Paláver - Alkotmányos válság: a Fidesz szerint bírákkal kötött paktumot a kormányfő sógora - HírTV
- A Szőlőutcai ügyben egy Bangó Sándor nevű fiatal állítja, 4 millió forintot kapott Magyar Péter öccsétől, és tudja, ki "Zsolti bácsi".
- A műsorvezető logikai ellentmondásra mutat rá: ha Zsolti bácsinak nincs köze az otthonhoz, Bangó, akit rablásért tartottak ott fogva, honnan ismerné őt.
- A védett üzemanyagár kivezetését a kormány a közel-keleti békefolyamattal indokolta, de a műsorvezető szerint ez nem magyarázza, miért kell eltörölni a felső árat az alacsonyabb ár eléréséhez.
- Tamás szerint Magyarország gyarmattá vált, a miniszterelnök brüsszeli "kompromisszuma" valójában megadás, és az üzemanyagár sem csökkent az ígéret ellenére.
- Sulyok Tamás köztársasági elnök beadványa nyomán az Alkotmánybíróság nem tudott dönteni, mert 7 bíró elfogultság miatt kizárta magát, 8 pedig nem elég a határozathozatalhoz.
- Majka egy koncerten azt üzente a Mandiner és Megafon dolgozóinak, hogy "ott rohadjatok meg", amit a műsorvezető különösen visszásnak tart a média leépítései fényében.
- Györfi Pált, a mentők szóvivőjét leváltották; az egészségügyi miniszter szerint a szóvivőnek nem kell celebnek lennie, a műsorvezető viszont Hegedűs Zsolt szakmai hitelességét kérdőjelezi meg.
- Péter szerint a rendszerváltás óta elmaradt a jogállam és az érték fogalmának pontos meghatározása, ami a mai közéleti káoszhoz vezetett.
- Több hozzászóló párhuzamot von a jelenlegi helyzet és 2006 ősze között, és a TISZA-kormány intézkedéseit, valamint a közpénzek kezelését bírálja.
Részletes összefoglaló megjelenítése
Szőlőutcai TISZA-botrány: a "Zsolti bácsi" ügy és a 4 millió forintos kérdés
A botrány alapjai
A műsorvezető ismerteti a hét elején kirobbant ügyet: napvilágra került egy hangfelvétel, amelyen egy Bangó Sándor nevű fiatalember elismeri, hogy 4 millió forintot kapott Magyar Péter öccsétől. Bangó állítása szerint ő tudja, hogy kicsoda "Zsolti bácsi" – a szőlőutcai gyermekotthon körüli visszaélések egyik kulcsfigurája –, és ezt el is mondta az ügyészségen. A műsorvezető szerint az ügy kirobbanása óta "mindenki kétségbeesetten tagad".
A hitelesség kérdése
A műsorvezető éles kritikával illeti azokat a közéleti szereplőket – név szerint Molnár Áron színművészt és Juhász Pétert –, akik a kampányidőszakban sokat beszéltek az ügyről, most viszont "három-négy napig gondolkodtak", mielőtt megszólaltak volna. Szerinte most mindenki azt állítja, hogy a Pócs Jánosnak nyilatkozó tanú hiteltelen.
„Üzenném mindkettőjüknek, hogy a hülyék a túloldalon laknak." – a műsorvezető *
A 4 millió forintos ellentmondás
A műsorvezető felhívja a figyelmet egy súlyos logikai ellentmondásra: a 444.hu csütörtöki cikke szerint Zsolti bácsinak semmi köze nincs a szőlőutcai gyermekotthonhoz. Ha ez igaz, és Bangó Sándort rablás miatt a Szőlő utcában tartották fogva, akkor honnan tudná, hogy kicsoda Zsolti bácsi? A műsorvezető szerint ez a "4 millió forintos kérdés".
„Hogyha Zsolti bácsinak nincs köze a szőlőutcához, Bangó Sándort pedig a Szőlőutcában tartották fogva rablás miatt, akkor Bangó Sándor honnan tudná, hogy kicsoda Zsolti bácsi?" – a műsorvezető *
Tamás véleménye: "lerágott csont"
Tamás nevű betelefonáló "lerágott csontnak" nevezi az ügyet, amit a Fidesz időről időre elővesz, mert más programja nincs. Szerinte a javítóintézetben lévő fiatalok nem érdemelnek pátyolgatást, és a TISZA ebből próbál politikai tőkét kovácsolni. A műsorvezető nem ért egyet: szerinte ha kiderül, hogy a miniszterelnök öccse pénzzel befolyásolt egy tanút, aki hamis tanúvallomást tett, az bűncselekmény.
Magdi és Ibolya meglátásai
Magdi szerint a Szőlő utcai ügyben Magyar Márton "eltűnt a panelból", talán már a Rózsadombon van villája. Ibolya élesen fogalmaz Bangó Sándorról:
„Ez olyan buta, mint a Föld. [...] A négy millából úgy eltapsolja, hogy utána majd megint rabol neki." – Ibolya *
Szerinte Bangó újabb interjúkat ad majd, bedob valamilyen nevet – nem baj, ha nem igaz –, és ebből megél egy darabig.
Péter összegzése
Péter nevű betelefonáló szerint az egész ügy "a magyar titkosszolgálatok, a magyar rendőrség meg az úgynevezett igazságszolgáltatásnak a szegénységi bizonyítványa".
Közel-keleti béke és az üzemanyagár-kérdés
A törékeny béke és a védett ár kivezetése
A műsorvezető ismerteti: Magyar Péter miniszterelnök a hormuzi szoros megnyitására és a közel-keleti békefolyamatra hivatkozva jelentette be a védett üzemanyagár kivezetését. A műsorvezető két kérdést tesz fel:
1. Hány ilyen fegyverszünet volt már, ami 24-48 óráig tartott csak?
2. Ha valaminek van felső ára, de alsó nincs, miért kell kivezetni a védett árat ahhoz, hogy olcsóbb legyen az üzemanyag?
Magdi magyarázata
Magdi szerint a válasz egyszerű: Kapitány István gazdasági miniszter és köre "saját malmukra hajtják a vizet". A védett ár kivezetésével bejöhet az, amit Kapitány mondott – hogy világpiaci áron kell vásárolni az olajat –, és ezzel indokolhatják a magas árakat. Magdi szerint Kapitány "a magyar Jokering", utalva a Batman-filmek gonosztevőjére.
„Kicsim, mi azok vagyunk, akik elveszünk a szegényektől és odaadjuk a gazdagoknak." – Magdi, Jokert idézve *
Tamás kritikája
Tamás szerint a geopolitikai helyzet semmit nem változott – ugyanúgy nem jön az olaj, ugyanúgy nem jön semmi. Magyar Péter múlt heti ígérete, miszerint 10-15 forinttal olcsóbb lesz a benzin a védett árnál, nem jött be. Tamást az bosszantja, hogy miközben a védett ár 50 millió forint közpénzbe került, senki nem foglalkozik a 14-16 minisztériumban ülő "több ezer léhűtő" fizetésével, vagy az Ukrajnába küldött hatalmas összegekkel.
Ukrajna és az európai politika
Tamás élesen bírálja Magyar Péter brüsszeli szereplését: szerinte a miniszterelnök "kompromisszuma" valójában megadás, Magyarország gyarmattá vált, amely "úgy ugrál, ahogy fütyülnek". Kifogásolja, hogy Magyar Péter büszke arra, hogy felvetette Ukrajna csatlakozásának lassítását, miközben Ursula von der Leyen már hónapokkal ezelőtt kimondta, hogy legkésőbb 2030-ig fel kell venni Ukrajnát az EU-ba.
„Ezt a kompromisszumot én úgy értelmezem, hogy ez egy megadás. Tehát magyarul ez a kompromisszum elvezetett oda, hogy Magyarországból egy gyarmat lett, aki úgy ugrálunk, ahogy majd fütyülnek valahonnan." – Tamás *
Tamás szerint Donald Tusk "egy büdös szót nem szólt" arról, hogy Magyar Péter mekkorát alkotott – csak annyit mondott, hogy "itt van ez a zöldfülű kis srác, még segíteni kell neki, hogy beilleszkedjen".
Alkotmányos válság: Sulyok Tamás beadványa és az Alkotmánybíróság döntésképtelensége
Az alaphelyzet
Sulyok Tamás köztársasági elnök az Alkotmánybírósághoz fordult, hogy állapítsák meg előre: alaptörvény-ellenes az ő elmozdítása. Az Alkotmánybíróság azonban nem tudott döntést hozni: a 15 alkotmánybíróból heten kizárták magukat elfogultság okán, nyolcan pedig nem hozhatnak döntést. A Fidesz állítása szerint Melléthei-Barna Márton – aki "majdnem igazságügyi miniszter lett" és Magyar Péter sógora – paktumot kötött az egyik alkotmánybírón keresztül több bíróval is.
