Komment - Ellensúlyok vagy puccs? - HírTV
- Búza László államtitkár a sertéshús cinktartalmát az egészséges erekcióval és petefészekműködéssel hozta összefüggésbe, a Telex pedig Magyar Péter kolbásztöltős fotójával címlapozta a hírt, amit a résztvevők kattintásvadászatként értékeltek.
- Bóka János „alkotmányos puccsal” vádolta a TISZA-kormányt, a köztársasági elnök lemondatását a Horthy elleni náci zsaroláshoz hasonlította; a vendégek szerint a hasonlat túlzó és a beszéd nem állt jól a korábban higgadt politikusnak.
„Azzal van probléma, amikor ezzel a mérhetetlen agresszióval, ezzel a mérhetetlen bunkó prosztósággal [...] amit a miniszterelnök bemutat a parlamentben, ez jelenti a politikai stílust” – Szikra Levente
- Sulyok Tamás elnök eltávolítását az alaptörvény átmeneti rendelkezéseivel oldanák meg, amit több résztvevő jogellenesnek és személyre szabottnak tart; Szikra Levente szerint ez valóban alkotmányos puccs.
- Novák Zoltán szerint a jogállam lényege, hogy a jog korlátot szab a népakaratnak, Nagy Attila Tibor hozzátette: „jogsértésre nem lehet szavazni”.
- A TISZA szavazótábora autonóm államfőt várna, ám Nagy Attila Tibor szerint Magyar Péter aligha választ olyan elnököt, aki valóban korlátozná a hatalmát.
- A Kontroll-ügyben Magyar Márton, a kormánypárti médium vezetője és Magyar Péter testvére tagadta a koronatanú lefizetését, de a résztvevők szerint a nyilvánosság elé kellene állnia; a Fidesz kockázatos játszmát folytat az üggyel.
- Az Erzsébet hídi szivárványzászlókat ledobó férfi a Mi Hazánkhoz csatlakozott, a párt kifizeti a büntetését; Magyar Péter idén is távol marad a Pride-tól, ezúttal kihelyezett kormányülésre hivatkozva.
Részletes összefoglaló megjelenítése
Lapszemle: sertéshús, erekció és a Telex címlapja
A műsor elején a résztvevők egy friss sajtóvisszhangot elemeztek. Búza László élelmiszergazdaságért, kereskedelemért és műveltségért felelős államtitkár egy pénteki konferencián a sertéshús fogyasztásának jótékony hatásairól beszélt, kiemelve, hogy a sertéshús cinkben gazdag, és hozzájárulhat a szexuális hormonháztartás megfelelő működéséhez, „egészséges erekciót és pattogó petefészek tüszőket” eredményezve. A Telex ezt a hírt úgy szemlézte, hogy Magyar Péterről közölt egy fotót, amint éppen kolbászt tölt, alatta a kérdéssel: „Valóban pattognak-e a petefészkek és erősödnek az erekciók a sertéshústól?”
Nagy Attila Tibor szerint a Telex elsősorban kattintásszám-generálási céllal választotta ezt a címlapot, és megjegyezte, hogy a kattintás oltárán minden szerkesztőség maga dönti el, mit áldoz fel. Kacsó Dániel hozzátette, hogy a Mandiner nevében is „meg kell követnie” a nézőket, amiért nem ők készítettek tényellenőrzést ebben a témában, és felidézte, hogy a kampányidőszakban a HVG arról írt, a gyermekvállalási kedv is megnőhet a kormányváltás közeledtével. Szikra Levente ironikusan megjegyezte: „Nekem alapjogom lenne, hogy erről ne értesüljek.”
Parlamenti stílus és Bóka János „alkotmányos puccs” vádja
A beszélgetés központi témája a parlamentben elhangzottak, különösen Bóka János felszólalása volt, aki azzal vádolta a TISZA-kormányt, hogy „alkotmányos puccsot” kíván végrehajtani. Bóka János szavai szerint:
„Vádolom önöket azzal, hogy az április 12-i választáson leadott listás szavazatok 53%-ára hivatkozva alkotmányos pucsot akarnak végrehajtani. Vádolom önöket azzal, hogy túszul akarják ejteni a magyar államot és minden alkotmányos szervét minden hatalmi ágban és minden szinten.” *
Bóka János a köztársasági elnök lemondásra kényszerítését a Horthy Miklóssal szembeni náci zsaroláshoz hasonlította, ami a stúdióvendégek szerint is túlzás volt. Nagy Attila Tibor megjegyezte, hogy Bóka János korábban higgadt, nyugodt emberként volt ismert, és ez a fajta vádbeszéd nem állt jól neki. Hozzátette: „ahogy az előző 16 év nem volt diktatúra, ez a mostani rendszer sem diktatúra.”
A parlamenti stílus általános értékelése kapcsán Nagy Attila Tibor „rettenetesnek” nevezte a jelenlegi helyzetet, bár történelmi távlatban emlékeztetett rá, hogy volt már rosszabb is: Tisza Istvánra pisztollyal lőttek a parlamentben, 1904 végén szétverték a berendezést. Szikra Levente élesen bírálta Magyar Péter stílusát:
„Azzal van probléma, amikor ezzel a mérhetetlen agresszióval, ezzel a mérhetetlen bunkó prosztósággal, nem tudok mást mondani, bunkó prosztósággal, amit a miniszterelnök bemutat a parlamentben, ez jelenti a politikai stílust.” *
Szikra Levente szerint Magyar Péter stílusa elfogadhatatlan, és aki szelet vet, vihart arat – a felkorbácsolt indulatok egyszer őt is el fogják söpörni. Novák Zoltán ugyanakkor rámutatott, hogy a közvélemény-kutatások szerint a kormány támogatottsága jelenleg soha nem látott szinten van, és az ellenzék „össze van omolva”. Szerinte Magyar Péter azért viheti tovább korábbi attitűdjét miniszterelnökként is, mert a NER bizonyos bástyái még állnak, és az emberek ebben a harcban támogatják őt. Novák Zoltán felidézte két évvel ezelőtti megállapítását is:
„Az ellenzéki szavazótábor az most nem egy vezetőalkatot keres, hanem egy hóhért.” *
Sulyok Tamás eltávolítása és az új köztársasági elnök kérdése
A műsor egyik legvitatottabb témája Sulyok Tamás köztársasági elnök tervezett elmozdítása volt. Magyar Péter korábban kijelentette: „Sulyok Tamás nem lesz többet köztársasági elnök és pont.” A miniszterelnök ígérete szerint augusztus 20-án már új államfő lesz. A TISZA-kormány az alaptörvény átmeneti rendelkezései közé illesztve szüntetné meg a köztársasági elnök megbízatását, amit a vendégek egy része jogellenesnek és példátlannak tartott.
Szikra Levente hangsúlyozta, hogy Magyar Péter már a március 23-i nyíregyházi beszédében megígérte Sulyok Tamás eltávolítását, és emlékeztetett arra is, hogy a miniszterelnök számos más ígéretét (480 forintos benzinár, vendégmunkások kitiltása június 1-jétől) nem teljesítette. Kacsó Dániel szerint ez a jogalkotás „a legótvarabb, legátlátszóbb” módon személyre szabott, és az Amnesty International is bírálta. Szikra Levente úgy fogalmazott:
„Ez tényleg nem írható le másképp, mint egy alkotmányos puccs.” *
Novák Zoltán szerint a jogállamiság lényege, hogy a jog korlátot szab a demokratikus népakaratnak, és jogsértésre nem lehet szavazni. Nagy Attila Tibor hozzátette: „Ha valaki egy fél másodpercre is komolyan veszi azt, hogy jogállam vagyunk, akkor tudja, hogy jogsértésre nem lehet szavazni.”
