Hír TV 36:21

Monitor - A lefizetési botrány margójára - HírTV

üzemanyagártisza pártmagyar péteralaptörvény-módosításprideközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Monitor - A lefizetési botrány margójára - HírTV
tl;dr
  • A védett üzemanyagár kivezetését a TISZA-kormány azzal indokolja, hogy a világpiaci ár alacsonyabb, de a bírálók szerint ezzel megszűnik a fogyasztók biztonsági hálója, és a volt olajipari alelnök miniszter várhatóan nem vezeti vissza az árplafont.
  • A kormánypárti oldal szerint az árstoppok eltörlése brüsszeli konvergenciaprogram része, és a TISZA „kellően demagóg” módon használja ki, miközben a kampányban ezekről nem beszélt.
  • A képviselői ciklusok maximalizálása (12, esetleg 8 év) visszamenőleges hatállyal sújtja az óbaloldali politikusokat, akik a TISZA javára visszaléptek, de államtitkári pozíciók helyett kiszorulnak a politikából.
  • A „Zsolti bácsi” ügyben a TISZA-t azzal vádolják, hogy pénzelt egy mentális betegségekkel küzdő, elítélt személyt a rágalom fenntartására; a lefizetésre több bizonyíték van, mint a történet valóságtartalmára.
  • Panyi Miklós szerint Magyar Mártonnak csak annyit kellene mondania, hogy egy forintot sem fizetett Bangó Sándornak, és beperel mindenkit, aki mást állít – de ez a két mondat nem hangzik el.
  • Magyar Péter miniszterelnök parlamenti viselkedését neurotikusnak és elitistának írják le; Toroczkai László felszólította, hogy kérjen bocsánatot minden diplomával nem rendelkező magyar honfitárstól.
  • A Pride hétvégéjére időzített kihelyezett kormányülés és frakcióülés a kritikusok szerint a TISZA menekülése a színtvallás elől, miközben a választás éjszakáján még a szabad szeretetről beszéltek.
  • Az alaptörvény 17. módosítása Sulyok Tamás köztársasági elnök azonnali eltávolítását célozza, amit a jogállamisággal ellentétes, személyre szabott „vendettának” tartanak, és várhatóan európai szinten is kiváltja a bírálatot.
Részletes összefoglaló megjelenítése

A védett üzemanyagár kivezetése

A műsor első témája a benzin és egyéb üzemanyagok védett árának (árplafonjának) kivezetése volt. A műsorvezető értetlenségét fejezte ki az intézkedéssel kapcsolatban, hiszen az árplafon elvileg csak felső korlátot jelentett – az alá lehetett menni, fölé nem. Felvetette, hogy ha ez egy plafon volt, akkor miért kell megszüntetni.

Máté Patrik élesen bírálta a TISZA-kormány döntését. Szerinte a TISZA-tól nem várható logikus gondolkodás, eddig is csak „fröcsögés és politikai bosszú” jellemezte a kormányzást. Rámutatott, hogy a kormány azzal érvel: a világpiaci ár jelenleg alacsonyabb, így a védett ár eltörlésével olcsóbb lehet a benzin. Ugyanakkor a világpiaci ár ingadozik, és bár a törvénybe bekerült, hogy Kapitány István gazdasági miniszter visszavezetheti a védett árat, Patrik szerint egy volt olajipari alelnök „nem nagyon fog védett árat valaha visszavezetni”.

„Hát Tiszától ne várjunk logikus gondolkodást. Eddig is csak a fröcsögés meg a politikai bosszú állás, ami ezt a kormányzást eddig jellemezte.” – Máté Patrik *

Kovács András ironikus megjegyzésekkel reflektált: szerinte Magyar Péternek köszönhetően sikerült lezárni az iráni–amerikai konfliktust, ezért csökken a világpiaci ár. Több kommentet kellene olvasniuk a kritikusoknak, mert ez is mutatja, hogy Magyar Péter képes békét teremteni a világban – bár a Hormuzi-szoros megnyitása után 48 órával már újra támadások voltak a térségben. Komolyra fordítva a szót, András emlékeztetett: a választások után Kapitány István és Magyar Péter azt mondták, azért nem lesz 480 forintos benzinár, mert a világpiaci ár alacsonyabb volt, mint április közepén. Most viszont a világpiaci ár alacsonyabb annál a pontnál is, amikor bemondták a 480-at.

„Gyakorlatilag teljes mértékben, hát szerintem mondjuk egyenesen, teljesen ostobának és hülyének nézik az embereket.” – Kovács András *

A műsorvezető megjegyezte, hogy az autópályák mentén eddig is volt 60-70 forintos árkülönbség a belterületi kutakhoz képest, és a védett ár eltörlésével „újra szabad a rablás”.

Panyi Miklós fideszes képviselő később csatlakozott a beszélgetéshez, és kifejtette: a védett ár biztonsági hálót nyújtott a magyar autósoknak. Bármelyik benzinkút dönthetett volna úgy, hogy a védett ár alá megy, ha az megérte volna neki, de ezt nem tették. A világpiaci ár az elmúlt napokban valóban visszarendeződött, de a Közel-Kelet „puskaporos hordó”, bármikor történhet bármi. A kivezetéssel a fogyasztók ezt a biztonsági hálót veszítik el. Panyi szerint minden árstopp és annak eltörlése alapvetően brüsszeli kérés, és a konvergenciaprogramban is szerepel. Emiatt van folyamatban a kamatstop megszüntetése is. A TISZA pedig „kellően demagóg” ahhoz, hogy ezt kihasználja. Panyi elhamarkodottnak tartja a lépést, szerinte ki kellene várni, mi történik a Hormuzi-szorosban.

A műsorvezető megkérdezte, hogy az élelmiszerárstopot is kivezetik-e majd. Panyi Miklós szerint az lesz a következő, és azt is elmondták a parlamenti vitában. Emellett megszüntetik a 3%-os kedvezményes kisvállalkozói hitel kamatmaximumát is. Panyi rámutatott, hogy a TISZA párt programja több mint 1200 ígéretet tartalmaz, de ezek a kivezetések valahogy nem kerültek bele. Minden héten jön egy olyan intézkedés, amiről a kampányban nem beszéltek, ami uniós konvergenciaprogramban vagy kérésben szerepel, és ami az embereknek rossz vagy bizonytalanságot teremt.

A műsorban elhangzott az is, hogy a kis benzinkutak egy napos bezárással tiltakoznak, mert a TISZA-kormány nem hajtja végre a korábbi árrendszer okozta károk enyhítésére indított támogatási programot.

Az óbaloldal és a TISZA túlhatalma – képviselői ciklusok maximalizálása

A beszélgetés második nagy témája az óbaloldali politikusok és a TISZA közötti feszültség volt. A műsorvezető felidézte Gy. Németh Erzsébet volt főpolgármester-helyettes panaszát, aki szerint nincs különbség a fideszes kétharmad és a TISZA-s kétharmad között. Máté Patrik szerint az óbaloldalt „szépen átverték”, és most jöttek rá, hogy a politikában nincs hála. A TISZA a 12 éves képviselői maximummal (amit lehet, hogy 8 évre visznek le) a parlamenti ellenzéken és a régi óbaloldali ellenzéken is bosszút áll, és elindult egy állampárt kiépítése felé – a korlátozás ugyanis egyelőre nem vonatkozik a TISZA 141 „szüzike” képviselőjére.

Kovács András mulatságosnak tartja, hogy az olyan szereplők, mint Gy. Németh Erzsébet, az EP-választás után semmilyen politikai tevékenységet nem folytattak. Szerinte az elmúlt két évben a saját politikai túlélésük sem foglalkoztatta őket, és abban bíztak, hogy államtitkárok, helyettes államtitkárok vagy miniszterek lesznek – most pedig rá kellett jönniük, hogy „finoman szólva mellélőttek”.

„Én néztem néha az országgyűlésben őket, akkor jól láthatóan már saját magukat se vették igazán. Komolyan Szabó Tímea néha valamit berikácsolt a parlamentbe két-három percbe, és nagyjából ugye ki is ment utána.” – Kovács András *

Kunhalmi Ágnes is rájött a problémára: a három ciklusos maximalizálással ő soha többé nem indulhatna. Máté Patrik szerint azok, akik visszaléptek a TISZA javára, abban reménykedtek, hogy államtitkári pozícióval vagy felügyelőbizottsági tagsággal honorálja majd a TISZA az önfeláldozásukat – de Magyar Pétert ez a legkevésbé sem érdekli. Hozzátette: Gy. Németh Erzsébetet és a DK-t valószínűleg nem zavarná a kétharmad, ha az a Demokratikus Koalíciónak lenne, de nekik „maximum két-három választójuk marad, nem kétharmados”.

A műsorvezető idézte Kunhalmi Ágnest, aki szerint Magyar Péter azt ígérte, hogy nemcsak megemeli a kalapját azok előtt, akik visszaléptek, de nekik lesz erkölcsi alapjuk újra elindulni. „Hát ezek szerint erkölcsi alapjuk van, csak jogi lehetőségük nem lesz rá” – kommentálta a műsorvezető.

