Magyar Péter kiszellőzteti végre a Sándor-palotát? // SZABADSAJTÓ KLUB
- Sulyok Tamás elmozdítási kísérlete jogilag értelmezhetetlen, mert nincs felülvizsgálható döntés; a Fidesz korábban kivette az AB kezéből a tartalmi alkotmánymódosítás-felülvizsgálat jogát.
- A Fidesz Novák Katalin esetében is személyre szabott alkotmánymódosítást alkalmazott; Sulyok aláírta a Pride betiltásához szükséges módosítást, most viszont a saját pozíciója miatt aggódik.
- A vagyonnyilatkozatok szigorítása klasszikus fegyverkezési verseny: Orbán 9 milliót vallott be, miközben Mészáros Lőrinc nem családtagként funkcionál pénztárcaként, így kívül esik az ellenőrzésen.
- Az integritáshatóság nagyobb jogkört kapott, a vagyonbevallás elmulasztását Btk.-sították; Kapitány István majdnem saját magát juttatta börtönbe, mert kifelejtett egy haszonélvezeti jogot.
- Biró Ferenc ellen vádemelési javaslat született, miközben Windisch László (ÁSZ-elnök) nem kezdeményezte elmozdítását – ez arra utal, hogy a Fidesz kezdettől kompromittálni akarta a hatóság elnökét.
- Fürst Pál főügyész lemondott, mert a legfőbb ügyészség a vezetők személyi felelősségének gyors megállapítását szorgalmazta az aranykonvoj-ügyben, míg ő ezzel várt volna.
- A Fideszben két irány feszül egymásnak: a radikális vonal és Navracsics polgári iránya; a párt valószínűleg visszacsinálja a 2003-as reformot, és a polgármesterekre épít.
-
„a magyar jobb oldal az nagyrészt egy pszichózis” – Tóta W. Árpád
- A Nemzeti Hitvallás eltávolítása a hivatalokból a NER hatalmi szimbólumának lebontása; Orbán a saját pártirodájában szögezte fel, ami a vendégek szerint a megfelelő helye.
- Németh Balázs fideszes képviselő félreértette Pottyondy Edina Micimackó-hasonlatát, azt hitte, Orbán nemi szervéről van szó; Tarr Zoltán miniszter világosította fel a parlamentben.
Részletes összefoglaló megjelenítése
A beszélgetés középpontjában a Sulyok Tamás köztársasági elnök eltávolítása körüli alkotmányos és politikai manőverek állnak. Emellett szó esik a vagyonnyilatkozatok szigorításáról, Biró Ferenc integritáshatósági elnök ügyéről és a vádemelésről, az ukrán aranykonvoj-nyomozásban bekövetkezett főügyészi lemondásról, a Fidesz belső feszültségeiről és közelgő kongresszusáról, a nemzeti hitvallás hivatali eltávolításáról, valamint egy könnyedebb záróblokkban Németh Balázs fideszes képviselő gyermekirodalmi hiányosságairól.
Sulyok Tamás elmozdításának kísérlete – alkotmányos manőverek és bizonytalan kimenetel
A műsor elején Gulyás Balázs felveti, hogy Sulyok Tamás az Alkotmánybírósághoz fordult állásfoglalásért az eltávolításával kapcsolatban. A résztvevők egyetértenek abban, hogy ez a lépés jogilag értelmezhetetlen, mert nincs még olyan döntés, amit az Alkotmánybíróság felülvizsgálhatna.
Tóta W. Árpád kifejti, hogy az Alkotmánybíróságnak egyetlen esetben lehetne szerepe: ha a parlament a megfosztási eljárást indítaná, és a testületnek kellene megállapítania az alkotmányos vétség elkövetését. A jelenlegi helyzetben azonban erre nincs lehetőség. Ráadásul a Fidesz korábban kivette az Alkotmánybíróság kezéből a tartalmi alkotmánymódosítás-felülvizsgálat jogát, így akár egyszerűen beleírhatják az alaptörvénybe, hogy egy adott kezdőbetűjű személy nem lehet köztársasági elnök.
„az alkotmánybíróság bizony ilyen esetekben az ilyen típusú alkotmánymódosításokat tartalmi alapon nem kommentálhatja. Ez nagyon régen így van a Fidesznek hála.” – Tóta W. Árpád *
Tompos Ádám emlékeztet rá, hogy a Fidesz Novák Katalin esetében is személyre szabott alkotmánymódosítást alkalmazott a kegyelmi ügy kapcsán, amikor megtiltották, hogy a köztársasági elnök kegyelmet adhasson kiskorú sérelmére elkövetett bűncselekmény elkövetőjének. Ha Novák Katalin ezt aláírta volna, az gyakorlatilag romba döntötte volna a Fidesz családpolitikai hitelességét. Hasonló helyzet Sulyok Tamással is előállhat, hiszen aláírta a Pride betiltásához szükséges alkotmánymódosítást is.
„Súlyog Tamás volt a köztársasági elnök. Akkor érdekes módon nem volt annyira fontos köztársasági elnök úrnak, hogy az ilyen ügyekre szabott alkotmánymódosítások ne legyenek az országban. Ezért igazán gyomorforgató köztasági elnök úrnak a működése, mert tényleg abban a pillanatban, amikor a saját kis helyéről van szó, meg a fizetéséről, ami nem kicsi, hanem 6 milliós fizetés, akkor már hirtelen ezek a dolgok számítani kezdenek.” *
A beszélgetés során felmerül, hogy a kampányban Magyar Péter kifejezetten ígéretet tett a NER-kinevezettek leváltására, így demokratikus deficitről nem lehet beszélni. Jogi problémák azonban adódhatnak, különösen, ha Sulyok később az Európai Bíróságon nyer kártérítést.
Stumpf András szerint a köztársasági elnöki hivatal tekintélye már Schmitt Pál óta folyamatosan erodálódott, és kérdéses, vissza lehet-e építeni. Felmerül a közvetlen elnökválasztás lehetősége is, ami viszont egy erős elnöki pozíciót hozna létre – Tóta W. Árpád példaként Ausztriát és Csehországot hozza, ahol a közvetlenül választott elnök is díszszerepet tölt be.
Az aranykonvoj-ügy kapcsán Horváth Loránd (az ukrán pénzszállítók jogi képviselője) azt állítja, ha Sulyok Tamás tudott arról, hogy a vonatkozó törvény egy zsarolási eszköz volt, akkor a megfosztási eljárás is járható út lehetne. Tóta W. Árpád ezt fantáziadúsnak nevezi, de elismeri, hogy az eljárás alatt Sulyok elvileg felfüggeszthető lenne, és Kövér László (az Országgyűlés elnöke) helyettese vehetné át a feladatokat.
Tompos Ádám felhívja a figyelmet az elhúzódó folyamat rossz optikájára: miközben a kormány a Sándor-palota „kiszellőztetésével” van elfoglalva, a választók a konkrét ígéretek (pl. elvett földek visszaadása) teljesítését várják, és fontos kormányzati intézkedések (babaváró stop, vendégmunkás-stop, migrációs paktum, uniós pénzek) háttérbe szorulnak a közbeszédben. Gulyás Balázs szerint a kormány azért tehetetlen, mert Magyar Péter a kampányban név szerint többször bemondta Sulyok leváltását, így muszáj lépnie. Tóta W. Árpád szerint azonban egy egyszerű alkotmánymódosítással korlátozhatnák az elnöki vétójogot anélkül, hogy ilyen hosszadalmas csatározásba bonyolódnának.
A résztvevők egyetértenek abban, hogy a „bábkérdés” nemcsak az elnökre, hanem az Alkotmánybíróságra is vonatkozik – kérdéses, hogy a fideszes többségű testület tagjai most, hogy Orbán Viktor kezében nincsenek eszközök, saját meggyőződésük szerint fognak-e dönteni. Sulyok például jelezte, hogy nem akar kerékkötője lenni az új rendszernek, de más báboknál ez nem biztos.
A vagyonnyilatkozatok szigorítása és az első tanulságok
Gulyás Balázs áttér a vagyonnyilatkozatok ellenőrzésének szigorítására, ami az utolsó kör volt a régi rendszerben. Orbán Viktor például 9 millió forintot vallott be a feleségével közös számlán. Felmerül a kérdés, hogy az új szabályozás elég lesz-e az EU számára, és valódi átláthatóságot hoz-e.
Tóta W. Árpád szerint ez egy klasszikus fegyverkezési verseny a hatóságok és a vagyonukat rejtegetők között. Az eddigi rendszer arra volt jó, hogy semmit se lássunk – lásd Orbán 9 millióját. Orbán esetében nem a vejét, hanem Mészáros Lőrincet használja pénztárcaként, aki nem családtag, így a vagyonnyilatkozatban sem kell szerepelnie. Kisebb léptékben egy korrupt parlamenti képviselő is találhat egy strómant – például egy gyerekkori cimborát –, akinél elhelyezi a pénzét azzal, hogy „megtarthatod az 5%-át, csak tárold nálam a zsetonomat”.
Az integritáshatóság nagyobb jogkört kapott a családtagok vagyonának ellenőrzésére is, amire eddig nem volt lehetőség. Ráadásul a vagyonbevallás elmulasztását vagy meghamisítását Btk.-sították – akár két év szabadságvesztés is járhat érte. Tompos Ádám megjegyzi, hogy Kapitány István miniszter majdnem saját magát juttatta börtönbe, mert véletlenül kifelejtette a vagyonnyilatkozatából egy ingatlan haszonélvezeti jogát. Bár Kapitány a rendszerváltás utáni rekorder lehet a portfóliója méretét tekintve, az ő esetében valószínűleg feledékenységről van szó, hiszen a vagyonát a politikába lépése előtt, közel 40 év alatt kereste – ellentétben azokkal, akik üres zsebbel érkeztek a politikába, és hirtelen milliárdosok lettek.
A vagyonbevallások kapcsán Gulyás Balázs felidézi Tompos Ádám korábbi „prolihergelő” kifejezését, amit az ilyen ügyeknek a közvélemény ingerlésében játszott szerepére használt. Most is van rekorder: Szűcs Gábor, aki alsó hangon havi 5 millió forintot keresett azzal, hogy a megafonnak Fidesz-közleményeket olvasott fel, és olyan frizurát visel, mint Kim Dzsongun. Tompos Ádám hozzáteszi: az ember csak remélni tudja, hogy az ilyen figurák joghurtjába legalább beleköpnek a közértben.
Tóta W. Árpád szerint nemcsak Orbán Viktornak volt meg a maga Mészáros Lőrince – vidéken szinte minden polgármester és választókerületi vezető mellett feltűnik egy-egy ilyen „mi Mészárosunk” figura, aki a pályázatoknál, kivitelezéseknél állandó szereplő. Ők viszont általában nem rokonok, így az integritáshatóság kibővített jogköreivel sem feltétlenül elérhetők. A nagyobb kutyák ellenben különböző magántőkealapokban működnek – ez már egy másik nyomozati vonal lesz.
Biró Ferenc és az Integritás Hatóság – vádemelés és intézményi harcok
Tompos Ádám elmondja, hogy interjút készített Biró Ferenccel, az Integritás Hatóság elnökével. Az interjú után nem sokkal az ügyészség vádemelési javaslattal élt az elnök ellen (autóhasználat, nepotizmus gyanúja). Biró Ferenc az interjúban már beszélt arról, hogy tudomása szerint hamarosan elkészül a vádirat.
A beszélgetés résztvevői rámutatnak, hogy a hatóságok szelektív fellépése alátámaszthatja Biró Ferenc védekezését: NER-közeli figuráknál ilyen jellegű rabosításokra alig van példa, míg az Integritás Hatóság elnökénél a kerületi ügyészek hirtelen „megnyomták a piros gombot”.
Különös részlet, hogy Windisch László, az Állami Számvevőszék elnöke – akinek jogában állna kezdeményezni a hatóság elnökének elmozdítását, ha felmerül a gyanú – sem a gyanúsításkor, sem a vádemelési javaslat után nem lépett. Ez arra utalhat, hogy a Fidesz stratégiája kezdettől fogva Biró Ferenc kompromittálása volt, hogy az általa kiadott korrupciós jelentéseket ne vegyék komolyan.
Amennyiben Biró Ferenc a bírósági tárgyalás során tanúként be tudja vonni Bóka Jánost és Tuzson Bencét – akik állítólag egy lehallgatásmentes helyiségben közölték vele, hogy Brüsszel felé jelentse, minden rendben a szupermérföldkövekkel, de helyszíni szemléket ne nagyon folytasson –, az komoly port kavarhat. Egyelőre azonban Bókáék tagadásban vannak, és a bizonyítás objektíve nehéz. Tóta W. Árpád szerint ez az ügy a jövőben eltörpül majd az integritáshatóság érdemi munkája mellett.
