KlikkTV 1:02:51

SULYOK nagyot HIBÁZOTT | ÚjságíróK ÉLŐ

magyar pétertisza pártparlamentuniós pénzekalkotmánymódosításközélet
Irányultság: LiberálisKötődés: Ellenzéki
SULYOK nagyot HIBÁZOTT | ÚjságíróK ÉLŐ
tl;dr
  • Magyar Péter improvizálva Torockai Lászlónak adta a végrehajtói bűncselekményeket vizsgáló bizottság elnöki posztját, zavarba hozva a Fidesz-frakciót.
  • A lépés éket ver a Mi Hazánk és a Fidesz közé, miközben elismeri, hogy a párt korábban érdemi munkát végzett a végrehajtási ügyek feltárásában.
  • „Magyar Péter nemcsak lépésről lépésre, tégláról téglára meg tudta tervezni az Orbán-rendszer megbuktatását, meg is csinálta, hanem jól tud improvizálni is.” – Bolgár György

  • A parlament ülései újra „teleházzal” mennek, a fideszes képviselők is végigülik Magyar Péter felszólalásait, kivéve a rendszeresen hiányzó Lázár Jánost és Szijjártó Pétert.
  • Sulyok Tamás köztársasági elnök nem mond le, a Velencei Bizottsághoz fordult, de a Tisza várhatóan alkotmánymódosítással fogja eltávolítani a hivatalából.
  • A Fidesz súlyos káderhiánnyal küzd: Szentkirályi Alexandrát egy „idézetképtelen”, korábban 39%-kal vesztő politikussal, Szatmári Kristóffal helyettesítik a fővárosi elnökségben.
  • Az ügyészség kezdeményezte Molnár Zsolt MSZP-s képviselő letartóztatását az óbudai korrupciós ügyben, miközben a 100 milliárdos MNB-ügyben még nem történt előállítás.
  • Az Európai Unió 6000 milliárd forint befagyasztott forrás felszabadításáról állapodott meg a jogállamiság helyreállítása esetén, ami a GDP 7%-át jelenti.
  • A forint erősödése (355 Ft/euró) a külföldi befektetők bizalmát tükrözi, bár ez az exportőröknek már kedvezőtlen szint.
Részletes összefoglaló megjelenítése

Magyar Péter parlamenti improvizációja – Torockai László és a vizsgálóbizottság

A beszélgetés egyik központi témája Magyar Péter miniszterelnök váratlan parlamenti lépése volt, amikor a vita hevében Torockai Lászlónak, a Mi Hazánk elnökének adta a végrehajtói bűncselekményeket kivizsgáló bizottság elnöki pozícióját. A testület a „végrehajtói maffia által elkövetett rémtetteket” hivatott feltárni. A beszélgetőpartnerek egyetértettek abban, hogy a parlamenti ülésen a fideszes frakció zavarba jött, megtapsolták a helyzetet, mivel – ellentétben a korábbi gyakorlattal – nem vonulhattak ki tiltakozásként.

„Magyar Péter nemcsak lépésről lépésre, tégláról téglára meg tudta tervezni az Orbán-rendszer megbuktatását, meg is csinálta, hanem jól tud improvizálni is.” – Bolgár György *

A résztvevők szerint a döntés mögött több szempont is meghúzódhatott:
- A Mi Hazánk korábban valóban végzett érdemi munkát a végrehajtási ügyek feltárásában – ők kezdték el taposni a bírósági folyosókat, amikor a közvélemény még nem is hallott ezekről az ügyekről.
- Magyar Péter „mérgezett almát” is adhatott Torockainak: ha a bizottság elnökeként nem lép fel elég határozottan a Fidesszel szemben, azzal hiteltelenné válik, ha viszont rábizonyítja a korábbi kormánypártra a bűnök eltussolását, az a Tiszának is hasznos.
- A lépéssel Magyar Péter éket verhet a két ellenzéki párt közé, megakadályozva, hogy a Fidesz és a Mi Hazánk „összenőjön”.

„Sok mindent el lehet mondani a Jobbikról, igazadban, hogy mi az, ami neonáci meg egyebek, de például a végrehajtás tényleg köztörvényes ügyeinek a feltárásában abban azért ők végeztek az elmúlt években érdemi munkát.” – Bolgár György *

Az egyik beszélgetőtárs szerint a Völner–Schadl-ügyet is az ügyészség hozta ki végső soron, nem a Mi Hazánk, de a végrehajtási rendszer rengeteg más, felháborító és törvényességi minimumot is nélkülöző ügye nem jutott el bírósági ítéletig, csak hosszú, elhúzódó tárgyalási szakaszokig. Jámbor András volt képviselő, újságíró is keményen nyomozott ezekben az ügyekben.

Torockai a parlamenti vita során maga is felvetette: mi van akkor, ha Varga Juditot fogja beidézni a bizottság elnökeként? Magyar Péter erre azt válaszolta: tessék behívni, de tisztességes feltételek mellett, mert ő biztos abban, hogy Varga Judithoz semmilyen törvénytelen ügy nem köthető. Ez a jelenet is rávilágított arra, hogy Magyar Péter következetesen védi volt feleségét – a beszélgetők szerint valószínűleg őszinte meggyőződésből, hiszen a gyerekei anyjáról van szó.

A parlament mint új „Netflix” – változó légkör az Országgyűlésben

A műsorvezető megjegyezte: ismerősei elkezdték lemondani a Netflixet, és helyette a parlamenti közvetítést nézik. Ez jól mutatja, hogy a parlament ülései az elmúlt 16 évvel ellentétben újra érdekessé váltak. Korábban legfeljebb azok követték a közvetítéseket, akik Kövér László aljas megnyilvánulásain vagy a büntetések kiszabásán élvezkedtek, most viszont rendszeres a „full house”, a fideszes képviselők is végigülik Magyar Péter felszólalásait.

Kósa András, aki a parlamenti üléstermekben a sajtópáholyból követte az eseményeket, úgy látta: a feszült pillanatok ellenére egyfajta oldottság, „csibészes” légkör uralkodott a teremben. A képviselők komolyan vették a szerepüket, de nem volt merev, befeszült hangulat.

Kivételt Lázár János és Szijjártó Péter jelentenek: ők állandó hiányzók a parlamenti ülésekről. A beszélgetők szerint a fideszesek maguk is méltatlannak tartják, hogy miután „benyomták” őket a lecsökkentett létszámú frakcióba, nem vesznek részt a munkában. Magyar Péter rendszeresen fel is olvassa a hiányzók fejére távollétüket, valamint Orbán Viktor ígéretét, miszerint minden körülmények között beül majd. Az egyik résztvevő megjegyezte: Lázár János akkor hajlandó vitázni, ha nyertes helyzetben érzi magát, itt viszont az utolsó szó mindenképp Magyar Péteré lenne, ráadásul folyamatosan a fejére olvashatják az elmúlt években elkövetett ügyeit. Szijjártó helyzete még rosszabb – ő korábban azt nyilatkozta, nem tudja, mennyi pénz mozog a családjában, és hogy a felesége hogyan vesz ki évente félmilliárd forintot.

Magyar Péter és a régi barátságok – Gulyás Gergely, Varga Judit

A beszélgetők érdekesnek találták Magyar Péter viszonyulását egykori szövetségeseihez. Gulyás Gergellyel kapcsolatban elhangzott: Magyar Péter láthatóan szelídebb hangot üt meg vele szemben, ami egy nagyon régi és mély barátságra utalhat. A résztvevők szerint Gulyás Gergely valóban nem gonosz ember, és tényleg ugyanazokkal az igazságokkal kezdte politikai karrierjét, mint amelyeket most is hangoztat.

Ugyanakkor a beszélgetők kiemelték: Gulyás Gergely tudta, hogy mi folyik az Orbán-rendszerben, látta a jogsértéseket, mégis a rezsim egyik vezető arca lett. Ez – mint fogalmaztak – politikailag „megbocsáthatatlan”. Az egyik résztvevő ezt „Kövér László-dilemmának” nevezte, hozzátéve: kíváncsi lenne, hogy az idős Lehős (feltehetően egy korábbi szereplő) hogyan élte meg ezeket az éveket.

A beszélgetésből kiderült: Magyar Péter nemcsak Varga Juditot, de Gulyás Gergelyt is tartósan védi a nyilvánosság előtt. Varga Judit egyébként a hírek szerint podcastet tervez indítani, bár ez nem politikai jellegű lenne, hanem a Miskolci Egyetemhez kötődne. Az egyik résztvevő megjegyezte: pikáns, hogy azok listáján, akiknek menniük kell, szerepel az Állami Számvevőszék elnöke is – az a férfi, akivel Varga Judit jelenleg együtt él.

Sulyok Tamás kontra Magyar Péter – a köztársasági elnök menesztésének ügye

A műsor másik központi témája a Sulyok Tamás köztársasági elnök és Magyar Péter közötti konfliktus volt. Magyar Péter hétfőn a Sándor-palota elől jelentkezett be, jelezve: bement, és közölte Sulyokkal, hogy távoznia kell. Sulyok Tamás azonban nem mondott le, sőt hosszú szózatot intézett a nyilvánossághoz a köztársasági elnök státuszáról, arról, hogy az alkotmány mit enged meg és mit nem.

A beszélgetők ezt rendkívül ellentmondásosnak tartották: amikor Orbán Viktor korábban poloskázott, Sulyok hallgatott, most viszont hirtelen az alkotmányra hivatkozik. Az egyik résztvevő szerint Sulyok számára ez a játszma megnyerhetetlen, mert:
- A Tisza kétharmados többséggel bármikor módosíthatja az alkotmányt.
- Magyar Péter már a választások előtt, folyamatosan beszélt arról, hogy ezeknek az embereknek távozniuk kell a közéletből.
- A Fidesz korábban maga alkotott személyre szabott törvényeket alaptörvény-módosítással – most bármit mond a jogállamiságról, minden visszahullik rá.

„Miután a rendszerváltásra szavazott a magyar társadalom, ezeket a funkciókat így ezek az emberek nem tölthetik be. És erre megvan a törvényes jogi álláspont.” – az egyik beszélgetőpartner *

Sulyok Tamás a Velencei Bizottsághoz fordult, amely az Európa Tanács mellett működő konzultációs testület. A résztvevők szerint ez ügyes húzás volt Sulyok részéről – a testület valószínűleg dodonai véleményt fog kiadni, amelyre mindkét fél mutogathat majd, és ezzel az ügy elhúzódik. Azonban arra is rámutattak: a Velencei Bizottságnak nincs kötelező ereje, csupán egy ajánló, tanácsadó testület, amely ráadásul csak utólag, posztmortem jelleggel tudna az ügyről tárgyalni.

A beszélgetők szerint a megoldás egyértelmű: a Tisza beterjeszti az alaptörvény módosítását, és Sulyok Tamás másnap már nem köztársasági elnök. Magyar Péter hétfőn be is jelentette: egyben, az összes pozícióból fel fogják menteni azokat, akiknek a távozását kérte – beleértve a Kúria elnökét, az Alkotmánybíróság elnökét és tagjait, valamint a Számvevőszék elnökét is. „Oszt jó napot” – összegzett az egyik résztvevő.

Közvetlen elnökválasztás vs. parlamenti választás

A műsorban felmerült a közvetlen köztársaságielnök-választás lehetősége is. Ez a Fidesz számára is lehetőség lenne, hiszen ők is indíthatnának jelöltet, de a Tiszának is előnyös lehetne, hiszen legitim módon távolíthatnák el Sulyokot, és demokratikus színezetet adhatnának a lépésnek.

Az egyik résztvevő azonban óva intett ettől: egy újabb választási kampány közvetlenül a parlamenti választások után kontraproduktív lenne. Szerinte az lenne a logikus, ha a parlament választana egy széles körben elfogadott, nem pártkatona elnököt, majd egy-két éven belül, széles társadalmi és szakmai vita után döntenének az új alkotmány keretében a közvetlen elnökválasztásról vagy a parlamenti modellről.

„Ha a Tisza most azzal az igénnyel lép föl, és ez könnyen megtehető, hogy kérem szépen, szeretném, hogyha különböző pártok is, társadalmi szervezetek is, civilek is, akárki tegyenek ajánlatokat, hogy ki legyen a köztársasági elnök jelölt, és akkor majd a parlament ezek közül választ…” – az egyik beszélgetőpartner *

A műsor végén a nézők 82%-a arra szavazott, hogy Magyar Péter erőből, alkotmánymódosítással távolítsa el Sulyok Tamást. A műsorvezető megjegyezte: ez inkább wishful thinking, az egyik résztvevő viszont hangsúlyozta, hogy ez a realitás.

