A fideszes lavinából végül csak egy hógolyó lesz // SZABADSAJTÓ KLUB
A Kontroll csatorna Szabadsajtó Klubjában Gulyás Balázs műsorvezető Tota V Árpád (Kispolgár), Stumpf András (Válasz Online) és Tompos Ádám (Magyar Hang) vendégekkel beszélget az új TISZA-kormány összetételéről, a Fidesz összeomlásáról és a politikai átrendeződésről.
A beszélgetés fő témája az új miniszteri kinevezések értékelése: Vitézi Dávid közlekedési miniszter kinevezése vegyes fogadtatásban részesül (szakértelme elismert, de Fidesz-kötődése gyanús), míg Káltai Német Wilmosnak a szociális ügyekért felelős pozíciója történelmi pillanat (első vak miniszter Magyarországon). Ruf Bálint miniszterelnökséget vezető miniszter kinevezése meglepő, de szimbolikus: egy médiakommentátorból aktív politikus lesz, aki nyíltan szólt az elszámoltatás szükségességéről.
A Fidesz politikai helyzetéről: a párt 25% alá csúszott a legfrissebb közvéleménykutatáson, míg a TISZA 65%-ot ér el. A vendégek szerint további zuhanás várható, mivel a Fidesz elvesztette propagandaeszközeit (közmédia, pénz, titkos szolgálat), és a bűnügyek még csak kezdődnek.
Szijártó Péter Telex-interjúja (1 millió+ nézettség) a vendégek szerint azt mutatja: a külügyminiszter „nem volt ott" a 16 év alatt, semmit nem tudott a korrupcióról, csak sportot nézett. Ez az elszámoltatás szempontjából fontos: kimutatkozik a felelősség hiánya.
Az elszámoltatás kapcsán azonban óvatosságra intik a hallgatóságot: politikai motiváció nélkül kell eljárni, csak valós bűncselekmények alapján. A Fidesz aláírásgyűjtést indított Polt Péter és Sulyok Tamás megmentéséért, de ez „hógolyóként" megállt – nem érte el a szükséges támogatottságot.
A TISZA 284 fős frakciója nagy kihívás: összetartása még bizonytalan, de a kampányban mutatott fegyelem ígéretes. A baloldal visszatérése hosszú folyamat lesz, de gazdasági válságok és a Tisza mozgalmi szerepének végessége miatt lehetséges.
Az új kormány összetétele és a miniszteri kinevezések
A beszélgetés az új TISZA-kormány személyi összetételének értékelésével kezdődik. A vendégek egyetértenek abban, hogy Magyar Péter szándékosan olyan embereket választott, akik értenek a saját szakterületükhöz, szemben az Orbán-kormány gyakorlatával, ahol gyakran politikai hűség volt az elsődleges szempont.
Vitézi Dávid – közlekedési miniszter
Vitézi Dávid kinevezése vegyes fogadtatásban részesül. Tota V Árpád szerint Vitézi Dávid a közlekedésben valóban szakértő, és már hat éves kora óta készülhetett erre a feladatra. Azonban Stumpf András árnyaltabban látja a helyzetet:
„Vitézi Dávidnak azért a múltjában tényleg voltak olyan dolgok, amikor konkrétan a búránkba belehazudott, hogy ő márpedig nem lesz a Fidesznek a főpolgármestere. Aztán lett." – Stumpf András *
A vendégek megjegyzik, hogy Vitézi Dávid a 2024-es kampányban kulcsszerepet játszott: Szent Királyi Alexandra támogatása révén megnyitotta a lehetőséget a Fidesz-szavazók számára, hogy másra szavazzanak, megtörve a 14 éves hagyományt. Ez politikai hála lehet Magyar Péter részéről.
Aggályként merül fel azonban, hogy Vitézi Dávid mindig a Fidesz-klánhoz kötődött, és most is egy hatalmas portfólió jut neki (közlekedés, városligeti beruházások, délipályaudvar-projekt). Tota V Árpád szerint tiszta lapot adnak neki, de figyelni kell, hogy nem ismétlődnek-e a NER-szerű összefonódások.
„Egy elképesztő hatalmi centrum lesz Vitézi Dávid alatt. Nem tudom, hogy ebből mi fog kijönni, meg hogy ez így jó lesz-e. Remélem, hogy igen." – Tota V Árpád *
Káltai Német Wilmosnak a szociális ügyekért felelős pozíciója
A vendégek szerint Káltai Német Wilmosnak a kinevezése történelmi pillanat: még nem volt vak miniszter Magyarországon. Azonban Stumpf András szerint az érdekes kérdés az, hogy miért nem Bódis Kriszta kapta a szociális ügyeket, aki a kampányban fontos arca volt.
Tompos Ádám szerint hallomások szerint Bódis Kriszta a minisztérium kialakításában nem teljesített megfelelően, de ezek csak pesti pletykák. A vendégek megjegyzik, hogy sok űrkutató van a kormányban, ami szintén meglepő.
Ruf Bálint – miniszterelnökséget vezető miniszter
Ruf Bálint kinevezése a vendégek számára meglepetés. Tompos Ádám szerint Ruf Bálint egy „egyirányú út" – a médiából az aktív politikába átlépve már nem lehet visszamenni. Ez azonban szimbolikus fontosságú:
„Ha van határozott figura, aki a nyilvánosságban kifejtette rengetegszer azt, hogy mennyire komolyan gondolja az elszámoltatást és azt, hogy nem lehet félrenézni, hanem ezeket a csávókat tényleg le kell kapcsolni, meg vagyonokat vissza kell szerezni az állam számára – ezt ő látszik, és mindig látszod, hogy tök komolyan gondol." – Tompos Ádám *
Stumpf András szerint Ruf Bálint nyíltan szólt az elszámoltatás szükségességéről, és most ezt a felelősséget vállalva lép be a kormányba. Ez az üzenet: az elszámoltatás nem lesz elmisásolva.
A miniszterelnökségen belül tükörrefratúrával fognak dolgozni, mint az első Orbán-kormány idején (1998–2002): minden minisztériumnak lesz egy felelőse a miniszterelnökségen, hogy politikailag lehessen mozgatni a tárcákat.
A Fidesz politikai összeomlása és a közvéleménykutatások
A legfrissebb mérések
Tompos Ádám szerint a Fidesz 25% alá csúszott, míg a TISZA 65%-ot ér el a legfrissebb Medián-közvéleménykutatáson. Ez meglepő, mert Deák Dánielnek egy hete még azt jósolta, hogy a TISZA 60–65%-ra fog felmenni – és ez bejött.
„A Fidesz becsúszott 30% alá, ilyen 25% mérnek neki. És egyébként végre egyszer bejött Deák Dánielnek egy jóslása." – Tompos Ádám *
A szokásos ellenpólusok (Nézőpont, Alapjogokért Központ, 21. Század Intézet) nem közöltek azonnal ellentétes adatokat, ami azt sugallja, hogy a Fidesz valóban összeomlott.
Várható további zuhanás
A vendégek szerint a Fidesz még tovább fog esni, mert:
- Elvesztette propagandaeszközeit: a közmédia, a pénz, a titkos szolgálat, a szavazatvásárlás, a fenyegetés – mindez már nem áll rendelkezésére.
- Az agitprop-plakátok eltűntek: Tompos Ádám azt mondja, hogy ahol korábban „rettegjek, meg hogy meg fogok pusztulni a háborúba" szövegű plakátok voltak, most már Craftwk-koncertekre hívnak.
- Bűnügyek jönnek: az elszámoltatás még csak kezdődik.
„Olyan mértékben lejtett a pálya, hogy az, hogy a Tisza kéthot szerzett ilyen túlerő ellen, ugye pénz, titkos szolgálat, mahinációk, propaganda, szavazatvásárlás, fenyegetés, minden – az azt jelenti, hogy jóval erősebb volt a Tisza, mint amit a számok mutatnak." – Stumpf András *
Stumpf András szerint a Fidesz mínuszból indul: a közlekedés, a vasúthálózat, a mozdonyok – mindez elhanyagolt, és Lázár János még leállította azokat a fejlesztéseket, ahol már megvoltak a pályázatok.
A Fidesz lehetséges politikai útjai
A vendégek szerint azonban a Fidesz nem feltétlenül fog 5–10%-ra esni. Lehetséges, hogy egy normális, európai stílusú pártot szerveznek a helyén, ha Orbán Viktor elveszíti a kontrollt. Azonban:
„Kell a kasszakulcs, hogyha egy normális európai stílusú pártot akarnának szervezni a Fidesz helyen. Hát nem feltétlenül, de akkor viszont kilépsz a pártból és zöld mezősen nulláról." – Stumpf András *
Cserpolkovics András típusú, hiteles fideszes politikusok vannak, de a kasszakulcs Orbán Viktor zsebében van.
Szijártó Péter Telex-interjúja és az elszámoltatás kérdése
Az interjú jelentősége
Szijártó Péter végül hat év után elfogadta a Telex interjúfelkérését, és az interjú 1 millió feletti nézettséget produkált. A vendégek szerint az interjú lényege az volt, hogy:
„Ő nem volt ott. Ő tulajdonképpen egy ilyen szigetet, egy ilyen boldog kommunát alapított a neren belül, ahol minden szép volt, nem volt ott propaganda, ha lett volna, akkor se látja, mert a tévében csak focimeccset néz." – Gulyás Balázs *
Szijártó Péter azt állította, hogy nem tudott a korrupcióról, nem látta a propaganda-plakátokat, mert csak sportot nézett. Ez egy szegénységi bizonyítvány az egykori külügyminiszter számára.
Az elszámoltatás dilemmái
Tompos Ádám szerint azonban az elszámoltatásnál vigyázni kell:
„Ezzel rohadtul vigyázni is kell, mert hogyha egy, hogyha ez aknára fut ez az eljárás, hamis vádak vannak, vagy olyanok, amikről aztán bebizonyosodik, hogy meghurcolnak valakit fölöslegesen, az az egész elszámoltatást veri keresztbe." – Tompos Ádám *
Stumpf András szerint azonban vannak nyilvánvaló bűncselekmények, mint például a lélegeztetőgépek ügye, ahol konkrétan lehet nyomozni. Azonban:
„Önmagában azért, mert nagyon gusztustalannak ítéljük meg azt a politikát, amit a Szárta meg az Orbán külpolitikát, amit követtek – ez önmagában nem bűncselekmény." – Stumpf András *
Az orosz barát vonal erkölcsileg elítélhető, de nem feltétlenül bűncselekmény.
Matolcsi György és az elszámoltatás szimbolikus kezdete
A Fidesz aláírásgyűjtést indított Polt Péter és Sulyok Tamás megmentéséért, de ez nem sikerült. Azonban a Matolcsi György elleni kampány szimbolikus jelentőséggel bír:
„Ők a Matolcsi György mivel minden hazugság meg félreértés, ezért ő hajlandó elé áll elébe a vizsgálatnak, hogyha arról van szó." – Tompos Ádám *
A vendégek szerint azonban csak Matolcsi Györgyöt támadják, míg Tiborcz István, Orbán Győző, Mészáros Lőrinc továbbra is tabuk. A luxizás, a pénzszórás – ezek nem kerülnek szóba.
„A fideszesek oké legalább felfedezték Matolcsi Györgyöt és családját, de csak őt. Tiborc István valahogy nincs meg, Orbán Győző valahogy nincs meg, Mészáros Főrinc nincs meg." – Tompos Ádám *
A TISZA parlament és a frakció kihívásai
A 284 fős frakció összetétele és összetartása
A TISZA 284 fős frakcióval rendelkezik, ami arányait tekintve nagy frakció. Tompos Ádám szerint ez érdekes, mert:
„Orvosból több van, mint ahányan a Párbeszéd frakciójában valaha ültek benne, vagy Északkelet-Magyarország képviselőit kétszer annyian vannak körülbelül, mint amennyien a Mi Hazánkban vannak összesen." – Tompos Ádám *
A frakció összetartása azonban bizonytalan. A veszély az, hogy 20 képviselő nem szavazza meg valamit, és akkor a kétharmad már nem megy át. Azonban:
„Szerintem ilyen egy darabig nem lesz. Egyrészt még azért a nagy nagy öröm az összekovácsolja őket. Másrészt ez látszott a kampányban, hogy ki volt nekik adva, hogy nem nyilatkoztok, csöndben vagytok. És betartották." – Tompos Ádám *
A fegyelmezettség már a kampányban megmutatkozott, és ez ígéretes jel.
