund Tamás a rokona (édesanyjának másodunokatestvére), megelőzve ezzel az újságírói kutatómunkát.

A stúdióbeszélgetés résztvevői vegyesen értékelték a látogatás stílusát. Elhangzott, hogy Magyar Péter továbbra is rendkívül tudatosan használja a médiát, saját operatőrt alkalmaz a közösségi médiás közvetítésekhez, és a sajtótájékoztatókon is domináns szerepet tölt be.

„Azt szeretném a sajtónak elmondani, mert ott kikutatják, hogy az elnök úr távoli rokonom, az édesanyámnak a másodunokatestvére.” – Magyar Péter *

A beszélgetés kitért arra is, hogy a miniszterelnök „bohócoknak” nevezte a kérdező újságírókat, amit a vendégek egy része aggasztónak tartott a leendő kormányzati stílus szempontjából.

Nepotizmus vádja az igazságügyi miniszterjelölt kapcsán

Komoly vitát váltott ki Melléthei-Barna Márton igazságügyi miniszterjelölt személye, aki Magyar Péter sógora. A miniszterelnök visszautasította a nepotizmus vádját, arra hivatkozva, hogy a nepotizmus törvénytelenséget vagy érdemtelen juttatást jelent, a jelölt pedig elismert szakember.

A stúdióban Kacsó Dániel rámutatott, hogy a definíció szerint a rokonok pozícióba helyezése kimeríti a nepotizmus fogalmát, még ha a szakmai pedigré meg is van. Kanász-Nagy Máté szerint a bizalom kulcskérdés egy kormányban, de a kritika jogos, ha korábban a Fidesz-kormányt is hasonló vádakkal illették.

„A nepotizmus azt jelenti, hogyha valaki akár baráti, akár rokoni kapcsolatokra hivatkozva, vagy azzal visszaélve törvénytelen dolgokat követ el... Itt erről nincsen szó. Melléthei-Barna Márton egy elismert jogász.” – Magyar Péter *

A „bulibalhé”: Magyar Péter vs. Karácsony Gergely

Feszültség alakult ki a miniszterelnök és a főpolgármester között egy május 8-i rendezvény miatt. Karácsony Gergely „rendszerzáró” bulit hirdetett, amire Magyar Péter éles hangvételű Facebook-kommentben reagált, károsnak és udvariatlannak nevezve, hogy egy nappal a május 9-i „országos rendszerváltó ünnep” elé szerveznek programot.

A vita során Magyar Péter felemlegette Budapest nehéz pénzügyi helyzetét is. A vendégek szerint ez a „mikromeccselés” azt jelzi, hogy Magyar Péter le akar számolni az „óellenzéki” pozíciókkal, és nem tűri, ha más elvonja róla a figyelmet a számára fontos napokon. Karácsony Gergely végül meghátrált és áttette az esemény időpontját.

„Szerintem kifejezetten káros és udvariatlan dolog bulit szervezni a május 9-i országos rendszerváltó ünnep elé egy nappal... egyébként a csődben lévő főváros fizeti a bulit?” – Magyar Péter *

Kormányzati aszinkron: A szülészválasztás kérdése

Zavart okozott a TISZA-kormány kommunikációjában, hogy Kapitány István (gazdasági és energetikai miniszterjelölt) jelentette be a szabad szülészorvos-választás visszaállítását, nem pedig az egészségügyi tárca várományosa.

Hegedűs Zsolt egészségügyi miniszterjelölt később óvatosabb hangnemben reagált, hangsúlyozva a kérdés komplexitását. A Magyar Orvosi Kamara szintén figyelmeztetett a rendszerszintű kockázatokra és a hálapénz visszatérésének veszélyére. A stúdióban elhangzott, hogy ez a fajta „influenszer-politizálás”, ahol a miniszterek a Facebookon vitatkoznak egymással, professzionalitásmentességet sugallhat, ugyanakkor a transzparencia jele is lehet.

„Nem eszik olyan forrón a kását.” – Hegedűs Zsolt (bejegyzés formájában) *

A Balásy-birodalom államosítása

A műsorban elhangzott egy friss hír is, miszerint Balásy Gyula élő adásban jelentette be, hogy cégcsoportját (Lounge Design, New Land Media) átadja az államnak. Ez új helyzetet teremthet a kormányzati kommunikációban, bár Magyar Péter korábban jelezte, hogy nincs szüksége a hagyományos plakátkampányokra.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „Fran Tamás”: Az átiratban többször így szerepel, a kontextus alapján Freund Tamás MTA-elnökről van szó.
  • „Mellétei Barna Bárton”: Az ASR elírta, a referencialista alapján Melléthei-Barna Márton a helyes alak.
  • „Sarkadíi és Csaba”: Sarkadi-Illyés Csaba újságíró neve torzult.
  • „Hoppá! Hunora mandinár”: Hoppál Hunor, a Mandiner munkatársa.
  • „LS és a New Land”: A Lounge Design és a New Land Media ügynökségekre utal a beszélgetőpartner.
  • „kontroll média”: Valószínűleg a Kontroll TV vagy hasonló nevű médium, ahol Magyar Márton dolgozik.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:00]les sok napsütéssel.

[00:00:00]Majd csütörtökön egy hideg front éri el térségünket, és egy-két fokkal visszaesnek a hőmérsékleti értékek.

[00:00:05][zene] Köszöntöm önöket, Soljti Szabina vagyok.

[00:00:11]Az éjszaka első felében még a felhők lesznek túlsúlyban, majd fokozatosan szakadozik, csökken a felhőtakaró csapadék sehol sem alakul, és hajnal [zene] általában 6 és 13 fok környéken alakulnak a minimumok.

[00:00:22]Holnap a keleti ország részben napsütésé a főszerep.

[00:00:25]Még nyugattabbra felhősödés veszi kezdetét.

[00:00:30]A délutáni óráktól gomolyosodhat a felhőtakaró, és estétől már futózáborok, zivatarok is előfordulhatnak.

[00:00:34]A hőmérsékleti értékek nagyon kedvezően alakulnak.

[00:00:38]Már már nyáriasan meleg időre számíthatunk.

[00:00:40]25 és 28 fok környéken alakulnak a csúcsértékek.

[00:00:44][zene] A folytatásban tehát egy hideg front éri el térségünket, mozgalmasabbá válik időjárásunk, de szerdán még sok napsütésre lehet [zene] számítani, és a hőmérsékleti értékek is nagyon kedvezen alakulnak.

[00:00:56]Majd csütörtökön [zene] már a felhők lesznek túrsúlyban és többfelé több hullámban kialakulhatnak záporok, zivattarok.

[00:01:03]Helyenként akár heves esőzés is előfordulhat, és egy-két fokkal visszaesnek a hőmérsékleti [zene] értékek, és 20-23 Cus fok körül alakulnak a maximumok.

[00:01:12]Ne feleedjék, bármit is hoz az idő, csak rajtunk múlik, mit kezdünk vele.

[00:01:16]Hozzák ki belőle a legjobbat.