„Van egy sajátságos szaga ennek a történetnek így is és úgy is." – a műsorvezető *
Magdi véleménye az alkotmánybírókról
Magdi felidézi, hogy a Fidesz korábban azt mondta: "zsarolással, megfélemlítéssel mindenkit le lehet mozdítani". Szerinte ha az alkotmánybírók megzsarolhatók vagy megfélemlíthetők, akkor nem méltók a posztjukra. Rámutat, hogy a 15 bíróból 12 dolgozott Sulyok Tamással, tehát ha a személyi elfogultság az indok, akkor nem hét, hanem 12 bírónak kellett volna kizárnia magát.
„Milyen bíró az, akit meg lehet félemlíteni, meg lehet zsarolni, meg lehet venni?" – Magdi *
Tamás jogi elemzése
Tamás részletesebben is kifejti: ha valaki elfogultság miatt nem vállalja a bíráskodást, akkor ezt az okot 30 napon belül meg kell szüntetni – vagyis vagy kilép, vagy megszünteti az összeférhetetlenséget. Ha az ügy nem tartozik az Alkotmánybíróság hatáskörébe, akkor is köteles összeülni a teljes testület és megindokolni a döntést. Szerinte a hetes szám "nem kibúvó".
Majka-botrány: "ott rohadjatok meg"
A koncertbeszólás
A műsorvezető felidézi: Majka legutóbbi koncertjén a színpadról "kéjes kárörömmel" búcsúztatta a Mandiner és a Megafon dolgozóit, és azt üzente nekik: "ott rohadjatok meg". A műsorvezető szerint ez különösen visszás annak fényében, hogy a Mediaworksnél számos bulvárlapnál történtek leépítések, és sok bulvárújságíró maradt munka nélkül – köztük olyanok, akik Majka pályáját egyengették az elmúlt 15-20 évben.
„Akit Majkát egyébként egy tehetséges és szorgalmas előadónak tartok, hogy ettől függetlenül tökéletesen bebizonyosodott, hogy aki egy ócska ósdi proli volt, az tehetséggel, szorgalommal és rengeteg pénzzel is csak egy ócska ósdi proli marad." – a műsorvezető *
Hallgatói reakciók
- Magdi: szerinte Majka "nem tud más lenni", és a rap műfaját sem tudja értékelni. Felidézi a mondást: "aki mondja másra, az mondja magára".
- Faldoktor SMS-ben: "A majkákkal és noárokkal nem az a baj, hogy politikai vagy ideológiai értelemben másképp gondolkodnak. A baj velük az, hogy emberi és erkölcsi értelemben nem ütik meg azt a bizonyos minimális mércét."
- Ibolya: már a ValóVilág óta nem tartja sokra Majkát, és azt kéri, "fogja már be a pofáját".
- Egy SMS-író: "Majka a saját erejéből, tehetségéből lett ismert."
A műsorvezető hozzáteszi: szerinte Majka beszólogatásai nem ösztönösek, hanem "számító és kifejezetten a pénzre és az ismertségre hajtó" megnyilvánulások.
Györfi Pál leváltása
Ibolya szolidaritását fejezi ki Györfi Pállal, az Országos Mentőszolgálat volt szóvivőjével, akit 60 évesen váltottak le posztjáról. A műsorvezető pontosít: Györfi maradhatott a mentőknél, csak a szóvivői pozíciójából vették le. A műsorvezető szerint Györfi megszemélyesítette a mentőszolgálatot, és hasznos egészségügyi tanácsokat adott. Az egészségügyi miniszter – Hegedűs Zsolt – azzal indokolta a leváltást, hogy "a mentők szóvivője nem kell, hogy celeb legyen". A műsorvezető szerint Hegedűs nála akkor írta le magát, amikor a Direkt36-nak azt nyilatkozta, hogy Angliáig kellett mennie, hogy megtanuljon rendesen kezet mosni.
„Ha egy orvos ezt képes kimondani Semmelweis Ignác hazájában, akkor az az én szememben szakmailag nem ér egy kalap szart se." – a műsorvezető *
Tágabb politikai és társadalmi kérdések
Péter filozófiai eszmefuttatása
Péter hosszasan fejtegeti a fogalomtisztázás szükségességét a magyar közéletben. Szerinte a rendszerváltás óta elmaradt a fogalmak (jogállam, érték, ideológia) pontos meghatározása, és ez vezetett a mai káoszhoz. Érvelése szerint:
- A jogállam pusztán formalitást jelent, nem tartalmat – jogállam volt Mussolini Olaszországa, Hitler Németországa és a Szovjetunió is.
- Az Európai Unió alapszerződése sem definiálja pontosan a jogállamiság fogalmát, így az "gumijogszabályként" bármire ráhúzható.
- Nincs külön keresztény vagy európai érték – az érték egyetemes fogalom kell legyen.
- Az egyetemes emberi érdekek: egészség, béke, szabadság, tudás, család, igazság, környezetvédelem.
„Ideológia nélkül államélet nincs." – Péter *
A 2006-os párhuzam
Ibolya és a műsorvezető is párhuzamot von a jelenlegi helyzet és 2006 ősze között. Ibolya szerint "a jó nép most már fel fog lázadni", és Magyar Péter "nem fogja kibírni az egy évet". A műsorvezető szerint a TISZA hívei egyelőre "buborékban élnek" és elfordítják a fejüket a kellemetlen tényektől, de ez őszre változhat.
A TISZA-kormány működésének kritikája
Több betelefonáló is bírálja a TISZA-kormány intézkedéseit:
- A minisztériumok számának növekedését (14-16 tárca)
- A közpénzek "szórását" Ukrajnába
- A népszerűtlen intézkedések "szép lassú" bevezetését
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- "a iz mondta, hogy ha nyerünk, akkor mindent lehet": Magdi beszámolójában egy azonosítatlan személyre hivatkozik, a név nem kivehető az átiratból. A kontextus alapján valószínűleg egy Fideszhez köthető politikus korábbi nyilatkozatáról van szó.
- "a Kosztát leugatták": Tamás beszámolójában szereplő név, feltehetően egy európai politikusra utal (talán Costa, az Európai Tanács elnöke), de az ASR-hiba miatt nem azonosítható egyértelműen.
- "a Lavró fenyegetésének csak a fele igaz": Valószínűleg Szergej Lavrov orosz külügyminiszterre utal, az ASR a nevet torzította.
- "a ficóval beszélgetett itt a vigére írja": Valószínűleg Robert Fico szlovák miniszterelnökről van szó, a "vigére" pedig talán a Visegrádi Együttműködésre utalhat.
- "a Tuszka egy büdös szót nem szólt": Donald Tusk lengyel miniszterelnök nevének torzult alakja.
- "Urszula von der Len": Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke nevének torzult alakja.
- "Fekeze Gyula": Valószínűleg Fekete Gyula író, szociográfus, a Magyar Néppárt egykori elnöke nevének torzult alakja.
- "Sinkovicim": Sinkovits Imre színművész nevének torzult alakja.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:00]Paláver, a Hí FM és a Hírtv interaktív műsora, a szócsaták bajnokaival.
[00:00:06]Paláver hangra fel.
[00:00:12]Szép jó napot kívánok mindenkinek.
[00:00:13]Köszöntöm önöket a szombati Paláverben, a Hírtv és a Híf közös interaktív véleményűsorában, amelyben egészen 6: óráig várom majd az önök telefonhívásait és SMS-eit.
[00:00:23]Beszélgessünk egy jót.
[00:00:26]Hívhatnak minket a 0617992999-es telefonszámon, vagy írhatnak SMS-t a 067953-as számra.
[00:00:35]A mai témáink pedig az első bénult hallgatás után kétségbe esett kavarás a szőlőutcai Tiszabotrányban.
[00:00:44]Ugye hát a hét elején derült fény arra, hogy Magyarton fizethetett annak a fiatalembernek, aki állítása szerint tudja, hogy kicsoda Zsolti bácsi, és ezt el is mondta az ügyészségen.
[00:00:57]4 millió Ft fejében.
[00:00:57]Ezt ugye maga a fiatalember egy hangfelvételen ismeri el.
[00:01:03]Na, azóta mindenki kétségbeesetten tagad.
[00:01:05]És ugye ebben az ügyben azért nagyon sok ilyen megmondó ember nagyon okos volt az elmúlt hónapokban, főleg a kampányban, amikor ennek volt politikai célja.
[00:01:15]Például Molnár Áron színművész, vagy Juhász Péter a füttyös politikus.
[00:01:23]Na most az a helyzet, hogy ők valamiért három-négy napig gondolkodtak rajta, hogy mit tudnak erről az ügyről, és csak utána kezdtek el beszélni, és most aztán mindenki tudja, hogy az a tanú, aki Pócs Jánosnak beszélt, az hiteltelen.
[00:01:32]Ühüm.
[00:01:36]üzenném mindkettjüknek, hogy a hülyék a túloldalon laknak.
[00:01:37]Szóval ez volna az első témánk.
[00:01:40]A második pedig, hogy törékeny a kezelkeleti béke Izrael tucatnyi dróncsapást hajtott végre Libanon ellen.
[00:01:48]És ugye ez azért izgalmas itt nálunk Magyarországon, mert a hormózi szoros elméletileg most járható, vagyis az olajvilágpiaci ára csökkenni fog.
