Komment - HírTV
- A Telex címlapján Magyar Péter látható kolbásztöltés közben, miközben egy államtitkár sertéshúsról tett egészségügyi állításait idézi, ami a vendégek szerint a kattintásvadászat példája.
- Búza László államtitkár szerint a sertéshús cinkben gazdag és jót tesz a szexuális hormonháztartásnak, ami „egészséges erekciót és pattogó petefészek tüszőket" eredményez.
-
„Nekem alapjogom lenne, hogy erről ne értesüljek." – Szikra Levente a téma közbeszédbe kerüléséről
- Bóka János a parlamentben alkotmányos puccsal és a köztársasági elnök Horthyéhoz hasonló zsarolásával vádolta a TISZA-kormányt, amit Magyar Péter végignevetett.
- A vendégek egyöntetűen elítélték a parlamenti stílust: Nagy Attila 36 éve nem látott ilyen légkört, Szikra Levente „mérhetetlen bunkó prosztóságnak" nevezte Magyar Péter viselkedését.
- Novák Zoltán szerint a közvélemény-kutatások jelenleg Magyar Pétert igazolják, mert az ellenzéki szavazók nem vezetőt, hanem hóhért keresnek.
- Sulyok Tamás eltávolítását célzó alaptörvény-módosítást Szikra Levente szerint jogsértő kampányban ígérni, míg Novák Zoltán szerint a parlament joga a törvényhozás.
- Nagy Attila szerint Magyar Péter olyan köztársasági elnököt fog jelölni, aki nem akadályozza a kormányát, míg Szikra Levente a legitimitás aláásására figyelmeztetett.
- Pangó Sándor, a Szőlőutcai botrány tanúja állítólag pénzt kapott, egyesek Magyar Péter testvérét gyanúsítják; a miniszterelnök a kérdést agresszívan hárította.
- Az Erzsébet hídi Pride-zászlók Dunába dobását a vendégek vegyesen ítélték meg: Szikra Levente polgári engedetlenségnek, Novák Zoltán politikai üzenetnek tekintette.
Részletes összefoglaló megjelenítése
Lapszemle: A Telex sertéshúsos címlapja és a sajtóetikai kérdések
A műsor első témája egy sajtóetikai eset körül forgott. Búza László élelmiszergazdaságért, kereskedelemért és műveltségért felelős államtitkár egy pénteki konferencián a sertéshús fogyasztásának jótékony hatásairól beszélt, többek között azt állítva, hogy a sertéshús egészséges, szingben (cinkben?) gazdag, és a szexuális hormonháztartást is rendben tartja, „egészséges erekció és pattogó petefészek tüszőkkel" kísérve.
A Telex ezt a hírt úgy szemlézte, hogy a címlapon Magyar Péterről közölt egy képet, amint éppen kolbászt tölt, alatta a kérdéssel: „valóban pattognak-e a petefészkek és erősödnek az erekciók a sertéshústól?".
A műsorvezető és a vendégek ezt a címlapválasztást elemezték:
-
Nagy Attila szerint a Telex a kattintásszám generálása érdekében döntött így, és bár a Telex törekszik a magas olvasói számokra, a kattintások oltárán való áldozás mértékét minden szerkesztőség maga dönti el. Megjegyezte, hogy jobboldalról is lehetne példát hozni hasonlóra (Ripost), de a kijelentés tartalmi igazságtartalmáról nem kívánt nyilatkozni.
-
Kacsó Dániel a Mandiner szerkesztősége nevében viccesen elnézést kért, hogy nem ők készítettek tényellenőrzést („fact check") erről a „mérföldkőnek számító kommunikációs húzásról". Megjegyezte, hogy a cikk valószínűleg egy tech-tudomány rovatban jelent meg, de első ránézésre kevés köze van a tudományhoz. Felidézte a kampányidőszakból a HVG cikkét, amely szerint a gyermekvállalási kedv is megnőtt a kormányváltáshoz közeledve, és ehhez képest a mostani címlap „smafú".
-
Novák Zoltán rámutatott, hogy a gyermekvállalási kedv és a kormányváltás közötti korreláció vizsgálható, tehát az egy ellenőrizhető dolog, míg a Telex címében szereplő állítás számára nem az.
-
Szikra Levente alapjogi szempontból közelítette meg a kérdést: „Nekem alapjogom lenne, hogy erről ne értesüljek." Sajnálatát fejezte ki, hogy nem tudtak szakvéleményt kérni a témában, és megjegyezte, hogy ez is mutatja, milyen mélyen van a magyar közbeszéd.
A parlamenti stílus és Bóka János felszólalása
A beszélgetés középpontjába került a parlamentben zajló vita stílusa, különös tekintettel Bóka János felszólalására és Magyar Péter reakciójára.
Bóka János vádjai
Bóka János a parlamentben éles hangú beszédet mondott, amelyben a következőkkel vádolta a TISZA-kormányt:
„Vádolom önöket azzal, hogy az április 12-i választáson leadott listás szavazatok 53%-ára hivatkozva alkotmányos pucsot akarnak végrehajtani. Vádolom önöket azzal, hogy túszul akarják ejteni a magyar államot és minden alkotmányos szervét minden hatalmi ágban és minden szinten." *
Bóka János a köztársasági elnök lemondásra kényszerítését is szóba hozta, és párhuzamot vont a II. világháborús megszállással:
„Talán egyedül a családjával nem zsarolták meg önök a köztársasági elnököt, ahogyan a Magyarországot megszálló nácik tették ezt Horthy Miklóssal." *
A beszéd alatt Magyar Péter végig nevetett és kommentálta a felszólalást, viszontválaszában pedig úgy reagált, hogy „ez egy élmény volt", és hogy ő Gulyás Gergely reakcióit figyelte.
A parlamenti stílus értékelése
A vendégek egyöntetűen elítélték a kialakult parlamenti stílust:
-
Nagy Attila „rettenetesnek" nevezte a helyzetet, és úgy fogalmazott, hogy az elmúlt 36 évben nem volt ilyen szörnyű a parlamenti légkör, mint mostanában. Történelmi kontextusba helyezve azonban megjegyezte, hogy voltak ennél durvább jelenetek is a magyar parlamentarizmus történetében (pl. Tisza Istvánra pisztollyal lőttek, 1904-ben szétverték a berendezést). Szerinte Magyar Péter célja a Fidesz minél jobb sárba rántása és hiteltelenítése, és ennek érdekében korábbi kormányzati dokumentumokat is elővesz. Bóka Jánosról pedig azt mondta, hogy neki nem állt jól ez a fajta vádbeszéd, hiszen eddig higgadt, nyugodt emberként ismerték, a beszédében viszont Rákosi Mátyást és a fekete autót is előhozta, ami túlzás.
-
Szikra Levente a leghatározottabban ítélte el Magyar Péter stílusát, „mérhetetlen bunkó prosztóságnak" nevezve azt. Hozzátette: „Aki szelet vet, vihart arat", vagyis Magyar Péter olyan indulatokat korbácsol fel, amelyek egyszer őt is el fogják söpörni, ráadásul nagyon csúnyán. Szerinte a miniszterelnök saját érdeke is az lenne, hogy bölcsebben és higgadtabban járjon el, de ez a személyiségével nem egyeztethető össze.
-
Novák Zoltán a közvélemény-kutatási adatokra hivatkozva azt mondta, hogy a számok jelenleg Magyar Pétert igazolják: soha nem volt még ilyen szintű kibillenése az egyensúlynak, a kormány támogatottsága soha nem volt ilyen magas, az ellenzék pedig soha nem volt ennyire összeomolva. Szerinte Magyar Péter azért tudja ezt a stílust továbbvinni miniszterelnökként is, mert a NER bizonyos bástyái még állnak, és az emberek ebben a harcban támogatják őt. Felidézte saját két évvel ezelőtti megállapítását, miszerint az ellenzéki szavazótábor nem vezetőalkatot keres, hanem egy hóhért.