Bujdosó Andrea, a frakcióvezető
Tompos Ádám szerint Bujdosó Andreának lesz a legizgalmasabb feladata a frakcióvezetőként. Az a kihívás, hogy összetartson egy olyan frakcióból, ahol sok ember először találkozik egymással.
A baloldal visszatérése és a politikai átrendeződés
A baloldal hosszú útja
Tompos Ádám szerint a baloldal visszatérése a parlamentbe hosszú folyamat lesz, és azt javasolta, hogy erről majd három év múlva beszéljenek. Azonban Stumpf András szerint már most vannak jelek:
„Valamennyire rálátok erre az újboldali mozgalomra, tényleg van egy csomó ilyen olvasókör, nagyon aranyos, ilyen gimnazisták meg 20 éves gyerekek cserélgetik a Bakonyin könyveket egymás között." – Stumpf András *
A kérdés az, hogy ki tudja majd szervezni egy pártot ezekből az emberekből. Stumpf András szerint azonban a Tisza szárnya is leszakadhat, különösen Bódis Krisztával és azokkal az arcokkal, akik nem kaptak miniszteri posztot.
Gyurcsány Ferenc és a baloldal jövője
A vendégek megemlítik, hogy Gyurcsány Ferenc visszatérése a baloldal élére továbbra is lehetséges, de ezt nem tartják valószínűnek. Tompos Ádám szerint azonban a baloldalnak valóban van helye, és gazdasági válságok esetén még nagyobb lenne.
„Szerintem politikailag mindenképpen van helye valamilyen baloldalnak, sőt sokkal nagyobb helye lenne." – Stumpf András *
A Fidesz belső átrendeződése és az április 28-i válaszülés
Az április 28-i válaszülés
Orbán Viktor április 28-án válaszülést tarthat a Fideszben, ahol eldöntik, hogy kik azok az emberek, akik végül is beülnek a parlamentbe. A vendégek szerint azonban jogilag nem dönthetik el ezt, csak a listás képviselőket nem.
„Nem a párt határozza. Nincs, de a listás a listás képviselőket nincs. Nem a párt határozá az a lista van adva. Igen. Jó, hát először le kell mondani nyilván." – Stumpf András *
Ha egy képviselő nem mond le, akkor négy évig kap fizetést, még ha nem is ül be a parlamentbe.
A Fidesz propagandistáinak megvilágosodása
Érdekes, hogy a Fidesz propagandistái hirtelen rájöttek, hogy szeretnék bilincsbe látni Matolcsi Györgyöt. Tompos Ádám szerint ez azért vicces, mert:
„Elkezdték tehát, hogy hogy ezt ugye hirtelen a trombitás nevezetű propagandista is megvilágosodott rögtön a választás után, és rájött, hogy ő valójában nagyon szeretné bilincsbe látni Matolcsi Györgyöt, de így másnapra neki ez így leesett, és már már követeli ezt a izét." – Tompos Ádám *
A Mi Hazánk és Torockai szerepe
A vendégek szerint a Mi Hazánk az egyik legérdekesebb játékos lesz a politikában. Torockai György valószínűleg észreveszi a Fidesz rodhadásában az esélyt, és csinálhat ebből egy áramvonalasabbat valamit.
„Ö a Torocka is egy hülye ember. Ö valószínűleg észreveszi a az esélyt a Fidesz rodhadásában, és akkor csinálhat ebből egy áramvonalasabbat valamit." – Tompos Ádám *
Az ügynökakták nyilvánosságra hozatala
Az ügynökakták nyilvánosságra hozatala szimbolikus döntés, de gyakorlati jelentősége szerintem nincsen. Tompos Ádám szerint azonban:
„Ez tényleg arról szól, hogy ez ugye a rendszerváltásnak egy régi adóssága, olyan, mint a Nagy Imre újratemetése. Az megvolt akkor. És akkor ezzel most tényleg zárjuk le, és a Igen. Mind a múltat végképpé eltörölni." – Tompos Ádám *
Az ügynökakták nyilvánosságra hozatala a múlt lezárásáról szól, nem pedig gyakorlati elszámoltatásról.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „vitézi ménével" – valószínűleg „vitézi ménesével" vagy hasonló, de a kontextus nem egyértelmű
- „Káltai német Wilmos" – az ASR-ben többféleképpen szerepel, de a helyes név: Káltai Német Wilmosnak
- „Szent Királyi Alexandra" – az átiratban „Szent Királyi Alexandra", helyes forma: Szentkirályi Alexandra
- „Ungár Péter, akinek az anyu azért meglehetősen mélyen van a Fideszben" – az átirat homályos, de valószínűleg Ungár Péter anyja Fidesz-közeli
- „Rákos Dubaj beruházás" – valószínűleg „Rákos-Dunapart" vagy hasonló fejlesztési projekt, de az ASR torz alakja
- „Podmanicki mozgalom" – az ASR torz alakja, valószínűleg más mozgalomra utal, de nem azonosítható egyértelműen
- „Diószegi Sámuel Uca környékén" – az átirat értelmezhetetlen, valószínűleg egy személy nevét vagy helyet jelöl, de nem rekonstruálható
- „Hont Gáborral" – az átiratban szerepel, de a kontextus hiányos
- „Mandiner címlap" – az ASR-ben „Mandiner", valószínűleg a Mandiner portál, de a kontextus homályos
- „Szíjj László" – az átiratban „Szárta" vagy hasonló, de a helyes név valószínűleg Szíjj László vagy Szijjártó Péter
- „Vestprinfesten Craftwk" – az ASR torz alakja, valószínűleg egy koncert vagy fesztivál neve, de nem azonosítható
- „Cserpolkovics András" – az átiratban „Cserpa" rövidítéssel is szerepel
- „Radics Béla meg Takács Péter" – az átiratban szerepelnek, de a kontextus homályos
- „Elsimon László" – az átiratban szerepel, de a teljes név és szerepe nem egyértelmű
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:00]Segíts, hogy talpon maradhassunk.
[00:00:00]Másfél éve azon dolgozunk, hogy új hangot hozzunk a nyilvánosságba.
[00:00:04]Egyre több tartalommal, egyre magasabb színvonall igyekszünk megmutatni neked Magyarország és a világhíreit egy új szemüvegen keresztül.
[00:00:11]Élőközvetítésekkel, interjúkkal, elemzőműsorokkal, dokumentumfilmekkel, riportokkal, vitaműsorokkal és írott cikkekkel.
[00:00:17]Sokan kérdeztétek, hogy hogyan tudnátok felajánlani nekünk az adótok 1%-át.
[00:00:21]Mi is úgy gondoljuk, hogy a sajtószerepe nagyon fontos, de az adód 1%-át nem kérjük.
[00:00:28]Azt javasoljuk, adjátok ezt nálunk nemesebb célra, az Iványi Gábor nevével fémjelzett Oltalom karitatív egyesületnek.
[00:00:34]Viszont ha lehetőségedben áll, támogass minket közvetlenül az alapítványunkon a tabula média Alapítványon keresztül, utalással vagy a PayPalon.
[00:00:43]Osd meg ezt a videót az ismerőseiddel, és segíts, hogy talpon maradhassunk.
[00:00:57][zene] Üdvözlöm önöket, Gulyás Balázs vagyok.
[00:01:13]Önök kedvenc politikai háttérműsorok a szabadsjtóklub friss adását látják a kontroll felületein.
[00:01:17]Vendégeim ezen a héten is Tota V Árpád, a kispolgár főszerkesztője és a HVG publicistája.
[00:01:25]Szervusztok.
[00:01:25]Jó est.
[00:01:27]Stumpf András a válaszonline újságírója.
[00:01:29]Sziasztok.
[00:01:30]És Tompos Ádám a Magyar Hangriportere.
[00:01:33]Szép jó estét.
[00:01:33]Sziasztok.
[00:01:33]Hát alakulgat az új kormány összetétele.
[00:01:39]Különböző bejelentések voltak a héten, mármint személyi bejelentések és mármint Magyar Péter részéről és mármint miniszterjelöltek.
[00:01:48]Szerintem kezdjük a legfrissebbel.
[00:01:48]Az oktatási minisztert még nem tudjuk, amikor fölvesszük ezt az adást, de de lehet, hogy addigra kiderül is.
[00:01:54]És ez biztos, hogy kiderül, mire ez adásba megyünk, mert kettő-kor videóban jelenti be majd a viszont tudjuk a közlekedési minisztert, aki vitézi Dávid, meglepődtetek a személyén?
[00:02:06]Hát annyiban igen, hogy neki ugye van egy munkája pillanatnyilag, hogy fővárosi [torokköszörülés] képvisel, de annyiban meg nem, hogy hát én is őt választanám tulajdonképpen.
[00:02:17]Tényleg?
[00:02:17]Igen.
[00:02:20]Tudom, hogy sok tehát lehet ellene beszélni, ha ha nagyon akarnék.
[00:02:22]Lehet találni a múltjában gyanús jeleket, meg telefonokat, meg mit tudom én, telefonszámokat, de de én már annak is örültem, hogy a fővárosi közgyűlésbe bekerült, és ráadásul az is látszik, hogy nem érzi ott jól magát.
[00:02:40]Ugye kvázi második emberként folyamatosan a karácsonnyal kell kardoznia.
[00:02:44]Ez nem áll jól neki.
[00:02:44]Itt itt sok méltatlan dologba is belemegy.
[00:02:50]Miközben, hogy ennek az embernek az egyetlen szívügye a közlekedés és abban valószínűleg a legjobbak között van az országban, az meg az meg az ellenségeik között semmit a tárgya.
[00:03:02]Úgyhogy én ezzel elégedett vagyok.
[00:03:04]Szerintem ketten kezdhettek el tikkelni a bejelentés után.
[00:03:06]Mindegyik az karácsony Gergely, de az talán egy ilyen pozitív tikkelés vagy jól eső tikkelés volt.
[00:03:14]A másik viszont Lázár János.
[00:03:16]Hát azt az átadás átvételt azért megnézném, tehát oda a kamerát [nevetés] azért kell légy a falon.
[00:03:21]Lennék ott légy a falon.
[00:03:21]Igen.
[00:03:22]És nem lennék törékeny tárgy Lázárjának keze ügyében.
[00:03:25]Igen.
[00:03:25]Pontosan.
[00:03:27]Karácsonyér már nagyon szépen lereagálta le, hogy voltak vitáik meg mindenhol együttműködtek, hol vitatkoztak, de ez nagyon jó lesz Budapestnek meg minden.
[00:03:33]Nyilván így kell hozzáállnia.
[00:03:33]Amúgy ahhoz képest, ami eddig volt, ez mindenképpen lehetőség Budapestnek is, meg az országnak is.
[00:03:38]Én egy kicsit árnyaltabban látom a vitézi szerepét, nem vitatva azt, hogy tényleg nagyon szereti a közlekedést és nagyon bele is ásta magát, és már nagyon régóta ért ehhez.
[00:03:49]Nem vagyok az, aki azt tartja elsődlegesnek, miközben valami szakértelem azért nem árt.
[00:03:55]Tehát, hogy láttuk, hogy ha egyáltalán nincs, mint Lázár Jánosnál, akkor ez miket tudményezni.
[00:04:00]De de szerintem ez nem feltétlenül elsődleges.
[00:04:02]Vitézi Dávidnak azért a múltjában tényleg voltak olyan dolgok, amikor konkrétan a búránkba belehazudott, hogy ő márpedig nem lesz a Fidesznek a főpolgármesteröltje.
[00:04:09]Aztán lett, aztán ott az összeszámlállási dolgoknál az, hogy a bocsandás nem lett a Fidesz főpolgármestere.
[00:04:15]FZ lelépett a pályáról, mert rájött a jelöltje alkalmatlan, és azt mondta, hogy támogatja.
[00:04:21]Na, te indultál volna és a Fidesz beáll mögéd, hogy szia anyu itt vagyok a tévébe, de ha már anyu, ha már anyu, akkor ott volt mellette ugye Ungár Péter, akinek az anyu azért meglehetősen mélyen van a Fideszben.