[00:01:57]Mondta Magyar Péter miniszterelnök.
[00:02:00]Ezért itt az ideje a védett üzemanyagár kivezetésének.
[00:02:04]két kérdésem lenne, aztán majd hátha önök is tudnak erre válaszolni, hogy hány ilyen fegyverszünet volt már, ami mondjuk 24 óráig élt csak, vagy 48 óráig.
[00:02:14]A másik pedig az, hogy ha valaminek van egy felső ára, de alsó nincs, akkor ezt miért kell kivezetnie ahhoz, hogy olcsóbb legyen az üzemanyagára?
[00:02:23]Ez meg lehetne akár költő is, de szerintem önöknek erről lesz véleménye.
[00:02:27]A harmadik, az pedig alkotmányos válságunk egyre súlyosbodik.
[00:02:31]Ugye Slyok Tamás köztársasági elnök az Alkotmánybírósághoz fordult, hogy állapítsák meg előre, hogy alaptörvény ellenes az ő elmozdítása.
[00:02:38]Az Alkotmánybíróság, ahogy szokták mondani, hát hosszan vajúdott, majd Egeret szült.
[00:02:46]Az a helyzet, hogy a 15 alkotmánybíróból hét kizárta magát elfogultságokán a döntésből, nyolcan pedig nem hozhatnak döntést, így nem fogják elbírálni majd Súlyok Tamás beadványát.
[00:02:58]És ebben csak az érdekes, hogy a Fidesz szerint Mellétei Barna Márton, aki majdnem igazságümi miniszter lett, és ugye magyar Péter Sógora, állítólag valamiféle paktumot köthetett az egyik alkotmány bírán keresztül, több bíróval is állítja a Fidesz.
[00:03:15]Ezt nem tudjuk, de mindenesetre van egy sajátságos szaga ennek a történetnek így is és úgy is.
[00:03:22]És azt mondtam az összebeszédben a híradóba bejelentkezéskor, hogy nem akarok Majkáról beszélni, mert hátha elszabadulnak az indulatok, még akár bennem is.
[00:03:35]De úgy döntöttem, hogy én most enged teljet engedek ezeknek az indulatoknak.
[00:03:39]Ugye a történet arról szól, hogy Majka a legutóbbi koncertjén a színpadról hát, hogy is mondjam, kélyes kárörömmel búcsúztatta a pesti srácok, a Mandiner és a megafon dolgozóit, és azt üzente, hogy nem kell őket sajnálni a munkanélküli státuszuk miatt.
[00:03:54]Őt idézem, ott rohadjatok meg.
[00:03:57]Na most kedves Majka, szeretném elmesélni neked, hátha nézed a palávert, bár nem vagyok benne nagyon biztos, hogy egyébként a Méia Worksnél jó néhány bulvárlapnál történt leépítés, jó néhány bulvár újságíró maradt munka nélkül.
[00:04:14]Többek között olyanok, akik az elmúlt 15-20 évben a te pályádat egyengedették azzal, hogy írtak rólad.
[00:04:22]Konkrétan tudok olyat, aki 50 fölötti családanya, most komoly egzisztenciális válság elé néz, és szerintem már akkor is ért rólad, amikor te még a hátsódat melegítetted valamiféle villába, vagy Big Brotherbe, vagy mi a búbánat volt az.
[00:04:36]Úgyhogy azt tudnám erre mondani, hogy akit Majkát egyébként egy tehetséges és szorgalmas előadónak tartok, hogy ettől függetlenül tökéletesen bebizonyosodott, hogy aki egy ócska ósdi proli volt, az tehetséggel, szorgalommal és rengeteg pénzzel is csak egy ócska ósdi proli marad.
[00:04:56]Ennyit erről.
[00:04:56]De ha valakinek ehhez is van véleménye, azt is meghallgatom.
[00:04:59]Kapcsolom az első betelefonálót, aki nem más, mint Magdi.
[00:05:05]Üdvözlöm, Robikám.
[00:05:06]Kez csókolom.
[00:05:08]Nagyon szépen köszönöm, hogy bekapcsoltak és üdvözlök minden más nézőt és hallgatót is.
[00:05:12]Én az aljától kezdeném az alkotmány alkotmányos válsággal kapcsolatban, mert mit is mondott anno a Flex Zoltán, hogy zarolással, megfélemlítéstel ö és mit mit is mondott te?
[00:05:37]Hát zsarolással, megfélemlítéssel mindenkit majd le, hogy majd akkor kierőszakolják, hogy az alkotmányt megváltoztassák.
[00:05:49]Ezt akkor nyilatkozta, amikor a a iz mondta, hogy ha nyerünk, akkor mindent lehet.
[00:05:55]Igen.
[00:05:55]Akor mondta a Zoltán ezt is, hogy megfélemítéssel, zsarolással mindenkit meg lehet el lehet mozdítani.
[00:06:05]Én azért úgy megkérdezném, hogy ezek az alkotmánybírók, akiket lehet zsarolni vagy megfélemlíteni, hogy akik azt mondták, hogy kirúgják őket, jobban féltik a széküket, mint az igazságot, akkor milyen alkotmánybírók?
[00:06:21]Milyen bíró az, akit meg lehet félemlíteni?
[00:06:23]meg lehet zsarolni, meg lehet venni, vagy nem tudom mi van velük.
[00:06:28]És ugye és ugye a másik oldal rendre azt szokta mondani, hogy az alkotmánybíróságot is teletették politikai kinevezettekkel a Fidesz kormány idején.
[00:06:35]Csendben jegyzem meg három olyan személy van köztük, akit támadni szoktak, ami azt jelenti, hogy rajtuk kívül öten még mindig vállalkoznának arra, hogy döntést hozzanak ebben az ügyben, akik nem nevezhetőek valószínűleg politikai kinevezetnek.
[00:06:49]Ezek szerint hét olyan van, aki zsarolható.
[00:06:54]Hát erről beszélek akkor, de akkor ezek eleve nem odavók, akkor őket is tessék, ezek után megérdemelnék, hogy őket is kirugdalják onnan, mert akkor nem a törvényt védik, nem az alkotmányt védik, amire felesküdtek, hanem zsarolhatók, megvehetők, megfélemlíthetők, jobban féltik a széküket, mint az alkotmányt vagy az igazságot.
[00:07:16]Hát akkor ez milyen alkotmánybíróság, könyörgöm.
[00:07:21]Hát én nekem szerintem egy senkik.
[00:07:24]Na mindegy.
[00:07:24]A másikat a törékeny, a közelkeleti békepaktum.
[00:07:28]És ilyen az, amikor Robikám, amikor valaki nem előre gondolkodik, aki csak az adott pillanatra ad.
[00:07:37]Ó, most béke, de aztán milyen béke?
[00:07:41]Hányszor kötöttek olyan békét, amit ütünetet, amit megszegtek meg Igen.
[00:07:47]Azt a kérdést válaszoljuk már meg, hátha közösen megy, mert nekem napok óta egyedül nem sikerül megfejtenem.
[00:07:51]Ha van egy árplafon, és valami olcsóbb lesz, és olcsóbb bármikor lehet az árplafon mellett, akkor miért is kell azt kivezetni?
[00:08:02]Hát miért is kell?
[00:08:02]azért kell, megmondom, mert az ilyen kapitány István meg a izé utána azt mondhatják, hogy na hát akkor ez most olyan magas, hogy akkor most innen kell venni.
[00:08:13]Saját malmukra hajtják a vizet.
[00:08:15]Azért kellett, Robikám, mert így most bejöhet az, amit a kapitány mondott, hogy a brentolaj vagy a nem tudom mi, az ördögfülét kell vásárolnunk majd világpiaci áron.
[00:08:29]Tehát akkor mindent lehet már virágpiaci áron és rá lehet fogni, hogy itt nálunk miért olyan drága azért, mert a világpiaci ár ilyen.
[00:08:37]Hát amikor nincs fék, akkor elszabadulhat minden, és akkor a kapitány Istvánnak is több lesz a bevétele a részvényein, meg a többieknek, akik ezen nyerészkednek.
[00:08:55]Úgyhogy ez csak nekik szól.
[00:08:55]Hát a kapitányat verte a mellét, hogy ő a magyar jokiing.
[00:08:59]A jokying mit mondott a fiának?
[00:09:03]Kicsim, mi azok vagyunk, akik elveszünk a szegényektől és odaadjuk a gazdagoknak.
[00:09:08]Hát ez ez pontosan ez az.
[00:09:12]Úgyhogy a Szőllőutcával kapcsolatban jelentem, eltűnt már innen a panelból a a magyar Márton, úgyhogy nem látom őket.
[00:09:22]Úgyhogy lehet már a rózsadombon van valami villácskája neki, mert mondtam, hogy majd figyelem.
[00:09:30]Megígértem önnek, hogy majd figyelem.
[00:09:34]Jó.
[00:09:35]Úgyhogy de már nincs itt.
