Komment - HírTV
- Magyar Péter parlamenti felszólalásában azzal vádolta az előző kormányt, hogy titokban, több milliárd forintból kezdett kiépíteni egy 500 fős migránstábort Vitnyéd-Csermajorban.
- Kohán Mátyás szerint a tábor terve egy elvetett döntéselőkészítő anyag volt, így az egész ügy „fedőbűz", ami a TISZA-kormány migrációs paktummal kapcsolatos bizonytalan álláspontját hivatott eltakarni.
- A migrációs paktum kapcsán elhangzott, hogy a technikai segítségnyújtás feltételekhez kötött, és ha a tagállamok nem fogadnak be önként migránsokat, a kvóta kötelező befogadásra vagy pénzbeli megváltásra változhat.
- A vendégek egyetértettek abban, hogy a kamatstop kivezetése és a helyettes államtitkárok fizetésemelése fontosabb téma a választók számára, mint a vitnyédi migránstábor ügye.
- Az Országgyűlés elfogadta a „Lex Orbánként" emlegetett alaptörvény-módosítást, amely maximum nyolc évben korlátozza a miniszterelnöki tisztség betöltését.
- Orbán Viktor „viccesnek" nevezte a korlátozást, míg Magyar György szerint a hatalom „a legdurvább drog", ezért szükséges a korlát, és Orbán Viktornak egyébként sincs esélye a visszatérésre.
- A Fidesz tisztújító kongresszusán Orbán Viktort egy évre választották pártelnökké, amit a vendégek a bizonytalanság és az átmenetiség jeleként értékeltek.
Részletes összefoglaló megjelenítése
1. Vitnyéd-Csermajori migránstábor ügye – Magyar Péter napirend előtti felszólalása
A műsor központi témája Magyar Péter miniszterelnök aznapi parlamenti napirend előtti felszólalása volt, amely szinte kizárólag a Vitnyéd-Csermajor térségében tervezett migránstábor ügyével foglalkozott. A TISZA Párt elnöke által bemutatott dokumentumok szerint az előző, Orbán-kormány két évvel korábban titokban, „suttyomban" egy 500 fős migránstábor létesítését tervezte a magyar–osztrák határ közelében, és a döntés alapján több milliárd forint közpénz felhasználásával bele is kezdtek a tábor kialakításába.
„Most hétvégén, kedves képviselőtársaim, bemutattam az Orbán-kormány által készített azon dokumentumokat, amelyek egyértelműen bizonyítják, hogy ez a bukott kormány két évvel ezelőtt titokban, suttyomban 500 fős migránstábort tervezett létesíteni a magyar–osztrák határ közelében, és az Orbán-kormány döntése alapján bele is fogtak a több milliárd forint közpénz felhasználásával a tábor kialakításába." – Magyar Péter (Déri Stefi idézésében) *
A műsorvezető, Déri Stefi kérdésére, hogy miért most került elő ez az ügy és miért ez a legfontosabb a kormány számára, a vendégek eltérően reagáltak.
Magyar György ügyvéd álláspontja
Magyar György szerint időszerű a témáról beszélni, de nem biztos, hogy első helyen és ilyen hosszan kellene. Hangsúlyozta, hogy június 12. egy határozott dátum (a migrációs paktum végrehajtásának határideje), és mivel az ügy Magyarországra is joghatállyal bír, intézkedni kell. Ugyanakkor hatékonyabb lett volna, ha a TISZA-kormány feje arról beszél, hogy mi Magyarország álláspontja, mit akar elérni a migrációs kérdéskörben. Magyar Péter habitusába belefér, hogy „égeti a másik oldalt", és még mindig kampányüzemmódban működik.
Az ügyvéd a saját stílusáról is szólt:
„Én jóval kevesebb gúnyt és jóval több iróniát alkalmaznék a beszédben, tehát nem mindig mindenkit aláznék, de azért némi iróniát megengednék magamnak, mert horror a Fidesz teljesítménye, mármint ez az elmúlt nyolc év teljesítménye, és nem csak a migráció témakörében." *
Magyar György szerint a Fidesz teljesítménye a migráció terén is „horror", annak ellenére, hogy a kerítés megépítését helyesnek tartja. Rengeteg „stikli" történt a migrációval kapcsolatban is. Úgy kalkulál, hogy Magyar Péter arra játszik: előbb jöjjenek be az EU-s pénzek, aztán majd meglátják, hogyan kezelik a migránsok beengedését, a letartóztatásokat stb. Szerinte erről most nem lehet beszélni, mert meg kell várni, hogy a beígért pénzek megérkezzenek.
Kohán Mátyás (Mandiner) kritikája
Kohán Mátyás élesen bírálta Magyar Pétert. Szerinte a miniszterelnök nem „látványpékséget" folytat, hanem hazudik a migránstáborról. Az ügyet a Boston Consulting Group egészségügyi anyagához hasonlította: egy döntéselőkészítő anyagban papíron létező, de a kormány által egyértelműen elvetett elképzelésről van szó. A 2023-as előterjesztést a kormány „leszavazta, elutasította, ad acta tette". Az 5 milliárd forintból 1 milliárdot elküldtek, de az papírmunka volt. A Széchenyi István Egyetem közleményben erősítette meg, hogy az épületet oktatási célra használják.
„Tehát nincsen ügy. És ez egy úgynevezett fedőbűz, úgy hívják ezt a politikai kommunikációban, hogy az ember kitalál egy nem létező dolgot, vagy fölhabosít valamit, ami még csak részleteiben sem egészen igaz, annak érdekében, hogy eltakarja a nagyobb ügyet, hogy a TISZA-kormány álláspontja a migrációs paktumról nem világos." *
Kohán szerint a TISZA-kormány migrációs politikája ellentmondásos: Brüsszelben Magyar Péter nagyokat „Orbánozva" elfogadta a paktumot, de az Európai Ügyek Bizottságában a belügyminiszter azt mondta, hogy nem fogadják el és nem nyújtanak be végrehajtási tervet, miközben ketyeg a napi 1 millió eurós bírság.
Don Fend László politikai elemző véleménye
Don Fend László úgy látta, hogy a TISZA nem kommunikál a számára negatív témákról, ami politikai szempontból érthető, de a lakosság tájékoztatása szempontjából aggályos. Szerinte a TISZA 4 milliós táborát sem lehet örökké egyben tartani, az előbb-utóbb erodálódni fog, különösen az olyan intézkedések miatt, mint az oktatáspolitikai változtatások. Ugyanakkor megjegyezte, hogy a kormány még csak öt hete működik, tehát korai számon kérni.
Kukorelli Endre író hozzászólása
Kukorelli Endre szerint borzasztóan szubjektív, hogy a rengeteg téma közül mit vesznek előre. Elismerte, hogy a jogi felület „rettenetesen kiszélesedett", és az új hatalomnak rengeteg munkája van az alkotmányozással és a jogállam irányába tett lépésekkel. Szerinte a kamatstop és hasonló kérdések valóban fontosabbak a választópolgárok számára, mint a vitnyédi ügy.
„A Vitnyéd-Csermajori nem létező migránstábor soha senkit nem bántott, mert nem létezik. Ellentétben a kamatstop kivezetésével, ami bántott embereket, mert létezik." – Kukorelli Endre *
Rétvári Bence (KDNP) parlamenti felszólalása
A műsorban bejátszották Rétvári Bence, a KDNP frakcióvezetőjének parlamenti felszólalását is. Szerinte Magyar Péter azért foglalkozik a migránstábor ügyével, mert kínosabb témákról nem akar beszélni: a kamatstop kivezetéséről, a helyettes államtitkárok 20%-os fizetésemeléséről, vagy arról, hogy miért nem 400–480 forintos a benzin. Rétvári szerint Magyar Péter a Facebookon összekötötte az EU-s pénzeket a migrációs paktum elfogadásával, és az egész hétvégén csak ezzel foglalkozott.
2. A TISZA-kormány migrációs politikája és a migrációs paktum
A vita során részletesen szóba került a migrációs paktum és a TISZA-kormány ezzel kapcsolatos álláspontja.
Kohán Mátyás részletesen ismertette a paktum működését. Elmondta, hogy Magyar Péter és a külügyminiszter azt állítják, technikai segítségnyújtással ki lehet váltani a migránsok befogadását, de ennek feltétele, hogy legyen olyan tagállam, amely igényt tart erre. Ha ez nem valósul meg, akkor nem váltható ki. Ráadásul a technikai segítségnyújtásnak is minimum 20 000 euró/fő értéket kell elérnie, tehát anyagilag ugyanott vannak, mintha kifizetnék a bírságot. A 20 000 eurós összeg célja, hogy rákényszerítse a tagállamokat a migránsok átvételére.
Kohán összehasonlításként elmondta, hogy az Ukrajnából érkező háborús menekültek fejenként 200 euró brüsszeli segítségre számíthattak, szemben a gazdasági migránsokra vonatkozó 20 000 eurós tétellel. Hozzátette: az évi 30 000 fős minimum kvóta bármikor felső korlát nélkül növelhető az Európai Bizottság által, és egy újabb migrációs válság esetén könnyedén 2-3 millió ember jelenhet meg Európa határainál.
Magyar György szerint Magyarországnak, mint EU-tagnak, nem kellene mindig „külön táncot vívni" és szembemenni a forgalommal. Szerinte nincs abban semmi rossz, ha egy tagállam megkapta a lehetőséget, hogy miként kíván részt vállalni a bevándorlási akcióban, és rajtunk áll a döntés. Ugyanakkor elismerte, hogy még nem tudni, a jelenlegi kormánynak melyik álláspont tetszik a legjobban, és nem feltétlenül a legolcsóbb a legjobb.