[00:01:18]Szép estét kívánok [zene] mindenkinek, viszontlátásra.

[00:01:30]Most következő műsorunkat Sikert és nagyot halló nézőink a Teletext 88.

[00:01:35]oldalán feliratozva is láthatják.

[00:01:40]Bohócok, Cirkusz, Magyar Péter és az Abszolút Filmszínház.

[00:01:42][zene] A Tiszapárt elnöke ma reggel a Magyar Tudományos Akadémiára látogatott, ahol előbb mindenkit sértegetett, majd közölte az akadémia elnöke is a Rokona.

[00:01:53]Leszögezte azt is, abban nem lát kivetnivalót, hogy a minisztere pedig a Sógora.

[00:01:57]Aztán alakul a bulibalhé.

[00:01:57]Úgy néz ki, egy utcabál megszervezéséhez nem pénz, hanem kétharmat kell.

[00:02:02]Magyar Péter pedig fel is hívta Karácsony Gergely figyelmét arra, hogy neki bizony egyik sincs.

[00:02:08]De mi lesz a szabad szülészorvosválasztással, és erről miért az energiaügyi miniszter beszél?

[00:02:14]Erre [zene] a kérdésre is keressük a választ.

[00:02:15]Vendégeim már a stúdióban.

[00:02:17]Azonnal kezdünk.

[00:02:29]Köszöntöm önöket.

[00:02:29]Ez itt a Komment.

[00:02:30]Hétfőn a Hír TV-nén futó Boglárka vagyok.

[00:02:32]A stúdióban pedig vendégeim Kanász Nagy Máté független országgyűlési képviselő.

[00:02:37]Jó estét!

[00:02:38]Hoppá!

[00:02:38]Hunora mandinár szerkesztője.

[00:02:40]Jó estét kívánok!

[00:02:41]Sarkadíi és Csaba az Economics újságírója, az 5.hu állandó szerzője.

[00:02:45]Jó estét és jó szórakozást kíván!

[00:02:47]És Kacsó Dániel, a Mandéner főszerkesztő helyettese.

[00:02:49][zene] Köszönöm!

[00:02:50]Jó estét!

[00:02:51]Szervusztok!

[00:02:51]Jó estét kívánok nektek én is.

[00:02:53]És ezúton is köszönöm szépen, hogy elfogadtátok a meghívásunkat és itt vagytok ma este velünk.

[00:02:56]Hát első témánk pedig nem más, mintogy ma reggel a Magyar Tudományos Akadémiára látogatott Magyar Péter, ahol találkozott az Akadémia elnökével, és hát közölte is, hogy ne az újságíróknak kelljen kikutatni.

[00:03:10]Elmondja ő, hogy ő is a rokona, méghozzá az édesanyjának a másodoka testvére.

[00:03:15]De hogy pontosan hogyan zajlott ez a találkozó, milyen volt a hangulat, nézzünk bele most ebbe együtt, és akkor ezzel fogjuk kezdeni.

[00:03:25]Kívánok.

[00:03:25]A mertem jogodról londasz megeszik, hogy igazságügyi miniszter.

[00:03:29]Jó napot kívánok elnök úr.

[00:03:29]Köszönöm szépen.

[00:03:31]Jó napot kívánok.

[00:03:31]Köszönjük szépen.

[00:03:35]Kívül kívül maradni.

[00:03:35]Jó ez nem egy cirkusz.

[00:03:37]Jó napot kívánok.

[00:03:37]Az elnök úrra jövök.

[00:03:41]Megvárjuk az elnök urat.

[00:03:41]Igen.

[00:03:41]A bohócoknak nem kondasz a mentelmi jogodról és elméz.

[00:03:45]Ur urakat kérjük, hogy legyenek szívesek.

[00:03:46]Aré lesz ugye tart.

[00:03:49]Hát ezt lehet, hogy szeretnének meg csak nem egy bűnöz szeretnék szeretnénk köszönni Péter nem egy bűnözőnök a kollégákat megkérném hogy a legyenek szívesek arrébb tartani az embereket szeretettel köszöntünk mindenkit a Magyar Tudományos akadémia épületéből Fran Tamás elnök úrral a Tudományos akadémia elnökével a szeretném a sajtónak elmondani mert ott kikutatják hogy az elnök úr távoli rokonom az édesanyámnak a másod unoka testvére lehet hogy ez is megér egy pár hírt de Fran Tamás éppen a lekköszönő elnöke az akadémián köszönöm szépen a lehető Milyen jó?

[00:04:21]Elnézést kérünk a bohócokért.

[00:04:21]Egyre kevesebben vannak.

[00:04:23]Köszönjük, hogy itt vagytok.

[00:04:24]Köszönöm a szép.

[00:04:28]Jöjjön.

[00:04:33]Csabi, többször mosolyogtál, miközben megnéztük ezt a rövid részletet itt a reggelből.

[00:04:36]Ugye Magyar Péter úgy fogalmazott, hogy ez nem egy cirkusz, de ez már az abszolút filmszínház.

[00:04:43]Hát a a szereti továbbra is a kamerát, hogy íy emlékszem is, hogy a azt nem tudom mennyire emlékeztek, hogy a kedves nézők mennyire emlékeznek, hogy a a parlamenti első sajtótájékoztatója, amit megválasztott miniszterelnök, illetve hát ugye leendő miniszterelnök, de már ugye a frakció ülés vagy a frakciók első frakció tárgyalás után, amikor ugye rengeteg kamera volt meg mikrofon, és akkor ugye már beszélt a a miniszterelnök úr, leendő miniszterelnök úr, és egyszer csak így megszólalt, és hogy hogy melyik kamerába beszélek.

[00:05:12]És ugye kiderült, hogy a azt a kamerást kereste, aki a Facebook oldalára közvetít és a szegény kolléga az itt még oldalt volt, és akkor beszélt bele, és akkor menjünk már középre kérem, és akkor várni kellett, mik a szerencsétlen operator.

[00:05:26]El tudom kezdem ennyire megijedthetett, hogy nem ott áll, ahol elvárták tőle.

[00:05:28]Szóval ez a tényleg ez a a ez a szereplés, ami ami amiből gyakorlatilag azért része volt abban, hogy miniszterelnök lehetett, ez ez végig fogja kísérni őt.

[00:05:38]Ameddig ugye erre van igény.

[00:05:42]Azt is lehet látni, hogy persze nyilván még nagyon kevés időt telt el, és nem kell ugye még türelmetlennek lenni, de ugye a megválasztása óta vagy a győzelme óta akkor tovább is így fogalmazok, nem adott interjút még, hiszen ugye előtte ugye a kampány alatt vagy a kampány utolsó napjaiban is azért rengeteg interjút adott és ugye végigjárta azokat a médiumokat, amik ugye szintén segítették a győzelmét.

[00:06:02]Most őket se.

[00:06:05]Tehát és ahogy lehet hallani, ugye a írásbeli kérdésekre se nagyon válaszoltza.

