Hír TV 43:44

Paláver- Ki a hibás a klíma nélküli vonatok miatt? - HírTV

belpolitikaválasztásgyermekvédelempropagandavéleménynyilvánításközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Paláver- Ki a hibás a klíma nélküli vonatok miatt? - HírTV
tl;dr
  • Orbán Viktor „gyalázatos provokációnak" nevezte a „Zsolti bácsi" ügyet, amit a TISZA Párt fegyverként használt, de a helyzet most visszafelé sülhet el.
  • Pisti betelefonáló szerint a korábbi ellenzéki sajtónak most kötelessége lenne véleményt mondani, de hallgatnak; az ügyet a rendszerváltás utáni Magyarország leggyalázatosabb ügyének nevezte.
  • Ica a gyermekvédelem átalakítását bírálta: a Fidesz alatt átvilágított vezetőket a miniszterelnök lecserélte, és a TISZA bérlakásprogramját a migránsok elhelyezésére szánt eszköznek tartja.
  • Lipót szerint a választások előtti provokációkat a hatóságoknak észlelniük kellett volna, és sötét gazdasági jóslatokat fogalmazott meg őszre.
  • István jogi érvekkel kérdőjelezte meg a választás érvényességét, a miniszterelnök elleni ukrán fenyegetésekre és a „Koactus Fécit" elvére hivatkozva.
  • A műsor a francia aktivista esetén keresztül a nyugat-európai véleménynyilvánítás korlátozását mutatta be, amit Pisti szerint Magyarországra is exportálni akarnak.
  • A klíma nélküli vonatok kapcsán Pisti a budapesti bejárók nevében kért légkondicionált kocsikat, és kérte a vármegye- és országbérlet megtartását.
  • Lipót a klímaváltozás és a háború mellett jelentéktelennek nevezte a vonatklíma ügyét, és bírálta a meteorológusok pontatlan előrejelzéseit.
  • Pisti mély együttérzését fejezte ki a jobboldali sajtóval, és személyes hangvételben bírálta Majkát, akit „hitványembernek" nevezett.
  • A nézői üzenetek 2026. június 27-re tüntetést szerveznek a migráció és a genderpolitika ellen, és az Európai Ügyészségtől várják a magyar ügyek kivizsgálását.
Részletes összefoglaló megjelenítése

A „Zsolti bácsi” ügy – Orbán Viktor reakciója és a közéleti vita

A műsor elsődleges témája az úgynevezett „Zsolti bácsi" ügy, amelyet Orbán Viktor volt miniszterelnök nyilvánosan „gyalázatos provokációnak" nevezett. A műsorvezető, Szabó Gergő szerint az ügyet a TISZA Párt eredetileg fegyvernek szánta a választások előtt, és ez működött is, de most úgy tűnik, a helyzet visszafelé sülhet el. A leköszönő miniszterelnök „műbhéna" és más jelzőkkel is illette az ügyet, amely véleménye szerint karaktergyilkossági kísérlet volt. A téma kapcsán a műsorvezető kiemelte, hogy a TISZA prominenseinél „menekülést" lehet észrevenni, és hamarosan kiderülhet, mi lesz az ügy végkifejlete.

A sajtó felelőssége és a viszonzás igénye

Pisti, az egyik betelefonáló, szenvedélyes felhívást intézett a hallgatókhoz. Kijelentette, hogy az ügyet nem szabad annyiban hagyni, és a korábbi ellenzéki sajtó módszereit kell alkalmazni a TISZA politikusokkal szemben:

„Ezt nem szabad annyiban hagynunk, és most nekünk kell ugyanazt csinálni, amit a akkor még ellenzéki sajtó csinált... zaklassák a tisztás politikusokat a mi médiamunkatársaink, a sajtósaink legyenek ott mindenhol a sarkokban, mindenhol kérdezzék őket, mi a véleményük erről, nyilatkozzanak." – Pisti

Pisti szerint azoknak a sajtóorgánumoknak, amelyek korábban napi 20-30 cikket is közöltek az ügyről, most kötelességük lenne kiállni és véleményt mondani a fejleményekről, de ehelyett hallgatnak. Álláspontja szerint a hallgatás oka, hogy „bennük csak a hazugságra, az alávalóságra, a hazárulásra van meg a hajlam. Gerince egyiknek sincs." Elvárná, hogy legalább annyit mondjanak: „nem láttunk tisztán, hamarkodottan hoztunk ítéletet".

Az ügyet „a rendszerváltás óta létező Magyarország történetének legmocskosabb, leggyalázatosabb, legundorítóbb ügyének" nevezte.

A gyermekvédelem átalakítása

Ica betelefonáló a gyermekvédelem oldaláról közelítette meg a kérdést. Hivatkozott egy korábbi betelefonálóra, aki egy gyermekintézetben dolgozó hölgyként elmondta, hogy a Fidesz-kormány alatt a gyermekvédelmi dolgozókat alaposan átvilágították, ellenőrizték a vagyonnyilatkozatokat, a családi kapcsolatrendszereket és a megfelelő végzettség meglétét.

Ehhez képest – állította Ica – a miniszterelnök két-három héttel korábban négy gyermekvédelmi intézmény vezetőjét cserélte le, köztük a társadalmi esélyteremtési főigazgatóság igazgatóját, a szociális gyermek főigazgatóság főigazgató-helyettesét és az országos gyermekvédelmi szakszolgálat igazgatóját. Az érintettek szerinte „maximálisan kisujjukból kirázták" a munkájukat.

„Ezek az emberek a Fidesz kormány alatt nagyon át voltak világítva, ellenőrizve voltak, kontroll alatt voltak, megfelelő végzettség kellett." – Ica *

A választás legitimitásának megkérdőjelezése

Lipót betelefonáló legfontosabb állítása szerint a választások előtt a rendőrségnek és a belső elhárításnak észlelnie kellett volna a provokációkat, hiszen azok nem a választás napján történtek. Szerinte „egy ország bukott el" ezek miatt a provokációk miatt. Sürgette, hogy a Fidesz korábbi vezetői tegyenek valamit – legkésőbb szeptember-október végéig –, mert különben nem lesz mit rendbe hozni az országban.

Sötét jóslatokat fogalmazott meg:

„Olyan finoman fog megváltozni, hogy észre se vesszük. Egyszer csak úgy október vége tájékán hirtelen... drága lesz a gáz, a víz, a villany, hirtelen ki lesznek rúgva az emberek, hirtelen mindenkinek le lesz védve a fizetése a felére, hirtelen megtűnnek különböző árstopok." – Lipót *

István betelefonáló a választás érvényességét kérdőjezte meg jogi alapon. Felidézte, hogy az ukrán „Karma" nevű maffiaszervezet a választások előtt életveszélyesen megfenyegette a miniszterelnököt, feleségével, öt gyermekével és hat unokájával együtt. Úgy tudja, Szijjártó Péter külügyminisztert is megfenyegették. Emellett az EU ukrán pénzekkel és aranykombollyal is támogatta a kormány bukását.

István a római jogból ismert „Koactus Fécit" (erőszak hatására született aktus) fogalmára hivatkozva érvelt amellett, hogy a választás eredménye jogilag érvénytelen:

„Ha a választásokhoz vezető út az előbb elmondottak miatt kizárólag törvénytelenséggel és jogtalansággal volt kikövezve, akkor hogy lehet az eredménye törvényes?" – István *

Javaslata szerint a köztársasági elnöknek fel kellene oszlatnia a parlamentet, és addig nem szabadna új választást kiírni, amíg a fenyegetések és a pénzügyi zsarolás fennállnak. Párhuzamot vont Zelenszkijjel, aki szerinte két éve lejárt mandátummal kormányoz.

Végül Zbigniew Brzezinskire hivatkozott, aki 1978-as könyvében megjósolta, hogy az USA Európát gyarmatosítani fogja. István szerint ez most valósul meg: „Európa zsebükben van, a következő, hogy Oroszországot kell lenyelni."

Migráció és szólásszabadság – A francia aktivista esete

A műsor második témája egy francia aktivista ügye volt, akit börtönbüntetés fenyeget, mert azt merte állítani, hogy Franciaországban a nőkre a legnagyobb veszélyt a bevándorlók jelentik. A műsorvezető szerint az aktivistát korábban szexuálisan is zaklatták, és rasszizmus, valamint fajgyűlölet miatt jelentették fel.

Nyugat-európai tendenciák a véleménynyilvánítás korlátozására

A műsorvezető tágabb kontextusba helyezte az ügyet, jelezve, hogy Nagy-Britanniában is előfordul, hogy Facebook-posztokért börtönbe viszik az embereket. Megjegyezte, hogy ez a demokrácia „égisze alatt" történik, ami egészen mást mutat, mint amit várnánk.