Fidesz: káderhiány és a fővárosi vezetőcsere

A beszélgetés érintette a Fidesz belső állapotát is. A fővárosi Fidesz-elnökségben minőségi csere történt: Szentkirályi Alexandra „fájó szívvel búcsúzik”, helyét Szatmári Kristóf veszi át. A résztvevők szerint ez jól mutatja a Fidesz káderhiányát: egy inkompetens politikust egy másik, „totálisan vesztes figurára” cseréltek. Szatmári Kristóf korábban 39%-kal kapott ki ellenfelétől, ami nem éppen átütő társadalmi támogatottságra utal.

A műsorvezető személyes tapasztalataként elmesélte: amikor megpróbált Szatmáritól idézni egy cikkhez, rájött, hogy a politikus egyszerűen idézhetetlen – mondataiból hiányzik az alany és az állítmány, összevissza beszél, így nem lehet szaván fogni.

„Egyszerűen idézhetetlenek a mondatai. Tehát alany, állítmány nincs. Össze-vissza beszél. Még nálam is szétesik, és egyszerűen nem tudtam kiemelni idézetet, nem volt megfogható a csávó.” – a műsorvezető *

A beszélgetők szerint a Fideszben kezdenek ráébredni, hogy a régi garnitúrával, Orbán Viktorral ez nem fog menni – „teljes magára hagyatottság” tapasztalható.

MSZP-s korrupciós ügy – Molnár Zsolt letartóztatása

Az adás közben érkezett a hír: az ügyészség kezdeményezi Molnár Zsolt letartóztatását. Az óbudai korrupciós ügyben indult vizsgálatok a második és a 15. kerületre is kiterjedtek. Az ügy 2024-ben indult, akkor a DK-s vezetés ellen, és most jutott el Molnár Zsoltig. Örsi Gergely esetében – akit szintén kihallgattak és házkutatást tartottak nála – még nincs letartóztatási indítvány.

A résztvevők megjegyezték: az egyik érintett cég egy 2019 után frissen alakult parkfenntartó vállalkozás volt, amely üstökösszerűen emelkedett fel, érdekes módon egyszerre fideszes vezetésű kerületekben is. A környezetvédelmi miniszter, Gajdos László nemrég kampányt indított a fűnyírás ellen, ami egyébként valóban gazdaságosabb és szebb megoldás is.

Az üggyel kapcsolatban felmerült a kérdés: vajon a Fidesz-korszak ügyészsége most normálisan jár-e el, vagy még mindig a régi beidegződések működnek? Az egyik résztvevő elmondta: egy sztárügyvédtől úgy hallotta, a nyomozó hatóságok és az ügyészség állományának 99%-a alig várja, hogy végre érdemben léphessen ezekben az ügyekben, és „kéjes örömmel” vetnek be minden nyomozati cselekményt. Hasonlót mondott korábban I.H. Sándor volt legfőbb ügyész is.

Mindazonáltal a beszélgetők rámutattak: a Magyar Nemzeti Bank 100 milliárd forintos vagyonvesztésének ügyében még senkit sem állítottak elő, ami éles kontrasztban áll az MSZP-s ügy gyorsaságával. A nyomozás során egyébként 92 milliárd forintot foglaltak le – ennek jelentős része készpénz volt.

„Ki az, aki ott így milliárdokat ott a páron kívül ki az, aki készpénzt szereti? Ki lehetne számolni tényleg, hogy súlyra mennyi. Tehát méretre, súlyra ez ilyen kellemes feladat mindenkinek.” – ironizált az egyik résztvevő *

EU-s pénzek – 6000 milliárd forint és a gazdasági fordulat reménye

A beszélgetés végén Orbán Viktor bejelentéséről is szó esett, miszerint 6000 milliárd forint érkezhet az Európai Unióból. A résztvevők szerint ez a bejelentés inkább szándéknyilatkozat, politikai megállapodás, mintsem konkrét szerződés – szerződést ugyanis még nem tudtak kötni, mert nincsenek meg a papírok.

Az egyik résztvevő ironikusan jegyezte meg: vicces, hogy ezt épp az Európai Bizottság jelentette be, amely hangsúlyozottan nem politikai testületnek tartja magát. A megállapodás lényege: amennyiben Magyarország visszatér a jogállam és a demokrácia útjára, megkapja azokat a pénzeket, amelyeket korábban befagyasztottak.

A 6000 milliárd forint a magyar GDP 7%-ának felel meg – ez hatalmas összeg. Ehhez jön még a védelmi ipari fejlesztésekre szánt 5700 milliárd forint, ami együtt már a GDP közel 14%-a. A résztvevők szerint ezek a pénzek stabilizálhatják a magyar gazdaságot, ahogyan korábban Orbán Viktor hatalmát is az uniós források stabilizálták, főleg 2012 után.

Azonban a védelmi ipari program problematikus: a teljes védelmi ipar jelenleg a Mészáros Lőrinchez köthető, erősen NER-közeli cégek kezében van. A Fidesz-kormány által elfogadott program nem nyilvános – miközben Romániában és Lengyelországban tételesen felsorolják a polgároknak, mire költik a pénzt. Az egyik résztvevő szerint az új kormány remélhetőleg transzparensebb lesz e téren.

Korábban Magyar Péter a parlamentben odavágta a volt honvédelmi miniszter fejéhez, amikor kiderült, hogy titokban 11100 milliárdos megállapodást kötött a Mészáros-érdekeltséggel. A beszélgetők szerint nem valószínű, hogy a mostani kormány különösebb szimpátiával viseltetne e megállapodás iránt.

A forint erősödése és a bizalom

A beszélgetők kitértek a forint árfolyamára is: az euró jelenleg 355 forint, ami már a magyar exportőröknek nem igazán jó (az ideális a 370-380 körüli szint lenne). Az erős forint ugyanakkor a bizalom jele – a külföldi befektetők és valutakereskedők olyan mértékben bíznak Magyarországban és a mostani kormányban, hogy az már a forint árfolyamában is tükröződik. Ez a bizalom pénzben is számszerűsíthető, és összefügg az uniós források várható érkezésével.

Záró gondolatok

A műsor végén a résztvevők – Bolgár György, Német Péter és a távozó Kósa András – összegezték a tapasztalataikat. A műsorvezető, BKA Zoltán megjegyezte: a nézők 82%-a szerint Magyar Péter erőből kirúgja Sulyok Tamást, de megérti azokat a 4%-nyi nézőt is, akik marasztalnák az elnököt – abban is van logika, ha valaki egy nyugis országot szeretne, ahol az elnök „puffoghat magában”. A műsor a csatorna támogatására való felhívással és a következő heti adás beharangozásával zárult.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „köpényel nem tudott, nem tudom, hogy mit szűrtetek le belőle. Hát nem az nem igaz, hogy köpnyel miatt nagyon az egész frakció megtapsolta a helyzetet” – az ASR valószínűleg a „köpni-nyelni” kifejezést rontotta el. A kontextus: Torockai zavarba jött, a frakció megtapsolta. Pontos rekonstrukció: a beszélő azt akarta mondani, hogy Torockai „köpni-nyelni nem tudott” (azaz zavarba jött).
  • „Köpőcsőszét vegyen elő és Galacsinnal lövöldözze például Gulyás Gergiját” – Az ASR itt valószínűleg gyermekkori iskolai játékokra utal. A „Köpőcsősz” talán „köpőcső” (papírgolyó kilövésére szolgáló eszköz), a „Galacsin” papírgolyó lehet.
  • „Nem akarok nagyonfetteskedni” – Valószínűleg „nagyot mondani / nagy feneket keríteni a dolognak” kifejezés elrontott változata.
  • „Flex Zoltán mondataira” – A kontextus alapján valószínűleg egy jogász vagy alkotmányjogász neve, az ASR torzulása. A mondat tartalma: lesznek olyan lépések, amelyek sértik a jogállami érzéket, de szükség van rájuk.
  • „Ső boldali” – Értelmezhetetlen töredék, valószínűleg a „szélsőbaloldali” szó elrontott változata lehet.
  • „Byan ké környezetben szaporodnak a podcastek” – Értelmezhetetlen, valószínűleg egy név (talán „Bajnai”) vagy hasonló elrontott alakja.
  • „az a baja a Fidesznek, hogy bármit mond, jogállamság után kiállt” – A mondat második fele valószínűleg „jogállamiság mellett kiáll” lett volna, de az ASR torzította.
Teljes átirat megjelenítése

[00:05:21]Szép jó estét kívánok mindenkinek.

[00:05:21]Itt a Újságíró klub, vagy újságíró, bocsánat, már miket mondok.

[00:05:26]Jézusom, megszállt itt Gajdics Ottó szelleme.

[00:05:28]Hirtelen ennyiben én is énekelni kezdek.

[00:05:30]Na de a lényegesebb, hogy itt van Bolgár György, Német Péter és ismét mondatán vennéjük, de hát ilyen visszatérő madár Kósa András.

[00:05:38]Úgyhogy most már sok agjára köszöntötj itt az újságírókban, és mondhatom, hogy András ugye a magyar hangnak, vagy az újságírom az utolsó alkalommal még éppen hát ilyen vándormadár voltál, tehát a Szabad Európában már nem, és valamerre mentél, de akkor még nem tudtuk, hogy hol még hát jó ez ez olyan vándormadárság ugye a magyar médiában, hogy a amikor így már bocsánat, de kikúrják a fészket alólad, és akkor kint te vagy valóba tovább menni.

[00:06:04]Tehát így igen.

[00:06:04]Szóval dobjunk be munkügyi témákat egy újságírónak, és már két percen az egyébként decens Kósa Andrásból feltöri az állat, hogy ki hát igen, ez egy ilyen szakma effektíve, hogyha már vándormondarakról beszélünk, akkor sarkicsérek vagyunk, akik ugye közismertlen évi egyszer gyakorlatilag körbepülik a földet.

[00:06:21]Na de most bár Péter is várakozólag néz rám, de most nem az újságíróknak a keservé, hanem az ország keserveiről fogunk beszélgetni.

[00:06:30]Például ugye arról, hogy a mai napon azt ez egy vagy bocsánat, tegnapi napon történt ugye az, hogy Magyar Péter a parlamentbe, újabban érdemes nézni a parlamentet, hoppá ismerőseim elkezdik lemondani a Netflixet és nézik a parlamenti közvetítést.

[00:06:45]Vita hevében odaadta Torockai Lászlónak a végrehajtó maffia által elkövetett rémteteket feltárol.

[00:06:54]Nem ez a pontos neve.

[00:06:56]Majd bocsánat, valamelyik kolléga el fogja mondani a pontos nevét.

[00:06:58]Tehát a végrehajtói bűncselekményeket kivizsgáló bizottságnak, ugye az öt vizsgáló bizottság egyikének az elnöki pozícióját, amire hát láthatóan én legalábbis nekem úgy tűnt, hogy Torockai kezdő egy nagyon felkészült politikus.

[00:07:13]Hát köpényel nem tudott, nem tudom, hogy mit szűrtetek le belőle.

[00:07:16]Hát nem az nem igaz, hogy köpnyel miatt nagyon az egész frakció megtapsolta a helyzetet, mert zavarba jöttek és ebben a zavarban egyébként ugye nem vonulhattak ki, mint a mint a gyerekeknél.

[00:07:31]Tehát végül is egy jobb híán megemelte őt Magyar Péter és szerintem egy szellemes megoldást választotta.

[00:07:38]Ezt nagyon nehéz lesz egyébként amúgy már a torockai vagy a magyar?

[00:07:43]Magyar Oké.

[00:07:44]Én szerintem a Torockai olyan értelemben rendben van, hogy megtapsolta.

[00:07:48]Tehát nem éppen vitában voltak különben Magyar Péterrel.

[00:07:53]Igen.

[00:07:54]És akkor egy ilyen váratlan fordulattal rá rátálta ezt az elnöki fel.

[00:07:56]Gyuri, látom, hogy meg akar szólalni.

[00:08:01]Igen.

[00:08:01]Az kur úgy operátőrünk figyelmezteti Zolit, hogy üljön közelebb egy kicsit.

