Ádert kiráncigálták a PECABOT mögül 🎣 #774
- A Fidesz tüntetésén a műsorvezetők szerint 3000–4000 fő vett részt, a hangulat feszült és ellenséges volt, a legelkeseredettebb összeesküvés-hívők gyűltek össze.
- A hangosítás és a kivetítő hiánya miatt a tömeg nagy része semmit nem hallott a beszédekből, a szervezést a TISZA rendezvényeinél is rosszabbnak ítélték.
- Áder János beszéde unalmas volt, és Magyar Péter nyilvánosságra hozta 2018-as amerikai „hivatalos útját”, amely Disneyland-látogatást és helikopterezést is tartalmazott.
- Áder Kék Bolygó Alapítványa 18 milliárd forint közpénzt kapott, a választások előtt további 7 milliárdot, miközben a Normafánál lévő villája is vitákat váltott ki.
- Orbán Viktor nem ment el a saját pártja által szervezett tüntetésre, amit a műsorvezetők gyávaságnak és hiteltelennek tartottak.
- Ruff Bálint interjúja szerint 2016 óta a Fidesz célja a közpénzek kimentése volt, állami cégeket adtak el NER-közeli vállalkozóknak 100%-os állami hitelből.
- Lázár János a parlamenti szavazások 75%-áról hiányzott, Szijjártó Péter a második a listán, miközben a Fidesz korábban ellenezte a home office-t.
- A KDNP belső anyaga szerint a „folytatjuk” volt a legrosszabb kampányüzenet, és a párt 2029-ben önállóan indulna, bár a 10%-os küszöb elérése szinte lehetetlen.
- A kecskeméti repülőtérről eltűnt MIG-29 alkatrészek ügyében a rendőrség bűncselekmény hiányát állapította meg, ami a műsorvezetők szerint abszurd magyarázat.
- A brüsszeli MCC amerikai pénzből működik, amit a Fidesz korábban „dollárbaloldalnak” bélyegzett, most viszont hallgat vagy magyarázkodik.
Részletes összefoglaló megjelenítése
A Fidesz tüntetés tapasztalatai és hangulata
A beszélgetés egyik központi témája a Fidesz által szervezett, a jogállamért és a "stop önkény" jegyében meghirdetett tüntetés volt, amelyen a műsorvezetők személyesen is részt vettek. A résztvevők létszámával kapcsolatban éles vita bontakozott ki. Magyar Péter, a TISZA Párt elnöke és miniszterelnök kezdetben 100-200 főről írt, amit a műsorvezetők erős alulbecslésnek tartottak, és később sem korrigáltak megfelelően.
„Hát azért az, hogy Magyar Péter kiírta, hogy 100-2000 ember gyülekezik, az azt kicsit túlzásnak éreztem. Igen. És negatív irányba. Tehát hogy nem tudom, miért. Tehát ilyen hülyeségeket azért t nem tudom, miért kell. Vagy vagy lehet előtte fél órával rakta ki, de már akkor se volt igaz." *
A műsorvezetők becslése szerint a valós résztvevői létszám 3000 és 4000 fő között lehetett. Ezzel szemben Juhász Hajnalka, fideszes politikus 300 főről beszélt, ami a helyszíni tapasztalatok alapján szintén jelentős torzításnak tűnt.
A tüntetés hangulatát a műsorvezetők rendkívül feszültnek és szürreálisnak írták le. Kiemelték, hogy a korábbi Békemenetekkel ellentétben, ahol a résztvevők alapvetően kedvesek voltak, itt a legelkeseredettebb, leginkább összeesküvés-elméletekben hívő emberek gyűltek össze. A beszámoló szerint a tömegben több dulakodás, lökdösődés és üvöltözés is történt.
„Hát nem is az, hogy de h hogy olyan állotokban voltak az ember lehet, hogy Nvó, [nevetés] nem, hanem tényleg olyan fura volt, mert voltam már békemenetem, és ott tök kedvesek [torokköszörülés] voltak az emberek még ha nem is értettünk egyet, de itt úgy tűnik, hogy itt már tényleg a a legelkeseredettebb, legkonteó hívőbb, legyen befolyásolhatóbb emberek voltak már csak jelen..." *
Egy 24.hu-s újságíró is hasonlóan nyilatkozott: elmondása szerint ilyen szintű frusztrációt és ellenségeskedést még soha nem tapasztalt fideszes rendezvényen. A mikrofonján lévő 24.hu felirat miatt megtámadták és üvöltöztek vele.
A tüntetés technikai színvonala is kritikát kapott. A hangosítás rendkívül rossz volt, a színpadtól távolabb állók semmit sem hallottak az elhangzott beszédekből. A kivetítő hiánya miatt a tömeg nagy része sem látni, sem hallani nem tudta a felszólalásokat. A műsorvezetők ironikusan megjegyezték, hogy ellenzékből a TISZA jobban meg tudta szervezni a rendezvényeit, mint a Fidesz most, hatalmi pozícióból.
A helyszínen készített interjúk során kiderült, hogy a résztvevők többsége elsősorban Magyar Péter parlamenti viselkedése miatt háborodott fel, és csak kevesen tudtak érdemben beszélni a jogállamiság kérdéséről. A beszélgetések gyakran terelődtek el összeesküvés-elméletek, háttérhatalmak, Trianon és ukrajnai biolaborok irányába.
A műsorvezetők egy videórészletet is lejátszottak, amelyben egy férfi a "tudattalti métrószintről", "rezgésekről" és "1000 milliárd százalék pontosan működő" gyógyításról beszélt, jól illusztrálva a rendezvény szellemi színvonalát.
Áder János szereplése és a közpénzekkel kapcsolatos vádak
A tüntetés egyik fő szónoka Áder János volt köztársasági elnök volt, akit a műsorvezetők szerint "kiráncigáltak a pecabot mögül" erre az alkalomra. Áder beszédét "öt kérdés" köré építette, de a helyszíni tapasztalatok szerint a közönség nem volt vevő a hosszú, unalmas fejtegetésekre.
„A mai napon öt kérdést kell megvizsgálnunk. Most lehet, hogy többen elkezdték nézni az órájukat, hogy milyen hosszú lesz ez a beszéd, de igyekszem, igyekszem tömören, lényegbe törően fogalmazni." *
A beszélgetés során részletesen kitértek Áder János és Magyar Péter konfliktusára. A vita onnan indult, hogy Áder bírálta a szobrok eltávolítását, amit "orwelli világnak" nevezett. Magyar Péter erre válaszul kritizálta Áder közpénzfelhasználását, különös tekintettel a Kék Bolygó Alapítványra, amely 18 milliárd forintot kapott az államtól. Áder ultimátumot adott: kérjen bocsánatot Magyar Péter, vagy feljelenti.
A konfliktus eszkalálódott, amikor Magyar Péter nyilvánosságra hozta Áder János 2018-as egyesült államokbeli "hivatalos útjának" részleteit. Az útiterv szerint a program jelentős része turisztikai jellegű volt: Disneyland látogatás, helikopterezés New Yorkban, séta a Central Parkban, Metropolitan Művészeti Múzeum, operaelőadás. A műsorvezetők ironikusan megjegyezték, hogy a Metropolitan Múzeumban másfél órát eltölteni "a művészet meggyalázása", tekintettel a múzeum hatalmas méretére.
„Áder János hivatalos útja az Egyesült Államokban 2018-ban. Nézzük. Október 25 csütörtök Orlando két élményparkba is elment hétfő. Az nem rossz. Az jó. Igen. Az egyik az a Disneyland, mert híresen nem olcsó." *
Áder János védekezésül azt állította, hogy az út hivatalos volt, és a lányuk utazási költségeit saját pénzből fedezték. A műsorvezetők megjegyezték, hogy még ha saját pénzből is fizette, az is végső soron adófizetői pénz, de ezt a felvetést ők maguk is "övön alulinak" minősítették.
A beszélgetésben szóba került Áder János villája is, amelyet a Kutyapárt korábban drónfelvételen mutatott be. A villa a Normafánál található, és a műsorvezetők szerint a telek mérete és elhelyezkedése miatt a törvényt is megváltoztatták annak idején, hogy megépülhessen. A Kék Bolygó Alapítvány a választások előtt további 7 milliárd forint közpénzt kapott.
A műsorvezetők felidéztek egy régebbi HVG-s cikket is, amely szerint Áder János podcastjéből kivágatott egy részt, ahol a vendég az akkumulátorgyárak káros hatásairól beszélt. Ez azért különösen ironikus, mert Áder a környezetvédelem élharcosaként pozicionálta magát, de amikor a politikai érdekek (az akkumulátorgyárak, mint a GDP növelésének eszközei) és a természetvédelem között kellett választani, az utóbbi maradt alul.
Orbán Viktor távolmaradása és a kettős mérce
A tüntetés egyik visszatérő kritikája volt, hogy Orbán Viktor nem jelent meg személyesen, annak ellenére, hogy a Fidesz vezetőjeként és a demonstráció egyik fő szervezőjeként aktívan buzdított a részvételre. A műsorvezetők felidézték Orbán Viktor Facebook-posztjait, amelyekben a "minden a helyén", "ma 18 Sándor-palota", "állítsuk meg a Tiszás önkényt" és "vagyunk, maradunk" szlogenekkel kampányolt a tüntetés mellett.
„Ő ugye nem megy el, szóval ő nem állítja meg. Ez a nap az elnökről szól. Érte harcolunk, ő nem harcolt. Vagyunk, maradunk. Ő nem volt és nem is maradt. Nem kellett maradni, mert el sem ment." *
A hivatalos magyarázat Havasi Bertalantól, a sajtófőnöktől érkezett: Orbán Viktor azért nem ment el, mert azt szerette volna, ha a tüntetés a köztársasági elnökről és az ügyről szól, nem pedig róla. A műsorvezetők ezt az érvelést hiteltelennek tartották, és párhuzamot vontak Magyar Péterrel, aki ellenzékben és kormányon is személyesen jelen volt minden eseményen, a legkisebb falvakban is.
„És az Orbán Viktor még a legnagyobb fideszes eseményre sem hajlandó elmenni. Ez azért ez egy má ez kicsit ellentétes azzal, amivel például Magyar Péter megnyerte, vagyis azzal is, hogy mindenhova személyesen elment." *
A műsorvezetők "minden idők leggyávább miniszterelnökének" nevezték Orbán Viktort, utalva arra, hogy a Fidesz vezetője még a saját hívei közé sem mer kimenni, miközben másokat arra buzdít, hogy "maradjanak végig".
A Fidesz kettős mércéje és a Sarkadi Zsolt cikk
A beszélgetés során többször hivatkoztak Sarkadi Zsolt cikkére, amely a műsorvezetők szerint kiválóan foglalja össze a Fidesz tüntetésének ellentmondásait. A cikk öt pontban sorolja fel azokat a vádakat, amelyeket a Fidesz most a TISZA ellen fogalmaz meg, de amelyekben maga a Fidesz is érintett volt kormányzása alatt: kettős mérce alkalmazása, öncélű rövidlátó politika, idegen érdekszolgálat, alkotmányellenes szándékok, a társadalom nyugalmának megzavarása, hazugságok és demagógia.
A műsorvezetők hangsúlyozták, hogy bár a whataboutism (a "de ti is" érvelés) általában nem konstruktív, ebben az esetben a Fidesz álságossága olyan mértékű, hogy szinte lehetetlen nem észrevenni az ellentmondást. A Fidesz most a jogállam és a demokrácia védelmében tüntet, miközben 16 éven át módszeresen építette le azokat az intézményeket, amelyeket most félt.
A NATO-csúcs és Erdoğan ajándéka
A beszélgetés egy rövidebb, de színes epizódja volt a NATO-csúcson történtek ismertetése. Recep Tayyip Erdoğan török elnök a csúcson minden állam- és kormányfőnek egy-egy revolvert és gravírozott golyókat ajándékozott. Magyar Péter is kapott ilyen ajándékot, és a kommentekben megosztotta, hogy volt olyan kormányfő, aki gyanútlanul felvitte a repülőre a pisztolyt.
„Azt írta a Magyar Péter kommentekben, hogy van olyan kormányfő, aki szerintem ki se nyitotta a dobozt, és megpróbálta fölvinni a repülőre." *
A műsorvezetők ironikusan megjegyezték, hogy Szijjártó Péternek ilyen problémája sosem volt, hiszen ő mindenhová magángéppel járt, így nem kellett aggódnia a repülőtéri biztonsági ellenőrzések miatt. A pisztoly, mint ajándék kapcsán elgondolkodtak azon, hogy vajon a világ vezetőinek repülőgépeit átvilágítják-e egyáltalán, és felvetették, hogy egy ilyen "megfigyelőeszközzel" ellátott ajándék ideális lenne hírszerzési célokra.
A Ruf Bálint interjú és a vagyonkimentés módszerei
A beszélgetés egyik legfontosabb politikai témája a Ruff Bálinttal, a Miniszterelnökséget vezető miniszterrel készült interjú volt. Ruff Bálint a Dul Szabolcsnak adott interjúban részletesen beszélt a Fidesz-kormányzat vagyonkimentési módszereiről. Elmondása szerint a kormányüléseken "hüledeznek", amikor sorra kerülnek elő azok az ügyek, amelyekben kiderül, hogy 2016 óta a Fidesz-kormányzat egyetlen célja a közpénzek minél nagyobb mértékű kimentése volt az országból.
A leírt módszer lényege a következő volt: egy állami céget eladtak egy NER-közeli vállalkozónak, aki a vételárat 100%-os állami hitelből fedezte. Ezt követően az állam a korábbinál magasabb áron visszabérelte a cég szolgáltatásait, így a vállalkozó tőkebefektetés nélkül jutott jelentős profithoz, miközben a vagyon gyakorlatilag az állam pénzén került át magánkézbe.
„Konkrétan azt mondja, hogy hát ahogy nézik, 2016 óta semmi más célja nem volt a Fidesz kormányzatnak, csak hogy minél több pénzt kilapátoljanak az országból. Ahogy sejtettük." *
Ruff Bálint ígéretet tett arra, hogy napokon belül feljelentési hullám indul, ismert nevekkel, akár miniszteri szinten is. A műsorvezetők ugyanakkor aggodalmukat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy ezek az ügyek évekig elhúzódhatnak, és reményüket fejezték ki, hogy az igazságszolgáltatás ezúttal gyorsabban és hatékonyabban fog működni.
A parlamenti hiányzások és a "home office legendák"
A beszélgetés egy másik témája a parlamenti képviselők hiányzása volt. A Lakmusz és a parlament.hu adatai alapján kiderült, hogy Lázár János a szavazások 75%-áról hiányzott, míg Szijjártó Péter a második helyen áll ebben a "versenyben". A műsorvezetők ironikusan "home office legendáknak" nevezték őket, utalva arra, hogy a Fidesz korábban élesen ellenezte a home office bevezetését a közigazgatásban.