Pisti egy németországi példával egészítette ki a képet: felidézte, amikor Olaf Scholz kancellár egy stúdióbeszélgetésben kínos helyzetbe került, mert nem tudta, hogy egy vonaton migránsok által meggyilkolt fiatal nő apjával ül egy asztalnál. A kancellár rutinválaszt adott a bevándorlási problémára, nem ismerve fel beszélgetőpartnerét. Emellett felidézte az angol férfi esetét, aki a Facebookon kérdezte meg, miért vannak mindenhol palesztin zászlók, és két órán belül elvitték a rendőrök, valamint egy finnországi esetet, ahol egy tüntető Ursula von der Leyen felé kiabált be, mire a rendőrök azonnal kiemelték a tömegből.

„Sajnos ez már szokványos Nyugat-Európában, és nagyon úgy nézem, hogy ezt akarják Magyarországon." – Pisti *

A kvótarendszer és a TISZA migrációs politikája

Ica bejelentette, hogy kész vállalni a börtönt is, mert ellenzi a kvóta szerinti migrációs elosztást. Állítása szerint Magyar Péter beleegyezett a migrációs paktumba, és ennek leplezésére találták ki a „vitynyédi" (Vitézy Dávid-féle) témákat – a TISZA ugyanúgy használja ezeket a figyelemelterelő ügyeket, mint korábban a Szőlő utcai ügyet.

A bérlakásépítési programot közvetlenül a migrációs paktummal kötötte össze:

„Elfogadták a migráns paktumot. Hát jöjjenek a migránsok. Hát majd odaadják a migránsoknak, nem?" – Ica *

Szerinte az idősek személyi igazolványainak cseréltetése is ezt a célt szolgálja: a kormányhivatalok „terepszemléket" akarnak tartani az egyedül élő, mozgáskorlátozott vagy demens idősek otthonában, ami Ica szerint elfogadhatatlan.

Egy személyes közeli példát is hozott: egy Németországban öröklő ismerőse azért nem tudja birtokba venni örökségét, mert az ingatlanba migránsokat telepítettek, és azóta sem tudják őket onnan kirakni.

A bérlakásprogram és a migráció összekapcsolása

Ica élesen bírálta a TISZA bérlakásprogramját, szerinte a cél nem a fiatalok lakhatásának segítése, hanem a migránsok elhelyezése. Emlékeztetett: korábban az SZDSZ is próbálkozott hasonlóval. Szembeállította a saját tulajdon és az albérlet értékét, mondván, az albérlet „kidobott pénz".

A műsorvezető megjegyezte, hogy különösen bátor dolog pont Orbán Viktort vádolni migráció előkészítésével, utalva ezzel a TISZA és Magyar Péter korábbi kijelentéseire.

Klíma nélküli vonatok és közlekedéspolitika

A műsor harmadik témája a klímaberendezés nélküli vonatok problémája volt a nyári kánikulában. A műsorvezető ironikus hangnemben utalt Vitézy Dávid közlekedési miniszterre, aki szerinte úgy nyilatkozott, hogy mindenki más a hibás, kivéve őt, mert előtte mindent elrontottak. A műsorvezető megkérdőjelezte, meddig lehet ezt a narratívát fenntartani, és emlékeztetett a választási ígéretekre: „megvolt a választás, másnap már vége a kirúgásoknak, vége ennek, vége annak, már egyből minden szép és jó lesz." Szerinte ez nem pontosan így van.

Vidéki vasútvonalak kontra balatoni járatok

Pisti a szolnoki vasútvonalról bejárók nevében érvelt. Három évvel korábban költözött a szolnoki vonalra, és tapasztalata szerint a balatoni vonal prioritást élvez a légkondicionált kocsik terén, pedig a Budapestre bejáró dolgozók egész évben fizetik az adót, és a csúcsidőben 38 fokban utaznak.

„Én megértem, hogy a Balaton óriási bevételforrás, de... mi nemcsak a nyáron vagyunk itt, hanem egész évben... tegyék már meg, hogy ezen a vonalon is legyen klímás vonat." – Pisti *

Budapesten belül is van gond: Pisti szerint Karácsony Gergely főpolgármesternek gondoskodnia kellene arról, hogy a vasútállomásokhoz több buszjárat közlekedjen – jelenleg öt buszból csak kettő áll meg, az is 40 percenként, miközben a többi öt percenként „húz el a vasútállomás mellett".

Pozitívan értékelte ugyanakkor a korábbi kormány intézkedéseit: a vármegye- és országbérlet bevezetését, amelyek drasztikusan csökkentették a bejárás költségeit. Kifejezetten kérte:

„Nagyon szeretném, hogyha ehhez nem nyúlnának hozzá. Ugyanis ez rengeteg családot érint anyagilag." – Pisti *

Ica hozzátette: a meglévő vasúti kocsikat kell szépen karbantartani, nem újakat rendelni, és a dolgozók munkáját kell ellenőrizni és megbecsülni. Szerinte Vitézy Dávid és a TISZA csak szlogeneket puffogtat, a valódi munka a meglévő járműpark rendben tartását igényli.

Klímaváltozás, háború és várostervezés

Lipót betelefonáló a vonatklíma kérdését jelentéktelennek nevezte a klímaváltozás és a háború mellett. Orbán Viktort idézte, aki szerinte a háború befejezését sürgeti. Érvelése szerint az ukrajnai robbanások, a Szuezi-csatornában elsüllyedt hajók olajszennyezése, valamint Budapest üveg- és betonépületei mind hozzájárulnak a felmelegedéshez:

„Az üvegre rásüt a nap... ha olyan helyre verődik vissza, ahol emberek vannak, azok hülyét kapnak a melegtől. Ha kőre vetődik vissza, az fölsokszorozza, elraktározza a meleget... Az egész Budapest tiszta üveg, meg tiszta kő meg beton." – Lipót *

Szerinte a „vidéki embereknek" megtiltani a rőzseégetést ostobaság. A klíma nélküli vonatokkal kapcsolatban nosztalgikus emléket idézett: gyerekkorában lehúzták az ablakot, kidugták a fejüket, és az volt a légkondicionálás. Szerinte az egész hisztéria fölösleges.

A meteorológusokat is keményen bírálta, mert szerinte pontatlan előrejelzéseket adnak, miközben komoly fizetéseket kapnak: saját mérése szerint a bemondott 36 foknál aznap 38, a napon pedig 44 fok volt.

A jobboldali sajtó helyzete és Majka bírálata

Pisti mély együttérzését fejezte ki a jobboldali sajtóorgánumokkal, név szerint említve a Pesti Srácokat és a Mandinert. Szerinte a jobboldali újságírók el vannak nyomva, cenzúra működik ellenük.

Személyes hangvételű bírálatot fogalmazott meg Majkával kapcsolatban:

„Mélységes sajnálattal tölt el, hogy... egy hitványember még annál is jobban elhitványodott... nem tartom emberhez méltónak... az a város nem arról volt szól, hogy ilyen embereket termel ki magából." – Pisti *

Majkát gyerekkorától ismeri, és szerinte a város – Ózd – nem ilyen emberek neveléséről szólt, de a rendszerváltás után magára hagyták a települést. Utalt arra, hogy Majka legutóbbi koncertjén történt valami, ami számára az elfogadhatatlanság határát súrolta.

Üzenetek és mozgósítás

A műsorban felolvasott nézői üzenetekből kiderült, hogy 2026. június 27-én tüntetést szerveznek a migráció, a genderpolitika és a sajtószabadság védelmében – olyan ügyek ellen, amelyeket az új TISZA-kormány „rá akar erőltetni" az országra. Több üzenet a Fidesz korábbi eredményeinek gyors lerombolásától tartott, és arra buzdított, hogy a közönség vegyen részt a tüntetéseken.

Egy másik üzenet szerint Kis Mário – a Zsolti bácsi ügy feltételezett informátora – először a DK-hoz próbálta eljuttatni bizonyítékait, de a Fidesz ártatlanságát bizonyító tények nem érdekelték az ellenzéket. Egy Tibor nevű soproni néző pedig az Európai Ügyészségtől várja, hogy kivizsgálja a magyar ügyeket, függetlenül attól, hogy a hazai hatóságok esetleg el akarják tussolni azokat.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok

-„Csabból is ez az ügy foljon" – Pisti beszédében; a szövegkörnyezet alapján a Csabai (talán Békéscsaba) vagy Csaba (mint személynév) lehet a rekonstrukció, de nem azonosítható egyértelműen.
-„Gips Jakabot, fideszes képviselőt... Gipsia Kababot" – Pisti beszédében; valószínűleg egy Fidesz-képviselő nevének eltorzult formája, aki nem azonosítható a kontextusból.
-„slaktamargit, a Kopmária" – Ica felsorolásában a leváltott intézményvezetők kapcsán; a nevek nem rekonstruálhatóak az átiratból.
-„Karma nevű ukrán maffia szervezet" – István utalása; a szervezet létezése és neve a kontextusból nem ellenőrizhető, feltételezhetően egy külső hivatkozás pontatlan felidézése.

Teljes átirat megjelenítése

[00:00:00]TV interaktív műsora a szócsaták bajnokaival.

[00:00:04]Paláver hangra fel.