[00:09:35]És intézem a mondja a motoros izét, hogy tudjak menni tüntetni és egyr tüntetés lesz, úgyhogy már nem kell tolni, de majd beszerzek olyat, aki ami assumátorral működik.
[00:09:51]A másik a Majkával kapcsolatban, Robikám, eszembe jut, amikor én gyerek óvodás voltam, vagy kisiskolás, amikor valaki csúnyákat mondott ránk, akkor kórusba monduk, mondtuk, hogy aki mondja másra, az mondja magára.
[00:10:08]És ez most ez ilyen óvodás szint ez a hergelés is, meg ez a performance is.
[00:10:14]És igen, aki azt szokták mond, a férjem szegény mondta mindig, hogyha a prolinak megszalad, az Isten se bír vele.
[00:10:24]Úgyhogy ez a tipikus példája annak, hogy nem tud más lenni.
[00:10:32]Hát olyan ocska proli maradt.
[00:10:32]Hiába vitte fel az Isten a dolgát, de én szerintem még csak nem is tehetséges már.
[00:10:40]Bocsánat Robi, én valamiért a ezt a fajta rappet nem tudom értékelni.
[00:10:47]félreértésstik Magdi, nekem sem kedvencem ez a fajta zene.
[00:10:49]Én azt tudom, hogy nekem ismerőttségeken keresztül volt némi közöm vagy rálátásom Majka munkásságára, és én mindenhonnan azt tapasztaltam, hogy ő rendkívül sokat szorgalmasan és tehetséggel dolgozott.
[00:11:04]Csak az a baj, hogy ez alól a viselkedés alól ez senkit nem ment fel.
[00:11:09]Na de hát az a az nem tehetség, hogy mindig odaadgölődök, ahonnan jön a málna, ahogy ő mondta, a pénzre.
[00:11:17]hogy előtte ugye Igen.
[00:11:18]Tehát ez a nem tudom 10 év TV2 jó volt neki, aztán azóta valahogy már nem jó.
[00:11:24]Hát a semmi se jó már, mert most már máshonnan jön a málnana.
[00:11:27]Maradjunk ennyébe.
[00:11:29]Úgyhogy ez se tehet.
[00:11:31]Nem, csak megmondom őszintén, én azért hoztam ezt be, mert hogy mondjam, tehát én én én nagyon unom, ami történik ebben az országban a választások óta.
[00:11:37]Tehát, hogy itt emberek mások sorsával úgy dobálóznak, mintha egy zacskószotyi lenne, és mindenféle ilyen mondva csinált erkölcsi magaslatokról próbálják meg mások életét befolyásolni.
[00:11:51]Szóval azért senki nem tett le annyit az asztalra, hogy ezt megtehesse.
[00:11:58]Senki.
[00:11:58]Valaki legyen művész, ismerjék el, és nem kell tudni, hogy ki hova szavazott.
[00:12:02]Én ezt mindig izének tartottam.
[00:12:05]De viszont ha valaki elkötelezi magát valaki mellett, az tartson ki, mert egy focicsapat is kit kikaphat, mondjuk kikap a Fradi az Újpesttől, attól én még nem leszek Újpest drukker már.
[00:12:17]Bocsánat.
[00:12:19]Hát ennek ellenére most egyre többen vannak, akik úgy emlékeznek, hogy ők már a Tiszára szavaztak.
[00:12:25]De de Robi sokat kapt most ugye mindenkit tömegesen elküldtek, elbocátottak és utána mikor lezajlott a választás, a gyerekeim mondták, hogy a munkahelyükön volt olyan, aki behallotta, hogy hát örömködött, hogy hát ő is a Tiszára szavazott.
[00:12:43]Viszont amikor kirugdalják őket, akkor nem fogják neki azt mondani, hogy te maradhatsz, mert te ránk szavaztál, te mehetsz, mert a Fidesztre szavaztál.
[00:12:52]Ott egyöntetően mindenkit kirugdalnak, úgyhogy ki kéne írniuk a homlokokra, azt hiszem akkor mindenki.
[00:13:00]Hát hiába írják ki a homlokokra, mert ahogy hallottuk, ugye a külügyminisztériumban azokat is kirugdalták, akik a Tiszára szavaztak.
[00:13:06]Tehát ez valójában nem sok mindent jelent.
[00:13:09]Magdi, nagyon szépen köszönöm, hogy beszéltünk, lejárt az időnk, elmegyünk egy reklámszüretre.
[00:13:13]További minden kellemest kívánok önnek, és akkor izzítsa a motort, majd biztos, hogy szükség lesz rá.
[00:13:19]Megyünk.
[00:13:19]Köszönöm szépen kezit, csókolom, viszonth hallásra.
[00:13:26]No, nézek még egy SMS-t ebbe a 20 másodpercbe.
[00:13:30]Nagymama azt kérdezi, hogy a rap mióta zene?
[00:13:33]Hát ez ízlés kérdése, erről akár beszélgethetünk is, de állítólag oda sorolják.
[00:13:39]Mindegy.
[00:13:39]No, aztán majd még lesznek SMS-ek a következő részben, és most egy pár perc szünet, utána visszatérünk.
[00:13:47]Paláver, a HR FM és a HRTV interaktív műsora.
[00:13:52]Paláver hangra fel.
[00:13:56]Paláver a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.
[00:14:02]Paláver hangra fel.
[00:14:07]Szép jó napot kívánok mindenkinek.
[00:14:09]Folytatódik a Palávera Hírtvében és a Hír FM csatornáján egyaránt.
[00:14:11]Témáink változatlanok.
[00:14:14]Bénult hallgatás után kétségbe esett kavarás a szőlőutcai Tiszabotrányban.
[00:14:20]mellé törékeny, közelkeleti béke.
[00:14:20]Erre alapozza Magyar Péter a védettár kifizetését.
[00:14:24]Harmadik pedig alkotmányos válság.
[00:14:27]A Fidesz szerint bírákkal kötött paktumot a kormányfő sógora, hogy ne hozzanak döntést a Súlyok Tamás által beadott ügyben.
[00:14:37]És úgy tűnik, hogy elszabadult, vagy hogy is nem?
[00:14:40]Árad, árad a Tisza, meg a szeretetország, meg az emberséges Magyarország.
[00:14:48]Ebből az áradásból hadd olvassak föl egy-két SMS-t.
[00:14:49]Jó.
[00:14:49]A húha anyád, te büdös gyökér kopasz.
[00:14:55]Én is proli gyerek vagyok, de lepdipomáztam és vezető beosztásban vagyok.
[00:14:58]Hát ha ilyen közvetlen stílusban társalunk, lediplomáztál, vezetőbeosztásban vagy.
[00:15:02]Itt bizonyítottad be, hogy ugyanolyan proli maradtál.
[00:15:07]Gratulálok hozzá.
[00:15:10]Aztán én én egyébként az az vagyok.
[00:15:12]Az semmi.
[00:15:15]Majka a saját erejéből, tehetségéből lett ismert.
[00:15:17]Elmondtam, valószínűleg így van, csak emberileg nem lett belőle több ez idő alatt.
[00:15:25]Aztán, hogy ne csak ez legyen.
[00:15:31]Igen, azt mondja, hogy Verpeléti Csilla azt mondja nekünk, hogy tisztelt paláveres szerkesztők, mit is mondott Deák Ferenc a haza bölcse?
[00:15:42]Hazudni pedig nem szabad.
[00:15:42]Ajánlom szíves figyelmükbe.
[00:15:45]Kedves Verpeléti Csilla, arra szeretném kérni, hogy ide írjon akkor olyat, amit én most itt hazudtam, tehát ami igazoltan hazugság abból, amit én elmondtam, mert ezt a demagóg marhaságot, hogy itt mindenki hazudik, ezt évek óta halljuk, csak speciál ellenem például még egyetlen sajtóper nem indult.
[00:16:04]Hm.
[00:16:05]Na mindegy.
[00:16:08]Igen.
[00:16:09]Faldoktor SMS-ét még gyorsan beolvasom.
[00:16:11]Kedves Róbert, a majkákkal és noárokkal nem az a baj, hogy politikai vagy ideológiai értelemben másképp gondolkodnak.
[00:16:16]A baj velük az, hogy emberi és erkölcsi értelemben nem ütik meg azt a bizonyos minimális mércét.
[00:16:20]Ő mindig egy sértődött és frusztrált kisfiú marad, ezért nem állja meg, hogy beszólogasson, s ezért lesz mindig nagyobb füstje, mint a lángja.
[00:16:28]Sok minden van abban, amit faloktor mond.
[00:16:32]Csak attól tartok, hogy ezek nem ösztönös beszólag beszólogatások, ezek igenis számító és kifejezetten a pénzre és az ismertségre hajtó beszólogatások.
[00:16:43]Az egyetlen egy baj van az az velük, hogy morálisan valami elképesztő mélyben vannak.
[00:16:48]De hát ub ki vagyok én egy fideszes propagandista, hogy én bárkit morálisan megítéljek, ugye?
[00:16:57]No, biztos ezért töltöttem el egyébként becsülettel majdnem 30 évet ebben a szakmában eddig.
[00:17:01]Na de semmi baj, Tamással folytatjuk.