[00:08:05]Zoli nem veszi észre.

[00:08:07]Jaj, elnézést a kedves nézőknek.

[00:08:09]A vagy az operatorhoz üljek közelebb?

[00:08:11]Tehát így így próbál így mélyebb kapcsolatot kialakítani velem, vagy például így üzen nekem, hogy Zoli gyere hoz adás és közben a maga vergfémet is leforgatjuk éppen az adás.

[00:08:20]Szóval még az a baki parádéval kezdtük a dolgot.

[00:08:23]Gyuri, mi a vé?

[00:08:24]Én vagyok az, aki tudok olvasni.

[00:08:24]Na ennyit erről.

[00:08:26]Menjünk tová, de ha már így ha már ezt is fontosnak tartod, hogy a Bközel, akkor tied a szó.

[00:08:33]Hát az egészről csak annyi a véleményem, hogy Magyar Péter nemcsak, hogy lépésről lépésre, tégláról téglára meg tudta tervezni az Orbán rendszer megbuktatását, meg is csinálta, hanem jól tud improvizálni is.

[00:08:45]Ez az improvizációs készsége mindig megvolt, most is megvan.

[00:08:50]Szerintem jó húzás, hogy aztán mi lesz belőle, majd meglátjuk, hogy tud vele élni Torockai, hogy tud vele élni a Tiszás kétharmados többség.

[00:08:59]Mindenesetre húzásnak jó politikai érzéke a miniszterelnöknek van, de ezt eddig is tudtuk.

[00:09:06]Na mint egy japán karaoke klubb.

[00:09:08]De érdemes arról beszélni, amit it te fölvetettél magáról a parlamentről, hogy most a Netflix helyettű parlamentet fognak nézni az emberek, mert valóban az van, hogy a korábbi 16 évre, főként az utolsó nyolc évben a kutyát nem érdekelte, hogy mi van.

[00:09:24]Maximum az, aki élvezkedett azon, hogy Kövér László milyen aljas dolgokat próbál fel, és mennyit büntetést szab ki.

[00:09:32]Tehát olyan dolgokat művel a Magyar Péter, mint egy ilyen a legrosszabb nebuló a az osztályban.

[00:09:39]Éppen csak azt nem várt, hogy Köpőcsőszét vegyen elő és Galacsinnal lövöldözze például Gulyás Gergiját.

[00:09:46]Szóval ahogy odaült elé, és volt benne valami bájos, és tehát komoly vita alakult ki arról, hogy ez egy provokáció volt a részéről.

[00:09:54]Én azt gondolom, hogy jót tesz a parlamentnek, hogyha valahogy az az ott ülők mégis csak emberből vannak.

[00:10:05]Igen.

[00:10:05]Most itt jó tesz a parlamentnek András, jót tesz.

[00:10:09]Nem akarok nagyonfetteskedni, de végül is én én eddig a mindegyik parlamenti ülést többé-kevésbé végigültem, és ugye végre Forcefer Andrea házelnöknek hála, ugye az úgnes elnézést Ágnesnek hála ismét van egy van egy olyan ugye ilyen kis sajtópáhogy, ami bent van az ülésteremben közel a képviselőkhöz, ugye Kövér László gyakorlatilag kijúzta az újságírókat nagyjából minden fontos helyről a országgyűlés épületéből.

[00:10:32]Most már oda visszamehünk legalább.

[00:10:34]És én ott ott bent bent ültem végig ezeket a dolgokat.

[00:10:38]És egyébként igazad volt, Péter, hogy tehát lehet, hogy ezek a nem tudom, hogy a képernyő mennyire tűnt tűntek ezeknek feszült pillanatoknak vagy egyebeknek, de ott bent volt egy ilyen egy ilyen oldottsága egyébként az egésznek.

[00:10:53]Tehát nem az volt, hogy mindenki így befeszülve most egymásnak ugrunk, hanem nem mondom, hogy nem vették komolyan a szerepüket, mert mindenki komolyan vette, hogy miért van ott, de de mégis volt egy ilyen kicsit ilyen csibészes valami dolog az egészben.

[00:11:06]És Magyar Péterben is, és a és ami miatt még teljesen úgy a mostani parlament, és kíváncsi leszek, hogy ezt meddig fogják tudni bírni, ugye a azért biztosan aki minket néz, az az már belenézett korábban, legalább egy parlamenti közvetítésbe.

[00:11:19]Ugye ez így mindig egy visszatérő dolog szokott lenni, hogy mikor így Kong az ürességtől az ülésterelen és vannak mondjuk összesen öten és akkor ők egymásnak a magyaráznak, amikor ugye ilyen egy törvényjavaslat vitája van, és akkor arról mindig az volt a mondás, hogy amikor nincs szavazás, akkor az aki nem szavaz és nem is szól hozzá, az miért ücsörögjön be, mert egyébként ugye egyéb fontos dolga van a választókerületében, vagy bizottságban vagy satöbbi.

[00:11:42]Most kérem szépen, most mindenki végüli az egészet, sőt még a fideszesek is végülik egyébként ugye Magyar Péter megszólalásait.

[00:11:50]Tehát gyakorlatilag full houseban működik a parlament, kivéve Lázár Jánost és Száró Pétert, akik állandó hiányzók gyakorlatilag.

[00:11:57]Szóval ez is ad ez adjta ilyen mégis csak egy ilyen rangot vagy súlyt ennek az egész testületnek.

[00:12:03]Figyelj, súgtak neked valakik arról, hogy a Lázár miért nem megy el?

[00:12:05]Hát azért várnánk egy ilyen nagy Lázár replikát.

[00:12:08]Azért tud ő vitázni, ha akar.

[00:12:11]Nem tudom.

[00:12:11]Igen.

[00:12:11]A én azt tudom, hogy a Fideszben és a tehát nekem a fideszesek is azt mondták, hogy kifejezetten méltatlannak tartják azt, hogy Lázár János és Száró Péter miután benyomták őket ebbe a nagyon megcsapott létszámú frakcióba, azóta gyakorlatilag nem vesznek részt a frakció munkájába, ezt mértatlannak tartják.

[00:12:29]Ehhez képest akkor be lehetett volna vinni olyanokat is, nem akarok a Fidesz ügyvédé lenni, akik esetleg fiatalabbak, van bennük ambíció dolgoztak volna.

[00:12:37]Ehhez képest igen, ott van.

[00:12:39]És és Magyar Péter ezt az itt ki sem hagyja, és mindig a fideszes bendülő fideszesek fejére olvassa, hogy igen, hol van, hol van Orbán Viktor, ugye, aki megígérte, hogy be fog ülni minden körülmény között, hol van Lázár János és hol van Száró Péter.

[00:12:52]Egyébként akkor tud vitatkozni Lázár, hogyha magát nyertes helyzetben érzi.

[00:12:54]És mi a mik mi a nyertes helyzet?

[00:12:57]Hogyha olyan témák vannak egyföl, vagy a másik nem tud visszaszólni.

[00:13:01]Ez egy nyertes helyzet.

[00:13:03]Itt ez nincs.

[00:13:03]Itt az utolsó szó biztos, hogy a Magyar Péteré lesz.

[00:13:08]Ráadásul folyamatosan fel lehet a fej rá lehet a fejére olvasni mindazt, amit elkövetett az elmúlt években.

[00:13:15]Igen.

[00:13:16]Itt nagyon nehéz neki nyernie.

[00:13:16]Siartóak még rosszabb a helyzete, mert ugye ráadásul, hogyha még azt nézzük, hogy azt nyilatkozta, hogy ő nem tudja, hogy a családjában mennyi pénz mozog, hogy a felesége hogyan vesz ki évente fél milliárd Ftot.

[00:13:34]Hát erről nem mi nem beszélünk.

[00:13:36]Szóval ezek olyan dolgok, amelyek hogyha visszaköszönnek rá, csak felelősödnek.

[00:13:41]És biztos, hogy a magyar Péter ezeket kihasznál.

[00:13:43]Ez a kérszerű valljuk mindenkinek a családjában elpattan egy fél milliárd, ha nem figyel.

[00:13:46]Nem most az normális.

[00:13:49]Igen, de vigyázunk, hogy ne legyen szóbeszély.

[00:13:51]Hát mi mi nagyon vigyázzunk.

[00:13:53]Mi milyen napod volt apukában?

[00:13:53]Semmik, csak egy szállod a láncra a lábamra esett.

[00:13:57]Kicsit sántítok még tőle.

[00:13:57]Hadd kérdezzem meg, tiszások, fideszesek beszélgetnek-e a folyosón?

[00:14:02]Cigiznek-e együtt?

[00:14:04]Vannak-e közös viccelődések?

[00:14:06]Mert ugye az utóbbi években szerintem nem volt.

[00:14:08]Vagy te én nem láttam.

[00:14:08]Te láttál ilyet egyáltalán?

[00:14:10]Nem nagyon.

[00:14:12]Hát közös viccelődéseket meg ilyesmiket nem láttam.

[00:14:14]Normális hangvételű beszélgetéseket, vitákat még az utóbbi években is látni lehetett azért a fideszes és az ellenzéki képviselő között.

[00:14:21]Mármond kint, tehát nem ben az ülésteremben, hanem kin a folyosó.

[00:14:23]Igen.

[00:14:26]Igen.

[00:14:26]Itt is nem nagyon jellemző, de szerintem ez egy idővel idővel azért ez változni fog.

[00:14:30]Valluk a Tisak tényleg ő most életében először most van ott most nem is nem is nem is találkozott személyesen még fideszes képviselőkkel.

[00:14:41]Nyilvánvalóan most ott fognak hosszú órákat ülni bizottsági üléseken, egyebeken.

[00:14:46]Ott kénytelen lesz valamilyen fajta nexus nexus kialakulni közülük vagy közöttük, bocsánat lesz nyilván rokonszemv ellenszenvis.

[00:14:52]Na jó, és akkor visszakörülök az alap kérdéshez, mert egy kicsit elhagytam magamat ki sodorni a trekről, hogy hát mi a magyarnak a improvizációjának a lényege?

[00:15:04]Tehát miért engedte oda Torockainak ezt a bizottsági helyett?

[00:15:08]Mérgezett almát adott neki, vagy szőlőfürt, ami megrészegíti őt?

[00:15:09]Vajha.

[00:15:13]Hú, de kö beom engem, ez a Torockai nem nagyon érdekel.

[00:15:16]De engem meg igen.

[00:15:16]Képzeld el, ki ez a Torockai?

[00:15:17]Lehet, hogy a következő miniszterelnök, hogyha nagyon elcsesznek valamit rossz.

[00:15:21]Tudom nem ak nem nem csak, hogy nem akarom, nem is lesz az.

[00:15:27]Jó, akkor nem jó Gyuri, azért szerintem ebben ne haragudj, ebben nincs igazad.

[00:15:29]Mégis csak egy egy legitím módon megválasztott parlamenti pártnak a a 6%kal és szélső jobboldali az újáci beütésű párt élén.

[00:15:40]Úgyhogy így van.

[00:15:40]Jó, de a 6%- egy szerintem most ideológiától függetlenül azért egy parlamenti demokráciában kispártoknak ugyanolyan létjogosultsága van.

[00:15:49]Én nem mondom, hogy nincs létijogosultsága, csak azt mondom, hogy nem érdekel.

[00:15:51]És nem érdekel az se, hogy mit fog csinálni a végrehajtói vizsgáló bizottság.

[00:15:57]De még csak őt nevezték ki.

[00:15:59]Hát akkor csak, hogy egy picit akkor tovább took a gyrit meg egyébként meg téged is, mert egyet fogok érteni veled.

[00:16:04]Várjál, elveszem a vizet.

[00:16:04]Egy egyet egyet fogok kérdezni veled, hogy hogy jó hogy jó ötlet volt szerintem a torockai László kinevezés ennek a bizottságnak az élére, mert mert sok mindent el lehet mondani a Jobbikra igazadban, hogy mi az ami az neonáció meg egyedebek, de például mondjuk a a a végrehajtás tényleg köztörvényes ügyeinek a feltárásában abban azért ők végeztek az elmúlt években érdemi munkát.

