Hír TV 58:45

Komment - HírTV

balásy gyulabelpolitikatisza pártkorrupciógazdaságközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Komment - HírTV
tl;dr
  • Balásy Gyula médiavállalkozó felajánlotta vagyonát és cégeit az államnak, amit a műsor résztvevői kényszerű önfeladásként vagy taktikai „pocimutogatásként” értékeltek.
  • A vállalkozó ellen hűtlen kezelés és pénzmosás gyanújával folyik nyomozás; a kritikusok szerint a felajánlás nem mentesíti őt a felelősségre vonás alól.
  • Menczer Tamás szerint a Balásyhoz hasonló figurák pökhendisége és ostobasága is hozzájárult a Fidesz választási vereségéhez.
  • A TISZA-kormányt „sógorkomendizmussal” vádolják, mivel kulcspozíciókba a miniszterelnök rokonai és bizalmasai kerültek.
  • Orbán Viktor a „digitális polgári körök” újjászervezését szorgalmazza, elismerve, hogy a nemzeti oldalnak alulról építkező közösségekre van szüksége.
  • A szakértők szerint a TISZA Párt sikeresen másolta le és fordította a Fidesz ellen a korábbi polgári körök modelljét.
  • Gazdasági bizonytalanság: a háttérben állítólag leállították a családtámogatási hitelek folyósítását az új kormányzati irányvonal tisztázásáig.
  • A résztvevők szerint az új kabinet globalista érdekeket szolgál ki, és a brüsszeli elvárásoknak való megfelelés lesz a prioritása.
  • „Az államnak Balási Gyula miatt vesztettünk. [...] Balási korábban 260 milliós veteránluxusautó mellett pózolva pökhendiskedett, majd a Tiszás kontrollműsorába ment sírni.” – Menczer Tamás

Részletes összefoglaló megjelenítése

A Hír TV Komment című műsorában a résztvevők a 2026-os kormányváltást követő politikai helyzetet, Balásy Gyula médiavállalkozó váratlan vagyonfelajánlását, valamint Orbán Viktor és a nemzeti oldal jövőbeli stratégiáját elemezték.

Balásy Gyula vagyonfelajánlása és a „sógorkomendizmus” vádja

A beszélgetés központi témája Balásy Gyula médiavállalkozó interjúja volt, amelyben bejelentette, hogy cégeit és magántőkealapokban lévő vagyonát felajánlja az államnak. A vendégek eltérően ítélték meg a lépés hátterét:

  • Kényszer vagy belátás: Kovács Balázs Norbert szerint a felajánlás nem volt önkéntes; a téeszesítéshez hasonlította a folyamatot, ahol a tulajdonosok „önként” adták be vagyonukat a közösbe. Ezzel szemben Molnár Zsolt szerint az interjú emberi része hiteles volt, Balásy valószínűleg felismerte, hogy cégcsoportjának nincs jövője az új keretrendszerben, és belső konfliktusait próbálta feloldani.
  • Büntetőjogi szál: A rendőrség hűtlen kezelés és pénzmosás gyanújával indított nyomozást, számlákat zároltak. A műsorban elhangzott, hogy Balásy a „védettség” reményében tehette meg a felajánlást, de Magyar Péter reakciója alapján ez nem mentesíti őt az elszámoltatás alól.
  • Új uram-bátyám rendszer: A Fidesz politikusai (Gulyás Gergely, Szűcs Gábor) élesen kritizálták a TISZA-kormányt, amiért szerintük a korábban kritizált „uram-bátyám” rendszert építik ki. Példaként említették, hogy az MTA új elnöke, Pósfai Mihály a leendő belügyminiszter, Pósvai Gábor unokatestvére, az igazságügyi tárcát pedig a miniszterelnök sógora (Melléthei-Barna Márton) vezeti majd.

„Az államnak Balási Gyula miatt vesztettünk. [...] Balási korábban 260 milliós veteránluxusautó mellett pózolva pökhendiskedett, majd a Tiszás kontrollműsorába ment sírni.” – Menczer Tamás (idézve a híradásból) *

„Ez egy igazi pociutatás. Hátamra fekszek, mutatom a pocim. Itt vakard meg. Kérlek ne harapj bele.” – Kovács Balázs Norbert *

Orbán Viktor üzenete és a nemzeti oldal újjászervezése

Orbán Viktor a „digitális polgári körök” tagjainak küldött üzenetében az „önkény és az akarnokság korszakának” kezdetéről beszélt. A miniszterelnök szerint a nemzeti oldalnak nem a pártstruktúrából, hanem kisebb közösségekből, klubokból kell újjáépülnie.

  • A polgári körök reneszánsza: Pityinger László (Dopeman) szerint Orbán Viktor beismerte korábbi hibáját, miszerint elengedte a polgári körök rendszerét, miközben a TISZA Párt éppen ezt a modellt (Tisza Szigetek) használta fel a sikerhez.
  • Karizma és jövőkép: Lánczi Richárd hangsúlyozótta, hogy a választók többsége nem a Fideszre, hanem személyesen Orbán Viktorra szavazott. Szerinte az új kormányzás alatt, ha a „vívmányok” elvesznek, Orbán Viktor hamarosan újra népszerű és „trend” figura lehet.
  • Digitális és analóg jelenlét: Máté Zsuzsa (KDNP) szerint nem elég a digitális térben összekapaszkodni, a való életben is erős társadalmi hálót kell fonni a nemzeti oldal megvédése érdekében.

„Az önkény és az akarnokság korszakába lépünk. [...] Az összefogás, a közös gondolkodás és az újjáépítés időszaka következik.” – Orbán Viktor (idézve a bejegyzéséből) *

„Ner helyett van cser. Ennyi a történet. [...] Az új Néró-császárt megkoronázzuk.” – Pityinger László (Dopeman) *

Gazdasági és politikai várakozások

A beszélgetés során felmerült az új kormány gazdasági intézkedéseinek hatása is. Lánczi Richárd szerint a háttérben már leállították a családtámogatási és jóléti hitelek (munkáshitel, babaváró) folyósítását, amíg az új kormányzati irányvonal nem tisztázódik.

  • Globalista irányvonal: A vendégek egy része szerint a TISZA-kormány „globalista politikusoknak” adta át a kulcsfontosságú minisztériumokat, és a brüsszeli elvárásoknak való megfelelés lesz a prioritás.
  • Választási kudarc értékelése: Menczer Tamás szerint a vereséghez a „Balásy Gyulák” pökhendisége és ostobasága is hozzájárult, ezért a nemzeti oldalnak meg kell tisztulnia az ilyen alakoktól.

„A Fidesz-KDNP választási vereségéhez a Newland média Kft. és a Lounge-csoport tulajdonos cégvezetőjének elképesztő ostobasága is hozzájárult.” – Menczer Tamás (idézve a híradásból) *

„Magyar Péter is még totálisan az Orbán körül forog még mindig, és ő körülötte is fog forogni, mert ezzel tudja biztosítani a saját táborában azt az összetartó erőt.” – Lánczi Richárd *

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • "közjegyző meg nem tudom, letéjt": Az ASR valószínűleg letétet vagy valamilyen jogi biztosítékot próbált rögzíteni a vagyonátruházás kapcsán.
  • "Váberer és Balog Levente féle modell": Wáberer Györgyre és Balogh Leventére utalhat a beszélő, mint olyan üzletemberekre, akiknek a modellje (vagy a hatalomhoz való viszonya) példaként szolgálhat.
  • "piros gomb, amivel B-vel kezdődik": A kontextus alapján valószínűleg a "beijedt" vagy hasonló, félelemre utaló kifejezésre gondolt a beszélő.
  • "Lunchcsoport": Helyesen Lounge Group (Balásy Gyula cégcsoportja).
  • "Angyalföld Terészváros": Helyesen Angyalföld-Terézváros (Budapest VI-XIII. kerületi választókerület).
  • "Posvai Mihály": Helyesen Pósfai Mihály (az MTA elnöke).
Teljes átirat megjelenítése

[00:02:52]rasszista, aki a migrációt kritizálja.

