Paláver 2026.05.10.- HírTV
- Magyar Pétert feljelentették hűtlen kezelésért a Diákhitel Központnál kötött, állítólagosan túlárazott szerződések miatt; a betelefonálók szerint az ügynek nem lesz következménye, mert Magyar Pétert védi az EU és saját igazságszolgáltatási hálózata.
- Görögország szerint több mint félmillió migráns vár Líbiában az Európába jutásra; egy hozzászóló szerint a hormuzi válság miatt ez csak a kezdet, és az EU nincs felkészülve a milliós migrációs hullámra.
- A migrációs paktum nyáron lép életbe, és Magyarországnak első körben 26-30 ezer migránst kell befogadnia, akiket nem lehet kiengedni az országból.
- A TISZA-kormány első törvényei rögzítik a minisztériumi szerkezetet és törvényi szintre emelik a háborús vészhelyzeti rendeleteket; egy betelefonáló szerint Magyar Péternek egy hónapon belül bizonyítania kell, különben a társadalom megbuktatja.
- Magyar Péter parlamenti bemutatkozó beszédét a betelefonálók „ordenárénak" és „szégyenbeszédnek" nevezték, amely súlyos alkotmánysértő magatartás volt, és a köztársasági elnöknek meg kellett volna tagadnia a beiktatást.
- Az EU-zászló Országházra tűzését a vörös csillaghoz hasonlították, ami szerintük szimbolikus behódolást jelent Brüsszelnek.
„Orbán Viktorról nem tudtak mit kezdeni, mert ő nem egy fogott ember volt, ő egy független, megkérdőjelezhetetlen, feddhetetlen politikus. Magyar Péter viszont a kezükben van." – Pisti
- A betelefonálók szerint a TISZA-kormány gyorsan teljesíti az EU alapköveteléseit: a gender-ideológia előtérbe helyezését, a Pride megtartását, és hamarosan a drogtörvény enyhítését is várják.
- A fiatal TISZA-szavazókról elhangzott, hogy a TikTok és más platformok által terjesztett hazugságok mossák az agyukat, és ha csalódnak, ugyanúgy a kormány ellen fordulnak majd.
Részletes összefoglaló megjelenítése
Magyar Péter feljelentése a diákhitel-központos szerződések miatt
A műsor első témája a Magyar Nemzet cikke nyomán került terítékre, amely szerint feljelentették Magyar Pétert a Balásy Gyula cégeivel kötött szerződések kapcsán. Az ügy még abból az időszakból származik, amikor Magyar Péter a Diákhitel Központot vezette. A vád szerint hűtlen kezelés bűncselekményét követte el azzal, hogy túlárazott szerződéseket írt alá 1,1 milliárd forint értékben Balásy Gyula cégeivel.
Az egyik betelefonáló, Luca felvetette, hogy ez az ügy már 2021 óta ismert, és Magyar Péter saját maga beszélt róla élő egyenes adásban. Szerinte ha akkor megtörtént volna a felelősségre vonás, akkor most nem tartana itt az ország. A műsorvezető, Balázs megerősítette, hogy valóban sokan a sajtóból értesültek az ügyről, és a fiatal TISZA-szavazók körében népszerű műsorban is elhangzott.
Egy másik betelefonáló, Pisti szerint ezzel a feljelentéssel addig nem tudnak mit kezdeni, amíg Magyar Péter mögött ott áll az Európai Unió támogatása. Úgy vélte, ha Magyar Péter nem az Unió elvárásai szerint „muzsikál", akkor Brüsszel nem fogja védeni, sőt, előbb megbuktatja őt, mint a magyar társadalom.
Magdi hozzászólásában úgy fogalmazott, hogy Magyar Péter körbeveszi magát a saját embereivel az igazságszolgáltatásban, ezért szerinte ebből az ügyből nem lesz semmi következmény. A műsorvezető egyetértett ezzel az értékeléssel.
A migrációs helyzet és a görög figyelmeztetés
A második kiemelt téma Görögország azon bejelentése volt, miszerint több mint félmillió migráns próbál Európába jutni. A görög migrációs ügyekért felelős miniszter a görög televíziónak nyilatkozva elmondta, hogy ezek az emberek Líbiában várakoznak arra, hogy beléphessenek a kontinensre.
Zsuzsa, az első betelefonáló szerint ez a szám „borzasztó", és rámutatott, hogy nem csak a migrációs paktum miatt kerülhetnek migránsok Magyarországra. Felidézte, hogy Orbán Viktor miniszterelnökként mérlegelte: inkább fizet az ország napi büntetést, mintsem beengedje a migránsokat, mert 25-30 ezer migráns eltartása, lakhatása és az általuk okozott problémák sokkal többe kerülnének. Zsuzsa szerint Orbán Viktor az ország érdekét nézte ezzel a döntéssel.
Pisti részletesebben elemezte a migrációs helyzetet. Szerinte a görögök „trükköznek", mert minél több pénzt akarnak kiszerezni az Uniótól támogatásként a migránsok feltartására. Valójában nem félmillió, hanem több millió migránsról van szó, és a közel-keleti térségből egy újabb migrációs hullám fog elindulni. Kifejtette, hogy a hormuzi válság nem csak az olaj és az energia miatt veszélyes, hanem azért is, mert a műtrágya alapanyagának 40-45%-a innen származik. Ha a műtrágya nem jut el Afrikába, a termés visszaesik, és milliók indulnak el. Pisti szerint az Unió nincs felkészülve erre, de próbál megelőző lépéseket tenni, és minél több migránst „kipucolni" olyan országokba, ahol még nincsenek, hogy védje saját pozícióját.
A migrációs paktummal kapcsolatban elhangzott, hogy nyár közepén, valószínűleg június 15-e környékén lép életbe. Pisti információi szerint első körben 26-30 ezer migránst kellene kötelezően befogadnia Magyarországnak, és az Unió kikötése szerint nem lehet őket kiengedni az országból. A műsorvezető hozzátette, hogy sokan azért legyintenek erre, mert úgy gondolják, a migránsok úgysem akarnak Magyarországon maradni – de szerinte ha ide kényszerítik őket, előbb-utóbb rájönnek, hogy Magyarország jó hely.
„Törökország eleve három vagy n millió migránst tart vissza. És amit az összes szakértő elmond, hogy a hormozi válság az nem csak az olaj miatt meg az energia miatt veszélyes, hanem például a műtrágyának, a műtrágya alapanyagának majdnem 40-45%-a innen kerül ki, és ez ennek a műtrágyának már rég el kellett volna jutnia Afrikába." – Pisti *
Az új TISZA-kormány első törvényei és a minisztériumi szerkezet
A harmadik téma a Magyar Péter vezette kormány első két törvénye volt, amelyek rögzítik a minisztériumok új szerkezetét, valamint törvényi szintre emelik az ukrajnai háború miatt hozott vészhelyzeti rendeleteket.
Pisti szerint mindhárom téma összefügg az Európai Unióval. Úgy látja, Magyar Péter nagyon nehéz helyzetbe kormányozta magát, mert ha komolyan gondolja, hogy megtartja az Orbán-kormány által hozott jó intézkedéseket, sőt még jobbá teszi a magyar emberek életét, akkor az Unióval kerül szembe. Ha viszont enged Brüsszelnek, akkor a magyar társadalom fogja megbuktatni. Pisti szerint Magyar Péternek egy hónapon, legfeljebb másfél hónapon belül „ki kell villantania a foga fehérjét".
„Magyar Péternek most egy hónapon, másfél hónapon belül legkésőbb ki kell villantani a Foga fehérjét." – Pisti *
Pisti felhívta a figyelmet arra, hogy a választások megnyerése után Brüsszelben „elkaszálják" a gyermekvédelmi törvényt, és másnap bejelentették a közszolgálati televízióban, hogy méltóképpen meg kell tartani a Pride-ot, és ha kell, törvényt is módosítanak ehhez. Emellett kiemelte, hogy Bódis Krisztát olyan pozícióba juttatták, ahol az oktatást, az egészségügyet és a szociális területeket kell összehangolnia, ami szerinte azt jelenti, hogy be akarják vinni az oktatásba a gender lobbit, az egészségügybe pedig a hormonkezeléseket és a nemváltó műtéteket. Pisti szerint ez mind az Unió alapkövetelése: Ukrajna-pártiság, migráció és LMBTQ – amit Orbán Viktor és kormánya nem volt hajlandó teljesíteni.
Magyar Péter miniszterelnöki bemutatkozó beszéde a parlamentben
A beszélgetés egyik legtöbbet tárgyalt eleme Magyar Péter első miniszterelnöki parlamenti felszólalása volt, amelyet több betelefonáló is élesen kritizált.
Magdi „ordenáré, penetráns beszédnek" nevezte, és azt mondta, 36 éve nem volt ilyen a magyar országházában. Szerinte a magyar történelem nagyjai – Széchenyi, Deák, Kossuth, Batthyány – „forognak a sírjukban", hogy ilyen helyen valaki ilyen beszédet enged meg magának.
Luca „szégyenbeszédnek" nevezte a felszólalást, amely szerinte be fog kerülni a magyar történelembe, mert ilyen ezer év alatt nem történt. Kifogásolta a stílust, a „szemenszedett hazugságokat", és azt, hogy Magyar Péter a pulpitusra nézve, a közjogi méltóságok felé fordulva olvasta a fejükre a kritikáit. Luca szerint ez súlyos alkotmánysértő magatartás volt, és a köztársasági elnöknek meg kellett volna tagadnia a beiktatást. Azt is sérelmezte, hogy senki nem szólalt fel, senki nem állt fel, hogy leállítsa a beszédet.