Máté Patrik szívesen elbeszélgetne Kunhalmi Ágnessel arról, hogy amikor ő és mások figyelmeztettek, hogy Magyar Péter ígéreteit nem biztos, hogy komolyan kell venni, akkor propagandistának bélyegezték-e őket. Szerinte már akkor is tudták, hogy túl sok valóságalapja nincs a TISZA ígéreteinek, főleg a gazdasági részének.

Panyi Miklós később az alaptörvény-módosítás kapcsán beszélt a ciklusmaximalizálásról is. Szerinte ez egy visszamenőleges hatályú, a jogállamisággal ellentétes szabály, amely Európában példátlan. Azok a képviselők sem indulhatnak, akik már korábban legalább 12 évet eltöltöttek a parlamentben. Ez a népszerű politikusokat célozza, akár baloldaliakat is, akik akár négy-öt ciklust is betöltöttek. Panyi szerint ez is egy olyan történet, amiben Európa fel fogja emelni a szavát.

A „Zsolti bácsi” ügy – lefizetési botrány Magyar Márton körül

A műsor egyik központi témája a „Zsolti bácsi” ügy volt, amelyet a résztvevők lefizetési botránynak neveztek. A műsorvezető egy parlamenti videót játszott be, amelyben egy fideszes képviselő (valószínűleg Pócs János) arról beszélt, hogy pontot szeretnének tenni a „Kamu Zsolti bácsi ügy” végére, és fellépnek a „politikai pedofília” ellen, amit szerinte a baloldal az elmúlt egy évben folyamatosan űzött.

A műsorvezető feltette a kérdést: vajon valaha tisztán fogunk látni abban, hogy Magyar Márton adott-e 4 millió forintot, igaz-e az állítás, vagy kénytelenek leszünk kétségek között maradni?

Máté Patrik szerint ebben az ügyben soha nem fognak tisztán látni, az ügyet „el lesz kenve”. Szerinte Magyar Mártont nem fogják behívni a vizsgálóbizottság meghallgatására, és bár Bangó Sándor (akit labilis személyiségként jellemzett, akit nem lehet hazugságvizsgálatnak alávetni) talán kimond egy nevet, az semmit nem fog jelenteni. A TISZA viszont „politikai furkósbotként” fogja használni az ügyet a következő négy évben, egészen a 2030-as választásokig.

Kovács András felhívta a figyelmet, hogy a műsorvezető még mindig az óbaloldal narratíváját használja, amikor „Zsolti bácsi ügyről” beszél. Szerinte inkább lefizetési ügynek kellene nevezni, mert „a lefizetésre egyelőre több bizonyíték van, mint Zsolti bácsi létezésére”. Üdvözölte, hogy a Fidesz-frakció a vizsgálóbizottságos megoldást választotta. Ugyanakkor problémásnak tartja, hogy a TISZA képviselői nem fogják figyelembe venni a vizsgálóbizottsági behívásokat, és továbbra is mondják a magukét. Példaként említette Panyi Miklós aznapi felszólalását, aki azt mondta, hogy a gyerekeket ne használják kampánycélra – miközben bármelyik TISZA-s politikus oldalán találni gyerekekkel készült fotókat.

„A lefizetésre egyelőre több bizonyíték van, mint Zsolti bácsi létezésére. Több. Lényegesen több.” – Kovács András *

András szerint a TISZA-sok úgy érzik, hogy semmilyen kijelentésüknek nincs következménye. Ha a miniszterelnökük azt mondhatja, hogy „ő sose mondta azt, hogy Zsolti bácsi” 10 perccel azután, hogy kiejtette a száján, akkor ők miért vállalnának felelősséget bármiért?

Panyi Miklós a későbbi interjúban részletesen kifejtette az ügyet. Elmondta, hogy a baloldali média totális hallgatásba burkolózik, mióta kiderült, hogy a miniszterelnök testvére által üzemeltetett és tulajdonolt média kontroll fizetett Bangó Sándornak, egy korábban elítélt, mentális betegségekkel küzdő személynek, hogy szerepet vállaljon a Zsolti bácsi ügyben. A választási kampány idején több mint 3000 cikk született a témában, most viszont „totális hallgatás” van, ami Panyi szerint azt mutatja, hogy „óriási a baj”.

Panyi felidézte, hogy Magyar Péter a parlamentben azt mondta, soha nem mondta azt, hogy „Zsolti bácsi”. Ezzel szemben Panyi bemutatott egy 2021. szeptember 23-i bejegyzést, amelyben Magyar Péter a TISZA nevében felszólította Orbán Viktor akkori miniszterelnököt, hogy függessze fel Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettesi funkcióit – a Zsolti bácsi ügyre hivatkozva.

„Azért ilyenkor az embernek úgy végigszalad a hátán a hideg, hogy hogy emberek tényeket ilyen durván megpróbálnak letagadni.” – Panyi Miklós *

Panyi szerint a kampányban a TISZA és a baloldal ezt az aljas, felépített rágalmat használta a jobboldal megbélyegzésére és karaktergyilkosságra. Mostanra bebizonyosodott, hogy ez egy aljas rágalom volt. Bangó Sándor egy többszörösen elítélt bűnelkövető, mentális betegségekkel küzdő személy, aki anyagi nehézségekkel küzd. A Füsi Angéla részvételével készült interjúból kiderült, hogy mindent megígértek neki, pénzt kapott, sok pénzt, amit látványosan el is költött – ez teljesen dokumentált.

Panyi két állítást fogalmazott meg: egyrészt a Zsolti bácsi ügy bebizonyosodott, hogy kamu; másrészt az is bebizonyosodott, hogy a TISZA pénzelt egy Bangó Sándor nevű személyt, hogy vallomást tegyen és az ügyet tovább futtassák. Szerinte a pedofilvád a legaljasabb vád a politikában, és nemzeti minimum kellene legyen, hogy ilyet ne fogalmazzanak meg egymással szemben – nemhogy még pénzzel lefizetve tovább tekerjék.

A műsorvezető megkérdezte, vannak-e illúziói azzal kapcsolatban, hogy Diószegi Judit, a gyermekvédelmi vizsgálóbizottság elnöke hajlandó lesz beidézni Magyar Mártont. Panyi szerint az ügy nagyon egyszerűen helyretehető lenne: Magyar Mártonnak csak két mondatot kellene mondania – hogy egy forintot sem fizetett Bangó Sándornak, és hogy mindenkit beperel, aki mást állít. Ez a két mondat azonban nem hagyja el Magyar Márton száját, amiből Panyi szerint lehet következtetni.

„Ha nem annyit kéne mondani a Magyar Mártonnak két mondatot, hogy egy forintot nem fizettem Bangó Sándornak, mindenki, és ez az egyes mondat, második mondat, mindenki, aki ezzel ellentéteset állít, az beperelem. Na most ez nem történik meg.” – Panyi Miklós *

Panyi bízik benne, hogy a kontroll alatt álló személyek kiállnak a nyilvánosság elé és feltárják, mi történt. Szerinte a magyar nyilvánosság és a magyar politika megérdemelné, hogy ennek az ügynek pontot tegyenek a végére, mert ez a legaljasabb vád, ami az elmúlt 36 évben a magyar politikában előjött.

Magyar Péter viselkedése a parlamentben

A műsorvezető egy videót mutatott be, amelyen Magyar Péter miniszterelnök a parlamentben „úgy nyomogatja a megszólalás gombot, mintha morzézni akarna vele”. Korábban Pócs Jánost azzal figurázta ki, hogy nem találja a gombot – most úgy tűnik, neki is vannak problémái vele. A műsorvezető szerint a testbeszéd is érdekes.

Kovács András szerint a TISZA-s propaganda sajtó majd úgy tálalja, hogy Magyar Péter még csak alig másfél hónapja képviselő, könnyen eltéved az Országházban, összekeveri a termeket – ez bocsánatos bűn egy új képviselőnél, még akkor is, ha miniszterelnökről van szó. András szerint van valami neurotikus a viselkedésében, de legalább most nem mutogatott úgy, mint Novák Elődnek pár héttel korábban. Hozzátette: Balla Györgynek tökéletesen igaza volt, hogy ideje lenne miniszterelnökhöz méltóan viselkednie.

A műsorvezető óvatosságra intett a diagnózisokkal kapcsolatban, de megjegyezte, hogy „némi elitista magatartás” fellelhető a miniszterelnök megszólalásaiban, például amikor Toroczkai Lászlót a diplomaügyben osztotta ki.

A műsorban bejátszották Toroczkai László viszontválaszát, amelyben a Mi Hazánk elnöke elmondta: nem mindenkinek volt olyan élete, mint Magyar Péternek, aki „egy budai úri fiúcskaként nőtt föl”. Toroczkai szerint Magyar Pétert hol a családja, hol a szülei, hol a felesége, hol a Fidesz tartotta ki. A saját életéről elmondta, hogy egy szegedi lakótelepről indult, 18 évesen került Budapestre a nyolcadik kerületbe, és az első egyetemét azért hagyta ott, mert az elszakított területeken élő magyarokat kellett megvédenie, a másodikat pedig azért, mert polgármester lett. Felszólította a miniszterelnököt, hogy kérjen bocsánatot minden magyar honfitársától, akinek nincs diplomája.