[00:04:33]Tehát én azt mondom, hogy minden miniszternek így Vitézi Dávidnak is, tehát én most a magam részéről rettentő kegyesen adok egy tiszta lapot, megnézzük, hogy mit csinál, de amennyiben mondjuk Smith Máriának a cége fogja építgetni a délipályaudvar helyére a nem tudom mekkora rohadt nagy beruházásokat, akkor azért felvonom a szemöldököm.
[00:04:49]Tehát, hogy ezekre érdemes lesz figyelni, hogy az a beágyazottsága, amely mindig megvolt, ő mindig a fideszes klánnak volt a tagja, abból kapott mindenféle dolgokat.
[00:04:55]Én örültem volna, hogyha egyszer az életében végigcsinál egy ciklust úgy, ahogy azt elkezdte, abban a pozícióban, végigharcolja, és aztán utána mondjuk elindul főpolgármesternek öt év után, és megnyeri, és akkor ő a főpolgármester, és tök jó, és leváltja a karácsonyt sok-sok munka után, úgyhogy mondjuk eltölt valahol él életében egyszer tényleg egy teljes ciklust.
[00:05:13]Ez nem történt meg most sem, mert mindig van egy melegebb szék, ahova vitézi Dávid valahogy valahogy mindig be tud ülni.
[00:05:18]De ez a szék egyébként, ezt mondom, ezt én sem akarom elvitatni, lehet, hogy a legmegfelelőbb szék számára, meg a nemzet számára, úgyhogy tényleg tisztalap.
[00:05:27]Nézzük meg, hogy mit csinál.
[00:05:28]Nagyon remélem, hogy tök jó, hogy a MÁVAL mindenel, de közben elképesztő, ami hozzátartozik.
[00:05:34]Azt nézzétek meg, hogy ugyanaz a tehát nem az van, hogy azt az elképesztő birodalmat, ami a Lázáré volt, azt szétszedték értelmes darabokra, és akkor a Málvért közlekedés fel a vártól kezdve a városligeten át a mindenféle izé tartozik, egy elképesztő hatalmi centrum lesz Vitézi Dávid alatt.
[00:05:50]Nem tudom, hogy hogy ebből mi fog kijönni, meg hogy ez így jó lesz-e.
[00:05:53]Remélem, hogy igen.
[00:05:53]Úgyhogy sok sikert kívánok.
[00:05:55]Ugye az volt a közbölcsesség, amikor kinevezték Lázár Jánost tulajdonképpen ugyanennek a portfóliónak a vezetésére, hogy Orbán Viktor azért adta neki ezt a portfóliót, hogy bukjon csak szépen bele Lázár János.
[00:06:05]Ez nem egy ugyanilyen kinevezés most Magyar Péter részéről?
[00:06:10]Nem hiszem.
[00:06:10]Teljesen más karakter vitézi Dávid és Lázár János.
[00:06:13]Tehát mi a külön mi a különbség?
[00:06:16]Hát hogyha megnézzük, hát hogyha csak megnézzük például azt a projektet, amiben mind a ketten érintettek voltak valamilyen úton, módon.
[00:06:21]Ez ugye a Rákos Dubaj beruházás.
[00:06:23]Ühüm.
[00:06:25]Hog például, hogy az a az a hozzáállás, amit Vitézi Dávid tanúsított, tehát az a az a konstruktivitás, az minden korábbi vitát félretett a Karácsony Gergelyel, és mondta, hogy ez Budapest érdeke, nem lehet, hogy oda Mohamed Alabár felhúzzon valami egészen tors szörny szülött mecsettel kombinált felhőkarcolót.
[00:06:43]Míg Lázár Jánosnak ugye némi érdekeltsége [torokköszörülés] volt ebben a sztoriban, tehát hogy ez ez egy nagyon ez egy nagyon más történet.
[00:06:50]A a szakértelme az nyilvánvalóan az evidens szerintem körülbelül hat éves kora óta erre készülhetett vitézi Dávid erre a villamos volt a jele a lovében pozícióban igen Gárpát te ugye már meg akartad tenni őt főpolgármester helyettesnek is a a városban ilyen közlekedés ügyért ami ami szerintem izgalmasabb az ő kezés bocs nem csak én akartam megtenni egyébként ez asztalon volt ez a lehetőség meg ez az opció csak nem sikerült ugye megsz jó csak a főváros meg azt láttuk hogy ott tett keresztbe, [torokköszörülés] ahol csak tudott.
[00:07:22]Tehát hogy tényleg a tehát ott a teljesen fölösleges csatákban ment bele azért, hogy gáncsolja a karácsonyt, mert valahogy nehezen bírta elviselni, hogy nem az övé a a hatalom.
[00:07:31]Ami meg ami ami viszont az valóban, amit András említett, ez a pártpolitikai háttere, az az baromi izgalmas.
[00:07:36]Tehát egyrészről ott van a amit én a a 24-es kampányban így magamban csak vitézi faktornak neveztem, az az, hogy láttam a környezetemben, hogy egészen addig volt nagyon sok vitézi rajongó szavazó, ellenzéki, kimondottan ellenzéki szavazó, ameddig hát az ominózus pénteki napig, amíg Szent Királyi Alexandra nem lépett vissza a javára.
[00:08:00]És ugye még az volt a nagyon izgalmas, hogy még Orbán Viktor vasárnap is, mikor megkérdezték, hogy kire szavazott a főpolgármesterlistán, ő nem mondta, hogy vitézi Dávidra.
[00:08:10]Ő azt mondta, hogy akire az Alexandra javasolt, és ugye ennek az a az a funkciója, és ez a ez a nagyon fontos, és szerintem Magyar Péter részéről ez valamiféle ilyen politikai hála lehet, mert Vitézi Dávid volt az a személy, akivel ha ha közvetve is van köze hozzám, mert aki közvetlenül csinálta, az Szent Királyi Alexandra volt, aki megtörte azt a ten, hát akkor 14 éves hagyományt, hogy a Fideszre szavazni csak úgy lehetett, ugye a fideszes vezérkar szerint, hogy csak a Fidesz, ha másra szavazták, mint a Fidesz, akkor megerőszakolta az anyádat egy migráns.
[00:08:44]Elpusztultál belső vérzéses nukleáris holokausztban.
[00:08:46]Mind imádó men vagy?
[00:08:49]Minden.
[00:08:49]Igen.
[00:08:49]Igen.
[00:08:49]Tehát, hogy rez a rezsidémon megeszi a lelked.
[00:08:52]Ez ez ment 14 évig.
[00:08:55]És 14 év után, ami baromi hosszú idő ebből a szempontból, a jövő úgy kezdődött el, hogy Szent Királyi Alexandra azt mondta, hogy itt egy másik ember, aki nem fideszes, akkor nem is tudom, hogy még a podmanicki mozgalom megvolt-e, vagy megvolt meg, de még nem nem volt meg.
[00:09:08]Talán mindegy is, [torokköszörülés] hogy itt egy másik ember, aki aki nem a Fidesz logója alatt fut, és szavaz le rá.
[00:09:15]És azzal tulajdonképpen egy csomó fideszesnek megnyitotta a lehetőséget arra, hogy hogy megossza a szavazat.
[00:09:20]Hát lehet, hogy csomó mindenki egyébként, mint láttuk az eredményekből egyébként a mi hazánkra szavazott, és nem nem húzta be a vitézire, hanem listán leszavazott a a Fideszre és egy és a főpolgármester jelöltre, meg a a Mi Hazánk jelöltjére.
[00:09:35]Nem, nem jött össze, de akkor elindult már a a Fideszben az a az a fajta gondolkodás, hogy utat adtak ennek a lehetőségnek, hogy lehet megosztani a szavazatot egyébként, ami aztán milyen jól sikerült 26-ra.
[00:09:45]Ott a választás után a Vitézi körül volt erről egy találgatás, hogy lehet, hogy a Fidesz többet ártott neki ezzel a támogatással, mint amennyit használt.
[00:09:55]Hát hát azért mikor megnézted, hogyha ös összeszámolásnál, újraszámolásnál milyen milyen milyen akciók voltak ottan, hogyan hogyan tudta nagyon jól, hogy a Fidesz a Fidesz támogatása az azért nem feltétlenül hoz.
[00:10:06]Na mindegy, ez már ez már a múlt.
[00:10:09]Amit viszont itt említesz a Hátországgal, Smit Máriával, a Fideszes klánnal meg ilyesmivel.
[00:10:18]Ezen ezen most már lassan lehet, hogy túl kéne lépni.
[00:10:21]Nem csak figyelni kell.
[00:10:21]Annyi, hogy figyelni kell.
[00:10:22]Én én elfogadom, hogy őket is elárulta.
[00:10:24]Tehát én ezt abszolút el tudom hívni.
[00:10:26]Én nem azt mondom, hogy elárulta meg nem számít.
[00:10:27]Most megpróbálok óvatosabban fogalmazni.
[00:10:32]A Fidesz az egy az egy döglődő rendszer.
[00:10:35]Ez a ez a maffia.
[00:10:35]Ez szépen eloszlik, mint a buborék.
[00:10:41]A Fidesz már nem hatalmi játékosként lesz itt jelen, hanem mentik, ami menthető.
[00:10:45]Szerintem ez a fajta kötődés, enn ennek már a politikai relevanciája fokozatosan elmúlik.
[00:10:54]Ez a ez a gyanakvás szerintem ilyen szempontból nem indokolt.
[00:10:56]És akkor e ezután meg egy kicsit már így metább szinten, mer a többi miniszterről is érdemes beszélni, vagy a többi kinevezett miniszterről.
[00:11:06]Én azt nagyon is üdvözlöm, hogy ahogy Lázár János megkapta ugye ezt a portfóliót, az az volt, hogy á helló János, neked is kéne valami, nézzük csak akkor milyen kártyáim vannak.
[00:11:15]A közlekedés jó lesz, jó lesz.
[00:11:16]Itt meg ugye a közlekedéshez kerestünk egy szakembert.
[00:11:23]Persze ez ez óriási különbség.
[00:11:23]Arra azért kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a Lázár János lovaival meg a izé, ami most szintén vitézi ménével.
[00:11:28]De lehet, hogy lóvasút lesz megint bevezetve, vagy valami.
[00:11:32]Ezt támogatnám egyébként.
[00:11:32]Nagyon bizonyos gyorsabb lenne, mint [nevetés] igen pontosan.
[00:11:37]Odá tudunk áttérni egy, hogy a másik minisztereknél is úgy tűnik, hogy ez volt a szempont érte ahhoz a szakterülethez, amit például Káltai német Wilmos ugye és akkor így kötök át, azt hittem, hogy te is ezt akarod, hogy lefutott egy vonatot.
[00:11:51]egy vonatot és igen, hogy a kár volt kihagyni a nagy poén, hogy hogy a vitézi meg azért lett kinevezve, hogy négy év múlva már ne tudja lefutni a vonatot a látásérült frakciótársa vagy min frakciótársa, minisztertársa.
[00:12:02]Így van.
[00:12:02]Ö tényleg, tehát ezt ezt nem lehet kétségben vonni, hogy úgy kerestek minden minden egyes miniszteri posztra, hogy azért értsen ahhoz a területhez, meg meg szakértője legyen, meg lát meg tudja mindenki is róla, hogy ugye a Káltai Német Wilmosnak a a jelölése az egy történelmi pillanat, mert még nem volt hát itt én itt finomkodtam meg eufemizáltam, hogy látásült mondjuk egy vak minisztere még nem volt Magyarországnak.
[00:12:26]Szerintetek ezt ez ez egy ilyen nóvum és és mindenki azt mondja, hogy hú hú micsoda újdonság.
[00:12:31]És vagy vagy sokan úgy gondolkoznak még, hogy hogy hát azért egy vakember hogyan fog egy minisztérium?
[00:12:38]Szerintem ez nem érdekes.
[00:12:38]Az az érdekes, hogy miért nem a Bód is Kriszta.
[00:12:39]Tehát ha val ha ebben van érdekes, hogy a szociális ügyeket oda odaadták, ugye még minden minden portfóliót meg minden minisztert nem jelentettek be.
[00:12:51]Oké, de azért nagyon meglepődnék, hogyha nem tudom az űrkutatásért lenne felelős Bódis Kriszta vagy valami ilyesmit kapna majd.
[00:12:56]Azt a kerületötet nyerte meg.
[00:12:57]De szerintem azt küértő egyébként akkor is megnék lepve, hogyha az űrkutatással bíznák meg de na mindegy.