[00:06:09]Nyilván előbb-utóbb biztos majd erre is hajlandó lesz, de most elég bőven az, hogy Facebookra kitesz valamit egy-két üzenetet, ugye így lehetett megtenni példá azt is, hogy a technek a a techet lecseréli úgymond.

[00:06:19]Ö még mielőtt elkanyarodnánk.

[00:06:22]Igen, igen.

[00:06:22]Csak arra akartam mondani, tehát nyilván ez a fajta ez a fajta kommunikáció valószínűleg végig fogja kísérni, ami érdekes lesz, mert mert Magyarországon ilyet még nem láttunk meg vagy is érdekes nyíván, hogy le lebócozza a választópolgárokat, de de meglátjuk az hol fog kifutni.

[00:06:37]Ha már itt a sajtótájékoztatókat meg az interjúk hiányát említetted, a sajtó kérdései kérdezték őt ma reggel folyamán azzal kapcsolatban is, hogy mennyire tartja összeegyeztethetetlennek vagy elfogadhatónak azt, hogy ugye a saját sógorát jelölte igazságügyi miniszternek.

[00:06:54]Na nézzük meg, hogy erre mit mondott, és akkor ezzel a rokoni szállal fogjuk folytatni.

[00:07:00]Szerintem világosan elmondtuk az ezzel kapcsolatos álláspontunkat.

[00:07:02]A nepotizmus mást jelent.

[00:07:04]A nepotizmus azt jelenti, hogyha valaki akár baráti, aki a rokonai kapcsolatokra hivatkozva, vagy azzal visszaélve törvénytelen dolgokat követ el, vagy éppen őt meg nem illető jutatásokhoz jut.

[00:07:18]Itt [horkantás] erről nincsen szó.

[00:07:20]Mellétei Barna Bárton, ahogy már korábban elmondtam, egy elismert jogász.

[00:07:27]Hát a nepotizmus az nem azt jelenti, amit Magyar Péter mondott, hanem azt, amikor hatalmi pozíciók és velejáró előnyök olyan elosztása történik, amikor a döntéshozók a rokonaikat, barátaikat részesítik előnyben, a szakmai szempontok szerint alkalmasabb, felkészültebb, kompetensebb jelentkezőkkel szemben.

[00:07:43]Most mi történik itt az igazságügyi miniszterjelölt kapcsán?

[00:07:47]Te hogy látod, Dani?

[00:07:47]Hát ilyen definíció szerint illik a nepotizmus szó erre arra, amit most látunk, de abban is igaza van.

[00:07:54]Magyar Péternek ezt el kell ismerni, hogy a az illetőnek igen komoly szakmai pedigréje van.

[00:07:59]Tehát papírforma szerint, ahogy ő annak idején a diákhitelközpont Zrt.

[00:08:02]vezetésére alkalmas volt az előélete alapján, így most sógor is alkalmas igazságügyi miniszternek, de hát a politikai mondjuk úgy rezonanciája az igen kellemetlen szerintem a Tiszára nézve.

[00:08:14]És látom is, hogy azok, akik most valamiféle csodakormányzást vártak, mondván Orbán Viktor után most jön a influencer Messiás, vagy nem tudom, hogy mi a fontos kifejezés, amivel le lehet írni ezt a jelenséget, majd még fogunk ezen nyilván rágódni.

[00:08:28]Szóval, hogy valamiféle csodát vártak, és azt látják, hogy már a sógor már miniszter és hasonlók azok gondolom koppannak egyet.

[00:08:36]Én pedig azt mondom, hogy hát tetszettek volna mást választani miniszterelnöknek, de a lényeg, a lényeg a szakmai munkát azt nyilván az majd a szakmai munka fogja igazolni, hogy hogyan igazságügyi miniszterkedik a sógor.

[00:08:50]És hogyha ezt jól végzi, akkor én azt fogom mondani, hogy oké, akkor szerintem ez az országnak jó, ahogy az egész influencer kormányra is igaz lehet ez, hogyha jó döntéseket hoznak, ha támogatható intézkedéseket hoznak, ha megoldják a gazdasági problémákat, amelyeket az jó részt a nemzetközi környezet támaszt Európa és benne Magyarország számára, akkor azt kell majd mondania egyébként a a Fidesz frakciónak is a parlamentben, hogy akkor igen, gombot nyomunk, de azért nyilván vannak olyan előjelek, akár a kampány nyomán, akár a Magyar Péter személyisége nyomán, akár úgymond mond káderpolitikája nyomán, amik alapján azért az aggodalmaskodóknak is lehet igazuk, és én magamat közéjük sorolom.

[00:09:27]És hát aggodalmaskodók vannak bőven, mert ugye amikor bejelentette Magyar Péter, hogy a sógarát jelöli igazságügyi miniszternek, akkor azért a kommentmezőben is hát sokan felszisszentek.

[00:09:36]Ugye itt megjelent az uram bátyám rendszer és hát Pankotai Lili, aki ugye már az első oktatási miniszterjelöltet is Gorcsi alá vette, ő is éles kritikát fogalmazott most meg a közösségi felületén.

[00:09:48]Máté, te melyik táborba tartozol?

[00:09:51]Hát csak az a problémám, hogyha én meghallom mondjuk azt a szót, hogy család meg a családtagok boldogulása és gazdagodása, vagy a rokonokkal mi a helyzet, akkor nekem azért alapvetően mégis csak az elmúlt 16 év jut az eszembe, és én magam is hányszor szólaltam fel ilyen kérdésekben, akár kicsiben, akár nagyban láttuk, hogy hát igazából aki közel állt a tűzhöz, és annak valamilyen hozzátartozója volt, viszonylag nagyobb eséllyel tudott ő is boldogulni egy random másik állampolgárhoz képest.

[00:10:16]És hát az elmúlt héten vagy napokkal ezelőtt azért mégis csak volt egy olyan miniszteri interjú, ahol számon kérték a minisztert.

[00:10:23]Szátó Péterről van szó, hogy egyébként az ő feleségének a cége meg csak a tavalyi évben 500 millió Fáté, de ugye most történt egy kormánybájtás most tiszta fogunk május 9-étől kormányt alakítani.

[00:10:37]Tehát itt most a Magyar Péter által jelölt igazságügyi miniszterrel kapcsolatban mit van?

[00:10:41]Hát csak azért mondom, hogy honnan fejtjük ki ezt a kritikát.

[00:10:43]Tehát nem nyilván nem lehet az elmúlt 16 évet figyelmen kívül hagyni, de azt gondolom egyébként, hogy miniszteri vagy bármilyen állami vezetőről, ha beszélünk, kormányzati funkcióról, oda olyan embert kell delegálni, megválasztani, aki kompetens, alkalmas, és meg van irántva egyébként a bizalom.

[00:11:00]Tehát a bizalom az nagyon fontos kérdés egy kormányozó párt esetében, egy kormány tagok kormányfő és beosztottjai miniszteré esetében.

