Pénzért vett igazság- HírTV
- Pócs János sajtótájékoztatóján hangfelvételt hoztak nyilvánosságra, amelyen egy fiatal azt állítja, 4 millió forintot kapott azért, hogy felfedje „Zsolti bácsi" kilétét a TISZA Párthoz köthető szereplőktől.
- Hegedűs Barbara súlyos politikai botránynak nevezte az ügyet, és kritizálta Magyar Pétert, amiért nem reagál a vádakra, és érdemi vita helyett személyeskedik.
- A fideszes képviselők szerint a TISZA-hoz köthető média teljes hallgatásba burkolózik az ügyről, ami Radics Béla szerint „nagyon gyanús".
- Takács Péter „duplán sátáninak" nevezte, hogy egy kiszolgáltatott helyzetű fiatalt használtak fel politikai vádak megfogalmazására.
- Felmerült a gyanú, hogy a Demokratikus Koalíció és a TISZA Párt között koordináció lehetett a választási kampány során.
- A politikusok szerint a választás kimenetelét olyan ügyek döntötték el, amelyekről utólag kiderülhet, hogy nem volt valóságalapjuk, így „meg lettek tévesztve a választók".
- Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatóján a patrióta erők európai előretöréséről beszélt, hangsúlyozva, hogy az a választási vereség ellenére is folytatódik.
- A fideszes képviselők bírálták a TISZA-kormányt, amiért szerintük apró lépésekben feladja Magyarország szuverenitását, például az Európai Ügyészséghez való csatlakozással.
-
„Sikerült elérniük, hogy azt az embert, akit Európa és világszerte az abszolút rendszerkritikus politikusnak tartanak, Magyarországon elhitették, hogy ő a rendszer, aki ellen lázadni kell." – Takács Péter Orbán Viktorról
Részletes összefoglaló megjelenítése
A „Zsolti bácsi" ügy és a TISZA Pártot érintő vádak
Pócs János sajtótájékoztatója és a nyilvánosságra hozott bizonyítékok
A műsor központi témája a Pócs János fideszes képviselő által kedden tartott sajtótájékoztató volt, amelyen a politikus azt állította, hogy a TISZA Párthoz köthető szereplők tudatosan, hazugságokra építve folytattak lejárató kampányt. A képviselő szerint az ügyben további hangfelvételek és bizonyítékok is rendelkezésre állnak, amelyeket szükség esetén nyilvánosságra is hoznak.
A stúdióbeszélgetés során lejátszottak egy hangfelvétel-részletet, amelyben egy fiatalember – aki a beszélgetőpartnerek szerint a „Zsolti bácsi" néven elhíresült ügy tanúja – arról beszél, hogy pénzt kapott:
„Kedden megkaptam a 4 milliót, amit Marci adott. Azt mondta, ha elmondom, ki Zsolti bácsi, akkor megkapom a 4 milliót." *
A felvételen további részletek is elhangzottak:
„Azt mondta egyébként az ügyvédem, hogy ne féljek megvédenek. Amikor majd ezek az emberek be fognak perelni téged, akkor majd akkor majd ezek az emberek nem fognak ott állni melletted." *
A hanganyagban Juhász Péter neve is szóba került:
„Egyébként a Juhász Peti is ad 100 milliót. Láttam a gyűjtést." *
A Fideszes képviselők értékelése az ügyről
Hegedűs Barbara fideszes képviselő úgy fogalmazott, hogy „egy nagyon súlyos politikai botrány van kibontakozóban". Kiemelte, hogy az érintett fiatal személyes tragédiájával és a gyermekvédelem ügyével is visszaéltek politikai haszonszerzés céljából, mind a választási kampány során, mind azt követően. Hozzátette: ha bebizonyosodik, hogy a felvételek és állítások valósak, az „a legsúlyosabb politikai botrány lesz", és felidézte, hogy a közelmúltban már lemondott egy köztársasági elnök és egy igazságügyi miniszter is.
A képviselőnő kritizálta Magyar Péter reakcióját:
„Ha én lennék miniszterelnök, akkor nem parlamenti vizsgálóbizottságban gondolkodnék, hanem azt mondanám, hogy két hete van egy nyomozócsoport, amelyik 0–24-ben semmi másra nem foglalkozik, hiszen azt akarom, hogy kiderüljön az igazság. Miért nem ez történik?" *
Hegedűs Barbara szerint Magyar Péter „ha érvekre nem tud érvekkel válaszolni, ami az esetek többségében így van, akkor személyében támadja azt, aki kimondja az igazságot, és próbálja hitelteleníteni". Példaként említette, hogy a miniszterelnök „kicsinyes, cinikus lekezelő módon" nyilatkozott Pócs Jánosról, ahelyett hogy az elhangzott állításokra reagált volna.
A TISZA Párt hallgatása és a média reakciója
Radics Béla fideszes képviselő felhívta a figyelmet arra, hogy Magyar Péter és a hozzá köthető média teljes hallgatásba burkolózik az ügy kapcsán:
„Én ma délután például végignéztem az összes korábban független objektívnek [tartott sajtót]... semmit az ég a világon erről az ügyről semmi nem jelent meg. Napi 10 cikket írtak arra a sarki kulcsmásoló is megszólalt, aki elmondta, hogy neki milyen terhelő bizonyítékai vannak." *
A képviselő szerint ez a hallgatás „nagyon gyanús", és rámutatott, hogy Magyar Péter, aki korábban minden platformon aktívan kommentelt, most egyetlen megjegyzést sem tett az ügyben – még egy egyszerű „mindenki tudja, hogy hazudsz" típusú reakciót sem.
A fiatal érintett helyzete és a politikai felelősség kérdése
Takács Péter fideszes képviselő részletesen beszélt a tanúként szereplő fiatalember helyzetéről:
„Én, aki egyébként ott vagyok az interneten, vagy próbálkozom ott lenni, én ezzel a fiúval már találkoztam. Ott lehet látni rajta, ő egy megvezetett gyerek, akinek nagyon súlyos múltbeli dolgok vannak a háta mögött, szerencsétlenül alakult az élete." *
A képviselő „duplán sátáninak" nevezte, hogy egy ilyen kiszolgáltatott helyzetben lévő fiatalt eszközként használtak fel súlyos politikai vádak megfogalmazására.
Hegedűs Barbara felvetette a politikai felelősség kérdését is, és jelezte, hogy a TISZA Pártnak vizsgálóbizottságot kellene felállítania az ügy tisztázására. Szerinte „Magyar Péter nem fog tudni ebből már kijönni ebből a kérdésből", és a társadalom megnyugtatása érdekében közös politikai felelősség lenne a gyermekvédelmi kérdések rendezése.
A DK és a TISZA közötti esetleges koordináció
A beszélgetés során felmerült a gyanú, hogy a Demokratikus Koalíció (DK) és a TISZA Párt között koordináció lehetett a kampány során. Az egyik képviselő megjegyezte:
„Azért ne felejtsük el, hogy ez eredetileg a DK témája volt, de megérezte a lehetőséget és gátlástalanul ráment. Lehet egyébként én nem zárom ki, hogy koordináció volt a DK és a Tisza között a kampány során, mert a DK nem tiltakozott, hogy a Magyar Péter az ő területükre nyomult be." *
A kampány egészének megkérdőjelezése
A fideszes politikusok egyetértettek abban, hogy a választási kampány során számos olyan ügy döntötte el a választás kimenetelét, amelyekről utólag kiderülhet, hogy nem volt valóság alapjuk. Takács Péter szerint:
„Olyan ügyek döntötték el a választás kimenetét, olyan ügyekkel foglalkozott az egész média ösztűzzel a közösségi média, amik aztán a választások után úgy tűnik, hogy nem is volt valóság alapjuk, akkor itt azt gondolom, hogy felmerül, hogy itt nagyon meg lettek tévesztve a választók." *
Radics Béla hozzátette: „Úgy látszik az egész kampányukat légvárra, kamukra, kitalációkra, rágalmakra építették."
