Hír TV 35:18

Kormányzás vagy üres bűnbakkeresés: miért rombolják le a vidék és a családok jövőjét?- HírTV

magyar péterpolitikai retorikaköltségvetésvidékpolitikaalaptörvény-módosításközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Kormányzás vagy üres bűnbakkeresés: miért rombolják le a vidék és a családok jövőjét?- HírTV
tl;dr
  • Magyar Péter parlamenti beszéde kaotikus volt: kormányzati program helyett főként a Fidesz-kormány szidalmazására és Facebook-kompatibilis túlzó jelzőkre koncentrált.
  • A tatárjárás-hasonlatot nevetségesnek és komolytalannak nevezték, mert az ország valós helyzete messze nem hasonlítható a történelmi pusztításhoz.
  • „a tatárjárás alatt az ország lakosságának egy szabad szemmel jól látható része meghalt... az ország vezetésének el kellett menekülnie... ehhez képest ezt hozzátenni nevetséges és teljes mértékben komolytalan." – Szikra Levente

  • Az első 50 nap eredményeit szkeptikusan fogadták: az EU-s pénzek hazahozatala nem bizonyított, a kilakoltatási stop sem egyértelmű, és a kormányhatározatok többsége csak vizsgálatot rendelt el.
  • Forst Hoffer Ágnes házelnök-helyettes megvonta a szót Magyar Pétertől a házszabály megsértése miatt, amit a miniszterelnök nyilvánosan sérelmezett, tovább rontva a tisztség tekintélyét.
  • A 8%-os hiányt vizionáló költségvetés-módosítás ellentmond a kampányban ígért felkészültségnek és a jóléti intézkedések ígéreteinek, ráadásul a Tisza Párt alapítványa valószínűleg mégis igénybe veszi a költségvetési támogatást.
  • A vidéki otthonfelújítási program megszüntetésével 46 000 felújítás és ugyanennyi vállalkozás megélhetése került veszélybe, miközben a kamatstopot és a védett üzemanyagárat is eltörölték.
  • Az euróbevezetés 2030-as célja súlyos megszorításokat igényelne a 75%-os GDP-arányos államadósság miatt, de felvetődött, hogy Brüsszel a szabályokat megkerülheti, ahogy Görögország esetében tette.
  • Az alaptörvény-módosítás ötnapos társadalmi egyeztetését hiteltelennek tartják: a 23 000 beküldött vélemény feldolgozására alig van idő, így azok valószínűleg nem befolyásolják a tartalmat.
  • A Tisza-kormány vidékpolitikáját falurombolásként értelmezik, mert egy helyettes államtitkár korábban úgy fogalmazott, „vissza kell adni a falvakat a természetnek”, ami család- és vidékellenes ideológiát tükröz.
Részletes összefoglaló megjelenítése

Magyar Péter parlamenti beszédének értékelése

A beszélgetés résztvevői Magyar Péter miniszterelnök parlamenti beszámolóját elemezték, amelyben az első 50 nap eredményeiről és a Fidesz-kormány "bűneiről" beszélt. A résztvevők egyetértettek abban, hogy a miniszterelnök beszéde meglehetősen összevissza volt, kormányzati elképzelések ismertetése helyett elsősorban az előző kormány szidalmazására koncentrált.

„meglehetősen össze-vissza" – a műsorvezető *

„sokkal inkább tényleg a Facebook kormányzás történik" – Szikra Levente *

A műsorvezető felhívta a figyelmet az ellentmondásra: miközben Magyar Péter a tatárjáráshoz hasonlította a Fidesz-kormányzást, a valóságban jelenleg sok helyen nincs áram, este 6 után tilos telefontöltőt bedugni, nincs orvos a sürgősségi osztályokon, és a honvédség osztogat ivóvizet.

A "tatárjárás" hasonlat kritikája

A beszélgetés egyik központi eleme volt a Magyar Péter által használt tatárjárás hasonlat. A résztvevők emlékeztettek rá, hogy ezt a hasonlatot először Tarr Zoltán vetette fel miniszteri meghallgatásán, és akkor még néhány tiszás közszereplő is felhördült, hogy ez komolytalan. Most úgy tűnik, Magyar Péter magáévá tette ezt a retorikát.

Szikra Levente kifejtette, hogy a tatárjárás alatt az ország lakosságának egy szabad szemmel is jól látható része meghalt és kipusztult, az ország vezetésének el kellett menekülnie, és két éven keresztül egy megszálló hadsereg dúlta fel és rabolta ki az országot. Ehhez képest a hasonlat nevetséges és teljes mértékben komolytalan. A résztvevők rámutattak arra az ellentmondásra is, hogy Magyar Péter közben számos intézkedésről azt mondta, meg kellene tartani, mert jó volt – IV. Béla viszont nem írt ilyeneket IV. Béla tatárjárás utáni intézkedéseiről.

„a tatárjárás alatt az ország lakosságának egy szabad szemmel jól látható része meghalt, kipusztult. Az ország vezetésének el kellett menekülnie, és két éven keresztül ugye egy megszálló hadsereg feldúlta és kirabolta az országot. Tehát ahhoz képest ezt hozzátenni az nyilvánvalóan nevetséges és teljes mértékben komolytalan." – Szikra Levente *

A résztvevők aggályukat fejezték ki, hogy a Facebook-kompatibilis, egyre erősebb jelzők hajszolása a miniszterelnöki pozíció tekintélyét is lerombolja. Szikra Levente szerint Magyar Péter előbb-utóbb ki fog fogyni a jelzőkből, és a hatás sem lesz meg, ami eddig megvolt. Lehet, hogy a következő lépés az lesz, hogy terrorcsoportnak nyilvánítja a Fideszt, miután már maffiának nyilvánította és tatárjárásról is beszélt.

Az első 50 nap kormányzati intézkedései

A beszélgetés résztvevői szkeptikusak voltak az első 50 nap eredményeivel kapcsolatban. Zelenka Dóra elmondta, hogy a Tisza által felsorolt eredmények – például az EU-s pénzek hazahozatala – nem feltétlenül fedik a valóságot.

„Én elolvastam azt a szöveget, amire ugye mindenki nagyon büszke a Tiszánál, hogy ők mit értek el ugye 50 nap alatt, és például ilyen dolgok vannak benne, hogy hazahozták az EU-s pénzeket. Most én úgy tudom, hogy még mennek majd tárgyalni, mert még elvileg nem hozták haza." – Zelenka Dóra *

Zelenka Dóra azt is megkérdőjelezte, hogy a kilakoltatásokat és végrehajtásokat valóban megállították volna, hiszen az elmúlt egy-két hétben éppen a saját városában látott egy kilakoltatást, ahol gyűjtést szerveztek a kilakoltatott személynek. Hozzátette: "nem biztos, hogy minden fedte a valóságot".

A résztvevők arra is rámutattak, hogy bár a kormányzat azzal büszkélkedik, hogy az első hetekben hozták a legtöbb kormányhatározatot, ezek jellemzően olyanok, hogy "át kell gondolni, meg kell vizsgálni, végig kell nézni". Tehát ha ezeket döntésnek tekintjük, akkor számszerűen sok döntés született, de valójában érdemi intézkedés kevés történt.

A házszabály megsértése és Forst Hoffer Ágnes esete

A parlamenti ülésen Forst Hoffer Ágnes – aki először látott el házelnöki feladatokat – megvonta a szót Magyar Pétertől, miután az megsértette a házszabályt. A résztvevők emlékeztettek rá, hogy Magyar Péter eddig is számtalanszor megszegte a házszabályt, de most először lett ennek következménye. A miniszterelnök ezt azonnal nyilvánosan kikérte magának, és egy felszólalásban a már jelen nem lévő házelnökasszonyt lényegében leteremtette.

„tényleg egy dühöngő őrülttel állunk szemben, és ez egyre egyre nyilvánvalóbbá válik" – Zelenka Dóra *

A résztvevők ironikusan megjegyezték, hogy Forst Hoffer Ágnes már most sem bírja a rá nehezedő nyomást, és felvetették, hogy esetleg a korábban a fővárosi Tisza-frakció éléről "családi okok miatt" távozó képviselő sorsára juthat.

