Kontroll 1:06:00

Orbán rúgja ki a NER-propagandistákat // SZABADSAJTÓ KLUB

fidesztisza pártmigrációpropagandamediaworksközélet
Irányultság: CentristaKötődés: Tisza-közeli
Orbán rúgja ki a NER-propagandistákat // SZABADSAJTÓ KLUB
tl;dr
  • A Pesti Srácok megszűnése és a Mediaworks leépítései a NER propagandagépezet felmorzsolódását jelzik, a beszélgetők szerint Orbán Viktor döntése, nem a TISZA politikájának következménye.
  • Huth Gergelyt éles kritika éri: Stumpf András mélyen megveti a 2018-as egri akció miatt, és hangsúlyozza, hogy a független média piaci alapon működik, amit Huth korábban mítosznak nevezett.
  • A migrációs paktum kapcsán kiderül, hogy a kormány „kurucos trükkel" akarta átverni az EU-t a napi 1 millió eurós bírság eltörlése érdekében, és Vitnyéden migránstábort tervezett.
  • Vita alakul ki a TISZA migrációs politikájáról: Stumpf András szerint az EU-s egyezmény szigorít, de a propaganda miatt a TISZA is migrációellenes retorikát folytat, míg Tompos Ádám szerint ez a Fidesz kottájából játszik.
  • A Fidesz kongresszusán Orbán Viktort 99%-kal újraválasztották, de belső kritikák is elhangzottak, például hogy „elszakadtunk a valóságtól", ami személyi törésvonalakat jelez.
  • A Fidesz jövője bizonytalan: a párt csodavárásban van, hogy a TISZA hibázik, de Stumpf András szerint ez alaptalan, és Orbán Viktor nélkül a párt megszűnne létezni.
  • „A levágott fejű csirke is még tapicskol, elmegy a kapuig." – Tóta W. Árpád a Fidesz jelenlegi állapotáról

  • Orbán Balázs rejtélyes mondata („úgy felelünk meg az EU-nak, hogy nem felelünk meg") a beszélgetők szerint a nemzeti bolsevik hagyományt tükrözi, és a diktatúra álcázásának logikáját követi.
Részletes összefoglaló megjelenítése

A NER-propaganda felmorzsolódása: a Pesti Srácok megszűnése és a szolidaritás kérdése

A beszélgetés egyik központi témája a kormányzati propagandagépezet szétesése volt. A műsorvezető, Gulyás Balázs felvetette, hogy a héten „elkezdett felmorzsolódni a NER propaganda", és ennek talán a csúcsa, hogy a Pesti Srácok nevű lap mind a 20 újságíróját elküldték. A lap főszerkesztője, Huth Gergely, szolidaritást várt – állítása szerint a baloldaliaktól is.

Tóta W. Árpád rendkívül élesen reagált a felvetésre. Kijelentette, hogy ő „annak a sornak a végén" van, akiktől Huth Gergely szolidaritást koldulhat. Hangsúlyozta, hogy Huth Gergelynek először a sajátjaitól kellene szolidaritást kérnie. Rámutatott, hogy nem csak a Pesti Srácok vannak bajban: a Mediaworksnél is közel 200 embert érintenek a leépítések. Tóta W. Árpád párhuzamot vont a korrupciós ügyekkel kapcsolatos „szembenézés" hiányával is.

„Tessék az Orbán Viktorhoz fordulni személyesen. Nem úgy általában a nagy tőkések meg a satöbbi. Az Orbán Viktor legszűkebb családjában ott van Tiborcz István." – Tóta W. Árpád *

A beszélgetők egyetértettek abban, hogy a Pesti Srácok bezárása nem a TISZA politikájának következménye, hanem Orbán Viktor döntése, hiszen az ő strómanjai zárják be a lapot. Emlékeztettek a 2018-as precedensre, amikor Simicska Lajos és Orbán Viktor között felbomlott a szövetség, és a Magyar Nemzetet bezárták, hogy aztán újraindítsák Huth Gergely vezetésével.

A 2018-as egri akció és Huth Gergely személyének megítélése

Stumpf András, a Válasz Online újságírója felelevenítette a 2018-as eseményeket. Elmondta, hogy Huth Gergely személyesen utazott Egerbe, ahol kamerákkal rontott be egy konferenciára, és a Magyar Nemzet korábbi munkatársait kommunistázta, élvezte a helyzetet. Stumpf András ezt a viselkedést „nagyon perverz akciónak" nevezte, és kijelentette, hogy ő személy szerint mélyen megveti Huth Gergelyt, nem tartja embernek – hozzátéve, hogy ilyen tudatosan megtervezett akciót csak az hajthat végre, akinek az „emberi minősége nulla".

Gulyás Balázs felvetette, hogy vajon nem kellene-e mégis felülemelkedniük ezen és szolidárisnak lenniük. Stumpf András erre úgy reagált, hogy neki semmi köze ahhoz, ha valaki Huth Gergelyt akarja támogatni – éljen meg a piacon. Hangsúlyozta: a független média éppen a piaci alapú működést bizonyítja, amit Huth Gergely korábban mítosznak nevezett.

„Ez egy megtervezett akció. Ez szerintem egy emberi minőség nulla nálam." – Stumpf András Huth Gergelyről *

Tompos Ádám hozzátette, hogy Huth Gergely maga árulta el 2022 őszén a saját műsorában, hogy a jobboldalon médiatérfoglalás zajlik, és megpróbálják leuralni a szerkesztőségeket. Ezzel szemben amikor Magyar Péter a parlamentben viccelődve azt mondta, hogy a Mandinernek a TISZA fogja diktálni a tartalmát, a jobboldali média hirtelen önérzetes lett.

A beszélgetés során elhangzott, hogy a KESMA vezérigazgatója korábban „kutyaütő, tehetségtelen kreténeknek" nevezte a saját újságíróit, amit aztán Gulyás Gergely és Kocsis Máté próbáltak megnyugtatni. A résztvevők szerint a kormány valójában pontosan ezt gondolta a propagandistáiról.

Új próbálkozások a Fidesz médiában: a „Hoppá Hunor és Móna Márk" jelenség

A beszélgetők szóba hoztak egy új jelenséget is: két fiatal, korábban a Fidesz propagandáját tolt influenszer – Hoppá Hunor és Móna Márk – elhagyta a rendszert, és saját platformot alapított. Stumpf András szerint a beszélgetéseik immár „teljesen élvezhetőek, normálisak", és érződik, hogy „lekerült róluk a púder, a szájkosár, az elektromos sokkolónyakörv". Elismerte, hogy ez a változás értékelendő egy ilyen közegből.

Tóta W. Árpád azonban élesen kritizálta a két fiatalt. Szerinte az első adásukat azzal kellett volna kezdeniük, hogy bocsánatot kérnek a nézőiktől, amiért éveken át átverték őket. Különösen felháborítónak tartotta, hogy a választás után az NKA-botránnyal indokolták a szakításukat, miközben a választás előtt soha nem volt problémájuk a rendszerrel. Tompos Ádám szerint „ez az egész egy konkrét undorító hazugság".

„Ezek tényleg szegények beleszülettek ebbe a dinasztiába. [...] Az a nem érthető, amikor úgy akar csinálni, mintha neki lennének saját gondolatai." – Tóta W. Árpád *

A migrációs paktum és a vitnyédi tábor ügye

A beszélgetés másik nagy témája a migrációs paktum körüli vita volt. Magyar Péter a Fidesz kongresszusa előtt egy órával dokumentumokat hozott nyilvánosságra a kormány.hu oldalon, amelyek azt bizonyították, hogy a kormány ki akarta élezni a migránshelyzetet 2026-ra, és Vitnyéden migránstábort akart létesíteni.

Gulyás Balázs – aki személyesen is tudósított a kongresszusról – elmondta, hogy Gulyás Gergelytől megkérdezte a dokumentumokról, mire a volt miniszter azt válaszolta, hogy „tulajdonképpen ez egy trükk volt, amivel át akarták verni az EU-t" a napi 1 millió eurós bírság eltörlése érdekében. Amikor a kérdező ezt elmondta Orbán Viktornak, a volt miniszterelnök is megerősítette: „ne hívjuk annak, hogy be akartuk csapni, hanem hogy ilyen kurucos, kurucosan kitrükközni a dolgot".

„Kit csaptunk be? Az imperialistákat." – Gulyás Balázs ironikus kommentárja Orbán Viktor reakciójáról *

Tóta W. Árpád emlékeztetett rá, hogy a Fidesz korábban is alkalmazott hasonló trükközéseket, például az IMF-fel kapcsolatban: addig tárgyaltak, amíg a pénzpiacok elhitték a megállapodást, aztán végül mégsem lett belőle semmi.

A vitnyédi tábor előzményei és következményei

Tompos Ádám rámutatott, hogy a vitnyédihez hasonló táborokat a Fidesz korábban már több helyen létesített: Körmenden, Martonfán (ahol egy 117 fős faluban 2000 fős tábort akartak), Kiskunhalason, Bicskén, Debrecenben, Balassagyarmaton. Szerinte teljesen félrevezető úgy beállítani a vitnyédi ügyet, mintha azt Brüsszelből erőltették volna a magyarokra. Elmondta, hogy 2024 novemberében járt Vitnyéden, ahol a helyiek szerint egyértelműen menekülttábor készült – az építkezést jelentős rendőri erők védték, és háromméteres szögesdrót kerítés vette körül.

A beszélgetők felidézték, hogy Pintér Bence (akkor még a Mandiner újságírója, azóta győri polgármester) 2013-as kormányzati dokumentumokat tárt fel, amelyek bizonyították, hogy a Fidesz korábban egy nagy migrációs stratégiát fogadott el, benne a magyarok érzékenyítésével a befogadásra. Ezt a kormányzat azzal söpörte le, hogy „azt csak az EU-nak szántuk, nem gondoltuk komolyan".

Vita a TISZA migrációs politikájáról

A beszélgetés egyik legélesebb vitája a TISZA migrációs politikájáról alakult ki. Gulyás Balázs és Stumpf András egyetértett abban, hogy a napi 1 millió eurós bírság miatt észszerű lenne kijelölni egy tábort, és hogy az EU-s migrációs egyezmény valójában szigorítást jelent, amit emberjogi szervezetek is kritizálnak. Stumpf András szerint azonban a kormányzati propaganda miatt most a TISZA is kénytelen folytatni a migrációellenes retorikát.

„Én nem értem, hogy miért nem lehet változtatni. Maga ez az egyezmény pont hogy szigorít, nagyon durván szigorít a korábbiakhoz képest." – Stumpf András *

Tóta W. Árpád és Tompos Ádám viszont kritikusabbak voltak a TISZA hozzáállásával kapcsolatban. Tompos Ádám szerint „Magyar Péter még mindig a Fidesz kottájából játszik ebben az ügyben", és a migrációellenesség olyan mélyen beégett a társadalomba, hogy a TISZA is folytatja ezt a vonalat. Megjegyezte, hogy a TISZA odáig ment a migrációellenességben, hogy már a Fülöp-szigeteki vendégmunkások beutazását is ellenzi – ez szerinte komikus.

„Lehet, hogy ez egy hosszabb leszoktatási folyamat" – Tompos Ádám a migrációellenes közhangulat megváltoztatásáról *

Stumpf András azzal érvelt, hogy a migrációs paktum elfogadása valójában a 2015-ös Orbán Viktor győzelme lett volna, hiszen egy antimigrációs egyezményről van szó, amely szigorítja a szabályokat. A kormány azonban belpolitikai okokból nem csatlakozott, mert a migrációs veszély fenntartása fontosabb volt számára.

A TISZA politikai egyensúlyozása: gesztusok a különböző választói csoportoknak

Gulyás Balázs felvetette, hogy a TISZA kormányzása alatt is tovább él a NER bizonyos témákban. Példaként említette, hogy Magyar Péter a parlamentben Rétvári Bencének feltett kérdésében kritizálta a melegek örökbefogadási jogát, amit a konzervatív szavazóknak szánt gesztusként értékelt. Ezzel párhuzamosan más kérdésekben a „lipsiknek" is tesz gesztusokat.

„Amikor például a Rétvári Bencének azt mondja, hogy miért probléma az, hogy a melegek fogadhatnak örökbe gyereket, mert ugye mindjárt mellé tudja tenni a szőlőutcát meg a gyermekvédelmet" – Gulyás Balázs *

Stumpf András szerint ez a politikai egyensúlyozás addig működik, amíg nincs erős ellenzéke a TISZÁ-nak. Ha megjelenik egy kihívó – legyen az Torockai László, vagy egy megerősödő Orbán Viktor –, akkor ez a stratégia problémássá válhat. Megjegyezte, hogy azért a homofób törvényt továbbra sem helyezték hatályon kívül, a gesztus egyelőre csak egy parlamenti kiszólás szintjén maradt.

Az európai tanács ülése és Ukrajna kérdése

A beszélgetők érintették Magyar Péter fellépését az európai tanács ülésén, ahol Ukrajna vonatkozásában finomították a zárónyilatkozat szövegét. Tompos Ádám szerint Magyar Péter ezzel elhasznált egy olyan „bilétet", amit fontosabb kérdésekben is felhasználhatott volna, és ez is azt mutatja, hogy a NER bizonyos elemei tovább élnek.

Stumpf András viszont rámutatott, hogy Ukrajna ügyében a TISZA kormányzása alatt már történtek pozitív változások: eltűntek Zelenszkij vicsorgó arcával teli plakátok, és sikerült aláírni a kisebbségi jogokról szóló egyezményt Ukrajnával, amit Orbán Viktor korábban akadályozott.

