Előzetesbe kerül Orbán? // SZABADSAJTÓ KLUB
- Orbán Viktor előzetes letartóztatása az aranykonvoj-ügyben reális lehetőség, mivel a parancsnoki lánc egyértelműen hozzá vezet, és az akciónak utólag ismerték el a jogalap hiányát.
- Bús Balázs és Ugri Attila előzetesbe került az NKA-botrány miatt, ahol 17 milliárd forintot osztottak szét választókerületi alapon, kampánycélokra.
- A Fidesz a „koncepciós eljárás” vádjával reagál, miközben 2007-2008-ban maguk is hasonló eszközökkel hurcolták meg az ellenzéki képviselőket.
- A TISZA alkotmánymódosítással távolítaná el Sulyok Tamás köztársasági elnököt és az Alkotmánybíróság idősebb tagjait, amit a vendégek részben aggályosnak, személyre szabottnak tartanak.
- Bár a kampányban Orbán Viktor eltüntetését ígérték, a szakértők szerint a cikluslimit helyett az arányos választási rendszer visszaállítása lenne a valódi demokratikus garancia.
- A jobboldali média összeomlott: tömeges leépítések, megszűnő lapok, miközben a „nemzeti kommunikációs hálózat” gyűjtést a Kopasz nevű figura vezeti, ami a vendégek szerint hiteltelen és sikertelen próbálkozás.
- A független sajtó ezzel szemben olvasói támogatásból, közpénz nélkül működik évek óta.
- Az NKA-s pénzosztás belső kódnyelve az „uszoda” volt, ahol a nyertes pályázó „beúszott a medencébe”.
Részletes összefoglaló megjelenítése
A Szabadsajtó Klub 2026. június 26-i adásában Gulyás Balázs műsorvezető vendégei Tóta V. Árpád (kispolgár főszerkesztő, HVG publicista), Stumpf András (Válasz Online újságíró) és Tompos Ádám (Magyar Hang újságíró) voltak. A beszélgetés középpontjában a TISZA-kormány elszámoltatási lépései, az Orbán Viktor elleni lehetséges büntetőeljárások, valamint a fideszes korrupciós ügyek álltak, de szóba kerültek az alkotmánymódosítások, a választási rendszer és a jobboldali média összeomlása is.
Orbán Viktor és az aranykonvoj-ügy: előzetes letartóztatás esélye?
A műsorvezető azzal indított, hogy az adás kezdetekor Orbán Viktor még szabadlábon volt, de nem biztos, hogy így marad. Az aranykonvoj-ügy kapcsán Magyar Péter a csütörtöki kormányinfón utalt arra, hogy Orbán Viktor is utasíthatta az akciót, hiszen a TEK műveleti központjában tartózkodott a történtekkor. A vendégek szerint életszerűtlen, hogy egy ilyen országos ügyet ne a miniszterelnök hagyott volna jóvá, nem pedig a NAV elnöke, Farkas Őrs.
Az ügy pikantériáját az adja, hogy az utólagos törvény- és rendeletalkotáskor maga Farkas Őrs ismerte el egy parlamenti bizottsági ülésen: azért volt szükség a visszamenőleges jogszabályokra, mert az akciónak nem volt jogalapja. Jávor András akkori képviselő kérdésére adott válasza jegyzőkönyvben rögzítve is van, tehát a kormány tisztában volt a jogellenességgel.
A résztvevők egyetértettek abban, hogy az ügyben a parancsnoki lánc végén Orbán Viktor áll, és az eljárás gyorsasága éppen abból fakad, hogy itt nem bonyolult offshore konstrukciókat kell felgöngyölíteni, hanem egy direkt utasítási láncot. Ugyanakkor felmerült, hogy lepapírozhatták a felelősséget: ahogy korábban a Pegasus-ügynél Völner Pál, itt Farkas Őrs vagy más viheti el a balhét. Erre utalt, hogy a héten egy, az ügyészségen keletkezett irat is nyilvánosságra került, amely áttételesen rögzíti, hogy Orbán Viktor részt vett a döntésben. A kérdés inkább az, hogy a politika felülírja-e a jogi mechanizmust. Egy volt miniszterelnök lecsukása komoly politikai kockázat, ezért lehetséges, hogy a végrehajtás módján tompítanak (pl. házi őrizet, „belső száműzetés”). Viccesen megjegyezték: ha terrorizmusért ítélnék el, az fegyházat jelentene, nem a „parkettás börtönt”.
„Hát figyelj, ilyen még nem volt, de azért nem is eszik olyan forrón.” – mondta az egyik vendég. *
„Pont a gyorsaság az, ami logikussá teszi ezt az egészet, mert […] ez egy nagyon direkt parancsláncolatnak tűnik, és tényleg nagyon egy irányba mutat a dolog.” – vélekedett a másik résztvevő. *
Az ügyvédi védekezés valószínűleg arra fog épülni, hogy a pénzmosás gyanúja megalapozott volt, így nem terrorizmusról, hanem megalapozott pénzügyi műveletről van szó. Többen megjegyezték, hogy a felelősök (pl. a NAV-nál dolgozók) már a kampány során is készíthettek bizonyítékokat arra az esetre, ha kormányváltás lesz.
NKA-ügy: Bús Balázs és Ugri Attila előzetesben, a rendszer mélyén
A héten előzetes letartóztatásba helyezték Bús Balázs korábbi óbudai polgármestert, NKA-alelnököt és Ugri Attila fideszes országgyűlési képviselőt. Az NKA-botrány 17 milliárd forintos tétel, ahol egyenként bőven 500 millió forint feletti összegek kerültek kiosztásra. A vendégek rávilágítottak: ha kulturális program valósult meg a pénzből – legyen az akár Rúzsa Magdi vagy Tóth Gabi koncert –, akkor a büntetőjogi felelősség megállapítása nehezebb, ám a valódi probléma az, hogy a támogatásokat választókerületi alapon, fideszes képviselők kampánycéljaira osztották ki.
Több esetben a kedvezményezett nem is pályázó szervezet, hanem közvetlenül a képviselő nevére szólt a pénz; iskolákba, sőt kórházépületekbe bejegyzett alapítványokba is került 50 millió forintos nagyságrend. A pályázati kiírásból hiányzott a dokumentációs kötelezettség, ami önmagában hűtlen kezelést valószínűsít. A beszélgetők szerint a bíróság nem a véletlenszerű elosztás, hanem a konkrét bizonyítékok alapján fog dönteni: a választókerületi elosztás ténye már önmagában bűncselekményre utal, hiszen ilyen szempont jogilag nem létezik a kulturális pályázatoknál.
A Fidesz reakciója: koncepciós eljárást emlegetnek, az 50-es évek hangulatát idézik, Bús Balázs pedig „törvénytelen, politikai döntésről” beszélt. A műsor vendégei szerint a Fidesz érvelése hiteltelen, hiszen 2007-2008-ban ők maguk hasonló eszközökkel hurcolták meg az MSZP-SZDSZ-es önkormányzati képviselőket, és akkor még örültek is a vezetőszáras előállításoknak – emlékeztettek rá.
A felelősség várhatóan nem áll meg a jelenlegi gyanúsítottaknál: a résztvevők szerint a szálak a minisztériumi vezetőkig, sőt Rogán Antalig is elérhetnek. Az egyik vendég beszámolt róla, hogy ex-miniszterrel folytatott háttérbeszélgetésen a politikus mindent a helyettes államtitkárra hárított, jelezve, hogy már akkor felépítették a felelősségi láncot.
„Érvelésük: ha a koncert megvalósul, akkor legfeljebb rossz kulturális döntés, nem BTK-s.” – idézte fel az egyik résztvevő Hankó Balázs védekezését. *
„A fagyi visszanyal és az idők visszatérnek.” – utalt az egyik vendég a Fidesz korábbi, hasonló eljárásaira. *
Sulyok Tamás eltávolítása, a TISZA alkotmánymódosításai és a 12 éves limit
A TISZA benyújtotta azt az alkotmánymódosítást, amely egyetlen mondattal megszünteti Sulyok Tamás köztársasági elnök megbízatását. Emellett a 70 éves korhatár bevezetésével az Alkotmánybíróság több tagjától is megválnának, így például P. T. Pétertől. A műsorban elhangzott: alkotmányjogilag ilyen durva lépést még a Fidesz sem tett, de Magyar Péter a választási kampányban megígérte, hogy a kétharmados többséget az „eltakarításukra” fogja használni, így a demokratikus felhatalmazás adott.
„Ez volt az ígéret, erre szavaztak az emberek, ezt hívják demokráciának.” – fogalmazott az egyik vendég. *
Ugyanakkor a résztvevők bírálták a személyre szabott törvényeket, különösen azt, hogy kizárólag Orbán Viktor nem lehet többé miniszterelnök, ami bár megígért intézkedés, mégis rossz üzenet. Hasonlóan aggályosnak tartották a képviselők választhatósági idejének korlátozását (12 vagy 8 év) és a polgármesteri ciklusok korlátozását, amelyek nem szerepeltek a kampányígéretben.
A vita során felmerült, hogy ezek a limitációk a TISZA képviselőinek életrajzából indulnak ki, és egy angolszász típusú modellt céloznak: a politikus előbb szerezzen tapasztalatot a versenyszférában, majd térjen vissza oda. Ezzel szemben a kritikusok szerint a megoldás nem a cikluslimit, hanem az arányos választási rendszer visszaállítása, amely megszüntetné a kétharmados győzelmeket, és ezáltal a hatalomkoncentrációt. A jelenlegi „szuperkompenzáció” (ahogy a műsorban nevezték) lehetővé teszi, hogy 53%-os szavazati aránnyal is kétharmados parlamenti többséget lehessen szerezni – ennek megszüntetése alapvető demokratikus garancia lenne.
Egyes vélemények szerint a TISZA az ilyen adminisztratív korlátozásoknál gyakran alkalmazza a „lucskos káposzta – kockacsoki” módszert: egy problematikus lépés mellé tesz egy népszerű, önkorlátozó intézkedést, hogy elfogadhatóbbá tegye a csomagot.
„Szerintem rossz ötlet volt, hogy úgy volt megígérve, hogy Orbán Viktort is adminisztratív eszközökkel eltünteti a politikai jövőből.” – mondta az egyik résztvevő. *
„Ha minden 2030-tól van, akár a miniszterelnököknek a két ciklus limit, az teljesen oké.” – tette hozzá egy másik. *
A jobboldali média összeomlása: Navracsics–Orso levél és a Kopasz-féle gyűjtés
Navracsics Tibor és Ferenc Orso nyílt levélben fordultak az oligarchákhoz, hogy finanszírozzák tovább a jobboldali-konzervatív médiát. A levél szóhasználata – „úgy véljük, most kötelező” – a beszélgetők szerint pontosan visszaadja a Fidesz médiafelfogását: a piaci alapú újságírás helyett az oligarchák kegyelemkenyérként elvárt támogatását. A műsorban elhangzott, hogy a megszólítottak valójában nem az oligarchák, hanem Orbán Viktor, hiszen az elmúlt évtizedben ő döntött a forráselosztásról.
A propaganda-médiában tömeges leépítések zajlanak: a Mandinertől 60 embert bocsátottak el (a 180 fős szerkesztőségből 48 maradt), megszűnt a Megafon, a nyomtatott Mandiner, a Magyar Krónika hetilappá alakul; több megyei lap is bezárt. A Pesti Srácok már korábban megszűnt, friss cikke hetek óta az aszályról szól. A megszűnő termékeknél a nézettség és olvasottság a választás után azonnal összeomlott, mert a közönséget nem lehetett átvinni, és a tartalmak nagy részét kontraszelektált, szakmailag képzetlen emberek gyártották – hangzott el.
„Ezek az emberek tényleg nem tudják elképzelni, hogy olvasói fenntartásból működünk, mert ők most erre készülnek.” – mondta az egyik újságíró vendég a független sajtó helyzetéről. *
A Mandiner egykori munkatársa, Kohán Mátyás cikkében felháborítónak nevezte a számokat, miközben az általa is képviselt vélemény szerint a független sajtó dollármilliókból él. Ezzel szemben a beszélgetők rámutattak: a Magyar Hang nyolc éve működik közpénz nélkül, olvasói támogatásból, és a szerkesztőség sosem volt 40 fős.