[00:11:09]Én nagyon remélem, hogy a megnevezett miniszterek egytől egyig nagyon alkalmasak és Magyar Péter bízik bennük.

[00:11:14]Nyilván ez lehet a jókormányzásnak az alapja.

[00:11:16]Ez egy alapfeltétel.

[00:11:18]Máté szerint a jókormányzás alapja az az, hogy kompetens, alkalmas emberek töltsék be ezt a pozíciót.

[00:11:22]Most Magyar Péternél miért volt kritérium, hogy kompetens legyen, alkalmas, meg hát a sógorom is.

[00:11:28]Hunor!

[00:11:28]Igen, fontos kérdés a szakmai alkalmasság, csak akkor azt javaslom, hogy mérjünk egyenlő mércével.

[00:11:33]Az elmúlt 16 évben neked abban van igazságod, Máté, hogy hogy mondjam haveri alapú vagy akár a urambátyám sogork gondolkodás az felfelmerülhetett akár vélt vagy valós alapon.

[00:11:45]Ez nyilvánvalóan vita kérdése.

[00:11:47]De akkor hogyha ezt az elmúlt 16 évben akár méltán kritizálták, akkor azt gondolom, hogy van helye a kritikának abban az esetben is, hogy lássuk majd meg a szakmai rátermettségét Mellétei Barna Mártonnak.

[00:11:57]Ugyanakkor ebben a helyzetben, hogy nem mellékesen egyébként a Sógora és a leendő miniszterelnek a leendő igazsági miniszter, akkor az felvett kérdéseket.

[00:12:06]És az pedig, hogy ez hogyan söpri le az asztalról Magyar Péter akár az előbb látható bejátszóval, az nem vetít előre sok minden jót, ahogy szintén nem vetít előre sok minden jót az sem, hogy mondjuk hogyan bohócozik, és hogy milyen stílusban nyilvánul meg egyébként miniszterelnöki várományosként, majd pedig valószínűleg szombatól már a parlament által megválasztott miniszterelnökként hogyan indul neki ennek az előttünk álló négy éves kormányzati ciklusnak.

[00:12:29]Tehát most kicsit úgy tűnik, hogy nagyon sok jel alapján épül egy ner 2.0.

[00:12:36]egy ilyen, hogy mondjam, a Fideszt, akik kritizálták az elmúlt 16 évben, azok most megláthatják, hogy bizonyos volt fideszes figurákból egyébként egy olyan klienttúra fog most épülni, ami minden elmúlt 16 éves Fideszkritikát hát valószínűleg überberelni fog.

[00:12:48]Nekem ez a hipotézisem, aztán majd lássuk meg a következő években.

[00:12:53]Hun említette ugye a stílust Magyar Péter kapcsán.

[00:12:55]Na hát erre a stílusra hívta fel a figyelmet Nagy Attila Tibor is, mégpedig akkor, amikor kialakult egyfajta bulibalhé Karácsony Gergely és Magyar Péter között.

[00:13:04]Nagy Attila Tibor politikai jellemző úgy fogalmazott a közösségi felületén, hogy ezt nem kéne Magyar Péter.

[00:13:10]Ugye amin az összezördülés kicsattant, az az volt, hogy Karácsony Gergely bejelentette, hogy tartanak ugye május 8-án egy rendszerzáró rendezvényt.

[00:13:22]Mire megérkezett Karácsony Gergely főpolgármester posztja alá, Magyar Péter kommentje, aki ugye úgy fogalmazott, hogy szerintem kifejezetten káros és udvariatlan dolog bulit szervezni a május 9-i országos rendszerváltó ünnepelé egy nappal, és még úgy zárta ezt a kommentet, hogy egyébként a csődben lévő főváros fizeti a bulit.

[00:13:43]Tette fel a kérdést Magyar Péter.

[00:13:43]Na hát hogy néz ki?

[00:13:45]Kétharmad kell egy útszabályszervezéséhez az elkövetkezendő négy évben.

[00:13:49]Csabi, mondjuk nekem ez így tetszett.

[00:13:51]Szóval azért Magyar Péter helyre tette nyilván karácsony Gergelyt, meg nyilván azokat a magukat győztesnek kívül, vagy magukat úgy győztesnek beállító politikusokat is, akik ugye azt hiszik, hogy ők részesei voltak ennek a kormányváltásnak, miközben az előző kéthadoknak is ugyanakkor részesei voltak.

[00:14:10]Ho miért hozod ide a momentumot?

[00:14:10]Nem értelem, de a egy pillanatra még csak azért hozzárakva és akkor az egybe rakva az egész kommunikációs dolgot.

[00:14:14]Tehát például ez egy mondjuk itt is lehet, tehát azért vannak hibák most már nem tudom mennyire emlékeztek rám.

[00:14:21]Ez a utolsó mondat az egyébként a csődben lévő fővási fizeti a bulit.

[00:14:24]Ez később került az eredeti kommentben, tehát volt egy frissítése a kommentnek.

[00:14:29]Az elején csak ennyi volt, hogy kifejezetten káros és udvariatlan dolog rászervezni ezt a bulit.

[00:14:34]És nem volt még ott, hogy nem nem szúrt még oda.

[00:14:37]Tehát lehet látni, hogy ez az ingerültség azért még benne van.

[00:14:40]Tehát ez a fajta kicsit még gondolkodott rajta, azt még odadobom Karácsony Gergelynek.

[00:14:44]Tehát ezt így ki lehet még hozni a sodorból.

[00:14:47]De egyébként nincs igaza ebben szerintem.

[00:14:49]De csak csak a másik, hogy hogy azért vannak ilyen hibák és pont ez vezetett amúgy ehhez a sógorozáshoz is, mert nem tudom mennyire emlékeztek, amikor bemutatta a a leendő miniszterét, ugye nem írta hozzá.

[00:14:59]Tehát hogyha ő akkor hozzáírja, hogy amúgy ő a Sógorom, de mellett egy nagyon jó szakember, és megbízom benne, és teszem hozzá, hogy ugye négyen voltak képfolyamtársak, ugye Gulyás Gergely, Kocsis Márton, Magyar Péter és ugye akkor még Barna Mártonnak hívták.

[00:15:15]Ők együtt négyen barátok is voltak, egy egy évtól folyambó jöttek ki az iskolából.

[00:15:19]Tikosis Máték kikérné magának, de igen, de hát valószínűleg akkor még így ez így megvolt.

[00:15:24]Tehát ez a fajta bizalom is évek óta megvan.

[00:15:25]Tehát hogyha ezeket így mellé teszi, akkor akkor valószínűleg nem is szólt volna ekkor nagyot ez a történet.

[00:15:31]Nyilván itt is ugye ez volt, amikor odaszórólt neki, hogy a főváros fizeti, a csődben lévő főváros fizeti a bulit.

[00:15:37]Az pedig ugye egy olyan későbbi pletykának azért már lehet itt a következő miniszterelnökről beszélünk.

[00:15:43]Nem érzed ezt kis stélőnek?