[00:02:54]Úgy tűnik, Brüsszel szerint igen.

[00:02:56]Miközben újabb migránsbarát NGO-kat támogatnának az Unióban, idehaza élesedik a benzinárbomba.

[00:03:00]Erről biztosan [zene] beszélünk majd.

[00:03:03]Comment ma 19 óra Hír TV.

[00:03:09]Nem tudjuk, hogy mi áll itt mögötte.

[00:03:10]Lehet találgatni de valójában annyit tudunk, hogy itt van egy gazdag üzletember, aki most minden nagy cégében a tulajdonrészét átruházza az állam.

[00:03:18]Még ha ezt is csinálta, amit csinált, hogy közjegyző meg nem tudom, letéjt.

[00:03:22]Miért kell ezt ezzel neki házolni?

[00:03:25]Vezércikk ma 21 óra.

[00:03:28][zene] Hírtv.

[00:03:32]Van itt egy meló.

[00:03:35]Fel kell törni egy széfet.

[00:03:37]Öt évet elengedtek.

[00:03:39]Egyet.

[00:03:39]Mikor kinyílik az ajtó, legyen néhány perced, hogy megkeress és elégess egy szigorúan titkosát, az enyémet.

[00:03:49]Ha átversz, az életed végéig, és itten fogsz rohadni.

[00:03:57]Trezor, szombat 22 óra, hírtv.

[00:04:04][zene] [zene] Jó estét kívánok híre.

[00:05:37]inet látják 7 órakor Bíró Zsuzsa vagyok.

[00:05:43]Az önkény és az akarnokság korszakába lépünk.

[00:05:45]Írta a digitális polgári kör tagjainak Orbán Viktor.

[00:05:47]A Fidesz elnöke úgy fogalmazott, egy az Európai Parlamenthez hasonló liberálistam jön létre Magyarországon.

[00:05:53]Ezért a következő években az lesz a feladatuk, hogy megvédjék a nemzeti oldal vívmányait.

[00:05:57]A miniszterelnök hozzátette, az összefogás, a közös gondolkodás és az újjáépítés időszaka következik, amely nem a pártból, hanem olyan kisebb-nagyobb klubokból, körökből jön, ahol tudják, a választási kudarc nem csökkenti az elmúlt 16 év alatt elvégzett munkaértékét.

[00:06:14]Orbán Viktor azt üzente, idézem, számítok rátok.

[00:06:17]Az összefogás, az újjáépítés időszaka következik.

[00:06:25]Az újjászervezés időszaka jön.

[00:06:25]emelte ki Máté Zsuzsa, a KDNP országgyűlési képviselőjelöltje, csak most a digitális polgári körökben, míg 2002-ben a polgári körök tudták újra szervezni a nemzeti oldalt.

[00:06:37]hozzátette, építkezni csak úgy lehet, ha az alapok stabilak, ezért kellenek a Fidesz KDNP köré a közösségek a digitális és az offline térben is.

[00:06:48]Nem csak a digitális térben összekapaszkodni, mert az önmagában kevés lenne, hanem innen kilégve az analóg világban, tehát a való életben olyan erős társadalmi hálót fonni, amiből újraépülhet ez az oldal.

[00:07:03]Ugye itt nagyon nagy hiány lesz ez egyébként Európa számára is hogy ez a nemzeti oldal pillanattilag nem tud pozícióban lenni.

[00:07:17]Kizárólag a költségvetésben szereplő a választás előtt meghozott döntések kifizetését tette lehetővé a kormány.

[00:07:21]A választások másnapján pedig kifejezetten megtiltotta új kötelezettségek vállalását.

[00:07:28]jelentette ki a Fidesz leendő frakció vezetője.

[00:07:30]Újás Gergely arra reagált, hogy Magyar Péter azzal vádolta a jelenleg hivatalban lévő kormányfőt, hogy teljesen kiürríti az államkasszát és új kötelezettségeket vállal.

[00:07:41]A korrekt átadásátvétel érdekében a miniszterelnökséget vezető miniszter arra kéri az új kormány vezetőjét és tagjait, hogy ne terheljék valótlan állításokkal a kormányváltás alkotmányos szabályoknak megfelelő folyamatát.

[00:07:56]Jól halad a Tisza az uram bátyám rendszer felszámolásával.

[00:07:58]Írja közösségi oldalán a Fidesz frakció szóvivője.

[00:08:03]Szűcs Gábor rámutatott, nyilván pont annyira véletlen, hogy az MTA elnöke a belügyminiszter unokatestvére lesz, mint az, hogy az igazságügyért a miniszterelnök sógora feláll majd.

[00:08:10]A Fidesz országgyűlési képviselőjelöltje, Német Balázs pedig úgy fogalmazott, újabb rokon a fedélzeten.

[00:08:20]Munkát kívánok Posvai Mihálynak, a Magyar Tudományos Akadémia frissen megválasztott elnökének.

[00:08:24]Nem lehet nem megjegyezni vele kapcsolatban, hogy Posvai Mihály a leendő Tiszás belügyminiszter, az egykori sportszerkereskedő üzletember, Pósvai Gábor rokona unokatestvére.

[00:08:40]Na ez lesz az igazi sógorkendszer.

[00:08:43]Zárolták Balási Gyula számláját, valamint hűtlen kezelés és pénzmosás miatt indult nyomozás.

[00:08:48]A nyomozás részét képezi a rendezvényszervező cég csoport ügyleteinek vizsgálata is, amelyről maga a cégvezető is beszámolt.

[00:08:55]Közölte a rendőrség.

[00:08:57]Korábban Balási Gyula a Tiszapárt házi médiájának adott interjút.

[00:09:01]A rendőrségi tájékoztatás szerint pénzösszegeket foglaltak le, és számlákat is zároltak.

[00:09:06]Továbbá túlárazott szerződésekkel összefüggésben is büntetőenjárást folytatnak ismeretlen tettes ellen, szintén hűtlen kezelés gyanúja miatt.

[00:09:15]Az államnak Balási Gyula miatt vesztettünk.

[00:09:18]Írt a Facebook bejegyzésében Mencer Tamás.

[00:09:20]A Fidesz KDNP kommunikációs igazgatója úgy fogalmazott, Balási korábban 260 milliós veteránluxusautó mellett pózolva pökhendiskedett a 444 riporterével, majd a Tiszás kontrollműsorába ment sírni.

[00:09:33]A politikus hozzátette, hogy a Fidesz KDNP választási vereségéhez a Newland média Kft.

[00:09:41]és a Lunchcsoport tulajdonos cégvezetőjének elképesztő ostobasága is hozzájárult.

[00:09:49]Hosszabb híradóval 8 órakor várom majd önöket.

[00:09:51]Köszönöm a [zene] figyelmüket, viszontlátásra.

[00:10:10][zene] A tavasziasan meleg időt felhők és frissítő csapadék színesítheti.

[00:10:21]Köszöntöm önöket.

[00:10:21]Daróci daröttja vagyok.

[00:10:23]Holnap hajnalban általában 10 és 15 fok közé csökken a hőmérséklet.