A bizonyítási teher megfordulása a közösségi média korában
Radics Béla egy érdekes jogi-szociológiai megfigyelést tett:
„A kontinentális bírói joggyakorlatban az volt, hogy a bizonyítékok királynője a beismerés. Most eljutottunk a social média korában oda, hogy a bizonyítékok királya a vád. Most már nem is kell semmilyen bizonyíték, elég megvádolni valakit, és majd a kommentelők... és a vádat olyan magasra építették, hogy gyakorlatilag bizonyítékká vált az emberek előtt." *
Szerinte ez a jelenség „a demokráciákra egyébként nagyon komoly veszélyt jelent".
Magyar Péter politikai stílusa és reakciói
A személyeskedés mint politikai eszköz
A beszélgetőpartnerek többször is kritizálták Magyar Péter kommunikációs stílusát. Hegedűs Barbara szerint a parlamenti vitákban is megfigyelhető, hogy érdemi érvek helyett személyeskedéssel válaszol:
„Lehet a legegyszerűbb vita, egy jogtechnikai kérdést föltesz egy Fideszes. Az a válasz, hogy azért, mert a Fidesz lop. És most ez a parlamenti stílus, és ezt viszi az online térben, és tulajdonképpen mindenhol, tehát benne ragadt ebben a kampányüzemmódban." *
A miniszterelnök személyiségének jellemzése
Takács Péter így jellemezte Magyar Pétert:
„Annyira gátlástalan, bármit kinézek belőlük, és a Magyar Péter személyisége is egyébként ilyen, hogy a következményekkel ő nem nagyon törődik. Ő a pillanatnyi hangulatot próbálja meg ragadni, ezért nézi állandóan még szerintem a parlamentben is, hogy az adott posztja éppen hány lájkot kap, mert a következő hozzászólást már ahhoz igazítja. Tehát ez a virtigli cyber populista." *
A Pócs János sajtótájékoztatóján való távolmaradás
A képviselők kiemelték, hogy Magyar Péter – aki korábban képes volt a parlamenti vita közben felállni és Gulyás Gergely frakcióvezető elé ülni – most nem jelent meg Pócs János sajtótájékoztatóján, és a TISZA-hoz köthető média („Kontroll") sem képviseltette magát az eseményen. Radics Béla szerint ez egyértelmű jele annak, hogy „bukóra áll" az ügy a miniszterelnök számára.
Európai politikai kitekintő: a patrióta erők előretörése
Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója
A műsor második felében a beszélgetés fókusza az európai politikai folyamatokra terelődött, kapcsolódva Orbán Viktor volt miniszterelnök brüsszeli sajtótájékoztatójához. Orbán Viktor úgy fogalmazott:
„Európában folytatódik a patrióta politikai szervezetek, közösségek és pártok előretörése. Szerintem egyetlen választás, egyetlen választási vereség sem írja felül ezt a történelmi folyamatot." *
A volt miniszterelnök szerint „bevándorlásellenes és szuverista párti politikai erők Európában az előttünk álló hónapokban és években tovább erősödnek majd".
A Fidesz Európa-politikájának változatlansága
Takács Péter hangsúlyozta, hogy a választási vereség ellenére a Fidesz Európa-politikája semmit sem változott:
„Hát nyilvánvalóan itt nekünk világos alapértékeink vannak, és világos vízió volt mindig arra vonatkozni, hogy milyen irányba kell lökni. Az Európai Uniót vissza kell lökni abba az irányba, ahonnan kisarjadt ez a csodálatos kontinens, ez a keresztény Európa világa." *
A német politikai helyzet és a patrióta fordulat reménye
A képviselők kitértek a németországi politikai fejleményekre is. Takács Péter megjegyezte:
„Láthatjuk, hogy Nyugat-Európában sorra buknak meg azok a kormányok, akik egyébként ennek az ellenkezőjét képviselték. És ugye Európai Uniónak van egy zászlós hajója, Németország. Én ott látom azt, hogy most a Merz kancellárnak a népszerűsége, ha jól hallottam, rekord alacsony van, közben az AfD vezetője, Alice Weidel pedig jön folyamatosan fölfele." *
A TISZA-kormány európai politikájának kritikája
A fideszes politikusok élesen bírálták a TISZA-kormány külpolitikai irányvonalát. Takács Péter szerint:
„A külügyminiszterasszonynak az eddigi megnyilvánulásaiból azt láthatjuk, hogy mi most homlokegyenes mást fogunk csinálni, mint amit a patrióta erők Európa szerte mondanak, mert mi igazodni fogunk. Mi igazodni szeretnénk az európai fősodorhoz, és igazából nem egy önálló külpolitikát, hanem egy egy igazodást fogunk követni a következő időszakban." *
A 16 éves kormányzási ciklus mint lélektani határ
Radics Béla egy történelmi párhuzamot vont:
„Lehet is látni a nyugati-európai országok példáján, hogy a 16 év az azért egy ilyen lélektani határ. Tehát Helmut Kohl is 16 év után köszönt le, Angela Merkel 15." *
Szerinte a nyugat-európai országokban a klasszikus jobbközép pártok balra tolódtak, és a korábban szélsőjobbnak bélyegzett erők (mint az AfD vagy a franciaországi Le Pen pártja) mára „az igazi jobb közép" pozícióját foglalták el.
A migrációs paktum és Magyarország szuverenitása
Orbán Viktor álláspontja a migrációs paktumról
A műsorban lejátszottak egy bejátszást Orbán Viktor korábbi nyilatkozatából, amelyben a volt miniszterelnök a migrációs paktum mechanizmusát bírálta:
„Az azt jelenti, hogy bejön mondjuk egy millió migráns, magyaroknak jut 100 000 és ezt eldönti valaki. Tanácson bonyolult eljárás, de egyetlen pontja sincs ennek a döntési rendszernek, ahol én meg tudnám vétózni ezt a döntést. Tehát ránk ránk tolják őket." *
Orbán Viktor konklúziója szerint:
„A migrációs paktum se így, se más formában nem fogadható el, ellentétes Magyarország érdekeivel. Sőt, ellentétes azzal a közakarattal is, amely megmutatta magát egy népszavazáson." *
A szuverenitás apró lépésekben történő feladása
A képviselők több konkrét példát is hoztak arra, hogyan csorbítja szerintük a TISZA-kormány Magyarország szuverenitását:
Az Európai Ügyészséghez való csatlakozás: Takács Péter kérdésként vetette fel:
„Miért az európai ügyészséghez akarunk csatlakozni, amikor mondjuk itt a magyar ügyészségnek kétharmados felhatalmazásuk van? Ha úgy gondolják, hogy nem jól működik a magyar ügyészség, nem jól vizsgálódik, vagy valami fajta jogkör módosításra van szükség, akkor miért nem a magyar ügyészséget erősítik meg, hoznak törvénymódosításokat? Miért egy brüsszeli szervezethez kell csatlakozni?" *
Az Alkotmánybíróság jogkörének csorbítása: A képviselő elmondta, hogy a Fidesz módosító javaslatot nyújtott be, amely megőrizte volna az Alkotmánybíróság azon jogát, hogy véleményt fogalmazzon meg az Alaptörvényt érintő, az Európai Unió Bírósága előtt folyó ügyekben. Ezt a módosítót azonban a TISZA leszavazta a bizottságban:
„A Tisza bizottságban ma leszavazta Bóka Jánosnak ezt a módosítóját. Mi azt gondoljuk, ezt megint egy picit leadunk a szuverenitásunkból." *
Az Integritás Hatóság jogkörének kiterjesztése: Radics Béla részletesen kifejtette az ezzel kapcsolatos aggályokat:
„Van az integritás hatóság, ami egy mégis csak egy brüsszeli intézményként jön létre... a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát... de hogy még a bíróknak is a vagyonnyilatkozatát... tehát majd az a brüsszeli intézmény fogja vizsgálni, akiket itt kineveznek. Tehát ez olyan rendszerekhez, olyan adatokhoz férhetnek majd hozzá, amire eddig egy nagyon szűk, nagyon lekorlátozott jogszabállyal egy nagyon szűk kör tudott hozzáférni, széles jogkörrel fog rendelkezni." *
A képviselő hangsúlyozta, hogy az Állami Számvevőszék jogkörének kiterjesztésével magyar szervezet is elláthatná ezeket a feladatokat:
„Az állami számvevőszék például egy ilyen szervezetnek ki lehetne terjeszteni úgy a jogkörét, hogy ő ugyanúgy vizsgálódhat, hiszen őneki most is az a feladata, hogy egyébként vizsgálja a különböző szerveknek a működését és a törvényességét." *
Az Orbán Viktor-jelenség és a politikai paradoxon
A rendszerkritikusból lett rendszer
A beszélgetés egyik legérdekesebb gondolatmenete az volt, amikor a képviselők arról beszéltek, hogy a TISZA Pártnak sikerült elérnie egy sajátos politikai paradoxont:
„Magyarországon pedig sajnos a Tiszapártnak sikerült elérnie, mert hogy 16 évig volt Orbán Viktor a miniszterelnök, Magyarországon ő lett a rendszer. És szerintem sikerült elérniük nekik, hogy azt az embert, akit Európa és világszerte az abszolút rendszerkritikus politikusnak tartanak, Magyarországon elhitették, hogy ő a rendszer, aki ellen lázadni kell." *
Orbán Viktor mint a korát megelőző politikus
Radics Béla úgy fogalmazott, hogy Orbán Viktor „16 évvel megelőzte a korát", hiszen most Európa nyugati részén egyre többen ismerik fel, hogy alapvető kérdésekben neki volt igaza. Hozzátette: „bár mi most itt éppen vereséget szenvedtünk, hiszen a demokrácia az ilyen, egyszer fent, egyszer lent".