Sulyok Tamás köztársasági elnök elmozdítása és az új államfő kérdése
Az elmozdítás jogi és politikai háttere
A beszélgetés egyik központi témája volt Sulyok Tamás köztársasági elnök tervezett elmozdítása. Magyar Péter korábban egyértelművé tette: „Sulyok Tamás nem lesz többet köztársasági elnök és pont." A miniszterelnök ígérete szerint augusztus 20-án már új köztársasági elnök lesz.
A vendégek éles vitát folytattak az eljárás jogszerűségéről:
-
Szikra Levente szerint az alaptörvény-módosítás, amellyel el akarják távolítani Sulyok Tamást, „teljesen indokolatlan, egymondatos favágó módszerrel megírt" jogszabály, amely nyilvánvalóan személyre szabott, és a „legótvarabb, legaljasabb" módszer. Emlékeztetett arra, hogy Magyar Péter a március 23-i nyíregyházi beszédében egyértelművé tette: ha kétharmada lesz, el fogja távolítani Sulyok Tamást. Levente szerint jogsértő dolgot ígérni a kampányban akkor is jogsértő marad, ha aztán meg is teszik: „Ilyet választáson nem lehet ígérni, erre nem lehet szavazni. Jogsértésre nem lehet szavazni. Az alkotmányos rendszer felszámolását nem lehet megszavazni."
-
Novák Zoltán ezzel szemben úgy érvelt, hogy ha a parlament átírja az alaptörvényt, akkor az nem jogsértő, hiszen a jogállam lényege éppen az, hogy a jog korlátot szab a demokratikus népakaratnak, de a népakarat képviselői (a parlament) alkothatnak új törvényeket.
-
Nagy Attila szerint Magyar Péter a kampányban számos ígéretet tett (pl. 480-as benzin, vendégmunkások kitiltása június 1-jétől), és ezek közül sokat nem teljesített, de a Sulyok Tamás eltávolítására vonatkozó ígéretét most végrehajtja.
Ki lesz az új köztársasági elnök?
A műsorvezető felvetette a kérdést, hogy milyen garancia van arra, hogy az új köztársasági elnök nem lesz „Tiszás" elnök, hiszen ugyanazzal a mechanizmussal választják meg, mint Sulyok Tamást.
-
Nagy Attila szerint nehezen elképzelhető, hogy Magyar Péter olyan embert nevezzen ki köztársasági elnöknek, aki majd akadályozni fogja a kormánya munkáját. Úgy fogalmazott: „Nehezen tudom elképzelni, hogy a farkas lemondana a ragadozói életformáról." Szerinte egy olyan elnök lesz, aki bár visszaküldhet néhány törvényt, alapvetően nem fogja akadályozni a TISZA-többség törekvéseit.
-
Szikra Levente arra figyelmeztetett, hogy ha nem sikerül autonóm szereplőket találni a köztársasági elnöki posztra és más tisztségekre, akkor a TISZA-tábor jelentős része (amely nem homogén, és nem csak elvakult hívekből áll) kritikus lesz ezzel kapcsolatban. Szerinte a rendszerlebontási küzdelem hitelessége azonnal kettétörik, ha nem sikerül olyan szereplőket találni, akik a másik oldal számára is elfogadhatóak. Hozzátette: az eljárás már most aláássa az új köztársasági elnök legitimitását, és egy átmeneti elnök alkalmatlan lesz a nemzet egységének megtestesítésére és alapvető hivatali feladatainak ellátására is.
-
Novák Zoltán megjegyezte, hogy Magyar Péter egy tegnapi interjúban nem zárta ki, hogy kormánytag vagy TISZA-tag lesz az államfő, legalábbis ideiglenesen. Hozzátette: 36 év alatt utólag mindig volt olyan köztársasági elnök, akiről később azt mondták, hogy „ő volt az igazi", de regnálásuk idején a másik oldal „kígyót, békát kiabált rájuk".
A „Zsolti bácsi" ügy és a kontrollos lefizetési botrány
A beszélgetés második felében a Szőlőutcai botrány koronatanújának állítólagos lefizetése került terítékre.
Az ügy háttere
A műsorban elhangzottak szerint Pangó Sándor, aki a vádakat megfogalmazta a nyilvánosság előtt, biztosan kapott pénzt – ezt többen is megerősítették, akik személyes rálátással rendelkeznek az ügyre. Az azonban nem világos, hogy kitől és miért kapta ezt a pénzt.
Az egyik állítás szerint Magyar Márton, a Kontroll vezetője és Magyar Péter testvére fizette le Pangó Sándort azért, hogy Fidesz-KDNP-s politikusokat keverjen gyanúba. Ha ez igaz, az nagyon súlyos botrányt jelentene.
Magyar Péter reakciója
A Hír TV híradója kérdezte Magyar Pétert az üggyel kapcsolatban, aki agresszívan reagált: a riportertől azt kérdezgette, hogy van-e valami betegsége, de érdemi választ nem adott a kérdésekre. A parlamentben pedig Magyar Péter azt állította, hogy soha nem ejtette ki a száján a „Zsolti bácsi" kifejezést, noha ez egy nappal korábban és 20 perccel korábban is megtörtént.
A vendégek értékelése
-
Szikra Levente szerint nagyon fontos lenne, hogy az ügyet alaposan kivizsgálják, és Magyar Márton ne meneküljön a nyilvánosság elől, hiszen a kormánypárt házi médiáját vezeti, tehát közszereplő, aki elszámolással tartozik a nyilvánosság felé. Sajtóhírek szerint Görög Márta és Ruff Bálint is felvetette a kérdést a kormányülésen, ami azt mutatja, hogy a kormányon belül is vannak kérdések az üggyel kapcsolatban.
-
Nagy Attila óvatosságra intett: Magyar Márton határozottan tagadta, hogy pénzt adott volna, írásos közleményt adott ki, és feljelentést is kilátásba helyezett. Attila szerint érdemes óvatosan fogalmazni, mert az állítás „perképes" lehet. Megjegyezte, hogy a Fidesz meglepő módon felkarolja ezt az ügyet, amely eredetileg a kormánypártnak volt rossz, és a Demokratikus Koalíció volt az, amelyik először rárepült. A Fidesz abban reménykedik, hogy vissza tudja fordítani az ügyet Magyar Péter ellen, de ez kockázatos: ha kiderül, hogy Magyar Márton mondott igazat, a Fidesz nagyon rosszul járhat.
A Pride-zászlók eltávolítása az Erzsébet hídról
A műsor záró témája a Pride-zászlók Erzsébet hídról való eltávolítása és a Dunába dobása volt.
Az eset és az elkövető
Egy férfi eltávolította a Pride-zászlókat az Erzsébet hídról és a Dunába dobta őket. A rendőrségen azt nyilatkozta, hogy büszke arra, amit tett, holnap is megtenné ugyanezt, és nem kért ügyvédet a kihallgatáson. Azt írta: „Magyarország egy keresztény állam éves múlttal, és nem zavarnak a melegek, de a szerelmük látványát ne kényszerítsék se rám, se másra."
A vendégek elmondták, hogy a Mi Hazánk felvette tagjai közé a férfit, aki kérte is a tagfelvételét, és a párt kifizeti a büntetését.
A vendégek reakciói
-
Novák Zoltán szerint ez egy politikai üzenet volt, és rámutatott, hogy a férfi nyilatkozatában vannak csúsztatások: „a szerelmük látványát senki nem kényszeríti rájuk, egy zászló az még nem a szerelem látványa". Hozzátette: a nagyvárosi élet jár bizonyos kellemetlenségekkel, és ha valakinek ez kellemetlen, azt el kell viselnie, ugyanúgy, mint egy futóverseny vagy bicikliverseny miatti lezárást. Megjegyezte, hogy a férfit nem a lezárás zavarta, hanem a lezárás oka.
-
Szikra Levente klasszikus polgári engedetlenségként értékelte az esetet, amelyhez hozzátartozik a jogkövetkezmények vállalása is, ami szerinte itt megtörtént, tehát ebben az értelemben „teljesen rendben van".