„Orbánék az oroszokkal karöltve azon dolgoztak, hogy legyenek ott lehetőleg merényletek meg provokációk Kárpátalján, mert akkor annál jobban lehet köpködni az ukránokra." – Tóta W. Árpád *

A Fidesz kongresszusa: kritikák, megújulás és a párt jövője

A Fidesz a hétvégén kongresszust tartott, ahol Orbán Viktort 99%-kal újraválasztották a párt élére, és az elnökséget 28 fősre bővítették. A beszélgetők szerint ez a létszámbővítés a támogatottság csökkenésének fordított arányában történt.

A kongresszuson elhangzott néhány belső kritika is. Hidvégi Balázs azt mondta, hogy „elszakadtunk a valóságtól", ami a beszélgetők szerint mögöttes személyi törésvonalakat jelezhet – például nézeteltérést Orbán Balázzsal. Egy másik felszólaló, akit a beszélgetők „űrispán asszonynak" és „Zorrónak" neveztek (a 10. kerületből, fehér zakóban, zsinórnyakkendőben), szintén kritikát fogalmazott meg.

Tompos Ádám megjegyezte, hogy amikor a kongresszus előtt fideszes politikusokat kérdezett arról, hogyan fér meg egymás mellett a szélsőjobboldaliság és a polgári Magyarország háromrészes öltönyös képe, azt a választ kapta, hogy „szerintük működhet". Arra a kérdésre, hogy Orbán Viktor nem ballaszt-e, Takács Péter volt egészségügyi államtitkár „egy testépítő hasonlattal" védte meg a pártelnököt.

A Fidesz jövője: csodavárás és a Mi Hazánk viszonya

Tóta W. Árpád szerint a Fidesz olyan harapófogóban van, ami egyre jobban zárul. A pártnak két irányba lehetne nyitnia: a polgári jobbközép felé, de ott a TISZA foglalja el a helyet, és a szélsőjobb felé, ahol a Mi Hazánk jelenléte erős. Ugyanakkor a Mi Hazánk szavazói felől jelentős kritikák érik a Fideszt, így az átjárás korlátozott.

„Ez csodavárás és nem jön a megváltó." – Stumpf András a Fidesz várakozásáról, hogy a TISZA majd hibázik *

Stumpf András hangsúlyozta, hogy a Fideszben egy „összödi beszédre" várnak – arra, hogy Magyar Péter elkövet egy óriási hibát, és akkor a párt visszatérhet. Ez azonban szerinte csodavárás, amit semmi nem támaszt alá, hiszen a korábbi riogatások – „bejön az 150 000 arab, átműtik a gyerekeket" – nem fognak megvalósulni. Ráadásul a magyar gazdaság a NER-es oligarchikus szerkezet lebontásával már most is fellélegzett, amit a forint erősödése is mutat.

A beszélgetők egyetértettek abban, hogy Orbán Viktor nélkül a Fidesz megszűnne létezni – ahogy Gyurcsány Ferenc távozásával a DK, vagy Schiffer András távozásával az LMP is eltűnt. A párt jelenlegi stratégiája az időhúzás: „majd visszajövünk, ha a TISZA hibázik".

A Fidesz mint ellenzék: életjelek és a parlament

Tompos Ádám felvetette, hogy a Fidesz a parlamentben tulajdonképpen működőképes ellenzék látszatát kelti – például Rétvári Bence, Gulyás Gergely és mások felszólalásai izgalmassá tették az üléseket. Tóta W. Árpád azonban szkeptikus volt: „Elhiszed egy lélegzetvételüket is?" – kérdezte, majd hozzátette, hogy a Fidesz olyan, mint a „levágott fejű csirke, ami még tapicskol, elmegy a kapuig".

„A levágott fejű csirke is még tapicskol, elmegy a kapuig." – Tóta W. Árpád szemléletes hasonlata a Fidesz jelenlegi állapotáról *

Orbán Balázs rejtélyes mondata: „úgy felelünk meg, hogy nem felelünk meg"

A műsor zárásaként Gulyás Balázs egy mondatelemzésre kérte vendégeit. Orbán Balázs a héten egy interjúban azt találta mondani Vitnyéd kapcsán: „azt terveztük, úgy felelünk meg az EU-nak, hogy nem felelünk meg".

Stumpf András szerint ez a „nemzeti bolsevik" hagyomány része: „a nemzeti bolsevik párt és a nemzeti bolsevik kormány még szép, hogy ezekre a hagyományokra épít, hogy az a gyanús, aki nem gyanús, úgy felelünk meg, hogy nem felelünk meg". Tompos Ádám Mario Vargas Llosa híres definíciójához hasonlította a jelenséget, miszerint a tökéletes diktatúra el tudja álcázni, hogy diktatúra – Orbán Balázs is valami hasonlót akart mondani: „úgy vagyunk európaiak, hogy közben nagyon nem vagyunk európaiak".

Tóta W. Árpád szerint neki nem dolga ilyen hülyeségeket elemezni: „Úgy hangzik, mintha azt mondaná, hogy szexelni is akarok, meg szűz is akarok maradni – és vannak erre technikák, az mind megtörtént a Fidesszel, egészségükre."

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • A „Stunf István", „Stumfi István", „Stunfistán" néven említett személy kiléte bizonytalan. A beszélgetésben „10. kerületi emberként", „Zorróként, fehér zakóban, zsinórnyakkendőben" hivatkoznak rá, aki a Fidesz kongresszusán kritikát fogalmazott meg, de az ASR által torzított név alapján nem azonosítható egyértelműen egyetlen ismert politikussal sem.
  • A „Sükösdi fiúk" és „Néb Zsolt" a felvezető ajánlóban hangzik el. Nem egyértelmű, hogy a „Sükösdi fiúk" egy zenekar vagy más formáció, és „Néb Zsolt" vélhetően egy ismert személy nevének torzult változata, de a kontextusból nem rekonstruálható pontosan.
  • A „Hoppá Hunor" név valószínűleg egy ismert fiatal fideszes influenszer nevének torzult változata (talán Hoppa Hunor), de a pontos név nem erősíthető meg teljes bizonyossággal.
  • „Móna Mák" – a név vélhetően „Móna Márk" torzult alakja, de az ASR hiba miatt nem teljesen bizonyos.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:14]Péntektől vasárnapig a Fezenfesztiválon Kontroll Klub színpad olyan beszélgetőtársakkal, mint például Bá Alex, Márkaj Péter, Csel Parkovics András, Tóta V Árpád, illetve az Elefánt zenekar frontembere, Szendrői Csaba.

[00:00:28]És hát ha ez eddigiek nem lettek volna elég vonzók, akkor elmondom, hogy a vasárnapi napon én leszek a műsorvezető.

[00:00:36]Az első beszélgetés már pénteken este 6:00 órakor kezdődik.

[00:00:41]Néb Zsolt a Sükösdi fiúk vezetője és Tar Zoltán fog beszélgetni élőben a Kontrollklub színpadról, a Fezen fesztiválról jelentkezünk.

[00:00:53]Június 19.

[00:00:53]és 21-e között érkezik Székesfehérvárra a Fezenfesztivál.

[00:00:55]Ott lesz velünk Azaria, Judlo, Halott Pénz, Velho, Walmart és még sokan mások.

[00:00:59]Talia Fezenán.

[00:01:03]Üdvözlöm önöket.

[00:01:03]Gulyás Balázs vagyok.

[00:01:04]Önök kedvenc politikai háttérműsoruk.

[00:01:04]A szabadsajtóklub friss adását látják a kontroll felületein.

[00:01:09]Jó, hogy itt vannak.

[00:01:11]Vendégeim ezen a héten is Tóta V.

[00:01:13]Árpád, a kispolgár főszerkesztője, a HVG publicistája.

[00:01:18]Szervusztok, jó estét.

[00:01:19]Zakó nélkül.

[00:01:20]Igen, lázadok.

[00:01:22]Zakóban itt van velünk Stunf András, a Válasz online újságírója.

[00:01:24]Szervusztok!

[00:01:28]És a szintén Lázadó Tompos Ádám, a Magyar Hang riportere.

[00:01:32]Szép jó estét!

[00:01:32]Sziasztok!

[00:01:34]Nos, fiatalok, annak ellenére, hogy nyár van, elég sok a hír, úgyhogy kezdjük azzal, hogy hát a héten elkezdett felmorzsolódni a NER propaganda.

[00:01:45]Nem mondhatjuk, hogy nem szakadt tovább, mert úgy néz ki, hogy nem csak, hogy szakad, hanem meg is szűnnek bizonyos lapok.

[00:01:52]Ugyebár ennek talán a csúcsa az, hogy a Pesti srácok nevű moszkvai hírmondó hát mind a 20 újságíróját elküldték és szolidaritást vár el a főszerkesztő Hood Gergely, legalábbis a baloldaliaktól.

[00:02:08]Úgyhogy téged kérdezlek Árpád, mint balold, mint baloldali díszbaloldalit.

[00:02:13]Érzel-e szolidaritást a srácokkal?

[00:02:15]Szerintem én annak a sornak a végén vagyok, amelyiktől Hud Gergely szolidaritást koldulhat, mert hát egyrészt van neki egy, hogy mondjam, ellentmondásos viszonya a szolidaritással, ami és hát minden fel van jegyezve, és semmi nem lesz elfelejtve.

[00:02:30]Ez az egyik.

[00:02:30]De a másik, hogy szolidaritást kérjen először a sajátjaitól.

[00:02:37]És ezzel az egész szolidaritás dologgal nem csak ők vannak egyébként szarban, hanem hát ugye MéWorks meg igen 200 embert gyakorlatilag mindenki.

[00:02:44]Szóval ezzel az egész szolidaritással pont ugyanaz van, mint a az elszámoltatással meg a korrupciós ugye mondtam már valamikor ezt a pumukli hadműveletet, hogy nem tudjuk, hogy ki volt valaki itt lopott.

[00:02:58]Ugye idáig jutott el a szembenézés és ezzel is ez van.

[00:03:03]Tessék az Orbán Viktorhoz fordulni személyesen.

[00:03:06]Nem úgy, nem úgy általában a a nagy tőkések meg a satöbbi.

[00:03:08]Az Orbán Viktor legszűkebb családjában ott van Tiborc István.

[00:03:12]Tehát ha már a Mészáost ki is vesszük, mert hogy há föllázad, vagy én nem tudom, nem érti, de de Tiborc Istvánnál egy 700 milliárd azért ott csücsül, úgyhogy ha valami nem tetszik, szorít a nadrágszí, akkor lehet a Viktornál kalimpálni, hogy szia, én vagyok a Hood Gergő, és én nyertem meg neked a választást.

[00:03:31]Ja, nem.

[00:03:33]Ja, abszolút így van.

[00:03:35]Ez most nem egy ilyen politikai leszámolás, tehát nem a Magyar Péternek a strómanjai zárják be ezeket a pöcegödröket, hanem Orbán Viktor strómanyjai, az az Orbán Viktor.

[00:03:44]Úgyhogy ha valakivel problémája van tényleg Hut Gergőnek, az konkrétan Orbán Viktor.

[00:03:48]Őt kell megkeresni egyrészt, másrészt már Árpád utalt rá.

[00:03:51]azért elevenítsük föl szerintem 2018-at, amikor is a magyar nemzetet ugye bezárta akkor Simiska Lajos, mertogy letette a fegyvert, megvolt az akkori választás és úgy döntött, hogy jó, hát akkor nem csak letette a fegyvert, hanem volt egyfajta üzlet vag üzleti megállapodás és a vagy egy ilyen meg nem támadási szerződés, a n a szabad elvonulás azért nem lett.

[00:04:11]Igen, igen.

[00:04:11]Tát a szabad elvonulás cserében mindenét átadta az összes cégét, nem csak a médiaportfólióját, de azt is.

[00:04:17]A pontosabban a magyar nemzetet nem azt be kellett zárni.

[00:04:19]Tehát ott az volt, hogy bezárni és úgy átadni, és akkor utána átvehették a Hood Gergőjék a a fejlécet megint, és magyar nemzetként jelenhettek meg.

[00:04:28]De hát Tompos kolléga nyilván jobban emlékszik ezekre a pillanatokra, amikor amikor is Egerben Engem viszont jobb nagyon-nagyon felhúzott, mert én csak láttam kívülről, de ennyiben talán hitelesebben tudtam róla írni, mert nem voltam úgy konkrétan résztvevője.

[00:04:41]De azt azért tudtam, hogy ez a csávó, ez a ez a Priék, ez a Hood Gergő, ez konkrétan együtt szilveszterezett, ünnepelt ezekkel az emberekkel.

[00:04:49]éveken át, akikhez elment Egerbe egy konferenciára, rájuk rúgta az ajtót kamerákkal, és elkezd őket kommunistázni, és vette föl, ahogy így mondja bele az arcukba, hogy na kommunisták, ezt érdemeltétek, há há most akkor mit mit rinyáltok itt?

[00:05:02]És és tombolt és élvezte, tocsogott tényleg abban, hogy nekik rossz és hogy most elvesztették a munkájukat.

[00:05:10]Kifejezetten egy ilyen egy ilyen nagyon perverz nagyon perverz akció volt.

[00:05:14]Tényleg olyan volt, mint amikor a amikor a a tálib lefejez és utána még le is hugyoz, és ezt videóra veszi és röhög.

[00:05:20]Tehát, hogy ez a ez volt a az az emberi színvonal, amit Hood Gergő akkor 18-ban produkál.