Az új köztársasági elnök személyével kapcsolatban Magyar Péter egy tegnapi interjúban nem zárta ki, hogy kormánytag vagy TISZA-tag lesz az államfő, legalábbis ideiglenesen. Novák Zoltán szerint a TISZA-tábor egy jelentős része autonóm szereplőket vár, és ha nem sikerül ilyeneket találni, az a kormány hitelességét áshatja alá. Nagy Attila Tibor szkeptikus volt:
„Nehezen tudom elképzelni Magyar Péterről, aki tényleg meglehetősen tudatosan haladt a hatalom megszerzése érdekében, hogy direkt egy olyan embert fog odatenni köztársasági elnöknek, aki majd lépten-nyomon akadályozni fogja az ő kormányfői hatalmát.” *
Szikra Levente szerint az elnök eltávolításának módja már most aláássa a leendő államfő legitimitását, és aki ezt a pozíciót ilyen körülmények között elvállalja, az vállalja azt is, hogy a politikai szél fordulásával az ő pozíciója is megrendül.
A kontrollos lefizetési botrány
A műsor második felében a Kontroll-ügyként elhíresült botrány került terítékre. A történet szerint Bangó Sándor, a „Zsolti bácsi” ügy koronatanúja pénzt kapott, és a gyanú szerint Magyar Márton, a Kontroll vezetője és Magyar Péter testvére fizethette le őt azért, hogy Fidesz–KDNP-s politikusokat keverjen gyanúba. Magyar Márton írásban tagadta a vádakat, és feljelentést is kilátásba helyezett.
Szikra Levente szerint nagyon fontos lenne, hogy Magyar Márton ne „meneküljön a nyilvánosság elől”, hiszen a kormánypárt házi médiáját vezeti, és elszámolással tartozik. Sajtóhírek szerint a kormányülésen Görög Márta és Ruff Bálint is kérdéseket tett fel az üggyel kapcsolatban. Nagy Attila Tibor óvatosságra intett:
„Én nem tartottam a gyertyát egyiküknél sem, tehát nyilván nem igazán lehet eldönteni, hogy az igazság.” *
Nagy Attila Tibor meglepőnek találta, hogy a Fidesz ennyire felkarolja ezt az ügyet, hiszen a „Zsolti bácsi” botrány eredetileg a kormánypártnak ártott. Szerinte a Fidesz abban reménykedik, hogy vissza tudja fordítani az ügyet Magyar Péter ellen, de ez kockázatos: ha kiderül, hogy Magyar Márton igazat mondott, a Fidesz jöhet ki rosszul.
Pride, zászlók és Magyar Péter távolmaradása
A műsor záró témája a Pride körüli események voltak. Az Erzsébet hídról eltűntek a szivárványos zászlók, és előkerült az a férfi, aki a Dunába dobta őket. A férfi a rendőrségen azt mondta, büszke arra, amit tett, és holnap is megtenné. Nem kért ügyvédet, és nyilatkozatában kifejtette: „Magyarország egy keresztény állam 1000 éves múlttal, és nem zavarnak a melegek, de a szerelmük látványát ne kényszerítsék se rám, se másra.” A férfi a Mi Hazánk tagjai közé jelentkezett, és a párt jelezte, hogy kifizetik a büntetését.
Karácsony Gergely főpolgármester bejelentette, hogy a zászlók visszakerülnek. A Pride-ot június 27-én, szombaton tartják, de Magyar Péter idén sem vesz részt rajta: tavaly a nyaralását időzítette erre az időpontra, idén pedig kihelyezett kormányülést tartanak, így ismét elkerüli az állásfoglalást.
Novák Zoltán szerint a zászlók ledobása politikai üzenet és klasszikus polgári engedetlenség, aminek a jogkövetkezményeit a tettes vállalja. Hozzátette: „A szerelmük látványát senki nem kényszeríti rá” senkire, és a nagyvárosi élet bizonyos kellemetlenségekkel jár. Kacsó Dániel megjegyezte, hogy a TISZA szavazótáborának nagy része valószínűleg támogatja a Pride-ot, és tanulva a korábbi kormány próbálkozásaiból, minél hevesebb a tiltakozás, annál nagyobb lesz a rendezvény.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „Bargai Bajának nagyon szépen köszönöm a részleteket.” – A megszólítás torzult, valószínűleg a híradós kolléga, Ibolya neve helyett szerepel, de pontosan nem rekonstruálható.
- „szingben gazdag” – feltehetően „cinkben gazdag” lehetett az eredeti kifejezés.
- „Pangó Sándor” – a kontextus alapján Bangó Sándorról van szó, a név később helyesen is elhangzik.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:03]Ígéretek Magyar Péteredig 2-0.
[00:00:03]480 Ft-os üzemanyagár helyett itt a piaci ár, fékek és ellensúlyok helyett pedig az alkotmányos pucs, a köztársasági elnök példa nélküli eltávolítása, a közmédia átalakítása és az internetes társkeresők.
[00:00:17]Ezek is szóba kerültek ma a parlamentben.
[00:00:20]Aztán tovább dagad a kontrollos lefizetési botrány.
[00:00:22]Hamarosan a gyermekvédelmi bizottság elé kerülhet Magyarton, valamint fokozódik a szivárványharc.
[00:00:29]A zászlók visszakerülnek, Pride pedig lesz, de ott lesz a felvonuláson Magyar Péter.
[00:00:33]Ez is kiderül, ugyanis vendégeim már a stúdióban, és azonnal kezdünk.
[00:00:50]Jó estét kívánok.
[00:00:50]Köszöntöm önöket.
[00:00:50]Én Futó Boglárka vagyok.
[00:00:52]Ez pedig itt a kommentír tévén.
[00:00:54]A stúdióban pedig vendégeim Nagy Attila Tibor politikai elemző.
[00:00:58]Jó estét kívánok.
[00:00:59]Szikra Levente az alapjogokért központ elemzője.
[00:01:02]Jó estét kívánok.
[00:01:03]Novák Zoltán a méltányosságpolitika elemző központ projektigazgatója.
[00:01:07]Jó estét.
[00:01:08]És Kacsó Dániel a Mondiner főszerkesztő helyettese.
[00:01:11]Jó estét.
[00:01:12]Szervusztok.
[00:01:12]Jó estét kívánok nektek.
[00:01:12]Én is, és ezúton is köszönöm szépen, hogy elfogadtátok a meghívásunkat és itt vagytok ma este velünk.
[00:01:17]Hát első témánk előtt pedig kezdjünk egy kis lapszemlével.
[00:01:21]Ugyanis pár nappal ezelőtt arról beszélt Búza László élelmiszergazdaságért, kereskedelemért és műveltségért felelős állaptitkár, hogy milyen jótékony hatásai vannak a sertés hús fogyasztásának.
[00:01:36]egy pénteki konferencián és megbeszélésen mondta azt, hogy a sertéshús az ugye nagyon egészséges, szingben gazdag, és hát felsorakoztatott még érveket, a többi között azt, hogy szerinte a szexuális hormon háztartásunk is toppon lesz egészséges erekció és pattogó petefészek tüszőkkel.
[00:01:54]És hát a mai nap folyamán a Telexnek sikerült ezt a hírt szemléznie, és hát az alábbi kontextusban került címlapra ez a hír.