„Nem kellene nekünk mindig külön táncot vívni, és nem lenne jó állandóan szembemenni a forgalommal. Semmi rossz nincs szerintem abban, hogyha egy tagállamnak megadták azt a lehetőséget, hogy miként kíván ebben a bevándorlási akcióban részt vállalni. És rajtunk van a döntés." – Magyar György *
Az ügyvéd később kifejtette: Magyar Péter azért nem mondja el egyértelműen az álláspontját, mert még nem lehet és nem is kell „feketén-fehéren" beszélni. Szerinte a politikában az a cél, hogy a legoptimálisabb megoldást válasszák, nem pedig előre deklarálni a szándékokat. Példaként hozta Lengyelországot és Csehországot, ahol szintén nincsenek migránsok, és nem kell napi 1 millió eurót fizetniük.
Kohán Mátyás erre reagálva elmondta, hogy Csehország és Lengyelország azért tudta elkerülni a migránsok befogadását, mert ők az Európai Bizottsággal a háttérben megbeszélték, hogy migrációs nyomás alatt álló tagállamokként az ukrán menekülteket könyvelik le a kvótájuk terhére. Ez a megoldás azonban csak azoknak az országoknak elérhető, amelyek Ukrajnával határosak. Ha nincs ilyen körülmény, akkor nem lehet kimaradni a rendszerből: ha az előírt kvóta legalább 60%-a nem érkezik be önkéntes befogadásként vagy pénzbeni megváltásként, akkor a technikai segítséget felajánló országnak át kell váltania a felajánlása módját, és kötelező befogadni vagy pénzben megváltani.
A mandineres újságíró a paktum alapvető hibájának nevezte, hogy nem oldja meg azt a fundamentális gondot, hogy az Európai Unióban azelőtt léptetik be jogilag az embereket az Unió területére, hogy eldöntötték volna, jogosultak-e erre. A megoldás a mindenkire kiterjedő határmenti eljárás lenne.
Vita a migrációs bírságról
A beszélgetés során jogi vita bontakozott ki Magyar György és Kohán Mátyás között a migrációs bírság okáról. Kohán szerint Magyarország azért kapta a bírságot, mert schengeni határországként nem tartotta meg a kötelezettségeit. Magyar György jogászként kijavította: azért kapta, mert nem hajtja végre a bírói ítéletben foglaltakat, és „dacolunk a bírói ítélet tartalmával és szembemegyünk". Kohán erre úgy reagált, hogy az ítélet politikailag motivált volt, de ettől még jogerővel rendelkezik, és nincs jogorvoslati lehetőség.
3. Kamatstop, üzemanyagárak és államtitkári fizetések – a „kínosabb témák"
Rétvári Bence parlamenti felszólalása nyomán a műsorban szóba kerültek azok a témák, amelyekről a KDNP frakcióvezetője szerint Magyar Péter nem akar beszélni: a kamatstop kivezetése, a helyettes államtitkárok 20%-os fizetésemelése, és a benzinár kérdése.
Kohán Mátyás határozottan kiállt amellett, hogy a kamatstop megszüntetése sokkal fontosabb ügy, mint a vitnyédi migránstábor. Emlékeztetett rá, hogy a kormányszóvivői tájékoztató napján megszületett kamatstop-eltörlésről nem tájékoztatták a nyilvánosságot, miközben ez havi több százezres kiadásnövekedést jelent a hiteleseknek.
„Sokkal fontosabb az, hogy egy kormányszóvivői tájékoztató napján az akkor megszületett kamatstop-eltörlésről nem tájékoztatják a nyilvánosságot, miközben ezek havi több százezres kiadásnövekedést jelentenek azoknak a magyaroknak, akiknek hiteleik vannak." – Kohán Mátyás *
Kukorelli Endre egyetértett a prioritások kérdésében, és hangsúlyozta, hogy a kamatstop valós probléma, szemben a szerinte nem létező migránstáborral.
Magyar György viszont fenntartotta, hogy a migránstábor előkészítése ténylegesen megtörtént – kerítést építettek, felújításokat végeztek, ukrán menekülteket helyeztek el –, tehát nem hazugság. Azt pedig, hogy a választók melyik témát tartják fontosabbnak, szerinte az idő és a népszerűségi mutatók fogják eldönteni.
4. Lex Orbán – a miniszterelnöki ciklusok korlátozása
A műsor második nagy témája az Országgyűlés által aznap elfogadott alaptörvény-módosítás volt, amely kimondja, hogy egy személy maximum nyolc évig viselheti a miniszterelnöki tisztséget. A módosítást a köznyelvben „Lex Orbánként" emlegetik.
Orbán Viktor reakciója
A műsorban bejátszották Orbán Viktornak az Indexnek adott interjúját, amelyben a volt miniszterelnök így nyilatkozott:
„Nem érint, rólam szól. De mit gondol magáról a beterjesztésről? […] Viccesnek találom. Tehát az, hogy Magyarországon bárkit, mondjuk engem, eltiltanak a néptől, az azért elég vicces. […] Egy hónapja van a kormányon. Ne álmodozzanak nyolc évre." *
Orbán Viktor azt is hozzátette, hogy az amerikai elnöki rendszerrel való párhuzam tévedés, mert ott elnöki rendszer van, és a miniszterelnöki mandátumot nem szokás korlátozni.
A vendégek véleménye
Magyar György szenvedélyes reakciójában úgy fogalmazott, hogy Orbán Viktor „belepüffedt" a hatalomba, és a hatalom a legdurvább drog. Szerinte a korlátozás nagyon helyes, és egyáltalán nem Orbán Viktor ellen szól, mert a volt miniszterelnöknek „annyi esélye lenne, mint a trójai falónak az epsomi derbin" arra, hogy még egyszer megválasszák. Kijelentette: „soha semmilyen esélye nem lenne" arra, hogy még egyszer hatalomra kerüljön.
„A hatalom a legdurvább drog. Ennél durvább drog nincsen, a heroin egy kis miska hozzá. Tehát arról van szó, hogy igenis korlátozni kell az embert, hogyha önkorlátozás nincs, márpedig a heroinista se tudja magát korlátozni." – Magyar György *
Az ügyvéd Lincoln Ábrahám (Abraham Lincoln) idézetét is felhozta: „Ha meg akarsz valakit ismerni, adj neki hatalmat." (A név felcserélésén a stúdióban élcelődtek, megjegyezve, hogy „Lincoln Ábrahám Verne Gyulának testvére, vagy mikor vette fel a magyar állampolgárságot?" – utalva Verne Gyula magyar állampolgárságára.)
Jogi szempontból Magyar György kifejtette, hogy a miniszterelnöki mandátumot valóban nem szokás korlátozni, mert az a választói akarattól függ. Ugyanakkor emlékeztetett rá, hogy Magyarországon a választók nem közvetlenül miniszterelnököt választanak, hanem pártokra vagy egyéni képviselőkre szavaznak. Szerinte Magyar Péter ezt megígérte a kampányban, és most megvalósítja, mert „aki ígér valamit, jobb, ha megtartja".
Don Fend László szerint a Fidesz az Orbán Viktor nevével fémjelzett korszakot végleg le akarja zárni, azt akarják mondani, hogy „ez véget ért". Ugyanakkor ellentmondásosnak nevezte, hogy miközben „tatárjárásként" és diktatúraként írják le az előző időszakot, minden jót megtartanak belőle. Felvetette a kérdést: miért természetes más országokban a cikluskorlát, és miért élik meg itt politikai támadásként?
„Közel 80%-nyi választópolgár ment el 2026. április 12-én az urnákhoz, és hatalmas többségük azt mondotta, hogy az eddigi kormányzással nem elégedett, változtatást kért. És a változtatás része volt ez is, amikor arra utalnak az emberek, hogy nem kéne megöregedni egy hatalmi pozíciójában." – Don Fend László *
Kukorelli Endre szerint Magyar Péter megígérte a két ciklusos korlátozást, és most megtartja. Szerinte Orbán Viktornak akkor sem lenne esélye a visszatérésre, ha ez a törvény nem lenne, ugyanúgy, ahogy Gyurcsány Ferencnek sincs. A korlátozással Magyar Péter valójában saját magát is korlátozza.
Kohán Mátyás jogi szempontból közelítette meg a kérdést. Rámutatott, hogy a korlátozás valójában a parlamentet korlátozza, nem a választópolgárokat, ami jogilag furcsa. Felvetette a kérdést: mi a jogkövetkezménye, ha a parlament mégsem tartja magát hozzá? Akkor alkotmánymódosítással felülírhatják, vagy az Alkotmánybíróság, illetve a Költségvetési Bizottság is felléphet. Hozzátette: jelenleg egyetlen élő személy van, akire ez a korlátozás vonatkozik – Orbán Viktor –, hiszen más volt miniszterelnökök (Bajnai, Medgyessy, Gyurcsány) nem töltöttek ki nyolc évet.
Szűcs Gábor fideszes képviselő felszólalása
A műsorban bejátszották Szűcs Gábor parlamenti felszólalását is, aki szerint a törvény visszamenőleges hatályú, mert a korábbi hivatalban eltöltött időt is számítják. Álláspontja szerint ez egy személyre szabott jogalkotás, amit nem véletlenül neveznek Lex Orbánnak.