„Ez egy olyan alkotmány, súlyos alkotmánysértő magatartás, amiért a köztársaság élnök úrnak nem szabadott volna ezt az embert beiktatni, meg kellett volna tagadnia." – Luca *
A műsorvezető megjegyezte, hogy valaki tényszerűen cáfolta is Magyar Péter állításait a szegénységről és a mélyszegénységben élők számáról, és úgy értékelte, hogy ez a beszéd olyan volt, mintha Magyar Péter még mindig a kampányban lenne.
Az EU-zászló kitűzése és a szimbolikus behódolás
Magdi különösen felháborítónak tartotta, hogy az első intézkedések között szerepelt az Európai Unió zászlajának kitűzése a magyar Országházra. Ezt ahhoz hasonlította, mint amikor a vörös csillag és a sarló-kalapácsos zászló jelent meg az épületen. Szerinte ez azt jelképezi, hogy máris behódoltak az Unió hatalmának, és ezzel eladták az országot.
„Ez ugyanolyan, mint mikor megjelent a Vörös Csillag és a Sarló és Kalapácsos zászló a Magyar Országházon. Ez mit jelent? Az, hogy máris az unió hatalma behódoltak nekik. Hát máris eladták ezzel az országot." – Magdi *
A műsorvezető szerint ez egy színpadias, színházi, szimbolikus lépés volt, de majd meglátjuk, hogy Magyar Péter kénytelen lesz-e a magyaroknak is megfelelni.
A TISZA-kormány és Brüsszel viszonya
Több hozzászóló is elemezte Magyar Péter és az Európai Unió kapcsolatát. Pisti szerint sokan rosszul látják ezt a viszonyt: a TISZA-szavazók közül sokan azt hitték, hogy Brüsszelben szeretik Magyar Pétert, de valójában Brüsszelben senkit sem szeretnek, csak az érdekeiket akarják érvényesíteni. Ha Magyar Péter úgy dönt, hogy Orbán Viktor nyomdokaiba lép és nemet mond Brüsszelnek, akkor ugyanúgy fognak vele viselkedni, mint Orbánnal – sőt, még rosszabbul, mert hálátlannak fogják tartani.
Pisti szerint Orbán Viktorról azért nem tudtak mit kezdeni Brüsszelben, mert ő „nem egy fogott ember volt, hanem egy független, megkérdőjelezhetetlen, feddhetetlen politikus". Ezzel szemben Magyar Péter „a kezükben van".
„Orbán Viktorról nem tudtak mit kezdeni, mert ő nem egy fogott ember volt, ő egy független, megkérdőjelezhetetlen, feddhetetlen politikus. Magyar Péter viszont a kezükben van." – Pisti *
Ukrajna és a magyar-ukrán viszony
Pisti az ukrán kérdéssel kapcsolatban is megfogalmazta kritikáját. Felhívta a figyelmet arra, hogy az ukránok visszakapták a pénzüket, de már kártérítést követelnek. Szerinte a TISZA-szavazóknak el kellene gondolkodniuk azon, hogy melyik ország szeretne a szomszédságában egy „alig felfegyverzett, harcedzett 800 ezer fős hadsereget". Pisti szerint ez a hadsereg Európában a legerősebb, és világszinten sem gyenge, és ha egyszer úgy dönt, hogy nem megy keletre, hanem inkább nyugatra indul, ahol „gyengébb népek vannak", az komoly veszélyt jelenthet.
A műsorvezető hozzátette, hogy Brüsszelben már hangoztatják, mégsem biztos, hogy olyan gyorsan fel akarnák venni Ukrajnát az Európai Unióba, különböző zöld kvótákra hivatkozva. Daniel Freund is „beleengedte", hogy nincs gyorsított eljárás. Balázs szerint lehet, hogy mindent csak Orbán Viktorra kentek, és valójában Brüsszel sem akarja Ukrajnát az Unióban.
A fiatal TISZA-szavazók jellemzése és a média hatása
Etelka, az egyik betelefonáló, a fiatal TISZA-szavazókról alkotott véleményét fejtette ki. Szerinte ezek a fiatalok tele vannak pénzzel, mégis elégedetlenek, mert nincs sikerélményük, nem tanulták meg, hogy a munka nem büntetés, hanem alkotás. Úgy vélte, hogy a 45-50%-uk ilyen, de nem általánosít, mert ismer olyan TISZA-szavazót is, aki szorgalmas és dolgos.
Etelka szerint a fiatalok nem olvasnak újságot, csak a TikTok és más közösségi média platformok által beállított tartalmakat fogyasztják, ahol „a fele hazugság", és ez mossa az agyukat reggeltől estig. Úgy vélte, ha naponta ötvenszer hallják ugyanazt, akkor az betáplálódik az agyukba, és később már nem tudják, hogy az a saját gondolatuk volt-e vagy csak hallották.
A műsorvezető hozzátette, hogy biztos benne, hogy az első szavazók figyelni fogják a kormány tevékenységét, és ha nem tetszik nekik, amit Magyar Péter csinál, akkor ugyanúgy neki fognak menni ennek a kormánynak is.
A sajtószabadság kérdése és a kormányzati kommunikáció
Luca hosszasan beszélt a sajtó helyzetéről is. Felháborítónak tartotta, hogy a parlamenti képviselők nem nyilatkoznak az újságíróknak, pedig az adófizetők pénzéből kapják a fizetésüket. Szerinte a sajtó munkatársainak az a feladata, hogy tájékoztassák az embereket a fejük fölött hozott döntésekről, és a feltett kérdésekre választ kellene kapniuk. Ehelyett azt látni, hogy a riporterek futnak a politikusok mellett, akik meg sem állnak válaszolni.
A műsorvezető felidézte, hogy korábban Orbán Viktort is azzal vádolták, hogy nem lehet tőle kérdezni, de ott volt a heti kormányinfó, ahol gyakorlatilag korlátlan ideig lehetett kérdéseket feltenni. Kíváncsi, hogy a TISZA-kormány idején lesz-e hasonló.
A gender-ideológia, a Pride és a drogtörvény kérdése
Luca szerint Magyar Péter három ígéretéből kettő már megvalósult: a gender-ideológia előtérbe helyezése és a Pride megtartása. Szerinte napokon belül meglesz a harmadik is, a drogtörvény enyhítése, a „könnyű drogok" bevezetése. Ezt a „mesterséges butítás" részének tartja, amely szerinte világszerte elterjedt, és azt a célt szolgálja, hogy az embereknek ne legyenek igényeik, ne panaszkodjanak. Példaként hozta fel Kanada utcáin a fentanilosok kábulatát és az indiánok legális kábítószerrel való ellátását.
Orbán Viktor önkritikája a kultúráról
Zsuzsa felidézte Orbán Viktor egyik nyilatkozatát, amelyben a volt miniszterelnök azt mondta, egy dolgot kellett volna másképp csinálni: a kultúrában kellett volna változást elérni. Zsuzsa szerint erről a kultúravonalról már évek óta beszélgetnek nála sokkal hozzáértőbb emberek is.
Ezt a témát Zsuzsa egy személyes történettel kötötte össze: egy győri költő verses kötetét mutatta be, amelynek „A megverselt idők" a címe. A kötet ajánlása szerint a költő a magyarságtudatot szeretné ápolni és fenntartani. Zsuzsa elmondása szerint a kötetet Szentmihályi Szabó Péter is dicsérte, de a magyar irodalmi élet szereplői nem válaszoltak a beküldött példányokra, nem merték felvállalni, mert a borítón a nagymagyarországos lyukas zászló volt látható. Az egyetlen pozitív visszajelzés Pannonhalmáról érkezett, Várszegi Asztrik főapáttól. A költő 57 évesen meghalt, a negyedik kötet kiadására készült. Zsuzsa szerint ez jellemzi a magyar kultúra állapotát, ahol „a régi kommunisták" voltak pozícióban.
„Tudja mit mondtak. Ezt aztán nem azok, akik átlettek ide mentve, a régi kommunisták, ez az igazság. Azokkal volt el az irodalom, meg a írták az agyvaságokat." – Zsuzsa *
Felhívás a Fidesz-szavazókhoz és a társadalmi felelősségvállalás
Pisti a beszélgetés végén arra kérte a hallgatókat, hogy most sokkal nagyobb felelősségük lesz, mint a kormánynak. Arra buzdított mindenkit, hogy minden „aljasságra vagy készülő aljasságra" hívják fel a figyelmet, és folyamatosan „súlykolják", ahogy a TISZA tette a kampányban. Szerinte meg kell védeniük magukat és az országot, mert a kormány olyan felhatalmazást kapott, hogy „már a látszatra se fognak adni".
Zsuzsa is hasonlóan fogalmazott: a Fidesz-tagoknak nem szabad visszahúzódniuk a csigaházba, a két és fél millió szavazónak nem kell megijednie, hanem figyelni kell, hogy a kormány be tudja-e tartani az ígéreteit.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „a c szemétbon fogtok kitötni" – Zsuzsa idézete Magyar Pétertől, a helyes alak valószínűleg „a szemétdombon fogtok kikötni", de az átiratban torzult formában szerepel.
- „a Balázs Gyula cégeivel kötött kötött szerződések" – A műsorvezető többször is „Balázs Gyulát" mond, de a referencialista alapján a helyes név Balásy Gyula lehet.