[00:16:33]vztek ők kezdtékát a még a világ nem is hallott ők már éve a torai lászló az ott taposta a küszöbőt tehát hogy nyilvánvalóan rárepültek erre a témára most ez tudom hogy ez csúnya meg minden de ők kez a fideszre minden rosszat el tudok mondani de azért ezt a wölner sád ügyet mégiscsak az ügyészség hozta ki kénytelenségből mert igen de hát nehogy azt mondjátok hogy a torockai borította ki ezt mégis Csak az ügyészség valamilyen kínos ügyben valahogy rá rákerült a Igen.

[00:17:12]rákerült Igen.

[00:17:12]A Wölnerre, hogy h te átvettél pénzt.

[00:17:15]Ettől ettől ettől még a magyar végrehajtási működésnek rengeteg nagyon nagy felháborító és a törvényesség minimum só és nem jutott nem jutott a bírósági ítéletig csak egy hosszú elhúzódó tárgyalási igaz.

[00:17:29]És tegyük hozzá Jábor András is kézai találta meg.

[00:17:31]Véletlenül felszínre került, mert az ügyészségnek voltak olyan vizsgálatai, amelyeket aztán valamilyen módon nem sikerült eltitkoltani.

[00:17:42]Nem sikerült eltúni.

[00:17:42]Maga a végrehajtások ez egy borzalmas társadalmi trauma.

[00:17:46]Tehát azt gondolom egy baloldali újságíró klubnál az a minimum minimumja, hogy ezzel foglalkozni kell.

[00:17:51]Voltak végrejtás brutális mennyiségű, irgalmatlan emberi szenvedésekkel teli történet.

[00:17:58]Természetesen a szélső jobb is rárepül, hogy a viharba ne-e.

[00:18:00]És term és egyébként a ugye a a Jámbar András Imáone ex képviselő úr is újra kollégánk, újságíró, vlogger, nem tudom én, hogy hogyan tervezi a jövőt.

[00:18:10]Ő kőkeményen nyomozott rá, és aztán kirabban egyébként ez az ügy, de hát most én nem tudom, hogy a többi ellenzéki párt mit csinált ezen a területen.

[00:18:19]Ők exponálták magukat.

[00:18:19]Na de csak még egy mondat, ami ami ami szerintem politikai szempontból is egyébként okos dolog volt Magyar Péter részéről, hogy mivel ezek az ügyek a az elmúlt 16 évben mégis csak valamilyen szinten a Fidesz által kiépített államszervezethez kötődtek, ezért aztán szerintem akár még egy olyan harántérzése is lehetett Magyar Péternek, hogy kérem tessék a Mi hazán kezdje el a Fidesz mocskos ügyeit szépen feltá.

[00:18:46]Erre gondoltam hogy abszolút szerepbe hozta őt egy maj ugye az az mindig egy féle mozik majd szél szélsen jobbról a Mihazánk elkezdi felzabálni a Fidesznek a táborát és akkor ez de ez egyébként már elkezdődött mert ugye mi az ránkosok mekkora szájjal mesélik hogy ők már 8%-on vannak tehát mert régesen de mondod vissza a vizetinak so most már jók lesz oké kósod lesz a felelős csak mondom a izé a vagy a német nem a én lassan meg se ismer téged na jó német.

[00:19:17]Oké.

[00:19:17]A viszont azért azt ne feledjük el, hogy a Magyar Péter azért be is szólt korábban elég csúnyákat a torckainak.

[00:19:23]Tényszerűen ugye azt állította, hogy a mi hazánkat azt a Fidesz irányítja ugye a Durródórán keresztül és a Durródórát és a kocsis Mátét hozta össze, mint egy ilyen ilyen kis pár.

[00:19:32]Na most ezek után, hogyha ő kapja, akkor azért igen csak a szóval igen helyzetbehozás.

[00:19:38]És csak ezt akartam így mondani igen.

[00:19:41]Hát ez a lényege a dolognak és kénytelen lesz, ahogy itt az András mondta, itt azt a fajta kollaborációt, amit feltételezünk a Fidesszel, ezt fel kell rúgnia.

[00:19:51]Tehát igazi ellenzék ellenzéki az ellenkezés korábbi kormánypárttal szembeni fellépést mutatni, mert hogyha eljut odáig, hogy tulajdonképpen itt nem történt semmi, nagyon rendben van a dolog, akkor az számokra egy vesztes helyzetet terem.

[00:20:09]Nem kalandorsság ez, mert azért a torckai ú elveszem.

[00:20:10]Tehát a torockai lászról sok mindent el lehet mondani, de az, hogy tehetségtelen milyen műsor ez egyébként csak, hogy szeretném tudni milyen műsorban vagyunk.

[00:20:19]Ső boldali.

[00:20:19]A lényeg az neonáci a lényeg az, hogy de miért miért vetted most el?

[00:20:24]Hát azért, mert kimondom, hogy sajnos abszolút veszi el tőle akar mondani, tehát magyarán szólva a csávó a Torockai Lászlót alábecsülni, hogy jaj, majd úgyis ráfarag.

[00:20:34]Mi van, ha nem farag rá?

[00:20:36]Tehát az az ember az egyáltalán nem is de akkor is nyer vele.

[00:20:39]Hát mi a mi a probléma vele?

[00:20:39]Hogyha rá tud bizonyítani, nem tudom ugyan, hogy egy ilyen vizsgálóbizottságban mit lehet rábizonyítani, mit nem, de ha rá tudja bizonyítani a Fideszre, hogy tudatosan próbálták eltussolni ezt az ügyet, mindennel tisztában voltak és mégse csináltak semmit, és így tovább, akkor az jó a jó a Tiszának, jó a kormánynak, és ráadásul viszáj szít a két ellenzéki párt között.

[00:21:03]nem nő össze, ami egyébként összetartozik, mert összetartozik a Fidesz és a miánk, ne legyenek kétségeink, de nem nő össze.

[00:21:10]És ez tulajdonképpen jó a Tiszának, mert ha egymást erősítenék, az meg nem volna igazán jó.

[00:21:17]Nem az igaz.

[00:21:17]Viszont ez tény, hogy azért nagyon nagy lehetőséget adott a szeretés Torckai Lászlónak, és ráadásul ő ki is tért erre ott abba a vitába, hogy na és mi van akkor, hogyha majd Varga Junitot fogom be behívni bizonysági elnöként?

[00:21:29]És Magyar Péter azt mondta, hogy tessék beni, csak tisztességes feltételek mellett tessék meghallgatni, mert ő biztos benne, hogy Varvagyit egyébként teljesen tisztességes és semmilyen törvénytelen ügy nem köthető a személyéhez.

[00:21:45]Szuper les, de azért az mégis csak egy politikailag ez is egy érdekes dolog, hogy folyamatosan minden helyzetben igyekszik megvédeni a Varga Juditot.

[00:21:52]Hogy ez meg ez milyen szerep, azt nem tudom, de kétségtelen, hogy soha nem mond róla rosszat.

[00:22:00]Még Varga Judit mondolt most az utóbbi időben, mintha ő is beszüntette volna a a most immár miniszterelnök volt férjnek a támadásán.

[00:22:09]Nem arról volt szó, hogy ő podcaszter lesz vagy valami ilyesmi.

[00:22:11]Vargő podcastet indít.

[00:22:13]Jól emlékszem?

[00:22:14]Azt hiszem igen.

[00:22:14]Volt ilyen hír.

[00:22:15]Byan ké környezetben szaporodnak a podcastek.

[00:22:17]Be nem indult podcastek.

[00:22:18]Mondja Evelina.

[00:22:19]De az nem annyira egy ilyen közéleti politikai, hanem másfajta podcast lenne.

[00:22:24]De nem nem a miskolci egyetemhez kötődik.

[00:22:28]De a dolog szerintem nem látok bele, nem ismerem annyira a viszonyaikat, de az első perctől fogva olyan következetesen nem mondott semmi rosszat a saját feleségére, és még az a Igen.

[00:22:42]saját volt feleségére, igen exfeleségére és még az a bizonyos hangfelvétel is, amit bevitt az ügyészségre, azt is úgy adta elő, hogy abból semmi rossz ne származzéka volt feleségre, a volt igazságügyi miniszterre.

[00:22:56]hogy én nem tudok mást gondolni, mint azt, hogy ő igen, őszintén így gondolja, hogy elváltunk, ez volt, ami volt, történt, ami történt, de én rosszat a gyerekeim annyára soha nem fogok mondani.

[00:23:09]És erről ő szerintem őszintén meg is van győzve.

[00:23:13]Szerintem is, és ez azt azt meg is értem.

[00:23:14]Sőt, számomra ezek, tehát miért ne?

[00:23:18]Igen.

[00:23:18]Ami még érdekes ebből a szempontból, és egy picit szerintem pikásabb talán, vagy érdekesebb, hogy hogy láthatóan még Gulyás Gergely felé is megvan ez a hogy ez a nagyon régi kapcsolat, hogy ez a Gergő miért a rossz oldalra.

[00:23:32]Mi tulajdonképpen lehettünk volna együtt is csináltunk volna együtt is valami jó hozzá szelídül egyébként a Gulyás Gergely.

[00:23:37]Szóval, hogy ott is látszik, hogy van egy nagyon tényleg nagyon rég és valószínűleg nagyon mély barátság azért közöttük, ami ami ami ami lehet, hogy még mindig nem múlt el egyszerűen teljes mérték, mert a Gulyás Gergely részéről is azért van látszik az, hogy látszik, hogy persze egyébként a Gulyás Ger tényleg az a szereplője, a politikán meg bárki van, hogy egyszerűen haragudni rá olyan marha nehéz, mert nem egy gonosz ember szerintem.

[00:23:58]De hát nem egy gonosz ember meg tényleg azt mondta, hogy ő ő ugyanazokkal az igazlanokkal kezdte el a politikai karrierét, mint amivel most.

[00:24:05]És ez még ez igaz is.

[00:24:07]És ezt Magyar Péter csak az a probléma, hogy látta, és nem csak látta, tudta, hogy mi folyik ott.

[00:24:14]És mégis az egyik vezetőarca lett ennek a rezimnek.

[00:24:18]Ez ez hát nem tudom, hogy mit lehet megbocsátani és mit nem.

[00:24:20]Végül is újságírók vagyunk, csak mondjuk el a véleményüket, meg írjuk meg, vagy mondjuk el, amit tudunk.

[00:24:26]De de hát súlyos súlyos az, ami a 16 évben történt, és hogy ő annak ellenére, hogy tudta ezeket, és annak ellenére, hogy valószínűleg ő ezt nem csinálta volna, nem is csinálta és meg is volt róla talán a véleménye, mégis adta hozzá az arcát, a tudását, a képességeit.

[00:24:51]Ez politikailag, mondjuk így megbocsáthatatlan.

[00:24:54]Igen, ez a Kövér László dilemma.

[00:24:54]Arra lennék kíváncsi, hogy egyszer az öreg Lehős úgy elmondja, hogy akkor hogy éltem meg ezeket, mert ha már piká szót mondtad, az is pikáns, hogy amúgy pedig a fölsorolt listán, amelyben azt mondja, hogy kiknek kell mennünk, abba ott szerepel az a név is, akivel most a volt feleség együtt él.

[00:25:15]Ühüm.

[00:25:15]Tehát az állami számőszik elnöke.

[00:25:18]Ez is egy picit pikás, mert hogy igen, hát mennie kell.

[00:25:21]Közös asztalos üzemet csinálta az asszonya.

[00:25:23]van megélhetése.

[00:25:25]Nagyon szépen dolgoznak.

[00:25:25]Én egy fecskecsapolást láttam Varga Juditó.

[00:25:29]Azt tényleg ő csinálta lelkalappal.

[00:25:32]Baromi nehéz.

[00:25:32]No de ki fog győzni a súlyok Magyarcharcban.

[00:25:37]Párharcban menjünk tovább.

[00:25:37]Egy újabb ilyen politikai termékkén magasztosuló páraharc.

[00:25:43]Ugye tovább folytatódott a Súlyok Tamás kontra Magyar Péter szaga.

[00:25:48]Ugye Magyar Péter a Sándor Palota elől jelentkezett be hétfőn azzal, hogy hát ugye bement azzal, hogy tessék szépen távozni.

[00:25:54]Ugye a Sulyok Tamás nem akar távozni, meglepő fordulatokkal a magyar közélet.

[00:25:58]Ki nyerheti még ezt a meccset?

[00:26:01]Tehát mire játszik a súlyok?