A költségvetés és a gazdasági helyzet

A résztvevők értetlenségüket fejezték ki, hogy "a nyári uborkaszezon meg a kánikula közepén" jön elő a kormány a költségvetés módosításával, 8%-os hiányt vizionálva. Apkarsi Jocó szerint ez azt mutatja, hogy amit a kampányban ígértek – hogy "egy nagyon komoly szakmai brigáddal érkeznek és készen állnak a kormányzásra" – az "egy nagy hazugság volt".

A beszélgetés során szóba került, hogy a kormányzat egyszerre beszél arról, hogy mennyire tönkre van az ország, másik oldalról viszont "elképesztő jóléti intézkedésekkel" ígéri a magyar emberek sorsának könnyebbé tételét. A résztvevők felhívták a figyelmet arra is, hogy a kultúrát és közoktatást a Tisza-kormány a "Soros volt SDS-es világnak" szolgáltatta ki, és eltörölték azokat a szektorális különadókat, amelyekből például a rezsicsökkentési alapot finanszírozták.

A Tisza Párt alapítványi támogatása

Felmerült az is, hogy az új költségvetésben szerepelhet majd a Tisza Párt alapítványának támogatása. A résztvevők emlékeztettek rá, hogy Magyar Péter korábban azt kommunikálta, nem fognak ilyen támogatást igénybe venni, szemben a Fidesszel, amely ezt nyíltan vállalta.

Az otthonfelújítási program megszüntetése

A beszélgetés egyik főtémája a vidéki otthonfelújítási program megszüntetése volt. A program keretében akár 3 millió forintos támogatást vehettek igénybe 25 év alatti gyermeket nevelők és nyugdíjasok az 5000 fő alatti preferált kis településeken, energetikai megkötés nélkül. A programot június 30-án lehetett utoljára igényelni.

Az előző kormány lakásfelújítási programjai összesen 105 000 háztartást értek el, ezek közül a legnagyobb a vidéki otthonfelújítási program volt – 46 000 felújítás, ugyanennyi vállalkozás megélhetése (kőművesek, hidegburkolók).

A résztvevők szerint a Tisza-kormány nem az emberek javára kezdett kormányozni, hanem az Európai Unió országspecifikus ajánlásainak megfelelően olyan intézkedéseket hozott, amelyek a multiknak jók.

„Önök nem az emberek javára kezdtek el kormányozni ebben az 50 napban, hanem szépen haladva az Európai Unió ország specifikus ajánlásában olyan intézkedéseket hoztak, amik általában a multiknak jó, de semmiképpen sem az embereknek." – Apkarsi Jocó *

A beszélgetés résztvevői kiemelték, hogy a kormány megszüntette a kamatstopot (helyette a bankok nyerészkednek tovább), megszüntette a védett üzemanyagárat (bizonyos kutakon most magasabb, mint korábban volt), és megszünteti az otthonfelújítási támogatást is. Mindezt úgy, hogy Magyar Péter a kampányban 480 forintos benzinárat követelt ellenzékből.

Az euróbevezetés lehetősége és következményei

Szikra Levente részletesen kifejtette az euróbevezetés feltételeit és következményeit. Az államadósságnak GDP-arányosan 60% alatt kell lennie, jelenleg 75% körül van. Ha a kormány komolyan gondolja a 2030-as euróbevezetést, akkor a következő négy évben nagyon komoly megszorításokra lenne szükség.

Ugyanakkor elhangzott, hogy Brüsszelben a saját szabályaikat zárójelbe tudják tenni (Ukrajna kapcsán láttunk erre példát), és Görögország is úgy került be az eurózónába, hogy nem felelt meg a követelményeknek. Zelenka Dóra felvetette, hogy az euróbevezetéssel Magyarország feladná szuverenitásának egy részét, és ha később egy patrióta kormány váltja a Tisza-kormányt, annak kevesebb mozgástere lenne.

„ne felejtsük el, hogy ez történt Görögországgal kicsit másképpen, mert ott a görögök titkolták el ugye a valós gazdasági adatokat, de Görögország úgy került be az Eurozónába, hogy nem felelt meg a követelményeknek" – Zelenka Dóra *

A résztvevők arra is figyelmeztettek, hogy sokan abban a hitben élnek, hogyha bevezetik az eurót, azonnal német nyugdíjak lesznek és mindenki nyugat-európai fizetést fog kapni – ez azonban nincs így.

Apkarsi Jocó párhuzamot vont a 2002-es helyzettel, amikor az MSZP-kormány televíziós reklámokban népszerűsítette a svájci frank alapú hiteleket a Fidesz által bevezetett családtámogatási és kedvezményes hitelek helyett.

Az alaptörvény-módosítás társadalmi egyeztetése

A beszélgetés során részletesen kitértek az alaptörvény 17. módosításának társadalmi véleményezésére. A szombaton lezárult egyeztetésre 23 000 magyar ember küldte el a véleményét, állami propagandakampány nélkül.

A résztvevők kritizálták a folyamatot:
- Csupán öt nap állt rendelkezésre a vélemények beküldésére
- Ha a 23 000 vélemény mindegyike csak 10 sor, akkor is 230 000 sort kellene elolvasni és átgondolni az apparátusnak
- Ha a javaslatokat túl hamar nyújtják be az Országgyűlésnek, azonnal kiderül, hogy a véleményeket nem olvasták el, nem gondolták át, nem vették komolyan

„számomra az a leghihetetlenebb, hogy bárki elhiszi azt, hogy ez az egyeztetés, ez hatással lesz ennek az alkotmánymódosításnak a tartalmára" – Szikra Levente *

A résztvevők összehasonlították a Tisza-kormány egyeztetését a korábbi nemzeti konzultációkkal:
- A nemzeti konzultációkat rendre milliós nagyságrendű választópolgár küldte vissza
- A nemzeti konzultációt minden szavazópolgárnak postázták, plakátkampány kísérte
- A nemzeti konzultációknak az volt a lényege, hogy sorsfordító kérdésekben a kormány kikérte az emberek véleményét, és a társadalmi felhatalmazást használta a nemzetközi porondon

A 23 000 beküldött véleményt a résztvevők kevésnek tartották egy olyan kormánytól, amelynek "talán másfél millió követője van". Magyar Péter erre úgy reagált, hogy "az még mindig több, mint a KDNP-nek a támogatottsága", amit a résztvevők nem tartottak elegánsnak.

Vidékpolitika és a falurombolás vádja

A beszélgetés során szóba került a Tisza-kormány vidékpolitikája. A résztvevők idézték a kormány egyik helyettes államtitkárának korábbi kijelentését, miszerint "vissza kell adni a falvakat a természetnek" – ezt a résztvevők falurombolásként értelmezték.

„Az, hogy falvakra, sőt gyermekekre sincsen szükség, az úgy gondolom, hogy egy vállalhatatlan álláspont." – a műsorvezető *

A résztvevők kiemelték, hogy ez a fajta gondolkodás még az SZDSZ-től is idegen volt ilyen nyílt formában. Zelenka Dóra rámutatott, hogy a nagy kánikula és a 48 fokos városi hőség is rávilágít arra, hogy a vidéki életformának van létjogosultsága, és a Tisza-kormány ezt az életformát akarja lerombolni.

A beszélgetés során elhangzott, hogy a túlnépesedésre hivatkozó érvelés – amely szerint a pelenkák sok szemetet termelnek és a fehér, középosztálybeli gyerekek (különösen a fiúk) szennyezik legjobban a levegőt – a Tisza-kormány vidékellenes és családellenes ideológiájának része.

Apkarsi Jocó személyes tapasztalatként osztotta meg, hogy amikor az Őrségben a természetben tartózkodik, nem a közéletre és Magyar Péterre gondol – lehet, hogy a Tisza éppen ezt az érzést akarja elvenni az emberektől.

Kapitány István gazdaságpolitikája

Zelenka Dóra egy belső forrásra hivatkozva elmondta, hogy Kapitány István minisztériumában úgy gondolják, az ország alapvetően nincs rossz állapotban, és a miniszter úr álláspontja az, hogy "szépen hadd ketyegjen, és majd csak akkor hozz döntést, hogyha valami van". A résztvevők ezt a teljes koncepció hiányának értelmezték, és aggodalmukat fejezték ki, hogy a brüsszeli koncepció viszont nem enged késlekedést.