„Az öreg Lázár 75%-ban nem vett részt egy szavazásból vagy szavazáson. Ugye a Lázár János és egyébként a Sziátó Péter a második a két nincs home office legenda a közigazgatásban, mert ugye hát otthonról nem lehet dolgozni." *
A műsorvezetők felháborítónak tartották, hogy a képviselők sokmilliós fizetést kapnak, miközben be sem járnak dolgozni. Különösen problematikusnak ítélték, hogy a Fidesz két legismertebb arca vezeti ezt a listát. A beszélgetés során szóba került Kocsis Máté is, aki bár bekerült a parlamentbe, gyakorlatilag láthatatlan: nem szólal fel, nem vesz részt a vitákban, csak "meghúzódik".
A műsorvezetők felvetették, hogy a Fidesz képviselői számára a parlamenti munka értelmetlenné vált, hiszen a TISZA kétharmados többsége mellett a szavazataiknak nincs súlya. Ugyanakkor hangsúlyozták, hogy ez nem mentség a munkakerülésre: ha valaki úgy érzi, nincs értelme a munkájának, akkor mondjon le, és ne vegye fel a fizetést.
A Tesco kivonulása és a vásárlási szokások változása
A beszélgetés egy hosszabb, kötetlen szakasza a Tesco magyarországi, szlovákiai és csehországi kivonulásának hírére reagált. A műsorvezetők megjegyezték, hogy a Tesco nem cáfolta az értesüléseket, ami gyanús. Saját tapasztalataik alapján a Tescók egyre lehangolóbb látványt nyújtanak, egyre több részleget zárnak le, és a kínálat sem a legjobb.
A beszélgetés ezen része személyes vásárlási élményekbe és preferenciákba fordult. Az egyik műsorvezető a Tesco mellett érvelt a tágas terek és a Scan and Go rendszer miatt, míg a másik a Lidl és az Aldi kisebb, de hatékonyabb üzleteit részesíti előnyben. A Scan and Go rendszert forradalminak nevezték, amely lehetővé teszi, hogy a vásárló menet közben leolvassa a termékeket, és a végén csak kifizesse a végösszeget, elkerülve a kipakolás-bepakolás maceráját.
A beszélgetés során nosztalgikus visszaemlékezés is elhangzott: az egyik műsorvezető korábban kasszásként dolgozott egy Sparban, és megosztotta tapasztalatait a vásárlói trükkökről, például arról, hogyan próbáltak egyesek a zöldség-gyümölcs mérésnél csalni. A beszélgetés tanulságaként megállapították, hogy a vásárlási szokások átalakulóban vannak, és valamilyen innovációra lenne szükség a bevásárlás élményének javításához.
A KDNP önállósodási tervei
A beszélgetés végén szóba került a KDNP belső vitaanyaga, amely szerint a párt a 2029-es EP-választáson már önállóan szeretne megmérettetni, nem pedig a Fidesszel közös listán. A műsorvezetők szkeptikusan fogadták ezt a tervet, rámutatva, hogy a két párt számára a 10%-os küszöb elérése külön-külön szinte lehetetlen lenne.
A vitaanyag őszinte önkritikát tartalmazott a 2026-os kampány hibáiról: nem tudatosították az elért eredményeket, nem észlelték a változás iránti igényt, és a "folytatjuk" volt a lehető legrosszabb válasz. A dokumentum szerint a korrupcióról való hallgatás "szinte beismeréssel volt egyenértékű".
„Nem tudatosították az elért eredményeket. Nem észlelték, hogy nagy az igény a változása, amire a folytatjuk a lehető legrosszabb válasz volt." *
A műsorvezetők ironikusan megjegyezték, hogy a KDNP még a Fidesznél is tovább jutott az önkritikában. A vitaanyag ugyanakkor leszögezi, hogy "a tisztesség és a közös érdek továbbra is a Fidesszel való közös munkát igényli", amit a műsorvezetők úgy kommentáltak: "túl sokat tudunk egymásról".
A beszélgetés végén a műsorvezetők találgattak a lehetséges pártkoalíciókról és az ellenzéki tér átalakulásáról. Felvetették, hogy a következő egy évben több új párt is alakulhat, és a Momentumnak lehet esélye a visszatérésre, bár a TISZA jelenlegi dominanciája mellett ez rendkívül nehéz feladatnak ígérkezik.
Az eltűnt vadászgép-alkatrészek ügye
A beszélgetés egy abszurd epizódja volt a kecskeméti katonai repülőtérről eltűnt MIG-29-es vadászgép-alkatrészek ügye. A rendőrség kezdetben azzal szüntette meg a nyomozást, hogy "bűncselekmény hiányában" nem történt jogsértés. A műsorvezetők értetlenkedve fogadták ezt az érvelést, hiszen az alkatrészek eltűntek, a kerítést felvágták – hogyan lehet akkor bűncselekmény hiányáról beszélni?
A közösségi médiában kialakult felháborodás hatására a rendőrség később pontosított: a nyomozás megállapította, hogy az alkatrészek "nem kerültek ki illegálisan a honvédség tulajdonából". A műsorvezetők ezt a magyarázatot még zavarosabbnak találták: ha nem illegálisan kerültek ki, akkor legálisan tűntek el? És ha legálisan tűntek el, akkor miért nem lehet elmondani, hogy pontosan mi történt?
„De akkor, hogyha nem illegálisan került ki, akkor hogy akkor van egy lap kivitte a Lajos, csak elfelejtette lepapírozni, és azt nincs kedvünk senkit bemártani, úgyhogy hagyjatok." *
A műsorvezetők ironikusan megjegyezték, hogy a rendőrség gyakorlatilag azt üzente: "nyugi, nyár van, ne írogass kommenteket, tesó". Az ügy különös fénytörésbe került annak tükrében, hogy a szomszédban háború dúl, és a posztszovjet vadászgépek alkatrészei feltehetően hadi célokra is használhatók lennének.
Az amerikai pénz és az MCC
A beszélgetés röviden érintette a Politico cikkét, amely szerint a brüsszeli MCC (Mathias Corvinus Collegium) amerikai pénzből tarthatja fenn magát. A műsorvezetők emlékeztettek arra, hogy a Fidesz korábban a "dollárbaloldal" kifejezéssel támadta az ellenzéket, amiért azok amerikai forrásokból részesültek. Most azonban, amikor egy Fidesz-közeli intézményről van szó, hirtelen "szövetségesi támogatásról" beszélnek.
A műsorvezetők saját tapasztalatukat is megosztották: az ő csatornájukat is támadták korábban, amiért egy nyílt pályázaton amerikai forrást nyertek el, annak ellenére, hogy ez a bevételüknek csak elenyésző százalékát tette ki. Az MCC esetében azonban a Fidesz hallgat, vagy éppen magyarázkodik.
„Hát az úgy van, és majd kimagyarázza azt is. Folyamatos önellmondások azok, ha valami megy nekik, az az, hogy hogyan lehet mindent mindennel elferíteni, és valahogy mindig kicsúsznak, mint egy angolna." *
A műsorvezetők előrevetítették a várható fideszes magyarázatot: Magyar Péter visszaél a hatalmával, hogy ellehetetlenítse a patrióta mozgalmat, ezért a szövetségeseknek (Trump elnöknek) kell életben tartania azt. Az egész helyzetet a "dollár-Fidesz" kifejezéssel jellemezték.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- "Nvó" – A szövegkörnyezet alapján valószínűleg egy érzelemkifejezés vagy indulatszó lehet, de pontos jelentése nem rekonstruálható.
- "a US hajnalak" – Valószínűleg Juhász Hajnalka nevének eltorzult változata. A szövegkörnyezet alapján a fideszes politikusról van szó, aki a tüntetés létszámával kapcsolatban nyilatkozott.
- "a sánta kutya ma is megelőzte Magyar Pétert" – A szövegkörnyezet alapján valószínűleg egy Áder János által tett megjegyzés lehet, de a pontos kontextus és jelentés nem rekonstruálható teljes bizonyossággal.
- "Koán Mátyás" – Valószínűleg egy felszólaló neve a tüntetésen, de a név pontos alakja bizonytalan.
- "a Jess Jesshez" – A szövegkörnyezet alapján valószínűleg egy személynévről van szó (talán Bayer Zsolt beceneve vagy eltorzult változata), de nem azonosítható egyértelműen.
- "a durúródóra" – Valószínűleg Dúró Dóra nevének eltorzult változata, a Mi Hazánk politikusára utalhat.
- "a Zsolti bácsi ügyről" – A szövegkörnyezet alapján valamilyen folyamatban lévő ügyről van szó, de a pontos személy vagy ügy nem azonosítható egyértelműen.
- "a kopascsimpánzon" – Valószínűleg egy webshop vagy termék neve, de a pontos alak nem rekonstruálható.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:00]Jaj, hát ez ilyen az élet amúgy.
[00:00:00]Hallunk itt a nevet és az emberek beszélgetnek, nevedének.
[00:00:04]Mi meg kezdjük a melót, mint amikor mész az irodába, és látod, hogy mások meg Balatonra [zene] mennek, meg kint van az ilyen parkokban nevetgélnek, iszogatnak.
[00:00:13]Te meg csak dolgozol, dolgozol, dolgozol.
[00:00:15]Kemény.
[00:00:15]Sajnáljátok Ádámul.
[00:00:17]Nem, nem, mi nem azt mondom, hogy másra együtt érz.
[00:00:21][zene] Jól van.
[00:00:26]Ez így ahhoz képest kevesett vagy.
[00:00:28]Ádám, azt írod amúgy héten szerintem rekordot döntöttünk forgatások tekintetében.
[00:00:35]Ja, itt vagyok biztos, de szerintem az tegnap csak tegnap hány forgatás volt itt az irodában?
[00:00:38]Várjál.
[00:00:38]Három teljes videó, kettő rövid, meg még délután elmentetek kettő rövid.
[00:00:44]Ja, reklám.
[00:00:44]Aha.
[00:00:44]Reklám.
[00:00:46]Tehát három volt stúdióban, kettő itt.
[00:00:49]Ja, igen.
[00:00:49]Meg a délutánni.
[00:00:49]És te most épp pont nem mentél.
[00:00:51]Ja, hát ma is forgatunk.
[00:00:51]Holnap is két videót leforgat.
[00:00:54]Ezeknek a gyümölcseit majd összelles leszek.
[00:00:56]ler de de a a na a tegnapinak nem feltétlenül a tegnapi az igen, az késő lenne már őssze.
[00:01:03]Igen, bár ugye amúgy kontextus nélkül a tegnapi tüntetésről való beszámolót, azt bármi mikor föl lehetne tenni az internetre, úgyhogy Konteo találkozón forgattunk, mert hát ez történt nagyjából.
[00:01:15]Igen.
[00:01:15]Na mesélj akkor az élményeidről.
[00:01:15]A tegnapi Fidesz tüntetésen sokan voltak meg megriasztott a tömeg.
[00:01:19]Hát azért az, hogy Magyar Péter kiírta, hogy 100-2000 ember gyülekezik, az azt kicsit túlzásnak éreztem.
[00:01:27]Igen.
[00:01:27]És negatív irányba.
[00:01:27]Tehát hogy nem tudom, miért.
[00:01:29]Tehát ilyen hülyeségeket azért t nem tudom, miért kell.
[00:01:30]Vagy vagy lehet előtte fél órával rakta ki, de már akkor se volt igaz.
[00:01:34]Ja igen.
[00:01:36]Meg akkor miért nem lehet várni végig, vagy miért nem lehet utólag kijavítani?
[00:01:40]Hát szerintem inkább a nem tudom három 3000 maximum 4000 a helyes szám.
[00:01:42]Szóval azért nem voltak olyan kevesen.
[00:01:45]De hát azért olyan sokon se voltak.
[00:01:46]Meg amúgy Magyar Péter nekik is a miniszterelnökük, szóval szerintem itt lehetne még emelkedettebb.
[00:01:52]Vagy inkább ne írjon semmit.
[00:01:55]Igen, igen.
[00:01:56]Bár bár láttam, hogy a assiszem a Radnai az kint volt meg.
[00:01:57]Igen, láttam egy ilyen képet valahol a Facebookon, hogy a Radni ott beszélget nem tudom kikkel a nem hiszek semm a külön utasokkal, de lehet, hogy rosszul látni.
[00:02:07]Amúgy én is kimennék a hely helyükbe.
[00:02:09]Tisztások kimennek, azt ha nem tépnek szét a vadak, akkor lehet beszélgetni az emberekkel.
[00:02:14]Amúgy hát most amúgy ilyenkor, amikor te vagy a jobb pozícióban, te vagy a hatalmon, akkor neked kell szerintem gesztusokat tenni.
[00:02:21]Ör érdekes lehet, csak [sóhajtás][zihálás] tehát, hogy azért tényleg itt azért már ijesztő ijesztő volt az a szellemi szellemi névo.
[00:02:27]Hát nem is az, hogy de h hogy olyan állotokban voltak az ember lehet, hogy Nvó, [nevetés] nem, hanem tényleg olyan fura volt, mert voltam már békemenetem, és ott tök kedvesek [torokköszörülés] voltak az emberek még ha nem is értettünk egyet, de itt úgy tűnik, hogy itt már tényleg a a legelkeseredettebb, legkonteó hívőbb, legyen befolyásolhatóbb emberek voltak már csak jelen, vagy legalábbis ők szólaltak meg, mert akikkel tudtunk beszélni, az hát nagyon gyorsan ki tudtam volna belőlük húzni mindenféle háttérhatalmat meg Trianon, meg ukrajnai biolaborok meg hasonlókat.
[00:02:58]Szóval ezt nem is kellett kihúznod, ha jól tudom.
[00:03:02]Igen.
[00:03:03]Ja, a Radni a fotóm volt, akkor rosszat láttam.
[00:03:05]Azt hittem csak, hogy este láttam a vagy délután láttam a képet, pont amikor ment a tüntetés.
[00:03:08]Akkor fake news terjesztettem, de én a tisztá sok helybe kimennék ilyenekre.
[00:03:12]Szerinted ne bántanák őket?
[00:03:15]Hát nem hiszem.
[00:03:15]Biztos.
[00:03:15]Amúgy több dulakodást is láttunk, tehát hogy volt nem egy lökdösődés, dulakozodás, üvöltözés.
[00:03:22]A 24.hu-nak Hun-nak a riportere vagy újságírója.
[00:03:24]Ő azt mondta, hogy amikor bement a tömegbe, akkor ugye látták a mikrofonján, hogy 24.hu, és hogy megciálták, meg üvöltöztek vele, mondta, hogy ő ilyet még nem élt át, tehát hogy így most azért egy kicsit ki van, mert mert forgatott már ilyen fideszes eseményeken, de ilyen frusztrációt ő még nem élt át, és ez ezt nagyon látható nem is mondjuk a TEX meg a 444-et szokták így kipécni, de a 24-et.
[00:03:47]Hát azért tudják tudják, hogy mi az ellenség.
[00:03:49]Ugyebár mindenki, aki a tényekről ír, mindenki, aki így nem a propagandát írja.
[00:03:54]Igen.