Az EU-s források és a jogállamisági jelentés
Michael McGrath jelentése
A műsor végén röviden szóba került Michael McGrath, az Európai Bizottság jogállamiságért felelős tagjának legújabb jelentése is, amely a képviselők szerint pozitív fejleményeket állapított meg Magyarországról. Az egyik beszélgetőpartner összefoglalása szerint a jelentés megállapította, hogy „csökkent a nyomás a médiarendszeren", „lejárt a veszélyhelyzet", és előrelépések történtek a korrupcióellenes reformok terén. A képviselők párhuzamot vontak a lengyelországi hasonló folyamatokkal.
A médiatörvény módosítása
A beszélgetés legvégén szóba került a médiatörvény parlamenti módosítása is, amelynek kapcsán az egyik képviselő megjegyezte:
„Most volt a médiatörvény módosítása is benn a parlamentben, és ott az RTL-től érkező államtitkár, Tárkányi Zsolt védte a médiatörvényt." *
A képviselő személyes tapasztalatát is megosztotta: amikor államtitkárként sajtótájékoztatót tartott, a 25 jelenlévő újságíró közül „jó, ha 4-5 föltette volna a kezét" arra a kérdésre, hogy ki szavazott a Fideszre az előző választásokon.
A műsor zárása és a következő adás előzetese
A műsorvezető bejelentette, hogy a következő adásban Deák Dániel, Kóter Tamás és Szabó László lesznek a stúdió vendégei.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „a kontroll Magyar Márton hazugságokat gyártott" – A „Magyar Márton" valószínűleg Magyar Péter testvérére utal, de a pontos név nem rekonstruálható egyértelműen a szövegkörnyezetből.
- „Jós csávót, aki ott be lett erre a sztorira fogva” – A „Jós csávó” kifejezés valószínűleg egy becenév vagy torzítás, a pontos személy nem azonosítható.
- „a gödi Samsung ügyére” – A „gödi” jelző feltehetően egy településre vagy gyárra utal, de a pontos kontextus nem világos.
- „az AMD vezetője Elis az” – Valószínűleg az AfD vezetőjére, Alice Weidelre utal, az ASR torzította a nevet.
- „Köter Tamás” – A név a műsor végén hangzik el, valószínűleg ASR-hiba; a helyes alak bizonytalan.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:16]Hamisvád Magyar Péter testvére fizethette le a szőlőutcai ügyik tanúját.
[00:00:20][zene] Előretörés.
[00:00:20]Európában folytatódik a patrióta pártok erősödése.
[00:00:27]Biztos ez?
[00:00:27]Az unió szerint [zene] előrelépések történtek a jogállamiság terén.
[00:00:36]Jó estét kívánok.
[00:00:36]Ez a vezércikk és a képzelt zsolti bácsi üggyel kezdünk.
[00:00:40]Súlyos vádérte Magyar Péter fivérét.
[00:00:43]Pócs János Fideszes képviselő bizonyítékokat mutatott be, hogy a Tiszapárt, a kontroll Magyar Márton hazugságokat gyártott és milliókat fizetett is.
[00:00:50]Ezért stúdióban itt van Hegedűs Barbara.
[00:00:53]Jó estét kívánok.
[00:00:53]Itt van Radics Béla és Takács Péter fideszes képviselők.
[00:00:57]Köszönöm szépen, hogy eljött.
[00:00:58]Jó estét kívánok.
[00:01:00]A szőlőutcai ügy részleteiről tartott sajtótájékoztatót kedden Pócs János, fideszes képviselő, és azt állította, hogy a Tiszapárthoz köthető szereplők tudatosan hazugságokra építettek lejárató kampányt.
[00:01:12]A képviselő szerint a az ügyben további hangfelvételek és bizonyítékok is vannak, amelyiket hogyha kell, akkor nyilvánosságra is hozzák.
[00:01:26]Kedden megkaptam a 4 milliót, amit Marci adott.
[00:01:28]Azt mondta, ha elmondom, ki Zsolti bácsi, akkor megkapom a 4 milliót.
[00:01:32]Én ezt tudom, mert engem hívott fel, hogy beszéljek veled, hogy ne egyszerre kérd ki a pénzt.
[00:01:37]Azt mondta egyébként az ügyvédem, hogy ne féljek megvédenek.
[00:01:39]Amikor majd ezek az emberek be fognak perelni téged, akkor majd akkor majd ezek az emberek nem fognak ott állni melletted.
[00:01:50]Egyébként a Juhász Peti is ad 100 milliót.
[00:01:53]Láttam a gyűjtést.
[00:01:53]Figyelj, fog ennyit érni, hogyha feljelentenek is akár hamis tanúzás börtönbe mész?
[00:02:00]Nem.
[00:02:00]Gyurcsány Ferenc annak idején azt mondta, hogy nem igaz vádokkal, csak nem igaz országot lehet építeni.
[00:02:07]Azért most ennek vagyunk a tanúi.
[00:02:10]Magyar Péter hétfőn a parlamentben azt mondta, hogy a magyar embereknek minden ügyben joga van tudni az igazságot.
[00:02:18]Hát ezért vagyunk itt.
[00:02:20]Valamint Magyar Péter még azt is mondta a hétfői parlamenti ülésen, hogy soha nem fordulhat elő, hogy politikai riválisunkat hamisan hazugvárdakkal illetjük.
[00:02:32]Most eljött a szembesítésnek az ideje.
[00:02:40]Hát, hogy szembesítés vagy nem, azért ez ez nehéz kérdés.
[00:02:43]Ugye Magyar Péter annyit mondott, hogy az önök frakciójának a padsoraiba kell keresni a Zsolti bácsit.
[00:02:48]ezt mondta korábban.
[00:02:48]Most meg azzal ütötte el az egészet, hogy a Pócsi János, amíg Pócsi János a megújult Fidesznek az arca, neki nincs mitől tartania.
[00:02:58]Miért nem válaszol az érdemi kérdésekre?
[00:03:01]Akkor kezdjük a hölgyen.
[00:03:01]Hölgyek ki az elsőbbség?
[00:03:04]Köszönöm szépen.
[00:03:04]Hát azt gondolom, hogy itt a videót is hallgattuk meg, amilyen híreket most az elmúlt órákban is egyébként még még hallhattunk.
[00:03:11]Tehát egy nagyon súlyos politikai botrány van kibontakozóba.
[00:03:16]Tehát hogyha itt nyilván az igazságszolgáltatás az, aki majd megítéli, hogy ezek a felvételek egyébként valósak, nem valósak, hiszen aztán tagadják, de azért itt megszólaltak több szereplők, tehát nem újságírók is, akik mondjuk kapcsolatban vannak a az érintettel, és az látszik, hogy itt nagyon komolyan úgy tűnik, hogy visszaélteknek a fiatalnak is a saját személyes tragédiájával, ami azt gondolom, hogy nagyon szomorú.
[00:03:45]és azzal is, hogy a gyermekvédelmet egyértelműen a politikai haszonszerzés céljából akarták felhasználni egy politikai választási kampány során is, és ma pedig a választásokat követően is.