- „Bódis Krisztát csak eljutották olyan pozícióba" – Az átirat alapján valószínűleg Bódis Krisztáról van szó, aki a TISZA-kormányban kapott pozíciót az oktatás, egészségügy és szociális területek összehangolására.
- „Daniel Freind" – Valószínűleg Daniel Freund európai parlamenti képviselőről van szó.
- „Vilmos műsorába, a vezérciik kaféba" – Valószínűleg a „Vezércikk kávéház" című műsorról van szó, a műsorvezető neve Vilmos lehet.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:00]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szó csaták bajnokaival.
[00:00:06]Paláver hangra fel.
[00:00:12]Nagy szeretettel köszöntök mindenkit.
[00:00:13]Kezdődik a Paláverinde Balázs vagyok.
[00:00:15]0617992999 a telefonszámunk és 067953 pedig az SMS számunk.
[00:00:21]És akkor mondom a mai három ajánlott témánkat.
[00:00:24]A Magyar Nemzet céke szerint feljelentett Magyar Pétert a Balázs Gyula cégeivel kötött kötött szerződések.
[00:00:34]Ugye ez még akkora vonatkozik, amikor a diákhitelközpontot vezette Magyar Péter.
[00:00:39]Ugye hűtlen kezelés bűncselekményét írtja a magyar nemzet, hogy hogy állítólag, bocsánat, előbb-utóbb visszajön a hangom.
[00:00:50]Szóval magyar nemzet cíke szerinti büntető joggi értelemben minimum hűtlen kezelés bűncselekményét követte el azzal, hogy a diákhitel központ vezetőjeként túlárazott szerződéseket írt alá 1,1 milliárd Ft értékben Balázsi Gyula cégeivel.
[00:01:02]Aztán beszélgetünk arról, hogy Görögország szerint több mint fél millió migráns próbál ezekben a percekben is bejutni Európába.
[00:01:13]Ők Líbiában várnak arra, hogy bejuthassanak a kontinensre.
[00:01:15]Erről egyébként ma beszélt a görög migrációs ügyekért felelős miniszter a görög televíziónak.
[00:01:24]És hát megvan a Magyar Péter vezet kormány első két törvénye is.
[00:01:29]Ezek a jogszabályok rögzítik a minisztériumok új szerkezetét, valamint törvényi szintre emelik az ukrajnai háború miatt hozott vészhelyzeti rendeleteket.
[00:01:37]Úgyhogy ez a mai csomag, de aztán beszélgetünk, amiről beszélgetünk.
[00:01:41]És Zsuzsával kezdjük a mai napot.
[00:01:43]Kezi csókolom.
[00:01:46]Jó napot kívánok, sok szeretettel üdvözlöm Balázs.
[00:01:48]Mondhatom ugye, hogy Balázs, 84 éves vagyok, persze nem nagyon beszélgettünk.
[00:01:53]Hát én őszintén megmondom magának, 84 évesen én nem vártam más beszédet.
[00:02:04]Nem vártam más beszédet a Magyar Péter leendő miniszterelnök úrtól.
[00:02:08]mind amit hát most már bocsánat, nem leendő, most már az, most már az az a beszéd az annyira kritikán aluli volt, hogy még jelzőt se érdemel, hogy valaki mond, hogy valaki mondjon róla jelzőt.
[00:02:23]Miért vártunk volna mást?
[00:02:25]Hát az elő élete olyan volt, aki nem tudja, hogy milyen ember ő, az mást vár tőletől.
[00:02:32]De aki tudja, hogy erkölcselen volt, hogy hogyan politizált, mit csinált a Fidessel, hogyan mindent kiszolgálta az Európai Unió, csak hogy tönkretegye a Fideszt.
[00:02:50]Megmondta neki az Unió: Mindenbe ellentmondjá.
[00:02:53]Akármi jót csinál a Fidesz, csak ellent az semmi nem jó.
[00:03:00]arra trekedjetek, hogy a Fideszt teljesen a padlóig gyúrjátok le.
[00:03:03]Ez volt a bár ugye a mostani ígéretei szerint egy csomó mindent megtart, amit az Orbán kormány egyébként meghozott.
[00:03:11]Majd nyilván meglátjuk, hogy ez hogy sikerül, meg hogy nem.
[00:03:15]Meg ugye itt a migrációs paktum kapcsán ugye sokat beszéltük már majd, amikor esetleg a Európai Unióból érkeznek a hát a azt akartam mondani, hogy kérések, de valószínűleg inkább elvárások lesznek ezek, akkor majd hogyan fog dönteni?
[00:03:29]És végül mit fog tudni, vagy mit akar majd megtartani az Orbán kormány által hozott egyébként jó dolgokból?
[00:03:38]Hát ezek még ezek még nagyon kérdőjeles dolgok.
[00:03:41]Nagyon kér de a legszőbb a legfőbb kérdőjeles dolog a migráció.
[00:03:44]A migráció.
[00:03:48]Ugye ott ellentmondtak, a migrációnál ellentmondtak, aláírták, csak azt egyet ne felejtsünk el.
[00:03:55]Akkor Magyar Péter nem miniszter volt, hanem csak egy képviselő, vagy a néppártnak egy tagja.
[00:04:07]De most, amikor majd állást kell foglalni, hogy beengedje a migránsokat vagy ne, az már a miniszternek az állásfoglalása lesz.
[00:04:15]Hát persze, hát ebben neki kell majd dönteni.
[00:04:18]És én úgy tudom, hogy valamikor nyáron lesz ennek a határideje, hogy hogy a migrációs paktummal kapcsolatban dönteni kell.
[00:04:26]egyébként a második témánkat azért is hoztam, mert ugye azért azért most ez nem csak értem migrációs paktum, hogy ugye Európából áthozzanak hozzánk is, ugye az egyenlő elosztás vagy valami ilyesmi, ennek a lényege, hogy hát nem csak a migrációs paktum kapcsán kerülhetnek egyébként ide, hanem hanem ugye a görögök már szóltak, hogy hát itt fél millió migránsról van szó, az nagyon sok.
[00:04:51]Borzasztó.
[00:04:51]Ugye ez, mert a határítés is megmaradt.
[00:04:53]Bocsánat, azt mondta Magyar Péter.
[00:04:57]Igen.
[00:04:57]Ugye ezt nem értették meg az emberek, hogy Orbán miniszterelnök úr mi nem igen, nagyon értem márm egy kicsit nagyot Orbán miniszterelnök úr latolgatott ugye, hogy most elfogadjuk-e azt, hogy naponta mennyit kell fizetnünk azért, hogy a migránsok ne ne jöhessenek bele.
[00:05:22]Ő elvállalta azt, hogy valahogy kitermeli az ország inkább, mint ide bejöjjenek.
[00:05:27]Mert ha most ide bejön 25-30000 migráns, azoknak az eltartása, azoknak a lakás, a minden sokkal többe kerülhetett volna, ő latolgatta ezt meg, az ország érdekét nézte.
[00:05:42]azt, hogy aki ide bejön, hogyan viselkednek, ölnek, gyilkolnak és hogyan, akkor inkább fizessünk.
[00:05:51]Most majd eldől, hogy hogyan fog, hogyan fog dönteni a miniszterelnök úr.
[00:05:58]Ez az igazság.
[00:05:58]Tudja, amikor én hallom őt beszélni, én nem is tudom nézni.
[00:06:04]Elkapcsolom a tévét, én meg be merem mondani a tévébe, mert mindig az ötlik föl előttem, hogy milyen embert hallgatok, hogyan viselkedek.
[00:06:14]Két,5él millió Fideszestre azt mondta, hogy a szemétombra fogja küldeni őket.
[00:06:23]Azt nem tudom, hogy mondta, mint a Fidesz szavazókra.
[00:06:25]Nem emlékszem egyébként, hogy ilyet mondott volna.
[00:06:28]Persze, persze.
[00:06:28]Azt mondta, hogy a c szemétbon fogtok kitötni.
[00:06:33]Na én erre nem emlékszem.
[00:06:33]erre a kijelentésére.
[00:06:35]Igen, akkor pedig azt mondta, nem is egyszer, szemét dombron fogtok kikötni, a történelem szemétbján fogtok kikötni, azon kívül a kormányra gondolhatott inkább.
[00:06:47]Igen.
[00:06:47]Na mindegy, menjünk.
[00:06:47]Igen.
[00:06:50]Igen.
[00:06:50]És a ugye hazaárulónak kikiáltani mindent a Fidesznek.
[00:06:53]Igen.
[00:06:53]A Fidesznek csak egy dolga lenne most nekünk.
[00:06:56]Fidesz tagoknak egy dolgunk lenne, nem visszahúzódni a csigaházba.
[00:07:01]Két és fél millióan nem kell megijedni.
[00:07:05]Figyelni kell, hogy mit csinálnok.
[00:07:08]Be tudja-e tartani azt, amivel ezt a sok fiatalt megszédítették, és amit beígértek és csináltak.
[00:07:15]Ez az igazság.
[00:07:17]Most Balázs, engedje meg, hogy még egy dologról hadd beszéljek.
[00:07:21]Mivel a miniszterelnök úr is, Orbán miniszterelnök úr is most, amikor tartott egy azt mondta, hogy egy dolgot kellett volna még másképp csinálni, a kultúrába kellett volna változást csinálni és a kultúrában nagyon nagy változást kellett volna csinálni.
[00:07:41]Hát erről a kultúrál is, erről erről a kultúravonalról már annyi éve beszélget annyi ember, akik nálam sokkal jobban értenek hozzá.