[00:10:28][zene] Ennél hidegebb az északi szélcsendes völdekben lehet majd, [zene] és a szél továbbra is élénknek bizonyulhat.

[00:10:35]Szerdán napközben a napsütést [zene] erőteljes gomolyfelhők zavarhatják, és kora délutánig előfordulhat zápor, de leginkább csak elszórtan.

[00:10:43]Azonban később már zápor és zivatar [zene] is kialakulhat többfelé.

[00:10:47]A déli délkeleti szél élénk olykor erős lehet.

[00:10:50][zene] A legmelegebb órákban 23 és 28 fokot mérhetünk majd.

[00:10:56]A folytatásban a következő napokban csütörtökön előreláthatólag még csapadékosabb [zene] időjárás íg érkezik.

[00:11:03]A hétvégére azonban már változóan [zene] felhős, naposabb időben lehet részünk 20 és 27 fok közötti maximumokkal.

[00:11:10]Hétfőn pedig akár elérhetjük a 30 fokot is.

[00:11:13]Érdemes [zene] felkészülni a napos és csapadékos forgatókönyvre is.

[00:11:18]Köszönöm megtisztelő figyelmüket, további szép napot kívánok, viszontlátásra.

[00:11:33]Most következő műsorunkat Sikert és nagyot halló nézőink a Teletext 88.

[00:11:39]oldalán feliratozva is láthatják.

[00:11:42]Maffia módszerek vagy felelősség számos kérdést vetett fel Balási Gyula interjúja, amiben a médiavállalkozó közölte, átadja cégeit az államnak.

[00:11:48]A Tiszapárt vezető politikusai már példastatuálásról beszélnek, és a könnyek, valamint a zsebkendők, Mencer Tamás sem hatották meg.

[00:11:58]A politikus azt mondta, Balási Gyula miatt veszítettünk.

[00:12:03]Dajs Tamás szerint viszont maffia módszerek és hatalommal való visszaélés is húzódhat a háttérben.

[00:12:07]Mindeközben Magyar Péter ma Olaszországba repült, hogy megnézze a róla készült mozifilmet.

[00:12:15]Témánk van [zene] mára is bőven.

[00:12:16]Vendégeim már a stúdióban.

[00:12:16]Azonnal kezdünk.

[00:12:25][zene] Jó estét [zene] kívánok!

[00:12:29]Köszöntöm önöket.

[00:12:30]Ez itt a komment kedden a Hír TV-n.

[00:12:32]Én futó Boglárka vagyok.

[00:12:32]A stúdióban pedig vendégeim Lánci Rihard újságíró.

[00:12:37]Üdvözöm a nézőket!

[00:12:38]Kovács Balázs Norbert Angyalföld Terészváros választókerületi [zene] elnöke.

[00:12:42]Jó estét kívánok!

[00:12:43]Molnár Zsolt országgyűlési képviselő.

[00:12:45]Jó estét kívánok!

[00:12:47]És Pittyinger László, Dopman magyar rapper [zene] producer.

[00:12:48]Mindenki kedvence.

[00:12:50]Üdvözlök mindenkit.

[00:12:53]Szervusztok.

[00:12:53]Jó estét kívánok nektek én is.

[00:12:55]És ez úton is köszönöm szépen, hogy itt vagytok velük és elfogadtátok a meghívásunkat.

[00:12:58]Hát első témánk pedig nem más, mintogy Balási Gyula média vállalkozó a tegnapi nap folyamán bement a kontroll médiacsoporthoz, ahol adott egy interjút, és a többi között közölte, hogy a tulajdonában lévő cégeket, valamint a magántőkealapokban lévő összegeket, összegeit, vagyonokat felajánlja az állam számára.

[00:13:20]Na, hogy pontosan mit mondott és hogyan zajlott ez az interjú, abból nézzünk meg egy rövid részletet, és akkor ezzel fogunk kezdeni.

[00:13:31]Hogy a jelenlegi helyzetben nem hinném, hogy a a mi cégcsoportunknak ebbe ebbe a keretrendszerbe, vagy ahogy ahogy most működik jövője van.

[00:13:41]És és én [horkantás] tehát én 25 éves voltam, amikor [horkantás] [nevetés] bocsánat, amikor ezt a a az az első céget is elindítottam a cégcsoportatot, most közel dupla annyi vagyok, és én nem szeretném azt látni, hogy ez ez így összeomlik, főleg azért, mert nagyon komoly értékeket teremtettünk a cégben.

[00:14:20]Komoly szakmai tudás van, komoly emberi erőforrás.

[00:14:23]És úgy gondolom, hogy ezeket a feladatokat, amiket mi végeztünk az elmúlt években, ezután is végezni kell, és ez a csapat erre jó, ezt csinálta, és örömmel dolgoznak tovább ebben, és nyilván nélkül.

[00:14:42]Közben egyébként megérkezett a rendőrség reakciója.

[00:14:44]A hatóságok a mai nap folyamán azt tették közzé a közösségi felületükön, valamint egy közlemény formájában is közölték, hogy hűtlen kezelés és pénzmosás miatt indult nyomozás ismeretlen tettes ellen.

[00:14:56]Pénzösszegeket foglaltak le és számlákat zároltak Balási Gyula cégcsoportjával kapcsolatos ügyek vizsgálata során.

[00:15:04]Laci, láttad esetleg tegnap ezt az interjút, vagy a mai nap folyamán?

[00:15:06]Mit szólsz hozzá?

[00:15:08]Nem, de most láttam.

[00:15:10]És mi a véleményed?

[00:15:11]Hát úgy látom, hogy a Váberer és Balog Levente féle modell nem annyira működik.

[00:15:17]Most egyesek még jobban megijedtek.

[00:15:17]És akkor igazából ilyen római birodalmat idéző jeleneteket látunk, hogy vagy a középkort próbálom megelőzni és helyem zsinott.

[00:15:28]Tehát van ennek egy olyan vetülete, amit ugye a nyomozás fölvet.

[00:15:33]Ezt majd lefolytatják és kiderítik, hogy mi volt ezzel kapcsolatosan.

[00:15:38]törvényellenes vagy nem törvényellenes.

[00:15:43]A másik vetület egyébként feltételezi azt a hatalomgyakorlással kapcsolatos fix, illetve hát képzetet, ami várható.

[00:15:55]Tehát, hogy ennek több vetülete van.

[00:15:55]Nem csak az, hogy adott esetben a Fidesz kormány folyt korrupció vagy bármiféle pénzátelyezés magánszemélyeknek, hanem az is, hogy sokkal többre nem számítanak a következő rendszertől.

[00:16:09]Tehát alapvetően szerintem amit meg kéne szüntetni a magyar rendszerben, az az, hogy amikor valaki egy nagyjű győzelmet arat a választásokon, akkor [horkantás] egy ilyen kivégzésszerű, vagy egy ilyen forgószélszerű módszerrel most mindent letarol, és akkor berakja a saját maga embereit ugyanazokba a pozícióba, és ugye működteti tovább az országot, mint előtte.

[00:16:34]Szóval ezt a kérdést pedzegették ugye többen is, hogy itt valóban egy átadásról van-e szó, amit ugye Balási Gyula említ, vagy vagy meggyőzték esetleg kényszerítették?

[00:16:46]Ricsi, hát hogy látod?

[00:16:48]Mi a véleményed erről az egész interjúról?

[00:16:51]Hát a Balási Gyula, amikor Oltimer sportautókat gyűjtött és ugye egy ilyen találkozón elkapták, akkor így köszönte szépen, jól van.

