Hír TV 40:20

Komment - HírTV

magyar pétergulyás gergelyparlamentpolitikai kommunikációkampányközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Komment - HírTV
tl;dr
  • Az elemzők Magyar Péter miniszterelnök parlamenti viselkedését, különösen a Gulyás Gergellyel való személyeskedést vitatták meg.
  • Kohán Mátyás szerint Gulyás Gergely frakcióvezetői kinevezése stratégiai húzás, mert jelenléte zavarja Magyar Pétert, akivel korábban szoros barátságban állt, és gyermeke keresztapja.
  • Székely Sándor a Fidesz felelősségét emelte ki a feldühödött közhangulatért, de szürreálisnak nevezte, hogy a korábban a rendszerben részt vevő Magyar Péter lett a tiltakozás arcává.
  • Karsai Ferenc óva intett az érzelmek által vezérelt politikától, és a három jobboldali parlamenti párt közötti együttműködés szükségességét hangsúlyozta.
  • A vita során a tartalmi kérdések (nyugdíjemelés, bérnövekedés, profitkivonás) háttérbe szorultak a személyeskedő stílus miatt.
  • Trencsini Dávid szerint Magyar Péter továbbra is kampányüzemmódban politizál, ami eltér a megszokott miniszterelnöki szerepfelfogástól.
  • Karsai Ferenc emlékeztetett: Magyar Pétert többséggel választották, így a kormánypárttal való együttműködés elkerülhetetlen az ország érdekében.
  • A személyeskedés a stúdióbeszélgetésben is megjelent, amit a nézők elutasítottak; a műsorvezető a tartalmi kérdések fontosságát hangsúlyozta.
  • „az egész miniszterelnöki nimbuszt romba tudja dönteni, meg az egész méltóságot önmagában ez az elképesztően kicsinyes, meg elképesztően gyerekes viselkedés” – Kohán Mátyás

Részletes összefoglaló megjelenítése

A parlamenti személyeskedés és Magyar Péter viselkedése

A műsor résztvevői részletesen elemezték Magyar Péter miniszterelnök parlamenti viselkedését, különös tekintettel a napirend előtti felszólalására. Az egyik vendég, Kohán Mátyás szerint a parlamentben tapasztalt jelenet a 2011-es Bayern-Barcelona mérkőzés hangulatát idézte, ahol "Bika 1 megközelíti Bika 2-t".

Kohán Mátyás kifejtette, hogy a Fidesz részéről meglepően jó döntés volt Gulyás Gergelyt frakcióvezetővé tenni, mivel jelenléte látványosan zavarja Magyar Pétert:

"a miniszterelnök számára látványosan folyamatos gondokat okoz, hogy tegezze, magázza, úgy bánjon vele, mint a régi harcostárssal, vagy mint az állítólagos maffiaállam egyik bukott maffiózójával" *

A beszélgetés során kiderült, hogy Magyar Péter a parlamenti felszólalása alatt többször is kiszólt Gulyás Gergelynek, ami Kohán szerint rombolja a miniszterelnöki tekintélyt:

"az egész miniszterelnöki nimbuszt romba tudja dönteni, meg az egész méltóságot önmagában ez az elképesztően kicsinyes, meg elképesztően gyerekes viselkedés" *

A Fidesz felelőssége a kialakult helyzetért

Székely Sándor hangsúlyozta, hogy bár ő maga nem tartozik Magyar Péter támogatói közé, a Fidesz sokat tett azért, hogy az ország egy része ilyen feldühödött állapotba kerüljön:

"A Fidesz nagyon sokat dolgozott azért, hogy az ország egy része ebben az állapotban van" *

Hozzátette, hogy a személyeskedés nem új jelenség, a Fidesz kormányzása alatt az ország legkisebb falvaiban és városaiban is ezt tapasztalták.

Ugyanakkor Székely Sándor szürreálisnak nevezte, hogy éppen Magyar Péter mondja ezt a Fidesznek, aki maga is "nyakig benne volt ebben a sztoriban a tetején":

"hogy ez hogy tudta a magyar társadalom bevenni azt a bogyót, hogy annak a Magyar Péternek elhiszi, meg annak szurkol, aki ebben részt vett" *

Gulyás Gergely és Magyar Péter személyes kapcsolata

A résztvevők egyetértettek abban, hogy Gulyás Gergely és Magyar Péter viszonya különleges. Kohán Mátyás szerint Gulyás Gergely Magyar Péter "kriptonitja" - jelenléte önmagában provokálja a miniszterelnököt. Felidézték, hogy a két politikus korábban rendkívül szoros barátságban állt: Gulyás Gergely Magyar Péter legidősebb gyermekének keresztapja. 2006 óta együtt jogászkodtak, és a személyes szakításuk máig meghatározza a viselkedésüket.

"ők tényleg, mint a borsó meg a héja" *

A tegeződés és magázódás keveredése mindkettőjük részéről jól mutatja a köztük lévő zavaros viszonyt. Az egyik résztvevő megjegyezte, hogy Gulyás Gergely a napirend előtti felszólalásában olyan felhanggal és utalásokkal beszélt, amelyek egyértelműen utalnak a régi, szoros barátságukra.