[00:05:26]De ezzel együtt nem akkor emelkednénk fölül ezen, hogyha mi viszont szolidárisak lennénk?

[00:05:30]Hugergely.

[00:05:30]De mi mi a az, hogy Orbán Viktor kicseszett vele?

[00:05:34]Hát kit érdekel?

[00:05:34]Tehát mi mi közöm van ehhez?

[00:05:38]Hood Gergelynek egyébként én semmiféle szolidaritás nincs.

[00:05:40]Ezt az embert én mélyen megvetem.

[00:05:41]Abszolút semmi nem tartom embernek.

[00:05:43]Tényleg.

[00:05:43]De de tényleg nem.

[00:05:46]Tehát az amit ott művelt ilyet ilyet, hogy mondjam, akinek emberi lelkülete valamennyire van, olyat amit ő 18-ból csinál, az csak tudatosan lehet.

[00:05:54]Ez nem véletlenül kiszaladt a száján.

[00:05:56]Hát el kellett utazni a Egerbe, le kellett szervezni a kamerásokat, a telefonosokat, akikkel berontod a terembe, és kommunistáz és röhög, és élvezi.

[00:06:03]Szóval ezt nem lehet csak, ez nem véletlenül van.

[00:06:05]Ez egy megtervezett akció.

[00:06:06]Ez szerintem egy egy emberi minőség nulla nálam.

[00:06:08]Hut Gergő, de nem akarok neki rosszabbat, mert semmelyik ilyen ilyen propagandistának, mint az, amit nekünk, ami a mindennapjainkban benne van, hogy ugyanis fordulnjanak az olvasóikhoz, mint én mi én a válaszonnal-nal, és az olvasó előfizet ránk és és támogatja a lapot azért, hogy alap működhessen és és legyünk.

[00:06:30]egyébként ez ez egy nem is teher, nem ez egy rettentőn felszabadító érzés.

[00:06:34]Ez egy csodálatos dolog egyébként, ha vannak olvasóid és és hajlandó és hajlandók támogatni hajlandók támogatni, semmi közöm ahhoz se, hogyha valaki Húgergőt akarja támogatni, hát támogassa, éljen meg a piacon.

[00:06:46]Oké, semmi gáz.

[00:06:48]Tehát én az a nagyon nagy csúnyaság, rosszaság, amit akarok neki, az csak az, amiben nekük is részünk van, ami egyáltalán nem rossz, hogyha jól csinálod és megtalálod a közönséged.

[00:06:56]Csak ugye mínuszból indulnak, mert Hood Gergely szerint ez az egész, ez egy mítosz, hogy meg lehet élni a piacról, hogy ezt az egész hó hát igen, csak ezt ő nem hiszi el.

[00:07:04]Tehát ugye ez nem kérdése, ez tény kérdés.

[00:07:08]Tudom, csak a saját szempontjából a saját közönségének adásmeneteket hazudozott össze arról, hogy amit itt mi mindannyian csinálunk az asztalnál, az az nem igaz, az nem létezik.

[00:07:17]És most és most el kell magyarázni a a közönségének, hogy amiről én eddig hát olyan lassan 10 éve magyarázok, hogy nem igaz, azt most velem kéne megcsinálni nektek, hogy csináljuk együtt, hogy ez ez létezik.

[00:07:32]egyébként az vicces, hogy eszembe juttattad a nekem nem sok adatot belőle, de a közös magyar nemzetes karácsonyok Hút Gergellyel, hát az olyan, hogy azt még nem tudom, hogy adás után is meséljek-e róla a meghitt hangulatokról, hogy mi minden mi minden zajlott ott.

[00:07:48]Azt majd szigorúan kamerákon kívül vicces történetek volt benneak is.

[00:07:52]Ö azt is lehet ilyen ilyen ilyen Coen testvérekes szinten volt körülbelül, de vitatthatatlan.

[00:08:03]A az oligarchás rész azért az azért jó, hogy Árpád fölhozta, mert ugye Lázár Jánosnak volt itt a választási kampányban meg ott egy kicsit előtte is már egy ilyen elvetélt ötlete, hogy akkor nézzük meg azt, hogy milyen az, amikor Tiborc Istvánok elkezdenek wezmanfrétként működni, és elkezdenek visszaadni a közösbe és elkezdenek intézményeket fölépíteni.

[00:08:26]Hát itt lenne ennek most az ideje.

[00:08:28]Csak, hogy az a probléma, hogy a kétharmados zakóval bebizonyosodott az, hogy ha nincs Orbán Viktor, akkor nincsenek ezek az emberek se, tehát hogy akkor ők nem tényezők, és akkor ők viszik szépen a a vagyont, ami ami De miért van így?

[00:08:44]De én én is tényleg azt hittem 16 évig, hogy ez tényleg úgy fog működni, hogyha egyszer megbukik ez a rendszer, akkor harácsoltak annyit, és Orbán Viktornak van annyi hát lobbiereje, és akkor eufisztikusan fogalmaztam, hogy hogy azt mondja nekik, hogy hát tessék most akkor a nyilvánosságunkra költeni.

[00:09:05]Balázs azért van nincs nincs a kezébe korbács.

[00:09:07]Nem csak az, hanem azért, mert ez az egész mechanizmus nem működött.

[00:09:09]Tehát ez is bukott meg a választáson.

[00:09:12]Az, hogy a az, hogy a pesti srácokat így elengedik, meg az origót meg a többit, az nem csak azért van, mert nem akarják égetni a pénzüket, hanem mert nem akarják égetni a pénzüket egy olyan dolgon, ami nem térül meg.

[00:09:25]És ez nem térül meg.

[00:09:25]Hát hát amint már nem vettek maguknak olvasót, ugye bezhant felére harmadára ezeknek az olvasottsága, mert azt is vet, tehát még az is hazugság vol.

[00:09:34]Akkor a a mondom én mondom én provokálva, hogy akkor az hazugság volt a részünkről és mindanny mind a négyünk részéről vagy ennek az oldalnak a részéről, hogy ezek a vagyonok valójában Orbán Viktoré i nem hát másra kell a pénz.

[00:09:52]Tehát hogy mert mert mert most amikor kellene a pénz, akkor Orbán Viktor nem tud nem értetted meg, amit a Tóta mondott, pedig van benne igazság.

[00:09:59]Tehát nem ezek nem működnek jól.

[00:10:02]Nem akarja Orbán Viktor erre költeni ezt a pénzt.

[00:10:03]Ez csak ezt jelenti, nem azt jelenti, hogy Orbán Viktor nem tudná azt az elbán Viktornak nem kell a saját fideszes nyilván.

[00:10:11]Most mondtuk el, hogy nem működnek ezek, tehát nem hozták az eredményt.

[00:10:14]Ha 1-2%-kal vesztett volna a Fidesz, amúgy egy tök erős kiérezett kampányból majdnem nyert, csak éppen pont nem, akkor lehet, hogy megmaradtak volna ezek, hiszen látszik, hogy működőképesek alapvetően, csak valami ottan a finomhangolással félrement.

[00:10:27]De az, amikor kétharmaddal kikapnak, és látszik, hogy tényleg beuhan két nap alatt a a nézettségük harmadára, amikor már nem vásárolnak maguknak.

[00:10:36]Hát akkor mi miről van szó?

[00:10:38]Mit tud ez?

[00:10:38]Mit tudnak ezek hozni?

[00:10:39]Miért lenne érdemes beléjük rakni a pénzt?

[00:10:41]Sokkal érdemesebb elásni valahova, tényleg egy zsákba.

[00:10:44]Mármint a pénzt, a pénzt már nem, nem ezeket, bár lehet, hogy a Hudgert, mindegy, azt azért nem kívánom neki természetesen.

[00:10:50]Na igen.

[00:10:52]Szóval csak a pénzt lehet, hogy érdemes belásni.

[00:10:54]Akkor erről beszélt Orbán Viktor, amikor nagyjából egy hónapja azt mondta, hogy igazából ne nem érdemes mennie se az indexhez, se a magyar nemzet.

[00:11:04]Erről beszél, de ezt akkor megfejtettük, hogy hogy sőt erről az egészről korábban már volt szó.

[00:11:09]A Kesmáő vezérigazgatója ugye elmondta, hogy hát sajnos a mi újság újságíróink, média munkásaink azok kutyaütő tehetségten kretének.

[00:11:16]És a jótllú újságírók a másik oldalon vannak.

[00:11:22]És akkor persze szaladtottálságosan a Gulyás Gergő meg a Kocsis Máté meg a többiek megnyugtatni, hogy így nem is vagy hülye.

[00:11:27]Meg tessék itt van-e plecsni meg pénz meg satöbbi.

[00:11:30]De valójában pontosan ezt gondolták.

[00:11:34]Aha.

[00:11:34]meg ugye föltetted előbb azt a kérdést, hogy ugye nekünk szolidaritást vállalni satöbbi, satöbbi, azért azt mondom, hogy nehéz, hanem egyenesen lehetetlen, mert azért ez a fajta propagandaműködés és ez a fajta zajkeltés azért ez vastagon ennek a része volt.

[00:11:52]Tehát, hogy az a fajta gyűlölet, ami áradt ebből a propagandából, az ezeknek a az embereknek köszönhető.

[00:11:59]És egyébként akkor is Orbán Viktor arról beszél, hogy hogy miért nem fogja tovább támogatni ezeket a műhelyeket, vagy az a pénz az miért kell másra, amikor Orbán Viktor azt mondja, hogy hogy nem valószínű, hogy ő többet miniszterelnök lesz a közeljövőben, hiszen ez az ő működéséhez kellett, az ő személyes térfoglalásához kellett ez a fajta propaganda működés.

[00:12:22]És ha már Hood Gergely tartunk, ugye ő volt az, aki 22 őszén elengedte magát annyira, hogy a saját műsorukban elárulta, vagy hát amit mindig is tudtunk és mindig is megbeszéltünk nyíltan, hogy hogy itt egy itt egy média térfoglalás zajlik a a jobb oldalon, és hogy megpróbálják leuralni a szerkesztőségeket.

[00:12:48]Ez azelőtt úgy nézett ki, hogy ó, hát azok piaci folyamatok, hát hogy hogy úgy, hogy len hogy jönnénk mi ahhoz, hogy beleszólunk abba, hogy az index mit ír, hogy ez alap mit ír, ez alap mit ír.

[00:12:59]És érdekes módon, amikor Magyar Péter most viccelődve a parlamentbe azt mondja, hogy akkor a Mandinernek mi fogjuk a tartalmát diktálni, akkor hirtelen mindenki milyen önérzetes lesz a kis lator, és hirtelen hirtelen így elkezdenek, hogy jó hát erről szó nincs, erről szó nincs, tényleg, akkor hol vagytok?

[00:13:15]Akkor akkor akkor eddig mi volt a probléma?

[00:13:18]De bocs, még a tehát a jótlud történet után sokkal egy hónapja volt ez a vadhajtások sztori.

[00:13:27]Ugyan erről szól és tök jogosan mondja, tehát egy együtt mondta ugye az indexá tök jogosan mondja a az Orbán Viktor azt a maga szempontjából, hogy hogy pénzeltem 100 milliókkal ezeket a szerencsétlen hülyéket.

[00:13:41]Bár csak 100 milliók lettek volna.

[00:13:44]Hát attól függ, hogy mit mit és hogyan adunk.

[00:13:46]Fejenként értett.

[00:13:47]Ja, értem.

[00:13:47]Itt meg van ez a két suttyó huligán, aki gombokér öntevékenyen egyébként anélkül, hogy tölteni kellene a fejükben naponta, hogy mit gondoljál, mert erre azért maguktól képesek.

[00:13:58]De megcsináltak maguknak egy közönséget.

[00:14:03]Tehát ebben azért van egy olyan siker.

[00:14:05]Figyelj, a vodhajtások az megélne az olvasók támogatásából a pesti srácok soha az életben egyáltalán.

[00:14:10]Mi az, hogy 20 főállású munkatárs?

[00:14:11]Ehhez elképesztő.

[00:14:18]és podcast vannakadványok ugye az online minden nap új cikkek frisát Jézusom ezek husan voltak én nem azt hittem hogy vannak öten kábé volt egy kocsájuk amire állami támogatás érkezett elképes és egyébként valószínűleg a válasz online-nál mondjuk nem tennétek ki a reformáció Martin Luther King fejével az nagyon kemény volt mert odáig tartot várjál várjál most most egy hete ugye a szerencsétlen A kecskeméti reptérre érkező migránsok, legyen migránsokat berakják a pápai vagy fordítva valamelyik.

[00:14:51]Tehát még a reptet is összekeverték.

[00:14:53]Igenoták, hogy pápára érkeztek és a kecskeméti reptérről raktam a két üléses gripennel.

[00:14:59]Igen, igen.

[00:14:59]Elképesztő.

[00:15:00]Hát sokat fordult.

[00:15:02]Nagyon durvá.

[00:15:03]Az nem egy önbeismerés, hogy akkor amikor megszűnnek az állami pénzek, ez a csap elzáródik, akkor hirtelen be kell zárni ezeket a lapokat.

[00:15:12]Orbán Viktor részéről is van azért egy önbeismerés, mégpedig a tartalmi része a dolognak.

[00:15:18]Tehát, hogy persze jogos valahol az, amit Árpád itt mondt, hogy adtam nektek pénzt, na de mertek volna médiaként működni.

[00:15:25]Tehát, hogy ha elint ugye ugye volt mindig ez a ez a kívánalom a jobboldali sajtóban, hogy hogy ó bár hogy miért nincs nekünk jobboldali indexünk.