[00:17:01]azért ő nagyon súlyos milliárdokat keresett a azzal, hogy az ő cégén keresztül mentek egyébként reklámok a közmédiába és egyébként valamint ugye a plakát óriás plakát milliárdok egyébként, mert volt amikor ilyen 30 milliárdos keretszerződés volt vele kötve plakátkampányra, tehát hogy őnek nagyon nagyon-nagyon pörgött a történet, és hogy megnézzük a több milliárdos ingatlanjait, amit felépített, arról úgy annyira nem beszélt, tehát azt mondta, hogy nem volt itt luxizán Azért meg kell nézni a balatoni ingatlant.

[00:17:33]Én lehet, hogy lehet, hogy az puritánnak számít valakinek.

[00:17:35]Én nem így láttam, de nem nem, hogy mondjam, nem irigylem tőle semmilyen történetet, csak az a probléma, hogy hogy amikor ment a szekér és a Fidesz 16 évig kormányon volt, akkor eszébe se jutott, hogy valami olyan probléma lehetne, amit most itt előadott egyébként a kontrollnak a stúdiójába.

[00:17:59]Tehát bocsánat, egy egy közbevetésem lehet.

[00:18:03]Az a bajom, hogy azok, akik kormányra kerültek most, ő nekik ugyanogy ment a szekér 2023-ig, és nekik se tűnt fel, hogy bármiféle baj lehet.

[00:18:12]Tehát ezért mondom, ezért fele más a történet, mert most hirtelen feltűnt, hogy baj lehet.

[00:18:21]Eddig, amíg részheesültek belő, addig nem tűnt fel, hogy baj lehet.

[00:18:23]Tehát azért mondom, hogy teljesen teljes képet érdemes nézni, de egyetértek vele.

[00:18:30]Azt mondom, hogy hogy én nem tudom, hogy tehát nem hiszem, hogy kényszerítették.

[00:18:33]Itt az lehet egyébként, hogy nála azért kilengett az a fajta majdnem kimondtam milyen piros gomb, amivel B-vel kezdődik, és utána csúnya szó következik, hogy milyen gomb gyulladt ki nála, és szerintem azért vállalta ezt a dolgot, átadja az államnak.

[00:18:48]Én ezt a jogi formulát nem is tudom hirtelen értelmezni.

[00:18:49]Tehát egy magánvállalkozó átadja az államnak a a cégeit, valamint a magánbefektetési alapokba tartott vagyonát, vagy vagyonának az osztalékát, ezt sem tudom pontosan, ez is milliárdos.

[00:19:03]És ez hogy tehát, hogy erre korábban én nem nagyon láttam egyébként.

[00:19:07]Hát végül is most akkor az valósul meg, amiről eddig beszéltek a Fidesz kapcsán, hogy odamentek és elvettek emberektől cégeket.

[00:19:14]De itt de itt elvétel van.

[00:19:16]Itt bement bement az ember és azt mondta, hogy átad.

[00:19:19]De ezt ki tudjuk zárni egyébként, mert mert nyilván ezt többen pedzegették, hogy most ez a Balási Gyula esete ez egyfajta jelzés is lehet más jelentős befolyás.

[00:19:29]Akkor jelzés lehetne, hogyha nem az lett volna rá az első reakciója Magyar Péternek, hogy ez nem mentesít senkit semmitől.

[00:19:34]Tehát, hogy az az igazság, hogyha utána azt mondja, hogy na hát van, aki beismer és satöbbi.

[00:19:39]De nem volt ilyen kommunikáció.

[00:19:41]Tehát arról szólt, hogy gyerekek, bárki bármit, tehát megbánhatja a bűneit, de nem lesz megbocsátva, vagy legalábbis lesz következménye annak, hogyha törvénytelenséget követett el.

[00:19:50]Úgyhogy én azért nem látom emögött ezt a fajta kényszerítést, én azért látom az egyénnek a félelmét, vagy valamitől való tartását, mert hogy mertogy én én nem nem tapasztaltam a kommunikációbén, tehát nem volt egyértelmű amúgy, tehát úgy fogalmazott ugye a közösségi felületén, hogy Rogán Strómanjának mai könyvfakasztó interjúje kapcsán hadd idézzem a Partizán interjúmat.

[00:20:11]Ez a rendszer sokkal gyorsabban összeomolhat, mint a sokan gondolnak.

[00:20:16]De ő korábban egyébként kijelentette azt is, hogy hogy nem lesznek ezek a dolgok elfelejtve és mindenki el lesz számoltatva.

[00:20:24]Jó.

[00:20:24]Korábban kijelentette azt is, hogy nem készül politikai pályára, meg nem megy ki az Európai Parlamentbe.

[00:20:27]Úgyhogy itt a keredés.

[00:20:29]Igen.

[00:20:29]A politikusok mondanak sok mindent.

[00:20:31]Valóban.

[00:20:31]Ez igaz.

[00:20:33]Neked mi a véleményed, Balázs?

[00:20:37]bennem az merült föl, hogy a a tszbe is önként adták be a vagyontárgyaikat az emberek a a szocializmus elején.

[00:20:46]Tehát kicsit arra hasonlít ez a történet is, hogy a önként átadja a vagyonát.

[00:20:52]Nem hiszem, hogy a magyar kormány részéről a Széchenyi Istvánnal fogják összevetni, hogy fölajánlja magán vagyonát közcélra, hogy ebbe a kategóriába tartozna ez.

[00:21:05]láthatóan a én néztem az interjút, azért egy nagy vállalkozó nem így szokott kommunikálni, tehát valami törés van a háttérben.

[00:21:15]Az a része, hogy a cégei valószínűleg nem fognak működni a Magyar Péter által vezetett országlásban.

[00:21:22]Tehát elképzelhetetlennek tartom, hogy az ő cége mondjuk marketing vagy reklámtevékenységre nyerjen közbeszerzést Magyar Péternél.

[00:21:33]Valószínű ezt meg is üzenték.

[00:21:35]Azért voltak látható jelzések, tehát zárulták a cégeinek a bankszámláit, tehát nem előzmény nélküli ez a felajánlás.

[00:21:44]Én azt tudom mondani, egyik részről azt lehet mondani, hogy azt adja át, ami már úgy is kezd elértéktelenüledni, tehát a cégeit, de hogy ez önként történt volna, abban erős kétségeim vannak.

[00:22:00]Tehát az ember nem szokott így megválni a vagyonárjaitól.

[00:22:03]Amúgy a interjúban azt is elmondta, hogy jogilag minden rendben volt az ő működésével.

[00:22:08]Ha a cégeit nézzük, ott a nyeresége a cégnek, a nyereség tartalma az nem volt kimagasló.

[00:22:16]Tehát 10%-os nyereséggel működött a vállalkozása, ami azért a az Európai Unióban egy elfogadható nyereségszint.

[00:22:24]Tehát a az, hogy itt most pénzmosással vádolják, az egy másik kategória.

[00:22:29]Tehát itt nem túlározás meg nem költségvetési csalása vár.

[00:22:36]Hát én azt tudom mondani, hogy kezdődik, tehát kezdődik a vadászat, amit Magyar Péter beígért, és nem nyilatkozhatott volna mást, mint hogy ez nem elég, hiszen az ő szavazói ennél meg többet is várnának el Magyar Pétertől, hogy itt itt vér is foljon akár.

[00:22:53]Tehát én ezzel szembesülök a online világba.

[00:22:56]Tehát ez az elvárás van, amit Magyar Péter az világban, amiket leírnak emberek, azt szerintem azt nev nevejük hivat.