A személyeskedés veszélyei és a politikai stílus

Karsai Ferenc arra figyelmeztetett, hogy veszélyes, ha a politika érzelmekről szól:

"hideg fejre és racionális döntésekre van szükség" *

Kritizálta a parlamentben tapasztalható viselkedést, amelyet egy gyermekkori jelenethez hasonlított:

"a kisgyerekkorom, mikor az erős nagyfiúk odamentek a kicsihez, és azt kérdezték, hogy szidtad az anyámat?" *

Kiemelte, hogy jelenleg a parlamentben három jobboldali párt is jelen van, és ez lenne a legjobb lehetőség a közös pontok megtalálására, nem pedig a személyeskedésre.

Kohán Mátyás figyelmeztetett a hatalmi arrogancia veszélyeire is:

"borzasztóan könnyű ebbe a hatalmi arroganciába belebukni" *

Megjegyezte, hogy a Fidesznek már részletes tapasztalatai vannak ezen a téren, és emlékeztetett: ha valaki három év kormányzás után, az elkerülhetetlen kudarcok és külső körülmények után is ekkora arroganciával lép fel, az könnyen a jelenlegi eredmények fordításához vezethet.

Tartalmi kérdések: a választási ígéretek és a költségvetés

Székely Sándor kifejezte csalódottságát, hogy a parlamenti ülés első napján nem hangzottak el érdemi tervek:

"én 49 éves vagyok, én most már hatodszorra vagy hetedszerre hallgatom végig ezt a sztorit, hogy az ország tönkrement" *

Hangsúlyozta, hogy a választók olyan kérdésekre várnak választ, mint a 286.000 forintos átlagnyugdíj növelése vagy a 300.000 forintot alig elérő mediánbérek emelése. Aggodalmát fejezte ki aziránt is, hogy a multinacionális cégek kiviszik az országból az évi 1000 milliárd forintos profitot.

Karsai Ferenc hasonló véleményen volt:

"nagyon jó lenne, hogyha a Magyar Országgyűlés is tényleg ezzel foglalkozna, hogy lesz itt nagyobb a nyugdíj, meg hogy lesz itt nagyobb a bér" *

A TISZA-kormány első napjának értékelése

Trencsini Dávid szerint Magyar Péter továbbra is kampányüzemmódban van, és nem várható változás a kommunikációs stílusában:

"Magyar Péter így működik. Ilyen ember és ilyen miniszterelnök." *

Hozzátette, hogy teljesen más a szerepfelfogása, mint a korábbi magyar miniszterelnököknek, és nem igazodik a hagyományos elvárásokhoz: "Ő a miniszterelnök, ő dönti el, és ő ilyen."

Ugyanakkor Karsai Ferenc emlékeztetett, hogy Magyar Pétert markáns többséggel választották meg, és a parlamenti többség tényével minden politikai szereplőnek együtt kell élnie:

"lehet szeretni Magyar Pétert, lehet nem szeretni, de őt választották meg. A döntéseket nem egy személyben hozza, szót kell érteni ezzel a társasággal a magyar emberek érdekében." *

A politikai stílus általános kérdései

Trencsini Dávid egy történelmi párhuzammal világított rá a stílus jelentőségére: XIV. Lajos udvari bolondja példáját idézte, aki azt gondolta, hogy ha a királyi trónra ül, ő lesz a király. A király válasza: "ha a bohóc a királyi palotában van, akkor nem király lesz, hanem a palota lesz cirkusz."

"ha a kormánypárt a Fidesz, nem megengedhető, ha a kormánypárt a Tisza, nem megengedhető a személyeskedés és az alpári stílus" *

Személyeskedés a parlamentben és a stúdióban

A műsor során a résztvevők között is vita alakult ki, amelyet az egyik hozzászóló "közpénzóvodás" jelzővel illetett. A nézők kommentben jelezték, hogy nem tetszik nekik a stúdióban tapasztalható személyeskedés.

A műsorvezető igyekezett fékezni a kedélyeket, és emlékeztetett arra, hogy a nézőket jobban érdeklik a tartalmi kérdések, mint a személyes konfliktusok.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • "Solom László" / "Solom Lászlónak hívták" - az ASR valószínűleg Sólyom László nevét torzította el, aki 2005-2010 között volt köztársasági elnök. A kontextus alapján 2006-os eseményekről van szó, amelyek Sólyom László elnöksége alatt történtek.
  • "más nakai miatt ég az arcom" - a "nakai" szó értelmezhetetlen, valószínűleg "mások hibája" kifejezés torzulása lehet.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:00]Ó, mármint, hogy szerintem nem kell rohangálni politikusok után, hogy szerintem a jogi felelősség egyéni.

[00:00:05]Igen, a másodikra gondoltam.

[00:00:05]Annak ez a ez az egész új gondolatiság, hogy ez se annyira voliság a a tehát nem végtelenül fárasztó megint ugyanabban a cipőben járni, és megint kényszeresen ugyanazokat a mondatokat felmondani, amiket például ma 14-kor nyolc percben meghallgatható.