„De tudja mit miniszterelnök úr, ebben a... periódusban még meglesz a felsőfokú végzettség, de kérjen bocsánatot az összes olyan magyar honfitársunktól, akinek nincs mondjuk diplomája, mert ön mindenkit megsértett azzal, hogy lenéz azt, akinek nincs meg a diplomája, szégyelje magát.” – Toroczkai László *

Máté Patrik megjegyezte, hogy a gyakorlatban nem nagyon látni, Magyar Péter mire ment a jogi diplomájával, mert a megszólalásai ezt nem támasztják alá. Szerinte Toroczkainak igaza van abban, hogy Magyar Péter életrajzában utolérhető, hogy „mindig valakin egy kicsit úgy élősködött”. 45-46 évéből 43-44 évet 2024 februárjáig csak ez az élősködés tett ki, azóta pedig eljátssza, hogy öntudatra ébredt és ő lett a Messiás.

Kovács András hozzátette: a felvételt jobban megnézve örül, hogy gyakran takarítják az Országgyűlés üléstermét, mert „Orbán Anita száján simán be tudott volna repülni egy légy”, ahogy leesett állal nézte a paródiát. Szerinte lehet, hogy ő is azon gondolkodott, hogy tényleg ez az ország legfontosabb problémája, hogy Toroczkai Lászlónak milyen végzettsége van.

A Pride és a TISZA-kormány „menekülése”

A műsorvezető elmondta, hogy a hétvégén Pride lesz, és neki szerencséje van, mert elutazik – nem kell kerülgetnie. Hasonlóan cselekszik a miniszterelnök is: péntek délutántól vasárnap estig kihelyezett kormányülést tartanak valahol vidéken, a kormány tagjaival és a frakcióvezetőkkel. A műsorvezető szerint nem véletlen, hogy Magyar Péternek mindig máshol van dolga, amikor Pride van – tavaly Rómába utazott, most vidékre mennek, és hogy „nehogy véletlenül valamelyik tiszás képviselő demonstráljon a Pride-on, gyorsan lesz egy frakcióülés is”.

Kovács András szerint ez azért nagyon érdekes, mert a választás éjszakáján Magyar Péter arról beszélt, hogy ki mit hogyan szeret majd ebben az országban – ezt a menekülés a Pride elől nem támasztja alá. Máté Patrik nem érti, hova menekülnek: tavaly még érthető volt, mert Tarr Zoltán elmondta, hogy nem beszélhetnek mindenről, valószínűleg erről sem. Most viszont megnyerték a választást, nyugodtan színt vallhatnának az LMBTQ-propaganda, a Pride, az azonos neműek örökbefogadása vagy házasságkötése ügyében. „Nem kell már titkolózniuk. Hát demokrácia van, nem? Tehát, hogy szabad az ország, szabad a szerelem, szabad az elbújkálás is ezek szerint.”

A műsorvezető elmondta, hogy neki is dolgoznia kell szombaton, így ő sem tud részt venni semmilyen rendezvényen. Kovács András rettentő kínosnak tartja, hogy a hétvégére időzítik a kormányülést, amikor csütörtökön, szerdán vagy pénteken is lehetne, amikor nem ülésezik az Országgyűlés, és tudomása szerint a miniszterelnöknek nincs uniós csúcsa vagy nemzetközi eseménye. Szerinte a TISZA a 3,3 milliós táborát próbálja „a végsőkig egyben tartani”, és lehet, hogy a frakciót is meg kell nyugtatni a lefizetési ügyben.

A Pride-zászlók eltávolítása az Erzsébet hídról

A műsorvezető egy másik, a Pride-hoz kapcsolódó ügyet is felvetett: valaki leszedte a szivárványzászlókat az Erzsébet hídról, ezért előállították, és vélhetően pénzbüntetésre ítélik. Novák Előd felajánlotta, hogy kifizeti a büntetést.

Máté Patrik furcsának tartja, hogy a rendőrségnek ez volt a legfontosabb ügye, és két-három nap alatt fantasztikus gyorsasággal kiderítették az elkövetőt. Ironikusan megjegyezte: „Ez a legnagyobb probléma most Magyarországon a közbiztonság terén.” Szerinte a konzekvencia az, hogy az ember inkább dobáljon telefont a Dunába – persze csak ha mentelmi joga van, mert azért nem szokott következménye lenni.

Kovács András a főpolgármester helyében aggódna, mert szerinte a zászlókból jóval több volt, és gyorsan pótolni lehetett volna őket – de úgy tudja, a mai napig nem pótolták, legalábbis ő nem látta az Erzsébet híd környékén. A rendőrség gyors akciójával kapcsolatban felvetette: Magyar Péter az Országgyűlésben 10 és 50 milliárdos visszaélésekről beszél, konkrét nevekkel és tényállásokkal – ott miért nincs feljelentés, és ha ilyen gyorsan dolgoznak a hatóságok, miért nem tudunk meg többet ezekről az ügyekről?

Az alaptörvény módosítása és Sulyok Tamás eltávolítása

Panyi Miklós az interjúban beszélt az alaptörvény 17. módosítási javaslatáról, amelyet példátlannak nevezett. A javaslat szerint a módosítás hatálybalépését követő napon a hivatalban lévő köztársasági elnök megbízatása megszűnik. A műsorvezető megjegyezte, hogy az alaptörvényben eddig általános, hosszú távú rendelkezéseket fogalmaztak meg, nem egy bizonyos időpillanatra vonatkozókat.

Panyi szerint ez egy személyre szabott jogalkotás, amelynek célja Sulyok Tamás köztársasági elnök eltávolítása a hivatalából. Ezt egész Európában példátlan módon teszik, és az eljárás szembemegy minden jogállamisági elvvel és nemzetközi standarddal. Éppen a napokban jártak Magyarországon a Velencei Bizottság képviselői, és Panyi szerint ez az alaptörvény-módosítás egész Európában ki fogja verni a biztosítékot. A magyar jogásztársadalomnak is fel kell emelnie a szavát.

„Ez az eljárás egyébként szemben megy minden jogállamisági elvvel és minden nemzetközi standarddal.” – Panyi Miklós *

Panyi hangsúlyozta, hogy a TISZA párt egy 53%-ot szerzett párt, tehát az a mandátum, amire hivatkoznak, nem létezik – a magyar társadalom másik fele erre nem adott mandátumot. Amit most csinálnak, az egy „alkotmányos álmokfutás”, és ha a miniszterelnök annyira szereti a maffiafilmes hasonlatokat, akkor ez „vendettának” tűnik. A cél az, hogy minden egyes pozícióban saját embereiket ültessék, és ehhez a jogállamiság helyreállításának nevében a jogállamisággal teljesen ellentmondó rendelkezéseket és eljárásokat használnak fel.


⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • Az átirat legvégén szereplő „เ” karakter értelmezhetetlen, valószínűleg ASR-hiba vagy véletlen karakter.
  • „AV van a lakótelep körzetében” – a kontextus alapján valószínűleg Kunhalmi Ágnes lakótelepi körzetéről van szó, de a pontos jelentés bizonytalan.
  • „kontroll Magyar Márton” – Panyi Miklós mondatában a „kontroll” szó kontextusa nem egyértelmű, valószínűleg arra utal, hogy Magyar Márton kontroll alatt áll, vagy a média kontrolljáról van szó.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:07]Jó estét kívánok.

[00:00:07]Ez a Monitor a műsor, amelyben ha kell, naponta tesszük fel a 4 millió Ftos kérdést.

[00:00:12]Részt vette hamis tanúzásra felbújtásban a miniszterelnök ötsee.

[00:00:16]De mutatom, mivel készültünk még mára.

[00:00:21]Visszanyal a fagyi.

[00:00:21]A Fidesz kezdeményezi, hogy a gyermekvédelmi vizsgálóbizottság hallgassa meg Magyar Mártont a kormányfő öccsét.

[00:00:26]A politikában nincs hála.

[00:00:29]Azok hőbörögnek a képviselői munka maximalizálása ellen, akik óbaloldaliként visszaléptek a Tisza javára.

[00:00:35]És végül Viszlát védett ár.

[00:00:35]Jó lesz odafigyelni újra, ha az autópályák mentén tankolunk, mert ki tudja mennyi lesz a benzin, de biztosan nem 480 Ft.

[00:00:46]Ma esti vendégeim pedig Máté Patrik és Kovács András.

[00:00:48]Szervusztok.

[00:00:48]Köszönöm, hogy elfogadtátok a meghívásunkat.

[00:00:52]Kezdjük akkor ezzel a bizonyos védett tárral.

[00:00:56]És segítsetek nekem, kérlek.

[00:00:56]Ugye arról volt szó, hogy ez egy árplafon.

[00:01:02]És nekem két hete, amióta ezt először bejelentették, azóta azon jár az agyam, hogy akkor miért kell megszüntetni?

[00:01:08]Tehát alá lehet menni, csak fölé nem.

[00:01:11]Hát Tiszától ne várjunk logikus gondolkodást.