A megmaradt propagandisták számára elindították a „nemzeti kommunikációs hálózat” elnevezésű gyűjtést, amelyet a legellenszenvesebbnek tartott figura, a „Kopasz” néven ismert véleményvezér vezet fel. A résztvevők szkeptikusak a sikerrel kapcsolatban: a Fidesz által megszólított rétegnek nincs fölös pénze, és az elmúlt 16 évben arra kondicionálták őket, hogy az ilyen tartalmak ingyen járnak. A dizájn is állami fenntartású cég benyomását kelti, ami nem ösztönöz adakozásra.
„A prolikon nehéz megállni egy ilyen kommunikációs hálózattal, a többiek pedig nem velük vannak.” – összegezte az egyik vendég. *
A beszélgetésben felmerült: ha már a polgári réteget akarják megszólítani, nem a Kopaszt, hanem mondjuk Bencsik Gábort kellene elővenniük.
Uszodai tolvajnyelv az NKA-s pénzosztásban
Tarr Zoltán kulturális miniszter elárulta, hogy az NKA-s összeesküvők milyen kódnyelvet használtak: a miniszteri egyedi döntésekre szánt közpénzkeret egy részét „uszodának” nevezték, a pályázókat „úszóknak”, a nyertes pályázót pedig az, aki „beúszik a medencébe”. A műsor vendégei ironikusan elemezték a szóhasználatot; az egyikük felidézte, hogy Boldog István a Cserkeszőlői fürdőben intézte a korrupciós ügyeit, egy másik résztvevő pedig elmesélte, hogy a Kempinski egykori felszolgálójaként számára az „úszás” a rohamtempójú munkát, a rohanást jelentette.
„Annál szebben és annál találóbban, háromdimenziósan körülírni azt, hogy alkotmányos költség, nem lehet. Ezt a NER-múzeumban kell elhelyezni.” – jegyezte meg valaki a korrupciós szótár kapcsán. *
Röviden egyebek
- A beszélgetés elején szóba került egy friss felvétel, amelyen Szijjártó Péter aggódva kérdezte Lavrovot a Wagner-lázadás idején, megkönnyebbülve nyugtázva, hogy jól van. Ezt a résztvevők az „orális kényeztetés” szintjének nevezték.
- A résztvevők viccelődtek azon, miként reagálna Hadházy Ákos, ha Orbán Viktor előzetesbe kerülne.
- Az adás végén Gulyás Balázs közös szelfit készített a vendégekkel.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- Nincs ilyen szakasz.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:02][zene] [zene] Üdvözlöm önöket.
[00:00:14]Gulyás Balázs vagyok.
[00:00:16]Önök a kedvenc politikai háttérműsoruk.
[00:00:18]A szabadsajtóklub friss adását látják a kontrollfelületein.
[00:00:21]Jó, hogy itt vannak.
[00:00:24]Eheti vendégeim Tóta V.
[00:00:24]Árpád a kispolgár főszerkesztője, a HVG publicistája.
[00:00:28]Szia!
[00:00:30]Szervusztok!
[00:00:30]Jó estét!
[00:00:32]Stunf András!
[00:00:32][nevetés] Hogyha nem tudok elmelni a elmenni amellett, hogy milyen cukin integetett a tóta.
[00:00:36]Stunf András a válasz online újságírója.
[00:00:41]Szervusztok!
[00:00:42]És Tompos Ádám a magyar hangortere.
[00:00:44]Szép jó estét!
[00:00:44]Sziasztok!
[00:00:47]És hát amikor elkezdtük ezt az adást, akkor még szabadlábon volt Orbán Viktor, de ez nem egész nem biztos, hogy így lesz az adás végérig.
[00:00:54]Özéljünk arról, hogy ez egy reális veszély.
[00:00:59]Szerintetek ugye az aranykonvoy ügy az első olyan ügy, ami miatt hát bajban van a volt miniszterelnök, mert hát nagyon úgy tűnik, hogy és erre utalt Magyar Péter is a tegnapi kormányinfón, a csütörtöki kormányinfón, hogy hogy hát ő is utasíthatta, ott volt a Tech műveleti központjában, amikor ez az egész egész ügylet történt.
[00:01:21]Most nem mondom el az aranykonvo ügyet, mert szerintem a nézőink azok ismerik elég részletesen.
[00:01:28]Beszéltünk róla sokszor.
[00:01:31]Szóval ez egy reális dolog szerintetek, hogy ugye mi is azt mondtuk itt pár héttel ezelőtt, hogy hát ennek a parancsnoki láncnak a végén a miniszterelnök van.
[00:01:41]Hát figyelj, ilyen még nem volt, de azért nem is eszik olyan forrón.
[00:01:45]Ühüm.
[00:01:45]Egyrészt és másrészt.
[00:01:49]Ne, hát ez nem egyrészt másrészt, mert mert ugye ezt végigviszik ezt az ügyet, és tényleg az derül ki, hogy ő utasította, de ki más utasította volna?
[00:01:57]Tehát egy egy ilyen országos ügyet a farkasőrs Igen.
[00:02:01]Tehát az az teljesen életszerűtlen, hogy hogy vagy vagy vagy hogy a a NAV elnöke vagy bárki más rajta kívül azt mondja, hogy hát itt szaladgálnak ezek az ukránok a pénzzel kapjuk már el őket és rakjuk ki azonnal az országos médiában.
[00:02:13]Szóval nyilván ő volt.
[00:02:15]Inkább az a kérdés, hogy ugye ilyen még nem volt, hogy lecsukjanak egy miniszterelnököt se a gyócsányt, sem hát sajnos igen.
[00:02:21]A a nagyon én nem tudom, hogy mi lesz ebből nyilván azt viszont tudom, hogy milyen jó kedvű vagy.
[00:02:28]Az azt azt viszont tudom, hogy nagyon, mert nagyon vicces.
[00:02:29]Tehát, hogy csak így be elképzeltem ezt, egy barátommal beszélgettem ma reggel erről, és egyébként ő mondta, hogy azért az nagyon-nagyon humoros lenne, hogyha ugye itt hosszúhosszú év másfél évtizeden keresztül elloptak mindent, de ott gyönyörűen lepapírozva minden, mi 60 pusztát eldózeroltak, de az is le volt papírozva, volt rá engedély, nem baj, mindent jól megcsinálk.
[00:02:49]És a végén amikor kis kapkodás van, és nem tud, akkor becsúszik egy ilyen, és a terrorizmussal [nevetés] terrorizmussal el lenne ítélve, nem tudom 15 évre.
[00:02:58]Úgyhogy az bizony fegyház, az nem a kecskeméti izé parkettás börtön, hanem hogyha a terrorizmus ítélnek el, az bizony fegyház.
[00:03:05]Tehát nagyon humoros lenne, hogyha tényleg egy ilyen banánhélyi megcsúszáson az utolsó pillanatnak a kapkodásában követt volna el olyan hibát az ex-miniszterelnök, amitől amitől le lehetne ütni.
[00:03:15]De figyelj, de ez nem az egyetlen ügy.
[00:03:17]Tehát azért ugye közben folyik az NKA dolog, ott már azért van bilincs, bilincs, rács, rács [horkantás] szó szerint.
[00:03:24]És azért az is olyan, hogyha ott végigmész, akkor most elvitték a Pusbalást meg az NK egyéb ilyen második vonalát, akkor ők rávallanak nyilván a Hankó Balázsra.
[00:03:36]És ő sem maga döntötte el, hogy akkor dobjunk ki 17 milliárdot és kampányoljak a Fides.
[00:03:41]Igen.
[00:03:41]Ben biztos, hogy hát furcsa lenne egy ilyen partizának, hogy hogy fordítják magyarra ezt a ezt a művelt találgatást.
[00:03:48]Szóval [nevetés] ez egy ez szerintem ez egy jó tipp.
[00:03:55]Hát Ádám először elsőre én is meglepődtem, hogy pont ez az ügy lesz az, ami amiben elindul, és ennyire messzé eljut az elszámoltatás és Orbán Viktornál.
[00:04:04]És pont a gyorsaság az, ami ami tulajdonképpen logikussá teszi ezt az egészet, mert hogyha mondjuk belegondolunk abba és mondjuk megnézzük az elszámoltatási kísérleteket, amit a NER Budai Gyulával ilyen tortadobálássá degradált 2010-ben, akkor ott ugye a sukorói korrupciós ügy volt a a történet.
[00:04:24]És hát jellemzően a a korrupciós ügyek azok ilyen bonyolultak, tehát ilyen mindenféle papírok, alapkezelők, kiszervezett dolgok, frontolások ide-oda, offsorszámlák.
[00:04:38]Ez meg hát egy ilyen nagyon direkt parancsláncolatnak tűnik, és tényleg nagyon egy irányba mutat a dolog.
[00:04:42]Ugye ilyen nagy orosz barát rajongó Orbán Viktor volt a kormányban, meg Szírtó Péter, ugye erről is láttunk, vagy hallottunk most egy felvételt a héten.
[00:04:56]Igen.
[00:04:56]Ami igazán ami igazán egyébként valahol nem lesz fő témánk, de valahol azért tényleg.
[00:05:02]Tehát ez a Lavrovnak fölajánlotta, hogy akkor hogyha bajod van a [nevetés] Wágner felkelésnél, akkor akkor gyere.
[00:05:10]Hogy mi mib ugye jól vagy?
[00:05:10]Ugye jól vagy?
[00:05:13]Akkor jól vagy drágám, mint egy ilyen szerelmi szerelmi aggodalon.
[00:05:17]Absolút abszolút, hogy a Pride elé ez nagyon jól jött és nem tudom melyik műsor volt ez, de ezt próbáltuk valamikor modellezni, hogy hogy na na tegyük le, te tedd le.
[00:05:26][nevetés] Teed le tényleg és tényleg jó most lehet, hogy PRT van, de azért nekem ez az orális kényeztetésnek ez a szintje az ez meg sok volt, tehát hogy ez nekem a gyomromat azért megforgatta, amit itt Hát meg hogy meg hogy mondják oroszul, hogy ne tedd le.
[00:05:39]Igen, mindig kell egy Mindig kell egy bed.
[00:05:42]Igen.
[00:05:42]Tehát, hogy arra arra én is kíváncsi leszek persze, hogy hogy előbb fog fölbukkanni Orbán Viktor a kék fényben, mint a a sima híradóban.
[00:05:51]És egyébként látva a politikai teljesítményét a Fidesznek meg a mondjuk a médiájának a az elh elhalványulását, abba nyilván látok esélyt, hogy hogy előz.
[00:06:01]De azért ugye most ez egy ez egy felvetés, hogy akkor ő volt, de de azért van ebből kiút, vagy hát ügyvédileg ugye nyilván most az lesz, hogy akikor megpróbálják bebizonyítani, hogy a pénzmosás gyanúja az igenis megalapozott volt, tehát hogy ez nem terrorizmus volt, hanem egy egy alappal bíró pénzügyi művelet.
[00:06:22]Egy a baj ezzel, hogy a jegyzőkönyv van arról, hogy ez a bizonyos farkasőrs, akit már emlegettem, ez a Jábor Andrásnak válaszolva a parlament egyik parlamenti bizottságban, ahol ugye erről szó volt, mert ugye meg kellett szavazniuk egyrészt egy törvényt visszamenőleges hatállyal meg egy rendeletet is.
[00:06:41]Kicsit bonyolult volt jogilag a helyzet, és erre szóvá tette akkor Jábor András, aki akkor még képviselő volt, és azt a választ kapta ettől a illetékes elvtárstól, Farkas Örstől, hogy azért kell ez meg egyből ki is vezetni meg minden, merthogy mertogy jo jogalapja kell, hogy legyen ennek az akciónak, amit ők megcsináltak az aranykomboynál, és ez csak akkor lesz, hogyha ezeket ezeket elfogadják utólag.
[00:07:02]Tehát na most na most abban a pillanatban ugye egyik se volt hatályban sem a törvény, sem a rendelet.
[00:07:07]Tehát ott van jegyzőkönyben mondva, hogy pontosan tisztában volt azzal a magyar kormány és a a ezek a szerep a területén illetékes államtitkár.
[00:07:16]Így van.
[00:07:16]Államtitkár is, hogy ők teljesen jogellenesen hajtották végre ezt az akciót.
[00:07:21]Ott van jegyzőkönyben mondva.