[00:00:26]Gyás Gergely Fidesz frakcióvezetőtől azt te ma nem tudod bocsánat az a véleményem hogy jogi felelősség egyéni nem pedig kollektív ez a véleményem most az hogy ój is ez a véleménye erről én nem tehetek én nem kérdeztem meg ójá hogy mit mondhatok erő arról valóban nem tehetsz hogy mi gulyás gergely vélemény arról tehetsz hogy az egész körítést az egész gondolatmenetet egy az egyben mondod föl a hibája ennek a gondolat akor akkor egy picit tisztábban nem mertó tőlem azt csinálom.

[00:00:58]Ja, jó.

[00:00:58]Csak, hogy de én nem azt mond azért ne hagyjuk már ki Sándort se meg Ferencet se a mai vitából, mert egy kicsit kéni vitává fajulni ez a dolog.

[00:01:08]Én azért továbbra is megkérdezem akkor Sándort és Feri téged, hogy ha Orbán Anita esetleg korrupciót észlett, akkor miért nem jelezte?

[00:01:16]És erre vonatkozott ugye a miniszterelnöknek, a korábbi miniszterelnök Orbán Viktornak is a bejegyzése a Facebookon, amikor azt írta, hogy a hosszú szolgáló, hosszú időszakod alatt soha egyetlen bejelentést, feljelentést, észrevételt, de még csak jelzést sem adtál semmilyen korrupció gyanús ügyben.

[00:01:32]Ezért kérdezlek csak benneteket, hogy mi értelme van akkor utólag vádaskodni, hogyha akkor, amikor problémát észel az ember, akkor akkor csöndben van, vagy nem szól?

[00:01:43]Szóval mi a barikádik oldalán szoktunk lenni, tehát a mi orrunk alá dugják a mikrofont.

[00:01:48]És megmondom őszintén, hogy én ezt úgy látom, hogy a politikusnak az az érdeke, hogy válaszoljon a kérdésekre.

[00:01:54]Volt már, hogy nem válaszoltam és és ezt mindenkinek magának kell eldönteni, hogy azt a rossz benyomást kelti, hogy nem akar válaszolni, hogy takargatnivalója van, vagy hogy képességhiánya van.

[00:02:08]Ezt még nem tudjuk.

[00:02:12]a miniszterasszonyról, hogy így van-e, de én akkor nem válaszoltam, mikor a feltett kérdés stílusa olyan volt, hogy teljesen lehetetlen volt rá érdemi választ adni.

[00:02:22]És akkor hadd erősítsem meg én is.

[00:02:26]Mindenkinek megvannak a saját hülyéi, a saját korruptjai, a saját fáklyalángjai, akik minden körülmények között, ha kell, keresztre feszíttetik magukat azért, amiben hisznek.

[00:02:39]Ne nehogy már azt gondoljuk, hogy van olyan politikai szervezet, ahol a jók vannak, meg van olyan szervezet, ahol a rosszak.

[00:02:46]Azt kell tudni, hogyha valaki hibázik, azért el kell vinni a balhét.

[00:02:52]Engem semmi más nem idegesít jobban a saját csapatomban, mint mikor más nakai miatt ég az én arcom.

[00:02:59]Úgy, hogy közben tudom, hogy például az én csapatom az mindig tisztességesen odateszi magát, és nem lop európai pénzeket.

[00:03:07]egyébként a módját se tudom, hogy ez hogy lehet, mert nekünk volt több ilyen uniós pályázatunk, és a a az utolsó vesszőig a szövegben, az utolsó szögig a beruházásban elszámoltattak minket, és nagyon megforgattak, és általában az volt a vége, hogy még vissza is kellett fizetnünk szerintem sokszor koholt indokok alapján.

[00:03:33]Na jó, és akkor nem csak a stúdióban van ma személyeskedés, hanem a parlamentben is láttunk erre példát bőven.

[00:03:40]Ezzel folytatjuk, de már csak a reklám után.

[00:03:43]Maradjanak velünk, azonnal jövünk vissza.

[00:03:49][zene] Magyar Péter síen van, vagyis vonattal utazott Lengyelországba.

[00:04:06]De ki az igazi propagandista?

[00:04:08]Lerántjuk a leplet a telexes [zene] képmutatásról.

[00:04:11]Troll.

[00:04:11]Ma este 22:30 Hírt TV.

[00:04:18][zene] M.

[00:11:55][zene] เ És már folytatjuk is a kommentet.

[00:12:02]Hát itt a stúdióban a szünetben sem maradt abba a vita, de akkor menjünk is tovább.

[00:12:08]Magyar Péter miniszterelnöki [zene] expozéjával kezdődött a nap második részében a parlamenti ülés, és arra mindegyik frakció reagálhatott.

[00:12:14]Nem akárhogyan történt egyébként mindez.

[00:12:16]A téma 2006 volt és úgy tűnik, hogy valamiféle közös titok kötheti össze Magyar Pétert és Gulyás Gergelyt az akkori események kapcsán.

