Komment - Alkotmányt elnökért? - HírTV
- Magyar Péter miniszterelnök meglátogatta Sulyok Tamás köztársasági elnököt, és bejelentette: a megfosztási eljárás helyett alaptörvény-módosítással távolítanák el az államfőt.
- A kormányfő szerint nem személyre szabott jogalkotásról van szó, de kritikusai rámutattak, hogy a bejelentést konkrétan Sulyok Tamásra vonatkoztatva tette a Sándor-palota előtt.
- Molnár Zsolt hangsúlyozta: a közjogi méltóságok eltávolítása a Tisza Párt egyik legfontosabb választási ígérete volt, a választók ezt várják.
- Galbadák Ádám szerint a probléma gyökere a kétharmados alkotmánymódosítás korlátlansága, ami nemzetközi összehasonlításban is szokatlan.
- A Sándor-palota előtti sajtótájékoztatón ellentüntetők zavarták meg az eseményt, Magyar Péter garázdasággal vádolta őket és rendőri fellépést kért — ezt a résztvevők miniszterelnökhöz méltatlan stílusnak tartották.
- A miniszterelnök videóban mutatta be az MNB aranyszínű mellékhelyiség-berendezéseit; a műsor szerint hasonló termékek 25 ezer forintért is beszerezhetők.
- Magyar Péter korábbi ígérete ellenére VIP-páholyból nézte a BL-döntőt, amit a résztvevők a kettős mérce tipikus példájaként értékeltek.
- Orbán Anita kormányszóvivő 2000 dolláros Louis Vuitton táskával jelent meg Brüsszelben; a résztvevők szerint ez ellentmondásban áll a kormányfő által hirdetett önmérséklet elvével.
Részletes összefoglaló megjelenítése
Alkotmánymódosítás a köztársasági elnök eltávolítására
Magyar Péter bejelentése és a Sándor-palotai látogatás
Magyar Péter miniszterelnök 2026. június 1-jén, hétfőn reggel meglátogatta Sulyok Tamás köztársasági elnököt a Sándor-palotában, az igazságügyi miniszter kíséretében. A látogatást már vasárnap este jelezte közösségi felületén, ahol úgy fogalmazott: "ma éjfélkor lejár a lemondásra adott határidő, reggel 8-kor meglátogatom Sulyok Tamás köztársasági elnököt".
A sajtótájékoztatón Magyar Péter így nyilatkozott:
"Azért jöttem Sulyok Tamás köztársasági elnökhöz, hogy beszéljünk a felelősségéről, mert a Magyar Köztársaság egyik legfontosabb intézményének tekintélyét szeretnénk helyreállítani. Arról is tájékoztattam az elnök urat, hogy az alaptörvény szerint több lehetőség is van a köztársasági elnök leváltására. Benne van a mai alaptörvényben is a megfosztási eljárás, de mi pontosan a köztársasági elnöki hivatal védelme érdekében, annak a megmaradt tekintélyének védelme érdekében nem ezt az eljárást fogjuk választani. Módosítani fogjuk a szükséges módon az alaptörvényt. Nem személyre szabott jogalkotással fogunk élni." *
Kacsó Dániel, a Mandiner főszerkesztő-helyettese szerint Magyar Péter úgy viselkedik, mintha még mindig ellenzékben lenne, és a Fidesz-kormányzás idején legitim módon kinevezett vezetőkkel akar leszámolni. Úgy fogalmazott: "érte jött és ellene".
A megfosztási eljárás helyett alaptörvény-módosítás
A műsorban elhangzott, hogy Magyar Péter azért nem a hatályos alaptörvény szerinti megfosztási eljárást választja, mert az nem lenne járható út – nem a megmaradt méltóság védelme miatt, hanem mert egyszerűen nem lehetne így eltávolítani az államfőt. Ezért van szükség az alaptörvény módosítására.
Kacsó Dániel megjegyezte, hogy a "nem személyre szabott jogalkotás" kitétele gyenge lábakon áll:
"Pontosan a Sándor-palota előtt mondja el, hogy Sulyok Tamást akarják levenni az államfői székből, ezért alaptörvényt módosít majd a Tisza. Hát ez mi ez, ha nem személyre szabottság?" *
Politikai kontextus: előre bejelentett ígéret
Molnár Zsolt volt országgyűlési képviselő hangsúlyozta, hogy Magyar Péter ezt az ígéretét már az országjárása során többször egyértelművé tette, és a választók ennek tudatában szavaztak rá. Szerinte a köztársasági elnök és a közjogi méltóságok eltávolítása nem periférikus ígéret volt, hanem a Tisza Párt programjának egyik legfontosabb eleme:
"Ha most megkérdeznék az embereket, hogy mi volt a Tisza Párt és Magyar Péter egyik legfontosabb ígérete, én biztos vagyok benne, hogy az első háromban benne volt, hogy a Fidesz által kinevezett különböző módon megválasztott és vagy kinevezett közjogi méltóságok eltávolítása." *
Ha Magyar Péter nem tenné meg ezt a lépést, a választók jelentős része úgy érezné, hogy átverte őket – tette hozzá.
Alkotmányos aggályok és a 2010-es párhuzam
Galbadák Ádám, a Szolidaritás Pártjának elnökségi tagja felvetette, hogy a probléma gyökere a kétharmados felhatalmazás korlátlan alkotmánymódosító ereje, amit már 1989-90-ben elrontottak. Szerinte sehol a világon nincs olyan írott alkotmánnyal rendelkező ország, ahol ne kellene a következő parlamentnek vagy népszavazásnak jóváhagynia az alkotmánymódosítást.
Molnár Zsolt emlékeztetett arra, hogy 2010-11-ben, amikor a Fidesz új alaptörvényt fogadott el, nem zúdult azonnal nemzetközi kritika – az évek, sőt évtizedek alatt épült fel. Szerinte Magyar Péterrel szemben most türelmesebb az Európai Unió, de ez nem jelenti azt, hogy ez örökké így marad.
A Politico a műsor napján arról írt, hogy ez a döntés alkotmányos válságot idézhet elő – ez a résztvevők szerint erős kritika.
Miért éppen a köztársasági elnök az első célpont?
Halász Gábor, Kiskutas polgármestere felvetette, hogy nem érti, miért a köztársasági elnököt akarja Magyar Péter elsőként "levadászni", hiszen az elnöknek minimális jogköre van. Szerinte sokkal nagyobb "vad" lenne a Legfelsőbb Bíróság elnöke, az ÁSZ elnöke vagy a GVH elnöke, akikhez talán még alkotmánymódosítás sem kellene.
Molnár Zsolt felhívta a figyelmet egy ellentmondásra: Magyar Péter a parlamenti vitában azt vetette fel, hogy Orbán Viktor szándéka szerint szavazta meg az EP a hetes cikkely szerinti eljárás megindítását, ami szerinte "logikai bukfenc".
Kacsó Dániel arra is rámutatott, hogy Magyar Péter alig két éve még a Partizánban azt mondta, hogy a Fidesz "naprendszerének a csillaga" – azóta viszont "bukott, bujkáló, vergődő, szűkülő volt miniszterelnököt" emleget.
A Sándor-palota előtti incidens
Rendzavarás és rendőrségi fellépés
A Sándor-palota előtti sajtótájékoztatón ellentüntetők fejezték ki nemtetszésüket, amire Magyar Péter így reagált:
"Arra szeretném kérni a szervezőket, hogy biztosítsák azt, hogy halljuk az újságírókat. Köszönöm szépen, hogyha tudnak ebben segíteni, hogy akik kiabálnak, akik rendzavarást követnek el, garázdaságot a BTK szerint, azt megszünteti és fellép ez ellen a jelenlévő rendőrség." *
Galbadák Ádám szerint ez a habitus jellemző Magyar Péterre: "minden csípőből lelő, letámad, lekezel". Ugyanakkor megjegyezte, hogy jogi szempontból a garázdaság tényállása (kihívóan közösségellenes magatartás) itt valószínűleg nem valósult meg, és miniszterelnökként ez nem volt szerencsés megnyilvánulás.
Kacsó Dániel megjegyezte, hogy a távolság az igazságügyi miniszter és a miniszterelnök között is beszédes volt, és kíváncsi lenne, hogy a miniszter milyen szakértői véleményt adna arról, amikor a miniszterelnök rendőröket utasít és egyben tényállást is megállapít.