„Ha mostantól számítanák a nyolc évet mindenkinél, akkor nem lenne visszamenőleges hatály. De a korábbi hivatalban eltöltött időt is számítják. Innentől visszamenőleges hatály. És teljesen egyértelmű, hogy kire szabták, hiszen Magyarországon, akire ez vonatkozhatna, mert mondjuk a nyolc év hivatali ideje letelt, ilyen csak Orbán Viktor van." – Szűcs Gábor *
5. Fidesz tisztújító kongresszus
A műsor utolsó témája a hétvégi Fidesz tisztújító kongresszus volt, ahol Orbán Viktort egy évre választották meg a párt elnökének.
Don Fend László szerint a Fidesz még keresi az útját, és nehéz út lesz, amíg újra azt tudja mondani, hogy a jobboldali választópolgárok egészét képviseli.
Kukorelli Endre megengedően nyilatkozott: csodálkozik is, hogy nem 100%-kal választották meg Orbánt, hiszen voltak ellenszavazatok. Szerint a Fidesznek még „fel kell ébredni, magukhoz kell térni", és az igazi szembenézés a dolgokkal még nem történt meg.
Magyar György az egyéves elnökségi mandátumot az ideiglenesség és a bizonytalanság jelének tartotta. Fontosnak nevezte, hogy legyen erős ellenzék, legyen pluralizmus – „virágozzék minden virág". Ugyanakkor a Fidesz megújítását Orbánnal nagyon nehéznek látja, amit a „Gyurcsány-effektushoz" hasonlított: „se vele, se nélküle".
Kohán Mátyás ezzel szemben felszabadult közösséget látott a kongresszuson, ahol végre kimondhattak mindent, ami a kampánnyal, a korrupciós vádakkal és a visszacsatolás hiányával kapcsolatban nyomta a lelküket. Pozitívnak értékelte a négy új alelnök megválasztását is. Külön kiemelte, hogy Orbán Viktor csak egy évre vállalta az elnökséget, amit annak jeleként értékelt, hogy nem ő lesz a párt miniszterelnök-jelöltje 2030-ban.
„Felszabadult közösséget láttam, tehát végre kimondhattak mindent, ami a kampánnyal, a korrupciós vádakkal, az akármivel kapcsolatban, visszacsatolás hiányával kapcsolatban nyomta a lelküket. És ez borzasztó jó volt, hogy ez megtörtént." – Kohán Mátyás *
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „Vitnyéd vágóképeit lehet gönű szép most kiváló arró gépzerviz van ott" – A mondat értelme nem rekonstruálható egyértelműen. Valószínűleg arra utalhat, hogy a Vitnyédről készült vágóképek szépek, és jelenleg egy kiváló autószerviz működik az épületben, de a pontos jelentés bizonytalan.
- „a le tapok fogatása" – Értelmezhetetlen szótöredék. A kontextus alapján talán „a letartóztatásuk" vagy „a letelepítésük" lehetett, de nem rekonstruálható.
- „a trollai falónak az epsoni derbin" – Valószínűleg „a trójai falónak az epsomi derbin" (lóversenyre utaló hasonlat), de a pontos alak bizonytalan.
- „a tatármaffia", „a tatármaff kommunikáció probléma", „a tatár neyedik Béla" – Töredékes, nehezen érthető szakaszok. A „tatármaffia" feltehetően a „tatárjárás" és a „maffia" szavak összevonása, a Fideszre utaló pejoratív kifejezésként. A „tatár neyedik Béla" valószínűleg „IV. Béla" a tatárjárás után, de a mondat egésze nem rekonstruálható teljes bizonyossággal.
- „Don Fend László, politikai jellemző" – A foglalkozás megnevezése valószínűleg „politikai elemző" lehetett, de a műsorvezető „politikai jellemző"-t mondott. A név maga is bizonytalan: lehet, hogy „Dornfend László" a helyes alak, de az átiratban következetesen „Don Fend" szerepel.
- „Kukorelli Endre Írót" – A bemutatásban „Írót" szerepel nagybetűvel, ami valószínűleg „író" foglalkozásnévként értendő, de a pontos megfogalmazás bizonytalan.
- „Kohán Mátyás" – A név helyes írásmódja bizonytalan, lehet „Kohán Mátyás" vagy „Kohány Mátyás". Az átiratban „Kohán" szerepel, de a Mandiner újságírójának neve után kutatva nem egyértelmű a pontos alak.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:03]Szinte csak a Vitnyédi állítólagos migránstábor ügyéről beszélt ma.
[00:00:05]Magyar Péter napirend előtti felszólalásában pedig fontosabb téma akad bőven az ellenzék szerint.
[00:00:12]Például mi lesz a kamatstoppal?
[00:00:14]Miért fontos a magasabb helyettes államtitkári bér?
[00:00:17]Mikor ér véget a kormánypárti fölényeskedés és miért fogadták el a Lex Orbánt?
[00:00:21]Na ezekről a témákról biztosan vitáznak mást vendégeim, akik már itt vannak a stúdióban.
[00:00:27]Kezdjük is a kommentet.
[00:00:40]Jó estét kívánok!
[00:00:40]Ez a komment hétfőn a Hírtvén.
[00:00:42]Én Déri Stefi vagyok és szeretettel köszöntöm vendégeimet a stúdióban.
[00:00:45]Itt van velünk Magyar György ügyvéd.
[00:00:48]Jó estét kíván!
[00:00:49]Elfogadta a meghívásunkat Don Fend László, politikai jellemző.
[00:00:53]Jó napot kívánok!
[00:00:54]Szeretettel köszöntöm Kukorelli Endre Írót.
[00:00:57]Jó estét!
[00:00:57]És itt van velünk Kohán Mátyás, a Mandiner újságírója.
[00:01:01]Üdvözöllek ma.
[00:01:02]Jó estét kívánok tisztelettel.
[00:01:03]Szervusztok.
[00:01:04]Köszönjük, hogy itt vagytok.
[00:01:04]Itt vannak és átbeszélhetjük a legfontosabb történeteket.
[00:01:08]Kezdjük is akkor rögtön a parlamenti ülésnek az újdonságaival.
[00:01:14]Első témánk ez a ahogyan említettem a felvezetőben, a Vitnyéd csermajori migránstábor ügyét tartotta a legfontosabbnak Magyar Péter ma az országgyűlésben.
[00:01:22]És hát a miniszterelnök napirend előtti felszólalása gyakorlatilag csak erről szólt, de akkor most hallgassunk is meg egy részletet belőle, aztán pedig kezdődjön a vita.
[00:01:34]Most hétvégén, kedves képviselőtársaim, bemutattam az Orbán kormány által készített azon dokumentumokat, amelyek egyértel bizonyítják, hogy ez a bukott kormány két évvel ezelőtt titokban, suttyonban 500 fős migráns tábort tervezett létesíteni a magyarosztrák határközelében, és az Orbán kormány döntés alapján bele is fogtak a több milliárd F közpénz felhasználásával a tábor kialakításába.
[00:02:08]Na, miért most került elő ez az ügy és miért ez most a legfontosabb a kormány számára?
[00:02:12]Ügyvéd úr, hát szerény meglátásom szerint időszerű erről beszélni, hogy aztán első helyen kell róla beszélni, és ilyen sokáigben már nem vagyok annyira biztos.
[00:02:20]Azt azonban a leghatáotabban jelentem ki, hogy június 12 az egy határozott dátum, és ha jól tudom, ma 15e van, és miután ma volt parlamenti ülés, erről szót kell ejteni, hiszen ez az egész csomag, amiről itt szó van a migránsokkal összefüggésben, Magyarországra is jogállyal bír.
[00:02:40]Következéppen itt intézkedni kell.
[00:02:42]Meglátásom szerint nagyobb hatékonysága lett volna annak, ha arról beszél a Tisza kormány feje, hogy mi az álláspontunk.
[00:02:52]Mit akarunk ebben a kérdéskörben elérni?
[00:02:55]Mi volt eddig és mi lesz ezután?
[00:02:57]Szálláspontom szerint ezzel kellett volna a napirend előtt felszólalni.
[00:02:59]Az, hogy égeti a másik oldalt és még mindig úgy gondolja, hogy kampány van, ez egy sajátossága, de a habitusába belefér.
[00:03:09]Ühüm.
[00:03:11]Egyetértek ezzel.
[00:03:11]Tehát ugye minden embernek megvan a habitusa, uraságotoknak is, nekem is, nem beszélve róla.
[00:03:19]nekem igen.
[00:03:20]Tehát ő ő ezt nyomja, kinek tetszi, kinek nem.
[00:03:24]Nyilván, hogyha más a habitusal, mondjuk nekem például én én jóval kevesebb gúyt és jóval több iróniát alkalmaznék a beszédben, tehát nem mindig mindenkit aláznék, de azért némi iróniát megengednék magamnak őszintén szóval, mert horror, horror a, bocsánat, hogy ez a véleményem, horror a Fidesz teljesítménye, mármint ez a elmúlt elmúlt nyolc év teljesítménye, és de nem a migráció témakörében.
[00:03:57]De a migráció témakörében is horror.
[00:03:59]Természetesen azzal egyetértek, hogy a kerítést azt azt meghúzták és így tovább.
[00:04:06]Tehát rengeteg dologban úgymond azt mondom, hogy az az nagyon helyes volt, de hát ott közben meg annyi minden stikli történt a épp a migrációval kapcsolatban is, hogy hogy nem lesz idő ezt ezt így szépen megbeszélni.
[00:04:19]viszont tényleg arról van szó, hogy hogy ez ebben a pillanatban egy látvány egy látványpékség jellegű kérdés ezt ennyire kibontani és valóban sokkal jobb lenne, hogyha én is kíváncsi vagyok arra, hogy konkrétan milyen lépések lesznek.