[00:12:25]Legalábbis a reakcióból ez derült ki, vagy így tűnhet.

[00:12:30]Hogy mi történt kettejük között pontosan?

[00:12:32]Azt akkor először tekintsük meg, és akkor utána vendégeim is vitáznak a témáról.

[00:12:39]Kérem, hogy kérem, hogy ne folytassák a vitet.

[00:12:41]Folytassuk a munkánkat.

[00:12:47]miniszterünk adja meg az megadom azt kérem fejezzék be a vitát tisztelt képviselőtársam is próbáljuk meg a ház méltóságát megőrizni, mert nem erre adtak felhatalmazást a magyar emberek.

[00:13:35]Kérem, folytassuk munkánkat.

[00:13:44]Érdekes jeleneteknek lehetünk szemtanúi.

[00:13:46]Ugye Forst Hoffer Ágnes házelnök is csak nagyon nehezen tudta visszaparancsolni a miniszterelnököt a helyére.

[00:13:50]Matyi, azt mondtad, hogy te hallani is vélted, hogy pontosan mit mondtak, mi történt.

[00:13:56]Elmondod nekünk, mert én nem hallottam.

[00:13:59]már úgy értem, hogy nem értelmileg lehetett hallani, hanem megelevenedett a tudatomban a 2011-es Bayern Barcelona meccs, amit az Audi Arénában volt szerencsé Münchenbeen végignézni még gyerekként.

[00:14:09]Tehát nagyjából ez volt a hangulata a tisztelt háznak a a az elmúlt percekben, tehát hogy Bika 1 megközelíti Bika kettőt, akivel még korábbi viadalokból igaz, akkor még közösen vívtak, tehát egészen speciális kapcsolat köti össze, és ujjong az egyik része a stadionnak, a másik meg másik meg nem ujjong.

[00:14:26]én azt gondolom, hogy a Fidesz részéről egy meglepő, tehát nem a politikai elvítésnek a csúcsán volt éppen a Fidesz akkor, amikor ezt a döntést meghozta, de meglepően jó döntés fog Ójá Gergelyt frakcióvezetőnek megtenni ebbe a házba, mert a miniszterelnök számára látványosan folyamatos gondokat okoz, hogy tegezze, magázza, úgy bánjon vele, mint a régi harcostársal, vagy mint a az állítólagos maffia kormány mafia állam egyik bukott maffiózójával bánjon vele a hogy hogy a miniszterelnöki beszédeit nem bírja elmondani úgy, hogy ötször ki ne szóljon, hogy örülök hogy tetszik Gergő, akkor is, hogyha tetszik Gergőnek, akkor is, hogyha nem tetszik Gergőnek.

[00:14:58]Tehát a a az egész miniszterelnöki Nimbus romba tudja dönteni, meg a az egész méltóságot önmagában ez a ez ez az elképesztően kicsinyes, meg elképesztően gyerekes viselkedés, amit Gulyás generál úgy provokál ki a miniszterelnök, hogy nem csinál semmit.

[00:15:14]Tehát van, létezik, néz tisztességesen, mint egy normális elhelyzet frakcióvezető a házban és és hát Magyar Péter önmagában ettől is dübbe gurul.

[00:15:23]Hm.

[00:15:23]Feri, te hogy látod ezeket az eseményeket?

[00:15:27]Nem veszélyes, hogyha a politika egyre inkább a személyes sértettségről kell szólni?

[00:15:32]Szerintem az a veszélyes, hogyha a politika az érzelmekről szól.

[00:15:34]Itt itt hideg fejre és racionális döntésekre van szükség.

[00:15:40]Van, amikor érzelmileg nem tudok azonosulni olyan döntésekkel, amik amiket meg kell hozni.

[00:15:47]Ez egy tipikus politikai döntési helyzet.

[00:15:53]Igazából nem tudom a legjobb megoldást, de tudom, hogy mi a legrosszabb, amit el akarok kerülni.

[00:15:58]A politika általában biztonságról szól.

[00:16:01]A biztonság meg a legritkább esetben szól a szórakozásról, a nagy löttyös érzelmekről, hogy kit szeretek és kit nem.

[00:16:10]arról szól, hogy meg kell találnom azt az optimális metszethalmazt, amit nagyon sok érdek a halmazának a metszeteként aztán képviselnem kell.

[00:16:21]És és ez a amit látok, az nagyjából a kisgyerekkorom, mikor a erős nagyfiúk odamentek a kicsihez, és azt kérdezték, hogy szittad az anyámat?

[00:16:33]És a kisgyerek azt mondta, hogy nem.

[00:16:35]Akkor az volt a következő kérdés, hogy hazudok én?

[00:16:37]És akkor tessék valamiért így is, úgy is el foglak verni.

[00:16:42]Ez az, amire nincs szükség, hiszen [horkantás] állítólag három jobboldali párt ül a parlamentben.

[00:16:52]Most van leginkább lehetőség arra, hogy megtaláljuk azt a bizonyos közöst halmazt, amiről az előbb beszélt.