A beszélgetés során szóba került a hitelpiac "megtisztítása" is: a résztvevők szerint a kormány a piac szentségét helyezi a magyar háztartások fenntartható működése elé.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • Az átiratban "Forst Hofer Ágnes" és "Forstóf Ágnes" névalakok szerepelnek – valószínűleg ASR hiba, a pontos név nem azonosítható egyértelműen a kontextusból.
  • "Oldos Eszter" név – valószínűleg ASR hiba, a fővárosi Tisza-frakció volt vezetőjének neve pontosan nem rekonstruálható.
  • "Apkarsi Jocó" – a vendég neve az átiratban többször is hasonló alakban szerepel, a pontos név nem egyértelmű.
  • Az átirat több helyen értelmezhetetlen szótöredékeket tartalmaz ("hosszon törölgette a saját homloká", "Bar Istvánnban egy költőveszettel").
  • "Annalina Bérbok" – valószínűleg Annalena Baerbock német külügyminiszterre utal, ASR hiba.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:05]48 perc.

[00:00:05]Kormányzati elképzelések helyett az Orbánkormányt szidalmazta Magyar Péter.

[00:00:10]Suttyonban megszűnik az otthonfelújítási program.

[00:00:13]Grotesk helyettes államtitkár lett a falurombolás támogató vidékfejlesztő.

[00:00:25]Elértük a Tiszakormány türelmi idejét jelentő mágikus 100 nap feléhez.

[00:00:27]50 nap.

[00:00:31]Magyar Péter értékelt a parlamentbe, saját sikereiről meg a Fidesz bűneiről beszélt.

[00:00:35]Tatárjárásról lopásra szakosodott előző kormányokról beszélt.

[00:00:40]Hát meglehetősen össze-vissza.

[00:00:40]Ehhez képest ott tartunk, hogy szemben az elmúlt 16 évvel, most sok helyen nincs áram, este 6 után tilos bedugni a telefontöltőt, nincs orvos a sürgősségiken, és a honvédség osztogatja az ivóvizet.

[00:00:53]Ezek lesznek a főtémáink.

[00:00:55]Ez a vezércik.

[00:00:55]Stúdióban pedig üdvözlöm Zelenka Dórit, Szikreleventit és Apkarsi Jocát.

[00:00:59]Sziasztok, jó estét kívánok.

[00:01:01]Szió.

[00:01:01]Jó estét.

[00:01:02]Drámai állapotokról beszélt Magyar Péter a parlamentben, sokkoló felelőtlenség nyomairól, hogy nem sokáig lesz szabadlában Hankóbalázs, meg hogy 8%-os lesz a hiány.

[00:01:12]Hát melesleg lesz egy új költségvetés is.

[00:01:19]Áttekintettük a magyar gazdaság újraindításának feltételeit, a kiemelt beruházások sorsát, az átvilágítások első eredményeit, a közmédia helyzetét, az előttünk álló külpolitikai feladatokat, az illegális migrációt, a költségvetést, a nemzetbiztonság kérdéseit, a minisztériumok működését és az előttünk álló hónapok ütemtervét is.

[00:01:41]be fogjuk nyújtani a költségvetés módosítását, és el fogjuk kezdeni a rendbetételt.

[00:01:47]Arra kértem a minisztereket, hogy minden felesleges pazarló költést vizsgáljanak ki és szüntessenek meg.

[00:02:03]Fidesz uralom felért a tatárjárással, ugye ezt is ő mondta.

[00:02:05]Azt mondjuk nehéz kérdés, hogy akkor 16 évig miért szavazott rájuk, meg miért vett részt, meg miért járt csak 12-ig?

[00:02:11]Te érzed már, Dóri, hogy a tatárjárást, a tatárjást, nem?

[00:02:16]Az, hogy most visszatértünk Európába, 50 nap elég volt ahhoz, hogy visszatérjünk Európába.

[00:02:20]Én elolvastam azt a szöveget, amire ugye mindenki nagyon büszke a Tiszánel, hogy ők mit értek el ugye 50 nap alatt, és például ilyen dolgok vannak benne, hogy hazahozták az EU-s pénzeket.

[00:02:31]Most én úgy tudom, hogy még mennek majd tárgyalni, mert még elvileg nem hozták haza.

[00:02:38]megállították a kilakoltatásokat és a végrehajtásokat.

[00:02:41]Nem tudom, velem pont az elmúlt egy két hétben jött szembe egy pont az én városomban, ahol élek, egy kilakoltatás, hogy azt így végrehajtották és akkor nagy gyűjtést szerveztek a az Úrnak, akit kilakoltattak.

[00:02:53]Tehát én azt hiszem ugye a kilakoltatási moratórium is volt, hogy füllentett a miniszterelnök úr hát soha én nem állítanék ilyet, főleg nem nyilvánosság előtt, tehát szeretnék a kisfiammal eltölteni időt, nem a cellákban szeretnék ülni, úgyhogy soha nem ejtenék ki ilyet a számon, hogy a miniszterelnök úr nem mondott igazat, de hát hogy úgy úgy nem biztos, hogy minden fedte a a valóságot.

[00:03:13]Csak röviden még annyit szeretnék elmondani ezzel az egésszel kapcsolatban itt az országgyűlés üléseivel, hogy múltkor egy másik műsorban beszéltem arról, hogy én minden tiszeszavazót leültetnék kötelezően, hogy nézze meg a a parlamenti ülésnapokat, így végig teljesen az egészet.

[00:03:31]És hát erről csináltam is egy videót TikTokra, és azt is elmondtam ugye, hogy szerintem a 3,3 millióból azért 300000 biztos van, aki kemény magosként nézi, de 3 millió azért maradék.

[00:03:42]Hát és akkor jött körülbelül 250-300 hozzászólás a videómban, amiben a 90%-a az volt, jaj hát én nézem, én nekem nagyon tetszik, én élvezem, hát én úgy szeretem, hogy kiosztja a narancsosokat.

[00:03:54]És akkor ülsz, hogy de hát elnézést, kedves kommentelő, az megvan, hogy nem ez a feladata a Magyar Péter miniszterelnök úrnak és a képviselőknek és a minisztereknek, hogy kiosszák a fideszes képviselőket, azt az 50 darabot szegényeket, akik ott ülnek, hanem mondjuk azt, hogy kormányozzanak és az igazságról beszéljenek.

[00:04:10]Úgyhogy er Leventének van erre egy elmélete, hogy ez már a kormányzás, ugye erre gondolsz?

[00:04:17]Hát nem tudom, hogy ezt annak tekintik-e.

[00:04:19]Az tény, hogy nyilvánvalóan nagyon büszkék erre az 50 napra.

[00:04:21]Ugye látod, hogy ezt előadták, hogy hosszon törölgette a saját homloká.

[00:04:27]Igen.

[00:04:27]Elképesztő sikeres volt.

[00:04:27]Az a baj, hogy nagyjából tényleg szerintem aki követi a híreket, az sem tud megnevezni három érdemi kormányzati intézkedést.

[00:04:33]És nem az, hogy megvizsgáljuk, átnézzük, meggondoljuk, majd valamikor a jövőben valami volt egy korábbi pillanatban arra arraz azzal büszkélkedett a a kormányzat, hogy ez a kormány hozta az első pár hetében a legtöbb kormányhatározatot.

[00:04:48]Na most, hogyha valaki megnézi a magyar közlőnyt, ahol ezek megjelennek, akkor látszik, hogy szem szerint tényleg sok van, csak ezek jellemzően ilyenek, hogy át kell gondolni, meg kell vizsgálni, végig kell nézni, tehát hogy olyan olyan határozatokat hoztak, hogy akkor így üljünk le és gondolkodjunk.

[00:05:02]Tehát ez nyilván, hogyha ezt döntésnek tekintjük, akkor számszerűen valóban nagyon sok döntést hoztak, csak valójában meg annyira nem sokat.

[00:05:09]És és sokkal inkább tényleg a Facebook kormányzás történik.