[00:03:54]A békemeneten nyugi volt, én arra emlékszem.
[00:03:56]Tehát mentünk, egy-kettő ilyen beszólás volt, de az is inkább el lett poénkodva, és itt itt tényleg nagyon hát nagyon kemény szituációk voltak.
[00:04:03]Nem tudom, sikerült-e rendesen fölvenni, de elképesztő, elképesztő volt.
[00:04:09]És ebből meríteni innen azért nem hiszem, h lesz előre a Fidesznek.
[00:04:11]Tehát a a sarkadí sor nagyon szép sarkú.
[00:04:14]Igen, ezt a cikket nagyon szeretem, gyerekek.
[00:04:17]Ez gatya.
[00:04:17]Ez a cikk címe.
[00:04:17]Sarkadi Zsolt és nagyon jól összefoglalja egyébként, hogy mi a probléma és mi a a az élménye ezzel a hát demonstrációval.
[00:04:26]Szürreális.
[00:04:28]Tényleg.
[00:04:29]Igen.
[00:04:29]Hát az egész öná ellentmondás.
[00:04:29]És amúgy nem is, mert az ember azt mondhatná, hogy ez ilyen what about autizmus, hogy hogy valamit mond a állít a Fidesz és azt mondjuk, hogy de hát a Fidesznél ez volt, vagy még durvább, de amit állít az nem igaz.
[00:04:41]Cserébe ők ezt folyamatosan megcsinálták.
[00:04:44]Hát meg azért álságos.
[00:04:44]Tehát még, hogyha what aboutuszom is, azért az nagyon álságos, hogy hogy most kiállnak a jogállam meg a demokrácia mellett, miközben módszeresen építették le.
[00:04:51]Tehát azért amiatt kell most helyre rakni dolgokat, mert ők leépítették.
[00:04:57]Jó, de tehát hogy ha most a nulláról idejön valaki most született, és megnézi, akkor mondhatja azt, hogy há uram Isten, ez a jogállam leépítése, mert nem lehet ilyet csinálni, hogy a köztársasági elnököt egy mondatba elintézed.
[00:05:06]Ezt érheti kritika, csak hát nem a Fidesztől, az biztos.
[00:05:09]Ezt a cikket nagyon ajánlom.
[00:05:11]Szerintem nagyon jól meg van fogalmazva.
[00:05:13]Jókat szokott írni a sarkadi Zsolt.
[00:05:15]Igen.
[00:05:15]Hát itt kiemeltjük azt, hogy mit mond.
[00:05:17]Öt kérdés.
[00:05:17]C cs Áder Jánosnak ugye ő egy hosszú beszédet adott, ami nagyon unalmas volt elvileg.
[00:05:24]Mi nem hallottunk semmit, azt hozzátenném.
[00:05:25]Igen.
[00:05:25]Tehát aki nem a színpad előtt állt, ami kevés ember volt, mert ugye alapból a tér negyedénél volt a színpad, szóval alig féltek oda emberek, azok semmit nem hallottak.
[00:05:34]Tehát a a demonstráció szélétől a még tömeg volt, ott már semmit nem lehetett hallani.
[00:05:38]Azt se tudunk, ki beszél.
[00:05:40]Bálint azt mondta nekem, hogy a Koán Mátyás beszél.
[00:05:41]Azt most megnéztem, kik beszéltek a Koán Mátyásnak.
[00:05:42]Közelem volt hozzá, hogy ő otthon legyen.
[00:05:45]Ennyire jó volt hangosít.
[00:05:46]Ennyire jó volt.
[00:05:46]Igen.
[00:05:46]Tehát, hogy ő vissza ellenzékb jobban meg tudod szervezni egy e szurális volt.
[00:05:49]Tényleg amikor még a mi pénzünkön kellett parolázni, akkor kibérelték a stadionokat, koncert volt meg mindenhol, ilyen irodatlan DPK-sók, lézerfényekkel.
[00:06:05]Most meg egy rohadt hangosítást nem tudok megoldani.
[00:06:07]Hát meg egy kivetítőt, mert ugye úgy volt, tehát hogy a Sándorpalota előtt így itt a tömeg, és akkor még itt van egy ilyen parkos rész, és ott még egy ilyen hát ilyen kifli alakban volt igazából a a tömeg, és [nevetés] basszus, aki a kiflinek a közep innentől már semmit nem lehetett se látni, se hallani.
[00:06:23]Érdekes ez a választás is, hogy miért oda kell.
[00:06:25]Jó, értem a Sándor palotát, de hát sokan mondták, hogy majd visszanézik.
[00:06:30]Ugye hát akkor mondták, hogy hát ők csak itt vannak.
[00:06:32]Majd visszanézik, mert semmit nem [torokköszörülés] hallanak.
[00:06:34]Lát az M1-en.
[00:06:35]Azt most nem nagyon fog.
[00:06:36]Nem tudom.
[00:06:36]Valahol láttam, hogy fönn van Patriótát.
[00:06:38]Nem tudom valahol valaki biztos kirakja élőben.
[00:06:39]Szóval a Fidesznek gondja volt a kettős mérce alkalmazásával, a Fidesznek ugye az öncélű rövid látópolitikával.
[00:06:46]Amúgy nem is kell mondani, hogy mit mond, mit ír ide a sarkére, [nevetés] mert minden mindenkinek a fejében rögtön 10 dolog feljön.
[00:06:55]Az idegen érdekiszolgálásával van maja a Fidesznek.
[00:06:57]Érdekes.
[00:07:00]Alkotmányellenes szándékokkal, társadalom nyugalmának megzavarásával és békétlenséggel, hogy nem szakad rájuk a plafon a hazugságokkal, a demagógiával és nemet kell mondani az alpári beszédre.
[00:07:13]Az Áder János egy kicsit félreértelmezte azt a szavazói magot, akit a Fidesz még meg tud mozgatni, mert hát szerintem erre nem nyitottak, amit ő mond.
[00:07:21]Van egy time stamp, ahol ő szerintem így hirtelen rá ráeszmél, hogy mi mi a franc jelenleg.
[00:07:30]Igen, a juhász hajnalkat még beraktam, tehát itt megy a számháború.
[00:07:31]Ugye a Magyar Péter azt mondta, hogy egyelőre 120 fő.
[00:07:35]Jó, ezt azért le lehetett volna utólag beírni, hogy mondjuk 3-4000, de a US hajnalak kijavította, ő már 300-ről beszél, ami hát akkora hazugság, mint a 120 feleset tévedett.
[00:07:45]Csak más.
[00:07:48][nevetés] Igen.
[00:07:48]Tehát, hogy ez miért kell ezt csinálni?
[00:07:50]Hát azért na mindegy.
[00:07:50]Igen, ott van a demokrácia.
[00:07:52]Ezt a lányt megkérdeztük, akar interjút adni, de mondta, hogy ő most nem áll erre készen.
[00:07:56]Pedig hát nem áll kész egy interjúra.
[00:07:58]Pedig hát úgy látom, hogy azért van véleménye.
[00:07:59]Hát én is úgy látom.
[00:08:01]És mi ez a jó, ez AI kép.
[00:08:04]Oké.
[00:08:05]AI kép, igen.
[00:08:05]Hogy most itt meg miért nem tudom miért növekszik a demokrácia, de meg az egész olyan fú, olyan val nem tudom, itt valamilyen egy részvénynek a cártja lenne.
[00:08:14]Jó.
[00:08:16]Tartsatok velünk.
[00:08:16]Nézzünk meg egy jelenetet talán a topiknak a videójából, ami szerintem nagyon jól le fogja írni, hogy mi mi zajlott itt.
[00:08:22]Nem meg majd a videónk, ami szombaton jön, ott ugye egy srácot megkérdeztek, és aztán aztán egy úr az el fogja téríteni nagyon a beszélgetést.
[00:08:31]Igen.
[00:08:32]És ebben kiszetném nyilvání ittani a véleményemet, hogy hogy az a demokrácia sogállam, amit a Tiszaigért, tehát az az nagyon nem így néz ki.
[00:08:39]Az a kérdés, hogy miért milyen eré használ a tudatot, de evvel foglalkozok 26 éve Sibériától 400 millió ember között tanítok meg gyógyítok.
[00:08:45]Ővele élek őával kapcsolatban és riportereket keresek, hogy egy komoly beszélgetés, hogy mi a megoldás az összes földet árnyadék háttérhatalom, földat hatalom milyen erővezérlés, hogy lehet leszedni, ha Isten azt kérte, hogy 1000 évől meghalja a sátán hatalmát szünteti, beszéljünk [zene] vele ilyenképes bocsánat nees ne haragudj mi történik itt most az eredendő megoldást kell csinálni, ami eredendő megoldás a rezgésekből állunk, [zene] erre lehet tenni és akkor leválik a tudatról tudattalti métrószintről, a szívünk kinyílik, mer van zárva és akor megy a tiszta szeretet és az alkot meg az ősöket használom a gyógyításra [zene] és 1000 milliárd százal pontosan működik.
[00:09:23]1000 milliárd száz pontosan működik a gyógyítása az Úrnak.
[00:09:25]Na, szóval hát körülbelül ez volt a a színvonal ezen a tüntetésen.
[00:09:30][horkantás] [sóhajtás][zihálás] Hát akkor te ez volt az átlagtapasztalás nagyjából.
[00:09:36]A ami még fura volt, hogy első kérdésem az volt, hogy miért vannak itt ezen a demonstráción?
[00:09:40]Ugye a stopönkény, ugye a diktatúra és a jogállamért volt meghirdetve ez a demonstráció, és mindenki, szerintem 10-ből kilenc ember azt mondta, hogy hát a magyar Péter milyen tiszteleten a parlamentben, és hogy lehet így beszélni és hogy ezt fölháborítja és mondom, csak így próbáltam átterelni a beszélgetést, hogy de hogy most amúgy ez egy ilyen jogállam leépítés ellen tüntetés, de így arra azért kevesebbeknek volt már fogalma megfogható véleménye, vagy vagy olyan véleménye, am lehetett volna bármiféle párbeszédet kezdeni.
[00:10:08]Hát szerintem a rezgésekről meg meg a biolabolok, de most nagyon fontos egy hosszú interjút csinálni vele.
[00:10:14]Azt mondta amúgy, bocs, na ilyenek írnak nekem naponta a a mindenféle hasonló színvonalon, amikor valaki nagyon azt mondja, hogy na ne vele vele most videót kell csinálnunk, mert nagyon fontos elmondani és nekünk kell megcsinálni a mi időnk és a mi csatornánkra menjen.
[00:10:28]É, akor általában ilyenek spirit cuccba beférne ez a bácsi, nem?
[00:10:32]Aki 400 millió embert között gyógyít és tanít, és 1000 milliárd százalék pontos.
[00:10:40]A jó a hegedűsnek föl kéne venni a kapcsolatot vele, mert lehet, hogy megoldaná itt a dok Igen, [torokköszörülés] én azért szkeptikus vagyok, tehát nem tudom, hogy a 100% fölött hogy lehet még azt fokozni, főleg ennyi ennyi 10-es tizedes jeggyel, de hogy oké.
[00:10:56]Igen, nagyon sok politikusk volt, csak úgy szétálgattak ezen.
[00:10:57]Én meglepődtem, el is kaptunk egy-kettőt.
[00:11:00]Meg hát ott voltak a a nemzeti oldal, a polgári oldal megmondó emberei, mint hát itt láthatjuk Bohár Dánielt vagy Deák Dánielt, Bayer Solt is kint volt.
[00:11:10]Ez sajnos róla lemaradtam és a Jess Jesshez végül nem volt kedvem már odamenni, mert kifáradt az agyam.
[00:11:18]És itt meg mi van?
[00:11:18]Áder János, ahogy ráeszmél, hogy hú basszus, ez már nem az a polgári tömeg, ami ami talán még amikor én még így aktívan részt vettem a politikáb és emberek közé mentem és egy fideszes rendezvényen felszólaltam, akkor mintha még más lett volna a hangulat a nívó.
[00:11:31]A mai napon öt kérdést kell megvizsgálnunk.
[00:11:34]Most lehet, hogy többen elkezdték nézni az órájukat, hogy milyen hosszú lesz ez a beszéd, de igyekszem, igyekszem tömören, lényegbe törően fogalmazni.
[00:11:45]A a sok-sok tetszés, nyilvánítás miatt kicsit hosszabb lesz azért a beszéd, de azért nem akarom lebeszélni önöket arról, hogy őszintén véleményt mondjanak.
[00:11:55]Hárulok, áruló.
[00:12:00]Még csak a második kérdésnél tartok.
[00:12:03]Tehát a nem nem az első kérdésnek volt három al kérdése.
[00:12:11]Nem figyeltek eléggé.
[00:12:11]És már ott jön van, ahogy látom.
[00:12:13]Most még csak a tehát most jön a második kérdés.
[00:12:20]Igen.
[00:12:20]Kiurcibálták a jó fizetű nyugdíjas munkájából a palotából, hogy figyú Ádánost azért még van egy meló.
[00:12:26]Igen.
[00:12:27]Még ezért a emberért ki kell állnod és így mondjuk ki?
[00:12:29]Hát a köztárságed [ __ ] meg, hogy hívják?
[00:12:32]Ki az?
[00:12:32]A s ő is belefutott a pofonba.
[00:12:34]Ő ő nem tudom, hogy ő megúszta volna ezt, nem valószínű, de hogy hogy az, hogy most itt előjött, aztán elkezdett arcoskodni, és most folyamatosan nyilvánosságra hozzák, hogy az Áder János hogyan szórta az adófizetői pénzt, az nem biztos, hogy ez ebbe az utcába bele akart.
[00:12:52]Igen, arra ránézhetünk, mert a 24 pontú nagyon szépen összefoglalta.
[00:12:54]Még annyi, hogy ugye hát azt már csak a végén kérdezgettem, hogy mit szólnak ahhoz, hogy Orbán Viktor nem jött el.
[00:13:00]Tuzsanéknak megvolt erre a reakciójuk, és egyébként ugyanaz volt, amit a Havasi Bártalan Smir.
[00:13:04]Azt [torokköszörülés] mondta a sajtó megkeresésére, Havasi Bártalan miért nincs ott Orbán Viktor.
[00:13:10]Beszéltem vele az esemény előtt és utánis erről.
[00:13:11]Azért nem jött el a tüntetése, mert azt szerette volna, hogyha az a köztársasági elnökről szól, vagyis magáról az ügyről.
[00:13:18]hiszen ha megjelent volna, akkor óhatatlanul elvitte volna a fókuszt a résztvevők, és az újságírók körében is tudjuk, tapasztaltuk, hogy szokott ez lenni, de eljön hamarosan az ő fellépésének is az ideje.
[00:13:31][horkantás] Így van.
[00:13:32]A bíróságon remélem.
[00:13:32]Úgy tűnik, amikor magyarázod, hogy miért nincs kész a házid, vagy valami, hogy hát igen, most nem igen, most nincs itt az ideje, mert izé csak akkor miért riski a Facebookra a két napon keresztül már kirakta, hogy milyen milyen sokan voltak.
