Hír TV 36:33

Monitor – Migrációs trükközés - HírTV

gyermekvédelemmigrációlejáratókampányalaptörvény-módosításügyészségközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Monitor – Migrációs trükközés - HírTV
tl;dr
  • Magyar Péter a parlamentben élesen támadta a Fidesz gyermekvédelmi múltját, de konkrét kormányzati intézkedéseket nem jelentett be; Deák Dániel szerint a beszéd célja a volt kormánypárt lejáratása volt, hogy a várható kellemetlen intézkedések idején ne erősödjön a Fidesz
  • Toroczkai László egy ásotthalmi terepszemlére hívta a miniszterelnököt, miután a migrációs paktum kapcsán Magyar Péter inkább a gyermekvédelemmel terelte el a figyelmet
  • A miniszterelnök berlini videója a város védett diplomáciai negyedében készült, amit Deák Dániel a Brüsszel-barát migrációs álláspont bemutatására tett kísérletként értékelt
  • Magyar Péter egy 100 millió forintos jachton nyaralt a Balatonon, ami ellentmond a Tisza korábbi, luxusellenes kampányüzeneteinek
  • A kormány több gyermekvédelmi vezetőt menesztett; ifjabb Lomnici Zoltán ezt populista lépésnek nevezte, amely kollektív bűnösség alapján távolít el embereket, és akár perekhez is vezethet
  • A Tisza nem tudja alkotmányos eszközökkel elmozdítani Sulyok Tamás köztársasági elnököt, ezért alaptörvény-módosítással próbálkozik, miközben az ügyben a Velencei Bizottsághoz fordult
  • A Tisza egy hónap alatt egyetlen törvényjavaslatot sem nyújtott be; a kormányközeli sajtó pedig nyomást gyakorol az ügyészségre, hogy Orbán Viktor és Rogán Antal ellen lépjenek fel

„Ön engem megafonosnak hívott. Elnézést, bocsánat. Én most országgyűlési képviselő vagyok, nem megafonos. De ha én megafonosként vagyok, továbbra is ott miniszterelnök úr, akkor ön milyen minőségében van itt? Felügyelő bizottsági tagként, igazgatósági tagként, állami cégekben, Fidesz kormány alatt, vagy esetleg focista feleségként van jelen?" – Szűcs Gábor

Részletes összefoglaló megjelenítése

Parlamenti szócsata a gyermekvédelemről

A műsor első témája a parlamentben lezajlott éles vita volt Magyar Péter miniszterelnök és a Fidesz frakcióvezetője, Gulyás Gergely között, amely a gyermekvédelem ügye körül bontakozott ki.

Magyar Péter a parlamenti felszólalásában személyes hangnemben ígérte meg, hogy amit a „védtelen magyar gyermekek ellen" az előző kormánypártok tettek, azt Magyarország nem fogja elfelejteni. Gulyás Gergely válaszában úgy fogalmazott, hogy a miniszterelnök ahelyett, hogy a gyermekvédelem szakmai kérdéseit tárta volna fel, „egy vádbeszédet mondott".

„Megígérhetem önöknek személyesen, hogy azt, amit a védtelen magyar gyermekek ellen önök az elmúlt években tettek, nem fogjuk, Magyarország nem fogja elfelejteni." – Magyar Péter *

Deák Dániel politológus értékelése szerint a miniszterelnöki beszéd 80-90 százaléka arról szólt, hogy a most már ellenzékben lévő fideszes képviselőket – sokszor név szerint – szidalmazta. Kiemelte Szentkirályi Alexandra esetét, akit a pulpitusról említett név szerint. Deák szerint a beszédből nem derült ki, milyen konkrét kormányzati intézkedések várhatók a gyermekvédelem területén – például béremelések vagy strukturális változások –, csupán annyi, hogy „minden sokkal jobb lesz".

A politológus úgy véli, Magyar Péter arra készül, hogy kellemetlen kormányzati intézkedéseket kell majd meghoznia az őszi időszakban, és ezért igyekszik az elmúlt 16 évet negatív fényben feltüntetni, hogy a Tiszából esetleg kiábránduló szavazók ne a Fideszt válasszák alternatívaként. Megjegyezte: a parlamenti felszólalás alapján úgy tűnhetett, mintha „az elmúlt 16 évben maga a pokol lett volna az ország" a gyermekvédelem terén is, holott a kép ennél árnyaltabb.

Szabó László kommunikációs szakember hozzátette: a kegyelmi ügy óta a Tisza folyamatosan napirenden tartja ezt a témát, és céljuk, hogy „beégessék az emberekbe", hogy a jobboldali politikai közösség, a Fidesz elitje gyermekellenes, sőt pedofil. A „Zsolti bácsi" ügy kapcsán megjegyezte: ennyi idő elteltével bátran kijelenthető, hogy „semmi nem igazolódott be mindabból, ami a Zsolti bácsi ügy környékén előkerült", és vélhetően a történetből „egy szó sem igaz". Hangsúlyozta: a gyermekvédelmi intézményekben élő 23 000 gyermek valóban megérdemli a figyelmet és a jobb körülményeket, de eszközként használni őket „nem fair dolog".

Személyeskedés a parlamentben: Magyar Péter és Szűcs Gábor összecsapása

A műsor bemutatott egy parlamenti pengeváltást Magyar Péter és Szűcs Gábor fideszes képviselő között. Magyar Péter „megafonosnak" nevezte Szűcs Gábort, aki erre úgy reagált: ha ő megafonos, akkor a miniszterelnök milyen minőségben van jelen – „felügyelő bizottsági tagként, igazgatósági tagként, állami cégekben, Fidesz kormány alatt, vagy esetleg focista feleségként"?

„Ön engem megafonosnak hívott. Elnézést, bocsánat. Én most országgyűlési képviselő vagyok, nem megafonos. De ha én megafonosként vagyok, továbbra is ott miniszterelnök úr, akkor ön milyen minőségében van itt? Felügyelő bizottsági tagként, igazgatósági tagként, állami cégekben, Fidesz kormány alatt, vagy esetleg focista feleségként van jelen?" – Szűcs Gábor *

A stúdióbeszélgetés résztvevői megjegyezték, hogy Magyar Péter láthatóan rosszul viseli, ha visszaszólnak neki – arckifejezése „teljesen eltorzult". Szabó László szerint a parlamenti vita része a retorikai csatározás, és a Fidesznek fel kell vennie a kesztyűt, mert Magyar Péter ilyen típusú retorikai képességei „nem rosszak". Deák Dániel emlékeztetett: Szűcs Gábor korábban is ügyesen kezelte a parlamenti szituációkat, például Ruff Bálint bizottsági meghallgatásakor.

A migrációs paktum körüli vita

A műsor kiemelt témája volt a június 12-én hatályba lépő migrációs paktum, amely kapcsán Toroczkai László, a Mi Hazánk elnöke is felszólalt a parlamentben. Toroczkai visszautasította, hogy „konteógyárosnak" nevezték, és felajánlotta Magyar Péternek: töltsön el egy éjszakát Ásotthalmon, hogy saját szemével lássa, mi történik a határon.

„Tényleg szeretnék élni azzal a lehetőséggel, miniszterelnök úr, hogy akkor önt végigkalauzoljam a halmon, menjünk végig, és akkor sőt töltsön el egy éjszakát nálunk, aludjon ott, és éjszaka megmutatom önnek, hogy kik." – Toroczkai László *

Deák Dániel felhívta a figyelmet: Magyar Péter azért beszélt inkább a gyermekvédelemről a parlamenti ülésnapon, hogy elterelje a figyelmet a számára kellemetlen migrációs paktumról. Emlékeztetett: amikor Magyar Péter Ursula von der Leyen mellett állt Brüsszelben, az Európai Bizottság elnöke maga mondta ki, hogy a migrációs paktum kapcsán megállapodás született az új magyar kormánnyal, amely szerint Magyarország nem fogja ellenezni, végrehajtja és támogatja azt.

A miniszterelnök reakciója Deák szerint „kitérő kommunikáció" volt: Magyar Péter azt írta ki Facebook-oldalára, hogy „nem lesznek illegális migránsok Magyarországon", de azt nem tette hozzá, hogy legális migránsok lesznek-e. Dömötör Csaba fideszes politikus erre reagálva rámutatott: a migrációs paktum éppen az illegális bevándorlás legalizálásáról szól, hiszen a szétosztott bevándorlók onnantól jogilag legálisan érkeznek az adott országba.