[00:02:07]Egy képet láthatunk Magyar Péterről, amint éppen kolbász tölt, és hát látjátok alatta a kérdést, valóban pattognak-e a petefészkek és erősödnek az erekciók a sertés hústól?
[00:02:16]Na, mit tehette ezt?
[00:02:20]Indokoltál, Attila?
[00:02:24]Nem vagyok szexuál pszichológus és hogy mondjam, a gasztronómiai megjegyzésekhez is csak eléggé mérsékelten tudok hozzászólni.
[00:02:33]Ez egy nem mindennapi nyilatkozat azért valljuk be.
[00:02:38]A Telexnél mi tehette indokolta ezt a címlapot?
[00:02:40]Hát például a katintás számnak a generálása.
[00:02:43]Tehát én azt gondolom, hogy ráadásul a mosolygós jóságos magyar Péter is látható a képen.
[00:02:52]Na jó, de a kattintás oltárán mit érdemes feláldozni?
[00:02:55]Hát ezt már az illető honlapnak, újságnak kell eldönteni.
[00:02:57]Azért én tudnék jobb oldalról olyan egykori honlapot mondani, ripos.hu, ami amelyik szintén sokat tett a kattintászám érdekében.
[00:03:10]Ő ők ő beléjük nem szorul túl sok gátlásosság, de nyilván hát Telex is törekszik arra, hogy a minél magasabb olvasói nézettségi számokat produkáljon.
[00:03:24]De mondom a én megköszönöm neked egyébként, hogy a kijelentésnek a tartalmi igazságtartalmáról nem kérdeztél engem, mert abban nem igazán tudok állásfoglalni.
[00:03:34]Tehát hogy az erekcióak mi köze van a ser húsfogyasztás szeretném, hogy ebbe az irányba vigyük a beszélgetést.
[00:03:40]Úgyhogy maradjunk itt a sajtó oldalról a megközelítésnél.
[00:03:45]Dani újságíró.
[00:03:45]Egyrészt ugye a Mandiner szerkesztősége nevében is meg kell követnem a nézőket és az olvasóinknak, hogy nem nekünk jutott eszünkbe, hogy egy fact robat keretében utána errünk ennek a fontos, valóban mérföldkőnek számító kommunikációs húzásnak.
[00:04:02]Egy olyan tech tudományrovatban van, ha jól látom, innen ki van nagyítva, úgyhogy ez valószínűleg egy tudományos mondjuk érintettségű ciklett.
[00:04:11]Így nyilván úgy tállalva, hogyan legkevesebb köze van így első ránézés a tudományhoz.
[00:04:15]viszont eszembe jut még a kampányidőszakban, talán a HVG-n olvashattuk, hogy a gyermekvállalási kedv is kezd megnőni a kormányváltáshoz, akkor még az HVG olvasók szemében reménybeli kormányváltáshoz közeledve.
[00:04:28]Úgyhogy azt gondolom, hogy ehhez képest ez gyakorlatilag smafú.
[00:04:34]Zali, hát egyébként a, hogy mondjam, a gyermekvállalási kedv az egy mérhető dolog.
[00:04:39]A kormányváltás is egy ténykérdés.
[00:04:42]A kettő között meg lehet egyébként vizsgálni a korrelációt.
[00:04:44]Tehát ez speciál egy csekkolható dolog.
[00:04:46]E a címben szereplő állítás, pláne, hogy nem olvastam a cikket, számomra nem csekkolható, úgyhogy ez passzol.
[00:04:55]Igazából csináltunk egy telexlapajánlót.
[00:04:56]Végrát lemente.
[00:05:00]Én ehhez csak annyi szerint alapjogi szempontból.
[00:05:03]Nekem alapjogom lenne, hogy erről ne értesüljek.
[00:05:04]A a annyit szeretnék csak el.
[00:05:07]Sajnálom, hogy ettől ma nem tudtunk meg kivé kén egy szakvéleményt.
[00:05:09]Igen, hát ez annak a jele, hogy a magyar közbeszéd milyen mélyen van.
[00:05:14]Tehát én ehhez csak ennyit tudok hozzátenni.
[00:05:16]Na, folytassuk viszont azzal akkor, hogy mi került szóba a parlamentben.
[00:05:19]Ugyanis erről nem volt szó, de hát kérdést vett fel azzal kapcsolatban, hogy például a közmédia hasábjain, majd láthatunk-e ilyen és ehhez hasonló cikkeket, ugyanis a közmédia átalakításáról esett szó a mai nap folyamán a parlamentben, valamint hát téma volt Súlyok Tamás köztársasági elnök elmozdítása is.
[00:05:35]Ugye ezzel kapcsolatban már tegnap tett kijelentéseket Magyar Péter, akkor ugye közölte, hogy Súlyok Tamás nem lesz többet köztársasági elnök és pont.
[00:05:44]Na most Bóka Jánosnak volt erre egy reakciója ma a parlamentben.
[00:05:50]Hogy pontosan mit reagált, azt most nézzük meg együtt közösen, és akkor ezzel fogunk kezdeni.
[00:05:57]Vádolom önöket azzal, hogy az április 12-i választáson leadott listás szavazatok 53%-ára hivatkozva alkotmányos pucsot akarnak végrehajtani.
[00:06:09]Vádolom önöket azzal, hogy túszul akarják ejteni a magyar államot és minden alkotmányos szervét minden hatalmi ágban és minden szinten.
[00:06:17]Önök példátlan gyűlöletkampánnyal akarták lemondásra kényszeríteni Magyarország köztársasági elnökét.
[00:06:25]Talán egyedül a családjával nem zsarolták meg önök a köztársasági elnököt, ahogyan a Magyarországot megszálló nácik tették ezt Horti Miklóssal.
[00:06:36]Talán Magyar Péter egyébként végig nevetett és kommentálta ezt a felszólalást.
[00:06:43]A viszontválaszában pedig úgy reagált, hogy hát ez egy élmény volt, és hogy ő figyelte Gulyás Gergely reakcióit.
[00:06:49]Úgy általánosságban a parlamenti stílusról.
[00:06:54]Mi a véleményed most Attila?
[00:06:56]Rettenetes.
[00:06:58]Ezzel az egy szóval is tudnám jellemezni.
[00:07:01]Sőt, tovább megyek.
[00:07:01]nem volt ilyen szörnyi és rettenetes, mint az elmúlt 36 évben, mint mostanában.
[00:07:06]Ugyanakkor, hogyha az egész magyar parlamentarizmust nézem, akkor volt ennél rosszabb is, hiszen volt arra példa, hogy a parlament elnökére rálőttek pisztollyal, csak nem találták el Tisza Istvánt.
[00:07:19]Tehát voltak ennél durvább jelenetek megá szétverték a berendezést.
[00:07:25]Szétverték a berendezés 1904 végén.
[00:07:28]Dulakodás is keletkezett, tehát van még hova süllyedni.
[00:07:30]Tehát ezzel szeretném a Hír TV nézőit vigasztalni, hogy még még van hova menni.
[00:07:38]Az kétségtelen az kétségtelen, hogy hogy nem volt az elmúlt 36 évben olyan miniszterelnök, aki ennyire éles, ennyire konfrontatív stílust vett volna fel.
[00:07:48]viszont ennek most ugye nyilván alkatilag is ilyen Magyar Péter, de itt nem csak alkati kirobbanásról van szó, hanem arról, hogy alapvetően az a célja, hogy a Fideszt minél jobban sárba rántsa, minél jobban hiteltelenítse a Fidesz.