[00:13:45]Ja, sőt, na várjál, mert ha jól emlékszem, azt mondta, hogy milyen sokan voltunk.
[00:13:52]Igen.
[00:13:52]És akkor az már rögtön felvett egy-két kérdést.
[00:13:54]Tehát, hogy reklámoz már nem tudom hány napja, hogy most muszáj elmenni.
[00:13:58]Nagyon fontos.
[00:13:58]Az azért sokat jelent, hogy amúgy ez már a kampány alatt is ez volt, amikor a összehozták a propagandisták ezt a tüntetést, és akkor a nem tudom egy ilyen székről kellett beszédet mondani a millenáris parkban meg ilyenek, a ott is pár ez voltak.
[00:14:13]Szóval amikor a Fidesz mindent bevet, minden Fideszes mondja, hogy ki kell menni, és aztán pár ezerren vannak ott, az azért nem erős.
[00:14:20]Nem erős.
[00:14:20]Orbán Viktortól idézek, minden a helyén.
[00:14:23]Ma 18 Sándorpata.
[00:14:23]Állítsuk meg a Tiszás önként.
[00:14:26]Hát ő ugye nem megy el, szóval ő nem állítja meg.
[00:14:28]Ez a nap az elnökről szól.
[00:14:30]Érte harcolunk, ő nem harcolt.
[00:14:32]Vagyunk, maradunk.
[00:14:32]Ő nem volt és nem is maradt.
[00:14:37]Nem kellett maradni, mert el sem ment.
[00:14:39]Igen.
[00:14:39]És akkor a legvégén a maradunk végig.
[00:14:42]Mármint te nem ugye, hanem akiket kiküldtél, azok maradnak végig.
[00:14:44]Csak akkor miért kért felhatalmazást még a Fidesz vezetésére, hogyha hogyha a jogállam és a demokráciának a leépítése nem volt neki egy olyan fontos téma, amire megjelenik?
[00:14:54]Igen, meg ez azért azt Magyar Péternek is abban is ereje volt, hogy ő mindig személyesen elment mindenhova, nem csak a a budapesti nagy megmozdulásokra, hanem a legkisebb faluba is, sőt elsétált nagyon pici falukon.
[00:15:09]Ezt azért lejegyzetelhették volna.
[00:15:10]És az Orbán Viktor még a legnagyobb fideszes eseményre sem hajlandó elmenni.
[00:15:14]Ez azért ez egy má ez kicsit ellentétes azzal, amivel például Magyar Péter megnyerte, vagyis azzal is, hogy mindenhova személyesen elment.
[00:15:21]És akkor hát nagyon fura a kontraszt után, hogy az Orbán Viktor még a főeseményükre sem, de azért marad végig lélek.
[00:15:32]Ő vezeti ezt a csapatot, ő ő kiviszi az öltözőből, csak hát ugye kiviszi a öltöző kapuig, és aztán aztán nem mer kimenni a pályára.
[00:15:39]Hát ugye nem hiába neveztük őt, vagy neveztem én a minden idők leggyávább miniszterelnökének.
[00:15:44]Ez ma is megmutat.
[00:15:47]Hát amúgy igaza van még végigmadt, csak már vége van, mert ez alapján gatya van, ahogy írták is.
[00:15:55]Jól van ez így.
[00:15:56]Na jó, és akkor mi volt Áderrel?
[00:15:56]Miért kell visszatérnie, hogy aztán beleszaladjon a pofonokba?
[00:16:02]Hát itt gyakorlatilag a 24.hu összeszedte nekünk a timeline, amit én is gyűjtögettem most már hetek óta, de hát itt akkor megnézhetjük.
[00:16:07]Ugye alapból úgy kezdődt, hogy ugye Áder János bírálta a súlyok eltávolítását, mint volt társasági elnök, hogy ez egy orveli világ megérkezése.
[00:16:16]Arra a magyar visszaszólt, kritizálva az Áder Jánost.
[00:16:19]Talán megemlítve azt, hogy micsoda közpénz szivattyúzás volt az ő részéről is, a Ráder János ultimátumot adott, hogy kérjen bocsánatot, vagy feljelenti.
[00:16:31]Feljelenti.
[00:16:32]Hát igen, mert hogy közpénz [torokköszörülés] elcsaklizással vádolta őt, ugye a Kék bolygó Alapítvány miatt, ami 18 milliárdot kapott a magyar államtól az évek folyamán.
[00:16:43]Nem, nem lett kékebb, sőt ilyen nagyon sárga, szénné föld van jelenleg Magyarországon, meg ki kiszáradt tavak és folyók.
[00:16:49]Arra Magyar Péter kirakott egy videót a Ád János villájáról.
[00:16:51]Igen.
[00:16:54]Amit mi magyar adófizetők feljutottunk és utána odaadtuk Ád Jánosnak, mert jár neki.
[00:16:58]Igen.
[00:16:58]Aztán beszédet mondott.
[00:17:00]Aztán a Magyar Péter kirakta egy hát megemlítette, hogy még a családi vakációt is állami pénzből fizette, valami 55 millió Ftot költött arra, hogy Disneylandbe menjen a családdal.
[00:17:09]Akkor arra Adé János már nagyon, akkor most már beperlem ezt az embert.
[00:17:12]Ilyet nem lehet mondani.
[00:17:15]Arra meg Magyar Péter kirakta konkrétan a hivatalos útjának a papírját, amit gondolom megtaláltak a minisztériumokba.
[00:17:23]Mi az, hogy a sánta kutya ma is megelőzte Magyar Pétert?
[00:17:25]Vágott vissza Áderán.
[00:17:27]Hát igen, ő azt mondja, a Magyar Péter azt mondja, hogy [torokköszörülés] itt azért az inkább családi vakáció, és az Áder azt mondja, hogy nem ám, mert ő találkozott valaki két emberrel összesen azaltt az egy hét alatt, és úgyhogy ez innentől már meló.
[00:17:38]Áder János hivatalos útja az Egyesült Államokban 2018-ban.
[00:17:43]Nézzük.
[00:17:43]Október 25 csütörtök Orlando két élményparkba is elment hétfő.
[00:17:46]Az nem rossz.
[00:17:48]Az jó.
[00:17:49]Igen.
[00:17:49]Az egyik az a Disneyland, mert híresen nem olcsó.
[00:17:52]Nem az volt, hogy valakinek a gyerekének szülinapja volt meg ilyen.
[00:17:53]Ilyen is volt.
[00:17:55]Október 32-den New Yorkba ment.
[00:17:58]Reggelé a hotelban.
[00:17:58]Oké.
[00:17:58]Az tök jó.
[00:18:00]Indulás a Pierre hotelba a South Seaportba.
[00:18:03]Oké.
[00:18:03]helikopterezett fél órát, aztán sétált a squareen.
[00:18:05]Ebéd a Seafirben.
[00:18:08]Oké, az oké.
[00:18:08]Látogatás a Szent Patrik székesegyházban, nem rossz.
[00:18:14]Metropolitan Művészeti Múzeumban is volt, Operaelőadáson is volt, és a végén találkozott a művészekkel is.
[00:18:19]Az biztos [ __ ] örültek a New Yorkii művészek, hogy egy magyar köztársasági nagyon vártak rá.
[00:18:25]Fogalmuk sem volt, hogy azt se tudják, hogy hol van Magyarország, de hogy biztos nagyon azt hitték valami európai városnak az elnöke.
[00:18:31]Igen.
[00:18:31]Ráadásul az azért tehát a Metropolitan Művészeti Múzeumban másfél órát betervezni az gyakorlatilag a művészetnek a meggyalázása.
[00:18:40]Igen, az egy rohadtul nagy hely amúgy.
[00:18:42]Hát most erre volt idő.
[00:18:43]Jó.
[00:18:43]Reggeli a hotelban Buttery Parkba ment, szabadságszórot megnézte, látogatóközpontot megnézte, étterem.
[00:18:52]Chinatownban sétált egy kicsit.
[00:18:52]Centrál Parkban sétált.
[00:18:55]Amúgy a Central Park is elképesztő nagy.
[00:18:57]Elképesztő nagy.
[00:18:57]É nem gondolná az ember így megy így [ __ ] meg már, mindjárt vég és a negyedén és hogy szóval na ez egy jó hely.
[00:19:03]A ott egy óra semmire se elég csak.
[00:19:06]Hát jó.
[00:19:06]Hát igen.
[00:19:08][horkantás] Aztán vissza.
[00:19:09]És itt még volt valami más túrája is el.
[00:19:12]Hát amúgy itt öt nap kimaradt, tehát hogy a Disneyland és a New York között kimarad öt nap.
[00:19:15]Ugye azt azt mondja Mder János, hogy hazudik Magyar Péter, amikor azt állítja, hogy 2018 októberi amerikai útunk családi kiruccanás volt.
[00:19:22]Valójában hivatalos út volt, legalábbis.
[00:19:24]Hát akkor hát amúgy amúgy bocsánat, én el hiszem, hogy hivatalos út volt, mer hogyha mondjuk hivatalos úton elmegy valaki, mert nagyon sok dolga van, és mellette ha már ott vagy, akkor délután kimész valahova, azt megértem, de hogy így azért ez nem annak itt itt nem sok nem sok protokolláris dolog volt benne, hanem itt sétálok, ott sétálok.
[00:19:41]Hát meg a nem hiszed magaddal a családodat egy hivatalos útra általában.
[00:19:45]Nem igen.
[00:19:47]N furán néz ki, hogy hivatalos út, de vic viszem a családomat, és a vidám parkba megyünk és így á hát így érted, ha még egyedül mész és csak Vidámparkban, az is fura, de hogy családdal vidámparkba, és ezt mi fizetjük.
[00:20:01]Na de azt [torokköszörülés] is mondja, hogy hazudik Magyar Péter, amikor azt sejteti, hogy a velünk utazó lányuk utazási költségeit az adófizetők állták, ezeket mi magunk fizettük ki.
[00:20:08]Hazodik Magyar Péter, amikor azzal gyanúsít, hogy adófizetői pénző voltam külföldön horgászni.
[00:20:14]Egyébként hogyha saját pénzbe fizette, az is végül is adófizetői pénz.
[00:20:18]De nyilván ez ővön aluli lenne ezt fölhozni.
[00:20:20]Úgyhogy ez a chate pat most jelenleg, hogy Áder János Ja, hát beszéltünk a Kék bolygó Alapítványról, meg megnézhetjük a a haciendáját, a villáját is.
[00:20:28]Az is ott van.
[00:20:28]Azt még a kutyapárt csinálta anno.
[00:20:30]Igen.
[00:20:30]Egy szép drónfelvétel arról a villáról, amit még megépítettünk.
[00:20:34]Meg most meg megint milliárdokat kapott mostanában is.
[00:20:36]Nem.
[00:20:36]Igen.
[00:20:36]A a gyorsan még a választás előtt azért így kapott egy pár milliárdocskát.
[00:20:41]Ez azért ez hol van ez az ez Budán persze nem [ __ ] meg izé akkor [ __ ] meg a telek milliárdot ér.
[00:20:47]Azt kápolás nyéken amúgy az egy medence is.
[00:20:49]Vagy víztározó.
[00:20:51]Tüzi víztározó.
[00:20:52]Ühüm.
[00:20:52]H nem rossz.
[00:20:52]Figyelj, de jókát amúgy szép helyen lakik.
[00:20:55]Hát azért biztos szép a kilátás.
[00:20:57]Telket hozzácsaptak a normafa törvényhez, hogy leessen itt ekkora ház.
[00:21:01]Oké.
[00:21:01]A törvényt is változtattunk.
[00:21:04]Igen, az az tehát a stoppény nagyon ízléses azoktól, akik törvényt változtatnak, hogy még nagyobb házat tudjanak a normálfára oda baszarintani a kedves ilen szép, szépen lakik azt meghagyni.
[00:21:16]Nem rossz, nem rossz ez a, ez a házikó.
[00:21:18]Nem rossz ezt, ez, ez egy, egy háznak jó, jó neki jót vettünk legalább emellett meg még akkor már Disneylandbe is el tudott utazni és hő megvédte a bolygónkat cserébe.
[00:21:28]Igen.
[00:21:28]A Kék bolygó Alapítvány a választás előtt még 7 milliárd közpénzt kapott.
[00:21:32]Hm.
[00:21:33]Mert miért ne?
[00:21:33]Mert ugye az a fideszes pénzkilapátolási módszer, hogy mindenki alapítványt csinál és aztán ilyen mindenféle 7 milliárdban még tényleg a Velencítóval is azért el lehetett volna 7 milliárdból sok mindent az annyiból Sziátó Péter három és fél évig tudott volna repülni magángépekkel ezzel így lett 18 milliárd az összes állami pénz a Kék bolygó alapítványba, ami egyébként ilyen rendezvényeket szokott csinálni most elvilg arra kellett az a 7 milliárd hogy valami fenntartható mit tudom én milyen rendezvényt csináljon ami ami biztos nagyon fontos Igen.
[00:22:00]És utána hát ez egy egy ilyen régi egy ilyen kedves régi hír még a HVG-től, hogy annyira fontos volt azért, hogy a természetvédelem és amikor a politika találkozott, akkor azért mégis csak a politikát és a Fideszt választott Ádér János, hogy amikor egy ilyen szakértővel beszélt a podcastjében és az akyárokról volt szó, akkor amikor a vendég arról beszélt, hát azért ez elég káros és azért nem feltétlenül túl jó, hogy annyi akyár van, akkor azt a részt azt így kivágatta belőle.
[00:22:30]Igen.
[00:22:30]Az nem nem hangzott el a podcastből.
[00:22:30]Ezt honnan tudják?
[00:22:32]Kiszivárgat az eredeti?
[00:22:35]Miért kell ilyen dolgokat kér keresztkérdésekkel?
[00:22:37]Most úgy hebegek, habogok, mint Na látod?
[00:22:41]Mint Orbán Viktor egy miniszterelnöki vitán.
[00:22:43]Pedig elolvastam, de hát nyilván elfelejtem ezeket rögtön.
[00:22:44]Hát gondolom kint van, kint volt valahol végig, és aztán a YouTube-ra már úgy került föl, hogy hogy nem volt méia clickre.
[00:22:51]Ja.
[00:22:53]Na jó, hát azt ki kellett vágni.
[00:22:53]Mi kell vágni, mert ugye mi nekünk ugye a GDP-t úgy növeljük, hogy mindenhol akyárakat emelünk, amik ugye nem szennyezik a környezetet.
[00:23:02]Ezt mondta Szártó Péter is, hogy nem kell aggódni.
[00:23:04]Azóta egyébként a debreceni szandorpot konkrétan most így elvesztette a az engedélyét, mert a talajvet szétfosták mindenféle olyan eszköz vagy anyaggal, ami hát nem túl jó, hogyha az ember szervezetébe belekerül.