Tompos Ádám némi szkepszisnek ad hangot Bíró Ferenc hitelességét illetően: ha az elnököt 2024-ben tényleg megzsarolták, miért nem mondott le akár egészségügyi okokra hivatkozva, ahelyett hogy végigasszisztálta volna a rendszert? Ugyanakkor beszélt olyan alkotmányjogásszal, aki szerint a hatóság valódi ügyeket tárt fel az elmúlt években, és a jelentések elkészültek – ez pozitív fejlemény. Biró állítása szerint a választások kétharmados győzelméig azért maradt, mert végig akarta vinni ezeket az ügyeket, és Brüsszelben is bizonyítania kellett, hogy nem Patyomkin-hivatalt vezet.
Az ukrán aranykonvoj-ügy és Fürst Pál lemondása
Gulyás Balázs rátér az ukrán aranykonvoj-ügyben bekövetkezett főügyészi lemondásra. Fürst Pál, a Központi Nyomozóügyészség vezetője azért távozott, mert véleménykülönbség alakult ki a legfőbb ügyészséggel a nyomozás irányát illetően: a legfőbb ügyészség a vezetők személyi felelősségének minél gyorsabb megállapítását szorgalmazza, míg Fürst ezzel várt volna. Ő volt az, aki egy sajtótájékoztatón három vezetéknevet nem volt hajlandó elárulni „három legendásan együtt mozgó keresztnév” esetében – utalva ezzel a NER-hez köthető érintettekre.
Tóta W. Árpád szerint az ügyészség hirtelen aktivitása tipikus: „amikor az NKVD igazgatóját leváltották, a helyettese minden skrupulus nélkül végezte tovább a munkát”. A legfőbb ügyészség most bizonyítani próbál, csakhogy ezzel elismeri: eddig nem tette a dolgát. Stumpf András úgy látja, a hirtelen előkerülő ügyek kapcsán felmerül a kérdés, hogy ezek eddig hol parkoltak, és ki állította meg őket – ezt a nyomozásnak fel kell tárnia.
Tompos Ádám megjegyzi, hogy jelenleg egyfajta interregnum zajlik: a rendszer szereplői keresik a kijáratot, és ez furcsa mozgásokat eredményez. Vannak, akiket okkal váltanak le (pl. Győrfi Pál, aki Fidesz-körökben esetleg főpolgármester-jelölt lehetett volna, de a mentős szakmában nem volt népszerű), mások maguktól mondanak fel, hogy megelőzzék az elcsapást. Pap Dániel esetében azonban a távozás vélhetően örömet okozott a kollégáknak. Ugyanakkor a nagyszámú ügyészcserét taktikai kérdés is nehezíti: nincs elegendő tapasztalt ügyész, akikkel gyorsan pótolni lehetne a távozókat.
A Fidesz belső feszültségei, a kongresszus és a névváltoztatás pletykája
A műsorvezető a Fidesz megújulásáról, a közelgő kongresszusról és a lehetséges névváltoztatásról kérdezi a vendégeket. A pártban két irány feszül egymásnak: egyfelől a radikális, „vadhajtásos” vonal (Németh Balázs a Mi Hazánkkal tüntet), másfelől Navracsics Tibor „polgári szalonos” iránya. Tóta W. Árpád szerint ez a kettősség halálos csapda a Fidesz számára, mert a magyar jobboldal nagyrészt egy pszichózis, amit a hatalom tartott egyben – ez az összetartó erő most megszűnt. A Tisza Párt a választói bázis egy részét lefedi, a maradék fideszes és Mi Hazánkos keménymag pedig a szélsőjobbra tolódik.
„a magyar jobb oldal az nagyrészt egy pszichózis” – Tóta W. Árpád *
A pletykák szerint a Fidesz nevet is válthat (a „Fidesz” jelentése „hűség” – ez akár egy új jelszóval is párosulhat: „becsület és hűség”). Ablonczy Bálint (Válasz Online) írására hivatkozva Tompos Ádám elmondja, hogy a párt valószínűleg visszacsinálja a 2003-as pártreformot, és a jövőben a megyei küldöttek, illetve a polgármesterek lesznek a fő döntéshozók a korábbi választókerületi elnökök helyett. Ez azért lényeges, mert a választókerületi elnökök korábban informálisan uralták a polgármestereket, most viszont – miután a képviselői helyek száma leapadt – a polgármesterek kerülnek előtérbe. Kérdés azonban, hogy a polgármesterek miért maradnának egy süllyedő párt tagjai, hiszen a Fidesz anyagilag és politikailag is kivéreztette az önkormányzatokat. Tóta W. Árpád hozzáteszi: Navracsics, aki miniszterként a járások felé tolt hatalmat, most fogja szervezni a pártot az önkormányzatok bázisán – ami legalább akkora vicc, mint azok, akik most féltik a demokráciát.
Stumpf András úgy véli, a pártreform célja elsősorban az, hogy a polgármestereket odakössék a párthoz, és éreztessék velük, hogy fontosak – így legalább a helyi szinten megmaradjanak. A valóságban azonban ez a kohézió már későn jöhet. Tompos Ádám felidézi egy női TISZA-képviselő történetét, akit a kampányban a polgármesterek elküldtek, a választások után viszont virágcsokorral fogadták; egy ilyen attitűd nem alapoz meg hosszú távú párthűséget. Gulyás Balázs hozzáteszi a Bögi Viktória által tartott barátkozós est példáját, ahol a korábban gyalázkodó etyeki polgármester is ott ült csillogó szemmel.
A Nemzeti Hitvallás eltávolítása a hivatalokból
A kormány döntése alapján eltávolítják a Nemzeti Hitvallást (az alaptörvény preambulumát) a hivatalok falairól. Orbán Viktor volt miniszterelnök erre úgy reagált, hogy saját pártirodájában felszögezte a szöveget. A vendégek egyetértenek abban, hogy a kifüggesztés kötelezettsége a NER hatalmi szimbóluma volt, hasonlóan a Lenin-képekhez, és nincs helye a közterekben.
Stumpf András visszaemlékszik, hogy az első ilyen szimbólum a 2010-11-es Nemzeti Együttműködés Nyilatkozata volt, aminél először érezte, hogy „nagyon nagy baj van”. Tompos Ádám elmondása szerint reggel éhgyomorra elolvasta a hitvallást, és a szegények védelmezésénél öklendeznie kellett – ez a sor önmagában nevetségessé teszi a dokumentumot az elmúlt tizenhat év tükrében.
„amikor a szegények védelmezéséhez értünk, akkor így égomorra elkezdesz öklendezni. Az nem jó. És akkor így itt eddig jutottam, hogy ti ne rakjatok ki semmit a szegénységről, ha lehet, meg ne hivatkozzatok rá kötelezőként.” *
Gulyás Balázs megemlíti az alaptörvény asztalát is – arra a kérdésére, hogy mi lesz a sorsa, a kormányinfón nem tudtak válaszolni, mondván, „lakberendezési kérdésekkel most nem foglalkoznak”. Tompos Ádám szerint ez azt mutatja, hogy a hitvallás a megfelelő helyére, egy pártirodába került, és ha Orbán Viktor hazaviszi, nyugodtan kiállíthatja, ahogy más is a Lenin-képet – de a közintézmények falán nincs keresnivalója.
Plusz egy: Németh Balázs, a Micimackó és a gyermekirodalom
A műsor záróblokkjában Gulyás Balázs felidézi Németh Balázs fideszes képviselő felháborodását Pottyondy Edina egyik videóján, amelyben a képviselőt Micimackó Füleséhez hasonlította – Németh Balázs azonban ezt félreértette, és azt hitte, a videó Orbán Viktor nemi szervéről szól. Az esetet végül Tarr Zoltán miniszter magyarázta el neki a parlamentben egy rögtönzött irodalmi szeminárium keretében, elegánsan megszégyenítve a képviselőt.
A műsorvezető arra kéri a vendégeket, hogy a könyvhét apropóján ajánljanak gyermekirodalmat Németh Balázsnak.
- Stumpf András a Fantasztikus labirintus című filmből idéz: az élénkkék kukac, William vallomása („nem, én buta kukac vagyok”) sok kanyart levághatna Németh Balázs életében.
- Tóta W. Árpád Békés Pál A kétbalkezes varázsló című meséjét ajánlja, amely félig a gyerekeknek, félig a szülőknek szól.
- Tompos Ádám nem gyermekirodalmat hozott, hanem Keresztury Tibor Remény futam című kötetéből olvas fel egy tárcát, amely egy Diósgyőr-kiesés kapcsán a keleti országrész és a futballvilág reménytelenségét írja le – a szöveg zárlatában „keletet illik Magyarországra átcserélni” gondolattal. Mint mondja, szívesen ajánlaná ezt traumafeldolgozásra a rendszerváltás utáni életérzés jegyében.
- Végül Tóta W. Árpád visszakanyarodik a gyermekirodalomhoz: Lázár Ervin Szegény Dzsoni és Árnika című meséjét ajánlja, amelyben Ipiapacs rabló felfedezi, hogy remek a gólérzéke, és focistaként fut be karriert. A mese 1983-as filmváltozatában maga Orbán Viktor is szerepelt – aki viszont fordítva csinálta: előbb focizott, aztán lett rabló.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- Az átiratban „Cserpalkovics” név szerepel Navracsics Tiborral összefüggésben („Navracsics Cserpalkovics hasonló iránnyal”). Pontos azonosítása nem lehetséges, de valószínűleg Cser-Palkovics Andrásra (Székesfehérvár fideszes polgármestere) utal.
- A Keresztury Tibortól felolvasott idézetben szereplő „Tisza kécske” csapatnév feltehetően Tiszakécske, de nem erősíthető meg egyértelműen a szövegkörnyezetből.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:14]Üdvözlöm önöket.
[00:00:14]Gulyás Balázs vagyok.
[00:00:16]Önök a kedvenc politikai háttérműsoruk.
[00:00:18]A szabadsajtól klub friss adását látják a kontroll felületein.
[00:00:20]Jó, hogy itt vannak.
[00:00:22]És jó, hogy itt vannak e vendégeim is.
[00:00:24]Tóta V Árpád, a HVG publicistája, a kispolgár főszerkesztője.
[00:00:29]Szív szerztok.
[00:00:30]Jó estét.
[00:00:31]Stunf András a válaszonline újságírója.
[00:00:33]Helló.
[00:00:34]És Tompos Ádám a magyar hangriortere.
[00:00:37]Szép jó estét.
[00:00:37]Szervusztok.
[00:00:39]Hát folytatódik a huzanvona Súlyok Tamás és a többi Fidesz által kinevezett állami vezető körül.
[00:00:45]Most az a legfrissebb fejlemény, hogy Sullyok Tamás az alkotmánybírósághoz fordul egyfajta állásfoglalásért.
[00:00:55]Most Súlyok ezzel lépéselőnybe került, hiszen hogyha ha működik a taktikája, akkor ez a fideszes alkotmánybíróság ad neki majd egy papírt arról, hogy alkotmányes, ahogy el akarják távolítani.
[00:01:08]Szóval lépéselőnyben lesz súlyog Tamás, ha bejön ez a taktika.
[00:01:14]Nem, mert nem tudjuk, hogy akarják eltávolítani, és az alkotmánybíróság sem tudja.
[00:01:20]Ühüm.
[00:01:21]Hát most miről akar papírt?
[00:01:21]Az, hogy nekem mondják azt, ami egyébként eddig végig informálisan történt.
[00:01:26]Tehát ez nem egy jogi aktus volt.
[00:01:29]Azt mondták neki, hogy tű.
[00:01:32]Most elmegy az alkotmánybíróságra, azt mondták, hogy tű, tessék engem megvédeni?
[00:01:34]az alkotmánybíróságoknak egy esetben lenne beleszólása Sullyog Tamás elmozdításáb vagy el nem mozdításába, akkor hogyha az egyébként meglévő jogintézményt használná a kormány, ugye, hogy a a megfosztási elá megfosztási eljárásban és akkor az alkotmánybíróság elé kerül, amely megállapítja, hogy valóban követette el alkotmányos értést a köztársaság elérnök, és ha úgy íték, hogy igen bla bla.
[00:01:58]Tehát ebben az esetben lenne valami szerepe az alkotmánybíróságnak.
[00:02:00]Ez amit Solag Tamás most csinált, ez teljesen értelmezhetetlen.
[00:02:03]Ugyanis ahhoz egy először egy döntés kellene, amit az alkotmánybíróság elé lehet vinni még csak elvileg is.
[00:02:09]És akkor az Alkotmánybróság arról kimondhatná, hogy nem oké, de nem mondhatja ki, mert ha például alkotmány módosítással takarítják el Sully Tamást a helyéről, azt éppen a Fidesz vette ki az Alkotmánybíróság kezéből, hogy az alkotmánybíróság bizony ilyen esetekben az ilyen típusú alkotmánymódosításokat tartalmi alapon nem kommentálhatja.
[00:02:27]Ez nagyon régen így van a Fidesznek.
[00:02:30]Hála.
[00:02:31]Így aztán Sullyok Tamás most reklamálhatna Orbán Viktornál, hogy Viktor, miért így sikerült ezt nektek megcsinálni?
[00:02:37]Mert legalább akkor lenne valami értelme az alkotmánybíróság szövegének.