[00:15:34]Hát azért, mert hogyha elkezditek a lényegi dolgokat kapargatni, ami azért elég közel van Orbán Viktorhoz a a lényegi dolog, ha elkezdesz médiaként működni, akkor akkor tulajdonképpen hát csak oda tudunk kilyukodni, hogy a király meztelen.

[00:15:48]És ezt Orbán Viktor nyilvánvalóan nem akarta.

[00:15:51]Tehát, hogy most is, hogyha ha megfigyeled azokat, akik kritikát fogalmaznak meg, majd beszélünk a kongresszusról, nagyon kevesen jutnak oda elol, hogy Orbán Viktor elmondja persze, hogy én voltam a hibás, de a többiek nem mondják azt, hogy volt egy kampányfőnök, akit valaki kinevezett.

[00:16:07]Ki ki volt?

[00:16:09]Ki volt az?

[00:16:09]Hát meg a hírek szerint Orbán Viktor saját maga hí majd beszélünk.

[00:16:17]Tehát, hogy nem lehetett nem lehetett valóban médiaként működni, mert hát akkor tulajdonképpen nem kellett volna 16 évig várni se a kormányváltásra.

[00:16:27]De egyébként Ja, igazad van.

[00:16:27]Nyilván ott sem volt azért mindenki kretén.

[00:16:30]Jó, a pesti srácokban valószínűleg nem vettek föl.

[00:16:33]Oott volt egy ilyen kretén mérő is, hogyha régebben egyébként mikor elkezdték, akkor volt ott még újságírás, rendesen voltak ilyen bűnügyi nyomozások meg minden, tehát tök tök jó cikkek és voltak rohadt rohadt régen.

[00:16:43]Ez az utóbbi években már egyáltalán nem nem egyébként egy embert tudnék mondani, akinek valamire való, de most ezt hagyjuk.

[00:16:50]Nem ne nehezítsük a helyzet, nehezítsük a a dolgát.

[00:16:52]Igen.

[00:16:52]Stefka Jézus.

[00:16:56]Nem.

[00:16:56]Ö de ugye azért vannak új próbálkozások és van például ez a két srác, most hadd csináljuk nekik egy reklámot, a a Hoppá Hunor meg a meg a Mona Mark, akik hát nem egészen néztek még szembe azzal, hogy mit is műveltek, mert azért ugye ne felejtsük el, hogy a Móna Mák volt az, akit egyszer meglöktek egy rendezvényen, és akkor ebből lett egy ilyen egész estés film, hogy sajtóvadászat, hogy a Tiszával majd ez jön.

[00:17:21]De most ezek így leülnek ketten, és egy teljesen élvezhető, normális beszélgetés, hogy érződik, hogy hogy lekerült róluk a púráz meg a szájkosár meg a meg a minden, az elektromos sokkolónyakörv, és és akkor így most már nem is hülyék.

[00:17:36]Oké.

[00:17:36]Azért azért valami valami nem szeretnék nagyon ilyen savony öreg bácsi lenni, de hát hagysz már az lettem most mit csináljak?

[00:17:44]Ezt lette vele a Fidesz.

[00:17:44]Mikor megé megnéztem ezeket az aranyos, jó illatú, fiatal fideszes srácokat, akik most már annyira nem is fideszesek, csak azért mégis ők most most ők ők a nemzeti liberálisok, akkor azért kiköpök, meg meg felrókázok valamit gyorsan, mert ők ne legyenek a nemzeti liberálisok konkrétan két hónappal azután, hogy még tolták fullba fullba a Fidesz propagandát olyan szinten, hogy 1000 Ft-os lesz a benzinár, hogy bejönnek az ukránok, hogy átműtik a gyerekeidet.

[00:18:09]Ez a hoppá hunor meg a izé.

[00:18:11]Ezek tényleg szegények beleszülettek ebbe a dinasztiába.

[00:18:15]Hát a hoppá gyerekekként meg minden, persze, hogy belenősz a Fideszbe.

[00:18:18]Érthető, hogy ott volt.

[00:18:18]Az a nem érthető, amikor úgy akar csinálni, vagy érthető persze, hogy úgy akar csinálni, mintogyha őneki lennének saját gondolatai.

[00:18:25]Lehetnek is, de akkor az tényleg úgy kezdődik az első adásban, hogy bocsi, én elnézést kérek tőled, kedves néző, direkt átvágtalak, mert úgy gondoltam, hogy hogy jobb, hogyha átverlek, mert nekem az úgy jobb, és nem az országnak, mert hiszen nem, hogy minden hónap elején megkapja a Fizut.

[00:18:41]A a pénzért megcsináltam.

[00:18:41]Nagyon szégyellem magam, és akkor mostantól viszont hidd el nekem, hogy igazat mondok, és vagy elhiszi, vagy nem.

[00:18:46]Az úgy oké, de így amit amit művelnek, az tényleg rókaka részemről.

[00:18:52]Jó, ezzel kezdtem, hogy hogy nem néztek még szembe azzal, amit csináltak, csak az látszik, hogy igazából ha van rá lehetőség, akkor vannak köztük olyanok, akik tudnának normálisnak kinéző médiát csinálni.

[00:19:04]Szerintem az már értékelendő egy ilyen közegből j, hogy hogy nem várták meg, amíg kirúgják őket, hanem saját maguk kiléptek, alapítottak ketten egy platformot, és próbálkozni.

[00:19:15]Nem, n ne haragudj, muszáj vagyok.

[00:19:15]Tehát nem érnek ennyit a srácok, de kénytelen vagyok ezzel vitatkozni.

[00:19:18]Ö a választás után jöttek rá erre nagy hirtelen, hogy és mivel indokolták, én megnéztem ezt a műsort, világvicce tényleg, azzal indokolták, hogy hát az NKA botrány az nagyon durva, ugye tudjátok, hogy az NKA botrány az ugye választás után derül ki, tehát hogy konkrétan arra fogják, hogy hogy az NK botrány miatt ők ők nekik ott ott már el elszakadt a cél, ott már szakítani kellett ezzel a ezzel a rendszerrel.

[00:19:42]Ez a választás után volt egyrészt kettő 500 ilyen sztori volt a lélegeztetőkép gép biznis az pont ez csak sokkal nagyobban érdekes mondom soha egyikkel se volt baj csak pont a választás után enke a botránnyal volt problémájuk a az ízlése vagy ilyen nagyon nagyon finom ízlésű srácoknak küzd nekik ajándékba egy egy válasz offline-t ami az 50 leg Igen, az 50 legdurvább az benne van a legmocskosabb dolog szóval nem ez az egész egy konkrét undorító hazugság és a srácoknak semmiféle izé Figyelj, folytatnánk ezt a vitát.

[00:20:13]Én tényleg más a nézőpontunk, tehát a a tied az egy morális.

[00:20:18]Én pedig egyszerűen azt szeretem, hogyha bekapcsolom a YouTube-ot, akkor ott van eggyel több olyan podcast, ami engem esetleg érdekel, és nem pedig az folyik, mert a fennmaradó része a fideszes médiának az ugyanabban a sebességfokozatban tolja a kretényt, mert máshoz nem másra nem alkalmasak.

[00:20:38]Ja, ebben igazad van.

[00:20:38]viszont, hogy persze meglek őket hallgatni, nem teljesen agyhalottak mégsem.

[00:20:43]Csak nem mindegy az Árpád, hogy ugyanaz a sebesség, de hogy mondjam, tehát hogy a a lóerő az az hiányzik, tehát a tehát hogy a a craft, a fizetett hirdetések formájában a az elérésekkel az nem az nagyon nem mindegy.

[00:21:00]És vagyok olyan kedves, hogy azt hiszem így fogok segíteni átkötni a következő témára.

[00:21:06]Melyik a következő?

[00:21:08]Hát gyanítom, hogy a migrációs paktum és a vitnyédi történet.

[00:21:12]Eltaláltad kis barátom.

[00:21:12]Igen.

[00:21:12]A tehát hogyha ha belegondolunk abba, hogy mondjuk 2017-ben ÖCényben a migráció kapcsán mi zajlott le, és abban mekkora szerepe volt a a propagandának, akkor akkor az az tényleg egy ilyen elementáris hatású valami volt.

[00:21:28]Én pont három-négy nappal a migrációs paktum életbe lépése után elmentem ősénybe csinálni egy riportot, hogy na pont itt mit szólnak hozzá az emberek.

[00:21:38]És mivel már nincs kék plakát, és mivel már a propaganda elég vérszegény állapotban van, noplán egyébként pont aznap jelentették be ezeket a csoportos leépítéseket, ezért a legtöbb ősényinek, ahol ugye a migráció egy elég kulcs dolog volt, így nekem kellett elmagyarázni, hogy tulajdonképpen mi ez, és hogy ez mit is jelent.

[00:21:58]Ugye ez volt az a helye, ahol kiszúrták a gumiját annak az önkéntesnek, aki néhány gyerek nyolc ember és Orbán Viktor ezt helyeselte, amihez szintén kellett az ő médiája, hogy hogy helyeselje és hogy ott legyen mögötte ez a támogatás.

[00:22:13]Szól, hogyha ez nincs, akkor lehet itt kitalálni mindenféle történeteket, de azok azt hiszem, hogy vissza fognak pattanni, és nem nem fognak egy hatása az nem lesz.

[00:22:23]Csak csak arról beszéltem, hogy hogy mondjuk szemben ezzel a két fiúval a a többiek azok azok nem tudnak változtatni, mert arra vették fel őket, arra tenyésztették ki őket, hogy ukránozunk meg buzizunk meg szóval ezek az ilyen egy bites hülyeségek.

[00:22:41]És akkor ez hatását tekintve egy kicsit erősebb lesz, mint mondjuk a nyugati fény.

[00:22:50]Jó, lép lépjünk tovább.

[00:22:50]A nyugati fénnyel triggereltél egy kicsit, de lépjünk lépjünk továb.

[00:22:56]Sokakat lehet triggerelni a nyugati fénnyel.

[00:22:59]Valóban vitnyről kellene beszélnünk.

[00:23:01]Ugye fogunk külön a Fidesz kongresszusról is, de a Fidesz kongresszust jószokásához híven Magyar Péter meghackelte azzal, hogy egy órával annak kezdete előtt kiposztolt különféle dokumentumokat.

[00:23:14]Gondolom külön élvezte, hogy a kormány.huura tudta ezeket kiposztolni.

[00:23:19]Például olyan kormányülésről jegyzőkönyv kivonatot, amiben azt mondták, hogy ki kell élezni 2026-ra a migránshelyzetet.

[00:23:28]De sikerült.

[00:23:31]Igen, egyrészt.

[00:23:33]Másrészt meg meg olyan dokumentumokat, ami egyértelműen kimondja, hogy igenis migráns pontosabban finomítok, mert egyik tanult kollégánk leszúrt, hogy az nem migránstelep, vagy nem migráns tábor, hanem menekült tábor, hogy hívjuk így, új világon.

[00:23:52]Úgyhogy menekült tábort akart létesíteni ott a kormány.

[00:23:57]Egyébként nem menekült tábort, migránsábort, hiszen azt pont arra létesítették volna, hogy Magyarország területén ugye el kellene, hogy legyen valahol egy körbekerített terület akár, ahol el lehet bírálni, tehát ahol ott lehetnek addig, amíg elbírálják, hogy ők most menekült joggal rendelkezhetnek, vagy nem, hogy befogadjuk őket, vagy nem.

[00:24:13]Tehát, hogy addig migránsok nem menekültek, úgyhogy migránstábor jó az.

[00:24:17]Jó.

[00:24:19]Ezen is túl vagyunk.

[00:24:19]És aztán én ott gyorsan a ott voltam a kongresszuson tudósítani.

[00:24:23]Gyorsan meghallgattam, hogy mit mond a miniszterelnök, megnézegettem azt a pár dokumentumot, és föltettem a kérdést Gulyás Gergelynek, hogy akkor ezt most így hogy?

[00:24:33]Mira azt mondta, hogy hát tulajdonképpen ez egy ilyen trükk volt, amivel át akarták verni az EU-t annak érdekében, hogy a napi 1 milliós bírságot eltöröljék.

[00:24:43]megjegyzem, az egy EU bírósági bünti, úgyhogy maga az EU vagy az Európai Unió tanácsa vagy az európai tanács nem nagyon tudott volna ezzel mit kezdeni, de ez csak lábjegyzet a részemről.

[00:24:58]Aztán odamentem Orbán Viktorhoz, aki először nem akart erről az egész vitnyédi táborról beszélni, de bedobtam egy trükkös, nagyon trükk, én is egy trükköt, én meg őt akartam átverni, nem az EU-t.

[00:25:13]Elmondtam neki, hogy mit mondott erről Gulyás Gergely három perccel korábban, és akkor már Orbán Viktor is azt mondta, hogy hát igen, ne hívjuk annak, hogy be akartuk csapni, hanem hogy ilyen kurucos kurucosan kitrükközni kitrükközni a a dolgot.

[00:25:29]Hát szerintetek igen.

[00:25:31]Kit csaptunk be?

[00:25:31]Az imperialistákat.

[00:25:34]Azoknak nem szeretnék most a helyé.

[00:25:34]Fú!

[00:25:36]Az EU itt most ezt megkapta.

[00:25:36]Nagyon keményen megkapta egyébként.

[00:25:40]Igen.

[00:25:40]Erről az egész vitnyédi sztoriról annyit, hogy szóval, hogy tudom, hogy ez sokaknak úgy, de Magyar Péter előtt is volt politika.