Miniszterelnöki stílus kontra ellenzéki vezetői stílus
Molnár Zsolt szerint a választók pontosan ezt a stílust ismerték és fogadták el Magyar Péternél. Két taktikát vázolt fel az ilyen helyzetek kezelésére: az egyik a nem reagálás, a másik a határozott, már-már valóságshow-ba illő kommunikáció – Magyar Péternek ez utóbbi jött be.
"az egyik szexepírja [Magyar Péternek], hogy vele nem lehet keménykedni, ő azonnal lereagálja" *
Kacsó Dániel azonban hangsúlyozta, hogy más testtartást igényel a miniszterelnöki pozíció, hiszen itt már a végrehajtó hatalom van a kezében, és máshogy kell viszonyulnia minden magyar állampolgárhoz, "még a fideszesekhez is".
Parlamenti történések és az MNB-s videó
Az aranyszínű mellékhelyiség-bemutató
Amíg a parlamentben ülés zajlott, Magyar Péter egy videót tett közzé, amelyben az MNB székházát mutatta be, különös tekintettel az aranyszínű mellékhelyiség-berendezésekre:
"Itt vannak az aranyszínű WC-papírtartó, papírtartó és kuka is. Ezekre ment el sok száz millió forint. Ha a liftet néznétek meg, minden aranyszínű, mint az 1920-as évek New Yorkjában, a Great Gatsbynél." *
A műsor szerkesztői utánanéztek: hasonló aranyszínű kuka, kéztörlőtartó és WC-kefe készlet körülbelül 25.000 forintért beszerezhető, bár az MNB-nél valószínűleg egyedi dizájn tervezésű darabok vannak. A kéztörlőtartó ráadásul ugyanaz a modell, mint amit Magyar Péter mutatott.
A bemutató politikai üzenete
Galbadák Ádám szerint a magyar társadalom nagy része "abuzálva" érezte magát a Fidesz-kormányzat alatt, és most visszavágásként élik meg ezeket a leleplezéseket. Magyar Péter tudatosan "szítja ezt a tüzet", ami addig fog működni, amíg a politikai teljesítmény (brüsszeli pénzek, fizetésemelés, klíma a kórházakban) nem válik kérdésessé.
Halász Gábor hozzátette, hogy a társadalom szeret "belesei" mások életébe, és Magyar Péter ezt az igényt tökéletesen kielégíti. Ugyanakkor felvetette, hogy kérdéses, meddig lehet még "lejjebb menni" ebben a stílusban.
Kacsó Dániel pozitívumként említette, hogy Gulyás Gergely frakcióvezető nem veszi át Magyar Péter stílusát a parlamenti vitákban, mert a miniszterelnök éppen arra próbálja rávenni, hogy átvegye a habitusát – ha ez megtörténne, azonnal azt mondaná, hogy "ő is ilyen".
A VIP-páholy és a kettős mérce kérdése
A Bajnokok Ligája döntője
Magyar Péter korábban többször hangoztatta: "Mi sohasem fogunk VIP páholyokból meccset nézni". Ennek ellenére a hétvégi budapesti BL-döntőt a VIP-páholyból nézte, több miniszter és kormányszóvivő társaságában.
Molnár Zsolt védelmébe vette ezt: egy miniszterelnök biztonsági okokból nem ülhet máshová, ez nem luxizás. Szerinte nem egy futballmérkőzés VIP-páholyából kell levonni következtetést a luxizásról.
A műsorvezető, Futó Boglárka azonban emlékeztetett rá, hogy Magyar Péter korábban azt ígérte: a kormánytagoknak járó jegyekből 7-8 darabot gyermekvédelemben nevelkedő gyermekeknek ajánlanak fel – erről azonban nem számolt be. Azt is megjegyezte, hogy Magyar Péter korábban Orbán Viktort rendszeresen kritizálta a VIP-páholyos meccsnézésért, és ugyanúgy Csányi Sándor mellett ült, mint korábban Orbán.
Galbadák Ádám így összegezte a helyzetet:
"Tipikus kettős mérce: amikor a fideszesek csinálják, akkor nem szabad, luxizás. A tiszások csinálják, akkor a magyar nép a tiszás politikusokon keresztül jut be a VIP-be." *
Forsthoffer Ágnes korábbi kijelentése
A műsorban idézték Forsthoffer Ágnes korábbi szavait is: "A politikusaink nem VIP páholyból nézik az embereket, hanem közöttük vannak, és őket partnernek tekintve számukra elérhetően és transzparensen dolgoznak."
Orbán Anita Louis Vuitton táskája
A 2000 dolláros táska
Orbán Anita kormányszóvivő, aki Magyar Pétert Brüsszelbe kísérte az Ursula von der Leyennel folytatott tárgyalásra, egy közel 2000 dolláros Louis Vuitton táskával jelent meg. A műsorvezető megjegyezte, hogy Orbán Anita "0 forint közpénzt kapott", hiszen csak a napokban nevezték ki helyettes államtitkárrá, tehát a táskát a piacról élő saját fizetéséből vette.
Molnár Zsolt szerint bár a 2000 dolláros táska drága, nem összehasonlítható azokkal az összegekkel, amiket az elmúlt években láttak (például Várkonyi Andrea 100 milliós táskái). Ugyanakkor elismerte, hogy felmerül a kettős mérce kérdése.
A résztvevők felvetették, hogy Hadházy Ákos – aki korábban "női táska radarként" működött és rendszeresen posztolt a NER-es politikusok luxustáskáiról – most nem készített posztot Orbán Anita táskájáról, ami a kettős mérce jele lehet.
Halász Gábor azonban az önmérséklet hiányára utalt: Magyar Péter jelszava éppen az "önmérséklet" volt, és kérdés, hogy egy ilyen táska mennyire fér össze ezzel az üzenettel.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- A műsor elején a csatornaazonosító után egy rövid szakasz a VIP táskáról és Louis Vuittonról szól, ami valószínűleg a műsor felvezetőjének gyors összefoglalója, de nem egy összefüggő mondat.
- "körböl Anita" – valószínűleg "Orbán Anita" (kormányszóvivő), aki Magyar Pétert Brüsszelbe kísérte. A teljes név a kontextusból egyértelműen azonosítható.
- "Körög máta" – a kontextus alapján valószínűleg Melléthei-Barna Márton igazságügyi miniszterre utalhat, de a név erősen torzult.
- "Jok Tamás", "Súly Jok Tamás", "Súlyok Tamás", "Sullyok Tamás" – a köztársasági elnök nevének torzult változatai, a helyes név: Sulyok Tamás. Az átiratban következetlenül, több formában jelenik meg.
- "főszülítás" – valószínűleg "felszólítás" (a köztársasági elnök lemondásra való felszólítása).
- "Gulás Gergely" – a kontextus alapján Gulyás Gergely volt miniszter, jelenlegi frakcióvezető.
- "Rács Rács Bilincs" – a kontextus alapján valószínűleg Radnai Márkra vagy Ruff Bálintra utalhat, de a név erősen torzult, a pontos személy nem rekonstruálható teljes bizonyossággal a rendelkezésre álló referencialista alapján. A környezetből ítélve egy TISZA-s parlamenti felszólalóról van szó.
- "Sargentin" – valószínűleg a Sargentini-jelentés eltorzult alakja.
- "Forst Hoffer Ágnes", "Forstoffer Ágnes" – a TISZA Párt politikusa, a pontos írásmód az átiratból nem rekonstruálható.
- "Ciszapát" – a kontextus alapján valószínűleg "Tisza Párt" torzult formája.
- "Patolci Ádám" – nem azonosítható, valószínűleg egy ellentüntető neve vagy egyéb szereplő.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:00]Alkotmánymódosítással távolítaná el a köztársasági elnököt Magyar Péter és a Tisza kormány.
[00:00:04]Ellentmondásnak nincs helye, azt nem tűri a miniszterelnök, sem az elégedetlen állampolgároktól, akik mind garázdák, sem pedig a parlamenti ellenzéktől.
[00:00:13]És jó, ha tudjuk, a VIP táska és a több 1000er dolláros Louis Wuton táska sem luxizás már többé.
[00:00:22]Vendégeim már a stúdióban, témánk mára is van bőven, azonnal kezdünk.
[00:00:38]Jó estét kívánok.
[00:00:38]Köszöntöm önöket.
[00:00:38]Ez itt a komment hétfőnén a Hír TV-n.