[00:16:59]Hát igen, de mondható.

[00:17:01]Persze, parancsol.

[00:17:01]Szóval hát azért itt azért szóval, hogy mondom, tehát azért tényleg itt azért nem menjünk el szó nélkül az elmúlt 16 év, tehát ahol itt szóval amit most a Fidesz kap, azt szerintem hát az ő megérdemli, mert nem nem tudom, hogy kell ezt mondani, de hát hogy ő is tehet róla és nagyon sokat dolgozott azon, hogy az országnak egy része ilyen szinten van fölháborodva és tapsol annak, amit egyébként Magyar Péter csinál.

[00:17:26]Én nem tartozom ide, de az ország egy része ebben az állapotban van, és a Fidesz nagyon sokat dolgozott azért, hogy ez így legyen.

[00:17:34]A személyeskedést nem csak a parlamentben, a legkisebb falvakban is, a városokban is, kis és középtelepüléseken is.

[00:17:42]Bizony a Fidesz csinálta.

[00:17:48]Tényleg elképesztő dolgok történtek ebben a 16 évben.

[00:17:49]A szűreális nekem ebben az, még egyszer mondom, ezt mondtam a műsorért, hogy ezt valójában az a Magyar Péter csinálja, akik nyakig benne volt ebben a sztoriban a tetején.

[00:18:01]És és hogy ez miért, hogy ez hogy tudta a magyar társadalom bevenni azt a bogyót, hogy annak a magyar Péternek elhiszi, meg meg annak szurkol, aki ebben részt vett, és most ezt ő olvassa a fejére a a a Fidesznek.

[00:18:17]a a parlament is odamegy egyébként a a barátjához, a gyermekének a keresztapjához, aki egyébként a Fidesznek a frakcióvezetője.

[00:18:22]Tehát, hogy ez ennyire egyben van ez a történés.

[00:18:24]És most ezt fogjuk nézni itt ki tudja hány évig, hogy ez a két ápris 13a van, lépj tovább a magyar társat.

[00:18:31]Tehát bocsánatot kérek, én én itt vagyok és arról beszél és hogy mindjárt mindjárt tovább lépek, de hogy számomra ez szűrreális.

[00:18:37]A másik szürális viszont az, hogy valójában semmi nem történt a Magyarországűlés kezdő napján az elmúlt 36 évhez képest.

[00:18:44]Megint meghallgattuk, hogy az ország tönkremegy.

[00:18:47]Megint meg tönkrement az előző kormányzati idő alatt, megint nincsen pénz.

[00:18:52]Megint Magyar Péter arról beszélt, hogy igen, nagyon jó lenne a férfiak 40 éves nyugdíját megcs hát meg kell nézni a költségvetést, mert hát nagyon úgy tűnik, hogy itt minden csődben van, és akkor majd elgondolkodunk, hogy akkor ezt most akkor hogy be lehet-e ezt egyáltalán vezetni.

[00:19:07]Én 49 éves vagyok, én most már hatodszorra vagy hetedszerre hallgatom végig ezt a sztorit, hogy az ország az tönkrement, és itt azért nem lehet megcsinálni a választási ígéreteket, mert az előző kormányok ö ö mindent elloptak.

[00:19:21]Oké.

[00:19:21]Rendben van.

[00:19:21]Csak én tudom, hogy ennek mikor lesz vége.

[00:19:25]Vége lehet-e ez még az én életemben.

[00:19:25]Én azért azért dolgozom, hogy ez hogy ez talán egyszer ennek vége szakad.

[00:19:29]És nagyon jó lenne, hogyha Magyarországűlés is tényleg ezzel foglalkozna, hogy hogy lesz itt nagyobb a nyugdíj, meg hogy lesz itt nagyobb a bér, mert azt értem, hogy itt azt végig kell majd hallgatnunk, hogy volt fideszesek és jelenlegi fideszesek egymást bántják, elvisznek embereket börtönbe, vagy nem visznek el.

[00:19:45]Ezt majd nézni fogjuk ezt a műsort.

[00:19:47]Szuper.

[00:19:47]De hogy hogy lesz itt a 286000 Ft-os átlagnyugdíjból normális nyugdíj?

[00:19:53]A 300000 Ft-ot alig elérő mediánbérekből normális bér.

[00:19:57]És hogy hogy nem fogunk itt multinacionális cégek, hogy nem fogják innen kivinni az évi 1000 milliárdokat.

[00:20:04]Szóval erről kellene beszélni, vagy én nagyon szeretnék most erről beszélni, hogy erről szólna a parlament, mert mert biztos fontosak is azok, amik ma elhangzottak.

[00:20:12]Csak őszintén szóval engem nem ér.

[00:20:14]Ezt a nézőink is nagyon szeretnék, meg tudom erősíteni.

[00:20:15]Most olvasom itt a kommenteket és Dávid, bocsánat, de neked is címeztek kommentet.

[00:20:20]Nem tetszik nekik a személyeskedés itt a stúdióban, úgyhogy én átadtam most az üzenetet, de mindj mindjárt folytathatod egy pillanatra.