[00:26:01]Mire játszik a kezdjük ott, hogy egészen Torznak gondolom azt, hogy Sujok Tamás, aki ugye nap mint nap elmondja némi túlzásra a Magyar Péter, hogy milyen ügyekben nem szólalt meg.

[00:26:12]Üm most egy hosszú szózatot engedett meg magának, hogy a köztársasági elnöknek a státusza az milyen.

[00:26:20]Hm.

[00:26:22]Hogy az alkotmány mit enged meg és mit nem enged meg.

[00:26:24]Ü amikor poloskázott a miniszterelnök, ezt nem tartotta fontosnak.

[00:26:30]Szóval azt gondolom, hogy ez a súlyok számára megnyerhetetlen játszma.

[00:26:35]Egyrészt azért megnyerhetetlen, mert az kétharmados többséggel alkotmányt módosítanak, és akármit mond a Fidesz, hogy visszamenőleges, személyre szabott, most ráadásul most már sok személyre szabott, nem lehet kétségbe vonni azt, hogy Magyar Péter már a választások előtt erről beszélt.

[00:26:54]Folyamatosan beszélt, folyamatosan elmondta, hogy ezeknek az embereknek távozniuk kell a közéletből.

[00:27:01]És akkor még nem nyitottuk ki azt a problémát, hogy hogyan választotta meg őket a Fidesz, hogyan betono be őket kilenc évre, 12 évre és csinált személyre szabott egyébként is a saját érdekeit szolgáló törvényeket alaptörvény módosítással.

[00:27:18]Úgyhogy az a baja a Fidesznek, hogy bármit mond, jogállamság után kiállt, minden egyes ügy visszahullik rá, mert mindent még megcsináltak ők a 16 évben, vagy még rosszabbul.

[00:27:34]Lilos, de de hogy tudnák kirúgni?

[00:27:34]Tehát bocsánat, én most tényleg előveszem a leglaikusabb arccomat, így beleképzelem magamatnak a laikus embernek a helyébe, aki esténként csak belenéz a televízióba.

[00:27:44]Jaj, már eltelt fél, már megint veszekednek a izé, nem tudja kirúgni a súlyok.

[00:27:50]Á, hülye ez mindkettő.

[00:27:50]Tehát magyarán szóval, hogyha ez elhúzódik, Magyar Péteratlanul is nevetségessé válhat, és ahhoz nem kell zseninek lenni a súlyoknak.

[00:27:59]Tehát hogy tudja súlyokot kirúgni?

[00:28:02]Hát adjunk nem, ha nem is levetségessé válik, de azért nyilvánvaló.

[00:28:04]Én azt gondolom, hogy szerintem a Tiszapárt és Magyar Péter azért már bízott abban, hogy a nyár elején éreesok Tamás úgy fest el fog távozni.

[00:28:15]Hát ezt ki is mondták, bocsánat.

[00:28:15]ugye június 1jét vagy május 30-a és azért ehhez képest Slyó Tamás számomra nem vált képességeket mutat tehát most ha csak az ő ha ezt egy ilyen civilikus hatalmi játszvának fogjuk fel az ő szempontjából az hogy a velencei bizottsághoz fordul az egy kifejezetten okos és ügyes húzás volt mert ugye trollkodás volt mert az ez a testület az Európa Tanács mellett működő ugye ilyen hát ilyen konzultációs de mégis csak azért ugye az európai jogállamiság tekintetében egy meghatározó szagú testület.

[00:28:50]Ez most majd egy darabig biztos ülni fog rajta és aztán kiad le feltételezem egy elég dodonai véleményt ezt gondolom amire mindenki mutatja azt hogy nekem van igazam vagy nekem van igazam de lényeg az hogy ez ez egy ez el fog húzódni.

[00:29:06]Igen.

[00:29:06]És minél inkább behúzódik Sőt Tamás, akkor annál többször lesz ne adj is olyan alkalmak olyan esélye, amibe amiben még akár valódi államfői errényeket is meg tud majd csillogtatni.

[00:29:18]És akkor egyre egyre kényelmetlenebb lesz az kétségtelen a Tiszapárt számára, hogy a végén majd úgy így is, úgy is erővel fogják eltávolítani.

[00:29:26]Mármint a jogerejével természetesen kétharmaddal, de igen, mindegy.

[00:29:31]De miért a végén?

[00:29:31]Az elején.

[00:29:31]Jó, tehát most ős mi milyen lapot osztottak a velencei bizottságnak?

[00:29:37]Akármilyen jó ötlete volt, szerintem nem is a súlyoknak, hanem másnak.

[00:29:41]Mit fog mondani?

[00:29:41]Mikor fog nekiülni?

[00:29:43]Mikor fog valamilyen kiegyensúlyozott véleményt adni?

[00:29:45]Jövő héten vagy a következő héten benyújt a Tisza egy törvényjav egy alaptörvénymódosítási javaslatot, és Súlyak Tamás másnap már nem köztársasági elnök.

[00:29:57]Hát miről beszélünk?

[00:29:57]Hát itt van ez az alaptörvény.

[00:30:00]A Fidesz hozta létre, azt csinál a Tisza, a Fidesz jóvoltából, amit akar, és le fogja váltani Sullyok Tamás, és le fogja váltani a az a Kúria elnökét, és le fogja váltani talán az egész Alkotmánybíróságot és a számvevőszék elnökét.

[00:30:16]Oszt jó napot.

[00:30:19]Most tetszik ez vagy nem tetszik, morokhat akár a velencei bizottság is, meg morokhat a Fidesz is.

[00:30:23]Ez fog történni.

[00:30:26]Nem fog elhúzódni semmi se.

[00:30:26]A csak átak átalakulunk sajtóklubbá így ellentétes irányba, mert ugye ezt a osz jó napotos meg izé Velencei bizottság.

[00:30:35]Óó tehát, hogy ezt így 16 évet szakad pont ez a kérdésem.

[00:30:37]Akkor velencei bizottság akkor fog tudni erről tárgyalni, hogyha megtörténik a dolog.

[00:30:43]Igen.

[00:30:43]Utólag tehát posztmortem jellege.

[00:30:45]Igen.

[00:30:45]Ez fontos.

[00:30:45]Köszönöm.

[00:30:47]De még akkor se történne semmi, mert egy ajánló tanácsadó testület.

[00:30:49]Pont.

[00:30:52]Igen, de Gyuri azért bocsánat, azért azért még mégis csak mindig egy egy, hogy is mondjam kiindulási pont volt azért ha mást nem a magyar sajtónak, hogyha az azért akár a Fidesszel szemben, hogyha a venecei bizottság mondott valamit, azt a magyar sajtó azért mindig úgy mutatta fel, hogy na tessék, a Venezeri bizottság ezt mondta.

[00:31:12]Velük szemben menni, szemben menni nagyon-nagyon csúnya dolog.

[00:31:13]Most azért most azért tökéletesed ignorálni őket, akkor arra kíváncsi hog fog ignorálni.

[00:31:19]Meg fogod írni, te is meg fogja írni a népszava is.

[00:31:21]Remélem lesz még.

[00:31:21]fogjunk mondani, mi is nem fogjuk ignorálni, csak azt fogjuk mondani talán, hogy már bocsánat, azért kellett eltávolítani ezeket az embereket, mert a Fidesz annak tudatában neveztette ki őket teljesen egyoldalúan és teljesen a saját szempontjaik, választási szempontjaik szerint, és nem a demokrácia, a fékek és ellensúlyok fenntartásának szellemében, hanem hogy a Fidesz hatalmas 100%-ig érvényesülhessen, hogy ez a formálisan demokrácia, gyakorlatilag viszont zsarnokság, érvényesülhessen.

[00:31:55]Miután a rendszerváltásra szavazott a magyar társadalom, ezeket a funkciókat így ezek az emberek nem tölthetik be.

[00:32:02]És erre megvan a törvényes jogi álláspont.

[00:32:05]Nem tetszik, nem szeretjük.

[00:32:08]Remélem Magyar Péter azt fogja mondani, és majd úgy fogjuk az alkotmányt vagy megváltoztatni, vagy kidolgozni, hogy ilyen többet ne történhessen meg.

[00:32:16]De miután megtörténhetett, ezeket az embereket, akik szó nélküli kiszolgálói voltak az Orbán rendszernek, eltávolítjuk.

[00:32:25]A velencei bizottság véleményét pedig köszönjük.

[00:32:28]A jövőben ennek megfelelően fogunk eljárni.

[00:32:32]Kedves nézők, megszavazzuk.

[00:32:32]Melyiknek van nagyobb esélye?

[00:32:34]Hát egyrészt nem fogok dönteni, hogy egy a Magyar Péter meghagyja súlyok Tamást.

[00:32:40]B tehát hagyja, hogy azt senki nem mondta, hogy meghagyja.

[00:32:45]Bocsánat.

[00:32:45]Hát jó, azt én mondom.

[00:32:47]mint mint mint elméleti lehetőség, matematikai elméleti lehetőség, hogy Magyar Péter meggondolja magát a nem zavar ő olyan sok vizet mert azért egy csomó mindent aláírt mostlyok.

[00:32:56]Tehát a Nemzetközi büntetőbíróság a visszalépést aláírta.

[00:33:01]Tehát azért azért úgy úgy úgy közben a csúlyok úgy csinál, mintogyha hú én azért igen, de nincs nincs a Magyar Péternek nincs visszaútja.

[00:33:10]Jó, oké.

[00:33:10]Szóval kérdés egy, megmarad sullyok.

[00:33:13]Kérdés kettő, erőből kirúgják egy alkotmánymódosítással.

[00:33:17]Vagy pedig kérdés három, a Tisza is rájön arra, hú ez már sugalt nemzeti konzultációs kérdés lesz, hogy az ilyen erőpozícióba való keménykedések azért előbb-utóbb óhatatlanul visszahullanak a kormányzó pártra, akár előbb is, mert ugye a Fidesznek azért volt erre egy 16 éves lauftja, magyarnak már nem lesz ennyi.

[00:33:34]Ez garantálható.

[00:33:35]Most mire szavazzanak?

[00:33:35]A ebből a háromból?

[00:33:36]Melyik lesz a legalí?

[00:33:38]Az mi?

[00:33:39]Az, hogy Ja, bocsánat.

[00:33:39]Igen, hogy a nem erőpozícióban, hanem például azt találják ki, hogy közvetlen népáltali választott köztársaság.

[00:33:48]De is le kell vállítani.

[00:33:51]Hát igen, csak az már ne, azt már meg lehet kommunikálni úgy, hogy mi a néparatá fidesz jelöltjeként elindulhat.

[00:33:57]Ühüm.

[00:33:57]Pontosan.

[00:33:57]Igen.

[00:33:57]Tehát egyébként jegyzem meg, a napokban kaptam telefont az egyik ilyen közvénk kutatótól, aki ezt kérdezgette tőlem, mert persze nem tudták, hogy kivel beszél.

[00:34:07]Ne hát miért tudják?

[00:34:07]Ugye ugye van egy olyan terv, hogy hogy nem külön külön szétszedve tárgyalja majd ezt a parlament, hanem ezt a csomagot, elnézést, hogy a személyekről van szó, egybe és arra lesz valamilyen alkotmányos megoldásunk.

[00:34:21]Hát Magyar Péter mondta meg, tegnap reggel, hétfő reggel bement a köztársasági elnökhöz, aki nem mondott le.

[00:34:30]Azt mondja, hát akkor egybe az egészet fogjuk beterjeszteni, vagyis az összes pozícióból föl fogják menteni azokat az embereket, akiknek a távozását Magyar Péter kérte.

[00:34:41]Úgyhogy nincs miről vitázni.

[00:34:41]Tetszik, nem tetszik, jogállami, nem jogállami, de 16 év nem jogállamiság után azokat az embereket, akik ennek a kiszolgálói és főbb arcai voltak hát Orbán Viktor alatt persze, de mégis csak kellettek hozzá intézményesen kúria elnök, alkotmánybírósági elnök, alkotmánybírósági tagok, köztársasági elnök és így tovább.

[00:35:04]Azokat miért ne lehetne menesni?

[00:35:06]Emlékezzünk vissza Flex Zoltán mondataira, aki azt mondta, hogy igen, lesznek olyan lépések, amelyek egyébként van sokaknak sértik a jogállami érzékét, de meg kell tanítani az embereket, hogy ilyen helyzetekben igenis szükség van ilyen lépésekre.