[00:00:40]Én futó Boglárka vagyok.
[00:00:42]A stúdióban pedig vendégeim Galbadeák Ádámos szolidaritás pártjának elnökségi tagja és alapítója.
[00:00:49]Jó estét kívánok.
[00:00:50]Halász Gábor Kiskutas polgármestere.
[00:00:52]Jó estét.
[00:00:53]Molnár Zsolt volt országgyűlési képviselő.
[00:00:55]Jó estét kívánok.
[00:00:55]és Kacsó Dániel a Mandéiner főszerkesztő helyettese.
[00:00:59]Jó estét!
[00:01:00]Szervusztok!
[00:01:00]Jó estét kívánok nektek én is.
[00:01:01]És ezúton is köszönöm szépen, hogy elfogadtátok a meghívásunkat és itt vagytok ma este velünk.
[00:01:05]Első témánk pedig nem más, mint hogy hát Magyar Péter ma reggel meglátogatta az igazságügyi miniszter kíséretében Súlyok Tamás köztársasági elnököt.
[00:01:14]Ezt már vasárnap este jelezte a közösségi felületén, hogy ez fog történni.
[00:01:18]Úgy fogalmazott akkor egy posztban, hogy mai év félkor lejár a lemondásra adott határidő.
[00:01:24]Reggel 8-kor pedig meglátogatom az igazságügyi miniszter társaságában Sullyok Tamás köztársasági elnököt.
[00:01:32]Még mielőtt megnéznénk, hogy pontosan mi zajlott és hogyan zajlott az a sajtótájékoztató, amit lehetett tudni erről a megbeszélésről, milyen mit idéz ez a mondat, vagy milyen érzéseket kelt benned, Dani, hogy meglátogatom a köztársasági elnököt?
[00:01:48]Hát, hogy érte jött és ellene fogalmazhatunk így is.
[00:01:51]Valóban ez egy politikai termék a Tisza eszköztárában, hogy minden áron szembehelyezkedni, még mintha ellenzékben lenne egy kicsit Magyar Péter, nem is kicsit úgy viselkedik, még a parlamentben is pedig ugye már miniszterelnök.
[00:02:04]És ezt ezt a ezen a trekken megy tovább, hogy addig addig lépésről lépésre folytatni ezt a politikát, amég mindenkit, akinek bármi köze volt a Fideszhez, vagy a Fidesz kormányzása idején egyébként legitim módon kinevezésre került.
[00:02:19]Nyilván a legszimbolikusabb ilyen szereplő maga az államfő.
[00:02:23]velük egyenként le kell számolni, jelentsen ez bármit is a jogállamiság szempontjából, de gondolom erről majd még részletesebben beszélünk, hogy milyen következményi lennek, hogyha milyen következmény lesznek, hogyha valóban egy alaptörvénymódosítással lekap ilyen vezetőket, hiszen ugye ezt jelentette be, hogy alaptörvényt módosítanának.
[00:02:41]De nézzük meg, hogy pontosan mit mondott Magyar Péter, és akkor ezzel fogjuk folytatni.
[00:02:49]Azért jöttem Sulyok Tamás köztársaság elnökhöz, hogy beszéljünk a felelősségéről, mert a Magyar Köztársaság egyik legfontosabb intézményének tekintéjét szeretnénk helyreállítani.
[00:03:05]Arról is tájékoztattam az elnök urat, hogy az alaptörvény szerint több lehetőség is van a köztársasági elnök leváltására.
[00:03:14]Benne van a mai alaptörvényben is a megfosztási eljárás, de mi pontosan a köztársasági elnöki hivatal védelme érdekében, annak a megmaradt tekintének védelmi érdekében nem ezt az eljárást fogjuk választani.
[00:03:26]Módosítani fogjuk a szükséges módon az alaptörvényt.
[00:03:29]Nem személyre szabott jogalkotással fogunk élni.
[00:03:37]Ádám, mit gondolsz, ha most hallottak?
[00:03:39]Nekem egyrészt két megjegyzésem van.
[00:03:39]Ez a 899-90-ben lett itt már az egész buli elrontva, vagy a kétharmados fölhatá törvénykezéssel bármikor át lehet írni az alaptörvényt, a világon sehol nincs ilyen olyan országokban, ahol írott alkotmánnyal rendelkezek, hogy nem a következő parlamentnek vagy egy népszavazásnak kell jóváhagynia az alkotmánymódosítást.
[00:03:57]Tehát szerintem ezen kéne elsősorban változtatni, hogy mindig jön egy kétharmados rezsim, az mindig mindent átír, és nincsen kontroll fölöttük.
[00:04:07]illetve a Fidesznek szerintem az a köztársasági elnökök a kálváriái.
[00:04:08]Tehát ha jól szánom most Jok Tamás lesz a harmadik köztársasági elnök, akit leszednek, elmozdítanak vagy lemond.
[00:04:17]Úgyh jó, de erről ennek a leszedés mikéntjéről mit gondolsz?
[00:04:20]Törvényesen fogja leszedni Magyar Péter természetesen.
[00:04:22]Minden le lesz papírozva, minden meg lesz szavazva.
[00:04:24]Ugyanígy kormányozta Orbán Viktorék és Magyar Péter is folytatja ezt a szépnemes hagyományt.
[00:04:31]Erről lenne szó.
[00:04:32]Én korrigálnám annyiban, mert csak egy rövid megjegyzés.
[00:04:33]Magyar Pétert, bár nem tudom, hogy pontosan milyen logikáv mentén jutott erre a következtetésre, és hogy fog kinézni a módosítás, de nem azért nem a mostani alaptörvény mentén próbálják meg leszedni úgymond az államfőt, mert annyira tisztelnék még a megmaradt méltóságát az ő nézőpontjukból, hanem mert nem lehetne.
[00:04:53]Tehát ezért kell átírni az alaptörvényt.
[00:04:55]hogy ez hogy fog kinézni, azért az abból majd sok minden kiderül, de ez az nem személyre szabott kitétel, ez is azért, hogy mondjam, gyenge lábakon álló megállapítás.
[00:05:04]Hát pontosan a Sándor palata előtt mondja el, hogy Sullyok Tamást akarják levenni az államfői székből, ezért alaptörvényt módosít majd a Tisza.
[00:05:14]Hát ez mi ez, ha nem személyre szabottság, akkor mi az, ami akkor hogy csinálnak, hogyha nem az lenne?
[00:05:18]Akkor már talán értelmesebb lenne közvetlenül választani a köztársasági elnököt, és akkor elkerülhetőek lennének az ilyen kis közjogi kalandok.
[00:05:26]Igen, de ezt lehetne megcsinálni, hogyha erről mondjuk a kétharmados többség döntene és így módosítaná az alkotmányt.
[00:05:33]Azért az is szerintem megjegyzendő észbe kell, hogy jusson, hogy azért, mert ő kétharmados többséget szerzett, valóban óriási többség, kormányzati többség.
[00:05:46]Ő nem állapíthatja meg, hogy mitől és mikor ürült ki egy elnöki hatalomnak a hitele.
[00:05:56]Ő nem nyilatkozhat arról, és nem győzheti meg az embere, még az övéit se, hogy egy általános érvényű megállapítást tegyen a köztársasági elnökkel kapcsolatban.
[00:06:08]Mint ahogy egyébként tégláról téglára Rács Rács Bilincs a parlamenti előadásában vagy expozéjában ma már odáig merészkedett, hogy túl azon, hogy ő határidőket szab a köztársasági elnöknek, már elmondja utólagosan, hogy mikor, milyen ügyekben és hogyan kellett volna megszólalni a köztársasági elnöknek.
[00:06:32]Egyszerűen valakinek komolyan meg kéne mondani, hogy ő ilyen bírálatokat, legfeljebb véleményt mondhat, de nem mondhatja el, hogy mikor kellett volna megszólalni a a néphez szólni a köztársasági elnökhez.
[00:06:45]És előre se tehet ilyen elvárásokat.
[00:06:48]A köztársasági elnök nem a miniszterelnök kényekedve szerint szólal meg.
[00:06:55]Bocsánat, azért egy itt van egy politikai szempont.
[00:06:57]A jogászkodás az nagyon bonyolult, mondja egy jogász, mert hogy lehet-e szabályszerű ez a módosítás.
[00:07:04]Én azt hiszem, hogy végül meg lesz szavazva, és formális értelemben az lesz, de sokkal fontosabb a politikai része.