[00:07:22]Tehát csak úgy szólnék a nyomozóknak, hogy itt érdemes az ért és ugye az egyik benyújtója ennek Kocsis Máté volt, vagy a törvénynek, vagy a rendeletnek, nem emlékszem már, ami az ilyen utó ilyen utólagos történet volt.
[00:07:33]És egyébként már maga ez az eljárás, tehát hogy hogy egyébként nem kell ide Farkasőrs meg az ő válasza, tehát hogy megtörtént a akció és utólag történik a lepapírozása.
[00:07:44]Hát itt olyan sok sok dolog kutatnivaló ezen nem sok van.
[00:07:50]Jó, mindenesetre ez nem az egy első egyetlen fogás lesz a az Orbán Viktoron itt igazából szerintem sokkal inkább az a kérdés, nem az, hogy találnak-e valaha valamit, amivel le lehet csukni egy pár évre legalább, mert mert tényleg hát ugye 500 millió fölött ennek már ilyen mennyi 10-15 évig terjedő tétele van a hűtlenkezelésnek is, hanem hogy ezt a politika felül írja-e, tehát hogy van-e az a mondás, hogy hogy oké, bűnös meg minden, De de nem csukunk le egy volt miniszterelnököt, mert az olyan, mint a Krisztus megfeszítése, tehát ilyen istenölés.
[00:08:26]Az is megtörtént.
[00:08:28]Hát oké, de azért szánjuk, bánjuk, nem?
[00:08:30]Tehát, hogy [torokköszörülés] nem nem ilyen izé jómulatság férfi munka volt, hanem hogy ilyet azért már nem akarok belemenni, hogy a többezem mire vonatkozik, vagy kikre.
[00:08:39]Engem azért mi mindannyian mi mindannyian az emberek, de de érted azért azért általában az elképzelés erről a keresztrefeszítésről nem az, hogy legközelebb újra megcsinálj.
[00:08:56]is egy beadvánnyal az ügyészség felé, hogy nagyon gyorsan le kellene előzetesbe kellene rakni azokat a szereplőket beleértve a volt miniszterelnököt, akik ebben az ügyben érintettek lehetnek, merthogy és indokolja is, merthogy fennáll például az elrejtőzés veszélye, fenn áll az, hogy bizonyítékokat semmisítenek meg.
[00:09:17]Szerintetek tényleg most lehet, hogy a bűnismétles is, érted?
[00:09:20]A ot 60 puszta környékén ilyen út útzárakat állít föl [nevetés] random pénz.
[00:09:28]Hogy hogyan rallna ott a Hadházi meg én, hogyha Na mindegy.
[00:09:32]Szóval, hogy szerintetek tényleg ez zajlik most a vélhetőleg ezekben a körökben, hogy SMS-eket törölnek?
[00:09:40]A azért azért most egy kicsit a jó kedvünkből azért visszavehetnénk.
[00:09:42]Tehát alapvetően én egy beszéltem egy ex-miniszterrel a héten akihez kötődik egy hát amint fideszes egy exfideszes miniszterrel a héten.
[00:09:54]Igen.
[00:09:54]És szembesítettem egy olyan akcióval, egy olyan olyan témával, amely hát az ő minisztériumában történt, és hát az NKA ügy éppen annak a többszöröse pénzben.
[00:10:04]Ö és nagyon szépen elmagyarázta, hogy miért a helyettes államtitkára felel az egészért, és hogy ő ő egyáltalán nem is nem is szólt bele abba, nem is tudta, hogy ki fognak kapni azokból a pénzekből.
[00:10:15]Direkt bele se nézett soha, utólag se, előre se.
[00:10:17]A helyettes államtitkárra meg annak az emberei azok felelősek.
[00:10:22]Na most valójában ezt vélhetőleg az le is papírozta a a minisztériumában már akkor, hogy ő neki azt nem mondhatod el, hogy milyen ügyől van szó, mivel ez egy háttérbeszélgetés volt és nem interjú, ezért nem lenne szerintem korrekt, hogyha ezt most így név névvel elmondanám.
[00:10:37]Csak arra akarom fölhívni a figyelmet, hogy ott egy ilyen ügyben is nagyon szépen megépítették azt, hogy megálljon ez a láncarítónő a hát nem a takarító, de mondjuk a helyettes államtitkárnál.
[00:10:49]Orbán Viktor vélhetőleg szintén nem volt annyira idióta, hogy ne papírozza le, hogy itt a Farkasős egyedül.
[00:10:55]Hát ugye Magyar Péter azt mondja, hogy ott volt a Tech műveleti központ.
[00:10:57]Tehát a miniszterelnök meg látogatást tett a techműveleti központjában.
[00:11:01]Hát mi van ebben?
[00:11:03]Igen, csak szelfizgetni volt.
[00:11:04]Szelfizgetni volt.
[00:11:05]Szelfizgetni az ukrán a kilátóteraszról megnézni mit pénzszállítókkal.
[00:11:09]Ö de egyébként lehet, hogy ez egy modell volt, ha emlékszel, hogy a Pegazus ügynél is, amikor azt elkezdték kapargatni, akkor kiderült, hogy a Wölner Pál volt az, aki mindent aláírt.
[00:11:19]Varga Judit erről egyáltalán nem is tudott pegazus.
[00:11:21]Milyen pegazus?
[00:11:21]Meg hát amúgy ez egy régi módszer, tehát Hitler sem írt le soha olyat, hogy na akkor most bántsuk a zsidókat.
[00:11:30]Azt mindig hát te mondjuk a Minecftba elég sokszor beírtad de az egy elmélet de de hogy akkor hol legyen a tábor azt azt nem ő jelölte ki persze.
[00:11:40]Igen.
[00:11:40]Csak ugye az életszerűtlenség tehát az ugye a bíróságokon fölszokott vetülni, hogy persze le van papírozva és valószínűleg most nem Farkasre vagy akár Hajdú Jánosra kidelegálva nyilvánvalóan megpróbálják majd velük elvitetni a a a balhét.
[00:11:57]Csak a kérdés az, hogy ezt elhiszi-e valaki.
[00:11:59]Tehát, hogy ők mind a ketten annyira bizalmi pozícióban voltak, egy ennyire központosított rendszerben, hogy most bocsánat, de ezeket a papírokat senki nem fogja elhíni.
[00:12:09]Tehát mindenki azt fogja mondani, hogy az, amit ő adott esetben tanúként vagy vádlottként meghallgatva, vagy gyanúsítottként meghallgatva mond, az életszerűtlen.
[00:12:17]Meg ugye a 444 hozott nyilvánosságra csütörtök este, késő este egy iratot, amiben ugyan ez egy áttételes irat, merthogy nem Orbán Viktor aláírása van rajta, hanem éppen arról szól, gondolom ilyen saját seggek bevédése céljából, hogy egyébként Orbán Viktor is részt vett ebben a döntésben, és ha jól emlékszem, ez a NAVban született ez az irat.
[00:12:44]Ja, nem az ügyészség az ügyészségen, bocsánat.
[00:12:46]Ö, tehát ö tehát valószínűleg ennek van egy alapirata, amiben Orbán Viktor odaírta, hogy tessék odamenni és elkapni az ukránokat.
[00:12:57]De miért?
[00:12:57]Miért miért gondolod, hogy ezt aláírta volna?
[00:12:59]Hát azér nem hülye.
[00:13:02]Szerintem rengeteg szóbeli utasítás volt, de ugye András azt valószínűsíti, hogy hogy ebben a kampánykapkodásban esetleg becsúszhatott egy hib azt is mondom, hogy hogy becsúszhatott hiba, de szerintem egyébként mondom pont azt mondtam a másik példával illusztrálva, hogy szerintem azért megoldották, hogy hogy úgy tűnjön, tehát le legyen papírozva az, hogy nem ő döntött a a Igen.
[00:13:22]Meg érted, ezt ezt sokkal pitib bűnözők is.
[00:13:24]Hát most senki nem szokott írni egy ilyen szerződést, hogy akkor bérgyilkossági megbízás.
[00:13:27]Igen.
[00:13:30]Akkor mi szükség volt az utólagos De most már ezt már csak ilyen költői kérdésként teszem fel, hogy mi mi szükség volt az utólagosírozás.
[00:13:39]Gondolom, hogy az ukránok ne kéressenek kártérítést, mit tudom én.
[00:13:41]Ezek pinfüggyek.
[00:13:42]Igazából továbbra is az a nagy kérdés, hogy politikai akarat felülírja-e ezt a jogi mechanizmust, mert és úgy dönt a politika, hogy jó, akkor most lecsukjuk az Orbán Viktort, [torokköszörülés] börtönbe kerül, lefolytatjuk a tárgyalást satöbbi, és akkor ennek majd örülni fog a mi 70%-unk, de lehet, hogy kint lesz 100000 ember, hogy kiszabadítsa.
[00:14:03]Tehát ez egy politikai kockázat.
[00:14:05]Ö nem hiszem, hogy lesz 100000, de tegyük mondjuk, bocsás meg, de de ezt én nem nem azt nem tudjuk.
[00:14:13]Mindegy, azt viszont nem mindegy, hogy ez ezt hogy oldaná meg a politika.
[00:14:18]Tehát, hogy elvileg ha én jól tudom, akkor a most az éppen túlteljesítő ügyészség márpedig rettentetesen túlteljesít, azt látjuk a megfelelési kényszere van, mint hogy megfelelési k nem ugyanazt csinálja.
[00:14:28]megfelelési kényszere volt.
[00:14:29]Eddig is, addig annak a hatalomnak a elvárását teljesítette, azaz nem kutatott ilyen ügyekben.
[00:14:34]Most meg ennek a hatalomnak a félelmezettás, akkor azt mondod, hogy ezek álügyek, amiben most az ügy vélelmezett eljárását teljesíti, és ezért pedig most ezt csinálja.
[00:14:43]Tehát én azt azt szeretném csak Árpáttól kérdezni, hogy hogyan lehet a politikának ebbe ilyen döntést hozni, hogy akkor mégse legyen per, hogyha egyszer az ügyeség kinyomozza és azt mondja, hogy márpedig ez ebből vádemelés lesz és bírósági szakaszba jut a dolog, akkor Magyar Péter odaszól, hogy ne legyen belőle bíróság.
[00:15:00]Hát pont új, ahogy eddig például.
[00:15:03]És igen, tök jó lenne, hogyha nem tudna Magyar Péter odaszólni az ügyészséghez.
[00:15:08]Ez nagyon jó lenne, ha ha az összes ilyen mechanizmus megszűnne, de hát azért naivak ne legyünk.
[00:15:13]És a másik fele most nem csak az, hogy politikai kockázat, hanem hogy vajon nem jobb-e, hogyha az ilyen és még egy 12 hasonlóan súlyos üggyel küzdő Orbán Viktor vergődik a hátán kapálózva és akkor eljátssza a Gyurcsány, az örökös Gyurcsány szerepét.
[00:15:30]Lehet rá mutogatni, hogy na ez a bűnöző, tessék, megint itt van egy 10 éves tétel neki.
[00:15:36]Hát ebből soha nem jön ki.
[00:15:38]Hát remélem, hogy arra is szavaztunk, hogy hogy ez ne legyen, és ilyen szempontok ne ne játszanak szerepet, hanem a az ügyészség is, rendőrség is, meg az összes nyomozóhatóság tegye a dolgát, és ha le kell ültetni őket, akkor le kell ültetni őket.
[00:15:51]Remélem, hogy erre is szavaztunk.
[00:15:54]Szóval annyi csak még, hogy a sokkal ezelőtti kérdésedben, hogy ugye készült ez a navos fej, olyan rendes vagy, te vagy az, aki te egyedül válaszol a kérdéseimre.
[00:16:03]Igen.
[00:16:03]Szóval, hogy volt ez már annyira éles szakaszában a kampánynak ez az egész aranykonvo sztori, hogy adott esetben a NAVnál meg az ügyészségnél is mondjuk lehet, hogy a mediánt nézték és nem a nézőpontot.
[00:16:17]Ühüm.
[00:16:17]Tehát, hogy ők azt sejtették, hogy Árpád annak idején pedzegette is ezt, hogy lehet, hogy sok mindenki eltesz majd zaciba meg széfbe különböző bizonyítékokat, hogy egyszer jól fog majd az jönni, hogyha mégis csak váltás lesz.
[00:16:34]És lehet, hogy ez a feljegyzés is arra az időre készült, hogy hogyha váltás lesz, akkor nem én voltam ott, és ezt én ezzel a papírral fogom tudni igazolni.