[00:02:40]Így simán meg lehet csinálni azt jogszerűen, ilyen neres jogszerűen persze kétharmados jog, hogy simán beleírek az alkotmányba, hogy st kezdőbetűjű csávó nem lehet köztársasági elnök.
[00:02:52]Azt jó napot kívánok.
[00:02:52]16.
[00:02:54]módosítás vagy 17, nem tudom melyik lesz.
[00:02:56]És akár így is meg lehet csinálni, érted?
[00:02:58]Mert hogy annyira szét zúzták ezt a alaptörvényt, alkotmányt, hogy így így meg lehet erőszakolni simán.
[00:03:05]Hát meg nagyon izgalmas, hogy a Fidesz most milyen kényes lett a erre a személyre szabadott ö jogalkotásra, és különösen a köztársasági elnök tekintetében, hiszen Novák Katalin is gyakorlatilag egy személyre szabott alkotmánymódosításnak köszönhetően távozott.
[00:03:21]Ugye a kegyelmi ügyben, hogyha visszaemlékszünk rá egy réges régi messzi messzi galaxisban, ugye ott az történt, hogy Orbán Viktor bepromózott egy olyan alkotmánymódosítást, hogy a köztársasági elnök innentől kezdve nem adhat kegyelmet olyan bűncselekményt elkövetőknek, aki kiskorúak sérelmére követte el ezt a bűncselekményt.
[00:03:41]Na most, hogyha ezt Novák Katalin, akkor ő ugye jelezte, hogy ezt szívesen aláírja, majd elment a vízilabda VB-re Dubajba.
[00:03:46]Csak hogyha ezt aláírta volna, az az mondjuk cikibb lett volna, mintogyha pontos jével, alkoholos filcel fölírja a homlokára, hogy hülye vagyok, és végigszalad a körúton.
[00:03:56]Egykori családügyi miniszterként meg államtitkárként aláírni ezt a törvényt, ez ez gyakorlatilag teljesen romba döntötte volna a Fidesz családpolitikáját, meg úgy egyáltalán a politikáját.
[00:04:08]Nem lesz nehéz szerintem Súlyok Tamásról sem találni valami olyasmit, amit hogyha ő aláír, akkor bohócot csinál magából.
[00:04:15]De várjál az előző volt, de bohó tehát meg volt már ilyen.
[00:04:19]Tehát konkrétan aláírta azt ugye volt egy alkotmánymódosítás a Pride betiltásához is csináltak egy alkotmány, belenyúltak az alkotmányba, érted, ahhoz, hogy be lehessen tiltani.
[00:04:28]De sikerült, nem sikerült.
[00:04:30]Ettől függetlenül ott is volt egy alkotmánymódosítás, ami kifejezetten egy adott rendezvénynek a betiltásához volt szükséges.
[00:04:39]És azt is súlyog Tamás.
[00:04:40]És Súlyog Tamás volt a köztársasági elnök.
[00:04:41]Akkor érdekes módon nem volt annyira fontos köztársasági elnök úrnak, hogy az ilyen ügyekre szabott alkotmánymódosítások ne legyenek az országban.
[00:04:49]Ezért igazán gyomorforgató köztasági elnök úrnak a működése, mert tényleg abban a pillanatban, amikor a saját kis helyéről van szó, meg a fizetéséről, ami nem kicsi, hanem 6 milliós fizetés, akkor már hirtelen hirtelen ezek a dolgok számítani kezdenek.
[00:05:03]Persze nem ezért, szerintem azért, mert Orbán Viktor azt mondta, hogy most ez a feladatod és ezért most akkor ő a volt a küllők között.
[00:05:10]Hát nem lesz bot a küldök között, mert el lesz zavarva.
[00:05:12]És lehet, hogy megnyeri majd néhány év múlva valami Európai Bíróságon azt, hogy őt tényleg úgy tették ki, ahogy nem kellett volna kitenni jogilag.
[00:05:19]És ezt bizonyára akkor majd meg kell fizetnünk az árát ennek és kap valami nem tudom mit.
[00:05:23]Ezt el tudom képzelni.
[00:05:25]ettől függetlenül demokratikusan azzal, hogy őt meg a bábokat eltakarítjukák, nem tudom, azzal azért nincsen semmi baj, mert konkrét ígéret volt.
[00:05:33]Meg volt mondva a kampányban, hogy ha kétharmadot kap a Tisza, akkor ezeket a csávókat leváltja.
[00:05:40]Innentől kezdve az demokratikus deficit nem tud lenni ebben az ügyben, vagy ilyen ügyekben.
[00:05:45]Jogi problémák azért tudnak lenni.
[00:05:47]Nyilván egyébként az, hogy beleírják, hogy a Sullyok Tamás nevű ember nem lehet elnök, az ha ugye az alkotmány elvileg a legmagasabb szintű törvény, de hát azért van ilyen hagyomány meg ilyen általános jogrend, meg vannak egyébként uniós keretek is.
[00:06:05]Bizony, de mondom, hát nem tudjuk, hogy milyen módszert választanak itt.
[00:06:07]Az egyik fele az az lenne mondjuk, hogyha az kimondaná az alkotmány, hogy hogy a parlament visszahívhatja az elnököt, és akkor visszahívják a szevasz.
[00:06:16]Ühüm.
[00:06:16]De azért ezeknek mindig van hosszútávú következménye, és azt ezt el kéne kerülni.
[00:06:23]Itt van egy olyan probléma, hogy ez az egész elnöki hivatal veszítette el a minden tekintélyét, de mármid Pállal kezdve, és aztán onnantól végig és hogyan lehetne visszaépíteni?
[00:06:33]És lehet, hogy sehogy.
[00:06:33]Szóval eg egy kicsit olyan, mint a Kossutdíj.
[00:06:36]És ha közvetlenül választjuk?
[00:06:39]Hát azzal meg az a baj, hogy akkor meg létrehozol egy olyan, tehát pusztán azért, hogy ezt a problémát megoldjad, létrehozni egy erős elnöki pozíciót, mert egy közvetlenül választott elnök azért nem lehet csak dísz, mert akkor minek választjuk?
[00:06:52]De lehet csak dísz.
[00:06:52]Egy csomó országban ugyanúgy dísz, az osztrákoknál is valójában dísz, csak éppen közvetlenül átértek a közvetlen választásra.
[00:06:58]Ugyanígy megcsináltak csehek tehát, hogy volt olyan, hogy inkább ők is parlament, aztán utána átmentek a közvetlenre.
[00:07:04]Nemat ugyanez a jog köre azzal együtt, hogy közvetlenül választjuk.
[00:07:07]Nem hát én nem látom ennek így sok értelmét, de nem is nekem kell hála Istennek megoldani.
[00:07:14]Szóval mindenesetre arra azért vigyázni kéne, hogy Súlyok Tamás ne legyen már annyira jelentős személy, hogy miatta aztán nyakunkba veszünk olyan problémákat, amik öt év múlva meg a körmünkre égnek.
[00:07:27]Lehet, hogy mégis ez a megfosztási eljárás lesz az út.
[00:07:29]ugyanis Horvát Lóránt, az ukrán pénzszállítóknak a magyarországi jogi képviselője azt mondja, hogy ha tudott róla Súlyok Tamás, mert ugye ugye ott is volt egy személyre szabott jogalkotás, amikor törvénybe iktatták, hogy hogy lefoglalják a az aranyat meg a pénzt és azt aláí utólag és azt ugye aláírta Súlyok Tamás és azt mondja Horvát Lóen, hogyha tudott erről Súlyok Tamás, hogy ez tulajdonképpen egy ilyen állami terrorizmus és ugye el is mondta Lázár János elkotyogta, hogy hogy ez egy ilyen zsarolási potenciálként lett az egész ügy kitervelve.
[00:08:06]Azt nem mondta el, de én teszem hozzá, és múlt héten megbeszéltük, hogy egyébként meg a kampányérdek miatt is.
[00:08:13]Ha tudott erről súlyok, akkor akkor tulajdonképpen a megfosztási eljárás is egy út lehet, hiszen tudatosan segétkezett a kormánynak abban, hogy egy jogszerűtlen, kvázi terrorcselekményt hajtson végre.
[00:08:28]és ehhez jogi jogi segítséget nyújtok.
[00:08:31]Ez ez szerintem azért már eléggé fantáziadús ez a eztelés.
[00:08:35]Ettől függetlenül még, hogyha meg is csinálnák a megfosztási, ugye az a probléma, hogy ami az egész konstrukcióval, hogy nem önmagában súlyog Tamás a gond, hanem az, hogy ott ülnek például az Alkotmánybíróságon megint csak egy csomó báb, ott nem kizárólag azok ülnek, de többségben vannak.
[00:08:49]Tehát az ők együttműködésük tudná meggátolni az állam működtethetőségét.
[00:08:55]És itt ugyanez tud történni.
[00:08:55]Az alkotmánybríóságnak pillanatnyilag beleszólása van abba, hogy elindítja ezt, hogy kimondja-e, hogy most megsértette az alkotmányt, vagy el lehet távolítani.
[00:09:03]Igaz, hogyha elkezdődik egy ilyen eljárás, akkor elvileg addig fel van függesztve.
[00:09:09]Bár itt még biztos lenne jogászkodás, hogy akkor még nincs is, csak akkor, hogyha nem tudom melyik pecsétet nyomjon rá az alkotmánybíróság.
[00:09:15]Elvileg van olyan értelmezés, hogy fel lenne függesztve a onnantól kezdve, és Forçofer Ágnes lenne akkor a, aki eljár köztársasági elnöki minőségben, és az ő első helyettese pedig a az országgyűlés elnöki feladatait látná el.
[00:09:27]Igen.
[00:09:27]Még itt ami érdekes lehet, ezt se tudjuk, hogy ez az egész bábkérdés, ez tulajdonképpen mennyire akut az alkotmánybíróság esetében például.
[00:09:37]Ühüm.
[00:09:37]Ö merthogy igazából a helyzet ugyanaz, mint az oligarchákkal, akik szemmel láthatóan kicsekkoltak, vagy legalábbis nem tűnik úgy, hogy hogy továbbra is Orbán Viktor Igen.
[00:09:48]a Fidesz mögül, mivel, hogy a Orbán Viktor kezében nincsenek már eszközök.
[00:09:52]Tehát miért ne mondhatnám most azt egy alkotmánybíró, hogy jó, hát akkor én most fölveszem az alkotmánybíró kalapomat, bármilyen hülyén is néz ki az a kalap, és akkor megpróbám végezni a munkámat, majd az ügyészeknél beszélünk, hogy hát Sulyok is tulajdonképpen ezt mondta, hogy ő nem akar kerékkötője lenni az új rendszer, tulajdonképpen aláírna mindent.
[00:10:11]Ő ő azért egy erős szimbólum, de a többieknél nem biztos, hogy ez a bábstátusz, ez még egyáltalán megáll.
[00:10:15]De bocs, a az akut szóba kapaszkodnék bele, és egy kicsit tágabban meg máshogy értelmezve, mint Árpád.
[00:10:23]Ez abból a szempontból izgalmas, és azért veszélyes, hogyha ha elkezdődik egy ilyen hosszú-hosszú folyamat, egy ilyen meccs a súlyok és magyar között, mert óhatatlanul is ezzel van tele a közélet, és erről beszélgetünk.
[00:10:36]miközben egyrészről van egy olyan csomó választópolgár, akinek van egy csomó egyéni sérelme, szakterületeknek vannak megoldandó problémái, ugye születnek mindenféle nyíltelek, petíciók, megoldási javaslatok, ugye egy csomó cég elvett föld gazdája jelentkezik, hogy Péter még a kampányban megbeszéltük, hogy ezt visszahozzátok, és ehhez képest azt látja, hogy próbál a miniszterelnök kiszellőztetni a Sándor palotában.
[00:11:03]Ez ebből a szempontból nincs jó optikája.
[00:11:05]A másik meg az, hogy közben történik egy csomó olyan kormányintézkedés, ami baromi fontos, és lámlám mi sem beszélünk róla.
[00:11:11]Tehát például a Babaváró program esetében ez a ez a fajta történet, amit most bedobtak egy ilyen stoppot, akár a vendégmunkásoknak a a stopja, akár a migrációs paktum körüli herceghurca, vagy Fidesz általi fölfújása, ezek mind-mind olyan dolgok, amik vagy az uniós pénzek, ezek állati fontosak lennének.
[00:11:36]Sokkal jobban jönnek ki belőle egyébként a kormány, ha erről lenne szó.
[00:11:40]Ehhez képest most van ez a chicken game a jó de de nem tud mit csinálni.
[00:11:43]Nem tud mit csinálni, mert bemondta a kampányba pont azért, mert ott ezt bemondta név szerint többször is.
[00:11:48]Ezért kénytelen valahogy miközben egyébként, hogyha nem mondta volna be, ha ezt tényleg meg kell akadályozni, hogy hogy ők megakadályozhassák az állam működését, de azt meg lehetne egy olyan alkotmánymódosítással is, hogy a a az a köztársasági elnöknek mostantól nincsen olyan joga, hogy a alkotmánybírós alkotmányos tornokontrollt nem kérhet, csak a parlamentnek küldheti vissza a izét.