[00:07:52]Érdekes ez a kérdés.
[00:07:52]Most ezt lehet, hogy nem feltétlenül nyitnám ki részletesen, az nagyon hosszú lenne, de de érdemes egyébként visszanézni.
[00:08:00]Rengeteg olyan beszélgetés volt az elmúlt években, ami erről szólt.
[00:08:05]De én még engedjen meg pár mondatot nekem.
[00:08:07]Engedj meg.
[00:08:09]Megengedek.
[00:08:09]Természetesen.
[00:08:11]Én itt tartok a kezembe egy győri költőnek egy verses kötetét.
[00:08:14]Az a címe, hogy a megverselt idők.
[00:08:20]Elolvasom önnek a könyvnek, mit mi az ajánlása a töltőnek?
[00:08:27]Engedje meg, hogy elolvasom.
[00:08:30]Azt mondja, 1966 októberében születtem Győrött.
[00:08:38]Fiatal korom óta érdekel a magyarsággal kapcsolatos irodalom és történelem.
[00:08:40]A tisztelt olvasó első kötetemet tartja a kezében.
[00:08:47]Aki szereti a Kárpátmedenében oly sok viharos évszázadot, átvészelt nemzetünkhöz füződő verseket, annak remélem örömet szerzek ezekkel a költeményekkel.
[00:09:01]A ekötettel szeretném ápolni, fenntartani a magyarságtudatot a hazáját szerető minden honfitársom szívében.
[00:09:11]Ez ez a kötet klasszikus versek, nem kortársversek.
[00:09:19]tudja.
[00:09:19]Én kierem jelenteni kortársverset ismerek nagyon jól, mert nagyon szeretem az irodalmat, Pisti értek is hozzá, de azt a sok zagyaságot, amit olvasok, de nem értem.
[00:09:31]És most mikor az Orbánkormány próbát ugye Petőfi akkor arany és és na már egy kicsit ideges vagyok, ugye?
[00:09:43]Hogyan?
[00:09:44]Nem tessék idegeskedni.
[00:09:46]Most én hadd mondjak valamit.
[00:09:46]Ez három kötetes.
[00:09:49]Az első kötetnek a borítóján rajta van a nagymagyarszág lyukaszászlóval.
[00:09:57]A másodikon Esztergom Székes a harmadikb a Győri vár.
[00:10:02]Ezek a Szent Mihályi Szabó Péter nézte át, azt mondta, végre van egy magyar költönn, aki magyarul ír.
[00:10:13]Csodálatos, gyönyörűek a versek, nem zagyvalékok.
[00:10:15]tudja, hogy akárhova elküldte, tudja, mi volt olyan helyekre, hogy az irodalomba, magyar irodalomba, akik vezettek meg a a tévébe irodalmi dolgokat, micsoda világban, legalább válaszoltak volna, meg bizonyítani tudom ám, mert föl úgy adtam föl, ajánlottam meg térti vevényen, még nem merték fölvállalni, még azt se merték megcs csinálni, hogy válaszoljanak rá, hogy rossz vagy nem jó.
[00:10:50]Senki, akik magyarkodtak ott a magyar irodalomba és egymást ajándékozták.
[00:10:56]Elmegyek a bíróságra is, mert itt vannak a bizonyítékok, hogy ilyen volt a magyar, nem mindenki, de ilyen volt a magyar kultúra, akiben ott voltak ezek az emberek, olyan féltékenyek voltak, hogy nem merték.
[00:11:10]Hát el tudja képzelni, hogy nem mernek válasz.
[00:11:15]Visszaküldte.
[00:11:18]Visszaküldte, mikor a József Attillának volt itt a az évforduló, és elmentem, és mondom, hogy hát elküldtem a verses kötetet, mondom, nem válaszolt.
[00:11:32]Hát elveszett a verseskönyv.
[00:11:32]Azt mondja a titkárnője, küldjön még egyet.
[00:11:35]Küldtem még egyet.
[00:11:39]Az akkor se azt mondja, most megadom a lakimét, küldje el a könyvet, elolvassák, nem merték fölvállalni, mert magyarul gyönyörű magyar versek vannak.
[00:11:52]A költő egy nagyon értelmes volt, bejárta a Erdélyktől minden.
[00:11:57]A gyönyörű, csodálatosak a magyarokhoz írt vers a magyarul.
[00:12:02]És nem merték fölvállalni, Balázs, így tartott a magyar irodalom és a magyar kultúra.
[00:12:11]Eszküdözött.
[00:12:11]Válaszolni fogok.
[00:12:11]Persze, hogy válaszolni fogok.
[00:12:14]Tudja, kik válaszoltak?
[00:12:18]Panonhalmáról.
[00:12:20]A várszegi asztri úr azt mondta, saját kezüleg írta költőnek.
[00:12:23]Azt mondta, a verses kötete a főkönyvtárunkba fog belekerülni.
[00:12:31]És itt a kultúrából senki nem válaszolt.
[00:12:35]Itt vannak a föajot a a az a inden elküldtem sok helyre.
[00:12:39]Tudja mit tudja mi lett az 57 éves töltőről?
[00:12:43]A tehetségesről.
[00:12:47]Egy pillanat alatt összeesett, azt meghalt.
[00:12:49]Azt mondta, készült a negyedik kötet kiadására.
[00:12:55]Ezért elmerem mondani, mert ezeken mentünk köröztül.
[00:12:58]Az a költő, aki elvitte a verseskötet, ránézte, meglátták rajta a nagymagyarországot a lyukaszászról.
[00:13:07]Tudja mit mondtak.
[00:13:07]Ezt aztán nem azok, akik átlettek ide mentve, a régi kommunisták, ez az igazság.
[00:13:19]Azokkal volt el az irodalom, meg a írták az agyvaságokat.
[00:13:25]Olvasom a sorokat, de nem bocsássam meg.
[00:13:27]Tudom, hogy nem ez a legjobb pillanat, hogy megszakintsam, de meg kell, mert szünetünk következik, és ezt szigorúan be kell tartanunk.
[00:13:35]Legközelebb folytatjuk innen.
[00:13:35]Köszönjük, hogy hívott minket.
[00:13:37]Viszonthásra minden jót.
[00:13:39]Köönö köszönöm.
[00:13:41]Mi pedig most elmegyünk egy rövid szünetre, de maradjanak velünk.
[00:13:44]Hamarosan jövünk és innen folytatjuk.
[00:13:46]TV interaktív műsora a szóc csaták bajnokaival.
[00:13:50]Paláver hangra fel.
[00:13:56]És már itt is vagyunk.
[00:13:56]Folytatjuk a palávert.
[00:13:57]0617992999 a telefonszámunk és 067953 pedig az SMS számunk.
[00:14:03]És ugye mint már mondtam az a műsor elején ugye beszélgettünk arról, hogy a Magyar Nemzet arról írt, hogy feljelentették Magyar Pétert a Balázs Gyula cégeivel kötött szerződések miatt.
[00:14:14]Ezenkívül beszélgettünk arról, hogy Görögország szerint több mint fél millió migráns próbál Európába jutni.
[00:14:20]Erről a görög migrációs ügyekért felelős miniszter beszélt, és elmondta, hogy Líbiában várakoznak ezek a szóban forgó migránsok arra, hogy belépjenek a kontinensre.
[00:14:32]Illetve arról is beszélgetünk, hogy megvan a magyar Péter vezet kormány első két törvénye.
[00:14:36]Ezek rögzítik a minisztériumok új szerkezetét, valamint törvényi szintre emelik az ukrajnai háború miatt hozott vészhelyzeti rendeleteket.
[00:14:44]És akkor folytassuk.
[00:14:44]A következő telefonállónk Pisti lesz.
[00:14:50]Szervusz.
[00:14:50]Szervusz, Balázs.
[00:14:50]Hát én így külön nem emelném ki a témákat, de mind a háromról szó lesz, és szerintem a beszélgetésből ki fog derülni, hogy hogy végül is mind a hármat kitárgyaljuk.
[00:15:05]Magyar Péter feljelentéseivel azért nem szeretnék foglalkozni, mert mind a három kérdés összefügg, mind a három kérdés összefügg az Európai Unióval, és hát mind a három, hogy mondjam, ilyen diszonáns, vagy vagy vagy kettő kettős vég kimenhető lehet, vagy kettős fele más érzéseket vált ki az emberből, nem tudom.
[00:15:30]Tehát arra gondolok, hogy nagyon rejtélyes, csak azért most már kíváncsi vagyok, hogy mit akarsz mondani.
[00:15:38]Igen, mert tehát, hogyha megnézzük a feljelentéseket, ugye azzal se tudnak vele mit kezdeni addig, amíg ott van mögötte a az unió.
[00:15:46]A migrációval megint nem tudunk mit kezdeni addig, amíg amíg ott van a az unió.
[00:15:55]És ezekkel a ezekkel a a rendeletekkel se tudunk mit kezdeni azzal, amíg ott van mögötte az unió.
[00:16:01]És ezzel Magyar Péter egy nagyon-nagyon nehéz helyzetbe kormányozta saját magát.
[00:16:11]Ugyanis ő ő ebbe a helyzetbe, amibe most van, amibe került a a megrögzött hatalomvágyából, ebbe ő csak veszíthet, mert az szerintem mindenkinek nyilvánvaló, hogy Istenként tiszteli Orbán Viktort.