[00:03:57]És azért, hogy egy politikai oldalt politikusokat besározzanak.
[00:04:02]Tehát itt azt gondolom itt nagyon fontos lesz, hogy tisztán lássunk.
[00:04:06]Egy egyértelműen kell látni és hogyha bebizonyosodik, hogy ezek a felvételek és ezek az állítások valósak, akkor az a legsúlyosabb politikai botrány lesz.
[00:04:15]Azt gondolom, hogy az elmúlt évtizedekben is, hát az biztos, hogy a legsúlyosabb botrányok közt azért mégis csak itt lemondott egy köztársasági elnök, egy igazsági ügyminiszter.
[00:04:22]Szóval ha én lennék miniszterelnök, akkor nem parlamenti vizsgálóbizottságban gondolkodnék, hanem azt mondanám, hogy két hete van egy nyomozócsoport, amelyik 024-ben semmi másra nem foglalkozik, hiszen azt akarom, hogy kiderüljön az igazság.
[00:04:35]Miért nem ez történik?
[00:04:37]Igen, de nem ezt mondja.
[00:04:37]Tehát ahogy látjuk, Magyar Péter, hogyha érvekre nem tud érvekkel válaszolni, ami az esetek többségében így van, akkor személyében támadja azt, aki aki kimondja az igazságot, és próbálja hitelteleníteni.
[00:04:52]Itt is ugye azt mondja, hogy hát ha Pócsános lesz a Fidesz megújulásának az arca, akkor köszönjük szépen.
[00:04:59]ilyen kicsinyes, cinikus lekezelő módon nyilatkozik a személyiről, de nem arról, amit mond.
[00:05:06]Nem az a lényeg, Magyar Péter szerint pedig ezzel kéne foglalkozni.
[00:05:08]Azzal kéne foglalkozni, hogy itt van egy jó hírnek örvendő nevelő, aki egyébként nehéz sorból nőtte ki magát, lett egy köztiszteletben álló gyermekotthoni nevelő, és ő arccal, névvel vállalja azt, hogy őnek tudomása van bűncselekményről.
[00:05:27]ráadásul tényleg arccal, névvel, bátor ember módjára vállalja.
[00:05:32]És Magyar Péter nem a tényekre reagál, nem az elhangzott állításokra reagál, hanem a hírvivőt próbálja hitelteníteni.
[00:05:38]Ez esetben Pócs Járost.
[00:05:41]De ezt a parlamentben mi is rendszeresen látjuk.
[00:05:43]Érvek nincsenek.
[00:05:43]Tehát lehet a legegyszerűbb vita, egy jogtechnikai kérdést föltesz egy Fideszes.
[00:05:47]Az a válasz, hogy azért, mert a Fidesz lop.
[00:05:51]És most ez a parlamenti stílus, és ezt viszi az online térben, és tulajdonképpen mindenhol, tehát benne ragadt ebben a kampányüzemmódban.
[00:05:59]Lesz itt egyáltalán parlamenti vizsgálóbizottság?
[00:06:00]Véleményre vagyok véleményedre vagyok kíváncsi.
[00:06:04]Biztosan nem lesz, de azt látom, hogy Magyar Péter, aki a leghangosabb, a legapróbb témában, és hogyha kell, akkor a Facebookon oda kommentommentelget miniszterelnöki szabadidejében mindenféle médiumoknak, hogy hogy kéne újságot írni.
[00:06:15]Érdekes módon akkor, amikor a saját édes testvérét hozzák ezzel kapcsolatban egy ügybe, és megjelennek ilyen nagyon terhelő dolgok, amik amik nem csak arról az, ahogy Barb is mondtad, nem csak arról az oldalról bűnös, hogy a magyar nép testén már eleve van egy seb, amivel most itt turkálják a a kést, és próbáljanak próbálnak ebből egy olyan ügyet csinálni, ami ami ami amivel tudja mindenki, hogy a magyar nép az ilyen ügyekre ugrik.
[00:06:41]Most kiderül, hogy az egész egy kamu volt sok minden más ügy mellett.
[00:06:45]De képesek voltak egyébként egy ilyen kiszolgáltatott fiatal gyereket, hogyha ez igaz, akkor akkor megvezetni, lefizetni és egyébként ilyen helyzetbe hozni.
[00:06:57]És én, aki egyébként ott vagyok a interneten, vagy próbálkozom ott lenni, én ezzel a fiúval már találkoztam.
[00:07:01]Ott lehet látni rajta, ő egy megvezetett gyerek, akinek nagyon súlyos múltbeli dolgok vannak a a háta mögött.
[00:07:11]szerencsétlenül alakult az élete.
[00:07:11]Ezt a gyereket eszközként felhasználni egy olyan súlyos politikai vádra, amit megfogalmaztak ellenünk, és felépíteni ilyen várat.
[00:07:18]Hát ez azt mondom, hogy ez ez duplán sátáni, hogyha lehet ilyet fogalmazni.
[00:07:23]Kielelős ezért sajtó politikusok.
[00:07:29]sajtót azért nagyon érdemes megemlíteni, mert én ma délután például végignéztem az összes korábban független objektívnek, aki azt a sajtot független objektívnak tartotta magát az elmúlt években hallhattuk, nem, hogy a cáfolatot mondjuk bemutatta volna, vagy vagy bármit írt volna, semmit az égat a világon erről az ügyről semmi nem jelent meg.
[00:07:53]napi 10 cikket írtak arra a sarki kulcsmásoló is megszólalt, aki elmondta, hogy neki milyen terhelő bizonyítékai vannak.
[00:07:59]És szerintem ez egyébként egy nagyon gyanús ebben az ügyben ez a hallgatás mindegyébként Magyar Péter részéről, aki tényleg hát azért azt tudjuk, hogy ő a Facebookon politizál és a Facebookon éli az életét, most hallgat az ügyben, és az egész médiájuk az az a tényleg öt-h médiát is megnézhetünk, egy árva szót nem írnak az ügyről, mintha nem is létezne.
[00:08:21]Szerintem ez az, ami nagyon aggasztó arra a tekintettel, hogy láthatjuk, hogy itt van valami, ami nem tiszta, nem tudnak válaszolni a kérdésekre, és valóban tényleg szerintem az a legelkeserítőbb, hogy egy nagyon komoly ügyet az, hogy egyébként egy gyermekvédelmet, az hogy egyébként ezek a fiataloknak a kiszolgáltatott nehéz sorsát, azt hogyan használták akár az elmúlt hónapokban is politikai fegyverként.
[00:08:48]Azt gondolom, hogy ez az, ami nagyon szomorú, hogy ők ilyen kiszolgáltatott helyzetbe hozták őket, most pedig végülis magukra hagyják őket.
[00:08:56]Így van.
[00:08:57]Feltéved meg nem engedve, hogy ez egy valós történet.
[00:08:59]Nem tudjuk, le fog zárulni a rendőrségi vizsgát.
[00:09:01]Nem tudjuk.
[00:09:02]Tehát az tény, hogy Magyar Péter meg a Tiszapárt erre a sztorira mindent föltett a kampányban.
[00:09:06]Elképzelhető az, hogy ne tudtak volna arról, hogyha itt valóban hamisítás van, mondjuk a saját testvérétől?
[00:09:16]Nem tudom.
[00:09:16]Az a helyzet, hogy annyira gátlástalan bármit kinézek belőlük, és a Magyar Péter személyisége is egyébként ilyen, hogy a következményekkel ő nem nagyon törődik.
[00:09:26]Ő a pillanatnyi hangulatot próbálja meg ragadni, ezért nézi állandóan még szerintem a parlamentben is, hogy az adott posztja éppen hány lájkot kap, mert a következő hozzászólást már ahhoz igazítja.
[00:09:36]Tehát ez a virtigli cyber populista a és és ez mozgatta a kampány során is, amiből pillanatnyi politikai hasznot remélt, arra rátelepedett.
[00:09:46]Azért ne felejtsük el, hogy ez eredetileg a DK témája volt, de megérezte a lehetőséget és gátlástalanul ráment.
[00:09:53]Lehet egyébként én nem zárom ki, hogy koordináció volt a DK és a Tisza között a kampány során, mert a DK nem tiltakozott, hogy a Magyar Péter az ő területükre nyomult be.