[00:12:07]egy ilyen változtatás is kész, nem tudja megakadályozni a törvényeknek a létrejét.
[00:12:12]Ha jól értem, az Ádám arra utal, hogy hogy ez ha ez hosszan elhúzódik, ez az egész folyamat, hogy egyik nap ki az a valószínűbb, hogy ki tudják rúgni súlyok, másik nap az a valószínűbb, hogy nem tudják kirúgni, akkor az árthat a kormány megítélésének.
[00:12:29]Hát ez a nyuszi, hogy megfly.
[00:12:29]Igen, igen.
[00:12:31]Tehát jó, de de hát ki tudják, tehát hogy csak akarni kell vele kell akor.
[00:12:34]Nem nem érzitek azt, hogy már most egy ez egy ilyen szappanoperává kezd válni?
[00:12:39]De igen, egy kicsit bele beleragadt a mocsárba most a lánctalp.
[00:12:40]Igen.
[00:12:42]Igen.
[00:12:42]És szerintetek mi a mi az oka annak, hogy ahhoz képest, hogy elég elég sok mindent kell csinálniuk.
[00:12:47]Elég sok mindent kell csinálni.
[00:12:49]Uz meg meg sok mindent meg kell itt fontolni.
[00:12:51]Meg mondom több lehetőség van.
[00:12:53]Szerintem nem tudták még eldevésbé rossz.
[00:12:55]lesz-e elnök?
[00:12:55]Erős elnök, választunk közvetlenül, megfosztás, visszahívás, ezeket akkor végig kell sakkozni, és ráadásul ugye nem két lépésre előre, hanem hatra.
[00:13:05]Plusz hát itt van ez a valóság nevű dolog, amin eléggé ront a helyzetén, hogy a csontvázak nem hagyták abba a potyogást.
[00:13:11]És persze hiába most már nem csak a korrupció, hanem most már a médián is a 7030-at méri, és valószínűleg úgy vannak vele, hogy ez még belefér, tehát hogy hogy még most ezzel lehet így hömbölíteni ezt a ezt a történetet, csak közben tényleg az van, hogy hogy csinálni kell egy csomó olyan dolgot, tehát törvényjavaslatok ezreit kellene megszövegezni, meg meg tényleg zajlik az élet.
[00:13:34]plusz, ami ugye prioritás az uniós pénzeknek a hazahozatala, és valószínűleg ugye ott is lesz rendkívüli ülés, oda is törvényeket kell írni, ezt mindennél előbbre kell tenni, és akkor közben meg játszani kell Tamás bátyával, hogy na akkor megy vagy marad, drága bátyám.
[00:13:54]Jó, beszéljünk arról, hogy a vagyonnyilatkozatok ellenőrzésének is szigor a mármint a vagyonnyilatkozatok ellenőrzése is szigorítására kerül a jövőben.
[00:14:04]Ez volt az utolsó kör a ezen a héten, amikor amikor utoljára még a régi rendszerben adtak le vagyonnyilatkozatot a képviselők meg a különböző állami vezetők.
[00:14:16]Egyrészt mit gondoltok erről?
[00:14:22]Lehet-e lehet-e ebből végre egy olyan ügy, ami amikor tisztán fogunk látni, hogy mondjuk az Orbán Viktornak csak 9 milliója van vagy sem, mert ugye most ezt ezt vallotta be, hogy a feleségével közös számlán 9 milliócska figyel.
[00:14:39]Ö másrészt meg ez tehát ez elegendő az EU-nak, ha jól értem, mert am miattuk is kellett módosítanunk, de elegendő-e a közvéleménynek, és tisztán fogunk-e látni?
[00:14:55]Hát figyelj, minden ilyen ügyben ez egy ilyen versenyfutás, mint a rendőrség meg a bűnözők között, hogy akkor kitalálnak új módszereket, hogy hova lehet elrekkenteni, amit nem akarnak bevallani, de hát rövid távon persze nyilván tisztában fogunk látni, mert az eddigi rendszer az az tényleg csak arra volt jó, hogy ne lássunk semmit.
[00:15:15]Lásd 9 millió Orbán Viktor vagyona, csak nem írhatja be a saját vejét a vagyon nyilatkozatába.
[00:15:22]A vejet vagy a saját 60.
[00:15:24]A vejetét a vejét egyébként azt még bele lehetne íratni simán tekintve, hogy családtag.
[00:15:27]Viszont a Orbán Viktor megoldotta ezt, neki saját mészáros Lőrince van, aki nem családtag, aztán mégis ő a pénztárca.
[00:15:34]Tehát, hogy ugy ezt de az ugye egy másik átláthatósági vonalon majd a kekvák meg magántőke alapok csak azt mondom, hogy hogy alapvetően ezzel a módszerrel kicsiben is, hogyha te egy egyszer csak kis korrupt parlamenti képviselő vagy, simán azt tudod mondani, hogy vannak egy gyerekkori cimborád, aki kicsit együgyű és azt mondom neki, hogy figyelj, megtarthatod a 5%-át, de azért tároldnám nálad a zsetonomat, és ő azt fogja mondani, hogy oké, néha forgasd át vasvillával szedjem bevilla, Mert megsérti a bőrkénytáskát.
[00:16:07]Ja, hogy te szoktad.
[00:16:07]Neked volt ebből problémád akkor ezek szerint Oké.
[00:16:08]Értem.
[00:16:11]Ja, úgyhogy de ez mindenképp jó lépés.
[00:16:13]Meg elvileg az integritáshatóság ugye nagyobb jogköröket kap abban, hogy a családtagoknak a zsetonját is ellenőrizi és akár utána is menjen.
[00:16:20]Eddig ugye ilyen nem volt.
[00:16:22]Beírtak valamit, aztán ugye azt nyilvánosságra se kellett hozni a családtagokt.
[00:16:26]Azt hiszem, most se kell majd.
[00:16:27]Viszont viszont utána mehet a hatóság.
[00:16:29]Eddig senki nem mehetett utána.
[00:16:31]a végén BTK-sították is az ügyet két évig terjedő é két évre le lehet ültetni azt, aki és most kapitány miniszter úr majdhogy nem börtönbe juttatta magát, mert ugye véletlenül kifelejtette, hogy neki haszony élvezeti joga van a lányának a villáján.
[00:16:48]Jó, igen, de hát után szogy Kapitány István azért a az egyik rekordere volt szerintem a rendszerváltás óta.
[00:16:53]Így egy emberre emlékszem, akinek hasonló portfóliója volt a a vagyonbevallás tekintetében, de az is csak igazából így terjedelmében volt ilyen nagy.
[00:17:02]Tehát, hogy itt valószínű tényleg feledékenységről van szó.
[00:17:05]Tehát még bevallotta a 6 milliárdot, amit meg megtakarítás onól onnantól nem egy Balaton Györöki ingatlan lesz az a mű, ami ami az atomtitok.
[00:17:12]Hát meg ugye ő nem úgy kerül be a politikába, hogy bekerül üres zsebbel és a végén lesz 6 milliárdja, hanem ő előtte kereste meg a hat milárdot és úgy kerül be a politikába.
[00:17:24]Igen, közel 40 éven keresztül.
[00:17:26]Igen.
[00:17:26]Szóval, hogy ez nagyon nagyon nagyon más optikája van egyébként.
[00:17:29]A hú sok adással ezelőtt a prolhergelésnek nevezted, amikor a Magyar Péter megbutogatta a házat.
[00:17:35]Hát a a különböző minisztériumokat, hát a vagyonbevallásoknak az mielőtt Magyar Péter a politikába feltűnt volna, az mindig egy volt egy ilyen nagyon komoly prolihergelő ö adomány vagy hozzá hozzáadott értéke ehhez az egészhez, és persze mindig van egy rekorder, tehát és hogy mondjam megy.
[00:17:56]Tehát, hogy most is itt van ez a Szűcs Gábor nevű BTK-s frizurájú felcsatolható, mondanivalóval rendelkező megafonos BTK frizura.
[00:18:05]Hát úgy néz ki, mint Kim Jongun.
[00:18:05]Tehát ez a frizura az az BTK-s és hogy tényleg ez a pali alsó hangon 5 millió Ftot keresett azzal, hogy beült műsorokba és bárgyú pofával Fidesz közleményeket olvasott föl.
[00:18:17]Szóval, hogy itt azért úgy reménykedik az ember, hogy legalább a jobb kurtyába beleköpnek a közérbe, mikor mikor mikor kijön onnan, mert az nagyon az nagyon-nagyon idegesítő volt.
[00:18:28]És akkor ugye most ezt látjuk, tehát hogy ezt most várjál, ki köp bele a joghurtba?
[00:18:32]A pénztáros.
[00:18:32]a pénztárs, hogy a lényegi kérdésedet is megválaszolja.
[00:18:38]De egyébként nem csak Orbán Viktornak volt mészáros Lőrince, tehát vidéki kalandozásaim során ezt majdnem minden polgármesterről, választókerületi központról, mint még még a modell is ugyanaz, hogy a a pályázatíró, a kulcsfigura, az mindig rokon, tehát az mindig unokatesó, tesó szerető satöbbi, satöbbi.
[00:18:57]és az adott kivitelező, aki ezeket a melókat jellemzően a magyar falu programból elvégzi, azok valahogy mindig abból a településről jönnek, ahonnan a választókerületi elnöke származott a a Fidesznek.
[00:19:08]És akkor őneki ez volt az állandó jelzője, hogy a mi Mészáros Lőrincünk, és akkor ott elhangzott egy ilyen figura neve.
[00:19:15]ők viszont nem rokonok, tehát hogy hogy a a kibővített jogkörrel nem tudom, hogy őket lehet-e csuklóztatni majd a jövőben, de de erre mondja Árpád az, hogy az meg az meg egy BTK-s ügy.
[00:19:27]Tehát onnantól kezdve a rendőrség nem azt nem erre mondtam, mert ezek azért valószínűleg nem külön magántőke alapokban működnek.
[00:19:33]Az egy az eget tényleg vasvillával forgatják, ezek után visszaosztó pén az az a nagy kutyáknak a megfogására való.
[00:19:44]És az egy másik vonal.
[00:19:44]Ennek egyébként a BTK része, tehát az, hogyha elrontja a vagyon bevallását, akkor az az büntető ügyet von maga után.
[00:19:53]Hát ez most lehet, hogy durvának hangzik, meg egyébként feltételezem, úgy lesz, hogy akkor először szólnak, hogyha élok.
[00:20:01]Ö de mindannyian így élünk, tehát a a NAVAL sem lehet cicázni.
[00:20:04]És hogyha neked egyébként van készpénzben, mert nem tudom piacozol van nem tudom 10 millió Ft jövedelmed és azt nem vallod be a NAVnak, az BTK-s ügy.
[00:20:18]Tehát akkor szorul cak csak nem veszik észre, de ha mégis észreveszik, akkor viszont szorulni fogsz.
[00:20:22]Az az ilyen bizony.
[00:20:25]Jó, hát az integritás hatóságot ugye szóba hoztuk már, hogy kibővített jogköre van, de nem csak ez történt, hanem készítettél te az Integritáshatóság elnökével egy interjút?
[00:20:39]Hát ugye deakció közösséggel együttműködésben készítettünk egy interjút vele.
[00:20:43]Igen.
[00:20:43]Majd ezután az interjú után kijött az ügyészség részéről egy jó.
[00:20:48]Tehát gondolom, hogy nem két nem két nap alatt írták meg a vádemelést.
[00:20:50]Hát nem.
[00:20:52]És ez a de beszéltünk erről, hogy ki előzött meg kit.
[00:20:55]Tehát Bíró Ferenc volt, aki aki hát igyekezett elébbe menni a dolgoknak és gyorsan Igen.
[00:21:02]Az érdekes az volt, hogy ő már az interjúban beszélt arról, hogy ő úgy tudja, hogy mostanában el fog készülni a a vádirat.
[00:21:09]A vádirat, és hogy ő annyit tudott, hogy az ügyészség lezárta, de még azt nem lehetett tudni, hogy ejti az ügyet vagy vádemelési javaslattal, ami azért mindenképpen fura.
[00:21:20]Ő beadott egy 40 oldalas vallomást az ügyészségnek.
[00:21:23]Abban több minden egyébként szerepelt, amit az interjúban is elmondott.
[00:21:27]Úgyhogy egy csomó mindennek ugye nyilván abban feljelentés értéke van, hogyha már ott van a a az ügyészségnél.
[00:21:35]És a az érdekes ebben az egész szituációban az, hogy hogy 3D-ben, hogyha ha nézzük ezt a ezt az egészet, hogy ugye őt vádolják a autóhasználattal, nepotizmussal, hasonló dolgokkal, de hogyha megnézzük a többi hatóságnak a működését ebben a történetben, akkor elég könnyű hinni Bíró Ferencnek.
[00:21:59]Tehát hogyha megnézzük például azt, hogy hogy melyik Nereshez vonult ki egy jogtalan autó használatér a Tech, nem nagyon emlékszünk ilyesmire.