[00:00:09]Nagy szeretettel és tisztelettel üdvözlöm a kedves nézőket és hallgatókat.

[00:00:12]Én Szabó Gergő vagyok.

[00:00:12]Ez pedig itt a Paláver.

[00:00:14]Mondom gyorsan a telefonszámunkat.

[00:00:16]0617-es 1999.

[00:00:21]Ezen a számon hívhatnak tehát bennünket.

[00:00:23]Üzenet pedig a 06707-es 10953-as számra tudnak küldeni és küldjenek is.

[00:00:29]Múltkor is rengeteg üzenet alig tudtuk felolvasni.

[00:00:31]És akkor nézzük a témákat.

[00:00:33]Gyalázatos provokációnak nevezte Orbán Viktor a Zsolti bácsi ügyet.

[00:00:37]Úgy tűnik, fordulóban van a baloldal, illetve a Tiszapárt hatalmas fegyvere.

[00:00:42]Legalábbis ők ugye fegyvernek szánták.

[00:00:44]Aztán a választásoknál úgy tűnt, hogy ez valóban így is van, de lehet, hogy ez még vissza fog csapni.

[00:00:49]Tényleg nagyon érdekes dolgok és fejlemények vannak az ügyben.

[00:00:51]És úgy tűnik, hogy egyfajta menekülést is észre lehet venni a Tiszapárt prominenseinél.

[00:00:58]Meglátjuk, hogy mi lesz majd ebből.

[00:00:58]A leköszönt miniszterelnök azonban elmondta a véleményét, és emellett, hogy gyalázatos provokációnak nevezte, műbhénak és egyéb jelzőkkel is illette ezt az egész ügyet, amely valójában arról szólt, hogy karakter gyilkoljon.

[00:01:11]Aztán, hogy mi lesz utána belőle, az most nemsokára kiderül.

[00:01:13]Nagyon várjuk majd a részleteket, várjuk, hogy ki mit mond, mi fog bebizonyosodni, és az alapján aztán mi is tudunk mérleget vonni.

[00:01:20]Egy érdekes hír Franciaországból.

[00:01:23]A másik témánk börtönbüntetés várhat a bevándorlás ellen felszólaló francia aktivistára.

[00:01:31]És egy hölgyről van szó, aki egyébként már korábban részt vett több megmozdulásban, illetve hát együtt próbálják meg felhívni a figyelmet arra, hogy nem feltétlenül jó az a nyakló nélküli bevándorlás.

[00:01:43]és képes volt ő elmondani azt, hogy Franciaországban a legnagyobb veszélyt a nőkre a bevándorlók jelentik, és emiatt úgy tűnik, hogy valóban letöltendő börtönbüntetés feny fenyegeti elhallgattatás.

[00:01:57]És ez nem csak vele van így.

[00:01:59]Ez egy nagyon érdekes nyugat-európai motívum.

[00:02:00]Tudjuk azt, hogy Nagy-Britanniában is Facebook posztokért viszik el az embereket, börtönbe akár.

[00:02:08]Úgyhogy egy szép új világ, amely a demokrácia égisze alatt van, ami egészen mást mutat meg nekünk.

[00:02:12]Végül ki lehet a hibás a klíma nélküli vonatok miatt most így június végén egy új kormány, egy rendszerváltás, egy egy új világ nem is elején, hanem most már tulajdonképpen benne vagyunk, mert mindenki mutogat a másikra, eközben meg az utasok igen komoly problémákat szenvednek.

[00:02:30]Hát természetesen erre vitézi.

[00:02:32]Dávid azt mondta közlekedési miniszterként, hogy ez egyértelmű, hogy mindenki másnak a hibája.

[00:02:38]Az övé még nem lehet, merthogy mindent elrontottak előtte.

[00:02:40]Hát aztán meglátjuk, hogy mit gondolnak majd az utasok, mit gondol a magyar társadalom, vagy meddig lehet ezt így csinálni, mert nagyon sokszor hallottuk, hogy megvolt a választás.

[00:02:52]Másnap már vége a kirakoltatásoknak, vége ennek, vége annak, már egyből minden szép és jó lesz.

[00:02:57]Hát úgy tűnik, hogy ez nem pontosan így van, de lehet, hogy mindenki átverte saját magát, és nincs is olyan meleg, vagy mégis működik az az átkozott légkondi.

[00:03:05]És akkor kezdjünk el beszélgetni.

[00:03:07]Pisti van a vonalban.

[00:03:07]Jó napot kívánok.

[00:03:10]Üdvözlöm.

[00:03:11]Jó napot kívánok.

[00:03:11]Hát a Szélőutcával nem sokat szeretnék foglalkozni, csak egyetlen egy nagyon-nagyon fontos dolgot szeretnék mondani ezzel kapcsolatban, hogy ezt nem szabad annyiban hagynunk, és most nekünk kell ugyanazt csinálni, amit a a akkor még ellenzéki sajtó csinált, hogy a Csabból is ez az ügy foljon, ugyanúgy zaklassák, hát idézőjelben zaklassák a a tisztás politikusokat a a mi médiamunkatársaink, a sajtósaink legyenek ott mindenhol a sarkokban, mindenhol kérdezzék őket, mi a véleményük erről, nyilatkozzanak.

[00:03:47]Igen.

[00:03:50]És piszkálni kell szerintem azokat a a sajtógánumokat, amik ezt éjjel nappal a Csabból is ezt ezt nyomták ránk, akik egy nap 20-30 cikket írtak, meg olykor még többet is.

[00:04:03]És minden munkatársuknak megvolt a véleménye erről a felfújt, mocskos, gyalázatos ügyől, hogy akkor legyenek szívesek, akkor álljanak ki most is, most is mondják el a véleményüket, csináljanak valamit.

[00:04:17]De hát úgy látszuk, hogy hogy úgy látszik, hogy bennük csak a csak a hazugságra, az alávalóságra, a hazárulásra van meg a hajlam.

[00:04:31]Gerince egyiknek sincsen, senki nem mer odaállni, még olyan sincsen, mert én szerintem biztos van olyan is, aki ebben nem akart részt venni, csak mint úgymond kicsi láncem kénytelen volt.

[00:04:41]Tehát a nem mondhatott nemet a főnökének.

[00:04:46]Oda kellett menni, hogyha azt mondták neki, hogy most odamész, megkeresed, mondok egy nevet, Gips Jakabot, fideszes képviselőt, és őt fogod nyaggatni a hülye kérdéseiddel, akkor nem tehetett mást, és odament, és megkereste Gipsia Kababot.

[00:05:00]Tehát nyilván voltak ilyen emberek is, de elvárnám, hogy most is álljon ki valaki arról az oldalról, és legalább annyit mondjon, hogy nem láttunk tisztelni, hamarkodottan hoztunk ítéletet, és mi is szeretnénk, hogyha minél előbb fényerülne ennek a az esetnek a végére, és hogy kiderülne a teljes igazság.

[00:05:22]Én ezt kérem mindenkitől.

[00:05:24]Én ebben nem tudok sokat tenni.

[00:05:27]Az én hangom el kevés, de akinek módja van, sajtós, médiamunkatárs, bárki, igenis üssük ezt a vasat, hajtsuk a a most már kormánypárti képviselőket, sajtógánumokat próbáljunk ki választ kicsikarni belőlük, és ezt ne hagyjuk abba, mert ez a rendszerváltás óta létező Magyarország történetének a legmocskosabb, leggyalázatosabb, legundorítóbb ügye volt.

[00:05:57]Úgyhogy erről erről csak én én tényleg csak ennyit szeretnék kérni meg ennyit erről ennyit szeretnék mondani.

[00:06:01]A második téma az az azért nem mondom, hogy elszomorító, mert az a baj, hogy már szokványos.

[00:06:12]Tehát nem tudom, hogy Gergő emlékszik-e arra, amikor Németországba oly Magyarországon oly gyakran dicsőített német vonatokon késeléses támadások voltak.

[00:06:25]Hogyne, meg a vonat alá lökések meg több volt a rendőr már az vonaton, mint az utas.

[00:06:30]Meg a ugye az Európa bajnokságról és meccsekről késtek el az emberek, mert olyan késések voltak.

[00:06:34]És akkor történt egy eset, amikor egy fiatal hölgyet a Vlegényével, illetve egy harmadik személyt halálra késelt egy migráns az egyik vonaton, tehát hárman meghaltak, meg nem tudom hányan megsebesültek.

[00:06:49]És volt egy stúdió beszélgetés, ahova behívták az akkori kancellárt Solcot, és behívták ennek a hölgynek az apját.

[00:06:55]Most a kancellár nem tudta, hogy kivel ül egy asztalnál, és szóba került ez a kérdés, és érte Soltól a a hát, hogy mondjam, menetrendszerinti menetrendszerinti politikusi választ, hogy itt lenne az ideje elgondolkodni ezen a problémán.

[00:07:15]És ott ült mellette az az ember, akinek a fiatal lányát a bőlegényével együtt halálra késelték, és akkor ugye feltették az illetőnek a kilét, és hát megszólalni nem tudott a kancellár.