[00:35:23]Ú, ezek azért ilyen eléggé ilyen gumit így van, Zoli.

[00:35:28]Azért nincs így, mert az egész kampányában erről beszél többek között.

[00:35:33]Jó, oké, világos.

[00:35:33]erre késztette f a választ.

[00:35:36]Az Európai Unió nem azért indította a legkülönbözőbb eljárásokat, és nem azért fagyasztotta be a pénzeket, mert például Orbán Viktor úgy nyomta, gyűrte maga alá az igazságszolgáltatás rendszerét, a bíróságokat, ahogy ha most ennek a bírósági rendszernek az élől, csúcsáról leveszik azt az embert, aki ezt kiszolgálta.

[00:35:57]Jaj, micsoda jogállamiatlan megoldás ez.

[00:36:00]Ez ellent én most csak a köztársasági elnökről beszélek.

[00:36:03]Mit tudom én a köztársasági elnökről is beszél.

[00:36:06]A köztársasági elnök az ugyanaz, mint tehát ugyanaz a kényes érzésed úrá lehet rajtad PT Péter esetében, és ott meg nem.

[00:36:17]Jó, de de ugye azért mégis csak van egy olyan alkotmánybírósági verdit, hogy nem a alkot nem mi ez?

[00:36:27]Nem, nem, nem, nem, nem.

[00:36:27]Jogállami eszközökkel nem lehet jogállamot építeni.

[00:36:31]De ez jogállam itt van.

[00:36:31]Azt mondta a Fidesz, hogy ez jogállam.

[00:36:34]Azt egyébként azt se tudjuk, mi a fene az a jogállam, mondta a Fidesz mindig, de az, amit mi csináltunk, az abszolút jogállam.

[00:36:40]Itt van ez az alaptörvény.

[00:36:42]Kétharmados többség.

[00:36:44]Hát istenem, kénytelenek vagyunk élni a kétados parlamenti többségünkkel.

[00:36:48]Igen.

[00:36:48]A Fidesz alaptörvénye alapján a Tisza kétharmados többségével úgy dönt, hogy ezeket menesztik.

[00:36:54]Pont jó egy egy ellené.

[00:36:57]Nem tetszik.

[00:36:57]A jövőben ne legyen ilyen.

[00:36:59]És remélhetőleg a Tisza meg is teszi azokat a lépéseket.

[00:37:01]hogy nem az lenne a jó, hogyha kénytelen kell ezekkel az emberekkel együtt kell élni.

[00:37:08]Ezt én inkább kérdéskényt tenném fel.

[00:37:10]Biztos, hogy ez akkora baja lenne a Magyar Péternek, mert ugye azt látjuk, hogy a Fideszek saját karikatúrája mondhatnám egy kicsit az ő de ők mozgatják eddig egyelőre ezeket az embereket.

[00:37:21]Látjuk, hogy a Sullyok Tamás is úgy valószínűleg egy Fidesz iniciatíva alapján mozog.

[00:37:27]annyi, hogy a ahogy az Orbán Viktornak az egy jó excuse volt, jó kifogás volt a Gyurcsány, ugye a Magyar Péternek is egy ez a fideszes roncsfrakció meg ezek a bábók, ezek nagyon jó kifogás tudnak lenni akkor is, hogyha mondjuk ő nem tud mondjuk olyan kormányzati lépéseket megtenni.

[00:37:45]Tehát csak arról beszélek, hogy éppenséggel egyáltalán nem mondanám, hogy ne ne lehetnének ők a Tisza hasznos idiótái egy adott pontot.

[00:37:53]Nem, de ez kérdés sugal lehet, de hogyha nem távolítják el őket, ha nem váltják le őket, akkor az a kép alakul ki a magyar társadalomban, hogy hiába szavaztam a rendszerváltásra, hiába szavaztam a Tiszára, mert ezek még csak ezt se tudják megcsinálni, vagy nem akarják, mert összefonódtak az előző rá, aki igyekszik egyébként ugye az új főügyész, az látszik, hogy igyekszik alkalmazkodni a változáshoz.

[00:38:19]Nagy kérdés, hogy így ilyet érdemes-e meghagyni vagy sem, miközben azért tudtuk, hogy abszolút pt Péter örököse volt mindenféle szempontból.

[00:38:29]Hát nem tudtuk.

[00:38:29]Hát azért nem volt neki olyan hosszú tudtuk.

[00:38:34]Hát persze főügyész helyettes volt pont.

[00:38:36]Hát nyilván nem volt főnöke volt a Polt Péternek.

[00:38:39]Igen.

[00:38:39]Na jó.

[00:38:39]Oké.

[00:38:39]Na.

[00:38:43]Viszont kérdés az, hogy a közvetlen elnökválasztást bevállalja-e vajha a Fidesz?

[00:38:48]Az egy nagy lehetőség lenne a Fidesznek is, de a Tiszának is.

[00:38:51]Tesz a Fidesz vállalja a köz nem a Fideszen múlik, a Tiszán múlik.

[00:38:55]Jó, Tisza.

[00:38:55]Tisza bevállalja.

[00:38:58]Hát azt mondták, nem, hogy most lesz egy lesz egy rövidebb fajta alkotmányos át átalakítás azért, hogy Súlyoktanást távolítsák, és aztán lesz egy hosszabb, akár több hónapot felölelő teljes alkotmányos revízió, ami ami egyfajta alkotmányos átalakítással is zajlik.

[00:39:16]És akkor itt jön valamifajta félprezidenciális rendszer, mert azért hogyha közvetlen elnökválasztást akarsz, akkor az akkor nem lehet, hogy egy ilyen ilyen korlátozott jobű elnököt válasszon meg a nép közvetlenül, mert akkor az egésznek semmi értelme.

[00:39:29]Tehát ahol közvetlenül választják az elnököt, ott azért a ma a magyarnál lényegesen komolyabb jogkörei vannak.

[00:39:36]Ez viszont egy nagyon komoly önkorlátozás lenne a Tisza kormány és Magyar Péter részéről saját magára nézve, mert így viszont legitim módon el tudják mozdítani a súlyokat, és el tudják magyarázni.

[00:39:47]Már bocsánat az én olvasatom, hogy ugye és még deleget is tesznek a választás igének, hogy mi eltakarítottuk a bábot és innentől a néparat a győzés nem a mátok mutyizzák egymás köztársaság elnöki pozíciót egy ilyen ilyen hosszú választási kampány után újra nyitni egy kampányidőszakot szerintem abszolút kontraproduktív.

[00:40:08]épputól egy kicsit föllélegeztek az emberek.

[00:40:10]Ma mondta valaki nekim, hogy mennyivel jobban érzi magát, hogy hogy körbenézés nem milyen választási plakátok vannak.

[00:40:17]Márpedig, hogyha itt most egy kinyitjuk ezt a választást, annak megint egy ilyen nagyon erős választási kampányza lesz egymá ha okosan csinálják, akkor most a parlament választ majd egy remélhetőleg többé-kevésbé közmegbecsülésnek örvendő elnök, új elnököt, de azt mondják majd, hogy a következő egy-két évben kidolgozunk egy új alkotmányt széleskörű társadalmi vitában, szak főleg szakmai vitában.

[00:40:47]De mindenki, aki akarja, hozzászólhat, és abban vagy azon, ezen a vittán majd el fogjuk dönteni, hogy mi felel meg a magyar hagyományoknak, inkább a mai magyar helyzetnek közvetlen elnökválasztás, aminek ez az előnye, ez a hátránya, parlamenti választás előnye, hátránya, de addig maradjon egy olyan ember, akit nem úgy fogunk lenyomni a társadalom torkán, ahogy a Fidesz eddig tett, hogy most Smith Pál, mert én nagyon szeretem a sportot, mondja Orbán Viktor.

[00:41:15]Akor vagy akkor legyen a következő az Áder János, mert én annyira megbízom benne.

[00:41:20]Vagy legyen akkor a Novák Katarin, mert k mert nekem kell a fiatal nő, vagy legyen akkor a Súlyok Tamás, mert mert az nem csinál semmit.

[00:41:30]Mindegyik Orbán Viktor igényeit elégítette ki.

[00:41:31]Nem a magyar társadalomét, hanem Orbán Viktor igényeit.

[00:41:36]Ha a Tisza most azzal az igénnyel lép föl, és ez könnyen megtehető, hogy kérem szépen, szeretném, hogyha különböző pártok is, társadalmi szervezetek is, civilek is, akárki tegyenek ajánlatokat, hogy ki legyen a köztársasági elnök jelölt, és akkor majd a parlament ezek közül választ, és remélhetőleg olyat talál, akivel a nagy többség egyet fog érteni, és nem azért, mert a Tisza pártagsági könyvét hordozza amúgy is csak 29-en vannak a szíve alatt, hanem ezért vagy azért Ez megtehető, elérhető, nem olyan nehéz.

[00:42:06]A következő mondjuk két évben ő lesz a köztársasági elnök, és aztán akár el is indulhat, ha úgy döntünk, vagy a társadalmi vita úgy dönt, hogy legyen közvetlen elnökválasztás.

[00:42:18]Ha meg nem, akkor öt évig maradt hivatalban, a többit meglátjuk.

[00:42:22]Megtehető ez, egyszerű ez, és még a a demokratikus utat is szépen ki lehet dolgozni.

[00:42:29]Kérem szépen, lezártuk ezt a szörnyű fejezetet, 16 évig tartott, és most elindulunk egy új normális európai demokratikus úton.

[00:42:39]Kész.

[00:42:40]Inshallah.

[00:42:40]Legyen így.

[00:42:40]András, te eddig, hogy is mondjam, Forma 1-es tudósító voltál, és most meg Ronből tudósítasz.

[00:42:49]Fideszről beszélek, azt építsünk.

[00:42:52]Tehát, hogy a az csak így elnéz épületes felvezetése egy kósa Andás barátunk az, akinek azért vannak közvetlen információ a kormánypárt házatájáról.

[00:42:59]Ugy a haj hajdani kormánypár hajdani bocsánat hajdani kormánypárt de mi nem állt át a fiatal ember nem állt át lassan megy tudják vándormadár élet na viszont ami az érdekesebb ugye volt egy minőséginek hát minőségi csere a fővárosi Fideszb ugye szent kázal Alexandra megy fájó szívvel búcsúzik óriási ott hagy maga után ölhet a szatmári Kristóf a na ezt csak azért mondom hogy ebből is látszik hogy milyen káderhiánnyal küzködik a Fidesz hogy lecserél egy inkompetenst egy másik totálisan vesztes figurár.

[00:43:30]Ugye a Szatmári Kristóf valami 39%-kal kapott ki az ellenfélit, ami azért nem a áthütőtársadalmi támogatottság el.

[00:43:38]Szóval látszik az, hogy a Fideszben valami úgy ébredezne, hogy azért ezz a régi garnitúrával, Orbán Viktorral szóval ez nem fog menni.

[00:43:46]Teljes magára hagy hagyatottságot látom.

[00:43:48]Szóval igen, én azt gondolom, hát hát most azért hát csak gondoljuk ben, amikor Szent királyi Alexandrát megválasztották, akkor mi volt a mondás?

[00:43:54]A fővárosi lipsiktek ugye itt a választották őt hát a Fidesz fővárosi Fidesz élére azért meg a Fidesz Fideszben megválasztották a fővárosi Fidesz vezetés vezetőjének igenó hogy akkor ugye az volt a mondás hogy itt a fővárosi lipsiknek a pridozóknak satöbbi ugye kell egy fiatal lány, mert akkor az mégis csak azért mégse egy öreg pasi szóval ehhez képest ez tény ez tény ez tény ehhez képest ő egy öreg pasi a a fiatal aki tökéletesen sikertelen volt, ugye semmilyen vizet nem zavart, se kampányba se a fővárosi közgyűlésben.

[00:44:34]Most szapmári Kristófról beszélünk.

[00:44:37]Bocsánat, nem a szentkell Alex.

[00:44:38]Bocsánat a szentkell őt nevezte üreg pasinak jött idézzel be.

[00:44:44]És persze és de hát hogy hogy Szakmári Kristófal milyen megújulás jön a fővárosi Fideszbe, azt az égvilágon senki nem látja szerintem.

[00:44:53]És fogalma sincs senkinek, hogy meg is hát nem ismerát azért igen.

[00:44:57]Nem volt profilis.