[00:22:10]Rabosítás ilyen jellegű, ilyen nagyságrendű történetben melyik Neres figuránál történt, ahol tudván tudott, hogy ezek hogy ezek megtörténtek.
[00:22:20]Szóval, hogy egyáltalán hol történt?
[00:22:21]Igen.
[00:22:21]Szóval, hogy nem kerületi ügyészek szoktak ilyesmire piros gombot nyomni, hogy na akkor Hajdú János, akkor szedjétek össze magatokat, és akkor lehet indulni.
[00:22:32]A másik pedig, ami nagyon érdekes számomra, az Vindis Lászlónak, az ászelnökének a a szerepe és és nem mozgása.
[00:22:38]És ugyanis az van, hogy az Integritás hatóság elnökét adott esetben az ÁS elnöke elmozdíthatja, hogyha fölmerül a gyanúgyan.
[00:22:46]Most ez a ez az autós történet, ez jóá javasolhatja a közsági elnöknek, hogy mozdítsa el.
[00:22:53]De ez nem történt meg.
[00:22:54]Na ugye nem történt meg sem akkor, amikor meggyanúsították, sem most, amikor a vádemelési javaslat megtörténik.
[00:22:59]Tehát, hogy az ember csak arra tud gondolni, hogy a Vindis fejében meg a Fidesz fejében, amikor még ennek így tétje volt, az lehetett a az lehetett a Kotta, hogy jó, akkor ezt az embert kompromitáltuk, tehát hogyha ő megszólal, akkor mindenkinek a a feleségkocsija, mindenkinek ezek az ügyek fognak az eszébe jutni.
[00:23:20]Most nem veszik komolyan, amikor mació a mi korrupciónkról a Fidesz gondos óráról a gondos óráról kiad egy nagy jelentést, vagy kiad egy nem tudom a rászorulók a támogató operatív programból, hogy azért mégis csak 10 milliárdot sikerült megpattintani ott túlárazással.
[00:23:39]És és ugye most ott van, hogy ugye bírósági szakaszba kerülhet ez a ez az ügy, és ameddig Bíró Ferenc az Integritás hatóság elnöke és bíróság előtt áll, azért az tud egy nagy só lenni majd az a tárgyalás.
[00:23:52]Ühüm.
[00:23:54]onnantól, mert onnantól kezdve egy intézmény harcáról lesz szó, hogyha úgy folytatódik majd ez a bírósági tárgyalás, hogy őt közben leváltják, akkor az már csak Bíró Ferenc küzdelme az igazságért.
[00:24:05]De hogyha mondjuk sikerülne egy jó ügyvéddel neki megmagyarázni azt, hogy ennek az ominózus bóka Tuzson találkozónak mekkora szerepe volt az ügyben, ami ugye arra, ami ugye arról szól, hogy őt behívták és Bíró Ferenc állítja, hogy megmondták neki, hogy akkor egyrészt Brüsszelnek mondja azt, hogy minden oké a szupermérföld kövekkel, másrészről meg ne nagyon folytasson helyszíni szemléket.
[00:24:26]Hogyha mondjuk ezzel sikerülne tanúént behúzni Bókát és Tuzsont, akkor az nagy só lenne.
[00:24:35]Akkor ők azt mondanák, ami eddig, hogy ilyen nem volt.
[00:24:37]Igen.
[00:24:37]Meg nekem abból a szempontból nincs illúzió.
[00:24:40]Egyébként nem azt mondták, majd mindjárt, de hadd mondjam vég volt ilen, hogy volt ilyen találkozó, csak hogy mi nem utaltunk ilyesmire.
[00:24:45]Azért még csak ez sem egyébként az azért nincs nagy illúzióm ezzel kapcsolatban, mert ugye például nyolc éves a csengeri örökös nőnek a sztorija.
[00:24:56]Kósa Lajos azóta már sokszorosan senki lett, és a mai napig tanúént nem sikerült meghallgatni ebben az ügyben.
[00:25:03]Nyomozati szakaszban tett vallomást, de például tanúént bíróság előtt igazmondási kötelezettséggel még nem állt.
[00:25:09]Simon Gábor ügyébe háromszor belebukott a komplett MSZP.
[00:25:13]Még mindig nincs abba a rühes 250 millió Ft ügyében jogerős ítélet.
[00:25:18]12 év telt el azóta, mióta az kipattant az a sztori.
[00:25:22]Tehát, hogy ez nagyon sokáig elhúzódhat még akár.
[00:25:27]Szerintetek Bóka és Tuzson megütheti a bokáját emiatt a információ miatt, amit Bíró Ferenc közölt?
[00:25:34]Először is köszönjük, hogy kihagytad a szóviccet.
[00:25:40]Mindjá mindenképpen köszöntem nek.
[00:25:41]Hát figyelj, egyelőre egyébként tagadásban vannak és hogy bizonyított be, hogyha nem vette föl valaki, akkor objektív okokból ugyeólag nem lehetett fölvenni.
[00:25:53]Ö de ez de ez egy pinfügy egyébként, tehát ennél lesznek nagyobb ügyek az integritás hatóságnak a funkcionális működéséből, hogyha ennek nekilát, akkor ezt el fogjuk felejteni, mert ez a legkevesebb.
[00:26:07]Jó, de hát most ez van.
[00:26:08]Ezen kell csámcsolni.
[00:26:09]Jó, meg meg szerintem az azért fontos, hogy mennyire hihető ez a sztori.
[00:26:11]Most nem az, hogy Bóka megütti a bokáját, fogalmam sincs, majd kiderül.
[00:26:16]Mondjuk utána lehetne menni, hogy tényleg van-e ez a ez a lehallgatómentes izé csoda dolog, hogy ez valóban így létezik-e, mert hogyha ilyen létezik, akkor ez minden jobb helyen létezik.
[00:26:25]Oké, de hogy ennyire látványosan nyilvánvalóan, hogy ő leírta, hogy akkor bevitték az űrkapszulába, és akkor tud minden, tehát hogy hogy pontosan milyen szerkentyűvel ennek a mások is láttak ilyet.
[00:26:35]Tehát akkor azt például lehet tudni, hogy tényleg járt-e ott, és tényleg egy ilyen helyre vitték-e be.
[00:26:38]AK tehát így nem annyira nehéz utánam menni, hogy valami igazság van-e abban, amit mond.
[00:26:44]Még mindig nem fogjuk tudni, hogy mi hangzott ott el.
[00:26:45]Nekem azért baromi furcsa volt a a nem fogok ítéletet hirdetni, mert nem vagyok bíró, de nagyon furcsa volt ebben az interjúban az, hogy sá is kérdezhetek tök korrektül többször többször is, hogy miért most hangzik el mindez?
[00:26:57]Tehát, hogy nagyon azért az nekem mindig egy nem nagyon, de egy picit azért büdös, mert van olyan, hogy mondjuk megfenyegetnek, és akkor azt mondják, hogy fú, meg a feleséged meg akárm De akkor azt mondta, hogy srácok, oké, győztetek, lemondok a francba, lemondok a francba és megyek vissza a üzleti életbe.
[00:27:13]Elvileg ugye előadta itt a bíró úr, hogy hogy ő milyen menő üzletember volt, és mennyire négyszer négyszer annyit keresett, mint a mint a integritáshatóság elnökeként.
[00:27:25]Szóval igazából nem kellett volna neki nagyon félni, hogy visszamegy az üzleti életbe.
[00:27:28]És ak ilyenkor lemondok, hogyha de nem ezt kérték tőle.
[00:27:30]Tehát van amikor nem úgy zsarolnak meg, hogy mondjál le, hanem úgy, hogy csináld végig, vagy csináld végig, de egészségügy azt mondki, jó srácok, nekem ez nem kell, egészségügyi okokra hivatkozó, hogy most akkor lemondok és válasszatok valakit, aki megcsinálja és tök jó lesz nektek is, nekem is, nekem ez nincs kedvem.
[00:27:46]Ezt bárkivel meg lehet beszélni.
[00:27:48]Nem ragaszkodtak a nem szerették ők.
[00:27:51]Hát ugye Varga Juditó tudjuk, hogy ez egy maffia, amiből nagyon nehéz kilépni.
[00:27:54]Elvileg ennek ő azt állítja, hogy ennek a mafiának nem volt tagja sohasem.
[00:27:56]Na most ez az, ami, hogy mondjam, még azért erős aládúcást igényelne számomra, mert hogyha mindezek a szövegek akkor hangzanak el 24-ben, amikor elvileg ezek a mondatok és tényleg akkor kiáll a csávó és azt mondja, hogy bocsi, nem tudtam fölvenni, mert le fölne a magyar Péter, de hogy vagy tökösen ott ott elmondja, vagy ha nem, akkor legalább lelép és azt mondja, hogy ehhez nem adom a nevem.
[00:28:19]Végigadta hozzá a nevét.
[00:28:19]végig végig és azt mondta, hogy félt.
[00:28:21]El el lehet képzelni, hogy így van, de akkor se egy olyan rohadt nagy hős, hogyha hogyha ezt így eddig a k kormányváltásig nem voltak ezzel problémák, akkor nemá ügyeket ügyeket végigvitt, amiben hitt.
[00:28:31]Én ez a ez a másik.
[00:28:33]Én én beszéltem olyan alkotmány jogásszal, akinek a barátai, ismerősei szintén jogászok ott dolgoznak a a hivatalban, és állította, hogy tényleg tártak fölügyeket, ez nem kamu, tehát tényleg végigmentek egy csomó ilyenen, és elkészültek azok a dokumentumok az elmúlt években, amelyek el kellett, hogy készüljenek.
[00:28:51]Ha meg ez így igaz, akkor ez meg egy tök jó hír.
[00:28:54]Nem, nem tudom, hogy és az egyik lehet, hogy válaszom az első kérdésedre.
[00:28:57]Tehát a második válaszod az lehet, hogy válasz az arra, hogy miért nem állt föl.
[00:29:03]Tehát lehet, hogy ezeket ő végig akarta vinni, sőt hát látjuk, hogy végig akarta, hiszen az a jelentések elkészültek.
[00:29:08]Ja, ja, ja.
[00:29:08]Mondjuk igen.
[00:29:08]Jó, de akkor is fura volt egy kicsit nekem, hogy Igen.
[00:29:12]választások kéthados választások.
[00:29:14]Nekem már nekem már az fura volt, és ezt is megkérdeztük, hogy 22-ben hogy gondolta azt, hogy egy ner kine, hogy egy ner által kinevezett valakiként a korrupció, tehát ha ezt most röhögés nélkül megpróbálom elmondani, hogy a korrupció ellen te eredményesen föl fogod venni a harcot.
[00:29:26]állami állami szervez Igen.
[00:29:29]E az EU gondolta, mert ugye ezt az EU követelményei lettek volna, vagy lett volna integritárshatóság létrehozása.
[00:29:34]Az EU gondolta, hogy majd a N létrehoz saját üldözésére?
[00:29:40]Igen.
[00:29:40]És a bíró el is mondta, hogy neki neki Brüsszelben nagyon sokat kellett magyarázkodnia az ügyben, hogy meg bizonyatnia, hogy én nem vagyok egy Orbán konstrakt, tehát hogy ő nem egy Patyomkín hivatalt vezet, amivel nem biztos, hogy ide ide haza Nerdnél jó pontokat szer neki neki köszönhetjük a a szuverenitásvédelmi hivatalt is, mert ugye a Ner azt meg azért hozta létre, hogy na jó, kötelező egy integritás izé, akkor viszont lesz egy a lánciikának is.
[00:30:02]Talán ide a büntetőjogi rovatunkba tartozik, hogy Fürst Pál, a Központi Nyomozóügyészség vezetője, főügyésze lemondott a héten és hát nem titkolta az ügyészség közleménye azt, hogy itt az aranykonvoli kapcsán volt véleménykülönbsége a legfőbb ügyészségnek, meg a nyomozóügyészségnek.
[00:30:28]Ö ha jól értem, akkor a legfőbb ügyészség lenne most már motorja annak, hogy minél gyorsabban derítsék föl az ukrán aranykonvo vagy pénzszállító ügyét, és derüljön ki az, hogy a vezetők közül kik azok, akik ebben felelősséggel viseltetnek.
[00:30:49]És ha jól értem, akkor Fürst Pál volt az, aki ezzel még várt volna, mármint a vezetők hát bevonására.
[00:30:56]a személyi felelősség megállapításában.
[00:31:01]Igen.
[00:31:01]Igen.
[00:31:01]Ő volt az a főügyész, aki egy emlékezetes sajtótájékoztatón csak három vezetéknevet nem volt hajlandó elárulni.
[00:31:07]Három legendásan együtt mozgó keresztnevek esetében.
[00:31:12]Barbara.
[00:31:13]Igen.
[00:31:13]Igen.
[00:31:13]Tehát hogy ebből egyébként ha azt azt jó, hogy elmondod, hogyha jól értem, mert ugyan magyarul volt írva ez a közlemény, deva azért azért így lehetett vele küzdeni szépen.
[00:31:23]Igen, de nem baj, értjük.
[00:31:24]Ö amúgy az, hogy az ügyészség beindult, az az persze vicces, de teljesen tipikus.