Szabó László személyes tapasztalatot is megosztott: egyiptomi sportdiplomáciai útján szembesült azzal, hogy Egyiptomban évente másfél millióval nő a népesség, Algériában 2 millióval, Tunéziában 1 millióval – és ez még csak a Magreb-országok adata, Fekete-Afrikában még nagyobbak a számok. Véleménye szerint az elkövetkező években „olyan elképesztő nyomás lesz", aminek „a mismásolás, a taknyolás nem fog menni".

Magyar Péter berlini videója

A műsor bemutatta Magyar Péter Berlinben készült videóját, amelyben a miniszterelnök a migrációval kapcsolatos félelmeket igyekezett eloszlatni. A Hír TV riportja szerint azonban a felvétel Berlin diplomáciai negyedében készült, amely a város egyik legjobban védett, állandóan őrzött övezete – a háttérben látható rendőri jelenlét rutinszerű, nem Magyar Péter miatt volt ott.

Deák Dániel szerint a videó is azt a politikát szolgálja, hogy a magyar lakosság számára egy „Nyugat-Európa-barát, Brüsszel-barát álláspontot" mutassanak be. Megjegyezte: Brüsszelben is a belvárosi, diplomáciai negyedben nincs probléma, de egy kilométerrel arrébb, a külső városrészekben „európai embert nem látsz".

Magyar Péter nyaralása a Balatonon

A Bors információi szerint Magyar Péter egy 100 millió forintos jachton pihente ki a kormányzás fáradalmait a Balatonon. A műsor vendégei szerint nem a pihenéssel van a baj, hanem azzal, hogy a Tisza kampánya nagy részét a „luxizás" elleni küzdelemre építette.

Szabó László felidézte: amikor Orbán Viktor egy bérelt hajón nyaralt Horvátországban, abból „mekkora bulvárszenzáció lett", és Magyar Péter is mennyire támadta ezért. Most viszont, amikor ő teszi ugyanezt, a liberális sajtó hallgat. Deák Dániel szerint ez is azt mutatja: Magyar Péternek szabad azt tennie, amiért korábban másokat támadott.

„Menjen el Magyar Péter a hétvégén a Balatonra és hajózzon egyet. Nincs ezzel baj, csak nem kell kiírni az ellenkezőjét." – Szabó László *

Juhász Hajnalka megalázása

A műsor beszámolt arról, hogy egy Tiszához közelálló humorista durván megalázta Juhász Hajnalka KDNP-s politikust egy közösségi médiás posztban. A poszt a politikus külsejét minősítette sértő módon, olyan kifejezésekkel, mint „megeredt toka" és „ráncos bőr".

Szabó László határozottan elítélte a történteket: „Kultúrember ilyet nem csinál. Normális ember ilyet nem csinál. Aki tiszteli az embertársait, az ilyet nem csinál." Hozzátette: ha valaki ilyet tesz, és szembesítik vele, akkor „ír egy másik posztot 10 perc múlva, és nagy piros villogó betűkkel odaírja, hogy bocsánatot kérek".

Deák Dániel szerint az eset azt a gyűlöletet mutatja, ami a Tiszához közelálló véleményformálók körében megjelenik. Úgy látja, a választási győzelem után is érezhető a frusztráció, amit másokra vetítenek ki – most éppen Juhász Hajnalkára.

Gyermekvédelmi vezetők menesztése

Magyar Péter bejelentette a parlamentben, hogy a szociális és családügyi miniszter több gyermekvédelmi vezetőt menesztett, akik szerinte „asszisztáltak az utóbbi évek embertelenségéhez, és nem a gyermekeket, hanem az orbáni hatalmat szolgálták". A menesztettek között szerepel a Slachta Margit Nemzeti Szociálpolitikai Intézet főigazgatója, a Kopp Mária Intézet igazgatója, a Társadalmi Esélyteremtési Főigazgatóság főigazgatója, a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság főigazgatója és gazdasági főigazgató-helyettese, valamint az Országos Gyermekvédelmi Szakszolgálat igazgatója.

„Tájékoztatom önöket, hogy a szociális és családügyi miniszter több olyan gyermekvédelmi vezetőt menesztett ma, akik asszisztáltak az utóbbi évek embertelenségéhez, és nem a gyermekeket, hanem az orbáni hatalmat szolgálták." – Magyar Péter *

Ifjabb Lomnici Zoltán alkotmányjogász ezt „populista demagóg politikai lépésnek" nevezte, amely kollektív bűnösség alapján távolít el embereket pusztán azért, mert az Orbán-kormány idején töltöttek be tisztségeket. Hangsúlyozta: a politikai üldöztetés tilalma minden jelentős alapjogi dokumentumban szerepel, és az érintetteknek lehetőségük lehet munkajogi vagy polgárjogi perek indítására, hiszen Magyar Péter összemossa őket bántalmazási és pedofil ügyekkel, aláásva ezzel jó hírnevüket.

Márki-Zay Péter a minimálbéres politikusokról

A műsor idézte Márki-Zay Pétert, Hódmezővásárhely polgármesterét, aki Magyar Péter azon tervére reagált, hogy a miniszterek, országgyűlési képviselők és polgármesterek fizetését minimálbérre csökkentenék. Márki-Zay szerint minimálbérért nem fognak olyan embert találni, aki tisztességesen végzi a munkáját – ahogy az utasszállító gépek pilótáinak sem adnak minimálbért, mert senki nem akar olyan gépre felszállni, amit minimálbérért vezetnek.

Ifjabb Lomnici Zoltán árnyalta a kérdést: szerinte nem a minimálbér a lényeg, hanem hogy a közszféra jövedelmei mennyire versenyképesek a magánszférával. Ha nem fizetik meg kellőképpen a közszférát, akkor elvándorlás lesz tapasztalható, ami „majdhogy nem törvényszerű".

Sulyok Tamás elmozdításának kísérlete

A műsor második felének központi témája a Tisza-kormány azon törekvése volt, hogy elmozdítsák Sulyok Tamás köztársasági elnököt. Gulyás Gergely frakcióvezető parlamenti felszólalásában hangsúlyozta: világos alkotmányos szabályok vannak, és a köztársasági elnök megbízatása 2029-ben jár le – az, hogy ellenzék került hatalomra, nem ok a közjogi tisztségviselők cseréjére.

Ifjabb Lomnici Zoltán rámutatott: sem Ausztriában, sem Olaszországban, sem Magyarországon korábban (Göncz Árpád, Mádl Ferenc, Sólyom László esetében) nem merült fel, hogy egy választás után elmozdítsák az államfőt, még akkor sem, ha ellentétes politikai oldal nyert. Hozzátette: a Tisza alkotmányos módszerekkel, jogállami eszközökkel nem tudja elmozdítani Sulyok Tamást, ezért „jogon kívüli eszközökhöz" folyamodnak.

Az alkotmányjogász elmondta: a Tisza 17. alaptörvény-módosítással próbálkozik, de a mai napig nem árulták el, pontosan mit akarnak beletenni. A javaslatot Melléthei-Barna Márton jegyzi, aki korábban a „Lex Orbánként" elhíresült módosítást is benyújtotta. Lomnici szerint a Tisza a leggyorsabb módját választja az alaptörvény módosításának – egyéni képviselői beadványként, ahol nem kell társadalmi egyeztetést folytatni –, miközben korábban éppen ezért kritizálták az Orbán-kormányt.

Sulyok Tamás egy „mentőövet" dobott a kormánynak azzal, hogy a Velencei Bizottsághoz fordult. Ha a testület kimondja, hogy jogszerűen nem lehet elmozdítani, Magyar Péterék kihátrálhatnak az ügyből. Lomnici szerint azonban a kormány annyira belehergelte magát és a közvéleményt, hogy ha nem tudják végigvinni az elmozdítást, az „óriási politikai blama" lesz.

A Tisza parlamenti munkájának kritikája

A Telex cikkére hivatkozva a műsor beszámolt arról, hogy a Tiszapárt egy hónapja állt fel a parlamentben, de egyetlen törvényjavaslatot sem nyújtott be. Ifjabb Lomnici Zoltán szerint a párt továbbra is a Facebookon politizál, ahogy a kampányban tette, és „a munka nem annyira ég a kezük alatt". A „Lex Orbán" visszavonásra kényszerült rendelkezése is azt mutatja, hogy a kabinet nincs felkészülve a kormányzásra – „úgy tűnik, mintha meglepte volna őket, hogy nyertek".