[00:04:34]De valószínűleg a ahogy én kalkulálok ezekből a megnyilvánulásokból, úgy úgy működik a a a Magyar Péter, hogy próbálni, tehát hogy előbb jöjjenek be a pénzek, aztán majd meglátjuk, hogy hogy mit enged, mit nem enged, mennyit, hogy fogja beengedni a nem illegális migránsokat, hogy hogy lesz ez a dolog, hogy itt belül lesz majd a a le tapok fogatása vagy nem tudom micsodája ezeknek az embereknek, akik bejönnek, hogy hogy lehet ezt megoldani satöbbi, satöbbi.
[00:05:11]Fogalmam sincsen.
[00:05:11]És nyilván erről nem fogom most abban a pillanatban beszélni, mertogy hogy elről szerintem meg kell várniuk azt, hogy olyan döntések kerüljenek sorra, hogy bejönnek a pénzek, amik ami be vannak ígérve.
[00:05:24]Na, hogy látják az urak a jobb oldalon?
[00:05:26]Az elején nagyon kuncogtatok itt a Magyar György szavai hallatán.
[00:05:28]Mit gondoltok itt?
[00:05:31]politikai kommunikáció zajlik, vagy pedig tényleg van egy valós, eltitkolt ügy a háttérben.
[00:05:37]Hát elegánsan kikerülték az urak azért a habitussal, mer a látvány pékség, hogy a miniszterelnök úr hazudik, tehát hogy nem látványt látványt süt meg habituskodik, hanem hazudik erről a migránstáborról.
[00:05:47]Tehát itt ha visszaemlékszünk a Boston Consulting elhíresült anyagára Magyar Egészségügy meg nem valósult átalakításáról, akkor itt megint csak ugyanazt csinálja, mint akkor csinálták.
[00:05:57]Tehát fog egy döntéselőkészítő anyagban három sorban papíron létező majd a kormányon egészen világosan elvetett elképzelést arról, hogy a migrációs ítéletnek való megfelelés egyik módja az egy Ausztria felé nyitott tranzit zóna megépítése lett volna Vitnédnél.
[00:06:13]Ez ugye 23-ban döntés előkészítő anyagként megérkezett a kormányhoz, amely az egyértelműen és világosan leszavazta, elutasította, adakta tette.
[00:06:20]Tehát egy döntéselőkészítő anyag, amelynek a világos kormányzati rekord mutatja azt, hogy semmilyen mértékben semmilyen elfogadása, semmilyen integrációja a kormányzati politikában nem történt meg.
[00:06:31]Tehát ennek a fölemlegetés hát nem a tábornak, az anyagnak papíron.
[00:06:38]Tehát Times New románnal 12-essel szedve megérkezett a máás milliárd, az nem sok megérkez megérkezett az ötlet.
[00:06:44]Az 5 milliárdból 1 milliárdot elküldtenek, az papírmunka.
[00:06:47]Én azt gondolom, hogy itt papír és a kerítést is megépítették.
[00:06:49]Nagyon helyesen, az nem nem tagadta senki.
[00:06:52]Tehát a Széchenyi István Egyetem azóta kiadta a közleményben, hogy egy hogy ők saját maguk, nem egy fideszes intézmény, mert egyetemeken senki nem fideszes.
[00:06:58]A maguk építették föl ezt a intézményt arra, hogy oktatási célra használják.
[00:07:04]Tehát nincsen ügy.
[00:07:04]És ez egy úgynevezett fedőbűz, úgy hívják ezt a politikai kommunikációban, hogy az ember kitalál egy nem létező dolgot, vagy fölhabosít valamit, ami ami még csak részleteiben se egészen igaz, annak érdekében, hogy eltakarja magát a nagyobb ügyet, hogy a Tiszakormány álláspontja a migrációs paktumról nem világos.
[00:07:19]Tehát egyrészt Brüsszelben nagyokat Orbánozva elmondta a miniszterelnök, hogy elfogadják ezt a paktumot, de Orbán Viktor miatt rossz.
[00:07:26]Majd a mai európai ügyek bizottságában az volt a belüminásban, hogy nem fogadják el és nem nyújtanak be végrehajtási tervet, de akkor ketjeg tovább a bírság.
[00:07:33]Tehát mi az álláspont?
[00:07:35]Még csak az álláspontot sem tudjuk, nem hogy a terveket.
[00:07:37]Tehát még azt sem tudjuk, hogy valójában a jogsértő állapot egy rossz paktummal szembeni jogsértő állapot Magyarországon fönn marad, vagy nem marad fön és a napi 1 millió euró.
[00:07:47]Hát ez az.
[00:07:47]Hát még mindig van.
[00:07:47]Hát ez az.
[00:07:47]Hát akkor valamit tenni kell vele.
[00:07:51]Van van nézőnk, aki egyetért egyébként Macsinak a véleményével.
[00:07:53]Itt ugye a YouTube-on nézik az adást a nézőink, és azt írják kommentben, hogy MP minden hazugságot bevet, hogy elterelje a figyelmet, hogy a Tisza be fogja engedni a bűnöző migránsokat.
[00:08:04]Fú, de egy elfoglulatlan néző ez.
[00:08:04]Azt a mindenit.
[00:08:07]A Urszula Fonder Lejénel közös sajtótájékoztató.
[00:08:09]Azt hiszem, hogy nem sok kétséget hagy ezzel kapcsolatban.
[00:08:10]A bizottság elnök az, amit tartott fontosnak megjegyezni.
[00:08:14]azon dolgoznak, hogy egész Európában Magyarországon is betartsák a migrációs paktumot.
[00:08:18]Azt én csak szemfényvesztésnek tudom nyilvánítani, hogy Magyar Péter azt mondta, hogy majd csak technikai segítségnyújtás lesz, meg majd rendőri segítséget küldünk.
[00:08:27]Ugyanis ennek van egy nagyon fontos feltétele a paktumban, legyen olyan tagállam, ami k élni kíván ezzel.
[00:08:33]Nem biztos, hogy mindenhol a magyar határőrökre vagy a magyar migrációs eszközökre tartanak igényt, mondjuk Görögországban vagy Bulgáriában.
[00:08:41]Tehát ha ez nem valósul meg, akkor már nem váltható ki ezzel.
[00:08:43]Ráadásul egyébként ez sincs ingyen, tegyük hozzá.
[00:08:46]Tehát és a paktum azt kifejezetten rögzíti, hogy ennek a technikai segítségnyújtásnak is a minimum 20000 euró per fő értéket el kell élnie.
[00:08:52]Tehát nem vagyunk egy lépéssel se bentebb, mintha Euróban fizetnénk ki ezt az összeget.
[00:08:58]És tegyük hozzá, hogy ez a migránsonként 20000 EUR, akit nem veszünk át, ez egy egyértelmű bírság.
[00:09:04]Ennek az a célja, hogy vegyük át ezeket az embereket.
[00:09:06]azért állapították meg így, amikor Ukrajnából érkeztek ide a menekültek, egy háború eről menekültek konkrétan ide Európába, nem pedig hosszú útvonalakon jöttek át 15 országon, ahol egyikbe se zajlott már háború, azért, mert itt jobbak a gazdasági lehetőségek.
[00:09:20]Tehát azért helyezzük ezt a kettőt így kontextusban.
[00:09:22]Ezek az Ukrajnából érkező menekültek fejenként 200 euró brüsszeli segítségre számíthattak.
[00:09:27]Leginkább a helyi tagállamokra, illetve a civilekre voltak utalva abban, hogy a hábor elől menekülő emberek valamiféle támogatást kapjanak.
[00:09:34]És ehhez képest ezek a nagyjáb többségében gazdasági migránsok, akik déri határon érkeznek Magyarországra, itt egy 20000 eurós összeggel állunk szemben 7-8 millió Ft személyenként.
[00:09:44]És tegyük hozzá, hogy ez a 30000 fő, amit évente el kell osztani, ez a minimum összeg a migrációs paktumban.
[00:09:52]Ez bármikor felső korlát nélkül növelhető az Európai Bizottság által.
[00:09:56]És ha itt lesz egy újabb migrációs válság, amire minden esély megvan, nézzük meg a közelkeletet, hogy Trump éppen 15.
[00:10:01]alkalommal hirdeték ki az iráni háborúba a győzelmet.
[00:10:03]Tehát várjuk ki a végét.
[00:10:06]Ha ott ezkálodik a konfliktus, könnyedén megjelenhet két-3 millió ember Európa határainál, és akkor már nem 3 azért azzal egyet kell érteni, hogy miután tagjai vagyunk az Európai Uniónak, és az Európai Unió szeretne egységes álláspontot kifejteni ebben a kérdéskörben is, ugyanúgy mint minden más hasonlóban Euróban satöbbi, satöbbi.
[00:10:27]Nem kellene nekünk mindig külön táncot vívni, és nem lenne jó állandóan szembemenni a forgalommal.
[00:10:32]Semmi rossz nincs szerintem abban, hogyha egy tagállamnak megadták azt a lehetőséget, hogy miként kíván ebben a bevándorlási akcióban részt vállalni.
[00:10:42]És rajtunk van a döntés.
[00:10:44]És való igaz, én is ezt mondottam, nem tudjuk ma még, hogy a jelenlegi kormánynak melyik álláspont tetszik a legjobban.
[00:10:50]Nem feltétlenül az a legjobb, ami a legolcsóbb.
[00:10:53]Evvel egyetért.
[00:10:55]De akkor ugyvéd úr, Magyar Péter miért nem mondja el egyértelműen?
[00:10:57]Mit?
[00:10:57]Azért nem mondja el, amit az előbb előbb mondtam, egyszerűen még olyan a helyzet, hogy egyszerűen nem lehet és nem is kell szerintem feketénfehéren beszélni.