[00:07:10]Miközben ez az európai parlamentarizmusban nem megszokott, sőt kivételes ez a típusú eljárás.
[00:07:16]Azt kell, hogy mondjam, Magyar Péter ezt előre megmondta, jókorán megmondta, és ennek tudatában szerzett kétharmadot.
[00:07:23]Fos persze arról lehet beszélni, hogy az emberek akartak-e kéthadni, miért alakult ki a kéthad?
[00:07:28]Ugye ez az volt benne a de azért azt mondjuk ki, hogy ezt ő többször elmondta.
[00:07:33]Tehát nagyjából az országjárásának az egyik legfontosabb üzenete az volt, hogy ezek a közjogi méltóságok kezdve elsőként a köztársasági elnöke el lesz mozdítva.
[00:07:44]Azt meg egyébként egy kicsit ilyen viccesen vagy cinikusan hallgatom, hogy a közvetlen köztársaság elnökválasztás milyen jó ötlet.
[00:07:50]Szeretném mondani, hogy minden ciklusba tucatjával adta be az ellenzék szocialisták, de mások is azt, hogy ez mennyire jó ötlet.
[00:07:56]Kezdve egyébként ezt konkrétan a pozsga Imre idején még a rendszerváltáskor az első javaslattal, amit egyébként az akkori Fidesz, de Zsolt ha már itt annál tartunk, hogy az Európai Unió és és hogy mennyire volt erre precedens, hát azért ezt Brüsszelből sem nézik jó szemmel.
[00:08:10]Tehát a politikó pont a mai nap folyamán már arról írt, hogy ez a döntés alkotmányos válságot idézhet elő.
[00:08:16]Azért ez egy erős kritika.
[00:08:19]Igen, ezért mondtam én is azt, hogy ennek nincsen precedens lényegében Európában, és ez egy nagyon szokatlan, de politikai értelemben ez az elmúlt két évben nem volt olyan hét, hogy ez ne hangzott volna el.
[00:08:30]Ezt az emberek tudták.
[00:08:32]Sőt az emberek egy része várja is, sőt elvárja a Magyar Pétertől.
[00:08:34]De ilyen ezt és ebben a stílusban a stílust azt azt azt bízzuk arra, hogy az helyes-e, hogy más jogi eszköz van-e.
[00:08:44]Valójában nincsen, mert azt helyesen mondták, hogy a a méltatlansági eljárás az nem járható út.
[00:08:48]A fölszólítás nem működött logikusan.
[00:08:51]Tehát tulajdonképpen itt az alaptörvény átírása vagy egy új alaptörvény az, ami ezt ezt legitimálhatja, nem a legszerencsésebb, de miután ez egy fontos választási ígérete volt, egy kicsit fordítsuk meg, játszunk el azzal a gondolattal, hogy ő ezt nem teszi meg.
[00:09:04]Most értem, hogy itt valószínűleg ebben a műsorban ezt még megemésztenék valószínűleg a hírtv nézőinek a döntő többsége is, de egy nagyon kicsit engedjük meg, hogy tovább gondolkodjunk.
[00:09:13]Magyar Péter választónek jelentős része azt mondaná, hogy átverte őket, hiszen elmondta minden héten szombathelytől Békéscsabán átdig, hogy márpedig el lesz mozdítva.
[00:09:23]Mit gondolnának azok az emberek?
[00:09:24]Lám nem tartotta be Ugyel Péter az ígéretét.
[00:09:27]Lám elbizonytalanodott, átverte a választóit, és a választók egy része ezt számon is kérné rajta.
[00:09:35]ígérete van.
[00:09:35]De mit üzen, de mit üzen a köztársasági elnöki tisztségről ez, hogy hogy ezt így el lehet mozdítani, hogy Magyar Péter most alkotmányt módosít és a köztársasági elnök elmozdíthat magáról a tisztégről mit üzen Így van.
[00:09:49]És a köztársasági elnöknek gyakorlatilag minimális jogköre van Magyarországon.
[00:09:53]ugye visszaküldett törvényjavaslatot megfontolásra, illetve az Alkotmánybírósághoz küldheti.
[00:09:58]Gyakorlatilag én nem értem, hogy Magyar Péter miért őt akarja elsőként levadászni, hogy ő a legnagyobb vad.
[00:10:04]Ennél sokkal nagyobb vad lenne a legfelsőbb bíróság elnökét, az ász elnökét szedné le, a GVH elnökét, akikhez szerintem még alkotmányt se kell módosítani.
[00:10:11]Miért pont a Súly Jok Tamás van neki így beakadva?
[00:10:14]Számomra ez egy érdekes kérdés.
[00:10:15]Szeretném látni egyébként a nemzetközi megfigyelőket, meg egyébként a balliberális értelmiséget, hogy mikor tiltakoznak már végre.
[00:10:24]tégláról téglára szeretnénk ezt a látni mikor nálatok tiltakoztaky a Fidesznél ott se foglalkoztak.
[00:10:28]Ha már itt tartunk, azért ez egy tényleg egy érdekes körülmény, hogyha nettó olyan eszközöket használ, mondjuk vagy még annál is olyanabbakat, hiszen ilyet még a Fidesz sem csinált, pedig 5 milliószor elmondták diktatúrának az Orbánkorszak különböző egymást követő legitimációval rendelkező kormányait mindenféle diktatúrának, de ilyet nem csinált Orbán Viktor sem a Fidesz, amit most Magyar Péter lehet, hogy az ígéretét betartva, de hogyha minden ígéretét meg mondását komolyan vennénk, akkor most nem akarom elviccelni.
[00:10:59]De mondjuk az internetet lehetne mindenféle rádiókkal blokk.
[00:11:03]Most nem lenne politikus.
[00:11:03]Maradjunk annyibal, amet volna az Európai Parlamentbe és még sorolhatnánk.
[00:11:08]De kétségtelenül ez neki egy ígérete volt.
[00:11:10]Az viszont nagyon furcsa, hogyha van egy politikó cikkben egy megállapítás kétségtelenül az Európai Bizottság úgy tűnik, hogy azért óvatosabban bánna ezzel az eszközzel, mint Magyar Péter teszi.
[00:11:21]gyanítom, hogy el fogják neki a végén nézni, de tényleg hol van az az érzékenység, ami a Orbán kormány bármelyik intézkedésével kapcsolatban azonnal szintén özönvízszerűen zúdult, illetve özönvíszerű kommunikációs kritika, cunamikat zúdította Magyarország felé.
[00:11:39]Bocsánat, egy kicsit tiszteljük egymást, annyira sok logikusan abbő, amit mondtok, de azért muszáj a másik nézőpontot is elmondani.
[00:11:44]Azért a 2010-ben, sőt 11-ben, amikor új alaptörvény lett az alkotmány helyett, nem túl nagy konszenzussal, hiszen csak K a Fidesz és a KDM támogatta, de akkor nem zúdult még akkora ösztűz.
[00:11:57]Az amiről beszélsz, az valóban igaz.
[00:11:59]még a kettős mérce is igaz, csak az el kellettni néhány évnek, sőt évtizednek, hogy ez a típusú ösztűz, amiről beszélsz, az kétségkívül megérkezett az Orbán kormányra, de nem 2011-ben, sőt még nem is 15-be, hanem valamikor a 2020-as évek elején.
[00:12:11]Tehát azért ez ez nem azonnal következett be, volt türelmi idő, tehát ilyen értelemben azt gondolom, hogy Magyar Péterrel szemben türelmesebb az Európai Unió.
[00:12:20]Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy ez örökkévalóság.
[00:12:23]Az megjegyzés magyar Petel kapcsolatban még azt is behúzta a mai vitában, hogy Orbán Viktor szándéka szerint szavazta meg a hetes cikkelyeki szerinti eljárás megindítását az úgynevezett Sargentin jelentéssel az Európai Parlament.
[00:12:35]Hát azért a logikai bukfencek azok nem hiányzik.
[00:12:41]Meg kell említeni egyébként a hit mitől hiteles egyébként a az ő mostani fellépésem egyébként, hogyha ennek a az csatára lenne már 10-20 éve akkor azt mondom, hogy még még elviselhető még nekem is.
[00:12:54]De a mai napon ez 2000, most írunk 2026-ot bukott, bujkáló, vergődő, szűkülő volt miniszterelnököt említ ez az ember.