[00:08:03]Ennek érdekében még azt is megcsinálja Magyar Péter, hogy korábeli kormányzati dokumentumokat vesz elő, és azokat is ráborítja a Fideszre.
[00:08:13]És még valami Bóka Jánoshoz, és aztán befejezem.
[00:08:16]Ö B Jánosnak viszont nem állt jól ez a fajta vádbeszéd.
[00:08:19]Őt eddig egy higgat, nyugodt embernek ismertük meg.
[00:08:24]Most a beszédében előhoz Rákosi Mátyást meg a fekete autót.
[00:08:27]Ez túlzás azért, ahogy az előző 16 év nem volt diktatúra, ez a mostani rendszer sem diktatú.
[00:08:36]Úgy fogalmaztál, hogy túlzás.
[00:08:36]Azt nem tartod túlzásnak, amit Magyar Péter csinált tegnap, aki az olasz maffiához hasonlította a korábbi kormánypártokat?
[00:08:44]De ez nem fekete autó bugi, de túlzás.
[00:08:47]Tehát én azt gondolom, hogy a maffiához való hasonlítás az tényleg azt csak meg gyilkosokról beszélünk.
[00:08:54]Hát persze én világos értem.
[00:08:54]Tehát én ezt nem tartom helyesnek.
[00:08:57]És Gulyás Gergelynek abban igaza van, aki azt mondta, hogy ez a fajta stílus megöli a párbeszédet, a normális párbeszéd lehetőségét a két oldal között.
[00:09:08]Csak jeleznem kell megint történetileg, hogy olyan értelemben ilyen éles szembefeszülés van az erők között, nem új a magyar pártpitikán.
[00:09:19]Igen.
[00:09:19]Csak ugye nem nem az a probléma, hogy éles szembefesülés feszülés van a politikai erők között, az teljesen rendben van része a politikai életnek.
[00:09:26]És különösen akkor, hogyha ugye a magyar azér inkább egy többségi dominanciái, választási rendszer kedvez a kétpárt rendszernek, nagypártok kialakulásának, ott meg még jellemzőbb az éles szembenállás.
[00:09:35]Tehát ezzel nincsen probléma.
[00:09:36]Azzal van probléma, amikor ezzel a mérhetetlen agresszióval, ezzel a mérhetetlen bunkó prosztósággal, nem tudok mást mondani, bunkó prosztósággal, amit a miniszterelnök bemutat a parlamentben, ez jelenti a politikai stílust.
[00:09:49]Ehhez senki, senki nem hasonlítható a mostani parlamentben, sem még a korábbiakban, sem pedig azért ott is volt füstgyártyázás, meg pulpitusfoglalás, meg sok mindent láttunk már az elmúlt időszakban.
[00:10:01]Elviselhetetlen ez a stílus, amit Magyar Péter képvisel.
[00:10:03]egyébként bárcsak szólt volna erről valaki, tehát mindegy.
[00:10:05]Most úgy látszik, hogy a magyaroknak ez a ez a stílus kellett.
[00:10:09]Számomra teljesen elfogadhatatlan.
[00:10:11]Ez azt gondolom, hogy nem csak azért, mert én egy másik politikai nézetet képviselek, mint amit a Tisapárt megjelenít, hanem azért is, mert bárki beszél így a parlamentben, az nem fér bele, az elfogadhatatlan.
[00:10:21]Ö, és azt lehet még szerintem ehhez hozzátenni, hogy aki szeletevet, viharat, tehát Magyar Péter most olyan mértékig korbácsolja fel az indulatokat, amely indulatok egyszer majd őt is el fogják söpörni, ráadásul nagyon csúnyán, tehát a saját érdeke is az lenne, hogy egy kicsit bölcsebben és higgattabban járjon el.
[00:10:39]Más kérdés, hogy ez a személyiségével nem egyeztethető.
[00:10:42]Ugye Levente most úgy fogalmazott, hogy a magyaroknak ez a stílus kellett, és ugye a stílus volt az, és a az, amit Attila is kiemelt.
[00:10:48]Na de ebben a pozícióban, hiszen Magyar Péter közben már nem csak pártelnök, hanem miniszterelnök lett, és ugye az a kritika érte is őt a parlamentben, hogy kicsit úgy viselkedik, mintogyha az ellenzék ellenzéke kívánna lenni a jelen helyzetben.
[00:11:02]Tehát ennek a stílusnak ebben a pozícióban tud akkora társadalmi támogatottsága lenni vagy maradni, mint amekor április 12-én volt?
[00:11:09]Zoli hát látjuk, hogy tud, sőt nagyobb van.
[00:11:14]Tehát jelentősen nagyobb van jelenállás szerint.
[00:11:16]Tehát az De ezt mire alapozod?
[00:11:20]közvéleményutás, a közvéleménykutatásokra.
[00:11:22]Tehát ilyen ilyen állás gyakorlatilag soha nem volt Magyarországon ilyen ilyen szintű kibillenése az egyensúlynak.
[00:11:31]Tehát olyan szintű támogatottsága ma van ma a kormánynak, mint előtte soha, és annyira össze vanolva az ellenzék, mint előtte soha.
[00:11:38]Tehát jelen állás szerint tulajdonképpen a számok őt igazolják.
[00:11:42]És még egy dolog.
[00:11:44]Hatalomtechnikai szempontból valóban jól érzékeled, az történik, hogy a korábbi attitűdjét, a korábbi habitusát és a korábbi hozzáállását a politikához tovább vitte miniszterelnöki pozícióban is Magyar Péter.
[00:12:02]Ez azért tud még együtt mozogni az emberek elképzelésével, mert a az a NER bizonyos básti még állnak.
[00:12:11]Tehát ő bizonyos mértékig ugyan már néhány hete miniszterelnök, de egy rendszerrel szemben megy.
[00:12:19]És az emberek ebben a harcban egyébként támogatják.
[00:12:24]Tehát innen van az offenzív hangétel, innen jön a stílus egyelőre.
[00:12:28]És ezt mondtam a legelején is kettő és kettő évvel és néhány hónappal ezelőtt, hogy tulajdonképpen a az akkor színre lépő Magyar Péter az átlag emberek, mondjuk egy orvos vagy egy egy vidéki patikusnak a a az elképzeléseit, a vádjait viszi színre.
[00:12:52]Tehát úgy beszél, azon a szinten beszél, abban a lágében beszél, ahogy ők megfogalmazzák a bírálataikat az akkori kormány azt is mondtad Zoli két évvel ezelőtt, hogy szerinted az ellenzéki szavazótábor az most nem egy vezetőalkatot keres, hanem egy hóhért?
[00:13:10]Igen, de továbbra sincs igen a NER hóhérát, de a NERnek a hogy mondjam, az intézményrendszere az még áll, és ezzel szemben megy most Magyar Péter.
[00:13:17]Ugye látjuk, hogy a hátország, a média birodalom, az az gyakorlatilag leépíti szinte önmagát, de azért a közjogi méltás méltóságok azok a típusú emberek, akiket az az a tehát az ellenzéki oldal ma úgy lát, hogy Orbán, tényleg úgy lát, hogy Orbán bábjai, azok még a helyükön vannak és addig ezt a szintű offenzivitást akor maradjunk ennél támogatni fogja, amíg ők a helyük maradjunk ennél.
[00:13:44]Most még a helyükön vannak.
[00:13:45]Mi jön azután, ha nem lesznek?