[00:11:05]Én kíváncsi vagyok.
[00:11:07]Igen.
[00:11:07]Igen.
[00:11:09]Egy ilyen fontos ügyenes őszinte beszédre van egy őrületes.
[00:11:11]Igen.
[00:11:11]Igen.
[00:11:14]Van egy őrületes migrációs nyomás Európában.
[00:11:15]Ez kérségtelen.
[00:11:15]Mi Európához tartozunk.
[00:11:18]Ez is igen erre a megoldás a hazugság meg a sikálás meg a fedés.
[00:11:21]Nem, nem az az úgynevezett politika, amit mind közösségesen így így így neveznek.
[00:11:26]Nekem ez nem szimpatikus elnevezés, mert szerintem nem ez a politika, de az a az a politika, hogy úgy kell csinálni, hogy a legoptimálisabb megoldást kell választani.
[00:11:35]Nem előre deklarálni, hogy mit mit fogunk csinálni, hanem a lehetőségek között kell választani.
[00:11:41]Tehát Lengyelországban sincsenek migránsok és Csehországban sincsenek migránsok, és nem kell nekik 1 millió eurót fizetni minden nap, érted?
[00:11:49]Tehát egyszer meg lehet úgy úgy is oldani ezt a dolgot, hogy nem kell mindig deklarálni és nem kell mindennel szembenni, ami ami Európához tartozik, úgy, hogy meglehessen ezt a ezt a dolgot.
[00:12:02]Ingyen nem fogjuk megoldani.
[00:12:04]Ebben igazad van.
[00:12:04]Tehát minden pénzbe kerül.
[00:12:05]De azért azért vagyunk ebben a klubban, mert befizetünk valami egyfajta tagságot.
[00:12:10]hogyha nem lennénk a klubban, nem kellene befizetni, és akkor megcsinálhatnák ezt, de sokkal többet vesztenénk ezzel, mint mintogyha mintogyha benne maradunk és kifizetjük ezeket.
[00:12:22]Hadd reagáljak, mert van itt egy tévedés alapvetően, hogy Magyarország miért kapta a migrációs bírságot.
[00:12:25]Magyarország nem azért kapta a migrációs bírságot, mert megszegte ő kötelezettségeit, hanem azért nem megtartotta.
[00:12:31]Hiszen Magyarország sengen határoz ítélet, ez nem politika.
[00:12:37]Ez ez pont teljes egészével politika.
[00:12:39]Magyarország azért kapta ezt az ítélet.
[00:12:41]Ezért ez ítéletet és ezt a bírságot, mert sengeni határországként azt mondtunk, hogy ide csak az lépjen be, akinek erre jogosít jogász emberként ki kell, hogy javítjalak.
[00:12:49]Nem azért kapta, amit te állítasz.
[00:12:53]Azért kapta, mert Bocás meg, én sogász vagyok, tegyük hozzá, mert ennek csak örülök.
[00:12:56]Akkor még precízebben kellene tartalmilag fogalmaznod, melynek lényege az, azért kapta, mert nem teljesíti a bírói ítéletben foglaltakat.
[00:13:08]magyarul nem hajtja végre.
[00:13:10]Mi dacolunk a bíróítélet tartalmával és szembegyünk.
[00:13:16]Következésképpen a bünti, ezért érkezett az egyösszegű is, meg a napi is, és egész nap az ítélet az egy politikailag motivált ítélet volt.
[00:13:25]Tehát ne tegyünk úgy, mintha a bírói aktív, különösen az Európai Unió bíróságában ne lenne jelen.
[00:13:31]Tegyük hozzá, hogy jász tudnod kell, hogy minősíthetünk egy ítéletet, de az ítélet attól még jogerővel rendelkezik.
[00:13:38]Ráadásul itt még jogorvoslati lehetőség sincs.
[00:13:40]Követ hát ez remekül mutatja az Európai Unió belső jogviszonyait, hogy jó de ettől még ránk kötelező, mert ezt mondotta az előbb a barátom, hogy tagjai vagyunk ennek a társaságnak.
[00:13:51]Tehát Magyarországot megbüntették azért, mert a határait megvitte, hiszen mi lett volna az Európa állás?
[00:13:56]Harmadszor is elmondom neked, de ez van.
[00:13:58]Konrét nem az eredeti az eredeti ítélet, amire te hivatkozol, az ezt tartalmazza, hogy Magyarország nem nyitotta ki a határítést a migránsok előtt, amikor ők jöttek, hogy meneküljen.
[00:14:09]Belső kérdést szabad föltenni, vagy nem?
[00:14:11]Így nyugodtan parancsolj.
[00:14:12]A belső kérdésem úgy szól, hogy azt mondtátok, hogy most Magyar Péternél nem lehet tudni a hogyan tovább, ugye?
[00:14:17]Ugye?
[00:14:20]És az hogy tetszik?
[00:14:20]Generálisan kérdezem, hogy amikor azt mondják, hogy tulajdonképpen itt szükség volt, vagy elképzelés volt arra nézve, hogy csinálnak egy ilyen befogadó telephelyet, ugye, akkor erre az a válasz, amikor ugye szembesíti őket a jegyzőkönyveket satöbbi.
[00:14:36]Nem át akartuk verni az Európai Bizottságot.
[00:14:40]Azért csináltuk az egészet látványszerűen, hogy mi úgy csinálunk, amit ők megkövetelnek, mert ha nem csináltunk volna úgy, akkor biztos nem kaptuk volna meg az EU pénzeket.
[00:14:51]Sikerült?
[00:14:51]Hát nem kapal Orbán Viktor a mai interjúban?
[00:14:55]Csak egy egy idézetet engedj meg, Matyi.
[00:14:57]Ugye Orbán Viktor erre a kérdésre most nemrég az indexben azt mondta, hogy Magyarországon ma egyetlen migráns sincs, migránstábor sincs, amíg kormányon voltunk, megvédtük Magyarországot, hogy néha taktikázni kellett, meg Brüsszelt ki kellett cselezni, ilyen van.
[00:15:12]Próbáltuk kicselezni, de ott sem hülyék vannak.
[00:15:15]Nem csak mi vagyunk ravasz fiúk, a brüsszeliek sem.
[00:15:17]Ritkán ért ez, amit én, ez amit én is mondtam az előbb, hogy taktiká a magyar is szerintem magyar is taktikázik.
[00:15:22]Én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz.
[00:15:24]Te se tudod, te se tudod.
[00:15:26]Nem tudjuk azt, hogy mi végül is hogy fog az egész elrendeződni, de az kétségtelen, hogy nem kell feltétlenül deklarálni a dolgokat.
[00:15:34]És csak az állampolgárok, a választópolgárok szeretnének.
[00:15:37]Persze én is szeretném tudni.
[00:15:37]Én is szeretném tudni, de belátom azt, hogy nem így működik a létezés, hanem úgy úgy működik, hogy hogy ilyen kis óvatos taktikázás van.
[00:15:45]És az Orbán Orbán vagy az Orbán kormány valóban mikor felépítette ezt vagy vagy elkezdte ezt a migránstábort így felépíteni, vagy mit tudom én, előkészítés, leírták egy papírra, hogy van ilyen ötlet.
[00:15:57]Tessék?
[00:15:58]Leírták egy papírra, hogy van ilyen ötlet.
[00:15:59]Nem, nem előkészíték.
[00:16:01]Ez az előkészítés.
[00:16:01]Meg még kerítést is csinálták, meg még elkezdték a felújításokat, satöbbi, satöbbi, meg kirakták azokat az ukrán menekülteket és így tová.
[00:16:08]Tehát abszolút volt előkészítés.
[00:16:09]Nem mondta, hogy ez hazug hazugság.
[00:16:11]Ez nem hazugság, ezek tény tény dolgok.
[00:16:14]Ott vannak a papírokról.
[00:16:16]Tehát én én is szeretném, hogy sokkal tisztában játszana a politika, minden oldal tisztán játszana, de az a helyzet, hogy ebben az őrült bonyolult helyzetben én nem csodálkozom rajta, hogy hogy van egy kis taktikázás és egy kis elhallgatása annak, ami majd lesz.
[00:16:31]Taktikázás, elhallgatás azért borzasztó izgalmas, amit fölvetettél, és itt ügyvéd úrhoz csatlakoznék, hogy a hazugság az Európai Bizottság átverése.
[00:16:39]Ugye tudjuk-e, hogy mi az oka annak, hogy ma Csehországban és Lyelországban sincsenek migránsok?
[00:16:42]Ugye az az oka annak, hogy ott már alkalmazzák a ugye két éve hatályban van a migrációs paktum az alkalmazásának a kötelezőssége lett június 12-i határidővel teljes minden Európai Uniós tagállamra.
[00:16:52]Ott az alkalmazásának a módja, hogy ők az Európai Bizottsággal megbeszélik így a háttérben, hogy hogy ők migrációs nyomás alatt álló tagállamok, mint Ukrajnában határos országcse ez nehezebben áll meg, de de ők is elintézték.
[00:17:04]És ennek következtében lekönyvelik kvázi a kvótájuk terhére az ukránokat.
[00:17:07]Tehát már most egy olyan szabályrendszer van, amely nem kompatibilis egész Közép-Európa minden kormányak a politikai céljaival, hiszen senki nem akar migránst, és kvázi föl van használva instrumentumként az ukrajnai háború arra, hogy az onnan állandóan beérkező akár kishatárforgalmat, vagy akár bármit, azt lekönyvelhessék a kvótára, hogy ne kelljen befogadni senkit sem.