Nyomásgyakorlás az ügyészségre

A műsor záró témája a Tisza-kormány és az ügyészség viszonya volt. A Kontroll című lap cikkére hivatkozva elhangzott: a kormányközeli sajtó azt ajánlja az ügyészség figyelmébe, hogy a Völner-üggyel foglalkozzanak, és azt sugallják, hogy „az emberek már Orbán Viktort szeretnék börtönben látni, meg Rogán Antalt szeretnék börtönben látni". A cikk végén azzal fenyegetőztek, hogy „bizonyos tiszás miniszterek majd jól ellátják a baját az ügyészségnek".

Ifjabb Lomnici Zoltán szerint az ügyészség az elmúlt 36 évben megőrizte integritását, és az ilyen típusú politikai elvárások sem 2002 után, sem 2010 után nem működtek. Emlékeztetett: az egyetlen nagy ügy, amely 2010 után magas rangú politikussal szemben indult, éppen az Orbán-kormány egyik államtitkárát érintette (Völner Pál), tehát az ügyészség pártatlanságához nem férhet kétség.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „Zsolti bácsi" – az átiratban többször szerepel ez a megnevezés, de a kontextusból nem derül ki egyértelműen, hogy pontosan kiről van szó. Valószínűleg egy, a gyermekvédelmi ügyekkel kapcsolatban a kampányban emlegetett személyről van szó, akinek az ügyében „semmi nem igazolódott be".
  • „Slakta Margit" – valószínűleg ASR hiba, a helyes név feltehetően „Slachta Margit" (a Slachta Margit Nemzeti Szociálpolitikai Intézetről van szó).
  • „Kop Mária Intézet" – valószínűleg „Kopp Mária Intézet" (a név a kontextus alapján javítva).
  • „a halmon menjünk végig" – Toroczkai László felszólalásában szereplő kifejezés, a pontos helyszín vagy kifejezés bizonytalan, feltehetően a határkerítés vagy határszakasz bejárására utal.
  • „bruti Juhász Hajnalkát" – a „bruti" szó valószínűleg a humorista nevének torzult alakja, a pontos név nem azonosítható az átiratból.
  • „Fülrészünde" – Magyar Péter által említett név lehet, de az ASR által erősen torzított formában szerepel, a pontos név nem rekonstruálható.
  • „Mellétei Barna Márton" – a referencialista alapján javítva Melléthei-Barna Mártonra, az átiratban „Mellétei" alakban szerepel.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:07]Jó estét kívánok!

[00:00:07]Én Ferkó Dániel vagyok.

[00:00:09]Ez pedig itt a Monitor, a műsor, amelyben megmutatjuk önöknek a nap legfontosabb belés külpolitikai híreit.

[00:00:15]És ez az a műsor, ahol a főszereplő maga a monitor.

[00:00:18]Máris mutatom mai főbb híreinket.

[00:00:22]Gyermekvédelmi vezetőket rúgott ki a Tiszakormány.

[00:00:26]Aztán 100 milliós jakton pihente ki a kormányzás fáradalmait Magyar Péter, és végül durván megalázta a KDNP politikus nőjét a Tiszához közelálló humorista.

[00:00:38]Vendégeink pedig Deák Dániel, politológus és Szabó László, kommunikációs szakember, producer.

[00:00:44]Szervusztok.

[00:00:44]Köszönöm.

[00:00:45]Sziasztok.

[00:00:45]Sziasztok.

[00:00:45]Jó estén.

[00:00:46]Meghívásunkat.

[00:00:46]És hát kezdjük a parlamentelni mással.

[00:00:48]egymásnak feszült a gyermekvédelem kapcsán a miniszterelnök és a Fidesz frakcióvezetője.

[00:00:54]Nézzük a szócsatát.

[00:00:57]Megígérhetem önöknek személyesen, hogy azt, amit a védtelen magyar gyermekek ellen önök az elmúlt években tettek, nem fogjuk, Magyarország nem fogja elfelejteni.

[00:01:12]Miniszterelnök úr, ahelyett, hogy a gyermekvédelem kiemelkedően fontos ügyét tárta volna föl, egy vádbeszédet mondott, hogy sajnos miniszterelnök úr felszólának a felszólásának a stílusa nem előzmény nélküli.

[00:01:24]Itt van mögöttünk egy olyan választási kampány, am kétségkívül durva volt.

[00:01:28]Valószínűleg mindenki mindkét oldal szenvedett el méltánytalanságokat, de annál de annál nagyobb méltánytalanságot, de annál nagyobb örülök, hogyha tetszik, amit mondok, de kérem, hogy figyeljenek az ezt követő mondatokra is.

[00:01:40]Tehát annál nagyobb méltánytalanságot senki nem szenvedett el, mintogy teljesen árthatlan embereket a leggusztustalanabb vádakkal vádoltak meg.

[00:01:48]És nem állítom, hogy személy szerint önöknek egyiknek vagy másiknak ehhez köze lenne, de ahhoz, hogy nagyon sokan az önök politikai közösségekben, ezeknek a vádaknak a terjesztésében társak és partnerek voltak, az viszont igen.

[00:01:59]Ezért elnézést, kéréssel tartoznak, akik ilyet elkövettek, attól akikkel szemben elkövették.

[00:02:07]Ez a gyermekvédelem ügye, amit ütött a a kampányban a Tisza.

[00:02:10]Erre is utalt Gulyás Gergely.

[00:02:12]Ugye volt itt Zsolti bácsizás és minden egyebek.

[00:02:14]Tényleg ez az a téma, amit mindig elő lehet rángatni.

[00:02:17]mindig mindig lehet ütni.

[00:02:19]De vajon mit akar ezzel most elkendőzni?

[00:02:21]Ez bennem a kérdés a a Tiszapárt.

[00:02:23]Mi miről akarják elterelni a figyelmet?

[00:02:27]Hát én néztem élőben a parlamenti közvetítést és vártam, hogy na hát gyermekvédelem, milyen kormányzati intézkedések jönnek, milyen konkrét mondjuk béremelések jönnek a gyermekvédelmi szektorban, milyen változások fognak bekövetkezni.

[00:02:40]Nos, ebből vagy erről semmit nem tudtunk meg a mai parlamenti felszólalás alapján.

[00:02:47]annyit tudtunk meg, hogy minden sokkal jobb lesz, de hogy hogyan lesz jobb, ezt nem nagyon fejtette ki egyébként a miniszterelnök.

[00:02:53]A beszédének a felszólalásának gyakorlatilag a 80-90%-a az arról szólt, hogy az ott most már ellenzében lévő fideszes képviselőket sokszor névszerint szidalmazta, beszólogatott nekik, ugye Szenk Alexandrát is név szerint említette a pulpitusról.

[00:03:10]Tehát igazából azzal volt elfoglalva, hogy a Fideszt, a Fidesznek a képviselőjét, illetve magát Orbán Viktort is támadja, amilyen eszközzel csak lehetséges.

[00:03:19]Ez arra utal, hogy szerintem arra készül Magyar Péter, hogy majd kellemetlen kormányzati intézkedéseket kell majd meghoznia mondjuk az őszi időszakban.

[00:03:28]És hát azt akarja elérni, hogy az elmúlt 16 évnek a ilyen negatív fényben való beállításával eléri azt, hogy akik mondjuk a Tiszából kiábrándulnak, azok ne válasszák a jövőben a Fideszt, mert tényleg, hogyha megnézzük ezt a parlamenti felszólalást, hát úgy tűnt, vagy úgy nézett ki, minthogyha itt az elmúlt 16 évben maga a pokol lett volna az ország, például a gyermekvédelem terén is, miközben azért ennél sokkal árnyaltabb a kép.

[00:03:53]Laci, biztos van elfedési szándék is, de de azért az is van, hogy a kegyelmi ügy óta folyamatosan napirenden kell tartani, és tulajdonképpen meg kell próbálni beégetni az emberekbe, hogy a jobboldali politikai közösség, a Fidesz mint párt, a Fidesz elitje, az valójában gyerekkellenes, valójában a gyerekvédelemben gondozott 23000 gyerek mindennapjait teszi tönkre, és sőt pedofilő Igen, egy szót majd a a Zsolti bácsi is szabad szabad mondok.