[00:16:43]Tehát azért ezt a mecchanizmust se hagyjuk ki.
[00:16:44]Még még egy valamit, amivel még itt lehet játszani és szoknak ilyen esetekben, tehát amikor mondjuk miniszterelnököket meg voltelnököket csuknak le, az a végrehajtás módja, tehát hogy akkor mondjuk háziőrizetben kertészkedik, mint Szaddam Hussein.
[00:16:56]Jó, hát végül felakasztották, de de addig is [torokköszörülés] virágkertészként elfoglalta magát.
[00:17:04]Tehát ezzel még lehet szórakozni, hogy egyfajta ilyen belső számüzetés, vagy megengedjük neki, hogy Pablo Eskobár ugye amikor már muszáj volt börtönbe menni, akkor építtetett magának egy saját börtönt, és abban lakott.
[00:17:15]Mondjuk az egy olyan fiasztával vonult be abba a börtönbe, hogy azt Kolumbia mai napig emlegeti.
[00:17:21]Azt azt sajnos nem tudjuk már megcsinálni, amit a Salazárral megcsináltak.
[00:17:24]Ugye ő az utolsó két évében ő nem tudta, hogy már nem ő a miniszterelnök, mert [nevetés] ő összehívta kormányléseket mind és már rohadtul nem ő volt a miniszterelnök.
[00:17:32]végig abban a tudatban volt, amíg el nem patkolt, hogy izé két éven át, hogy hogy még mindig a korsz egy ilyen egy ilyen truman showt így megnéznék, vagy Orbán showt, de ezt megcsinálták tényleg a portugálok.
[00:17:40]Hihetetlen.
[00:17:42]Volt itt Magyarországon olyan TV csatorna, ahol elgondolkoztak a dolgozók azon, hogy a főninek az igazgat az az irodájában egy másfajta adást adnak le, mint egyébként az országnak, hogy a konfliktusokat elkerülendő.
[00:17:52]Konkrétan a Szelezárnak nyomtattak minden reggel egy külön lapot, egy példányt a napilapból, mint mindig ugy olvas.
[00:18:00]Sportot is nyomtatták Orbán.
[00:18:01]Oké.
[00:18:01]De de egy külön izét, amibe amiben még ő volt a miniszterelnök, és akkor így olvasgathatta azt.
[00:18:04]Ez nagyon durva.
[00:18:06]És nem és két éve alatt nem esett le neki, hogy itt valami nem stimmel.
[00:18:10]Mondom én néznék egy ilyen valóságsót.
[00:18:12]Jó, lépjünk tovább egy olyan ügyre, ahol azért már történtek lépések, miközben mi itt aggódunk Orbán Viktor szabadsága miatt, közben meg hát országgyűlési volt országgyűlési képviselőket meg polgármestereket visznek el az NKO ügyben.
[00:18:27]Bús Balázs és Ugi Attila, az a két fideszes országgyűlől képviselő és polgármester, akit a héten nem csak előzete, nem csak őrizetbe vettek, hanem előzetesbe is tettek.
[00:18:42]Te most azt kérdezem tőletek, hogy teszi a munkáját a az ügyészség meg a rendőrség?
[00:18:49]Gondolom ez a munkájuk, hát feltételezem, hogy nem csak úgy meglengetik a vezetőszár, mint egy lasszót, aztán talál, akit talál.
[00:18:55]Hát ez ez egy 17 milliárdos ügy.
[00:18:58]Mondom újra 500 millió az összes ilyen ügynek a felső értékhatára.
[00:19:04]Mit kapott a fotósa a Mága Zoltánnak?
[00:19:08]Hát igen, ott ott ezek az egyenkénti ügyek is kiadják.
[00:19:10]Ö meg hát ugye ezért lehet, hogy ezért szoktak ilyen udvaroncoknak 500 millió 1000 Ft-ot adni, hogy pont benne legyen.
[00:19:23]Szóval ezek az ügyek, ezek ezek bizony ilyen elbírálás alá esnek.
[00:19:29]Itt itt nem lehet azt mondani, hogy van ez a siránkozás a fideszes oldalról, tudod, hogy hogy hát azért bilincs, hát ez ez megalázó, meg erre semmi szükség, meg hát tényleg úgy bánnak velük, mint a gyilkosokkal.
[00:19:40]Igen.
[00:19:42]Ennek annyi a tétele?
[00:19:44]Egy egyrészt igen, így van.
[00:19:44]És ezt a ezt nem a Tiszah hozzeket a törvényeket, hanem még a a Fidesz alatt is ott voltak.
[00:19:49]Másrészt Gerágnest is elvitték ilyen izével, vezetőszárral meg minden.
[00:19:52]Tehát ugye láttunk már ilyeneket, akkor meg mások mondták, hogy hogy nem nem szép dolog.
[00:19:57]egyébként én se szeretem ezeket nézni, bevallom, de csak, hogy így ördög ügyvédét ügyvédjét is játszunk egy picit.
[00:20:04]Ugye a Hank féleérvelés őt még nem kapták el, az úgy szól, hogy oké, de ezeket ugye meg kell valósítani, ezeket a kulturális nem tudom, csoda csodás koncerteket programokat meg mindent.
[00:20:18]Hogyha tehát ő arra adta, hogyha nem valósítja meg, aki arra kapta, akkor az a hibás.
[00:20:23]Ö ha meg megvalósítja, és ezek tényleg kulturális programok, akár nem tudom, Ruzsi, Ruzzsamagdi koncert, vagy Tót Gabi koncert, vagy tök mindegy milyen koncert, de ha az a koncert meg megvalósul, akkor meg hol is lenne ez BTK-s?
[00:20:33]Legfeljebb rossz, rossz kulturális döntés.
[00:20:35]De ha ha kulturális program valósul meg belőle, akkor miért is lenne itt BTK?
[00:20:39]Ugye ez az ő érvelésük.
[00:20:43]amire az a kíváncsi vagyok, hogy mi lesz az ügyészségnek a a válasza, meg mi lesz a bíróságon, mert mert hogy ugye baromi nehéz egyébként megfogni, mert hogyha tényleg kulturális izére és ugye most nem hagyták, hogy ez megtörténhessen ezek a ezek a koncertek mondjuk, mert ugye így túl hamar lelepleződött ez az egész történet.
[00:21:00]Van ami megtörtént belőle egyébként.
[00:21:02]Igen, de volt ami megtörtént.
[00:21:03]Például a népnemzeti átirata a BL himnusznak.
[00:21:06]Ott voltak 500-an és ott citerázták.
[00:21:08]Pontosan.
[00:21:08]Így van.
[00:21:08]Ö egyébként amennyire egyszerűnek tűnik ez a ez az NKA ügy, annyi ilyen kis oldalágazása van, és és rengeteg rengeteg sok érdekesség fog ebből még kiderülni, és olyan szerintem olyan figurák is föl fognak ebbe majd bukkanni, meg olyan mozgások, amikre amikre így nem is gondoltunk még.
[00:21:28]A ami ezt az érvelését illeti a Hankónak, ezzel csak az a baj, hogy a Fidesz telipofával röhögött akkor, amikor 2007-8 környékén ugye egy komplett, ha jól emlékszem SZDS, de MSZP-s biztos testületet Terézvárosban meggyanúsítottak azzal, hogy mennyire áron alul bizony bugáztak el egy talán Andrási úti palota volt, vagy nem is tudom, de valami valami nagy ingatlan ingatlan muchyi volt.
[00:21:55]És hát tényleg nem a lóláp, hanem az egész ménes kilógott, hogy mennyireet Igen.
[00:22:00]És mindenki rabosítva volt az egész testületből.
[00:22:02]Pontosan ugyanígy.
[00:22:04]Tán még vezetőszár is volt.
[00:22:04]Úgyhogy a fagyi visszanyal és az idők visszatérnek.
[00:22:09]Ez csak [torokköszörülés] ennyi.
[00:22:10]Én azt gyanítom, hogy itt nem elsősorban a rózsamagdi koncerttel meg a meg a kiugró 500 milliós mága Zoltán támogatással van a baj, hanem azokkal, amiket konkrétan Himihumi egyesületeknek osztottak le választókerületenként.
[00:22:25]Na de jó, ezt ezt szerettem volna, hogy hogy valaki végre az a valódi érvet elmondja.
[00:22:29]Igen, szerintem is erről van szó, mert itt elég szépen végig lehet követni az összegeket, hogy azok az összegek azok nagyon hasonlítanak egymásra, de nem akkor, hogyha városi vagy megyei alapon nézed, ahogy elvileg é érdekes, mondom pont választókerület.
[00:22:43]Igen.
[00:22:43]Tehát márpedig a választókerület az a magyar jogban nincs benn a a hogy mondjam, a kulturális pénzosztásoknál sehol nincsen választókerület, nem lehet választókerületi alapú elosztás, megyei lehet, meg városi lehet, meg minden.
[00:22:56]Választókerület nem lehet.
[00:22:56]Márpedig láthatóan választókerületi volt.
[00:22:59]Innentől kezdve BTKT.
[00:23:00]Jó, de nem mondhatják azt, hogy ez véletlenül pont így jött ki?
[00:23:01]Nem, de de nem erre fognak hívni.
[00:23:04]Mindegy, most megint olyanról beszélünk, hogy látnunk kellene az ügy ügyészségi iratokat, de nem ezt fogják mondani, hogy azért sittelünk le téged, mert egy mert pont kijön a annyi választókerületi támogatás forintra, amennyi amennyi választókerület van az országban, hanem azért, mert nem valósult meg, azért, mert szórólapot nyomtatt el belőle a Fideszes képviselő.
[00:23:28]Igen, de bocs, de hát erre mondják, hogy ez még nem lezárt, tehát hogy akkor nekik vissza kell fizetni, hogyha a Zsüike nem csinált semmit, akkor adja vissza a pénz.
[00:23:37]De de szerintem ebben az esetben, vagy hát nem csak ebben az esetben, minden esetben akkor érdemes megnézni az egy évvel ezelőtti meg azelőtti meg tehát hát de egy évvel ezelőtt nem is volt ez a hát ez konkrétan nem volt, de hát NKO volt, városi civil alap is volt.
[00:23:54]Négy évvel ezelőtt tit kell megnézni egész [nevetés] egészen pontosan.
[00:23:58]egyébként egyébként meg önkormányzati, szóval, hogy ne ne csináljunk már úgy mintha nem 16 évig nem ebbe az országba éltünk volna.
[00:24:04]Tehát, hogy azért itt nagyon könnyen meg lehet cáfolni ezeket a dumákat.
[00:24:08]Tehát, hogy van úgy, hogy konkrétan polgármesterek nevére, tehát még egy dobóség sincs létrehozva.
[00:24:15]Dobós cég konkr hát ez a neve konkrétan polgármester személyére, választókerületi önkormányzati képviselőre van kiszignálva fideszes megdöbbentő módon.
[00:24:27]Nem tudom, ilyen 10-20-30 iskolákba bejegyzett alapítványokba volt kópos boltok épületébe bejegyzett alapítványoknak vannak odadobva 50 millió Ftok.
[00:24:37]És akkor a a rendezvény, aminek meg kellett valósulni, az hogy a a kulturális és közösségi program megvalósításáért, hát most ebből érted, rendeztél egy vattacukorosztást, akkor azt mondod, hogy jó, hát kicsit megszaladt, elgurult 50 millió, tehát hogy ez ezekkel ezekkel ne vágjuk rohát.
[00:24:56]átlátszó a dolog.
[00:24:56]Igen, persze, de egyébként ezeket be kell bizonyítani.
[00:25:00]Én a aki írt már pályázatot, az tudja, hogy hogy bekérik a számlákat, a ha egy kiadványt adsz ki, akkor azt is el kell küldeni.
[00:25:08]Szóval ez nem úgy van, hogy mesélek egy vattacukorosztásról.
[00:25:12]Amúgy még nagyon sok ilyen ügy lesz.
[00:25:15]Egyet biztosan tudunk.
[00:25:15]A ez a Radics Béla nevű újdonsült fideszes képviselőnek a az alapítványa, ami szintén kapott egy ilyen jellegű pénzt, amiből állítólag ifjúsági rendezvények voltak, de senki nem látta őket.
[00:25:32]Csak, hogy ezt is mennyire egyszerű megjátszani ott abba a lapba, amikor még ez volt a neve, és nem csak ráírták.