[00:23:17]Úgyhogy ezek a kis áder percek meg a tüntetés, meg nem is tudom, ide nem csoda, hogy félnek Magyar Pétertől.
[00:23:23]Mutatjuk.
[00:23:27]Jól van ez így mit kapott Magyar Péter megmutatta pisztolyát.
[00:23:32]Kapott egy revolvert és koyókat is hozzá, ami kemény.
[00:23:35]Erdogán a NATO csúcson ilyen ajándékokat [torokköszörülés] osztogatott nem csak a Magyar Péternek.
[00:23:43]Hát ez szokatlan, nem?
[00:23:43]Tehát nem igen.
[00:23:46]Mondjuk a NATO csúcs, szóval azért az ilyen hadi dolog, akkor lehet, hogy De azért fura.
[00:23:50]Hát [nevetés] jó, de azért nem minden ország fegyvert viselni.
[00:23:55]Minden elnöknek úgy adja oda, hogy rágravíroz neveket a golyókra, vagy nem tudom.
[00:24:00]Mindenkinek a politikai ellenfelét.
[00:24:02][horkantás] Igen, amúgy annak szerintem az a legviccesebb része, azt írta a Magyar Péter kommentekben, hogy van olyan kormányfő, aki szerintem ki se nyitotta a dobozt, és megpróbálta fölvinni a repülőre.
[00:24:12]Itt [horkantás] írja, az azért megnéztem volna, hogy izé előszedik a miniszterelnök az, hogy ne haragudjon, a táskában egy pisztoly van.
[00:24:18]Itt van.
[00:24:21]Minden állam és kormányfő megkapta.
[00:24:22]Volt, aki gyanútlanul a repülőre is felvitte.
[00:24:25]Felvitte.
[00:24:25]Felvihette.
[00:24:26]Amúgy ezek szerint akkor igen, ez igazi trollkodás volt akkor a Erdogantól.
[00:24:28]Most lehet, hogy a fél világnak a vezetője a török börtönökben üln.
[00:24:35]Aha.
[00:24:35]Igen.
[00:24:35]Talán hallottunk volna róla, de miért a világvezetői nem magángépekkel mennek, mint a Sierto Péter?
[00:24:41]Látod, ő azért ment mindenhol magángéppel, hogy ne legyen ilyen problémája, hogy mit v haza tudja vinni a pisztolyát.
[00:24:44]De amúgy hát nem tudom, azért az Erdogánról van szó, úgyhogy nem mondok semmit, de hogy így nem gondolom, hogy ez a legjobb ajándék amúgy.
[00:24:51]Na mindegy.
[00:24:51]Hát egyed [horkantás] biztos, hogy egyedi?
[00:24:56]Igen.
[00:24:56]Ez a legjobb ajándék az emberi élet kioltására való eszköz ajándékozása.
[00:25:02]Ugye ebbe a világba akarunk menni, ahol ahol ez az a Igen.
[00:25:07]Én azt mondanám, hogy lehetőleg ne.
[00:25:09]Amúgy valami olyan epic dolgot kell ajándékozni mindenkinek, amit mindenképp ki akar rakni az irodájába, és mindig ilyen megfigyelő dolgokat belerakni.
[00:25:17]Mondjuk már ilyen biztos volt.
[00:25:19]Ühüm.
[00:25:19]Hát szerintem azért ezeket átvilágítják.
[00:25:20][torokköszörülés] Azt hiszi az ember, hogy átvilágítják.
[00:25:22]Azt hiszi.
[00:25:22]Mondjuk ami kiderülnek a Fidesz kormányzásáról, hogy ott azért tényleg már eléggé kontraszelektált volt a végén a a bagázs, úgyhogy végülis ki kinézem, hogy ezt így meg lehet-ett csinálni.
[00:25:32]Hát ugye a CR-tőre nem volt hajlandó biztonságos csatornákon telefonálni.
[00:25:36]Ennek azért meglett a hátütője ugye legközelebb esetleg ha ilyen pozícióba kerülsz, akkor esetleg illik megfogadni a a szakértőknek a tippjeit, hogy nem fog már ilyen pozícióban.
[00:25:48]Hát szerintem se, de hogy akkor akkor ezt azért bánhatja.
[00:25:51]Most ki ki lesz a Szóval úgy lesz, hogy a Fidesz meg kétharmaddal négy év múlva, akkor ideglenesen a miniszterelnök mondjuk Lázár lesz, és ő megváltoztatják vissza a törvényeket, és akkor Orbán Viktort is meg Igen.
[00:26:03]Azonnal mindent átírnak, ugye két alkotmányozást csinálnak, de akkor hirtelen nem lesznek stoppönkény tüntetések valószínűleg a Vagy hát lesz csak már nem lesz ott a Fideszes Ponte hívő oldal, hanem hanem más lesz a jó kis baloldali amúgy.
[00:26:20]Igen.
[00:26:20]A a Fidesz elérte, hogy most már a miánk szavazóiért megy a harc.
[00:26:25]Amúgy ez konkrétan megtörtén az egyik talán Texes interjúban vagy videóban volt, hogy azt mondta a csávó, hogy hát igen, ő ez ellen föláll a Fidesszel és akkor hogy nem is tudom, a jövőre kérdezték és hogyha nem nem tud már nyerni a Fidesz, vagy szerinted tud-e nyerni és ha nem tud akkor megyünk át a mi azánkhoz, mert ők most nagyon aszertívak, vagy nem tudom, nagyon nyomják lendületesek.
[00:26:42]Mi hazánk.
[00:26:45]amennyire meg akármennyire megvetem őket, nyilvánvalóan kompetensebbek most, mert ők már megszokták az ellenzékiséget, meg nincs akkora begageük, de hogy a az egész így mobilisabb, mint egy ilyen Fidesz, ami 16 év kényelem után így azt se tudja, mit csináljon.
[00:27:00]Ebben a versenyben meg szerintem mi mi hazánk jobb lesz, de nem úgy tűnik, hogy amúgy nagyon gyűjtik be a szavazókat ciklus korlát meglesz, mert akkor ugye gyakorlatilag a frakció, hát mondjuk a Torckai be tud kerülni.
[00:27:11]Olyan embert meg nem ismerek, aki a Novák elődre akar szavazni igazából.
[00:27:14]Hát szerintem nem őt, tehát a torockai meg a durúródóra volt nagyon előtérbe rakva.
[00:27:20]Novák az úgy csak így a többiek fvizzén mindig beúszik a parlamentben.
[00:27:26]Jól van ez így a Tescó fontolgatja, hogy ki vonul Magyarországról, Szlovákiából és Csehországból.
[00:27:31]Tesco nem kívánta kommentálni a gazdasági lap értesüléseit.
[00:27:36]Hogy?
[00:27:36]Hát az nem egy cáfolat.
[00:27:37]Hát nem, hát az az gyanúsan nem egy cáfolat.
[00:27:38]És azért hát mostanában jártál Tescóan egyre hitványabb vagy hát szomorúbb látvány szokott lenni, tehát hogy már mindig így zárnak le ilyen részeket már egyre kisebb.
[00:27:48]Hát az van, hogy nem a Tesco a legjobb kínálat.
[00:27:51]Azt aláírom én is.
[00:27:51]Ha körülmények hasonlóak lennének, akkor nyilván a Lidl bemegy az ember a legszívesebben, vagy Aldiba, ha az van.
[00:28:00]De most szerintem a Lidl már egyre elterjedtebb.
[00:28:02]Igen.
[00:28:02]Most az Aldi is nagyon szenvedő kis nagyon hitvány, Igen, mert régen így egában volt Aldi több volt, nem?
[00:28:07]Hát szerintem az Aldi jöttbe korábban talán, vagy ők ők terjedtek el korábban, és ők nagyon megszenvedték ezt az egész extra profit adó kis kereskedelmű, tehát ilyen nagyon nagy mínuszokkal.
[00:28:17]A Lidlnek az a bajom vele, sokkal jobban szeretem a termékeket, de iratlan tömeg van, és általában nem akkora nagy boltok, és ahhoz képest nagyon nagy tömeg van.
[00:28:28]Szóval ideális esetben azok lennének akkorák, mint egy Tesco szokott lenni, egy Lidl és akkor kényelmesen lehet férni.
[00:28:35]Sőt, a Lidl parkolók, a ami nálunk van, kisebbek, mint az átlag, és így nem lehet rendesen ajtót kinyitni.
[00:28:42]Olyan olyan, mintha igen, a Bart Simpson átrajzolta volna, mint a mesében.
[00:28:44]Amiatt megyek a Tescóba, ha megyek, mert egyszerűen egyfelől nincs annyi ember.
[00:28:50]Hát lehet, hogy ez baj isak.
[00:28:50]Ez az nem egy legoptimálisabb.
[00:28:54]Másfől meg az, hogy a scan and go az egyszerűen fantasztikus.
[00:28:56]Mindent belerakok, és akkor lepittyentem és már megyek is ki.
[00:29:00]Annyival jobb élmény így vásárolni, hogy nem kell kipakolnom, bepakolnom.
[00:29:04]Ö, hogy ha igazából a scanet gott azt át átvennék más boltok, akkor odamennék, de hogy ez az, hogy ez ez elképesztő kényelem.
[00:29:12]2026-ban ezzel nem lehet versni, de lehet, de lehet az is, nem, hogy annyian visszaélnek ezzel, hogy ez se segít a profitabilitás megtartásához, és emiatt se éri meg.
[00:29:23]Nem ér, nem élnek vissza, mert a legtöbben nem ezt nyomják.
[00:29:24]Ahol én megyek, ott a legtöbben nem alapból.
[00:29:28]Igen, ez egy tel t telikosánál lehet meg ellenőrzik is amúgy néha.
[00:29:29]Na jó, de egy telikosarat és nem tudom, a közepén van egy szarvasgomba szósz, ami ekkora, de 10000 Ftüm, azt nem pitteeged le, nem fogja senki észre, amikor kitolod, mert azt látja, hogy ja igen, amúgy fizetett 70000 Ft, hát 5000 Ft fölött már van rajta ilyen izé, nem pittegő, nem tudom, nem járokba bevallom őszintén, úgyhogy kábé 5000 Ft a limit.
[00:29:52]Na mindegy, az a lényeg, hogy sokkal gyorsabban elintézem a nagy bevásárlást.
[00:29:55]Én ha meg csak elképzelem, hogy egy boltban sokat vások és ki kell pakolnom és vissza inkább nem megyek el inkább.
[00:30:02]Hát pedig úgy ez ez lesz Ádám vagy marad a online rendelés, mert úgy látszik ez ez gatya, hogy idézzünk egy klasszikus rlebe is jön a scan and go, azt írják.
[00:30:12]Hát remélem, hogy jön, mert menni nem tud, mert nincs még legalábbis ott én vagyok.
[00:30:15]Meg akkor jöhetnének rendes parkolóhelyek és egy kicsit nagyobból, de nyilván azért minden nem lehet.
[00:30:19]Ott ott pont az a vonzó a Lidlbe meg az Aldiba, hogy nem nagy.
[00:30:24]Én azt azt tudom Tesco, hogy bemennék mondjuk vásárolni meg oceanba meg ezekbe, hogy egy maratont le kell sétálnom csak azért, hogy be De rohadt nagyok és mind de annyira azért nem ma de azért nagyok áldá.
[00:30:36]De legalább elférsz.
[00:30:36]De legalább elférsz.
[00:30:38]Nem egymás nyakába nyomorgunk.
[00:30:40]Ez megéri, hogy kicsit tovább kell sétálnom, de legalább elférek.
[00:30:42]Tágas.
[00:30:45]Nem az van, hogy így azt érzem, hogy úristen, bemegyek egy helyre, ahol össze vagyunk nyomorítva.
[00:30:48]végtelen ember ilyen olyan sorokban, hogy nem férünk el egymás mellett, inkább sétálok egy kicsit többet, de legyen tágasabb.
[00:30:55]Én így vagyok ezzel.
[00:30:58]Nem mindenhol van akkora tömeg, de igen, azért valóban szűkebbek meg kisebbek a az Aldik meg a Lidlük, de én pont ezért szeretem és szerintem sokan is, mert hogy bemegyek, nincs az, hogy át kell sétálnom a ruha.
[00:31:10]Hát végülis át kell sétálnom, de olyan kicsi, hogy nem az jó.
[00:31:14]Kevés márka.
[00:31:14]Jó, jó, de [ __ ] meg, meg o ilyen játékrészleg, ahol olyan 25 sort át kell sétálnom, hogy hogy a rohadt lisztet megtalálja meg a cuk.
[00:31:22]Jó, elég volt.
[00:31:22]Barna, akkor nem mész Tescóba mész a Nem megyek.
[00:31:25]Igen.
[00:31:26]Jó, menj akkor a a pennybe.
[00:31:26]Hát amúgy az van nálunk, de már nem járok, mert mindig akkor sor mik vannak?
[00:31:30]Mi már végtelen bolt van.
[00:31:34]Lidl meg Aldi.
[00:31:34]Hát jó izdések és pofonok.
[00:31:36]Ki van az találva.
[00:31:38]Szerintem nem hiába terelődött át a vásárlók az ilyen hipermárketekből oda.
[00:31:43]Na igen, amúgy régen nagyon nagy divatja volt az ilyen gigantikus hipermárketek.
[00:31:47]Na most már mennek össze.
[00:31:47]De amúgy megnéznék egy Lidült, ami nem nyomorgós, hanem szép nagy.
[00:31:52]De akkor az onnantól egy Tesc az, mert nem az, mert a termékek a lényeg.
[00:31:57]Na, pont az a lényeg, hogy nincs sok termék, hogy mindenből paramba van kettő.
[00:32:00]De legalább akkor le el lehet férni kétszer, akkor lenne [nevetés] a folyósó vagy valami.
[00:32:04]Ez van.
[00:32:04]kéne.
[00:32:04]Igen.
[00:32:04]Egy Tesco méretű Lidl.
[00:32:07]Alapvetően az az is, hogy 2026-ban még ez a kiszállítás is van, de azokkal is sokszor baj van, meg drága meg minden, de hogy úgy érzem, hogy már valahogy lehetnénk előrébennél, mint ahogy tartunk 2026-ban a a bevásárlást illetően, hogy még valami innováció hiányzik.
[00:32:24]Nem tudom még mi, mert ha én találnám ki, akkor nagyon gazdag lehetnék belőle, de valaki ki fog találni valami iratlan innovációt, és let fog tarolni mindent.
[00:32:33]De van itt vagyunk a küszabén szerintem.
[00:32:37]A hát ugye a gazdagoknak majd a robot kutya, ami elmegy bevásárolni, a robot butler vagy mi az isten, komornyik, aki majd bevásárol és az AI majd látja, hogy melyik az avokádó, ami ami nem kőkemény meg nem rohadt puha, [horkantás] hanem így megfogja, és ezt szeretni fogja a Barnavás.
[00:32:52]Igen, ezt [nevetés] ezt avokádó zabáló.
[00:32:56]Ezt ezt ma megeszi.
[00:32:56]Ez úgy annyira puha, hogy ezt holnap eszi meg.