[00:17:26]Probléma az, hogy olyan szabályokat fogadtak el az Európai Unióban, amit a nulladik perctől kezdve tákolni kell annak érdekében, hogy ne legyen fundamentálisan inkompatibilis azzal, amit a tagállamok szeretnének.
[00:17:35]És probléma az, hogy hogyha nincs ilyen körülmény, tehát nincs, hogy nincs egy Ukrajna a határon, ahonnan mindig érkeznek menekültek, akkor meg az is a helyzet, hogy nem igaz, amit a külügyminiszter állít, hogy technikai segítségnyújtással meg lehet oldani, vagy ki lehet maradni ebből az egészből, nem lehet kimaradni, hogyha az Európai Bizottság által arra az évre előírt kvóta, amit ő szab meg, hogy az 30000 vagy 300000 vagy 3 millió, a migrációs helyzet függvényében ő szabja meg.
[00:17:56]Ha annak a legalább 60%-a nem érkezik be, mint önkéntes migráns befogadási fölajánlás, vagy mint vagy vagy mint pénzbeni megválási föajánlás, akkor át kell váltania a technikai segítséget fölajánló országnak a felajánlásának a módját.
[00:18:10]Tehát akkor is kötelezőbe fogadni migráns vagy megváltani pénzben.
[00:18:13]És van még egy probléma, ugye ami igazából amiért igazából beszélünk erről a paktumról, vagy rossznak gondoljuk, az az, hogy nem oldja meg azt a fundamentális gondot, hogy az Európai Unióban azelőtt jogilag beléptetjük a az embereket az Unió területére, hogy eldöntöttük volna róla, hogy erre jogosultak, mert ugye ezzel állnak elő ezek a lehetetlen helyzetek, vagy nem tudjuk őt visszatoroncolni oda, ahova valók volnának.
[00:18:33]Ugye a megoldás erre az volna amireek egy részmegoldása, am benne van ebben a paktunkban, hogy mindenkire határmenti eljárás mindenkire.
[00:18:40]Addig az é bocsássatok meg mindjárt folytathatjuk.
[00:18:46]Csak egy rövid reklámszünetre el kell mennünk.
[00:18:48]Endre Rétvái Bence is felvetette egyébként, hogy miért fontos ez a kérdés.
[00:18:52]Hamarosan megnézzük, hogy pontosan mit mondott a parlamentben, de most tényleg jöjjön egy rövid reklám, de ne menjenek sehova, azonnal jövünk vissza.
[00:19:00]Nem vagyunk.
[00:19:21]És már itt is vagyunk.
[00:19:21]Folytatódik a kommentar Györggyel, Dornfend Lászlóval, Kukorelli Andrével és Kohán Mátyással, és ott hagytuk abba, hogy migránstábor valós ügy vagy pedig kitaláció.
[00:19:30]Rétvári Bence, a KDNP frakcióvezetője is felszólalt az ügyben, és elmondta, hogy vajon miért érdeke-e Magyar Péternek ezt a témát napirenden tartani?
[00:19:39]Hallgassuk meg.
[00:19:43]Kiírta a Facebookra, hogy összekötötték az EU-s pénzeket és a migrációs paktumot, és az EU-s pénzek jöveteléhez ezek szerint, az ön Facebook posztja szerint szükség van a migráció migrációs paktumnak az elfogadására.
[00:19:54]Ezért is tette ezt, és az egész hétvégén csak ezzel foglalkozott, csak Orbán Viktorral foglalkozott, csak a migráció kérdésével foglalkozott a Facebookon.
[00:20:02]Nyilván megértjük, hogy mondjuk nem arról akart beszélni a Facebookon, hogy mondjuk a hitelkamatoknál a kamatstopot miért vezetik ki, hogy miért növelik 20%-kal a hetes államtitkároknak a fizetését, hogy miért nem 4-480 Ft-os a benzin.
[00:20:13]Ezek valóban kínosabb témák lennének.
[00:20:16]Valóban kínosabb témák lennének.
[00:20:18]Ezért ezt hazugságvárat építi.
[00:20:24]Jogos kérdések, hogy miért nem a kamatstopról van szó, az üzemanyagárakról, vagy pedig az államtitkári fizetéseknek a növeléséről?
[00:20:30]Egy mondat erről, és akkor mehetünk a következő témakörre.
[00:20:34]Háláspontom szerint borzasztó szubjektív, hogy a rettenetes sok téma körül mit vesznek előre.
[00:20:38]És azon túlmenően azt kell mondanom, hogy vannak nagyon fontos események.
[00:20:42]Most a szélá a széljárás megfordulásából fakadóan a jogi felület rettenetesen kiszélesedett.
[00:20:51]annyi munkája van az új hatalomnak, amíg megpróbál az alkotmányozással, megpróbál a jogváltoztatásokkal előrelépni és a jogállam irányába mozdulni, hogy megítélésem szerint ezek a kérdések, amiket a képviselő úr fölvázolt, tényleg harmadik- negyedik helyre tehetők.
[00:21:08]Csak kérdés, hogy minket, választópolgárokat, egyszerű polgárokat mely kérdéssel érintenek legink a prioritáson van a hangsúly azért a a kamatstop kapcsán ez hadd vitatkozzak ezzel.
[00:21:16]Tehát az, hogy a a az Orbánkormány által három darab döntéselőkészítő anyagban egy sorként létező a vitnyédi nem létező nem létező migránstáború ugye a valódi valóban létező kamastop megszüntetés ügyével hogyan a van bizony tehát szerintem sokkal fontosabb az hogy egy kormány szóvivői tájékoztató napján az akkor megszületett kamatstop eltörlésről nem tájékoztatják a nyilvánosságot miközben ezek napi több havi több 100zres kiadásbletet jelentenek azoknak a magyaroknak, akiknek hiteleik vannak, és elkezdhetjük boncolgatni, hogy most ez kinek a felelőssége, hogy az ember fölvette a változomású hitelt, ahelyett, hogy fixet vett volna föl.
[00:21:54]Na de a tényáradék mégis csak az, hogy a Vitny Csermajori nem létező migránstábor soha senkit nem bántott, mert nem létezik.
[00:22:02]Ellentétben a kamacsorok kivezetésével, ami bántott embereket, mert létezik.
[00:22:05]Most már nyolcadszor mondod, hogy nem létezik a a nem létezik, mert mert mert ez is egy ilyen egy ilyen taktika taktikai húzás volt az Orbántól, hogy elkezdte előkészíteni, és akkor várta, hogy hát hogyha hát hogyha meg tudja úszni azt, hogy hogy a a pénzek azok ne jöjjenek be, vagy bejuhessenek satöbbi, satöbbi.
[00:22:23]Ez világos azzal nem lehet azért nem hazugság ez az egész, mert mert konkrétan nem valósult meg, hanem ezt elő előkészítették.
[00:22:29]azt mondom és a kamasroptól, hogy erről van szó, hogy te meg én, hogy mit szeretnék inkább, vagy az emberek mit szeretnének inkább hallani, azt bízük az emberekre, nézzük meg, hogy ettől fogjuk mondjuk zuhanni fog-e a Tiszak kormánynak a népszerűsége, vagy nem.
[00:22:44]Mintha a Fidesz kampányfőnökét hallottam volna három hónappal ezelőtt nagyjából úgy beszélettem, hogy nézzük meg, hogy a nem létező ügye közök érdekelnek embereket.
[00:22:50]közben a csodálatos vitnyéd vágóképeit lehet gönű szép most kiváló arró gépzerviz van ott én azt gondolom hogy mind az öten megegyezhetünk abban is talán tovább lépettünk ebben a kérdéskörben, hogy tényleg szubjektív az, hogy ki mit lát fontosnak és ki az ami mögé sorolja a másiknak.
[00:23:05]Hát azt hiszem nem érdemes erről vitát.
[00:23:07]Hát én annyit még hadd tegyek hozzá, mert én az előbb nem tudtam elmondani.
[00:23:11]Nagyon rövid leszek esküszöm, és nem indítok új vitát, hogy úgy látom, hogy a Tisza azt tartja a legjobbnak, hogyha nem is kommunikál arról, ami negatívan jön neki a számukra.
[00:23:20]Ez nyilvánvalóan egy teljesen elfogadható, vagy politikai szempontból értelmezhető.
[00:23:25]Az, hogy a lakosság szempontjából így nem értesülnek olyan hírekről, ami több 10000 magyar családot érint, ez már talán aggályosnak tűnik.
[00:23:33]De valóban hát várjuk meg.
[00:23:33]Én úgy gondolom, hogy a Tisza 4 milliós táborát se lehet örökké egybe tartani.
[00:23:37]Ez előbb-utóbb elkezd majd erodálódni.
[00:23:40]Kérdés, hogy milyen ponton és milyen intézkedések által.
[00:23:42]Látjuk, hogy azért okot az új kormányzat bőven fog ráadni.
[00:23:46]Elég csak megnézni ezeket a döntéseket az oktatáspolitika változtatásait is.
[00:23:50]Hát öt hete működik ez a kormány.
[00:23:50]Mit vársz tőle?
[00:23:53]Hát én semmit.
[00:23:53]Azért mondom, hogy meg kell még a csecsemőnél is fiatalabb.
[00:23:57]Azért mondom, meg kell várni.
[00:23:58]Meg kell, de hoz egy döntés azért jelentse be nem.
[00:24:00]Tehát, hogy ez ez nem korkérdés egy kormánynak.
[00:24:01]Akkor nézzük meg a mai ülésen döntöttek ugye arról az alkotmánymódosításról is, amely többek között kimondja azt, hogy egy személy maximum nyolc évig viselheti a miniszterelnöki tisztséget.