[00:15:44]Lehet, hogy akkor nem fogja elengedni a magyar kormány a szolidaritási hozzá.

[00:15:49]Ezt akartam mondani nyilván az, hogyha csődben van.

[00:15:50]Igen, igen, igen.

[00:15:50]Te mi lesz Budapest Jorsa?

[00:15:52]Tehát a következő csata az a fővárosban lesz majd, hogy ki ki fogja vezetni majd a legnagyobb önkormányzatot, mert azért azt lehet látni, hogy hogy már csak egy egy vár van valamit a Tiszanembertbe, az pedig Budapest és azért azért ez fontos fontos lesz majd a későbbiekben.

[00:16:09]Tehát és azt is lehet látni, hogy kigyőzött.

[00:16:12]Tehát itt az a buli lesz megtartva és akkor, amikor Magyar Péter megmondta, és akkor mellé lehet szervezni majd egy ilyen kis előzenekarn.

[00:16:20]Hú, ez milyen jó szöveg.

[00:16:22]Tehát most Karácsony Gergely egy előzen akara lesz Magyar Péternek.

[00:16:24]Hát nem tudom, ez mennyire megalázó vagy nem megalázó.

[00:16:27]Nagyon érdekes amúgy a szerintem az a része most nyilván az itt itt azért Magyar Péter személyiség jegyeit vélhetjük felfedezni ebben a posztban, pláne hogy még rátett egy lapáttal a plusz kérdőjellel, de valóban izgalmasabb ez a főváros kormány reláció, meg egyáltalán ez az úgynevezett ó óellenzéki pozíció, mert ha eszembe jut Magyar Péterről, hogy a a új parlament megalakulása környékén milyen megjegyzést tett a Mi Hazánk frakcióra, hogy meg a hóférkének is több törpéje volt mindik képviselőjük, ilyen kis odasz szórások.

[00:16:57]Aztán ugye a Fideszre nyilván mindenkit börtönben akar látni, most nem tudjuk eldönteni, hogy ez brend ugye, mert mondott ilyet is, vagy ez egy konkrét program, de hát jót nem mond róluk.

[00:17:08]És akkor itt van a Karácsony Gergely, aki megszervezte a Pride-ot a nyáron, ünnepelte a nemzetközi sajtó, hogy a liberális értékek mellett Orbán Viktor rendszerével szemben a hős főpolgármester, de alig ha nem, el kell keserítenem a karácsonyi rajongókat, nem tudom e körben, aligha vannak, de lehet, hogy vannak még néhány Budapesten.

[00:17:25]Szavazói biztosan.

[00:17:25]Magyar Péter le akar számolni Karácsony Gergely, az teljesen evidens, úgyhogy nem tudom, ez alapján a kis mikromeccselés alapján ki fog kijönni belőle összesen, de szerintem amit a Budapest kapott úgymond idézőjelben a vele egyébként ellentétes politikai színezetű kormánytól, azt most lehet, hogy négyzetre kell majd emelni a következő időszakban.

[00:17:44]És akkor még a személyiségre visszatérve egy apró megjegyzést, nekem eszembe jutott a jóbátok című sorozat, amikor Mónika kezét megkérik, de hirtelen az nap mindenkinek van még a társaságban valami gondja, baja vagy híre.

[00:17:54]és ő teljesen kibory.

[00:17:56]Elvonják a figyelmet élete nagy napjáról és kifonják a szelet a vitorlájából.

[00:18:01]És valami ilyesmit éreztem, hogy Magyar Péter nem bírja elviselni nem csak politikai megfontolásból, hanem a személyisége is ellentétes vele, hogy valaki másnak örül azon a napon, amikor mindenkinek őt kéne ünnepelnie.

[00:18:12]És hát persze nyilván kétharmados győzelem, rendszerváltó buli.

[00:18:16]Úgy gondolja, hogy ennél a világon nincsen fontosabb nap.

[00:18:18]Én megsúgom.

[00:18:20]Nyilván ez nem jelent semmit, meg ő ennek nem fog anny ezen annyira felbolni.

[00:18:23]Én se akarok az bulit szervezni.

[00:18:26]Egyébként én gyakran járok koncertről és egy jó koncert ismérbe, hogy előtte tényleg van egy jó előzenekar, tehát ilyen szempontb, az mindig rosszabbul szól relevanciája és de néha olyan is van, hogy az előz akar szintel azér oda tudja rakni a hangulatot.

[00:18:39]De egyébként mondtátok, hogy ki győz ebben a harcban vagy politikai konfliktusban.

[00:18:43]Én egyébként mint fővárosi lakos én szeretném, hogy én győzzek úgy, hogy a tehát úgy értem ezt, hogy a fővárosi önkormányzat végezze a dolgát és ami a feladata legyen úgy ellátva, hogy nekem mint fővárosi lakosnak és 1,78 millió másik honfitársamnak ebből haszna legyen.

[00:19:01]És egyébként az bocsás meg Máté most ebben a vitában vagy ebben a versenyben volt egyáltalán esélye Karácsony Gergelynek Magyar Péter?

[00:19:07]Nem, nem.

[00:19:08]Az a baj, hogy Karácsony Gergelynek általában abban sincs esélye, hogy normálisan vezesse ezt a várost, de folyamatosan a figyelme elterelődik ilyen nagypolitikai kérdések iránt.

[00:19:17]Szerintem neki menedzselni kéne a várost, fejleszteni kéne, nem pedig bulikákat szervezni folyamatosan.

[00:19:22]egyébként csak egy megjegzést meg, aztán átadom a szót.

[00:19:23]Ugye Magyar Péter azzal vág oda a fővárosnak, hogy erre van pénz, közben már készítik elő a terepet, hogy esetleg megszólításokkal vagy egyebekkel azt kommunikálják majd, hogy hát a az országos költségvetés sincsen jó állapotban.

[00:19:37]Akkor most visszakérdezhetne Karácsony Gergely, nincs csődben az ország, nem kéne esetleg kevesebb bulira költeni.

[00:19:42]Nyilván itt azért ez demagógia, de ha ilyen így ezt a logikát nézzük, amiből a Magyar Péter kiindult a kommentjébe, akkor visszakért Puritán lesz ez a buli.

[00:19:51]Tehát erre meg szólt egy másik kommentbe Magyar Péter, hogy ez a buli puritán lesz.

[00:19:56]A és most ebbe gondoljunk bele, csak egy gondolatkísérlet.

[00:19:59]Gondolom és meghagyjuk ezt a kérdést, de már csak a reklám után, ugyanis most el kell mennünk egy rövid szünetre, de várjuk vissza neked.

[00:20:04]Maradjanak velünk.

[00:20:10][zene] Fiók, ne most [zene] megígérem, lesz rá alkalmatok.

[00:20:45]Troll Ked 22 [zene] hírtv.

[00:28:39]Folytatódik a kommentt Hírvén.

[00:28:39]Köszöntöm önöket.

[00:28:41]Én Futó Boglárka vagyok.