[00:32:58]És csak hogy az az meg az, hogy a felső 1% fogja tudni kifizetni, hogy legyen egy robot, aki helyette elmegy vásárol.
[00:33:07]Nem biztos, hogy robot kell ahhoz ahhoz.
[00:33:08]Lehet, hogy lesz kiszállítás is erre.
[00:33:10]De kiszállításra az a baj, hogy nem tudod nem tudod a frisset összeszedni.
[00:33:12]Nem valaki más kizállítás, ahol rendes dolgokat hoznak.
[00:33:16]Nem az, hogy a felét helyettesítik valamivel, a másik felét ki se hozzá.
[00:33:20]Tényleg olyan volt.
[00:33:20]Bár egyébként a azt a kiflinek meg kell adni, hogy rögtön visszafizetnek mindig, ha van probléma.
[00:33:26]Ritkán szoktak rendelni, de olyan volt legutóbb, hogy egy 10 darabos tojásb kilenc volt és [nevetés] az az ki, kiv mi történt?
[00:33:32]Kivett valaki egyet, miközben kijött és így írtuk, hogy eskü nem mi vettük ki egy hiányzik.
[00:33:37]És amúgy kedvesek voltak, mert kifizették az egészet.
[00:33:41]Szóval kábé ingyen kaptunk kilenc tojást meg azért profik.
[00:33:42]Csak hogy azért [nevetés] tényleg az [ __ ] idegesítően, amikor így meg az egyik nem tudom ilyen kefír az így szét volt robbanva.
[00:33:48]Igen, a kiszállítás az még még egy négy luutri.
[00:33:51]Meg amúgy nekem maga, hogyha nyugalomban nem rohadt nagy tömegben így így végigmegyek egy bolton, akkor az nincs.
[00:33:58]Így elgondolkozok, hogy mi kéne eszembe jutnak dolgok.
[00:34:00]Így az van.
[00:34:00]Ennek is néha néha rendben van.
[00:34:02]Például ezért most ritkán járok, de hogyha bármikor tehetném és r megyek ilyen muk 9ig nyitva van egy bolt és yolcttól 9enciig mész, az a legjobb.
[00:34:10]Akkor nincsenek sokan.
[00:34:11]Az valahogy van egy hangulata már ennek, de így tudod, amikor munka után négy, négy és hat között mész be, az halál.
[00:34:19]Hát a az a halál meg szombat 9 és kettő között élhetetlen minden volt tapasztalatból mondom, mint dolgozó is megélhettem.
[00:34:27]Tehát hogy ez mesélj a bolt a kasszás élményeimm.
[00:34:31]Lehet, hogy valaki emlékszik rá, hogy honnan ismerős ez az ember a Jól van ez így amikor kasszás voltál régen.
[00:34:37]Igen, igen, igen.
[00:34:37]Hát lehet, nem tudom, hogyha valaki a gazdag rét is párban sokat járt, akkor akkor azt megismerhet.
[00:34:43][nevetés] Igen, bejártam a ranglétrát mindenhol.
[00:34:46]Szóval, hogy az a szombat az halál.
[00:34:47]Mindenkinek 9-kor eszébe jutt, hogy [ __ ] meg már ebédelnünk kell a családdal, és így jönnek és így ilyen hatalmas megpakolt izéket visznek el.
[00:34:54]Úgyhogy hát nem tudom mi lesz veled.
[00:34:56]Sajnálom.
[00:34:56]Figyelj, ebből lehet a nagy karrieret, hogy a elmondod, hogy honnan jöttél, mintogy a dash, hogy kukás volt.
[00:35:02]Igen, igen.
[00:35:03]A spár kasszából.
[00:35:05]Vírok egy számot, hogy rossz volt.
[00:35:06]500-kor kellni.
[00:35:08]5-kor kellett kelni.
[00:35:09]Hát, mert hat-kor nyitott, úgyhogy voltam amikor 5-kor kell, és így gyorsan sietni kellett.
[00:35:11]Mondjuk legalább akkor még voltak kaszások.
[00:35:14]Szóval vannak helyek, ahol ahol néha hiányzik a kasszás.
[00:35:16]Mondjuk a Tescos pont ilyen az Aldi az ami feszíti a hurt a végtelenség nálunk, hogy így mindig egy kaszás van, és akkor nyílik új, amikor amikor így a bolt közepéig áll és egyébként akkor hirtelen nyitnak kettőt és akkor egy perc alatt egyébként lemegy a sor, és rögtön bezárják.
[00:35:30]Tehát egy másodperc izét nem adnak arra, hogy így normalizáljon a helyzet, de rögtön bezárják, optimalizálják.
[00:35:37]Igen.
[00:35:37]A Lidlben nálunk van önkiszolgáló, szóval azt azt és kipakolsz és bepakolsz.
[00:35:42]Én Én, mint egy ilyen rabszolga [nevetés] kipakolok és bepakolok.
[00:35:45]A izé az a Decatlonb az app már nem működik, de legalább az működik, hogy csak így berakod.
[00:35:52]Szóval egyszerűen nem hiszem el, hogy azért a termékek nem túl széles skálája, nem de hogy akkor is valami szóval olyan kéne, hogy így betolod a izét és összegy és kihúzod.
[00:36:02]Az olyan kéne, csak nehéz megcsinálni.
[00:36:05]Ké a francba.
[00:36:05]De hát vagy AI AI vagy úgy van, hogy tolod a izét és van egy kamera a fejeden.
[00:36:11]Nem a fejeden, hanem betanítod a izét, az AI robotot, hanem a kosaradnál van egy.
[00:36:14]És a látja, hogy beleraksz valamit, azt akkor ott csippantja és ott van egy képernyő és mondj hozzá.
[00:36:21]Ja.
[00:36:21]És a lady gyümölcsöt azt azt mi fogja elemérni?
[00:36:24]Amikor íy egy vödör narancsot beleraksz tud egy hány hát néha nem tudom, hogy mondjuk Magyarországon már általában megszoktad egy boltban, hogy neked kell lemérni, vagy a vagy lemérik, és akkor külföldön mondjuk Horvátországban, amikor elmész, és akkor odamész már fizetnéd, és akkor adod a cuccot, hogy akkor hát menjél vissza lemérni.
[00:36:42]De ezt ezt is jó lenne egységesíteni.
[00:36:44]Kiméri le.
[00:36:44]Törvényi szinten kéne, hogy lehet, hogy ez lehet, hogy magyar társalom itt megoszlana, hogy hogy hol mérjék le.
[00:36:51]Lehet, hogy valaki szereti saját magának lemérni.
[00:36:54]Valaki meg azt szeretné, hogyha a kasszásmérne ez egy iratlan nagy háború.
[00:36:59]Megoldás nem.
[00:36:59]Erre van megoldás, mert ugye ahol a kasszásmérére ott is szoktak kirakni mérleget.
[00:37:03]Tehát le tudod mérni, hogy hány kiló, csak nem te rakod be, hogy most nem tudom mennyi lesz az ára, mert azért azzal vissza lehet élni tapasztaltb.
[00:37:11]Mondom, a spár az pont olyan volt, ott magadnak méred le, hogy ott azért volt, amikor felhúztam a szemöldökömet, hogy ezt most azt gondolod, hogy ezt én elhiszem, hogy ez 100 g alma az ekkora zsák izét így húzom le, és Igen.
[00:37:22]És akkor mondtad, hogy jól van, mehet.
[00:37:26]Nem mindig [nevetés] nem mindig néha azt mondtad, hogy álljon meg a menet, és így benyomtál egy csengőt.
[00:37:31]Trát az ember lopni akar.
[00:37:31]Lopni.
[00:37:34]Hát ilyenkor szólsz, hogy figyú, szerintem ez nem jól van lemérve.
[00:37:35]És akkor általában nem vitatkozik az ember, [nevetés] amikor tudja, hogy vaj van a fején.
[00:37:42]Így mérte le, hogy így fogta közben és így pont ráérintette a zsákot és így hát, hogy bekerül még 25 alma még a utána.
[00:37:49][nevetés] Szóval, hogy azért igen és van aki meg ilyen norm úgy lop, hogy csak egy pluszal vagy kettő, és azt meg senki nem fogja tudni.
[00:37:56]Szóval, hogy azért azt tehát az a boltnak se jó.
[00:37:58]Most elmondod, hogy hogy kell lopni, hogy ne ne bukjanak.
[00:38:00]Szerintem az, aki magának mért, az mindenki tudja, hogy azért ott ott tényleg csak a igazságérzeted meg a szabályrendszered az, ami magkarz figyel kamerákkal, vigyázzatok, ne lapjatok.
[00:38:12]Szerintem se, hogyha egy olyan társadalomba akarunk élni, amit így elképzeltünk magunknak egy ilyen békés, nyugati, jóléti társadalmat, akkor hát sajnos nem fér bele abba, hogy hogy plusz három almát beledobjál az zacskóba mérés után.
[00:38:24]Ne lopjatok.
[00:38:26]Ez amúgy a Fideszhez is kapcsolódik.
[00:38:27][nevetés] Igen, hát ez a ez a közeti műsorhoz kapcsolódik.
[00:38:29]Igen, ez egy átévelő szál amúgy itt, hogy nem nem kell nem kell lopni.
[00:38:34]Igen, ha már ne lopjatok, ugye reggel meg kijött a Ruf Bálintal egy interjú a Dul Szabolcsnak.
[00:38:39]Érdekes.
[00:38:39]Azt mondja, hogy hüledeznek a kormányüléseken, hogy annyi olyan ügy van, és egy ilyen módszert leírt, hogy hogyan pakolták ki a vagyont.
[00:38:47]Konkrétan azt mondja, hogy hát ahogy nézik, 2016 óta semmi más célja nem volt a Fidesz kormányzatnak, csak hogy minél több pénzt kilapátoljanak az országból.
[00:38:54]Ahogy sejtettük.
[00:38:56]A igen, az egyetlen kormányozni képes erő azt mondta, hogy hogy a legtöbb ilyen hüledezés az a módszer, amikor egy ilyen állami céget úgy adtak el hát neres vállalkozónak, hogy a magyar állam adott hitelt rá, 100%-os hitelt.
[00:39:08]És miután vagy ilyen állami bank, és miután megvette a befektető ugye 100%-os hitelből, utána a magyar állam nagyobb pénzért ugye össz a szolgáltatást bérelte, tehát mert kellett neki, mit tudom én, hülye példa, mert ez nem igaz, de hogy mondjuk a tűzoltóságot így eladnád, adsz 100%-os hitelt a neked, de megveszed a tűzoltóságát, és utána ja, amúgy kell tűzoltó, úgyhogy igazából visszabérlem a vállalkozótól és akkor onnantól neki nem rakott bele tőkét, viszont a hitelt majd hát ugye nyilván emeli az árat, ki van füzetve és akkor Akkor a vagyon az így át lett transzferálva teljesen az államtól, az állam pénzén egy magánember még elengedik a végén még azér.
[00:39:46]Az szerintem az arra még nem tudunk.
[00:39:46]Na majd biztos jönnek erről ügyek.
[00:39:49]Ígérte, hogy amúgy napokon belül lesz egy ilyen feljelentési kör.
[00:39:54]Ismert nevekkel.
[00:39:54]Hát talán valami miniszterről beszélt, de hogy mondta, hogy azért ez nem úgy működik, ezt nem ők intézik, ők átnézik, aztán feljelentenek, szeretnének ilyen jogállami keretek között azért ezen végigmenni, mert az a lényege ennek a rendszerváltásnak, hogy ne egy ilyen ne egy önkény legyen, ugye?
[00:40:11]Hát lesz lesz dolga a rendőrségnek, nem?
[00:40:13]A hülyeségeket kéne csinálni, ami például például amikor minket feljelent valaki valami hülyeség miatt.
[00:40:19]Ja.
[00:40:19]Ó, igen, azt most hallottam reggel megint [nevetés] Na mindegy, ez maj meglátjuk, hogy mi lesz abból.
[00:40:25]De ott szerintem ott ők is folják a fejüket.
[00:40:27]Nagyon érdekel, hogy ezek az ügyek meddig húzódnak.
[00:40:29]Azért tudod, egy ilyen feljelentés az tud húzódni évekig, nyomozás is évekig, meg a bíróságok is, van egy tárgyalás, aztán fél év múlva egy következő.
[00:40:37]Szóval nagyon remélem, hogy ezek azért gyorsabban fognak itt menni, mert itt ezem a társadalomnak is jó tenne, hogyha ez nyilván, hogyha valamit sokáig kell nyomozni, a azt sokáig kell nyomozni, azt értem, de hogy azért nem szeretném, hogy évtizedekig elhúzódjon az összes ügy, hanem itt itt az igazságszolgáltatás az tényleg működjön.
[00:40:56]Hát szerintem itt ugye azért akarat van mögött, hogy prioritizálva legyenek ezek az ügyek, mint a hát ugye jelenleg a Zsolti bácsi ügyről mondta azt ügyészség, hogy azért ez kiemelten dolgoznak rajta jelenleg.
[00:41:06]Bár nem lettünk okosak.
[00:41:08]Ugye tegnapra volt ígérve a tanú már a Zsolti bácsi már Igen.
[00:41:13]Hát arról szándékosan nem nagyon szoktunk beszélni, mert mert annyi hát ilyen visszaélés volt már ezzel, meg meg ígéret, meg olyan rágalmazások, hogy inkább meg kéne várni tényleg, amíg amíg az ügyészség nyomhatóság Igen.
[00:41:23]Kiad valami kézzel foghatót.
[00:41:29][zene] Jól van, ez így igen, a Lakmusz vizualizálta, de egyébként a parlament.hu Hu kirakja mindig, hogy kik hiányoznak nagyon a szavazásokról.
[00:41:38]És hát Lázár János nyer.
[00:41:41]Az öreg Lázár 75%-ban nem vett részt egy szavazásból vagy szavazáson.
[00:41:47]Ugye a Lázár János és egyébként a Sziátó Péter a második a két nincs home office legenda a közigazgatásban, mert ugye hát otthonról nem lehet dolgozni.
[00:41:56]Persze tudjuk, hát hát [nevetés] ők nem is sehol nem dolgoznak nagyjából, mert akkor most mi a francot csinál ez a két ember a sától?
[00:42:04]Legalább a szavazások majdnem felére bejárt valamit nyomkodni.
[00:42:06]Én azt nem értem, hogy miért nincsenek még megbüntetve, mert azért tehát az pofátlan a 75% az pofátlan.
[00:42:11]Tehát nekem mondhatja azt, hogy hát más munkát végeznek meg a választókeretekben van, bár ugye ez kábé mindig egyéni képviselő, de azért a 75% igen.
[00:42:21]Fóról, hogy azért a Lázár és a Siártól vezet a két ilyen prominens arca a Fidesznek.
[00:42:25]Két leghíresebb fidesz bünk, vagy nem tudom mi történ.
[00:42:29]Igen.
[00:42:29]És ők hiányoznak a legtöbb.