[00:25:36]Ja, ebben magyar nemzet nyolc évvel ezelőtt írtam egy cikket arról, hogy számlákkal hogyan lehet vállalkozókkal megegyezni úgy, hogy akkor úgy te hozol egy számlát arról, hogy úgy csináltunk, mintogyha történt volna egy rendezvény.
[00:25:51]Ez konkrétan hasonló pénzosztásokról volt.
[00:25:55]Ez az orőnek volt a pályázata, és akkor az is lett a címe, hogy akkor kapol 600-at.
[00:25:59]Tehát, hogy szépen meg szépen megfelezték azt a pénzt, amiből egyébként el kellett volna készíteni azt a rendezvényt.
[00:26:06]beírják, hogy egyébként ez a falunap megtörtént, nem történt meg.
[00:26:11]A vállalkozó, aki hangosítással foglalkozik, meg kiállít róla egy számlát, és akkor lehet lobogtatni, hogy tessék.
[00:26:17]Aztán meg, hogy hogy fogják elmagyarázni, hogy ez a rendezvény megtörtént-e valahol az Isten háta mögött Szabolsba, vagy sem hát nem volt ott telefon vol nem volt ott telefonja senkinek se.
[00:26:26]Nem annyira jó volt, hogy elfelejtettek fotózni, mert be ott a hangulatod meg nem volt náluk telefon meg olyan telefon Orbán Viktor telefonja volt náluk, tudjátok ez a de minden bocsi elő volt írva a pályázatanyagban, hogy dokumentálni kell és milyen minőségben nem volt előírva.
[00:26:41]Áb előbb van egyébként, [nevetés] de itt nem volt az a durva, hogy ennél az NK ugye azt tudjuk, hogy ez NKA titkos pénzek, tehát erről még az NKA vezetősége sem tudott.
[00:26:47]Tehát ezt szépen sikerült izé elvinni, csak a Bus Balázs meg a egy-két minisztériumi dolgozó Ugi Attila ilyesmi tudott róla.
[00:26:53]Tehát, hogy ezeket a ezeknél nem volt a pályázati kiírásban ilyen dokumentációs, ha jól jól tudom.
[00:27:00]Hát az viszont már eleve hűtlen kezelés és eleve gyanús.
[00:27:02]Tehát hogy Igen.
[00:27:04]És és azt se láttam, hogy hogy jól látható helyen kint lett volna a nyilvános pályázat egyébként, hogy hogy hova hovan lehet jelentkezni.
[00:27:09]Lehet, hogy valahova kirakták egyébként.
[00:27:11]Hát ugye maga kis grófon mondta el, hogy szóltak neki.
[00:27:14]Szóltak neki.
[00:27:14]Pontosan itak itt van.
[00:27:16]Itt van.
[00:27:19]Ugye nekem ebben a műsorban az a szerepem, hogy játszom a hülyét, úgyhogy most játszom a fideszest.
[00:27:22]Ne nézz rám így, és ne ne de ne is szólalj meg.
[00:27:24]De ne is szólalj meg.
[00:27:27]Akartam akartam gratulálni.
[00:27:29][nevetés] Úgyhogy most én játszom a fideszest vagy legalábbis elmondom az érveiket.
[00:27:33]Egyrészt maga a Fidesz is kiadott egy közleményot, amiben azt mondják, hogy ez egy koncepciós eljárás maga maga az 50-es évek.
[00:27:40]És Bush Balázs is kiadott egy közleményt.
[00:27:44]A bíróság politikai döntést hozott, véleményem szerint törvénytelen döntést hozott.
[00:27:48]mondta az RTL elhíradónak Bús Balázs, aki ugye úgy keveredett bele ebbe az egészbe, hogy fideszes politikusként már elküldték Óbudáról, de azért dobtak neki egy ilyen NKA alelnökséget.
[00:28:06]Mit gondolunk erről?
[00:28:09]Hát most mi mást mondana?
[00:28:11]Hát az, hogy mit tudom én, elkövettem és bocs.
[00:28:14]Én vétkem.
[00:28:14]Én vétkem.
[00:28:14]Tehát erre még várni kell.
[00:28:18]Já még játszik a parancsra tettem.
[00:28:18]Ö egyébként valószínűleg ez a leg életszerűbb.
[00:28:23]Hát hogyha van ha van ha van, hogy mondjam, hogyha szereti önnön magát ez az ember, akkor azt fogja mondani, hogy parancsot tettem és megmondja, hogy kinek a parancsára.
[00:28:29]Ha magát annyira nem szereti, akkor meg elviszi magára magára vállalja.
[00:28:33]Azért azt, hogy mondjam, az is eléggé életszerűen, hogy Bush Balázs egyedül kitalálja azt, hogy akkor most ő osztja ezeket a pénzeket választókerületi alapon, nem annyira kulturális történetekre.
[00:28:43]Tehát, hogy nagyon valószínű, hogy legalábbis a Hankónak a személye az, sőt a Hankó aláírása rajta van, szóval ő azért marha nehezen vonhatja ki magát, de még a Hankónál sem áll meg, hogyha az én fantáziám az sem, tehát az én fantáziám ott nem áll meg, mert hogy azér annyira politikai és kampánytámogatás.
[00:29:00]Jó kedvő a stumflátod, hogy virágzik ezektől a témáktól.
[00:29:04][nevetés] Hát jó témák igazából.
[00:29:05]Tehát de vannak még egyébként nem tudom, Tiszás témák is lesznek, mert ott is nagyon jó jó kedvek lehetünk majd.
[00:29:11]Na mindegy.
[00:29:11]Szóval szerintem azért ez ez legalább a Rogánig el kellene, hogy hogy menjen ez a sztori, mert ez nem is hankóbalás szint, hogy választókerületi alapon kampánytámogatást osztogatnak a Fidesznek.
[00:29:22]Tehát ugye a héten volt egy újabb kör ebben a Súlyok mizériában vagy Súlyok szagában.
[00:29:32]Benyújtották az alkotmánymódosítást, ami tulajdonképpen egy mondat, hogy megszűnik Solog Tamás megbízatása a 17.
[00:29:39]alkotmánymódosítással és hát kiderültek azok is, hogy a különböző többi köztisztséget viselő személyt hogyan fogják kirúgni.
[00:29:53]Ö például PT Pétert egyszerűen azzal, hogy hát sajnos elmúlt 70 éves és hát 70 év fölött ne legyen már alkotmánybíró senki.
[00:30:03]Mit gondolunk erről?
[00:30:03]Mert ugye sokan ilyen eltartott kisúllyjal azt mondják finnyáskodva, hogy ez nem szép dolog egy mondattal kirúgni egy ilyen nagy formátumú [nevetés] köztársasági elnököt, mint súlyoktam.
[00:30:15]Szerintem bármilyen bármilyen módon kirúgni szép dolog.
[00:30:20]Izé akármilyen irányból mozdulattal legyen neked keresztapád csak egy kicsit már unsi.
[00:30:26]Nem ez az egész ilyen súlyok körül így soha ennyit nem beszéltünk erről az emberről.
[00:30:30]Jó, amikor a fingos zacskót a fejére húzta, akkor egy kicsit, de az is lement egy hét alatt.
[00:30:37][zihálás] [sóhajtás] Szóval pont ideje ennek véget vetni, és szerintem nem azzal lesz ennek az egész ügynek vége, hogy most milyen jogi konstrukcióban váltják le, hanem hogy ki jön utána.
[00:30:49]Tehát ha az utána következő embernek megvan az az emberi önsúlya, tekintélye, elfogadottsága, vagy legalább izgalmas, érdekes ember, akkor ez abban a pillanatban lezárul, mert a a szavazók többsége az nem az alkotmányt fogja bújni, hanem azt nézi, hogy akkor eddig ez a csávó volt, most meg ez a sokkal jobb fejember van.
[00:31:10]Most nem magamra gondolok egyébként, de magadra mutattál ére.
[00:31:19]És akkor ez egy jó változás volt, hogy hogyan csinálták technikailag, az meg mindegy.
[00:31:24]Hát ez az egy kicsit nekem bonyolultabb annál, hogy az tény, ezt nyugodtan leszögezhetjük, hogy így alkotmányjogilag meg jogállamisági szempontból ilyen durvát tényleg nem csinált a Fidesz se.
[00:31:34]Tehát, hogy így konkrétan beleírni, hogy ennek a csávónak ezzel az alkotmánymódosítással megszűnik, tehát ő ki van rúgva így alkotmány módosítani.
[00:31:41]Ennyire durvát tényleg nem csináltak.
[00:31:43]Tehát, hogy ezt ezt leszögezhetjük csak, hogy csak hogy csak, hogy ezt ez meg volt ígérve.
[00:31:47]Tehát az önmagában, hogy milyen jogi megoldással, az igazából demokratikus szempontból tök mindegy, hiszen ezt megmondta Magyar Péter, hogyha kapok kétharmadot, akkor azt arra fogom használni, hogy ezt a csávót meg azt a csávót meg azt a csávót eltakarítsam.
[00:32:02]Most ezeket takarítja el.
[00:32:02]Tehát igazából a itt itt nem látok olyan, sőt nem látok problémát, hiszen ez volt az ígéret, erre szavaztak az emberek, ezt hívják demokráciának.
[00:32:11]Szerintem az önmagában, hogy hogy ezeket elküldeni, nem gond.
[00:32:15]Ott még szintén nem látott, vagy vagy ahol látok is problémát, mert szerintem rossz ötlet, vagy rosszul kivitelezett dolog, de még de meg volt ígérve, még ott is abszolút mondhatják, hogy meg volt ígérve.
[00:32:26]Ez például a Orbán Viktornak ugye a tehát a személyre szabott törvényalkotása, hogy kizárólag egy darab magyar állampolgár van most, aki nem lehet többé miniszterelnök, tuti ezt Orbán Viktornak hívják, mert mert ő az egyetlen ilyen, aki nem lehet.
[00:32:37]Tehát ezt tök nyilvánvaló a személyre szabott.
[00:32:40]Gyurcsány is csak pár hónap, de ő még lehet pár hónapig.
[00:32:42]Tehát, hogy az, aki egyáltalán soha többet nem lehet, az Orbán Viktor.
[00:32:45]Na most ez is nagyon nagyon-nagyon nem elegáns, nagyon nem korrekt, igazából nagyon nem szükséges, hiszen hogyha most úgy is mondjuk leültetik a terrorizmusért, vagy a aranykombói ügyben, akkor amúgy is minek?
[00:32:56]Amúgy is minek?
[00:32:58]De ettől függetlenül meg volt ígérve.
[00:33:00]Szerintem rossz ötlet volt, hogy úgy volt megígérve, hogy Orbán Viktort is adminisztratív eszközökkel eltünteti a a jövőből, a politikai jövőből, meg a miniszterelnöki lehetőségét eltünteti.
[00:33:08]Szerintem ez hülyeség.
[00:33:08]ilyet nem korrekt ilyet csinálni, de meg volt ígérve.
[00:33:10]Oké.
[00:33:12]Viszont van egy csomó olyan tiszás húzás, ami egyáltalán nem volt megígérve.
[00:33:15]Tehát az, hogy a képviselőknek is majd akkor korlátozzák a választhatóságának az idejét, vagy a ciklusoknak meg az ét, ilyen nem volt megígérve.
[00:33:23]Igen, volt erről szó.
[00:33:25]Nem, nem, nem.
[00:33:25]Arról volt szó, hogy a miniszterelnök ciklus aró aró arról majd szerintem nyissunk egy külön blokkot a 12/8 évről a polgármesteres dolog se volt megígérve.
[00:33:33]Tehát egy csomó dolog van, ami ami viszont nem elfogadható.
[00:33:35]De de egyébként azért nem elfogadható, mert elvi kifogásod van azzal szemben, vagy azért, mert nem volt megígérve.
[00:33:43]Azért, mert a mert hogyha nem volt megígérve, ha valami megvolt ígérve, és erre szavaztak, az egy demokrácia szempontból tiszta sor, de hogyha mondjuk az én jogaimat korlátozzák, márpedig ezt csinálják, akkor azért azt mondom, hogy helló ácsika, tehát ne döntsd el helyettem, Magyar Péter, hogy én szavazhatok-e valamilyen képviselő, mert ugye ez a képviselőket mi választjuk közvetlenül.