[00:07:27]Tehát én én csodálkozom csodálkozom Nyugat-Európán, a nagy felvilágosult Nyugat-Európán, aki közép és Kelet-Európát mindig is gyarmatként kezelte, meg alsóbű népként, hogy meddig tűri még ezt, ami Nyugat-Európába folyik.

[00:07:42]És ez nem csak a nem csak a a migrációra gondolok.

[00:07:45]Hát ugye ez a szólásszabadság, ugye emlékszünk arra a az angol úri emberre, aki nem értéülén az eseményekről felment a Facebookra, majd mikor ki kinézett az ablakán, így gépezés közben azt vette észtre, hogy minden ablakban palesztin zászló van, és akkor megte kérdezni a a Facebookon, hogy mi történt, hogy mindenhol palesztin zászló van, és két órán belül elvitték az angol rendőrök.

[00:08:11]Tehát vagy Urszulának ugye amikor a Finnországba érkezett és a repülőtéren egy tüntető bekiabált neki észul elkezdte mondani, hogy Putyin Oroszországa Oroszországában ezért már elvinnék.

[00:08:23]És mire befejezte a mondatot a rendőrök kiemelték a tömegből az illető meg ennyi ilyen példa van sajnos.

[00:08:30]Tehát az azt mondom, hogy sajnos ez már szokványos Nyugat-Európában, és nagyon úgy nézem, hogy ezt akarják Magyarországon.

[00:08:38]És én én azt kérném mindenkitől, hogy hogy álljunk ki a minden minden ilyen megmondó ember, véleményvezér sajtómunkatárs mellett.

[00:08:49]Én nagyon nagy sajnálattal látom, ami most folyik itt a jobboldali sajtó orgánumoknál.

[00:08:54]Én mélyen együttérzek a pesti srácokkal, a mandinerrel, az összes többi jobboldali jobboldali lappal.

[00:09:03]És ha már, ha már ezt így szóba hoztam, akkor engedtessék meg nekem, mert én személyesen is ismerem Majkát gyerekkorától, és én vagyok, és mélységesen sajn mélységes sajnálattal tölt el, mert már nem akarom bántani tényleg, hogy hogy tudott egy egy hitványember még annál is jobban elhitványodni, amilyen a életében is volt.

[00:09:26]amit most a legutóbbi koncertjén művelt, azt azt tehát nem nem tartom emberhez méltónak.

[00:09:37]Nem tartom emberhez méltónak.

[00:09:37]És én én én szeret szerintem nagyon sok nagyon sokdi ember elhatárolódik Majkától, mert az a város az nem arról volt szó, hogy ilyen emberekről ilyen embereket termel ki magából, főleg azok után, hogy a rendszerváltás után ugye magára lett hagyva az a város.

[00:09:57]Egy 40000 fős városról beszélünk, ahol 15000-en dolgoztak, akkor hát bocs bocsánat Pisti, itt közben el kell köszönnünk a harmadik témáról.

[00:10:06]Beszéljünk még röviden reklám után.

[00:10:06]Mert akkor úgy térünk vissza.

[00:10:10]Igen, igen.

[00:10:10]Erről szeretnék egy pé Rendben, akkor még visszatérünk.

[00:10:11]Most pedig addig elköszönünk, de ne menjenek messzire.

[00:10:15]Nemsokára érkezik vissza a Paláver a többi témával és újabb telefonálókkal is, de előbb Pistivel.

[00:10:23]Paláb!

[00:10:27]Nagy szeretettel és tisztelettel üdvözlöm a kedves nézőket és halló hallgatókat.

[00:10:30]Ismét Szabó Gergő vagyok, ez pedig itt a Paláver.

[00:10:32]Telefonszámunk 0617-es 1999.

[00:10:39]Üzenetet pedig a 06707-es 953-as számra tudnak küldeni nekünk.

[00:10:42]És hogyha már az üzeneteknél tartunk, akkor nézzünk is meg néhány üzenetet gyorsan.

[00:10:50]Perlaki Szilvia üzeni, hogy Pisti, nem kicsi a hangod, el kell menni a tüntetésekre, hogy sokan legyünk, mert ott hallathatjuk a hangunkat.

[00:10:55]Te is hus 2026.

[00:10:59]Június 27-én lesz újra egy tüntetés a migráció ellen, a genderpolitika ellen és a sajtó szabadságáért.

[00:11:04]Sok olyan ügy fog szóba kerülni, amelyet az új Tiszakormány ránk akar erőltetni, és a dístelen kampányában megengedett magának, és akkor Szilvia üzeni, hogy jöjjön el Pisti is, hiszen ő is fel fog szólalni, és még jó néhányan felfogunk felfognak.

[00:11:21]Úgyhogy ez ugyan csak egy egy jó kis program.

[00:11:24]Nézzünk akkor további üzeneteket.

[00:11:29]Sándor küldte.

[00:11:29]A nagy igazság, hogy építkezni jó hosszú idő és nehéz.

[00:11:34]Lerombolni viszont gyorsan meg lehet tenni.

[00:11:36]Gyorsan tönkre lehet tenni mindent.

[00:11:38]És hát ugye talán négy év nem is kell a Tiszapártnak ehhez a nehezen elért 16 éves eredményeket lebontani.

[00:11:49]Valaki ugyancsak a bábkormány elleni tüntetésekre buzdít, hogy ha olyan igazságtalanságok vannak, akkor valóban hangot kell adni ennek.

[00:12:00]Aztán Erika írja, hogy Kis Mário először a volt ellenzékhez próbálta eljuttatni a bizonyítékait.

[00:12:06]Ugye Zsolti bácsi is ügyben a DK jutalmat is felajánlott, de persze a Fidesz ártatlanságát bizonyító tények nem érdekelték őket.

[00:12:12]Az Erény bajnokai ilyenkor hallgatnak, mint a bizonyos a gyomban.

[00:12:20]Dodó küldi, hogy egyetért Pistivel a mi szeretünkön.

[00:12:22]Növelkedett, kupálódott ki Majka, szurkoltunk neki, amikor szívpróbái szívprémái voltak viszont hitvány piti alak lett belőle.

[00:12:30]Ezt írja Dodó.

[00:12:32]Ö, nem szí, nem uszítok ellen, de már soha nem tudnám egy műsorát sem megnézni.

[00:12:36]Van az a pénz, vagy aranyr, valamint Tamás és Panni üzeni, hogy végre kezdünk észhez térni a választás utáni zsibbadságból.

[00:12:43]Vigyázzunk, ha nem vagyunk észnél, könnyen úgy járhatunk, hogy az igazmondásért majd bűnti jár.

[00:12:47]És egy kérdés, ami egyébként mindenkinek kérdés vagy felvetés, Tibor írt a Sopronból, hogy ő bízik az Unióban, ha a magyar hatóságok el is akarnák tussolni, az Európai Ügyészség az uniós jognak megfelelően elő fogja szedni a magyar testvérek sötét ügyeit, rablás, hamis tanúzásra, felbújtás, bizonyíték, Dunába dobása satöbbi.

[00:13:09]És akkor indulhat Magyar Péter is társainak a hasonló karriérje.

[00:13:12]Hát nem tudom, hogy az európai ügyészség az valóban ilyene-e, de hát kíváncsiak vagyunk a többiek véleményére.

[00:13:20]És akkor nagyon gyorsan még visszatérünk Pistihez, hiszen az utolsó témával kapcsolatban még van egy-két gondolata.

[00:13:27]Üdvözlöm ismét, Pisti.

[00:13:30]Üdvözlöm én is, Gergő.

[00:13:30]Hát én a klímanélküli vonatokhoz csak kettő dolgot szeretnék mondani.

[00:13:37]Én nem szeretnék azzal foglalkozni, hogy ki a hibás a klímanélküli vonatoké, mert nem lesz soha olyan kormány, olyan közlekedési vállalat, ahol minden minden vonat minden vonalon klímás lesz.

[00:13:49]Viszont lenne és ez Karácsony Gergelyt és Ritézi Dávid is érinti, hogy lenne egy kérésem, viszont két kérésem mind a kettőjükhöz.

[00:13:57]Az egyik az, hogy én megértem, hogy a Balaton óriási bevételforrást, de én három éve leköltöztem Pestről a szolnoki vonalra, és a szolnoki vonalról rengetegen járunk Budapestre dolgozni, még majdnem Szolnokról is.

[00:14:10]És mi nemcsak a nyáron vagyunk itt a Balatonnál, hanem egész évben itt vagyunk és fizetjük az adót, hogy legalább csúcsidőben, amikor az emberek mennének az a amikor 38 van árnyékba, akkor tegyék már meg, hogy ezen a vonalon is legyen klímás vonat, ne az összes a balatoni vonalon közlekedjen.

[00:14:31]illetve hát Karácsony Gergely megtehetné azt, hogy a vasútállomásoknál abból az öt buszból, amiből csak kettő áll meg, az ne 40 percenként álljon már meg a vasútállomásnál, még az összes többi öt percenként húz el a vasútállomás mellett.