[00:20:28]reagálhatsz.

[00:20:28]Csak nézzük már meg, mert hogyha azt említette Sándor, hogy hogyan bántják egymást a politikusok, azért sajnos még hoztunk egy kis bejátszót a mai nap folyamán, hogy mi történt még, és Magyar Péter hát népszerint kiemelve szemtől szemben kritizált fideszes képviselőt.

[00:20:42]Lássuk.

[00:20:46]Tisztelt Lázár János nem tudott ma megjelenni.

[00:20:50]Tuzsan Bence hol van?

[00:20:56]Tisztelt Takács Péter!

[00:21:02]örülök, hogy leteszi a telefont.

[00:21:02]A fideszes szavazóknak sem dolga védvonalat ácsolni bukott, korrupt politikusoknak.

[00:21:11]Minden tessék!

[00:21:17]Más miniszterelnököt látunk most, Dávid, mint az alakuló üülésen.

[00:21:21]Nem, Magyar Pétert látjuk és szokjunk hozzá.

[00:21:24]Magyar Pétert fogjuk látni.

[00:21:24]Tehát április 13-a van szokjunk ahhoz hozzá, hogy egész május van már ez egy szimbólum volt.

[00:21:33]Úgy értem, hogy túl vagyunk a választások szívesen segít.

[00:21:37]Ő beszél folyamat.

[00:21:37]Ő van kampányüzemmódban még.

[00:21:38]Tehát bocsánat, ha már itt tartunk, mármint Magyar Péter vagy Dávid?

[00:21:41]Hát én hát azt nem tudom, hogy a Dávid, de hogy a Magyar Péter az biztosan mondom, engem nem zavar, csak jó lett volna, hogyha arról is beszél a a magyar országgyűlésben az első napon, hogy mik a tervek.

[00:21:52]Szóval, hogy így így mi lesz mi lesz velünk?

[00:21:56]Igyekszem rövidre fogni.

[00:21:56]Tehát egy magyar pénzt fogjuk látni négy évig, másfél évig, nyem tudom menni.

[00:22:03]Nyilván a kérdés arra vonatkozott, hogy ugyanezt a stílust, ugyanezt a kommunikációs tény pontosan ugyanezt fogjuk látni.

[00:22:08]Magyar Péter így működik.

[00:22:11]Ilyen ember és ilyen miniszterelnök.

[00:22:15]Össze lehet hasonlítani az elmúlt nem tudom én hány darab miniszterelnökével Magyarországnak.

[00:22:19]teljesen más a szerepfelfogása, teljesen más a személyisége, úgyhogy senki ne várja azt, hogy majd egyszer hozzáigazodik az ő fejében lévő miniszterelnöki szerephez.

[00:22:33]Nem fog.

[00:22:33]Ő a miniszterelnök, ő dönti el, és ő ilyen.

[00:22:36]De a személyeskedésről, hogy a kommentelőknek is nem tudom, tegyek egy gesztust meg a közpénzóvodásnak, abszolút egyetértek.

[00:22:48]A Dávid azért szerintem azért tiszteljük már meg a vita partnereket.

[00:22:52]Ez egy kicsit erős.

[00:22:54]Figyelj, hányhalsz epét másra is, hogyha nem tartasz legle.

[00:22:57]Matyi egy jóval fiatalabb úriember nálad, és még így is nagyon kultúráltan beszélget veled és vitázik veled.

[00:23:05]Szerintem [horkantás] nem tudom, hogy a korjon ide, de tovább mondom.

[00:23:07]Tehát abszolút egyetértek vele abban, hogy Gulyás Gergely kiválasztása frakcióvezetőnek az egy elképesztően jó húzás volt a Fidesz részéről.

[00:23:17]Az látszik, hogy Gulyás Gergely, ha tetszik, akkor Magyar Péter kriptonítja.

[00:23:24]Tehát ő sz nem azt nem tudjuk, hogy Gulyás Gergely ezt hogy éri meg az ő kettejük viszonyát, de Magyar Pétern egyértelműen látszik, hogy neki a legközelebb és legjobb barátja volt Gulyás Gergely.

[00:23:37]És nagyon sokszor elmondta, ahogy említetted is a gyermekén az egyik talán legidősebb gyermekének a keresztapja.

[00:23:43]Tehát ők tényleg, mint a borsó meg a héja itt elhangzott 2006-ban együtt jogászkodtak, együtt tettek mindenféle jogi és egyebb lép, tehát hogy ők tényleg nem tudok más, mint a mint a borsok meg a héja.

[00:23:59]és az ő személyes szakításokat, személyes viszonyuknak a változását.

[00:24:05]Ezt Magyar Péter nagyon nehezen, nagyon rosszul, nagyon érzelmileg nagyon involváltan és nagyon hogy mondjam, magas hőfokon éli meg.