[00:13:03]És kettő éve, nem egész kettő éve még a Partizánba azt mondja, hogy a Fidesz napszerrendszerének a csillaga, vagy nem is tudom már idézni, kettő év telt el.
[00:13:15]Tehát honnan hova jutottunk?
[00:13:19]Na nézzük meg, hogy itt a sajtótájékoztató előtt pontosan mi zajlott le a Sándorpalota előtt.
[00:13:22]Ugyanis nem volt az annyira zökkenőmentes.
[00:13:29]A Patolci Ádámal jó volt a szombat esti vacsora.
[00:13:31]Péter Ertél.
[00:13:32]Pétel konkrétan senki nem hisz a hülye hazugság egynek.
[00:13:35]Köszönjük szépen.
[00:13:36]Köszönöm György Gabriella RT.
[00:13:37]Elnézést arra szeretném kérni a szervezőket, hogy biztosítsák azt, hogy halljuk az újságírókat.
[00:13:41]Erre szeretném kérni a szervezőket.
[00:13:43]Köszönöm szépen, hogyha tudnak ebben segíteni, hogy akik kiabálnak, akik mint rendzavarást követnek el, garázdaságot a BTK szerint, azt megsünteti és fellép ez ellen a jelenlévő rendőrség.
[00:13:56]Köszönöm szépen.
[00:13:59]Ugye volt egy-két ellentüntető itt a Sándorpalotánál, aki a nem tetszését fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy Magyar Péter hogyan, milyen stílusban és milyen eszközökkel igyekszik eltávolítani a köztársasági elnököt a hivatalából.
[00:14:11]És hát Magyar Péter meg is állapította, hogy itt a BTK szerint ők garázdaságot követnek el, majd felszólította a rendőrséget, hogy azonnal intézkedjenek a véleményüket kinyilvánítókkal szemben.
[00:14:22]Ádám, hát szerintem szíve joga bárkinek kritizálni a miniszterelnököt most nem sarkos megfogalmazásoktól, na nem zárkózom el.
[00:14:33]Hát ez a Magyar Péternek ez a habitusa, tehát pont erről beszélgettünk veletek is itt az adás előtt, hogy ő úgy úgy minden csípőből úgy lelő, letámad, lekezel, és most is ezek a reflexek jöttek el elő belőle.
[00:14:48]Nem tudom, hogy ez mennyire szimpatikus.
[00:14:50]Nekem például nem.
[00:14:51]Itt egyébként azért annyira ügyes volt, hogy ő szervezőket említett, és nem rendőrséget.
[00:14:57]Viszont én nem vagyok jogász, de ha jól emlékszem, akkor azért a garázdaságnak van egy elég pontos tényállása, és az, hogy a a tömeget megbotránkoztatta volna, azt hiszem az is benne van, te tudod Zsolt jobban, aki kihívóan közösség ellenes.
[00:15:14]Igen, kihívóan közösség ellenes.
[00:15:14]És ez nem valósult meg, tehát jogász létér és miniszterelnök létére ez lehet, hogy nem kellett volna behozni.
[00:15:22]Nyilván ő is érezhette azt, hogy kicsit gáz kiszólni.
[00:15:28]Itt nem egy egy kampgyűlésem van, hanem már egy megválasztott miniszterelnök a a köztársasági elnököt szeretné eltenni a hivatalából, és éppen a köztársasági elnöki palota előtt nyilatkozik, mint miniszterelnök.
[00:15:44]Annyi megjegyzés még hozzá, hogy én személy szerint ízlésemmel nem egyező, amikor egy egy miniszterelnök mégis csak egy komoly legitimációval bíró politikusnak a programját ilyen, hogy mondjam, nem a legfinomabb eszközökkel zavarják meg.
[00:15:56]Tehát ez a ezt azért hozzátenném.
[00:15:58]Na de ott áll a miniszterelnök mögött az igazságügyi miniszter.
[00:16:02]Sok szerepe nem volt, úgy tudom, hogy úgy tűnik, legalábbis ezen az alkalmon.
[00:16:06]A távolság is beszédes.
[00:16:09]Igen.
[00:16:09]És amikor a miniszterelnök éppen a rendőröket utasítja, meg megállapítva a tényállást és az ítéletet, ha jól értem, egy mondatban nyilván véleményként természetesen, de azért mégis csak van, hogy súlyam a munkauk miniszterelnök rendőröket küld bárkire is, és ott állam mögötte az igazság, hogy miniszter, én én kíváncsi lennék, hogy egy gyors szakértői véleményt a részéről tudna-e prezentálni esetleg, akkor abban mi állna?
[00:16:31]Mert ha jól sejtem, akkor ez így a jogállamiság szigorú feltételének így ebben a formában meg a hatalmi ágak szétválasztásának nem felel meg.
[00:16:37]Körög máta szakértői véleményét nem hallhattuk ezzel kapcsolatban, de Zsolt még megoszthatja velünk az övé.
[00:16:43]Én megosztom, bár szerintem itt nem a jogi része az érdekes, hanem megint azt kell, hogy mondjam, hogy a magyar választók pontosan ennek tudatába döntöttek Magyar Péter mellett, hiszen itt elhangzott, ő nagyjából az országjárása során elég határozottan másokra és más szavakkal mondanák, vert vissza minden közbiabáló.
[00:17:01]Ugye a különbség az, hogy ő akkor egy pártelnök volt, azóta viszont a kampánynak vége és egy megválasztott miniszterelnök lett.
[00:17:07]Tehát biztos, hogy ugyanez a magatartás ebben a pozícióban még mindig annyira szimp kétségtelen logikus az, hogy miniszterelnökként többet kell tudni elviselni, de az is igaz, hogy amit egyébként mondtál, hogy nagyobb tisztelet is jár.
[00:17:19]Tehát azt kell, hogy mondjam, hogy épp olyan nem szerencsés ilyen provokatív módon viselkedni egy ilyen helyszínen, mint ahogy nem feltétlenül szerencsés, ugye.
[00:17:28]És és nem is itt a a senki sem kíváncsi a hülye kérdéseire, az én én nekem beleférne talán a kevésbé szerencsés a rendőrökkel való példálózás, mert ugye az már egy de Zsolt azért ennek is van határa, hogy hogy mindent arra fogunk, hogy így választották meg.
[00:17:42]a 4568 millió országjárási állomásán ő mindent igzer ígéret van és több 1zer kijelentés elképesztő mennyiségű ennyi erővel akkor minden benne van ebbe a pakliba tehát bármit el kell viselni egy egy éppen regnáló minisztereln bocsánat fontos am ezt tegyük tegyük helyre egy kicsit hogy hogy amikor azt mondtam hogy a köztársasági elnök és a közvüggő méltóságok eltávolítása az nem nem egy periférikus ígéret volt hanem az a azért az Ha majdnem, hogy azt kell, ha most megkérdeznék az embereket, hogy mi volt a Ciszapát és a Magyar Péter egyik legfontosabb ígérete, én biztos vagyok benne, hogy az első háromban, hanem az első benne volt, hogy a Fidesz által kinevezett különböző módon megválasztott és vagy kinevezett közügő méltóságok eltávolítása.
[00:18:27]A másik, ha valaki megkérdezi, hogy Magyar Péternek mi az egyik szexepírja most pozitív vagy negatív ilyen szempontból mindegy.
[00:18:32]egyik az 18.
[00:18:35]Na, én erre én is nagyon kíváncsi vagyok, de Zsolt arra kérlek, hogy a választ tartsd meg a reklám utánra, ugyanis most elmegyünk egy nagyon rövid szünetre egy valóságóba.
[00:18:44]Elmegyünk egy nagyon rövid szünetre és utána megtudjuk Zsolt választát, valamint megnézzük azt is, hogy egyébként mi zajlott ma a parlamentben, és Magyar Péter milyen posztot és kis videót tett közzdé, miközben zajlott az Országgyűlésben a vita.
[00:18:56]Ezzel fogjuk folytatni, de már csak a reklám után maradjanak velünk.
[00:19:20]Folytatódik a komment hétfőn.
[00:19:20]Itt a Hírvén köszöntöm önöket.
[00:19:22]Én Futób Boglárka vagyok.
[00:19:23]A stúdióban pedig vendégeim még mindig Galbadák, Ádám, Molnár Zsolt, Kacsó Dániel és Halász Gábor.