[00:42:31]Ja.
[00:42:31]És tegnap azt mondtuk, hogy kocsis Máté, hogy hogy milyen jó, hogy már nincs bent.
[00:42:34]De amúgy bent van a parlament, csak nem jár be őse nagyon.
[00:42:37][horkantás] Tehát én el is felejtettem, hogy ő bekerült a parlamentbe, csak ugye tehát így nem szólal fel nagyon, meg ilyennek nem szólal.
[00:42:42]Hát úgy meghúzódik szerintem.
[00:42:44]Amúgy ilyen mindig a Magyar Péter Roast Session után szoktak így megjelenni ilyen délután, amikor már így az emberek kinyomják a parlamenti közvetítést.
[00:42:51]Én azért pár ilyet néztem, meg hallgattam is.
[00:42:53]A lázt, a CRT-t, a kocsist egyáltalán nem láttam a pacsarok között.
[00:42:57]mindig csak másnap, amikor ilyen cikkek jelentek meg, és akkor délután hő-re befutott Lázár János is, vagy Szártó is, akkor így egy fotó megjelent rá, de íg lapítottak végig.
[00:43:04]Szóval mint megtudtuk, ott van Kocsis Máté, úgyhogy tegnap fake news terjesztettünk arról, hogy nincs ott ott van, csak nem látjuk a Tisza frakcióvezető az az 100%-ban részett például, azt tudom benne volt a cikkben, de többen is egyébként itt nem írják már, hogy ki hol tartozik.
[00:43:22]Igen, itt vannak a szégyen list volt a lényeg, úgy látszik ennek a cikknek.
[00:43:25]Az első oldalig volt érdekes, a top 20.
[00:43:28]Figyelj, igen, ez érdekes, hogy igazából a Fidesz, mivel itt a Tisza iratlan kéthmaddal ott van, nem azt nem szarod, hogy a Fidesz mit szavaz?
[00:43:39]Hát egyáltalán nem.
[00:43:39]Igen.
[00:43:40]De közben meg ez is érthető, de közben az is hülyén jön ki, hogy mondjuk te Fideszes vagy, szeretnéd, hogy ő képviseljön a parlamentbe, és be se jár.
[00:43:49]Hát meg tehát azért nincs bent a szavazólapon, hogy én szeretnék bejutni a parlamentbe, de hogyha h kétharmada van az ellenfélnek, akkor amúgy nem.
[00:43:56]Csak addig fontos bejárni a munkahelyemre, amíg amíg bármi beleszólásom van.
[00:44:00]Amint nincs beleszólásom, mint amúgy a legtöbb embernek nincs a munká hát sok beleszólása, mert ugye alkalmazottak, onnantól azért ettől függetlenül be kell járnod a munkahelyedre, tehát hogy vagy nem tudom, akkor mondjon le, vagy mondja azt, hogy nekem ez tényleg nincs kedvem.
[00:44:13]Ez a rendszer nem működik ezekben, hogy ennyi, hogy így amikor két pártrendszer van, és az egyik most az van, most inkább egy lassan, de hogy most Igen, majd egy 20 éve, mármint most 20 évig az van igen de hogy ez ilyen látszat az egész.
[00:44:28]Igazából megegyezhetnének abban, hogy egy tiszás bejár, azt megszavazza a dolgokat.
[00:44:32]Főleg, hogy így így még a nem tudom a Tiszán belül is nyilván, hogyha valami vita van, azt előtte vitatják meg, nem ott helyben most a fideszesek néha húzzák az időt, de hogy az egész úgy érzem, hogy most még megy a színház része, de hogy ebbe bele fognak fáradni nagyon gyorsan, és a fideszesek vagy nem szólalnak föl, vagy be se járnak, vagy azt azt kitalálják, hogy ő ezzel fognak tiltakozni, hogy még adjanak neki valami kis más olvasatot, hogy ne azt tűnjen, hogy már mi a francért [ __ ] akkor, hogy tudsz kontentet gyártani, hogy te dolgozol.
[00:45:01]Szóval, hogy igazából ez nekik mindenhogy rossz.
[00:45:04]Ugye a Török Gábor azt mondta, hogy nem kéne bemenni.
[00:45:06]De hát azt ugye eddig még senki nem csinálta meg nagyon ilyen frakció szinten.
[00:45:11]Igen.
[00:45:11]Meg meg közben van akinek jobban megérted a hiányzat pé itt van Orbán Anita, aki a külügyminiszter is.
[00:45:15]Neki biztos azért mennie kell külföldre, vagy Magyar Péter, akinek nem tudom most a NATO csúcson volt.
[00:45:20]Nekik itt érthetőbb a hiányzás, nem?
[00:45:24]Hát a minisztereknek általában igen, azért van igen Tiszás, aki sokat hiányzik.
[00:45:29]Hát én kíváncsi vagyok, hogy mikor lesz ennek ilyen retorziója mind a két oldalon egyébként.
[00:45:33]Sió többet hiányzik, mint a mostani ügyminiszter.
[00:45:36]Pedig nek jelenleg itthon van.
[00:45:38]Én it fizetjük most nem fizetjük azt, hogy repkedjen ide-oda.
[00:45:43]Így azért már nem olyan jó biznis repkedni.
[00:45:45]Jó, hát kíváncsian várom, hogy hogy lesznek-e retorziók, mert hát amúgy ez amúgy ez már pofászó.
[00:45:50]Azt azért példamutatásnak a magyarok felé meg a jobban esne szerintem a legtöbb magyar állampolgárnak, hogy sok milliós fizetést miért kapja valaki, aki be se jár.
[00:46:00]Ez így egy kicsit így visszaélés azzal, hogy hát négy évről megszavazta, akkor most már leszarom.
[00:46:04]Mondhatják azt, hogy minek járják be úgyis meg lesz szavazva.
[00:46:07]De hát akkor [ __ ] meg, akkor ne ez dolgozz, akkor dolgozz valamit.
[00:46:10]Mondjál le.
[00:46:10]Nem úgy csinálni.
[00:46:12]Szóval, hogyha szerinted nincs értelme annak, hogy ott vagy, akkor nem kell fölvenni a fizetésre se érte, akkor nem kell bejárni nyilván.
[00:46:17]Szóval így egy kicsit én ezt mondtam én is, hogy nincs benne a munkahőköri leírásban, hogy hát jó, de csak akkor járok be, hogyha van a szavamnak bármiféle értelme, vagy a szavazatomnak.
[00:46:26]Hát meg ugye végülis amúgy be lehetne járni úgy, hogy mondjuk normálisan vitáznak, de ugye egyelőre az se történik meg.
[00:46:32]Bár a Tisza felől se feltétlenül látom, hogy hogy lenne-e nyitottság.
[00:46:37]Bár amúgy amikor a Takács Péter felszólalt az áfa miatt, ott azért így normálisan beszéltek, de ott is a Takács így ferdített, szóval el tudom képzelni, hogy mondjuk legyen egy konstruktív vita valamiről, de ott még nem tartunk.
[00:46:50]Még a gyász ugye fázisaiban vagyunk, hogy hogy falz mindig a RUF pálint.
[00:46:55]Így van.
[00:46:58]Jól van ez így politikó.
[00:47:00]Amerikai pénzt tarthatja életben a brüsszeli MCC-t.
[00:47:02]Várjál.
[00:47:04]Amerikai pénzt azt nagyon nem szeretik.
[00:47:06]Ugye volt ez a dollár baloldal nevű politikai szóösszetétel.
[00:47:11]Dollár Fidesz most a dollár dollár jobboldal patrióta.
[00:47:15]Mit szólsz ez Ádám?
[00:47:16]Téged ezt a céget emiatt nagyon támadták, hogy amerikai pénzbőlre pályázott és kapott belőle ugye egy pályázatra, amit nyíltan meg Igen.
[00:47:24]ami a bevételünk egy ellenyésző százaléka volt.
[00:47:28]Hát azt az furcsa furcsa azt nem azt nem azt mondja az MCC, hogy sajnos külföldi pénzt nem fogadhatunk el.
[00:47:33]Na na na na most már most már azt mondják, hogy hát szövetségesek ugye a szrénitás az az csak az pénzzel is baj volt mindennel.
[00:47:45]Baj van.
[00:47:45]Ádám nagyon jó ezt ezt már megszokhattuk.
[00:47:47]Igen.
[00:47:47]Hát ezért volt fura ez a tegnap tüntetés is.
[00:47:51]Ez ilyen Ádám.
[00:47:51]Ezt Orbán Balázst azért remélem láthatok majd egy interjút egy képességes riporterrel, aki ezt így megkérdezi tőle, hogy akkor most hányad állunk, hogyha ez valóban igaz.
[00:48:01]Hát az úgy van, és majd kimagyarázza azt is.
[00:48:03]Folyamatos önellmondások azok, ha valami megy nekik, az az, hogy hogyan lehet mindent mindennel elferíteni, és valahogy mindig kicsúsznak, mint egy angolna.
[00:48:14]Így egyszerűen ehhez értenek.
[00:48:16]Szóval ezt nem nem aggódom, hogy ezt is majd meg fogják magyarázni.
[00:48:19]Azt azt tudod mi lesz?
[00:48:19]azt mondja, hogy a magyar Péter visszaélve a hatalmával ellehetetleníteni a patrióta mozgalmat, és hogy ezt ezt muszáj életben tartani.
[00:48:28]És erre a szövetségeseink a Trump elnök úr, aki ugye Orbán Viktor nagyon jó barátja, azt most finanszírozza, mert neki nagyon fontos, hogy a migránsok nagy a Trump el tudom képzelni, mert nem emlékszik már a az Orbán Viktor a azt hiszi, hogy a Iszlám Republic of Románia elnöke volt Orbán Péter.
[00:48:48]Nagyon ez lehet a fejében.
[00:48:48]Igen.
[00:48:48]Losing great friend of mine.
[00:48:54][zene] Jól van ez így.
[00:49:00]Na, amire mindenki várt.
[00:49:01]Végre a 2029-es EP választáson már önállóan mérettetné meg magát a KDMP egy vita anyag szerint.
[00:49:07]Hát valószínűleg nem véletlenül.
[00:49:10]Valószes is ki fogja őket [ __ ] szerintem, mert amikor majd ott le amikor a 10% alatt Fidesz nemathat Fidesz KDMP-t 9%-ra mérik, akkor ugye mivel két pártnak 10%-a, hogy bekerüljön, ezért nem nem biztos, hogy ez segítene rajtuk.
[00:49:26]Úgyhogy itt a vége a KDNP-nek azért.
[00:49:29]Hát nem lennék benne biztos, hogy az aláírást összeszedik amúgy 2029-ben.
[00:49:34][nevetés] Hát amúgy ez amúgy érdekes kérdés.
[00:49:39]Szerintem nagyon sokan a Fideszel összekapcsolják még így is, és alá fognak írni nekik, hogy Kapi, igen, igen, igen, igen.
[00:49:44]És már föl se tűnik nekik, hogy a Fidesz az az úgy kimaradt ebből a így az elejéről.
[00:49:47]Az mint ugye már csak a parazita maradt meg, ugye a KDMP és a főtest parazit.
[00:49:53]A főtest elsorvad és a parazit az tovább áll egy másik.
[00:49:57]A parazit az próbál önállóan túlni.
[00:49:59]Mi az KDMP?
[00:49:59]Mi az KDMP?
[00:50:00][nevetés] Hát amúgy azért lehet, de ők is a 10-ért mennének, szóval, hogy nem nem hiszem.
[00:50:05]Úgyhogy ilyen vitaanyag elindult a KDMP-n belül.
[00:50:07]Érdekes dolgok vannak benne.
[00:50:09]Például elemezték a 2026-os kampány hibáit, és amúgy tovább jutottak, mint a Fidesz.
[00:50:13]Mit szólsz ezzel?
[00:50:15]Nem tudatosították az elért eredményeket.
[00:50:17]Nem észlelték, hogy nagy az igény a változása, amire a folytatjuk a lehető legrosszabb válasz volt.
[00:50:22]Hát amúgy hát ebbe nehéz belekötni.
[00:50:24]Nem így van.
[00:50:26]Amú ugyancsak hallgattak a korrupcióról, ami szinte beismeréssel volt egyenértékű a dokumentum szerint.
[00:50:30]Amúgy még tegnap is a Szűcs Gábor aziszem úgy fogalmazott, hogy hogy igen, hogy a Fidesz 99%-a nem korrupt, tehát hogy még ő se tudta, egy megafonos nem tudta azt hazudni, hogy 100% És mennyien vannak a Fideszben?
[00:50:43]Mármint, hogy a Fidesz így szavazó így az egész Fidesz mondjuk két név szerintem itt a a pártra gondolt pártra, de azért elég nagy párt az nem.
[00:50:52]Szóval, hogyha csak a 1%-a és az az 1% a legtetején van, akkor igazából azt ki tudja pakolni.
[00:50:57]Am az az elég sok.
[00:50:58]Igen, de hogy de itt igazából csak az a lényeg, hogy hogy még egy egy notórius ugye propagandista se mert 100%-ot mondani, tehát hogy akkor az tényleg egy olyan probléma, amit azért illik hát megemlíteni a választás alatt, vagy valamit kezdeni vele.
[00:51:11]Hát a DK, DK KDNP, mit szólsz?
[00:51:16]DKDM mi?
[00:51:17]DKDMP DKDMP.
[00:51:18]Uramisten, nyelvtörő.
[00:51:20]De adom az ötleteket.
[00:51:22]Szerintem nem működik.
[00:51:22]Ugye DK, az ilyen nagyon libant jobbik KDMP.
[00:51:25]Jobbik az az működne, csak ugye a Jobbik az gyakorlatilag megszűnt.
[00:51:30]Hát ez akkor legalább már ketten lennének.
[00:51:32]Igen.
[00:51:33]MKKDMP az nem rossz.
[00:51:35]A azt mondd ki.
[00:51:37]És így el is fogytunk, tehát nem nagyon van párt már itthon.
[00:51:38]És a hát a DK meg az MKKP is.
[00:51:42]Az érdekes lesz, hogy a következő egy évben szerintem nem egy párt fog létrejönni.
[00:51:47]És most szerintem akkora űr van, egy normális ellenzéke legyen a Tiszának, hogy biztos vagyok benne a pletykákat is hallok, de hogy több irányból, hogy lesznek még pártok.
[00:52:01]Hát biztos ez mind de érdekes érdekes, hogy ki mit tud ajánlani, mert például vagy a Momentum szerintem megpróbál visszatérni.
[00:52:07]Mi volt az a mi volt a a Momentumból, ami kinőtt?
[00:52:11]Már nem a nevét se tudom.
[00:52:14]Az a vicc párt mi volt?
[00:52:14]Elfelejtettem.
[00:52:17]Humanisták.
[00:52:17]Jézusom, [nevetés] azt szerintem az az azt meg kéne nézni megint azt a interjút, mert azt imádtam.
[00:52:24]Így retrospektív nagyon sok mindent újranéznék, amit amit így így azért sokkal könnyedebb tartalom, mint amit akkor éreztem.