[00:16:24]Most nem tudjuk miért, hogy hogy csak le akarja másolni, és a saját egóját akarja fél fényezni, hogy ő ő még jobb tud lenni nála, le tudja győzni, vagy azért tényleg, mint egy példaképre tekint rá.
[00:16:37]De hogyha tényleg az lesz, hogy ugye komolyan gondolja, amiket most beleengetett, hogy megtartja azokat a törvényeket, azokat a jólét intézkedéseket, sőt még megpróbálja jobbá tenni a magyar emberek életét, akkor ugye az unióval kerül szembe.
[00:16:54]Az így van.
[00:16:54]Valószínűleg így, akik akik nagyon gyorsan le fogják törni a szarvát, ugyanúgy a migráció kérdésében is, és ugyanúgy a feljelentések kérdésében is, hogyha ha nem úgy fog muzikálni, ahogy az unió elvárja tőle, akkor nem fogják védeni, akkor akkor az unió fogja megbuktatni, előbb fogja meg buktatni magyar tételt, mint a magyar társadalom.
[00:17:16]Ha viszont ha viszont ugye hát azért ekkora kétharmaddal egyébként még az Uniónak sem lenne ebben könnyű dolga.
[00:17:23]Hát oldottak ők meg már nehezebb dolgokat is.
[00:17:25]Emlékezzünk rá, hogy a az Alkotmánybíróság azt mondta Romániában, hogy hogy érvényes volt a választás egy héten belül meg már teljesen érvénytelen volt.
[00:17:34]Tehát azért azért láttunk itt már furcsa dolgokat.
[00:17:38]Ha pedig ugye és most nagyon szorítja őt a határidő is, mert ha jól tudom, június 15-e környékén lépne életbe a migrációs paktum.
[00:17:49]Valahogy úgy igen.
[00:17:49]Nem tudom, hogy pontosan mondod-e a dátumot, de nyár nyár közepén igen, ezt én is így tudom.
[00:17:55]Most nem akarok hazudni, mert én kétféle számot hallottam, de a leg a kettő közül a kisebb a 26000, a másik a 300 migránst kellene első körbe kötelezően befogadnunk, amire sajnos a magyarok nagy része, akivel beszélgettem, legyint, mert azt mondják, hogy úgy se akarnak itt maradni Magyarországon, de az uniónak van egy kikötése, nem lehet őket kiengedni az országból.
[00:18:20]Tehát tehát annak a annak a több 100z embernek itt kellene maradnia.
[00:18:23]Bocsáss meg, hogy közbevágok, csak ez ide releváns, hogy azért vannak így, ezzel szerintem sokan úgy úgy se akarnak itt maradni a migránsok, mert hogy a migránsok még nem voltak itt.
[00:18:34]És szerintem hogyha hogyha ide kényszeríti őket az Európai Unió, mert ez egyébként az ő irányukban is egyfajta kényszerítés lesz, hogy gyakorlatilag ide buszoztatja, vagy vonatoztatja, vagy mit tudom én, hogy ezt hogy oldják meg őket Magyarországra, akkor előbb-utóbb rá fognak ők jönni, hogy Magyarország egy jó hely.
[00:18:53]Na igen, és azért mondtam neked, hogy mind a három téma összefügg, mert itt kapcsolódnék a görögökhöz, akik itt viszont most csak trükköznek szerintem, mert minél több pénzt akarnak kiszedni az unióból, tehát támogatásokat akarnak kérni azért, hogy ők feltartsák a migránsokat.
[00:19:07]Ugyanis a görögök is tisztában vannak vele, hogy itt nem fél millió migránsról van szó, hanem több millióról.
[00:19:12]Ugyanis azt több szakértő is elmondta, hogy most az egész közelkeleti térségből el fog indulni egy migrációs hullám.
[00:19:20]Törökország eleve három vagy n millió migránst tart vissza.
[00:19:23]És amit az összes szakértő elmond, hogy a hormozi válság az nem csak az olaj miatt meg az energia miatt veszélyes, hanem például a a műtrágyának, a műtrágya alapanyagának majdnem 40% 40-45%-a innen kerül ki, és ez ennek a műtrágyának már rég el kellett volna jutnia Afrikába.
[00:19:43]Na most, hogyha ha oda nem jut el a műtrágya, akkor a termés vissza fog esni szinte a nullára, és akkor millió számra fognak elindulni az emberek.
[00:19:54]És az unió erre nincs felkészülve, de azzal tisztában vannak, hogy nem fogja azt mondani Afrikába a férje feleségének, hogy hát drágám, nincs műtrágya, az idén nem lesz kaja, de nem baj, azért egy évig évig itt maradunk és majd majd jövőre eszünk.
[00:20:08]Hát egyébként persze ennél kisebb dolgok miatt is indulnak el emberek.
[00:20:13]Tehát Európa és az Unió Unió most ugye kénytelen valami megelőző lépést tenni, tehát minél több migránst ki kell pucolni az unió területé, olyan országokban, ahol még nincsen, hogy tudja védeni a saját pozícióját.
[00:20:28]ugyanis a nyugat-európai polgároknak már elegük van a migrációból, el elegük van a munkahelyek megszűnéséből, elegük van abból, hogy rosszabbul élnek, elegük van Ukrajnából, elegük van a háborúból, és és egyre jobban szarul a hurok, és ezeket a a kérdéseket meg ugye erőltetik magyar tételre.
[00:20:49]És szeretném felhívni mindenkinek a figyelmét és most térnők a harmadik témára, hogy ne ezzel a két törvénnyel foglalkozzunk, hanem olvassunk a sorok között.
[00:20:58]Nézzük csak meg, mi történik.
[00:20:59]Megnyerni Magyar Péter a választásokat.
[00:21:02]Brüsszelbe elkaszálják a gyerekvédelmi törvényt.
[00:21:06]másnap bejelentett KZIványtv.
[00:21:09]Most tegnapi hír, hogy valamelyik kormánytag vagy vagy nem tudom, valamelyik tiszás képviselő arról értekezett, hogy mindenféleképp meg kell oldani.
[00:21:17]Hát most a saját szavaimat használom, hogy méltóképpen lehessen megtartani a Pride-ot.
[00:21:22]És még azon nem gondolkodtak el, hogy ehhez kell-e törvényt módosítani, de ha kell, akkor törvényt is módosítanak.
[00:21:28]A másik fele a dolognak micsoda?
[00:21:31]Bódis Krisztát csak eljutották olyan pozícióba, ahol az oktatást, az egészségügyet meg a szociális területeket kell összehangolnia.
[00:21:39]Magyarul mit jelent ez?
[00:21:41]Minél előbb be kell vinni az oktatásba a gender lobbit, és a az egészségügybe meg lobbizni kell a hormonkezelésekért és a nem váltó műtétekért.
[00:21:51]Úgyhogy nagyon résen kell lennünk.
[00:21:51]És ez mind a három az uniónak az alapkövetelése, amit Orbán Viktor és kormánya nem volt hajlandó teljesíteni.
[00:21:59]Ukrajna pártiság, migráció és LMBTQ.
[00:22:05]És Magyar Péternek most egy hónapon, másfél hónapon belül legkésőbb ki kell villantani a Foga fehérjét.
[00:22:14]Hát igen, ugye ezt el ezt mondtam pénteken is, nem akarom magam ismételni, de hát de hát tényeg, hogy ugye Orbán Viktor a beszédeiben itt a kampány alatt azért sokszor mondta, hogy hogy nagyon nehéz idők vannak, és akkor is, hogyha ő nyerné meg a választást, akkor sem akkor is nagy küzdelmek elé nézne Magyarország.
[00:22:31]De hát most most mindezt ugye Magyar Péter kapta meg.
[00:22:34]A nagyon nagy kérdés, hogy ő hogy fog tudni ebben lavírozni.
[00:22:38]Ebbe gondoljanak bele a kedves hallgatók, meg a főleg a tiszásoknak mondom, akiknek nagyon nagy mellényük van, mert azt mondták, hogy mert a a magyar Péter jobban fekszik Brüsszelbe, mint az Orbán, és sokkal egyszerűbben meg fogja oldani ezeket a dolgokat.
[00:22:51]Most figyeljenek oda nagyon, mert Orbán Viktorról nem tudtak mit kezdeni, mert ő nem egy fogott ember volt, ő egy független ö, hogy mondjam megkérdőjelezhetetlen, fedhetetlen politikus.
[00:23:04]Magyar Péter viszont a kezükben van.
[00:23:06]Az a helyzet, hogy azt látják sokan rosszul, így a Brüsszel meg teljesen mindegy, hogy hol, melyik ország, melyik kormányával kapcsolatban, hogy ugye sokan azt hihették Magyar Péterre szavazók vagy Magyar Péter támogatók közül, hogy Brüsszelben Magyar Pétert szeretik, de az a helyzet, hogy Brüsszelben senkit sem szeretnek.
[00:23:25]Tehát vannak vannak nekik érdekeik, amiket ők érvényesíteni akarnak bármi áron.
[00:23:30]Nyilván akkor támogatnak valamit, hogyha abban az emberben, vagy valakit, hogyha abban az emberben látják az ő érdekeiknek a megvalósulásának a lehetőségét.
[00:23:42]Egyébként pedig csakis erről szól.
[00:23:42]És egyébként, hogyha Magyar Péter úgy dönt, hogy Orbán Viktor nyomdokaiba lép valamilyen szinten, és ezekre nemet fog mondani, meg az asztalra csap, és azt mondja Brüsszelnek, hogy na eddig és ne tovább, akkor ugyanúgy fognak viselkedni Brüsszelből Magyar Péterre, mint ahogy Orbán Viktor még rosszabbul, mert hálátlan lesz.