[00:13:02]Szóval ez ez szerintem izgalmas, hogy miért nem ő leppe a szociális történet van megfejtés csak pretykákat.
[00:13:09]Szóval tök megerősítőm pretykákat hallottam lehet, hogy egyáltalán nem igazak.
[00:13:13]Én úgy hallottam, hogy valahogy a minisztérium kialakításában, struktúrájának kialakításában nem vitézkedett úgy, ahogy az elvárható lett volna, de lehet, hogy nem igaz.
[00:13:21]Mondom, tehát ezek ilyen pesti pletykák, ki tudja, hogy ki tudja, hogy így vannak vagy nem.
[00:13:24]Ez engem meglepett, mert ő nagyon fontos arca volt a kampánynak, és pont szociális ügyekben volt fontos arca.
[00:13:30]Szóval, hogyha tippelnem kellett volna, am rátipeltem volna, hogy ő lesz az.
[00:13:35]Igen.
[00:13:35]Igen.
[00:13:35]Diószegi Sámuel Uca környékén.
[00:13:37]Mindenesetre nagyon sok űrkutató van.
[00:13:38]Azt Igen, igen.
[00:13:40]Azt azt tudom tanúsítani.
[00:13:40]Igen, ez némiképp ez meglepő, de egy csak egy tényleg egy abszolút apró gondolat elejéig vissza a a vitézihez, és hogy hogy mi az, amit amit láthatunk.
[00:13:49]esetleg a kollégádnak, magyi Péternek volt egy nagyon jó cikke még a hát még nagyon-nagyon 2024-ben, mikor a Magyar Péter felbukkant, és akkor is a Vitézi már így a tán még a kampányban jelent meg ugye a párhuzamos életrajzok, és ugye így összevetettel, hogy Igen, Igen, igen.
[00:14:08]Hogy hogy honnan honnan kerültek, hova, hogy tulajdonképpen ez a két ember valahol a megtestesítője annak, amit egyébként úgy országszerte láttunk.
[00:14:16]Tehát a fideszes szülők, tiszás gyerekek, azért ez ez nem egy ez nem egy nem az ő két családjukba fordult elő először, azt hiszem, és akkor nem mondtam még semmi konkrétat, tehát hogy ez egy ez egy ez egy elég komoly jelenség, és egyébként ennek lehet a Fidesz döglődéséről meg még amúgy is fogunk külön beszélgetni.
[00:14:35]egyébként az a az az érdekes így ebbe a visszatérő tárcákba a ugye 16 tárca lesz, tehát mint tényleg régen a boldog békeidőkben, hogy és ráadásul olyan emberek, hogy hogy nota benne még akár értenek is a a feladathoz.
[00:14:50]És hát tényleg az lesz az lesz itt az izgalmas, hogy [torokköszörülés] hogy nem tudom, tehát egy gazdasági miniszternek Nagy Márton után hát olyan nagyon nincs magasra téve a léc.
[00:15:02]Szíjártó Péter után ugyancsak.
[00:15:02]És viszont itt jön a képbe az, hogy következésképp, hogyha a léc nincs ilyen magasan, a trágyadom teteje viszont, amit jó eséllyel maguk után hagytak a fideszesek, az viszont eléggé fönt lesz.
[00:15:14]Tehát hogy ez lesz majd egy nagyon érdekes dolog, hogy hogy az de ezzel mit mondasz, hogy könnyű lesz sikereket elérni, mert nem nem olyan érkez először takarítani kell, sőt nem csak takarítani.
[00:15:24]Tehát nek én ma jövő héten k mínuszból indulnak, tehát ezt akartam csak mondani.
[00:15:28]J Igen.
[00:15:28]Tehát jövő héten majd jövünk is egy olyan cikkel.
[00:15:30]Én is kicsit dolgoztam vele, de majd Zsupán kolléga írja meg.
[00:15:33]Tehát, hogy pont mondjuk ebben a portfólióban, ami a Lázár most már vitézi portfólió is, olyan hát nem csontvázak, hanem egyszerűen olyan bekalkulálhatatlan mínuszok vannak, amiket most most hirtelen sok milliárdot elő kell teremteni.
[00:15:45]Különben rendszerek omlanak össze azonnal.
[00:15:47]Hát meg nem is csak milliárdokról van szó, tudod, hanem arról, hogy ugye, és ez tök jó, itt most egy kötött pályás fókuszváltás lesz, ami rettenetesen elhanyagolt minden tekintetben az országban, de vonatot azt nem tudsz a boltban venni.
[00:16:02]Ugye az az olyan, hogy leadod a megrendelést és majd öt év múlva kiszállítják, mert hacsak nem mondjuk használtat vesze.
[00:16:09]De a használtakra is olyan sorban állás van, hát egész Európában egy kötött pályás bom van.
[00:16:15]Úgyhogy ez az egyik hibája Lázárnak, ugye, hogy leállította azokat a fejlesztéseket, ahol már megvoltak a pályázatok, meg be voltak adva, meg satöbbi, minden mozdony, motorvonat satöbbi, azokat ő lehúzta, és ezt marha nehéz újraindítani, mert a Siemens nem fogja azt mondani, hogy jó, akkor holnap hozzuk a vonatot.
[00:16:33]Ja, de mé még két dolog.
[00:16:33]Az egyik, hogy azért ne kiabáljuk el egy gonfoci csapatot összerakni, egy gombci válogatottat, hogy akkor a détári Lajos a a az enyém, és akkor nyertem.
[00:16:42]Biztos vannak már újabb focisták, de azt már nem követtem.
[00:16:46][nevetés] Az az úgy viszonylag könnyű, de hát aztán játszani is kell a meccset, és itt meg ez tök új lesz.
[00:16:54]Igazából nem új, csak már elfelejtettük.
[00:16:57]Olyan miniszterek lesznek a kormányülésén, akik ilyen szuverén emberek.
[00:17:01]értenek a dolguk nem függától nem a pártökinórjá nem úgy, hogy úristen, ha engem innen kiraknak, akkor az utcára kerülök és és mit már szimbolikusan persze, de hogy nekik van pályájuk máshol is, vagyis az asztalra tudnak csapni és azt tudják mondani, hogy Péter, ezt én nem ez a ez a dolguk, tehát hogy ezt ezt hívják normális parlamentális demokráciának, kormányzásnak, kormánynak.
[00:17:26]Tök jó.
[00:17:28]Tehát, hogy ez ez ebből a szempontból szuper.
[00:17:30]Igen.
[00:17:30]Én egyébként ebben ebben a tekintetben ugye ezt a gondolatvitelt továbbvve még izgalmasabbnak tartom egyébként a parlamentet.
[00:17:37]Tehát ebből a ebből a szempontból ugye az iszonyatosan kiüresedett a az elmúlt 16 évben, és hogy hogy ugye az, hogy ek fős frakciója van a Tiszának, arányait tekintve ez egy egészen nagy frakció, hogyha és és hogyha így elkezded nézegetni, hogy hogy ki mindenki van te és hogy elkezdesz így számolgatni, tehát mit tudom én, orvosból több van, mint ahányan a Párbeszéd frakciójában valaha ültek benne, vagy vagy Nem tudom, tehát hogy [torokköszörülés] összeadod északkeletmagyarország képviselőit kétszer annyian vannak körülbelül, mint amennyien a mi hazánkban vannak összesen.
[00:18:14]És ezért például szerintem a a legizgalmasabb feladata meg a legizgalmasabb karaktere az a Bujdosó Andreának lesz, aki a frakcióvezetője.
[00:18:22]Tehát azért az egészi feladat Igen.
[00:18:23]Igen.
[00:18:23]Tehát, hogy hogy volt már ugye még az előző választási rendszerben a akár szerintem még a talán a régi MDF idejében is, tehát hogy az a az amelyik bekerült a rendszerváltó parlamentbe, az egy az egy számát tekintve több akkor ugye volt az országgyűlés is.
[00:18:42]Igen, igen, igen.
[00:18:42]Abszolút.
[00:18:42]És itt viszont ugye olyan emberek kerültek egy frakcióba, akik jó eséllyel szerintem most ismerik meg egymást.
[00:18:49]Tehát hogy viszont az az meg azért jó jel ebből a szempontból.
[00:18:53]Ugye itt az lenne a veszély, hogy nem lehet összetartani, mert azt mondja egyik másik, hogy na hát ezt én nem szavazom meg, és akkor hogyha 20 darab nem szavazza meg, kéthados már nem megy át ilyenek.
[00:19:02]Szerintem ilyen egy darabig nem lesz.
[00:19:04]Egyrészt még azért a nagy nagy öröm az összekovácsolja őket.
[00:19:08]Másrészt ez látszott a kampányban, hogy ki volt nekik adva, hogy nem nyilatkoztok, csöndben vagytok.
[00:19:11]És betartották.
[00:19:14]Tehát, hogy hogy mondjam, a fegyelmezettség az már a kampányban azért változ ezt a legkönnyebb betartani, ha azt mondták volna, hogy nyilatkozzatok.
[00:19:21]Ó, de de a de az, de az látszik, hogy hogy fegyelem volt, és hogy ezt betartották, nem kezdtek el hülyeségeket beszélni igazából egyik se.
[00:19:28]Tehát nem volt olyan botrány a kampányban, hogy hogy valaki ez de ez tényleg a legkönnyebb feladat.
[00:19:32]Figyelj, álmomból föl se kelt gombot megnyomni, amt mondja a frakcióvezető, hogy azt nyomd meg az igent vagy a nemet.
[00:19:37]Azt is tehát ez egy viszonylag egyszerű mozdulatért annyit kell csinálni.
[00:19:40]Tehát ja egyébként éppen néztem a az ország legnagyobb humoristáját, aki most már egy hete nem a Hann Nendre, hanem Gajdics Ottó.
[00:19:52]és azon hőbörgött, hogy ezek ilyen újdonsült politikusok, akik a WC-t nem találják meg a parlamentben, és hogy ezért aztán ezek, kérlek szépen, ilyen önállótlan szavazógépek lesznek, akik csak a párt utasításait követik.
[00:20:09]Nem láttad az elmúlt 16 évet hol volt ez?
[00:20:11][nevetés] Igen, ez metapoén, de de azért nagyot nevettem, mikor lehet ki lesz az oktatás?
[00:20:18]Hát ez az, amit nem tudunk.
[00:20:18]Én én úgy hallom, hogy hogy Rubos kiritából nem lesz végül.
[00:20:24]Én is én is erre tippelnék most, de fogadni nem fogok.
[00:20:26]Tojáslikör most már mindenkinek.
[00:20:28]Megégetted magad.
[00:20:28]É és tiit hallot.
[00:20:29]Én nem bírok ennyi tojáslik.
[00:20:32]Én én én Lannert Judit nevét hallom forogni, de aztán lehet, hogy abszolút nem.
[00:20:36]Ú András, szerintem ne jó sorolgassunk, mert egy óra múlva jelent.
[00:20:40]Igen, igen, igen.
[00:20:40]Be befogá.
[00:20:40]Tehát mire mire ez kimegy, már be van jelentve, hogy kiderül, hogy én rosszat hallottam.
[00:20:44]Én meg én meg azt hallottam, hogy frakción belülről valaki, de mindegy.
[00:20:47]Ezt szerintem hagyjuk.
[00:20:47]Inkább beszéljünk Ruf Bálintról, aki aki nekem szintén meglepetés volt, hogy hogy hát egy elég fontos tárcát kapott.
[00:20:54]A miniszterelnökséget vezető miniszter lesz.
[00:20:57]A miniszterelnökségről ráadásul meg lehetett tudni egy sajtótájékoztatón múlt hét végén, hogy hogy tükörreferatúrával fognak dolgozni, mint az első Orbánykormány idején 98 és 2002 között.
[00:21:10]Magyarán a miniszterelnökségen belül is lesz egy agrárportfólió, meg meg nem tudom, tehát az összes minisztériumnak lesz egy-egy ilyen felelőse azért, hogy politikailag azért lehessen mozgatni a minisztériumokat.
[00:21:25]Szóval gondolhatok-e arra, hogy Ruf Bálintból erre senki nem politikus?
[00:21:26]Nem, rohadtul nem.
[00:21:30]Erre, hogy a Tiszába tart, vagy hogy lesz hozzá köze, valami szerepet vállalhat, az azért benne volt a pakliban, de ez a pozíció, ez ez kevésbé több egyébként azért is, mert ez egy egy irányú út.