[00:19:29]A reklám előtt pedig ott hagytuk abba, hogy folytatódott a mai nap folyamán a balhé a Sándor Palota előtt is, valamint a parlamentben is.
[00:19:34]És Zsolt épp azt kezdte elmondani, hogy vannak olyan tulajdonságai Magyar Péternek, amely kifejezetten szimpatikus lehet a választóknak és különleges ismertetőjyei.
[00:19:45]Zsolt, tiéd a szó.
[00:19:48]annyiban módosítanám, hogy a szimpátiát majd eldöntik a választók, de hogy hozzátartozik, és a sikerének az egyik titka, ez a már már valóságokba is beleillő nagyon kemény kimondások, amit adott esetben a közönséggel, a választókkal, a rendzavarókkal, politikus társakkal folytat.
[00:20:01]Ugye két taktikát lehet ilyenkor alkalmazni az ilyen rendezvényeken.
[00:20:05]Az egyik, aki nem hallja meg ezeket a típusú kritikákat, provokációkat, mert azért lássuk be, hogy Magyar Pétert provokálták nagyon sokan, különösen a kampányban.
[00:20:13]A másik taktika ezekre reagálni, és neki bejött ez a reakció, hiszen 141 biztos, hogy biztos, hogy ez csak így lehet ezt a reakciót megtenni, ahogy nem nem hát én azt mondtam, hogy két taktika van.
[00:20:26]Az egyik, amikor nem reagál a politikus arra, hogy bekiabálnak, provokálják és fölülemelkedik rajta.
[00:20:30]A másik, hogy határozottan már már egy valóságsóbaan élően kommunikál, és ez eddig bejött neki.
[00:20:37]Tehát én azt gondolom, hogy a bevált úton miért változtatna.
[00:20:40]Ez a 141 képviselőhöz hozzájárult.
[00:20:43]egészen biztos ez a típusú kommunikáció.
[00:20:46]Azt, hogy ez szimpatikus-e vagy nem, ezt a választókra kell bízni, de egyelőre ez neki bejött.
[00:20:50]És igen, szerintem része a szexepének, hogy vele nem lehet keménykedni.
[00:20:54]Ő azonnal lereagálja.
[00:20:56]Talán ennek a határa lehet, és nem okoskodni akarok, de mondjuk a rendőrökkel való fenyegetőzés, az már egy határeset, de az, hogy ő ő nem enged, és hogy fölveszi a kesztyűt, és és nem lehet megfélemlíteni, nem lehet provokálni, sőt, aki provokálja, az számoljon azzal, hogy visszavág neki.
[00:21:10]Én azt gondolom, hogy ez bejött neki.
[00:21:12]Ezt tény Valóságót említettél, és ha már itt tartunk, akkor újabb epizóddal jelentkezett a Magyar Péter féle mosdóturné.
[00:21:20]tette mindezt akkor a miniszterelnök, amikor éppen ülés volt a parlamentben.
[00:21:25]De hogy milyen videóval jelentkezett a közösségi oldalán, ezt meg is tudjuk mutatni.
[00:21:28]Nézzük meg együtt.
[00:21:32]Itt vannak a aranyszínű WCEFartó, papírtartó és kuka is.
[00:21:40]Ezekre ment el sok 100 millió Ft.
[00:21:43]Ha a liftet néznétek meg minden aranyszínű, mint az 1920-as évek New Yorkjában Gre Gbynél.
[00:21:55]Ez belefér miniszterelnökként szerinted, Dani?
[00:21:57]Hát igen, az az igazság, hogy Magyar Péter akciózásai sok korábbi szabály újragondolására késztetnek bennünket, mert tényleg olyat látunk, amit még soha.
[00:22:06]Ez a vécjárás, mosdójárás, különböző minisztérium épületek megnyitása, az nyilván egy ilyen elődemagó gesztus, de hát Zsolthoz csatlakoznék ez ügyben, hát ő valami ilyesmit ígért.
[00:22:20]Abban viszont vitatkoznék vele, hogy szerintem igenis más stílust és más testtartást igényel valakitől a a miniszterelnök, hiszen őneki a kezében van a végrehajtó hatalom, ha úgy tetszik.
[00:22:33]hatalom van a kezében.
[00:22:35]Hát a rendőröket nem is utasíthat elvileg, de gyakorlatilag még azt azt is megteszi.
[00:22:39]Egészen más pozíció ez, és máshogy kell viszonyulni szerintem minden magyar állampolgárhoz ebből a pozícióból, még a fideszesekhez is, mint amikor az ember ellenzéki vezető és ar azért próbálja választói bizalmat begyűjteni, hogy a miniszterelnöki pozícióba kerüljön, mert akkor azért szétszáhatjuk.
[00:22:55]Van, aki lehet, hogy az emberséges és a működő működő Magyarország ígérete miatt szavazott rá, nem pedig azért, mert Súlyok Tamást eltakarítja a Sándor palotából, vagy megmutatja mindenkinek a jegy van kétségtelenül.
[00:23:07]Nem túl szerény.
[00:23:10]Hát ugye sok 100 millió, így fogalmazott, hogy sok szá milliósak ezek a berendezések.
[00:23:13]Ennek most utána is néztünk.
[00:23:15]Itt látjuk egyébként magunk mellett, hogyha valaki ilyesmit szeretne beszerezni az otthonába, akkor ezt olyan nagyjából mint három eszközt, az aranyszínű kukát, a kéztörlőtartót és a WCKFT is ilyen 25000 Ft-ig bezárólag megteheti.
[00:23:28]Tehát sok szá millió vélhető azért ez valószínű, hogy ez a hogy ott egyedi dizájn tervezésű dolgok lehetnek a Magyar Nemzeti Banknál, nem egy iszkes egy van ki.
[00:23:39]A kéztörlő az teljesen ugyanaz egyébként.
[00:23:41]A kéztörlő ugyanaz a modell, mint amit Magyar Péter mutatott be a videóban.
[00:23:45]És itt látjuk mellette az áos kérdés egy fontos, bocsánat, egy fontos kérdést tett föl szerkesztő asszony.
[00:23:52]Belefére-e, hogy a miniszterelnök egy ilyen feltáró jellegű tárlatvezetést mutat.
[00:23:57]Szerintem ezt a választók eldöntik.
[00:24:00]És azt kell, hogy mondjam, hogy jelenleg erre még van igény.
[00:24:03]Hogy ez fél év múlva vagy egy év múlva így lesz, azt nem tudom, de most az, hogy bocsás meg Zsolt, erre van igény, hogy Magyar Péter miniszterelnök mdókat mutasson be a közösségi felületén.
[00:24:12]A társ a társadalomnak a nagy része abuzávan érezte magát a Fidesz kormányzat alatt.
[00:24:18]És most így visszavágásként élik meg, hogy beigazolódtak a az ellenzék és már kormánypárti szavazók félelmei, hogy ezek mindent elloptak, ezek a luxizásra költöttek.
[00:24:28]És Magyar Péter szítja ezt a tüzet, ami a választópolgárok nagy részében megvan, és egyrészt ugye átalakult a politikai és a választói társadalom is.
[00:24:36]Az emberek szeretnek belesni, kukkolni más ember zsebébe, hálószobájába.
[00:24:41]Ezt az igényt Magyar Péter tökéletesen kielégíti, és mindez addig fog működni, amiről már Zsolt is beszélt, amíg politikai teljesítmény, lesz-e mögötte, vagy nem lesz, haza fogja-e hozni a brüsszeli pénzeket?
[00:24:54]Lesz-e fizetésemelés, lesz-e klíma a kórházakban?
[00:24:56]Mert ha jövő nyárig vagy jövő összig ezek nem teljesülnek, akkor már senkit nem fog érdekelni.
[00:25:00]A nemzeti bank visszafordíthatatlan károkat okozott társadalomban.
[00:25:04]Egyrész a nyilván ennek van haszna, meg fogjuk látni, és most már nem dili vonatnak hívom ezt, hanem dil liftnek.
[00:25:10]hogy ebbe a színvonalban, meddig lehet még lejjebb menni?
[00:25:15]Ezt biztos, hogy meg fogjuk látni, mert azért hogyha ő azt érzi, hogy a a gödör alján van, azért ő nem annyi esze van, hogy nem fog tovább ásni.
[00:25:24]Ami a parlamenti jelenlétet illeti, az látható volt, hogy hála a jó Istennek, Gulyás Gergely frakcióvezető mindezt a stílust és ezt a habitust igaz vitába száll vele, de nem veszi át, és ezt nagyon jól teszi.