[00:24:11]És Orbán Viktor a mai interjúban, az indexnek adott interjúban arról beszélt, hogy ez egyértelműen ellene történik, ellene szól.
[00:24:19]Tekintsünk bele az interjúba.
[00:24:23]Nem érint rólam szól.
[00:24:26]De mit gondol magáról a beterjesztésről és mit gondol arról a kezdeményezésről?
[00:24:30]Ugye ez Amerikában bejáratott, de hát azért Európában viszonylag kevés helyen.
[00:24:33]Amerikában nem bejáratott, ott elnöki rendszer van, tehát mindegy.
[00:24:35]Alma a viccesnek találom.
[00:24:39]Tehát az, hogy Magyarországon bárkit mondjuk engem eltiltanak a néptől, az azért elég vicces.
[00:24:46]És ez ön szerint, mivel ugye így lényegében magukra is érvényesítik azok, akik ezt a döntést meghozzák, de hogy maga az hát de bocsánat, egy hónapja van a kormányon.
[00:24:55]Ne álmodozzanak nyolc évre.
[00:24:57]Ez tévedés.
[00:24:59]Kön szerint ezt azért ezt ellen nem csinálják.
[00:25:02]Persze, hát ne beszéljünk mellé.
[00:25:03]Mindenki tudja, nem?
[00:25:06]Huhú!
[00:25:06]Hú!
[00:25:06]Huhú!
[00:25:06]Istenem!
[00:25:06]Istenem!
[00:25:08]Parancsol!
[00:25:08]Viktorkám!
[00:25:08]De el vagy tévedve, apám!
[00:25:11]Nagyon!
[00:25:11]Tehát ennyi.
[00:25:11]Hát na szóval ez az ember két négyszer volt, ugye négyszer volt kétharmaddal megválasztva.
[00:25:23]És aki ilyen típusú hatalomra teszert, az egyszerűen ebbe a hatalomba belepüffed.
[00:25:28]Nem akarok még csúnyább dolgokat mondani.
[00:25:30]A hatalom a legdurvább drog.
[00:25:33]Ennél durvább drog nincsen a hernyó, a heroin egy kis miska hozzá.
[00:25:38]Tehát arról van szó, hogy igenis korlátozni kell az embernek, hogyha ön hogyha önkorlátozás nincs, márpedig a heroinista se tudja magát korlátozni.
[00:25:47]Sajnos ez a helyzet.
[00:25:47]Nagyon-nagyon nagy kivételek vannak.
[00:25:49]Nagyon nagy dolog, hogyha valaki kivételebb ez alól.
[00:25:54]Egyszerűen arról van szó, hogy akkor korlátozni kell.
[00:25:55]Nagyon helyes ez a ez a két ciklus.
[00:25:59]És ez egyáltalán nem az Orbán Viktor ellen van, mert az Orbán Viktornak annyira annyi, ahogy szokták mondani, mint a a trollai falónak az epsoni derbin, ennyi esélye lenne arra, hogy még ez megválásztják.
[00:26:09]Tehát hogyha ő elhiszi ezt magáról, ezért mondtam ezt, hogy a Viktort nagyon régóta ismerem még gyerekkorától, úgyhogy azért mondtam ezt a Viktort, elnézést.
[00:26:17]Tehát a a volt miniszter miniszterelnök úr, tehát arról van szó, hogy el van el van a el van el van tévedve ez a helyzet.
[00:26:24]Soha semmilyen esélye nem lenne erre itt a nagy esküt vagy a ide a rozsdás bököt mondom, hogy hogy még egyszer hatalomra kerüljem.
[00:26:34]Magyar György mit gondol ez?
[00:26:34]Orbán szól egy gyors egy gyors Lincoln Ábrahám idézettel mennék tovább, hogy a többiek is szóhoz jussanak és nem mondják azt, hogy idejött és szószágjár és nem tudtak szóhoz jutni.
[00:26:45]Lincoln Ábrahám azt mondta, ha meg akarsz valakit ismerni, adj neki hatalmat.
[00:26:52]Ez bőven kifejti az álláspontot.
[00:26:56]Lincol Ábrahám ő Verne Gyulának testvére, vagy mikor vette fel a magyar állampolgárságot?
[00:27:00]Mindenesetre a Ábrahám Ábrahám.
[00:27:03]Lincoln Ábrahám.
[00:27:04]Lincoln Ábrahám.
[00:27:05]Hát azért mondta így ügyvédől, hogy a magyar nézők pontosá.
[00:27:07]azért akartam erre utalni, bocsáss meg, mert abban teljesen igaza van a volt miniszterelnök úrnak, hogy az angolszász világ és az elnöki rendszer teljesen más, és abban is igaza van, hogy miniszterelnöki mandátumot nem szokás korlátozni.
[00:27:21]Ez már jogi álláspont.
[00:27:24]Azért nem, mert az a választói akarattól függ.
[00:27:26]És ti tudjátok, és azt hiszem a nézők többsége is tudja, hogy mi nem választunk választók miniszterelnököt.
[00:27:33]Én csináltam előválasztást, és hibának tartom most így utólag is, hogy szavazni lehetett miniszterelnök jelölt, mert ilyen nincs az igazi választásom.
[00:27:42]Vagy pártokra szavazok, vagy egyéni képviselőre.
[00:27:45]Tehát ez egy tévedés, hogy korlátozzuk a választ választhatóságát.
[00:27:49]Ennek akkor lenne valami értelme, ha jelölést próbálnánk korlátozni, de azt hiszem, hogy itt nagyobb előnye van annak, hogy önkorlátozásról van szó.
[00:27:58]Magyar Péter ezt betette a kampányba, elmondta, hogy ezt szeretné véghez vinni és most megvalósítja, mert aki ígér valamit, jobb, ha megtud.
[00:28:09]Hát bocsáss meg, az előbb te érveltél azzal, hogy három hete van ez a kormány öt hete már nem tud pontosan.
[00:28:12]Bocsánat, öt hete valóban.
[00:28:14]kicsit az időérzékelésem az most mindenesetre öt hete van ez a kormány, am Orbán Viktor is mondta, a nyolc év az messze van, tehát hogy most önkorlátozzák magukat, hogy majd egyszer, hogyha odajutunk, ez nekem egy picit utopisztikusnak tűnik és azért érdemes megnézni, hogy egyébként egyetértek, amit mondasz, abszolút a rendszerek különbözősége.
[00:28:36]Ez valójában a parlamentet korlátozza most az országgyűlés, nem pedig a választópolgárokat, ami kicsit furcsa ez a a parlament korlátozása, hogy kit választhat meg és kit nem.
[00:28:45]Ráadásul mi a jog következménye van, hogyha a parlament mégse tartja magát hozzá.
[00:28:48]Tehát változtat még egy alkot alkotmány megint megváltoztatja a t lecseréljük a parlamentet.
[00:28:52]Lec lecserélik a parlament alkotmány bíróság föl úgy viselk alkotmány bíróság az odamegy és költségvetési bizottság is fel tudja.
[00:29:00]Így van.
[00:29:00]Ö na de mindenesetre nem erre akartam kitérni, de ez is egy érdekes része ez a jogi hercehura, hanem hát gyakorlatilag az, hogy ezt most így korlátozzuk, nagyon jó, de csak egy valaki van, akire ez a korlátozás jelenleg érvényes a mostani szabályok szerint.
[00:29:16]Ezt Orbán Viktornak hívják.
[00:29:18]Nincs olyan jelenleg élő miniszterelnök Magyarországon, aki van Bajnai Megyesi belefér még Gyurcsány is.
[00:29:25]Azért mondom, hogy nincs olyan más, akit korlátoznak.
[00:29:26]nem töltötték ki a nyolc.
[00:29:28]Egyértettem, hogy nincs más olyan élő miniszterelnök, akit még ez a törvény most korlátozna abb, hogy többiek is élnek még.
[00:29:33]Hát jó, de hogy tényleg az Orbán ezt magára veszi és azt mondja, hogy őt ezt de mert szerinted kiről szól, ha nem Orbán Viktor, hogy egyedül természetesen arról szól, hogy volt egy ilyen választói várakozás, hogy tejhatalom, vagy ekkora típusú tejhatalom, vagy végtelen tejhatalom, vagy 16 plusz 4 év tejhatalom ne legyen többé.
[00:29:53]És ezért aztán ez a Magyar Péterre vonatkozik.
[00:29:56]Ez egyértelmű.
[00:29:56]Tehát ezt csak rossz indulat.
[00:29:58]Ezt ezt ma szokák mondani még rossz jogi véleménykedésben, hogy ez visszamenőleges hatály.
[00:30:04]Nem, nincs visszamenőleges hatály.
[00:30:06]Ez de olyan feltételt hatály, amit akkor még nem tudott az illető, amikor előző elvál büntető.
[00:30:12]Na jó.
[00:30:12]Szűcs Gábor pont erről beszélt.
[00:30:14]Hallgassuk meg.
[00:30:15]Ajjaj.
[00:30:19]Ha mostantól számítanák a nyolc évet mindenkinél, akkor nem lenne visszamenőleges hatály.
[00:30:22]de a korábbi hivatalban eltöltött időt is számítják.
[00:30:26]Innentől visszamenőleges hatály.
[00:30:26]És teljesen egyértelmű, hogy kire szabták, hiszen Magyarországon, akire ez vonatkozhatna, mert mert mondjuk a nyolc év hivatal ideje letelt, ilyen csak Orbán Viktor van.
[00:30:34]Gyurcsány Ferenc megközelíti, de nem látunk rá nagy esélyt, hogy ő miniszterelnöként visszatérne.
[00:30:39]Tehát innentől ez egy személyre szabott jogalkotás.