[00:04:27]És ö és hát tulajdonképpen az a politikai stílus és az a politikai működés, amit amit láttunk végig a kampányban és látunk most is, ez az élménypolitizálás, hogy szabad így szól mondanom, ami ami arról szól, hogy hogy folyamatosan akciókal, eseményekkel, megszólalásokkal fönntartani az érdeklődést egy-egy ügy körül, de valójában nem a konkrét megoldás felé menni, ahogy a Dani is mondja.

[00:04:55]Én ebbe a sorba illeszkedőnek láttam ezt a ezt a mai dolgot is, és nyilván mindig lehet javítani minden a gyerekvédelmen is természetesen.

[00:05:02]És nyilván ezek a srácok, akiknek valóban az életük az sokkal-sokkal rosszabb, mint azok, akik akik a szüleik nevelik fel őket, azok ezt meg is érdemlik, és kell is rájuk figyelni.

[00:05:16]De közben amikor ők eszközként vannak használva, bocsánat a csúnya magyarságért, az az szerintem nem ferd dolog.

[00:05:23]És ez a helyzet Zsolti bácsi ügyben is.

[00:05:25]Tehát én azt hiszem, hogy most már bátran kimondhatjuk ennyi hét meg ennyi hónap eltelte után, hogy semmi nem igazolódott be mindból, ami a Zsolti bácsi ügy környékén előkerült.

[00:05:38]Azér bőven a választási kampányban volt, tehát maximálisan befolyásolta sajnos a szavazókat.

[00:05:42]És mostanra pedig az derült ki, hogy vélhetően abból a abból a abból a réttörténetből, amit ott elénk tártak, abból egy szó sem igaz.

[00:05:51]Hát személyeskedésből nincs hiány a parlamentben.

[00:05:54]Erre utaltál te is, Dani.

[00:05:57]Hát mutassunk most egy igazi gyöngyszemet ezzel kapcsolatban.

[00:06:02]Vége van, képviselő úr, valóban ezek az adatok, ahogy önidézte, helyesek.

[00:06:05]Nézzen körül, vagy jöjjön el velem egy országjárás.

[00:06:09]Tudom, hogy a Megafon stúdiójában hazudni könnyebb volt reggel délben este.

[00:06:14]Ön engem megafonos szott.

[00:06:14]Elnézést, bocsánat.

[00:06:16]Én most országgyűlési képviselő vagyok, nem megafonos.

[00:06:18]De ha én megafonosként vagyok, továbbra is ott miniszterelnök úr, akkor ön milyen minőségében van itt?

[00:06:23]Felügyelő bizottsági tagént, igazgatósági tagként, állami cégekben, Fidesz kormány alatt, vagy esetleg bocsánat, bocsánat, vagy esetleg focista feleségként van jelen?

[00:06:35]Hát részemről nokoment, de most lehet kicsit viszonyalt a fagyi Magyar Péternek, nem?

[00:06:39]Igen, ugye azt látjuk, hogy Magyar Péter szeret így odaszúrni meg személyeskedni.

[00:06:43]Akkor is egyébként tényleg, hogyha a pulpituson áll, és egy miniszterelnöki beszédet tart elvileg, akkor is folyamatosan leszól, odaszól.

[00:06:52]Gergő, hogy vagy ugye Pulcs Jánosnak szokott még odaszúrni, Tuzson Bencének, mert ugye a Szent Kile Alexandrának, tehát hogy mindig valakinek odaszól a pulpitusról.

[00:07:00]Meg ez is volt, amikor mondjuk Gulyás Gergely frakcióvezető ugye reakciót adott valamelyik felszólalásra, akkor odaült elé a miniszterelnök, és akkor játszotta ezt a odaszólogatást meg bekiabálás.

[00:07:12]Érdekes, amikor visszaszólnak neki itt most itt a monitoron pont látszik a tekintete Magyar Péternek.

[00:07:20]Hát hát nem tudom mihez hasonlítani, hogy teljesen így eltorzult a feje, tehát hogy rosszul viseli azt, amikor mondjuk valaki visszaszól neki.

[00:07:29]Szűcs Gábor, aki ugye korábban kollégám volt, szerintem kifejezetten ügyesen kezel ezeket a parlamenti szituációkat.

[00:07:37]Emlékezzünk vissza, amikor például volt a bizottsági meghallgatása Ruf Bálintnak, akkor például Szűcs Gábor volt az, aki olyan reakciót adott, amire Ruf Bálint nem nagyon tudott reagálni.

[00:07:48]Most itt Magyar Péter sem tolt erre.

[00:07:51]Igen.

[00:07:51]Sokan hiányolják ezt, hogy a Fidesz politikusoknak is fel kéne venni ezt a kesztűt, és személyeskedni kéne.

[00:07:57]Az személyeskedés volt.

[00:07:57]Ezt én nem éreztem személyeskedésnek.

[00:07:58]A politi a parlamenti vita az azok retorikai teljesítmények, csatái is.

[00:08:03]Ott meg kell tudni állni az embernek a helyét a hirtelen válaszban is akkor, amikor hirtelen hall valamit és erre reagálni kell.

[00:08:11]Én ezt helyesnek tartom.

[00:08:11]Szerintem ez jó, hogyha a parlament az, hogyha ez normális, ha ez moderált, ha ez nem személyeskedő, hogyha ez nem nem bántó, nem alázó, akkor szerintem helyes, hogyha ilyen ilyen vitákat látunk.

[00:08:23]És ebben igen, a Fidesznek föl kell tudni venni a kesztyűt, és és hely kell tudni állni, mert lássuk be, Magyar Péternek a ilyen típusú megszólalásai, az ilyen típusú retorikai képességei nem rosszak.

[00:08:36]Migrációs paktumot és a migrációt ügy üti nagyon Magyar Péter ezekben a napokban, hetekben.

[00:08:41]Hát most kapott egy viszontválaszt ezzel kapcsolatban is.

[00:08:46]Hallgassuk a Mi Hazánk elnökét.

[00:08:48]Igen, engem azzal vádol, gunyolódik rajtam, hogy konteó gyáros vagyok.

[00:08:50]Hát most egy akkora konteót gyártott itt miniszterelnök úr, hogy ilyet még az életben nem láttam, hogy tehát ő ön itt fölvázott, hogy valakik oda lopóznak éjszaka és kivágják.

[00:08:59]Tehát nem az embercsempészek, ha jól értettem, nem a migránsok, nem tudom, fideszesek vagy nem tudom kik.

[00:09:05]kivágják ezt a határítést.

[00:09:06]Tényleg szeretnék élni azzal a lehetőséggel, miniszterelnök úr, hogy akkor önt végigkalauzoljam ahalmon menjünk végig és akkor sőt töltsön el egy éjszakát nálunk aludjon ott és éjszaka.

[00:09:17]Megmutatom önnek, hogy kik, hogy kik.

[00:09:20]Nem egy szobában, miniszterelnök úr.

[00:09:22]Nem egy szobában.

[00:09:27]Nyugalom, nyugalom, nyugalom.

[00:09:27]Tehát, hogy éjszaka menjünk ki, menjünk ki a mezőrökkel, határ határvadászokkal.

[00:09:36]És nézzük meg, hogy mi van ott.

[00:09:38]Na hát itt is kapott talán egy egy frappáns választ, azt hiszem, hogy Magyar Péter.

[00:09:42]Hát nyilván ásotthalom polgármestereként Toroc is sokat tud a migrációról.

[00:09:46]Magyar Péter csak elméletben.

[00:09:50]Jópofa pengeváltások meg retorikai teljesítmények, de a dolog mélyén nagyon komoly ügy van.

[00:09:55]Ugye június 12-én hatályba lép az úgynevezett migrációs paktum.

[00:10:00]egy nagyon bonyolult és összetett Európai Uniós szabályozás, aminek tetszik, nem tetszik így vagy úgy, de mi is a részesei leszünk.

[00:10:05]Eddig a Orbánkormány alatt távol tudtuk tartani magunkat ettől a dologtól, ki tudtunk ebből maradni, azt tudtuk mondani, hogy mi ebben a Európai Uniós szabályozási rendszerben nem kívánunk részt venni.