[00:05:14]majd ugye a következő témánk lesz, ha jól láttam a felvezetőt, olyan, amikor valamit visszavonnak, olyan döntésekről azért szó van, de azért a a visszatérve arra, hogy a Dóri remélhetőleg nem kerül börtönbe, de ha mégis, akkor lehet, hogy Forst Hoffer Ágnes lesz majd a a cellatársad, mert ugye amilyen szörnyű bűncselekmény ma elkövetni dolgok.

[00:05:33]Igen, a parlamenti ülésen ugye nem tudom, hogy a nézők mennyire követték, de Forstóf Ágnes most először úgy tett, mint aki házelnöki feladatokat lát el, és megvonta a szót Magyar Pétertől, miután Magyar Péter megsértette a házszabályt.

[00:05:44]És ugye a viccelődünk, viccelődünk, aztán reggelre családi okok miatt vissza.

[00:05:50]Hát én remélem, hogy remélem, hogy hogy nem ez lesz a következménye, de egyébként nem lenne annyira meglepő.

[00:05:54]Ugye emlékezünk arra, hogy Oldos Eszter a fővárosi Tisza frakciónak az első vezetője az ő pontosan így járt el.

[00:06:00]Családi okokra hivatkozva.

[00:06:00]Azóta se hallottunk kivonult.

[00:06:03]Igen.

[00:06:03]Tehát, hogy magyar Péter ugy eddig is számtalanszor megszegte a házszabályt.

[00:06:08]Most először lett ennek következménye, legalább egy szómegvonás formájában, és ezt azonnal nyilvánosan kikérte magának.

[00:06:15]És utána volt egy felszólalás, amelyben a már jelen nem lévő házelnökasszonyt lényegében leteremtette, hogy hogy merészelte tőle megvonni a szót, hiszen tőle ugye nem lehet.

[00:06:24]Tehát tényleg egy dühöngőrültel állunk szemben, és ez egyre egyre nyilvánvalóbbá válik a közte is velünk ne aggódjál.

[00:06:30]Nem baj, most már emiattek.

[00:06:33]Szerintem ez nem ezen múlt.

[00:06:33]Picit én még visszakötnék erre a költségvetésre.

[00:06:37]Szóval miért a nyári uborkaszon meg a kánikula közepén jön elő azzal, hogy költségvetést kell módosítani?

[00:06:45]Szóval én ezen töröm a fejemen, hogy drámai állapotban van, hogy itt felvont 8%-os hiány lesz meg.

[00:06:51]Hát érdekes dolog egyébként.

[00:06:51]Azt hiszem, hogy az első 50 nap után azt azért látjuk, hogy ugye az, amit a kampányban hallgattunk, hogy ők azért egy nagyon komoly szakmai brigáddal érkeznek és készen állnak a kormányzásra, azért az egy nagy hazugság volt.

[00:07:04]És számomra az az érdekes, hogy egyszerre beszélnek arról, hogy mennyire tönkre van az ország, másik oldalról meg beszélnek arról, hogy ők majd nem tudom milyen elképesztő jóléti intézkedésekkel fogják könnyebbé tenni a magyar emberek sorsát.

[00:07:20]De azért születtek mégis döntések a Facebook kormányzás után, mert én azt gondolom, hogy amiben valóban előreléptek, az az volt, hogy a kultúraközoktatást kiszervezték ennek a Soros volt SDS-es világnak, illetve belesimulva az európai mainstreambe, azért ezeket a szektorális különadókat eltörölték, amelyekből például finanszíroztuk mondjuk a a rezsicsökkentési alapot.

[00:07:42]És én arra leszek kíváncsi, hogy majd amikor ezek úgy szépen eszkalálódnak, akkor például majd majd mire fognak jutni, amikor hát kiderül, hogy egy költségvetés van és állom meg ezernyi, és akkor mégis mi az a mi az, amit be tudnak majd fedni?

[00:07:56]Ami még nekem úgy szöget ütött a fejembe, vagy elgondolkodtam rajta, hogy hogy ez a az előző kormány az a lopásra szakosodott, semmi mást nem lehet hozzákötni, hogy hogy mintha az lenne, nem?

[00:08:09]Hogy most égetik rá a bélyeget az Orbán kormányra, hogy azt aztán semmi mást nem csinált, mint ami, és akkor ehhez képest lehet majd értékelni a Tiszának.

[00:08:15]A ti nem éreztetek ilyet?

[00:08:19]Mármint, hogy rá akarják a igen.

[00:08:21]Vagy ezen már túl vagyun?

[00:08:22]Szerintem ezen már régen túl vagyunk.

[00:08:24]azon gondolkoztam közben, hogy biztosan a a a azt is kell majd beleírni ebbe az új költségvetésbe, hogy ne csak közel milliárdot lehessen kiutalni a Tisza párt pár napos alapítványának.

[00:08:40]Igen.

[00:08:40]Hanem hanem esetleg többet is.

[00:08:42]Tehát szerintem azért ilyen dolgok is játszanak.

[00:08:44]És akkor ez is olyan érdekes, hogy ugye van ez a hír, és amikor az ember felhívja rá a figyelmet, hogy hát de eddig az volt, hogy ők nem fognak igénybe venni ilyes fajta támogatást, hiszen itt mindenki szinte hát a felső középosztálybeli a 144 képviselő, tehát igazából mindenki egy ilyen közjóért önkéntes munkában végzi ugye a feladatát, mint képviselők, miniszterek, miniszterelnök például.

[00:09:07]És akkor erre felhívod a figyelmet, és jön a komment ugyanúgy, hogy de hát a Füdösz is utalt pénzt az alapítványak.

[00:09:14]Igen, csak ők nem azt mondták, hogy ők nem fognak semmiféle támogatást igénybe venni, hanem ők teljesen nyíltan kommunikálták ezt, míg Magyar Péter pont azt kommunikálta, hogy nem fogja.

[00:09:24]Tehát például szerintem ilyen dolgok is lesznek ebben a módosított költségvetésben, talán esetleg mondjuk az ilyen otthonfelújítási programoknak a kárára.

[00:09:33]Forst Hofer meddig fogja bírni?

[00:09:36]Tőlem kérdezed, mint nőtől?

[00:09:36]Igen, pont.

[00:09:38]Szerintem már most se bírja.

[00:09:38]Szerintem már most se bírja.

[00:09:41]Én látom rajta most otthon sírdög törölgeti a sminkét.

[00:09:45]Hát azért itt mindannyian olyan emberek vagyunk, akiknek vannak főnökei.

[00:09:48]Tehát azért azért ti sem ki van az a film, a Ftelmes főnökök, ugye az egyik kedvenc film.

[00:09:55]Bocsánat, én munkanélküli vagyok.

[00:09:55]Ja, igen.

[00:09:56]Jó, akkor volt főnökünk, ugye, tehát nem kívánunk az embereknek ilyen ilyen főnököt, mint amilyen Magyar Péter állítólag, ugye, hogy hát eléggé szereti saját magának megadni a szót.

[00:10:11]Hát az az, hogy ott semmibe vette a házszabályokat, az az egészen rosszak a házszabályok.

[00:10:14]Elnézést, rosszak a házszabályok.

[00:10:18]A tatárjárásról szeretnék még egy kicsit beszélni, elővéve a nem létező történészi élemet, mert ugye ezt a hasonlatot először Tar Zoltán dobta be a miniszteri meghallgatásán még az országgyűlési bizottság klasszikusoktól nem szé és és akkor én arra emlékszem, hogy még talán néhány ellenzéki ellenzéki tehát tiszás most már kormánypárti közszereplő is mintha úgy felhördült volna, hogy ez talán így így komolytalan ez a hasonlat, de most úgy tűnik, hogy Magyar Péter P magáak érezte, azért azt mondjuk el, hogy a tatárjárás alatt az ország lakosságának egy szabad szemmel jól látható része meghalt, kipusztult.

[00:10:52]Az ország vezetésének el kellett menekülnie, és két éven keresztül ugye egy megszálló hadsereg feldulta és kirabolta az országot.

[00:11:01]Tehát ahhoz képest ezt ezt ezt hozzátenni az nyilvánvalóan nevetséges és teljes mértékben komolytalan.