[00:52:31]Bár a humanisták akkor is egy ilyen szerintem a a most volt egy ilyen olyan mérföldkő ez a az, ahogy bejött ott a Tisza és megcsinálja egy rendszerváltást, ha már ők így nevezik, hogy nem tudom elképzelni, hogy a régi pártok közül talán a Momentum, aki még fel tud állni, aki méltósággal tudta ezt kezelni, de hogy és neki még volt egy bizony egy 1% fölötti tábora de a Momentumnak is nagyon ügyesnek kell lenni.
[00:52:56]Ilyenkor az szokott lenni, hogy a néppárt az szétszakad.
[00:52:59]Tehát, hogy most a Tisza ugye a balostól a jobbosig minden van benne egy ilyen teljesené, de nem a következő egyév besz nem nem, de hogy egy idő után kijönnek ezek az ellentétek a a jobbos keresztény meg a liberálisabb, balosabb oldal között és akkor olyankor szokott az lenni, hogy hogy van egy ilyen pártszakadás, és akkor kialakul a Tiszának a jobbosabb frakciója, meg a balosabb, és akkor simán lehet, hogy később ilyen koalícióba kormányoznak, de én azt előbb látom, mintogy most a indul a momentum és így na jó, de a Tisza végcsin a programját, vagy vagy így 80% vagy 70%, és így látod, hogy halad előről az ország, hogy van elszámoltatás, hogy hogy nem éltek vissza hatalommal, akkor akkor igazából és ugyanúgy fönn marad ez a néppártos rész, hogy a balosoknak meg a jobbosoknak is kedvezünk, vagy teszünk gesztusokat, hogy igazából mi az a üzenet, ami miatt én azt mondanám, hogy hát a szavazatomat, azt igazából megkockáztatom, hogy semmit nem fog érni.
[00:53:54]Szóval én ezt nem látom nagyon jönni.
[00:53:56]Ráadásul amíg nincs, amíg a Tisza nem hibázik egy olyat, ami egy elpártolást eredményezne, addig, addig nincs igazából hely.
[00:54:03]Tehát jelenleg a fát most az önkény unalommal.
[00:54:06]Jó, hát oké.
[00:54:06]Igen, igen.
[00:54:06]Hát arra meg ott van a a KDMP, ugye most egyedül, mert azt is mondták, hogy a sajnos nem fogalmazta meg a saját választási üzenetét a KDMP, ami amúgy én megnézném, mert ugye állandóan a abortussal meg a melegekkel, meg ilyenekkel foglalkoznak, hogy ki hol szexelt és mikor és kivel és hány évesen.
[00:54:24]Igen.
[00:54:24]Szóval, hogy hajrá!
[00:54:26]Szerintem ezzel azért nem fognak nagy tömöet megmozgatni.
[00:54:28]Viszont a végén azért a parazita azért parazita marad.
[00:54:32]azt mondják, hogy a tisztesség és a közös érdek továbbra is a Fidesszel való közös munkát igényli.
[00:54:35]A tisztesség.
[00:54:38]Tehát a közös érdek azt azt megértem, mert ugye a közös érdek az az, hogy jól megéljünk és kiraboljuk a pénzt.
[00:54:42]Igen.
[00:54:44]Vagy hogy igen, bejussü a parlamentbe, legyen meló.
[00:54:45]Na de a tisztesség azzal indítani a KDNP önálló estjét, hogy hogy ők amúgy a tisztesség miatt a Fidesszel azért továbbra is közös munkát folytatnak.
[00:54:54]Bajtárs hát túl sokat tudunk egymásról.
[00:54:57]Tudunk [zihálás] egymásról.
[00:54:59]Kész kezet most.
[00:54:59]És a végét úgy zárják, a polgári jobb közép politika számára a KDNP önálló pártként hasznosabb, mintha csupán segéd csapatként szerepel áll a vitaanyagban.
[00:55:10]Figyelj, én várom.
[00:55:10]Végre nem lehet azt mondani jó Hajnalkának, hogy magukra senki nem szavazott, csak úgy bele bekerültek ebbe.
[00:55:16]Hát de majd lehet mondani, hogy magukra senki sem szavazott, amikor nem kerülnek be a parlamentbe.
[00:55:20]Jó, csak akkor hogy beszél.
[00:55:21]Igen.
[00:55:21]A a tüntetésen aranyos, hogy itt így ez megfelték, csak ez az van, hogy valószínű olyan, mint amikor a Jobbik meg az MSZP meg ezek most itt összedugják a fejüket, és akkor kitalálják, amit mindenki tudja, hogy ennek vége.
[00:55:35]Ühüm.
[00:55:35]És akkor így próbálják így rakosgatni, mert megfejteni nagy megfejtésekben meg hosszú PDF-ekben megírni, hogy na akkor ezt lehetne, azt lehetne, miközben mindenki tudja, hogy itt nincs tovább, vége van, még lehet vergődni, meg még négy évig kapni a fizetést, de itt a KDMP, a Jobbik, az MSZP, ezek nem térnek vissza soha.
[00:55:52]A Mum sem gondolom, hogy sok esélye van, de neki még elmélet esélye van, mert szerintem a nagyon nehéz volt úgy túlélni ezt a rendszerváltást, hogy szimpatikus párként maradjon meg, de ami ők nagyon hamar visszaléptek és mindezek ellenére segítették a rendszerváltást, szóval itt itt nem lehet azt mondani, hogy ők ők valamiben egy keresztbe tettek volna, csak tég az kell egy lehetősés, az az más, hogy nem biztos, hogy lesz valami, amiben ki tudnak tűnni.
[00:56:19]Ezen biztos ők is gondolkoznak.
[00:56:21]Aztán meg ki tudja, hogy hogy rendeződik át, vagy hogy próbálnak majd visszajönni ilyen óellenzéki arcok viss miközben nagyzük nem is jött vissza a 12 éves izé, vagy így az a vergődés is, milyen van.
[00:56:32][zene] Jól van, ez így én ezt fel nem tudom fogni, hogy ez hogy sikerült a nyomozóhatóságoknak.
[00:56:40]Ugyanis azt mondják, bűncselekmény hiányában megszüntette a nyomozást a Bácskiskum Vármegyei Rendőrfőkapitányság a kecskeméti katonai repülőtérről ellopott eltűnt vadászgép alkatrészek ügyében.
[00:56:53]Tehát, hogy itt az történt, hogy [nevetés] eltűntek dolgok, a kerítésed így föl van vágva, és azt mondta a rendőrség, hogy így bűncselekmény hiánya.
[00:57:02]Hogy lehet valaminek a hí?
[00:57:04]Tehát, hogy ha tőlem ellopják a tévét, és így be van törve az ajtó, és utána megszüntetnék a bűncselekményt, vagy mi az a nyomozást, azért, mert nincs bűncselekmény, akkor azért hát zabos lennék, hogy finoman fogalmazzak.
[00:57:14]Nagyon zabos lennék, és azt én így mi csak vadászgép alkatr, [nevetés] csak vadászgép, miközben ugye mellettünk ilyen két posztszovjet ország háborúzik, feltélőleg tudják mire alkalmazni ezeket a postzovjet ilyen vadászgépeknek az alkatrészeit.
[00:57:31]Mnt nem tudom, hogy tudod megvé, vagy hogy lehet ezt, tehát hogy a rendőrs miért nem azt írták, hogy hát nem tud nem tudjuk mi történt.
[00:57:39]Hallod?
[00:57:39]Hagyjál már azt kellett volna a rendőrsnek mondani nekem erre most erre most tényleg nincs időm és így az kéne a következő, hogy így hogy így így így csak ignorálni lehet, hogy így jön egy beentés és azt mondod, hogy bocs, ez most nem az a vibe van.
[00:57:51]Na most nem az a vibe van.
[00:57:52]Ezt most nem szeretném, hogyha nem nem h jó, de mondhaták volna azt, hogy nem volt nyom, megszüntettük, mert nem tudtuk kinyomozni.
[00:57:59]Ilyet nem lehet.
[00:58:01]Tehát, hogy így ne haragudj.
[00:58:02]Tökéletes bűnt [nevetés] Igen.
[00:58:04]De hogy lehet azt mondani, hogy bűnt cselekmény hiányába?
[00:58:05]Hát nem lehet hiánya, hogyha eltűnt valami és még arra is nyomvan, hogy azt lopással tűnt el, mert gondolom nem kimászott a migalkatrész, és elvágta a drótkit és elsétát, mert öntudatra ébredt.
[00:58:15]Vagy ha igen, akkor akkor az is azért engem fölzaklatt elég rendesen.
[00:58:21]Lehet, hogy már nagyon régóta így rakosgatták azt az iratot, és összekeverték egy másik Igen.
[00:58:25]Vitték be, hogy mi lesz ezzel főnök.
[00:58:26]Á fú.
[00:58:26]Aj ne.
[00:58:26]Aj.
[00:58:26]Rakosgassuk ide-oda, amoda, aztán egyszer csak olyan elébül.
[00:58:33]Ó, bocsánat, frissítve van a cikk.
[00:58:33]A rossz, breaking news, breaking news, a rendőrség reagált Facebook posztot tet közzé azt mondta, hogy ne már a hát vzgel [nevetés] amú, hogy ezt az elmúlt napokban több médiatartalom szolgáltató is foglalkozott az eltűnt MIG 29-es alkatrészek ügyével, amelyekkel kapcsolatban korábban a rendőrkapitányság folytatott nyomozást.
[00:58:56]Az ezzel kapcsolatos megkeresésekre azt a választattuk, hogy a nyomozóhatóság bűncselekmény hiányában megszüntette az eljárást.
[00:59:01]A válaszra a közösségi oldalokon a rendőrség rossz színben feltüntető hozzászólások keletkeztek.
[00:59:06]Ezt most én is megtettem, bevallom őszintén, úgyhogy gyorsan.
[00:59:08]Ezért szeretnénk, ne csinálk, hogy megszüntetik a tévénnél a [torokköszörülés] Ezért szeretnénk tisztázni, hogy a nyomozóhatóság teljes körűen megvizsgálta az ügyet, minden nyomozati cselekményt elvégzett, és ezek alapján hozta meg azt a megalapozott döntést, hogy az alkatrészek nem kerültek ki illegálisan a honvéd honvédség tulajdonából.
[00:59:26]Mivel bűncselekmény egyáltalán nem történt, az a nyomozás megszüntetéséről kellett határozni.
[00:59:32]De akkor, hogyha nem illegálisan került ki, akkor hogy akkor van egy lap kivitte a Lajos, csak elfelejtette lepapírozni, és azt nincs kedvünk senkit bemártani, úgyhogy hagyjatok.
[00:59:44][ __ ] meg, akkor írjátok meg, hogy mi történet.
[00:59:45]Akkor elvileg ha nem került ki illegálisan, akkor legálisan került ki.
[00:59:49]Ha meg legálisan került ki, akkor tudjuk, hogy hogy ker nem került ki semmi fontos.
[00:59:50]Most pár atomb legálisan eltűnt.
[00:59:53]Tehát haragudjat ez az ugye meglett megtaláltuk a Ott volt a a jófogásom, megtaláltuk, visszavásároltuk.
[01:00:00]Nincs, nincs baj, nincs probléma.
[01:00:03]De sikerült.
[01:00:04]Emlékszem, hogy volt egy hát betörések ott a falun, és így ilyen visszatérőek [torokköszörülés] voltak, és kábé mindenki tudta, hogy kik csinálják, és aki elment oda, és kiráncigálta azokat az embereket, azok néha vissza is kapta, amit akart, de hogy így ennyire nyilvánvaló volt, és ezzel se nagyon tudott mit kezdeni a rendőrség, ami amúgy azért elég szó.
[01:00:23]Jó, de itt itt tehát ne haragudj, itt egy vadászrepülőgép alkatrésze.
[01:00:26]Ezek szerint illegálisan nem tűnt el, de legálisan tűnt [torokköszörülés] el, ami [nevetés] ami nem tudom, hogy lett, tehát hogy én nem lett tisztább nekem ez az ügy.
[01:00:34]Nem lett tisztább ez választok a rendőrség nevében neked chill.
[01:00:39]Nyugi, nyár van.
[01:00:40]Bárs már egy kicsit.
[01:00:40]Ne írogass már kommenteket, tesó.
[01:00:43][ __ ] meg itt.
[01:00:45]Ja, [ __ ] meg.
[01:00:45]Mit?
[01:00:45]Basd meg.
[01:00:45]Jobb ez a frusztráció, ez megöli az embert.
[01:00:48]Egy kicsit lazítsál, döjj hátra.
[01:00:50]Aha.
[01:00:50]Itt a jó idő.
[01:00:53]Erre vártál.
[01:00:53]Menjek nyaralni.
[01:00:56]Hát most mit kell itt izé?
[01:00:56]Írjál egy jó kis tonicos espressót.
[01:00:58]Aha.
[01:01:00]Nyom.
[01:01:00]Nem kell.
[01:01:00]Ennyi.
[01:01:03]What?
[01:01:03]Jól van.
[01:01:03]Oké.
[01:01:03]Miért nem ezt nem kicsit így?
[01:01:05]Ne [torokköszörülés] így így.
[01:01:07]Jó.
[01:01:08]Jó.
[01:01:08]Tudod péntek van.
[01:01:08]Péntek van.
[01:01:11]Elfogadom.
[01:01:11]Itt a péntek legális.
[01:01:12]Legálisan tűntek el, ugye ami ami létezik.
[01:01:15]Létező fogalom, hogy egy vadászrepülőgép alkatrésze legálisan el megint ez a vába, amit behoztam.
[01:01:21]E ez a vá ez nem az.
[01:01:25]Ez nem az.
[01:01:25]Jó, köszönö.
[01:01:27]Jó, oké.
[01:01:27]Elnézést kérünk a Bácskiskun Vármegyi rendőrfőkapitán mindenkinek jó hétvégét.
[01:01:30]Jövő héten ismét itt leszünk.
[01:01:33]A kérdés már csak az, hogy ti itt lesz.
[01:01:35]Várjál, várjál.
[01:01:35]Igen, még valótanul híresztelték itt a Celten, hogy ez az évadzáró.
[01:01:39]Ez nem az évadzáró, az az majd h uramisten, ez a helyrégazatások.
[01:01:42]Igen, az majd h 21-én lesz talán 22, nem tudom már mikor és még kábé addig tartom ugye a kiárusítás a kopascsimpánzon.
[01:01:51]Úgyhogy köszönjük, ha bárki támogat.
[01:01:53]Hogyha az ipon vásároltok, akkor a jól van ez így kosárkódal is tudtok minket támogatni, vagy a Patreonon, vagy azzal, hogy néztek minket.
[01:02:02]Úgyhogy kösz szépen mindenkinek.
[01:02:03]Jöv héten mi ismét itt leszünk.
[01:02:05]A kérdés már csak az, hogy ti itt lesztek.
[01:02:07][zene] [zene] [zene]