[00:24:20]Miközben egyébként Gulyás Gergelyben is lehet valami, de nem akarok a konyhapszichológia részébe belemenni, de ugye azért a a mai napirend előtti felszállalásokban Gulyás Gergely tényleg úgy beszélt Magyar Péterhez mint olyan olyan felhanggal, olyan utalásokkal, aki szintén számon tartja az ő régi és elképesztően szoros barátságukat, ahogy utalt arra, hogy tudod, tudja, mindegy.

[00:24:47]a tegedés magázás minden mind a kettőjüknél egy ilyen furcsa keveredés és nagyon jól mutatja ezt a Confuz viszony ketei között.

[00:24:58]Nem akarok most nagyon észlet de valóban Gulyás Gergely tényleg a kriptonitja.

[00:25:07]Igen.

[00:25:07]Jó Matyik és Feri kérlek ti is menjátok el a véleményeteket.

[00:25:09]Egy nagyon jó meglátás az egyik komment előtől.

[00:25:13]Hadd olvassam fel.

[00:25:13]Magyar Péter felelősségre veszi a képviselőket, hogy nincsenek a teremben.

[00:25:17]Hát ő hányszor volt az EU parlamentben, és ki vette őt felelősségre?

[00:25:23]Én ehhez a témához azt szeretném hozzátenni, hogy lehet szeretni Magyar Pétert, lehet nem szeretni.

[00:25:29]Őt választották meg markáns többséggel, és markáns többségben van a csapata a parlamentben.

[00:25:36]A ettől függetlenül, hogy szeretjük vagy nem szeretjük, vele kell dolgozni.

[00:25:42]Ez egy adottság.

[00:25:42]Ebből lehet hátránya a mi szervezeteinknek, a mi képviselőinknek, meg lehet előnye is, hogy mi lesz, ez majd utóbb derül ki.

[00:25:52]De azt azért ne felejtsük el, hogy Magyar Péter nem a király, aki egy személyben dönt, hanem egy csapatot vezet, és és el kell tudni viselni a stílusát, mert a döntéseket nyilván nem egy személyben hozza.

[00:26:10]szót kell érteni ezzel a társasággal és a magyar emberek érdekében.

[00:26:16]Az meg egy másik történet, hogy a stílus az ugye maga az ember.

[00:26:19]És Tán 14.

[00:26:22]Lajosnak mondta az udvari bolondja, hogy majd ő jól bemegy a ő a a bolondok meg a bohócok királya.

[00:26:29]Ő majd bemegy a és ráül a királyi trónra, és akkor ő lesz a király.

[00:26:34]És akkor mondta neki a király, hogy ha a bohóc a királyi palotában van, akkor nem király lesz, hanem a palota lesz cirkusz.

[00:26:43]Tehát ez egy fontos dolog, amikor a stílusról beszélünk, akárkinek a stílusáról, kormánypártnak a stílusáról, ha a kormánypárt a Fidesz, nem megengedhető, ha a kormánypárt a Tisza, nem megengedhető szerintem a személyeskedés és az alpári stílus.

[00:27:02]Én ezt így láttam.

[00:27:04]Kezdődik a híradóda Matyi, tiéd az utolsó szó.

[00:27:07]Én azt akarom csak udvariasan mondani, hogy a hatalmi arogancia kísértésétől nyilván nem volt mentes a Fidesznek a kormányzása sem.

[00:27:13]Ők is beszéltek ebben a hangnben.

[00:27:15]Viszont tehát ez a hatalmi arogancia meg ez a fajta elképesztő alpári ótvar módja a kommunikációnak nagyon máshogyan néz ki a politikai mézesetek alatt, meg mondjuk három-négy év kormányzás annak kudarcai sikerei után.

[00:27:29]És szerintem igazából saját magának tesz jót az a politikus, aki számol azzal, Memento Móri, hogy lesz mögötte három évnyi egészségügyirányítás, meg külpolitika, meg fognak dolgok sikerülni, mások nem fognak sikerülni, lesznek katasztrófák, lesznek külső körék, amikre nem ő tehet.

[00:27:44]Ha akkor is ekkora arccal vívja meg a következő választási kampányát, abból könnyen kijöhet a jelenlegi eredmények a fordítottja, akár a Fidesszel szemben, akár valaki mással szemben.

[00:27:51]Mindegy, borzasztóan könnyű ebbe a hatalmi arroganciába belebukni.

[00:27:54]erről a Fidesz közeli és behatólagos tapasztalatokkal rendelkezik már.

[00:28:00]Nézőink pedig eldönthetik, hogy mit látnak ezekben a jelenetekben.

[00:28:02]Most pedig kezdődik a híradó, ahogyan már mondtam, a stúdióban ott van Tóta Dél.

[00:28:08]Szia Dél, jó estét kívánok neked.

[00:28:08]Nálunk nagyon heves volt a vita, de te milyen témákkal várod a nézőket?

[00:28:12]Szervusz Tefi, jó estét nektek is.

[00:28:14]Hát ugye a belpolitikában ma szinte minden az új kormány első országgyűléséről szólt, ahol napirend előtti felszólalásában, ahogy ti is beszéltetek róla a miniszterelnök egyes fideszes képviselőkkel, nagyon is személyeskedett.