[00:30:43]Nyilvánvaló, hogy Orbán Viktorra szabták, nem is véletlenül nevezzük Lex Orbánnak.
[00:30:48]Hát két külön vélemény van egyébként a stúdióban, de miért félnek ennyire Orbán Viktortól, Laci?
[00:30:54]Hát szerintem ez nem feltétlenül csak félelem, de azt látom, hogy az ő nevével fémjelzett korszakot azt végleg le akarják zárni.
[00:31:01]Az azt akarják mondani, hogy ez végetért.
[00:31:03]Mi mindenben teljesen mások vagyunk, mint ami előtte volt.
[00:31:06]De mindemellett, ami jó volt, azt megtartjuk.
[00:31:10]Ez egy picit ilyen skizofrén álláspont, hogy itt tatárjárás volt meg minden szörnyű volt, és itt tömegek nyomorogtak a diktatúrában, ahol mindenkinek rá lett lépve a kezére, ak a tatármaffia minden vígyetnek tartjuk.
[00:31:22]Csya csúnya csúnya dolgot kommentelt, de mindellett megtartunk mindent, ami jó volt.
[00:31:26]Tehát most ez is baj, hogy a a jó a jó dolgokat meg kell a tatármaff kommunikáció probléma.
[00:31:34]Valaki ezt mondta.
[00:31:34]Ezt a tatár neyedik Béla sem mondta azt, hogy a tatárjárás után megtemény kérdésem Laci, hogy miért természetes egy demokrácában a cikluskorlát más országokban és miért van az, hogy akkor itt Magyarországon az politikai támadásként élik meg?
[00:31:53]Azért, mert ez egy új dolog.
[00:31:53]Ez még nem jött be, de felejtsünk valamit, ne felejtsünk.
[00:32:01]Közel 80%-nyi választópolgár ment el 201 2026.
[00:32:05]április 12-én az urnákhoz, és hatalmas többségük azt mondotta, hogy az eddigi kormányzással nem elégedett, változtatást kért.
[00:32:15]És a változtatás része volt ez is, amikor arra utalnak az emberek, hogy nem kéne megöregedni egy hatalommi pozíciójában, mert az a baj, amit az előbb mondtam Lincoln ábrámtól függetlenül, hogy hozzászokik valaki, elkényelmesedik, bebetonozza a hatalmát, és az a legnagyobb bajom, ezt megint jogászként teszem hozzá, hogy lebontja a jogállamot, a független intézményeket, ellehetetleníti.
[00:32:43]Ezeknek most vissza kell adni a jogkörét.
[00:32:45]az Alkotmánybíróságnak, a Nemzeti Banknak és mindenféle független intézménynek, ügyészségnek, ahol ő most változtatást szeretne a fejénél, ugye, mert én magam teszem hozzá, hogy akik ott dolgoztak ügyészségnél, egyéb állam, egyéb országi szerveknél, kérlek szépen, ragyogóan végezték a munkájukat.
[00:33:07]A vezetés volt megítélésem szerint politikailag determinált, és hogy ezen Magyar Péter és kormányon változtatni akar, nem szabad rajta csodálni.
[00:33:18]Ha ha ez a vita nem Orbán Viktorról szólna, akkor is vajon ilyen heves vita övezné?
[00:33:24]Mi ez heves vita övezni?
[00:33:24]Én úgy úgy vettem észre, hogy ezt még valamikor nem tudom mikor a magyar beígérte, hogy olyan rondán rondán mondjam.
[00:33:30]Tehát ígérte azt, hogy hogy két ciklusra korlátozek a dolgok.
[00:33:35]És ezt most megtartják.
[00:33:36]Tehát bizonyos választlási ígéreteket azért illik megtartani.
[00:33:39]Nem mindent szoktak mindig megtartani, de ezt most megtartják.
[00:33:43]Kész.
[00:33:43]Ezzel én nem látom, hogy bárki is ezen vitatkozna.
[00:33:47]Tehát nyilván fáj az Orbán híreknek ez a dolog, de én még egyszer mondom, hogy amit az előbb is mondtam, hogy tényleg semmi esélye nincsen nem lenne az Orbánnak.
[00:33:55]Ugyanúgy, mintogy a Gyurcsánynak, az Orbánnak se lenne semmi esélye arra, hogy visszatérjen akkor is, hogyha ez nem lenne.
[00:34:00]Itt egyedül a magyar saját magát korlátozza ezzel a dó.
[00:34:04]Sajnos nagyon rövid időnk maradt.
[00:34:04]A tisztújtó kongresszust tartott a Fidesz a hétvégén.
[00:34:09]Egy-egy tényleg egy-egy hozzászólást szeretnék kérni tőletek, hogy mit gondoltok a hétvégesények.
[00:34:15]Hagyjuk a fiúkat, mert túlbeszéljük ők.
[00:34:16]Tessék, parancsol.
[00:34:18]Legyen olyan, hogy egy akkor Laci kérlek kezd.
[00:34:20]Akkor kezdek én.
[00:34:20]Szerintem nyilván fontos az, hogy megtörtént ez a tisztújítás.
[00:34:24]Nyilván azt látom, hogy a Fidesz az még keresi az útját.
[00:34:28]Ez egy nehéz út lesz, és egyértelmű, hogy itt még sok mindent meg kell tenni addig, hogy a Fidesz az újra azt tudja mondani, hogy én itt állok és a jobboldali választópolgárok egészét tudom képviselni.
[00:34:41]Anre, én nagyon megengedő vagyok ebben, tehát én még csodálkozom is, hogy nem 100%-ban választották meg az Orbánt, hanem volt nem tudom 40 vagy nem tudom hány ember, aki aki aki ellen szavazott.
[00:34:51]Tényleg arról van szó, hogy ez egy olyan olyan típusú sok lehet ezeknek az embereknek, hogy hogy még föl kell ébredni, magukhoz tér térni.
[00:35:00]Tehát itt én én teljesen rendelevőnek tartom, hogy igazi szemben szembenézés még a dolgokkal nem történik.
[00:35:08]Ügyvéd úr, nekem nagyon beszédes az egy esztendő.
[00:35:12]Ühüm.
[00:35:13]Én azt gondolom, hogy ez kifejezetten az ideglenességre utal és a bizonytalanságra.
[00:35:17]És ezért nem vagyok nyugodt.
[00:35:20]Legyen Fidesz, erősödjön meg.
[00:35:20]Fontos az erős ellenzék, legyen pluralizmus.
[00:35:23]Én nekem azér a liberális álláspontom, mert beteg ember vagyok e vonatkozásban, és azt mondom, hogy virágozzék minden virág, de a Fidesz megújítását Orbánnal nagyon nehéz elképzelni, mert olyan, mint a Gyurcsányeffektus se vele, se nélküle.
[00:35:40]Ó, de szép.
[00:35:40]Igen.
[00:35:41]Felszabadult közösséget láttam, tehát végre kimondhattak mindent, ami a kampánnyal, a korrupciós várdakkal, az akármivel kapcsolat, visszacsatolás hiányával kapcsolatban nyomta a lelküket.
[00:35:49]És ez borzasztó jó volt, hogy ez megtörtént.
[00:35:51]A négy új négy alelnök jó.
[00:35:52]A az is, aki maradt meg, az a három és új, aki aki aki belépett a rendszerbe.
[00:35:56]És én nagyon jónak gondolom azt, hogy Orbán Viktor lényegében a vizsgája tartamára arra az egy évre, ameddig eldől, hogy mi érvényes abból, amitől a világ országról gondol, addig vállalta az elnökséget.
[00:36:06]És ez elég világosan jelezte azt is, hogy nem ő lesz 30-ban, ha akkor lesz a választás.
[00:36:11]Fogunk még erről vitázni biztosan itt a kommentben.
[00:36:13]Most viszont jön a híradó és a stúdióban már Varga Ibolya.
[00:36:14]Szia Ibolya, milyen témákkal várod ma este a nézőket?
[00:36:18]Szia Stefi, köszöntöm a köszöntöm a nézőket.
[00:36:20]Részletesen foglalkozunk természetesen a híradóban azzal, hogy ma délután elfogadta az Országgyűlés az alaptörvény 16.
[00:36:27]módosítását.
[00:36:27]Mutatjuk a reakciókat is.
[00:36:30]Szomorúnak nevezte a Tiszapárt egészségügyi államtitkára, hogy az Orbán kormány egy édesanyára rákényszerítette a magzat szívhangjának meghallgatását, akinek ez mentette meg az életét.
[00:36:38]És mindeközben pedig minden tagállam jóváhagyta az első csatlakozási klaszter megnyitását Ukrajnával és Moldovával.
[00:36:47]Ezekkel a témákkal is foglalkozunk a híradóban.
[00:36:49]Néhány perc múlva kezdünk.
[00:36:51]Nézzük, maradunk.
[00:36:51]Ibaja, köszi és jó munkát neked.
[00:36:53]És vendégeimnek köszönöm ezt a kultúrált vitát és az őszinte gondolatokat.
[00:36:57]Magyar György, Don Frend László, Kukorelli Andre és Kohán Mátyás.
[00:37:02]Kérlek, hogy gyertek, jöjjenek legközelebb is.
[00:37:03]És a nézőinknek köszönjük a megtisztelő figyelmet.
[00:37:07]Iratkozzanak fel a YouTube csatornánkra, illetve a Facebookon is kövessenek bennünket, hogy extra tartalmakat is kapjanak minden nap, és holnap este is lesz komment.
[00:37:14]Úgyhogy majd várom önöket.
[00:37:16]Szép estét.
[00:37:16]Viszontlátásra!