[00:13:47]Hát ugye Súlyak Tamás, ha minden igaz, ha hihetetünk a miniszterelnöknek, augusztus 20-án már nem lesz köztársasági elnök.
[00:13:53]Sőt, augusztus 20-án már új köztasági elnök.
[00:13:55]Az megint egy külön beszélgetés lenne, hogy a nemzet egységét fogja képviselni majd az új köztársaság elnök.
[00:14:00]Úgy, hogy arra tegnap egy Monstre interjú sorozat egyik elemeként Magyar Péter utalt, hogy ő nem zárja ki, hogy kormánytag vagy Tiszasziget tag lesz az az államfő, legalábbis ideiglenesen, mert ugye alkotmányozás és hasonló nemes célok lebegnek a Tisza kormány vezetője vezetőnek szeme előtt, de addig is be kell érnünk úgymond egy full Tiszás köztárság elnökkel.
[00:14:20]Majd lássuk meg persze, hogy alakul.
[00:14:22]Ezt ezt látjuk.
[00:14:22]Én szerintem ez a legfontosabb pont, hogy ki lesz az, aki tehát a mostani küzdelem az akkor nyerhet értelmet, ha oda egy tényleg autonóm szereplő kerül, ha oda tényleg egy tiszta tag már akár csak a miniszterelnök meg remény milyen remény mutat arra, hogy józenésszel lehet elvárni, hogy autonóm szereplő kerül oda, amikor ilyen eleve már önmagában az, hogy ilyen körülmények között ilyen fenyegetőzéssel, folyamatos nyilvánosság előtti üzengetéssel kezdődik ez az egész tánc, ami ugye most a Sándor Palota környékén zajlik.
[00:14:51]és utána folytatódik egy olyan igazi, hogy is mondjam, tehát teljesen indokolatlan, egymondatos ilyen favágó módszerrel megírt alaptörvénymódosítással, amire azt hazudta Magyar Péter korábban, hogy nem személyre szabott lesz, miközben hát, hogy is mondjam, ha valaki meg tud nevezni bárki mást, aki Sullyog Tamáson kívül érint ez a módosítás, akkor azt meghívom egy sörre.
[00:15:14]Tehát, hogy hogy ez egy nyilvánvalóan személyre szabott jogalkotás a legótvarabb, legátulat megígértem magyar péter.
[00:15:21]Tehát azt is megígérte, hogy tehát Zolihoz csatlakoznék, hogy a március 23-i nyíregyházi beszédében egyértelművé tett a Magyar Péter, ha kétharmada lesz, akkor el fogja távolítani Slyok Tamást, Pétert és a többi.
[00:15:37]És azt is megígért, hogy június június 1jétől nem lesz vendégmunkás Magyarországon.
[00:15:41]Ez ügyben tettek lépéseket, de még ilyen tiltásról nem tudott.
[00:15:45]És megígérte a 480-as benzint, és 1200 ígérete volt.
[00:15:47]Valahogy nem azokkal kezd.
[00:15:49]Nem várhatod el megígért.
[00:15:53]Követel követel más követelni és más megígért.
[00:15:55]Mondod, hogy megér tény, hogy tett ilyen ígéretet, de ha én egy jogellenes jogsértő dolgot ígérek meg a kampányba, azt attól még ugyanúgy nem csinálhatom.
[00:16:04]Hát ezért módosítja az alaptörvényt, hogy ne legyen joger de ez nem módosítja az alaptörvényt.
[00:16:08]Te biztosan olvastad, hogy hogy mit jelen, hogy hogyan próbálja meg eltávolítani.
[00:16:12]Beírja az átmeneti rendelkezésekbe, hogy megszűnik a megbizzatása.
[00:16:16]Ez nem ez nem alaptörvénymódosítás.
[00:16:17]Ez tényleg nem írható le másképp, mint egy alkotmányos része az alaptörvénymóst.
[00:16:21]Ako nem arról van szó, nem arról van szó, hogy létrehoz egy új hivatalmegszűnési okot és azt alkalmazza, hanem csak és kizár jó hát a lehető legegyszerűbben akarja megoldani.
[00:16:33]Jó, de beleírhatta volna azt is, hogy innentől kezdve Monarchia Magyarország államformája.
[00:16:37]megszavazzák a tá men hadem ezen a szun, de egyébként megtehetné pontosan ezt mond ez a mostani döntés, ahogy az amnesti is rámutat szikra lementével közösen.
[00:16:47]Micsoda furcsa koordíció nagyon izgalmas koalíció alakult ki bel, hogy körülbelül a bárki bármit bárkivel megtehet kategóriája és ezért durva precedens.
[00:16:56]Emnesti azt is mondja, hogy szerintük Solag Tamásnak távoznia kell.
[00:16:57]Én meg szerintem én meg ezzel nem értek egyet.
[00:17:00]Én nem gondolom, hogy kell.
[00:17:00]Deem szerintem nagyon fontos dolog.
[00:17:02]Ez egy jogellenes dolog.
[00:17:03]Tehát, hogyha én megígérem, hogy ha megnyerem a választást, akkor végigmegyek a körúton és minden ablakot betörök, az lehet, hogy utána majd a választók elvárják tőlem, hogy csináljam meg, mert megígértem, de attól még az ugyanúgy jogsértő lesz.
[00:17:17]Tehát ez jogsértő.
[00:17:17]Ilyet választáson nem lehet ígérni, erre nem lehet szavazni.
[00:17:21]Ismerem azokat a kommenteket, hogy mi erre szavaztunk, aláírják a Telexnek a komment.
[00:17:24]Nem, hiába, bocsánat, erre nem lehet szavazni.
[00:17:28]Jogsértésre nem lehet szavazni.
[00:17:30]Az alkotmányos rend felszámolását nem lehet szavazni meg alapoz ha valaki egy fél másodpercre is komolyan veszi azt, hogy jogállam vagyunk és hogy mit jelent a jogállam a jogállam azt jelenti, hogy a demokratikused a demok a jogállamiság elvét sértheti, de jogsértőnek nem lehet mondani, ha egyszer átírod az a jogállamnak az a lényege, hogy a jog korlátot szabokratikus népakaratnak.
[00:17:54]A népakarat korlátai közé tartozik.
[00:17:57]vagy az államnak, mert például az alkotmány tipikusan nem az embereket korlátozam ne jelenleg az országgyűlés Tiszás többsége alkott törvényeket, tehát az államnak államnak korlátot szabó jogi rendelkezés amit viszont biztosan leszögezett Magyar Péter miniszterelnök abban az interjú monstrumban, ahogy Levente fogalmazott, amit a tegnapi nap folyamán adott, hogy nem lesz közvetlen köztársasági elnök választás, hanem ugye a parlament, de nem zárta ki, hogy kés, hanem a következő köztársasági elnököt, aki ugye augusztus 20-án már be lesz iktatva a parlament Áztani a kados tiszás parlament.
[00:18:28]Na de ugye Tamást pedig a kéthados fideszes parlament választotta meg.
[00:18:34]Tehát jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor hogy nem lesz Tiszás a következő köztársasági elnök.
[00:18:40]Na ezzel is fogunk foglalkozni, valamint azzal is, hogy nem csitulnak az indulatok itt a kontrollos lehallgat vagy lefizetési botránnyal kapcsolatban.
[00:18:49]Pontosan mik az újdonságok, ezzel folytatjuk, de már csak a reklám után maradjanak velünk.
[00:19:12]Folytatódik is a Kopent itt a Hírvén.