[00:17:05]Szép jó napot, Tamás.
[00:17:05]Üdvözlöm.
[00:17:05]A helyzet az, hogy én a Majkában nem akarok foglalkozni.
[00:17:12]Megmondom őszintén, én sem terveztem, és én elmondtam, amit akartam róla.
[00:17:14]Arról a véleményem, de nem ér annyit, hogy foglalkozzunk.
[00:17:19]És abszolút egyetértünk.
[00:17:21]A szőlőutca az meg már egy lerágott csont.
[00:17:25]Engem már őszintén szólva ez nem érdekel.
[00:17:28]Én már ebben most nem értünk egyet, Tamás, mert az a helyzet, hogy ők lerágtak egy csontot, aztán odavágták a fejünkhöz, és kiderült, hogy ezt a csontot ezt ők találták ki.
[00:17:38]Azért ez nem mindegy.
[00:17:40]Már így értettem, hogy ez egy leágos csont, amit időről időre elővesznek, mert ugye mást nem tudnak.
[00:17:44]Hát valamivel kell butittani a népet, meg hazudni.
[00:17:47]Hát megnéztem ezt a srác, az valami érzelmi, mit tudom én micsodája van, meg nem vállalta a poligráfos vizsgálatot meg ilyen hasonló dumával lehet itt fizetni bárkit, de mindig van egy olyan kérdés, hiába tanítják be, hiába csinálnak akármit, amin megbukik, nem véletlenül nem vállalt ő semmit, de egyébként is a vált változatlan.
[00:18:11]Ez egy javítónő intézet, ahol a gyerekek, olyan gyerekek vannak, akik a gyilkosok, büntető satöbbi, satöbbi.
[00:18:21]Ez nem azt mondom, hogy nagy bántani kell őket, de pátyolgatni se kell, és ne csináljuk már a bűnözőkből átatlan, amit a csiszáj próbál ebből kihozni ebből az egészből, mivel más mást nem tudnak.
[00:18:36]Tehát ez ez hát igen, csak ugye itt most nem is feltétlenül a gyermekvédelemről van szó, hanem ugye ez a bizonyos Bangó Sándor ez állítja, hogy ő tudja, hogy ki Zsolti bácsi, és el is mondta az ügyészségen.
[00:18:51]Sőt, sőt most egy videóban erősen sejtetni is próbálta, hogy kicsoda Zsolti bácsi, és ezzel csak egyetlen egy komoly baj van, és azt engedje meg, egy fél percben gyorsan elmondjam, hogy a 444.hu H például csütörtökön írt egy cikket arról, hogy hát most a Fidesz támadja a Szőlő utcával Magyar Pétert, abba kéne hagyni, mert szegény áldozatok.
[00:19:10]Majd hozzáteszik, hogy egyébként a legnagyobb baj az, hogy mindenki azzal foglalkozik, hogy ki a Zsolti bácsi, mert hogy Zsolti bácsinak semmi köze nincs a szőlőutcához.
[00:19:18]Na most azért én akkor föltenném ezt a bizonyos 4 millió Ftos kérdést.
[00:19:23]Hogyha Zsolti bácsinak nincs köze a szőlőutcához, Bangó Sándort pedig a Szőlőutcában tartották fogva rablás miatt, akkor Bangó Sángor honnan tudná, hogy kicsoda Zsolti bácsi?
[00:19:34]Hát ez itt a nagy kérdés.
[00:19:34]Tehát gyakorlatilag szereztek valakit, aki ott volt, vagy nem volt ott, és olyanokat tud, amit nem tud.
[00:19:44]Ez ebből csinálnak.
[00:19:44]Megint ez a semmit fölpumpálják, de szokásos.
[00:19:48]Ezt még sokszor elő fogják venni, úgyhogy azért mondom, hogy ez egy gumicsont, amin mindig elő lehet venni.
[00:19:57]Jó, el lehet rajta rágódni, lehet támadni a Fidesz meg hasonlót, de az a miniszter, nem tudom, hogy hívják, aki nem lát, ő egyértelműen azt mondta, hogy hát ez a gyermekvédelem mi intézet, hát akkor meg hát csúnyán bánnak ott a gyerekekkel.
[00:20:16]Erre emlékszem határozottan egy hát igen, csak mondom, én azért nem értem, vagy nem érzem ezt olyan marginálisnak, mert azért hogyha ebben az ügyben kiderül, hogy a miniszterelnök ötcse befolyásolt egy tanut pénzzel, aki hamis tanúott, akkor az egy bűncselekmény.
[00:20:32]Hát ez egyértelmű.
[00:20:32]Ez egyértelmű.
[00:20:32]De hát ezt addig keverik, amíg ez úgy sem fog kiderülni, mert szépen besöpik a szőnyeg alá, és megint csak a propagandépezet beindul, és akkor újra és újra és újra ezt elő fogják venni.
[00:20:47]Igen, mert mondom, más programjuk nincs nekik, csak ha ez van.
[00:20:51]Hát ha megnézem ezt az izraeli ügyet, hát ezt pár napja mondtam éppen, hogy ugye hát a kapitány benzinkútas István az nem arra fog hajtani, mivel benne ül a szelligazgatótanácsában, hogy olcsóbb legyen a benzin.
[00:21:10]És szerinte a geopolitikai helyzet majd ha indokolja, akkor majd újra lehet védett.
[00:21:19]Á, csak az a baj, hogy a geopolitika helyzett a világon semmit nem változott.
[00:21:24]Tehát ugyanúgy nem jön az olaj, ugyanúgy nem jön semmi.
[00:21:27]Ugye a Peti meg itt már jövő múlt héten megjósolta, hogy itt már 10-15 Fttal olcsóbb lesz a benzin, mint a a védettár.
[00:21:37]Hát ez megint csak nem jött be.
[00:21:39]De ami bosszant ebbe az egészbe, hogy amikor a a mikor a közpénzeket kezdi el szirtatni, hogy ez 50 millió Ft közpénzbe került az embereknek a ez védetár, akkor foglalkozzunk már azzal, hogy a itt minden nem is hány minisztérium van?
[00:22:01]12 16 lett most a 14-ban a 16-ban ülő több 1000 léhűtő annak nem számít, hogy azt közpénzből fizetjük.
[00:22:11]és hasonlókat.
[00:22:11]Az se számít, hogy Ukrajnába hatalmas pénzeket nyomunk bele a semmiért.
[00:22:16]Az ISA közpénzből megy, de nem csak a mi közpénzünkből, hanem az egész Európa közpénzéből megy.
[00:22:23]Igen.
[00:22:24]Ezek számítanak?
[00:22:24]Hát dehogy számítanak.
[00:22:26]Hát ugye most arra bólintott rá Magyar Péter Brüsszelben, legutóbb, illetve a Tiszapárt, hogy ugye azokat a hiteleket, amelyeket korábban felvettek más tagállamok, hogy az őrt abból abból fizet Ukrajnába fegyvert lehessen küldeni, azt most fizethetjük közösen.
[00:22:43]Azt kell mondanom, hogy az Ukrajnába akármennyi fegyvert küldenek, vagy csinálhatnak bármit is, ez egy veszett fejszenyere.
[00:22:50]Most is az európai csúcsó fogalmuk sincs, hogy kitárgyaljon.
[00:22:53]Mivel tárgyaljon?
[00:22:56]Ugye a Kostát leugatták, akkor ez se jó, az se jó, az se jó.
[00:22:59]Itt a kérdés az, hogy a Putytin akar-e tárgyalni még egyáltalán velük, mert majd majd ha eljön az ideje, és mikor jön el az ideje?
[00:23:09]Az már rég elmúlt, mikor ennek eljött az ideje.
[00:23:12]Innen már nincs visszaút, és ha azt mondom, hogy a a Lavró fenyegetésének csak a fele igaz, akkor az ukránoknak lőtek.
[00:23:20]Úgyhogy ez nyilvánvaló, de most meg kikezdtek ugye a fehér oroszokkal biztos, ami fix, mert hát úgy az igazi.
[00:23:28]És majd ha ezeket az átjátszóállomásokat, amik ugye a a orosz drónokat irányítják, hát ha nem szedik le egy héten belül, akkor majd ők lelövik.
[00:23:40]Hát én nem csinálnék azért ilyet, mert ugye a fehéroszok nincsenek benne még a háborúban, de ott van, mint tartalékhagysereg, tehát ha szükségesetén be fogják vetni őket, és akkor sajnálatos módon az Ukrajnának annak harangoztak, és mennyi pénzt dobtunk ki rá.
[00:23:58]De ez egyértelmű volt, hogy ez a 60 nap ez olyan béke még nem volt, ami két-három na tovább tartott.
[00:24:06]Viszont semmi nem indokolja azt, hogy mert ugye a geopolitikai helyzet az változatlan most is, épp olyan, mint a védettár idején volt.
[00:24:19]De hát ugye a kapitány Istvánnak az első a saját cége, a sell, a többi meg utána jön.
[00:24:25]A Peti is ígérgetett itt össze-vissza minden marhaságot.