[00:25:48]És ezt a megoldást Vitny előtt például egy az egyben megcsinálta a Fidesz Körmenden.

[00:25:54]Még a mechanizmusa is az volt, akartak tenni hasonló táborokat Martonfára például óriási érzékkel egy 117 fős faluban egy 2000 fős menekültsábort szerettek volna tenni 2015-ben ez a felcsúti stadion nagyságrendj ugye Igen, igen, igen.

[00:26:13]A falu, a falu kisebb.

[00:26:15]Ez Baranya megyében van, tehát hogy Kiskunhalason is volt a volt szovjet laktanyában menekült tábor.

[00:26:21]Egyébként Bicskén is volt menekült tábor.

[00:26:26]Debrecenben is volt.

[00:26:26]Balasa Gyarmaton vám szabadiban van is menekülttábor.

[00:26:31]Tehát hogy úgy csinálni, mintogyha ha tulajdonképpen ez a ez a vitnyédi történetet a a brüsszeli ufók rakták volna ide, vagy tették volna, ez szerintem teljesen félrevezető.

[00:26:41]Tehát, hogy ez én annyit akartam még hozzátenni a felvezetésben, hogy én ott 2024 novemberében egyébként pont egy nappal azután, hogy elmentünk és felfedeztük a zebrákat, jártam Vitnyéden, és ott hát a helyiek elmondása szerint mindenképpen menekülttábor készülődött.

[00:27:02]Másrészt, hogyha iskola épült, nem tudom, egy iskolai építkezést miért kell 1 millió rendőrnek védenie, és miért kell egy iskola köré 3 mes kerítés.

[00:27:11]Nagyon nagy gyerekek, ilyen kosaras kosaras.

[00:27:14]Azért kell szöges drónt, hogy ne tudják átugrani.

[00:27:18]Amúgy ugyanezt a trükközést megcsinálták nem csak menekült üggyel, hanem például az IMF-el.

[00:27:25]Tehát a a Fidesznek volt egy ilyen, hogy mondjam?

[00:27:27]Hát Street Fighter basically, szóval basically.

[00:27:33]Szóval ez a reflex, ez benne volt, hogy hát csapjunk be, akit csak lehet, húzzuk le cigivel, pénzzel.

[00:27:41]És aztán még még köpjük is le.

[00:27:41]Szóval végül is nekem ez reális.

[00:27:45]Ugye az IMFL az volt, hogy hogy addig-addig tárgyalgattak vele, amíg a pénzpiacok elhitték, hogy itt az IMF lesz, és akkor végül mégse lett.

[00:27:54]Ezt előtte a törökök csinálták meg.

[00:27:57]Hát azt akarom mondani, hogy nem idegen tőlük.

[00:27:59]Tehát én elhiszem igazából a Gulyás Gergelynek azt is, hogy be akarták csapni az Euti, meg azt is, hogy a magyarokat akarták becsapni.

[00:28:09]egyébként, hogyha lenne még médiájuk, meg erősek lennének, akkor abszolút működne ez a szöveg.

[00:28:12]Elhinné a magyar lakosság nagyobbik része.

[00:28:15]Ugyanis elhitte 2015-ben is, ugye akkor durrant a migránsbomba.

[00:28:23]Orbán Viktor tök jól lovagolta meg akkor azt a történet.

[00:28:25]Orbán Viktor tök jól lovagolta meg akkor azt a történetet.

[00:28:29]Csak, hogy Pintér Bence, aki akkor kollégám volt a Mandinernél, most már Győrben most már Győrben polgármesterkedik.

[00:28:35]Igen, de hogy akkor akkor még egy ilyen fiatal 20 éves izé újságíróként nagyon agilis újságíróként kitúrt egy olyan dokumentumot, amelyet addig nem tűnt föl senkinek, hogy 2013-ban viszont a Fidesz meg az egész kormány pecséttel, mindennel elfogadott egy migrációs stratégiát, egy nagy migrációs stratégiát, ami benne volt, hogy hogy kell érzékenyíteni a magyarokat arra, hogy majd jönnek színes bőrűek meg minden, hogy azokat nem kell utálni, és hogy hogy kell, hogy kell befogadni.

[00:28:59]Ezt a Bencecet úrta ki.

[00:29:01]És akkor így szembesítette például Kovács Zoltánt, ilyeneket, tehát ilyen kormánytagokat, hogy hát itt van ez a dokumentum uraim, hát maguk írták alá, és e az csak az EU kötelezvény volt, azt igazából nem gondoltuk komolyan és és akkor akkor gyakorlatilag ezzel a hülye szöveggel, ugyanezzel sikerült lesöpörni.

[00:29:18]Annyi változott ugye, hogy hát van egy kétharmados bukta, hogy van egy erős most nagyon erős kormánypárt, akik nem ők, és nincs az a médiatenger, ami aminek a hátán eddig vagy hullámin hajózhattak a fideszes arcok.

[00:29:33]Úgyhogy hát ez most nem fog bejönni a meg tudod mi változott?

[00:29:37]Még nem urai az információnak.

[00:29:39]Hát az, hogy a Magyar Péter elkezd a kormányülések anyagaiból szemezgetni, az egyébként ennél még sokkal izgibb műsorszámokat tartogat.

[00:29:50]Különösen akkor, hogyha ezeknek tényleg annyi eszük volt, hogy egy kormányülés jegyzőkönyvében szerepel ahhoz, hogy 26-ra ki kell élezni a migráns helyzetet, ami ugye tehát ez szerintem sokkal súlyosabb, mint a migráns tábor.

[00:30:03]Ez arról szól, hogy akkor hogy akkor 26-ig hát kéne gyűlöletet kelteni.

[00:30:09]Ezt akkor mindjárt kiszignálom valamelyik hőtökre.

[00:30:13]Rogán nyíl kéne valahonnan importálni migránsokat, hogy legyenek.

[00:30:18]Vcsic hívja föl valaki a szerbeket.

[00:30:21]Igen.

[00:30:21]Vagy Lukasenko, mert nála ugye szokott lenni a raktáron.

[00:30:26]Tehát, hogy ez volt a terv, és ezt le is írták, hogy az volt a tervük, hogy itt ha nincs is migrációs helyzet, ha nincs is semmiféle veszély, akkor is élezzük ki.

[00:30:36]Na jó, de a az nagyon sokáig úgy látszik, hogy működött, legalábbis én nem tudom.

[00:30:40]Miért írnak ilyet le a Mert hülyék De hogy de hogy mennyire működött az csak abból tudom kikövetkeztetni, hogy Magyar Péter még mindig a Fidesz kottájából játszik ez ügyben, tehát hogy viszi tovább a NERT, ami nagyon meglepő, mert tényleg 70%-os népszerű ennyire nem lesz népszerű már soha.

[00:30:55]Tehát ínem már csak lefele van.

[00:30:58]Itt itt lehetne azt mondani, hogy jó, hát az emberek nem kértek a NERből, akkor szakítunk a NREL.

[00:31:01]De ebben az ügyben úgy látszik, hogy vagy van valami kutatás, amit ő látott, olyan felmérés, amit mi nem, hogy akkor az emberek tényleg nagyon utálják és nagyon félnek a migrációtól, nem tudom, merthogy ez ugyanaz.

[00:31:13]Tehát az amikor a Fidesz azt mondja, hogy tehát abba versenyeznek egymással még mindig, hogy ki utálja jobban a migránsokat és ki nem akar befogadni, hogy hogy nem teljesítjük a az EU ugyanez Ukrajnával.

[00:31:21]De most itt itt migráns ügyben konkrétan ugye van volt napi 1 millió van napi 1 millió euró több mint 300 millió Ft naponta hát ez sok sok pénz amit kifizetünk azért mert nem vagyunk hajlandók egy vitnyéden vagy bárhol egy kis helyet kijelölni hogy na itt kell addig várakozni szöges drótok között amíg eldöntjük hogy mész haza szépen és kitoloncolunk vagy befogadunk és erre mondjuk hár 500 fős egy ilyen izé elég lenne arra hogy ezt ne fizessük ki el lehetne kezdeni talán most már egy ilyen már nincsen a ner csak szólok beszélni arról, hogy nem érné lehet arra jutni, hogy nem érné meg, de az, hogy így alapból azt mondjuk, hogy hogy nem, mert mert visszük tovább ezt az orbáni kiélezett propagandát, ami le van írva, hogy ez egy terv volt, hogy hogy ki kell élezni ezt a izét.

[00:32:10]Hát de miért miért nem beszélün?

[00:32:14]Erre erre iszok egyet, mert ez egy történelmi pillanat a műsor műsor na folyamban.

[00:32:19]Hányadik?

[00:32:19]Hatodik vagy hetedik évad, hogy te egyetértesz kérlek szépen Pócsi Jánossal ugyanis.

[00:32:25]Na most ezt hogy hozod össze?

[00:32:28]Hétfőn a par hét pacekba.

[00:32:28]Hétfőn a parlamentben kérdeztem Pócsi Jánost ugyanebben a témában, és kérdeztem, hogy akkor ez egy jó üzlet lett volna ezek szerint a magyar kormány szerint, hogy 1 millió euróért, napi 1 millió euróért cserébe csinálunk egy ilyen vitnyédi migránstábort.

[00:32:47]És azt mondta Pócs, hogy igen, szerinte jó üzlet lett volna, és akkor ha jól értem, akkor szerinted is ez egy jó üzlet lenne?

[00:32:54]Szerintem egyébként jó üzlet lenne, és nem értem, hogy miért miért nem lehet meg főleg mikor ugye most bejelenti aztán a új belügyminiszter is, hogy márpedig mi nem fogunk ilyen végrehajtási akármit, ami kell ehhez a migrációs paktumhoz, amit tényleg zseniálisan paktumnak neveztek el a elmebetegek, azért mert p Oké, oké.

[00:33:12]De de akkor is elég hülyén hangzik.

[00:33:14]Ö magyarul mindenképp tehát akkor legyen egyezmény.

[00:33:16]Igen, egyezménynek mondhatjuk, de hogy hogy ez ehhez ilyen végrehajtási azért nem fogunk létrehozni, merthogy merthogy mi kurucok vagyunk, vagy nem tudom.

[00:33:24]Tehát itt megy továbban erre egy az egyben, és nem értem miért.

[00:33:29]Szerintem azért András, mert igazából a helyzet az, hogy ez tényleg meggyökeresedett a magyar társadalomban.

[00:33:36]Tényleg az van, hogy félnek a migránsoktól és lehet, hogy ez egy hosszabb leszoktatási folyamat.

[00:33:42]hosszabb leszoktatási folyamat, ami egyébként nem olyan nagyon bonyolult, mert azért hogyha itt Budapesten mondjuk kimész a vég végigmész a Népszínház utcán, akkor azt fogod látni, hogy vannak migránsok, vannak más színű emberek Magyarországon, akik azt csinálják, hogy ott üzemeltetik az iraki fodrászatukat, meg a meg a kínai éttermet, és mellette meg a vietnámi éttermet és a satöbbit, és úgy igazából ezzel együtt lehet élni.

[00:34:09]Miközben egyébként annyi történt, tehát hogyha visszamegyünk a az időben, hogy azzal, hogy Orbán Viktor nem akarta ezt a migrációs egyezményt, akkor hívjuk így elfogadni.

[00:34:20]Ezzel ami egyébként bocs, ráadásul egy antimigrációs egyezmény.

[00:34:24]Épp ezt akarom mondani.

[00:34:26]Épp ezt akarom mondani, hogy hogy egészen addig a 2015-ös Orbán Viktornak ennek az egyezménynek a létrejötte, ez nagyon fontos, a létrejötte az a 2015-ös Orbán Viktornak egy győzelme.

[00:34:40]abban a pillanatban, hogyha ő ebbe csatlakozott volna, akkor az a 2026-os migráns él migránsválság élező Orbán Viktornak a veresége lett volna, ugyanis ez egy megoldási kísérlet volt, amit ő mindig is szorgalmazott, hogy Európa oldja meg a migrációs válságot.

[00:34:55]Ez egyébként ebbe az egyezményben olyan elemek vannak, amit például különböző emberjogi szervezetek kritikával élnek iránt.

[00:35:05]Egyébként a római a pápa is kritizálta, hogy nem túl humánus minden eleme, tehát hogy ez nem egy ilyen lipsi valami, csak ugye az a helyzet, hogy a migráció létezik.

[00:35:16]Ezt nem nagyon lehet egy egy-egy kerítéssel meg fallal útját állni ennek a dolognak.

[00:35:22]bármit is gondol Torockai László meg Orbán Viktor, kétféle van belőle, van legális és van illegális.

[00:35:28]Hogyha elkezded legalizálni, akkor szükségszerűen igen, lesznek emberek, akiket adott esetben egy táborban el kell szállásolni, vagy később be kell fogadni, de hogyha az a legális migrációt ellehetetleníted, akkor semmi mást nem teszel, mint mindenkit az illegális migráció felé terelsz.

[00:35:46]ami Orbán Viktornak belpolitikai okokból tökéletes volt, hiszen lehetett mondani azt, hogy úristen, mi ezek ellen a a az emberek ellen küzdünk, csak hogy itt jön itt jön a az a hülye valóság már megint szembe.