[00:19:15]Köszöntöm önöket.
[00:19:15]Én Futó Boglárka vagyok.
[00:19:16]A stúdióban pedig vendégeim még mindig Nagy Attila, Tibor, Novák, Zoltán, Kacsó, Dániel és Szikra Levente.
[00:19:23]A reklám előtt pedig ugye ott hagytuk abban, hogy Sujlyok Tamás már augusztus 20-án, Magyar Péter ígéretei szerint nem lesz köztársasági elnök, sőt augusztus 20-án már új köztársasági elnök lesz, és pont, ahogy ugye befejezte ezt az ígéretet Magyar Péter.
[00:19:38]És ott felvetettük azt a kérdést, hogy mi lesz arra a garancia, hogy ez az új köztársasági elnök nem lesz Tiszás köztársasági elnök, hiszen ugyanazzal a módszerrel mechanizmus mentén választják meg őt, mint Súlyok Tamást.
[00:19:50]Attila, nagyon köszönöm a magyar népnek a bizalmat.
[00:19:54]Jelentette ki Magyar Péter egy újabb választási győzelme után 2030-ban.
[00:20:00]Vajon ez lesz-e?
[00:20:00]Majd meglátjuk.
[00:20:00]De én azt gondolom, hogy a az új köztársasági elnök a megválasztása és a tisza hatalomban tartását segíti elő.
[00:20:09]Én nehezen tudom elképzelni, hogy a farkas lemondana a ragadozói életformáról.
[00:20:18]Tehát nehezen tudom elképzelni Magyar Péterről, aki tényleg meglehetősen tudatosan haladt a hatalom megszerzése érdekében, és ebben nagyon tehetséges volt, hogy hogy direkt egy olyan embert fog odatenni köztársasági elnöknek, nyilván a parlament többségével, aki majd lépten nyomon akadályozni fogja az ő kormányfői hatalmát.
[00:20:41]Én ezt nehezen tudom elképzelni, de nyilván nem látok a jövőben.
[00:20:45]Majd meglátjuk.
[00:20:45]Én azért arra számítok, hogy egy olyan új köztársasági elnök lesz, aki ha vissza is küld néhány törvényt majd a következő négy évben, de azért alapvetően szerintem nem fogja akadályozni a Tiszatöbbség törekvéseit.
[00:21:02]Ö ha megnézzük, hogy a Tisza vezetésében sem olyanok voltak, vannak vagy a frakcióvezetésben, akik azért vannak, hogy Magyar Pétert megbuktassák, akkor én én én ugye nehezen tudom elképzelni, hogy majd köztársasági elnök is olyan valaki lesz, aki aki tényleg a Magyar Péter vezette kormánnyal szemben határozottan fellép, legalábbis addig nem, amíg a magyar Péter vezet viszonylag népszerű lesz.
[00:21:29]Egy olyan billenőpont, amire rákérdeztél az előbb, hogy hol van a határa a népszerűségnek, és hol hol billenhet ez át.
[00:21:35]Én szerintem abban az esetben, ha ez így lesz, ahogy te mondod, tehát nem sikerül autonóm szereplőket ö hiteles figurákat találni nem csak a köztársasági elnöki posztra, hanem az összes többi tisztségre, ami most szóban forog, akkor azt hiszem, hogy azért a a tisztabor egy jelentős része, mert ez nem egy homogén tábor, ez egy összetett tábor.
[00:21:58]Ennek csak egy része az, ami elvakult.
[00:22:00]Ö Tiszás és legszívesebben a köztársasági elnöki poszton is Magyar Pétert látná és mindegyik poszton.
[00:22:07]A többi az nagyon is kritikus lesz ezzel ezzel kapcsolatban.
[00:22:11]Én szerintem az egy nagyon alapvető elvárás a Tiszatábor egy jelentős részében, hogy ide valóban autonómszereplők kerüljenek.
[00:22:17]És azt gondolom, hogy az egész mostani rendszerlebontási küzdelem hitelessége az, ami azonnal kettétörik, hogyha itt nem sikerül olyan szereplőket, nem könnyű feladat egyébként olyan szereplőket a akik a másik oldal számára is ugyanannyira elfogadhatóak, de nem lehetetlen.
[00:22:34]Tehát ezt meg lehet oldani, ha akarat van rá.
[00:22:38]Én azért hozzátennék annyit, hogy 36 év alatt én azt gondolom, hogy kis túlzással kijelentett, hogy nem sikerült.
[00:22:43]Tehát utólag már van olyan köztársasági elnök, akire így 10-20 év távatából sokan rámondják, na ő volt az igazi, mert ő még azért egy szakmai meg egy nemzeti egységesítő képességgel rendelkezett.
[00:22:54]De amikor regnáltak, igaz lehet ez Sólyom Lászlóra, Márl Ferencre, Gönc Árpádra is, akkor azért a politikailag a másik oldalon lévők kígyót, békát kiabáltak rájuk.
[00:23:02]Én azt gondolom, hogy ilyen értelemben szerintem nem számíthatunk nagy meglepetésre.
[00:23:08]Én azon lamentálok, hogy Radnai Mártól Rostandráig terjedő skálán vajon melyikhez lesz közelebb a köztársaság elnök, hiszen amit arra utaltam a mostre interjúban tegnap zárójeles megjegyzés expozé elég hosszú viszonválaszok igen hosszú tejedelemben mindez a parlamentben.
[00:23:25]Rendkívüli sajtótájkoztató több mint egy órában 444 interjú, majd egy ATV interjú este.
[00:23:31]Ez volt tegnap Magyar Péter körülbelül négy órányi vagy lehet, hogy öt órányi nettó beszéd.
[00:23:38]zárójel bezárva.
[00:23:38]Ezt nem tudom meddig fogja bírni bárki.
[00:23:40]Szóval még egyszer mondom e a kampány felénél is föltettétek ezt a kérdést.
[00:23:45]Jó, jó, de azért még egyszer m szerintem más, tényleg abban egyetérthetünk, hogy más a státusza a miniszterelnöknek, hiszen őt részben azok választották meg, szinte biztos, akik korábban mindig Orbán Viktorral szemben választott szavaztak, eddig csalódtak, most örülnek, és ők ünneplik leginkább az ilyen Sujlyok Tamással szembeni harcokat, mert ők ezt is várják, hogy az utolsó Fideszesig mindenkit zárjanak börtönbe, vagy legalább vegyenek le a polcról.
[00:24:09]De vannak, akik azt mondták valószínűleg, hogy ők egy újra kíváncsiak.
[00:24:12]Ők egy emberséges és működő Magyarország lehetőségét hallották meg, hogy majd jobb lesz nekik adott esetben egziszten akkor most nekik csalódniuk kellene.
[00:24:22]Pontosan amit te mondtál, azzal egyetért azzal egyetértek, hogy előbb-utóbb ez nem nem most jött el még ennek az ideje.
[00:24:28]Egyelőre az abszolút filmszínházban vagyunk, nincsenek olyan döntések, amelyek húsbavágóan érintenék az emberek pénztárcáját.
[00:24:34]kezden kezd jönni néhány, de szerintem ez még hónapok, mire eljutunk oda.
[00:24:38]És pontosan azért van ez a tempó az én meglátásom szerint, addig akar minden olyan dolgot elintézni, ami lehet népszerűtlen is.
[00:24:45]Lásd, Amnesty International fele más közleménye a témában, a saját szavazói körében is, hogy amíg még ez a nagy flow van, ez az iszonyatos amplitúdó, az ezeket az ügyeket letudja.