[00:24:01]Még rosszabbul az Ja, az is benne van a pakliban.
[00:24:03]Na mindegy.
[00:24:05]Úgyhogy érdekes idők jönnek.
[00:24:08]semmilyen kormányt és miniszterelnököt nem iriglek vagy irigyelnék most ebben a helyzetben.
[00:24:12]Még egy fontos dolgot és ezt tiszásoknak ajánlanám a figyelmükbe, akik állandóan hangoztatják, hogy szolidarisnak kell lennünk Ukrajnában meg a mi hibánk, meg Orbán Viktor rontotta el a viszonyunkat.
[00:24:24]Két dolgot ajánlanék a figyelmünkbe.
[00:24:26]Az egyik, hogy az ukránok visszakapták a pénzüket, de már kártérítést követelnek.
[00:24:30]Tehát nem volt elég, hogy visszakapták a pénzüket.
[00:24:35]A másik dolog, kérdezzenek már meg a tiszások, akár egy lengyel, egy német, de még egy amerikai embert is megkérdezhetnek nyugodtan, hogy melyik ország lakosa szeretne a Homszédiába a határ túloldalán egy álig felfegyzerzett harcedzett 800000 fős hadsereget?
[00:24:54]Bizony, szerintem a válasz egyértelmű.
[00:24:56]Úgyhogy, úgyhogy aki annyira most el van vakulva ebbe a nagy jó emberkedésbe, hogy Ukrajnát minden áron támogatni kell, gondoljon már bele abba, hogy ez a hadsereg, ami most Európában a legerősebb, és világszinten se gyenge.
[00:25:10]Mi lesz, hogyha az egyszer azt mondja, hogy na gyerekek, nem teljesítik a ták a követeléseimet, nem megyek én keletre.
[00:25:16]Minek menjek?
[00:25:16]Nyugaton gyengébben népek vannak.
[00:25:18]Elindulok, én inkább nyugatra is elveszem, ami kell nekem.
[00:25:22]Hát reméljük, hogy nem jutunk el idáig.
[00:25:25]Mindenesetre beszédes, hogy már ugye hangoztatják Brüsszelben, hogy mégsem biztos, hogy annyira gyorsan fel akarnák venni Ukrajnát az Európai Unióban különböző zöld kvótákra hivat is hivatkoznak.
[00:25:34]Meg már Daniel Freind is ugye beleengedte, hogy hát az nem úgy van, hogy gyorsított eljárással csatlakozik.
[00:25:40]Úgyhogy kiderül majd a végén talán, hogy mindent csak rákentek Orbán Viktorra, és amúgy tök jó bűnvaktnak volt használva, merthogy egyébként Brüsszel sem akarja Ukrajnát az Európai Unióba.
[00:25:52]Pisti, köszönjük szépen, hogy hívtál minket.
[00:25:54]Folytatjuk legközelebb.
[00:25:57]Még csak egy kérésem lenne, Balázs.
[00:25:57]Azt szeretném kérni mindenkitől, aki megteheti, mert én sajnos nem jutok el sok emberhez, hogy most nekünk sokkal nagyobb felelősségünk lesz, mint a leendő kormánynak, hogy minden ilyen aljasságra vagy készülő aljasságra hívjuk a figyelmet, és folyamatosan súlykoljuk, ahogy ők csinálták a kampányba.
[00:26:15]védjük meg magunkat és védjük meg az országunkat, mert most olyan felhatalmazást kaptak, hogy láthatólag már a látszatra se fognak adni.
[00:26:27]Köszi, hogy hívtál minket.
[00:26:27]Minden jót.
[00:26:28]Köszönöm szépen.
[00:26:28]Szép napot.
[00:26:30]Szervusz.
[00:26:30]Magdit köszöntöm.
[00:26:30]Közi csókolom.
[00:26:34]Jó napot kívánok.
[00:26:34]Baláz, üdvözlök minden nézőt és hallgatót.
[00:26:36]Hát én tegnap ezt az egész cirkuszt a parlamentben nem néztem, viszont a Vilmos műsorába, a vezérciik kaféba hallottam a Magyar Péter első miniszterelnöki felszólalását.
[00:26:53]Hát ez a ném ilyen ordenár penetráns beszédet, hogy engedhetett meg magának, könyörgöm.
[00:27:00]És ott akik tapszoltak nekik, azok ugyanilyenek.
[00:27:05]És azt mondta, azt mondja a akivel beszélgetett a Vilmos, hogy 36 éve nem volt ilyen a magyar országházában.
[00:27:14]Hát én nem történelembe se emlékszem, nem 36 éve egyáltalán nem hallottam ilyen törtelmes beszédet.
[00:27:25]Hát a magyarok el, az elődeink, a nagyjaink, a Széchenényi Deák, Kossut, Batyány, hát forognak a sírjukba, hogy egy ilyen helyen ilyen beszédet megenged valaki magának.
[00:27:39]Hát de nem tud mást adni, mint amilyen.
[00:27:43]Hát ez egy ilyen ember, könyörgöm, ettől mit várnak?
[00:27:48]A másik felháborító nekem az, hogy rögtön az volt az első, hogy kitűzik a a magyarok.
[00:27:54]ház országának a házára a EU zászlót.
[00:27:57]Nekem olyan rossz száízem lett rögtön.
[00:28:02]Ez ugyanolyan, mint mikor megjelent a Vörös Csillag és a Sarló és Kalapácsos zászló a Magyar Országházon.
[00:28:11]Ez mit jelent?
[00:28:11]Az, hogy máris az unió hatalma behódoltak nekik.
[00:28:18]Hát máris eladták ezzel az országot.
[00:28:18]Ez a jelképe, hogy az odaadták nekik.
[00:28:21]Hát ez ilyen színpadias, ilyen ilyen színházi dolog volt.
[00:28:26]Ez igazából jó látványos, meg ilyen szimbolikusnak tűnik.
[00:28:31]Aztán majd meglátjuk, tehát itt amit beszéltünk itt Pistivel is korábban, hogy azért majd meglátjuk, hogy hogy Magyar Péter azért kénytelen lesz a magyaroknak is megfelelni.
[00:28:43]Hát de könyörgöm, hát ez ezt hogy lehet odakitenni ezt?
[00:28:46]Hát ez a simán a behódolás.
[00:28:49]Igen, ez jelképes.
[00:28:49]Jelképes, de azt jelképezi, hogy máris a hatalmuk alá vagyunk téve.
[00:28:56]Hát ne haragudjon.
[00:28:56]És a migránsokkal most kapálózik, de biztos, hogy be be kell, hogy engedje a migránsokat.
[00:29:05]Azon kívül, hogy feljelentették a izé, többször föl lett ő jelentve, de most már körbeveszi magát az olyan emberekkel a az igazságszolgáltat.
[00:29:19]Milyen igazságszolgáltatás, Balázs?
[00:29:21]Hát mindenki az ő embere ott.
[00:29:24]Hát én arra le merem tenni a nagy estét, hogy az életben nem fog Ja, én se gondolom, hogy egyébként ebből lesz valami.
[00:29:30]Bocsásson meg egy másodperc elejék, csak a tévnézőktől el kell, hogy búcsúzzak.
[00:29:34]Ők elmennek ugyanis egy szünetre, de hamarosan visszatérnek a rádióhallgatókkal.
[00:29:38]Folytatjuk.
[00:29:41]A Hí FM és a HírtV interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.
[00:29:46]Paláver hangra fel.
[00:29:51]okostelefonnal és rengeteg pénzzel.
[00:29:54]Persze a bocsáss meg, csak a tév nézzőket hadd köszöntsem.
[00:29:56]Közben visszatértek hozzánk, Etelkval beszélgetünk éppen a gyermeknevelésről.
[00:30:01]Valahogy ide kanyarodtunk, hogy mit szeretnek a gyerekek, meg mit nem.
[00:30:04]Na most muszáj.
[00:30:04]Na most ezek a gyerekek unatkoznak.
[00:30:07]Ezeknek valami kell, valami szer és bocsánat.
[00:30:11]Egyébként a nincs baj az okostelefonnal.
[00:30:13]A a balans az annak kell meglennie, meg nem kell fél milliósnak lenni, mert egymást nézik, és hát túl akarja licitálni, mert mert mi már mi már jobbat is, meg drágábbat is megengedhetünk magunknak, meg mi már nem csak háromszor megyünk külföldre nyaralni, meg hétvégeken a magunkat kipihenni, ugye, tehát ilyen már semmi nem elég nekik.
[00:30:42]Hát semmi, azért elégedetlen.
[00:30:42]És mostani, ha körülnéz, az ez a szedetvedett társaság a Tiszába, a fiatalok köre az csupa ilyen.
[00:30:52]Tele vannak pénzzel és mégis elégedetlenek.
[00:30:58]Nincs sikerélményük, mert nem tanulták meg, hogy a munka az nem egy büntetés, az egy alkotás.
[00:31:04]Bármit csinálok, annak van eredménye, és annak van sikere.
[00:31:08]és az sikerélményt ad.
[00:31:11]Ezt se a szülőktől, se az iskolába nem tanulták meg.
[00:31:15]Ezért van ez a ezt a hogy mondjam?
[00:31:24]Lehet, hogy vannak köztük ilyenek.