[00:21:44]Egy kicsit egy kicsit olyan mozdulat ez, mint amikor a kapitányt igazolta le, meg az Orbán Anitát.
[00:21:48]Ugye akkor akkor esett le sokaknak, hogy ezt komolyan lehet verni.
[00:21:53]Tehát, hogy ehhez ilyen emberek a nevüket adják, akik azért olyan karriert hagynak maguk mögött ezzel, ami ami azér nem nullát ér.
[00:22:03]És Ruf Bálint is ilyen.
[00:22:04]Hát Ruf Bálintnál annyi hát azért ennyire nem, csak ez egy nagyon egyirányú út.
[00:22:08]Ugye a médiából, ebből az elemzősdiből a az aktív politikusba egyszer tudsz átlépni és hogyha nem sikerül, akkor már nem lehet visszaülni.
[00:22:18]Hogy nem lehet hát elemző elemzőben kábé vissza tudsz ülni, meg a borok vissza tud.
[00:22:21]Most találkoztunk itt a műsor kezdete előtt.
[00:22:24]Hont Gáborral, aki nem tudom hány évig vagy évtizedékig SZDS ebben igazad van.
[00:22:30]Miniszterállam titkén Igen.
[00:22:31]Egy kicsit könnyebb, mint a média.
[00:22:32]Oda vissza lehet menni.
[00:22:32]De a RUF igazából azért fontos, mert ha van határozott figura, aki a nyilvánosságban kifejtette rengetegszer azt, hogy mennyire komolyan gondolja az elszámoltatást és azt, hogy nem lehet félrenézni, hanem ezeket a csávókat tényleg, akik akik a bűne bűnöket elkövették itt, azokat le kell kapcsolni, meg vagyonokat vissza kell szerezni az állam számára, amiket elloptak, amennyit lehet.
[00:22:50]Ezt ő látszik, és mindig látszod, hogy tök komolyan gondol.
[00:22:54]Szerintem ebből a szempontból tök fontos üzenet, hogy ez nem lesz így elmisásolva ez a dolog.
[00:22:57]Az ügynökakták az meg ilyen szimbolikus döntés, csak igazából sok jelentősége annak már szerintem nincsen.
[00:23:04]Biztos vagy benne?
[00:23:06]Biztos semmiben nem vagyok és nem is lehet.
[00:23:07]Miért?
[00:23:07]Miért?
[00:23:07]Ugye voltak az elmúlt években perek, amikor valakiről megpróbálták bebizonyítani, hogy közszereplő, és ezért az ügynök aktája kiadható.
[00:23:18]És nagyon tiltakoztak ezek a bizonyos emberek.
[00:23:20]Nagyon tiltakoztok, de most érted, tehát a Ungvári Krisztián is szépen elmondta egy videóban, hogy a kaposvári polgármester az miért Szita Károly az miért nevezhető igenis ügynöknek és annak ellenére, hogy mit kamuzik.
[00:23:32]Hát ezt tudjuk, tehát ez benne van a nyilvánosságban.
[00:23:35]Érted?
[00:23:36]Elmondhatta Ungvári, kikutathatta satöbbi.
[00:23:37]Mindenki és aztán újra választották, újra és újra.
[00:23:40]Hát ez ilyen a ilyen a demokrácia.
[00:23:40]Újra és újra választják az ügynököt sajnos meg a besugúgót, meg a spicclit, meg a mindenfélét.
[00:23:45]Szörnyű világ, de erről már nem a törvény tehet.
[00:23:47]Tehát, hogy alapvetően mindenki kikérheti a a rávonatkozó összes ilyesmit.
[00:23:52]Beemehetsz saját jogodon a levéltárba, és kikérheted ezeket, elolvashatod ezeket.
[00:23:57]Szóval igazából nem tudom, hogy pontosan mi lesz az a nyilvánosságra hozatal.
[00:24:01]Lehet, hogy egy olyan törvénymódosítás egyszerűen elég, hogy ne legyen olyan baromi nehéz ügynöknek nevezni az ügynököt, ne kelljen hozzá a hatos karton is, meg a kézzel írott akármi, meg a tehát lehet, hogy egy ilyen módosítás sem gyakorlati jelentősége nem lesz.
[00:24:15]Ez tényleg arról szól, hogy ez ugye a rendszerváltásnak egy régi adóssága, olyan, mint a Nagy Imre újratemetése.
[00:24:20]Az megvolt akkor.
[00:24:20]És akkor ezzel most tényleg zárjuk le, és a Igen.
[00:24:24]Mind a múltat végképpé eltörölni.
[00:24:27]Erről szól, erről szól a dolog, hogy igen.
[00:24:28]Mindent nyilván végképp nyilvános a régmúltat, a közelmúltat meg meg a mindent tényleg lezárni és menni tová.
[00:24:35]Cs András az internacionáléval köszöntötte a Tisza kormányt.
[00:24:39]Mandiner címlap.
[00:24:39]Az egyik utolsó Mandiner címlap.
[00:24:41]Igen, azért ezt se ezt se láttuk jönni, hogy azért Ruf Bálint fogja beváltani azt a reményt, amire Siffer András egy olyan 27-szer futott neki, ugye az ügynökaktát, de valamiért nem örül, nem, nem olvastam, hogy végre vagy izé a Shiffernél vagy mondta, vagy nem nem tudom.
[00:24:57]A egyébként a az, hogy hogy az ő pályájában ez mennyire meglepő, szerintem neki a meglepő, és ezt ő maga is többször elmondta, hogy neki a partizános szereplése volt az, ami ami igazából Unortadoxnak tekinthető.
[00:25:10]Tehát ugye politikai tanácsadóból politikus lesz valaki.
[00:25:15]Olyat azért láttunk már meg politikai szereplő csak egy kicsit az árnyékból előrejön a fényre.
[00:25:19]Abban abban abszolút igazatok Andrásnak, hogy hogy neki abból a szempontból egyébként ebből a szempontból még kifejezetten vakmerő dolog is elvállalni egy egy miniszteri pozíciót, hogy hogy neki aztán tényleg tehát hogy éveken keresztül kommentálta a közélet eseményeit.
[00:25:37]ugye elmélet meg mondta, hogy mi az elmélet.
[00:25:41]Ráadásul elég hevesen, elég szórakoztatóan, elég átélhetően, meg átélve.
[00:25:46]És akkor most ott lesz neki egyszer csak hirtelen a gyakorlat, ami mellé oda lehet tenni a sok órányi dolgot.
[00:25:53]És a legtöbb miniszternek, aki ilyen kancellári miniszter volt, azért nem tudtunk ennyi mindent, ilyen sok mindent a gondolatairól.
[00:26:02]Tehát mit tudom én, ugye Navracsic Tibor is 2010-ben, mikor kancellária miniszter lett, oké, adogatott interjúkat egyet-egyet bizonyos időközönként.
[00:26:11]Na de nem hetente órákon keresztül.
[00:26:13]És így így egy csomó olyan dolog van, amihez van viszonyítási pont, amit é maján lehet dörgölni ezzel ide akarod kifuttatni?
[00:26:21]Hát ő ő tulajdonképpen ezzel azzal, hogy ezt elvállalta, ezt ő magának, tehát, hogy ugye ő el is mondta, hogy pontosan ez volt a felkérés, hogy ő elmondta a véóban nagyon sokszor a Partizánon azt, hogy mit kell csinálni és akinál.
[00:26:36]Igen, hát akkor csináljad.
[00:26:36]Tehát ugye mi a politikai felelősség, bátorság és ez viszont csodálatos, hogy megint nincsen zsákbamacska ár árulgatva, tehát hogy pontosan tudjuk, hogy Ruf Bálint mit gondol a világ, mit szeretne csinálni.
[00:26:47]Meglátjuk, hogy meg tudja-e csinálni, de nincsen ilyen misztikus homály, hogy akkor most fú, mire számíthatunk.
[00:26:52]Ez tök jó.
[00:26:53]Amiért még egyébként ez egy kockázatos dolog, de hát ez már egy személyes téma, az az, hogy ugye az ő személye lesz a a villámhárító és a fővezeték a kormány és Magyar Péter között, akiről azért én ugye nem féltem elmondani már egy éve is, hogy tudjuk, hogy a környezetével bakafántoskodni szokott.
[00:27:17]Szóval nem biztos, hogy olyan egyszerű lesz ez emberileg, de lehet, hogy azóta a lendő miniszterelnök is változott személyében, mert ebben olyan gyökereset nem szoktak változni, úgyhogy sok sikert.
[00:27:27]Viszont az se meglepő, hogy egy ilyen political animal egy political animalt választ erre a pozícióra.
[00:27:32]Tehát hogy hát kíváncsi közvetíteni a gondolatait a tárcákhoz, hogy ilyen ilyen nem lesz ilyen alfahím harc a dologból, de meglátjuk majd.
[00:27:42]Ez egyébként nem alfaim harcon múlik szerintem, hanem hanem sokkal inkább azon, hogy mennyire tudja az egyik elengedni a füle mellett a másiknak a a bunkóságnak tűnő, de igazából csak ilyen zsigeri saját szeretet nyelvét.
[00:27:54]Absolut.
[00:27:54]Igen.
[00:27:54]Ez ez látszott már Adnai Márknál.
[00:27:55]Ő ugye ezt el is mondja a Tisza filmben, hogy hát azt tudta, hogy ha ő úgy reagál, ahogy szokott, akkor ebből öt perc lesz a közös munka és végetér gyorsan.
[00:28:04]Úgyhogy inkább ő befogta a száját, és csinálta a dolgát.
[00:28:06]Hogyha Ruf Bálint is így csinálja, akkor véletőleg ki tudja húzni.
[00:28:10]Jó.
[00:28:10]Mielőtt tovább mennénk a következő témára, itt mondom el a kedves nézőknek, hogy még van pár jegyünk a jövő hét keddi élő közönség előtti szabadsajtóklubra, közönségtalálkozóra.
[00:28:22]Annyi néven hívjuk már, hogy klub est meg extra meg minden van itt.
[00:28:27]Igen, igen.
[00:28:28]Úgyhogy, úgyhogy jöjjenek el, vegyék meg ezt a maradékpári jegyet.
[00:28:30]Ö, és szintén elmondom, hogy azok viszont, akik kontroll csatornatagsággal rendelkeznek, azok élőben megnézhetik ezt a ezt az adást.
[00:28:40]Senki másnak nem fogjuk elárulni, hogy mi hangzik ott el.
[00:28:46]Tehát csak akik jelen vannak, meg csak akik kontroll csatornatagsággal rendelkeznek.
[00:28:50]Úgyhogy még addig addig még lehet új csatornatagságot is vásárolni, amennyiben nem tudnak ott lenni a helyszínen.
[00:28:57]És most vissza a témáinkhoz.
[00:29:01]Ö kijött egy közvéleménykutatás a héten a Médiáné, amire most már ugye komolytalan tudod a Fideszes oldal [nevetés] pont úgy akartam fölvezetni, hogy most már nem lehet azt mondani, hogy komolytalan lenne.
[00:29:18]Hát itt elképesztő számok vannak.
[00:29:18]Tehát a Fidesz becsúszott 30% alá, ilyen 25% mérnek neki.
[00:29:26]És egyébként végre egyszer bejött Deák Dánielnek egy jóslása, mert nekem azt mondta egy héttel ezelőtt, tehát már a választások után, hogy most a majd a Tisza majd föl fog menni 60-65%-ra.
[00:29:38]Ez bejött Dánielnek, ugyanis 65%-ot mértek a Tiszának.
[00:29:44]Biztos megint megszerezte a a nyers számokat, csak most már tudja, hogy hogy kell olvasni.
[00:29:48]El elküldte a figyelmemet a nézőpont.
[00:29:51]Miért nem csapta erre rá a szokásos?
[00:29:54]Ugye úgy szokott, hogy reggel kijön a médián és akkor délutánra már jön a nézőpont.
[00:29:58]Az alapjogokért központ a 21.
[00:30:00]század intézet a Real PR93 és a társadalom kutató meg az az amerikai csávó.
[00:30:05]Ja igen.
[00:30:05]Hogy nem is [nevetés] igen hát nem tudom ez szerint ez most ők Szabin vannak?
[00:30:11]Lehet, hogy Szabin vannak, vagy talán már valami országban nincs kiadatás.