[00:01:14]eddig is csak a fröcsögés meg a politikai bosszú állás, ami ezt a kormányzást eddig jellemezte, amikor valamilyen szakpolitikai húsba vágó az emberek mindennapi életét érintő szakpolitikai döntést kellene hozni, akkor már akkor ez már nem megy.

[00:01:28]Most ez a védett tájátörlése is olyan, hogy arra hivatkoztok, hogy most alacsonyabban ugye világpiaci jár és akkor így kevesebb vagy olcsóbb lesz a benzin Magyarországon is védettár eltörlésével.

[00:01:40]Igen ám, de hát a világpiacci rá az megy ide-oda, ide-oda, felle felle.

[00:01:42]Most az, hogy berakták a törvénybe azt, hogy akkor Kapitány István visszavezetheti a védett árat, az meg egy olyan dolog, hogy hát szerintem egy egy ex olajipari alaelnök szerintem nem nagyon fog védett árat valaha visszavezetni.

[00:01:58]Hát meg azért azt ne felejtsük el, hogy a benzinkút hálózatok azért rendre visszaéltek azzal, hogy például egy autópálya mentén mondjuk csak ott tudsz tankolni.

[00:02:06]Tehát mondjuk egy 607 árkülönbség egy belterületi benzinkút és egy autópálya melletti benzinkút árszintjén eddig is volt.

[00:02:14]Ez azt jelenti, hogy újra szabad a rablás.

[00:02:17]Bocsánat, nem értitek szerintem alapvetően ezt a dolgot, ahelyett, hogy ti is látnátok azt, hogy Magyar Péternek köszönhetően sikerült lezárni itt az iráni amerikai konfliktust.

[00:02:29]Emiatt csökken a világpiacci jár.

[00:02:31]Több több kommentet kéne olvasnotok, mert ez is mutatja, hogy hogy ő képes a világban békét teremten mondjuk az igaz, hogy a hormuzi szorros meghíása után 48 órával már megint támadtak abban a térségben.

[00:02:43]Támadtak, de majd majd Magyar Péter azt is majd szerintem megfelelő uniós diplomáciai szinten kezelni fogja.

[00:02:47]Na de viccet félretéve tényleg.

[00:02:50]Tehát ugye az volt a mondás, hogy a választások után az volt a mondás a Kapitány Istvánnak meg Magyarek is, hogy azért nem lesz 480, mert amikor ők ezt mondták, akkor a világpiaci jár alacsonyabb volt, mint április közepén.

[00:03:06]Na de most ugye az a helyzet, hogy a világpiacjár most alacsonyabb annál a pontnál, amikor ők bemondták a 480-at.

[00:03:15]Úgyhogy gyakorlatilag teljes mértékben, hát szerintem mondjuk egyenesen, teljesen ostobának és hülyének nézik az embereket.

[00:03:22]Az a baj, hogy ez sokaknál be is jött ennek szerint.

[00:03:24]No az a helyzet, hogy van egy másik terület, ami izgalmasan alakul mostanában.

[00:03:31]Ugye mindenki el akarta takaríttatni a Fidesz túlhatalmát, ezt az óriási kétharmados állampártot.

[00:03:42]Hát az óbaloldaliaknak már feltűnt, hogy igazából ami most van, az ugyanúgy az egy túlhatalom.

[00:03:49]Gynémet Erzsébet volt főpolgármester helyettes, azon panaszkodik, hogy miben különbözik a fideszes kéthadtól Tiszás kéth.

[00:03:56]Nekem azért lennének ötleteim, de inkább titeket hallgatnának.

[00:04:03]Hát tényleg szépen átverték őket.

[00:04:03]Tehát lehetne idézni az üvegtigrisből, de nem teszem meg élőadás miatt, hogy ezzel pont átvertek.

[00:04:09]Nem, úgyhogy nem idézem szó szerint, de hogy ez az egész óbaloldal most így rájött arra, hogy hát tényleg valóban a politikában hála nem létezik.

[00:04:20]És amellett, hogy Magyar Péterék most ezzel a 12 éves maximum, amit aztán lehet, hogy levisznek nyolcra.

[00:04:25]Amellett, hogy a most parlamenti mostani parlamenti ellenzéken is bossz utálnak, emellett a régi óbaloldali ellenzéken is bossz utának, és tulajdonképpen elindultak valóban egy állampárt kiépítése felé, mert hát ez az ő 141 szüzike képviselőjére nem vonatkozik, még jó darabig ez a korlátozás.

[00:04:43]Hát egyrészt ez, de itt ugye Gynémet Erzsébet nem erről beszélt, hanem arról, hogy a köztársasági elnököt megválasztó kétharmadban mi a különbség.

[00:04:53]És ugye erről már mi is beszéltünk, hogy vajon mitől nem lesz a Tiszapárt köztársasági elnöke, ha most valakit megválasztanak, hogyha Sullyok Tamás a Fidesz köztársasági elnöke volt, és ő ugye erről beszél ebben a posztjában.

[00:05:07]Van erre valami tipped, András?

[00:05:07]Vagy tippem?

[00:05:10]Tippem igazából nincsen.

[00:05:10]Valahol roppant mulatságosnak tartom ezt a dolgot, hogy ezek a szereplők, mint Gényémet Erzsébet is, meg a meg a többiek, azt követően, hogy az EP választásnak az lett az eredménye, ami jól láthatóan direkt semmilyen politikai tevékenységet nem folytattak.

[00:05:28]Én néztem néha az országgyűlésben őket, akkor jól láthatóan már saját magukat se vették igazán.

[00:05:35]Komolyan Szabó Timean néha valamint berikácsolt a parlamentbe két-három percbe, és nagyjából ugye ki is ment utána.

[00:05:43]Semmilyen szinten nem foglalkoztatta őket a saját politikai túlélésük sem az elmúlt másfél évben, amióta, vagy most már két évben.

[00:05:50]És jól láthatóan Han szerintem teljesen mértékben abban bízta, hogy majd ők lesznek államtitkárok, helyettes államtitkárok, esetleg miniszterek és most rá kellett jönni, hogy hát finoman szólva mellélőttek.

[00:06:02]Hát olyannyira rá kellett jönniük, hogy még Kunhalmi Ágnes is rájött, hogy ez nem egy A probléma.

[00:06:10]Ugye maximalizálnák három ciklusban, amit képviselőként el lehet tölteni, és hát Kunggalmi Ágnes kiszámolta, hogy akkor ő most már soha többé nem indulhatna.

[00:06:22]Szerintem vannak ezzel így néhányan.

[00:06:26]Én nem tudom, hogy akik tényleg akik visszaléptek a Tiszajavára, azok miben reménykedtek, mert hát láthatóan mondjuk politikai hálában felesleges volt.

[00:06:34]Na hát egy kicsit előre szaladtam, de akkor most már aktuális lesz a mondandóm, hogy tulajdonképpen átlettek verve, és szerintem abban reménykedtek, hogy ha másképp nem, akkor valamilyen államtitkári pozícióban, vagy valamilyen felüligyelő bizottsági tagsággal majd honorálja a Tiszapárt az ő önfaláldozásokat.

[00:06:54]De hát látható a Magyar Pétert, ez a legkevésbé sem érdekli.

[00:07:01]És akkor még egy mondattal az erőzőre is reflektárva.

[00:07:02]Hát egy énémet Erzsébetet szerintem meg az egész DK-t legkevésbé sem zavarná egy kéth, hogyha az demokratikus koalíciónak lenne a kétada.

[00:07:14]Hát maradjunk annyiban, hogy nekik maximum két-három választójuk marad, nem kétharmados.

[00:07:18]De Kunhalmi Ágnes egyébként azért konkrétan beszél erről a dologról, és azt mondja, hogy Magyar Péter azt ígérte, hogy nemcsak megemeli a kalapját azok előtt, akik visszaléptek, de nekik lesz erkölcsi alapjuk arra is, hogy újra elinduljanak.

[00:07:36]Hát ezek szerint erkölcsi alapjuk van, csak jogi lehetőségük nem lesz rá.

[00:07:41]Ez az egyik része.

[00:07:41]A másik része nagyon szívesen beszélgetnék Kunhamnessel, hogy amikor többek között én is rengetegszer felhívtam a figyelmet arra, hogy Magyar Péter ígéreteit nem biztos, hogy komolyan kell venni.

[00:07:52]És akár még szerintem mondtam is az MSZP-ről is, meg DK-ról is, hogy nem értem, hogy miért hiszik el ezeket a szavakat tőle.

[00:07:59]Most szívesen elbeszélgetnék tőle, hogy akkor amikor én ezeket a dolgokat állítottam, akkor én vajon propagandista voltam, vagy nem voltam propagandista, vagy hogy van most ez az egész dolog, hogy mi már akkor számon kértük Magyar Péternek a hát elég furcsa ígéreteit.

[00:08:13]Már akkor is tudtuk jól, hogy túl sok valóság alapja, főleg a gazdasági részének ugye nincsen.

[00:08:19]Hát most ők így jártak.

[00:08:21]Remélem, hogy a adott esetben önkormányzati képviselőkre nem vonatkozik majd ilyen megkötés a Kunhalmi legalább a AV van a lakótelep körzetében elindulhat képviselőjelölként az önkormányzati választásom 29-ben.