Magyar Péter és a Pride
A műsorban elhangzott, hogy Magyar Péter idén sem vesz részt a Pride-on: tavaly a nyaralását szervezte erre az időpontra, idén pedig egy kihelyezett kormányülést tartanak, így ismét sikerült elkerülnie az állásfoglalást ebben a kérdésben. Novák Zoltán szerint a miniszterelnök szavazótáborának nagy része egyébként Pro Pride, de Magyar Péter kerüli az ilyen állásfoglalásokat. Hozzátette: tanulva a tavalyi próbálkozásokból, minél hevesebb a tiltakozás és a tiltás a Pride ellen, annál nagyobb lesz a rendezvény méretében.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „szingben gazdag": Búza László államtitkár kijelentésében szereplő kifejezés. A kontextus alapján valószínűleg „cinkben gazdag" lehetett az eredeti kijelentés, de az ASR „szingben"-ként ismerte fel. A javítás a szövegben megtörtént.
- „éves múlttal": A zászlókat eltávolító férfi nyilatkozatában szereplő kifejezés. A kontextus alapján valószínűleg „ezeréves múlttal" lehetett az eredeti, de az ASR csak „éves"-ként rögzítette.
- „tech tudományrovatban van, ha jól látom, innen ki van nagyítva, úgyhogy ez valószínűleg egy tudományos mondjuk érintettségű ciklett": Kacsó Dániel megjegyzése a Telex cikkéről. A „ciklett" valószínűleg „cikkely" vagy „cikk" lehetett, de a pontos szó nem rekonstruálható teljes bizonyossággal.
- „Bargai Bajának": A műsorvezető elköszönésében szereplő név. A kontextus alapján valószínűleg a híradós kolléga neve (Ibolya), de a „Bargai Baja" torzítás pontos eredete nem azonosítható egyértelműen.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:00]És itt vagytok ma este velünk.
[00:00:00]Hát első témánk előtt pedig kezdjünk egy kis lapszemlével.
[00:00:04]Ugyanis pár nappal ezelőtt arról beszélt Búza László élelmiszergazdaságért, kereskedelemért és műveltségért felelős állaptitkár, hogy milyen jótékony hatásai vannak a sertés hús fogyasztásának.
[00:00:18]egy pénteki konferencián és megbeszélésen mondta azt, hogy a sertéshús az ugye nagyon egészséges, szingben gazdag, és hát felsorakoztatott még érveket, a többi között azt, hogy szerinte a szexuális hormon háztartásunk is toppon lesz egészséges erekció és pattogó petefészek tüszőkkel.
[00:00:37]És hát a mai nap folyamán a Telexnek sikerült ezt a hírt szemléznie, és hát az alábbi kontextusban került címlapra ez a hír.
[00:00:50]Egy képet láthatunk Magyar Péterről, amint éppen kolbász tölt, és hát látjátok alatta a kérdést, valóban pattognak-e a petefészkek és erősödnek az erekciók a sertés hústól?
[00:00:59]Na, mi tehette ezt?
[00:01:03]Indokoltál, Attila?
[00:01:07]Nem vagyok szexuál pszichológus.
[00:01:07]és hogy mondjam, a gasztronómiai megjegyzésekhez is csak eléggé mérsékelten tudok hozzászólni.
[00:01:16]Ez egy nem mindennapi nyilatkozat azért valljuk be.
[00:01:21]A Telexnél mi tehette indokolta ezt a címlapot?
[00:01:24]Hát például a kattintás számnak a generálása.
[00:01:27]Tehát én azt gondolom, hogy ráadásul a mosolygós jóságos magyar Péter is látható a képen.
[00:01:35]Na jó, de a kattintás oltárán mit érdemes feláldozni?
[00:01:37]Hát ezt már az illető honlapnak, újságnak kell eldönteni.
[00:01:41]Azért én tudnék jobb oldalról olyan egykori honlapot mondani, ripos.hu, ami amelyik szintén sokat tett a kattintászám érdekében.
[00:01:53]Ő ők ő beléjük nem szorul túl sok gátlásosság, de nyilván hát Telex is törekszik arra, hogy a minél magasabb olvasói nézettségi számokat produkáljon.
[00:02:07]De mondom a én megköszönöm neked egyébként, hogy a kijelentésnek a tartalmi igazság tartalmáról nem kérdeztél engem, mert abban nem igazán tudok állásfoglalni.
[00:02:17]Tehát, hogy az erekcióak mi köze van a sertés húsfogyasztás szeretném, hogy ebbe az irányba vigyük a beszélgetést.
[00:02:23]Úgyhogy maradjunk itt a sajtó oldalról a megközelítésnél.
[00:02:28]Dani újságíró.
[00:02:28]Egyrészt ugye a Mandiner szerkesztősége nevében is meg kell követnem a nézőket és az olvasóinknak, hogy nem nekünk jutott eszünkbe, hogy egy fact robat keretében utána errünk ennek a fontos, valóban mérföldkőnek számító kommunikációs húzásnak.
[00:02:44]Egy olyan tech tudományrovatban van, ha jól látom, innen ki van nagyítva, úgyhogy ez valószínűleg egy tudományos mondjuk érintettségű ciklett.
[00:02:53]Így nyilván úgy tállalva, hogyan legkevesebb köze van így első ránézés a tudományhoz.
[00:02:58]viszont eszembe jut még a kampányidőszakban, talán a HVG-n olvashattuk, hogy a gyermekvállalási kedv is kezd megnőni a kormányváltáshoz, akkor még az HVG olvasók szemében reménybeli kormányváltáshoz közeledve.
[00:03:11]Úgyhogy azt gondolom, hogy ehhez képest ez gyakorlatilag smafú.
[00:03:17]Zali, hát egyébként a, hogy mondjam, a gyermekvállalási kedv mérhető dolog.
[00:03:20]A kormányváltás is egy ténykérdés.
[00:03:23]A kettő között meg lehet egyébként vizsgálni a korrelációt.
[00:03:28]Tehát ez speciál egy csekkolható dolog.
[00:03:30]E a címben szereplő állítás, pláne, hogy nem olvastam a cikket, számomra nem csekkolható, úgyhogy ez passzol.
[00:03:37]Igazából csináltunk egy telexlapajánlót.
[00:03:39]Végrát [nevetés] Levente?
[00:03:43]Én ehhez csak annyi szerint alapjogi szempontból.
[00:03:44][nevetés] Nekem alapjogom lenne, hogy erről ne értesüljek.
[00:03:47]A a annyit szeretnék csak el.
[00:03:50]Sajnálom, hogy ettől ma nem tudtunk meg kivé kén egy szakvéleményt.
[00:03:51]Igen, hát ez annak a jele, hogy a magyar közbeszéd milyen mélyen van.
[00:03:57]Tehát én ehhez csak ennyit tudok hozzátenni.
[00:03:58]Na, folytassuk viszont azzal akkor, hogy mi kerül szóba a parlamentben.
[00:04:02]Ugyanis erről nem volt szó, de hát kérdést vett fel azzal kapcsolatban, hogy például a közmédia hasábjain, majd láthatunk-e ilyen és ehhez hasonló cikkeket, ugyanis a közmédia átalakításáról esett szó a mai nap folyamán a parlamentben, valamint hát téma volt Súlyok Tamás köztársasági elnök elmozdítása is.
[00:04:18]Ugye ezzel kapcsolatban már tegnap tett kijelentéseket Magyar Péter, akkor ugye közölte, hogy Súlyok Tamás nem lesz többet köztársasági elnök és pont.
[00:04:27]Na most Bóka Jánosnak volt erre egy reakciója ma a parlamentben.
[00:04:33]Hogy pontosan mit reagált, azt most nézzük meg együtt közösen, és akkor ezzel fogunk kezdeni.
[00:04:40]Vádolom önöket azzal, hogy az április 12-i választáson leadott listás szavazatok 53%-ára hivatkozva alkotmányos pucsot akarnak végrehajtani.
[00:04:52]Vádolom önöket azzal, hogy túszul akarják ejteni a magyar államot és minden alkotmányos szervét minden hatalmi ágban és minden szinten.