[00:30:15]Figyelj, tegnap néztem végig az összes nézőpontosnak a Facebookját, és mindegyiken csak az van, hogy hogy hát a medián realistább volt, de hát ez ugye a választások másnapján történt.
[00:30:23]Azóta söpenyőd van.
[00:30:27]Beszélgettem egy hát Fideszhez közeli ismerőssel, és azt mondja, hogy hát most az a közbölcsesség a Fideszben, hogy hogy további zuhanás várható.
[00:30:33]Hát ezt ezzel nyugtatják magukat a [nevetés] És ez így jó.
[00:30:43]Ez így jó.
[00:30:43]Igen, eddig eddig még jó.
[00:30:45]Igen.
[00:30:45][nevetés] Egészen a becsapódás, tehát hogy ők nem tartják elképzelhetőnek ilyen 5-10%-os pártássugorodásukat.
[00:30:52]Szerintetek ez reális, hogy tovább esik a Fidesz?
[00:30:54]Hát nézd, én ahogy én ahogy most jöttünk ide, ennél is ott, ahol eddig ilyen bankjegyből hang hajtogatott tankok voltak, meg hogy rettegjek, meg hogy meg fogok pusztulni a háborúba, most azt láttam egy óriás plakáton, hogy lesz a Vestprinfesten Craftwk meg Beth Ugye a Craftwkel menni kell, érted?
[00:31:13]Tehát, hogy hogy amikor hogy most kezd, tehát sok embernél leesni egyébként, nem, tehát hogy ez nem valamilyen jó reggeltezés a részemről, már csak azért sem, mert egy csomó mindenre én is most döbbenek rá így két héttel a választás után.
[00:31:26]Hát, hogy mennyire idióta országban éltünk két héttel ezelőtt, tehát hogy hogy amikor azok az emberek, akik mit tudom én pár hónappal ezelőtt a magyar politika történet legnagyobb megtorlását kívánták, azok most hirtelen demokratává válnak.
[00:31:46]Bizon tehát hogy hogy hogy amikor amikor jönnek ezek a történetek és tényleg nem látod ezeket az agybeteg plakátokat akkor akkor úgy úgy rájössz arra, hogy tulajdonképpen mi végre is volt ez a 16 év.
[00:32:00]Elvette és és itt a kérdésem a válaszodra, hogy várható-e további üüm cök csökkenés.
[00:32:05]Meg majd beszélünk még arról, hogy miért várható még ezen kívül is.
[00:32:09]Figyelj, azért is nyilvánvaló, hogy csökkenni fog, mert ezt talán mondtam már, vagy lehet, hogy nem itt mondtam, mindegy.
[00:32:16]Igazából ugye olyan mértékben lejtett a pálya, hogy az, hogy a Tisza kéthot szerzett ilyen túlerő ellen, ugye pénz, titkos szolgálat, mahinációk, propaganda, szavazatvásárlás, fenyegetés, minden az azt jelenti, hogy jóval erősebb volt a Tisza, mint amit a számok mutatnak.
[00:32:36]És ugye a Fidesz most veszítette el ezeket az eszközöket, most már nem tud szavazatot vásárolni, nem tudja telefosni az országot ilyen hülye plakátokkal.
[00:32:47]és megszűnik a propagandájának is a jelentős része, a közméria elsőként, aztán a többi.
[00:32:52]Szóval persze törvényszerű, hogy csökkenjen tovább, és akkor még utána jönnek a bűnügyek.
[00:32:58]Ez egyébként, hogyha marad 25%-on, oké.
[00:33:03]Tehát, hogy alapvetően ez is, ez is már így így rendben van, de hogy hogy tudna, hogy tudnám megakadályozni azt, hogy tovább csökkenjen, az a nagy kérdés.
[00:33:11]Én szerintem egyébként azért, mert nem csak a Tisza miatt, hanem mert ott a Torockai és erről már beszéltünk, ott a mi hazánk.
[00:33:16]Valójában egy útjuk lenne, tehát az, hogy meg nem olyan nehéz kitalálni, hogy hol lenne ilyen politikai rés, mert ugye van a politika len a Magyar Péter a jó kis harsányságában minden hatalmas tömeggel ott a az Országgyűlésben van még akkor ez a ez az ilyen kis fasisztoid Putyinpártiság.
[00:33:33]egy Cserpolkovics András típusú figura, aki tényleg megpróbálja val, hogy ugye tényleg vannak és kevesen, de vannak ilyen hiteles politikusai a Fidesznek.
[00:33:41]A Cserpa például az egyik, hogyha ezt az egész Orbánbagst onnan el lehet tüntetni és egy ilyen irány tudna győzni, de nem tud, mert úgy van összerakva az egész párt, hogy a kasszakulcs meg minden, a kasszakulcs Orbán Viktor zsebében van.
[00:33:55]Innentől kezdve, ha így is döntenének, akkor is tudhatnánk kívülről, hogy ez azért van, mert Orbán Viktor ezt tartja jónak, és ezek De kell a kasszakulcs, hogyha egy normális európai stílusú pártot akarnának szervezni a Fidesz helyen.
[00:34:07]Hát nem feltétlenül, de akkor viszont kilépsz a pártból és zöld mezősen nulláról.
[00:34:11]Amit meg lehet csinálni, hát a Tiszará a példa.
[00:34:14]Igen.
[00:34:14]És egyébként a Tiszának meg pont van arra ezzel a hatalmas méretű frakcióval akár területe, hogy mondjuk vagy létszáma, hogy mondjuk azt mondja, hogy kivál belőle valamilyen nem szimbolikus ügyben, hanem mondjuk valami ilyen közpolitikai összeveszés okán kiválik belől Dráv egy liberális frakció, elkezd mondjuk tárgyalgatni momentumos polgármesterekkel, alpolgármesterekkel, és akkor tulajdonképpen egyrészt megcsinálja a centrális erőterét maga, másrészt pedig megm megcsinálja a maga alternatíváját, tehát hogy hogy azt mutatja, hogy jó, itt van egy jobb középpárt, itt van egy itt van egy ilyen liberálisabb párt, egy ilyen Macron típusú technokrata liberális párt, meg vannak a nácik a Mi Hazánkkal, meg itt van a Fidesz KD MSMP.
[00:35:00]Hát köszi.
[00:35:00]Jó, és akkor és akkor tessék választani.
[00:35:03]Azért a többi játékos sem fog ülni a babérjain, főleg a mi hazánk szerintem az az egyik legérdekesebb gatja lesz a a politikának, hogy hogy ők mit lépnek.
[00:35:12]Ö a Torocka is egy hülye ember.
[00:35:12]Ö valószínűleg észreveszi a az esélyt a Fidesz rodhadásában, és akkor csinálhat ebből egy áramvonalasabb valamit.
[00:35:24]Ha már itt tartunk az esély latolgatásnál meg, hogy mi jön majd baloldalnak van visszatérése a parlamenti politizálásba szerintetek?
[00:35:32]Ez majd korai ez a kérdés.
[00:35:32]Majd beszéljünk erről három év múl.
[00:35:35]Jó, akkor neked nem kell válaszolni többiek.
[00:35:37]Hát annyiban nem korai, hogy mikor lesz parlamenti választás?
[00:35:39]Bocs.
[00:35:40]Tehát, hogy most volt oké, de hát nem csak a parlamenten belül van, jól kérdezte, hogy a parlamenti politizálásban Ja, ja, igen.
[00:35:45]A akkor a mainstream politizálásban, András, hogy te is tudjál.
[00:35:49]Abban abban lehet, csak ugye én valamennyire rálátok erre az újboldali mozgalomra, tényleg van egy csomó ilyen olvasókör, nagyon aranyos, ilyen gimnazisták meg 20 éves gyerekek cserélgetik a Bakonyin könyveket egymás között.
[00:36:03]Atya úristen, rokonaid is vannak köztük.
[00:36:06][sóhajtás] Nem, nem én szervezem ezt, de gyanús vagy.
[00:36:11]De hát meg a Jámbor körüli kör.
[00:36:11]De hogy ugye ezekből hogyan tud kinőni?
[00:36:16]Ki van-e köztük olyan, aki meg is tud szervezni egy pártot, és el is viseli ezeket az ilyen ilyen lilafejű, vagy tehát ilyen lila kötöttben élő elvarázsolt gyerekeket, és akar-e belőlük pártot szervezni.
[00:36:30]Ritkán találkozik ez a kettő, ugye?
[00:36:32]Igen.
[00:36:34]Úgyhogy ez egy hosszabb folyamat lesz, de szerintem politikailag mindenképpen van helye valamilyen baloldalnak, sőt le sokkal nagyobb helye lenne.
[00:36:40]Igazából egyébként az is lehet, hogy a a Tisza nagyon valószínű nem fog együtt maradni ez a ez az óriási frakció meg ez a ez a néppárt.
[00:36:48]Baromi nehéz lesz ez összetart.
[00:36:51]Ez egy hazafias népfront.
[00:36:51]Ebből leszakadhat egy baloldal is simán, hiszen van neki olyan szárnya most éppen miniszteri posztot nem kapó bódis Krisztával és a ezekkel a ezekkel az arcokkal.
[00:37:00]Az egy valódi baloldali politika, amit ők világletőkben gyakorlatban csináltak.
[00:37:03]Persze szerintem a a parlamenti az hát az mindenképpen korai így abban a formában, de hogyha elkezdi fölfedezni a saját mozgalmi gyökereit, ha az olvasókört említette Árpád, az nekem egy ilyen meghatározó élményem volt, amikor pápán jártam, akkor ott volt egy ilyen épület, és ott kint volt rajta, hogy ez ez egy ilyen szociáldemokrata olvasókör működött ott, és 2000 valahányban még az ottani MSZP újította föl.
[00:37:30]Hát már az is egy jócskán megkopott címer volt rajta, de hogy ugye megvannak a baloldalnak abszolút a szakszervezetiség, tehát hogy ezeket a dolgokat, tehát hogy lesz, azt hiszem, hogy annyira gazdasági válságokkal és konfliktusokkal terhelt ez a csontvázakkal és tömegsírokkal kiboruló kormányzás, hogy hogyha ha ezt a szolidaritásra épülő baloldaliságot elkezdi valaki képviselni és felkezd mozgalmárkodni, akkor lesz annak élvevője egyébként itt kulcs, mert ezt eddig a Tisza fölszívta, de hát annak a célja az megvolt.
[00:38:06]Az volt a kormány, kormányon nem tudsz mozgalmárkodni, tehát ez nem szát akkor amikor egy rendszerváltás van, akkor talán nem nem annyira.
[00:38:13]Alapvetően mikor 2002-ben normál létrehozza a polgári köröket, akkor ugye ellenzékben növzti föl azokat nagyra, és azt 2010-ben meg elfelejti, elengedi a kezüket, és az egésznek vége van.
[00:38:23]Szóval azért kormányon tényleg nem szokás mozgalmárkodni.
[00:38:27]De éppen azért volt ez, nem?
[00:38:27]Mert veszélyesnek éreztem magát.
[00:38:28]Nem mintogyha ennek most a 2010-es eseményeknek nagy jelentősége lenne egy 2026-os műsorba, de inkább veszélyesnek érezte a polgári köröket meg Zabolátlan társaságnak.
[00:38:40]Mindegy, lépjünk, lépjünk.
[00:38:43]És ugye még azzal nem is számoltunk a baloldal kapcsán, hogy mi van, hogyha Gyurcsány Ferenc visszatérne az élére.
[00:38:48][nevetés] Ugye ez a Nobel díj ezt ezt ezt a kártyát még kis az a baj, hogy te a kis közös chatünkbe bele passzintottál egy ilyen Gyurcsánybal, hogy valamit mondott, és én már rá se kattintottam.
[00:38:59]Ne haragudj, de nem is néztem meg, hogy mivel kommentált a válasz.
[00:39:02]Mindig test azért a könyve az még kovászként az új baloldalra.
[00:39:07]Most fog kijönni kovác szárba szökken a baloldali gondolat majd a tabból.
[00:39:13]Jó.
[00:39:15]Hát a ugye a Fidesz helyzetéről beszéltünk, és Szijártó Péter végül hat évvel a Telex alakulása után elfogadta az interjúfelkérésüket, és elment a Telexben, és már 1 millió fölötti nézettséget produkált ez a beszélgetés.
[00:39:32]Tulajdonképpen majd mondjátok meg, hogy jól foglalom-e össze.