[00:11:08]De egyébként megmutatja azt, hogy Facebook kormányozás zajlik, mert a Facebookon akkor támogat valakit az algoritmus, ha minél erősebbeket mond.

[00:11:16]és egy tatárjárás az nyilván kellően erős és kellően nagy felháborodást vált ki a fogyasztóban, hogy ezt végighallgassa.

[00:11:22]Csak attól tartok, hogy Magyar Péter előbb-utóbb ki fog fogyni a jelzőkből, amiket rá tudatni a a Fideszre.

[00:11:28]Hát, illetve nyilván a a szó az lehet, hogy meglesz, csak a hatása nem lesz már meg, mert ugye egy ponton túl ami már nem lesz erősebb kifejezés, amit még nem használt és és újdonság erejével fog hatni.

[00:11:39]Tehát én nagyon kíváncsi vagyok persze, hogy mi lesz a következő.

[00:11:43]Lehet, hogy terrorcsoportnak fogja nyilvánítani a Fideszt, mert ugye maffiának már nyilvánította, meg tatárjárásról már beszélt.

[00:11:50]Az a baj, hogy ezzel nem csak saját magát teszi teljesen komolyan vehetetlenéni, de a miniszterelnöki pozíciót is, ami egy kicsit engem jobban aggaszt, mert valójában mégis csak a Mi Hazánk miniszterelnöki pozíciól van szó.

[00:12:01]És ezt a a pozíciónak járó tiszteletet a nem mi hazánk Tisza.

[00:12:06]Hát igen, igen, értem.

[00:12:06]Tehát a a pozíciónak járó tiszteletet egyébként meg kell adni, független attól, hogy ki tölti be ezt a a tisztséget.

[00:12:12]Ugye ez az elv, amit a köztársasági elnök kapcsán a a tiszársok nem igazán tudnak gyakorolni, de hogy attól tartok, hogy ez a viselkedés, amit látunk, ez a miniszterelnöki tisztségnek a tekintélyét teljesen le fogja amortizálni.

[00:12:25]Én nekem még a tatárjárásról csak így záró zárszóként azért ugye ő azért azt mondja, hogy egy csomó intézkedést, amit az Orbán kormány hozzott, azt meg kéne tartani, mert az jó volt.

[00:12:33]Tehát, hogy negyedik Béla nem írt ilyeneket Batukáról.

[00:12:38]Tehát ez ez egy ilyen ez egy ellentét pár.

[00:12:40]Na mindegy.

[00:12:40]Viszont olyan hirtelenség vagy pontosabban a költségvetésnél hagytuk abba, ugye elő elképzelhető az, hogy a költségvetés az tényleg rosszabb állapotban van, mint amit korábban feltételeztek.

[00:12:51]Ezért elképzelhető, hogy most olyan döntések következnek, amik hát ehhez megteremtik a politikai hátteret, és ehhez az alaptörvény is hozzá fog járulni.

[00:13:01]olyan hirtelenséggel módosítják az alaptörvényt, hogy még az Amnesty Internationalnek is túl gyors volt.

[00:13:12]Szombaton lezárult az alaptörvény 17.

[00:13:16]módosításának társadalmi véleményezése.

[00:13:20]23000 magyar ember küldte el a véleményét.

[00:13:22]0 Ft 0 Ft közpénzből készült mindez állami állami propagandakampány nélkül.

[00:13:30]És valójában ez nagyon jól hangzik, és még el is hiszem, hogy a 23000 ember, aki írt önöknek ezalat a Csekéke öt nap alatt, azoknak a többsége lehet, hogy támogatta még azt is, hogy még még a nyolc év alá is menjünk le.

[00:13:44]Lehet, hogy sokan még az egy évet is támogatnák, de az a helyzet, hogy valami oka mégis csak van annak, hogy rengetegen kritizálják ezt az elképzelésüket, és hogy egész Európában sehol, ahol demokratikus jogállamok működnek, az Európai Unióban nem alkalmaznak ilyet.

[00:13:56]Erre önök adtak öt csekéke napot.

[00:14:03]23000 kommentelő.

[00:14:03]Ja, ott van nálatok a megafonnál, hogyha 23000-en nézték meg egy videódat, vagy annyi komment jött rá, az soknak számított, hogy kev.

[00:14:12]Hát egyébként kommentb kommentként nem olyan kevés 23000 kommentától ezt meg kell adni.

[00:14:16]Az a egy kormánytól, aminek talán a van nem tudom másfél millió követője, azért nem annyira erős.

[00:14:24]Egyébként az tényleg jó, hogy viszont ezt organikusan értékel, tehát azért meg kell süvegelni őket.

[00:14:31]Viszont azt gondolom, hogy azért nem lehet összehasonlítani a nemzeti konzultációval egyébként több tekintetben sem, mert és egyébként olyan érdekes, mert tényleg a Magyar Péter még mindig a Orbán Viktor nevű démonjával küzd, és lassan fölfoghatná most már, hogy ő nyert, és ő a miniszterelnök.

[00:14:45]És azért az egy nagyon fontos különbség, hogy a nemzeti konzultációnak mindig az volt a lényege, hogy van egy sorsfordító kérdés, abban a Fidesz kormány kikérte az emberek véleményét, és amennyiben egyetértés volt, akkor ezt a társadalmi felhatalmazást használta arra, hogy a nemzetközi porondon ezt az álláspontot képviselni tudja bármi áron.

[00:15:04]Na most ehhez képest Magyar Péter ezt a 23000 kommentet gyakorlatilag arra használja, hogy az egyébként a választásokon legyőzött Fideszt tovább pocskondiázza.

[00:15:16]Így nem igazán értem, hogy ennek mi a mi az ő politikai.

[00:15:20]Azt mondta, hogy a nemzeti konzultáció az olyan egyszerű volt, hogy azt befogott szemű plüssmajmok is ki tudták volna tölteni valahogy így.

[00:15:27]De kommentálni nem tud mindenki.

[00:15:27]Hát ahhoz külön érettségi kell.

[00:15:31]Hát a azért ugye a nemzeti konzultáció nyilván hogyha valakinek ilyenje van, akkor nyugodtan lehet kritizálni, de azért a nemzeti konzultációt rendre milliós nagyságrendű választópolg küldte vissza.

[00:15:40]Tehát egy sokkal sokkal jelentősebb számú választópolgárnak a véleménye jelent meg egy nemzeti konzultációban, mint a 23.

[00:15:49]Igen.

[00:15:49]Tehát, hogy a hogyha valaki erre szeret ezt szeretné demokratikus döntéseknek a legitimációra használni, akkor arra kevés lesz.

[00:15:54]Viszont nem minden szempontból kevés, mert hogyha azért ezeket a véleményeket, ha komolyan vesszük, hogy ez egy társadalmi egyeztetés, akkor valakinek végig is kell olvasni.

[00:16:03]hogyha 23, de hogyha a 23000 ember mindegyikeet csak 10 sort írt, aminél többet ír azért egy átlagos ember, főleg egy alkotmánymódosítás.

[00:16:14]Igen.

[00:16:14]Tehát például hogy a Helsinki bizottságnak az idézett véleménye is és is őval hosszabb 10 sorál.

[00:16:18]Tehát hogyha mindenki 10 sort ír, akkor 230000 sorral kellene megbíkózni az ellenaporátusnak, és mindenre van egy-két napjuk.

[00:16:25]Tehát senki, én én számomra az a legihetetlenebb, hogy bárki elhiszi azt, hogy ez az egyeztetés, ez hatással lesz a ennek a az alattönyir módosításnak a tartalmára, miközben ennyi alatt ugye ugye ott itt az idézett torockai képviselő úr is utalt rá, hogy nem lehet öt nap alatt valójában átfogóan értékelni ezt, hogyha valaki alaposan szeretné, de a másik oldal, hogy nem lehet két nap alatt a beérkezett 23000 véleménynek a legalább 10 inkább több sorát végigolvasni, értően átgondolni és átvezetni a módos mdosításokat.