[00:05:00]Önök példátlan gyűlöletkampánnyal akarták lemondásra kényszeríteni Magyarország köztársasági elnökét.
[00:05:08]Talán egyedül a családjával nem zsarolták meg önök a köztársasági elnököt, ahogyan a Magyarországot megszálló nácik tették ezt Horti Miklóssal.
[00:05:19]Talán Magyar Péter egyébként végig nevetett és kommentálta ezt a felszólalást.
[00:05:26]A viszontválaszában pedig úgy reagált, hogy hát ez egy élmény volt, és hogy ő figyelte Gulyás Gergely reakcióit.
[00:05:32]Úgy általánosságban a parlamenti stílusról.
[00:05:37]Mi a véleményed most Attila?
[00:05:39]Rettenetes.
[00:05:41]Ezzel az egy szóval is tudnám jellemezni.
[00:05:44]Sőt, tovább megyek.
[00:05:44]nem volt ilyen szörnyi és rettenetes, mint az elmúlt 36 évben, mint mostanában.
[00:05:49]Ugyanakkor, hogyha az egész magyar parlamentarizmust nézem, akkor volt ennél rosszabb is, hiszen volt arra példa, hogy a parlament elnökére rálőttek pisztollyal, csak nem találták el Tisza Istvánt.
[00:06:02]Tehát voltak ennél durvább jelenetek megá szverték a berendezést.
[00:06:07]Szétverték a berendezés 1904 végén.
[00:06:11]Dulakodás is keletkezett, tehát van még hova süllyedni.
[00:06:13]Tehát ezzel szeretném a Hír TV nézőit vigasztalni, hogy még még van hova menni.
[00:06:21]Az kétségtelen az kétségtelen, hogy hogy nem volt az elmúlt 36 évben olyan miniszterelnök, aki ennyire éles, ennyire konfrontatív stílust vett volna fel.
[00:06:31]viszont ennek most ugye nyilván alkatilag is ilyen Magyar Péter, de itt nem csak alkati kirobbanásról van szó, hanem arról, hogy alapvetően az a célja, hogy a Fideszt minél jobban sárba rántsa, minél jobban hiteltelenítse a Fidesz.
[00:06:46]Ennek érdekében még azt is megcsinálja Magyar Péter, hogy korábeli kormányzati dokumentumokat vesz elő, és azokat is ráborítja a Fideszre.
[00:06:56]És még valami Bóka Jánoshoz, és aztán befejezem.
[00:06:59]Ö B Jánosnak viszont nem állt jól ez a fajta vádbeszéd.
[00:07:02]Őt eddig egy higgat, nyugodt embernek ismertük meg.
[00:07:07]Most a beszédében előhoz Rákosi Mátyást meg a fekete autót.
[00:07:10]Ez túlzás azért, ahogy az előző 16 évben nem volt diktatúra, ez a mostani rendszer sem diktatú.
[00:07:18]Úgy fogalmaztál, hogy túlzás.
[00:07:21]Azt nem tartod túlzásnak, amit Magyar Péter csinált tegnap, aki az olasz maffiához hasonlította a korábbi kormánypártokat?
[00:07:27]De ez nem fekete autó bugi, de túlzás.
[00:07:30]Tehát én azt gondolom, hogy a maffiához való hasonlítás az tényleg azt, csak ott meg gyilkosokról beszélünk.
[00:07:37]Hát persze, én világos értem.
[00:07:37]Tehát én ezt nem tartom helyesnek.
[00:07:40]És Gulyás Gergelynek abban igaza van, aki azt mondta, hogy ez a fajta stílus megöli a párbeszédet, a normális párbeszéd lehetőségét a két oldal között.
[00:07:51]Csak jeleznem kell megint történetileg, hogy olyan értelemben ilyen éles szembefeszülés van az erők között, nem új a magyar pártpitikán.
[00:08:02]Igen.
[00:08:02]Csak ugye nem nem az a probléma, hogy éles szembefesülés feszülés van a politikai erők között, az teljesen rendben van része a politikai életnek.
[00:08:09]És különösen akkor, hogyha ugye a magyar azér inkább egy többségi dominanciái, választási rendszer kedvez a kétpárt rendszernek, nagypártok kialakulásának, ott meg még jellemzőbb az éles szemerállás.
[00:08:18]Tehát ezzel nincsen probléma.
[00:08:19]Azzal van probléma, amikor ezzel a mérhetetlen agresszióval, ezzel a mérhetetlen bunkó prosztósággal, nem tudok mást mondani, bunkó prosztósággal, amit a miniszterelnök bemutat a parlamentben, ez jelenti a politikai stílust.
[00:08:32]Ehhez senki, senki nem hasonlítható a mostani parlamentben, sem még a korábbiakban, sem pedig azért ott is volt füstgyártyázás, meg pulpitusfoglalás, meg sok mindent láttunk már az elmúlt időszakban.
[00:08:43]Elviselhetetlen ez a stílus, amit Magyar Péter képvisel.
[00:08:45]egyébként bárcsak szólt volna erről valaki, tehát mindegy.
[00:08:48]Most úgy látszik, hogy a magyaroknak ez a ez a stílus kellett.
[00:08:52]Számomra teljesen elfogadhatatlan.
[00:08:54]Ez azt gondolom, hogy nem csak azért, mert én egy másik politikai nézetet képviselek, mint amit a Tisapárt megjelenít, hanem azért is, mert bárki beszél így a parlamentben, az nem fér bele, az elfogadhatatlan.
[00:09:04]Ö, és azt lehet még szerintem ehhez hozzátenni, hogy aki szeletvett vihart arat, tehát Magyar Péter most olyan mértékig korbácsolja fel az indulatokat, amely indulatok egyszer majd őt is el fogják söpörni, ráadásul nagyon csúnyán, tehát a saját érdeke is az lenne, hogy egy kicsit bölcsebben és higgattabban járjon el.
[00:09:21]Más kérdés, hogy ez a személyiségével nem egyeztethető.
[00:09:25]Ugye Levente most úgy fogalmazott, hogy a magyaroknak ez a stílus kellett, és ugye a stílus volt az, és a az, amit Attila is kiemelt.
[00:09:31]Na de ebben a pozícióban, hiszen Magyar Péter közben már nem csak pártelnök, hanem miniszterelnök lett, és ugye az a kritika érte is őt a parlamentben, hogy kicsit úgy viselkedik, mintogyha az ellenzék ellenzéke kívánna lenni a jelen helyzetben.
[00:09:45]Tehát ennek a stílusnak ebben a pozícióban tud akkora társadalmi támogatottsága lenni vagy maradni, mint amekor április 12-én volt?
[00:09:52]Zoli hát látjuk, hogy tud, sőt nagyobb van, tehát jelentősen nagyobb van jelenállás szerint.
[00:09:59]Tehát az De ezt mire alapozod?
[00:10:02]közvéleményutás, a közvéleménykutatásokra.
[00:10:05]Tehát ilyen ilyen állás gyakorlatilag soha nem volt Magyarországon ilyen ilyen szintű kibillenése az egyensúlynak.
[00:10:13]Tehát olyan szintű támogatottsága ma van ma a kormánynak, mint előtte soha, és annyira össze vanolva az ellenzék, mint előtte soha.
[00:10:21]Tehát jelenállás szerint tulajdonképpen a számok őt igazolják.
[00:10:25]És még egy dolog.
[00:10:27]Hatalomtechnikai szempontból valóban jól érzékeled, az történik, hogy a korábbi attitűdjét, a korábbi habitusát és a korábbi hozzáállását a politikához tovább vitte miniszterelnöki pozícióban is Magyar Péter.
[00:10:44]Ez azért tud még együtt mozogni az emberek elképzelésével, mert a az a NER bizonyos básti még állnak.
[00:10:54]Tehát ő bizonyos mértékig ugyan már néhány hete miniszterelnök, de egy rendszerrel szemben megy.
[00:11:01]És az emberek ebben a harcban egyébként támogatják.