[00:14:45]Illetve amikor én leköltöztem erre a településre, ahol lakom, én 48000 Ft-ot fizettem azért, hogy beérjek a munkahelyemre Budapestre BKV bérlettel együtt.

[00:14:57]Most a megyebérlettel, vármegyebérlettel ez 9500 Ft, az országbérlet 19000 Ft.

[00:15:06]Nagyon szeretném, tudom, hogy a Tiszának rengeteg olyan terve van, ami nem létezik szerintük, amit ők soha nem akartak bevezetni, de nagyon szeretném, hogyha ehhez nem nyúlnának hozzá.

[00:15:17]Ugyanis ez rengeteg családot érint anyagilag.

[00:15:19]Rengetegen járnak fel Budapestre dolgozni, sokkal többen, mint azt bárki tudná képzelni, és sokkal nagyobb a vonzáskörzete Budapestnek, mint azt bárki is el tudná képzelni.

[00:15:31]Úgyhogy én ezt csak ezt a két dolgot szerettem volna ez mondani, és azt kívánom mind a két vezetőnek, hogy hajrá, megszűnt minden akadály, elhárult előlük, mutassák meg, hogy tényleg mennyire kivételes, képességűek és nagy tudásúak.

[00:15:43]Úgyhogy köszönöm szépen a türelmüket, szép napot kívánok.

[00:15:47]Köszönjük Pisti.

[00:15:47]További szép napot, jó egészséget kívánunk, viszontásra.

[00:15:52]Mielőtt Icával megyünk tovább, akkor gyorsan a három témát.

[00:15:54]Gyalázatos provokációnak nevezte Orbán Viktor a Zsolti bácsi ügyet.

[00:15:58]Ezenkívül Műbhénnak is, és még mondott néhány jelzőt.

[00:16:01]A börtönbüntetésről is fogunk beszélni, ami egyébként a francia aktivistára várhat, hiszen egy hölgyről van szó, akit korábban még szexuálisan zaklattak is, és azt merte mondani, hogy a bevándorlók a legnagyobb veszély.

[00:16:14]A bevándorlók jelentik a legnagyobb veszéd a francia nőkre.

[00:16:19]Franciaországban úgy látszik, hogy ez ott elegendő ahhoz, hogy rasszizmusért és fajgyűrületért elítélhessenek valakit, hiszen őt ezért jelentették fel.

[00:16:30]Aztán ugye amit Pisti mondott, a klíma vonatok kérdése, hiszen most is volt ebből némi balhé, és hát, hogy ki lehet a hibás, úgyhogy némileg ironikusan is tettünk föl kérdéseket, aztán megvárjuk, hogy ki mit mond erre.

[00:16:45]És akkor Ica van a vonalban.

[00:16:47]Kazi csokkolom.

[00:16:47]Jó napot kívánok.

[00:16:50]Jó napot kívánok.

[00:16:50]Szeretettel köszöntöm önt és a nézőket, hallgatókat.

[00:16:52]Nos, hát az első ponthoz gyalázat.

[00:16:55]Igen.

[00:16:55]Egy másik gyalázatot is mondanék.

[00:17:02]a Szőlőutcá a gyalázat, és egy másik gyalázatot is mondok, de először a a második témára az, hogy oké, én készen állok, mert igenis a kvóta szerinti migrációs elosztásnak ellene vagyok.

[00:17:17]Igen, vállalom, ha kóterba kell mennem, akkor megyek.

[00:17:20]Rendben van, majd bablevest hozzanak.

[00:17:24]De akkor is kimondom, mert a hazugságot nem vagyok hajlandó elviselni és elfogadni.

[00:17:28]Mi is a hazugság?

[00:17:28]Hát itt van a vitnyénnek a dolga.

[00:17:31]Ugye Ungáris Peti az belement a a migrációs paktumba szétosztásba, és azért, hogy befogják szépen a népnek a a fülét, szemét és száját.

[00:17:46]Ezért ezt a vtnyédi dolgot találták ki úgy, ahogy a a szőlőutcai dolgot.

[00:17:53]Ugyanígy ezzel hergelik az embereket, de azt mondanám, hogy volt annak idején a Szocpol 2000 környékén.

[00:18:03]Hát a Szocpolt is meg szüntették egy tolvonással, hogy a megyesi vagy a Gyurcsány, most ezt hirtelen meg nem tudom mondani.

[00:18:11]És most pedig az első lakáshoz jutó emberek, ez a bizonyos 3%-os dolog, amit a Orbán kormány vezetett be.

[00:18:24]Hát azt is tulajdonképpen lehetséges, vélhetően esetleg szét akarják verni.

[00:18:27]Na de mit jelentett be U Hungárisa Péter?

[00:18:33]Hát azt jelentette be, hogy bérlakásokat fogunk építeni.

[00:18:36]De gyerekek, legyetek észnél, hallgatók, mindenki legyen észnél.

[00:18:42]Hát mit fognak csinálni ezekkel a bérlakásokkal?

[00:18:45]Hát elfogadták a migráns paktumot.

[00:18:48]Hát jöjj a a a migránsok.

[00:18:51]Hát majd odaadják a migránsoknak, nem?

[00:18:55]Hát azért Na, inkább nem is mondok semmit.

[00:19:00]Hát igen, én meg bátran kimerem mondani, hogy biztos vagyok benne, mert akkor, amikor az idős 80 éves, 90 éves meg 100 éves embereket arra kényszerítik, hogy egy eu rendelet alapján a régi személyigazolványaikat, ami már határidő nélküli, azokat most cseréljék majd le.

[00:19:23]És hogyha nem tud elmenni az egyedül élő meg mozgáskorlátozott vagy demens ember, akkor kiküldenek terepszemlére, kiküldenek a kormányhivataltó embereket, vagy hatalmazzon meg valamit.

[00:19:39]Terepszemlét akarnak tartani az időseknél.

[00:19:41]Miért vegzállják ezeket az idős embereket?

[00:19:44]Miért nem hagyják már békében meghalni őket?

[00:19:46]Hát az se beskofognak hozzájuk, azt se tudják, hogy miért jönnek.

[00:19:51]És a a ez a bizonyos bérlakásépítési program, ez bizony tetszik vagy nem tetszik, erre irányul.

[00:19:59]Az én vélhető álláspontom szerint, ne haragudjon.

[00:20:05]És hogyha ezért Ja, nem, én a jelzőket másra gondoltam, maga az, hogy mi mindent meg lehet engedni manapság maguknak, és közben milyen szemfényvesztéssel egészen mást mutatnak, mint amit csinálnak.

[00:20:16]De a bérlakás kérdés még abból a szempontból is érdekes lehet, hogy arra ösztönözni embereket, fiatalokat, hogy inkább bérlakásban legyenek, mint mondjuk arra próbáljanak próbálják ösztökélni magukat, hogy saját ingatlanjuk legyen.

[00:20:32]Hát de az mi így van.

[00:20:32]Hát egy albérlet az egy kidobott pénz, de tovább megyek, mert szervezik önkormányzatoknál olyan szervezések vannak, hogy na most akkor ezzel kapcsolatban mondják el a véleményüket.

[00:20:45]Hogy mi a véleményük?

[00:20:48]Tehát ne vacakoljunk már hát a a a hogy is mondjam csak a például Terészvárosban is hát bocsánat, ezt véletlenül tudtam meg én is, hogy nyugdíjas otthonokba mennek és akkor nyugdíjas otthonokba mondják el ezekről a dolgokról a véleményüket, hogy ők már végrend idézőjelben most ez nem így szól, hogy végrendel, de hogy elrendezték-e már az életük vége felé a dolgaikat.

[00:21:14]Hát miféle dolog ez?

[00:21:14]Ez minderre irányul.

[00:21:17]Ne haragudjon.

[00:21:17]El kell menni, meg kell hallgatni, hogy mit adnak ott elő.

[00:21:22]Marha jó kis két órás előadásokat tartanak és a többi.

[00:21:25]De bocsánat, tudok olyat, aki Németországba, aki közel áll hozzám, felhatalmazást kaptam, neveket és települést nem mondok, de örököl Németországba.

[00:21:37]Nem volt hajlandó az idős otthon kiadni egyébként a a papírt, hogy a második feleség, hogy elhunyt egy idős otthonba.

[00:21:51]Na most a végrendelet elfogadták, az örökséget elfogadták, azóta is mennek a perek meg német magyar fordítás meg minden, de az ügyvédet megfenyegették, mert nem tudja birtokba venni az örökségét abban azon a nép német településen, mert közben oda migránsokat betelepítettek és nem tudják kirakni őket.

[00:22:13]Ez egészen közel áll hozzám ez az eset.

[00:22:16]Végigfigyelemmel kísértem ezt az esetet.

[00:22:19]Nem vagyok felhatalmazva, hogy megmondjam, hogy ki az.