[00:10:21]Hogy most mi fog történni június 12-e után ezt nem pontosan látjuk.

[00:10:25]Egyelőre maga a miniszterelnök azt állítja, hogy ez továbbra is, sőt még inkább így lesz, még annál is keményebben el fogja utasítani.

[00:10:32]De közben ugye a másik oldalon meg ott van az a kérdés, hogy ahhoz, hogy az Európai Uniós források megérkezzenek Magyarországra, ahhoz mit kellett beajánlani?

[00:10:41]Sokan azt gondolják, hogy ennek az ellentételezéseképpen a migrációs paktumba való, bocsánat a kifejezésért befekvés volt a volt az ár.

[00:10:51]Meglátjuk ez elmúl elkövetkezendő napokban ennek ki kell derülnie.

[00:10:53]Fontos egyébként, hogy Torockai László ezt a témát behozta most a parlamenti ülésnapra, hiszen itt volt egy tüntetés pénteken egyébként a migrációs paktum ügyében.

[00:11:05]És hát Magyar Péter direkt azért beszélt most inkább a gyermekvédelemnek a kérdéséről, és azért ebben a kérdésben támadta a fideszes képviselőket, mert tudta nagyon jól, hogy most a migrációs paktumnak az ügye az egy napirenden lévő ügy, ami számára kellemetlen, mert hát ott állt Ursolfond lejen mellett ugye az európai bizottságnak a elnöke mellett, miután ugye tárgyaltak és egyeztettek az uniós forrásokról és maga Urszafon lej mondta azt, hogy bizony a migrán ációs paktunk kapcsán van egy megállapodás az új magyar kormánnyal, hogy azt Magyarország nem fogja ellenezni, azt végrehajtja, azt támogatja.

[00:11:43]Érdemes volt akkor is nézni Magyar Péternek az arcát, mert akkor is egy ilyen hasonló eltorzulás volt rajta látható, tehát érezte, hogy hoppá, ez számára kellemetlen lesz.

[00:11:52]És amikor ugye reagált mondjuk a Facebookon akár a fideszes képviselőknek is a kérdésére, vagy akár Orbán Viktornak a kérdésére, hogy akkor most utasítsa el a migrációs paktumot, vajon szint, hogy ez például megállapodás volt-e Brüsszelben, akkor ezt nem utasította el, és nem is írta ki azt a Facebook oldalára Magyar Péter, hogy igen, a migrációs paktumot mi elutasítjuk, hanem azt mondta, hogy talán, hogy az illegális migránsok azok nem fognak bejönni Magyarországra.

[00:12:17]De hát éppen ez a lényege a migrációs paktumnak, hogy ők legalizálják az illegális migránsokat.

[00:12:22]Tehát hogyha mondjuk a migrációs paktum keretében szétosztják a bevándorlókat egyes tagországok között, akkor onnantól kezdve azok a bevándorlók jogilag nem illegálisan jönnek be az adott országba, mondjuk Magyarországra, hanem legálisan jönnek.

[00:12:36]Tehát éppen erről szól a az illegális bevándorlásnak a legalizálása.

[00:12:40]Hát egy kitérő kommunikációt látható.

[00:12:43]Mutatjuk is ez mutatjuk is ezt, hogy kiírta Magyar Péter, hogy nem lesznek illegális migránsok Magyarországon.

[00:12:46]Aki mást állít, az hazudik.

[00:12:49]És rögtön Dömötör Csaba tett egy Facebook posztot, ahol azt írja, hogy hát igen, illegális migránsok nem lesznek, azt mondja, de azt nem teszi hozzá Magyar Péter, hogy legális migránsok vajon lesznek-e, mert hogy a migrációs paktumban ott van, hogy legális a legalizált migránsoknak a szétostása különböző országokban.

[00:13:08]Hát egyrészt, másrészt pedig ugye azt mondja a paktum, hogy be kell engedned, és itt el kell bírálnod a kérelmét, és aztán ennek mindenféle időbeli korláttai vannak, hogy mennyi időn belül kell elbírálnod, és ha nem tudod ezen időbeli korlát alatt elbírálnod, akkor viszont el kell engedned.

[00:13:26]Szóval bonyolult a dolog, nem menjünk feltétlenül a mélyére, csak egy számot hadd mondjak, merthogy azért érzékeljük, hogy itt miről van szó.

[00:13:33]Pár hete voltam Egyiptomban egy sportdiplomáciai tárgyaláson, és ott az egyiptomi kollégák mesélték nekem, ennyire én sem voltam ezekkel a számokkal tisztában.

[00:13:42]Másfél millióval vannak többen minden évben az egyiptomiak.

[00:13:46]Minden évben másfél millióan.

[00:13:49]Az Algériában 2 millióval vannak többen minden esztendőben.

[00:13:53]Tunéziában is 1 millióval.

[00:13:56]És ez még csak a Magreb országok és nem Fekete-Afrika, ahol ezek a számok, ezek még nagyobbak.

[00:14:00]Csak azt akarom ezzel mondani, hogy az elkövetkezendő években itt olyan nyomás lesz, olyan elképesztő nyomás lesz, aminek ellent kell tudni valamilyen módon állni.

[00:14:09]A mismásolás, a taknyolás az nem fog menni.

[00:14:13]Na, elment Magyar Péter Berlinbe, és onnan akart üzenni mindenkinek, hogy nem kell félni a migránsoktól.

[00:14:20]Mindenki retteg egyébként.

[00:14:20]Lázár János, nehogy ide kijön, mert itt ez nagyon-nagyon félelmetes.

[00:14:23]Ez a Maci is retteg a berlini.

[00:14:28]Itt tevett magyar Péter berlini kolbászt.

[00:14:29]Ez a berlini diplomáciai negyed szíve, hiszen sűrűn sorrakoznak itt a nagykövetségek, ezért kiemelt a biztonság.

[00:14:34]Itt rutinszerűen magas a rendőri jelenlét, sima egyenruhás rendőrök és taktikaib felszerelésű egységek is megtalálhatók.

[00:14:40]A háttérben látható rendőrök és más rendőrségi egységek nem Magyar Péter miatt vannak ott, hanem mert ez Berlin egyik legjobban védett, állandóan őrzött diplomáciai övezete.

[00:14:49]Magyar Péter még ide is testőrökkel ment, és így gúnyolódik a fideszes politikusok állításain, miszerint Németországban félnek az emberek, mert megszűnt a közbiztonság.

[00:14:59]Hát ezt rejtett el hozzátenni Magyar Péter, hogy Berlin legvédettebb negyedében van.

[00:15:03]Igen.

[00:15:03]Tehát szerintem egyébként ez is Ursla von lejennel egy megállapodás volt, hogy itt egy sokkal inkább egy Nyugat-Európa barát, Brüsszel barát álláspontot kell a magyar lakosság számára bemutatni.

[00:15:14]Ugye ez is erről szól, hogy hát itt minden rendben van Németországban, semmi probléma nincsen.

[00:15:22]A bevándorlás az csak egy kitaláció.

[00:15:22]Hát ez ugye azt láttuk már korábban is.

[00:15:24]Most ennek az egyik példáját láthatjuk.

[00:15:29]Hogyha elmegyünk Brüsszelbe, mi is voltunk EU csúcsra mentünk tudósítani.

[00:15:34]Hát ott is a belváros, tehát ahol mondjuk az Európai Parlament, ugye az üzleti negyed, a diplomácia negyed van, ott nincsen probléma, de mondjuk 1 kmrel arrébb mész a külső városrészbe, ott már európai embert nem látsz.

[00:15:46]Tehát, hogy azért ilyen különbségek vannak egyébként minden európai nagyvárosban, tehát lehet találni pontokat, ahol rendőrök védik a belvárosi részt, és akkor nincsenek ilyen migráns problémák, de mondjuk egy külvárosi részben már sokkal inkább ezek kijönnek.

[00:16:01]Ez inkább annak a politikának a része, hogy most mentegeti például a migrációs paktumot is.

[00:16:06]Laci, nagyon megy az időnk, úgyhogy azt kérlek, hogy te már arra reagálj, hogy Magyar Péter elment pihenni a miniszterelnök úr, amivel semmi gond nincsen, mert miért ne pihenhetne?