[00:31:32]Szóval amikor az NKVD-nek leváltották ugye az éppen aktuális igazgatóját, akkor az ő helyettese verte agyba főbe minden skrupulus nélkül, és végezte a munkáját.
[00:31:45]András, mit látunk itt?
[00:31:47]Ezt, amit a urak gyönyörűen vázoltak.
[00:31:51]És a legfőbb ügyészség miért lett ennyire ennyire aktív?
[00:31:53]Ez már ez már nem az első adás, amelyben ez a kérdés fölvetődik.
[00:31:57]Ugye kell kettő darab lehetőség van.
[00:31:59]Próbálja menteni az irháját és bebizonyítani, hogy ő bizony nagyon-nagyon jó ember és tökéletesen szakmailag tud dolgozni, és mindent föl tud deríteni.
[00:32:07]Az egyetlen probléma az, hogy eddig ezt nem tette.
[00:32:09]Tehát ha ha ez így van, akkor a köpönyekforgatás meg a a helyszínválasztgatás miatt alkalmatlan, hiszen őneki a magyar nemzetet kellett volna szolgálnia, ezt a népet, és mindig föl kellett volna deríteni a mocsogságokat.
[00:32:24]Tehát akkor azért alkalmatlan.
[00:32:24]Úgyhogy igazából szerintem nem tudom, nem gondolhatják, hogy ebből jól jön neki, de az is lehet, hogy úgy gondolják, hogy tényleg olyan kevés ilyen jó ügyészségi vezető van, hogy hátha még szükség lesz rájuk.
[00:32:36]Remélem ez azért, hogy a a fővezérnek például akármennyire próbálja most bizonyatni, azért csak nem hagyják már a helyén.
[00:32:43]Tehát az a legfőbb ügyészről beszélsz.
[00:32:45]Igen.
[00:32:45]Igen.
[00:32:45]Meg meg azért itt ugye nyilván az ő fejükön is van vaj.
[00:32:51]És és hogyha most azt elkezdik megkapirgálni, hogy ezek a hirtelen most előkerült ügyek, ezek hol is parkoltak eddig?
[00:32:58]De hát 20 évig, tehát hogy meg meg az összes többi ilyen ügy ki állította meg, hát akkor azért ott elkezdhetnek hullani a fejek, úgyhogy most igyekeznek hasznossá tenni.
[00:33:05]Mag de hulljanak azok a fejek.
[00:33:07]Tehát, hogy ez ezt azt bizonyítja csak ez az egész meg a az önkormányzati sztorik, ugye amiről múlt héten beszéltünk, hogy ezek a csávók direkt nem végezték a dolgukat, hogy valaki szólt nekik, hogy ne tessék megmondani akkor, hogy ki szólt és hogy most most ugye hogy tehát honnan pontosan ki volt ez?
[00:33:25]Ennyivel nem elégszünk meg azért, hogy most akkor elkezdenek dolgozni a fel kell tárni, hogy miért nem dolgoztak eddig és azt csak ők tudják elmondani, hogy miért nem dolgoztak eddig.
[00:33:34]Ja, úgyhogy ez még hátra van.
[00:33:38]A történelemben mindig azok a legizgalmasabb időszakok, az interregnumok.
[00:33:42]Tehát a mondjuk, ha a római birodalomhoz hasonlítjuk, akkor azon már bőven túl vagyunk a nagy lootollas lakomákon.
[00:33:46]Most a gótok jönnek és és itt itt van az, hogy mindenki keresi a kijáratot, hogy hogy akkor akkor merre kell menni.
[00:33:54]És egyébként van is egy ilyen egy ilyen nagyon-nagyon furcsa hullámzás, hogy hogy egyrészről csomó mindenkit váltanak le szemmel láthatóan ok nélkül.
[00:34:02]Ez sok mindenkit meg lehet indokolni.
[00:34:08]Itt van például Györfi Pál, akit most a Fidesz megpróbál így a saját mártírjának tekinteni, mert azt hiszik, hogy ő népszerű volt.
[00:34:13]Ugye voltak pletykák róla, hogy Győrfi Pálban gondolkoztak, mint budapesti főpolgármester jelölt lehet, hogy ez több is volt egy kicsit, mint igen mint Pletyka.
[00:34:21]Györfi Pál az én köreimen, bár nekem vannak mentős ismerőseim is, egyáltalán nem volt népszerű.
[00:34:27]Zárójel zárójel bezárva.
[00:34:29]És és ezek a lemondások, ezek adott esetben azt is próbálhatják valahogy így az optikát szépíteni, hogy én előbb meneküljek el azoknál, akiket majd egy ilyen nagy elcsapó hullámban érnek el, és akkor én valamiféle ilyen megigazolásban fogok részt venni.
[00:34:48]Mondjuk Pap Dániel esetében ez a ez a ez a távozás ez ez sehogy nem nézett volna ki jól, hiszen mint ahogy ezt egy másik műsorban már megfogalmaztam, hogy szerintem ott több híradós kolléga keresi a kávéautómat, hogy tud-e abból pezsgő folyni, amikor Pap Dánielbe adta a fölmondást.
[00:35:05]Úgyhogy, úgyhogy biztos van egy ilyen, egy ilyen furcsa megmagyarázhatatlan mozgás is, hogy hogy miért most mondanak föl, meg miért fölmondanak, és miért nem megvárják, míg elcsapják őket.
[00:35:17]Tehát, hogy Ja, de egyébként itt ez egy taktikai kérdés is lesz, vagy nem is tudom.
[00:35:24]Szóval nem lesz nem olyan egyszerű, mert nincsen sok ügyész az országban.
[00:35:26]Ö, és hogyha pótolni akarod őket azzal együtt, hogy most akkor átvilágítgatjuk, hogy ki nem végezte el a munkáját, akkor persze fölhozhatsz megye megyei törvényszékekről ügyészeket, csak nekik meg még be kell tanulni, és közben meg haladni kéne a dolgok.
[00:35:44]A legdurvább ügyekkel kéne haladni.
[00:35:46]Igen.
[00:35:46]Jó.
[00:35:46]Kedvenc rovat következik a komposztáló hordó alja.
[00:35:50]Cím, nem azt hittem a hitélet című című rovatunk.
[00:35:58]Nekünk kéne egyébként most lehet, hogy üresedés lesz a közmédiában a a vallási főszerkesztőségnél, és akkor így ketten készítenénk egy ilyen számíthatsz rám nap műsort.
[00:36:07]Jó lenne az idegeimnek, nem?
[00:36:11]Szóval megint megújul a Fidesz, vagy hát folytatódik a megújulás.
[00:36:16]Egyszer a két irányba, de így igen.
[00:36:17]Na ez örülök, hogy ezt mondod, mert én is így látom.
[00:36:20]Ö, a hétvégén kongresszust tartanak, pletykák szerint még akár névváltás is lehetséges.
[00:36:29]Ti látjátok, pontosan erre a széttartásra akartam rákérdezni.
[00:36:31]Ugye egyrészt van ez a igeforrásom a vadhajtások irány, meg van ez a Navracsic Tibor polgári szalonokat szervez összeérhet az, mint az egyenesek a végtelenben találkozhatnak?
[00:36:50]Hát hogyan ilyen polgári fasiszták?
[00:36:52]Igen, igen.
[00:36:52]Hogy így három részes öltönyben gyilkolásznának.
[00:36:57]Három részes öltönyben.
[00:36:57]És korokkeresztes karszal.
[00:36:59]Tehát, hogy Igen, nem valószínű, hogy ez összeérhet.
[00:37:04]Ezt a ezt a hatalom tartotta együtt.
[00:37:06]De akkor ennek vége van meg a hatalom akarása.
[00:37:07]A hatalom reális akarása.
[00:37:07]Hát igen, szerintem ennek vége van.
[00:37:10]Nem.
[00:37:10]És hogyha ne talán tán nem most, mert ugye egyedül jelölt Orbán Viktor a az elnöki tisztségre, de mondjuk egy év múlva leváltják Orbán Viktort Orbán nélkül, még lehetne valamilyen az a baj, hogy ez az ideológiai szakadás nem oldja meg.
[00:37:23]Tehát ezt a halálos csapdát, ezt ezt más elnök sem tudja kezelni.
[00:37:28]Van vannak egyrészt indulatok, amik nyilván fakadnak abból, hogy jaj, Istenem, vesztettünk, és most aztán végünk van.
[00:37:34]A a az eddig beléjük nevelt pszichózisból, mert a magyar jobb oldal az nagyrészt egy pszichózis.
[00:37:42]Ó, elnézé, tisztát a kivételeknek.
[00:37:46]Jaj, de cuki vagy.
[00:37:46]Ezt régen nem mondtad má.
[00:37:48]Hát igen, igen.
[00:37:48]Hogy most akkor tényleg vannak, akik vagy rettegnek, vagy már megszokták a rettegést a migránsoktól, a melegektől, a satöbbitől.
[00:37:56]Ők vannak az utcán, ők mutogatják a herélyjüket az utcán, megordítanak.
[00:38:00]Ez a magyar szélső jobb oldalról beszélsz egyébként, nem magyar jobb oldalról, mert magyar jobboldal az mondjuk a a Tisza pártnak a fele vagy a harmada, az is ott van.
[00:38:07]Tehát jó.
[00:38:07]Igen, nyilván itt most a fideszes világról beszélek.
[00:38:11]Igen.
[00:38:11]Fidesz meg mi hazánk.
[00:38:11]Tehát, hogy ez a ez a világ és és ezt egyszerűen nem lehet összehozni azzal a azzal a Navracsics Cserpalkovics hasonló iránnyal, amit egyébként lefed a Tisza ez a probléma.
[00:38:24]Igen.
[00:38:24]És ez ez Navracsés Tibornak is probléma az most már látom, mert azért az ilyen sértődött posztjai, hogy az embertelen és élhetetlen Magyarország az, amit sikerült megteremteni, mert üldözik a tehát, hogy ő is megy bele ebbe a védvonalas szövegbe, miközben neki kéne ugye a polgári szalonokat, ezt az ilyen kis kedvesen, de nem kedves aranyos, ő is védvonalazik.
[00:38:41]Közben ez a védvonalas kör ugye Német Balázssal együtt tüntet a Mihazán Mihazánkosokkal.
[00:38:49]Ö ott ott így összeér, hogy ez miért éri meg nekik Fideszként, miközben a mi Hazánk az egy tiszta brend olyan szempontból mindenképp, hogy tudod, hogy mit várhatsz tőlük, hogy milyen kis kis fasizmus izé, kokettálgatás, tiszta brend, tiszta fajta.
[00:39:01]Így van, így van.
[00:39:03]Meg meg az, hogy akkor ne legyenek oltva a gyerekek, meg szóval tudod, hogy mik a mit várhatsz, mi a kivéve a Novák gyerekek.
[00:39:09]Kivéve a Novák gyerekek, de az is hazugság, mert igazából nincsenek is ott van ezen vitatkozudott a testvérek.
[00:39:15]Igen, a testvérek vitatkoznak.
[00:39:15]Mindegy, az vicces volt, de hogy mit képviselnek, azt így pontosan tudod, a Fidesz is azt azt képviseli, de de azért vannak ilyen elvileg ilyen polgári szalonos akármik is, amik meg ami az már nincsenek.
[00:39:26]Tehát, hogy ha már ilyet akarsz, akkor ott van erre párt.
[00:39:28]Én nem értem őket, hogy miért miért ebbe a két irányban.
[00:39:32]Valószínűleg csak azért, hogy Orbán Viktornak a a hatalma még kitartson.
[00:39:35]Ühüm.
[00:39:37]és és úgy tűnjön, mintogyha ennek az egész szélsőjobbos, ha már másnak nem, de ennek a szélső jobbos gárdának ő lenne a a vezérűrűje.
[00:39:46]És ezért kellett bemondani neki ezt a De ez mi hosszútávú cél?
[00:39:48]Tehát jó, kitart a hatalma most még egy évig.
[00:39:52]Még egy évig.
[00:39:52]Hát azt ny igen, majd kitalál valamit, mert abban reménykedik szerintem, hogy úgy iszom a Tisza meg leül ez a Igen.
[00:39:58]Nem lesz gazdasági nem lesz gazdasági fellendülés mégse.
[00:40:00]Akkor izé és akkor majd eljön az ő ideje.
[00:40:02]Időt, aki időt nyer, az az életet nyer.
[00:40:06]Szerintem nagyjából ebbe gondolkodhat, hogy majd akkor az kiforrja magát majd.
[00:40:10]Íg honnan olyan ismerős ez, hogy abban bízik az ellenzék, hogy a kormány, hogy a kormánypárt majd ha hibázik és jönnek a gazdasági problémák, akkor majd mi jövünk?
[00:40:19]Honnan?
[00:40:19]Honnan olyan ismerős ez?
[00:40:22]És hát és hát mennyire nem jött ez be ugye annak idején egyébként, de végül mégis hát csak nem az a párt, amelyik ebben bízott, mert az is eltűnt a a balfenéken, mint szürke szamár ködben.
[00:40:34]És egyébként mit is jelent?