[00:34:04]Tehát, hogy és most így kizárja a nem nagyon valószínű, hogy a fideszes képviselőre akarnék szavazni, de honnan tudom én azt mondjuk, hogy mi fog történni, akár előfordulhat.
[00:34:11]Ne dönts el helyettem Magyar Péter, hogy szavazhatok-e, vagy nem szavaz lássuk erre azért kevés az esély, de mert nem tudjuk, hogy mi tényleg nem tudjuk mi lesz négy év múlva.
[00:34:19]Láttunk már elég érdekeseket a magyar politikában.
[00:34:23][torokköszörülés] Én se tartom valószínű azért András, hát eddig is voltak korátozások, tehát ha te mondjuk egy gyámság alatt álló elmebetegre akarnál szavazni, azt sem teheted meg, mert ki van zárva.
[00:34:34]Ma létezik a közügyektől eltiltás intézménye.
[00:34:36]Szóval azért ez filozófiailag nem olyan lehetetlen, hogy legyen egy ilyen korlát a korlát a korlát nem, a korlát lehetséges lenne úgy, az összes ilyen korlát, hogy ugye ezt most bevezetik és 2030-tól hatályos kész.
[00:34:48]egyébként ez így korrektebb az úgy korrekt, és nem az, hogy akkor visszamenőleg vagy az, hogy mondjuk listás képviselőre vonatkozik, meg listás mandátumra, de egyéni képviselőre nem, vagy úgy, de mondom, hogyha minden 2030-tól van, akár a a miniszterelnököknek a hogy két ciklus lehet, 30-tól mindenki már csak két ciklus lehet, alkotmányba írjuk, tök jó.
[00:35:11]Üüm, az az teljesen oké.
[00:35:12]És hogyha Magyar Péter egyébként azt mondaná, hogy ú így így ő végül is hármat tudna, akkor de az nem lenne korrekt, és ő csak 34-ig marad, kimondja és kész.
[00:35:19]önmagát korlátoztatja, amikor csak akarja, de az, hogy visszamenőlegesen 90-től meg minden, ez nagyon-nagyon nem korí.
[00:35:26]Tehát, [torokköszörülés] hogy ez ez nem oké így.
[00:35:28]Aha.
[00:35:30]visszatérve a súlyokra egy kicsit, vagy vagy nem úgy általánosságban a súlyok eltávolítási kísérletében is azt látom egyébként, mint egyébként egy csomó minden másba, többek közt ebbe a 12 éves limitbe is, de ezt majd másik körbe ráfordulnék, hogy egy volt szomszédunk mesélte, hogy ő gyerekkorában rohadtul nem szerette a lucskos káposztát.
[00:35:51]A szülei viszont nagyon szerették volna, hogyha megeszi.
[00:35:54]Azért azt a módszert találták ki neki, hogy egy kanál lucskos káposzta után mindig kapott egy kockacsokoládét.
[00:35:58]Hogy ennek milyen élettani következő voltak.
[00:36:03]Ez így együtt nagyon gusztustanét.
[00:36:04][torokköszörülés] Igen, igen, igen.
[00:36:05]De a lényeg az, hogy egy kicsit mintogyha ezek a jogi intézkedések is hasonlóak lennének a Tisza részéről.
[00:36:11]Tehát minden egyes olyan húzásnál, aminél eszedbe ült 2010 és a Fidesz, ez mondjuk maradjon a lucskos káposzta, akkor jön a az egyszem csokoládé az önkorlátozás.
[00:36:20]Tehát tehát valami valami olyan dolog, hogy ez ránk is fog vonatkozni.
[00:36:26]Tehát, hogy mit tudom én, a az Alkotmánybíróságnál például az, hogy jó, akkor ezzel a 70 éves korhatárral leszedjük a poltot, meg valószínűleg még egy-két éven belül egy csomó mindenki mást, de kapásból visszaadunk olyan jogköröket az alkotmánybíróságnak, amiket a Fidesz vett el még 2011 benben egyébként a meg vagy 10 meg 13-ban is.
[00:36:49]Igen.
[00:36:51]Igen.
[00:36:51]Ami meg ezt a jó.
[00:36:52]Tehát milyen alkotmány, ha olyan alkotmánybíróságnak adod vissza, aki viszont full tiszás, akkor azzal ugye nem vagy előréb.
[00:36:59]Ez ez nagy k ez nagyon nagy kérdés egyébként, hogy hogy milyen a köztársasági elnökhöz hasonlóan, hogy milyen alkotmánybírókat fognak oda kinevezni.
[00:37:08]És egyébként önmagában a ez a 12 éves vagy nyolc éves, mert most ugye Magyar Péter már kacérkodik ezzel a gondolattal, hogy ezzel az analóg nemzeti konzultáción beérkezett észrevételekben többen ezt a nyolc évet mondják.
[00:37:24]Ugye nyilvánvalóan az elmúlt 16 évből indul ki, hogy itt ilyen különféle kiskirályok alakultak ki.
[00:37:29]Na most ezt például vissza lehet vágni úgy is, ezeket a fajta kis királyságokat, amik kétség kívül léteznek.
[00:37:36]Én lennék a legnagyobb hülye, ha azt mondanám, hogy nem nem léteznek, mert eltente írok róluk, hogy hogy mondjuk ha visszakapják a jogköreiket azok a azok a hatóságok, mondjuk környezetvédelmi hatóság, gyámügy satöbbi, satöbbi, ami mondjuk nem volt a politikai szolgáló lánynyá irányított kormányhivatalok besúva.
[00:37:59]Igen.
[00:37:59]Tehát, hogy hogy tulajdonképpen ezek az intézmények kapják vissza ezeket a ezeket a jogköreiket.
[00:38:05]Ez már erre egy ez már erre egyébként egy jó garancia lenne, amiben ez a ez a 12 év olyan olyan feltűnő nekem, hogy ez kicsit mintogyha a Tisza képviselőinek az életrajzából indulna ki.
[00:38:21]Tehát, hogy hogy valahogy és ezzel és idejön még hozzá a képviselőknek a fizetéscsökkentése is, hogy minthogyha egy olyan modell felé próbálnál terelni az egész közéletet, hogy próbáld ki magad a versenyszférába, szedj össze tapasztalatot, utána gyere el politikusnak, hozd el a tapasztalataidat 12 évre, és utána vagy menjél nyugdíjba, vagy pedig menjél Ö vissza nem tudom a verseny 12 év után vissza lehet ez a visszamenés ez probléma várj had fejezem be és ez abból a szempontból sokkal ez nyilvánvalóan ez egy ilyen kicsit angolszáz modell ennek köszönhetően kialakulnak ilyen dinasztiák aminek nincs túl jó csengése az elmúlt 16 év tükrében, de hogy ugye nagyjából ennek köszönhető az mondjuk négy egyetemről kerül ki a komplett elit mondjuk Amerikában, és pontosan ezt tudja.
[00:39:18]De abból a szempontból viszont sokkal jobb, hogy mondjuk amikor tudod, hogy a utolsó ciklusod következik, akkor elkezdesz gondolkodni azon, hogy kinevelek magamnak egy utódot.
[00:39:26]És az szükségszerűen sokkal jobb, mint amiket most látunk, amikor ezek a kiskirályok elkezdtek már tényleg a a 80 felé közeledve előhozták valahonnan valamelyik önkormányzat mélyéről a saját paródiájukat, ki is kaptak, de ennél már csak az lett volna rosszabb, ha nyernek.
[00:39:44]Tehát a a Fidesz esetében például, tehát hogy amikor semmiféle limit nincs fölöttük, akkor akkor utána az a kontraszelekció, amivel a beszűkült káderfolyosót blokkolják, akkor az oda fog oda fog eredményezni, hogy egyszerűen nincsen a egy egészséges váltógazdálkodás vá akkor akkor fog ez működni, hogyha lesz egy értelmezhető váltópártja a Tiszának.
[00:40:11]Vagy nem lehet-e az, hogy 12 vagy nyolc év tudod, hogy ennyi a ciklusod, vagy ennyi ennyi időd van, és akkor még jobban harácsolsz azalatt a nyolc év alatt meg 12 év alatt, mert nyolc év alatt kell összeharácsolni azt, amit eddig a fideszes képviselők összes bals rosszers számot fűzöl be ebbe a gépbe.
[00:40:32]Hát ez ez megint hatóság, sajtó, demokrácia következmények kérdése.
[00:40:35]Nem ilyen limitekkel lehet ennek elébe menni, ami az utódlást illeti, Lázár János pont egy ilyen egy ilyen utód volt ugye a rapcsák után végigjárta az úgymond szamárlétrát, és aztán tégláról téglára, hát ez egyébként majd egy következő ügy lesz.
[00:40:55]már készül is erre, tehát már kenegeti magát, hogy szerintem meglegyen, de hogy tessék, megvolt az utódlás, jól jártunk vele, jól járt vele az ország, nem sikerült egy ilyen igazán minden hályan megkent kádt behozni a politikába, akit aztán kipróbáltunk az összes létező poszton, és mindenhol csak szart csinált.
[00:41:14]Az a helyzet, garancia csak nem semmi semmire nem garancia.
[00:41:16]Ez úgy ahogy van baromság.
[00:41:18]Tehát ez a ez a ez a Tiszamódosítás ez tényleg nem oké.
[00:41:20]Nem csak az, hogy nem korrekt, hanem tényleg nem ér el semmit.
[00:41:25]felhívem a figyelmet arra, hogy igen, mert korlátozni kell, mert ha nincs korlátozva, bocsi, korlátozva van, négy évre vonatkozik a képviselői meló, és nem tudhatja előre, hogy négy év múlva is újra választják-e.
[00:41:34]Fogalma se lehet, ha választási törvény, ott a kulcsa az egész dolognak megváltozik, és nem az van, hogy csak kétharmaddal lehet győzni Magyarországon, ami ugye 2010 óta van, azóta kizárólag kétharmados győzelmek születtek, ami tényleg nonszens, amivel viszont alkotmányozni is lehet, amivel be lehet betonozni magad, és diktatúrát lehet építeni, és akkor gondolhatod, hogy egyébként az életed végéig leszel majd, hiszen minden erőforrás a kezedben van.
[00:41:59]Na, hogyha ez nincs, hogyha egy arányos választási rendszer, amikor senki nem kap kéthmadot és kormányt alakítani és koalícióba kell satöbbi, akkor pontosan nagyon frankó ez a rendszer így, hogy négy évente van választás, egyik képviselő se gondolhatja, hogy örökre ott marad és nincs szükség ilyen hülyeségekre.
[00:42:13]Ez tényleg nem tudom, ez nem volt ezt ez így tényleg nem volt megígérve.
[00:42:18]Szóval én azt mondom, hogy hogy ebből jó lenne visszajönni, nem fognak visszajönni.
[00:42:21]Meg én meg följegyzem, hogy ez fekete pont és van egy csomó piros pont.
[00:42:25]Ö nagyon jó, hogy hogy mondod a választási rendszert, mert egyébként az az tényleg még erről nem sokat tudunk, hogy itt mi a terv.
[00:42:33]Van-e egyáltalán terv, kéne, hogy legyen.
[00:42:35]De egy csomó mindent most ugye ebben a rendszerben képzelünk el, és ezt is igen.
[00:42:40]Hogy ez azért kell, mert mert hát hogy nézett ki ez a 16 év.
[00:42:43]Meg amikor a mostani intézkedéseket kritizálja a Fidesz, akkor is ugye az szokott lenni, hogy majd aztán visszaleng az inga, és akkor majd nekünk lesz kétharmadunk.
[00:42:53]ők sem számolnak azzal, hogy nem valószínűleg nem lesz.
[00:42:58]Tehát hogyha egy arányos választási rendszer visszajön, akkor ők nem fognak még egyszer egy 2010-est meghúzni, nem tudják visszacsinálni ezeket a dolgokat, idejebb belenyugatni.
[00:43:07]Igen.
[00:43:07]Annyir, annyira még annál is arányosabb kell egyébként, mint ami 2010-ben volt.
[00:43:10]Mertogy az se volt arányos, ugye ott is 53%-kal szerzett kétharmadot a Fidesz.
[00:43:15]Úgyhogy nem csak a szuper, hogy hívják?
[00:43:18]Nem köszönetet, hanem szuper [nevetés] köszönet azt a na hogy Igen.
[00:43:24]Győsz kompenzációt kell megszem [nevetés] azóta.
[00:43:28]Szuper.