[00:16:12]Ö hát egy 100 milliósakton ö a bors információ szerint 100 milliós rakton pihente ki a kormányzás fáradalmait.

[00:16:21]Nyilván nem azzal van a gond, hogy elmegy valaki pihenni a Balatonra, viszont azzal már inkább, hogy a Tisza kormány a kampánya nagy részét a luxizásra hegyezte ki, és akkor ő most ott feszít.

[00:16:33]Persze, persze.

[00:16:33]Meg Churchillérrel sincs baj, meg a sárgad dinnyével sincsen baj.

[00:16:38]öö aágossággal van baj, és és ezt azt kell, hogy mondjam, sajnos a teljes magyar politikai elitre tudom mondani.

[00:16:44]Tehát szerintem az, hogy egy vezető politikus normális körülmények között nyaral, vagy normális körülmények között piheni ki magát a hétvégén, azzal nincsen semmi probléma.

[00:16:53]Azzal van probléma, hogyha erre kampány van építve, hogy hogy ez ez micsoda disznó dolog, meg micsoda meg micsoda álságosság, hogy hogy valaki vizet, hogy van ez, hogy bort iszik és vizet prédikál.

[00:17:09]Menjen el Magyar Péter a hétvégén a Balatonra és hajózzon egyet.

[00:17:11]Nincs ezzel baj, csak nem kell kiírni az ellenkezőjét.

[00:17:15]Meg szembe kell nézni azzal, hogy két hónappal ezelőtt, vagy három hónappal ezelőtt meg az ellenkezőjét írta ki.

[00:17:21]Hát emléksztem rá, amikor Orbán Viktor egyébként egy talán egy bérelt hajón volt Horvátországban, akkor abból mekkora bulvár szenzáció lett meg Magyar Péter is mennyire támadta amiatt Orbán Viktort.

[00:17:35]Ez abba a kategóriába illik.

[00:17:35]És itt azt is mutatja, hogy neki ezt is lehet.

[00:17:39]Tehát ő ugye támadhatja mondjuk a fideszes politikusokat azzal, hogyha elmennek egy hajóra.

[00:17:43]Tehát hogyha itt Orbán Viktor ült volna ugyanezen a hajón, akkor 100%, hogy a teljes liberális sajtó nekiesett volna meg Magyar Péter is.

[00:17:50]Amikor Magyar Pétert csinálja, akkor ezt ezt teljesen szó nélkül hagyják.

[00:17:54]Na az viszont, hogy hogy egy Tiszához közelálló humorista bruti Juhász Hajnalkát alázta konkrétan egy posztban, ez már semmiképpen sem vicces.

[00:18:02]öszerűen megereszkedett toka.

[00:18:07]A bőrök ráncos, mint a löttyed férfiasság.

[00:18:10]Aztán azt vetette a személyre, hogy biztos botokszoltat.

[00:18:15]Egyébként nem tudom tőlünk nyugattabbra, de már Magyarországon is ezt Munak hívják, és aki ilyet tesz, az kiírja magát a közéletből.

[00:18:22]Mit gondoltok erről?

[00:18:26]Hát de nem tudom, hogy tud-e az ember kellően erős szavakat használni az ügyben.

[00:18:32]Tehát tök mindegy, hogy mit gondolunk a világról meg milyen a világ.

[00:18:37]Ilyet nem csinálunk.

[00:18:39]Hát ilyet nem csinálunk.

[00:18:39]Hát kultúrember ilyet nem csinál.

[00:18:41]Normális ember ilyet nem csinál.

[00:18:44]Aki tiszteli az embertársait, az ilyet nem csinál.

[00:18:47]hogyha egy csinál, mert véletlenül vagy szándékosan is akár kiszalad az ujjai közül, és utána szembesítik ezzel, akkor ír egy másik posztot 10 perc múlva, és nagy piros villogó betűkkel odaírja, hogy bocsánatot kérek.

[00:19:00]Ez hiányzik.

[00:19:03]Dani, egy percből.

[00:19:04]Hát igen, és hát, hogy is mondjam, brutin is lenne kifogásolni való, de nem tesszük meg, mert tényleg nem ez a politikai közbeszédnek a lényege még, hogyha valaki humoristának vallja magát, akkor sem, hogy most ki hogy néz ki, meg ki mit visel.

[00:19:18]Tehát szerintem normális világban, normális közbeszédben ez nem lehet téma.

[00:19:26]Tehát ezért is látom, hogy itt inkább az a gyűlölet jelenik meg, ami most a Tiszás véleményformálók körében megjelenik sok gyűlőködnek.

[00:19:33]Hát megnyerték a vál ezt érezzük mi is a hétköznapok szintjén, tehát olyan üzenetek jönnek, olyan kommentek jönnek, ami azt jelzi, hogy a saját frusztráltságukat vagy a saját problémáikat kivetítik másokra.

[00:19:45]Most például Juhász Hajnalkára vetítik ki, de hát emlékszünk arra az időszakra, amikor ugye Orbán Viktor volt a miniszterelnök, és bármi történt az országban, esik az eső, fúj a szél, akkor azért ő volt a hibás.

[00:19:56]Érdekes most még ez a párhuzam vagyunk Magyar Péter kapcsán nem nagyon fordult elő.

[00:20:02]Köszönöm, hogy itt voltatok.

[00:20:03]Köszönjük szépen.

[00:20:04]Köszönöm.

[00:20:04]Anyok pedig ne menjenek messzire.

[00:20:04]A reklám után folytatódik a monitor és ifjab Lomnici Zoltán érkezik majd hozzám, akit a többek többi között megkérdezek majd arról, hogy mégis hogyan akarja Magyar Péter véghez vinni majd Sullyok Tamás köztársasági elnök leváltását.

[00:20:21]Ez lesz az egyik témánk.

[00:20:21]tartsanak velünk a szünet után is.

[00:20:31]És folytatódik a monitor, és ahogyan ígértem, vendégem ifja Blomti Zoltán, a századlég Alapítvány Alkotmány jogásza.

[00:20:37]Köszönöm, hogy elfogadta a meghívásunat.

[00:20:39]Köszönöm szépen.

[00:20:40]Hát folytassuk azzal, hogy Magyar Péter az egyik felszólalásában jelezte, hogy a gyermekvédelembből vezetőket küld el a Tiszapárt.

[00:20:47]Hát szépen fogalmaztam, kirúgják őket.

[00:20:51]Nézzük, hogy mit mondott.

[00:20:53]Tájékoztatom önöket, hogy a szociális és családügyi miniszter több olyan gyermekvédelmi vezetőt menesztett ma, akik asszisztáltak az utóbbi évek embertelenségéhez, és nem a gyermekeket, hanem az orbáni hatalmat szolgálták.

[00:21:10]A mai nappal távozik a Slakta Margit Nemzeti Szociálpolitika Intézet főigazgatója, a Kop Mária Intézet igazgatója, a Társadalmi Esélyteremtési Főigazgatóság Főigazgatója, a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság Főigazgatója, a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság gazdasági főigazgató helyettese, és az Országos Gyermekvédelmi szakszolgálat igazgatója is.

[00:21:37]Hát nem tudom, hogy ez egy ez egy munkajogi perben hogy állna meg ez a történet, hogy gyakorlatilag Magyar Péter ilyen kollektív bűnösség alapján kirugdos gyermekvédelemből vezet őket, csak azért, mert ők az Orbán kormány idején töltöttek be tisztségeket.

[00:21:55]Meggyőződésem, hogy komolyabb dokumentum a második világháborút követően, amely az alapjogokat írta körül bármilyen formában, és a diszkriminációval foglalkozott.

[00:22:05]Ö nem született olyan, amely ne említette volna, hogy a politikai üldöztetés az beletartozik ebbe a kategóriába.

[00:22:15]Tehát sem faji alapon, nemzetiségi, nemi alapon, szexuális irányultság alapján és hát természetesen politikai nézetek mentén sem lehet senkit üldözni.

[00:22:23]Tehát önmagában ez egy populista demagóg politikai lépés, amelynek van egy pozitív optikája a választók egy része irányába.

[00:22:35]De mindenkinek felhívnám arra a figyelmét, hogy ne a gyermekvédelem területét nézze, hanem azt, hogy intézményvezetőket lehet-e pusztán politikai alapon, politikai nézeteik miatt üldözni.