[00:24:55]És aztán már amikor nem lesz erős ellenállás, nem lesz olyan potens ellenzék, vagy éppen magát szervezi újra össze, akkor tud olyan lépéseket megtenni, amelyek a népszerűtlenségét elkezd elképzelni, hogy ezekre a tisztségekre autonómszereplőket neveztlenségre milyen hatással lehet a kontrolllefizetési botrány, ugyanis tudatosság.
[00:25:20]Ezt a szót használta itt egy pár perccel ezelőtt Attila.
[00:25:25]És hát amiben nem igazán látunk tudatosságot a Tiszakormányzat részéről, azaz ezzel a botránnyal való vagy kapcsolatos kommunikáció.
[00:25:31]Ugye a tegnapi nap folyamán a híradónk kérdezte Magyar Pétert ezzel kapcsolatban, aki agresszívan nekiugrott a riporterünknek, és azt kérdezgette tőle, hogy van-e valami betegsége esetleg, de nem válaszolt egyébként a felmerülő kérdésekre, hogy ő mondjuk tudott-e arról, hogy Magyar Márton 4 millió Ftot adhatott ugye a Szőlőutcai Botrány korona tanújának.
[00:25:54]És hát most már azt mondja a parlamentben Magyar Péter, hogy soha nem is ejtette ki ő azt a kifejezést a száján, hogy Zsolti bácsi, csak hogy ez megtörtént egy nappal korábban, meg 20 perccel hamarabb is.
[00:26:07]Hova gyűrűzhet ez az egész ügy szerinted?
[00:26:09]Bent Ne, ne haragudjatok, most ebben a félidőben meg se szólaltam és Bogi nálad se leszek népszerű, de kicsit én még az előző témára szeretnék reagálni, mert az ügyben nem tudtam megszólalni.
[00:26:17]Tehát a az igazság az az, hogy nagyon szépen hangzik Zoli az, amit elmondtál, a mindenki által támogatott, jelölt meg autonómszereplő, meg satöbbi.
[00:26:27]Ennek az esélyét szerintem most kettő dologgal játsza el aktuálisan Magyar Péter és a Tiszapárt.
[00:26:34]Az egyik önmagában az, hogy idő előtt agresszív módszerekkel erőszakosan megszüntetik a köztársasági elnök megbizatását.
[00:26:41]Ez most rövidtávon lehet, hogy népszerű.
[00:26:43]Ez ezt nem vithatom, de ez már a kezdetektől fogva magában foglalja annak a lehetőségét, annak a elülteti azt a magot, ami majd évek múlva fog kisarjadni, ami az új köztársaság elnök a legitimitnek a legitimitását tartósan aláássa, és amikor majd máshogy fordul a politikai szél, akkor az őt is el fogja sodorni.
[00:27:03]És a másik dolog pedig az a politikai stílus, amiről már beszéltünk, tehát azt most nem fogom hosszabban kifejteni, ezekkel a dolgokkal előzetesen aláássa az államfői tekintélyi maradékát.
[00:27:11]Magyar Péter, és az a személy, aki most el fogja vállalni a köztársasági elnöki pozíciót, az a személy azt vállalja, hogy a politikai szél fordulásával, a népszerűségi viszonyok átalakulásával az ő pozíciója is durván meg fog rendülni.
[00:27:26]Csak egy átmeneti köztársasági elnök teljesen alkalmatlan lesz arra, nem csak, hogy a nemzetegységének a megtesítés résére, de arra is alkalmatlan lesz, hogy egyébként ellássa alapvetően a hivatalát az amiatt a körülmények miatt, amely körülmények között szerezte a megfizetést.
[00:27:39]És akkor visszatérek a kér Igen, arra kérdélek, ha már nálad van a szó, akkor ragadd meg az alkalmat, hogy folytassuk ezzel a témával, amit felvetettem.
[00:27:47]Így van.
[00:27:47]nagyon-nagyon komoly kérdéseket vett fel az, hogy hogyan alakult ez az úgynevezett hát most már mondhatjuk, hogy Kamu Zsolti bácsi ügy.
[00:27:53]Az igaz, hogy alapvetően még nagyon lényeges kérdéseket nem ismerünk, és azt biztosan vagy nagyon-nagyon valószínűnek mondhatjuk, mert ugye ezt többen nyilatkozták, akik személyes rellátással rendelkeznek az ügyre, hogy biztosan kapott pénzt Pangó Sándor.
[00:28:08]Biztosan kapott pénzt.
[00:28:11]Tehát az a az a személy, aki ugye a vádakat megfogalmazta a saját a nyilvánosság előtt.
[00:28:15]Az, hogy kitől kapta ezt a pénzt és miért kapta ezt a pénzt, ezt jelenleg nem tudjuk.
[00:28:20]Ugye vannak olyan állítások, amelyek arra vonatkoznak, hogy Magyar Márton, aki ugye a kontrollnak a vezetője és Magyar Péternek a testvére, ő fizette le ó Sándort azért, hogy ugye a Fideszes KDMP-s politikusokat keverje gyanúba.
[00:28:31]Ha ez az állítás igaz, az egy nagyon súlyos botrányt jelent.
[00:28:36]És ugye ezért gondolom azt, hogy nagyon fontos lenne, hogy ezt az ügyet alaposan kivizsgáljuk, és ezért lenne fontos az, hogy például Magyar Márton ne meneküljön a nyilvánosság elől, mégis csak a a kormánypártnak a házi médiáját vezeti.
[00:28:48]Tehát azt gondolom, hogy mindenképpen közszereplő, sőt nem csak közszereplő, de elszámolással is tartozik a magyar nyilvánosság felé, és nagyon helyes lenne az, hogyha ő kiállna, és végre válaszokat adna azokra a kérdésekre, amik jogosan merülnek fel.
[00:29:00]Ezeket a kérdéseket felveti egyébként sajtóhírek szerint Görög Márta és Ruf Bálint is.
[00:29:08]Ugye arról írtak a lapok, hogy a legutóbbi kormányülésen Görög Márta kérdezte ezzel az üggyel kapcsolatban Magyar Pétert, most pedig Ruf Bálint keresz.
[00:29:16]Ezt azért tegyük hozzá és azt isá említette magyaron határozottan tagadta hogy ő pénzt adott volna az igen írásban közleményt adott és így van még feljelentést is kilátásba helyezett tehát Levente érdemes egy kicsit óvatosabban fogalmazni mert ez innentől kezd perképes állítás lehet nem tudom eldönteni kinek van igaza azt tudom még volt alkalmam a click TV-s interjú jut megnézni.
[00:29:47]És ott Bangó Sándor megemlítette, hogy ő nem kapott 4 millió Ftot.
[00:29:51]Én nem tartottam a gyertyát egyiküknél sem, tehát nyilván nem igazán lehet eldönteni, hogy az igazságot.
[00:30:02]Azt látom, hogy a Fidesz egyébként engem egy kicsit meglepett, hogy a Fidesz ennyire felkarolja ezt, merthogy a Zsolti bácsi ügy az alapvetően a akkori kormánypártnak volt rossz, tehát a Fidesz KDNP-nek ugye Demokratikus Koalíció volt többek között, amelyik először rárepült erre a dologra.
[00:30:23]Most értem a Fideszt, hogy ők abban reménykednek, hogy vissza fogják tudni ezt az ügyet tolni, visszafordítani az ellentétjére, és hogy ez Magyar Péternek milyen kellemetlen lesz, csak hát nem egyértelmű, hogy kinek van igaza.