[00:11:07]Tehát innen van az offenzív hangétel, innen jön a stílus egyelőre.
[00:11:11]És ezt mondtam a legelején is kettő és kettő évvel és néhány hónappal ezelőtt, hogy tulajdonképpen a az akkor színre lépő Magyar Péter az átlag emberek, mondjuk egy orvos vagy egy egy vidéki patikusnak a a az elképzeléseit, a vádjait viszi színre.
[00:11:35]Tehát úgy beszél, azon a szinten beszél, abban a lágében beszél, ahogy ők megfogalmazzák a bírálataikat az akkori korán.
[00:11:43]És azt is mondtad Zoli két évvel ezelőtt, hogy szerinted az ellenzéki szavazótábor az most nem egy vezetőalkatot keres, hanem egy hóhért.
[00:11:52]Igen, de továbbra sincs igen a NER hóhérát, de a NERnek a hogy mondjam, az intézményrendszere az még áll, és ezzel szemben megy most Magyar Péter.
[00:12:00]Ugye látjuk, hogy a hátország, a média birodalom, az az gyakorlatilag leépíti szinte önmagát, de azért a közjogi méltár méltóságok azok a típusú emberek, akiket az az a tehát az ellenzéki oldalma úgy lát, hogy Orbán, tényleg úgy lát, hogy Orbán bábjai, azok még a helyükön vannak és addig ezt a szintű offenzivitást akkor maradjunk, maradjunk ennél támogatni fogja, amíg ők a helyük maradjunk ennél.
[00:12:26]Most még a helyükön vannak.
[00:12:28]Mi jön azután, ha nem lesznek?
[00:12:30]Hát ugye Súlyak Tamás, ha minden igaz, ha hihetetünk a miniszterelnöknek, augusztus 20-án már nem lesz köztársasági elnök.
[00:12:36]Sőt, augusztus 20-án már új köztasági elnök.
[00:12:38]Igen.
[00:12:38]Az megint egy külön beszélgetés lenne, hogy a nemzet egységét fogja képviselni majd az új köztársaság elnök.
[00:12:42]Úgy, hogy arra tegnap egy Monstre interjú sorozat egyik elemeként Magyar Péter utalt, hogy ő nem zárja ki, hogy kormánytag vagy Tiszasziget tag lesz az az államfő, legalábbis ideiglenesen, mert ugye alkotmányozás és hasonló nemes célok lebegnek a Tisza kormány vezetője vezetőnek szeme előtt, de addig is be kell érnünk úgymond egy full Tiszás köztárság elnökkel.
[00:13:03]Majd lássuk meg persze, hogy alakul.
[00:13:05]Ezt ezt látjuk.
[00:13:05]Én szerintem ez a legfontosabb pont, hogy ki lesz az, aki tehát a mostani küzdelem az akkor nyerhet értelmet, ha oda egy tényleg autonóm szereplő kerül, ha oda tényleg egy tiszta tag már akár csak maga a miniszterelnökzte meg remény milyen remény mutat arra, hogy józenésszel lehet elvárni, hogy autonóm szereplő kerül oda, amikor ilyen eleve már önmagában az, hogy ilyen körülmények között ilyen fenyegetőzéssel, folyamatos nyilvánosság előtti üzengetéssel kezdődik ez az egész tánc, ami ugye most a Sándor Palota környékén zajlik.
[00:13:34]és utána folytatódik egy olyan igazi, hogy is mondjam, tehát teljesen indokolatlan, egymondatos ilyen favágó módszerrel megírt alaptörvénymódosítással, amire azt hazudta Magyar Péter korábban, hogy nem személyre szabott lesz, miközben hát, hogy is mondjam, ha valaki meg tud nevezni bárki mást, aki Sullyog Tamáson kívül érint ez a módosítás, akkor azt meghívom egy sörre.
[00:13:57]Tehát, hogy hogy ez egy nyilvánvalóan személyre szabott jogalkotás a legótvarabb, legátulat megígért magyar péter.
[00:14:04]Tehát azt is megígérte, hogy tehát Zolihoz csatlakoznék, hogy a március 23-i nyíregyházi beszédében egyértelművé tett a magyar Péter, ha kétharmada lesz, akkor el fogja távolítani Slyok Tamást, Pétert és a többi.
[00:14:20]És azt is megígért, hogy június június 1jétől nem lesz vendégmunkás Magyarországon.
[00:14:24]Ez ügyben tettek lépéseket, de még ilyen tiltásról nem tudok.
[00:14:28]És megígérte a 480-as benzint.
[00:14:28]És 1200 ígérete volt.
[00:14:30]Valahogy nem azokkal kezod el megígért.
[00:14:36]Követel követel más követelni és más megígért.
[00:14:37]Mondod, hogy megér tény, hogy tett ilyen ígéretet, de ha én egy jogellenes jogsértő dolgot ígérek meg a kampányba, azt attól még ugyanúgy nem csinálhatom.
[00:14:47]Hát ezért módosítja az alaptörvényt, hogy ne legyen joger de ez nem módosítja az alaptörvényt.
[00:14:51]Te biztosan olvastad, hogy hogy mit jelen, hogy hogyan próbálja meg eltávolítani.
[00:14:55]Beírja az átmeneti rendelkezésekbe, hogy megszűnik a megbizzatása.
[00:14:59]Ez nem ez nem alaptörvénymódosítás.
[00:15:00]Ez tényleg nem írható le másképp, mint egy alkotmányos része az alaptörvénymóítást akarnak nem arról van szó, nem arról van szó, hogy létrehoz egy új hivatalmegszűnési okot és azt alkalmazza, hanem csak és kizár jó hát a lehető legegyszerűbben akarja megoldani.
[00:15:15]Jó, de beleírhatta volna azt is, hogy innentől kezdve Monarchia Magyarország államformája.
[00:15:19]megszavazzák a tá had egyébként megtehetné pontosan ezt mond ez a mostani döntés ahogy az amnesti is rámutat szikra lementével közösen micsoda furcsa koordíció nagyon izgalmas koalíció alakult ki bel körülbelül a bárki bármit bárkivel megtehet kategóriája és ezért durva precedensti azt is mondja hogy szerintük Syak Tamásnak távoznia kell én meg szerintem én meg ezzel nem értek egyet én nem gondolom hogy kell deem szerintem nagyon fontos dolog ez egy jogellenes dolog tehát hogyha én megígérem hogyha megnyerem a választást Akkor végigmegyek a körúton és minden ablakot betörök.
[00:15:51]Az lehet, hogy utána majd a választók elvárják tőlem, hogy csináljam meg, mert megígértem, de attól még az ugyanúgy jogsértő lesz.
[00:16:00]Tehát ez jogsértő.
[00:16:00]Ilyet választáson nem lehet ígérni, erre nem lehet szavazni.
[00:16:04]Ismerem azokat a kommenteket, hogy mi erre szavaztunk, aláírják a Telexnek a komment.
[00:16:07]Nem, hiába bocsánat, erre nem lehet szavazni.
[00:16:11]Jogsértésre nem lehet szavazni.
[00:16:11]Az alkotmányos rendszer felszámolását nem lehet szavazni van alap valaki egy fél másodpercre is komolyan veszi azt, hogy jogállam vagyunk és hogy mit jelent a jogállam a jogállam azt jelenti, hogy a demokratikused a demok a jogállamiság elvét sértheti, de jogsértőnek nem lehet mondani, ha egyszer átírod az a jogállamnak az a lényege, hogy a jog korlátot szabokratikus népakaratnak.
[00:16:36]A népakarat korlátai közé tartozik.
[00:16:39]vagy az államnak, mert például az alkotmány tipikusan nem az embereket korlátoz állam neilág az országgyűlés Tiszás többsége alkott törvényeket, tehát az államnak államnak korlátot szabó jogi rendelkezés.