[00:24:28]És a a ugye Peti még azt mondja Brüsszelben, hogy hatalmasat alkotott.
[00:24:35]Hatalmasat alkotott, mert ő volt az, aki felvetette, hogy a ukrajnai csatlakozását ne kapkodjuk el csak úgy lassan.
[00:24:46]És ezt ott mondja a szerencsétlen, hogy asztalt borogatni és félelmet kell tenni jön, hanem igyekszik kompromisszumokat találni.
[00:24:54]Na most ezt a kompromisszumot én úgy értelmezem, hogy ez egy megadás.
[00:25:01]Tehát magyarul ez a kompromisszum elvezetett oda, hogy Magyarországból egy gyarmat lett, aki úgy ugrálunk, ahogy majd fütyülnek valahonnan.
[00:25:13]Úgyhogy az ilyen kompromisszum, ez egyoldalú kompromisszum, nevezzük egyszer diktátumnak.
[00:25:18]Egyébként azért is nagyon álságos ez a magyarázat, hogy ő bevette bevetette ebbe a zárómányba azt, hogy csak lassacskán, mert ugye Urszula von der Len már hónapokkal ezelőtt kimondta, hogy legkésőbb 2030-ig fel kell venni Ukrajnát az unióba.
[00:25:32]És innen és innentől kezdve nem az európai tanács döntése.
[00:25:37]Egyértelműen egyértelműen én hallgattam a Tusk.
[00:25:40]A Tuszka egy büdös szót nem szólt erről, hogy a Peti mekkorát alkotott.
[00:25:44]Annyit mondott, hogy itt van ez a zöld szülő kis srác, még segíteni kell neki, hogy beilleszkedjen ebbe a borzalmas csapatba.
[00:25:53]Amellett meg a világon semmilyen tekintélye nincs, de véózni fog.
[00:25:58]Gondolom azt olvasta, mikor a ficóval beszélgetett itt a vigére írja, hogy hát ő is fog ámétni, csak kérdés, hogy mikor és mit.
[00:26:08]Ühüm.
[00:26:08]Azt azt még sajnos nem lehet nem lehet tudni.
[00:26:10]Aztán van még ez a a súlyok súlyok.
[00:26:16]Hát az egy érdekes dolog, mert most úgy olvasgattam, mert úgy ráérő időm volt.
[00:26:20]Nem ilyen egyszerű ez a kérdés, mert le vagyon írva, hát elég hosszadalmas, meg hosszú, de a ha valaki azt mondja, hogy elfogultság, vagy valamilyen másokból nem akarja vállalni a a bíró bíráskodást, akkor viszont ezt az okot 30 napon belül meg kell szüntetni.
[00:26:46]Ühüm.
[00:26:46]Tehát magyarul ez annyit jelent, hogy ő kiszállhat ebből a csapatból, de akkor helyette meg újat kell választani.
[00:26:54]Abban az esetben viszont, hogyha nem tartozik a alkotmánybíróság hatáskörébe, akkor is köteles összeülni a teljes csapat, és köteles megindokolni azt, hogy miért nem tartozik oda.
[00:27:09]Igen.
[00:27:09]És viszont ha a személyi elfogultságról beszélnek, azért, mert ők mondjuk Sullyok Tamás elnöksége alatt voltak alkotmánybírók, akkor viszont nem hét alkotmánybírónak kellett volna elfogultságot bejelenteni, hanem 12-nek, mert a 15-ből 12 dolgozott Sullyok Tamással.
[00:27:25]Hát ez ez nem kibúvó, mert ilyen nincsen, ha a meg egyszer meg kell szüntetni azt a vagy kilép, vagy megszünteti az összeféletlenséget az el Bocsásson meg, Tamás egy pillanatra el kell köszönnöm a tév nézőktől.
[00:27:37]Onnan elmegyünk most egy pis kis szünetre, de mi folytatjuk a rádióban.
[00:27:44]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.
[00:27:47]Paláver, hangra fel.
[00:27:55]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.
[00:28:01]Paláver hangra fel.
[00:28:05]És ebben a pillanatban visszatértek hozzánk a Hírtv nézői.
[00:28:07]Köszöntöm önöket.
[00:28:11]Klárikával beszélgettünk még itt a reklámszünetben Tamás mellett, és hát nagyon érdekes kérdéseket tett föl ezzel ő is ezzel a Zsolti bácsi üggyel kapcsolatban, hogy igen, tehát hogy például ez a Sanyika, hogy ismer föl bárkit.
[00:28:23]Ö na mindegy.
[00:28:27]Szóval sok sebből vérzik ez a történet, és egyáltalán nem mindegy, hogy mi lesz ennek az ügynek a végkicsengése abból a szempontból, hogy van-e köze hozzá a Tiszapártnak, vagy sem.
[00:28:37]Úgyhogy szerintem erről még beszéljünk jó sokat.
[00:28:41]Következő betelefonálónk Péter.
[00:28:41]Szép jó napot, tiszteletem.
[00:28:46]Jó napot kívánok.
[00:28:46]Üdvözlök mindenkit.
[00:28:49]Hát szokni kell a az ilyen szereplést.
[00:28:51]Na mindegy, megpróbálok túlesni a dolgokon.
[00:28:57]Tehát az első kérdés az a szőlőutcai ügy.
[00:29:00]Hát ez a magyar titkosszolgálatok, a magyar rendőrség meg az úgynevezett igazságszolgáltásnak a szegénységi bizonyítványa.
[00:29:08]Ennyit erről.
[00:29:08]Erre erre több szót nem is érdemes.
[00:29:12]Ühüm.
[00:29:12]De mire gondol?
[00:29:14]Hát hát mire nézze, valamikor volt a taxis blokád.
[00:29:21]Igen, jó régen voltxis blokkán akkor egy Tórós nevű rendőr volt, azzem Budapest rendőr főkapitánya.
[00:29:29]Úgy bizony, ugye ő volt.
[00:29:30]Na ő egyértelműen kijelentette, ha a miniszterelnök utasítja rá, akkor sem fog fellépni a taxisok ellen.
[00:29:38]Elnézést kérek.
[00:29:38]Szóval álljunk már meg egy pillanatra.
[00:29:40]Na most ugyanez a rendőrség 2006-ban közibe lőtt a a nem is tüntetők voltak tulajdonképpen.
[00:29:49]Igen.
[00:29:50]Bék békésen hazafelé ballagol tömegbe meg agybőbt embereket.
[00:29:53]Nem vagyok én arról meggyőződve, ha a helyzet úgy alakul, ezt nem ismétlik meg.
[00:29:58]Tehát most és akkor semmer a kérdés, most akkor most akkor hogy áll?
[00:30:02]Miféle rendszerváltás volt itt meg egyáltalán?
[00:30:07]Egyá ugyanez meg ugyanez megy az igazságszolgáltásnál.
[00:30:11]Itt olvasom a kommentet az interneten.
[00:30:11]A gyerekem bemegy az egyetemre, tisztességes, keresztény konzervatív nevelést kapott otthon, és kijön, mint egy félőrült liberális akárki.
[00:30:24]Á igen.
[00:30:25]Mi mi megy a mi megy az egyetemeken, könyörgöm?
[00:30:27]Kik oktatnak az egyetemeken?
[00:30:30]Mit oktatnak az egyetemeken?
[00:30:33]Nagyon jó kérdések ezek.
[00:30:33]Nem, nem is, nem, nem is.
[00:30:35]Ez a Szóval ez egy ez egy nagyon súlyos kérdés, mert ha ezt a dolgot nem sikerül megoldani, márpedig ezt nem sikerült megoldani eddig senkinek, hát akkor nem tudom, mi lesz a végicsengése, illetve sejtem, hogy mi lesz.
[00:30:47]Na most így visszamennék egy kicsit időben.
[00:30:52]Amikor elkezdődött ez a módszer rendszerváltásnak nevezett módszerváltás, akkor én pár pártoskodtam.
[00:30:58]Hát pártoskodtam annyiból, hogy hát valamerre menni kellett, és hát beléptem a magyar néppárt és parasztpárt, vagy valami ilyesmi volt.
[00:31:12]Fekeze Gyula volt a főnöke.
[00:31:14]Akkor ki is érdem, hát a részemről ki is érdemelte a hazárló címet.
[00:31:20]Hiába mondták nekem, hogy ő Európa híró hírű, mert ez ez az ember semmi teljesen mindegy.
[00:31:24]Na, mindenesetre akkoriban úgy elgondolkoztam a dolgokon és hát oda jutottam menetrendszerűen, hogy ami teendő volna, de nagyon sürgősen komolyan dolg gondolunk bármit is, az az lenne egy fogalomtisztázás.
[00:31:43]Tehát fogalmakat tegyünk tisztába, mert ha minden fogalomról minden ember mást gondol, akkor abból még csak vita sem lesz.
[00:31:50]Abból csak egy nagy kajtasz.
[00:31:53]Hát az a baj, hogy erre nincsen nagyon szándék.
[00:31:55]Sőt mi több nem a az a helyzet, hogy a politikai erő, különösen ez a mostani kormánypárt, ez imádja ezt a megosztottságot.