[00:22:48]És hát egyébként én személy szerint biztos, hogy hogy gondolkoznék, hogy bepereljem Magyar Pétert mondjuk Fülrészünde helyébe, mert gyakorlatilag összemos embereket bántalmazási ügyekkel, pedofil ügyekkel, amihez semmi köze nincs ezeknek az embereknek.

[00:23:03]Tehát a jó hírüket is megpróbálja aláásni.

[00:23:08]Ebben ebben teljesen teljesen igazad van olyan mértékben, hogy akár egy munkajogi perben, akár egy polgárjogi perben külön-külön is adott esetben érvényesíthető lehet egy ilyen igény.

[00:23:23]Lépjünk tovább Márkiz Péterrel.

[00:23:23]kevés dologban értek egyet, de amit most mondott, az van mindenféleképpen lehet minimálbéres polgármestereket meg közszivatolnakokat választani, de ha hülyék vezetik az országot, akkor mindenki szegény lesz.

[00:23:36]Ezt tessék megérteni.

[00:23:38]Csak hülyék lesznek miniszterek, meg hülyék lesznek polgármesterek, elnézést, mert hát minimál bérénér nem fognak olyan embert találni, aki tisztességesen végzi a munkáját, és a közösség használra van.

[00:23:47]Utaszállítógépek pilótáinak is miért nem minimál bérér reptetőgépet, de én nem akarok fölülni egy olyan gépre, amit valaki minimál bérér vezet, ne haragudjanak.

[00:23:55]Ugye arra reagált Márkiz Péter, hogy ugye magyar Péterék nagy terve, hogy a miniszterek, országgyűlési képviselők és a polgármesterek fizetését is lecsökkentik a minimál bérre.

[00:24:05]Ki megy el polgármesternek minimál bérnél?

[00:24:08]Kik azok az emberek, akik jó munkát végeznek ennyi pénzért?

[00:24:14]Szerkesztó úr, teljesen egyetértek a kérdésedben megfogalmazottakkal.

[00:24:20]Az árnyalható, amit a Hód Mezővásárhelyi polgármester mondott.

[00:24:25]Főleg abból a szempontból, hogy itt nem a minimál béra kérdés, hanem az a kérdés, hogy mennyire versenyképes egy jövedelem a privát szférával mennyire lehet azt mondani, hogy a kiváló szakemberek adott esetben nem azért mennek a magánszférába, mert a közszférában nem fizetik meg őket.

[00:24:42]Tehát itt inkább a munkaerő minősége a lényeg.

[00:24:48]Ö nem feltétlenül lehet azt mondani, sőt az emberek nagy része nem gondolja azt, hogy egy politikus vagy egy városvezető, akár egy lapon említhető olyanokkal, akiknek mondjuk például olyan felelős munkájuk van, mint a mentőknek, vagy a rendőröknek, vagy a tűzoltóknak.

[00:25:06]Itt egy másfajta felelősségről beszélünk, de önmagában nagyon fontos, hogy hogyha nem fizetik meg a közszférát kellőképpen, akkor egy elvándorlás lesz tapasztalható.

[00:25:19]Ez majdhogy nem törvényszerű.

[00:25:22]Meg kedves nézők is emlékeznek, hogy nem olyan régen tartott közös tájékoztatót úzol a Fonder Derlen és Magyar Péter.

[00:25:26]És ott az Európai Bizottság elnöke exkatatedra kimondta, hogy márpedig a migrációs paktumot végre kell hajtani.

[00:25:34]Magyar Péter akkor egy szót sem szólt, terelte a témát.

[00:25:36]De hogy mi is történne Magyarországon, arról a korábbi miniszterelnök beszélt.

[00:25:41]Most ezt mutatjuk.

[00:25:46]Ki van szabva országokra, hogy kinek mekkorát kell építenie.

[00:25:48]És nekünk egy 300-es kvótánk van.

[00:25:50]Tehát az Európai Unió azt akarja, hogy 300 migráns elhelyezésére alkalmas migránstáborrendszert építsünk föl Magyarországon.

[00:26:00]És a második dolog, ami történik, hogyha migrációs vészhelyzet alakul ki az Európai Unióba, akkor a Unióba beérkezett migránsok szétosztásáról az Európai Bizottság fog dönteni.

[00:26:12]Nem Magyarország, nem a magyarok.

[00:26:16]Hát erről nem beszélt Magyar Péter egy szót sem azon a sajtótájékoztatón.

[00:26:21]Vélhetőleg több oka lehet ennek.

[00:26:23]Egyrészt tudja, hogy ez egy népszerűtlen téma.

[00:26:25]ráadásul azért tudja megtenni, és ez a választási eredményben is megmutatkozott, mert most sokak szerint két nagy migrációs válság között vagyunk.

[00:26:35]Tehát a 15-ös már lecsengett, de egy újabb van napirenden, amelyet pont a menekültügyi és migrációs paktum fog generálni, de ennek még csak az előszelét érezhetjük.

[00:26:44]konkrét negatív következményei még nem mutatkoztak meg, hiszen ebben a hónapban lép életbe.

[00:26:52]Tehát ebben a szűk interregnumban, amelyébe sajnálatos módon mondhatjuk, a választás is beleesett, lehetett off topikként nem fősodorba tartozó témaként kezelni a migrációt, de ez hamar véget fog érni.

[00:27:06]Őtől ezek már napirendel lévő kérdések lesznek.

[00:27:09]Súlyok Tamást mindenféleképpen akarja távolítani Magyar Péter és a Tiszapárt.

[00:27:15]Volt egy szimpátia tüntetés vasárnap ezzel kapcsolatban.

[00:27:20]Nézzük, hogy mit mondott a Fidesz frakció vezetője.

[00:27:25]Az a helyzet, hogy Magyarországon világos alkotmányos szabályok vannak, és ezek az alkotmányos szabályok meghatározzák azt, hogy kinek meddig tart a megbizatása.

[00:27:34]Márpedig a köztársaságjának megbizatása 29-ben jár le.

[00:27:36]Attól, hogy volt egy választás, ellenzék került hatalomra, ez nem ok arra, hogy bármilyen változása a közjogi tisztségűsedők tekintetében bekövetkezzen.

[00:27:47]Talán annyi megjegyzés előljáróban ugye egy Magyar Péter itt jött azzal, hogy 400-an voltak ezen a tüntetésen.

[00:27:51]Hát nem annyian voltak, hanem hanem jó volt többen.

[00:27:55]Többen voltak, mint ahogy a migrációs paktum ellen is nem 1000er fő tüntetett, ahogy a miniszterelnök ezt kiírta a követőinek, hanem jóval többen.

[00:28:05]De hát akik otthon maradtak, és nem értenek azzal egyet, hogy antie-európai módszereket alkalmaz Magyar Péter, azok száma szerintem bőven meghaladja azt a kritikus tömeget, amin már el kell gondolkodnia.

[00:28:17]Nagyon fontos, hogy akár Ausztriát, akár Olaszországot nézzük, ott hasonló eset volt, hogy csak magyar példákat Gönc Árpáddal, MDul Ferenccel vagy Solyom Lászlóval ne említsek, ahol ciklusokon átív elő az államfő megbizatása, és hiába nyert adott esetben egy baloldali mattarellával, vagy egy baloldali zöld vaner bellennel ellentétes politikai oldal, fel sem merült, hogy az államfőt elmozdítsák.

[00:28:45]pusztán azért, mert nyíltan, határozottan baloldali eszmék mellett álltak ki.

[00:28:49]Nem képviseltek a nemzet egységét, mint ahogy ez a szimbólum, ez egy annyira szubjektív kategória, amit nyilvánvalóan nem egy miniszterelnöknek, nem a végrehajtó hatalomvezetélyének kell meghatároznia.

[00:29:01]Olyan érvek mentén próbálják tehát elmozdítani Sujúlyok Pétert, amelyek jogon kívüliek.

[00:29:05]Tamástly Tamást, bocsánat, természetesen olyan eszközökkel, amelyek jogunk kívüliek, és amelyeknek valójában semmilyen alkotmányos alapjuk nincs.

[00:29:18]Igen, én ezt akartam kérdezni, hogy 17.

[00:29:20]alaptörvény módosítással akarják ezt megtenni, de a mai napig nem árulták el azt, hogy egészen konkrétan mit akarnak beletenni.