[00:40:34]Az a szó, hogy Fidesz ugye azt, hogy hűség.
[00:40:38]Hát akkor megvan a névváltoztatás.
[00:40:38]Hát a becsületem a hűség.
[00:40:40]És akkor már a az új irányvonalnak is sikerült egy mindjárt mindjárt mindjárt megfelelni.
[00:40:45]egyébként ugye olvastam pont nálatok a Ablonci Bálint írását, hogy a valószínűleg lesz egy olyan pártreform is, ami visszájára veszi a a 2003-as nagy reformot.
[00:40:56]Ugye akkor volt az, amikor áramvonalasították a Fideszt úgy, hogy tulajdonképpen minden Orbán Viktor kezébe fusson össze, és hogy teljesen a a győzelemre koncentráljon.
[00:41:08]Ugye ez volt az a pártreform, aminek az lett a a bomója, hogy egyszer kell győzni, akkor nagyon.
[00:41:13]Ez ugye 2006-ban még nem sikerült, 2010-ben igen.
[00:41:15]És ugye ez egy ez egy ilyen hatékonyító mozgás volt a válaszókerületi akkor csinálták meg.
[00:41:22]Igen.
[00:41:22]És ugye ezt bontatták most vissza a 2003 előttire, hogy önkormányzatira.
[00:41:27]De az mit jelenti, hogy önkormányzatira?
[00:41:29]Hát hogy a a megyei küldöttek és a polgármesterek lesznek a passzáltfújók és nem pedig azok, akik a nagykánok, akik a 106 választókerületnek voltak az elnök.
[00:41:39]Az utóbbit értem.
[00:41:39]De tehát például többen vannak a polgármest minden polgármester küldött egyben.
[00:41:44]Tehát ez a ez a valószínűleg valószínűleg igen.
[00:41:46]Meg ez igazából szerintem inkább egy ilyen informális hatalmat jelent.
[00:41:50]Tehát hogy a egészen elképesztő történeteket lehet hallani a tekintetben, hogy mennyire voltak vazallusai a polgármesterek az országgyűlési képviselőnek, mert a választókerületi elnök a Fideszben az olyan 98%-ban az országgyűlési képviselő per jelölt is is volt.
[00:42:08]Üüm.
[00:42:08]És valószínűleg ez most megfordul egész egyszerűen azért, mert nem sok országgyűlési képviselőjük van.
[00:42:15]De polgármester se lesz sok.
[00:42:15]És egyébként ott még van egy olyan probléma, hogy a polgármester év hát hogy a polgármester az az államnak nagyon kitetten dolgozik.
[00:42:22]És ezt akartam, és ez ez lett volna a másik, amit akarok mondani, hogy a másik probléma az meg az, ugye pont a Navracsics a a az önkormányzati felelős, aki alatt az önkormányzatiság azért kapott egy-két vámos fejrúgást már anyagi értelemben is.
[00:42:37]És akkor most ő lesz az, aki miniszterként bevezetett, hogy a járások felé mozduljunk el, hogy a szolidaritási hozzájárulás.
[00:42:43]És akkor most ő lesz az, aki na gyere, szervezzük újra a pártő.
[00:42:47]Hát én ők azok, akik most félték a demokráciát.
[00:42:51]Tehát ennyi ez legalább akkora vicc.
[00:42:52]Igen, tehát igen, csak Navracsicsnak sincsen a kezében semmilyen kártya most már.
[00:42:57]Ezt eddig lehetett és ezek a polgármesterek nagyrészt persze elindultak Fidesz támogatássra, még be is léptek Fideszbe satöbbi, de ha ő polgármester akar maradni, akkor most már minek maradjon Fideszes?
[00:43:08]Egy tröklődő pártnak miért maradjon a tagja?
[00:43:12]És a ez az egyik fele.
[00:43:12]A másik meg, hogy amit mondasz, hogy visszabontani ezt a parancsuralmi piramist, hogy hogy mindent az Orbán tart kézben, az az meg marha jól hangzik.
[00:43:21]Ferenc Orsolly is erről beszél egyébként, meg mások is ebből a a polgári izéből.
[00:43:30]Csak az a baj, hogy akkor szét fog esni a párt.
[00:43:31]Tehát akkor pont az lesz, hogyha ezeket szabadon engedik, akkor lesz olyan a a grassrootban, aki elmegy fasisztának, lesz, aki még még egyenesen nácinak, és lesz, aki meg igazgatja a csokornyakendőjét, és nem ért semmit, meg elmondja, hogy a Puzsér Róbert a barátja.
[00:43:48]Igen.
[00:43:48]Figyelj, szerintem pont arra van ez a dolog, hogy ezeket a polgármestereket megpróbálják odakötni a párthoz.
[00:43:53]Tehát ez így nem nem azt jelenti feltétlenül, hogy majd onnan jön a zseton, hanem hogy ezeket legalább ne veszítsék el.
[00:43:58]Ezért az az van mondva nekik, hogy ti most nagyon fontosak vagytok, rátok az egész rendszer rátok figyel.
[00:44:06]Én csak ebben látom a megfejt, mert valóban Árpádnak tök igaza van.
[00:44:09]Mi a francért maradnának?
[00:44:09]És ezért most kapnak valamit legalább ilyen kap?
[00:44:13]Hát legalább az, hogy ők fontosak.
[00:44:13]Most már majd maga a főnök fogja elmondani, hogy küldött vagy csak akkor nehezebben lépsz ki egy pártból, hogyha te még küldött is küldött is vagy és te dönthetsz dolgokról.
[00:44:21]Te te szavazol a párt irányvonaláról.
[00:44:23]Most még egy évre adod az Orbán Viktornak a izé, de hogy nem, akkor őt is elküldheted.
[00:44:26]A te kezedben van ez a te közösséged.
[00:44:29]Mégis csak, hogy valami, hogy ne húzzanak el ezek az arcok, valami még maradjon.
[00:44:32]Szerintem ezt ezt nagyjából ezér csak az a baj ezzel, hogy lehet, hogy bizonyos polgármestereknél ez már késő lesz.
[00:44:39]Tehát, hogy hát Pásztó polgármestere például lemondott most egy egészségügyi dolgokra hivatkoz, ha jól tudom, de hát azért ez és nem csak arra arálás arra arra célzok például, hogy volt olyan Tiszás önkormány parlamenti képviselő, aki megnyerte egy olyan körzetet, ami nem volt egyszerű, és ő megkereste minden polgármestert a kampányba, hogy üljünk le, beszélgessünk, mit lehetne a választókerületbe javítani.
[00:45:04]Mindenki elhajtotta.
[00:45:04]Egy hölgyről beszélünk.
[00:45:07]Most a választások után virágcsokorral fogadja az összes polgármester.
[00:45:11]Nem biztos, hogy belőlük olyan jó Fidesz küldött lesz, vagy olyan jó szemmel fogják őket fogadni.
[00:45:16]A felcsutott és magában foglaló fehér megyei választókerületben láttam, hogy Bögi Viktória most tartott a polgármestereknek valamilyen ilyen barátkozós estet.
[00:45:24]És képzeljétek el még az etyeki polgármester is ott volt, akiről hú pedig ő narancskáros volt és ott igen.
[00:45:30]És ő ott ott ült közvetlenül Bögi Viktória mellett, és ilyen csillogó szemekkel nézett a az új képviselőasszonyra.
[00:45:38]Amivel egyébként amivel egyébként igazából semmi gond nincsen abból a szempontból, hogy egy polgármesternek tényleg az a dolga, hogy a saját telepésé kampányban olyan drágár módon gyalázta ezt a hölgyet, aki most ráadásul még államtitkár is lett, hogy az az nem volt nem volt ember.
[00:45:56]Ez ez nagyon nagyon-nagyon csúnya dolog.
[00:45:58]Igen.
[00:45:58]És az, hogy a pós az még mindig Magyarország területén tartózkodik, azt én személyesen nagyon-nagyon bánom, sajnálom és nem tudom hova tenni.
[00:46:03]Így forgolódom éjszakánként, hogy józapálban nem lennél egyedül egyébként.
[00:46:11]Még egy rövidebb időkeretben tárgyalt témára van időnk.
[00:46:15]Akkor a Fidesz megújulását azt le is tudtuk ezzel.
[00:46:17]Hát ez megvan majd a hétvégén majd jövő héten elemezzük a kongresszusi eseményeket.
[00:46:23]Ugye tudjuk, hogy ki lesz az elnök, úgyhogy ez igen.
[00:46:25]Nem annyira izgi.
[00:46:26]Hát sejtjük.
[00:46:27]De eltávolítják a kormány döntése alapján a nemzeti hitvallást a különböző hivatalok.
[00:46:35]falairól.
[00:46:35]És hát a miniszterelnök erre, mármint az előző miniszterelnök erre úgy reagált, hogy a social médiásának a segítségével felszögelte a falra a nemzeti hitvallást.
[00:46:51]Ugye ez az alkotmány a jelenlegi alaptörvénynek a a preambuluma, amit kötelezően a NER alatt ki kellett függeszteni mindenféle hivatalban.
[00:47:03]Sőt még ugye volt ez a alaptörvényasztala is.
[00:47:07]Asztala.
[00:47:07]Igen.
[00:47:08]Az is milyen jó volt.
[00:47:09]Kerénylére emlékszünk még szegény, ahova így leülhettél és így lapozgathattad a egy ilyen bivaj bivaj bőrkötés olyan sorok voltak.
[00:47:15]Te Igen.
[00:47:18]Igen.
[00:47:21]Hát nem tudom.
[00:47:21]Ez is talán a megújulás része.
[00:47:25]Ez még nem a plusz egyes kérdés, ha felmerült volna bennet, átcsúszik lassan oda.
[00:47:31]Van van most egy ilyen sírás, hogy most mi mi volt a baj a nemzeti vallás, ami nem tetszik.
[00:47:34]Mi izé?
[00:47:36]Én is ezt kérdeztem meg a kormányó.
[00:47:38]Az, hogy kötelező, az nem tetszik, hogy kötelező kis kiszegelendő.
[00:47:40]E, ez egy hatalmi szimbólum volt.
[00:47:42]Tehát érted, amikor a lenin képeket leszedegették, akkor is ki lehetett volna állni.
[00:47:46]Most mi a baj vele?
[00:47:47]Olyan felső ember.
[00:47:47]Hát most az a baj, hogy kopasz.
[00:47:49]Hát tessék.
[00:47:51]Én is kopasz vagyok.
[00:47:52]Itt már üldözik a kopaszok meg a szfiliseseket.
[00:47:55]Nem, hát az annak ott nincsen helye, mert azt egy bukott hatalomra oda.
[00:47:57]És egyébként Jaán Viktor nyugodtan hazaviheti a Lenin képet és fölszolgálja a buitá, hogy na innen szedjék le.
[00:48:05]Tessik nem akarja leszedni a buditból senki öreg.
[00:48:08]Ott ott azt tartasz, amit akarsz.
[00:48:08]Meg ez a rendszernek, magának a nemzeti együttműködés rendszerének azemán benne is van, hogy ott megalapítja a magyar nép a nemzeti együ nem az a volt, az a nemzeti együttműködés nyilatkozata volt és de az azt váltotta ez a dolog, amikor meglett az új alkotmány.
[00:48:25]Tényleg, mert először azt kellett a a neynyit kellett izé kirakni.
[00:48:29]Na igen.
[00:48:29]És és tudom, hogy én nekem azzal is voltak bajok.
[00:48:30]Én nekem ez nagyon jól esik, hogy ez végre kerül.
[00:48:33]Onnan azt tudom, hogy az első a legelső az 2010-ben még a mennyi igazad van, és 11-ben jött aztán ez a ez a okosság.
[00:48:41]Az az első olyan, amit amit így azt éreztem, hogy juj juj juj juj juj juuj jaj jaj jaj jaj jaj nagyon nagy baj van.
[00:48:47]És gyorsan meg is írtam a akkor még létező heti válaszba, hogy ezt ne srácok, hát ez ez a világvicce.
[00:48:52]Ilyen nincs, hogy ki kell szögezni így a falázni.
[00:48:56]Igen.
[00:48:56]Tehát, hogy azt tudom, hogy ez volt az első olyan olyan dolog.
[00:48:58]Aztán utána jött a sólyóműgy, a izé visszamelőlegesek, egy csomó minden jött, de ez volt az első asszem, amire így azt mondtam, hogy ez ez elképzelhetetlen a izé 20.
[00:49:06]század 21.
[00:49:08]század nem ilyen nincs.
[00:49:08]És tök jó, hogy most már nem lesz ugye gyakorlatban se, bár ez akkor már nem aiténnek, hanem a az utód viszont nagy hiányosság, megkérdeztem ezt is a kormányinfót kérdezhettem ezen a héten.
[00:49:22]Valakinek összejött az élet.
[00:49:22]Igen, igen.
[00:49:24]Tag life.
[00:49:24]Szóval, hogy megkérdeztem, hogy mi lesz az alaptörvény asztalával, mert még egy-két helyen kint van egyébként.
[00:49:30]Igaz, hogy ilyen ökörszekerek futnak ott mellette meg nem tudom én, de egy-két helyen még kint van.