[00:44:57]Nekem a szakmárió egyető volt személyes emlék egyszer volt, hogy valami cikket írtam és akkor ú gondoltam most végre megfogtam a szatmár itt valami disznó ügyben és így nálam volt a hangfelvétel, mert valamilyen ilyen ilyen eléggé ilyen kis kereskedelmi netces ügy volt gazdasági és elkezdtem meghallgatni és rájöttem ennek a srácnak a sikerének a titkát.

[00:45:16]Egyszerűen idézhetetlenek a mondatai.

[00:45:18]Tehát talany állítmány nincs.

[00:45:20]Össze-vissza beszél.

[00:45:20]Még nálam is szézilát, és egyszerűen nem tudtam kiemelni idézetet, nem volt megfogva a csávó.

[00:45:26]Zseniális vagy Kristóf?

[00:45:26]Ez a legjobb.

[00:45:29]Tehát nem lehet szaván fogni, mert egyszerűen értelmezhet.

[00:45:31]Deci eldökel azt hiszem még mind.

[00:45:34]Hát de azzem igen.

[00:45:34]Igen.

[00:45:34]Meg egyébként ugye a szatmári klán tevékenysége legendás volt ugye az a három lábon álló család, hog assiszem az apuka aztán MSZP-sport, anyuka, SDS, a szatmári él, Angéla, magyar kiskereskedelem egyélem reménye, várra oszlopa, már nem tudom hány évtizede és nem kö meg Kristóf, aki meg Fidesz.

[00:45:50]Tehát ez a stabil családmodell Magyarországon.

[00:45:51]Na mindegy.

[00:45:54]Szakmári it stabil családmodellről bocsánat.

[00:45:55]Közben látom itt a HVG értesülésé nem értesülés hír.

[00:46:00]Kezdeményezi az ügyészség Molnár Zsolt letartóztatását.

[00:46:07]Az már után felsi Gergely nincs.

[00:46:07]Ösi Gergely az még nincs benne.

[00:46:09]Az még az nincs benne.

[00:46:13]Őt ugye csak kihallgatták és házkutatás volt.

[00:46:16]De a Molnár Zsolt letartóztatását igen.

[00:46:19]Úgyhogy ennyit az MSZP-ről.

[00:46:22]Hát azt nem MSZPnek a Komjáre momentálni szabadlábó.

[00:46:27]Igen.

[00:46:27]És ez mondjuk Komját az szembent élesen Molnár Zsolttal.

[00:46:29]Tehát tehát hogy ugye az ott máatt változottak ezek a dolgok.

[00:46:33]Egyébként melyik üggyel kapcsolatban az kiderül a hírből?

[00:46:37]Hát ugye az ügyészség azt mondta, hogy az úbudai korrupciós üggyel kapcsolatos vizsgálatok terjedtek ki második kerületre, 15.

[00:46:44]kerületre.

[00:46:47]Hát, hogy ez hát itt volt azért ugye a minimum egy olyan ügy volt, ami ami több kerületet összeköt, hogy volt egy a a parkolás, nem a parkolás fűnyírás gyeb, tehát parkrendezés.

[00:46:59]Parkrendezés parkrend.

[00:47:01]Igen.

[00:47:01]Tehát, hogy itt a 2019 után volt egy akkor frissen alakult parkfenntartó cég, ami ilyen üstökösszerűen emelkedett fel egyébként érdekes módon egyszerre ezzék és egyszerre fideszes vezetésű kerületekben.

[00:47:13]Hát miért a park nem lehet fideszes meg ellenzéki a park?

[00:47:16]Az tehát ez alapvetően azt hiszem, hogy azzem most beértem Gajdos Lászlót a nyíratlan májust hirdetett.

[00:47:21]Mi volt az a mögöttes szándék?

[00:47:23]Ugye meghirdette Gajdos Lászlóz, hogy ne nyírják a gyepet, merthogy kiszárad.

[00:47:27]És tényleg igaza van egyébként.

[00:47:29]Jó, és még és még olcsóbb is a nagyságrendekkel.

[00:47:32]Így van és szebb is.

[00:47:35]Tényleg kedves nézők, ne né ne Magyarországon mániája mindenkinek az ilyen rövidet ne csináljátok drága véreim.

[00:47:41]Közben köszönöm szépen a Bekandinak odadta nekem.

[00:47:43]Igen, hát az óbudai vélelmezett ugye korrupcióval kapcsolatban tartóztatták le, ami 2024-ben indult ugye akkor az ottani hát DK-s vezetéssel szemben.

[00:47:54]És akkor ez terjedt ki most akkor a Molnára, illetve a Örsi Gergelyre és másokra.

[00:48:01]Bocsán, csak puskáztam közben.

[00:48:03]Köszönöm.

[00:48:04]15.

[00:48:04]kerületben is volt ugye házkutatás meg egyebek, de onnan ott még nem állítottak elő senkit egyelőre.

[00:48:11]Még még így van.

[00:48:11]Érdekes, hogy mostánig tartott eljutni a a Molnár Zsoltig, de hát ugye az általmatlan általatlanság vélelmét természetesen fenntartjuk, mert azért ez egy jó régóta, ugye 2024 óta húzódó ügyről beszélünk, és nem a régi ehhez képest két éve azért ehhez képest akkor ne csodálkozzunk, hogy a Magyar Nemzeti Bank 100 milliárd Ftos vagyonvesztése ügyében még senkit nem állítottak elő.

[00:48:38]Hát almát körtében nem mindig szerencsés ugye a jogban, de mondjuk tényleg a nép nép érzület az nem almát körtével hanem egy egész Igen.

[00:48:48]A mit csinálot egy körpé voltunk korábban, ha ilyen történt, hogy igen, itt van a fideszes ügyészség és eljárnak és letartoztatják.

[00:49:01]És mit mondunk most?

[00:49:01]Ugyanaz az ügyészség van, csak más a kormány.

[00:49:04]Üüm, hogy működik még a Fidesz ügyőség, vagy most normálisan történtek a dolgok, és ez ennek kellett bekövetkeznie.

[00:49:14]Szóval nem tudom, erre most megint kedvenc időtöltésemet fogom előni a benfenteskedést.

[00:49:19]Szóval egy ilyen egy ilyen mondjuk úgy ugye vannak sztárügyvédek Magyarországon, nagyon ismert ügyvéd Magyarországon.

[00:49:25]Egy egy ilyen sztárügyvéd mondta nekem egy pár hete, hogy hogy ő úgy úgy úgy veszi észre, hogy az ügyészség és a mindenféle nyomozóhatóság, a rendőrség állományának a 99%-a alig várja, és hogy ezekbe az ügyekbe érdemben elkezdjen léphetni lépni, és kélyes örömmel fog mindenféle nyomozati cselekményt és mindent bevetni, amit csak tud, hogy ezeket az hát hasonlót mondott itt műsorban nem egyszerű IHZ Sándor volt felbitani főyészt ugyanz hallott Ott igen.

[00:49:57]Na most ha még ráadásul be tudják bizonyítani, hogy ám a másik oldalon az úgynevezett óellenzék oldaláról is bizony nem engedjük futni azokat, akik legalábbis gyanúsíthatók.

[00:50:09]Igen, de még a fideszes nagy ügyek azok még futnak.

[00:50:13]Akor hát igen.

[00:50:15]Igen.

[00:50:15]Ezért mondtam a Nemzeti Bankügyet, hogy hát ott érdekes mond, de lehet, hogy a nyomozás érdeke azt kívánják, hogy egyelőre ne állítsanak elő senkit.

[00:50:22]És ha k 92 milliárd Ftot le tudtak foglalni nemzeti banki ügyekben, nyomozásban, az egy legdurvább az, hogy ennek egy ennek egy jelentős része a kéz pénz volt milliárd fortok.

[00:50:38]De hát ki az, aki ott így milliárdokat ott a páren kívül ki az, aki készpénzt szereti?

[00:50:46]Voltak ki lehetne számolni tényleg, hog súlyra mennyi.

[00:50:48]Tehát méretre, súlyra ez ilyen kellemes feladat mindenkinek.

[00:50:52]Vállaljuk, vállaljuk, hogy elmegyünk mérni, de tényleg 92 milliárdat szerintem az mázsá teher.

[00:50:57]Édes fogalmam sincs, hogy mennyi területet foglal el 92 milliárd, hogy ezt például itt ezt az oszal területba biztos nem befőttesek fele, de hát egy hűtőláb kérjük a nézőket segí, hátha van közöttük egy olyan ak milliárdos nézőink írjatok, aki már ment bevásárl zsen küldjék a népszavának hadd mérjék még meg is lenne mentőve a népsza.

[00:51:21]Hát a fels tudja mészáros nyomdának az árképzését.

[00:51:23]Bocsánat, hogy nem akarom szerkeszteni az adást, de máris 82% mire szavaz?

[00:51:31]Köönöm szépen.

[00:51:31]A nézők 82%-a készpénznek lesz, hogy úgy kirúgja a Magyar Péter súlyok Tamást, hogy füstölni fog a Sándorpta felett, ami általában ez a ez az ilyes fajta jóslapok, ezek wishful thinkingek is.

[00:51:44]Tehát a nézők 82%-a ezt várja el.

[00:51:47]Mi az?

[00:51:47]Ez nem wish ez nem wishful thinking.

[00:51:51]Ez a realitás.

[00:51:51]Ez nem nemá gy akkor lesz realitás, ha megtörténik.

[00:51:57]Újságírók vagyunk, ha megtörténik.

[00:51:57]Ha megtörténik, igen, én leszek az első.

[00:52:00]Elmondtam, kirúgták súlyok Tamást.

[00:52:00]Jó most ez akkor miről beszéljünk most arról beszélünk, hogy mi fog történni.

[00:52:07]Ha már utána vagyunk, akkor most akkor kirúgták.

[00:52:09]Jó, de azér nem lehet, hogy szavaztattá.

[00:52:13]Megszavaztattam nézők ezt szeretnénk.

[00:52:15]82%-uk hallja magyar péter.

[00:52:15]Nem tudta, hogy ezt szeretnék.

[00:52:17]Ezt gondolják.

[00:52:19]Ezt gondolják, hogy így lesz.

[00:52:19]Akkor szavazzatok újra.

[00:52:20]Ki az, aki szeretné?

[00:52:23]Német Péter kérése.

[00:52:23]Ki az, aki szeretné valójában szeretné Sullyog Tamást, hogy maradjon?

[00:52:27]És ki az, aki szeretné, hogy Magyar Péter kirúgja?

[00:52:30]Én a Gábort nekem egy szavazatot tegyen hozzá a nevemben.

[00:52:33]Én szeretné, én szeretném.

[00:52:33]Szeretném maradjon, vagy hogy nem maradjon, hogy ki legyen rúgva.

[00:52:38]Jó.

[00:52:38]Na akkor már izé 100% ki legyen rúgda.

[00:52:41]Úgyhogy gyorsan szavazzatok kedves állandóan fúr bennünket.

[00:52:43]Nem veszed észre?

[00:52:45]Folyamatosan kell az állás, kell a pénz.

[00:52:47]Most már ilyen jövő munkanélkülieként, vagy ki tudja, ne vicceljé már.

[00:52:49]Na viszont ami jó hír, már a jó hír, mert ugye Orbán Viktor szerint nem, hogy állítólag jön a 6000 milliárd az EU-ól, ami persze lázas jogalkotási vihart fog majd kiváltani.

[00:53:02]mit vihar cunamit mit cunamit tornádót a parlamentben, mert rohadt mennyiségű dolognak kell ehhez ugye megfyel felelni Brüsszelb és által még minden brüsszeli lóv rá szóval, hogy iszonyú mennyiségű alfeltétel felfeltétel van.

[00:53:15]Tehát szerintem még a szakírók se merik ezt úgy kijelenteni, hogy ez a 6000 milliárd már jön, de mondjuk úgy néz ki, hogy ez egy ilyen szándéknyilatkozatszerűség, ugye?

[00:53:25]Legalábbis mindenki ezt akarja, hogy jöjjön.

[00:53:26]És az Európai Bizottság részéről is nagyon azt akarják, hogy mondom ez ilyen szándéknyilatkozatnak hangzik, valami ilyesminek hangzik.

[00:53:33]Politikai megállapodás.