[00:16:52]Itt viszont biztosan leszögezett Magyar Péter miniszterelnök abban az interjú monstrumban, ahogy Levente fogalmazott, amit a tegnapi nap folyamán adott, hogy nem lesz közvetlen köztársasági elnök választás, hanem ugye a parlament, de nem zárta ki, hogy kés, hanem a következő köztársasági elnököt, aki ugye augusztus 20-án már be lesz iktatva, a parlament fogja megválasztani a kétharmados tiszás parlament.
[00:17:12]Na de ugye Súlyok Tamást pedig a kétharmados fideszes parlament választotta meg, tehát jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor hogy nem lesz Tiszás a következő köztársasági elnök.
[00:17:22]Na, ezzel is fogunk foglalkozni, valamint azzal is, hogy nem csitulnak az indulatok itt a kontrollos lehallgat vagy lefizetési [zene] botránnyal kapcsolatban.
[00:17:30]Pontosan mik az újdonságok, ezzel folytatjuk, de már csak a reklám után maradjanak [zene] velünk.
[00:17:43][zene] Nincs kulissza, semmit nem hallunk.
[00:17:56]Hí rív.
[00:17:59]Hí, nem a nagy kedvence ez a hírtév.
[00:18:01]Közel van-e a Duna Csak azért?
[00:18:03]Ja, hogy beledobja.
[00:18:03][nevetés] Troll [zene] ma 22: 30 per Hírtv.
[00:18:12][zene] [zene] Folytatódik is a Copenc itt a Hírvén.
[00:26:00]Köszöntöm önöket.
[00:26:00]Én Futó Boglárka vagyok.
[00:26:01]A stúdióban pedig vendégeim még mindig Nagy [zene] Attila, Tibor, Novák, Zoltán, Kacsó, Dániel és Szikra Levente.
[00:26:08]A reklám előtt pedig ugye ottgytuk abban, hogy Sujlyok Tamás már augusztus 20-án, Magyar Péter ígéretei szerint nem lesz köztársasági elnök, sőt augusztus 20-án már új köztársasági elnök lesz, és pont, ahogy ugye befejezte ezt az ígéretet Magyar Péter.
[00:26:23]És ott felvetettük azt a kérdést, hogy mi lesz arra a garancia, hogy ez az új köztársasági elnök nem lesz Tiszás köztársasági elnök, hiszen ugyanazzal a módszerrel mechanizmus mentén választják meg őt, mint Súlyok Tamást.
[00:26:35]Attila, nagyon köszönöm a magyar népnek a bizalmat.
[00:26:39]Jelentette ki Magyar Péter egy újabb választási győzelme után 2030-ban.
[00:26:45]Vajon ez lesz-e?
[00:26:45]Majd meglátjuk.
[00:26:45]De én azt gondolom, hogy a az új köztársasági elnök neek a megválasztása és a tisza hatalomban tartását segíti elő.
[00:26:54]Én nehezen tudom elképzelni, hogy a farkas lemondana a ragadozói életformáról.
[00:27:03]Tehát nehezen tudom elképzelni Magyar Péterről, aki tényleg meglehetősen tudatosan haladt a hatalom megszerzése érdekében, és ebben nagyon tehetséges volt, hogy hogy direkt egy olyan embert fog odatenni köztársasági elnöknek, nyilván a parlament többségével, aki majd lépten nyomon akadályozni fogja az ő kormányfői hatalmát.
[00:27:26]Én ezt nehezen tudom elképzelni, de nyilván nem látok a jövőben.
[00:27:30]Majd meglátjuk.
[00:27:30]Én azért arra számítok, hogy egy olyan új köztársasági elnök lesz, aki ha vissza is küld néhány törvényt majd a következő négy évben, de azért alapvetően szerintem nem fogja akadályozni a Tisza többség törekvéseit.
[00:27:47]Ö ha megnézzük, hogy a Tisza vezetésében sem olyanok voltak, vannak vagy a frakcióvezetésben, akik azért vannak, hogy Magyar Pétert megbuktassák, akkor én én én ugye nehezen tudom elképzelni, hogy majd köztársasági elnök is olyan valaki lesz, aki aki tényleg a Magyar Péter vezette kormánnyal szemben határozottan fellép, legalábbis addig nem, amíg a magyar Péter vezető viszonylag népszerű lesz.
[00:28:14]Egy olyan billenőpont, amire rákérdeztél az előbb, hogy hol van a határa a népszerűségnek, és hol billenhet ez át.
[00:28:20]Én szerintem abban az esetben, ha ez így lesz, ahogy te mondod, tehát nem sikerül autonóm szereplőket ö hiteles figurákat találni nem csak a köztársasági elnöki posztra, hanem az összes többi tisztségre, ami most szóban forog, akkor azt hiszem, hogy azért a a tisztabor egy jelentős része, mert ez nem egy homogén tábor, ez egy összetett tábor.
[00:28:43]Ennek csak egy része az, ami elvakult Tiszás és legszívesebben a köztársasági elnöki poszton is Magyar Pétert látná és mindegyik poszton a többi az nagyon is kritikus lesz ezzel ezzel kapcsolatban.
[00:28:58]Én szerintem az egy nagyon alapvető elvárás a Tiszatábor egy jelentős részében, hogy ide valóban autonómszereplők kerüljenek.
[00:29:02]És azt gondolom, hogy az egész mostani rendszerlebontási küzdelem hitelessége az, ami azonnal kettétörik, hogyha itt nem sikerül olyan szereplőket, nem könnyű feladat egyébként olyan szereplőket, akik a másik oldal számára is ugyanannyira elfogadhatóak, de nem lehetetlen.
[00:29:19]Tehát ezt meg lehet oldani, ha akarat van rá.
[00:29:23]Én azért hozzátennék annyit, hogy 36 év alatt én azt gondolom, hogy kis túlzásra kijelentett, hogy nem sikerült.
[00:29:28]Tehát utólag már van olyan köztársasági elnök, akire így 10-20 év táplatából sokan rámondják, na ő volt az igazi, mert ő még azért egy szakmai meg egy nemzeti egységesítő képességgel rendelkezett.
[00:29:38]De amikor regnáltak, igaz lehet ez Sólyom Lászlóra, Már Ferencre, Gönc Árpádra is, akkor azért a politikailag a másik oldalon lévők kígyót, Békát kiabáltak rájuk.
[00:29:49]Én azt gondolom, hogy ilyen értelemben szerintem nem számíthatunk nagy meglepetésre.
[00:29:53]Én azon lamentálok, hogy Radnai Mártól Rostandráig terjedő skálán vajon melyikhez lesz közelebb a köztársaság elnök, hiszen amit arra utaltam a mostre interjúban tegnap zárójeles megjegyzés expozé elég hosszú viszonválaszok igen hosszú tejedelemben mindez a parlamentben.
[00:30:10]Rendkívüli sajtótájékoztató több mint egy órában 444 interjú, majd egy ATV interjú este.
[00:30:18]Ez volt tegnap Magyar Péter körülbelül négy órányi vagy lehet, hogy öt órányi nettó beszéd.
[00:30:22]zárójel bezárva.
[00:30:22]Ezt nem tudom meddig fogja bírni bárki.
[00:30:25]Szóval még egyszer mondom e a kampány felénél is föltettétek ezt a kérdést.
[00:30:30]Jó, jó, de azért még egyszer m szerintem más, tényleg abban egyetérthetünk, hogy más a státusza a miniszterelnöknek, hiszen őt részben azok választották meg szinte biztos, akik korábban mindig Orbán Viktorral szemben választott szavaztak, eddig csalódtak, most örülnek, és ők ünneplik leginkább az ilyen Sujúlyok Tamással szembeni harcokat, mert ők ezt is várják, hogy az utolsó Fideszesig mindenkit zárjanak börtönbe, vagy legalább vegyenek le a polcról.
[00:30:54]De vannak, akik azt mondták valószínűleg, hogy ők egy újra kíváncsiak.
[00:30:57]Ők egy emberséges és működő Magyarország lehetőségét hallották meg, hogy majd jobb lesz nekik adott esetben egzisztencies.
[00:31:06]Akkor most nekik csalódniuk kellene.