[00:31:24]Én én nem szeretem a nagyon nagy általánosítást, de biztos nem általánosítok, de ez körülbelül a 4550%-a, csak azért azért mondom, hogy nem mindegyik, mert én ismerek olyan hévest, aki a Tiszára szavazott, de egyébként egy abszolút szorgalmas, dolgos, jó fej valaki.
[00:31:46]A nyilván most itt lehet még nem beszél, még nem kérdeztem tőle meg, hogy miért ez lett a döntése.
[00:31:54]A másik, a másik, hogy miután megvan ez a készülék, nem olvasnak.
[00:32:03]Higye meg, ahogy megjelent ezelőtt 40 évvel vagy 50 évvel a az a számológép, a számítógép, amit zsebbe még külföldről hoztak be Magyarországra, és óriási szenzáció volt, hogy hogy a gép számol és nem kell nekem fejbe számolni, az leszoktatta az embereket a felszámolásról, leszoktatta a az olvasásról.
[00:32:26]A ezek a fiatalok nem olvasnak újságot.
[00:32:29]be van állítva nekik a TikTok és a nem tudom én milyen xkate ilyen hír állomás és csak azt hallgatják és az mossa az agyukat reggeltől estig mert ott a fele hazugság és úgy van és olyan oldalról van beállítva hogy éppen az a rezsim ellenfellé orientálódjanak na most ezzel van tele a fejük reggeltől estig.
[00:33:02]És ha ez ez régen is bevált politika volt, ha sokszor hallja, akkor később már nem tudja, hogy az az ő gondolata volt, vagy csak hallotta, mert ha naponta 50szer ugyanazt mondják, akkor az betáplálódik az agyába.
[00:33:15]Tehát ezek olyan dolgok.
[00:33:19]Na de hát nem is akarok ilyen elm csak azt akartam mondani, hogy ezek annyira jó módban vannak, hogy most éppen kell az a az élet kereke most éppen nem fölfelé fog menni, hanem lefelé, és megtanulják, hogy nem csak szórakozásból áll a világ, és és nem csak jólétből áll a világ, tehát hanem az életre, az életet, az igazi életet, ahol harc van, minden minden nap meg kell harcolni az életére, az egészségére, a munkáért, a tisztaságér.
[00:33:56]És bármit felsorolok, mindenért meg kell harcolni.
[00:33:58]És ezt eddig nem tanulták meg, most megtanulják.
[00:34:02]Nagyon bízok benne.
[00:34:02]A másik dolog, hogy mivel ők nagyon hamar elégedetlenék, se kitartásuk, se alázatuk, se tiszteletük, ezért pontosan ez a társaság fog szembenni.
[00:34:18]Hát a nem nagyon dicséretre méltó vezetőséggel.
[00:34:25]Meglátjuk.
[00:34:25]Hát biztos vagyok benne egyébként, hogy azok, akikről ön is most úgy nagy-nagy részben beszélt, meg azok, akik első vagy először szavazóként most nagyon támogatták Magyar Pétert, és ebben a kategóriában vannak, én biztos vagyok benne, hogy figyelni fogják, hogy mit csinál ez az a kormány is, és abban is biztos vagyok, hogyha nem tetszik nekik, amit Magyar Péter csinál, akkor ezek ugyanúgy neki fognak menni ennek a kormánynak is.
[00:34:48]Na, pontosan.
[00:34:48]Ez ez ö en erre van egy ö ügyes taktikája ö figyelem elter elterelődés.
[00:35:01]Ezt egész életében megszokta gyerekkorától, mert mindig csak bulizott és valószínű az egyetem helyett is buliba járt.
[00:35:11]Én ezt nem tudom.
[00:35:11]Erről erről nincsenek információk.
[00:35:13]Ö mert mert hogyha rendesen, szorgosan tanult volna, akkor két naponként nem csinálna sem szabálysértést, sem törvénysértést.
[00:35:27]És márpedig az elmúlt fél évben össze nem lehet számolni, hogy mennyi ilyet csinált.
[00:35:31]Egy jogász ilyet nem csinál.
[00:35:31]A családban volt jugász, biztos, hogy nem csinálnak soha ilyet, mert még egy háziasszony is jobban vigyáz, hogy ilyesmiket ne csináljon.
[00:35:42]Nem egy pontosan ezt a szakot tanult ember.
[00:35:45]Most ezzel az a az agresszióval, ezzel a fhéjázással, ezzel a ö hatalommutogatással, ezzel azt csak el akarja terelni a figyelmet a sok-sok hiányosságról, mert a tudás egy állam vezetéséhez hát az nem olyan egyszerű dolog, és csak őnek az egyetlen dolg dolga lesz a figyelem elelterelés, hogy ne vegyék észre, hogy ezt se tudja, azt se tudja, amaszt se tudja.
[00:36:26]Hát és ezért én remélem, hogy ez csak olyan pünkösdi királyság lesz.
[00:36:31]Csak ennyit akartam.
[00:36:34]Meglátjuk.
[00:36:34]Köszönjük, hogy hívott minket.
[00:36:35]További szép napot.
[00:36:35]Minden jót.
[00:36:38]Minden jót.
[00:36:40]Lucát köszöntöm.
[00:36:40]Kezi csókolom.
[00:36:43]Üdvözlöm.
[00:36:43]Á, cuca vagyok és köszöntöm a hallgatókat is.
[00:36:46]M hát az első téma a feljelentették Magyar Pétert.
[00:36:52]Nekem az jutott eszembe ezzel kapcsolatban, hogy ugye ez már 2021 óta ismert, hogy ő elkövette ezt a bűncselekményt.
[00:37:02]A engem csak az háborít fel, hogy hogy eddig nem történt semmiféle feljelentés, akkor nyilván nem jutottunk el volna ma oda, ahol vagyunk.
[00:37:14]Mert akkor felelősségre vonták volna ezért a az elkövetett bűncselekményér, amit ő maga a saját maga ugye bejelentett élő egyenes adásban.
[00:37:24]Igen.
[00:37:24]Ez egyébként valóban valóban megállja a helyét ez a kérdés.
[00:37:26]Nyilván voltak, akik ezt tudták, hogy a legtöbben mi a sajtóból tudjuk csak ezeket, de biztos volt egyenes adásban.
[00:37:35]Tehát azt ahogy én észrevettem, pláne a rászavazó fiatalok előszeretettel nézik ezt a műsort.
[00:37:42]Most nem akarom reklámozni, de ott élő egyenes adásban volt, és na mindegy.
[00:37:46]Szóval ez egy ez egy nagyon jó kérdés.
[00:37:49]A másik a tegnapi szégyenbeszéddel, ami egy végülis egy ilyen bemutatkozó beszéd lett volna, és ehelyett egy gyalázatos ellenzéket és minden közögi méltóságot gyalázó beszéd volt, ami szerintem be fog kerülni a magyar történelembe, mert ilyen ilyen szerintem 1000er év alatt nem történt, mint ami tegnap.
[00:38:12]És engem személy szerint, de szerintem nem vagyok egyedül felháborított, az a stílus, amit megengedett magának, az a az a szemenszedett hazugság, amit az arcukba olvasott, és felfele nézve a pulpitusra, ahol a közjogi méltóság ült, akinek egyébként a szintén nem értem a viselkedését, mert ha ez velem történt volna, és tudom azt, hogy törvényileg mi az, ami megengedhető, és mi az, ami nem, ez egy olyan alkotmány, súlyos alkotmánysértő magatartás, amiért a köztársaság élnök úrnak nem szabadott volna ezt az embert beiktatni, meg kellett volna tagadnia.
[00:38:50]És mondom ezt több millió magyar nevében, mert én azt gondolom, hogy ha levonjuk azt a három és fél millió embert, azért mi többen élünk, sokkal-sokkal többen, akik ezt így gondoljuk, hogy mindennek megvan a törvényi háttere.
[00:39:05]És hogyha mi demokráciában szeretnénk élni, egy demokratikus kormányt szeretnénk, akkor nem diktatorikus eszközökkel kell kormányzást az első napon elkezdeni.
[00:39:18]És ez ugyanúgy szólt ez a gyalázás az ellenzék fele is, hiszen folyamatosan őket is szégyenítette és hazugságokkal és alkalmatlanná nyilvánította.
[00:39:27]Például többek között visszatérek a köztársasági elnökre.
[00:39:32]Tehát milyen jogon kérdőjelezi meg ő egy közjogi méltóság, vagy akár az Alkotmánybíróság működését.
[00:39:40]Tudjuk, hogy ezt ő nem teheti meg.
[00:39:40]Mégis mindenki ott ült, és ami engem rettenetesen sokkolt, hogy senki nem szólalt fel, senki nem állt fel, senki nem mondta azt, hogy na akkor itt és vége és ne tovább.
[00:39:52]Ezt szigoron tilos, legalábbis ebben az épületben biztos, hogy nem.
[00:39:59]És hát én nem tudom, sajnos ez most már késő, de ennek nem szabadott volna megtörténni.
[00:40:04]És ez ez én úgy gondolom egy akkora szégyen volt a mi történelmünkben, hogy ilyen Ja, ilyen szerintem az 50-es évek óta nem volt.
[00:40:13]Nem is tudom.
[00:40:13]Láttam, hogy valaki egyébként tényszerűen is cáfolta az állításokat ugye itt a szegénységről meg a mély szegénységben élők számáról.
[00:40:18]Ö egyébként anny ez egy kampánybeszéd volt.
[00:40:23]Ez ez egy kát olyan, mintogyha még mindig a kampányban lenne Magyar Péter.