[00:23:03]Én azt gondolom, hogy azért Magyar Péter tüzelte fel a saját szavazóit, és most eleget kell tenni az elvárásoknak.

[00:23:09]Azt, hogy milyen módszerekkel, hogyan sikerült rávenni egy nagy vállalkozót, hogy a saját vagyonának egy jelentős részét.

[00:23:18]közérdekű kötelezettségvállalás a jogintézmény amúgy, tehát hogy létezik ilyen, hogy fölajánlja köztérre a saját magánvagyonát, akár pénzeszközt, akár céget.

[00:23:28]Tehát ez létezik, de kizártnak tartom, hogy ezt önkéntes döntésen alapult.

[00:23:35]Te is így látod, Zsol?

[00:23:36]Nem, én másképp látom, tisztelettel.

[00:23:38]Abban egyetértek, hogy ennek a cégcsoportnak a következő években nem nagy jövője van.

[00:23:43]Tehát azt hiszem, hogy ez ez világos.

[00:23:44]Ön viszont azt gondolom, hogy az interjú abban hiteles, hogy nem gondolom, hogy olyan nyomás alatt tették volna ezt vele, hogy hogy ha ezt most nem teszi meg, akkor mi történik, hanem az a logikusabb, amiről Ric is beszélt, hogy valószínűleg ő belülről gondolhatja azt, hogy részben elértéktelenett a vagyona, részben szerintem föl akarja azt a belső konfliktusát oldani, hogy hát ez a cégcsoport, ez nyilvánvalóan nem teljesen csak az ő akaratából működött.

[00:24:14]Ezt ugye így nem mondja ki, de hát azért világos, hogy hogy azért ennek nem egyedül ő a, hogy mondjam, értelmi szerzője.

[00:24:22]De én azt sem hiszem, hogy valami olyan áll a dolog mögött, hogy ezért cserébe akkor mit nem kap, vagy mit kap, hiszen ez olyankor történik, amikor már a nyomozás zajlik, zárultták a bankszámláját.

[00:24:33]Tehát ilyen értelemben nem a szabad vagyonáról mond le, hanem valószínűleg olyanról, ami ami számára nehezen lenne elérhető.

[00:24:43]oitlít, bocsáss meg, hogy hogy ugye neki Magyarországon él a családja, itt van az otthona, és ugye nem akar elköltözni.

[00:24:50]De ez ez szerintem ez a része számomra viszonylag hiteles, ahogy erről beszél.

[00:24:55]Azt nem tudom megmondani, hogy itt csak büntetőjogi kérdésről van szó, vagy pedig arról is, hogy a a egyébként a rendelkezésre hatáló vagyonnal mit kezd.

[00:25:03]Hiszen az állam javára egyébként lehet ajándékozni, tehát nem csak közérdekű célra lehet fölajánlani, van ilyen is, de akár ajándékozhat is a az államnak.

[00:25:12]Nekem az emberi része hiteles, és én inkább azt látom ebben, hogy hogy nem érti, hogy mi történt, és ugye 25 éve csinál valamit, ami hát nyilvánvalóan mégha a formális jogszabályoknak megis vele ne zárjuk ezt ki, mert ne mégse vádról, még gyanúsításról sincs szót, ismeretlen tettetes ellen folyik a nyomozás, de azt ő is érzi, hogy a a közhangulatban nehezen magyarázható ez a típusú gazdagodás, amiről Ricsi is beszélt.

[00:25:38]Én inkább azt gondolom, hogy ő ezt szeretné tisztázni, hogy a nyomozás meddig ér, meg egyáltalán ér-e bármeddig is.

[00:25:46]Szerintem erről itt nagyon keveseknek van információ.

[00:25:47]Nekem biztos.

[00:25:49]Akkor vessünk egy pillantást a reakciókra.

[00:25:50]Ugye Balázs is arra utalt, hogy itt nem biztos, hogy ez egy egyszerű felajánlás.

[00:25:54]Dajs Tamás fogalmazott most úgy a délutáni órákban a patriótának adott interjújában.

[00:25:59]ő maffia módszereket emlegetett, valamint azt, hogy amit most látunk, az talán annak lehet a lenyomata és az egyértelmű bizonyítéka, hogy a Tiszapárt már most visszaél a hatalmával, holott az még nincs is meg neki.

[00:26:14]És hát Mencer Tamás is reagált a közösségi felületén, a kormánypártok volt kommunikációs igazgatója.

[00:26:20]Szó szerint úgy fogalmazott, hogy Balási Gyula miatt vesztettünk, és itt a konkrét személy mellett a jelenségre is gondolok.

[00:26:27]Mit gondolsz Mencer Tamás reakciójáról, Ricsi?

[00:26:33]Tehát, hogy Balási Gyula miatt veszített volna a Fidesz, tehát hogy konkrétan egy rendezészervező meg egy bocsánat a bejárat függet egy plakátcégnek a a tulajdonosa, akin átmennek a pénzek és levesznek abból.

[00:26:45]Hát azt írja Bencer Tamás, hogy nem szabadott volna hagyni, hogy a Balázsi Gyulák megjelenjenek körülöttünk.

[00:26:48]A Balázsi Gyulákat már nem bírtuk el.

[00:26:51]Hát akkor de könyörgöm 16 év kormányzat után miért hagyták tehát, hogy ezek olyan utólagos reakciók, hogy nem kellett volna ilyen emberekkel nem kellett volna valóban.

[00:27:01]De egyébként nem tudom hány cig szólt arról, hogy a Balázsi Gyula és és a és a cégcsoportja egyébként kikhez köthető politikailag, mekkora pénzt mozgat egyébként, milyen hirdetések mennek rajta keresztül, milyen fajta dolgokat teljesít.

[00:27:15]Az MMB-nek a kommunikációját is ő kapta meg a legutóbbi szerződés alapján egyébként a Nemzeti Bank kommunikációját is az ő cégcsoportja kapta meg nem kevés pénzért.

[00:27:25]Tehát hogy azért mondom, hogy ő egy ő egy kiemelt ember volt, tehát hogy hogy azt mondani rá, hogy miatta volt, de hát ember, hát ti voltatok, akik megbíztatok benne, hát de azt írja ugye mencer, hogy valóban a közelünkben voltak és ez baj, nem szabadott volna megengedni.

[00:27:38]Laci, az na mondja.

[00:27:44]Az a baj, hogy nem, mert összev, tehát hogy én értem, hogy mindenki próbálja magyarázni a dolgokat meg satöbbi.

[00:27:54]Hagyjuk már ezt.

[00:27:54]Királyváltás volt most jelen pillanatban.

[00:27:57]Ennyi történt.

[00:27:57]És amit azt én mindig mondtam, nem az ellenzék nyert, nem klasszikus értelmezvett ellenzék nyert, hanem a Fideszen belül egy renegált szekció mindenféle segítséggel és ügyes kampánnyal átvette a hatalmat.

[00:28:12]és megdöntötte az első vonalnak a hatalmát.

[00:28:18]Nem lett új rendszer se, nem lett semmilyen rendszerváltás, nincsen semmilyen.

[00:28:22]Ner helyett van cser.

[00:28:22]Ennyi a történet.

[00:28:25]És mások csinálják más vonalaknak a mentén, és nekik is lesz Balási Gyulájuk.

[00:28:31]És nekik is les Tessék?

[00:28:34]Hát a sógorkóák.

[00:28:34]Az a lényeg, hogy itt lesznek ugyanúgy gazdag emberek, lesznek tőkések, mint ahogy a szocialista kormány alatt is volt kapcsolódó üzleti szektor, és ott is nyertek el pénzeket, az MDF alatt is nyertek, és mindig voltak, mert ezek kísérik a kormányzást.