[00:22:22]Tehát tehát egyszerűen egyszerűen bődületes, és pont ezért jutott eszembe, hogy igen, bérlakásokat fogunk építeni.

[00:22:31]Na de kiket fogunk oda betelepíteni?

[00:22:34]Hát az utóban az SDS próbálkozott ezzel, ha jól emlékszem, akkor volt egy ilyen nagy Igen.

[00:22:41]És azokat a azokat a migránsokat, nem menekülteket, könyörgöm, válogassuk már szét.

[00:22:47]migráns, bevándorló és menekült vagy vendégmunkás.

[00:22:51]Ugye ezek mind más dolgok.

[00:22:55]Igen, ezek mind más dolgok.

[00:22:55]Na most ez a szemfényvesztés, mint a szőlőutcai szemfényvesztés, hogy akkor most ö a vignyéden, hogy amúgy is a volt kormány ott építeni akart ezt azt, de bizonyítékuk változatlanul nincsen.

[00:23:14]Tehát ocsmány hazugság és a népnek a száját akarják ezzel be befogni.

[00:23:19]Szóval miféle dolog, gyerekek, legyetek már résznél.

[00:23:22]Hát más az, hogy van egy tulajdonod, meg más az, hogy kidobod a pénzedet albérledbe hosszú-hosszú éveken keresztül.

[00:23:32]Mondjuk egyébként az különösen bátor dolog, hogyha valaki pont Orbán Viktort vádolja meg azzal, hogy migrációt készített elő, az ahhoz azért tényleg kell némi bátorság.

[00:23:41]Na ugye, hát és pedig a Vignyédi dumával kapcsolatban, már bocsásson meg, hogy így fejezem ki magamat, ezt a szemfényvesztést követik el.

[00:23:49]És ha én most ezt itt kimondom ennek a műsornak a keretében, ám legyen vigyen.

[00:23:55]Elnézést kérek nagyon röviden, de egy pillanatra elköszönünk a TV nézőktől.

[00:23:59]Várjuk őket vissza a felfrissülés után.

[00:24:02]Paláver már 2024.

[00:24:06]Bocsánat egy pillanat, csak közben visszaérkeztek a televízió nézők, úgyhogy velük folytatjuk most itt már együtt.

[00:24:13]És tessék, vissza is adom a szót, mert ugye éppen arról volt szó, hogy a kettős mérce, amit a baloldali globalista sajtó olyan szépen igen.

[00:24:22]Igen, ez mindenképpen nagyon sok sok múlik.

[00:24:24]Én azt gondolom, azokon az újságírókon, akik megtehetik és feltehetik a jobboldali újságírók azokat a kérdéseket, sajnos el vannak nyomva.

[00:24:33]Cenzúra, diktatúra, terrorállam van.

[00:24:33]Ö és ezzel az első témával kapcsolatosan azt a legfontosabb dolgot szerettem volna mondani, hogy valamelyik napelefonált egy gyermekintézetben dolgozó hölgy, aki a-tól z-ig ismerte a működésüket, az ő átvilágításukat, hogy a vagyonnyilatkozatokat a családok, tehát a hozzátartozó családtagoknak a a színés és családi kapcsolatvumenét.

[00:25:04]Tehát ezek az emberek a Fidesz kormány alatt nagyon át voltak világítva, ellenőrizve voltak, kontroll alatt voltak, megfelelő végzettség kellett.

[00:25:11]És mit jelentett be egy két-három héttel ezelőtt a tisztelt miniszterelnök úr, hogy négy gyermekvédelmi jóléti intézetnek az igazgatóságát cserélte le.

[00:25:25]a slaktamargit, a Kopmária, a társadalmi esélyegyenlő esélyteremtési főigazgatóságnak az igazgatóját, a szociális gyermek főigazgatóságának a főigazgatóhelyettesét az országos gyermekvédelmi szakszolgálatnak az igazgatóját.

[00:25:44]Ezek az emberek maximálisan kisúlyukból kirázták.

[00:25:49]Megfelelő gyermekvédelem volt Magyarországon.

[00:25:52]Az más kérdés, hogy egy javító nevelőintézetben ott tényleg vannak olyan gyermekek, akikre nagyon komoly felügyelet szükséges, nem csak egy általános nevelői.

[00:26:02]És ugye a Fidesz megcsinálta, hogy igenis volt, amikor itt az utolsó időszakban rendőröket kellett oda Hát igen, de ha anomália van, akkor azt is rendbe kell tenni.

[00:26:13]Igen, igen, igen.

[00:26:15]Úgyhogy én csak ennyit szerettem volna mondani, hogy hogy nem szabad bedőlni ennek, ami most van.

[00:26:20]buszok vannak.

[00:26:20]a Lázár kormány, illetve a Lázár miniszterelnök úr, vagy a miniszter, bocsánat a közlekedési és építésigi miniszter nagyon sok mindent megtett és nagyon sokat ért el az ország és van tartalék, ott vannak a a nem is tudom minek hívják ezeket, ahol állnak az iconatok, a különböző kocsik, ezeket igenis sorra föl kell újítani.

[00:26:51]ö nem újakat kell rendelni, meg most megmutatni, hogy a vitézi ugye ezt rendel, azt rendel, hanem a meglévőt kell szépen karban tartani és ellenőrizni kell azokat a a dolgozókat, akik neek a feladatuk az, hogy működjenek ezek a vonatok.

[00:27:10]És ez csak szlogen, megint paneleket mond a a Tisza, a a cselekedet, a munka, azok az emberek, akik fönntartják ezt az országot, ezeknek az embereknek a munkáját kell megbecsülni.

[00:27:24]És ezúton is én köszönöm, hogy egyáltalán amit elért 10-től 26-ig a Fidesz KNP-n kormány, a mi adófizetőnk és a azok az emberek, akik mi dolgozunk nap mint nap, mi teremtettük meg azokat a feltételeket, ahonnan most a pontból vagy nem tudom milyen pontból el tud indulni a Tisza, és megkérem, hogy ne mutogassanak újjal, hanem inkább szálljanak magukba, és azok az emberek, akik pénzt fogadtak el azért, hogy a a vál választás így alakul, azok gondolkodjanak el este, amikor lefekszenek, hogy nem így kellett volna történnie.

[00:28:01]Köszönöm szépen, Gergő.

[00:28:02]Köszönöm, Illika, hogy hívott bennünket.

[00:28:04]További szép napot, jó egészséget kívánok.

[00:28:06]Viszontalásra.

[00:28:10]És itt van Lipót a vonalban.

[00:28:10]Jó napot kívánok.

[00:28:12]Üdvözlöm.

[00:28:14]Jó napot kívánok.

[00:28:14]Benyópot vagyok Kőbányáról.

[00:28:18]Hát mind a három kérdéshez szeretnék hozzászólni, főleg majd a harmadikhoz.

[00:28:23]Az első ugye a miniszterelnökünk azt mondta, hogy gyalázatos provokáció.

[00:28:29]Én azt kérdezném meg, hogy a hol volt itt a belső elhárítás meg a meg a rendőrség, amikor ezek a dolgok történtek, mert ezek nem most történtek.

[00:28:41]Hol voltak a sajtó egyes képviselői?

[00:28:46]Bár derülne így sok-sok minden érdekesség, és most már tényleg tisztán látnánk benne, de de azért itt nem szabad elfelejteni, hogy egy ország bukott el.

[00:28:53]Ezek a provokációknak, amit a miniszterelnökünk mondott, hogy provokációnak nevezte, ilyen provokációk miatt egy országúszott el.

[00:29:04]Ugye megválas meg lett választva egy évre.

[00:29:06]jelentem, ha itt október novemberig nem fog, nem is szeptember-október végéig nem történik valami a Fidesz volt vezetői, nem fognak valami érdemlegeset tenni, addigra már nem lesz mit rendbe hozni ebbe az országba, mert itt itt minden finoman fog megváltozni.

[00:29:22]Olyan finoman, hogy észre se vesszük.

[00:29:24]Egyszer csak úgy október vége tájékán hirtelen nem drága lesz a benzin, hirtelen drága lesz a gáz, a víz, a villany, hirtelen ki lesznek rúgva az emberek, hirtelen mindenkinek le lesz védve a fizetése a felére, hirtelen megtűnnek különböző ár ástoppok.

[00:29:41]Szóval itt itt itt egyszerre csak úgy október végére össze fog állni egy olyan dolog, hogy itt mindenki csak a haját épi, még még kopaszem, még a kopaszember is.

[00:29:51]Na menjünk tovább.

[00:29:51]azt mondja, börtönbüntetés.

[00:29:53]Hát igen, ez is az első kérdéshez tartozik.

[00:29:56]Jelentem a Fidesz vezetésének tanulni kéne ebből a dologból.

[00:30:00]Itt is börtönbüntetést kell volna azoknak tenni, akik annak idején azt mondtuk rá, hogy országba hazárulok meg minden, ezeket el kellett volna le kellett volna csukni, vagy legalábbis meg kellett volna őket azzal fenyegetni, hogy satöbbi, satöbbi, ha ezt tovább folytatják ezeket a provokációkat, meg ezeket a népek elleni félrevezetéseket, akkor ilyen és ilyen dolog várna rá.