[00:31:07]Pontosan amit te mondtál, azzal egyetért azzal egyetértek, hogy előbb-utóbb ez nem nem most jött el még ennek az ideje.
[00:31:13]Egyelőre az abszolút filmszínházban vagyunk.
[00:31:15]Nincsenek olyan döntések, amelyek húsbavágóan érintenék az emberek pénztárcáját.
[00:31:19]kezden kezd jönni néhány, de szerintem ez még hónapok, mire eljutunk oda.
[00:31:23]És pontosan azért van ez a tempó az én meglátásom szerint, addig akar minden olyan dolgot elintézni, ami lehet népszerűtlen is.
[00:31:30]Lásd Amnesty International fele más közleménye a témában, a saját szavazói körében is, hogy amíg még ez a nagy flow van, ez az iszonyatos amplitúdó, az ezeket az ügyeket letudja.
[00:31:40]És aztán már amikor nem lesz erős ellenállás, nem lesz olyan potens ellenzék, vagy éppen magát szervezi újra össze, akkor tud olyan lépéseket megtenni, amelyek a népszerűtlenségét elkezd nem tudjátok elképzelni, hogy ezekre a tisztségekre autonómszereplőket nevezőtlenségre milyen hatással lehet a kontrolllefizetési botrány, ugyanis tudatosság.
[00:32:05]Ezt a szót használta itt egy pár perccel ezelőtt Attila.
[00:32:10]És hát amiben nem igazán látunk tudatosságot a Tiszakormányzat részéről, azaz ezzel a botránnyal való vagy kapcsolatos kommunikáció.
[00:32:16]Ugye a tegnapi nap folyamán a híradónk kérdezte Magyar Pétert ezzel kapcsolatban, aki agresszívan nekiugrott a riporterünknek, és azt kérdezgette tőle, hogy van-e valami betegsége esetleg, de nem válaszolt egyébként a felmerülő kérdésekre, hogy ő mondjuk tudott-e arról, hogy Magyar Márton 4 millió Ftot adhatott ugye a Szőlőutcai botrány korona tanújának.
[00:32:39]És hát most már azt mondja a parlamentben Magyar Péter, hogy soha nem is ejtette ki ő azt a kifejezést a száján, hogy Zsolti bácsi, csak hogy ez megtörtént egy nappal korábban, meg 20 perccel hamarabb is.
[00:32:52]Hova gyűrűzhet ez az egész ügy szerinted?
[00:32:54]Bement Ne, ne haragudjatok, most ebben a félidőben meg se szólaltam és Bogi nálad se leszek népszerű, de kicsit én még az előző témára szeretnék reagálni, mert az ügyben nem tudtam megszólalni.
[00:33:02]Tehát a az igazság az az, hogy nagyon szépen hangzik Zoli az, amit elmondtál, a mindenki által támogatott, jelölt meg autonómszereplő, meg satöbbi.
[00:33:12]Ennek az esélyét szerintem most kettő dologgal játsza el aktuálisan Magyar Péter és a Tiszapárt.
[00:33:19]Az egyik önmagában az, hogy idő előtt agresszív módszerekkel erőszakosan megszüntetik a köztársasági elnök megbizatását.
[00:33:25]Ez most rövidtáv lehet, hogy népszerű.
[00:33:28]Ez ezt nem vithatom, de ez már a kezdetektől fogva magában foglalja annak a lehetőségét, annak a elülteti azt a magot, ami majd évek múlva fog kisarjadni, ami az új köztársasági elnök a legitimitnek a legitimitását tartósan aláássa, és amikor majd máshogy fordul a politikai szél, akkor az őt is el fogja sodorni.
[00:33:48]És a másik dolog pedig az a politikai stílus, amiről már beszéltünk, tehát azt most nem fogom hosszabban kifejteni, ezekkel a dolgokkal előzetesen aláássa az államfői tekintélyi maradékát.
[00:33:56]Magyar Péter, és az a személy, aki most el fogja vállalni a köztársasági elnöki pozíciót, az a személy azt vállalja, hogy a politikai szél fordulásával, a népszerűségi viszonyok átalakulásával az ő pozíciója is durván meg fog rendülni.
[00:34:11]Csak egy átmeneti köztársasági elnök teljesen alkalmatlan lesz arra, nem csak, hogy a nemzetegységének a megtesítés résére, de arra is alkalmatlan lesz, hogy egyébként ellássa alapvetően a hivatalát az amiatt a körülmények miatt, amely körülmények között szerezte a megfizetést.
[00:34:24]És akkor visszatérek a kér Igen, arra kérdélek, ha már nálad van a szó, akkor ragadd meg az alkalmat, hogy folytassuk ezzel a témával, amit felettem.
[00:34:32]Í van.
[00:34:32]nagyon-nagyon komoly kérdéseket vett fel az, hogy hogyan alakult ez az úgynevezett hát most már mondhatjuk, hogy Kamu Zsolti bácsi ügy.
[00:34:38]Az igaz, hogy alapvetően még nagyon lényeges kérdéseket nem ismerünk, és azt biztosan vagy nagyon-nagyon valószínűleg mondhatjuk, mert ugye ezt többen nyilatkozták, akik személyes rálátással rendelkeznek az ügyre, hogy biztosan kapott pénzt Pangó Sándor biztosan kapott pénzt.
[00:34:56]Tehát az a az a személy, aki ugye a vádakat megfogalmazta a saját a nyilvánosság előtt.
[00:35:00]Az, hogy kitől kapta ezt a pénzt és miért kapta ezt a pénzt, ezt jelenleg nem tudjuk.
[00:35:05]Ugye vannak olyan állítások, amelyek arra vonatkoznak, hogy Magyar Márton, aki ugye a kontrollnak a vezetője és Magyar Péternek a testvére, ő fizette le ó Sándort azért, hogy ugye a Fideszes KDMP-s politikusokat keverje gyanúba.
[00:35:16]Ha ez az állítás igaz, az egy nagyon súlyos botrányt jelent.
[00:35:21]És ugye ezért gondolom azt, hogy nagyon fontos lenne, hogy ezt az ügyet alaposan kivizsgáljuk, és ezért lenne fontos az, hogy például Magyar Márton ne meneküljön a nyilvánosság elől, mégis csak a a kormánypártnak a házi médiáját vezeti.
[00:35:33]Tehát azt gondolom, hogy mindenképpen közszereplő, sőt nem csak közszereplő, de elszámolással is tartozik a magyar nyilvánosság felé, és nagyon helyes lenne az, hogyha ő kiállna, és végre válaszokat adna azokra a kérdésekre, amik jogosan merülnek fel.
[00:35:45]Ezeket a kérdéseket felveti egyébként sajtóhírek szerint Görög Márta és Ruf Bálint is.
[00:35:53]Ugye arról írtak a lapok, hogy a legutóbbi kormányülésen Görög Márta kérdezte ezzel az üggyel kapcsolatban Magyar Pétert, most pedig Ruf Bálint keresz.
[00:36:00]Állítólag ezt azért tegyük hozzá, és azt is tegyük hozzá, mert úgy korrek, mert Levente ezt nem említette, Magyar Máton határozottan tagadta, hogy ő pénzt adott volna az illet igen írásban közleményt adott.
[00:36:14]És így van, még feljelentést is kilátásba helyezett.
[00:36:16]Tehát Levente érdemes egy kicsit óvatosabban fogalmazni, mert ez innentől kezdve perképes állítás lehet.
[00:36:22]Én nem tudom eldönteni, kinek van igaza, azt tudom még.
[00:36:27]Volt alkalmam a Click TV-s interjutt megnézni és ott ó Sándor megemlítette, hogy ő nem kapott 4 millió Ft-ot.
[00:36:37]Én nem tartottam a gyertyát egyiküknél sem.
[00:36:39]Tehát nyilván nem igazán lehet eldönteni, hogy az igazságot.