[00:16:56]Tehát hogyha ezt ezeket a ezeket a javaslatokat most tényleg ezen a héten be fogják nyújtani az Országgyűlésnek, akkor onnan tudni fogjuk, hogy ezeket a javaslatokat nem fogadták meg, nem fondolták meg, nem vették komolyan.

[00:17:08]És innentől fogva valójában itt veszti el a jelentőségét az egész társadalmi egyeztetésnek nevezett színház, színház, színjáték, mert hogyha nem olvassák végig, ha nem gondolják át, akkor minek teszik fel a kérdéseket?

[00:17:19]Tehát hogyha túl hamar nyújtják be, nyilvánvaló, hogy akkor, hogy nem volt idejük, hogy végigolvassák ezeket a véleményeket, és nyilvánvalóan ez akkor komolytalanná fogja tenni ezt az egészet.

[00:17:29]Ha ennél több idő lesz, akkor egy kicsit ez jobban hihető lesz.

[00:17:33]Dóit egy pillanatig is elhittél.

[00:17:35]Én nem tudom, hogy ez hogy nem szabad jövő időben beszélni.

[00:17:37]Tehát ez már komolytalan most bocsánat.

[00:17:38]Tehát én én elvileg újságíró vagyok és ezekben a körökben mozgok és tájékozódom és olvasok.

[00:17:45]velem nem jön szembe se ilyen poszt, se ilyen történet, hogy akkor most erről mi társadalmilag egyeztetünk, vagy Magyar Péter velem szeretne egyeztetni.

[00:17:53]Míg egyébként Facebook videóra számítottál volna legalább.

[00:17:58]Hát vagy elmondja, hogy van ilyen, egy Facebook kampányra, akkor beszéljünk ilyen ilyen profi módon, tehát egy Facebook kampányt esetleg rakhattak volna erre az egészre, hogy mondjuk akkor legyen ott mondjuk két millió komment.

[00:18:11]Itt most írtják be az óriás plakátokat, amire ki lehetett volna írni, hogy van egy ilyen konzultán.

[00:18:14]a kemény az egészben, hogy ugye lehet sok mindent gondolni a nemzeti konzultációval, de minden szavazópolgárnak elküldték azokat az íveket.

[00:18:22]Bárki, aki akarta, visszaküldhette, ott volt rajta, hogy igen vagy nem.

[00:18:26]Tökéletesen egyértelműen ki lehetett fejezni az egyetértésedet, vagy a nem egyetértésedet a nemzeti konzultációval.

[00:18:32]Igen, pénzbe került, ahogy egyébként minden pénzbe kerül a mai világban, aminek egy kicsi komolysága is van, és ott volt kiplakátolva, tehát nem tudtál úgy odamenni, vagy ellenni a világban, tényleg barlangban kellett élned, hogy ne találkozz a nemzeti konzultáció kérdéseivel vagy magával a kampánnyal.

[00:18:51]Nemhogy vicc, tehát egészen egyszerűen felháborító, hogy Magyar Péter azt gondolja, hogy az ő követőtábora, és annak is a 1,6 milliónak a h abból is 23000 embernek néhány gondolata az felhatalmazásnak jelent bármire is.

[00:19:08]Tehát ez olyan szinten a demokrácia, nem tudom kigúnyolása és az, hogy ehhez még tapsolnak is emberek, nem tudom hol élünk.

[00:19:17]Juhász Hajnaka fölvetette azt, hogy 23 az 0,3%-ra az volt a miniszterelnöknek a válasza, hogy az még mindig több, mint a KDMP-nek a támogatottsága.

[00:19:26]Szóval mit gondolsz ennek a minőségéről?

[00:19:28]Hát ez nem volt egy elegáns dolog, főleg egy parlamenti párttal kapcsolatban, de engem sokkal jobban zavar, hogy azt hiszem, hogy Magyar Péter ennek az ilyen demokratikus milyenségével legkevésbé sem foglalkozik, mert én azt hiszem, hogy ennek alapvetően az az a fő célja, hogy gyakorlatilag kiirtsa a profi politizálást, a profi politikusokat az ország élől.

[00:19:53]És én azt hiszem, hogy ez pedig ragyogóan rezonál azzal a brüsszeli akarattal, miszerint alapvetően van egy nagy birodalom, amiben vannak tartományok, ezek csak úgy működjenek el hősök és nagy szabadságharcosok nélkül, csak szépen úgy nyugalomban.

[00:20:09]És ehhez pedig teljesen jók olyan emberek is, akiknek perspektívát jelent az, hogy négy évre van fizetése valahol.

[00:20:17]És ö és egy és én ezt nagyon szomorúnak tartom, főleg egy ilyen változó világban, mert hogyha belegondoltok mondjuk egy 80-as évek Németországa meg vannak olyan idősebb demokratikus országok, ahol szerencsésebben alakult a elmúlt 500 év és ugye el tudnak ketyegni, de azért ez a szerencsétlen sorsú középkelet-Európa, ez nem ide tartozik, és ide tényleg szükség van kvalitásos politikusokra.

[00:20:43]Elmegyünk egy rövid reklámra, de folytatódik a vezércék a következő témákkal.

[00:20:50]Suttyon megszűnik az otthonfelújítási program.

[00:20:53]Groteskás támogató, vidékfejlesztő.

[00:21:02]Folytatódik a vezérciigzelenka Dórával, Szikreleventével és Apkorovic Jaccával, és az 50 nap értékelésénél tartottunk.

[00:21:09]Hát néhányat én is összeszedtem.

[00:21:09]Az 50 nap alatt már megszűnt a kamatstop, helyette a bankok nyerészkednek tovább.

[00:21:15]Megszűnt a védett üzemanyagár.

[00:21:15]Már bizonyos kutakon most magasabb, mint előtte volt, mint tegnap volt.

[00:21:19]Holnap pedig elveszik a magyar családoktól az egyik legfontosabb támogatást.

[00:21:23]Kimondták az otthonstart és társai halálos ítéletét.

[00:21:32]Június 30-án lehet utoljára igényelni az akár 3 milliós vidéki otthonfelújítási támogatást, amelyet a 25 év alatti gyermeket nevelők és a nyugdíjasok vehettek igénybe az elmúlt másfél évben az 5000 fő alatti preferált kis településeken energetikai megkötés nélkül.

[00:21:50]Miután a másik energetikai otthonfelújítási program is teljesen leállt, egyelőre nincs konkrét hír arról, hogy a Tiszakormány tervezi-e új lakásfelújítási program bevezetését.

[00:22:03]Önök nem az emberek javára kezdtek el kormányozni ebben az 50 napban, hanem szépen haladva az Európai Unió ország specifikus ajánlásában olyan intézkedéseket hoztak, amik általában a multiknak jó, de semmiképpen sem az embereknek.

[00:22:19]Direkt megnéztem, hogy az előző kormánynak ezek a lakásfelújítási programai 105000 háztartást értek el, közülük a legnagyobb volt az az a vidéki otthonfelújítási program.

[00:22:27]Szóval e az a nagykanizsai kongresszuson beszélt arról Magyar Péter, hogy indul az új napelem meg nem tudom mindenféle korszerűsítési program júniusban ugye holnapig tart még június.

[00:22:38]Ti mennyire vagytok tisztában a részletek?

[00:22:44]Ez biztos társadalmi egyeztetésen van még a a dolog.

[00:22:46]Ugye itt megvalósult valójában a 360 fokos fordulat, a legendás 360 fokos fordulat, mert ugye azzal kezdődött a sztori, hogy hogy volt itt egy tatárjárás, utána azzal folytatódott az a 180, hogy de megtartjuk, ami jó volt ebben a tatárjárásban, és amikor körbeértünk, hogy 360, hogy kiderül, hogy mégsem annyira jók az előző intézkedések, és ezért eltöröljük őket és ugye ennek a sorsa sorsára jutott ugye feltaláltad a dialektika.

[00:23:11]Igen.

[00:23:11]Hát Annalina Bérbokkal a legjobb tanú tanítómester ebből a szempontból.

[00:23:16]Tehát eltörölnek számos olyan intézkedést, ami egyébként a magyar lakosság számára hasznos volt.

[00:23:21]Ugye a benzinárstop kapcsán lehet arról beszélni, hogy a piaciár most már a védettár alá csökkent.