[00:32:01]Hát eddig ennek köszönhetik a felemelkedésüket.
[00:32:02]Tehát, hogy akik ezt Ágában nincs meg megszüntetni ezt.
[00:32:06]Hát e szegény apám Isten nyugosztályja mondta annak idején, tudod fiam, a politikusoknak a leg legfőbb dolga az, hogy nehogy megegyezzenek, mert akkor kiderülne, hogy nem nem sokukra van szükség.
[00:32:17]Na mindegy.
[00:32:19]Igen.
[00:32:19]Jó, jó mondás egyébként.
[00:32:21]Tehát tehát e tehát van a fogalomtisztázás.
[00:32:24]Utána lett volna egy feladattisztázás, nem volt.
[00:32:26]Utána lett volna egy történelmi helyzetmegítélés, tisztességes.
[00:32:31]Nem volt.
[00:32:31]Pedig történészek, aj mindenféle történészek foglalkoztak a dologgal, meg beszéltek mellé.
[00:32:38]Na most akkor utána méltó méltóztattak volna az érdekviszonyokat.
[00:32:44]Az érdekviszonyokat, tehát a világpolitikára is kiterjedően meg világgazdaság tisztázni.
[00:32:52]utána egy egy értékrendiséget k kialakítani, megtenni mindent a kontraszekció további búriányzása ellen, és megajándékozni a népet egy ideológiával, amely elfogadható.
[00:33:04]De ezt még Orbán Viktor is megtagadta.
[00:33:07]Nem leszik semmiféle ideológiát.
[00:33:10]Már elnézést kérek.
[00:33:12]Ideológia nélkül állametés nincs.
[00:33:17]Hát de itt a következménye.
[00:33:17]Na most azért a Fidesznek volt egyfajta ideológiája.
[00:33:20]ők egy polgári keresztény Magyarországot akartak építeni.
[00:33:25]Éppen éppen ez a szomorúság éppen ez ez a szomorú az egész, hogy van persze a legmutább embernek is van ideológiája olyan amilyen.
[00:33:35]De ezt Orbán Viktor letagadta, hogy nincs arra szükség.
[00:33:37]Hát szükség van nyilvánvalóan nem is tudott mást csinálni.
[00:33:41]Muszáj volt valamit hát elnevezte másnak.
[00:33:44]Mindegy.
[00:33:44]Na most akkor a akkor a ér a fogalomtisztázáshoz kicsit térjünk már vissza a jogállamhoz.
[00:33:58]Gyönyörgöm, a jogállam, a jogállam az én olvasatomban, ezt és ezt nagyon hiányolom, ment a jogállami vita az Európai Parlamentbe.
[00:34:11]Ment a jogállami vita, Isten tudja, hogy hány helyen, meg főként nálunk.
[00:34:17]De egyetlen egyszer nem hallottam, hogy kérem, a jogállam az én olvasatomban a következő, és odavágott volna az asztalra.
[00:34:26]ugyanis a helyzet az, hogy az én megközelítésemben a jogállam mindeneső mindenek előtt alakiságot fejez ki, és nem tartalmat.
[00:34:37]Tehát jogállamisághoz a jogállamságot hozzákötni olyan mihez, hogy bank kitalál valami ordenári hülyeséget, és azt nem iktatják törvénybe, akkor az nem jogállam.
[00:34:47]Hát azért ez elképesztő.
[00:34:47]Na most a legrafináltabb dologba pedig az, hogy az én megfogalmazásom szerint jogállam volt a Bussolini Olaszországa, jogállam volt a Hitler Németországa, jogállam volt a Szovjetunió, mert a jogállam gyakorlatilag az én megközelítésemben azt jelenti, hogy az állam adott határai köz élő népesség meghatározott törvényi és rendeleti rendeleti keretek között éli az életét, mely törvényi és rendelti kereteknek a regnáló hatalom hatékonyan érvényt tud szerezni.
[00:35:28]Tetszik érteni?
[00:35:28]Ühüm.
[00:35:30]Nincs itt ebben semmi fasizmus meg semmi semmiféle negatív ez a jogállam.
[00:35:35]Márpedig jogállam tehát ebben a szempontból Magyarországot például az utóbbi időben se érhette rád.
[00:35:43]Elárulok valamit.
[00:35:43]Most rákerestem, az Európai Unióról szóló szerződés, tehát az alapítószerződés kettes cikkei szerint a jogállamiság nincs megfogalmazva, hogy ez a jogállamiság, csak erre húzzák rá.
[00:35:52]Az unió olyan értékeken alapul, mint az emberi méltóság tisztelete, a szabadság, a demokrácia, az egyenlőség, a jogállamiság és az emberi jogok tisztelete.
[00:36:02]Tehát, hogy itt sincs megfogalmazva, hogy mi az a jogállamiság.
[00:36:05]Ez nem véletlen, hogy ezt ilyen gumi jogszabályként tartják, mert bármire rá lehet húzni.
[00:36:12]De hát ez de könyörgöm, hát mi az Európai Unió azért már nem akármi.
[00:36:14]Ott nincs helye gumicsodnak.
[00:36:19]Hát azért azért alkotunk törvényeket, hogy fehéren, feketén kimondja, hogy ez ez a mi megközőlítésünkben lehet ellen a a mondjuk demokratikus módon harcolni.
[00:36:31]Persze természetesen biztos.
[00:36:31]Akkor nem lehet nem lehet egy nekünk nem tetsző kormányra azt mondani, hogy az jogállamiság ellenes, egy nekünk tetsző ormány kormányra, meg azt, hogy jogállamiság pár hát ez épp éppen elég nagy baj.
[00:36:43]Na most na most tehát itt itt vagyunk, hogy felvetődött az érték hol valamiféle európai értékek meg keresztényi értékek.
[00:36:57]könyörgöm, nehéz addig eljutni, hogy nincs keresztény érték meg nincs európai érték, csak egyféle érték van.
[00:37:03]Valami vagy érték, vagy egy ócska tulajdonság, vagy akármi.
[00:37:10]Na most akkor el kéne jutni, hogy mi is az érték.
[00:37:13]Hát az én megközelítésimbe, mert én én elmondom, az én megközelítésembe.
[00:37:19]Ezt se mondta vég el senki, hogy az ő megközelítésében mi az érték.
[00:37:21]Először is tisztázni kell.
[00:37:27]az egyetemes emberi érdekeket.
[00:37:30]Ez pedig egészség, béke, szabadság, tudás, család, igazság, környezetvédelem.
[00:37:36]Ezek az emberiség egyetes érzéke érdeke természetesen egymással legszorosabb összefüggésben, a maguk bonyolultságákban.
[00:37:45]De ez sokatos kérdés.
[00:37:47]Na most az érték minden, tehát érti érték minden, ami az egyetemes emberi érdekek érvényesülése irányában hat.
[00:37:59]Ennyi.
[00:38:04]Világos?
[00:38:04]V érti?
[00:38:05]Tehát nem keresztény, nem európai, ennyi egyetemes.
[00:38:09]Tehát a kérték egyetemes fogalom kellene, hogy legyen.
[00:38:14]Nem pedig hülyeségeket összehordani.
[00:38:17]Édes jó Isten.
[00:38:17]Na mindegy.
[00:38:19]Jó.
[00:38:19]Péter nagyon szépen köszönöm, hogy hívott minket.
[00:38:21]Folytassuk legközelebb.
[00:38:24]Van még néhány percünk.
[00:38:24]Hadd jusson más is.
[00:38:26]Szóhoz a szünet előtt.
[00:38:26]Köszönöm, hogy hívott minket további szép nap elnézést kérek.
[00:38:30]Tényleg nem akartam bosszul renget, de hát sikerült.
[00:38:34]Nagyon szépen köszönöm.
[00:38:34]Viszont hallás nagyon könnyű belemelegedni a beszélgetésbe itt a műsorba, úgyhogy köszönöm.
[00:38:39]Viszont hallás hallás.
[00:38:39]Itt hallás Ibolyáé a szó.
[00:38:42]Kez csokol.
[00:38:44]Jó napot.
[00:38:44]Jó napot kívánok kedves Robi Ibolya vagyok.
[00:38:46]Megint megint összefutottunk így akartam.
[00:38:51]Hát tulajdonképpen a Magyar Márton.
[00:38:51]Hát, szóval nem mondok inkább róla semmit, mert nem akarom, hogy a vérnyomásom 620 legyen.
[00:39:00]Így is, amikor megláttam a drága bátyját, akkor már meghallom a hangját, már akkor szaladag föl a vérnyomásom, úgyhogy úgyhogy úgyhogy lövöm át másik adóra.
[00:39:11]Inkább nézem a inkább nézem a török sorozataimat.
[00:39:14]Igaz, hogy lavort kell a tév elé rakni, mert annyit bőgnek, hogy az valami tragédia.
[00:39:22]Na mindegy.
[00:39:22]Szóval a Szőllő utca.
[00:39:22]Hát szóval ez a Bangó Anyika.