[00:40:30]Hát ez egy ez egy gyalázat beszéd volt.
[00:40:32]Tehát ezt még kampányban sem engedheti meg magának senki.
[00:40:34]Mindenesetre az, aki intelligens és tanult ember, az egyszerűen nem beszélhet így egy embertársával, és nem hazudtolhatja meg több 100 jelenlévő parlamentben jelenlevő ö hát azért most már sajnos kisebbségben, de politikus emberek.
[00:40:53]A másik, amit ezzel kapcsolatban szerettem volna, hogy ott az ünneplő tömeg között azért én csináltam egy ilyen kis egy személyes kutatást, és megkérdeztem, hogy nem tudom, hogy tisztában van-e azzal a az ünneplőtöm, hogy akiket megválasztottak képviselők, parlamenti képviselők, azoknak melyiknek van politikusi előképzettsége, illetve, hogy járnak most erre a gyors talpalóra, ugye, ahol megtanulják kezelni majd a a nem és az igen gombok lenyomását, és hogy ezenkívül tehát bármilyen tapasztalattal rendelkeznek el, hogy egy ilyen hajót kormányozni képesek legyenek.
[00:41:32]A válasz az volt, hogy miért szeretnék én politikust.
[00:41:39]Tehát Ja, igen, mert ők ők ők már évek óta ilyen szakértői kormányba gondolkoznak, ugye?
[00:41:44]Hát Igen, hogy miért kell politikus a politikához ez gond?
[00:41:47]Itt erről beszélgettünk már, hogy amúgy most senkit meg nem akar, vagy nem akarok megsérteni, de hát most valamit mondjuk lehet egy adott minisztériumnak az élén egy olyan ember, aki az adott területen egyébként egy brilliáns elme és szakember.
[00:42:03]Csak éppen egy minisztériumot nem csak ez alapján kell irányítani, már amennyire én tudom, ott nagyon komoly emberi erőforrás, pénz, szervezés, a rendszer struktúra, kitalálása, megvalósítása, összetartása, kommunikáció, tehát ott rengeteg egyéb feladat is van.
[00:42:24]Így van.
[00:42:24]Hát a másik, ami eszembe jutott, úgy rögtön tegnap, ahogy néztem a sajtó munkatársait, ahogy ott a kordon mögött ülve lefotózták, és tehát ennyit akkor ismét ugye a sajtó és médiaszabadságról, amit személy szerint pedig úgy emlékszem, hogy azt mondta, hogy megnyitja a parlamentet az újságíróknak meg vagy ezt lehet, hogy nem ő mondta, de volt egy ilyen felvetés is, hogy hogy mozoghassanak majd, mert ugye mennyit kritizálták annak idején egyébként a Fideszt is, hogy a parlamentben nem lehet kérdezni, ugye a politikusoktól meg csak egy szűk helyen, folyosón tartózkodhatnak az újságírók.
[00:43:03]Hát igen.
[00:43:05]És tegnap akik kérdeztek újságírok, tehát ami szintén felháborító, tehát mi több millióan fizetjük ezeket az embereket, ugye, akik ott képviselnek minket és egyszerűen amit én tapasztalok, hogy már a csodálatos kampányidőszak, tehát évek óta látjuk azt, hogy ezek az emberek egyszerűen nem nyilatkoznak.
[00:43:23]A mi pénzünkért cserébe semmilyen információt nem kapunk.
[00:43:31]Gudik önöket.
[00:43:31]Ö a másik, hogy hol van az a rengeteg sértés rágalmazási ügy, amit például önökelett vagy önnel személy szerint is például amik történtek, vagy ahogy lökdösik önöket, a tehát fogalmuk nincs, hogy a sajtó munkatársainak mi a feladata, milyen céllal mennek oda, milyen céllal kérdezik őket, merthogy ehhez a kedves őket ellátó és fizető embereknek joga van tudni azt, hogy milyen döntéseket fognak a fejünk fölött meghozni, és ezért elvárnánk azt, hogy a feltett kérdésre választoljanak.
[00:44:07]Ehelyett azt látjuk, hogy szerencsétlen riporterek futva, tehát futnak mellettük, mert arra azzal nem tiszteli meg, tehát annyi intelligencia nem szorult bele, hogy megálljon arra az egy másodpercre és állva választoljon a feltett kérdés.
[00:44:20]És akkor itt idehoznám egyébként még a a mármint a sajtó kérdéséhez, hogy ugye mindig a Orbánt is azzal gyanúsítgatták, hogy nem lehet kérdezni a miniszterelnöktől.
[00:44:31]Hát, hogyha személyesen tőle nem is feltétlenül lehetett mindig minden esetben kérdezni, mert hát gondolom volt más elfoglaltsága is.
[00:44:42]Ugye volt olyan, hogy kormányinfó, tehát minden héten hogy tulajdonképpen korlátlan ideig lehetett kérdéseket feltenni bármivel kapcsolatban.
[00:44:50]Na én most nagyon kíváncsi vagyok, hogy lesz-e ilyen.
[00:44:55]Kell, hogy lennie.
[00:44:55]Tehát tehát kell lennie, mert tehát még egyszer mondom, mi sokkal többen vagyunk, akik az értelmes oldalt képviseljük.
[00:45:01]Nem a 3,séss fél millió, aki erre szavazott.
[00:45:06]Mi az értelen vagyunk.
[00:45:06]És én nem akarom elhinni, hogy nézzünk csak és ugyanúgy, ahogy tegnap a parlamentben, egyszerűen csak nézünk, hallgatunk és hagyjuk történni az eseményeket.
[00:45:17]Biztos vagyok benne egyébként, hogy ott abban a három és fél millióban is, akik rá rájuk szavaztak, vannak értelmes emberek, akik el fognak ám ezen gondolkozni.
[00:45:24]Ö viszonylag rövid.
[00:45:24]Hát tegnap még tegnap még nekem ez nem tűnt fel.
[00:45:29]Tehát azon kívül a három ígéret mézeshetek.
[00:45:33]Tehát a három ígéret az az abból kettő már bejött, ugye.
[00:45:35]Tehát ez ez az a kettő, amit megvalósított, ez a gender ideológia.
[00:45:40]Tehát az rögtön tehát az volt a legfontosabb problémája Magyarországnak, ugye, hogy legyen újra ez a gender előtérbe helyezve.
[00:45:47]Akkor ugye a parti az is megvolt, az már kettő.
[00:45:50]És szerintem napokon belül meglesz majd a drogtörvény is.
[00:45:55]Tehát ahogy Zelenski is azóta legfontosabb problémája, be lesz itt vezetve ez a kis könnyű drogok, hogy hadd érezzék jobban magukat, hiszen akkor nem lesznek igényeik, ahogy ez az egész mesterséges butítás a a Földbolygón elterjedt.
[00:46:09]És ezt tapasztaljuk a mai nap is, hogy a mesterséges butítás az eszközökön keresztül és mindenféle kütyűn keresztül az igényeket lecsorbította olyan szintre, hogy ugye az ember ne panaszkodjon.
[00:46:24]Már most, hogyha valaki partikra jár, vagy már tényleg már csak az utcasarkon hever, vagy ahogy látjuk Kanadában a fenttanilasok katt dülöngélni, tehát ezeknek az embereknek valóban nincsenek már igényei.
[00:46:37]Vagy ahogy például az indiánokat szintén legálisan, narkotikummal rendszeresen ellátják, hogy csöndben maradjanak, és felejtsék el, hogy honnan és hova kerültek.
[00:46:45]De én én nem tudom.
[00:46:50]Tehát én azt gondolom, hogy nemsokára ez a törvény is be lesz hozva.
[00:46:55]Erről ennyit.
[00:46:56]Meglátjuk.
[00:46:56]Reméljük, reméljük, hogy reméljük, hogy inkább Orbán Viktorra akar majd hasonlítani Magyar Péter.
[00:47:02]Ugye ez itt már szóba kerül, de most nem afelé nem úgy állnak a csillagok.
[00:47:08]Igen.
[00:47:08]Tehát, hogy ez a stílus, tehát ahhoz ahhoz azt gondolom először el kellene menni egy szakemberhez és ott kezeltetni magát, mert szakemberként is mondom olyan tünetei vannak, hogy nem nem gondolom, hogy és ez a másik probléma, miért nem vizsgálják meg, hogy politikusok ilyen téren alkalmasak egyáltalán kormányzásra.
[00:47:30]Tehát ez az, ami szintén azt gondolom egy egy érdemes lenne erről vitát kezdeményezni, hogy igenis megvizsgáltatni szakmailag is azokat, hogy pszichésen hogy vannak felkészülve, mert azért ez nem kis mutatvány hát meg meg hatalmas nyomás fog rájuk nehezedni, ami ami ugye még még nehezebbé teszi ezt.
[00:47:49]Viszont bocsáss meg, de el kell búcsúznunk, mert lejárt az időnk sajnos, úgyhogy szünet következik.
[00:47:54]Köszönjük, hogy hívott minket.
[00:47:56]Minden jót viszontásra.
[00:47:58]Viszontásra.
[00:47:58]És ahogy említettem, mi most elmegyünk egy szünetre.
[00:48:00]Arról szír, hogy a tév nézőkkel már nem térünk vissza nekik.
[00:48:04]Köszönjük szépen a figyelmet.
[00:48:05]Holnap is lesz paláver 15:30ól.
[00:48:08]Nézzenek minket a rádióhallgatókkal a szünet után folytatjuk.
[00:48:11]He.