[00:28:53]És itt az a lényege, hogy egyszerűen mint amikor Rómába új császár jött, akkor átveszi a cuccokat, és aki ember kell neki, azt megtartja, aki nem kell, az beáldozza, feláldozza.

[00:29:04]akitől akarja elveszi a pénzét, akinek akarja elküldi a mérget, hogy vegye be magának.

[00:29:09]Egész egyszerűen csak annyit kell látni, hogy ez 21.

[00:29:14]századi díszlet előtt zajlik, de ugyanez történik.

[00:29:17]És amint azt beszéltük az elején, a kormányon a miniszterelnöknek van egy cselekvés kényszere, mert az első számú politikai árcikke még mindig az, hogy el és leszámoltatás lesz.

[00:29:30]Ez nincs más árucik, nincs politika, nincs semmi, nincsenek tervek, nincs program, semmi nincsen.

[00:29:39]A brüsszeli 27 pontos program el lesz fogadva.

[00:29:43]Tulajdonképpen globalista politikusoknak oda lettek adva a kulcsminisztériumi pozíciók.

[00:29:50]Jelen pillanatban a saját tapasztalatból tudom, hogy az összes családi jó jóléti intézkedés, a 3%-os hitel, a munkáshitel, a babaváróhitel folyóítását tulajdonképpen nem hivatalosan, de leállították, nem ítélik meg többet, várják, hogy mi lesz a következőkben a az elképzelés, mi lesz az új kormányzás.

[00:30:12]Tehát jelen pillanatban népünnepéllyel, ezt is mondám, mint anno május 1je Kádár János a rendszerváltó népünnepé.

[00:30:18]Milyen népünnepély ez?

[00:30:21]A új Nérócsászát megkoronázzuk.

[00:30:24]Hát az igazság, egy olyan világba élünk, ahol infantilis társadalom van.

[00:30:28]A miniszterelnök az a város főpolgármesterével azon vitáznak, hogy kirendezhet választási afterpot.

[00:30:37]Mer itt a buli buli balhén nem most ezt csak azt mondom, hogy tehát hogy itt ne legyünk már.

[00:30:42]Szóval én értem, de bárgyú minden egyes hatalomnak van üzleti köre, vannak pénzmás az üzleti ezről az üzleti körről beszélt mencer Tamás és úgy fogalmazott, hogy meg kell újulni és egy jobb közösséget kell építeni.

[00:31:01]Sincsenek ilyen alapok.

[00:31:01]Na de hogyan lehet ezt a közösséget megújítani?

[00:31:03]Arról írt Orbán Viktor egy hosszabb posztot ma reggel a digitális polgári körök csoportjába.

[00:31:10]Erről fogunk beszélgetni, de már csak a reklám után.

[00:31:12]Maradjanak velünk.

[00:31:25][horkantás] [zene] fiúk, ne most megígérem, lesz rá alkalmatok.

[00:31:53]Troll.

[00:31:53]Ked 22:30 Hír TV [zene] [zene] Folytatódik a kommentedden itt a Hír TVén.

[00:39:46]Köszöntöm önöket.

[00:39:46]Én Futób Boglárka vagyok.

[00:39:47]A stúdióban pedig vendégeim még mindig Lánci, Richard, Molnár Zsolt, Pityinger László, Dopman és Kovács Balázs Norbert.

[00:39:52][zene] A reklám előtt pedig ugye ott hagytuk abba, hogy Balási Gyula a tegnapi nap folyamán adott egy interjút a kontrollnak, ahol ugye elmondta, hogy a cégeit, valamint a magántőkealapokban lévő befektetéseit felajánlja az állam részére.

[00:40:06]De afölött úgy átsiklottunk, hogy pontosan hol adta ezt az interjút.

[00:40:11]Ugye ezt annál a kontroll médiacsoportnál adta, amelyről ugye közt tudott, hogy Magyar Péter testvére, a vezetője Magyar Márton.

[00:40:17]Ennek van jelentősége szerinted, Zsolt?

[00:40:19]Szerintem igazi nincsen abból a szempontból.

[00:40:22]Igen, hogy azt gondolom, hogy ő arra ment, hogy átmenjen a médián, és biztosra ment, hiszen ha most valami átmegy, akkor az ott adott interjú, tehát ilyen értelemben van jelentősége.

[00:40:33]De hogy emögött valamiféle ennél mélyebb politikai üzenet lenne, azt én nem tartom valószínűleg.

[00:40:40]Neki az volt fontos, hogy olyan helyen hangozzanak el a mondatai, ami ami terjedni fog.

[00:40:43]És hát ez terjed.

[00:40:47]Hát akkor is terjedt volna, hogyha a Telexhez vagy a 444-hez megy.

[00:40:49]Nem mindenképpen vagy a Partizánhoz, vagy a Patriótához.

[00:40:54]Hát ezek lehettek volna az a azt kevésbé tartom valóz.

[00:40:57]Azért lett volna még választási lehetőség a kontrollon kívül.

[00:41:01]Ez igazi pociutatás.

[00:41:01]Hátamra fekszek, mutatom a pocim.

[00:41:04]Itt vakard meg.

[00:41:04]Kérlek ne harapj bele.

[00:41:08]Tehát ez olyan egyszerű gesztusrendszer.

[00:41:13]feladok mindent, még önmagamat is.

[00:41:17]Az egész interjúból az jött le, hogy ő védettséget szeretne kapni.

[00:41:21]Az a kérdés, hogy mi ellen kéne őt megvédeni.

[00:41:24]Tehát és én azt gondolom, ha erre megtaláljuk a választ, akkor megkapjuk azt is, hogy miért ajánlotta föl a saját indok saját tulajdonát.

[00:41:36]Tehát valamitől láthatóan félt, és ő egy védelmet szeretett volna itt a politikai boszorkányüldözéssel [horkantás] szemben.

[00:41:45]Az egy kérdés, hogy megkapja-e, tehát hogy kellő árat fizetett-e a védelemért, vagy nem.

[00:41:50]Ez most majd kiderül a következő napokban.

[00:41:54]Na, visszakanyarodva egy kicsit itt Mencer Tamás reakciójához, ugye ő úgy fogalmazott a közösségi felületén, hogy hogy voltak kollégái, akik megkérdezték tőle, hogy Tamás, milyen emberek voltak körülöttünk?

[00:42:05]És hát azt írja Mencer Tamás, hogy egyértelmű, hogy meg kell újulni, egy jobb közösséget kell építeni, egy olyat, amelynek még a közelében sincsenek ilyen alakok.

[00:42:13]És hát a megújulásról Orbán Viktor a mai nap folyamán közzétett egy hosszabb bejegyzést a digitális polgári körök csoportjában, és hát a megújulásról is beszélt.

[00:42:26]A többi között ugye úgy azt írta és úgy fogalmazott, hogy megújulásra van szükség.

[00:42:30]A Fidesz mint egy kormányzó párt meggyengült, de a választási kudarc nem csökkenti az elmúlt 16 év alatt elvégzett munkánk értékét.

[00:42:41]Hogyan lehetséges most ez a megújulás?

[00:42:44]És mik a legfontosabb feladatok szerinted?

[00:42:46]Zsolt?

[00:42:47]Kicsit azért mosolygok, mert a kéthados veresek után mindig meg kell újulni.

[00:42:49]Mi ezt átértük néhányszor.

[00:42:54]Nagyjából jobbat nem lehet mondani.