[00:08:34]Hát vén vagyok, mint az országút, úgyhogy indokolatlan lenne titeket így szólítanom, de ha mondjuk úgy szólítanának titeket, hogy Patrik bácsi, András bácsi, akkor az valószínűleg nem lenne nem esne jól nagyon, ugye?

[00:08:47]Hát van ennek némi oka, és úgy tűnik, hogy teljesen feleslegesen van ennek oka.

[00:08:56]Nemcsak ennek a Kamu Zsolti bácsi ügynek szeretnénk pontot tenni a végére, hanem annak a jelenségnek, amit politikai pedofíliával lehet definiálni, amit a baloldal az elmúlt egy évben folyamatosan űzött.

[00:09:08]És ha már itt a házban elhangzik, most hangzott el 10 perce a vitánban egy tiszás képviselőtől, hogy gyermekeket nem lehet politikai célokra használni.

[00:09:21]Ők a kampányban folyamatosan politikai célokra használták a gyermekeket.

[00:09:23]Nem csak Bangó Sándort, másokat is.

[00:09:25]Ezért mi ezellen a politikai pedofília ellen fel fogunk lépni.

[00:09:33]Hát nem csak politikai pedofília, de hanem nagyon súlyos rágalmazás is, ha valakit egy ilyen bűncselekménnyel megvádolnak.

[00:09:39]Szerintetek fogunk valaha tisztán látni azzal kapcsolatban, hogy Magyar Márton adott-e 4 milliót, igaz-e az állítás, vagy kénytelenek leszünk ebben a kétségek közötti helyzetben megmaradni?

[00:09:52]Attól tartok, hogy ezbe nem fogunk sossem tisztán látni ebben a ebben a Zsolti bácsi ügyben.

[00:09:58]Ez majd el lesz így szépen kenve.

[00:10:01]Van egy olyan érzésem, hogy Magyar Mártont nem fogják behívni a vizsgálóbizottság meghallgatására.

[00:10:08]Még az is lehet, hogy Bangos anyka végül tényleg kimond majd egy nevet valamikor, és hát azok után még kiderültek róla, hogy egy eléggé labilis személyiségről van szó, nem lehet hazugságvizsgálatnak alávetni.

[00:10:22]Így az, hogy ő mit fog kimondani, az tulajdonképpen semmi nem fog jelenteni, de mégis tele fogják majd hassogni a tiszások ezzel az egész országot, és egy politikai furkós botként lesz ez az egész Zsolti bácsi ügy használva a következő négy évben 230-as választásokig.

[00:10:40]De látod, te is még mindig a Óbaloldal narratíváját tolod, amikor azt mondod, hogy Zsolti bácsi ügy.

[00:10:44]Szerintem mi lenne, ha ezt mondjuk lefizetési ügynek beszélnénk?

[00:10:48]A lefizetésre egyelőre több bizonyíték van, mint Zsolti bácsi létezésére.

[00:10:54]Több.

[00:10:54]Lényegesen több.

[00:10:54]És nagyon örülök neki, hogy a Fidesz frakció a vizsgálóbizottságos megoldást részesítette előnyben.

[00:11:00]Múlt héten kicsit hiányoltam ezt a dolgot, hogy én már léptem volna, de lehet, hogy ők így látták jobbnak, hogy most kellett ezt bejelenteni.

[00:11:10]Az a problémám az egésszel, hogy a Tiszásokat ismerve teljes mértékben nem fognak fogják figyelembe venni azt, hogy behívják vagy ne hívják be.

[00:11:18]el fogják mondani ezeket a lózongjaikat, ahogy most el el elhangzott Pani Mikló szájából is, hogy a gyerekeket ne használják kampánycélra, de hogyha valaki fölmegy bármelyik tiszás politikus oldalára, hát nagyon hamar talál a gyerekekkel kész, közvesen készült fotókat, úgyhogy teljesen nem egyelőre az a probléma, hogy ugye úgy vannak vele a tisztások, hogy mind semmilyen kijelentésüknek semmilyen következménye nincsen.

[00:11:45]Egyelőre ezt ezt a helyzetet élvezik.

[00:11:47]Hát ha a miniszterelnökük azt mondhatja, hogy ő sose mondta azt, hogy Zsolti bácsi 10 perccel azután, hogy kiejtette, hogy Zsolti bácsi, akkor ők miért kellene, hogy bármiért felelősséget vállaljanak?

[00:11:58]Be kell valljam nektek így had szem közt, hogy a hétvégén én elutazom.

[00:12:00]És ez azért jó, mert nektek kerülgetni kell majd a Pride-ot.

[00:12:05]Nekem nem.

[00:12:05]Aki hasonlóan cselekszik még, az a miniszterelnök.

[00:12:13]kimegy.

[00:12:14]Nekünk kihelyezett kormányülésünk lesz péntek délutántól vasárnap estig valahol vidéken, úgyhogy ott lesznek a kormány tagjai és a frakcióvezetői.

[00:12:23]Annyira véletlen, nem, hogy Magyar Péternek mindig valahol máshol van dolga, amikor Pride van.

[00:12:27]Jól emlékszem, tavaly talán Rómába utazott, ugye?

[00:12:31]Igen, igen.

[00:12:31]Rómá Rómába utazott.

[00:12:32]Most valahova vidékre elmennek.

[00:12:34]és hogy nehogy véletlenül valamelyik tiszás képviselő demonstráljon a Pride-on gyorsan lesz egy frakcióülés is.

[00:12:40]Hát ez azért nagyon érdekes, mert azért a választás éjszakáján, amit Magyar Péter arról mondott, hogy ki mit hogyan szeret majd ebben az országban, azt ez a menekülés a Pride elől, ez nem nagyon támasztja alá.

[00:12:54]Én meg azt nem értem, hogy hova menekülnek már, mert az, hogy tavaly mondjuk még menekültek a Pride meg az LMBTQ témák elől, még valahol ugye érthető.

[00:13:02]Hát elmondta Tarzoltán, hogy nem beszélhetnek mindenről.

[00:13:05]Többek között valószínűleg erről sem beszélhettek.

[00:13:08]Most már megnyerték a választást, nyugodtan szinthatnak akár az LMBTQ propaganda ügyében, a Priden-enek az ügyében, hogy támogatják vagy nem támogatják akár az azonosneműk örökbefogadását, akár az azonosneműek házasságkötését.

[00:13:21]Erről már nyugodtan beszélhetnének.

[00:13:23]Nem kell már titkolózniuk.

[00:13:25]Hát demokrácia van, nem?

[00:13:25]Tehát, hogy szabad az ország, szabad a szerelem, szabad az elbújkálás is ezek szerint.

[00:13:31]De van, ki kell, hogy ábrándítsalak, rossz hírem van számodra, mivel én is szombaton dolgozom és ügyelek, és így nem tudok én se semelyik rendezvényen se részt venni, úgyhogy sajnálattal vettem én is tudom mástot.

[00:13:46]rettentő kínos, mert nem értem, hogy miért kell, milyen fantasztikus kormány döntést kell a hétvégén meghozni, amikor például itt van csütörtök, szerda csütörtök péntek, amikor nem ülésezik az országgyűlés, akkor hogyhogy nem lehet kormányülést tartani?

[00:13:58]Tudtommal most nem utazik, nincs uniós csúcs, meg nem utazik semmilyen nemzetközi eseményre a miniszterelnök se a miniszterek.

[00:14:08]Nagyon érdekes ez az egész dolog.

[00:14:08]Nem is nem ez láthatóan ugye ezt a 3,3 milliós tábort próbálják a végső jegyben tartani.

[00:14:18]Meglátjuk, hogy az meddig működik.

[00:14:18]Még az is lehet, hogy a frakciót kell egy kicsit a lefizetési ügyben megnyugtatni.

[00:14:24]Meglátjuk.

[00:14:24]De azért van itt egy másik ügy is egyébként, ami szintén elhangzott ma a parlamentben, hogy és ha már Pride hónap, akkor volt egy úriember, aki ugye az Erzsébet hízról leszedte a szivárványzászlókat, és ezért előállították, és hát vélhetően majd valamiféle pénzbüntetésre is ítélik emiatt.

[00:14:45]Novák előtt felajánlotta, hogy ki fizeti ezt a pénzbüntetést.

[00:14:49]Hol helyezzük el ezt a politikai térképen, ezt az egész történetet szerintetek?

[00:14:54]Nekem az a furcsa, hogy a rendőrségnek valóban most ez volt a leges, legfontosabb ügye egyébként, hogy az kinyomozza, hogy a pride zászlókat kilökte le az Erzsébet hídról.

[00:15:05]Tehát és akkor nem tudom én hát két-három nap alatt a fantasztikus gyorsasággal ezt kiderítették a rendőrök.

[00:15:12]Ez a legnagyobb probléma most Magyarországon a közbiztonság terén.

[00:15:18]Hát valószínűleg azt is le lehetne vonni konzekvenciaként, hogy az ember inkább dobáljon telefont a Dunába.

[00:15:22]Mondjuk inkább akkor, hogyha mentelmi joga van, mert azért nem szokott járni itt nálunk semmi.