[00:36:02]Ha neked külpolitikai okokból időnként ezt a migráns csapot embercsempészek kiedésével meg kell nyitni, hogyha leépíted a rendőrséget és nem tudod őrizni azt a kerítést, és mondjuk adott esetben pont Öcsény határában megjelennek migránsok, vagy pont Tolna megyében is már elkapnak grú sofőrű lengyel autókat, amint afgánokat szállítanak, akkor elég nehéz lesz előadni ezt a dumát, hogy itt itt egy ilyen migrán mi vagyunk az európai egyetlen migránsmentes övezet, akkor ez elkezdi kikezdeni a meg hogyha mondjuk a felvidéki választások előtt elkezd ezt átengedni, utatam ugye ez volt a felvidéki, de mindegy most ebben ne kapjunk bele és ugye ez ugye az idéki választások istenem.

[00:36:47]Jaj, ugye ez tehát úgy beszél róla, tudod, mintogyha egy ilyen megyei önkormányzati választás.

[00:36:53]Igen.

[00:36:53]Tehát azt hittem, hogy ott valami valami felvidéki magyar pártoknak valami választásáról beszélsz komolyan, mert úgy úgy lenne értelme.

[00:36:59]De tulajdonképpen a lényeg a lé lényeg a lényeg tehát, hogy egyszerűen az, hogy ha ha ezt a valóság kikezdi ezt a próbát, hogy vannak bent migránsok az országban, miközben te hirdeted, ráadásul illegális módon jöttek be, akkor akkor nem nagyon fogod tudni azt mondani, hogy te mindent megtettél ellen.

[00:37:19]De de Ádám, ez szerintem nem is erről szólt.

[00:37:21]Az, hogy mi a valóság, az az sokkal kevésbé jelentős, mint mintogy azt ki mer tudjuk mondani minden nap a meccs szünetében is, hogy mi utáljuk a migránsokat.

[00:37:33]Az, hogy mit kezdünk velük, az mellékes.

[00:37:36]Az, hogy az, hogy egyébként tele van négerekkel a Nép Színházutca, az is mellékes.

[00:37:40]A lényeg az, hogy el tudja mondani a miniszterelnök, és aztán még az alatta levők még radikálisabban, hogy mi ezeket az embereket utáljuk, mert ez ugye arról szól, hogy te barátom, az én választóm, akármilyen szerencsétlen vagy, akármennyire nem sikerül, se vagy néger kijárni a nyolc általánost.

[00:38:01]sikertelen hülye, beteg és alkoholista vagy, de néger és nem vagy Ezt mind elmondák, csak hozzátették azt is, hogy jellenük megvédünk téged.

[00:38:10]És ez az, ami nem sikerült.

[00:38:13]De mindegy, ez nem számított a a népeknek, mer nem, mert alapvetően tényleg aki járt Budapesten azért bármi enokból, az látta, hogy egyszerűen nem igaz, tehát hogy itt konkrétan tényleg tele van migráns a kínaiak 20zrel voltak a csúcson, tehát körülbelül 20000 kínai volt itt Budapesten a a már most már kevesebb.

[00:38:30]De ami ami amiért nem értem azt, hogy miért miért nem lehet ebben változtatni, hogy alapvetően azt, hogy nem szeretnénk ide migráns vagy még több migránst, az tök lehetne maradhatna a politikai irány, merthogy maga ez a egyezmény, akkor nevezzük így, ahogy arra utaltál is, ez pont hogy szigorít, nagyon durván szigorít a korábbiakhoz képest.

[00:38:50]Tehát ez pont, hogy azt mondja, és tényleg ezért aztán a professzor emeritus, aki a Partizánon nyilatkozik, a Helsinki bizottság meg az Amnesty International, mindenki abszolút ki van akadva, hogy ez micsoda egy fasisz kivalkodnak a lépcsik miatta.

[00:39:06]Látod, fogalmazhatnál így is, hogyha egy ilyen fideszes izé lennél valam az elmúlt rendszerben, és kapnál ezért 100 milliót.

[00:39:13]Így van.

[00:39:13]Ö de hogy tényleg tényleg az van, hogy ők ők úgy látják, hogy ez ez borzalmas, tehát hogy ez egy fasisztoid törvény.

[00:39:18]Tehát az, hogy emögé mondjuk odaállna és azt mond, hogy igen, végre sikerült egy olyat elfogadni Uniónak, amihez már lehet csatlakozni, hiszen tényleg igazából itt itt nem lesz annyira bonyolult, tehát ki lehet jelölni máshol is helyeket, de egyébként, hogyha tényleg kijelölsz egy ilyet és eldöntöd, és mindegyiket kiutasítod, sokkal egyszerűbb kiutasítanod, mint az eddigi rendszerben volt.

[00:39:42]Tehát, mint az eddigi rendszerben lett volna, ha betartod az európai szabályokat.

[00:39:48]Ha betartod a szabályokat.

[00:39:48]Pontosan egyébként ez az egész meg így is vérzik egy csomó ponton szerintem ez az egész európai migrációs dolog szerintem sem jó.

[00:39:55]A migrációs, a tömeges migráció meg az illegális végképp nem jó.

[00:39:57]Az szerintem teljesen alapvető, hogy nem kérünk illegális migránst.

[00:40:00]Köszönjük szépen.

[00:40:02]Az viszont, hogy már a oda odáig eljutunk, hogy már a Filippino se jöhet be dolgozni, mert annyira jobb mi jobban utáljuk a Fidesznél is a migránst, amit ugye magyar Péterék most tolnak.

[00:40:11]Az azért már komikus.

[00:40:13]Tehát hogy Igen.

[00:40:14]Igen.

[00:40:14]Egyébként tök igazad van.

[00:40:14]A tömeges meg pláne illegális migráció nem jó.

[00:40:19]Nem nem kell ide egy 1 millió muszlim ellenőrizetlenül.

[00:40:24]Tényleg nem kell.

[00:40:25]De ö azért annyi méltányosság én bennem most még van, le kéne jönni erről a trekről, de ez egy több mint 10 éves műsor.

[00:40:36]Tehát ez ez olyan, mint mint a most így nagy hirtelen még érted még még nem tudjuk, mi lesz az Izaurával, és akkor leveszik a műsorról.

[00:40:43]Hát ez ez egy ez egy lassabb lecsengetés lesz szerintem.

[00:40:47]Igen.

[00:40:47]Hát ugye megörökölte Magyar Péter a centrális erőteret, mert ugyan egy párt alakított kormány, de ez egy nagy koalíció, sőt nagyon nagy koalíció a választó színes.

[00:40:55]Az a választói sokaság, amiről Gyurcsány Ferenc sokat beszélt, az most Magyarek jött Magyarország jött össze.

[00:41:05]És ugye amit szoktál mondani, az egyet a Béluskának, egyet a Jézuskának.

[00:41:08]Tehát az, amikor például a Rétvári Bencének azt mondja, hogy miért probléma az, hogy a melegek fogadhatnak örökbe gyereket, mert ugye mindjárt mellé tudja tenni a szőlőutcát meg a gyermekvédelmet.

[00:41:21]Azzal egyébként ugye te is írtál róla elismerően, Molnár Noárék is egy ilyen nagyon-nagyon elismerően beszéltek benne a Magyarország kedvenc reggeli műsorában.

[00:41:30]Tehát, hogy az a lipsíknek volt egy gesztus, ez pedig a konzervatív szavazóknak egy gesztus.

[00:41:37]Thetsz mindenkinek, mert az egy dolog, hogy össze kell majd felülemel és egyetértünk.

[00:41:43]Ez egy dolog, hogy összeállt a választásokra, de az nem azért állt össze, mert mert mondjuk a konzervatív oldal annyira szeretnél, hogyha a melegek örökbe fogadhatnának és fordítva is nyilván lehet mondani példát, hanem azért állt össze, mert lehetett tudni, hogy kivel lehet eltakarítani Orbán Viktort.

[00:41:59]Tehát szóval az a kérdésem, hogy tetszhet mindenki kinek Magyar Péter, tehát lehet ezt úgy csinálni, hogy egyet a Béluskának egyet addig nem addig számára politikailag 30-nál igen.

[00:42:11]Tehát addig politikailag amíg nincsen erős, amíg nincsen ellenzéke, nincsen erős ellenzéke, addig igazából nagyjából mindegy is.

[00:42:17]Tehát, hogy akkor lesz ez probléma, hogyha megjelenik egy olyan kihívó, mondjuk a Toróckai főnő olyannál, vagy az Orbán valahogy visszatér a nyeregbe.

[00:42:24]Erre azért kevesebb esély van, mint az most kevesebb tűnik, de hát már az MSP felt, hogy megpucsolja a sportminiszterem.

[00:42:33]Így van.

[00:42:33]Vagy hogyha mondjuk az LMP meg a párbeszéd újra összeállna, vagy hogyha Rétvári Bence mondjuk újra szentelik a templomot, mondjuk bemegy és akkor jó, ez mondjuk ez mondjuk csúnya volt, vagy ha diákhitel köz nem volt csúnya.

[00:42:45]Bocsás meg, a Rétvári Bence, mint elvált akármi, ő nem járulhatna szentáldozásért a templomban a papoz, vagy hogyha a diákhitelközpont jelenlegi vezetője elégedett lesz, elégedetlen lesz mondjuk a Tisza kormánnyal és szembe fordul vele.

[00:43:00]Én ezt mondjuk előbb tartom valószínűnek, mint Orbán Viktor vissza.

[00:43:04]Az veszélyes inkubátor.

[00:43:04]Igen, oda kell figyelni.

[00:43:06]Figyelj, hogy tetszhet-e mindenkinek, az szerintem egy rosszul megfogalmazott kérdés.

[00:43:10]Már ne haragudj, a kérdéseid szinte 100%-ban jól megfogalmazottak.

[00:43:13]Köszönöm szépen.

[00:43:13]Árpád tőled igazán de ez de ez most nem, mert mert most mi az, hogy tetszik?

[00:43:23]Hát nem akarok hozzá feleségül menni.

[00:43:24]Ez pontosan azon múlik, hogy van egy olyan gesztus, ami amire mondjuk régóta vártam és és borzasztóan idegesített, hogy az Orbánék az ellenkező irányba mennek, és akkor most ennek örülök.

[00:43:37]Aztán másnap van valami, ami nem tetszik.

[00:43:42]De a kettő együtt kiad egy olyan átlagot, amire egyelőre ugye azt mondod, hogy hát ez így még azért mer még mindig jobb.

[00:43:49]Így működik a politikában, hogy minden embernél van egy van egy ilyen mérleg, és akkor eg egyik nap berakszó ide egy xet, másik nap a másik serpenyőbe egy x másik xet el kell árulnak neked valamit.

[00:44:02]Az emberi kapcsolatok is így működnek egyébként.

[00:44:05]Akkor ezért váltam el én is, mint Rétvári Bence.

[00:44:07]Figyelán, de egyébként meg így működnek a sörgyárak is, tudod, hogy gyártanak ilyen ez már jobban érdekel ilyen nagyon ócska keserű eprős szart meggyártanak highend drága kézművesnek álcázott tömegtermék.

[00:44:25]Én vagyok a műsorvezetésben.

[00:44:28]Igen.

[00:44:29]Na jó.

[00:44:29]Igen.

[00:44:30]De ez hogy jön ide?

[00:44:30]Várjál.

[00:44:30]A s a sörhaslatot még nem értem pontosan.

[00:44:32]Hát, hogy hogy egy palettával készülnek, és akkor az úgy mindenki kiválaszthatja neki, ami tetszik.

[00:44:40]És mondjuk azért, mert van most nem nevezünk meg márkákat, tehát azért, mert egy gyár gyárt valami ilyen undorító sört is, ami az alsó polcon van fektetve egy ballomban.

[00:44:52]Attól én még a másikat nem utálom meg.

[00:44:55]Aha.

[00:44:55]Ö egyébként ez a tehát, hogy milyen gesztus volt azért a a Lipsiknek, ahogy te fogalmaztál vala, hát azért a törvényt azt nem sikerült hatályon kívül helyezni továbbra sem.

[00:45:05]Tehát ami ugye a a homofób törvényt az egyszerűségeket nevezzük csak így.

[00:45:11]Bizonyára majd foglalkoznak ezzel is, hogyha hazahozták az EU pénzeket, vagy nem tudom mikor, de azért ez megmaradt ez a gesztus egy ilyen parlamenti kiszólás, egy 10 másodperces szövegrészlet szintjén semmiféle törvényohozási nyoma nin jó, hogy elmondtad.

[00:45:24]Igen.

[00:45:24]Ebbe a sorba illeszkedik, és akkor beszéljünk egy picit az európai tanács csúcs értekezletéről.

[00:45:33]Ebbe a sorba illeszkedik az is, hogy ott legalábbis ugye egyelőre Magyar Péter elmondásából tudjuk mindezt, hogy hogy ők finomították Ukrajna vonatkozásában a zárónyilatkozatot és pontosan ugyanez itt itt itt megy tovább a Nertre, tehát hogy ez ez úgy látszik, hogy igen, túl mélyen beégett tizen több mint 10 év alatt az a migráns cucc és a az Ukrajna ellenesség pedig a elmúlt öt év Igen.

[00:46:01]Mondjuk annyiban más a helyzet egy kicsit Ukrajnával, hogy ott nagyobb a mozgástér ilyen kommunikációs szempontból, mert például például a homofób törvény, vagy a vagy a melegek jogai ügyében, ott ugye azért minden nap számít, mert hogyha meleg lennék, akkor akkor ütném az asztalt, hogy na és akkor én mikor kapom vissza az emberi jogaimat?

[00:46:20]Miért nem ma?

[00:46:20]Miért miért nincs kitűzve, hogy akkor mondjuk szeptemberben?

[00:46:25]Hát az, hogy Ukrajnát felvegyék az unióba, az azért lássuk be, nem egy ilyen küszöbön álló dolog.