[00:25:39]ugyanis láthatóan provokációival és a hozzászólásaival arra szeretné egyébként rávezetni Gulyás Gergelyjt, hogy vegye át az ő habitusát.
[00:25:51]Ha viszont átveszi, onnantól kezdve már holnap után azt fogja mondani, hogy ő azért ilyen, mert vele is ilyennek a parlamentben.
[00:25:58]Viszont maradjunk maradjunk egy kicsit itt a hangulatkeltésnél, meg az indulatok keltésénél.
[00:26:01]Ugye úgy fogalmazott Ádám egy pár perccel ezelőtt, hogy hogy a luxizás és hogy ezt mutatja most be Magyar Péter.
[00:26:07]Na, engedjétek meg, hogy Magyar Pétertől idézzek egy mondatot.
[00:26:11]Úgy fogalmazott az elmúlt két évben többször, de most egy konkrét mondatot fogok idézni.
[00:26:16]Mi sohasem fogunk VIP páholyokból meccset nézni.
[00:26:21]Ezt mondta korábban.
[00:26:21]Azonban ez most hétvégén nem így történt.
[00:26:24]Ugyanis a Bajnokok Ligája döntőjét Magyar Péter bizony a VIP pályholyból nézte, és nem csak ő, hanem több más miniszter és kormánys szóvivő is csatlakozott hozzá.
[00:26:35]Ezt is megszava.
[00:26:38]Tegyük ezt rendben.
[00:26:38]Tehát szerintem két nagyon fontos dolog hangzott el mostanában.
[00:26:41]Az egyik amikor főszeresztő helyettes úr azt mondta, hogy az MNB székház felújítása körül azért kérdések vannak szerintem.
[00:26:48]Hát én azt azt a kifejezést használtam, hogy problémás.
[00:26:50]Problémás.
[00:26:50]No, szerintem az, hogy ez be lett mutatva, ennek bele kell férnie.
[00:26:54]Nem arról szólt, hogy egy fideszes képviselőnek a magánlakását mutogatta Magyar Péter, hanem egy olyan közintézményt, amely akár problémás lehet.
[00:27:00]A fociról meg még egyet kell mondani.
[00:27:02]Én azt gondolom, hogy Magyar Péter nem akarok itt most nem szorul azt legkevésbé az én védelmemre, de egy miniszterelnök nem ülhet le a negyedik sor második székére.
[00:27:10]Tehát én azt gondolom, ugyan ugyanezért az elmúlt két évben Orbán Viktort rendszeresen kritizálta, amikor Orbán Viktor miniszterelnök volt és szintén meghívásra érkezett egyébként ezekre a meccsekre és foglalt helyet a VIP páholyban.
[00:27:23]Akkor probléma volt a kicsit azért más lehetett, hiszen BL döntőt még nem sokat rendeztek Magyarországon.
[00:27:29]Tehát azt gondolom, hogy Magyarországon a Puskás stadionban a magyar miniszterelnök, ha nem lenne ott, akkor az lenne a baj.
[00:27:34]És én is azt gondolom, hogy hogy az baj, hogy ott van Orbán Viktor esetében ugye akkor Zsolt Zsolt, bocsás meg, itt nem az a kérdés, hogy ott van vagy nincs ott, hanem ugye korábban a közösségi felületén Magyar Péter arról számolt be, hogy azokat a jegyeket, amelyeket ugye a kormánytagok kapnak a szervezőtől, azt fel fognak ajánlani talán hét vagy nyolc darabot belőle gyermekvédelemben nevelkedő gyermekek számára.
[00:27:55]Most erről most erről később nem számolt be.
[00:27:58]Tehát azt nem tudjuk, hogy ez valójában megtörtént és még el is fogadta ezt a meghívá, nem lett volna kötelező a VIP páholyban ülnie.
[00:28:06]Főleg úgy, hogy az elmúlt két évben éles kritikával illette azokat a politikusokat, akik VIP pály.
[00:28:13]Abban szerintem van igazság, hogyha azt azt mondta, hogy hét-nyolc jegyet fölajánlának, és ez nem következett be, az probléma.
[00:28:18]De az, hogy ő a magyar miniszterelnök Budapesten egy magyar szövetség által is rendezett rendezvényen a testőrség meg a biztonsági okok miatt a VIP páholyban van, szerintem nem is tehetne mást.
[00:28:31]Tehát ez nem nem ülhet le szó.
[00:28:31]Orbán Viktor esetében külföldi esetekben bírálta ezt, amikor különéppel ment ki.
[00:28:38]De én is azt gondolom, nem a volt olyan posztja, amikor Csányi Sándor mellett ült a budapesti stadionban Orbán.
[00:28:45]Most meg őült Csányi Sándor mellett.
[00:28:46]Pontosan ez történ igazából.
[00:28:46]Ez a kettős mérce jele nyilván amikor a fideszesek csinálják, akkor nem szabad megurizálás.
[00:28:52]A tiszások csinálják akkor a fogalmazzunk úgy, a magyar nép a tiszás politikusokon keresztül jut be a VIPbe és rajtuk keresztül tudja a VIPből nézni a focimet.
[00:29:00]Tipikus Kettős Mérc egyébként a mai parlamenti közvetítésben is újra fölhozta ezt a poloskázós témát, és egyszerűen direkt nem szeretné szerintem megérteni, hogy a poloska az rá nem az állat miatt ragadt, hanem a lehallgató készüléket nevezik Poloskának, amiért ő a politikai porondra úgy jutott föl, hogy a feleségét otthon rögzítette, lehallgatta és azzal elgyalogolt az ügyészségre.
[00:29:27]Ez kettős mérce.
[00:29:27]Ugyanakkor arra nem nagyon emlékszik, hogy ők aljas, mocskos propagandistáztak, és jól emlékszem, kolostormalacnak hívták a miniszterelnököt.
[00:29:40]Kolostormalac.
[00:29:42]Nyilvánosan ez nem nyilvánosan.
[00:29:42]Nyilvánosan.
[00:29:45]Nyilván mit gondolsz a VIP páholról?
[00:29:49]Természetesen mindent be lehet így ö mérlegelni, hogy a választók ezzel együtt szavazták meg.
[00:29:58]Én nem tudom, hogy a választók a választók egyébként valóban valószínűleg nem miniszterelnököt szavaztak meg, a választók Orbán Viktor hóérát szavazták meg.
[00:30:09]Csak ugye pont ez az Ádám által említett luxizás, ez azért folyamatosan zászlajára volt tűzve a luxizás leszámolása a Tiszapárt elnökének az elmúlt két évben.
[00:30:18]És hát ugye erről nem csak ő beszélt egyszer, hanem Forst Hoffer Ágnes is, méghozzá a VIP páholyokról.
[00:30:25]De hogy mit mondott pontosan?
[00:30:26]Nézzük meg együtt.
[00:30:33]Vagy hogyha nem nézzük meg, akkor elmondom, hogy hogyan fogalmazott Forstoffer Ágnes.
[00:30:36]Ő azt mondta, hogy a politikusaink nem VIP páholyból nézik az embereket, hanem közöttük vannak, és őket partnernek tekintve számukra elérhetően és transzparensen dolgoznak.
[00:30:48]Ádám a vibben hát legyen így.
[00:30:50]Tehát sokat beszéltünk arról, hogy a köztársaság elnöki hivatalnak is van méltósága, a miniszterelnöki hivatalnak is van méltósága.
[00:30:57]Igenis járjon páncélozott autóval, igenis üljön be a VIPholyba, igenis legyen, most legyen-e különép, hogy ne legyen, de igenis másféle szolgáltatások és ellátások jogosultak egy ország tényleges vezetőjének.
[00:31:08]Itt az huszadragú kérdés, hogy Orbán Viktor vagy Magyar Péter éppen hol ül és hol nézi a meccset.
[00:31:15]Inkább a politikájukkal kéne foglalkozni és azzal, hogy mit csinálnak és mit nem.
[00:31:18]És hát Magyar Péternek ismerve az életútját azért ő sem a Szabolcsi mély szegénységből emelkedett föl idáig.
[00:31:26]Arra arra ezt a luxizást, mert szerkesztő asszony mondta, hogy hogy a luxizással szemben mit mondott a Tiszapárt, az el fog dőlni a következő egy, két három négy évben, hogy ezt betartják-e, de semmiképp.