[00:10:02]Tehát itt még azért lehet, hogy ezzel kapcsolatban is esnek majd ki csontvázak.
[00:10:08]Mindenesetre tényleg dermc csend van, ami azért árulkodó.
[00:10:10]Tehát abban a világban, amikor tényleg egy fideszes politikusról a kampányban megjelent egy fél mondat valamilyen influencer szájából, a teljes ellenzéki média konklomerátum, ami most már kormánypárti jelentem, magát egykor függetlennek való média konglomerátum ráugrott és fél órán belül teli volt vele a teljes sajtó, most meg Dermecsend van.
[00:10:33]Ráadásul egy magyar Péter kommentet se láttunk, ami ugye az egy fontos, mert ugye eddig a az elmúlt hetekben a folyamatos felszólalásokban ugye arról szólt, hogy hova kommentelhet és hova nem, és őt nem szabad letiltani, hiszen ő szeretne mindenhol megszólalni és oda kommentommentálni.
[00:10:48]Most nem láthatjuk, hogy megszólalt volna, vagy akár a a pócs képviselő úrnak a videója alá megjelent volna az állítás.
[00:10:56]Még annyit se, hogy mindenki tudja, hogy hazudsz.
[00:10:59]Ugye ez egy olyan topos volt, amit minden hovor szokott írni.
[00:11:00]Most ezt nem merte megcsinálni.
[00:11:03]Azt azt ne felejtsük el, hogy amikor ment ez az egész Zsolti bácsi téma, én simán kinézem azt sajnos egyébként, hogy te is mondod Magyar Péterből, hogy még a DK fel is ajánlott pénzjutalmat, milliós pénzjutalmat, hogyha valaki bizonyítékot szolgáltat arra, hogy akkor ki az a Zsolti bácsi?
[00:11:16]Ugye tudjuk a a Jós csávót, aki ott be lett erre a sztorira fogva.
[00:11:21]Nem jött.
[00:11:21]Nem, nincsen Zsolti bácsi, basszus.
[00:11:24]Ott ülnek vasárnap a vasárnapi ebédnél próbálják enni a húslevest.
[00:11:27]Te figy már valamit kéne csinálni.
[00:11:29]Hát akkor adjunk Zsét ennek a kisfiúnak.
[00:11:32]Valami ilyesmi lehetett a dologban, hogyha ez igaz.
[00:11:35]És az a baj, hogy ezt a fajta ocsmány, aljas undorító kampányhúzást, mert akkor ez az volt, ezt én simán kinézem abból a csapatból, akik mindenféle tudjuk mit csináltak korábban.
[00:11:48]Van itt egy másik kérdés.
[00:11:48]Szóba került már Juhász Péternek a neve is valamelyik őjük említette, hogy Juhász Péter összegründolt, nem tudjuk így vagy úgy, 100 millió Ftot.
[00:11:57]Ugye ebben a videóban vagy ebben a hangfelvételben ez a fiatalember is beszél róla, hogy ő kapni fog Juhász Pétertől 100 millió Ftot.
[00:12:07]Tehát azért itt fölmerülnek a kérdések, és akkor tágítsuk egyet a körrel, hogy valójában önök ti kivel csatáztatok ebben a kampányban, hogyha egy youtuber 100 millió Ftot tud adni egy ilyen tanúállomásért?
[00:12:22]És hát gondoljunk bele, hogy azért a választások óta sorra találkozunk ilyen témákkal, hogy amik a választások előtt a kampányban olyan nagy felfújt témák voltak, gondolom csak a gödi Samsung ügyére is, sorra a választások után ezek kipukkadnak.
[00:12:37]Szerintem azért itt a következő vagy alapvetően a magyar politikai élet szempontjából és a demokratikus viszonyaink miatt most már azt gondolom, hogy nagyon fontos lesz erről mélyebben beszélnünk, hogy mi történt az elmúlt fél évben, egy évben itt a magyar politikai életben, hiszen azt láthatjuk, hogy végülis olyan ügyek döntötték el a választás kimenetét, olyan ügyekkel foglalkozott az egész média ösztűzzel a közösségi média, amik aztán a választások után úgy tűnik, hogy nem is volt való valóság alapjuk, akkor itt azt gondolom, hogy felmerül, hogy itt nagyon meglettek tévesztve a választók.
[00:13:14]Így van.
[00:13:14]Bocsánat.
[00:13:14]Csak ugye a kompress bírói joggyakorlatban az volt, hogy a bizonyítékok királynője a beismerés.
[00:13:21]Most eljutottunk a social média korábban oda, hogy a bizonyítékok királya a vád.
[00:13:27]Ühüm.
[00:13:27]Most már nem is kell semmilyen bizonyíték.
[00:13:30]elég megvádolni valakit, és majd a kommentelő megzák az erre ráugrott a korlátlan erőforrásokkal, pénzügyi és technológiai előforrásokkal rendelkező velünk szemben álló tudatipari konglomerátum.
[00:13:42]És a vállat olyan magasra építették, hogy gyakorlatilag bizonyítékká vált az emberek előtt.
[00:13:48]És ez a demokráciákra egyébként nagyon komoly veszélyt jelent.
[00:13:52]Tehát ebben én azért érzek rizikót, de nem hiszem, hogy ezt a végtelenségig lehet fenntartani.
[00:13:57]Azért az emberek józan paraszti eszére érdemes apellálni, hogy előbb-utóbb, mikor ahogy Barbar is mondta, derülnek ki, hogy kamu volt a görd, kamu volt a Zsolti bácsi, majd jönnek, hogy mi volt még kamu a kampányban, mert úgy látszik az egész kampányukat légvárra, kamukra, kitalációkra, rágalmakra építették.
[00:14:13]Az embereknek előbb-utóbb elegük lesz ebből, főleg, hogyha kormányzást is egyébként ugyanígy fogják végezni ugyanezzel az attitűdel.
[00:14:24]Azt mondja Béla, hogy nem lesz szerinte nem lesz parlamenti vizsgálóbizottság, pedig azért az egy jó alkalom lenne arra, hogy tisztázni lehessen ezeket.
[00:14:32]Tehát azért ott kiderülhet simán olyan dolog is, ami ami az igazság, ami nem biztos, hogy hogyha hogyha rajtunk múlna, nyilván ennek nem lenne akadály mondani, ott lesz dolga a fidesz frakció.
[00:14:40]Abszolút.
[00:14:42]És ebben ebben ebben állunk elébe és és és számot kellene adni pontosan arra vonatkozóan, hogy egyébként ez igaz.
[00:14:47]A hangfelvételek bizonyítják ezt a dolgot, de majd nyilván bizonyítja minden hatóság, hogyha hogyha odaérkeznünk.
[00:14:54]A hangfé el hangzódnak olyan olyan dolgok, hogy hogy adnak 4 millió Ftot és rászólnak, hogy de ne egybe vedd át.
[00:15:02]De egyébként közben hátulról még megy a a mézesmadzag, hogy de nekem azt mondta Juhász Pető, hogy 100 milliót is ad.
[00:15:08]És közben egyébként ennek a fiatal srácnak, ha igaz, akkor most ügyvédekkel kell körbevennie magát, képzeljünk el abba a lelki állapotba, ahol most az ember lehet, akinek ilyen nehéz múltja volt, és és ilyen helyzetet teremtettek.
[00:15:22]Most nem csak magunkról beszélünk, próbálom azt megvilágítani, hogy hogy az egy dolog, mert a politikusok vagyunk, a az alatlan rágalmakat én legalábbis megszoktam.
[00:15:33]Ez ez ez a ez az aljaságnak a felső foka, de az, hogy ez egyébként milyen környezetet teremtettek, hogyan turkálnak a magyar népnek a sebében, ami a gyermekvédelem ügyében kialakult rajta, és ezzel kapcsolatban próbálnak politikai hasznot szerezni úgy, hogy megnyomorítják azt a gyereket, aki ennek az alanya, az az a az a dupla bűn ebben a sztoriban.
[00:15:53]Ha rajtunk múlik, akkor nyilvánvalóan ennek lesz vizsgálóbizottsága, de de láthatjuk, hogy a Tisztának most minden fontos, csak az nem, ami a valóság.