[00:29:26]Ugye Mellétei Barna Márton jegyzi ezt a próbálkozást.

[00:29:29]Igen, az előző kezdeményezést is, amelyet alaptörvénymódosításként adtak elő, és többek között Lexor Orbánként híresült el, azt is az érintett a egyébként Magyar Péterhez rokoni szálakkal kapcsolódó képviselő nyújtotta be.

[00:29:48]Nagyon fontosnak tartjuk sokan, hogy ebben a kérdésben tisztán lássunk.

[00:29:53]Tehát alkotmányos módszerekkel, ahogy egyébként egy nagy tekintélyi Pokol Béra professzor úr is beszélt erről, alkotmányos módszerekkel, jogállami eszközökkel Sullyok Tamás köztársasági elnök urat nem lehet elmozdítani hivatalából.

[00:30:08]Egyébként a Tiszapárt egyik nagy ígérete volt, kampányígérete, hogy társadalmi egyeztetést folytatnak komoly ügyekről.

[00:30:15]Sem a legszorbán, sem a legsúlyok kapcsán nem láttunk ilyet.

[00:30:18]Sőt, ahhoz a módszerhez folyamodnak, hogy egyéni képviselői beadványokkal teszik meg, nyújtják be ezeket a törvényeket, mert ott nem kell társadalmi egyeztetést folytatni.

[00:30:31]És emiatt kritizálták korábban az Orbán kormányt.

[00:30:33]Ugye arról beszélt Magyar Péter, hogy itt hosszú folyamatokra lehet számítani, mert ők majd egyeztetnek minden kérdésben, nem lesz rendeleti jogalkotás.

[00:30:42]Ehhez képest a leggyorsabb módját választják az alaptörvény módosításnak.

[00:30:46]Mondhatnánk azt is, hogy változtatott az ígérete paraméterein a miniszterelnök.

[00:30:53]Ugyanakkor ez körülbelül olyan, mint a konszenzusos jelölt.

[00:30:54]Tehát nem fognak találni olyan személyt, akit vélhetőleg ezekre a pozíciókra támogatna a Fidesz, vagy akár a Mi hazánk.

[00:31:01]Egyébként a Fidesznek kell ahhoz támogatnia nyilván, hogy konszenzusról beszélhessünk, hiszen a parlamenti patkó mégis csak legnagyobb ellenzéki pártjáról beszélünk.

[00:31:11]Hogyha ők kihátrálnak bármilyen jelölt mögül, akkor nincs konszenzus.

[00:31:16]Hozzátéve, hogy az előző szereplők kapcsán sem volt ilyen elvárás, csak ezt Magyar Péter tűzte a zászlajára, hogy ő bizony konszenzus jelölteket akar.

[00:31:25]Holott egyébként ez az Európai Unióban sehol sem elvárás, ezért legitim minden vezető, akiket a Fideszére alatt kineveztek.

[00:31:35]Ö egyébként a Telex írta meg azt, hogy nagyon sok probléma van azzal, hogy a Tiszapárt hogyan dolgozik a parlamentben.

[00:31:44]Például egy hónapja álltak föl, de egyetlen törvényjavaslatot semottak be mind a mai napig.

[00:31:53]A Facebookon tovább és többet politizálnak, ugyanúgy, mint a kampányban.

[00:31:57]A munka az nem annyira ég a kezük alatt.

[00:31:59]kormányzást még nem nagyon láttunk valóban, és ugye a Lex Orbán maga is egy bukás, hiszen vissza kellett vonni egy rendelkezését.

[00:32:06]Tehát amikor frissen feláll egy kabinet, és az első lépéseket teszi, akkor nem elvárt magatartás, hogy már az elején ilyen súlyos hibákat védsen, azért azt ne kisebbítsük jelentősége szempontjából, mint kérdéskör, hogy a keresztény identitás melletti kiállás az most szerepel egy alkotmányban vagy sem.

[00:32:30]Ráadásul ők új alkotmányt ígértek.

[00:32:32]Ö ezzel kapcsolatban nagyon érdekes, hogy miért kell az alaptörvényhez hozzányúlni, miért nem készültek fel a kormányzásra.

[00:32:40]Ugye arról beszéltek, hogy a Tiszapárt egy kormányzóképes erő.

[00:32:44]Ehhez képest úgy tűnik, mintha meglepte volna őket, hogy nyertek.

[00:32:49]És ennek a nyomait láthatjuk most az elmúlt hetekben.

[00:32:54]Egyébként visszatérve Sollyok Tamás elmozdításához, vagy amit meg akarnak csinálni, ugye nem nem tudjuk azt, hogy hogyan tervezik.

[00:33:01]az imént mondta, hogy hogy ez egy jogonkívüli eszköz lehet, csak amit amit itt foganatosítani tudnának, de politikailag egyébként most már nem tudnak ebből visszajönni, tehát nagyon nagy blama lenne.

[00:33:13]Annyira belehergelték magukat meg a közvéleményt, hogy Magyar Péter sarokba szorította, megalázta Sullyok Tamást, hogyha ezt most nem tudják végigvinni, az nekik egy óriási politikai blama.

[00:33:27]Igen, egy mentővet dobott a köztársasági elnök úr, Magyar Péteréknek, ezt úgy hívják, hogy Velencei bizottság, mert hogyha esetleg az Európa tanács mellett működő testület kimondaná azt, amit Magyarországon neves professzorok, jogtudósok, jogászok megtesznek, nevezetesen, amit imént mi is leszögeztünk, hogy jogszerűen nem lehet elmozdítani a hivatalából, akkor bizony ez egy lehetőség lenne a kihátrálásra azt mondhatná, hogy egy magas testület a politikai akaratútjába áll, és végül Péter öccsének alapja kontroll.

[00:34:10]Egy dörgedelmes cikkben utasította helyre az ügyészséget.

[00:34:12]Ugye most folyik az az ügy, hogy őrsi Gergelyt, második kerlet polgármesterét Molnár Zsoltot volt szocialista politikust előállított a rendőrségi korrupcióval gyanúsítják őket, és a kontrollban arról írnak, hogy hát sokkal jobb lenne, sőt nagyon ajánljuk az ügyészség figyelmébe, hogy a Wölnersüggyel foglalkozzanak, hogy egyébként az emberek már Orbán Viktort szeretnék börtönben látni, meg Rogán Antalt szeretnék börtönbe látni, és inkább ezzel kellen kellene az ügyészségnek foglalkoznia, és a végén hozzáteszik, hogy hát bizonyos tiszás miniszterek majd majd jól ellátják a baját az ügyészségnek.

[00:34:55]Amit most mondok, nem csak én gondolom így, hanem például olyan sok ügyvéd ügyvéd kollégám is, hogy ha van olyan hivatásrend az elmúlt 36 évben Magyarországon, vagy működött, működik olyan hivatásrend, amelynek van immunrendszere, van tisztessége, szakmai alapon dönt, és egyébként összességében azt mondhatjuk, hogy minden esetben összezárnak, amikor ilyen támadás érkezik velük szemben, az az ügyészség.

[00:35:22]Nyilván ez egy általános megállapítás, részleteiben kritizálható a megjegyzésem, de összességében azt mondhatom, hogy az ilyen típusú elvárások, amelyeket megfogalmaznak az ügyészséggel szemben, egyébként sem 2002 után, sem 2010 után nem működtek.

[00:35:36]Az egyetlen nagy ügy, amely indult 2010 után magasrangú politikussal szemben, abban pont az Orbán kormány egyik magasrangú államtitkára érintett.

[00:35:47]Tehát azt mondhatjuk, hogy egyébként ilyen vezéráldozattal kapcsolatos eljárás mondjuk az MSZPSDSZ tekintetében nem történt, nem indult.

[00:35:57]Éppen ezért kijelenthető, hogy az ügyészség intaktságához legalábbis az én szerény álláspontom szerint nem vérhet nem férhet kétség.

[00:36:07]Ifjáb Lomlicci Zoltának köszönöm a beszélgetést.

[00:36:09]Köszönöm szépen.

[00:36:11]Önöknek a megtisztelő figyelmet köszönöm.

[00:36:12]Ez volt ma este a monitor.

[00:36:14]Holnap ugyanebben az időpontban számítunk a figyelmükre.

[00:36:16]tartsanak velünk, akkor is szép estét kívánok.

[00:36:26]เฮ