[00:36:46]Azt látom, hogy a Fidesz egyébként engem egy kicsit meglepett, hogy a Fidesz ennyire felkarolja ezt, merthogy a Zsolti bácsi ügy az alapvetően a akkori kormánypártnak volt rossz, tehát a Fidesz KDNP-nek ugye a Demokratikus Koalíció volt többek között, amelyik először rárepült erre a dologra.
[00:37:08]Most értem a Fideszt, hogy ők abban reménykednek, hogy vissza fogják tudni ezt az ügyet tolni, visszafordítani az ellentétjére, és hogy ez Magyar Péternek milyen kellemetlen lesz, csak hát nem egyértelmű, hogy kinek van igaza.
[00:37:22]Tehát ebbe ebből jól is kijöhet a Fidesz.
[00:37:24]Bocsánat, csak egy mondat.
[00:37:26]Jól is kijöhet a Fidesz, de kijöhet ebből nagyon rosszul is, hogyha kiderül, hogy esetleg Magyar Márton mondott igaz.
[00:37:33]Az de de az, hogy kinek van igaza, az nyilván majd a hatóságok feladata lesz eldönteni.
[00:37:36]Viszont kevés időnk maradt, úgyhogy ha megengeditek, akkor folytassuk azzal a témával, hogy ugye eltűntek a Pride zászlók az Erzsébet hídról, viszont előkerült az a férfi, aki ezeket a Dunába dobta, és most úgy fogalmazott a rendőrségen, hogy ő büszke arra, amit tett.
[00:37:52]Holnap is megtenné ugyanezt.
[00:37:55]Nem is kért egyébként ügyvédet a rendőri kihallgatásán, és a többi között azt írta még, hogy Magyarország egy keresztény állam.
[00:38:01]éves múlttal, és hogy nem zavarnak a melegek, de a szerelmük látványát ne kényszerítsék se rám, se másra.
[00:38:07]Ugye amit tudunk, hogy a zászlók visszakerülnek, legalábbis Karácsony Gergely főpolgármester ezt mondta, és ami még szintén biztos, hogy 27-én, szombaton Pride lesz, amelyen Magyar Péter megint csak nem vesz részt.
[00:38:20]ugye a tavalyi évben erre az időpontra szervezte a nyaralását, idén pedig egy kihelyezett kormányülést tartanak, így megint csak sikerült elkerülnie azt, hogy állást kelljen foglalni ebben a kérdésben.
[00:38:34]Zoli, szerinted ez véleménynyilvánítás, rongálás vagy politikai üzenet az, ami az Erzsébet hídon a zászlókkal történt?
[00:38:41]Hát nyilván politikai üzenet, sőt gyakorlatilag azzem a mi hazánk fel is vette már a tagjai közé jelentkezett és kétat ugye Novák előtt mondta azt, hogy ők kifizetik a büntetést kifizetik a büntetést és jelent találkozott is, kérte is a tagfelvételét, úgyhogy mi hazánkos politikust üdvözölhetünk a fiatalember, nem tudom fiatal-e a ebben a férfivan.
[00:39:04]A valóban egy politikai üzenet.
[00:39:08]Vannak benne pici csúsztatások már ebben a nyilatkozatban is, mert a szerelmük látványát senki nem kényszeríti rájuk.
[00:39:14]Tehát hogy egy zászló az még nem a szerelem látványa.
[00:39:17]A Pride-ot sem, tehát nem kötözi senki oda ezt az ürgét, hogy hogy akkor most egy fához, hogy akkor te neked végig kell nézni a Prideot.
[00:39:27]De nem lehet, hogy akaratlanul is látja, hogyha mondjuk a fővárosban él.
[00:39:31]Nem bír nem odanézni.
[00:39:33]Hát aki nem bír nem odanézni, az vessen magára.
[00:39:35]Tehát azt gondolom, hogy minden fővárosban meg lehet tartani ezt a rendezvényt, csak nagyon csúnya diktatúrákban nem.
[00:39:41]Én azt gondolom, hogy ez ezzel együtt kell élni.
[00:39:44]Vannak bicikli versenyek, vannak futóversenyek, amikor lezárják az egész várost és okoznak ezzel kellemetlenséget.
[00:39:53]Bizáról, hanem a lezárás okáról.
[00:39:57]Tehát, hogy egy bicikliven lenne a Pride, nem?
[00:40:02]Csak mondom, hogy járnak a nagyvárosi élet jár bizonyos kellemetlenségekkel.
[00:40:05]Ha ez valakinek kellemetlen, ezt el kell [nevetés] ezt el kell visel.
[00:40:09]Hát van akinek ez kellemetlen, annak ezt el kell viselnie.
[00:40:12]Ez van.
[00:40:14]Ugyanúgy, ahogy mondjuk egy lezárást el kell viselni, vagy hogyha idejön mondjuk a zalelnök, akkor lezárják a félárost, az is ennek a férfének nem a lezárással volt problémája.
[00:40:24]Nyilván csak a annyit mondtam csak, hogy van vanak a nagyvárosi életnek vannak kelletés.
[00:40:28]be akart kerülni gyorsított eljárással a mi hazánkba és sikerül [nevetés] sikerült.
[00:40:33]De most viccet fél, azér egy liberális vezetésű város.
[00:40:35]A szavazatszámok alapján a szavazók több döntő többsége liberális vagy baloldali.
[00:40:40]Jelenállás szerint a kormányunk is valami eféle bár kicsit maga a miniszterelnök az kerüli az ilyen állásfoglalásokat.
[00:40:47]Tavaly sem volt ott a Pride-on valóban.
[00:40:49]Most meg szerintem egészen hirtelen eszébe jutott.
[00:40:51]azt se tudja még, hogy hol lesz, de kormányülés lesz hétvégén, hogy ne kelljen vonulni, mert a szavazótábor, amiről beszéltünk korábban, annak a nagy része az szerintem egyébként Pro Pride.
[00:40:59]Ettől függetlenül azt gondolom, tanulva a tavalyi próbálkozásokból az előző kormány részéről, minél hevesebb tiltakozások és minél nagyobb tiltás van ellene, annál nagyobb lesz a Pride méretében.
[00:41:13]Biztosan nagyon ez egy klasszikus polgári engedetlenség volt, amit itt láttunk.
[00:41:19]Ugye a polgári engedetlenséghez hozzátartozik, hogy vállalja a jog következményeit.
[00:41:22]Én úgy látom, hogy itt ez is megtörténik, tehát ebben az értelemben teljesen rendben van tulajdonképpen.
[00:41:29]És ez a végszavunk mára ugyanis ennyi időnk volt.
[00:41:31]Nagyon szépen köszönöm nektek, hogy itt voltatok velünk és kérdezem a híradós kollégától.
[00:41:34]Szervusz Ibolya, nálatok este 8-kor a híradóban.
[00:41:38]Miről lesz szó?
[00:41:39]Szervusz Bogi.
[00:41:39]Köszöntöm a kedves nézőket.
[00:41:41]A Tiszapárt az elmúlt egy évben politikai célokra használta fel a gyermekvédelmi intézményekben nevelteket.
[00:41:46]Erről beszélt a fideszes Panyi Miklós.
[00:41:48]És közben Pócsános egy újabb politikai pedofil botrányt leplezett le.
[00:41:52]Ezt is megmutatják a híradóban, valamint Bóka János szerint alkotmányos púcsot akar végrehajtani a Tiszakormány.
[00:41:58]Ezekről mindről szó lesz, és még nagyon sok friss hírrel készültünk, úgyhogy érdemes lesz velünk tartani.
[00:42:04]Ez így van.
[00:42:04]Bargai Bajának nagyon szépen köszönöm a részleteket.
[00:42:06]Vendégeimnek pedig köszönöm szépen még egyszer, hogy itt voltak velünk.
[00:42:10]Önöknek pedig köszönjük a megtisztelő figyelmet.
[00:42:13]Tartsanak velünk holnap is, ugyanis ahogy azt már megszokhatták 19 órától, akkor is várjuk önöket kommenttel.
[00:42:17]Addig is viszontlátásra és további szép estét.
[00:42:23][zene] [zene] Nincs kulissza, semmit nem hallunk.