[00:16:02]Hát szerintem gyermekvédelmet nyomokba se tartalmaz ez a sztori mostanra már, nem?
[00:16:06]Tehát egyszerűen nincs szó már a gyerekvédelemről.
[00:16:07]Teljesen elfelejtődött.
[00:16:09]Én kíváncsi lennék a a véleményükre, véleményetekre, hogy jelen pillanatban, ahogy most áll ez a sztori, Magyar Péter jól jön ki belőle, vagy rosszul az ő szempontjából?
[00:16:18]Hát nyilvánvalóan rosszul, mert hogyha jól jön neki belőle, akkor valamit kiírna végre a Facebookra, vagy nem tudom, ott csinált volna már egy sétát valamelyik intézben.
[00:16:27]Tehát ez most bukóra áll.
[00:16:27]Ez egy jó sikerült.
[00:16:29]Hát nyilván van.
[00:16:29]És ezt ő is tudja és most próbálkoznak tehát, hogy mondjam, ha akinek nincs vaja, füle mögött, akkor legalább odament volna a pó sajtótájékoztatójára.
[00:16:35]Mindenki tudta, hogy pontosan hol lesz a a képviselő úr, pontosan tudta, hogy mi ez.
[00:16:39]Gondoljunk bele a Magyar Péter személyiségébe, aki képes felállni a parlamenti vita közben és odamenni Gulyás Gergely frakcióvezető úr elé leülni.
[00:16:48]Csak azért, hogy triggereljen.
[00:16:50]Na ez az ember, akinek most ha én ha ő magyar, ha igazából nem lenne semmi takargatni odament volna a pósthoz, és akkor na akkor gyerekek jöjjön ki a testvére is, vitassák meg.
[00:17:00]De mi történt?
[00:17:00]El lett bújva mindenki.
[00:17:02]Hát a kontrollnak a mikrofonját nem láttam ott a sajtótájékoztatón.
[00:17:06]Hát ez egy jó alkalom lett volna kérdéseket föltenni, megszorongatni a pulcsot, hogy Igen.
[00:17:10]Szerintem is azt gondolom, hogy hogy a Magyar [torokköszörülés] Péter, ha valamit el akar mondani, akkor senki sem tudja.
[00:17:17]eddig úgy tűnik megállítani, most pedig hallgat.
[00:17:20]És én azt gondolom, hogy egyébként ők annyira belementek az elmúlt egy két zenán, két héttel ezelőtt volt a gyermekvédelemmel kapcsolatos felszólalása is ü Magyar Péternek.
[00:17:33]Szerintem a a vizsgálóbizottságot nekik fel kell állítaniuk.
[00:17:37]Tehát szerintem ő nem fog tudni ebből már kijönni ebből a kérdésből.
[00:17:41]Politikai felelőssége van.
[00:17:43]Szerintem politikai felelőssége van.
[00:17:45]Igazából a megszülettek azok a parlamenti döntések is, amelyek lehetőséget biztosítanak arra, hogy a vizsgáló bizottságok felálljanak.
[00:17:54]Szerintem innen nincs neki visszaút, meg hát azért parlamenti képviselőként nekünk ez is ez lesz a feladatunk, hogy akkor innentől kezdve tényleg táljuk föl.
[00:18:03]Szerintem egyébként a magyar társadalom számára, még mielőtt egyébként ez a ez a sztori most előjött, ez az új fejlemény, akkor is alapvetően az volt szerintem az érdeke most már a társadalamnak, hogy ezt a gyermekvédelmi kérdést ezt akkor vegyük elő, akkor most már legyen egy nyugvópont, nézzük meg az összes kérdést, akkor legyen egy vizsgálóbizottság, és utána pedig meg tudjunk nyugodni most már ebben a kérdésben, és azt gondolom a társadalmunk jogos igazságérzetét is most már tudjunk válaszolni a a kérdésekre és meg tudjuk nyugtatni.
[00:18:33]Ez most már egy közös politikai felelősségünk, azt gondolom minden oldalnak.
[00:18:39]Hát ez mondjuk egy jó felvetés, amit Barbara földobott, hogy szerint mekkora hitelességi válságban vagyunk most jelen pillanatban, hogy hogy például nincs morális felháborodás az ügyön, nem?
[00:18:48]Tehát egyé Igen.
[00:18:49]Ott a legfontosabb témájuk.
[00:18:50]A legfontosabb témájuk.
[00:18:50]A Magyar Péter még ellenzékben lenne, tudom, mit csinálna ebben a helyzetben.
[00:18:54]Fölmarkolna néhány budip papírt, és berohanna egy kórház WCbe, de azt most már nem tudja megcsinálni, mert most merők vannak kormányon.
[00:19:03]Hát, hogy egy gyerek terelne terel gyerekvédelmi intézményeket egyébként terelni most is fog, de ha ott leszünk és ott ha de akkor is ki kell mondani, ha ott leszünk, akkor viszont kiderült, hogy nem létezett, nem is volt, nincs Zsolti bácsi, akkor egy bácsi van.
[00:19:19]Az viszont most Marci bácsi lett, és ezt ki kell jelenteni, hogy ez nagyon súlyos.
[00:19:24]A miniszterelnök közvetlen testvére ilyen ügyben érintett.
[00:19:27]Hát jó kezdés.
[00:19:30]Én nem igen nem tudom, hogy ez ez bármilyen hogy ez kisebb ügye egyáltalán, mint mondjuk a kegyelmi ügy volt.
[00:19:36]Nem vagyok róla meggyőződő politikai szempontból.
[00:19:40]Menjünk el egy rövid reklámra, de folytatódik a vezérciik.
[00:19:41]Önöket is kérem, hogy ne menjenek messzire, és mindenféle érdekes témáink lesznek még.
[00:19:49]Előretörés.
[00:19:49]Európában folytatódik a patrióta pártok erősödése.
[00:19:54]Biztos ez?
[00:19:54]Az unió szerint [zene] előrelépések történtek a jogállamiság terén.
[00:20:09]Előretörés.
[00:20:09]Európában [zene] folytatódik a patrióta pártok erősödése.
[00:20:14]Biztos ez?
[00:20:14]Az unió szerint előrelépések történtek a jogállamiság terén.
[00:20:24]Folytatódik a vezércik Hegedűs Barbarával, Takács Péterrel és Radics Bélával, illetve Orbán Viktor nemzetközi sajtótájékoztatójával, amely Brüsszelben volt.
[00:20:31]Volt miniszterelnök, arról beszélt, hogy Európában a dolgok minden szempontból rosszul mennek, elveszett a biztonság, de a politikai folyamatok irányá, politikai folyamatok tekintetében lehet reménykedni.
[00:20:45][zene] Európában folytatódik a patrióta politikai szervezetek, közösségek és pártok előretörése.
[00:20:58]Szerintem egyetlen választás, egyetlen választási vereség sem írja felül ezt a történelmi folyamatot.
[00:21:03]Egész Európában mi arra számítunk, hogy ez így is marad.
[00:21:09]és bevándorlásellenes és szuverista párti politikai erők Európában az előttünk álló hónapokban és években tovább erősödnek majd.
[00:21:25]Bármilyen tekintetben, akármilyen tekintetben választási vereség óta változott a Fidesznek az Európa politikája?
[00:21:32]Semmit.
[00:21:32]Hát nyilvánvalóan itt nekünk világos alapértékeink vannak, és világos vízió volt mindig arra vonatkozni, hogy milyen irányba kell lökni.
[00:21:39]az Európai Uniót vissza kell lökni abba az irányba, ahonnan kisarjadt ez a csodálatos kontinens, ez a keresztény Európa világa.
[00:21:46]Láthatjuk, hogy Nyugat-Európában sorra buknak meg azok a kormányok, akik egyébként ennek az ellenkezőjét képviselték.
[00:21:52]És ugye Európai Uniónak van egy zászlós hajó Németország.
[00:21:55]Én ott látom azt, hogy most a Merc kancellának a népszerűsége, ha jól hallottam, rekord alacsony van.
[00:22:01]közben az AMD vezetője Elis az pedig jön folyamatosan fölfele.