[00:28:41]A stúdióban pedig vendégeim még mindig Kanász Nagy Máté sarkadíj és Csabaka Dániel és Hoppál Hunor.

[00:28:46]A reklám előtt pedig ott haaggytuk abba, hogy belefolytottam a szót Hunorba még az előző témával kapcsolatban.

[00:28:52]Úgyhogy parancsolj, mi a véleményed a Karácsony Gergely és Magyar Péter között kialakult bulibalhéról?

[00:28:59]Csak két szemelvényt szerettem volna hozzáadni, és köszönöm a lehetőséget.

[00:29:02]Egyfelől a kommentnek az utolsó mondatát, ha megtekintjük, ugye azt mondta, hogy ezt a bulit a csödben lévő főváros fizeti.

[00:29:13]Csak képzeljük el azt, hogy mondjuk ezt egy fideszes politikus mondta volna, akkor annak milyen média vízhangja lett volna, vagy mondjuk politikai visszhangja.

[00:29:20]Ö a másik pedig, hogy ugye Karácsony Gergely aztán mondta, hogy sok szerelmet elbír a rakpart, ugye utalva a híres számra, és átrakta az eseményt.

[00:29:31]Tehát, hogy van egy nagyon-nagyon komoly igazodási kényszer most Magyar Péterhez képest, és az előző részben már beszélgettünk arról, hogy mik voltak az elmúlt 16 évnek véltve valós bűnei.

[00:29:42]Ugye itt igazodási kényszert és a kommunikációs azonosulásnak a a kötelezvényét is felvetették sokan kritikusok az elmúlt években.

[00:29:52]Hát szerintem itt megint csak a NER 2.01 még nagyobb szintre és hatványra tudja majd eszemelni.

[00:29:58]Tehát azt gondolom, hogy Magyar Péter felé olyan igazodási kényszer fog majd kelleni akár a média részéről, akár politikusok részéről, akár megválaszott tisztségviselk részéről, mert gondoljunk bármit Karácsony Gergelyiről, ő Budapest másodszor megválaszott főpolgármestere.

[00:30:14]hogy azt gondolom, hogy vigyázó szemeinket tényleg a jogállamra vessük, mert fel fog vetni kérdéseket Magyar Péter politikai stílusa és kormányzás technikai meglátásrendszere is.

[00:30:26]Mindenesetre áttette ugye a bulit Karácsony Gergely egy olyan posztal, amelyet valóban úgy indította, hogy Hunor azt már idézte, hogy sok szerelmet elbír a rakpart.

[00:30:34]Na de kanyarodjunk át a következő témánkra, ami nem más, mintogy hát egy nézeteltés pattant ki a Tisza kormány miniszter jelöltjei között, ugyanis Kapitány István közölte, bejelentette, hogy visszaállítják a szülészorvos választást.

[00:30:50]Igen.

[00:30:50]Kapitány István a Tisza párt energiaügyi miniszter jelöltje.

[00:30:56]Mire meg is érkezett ugye és bizonyos emlékek okán, hogy komoly szervezetek úgy működnek és bár régre kell visszatekinteni, de az LMP is talán volt tekinthető ilyen szervezetnek, hogy hétvégén vagy ünnepnapokon sajtóügyelet működik.

[00:31:11]Tehát ez azt jelenti, hogy bizonyos szereplők azok, akik kommunikálna a kérdésekről.

[00:31:17]És először azt gondoltam, hogy lehet, hogy Kapitány István volt éppen sajtó ügyeletben, de valószínűleg egy ilyen logikusabb választak tűnhet az, hogy egyébként az, hogy mi történik az egészségüggyel, az egy fontos, valós kérdés.

[00:31:28]Ezen belül a szülész nőgyógyász ellátásnak a kérdése.

[00:31:30]Kardinál jó de hogyha, hogyha nem Kapitány István volt a sajtó ügyeletes, ahogy [nevetés] te fogalmaztál, akkor erről miért ő kommunikált?

[00:31:38]Miért nem az egészségügyi miniszter?

[00:31:40]Igen.

[00:31:40]Tehát és ez volt a második gondolatom, hogy nyilván az, hogy mi történik az egészségüggyel, az van olyan kardinális kérdés, hogy mondjuk beszélhet róla szerintem Kapitány István, aki szintén egy nagyon fontos szerepet fog vinni a kormányzatban, de valóban talán egy pici hát, hogy mondjam, aszikront mutathatott az, hogy aztán az egészségügyi miniszterjelölt is rögtön hozzászólt a a témához.

[00:32:02]De hogy mondjam, tehát hogy persze lehet keresgélni most ezeket a bizonytalanságokat vagy zavarokat, akárhogy mi történt a Tudományos Akadémián, hogy ott valami cirkusz keretében fogadták a miniszterelnök jelölt urat, vagy hogy itt kapitány mit jelentett be.

[00:32:19]De egyébként engem jobban érdekel az közép és hosszú távon, hogy mi fog történni a tudománypolitikában, és mi fog történni az egészségügyben, mert én nagyon-nagyon szeretném, hogy komoly és fontos dolgok.

[00:32:29]Oké.

[00:32:29]De mire mire számítsunk akkor egészségügy?

[00:32:30]hogy kapitány István vagy Orbán Anita fog ezekben a kérdésekben megszólalni?

[00:32:35]Akkor csak egy fél mondat.

[00:32:35]Én arra számítok, vagy én azt remélem, hogy Kapitány István, aki gazdaságért és pénzügyekért fog felelni, nagyon sok pénzt fog biztosítani az egészségügynek, amit aztán az egészségügyért felelős miniszter felelősen tud felhasználni, előterjeszteni, parlamenti döntéseket mögé rakni és egyszerűen jobb lesz az egészségügy Magyarországon.

[00:32:53]Na de miről árulkodik Hegedű Zsolt?

[00:32:55]Nem eszik olyan forrón a Kását című bejegyzése, hogy ez egy nagyon komplex kérdés.

[00:33:01]Hát mert ez az is valójában.

[00:33:01]Tehát miközben az egyik legfont nagyobb kritika, különösen egészségügy oktatás kapcsán, szerintem azért részben alaptalanul az elmúlt évek kormányzásával szemben az volt, hogy a szakma képviselői nem hallgattatnak meg, és egyébként pont a tudomány kapcsán valóban voltak olyan konfliktusos döntései a kormánynak, amellel nem értett egyet a Tudományos Akadémia.

[00:33:21]A kormány mégis megcsinálta, ez a kutatóintézeti hálózatnak a kiszervezése, de voltak mellette érvei, és voltak olyan tudósok is és kutatóintézeti vezetők is, aki akik támogatták ezt a lépést.

[00:33:32]Most ebben ne is menjünk bele, hogy ez milyen szakmai vitákat vetett föl, de itt itt az egészségügyi kapcsán szintén vannak ilyen kérdések, és az az ígéret, hogy egyrészt 500 milliárdal évente megdobják az egészségügyi költségvetést.

[00:33:45]Ezt majd számon lehet kérni az új kormányon.

[00:33:46]Itt még nem tartunk.