[00:39:25]Ezt megtalálták, mert ez olyan buta, mint a Föld.
[00:39:30]Nem vitatkoznék ezen.
[00:39:32]Ez olyan buta, mint a Föld.
[00:39:32]Amikor amikor mondja, hogy hát most mondta, hogy nyarag ott aranyapám, ott nyar.
[00:39:41]Persze, ott nyarasz.
[00:39:41]Persze a négy millábó úgy eltapsolja, hogy utána majd megint megint rabol neki.
[00:39:47]Nem, nem vagyok raszista.
[00:39:50]Most nem most simán ad még egy interjút, kap még némi pénzt, bedob valami nevet.
[00:39:54]Nem baj, ha nem igaz.
[00:39:55]Most ebből el lesz egy darabig, nem kell neki rabolni.
[00:40:00]Tulajdonképpen én nem vagyok rasszista, mert nekem vannak ne is legyünk most itt az adásban semmiképp.
[00:40:07]Tetszik tudni, tetszik tudni, hogy mond tetszik tudni, hogy mondom, hogy hát én nekem segítenek.
[00:40:10]A piac, ahova járok, az ott tele van Romával, nyakabba ugranak örömükbe, ha látnak, és segítenek nekem.
[00:40:21]Szóval szóval tényleg meg az iskolában is volt, ahol jártam, volt rengeteg roma és és mindel haver mind el haverkodtam.
[00:40:29]A másik picit most eltérek a témától.
[00:40:33]Györfi pal.
[00:40:33]Azért mondom így, hogy Pali, mert hat évvel fiatalabb, mint én.
[00:40:39]szívemből sajnálom és szolidaritást vállalok vele.
[00:40:41]Szerencsétlen embert 60 évesen munkanélkülivé tették.
[00:40:46]Nem, nem, nem lett munkanélküli.
[00:40:47]Maradhatott a mentőknél.
[00:40:47]Nem tudom, hogy milyen beosztásba, tehát hogy azt arról nem szólnak a hírek, de valami valami feladatot kapott a mentőknél, csak egyszerűen levették őt a posztjáról.
[00:40:58]De hát igazság szerint nem ezzel a tehát ezzel nem az a baj, hanem az, hogy hogy is mondjam, tehát amikor egy egészségügyi miniszter azt mondja, hogy a a mentők szóvivője nem kell, hogy celeb legyen, akkor én azért azon gondolkodom, hogy vajon emlékszik-e valaki Györfi Pál előtt bármilyen mentőszóvőre, mert azért az, hogy szerintem ő megszemélyesítette a mentőszolgálatot és helyenként egészségvédelemmel kapcsolatos olyan tanácsokat adott különböző reklámokban vagy interjúkban, amiket az emberek figyeltek és megfogadtak, vagy átgondoltak, vagy csak elraktároztak.
[00:41:37]Szerintem az a mentőszolgálatnak jó.
[00:41:37]Ha ezt az egészségügyi miniszter nem látja, akkor ő meg valószínűleg nem jó az mentőszolgálat irányítására.
[00:41:46]Valószínű pedig pedig állítólag én azt hallottam erről a egészségügyminiszterről, hogy mint ortopédor orvos nagyon jó, hogy hogy jól munká szóval jól végezte a melóját.
[00:41:57]Én ezt elhiszem.
[00:41:57]Én ezt el hiszem, de annyit hadd mondjak én meg Ibola, hogy nálam akkor írta le magát, amikor a Direkt 36 nevű propaganda médiumnál azt magyarázta hosszasan egy videóban, hogy ő neki Angliáig kellett meg mennie ahhoz, hogy megtanuljon rendesen kezet mosni, meg megértse, hogy mi szükség a kézmosás fontosságára.
[00:42:15]Ha egy orvos ezt képes kimondani Szemelve Szignác hazájában, akkor az az én szememben szakmailag nem ér egy kalapé szotit se.
[00:42:28]Igaza van.
[00:42:28]Igaza van, Robi.
[00:42:28]Igaz.
[00:42:28]Szóval én szóval meg meg hát a Majka, én a Majkát soha nem tartottam sokra, de hát most szóval ő nekem már akkor leírta magát, amikor a hát a szóval nem nem volt akkor mit nézni.
[00:42:42]Éppen akkor néztem a valóvilágot, és az a csárcsúbi császól az az az idióta az á na most legalább tudom, hogy a való világban volt, mert én már elfelejtettem, hogy melyik melyik ilyen valóságóból nőtte ki magát.
[00:42:57]Szóval valami jó, de ismerem, hogy tehetséges, mert mert lehet, hogy tényleg az meg sokat dolgozott, de akkor de akkor fogja már be a pofáját, mert bocsánat, hogy így mondom, mert már a pipától nem látok.
[00:43:08]Szóval egyszerűen nem igaz.
[00:43:11]meg a Molnár Áron.
[00:43:11]Valaki nekem mesélte itt a trafikba, ahova szoktam lejárni, hogy Kárpátaljáról jött és fölkarolták.
[00:43:19]És akkor itt jártatja a csőrét ez is.
[00:43:22]A az a helyzet, hogy egyébként szerintem egy tehetséges és elismert művészembernek van felelőssége a társadalommal szemben, és igenis kell, hogy beleszóljon a közügyekbe, csak mondjuk csak mondjuk egy kicsit sem hergelő jelleggel.
[00:43:37]Tehát ugyanúgy ha valakinek van szava van, amire figyelnek, akkor az nem használhatja arra, hogy a békétlenséget fokozza.
[00:43:49]Akkor neki arról kéne beszélni, hogy legyen végre csend és nyugalom.
[00:43:54]Ugyanúgy, ahogy Sinkovicim, ő nagyon jól csinálta a dolgát, szegénykém nagyon jól csinálta Sinkovicim a dolgát.
[00:44:01]Úristen, te tehát egy egy adásba se beszéljünk Majkáról és Sinkovics Imréről.
[00:44:04]Ibaja, azért azt hadd kérjem.
[00:44:06]Tehát, hogy mert csakotúztam.
[00:44:12]Szóval azért na igen.
[00:44:13]Tehát szóval tulajdonképpen tulajdonképpen azért azért tényleg ne vonjam egy kalap alá.
[00:44:20]Aztán a másik, hogy a hogy a közelkeleti béke.
[00:44:23]Hát tulajdonképpen ez is, ez is tulajdonképpen nem.
[00:44:26]Szóval nem lesz ebből semmi.
[00:44:29]Nem lesz ebből semmi.
[00:44:32]Meg, hogy kivezetik a védettárakat, már kezdik szépen a népszerűtlen intézkedéseket vonni.
[00:44:36]És mondtam már ön nem egyszer, hogy a töri ismétli önmagát.
[00:44:42]Így van, hogy van, hogy 2006.
[00:44:44]október 23 2026 október 23.
[00:44:50]Igen, ezt beszéltük pár.
[00:44:50]Már csak itt már tulajdonképpen a jó nép nem lesz annyira bénult, szóval nem tudják úgy szétverni, mint annó 20 évvel ezelőtt, mert mert a jó nép most már szóval fel fog lázadni, fel fog lázadni.
[00:45:07]És Magyar Péter szerintem nem fogja kibírni az egy évet.
[00:45:12]Hát nem tudom, meglátjuk, meglátjuk.
[00:45:14]Egyelőre a, hogy mondjam, a buborékon belül a hívők azért még nagyon elvakultak, tehát bármilyen tényt látnak, attól inkább elfordítják a fejüket, nehogy gondolkodniuk kelljen.
[00:45:26]Tehát ők továbbra is a szavában hisznek.
[00:45:28]De hát hát változhat ez őszig annyit, hogy nagy legyen az elégedetlenség.
[00:45:31]Nem tudom majd k a dicsőséges.
[00:45:34]A dicsőséges 133 nap és tulajdonképpen kezdődik a mert hát most itt van ez az alkotmányos válság.
[00:45:41]Igen.
[00:45:43]Magához ragad, magához ragadja a hatalmat.
[00:45:45]Rákosinak a információja.
[00:45:48]Na azt nem szabad hagyni egyébként.
[00:45:50]Ivola viszont lejárt az időnk.
[00:45:52]Nagyon szépen köszönöm, hogy beszéltünk.
[00:45:54]Én csak ennyit akartam mondani.
[00:45:54]Köszönöm széen.
[00:45:57]Kellemes hétvégét önnek is.
[00:45:57]Kezit csokkolom.
[00:45:59]Visszaadás azt mondja, hogy igen, ez kedves.
[00:46:09]Ezt most nem olvasom be, kedves Tamás és Panni, mert ez személyes.
[00:46:12]Aztán t á majd a következő fél órában, mert most már csak elment ez a pár másodperc, ami hátra volt a televíziós adásból.
[00:46:20]Így legalább hátha többen tartanak velünk a rádiós adásba is, mert a tévéss adásunknak már a vége.
[00:46:27]Köszönöm, hogy velem tartottak.
[00:46:27]Várom önöket továbbra is a Paláverben a Hír FM csatornáján.
[00:46:32]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.
[00:46:36]Paláver, hangra fel.