[00:22:04]Én nagyon remélem, hogy azok a jóslatok, amiket Orbán Viktor miniszterelnök úr ugye korábban is elmondott a Túsványosi beszédén és más helyeken is, azok úgy, ahogy a migrációval kapcsolatban itt is meg fognak valósulni, és lesz fordulat, lesz patriótajövő, és el tudjuk foglalni az európai nt úgy, hogy az visszaálljon a régi régi eredeti helyzetébe.
[00:22:27]Azért csak jobb lett volna nyerni.
[00:22:29]Hát ezzel egyetértünk, hogy jobb lett volna nyerni, de azt gondolom, hogy már úgy érdekérvényesítés szempontjából nyilván az érdekérvényesítés szempontjá nyilván az, hogy alapvetően Magyarország és valójában Orbán Viktor személye úttörő volt számos olyan európai kihívás elleni harcban, amelyek egyébként most is a az Európai Uniót érintik, de ezért látható az, hogy egyébként iránt a a tisztelet az ugyanúgy megvan a patrióta erők ö részéről és a különböző akár a közösségi médiafelületeken is láthatjuk, hogy a migráció elleni harcnál vagy akár Európa versenyképessége szempontjából, vagy az, hogy tényleg visszatérjünk a hagyományos nemzetek Európáján alapuló Európai Unió eszmélyéhez.
[00:23:15]Ebben egyébként Európa szerte is számos lakos is egyébként európai polgár is támogatja továbbra Orbán Viktort.
[00:23:22]Azt gondolom, hogy az egy nagyon érdekes folyamat, hogy pont láthatjuk Európában, hogy az antiestablishment úgymond rendszerkritikus pártok erősödnek.
[00:23:31]A az alapvetően politíli pártok erősödnek, ezek a patrióta erők.
[00:23:38]És Magyarországon pedig sajnos a Tiszapártnak sikerült elérnie, mert hogy 16 évig volt Orbán Viktor a miniszterelnökzi Magyarországon ő lett a rendszer.
[00:23:48]És szerintem sikerült elérniük nekik, hogy azt az embert, akit Európa és világszerte az abszolút rendszerkritikus politikusnak tartanak, Magyarországon elhitették, hogy ő a rendszer, aki ellen lázadni kell.
[00:24:01]Ez egy nagyon paradoxon, és azt gondolom, hogy viszont az ügyek mentén a következő hetekben, hónapokban látható lesz az, hogy mi jó oldalon vagyunk, mert hogy egyébként a a Európa pártiak vagyunk, viszont azt mondjuk, hogy az Európai Unió az a fajta ilyen brüsszeli központosított politikával az elmúlt években se tudta megoldani a problémákat.
[00:24:25]migrációt, a szomszédunkba zduló orosz-ukrán konfliktus vagy a versenyképesség kérdését a Tisza kormány részéről nem látjuk, hogy bármilyen stratégiája lenne.
[00:24:35]Sőt, sajnos a mondjuk a külügyminiszterasszonynak az eddigi megnyilvánulásaiból azt láthatjuk, hogy mi most homlokegyenes mást fogunk csinálni, mint amit a patrióta erők a Európa szerette mondanak, mert mi igazodni fogunk.
[00:24:47]Mi igazodni szeretnénk az európai fősodorhoz, és igazából nem egy önálló külpolitikát, hanem egy egy igazodást fogunk követni a következő időszakban.
[00:24:56]Mi ez ellen fogunk küzdeni.
[00:24:59]Képviselő úr, hamarosan arra kérném a kollégáimat, hogy van nekünk egy bejátszásunk a miniszterelnöktől a migrációs probléma tekintetében, amelyikről ő úgy fogalmazott, hogy lassan integrációs problémává fordul át.
[00:25:13][zene] nagy arányú beáramlás történik, mondjuk krízishelyzet jön létre, akkor egy sajátos döntési eljárásrendet határoz meg a migránsi migráns faktum arról, hogy hogyan osszák szét a nagy számban beérkezett migránsokat.
[00:25:27]És itt nincs egy hang nincs egyhangúság az eljárás egyetlen elemében sem, tehát sehol sem tudod megvétózni.
[00:25:34]Az azt jelenti, hogy bejön mondjuk egy millió migrácsek magyarok, nektek jut 100000 és ezt eldönti valaki.
[00:25:43]Tanácson bonyolult eljárás, de egyetlen pontja sincs ennek a döntési rendszernek, ahol én meg tudnám vétózni ezt a döntést.
[00:25:49]Tehát ránk ránk tolják őket.
[00:25:52]Mi megvédtük magunkat, nem engedtük be őket, mások beengedték, azt ránk tolják őket.
[00:25:56]Szerintem ez mind rossz, úgy ahogy van.
[00:25:57]Tehát a migrációs paktum se így, se más formában nem fogadható elentétes Magyarország érdekeivel.
[00:26:04]Sőt, ellentétes azzal a közakarattal is, amely megmutatta magát egy népszaladáson.
[00:26:14]Még jó is, hogy volt ez a bejátszó, mert pont ezt akartam mondani.
[00:26:15]Ennyire egy sófra jár az agyók miniszterelnök úrral.
[00:26:19][nevetés] Jegyzem meg szerényen, de pont erre akartam utalni, hogy mi vagyunk azok az erő a patrióták, akik akik az európai identitást őrzik.
[00:26:29]És most ezt úgy értsük, hogy keresztény európai identitás és a nemzetek Európájának az identitását.
[00:26:37]És a velünk szembenálló erők pedig ezt az identitást, sőt igazából mindenféle identitást megpróbálnak aláásni.
[00:26:45]Legyen szó hazáról, hitről, szexualitásról, ugye gender lobbinak köszönhetően a szexuális identitást is ássák alá.
[00:26:56]És Orbán Viktor ebben kitartott.
[00:26:59]Sőt, ha csatlakozhatok Barbarához, még azt is mondom, hogy ebből látszik, hogy ő mennyire megelőzte a korát.
[00:27:04]16 évvel megelőzte a korát, hiszen most Európa nyugati részén egyre többen mondják, látják, hogy alapvető kérdésekben Orbán Viktornak volt az igaza.
[00:27:15]Ezért mondom azt, hogy bár mi most itt éppen vereséget szenvedtünk, hiszen a demokrácia az ilyen egyszer fent, egyszer lent, és lehet is látni a nyugati-európai országok példáján, hogy a 16 év az azért egy ilyen lélektani határ.
[00:27:29]Tehát Helmut Col is 16 év után köszönt le Angel 15.
[00:27:31]Igen.
[00:27:33]Viszont a nyugat-európai országokban meg végben ment egy olyan folyamat, hogy a klasszikus jobb középpártok kisordródtak balra.
[00:27:39]És akik régen a szélső jobb bélyeget még magukkal hordozták, ők már régen nem szélső jobb.
[00:27:44]Ez az AFD, ez már régen nem szélső jobb.
[00:27:46]A Löppen Franciaországban régen nem szélső jobb.
[00:27:50]Ők lettek az igazi jobb közép.
[00:27:50]És szerintem nem sokáig tartható fönn ellenük ez a kordonanit, hogy nem engedik őket hatalomba különböző ilyen titkos szivarszobákban megkötött hátsó paktumok alapján.
[00:28:02]Nem engedik be a valódi jogéppártokat tartalomba.
[00:28:03]De ez nem tartható fent szerintem sokáig.
[00:28:08]Oké.
[00:28:08]De hát ehhez [torokköszörülés] önöknek nektek aktívnak kell lenni, tehát ezt nem lehet beásni a lövészárokba magunkat és várni azt, hogy majd az ellenfél hibázik valamit, hanem azért itt bombázni kell, mint ahogy itthon sem lehet ezt megcsinálni.
[00:28:20]Szerintem legalábbis nem.
[00:28:21]De hát mindenki látja, milyen értékes gondolatok vannak.
[00:28:22]Több Takács Péter és több Orbán Viktor kell ezek.
[00:28:26][nevetés] Na jó, akkor akkor kérdezek kérdezek egy konkrétumot.
[00:28:30]Magyar Péter a Fidesz kongresszus előtt egy órával meghirdetett egy sajtótájékoztatót azért, hogy tematizálja az egész napot.
[00:28:37]Magyar Péter holnap megy Brüsszelbe.
[00:28:39]Orbán Viktor ma tartott sajtótájékoztatót tanulnak a egy kicsit a Tiszától, hogy hogyan kell tematizálni, vagy az megy magától.