[00:39:34]Tulajdonképpen arról szól az egész interjú, hogy ő nem volt ott.
[00:39:38]Ő tulajdonképpen egy ilyen szigetet, egy ilyen boldog kommunát alapított a neren belül, ahol minden szép volt, nem volt ott propaganda, ha lett volna, akkor se látja, mert mer a tévében csak focimeccset néz, és és tulajdonképpen ő nem foci meccsek között is volt propagand egyébként.
[00:39:57]Igen, szeret szólni finom direkt kikapcsolta.
[00:39:59]Biztos jó.
[00:40:00]Ö, szóval, szóval, hogy ő ő nem volt ott, nem tud róla, nem látta, ő egy ilyen egy ilyen burok volt, úgy tolták be egy ilyen burokban a kormányülésekre minden bizonnyal.
[00:40:12]Jól foglalom össze, hogy ez volt a ennek a jól és ez meg is látszott a Fidesz politikáján, tehát hogy vagy tehát, hogy tényleg tehát hogy el tudom képzelni, hogy tényleg így történt, és akkor minden megtörténik rajtuk kívül, csak akkor az a kérdés, hogy mi a túróért kellett volna rájuk szavazni.
[00:40:27]Tehát innentől ezért mondtam, hogy fognak még lejjebb menni, mert hogyha ha ezeket a dolgokat így kirakják az asztalra, akkor tulajdonképpen így azt mutatják be, hogy jó, hát akkor nem volt semmi közöt ahhoz a 16 évhez, amíg ott voltatok.
[00:40:41]Hát köszönjük szépen, akkor lehet elfáradni valamerre.
[00:40:47]Jó, de én nekem az jött le, végigszenvedtem valahogy, jó, hát közben persze kimostam, kitregedem, elmosogattam.
[00:40:55]Esztergáltál, az hangos.
[00:40:57]Mert ez három óra.
[00:40:57]Tehát ez brutális tényleg.
[00:41:02]És nekem az az volt a tékev, hogy nem jött ebből ki annyira rosszul, mint amennyi vaj van a füle mögött, mert tulajdonképpen ki tudta ezzel mozogni.
[00:41:13]Fábián Tamás próbálta tényleg agresszíven kérdezni, tízszer megkérdezte ugyanazt.
[00:41:17]De hát most mit tudsz csinálni, ha nem akar válaszolni?
[00:41:20]Ugye ez a egyébkén az, hogy nem engeded be a stúdiódba.
[00:41:23]Igen, ez jó.
[00:41:23]Ez e ezt majd ez a metaválasz, de ezt talán majd később.
[00:41:28]Ugye ez a ez a klasszikus kör, amit most már majdnem minden fideszes, aki meg akart szólalni, lefutott, bemegy, elmondja, hogy hát a korrupció és a hivalkodó életmód.
[00:41:37]És akkor rákérdeznek, hogy na névszerint á ja hát ezt nem is tudom, hát nekem is csak úgy mondták, hogy voltak ilyenek, de én figyelem dolgo hát a miniszterelnök azt mondja, hogy nem is volt korrupció, merthogy ő nem engedi meg, hanem a luxizes azzal volt a baj, de de annak sincs elkövetője.
[00:41:56]Igen.
[00:41:56]Szóval persze ez és akkor ezt tízszer megkérdezheted akkor se fogja kimondani, hogy Mészáros Lőrinc azt meg pláne nem, hogy Tiborc István az meg pláne nem, hogy a ő saját felesége konkrétan ugye a miniszter ezeket nem szó szó volt a Szárónak a feleségéről, akinek ugye nincs honlapja a cégének satöbbi, valamiért milliárdos bevételekret és haszonra tett szert és és ő nem tud erről semmit, nem beszélgeti az asszonnyal üzletet.
[00:42:22]Nessón, milyen lehet a Cárház, hogy a tévében csak sportot néznek?
[00:42:26]Jó, szerintem hagyjuk, hagyjuk ezt a ezt az el az asszonnyal nem beszélnek, pénzügyekicceskedését ennek a izének, mikor bűnözők ücsörögnek bent, és ezt a ezt a teljesen nyilvánvaló vá kellene, hogy váljon, hogy bűnöző, és nem tud, mert és hagy hagyja kiangolnázni mindenki.
[00:42:41]Nem lehet nem hagyni.
[00:42:43]Én én se tudnám nem hagyni kiangolnázni, hogyha beengedném és így beszélgetnék vele, mert azt mond, amit akar.
[00:42:48]Az a lényeg, hogy ő kicsit jobban jöjjön ki a dologból, mint ahogy akkor járna, hogyha nem menne ide.
[00:42:52]De és szerinted egyébként ez történt?
[00:42:56]Jobban járt szerintem és egyetértek tóta kollégában.
[00:42:57]Abszolút így jobban járt a Szártól, ki tudta valamennyire mozogni.
[00:43:00]Rohadt sokan megnézték.
[00:43:00]Soha a patriótán ennyien ennyien nem nézték volna meg.
[00:43:04]Ja soha a patriótán ennyien nem nézték volna meg.
[00:43:07]Tehát hogy igen, elért egy csomó emberhez és így ez az aranyos Petikét elő tudta adni, aki tényleg ott se volt, és aki még ráadásul beteg.
[00:43:12]És egyébként jobbulást, ha ez igaz.
[00:43:15]Jobbulás, ha ez igaz.
[00:43:15]Igen, tehát ott teljesen nyilvánvaló hazugságokat ismételte meg, meg áldozati póztba vágta magát, meg ő ott se volt.
[00:43:21]Na, erre nem vagyunk kíváncsiak.
[00:43:22]Én legalábbis nem vagyok kíváncsi.
[00:43:24]Nem is néztem meg az egészet.
[00:43:27]Oké, oké, csak ma most én itt itt ülök sok millióan viszont nem.
[00:43:30]Őket én képviselem most ezen az adásban, [nevetés] akik meg nem nézték meg, mert ugye van van 8 millió nem néző áll mögötte.
[00:43:36]Így van.
[00:43:36]Én pontosan mögöttem 8 millió nem néző [nevetés] nem néző ülés áll.
[00:43:38]Na mindegy.
[00:43:40]Szóval szerintem ez ennek semmi semmi értelme nincsen így, hogy ezeket valahogy átmentegessük ezeket a csávókat.
[00:43:46][torokköszörülés] Már elmondtam múlt, hogy hogy mi lenne a rendes hozzáállás?
[00:43:50]Az, hogy bekopogtat az ügyész meg a meg a rendőr.
[00:43:53]Na jó, ebben azért lesz.
[00:43:54]Mondok egy mondok egy egy ilyen átmenetet, a kopogtat a az ügyész és a rendes hozzáállás.
[00:43:58]Volt például egy másik interjú is, ugye Simor Andrásé, aki elmondta, hogy aki elmondta, hogy őt gyakorlatilag a Magyar Nemzeti Bank kizsarolta a bécsi Erztebanknak a felügyelő bizottságából.
[00:44:10]Na ott megszólaltatni az érintetteket az a rendes hozzáállás.
[00:44:14]Tehát az már az már egy másik.
[00:44:16]Tehát de ezek az érintettek viszont nem szólalnak meg.
[00:44:20]De a Simor megszólalt, tehát Simsól és ezek azok ezek azok az esetek, amikor amikor hát adott esetben nem feltétlen három órás időkeretben, de nagyon is fontosak a a válaszai a az érintetteknek, mert így valóban tehát hogy én szerintem kiállít magáról a a egykori külügyminiszter egy egy nagyon komoly szegénységi bizonyítványt.
[00:44:45]Tehát tényleg, tehát hogy ami ami izgalmassá teszi még azt a a továbbiakra, hogy ugye most Orbán Viktor beleengedte a nagy pártújítást, ami lehet, hogy április 28-án megtörténik, és mi pont nem fogjuk tudni kommentálni, lehet, mert élőadást veszünk föl, hogy hogy ott tulajdonképpen mi lesz a válogatási szempont, tehát hogy sokat hazudtál a dollármédiának, vagy szépen kushattál és dicsérted a nevem a sarokban.
[00:45:11]Tehát, hogy tehát ebből a szempontból lesz ez majd érdekes.
[00:45:15]Mondjuk el, hogy mi ez az április 28a válaszán ülés lesz a Fideszben.
[00:45:17]Igen.
[00:45:17]És valószínűleg ott fog ott fogják majd eldönteni, hogy kik azok az emberek, akik végül is beülnek a a parlamentbe.
[00:45:25]De tényleg, amikor Bocsát meg, ez jogilag nem dönthetik el, tehát hogy konkrétan nincs ilyen felhatalmazás.
[00:45:29]Nincs, de a listás a listás képviselőket nincs.
[00:45:32]Nem a párt határozá az a lista van adva.
[00:45:35]Igen.
[00:45:35]Jó, hát először le kell mondani nyilván.
[00:45:37]Hát ha képviselő lemond.
[00:45:37]Jó, de valószínűleg van a szerződésükben elég záradék arra, hogy azt csinálnak velük, amit akar.
[00:45:42]Orbán Viktor mond, de bocsi, azért a törvényeket nem írja fölül a magánzáradék.
[00:45:45]Tehát hogyha a törvény azt mondja, hogy az a képviselőé, a listás képviselőjé az a hely, és ő dönt róla, hogy lemond vagy nem.
[00:45:52]Ha lemond, akkor a párttól tölti.
[00:45:54]Tudod, ha nem mond le, akkor nem kaput.
[00:45:57]De ha nem mond le, akkor viszont kap izét fizetést négy évig.
[00:45:59]Tehát, hogy én arra bíztatnám a fideszes képviselőket, akik ott vannak a listán, hogy tartsanak ki, mint amire Orbán Viktor biztatja a nagyon szerencsések vagytok gyerekek, mert itt ül egy komoly politikai tapasztalattal rendelkező személy a műsorvezetői székben.
[00:46:11]Elmondom nektek, hogy Tordyán József sem tudta ezt elérni.
[00:46:16]Akkor, amikor ugye elkezdtek az árulók a 98-22-es ciklusban átüldögélni a Fideszbe, meg meg a függetlenek közé meg ide oda, nekik is volt egy ilyen záradékuk, amit aláíatott velük Tordá József 98-ban, hogy bármikor lemond dathatja őket, hiába nem állt meg a bíróság.
[00:46:37]Malá egyrészt azért az etruskból ne hozzunk már [nevetés] példákat.
[00:46:40]Másrés pedig nagyon tanulságos ETUS történeteink vannak.
[00:46:44]Másrészt itt most nem feltétlenül a a betűről van szó, hanem az, hogy hogyan tudják kizsarolni tőlük a lemondást.
[00:46:50]Valószínűleg van erre az Orbán kezében még lehetőség.
[00:46:54]Figyelj, ez az ő belügyük annyira egyébként nem érdekes.
[00:46:56]Bás ne ne hagyják ezt.
[00:46:58]És hogyha az Orbán zsarolni próbálja őket, akkor forduljanak a bírósághoz, a független magyar bírósághoz.
[00:47:01]Én ezt tudom javasolni a fizis.
[00:47:03]Ah.
[00:47:03]Valószínű IRO kapcsán azért az ügyészség dolgában annyi vitám lenne, hogy a lélegeztetőgépek története az nyilvánvizsgálatra érdemes, és ha vannak más hasonló korrupciógyanús esetek, akkor akkor azok is.
[00:47:19]De de azért hallok én olyan hangokat is, hogy a hazaárulás meg az efé.
[00:47:21]Na most szerintem emiatt viszont nem lehet lecsukatni senkit.
[00:47:26]Ez egy rossz politika szerintünk.
[00:47:28]Rossz politika az egész orosz barát vonal.
[00:47:29]Ezt el lehet ítélni erkölcsileg.
[00:47:32]meg lehet változtatni most politikailag, de hogy ő ezt vitte, arra neki volt felhatalmazása.
[00:47:39]Az alapján, amit jelenleg tudunk.
[00:47:39]Jó, nyilván én is szeretnék többet tudni, csak ugye ezt azért akartam elmondani, mert most tényleg nagy a lelkesetés az elszámoltatás miatt, de ezzel rohadtul vigyázni is kell, mert hogyha egy, hogyha ez aknára fut ez az eljárás, hamis vádak vannak, vagy olyanok, amikről aztán bebizonyosodik, hogy meghurcolnak valakit fölöslegesen, az az egész elszámoltatást veri keresztbe.