[00:42:54]Nem hiszem, hogy sikerült volna.

[00:42:56]Ezt nem tartom valószínűleg.

[00:42:58]Tettünk rá kísérletet.

[00:43:01]réssikereket azért el lehetett érni, azért azt ne felejtsük el, de azt gondolom, hogy 2010-ből a magyar baloldal azon belül a magyar szocialista párt legyünk tárgyilagosak, önkritikusak soha nem tudott fölállni a 2010-es kétados vereségből.

[00:43:13]Ennél valamivel jobb esélyei vannak azért a a Fidesznek, de nekik sem lesz könnyű.

[00:43:18]Viszont jobbat mondani ilyenkor, mints sem azt, hogy rendezni kell a sorokat, megújulni, az elmúlt 16 évet nem lehet kidobni.

[00:43:27]Ezek logikus mondatok, hiszen annak a 2 millió néhány százezer szavazónak mondani kell valamit, és nagyon jobbat nem lehet.

[00:43:33]Itt egy dologra hívnám föl a figyelmet, ami számomra nagyon meglepő, de hát olyan nagyon nem vagyok abban a pozícióban, hogy éztorszak, nem is szeretnék, de azért az, hogy a miniszterelnök a Fideszen kívülre helyezi a megúrásnak a legfontosabb ismérveit, azért az az egy nem Fideszes számára ez érdekes, hiszen logikusan azért a párt megújítása lehetne az, ami az első lépés, de itt azt gondolom, hogy hogy kiviszi innen.

[00:43:59]Ez számomra furcsa.

[00:44:02]Lehet, hogy az mindenki más számára nem.

[00:44:04]Ezt egy kicsit radikálisnak tartom, de akár lehet egyszer majd sikeres.

[00:44:06]Most nyilván azoknak, akik a Fidesz elítja, azoknak nem tudom, ez ez milyen hír.

[00:44:12]Hát, mert ugye úgy fogalmazott Orbán Viktor, hogy a megújulásnak nem a pártból, hanem olyan kisebb-nagyobb klubokból, körökből kell jönnie, ahol hisznek a nemzeti gondolatban.

[00:44:19]Ricsi, szerinted ez lesz a kulcsa a megújulásnak?

[00:44:24]Szerintem ez egy nagyon nagy beismerése Orbán Viktornak, amit amit szerintem az ő politikai pályafutásának, a belpolitikai pályafutásának az egyik legnagyobb hibája az, hogy a nagyon erős kiépített országos rendszerű polgári köröket azt elengedte egy idő után a Fidesz.

[00:44:39]Nem tartotta meg.

[00:44:41]Pedig és ha megnézzük egyébként a Tisza fejlődését, a Tiszas szigetek az pont a polgári körök mentén mutatott erő alapján alakult ki.

[00:44:49]Tehát az nem egy új új gondolat, hanem a Tisza szigetek azok a polgári körök gondolatiságán ment tovább, és a Tisza meg is erősödött.

[00:44:58]A Fidesznek viszont a polgári körök az egy ilyen jó alap volt addig, amíg amíg ugye ment 2002-es ö elbukott választás után ugye nagyon sokan jártak olyan kitűzővel, hogy az én miniszterelnököm is Orbán Viktor feje volt rajta.

[00:45:17]nagyon sokal tüntetőleg magyar nemzetet olvastak, mondjuk a négyes, hatos villamosan nem népszabadságot, satöbbi, satöbbi.

[00:45:21]Tehát volt egy ilyen fajta dolog, és ez a polgári köröket megerősítette, és ki is alakult egy ilyen nemzeti mozgalom, és ez el lett engedve egyébként az elmúlt, hát ha nem is az elmúlt 16 évben, de az elmúlt nyolc évben biztos.

[00:45:32]És ez ez ütött vissza.

[00:45:34]És most ez egy beismerés egyébként, hogy Orbán Viktor is úgy érzi, hogy ezekbe a körökbe lehet megerősíteni újra azt a fajta dolgot, amiből esetlegesen megerősödhet újra a a a jobboldali gondolat, hogy a Fidesz megerősödhet-e, mert ő se arról beszél, hogy a Fidesz fog megújulni, hanem azt mondja, hogy ezekből a körökből fog a nemzeti gondolat meg a meg a jobboldali gondolat.

[00:45:55]Ez a nemzeti gondolat azért mégis csak egy nemzet vagyunk.

[00:45:56]Tehát, hogy most vegyük megyek akkor a a jobboldali meg meg hazafias gondolatot, am akkor fogalmaz.

[00:46:03]De maradjunk ennél a nemzeti mozgalomnál, amit említettél, mert ez de azt mondom, hogy én ezt egy beismerésnek látom az ő részé, mert ugye ez egy érdekes gondolat, valamint az is, ahogy amint említetted, hogy hát magyar nemzetet olvastak a négyes hatoson, büszkén vállalták azt, hogy melyik oldalhoz tartoznak.

[00:46:15]Ez elképzelhető egyébként most is, hogy megint megerősödik egy ilyen nemzeti mozgalom.

[00:46:22]És kérdezem ezt azért tőled, Balázs, mert amikor most ugye a közösségi médiafelületeket említetted te is, hogyha azt kinyitja az ember, akkor azt látja, hogy baloldali vagy liberális ellenzéki, most már kormánypárti vélemény formálóktól azért nagyon-nagyon erős kritika éri, és sokszor veszik gorcső alá azokat, akik akár a jobb oldalhoz köthetők, akár bármilyen szerepet vállaltak az elmúlt 16 évben, újságírók voltak, vagy csak énekeltek egy digitális polgári körök rendezvényen, tehát elkép Képzelhető ez, hogy megint megerősödnek ezek a nemzeti mozgalmak, amikor az online térben már egyfajta üldöztetést látunk?

[00:47:00]Hát én az online térben már régóta kapom az üldöztetést.

[00:47:03]Aha.

[00:47:03]Számomra az a meglepő, hogy valahogy a választás után megint elkezdett működni a Facebook oldalam, és a hirtelen kiajánja azokat a videókat, ami a kampány utolsó heteibe készült el, és azok pörögnek a legjobban.

[00:47:20]Tehát nem tudom azt mondani, nem történt ez ügyben valamilyen beavatkozás.

[00:47:27]Azt tudom mondani, hogy én ugye vállaltan az országba a legkevésbé fideszes választókörzetbe indultam el, ahol komoly újjáépítést kellett csinálni a kampánnyal párhuzamosan.

[00:47:39]Azt tudom mondani, hogy most 40-nél tartunk, akik be szeretnének lépni a Fideszbe.

[00:47:45]Mi ezt a a keressük meg a velünk együtt gondolkodókat a kerületen belül.

[00:47:51]Ezt a munkát már elkezdtük végezni másfél éve, és én azt gondolom, hogy ebben van a jövő.

[00:47:57]Tehát van nekünk tartalékunk nagyon sok a szavazóbázisunkban, és nem kell nekünk központilag kitalálni mindent.

[00:48:05]A helyzet az, hogy egy kormánypárt az ebből a szempontból kicsit elfárad, mert maga a kormánypártnak az a dolga, hogy a kormány támogassa, és nem pedig azt, hogy hogy mozgalmi életet éljen.

[00:48:17]Ez kicsit kisre hatott is a Fideszre, meg igazából a tehetséggel, szorgalmas embereket a kormányzat föl is szívta.

[00:48:27]Tehát minisztériumokba, mindenféle kormányzati szervekbe mentek el azok, akik a ezt a mozgalmi jellegét fenntartották a Fidesznek.