[00:28:44]És azért Orbán Viktor jó volt egyébként ebbe betöltötte a teret ellenzékben, tehát nagyon hatékonyan kommunikált.
[00:28:53]Szerintem az nagyon fontos lesz, hogy nekünk minden szinten ugyanolyan hangosan és határozottan kell kiállnunk a ezen a mert mert ez lesz a jövőben is a az igazi töréspont, hogy nemzeti szverenista erő, vagy pedig egyébként egy brüsszeli, úgymond föderalista erő felé megyünk.
[00:29:11]És én ezt például ma is pont a egy Európai Parlament Európai Bizottsági ülés volt, ahol tárgyaltuk egyébként az EU-s forrásokhoz szükségelső jogszabálymódosításokat, és ott folyamatosan ezeket a konkrét kérdéseket is föltesszük, hogy ott megvalósul, hogy hogy pontosan a szuverenitásunkból egy picit egy picit egy picit leadunk.
[00:29:34]Ezek jönnek a és ezek jönnek ezek jönnek a Tiszától.
[00:29:38]Most is olyanok, ilyen döntések vannak a parlament előtt, és mi érvelünk.
[00:29:42]Egyébként ők nem tudnak konkrét válaszokat adni ezekre a kérdésekre.
[00:29:48]Tehát például, hogy miért az európai ügyészséghez akarunk csatlakozni, amikor mondjuk itt a magyar ügyészség nekik kétharmados felhatalmazásuk van.
[00:29:54]Ha úgy gondolják, hogy nem jól működik a magyar ügyészség, nem jól vizsgálódik, vagy valami fajta jogkör módosításra van szükség, akkor miért nem a magyarügyésséget erősítik meg, hoznak törvénymódosításokat?
[00:30:06]miért egy brüsszeli szervezethez az európai ügyészséghez kell csatlakozni?
[00:30:10]Tehát, hogy ezek ezek a célokat meg az eszközöket kell megválni.
[00:30:14]Mind mindig egy kicsit egy picit picit leadunk.
[00:30:16]hogy például a mi egy módosítót adtunk be, hogy a a az új jogszabály szerint elveszik az alkotmánybíróságnak azt a lehetőséget, hogy az Európai Unió bírósága bíróságán folyó olyan ügyben, ami egyébként az alaptörvényt érintő, az Alkotmánybíróságnak eddig joga volt egy véleményt megfogalmazni.
[00:30:37]A ezután nem lesz joga.
[00:30:37]A Tisza bizottságban ma leszavazta Bóka Jánosnak ezt a módosítóját.
[00:30:44]Mi azt gondoljuk, ezt megint egy picit leadunk a szuverenitásunkból.
[00:30:47]Tehát, hogy ezek olyan kis lépések, lépések, amelyek sajnos egymásra rakódnak.
[00:30:52]És szerintem ez lesz a jövőben is pedig a fő feladatunk, hogy felhívjuk a figyelmet, hogy az önrendelkezésünk az, amit mindenképpen meg kell védenünk a jövőben is.
[00:31:01]És a bocsánat, csak hogy a az integritáshivatal meg nem is mondtuk még.
[00:31:05]Igen, amikor ugye arról beszélünk, hogy ez nem is tűnik lehet olyan olyan olyan ncces dolognak, de most ugye az van, hogy van az integritás hatóság, ami egy azért azért ki kell mondani egy mégis csak egy brüsszeli intézményként jön létre és hogy azalá betolni azt a jogört úgy kiterjeszteni, hogy a vagyonnyilatkozatók vizsgálatát azt igazából innentől kezdve maj de ez még semmi, merthogy ugye oké, vizsgáljanak minket, hát ehhez hozzászoktunk, de hogy még a bíróknak is a a a vagyonilat Ott, tehát majd az a Brüsszeli intéz fogja vizsgálni, akiket itt kineveznek.
[00:31:38]Tehát ez olyan rendszerekhez, olyan adatokhoz férhetnek majd hozzá, amire eddig egy nagyon szűk, nagyon lekorlátozott jogszabállyal egy nagyon szűkör tudott hozzáférni, széles jogkörrel fog rendelkezni.
[00:31:53]Ráadásul itt is az integritás hatóság azért elindíthat olyan folyamatokat, aminek a végén, ami nem túl demokratikus módon mond mondjuk a az országgyűlés elveheti egy parlamenti képviselőnek a mandátumát, amikor Tuzson Bence feltette ezt a kérdést tegnap az igazságügyi miniszternek, igazságügyi miniszterasszony erre nem válaszolt, hogy mi a helyzet, hiszen ezzel demokráciával szembegy, és egy magyar szervet kellett volna megerősíteni, és nem átadni a lehetőséget, mert félreért és ne essék, nekünk nem azzal van a bajunk, hogy a mi vagyonnyilatkozatunkra vonatkozó előat szigorítják.
[00:32:25]Hát hol érdekel az engem?
[00:32:27]Ugyanazt fogom beírni, amin van.
[00:32:30]Az igazságot írtam eddig is, ezután is azt fogom.
[00:32:32]De most az integritáshatóság, egy külföldről befolyásolt szerv fog rá látni a teljes magyar közigazgatásban dolgozók vagyonára, a bírók vagyonára, a polgármesterek vagyonára.
[00:32:44]Miért kell külföldi szerv kezébe adni ezeket a jogköröket?
[00:32:48]Miért nem oldja meg úgy a Tisza, hogy egy magyar szervezetet jogosítani?
[00:32:52]Olyan olyan szigorú vagy.
[00:32:52]Ez csak egy icipici leondás a szuverenitá.
[00:32:56]Pedig az állami számvevőszék például egy ilyen szervevőszéknek ki lehetne terjeszteni úgy a jogkörét, hogy ő ugyanúgy vizsgálódhat, hiszen őneki most is az a feladata, hogy egyébként vizsgálja a különböző szerveknek a a működését és a törvényességét.
[00:33:13]Megint arról van szó, hogy nem abban gondolkodunk.
[00:33:15]Ezt is feltettem ma ezt a kérdést a a parlamentfain belül, de nem kaptam a bizottsági ülésen erre választ államtitkár úrtól.
[00:33:22]Tehát, hogy miért miért nem abban gondolkodunk, hogy egy magyar intézménynél magyar hatóságot vonunk be ebbe a feladatba?
[00:33:29]Miért megint Brüsszelhez kell rohanni?
[00:33:33]Azért nagyon másképp gondolkodik Brüsszel, meg nagyon másképp gondolkodik a Fidesz frakció.
[00:33:37]Ez a Michael Mcgh nevű jogállamiságot vizsgáló ember, sajnos elbeszéltük az időt, pedig ez egy jó sztori.
[00:33:44]Ő megállapította a most kiadott egy közleményt, hogy a legjobb irányba mennek Magyarországon a dolgok, csökkent a nyomás a médiarendszeren, végre a nem is tudom miket, a civil szervezeteken lejárt a veszélyhelyzet, a korrupcióellenes reformokról és az alaptörvény módosít amúgy.
[00:34:00]Igen, hát csodálkozunk, szerkesztő úr, hát Lengyelországnál ugyanezt láttuk.
[00:34:04]egyébként most volt a médiatörvény módosítása is benn a parlamentben, és ott az RTL-től érkező államtitkár, Tárkányi Zsolt védte a a médiatörvényt.
[00:34:14]Hát nekem eszembe jutott, hogy valószínűleg ő soha nem fog olyan helyzetbe kerülni, mint én kerültem államtitkárként tartottam egy sajtótájékoztatót, 25 újságíró ült velem szembe, és ha feltettem volna a kérdést, hogy az előző választásokon ki szavazott ránk, jó, ha 4-5 föltette volna a kezét, tehát 15-5 ellen.
[00:34:32]Súnyi alakok ezek ott Brüsszelben, ez a baj mindenki.
[00:34:35]Képviselő assasszony képviselő úr, köszönöm szépen, hogy itt voltak.
[00:34:39]Önöknek pedig köszönöm a megtisztelő figyelmet.
[00:34:41]Holnap Deák Dániel, Köter Tamás és Szabó László érkezik ide a stúdióba.
[00:34:44]Jó pihenést, viszontlátásra!