[00:28:27]Kocsis Mátia a parlamenti bizottságban támogatta volna, hogy elvegyék a mentelmi jogát, azt mégis fenntartotta az országgyűlés.

[00:28:33]És mindeközben az orosz orosz külügyminiszter az ukrán katonai célpontok ellen készülő csapásokról tájékoztatta amerikai hivatali partnerét.

[00:28:43]Ezekről is szó lesz a híradóban.

[00:28:46]Adel szuper.

[00:28:46]Nagyon szépen köszönjük.

[00:28:47]Természetesen maradunk a híradóra is.

[00:28:47]És nektek pedig köszönjük, hogy itt voltatok.

[00:28:51]Trencsini Dávid, Kohán Mátyás, Karsai Ferenc és Székely Sándor.

[00:28:54]Gyertek kérlek legközelebb is.

[00:28:57]És nézőinknek meg a kommentelőknek pedig köszönjük [zene] a megtisztelő figyelmet.

[00:29:01]Holnap este is lesz komment, de iratkozzanak fel addig is a közösségi médiás felületeinkre, hogy ne maradjanak le az extra tartalmainkról sem.

[00:29:09][zene] Maradjanak továbbra is a hírtvén.

[00:29:11]Viszontlátásra!

[00:29:16][zene] [zene] [zene] Magyar Péter [zene] síen van, vagyis vonattal utazott Lengyelországba.

[00:29:37]De ki az igazi propagandista?

[00:29:40]Lerántjuk a leplet [zene] a telexes képmutatásról.

[00:29:45]Troll.

[00:29:45]Ma este 22:30 Hírt [zene] TV.

[00:37:32]Az iráni forradalmi gárda bejelentette, hogy megtorolja a tűzszünet megsértését.

[00:37:37]Erről is beszélünk az adásban.

[00:37:40]Láncreakció holnap 12: 300 per Hírtv dokumentumfilmek.

[00:37:47]Mindent ők irányítottak hazai alkotóktól.

[00:37:55]Magyarország régen mindent megtettek a győzelemért és napjainkban magyarnak lenni jó.

[00:38:03]Vetítő minden hétköznap 5 óra.

[00:38:03]Hírtv.

[00:38:09]Egyre nagyobb a kerozinhiány Európában.

[00:38:11]Járattörlésekre kell számítani [zene] majd nyáron a turistaszezonban.

[00:38:13]De hogy mekkora a baj, elmondja Tót Mátér, nemzetközi és energiajogász.

[00:38:17][zene] Az aszály miattan változik Magyarország mezőgazdasága?

[00:38:21]A témában pedig érkezik hozzánk Bidló Gábor, a Budagabona Kft.

[00:38:25]ügyvezetője.

[00:38:25][zene] Ne feledjék tehát, napindító holnap 5:55 perír tév.

[00:38:34][zene] Odási az adóteher a kőolajon Magyarországon, de azért mégis csak a nyersanyag ára is befolyásolja, mégogyha ez a hírtév számára hihetetlennek is tűnik.

[00:38:50]Kedves hírtévéss kolléganő beszélt az országjáráson megköszönöm, hogy emlékeztet rá, hiszen már hiányzik.

[00:38:56]Erről nem sokat beszélget sem a Hírtv, sem a az előző kormányinfón Gulyás Gergely, de a miniszterelnök, a legköszönőbb bukott miniszterelnök sem.

[00:39:03]Hogyha a Hírtvnek van egy ilyen egy ilyen hepje, hogy számol, akkor számolhatunk közösen, de a Forg céggel kötött, senki által meg nem tárgyalt, a Hírtv által sem megkérdezett, nem szóltak a Hírtvében, meg a fideszes szavazóknak, hogy el fogják veszíteni a választást.

[00:39:19]Nem tudom, hogy a Hírév volt, lehet, hogy a magyar nemzet, nem tudom, itt van-e a magyar nemzet, de segítek.

[00:39:23]Jó, emlékezhetünk arra, hogy volt egy olyan köztársasági elnök 2006-ban, Solom Lászlónak hívták, ami amikor történt, ami történt, mint amikor Hírtv még élőbe adta.

[00:39:32]A hírtév még nem hírtv nem emlékezhetnek rá, de szerintem ez még talán a Hírtv nézőit is jobban érdekli.

[00:39:38]Nem felháborító, ez nem érdekli a Hírtv nézőit.

[00:39:41]Két szival szól van, azt tudja Hírtv, akár a Hírtv részvényeit is bedobhatja valamelyik oligarra.

[00:39:48]Most következő műsorunkat Sikert és nagyot halló nézőink.

[00:39:50]A Teletext 88.

[00:39:53]oldalán feliratozva is láthatják.

[00:40:01]Megvadulva sértegetett és személyeskedett Magyar Péter [zene] első napirend előtti felszólalásában.

[00:40:10]Menekülés nem akarta véleményezni [zene] főnöke maffiakormányos kijelentését Orbán Anita.

[00:40:18]Szóváltás államtitkárán.