[00:46:30]Tehát az még akkor se az lenne, hogyha gyorsított lenne a az eg engem azért az érdekelne például ebben az ügyben és Ukrajna ügyében is, hogy most már nem tudna 70%-os támogatottság mellett nem tudna ilyen dolgokban mondjuk, hogy mondjam, civilizáltabb véleményt megfogalmaz.

[00:46:49]De bocsánat, de ez történik.

[00:46:51]Tehát ez történik egyrészt, ha megfigyelted mondjuk idefele jöved, hogy nincsenek az elenszké vicsorgó arcával tele az utcák.

[00:46:58]Ez ez például egy valami, hogy nem Ukrajna felelős mindenért, és nem akarják ránk robbantani a teljes infrastruktúrát.

[00:47:04]Ez is egy történés, egy negatív történés.

[00:47:09]Ugyan de sikerült aláírni a a kisebbségi jogokról szóló egyezményt Ukrajnával, mert alá akarták írni.

[00:47:15]Orbánék nem akarták aláírni.

[00:47:18]Orbánék az oroszokkal karöltve azon dolgoztak, hogy legyenek ott lehetőleg ilyen merényletek meg provokációk Kárpátalján, mert akkor annál jobban lehet köpködni az ukránokra.

[00:47:27]Úgyhogy ez szerintem történik.

[00:47:31]De ebben a helyzetben teljesen mindegy, hogy te vagy én vagy Magyar Péter mit mond Ukrajna csatlakozásáról.

[00:47:35]Itt most a releváns az, hogy mit mondunk a támogatásáról, hogy ezt a háborút ugye kedvező eredménnyel fejezhesse be.

[00:47:42]Én csak azért gondolom, mikor ilyen belpolitikai célból, hogy tényleg el van hitetve itt az emberekkel, hogy meg hát ugye ő is ezt nyomta a kampányban, hogy csak a magyar érdekés, hogy nem ez az nagyon helyes, de hogy ilyenek miatt kérünk magyarként, vagy kér a magyar miniszterelnök a többi 26 országtól olyan gesztust, hogy figyel srácok, mégse ezt így, ahogy ti akarjátok, hanem úgy, ahogy én, és akkor kompromisszon pújítsuk föl.

[00:48:05]Ez azt jelenti, hogy elhasznál egy ilyen ilyen bilét, amit arra lehet, hogy akkor most én kérek valamit, meg legközöbb te kérsz valamit.

[00:48:13]Lehet, hogy sokkal fontosabb dolgokban lenne érdemes kérni valamit, mint éppen az, hogy most Ukrajnáról hogyan fogalmaznak meg egy semmire egyébként nem köte kötelező közös nyilatkozatot.

[00:48:24]Szerintem nem, én nem erre használnám a miniszterelnök, de én azért nem vagyok, mert nem voltam olyan ügyes, mint Magyar Péter, hogy végigjárom az országot, ilyen remekül tudok beszélni és és elindulok, és satöbbi.

[00:48:33]Úgyhogy nyilván a partvonalról mondom, hogy mit csinálnék.

[00:48:37]Ez a műsor erről szól.

[00:48:39]Tényleg?

[00:48:39]Akkor mégse vagyok rossz helyen.

[00:48:40]Akkor mégis jó helyét.

[00:48:40]Akkor jó, akkor rendben van.

[00:48:42]Na mindegy.

[00:48:42]Szóval, hogy hogy ennek annyira nem örülök.

[00:48:45]Rossz hallgatni azt, amikor az orbáni cuccok még meg megvannak ilyen fordulatok meg megközelítések egy-két témában, de hozzátehetjük, hogy egy nagy, hogy nagyon sokban sokkal több témában szerencsére ezek változtak és már már leomlottan erre egy csomó ügyben.

[00:49:00]Van még ez a kettő kábé migráció Ukrajna, amiben érezni a hatásait mai napig, aminek nem örülök.

[00:49:04]Szeretném lezárni a NERT most már tényleg.

[00:49:06]Jó, következzik akkor a hordóalja rovatunk, kedvenced Árpád, Fidesz Kongresszus.

[00:49:16]Megint megújult a Fidesz.

[00:49:16]Kongresszust tartottak a hétvégén, és teljesen megújultak.

[00:49:20]Volt egy kis kritikácska a kongresszuson, ugye Hidvégi Balázs, Stumfi István volt az a 10.

[00:49:29]kerületi ember, akkor az űrispánnak senki nem tudja a nevét.

[00:49:32]Senki nem tudja a nevét szegénynek.

[00:49:35]Zorró, csak a fehér zakor meg a meg a 10 kerület.

[00:49:38]Ennyi van meg a zsinó nyakkendő.

[00:49:40]Igen.

[00:49:40]Az ott volt az űrispán asszony, a csodálatos 10 ember.

[00:49:44]Igen.

[00:49:44]Majd ezt követően gyakorlatilag 99%-kal megválasztották Orbán Viktort újra a Fidesz élére.

[00:49:52]Nem volt nagy verseny, mivel egyedül indult.

[00:49:57]És mivel annyit növekedtek ezen a legutóbbi választáson, ezért kibővítették az elnökséget.

[00:50:01]És aziszem most 28 fős elnökséggel ez már nem érdekel senk vágnak neki.

[00:50:07]Nem.

[00:50:07]Hát az, hogy hogy követi az elnökség létszáma a támogatottságukat csak fordítottan.

[00:50:16]Mi mi lesz itt a Fidesszel, gyerekek?

[00:50:19]5%.

[00:50:19]Aggódsz.

[00:50:19]Mi?

[00:50:21]Na Balázs.

[00:50:21]Megint nyulkálsz a komposztos vödörbe, aztán fertőzést kapsz, meg megcsíp valami, akkor megsírsz.

[00:50:30]Figyelj, nem megértem egyébként, hogyha valaki ilyen rétegműsorokat néz, és és akkor elvesz elvész ilyen koreai sorozatokban, mert mert jó az, hogy tulajdonképpen ugye semmi közünk hozzá, nagyon messze van, más kultúra, egzotikus is, furcsa szokásaik vannak és aztán pedig visszatérhetünk a saját életünkbe.

[00:50:52]De ez szerintem már csak ennyi.

[00:50:54]É nincs kiút ebből.

[00:50:57]Továbbra is az, de ez hova vezet?

[00:50:59]10% 5% tehát ez a megsemmisülésbe vezet.

[00:51:01]Ez az ez a pusztulásba vezet, mert hát most nézd meg a térképet.

[00:51:09]Itt ugye Ferenc Orsolta mondani, hogy nézünk a táblára a térképre.

[00:51:14]És a térkép úgy néz ki, hogy kiződítették a Facebook meg ezek az jó volt.

[00:51:20]Szóval a térkép az úgy néz ki, hogy vannak ezek a fiúk a izé.

[00:51:26]Hoppá, Hunor meg a többiek, akiknek a stílusa az az mi számunkra elfogadhatóbb, és az a polgári jobb oldal meg a satöbbi, és és tényleg, aki meg tud kötni egy nyakkendőt, meg tud késsel villában enni, az azt mondja, hogy igen, ez lenne a jó irány, de csak azért, mert ez az ízlése politikailag valójában nem, mert arra a Tisza van.

[00:51:46]Ühüm.

[00:51:46]Az az, hogy igen, nem szeretjük azért az aokat, meg kicsit húzzuk a a szánkat a a melegek miatt, meg tudunk keresztet vetni.

[00:51:56]Én is tudok egyébként.

[00:51:59]Na meg szoktam.

[00:51:59]Odavissza tud.

[00:52:01]Breaking news.

[00:52:02]Coming coming out.

[00:52:04]De azért félsz, hogy egy villám belét csap, amikor csinálod.

[00:52:06]De hogy de hogy ezen kívül pedig az európai mainstreamet toljuk és megpróbálunk alkalmazkodni a való világhoz, az a Tisza.

[00:52:14]Ühüm.

[00:52:15]Ö.

[00:52:15]És akkor arrafele nincs út.

[00:52:15]Nem fognak tudni a Tiszától elvenni, mert mivel?

[00:52:22]Hát igen, ők a Torockai próbálhatnak elvenni, és na de az meg a másik irány, az nem a Ferenc Orsolja.

[00:52:27]Az nem a Ferencorsya, nem a Navracsic Tibó.

[00:52:29]Hát abszolút nem.

[00:52:29]Bár ki tudja, mert ugye mindegy már összekavarodtá, de de bocs, de ott is van egy fal.

[00:52:32]Tehát én azt se látom, hogy egy Mi Hazánk szavazó az most miért menne át a tizenvalahány százalék-on álló Fideszhez?

[00:52:41]Mert hogy mi hazánk szavazónak ugye a a az indítéka az nem az, hogy kétharmaddal kormányra kerülünk, hanem az, hogy önkifejezés és aztán a legjobb esetben ugye koalícióként majd valami valami szavuk lesz, de azt ők is tudják, hogy Durró Dóra nem lenne egy túl jó miniszter, és még ő belőle is csak egy van.

[00:52:59]Szóval ők nem kormányra akarnak kerülni, ki akarják fejezni az indulataikat.

[00:53:04]De erre tehát a Fidesz is csak erre alkalmas.

[00:53:07]És azért mondom, hogy szerintem olyan harapó fogóban van, ami zárul az olló.

[00:53:14]Hát meg bocs Árpá, tehát hogy a Mi Hazánk szavazóival, szerintem én több mi hazánk szavazóval beszéltem, mint te.

[00:53:20]Azért nekik a Fidesz felé is vannak nagyon komoly kritikáik.

[00:53:22]Tehát hogy tehát hogy nem csak az, hogy hogy vannak dolgok, amiben amiben egyezik az ízlésünk.

[00:53:28]A Fidesz részéről a mi hazánk felé sokkal nagyobb a nyitottság egyébként a politikusok meg a a szavazók tekintetében is.

[00:53:35]A mi Hazánk szavazó abszolút nem gondolja olyan pozitívan a a Fideszt, mint fordítva.

[00:53:44]Persze.

[00:53:44]De miért is gondolná?

[00:53:44]Hát most mi lenne az, ami őt megmozdítja, hogy fú, ez a taknyolás azért ez ez szép volt?

[00:53:51]Meg azért ezt a szőlőutcai ügyet ezt jól megcsinálták, de lehetne hálás, mert egy csomó dolgot átvitt, hogy a Fidesz szavazott meg, de az képviseli az ő pártja most is, sőt még radikálisabban.

[00:54:01]Hát igen, csak mondom a nem lehetett volna belőle törvény, hogyha a Fidesz nem szavazza meg.

[00:54:05]Például a homofób törvény az olyan durúródóra darálása után született meg Dúrodóra, javaslatára és és a Fidesz szavazataival.

[00:54:12]Tehát hogy Igen, de de látod azt azt ők is berakhatják a portfóliójukba.

[00:54:15]Azt mi csináltuk igazából, de együtt közösen Igen.

[00:54:19]Igen, de a Fidesznek nem jutott volna eszébe.

[00:54:21]Mi nem kezdünk buzizni, mert mi ilyen okosak vagyunk, hogy nekünk eszünkbe jutott ez az innováció.

[00:54:26]Mi szaktuk le Simon László.

[00:54:26]Én nem látom.

[00:54:28]Én nem látom, hogy a szélső jobbos az miért akarna inkább látom.

[00:54:30]Azt nem értem, és ezt próbáltam megtudakolni kevés sikerrel ott a kongresszus előtt a fideszes potentáltoktól, hogy működhet egyszerre az, hogy hogy szélső jobboldaliak vagyunk, meg működhet egyszerre az, hogy polgári, Magyarország és háromrészes öltönyben nem tudom, eltartott kis újlyal isszuk a a művészkávét?

[00:54:54]Plusz plusz szélső liberális hópihék vagyunk, és azon sivalkodunk, hogy nincs elég demokrácia.

[00:55:00]Ja igen.

[00:55:01]Ugye tehát, hogy ez ez is benne van most a És azt mondták, hogy szerintük működhet.

[00:55:06]És azt is kérdeztem, hogy Orbán Viktor nem ballaszt-e?

[00:55:07]Erre egyébként Takács Péter volt egészügyi államtitkár, elkezdett egy tesztégyenítést a főnökével szemben, amit én hát ha így akkor mondja, de azért furcsának tartottam.

[00:55:20]És azt mondták, hogy nem Orbán Viktorral lehet ezt megnyerni, és igenis működhet egymás mellett ez a ez a két irány, a szélső jobb és a gondolják egyébként most tényleg, hogy végigkérdezgetsz ilyen droidokat, ennek nem tudom, hogy mi értelme van.

[00:55:33]Ez ez olyan, mintogyha mond összes BKV automatát megnyomogatnád, és aztán rácsodálkoznál, hogy mindegyiken ugyanaz van.

[00:55:40]Hát persze.

[00:55:42]Jó, hát egyébként tényleg a Fidesz az nem létezik Orbán Viktor nélkül.

[00:55:44]minden ilyen alapít minden pártalapító, mert az Orbán azért az nagyon régen tényleg az ő pártja.

[00:55:51]Az összes ilyennél az van, hogy addig van, amíg az a csávó van.

[00:55:54]Gyurcsony elhúzott, DK-nak vége lett, Siffer elhúzott, LMP-nek vége lett.

[00:55:56]A Orbán elhúzna, Fidesznek vége lenne.

[00:55:59]Ezt a fideszesek is tudják.

[00:56:01]Nyilván nem akarják, hogy most végük legyen.