[00:43:28]Köszönhet most a fejez.
[00:43:30]Zseniális ez be ugye most van ilyen társadalmi konzultáció.
[00:43:32]Gondolom, hogy lesz.
[00:43:35]Meleg van.
[00:43:35]Rohadt meleg van.
[00:43:35]Ennyi a gondolom, hogy lesz a a választási törvényről is.
[00:43:39]És oda be fogom írni, hogy Stf András szeretné megszüntetni a szuperket.
[00:43:41]Nem, hanem hogy nevez, legalább nevezzék át, legalább ennyi.
[00:43:48]Az tök jó lenne, hogyha tényleg tényleg annyit kapna a parlamentben, mandátumban egy párt, amennyit elért a választáson.
[00:43:53]Nem tudom, ez miért olyan eretnek gondolat, hogy mondjuk hagyal arányos.
[00:43:56]Ezzel ezzel fejeztem be a gondolatvitelem, csak addigra már mind a ketten elragadott titeket a saját meg egymás indulata.
[00:44:01]Igen.
[00:44:01]Tehát abszolút abszolút a a választási törvény meg maga a választási eljárási törvénynek az új változata is baromi fontos, hogy hogy legyen egy új és ezt a szörnyet, ami van, ezt ezt ki kell dobni az ablakon.
[00:44:15]Te mit firkálsz, Balázs?
[00:44:18]Én kérlek szépen, a következő témához készülök föl, ugyanis akkor lépjünk is tovább.
[00:44:23]Szerintem kibeszéltük ezt.
[00:44:26]Navracsics Tibor adott egy interjút a Magyar Nemzet nevű még napilapnak.
[00:44:32]És ebben beszél az úgynevezett, nem tudom miért ezt használják, jobboldali konzervatív médiáról.
[00:44:41]Azt kérdezi tőle a szerző, munkatársunk, munk kivételesen egyébként nem, hogy nemrég ön és Ferenc Orso közösen írtak egy nyílt levelet, ugye ez egy témánk lesz most, amely a jobboldali konzervatív médiával volt kapcsolatos.
[00:44:59]Mi a céljuk?
[00:44:59]Mit szeretnének elérni?
[00:45:01]sejtelmeskedik a [nevetés] az interjúoló, hogy mégis majd mindjárt fölfejtjük.
[00:45:05]Szóval és azt válaszolja Nauracsics Tíbor korábbi miniszter, fideszes miniszter, hogy egyrészt azon újságíróknak, akik elveszítették a megélhetésüket, jelezni szeretnénk, hogy együtt érzünk velük.
[00:45:22]Egyrészt ezek és és ugye a másik cél az, hogy hogy jelezzék az oligarcháknak a az eddigi oligarcháknak, hogy ennye benne, hogy nem akarják mondjuk a kopasz osztot támogatni tovább, merthogy a héten megszűnt a megafon, a mandinertől eltávolították a a propagandisták felét, és a nyomtatott mandiner is megszűnik.
[00:45:48]A nyomtatott mandiner is megszűnik.
[00:45:48]Már le lassan nehéz követni, hogy mi szűnik.
[00:45:53]Meg megyei lapokból is van, amelyik megszűnik, magyar krónika is megszűnik.
[00:45:57]Ebből meg hetilap lesz a magyar nemzetből.
[00:46:00]Hát igen, de arról talán már múlt héten meg a megyei lapokból is.
[00:46:02]Igen.
[00:46:03]Igen.
[00:46:03]Szóval a pesti srácok már megszűnt.
[00:46:06]Igen.
[00:46:08]Látom.
[00:46:08]Te azért nyilván tartod ezt.
[00:46:10]Én minden nap kinyitom.
[00:46:10]Nem azért, hogy hátha, hanem [nevetés] csak tudod olyan jól lát, de hogy nem frissül, tehát hogy ugy ugyanúgy van, hogy az utolsó cikk az aszályról szól.
[00:46:17]Azt úgy stimmel az mondjuk sokáig mondjuk aktuális lesz, szóval teljesen igen időt álló cik, de hogy valószínűleg úgy csapták le, hogy már nem volt idejük kirakni azt se, hogy hát kedves olvasók, most egy időre akkor búcsúzik a füles mára, meg holnapra is.
[00:46:34]Szóval mit gondoltok erről a Ferencsoljon Navraty közös nyíltvélről, amit az oligarcháknak írtak, az a szürá Tessék már pén Tessék már pénzt adni.
[00:46:44]Van benne egy ilyen fordulat, egy ilyen szófordulat.
[00:46:45]négy szóban [torokköszörülés] tökéletesen már maga a szóhasználat összefoglalja a Fidesz elmúlt 16 évét meg a jelenlegi vergődést.
[00:46:54]Ugye úgy szólítják föl a az oligarchákat a pénzadásra.
[00:46:57]Az indoklásnál azt írja, azt hiszem a valamivel eltér a két nyílt levél, de a Nabracsicsnál olvastam, hogy úgy véljük most kötelező.
[00:47:06]Tehát az úgy véjük ez ilyen ez ilyen polgárkodó kifejezés.
[00:47:09]A most kötelező az pedig tényleg a pillanat uralására szerződött autokráciáknak a a az abszolút sajátja.
[00:47:19]És hogy ennyire töményen így egy összepasszintva két ilyen teljesen lehetetlen dolgot, ez mutatja azt a helyzetet, hogy miért van az, hogy naponta óriási kognitív diszonancia, akik Igen, Igen, igen, igen.
[00:47:28]A másik pedig az, hogy akkor ki is van itt felszólítva?
[00:47:33]Orbán Viktor.
[00:47:34]Ühüm.
[00:47:34]Tehát, hogy Ühüm.
[00:47:37]Tehát, hogy ezek az emberek és ugye erre még céloz is Navracsis Tibor ebben az interjúban is, hogy hogy jó eddig tartot a nemzeti tőkések miatt nagyon sok újságírónak kellett tartania a hátát.
[00:47:46]Ha tartani kellett a hát bárkinek, és akkor te mitől lettél nemzeti?
[00:47:53]Meg egy ez [torokköszörülés] nem egy elismerése annak, hogy eddig milyen pénzből működtették ezt a francot, ami amire senki nem volt kíváncsi.
[00:47:59]Hát beesett az olvasottságuk a egyből a választások után, mert nem vettek hozzá olvasót.
[00:48:06]Igen.
[00:48:06]És akkor ez hogy fog?
[00:48:06]Tehát, hogy tényleg itt a ropogóparkettás polgári lakásokba így így így az más.
[00:48:12]Így majd [torokköszörülés] így, hogy na akkor légyszi küldjetek tojáslikörre, hogy meg tudjuk magyarázni a főni miért szereti a vadhajtásokat.
[00:48:19]Tehát hogy fog ez kinézni?
[00:48:21]Nem szürreális az egész egyébként.
[00:48:23]Már csak azért is, mert igen, Orbán Viktornak kéne ebben cselekednie, ha valakinek, de másrészt pedig amiről itt beszélnek, az ugye az, hogy akik most elvesztették az állásukat, azok azokat mind tehát ez a média struktúra nyilvánvalóan karc karcsúsításra szorult.
[00:48:42]Hát gondolj bele, a Mandinertől most elküldtek mennyit 180 voltak az szerint 60 embert és maradt 48.
[00:48:47]Mi az úristent?
[00:48:51]csináltak ezen a rohadt büdös szemétdombon 180.
[00:48:53]Hát ez ebből akkora szerkesztőségek működnek minőségi tartalom.
[00:48:59]Nem a független szerkesztőség szerintem nincs ekkora még egy a az országban.
[00:49:05]Azt mondom mi vagyunk ugye 11-en, de mikor heti válasz voltunk és hetiunk is volt meg ugye minden akkor se voltunk soha 180.
[00:49:10]Tehát hogy itt 108-an vakargatták a töküket úgy, hogy a teljesítményük meg az volt, hogy akkor napi egy ilyen dödögés, hogy jaj a kereszténység izé brum.
[00:49:19]A meg hogy meg hogy ilyen most már utolsó koporsó kopen.
[00:49:27]És és közben fenntartottak egy ilyen nagyon zajos környezetet, ahol ugye naponta kétszer lehullott a lepel, valaki páros lábbal beleszállt, és nem volt egyetlen olyan cím az egész lapban, ahol ne akarták volna már a címben megmondani, hogy mit gondoljál.
[00:49:38]Tehát nem az, hogy Orbán Viktor kettős pont, hanem helyre tette, fölpfozta, agyon rugdosta anyja hátá.
[00:49:45]Igen.
[00:49:45][nevetés] Szóval ezt a szart ennyi ember csinálta, akkor nem lehet azzal előállni, hogy hogy akkor itt mindenkit megmentünk, nem kell mindenkit megint meg szerintem nem csinálta ennyi ember.
[00:49:57]Nem létezik, hogy ezek nem a az ilyen kicsit szellemi fogyatékos unokatestvérek voltak, akiket beraktak ezekbe az állásokba, és kifizették őket.
[00:50:04]Tehát, hogy nem lehet, hogy ha szellemi fogyatékosokat foglalkoztatsz, akkor ilyen sajtótermékönkén Ja, lehet, hogy még csak dolgoztak valami, csak szerintem egy csomó kamuállás, hogy ilyen ilyen haver vagy János nyolcan írtak meg egy ilyen sistős leples, hogy nem kellett bizonyos embereknek dolgozni, azt is eltan.
[00:50:20]Én kicsit egyébként meg vagyok bentva mondinnen által, aztán átadom neked a szót, mert ugye emlékeztek rá, hogy egy időben így szemlézgették mondjuk havonta egyszer a szabadsajtóklubot, de hát ebből a 108 emberből ránk tudtak volna állítani egy embert, aki csak minket ír.
[00:50:37]Négyet külön külön mindegy.
[00:50:37][nevetés] Igen.
[00:50:39]Ja nem, egyébként egy ha már sajtóról beszélünk, akkor egy helyreigazítás.
[00:50:43]Ugye azt mondtad, hogy a magyar nemzet heti lappá alakul.
[00:50:44]Jelentem a magyar nemzet az nyolc évvel ezelőtt heti lappá alakult.
[00:50:48]mag hang azt úgy hívják, hogy úgy hívják, hogy hogy magyar hang.
[00:50:52]Helyes.
[00:50:53]És és hát, hogy mondjam, tehát hogy összesen a belsős munkatársak, hogyha még a szerkesztőségi titkárokat is beleveszem, még akkor sem vagyunk 40-en, mint ahányan most Kohámen.
[00:51:05]Igen.
[00:51:05]Tehát a Kohám Mátyás szerint, és úgy, hogy közpénz nélkül, MCC nélkül nyolc évig létezve, úgyhogy ebből az első nem is tudom hány hónapot, azt ilyen hát nagyon sokat sokáig ugye ingyen, utána meg ilyen 30-40000 Ft-os bérekből csináltuk a lapot.
[00:51:23]Magunk álltunk ki a Fényutcai piacra rikkskodni, magunk mentünk ki tüntetésre, volt hogy még békemenetre is árusítani a a az újságot.
[00:51:32]Tehát hogy abban a Koháncikben az igazán felháborító, meg hogyha mostanában Ja, bocs.
[00:51:41]Igen.
[00:51:41]Tehát, hogy amiben ő leírja ezt a mint egy m írt egy publicisztikát, amiben mint egy mellesleg leírta ezt a számarányt, hogy 60 embert kirúgtak és 48-an maradtak.
[00:51:51]Tehát ebben a cikkben is meg minden más ilyen ilyen propagandas irányban, amit mostanában így egymás vállán dalban mondanak el, az a felháborító, hogy ők tulajdonképpen azt hiszik, hogy mi itt ilyen ilyen dollár kötegeket vasvillával szoktunk így a pincébe így átforgatni, hogy ne penészedjen be, hogy hogy ránk úgy hulla a pénz.
[00:52:12]De nem tehát, hogy és ők tényleg nem tudják elképzelni azt, hogy olvasói fenntartásból működünk, ami azért vicces, ami azért vicces, mert ők most erre készülnek, illetve hát Panyi Szabolcs szerint nem kizárt, hogy majd Peking és Moszkva valamiféle mentőjövet fog.