[00:15:31]De én azért olyan szempontból nem lennék a főpolgármester úr helyében, mert azt gondoltam volna, hogy ezeket a zászlókat van jóval több benne, és akkor gyorsan pótolni lehet.

[00:15:39]Ugye én úgy tudom, hogy ők még mostanáig se pótolták.

[00:15:41]Jártam ott az Erzsébet híd környékén, én nem láttam, hogy pótolták volna ezeket.

[00:15:49]És az ami még minden furcsa rendőrségnek a gyors akciója, hatóság gyors fellépése, hogy Magyar Péter az Országgyűlésben ugye napirend előtt most is 10 meg 50 milliárdos visszaélésekről beszélt.

[00:16:02]Ott hogyhogy nem?

[00:16:02]Miért nincsen akkor ott feljelentés?

[00:16:04]És hogyha ilyen gyorsan dolgoznak a hatóságok, akkor miért nem tudunk meg többet ezekről a úgymond 10 50 meg 100 milliárdos átverésekre, amiről Magyar Péter beszél?

[00:16:15]Konkrét nevekkel, konkrét tényállásokkal.

[00:16:17]hogyha egy ilyen ügyben ilyen gyorsan megy a nyomozás.

[00:16:21]Hát az a helyzet, hogy ugye sokaknak feltűnt a parlamenti közvetítéseknek köszönhetően, hogy Magyar Péter miniszterelnök stílusa kissé furcsa, finoman szólva mondjuk a parlament falain belül.

[00:16:32]Most találtunk egy újabb videót, ahol megint csak eléggé megmagyarázhatatlan a viselkedése.

[00:16:38]Hadd mutassam meg nektek.

[00:16:44]Azt látjuk, hogy úgy nyomogatja azt a megszólalás gombot, mintha morzéni akarna vele.

[00:16:50]Ugye valamelyik nap, ha jól emlékszem, akkor Pócs Jánost azzal figurázta ki, hogy nem találja a gombot, hogy hol kell hozzászólni.

[00:16:58]Hát úgy tűnik, azért ezzel neki is vannak problémái, de meg hát, hogy mondjam, a testbeszéd is érdekes.

[00:17:04]Hát csak tudod, akkor jön a Tiszás propaganda sajtó, tehát Magyar Péter még csak alig másfél hónapja képviselő.

[00:17:09]Hát még könnyen eltéved az országházba, még összekeveri az alsó meg a felsőházi termet, egyik gombet, a másikat nyomjaát.

[00:17:17]Ilyenkor még ez úgy tállalják majd, hogy ez bocsánatos bűn egy egy új képviselőn még akkor is, a miniszterelnökről van szó.

[00:17:25]Hát lehet, hogy vagy az is lehet, hogy csak biztosra akart menni, hogy megnyomta-e, de mindenesetre van mi van van egy kis neurotikus a viselkedésére, de most legalább nem mutogatott ilyeneket, mint ugye Novák elődnek mutogatott pár pár héttel ezelőtt.

[00:17:40]Tökéletesen igaz volt Balla Györgynek, hogy hogy itt lenne az ideje, hogy végre miniszterelnökhöz módon viselkedne.

[00:17:44]És ezt a tényleg ez a gyerekes túlmozgás jön le nekem egyrészt.

[00:17:49]Plusz másrészt én nem akar nem vagyok se pszichiáter, se pszichológus, úgyhogy meghagyom nekik a további elemzést.

[00:17:57]Ja, egy kicsit attól tartottam, hogy azt mondod, hogy a Fidesz frakciónak volt igaza, amikor azt mondták, hogy elment az esze, mertogy én sem vagyok pszichológus.

[00:18:04]Tehát ezt diagnózisba ne menjünk bele.

[00:18:07]Viszont az biztos, hogy némi elitista magatartás azért mégis csak fellelhető a miniszterelnök megszólalásában, mint például amikor kiosztja a diplomaügyben Torockai Lászlót.

[00:18:19]Persze hozzá jó helyre mentem egy viszontválaszpirőért.

[00:18:24]Én nagyon nagyon örülök annak, hogy nézeget és olvasgatja az önéretjomat.

[00:18:27]Csak tudja, nem mindenkinek volt olyan élete, mint önnek, aki egy budai úri ficsurkin nőtt föl.

[00:18:31]Hol a családja, hol a szülei tartották ki, hol a felesége az egész élete, hol a Fidesz tartotta ki.

[00:18:39]Így telt el.

[00:18:39]Az én életem az egy szegedi lakótelepről indult.

[00:18:41]18 évesen, a nyolcadik kerületben Budapestre kerültem.

[00:18:45]És 2001-ben igen, az első egyetemet azért hagytam ott, mert az elszakított területeken élő magyarokat kellett megvédem.

[00:18:51]A másodiket pedig azért, mert polgármester lettem.

[00:18:52]De tudja mit miniszterelnök úr, ebben a t évben ebben a nem tudom periódusban még meglesz a felsőfokú végzettség, de kérjen bocsánatot az összes olyan magyar honfitársunktól, akinek nincs mondjuk diplomája, mert ön mindenkit megsértett azzal, hogy lenéz azt, akinek nincs meg a diplomája, szégyelje magát.

[00:19:20]Hát szóval megmondom őszintén, hogy azt azért a gyakorlatban nem nagyon látjuk, hogy Magyar Péter mire ment az ő saját jogi diplomájával, mert helyenként a megszólalásai nem támasztják azt alá.

[00:19:30]Viszont az, amiről Toroskai László beszélt, az azért eléggé utolérhető Magyar Péter életrajzában, hogy ő valóban, hogy is mondjam, mindig valakin egy kicsit úgy élősködött.

[00:19:39]Hát tulajdonképpen 45-46 éven keresztül nem tudom mennyi idős Magyar Péter ebből mondjuk 43-44 évig 2024 februárjáig csak ebből állt ki az élete az élősködésből.

[00:19:53]Hát azóta meg eljátsza, hogy öntudatra ébredt és akkor ő lett most a Messiás.

[00:19:58]Igen, ez egy nagy felébredés, tehát hogy két év alatt az öntudatek korára nőtt.

[00:20:03]Egyrészt, de a felvételt jobban megnézve, én kifejezetten örülök, hogy gyakran takarítják ugye az országgyűlés ülés terméet, hogy nincsenek nincsen sok légy, mert például Orbán Alintas száján simán be tudott volna repülni, hogy ott leesett állal nézte ezt az egész paródiát.

[00:20:17]Hát szerintem lehet, hogy neki rájta is átfutott, hogy tényleg tényleg ez ez most az ország legfontosabb problémája, hogy Torockai Lászlónak milyen végzettsége van, vagy milyen nincsen.

[00:20:27]Hát én én tudnék ennél nagyobb gondokat felsorolni.

[00:20:30]Hát, Porcs János mai Bohárja Dánielnek adott interjúja szerint sokakban felmerült már ez a kérdés.

[00:20:35]Meglátjuk, hogy ez igaz-e és hogy mi van a háttérben.

[00:20:37]Én mindenesetre nagyon köszönöm, hogy eljöttetek.

[00:20:41]Nézőinknek pedig köszönöm, hogy eddig itt tartottak, itt voltak velünk.

[00:20:43]Ne menjenek most már akkor sehova, ugyanis Panyi Miklós érkezik, úgyhogy senki mástól nem tudnánk meg, azt hiszem, közvetlenebbül ügyek, dolgokat Zsolti bácsi ügyéről, mint tőle várjuk.

[00:21:09]Jó estét kívánok!

[00:21:09]Folytatódik a Monitor élőben a Hírtv stúdiójából, ahol köszönthetem újabb vendégemet, Panyi Miklóst, a Fidesz országgyűlési képviselőt.

[00:21:16]Köszönöm, hogy elfogadta a meghívást.

[00:21:18]Jó estét kívánok.

[00:21:18]Képviselő úr, én láttam már egy-két törvényjavaslatot, de bevallom, hogy olyat, amilyen a most az alaptörvény módosítási javaslat, olyat még életemben nem.

[00:21:29]Ha megengedi, gyorsan fölolvasnám.

[00:21:31]Az alaptörvény 17.

[00:21:33]módosításának hatálybelépését követő napont hivatalban lévő köztársasági elnök megbízatása megszűnik, és akkor utána jön, hogy meddig kell újat, és meddig lesz a következő.

[00:21:42]Én úgy tudtam, hogy az alaptörvényben eddig, hogy általános hosszútávú rendelkezéseket fogalmaznak meg, nem egy bizonyos időpillanatra vonatkozó rendelkezések.

[00:21:54]Látszik, hogy a politikai bosszúnak és a politikai leszámolásnak minden alá van rendelve.

[00:21:59]Így az alaptörvény is és az alaptörvény módosítás is ebben a szellemiségben íródott, hiszen a köztársasági elnök személye és tisztsége megszüntetése mellett számos másik alkotmányos szervet is megtámadnak.

[00:22:14]Na most ugye a következő a helyzet, ez nyilvánvaló, hogy ez egy teljesen ez egy személyre szabott jogalkotás.

[00:22:22]Ennek a célja az, hogy Slyok Tamás köztársasági elnököt ugye eltávolítsák a hivatalából.