[00:49:34]És nem tudott rá válaszolni a miniszterelnök, tehát nem volt eléggé felkészült ez az alaptörvény asztala.
[00:49:39]Ez még egy ilyen hiányosság, hogy azzal nincs tervük.
[00:49:43]Tessék.
[00:49:43]Nem volt tervük semmit ter.
[00:49:45]Valami olyas mondod, hogy lakberendezési kérdésekkel most nem foglalkoznak.
[00:49:50]ugye említetted, hogy a Fidesz székházban volt len kép.
[00:49:52]Hát ugye akkor, amikor állami egyházügyi hivatalnak hívták a jelenlegi fidesz irodát, akkor valószínűleg tényleg volt benne lenkép.
[00:50:00]Nekem egyébként az jutott eszembe erről az egész hitvallás eltüntetésről meg mi egyéb ugye az volt a fideszeseknek a kritikája erre, hogy miért melyik melyik sorral van baja a Magyar Péternek.
[00:50:12]Igen.
[00:50:12]És akkor itt jutott eszembe az, hogy vannak olyan koncertek, amiket jobb becsukott szemmel vagy háttal hallgatni, mert hogy amit lejátszanak, azzal úgy nincsen baj, de amikor úgy ránézel a színpadképre, és azt látod, hogy minden hazug belőle, akkor úgy arra gondolsz, hogy ezt talán jobb lenne nem látni.
[00:50:28]És igazából a ezzel az egész hitvallással is ez a probléma, tehát hogy ezután 16 év után elkezded olvasni ezt a hitvallást.
[00:50:38]Én ezt ma reggel égomorra megtettem, és amikor a a szegények védelmezéséhez értünk, akkor így égomorra elkezdesz öklendezni.
[00:50:44]Az nem jó.
[00:50:47]És és akkor így itt eddig jutottam, hogy hogy ti ne rakjatok ki semmit a szegénységről, ha lehet, meg ne hivatkozzatok rá kötelezőként.
[00:50:53]És volt egy nagyon szép beismerő vallomása Orbán Viktornak azzal, hogy ő kiszögelte a pártirodába az alkotmánynak az elejét, amit egyébként csak ez a párt akart.
[00:51:07]Tehát, hogy tulajdonképpen most kerültó helyére ez a dolog, ahova való.
[00:51:12]Ott jó helyen van, de egyébként egyre inkább kéne az a múzeum lenne, mivel megtölteni.
[00:51:17]Hát most az első kiállítási tárgy megszületett ezzel, nehogy az legyen, hogy mondjuk a szent koronát is haza akarja vinni a parlamentből majd.
[00:51:25]Azt azért nem ő rakta össze.
[00:51:25]Tehát, hogy úgy tudod úgy tanulmányaidó.
[00:51:27]Igen, igen.
[00:51:31]Jó, hát következik akkor a plusz egy-es.
[00:51:34]Német Balázs lesz itt ezen a héten a pluszünk.
[00:51:38]Hát bérletes lesz ő is ebben a rovadban, úgy érzem, a következő időszakban.
[00:51:42]Német Balázs Fideszes országgyűlési képviselő felháborodott azon, hogy próbálom összerakni, hogy min háborodott föl.
[00:51:51]Szóval ő azon háborodott föl, hogy Potyondi Eddinak kirakott egy videót, amiben Német Balázs úgy értette, hogy hogy az Orbán Viktornak a farkáról beszélt, de valójában nem Német Balázs farkáról beszélt, őt hasonlította ugyanis Füleshez, a Mici Maackó egyik szereplőjéhez.
[00:52:10]Itt ugye te vagy a szakértője a témának.
[00:52:15]Csak ő ezt nem értette, tehát a szövegértésben nem.
[00:52:18]Ez ez egészen egészen többenes.
[00:52:18]És látta láttam az arcán, megnéztem ezt a felvételt, hogy tényleg nem érti.
[00:52:21]Nem az van, hogy most belepróbálta kavarni valahogy egy ilyen csúnya perverz valamibe a gonoszt tiszásokat meg minden, hanem tényleg nem esett le neki, hogy füles.
[00:52:31]Tehát nem emlékezett a Mici Mackóra.
[00:52:33]Azért hát vagy hát vagy olyan gyerekkora volt, hogy nem engedték neki.
[00:52:37]Ekkor ekkora ön ö önnégetést nagyon rég láttam.
[00:52:39]És akkor Tanács Zoltán miniszter magyarázta el neki, hogy ez létezik egy ilyen mese és abban létezik egy füles nevű napirend előtti irodalmi szemináriumot tartott.
[00:52:51]És milyen milyen elegánsan csinálta egyébként nagyon és a szétalázta ezzel az eleganciával az a helyzet.
[00:52:56]Szóval már elkezdtem megsajnálni a végén.
[00:52:59]Tényleg jó.
[00:53:00]Igen, de azért sok sportértéke nincsen német Balázst megalázni.
[00:53:04]De jól esik.
[00:53:04]Tehát, hogy ez egyszerűen csak olyan, hogy Na, akkor most válaszoljatok a plusz egy-es kérdésemre.
[00:53:09]Milyen gyerekirodalmat ajánlanátok Német Balázsnak?
[00:53:14]Úgyis könyvhét van.
[00:53:18]Te már voltál, én is voltam kint, de még megyek is.
[00:53:20]Milyen gyerekirodalmat ajánlnátok neki?
[00:53:23]Mivel kezdje az ismerkedést?
[00:53:28]Van a fantasztikus labirintus című klasszikus film, és abban van egy élénk, kék színű kukac, Williamnek hívják.
[00:53:39]És amikor kérdezik tőle, hogy tudja-e, hogy merre kell menni, akkor azt vál azt mondja, hogy nem, én buta kukac vagyok.
[00:53:47]Ez sok kanyart levágna a Német Balázs életében.
[00:53:52]András, nem tudnék ennél jobbat mondani.
[00:53:53]Parancsol, én hoztam egy könyvet, de én elfelejtettem, hogy gyermekirodalmat kellett olni, úgyhogy most akkor nem olvasnék föl ebből.
[00:54:02]viszont eszembe jutott, eszembe jutott egy gyermekirodalmi mű a Békés Pálnak a kétbál kétbalkezes varázsló című tulajdonképpen mesélye, ami tipikusan úgy van megírva, hogy a a fele a szülőknek szól, a fele a gyerekeknek, akiknek olvassák.
[00:54:18]És a Békás megyeri varázsló története az mindenféleképpen egy egy nagyon-nagyon ajánlatos.
[00:54:23]De akkor olvasok föl ezt vagy olvass föl a st vegyük úgy, hogy a stumf helyett olvasodt föl.
[00:54:29]Kösz.
[00:54:29]Igen, mert egyébként a gyermekirodalmat bevallom, én nem láttam.
[00:54:32]Én irodalomra gondoltam, és akkor gondoltam, hogy a világ egyik legszebb könyvét, Keresztúri Tibornak a Remény futam című gyűjteményét hoztam el.
[00:54:41]Ez a Magyar Narancsban megjelent tárcái, keleti kilátások néven jelentek meg.
[00:54:46]És én nagyon szeretem ezt a könyvet.
[00:54:48]És amikor olvastam, most újra olvastam ezen apropóból, majdnem mindegyikben találtam egy áthallást, ami egy rendszerváltás után gondoltam ilyen kutyaharapás szőrével így traumafeldolgozásra ajánlanék.
[00:55:01]Például van benne egy tárca, aminek túl a Tiszán a címe, és gondoltam, hogy az is az, de most nem azt fogom, mert ugye egyrészt aktuális nem, nem.
[00:55:09]Ez egyrészt aktuális, mert ez a Diós Győr kieséséről szól, és te focibajnokság foci focivé van és könyvhét, úgyhogy így gondoltam, hogy hogy így így összehúznám ezt a kettőt.
[00:55:26]Igen.
[00:55:26]És van benne külön neked is egy fejezet majd egy pont mondat majd érteni fogod.
[00:55:30]Ugye a lényeg az, hogy kiesik a Diós Győr éppen egyébként szerveket adnék, ha ötöd annyira tudnék úgy írni a Diós Győről, mint Keresztúri Tibor, de mindegy.
[00:55:37]Aztán már csak arra emlékszem, hogy kilenc emberrel valahogy sikerült a Barcikának egyenlíteni, és bemondják, hogy a Tisza kécske győzött, hogy körülöttem többen, ahogy mondom, bőgnek, de rendes kipróbált vasgyári emberek, meg ahogy sodor vagy 4000 test a klubház elé, a nem sírós populáció.
[00:55:51]Adjátok ki őket, adjátok ki őket.
[00:55:54]Leginkább az a buri verebes van hívva, meg az elnök Kövi Zoltán.
[00:55:58]Gyere ki!
[00:55:58]Vár a tömeg ide ki.
[00:56:00]Rendőrkordon kődobálás, önkívület gumibot.
[00:56:02]Kúszik ki egy barcikai, a másik mintha nyúl, oson megnesért, nem teesz, de ha így félsz, megfogunk.
[00:56:09]A tömeg őrjöng, vértakar, egyre nő az űrzavar.
[00:56:11]Próbálja a mieinket feltuszkolni a vendégbuszra, húzzanak fal odavalók.
[00:56:15]Aztán egy nagyon rú kiválik, túlordít mindenkit.
[00:56:18]Gyakorlott szóvivő, látszik, mert tisztelik, meg van vesztve teljesen.
[00:56:22]Tréfát nem ismer, forradalmi alkat, kezében lobogó.
[00:56:24]Azt szaggatja Tépi, ahogy kérdésekbe önti egész régió közös bánatát.
[00:56:29]Ott vagyok 60-ban, ott Kecskeméten, ahol játszatok szemetek mindenütt.
[00:56:34]Rendőrkerget, üt, vág, vonatra lök.
[00:56:36]5000-en be kerül minden vidéki út.
[00:56:38]Azt még akkor be se rúgtam rendesen.
[00:56:40]Itt vagyunk 100zen.
[00:56:40]Nem számít csak a pénzetek.
[00:56:43]Lóvét néztek soha egyebet.
[00:56:45]Hogy Miskolccal mi lesz nem érdekes.
[00:56:47]Futballon, futball keleten nem lehet.
[00:56:50]Tiltja az a mocskos MLSZ.
[00:56:52]Várunk megint éveket.
[00:56:52]Utazza kabára veletek.
[00:56:54]Nincs nektek szívetek, lelketek.
[00:56:56]Ez a produkció az bevégeztetett.
[00:56:58]Élcsapat csak pesti meg nyugati lehet.
[00:57:01]A miskolci szophat csak ember nem lehet?
[00:57:03]Szartok rá, hogy kelet elesett.
[00:57:06]Szarnak rá, mordult a nép, mikor kiemelték.
[00:57:08]Szarnak rá ezek, hogy elesett.
[00:57:11]Itt keletet illik Magyarországra átcserélni.
[00:57:15]És akkor így német egyébként egyébként meg megichletett és eszembe jutott egy gyermekirodalmi dolog, amit a német Balázsnak mégis csak ajánlanék és a focihoz is kötődik.
[00:57:23]Sőt Orbán Viktorhoz is elképesztő szálakon vagyunk.
[00:57:27]Szegény Johnsonny és Árnika, nem tudom, hogy Lázár Ervintől megvan-e nektek, ahol ugyebár a a ipiapacs a rabló, aki eddig rabbolt a bandájával megállás nélkül, egyszer csak rádöbben, hogy marha jó gömbérzéke van.
[00:57:40]Pontosabban szegény Johny rávezeti őket, és ezért egy nagyon tehetséges a rablásból elszakadva nagyon nagy karriert futnak be focistaként.
[00:57:46]Ugye amúgy is a Fideszben szeretik a focit meg minden, úgyhogy ezt javaslom, hogy ezt a rablásot már úgy is kénytelenek abbahagyni.
[00:57:53]Hát valamiben találjanak tehetséget.
[00:57:56]Ezzel lehet akár a gömbérzék is, meg a meg a foci is.
[00:57:58]Ráadásul ugye még ilyen kis extraság.
[00:58:00]A 83-as filmváltozatban Orbán Viktor maga is szerepel.
[00:58:04]Pontosan ezekben a jelenetekben látható.
[00:58:06]Úgyhogy ha a gyermekirodalom, akkor Lázár Ervin, szegény Johnny és Árnika.
[00:58:11]Csak az Orbán Viktor esetében ugye a gömbérzék ma márst jelent.
[00:58:17]Meg ugye ő for, tehát akkor ő fordítva csinálta, tehát előbb focizott és utána lett rabló.
[00:58:22]Igen, aztán gömb.
[00:58:26]Köszönöm szépen a hozzászólásaitokat.
[00:58:28]Önöknek köszönjük szépen a figyelmet.
[00:58:30]Legközelebb is tartsanak velünk.
[00:58:32]Legközelebb az jövő héten lesz meglepő módon.
[00:58:34]Addig is vigyázzanak magukra.
[00:58:34]A viszontlátásra.
[00:58:38]Ctrol.