[00:23:26]Igen, de Magyar Péter a kampányban 480 Ft-os benzinárk.

[00:23:32]Az meg ugye egy másik kérdés, hogy ez folyamatosan változik, de táty a 480 Ft-os árat követelt ellenzékből a kampány közepén.

[00:23:38]Tehát ezt azt gondolom, hogy nyugodtan vehetjük akkor kormányzati ígéretnek.

[00:23:41]Ezt nem tartotta be.

[00:23:43]eltörölte ugye a kamatsopot a kisvállalkozások számára, most éppen eltörlik az otthonfelújítási támogatást, és ki tudja, hogy hogyan fog ez még haladni.

[00:23:51]Tehát akkor vagy az történik, hogy nem teljesen mondtak igazat, amikor arról beszéltek, hogy megtartják, ami jó, vagy vagy azt gondolják, hogy ezek nem jók a magyar emberek szer tudjátok mire emlékeztet?

[00:24:02]Ugye most elkezdődött az érzékenyítés, hogy nem lesz ám ez olyan rossz, nem fog ez annyira fájni, mert úgy is jön az euróüm és akkor alacsony lesz a kamat.

[00:24:12]2002-ben, amikor az MSZP, amikor Gyurcsányik elverték a Fideszt, utána képzeljétek el, hogy tév reklámokban nyomatták azt, hogy a Fidesz által bevezetett családtámogatási meg mindenféle kedvezményes hitelek helyett vegyél föl svájci frank alapt, tév hirdetésekben nyomattak.

[00:24:29]Szóval engem ez kísértetésen arra emlékeztet, Dóri, üres kéz vagy reform?

[00:24:36]Hát szerintem ezt szerintem nem jól látjátok az elmúlt 50 napban.

[00:24:39]magyarok milliói úgy meggazdagodtak azokból az uniós pénzekből, amiket Magyar Péter ugye hát hazahozott, nem akarok börtönbe kerülni, tehát hazahozott, hogy már nincsen szükségük semmiféle támogatásra, ugyanis már tele van a zsebük, ezért önerőből hitel, támogatás minden nélkül fel tudnak újítani a magyarok a fel tudják újítani a saját lakásaikat, házaikat.

[00:25:02]Tehát teljesen feleslegessé változarékoskodás úgyis rájuk fél.

[00:25:06]Hát íg igen, igen, igen.

[00:25:08]Tehát, hogy ugye most az van, hogy inkább ilyen takarékosságra inik az embereket, mint ugye Kapitány István a a arra, hogy hát ne égesd a villanyt, meg ne meg legyen meleged este.

[00:25:19]Ugye erre int minket Kapitány István.

[00:25:22]És ö és a a Magyar Péter meg arra, hogy nyaralás helyett azok, akik fejlődni akarnak, inkább tegyenek félre, ne menjenek elnyaralni, hanem mondjuk hosszú-hosszú hónapokig tegyenek félre, és akkor abból fel tudják ugye újítani.

[00:25:35]Tehát a lemondása igazából ez egy mondhatni egy ilyen, nem tudom, milyen jó jóléti tanítás is lehet, hogy ő arra inti a magyar embereket, hogy spóroljanak és az álmaikat azt úgy éljék meg, hogy azt lemondanak dolgokról.

[00:25:52]Jaca, egyébként ez a devizahiteles párhuzam, amit mondtál, ez ez nagyon ijesztő.

[00:25:58]Főleg, hogyha a készülve a műsorra egyébként gondoltam, hogy egy kis kutatást végzek, és csak ugye a címszavakra rákerestem, és tényleg elképesztő sok cikk született a a napokban erről, hogy hát gyakorlatilag jön az euro, és akkor hát ez egy nagy fellendülés fog okozni és azért annyira azt gondolom, hogy már azért óvatosak vagyunk ezekkel, amikor ilyen kampányszerűen a teljes soros hálózat média birodalma elkezdi nekünk nyomni, hogy hát ez menny mennyire jó lesz.

[00:26:23]És egyébként csak, hogy megengedjé megengeditek egy picit hadd benteskedjek, mert képzeljétek el, van egy forrásom a kapitány Istvánféle minisztériumból, és nagyon érdekes, hogy azt mondták, hogy alapvetően ott belső körökben azt gondolják, hogy az ország alapvetően nincs rossz állapotban, és elkety és a miniszter úrnak az a álláspontja vagy az a magatartása, hogy szépen had ketyegjen, és majd csak akkor hozz döntést, hogyha valami van.

[00:26:48]És azt gondolom, hogy ez a teljes koncepciónak a hiánya.

[00:26:53]És hogyha megnézitek, hogy közben akinek viszont a koncepciója az nem enged késlekedést, az a brüsszeli koncepció.

[00:27:01]És hogyha megnézitek ezeket a a akár az eurónak a bevezetését, akár a kamastopp eltörlése körüli nagy bemutatásokat, hogy ugye eddig a hitelpiac torzult, és hát ugye ezeknek a ebben a világban ugye a piacnak a szentsége az ugye gyakorlatilag a jó Isten fölött van még négy emelettel, és hál istennek most már a hitelpiac rendben van.

[00:27:19]És akkor tényleg az a kérdés, hogy emögött mi a társadalompolitika, hogy a hitelpiac szentsége lesz a fontos, vagy az, hogy a magyar háztartásoknak a fenntartható működése az mennyire lesz biztosított?

[00:27:31]És bocs, még egy mondatot hadd tegyek hozzá az Euró kapcsán, azért ugye arról kevesebben tudnak, de Hírtv nézzői biztosan tudják, de talán nem mindenki, hogy az euróbevezetésének azért nagyon komoly feltételrendszere van.

[00:27:41]Tehát ez nem lehet csak úgy, hogy én eldöntöm, hogy bevezetem az Eurót, hanem ehhez bizonyos lépéseket meg kell tenni.

[00:27:49]Például, hogy ne Orbán Viktornak hívják a miniszter.

[00:27:51]Az hivatalosan nincs leírva, de ami hivatalosan is le van írva, az többek között az, hogy az államadósságnak ugye az GDP arányosan 60% alatt kell lennie.

[00:28:00]Ugye árfolyamra vonatkozóan is van szabály.

[00:28:02]És vég van néhány gazdasági követelmi rendszer, ami azt jelenti, hogyha komolyan gondolja bárki azt, hogy 2030-ra bevezetjük az eurót, akkor azt jelenti, hogy a következő négy évben nagyon komoly megszorításokra lesz szükség ahhoz, hogy sikerüljön az államadósságot ugye a mostani 75%-ról 60%-ra csökkenteni.

[00:28:19]Megjegyzem, mielőtt elindulna itt ugye esetleges tiszás nézőknél a hőbörgés, hogy milyen magas lett az államadósság.

[00:28:25]Az ellenadósság ugye a Fidesz kormány kezdetén 80% fölött volt.

[00:28:29]A ugye a koronavírus előttre 65% körülre sikerült levinni és a koronavírus után visszament 75%-ra, de így is alacsonyabb, mint 2010-ben volt és alacsonyabb, mint az uniós átlag.

[00:28:42]Tehát nem szabad abban a hibába se bele, hogy azt gondoljuk, hogy az államadósságunk valamilyen extrám magas.

[00:28:47]Ez nem így van.

[00:28:47]De az is igaz, hogy nem felel meg jelenleg annak a feltételnek, hogy az eurót bevezethessük.

[00:28:51]Tehát ahhoz, hogy ezt a spórolást megtudjuk, ahhoz komoly megszorításokra lenne szükség.

[00:28:56]És akkor itt megint azt a kérdést kell feltenni, hogy mi a fontosabb, hogy az eurót minden áron bevezetjük akkor is, ha ez fáj a magyar embereknek, vagy adott esetben kicsit később vezetjük be az eurót, viszont az életünk jobb lesz.

[00:29:05]Hát de bocsánat, még mondjad, bocsánat, csak ezt ehhez még hadd tegyek annyit hozzá, hogy azért Brüsszelben láttunk már olyat, főleg Ukrajna kapcsán, hogy a saját szabályait zárójelbe teszi, és azért az euróbevezetésnek van egy olyan attribútuma is, hogy azért azzal föladjuk a szuverenitásunknak egy részét.