[00:30:37]Tehát ebbe ebből jól is kijöhet a Fidesz.
[00:30:39]Bocsánat, csak egy mondat.
[00:30:41]Jól is kijöhet a Fidesz, de kijöhet ebből nagyon rosszul is, hogyha kiderül, hogy esetleg Magyar Márton mondott igaz.
[00:30:48]Az de de az, hogy kinek van igaza, az nyilván majd a hatóságok feladata lesz eldönteni.
[00:30:52]Viszont kevés időnk maradt, úgyhogy ha megengeditek, akkor folytassuk azzal a témával, hogy ugye eltűntek a Pride zászlók az Erzsébet hídról, viszont előkerült az a férfi, aki ezeket a Dunába dobta, és most úgy fogalmazott a rendőrségen, hogy ő büszke arra, amit tett, holnap is megtenni.
[00:31:10]Ugyanezt nem is kért egyébként ügyvédet a rendőri kihallgatásán, s a többi között azt írta még, hogy Magyarország egy keresztény állam 1000er éves múlttal, és nem zavarnak a melegek, de a szerelmük látványát ne kényszerítsék se rám, se másra.
[00:31:22]Ugye amit tudunk, hogy a zászlók visszakerülnek, legalábbis Karácsony Gergely főpolgármester ezt mondta, és ami még szintén biztos, hogy 27-én, szombaton Pride lesz, amelyen Magyar Péter megint csak nem vesz részt.
[00:31:35]ugye a tavalyi évben erre az időpontra szervezte a nyaralását, idén pedig egy kihelyezett kormányülést tartanak, így megint csak sikerült elkerülnie azt, hogy állást kelljen foglalni ebben a kérdésben.
[00:31:49]Zoli, szerinted ez véleménynyilvánítás, rongálás vagy politikai üzenet az, ami az Erzsébet hídon a zászlókkal történt?
[00:31:56]Hát nyilván politikai üzenet, sőt gyakorlatilag azem a mi hazánk fel is vette már a tagjai közé jelentkezett és két hát ugye Novák előtt mondta azt, hogy ők kifizetik a büntetést kifizetik a büntetést és jelent találkozott is, kérte is a tagfelvételét, úgyhogy mi hazánkos politikust üdvözölhetünk a fiatalember, nem tudom fiatal-e a ebben a férfivan.
[00:32:19]A valóban egy politikai üzenet.
[00:32:23]Vannak benne pici csúsztatások már ebben a nyilatkozatban is, mert a szerelmük látványát senki nem kényszeríti rá.
[00:32:29]Tehát hogy egy zászló az még nem a szerelem látványa.
[00:32:32]A Pride-ot sem, tehát nem kötözi senki oda ezt az ürgét, hogy hogy akkor most egy fához, hogy akkor te neked végig kell nézni a Pride-ot.
[00:32:42]De nem lehet, hogy a akaratlanul is látja, hogyha mondjuk a fővárosban él.
[00:32:46]Nem bír nem odanézni.
[00:32:48]Hát aki nem bír nem odanézni, az vessen magára.
[00:32:50]Tehát azt gondolom, hogy minden fővárosban meg lehet tartani ezt a rendezvényt, csak nagyon csúnya diktatúrákban nem.
[00:32:56]Én azt gondolom, hogy ez ezzel együtt kell élni.
[00:32:59]Vannak bicikli versenyek, vannak futóversenyek, amikor lezárják az egész várost és okoznak ezzel kellemetlenséget.
[00:33:10]Biz lezáról, hanem a lezárás okáról.
[00:33:13]Tehát, hogy egy bicikli verseny lenne a Pride, nem?
[00:33:17]Csak mondom, hogy járnak a nagyvárosi élet jár bizonyos kellemetlenségekkel.
[00:33:20]Ha ez valakinek kellemetlen, ezt el kell ezt el kell visel.
[00:33:25]Hát van akinek ez kellemetlen, annak ezt el kell viselnie.
[00:33:27]Ez van.
[00:33:29]Ugyanúgy, ahogy mondjuk egy lezárást el kell viselni.
[00:33:31]Vagy hogyha idejön mondjuk a zalelnök, akkor lezárják a fél ennek a férfénnak nem a lezárással volt problémája.
[00:33:39]Nyilván csak a annyit mondtam csak, hogy van vanak a nagyvárosi életnek vannak kelletés.
[00:33:43]De akart kerülni gyorsított eljárással a mi hazánkba és sikerül sikerü sikerült.
[00:33:48]De most viccet fél, azér egy liberális vezetésű város.
[00:33:50]A szavazatszámok alapján a szavazók több döntő többsége liberális vagy baloldali.
[00:33:55]Jelenállás szerint a kormányunk is valami eféle bár kicségtelen maga a miniszterelnök az kerüli az ilyen állásfoglalásokat.
[00:34:03]Tavaly sem volt ott a Pride-on valóban.
[00:34:05]Most meg szerintem egészen hirtelen eszébe jutott, azt se tudja még, hogy hol lesz, de kormányülés lesz hétvégén, hogy ne kelljen vonulni, mert a szavazótábor, amiről beszéltünk korábban, annak a nagy része az szerintem egyébként Pro Pride.
[00:34:15]Ettől függetlenül azt gondolom, tanulva a tavalyi próbálkozásokból az előző kormány részéről, minél hevesebb tiltakozások és minél nagyobb tiltás van ellene, annál nagyobb lesz a Pride méretében.
[00:34:28]Biztosan nagyon ez egy klasszikus polgári engedetlenség volt, amit itt láttunk.
[00:34:34]Ugye a polgári engedetlenséghez hozzatartozik, hogy vállalja a jogkövetkezményeit.
[00:34:37]Én úgy látom, hogy itt ez is megtörténik, tehát ebben az értelemben teljesen rendben van tulajdonképpen.
[00:34:44]És ez a végszagunk mára ugyanis ennyi időnk volt.
[00:34:46]Nagyon szépen köszönöm nektek, hogy itt voltatok velünk és kérdezem a híradós kollégától.
[00:34:49]Szervusz Ibolya, nálatok este 8-kor a híradóban.
[00:34:53]Miről lesz szó?
[00:34:54]Szervusz Bogi.
[00:34:54]Köszöntöm a kedves nézőket.
[00:34:56]A Tiszapárt az elmúlt egy évben politikai célokra használta fel a gyermekvédelmi intézményekben nevelteket.
[00:35:01]Erről beszélt a fideszes Panyi Miklós.
[00:35:03]És közben Pócsános egy újabb politikai pedofil botrányt leplezett le.
[00:35:07]Ezt is megmutatják a híradóban, valamint Bóka János szerint alkotmányos púcsot akar végrehajtani a Tiszakormány.
[00:35:13]Ezekről mindről szó lesz, és még nagyon sok friss hírrel készültünk, úgyhogy érdemes lesz velünk tartani.
[00:35:19]Ez így van.
[00:35:19]Bargai Bajának nagyon szépen köszönöm a részleteket.
[00:35:21]Vendégeimnek pedig köszönöm szépen még egyszer, hogy itt voltak velünk.
[00:35:25]Önöknek pedig köszönjük a megtisztelő figyelmet.
[00:35:28]Tartsanak velünk holnap is, ugyanis ahogy azt már megszokhatták 19 órától, akkor is várjuk önöket kommenttel.
[00:35:32]Addig is viszontlátásra és további szép estét.