[00:33:48]A másik pedig, hogy a hát a szakma bevonásával születnek a szakmai döntések.

[00:33:53]Na most ha egy nem is illetékes miniszter, ráadásul még csak várományos, bejelent egy kardinális kérdést, mert azért ez egy nagyon vita vita téma volt akkor is, amikor ebben egy korábbi döntés megszületett a kormányzat részéről, az előző kormányzat részéről, de hogyha ezt Ukmukfuk így bemondja, akkor a a rossz ízű olvasat, vagy a mondjuk ugye a mondjuk a kritikus olvasat az az, hogy egyik kéz nem tudja, mit csinál a a másik, és hogy egy káoszt kezd kialakítani a kormány.

[00:34:20]A a mondjuk az optimistább olvasat, hogy szondázzák ezeket a társadalmilag mondjuk úgy virulens témákat, bedobják a közéletbe, lásd oktatási miniszter személye.

[00:34:30]Az mondjuk egy szivárogtatás volt, egy klasszikusabb formája az ilyen típusú politizálásnak.

[00:34:36]Itt egy illetéktelen idézőjelben leendő miniszter dob be egy másik miniszternek egy labdát, és megnézik, hogy a szakmai Igen.

[00:34:44]Csak ugye itt az illetékestől érkezett egy válasz.

[00:34:46]Tehát ugye itt ebben az a az az ügy furcsasága, hogy az illetékes hegedű Zsolt reagált, mégpedig jóval megfontoltabban.

[00:34:53]Neked ez miről árulkodik, Csabi?

[00:34:55]Hát nekem az is ugye ez a élőműsornak a varázsa, hogy helyre kellett tenni ugye a kommunikációt és ugye miközben itt beszélgettünk ugye tudjuk már, hogy erre most lesz mód, hiszen egészen döbbenetes módon Balási Gyula élőműsorban sírva mondta el, hogy átadja azt a fajta kommunikációs birodalmat az államnak, ami eddig ugye elvileg a a Orbánkor kormányt segítette.

[00:35:21]Tehát a a LS és a New Land az most a magyar államnak a kezére száll, és ugye akkor úgy tűnik, hogy mostantól rendben lesz a kommunikációja akár a Tisza kormánynak, és akkor nem lesznek ilyen gigszerek, hanem akkor az a fajta plakátkampány meg bármi, amit eddig segített a a ez a cégcsoport többek között, mert nyilván olyan sok állami cégnek is segíti a kommunikációját, akkor az most el tudja simítani ezeket a vitákat, és akkor innentől minden gigszernő, de hát ugye a magyar Péteréknek nincsen szüksége plakátokra.

[00:35:50]Ezt például közölte ugye a Tiszapárt elnöke.

[00:35:52]Meg hát ugye az is érdekes, hogy majd esetleg egy ilyen pozícióban Magyar Márton neve hol merül fel.

[00:35:58]Ugyanis az ominózus interjút ugye a kontroll médiának adta Balási Gyula, amiről ugye tudjuk, hogy a vezetője a Magyar Péter testvére is még csak a rokoni szál ugye Magyar Péter öccséről van szó.

[00:36:09]De visszakanyarodva egy kicsit itt az egészségügyi témára és területre, te mit gondolsz erről a kialakult sörtéről Hunor?

[00:36:18]Igen, hát egyébként laikusként ez a szülészó választás kérdések egy komplex ügy, tehát hogy van pro és van kontraév mellett, tehát egy egészségügyi szakértővel nem konzultáltam erről.

[00:36:29]Ugyanakkor az mindenképpen, amit láthatunk, az az influencerpolitizálásnak a kiütközése.

[00:36:34]az, hogy nem egymás közt formális vagy informális egyeztetéseken beszélik meg egymá ezeket a kérdéseket a miniszterjelöltek, akik néhány hét múlva valószínűleg Magyarország vonatkozó miniszterei lesznek, hanem itt a Facebookon történik egyfajta diskurzus erről, egy szabad diskurzus és valóban a tulajdonképpen kéretlenül megszólaló gazdasági és energetikai miniszteri várományos beszél egyébként a szabadszülés szorvós választásról.

[00:37:03]majd pedig az egészségügyi miniszteri várományos válaszol rá.

[00:37:07]Nem biztos, hogy szerencsés ezeknek a vitáknak az ilyen formái lefolytatása, és most nem azt mondom, hogy mondjuk a kormánynak a teljes mértékben transzparenciát nélkülöző működés lenne adekvát, sőt ugyanakkor ez mutathat akár, hogy mondjam, professzionalitásmentességet is, tehát az azt a képet is sugalhatja, hogy na akkor a Tiszapárt leendő miniszterei nem is tudják egymás közt házon belül megbeszélni a dolgokat, vagy akár az érintőleges szakpolitikai kérdéseket, mert a Facebookra visszik ki a vitát, úgyhogy szerintem lehet egy ilyen fénytörése is.

[00:37:42]Nekem az a furcsa bot, csak egy megjegyzés, és nem elvicel akarom a dolgot, csak visszakanyarodva az influencer politizáláshoz, hogy miközben ezek a csörték zajlanak, mi próbáljuk megismerni a háttérét, vagy elemezni, hogy mi lehet a a háttérben.

[00:37:52]Aközben egyébként a magyar választópolgárok, tisztelet kivételnek, Zömének, Kapitány István a mindennap kávétívó miniszterjelölt, Hegedi Zsolt pedig, aki úgy tud táncolni, hogy a nemzetközi lapok is lehozzák.

[00:38:04]Tehát ez így igaz.

[00:38:05]Ez csak úgy megjegyzésként [torokköszörülés] mellette, hogy egyébként valójában, és ez szerintem szomorú, de majd reméljük változik, a szakmai vitákra sokkal kevesebben kíváncsiak érdemben, mint az ilyen influencerpolitizásból fakadó showelemekre, amikben a két úr is egyébként mondjuk úgy elől.

[00:38:22]Én sajnos nem tudok ilyen jól táncolni ellenben én is minden nap fogyasztok kávét, de ennél fontosabb kér a kapitánytáboroz.

[00:38:29]Én én abszolút [nevetés] a abba a táborba vagyok.

[00:38:30]vezettél giga globális energet ez nem is fog előfordulni, de szerintem az egy fontos kérdés, miközben persze a influencer politika és Facebookon zajló politika egy fontos kérdés, ennek pozitív és negatív oldala, de ha visszatér oda a politika, hogy szakmai kérdésekről lehet beszélni a szakmai nyilvánosságban és a nagyobb nyilvánosságban is, és ezeknek a párbeszédeknek, vitáknak, diskurzusoknak hatásuk van a döntésekre, akkor máris egy demokratikusabb és szabadabb országban élünk, hogy most ilyen fennkölt szavakat hozzak, de tényleg egy jó száté a gondolat kapcsán, amit most amit most említesz ugye, hogy jók ezek a viták, meg nem gondolsz, hogyha ez a nagy nyilvánosság előtt zajlik.