[00:53:33]Elmondták, ez egy politikai megállapodás, ami azért valljuk be, ez már csak tényleg egy ilyen újságírói kötözködés, de azért azért nagyon vicces egy olyan testület részéről, amelyük hangsúlyozottan ugye nem politikainak tartja magát, mert pedig az Európai Bizottság hangsúlyozottan nem politikai testületnek tartja magát.

[00:53:53]Csókolom őket.

[00:53:53]Tehát miután szerződést nem tudta kötni, mert még nincsenek papírok, az a politikai szándék van ebben a megállapodásban, hogy Magyarország, amennyiben visszatér a jogállam és a demokrácia útjára, akkor meg fogja kapni azokat a pénzeket, amelyeket azért fogyasztott be az Európai Unió, illetve a Bizottság, mert letért erről az útról.

[00:54:15]Jó, láthatok arra egyébként vonatko gazdasági jellemzős számítás, hogy ha ténylegesen megérkezne az a lovi, az mennyiben változtatja meg a leányzó fekülését.

[00:54:22]ugye gazdaságilag, mert és ez nagyon fontos, ezért is dobtam be ezt a témát, ugye a valami hatalomba tartotta Orbán Viktort, nagyon-nagyon sok minden más, mert elsősorban az uniós pénzek ideáramlása, és az ez okozott ugye gazdasági relatív jólét.

[00:54:35]Hát most a jólét Magyarország viszonylatával kicsit ilyen gunyoros dolog, de alapvetően ezt világítottat meg a Nert Brüsszel.

[00:54:44]Tetszik, nem tetszik.

[00:54:44]Tehát amikor arról beszélünk, hogy jön-e 6000 milliárd, akkor a magyar kormány vagy Tisza kormány jövőjéről is beszélgetünk.

[00:54:51]teszem hozzá, hogy a Séfenek is a 5700 milliárdja jöhet.

[00:54:53]Ez a hadászati, hogy is mondjam, hozzájárulás a helyi hadászati fejlesztéséhez, aminek kis problémája jelenleg, hogy a teljes hadászati ipart kiszervezték a vannak olyan infrastruktúrális részei, amelyek ha katonai védelmi fejlesztésekhez kötődnek, mondjuk egy hidat kell építeni, hogy át tudjanak menni a tankok, az is beleszámítható.

[00:55:16]Hát hajaj Németországban a keretnyugati irányú autópályákat fognak az jelentősé cakért mondom nem kell nem kell lengyelországban bocsánat lengyelországban páncélozó kell hozzá nem kell hozzá a for igészáros autóút építő cég nem bocsánat más de de egy vasúti fejlesztést egyébként minden teljesen legitím és szabályos módon el lehet számolni például hogy ilyennek mert ma már azért a vasút azt lá Látjuk, hát az alapdog szóval kérdés kérdés az volt, hogy hogy mennyire számít a magyar gazdaság Budapest.

[00:55:52]Igen.

[00:55:52]Mennyi idő alatt jöhet be ez a pénz?

[00:55:54]Mikor mutatkozhat meg a magyar gazdaságban?

[00:55:56]És tudja ez úgy stabilizálni a magyar helyzetét, ahogy egyébként stabilizálta Orbán Viktorát a Orbán Viktorét főleg 12 után az ide zuhobogó uniós pénző 100 milliárd.

[00:56:07]6000 milliárd a magyar GDP-nek 7%-a.

[00:56:11]Ez nagyon sok.

[00:56:11]Ez nem azt jelenti, hogy akár augusztus 31-éig bejön, nem?

[00:56:14]Addig csak meg kell részletesen állapodni.

[00:56:17]Az év végén elkezdhetnek bejönni, és nyilván a következő két évben ezeket és akkor még hozzászámítjuk ezt az 5700 milliárdot.

[00:56:28]Az ugye az már nagyon sok, az már majdnem 14%-kal végét nem tudtam befejezni, hogy azért a védelmi iparnál azért mondom a teljes védelmi iparg a Forage G kezében van ugye amire tudjuk, hogy erősen ilyen erközeli cég szerintem részben ki fogják venni, ahogy Magyar Pétert ismerem, de ez egy másik kérdés.

[00:56:49]Államosítják, vagy mi?

[00:56:49]De tényleg ezeket olyan könnyen kijelentik emberek, hogy ja ki fogják venni a kező.

[00:56:52]Ühüm.

[00:56:52]hogy hát hát semmivel nem könnyebb kijelentés, mintha te azt mondod, hogy nem fogják kivenni.

[00:56:59]Körülbelül mind a kettő könnyű kijelentés, mert nem tudjuk.

[00:57:03]Szerintem elég annyi, hogyha ennek a széve programnak a jelentős részét, amiről ugye nem nyilvános egyébként nagyon érdekes, nagyon vicces, hogy a Romániában nyilvános, Lengyelországban nyilvános.

[00:57:14]Csak ezt a kettő országot néztem meg, ahol tételesen felsorolt a kormány, hogy kedves polgára, mivel ugye ez a ti pénzetek is, mi elmondjuk, hogy erre meg erre fogjuk költeni.

[00:57:24]Magyarországon nem nyilvános.

[00:57:25]De érdekes, hogy azokból az országból, bocsánat, de az amerikai hadseregtő vásárolnak valamilyen nyilvános Magyarország, ugye szakad szinte cakumpak minden német meg török meg kisebb rész, de főleg német adiparti terméket vezünk.

[00:57:37]Nálunk semmi nem nyilvános.

[00:57:39]Szóval mondjuk azt, hogy eddig nem volt nyilvános, tehát a Fidesz kormány által elfogadott program nem volt nyilvános.

[00:57:43]Az új kormány remélhetőleg transzparensebb lesz.

[00:57:46]De azt lehetett tudni, hogy igen, erre a Fidesz közeli a Forá G-ra szabták az egészet.

[00:57:50]Éppelé lesz, hogyha nem arra szabják, akkor szerintem ennek a vállalatnak megbízások hián hát, hogy is mondjam, lesznek.

[00:57:57]Hát azért a ruszin szendítő én nem hallottam ilyet a meghallgatásra, hogy gyerekek eddig tényleg titok volt, mert a Benk Tibi bácsi az ex ugye honvédelmi miniszter, de a gonosz Bobbi is, hogy Szalai Bobrón nick.

[00:58:07]Kristóf is ezeket eltitkolta, de majd mi ezt így én azért azt hallottam a Magyar Pétertől, hogy amikor kiderült, hogy a Szalai Bobrovnin milyen 11100 milliárdos megállapodást kötött titokban a Forásival, akkor Magyar Péter ezt nem hallgatta el, hanem odavágta a volt honvédelmi miniszter fejéhez.

[00:58:24]Úgyhogy nem hiszem, hogy túl nagy szimpátiával fogja.

[00:58:28]Van ennek van ennek a megállapodásnak egy nagyon fontos egyéb előnye hoz haszna.

[00:58:35]És volt egy beszélgetősöm a Bot Péter Ákossal, és ezt emelte ki ő is, hogy a bizalom, tehát olyan mértékben megválte, ami a forinton látható különben, bizony.

[00:58:47]Tehát, hogy nem pusztán az, hogy jön az az európénz, euró rengeteg euró, hanem egyébként a külföldi partnerek a nemzetközi piacon is olyan bizalom ébred Magyarország iránt a mostani kormány iránt, amit gondolom, hogy nem nem akar, ami pénzben is számít.

[00:59:04]Sajnos néha nem csak jó, mert az, hogy 355 Ft az euró, ez már a magyar exporttörőknek nem igazán jó.

[00:59:12]De azt jelzi, mert ez ez kevésbé érdekli a külföldi befektetőket vagy a valutával kereskedőket, hogy a bizalom óriási, még a magyar forintban is ennyire hisznek, miközben a 370 és 80 közötti árfolyam volna valószínűleg az ideális, de hát mindegy.

[00:59:28]Ebben majd a magyar nemzeti bank banknak is lesz beleszólása, meg másoknak is.

[00:59:32]Lehet, hogy visszafelé fog menni.

[00:59:34]K olvasd föl, hogy mit emlékeztek ti a verébis madár című film?

[00:59:39]Csak, hogyha, hogyha 9 szeretné 96% szeretné, hogy kirúgják súlyok Tamást.

[00:59:44]Ez a táb tehát van kinézőnk, aki nem szeretné.

[00:59:48]Az érdekes.

[00:59:50]Jó, hallod, ezúton is üdvözöljük.

[00:59:52]Szóval azt akartam mondani, hogy ugye a verébis madárban van, hogy felszólítjuk, Abodi mondja, hogy felszólítjuk azon nézőinket, akik rúelbe és egyedbe fizettek.

[01:00:03]Hát mert csak azért, hogy elérkezett a Kósa Andrisnak a távozásig róbaj beket.

[01:00:07]Jó, de a verébes modellb egy ez egy stript volt tegyük hozzá, ugye, hogy úgy vette vele a hölgy a ruhadarabokat és akkor a kedves Rubelben hirdzetünk, de amikor már Meltartóz jut, akkor most már csak a dollárba fizetők maradtatnak.

[01:00:19]A kedves rubelbe fizető nézőinktől most elbúcsúzik Kósa András, mert hát ugye nem fontos feladata egyéb fontos feladatai miatt igen az ATV-ben még hogyha Igen.

[01:00:32]Őt a folyosón dollárban fizetik ki, vagy hogy vagy úgy van.

[01:00:36]Várj ezt ne reménykedj Gyuri, ne reménykedj, de ezt majd az adás után megbeszéljük a financiális részleteket.

[01:00:44]Szerintem mi is elköszönünk Andrással együtt.

[01:00:45]De Andá szerintem nyugodtan állj fel, fussál, hogyha nagyon si nem tényleg.

[01:00:49]Hát nincs ebben semmi.

[01:00:51]Mindenki integessen odahaza.

[01:00:51]Köszönjük, hogy itt voltál velünk András.

[01:00:53]Tényleg azért, mert 0-0akkor mennie kell az Andrásnak.

[01:00:56]Úgyhogy elnézé kedves né.

[01:00:59]Menjél, menjél, menjél.

[01:00:59]Na sit siessed.

[01:01:01]András árnyékot vetett rám.

[01:01:01]Na végre vége a a szakmai árnyéknak kának.

[01:01:04]Na végre beszéltünk rendes témákra.

[01:01:10]Igen, végre lehet rendes témákról is beszélni.

[01:01:13]Na nem komolyra fordítva a dolgot.

[01:01:16]Itt volt német Péter, Bolgár György, Kósa András Immároni.

[01:01:18]Az üres helyét csodálhatjuk meg.

[01:01:20]Én pedig a BKA Zoltán voltam.

[01:01:24]Várunk mindenkit a jövő héten is.

[01:01:25]Gyertek, legyetek itt velünk.

[01:01:25]Azt a 4%-ot is, aki maraszta Anás Sullyok Tamást a pozíciójában.

[01:01:29]Őket is szeretjük természetesen.

[01:01:32]Egyébként én azt is megtudom, ért arra is van logika.

[01:01:33]Tudom most a bolgár megint fölkapod a vizet.

[01:01:38]Arra is valogik, hogy valaki azt mondja, én egy olyan nyugis ország tessék kaptam olyan nyugis országban akarok élni, hogy tud maradjon ott az a marha, aztán ott ugye puffogjon magába.

[01:01:47]Abb amtt is van logika.

[01:01:49]Jó.

[01:01:49]Na, szóval dögvirág is virág.

[01:01:53]Súlyoki logika van benne.

[01:01:54]Súlyok.

[01:01:54]Súly.

[01:01:54]Igen.

[01:01:54]Úgyhogy még egyszer itt amerre lefelé mutatok.

[01:01:58]Igen.

[01:01:58]Ott látjátok azokat a linkeket, amelyeket támogatni lehet a Click TV működéseit, működésünket, létezésünket, ilyesmi.

[01:02:04]Ö.

[01:02:09]Úgyhogy tegyétek meg, hogyha van kedvetek, illetve hogyha tetszett a műsor, de nyugodtan kritizáljatok, szidjatok is, mert egyébként az is sokkal többet számít.

[01:02:16]Ugye a magyar politikusunk pontosan abban hülyülnek bele, hogy mindenki körjong őket, és senki nem kritizálja őket.

[01:02:21]Látjuk az eredményt, itt vagyunk most, úgyhogy mi próbálunk ennél jobb lenni.

[01:02:25]Jó, sziasztok.

[01:02:33]เฮ