[00:48:01]És ráadásul ugye látjuk Amerikában, hogy mi történik akkor, hogyha ilyen politikailag motivált renderemtéssel eleresztünk egy csomó egyenruhást, hogy na menjetek és tegyetek rendet, ugye ez a ICE esete.
[00:48:15]De ez ez tök igaz, és nem is nem is nem is erre próbáltam utalni, hanem például a lélegeztetőgépek ügyére, ami szerint teljesen jól megírt és jól feldolgozott történet, tehát hogy ott nem annyira nehéz, és ledaráltatták érted a izéket, a szerződéseket.
[00:48:27]Szóval ott ott nagyon nagyon nyilvánvaló számomra nyilvánvalónak tűnő bűnjelek vannak.
[00:48:33]De ezekben pedig tovább kell azért nyomozni.
[00:48:34]Tehát azt valahogy ki kellene deríteni például Szijártó Péter esetében is, meg Orbán Viktor esetében is, hogy mire utal Orbán Viktor, mikor a Putytinnal beszélget, hogy tegnap óta ugye az tavaly októberi beszélgetésben, október 15-én ott utal valamire, hogy valami történt és azóta tőle a Putyin bármit kérhet.
[00:48:50]Mi történt ott?
[00:48:50]Mi volt az a megállapodás?
[00:48:53]Nyilván valószínűleg ezeket nem lehet kideríteni, de nem biztos, hogy nem lehet kideríteni hatalom birtokában talán megnyílnak azok a szekrén majd az orosz levéltárak.
[00:49:04]Igen.
[00:49:04]Tehát az a baj, hogy attól tartok.
[00:49:06]Tehát, hogy szerintem azért még vizsgálni érdemes, de abban Árpádnak teljesen igaza van, hogy önmagában azért, mert nagyon gusztustalannak ítéljük meg azt a politikát, amit a Szárta meg az Orbán külpolitikát, amit követtek.
[00:49:16]Ez önmagában nem bűncselekmény.
[00:49:17]Ez teljesen nyilvánvaló.
[00:49:19]viszont legalább jó hatékonytalan, amit most a Fidesz elkezdett, tehát az, hogy aláírásgyűjtés Súlyok Tamás és Polt Péter pozícióban, petíció maradásáért, és hogy a cél a 20000, és hogy mi fog történni, hogyha elérik a kívánt számot.
[00:49:33]Tehát nem érték el.
[00:49:34]Ez az ez egyébként egy nagyon intől.
[00:49:37]Orbán Viktor ebbe beleállt, le is hozta a Mondiner, kérlek szépen, úgy, hogy elindult a lavina.
[00:49:43][nevetés] Na most a lavina az most egy ilyen szottyat hógolyóként búslakodik.
[00:49:45]Ö megállt az egy közepén.
[00:49:50]Igen, megállt és már nem gurul sehova, és csak olvad.
[00:49:52]Nem érték el még a 100zret sem, de hát érted, lehet, hogy Orbánt valahogy ez a legendás éles látásra kezdi cserben hagyni, mert a mert én nem állnék bele, hogy a választási eredményből is erre következtethetünk abba az ügybe, hogy hogy előreúlyok Tamásért.
[00:50:08][torokköszörülés] Hát lehet, [nevetés] hogy nem ezzel kezdeném a Igen.
[00:50:12]Más másik néven ismerik, akik ismerik.
[00:50:14]Másik néven ismerik, és itt a keresztapán.
[00:50:17]azért ez nem Igen.
[00:50:18]És és azért az még ezen túl még, amit amit továbbra sem értek, hogy hogy visszatérve, hogy akkor esetleg lecseréli a frakciót, és tényleg akkor ezt a vörösoktóber ruhagyár reklám arcokat mondjuk lecserélik ilyen ilyen fiatal ilyen várról indítható debattőrök, mit tudom én, Radics Béla meg Takács Péter.
[00:50:40]Akkor ott mi lesz?
[00:50:40]Tehát, hogy akkor elkezdenek majd füttyögni a parlamentben, mint Tordai Bence vagy Szabó Timea.
[00:50:47]Hát meg minden mind for Hágnes csak annyit fog mondani, hogy szól Alinski, hogy tegyék el a kedves fideszesek az Alinski tanokat, mint azelőtt.
[00:50:53]Tehát, hogy meg meg mindenki tehát a 16 évből mindenre lehet választ adni egy Radics Bélának meg egy Takács, mi a keresztneve?
[00:51:03]Ne ne jegyezzük már meg.
[00:51:05]Takács.
[00:51:05]Péter lehet, hogy bekerül lehet, hogy bekerül a parlament.
[00:51:08]Ugye ő kiabál a mozgólépcsőkön kiabál.
[00:51:10]idáig jutott a héten.
[00:51:12]Jó, de bocsi edbáltak vele, de aztán visszakiabta, hogy anyádba, vagy valami ilyesmi.
[00:51:15]Tehát, hogy alapvetően őt eddig is ismertük, eddig is csinálta a dolgát, ott volt és így sikerült ezt az eredményt összehozni.
[00:51:22]Szóval nem tudom mondjuk, hogy mennyire jó pót.
[00:51:24]Hát jó, mindenki abból főz, amilyen van.
[00:51:27]Például Buda Gyula is abból főz, ha már az elszámoltatásról beszéltünk.
[00:51:30]Ugye ő egy fideszes képviselő volt, illetve most még talán lehet, hogy lesz mandátum az országos listáról.
[00:51:41]Nem vennék rám mérget.
[00:51:42]Igen, hát ő pont azt a azt a képet jeleníti meg, amit elvárna a miniszterelnök.
[00:51:46]Ugyanis már most számon kérte a még hivatalban nem lépett, sőt az összes miniszterzert nem is ismerjük, ugye most is beszéltünk erről, Tiszakormányt.
[00:51:58]Ö, és már most számon kérte a benzinárakat a Tiszaon, úgyhogy még ők ők vannak kormányon.
[00:52:02]Ezt ezt nem hittem el tényleg.
[00:52:05]Szóval, hogy kor tehát ez há úgy jelent meg a cikk erről a témábról, hogy Budai Gyula a legjobb őrkutya.
[00:52:14]Igen.
[00:52:14]Tehát, hogy ő már előre őrkutyáskodik.
[00:52:17]És azt szeretném kérni tőletek ezen a héten, hogy adjatok ötletet Budai képviselő úrnak, hogy mit kérjen még számon az új kormányon, amely még nem lépett hivatalba.
[00:52:28]Hát nyilván az elszámoltatást alap Budai Gyula azért.
[00:52:31]Igen.
[00:52:33]Hol tart?
[00:52:33]Matolcsi miért nincsen még őrizetben és így tovább?
[00:52:35]Előre.
[00:52:39]András, nem tudok mást mondani, tehát hogy tehát hogy ez ez annyira adja magát, hogy hogy tényleg csak egyetérteni tudok vele.
[00:52:48]Tehát, hogy abszolút hát ez sikerült ezt ő fölteheti ezt a kérdés.
[00:52:54]Az a baj, hogy elkezdték tehát, hogy hogy ezt ugye hirtelen a trombitás nevezetű propagandista is megvilágosodott rögtön a választás után, és rájött, hogy ő valójában nagyon szeretné bilincsbe látni Matolcsi Györgyöt, de így másnapra neki ez így leesett, és már már követeli ezt a izét.
[00:53:09]Most próbáljuk ugye rájuk fogni, ami tök vicces, mert a matorcsiek meg reagáltak, tehát azért egy pár szót talán megér megérnek ők is össz-evissza össze-evissza hazudozva persze arról.
[00:53:16]És így olyanokkal, hogy ők a Matolcsi György mivel minden hazugság meg félreértés, ezért ő hajlandó elé áll elébe a vizsgálatnak, hogyha arról van szó.
[00:53:26]És így tényleg nézi az ember, hogy te figyelj, hogyha te bűnöző vagy, akkor ezt te döntöd el, hogy állsz-e elébe egy vizsgátnak.
[00:53:32]Ez nem ilyen izé kívánságműsor szokott tenni.
[00:53:34]Szeretnél vagy nem szeretnél elébe állni a vizsgálatnak, haver?
[00:53:37]Ez ez ez például most nem a megáll itt a rendőr a ráér uram [nevetés] hogy állna most telébe ennek a gyorsasági vizsgálat volna egy ilyen lehetőség medve nem meretne lehúzni a halál isten igen ez nem így megy tehát hogy ha ha lesz vizsgálat akkor annak elébe kell állni és aztán valahogy számot kell adni arról a sok-sok 100 milliárd fortról viszont tök jó ha megteszi mert ugye ezt mind megszavazták neki azok az emberek akik most börtönben akarnak látni ugye azt ami lehetővé tette ennek a pénznek az elsíbolását, azt egy komplett kétharmat szavazta meg.
[00:54:09]Ugye akkor akkor született a elvesztette közpénz jellegét.
[00:54:13]Így van.
[00:54:15]Ö című Kósa Kósa klasszikus.
[00:54:15]Úgyhogy úgyhogy tök jó egyébként.
[00:54:18]Így az elszámoltatás kapcsán az a legviccesebb, hogy hogy a fideszesek oké legalább felfedezték Matolcsi Györgyöt és családját, de csak őt.
[00:54:26]Tiborc István valahogy nincs meg, Orbán Győző valahogy nincs meg, Mészáros Főrinc nincs meg.
[00:54:34]Tehát, hogy hogy a luxizás, a pénzszórás, 60 puszta, ezek ezek továbbra is tabuk.
[00:54:39]Csak a csak a Matolcsi Ferrari meg autógyű, és nem fogják tudni levakarni magukról a felelősséget.
[00:54:45]Tehát az a helyzet, hogy tényleg ők ágyaztak meg az egésznek, ők módosítottak törvényt azért, hogy a a jegybank így használhassa ezeket a pénzeket, hogy elveszte a közpénzét.
[00:54:52]És akik ezeket megszavazták, itt nem arról van szó tényleg, hogy ilyen kis emberkéket a titkárnőket meg izét akarna bárki elszámoltatni, vagy remélem nem arról van szó, de én biztos, hogy azt, aki a nevét adta, megnyomta a gombot, hogy igen, ez így jól van, az részfelelősséget visel minden ilyenért.
[00:55:09]A homofób törvényér, amit most kaszáltak el végre nagy nehezen Brüsszelben, azért mindenki, aki azt megszavazta, mi hazánkosok is, meg Fideszesek is felelősséget viseltek.
[00:55:18]Tehát, hogy az az elsimon László is, aki legalább ott volt egy kis igazsága ugye a történelemnek, mert ő megszavazta azt a törvényt, és emiatt a törvény miatt rúgták aztán ki a a múzeum éléről.
[00:55:28]De az is egy nagyon furcsa vagy hát ilyen szokatlan dolog, ahogy egymásnak üzengetnek ezek a, hogy a Demeter Szilárd meg Elsimon László összeakalakaszkodik a Facebookon, hogy akkor hogy van.
[00:55:38]Tehát ilyet se láttunk még.
[00:55:40]Mint múltkor is említettem, én vezetem ezeket a egymásnak feszülő nereseket.
[00:55:45]Elég hát ez egy kellemes kötelesség.
[00:55:47]Egymásnak vezeted őket.
[00:55:47]Igen.
[00:55:47]Úgyhogy a listát ti is meg a nézők is megtalálják a a Facebook oldalamon.
[00:55:53]Köszönöm a hozzászólásaitokat.
[00:55:57]Ne felejtsék el, hogy jövő hét kedden élő közönség előtti szabadsajtó klubbestet, most már így mindent beleépítettem, extra klubbestet tartunk.
[00:56:08]Amire még reméljük ezalatt az egy óra alatt még aki szeretne talál talán jegyet.
[00:56:13]Úgyhogy úgyhogy vásárolják meg az utolsó jegyeket és jöljenek el.
[00:56:18]Találkozzunk személyesen kedden este Kispesten a KMO-ban.
[00:56:22]Jól mondtam?
[00:56:25]Igen.
[00:56:26]Úgy nézhetek rám, hogy odamegyünk.
[00:56:29]Addigra meg elmondom nekik.
[00:56:29]Vigyázzanak magukra a viszontlátásra.
[00:56:33]Ctrol.
[00:56:33]Eljött az ideje.