[00:39:10]Ugyanezt gondolod annak a témának kapcsán is, amiről az imént beszéltünk, mint például a Karácsony Gergely Magyar Péter csörte.

[00:39:20]De hát az tehát az is a nagy nyilvánosság előtt zajlott és végül Karácsony Gergely engedett kifejezetten szakmai vit ahhoz képest, hogy tehát hogy mi zajlik az egészségügyben és a a szülészeti ellátás terén milyen problémák és kérdések vannak, ami egy fontos a a mindennapjainkat meghatározó kérdés, hogy most éppen Karácsony Gergely egy újabb bulikát akar rendezni, és ezzel kapcsolatban a kérdésem természetesen nem is erre irányult, hanem arra, hogy mondjuk ebben a relációban te látod-e azt, hogy ki az a fél, aki hajlik, és ki az, aki nem?

[00:39:50]Hát az utóbbi kérdésben az nyilván már a ami az egészségügyi ellátást illeti, az nyilván a következő hetek, hónapok, évek kérdése lesz, hogy mi fog történni az egészségügyben.

[00:39:59]Én várom ezeket a a vitákat és követni fogom, mert hogy megérkezett egyébként a magyar orvosi kamerának a reakciója is, akik arra figyelmeztettek, hogy a szabad szülészorvos választás visszavezetésű visszavezetése rendszerszintű kockázatokat hordozhat.

[00:40:12]ők ugye azt írják, hogy a megoldás nem a régi hálapénk kockázatot is felvető modell visszaállításában, hanem az átláthatóbb minőségbiztosításban látják.

[00:40:23]De hát bocsánat.

[00:40:23]Tehát és végre itt vagyunk a vitánál.

[00:40:24]Igen, ez a negatív oldala vagy kockázatot vethet fel hálapénzoldalról, de a másik oldalról, és most nyilván nem fogom én a a hölgyek, nők, édesanyák helyzetét megítélni, de hát azt gondolom, hogy az egy annyira, de annyira fontos életbevágó kérdés, amikor egy hölgy életet ad egy másik gyermeknek, embernek, akkor azt milyen szülésznél teszi meg?

[00:40:47]Tehát ezzel kapcsolatban a választás szabadsága meg szerintem nagyon erősen ott van a mérleg másik serpenyője.

[00:40:52]Erről egy amikor szett nagyon komoly szakmai viták voltak.

[00:40:56]Tehát azért ezt ne ne tegyük zárójelbe, hogy hogy voltak erről szakmai viták, majd a kormánynak volt felelőssége döntést meghozni, hogy megváltoztatja a szabályozást.

[00:41:03]De ezeket a szakmai De ezeket a szakmai vitákat vetíti elő az, amit most a közösségi felületeken látunk ezzel kapcsolatban?

[00:41:11]Lehetséges, csak ne csináljunk úgy, mintha eddig nem lettek volna.

[00:41:12]Én ennyit akartam megjegyezni.

[00:41:14]Tehát voltak ilyen kérdésekben, igenis voltak.

[00:41:15]A kamara is többször szót emelt, ugye ott volt az orvosbéremelésnél, a hálapénznél satöbbi.

[00:41:21]Nagyon sok kérdésben.

[00:41:21]A kormány nem mindig azt hajtja végre utána, amire a szakma képviseletek 100%-ban rábolintanak, de hát nyilván ők elmennek a falig, aztán utána a politikái a felelősség, hogy utána megszervezze a társadalom életét e tekintetben és a törvényeket meghozza.

[00:41:36]Tehát szerintem itt még egyelőre ott tartunk, hogy ez inkább még az odavisszamondogatás, mints sem a kiérlett szakmai vitának lenne a terepe, vagy arra bizonyíték.

[00:41:44]Tehát ezek a Facebook csörték lennének egyébként a szakmai viták előszobái.

[00:41:51]Hogyha most egy kicsit komolyan vesszük, és nem ebből a két Facebookból, Facebook posztból indulunk ki, hát nyilván ott onnan fog minden elindulni, mennyi pénz van bármire.

[00:41:58]is.

[00:41:58]Tehát most ha kitalálják és bemennek oda és azt látja vagy azt fogja mondani bármiért is, vagy azért, mert tényleg igaz és üres a kincstár, vagy azért, mert még most nem tud bevezetni olyan intézkedéseket, és inkább ezt mondják, hogy üres a kincstár, abból fog elindulni minden.

[00:42:12]Tehát már azt is láttuk, lehetett látni ilyen cikkeket is, már felkérdezték akár az abortusz törvényel kapcsolatban, hogy ahhoz nem kell hozzányúlni.

[00:42:18]Nyilván vannak majd olyan olyan kérdések, amibe előbb-utóbb ugye konkrét válaszokat kell adni, de az, hogy ő még két kijelölt miniszter, akik még ugye tényleg még a bizottság előtt se meg semmit nem tudtak bemutatni, és már éljük túl a kilencedi nagy bulit, nézzük meg, hogy addig nagy bulikat, nagy bulikat nagy bulikat, nézzük meg, hogy addig még ki fog átállni, és milyen milyen titkok derülnek fényre.

[00:42:44]Szóval azt, hogy tényleg egyébként az is érdekes amúgy, hogy nyilván május 1i ezek a a történésekb május 4-e van és boldog névnapot minden Mónikának, de ö olyan annyi idő eltelt, ennyi idő, tehát annyi idő eltelt a vagy minden történt az elmúlt három napban is, hogy hogy ezeket már lekövetni is nehéz lesz és lehet, hogy majd a a sz de a hírek lekövetésében segítséget tud nyújtani a híradó, és én köszönöm nektek, hogy itt voltatok velünk és meg is kérdezzük a híradós kollégától.

[00:43:13]Szervusz Zsuzsi, nálatok este 8-kor a híradóban miről lesz szó?

[00:43:16]Szia Bogi, köszöntöm a nézőket is.

[00:43:16]Három témát emeltem most ki.

[00:43:18]Az egyik, hogy kit tart Sógora jelölése mellett Magyar Péter, hogy miért ez kiderül a híradóból, illetve az is, hogy autó hajtott a gyalogosok közé lépcsében, valamint ma kezdődött az érettségi, magyarból írtak a diákok.

[00:43:30]Ezekkel is készülünk.

[00:43:32]8 órakor várok mindenkit a képernyők elé.

[00:43:36]Bíró Zsuzsinak nagyon szépen köszönjük a részleteket.

[00:43:38]Érdemes lesz tehát követni a híradót.

[00:43:40]Én vendégeimnek köszönöm szépen még egyszer, hogy itt voltak velünk.

[00:43:43]Önöknek pedig köszönjük [zene] a megtisztelő figyelmet.

[00:43:44]Tartsanak velünk holnap is, ugyanis ahogy azt már megszokhatták, akkor is várjuk önöket este 7:00-től kommentel.

[00:43:50]Addig is viszontlátásra és további [zene] szép estét.

[00:43:58][zene] [zene] เ