[00:56:02]Ezért aztán megpróbálnak még valahogy, hátha így valahogy kibekeljük egy év, és akkor majd kiderül, hogy mi lesz.

[00:56:08]Kicsit időt időt nyerünk.

[00:56:10]Szerintem ez az egészérelt, hogy időt nyerünk és majd majd a Magyar Péter az úgy is izé most 70%-on van, de majd lesz 30-on is, mert rosszul fog kormányozni, majd visszajövünk.

[00:56:18]Ezek a elszólja magát Ukrajnával kapcsol addig addig addig csak most nyugi, most akkor valahogy kibekkeljük, addig szerintem ebben vannak semmi.

[00:56:25]Igen.

[00:56:25]És egyébként ezt ez hangzik el a legtöbbször, hogy ők arra várnak, hogy hogy majd a a Tiszá egy óriásit fogja, egy egy összödi beszédre várnak.

[00:56:33]Igazából egy csodavárás.

[00:56:33]Ez az, ez pontosan ez egy csodavárás és ráadásul semmi nem támasztja alá, mert mert nem úgy tűnik, hogy valamilyen óriási hibák felé haladunk, mert nem fog bejönni 150000 arab görbe szabjával a arab telivéreken, és nem fogják átműjteni az óvodásokat sem.

[00:56:52]Ráadásul az ukrán frontra sem, amit egyikünk sincs az ukrán fronton, hacsak ez nem az.

[00:56:57]Még szóval, hogy ezek mind nem fognak megvalósulni.

[00:57:02]egy egy világgazdasági összeomlás lenne esetleg, de de szerintem az sem reális, mert mert viszonylag mélyen van.

[00:57:08]Azért Trump dolgozott rajta.

[00:57:11]Jó, de a hormoziszoros most pont izé megnyitották, úgyhogy bár most majd fizetni kell az irániaknak azért, amiért eddig nem kellett fizetni az irának.

[00:57:18]Hihetetlen.

[00:57:18]Tehát a Trump sikerült indítson egy olyan háborút, amit el is vesztett rögtön gyorsan.

[00:57:21]Plusz ugye van egy olyan bázisról indul a magyar gazdaság, ez a ez a neres oligarchás nemzeti bajnokos őrület, aminek puszán a felengedése már egy fölpattanás, de hát ezt látjuk a forinton.

[00:57:34]Szóval igen, ez csodavárás és nem jön a megváltó.

[00:57:36]a kérdésedre válaszolva, hogy hogy lehet a lehet a köön az a szélső jobboldali és polgári közép egybe egyszer már bejött, sőt akkor még a lipsi hópi dolog is hozzáfért ugye 2006-tól 2010-ig ugyan nyilván nem ilyen összetevőkkel, de nagyjából ebből az egybe egyensúlyból meg ebből a bketből akkor benne volt a szélső jobb oldalában összekacsintás szinten.

[00:58:01]Igen.

[00:58:01]Tehát hogy azért olyan éles kritika a jobbik felé nem hát jó.

[00:58:06]De hát a Jobbik külön pártként szépen.

[00:58:08]Így van.

[00:58:08]De tök jó eredménnyel jutott a parlament.

[00:58:10]Azért mondom hog azért mondom, hogy k az LMP vitte a az Exess DS-nek egy részét, az ilyen ébiket is.

[00:58:15]Jó, de ez a kossutnéri csorda például azért jelentős részben fideszes volt.

[00:58:20]Voltak azért szabadvegyértékek afelé, csak hogy azért itt túl vagyunk 16 éven és abból is különösen a az utolsó négy év számít, mert ugye szoktuk mondani, ha minden jó, ha a vége jó.

[00:58:30]És hát a nernek a Fidesz szempontjából se volt jó a vége.

[00:58:35]Tehát különösen a az utolsó négy év és ahogy közeledtünk a választásokhoz, úgy lett egyre rosszabb.

[00:58:41]Tehát, hogy azért Orbán Viktor meg mindenki, aki ott volt körülötte, azért nagyon sok olyan név vagy olyan sok történet fűződik a nevéhez, amit senki nem szeretne újra élni és és újra újra fölidézni.

[00:58:54]Ami pedig a kongresszusban ezeket a kritikusokat illeti, tehát hogy az némiképp meglepő volt, hogy Stunf István mondta azt, hogy hogy voltak olyan korrupciós ügyek, amik mintha már Orbán Viktor azt találja a dolgozó szobájának azt talál még már talán még következő kongresszusnan még a fiókig is, a fiókig is eljutunk talán.

[00:59:15]Tehát hogy a zsebéig még nem.

[00:59:15]Igen.

[00:59:15]Tehát, hogy hogy meghívtak egy vendéget, aki a ledobja az atombombát, mert ugye Stunfistán, ha jól tudom, nem tagja a Fidesznek, csak de de mondott is valamit, hogy ő ő milyen jogon van itt.

[00:59:29]Hogy megkérdezem apukámat, amire, ami hogy a rokonotok Igen.

[00:59:31]Milyen, hogy volt ott?

[00:59:34]Ami meg ami meg érdekes volt a kritikákban.

[00:59:37]Hát egy csomónál lehet, hogy érdemesebb lett volna megnézni azt, hogy mik azok a személyi törésvonalak, ami mondjuk tehát, hogy hídvégi Balázs mondja azt, hogy elszakadtunk a valóságtól, tehát lehet, hogy neki Orbán Balázssal van valami nézeteltése, amiről nem tudunk, a természetéről nem tudunk.

[00:59:56]És akkor ő így érezte jónak ezt az alkalmat, hogy ott most belerongyoljon.

[01:00:00]Tehát a ez is egyébként egy olyan gyönyörű Gyurcsányi MSZP út, hogy hogy fantasztikus, és hogy tényleg én tényleg azon csodálkozom, hogy hogy ők maguk erre erre ráléptek, és hogy tényleg így kéz a kézben turcsizva haladnak ezen a ezen a gyurcsányi úton tovább.

[01:00:16]Ez ez valami egészen egészen elképesztő és őszintén meglep.

[01:00:20]Ami pedig Orbán Viktor beszédét illeti a kongresszusi központban, hát erre csak állandó nézőnknek, Aranyosi Péternek üzenném, hogy hát Macika, én a kongresszusi központban utoljára őt láttam, és hát most kihívója akadt, tehát azért ott voltak voltak felháborító dolgok, meg vicces dolgok is.

[01:00:39]Tehát, hogy azt mond ő csak az a baj, hogy Orbán Viktor nem annak szánta.

[01:00:42]Azt mondjátok meg nekem, hogy ennek a romjain létrejöhet egy újpárt.

[01:00:47]Ugye most már nem zárjak ki Ferenc Orsolja sem, de hát ő van olyan szereplő Ferenc Orsolója, hogy ő egy új pártot tudnak indolni.

[01:00:56]Nem azt kérdezem, hogy minek, hanem hogy létrejöhet.

[01:00:58]De hol van az a hely a palettán?

[01:01:00]Két hely üres ezen a palettán.

[01:01:03]A liberális párt és a baloldal.

[01:01:06]Ezekkel lehetne próbálkozni.

[01:01:09]Azt azt ők nem tudják hitelesen csinálni.

[01:01:10]Az a baj, hogy tényleg egyszerűen nincs hely.

[01:01:11]Hát bár bár ki tudja, lehet, hogy visszamennek a liberálisba, onnan indultak, megmondják az ős gyökerekép, de az csak Orbán nélkül.

[01:01:21]Miért?

[01:01:21]Hát lehetne a liberális internacionálé megmondják, hogy egy egy 25 év téveigés után most visszatérünk.

[01:01:26]Ez bocs, hiba volt.

[01:01:28]Az átmenet zavaros 25 év.

[01:01:30]És akkor ki lesz a liberális internacionálban?

[01:01:31]A huszár bajszos f Kovács Sándor lesz majd a liberális internacionális Fidesz vezetője, vagy vagy Tilki Attila vagy ki?

[01:01:37]Tehát, hogy nem nem majd Cserpalkovics András elvezetgeti egyén a te publicisztikád mellett Lakner Zoltán is írt egy nagyon jó publit a ei, magyar hangba, aminek az utolsó két szavával csak egyetérteni tudok.

[01:01:54]Ez a ellenzék kerestetik, tehát hogy tényleg, tehát hogy a a Fidesz nem tud értelmes sem normális, sem ütőképes semmilyen ellenzéke lenni senkinek.

[01:02:06]Szerintem ez nem igaz.

[01:02:06]a parlamentben, mivel most tényleg nézik az emberek a parlamentet, izgalmas lett ott, amit a akárcsak a Rétvári, a gulyás satöbbi produkálnak, az szerintem egy tipikus ellenzéki tevékenység.

[01:02:16]Néha mondjuk Német Balázs annyira megszopatja magát, hogy izé olyat még nem láttál soha a magyar politika történetben.

[01:02:21]Őt nem erőltetném a helyükben, de de amúgy szerintem működőképes ellenzék látszóatát keltik.

[01:02:28]Hát kom Aha.

[01:02:30]Elhiszed elhiszed egy lélegzetvételüket is?

[01:02:33]Nyilván nem hiszem el.

[01:02:33]Ettől függetlenül fölánk.

[01:02:35]És mikor mikor a a Tisza olyan dolgokat produkál, mondjuk például már az első parlamenti napon azért amikor megsorozták a Magyar Pétert az de hogy is van ez az elmúlt 16 év gonosz bűnös akármi, amikor konkrétan 24-ig te ott ücsörögtél?

[01:02:47]Tehát akkor hogy jön ez egy erős mondás azok után, hogy kétharmadan meg ezt ezt ezt a kampányba kellett volna.

[01:02:54]Igen, hát ezt kicsit siker sikerült ez után köpönyként megcsinálni, de alapvetően valami életjelet mutatnak.

[01:03:00]Szerintem én nem gondolom, hogy hogy a Fidesz tehát, hogy nincsen ellenzék.

[01:03:04]Szerintem van.

[01:03:04]A levágott fejű csirke is még tapicskol elmegy a kapuig.

[01:03:09]Igen.

[01:03:09]Majd fellapozom a könyvet, amit kaptam tőled, az édes vízi parányokat, életjelet egészen picivóta nem lapoztad föl.

[01:03:18]De akkor Ja, értem.

[01:03:20]Jó, jöjjön a plusz egy-es kérdés, gyerekek, amely ezen a héten Orbán Balázs egyik mondatáról szól.

[01:03:28]ugyanis azt mondta nekem egy interjúban a héten az országgyűlésben vittnyét kapcsán, hogy azt terveztük, úgy felelünk meg az EU-nak, hogy nem felelünk meg.

[01:03:43]És most nem ilyen szellemes ötleteket várok hozzá, hanem igazából mondatelemzést szeretnék tőletek, hogy mi mit akart mondani a az a gyanús, az a gyanús, aki nem gyanús, érted?

[01:03:57]A nemzeti bolsevik párt és a nemzeti bolsevik kormány még szép, hogy ezekre a hagyományokra épít, hogy az a gyanús nem gyanús, úgy felül meg, hogy nem felülünk meg.

[01:04:04]Hm.

[01:04:04]Dialektikus materializmus.

[01:04:06]Ez nekik nagyon jól áll egyébként, mert tényleg elég bolsavik lelkületű volt.

[01:04:10]Főleg ez a szerencsétlen.

[01:04:11]Ugye azt hiszem Mexikóról írtam Mario Vargaslószal, hogy azért a tökéletes diktatúra, mert el tudja álcázni tudja azt, hogy ő egy diktatúra.

[01:04:25]Tehát valami valami ilyesmit próbált mondani szerintem Orbán Balázs is, hogy hogy mi úgy vagyunk európaiak, hogy közben nagyon nem vagyunk európaiak.

[01:04:35]Tehát, hogy valahogy ezt akarta, de ők vagy mi?

[01:04:37]Mi mindannyi?

[01:04:40]Hát remélem, hogy csak magára gondolt ebben a kérdésben.

[01:04:43]Árpád.

[01:04:45]Nem, nem, nem dolgom szerintem ezeket a hülyeségeket nekem elemezni, hogy te magyar tanár vagy?

[01:04:50]úgy hangzik, nem angol nem, angol tanár úgy hangzik, mintha azt mondaná, hogy szexelni is akarok, meg szűz is akarok maradni, és vannak erre technikák, az mind megtörtént a Fidesszel egészségükre.

[01:05:08]Hát jó, köszönöm szépen a hozzászólásaitokat.

[01:05:09]Önöknek köszönjük szépen a figyelmet és beharangozom, hogy vasárnap a Fezem fesztiválon összecsapunk.

[01:05:17]Ja, nem csapunk össze, mert én moderátor vagyok, pedig úgy készülök rá, hogy összecsapok veled.

[01:05:20]Te kivel csapsz össze?

[01:05:22]Az moderáld magad.

[01:05:24]Igen, az Elefánt zenekar frontemberével csapsz össze, és én leszek ott a MC.

[01:05:30]Csapunk össze, beszélgetünk.

[01:05:33]Jó, én leszek ott a az MC.

[01:05:36]Te magadat moderálod?

[01:05:38]Igen.

[01:05:38]Utána meg lesz egy beszélgetés Márkizaj Péter és Cserpalkovics András között, azt is ott is moderálom majd magamat.

[01:05:46]Köszönjük szép.

[01:05:48]Ott viszont moderálnod kell.

[01:05:50]Köszönjük szépen a figyelmet.

[01:05:50]Tartsanak velünk jövő héten is.

[01:05:53]Vigyázzanak magukra.

[01:05:54]Viszontlátásra.

[01:05:54]Ctrol.