[00:30:20]Jó, azon kívül nem sajnálom ezt a hölgyet, mert akkor amikor kellett volna a mi miniszterelnökünk ellállni egy évvel azelőtt, vagy valamikor, akkor ezek hol voltak?

[00:30:32]Sehol nem voltak.

[00:30:32]Tehát most hirtelen előtűnnek és ez szomorú, rossz időzítés.

[00:30:38]Én ezt így látom.

[00:30:41]Úgyhogy nem sajnálom, végül is inkább tanulni kéne a attól az államrendtől, hogyha itt is egyszer van egy államrend, akkor a én még úgy tanultam fiatal koromban, hogy a katonaság meg a rendőrség az az állam erőszakszervezete, az államrend feltartásának eszköze.

[00:31:00]Ezeket tanultam, de hát ez szerintem nem változik, csak lehet, hogy a neve más, de a funkciói ugyanak kellett volna, hogy legyen.

[00:31:05]Na de mondjuk ez a franciaanő, ez mi alapján mondja, hogy nem sajnáljanát neki?

[00:31:09]Mi köze lett volna ahhoz, hogy itt a belpolitikában nem az alapján, hogy most mi mit miért?

[00:31:17]Hát ha nem értette eddig, akkor nem tudom elmagyarázni.

[00:31:18]Én nem fogom az időmet erre pocsékolni.

[00:31:20]azért nem sajnálom, mert hát annak idején, amikor mellettünk kellett volna állni, az sehol nem állt.

[00:31:26]Értem én, hogy most próbálkozik, hogy a migráció előbb kellett volna mondani.

[00:31:31]De hát ő 2021 óta csinálja egyébként, tehát azóta a vegzáják, tehát most jutott el egy következő ez Franciaországban.

[00:31:39]Tehát tisztelt uram itt is 21 óta nem tudom mikor került a karácsony hatalomra, ami Budapest nem is tudom pontos.

[00:31:48]19 tessék?

[00:31:49]19-ben.

[00:31:51]19 Na, Magyarországon 1919 óta vegzáják a kormányt, és ezt nem vette senki észre, pedig észre kellett volna venni.

[00:32:00]Ez az egész választás, ami most elbukott a jobb oldal, ez a 19-be kezdődött akkor, amikor Budapest elveszett.

[00:32:05]Aztán a következő választásnál ugye még megnyertük, de már elvesztek a megyei nagy városok és még kisebb városok.

[00:32:13]Ezeket látni kellett volna.

[00:32:13]Hát van egy csomó fizetett politikus meg egy ilyen tendencia kutató, vagy minek mondjam, hát ezeket látni kellett volna.

[00:32:22]Így van, csak a francia vonalat nem értem, hogy egy francia aktivistának mi köze van eh.

[00:32:26]A harmadik, a harmadik a klíma, a klímás kocsik.

[00:32:30]Véleményem szerint nem a klímáskocsikkal kéne foglalkozni, hanem azzal, amit a miniszterelnökünk mondott, Orbán Viktor, abba kéne hagyni a háborút.

[00:32:39]Ha megnézzük azt, hogy Ukrajnába meg Oroszországban milyen robbanások vannak, és hogy szennyezik a levegőt.

[00:32:46]Ha megnézzük azt, hogy a szoros el van zárva, elsüljedt hajók ontják magukból az olajat, különböző szennyezések vannak, akkor el nem lehet csodálkozni az, hogy a klíma nem klíma kell, hanem a klímaváltozást kéne kezelni, de nem azzal, hogy vidéki embereknek megtiltjuk, hogy el elégessék a rőzsét.

[00:33:05]Aki ezt kitalálta, az megmondom őszintén, az egy hülye.

[00:33:08]Az nem normális ember, az egy bolond.

[00:33:10]Akárhány diplomája van, attól még lehet bolond.

[00:33:13]A lényeg az, hogy a háborút kell megállítani, azt a lényszennyezést, amit itt pusz.

[00:33:19]És a másik Budapest.

[00:33:19]Csupa üveg minden.

[00:33:22]Tisztelt uram, az üvegre rásüt a nap.

[00:33:25]Egy építészmérdög, akinek nem tudom hány diplomája van, kellet, hogy tanulja, hogyha egy üvegre vagy tükörre rásüt a nap, az valahova visszaverődik.

[00:33:33]Ha olyan helyre verődik vissza, ahol emberek vannak, azok hülyét kapnak a melegtől.

[00:33:37]Ha kőre vetődik vissza, az fölsokszorozza, elraktározza a meleget.

[00:33:42]Ha fűre vagy fára az kihal.

[00:33:45]Hát az egész Budapest tiszta üveg, meg tiszta kő meg beton.

[00:33:48]Itt olyan borzalom lesz nyáron, ha 42-44°ok lesz, hogy emberek fognak megfuladni.

[00:33:57]Ezzel kellene foglalkozni.

[00:33:57]Meg a háború megszüntetésével.

[00:34:00]Az a legkisebb dolog, hogy egy vonaton nincs klíma.

[00:34:04]Srácoromban utaztam a vonaton, meleg volt.

[00:34:06]Lehúztam az ablakot és kitettem a fejem 50-60 évvel azelőtt.

[00:34:09]És volt klíma.

[00:34:12]Ennyi.

[00:34:12]Nem kell hisztizni.

[00:34:12]Tehát én én úgy gondolom, hogy itt egész más problémák vannak.

[00:34:17]Mi most itt fölsorolva, mint amiket ezeket orvosolni lehetne.

[00:34:21]Meg orvosolni kellett volna.

[00:34:21]Az összesre mind a háromra az a véleményem, hogy az egy az első kettő az elsőnél hát elkéstünk sajnos ott már itt most pörög az óra.

[00:34:34]Már elvesztette az ország a a a jó kormányát.

[00:34:38]Sajnos vége van.

[00:34:38]A másodiknál ott próbálkoznak szerencsétlenek, le lesznek sorba csukva, le lesznek kaszálva, mert meg kell félemlíteni, mert ez a politikájuk megfélemlítik ezt a szerencsétlen nőn keresztül az egész országot, és senki nem fog majd merni szólni.

[00:34:55]Tehát a migránsok jönnek, én már három évvel azelőtt megmondtam, hogy Magyarországra nem a határon keresztül fognak bejönni migránsok, hanem Nyugat-Európából.

[00:35:03]Csak akkor még nem gondoltam arra, hogy úszura a Funderleer meg a Magyar Péter milyen okos módon kitalálják a legális migránsokat, az illegális migránsok helyett.

[00:35:16]Ezek teljesen legálisak, mert ott már nyilván vannak tartva.

[00:35:19]Fogják, berakják 100zret egy vagonba, ide hozzák Magyarországra, készen van intézve.

[00:35:24]Ez roppant el.

[00:35:27]A harmadik dolog meg mondom, a tervezés már réges és kéne venni.

[00:35:33]Tavaly még a körtefámon sok gyümölcs volt, sok körte volt, de akkora pici volt, mint egy dió.

[00:35:38]Már nem lett nagy.

[00:35:41]Idén a megyfámon volt megy, sok, de akkora pici, hogy nagyítóval kellett megnézni.

[00:35:46]És ha erre még rászámolom, hogy benne van a mag, akkor az micsoda?

[00:35:50]Semmi, nincs víz, nincs semmi.

[00:35:54]Tűzforróság van.

[00:35:54]Azt a a meteorológusokat mind megmondom őszintén, azokat kéne kirúgni, mert én megmértem az udvaron, kiraktam a árnyékba a hőmérőt.

[00:36:04]Kérdez tegnap 38 fokot mutatott, nem 36-ot, 38-at kiraktam a napra, ami egy fátyos napsütés volt, tehát nyilvánvaló, hogy már nem volt erős, nem?

[00:36:16]Felhőskék jöttek elé.

[00:36:19]Akkor volt ott 44°ok.

[00:36:19]Össze-vissza beszélnek a meteorológusok.

[00:36:23]Mi az, hogy azt mondja be egy meteorológusok az önök csatornájába is, hogy bárhol lehet eső Magyarországon.

[00:36:30]Azért Magyarország kicsi, de nem annyira kicsi, hogy ne lehetne egy meteorológusnak számítógépekkel megmondani, hogy a nyugati vagy a keleti országrészbe az északi vagy a délibe, vagy még pontosabban meghatározni.

[00:36:44]Ezek komoly fizetéseket kapnak és nem tudnak mondani egy normális előrejelzést.

[00:36:49]Szégyen és gyalázat.

[00:36:52]Úgyhogy megmondom őszintén, nagyon fel vagyok háborodva ez klímás.

[00:36:58]Hogyne?

[00:36:58]De persze minden vonat legyen klíá odóá pénz.

[00:37:04]Na jó, ennyit szerettem volna mond.