[00:48:38]Én azt tudom mondani, hogy mi ezt a munkát elkezdtük, és tényleg ez a Igen.

[00:48:42]Csak nyilván [torokköszörülés] egy érdekes kérdés az is az is, hogy itt a véleményformálói, gondolkodói, értelmiségi, előadóművészeti, kulturális rétegan, jelenik ebben meg?

[00:48:51]És Laci, téged például rendszeresen ért kritika.

[00:48:57]Az legutóbb pont a heti hetesben éltsz előttek ugye rajtad és a te online tevékenységeden.

[00:49:04]Úgyhogy mit gondolsz?

[00:49:04]Szerinted elképzelhető, hogy ez a nemzeti mozgalom meg tud erősödni akkor, amikor látjuk ezt a tevékenységet?

[00:49:12]Hát én szigorúan a saját szemszögemet szeretném most hangoztatni.

[00:49:14]Szerintem ami nagyon fontos, és ez egy tény, hogy a legtöbben nem a Fideszre, hanem Orbán Viktorra szavaztak.

[00:49:27]Ez az igazság.

[00:49:27]Tehát Orbán olyan és most ezt én mondom, pragmatikusan látom, nem érzem vezéreltségről van szó.

[00:49:37]olyan különleges figurája a magyar és a nemzetközi politikai életnek.

[00:49:42]olyan emblematikus figura egyébként majd történelmi távlatból másképp tekintenek erre a 16 évre az emberek, főleg majd mondjuk egy két év Tiszakormányzás után, hogy egész egyszerűen annyira meghatározó a figurája, az általak képviselt politika és vízió az ő oldalán, hogy ezt a bármiféle megújulást elsősorban az őszemélyek köré lehet szervezni, ami nem feltételezi azt, hogy neki nincs szüksége egy megfelelő politikai örökösre vagy örökösökre, akik hasonló karizmával tovább tudják vinni ezt a dolgot, de jelen pillanatban hozzáhasonló karizmájú ember nincs a magyar politikai életben, beleértve Magyar Péter se, tehát Magyar Péter is még totálisan az Orbán körül forog még mindig, és ő körülötte is fog forogni, mert ezzel tudja biztosítani a saját táborába azt az összetartó erőt, amit az Orbánal szembe jellem mozgat, de ott is az Orbán körül vannak az energiák.

[00:50:45]Tehát ezt ő köré lehet felépíteni.

[00:50:48]És azt gondolom, hogy sajnos szükség van a Fideszre, mint pártra, szükség van a pártszervezetre, szükség van a frakcióra, de őnekik most egy nagyon kemény szerep jutott, főleg a parlamenti jelenléttel, mert egy védbástyát tudnak alkotni azelőtt a folyamat előtt, ami ilyen mozgalom formájában létre tud jönni, ahol jönnek tin tankek, újfajta stratégiák, hol fölzárkóznak a a digitál ális strendekhez, de megtartják azt a fajta old school életérzést, amit szerintem fontos átmenteni a 21.

[00:51:25]századba is.

[00:51:25]És azért én egy dologgal kecsegtetnék.

[00:51:29]Ö, mi azért még emlékszünk a 90-es évek elejére, amikor MDF kormányzás volt, nagy lelkesedéssel vágtunk bele a demokráciába, és utána egy olyan két-három év után meg egy taxis blokkád után elkezdték mondani, hogy azért nem volt rossz a Kádár alatt című történet, és olyan kétharmaddal jöttek a hornék, hogy öröm nézni.

[00:51:54]Na most nem akarok nyilván politikailag hasonlóságot összevonni az MSZP meg a Fidesz között, de ha nem lesz egy értelmezhető kormányzás, ha elvesznek a vívmányok, a nyugathoz való fölzárkózás és csatlakozásnak az lesz az eredménye, amivel kecsegtet a világpolitikai helyzet, akkor nagyon könnyen, nagyon hamar, nagyon trend és nagyon népszerű figura lesz.

[00:52:20]Bocsánat, hogy beleszólok, csak csak szerintem egy nagyon fontos dolog van, hogy az a nemzeti gondolatra egy picit visszatérve sok részigazság van, amit mondtál, de szerintem itt azt nagyon fontos tisztázni, hogy ugye itt most nem egy balliberális erő áll szemben a Orbán Viktor vezet a jobb oldallal, hanem egy viszonylag eklektikus, de azért a nemzeti gondolatot sok mindenben visszatükröző Tiszakormányzás készül.

[00:52:44]Tehát ebből a szempontból szerintem sokkal nehezebb, mert 2002-ben 6-ban könnyebb volt a magyar nemzetet meg a fideszes kitűzőt kitenni, meg a nemzeti gondolatot képviselni, mert sajnos okot adott rá, ha még ha fölnagyítva is, de mondjuk 2004 nem volt a magyar reflektálom erre gyorsan elég sokat mondad.

[00:53:02]Nem az csak azért, mert ezekkel a mondom globalista politikusokkal és szivárványvé-vel, ami azonnal megjelent a piacon, ö értem, hogy eklektikus, csak megkülönböztethető az irányzat.

[00:53:16]Én most sem nem rosszról, sem jóról nem beszélek, tehát nem a baliberiálisokat akarom támadni, mert én egyértelműen egy őrségváltásnak tartom ezt a kormányváltást, de azok az erők, amik mögötte vannak, azok mégis megfogalmazzák azokat a fajta törekvéseket, birodalmi törekvéseket a német nyelv területről, amivel szemben újra egy nemzeti mozgalom meghatározhatja magát, mert amikor létrejön Magyarországon, amit Urszula von derlen lien szeretne, akkor megint A nemzet szembe kerül Magyar Péteren keresztül azzal a brüsszeli gondolattal, ami nem az Európai Unió, hanem egy birodalmi már ugyanis ennyi időnk volt.

[00:53:56]Vigyázzó szemünket Berlinre kell akkor vetni.

[00:53:58]Most tudom, eddig Brüsszel volt, most Berlin Brüsszel.

[00:54:00]Köszönöm szépen, hogy itt voltatok velünk és kérdezem a híradós kollégát.

[00:54:03]Szervusz Zsuzsi, nálatok este 8-kor a híradóban miről lesz szó?

[00:54:08]Szia Bogi, köszöntöm a nézőket is.

[00:54:08]Az önkény és az akarnokság korszakába lépünk.

[00:54:12]Ezt írta a digitális polgári kör tagjainak Orbán Viktor.

[00:54:14]Aztán szó lesz arról is, hogy az új MT a vezérsajtóhírek szerint családi kapcsolatban áll az új belügyminiszterrel.

[00:54:20]Végül pedig szó lesz még arról is, hogy Románia újabb politikai válságba került, megbugott az Európa barátkormány.

[00:54:26]Ezekkel várok mindenkit 8 órától a képernyők elé.

[00:54:31]Bíró Zsuzsinak nagyon szépen köszönjük a részleteket.

[00:54:33]Érdemes lesz tehát követni a híradót.

[00:54:35]Én vendégeimnek köszönöm szépen még egyszer, hogy itt voltak velünk.

[00:54:38]Önöknek pedig köszönjük a megtisztelő figyelmet.

[00:54:40]Tartsanak velünk holnap is, ugyanis ahogy azt már megszokhatták, akkor is várjuk önöket 19 órától kommentel.

[00:54:45]Addig is [zene] viszontlátásra és további szép estét.

[00:54:54][zene] [zene] [zene] Fiók, ne Most [zene] megígérem, lesz rá alkalmatok.

[00:55:32]Troll Ked 22:30 Hírt TV.

[00:55:38][zene]