[00:22:26]És ezt egy ilyen alaptörvénymódosítással egy egész Európában példátlan módon teszik meg.

[00:22:34]Ez az eljárás egyébként szemben megy minden jogállamisági elvvel és minden nemzetközi standarddal.

[00:22:41]Pont itt voltak ebben a két napban, én úgy tudom, a velencei bizottságnak a képviselői.

[00:22:44]Úgyhogy úgy gondolom, hogy ez az alaptörvénymódosítási javaslat, amiről még egyébként beszélhetünk, ez egész Európában ki fogja verni a biztosítékot.

[00:22:56]És emellett pedig én azt gondolom, hogy a magyar jogászársadalomnak is több minden más rendelkezése miatt is kell, hogy szót emeljen ebben a témában.

[00:23:02]De az biztos, hogy mind a köztársasági elnök úr elleni támadás, mind pedig a többi alkotmányos szerver elleni támadás az annak a hadműveletnek a része, annak a politikai leszámolásnak a része, amiben ők minden egyes pozícióban saját embereiket akarják ültetni.

[00:23:23]ehhez felhasználjanak egyébként ők azt mondják, hogy a jogállamiság helyreállítása érdekében ugye jogállamisággal teljesen ellen ellentmondó ö rendelkezéseket és eljárásokat.

[00:23:38]És itt azért még egyszer fel szeretném hívni a figyelmet arra, hogy a Tiszapárt az egy 53%-ot szerzett párt az országgyűlési választásokon.

[00:23:49]Tehát az a mandátum, amire hivatkoznak, az nem létezik.

[00:23:52]És ez az akarat, amit ők most átvisznek, ez a társadalom, a lakosság, a magyar társadalom másik fele erre nem adta a mandátumát.

[00:24:00]Ez egy 53%-ot nyert párt, és most pedig amit csinálnak, az egy alkotmányos álmokfutás.

[00:24:07]Hát vagy ha már a miniszterelnök annyira szereti a maffiafilm hasonlat, akkor ez olyan vendettának tűnik, mint ahogy az is, hogy maximalizálnák az országgyűlési képviselők három ciklusban betölthető tisztségét.

[00:24:20]Ez ellen most már az a vicces, hogy az óbaloldaliak is fölszólaltak, de hát most már ez lesz, hogy mindennek lesz majd valami időhatára a Tisza kormánynál.

[00:24:31]Ugye megint csak azt mondanám el itt, hogy egyrészről ez egy visszamenőleges hatályú hithatály tilalmába ütköző szabály.

[00:24:38]Tehát az történik, hogy már azok a képviselők is, akik ugye már korábban voltak, legalább 12 évig országgyű képviselők, nem fognak tudni indulni a következő országgyű választáson.

[00:24:47]Európában nincsen ilyen szabály, tehát egész Európában példátan ez a szabály is.

[00:24:53]És ez megint csak azt jelenti, hogy hasonlóan, ahogy ugye a miniszterelnök tisztség esetében is született egy ilyen szabály, ez azt célozza, hogy azokat a politikusokat, akik egyébként népszerűek, akik egyébként korábban nagy sikereket értek el legyenek, azok akár baloldali politikusok, hiszen számos olyan baloldali politikus van, aki mondjuk akár 20-25 vagy tehát akár négy-öt ciklust is korábban az országben betöltött.

[00:25:18]őket a politikai életből kizárja Magyar Péter és erre hoz egy egészen elképesztő Európában példátlan és egyébként szintén minden jogállamisági normával szembenő szabályozást.

[00:25:31]Ez is egy olyan történet, amiben azt gondolom, hogy Európában fel fogják majd emelni a szavukat, mert ez is túl megy minden határon.

[00:25:37]képviselő úr, van itt egy olyan téma, amivel egyelőre Európában nem nagyon emelték fel a szavukat, viszont napok óta ettől zeng minden.

[00:25:44]Ugye önök ma is tartottak Pócs János képviselőtársával egy sajtótájékoztatót, ahol elmondták, hogy a gyermekvédelem rendszerszintű problémáit feltáró vizsgálóbizottság elé vinnék azt az ügyet, amelyben állítólag Magyar Márton lefizetett egy tanút.

[00:26:00]Szembesítette kollégám Magyar Pétert ezzel a hírrel.

[00:26:06]Engedje meg, hogy megmutassam, mit mondott.

[00:26:09]Ön uram akkor is hazudik amikor kérdez mi ebben a hazugság?

[00:26:12]Mi ebben a hazugság?

[00:26:13]Mondja el, hogy mi a hazugság ebben.

[00:26:16]De mondja el akkor, hogy mi ebben a hazugság.

[00:26:18]Csinálja a hírtév.

[00:26:19]Mit mond?

[00:26:19]Mondja el akkor, hogy mi ebben a hazugs?

[00:26:21]Vegyük föl ezt és le fogjuk adni.

[00:26:21]Uram, elkapjalom a mikrofont.

[00:26:23]Elmondtam, hogy egy szó sem igaz belőle.

[00:26:25]Ön kérdezett, azt mond ezt mire alapozza?

[00:26:29]Uram, önnek kell bizonyítania.

[00:26:29]Nem nekem.

[00:26:31]Ha ön hazudik, önnek kell bizonyítani.

[00:26:32]Jó verg.

[00:26:34]Biztosan van akkor valamilyen bizonyítéka erre.

[00:26:38]Nem van egy betegség.

[00:26:41]Hát megengedi ezt az utolsó mondatot, ezt aztán egyáltalán nem kommentálnám, de mondjuk az egész interjú hangulatát azt nagyon szívesen kommentálom egy félmondattal, mertogy ahogy Fábri Sándor mondta korábban, hogy a villamos aló fekvő embernek nem őszinte a mosolyja.

[00:26:55]És nekem ez jutott eszembe Magyar Péterről.

[00:26:57]Igen, azt látjuk az egész először is itt vannak tények, arról is mindjárt ejtenék pár szót, másőször is ugye azt látjuk az egész baloldali médiának a reakciójából, hogy ugye totális hallgatás az, amibe ők burkolóznak.

[00:27:10]Most már ugye egy teljes hete annak idején, amikor ez a Zsolti bácsi úgy felütötte a fejét, és utána végig az egész baloldali sajton ugye végigfutott, a abban az öt-hban, amíg ez ugye a választási kampánynakra sor kerül, több mint 3000 cikk született ebben a témában.

[00:27:26]És érdekes módon, amióta kiderült, hogy a miniszterelnök testvére által üzemeltetett és tulajdonolt Tiszaházi média kontroll, az fizetett annak a Bangó Sándor nevű egyébként korábban elítélt és egyébként mentális betegségekkel küzdő személynek, hogy ő a Zsolti bácsi ügyben legyen szerepvállalása.

[00:27:49]Érdekes módon azóta ez az ügy nem tart közérdeklődésre számot.

[00:27:55]És hogyha ekkora a hallgatás, az azt jelenti, hogy óriási a baj, hiszen nem az történik, mint amikor ilyenkor mondjuk Pocsánossal szoktak csinálni, hogy jönnek a röhögőfejek, meg a további jó vergődést kívánok mondatok, hanem a totális hallgatás a balliberális oldal részéről, a Tisza képviselő részéről pedig a zavarodottság, a terelés és a ellenvádaskodás és a személyeskedés.

[00:28:16]Ugye ez történik.

[00:28:16]Ez mutatja, hogy azért itt baj van.

[00:28:17]Hát meg akkor is van baj, amikor Magyar Péter miniszterelnök a parlamentben azt mondja, hogy ő soha nem mondta azt, hogy Zsolti bácsi.

[00:28:23]Hát csak egy példát hadd mutassak.

[00:28:26]Ez ugye 2021 szeptember 23-i bejegyzése, amikor a Tisza nevében felszólította Orbán Viktor akkori miniszterelnököt, hogy függze fel Seménn Zsolt miniszterelnök helyettési funkcióit.

[00:28:40]És aztán itt sajnos ez nincsen benne itt a kivágásba, de a Zsolti bácsi ügyre hivatkozva, tehát hogy azért ilyenkor az embernek úgy végigszalad a hátán a hideg, hogy hogy emberek tényeket ilyen durván megpróbálnak letagadni.

[00:28:54]Ugye az történik, hogy a kampányban ezt az ügyet, ami egy aljas felépített rágalom volt, ezt ugye a Tiszapárt és a baloldal is egyébként következetesen használta arra, hogy a jobb oldalt megbéjegezze, és arra, hogy egyébként karaktergyilkosságot hajtson végre jobboldali politikusokkal szemben.

[00:29:13]Ugye folyamatosan ment ez a sejtető kampány, hogy na hát ugye itt a jobb oldallal bizony itt bizony itt van valami a háttérben.

[00:29:22]Ugye ez mára bebizonyosodott, hogy ez egy aljas rágalom volt.