[00:29:23]És ö szerintem Brüsszelben most azt is mérlegelik, hogy egyébként ö egy, ha jelenleg lehet, hogy most inkább ezt elengedik, és akkor hadd vezessék be 75 vagy 80% körüli államadóssággal is a magyarok az eurót, de majd ha esetleg a magyar Péter kormányt egy patrióta kormány váltja, akkor annak majd ennyivel kevesebb lesz a mozgástere a patrióta.

[00:29:46]C ne felejtsük el, hogy ez történt Görögországgal kicsit másképpen, mert ott a görögök titkolták el ugye a valós gazdasági adatokat, de Görögország úgy került be az Eurozónába, hogy nem felelt meg a követelményeknek, és hát abból láttuk, hogy mi les ez kizárt, hogy ne tudták volna nézni.

[00:29:59]Még csak annyit akartam volna hozzátenni, hogy hogy és a négy év, mondjuk négy évnyi megszorítás után sem feltétlenül biztos, hogy annyira jó lesz utána vagy jön aánál, mert nagyon sokan abban a hitben élnek, hogyha bevezetik itt az eurót, akkor azonnal azzal, hogy bevizítik az eurót, rögtön német nyugdíjak lesznek, meg mindenki azt a fizetést fogja kapni, mint Nyugat-Európában, kivéve azokat a tényezőket, mint például, hogy gazdaság meg az, hogy más országok ezek az országok.

[00:30:25]És az, hogy mondjuk négy év megszorítás után lehet, hogy kicsit jobb jobb legyen, ahhoz mondjuk egy kompetens kormány is kellene.

[00:30:33]Hát szerintem nem a Tisza kormány az a kompetens kormány, ami mondjuk ezt el tudna intézni.

[00:30:37]Na nézzük meg a vidékkel kapcsolatban milyen elképzelései vannak a magyar kormánynak.

[00:30:43]Ugye azt mondtuk, hogy 46000 családra hatott ez a bizonyos vidéki otthon otthonfelújítási program, ami az azt jelenti, hogy 46000 felújítás.

[00:30:52]Ugyanennyi vállalkozásnak a megélhetése, Kömüvesnek meg Hideg burkolónak.

[00:30:54]De hogy mik a valódi tervek, arról is volt szó.

[00:31:03]Az önök ideológiai harcai után talán nem önöknek kellene a magyar vidékről beszélni.

[00:31:10]Mi mindent meg fogunk tenni.

[00:31:13]Itt a Tisza frakció leképezi a magyar vidéket.

[00:31:17]Ezek az emberek, akik itt mögöttem, mellettem ülnek, ők nem voltak politikusok.

[00:31:22]Sikerült olyan kormányzati főitisztelőt találni, aki akek a falurombolással kapcsolatosan a miniszterelnök úrétól egészen eltérő álláspontja van.

[00:31:28]Az, hogy falvakra, sőt gyermekekre sincsen szükség, az úgy gondolom, hogy egy vállalhatatlan álláspont.

[00:31:33]Ennek hosszú és tudományos kifejtése pedig csak még mélyebbé teszi azt a problémát, amellyel újra és újra szembesülni fogunk akkor, hogyha egy olyan a kistelepüléseket érintő politika érvényesül ebben az országban újra, amelyet még az SZDS sem mert ilyen nyíltan vállalni, de valójában ebben gondolkodtak.

[00:31:56]Bar Istvánnban egy költőveszettel, mert ő olyan szép fogalmat használta, de tényleg, hogy vissza kell adni a falvakat a természetnek.

[00:32:04]dózeroljuk le azt, amit nagy nehezen sikerült megőrizni, megtartani, felújítani, lakhatóvá tenni.

[00:32:11]Hát igen, egyébként egy picit mosolyogtam rajta, mert pont előtte gondolkoztam el, hogy most itt van ez a nagy kánikula, és hogy ez azért erőteljesen szerintem ezt a nagyvárosi életformát zárójelbe teszi, mert gyakorlatilag élhetetlen ez a város a 48 fokban.

[00:32:24]És egy picit szerintem ezzel a Tiszás úr nem számolt, de azt gondolom, hogy azért az egy nagyon fontos üzenet, hogy milyen társadalmi politikát gondolnak.

[00:32:35]És én azt hiszem, hogy a magyar vidék meg a magyar vidéki életforma mezőgazdasági egyébként nem is csak a mezőgazdasági tevékenység, maga a vidéki ember én is vidékről származom.

[00:32:48]vidéken minden egy picit normálisabb, és én azt hiszem, hogy ez a ez a postds-es világ ezt az életformát akarja lerombolni.

[00:32:57]Hát meg a népesedéssel, tehát nem kell annyi gyereket szűrni a magyaroknak, Dóri.

[00:33:01]Hát persze, mert túlépesedik a bolygó, ugye valahonnan innen vezette le ez a derékember.

[00:33:07]Igen, túlépesedik a bol.

[00:33:08]Az igaz, hogy Nigériában, de hát most erre erre mit tudok mondani?

[00:33:13]Tehát ez már nagyon régóta, hogy ugye a pelenkák azok sok szemetet termelnek, meg túléhegjük a földet a a hát a fehér gyerekek ugye, tehát ha azért erre térjünk ki, mert hát ugye középosztálybeli fej a középosztálybeli fehér gyerekek szennyezik a legjobban a a levegőt, főleg a fiú gyerekek.

[00:33:33]Főleg a fiú gyerekek.

[00:33:33]Igen.

[00:33:33]Térjünk ki.

[00:33:35]Tehát nekem például a legjobb fajtából van egy otthon, úgyhogy hát nem tudok erre mit mondani.

[00:33:39]Maximum annyit, hogy itt a vidékre visszatérve lehet, hogy pont azt akarják itt a Tiszánál elérni, hogy senki ne tudjon elmenekülni előlük, mert azért azt mindenki tegyen szívére a kezét.

[00:33:50]Tehát amikor mondjuk itt van a be bent a városban, vagy egy kislakásban ül, akkor nyilván nézegeti a telefonját, de amikor ő elmegy egy pár 100á kilométerre mondjuk egy nagyostról, én az őrségbe szeretek járni, onnan származom, és akkor kiülök a nagy rétre, ott nézegetem a madárkákat, és ez tényleg ilyen idi, mint ahogy elmondom.

[00:34:08]És képzeljétek el, nem szoktam Magyar Péterre meg a közéletre gondolni, és olyan fantasztikus az egész.

[00:34:11]Lehet, hogy ezt akarják, hogy hogy ez az érzés ne legyen meg a magyarokban.

[00:34:17]Kaposváron mi a helyzet?

[00:34:17]Kaposvár talán nem számít falunak, úgyhogy remélhetőleg megkíméli a tisztelt helyettes államtitkár úr, de a természetnek visszaadástól igen, komolyabbra fordítva a szót, szerintem nagy érték a falu is, szerintem egyébként a város is.

[00:34:31]Én nem szeretem azt, amikor valaki ez ügyben ellentét szeretne kreálni.

[00:34:35]Mindegyiknek megvan a maga értéke, de a falunak is megvan az értéke.

[00:34:40]És szerintem nagyon font így van.

[00:34:43]És szerintem nagyon fontos volt az, hogy az előző kormánynak célzott programjai voltak arra vonatkozan, hogy a falusi életminőséget tudja javítani.

[00:34:51]Ugye ugye volt falusi csokók, voltak ugye otthon teremtési támogatások és sok más dolgot lehetne említeni.

[00:34:58]Én azt gondolom, hogy ez nagy érték volt és jó lenne, hogyha olyan kormánya lenne Magyarországnak, amelyik segíti a falusi élet javítását.

[00:35:06]Ennyi fért ma a vezércikkben.

[00:35:06]Köszönöm szépen, hogy itt voltatok.

[00:35:08]Önöknek pedig köszönöm a megtisztelő figyelmet.

[00:35:10]Holnap Dónfeld László, Szabó László és Gajdics Ottó érkezik ide a stúdióba.

[00:35:14]Jó pihenést, viszontlátásra!