[00:31:36]Arra kérek mindenkit, ne egy futballmérkőzés vippáholjából vonjuk le azt a következtetést, hogy van luxizás vagy nincsen.
[00:31:44]Kevesen tehetik meg azt, hogy kimennek egy futballmérkőzésre és beülnek a családi szektor negyedik sorának hatodik székére.
[00:31:50]Én sose voltam ilyen vezető politikus, de én a honvédmeccsen ezt teszem, de velem nem törődnek, de a miniszterelnök nem teheti meg, sőt nagy valószínűség a Tiszava miniszterei sem.
[00:32:00]Ezért azt gondolom, hogy ez nem luxizás.
[00:32:02]hogy bekövetkezik-e az, hogy ők felszámolják a luxizást, azt nem tudom, de semmiképpen nem a elnézést kérek a Bajnokok Ligája ma budapesti döntőjén való pozicionálásuk dönti el.
[00:32:15]És nem nem mi nem azt mondtuk, és szerintem senki nem azt mondja, hogy ne lenne ott a hely a miniszterelnöknek, vagy akár az összes tiszás politikus is beülhet a VIP-be.
[00:32:21]Nekem ezzel nincs problémám.
[00:32:23]Egyetértek veletek, hogy más elbánás jár bizonyos ilyen szituációkban igenis védeni kell ezeket a politikusokat.
[00:32:29]Ez a protokoll csak ugye azt tegyük mellé, hogy amikor nem ők voltak ebben a pozícióban, akkor azokon az embereken, akik akkor voltak ebben a pozícióban, számon kérték, mondván, hogy ők majd egy más világot hoznak el, ők nem ülnek be a wbe.
[00:32:42]Elég volt egy egy egy forradalom, vagy minek nevezik, és mászü fülke az magyar Péter visszakerült a VIP pá.
[00:32:52]Az a mi kutyánk egy idős aki pedig az elmúlt években itt a luxizással kapcsolatban többször kifejtette a véleményét és egyfajta női táska radarként működött a közösségi felületeken, az ugye Hadházi Ákos volt.
[00:33:05]Amiről viszont most nem készült posztja a politikusnak, az körböl Anita a kormány szóvivő táskája.
[00:33:10]Ezt meg is tudjuk mutatni.
[00:33:12]Ő kísérte el most Magyar Pétert ugye Brüsszelbe, amikor Urszula Vonder der Leennel tárgyalt az Európai Uniós források hazahozataláról.
[00:33:18]És hát ezzel a kézáskával jelent meg Magyar Péter mellett, ami egy majdnem 2000 dolláros Louis Wuton táska.
[00:33:30]Ez egy hatalmas o, hiszen köb Anita 0 Ft közpénzt kapott, hiszen most nevezték őket helyettes államtitkárnak a napokban.
[00:33:36]Tehát ez biztos, hogy a piacról élő fizetéséből tesztetá tegnap előtt kapta magánat az összeg is.
[00:33:41]Tehát én nagyon-nagyon drágának tartok bárhány ezer dolláros táskát, mert szerintem irracionális, de azért amit az elmúlt néhány évben láttunk táskákat, azok udvariasan akarok fogalmazni és megbántani a Hírtv egyébként jó szándékú, jobboldali nézőit, és nem akarok még több fekete pontot szerezni, de azok nem 2000 dolláros táskák voltak.
[00:34:02]Szóval ha 2000 dollárt fölszámolt, tényleg vissza fogni ez a kommunista.
[00:34:07]Állandóan azt figyelem, hogy rajtad milyen alsó van, vagy vagy az lenne a baj, hogy 4 millió Ftos zakon van most rajta?
[00:34:15]Na nem is gondoltam volna.
[00:34:17]Nem, nem, nyilván nem, de itt az a kérdés, hogy menármester a településen kérdések hozzanálnak rá nyilván, de ő nekik van humorérzékük, és ezt tudják.
[00:34:26]Ez ennek nem lesz vége.
[00:34:26]Ez egy őrület.
[00:34:29]Tehát hogyha ezt egy külföldi egy egy belga, egy francia, egy angol vagy bárki látná, azt mondá, hogy hogy ez tényleg a fősodorba ezt tárgya.
[00:34:37]De elmúlt két évben azért gyakran volt téma a női táskák, női cipők vagyok vele a töb Anita a kormányszói fizetéséből vette volna a táskát, nekem még azzal se menne problémám, tehát külön véleményem van ez ügyben.
[00:34:52]Viszont azzal már igen, hogy Hadházi Ákos nincs ott a a fényképező gépével, és nem csinál belőle ügyet.
[00:34:59]Tehát én nem akarok belőle ügyet csinálni, de Hadházi Ákos miért nem?
[00:35:03]De majd most jönnek a ti Hadházi Ákosaitok, és ezeket fogják spottolni.
[00:35:06]Így működik a világ.
[00:35:07]De talán azt leszögezhetjük, hogy nagyon nagy baj, ha hely körül fog zajlani a politika szerint amú biztos, hogy azért Magyar Péter úgy fogalmazott itt az elmúlt időszakban, az elmúlt napokban, hogy a jelszavunk legyen a közös jelszavunk, ha lehet az önmérséklet, az önmérséklet.
[00:35:22]Önmérséklet.
[00:35:22]Tehát ugye a kérdés itt nem csak az, hogy most pont milyen fizetéséből és mikor vette, de azért az önmérsékletre utal ez a táska.
[00:35:31]Személyesen azt gondolom, hogy nem lépett át egy határt.
[00:35:32]Egyrészt azért, mert ez a táska nagy valószínűség korábbi.
[00:35:35]Kettő azt hiszem, amit az elmúlt évtizedben lát szerencsés egy diplomáciai eseményen egy ilyen táskával feltűnni.
[00:35:43]Itt az a lényeg, hogy hogy elm két évig meg négy évig ez volt nekik a téma.
[00:35:48]Valóban azt figyelték, hogy Rogán Ananta éppen a a felesége milyen kesztyűt, milyen táskát ad, mert honnan van 100 milliós táskája Várkonyi Andreának, akinek más nagyságrendek voltak.
[00:36:00]Nem, nem, nem fog nem nem akarunk itt Tisza védők lenni, de azért az más nagyságrend volt, mint a k tehát a 2000 dolláros nem kevés félre ne éren senki.
[00:36:10]műsorvezetőnek a fizetés azt gondolom, hogy hogy ebből ez tehát ez ez nem a 30 milliós kategória, de egy kérdés az jogos, hogy lesz-e kettős mérce vagy nem.
[00:36:18]Szerintem ez fontos, mert legyünk igazságosak, ha ez így folytatódik, csak szerepcserékkel, akkor igazatok van.
[00:36:23]Ezt úgy csináljátok, mi egyébként itt a mostani Tiszakormányt csak lesz a kettős mérce.
[00:36:28]Ez valóban egy fontos kérdés.
[00:36:30]Erre fogjuk még keresni a választ, de hát ma ennyi időnk volt, úgyhogy nem ebben az adásban fogjuk megfejteni.
[00:36:36]Nagyon szépen köszönöm nektek, hogy itt voltatok velünk, és kérdezem a híradós kollégától.
[00:36:39]Szervusz, Livi!
[00:36:39]Nálatok este 8-kor a híradóban.
[00:36:42]Miről lesz szó?
[00:36:44]Szervusz és köszöntöm a nézőket.
[00:36:44]Sűrű nap volt ma az Országgyűlésben.
[00:36:48]Természetesen mi is foglalkozunk a legnagyobb vitákkal és Magyar Péter ma reggeli egyeztetésével a Sándorpalotában.
[00:36:53]De arról is beszámolunk, hogy hol tart a mentése annak az embernek, akit Székesfehérváron maga alá temetett egy leomló ipari épület.
[00:37:02]Nemsokára kezdünk.
[00:37:04]Hejter Liviának nagyon szépen köszönjük a részleteket.
[00:37:06]Érdemes lesz tehát követni a híradót.
[00:37:08]Én vendégeimnek köszönöm szépen még egyszer, hogy itt voltak velünk.
[00:37:11]Önöknek pedig köszönjük a megtisztelő figyelmet.
[00:37:13]Tartsanak velünk holnap is, ugyanis akkor is várjuk önöket a megszokott időben kommenttel.
[00:37:18]Addig is viszontlátásra és további szép estét.