[00:29:25]A vágyuk összeomlott, és semmi mást nem tudnak felmutatni, mint ott van egy Bangó Sándor nevű ember, akinek egyébként többszörösen, többszörös bűnelkövető, többszörösen elítélt bűnelkövető, aki egyébként mentális betegségekkel szenved, aki egyébként elmondta, hogy anyagi nehézségekkel küzd, és ugye kiderül a füsi Angéla által kész rész a Füsi Angéla részvételével készült interjúból, aki egy teljesen őszinte vallomással elmondta, hogy minden mindent megígértek ennek a srácnak, leígérték neki a csillagokat az égből, pénzt kapott, sok pénzt kapott, amit utána ő látványosan költött.

[00:30:03]Ez teljesen dokumentált.

[00:30:06]És én azt szoktam kérni, én azt kérem már az elmúlt napokban egyrészt mind a baloldali újságíróktól, hogy akkor erre legyenek kedvesek ezt rendbe tenni, mert az egész Zsolti bácsi ügy az bebizonyosodott, hogy egy kamu.

[00:30:18]Ez az egyes állítás.

[00:30:18]A második állítás bebizonyosodott az az is, hogy a Tiszapárt pénzelt egy ezt a ezt a Bangó Sándor nevű személyt azért, hogy ő ebben az ügyben valami valamilyen vallomást tegyen ugye később az ügyészségén, és ezt az ügyet tovább tudják futtatni.

[00:30:35]Tehát ez a két dolog, ez pedig ugye azt mutatja, hogy egyrészt a Zsolti bácsi ügy megbukott, másrész viszont a Tisza nyakig benne van ebben az ügyben.

[00:30:44]És ugye és én ezt elmondtam a parlamenti felszólalásaimb is, hogy a pedofilvád az a legaljasabb vád, amit politikában a másik politikai ellenfélre lehet mondani.

[00:30:54]És az ö nemzeti minimum kellene, hogy legyen, hogy ilyen vádakat nem fogalmazzunk meg egymással szemben.

[00:31:02]És nem csak, hogy nem fogalmazzunk meg, hanem utána még ezt aljas módon pénzzel lefizetve még ezt a vádat tovább akarjuk tekerni.

[00:31:08]Na, ezért van itt, hogy ez egy nagyon súlyos ügy, és ezért van óriási zvarodottság a Tiszapárt részéről, mert azért azt gondolom, hogy ez a Tiszaszavazók számára is túlmegy minden határon.

[00:31:17]Ön is azt gondolom, hogy egy nemzeti minimum kellene legyen, hogy ebben az ügyben minden területet tisztán lássuk.

[00:31:23]Önnek vannak illúzióái azzal kapcsolatban, hogy Diószegi Judit a gyermekvédelmi vizsgálóbizottság elnöke hajlandó lesz beidézni oda Magyar Mártont?

[00:31:36]A én a ma is előjött egyébként egy országgyűlési vitában ez a kérdés, és ott is én elmondtam, hogy az ügy az nagyon egyszerűen helyrehető lenne.

[00:31:45]Tehát nem volna szükség semmilyen vizsga bizottsági behívásra sem.

[00:31:49]Ha nem annyit kéne mondani a Magyar Mártonnak két mondatot, hogy egy fortot nem fizettem Bankos Sándornak, mindenki, és ez az egyes mondat, második mondat, mindenki, aki ezzel ellentéteset állít, az beperelem.

[00:32:01]Na most ez nem történik meg.

[00:32:03]Ez a két mondat nem hagyja el Magyar Márton száját.

[00:32:06]Ebből mire lehet következtetni?

[00:32:10]Erről mi lehet következtetni?

[00:32:10]Nagyon egyszerűen helyre lehet tenni ezt az ügyet.

[00:32:12]Tehát mi most arra várunk, hogy én bízom benne, hogy akkor a kontroll Magyar Márton és mindenki, aki ebben az ügyben részt vett, akkor azok egy mély levegővétellel kiállnak a nyilvánosság elé, és feltállják, hogy pontosan mi történt ebben az ügyben.

[00:32:26]A magyar nyilvánosság egyébként és úgy általában a magyar politika is megérdemelné, hogy ennek az ügynek most már tényleg pontot tegyünk a végére, mert mérgezi a magyar politikát.

[00:32:35]És ahogy beszéltünk róla, ez a legajasabb á volt, ami az elmúlt 36 évben a magyar politikában előjött.

[00:32:41]Ennek az ügynek pontot kell tenni a végére.

[00:32:43]Ebben az ügyben a konkrétumokat kevéssé látjuk egyelőre.

[00:32:45]Majd meglátjuk, hogy hova futunk kielőre.

[00:32:47]Viszont ma volt konkrétum a parlamentben is, hiszen bejelentették, hogy kivezetik a védett árat a benzin, illetve az üzemanyagok területén.

[00:32:55]És hát máris elkezdődött a probléma ebből.

[00:32:59]Egy napos bezárással tiltakoznak a kis benzinkutak, mert a Tisza kormány nem hajtja végre.

[00:33:03]A korábbi állrendszer okozta a károk enyhítésére indított támogatási programot.

[00:33:09]közölték az MT-vel.

[00:33:09]Szóval ennek úgy tűnik, hogy vannak benzinkutas vesztesei, de rengeteg autós vesztese lesz.

[00:33:18]Akkor mi szükség volt rá?

[00:33:18]Hiszen ez egy plafon volt ez?

[00:33:21]Így van.

[00:33:21]Ugye azt azt kell látni itt, hogy nem a vérdett tárgy biztonsági hálót nyújtott a magyar autósok számára.

[00:33:31]Bármelyik benzinkút dönthetett úgy, hogy egyébként bemegy a védett tár alá, hogyha az neki egyébként megérte, vagy így tudott egyéb így tudott volna mondjuk extra forgalmat generálni.

[00:33:38]nem tették.

[00:33:40]Ugye most előjött egy olyan helyzet, hogy valóban a kőolaj világpiaci ára az elmúlt napokban egy kicsit visszarendeződött, de ugye látjuk és ismerjük az elmúlt 20 év erről szólt, vagy az elmúlt 50 év igazából a közelkeleten, hogy egy puskaporos hordót bármikor történhet bármi.

[00:33:55]És csak azért, mert van egy néhány napos visszarendeződés az áraknak, az nem azt jelenti, hogy ott stabilan egyébként az olajárak alacsonyabban maradnak.

[00:34:02]És azzal, hogy egyébként ez a kivezetés megtörténik, ez a kivezetés megtörténik, ezt a biztonsági hálót veszíti el egyébként a magyar fogyasztó.

[00:34:11]És arra pedig, hogy miért van erre szükség, látjuk azt, hogy minden árstopp és minden árstopnak az eltölése az alapvetően brüsszeli kérés, és ez a konvergenciaprogramban is szerepel.

[00:34:25]Ezért van a kamatstrop megszüntetése most folyamatban, ezért van ennek az árstopnak is a megszüntetése folyamatban.

[00:34:30]És ezért beszélnek még nagyon sok ár és toppos rendelkezésnek is a megszüntetéséről.

[00:34:36]Tehát azt lehet látni, hogy van egy Brüsszel nyomás, van egy van egy olyan világpiaci helyzet, amiben egyébként van lehetőség ennek a kivezetésére.

[00:34:43]A Tisza pedig kellően demagóg ahhoz, hogy ilyenkor ezzel menjen tovább előre, és akkor így ezt is most a napi politika részvik.

[00:34:51]Mi aztjük, ez egy elhamarkodott dolog.

[00:34:53]Mi azt mi azt gondoljuk, hogy ezt most sok jó sokkal megfontoltabban kéne itt lépni, és ki kéne várni, hogy mi történik a hormozis szoros szorosban.

[00:35:01]Ön szerint az élelmiszerástopot is kivezetik majd ezek után?

[00:35:04]Én azt gondolom, hogy az lesz a következő, és ezt mi is elmondtuk a vitában.

[00:35:07]Ugye van még egy rendelkezés, amit ugye most megszüntetnek.

[00:35:09]Ez a 3%-os kedvezményes kisvállalkozói hitel, illetve az annak a 3%-os kamat maximuma.

[00:35:17]Ezt is kivezetik.

[00:35:17]Én a vitában is elmondtuk, hogy ugye a Tiszapárt programja az bár vaskos, több mint 1200 ígéretet tartalmaz, de valamilyen úton, módon ezek a kivezetések és ezek a döntések valamilyen nem tudtak bekerülni ebbe az 1200, több mint 1200 ígéret közé.

[00:35:32]Tehát azt látjuk, hogy minden héten jön valami olyan intézkedés, amiről egyébként a Tisza kormány, Tisza párt a kampány során nem beszélt.

[00:35:42]Az egyébként valamilyen uniós konvergenciaprogramban vagy valamilyen kérésben szerepel, ugyanakkor pedig az embereknek rossz, vagy pedig bizonytalanságot teremte.

[00:35:51]Ezt látjuk most.

[00:35:54]Banyi Miklósnak nagyon köszönöm, hogy eljött hozzánk és mindezt elmondta.

[00:35:57]Köszönöm a lehetőséget.

[00:35:58]Nézzőinknek pedig köszönöm egész esti figyelmüket.

[00:36:00]Holnap újra várjuk önöket a monitorban új vendégekkel, új videókkal.

[00:36:04]Maradjanak addig is csatornánkon.

[00:36:04]Szép estét mindenkinek!

[00:36:15]