[00:37:06]Köszönöm szépen, hogy hívott bennünket.

[00:37:08]Minden jót köszön.

[00:37:08]Minden jót, viszontásra és nagyon gyorsan menjünk tovább.

[00:37:12]Istvánnal még annyi időnk van.

[00:37:12]Jó napot kívánok.

[00:37:14]Üdvözlöm.

[00:37:15]Üdvözlöm Gergő István.

[00:37:15]Budapestről kívánok szép napot minden jó akaratú embernek.

[00:37:20]engedje meg, hogy egy kérdéssel, egy negyedik ponttal kiegészítsem a napirendi pontokat, amely kérdés összefüggésben van egy-két mai, tegnapi és holnapi várható napirendi pontokkal is.

[00:37:32]Egy dologban segítsen nekem eligazodni, az a kérésem, tehát tudjuk jól, hogy az elmúlt hónapokban, fél évben, de inkább már több évben milyen gazdasági nyomás nehezedett Magyarországra, pénzügyi zsarolás.

[00:37:44]És ahogy közeledtünk a választások felé, ugye ez a Karma nevű ukrán maffia szervezet életveszélyesen megfenyegette a miniszterelnököt, hogy feleségével, öt gyerekével, hat unokájval együtt kiirtja, ha nem az ellenzék győz a választásokon.

[00:38:03]Úgy tudom, hogy Szártó miniszter külügyminiszter urat is megfenyegették.

[00:38:07]Na most ehhez hozzájött ahhoz, és ezt is tudjuk, hogy az Unió részben mosott ukrán pénzekkel, aranykomboly satöbbi euromilliárdokkal is támogatta azt, hogy a demokratikuson megválasztott Orbánkormányt minden eszközzel megbuktassák.

[00:38:22]Na most amihez Na most az maga a választás az rendben lezajlott.

[00:38:27]Tehát a Sullyok államelnök úr, köztársasági elnök úr kiírta a választások napját.

[00:38:31]Hál istennek aznap nem voltak atrocitások.

[00:38:33]És így el lehetett adni nyugatnak meg az egész világnak, hogy itten teljesen szabályos, rendes, demokratikus választások útján megbukott a kormány és lett egy új.

[00:38:42]Na most jön az én kérdésem és ebben kérem, hogy segítsen eligazodnom, ha tud, hogy a választásokhoz vezető út az előbb elmondottak miatt kizárólag törvénytelenséggel és jogtalansággal volt kikövezve.

[00:38:58]Akkor hogy lehet az eredménye törvényes?

[00:39:02]Ez a kérdésem.

[00:39:02]Na most létezik egy jogi fogalom, a Koactus Fécit, ami azt jelenti, hogy erőszak hatására született valamilyen dolog.

[00:39:10]Tehát az érvénytelen jogilag.

[00:39:13]Tehát én szerintem a tegnap a dalma is hozzászólt, és megpendítette ezt, hogy a köztársasági elnöknek föl kéne oszlatni a parlamentet, mert megteheti, éljen a jogával.

[00:39:21]Hát hogyha mi vagyunk hatalomban és nem élünk a jogunkkal, akkor ne csodálkozzunk azon, ami történik.

[00:39:28]Tehát egyszerűen én megmondanám, hogy a választások, amíg nem vonulnak vissza ezek a nyomástgyakorló erők, a zsarolás, a pénzügyi, a életveszélyes megfenyegítés satöbbi, addig nem írunk ki újabb választást.

[00:39:41]És érvényben, tehát hat vagy hivatalban marad az addigli kormány.

[00:39:45]Hát Zelenszki megteheti.

[00:39:47]Hát két éve lejárt a mandátummal és úgy csinál, mintha semmi nem lenne.

[00:39:51]Hát miért nem lehet ezt megcsinálni?

[00:39:55]Na ez az kérdésem.

[00:39:55]Ö a hozzáfűznivaló még az, hogy tulajdonképpen én nem szeretnék azok sorába beállni, akik most így utólag önmagukat korbácsolják, mármint magunkat, tehát a jobb oldal, de én úgy látom, hogy egy bejvárosodási folyamat zajlott, tehát ilyen pihe-puha, mindent elnéző, mindent megengedő demokrácia talaján mindig ki tud nőni diktatúra, mint ahogy 100 évvel ezelőtt Németországban mégis történt.

[00:40:23]Ugyanez történt itt is, és tulajdonképpen egy majd llamcsíny történt szerencsére lövöldözés nélkül, mert az hogy vette volna ki magát, hogy egy uniós és NATO országban lövöldözést tör tör ki, de gyakorlatilag ugyanolyan államcsin történt.

[00:40:39]Na most, hogyha mi ilyen problémátlanul átlépünk ezeken a törvénytelenségeken, mintha mi se történt volna, hát akkor ne lepődjünk meg.

[00:40:48]A demokráciában a rendapető.

[00:40:52]Anélkül anarchia van.

[00:40:52]És ehhez ne járjuljunk hozzá.

[00:40:54]Miért járultunk hozzá?

[00:40:56]Tulajdonképpen nem tartattuk be a saját törvényeinket.

[00:40:59]Igen.

[00:40:59]És aki átlépi egyébként ezeket a a lépcsőket, az nem fog megállni csak úgy.

[00:41:04]Mi a aki aki a a demokráciából mondjuk egy diktatúrában való átmenetet.

[00:41:08]Azért kell az el kellett volna az elején ezt meg.

[00:41:13]Azért mondom, hogy van hazárulási törvényünk.

[00:41:15]Ez a BTK 258-as paragrafusa, aki idegen Zsoltban a hazája érdek ellen tesz.

[00:41:21]Hát tudjuk, hogy agitáltak, hogy ne kapjuk meg a kötelező kohéziós alapokat.

[00:41:25]Tehát mi ez?

[00:41:25]Ha nem az árulás?

[00:41:27]Nem történt semmi.

[00:41:27]Ott van a Níder Müller Péter, ugye a európai fehér ember, egy rémisztő képződmény.

[00:41:32]Van gyűlölettörvényünk.

[00:41:34]Hát mi ez, ha nem meríti ki ennek a tényálladékát?

[00:41:35]A harmadik a közszeméremsértési törvény, géprágy satöbbi.

[00:41:40]Hát egyiket se érvényesítettük, tehát akkor vérszemet kapnak, mert látják, hogy lehet.

[00:41:44]És sajnos azt kell mondanom, hogy az engedékenységet azt nem nagyvonalúságként fogják föl, hanem gyengeségként.

[00:41:52]Tehát ezeket kellene meggondolni, és én szerintem a parlamentet föl kell oszlatni, és fölhívni ezeket a zsaroló nyomást gyakorló feleket, hogy hátrább az agarakkal, és akkor írunk ki új választást, ha megszüntetik a nyomásgyakorlást és az életveszélyes fenyegetést.

[00:42:06]Addig nem.

[00:42:06]És marad a kormány hivatalban addig is a köztársasági elnök is.

[00:42:10]Hát bocsánatot kérek.

[00:42:13]Nem tudom, van még időm, Gergő?

[00:42:16]Egy bő percünk van.

[00:42:16]Azt akartam mond, de még lehet volna mit mondanom.

[00:42:17]Hát akkor röviden csak annyit mondok, hogy volt egy ang egy amerikai nemzetbiztonsági főtanácsadó, bizonyos Zbignnev B Zsezsinski, aki 1978-ban, ha jól emlékszem, írt egy nagy szaktábla című könyvet.

[00:42:31]A magyar változata nekem nem volt a kezemben, de ebben a könyvben leírja, hogy Amerika hogy fogja Európát gyarmatosítani.

[00:42:41]Ennek vagyunk a szemtanúi.

[00:42:41]Az akkori politikusok Európában azt hitték, hogy ez egy science fiction.

[00:42:45]Hát most megkaptuk.

[00:42:47]És ez a gyarmatosítás úgy történik, hogy megvásárolták az európai vezetést az elszakadott a elszakadt a saját választóitól.

[00:42:54]Van az a pénz, nem ingyen hülyék, nem ingyen aljasak.

[00:42:57]Ez történik.

[00:42:59]És most Euró az Európa zsebükben van a következő, hogy Oroszországot kell lenyelni a világhatalmi törekvés következő lépcsőjeként.

[00:43:07]És ezt Európával akarják megfizettetni úgy, hogy ők még ők adják a kölcsönt, hozzá még kamatot is kapnak, és Európát elszegényítik, és Európával akarják Oroszországot tönkretenni, de ebbe bele fog törni a bicska.

[00:43:21]Pontosan kiszámolta.

[00:43:21]Kedves István, nagyon köszönjük, hogy hívott bennünket.

[00:43:25]Elköszönök öntől és elköszönök a tév nézőktől is, de nemsokára visszatérünk.

[00:43:29]Önök nézzék a hírtvét, mi viszont megyünk a rádiósokkal tovább.

[00:43:35]Paláver, a Hír FM és a Hírtv interaktív műsora.

[00:43:38]Paláver hangra fel.