[00:52:28]Az nem lenne, az nem lenne csoda, de azért hadd védjem meg egy kicsit, vagy hadd mondjak valami pozitívat ezekről a a jó ember, a jó emberről meg a jó asszonyról, mert azért a Nauracsic legalább ebben a szövegében nem úgy csinál, mint amit a az ilyen sivalkodó hópihe fideszesek amúgy csinálnak, hogy jaj, a Magyar Péter diktatúrája miatt most a újságírók vesztik el a az állásokat, hanem legalább kijelöli azt, hogy kik a felelősök, hát a tulajdonosok, akik kicsodák, a ezek az oligarchák, akik most nem finanszírozzák tovább, de ugye, hogy a fideszes oligarchák, a felelősök azért, hogy ezeknek a taknyaknak nincsen munkájuk, azt legalább ezek a nyíltelek aláhúzzák.
[00:53:06]Ettől még ettől még full hazugság az egész, hiszen egyrészt újságíróknak nevezi őket, kettő úgy tesz, mintogyha ez a lopott pénz, ez nekik járna egyébként és a továbbiakb tehát, hogy nem nem visszaszolgáltatni kéne az államnak a lopott pénzt, hanem abból még fizetni továbbra is a hát már konzervativizmusról meg jobboldali médiáról beszél, akkor akkor állapítsuk már meg, hogy hol van ebben a piac, hogyha megint azt követelik, hogy tartsák el az oligarchák a lopott pénzből ezeket az embereket.
[00:53:32]Hol a piac?
[00:53:35]Ezer ez sebből vérzik a dolog.
[00:53:35]Csak azt mondom, hogy legalább itt az meg van mondva, hogy ez nem a kormányváltás meg a magyar Péter, hanem ezeknek a csávó cím rossz.
[00:53:41]Bocs a címzés rossz.
[00:53:43]Orbán Viktor lenne a megfelelő címzett teljesen nyilvánvalóan.
[00:53:44]A médiapiac azért nincsen jó bőrben, nem egészséges.
[00:53:49]Orbán Viktort kivéve ebből az egyenletből sem, nem véletlen, hogy a a Soros USA satöbbi pályázatok jelentős szerepet játszottak a média túllésében.
[00:53:59]De hogyha bizony, de hogyha összerakjuk ugye az onnan befolyt néhány milliárdot, ö akkor akkor azt látjuk, hogy egyszerűen sokkal hatékonyabb volt a liberális média, mint ezek a kegyelem kettes fogyatékos, szerencsétlen hülyék, akik egyébként összesen nem tudnák letenni a magyar állampolgársági vizsgát, mert nem tudnak magyarul.
[00:54:20]Ezek alkalmatlan emberek.
[00:54:23]És itt kezdődik ugye a probléma, hogy ez a kontraszelekció, ez a kapun belüli munkanélküliség, ez ezeket termelte ki?
[00:54:32]Hát miért lett volna olyan követelmény, hogy fiam, legalább alanyt állítmányt tudjál egyeztetni?
[00:54:35]Legalább legalább a világirodalom legnagyobb szerzőinek a nevét le tudd írni helyesen?
[00:54:40]Nem volt ilyen követelmék, vagy felismerjél Martin Luther Kinget és Luther Martot, mert mert nem volt, mert nem volt semmilyen piaci feedback.
[00:54:49]És most amikor ez a nyakukba szakad, nyilván nem fognak vele mit kezdeni.
[00:54:54]Hát most ki az Isten finanszírozná Szilvai Gergely mutyogását?
[00:54:59]Azon gondolkoztam, hogy ebben is micsoda romlás van.
[00:55:02]Ugye Spiro még azt írta, nem tudom, 30-40 évvel ezelőtt, hogy nem nem csak a szemetek tudnak magyarul.
[00:55:07]Most pedig már azt állapíthatjuk meg, hogy a szemetek nem tudnak magyarul, [nevetés] ha jól értem.
[00:55:14]No de van fény az alagút végén, ugyanis a kopasz, aki oszt, meghirdette a nemzeti nemzeti kommunikációs hálózatot, amiben ugye koldulnak és tarhálnak, ahogy annak idején ránk vonatkoztatva mondták ezt.
[00:55:36]És hát szeretnének már be is indult a tarhálás és koldulás, tehát már lehetett pénzt küldeni.
[00:55:42]És van egy poszt, ez egy pénteki poszt, amiben jelzi, hogy ez még kevés ez a pénz, úgyhogy még még még nagyon várnának ennél sokkal több pénzecskét.
[00:55:55]De miért miért bízzák ezt szerinted?
[00:55:57]Vagy nem tudjuk, hogy ez magán kedvezeményezése, de miért bzem úgy tűnik, hogy magán egyébként.
[00:56:01]Aha.
[00:56:01]Mert hogyha ez tényleg egy hálózat, vagy ez hogy az a komplett jobboldali média megmentésére irányul, akkor miért bízzák vajon a legnagyobb suttyóra?
[00:56:08]Nem, hát szerintem mindenkire bízzák, csak mi most ezt a posztot szemeltük itt ki, hogyzük nem, hát azért, hogyha ez tényleg egy akkor akkor kitaláljátok együtt, hogy na és ki legyen az a megnyerő, mosolyú szimpatikus ember, aki ezt az egészet felvezeti a nyilvános hogy a fideszes néniknek nem ő a megnyerő mosolyú és rokonszenves.
[00:56:34]Na jó, hát ezt csak úgy tippeltem.
[00:56:34]Ez szóval ez működhet szerintetek?
[00:56:36]Tehát azok a az a közönség, amelyik arra volt kondicionálva, hogy röppennek a 100 milliók ilyen kopaszosztoknak meg ilyen embereknek, és ingyen lehet követni a tartalmaikat, azok majd most kinyitják a pénztárcát.
[00:56:54]Szerintetek?
[00:56:55]Szerintem nincs nincs jó esélyük az Erzsébet utalványt.
[00:56:59]Igen.
[00:56:59]Tehát nem nem tartom valószínűnek.
[00:57:01]Aha.
[00:57:01]Így látva a így a asztal másik végén így olyan a dizájnja is ennek egyébként, mintogyha ez valami állami fenntartású cégem Igen.
[00:57:10]Igen.
[00:57:10]Tehát hogy és ilyeneknek úgy nem nagyon szoktak utalni az emberek direktben.
[00:57:13]A másik pedig az, hogy hogy kihívásokkal fog ez valószínűleg küzdeni, amit az is mutat, hogy majd kijavítanak, de hát most már ugye nincsenek munkáslevelezők, mert ugye kirúgták őket a Mandinertől, hogy ha jól tudom, akkor a Bohárnál volt az, hogy ő készített ilyen tutorial videókat, hogy hogyan kell utalni, mert ugye ez eddig ilyen külföldi szuverenitás blokkoló tevékenységnek számított, hogy te így a substacken előfizetsz dologra, és el kellett mutogatni, hogy ez hogy fog fog zajlani, mert az olvasóközönségnek 16 év nem igazán helyezze be az érmét, várja meg még leesik, majd tárcsázzon.
[00:57:54]Én sem gondolom, hogy ez nagyon nagyon sikeres lesz.
[00:57:55]Hát de nem csak ezért, hanem azért is, mert a az egész Fidesz ugye az az elmúlt évtizedben szépen átpozicionálta magát erre a erre a az alkohol, tehát tüske és farhát menüre, egy olyan közönséget szólított meg, amelyiknek jellemzően nincsen fölösleges pénze.
[00:58:15]Ö és ezenkívül pedig nem, hogy mondjam, nincsen olyan polgári attitűdje sem, hogy na én most akkor a saját pénzemmel beszállok egy mozgalomba.
[00:58:25]Szóval hát a prolikon nehéz megállni egy ilyen kommunikációs hálózattal, a többiek pedig nem velük vannak.
[00:58:34]Igen, mert amíg belősz egy olyan közönséget, aki az életiskolájába járt, ahol Orbán Viktor a tanár, akkor ott nem nagyon van tekintély arra, hogy vagy vagy igény arra, hogy mondjuk valaki megmondja neki, hogy mit gondoljon.
[00:58:46]Jellemzően ezekben a közönségekben az a jelmondat, hogy na azt, na majd azt én tudom, tehát nekem ne mondja meg egy újság, hogy mit gondoljak innen szépen.
[00:58:55]Nekem egyébként ezért ezért csodálkoztam ezen a kopaszon, mert ha már ugye azt a polgárságot akarom megszólítani, amelyiknek van egy kis fölösleges Erzsébet utalványa, akkor nem ezt a figurát veszem elő, hanem nem tudom én, Bencsik Gábort.
[00:59:09]Jó, hát vagy vagy tehát azokat, akiknek azért látszik rajtuk egy érettségi, legalább látszik rajta.
[00:59:17]Na jó, lépjünk tovább.
[00:59:18]Tar Zoltán kulturális miniszter szíves közléséből tudjuk, hogy ezek a bizonyos már idézett NKS összeesküvők milyen tolvajnyelvet használtak.
[00:59:32]Ö azt használták a a tehát az ilyen uszodai tolvajnyelvet uszodának nevezték egymás között a miniszteri egyedi döntésekre szánt közpénzkeret egy részét és használtak olyat is, hogy akiket meg akartak ajándékozni ezzel a pénzzel, tehát a pályázók azokat úszóknak nevezték.
[00:59:52]Ö őket hívták meg az úszóversenyre, és ö hogy kiúszik be a medencére be, az jelentette azt, hogy ki lesz a nyertese ennek a pályázatnak.
[01:00:07]És azt szeretném kérni tőletek, hogy hogy áruljátok el, hogy ti milyen úszónyelvet vagy tolvajnyelvet használtatok volna ebben az esetben.
[01:00:19]Hogyan próbáltátok volna elfedni a a lopást?
[01:00:23][nevetés] Gondoltam, hogy tizellállom, de figyel ilyenen még nem gondolkodtam, és nem is fogok szerintem.
[01:00:29]Úgyhogy majd ők elmondják.
[01:00:34]Hasonló cipőben járok, illetve nem járok.
[01:00:38]Eddig még nem kellett kódolnom a a tevékenységeimet, ezután se fogom.
[01:00:43]Két dolog jutott eszembe.
[01:00:43]Az egyik az az, hogy a a korrupció és az ilyen vizes fürdőhelyek, hogy a Boldog Istvánnak a vádiratából tudjuk, hogy ő azért a Cserke szőlői fürdőben intézte az ilyen különböző visszaosztásos, pályázatos történeteket, mert hát nehéz fecskében ugye egy hangrögzítő mobilt bevinni magával, és így a bizonyítékok nem képződnek meg.
[01:01:07]Fájdalom, de így is ugye sikerült lebukni.
[01:01:09]A másik pedig, amiért erre az uszoda, ez az uszoda eszembe jut, hogy ez is egy ilyen rohamtempós dolog volt ez az NKO.
[01:01:15]Ugye utaltunk itt rá.
[01:01:17]Balázs barátom egy időben a Kempinski volt felszolgáló, és ő mondta azt, hogy igen, hogy náluk a az úszás meg a amikor úszás van, és ezt mondták a felszolgálók, azaz amikor amikor amikor rohanni kellett, és akkor úgy hívták egymást, hogy ha jössz felszolgálni, akkor fürdősapkát hozzál.
[01:01:38]Valószínűleg ez is utalhatott.
[01:01:38]Én jobbat nem tudok egyébként kitalálni az alkotmányos költségnél, mint a mint a korrupciónál.
[01:01:44]Tehát, hogy ezt tényleg neki lehet futni, meg próbálkozhatnék, de annál szebben és annál találóbban, háromdimziósan körülírni azt, hogy alkotmányos költség, tehát hogy igen, egy ilyen piti kis ügyletnek tűnik, de valójában az egész rendszer benne van úgy, ahogy van.
[01:02:01]Ezt ezt ne vegyük el tőlük, ezt ner múzeumba tegyük ki ezt is.
[01:02:06]Jó, köszönöm szépen a hozzászólásaitokat.
[01:02:09]Jövő héten ismét jövünk.
[01:02:12]Azért tartom magamnál ezt a telefontokot, mert a végén szeretnék egy ilyen poach szelfit készíteni közösen.
[01:02:18]Úgyhogy mos akkor arra így egy ilyen közös pó szelf.
[01:02:22]Mosolyogjatok fiúk.
[01:02:25]Köszönjük a figyelmüket.
[01:02:28]Vigyázzanak magukra.
[01:02:28]A viszontlátásra.
[01:02:31]Ctrol.hu Eljött az ideje.